Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10952 Megjelenítve: 1 - 10
Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento

Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento

2019. május 17.
Megújult motorkínálattal ünnepli a tavaszt a Kia terepes zászlóshajója, a Sorento. A korábban csak dízelmotorral elérhető SUV mostantól a márka 2.4 literes benzinmotorjával és széria nyolcfokozatú automata váltóval is kapható.
Részletek

Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento

A Sorento globálisan is meghatározó a Kia modellpalettáján. Sikere ötcsillagos biztonsági kialakításának, modern kényelmi megoldásainak, és nem utolsósorban hétüléses, tágas kialakításának köszönhető.

A korábban is elérhető motor a Kia 2.2 literes, 200 lóerős CRDI dízele a legmagasabb és legnépszerűbb GT Line felszereltség mellett kérhető LX és EX felszereltségi szinten is, így opcionálisan választható hozzájuk a hétüléses kialakítás, az automata váltó és az összkerékhajtás. A kínálathoz most egy 2.4 literes, 188 lóerős benzines csatlakozik, amely indulásakor LX felszereltségi szinten érkezik a kínálatba, viszont jár hozzá az automata váltó, amely nagycsaládosoknak most ráadásul hétüléses kialakítással 5.999.000 Ft-ért elérhető, s így kiváló alternatíva lehet mindazok számára, akik 7 üléses egyterű modellek vásárlásán gondolkodnak.

„A Sorento mindig is fontos volt a Kiának, és növekvő igénnyel számolunk a nagycsaládos kedvezmény elindulásakor. Már most tapasztaljuk az érdeklődés növekedését, hiszen számukra a Sorento most szinte a kifutó Carens árában elérhető, így benzines ajánlatunkat kifejezetten nekik szánjuk.”

– mondta Nagy Norbert, a Kia ügyvezető igazgatója. „A Sorento vonzó kialakítása, praktikuma és minősége stabil vásárlóközönséget vonz, és reméljük, hogy a jövőben egyre többen tapasztalják majd meg ezt az élményt.”

Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento

A Sorento már LX alapfelszereltségi szinten biztonsági – és kényelmi funkciók arzenálját nyújtja. A vészfékrásegítő, a visszagurulás-gátló és a lejtmenet szabályozó mellett LED-es nappali menetfény és első ködfényszórók is a csomag részei. A kényelmi funkciók közül tolatóradar, első- és hátsó ülésfűtés, fűthető bőr kormány, elektromosan bezáródó és fűthető külső tükrök, sebességhatároló és 40/20/40 arányban dönthető hátsó ülések is hozzátartoznak.

A Sorento ráadásul csakúgy, mint a Kia minden modellje 7 év vagy 150 000 km teljes körű garanciával, illetve 12 év átrozsdásodási garanciával érthető el.

Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento
Kulcsszavak: kia, Nagy Norbert, nagycsaládos kedvezmény, Sorento, suv
 
Megállíthatatlanok a Toyota és a Lexus hibrid elektromos suv-jai? Megállíthatatlanok a Toyota és a Lexus hibrid elektromos suv-jai? A Chevrolet Trax feldobja az európai kis SUV szegmenst A Chevrolet Trax feldobja az európai kis SUV szegmenst Alacsonyabb, kecses egyterű öt vagy hétszemélyes kivitelben Alacsonyabb, kecses egyterű öt vagy hétszemélyes kivitelben Nissan Juke Nismo RS - Extrém izgalom minden egyes részletben Nissan Juke Nismo RS - Extrém izgalom minden egyes részletben A ŠKODA KODIAQ Párizsban mutatkozik be elsőként a nagyközönségnek A ŠKODA KODIAQ Párizsban mutatkozik be elsőként a nagyközönségnek
 
Mutatjuk, hogy működnek a villamosított utak

Mutatjuk, hogy működnek a villamosított utak

2019. május 17.
Nulla szén-dioxid-lábnyom, csendesebb járművek, jó vezethetőség és nincs kipufogógáz. A villamosított utakon elérhető folyamatos töltésben hatalmas lehetőség rejlik a nehézáru-szállítás számára.
Részletek



Mutatjuk, hogy működnek a villamosított utak

Egy forgalmas autópályán egy pótkocsis tehergépkocsi közeledik egy hosszú szakaszhoz, ahol oszlopok sorakoznak a jobb oldalon. A jármű érzékelője észleli, hogy innentől a forgalmi sávhoz villamos felsővezeték tartozik, majd a járművezető egy gombnyomással felemeli a fülke tetejére erősített pantográf-áramszedőt. Másodperceken belül a fülke szinte teljesen elcsendesedik: a belső égésű motor leáll, és csak a villanymotor hajtja a járművet. Tiszta, biztonságos és hatékony technológia Csupán néhány évvel ezelőtt még csak egy jövőbeli elképzelésnek tűnt az a gondolat, hogy hosszú távú fuvarozásban használt elektromos hajtású tehergépkocsik együtt közlekedhetnek személyautókkal közönséges autópályákon.

Azonban ma már számos projekt fut Európában, amelyek keretében ezt a tiszta, biztonságos és hatékony technológiát tesztelik. Németországban, Olaszországban és Svédországban a kormány, illetve a hatóságok aktívan támogatnak kutatási projekteket, amelyek végső célja egy olyan villamosítási infrastruktúra kiépítése, amely az európai autópálya-hálózat egyes részeit lefedhetné ezzel a zöld technológiával. „Gyorsan fejlődik a járművek villamosítása” A Scania meglátása szerint nincs túl messze az a pont, ahol a nehézáru-szállítás villamosítása ésszerű beruházássá válik a fuvarozók számára.

Mutatjuk, hogy működnek a villamosított utak

Azonban a Scania amellett, hogy továbbra is beruházásokat és fejlesztéseket folytat a villamosított megoldások terén, más gyorsabb utakat is jár a fenntartható fuvarozás eléréséhez. Claes Erixon, a Scania kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke azt nyilatkozta, hogy a vállalat a villamosított utat az egyik olyan ígéretes technológiának tartja a sok közül, amely a jövő számára fenntarthatóvá teheti a hosszú távú fuvarozást.

 „Gyorsan fejlődik a járművek villamosítása, amely a környezetvédelmi, társadalmi és gazdaságossági előnyei révén fontos szerepet játszik majd a fosszilis energiahordozóktól mentes fuvarozási rendszerre való átállásban” – mondta.

Így működik ez a technológia:

1. Az e-autópálya (eHighway) megtalálása Egy érzékelő ellenőrzi, hogy a forgalmi sávhoz tartozik-e felsővezeték. Ameddig nem, addig a belső égésű motor hajtja a tehergépkocsit. Amint a jármű eléri a felsővezetékkel ellátott szakaszt, a járművezető egy gombnyomással felemeli a pantográf-áramszedőt.

