Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Biztonságosan és kényelmesen A-ból B-be

Biztonságosan és kényelmesen A-ból B-be

2021. november 18.
Az autómegosztó szolgáltatások járműveit igénybe vevő ügyfelek joggal várnak el biztonságos közlekedésre alkalmas, utasterében pedig dohányfüstmentes gépkocsit.

Biztonságosan és kényelmesen A-ból B-be

Több, mint bosszantó ugyanis, ha karcos és horpadt az autó, amit használunk vagy az utastérben a kellemetlen füstszag, mert korábban valaki dohányzott benne. A Bosch flottaüzemeltetők és mobilitási szolgáltatók számára kifejlesztett új Ridecare-megoldásának köszönhetően azonban mindez hamarosan már a múlté. A cél az, hogy minden felhasználó még biztonságosabban és kellemesebben utazzon a jövőben. Az első alapvető Ridecare-funkció a füst- és sérülésérzékelés, amelyben a Bosch mesterséges intelligencia segítségével végzett, felhőalapú adatelemzéssel kombinálja a járműbe épített érzékelőegységet.

Az autómegosztó-szolgáltatók így jól áttekinthetően és valós időben juthatnak fontos információhoz, ha járművük megsérült, vagy épp valaki dohányzott azokban. A javítások vagy tisztítások így gyorsabban és pontosan az igényeknek megfelelően végezhetők, ezzel is optimalizálva a flottakezelést. „Az autómegosztásban az ügyfélelégedettség egyik kulcsa, hogy a felhasználók mindenkor a biztonságos és kellemes vezetés élményében részesülhessenek. Ridecare megoldásával a Bosch a még színvonalasabb ügyfélélmény új mércéjéül szolgálhat a járműmegosztó szolgáltatások piacán” – emelte ki Harald Kröger, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának tagja.

A technológiák és szolgáltatások szállítója jelenleg vezető ázsiai, észak-amerikai és németországi autómegosztó-szolgáltatókkal dolgozik kísérleti projekteken, hogy elkezdhesse a füst- és kárérzékelő rendszerének sorozatgyártását. A Bosch flottaszolgáltatás megbízhatósága hivatalosan is igazolt, hiszen a TÜV Süd jóváhagyását is megkapta az új rendszer.

Biztonságosan és kényelmesen A-ból B-be


A Ridecare átláthatóságot kínál

Az autómegosztó-szolgáltatók általában minimális információt kapnak, ha járműveik megsérülnek vagy dohányoznak bennük egy-egy bérleti időszak alatt. Míg az autókban bekövetkezett jelentős károkról többnyire beszámolnak a felhasználók, a feltételezhetően kisebb sérülések javítási költségeivel gyakran magukra maradnak a szolgáltatók. Az ügyfél-elégedetlenség további jelentős forrása, ha olyan autót vesznek át, amelyben a szabályok ellenére dohányzott az előző felhasználó.

Ilyen esetekben a professzionális belső takarítás költsége gyakran több száz euró is lehet. A Bosch Ridecare-megoldása azonban most találgatások helyett egyértelmű információt ad: a járműbe épített szenzoregység egyaránt érzékeli a cigarettafüstöt és az autó külső sérüléseit. Az ilyen típusú károk egyetlen érzékelőegységgel megoldott észlelése újdonság a szakmában, az eddig rendelkezésre álló megoldások ugyanis vagy a füstöt, vagy pedig a baleseteket érzékelhették.

„A Bosch kombinált füst- és sérülésérzékelő-rendszere a világ első olyan sorozatgyártású megoldása, amely mind a sérüléseket, mind az autóbeli füstöt megbízhatóan észlelheti és egyértelműen jelentheti” – hangsúlyozta Harald Kröger. Az egység érzékelői emellett olyan pontosak, hogy nem csupán a baleseteket, hanem a parkolási sérüléseket is észlelni tudják, beleértve azokat a koccanásokat, amelyek épp bérleti időn kívül történnek a városban parkoló sharing-autókkal. Mindezek alapján a megosztó-szolgáltatók közvetlenül meghatározhatják, hogy ki okozott kárt vagy épp ki dohányzott a járműben.


Biztonságosan és kényelmesen A-ból B-be

A Bosch a tárgyak internetével kombinálja a mesterséges intelligenciát

A Bosch innovatív flottaszolgáltatásai a sharing-járművek szélvédőjének belső oldalán elhelyezett érzékelőegységből, valamint a felhőbeli adatelemzésre szolgáló intelligens szoftverből állnak. Amint a szenzorok balesetre vagy a jármű utasterében érzékelt füstre vonatkozó információja a felhő-háttérrendszerébe (Cloud-Backend) érkezik, a Bosch mesterséges intelligencia (AI) módszerekkel meghatározhatja az ütközés intenzitását, és azt osztályozhatja a flottakezelő számára. Ennek során az intelligens algoritmusok egyaránt tekintetbe veszik a jármű menetdinamikai adatait, illetve olyan további információkat, mint például az út állapota.

A sharing-szolgáltatók így pontosan tudhatják, hogy pusztán szépséghibát okozott az eset, vagy a jármű megfelelő biztonsága érdekében azonnal fel kell mérni a kárt és meg kell javítani a sérülést. „A Bosch Ridecare-szolgáltatás is jól példázza az AIoT – azaz a mesterséges intelligencia és a dolgok internetének kombinációja – által kínált lehetőségek széles körét. Ennek előnyeit a járműmegosztó-szolgáltatások felhasználói is élvezhetik majd” – mutatott rá Harald Kröger. A mesterséges intelligenciával végzett adatelemzésnek köszönhetően a Bosch azt is meghatározhatja: pontosan melyik részén sérült meg a jármű, például csak a hátsó lökhárítón vagy akár a padlóvázon is. Mindez nagyban megkönnyíti a károk dokumentálását és a kárbecslést. Ha az érzékelőegységből származó adatokat később a sérülésről készített képekkel is összevetik, a javítási költségekre is becslést kaphatnak a szolgáltatók.

Digitális megoldás flottakezeléshez

A járműmegosztó-szolgáltatók számára rendkívül fontos flottajárműveik sérüléseinek gyors és átlátható dokumentálása, mivel így növelhető a gépkocsik közlekedésbiztonsága, illetve ennek alapján mérsékelhető az állásidő. A Ridecare szolgáltatás a kárfelmérésen túl a baleset pontos helyét és idejét is megadja a sharing szolgáltatók számára, illetve, hogy ki és mikor dohányzott az autóban. Ezekkel az információkkal a flottamenedzserek és a mobilitási szolgáltatók mindig kifogástalan állapotban tarthatják járműveiket, növelve ezzel a szolgáltatást igénybevevők elégedettségét.


Kulcsszavak: autómegosztó, Bosch, fejlesztés
 
Elektromosautós startupba fektetett a Kia Elektromosautós startupba fektetett a Kia 40 éves a SEAT Technikai Központja 40 éves a SEAT Technikai Központja A holnap mobilitása biztonságosabb, mint valaha A holnap mobilitása biztonságosabb, mint valaha Lefékezhetik a jogszabályozók az önvezető autók fejlesztését Lefékezhetik a jogszabályozók az önvezető autók fejlesztését Megújul és bővül a HÉV-hálózat Megújul és bővül a HÉV-hálózat
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1