Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Magyarországra érkezett a DS 4

Magyarországra érkezett a DS 4

2022. január 28.
Magyarországon is bemutatkozott a kompakt DS 4, amelynek alapára 9 690 000 Ft (PureTech 130 EAT8 BASTILLE). Az újdonság 3 féle változatban (DS 4, DS 4 CROSS és DS 4 PERFORMANCE LINE), ezeken belül többféle felszereltségi szinttel érhető el.

Magyarországra érkezett a DS 4

Karizmatikus vonalak – A DS AERO SPORT LOUNGE nyomán

A DS 4 arányai kivételesek: 183 cm széles, kerekei óriásiak, 720 milliméteresek (ez akár 20 collos felniket is jelenthet), miközben hosszát és magasságát tekintve kifejezetten kompakt: 4,40 méter hosszú és 1,47 méter magas. Figyelemre méltó arányok, amelyek kiemelkedő szolgáltatásokat rejtenek.

A modell orr-részének stílusát az új fényszórók határozzák meg. A DS MATRIX LED VISION megoldás egy rendszerben kombinálja a mátrixos és a kanyarkövető fényszórókat, amelyeket mindkét oldalon két-két LED-sorból álló nappali fény (összesen 98 LED) egészít ki. A fényszórókat a DS WINGS elnevezésű „szárnyak” kötik össze a hűtőráccsal. Utóbbi verziótól függően két részből áll, gyémántköveket formázó, befelé haladva növekvő méretű, háromdimenziós rácsot alkotó motívumokkal díszített. A motortérfedél hosszan elnyúlik, dinamikussá teszi az autó sziluettjét.

Oldalnézetben egyszerre látunk fluid és határozott vonalakat. A kilincsek diszkréten illeszkednek az autó oldalának művészien kidolgozott felületébe. A széles karosszéria és a nagy átmérőjű kerekek (többek között egy aerodinamikai betétekkel ellátott 20 collos megoldás) kiemelkedő teljesítményt sugallnak – az arányokat a DS AERO SPORT LOUNGE tanulmányautó ihlette.

Az autó tetővonala hosszan elnyúlik hátrafelé, a légterelő különlegesen meredek szélvédőben folytatódik, amelyen nyomott minta kapott helyet, ezzel is hangsúlyozva a készítők kifinomult szakértelmét. A megoldás nem csupán az aerodinamikai hatékonyságot, de a stílust is magasabb szintre emeli. A hátsó sárvédők tekintélyes erőt sejtetnek, határozott formákkal és sarkokkal. A C oszlop külön hangsúlyt kap, a ragyogó fekete színű elemen megjelenik a DS Automobiles emblémája. A hátsó fényszórók is egészen újak, a pikkelyszerű motívumokkal lézergravírozott felület sajátos, progresszív hatást kelt.

Magyarországra érkezett a DS 4


A DS 4 többféle karosszériaváltozatban készül. A kínálat alaptagja a DS 4, amelyben az elegancia dominál: speciális lökhárítódizájn, finom krómdíszítések, és kontrasztos fekete tető (opcióként).

A DS 4 CROSS a SUV-ok látványelemeivel játszik, ezért kap a lökhárító alsó része speciális védőburkolatot és matt fekete fényezést. A képet pedig olyan részletek teszik teljessé, mint a ragyogó fekete oldalablak-szegélyek, a szintén ragyogó fekete hűtőrács, a különleges felnik, a karosszéria színére fényezett tetősínek és hátsó légterelő. A DS 4 CROSS elérhető az Advanced Traction Control nevű rendszerrel (amely homokos, havas, saras utakon segít az úttartás megőrzésében), valamint a Hill Assist Descent Control nevű vezetéssegítő rendszerrel is.

A még dinamikusabb DS 4 PERFORMANCE LINE különlegessége a fekete külső csomag, a „pack black” (amelyben feketék a hűtőrácsot szegélyező DS szárnyak, a hátsó fényszórók között húzódó csík, a hűtőrács és az oldalablakok keretei), a különleges fekete felnik és az exkluzív Alcantara® belső.

Letisztult, finom belső dizájn, kézműves kidolgozottságú belső tér

A DS 4 belső tere a digitális funkciók köré épült. Az ergonomikus, rugalmas megoldások kulcsa az, hogy az egyes elemeket tökéletesen intuitív módon integrálták rendszerbe, mégpedig nemcsak funkcionális, de esztétikai szempontból is. A rugalmasságot olyan újítások teszik lehetővé, melyek egyetlen célja az, hogy tökéletesen biztonságos és nyugodt utazást tegyenek lehetővé a DS 4 fedélzetén.


