Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 1 - 10
A Stellantis csoport elektromobilitási stratégiájának kulcselemét helyezi Magyarországra

A Stellantis csoport elektromobilitási stratégiájának kulcselemét helyezi Magyarországra

2024. február 13.
A világ egyik legnagyobb autógyártó konszernjének számító Stellantis csoport Magyarországra helyezi elektromobilitási stratégiájának kulcselemét, a 45 milliárd forintos beruházás nyomán biztossá válik a szentgotthárdi Opel-gyár jövője - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Budapesten.
Részletek

A Stellantis csoport elektromobilitási stratégiájának kulcselemét helyezi Magyarországra

A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető arról számolt be, hogy a tizenhat márkát, köztük az Alfa Romeót, a Fiatot, a Citroent, az Opelt és a Peugeot-t tömörítő konszern új beruházásának nyomán tovább erősödik hazánk szerepe az elektromos autóipari átállásban.
    
A Stellantis a szentgotthárdi Opel-üzembe hozza elektromobilitási stratégiájának kulcselemét, ahol így a hagyományos meghajtás mellett már az elektromos motorok gyártása is megkezdődhet, ráadásul az ehhez kapcsolódó kutatás-fejlesztési és tesztelési tevékenységek is odaköltöznek - tudatta.
    
"Ez a részben termelésre és részben kutatás-fejlesztésre irányuló beruházás összességében 45 milliárd forintos értéket képvisel. Létrejön 110 új munkahely, s a kormány tízmilliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosít ehhez" - mondta.
    
Majd hangsúlyozta, hogy a vállalat harminc országban rendelkezik gyártóbázissal, ami azt jelenti, hogy legalább ennyi vetélytársa volt Magyarországnak a beruházásért folytatott éles versenyben.
    
"Az idő rohan, viszont úgy tűnik, hogy Szentgotthárd szerepe állandó tud maradni az Opel, vagyis most már a Stellantis konszern fejlesztésein belül" - fogalmazott, arra is kitérve, hogy ez még tovább erősíti a magyar-francia gazdasági kapcsolatokat a beruházási és a kereskedelmi oldalon egyaránt.
   

A Stellantis csoport elektromobilitási stratégiájának kulcselemét helyezi Magyarországra

Mi több, a szavai szerint azért is külön értékes ez a siker, mert az országban jelen lévő öt, azaz rövidesen hat autógyártó közül ez az egyetlen egyelőre, amely magyar menedzsmenttel működik.
    
Szijjártó Péter beszédében az utóbbi évek válságait is érintette, amelyek következtében mára teljesen a feje tetejére állt a világgazdaság, és újra kellett gondolni a beszállítói láncokat.
    
Aláhúzta, hogy ennek fényében Magyarország különösképp büszke lehet az elmúlt időszak beruházási eredményeire, ugyanis miközben a tavalyi első félévben mintegy 30 százalékkal visszaestek globálisan a beruházások, addig itt sikerült 2023-ban megduplázni az addigi éves rekordot.
    
Tavaly a beruházásösztönzési rendszeren keresztül 209 vállalati beruházás érkezett Magyarországra 13 milliárd euró értékben, amelyek nyomán összesen nagyjából húszezer új munkahely jön létre.
    
"Ezekkel a beruházásokkal sikerült a gazdaságot a nehéz időkben is növekedési pályán tartani, a munkahelyeket pedig meg tudtuk védeni, és mindez segített nekünk abban is, hogy a külső körülmények miatt ránk háruló inflációs terheket az idei esztendő elejére már radikálisan tudtuk csökkenteni" - közölte.
    
A miniszter kifejtette, hogy a sikerek zászlóshajója a hazai autóipar, azon belül is az elektromos átállást célzó beruházások.
    
"A járműgyártás nagy forradalmi átalakuláson megy keresztül, s Magyarország ennek a nagy forradalmi átalakulásnak a győztesei közé tartozik a világban. Sőt, elmondhatjuk azt évtizedes, de akár évszázados távlatban is, hogy Magyarország most először halad elől egy nagy technológiai átalakulásban" - húzta alá.
    
"Nem egyfajta követő üzemmódban vagyunk, hanem diktáljuk a tempót" - fűzte hozzá.
    
Továbbá rámutatott, hogy a tavalyi beruházási csúcs 90 százalékban az autóipari cégeknek köszönhető, és körülbelül ez az arány figyelhető meg a létrehozott munkahelyek tekintetében is.
    
"Mára nem kérdés, hogy az elektromos autóipari átállásnak egy globális éllovasa vagyunk, hiszen nagy nyugati márkák helyezték, helyezik az elektromobilitási stratégiájuk fókuszpontját vagy legalábbis egy nagyon hangsúlyos szeletét ide, Magyarországra" - jelentette ki.
    
Végül üdvözölte azt, hogy hazánk öt évvel ezelőtt bekerült a világ húsz legnagyobb autóipari exportőre közé, és azóta is tartja a pozícióját, a szektor termelési értéke pedig az utóbbi tíz évben a 3,5-szeresére nőtt.
    
