Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12638 Megjelenítve: 1 - 10
Megduplázta tisztán elektromos járművei kiszállítását a harmadik negyedévben a Volkswagen Csoport

Megduplázta tisztán elektromos járművei kiszállítását a harmadik negyedévben a Volkswagen Csoport

2021. október 22.
122 100 tisztán elektromos, akkumulátorhajtású autóval (BEV) (+109 százalék az előző év azonos időszakához képest) a félvezetőhiány ellenére is új harmadik negyedévi rekord. Kínában jelentősen felgyorsult a piaci fellendülés: a harmadik negyedévben 28 900 (az első félévben 18 300) BEV-modellt szállítottak ki.
Részletek

Megduplázta tisztán elektromos járművei kiszállítását a harmadik negyedévben a Volkswagen Csoport

Sikeresen folytatta 2021 harmadik negyedévében világméretű elektromos offenzíváját a Volkswagen Csoport: júliustól szeptember végéig a félvezetőhiány ellenére is 122 100 tisztán elektromos, akkumulátorhajtású autóját (Battery Electric Vehicle; BEV) adta át ügyfeleinek, ami 109 százalékos növekedést jelent az előző év azonos negyedévéhez viszonyítva.

Különösen Kínában gyorsult fel jelentősen a piaci növekedés, az első félévi 18 300 után a harmadik negyedévben már 28 900 BEV-modell átadásával. A BEV-modellek részesedése a globális kiszállítások több mint 6 százalékára emelkedett a harmadik negyedév során. Szeptember végéig a vállalatcsoport világszerte összesen 293 100 BEV-modelljét adta át az idén, azaz több mint kétszer annyit, mint az előző év azonos időszakában (+138 százalék). Továbbra is igen jelentős a hálózatról tölthető hibridmodellek (Plug-in Hybrid Electric Vehicle; PHEV) iránti kereslet, amelyekből összesen 246 ezer darabot szállítottak ki az idei első kilenc hónap alatt, megduplázva az előző év azonos időszakának volumenét (+133 százalék).

A tisztán elektromos, akkumulátorhajtású autók (BEV) régiónkénti kiszállításaiban 209 800 járművel az idei első kilenc hónap után is élen jár Európa (részesedés: 72 százalék), ahol a vállalatcsoport mintegy 26 százalékos BEV-piaci részesedéssel piacvezető volt.


Megduplázta tisztán elektromos járművei kiszállítását a harmadik negyedévben a Volkswagen Csoport

Az Amerikai Egyesült Államokban eközben 27 300 BEV-járművét adta át, ami a konszern globális BEV-kiszállításai 9 százalékának felel meg. Az így elért nagyjából 8 százalékos piaci részesedés az ottani második helyet jelenti a tisztán elektromos hajtásrendszerű gépkocsik piaci szegmensében.

Kínában szeptember végéig 47 200 BEV-modellt adtak át az ügyfeleknek, ami a vállalatcsoport globális BEV-kiszállításainak 16 százalékát tette ki, a harmadik negyedévben pedig felgyorsult piaci fellendülése eredményeképpen már 24 százalékot ért el Kína részesedése. Amint Christian Dahlheim kiemelte: „A terveknek megfelelően a harmadik negyedévben jelentősen felgyorsítottuk Kínában BEV-értékesítésünk bővülését és jól haladunk az ID.-család tagjainak 80-100 ezer darabos értékesítéséről szóló éves célkitűzésünk megvalósítása felé.”

A Volkswagen alapmárka szeptember végéig 167 800 BEV-modelljét adta át ügyfeleinek (részesedés: 57 százalék), majd 52 800 járművel az Audi (részesedés: 18 százalék), 32 100 autójával a ŠKODA (részesedés: 11 százalék), 28 600 gépkocsival a Porsche (részesedés: 10 százalék), illetve 8800 járművével a SEAT (részesedés: 3 százalék) következett.

Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, volkswagen
 
Minden idők legjobb háromnegyed évével büszkélkedhet a Kia Európában Minden idők legjobb háromnegyed évével büszkélkedhet a Kia Európában Új stratégiával készül a következő évtizedre a Volkswagen Új stratégiával készül a következő évtizedre a Volkswagen Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén A ŠKODA AUTO elektromosautó-alkatrészeket gyárt a Volkswagen-csoportnak A ŠKODA AUTO elektromosautó-alkatrészeket gyárt a Volkswagen-csoportnak Egymillió Touareg: a Volkswagen elegáns extrákkal felszerelt különleges modellel ünnepli ezt a mérföldkövet Egymillió Touareg: a Volkswagen elegáns extrákkal felszerelt különleges modellel ünnepli ezt a mérföldkövet
 
Mostantól akár egy hónapra is bérelhetők a SHARE NOW autói

Mostantól akár egy hónapra is bérelhetők a SHARE NOW autói

2021. október 22.
Elsőként tette elérhetővé Magyarországon a hosszútávú carsharing szolgáltatást a SHARE NOW. Az autómegosztó céges ügyfelei egyre gyakrabban használnak napos csomagokat hét közben: az üzleti célú és legalább egy napra szóló bérlések háromnegyede már hétköznapokon történik.
Részletek

Mostantól akár egy hónapra is bérelhetők a SHARE NOW autói

Eközben a magánfelhasználók körében a napos csomagok továbbra is a hétvégi időszakban a legnépszerűbbek.

Szeptemberben közel 20 százalékkal csökkent a napidíjas carsharing csomagbérlések volumene a nyári időszakhoz képest, leginkább az 1 és 2 napos hétvégi konstrukciók közkedveltsége miatt. A percdíjas bérlések számának emelkedése, továbbá az órás csomagok növekvő népszerűsége következtében ugyanakkor összességében többet vezettek a SHARE NOW ügyfelei szeptemberben, mint a nyári hónapok bármelyikében.

„Az órás csomagbérlések 70 százaléka hétköznapokra esik, ami azt mutatja, hogy ez a használat egyre jellemzőbb a mindennapi élethelyzetekre is a szabadidős tevékenységek mellett” – mondta Buday Bence, a SHARE NOW ügyvezető igazgatója, valamint elárulta, hogy a néhány órára szóló bérlések számában 6 százalékos bővülést hozott az ősz első hónapja. „A legnépszerűbb a kétórás csomag, amely több tennivaló elintézéséhez is elegendő, annak kockázata nélkül, hogy a számla végösszegét egy esetleges forgalmi dugó dobná meg” – tette hozzá.

Mostantól akár egy hónapra is bérelhetők a SHARE NOW autói

Miközben a privát ügyfelek továbbra is jellemzően a hétvégéken keresik a hosszabb, napidíjas csomagokat, a vállalati felhasználóknál teljesen más a helyzet: az üzleti célú napos csomagbérlések 75 százaléka már a hétköznapokon történik. A privát és vállalati ügyfelek folyamatosan növekvő hosszabb csomagok iránti igényeire reagálva a SHARE NOW Magyarországon elsőként vezette be a hosszútávú carsharinget: benzines autói napos csomagokban 1-től már egészen 30 napig bérelhetők. Külön kaució fizetésére nincs szükség: a meghatározott számú kilométert tartalmazó csomagokban benne van a benzinköltség, az országos autópályamatrica és a 100 ezer forintban maximalizált casco-önrész. A felhasználónak elég beülnie, vezetnie, majd a SHARE NOW zónában lezárnia az autót. Többnapos bérlés esetén előfoglalással házhoz is rendelheti az autót a szolgáltatás applikációjából.

