Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11204 Megjelenítve: 1 - 10
A mesterséges intelligenciát is beveti a Bosch új, automatizált vezetést támogató kamerája

A mesterséges intelligenciát is beveti a Bosch új, automatizált vezetést támogató kamerája

2019. szeptember 18.
A Bosch egyedülálló többcsatornás módszert alkalmaz a kameráiban objektumok felismerésére. A Bosch magyarországi központjában dolgozó mérnökök is részt vesznek az új kamera szoftverének fejlesztésében és tesztelésében.
Részletek

 A mesterséges intelligenciát is beveti a Bosch új, automatizált vezetést támogató kamerája

Az automatizált vezetés lépésről lépésre egyre több támogatást nyújt a sofőröknek, jövőbeni célja pedig, hogy a jármű végül átvehesse a teljes irányítást. Sőt, még ennél is több: „Az embernél jobb vezetővé kívánjuk fejleszteni az autókat, így növelve a közúti közlekedés biztonságát. Más szavakkal: a technikának még az embernél is megbízhatóbban kell működnie” – hangsúlyozta Harald Kröger, a Bosch igazgatótanácsának tagja. Ez természetesen komoly kihívást jelent, különösen a jármű környezetének érzékelése terén. Csakis olyan automatizált jármű választhatja mindenkor a megfelelő vezetési stratégiát és közlekedhet biztonságosan, amely minden pillanatban megbízhatóan tudja, mi történik a környezetében. A Bosch különböző elven – egyebek mellett ultrahang- radar- és videótechnika segítségével – működő szenzorokat alkalmaz a környezet érzékelésére. A kamerák azért is nagy jelentőségűek az automatizált vezetés szempontjából – és nem csupán itt, hanem már a vezetéstámogató rendszerek terén is –, mert felépítésük és működésük tekintetében egyaránt a legközelebb állnak az emberi szemhez.
 
A Bosch sikerrel fejlesztette magasabb szintre az autók kameratechnikáját, és új megoldása 2019-ben jelenhet meg a gépkocsikban. Az egyedülálló többcsatornás megközelítés és az egyes objektumok felismerésében alkalmazott mesterséges intelligencia (AI) együttesével a környezet érzékelése jóval megbízhatóbbá, a közlekedés pedig biztonságosabbá válik. A Bosch ennek jegyében piacvezetői pozícióra törekszik és mércéül kíván szolgálni a kameratechnikában.

 A mesterséges intelligenciát is beveti a Bosch új, automatizált vezetést támogató kamerája

Az emberi vezető – néz, de nem mindig lát

Az autóknak a vezetéstámogató rendszerek és az automatikus vészfékberendezések működése, valamint az automatizált vezetés során is minden objektumot pontosan látniuk kell a környezetükben. Emellett villámgyorsan fel kell ismerniük, melyek relevánsak ezek közül vezetési stratégiájuk szempontjából. Az autónak azt is gyorsan kell meghatároznia, hogyan reagál a számára meghatározó objektumokra: fékeznie kell, kikerüli őket vagy akár át is hajthat rajtuk? E követelmények jegyében fejlesztette ki a Bosch új MPC3 mono-videokameráját – amely az emberi szemtől eltérően működik.

A látás és a látottak felismerése ugyanis az ember számára két meglehetősen eltérő folyamat. Még ha szemünk kétségkívül csodálatos alkotás is, gyenge pontjaink is mutatkoznak a vizuális érzékelésben: csupán mert látunk valamit, korántsem jelenti, hogy érzékeljük is és fel is ismerjük. Számos baleseti résztvevő idézi fel például az ütközést követően, hogy elnézett ugyan a másik fél irányába, mégsem látta. Becslések szerint a közúti balesetek akár 50 százaléka is erre a jelenségre vezethető vissza. A Bosch új kamerája e tekintetben egyértelműen felülmúlja az emberi szemet: nem fárad el, és többórás vezetést követően is pontosan úgy működik, mint az első kilométereken.

Továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszerek a Bosch új technológiájával

Az új technológia nagy erőssége a megbízható objektumfelismerésben rejlik – mégpedig a Bosch többcsatornás (multi-path) módszerének köszönhetően. Ehhez egyebek mellett mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaztak a tervezők, például arra is megtanítva a kamerát, hogy akár útburkolati jelek hiányában is megbízhatóan megállapíthassa az út szélét.

 A mesterséges intelligenciát is beveti a Bosch új, automatizált vezetést támogató kamerája

A kameraalapú intelligencia a Bosch szaktudására épül és a japán Renesas vállalat V3H chipjébe integráltan működik. Egyaránt továbbfejleszthetők vele a már rendelkezésre álló vezetéstámogató rendszerek, illetve bővíthető alkalmazási területük.

A vadütközések megelőzése érdekében például bizonyos állatfajokra is kifejleszthető az automatikus vészfékezés funkciója. A kamera a részlegesen takart gyalogosokat is felismeri, ezért használatával a vészfékezés megbízhatósága is növelhető. A Bosch innovációja emellett a közlekedési táblák felismerését is javítja: az új kamerák ugyanis az optikai jelfelismerés segítségével megbízhatóan olvashatják le a szöveget és a számokat a közlekedési táblákról, a műszeregységen jelenítve meg információikat az autósok számára.

A Bosch magyarországi központjában dolgozó mérnökök is részt vesznek a kamerák fejlesztésében

A különleges kamerák fejlesztésében egy nemzetközi projektcsapat tagjaként a Bosch Magyarországon dolgozó mérnökei is részt vesznek. A Budapesti Fejlesztési Központ munkatársai a hardver- és szoftverfejlesztésben, valamint a rendszerszintű tesztelésben érintettek. A szoftverfejlesztés során a közlekedési táblák felismerésén alapuló funkció, a sávtartás, az intelligens fényszóróvezérlés, a vészfékezés és a videó alapú intelligens tempomat (ACC) megvalósításához járulnak hozzá. Emellett a Bosch magyarországi központjában dolgozó mérnökök szimulációs teszteket végeznek, illetve ellenőrzik a rendszer helyes működését tesztautók segítségével. A kamerák elektronikájának gyártása pedig a Bosch hatvani telephelyén történik majd.

A mesterséges intelligenciával működő új kamera győztesként végzett a vállalat belső fejlesztési versenyén.

Kulcsszavak: Bosch, fejlesztés, járműipar
 
A DAF erősítette piaci pozícióját Európában A DAF erősítette piaci pozícióját Európában A Ford Focus még mindig az élen A Ford Focus még mindig az élen Na, vajon melyik autógyártó ígérte most meg, hogy 40 elektromos autót dob piacra? Na, vajon melyik autógyártó ígérte most meg, hogy 40 elektromos autót dob piacra? A Scania, az Audi és a nemzetközi IHRO fuvarozási vállalat közös gázüzemű jármű fejlesztésébe fogott A Scania, az Audi és a nemzetközi IHRO fuvarozási vállalat közös gázüzemű jármű fejlesztésébe fogott Gyorsan nőtt az eladott személyautók száma az első negyedévben Csehországban Gyorsan nőtt az eladott személyautók száma az első negyedévben Csehországban
 
SEAT Leon és a transz-szibériai vasútvonal

SEAT Leon és a transz-szibériai vasútvonal

2019. szeptember 18.
Moszkvától Vlagyivosztokig. A  legendás transz-szibériai vonat  több, mint 9000 kilométeres távolságot tesz meg.
Részletek

SEAT Leon és a transz-szibériai vasútvonal

Ez ugyanaz a távolság, amekkorát   a SEAT Leon eddig eladott több mint két millió egysége egymás után sorba helyezve jelentene.  A negyedik generáció közelgő  beindításával  visszatekintünk a vállalat egyik pillérének fejlődési pályájára.