Bár a tavalyi végleges adatok még nem állnak rendelkezésre, az egészen biztos, hogy ismét megdőlt az ágazat teljesítményének rekordja, minthogy az első 11 havi adat 14 százalékos bővülést mutat, és ez a 12 800 milliárd forint máris meghaladta a teljes 2022-es összeget - szögezte le.
Kulcsszavak: autógyár, Stellantis, szentgotthárd
 
Színek nyomában az Audi Hungaria lakkozójában Színek nyomában az Audi Hungaria lakkozójában A Stellantis csoport elektromobilitási stratégiájának kulcselemét helyezi Magyarországra Szijjártó: 2013 a növekedési fordulat, az autóiparban pedig a siker éve A Stellantis csoport elektromobilitási stratégiájának kulcselemét helyezi Magyarországra A BMW Classic gyönyörűen felújította a BMW M1 Procar versenyautót Menesztették a Mitsubishi elnöki posztjáról Carlos Ghosnt Menesztették a Mitsubishi elnöki posztjáról Carlos Ghosnt A Stellantis csoport elektromobilitási stratégiájának kulcselemét helyezi Magyarországra Kínából érkezhet új autóipari beruházás Szlovákiába
 
Újabb luxusautójából készített négyajtós kabriót a Toyota

Újabb luxusautójából készített négyajtós kabriót a Toyota

2024. február 13.
Kiderült, a Century SUV mellett a Crown Crossoverből is készült egy nyitott tetejű példány, amelyet utcai parádékon fognak használni Japánban.
Részletek

Újabb luxusautójából készített négyajtós kabriót a Toyota

Bár a Toyota globális kínálatában jelenleg nincs semmilyen kabrió, néhány héten belül már a második egyedi építésű, nyitott járművet leplezte le a világ legnagyobb autógyártója. Januárban beszámoltunk róla, hogy a Japán Szumószövetség (JSA) megrendelésére, a szervezet alapításának 100. évfordulójára készült egy nyitott Toyota Century SUV, most pedig egy Crown Crossover alapjaira készített kabrióról hullt le a lepel a japán Toyota Times magazin videójának köszönhetően.

A karosszéria alsó része nem változott a Crown Crossoverhez képest, de a tetőt és a tetőoszlopokat levágták, az ablakokat pedig keret nélkülire alakították. Megtartották a négy ajtót, ami sok utólagos merevítés beépítését tette szükségessé, hiszen a karosszéria torziós merevsége sokat csökkent az acéltető eltávolításával. Teljesen áttervezték a csomagtérfedelét, amely kapott egy fekete díszlécet is, hogy kompenzálják a hátsó szélvédő hiányát. Megtartották a hátsó üléseket, mert ebben a kocsiban bennülnek majd az ünnepeltek (vagy állnak), nem a tetődoboz helyén, magas pozícióban kialakított padon, mint a Century SUV-ban.

Megegyezik a donorautóéval az ötüléses, világos bőrrel kárpitozott belső tér, itt azonban az utasok korlátlan fejtérrel rendelkeznek. Egyedi jellegéből adódóan a legújabb nyitott Toyota nem rendelkezik felhajtható vászontetővel, így megmaradt a teljes, 450 literes csomagtartója, viszont az utastere ki van téve az időjárás viszontagságainak. Nem derült ki a videóból semmi a műszaki módosításokat illetően, ami arra enged következtetni, hogy a nyitott példányt is a többi Crown-változatból ismert öntöltő hibrid hajtáslánc mozgatja. Az összkerékhajtású Hybrid MAX e-Four rendszer egy 2,4 literes, turbófeltöltésű benzinmotorból és két villanymotorból áll, amelyek együtt 349 lóerős rendszerteljesítményt biztosítanak a csúcsváltozat számára.


Újabb luxusautójából készített négyajtós kabriót a Toyota

A karosszéria átalakítását a Toyota válogatott mérnökei házon belül végezték, ami megmagyarázza a magas szintű minőséget és a részletekre való odafigyelést. Egyáltalán nem látszik a végeredményen, hogy kézi munkával, manufakturális módszerekkel készült, és hogy sok alkatrésze egyedi tervezésű (a kézműves módszerek mellett egy óriási 3D-nyomtatót is igénybe vettek ezek legyártásához).

Nakadzsima Hiroki, a Toyota alelnöke elismerte a videóban, hogy a kabriókat „rendkívül nehéz” elkészíteni, de stílusuk és hangulatuk miatt szükség van rájuk, mert igen népszerűek például az amerikaiak és több más ország lakói körében is. Simon Humphreys, a Toyota angol formatervezési igazgatója pedig azt emelte ki a Crown kapcsán, hogy nagyon fontos, hogy egy kabrió „kifinomultan és szépen” nézzen ki, és hozzátette, hogy a legnagyobb különbség bennük a hagyományos autókhoz képest az, hogy az utasaik láthatóak, ezért a dizájn szerves részét képezik.

Eredetileg szumóbajnokok felvonulási autójának szánta a Toyota a bronz-fekete fényezésű Crown kabriót, de a Japán Szumószövetség helyette inkább a nagyobb és nehezebb Century kabrió mellett döntött. Így azonban az egy példányban létező, nyitott Crown bérelhető lesz Japánban, a közeljövőben különböző utcai felvonulásokon, sportversenyeken és rendezvényeken lehet majd találkozni vele. Kár, hogy egyedi autó marad, a sorozatgyártását nem tervezik. Viszont a normál, acéltetős Crown Crossoverből hamarosan bemutatkozik egy terepjáró-jellegű különkiadás (a Tokiói Autószalonon bemutatott, robusztus külsejű tanulmány szériaváltozata), és 2024 nyarán egy sportos GR Crown változat is érkezik, amely 349 lóerőnél is erősebb lehet.

