Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Nissan RE-LEAF: erő, amikor és ahol szükség van rá

Nissan RE-LEAF: erő, amikor és ahol szükség van rá

2020. november 27.
A forradalmi elektromosautó koncepció megoldást kínál a természeti katasztrófák utóhatásaira, nagy mobil akkumulátorokat biztosítva a helyreállítási műveletekhez

Nissan RE-LEAF: erő, amikor és ahol szükség van rá

A Nissan bemutatott egy 100%-ban elektromos vészhelyzeti reagáló járműkoncepciót, amelyet mobil energiaellátás biztosítására terveztek, természeti katasztrófák vagy rendkívüli időjárási események után.
A RE-LEAF-nek nevezett működő prototípus a Nissan LEAF személygépkocsin alapul, a világ első, tömegtermelésben gyártott elektromos autójára.

A törmelékkel borított utakon való közlekedést lehetővé tevő módosítások mellett, a RE-LEAF vízálló csatlakozó aljzatokkal rendelkezik, közvetlenül a jármű külsején, melyek lehetővé teszik 110-230 V-os készülék árammal való ellátását az autó nagy kapacitású akkumulátoráról.

A RE-LEAF képes behatolni a katasztrófa területének középpontjába és teljesen mobil energiaellátást biztosíthat, segítséget nyújtva a helyreállításhoz. Az integrált energiamenedzsment rendszer működtethet orvosi, kommunikációs, világítási és egyéb létfenntartó berendezéseket.

A természeti katasztrófák az áramszünetek legfőbb okozói. A Világbank 2019-es jelentése szerint a természeti katasztrófák és a klímaváltozás okozta az áramszünetek 37%-át Európában, 2000 és 2017 között, és az áramszünetek 44%-át az Egyesült Államokban ugyanebben az időszakban.

Amikor egy katasztrófa bekövetkezik, az elektromos energiaellátás helyreállítása tipikusan 24-48 órát vesz igénybe, a károsodás súlyosságától függően. Ez alatt az időszak alatt az elektromos járművek használhatók nulla károsanyag-kibocsátású, mobil vészhelyzeti energiaellátásra.

Nissan RE-LEAF: erő, amikor és ahol szükség van rá

A RE-LEAF arra készült, hogy megmutassa az elektromos járművekben rejlő lehetőségeket a katasztrófák utáni helyreállításban. Bár a gépkocsi csak egy működő koncepcióautó, a technológia létezik és használható a való világban is. Japánban a Nissan 2011 óta használja a LEAF-et vészhelyzeti energiaszolgáltatásra természeti katasztrófákat követően. A Nissan Energy Share által az elektromos autó mobil akkumulátorként működik, hogy elláthassa az otthonokat és a társadalmat elektromossággal, megosztható energiamodellt alkotva, amely segíthet stabilizálni az elektromosság kínálatát és keretét.

Helen Perry, a Nissan Elektromos Személygépkocsik & Infrastruktúra vezetője Európában, megjegyezte; „Folyamatosan keressük az utakat arra, hogy az elektromos járművek hogyan gazdagíthatják életünket, a zéró károsanyag-kibocsátású közlekedésen túl. Az olyan koncepcióautók, mint a RE-LEAF, megmutatják az elektromos autók lehetséges alkalmazását a katasztrófák kezelésében és demonstrálják, hogy az okosabb, tisztább technológia segíthet életeket menteni és rugalmasságot biztosíthat a jövőben.”

„Az elektromos járművek az energiaszektor rugalmasságát biztosító technológiák egyikeként törnek fel. Ezernyi, készenléti üzemmódban rendelkezésre álló EV, katasztrófa-támogató gépkocsiként vagy csatlakoztatva a hálózatra a Vehicle-to-Grid (V2G) rendszerrel, egyedülálló kapacitást jelent egy virtuális erőmű létrehozásához, hogy biztosítsa az energiaellátást egy nagy áramkimaradás esetén.”

Nissan RE-LEAF: erő, amikor és ahol szükség van rá

A RE-LEAF a LEAF kétirányú töltési képességét használja, amely a típus alapfelszereltsége 2010-es bevezetése óta. Ez annyit jelent, hogy a LEAF nem csak energiát képes felvenni a hálózatból nagy kapacitású akkumulátora feltöltéséhez, hanem vissza is képes táplálni a hálózatba a V2G (Vehicle-to-Grid/Járműből-a-hálózatba) segítségével, vagy közvetlenül táplálhat elektromos berendezéseket a V2X (Vehicle-to-everything/Járműből-mindenbe) technológiával.

Hordozható energiabankként a Nissan LEAF e+ utolsó generációja, teljesen feltöltött 62 kilowatt-órás akkumulátorával elegendő elektromos energiát képes biztosítani egy átlagos háztartás ellátásához hat napon keresztül.

Katasztrófaelhárító járműként a RE-LEAF egyszerre több berendezést képes ellátni energiával. Az alábbiakban található néhány példa 230 V-os készülékek áramfogyasztására 24 órára vetítve:

•    Elektromos bontókalapács – 36 kWó / 24 óra
•    Nagy nyomású szellőző ventilátor –21.6 kWó / 24 óra
•    10 literes levesmelegítő – 9.6 kWó / 24 óra
•    Intenzív osztály lélegeztetőgépe – 3 kWó / 24 óra
•    100 W-os LED fényszóró – 2.4 kWó / 24 óra

Miután az elektromos energiaellátást helyreállították a területen, az elektromos gépkocsik újratölthetők és nulla károsanyag-kibocsátású szállítást biztosíthatnak – akár 385 km távolságra (WLTP) egy LEAF e+ akkumulátor egyetlen feltöltésével.

Nissan RE-LEAF: erő, amikor és ahol szükség van rá
Kulcsszavak: elektromos autó, leaf, nissan
 
A Nissan életnagyságú origamiautóval ünnepli a Juke 5. születésnapját A Nissan életnagyságú origamiautóval ünnepli a Juke 5. születésnapját A Nissan mégsem Angliában kezdi az új X-Trail gyártását A Nissan mégsem Angliában kezdi az új X-Trail gyártását A Genfi Autószalonon bemutatkozik a továbbfejlesztett, Európában gyártott Nissan LEAF A Genfi Autószalonon bemutatkozik a továbbfejlesztett, Európában gyártott Nissan LEAF Egyedülálló környezetvédelmi támogatások a BMW Group Magyarország jóvoltából Egyedülálló környezetvédelmi támogatások a BMW Group Magyarország jóvoltából Elektromos terepjárók mindenhol - A Tesla pedig röhög a markában! Elektromos terepjárók mindenhol - A Tesla pedig röhög a markában!
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1