Természetesen magánutakra, akár 1-2 hetes vakációkra is el lehet vinni az autókat, amelyek között mostantól egy új márka sokoldalú városi szabadidőautója, a Peugeot 3008 is megtalálható. Az 520 literes csomagterével nagybevásárlásra vagy csoportos kirándulásokra egyaránt tökéletes autók Buday Bence szerint. Sokoldalúságuk, nagy belterük és kényelmük miatt különösen népszerűek lesznek csomagbérlések esetén. Ezekkel együtt immár 390 autó közül választhatnak Budapesten a SHARE NOW felhasználói.

Kulcsszavak: autómegosztó, SHARE NOW
 
Íme a közösségi autómegosztás jövője: elindult a ReachNow Íme a közösségi autómegosztás jövője: elindult a ReachNow A GreenGo flottája egy részét mostantól idősek segítésére használja A GreenGo flottája egy részét mostantól idősek segítésére használja Több mint három hónapja indult el a DriveNow Budapesten Több mint három hónapja indult el a DriveNow Budapesten Önvezető autók: a felhasználók guruló hálószobát és irodát szeretnének Önvezető autók: a felhasználók guruló hálószobát és irodát szeretnének A saját autó alternatívájává vált a közösségi autózás A saját autó alternatívájává vált a közösségi autózás
 
Autonóm töltőállomást mutatott be a Siemens

Autonóm töltőállomást mutatott be a Siemens

2021. október 22.
Mesterséges intelligencia segítségével, automatikusan tölti az elektromos járműveket a vállalat legújabb fejlesztése.
Részletek

Autonóm töltőállomást mutatott be a Siemens

Képzeljük el, hogy elektromos autónkkal megérkezünk a töltőállomáshoz, a jármű töltőportja kinyílik, majd a teljesen automatikus töltő átveszi az irányítást: egy minden térbeli tengelyen mozogni képes robot csatlakozik a jármű töltőcsatlakozójához és feltölti az akkumulátort. A teljes töltöttségi szint elérése után a robot befejezi a műveletet, és már haladhatunk is tovább.

Az autonóm töltőállomás különösen hasznos újítás a már jelenleg is használatban lévő önvezető járművek, vagy akár önvezető targoncák számára. De akár egy mozgásában korlátozott sofőr is egyszerűbben feltöltheti járművét ezen automatizált eszközzel, anélkül, hogy ki kellene szállnia az autójából.

Mesterséges intelligencia a töltésben

A töltőkábel csatlakoztatása az autó töltőportjához – azaz pontosan behelyezni a dugót az aljzatba – általában egyszerű feladat az emberek számára, de a gépeknek ez valódi kihívás. A Siemens Autonomous Charging System vezérlője képes felismerni a jármű portját még sötétben, esőben, hóban vagy akár ködben is.

„Típustól függően, a sportautóktól a teherautókig a töltőnyílásokat különböző helyeken és különböző magasságokban szerelik fel, néha kissé felfelé dőlnek, máskor lefelé” – magyarázza Stefan Perras, a Siemens Technology kutatási egységének tagja. A járművek nem is mindig ugyanolyan távolságban parkolnak le a töltőállomástól, ráadásul különböző szögekben állnak oda. A Siemens optikai érzékelőket és mesterséges intelligenciát használ arra, hogy a csatlakozó pontosan illeszkedni tudjon a töltőporthoz. Az algoritmus felismeri a különböző portokat, meghatározza azok pontos helyét és tájolását, majd az adatok alapján a robot kiszámítja, hogy milyen mozgást kell végeznie.


Autonóm töltőállomást mutatott be a Siemens

„Az automatikus töltés különösen fontos az autonóm járműveknél, vagyis olyan gépkocsiknál, amelyek emberi vezető nélkül működnek” – mondta Stefan Perras. Bár néhány évnek még biztosan el kell telnie, hogy az önvezető járművek elterjedjenek a közutakon, de már ma is használatban vannak olyan területeken, mint a kikötők, a konténer-rakodóhelyek, a raktárbázisok.

A következő lépés

Az elkövetkező években a nagy terhelésű járműveket egyre nagyobb arányban villamosítják majd, hiszen 2025-ben életbe lép a EU által meghatározott flottaszintű CO2-kibocsátás korlátozás.

A logisztikai cégek tapasztalatai szerint a kötelező 45 perces szünetek – amelyeket a sofőröknek négy és fél óránként kell tartaniuk –, elegendőek az elektromos járművek feltöltéséhez. A nehéz gépkocsikat azonban 1-3 megawattos töltőkapacitással kell feltölteni, amelyhez olyan vastag és nehéz töltőkábelekre van szükség, hogy az embereknek továbbra is segítségre van szükségük használatukhoz.

Mivel a piacnak szüksége lesz erre a hatalmas töltési kapacitásra, a Siemens mérnökei már dolgoznak egy továbbfejlesztett autonóm töltési rendszeren, amely megawattos töltési teljesítményt biztosít majd.

Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, Siemens
 
Berlin az e-közlekedés fővárosává kíván válni Berlin az e-közlekedés fővárosává kíván válni A Volvo Cars blockchain technológia segítségével követi nyomon az elektromos járművek akkumulátoraiban felhasznált kobaltot A Volvo Cars blockchain technológia segítségével követi nyomon az elektromos járművek akkumulátoraiban felhasznált kobaltot Elektromos modelljeire vonatkozó stratégiájának újabb lépéseit jelentette be a BMW Group Elektromos modelljeire vonatkozó stratégiájának újabb lépéseit jelentette be a BMW Group Norvégia csak elektromos és hibrid autóknak ad forgalmit 2025-től Norvégia csak elektromos és hibrid autóknak ad forgalmit 2025-től Már a Marson túl száguld Elon Musk sportkocsija Már a Marson túl száguld Elon Musk sportkocsija
 
A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat

A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat

2021. október 19.
A Volkswagen a Hamburgban rendezett ITS világkongresszuson mutatta be az integrált, „jövőálló” szállítási rendszereket támogató megoldásait. Gernot Döllner, a Volkswagen Csoport konszernstratégiáért felelős rangidős alelnöke: „A Csoport Új Autó stratégiájának kulcsfontosságú elemei a karbonsemleges, hálózatba kapcsolt, biztonságos és személyre szabható mobilitási megoldások.”
Részletek

A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat

A Volkswagen Csoport az emberek és áruk hatékony, fenntartható, biztonságos és kényelmes mozgását támogató megoldásokat mutatott be az ITS világkongresszuson, Hamburgban. A 2021. október 11-15. között megrendezésre került esemény a világ legnagyobb iparági rendezvénye, amelyen a középpontban ezúttal az önvezetés, a járműinformációk intelligens felhasználása és az elektromos járművek villamosenergia-hálózatba történő integrálása állt. A Volkswagen Haszonjárművek, a MOIA, a CARIAD, az Elli és a MAN Truck & Bus márkákkal közösen a konszern fórumot biztosított az érdeklődőnek és a szakembereknek, ahol úttörő kísérleti projektek bemutatásával, panelbeszélgetésekkel, előadásokkal és szakértői eszmecserékkel várták a látogatókat.

