Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Felfedi belső értékeit a NISSAN vadonatúj QASHQAI modellje

Felfedi belső értékeit a NISSAN vadonatúj QASHQAI modellje

2021. február 19.
A Nissan úttörő crossoverének harmadik generációját 2021 tavaszán tervezi leleplezni. Európában több mint 3 millió eladott darab után is szegmensének referenciájaként tekintenek a Nissan Qashqai-ra az ügyfelek.

Felfedi belső értékeit a NISSAN vadonatúj QASHQAI modellje

Elkezdődtek annak a harmadik generációs kompakt crossovernek a bevezetésére irányuló utolsó előkészületek, amely megváltoztatta az európai autópiacot és megihletett számos utánzót. Ez a Nissan Qashqai.

Az új modell prototípusai gyűjtik a teszt kilométereket az európai utakon, arra számítva, hogy ismét újra definiálhatják, hogy mit is várhat el egy ügyfél a kompakt crossovertől, amikor az 2021-ben megérkezik a piacra.

A vadonatúj Qashqai arra épít, hogy Európa C-SUV szegmensében 2007 óta úttörő és egyben etalon szerepet tölt be. Az autó alapját képező CMF-C platformja a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetségnek, felvonultat egy sor modern mérnöki megoldást, innovációt és fejlett technológiát.

A jelenlegi Qashqai, Európában 2014-ben jött ki, bevezetése óta 1 millió eladott autónál tart.

„Az új Qashqai meg fogja változtatni az ügyfelek elvárásait a családi autóval szemben. A magasabb kategóriájú autóknál megszokott komfort, kifinomultság és technológia jellemzi majd, míg a vezetési élménnyel elégedett lesz a vezetője és az utasai is. A Nissan innovatív e-POWER technológiájának köszönhetően, mi úgy érezzük, hogy az ügyfelek bele fognak szeretnek az elektromos hajtáslánc érzetbe, anélkül, hogy aggódniuk kellene a hatótáv miatt” – mondta Gianluca de Ficchy, a Nissan Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia (AMIEO) Régió Elnöke.

Felfedi belső értékeit a NISSAN vadonatúj QASHQAI modellje

Ehhez az új iterációhoz a Nissan megtartotta azokat a vezérelveket, amelyek a Qashqai előző két generációjánál is jelen voltak, a koncepció, a dizájn és a fejlesztés tekintetében: elegáns külső megjelenés, gazdagabb felszereltség, hatékonyabb hajtáslánc, melyek magasabb minőséggel és vezetési élménnyel lettek egyesítve. Az új Qashqai ismét magasabbra teszi a lécet a crossover szegmensben, az ügyfelek örömére.

Ahogy elődeinél, úgy az új Qashqai esetében is a londoni székhelyű Nissan Design Europe csapata vezette a formatervezést, miközben az mérnöki tevékenységet a szintén Egyesült Királyságbeli, cranfieldi Nissan Technical Centre Europe csapata irányította.

CMF-C platform


Az új Qashqai az első olyan új európai modell, mely használja a CMF-C platformot, ami az autóipar egyik legkorszerűbb struktúráját és technológiai felépítményét jeleníti meg.

A mérnöki koncepcióban meghatározó jelentőségű volt a jelenlegi modell „éppen megfelelő” arányainak megtartása; városi utakon kellemesen navigálható, a parkolás kényelmes vele, miközben még kiváló belső térrel is rendelkezik.

Felfedi belső értékeit a NISSAN vadonatúj QASHQAI modellje

A felépítését tekintve, a karosszéria váz könnyebb anyagokból épül fel. A fejlett préselési és hegesztési technikák használatával növelték a szilárdságát, ugyanakkor csökkentették a súlyát. Most először készült a Qashqai hátsó ajtaja kompozit anyagból, nyerve ezzel 2,6 kg-ot.

A fejlett, nagy szilárdságú acélok (Ultra High Strength Steel - UHSS) alkalmazása 50%-kal nőt az új Qashqai szerkezetében. The UHSS anyag biztosítja a lehetséges legmagasabb nyújtható szilárdságot a vázszerkezetben, ahol szükséges, például gyűrődési zónák részeként, és mindezt szignifikáns súlynövekmény nélkül. Hagyományosan a magasabb nyújtható szilárdságú anyagok problémát okoznak a hegesztéseknél illetve a kötéseknél. A Qashqai karosszéria vázában a strukturális kötések egy magas szilárdságú megerősítést alkotnak, ahol az A, B és C oszlopok összekötik a padlót a tetőlemezzel.

Az új autóban, az első és a hátsó ajtók, az első sárvédő, és a motorháztető alumíniumból készültek, amely súlycsökkenést eredményezett. Összességében 21 kg-ot tudtak spórolni a mérnökök.