 
Kulcsszavak: Crown, kabrió, lexus
 
Újabb luxusautójából készített négyajtós kabriót a Toyota A Toyota a legértékesebb autómárka A jövőbe pillant vissza a Lexus A jövőbe pillant vissza a Lexus Bemutatta a jövő új generációs elektromos négykerékmeghajtását a Lexus Bemutatta a jövő új generációs elektromos négykerékmeghajtását a Lexus Akcióban a Lexus által fejlesztett űrhajó Akcióban a Lexus által fejlesztett űrhajó Újabb luxusautójából készített négyajtós kabriót a Toyota Egyre több hibrid autó fogy
 
Dolgozz jobban, élj jobban: Íme, a következő generációs Interstar

Dolgozz jobban, élj jobban: Íme, a következő generációs Interstar

2024. február 13.
Az új generációs Nissan Interstar most először mutatkozik be teljesen elektromos hajtáslánccal - Interstar-e néven -, de ezenfelül dízel verzió is elérhető lesz az európai vásárlók számára. A gyors D/C töltésnek köszönhetően, amelynek segítségével a gépkocsi mindössze 30 perc alatt eléri a lenyűgöző 252 km-es hatótávolságot.
Részletek

Dolgozz jobban, élj jobban: Íme, a következő generációs Interstar


Bemutatjuk a Nissan Interstar következő generációját, a nagyméretű haszongépjárművet, amelyet úgy terveztek és tökéletesítettek, hogy a Nissan haszongépjármű portfóliójának legmodernebb tagja legyen. A modellt a megnövelt méreteken túl a sokoldalúság is jellemzi, ami biztosítja, hogy a vásárlók egyedi igényeit is ki tudja elégíteni, ráadásul ez a Nissan első nagyméretű furgonja, amely 100%-ban elektromos hajtáslánccal rendelkezik, anélkül, hogy teljesítményben kompromisszumot kellene kötnie.

A tökéletes társ a hétköznapi hős számára

A vadonatúj Nissan Interstar a különböző formájú és méretű vállalkozások sokrétű és egyedi igényeihez igazodva a hatékonyságot, a maximális rátermettséget és az ügyfelek jólétét helyezi előtérbe. A teherautó-érzetet sugárzó dizájnnal büszkélkedő, határozott első hűtőrács fokozza a jármű tekintélyt parancsoló megjelenését. A praktikumra és teljesítményre összpontosító Interstar a megbízhatóság és az erő megtestesítője a mindennapokban mozgásban lévő vállalkozások számára.

Az Interstar 5 év vagy 160 000 kilométeres sztenderd Nissan garanciával rendelkezik, az Interstar-e akkumulátorra pedig 8 év vagy 160 000 kilométeres garanciával, amely minden utazás során kellő nyugalmat biztosít.

A legújabb generációs Interstar széles körű, gyári kialakítású verziókkal érkezik a piacra, beleértve a billenőplatós, oldal platós és dobozos kisteherautó típusokat is - biztosítva, hogy a nagyméretű furgon olyan sokoldalú legyen, mint az ügyfelei, és amely minden méretű vállalkozást képes a hatékonyság következő szintjére emelni.

Legyen szó nagy rakománytérfogatról, nagy hatótávú utazási képességről, megnövelt utastérről vagy nagy teherbírású fuvarozásról, a következő generációs Interstar különböző változatai biztosítják a megfelelő megoldást.

Dolgozz jobban, élj jobban: Íme, a következő generációs Interstar

Dolgozz jobban, élj jobban

A vadonatúj Interstar-e, a Nissan első teljesen elektromos nagyméretű furgonja, fenntarthatóbb utazást biztosít anélkül, hogy kompromisszumot kötne a teljesítmény tekintetében. A 87 kWh-s akkumulátorral, amely több mint 460 kilométeres hatótávolságot biztosít, az új Interstar-e lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy eljussanak az egyik ügyféltől a másikig anélkül, hogy aggódniuk kelljen a megteendő távolság miatt. A Nissan gyors D/C (egyenáramú) töltője akár 252 kilométernyi kapacitást is képes újra tölteni mindössze 30 perc alatt, és a kisebb, 40 kWh-s akkumulátorral ellátott változat körülbelül 200 km-es táv megtételét teszi lehetővé. Ugyanakkor az A/C (váltóáramú) töltési képességei lehetővé teszik a 10-100%-os töltést kevesebb mint 4 óra alatt.

Az elsősorban belvárosi közlekedésre tervezett Interstar-e megfelel a környezetszennyezésre és levegőminőségre vonatkozó városi irányelveknek, így a felhasználók nyugodtan közlekedhetnek a környezettudatos városokban, és segíthetnek a társadalom mozgásban tartásában.

„A Nissan következő generációs Interstarja a társadalom működéséhez nélkülözhetetlen vállalkozások végső szövetségese. A teljesen elektromos verzióval, a megnövelt teherbírással és a változatos gyári kialakítású verziókkal pontosan azt nyújtjuk, amire mindennapi bajnokainknak - a világ kis és középvállalkozásainak - szüksége van a társadalom zavartalan működéséhez!” – mondta Nicolas Tschann, a Nissan Europe könnyű haszongépjárművekért (LCV) felelős igazgatója.

Az új modell kiváló aerodinamikával rendelkezik, ami akár 20%-os légellenállás (SCx) csökkenést eredményez, ami segít az ügyfeleknek akár üzemanyagot, akár villamos energiát megtakarítani, és maximalizálni a hatótávolságot és az üzleti hatékonyságot.

Dolgozz jobban, élj jobban: Íme, a következő generációs Interstar

A következő generációs Interstar 40 mm-rel szélesebb oldalajtóval, valamint 100 mm-rel hosszabb raktérrel is büszkélkedhet, ezzel biztosítva az ügyfeleknek az extra teret a rakomány elhelyezéséhez.

Aggódik, hogy túl sok nehéz árut kell majd szállítani? A Nissan vadonatúj nagyméretű furgonja versenyképes teherbírással büszkélkedik. Akár 1,6 tonna az elektromos változat esetében, és közel 2 tonna a belső égésű motoros verziónál, ami még inkább megkönnyíti a nehéz rakomány szállítását vállalkozások számára.