2. Csatlakozás a felsővezetékhez A csatlakozás után a pantográf-áramszedő közvetlenül a villanymotorhoz továbbítja az elektromos energiát, valamint ezzel egy időben tölti az akkumulátort. Fékezés közben az energiafolyamat megfordításával áram termelődik, amely a fedélzeti akkumulátort tölti.

3. Lecsatlakozás előzéskor Amikor a tehergépkocsi előzésbe kezd vagy eléri a villamosított szakasz végét, akkor a pantográf-áramszedő alacsonyabbra húzódik. A villanymotor pedig az akkumulátorról üzemel tovább, ameddig csak lehetséges. Az előzés befejezése után a járművezető visszatérhet az e-autópályára.

Mutatjuk, hogy működnek a villamosított utak
Kulcsszavak: elektromos kamion, fejlesztés, scania
 
Elektromos szemétszállító autót terveztek uniós támogatással Debrecenben Elektromos szemétszállító autót terveztek uniós támogatással Debrecenben Tisztább a levegő a Volvo FH vezetői számára Tisztább a levegő a Volvo FH vezetői számára Japán autóipari beszállítóval írt alá stratégiai megállapodást a kormány Japán autóipari beszállítóval írt alá stratégiai megállapodást a kormány A  jövő nagyteljesítményű sportkocsija - BMW Concept M4 Coupé A jövő nagyteljesítményű sportkocsija - BMW Concept M4 Coupé Kétmilliárd forintos útfelújítási program Székesfehérváron Kétmilliárd forintos útfelújítási program Székesfehérváron
 
Magyarországon az építőipar cégei látják legpozitívabban a dízelek jövőjét

Magyarországon az építőipar cégei látják legpozitívabban a dízelek jövőjét

2019. május 17.
A különböző ágazatok közül az építőipar cégei a legoptimistábbak a dízel hajtású autók sorsával kapcsolatban – derült ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. kutatásából. Ez valószínűleg annak is köszönhető, hogy ezek a cégek főként teherautókat használnak, melyek jelentős többségét dízelmotor hajtja, és jelenleg nem látnak gazdaságosabb alternatívát ennek helyettesítésére.
Részletek

Magyarországon az építőipar cégei látják legpozitívabban a dízelek jövőjét

Egyes iparágakban a jövőben is egyeduralkodók maradnak a dízel járművek, míg a vállalatok között a 151-250 főt foglalkoztató cégek bíznak leginkább a dízelmotoros flottaautókban – olvasható a GKI reprezentatív magyarországi felmérésében. A kutatás többek között kitért a károsanyag-kibocsátás csökkentő intézkedésekre, s így a motorok fejlesztési folyamataira is, melyet jellemzően a dízel-tulajdonosok pozitívabban, a nem dízellel közlekedők pedig negatívabban értékelnek. A gázolajjal hajtott teherautókkal rendelkező vállalkozások nagyobb arányban tapasztalták a hatékonyság növekedését a motorok esetében, mint az egyéb hajtású járművel rendelkezők.

Ezzel párhuzamosan a dízel személyautó-tulajdonosok is pozitív változást látnak: a 150 fő alatti vállalatok inkább elégedettek a motorok hatékonyságával, habár az e feletti méretkategóriába tartozók enyhén kritikusan értékelik ezt a területet. Az is kiderült továbbá, hogy a feldolgozóiparon kívül minden ágazat pozitívabban vagy semlegesen viszonyul a motorok fejlesztésének eredményeihez. Régiók szerinti bontás alapján Észak-Magyarország és Dél-Dunántúl kiemelkedő optimizmusról tett tanúbizonyságot a hatékonyság növekedésével kapcsolatban.


Magyarországon az építőipar cégei látják legpozitívabban a dízelek jövőjét

A gépjármű-beszerzési igények alapján éles különbség figyelhető meg a személygépjárművek és a tehergépjárművek preferált hajtásával kapcsolatban. Míg előbbiek esetében a többség a benzineseket részesíti előnyben, addig utóbbi esetében jelentős a dízel dominanciája.

A kutatás eredményei alapján a tehergépjárműveknél a dízel egyeduralma a jövőben is fennmarad. A legtöbb építőipari vállalat például elképzelni sem tudja a jövőt gázolajas járművek használata nélkül. Szintén népszerű a dízel a nagy flottakezelők körében, többnyire a 151-250 fős vállalkozásoknál. Ugyanakkor a szektor szereplői –főként a 150 fő alatti cégek - a hibrid és az elektromos technológiák irányában is nyitottak.

Kulcsszavak: dízel, dízelmotor, haszongépjármű
 
A magyarországi haszonjármű-piac már visszaállt a válság előtti szintre A magyarországi haszonjármű-piac már visszaállt a válság előtti szintre A Volkswagen a belső vizsgálatok során szabálytalanságokat talált a szén-dioxid kibocsátási értékekben A Volkswagen a belső vizsgálatok során szabálytalanságokat talált a szén-dioxid kibocsátási értékekben Bemutatkozott az új Crafter Bemutatkozott az új Crafter A Scaniánál felgyorsult az innovációs tevékenység A Scaniánál felgyorsult az innovációs tevékenység Renault Trucks T – rendkívül elégedettek az ügyfelek Renault Trucks T – rendkívül elégedettek az ügyfelek
 
A Ford közzétette a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A Ford közzétette a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

2019. május 17.
A Ford Performance által fejlesztett Focus ST nyáron kerül a márkakereskedésekbe. Az autót egy hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú automata sebességváltóval összekapcsolt pörgős, 280 lóerős, 2,3 literes EcoBoost benzinmotor hajtja, de a vásárlók egy hatfokozatú manuális váltóhoz csatlakozó 190 lóerős, 2,0 literes EcoBoost dízelt is választhatnak.
Részletek

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A fejlett Focus ST sport-technológiák sorában megtalálható az elektronikus vezérlésű részlegesen önzáró differenciálmű és az üzemmódválasztó rendszer is, amelynek segítségével az autó ugyanolyan élvezetesen használható a versenypályán, mint a mindennapos közlekedéshez.

A Ford februárban mutatta be a vadonatúj Focus ST modellt; a stílusos, kényelmes és praktikus családi autóból a Ford Performance mérnökei borzongatóan izgalmas izomautót faragtak.

A vadonatúj Focus ST a kategóriaelső menetteljesítményt kínáló, negyedik generációs Focus ötajtós és kombi változataira épül. A Ford új C2 architektúráját különleges futóművel, fékrendszerrel és hajtáslánc-konfigurációkkal fejlesztették tovább, hogy megszülessen minden idők legdinamikusabb és legagilisabb Focus ST-változata, ami országúton és versenypályán egyaránt élvezetesen vezethető.