A CMF-C platform gerince sokkal homogénebb lett, annak érdekében, hogy jobban tudja továbbítani az ütközést. Ennek köszönhetően hatékonyabban nyeli el az energiát, csökkentve az utasokra mért terhelést egy baleset esetén. Ennek a fejlett gyártástechnológiának köszönhetően a teljes karosszéria 60 kg-mal könnyebb és 41%-kal merevebb lett, mint a jelenlegi modellé.

Felfedi belső értékeit a NISSAN vadonatúj QASHQAI modellje

Ha ezeket a fejlesztéseket átfordítjuk ügyfélelőnyökre, akkor megállapíthatjuk, hogy jobb lett a vezetési kényelem, javult az autó reakcióképessége, valamint baleset esetén kiváló biztonságot nyújt. Nem utolsó sorban a hatékonyság terén is új szintre lépett az új Qashqai.

Új felfüggesztés és kormányozási tervezés

Az új Qashqai, az elődjéhez hasonlóan különleges vezetési élményben részesíti tulajdonosát: kifinomult, mégis élvezetes.

Az CMF-C platformnak köszönhetően, az új Qashqai egy frissített első és hátsó Macpherson felfüggesztést kapott. A kétkerék meghajtásos Qashqai akár 19”-es kerekekkel, illetve a hátsó felfüggesztés torziós tengely valamint tekercsrugós konfigurációval érkezik. A összkerekes változat, egyrészt 20”-es kerekekkel, másrészt egy fejlett, többlengőkaros felfüggesztéssel lesz ellátva.

A torziós tengelynek, illetve a tekercsrugós felfüggesztésnek köszönhetően, az autó jobban elnyeli majd az útegyenletlenségeket, némiképp tompább lesz a belső út-zaj is, amelynek az ügyfélelőnye az, hogy halkabb és simább lesz a vezetés. Lényegében módosítva lettek a rugók és vertikálisan lettek elrendezve a rezgéscsillapítók.

Felfedi belső értékeit a NISSAN vadonatúj QASHQAI modellje

Ezeknek köszönhetően a rugók és a lengéscsillapítók az optimális erőkifejtési tartományban dolgoznak, egyfelől maximalizálva a hatásfokukat, úgy hogy jobban legyen kontrollálva a válaszadás az útegyenletlenségekre és a rezgésekre, másfelől minimalizálva legyen a visszapattanást, annak érdekében, hogy nyugodt, higgadt, stabil vezetést érjünk el, mindamellett, hogy az autó megtartotta a kiváló irányváltási képességét is.

A fejlett, többlengőkaros hátsó felfüggesztés konfiguráció a szegmensbe a legjobb egyensúlyt kínálja a vezetési kényelem és a dinamikus válaszadás között. A többlengőkaros felfüggesztés csapágyperselyen keresztül van a segédalvázhoz illesztve, aminek köszönhetően az autó kevésbé közvetíti az útzajt és a rezgést az utasfülke irányába.

Az elektromos kormányrásegítés is tovább lett fejlesztve, aminek köszönhetően, jobb lett a válaszadás, valamint jobb lett az irányítás érzete a középső részén a kormányzási tartománynak, és csökkent a rezgés is.

David Moss, a Nissan Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia (AMIEO) Régió Kutatás Fejlesztésének a Szenior Alelnöke a következőt nyilatkozta: „A mérnöki csapatunk összehasonlított jónéhány versenytársat a C (alsó közép kategória) és a C-SUV szegmensekből, közelebbi és távolabbi versenytársakat egyaránt, úgy hogy közben több ezer kilométer vezették ezeket az autókat, az Európai utakon, és a tapasztalatokból kiindulva hoztak létre egy egyensúlyt a vezetés és az irányíthatóság területein, hogy a lehető legjobb a vezetési élményt alkossák meg a Qashqai-ban.”

Kulcsszavak: bemutató, nissan, qashqai, suv, új modell
 
A Hankook bemutatja újításait a 2013-as IAA alkalmával A Hankook bemutatja újításait a 2013-as IAA alkalmával Felfedi belső értékeit a NISSAN vadonatúj QASHQAI modellje Stílusos, kényelmes és csendes terepjáró Rekordot dönt a Nissan LEAF elektromos autók értékesítése Európában Rekordot dönt a Nissan LEAF elektromos autók értékesítése Európában Célzott módosításokkal érkezik a BMW M2 Competition Célzott módosításokkal érkezik a BMW M2 Competition Felfedi belső értékeit a NISSAN vadonatúj QASHQAI modellje Genfben mutatkozik be a Ferrari California T
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1