Egy modell és egy márkanév kezdete

A Leon nem csak meghaladta a két millió darab értékesítési mennyiséget, hanem ezt a három generációja során folyamatosan növekedéssel érte el. A jelenlegi nemzedék - amely 2012-ben indult, és továbbra is a piacon van - több mint egymillió eladott egységet jelentett, vagyis  kétszer annyit, mint az első generáció, mely 1999-ben indult, és összesen 534.797 gépkocsit jelentett, és harmadával többet, mint a második generáció, a 2005-ben indult, és 675.915 darabos értékesítéssel záró SEAT Leon változat.
 
Az új piacok és a kibővített termékcsalád jelentik a spanyol kompakt gépkocsi gyors növekedésének magyarázatát, beleértve a Leon családi változatát, és annak  különböző variációit is, így például a Leon X-Perience-t is .  Ez a lendület hasonló volt, mint ami a SEAT esetében volt tapasztalható a 2010 óta regisztrált 60% -os értékesítési növekedéssel.
 
Martorell-től a nagyvilágba

A Leon első nemzedéke 43 piacra jutott el, míg a jelenleg is futó modell 48 piacra ért el, ezek közül például Algéria, Ukrajna és Azerbajdzsán voltak új piacok. Egyébként a Leon számára Új-Zéland a legtávolabbi célállomás, ahol forgalmazása 2017-ben kezdődött.
 
SEAT Leon és a transz-szibériai vasútvonal

A SEAT exportja a nemzetközi diverzifikáció eredményeként növekedett, jelenlegi termelésének több mint 80%-a kerül külföldi piacokra, ami nagyon hasonló arány a Leon gépkocsik nemzetközi piaci részesedéséhez. A vállalat  fő piaci adatai is ezt a világméretű terjeszkedést szemléltetik: az első generáció esetében Spanyolország az értékesítésből 38%-kal részesedett, míg mára ez az arány 20%-ra csökkent.
 
Ennek az ellenkezője igaz Németországra, amelynek részesedése a modell teljes értékesítésében az első nemzedék 13 százalékáról  a jelenlegi nemzedék által elért 24 %-ra nőtt. Az Egyesült Királyság a  SEAT nemzetközi terjeszkedésének másik példája, ahol a jelenlegi generációból  több mint kétszer annyit adtak el, mint az első nemzedékhez tarozó gépkocsiból, ami 2019 augusztusáig 132.684  értékesített autót jelent, a korábbi 50.740 darabbal szemben.
 
"Barcelonában alkották"

A SEAT Leon három generációját a SEAT üzemében, a Barcelona melletti Martorellben tervezték, fejlesztették és gyártották.  Az elsőt az  olasz Giorgetto Giugiaro tervezte, a másodikat Walter da Silva, a harmadikat pedig Alejandro Mesonero-Romanos, és a spanyol tervező volt a felelős azért, hogy életre keltse a modell negyedik generációját is.
 
A legerősebb

A dinamizmus mindig is SEAT ismertetőjele volt, és még jellemzőbb volt ez a tulajdonság a Leon esetében. A SEAT Leon Cupra R jelenleg a márka azon sorozatgyártású autója, amelyiket a legnagyobb motorral  szereltek, és 310 lóerős teljesítményre képes, illetve már bevezetésekor, 1999-ben is a SEAT Leon volt a legerősebb modell a cég történetében 180 lóerős motorral, 6 fokozatú sebességváltóval és a négykerék hajtással.

SEAT Leon és a transz-szibériai vasútvonal 

A versenyzés  története

A SEAT Leon 2008-ban és 2009-ben is megnyerte a túraautók  világbajnokságát (WTCC), és ezzel első alkalommal fordult elő, hogy egy autógyár dízelmotoros gépkocsival nyerte el a világbajnoki címet.

A Leont a versenypályán elért rekordok is jellemzik, mert a  Jordi Gené vezette SEAT Leon Cupra 2014-ben az németországi Nürburgringen új sebesség rekordot állított be az elsőkerék hajtású gépkocsik kategóriájában 07:58-as idejével.  Egy évvel később pedig a Leon ST CUPRA is a leggyorsabb családi autó lett ezen a legendás pályán, 7:58:12-as idővel.


Kulcsszavak: autógyár, leon, Martorell, seat
 
Elkezdődött a Mercedes-Benz CLA modell magyarországi értékesítése Elkezdődött a Mercedes-Benz CLA modell magyarországi értékesítése A Volvo Cars megnyitja első egyesült államokbeli gyárát A Volvo Cars megnyitja első egyesült államokbeli gyárát Az első Mondeo Hybrid a Fordtól Az első Mondeo Hybrid a Fordtól Legyártották az egymilliomodik SCR rendszerrel felszerelt  BlueHDi  dízelmotort Legyártották az egymilliomodik SCR rendszerrel felszerelt BlueHDi dízelmotort Az Audi és a beyond-Initiative globális fórumon szólal fel az AI felelősségteljes felhasználása érdekében Az Audi és a beyond-Initiative globális fórumon szólal fel az AI felelősségteljes felhasználása érdekében
 
New York és New Jersey a következő állomása a „Citroën Générations” című videósorozatnak

New York és New Jersey a következő állomása a „Citroën Générations” című videósorozatnak

2019. szeptember 18.
Az idén 100 éves Citroën a „Citroën Générations” című videósorozattal tiszteleg a világ legkülönbözőbb részein élő rajongói előtt. Az áprilisban közzétett első 7 epizód után a Citroën Origins virtuális múzeumban már elérhető a 3 legújabb rész, melyben a stáb New York, New Jersey és Bry-Sur-Marne felé veszi az irányt.
Részletek

New York és New Jersey a következő állomása a „Citroën Générations” című videósorozatnak

20 éve minden év július 14-én, a híres Bastille Day felvonulás alkalmával legendás autóikban amerikai Citroën-rajongók özönlik el Manhattan utcáit. A centenáriumi évben ez kiváló alkalom arra, hogy a márka lerója tiszteletét odaadó tengerentúli hívei előtt. Ez az áprilisban indított „Citroën Générations” videósorozat legújabb részeiben meg is történik. Az első epizód New York-ban játszódik a Bastille Day idején. A másodikban a New Jersey-i Seligmann családhoz látogatunk el. Az apa, Howard volt az, aki annak idején a Citroën-rajongók július 14-i felvonulásait kezdeményezte. A sorozat utolsó részében visszatérünk Franciaországba a Lelièvre családhoz. Családi vállalkozásuk szimbóluma immár 4 generáció óta a Type H…  
 
Az újabb három történet a „Citroën Générations” első hét epizódjában megkezdett világkörüli út folytatása. A 100. születésnapját ünneplő Citroën a sorozattal rajongói előtt szeretett volna tisztelegni. Ők azok, akik mindennapi életükben, szokásaikban és nemzedékről nemzedékre átörökített szenvedélyükkel a márka történelmét ténylegesen írják.

New York és New Jersey a következő állomása a „Citroën Générations” című videósorozatnak

A tanúvallomások a Citroën a szó nemes értelmében vett és büszkén vállalt populáris gyökereiről árulkodnak. Megannyi történelmi példa, melyen keresztül minden eddiginél jobban értelmet nyer a márka Inspired by You jelmondata.

