Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Ismerje meg a mérnököt, aki elhozza a GT-R lendületét a Nissan elektromos autóiba

Ismerje meg a mérnököt, aki elhozza a GT-R lendületét a Nissan elektromos autóiba

2021. április 06.
A Nissan e-POWER technológiája a Nissan R35 GT-R vezetési élményét ötvözi az elektromos motor azonnali és egyenletes gyorsulásával.   

Ismerje meg a mérnököt, aki elhozza a GT-R lendületét a Nissan elektromos autóiba

Naoki Nakada az autók szerelmese. A Nissan hajtáslánc főmérnökeként a márka legikonikusabb motorjainak fejlesztéséért felelős, például a nagyra becsült VR38DETT motorért, mely az R35 GT-R székbepréselő erejét és gyorsulását adja. Azonban nemcsak a belső égésű motorok morajlása igézte meg Nakadát. Ő fejlesztette a csendes, ugyanakkor dinamikus hajtásláncot a Nissan teljesen elektromos LEAF kocsijához, ami a világ első tömegpiacra készült 100% elektromos járműve. Lévén, hogy a spektrum mindkét végén dolgozott (belső égésű és elektromotor) a következő projektje a két legjobb hajtáslánc kombinálása volt – egy sportautó sebessége és ereje és az EV azonnali nyomatékának természete. Így született meg a Nissan e-POWER technológiája.

A nagy teljesítményű autók rajongói számára a Nissan GT-R mindig is legendás státusszal rendelkezett köszönhetően sportos kezelhetőségének és kivételes sebességének.

„Az R35 GT-R fejlesztésénél nem csupán a sebességre törekedtünk, hanem a kielégítő gyorsulási élményre is.” mondja Nakada.

A Nissan LEAF teljesen elektromos hajtásláncának kifejlesztése után eltökélté vált, hogy elhozza a GT-R-rel kapcsolatos tapasztalatait az elektromosított járművek új generációjához.

„Ha karbonsemleges társadalmat szeretnénk létrehozni, akkor népszerűsítenünk kell az elektromos járműveket.” állítja Nakada „Nem elég, ha egy Nissan elektromos jármű környezetbarát, szükséges, hogy szórakoztató és izgalmas legyen vezetni is.”

Ismerje meg a mérnököt, aki elhozza a GT-R lendületét a Nissan elektromos autóiba

A hajtáslánc, mely elgördíti az e-Mobilitás akadályát

A tradicionálisról a teljesen elektromos mobilitásra való átállás azonban nem egy nap alatt történik. Sokan hezitálnak az EV tulajdonlás kapcsán a hatótávolság és a töltőinfrastruktúra miatt. Erre ráeszmélve Nakada arra vállalkozott, hogy enyhíti a vásárlói aggodalmakat egy olyan elektromosított hajtáslánc fejlesztése által, amely kombinálja az elektromos motor izgalmas teljesítményét a tradicionális belső égésű motorú jármű használatának könnyedségével. Ez a Nissan e-POWER technológia eredete.

Beépített üzemanyag hatékonyság

A Nissan e-POWER különbözik a tipikus hibrid rendszerektől, hiszen leegyszerűsíti az e-hajtáslánc működését azáltal, hogy a nagy teljesítményű elektromotor kizárólag a kerekek számára biztosít energiát. Az elektromos motort ellátó lítium-ion akkumulátor egy kiemelkedően hatékony, fedélzeti belső égésű motor tölti, ami áramgenerátorként funkcionál. A vezető számára az e-POWER egy folyamatos és erőteljes gyorsulási élményt nyújt, ami hasonlít az elektromos autókéhoz a töltéssel kapcsolatos aggodalom nélkül. Az újratöltéshez csak egy benzinkút meglátogatása szükséges. Ez a technológia az elektromobilitást sokkal több sofőr számára teszi elérhetővé, mint valaha.

Az üzemanyaghatékonyság is fontos jellemzője a Nissan e-POWER rendszernek a motor töltéshez szükséges optimalizált fordulatszámon való működtetése által. A motor elsősorban nagyobb sebességnél vagy egyenetlen utak esetén aktiválódik, amikor a motor hangját elnyomja a menetzaj. Ez biztosítja, hogy a vezetési élmény csendes is legyen egyben, hasonlóan egy villanyautóhoz városi szituációban.

„Az e-POWER egy könnyen kifejleszthető, egyszerű rendszernek tűnik. Valójában ennek az ellenkezője igaz.” magyarázza Nakada. „Megfelelően ki kell egyensúlyozni az elektromosság használatát és az áramelőállítást, meg kell határozni a benzinmotor működésének tökéletes időzítését és az akkumulátor kapacitást az autó típusához kell igazítani. Sok fejlesztési munkát fektettünk a vásárlói élmény tökéletesítésébe.”

Az e-POWER technológia bemutatása a világnak    

A Nissan 2016-ban, a japán piacon, a Note segítségével indította útjára az e-POWER rendszert, majd ezt rövidesen követte a Serena e-POWER modell. Az e-POWER járművek sikere nem állt meg a növekedésben és a japán értékesítés az 500.000 darabot közelíti. A Note 2018-ban Japán legkelendőbb autója titulust kapta.* 2020-ban látott napvilágot a Kicks e-POWER crossover autó Japánban és néhány ázsiai piacon, amivel tovább nőtt az e-POWER technológia elérhetősége.

Az e-POWER további piacokon történő terjeszkedésével Nakada eltökélten folytatja a kutatás-fejlesztési munkát a hajtáslánc minden egyes régió vezetési szokásaira és forgalmi helyzeteire való optimalizálásának biztosítása érdekében.

„Szeretnénk az e-POWER rendszert a lehető legtöbb ember számára elérhetővé tenni, amilyen hamar csak lehet. Az e-POWER-rel teljes elektromos vezetési élményben részesülhetnek a vásárlók, ami segít minket közelebb kerülni a karbonsemleges, elektromos mobilitású világ eléréséhez.”

Kulcsszavak: e-POWER, gt-r, nissan
 
A GT Academy időmérője több mint 765000 Európai nevezéssel zárult A GT Academy időmérője több mint 765000 Európai nevezéssel zárult A Nissan járműről hálózatra töltő rendszerrel szereli fel európai K+F központját A Nissan járműről hálózatra töltő rendszerrel szereli fel európai K+F központját Ismerje meg a mérnököt, aki elhozza a GT-R lendületét a Nissan elektromos autóiba Külön ehhez a modellhez készített akkumulátorcsomagnak köszönhetően nem csökken a raktér mérete Tesla túltengés Tesla túltengés Ismerje meg a mérnököt, aki elhozza a GT-R lendületét a Nissan elektromos autóiba Spanyolország a villanyautó-megosztási programhoz csatlakozik
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1