Az új motorkínálat 12 százalékkal nagyobb teljesítményt és 17 százalékkal magasabb forgatónyomatékot kínál, mint az előző ST-generáció esetében. A Ford 280 lóerős, 2,3 literes EcoBoost benzinmotorja és 190 lóerős, 2,0 literes EcoBlue dízele széles fordulatszám-tartományban adja le teljesítményét és nyomatékát, így versenypálya-használat közben is remek erőforrásnak bizonyulnak.

A Ford most először alkalmazott egy elsőkerékhajtású autóban elektronikus vezérlésű részlegesen záró differenciálművet (eLSD), ami javítja az EcoBoost-motoros változat ívmeneti jellemzőit és menetstabilitását, mivel a számítógép-vezérlésű szerkezet gyorsabban reagál a változó tapadási viszonyokra és a vezető parancsaira.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A vásárlók egyaránt kérhetnek hatfokozatú manuális és gyorsan kapcsoló hétfokozatú automata sebességváltót, és a Focus ST kínálatában most a válaszható üzemmódok is megjelennek, amivel a jármű viselkedése a pillanatnyi vezetési helyzethez igazítható. Az ötajtós EcoBoost-változatokhoz alapáron kínált Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés (CCD) rendkívül kifinomulttá teszi az eltérő hosszúságú lengőkarokkal szerelt (SLA) független hátsó felfüggesztés működését.

“Az olyan intelligens technológiák, mint az eLSD és a CCD egyfajta ‘Jekyll és Hyde’ karakterrel ruházzák fel a vadonatúj Focus ST-t, amely így kellemes utazóautóból egyetlen gombnyomásra igazi izomautóvá változik,” mondta el Leo Roeks, a Ford Performance európai igazgatója.

“A Ford GT szupersportkocsi és a legendás Focus RS fejlesztése során megszerzett tudásunk segítségével sikerült olyan autót építenünk, amelynek sokoldalúsága egyedülálló a szegmensben.”

A vadonatúj Focus ST a Ford németországi Saarlouis üzemében készül majd, ahol a vállalat 600 millió dolláros beruházással biztosította a legkiválóbb összeszerelési minőséget.

Gyors teljesítményleadás

A Ford 2,3 literes, tisztán alumíniumból készített EcoBoost blokkjának új generációja a Focus ST eddigi legerősebb motorja. A fejlett turbótechnológiának köszönhetően a teljesítmény 280 lóerő 5500 1/perc fordulatszámnál, a forgatónyomaték pedig 420 Nm a 3000-4000 1/perc közti fordulatszám-tartományban, így ez az erőforrás kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsítja az autót állórajttal 100 km/órás sebességre.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A gázreakciókat egy kis tehetetlenségű, kettős megfúvású turbótöltő javítja, amely a külön erre kialakított csatornák révén hatékonyabban hasznosítja a kipufogógáz energiáját, minimumra mérsékelve a gázlengésekből adódó interferenciát. Az elektronikus működtetésű megkerülőszelep pontosabban adagolja a töltőnyomást, tovább javítva ezzel a motor teljesítményét. A blokk gázcseréjét az ellennyomást csökkentő különleges kipufogórendszer, egyedi szívórendszer és optimalizált közteslevegő-hűtő tökéletesíti.

Az eredetileg a Ford GT szupersportkocsihoz és az F-150 Raptor pickuphoz kifejlesztett innovatív turbólyuk-kiküszöbölő technológia immár a Focus ST-ben is megjelenik, azonnali teljesítmény-leadás biztosítva a Sport és a Versenypálya üzemmódokban. Amikor a vezető felengedi a gázpedált, a rendszer nyitva tartja a pillangószelepet, mérsékelve ezzel a turbótöltőből származó ellenirányú levegőáramlást, fenntartva így a turbinakerék fordulatszámát, hogy szükség esetén gyorsabban épülhessen fel a töltőnyomás.

A 2,3 literes EcoBoost benzinmotoros Focus ST legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 179 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása pedig 7,9 l/100 km.

A Ford 190 lóerős, 2,0 literes EcoBlue motorja a legerősebb dízel, ami valaha megjelent egy Ford Focusban; teljesítménygörbéje 3500 1/perc fordulatnál éri el a csúcspontot, miközben már 2000-4000 1/perc fordulatszám-tartományban leadja legnagyobb, 400 Nm forgatónyomatékát; sőt már 1500 1/perc fordulattól 350 Nm áll a vezető rendelkezésére, így az autó késedelem nélkül és egyenletesen gyorsít.

Csekély tehetetlenségű turbótöltő, kisebb hőtágulású acél dugattyúk, optimális égést biztosító tükörszimmetrikus szívónyílás-kialakítás – ezek a technológiák segítenek abban, hogy a dízelmotor 10 százalékkal nagyobb teljesítményt és közel kétszer akkor forgatónyomatékot biztosítson, mint az első generációs Focus ST 2,0 literes Duratec ST benzinmotorja.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A 2.0 EcoBlue dízelmotoros kivitel legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 125 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása pedig 4,8 l/100 km.

A Focus ST hatfokozatú manuális sebességváltójával 7 százalékkal gyorsabban kapcsolhatók a sebességfokozatok, mint a vadonatúj Focus standard változatában. Az új Ford Mustangban bemutatott, és az opcionális Teljesítmény Csomag részeként kínált fordulatszám-szabályozó technológia ezentúl a 2,3 literes EcoBoost manuális sebességváltós modellekben is elérhető lesz.

A simább és gyorsabb fokozatváltások érdekében a technológia egy váltásra figyelmeztető fényjelzést is tartalmaz, és a motor elektronikus vezérlésével rövid gázfröccsöt ad, amikor a vezető visszakapcsol, hozzáigazítva ezzel a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz.

A fordulatszám-szabályozó technológia segítségével a kevésbé gyakorlott vezetők úgy kapcsolhatnak vissza, hogy közben mindvégig fenntarthatják a motor magas fordulatszámát – mint egy autóversenyző, aki a jobb lábfejének első részével fékez, de közben a sarkával a gázpedált is nyomja. Az igazi profik természetesen bármikor kikapcsolhatják a rendszert.

A Ford legújabb intelligens automata sebességváltó-családjának hétfokozatú változata is jó választás a pörgős és sportos 2,3 literes EcoBoost motorhoz. A sebességfokozatok kiosztását a teljesítményhez igazították a mérnökök, az Adaptív Kapcsolási Ütemezést pedig (ami az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását) továbbfejlesztették, hogy a vezetési érzet még határozottabban elkülönüljön az országúton és a versenypályán. A kormánykerék mögött elhelyezett karokkal a vezető manuálisan is kapcsolhatja a sebességfokozatokat.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

“Bár az EcoBoost benzinmotor és az EcoBlue dízelmotor meglehetősen különbözőek, mindkét erőforrás lenyűgöző,” vélekedett Roeks. “A Focus ST sportos motorhangja tökéletesen illik az autó magával ragadó erejéhez, így a hangzás is az ST-élmény szerves része.”