A „Citroën Générations” valamennyi része elérhető a Citroën Origins virtuális múzeum oldalán: http://www.citroenorigins.hu/hu-en/node/81291

Kulcsszavak: Citroën, Citroën Générations, Egyesült Államok, évforduló
 
125 éves a Scania 125 éves a Scania Az új Citroen Grand C4 Picasso lett az Év Egyterűje a What Car? magazin szavazásán Az új Citroen Grand C4 Picasso lett az Év Egyterűje a What Car? magazin szavazásán A Volvo Cars megkezdte leendő dél-karolinai gyártóüzemének építését A Volvo Cars megkezdte leendő dél-karolinai gyártóüzemének építését Detroitban bemutatkozott a Volkswagen e-Golf és a Beetle Dune Detroitban bemutatkozott a Volkswagen e-Golf és a Beetle Dune Citroen TECHNOSPACE a Genfi Autószalonon Citroen TECHNOSPACE a Genfi Autószalonon
 
A vevői lojalitás a legfőbb üzleti érték - interjú Ormos Istvánnal a Duna Autó Zrt. tulajdonosával

A vevői lojalitás a legfőbb üzleti érték - interjú Ormos Istvánnal a Duna Autó Zrt. tulajdonosával

2019. szeptember 17.
Mitsubishi haszongépjármű értékesítési pontból egy 18 márkát forgalmazó, és 21 márkaszervizt üzemeltető autós nagyhatalommá nőtte ki magát a Duna Autó Zrt.
Részletek

A vevői lojalitás a legfőbb üzleti érték - interjú Ormos Istvánnal a Duna Autó Zrt. tulajdonosával

Mindehhez 30 év kellett, amit az olykor adódó nehézségek ellenére is a folyamatos fejlődés jellemzett. Eddig több mint 60.000 új autót értékesítettek és közel 600.000-et szervizeltek. És a történetnek itt még nincs vége: új márkák, komoly beruházások vannak tervben, és fokozatosan a cég irányítása is új kezekbe kerül.

Kempingszéken várva a vevőkre

1989. szeptember 18-án jegyezték be az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő autókereskedés, a Duna Autó Zrt. jogelődjét. „A telephelyünkön korábban egy Volán-nagyvállalat működött, ahol Kamaz teherautók szervizelésével és Star tehergépkocsik forgalmazásával foglalkoztunk” – emlékszik vissza Ormos István, alapító vezérigazgató. „A Volán vállalat 1989-es felszámolása után ott álltunk munka nélkül, és nem tudtuk, merre tovább. Az együttműködés reményében felvettük a kapcsolatot nyugati autógyártókkal, és elsőként japán szakemberek látogattak el hozzánk a Mitsubishi képviseletében, akiktől meg is kaptuk a Mitsubishi kisteherautók értékesítési és szervizelési jogát. Az osztrák Denzel vállalat volt a közvetítő kettőnk között, nekik pedig annyira megtetszett a működési stílusunk, hogy a Volvo teherautók márkaszerviz-jogát is megkaptuk. Így indult a történetünk: az első autókat mi hoztuk át a határon – tulajdonos társammal, Hámori Lászlóval –, mi vámoltattuk, majd kempingszékeken ülve vártunk a vevőinkre.”

Nem kellett sokat várni az első vevőre, aki ráadásul rögtön 13 autót meg is rendelt. Beindult a forgalom: sorra jöttek a vásárlók, a cégek és az újabb márkák. A bővülés a Nissannal kezdődött, majd bekerült a portfólióba a Seat, Skoda, Subaru és Volvo is. A ’90-es évek elején szokatlan üzleti koncepciónak számított, főleg az autókereskedelemben, ha valaki egyszerre több mindennel akart foglalkozni. A volt Volán-telep területének felvásárlása után azonban nagy hely állt Ormos Istvánék rendelkezésére, így adta magát, hogy több márkával keressék az együttműködést. Méltán nevezhetik tehát magukat Autóvárosnak.

A vevői lojalitás a legfőbb üzleti értékMa pedig már nemcsak az értékesítés és a szerviz területén tudnak segítséget nyújtani ügyfeleiknek, hanem komplex szolgáltatáscsomagot nyújtanak, a tartós bérleti konstrukciótól, az autóbérlésen és -mentésen át a karambolos javításig. „Amikor létrehoztuk az első autókereskedésünket, még csak álmunkban mertünk ábrándozni arról a sikerről, ami most a 30 éves Duna Autó Zrt.-t övezi. Az ország legnagyobb, 18 márkát és 21 márkaszervizt felvonultató kereskedelmi bázisává nőttük ki magunkat, ami igazi sikersztori.”   

A generációváltás előnyei és nehézségei

Ahogy a családban is az a természetes, hogy az apa lemond a családfői szerepről felnőtt fia javára, úgy a családi vállalkozásokban is törvényszerű, hogy a tulajdonos-ügyvezetők átadják a stafétát a jövő generációjának. Van, ahol ezt családon belül oldják meg, a Duna Autónál azonban egy menedzsment veszi át az operatív irányítást.

„A generációváltást nem nehézségként élem meg, hanem egy természetes folyamatként, amiről határozott elképzelésem van. Nem szeretnék gátja lenni a fejlődésnek, inkább szeretném elősegíteni a megújulást. A céget már nem is én vezetem, hanem egy háromfős igazgatóság. Az elnök Markó Zoltán, aki a kereskedelmi és marketing ügyekért felel, mellette pedig Gábor Krisztina gazdasági, és Simon Péter műszaki igazgatók alkotják a vezetőséget” – árulta el Ormos István.

A legfrissebb nemzetközi kutatások alapján azonban 5-ből 4 kis- és középvállalkozás nem tudja ezt a meghatározó átalakulást sikeresen kivitelezni, így működése is veszélybe kerül. A Duna Autónál azonban felismerték a kockázatot, ezért egy jól megalapozott stratégia szerint zajlik az átadás-átvétel. „Több mint egy éve kezdtük el megtervezni a generációváltást, és akkor egy kétéves átmeneti időszakot adtunk magunknak arra, hogy letisztázzuk, mik az igazgatóság feladatai, hatáskörei, jogkörei” – mondta el Markó Zoltán. „Igazi kihívás ez a vezetőség számára, hiszen egy olyan, 30 éves cég esetében kell ezt véghezvinnie, amely úgy szocializálódott, hogy az egyszemélyes vezető direkt módon hozta meg a döntéseket. Nemcsak nekünk, hanem a szervezetnek is hozzá kell szoknia az új rendszerhez, valamint a tulajdonosoknak is a megváltozott feladatkörökhöz. Ez persze nem azt jelenti, hogy teljesen háttérbe vonulnak, csak első körben a menedzsment döntéshozatalát fogják támogatni. De úgy gondolom, jó úton járunk a teljes és sikeres koncepcióváltás felé.”   

A vevői lojalitás a legfőbb üzleti érték

A tulajdonosi kör új generációja sem vonul ki a cég életéből, a tulajdonosi lánc nem szakad meg, hiszen a családtagok közül többen is munkálkodnak a vállalat kötelékén belül. Különösen Ormos István fia, Ormos Péter vesz részt aktívan a cég életében, aki nagyon fontosnak tartja a technikai fejlesztéseket. A célja, hogy a vállalat minden tekintetben megfeleljen a kor kihívásainak, hogy kényelmes és gyors legyen az ügyintézés ügyfeleik számára.

Az ügyfélélmény-koncepció és a szakképzés párhuzama

Ugyan a magyar autópiac elég kicsi, munkaerő-igényes és a jövedelmezősége sem a legjobb, a vezérigazgató szerint a becsületesség által kiépített bizalom a hosszú fennállás és a siker titka. 30 éves története alatt a Duna Autó mindig is az ügyfélélmény koncepcióját követte, melynek lényege, hogy örömet kell szerezni az ügyfeleknek és nem terméket eladni.

Habár az Autóvárosban már most is 18 márkakereskedés és 21 márkaszerviz, valamint a gondtalan autózáshoz kapcsolódó egyéb szolgáltatások is találhatók, a fejlődés még mindig folyamatos. Tavaly év végén például egy igen komoly beruházást hajtottak végre: Budakalászon vettek meg egy 70.000 négyzetméteres területet, ahová a teljes logisztikát kiszervezték, az óbudai telephelyen csak az értékesítés és a szerviz maradt. „Az új logisztikai központ 40-50%-kal megnöveli a gazdasági potenciálunkat. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Duna Autó Zrt. végérvényesen el fogja hagyni a KKV szektort és bekerül a nagyvállalati struktúrába. Ami mindig is kiemelt bennünket, az az új igények szerinti új piacok megtalálása, valamint a munkánk és a környezetünk iránti szeretet és igényesség. A jövő vezetőinek az lesz a legfőbb kihívása, hogy ezen elvek mentén, minél hatékonyabban működtessék a nagyvállalati kereteke” – nyilatkozta Hámori László társtulajdonos.