Ezenkívül az 1,6 tonnás teherbírású 4 tonnás össztömegű Interstar-e normál jogosítvánnyal vezethető Európa legtöbb részén, lehetővé téve a felhasználók számára egy nagyobb szállítmány fuvarozását, mint a gyakoribb 3,5 tonnás dízelmotoros kisteherautók esetében.

A következő generációs Interstar dízel és elektromos változata egyaránt 2,500 kg maximális vontatási kapacitással rendelkezik, lehetővé téve a modell által vontatható termékek, áruk vagy berendezések szélesebb skáláját.

Az új generációs Interstart átdolgozott belső tere is megkülönbözteti az ezt megelőző modelltől, mert a tervezésénél sokkal jobban figyelembe vették a vezető és az utasok igényeit. Az időtálló üléshuzatok megóvják a jármű belső kárpitozását, és a fűthető szélvédő és fűthető ülések extra kényelmet és támaszt nyújtanak a vezetőknek, még hosszabb utakon is.

A manőverező képesség is jelentősen javult a legújabb modellünkben, amely a régebbi változatokhoz képest -1,5 méterrel kisebb fordulókörrel büszkélkedhet, így a bonyolult városi utcákon való navigálás még simábbá válik, anélkül, hogy a teherbírást veszélyeztetné.
Dolgozz jobban, élj jobban: Íme, a következő generációs Interstar


Biztonság a munkában és biztonság az utakon

Ahogyan az összes járművünk esetében, ebben az esetben is ügyfeleink jóléte áll az első helyen. Az új generációs Interstar modellek alapfelszereltségként számos biztonsági funkcióval rendelkeznek, ideértve az intelligens vészfékező rendszert, az alvásveszélyre figyelmeztető jelzést és a gumiabroncs-nyomás figyelő rendszert is. Az utánfutó-stabilizáló asszisztens is szerepel ebben a vadonatúj kínálatban, ami még nagyobb biztonságot nyújt áruvontatás közben.

Futurisztikus, egykörös fékrendszerünk arról is gondoskodik, hogy a fékerő mindig optimális legyen, függetlenül a jármű súlyától. Ezen túlmenően az Interstar vészfékezéshez szükséges reakcióideje a felére csökkent a korábbi generációs modellekhez képest, így a járművezetők még nyugodtabbak lehetnek, és egyben lehetővé teszi számukra, hogy a lehető legbiztonságosabban vezessenek.

Miközben a Nissan továbbra is egy tisztább, biztonságosabb és befogadóbb világ felé halad – beleértve a 2026-tól kezdődő haszongépjármű kínálatunk teljes elektromosítását –, az Interstar legújabb generációja kulcsfontosságú lépést jelent az úton, mivel radikálisan átalakítjuk a piac egy legendás szereplőjét, hogy megfeleljen a mindennapi hősök sokféle igényének.

Kulcsszavak: haszongépjármű, Interstar, nissan, új modell
 
Dolgozz jobban, élj jobban: Íme, a következő generációs Interstar Átadták Európában a 10.000-dik Nissan LEAF-et Dolgozz jobban, élj jobban: Íme, a következő generációs Interstar Bemutatkozott a második generációs Nissan Qashqai Dolgozz jobban, élj jobban: Íme, a következő generációs Interstar A Nissan LEAF nemcsak a család szállítására ideális, hanem... A DAF erősítette piaci pozícióját Európában A DAF erősítette piaci pozícióját Európában Az élmény, ami mindenki arcára mosolyt csal Az élmény, ami mindenki arcára mosolyt csal
 
Markánsabb stílusban frissűl a BMW 4-es család

Markánsabb stílusban frissűl a BMW 4-es család

2024. február 01.
A BMW 4-es Coupé és a BMW 4-es Cabrio tovább finomított formanyelvvel és új felszereltségi tételekkel frissül. A BMW 4-es sorozat így még markánsabb stílusban testesíti meg a BMW modellpalettáját jellemző vezetési élmény és sportos elegancia hamisítatlan egységét.
Részletek

Markánsabb stílusban frissűl a BMW 4-es család

A középkategóriában elérhető kupék és kabriók szegmensének globális piacvezetői számos aspektusban fokozzák vonzerejüket. A karosszéria vonalvezetése minden korábbinál intenzívebben hangsúlyozza a modellpáros dinamikus menetteljesítményét, miközben az utastér még tovább finomított prémium hangulatot áraszt. QuickSelect koncepció szerint felépített, új BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia, további digitális szolgáltatások, kibővített alapfelszereltség és az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek újratervezett palettája.

Mindkét modell a BMW Group dingolfingi gyárában lát napvilágot. Piaci bevezetés 2024 márciusától. A három legfontosabb önálló piac: Egyesült Államok, Németország és Kína.

Az új BMW 4-es Coupé és az új BMW 4-es Cabrio első fényszóróinak új, összetéveszthetetlen kontúrjai és első lökhárítóinak gondos részletességgel kidolgozott vonalvezetései minden korábbinál magabiztosabb megjelenést és rendkívül progresszív kisugárzást garantálnak. A helyzetjelzők, a nappali menetfények és az irányjelzők függőlegesen elrendezett LED-technológiás fényforrásokkal világítanak. A Comfort Access funkcióval felszerelt modellek esetében új üdvözlő animáció. A hálómintázatú BMW hűtőrácsok matt króm keretezést viselnek – alapfelszereltségként és az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető M Sport csomag részeként egyaránt.

Markánsabb stílusban frissűl a BMW 4-es család

Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán az elvakítás-mentes mátrix távolsági fénnyel dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszórók, a városi fények és a BMW M4 CSL stílusát idéző, exkluzív Laserlight lézerfény-technológiával dolgozó hátsó lámpák is megtalálhatók. Az M Sport Pro csomag részeként az M Shadow Line fények is elérhetők mindkét modellhez.