Intuitív menetdinamika

A Ford Focus közismerten jó menetdinamikájára építve a Focus ST az örömautózás, a versenypálya-használat és a hétköznapi használati érték olyan ötvözetét kínálja, ami egyedülálló a szegmensben.

Az SLA futómű a kényelem csorbulása nélkül is gyors és pontos kormányreakciókat biztosít, a kombi változathoz pedig külön geometriát dolgoztak ki a Ford mérnökei, akiknek a lengéscsillapítók áthelyezésével sikerült elérniük, hogy az autó még teljesen megpakolt csomagtérrel is készségesen reagál a kormánymozdulatokra. Az eredeti rugó-specifikációk megtartásával továbbra is megmaradt a standard Focus agilis és energikus jellege, ám a lengéscsillapítók elöl 20, hátul pedig 13 százalékkal merevebbek, a hasmagasság pedig 10 mm-rel csökkent, hogy tovább javuljon az autó úttartása és reakciókészsége.

Az ötajtós EcoBoost modellváltozatok Teljesítmény Csomagjában megjelenik a Ford kifinomult CCD technológiája is, amely 2 ezredmásodpercenként ellenőrzi a futómű, a karosszéria, a kormánymű és a fékrendszer adatait, és a lengéscsillapítást ehhez igazítva kiváló rugózási komfortot és menetdinamikát biztosít.

A vezetési élményt még magasabb szintre emeli a Focus ST 2.3 EcoBoost modellek eLSD technológiája. A sebességváltóba beépített rendszer hidraulikus működtetésű tengelykapcsolókkal korlátozza a rosszabb tapadású kerékhez jutó vonóerőt, és a rendelkezésre álló forgatónyomaték akár 100 százalékát is képes a jobban tapadó kerékre irányítani, hatásosan kiküszöbölve ezzel a kerekek kipörgését, ami ívmenetben vagy a kanyarból kihajtva rontaná a gyorsítást.

A Borg Warner cég által kifejlesztett technológia gyorsabban és precízebben működik, mint a hagyományos, mechanikus LSD-rendszerek. A hajtásláncból érkező információk és a járműdinamikai szenzorok jelei alapján a rendszer már előre képes módosítani a vonóerő elosztását, vagyis nem közvetlenül a kerekek kipörgésére reagál, emellett pedig a fokozatos differenciálmű-összezárás révén finomabban képes átadni a teljesítményt.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A Focus ST 2.0 EcoBlue modellekben Nyomatékvektor Szabályozás működik, ami ívmenetben az első ívbelső kerék fékezésével javítja az autó úttartását, és mérsékli az alulkormányzottságot.

A vadonatúj Focus ST elorozza a ‘leggyorsabb kormányreakció’ címét a legendás Fiesta ST-től. Az elektromos szervokormány (EPAS) rendszer 15 százalékkal gyorsabban működik, mint a standard Focusban, így a két végállás között mindössze kettőt kell fordítani a volánon.

A kategóriaelső kormányérzethez az egyedi kormánycsukló-geometria is hozzájárul: a rúd csatlakozási pontja 9 mm-rel előrébb és 6,5 mm-rel magasabbra került. Az új Kormányzási Nyomaték Zavarcsökkentő szoftver is segít a nyomaték optimalizálásában, hogy a Focus ST teljesítménye és vonóereje még hatékonyabban jusson az útfelületre az egyedi specifikációjú Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsokon keresztül.

A nagy teljesítményű fékrendszer hatékonyabb megállító erejét és csekélyebb mértékű fáradását nagyobb méretű fékalkatrészek biztosítják. A 330 mm x 27 mm-es első féktárcsát kétdugattyús féknyergek markolják. A hátsó féktárcsa mérete 302 mm x 11 mm. A Focus ST fékteljesítményét ugyanolyan szigorú teszteken értékelték, mint a Ford GT szupersportkocsiét, és sikerült elérni, hogy a fékek fáradása majdnem négyszer annyi idő után következzen be, mint az előző generációs Focus ST esetében.

A C2 architektúra Elektronikus Fékrásegítésének (EBB) előnyei még egyértelműbben megtapasztalhatók a Focus ST-ben. Ez a technológia gyorsabban építi fel a féknyomást, mint a hidraulikus rendszerek, így közvetlenebb, magabiztosabb és egyenletesebb pedálérzetet biztosít. A Focus ST esetében ez azt jelenti, hogy a rendszer nemcsak a nagy teljesítményű autózás közben tapasztalható fékerő-változásokat képes minimalizálni, hanem a kiválasztott üzemmódhoz is képes hozzáigazítani a fékpedál-érzetet és dinamikát.

A Csúszós/Vizes út, Normál, Sport és (a Teljesítmény Csomaggal felszerelt modellekben) Versenypálya beállítások a mindenkori vezetési helyzetnek megfelelően hangolják át az eLSD, a CCD, az EPAS, a gázpedál, az automata sebességváltó, az elektronikus stabilitásvezérlés, az elektronikus hangzásjavítás (ESE) és a klímarendszer beállításait. Az alul lapított karimájú kormánykeréken elhelyezett ‘Sport’ gombbal közvetlenül is kapcsolható a Sport üzemmód, az ‘Üzemmód’ gomb megnyomásával pedig a vezető gyorsan végigpörgetheti az üzemmódválasztó rendszer opcióit.

“A Versenypálya beállítás kiválasztásával a fékreakció azonnal közvetlenebbé és erőteljesebbé válik; a felkeményedő kormány jobb visszajelzéseket ad; a gázadás agresszívebb lesz; az eLSD maximális tapadást biztosít; az ESC rendszer pedig nagyobb szabadságot biztosít a vezetőnek,” magyarázta el David Put, a Ford Performance járműdinamikai szakembere. “Az autósok biztosak lehetnek benne, hogy a versenypályán tökéletesen kiaknázhatják a Focus ST képességeit.”

A hagyományos Focus ST műszeregység modernizálásához a Ford GT szupersportkocsi adott ihletet. A turbó töltőnyomását, az olajnyomást és az olajhőfokot jelző digitális műszerek most a Ford Performance műszeregység-kijelző 4,2 colos, színes TFT-képernyőjén jelennek meg. A 2,3 literes EcoBoost motorral szerelt változatban a Teljesítmény Csomag részeként kínált Rajtautomatika biztosítja a gyors és egyenletes állórajtot.

