Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
650 Km hatótávval és kupé-SUV karosszériával érkezhet az új elektromos Peugeot 3008

650 Km hatótávval és kupé-SUV karosszériával érkezhet az új elektromos Peugeot 3008

2020. november 23.
A cégvezetés legfelső szintjéről származó, bár hivatalosan nem közölt információk szerint három éven belül nem csak megjelenésében, de funkciójában is markánsan eltávolodik egymástól a Peugeot azonos padlólemezre épülő crossover-párosa, a 3008 és a 7 személyes 5008.

650 Km hatótávval és kupé-SUV karosszériával érkezhet az új elektromos Peugeot 3008

A Peugeot a 2016-os Párizsi Autószalonon mutatta be új generációs szabadidőjárműveit, a jelenleg is forgalmazott 3008-ast és a 7 személyes 5008-ast, amelyek aztán néhány hónap különbséggel léptek piacra. Azóta is tartó sikerüket két markáns irányzat ötvözésének köszönhették: a márka modern arculati elemeit alkalmazó, lendületes SUV vonalvezetés mögött rendkívül praktikus belső tér rejtőzik.

Ez utóbbi kialakításánál a Peugeot több évtizedes tapasztalatait hasznosították a tervezők, mindenekelőtt a márka nagy hagyományú egyterű-családjainak utolsó képviselőiből, az első generációs 3008 / 5008 buszlimuzin-párosból merítve ihletet. A Peugeot EMP2-es padlólemezére épülő duó sikertörténete hamarosan átalakul; a tervek szerint 2023-ban mutatkozik be mindkét modell utódja, méghozzá bennfentes információk szerint ismét vadonatúj irányt követve.

A páros eddigi két generációja egymástól jól elkülöníthető, alapvető formátumukban és stílusukban mégis összecsengő modellekből állt. A harmadik szériában azonban már nem feltétlenül lesz ez így, derült ki azokból az interjúkból, amelyeket a Peugeot leköszönő formatervezési igazgatója, Gilles Vidal adott a közelmúltban.

„A jövőben olyan termékekkel kívánunk piacra lépni, amelyek kompromisszumok nélkül, maximálisan megvalósítják a bennük rejlő potenciált” – fejtette ki Vidal a brit Autoexpress szerkesztőinek, elárulva, hogy a jelenlegi ügyfelek választási szokásainak, életstílusának és igényének alapos elemzése nyomán döntöttek a két modell hangsúlyosabb szeparálásáról.

650 Km hatótávval és kupé-SUV karosszériával érkezhet az új elektromos Peugeot 3008

„Az 5008-ast fiatal családok vásárolják, a 3008-as ügyfelei viszont gyerek nélkül utaznak – akár azért, mert még nincs nekik, vagy, mert már felnőttek a srácok. A 3008-as vevői jellemzően tehetősebbek, szívesebben áldoznak nem létfontosságú extrákra.”

Mindez pedig az autók kialakításában is meg fog mutatkozni. A 3008 sportosabb és elegánsabb lesz; a kecses vonalvezetés akár a hátsó fejtérrel szemben is prioritást élvez. Az 5008 ezzel szemben maga lesz a megtestesült praktikum, a függőlegeshez közelítő oldalfalakkal és farral – ha tetszik, közelebb áll majd ahhoz az ideálhoz, amit egy évtizeddel ezelőtt képviselt az elődmodell.

Hogy mindez hogyan illeszkedik napjaink Peugeot arculatába, arról még sugallatok sincsenek. A lendületes, sportos 3008-asnak bizonyára jól állna a 2008-as fiatalos, merész orrkialakítása és izmos hátsó lámpasávja, míg az 5008 talán harmonikusabb volna a Rifter / Traveller páros pragmatikus sziluettjével. Az sincs azonban kizárva, hogy három év múlva pont ez a páros vezet be egy vadonatúj imázst a Peugeot palettáján, hiszen addigra a márka összes jelenlegi típusa átesik első modellfrissítésén.

Ami viszont már most biztos, hogy a 3008 és az 5008 a jelenlegi EMP2 padlólemez alapjaiban módosított kivitelét kapja majd. A változtatás legfontosabb célja, hogy egyfelől támogassák a tisztán elektromos hajtáslánc beépítését, másfelől ne zárják ki a jelenlegi paletta (belső égésű motorok, mild hibrid hajtásláncok, valamint plug-in hibrid rendszerek) további alkalmazásának lehetőségét.
650 Km hatótávval és kupé-SUV karosszériával érkezhet az új elektromos Peugeot 3008

Az új generációs crossover-páros elsőként kapja meg az EVMP padlólemezt, amely 60-100 kWh kapacitású akkumulátorcsomagok elhelyezését, valamint egy- vagy két villanymotor beépítését teszi lehetővé. A motorteljesítmény konfigurációtól függően 136 és 340 lóerő közé várható.

Hasonlóképpen széles tartományban változhat a tisztán elektromos szabadidőjárművek hatótávolsága, amely elérheti akár a 650 kilométert is. Plug-in hibridként is tartogat izgalmakat a széria: logikus elvárás például, hogy a hamarosan színre lépő 508 Peugeot Sport Engineered modell 360 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánca tegye igazán tüzessé a 3008 csúcskivitelét.

Nagy valószínűséggel az új 3008-5008 páros lesz az első, melynek elektromos változata megkaphatja a TOTAL-Saft és a PSA együttműködésével létrejött ACC vállalat által fejlesztett és gyártott akkumulátor-csomagot. Ez egyrészt nagyobb függetlenséget biztosít majd a gyártónak az akkumulátor ellátásban, másrészt a jelenleginél hatékonyabb, nagyobb energiasűrűségű, olcsóbb akkucsomag beépítését teszi lehetővé.

Kulcsszavak: elektromos autó, Peugeot, Peugeot 3008, suv
 
Levegő nélkül jobban teljesítenek a Toyota villanyautói Levegő nélkül jobban teljesítenek a Toyota villanyautói Az ABB piacra dobja az elektromos járművekhez gyártott leggazdaságosabb töltési megoldását Az ABB piacra dobja az elektromos járművekhez gyártott leggazdaságosabb töltési megoldását Az új Macant intenzív próbáknak vetik alá a teljesítmény és a hatékonyság jegyében Az új Macant intenzív próbáknak vetik alá a teljesítmény és a hatékonyság jegyében Jöhet az elektromosautó-flották kora Jöhet az elektromosautó-flották kora Versenyképes modellekkel érkezi Európába a SAIC Motor Versenyképes modellekkel érkezi Európába a SAIC Motor
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1