A vevői lojalitás a legfőbb üzleti érték

További újdonság, hogy szeptember elsejével megnyitotta kapuit a Duna Autó Haszongépjármű Centruma, ahol professzionális szaktanácsadással 8 márka modelljeit találhatja meg az ágazat célközönsége. Ezzel egy új márka, a Giotti Victoria mini-teherautó is bekerült az Autóváros portfóliójába. De ez még korántsem minden: további két márka bevezetésén is dolgozik a vállalat.

A Volán felszámolásakor még 70 fő dolgozott együtt, ma viszont már több mint 300 munkavállalója van a Duna Autó Zrt.-nek. A vezetőség tervei szerint az Autóváros ki is lép a kis- és középvállalkozások világából, hogy nagyvállalatként folytassa működését. A munkaerőpiaci problémák azonban itt is éreztetik hatásukat, hiszen kiváló szakemberből, szakképzett alkalmazottból állandó a hiány. Emellett a folyamatos bővülés miatt is egyre több munkaerőt igényel a vállalat. A menedzsment ezért nagy figyelmet fordít a cég munkavállalóinak folyamatos továbbképzésére, valamint a színvonalas, jól felszerelt munkakörnyezet kialakítására.

„Legyen szó magánéletről vagy üzletről, sose szabad elfelejtenünk azt, hogy honnan indultunk, és a saját munkánk mellett kik segítettek elérni céljainkat. A Duna Autó sikersztorija nem valósulhatott volna meg ügyfeleink bizalma nélkül. A 30 év alatt több mint 60.000 új autót értékesítettünk és közel 600.000 kocsi fordult meg szervizeinkben. Ügyfélkörünk folyamatosan bővül, és az újak mellett vannak olyan partnereink és kollégáink is, akik a kezdetek óta velünk vannak, minket választanak. Számunkra ez, vagyis a lojalitás a legfőbb érték, így nem is kérdés, hogy a jövőben is a vevőközpontúság szerepel majd stratégiánk fókuszában. Mert nekünk az autó bizalmi kérdés” – összegezte Markó Zoltán.

„Egyetlen titkunk a munka – a folyamatos, tisztességes, odafigyeléssel végzett munka, amit elkötelezett szakembereink végeznek. A piaci trendeket és a vevői igényeket szem előtt tartva szeretnénk tovább építkezni, hogy sikeres éveink számát még tovább növelhessük” – tette hozzá Ormos István.

A vevői lojalitás a legfőbb üzleti érték
Kulcsszavak: Duna Autó, értékesítés, jármű kereskedelem, márkaszerviz, Ormos István
 
A külföldi autók árai körül vizsgálódnak Kínában A külföldi autók árai körül vizsgálódnak Kínában Gépjárműimportőrök egyesülete: májusban 45 százalékkal több gépkocsit helyeztek üzembe Gépjárműimportőrök egyesülete: májusban 45 százalékkal több gépkocsit helyeztek üzembe Már több mint 2000 új LADA közlekedik a magyar utakon Már több mint 2000 új LADA közlekedik a magyar utakon Értékesítése bővítését várja a Jeep Magyarországon Értékesítése bővítését várja a Jeep Magyarországon Az új autók értékesítésének korlátozására kényszerült a Porsche Az új autók értékesítésének korlátozására kényszerült a Porsche
 
Mild-hibrid technológiával bővül a BMW 5-ös sorozat

Mild-hibrid technológiával bővül a BMW 5-ös sorozat

2019. szeptember 17.
2019 őszén a BMW egy jövőbe mutató mild-hibrid technológia bevezetésével fokozza tovább aktuális modellpalettája vezetési élményét és hajtáslánc-hatékonyságát: a BMW 5-ös sorozatban bemutatkozó, 48 Volt kapacitású indítógenerátor azon túl, hogy javítja a belsőégésű erőforrás maximális teljesítményét, jelentősen csökkenti a hajtáslánc üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását.
Részletek

Mild-hibrid technológiával bővül a BMW 5-ös sorozat

A BMW 330e limuzin, a BMW 530e limuzin  és a BMW 530e xDrive limuzin  sokoldalúsága és hétköznapi használhatósága mindeközben újabb szintre lép, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával hajtott modellhármas opcionális extrafelszereltségi palettáján 2019 novemberétől ugyanis az elektromosan működtethető vonóhorog is megjelenik.

A sportos vezethetőséget és a kikezdhetetlen menetkomfortot 2019 őszétől számos másik modellsorozat esetében is vadonatúj opcionális extrafelszereltségi tételek fokozzák. A portfólió legvonzóbb újításai között a BMW M135i xDrive modellhez  megrendelhető BMW M Performance felszereltségi csomag, a BMW 5-ös sorozathoz elérhető BMW Laserlight lézerfény-technológia, valamint a BMW 8-as Gran Coupé szénszálból készült teteje is megtalálható. Az új BMW X5, az új BMW X6 és az új BMW X7 személyre szabhatósági lehetőségeit ráadásul egy sor karosszéria- és utastér-kiegészítő opció fokozza.

BMW 5-ös sorozat: mild-hibrid technológia az intenzívebb gyorsulás és a nagyobb hatékonyság érdekében

Plug-in hibrid hajtáslánc-technológiái folyamatos továbbfejlesztése mentén a BMW 2019 őszén a hajtáslánc-villamosítás újabb alternatíváját vezeti be a piacra: a mild-hibrid technológia a BMW 5-ös sorozatban ünnepli világpremierjét, csökkentve a belsőégésű erőforrás terhelését és növelve a maximális teljesítményt, amely nem csupán minden korábbinál kimagaslóbb hajtáslánc-hatékonyságot, de intenzívebb menetteljesítményt is eredményez.

Mild-hibrid technológiával bővül a BMW 5-ös sorozat

A rendkívül erőteljes, 48V-os indítógenerátorral és második akkumulátorral dolgozó technológia jelentős mértékben fokozza a fékezés közben visszatáplált energia funkcionalitását, hiszen azt nem csupán a fedélzeti elektromos rendszerek működtetésére, de a belsőégésű erőforrás teljesítményének növelésére is fordítja. Utóbbi esetben a 48 Volt kapacitású indítógenerátor az erőforrást kiegészítő elektromos egységként működik, a belsőégésű erőforrás így minden vezetési szituációban az alacsonyabb és hatékonyabb fordulatszám-tartományban dolgozhat. Padlógáznál az indítógenerátor extra teljesítménnyel fokozza a gyorsulás intenzitását, és így a vezetés élményét.

Aktivált Auto Start Stop funkció esetén, a 48V-os indítógenerátor közreműködésével a belsőégésű erőforrás érezhetően finomabban áll le és minden korábbinál simábban indul újra, sőt mi több, a jövőbe mutató technológia azt is lehetővé teszi, hogy vitorlázás közben az erőforrás ne csupán lekapcsolódjon a hajtásláncról, de teljes mértékben le is álljon. 2019 novemberétől a mild-hibrid technológia az alapfelszereltség részeként válik elérhetővé a BMW 520d limuzin, a BMW 520d xDrive limuzin a BMW 520d Touring és a BMW 520d xDrive Touring  modellekhez. A 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményű négyhengeres dízelmotorral hajtott kvartett üzemanyag-fogyasztását a jövőbe mutató technológia átlagos 100 kilométeren mintegy 0,3 literrel csökkenti.

A BMW 5-ös sorozat innovációinak sorát az újabb modellváltozatokhoz megrendelhető BMW Laserlight lézerfény-technológia folytatja, amely akár 650 méter megvilágítási tartományt garantál. 2019 novemberétől a technológia a BMW M550d xDrive limuzin és a BMW M550d xDrive Touring modellpároshoz is elérhetővé válik.