Gernot Döllner, a Volkswagen Csoport konszernstratégiáért felelős vezetője elmondta: „Az intelligens szállítási rendszerek kulcsfontosságú szerepet játszanak a „jövőálló” mobilitás megteremtésében a városokban és azokon túl. Ezek jelentik az előfeltételt a karbonsemleges, hálózatba kapcsolt, biztonságos és személyre szabható mobilitási megoldásokhoz és kulcsfontosságú elemei a Volkswagen Csoport Új Autó stratégiájának. Partnereinkkel közösen az emberek és áruk mozgását még hatékonyabb, fenntarhatóbb és kényelmesebb alapokra helyezzük.”

A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat

Autonóm fuvarmegosztás, mint a mobilitási forradalom motorja

A Volkswagen konszern számára az autonóm közledés egy kulcsfontosságú technológia, amely új mobilitási megoldásokat tesz lehetővé és az közúti közlekedés biztonságát növeli. A Volkswagen Haszonjárművek, a MOIA és az ARGO AI márkák jelenleg is egy - kísérleti projekt keretében megvalósuló - autonóm fuvarmegosztási rendszert tesztelnek Hamburgban, amely 2025-ben kerül majd sorozatgyártásba. Az ITS kongresszuson a MOIA egy interaktív szimuláció révén mutatta be, hogy egy nagy flottás autonóm fuvarmegosztás milyen hozzáadott értéket képvisel a mobilitási forradalomban.

Az ID.BUZZ AD 1:2 arányú modelljével a Volkswagen Haszonjárművek lehetővé tette a látogatók számára, hogy megtapasztalják a különböző felhasználási területeket, amelyeket az önvezető shuttle szolgáltatás a személyek és áruk mozgatása kapcsán kínál számukra. A MAN Truck & Bus és a Hamburgi kikötő (HHLA) a közös, „Hamburg TruckPilot” névre hallgató kísérleti projektjének eredményeit prezentálta. A partnerek a kikötő Altenwerder konténerterminálján azt szemléltették, hogy az önvezető teherautók valós körülmények közötti alkalmazása technológiai szempontból lehetséges és a logisztikai folyamatokba hatékonyan beépíthetők.

A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat

Információcsere a még biztonságosabb és hatékonyabb közlekedésért

A CARIAD a kongresszuson bepillantást engedett információalapú szolgáltatásaiba, amelyek hozzájárulnak a közlekedési biztonság és a folyamatos forgalom javításához. Már most lehetséges például, hogy a konszern autóiból származó anonim adatok segítségével az európai és egyesült államokbeli hatóságok az útkarbantartási feladatokat és a téli munkákat is optimalizálják. 2030-ig közel 40 millió konszernjármű lesz összeköttetésben a felhővel, megteremtve a biztonságos hozzáférés alapját az anonim jármű illetve környezeti adatokhoz. A Volkswagen szintén részt vesz az újonnan létrehozott Mobility Data Space közösségben, amely első esettanulmányait éppen az ITS kongresszuson mutatta be. Az adatmegosztó közösségen keresztül lehetővé válik, hogy vállalatok és szervezetek cseréljenek adatokat biztonságosan és önállóan annak érdekében, hogy innovatív mobilitási koncepciókat hozzanak létre.

Az elektromos autóknak a villamosenergia-hálózatba történő integrációja megtakarítást és szén-dioxid csökkenést hoz

Egy másik központi téma az elektromos mobilitásra történő folyamatos átállás volt. Az Elli ehhez egy, a járművet teljesen körbevevő energia ökoszisztémát hozott létre a fali töltőktől kezdve egészen a digitális szolgáltatásokig.

A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat

A konszern leányvállalata az ITS keretében azt is ismertette, hogy nagyfeszültségű akkumulátoraik révén az elektromos járművek miként válnak az energiarendszer részévé, mint mobil tárolóeszközök. Az energiarendszer átalakítása kapcsán az elektromos mobilitás vezető szerepét erősíti a kétirányú töltés is. Ennek során a megújuló energiaforrások önállóan állítanak elő energiát, amelyet az autó képes tárolni és igény szerint visszatölteni a ház rendszerébe. Így az ügyfelek nem csupán a villamosenergia-hálózattól válnak függetlenebbé, de pénzt is spórolnak és a szén-dioxid kibocsátás is csökken. A Volkswagen Csoport márkái ezt a technológiát várhatóan 2022-től alkalmazzák a moduláris elektromos platformra (MEB) épülő modelleknél.

Az együttműködés, mint az átállás sikerének egyik tényezője

A Volkswagen számára a városokkal, ipari partnerekkel és közintézményekkel való együttműködés alapvető fontosságú egy integrált, „jövőálló” közlekedési rendszer megteremtésénél. Hamburg városával a konszern már 2016 óta különösen szoros partneri kapcsolatban áll. Konkrét projektek megvalósítása mellett a Volkswagen támogatta Hamburg pályázatát az ITS világkongresszus idei megrendezésére. A konszern fő partnerként aktívan segítette az ITS szervezeti és tervezési munkáját és változatos programot kínált a kongresszusra kilátogatóknak.
Kulcsszavak: fejlesztés, önvezető autó, volkswagen
 
Jelentős fejlesztések előtt állnak a Volkswagen márkakereskedések Jelentős fejlesztések előtt állnak a Volkswagen márkakereskedések Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót A MÁV korszerűsíti a FLIRT motorvonat flottáját A MÁV korszerűsíti a FLIRT motorvonat flottáját A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat A Honda kacérkodik a napelemekkel A Volvo autonóm mobilitási technológiák fejlesztésén fog együttműködni Kínában A Volvo autonóm mobilitási technológiák fejlesztésén fog együttműködni Kínában
 
Megérkezett a vadonatúj Lexus LX

Megérkezett a vadonatúj Lexus LX

2021. október 19.
Minden idők legfejlettebb hajtásláncával és legigényesebb technológiáival, kibővített felszereltségi szintekkel, ám ismerős formavilággal érkezik a Lexus kemény terepeken is helytálló zászlóshajója.
Részletek

Megérkezett a vadonatúj Lexus LX

A Lexus viszonylag későn, 1995-ben mutatta be első szabadidőjárművét, a felső kategóriás LX-et. A modell méretéből és karakteréből adódóan soha nem tett szert akkora globális népszerűségre, mint például a nála egyébként nem sokkal rövidebb, de önhordó karosszériás Lexus RX. Ennek ellenére mindig is világszerte elismerték a Lexus LX kiemelkedő komfortját, gazdag felszereltségét és nem utolsósorban a műfajban egyedülálló, szuverén terepképességeit.

A modell legutóbbi szériájánál már csak kevés hiányzott ahhoz, hogy aszfalton és attól távol egyaránt tökéletesnek legyen mondható a modell viselkedése. A papírforma szerint a most bemutatott, negyedik generáció pótolhatja ezt a keveset – sőt, még rá is tesz néhány lapáttal.