Szép formák, fejlett funkciók

A fejlesztők arra törekedtek, hogy vadonatúj Focus ST ugyanolyan kényelmes legyen, mint amilyen élvezetes a vezetése, ezért a standard Focus kategóriaelső térkínálatára és kivételes kifinomultságára alapozva alkották meg az autó utasterét, tökéletes egyensúlyt teremtve a mindennapos használhatóság és a hamisítatlan sportautó-élmény között.

A Ford Performance mérnökei milliméteres pontossággal állították be a remek tartást kínáló Recaro első üléseket, hogy a vezető még tökéletesebben eggyé válhasson az autóval, miközben a Sport és Versenypálya üzemmódokban az ESE technológia élvezetesen felerősíti a motor és a kipufogó hangzását. A hanghatás nemcsak a sportos vezetési érzetet fokozza, hanem jobb visszajelzést is ad.

A tökéletesített motorfelfüggesztés és a rezgéseket csillapító segédkeret (valamint a CCD technológia) az összes utas komfortérzetét növeli. A tágas első válltér és a kategóriaelső hátsó térdtávolság mellé 1653 literes maximális rakodótér társul a kombi változatban – és akkora csomagtér, amelyben még egy nagyméretű kutyaszállító ketrec is elfér.

A sport kormánykerék és az ébenfekete Recaro ülések mellett a vásárlók a kiváló minőségű kárpitok széles kínálatából választhatnak, hiszen a szövetek mellett részleges bőrkárpitozás és Miko Dinamica anyagok is rendelkezésre állnak. A Focus ST utasterének sportos hangulatát dombornyomású ST-emblémával díszített alumínium váltógomb és küszöbdíszléc fokozza, és ugyanezt a célt szolgálják az alumínium pedálok, a hatszögletű mintájú, selyemfényű dekorációs elemek, illetve az ülések, az ajtóbetétek és a párnázott térdtámaszok metálszürke varrásai.

A Focus ST tervezői finom, funkcionális stíluselemekkel és különleges könnyűfém keréktárcsákkal dobták fel a Focus egyébként is sportos látványát. Az áttervezett alsó és felső hűtőrács javítja a hűtő kapacitást, és az első sárvédő alsó részének látványos módosítása hatékonyan javítja a légáramlást.

A nagyméretű, meredekebben álló hátsó tetőlégterelő komolyabb leszorító erőt biztosítva javítja a Focus ST menetdinamikáját. Az agresszív stílusú hátsó diffúzor kettős kipufogóvégződést keretez; ez a megoldás egyben praktikus is, hiszen az autóval vontatni is lehet, ami a középen kivezetett kipufogó miatt az előző Focus ST-generációval nem volt lehetséges. A Teljesítmény Csomag vörösre fényezett féknyergeket is tartalmaz.

A karosszéria színkínálata érzékletesen hangsúlyozza a Focus ST dinamikus stílusát: a vásárlók a Ford Performance Blue és Orange Fury, a Frozen White, a Magnetic Grey, a Race Red, a Ruby Red és a Shadow Black árnyalatok közül választhatnak. A mutatós keréktárcsák kínálatában szerepel a 18 colos Dark Sparkle és Magnetite változat, valamint a Magnetite keréktárcsa 19 colos kivitele is.

A Ford Focus ST-ben rendelkezésre áll a kifinomult Ford vezetéssegítő technológiák széles kínálata, amelyek a vadonatúj Focus 2018-as bevezetése óta már 13 díjat és ötcsillagos biztonsági besorolást szereztek a modellnek.


Kulcsszavak: bemutató, Focus ST, ford, kombi, új modell
 
Egy Focus az egymilliomodik oroszországi Ford Egy Focus az egymilliomodik oroszországi Ford Az elismert koncepció új fényben tündököl - Az új smart fortwo & forfour Az elismert koncepció új fényben tündököl - Az új smart fortwo & forfour Megkezdődött az új 7-es BMW sorozatgyártása Megkezdődött az új 7-es BMW sorozatgyártása Az új Fiat 500 - Az olasz stílus koncentrátuma Az új Fiat 500 - Az olasz stílus koncentrátuma A Vadonatúj 2015-ös Jeep® Renegade A Vadonatúj 2015-ös Jeep® Renegade
 
Az ország „legpraktikusabb” majálisát tartják szombaton Kiskunlacházán

Az ország „legpraktikusabb” majálisát tartják szombaton Kiskunlacházán

2019. május 16.
Első alkalommal rendezik meg Magyarországon a márka rajongói, tulajdonosai és érdeklődők számára a Dacia Majálist.
Részletek

 Az ország „legpraktikusabb” majálisát tartják szombaton Kiskunlacházán

A május 18-i rendezvény látogatói kipróbálhatják a gyártó modellkínálatát, a tulajdonosok pedig megoszthatják egymással autójukkal kapcsolatos élményeiket, tapasztalataikat. A rendezvényen a kicsik szórakoztató programokon keresztül sajátíthatják el a biztonságos közlekedéssel kapcsolatos legfontosabb ismereteket.

A Dacia, különösen a Sandero és a Duster típusokkal a legnagyobb értékesítési volumennövekedést elérő márkák között van Magyarországon. A márka tavalyi piaci részesedése meghaladta a 6%-ot, amivel az értékesített új autók piacán a 7. legnagyobb szereplővé vált idehaza. Az egyterűeknél a Dacia Lodgy igazi slágerterméknek bizonyult, a Duster pedig 3877 forgalomba helyezett új autóval a 2. legnépszerűbb városi terepjáró lett hazánkban.

A márka és a modellek népszerűségének oka a Renault Hungária szerint a kiemelkedően praktikus kialakítás, a jó ár-érték arány és az alacsony fenntartási költség. Wachtler Tamás, a vállalat ügyvezető igazgatója elmondta: „A vásárlók visszajelzései azt mutatják, hogy rendkívül elégedettek döntésükkel. A márka népszerűségét erősítette az is, hogy az elmúlt években nem emelkedett jelentősen a Dacia modellek ára, ezzel együtt egyre több, a hétköznapi használathoz szükséges praktikus funkcióval ellátva gurulnak le a gyártósorról.

 Az ország „legpraktikusabb” majálisát tartják szombaton Kiskunlacházán

A modellek kedvelői ráadásul a közösségi médiában is nagyon aktívak: számos közösségi kezdeményezés indult el a nemzetközi piacokon a tulajdonosok révén. Ez arra indította a Renault Hungáriát, hogy a Dacia tulajdonosok kérésének megfelelően megrendezze itthon is az első márkatalálkozót.”