Mild-hibrid technológiával bővül a BMW 5-ös sorozat

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt 3-as és 5-ös BMW-k opcionális extrafelszereltségei között a vonóhorog is megjelenik

A BMW 3-as sorozat és a BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatait a márkára jellemző sportos vezetési élmény, a kivételes hatékonyság és a zéró emissziójú mobilitás harmóniája jellemzi. A BMW 330e limuzin, a BMW 530e limuzin és a BMW 530e xDrive limuzin opcionális extrafelszereltségeket egyesítő portfóliója szinte megegyezik a belsőégésű erőforrással hajtott modellekével, lehetővé téve, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfelei minden tekintetben személyes preferenciáik mentén éljék át a lendületes vezetés élményét és az utazás abszolút kényelmét. A lista 2019 őszén az elektromosan működtethető vonóhoroggal bővül, amely még tovább fokozza a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek hétköznapi használhatóságát. Mindhárom modell maximális vonóhorog-terhelése 750 kilogramm.

Kulcsszavak: bmw, BMW 5-ös, mild-hibrid, új modell
 
Színtiszta erő – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Színtiszta erő – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M A SEAT legnagyobb termékoffenzívájának újdonságát az Automobile Barcelona 2017 rendezvényen mutatják be A SEAT legnagyobb termékoffenzívájának újdonságát az Automobile Barcelona 2017 rendezvényen mutatják be A BMW X3-ra vadászik az Alfa SUV A BMW X3-ra vadászik az Alfa SUV Az új Opel Corsa GSi garantálja a vezetési élményt Az új Opel Corsa GSi garantálja a vezetési élményt Bemutatkozott a BMW elektromos kisautója Bemutatkozott a BMW elektromos kisautója
 
Budapestre érkezett az életnagyságú LEGO Technic Bugatti Chiron

Budapestre érkezett az életnagyságú LEGO Technic Bugatti Chiron

2019. szeptember 17.
Az ikonikus sportautó 1:1 méretarányú, LEGO Technic elemekből épített élethű mását szeptember 16. és 22. között a Westend City Centerben tekintheti meg a magyar közönség.
Részletek

Budapestre érkezett az életnagyságú LEGO Technic Bugatti Chiron

A különleges jármű szeptember 15-én, az éj leple alatt foglalta el helyét a bevásárlóközpontban, ahol másnap délelőtt, egy sajtótájékoztató keretén belül mutatták be. A modell eleget tesz a LEGO Technic által képviselt Építsd meg az igazit! szlogennek, hiszen nemcsak méretében, de kifinomult részleteiben is megszólalásig hasonlít az eredetire.

A külcsín mellett a mérnöki részletek is egyedülállók. A modell az első olyan nagyméretű, mozgatható építmény, amely több mint 1 000 000 LEGO Technic elemből épül fel, és amelyek esetében nem használtak ragasztást. Bár az igazi Bugatti Chiron 420 km/h-s sebességével nem tudja felvenni a versenyt, hihetetlen, hogy a modell működőképes, s akár 30 km/h-s sebességre is felgyorsulhat – ahogy azt korábban egy tesztvezetésen bizonyította. Ráadásul meghajtását is kizárólag LEGO elemek, 2 304 db Power Functions motor, 4 032 LEGO Technic fogaskerék és 2 016 db LEGO Technic kereszttengely biztosítja. A mintegy 1,5 tonnás autó 5,3 lóerő teljesítményre képes, és 92 Nm a becsült forgatónyomatéka. Az autó motorja mellett az utastérbe pillantva is aprólékos részletek rajzolódnak ki, az ülésektől kezdve a műszerfalon megtalálható sebességmérőn és a levehető kormánykeréken át a fékpedálig.

Budapestre érkezett az életnagyságú LEGO Technic Bugatti Chiron

Az élethű LEGO autó akkor elevenedik meg igazán, amikor első és hátsó lámpái felvillannak, és felbőg a motor hangját megidéző szimulátor. Ahhoz, hogy az építmény a LEGO- és az autórajongók minden korosztályának szívét megdobogtathassa, tervezői és kivitelezői több mint 13 000 munkaórát fektettek a modell megalkotásába.

„Nagyon örülünk, hogy a magyar közönség is láthatja ezt a világszerte népszerű és egyedülálló modellt, ami a lehető legjobban példázza, hogy csak a képzelet szabhat határt annak, hogy mi mindent lehet megépíteni LEGO Technic elemekből. A játék nélkülözhetetlen készségeket fejleszt, olyan készségeket, amelyek segítségével a gyerekek megállják majd helyüket a jövőben, kreatívan és rugalmasan gondolkodnak, és olyan remek dolgokat képesek létrehozni, mint ez a szuper autó” – mondta Siket Lóránt, a LEGO Hungária Kft. kommunikációs vezetője.

Az életnagyságú LEGO Technic Bugatti Chiron egy teljes héten keresztül várja majd a Westend City Centerben a rajongókat. Szeptember 21-én (szombaton) és 22-én (vasárnap) pedig izgalmas programokkal is készülnek a látogatóknak, például LEGO Technic autóversennyel, de emellett bárki részt vehet a motorral és távirányítóval működő modellek tesztvezetésében is. A nagy múltú Technic készletek mellett bemutatkozik a LEGO kísértetjárta újdonsága, a Hidden Side is.

Budapestre érkezett az életnagyságú LEGO Technic Bugatti Chiron

Kulcsszavak: Bugatti, Bugatti Chiron, Lego, LEGO Technic
 
Leplezd le a 007-es ügynök leghíresebb járművének titkait a LEGO® -val Leplezd le a 007-es ügynök leghíresebb járművének titkait a LEGO® -val A klasszikus Mini 1077 darabban: exkluzív Mini Cooper LEGO® szett A klasszikus Mini 1077 darabban: exkluzív Mini Cooper LEGO® szett Az első életnagyságú és vezethető LEGO Technic Bugatti Chiron a mérnöki munka és a formatervezés úttörő darabja Az első életnagyságú és vezethető LEGO Technic Bugatti Chiron a mérnöki munka és a formatervezés úttörő darabja Európa két legnagyobb gumiabroncs-gyártójának közös téli promóciója óriási sikert aratott Európa két legnagyobb gumiabroncs-gyártójának közös téli promóciója óriási sikert aratott Amikor a művészet, mérnöki teljesítmény és építőkockák találkoznak Amikor a művészet, mérnöki teljesítmény és építőkockák találkoznak
 
Luca de Meo, a SEAT elnöke mutatta be a CUPRA Tavascan Concept elektromos tanulmányautót Frankfurtban

Luca de Meo, a SEAT elnöke mutatta be a CUPRA Tavascan Concept elektromos tanulmányautót Frankfurtban

2019. szeptember 17.
A CUPRA tovább gyarapszik egy nagy SUV-kupéval: dinamikus külső, kifinomult belső tér és fejlett hajtás-technológia, mint a legfőbb összetevők. A koncepció egy SUV karakterét házasítja egy kupé karcsúságával, ismét megmutatva a CUPRA dizájn lehetséges fejlődését.
Részletek

Luca de Meo, a SEAT elnöke mutatta be a CUPRA Tavascan Concept elektromos tanulmányautót Frankfurtban

Ahogy elmozdulunk a hagyományostól és belépünk az elektromos energiával működő világba, a CUPRA újradefiniál olyan elemeket, mint például a teljesítmény. A CUPRA Formentor Concept idei bemutatója után a CUPRA egy lépéssel tovább halad az elektromos teljesítményről alkotott víziójában a CUPRA Tavascan Concept segítségével.

Az egyedi és különleges autómárka összekapcsolja nagyteljesítményű DNS-ét a legmodernebb erőátviteli technológiával és a kifinomult, érzelmes, kifejező dizájnnal.

Az eredmény a CUPRA Tavascan Electric Concept, egy olyan piaci szegmens igényeinek kielégítésére tervezett jármű, amely az előrejelzések szerint évente 15% -al növekszik - a teljesen elektromos kupé SUV.