Magyarországra érkezett a DS 4

Az utazás művészete – ezt szolgálja a vezérlőgombok újfajta elosztása is. A három külön zónában helyet kapó gombok könnyedebbé teszik a vezetést. A Clous de Paris mintázat mesterien kidolgozott részleteit a prémium órakészítők ihlették.

-    A műszerfalon található „szablya” a légkondicionáló és a DS AIR vezérlőit – a láthatatlan szellőzőt – foglalja magában.
-    Az ablakemelők és az oldalsó szellőzők vezérlői az ajtókban kaptak helyet.
-    A DS SMART TOUCH, azaz a DS IRIS SYSTEM-mel kommunikáló 5 hüvelykes érintőképernyő, valamint a DS E-TOGGLE, azaz az automata váltó vezérlője a középkonzolban találhatók.

A DS AIR rendkívül innovatív szellőzőrendszer, nagyon kompakt középső befúvókkal és láthatatlan szárnyakkal. A tölcséres diffúzor optimálisan vezeti a levegőt felfelé és lefelé. Működése hasonlít a hagyományos szellőzőkére, ám hatékonysága sokkal jobb. Kompakt mérete miatt tökéletesen diszkrét, hozzájárul a DS 4 utasterének letisztultságához.

A DS 4 belső tere – a különböző bőrkárpitokkal, az Alcantara® szövettel, a karbonnal, a fával és az új kárpitozási megoldásokkal – remekül ötvözi a csúcstechnológiát a kifinomultsággal.

A kényelem definíciójának megújításához egy másik belső megoldás is hozzájárul. Az ülések – köztük a szellőző, masszázsfunkciót is kínáló bőrülések – kialakítása egészen sajátos.

Magyarországra érkezett a DS 4

A koncepció a kagylóformából indult ki, amely különleges komfortot kínál azzal, hogy egyetlen, ívelt, törésektől mentes darabból áll. Új kidolgozást kaptak a nagy tömörségű üléspárnák, amelyek ily módon kivételes kényelmet garantálnak. A széles, kagyló formájú ülések stílusa is egészen innovatív.

A két színnel dekorált utastérben a Galet szürke bőrülést világos betétek díszítik, a „kényelmi zónában” finoman kidolgozott megoldásokkal, szemcsés felületű bőrrel és Clous de Paris mintázatú elemekkel, a felső, „interakciós zónában” pedig barna kőris fabetétekkel és prémium minőségű Criollo barna nappabőrrel.

Az OPERA beltéri csomag a DS Automobiles tudásának savát-borsát adja: a Criollo barna nappabőr ülések óraszíj-varrással készülnek. A luxusminőségű belső teret kőris fadíszítések és Criollo barna nappabőr betétek teszik teljessé.

Az utastérben a kárpitosmesterek valóban megmutathatták a francia szakértelem legjavát. A végtelenített varrás, a teljes bőrfelületen keresztülszúrt díszöltések az ajtópárnákon is remekül mutatnak. És ez csak az egyik elem a beltérben található számos, kézzel készült megoldás közül – csakúgy, mint a fabetétek vagy a kormánykerék komplett bőrborítása.

A PERFORMANCE LINE verzió a DS 4 dinamikus oldalát hangsúlyozza ki. A műszerfalat, az ajtókat és a középkonzolt is nagy felületen borítja Alcantara® kárpit. A nagy tömörségű üléspárnák Basalt szövettel kombinált Alcantara® kárpitot kaptak, amelyet speciális, arany és kárminvörös hímzés díszít. A kormánykerék alsó része, egyedi megoldással, karbonötvözetből készül.

Magyarországra érkezett a DS 4

A belső tér harmóniáját az egyénileg állítható rejtett világítás is emeli, amely elsősorban az oldalsó elemeket hangsúlyozza, de az egész utastér nyugalmához hozzájárul. A kiváló hangzást a 690 wattos FOCAL ELECTRA hifi rendszer, a 14 hangszóró, valamint a szegmensben úttörőnek számító hangszigetelt oldalablak garantálja.