A gyártó több nyugat-európai országban is rendszeresen szervez találkozókat Dacia-tulajdonosok és rajongók részére, ezek több ezer érdeklődőt vonzanak évről évre. A Renault Hungária idén hazánkban is megtartja a Dacia Majálist a kiskunlacházi repülőtéren, ahol a márka rajongói és a tulajdonosok megoszthatják egymással tapasztalataikat, és kipróbálhatják a Dacia legújabb modelljeit. A május 18-i eseményre a kisebbeket is elvárják, hogy az élmény minden ízében családi legyen: amíg a szülők autós bemutatókon és teszteken vesznek részt, a gyerekek szakemberek segítségével ismerkedhetnek meg a biztonságos közlekedés alapelveivel.

A rendezvényre a Dacia autótulajdonosok a https://www.daciamajalis.hu/ oldalon regisztrálhatnak, további információ pedig a https://www.facebook.com/events/1404786689646397/ link alatt érhető el.

Kulcsszavak: dacia, Kiskunlacháza, rendezvény
 
Kicsit retro - Dacia Sandero 0.9 TCe Kicsit retro - Dacia Sandero 0.9 TCe Nagy Futam - Hetedszer rendezik meg a belvárosi bemutatót szerdán Nagy Futam - Hetedszer rendezik meg a belvárosi bemutatót szerdán Május elején startol a Dacia Duster Tour Május elején startol a Dacia Duster Tour Enyhén csökkent a román gépkocsigyártás, az autópiac bővült Enyhén csökkent a román gépkocsigyártás, az autópiac bővült Turisztikai ügynökség: a Red Bull Air Race jelentősen hozzájárul a magyar turizmus sikeréhez Turisztikai ügynökség: a Red Bull Air Race jelentősen hozzájárul a magyar turizmus sikeréhez
 
A Felügyelő Bizottság és az Igazgatóság fontos döntéseket hozott a Volkswagen Csoport jövőjére vonatkozóan

A Felügyelő Bizottság és az Igazgatóság fontos döntéseket hozott a Volkswagen Csoport jövőjére vonatkozóan

2019. május 16.
A Volkswagen AG Felügyelő Bizottsága és Igazgatósága fontos döntéseket hozott a Volkswagen Csoport jövőjéről.
Részletek

A Felügyelő Bizottság és az Igazgatóság fontos döntéseket hozott a Volkswagen Csoport jövőjére vonatkozóan

Az elektrifikációs offenzíva részeként a Volkswagen-csoportnak partneri együttműködés keretében egy akkumulátor üzem létesítését kell megcéloznia Európában. E célból a Felügyelő Bizottság ülésen közel egy milliárd eurós beruházást hagyott jóvá. A tervek szerint  az akkumulátorcella gyártó üzemet Alsó-Szászországba (Salzgitter) tervezik létrehozni. Úgy döntöttek, hogy a tervezett új multibrand üzemről a fennmaradó potenciális helyekkel is konkrét tárgyalásokat kezdenek Európában. Ezenkívül a Felügyelő Bizottság felkérte az Igazgatóságot, hogy indítson el egy folyamatot, amely a MAN Energy Solutions (ES) és a RENK AG számára előretekintő, iparilag jelentőségteljes megoldásokat fejleszt.

A hangsúly a Csoport gépgyártásában a jövőbeni növekedési perspektívák megnyitására irányul, például közös vállalkozás, partnerség illetve teljes vagy részleges eladás keretein belül. Továbbá úgy döntöttek, hogy a TRATON SE elsődleges részvénykibocsátását a 2019. évi nyári szünet előtt indítják el, további piaci fejleményeknek megfelelően.

"A Volkswagen Csoport fontos stratégiai döntéseit fogadtuk el a Felügyelő Bizottsági ülésen. Átfogó elektrifikációs offenzívánk részeként stratégiai partnerségeken keresztül tervezzük az akkumulátor igényeink biztosítását. Ugyanakkor szeretnénk bővíteni termelési kapacitásainkat Európában, növekedési tervünk támogatásaként. Tekintettel iparágunk egyre növekvő komplexitására és az ezzel kapcsolódó kihívásokra, elengedhetetlen az alaptevékenységünkre összpontosítani ”- mondta Hans Dieter Pötsch felügyelő bizottsági elnök.

„Az autóiparban egy alapvető átalakulási folyamat zajlik, egy átalakulás, melyet a Volkswagen-ben mi is erőteljesen véghezviszünk. Más autóipari cégeknél is jobban haladunk előre a flottánk elektrifikációjával és digitalizálásával. Ugyanakkor az innovatív mobilitási szolgáltatások érdekében az elkövetkező években innovatív üzleti területeket építünk fel. Ennek célja, hogy a Volkswagen-csoport döntő szerepet töltsön be az iparágunkat formáló átalakulásában. A mai döntések fontos mérföldkövek a Volkswagen jövője szempontjából ”- nyilatkozta Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója.

A Munkástanács elnöke, Bernd Osterloh elmondta: „A felügyelő bizottságban helyet foglaló munkavállalói képviselők üdvözlik a határozatokat, amelyeket kifejezetten támogatnak. Ezek a döntések a biztonságos munkahelyek, valamint a jövedelmezőség fenntartható továbbfejlesztésének lehetőségét teremtik meg.”

Alsó-Szászország miniszterelnöke, Stephan Weil elmondta: „A felügyelő bizottság mai döntése áttörést jelent az alsó-szászországi akkumulátorcella előállításban. Az akkumulátorcellák gyártása döntő fontosságú az első számú autóipari cég számára. Ezek pozitív jelek a Salzgitter területnek. Nagyon optimista vagyok, hogy Németországban az akkumulátorcellák versenyképesen is előállíthatók.

Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, járműipar, Volkswagen Csoport
 
A Ford idén zsinórban ötödször, ismét az elő helyen zárt Magyarországon; minden 8. eladott új autó Ford A Ford idén zsinórban ötödször, ismét az elő helyen zárt Magyarországon; minden 8. eladott új autó Ford Évről évre növekszik az EuroFleet Zrt. jövedelmezősége Évről évre növekszik az EuroFleet Zrt. jövedelmezősége Több kategóriában is sikeres volt a Continental Több kategóriában is sikeres volt a Continental A Scania YETD győztese V8 tehergépkocsit választott A Scania YETD győztese V8 tehergépkocsit választott Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje
 
Mercedes-Benz-gyár: nincs veszélyben a kecskeméti autógyár bővítése

Mercedes-Benz-gyár: nincs veszélyben a kecskeméti autógyár bővítése

2019. május 16.
Nincs veszélyben az a korábban kitűzött cél, hogy bővítsék a Mercedes-Benz kecskeméti gyárát - közölte az autógyár szerda kora délután.
Részletek

Mercedes-Benz-gyár: nincs veszélyben a kecskeméti autógyár bővítése

A Mercedes-Benz-gyár azt követően adta ki közleményét, hogy a Daimler stuttgarti központja megerősítette az index.hu információját, mely szerint átmenetileg felfüggesztették Kecskeméten a Mercedes-gyár bővítését.    

