Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A Fiat legdögösebb szabadidőjárműve Párizsban debütált |
||
2014. október 03.
A Párizsi Autószalonon mutatkozott be a Fiat 500X, az 500-as modellcsalád új, kompakt szabadidőjármű tagja, amely a márka értékeinek továbbfejlesztése révén a Fiat evolúcióját testesíti meg.
|
A karakteres szépségű modell egy olyan, merőben újszerű irányt térképez fel, amerre 500-as még nem járt, és ahol a merész, elegáns, végsőkig kifonomult olasz stílus egy egy komfortos, nagyteljesítményű, mégis racionális járművel találkozik: ez a szépség X oldala, ez a Fiat 500X lényege. Az 1957-es Fiat 500 leszármazottjaként (erre a kapocsra utalnak a kerek fényszórók és a krómozott motorházfedél-díszen elhelyezett klasszikus logó) az új Fiat crossover új dimenzióval egészíti ki az 500-as családot, amely eddig az 500, 500C, 500L, 500L Trekking és 500L Living modellekből állt – olyan autókból, amelyek természetüket és szerepkörüket tekintve rendkívül eltérőek, ugyanakkor mindegyik közös tőről: az ikonikus Fiat 500-asról fakad. A FIAT modernizált melfi (Potenza) SATA üzemében gyártott, a világ több mint száz országában, így az Amerikai Egyesült Államokban is forgalmazott, új Fiat 500X kétféle kiadásban érhető el - az elegáns „városi” és a látványos off road változatban - takarékos benzin- és dízelmotorokkal, háromféle sebességváltóval (kézi kapcsolású, 9-fokozatú automatikus, és hatfokozatú duplakuplungos ), összkerékhajtású, elsőkerékhajtású, illetve Traction Plus funkcióval kiegészített elsőkerékhajtású hajtásképlettel. Az 500X meghaladja a jelenlegi ügyfélelvárásokat A Fiat 500X nem csupán természetét tekintve crossover modell, de azért is, mert oly sok különböző (eltérő korú, nemű, igényű és ízlésű) ügyfélcsoport számára bír jelentőséggel. Ebben az értelemben az X arra utal, hogy ezek a típusok különböző kategóriák metszetében helyezkednek el, és maguk is igen változatosak, fiatalok és érettek, a szépség szerelmesei és a karakter értő ítészei. Dinamikusak, aktív társasági életet élnek, a legkülönfélébb szenvedélyeknek hódolnak. Egy dolog azonban összeköti őket: a vágy, hogy örömteli vezetési élményben legyen részük, hogy személyiségüket jellegzetes stílus révén juttathassák kifejezésre. Ma mind megtalálják a tökéletes választ, amit kerestek, a Fiat 500X személyében. Kétféle kivetelben elérhető: az első a jellegzetes, elegáns stíluselemekkel felvértezett 500X a fiatal, dinamikus városlakó közönség szívéhez ismeri a legrövidebb utat, míg a másik változat határozottan inkább terepképes megjelenésű és felszereltségű azoknak ideális választás, akik szeretik a szabadidős, szabadtéri programokat, ám nem kívánnak lemondani a Fiat 500-as utánozhatatlan stílusáról. Stílus és méretek A Fiat formatervezői központjában megálmodott új 500X az összetéveszthetetlen 500-as új dimenzióját tárja fel, amelyben az ikonikus stílus a modern crossover koncepciójával találkozik, kiegészülve tekintélyes terepképességeivel. Az erős személyiségű, határozottan olasz formavilágú újdonság jellegzetességei az a rugalmasság, racionalitás és minőség, amely kompakt méreteiben, tágas belső terében és a prémium anyaghasználatban gyökerezik, nem is szólva a biztonságot, kényelmet és szórakozást szolgáló, legkifinomultabb technológiákról. Az autó masszív, robusztus megjelenése tökéletes stílusbeli kontrasztban áll azzal a harmonikus vonallal, amely a komfortos férőhelyet és kompaktokra jellemző külső méreteket kereső ügyfelek számára ideális méreteket rajzol körbe. Ugyanakkor méreteivel az 500X azokhoz is szól, akik nap mint nap a városi forgalomban közlekednek: az autó mindössze 425 cm hosszú (az off-road változat 2 centiméterrel hosszabb), 1,8 méter széles, 1,60 méter magas. Kívül kompakt, belül hívogató: tágas, védelmező környezet, tele finom anyagokkal, minőségi kidolgozással és praktikus tároló megoldásokkal. A kényelmes utastér minden pontja hamisítatlan olasz stílusról tanúskodik, a különböző szövetek, bőrök és színek kombinációja összesen hétféle, markáns beltéri variációt kínál. A környezetet még funkcionálisabbá teszi a számtalan ülésállítási lehetőség, valamint a tágas (350 liter) csomagtartó. Mindez tizenkét különböző színvilágban választható, amelyek egytől egyig kihangsúlyozzák a Fiat 500X érzéki formáját; a képet a nyolcféle dizájnban kínált 16, 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák választéka teszi teljessé. Motorvariációk Az új Fiat 500X az európai, közel-keleti és afrikai piacokon különböző motor-, sebességváltó- és hajtásképlet-variációkkal rendelhető meg, amelyek minden elképzelhető igényt képesek kielégíteni, maximálisan óvva a környezetet; és optimális hatékonyságot szavatolva a teljesítmény, az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás terén egyaránt. A bevezetéskor a motorok kínálata a követkető erőforrásokból áll: 140 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II (elsőkerékhajtás, 6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó), 120 lóerős 1.6 MultiJet II (6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtás) és a 140 lóerős 2.0 MultiJet II (9 fokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás). A későbbiekben elérhető lesz a 110 lóerős 1,6 „E-torQ” (5 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtással), a 170 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II (9 fokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás), valamint egyes piacokon a nagyteljesítményű 184 lóerős Tigershark 2.4 (9 fokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás). A 140 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II ugyancsak elérhető lesz elsőkerékhajtással, 6 fokozatú duplakuplungos automata váltóval. Turbódízel motorból elérhető lesz a 95 lóerős 1.3 MultiJet II (5 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtás), és 140 lóerős 2.0 MultiJet II (6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, összkerékhajtással). Kulcsszavak: 500X, autókiállítás, autószalon, bemutató, fiat, Párizs, premier
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|