Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Minél nagyobb a hideg, annál nagyobb a Toyota RAV4 PHEV előnye |
||
2021. február 22.
A Toyota hálózatról tölthető hibrid szabadidőjárműve mintegy másfélszer akkora távolságot tud megtenni tisztán elektromos üzemben, mint versenytársai többsége. Mindez az átlagos hétköznapokon keveseket érdekel, ám amint beköszönt a tél, állva hagyja a többieket a RAV4 Plug-in Hybrid.
|
A világ fejlett országaiban jelentős különbségek mutatkoznak a napi ingázás távolságában. Az átlagos észak-amerikai dolgozó 26 kilométerre lakik a munkahelyétől, a britek esetében 19 kilométer az átlag, Ausztráliában az ingázók kétharmada nem utazik többet 14 kilométernél egy irányban. A különbségekben számtalan tényező játszik szerepet, a földrajzi adottságoktól a társadalmi szokásokon át a városok történelmi kialakulásáig és közlekedési hálózatáig. A lényeg azonban az, hogy egy társadalom akkor tud hatékonyan átállni az elektromos közlekedésre, ha a lakosság többsége képes belső égésű motor nélkül intézni mindennapos autózását: amíg ez nem megy az év 12 hónapjában, nehéz rávenni az átállásra az embereket. Európában átlagosan kevesebb mint 15 kilométert kell megtennünk reggelente, hogy bemenjünk a munkahelyünkre, és ugyanennyit este haza . Ha tehát egy hálózatról tölthető (plug-in hibrid vagy akkumulátoros elektromos) jármű egy feltöltéssel képes megbízhatóan megtenni az oda-vissza távolság másfélszeresét – hiszen boltba, iskolába, edzésre, színházba és ki tudja, hány helyre megyünk még egy átlagos napon –, akkor már alkalmas arra, hogy elkezdje átformálni a felhasználók gondolkodását. Ez egybevág azzal a gyakorlattal, hogy a legtöbb, Európában forgalomba hozott plug-in hibrid jármű akkumulátor-kapacitását úgy méretezik a gyártók, hogy a felhasználók 50 kilométer körüli távolságot tudjanak megtenni tisztán elektromos üzemben, ennél persze a gyakorlati felhasználás általában kevesebb hatótávot mutat. Ehhez képest a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid WLTP norma szerinti elektromos hatótávolsága vegyes üzemben 75 (városban pedig lenyűgöző 98) kilométer – jelentősen több, mint a konkurenseké. Felesleges extra, gondolhatják sokan, amit a mindennapokban úgysem tudunk kihasználni (bár ezzel nem értene egyet az európai ingázóknak az a közel egynegyede, akik több mint húsz kilométerre laknak munkahelyüktől4). Ez igaz is lehet az év nyolc hónapjában, ám amint beköszönt a tél, fordul a helyzet. Egy reprezentatív (102 különböző típus 4200 példánya által megtett 5,2 millió kilométernyi utazáson alapuló) felmérés ugyanis egészen pontosan meghatározta a környezeti hőmérséklet és a modern plug-in és tisztán elektromos járművek hatótávolsága közötti összefüggést. A résztvevők 21,5 °C-on mérték a legjobb hatótávolsági értékeket, a hőmérséklet csökkenésével pedig egyre romlott az egy feltöltéssel megtehető távolság. A közhiedelem szerint ez az akkumulátorok töltésmegtartó képességének romlása miatt van, de ennél prózaibb a helyzet: a bepárásodó ablakok és a didergő utasok miatt jelentős energiamennyiséget használunk el fűtésre. A felmérés szerint a Toyota RAV4-re ezzel szemben ilyenkor is számíthat a gazdája: az ilyen körülmények között mért – kifejezetten jónak számító – 45 kilométeres valós hatótávolság pont elegendő ahhoz, hogy oda-vissza emissziómentesen közlekedjünk. Ugyanezt tapasztalta egyébként a közelmúltban a legnagyobb kanadai autós folyóirat szerkesztője, amikor a modell helyi szabvány szerint 67 kilométerre hitelesített hatótávolsága mínusz 15 fokban csupán 50 kilométerre csökkent, nem nehezítve a mindennapi használatot. Kulcsszavak: plug-in hibrid, rav4, toyota
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|