Kifejezően terpesztő hátsó kialakítás, amely a modellpáros szélességét hangsúlyozza. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Sport csomagnak immár a magasfényű Black diffúzor is része, 100 milliméter átmérőjű kipufogóvégekkel.

Két újdonság a karosszériafényezési árnyalatok palettáján: Cape York metál és Fire Red metál. A modellpároshoz a BMW Individual árnyalatok és a speciális BMW Individual árnyalatok széles portfóliója is elérhető. A személyre szabhatóságot három új, 19” méretű könnyűfém keréktárcsa-garnitúra garantálja, Y- és duplaküllő-dizájnú kialakítással. Az opcionális extrafelszereltségi tételek között az M Carbon csomag és az eredeti BMW M Performance alkatrészek végeláthatatlan portfóliója is megtalálható.

Sportautósan modern utastéri hangulat BMW Ívelt Kijelzővel, alapfelszereltségként kínált sportülésekkel és újfejlesztésű kormányokkal. Az alapfelszereltségként kínált kormány és a BMW M bőrözött sportkormány esetében is a karima alsó felét lapos kialakítás szerint álmodták meg a mérnökök. A kormány mögötti váltófülek már szintén az alapfelszereltség részei.

Markánsabb stílusban frissűl a BMW 4-es család

Az új BMW 4-es Coupé és az új BMW 4-es Cabrio már alapfelszereltségként perforált Sensatec kárpittal húzott ülésekkel érkezik meg az utakra. A Black/Red kéttónusú, dekoratív kontúrozással ellátott Vernasca bőrkárpit az opcionális extrafelszereltség része. Mindkét modellhez elérhető a BMW Individual Merino bőrkárpitozás is, háromféle árnyalatban.

Az ülésfelületek minden korábbinál fenntarthatóbb anyagalternatívája, a BMW M Performtex az új BMW 4-es Coupé modellben ünnepli premierjét. A prémium minőségű, velúrszerű anyag Black árnyalatban válik elérhetővé, kizárólag a BMW M Performance modellekben és az M Sport csomaggal felszerelt modellekben.

Az átfogó digitalizáció következtében a műszerfalon jelentősen kevesebb gomb és kapcsoló kapott helyet. A szellőztetés, a légkondicionáló, illetve az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető ülés- és kormányfűtés a központi kijelzőn keresztül és a szellőzőrostélyokon található, új vezérlőpaneleken keresztül vezérelhető.

A behajtható külső visszapillantó-házak már szintén az alapfelszereltség részei. A műszerfal az opcionális extrafelszereltség részeként Sensatec-bevonattal is megrendelhető, még tovább finomított felületszerkezettel. Az alapfelszereltségként kínált hangulatvilágításnak már a műszerfal kontúrvilágítása is része.
Markánsabb stílusban frissűl a BMW 4-es család

Az utastér új, Dark Graphite matt dekorbetétjei az alapfelszereltség részei. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Sport csomag alumíniumból készült, rombuszmintás, antracit árnyalatú utastéri dekorbetéteket tartogat. Az egyes vezérlőelemek kristályüvegből készült Crafted Clarity változata ugyancsak elérhető az opcionális extrafelszereltség részeként, ahogyan az ajtókárpitokba épített vezérlőpanelek galvanizált változata is.

Széleskörű motorpaletta: az új BMW 4-es Coupé és az új BMW 4-es Cabrio motorházteteje alá háromféle benzines és háromféle dízelüzemű erőforrás közül választhatnak az ügyfelek. A rendkívül erős hathengeres benzinmotorral és hathengeres dízelmotorral szerelt BMW M Performance modelleket egy másik soros hathengeres dízelmotor és egy négyhengeres gázüzemű erőforrás, valamint két négyhengeres, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor egészíti ki.

A hathengeres erőforrások és a négyhengeres dízelmotor hatékonyságát 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia fokozza. Mindegyik erőforráshoz nyolcfokozatú Steptronic automataváltó kapcsolódik, már az alapfelszereltség részeként. A motorerőt klasszikus hátsókerék-meghajtás vagy BMW xDrive intelligens összkerékhajtás továbbítja az úttestre, modellváltozattól függően.

Markánsabb stílusban frissűl a BMW 4-es család

A portfólió csúcsán négy BMW M Performance modell foglal helyet. Az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó erőforrások, az M-specifikus futómű-technológia, valamint a karosszéria és az utastér exkluzív stílusjegyei kiváltképp sportos vezethetőséget és lendületes atmoszférát garantálnak.

Az új BMW 4-es Coupé és az új BMW 4-es Cabrio az automatizált járművezetést és parkolást lehetővé tevő intelligens rendszerek rendkívül széles tárházával büszkélkedhet. Az előzési tilalmakra is figyelmeztető sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info), a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), a tolatókamera és a tolatási segédlet (Reversing Assistant) az alapfelszereltség része. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek között eközben a kormányzó és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go) és a Parking Assistant Plus parkolóasszisztens is megtalálható.

A QuickSelect koncepció szerint felépített, új BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia új szintre emeli az egyszerű és intuitív járművezérlést. Középpontban az érintésekkel és élőbeszéd útján történő vezérlés. Új, áttekinthetően elrendezett funkciókkal dolgozó főképernyő, a felhasználói felület vezetőhöz közelebb eső oldalán pedig függőlegesen elrendezett, élő ikonok. A QuickSelect koncepció lehetővé teszi a kívánt funkciók egyetlen lépésben történő, almenük nélküli aktiválását. A központi kijelző alsó éle mentén elérhető menüsáv a légkondicionáló funkcióihoz kínál közvetlen hozzáférést.