A négy ajtós cross-over sziluettjét, a SUV karakterét és a sportos kupé elegáns vonalait összekapcsolva, a CUPRA Tavascan Concept az első olyan utcai CUPRA mely 100% -ban elektromos erőátvitelt használ, az arányokat hangsúlyozza és ösztönzi elektromos szív, ami nulla kipufogógáz-kibocsátást kínál.

A CUPRA Tavascan Concept a Pireneusokban található falu nevét kapta, amely a lenyűgöző tájnak és a környező természetnek köszönhetően nagyon egyedi.

Luca de Meo, a SEAT elnöke mutatta be a CUPRA Tavascan Concept elektromos tanulmányautót Frankfurtban

„A CUPRA Formentor mellett, amelyet 2020-ban vezetnek be a piacon két másik nagyteljesítményű plug-in hibrid modell mellett, már bebizonyítottuk technológiai képességeinket azáltal, hogy kifejlesztettük a világ első 100% -ban elektromos túraautóját, a CUPRA e-Racer-t. A teljesen elektromos CUPRA Tavascan koncepció bemutatásával ezt az elképzelést lefordítottuk az utca nyelvére és bebizonyítjuk, hogy a teljesítmény lehet elektromos”- mondta Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója.

Külső szögek

A jármű külső elemei összehangolják a teljesítményt és a hatékonyságot, beemelik az izomzatot és a dinamizmust a szegmensbe, miközben arra törekszik, hogy csökkentse a környezetre gyakorolt hatásait. A jármű elülső kialakítása kiemeli az elektromos személyiségét egy megvilágított CUPRA logóval, amely alacsonyan helyezkedik el, és teljesen más fókuszpontot biztosít. Minden szellőző növeli a hatékonyságot, lehetővé téve a levegő sima áramlását a karosszéria fölött, vagy belsőleg az akkumulátor hűtéséhez.

A légáramlás a CUPRA Concept kritikus eleme. Izmos kerékboltívei 22 ” turbina könnyűfém keréktárcsákat kereteznek, amelyek a levegő tiszta áramlására koncentráltak, lehetővé téve a kupé SUV siklását, minimalizálva a légellenállást.

Luca de Meo, a SEAT elnöke mutatta be a CUPRA Tavascan Concept elektromos tanulmányautót Frankfurtban

A hátsó részen a diffúzor funkcionális aerodinamikát biztosít, ugyanakkor teljesítmény-érzetet teremt, amelyet tovább erősít az elegáns, teljes szélességben húzódó hátsó lámpa, amely kiemeli a jármű szélességét, és magában foglalja a CUPRA logót.

A CUPRA Tavascan Electric Concept kifinomult folyékony metálfényezése kiemeli a külső megjelenést, a karbon és a réz részletek hangsúlyozzák kifejező megjelenését.

Belső nyugalom

A Concept művészi külső vonalai tükröződnek a belső térben. Olyan hely, amely ötvözi az anyag és technológiai koncepciókat a nyitottsággal és az összpontosítással, hogy olyan utastér jöjjön létre, amely tökéletes egyensúlyt teremt a vezetőorientáció és az utasok kényelme között.

A Concept belső tere kontrasztos színeket, struktúrált karbont és a technológia és a formatervezés dinamikus megközelítését alkalmazza, hogy csúcsminőségű, könnyed utasteret biztosítson.


Luca de Meo, a SEAT elnöke mutatta be a CUPRA Tavascan Concept elektromos tanulmányautót Frankfurtban

A szórt LED-es világítás köszönti az utasokat, amikor az utastér ajtaját kinyitják. A Concept belső terében a magával ragadó érzelmeket a kontrasztos bőrbe, karbonba és az Alcantarába formázták.

A megformázott 3D bőrrel bevont kagylóülések formát és funkciót, kényelmet és biztonságot kínálnak, míg a szárnyas műszerfal lebeg a belső rész elején, mind a fókuszt, mind a térérzetet biztosítva. A kormánykerék mögött a vezető egy 12,3 hüvelykes digitális műszercsoporttal szemben helyezkedik el, amely biztosítja az összes szükséges információt, kiegészítve egy 13 hüvelykes infotainment kijelzővel.

De a Concept belső tere alkalmazkodik. A nagyobb képernyő irányt válthat, szükség esetén az utas felé fordulva, miközben beépülhet a jármű kagylóüléseibe is; a hangszórók és az okostelefon csatlakoztathatósága azt jelenti, hogy minden utas kihasználhatja a jármű belső terét.

Teljesítménykapacitás

A CUPRA Tavascan koncepció egyedülálló képet nyújt a márka nagy teljesítményű jövőjéről, kihasználva az elektrifikáció erejét, hogy kifinomultságnak és az érzelmeknek a piacon még nem látott szintjét biztosítsa.

A négyajtós crossover-kupé összehangolja a SUV karakterét a sportos kupé karcsúságával, miközben az esztétikum képességgel párosul. A CUPRA Tavascan Electric Concept biztosítja az ügyfelek igényeinek megfelelő teljesítményt, dinamikát és vezethetőséget.


Luca de Meo, a SEAT elnöke mutatta be a CUPRA Tavascan Concept elektromos tanulmányautót Frankfurtban

A jármű magával ragadó külső kialakítása elrejti a fejlett, teljesen elektromos erőátvitelt, amely minden járművezető kívánságát teljesíti, a technológia által nyújtott ünnepélyes csenddel és hatékonysággal.


Két motor - az egyik az első tengelyre integrálva, a második hátul - együttesen 225 kW (306 LE) teljesítményt nyújt mind a négy kerék számára. A CUPRA Tavascan Electric Concept kevesebb mint 6,5 másodperc alatt képes elérni a 100 km / h sebességet.

De a sebesség csak a történet része. A Conceptben egy 77kWh-os lítium-ion akkumulátor található, amely elegendő energiát képes tárolni ahhoz, hogy a jármű akár 450 kilométert is megtegyen egyetlen töltéssel. Ez az érték a szigorú WLTP tesztcikluson alapul. A jármű a Volkswagen Csoport MEB platformján alapszik, és mivel az akkumulátor a Concept padlóján van elhelyezve, a súlypontja alacsony, így valóban dinamikus vezetésre ad lehetőséget.




Kulcsszavak: autószalon, CUPRA Tavascan Concept, Frankfurt, IAA
 
Az új Opel Insignia – motor- és infotainment-forradalom Az új Opel Insignia – motor- és infotainment-forradalom Európai premierjét tartja Genfben az új Jeep Grand Cherokee Trackhawk Európai premierjét tartja Genfben az új Jeep Grand Cherokee Trackhawk 208 HYbrid Air 2L tanulmány Párizsban 208 HYbrid Air 2L tanulmány Párizsban Az új Tiguan elindult Wolfsburgból a 2015-ös IAA-n tartandó világpremierjére Az új Tiguan elindult Wolfsburgból a 2015-ös IAA-n tartandó világpremierjére Rajtra kész az új Mazda3 Rajtra kész az új Mazda3
 
A klasszikus Mini 1959-be kalauzolta vissza a rajongókat a Goodwood Revival idei hétvégéjén

A klasszikus Mini 1959-be kalauzolta vissza a rajongókat a Goodwood Revival idei hétvégéjén

2019. szeptember 17.
2019. szeptember 13-15. között a BMW Group Classic exkluzív filmvetítésekkel, az első Mini klasszikusokkal és 1959 korhű szellemiségével emlékezett meg a brit prémiumgyártó megszületésének hatvanadik évfordulójáról.
Részletek

A klasszikus Mini 1959-be kalauzolta vissza a rajongókat a Goodwood Revival idei hétvégéjén

A fejedelmi eleganciájáról, luxus színvonalú kiszolgálásáról és varázslatos környezetéről ismert Goodwood House a Nagy-Britannia déli részén elterülő West Sussex megyében található. Hatalmas parkja 1998 óta minden évben otthont ad a ’40-es, ’50-es és ’60-as évek legendás versenyautóit felvonultató ünnepségnek, amelynek részeként híres pilóták elevenítik fel az 1948 és 1966 között ugyanitt megrendezett Goodwood Racing Circuit leggyorsabb köreit. A látogatók a háromnapos hétvége atmoszférájától kezdve, a díszítéseken át, egészen a viseletekig korhű környezetben csodálhatják meg a legendás járműveket. A Goodwood Revival névre keresztelt eseményt idén szeptember 13-15. között hívták életre, a BMW Group Classic pedig a MINI fennállásának hatvanadik évfordulója alkalmából 1959-be kalauzolta vissza a rajongókat.