Az újonc kiválóságának első és legfontosabb sarokköve a vadonatúj GA-F platform. A modern architektúra 195 kilogrammal csökkenti a modell tömegét az elődéhez képest, miközben 20 százalékkal merevebb, mint a korábban alkalmazott alváz, ez azonban csak a kezdet. Az elődből átemelt, de alapvetően áthangolt hátsó felfüggesztés és a friss fejlesztésű, kettős keresztlengőkaros első futómű a speciális geometriának és az optimalizált rugóknak köszönhetően terepen és közúton egyaránt szuverén adottságokat mutat. Javult a rezgéscsillapítás is, ami a stabilitásnak és a komfortnak egyaránt kedvez.

Az LX képességeit az eddigieknél tágabb tartományban állítható, aktív magasságszabályozású futómű, valamint adaptív lengéscsillapítás emelik még magasabb szintre. Az előbbi rendszer egyedülálló módon hidraulikus, pneumatikus és acélrugókat egyaránt alkalmaz, a gyors hasmagasság-szabályozást pedig az immár mindkét tengelyen alkalmazott, módosítható rugóráta teszi lehetővé.

Megérkezett a vadonatúj Lexus LX

A futómű magassága négy fokozatban állítható, az automatikus módosítás pedig immár a jármű terepen felvett pozícióját, azaz a hossz- és keresztirányú dőlését is figyelembe veszi. Ez a rendszer az adaptív lengéscsillapítással kombinálva rendkívül alkalmazkodóképessé teszi a felfüggesztést, amely városban, ösvényen vagy országúton egyaránt optimális adottságokat mutat. Ebből a hidraulikus helyett elektromos rásegítést alkalmazó, kormánymű és a hagyományos hidraulikus szervót elektronikus vezérléssel kombináló fékrendszer is kiveszi a részét: utóbbi különösen terepen biztosít finom, pontos adagolhatóságot.

Szintén az offroad alkalmasságot támogatja a továbbfejlesztett Multi-Terrain Select rendszer, amely hatféle terepprogramot kínál a vezetőnek: ennek hatása mostantól nem csak terepfokozatban (bekapcsolt felezővel), hanem normál, közútra alkalmas üzemmódban is érvényesül.

Ezt egészíti ki az öt lépcsőben állítható sebességű kúszóautomata, az ereszkedés-szabályozó rendszer, valamint a Multi-Terrain Monitor rendszer, amely négy kamera segítségével mutatja meg a vezetőnek a jármű környezetét, illetve – a márkánál első ízben – a jármű hasa, valamint az első, illetve a hátsó tengely alatti terepviszonyokat.

A terepszögek, a rézsű- és kapaszkodószög, valamint a 700 mm-es gázlómélység megegyezik az elődmodellével, míg a 2850 mm-es tengelytáv az első generáció óta változatlan. Vadonatúj ellenben a 22 colos keréktárcsa opciója (a szériakivitelek 18, illetve 20 colosak): ennél nagyobb kerekeket egyetlen más aktuális típusára sem szerel a Lexus.

Megérkezett a vadonatúj Lexus LX

Miközben a Lexus LX önazonossága szempontjából meghatározó a kiváló terepalkalmasság, az ügyfelek nagyobb arányban használják aszfalton az autót – ezért is volt olyan fontos a GA-F platform és az ahhoz kapcsolódó futóműfejlesztések bevezetése.

A közúti használat végletes aspektusait minden eddiginél hathatósabban támogatja a Lexus LX palettájának két vadonatúj felszereltségi szintje. Az F Sport nevéhez méltóan dinamikusabb vezetési élményt kínál, ami nem merül ki a látványos optikai megoldásokban (pl. fehér-piros belső színvilág) és exkluzív burkolatokban: ez a verzió határozott oldaltámasztású üléseket, módosított hangolású lengéscsillapítókat és menetstabilizáló rendszert, továbbá hátsó kanyarstabilizátort és Torsen rendszerű, részlegesen önzáró hátsó differenciálművet kapott.

Ennél is különlegesebb az Ultra Luxury felszereltségi szint. Ennek első utasülése messze előre tolható (az így elérhető maximális lábtér gigantikus 1,1 méter!), mögüle lábtartó hajtható ki, így ha a hátsó ülés támláját teljesen hátradöntjük (egészen 48 fokig!), a Lexus LS luxuslimuzint idéző, főúri kényelemben lehet részünk.

A hátsó ülések és fejtámlák finoman támasztják meg oldalról az utast, anélkül, hogy csorba esne a kiemelkedő komforton – és a speciális ülésszerkezetnek köszönhetően terepen közlekedve is háborítatlan a kényelem. A klímaberendezés a luxuskivitel esetén a mennyezetből is fújja a temperált levegőt, az ülések között érintőképernyős vezérlőfelület, valamint széles könyöklő található, amelynek felülete karcálló, öngyógyító kialakítást kapott, így akár rögtönzött íróasztalként is használható.

Megérkezett a vadonatúj Lexus LX

A Lexus márkát világszerte a prémium autóipar hibrid szakértőjeként tartják számon, az LX (legalábbis bevezetésekor) mégsem kínál benzin-elektromos hajtásláncot. A korábbi nyolchengeres motort egy ikerturbós V6-os (V35A-FTS) váltja. A 3,5 literes erőforrás legnagyobb teljesítménye 415 LE, maximális forgatónyomatéka 650 Nm. A sebességváltó tízfokozatú automata, amelynek hidrodinamikus nyomatékváltója finom elindulást biztosít álló helyzetből, míg a szinte a teljes fodulatszám-tartományban aktiválható áthidalás közvetlen gázreakciókat, kiszámítható vezethetőséget eredményez.

A Lexus LX utastere eddig is közelebb állt egy luxusautóéhoz, mint egy terepjáróéhoz, mostantól pedig még erőteljesebben érvényesül az ultraprémium hatás. Noha a fedélzeti rendszerek vezérlésére elsődlegesen a fejlett beszédfelismerő rendszer szolgál, a műszefalat a Lexusnál első ízben alkalmazott kettős érintőképernyő uralja: a 12,3 colos felső multimédiás monitor alatt egy 7 colos felület szolgál a klímaberendezés, valamint a különböző terepfunkciók kiegészítő információinak megjelenítésére. Magától értetődő a teljes körű okostelefon-integráció, a navigációs rendszer felhő alapú (de offline is működik), a szoftverek pedig vezeték nélkül frissíthetők.

Noha a mai ügyfelek mindennél többre értékelik a fent vázolt multimédiás szolgáltatásokat, a Lexus arra is ügyelt, hogy a biztonsági és vezetőtámogató technológiák terén a lehető legfejlettebb tartalmakat nyújtsa.

Megérkezett a vadonatúj Lexus LX

A Lexus Safety System + 2.5 minden eddiginél pontosabb akadályfelismerést és -elkerülést tesz lehetővé, a jármű adaptív tempomatja képes a teljes megállásra, majd újraindulásra, a sávban tartó funkció szelektív kormányrásegítéssel támogatja a megfelelő manőver végrehajtását, és természetesen a táblafelismerő funkció sem hiányozhat.