A BMW Maps navigációs rendszerrel dolgozó BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés az alapfelszereltség része. Az opcionális extrafelszereltség részeként BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is megrendelhető, amelynek immár a BMW Head-Up kijelző és a kiterjesztett nézet (Augmented View) is része.

A bajor prémiumgyártó ügyfeleinek személyes eSIM kártyája mindkét modellben aktiválható. Optimalizált járműkapcsolat az 5G mobiltechnológiának köszönhetően, már alapfelszereltségként. A BMW ID és a My BMW okosalkalmazás még tovább egyszerűsített használata. A parkolási díjak és az üzemanyagszámlák mostantól digitálisan, az autóból is rendezhetők.
Kulcsszavak: bemutató, BMW 4-es, új modell
 
Új, kéttónusú fényezéssel érkezik a Toyota Auris Selection Új, kéttónusú fényezéssel érkezik a Toyota Auris Selection Markánsabb stílusban frissűl a BMW 4-es család A „jövő taxija” Hongkongban Markánsabb stílusban frissűl a BMW 4-es család Peugeot EXALT és Peugeot QUARTZ: a csúcskategóriás autók két víziója Markánsabb stílusban frissűl a BMW 4-es család Bővül a Qashqai benzinmotor-kínálata Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel
 
Nagy dobásra készül az amerikai posta

Nagy dobásra készül az amerikai posta

2024. február 01.
Az USA legnagyobb elektromos járműflotta-bővítését indítják el, bemutatták az első töltőállomásokat.
Részletek

Nagy dobásra készül az amerikai posta

Az Egyesült Államok Postaszolgálata (USPS) az amerikai kontinens legnagyobb elektromos flottaberuházását és infrastruktúra-bővítését indította el, melynek keretében 2028-ig több mint 66 ezer kézbesítő e-jármű használatba állítását tervezik.

A hetente akár 167 millió címre szállító postaszolgálat járműveinek elektrifikálása az USPS elosztó-, szállító- és kézbesítő hálózatának modernizálását célzó, összesen 40 milliárd dollár költségvetésű, 10 éves terv része. Ennek köszönhetően a cég növelni tervezi hatékonyságát, miközben csökkentheti költségeit, karbonlábnyomát és hulladék-kibocsátását is.

A gigaberuházás keretében a Siemens, a Rexel/ChargePoint és a Blink vállalatok fogják gyártani a USPS országszerte telepíteni tervezett, első 14 ezer e-töltőállomását. Ennek első lépéseként most a dél-atlantai válogató- és kézbesítő központban adták át a Siemens által szállított e-töltőállomásokat, ezt követően pedig idén több száz elosztóközpontot szerelnek fel e-töltőkkel. Az új, csomagszállító e-kamionok így először az Atlantának is otthont adó Georgia államban kezdik majd járni az utakat.

Mindeközben a USPS folyamatosan vizsgálja azt is, hogy a jövőben miként lehetne akár 100 százalékig elektromosra cserélni járműparkját.

Nagy dobásra készül az amerikai posta
Kulcsszavak: Egyesült Államok, elektromos autó, posta
 
A Ford közzétette, melyik lesz az első hét elektromos hajtású modellje A Ford közzétette, melyik lesz az első hét elektromos hajtású modellje A Nissan bemutatja elektromos ökoszisztémáját a Nissan Futures 3.0 rendezvényen A Nissan bemutatja elektromos ökoszisztémáját a Nissan Futures 3.0 rendezvényen A Volkswagen ID. lesz a fenntartható mobilitás úttörője A Volkswagen ID. lesz a fenntartható mobilitás úttörője Új és olcsó elektromos autót dobott piacra a Honda Új és olcsó elektromos autót dobott piacra a Honda Közös akkumulátor-gyártásba kezd a Total a PSA és Opel autógyárakkal Közös akkumulátor-gyártásba kezd a Total a PSA és Opel autógyárakkal
 
Jövő Mobilitása Szövetség: állami támogatás segíti az elektromos autók elterjedését

Jövő Mobilitása Szövetség: állami támogatás segíti az elektromos autók elterjedését

2024. február 01.
Állami támogatás segíti az elektromos autók elterjedését Magyarországon, a Jövő Mobilitás Szövetség számítása szerint a vissza nem térítendő támogatással azok a vállalkozások is vehetnek ilyen gépjárművet, amelyek eddig a magas vételár miatt halogatták a vásárlást.
Részletek

Jövő Mobilitása Szövetség: állami támogatás segíti az elektromos autók elterjedését
A szövetség közleménye emlékeztet: az elektromobilitás fellendítése érdekében 60 milliárd forintos európai uniós programot indít az állam, amellyel a töltőhálózat fejlesztése mellett vissza nem térítendő támogatást adnak vállalkozások számára elektromos járművek beszerzésére. A pályázatra február 5-től lehet jelentkezni.
    
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint tavaly év végén 48 533 tisztán elektromos autó volt forgalomban Magyarországon. A korábbi növekedési ütem alapján és a februárban induló támogatási pályázat révén év végére elérheti a 70 000-et is a tisztán elektromos autók száma. A szövetség becslése szerint 2600 nyilvános töltőpont érhető el országszerte, megjegyezik azonban, hogy egyre több helyen, éttermeknél, szállodáknál is található töltő, így ennél nagyobb a töltőpontok száma; ugyanakkor a legtöbben továbbra is otthon töltik az akkumulátorokat. 

Az elektromos autók térnyerésével párhuzamosan a nyilvánosan elérhető töltők számának további növekedésre is lehet számítani, de sokkal inkább az elérhető töltési sebességben várható javulás, köszönhetően - többek között CEF2 keretében megvalósuló - ultragyors (100 kW feletti) töltőtelepítéseknek.
    
