Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Elektromos meghajtású lesz a Volkswagen csoport minden második új gyártmánya 2030-ra

Elektromos meghajtású lesz a Volkswagen csoport minden második új gyártmánya 2030-ra

2021. július 14.
Az évtized végére 50 százalékra emelik az elektromos meghajtású járművek arányát az eladott új gyártmányok között a Volkswagen csoportnál (VW) a német társaság kedden bemutatott stratégiája szerint.

Elektromos meghajtású lesz a Volkswagen csoport minden második új gyártmánya 2030-ra

A vállalatcsoport a NEW AUTO című tervében kiemelte, hogy 2030-ra "alapvetően átalakul a mobilitás világa", és így az elektromos meghajtású, hálózatba kötött és vezető nélkül működő közlekedési eszköz lesz a meghatározó.
   
Ezért a VW is átalakul, autógyártó cégből a világpiac első számú "szoftvervezérelt mobilitási szolgáltatója" lesz.
   
Mint írták, az árbevétel és a nyereség forrása fokozatosan eltolódik, a belső égésű autókról (ICE) előbb az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV), majd a szoftverek és szolgáltatások felé, és ezt a folyamatot felgyorsítja az autonóm vezetés technológiájának fejlődése.
   
A cég számításai szerint az ICE-piac a következő tíz évben több mint 20 százalékkal csökken, ugyanakkor az elektromos autók értékesítése gyorsan nő majd, és az elektromos meghajtás lesz a vezető technológia.
   
További fontos fejlemény, hogy a szoftverek révén keletkező bevétel 2030-re 1,2 ezer milliárd euróra emelkedik, és így a belső égésű és az elektromos hajtású kocsik mellett a teljes mobilitási piac mintegy egyharmadát teszi ki.    

Elektromos meghajtású lesz a Volkswagen csoport minden második új gyártmánya 2030-ra

A teljes mobilitási piac pedig az idei, nagyjából kétezermilliárd euróról ötezermilliárd euróra emelkedik - áll a VW új stratégiájában, amely szerint a folyamatok várható alakulása azt mutatja, hogy "az autózás fényes jövő előtt áll".
   
A VW ebben a folyamatosan változó környezetben arra törekszik, hogy csökkentse költségeit és a növelje beruházásait a jövőt jelentő technológiákba. Terve szerint az állandó költségeket a következő két évben 5 százalékkal, az anyagköltséget 7 százalékkal csökkentik. A 2021-2025-ös időszakban 73 milliárd euró értékben hajtanak végre fejlesztéseket az új technológiák területén, főleg az elektromos meghajtással és a digitalizációval kapcsolatos ügyekben.
   
Átalakítják a kínálatot is, az ICE-piacon kevesebb modellel és kevesebb motorváltozattal lesznek jelen, és 2025-re 20 százalékra, 2030-ra pedig 50 százalékra emelik az elektromos hajtású gyártmányok arányát az értékesítésben.
   
Ehhez a gyártást is átalakítják. Fokozatosan kivezetik a különböző platformokat - alaplemezek, amelyekre az egyes modellek épülnek -, így például megszűnik a moduláris keresztmotoros platform (MQB) és a moduláris elektromos platform (MEB), és kifejlesztenek egy "egységes architektúrát a teljes termékportfólió számára".
   
Elektromos meghajtású lesz a Volkswagen csoport minden második új gyártmánya 2030-ra

Kiemelték, hogy 2026-tól valamennyi elektromos modellt egyetlen új platformra, az SSP (Scalable Systems Platform) elnevezésű padlólemezre építik majd. Mint írták, így megjelenik az VW járműveinek új nemzedéke, amely "teljesen elektromos, teljesen digitális és nagymértékben skálázható lesz".
   
Fejlesztik az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok gyártását és a töltőállomás-rendszert is. Európában hat üzemet építenek fel, és 18 ezer töltőpontot telepítenek. Kínában 17 ezer, az Egyesült Államokban és Kanadában 10 ezer nagy teljesítményű (HPC) töltőoszlopot helyeznek ki.
   
A szoftverfejlesztésben a VW arra törekszik, hogy a CARIAD nevű vállalatuk munkájával kialakuljon egy "egységes operációs rendszer a konszernhez tartozó valamennyi márka járműveinek". Számításaik szerint 2030-ban már világszerte 40 millió autó használja majd a rendszert, amelynek egyik fontos jellegzetessége az lesz, hogy "az ügyfél teljes egészében az autóra hagyhatja a vezetést".
   
A VW az autóipar legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.
   
A csoport tagvállalatai tavaly 9,305 millió járművet szállítottak le a vásárlóknak, 15,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 10,975 milliónál. A bevétel 222,884 milliárd euró volt 2020-ban, 11,8 százalékkal kevesebb a 2019-ben elért 252,632 milliárd eurónál. Az adózás utáni nyereség 37,1 százalékkal 8,824 milliárd euróra csökkent. A visszaesés a koronavírus-világjárvány következménye.
Kulcsszavak: autóipar, elektromos autó, volkswagen
 
Elektromos meghajtású lesz a Volkswagen csoport minden második új gyártmánya 2030-ra Újabb rekordnyereség a Fordnál Az új Macant intenzív próbáknak vetik alá a teljesítmény és a hatékonyság jegyében Az új Macant intenzív próbáknak vetik alá a teljesítmény és a hatékonyság jegyében Elektromos meghajtású lesz a Volkswagen csoport minden második új gyártmánya 2030-ra A jövőben több Volkswagen modell is Continental abroncsokon gördül le a gyártószalagokról A Hyundai Motor Company bemutatja az IONIQ 5 első előzetes képét A Hyundai Motor Company bemutatja az IONIQ 5 első előzetes képét A Volkswagen továbbra is komolyan invesztál a jövőt meghatározó területekbe A Volkswagen továbbra is komolyan invesztál a jövőt meghatározó területekbe
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1