Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Ford Fiesta

Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Ford Fiesta

2021. szeptember 17.
A Ford ma mutatta be első ízben az új Fiestát, amelynek magabiztos, új stílusa, továbbfejlesztett technológiája és kifinomult mild hibrid hajtása minden eddiginél jobban felkészíti a kompakt ferdehátút a jövő kihívásaira.

Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Ford Fiesta


A Fiesta eddig is mutatós formavilágát új szintre emeli a merész, szembeötlő dizájn, így az autó látványosan kitűnik a tömegből, miközben a különböző Fiesta-változatok is jól megkülönböztethetők lesznek egymástól. A Trend, Titanium, ST-Line és Active kivitelek egyedi stíluselemeihez még bőségesebb színválaszték társul, nem beszélve a keréktárcsák és a belső kárpitok megújult kínálatáról. A Fiesta-családban megjelenik az új, fényűző Vignale csomag is.
 
Az intelligens vezetési élmény érdekében a Fiesta megkapja a legújabb generációs technológiákat. Most először jár mindegyik Fiesta-változathoz LED fényszóró, sőt a vásárlók megrendelhetik a fejlett Matrix LED technológiát is, ami Vakításmentes Távfénnyel működik, és mindig a helyzetnek megfelelően állítja be a fényszóró sugarát.
 
Az új Fiestában egy 12,3 colos digitális műszeregység-kijelző található, ami hiánytalanul tájékoztatja a vezetőt a fontos információkról. A Vészhelyzet Előrejelzés1 és a Rossz Irányra Figyelmeztető rendszer1 most először kaphatók a modellhez, amelyben számos egyéb kifinomult vezetősegítő technológia is megtalálható.

Az elektromos hajtásláncokkal az új Fiesta vezetői nemcsak takarékosan és csekély károsanyag-kibocsátással, hanem kifejezetten élvezetesen is autózhatnak. A Ford EcoBoost Hybrid 48 voltos mild hibrid segít optimalizálni az üzemanyag-fogyasztást, ugyanakkor készséges gyorsításaival magasabb szintre emeli a Fiesta eddig is legendás menetdinamikáját. A technológiát még hatékonyabbá teszi az opcióként rendelhető hétfokozatú Powershift automata sebességváltó, amivel a fokozatkapcsolások gyorsak és zökkenőmentesek.

 Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Ford Fiesta

A Ford szintén ma mutatja be a Ford Performance által fejlesztett Fiesta ST változatot is. A ferdehátú izomautó felszereltségében megtalálhatók az új Matrix LED fényszórók, a saját tervezésű Performance ülések, illetve az olyan sportos elemek, mint az új Chrystaline Grey fényezésű hűtőrács és az ütős látványt nyújtó Mean Green karosszériafényezés – és az egészre egy 10 százalékos csúcsnyomaték-növelés teszi fel a koronát, amivel a vonóerő eléri a 320 Nm-t

“A Fiesta hosszan tartó sikerének titka, hogy az autó mindig haladt a korral, új meg új magasságba emelve a lécet a vezetési élmény, a technológia és az üzemanyag-takarékosság terén,” vélekedett Roelant de Waard, a Ford Európa személyautó-részlegének vezérigazgatója. “Az új Fiesta most megint irányt mutat a kisautó-szegmens számára, minden életstílushoz kínálva egy megfelelő változatot.”

Friss dizájn, változatos személyiségjegyek

Az új Fiesta alapja a Ford jól bevált B-platformja (amire a Ford Puma kompakt SUV is épül), így az autóból sokféle praktikus és kifinomult három- illtetve ötajtós kivitel készülhetett, amelyek közt minden Fiesta-vásárló megtalálhatja az életmódjához leginkább illő járművet.

A teljes modellcsaládra jellemző új külső stílus egyik közös eleme az autó orr-részét magasabbra emelő motorháztető-kialakítás, amihez nagyobb méretű felső hűtőrácsot terveztek a dizájnerek. A Ford ‘kék ovál’ emblémája most nem a gépháztető első peremén, hanem a hűtőmaszkon kapott helyet, ahol még látványosabban érvényesül.

Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Ford Fiesta

 
Az alapfelszereltséghez tartozó új LED fényszórók keskeny, vízszintesen elnyújtott alakja tovább erősíti az új Fiesta magabiztos, modern formanyelvét. Az alapáras hátsó lámpatesteket fekete keret övezi, a külön rendelhető LED hátsó lámpákat pedig Premium Black külső bevonat egészíti ki.

Minden Fiesta-változatnak saját, jól felismerhető egyénisége van, amit látványosan kihangsúlyoz az egyedi hűtőrács-kialakítás, illetve azok a jellegzetes külső és belső dizájnelemek, amelyek remekül illenek az adott változat egyéni karakteréhez.

A Trend és a Titanium-sorozatok széles felső hűtőmaszkját markáns vízszintes lécek tagolják, magasfényű króm díszléc keretezi, és látványos oldalsó szellőzőnyílások fogják keretbe. A Titanium változatok felső hűtőrácsán a vízszintes lécek ugyanolyan krómborítást kapnak, mint az ablakkeretek.
 
A Ford Performance autói által inspirált, sportosabb karakterű ST-Line kivitel látványos ismertetőjegye, hogy felső hűtőrácsa mélyebb kialakítású, és ragyogó feketére fényezett méhsejtmintás rács díszíti. A szélesen elnyúló oldalsó szellőzőnyílásokat a karosszéria színére fényezték, a nagyobb méretű alsó hűtőrács pedig határozott kiállást kölcsönöz az autónak.
 