Tudatosan a végére hagytuk a formatervet, hiszen az LX a mélyreható változások ellenére teljességgel felismerhető maradt. A hátrébb költöztetett A-oszlop és az orsó alakú hátsó tetőoszlop a nagyméretű kerekekkel együtt zömök, erőteljes sziluettet rajzolnak. Markáns az orsó alakú hűtőmaszk új, lebegni látszó rácsozata: a szellősen elhelyezett rostélyok között (valamint az oldalsó bevezető nyílásokon át) bőségesen áramlik a hűtőlevegő.

A fényszórók a megszokott séma újraértelmezéseként a Lexus luxusszedánjaival teremtenek kapcsolatot, az autó hátsó részét pedig a szintén vadonatúj Lexus NX szabadidőjárművön bemutatott felirat uralja.

 
Kulcsszavak: bemutató, lexus, Lexus LX, új modell
 
A vadonatúj BMW 8-as sorozat hírnöke: a BMW Concept 8 Series tanulmányautó A vadonatúj BMW 8-as sorozat hírnöke: a BMW Concept 8 Series tanulmányautó Nyolcszemélyes kabrió a Lexustól? Igen, ilyen is van Nyolcszemélyes kabrió a Lexustól? Igen, ilyen is van Megérkezett a vadonatúj Lexus LX A Ford bemutatta az új C-MAX és Grand C-MAX modelleket Sportos, friss és egyedi megjelenéssel érkezik az új Civic szedán Sportos, friss és egyedi megjelenéssel érkezik az új Civic szedán A vadonatúj Tucson – Paradigmaváltás a merész formaterv és a technológia révén A vadonatúj Tucson – Paradigmaváltás a merész formaterv és a technológia révén
 
Megérkezett az új Discovery Metropolitan Edition

Megérkezett az új Discovery Metropolitan Edition

2021. október 19.
A Land Rover Discovery új, limitált kiadása vonzóbb, mint valaha. A Metropolitan Edition kivitel modern technológiák széles választékával teszi még kényelmesebbé, még praktikusabbá a Land Rover hétszemélyes családi szabadidőjárművét.
Részletek

Megérkezett az új Discovery Metropolitan Edition

A Discovery család csúcsmodelljeként az új Metropolitan Edition egyedi külső optikai részletekkel és bőséges alapfelszereltséggel nyűgözi le ügyfeleit.

Az új Metropolitan Edition a Discovery család legjavát nyújtja. Alapját a Bright Atlas kivitelű hűtőmaszkkal és Discovery felirattal büszkélkedő, karakteres R-Dynamic HSE kivitel adja. Ehhez társulnak a Hakuba Silver árnyalatú alsó lökhárító-betétek, a 22 colos, Gloss Grey részletekkel díszített, Diamond Turned kidolgozású könnyűfém keréktárcsák, a fekete Land Rover féknyergek, a sötétített ablaküvegek, valamint a nyitható panoráma napfénytető.

Az alapfelszereltséghez tartozik a head-up display és a fűthető kormánykerék, a vezeték nélküli telefontöltő és az elülső hűtőrekesz, valamint a négyzónás klímaberendezés. Az utasteret Titanium Mesh dekorelemek díszítik.

Megérkezett az új Discovery Metropolitan Edition

Ami a modellkínálat további tagjait illeti, az R-Dynamic kivitel mostantól alapkivitelben kínálja a Gloss Black árnyalatú fekete kontraszt tetőt. A Discovery változatlanul kategóriájának legjobb közúti- és terepképességekkel rendelkező, legsokoldalúbb képviselője, amely felülmúlhatatlan 3500 kg-ot képes vontatni, míg a bonyolult tolatási manőverek végrehajtásában fejlett utánfutó tolatásvezérlő rendszer segíti a vezetőt.

A Discovery modellcsaládhoz is megrendelhető a Land Rover fejlett utastéri levegőtisztító rendszere PM2.5 szűrővel, amely folyamatosan ellenőrzi a beltéri levegő minőségét, és az egészségesebb környezet érdekében kiszűri abból a káros részecskéket.

Megérkezett az új Discovery Metropolitan Edition
Kulcsszavak: bemutató, Discovery, Land Rover, új modell
 
Életnagyságú installáción  kísérthetjük végig a BMW 7-es sorozat tervezésének történetét Életnagyságú installáción kísérthetjük végig a BMW 7-es sorozat tervezésének történetét Ezt tudja az új generációs Toyota RAV4 amerikai változata Ezt tudja az új generációs Toyota RAV4 amerikai változata Megérkezett az új Discovery Metropolitan Edition A Vadonatúj 2015-ös Jeep® Renegade Megérkezett az új Discovery Metropolitan Edition Megkezdődött a 2013. modellévi Fiat Scudo forgalmazása Szupermodell hozza lendületbe a vadonatúj BMW M2 Coupé-t Szupermodell hozza lendületbe a vadonatúj BMW M2 Coupé-t
 
A Porsche kiszállításai 13 százalékkal növekedtek

A Porsche kiszállításai 13 százalékkal növekedtek

2021. október 16.
Rekord eredmény az első három negyedévben: 2021 januárja és szeptembere között a Porsche világszerte 217.198 autót adott át, ami 13 százalékos növekedésnek felel meg.
Részletek

A Porsche kiszállításai 13 százalékkal növekedtek

A kereslet minden régióban növekedett, de különösen az Amerikai Egyesült Államokban fokozódott a Porsche sportautók iránti kereslet.

„A sportautóink iránt a harmadik negyedévben is kimagasló a kereslet, mi pedig örömmel szolgáltuk ki az ügyfeleink igényeit az év mind a kilenc hónapjában,” mondta Detlev von Platen, a Porsche értékesítésért és marketingért felelős vezetői tagja. „A megrendelésekkel is nagyon jól állunk, így optimista lelkesedéssel várjuk az év végi hajrát. Ugyanakkor a koronavírus-helyzet továbbra is megnehezíti a dolgunkat és a félvezetőkkel kapcsolatos alkatrészhiány is kihívások elé állít minket. Éppen ezért állandó figyelem alatt tartjuk a jelenlegi helyzetet, biztosítva, hogy rugalmasan reagálhassunk az esetleges változásokra.”

A Porsche Cayenne továbbra is a legsikeresebb modell a maga 62.451 példányos eladásával, de 61.944 járművel szorosan követi a Macan, amely 12 százalékos növekedést könyvelhetett el. A teljesen elektromos Taycan ugyancsak különösen népszerű: az ügyfelek az idén már 28.640 autó kulcsát átvehették. Az újdonság már második teljes évét tölti a piacon, értékesítése pedig elérte az ikonikus 911 szintjét, amelyből 27.972-t adtak át a harmadik negyedévben – ez tíz százalékos növekedés. A 718 Boxster és a 718 Cayman mellett 15.916 ügyfél döntött, ami az előző év hasonló időszakához képest egy százalékos növekedést tesz ki. A Panamera kiszállításai is a tavalyi szinten maradtak: a 20.275 átadott autó egyszázalékos pluszt képvisel.