A klasszikus Mini debütálásának esztendejéről a BMW Group Classic nem csupán a márka első négykerekűivel, de exkluzív filmvetítésekkel is megemlékezett. A fő műsor az 1969-ben bemutatott „Olasz meló” volt, amelyben a Michael Caine alakította Charlie Croker és bandája három Mini Cooper segítségével hajszol több mázsányi aranyat Torinóban.

„A hihetetlen Hetes”

A szeptember 13-15. közötti hétvégén „A hihetetlen Hetes” („The Incredible Seven”) című dokumentumfilm is a klasszikus Mini előtt tisztelgett. A British Motor Corporation (BMC) 1961-ben bemutatott alkotásában a klasszikus Mini tömegtermeléséhez kapcsolódó, 1959-ben és 1960-ban rögzített felvételek váltják egymást: az előszériás példányokkal megfutott tesztkörök, a klasszikus Mini feltalálójával, Alec Issigonis-szal készített interjúk, a forradalmi kisautó első nyilvános szereplésének fényképei és a szakújságírók beszámolói hamisítatlan betekintést engednek az elmúlt évtizedek során guruló legendává érett, több millió rajongó szívét megbabonázó gépkocsi első éveibe.

A klasszikus Mini 1959-be kalauzolta vissza a rajongókat a Goodwood Revival idei hétvégéjén

A dokumentumfilm címe a klasszikus Mini két hivatalos típusjelölésének egyikére utal, 1959-ben ugyanis a Morris Mini-Minor és az Austin Seven gyakorlatilag egyazon műszaki tartalommal gurult le a gyártósorokról.

Hatvan év klasszikusai időrendi sorrendben

A „March Motor Works” fantázianévvel illetett Goodwood House termeiben kiállított járműklasszikusok hatvanéves utazásra invitálták a látogatókat. A BMW Group Classic az 1959-es Nemzetközi Autószalon stílusában állította fel színpadát, amelyen két BMW 700 kupé, egy BMW 600 és egy „Lufthansa” egyenruhába öltöztetett BMW Isetta hozta el a jelenbe a gazdasági csoda éveinek hangulatát. Az épület előtt a BMW 501 taxi változata pózolt a kameráknak, a brit elegancia hagyományát pedig két Rolls-Royce Silver Cloud éltette. A bajor prémiumgyártó 1959-es motorkerékpár-palettáját egy BMW R 69 S, egy BMW R 50 S és egy BMW R 27 modell elevenítette fel, egy BMW 3/15 PS gépkocsinak köszönhetően pedig a rajongók további harminc évet ugorhattak vissza az időben: a bajor márka autógyártó sikertörténete kilencven esztendővel ezelőtt ezzel a modellel indult.

A „Revival Festival” mindig is meghatározó eleme volta BMW Group Classic goodwoodi szereplésének, a rajongók és a látogatók pedig idén is egy történelmi fesztiválsátorban, hamisítatlan Oktoberfest-hangulatban kóstolhatták meg az igazi bajor különlegességeket.

A klasszikus Mini 1959-be kalauzolta vissza a rajongókat a Goodwood Revival idei hétvégéjén

Barry Sheene Memorial Trophy: Troy Corser ismét rajtrácsra gurult

Tavaly az ausztrál motorkerékpár-versenyző, Troy Corser történelmi sikert aratott Herbert Schwab oldalán a BMW Motorrad Classic számára: a páros egy BMW R 57 Compressor modellel végzett a Barry Sheene Memorial Trophy abszolút trónján, a Goodwood Revival történetében először. A kétszeres Superbike-világbajnok, Troy Corser idén egy BMW R50 Kaczor modellel vágott neki a futamnak: a BMW R 50 műszaki alapjaira épített, erősebb és könnyebb motorkerékpárt az a Ferdinand Kaczor álmodta meg, aki a modellek a ’60-as években számos versenypályán diadalmaskodott, később pedig a BMW tervezőmérnökeként is tevékenykedett.

A Barry Sheene Memorial Trophy mezőnyében a brit motorsport-legenda, Maria Costello is tiszteletét tette egy BMW RS 54 modellel. A kétkerekűt 1954-ben mutatta be a bajor gyártó, első, eredetileg is versenypályás használatra tervezett motorkerékpárjaként.

Kulcsszavak: BMW Group Classic, Goodwood, Mini, Nagy-Britannia
 
Legsikeresebb évét zárta 2015-ben a BMW Group Magyarországon Legsikeresebb évét zárta 2015-ben a BMW Group Magyarországon Megjegyzi az utat az autó egy új brit technikával Megjegyzi az utat az autó egy új brit technikával A MINI a világ 87. legértékesebb márkájává lépett elő A MINI a világ 87. legértékesebb márkájává lépett elő Klasszikus autók izraeli ralija mellé állt a BMW Group Classic Klasszikus autók izraeli ralija mellé állt a BMW Group Classic Világpremierrel érkezi a Mini Frankfurtba Világpremierrel érkezi a Mini Frankfurtba
 
Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija, hálózatról tölthető, akkumulátorról működő elektrohidraulikus daruval

Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija, hálózatról tölthető, akkumulátorról működő elektrohidraulikus daruval

2019. szeptember 16.
A Kuuskuljetus Oy finn fuvarozóvállalat élen jár azzal, hogy egy cseppfolyósított gázzal hajtott és elektrohidraulikus rakodódaruval felszerelt Scania G 410 tehergépkocsit üzemeltet.
Részletek

Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija, hálózatról tölthető, akkumulátorról működő elektrohidraulikus daruva

Biogázt tankolva a fuvarozóvállalat akár kilencven százalékkal is csökkentheti a jármű szén-dioxid-lábnyomát. Ez Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija hálózatról tölthető, akkumulátorról működő, elektrohidraulikus daruval felszerelve. Erre a szokatlan párosításra a Kuuskuljetus által a Renta Group cégcsoportnak végzett fuvarfeladatok kapcsán esett a választás. A Renta állványzatokat szállít ki a fővárosban, Helsinkiben, méghozzá a hajnali órákban is, amikor a lakosok alszanak. Mivel a gázüzemű teherautó sokkal csendesebb, zavartalanul pihenhetnek a lakók. A csendes tehergépkocsin túlmenően a HIAB X-HiPro rakodódaru szinte hangtalanul üzemel, ugyanis akkumulátorokról működik a hidraulikát hajtó villanymotorja.

„Az akkumulátorokat éjszaka töltjük, ami általában elegendő a napi munka elvégzéséhez” – mondta a Kuuskuljetus ügyvezető igazgatója, Janne Voitto. „Ha mégis elfogy az áram, akkor a daru hagyományosan, a motorról hajtva is működtethető.” Egyre jobban terjed a gázüzem Janne Voitto fontolóra vette ezt az összeállítást, de először szeretett volna alaposabban tájékozódni, mielőtt elkötelezi magát egy gázüzemű tehergépkocsi beszerzése mellett. „A gazdaságosság mindig elsődleges egy fuvarozónak. Most már meggyőződésem, hogy a gázüzemű járművek egyre jobban elterjednek majd a jövőben a nehézsúlyú fuvarozásban.” A döntéshozás előtt egyeztetett az ügyféllel, a Renta cégcsoporttal, és felhívta az ügyvezető igazgatóját. „Ő éppen a Tesla autójának a volánja mögött ülve vette fel a telefont, és mivel hasonlóan gondolkodik, nem jelentett problémát megállapodnunk a költségeket illetően.”


Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija, hálózatról tölthető, akkumulátorról működő elektrohidraulikus daruva

Szoros együttműködés

Mivel a tehergépkocsi elsőnek számított a maga nemében, szoros együttműködésre volt szükség a Scania, a felépítményező és az ügyfél között. Az alvázat kifejezetten erre a célra tervezték, valamint arra, hogy el lehessen helyezni rajta a nehéz, 800 kilogramm tömegű akkumulátort, így a két LNG-tartály egyikét el kellett hagyni a járműről. Habár a tehergépkocsit éppen nemrég vitték szervizbe, Janne Voitto már egy újabb ötleten töpreng. „Azt vizsgálom, hogy lehetne-e a hidraulikus rendszerben áramló olaj segítségével tölteni az akkumulátorokat.”

Kulcsszavak: Finnország, haszongépjármű, lng, scania
 
A finnországi Ivalo Arctic Center téli tesztpálya a Michelin Csoport tulajdonába került A finnországi Ivalo Arctic Center téli tesztpálya a Michelin Csoport tulajdonába került Az új Mercedes-Benz Vito költségtakarékos, biztonságos és magas teherbírású Az új Mercedes-Benz Vito költségtakarékos, biztonságos és magas teherbírású A Goodyear új, még robusztusabb könnyű tehergépkocsi-abroncsokat vezet be valamennyi útviszonyhoz és járműtípushoz A Goodyear új, még robusztusabb könnyű tehergépkocsi-abroncsokat vezet be valamennyi útviszonyhoz és járműtípushoz Tizedik éve töretlenül piacvezető a DAF márka Magyarországon Tizedik éve töretlenül piacvezető a DAF márka Magyarországon Teljes kamionstop a zalai gyorsforgalmi utakon és Baranyában is Teljes kamionstop a zalai gyorsforgalmi utakon és Baranyában is
 
2022-re a Ford új elektromos autóinak kínálata túlszárnyalja majd a dízel- és benzinmotoros modellekét

2022-re a Ford új elektromos autóinak kínálata túlszárnyalja majd a dízel- és benzinmotoros modellekét

2019. szeptember 16.
A Frankfurti Autószalonon a Ford olyan modellkínálatot állított ki, ami elősegíti az elektromos járművek elterjedését, és lehetővé teszi, hogy ezek az autók alig néhány éven belül nagyobb számban keljenek el, mint a hagyományos dízel- és benzinmotoros modellek.
Részletek

2022-re a Ford új elektromos autóinak kínálata túlszárnyalja majd a dízel- és benzinmotoros modellekét

„Az elektromos hajtás egyre elfogadottabbnak számít, mi pedig nagy mértékben növeljük ilyen technológiájú modelljeink és hajtásláncaink számát, hogy vásárlóink könnyen kiválaszthassák az igényeiknek pontosan megfelelő autót,” nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke. „Azáltal, hogy minden eddiginél egyszerűbbé tesszük az átváltást az elektromos hajtásra, arra számítunk, hogy személyautónk többségét 2022 végére már elektromosság hajtja.”

A Ford idén jelentette be, hogy ezentúl minden új személyautójához kínál majd valamilyen elektromos opciót, és az ezzel kapcsolatos első terveit az amszterdami „Go Electric” rendezvényen tette közzé. A vállalat most Frankfurtban állítja ki elektromos hajtású autóit, köztük olyan modellekkel, mint a vadonatúj Kuga Plug-In Hybrid és a vadonatúj Explorer Plug-In Hybrid SUV-k, az új Tourneo Custom Plug-In Hybrid személyszállító, az új Puma EcoBoost Hybrid kompakt crossover és a Ford Mondeo Hybrid kombi.

2020-ban érkezik a Mustang ihlette új, tisztán elektromos hajtású, nagy teljesítményű SUV, amelynek a WLTP szabvány alapján kiszámított hatótávolsága 600 km. Az autó akkumulátora alkalmas a gyors feltöltésre.

2022-re a Ford új elektromos autóinak kínálata túlszárnyalja majd a dízel- és benzinmotoros modellekét

A Ford arra számít, hogy idén nyolc elektromos járművet mutat be, megalapozva ezzel azt a tervét, hogy 2022-re 1 millió ilyen hajtású autót értékesítsen Európában. A tervek szerint 2024-ig további 10 elektromos hajtású modell bevezetése várható.

Frankfurtban debütál a gazdagon felszerelt Puma Titanium X változat, olyan technológiát kínálva alapáron, amiket eddig a nagy felsővezetői limuzinokból ismertünk. A SUV-ihletésű kompakt crossover innovatív, levehető üléshuzatokkal, nagyobb kényelmet nyújtó derékmasszázs-ülésekkel és praktikus, vezeték nélküli mobiltelefon-töltővel lesz kapható.

A Puma Titanium X kínálatában emellett az üzemanyag-fogyasztását és a teljesítmény egyaránt javító EcoBoost Hybrid mild hybrid technológia is szerepel, ami a Ford egyik elektromos hajtáslánc-megoldásainak egyike az öntöltő full hybrid, a plug-in hybrid és a tisztán elektromos hajtások mellett.

„Az elektromos hajtásláncok terén nem létezik univerzális, mindenki számára egyformán megfelelő megoldás,” mutatott rá Joerg Beyer, a Ford Európa tervezési részlegének ügyvezető igazgatója. „A Ford sokoldalú hajtáslánc-stratégiáját úgy alakítottuk ki, hogy vásárlóink biztosan megtalálják a megfelelő megoldást elektromos autójuk előnyeinek tökéletes kiaknázására és a vezetési élmény felhőtlen élvezetére.”

2022-re a Ford új elektromos autóinak kínálata túlszárnyalja majd a dízel- és benzinmotoros modellekét

A vállalat ugyancsak Frankfurtban ismertette új, egész Európára kiterjedő feltöltési megoldásait, amelyek stresszmentes autóhasználatot biztosítanak az elektromos járművek tulajdonosainak és üzemeltetőinek, és megoldást kínálva a Ford plug-in hybridek vásárlóinak, hogy még magabiztosabban és kényelmesebben érjenek el úticéljukhoz.
 
A Ford hat piacvezető áramszolgáltatóval köt szerződést Európában (köztük a Vattenfall céggel Németországban és Dániában, illetve a Centrica vállalattal az Egyesült Királyságban és Írországban) a fali töltőberendezések felszerelésére és a zöld energiatarifákra, hogy a vásárlók gyorsabban és olcsóbban tölthessék fel autóik akkumulátorát. A NewMotion céggel kialakított együttműködésnek köszönhetően pedig a Ford ügyfelei egy speciális okostelefonos alkalmazással 30 ország több mint 118.000 töltőpontjára navigálhatnak el, ahol fizetni is tudnak az appon keresztül.

Frankfurtban a Ford egy új Go Electric élményt is kínál a látogatók számára, hogy az emberek könnyebben megértsék, milyen zökkenőmentesen válthatnak elektromos hajtású autókra.

Kulcsszavak: autószalon, ford, Frankfurt, IAA, premier
 
Áprilisban ismét élen a Ford Áprilisban ismét élen a Ford A Ford EcoBoost erőforrása nyolcadszor nyerte el a motorok ’Oscar-díját’ A Ford EcoBoost erőforrása nyolcadszor nyerte el a motorok ’Oscar-díját’ Az új Transitnak köszönhetően a Ford áruszállítók jól indították az évet Az új Transitnak köszönhetően a Ford áruszállítók jól indították az évet Kisgyermekek betegszállítását támogatja a Ford Ivanics Kisgyermekek betegszállítását támogatja a Ford Ivanics Újabb gigaprofit a Fordnál Újabb gigaprofit a Fordnál
 

Találatok száma: 11204 Megjelenítve: 1 - 10