A Jövő Mobilitása Szövetség közölte: mivel az Európai Unió döntése értelmében 2035-től - különleges kivételtől eltekintve - megszüntetik az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítését az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése és az éghajlatváltozás elleni küzdelem érdekében, a vállalati járműflották esetében különösen fontos, hogy időben megkezdődjön az átállás stratégiai megtervezése és kivitelezése.
    
A szövetség szakértői szerint az elektromos járművekre váltásnak több előnye van: így például az elektromos autóknak a hagyományos járművekhez képest alacsonyabbak az üzemanyag- és karbantartási költségeik, miközben a vállalatok jelentősen csökkenthetik ökológiai lábnyomukat, és támogathatják az éghajlatváltozás mérséklésére irányuló erőfeszítéseket.
    
A közlemény szerint a pályázaton való részvétel több feltételhez is kötött, így például a vásárolni kívánt jármű ára nem lehet több, mint a vállalkozás utolsó lezárt üzleti évének nettó árbevétele, míg egyéni vállalkozónál éves bevétele. A támogatás vissza nem térítendő, de a beszerzés után, utólag folyósítják, és csak új autók és munkagépek vásárlását támogatják, a járművenkénti támogatás összege pedig az akkumulátorkapacitástól függ. Feltétel az is, hogy a támogatás átvételét követő 3 éven belül, de legkésőbb 2027. december 31-ig nem adható el vagy bérbe, illetve nem vonható ki forgalomból a jármű.
    
A közleményben a Jövő Mobilitása Szövetség szakértői több szempont figyelembe vételét is ajánlják a vállalkozóknak, amikor arról döntenek, hogy milyen elektromos gépjárművet szerezzenek be: szerintük az egyik legfontosabb szempont az, hogy az újonnan beszerzett jármű is a korábban megszokotthoz hasonló teljesítményt nyújtsa. Az elektromos autók hatótávolsága a vállalkozás igényeihez igazodjon, figyelembe véve a napi útvonalak számát és hosszát, illetve számításba kell venni a töltési időt is, hogy ne okozzon üzleti fennakadást.
Kulcsszavak: elektromos autó, jármű kereskedelem, támogatás
 
Továbbra is piacvezető az Audi a prémium szegmensben Továbbra is piacvezető az Audi a prémium szegmensben Jövő Mobilitása Szövetség: állami támogatás segíti az elektromos autók elterjedését E-mobilitás: mi jellemzi a jövő sikeres üzleti modelljét? Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek A JSC Avtovaz bejelentette együttműködését a Duna Autó Zrt-vel A JSC Avtovaz bejelentette együttműködését a Duna Autó Zrt-vel Jövő Mobilitása Szövetség: állami támogatás segíti az elektromos autók elterjedését Nem sikerült túl jól a Tesla tartós tesztje
 
e-POWER-t az embereknek! A Nissan egyedülálló és innovatív e-POWER-je elérte a 100 000-es eladást Európában

e-POWER-t az embereknek! A Nissan egyedülálló és innovatív e-POWER-je elérte a 100 000-es eladást Európában

2024. január 30.
Az e-POWER meghajtást 2022 szeptemberében vezették be Európában a Qashqai és az X-Trail modelleken. Az e-POWER sikere a csendességnek és a könnyű vezetési élménynek köszönhető, mivel a kerekeket 100%-ban az elektromotor hajtja.
Részletek

e-POWER-t az embereknek! A Nissan egyedülálló és innovatív e-POWER-je elérte a 100 000-es eladást Európában

A 2022 szeptemberi debütálása óta az innovatív Nissan e-POWER több mint 100 000 ügyfelet csábított el. Európában eddig 65 367 Qashqai és 34 663 X-Trail kelt el ezzel az erőforrással felszerelve.

Az e-POWER-t az különbözteti meg a többi hasonló hibrid jellegű hajtástól, hogy a kerekeket kizárólag egy elektromos motor hajtja. Ez azt jelenti, hogy a meghajtás könnyed, sima és csendes - akárcsak egy teljesen elektromos jármű esetében. Az e-POWER vásárlóinak visszajelzései valóban azt mutatják, hogy különösen nagyra értékelik a hajtáslánc csendességét és könnyű vezethetőségét. Az e-POWER rendszerben a fejlett és hatékony benzinmotor csak áramtermelésre szolgál, amely feltölti a fedélzeti akkumulátort, és az elektromotoron keresztül hajtja a kerekeket.

Ha a jármű meghajtásához kis teljesítményre van szükség és az akkumulátor elegendő energiával rendelkezik, a kerekeket hajtó villanymotor csak az akkumulátorból származó áramot használja. Ha több erőre van szükség, a motor áramot termel az elektromotor működtetéséhez és az akkumulátor feltöltéséhez. Ha maximális teljesítményre van szükség, akkor az elektromotor mind a motorból mind pedig az akkumulátorból vesz fel áramot. Ezenkívül bármikor, amikor csak lehetséges, áram-visszatáplálás történik, és a jármű mozgásából származó energia is visszakerül az akkumulátorba.

e-POWER-t az embereknek! A Nissan egyedülálló és innovatív e-POWER-je elérte a 100 000-es eladást Európában

Ezenkívül az elektromos energiatermelést az útviszonyoknak megfelelően szabályozzák. Amikor a burkolati viszonyok és a jármű sebessége miatt megnő az útzaj, a motor bekapcsol, hogy feltöltse az e-POWER akkumulátorcsomagot. Ez csökkenti a motor működésének szükségességét az egyébként csendesebb körülmények között.