A Porsche kiszállításai 13 százalékkal növekedtek

Növekvő kereslet minden régióban

A legnagyobb növekedés ismét az USA-ban történt: az első kilenc hónapban 51.615 járművet adott át ott a Porsche, amely az előző év hasonló időszakához képest 30 százalékos csökkentést jelent. Az észak-amerikai pozíciót tovább erősítette a legutóbbi J.D. Power APEAL tanulmány: az előző évekhez hasonlóan az ügyfelek még mindig a Porschét tekintik a legkívánatosabb prémium márkának. A teljes amerikai kontinensen összesen 63.025 Porsche talált gazdára, ami 29 százalékkal több, mint 2020 első három negyedéves adata.

Kína a legnagyobb önálló piacként 69.789 értékesítést tudott felmutatni, amely 11 százalékos gyarapodást jelent. Az ázsiai, afrikai és közel-keleti régiókban összesen 97.841 autó kulcsát adták át, ami 12 százalékos növekedést tesz ki. A Porsche sportautói kiemelkedően népszerűek Európában is: 56.332 járművet szállítottak ki az ügyfelekhez, ami két százalékkal több, mint az előző évben. Németországban kilenc százalékkal nőtt a kereslet január és szeptember között, így 19.099 autó talált gazdára.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Porsche
 
Ötmilliárd forintos pályázat indul elektromos autók és robogók vásárlására Ötmilliárd forintos pályázat indul elektromos autók és robogók vásárlására Növelte bevételét és nyereségét tavaly a francia PSA autóipari konszern Növelte bevételét és nyereségét tavaly a francia PSA autóipari konszern 15,4%-kal nőttek a PSA csoport eladásai 2017-ben 15,4%-kal nőttek a PSA csoport eladásai 2017-ben Mától tíz év garancia jár minden Nissan crossoverre Mától tíz év garancia jár minden Nissan crossoverre A Volvo Cars 7,1%-os értékesítés-növekedést ért el 2019. júliusában A Volvo Cars 7,1%-os értékesítés-növekedést ért el 2019. júliusában
 
Bemutatjuk a Nissan "orrát"

Bemutatjuk a Nissan "orrát"

2021. október 13.
Egy új autó belső terének illata egy, a vezetési élményhez hozzájáruló, fontos tényező. A Nissan autókban érezhető ’új autó’ illat gondos fejlesztés eredménye az illatok tökéletes egyensúlyának biztosításához, ami érzelmi kötődést hoz létre a sofőr és a jármű között.
Részletek

Bemutatjuk a Nissan

A Nissan európai műszaki központjában tevékenykedő Peter Karl Eastland, illat értékelésért felelős vezető mérnök feladata az illatok meghatározásától a vadonatúj Nissan Qashqai prémium belső anyaghasználatának és azok köthető illatnak a teszteléséig terjed.   

Peter Karl Eastland – ’A Nissan orra’

A Nissan európai műszaki központjában tevékenykedő Peter Karl Eastland pozíciójának meghatározása: Illatértékelő Vezető Mérnök. Ez a szerénynek tűnő elnevezés nem tükrözi vissza pontosan Peternek a Nissan európai járműveinek fejlesztésében játszó kulcsszerepét.

Amellett, hogy a Leicester Egyetemen szerezte meg mesterdiplomáját kriminalisztikai kémia szakon, Peter kiemelkedően éles és kifinomult szaglóérzékkel rendelkezik, melyet már fiatal korában felfedezett.

Peter az úgynevezett ’újautóillatért’ felelős, melyet mérnökök és műszaki szakemberek segítségével biztosít. Kiemelt fontosságú, hogy az első benyomás kellemes legyen, hiszen a Nissannál tisztában vannak vele, hogy az egyik kulcs érzelmi válasz, amit a vásárlók éreznek az új autójuk átvételekor az a büszkeség, amit többek között az újautóillat idéz elő.


Bemutatjuk a Nissan

Az utóbbi időben elsősorban a Nissan Qashqaion dolgozott, amely modell szeptemberben érkezett meg a magyar piacra. Kivételes figyelem irányult a Qashqai belső légkörének kialakítására. Fontos volt, hogy a színek, anyagok és a felhasználóbarát technológia már önmagában pozitív érzelmi választ váltson ki az utazókból az első találkozás és a későbbi vezetések során is. A részletekbemenő odafigyelés viszont Peter és kollégái fontos szerepében mutatkozik meg igazán, hiszen feladatuk, hogy a beltéri élményt semmilyen kellemetlen szag ne veszélyeztesse.

Az újautóillat nem csupán a gyártási folyamat következménye. Peter és kollégái olykor hónapokig illetve évekig dolgoznak egy új modell fejlesztésén a többi mérnök csapattal karöltve. Figyelmesen analizálják a különböző anyagok használatát, mint az ülés szövete, ragasztóanyagok, polimerek és biztosítják azt, hogy az anyagok egyetlen kombinációjából se származzon kellemetlen szag. „Célunk, hogy a legjobb érzetű élményt biztosítsuk a vásárlóknak. A preferenciák és ízlések folyamatos változását az autó illata is folyamatosan változik. Munkánk része, hogy megbizonyosodjunk róla: minden általunk használt anyag, illetve azok illat-kombinációja harmóniát alkot.” – nyilatkozza Peter.

Bemutatjuk a Nissan

Minden anyagot szubjektív és objektív tényezők alapján is vizsgálnak, való világból kiragadott helyzetekben, végig a mérnöki és gyártási funkciók során, mindeközben szem előtt tartva azt, hogy a különböző kémiai anyagok hőmérséklet hatására is változhatnak. Ha egy potenciális új anyag vagy kemikália negatív hatással van a beltér légkörére, akkor Peter és a kollégái alternatívákat keresnek annak érdekében, hogy biztosítsák az új autó illat szentségét. „Az anyagok kiválasztásában lévő szerepem kulcsfontosságú része, hogy a vásárlót a fókuszunk középpontjában tartsuk. A dizájn bármilyen nemű változtatása esetén az illat kérdése is szerepel a változtatás hatékonyságát értékelő folyamatban.” – mondja Peter.

Peter Európában betöltött szerepe nem egyedülálló. Vannak kollégái más Nissan műszaki központokban, akikkel együtt dolgozik, például Atsugiban, Japánban és Farmington Hillsben, az Egyesült Államokban. A globális Nissan illatértékelés sztenderd létezése, illetve ahhoz kötődően, a részletekre való odafigyelés iránti elkötelezettség az, ami biztosítja, hogy a Nissan termékkínálata a legmagasabb minőségi színvonalnak feleljen meg.


Bemutatjuk a Nissan

Hogyan és mikor fedezte fel Peter, hogy az orra más, mint a többieké? „Emlékszem, gyerekként játszottuk azt a játékot, amikor csupán illat alapján kell megkülönböztetni különböző ételeket, édességeket, italokat, chipseket. Képes voltam elkülöníteni a saját márkás terméket a vezető márka termékétől, még akkor is, ha az ízt ugyanolyannak szánták. Emlékszem, hogy nagyon válogatós voltam az egyes termékekkel kapcsolatban, és határozott elképzelésem volt arról, hogy mely márkákat részesítek előnyben” – magyarázza Peter.

