Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A versenytárs félelme a legnagyobb elismerés |
||
2020. november 19.
Hogyan próbáljuk meggyőzni az ügyfelet arról, hogy mi gyártjuk az egyik legversenyképesebb modellt?
|
Engedjük meg neki, hogy nálunk próbálja ki a kategória legnépszerűbb típusát, amit történetesen a Toyota gyárt. Egyedi és különleges ötlet, azonban veszélyes is, mivel a stratégia könnyen visszafelé sülhet el. A legutóbbi piaci elemzések szerint a Toyota RAV4 a világ második legnagyobb számban értékesített személyautója (a Toyota Corolla mögött), és magasan a legkeresettebb szabadidőjármű a világon. A világ tíz legnagyobb számban eladott szabadidőjárműve (2020. első félév) 1. Toyota RAV4 426 015 2. Honda CR-V 284 145 3. VW Tiguan 250 043 4. Hyundai Tucson 190 999 5. Kia Sportage 173 654 6. Mercedes-Benz GLC 162 638 7. Mazda CX-5 160 023 8. Nissan Qashqai 158 649 9. Chevrolet Equinox 150 006 10. Toyota Highlander 130 973 Mint látható a verseny meglehetősen éles a szabadidőjárművek szegmensében, két kivétellel: a Top 3 messze elhúzott a mezőnytől, az első helyen álló Toyota RAV4 előnye pedig gyakorlatilag behozhatatlan. Elméletben persze minden elképzelhető (más kérdés, hogy a RAV4 nem árengedményekkel, hanem folyamatos és érdemi fejlesztésekkel – legutóbb például egy vadonatúj plug-in hibrid hajtáslánc bevezetésével – őrzi előnyét), ezért úgy helyes, ha a magukra valamit is adó versenytársak a legjobbakhoz mérik magukat egy-egy új modell színre lépésekor. Így tett a Nissan is, amikor Észak-Amerikában piacra dobta a Rogue (nálunk X-Trail) kompakt szabadidőjármű új generációját, melyből 2020 első kilenc hónapjában valamivel több mint fele annyi talált gazdára a kontinensen, mint a Toyota RAV4-esből . A gyártó oly mértékben bízik az új konstrukció sikerében, hogy az autóiparban mindeddig példátlanul merész lépésre szánta el magát. Több száz márkakereskedőjéhez Toyota RAV4-eseket szállíttatott ki, hogy az ügyfelek közvetlenül összehasonlíthassák a piacvezetőt annak kihívójával. Az észak-amerikai szaksajtó elismerően beszél a szokatlan kezdeményezésről, ugyanakkor arra is rávilágítanak, hogy tapasztalatuk szerint a Nissan kereskedésekben mérceként állított Toyota RAV4 modellek nem ugyanolyan felszereltségű bérautók, így helyzeti hátrányból indulnak a Nissannal szemben. A szokatlan kezdeményezés végeredménye egyelőre igencsak kétséges, hiszen a beszámolók szerint az érdeklődők nagyjából fele a Nissan új modelljének kipróbálása után inkább átlátogatott egy közeli Toyota márkakereskedésbe. További figyelemreméltó tény, hogy a témát elsőként felkapó Car and Driver magazin, megszavaztatta olvasóival, hogy melyik modellt választanák inkább, és legfrissebb állás szerint 79 százalék a RAV4-est választaná, míg 21 a Rogue-ot. Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, rav4, suv, toyota
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|