A beltérben külön légtisztító berendezés szűri ki a 2,5 mikronnál nagyobb részecskéket és érzékeli a külső levegőszennyezést. A beáramló levegő olyan szűrőrendszeren halad keresztül, amely csupán néhány perc alatt megtisztítja az utastér levegőjét. A levegőminőséget a központi kijelzőn is figyelhetjük.

Továbbfejlesztett technológia

A DS 4 a teljesen megújított EMP2 platformra épül. Az alkatrészek 70%-a egészen új vagy kifejezetten a DS 4-hez készült, az új modell így már a bevezetéskor is elérhető plug-in hibrid változatban (225 LE és több mint 50 km elektromos hatótáv a WLTP ciklus szerint). Új generációs információs és szórakoztató rendszer, a C-Prémium szegmensben még nem látott vezetést segítő rendszerek, innovatív információ-megjelenítés – ez a DS 4 különlegessége.

Elektromos innováció: E-TENSE

A moduláris, többféle hajtáslánc hordozására is alkalmas, biztonságos és dinamikus, új EMP2 platform kifejezetten a DS 4 számára készült.

Magyarországra érkezett a DS 4

A módosított platform számos ponton teszi lehetővé a fedélzeti szolgáltatások javítását, miközben nagyobb szabadságot biztosít a stílus terén, lehetővé téve a szokatlan arányú karosszériaforma kialakítását.

Felépítés

Az EMP2 platform új változatának segítségével sikerült elérni a kívánt arányokat és aerodinamikai mutatókat. A karosszéria/kerék arány teljesen szokatlan a szegmensben: atletikus, hatékony karosszériaformát eredményez, amelynek az elülső, a motorházat és a sárvédőket magába foglaló része és a 2. sori padlószintje is mélyebbre került.

Tömegcsökkentés

Az EMP2 platform új változata új kompozit elemeket és melegen sajtolt szerkezeti elemeket tartalmaz, valamint kompaktabb klímablokk került bele, amely plusz tárolóhelyet szabadít fel. A csomagtér 430 literes, a csomagtérfedél motorral működik, a bepakolást „tele van a kezem” funkció teszi könnyűvé.

Biztonság

A megújult EMP2 platform a legújabb biztonsági és a legszigorúbb fogyasztóvédelmi szabályozásnak is megfelel, semmiféle kompromisszumot nem köt az össztömeg és a szerkezet tekintetében sem.

Magyarországra érkezett a DS 4

Dinamikai és akusztikai tulajdonságok

Az EMP2 platform új változata egy szinttel tovább viszi a DS Automobiles által megcélzott egyszerre kényelmes és dinamikus hangolást. Az olyan technológiai megoldások, mint a hegesztés és a ragasztás kombinálása (majdnem 34 m ragasztócsík és hegesztési pont felhasználása a karosszériaszerkezeten), vagy a teljesen újratervezett felfüggesztés és kormánymű magas szintű vezetési élményt garantálnak, köszönhetően a karosszéria optimális csavarodásának és a kiemelkedő úttartásnak.

Plug-in hibrid, benzines és dízel erőforrások

A DS Automobiles 2018-ban és 2019-ben is elnyerte a Formula-E sorozat bajnoki címét, és ez méltó bizonyítéka annak, hogy a márka az elektromos autózás egyik éllovasa. Az EMP2 platform fejlesztése során elsődleges cél volt, hogy fogadni tudja az újgenerációs tölthető hibrid hajtásláncot, megőrizve az utastér és a csomagtér méreteit. A motortérben egy 4 hengeres 180 LE-s turbómotort találunk, amelyhez egy 110 LE-s villanymotor és egy EAT8 automata sebességváltó kapcsolódik. A rendszerteljesítmény összesen 225 LE. A villanymotort hajtó akkumulátor új, kompaktabb és nagyobb kapacitású cellákat kapott, és hátul, a deformálódó kereszttartó mögött kapott helyet. Az elérhető tisztán elektromos hatótávolság több, mint 50 km (WLTP vegyes ciklus).  

A plug-in hibrid meghajtáson kívül a modell elérhető a PureTech benzinmotorok 130, 180 és 225 lóerős változataival, valamint a BlueHDi 130 dízelmotorral. Minden motorváltozat 8 fokozatú automata váltót kap maga mellé. A DS 4 ily módon különlegesen hatékony energiaforrások széles skáláját kínálja, amelyet elsőosztályú aerodinamikai megoldások segítenek.