Peter 2016-ban csatlakozott a Nissan Végzős Gyakornok Programhoz. Egyrészt magas fokú érdeklődés tanúsított autóipar irányába, másrészt viszont kivételes szaglószervi tehetséggel is rendelkezett. Mindezeknek köszönhetően magától értetődő volt, hogy elvállalja az Illatértékelő Vezető Mérnök szerepet. „Kémia tudásomat háttérként használva az anyagtudományban képes voltam a hozzáértésemet mérnöki szemszögből is gyarapítani. Az első gyakornoki munkám során polimerekkel dolgoztam, ami mai napig a kedvenc anyagom, így aztán jelenleg polimer mérnök szerepet is betöltök a szervezeten belül. A polimerekkel kapcsolatos mérnöki munka szintén egy olyan része ennek a feladatkörnek, amit nagyon élvezek” – vallja Peter.

„Az anyagok dizájnja és azok tesztelése során valós életből vett használati helyzeteket vizsgálunk az autókon, hogy megértsük, hogyan viselkednek az anyagok ismétlődő, intenzív használat esetén. Nagyon élvezem ezt, mert magában foglalja a kriminalisztika azon alapelveit, amiket tanultam, ezeket pedig fel tudom használni, hogy jobban megértsem, mi történik az anyagokkal.”

Bemutatjuk a Nissan

A szaglással kapcsolatos tehetségének és az anyagok viselkedését illető kriminalisztikai analízis iránti szenvedélyének kombinációja Petert egyfajta nyomozóvá teszi. Felfedi, hogy miben rejlik a probléma és a kollégáival karöltve dolgoznak azon, hogy megértsék, majd kijavítsák azt.

Ha nem dolgozik, Peter lelkes szakács, ilyenkor kulináris kreativitásra használja fel természetes szaglószervi adottságait. Peter ezen kívül snookerezik is egy helyi szövetségnél, megyei szinten.

„Számomra a munkahelyi megelégedettség abból fakad, hogy kimagaslóan okos emberekkel dolgozom együtt, akik szakértők a saját területükön. A tudás ozmózisaként definiálnám ezt. Élvezem, ahogyan tanulok az itteni mérnököktől és műszaki szakemberektől, ahogy a legapróbb részleteken dolgozunk együtt. Gondoskodunk róla, hogy a következő új Nissan a büszkeség, a megelégedettség és az öröm érzését váltsa ki az autó tulajdonosokból, minden alkalommal, amikor vezethetik autóikat” – magyarázza Peter.

Kulcsszavak: autógyár, fejlesztés, nissan, qashqai, új modell
 
Bemutatjuk a Nissan "orrát" Irányjelző Közlekedési Magazin júniusi ajánló Nissan LEAF AT-EV – a Plug In Adventures úttörő lépésre szánta el magát Nissan LEAF AT-EV – a Plug In Adventures úttörő lépésre szánta el magát Kivételesen sportos és sokoldalú: az új MINI John Cooper Works Countryman Kivételesen sportos és sokoldalú: az új MINI John Cooper Works Countryman A Nissan nyilvánosságra hozta a GT-R Track Edition árát A Nissan nyilvánosságra hozta a GT-R Track Edition árát A BMW Group müncheni gyára a tisztán elektromos meghajtású jövőre készül A BMW Group müncheni gyára a tisztán elektromos meghajtású jövőre készül
 
Nürburgring-csomagos Corollát dobott piacra a Toyota

Nürburgring-csomagos Corollát dobott piacra a Toyota

2021. október 13.
Egyelőre csak Thaiföldön kapható a négyajtós Corolla Altis limitált szériás sportváltozata, amellyel a 24 órás nürburgringi versenyen elért sikereknek állít emléket a japán gyártó, azonban kedvező fogadtatás esetén szélesebb körben is forgalmazni fogják a modellt.
Részletek

Nürburgring-csomagos Corollát dobott piacra a Toyota

A 20,8 kilométer hosszú Nürburgring-Nordschleife már régóta kedvelt helye nem csak a motorsportok szerelmeseinek és a versenycsapatoknak, hanem az autógyártóknak is, ugyanis a sok helyen hepehupás aszfalt, a nagy átlagsebesség és szintkülönbségek, valamint az egyéb kihívások (például a betonnal kirakott, döntött Karussel visszafordító kanyarok) ideális tereppé teszik közúti típusok tesztelésére is.

A szakértők szerint egy kör a Nürburgring északi pályarészén akkora megterhelést ró az utcai autókra, mintha normál forgalomban 800 km-t tennének meg. És mivel az 1970 óta évente megrendezett 24 órás versenyen több mint 100 kört tesznek meg a versenygépek, egy-egy ilyen futam több mint 80 ezer közúti tesztkilométernek felel meg – egyetlen nap leforgása alatt. Nem véletlen tehát, hogy a Toyota 2007 óta állandó résztvevője az itteni megbízhatósági versenyeknek (gyakran álcázott prototípusokkal), ezeken csiszolták tökéletesre többek között a Lexus LFA és LC, valamint a Toyota GT 86, GR Supra technikáját, de versenyen kívül már a negyedik generációs, A80-as Supra teljes dinamikus fejlesztését is a „Zöld pokol”-ban végezték a 90-es évek elején.

Nürburgring-csomagos Corollát dobott piacra a Toyota

Sok Toyota modellnek van tehát köze a legendás pályához, viszont a japán gyártó eddig még csak a Lexus LFA-ból jelentetett meg Nürburgring Edition különkiadást, amely mára a gyűjtők féltett kincsévé vált szerte a világon.

Nemrég azonban a négyajtós Corollából is elérhető lett egy különleges Nürburgring sportverzió, igaz, csak Thaiföldön. Ezzel a modellel az elmúlt két év sportsikereire szeretnék felhívni a figyelmet, a Toyota Gazoo Racing Thailand által benevezett Corolla Altis Sportok ugyanis 2020-ban és 2021-ben is megnyerték a Super Production 3-as kategóriát az ADAC Total 24h Nürburgring versenyen.

A most megjelent, limitált szériás Toyota Corolla Altis Nürburgring a normál kínálat részét képező Corolla Altis Sporton alapul, de agresszívebb lökhárítókat és hűtőmaszkot, nagyobb küszöbidomokat, hátsó szárnyat, és egy méretes diffúzort is kapott. Sőt, az első sárvédőkön egy-egy Nürburgring 24h logó is feltűnik, amiből mindenki számára egyértelmű lehet, hogy melyik versenyen állt helyt a kocsi versenyváltozata.

Nürburgring-csomagos Corollát dobott piacra a Toyota

Bár a külső feltűnő lett, a műszaki tartalomhoz csak minimálisan nyúlt hozzá a Toyota: feszesebb és rövidebb ültetőrugókat építettek be, a gázreakciókat és a gyorsulást pedig utólagos chiptuninggal, egy kivehető Arto Power Box-szal javították a 140 lóerős 1,8-as benzinesnél. Ezen a motoron kívül a szintén 1,8 literes, 122 lóerős hibrid hajtással is párosítható a Nürburgring-sportcsomag, az erőátvitelről mindkét hajtás esetében fokozatmentes automatikus váltó gondoskodik, a nem hibridnél szekvenciális manuális váltási lehetőséggel és hét előre beprogramozott fokozattal (Super CVT-i 7).