A hírportálnak Ludvig Orsolya, a kecskeméti Mercedes-gyár kommunikációs igazgatója úgy fogalmazott: természetes, hogy egy piaci cég módosítja a terveit, ez zajlik most a Mercedesnél is.    

A közlemény szerint a magyarországi telephelyen számtalan fejlesztés zajlik a bővítés mellett is. A gyár teljes kapacitással működik, és a termelési programja már a jövő évre is telített, hiszen az itt gyártott kompakt autók kereslete továbbra is növekszik.    

Mint írták, a piaci igények, a technológiai trendek és az iparágat érintő szabályozások mind befolyásolják azt, hogy az autóipari gyárak milyen irányba fejlesztenek, így a Daimler AG is rendszeresen felülvizsgálja termék portfólióját és igyekszik kiegyensúlyozott kapacitás-kihasználtságot elérni nemzetközi gyártási láncában.    

A kecskeméti gyár fontos eleme ennek a termelési láncnak. A Daimler csak jó tapasztalatokkal rendelkezik Magyarországon és hosszú távon épít kecskeméti beruházására - olvasható a közleményben.

Mercedes-Benz-gyár: nincs veszélyben a kecskeméti autógyár bővítése
Kulcsszavak: autógyár, járműipar, kecskemét, mercedes-benz
 
Elektromos autó akkumulátorai készülnek Tatabányán 2020-tól Elektromos autó akkumulátorai készülnek Tatabányán 2020-tól A Soul EV megkapta a TÜV Nord teljes életciklusra vonatkozó (Life Cycle Assessment, LCA) tanúsítványát A Soul EV megkapta a TÜV Nord teljes életciklusra vonatkozó (Life Cycle Assessment, LCA) tanúsítványát A spanyol kormány visszakéri a VW-csoporttól a környezetbarát autók vásárlásához nyújtott támogatást A spanyol kormány visszakéri a VW-csoporttól a környezetbarát autók vásárlásához nyújtott támogatást S-osztály Coupé: modern luxus, avantgarde formatervvel S-osztály Coupé: modern luxus, avantgarde formatervvel A Škoda fenntartható termelésének oszlopa: 20 éves a ŠKO-ENERGO vállalat A Škoda fenntartható termelésének oszlopa: 20 éves a ŠKO-ENERGO vállalat
 
Oláh Gyárfás: büszkeség és megtiszteltetés lenne a Forma-E budapesti futama

Oláh Gyárfás: büszkeség és megtiszteltetés lenne a Forma-E budapesti futama

2019. május 16.
Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke szerint büszkeség és megtiszteltetés lenne, ha Magyarország is rendezhetne futamot az elektromos formaautós versenysorozatban.
Részletek

Oláh Gyárfás: büszkeség és megtiszteltetés lenne a Forma-E budapesti futama

Oláh Gyárfás a közelmúltban ebben a témában egyeztetett többek között Jean Todttal, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökével.

A sportvezető az M1 aktuális csatornán szerdán emlékeztetett: a magyar közönség május elsején a hagyományos Nagy Futam elnevezésű budapesti autósport-bemutató keretében láthatott először Forma-E versenyautót élőben száguldani.

"A Nagy Futam a magyar autósport ünnepe minden évben május elsején, amikor adott a lehetőség a nézőknek és rajongóknak, hogy nagyon közel kerüljenek a versenyzőkhöz és a versenyautókhoz" - mondta Oláh, aki hozzátette, a Forma-E versenyautói közel 300 km/órás sebességre képesek. "Az elektromos autóknál hiányzik ugyan a megszokott hang és illat, de a fiatal generáció már érti ezt a fajta versenyzést"

A Forma-E sorozat 2014-ben indult, s mivel a versenyautók elektromos meghajtásúak, zajártalmuk nagyon alacsony, így nem épített versenypályákon, hanem belvárosi - Magyarország esetében budapesti -, utcai pályákon rendezik a futamokat. Hangsúlyozta, az elektromos energiával hajtott versenyautó egyben technikai előremutatás is a jövő számára.

Oláh Gyárfás: büszkeség és megtiszteltetés lenne a Forma-E budapesti futama

"Nagyon szeretnénk Magyarországra hozni azt a sorozatot, amelynek futamait öt kontinensen rendezik és közvetítik. Nagy büszkeség és megtiszteltetés lenne, ha csatlakozhatnánk" - mondta.

A sportvezető a jelenlegi helyszínek közül kiemelte Monacót, New Yorkot, Mexikóvárost és Párizst, valamint megemlítette, hogy Forma-1-t megjárt, tapasztalt pilótákat is találni az elektromos formaautókban.

Kulcsszavak: autósport, Formula E, Magyarország, mnasz, Oláh Gyárfás
 
Jedlóczky L Márk megszerezte élete első TCR Europe bajnoki pontját Jedlóczky L Márk megszerezte élete első TCR Europe bajnoki pontját 10 éves az OXXO Racing Team 10 éves az OXXO Racing Team Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport Harmadik lett Michelisz Norbert oroszországban Harmadik lett Michelisz Norbert oroszországban Pascal Wehrlein és a snowboard világbajnok Isabella Laböck szerepet cserélt Pascal Wehrlein és a snowboard világbajnok Isabella Laböck szerepet cserélt
 
Közel 100 Mercedes-Benz veterán autó áll rajthoz hamarosan

Közel 100 Mercedes-Benz veterán autó áll rajthoz hamarosan

2019. május 15.
A Mercedes-Benz hazai importőre által kétévente megrendezett Classic Csillagtúra verseny résztvevői 2019-ben a közép-magyarországi és észak-alföldi régiót járhatják be olyan városokon keresztül, mint Mezőkövesd, Hortobágy, Debrecen, Nyíregyháza vagy Tokaj.
Részletek

Közel 100 Mercedes-Benz veterán autó áll rajthoz hamarosan

Az útjuk május 17-én délelőtt 10 órakor indul Jászberényből, és május 18-án 16:30-kor ér véget a debreceni Egyetem téren. A szervezők izgalmas aktivitásokkal várják az indulási és érkezési helyszínre a látogatókat, valamint mindenkit, aki meg szeretné tekinteni az autókülönlegességeket.