Hatékonyság a kerekek szintjén is

A DS 4 kerekeinek mérete 720 mm, így akár 20 collos felnikkel is elérhető, míg a legtöbb verzió 19 collos felnikkel kerül forgalomba. Ugyanígy 19 collos az All Seasons 3PMSF abroncs. Az E-TENSE és a 225 LE-s benzines változatoknál elérhető 20 collos felnikhez szintén kiváló minőségű abroncsok társulnak. A prémium dinamikai jellemzők elérésének egyik záloga a felnik tömegének 10%-os (kerekenként 1,5 kg-os) csökkentése és az aerodinamikai betétek alkalmazása, amelyek szintén hozzájárulnak a fogyasztás és a CO2-kibocsátás visszafogásához.

Digitális utastér – könnyed kapcsolódás a világhoz

A digitális szolgáltatások és a kapcsolódási lehetőségek tekintetében az volt a fő cél, hogy a vezetőnek ne kelljen levennie a szemét az útról, hiszen ez komoly biztonsági szempont a vezetés során.

A DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY igazi avantgárd vizuális élmény, újabb lépés a kibővített valóság felé. Ezzel az új technológiai megoldással a vezetéshez elengedhetetlen információk közvetlenül az útra vetítődnek. Egy optikai trükk segítségével az adatok a szélvédőtől 4 m-re előre vetítődnek ki, 21”-os átlón követve a vezető tekintetét. A szegmensben ez egyedülálló megoldás. A fontos információk, mint a sebesség, a vezetéstámogató rendszerek jelzései, a navigáció, a figyelmeztetések, vagy az éppen hallgatott dal és a bejövő hívások mind az útra vetítve jelennek meg.

Ez az információmegjelenítési technológia egy teljesen újra gondolt szórakoztató-információs rendszer része, amely 10 hüvelykes érintőképernyőn jelenik meg, és amelynek neve DS IRIS SYSTEM. Az új interfész az okostelefonok ergonómiáját viszi át egy könnyen használható érintőfelületre, amely widget-ek segítségével teljesen személyre szabható profilokat használ. A beállítási és megjelenítési preferenciák a beszálláskor betöltődnek. A személyre szabási lehetőségek segítségével mindenki egyéni igényei szerint állíthatja be a megjelenítendő tartalmakat.

A DS IRIS SYSTEM hanggal és gesztusokkal vezérelhető, mivel a beépített asszisztens érti az elhangzott utasításokat, a rendszer pedig képes azok végrehajtására.

A gesztusvezérlés a középkonzolon található, az ujjainkkal vezérelhető képernyő, a DS SMART TOUCH segítségével történik. Elég egy gesztus, hogy elérjük az előre rögzített funkciókat. A képernyő értelmezi a szokásos mozdulatokat is mint például a zoomolás, de felismeri a kézírást is.
A rendszer és a térkép frissítése valós időben, felhőből történik.

Dinamikai komfort és biztonság

A DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK és DS 9 modelleken már elérhető 2-es – tehát a jelenlegi szabályozás szerint az elérhető legmagasabb – félautonóm vezetés jelentős fejlesztést kap a DS 4 esetében. A rendszer neve DS DRIVE ASSIST 2.0.

A rendszer a forgalom tempójához adaptálja az autó sebességét, képes arra, hogy torlódás esetén megálljon és újrainduljon, illetve arra, hogy a vezető akarata szerint precízen pozícionálja a gépkocsit a sávon belül.

A DS 4-ben bemutatkozó 2.0 rendszer új funkciókat is felvonultat, mint a félautomata előzés, a kanyarsebesség optimalizálása, vagy a sebességtáblák jelzéseire történő előzetes figyelmeztetés.
A kormányon külön érzékelő figyeli, hogy a vezető ébersége nem lankad-e, hiszen továbbra is a vezető irányítja a különböző funkciókat.

Az új „sarokérzékelők” egyéb lehetőségeket is kínálnak, mint például a kiterjesztett holttér-figyelést (akár 75 méteres sávban is) és a hátulról érkező jármű jelzését, szintén a holt terekben előforduló balesetek megelőzése érdekében.

