Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Nissan 100 százalékban villanymotor meghajtású e-POWER technológiája globális mérföldkőhöz érkezett

A Nissan 100 százalékban villanymotor meghajtású e-POWER technológiája globális mérföldkőhöz érkezett

2021. március 04.
A Nissan áttörést jelentett be a motorhatékonyságot illetően a mai napon, ugyanis 50% termikus hatásfokot értek el a fejlesztési félben lévő következő generációs e-POWER rendszerükkel.

A Nissan 100 százalékban villanymotor meghajtású e-POWER technológiája globális mérföldkőhöz érkezett

A Nissan e-POWER rendszere egy beépített benzinmotor segítségével látja el az e-POWER hajtáslánc akkumulátor csomagját elektromos energiával. A Nissan legújabb motorfejlesztést illető megközelítése világvezető szintre emelte a mércét, maga mögött hagyva a jelenlegi autóipari átlag 40 százalékos termikus hatásfokát, ezáltal lehetővé téve a jármű szén-dioxid kibocsátás további csökkentését.

„A 2050-re kitűzött, teljes termékéletciklusra vonatkozó karbonsemlegességre való törekvéssel a Nissan célja, hogy a kulcspiacokon kínált új gépjárművek 100%-át elektromosítsa 2030 elejéig.” – mondta Toshihiro Hirai, a Hajtáslánc és az Elektromos Autó Mérnöki Divízió Szenior Alelnöke. „A Nissan elektromosítási stratégiája előmozdítja az e-hajtásláncok és az elektromos járművek számára készült nagy-teljesítményű akkumulátorok fejlesztését, melyben az e-POWER egy másik fontos, stratégiai pillért képvisel.”
 
Egy elhivatott hozzáállás a megnövelt hatékonyság irányába

A hagyományos belsőégésű motorral rendelkező járművek erőt és teljesítményt igényelnek egy olyan motortól, mely a terhelés és sebesség (fordulatszám) széles skáláján dolgozik.

Ez az alapvető követelmény azt jelenti, hogy a hagyományos motorok nem képesek folyamatosan az optimális hatékonyságukkal teljesíteni. A Nissan e-POWER rendszer azonban egy beépített elektromotort használ, melyet kizárólag egy generátor üzemmódban működő belsőégésű motor hajt. A belsőégésű motor csak a leghatékonyabb tartományában működik, és menedzseli az elektromos áram termelését, illetve az akkumulátor töltöttségét.

A Nissan 100 százalékban villanymotor meghajtású e-POWER technológiája globális mérföldkőhöz érkezett

Ezen koncepció mentén, valamint az akkumulátor technológia és az energiamenedzsment technikák fejlődésével a Nissan képes volt a termikus hatásfok jelenlegi szinteken túlmutató tökéletesítésére. A következő generációs e-POWER rendszer kifejlesztése a hatékonyságnak ezen útján halad tovább.

A STARC koncepció

Ahhoz, hogy az 50%-os termikus hatásfokot elérjék, a Nissan kifejlesztett egy ’STARC’ nevű elképzelést. Ez az angol Strong, Tumble and Appropriately stretched Robust ignition Channel szavakból ered, ami magyarul erős, forgó-mozgó és megfelelően túlhúzott, robusztus gyújtócsatornát jelent.

Az elképzelés lehetővé teszi a termikus hatásfok javítását a hengeren belüli üzemanyagáramlás (a levegő-üzemanyag keverék áramlása, ami a hengerbe szívódik) megerősítése és a gyújtás által, megbízhatóan elégetve egy jobban higított levegő-üzemanyag keveréket magas sűrítési aránynál.

Egy hagyományos motor esetében számos korlátozás létezik a levegő-üzemanyag keverék hígítási szintjének a változó vezérlési terhelésre adott válaszának kontrollálását illetően, olyan különböző működési feltételek közötti kompromisszumokkal, mint a hengeren belüli üzemanyagáramlás, a gyújtás módja és a sűrítési arány, mely feláldozhatja a hatékonyságot a teljesítmény oltárán.

Azonban egy optimális fordulatszámmal és terheléssel működő elektromos áram előállítására hangolt motor lehetővé teszi a termikus hatásfok drámai javulását.

A belső tesztelések során a Nissan 43%-os termikus hatásfokot ért el az EGR1 hígítási módszert használva és 46%-ot hagyományos belső égés2 esetén egy többhengeres motor alkalmazásával. Az 50%-os szintet a motor rögzített fordulatszám és terhelés alatti működése esetén érték el, hőveszteség újrahasznosító technológiákkal kombinálva.
 
A Nissan 100 százalékban villanymotor meghajtású e-POWER technológiája globális mérföldkőhöz érkezett

A Nissan e-POWER Rendszer

Az e-POWER rendszert először 2016-ban, Japánban mutatták be a Nissan Note-tal. Alapját a Nissan LEAF-ben is használt, tisztán elektromos motor hajtotta technológia adja, melyet az azonnali nyomaték-leadás, magas hatékonyság és izgalmas vezetési élmény jellemez. A rendszer magában foglal egy benzinmotort áramgenerátorral, egy invertert, egy akkumulátort és egy elektromotort.

A hagyományos hibrid rendszerekkel ellentétben az e-POWER a beépített belsőégésű motor elektromos áram előállítására való kizárólagos használatát teszi lehetővé. A kerekek meghajtását kizárólag az elektromotor látja el.

2020. december végén a Nissan bemutatta a teljesen új Note-ot a japán piacon. A vadonatúj Note kizárólag az e-POWER rendszerrel elérhető és máris 20.000 darabot rendeltek belőle az ügyfelek.

Az e-POWER Európában a vadonatúj Qashqaiban debütál egy másik, szintén hatékony Mild Hibrid rendszerrel kiegészítve a motorpalettát.



Kulcsszavak: e-POWER, fejlesztés, nissan
 
Varga Mihály: a kormány elkötelezett az elektromobilitás fejlesztése iránt Varga Mihály: a kormány elkötelezett az elektromobilitás fejlesztése iránt A Nissan 100 százalékban villanymotor meghajtású e-POWER technológiája globális mérföldkőhöz érkezett 3,9 millió forinttól indul az új Nissan Pulsar A Nissan 100 százalékban villanymotor meghajtású e-POWER technológiája globális mérföldkőhöz érkezett Nyaraljunk biztonságosan a Nissan sávelhagyás-jelző rendszerével Üzemanyag-takarékosság a Volvo Trucks rendszerével Üzemanyag-takarékosság a Volvo Trucks rendszerével Önvezető autózáshoz kapcsolódó szenzorok/komponensek validációja és verifikációja a ZalaZONE tesztpálya bevonásával Önvezető autózáshoz kapcsolódó szenzorok/komponensek validációja és verifikációja a ZalaZONE tesztpálya bevonásával
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1