A Toyota Corolla Altis Nürburgring hibrid verziójának alapára 939 ezer thai bát, ami 8,66 millió magyar forintnak felel meg, az erősebb benzinesért pedig 964 ezer bátot, azaz 8,9 millió forintot kérnek. Érdekesség, hogy Thaiföldön a Corolla Altisból létezik egy még jobban felszerelt (head up display, bőr sportülések, vezeték nélküli telefontöltő, optikai csomag stb.) GR Sport verzió is, amely 1.009.000 bátba, azaz 9,3 millió forintba kerül.

Nürburgring-csomagos Corollát dobott piacra a Toyota



 
Kulcsszavak: bemutató, Corolla, toyota, új modell
 
Nürburgring-csomagos Corollát dobott piacra a Toyota A CLS új generációja - Kultikus formaterv a jövő világítástechnológiájával Az iNEXT megszületése, avagy a BMW Group jövőbe mutató mérföldkövei Az iNEXT megszületése, avagy a BMW Group jövőbe mutató mérföldkövei Új Opel Corsavan: világpremier a Brüsszeli Autószalonon Új Opel Corsavan: világpremier a Brüsszeli Autószalonon Már látható közlekedési magazinunk novemberi adása Már látható közlekedési magazinunk novemberi adása Nürburgring-csomagos Corollát dobott piacra a Toyota December 5-én mutatkozik be a Ford Mustang Európában
 
A Volkswagen mintegy 70 000 új ügyfélre tett szert az ID.3 hatalmas népszerűségének köszönhetően

A Volkswagen mintegy 70 000 új ügyfélre tett szert az ID.3 hatalmas népszerűségének köszönhetően

2021. október 13.
Az ID.3 piacra lépése óta több mint 144 000 rendelés érkezett, amelynek körülbelül fele új Volkswagen ügyfél.  Európa legnagyobb számban eladott elektromos járműve 2021 augusztusában.
Részletek

A Volkswagen mintegy 70 000 új ügyfélre tett szert az ID.3 hatalmas népszerűségének köszönhetően
 
A teljesen elektromos Volkswagen ID.3 erős eladási adatokat produkált a piacra lépését követő első évben Európában: „Ez a jármű kétségkívül egy sikersztori. Népszerű az ügyfelek körében és a semmiből első helyre ugrott az előjegyzéseket tekintve számos országban” – árulta el Klaus Zellmer, a Volkswagen gépjármű-értékesítésért, markeringért és értékesítés utáni szolgáltatásokért felelős igazgatótanácsi tagja. Szeptember végéig körülbelül 144 000 rendelés érkezett erre a járműre. A vállalat megbízásából készült tanulmányból kiderül, hogy a vásárlók fele korábban nem is vezetett Volkswagent, hanem új ügyfelek a márkánál. „Az ID.3 átlagon felüli mértékben hozott új ügyfélcsoportokat a Volkswagen számára. A csaknem 70 000 új ügyfél egyértelmű bizonyíték arra, hogy jó úton járunk ezzel a járművel és az elektromobilitási stratégiával” – tette hozzá Zellmer.

Összehasonlításképpen: Más Volkswagen modellek esetében az új ügyfelek aránya átlagosan 36%. 2021 első felében az ID.3 és más ID. modellek iránt jelentkező megnövekedett keresletnek köszönhetően a Volkswagen rövid időn belül piacvezetővé vált Európában az akkumulátoros elektromos járművek terén. Augusztusban ez volt a legnépszerűbb elektromos jármű számos piacon, köztük Németországban, az Egyesült Királyságban, Írországban, Ausztriában és Svájcban.

A Volkswagen mintegy 70 000 új ügyfélre tett szert az ID.3 hatalmas népszerűségének köszönhetően

Az új előjegyzések alapján az ID.3 augusztusban az első helyre került Nyugat-Európában. A megnövekedett kereslet kielégítése érdekében mintegy 1200 modell gördül le minden nap a zwickaui és drezdai gyártósorokról a legnépszerűbb elektromos járműből. Zwickauban három műszakban dolgoznak mindkét gyártósoron. Emellett a helyi piacra történő gyártás Antingban, Kínában is megkezdődött. Ez év őszén lép be a kínai piacra az ID.3.

A Volkswagen a közelmúltban felmérést indított az ID.3 németországi ügyfelei körében vásárlásuk okairól és a felhasználói szokásaikról kérdezve őket. Az ID.3 megvásárlásának vagy lízingelésének legfőbb okai a környezetkímélő működés (60 százalék) és az innovatív technológia (51 százalék) Egy másik fontos vásárlói szempont a Volkswagen márkakereskedői és szolgáltatáshálózat által nyújtott személyes támogatás.

A német vásárlók csaknem 80%-ánál az ID.3 a leggyakrabban használt jármű a háztartásban. „Ez is bizonyítja, hogy a jármű egyértelműen alkalmas a mindennapos használatra” – jelentette ki Silke Bagschik, az elektromobilitási termékcsalád értékesítési és marketing igazgatója. A legtöbb járművezető esetében a járművek otthoni töltése mára már teljesen karbonsemlegesen megoldható.

A Volkswagen mintegy 70 000 új ügyfélre tett szert az ID.3 hatalmas népszerűségének köszönhetően

70 százalékuk kizárólag saját fotovoltaikus rendszerről vagy áramszolgáltatótól származó zöldáramot használ, továbbá egyre többen veszik igénybe az új Volkswagen Naturstrom Connect szolgáltatást is. Tekintve, hogy a zwickaui és drezdai gyárakban is karbonsemlegesen zajlik az ID.3 gyártása, „hatalmas lépést tettünk célunk elérése felé, a karbonsemleges mobilitás megvalósításához” – tette hozzá Silke Bagschik.

Az ID. család fontos mérföldköve a Way to Zero (Úton a karbonsemlegesség felé) sikerének. A Way to Zero fókuszában a márka új ACCELERATE stratégiája áll, amelynek célja, hogy felvegyük a versenyt az elektromobilitás térnyerésének sebességével. A célunk az új járműflotta teljesen elektromossá alakítása. 2030-ra az összes értékesített Volkswagen modell legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású jármű lesz Európában, ami több mint egy millió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában az értékesített elektromos járművek aránya legalább 50 százalék lesz. Emellett a Volkswagen évente legalább egy új elektromos modellt mutat be.

Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, ID.3, jármű kereskedelem, volkswagen
 
2017 októberében érkezik a hazai márkakereskedésekbe a Honda Civic Type R 2017 októberében érkezik a hazai márkakereskedésekbe a Honda Civic Type R A BMW Group a koronavírus-járvány ellenére is növelni tudta hálózatról tölthető modelljei értékesítését A BMW Group a koronavírus-járvány ellenére is növelni tudta hálózatról tölthető modelljei értékesítését Folytatódik a kőkemény, tisztán elektromos hajtású Ford F-150 fejlesztése Folytatódik a kőkemény, tisztán elektromos hajtású Ford F-150 fejlesztése A Volkswagen mintegy 70 000 új ügyfélre tett szert az ID.3 hatalmas népszerűségének köszönhetően Jól fogynak Kínában a hazai gyártású autók Hans Zimmer álmodta meg a BMW Concept i4 tanulmányautó hangzásvilágát Hans Zimmer álmodta meg a BMW Concept i4 tanulmányautó hangzásvilágát
 

Találatok száma: 12638 Megjelenítve: 1 - 10