A kalandozásra született, SUV-hangulatú Active változat keménységet sugalló dizájnelemei látványosan megkülönböztetik a modellt a többi Fiestától. A szélesebb felső hűtőrácsot erőteljes, csillogó fekete függőleges elemek tagolják, a magasabb és szembeötlőbb oldalsó szellőzőnyílások pedig hatásosan kihangsúlyozzák a Fiesta Active magas építését és crossoveres megjelenését.

Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Ford Fiesta


Az új, merész külső látványvilágot hét új tervezésű könnyűfém keréktárcsa egészíti ki, valamint két új fényezés, a Boundless Blue és a Beautiful Berry árnyalatok.

A Titanium, ST-Line és Active változatokhoz megrendelhető, a dizájn és az exkluzivitás legmagasabb szintjét megtestesítő Vignale csomag olyan különleges tételeket tartalmaz, mint az egyedi formavilágú 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák, a prémium minőségű Sensico üléskárpitok és a matt karbonszálas hatású belső dekorációs elemek.

“A Fiesta egy kisautó, határozott egyéniséggel. Stílusa mindig is hűen tükrözte élvezetes vezethetőségét és minőségét,” mondta Amko Leenarts, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “Az újonnan megalkotott Fiesta most még jellegzetesebb lett, ráadásul a karaktere mindegyik változatnál más és más, így vásárlóink könnyen kiválaszthatják azt a kivitelt, ami a legjobban illik saját stílusukhoz és életmódjukhoz.”

Hajtásláncok a ma és a holnap elvárásaihoz

EcoBoost Hybrid 48 voltos mild hibrid hajtásával és EcoBoost benzinmotorjaival az új Fiesta kifinomult, élénk és takarékos vezetési élményt kínál.

Az üzemeltetési költségek csökkentésére és a Fiestákra jellemző élvezetes vezetési élmény fokozására tervezett EcoBoost Hybrid modellekben egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) helyettesíti a hagyományos generátort. A BISG képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítiumion akkumulátor tárolja.

Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Ford Fiesta


A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a benzinmotor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket. A benzinmotort egy szempillantásnyi idő, azaz mintegy 0,35 másodperc alatt újraindító BISG azt is lehetővé teszi, hogy a Start-Stop technológia a további üzemanyag-takarékosság érdekében akkor is működhessen, amikor az autót 25 km/órás sebességnél kisebb tempóról fékezik állóra – még akkor is, ha váltó fokozatba van kapcsolva, de a kuplungpedált már lenyomták.

Az új Fiesta 1,0 literes EcoBoost Hybrid motorja 125 és 155 lóerő teljesítménnyel rendelhető meg, és a blokkhoz hatfokozatú manuális sebességváltó kapcsolódik. A WLTP szabvány szerint mért legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás 4,9 l/100 km2, a CO₂-kibocsátás pedig 111 g/km2, ami 5 százalékkal kedvezőbb a nem hibrid hajtású 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost motor értékeinél, és a Ford saját mérései szerint akár 10 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető vele a városi forgalomban.

A 125 lóerős EcoBoost Hybrid erőforráshoz megrendelhető a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós Powershift automata sebességváltó is, ami zökkenőmentes fokozatváltásokat kínál; ezzel az egységgel az autó legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 5,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 117 g/km (WLTP).

A Powershift sebességváltó az üzemanyag-takarékosság érdekében segít optimális szinten tartani a motor fordulatszámát, és a takarékos működést tovább javítja, hogy az Auto Start-Stop rendszer 12 km/órás sebesség alatt leállítja a motort a városi forgalomban. Az automatával a vezetés is élvezetes, mivel előzéskor a váltó akár három fokozattal is visszakapcsol, ha a lehető legerőteljesebb gyorsulásra van szükség.

Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Ford Fiesta

A Ford 1,0 literes EcoBoost blokkja 100 lóerős teljesítménnyel, 5,2 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és 118 g/km CO₂-kibocsátással szerepel a kínálatban. Az EcoBoost Hybrid változathoz hasonlóan ez az egység is nagy nyomású közvetlen befecskendezéssel, kettős független változó szelepvezérléssel és a henger középvonalától eltolt főtengellyel működik, és hatfokozatú sebességváltó kapcsolódik hozzá.

A Fiesta lelkesítő vezetési élménye még tovább fokozható a Normál, Sport és Eco üzemmódok kiválasztásával, amelyekkel a pillanatnyi forgalmi helyzethez – és persze az autós hangulatához – igazítható a gázreakció, az ESC és a kipörgésgátló működése, és az automata váltós modelleknél a fokozatkapcsolás gyorsasága. A Fiesta Active modellben a fentieken kívül az Ösvény és a Csúszós út üzemmódok is rendelkezésre állnak.


Kulcsszavak: bemutató, fiesta, ford
 
Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Ford Fiesta Hét Opel világpremier Frankfurtban, az Insignia OPC-től a Monza Conceptig Szemrevaló lett a Fiat új kompakt szedánja Szemrevaló lett a Fiat új kompakt szedánja Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Ford Fiesta A Brüsszeli Autókiállításon mutatkozik be a Lexus CT200h A CUPRA új modellje utat mutat a márka jövőbeli dizájnnyelvezete felé, amely továbbra is megőrzi kihívó karakterét A CUPRA új modellje utat mutat a márka jövőbeli dizájnnyelvezete felé, amely továbbra is megőrzi kihívó karakterét Az új Audi A5 és S5 Cabrio –Sportosan elegáns formavilág, tágasabb beltér Az új Audi A5 és S5 Cabrio –Sportosan elegáns formavilág, tágasabb beltér
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1