A túrán résztvevő autóknak egy nagyon fontos kitételt kell teljesíteniük: kizárólag 30 évnél idősebb, vagy a gyártó által „klasszikus” minősítést kapott és korhűen restaurált Mercedes-Benz modellek indulhatnak útnak. A verseny során a résztvevőknek megadott idő alatt egy előre nem ismert itiner által meghatározott útvonalon kell végighaladniuk, miközben 1/100-as pontossági szakaszokat teljesítenek, valamint egy-egy állomáson márkatörténeti, autó– és típusismereten alapuló feladatokat kell végrehajtaniuk.

Az első Mercedes-Benz Classic Csillagtúra 2003-ban hagyományteremtő céllal került megrendezésre – többek között azért, hogy egy színvonalas, autós program keretében megmutassa a résztvevőknek hazánk különleges tájait. Akkor 34 oldtimer rajtolt el, majd az évek során fokozatosan nőtt a résztvevők száma. 2017-ben már 84 oldtimer teljesítette a túrát, melynek végpontja abban az évben az egri Dobó térre esett.

Közel 100 Mercedes-Benz veterán autó áll rajthoz hamarosan


Kulcsszavak: Classic Csillagtúra, mercedes-benz, oldtimer
 
Útnak indult a Tesco és a Mercedes-Benz hosszú távú együttműködése Útnak indult a Tesco és a Mercedes-Benz hosszú távú együttműködése Áprilistól szombati műszak is lesz a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában Áprilistól szombati műszak is lesz a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában A kecskeméti Mercedes-Benz gyár büszke az ország gazdasági fejlődésére A kecskeméti Mercedes-Benz gyár büszke az ország gazdasági fejlődésére Teljessé vált az E-osztály modellkínálata Teljessé vált az E-osztály modellkínálata A Mercedes-Benz új gyárat épít kecskeméti telephelyén A Mercedes-Benz új gyárat épít kecskeméti telephelyén
 
A legkülönlegesebb klasszikus autókat díjazták a Balatonfüredi Concours d’Elegance autószépségversenyen

A legkülönlegesebb klasszikus autókat díjazták a Balatonfüredi Concours d’Elegance autószépségversenyen

2019. május 15.
A legmesszebbről érkezett a legidősebb autó, a hölgy látogatók merőben más modellt találtak a legszebbnek, mint a férfiak, a fődíjat pedig egy 112 éves francia modell nyerte a hatodik alkalommal megrendezett Balatonfüred Concours d’Elegance eseményen.
Részletek

A legkülönlegesebb klasszikus autókat díjazták a Balatonfüredi Concours d’Elegance autószépségversenyen

A klasszikus autók legnagyobb hazai és régiós bemutatója a kedvezőtlen időjárás ellenére több ezer látogatót vonzott. A Történelmi Járművek Nemzetközi Szövetsége (FIVA) által is akkreditált gördülő kiállításon közel ötven autócsoda mutatkozott be május első hétvégéjén. A kategóriagyőztesek közül a Concours d’Elegance szakértőinek segítségével mutatjuk be a legizgalmasabb modelleket.


1. Lorraine-Dietrich, 1907 – Fődíj, Best of Show

A klasszikus autók szépségversenyét idén egy 112 éves, soros, négyhengeres, 3 literes motorral szerelt, 15 lóerős, francia gyártmányú Lorraine-Dietrich nyerte, amely saját korának jellegzetes képviselője, felépítése a fogatokat idézi. A felépítmény az időjárástól függően cserélhető, bár két ember háromórás munkája szükséges a karosszériaváltáshoz.

2. Aster 16/20 LE Tonneau, 1904 – Különdíj a legmesszebbről érkezett autónak, Különdíj a legöregebb autónak

Soros, négyhengeres, 2700 köbcentiméteres motorral szerelték az 1904-es, 20 lóerős Aster modellt, amely nemcsak a legidősebb, hanem a legmesszebbről érkező modell is volt, hiszen Hollandiából érkezett Balatonfüredre. A motor négy hengerét külön-külön öntötték, karosszériáját pedig francia mesterek készítették. A konkrét autóban a kárpitozás egy része és az összes fabetét túlélte az elmúlt több mint egy évszázadot, állapotára jellemző, hogy számos hosszú távú túrán is részt vett, többek közt a Párizs¬–Bécs Ralin és a Brisbane–Sydney Túrán.

A legkülönlegesebb klasszikus autókat díjazták a Balatonfüredi Concours d’Elegance autószépségversenyen

3. FSO Syrena 102, 1963 – a FIVA különdíja, Közönségdíj-hölgyek

A hölgyek és a FIVA is a Syrenat, a Trabant lengyel megfelelőjének tartott autóra szavazott. Ezt a modellt a nagyobb méretű, a Pobjeda helyi változataként gyártott Warszawa melletti kisméretű családi autónak szánták. A favázas, 744 köbcentiméteres, 27 lórerős motorral szerelt kisautó sorozatgyártása 1957-ben kezdődött, négy változatából összesen félmillió darabot gyártottak 1983-ig. Ajtajai hátrafele nyílnak, váltója pedig nem teljesen szinkronizált.

4. Ghia 450 SS, 1967 – Közönségdíj-férfiak

A férfiak a Magyarországon restaurált Ghia 450 SS kabriónak ítéltek különdíjat. Ez a modell a nagy méretű amerikai motort használó európai sport- és luxusautók sorába illeszkedik. A Ghia torinói műhelyében ráadásul ebből a változatból csupán 57 darabot szereltek össze. A kétüléses modell története egy hollywoodi filmproducer megrendelésére készült, a motorháztető alatt pedig egy 4,48 literes, V8-as Chrysler-erőforrás dolgozik 238 lóerővel.

5.  Volkswagen Pickup, 1967 – Kitartás különdíj

Kitartás különdíjat kapott az az 1967-es Volkswagen Pickup, amelynek tulajdonosai eredetileg egy másik autóval indultak el a versenyre, az azonban félúton lerobbant, trailerrel hazavitték, majd beültek a Volkswagenbe és azzal érkeztek a versenyre.

A legkülönlegesebb klasszikus autókat díjazták a Balatonfüredi Concours d’Elegance autószépségversenyen
Kulcsszavak: Balatonfüred, Concours d’Elegance, oldtimer
 
T-modellel a világ körül T-modellel a világ körül Így néz ki az 1,2 milliárdot érő busz Így néz ki az 1,2 milliárdot érő busz A klasszikus autó szerelmeseinek kedveskedik a Ford A klasszikus autó szerelmeseinek kedveskedik a Ford Megnyílt az Autó Motor és Tuning Show a Budapesti Vásárközpontban Megnyílt az Autó Motor és Tuning Show a Budapesti Vásárközpontban Közel 100 Mercedes-Benz veterán autó áll rajthoz hamarosan Közel 100 Mercedes-Benz veterán autó áll rajthoz hamarosan
 

Találatok száma: 10952 Megjelenítve: 1 - 10