A DS Automobiles egyik legerősebb pontja a biztonságos utazás koncepciója. A DS 4-ben ezt elsősorban a kiváló úttartás testesíti meg, ami a szegmensben egyedülálló DS ACTIVE SCAN SUSPENSION elektronikusan vezérelt felfüggesztésnek köszönhető. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera előre érzékeli az útegyenetlenségeket és az adatokat egy számítógép felé továbbítja. A négy helyzetjeladó és a három gyorsulásmérő segítségével a rendszer függetlenül kezeli az összes kereket. A kapott információk alapján felkeményíti vagy felpuhítja a felfüggesztést. Az eredmény: optimális kényelem, az út állapotától függetlenül. 

A másik technológia, amely megkülönbözteti a DS Automobiles-t versenytársaitól: a DS NIGHT VISION. A rendszer jobban megvilágítja az utat és segít elkerülni a veszélyhelyzeteket. Egy a hűtőrácsban elhelyezett infravörös kamera éjjel vagy rossz látási viszonyok között, akár 200 m-rel a gépkocsi előtt képes érzékelni a gyalogosokat és az állatokat. A vezető a digitális képernyőn láthatja az utat, de a veszélyek a DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY-en is megjelennek, hogy a vezető mielőbb reagálhasson.
A vezető manőverezését ezen felül 360°-os kamerarendszer, azaz 4 kamera segíti (közülük kettő a külső visszapillantó tükrökben található).

A DS jellegzetes fényei

A DS MATRIX LED VISION legújabb generációja még kifinomultabb és még modernebb. A Matrix Beam és a Dynamic Bending Light funkciók egy rendszerben kaptak helyet, ami teljesen egyedi arcot ad a gépkocsinak.

A DS MATRIX LED VISION fényszórókat továbbra is három LED modul alkotja, amelyek a DS Automobiles identitásának meghatározó elemei:
A fényszóró legbelső modulja a helyzetjelző.
A forgó középső modul 33,5°-ban képes elforogni. Megvilágítja az útpadkát és követi tekintetünket a kanyarokban, visszautalva z 1967-es DS kanyarkövető fényszóróira.
A külső Matrix Beam modul maga a fő fényszóró, amelyet 15 szegmens alkot. Ezek függetlenül kapcsolódnak le és fel, az érzékelt vezetési helyzet függvényében.  
Ezek a fényszórók alkalmazkodnak a közlekedési feltételekhez, a kormány elfordulási szögéhez, a sebességhez és a meteorológiai viszonyokhoz (város, vidék, autópálya, rossz idő, köd). Folyamatos távolsági fénnyel haladhatunk anélkül, hogy elvakítanánk a többi vezetőt. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera segítségével az intelligens fényszórók automatikusan igazítják fénynyalábjaikat a közlekedési helyzetekhez és akár 300 m-re képesek vakítás nélkül elvilágítani.
A DS MATRIX LED VISION fényszórókhoz új nappali menetfények kapcsolódnak, amelyek 98 LED-ből állnak. A messziről is felismerhető függőleges nappali fények rendkívül látványos üdvözlőfény funkcióval is rendelkeznek.

Környezetvédelem

A DS 4 95%-ban újrafelhasználható anyagokból és 85%-ban újrahasznosítható alkatrészekből készül. A teljes tömeg 30%-ának alapanyaga újrahasznosítható vagy újrahasznosított fém vagy polimer műanyag. A műszerfal (a nem látható részeken) 20%-ban kenderből készül. Újrahasznosított alapanyagokat, például polipropilént, poliészter rostokat és elasztomereket találunk az alváz terelőelemeiben, zajcsökkentőiben és alátéteiben.

Hét karosszériaszín

A DS 4 hétféle színben elérhető, melyek közül kettő újdonság: a rézarany (felár nélküli szín) és a lakkszürke. Az öt további szín pedig a gyöngyházfehér, a platinaszürke, a bársonyvörös, a hófehér és a Perla Nera fekete.


Kulcsszavak: bemutató, DS Automobiles, DS4, új modell
 
A BMW 2-es Gran Tourer a világ első prémium kompakt egyterű modellje A BMW 2-es Gran Tourer a világ első prémium kompakt egyterű modellje Megkezdődött az új Peugeot 3008 SUV magyarországi forgalmazása Megkezdődött az új Peugeot 3008 SUV magyarországi forgalmazása Az új Opel Corsa már autógázzal is rendelhető Az új Opel Corsa már autógázzal is rendelhető Így néz ki az 1,2 milliárdot érő busz Így néz ki az 1,2 milliárdot érő busz Magyarországra érkezett a DS 4 Kiemelkedő menetteljesítmények – Az új Audi S3
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1