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Qashqai és az X-Trail vásárlói elismerik az egyedülálló e-POWER technológiánk előnyeit - mind a hatékonyság, mind a kiváló vezetési élmény révén. Ennek a mérföldkőnek az elérése kiemelkedő eredmény az e-POWER 2022. szeptemberi bevezetése óta, és meggyőző bizonyítéka a terméktervezési valamint a mérnöki csapatunk bátor, innovatív szellemének." - mondta Arnaud Charpentier, a Nissan AMIEO (Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia) régió termékstratégiáért és árképzésért felelős alelnöke.

„Az e-POWER a Nissan villamosítási stratégiájának kulcsfontosságú eleme, amely tökéletes megoldást jelent azon ügyfeleknek, akik még nem állnak készen arra, hogy 100%-ban elektromos járműre váltsanak, de szeretnék élvezni azt a könnyed haladást, amelyet csak az elektromos motorral hajtott kerekek tudnak biztosítani" - mondta David Moss, a Nissan AMIEO régiójának kutatás-fejlesztési alelnöke.
Hozzátette: „"A bemutatástól kezdve az utakon megjelenő hihetetlen mértékű százezres  példányszámig, az utunk tovább folytatódik a Nissan e-POWER-rel – ami az átvezető technológiát jelenti a teljesen elektromos meghajtáshoz”


e-POWER-t az embereknek! A Nissan egyedülálló és innovatív e-POWER-je elérte a 100 000-es eladást Európában

A Nissan egyedülálló technológiája túlmutat Európán: Ausztráliában és Új-Zélandon mindkét járműben, Marokkóban pedig a Qashqaiban kerül az utakra.

E mérföldkő megünneplésére a Nissan felemelte a motorháztetőt, hogy bemutassa az e-POWER technológia bonyolult belső működését. A vetítés varázsát felhasználva, a dinamikus energiaáramlás – amely 100 000 e-POWER járművet hajt a régióban – közvetlenül a Nissan Qashqai és X-Trail modellek külsején elevenedik meg.

E technológiai látványosság alapját az e-POWER motor és hajtáslánc 3D-s modelljei szolgálják. Ezek a digitális tervek az anamorfikus vetítés segítségével minden egyes járművet az innováció vásznává alakítanak, és a közönségnek ritka betekintést nyújtanak az e-POWER működésébe, valamint abba, hogy ezen egyedülálló technológia konfigurációja hogyan biztosítja az érzékeny, sima és csendes vezetést, köszönhetően annak, hogy a kerekeket 100%-ban az elektromos motor hajtja.

A jelenlegi Qashqai a Nissan városi crossoverének harmadik generációja. A 2021-ben bemutatott modell az európai autóipar úttörő státuszára építve a markáns formatervet és a kissé megemelt vezetési pozíciót agilitással, intuitív technikával és prémium minőséggel ötvözte.

Két elődjéhez hasonlóan a jelenlegi Qashqai tervezését is a London központjában található Nissan Design Europe végezte, a mérnöki fejlesztést pedig a Nissan Technical Centre Europe vezette, az Egyesült Királyságbeli Bedford közelében. A gyártás a Nissan legmodernebb gyárában, az északkelet-angliai Sunderlandben történik.

Az X-Trail egy kalandvágyó családok számára tervezett SUV, amely az e-POWER technológiával és az opcionális, kétmotoros e-4ORCE összkerékhajtási rendszerrel az izgalmas vezetés új szintjét hozza el. Az X-Trail minden alkalomra megfelel, és ideális társ a kirándulásokhoz, nagy családdal vagy barátokkal töltött napokhoz, hétvégékhez.

A Nissan japán Kyushuban található üzemében gyártott X-Trail már több mint két évtizede világszenzáció, és több mint 100 piacon nyújt izgalmas kalandokat a családoknak. Az X-Trail negyedik generációja abból a jól bevált DNS-ből merít, amely az X-Trail mindhárom korábbi generációján végigvonul.

Kulcsszavak: e-POWER, értékesítés, jármű kereskedelem, nissan, qashqai, X-Trail
 
Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az EU-ban Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az EU-ban Megérkezett a márkakereskedésekbe a megújult Nissan Qashqai és X-Trail Megérkezett a márkakereskedésekbe a megújult Nissan Qashqai és X-Trail A Nissan bemutatja e-POWER modelljeit Európában A Nissan bemutatja e-POWER modelljeit Európában e-POWER-t az embereknek! A Nissan egyedülálló és innovatív e-POWER-je elérte a 100 000-es eladást Európában Csajos kisautó - Nissan Micra ELLE Diadalmasan zárta a tavalyi évet a Peugeot Diadalmasan zárta a tavalyi évet a Peugeot
 
Radikálisan átalakulhat a Peugeot 9X8

Radikálisan átalakulhat a Peugeot 9X8

2024. január 30.
A 2024-es WEC szezonra készülve lehetséges módosítások széles körét fontolgatja a Peugeot Sport. Ezek eredményeként elképzelhető, hogy legegyedibb sajátosságát is feladja a versenyautó.
Részletek

Radikálisan átalakulhat a Peugeot 9X8

Az igazán nagy horderejű dolgokat felesleges túlmagyarázni: egy elejtett megjegyzéssel ugyanazt a hatást érhetjük el, mint egy több oldalas közleménnyel. Amikor például a Peugeot Sport december 23-án egy ajtó képét posztolta Twitter-oldalára, azzal egy valóságos találgatási lavinát indított útjára. Azon a bizonyos ajtón a bizarr „hátsószárnyiroda” felirat volt látható, a kísérőszöveg („bravó, kiszúrtátok a Peugeot 9X8-ast”) pedig egy, azóta elhíresült kémvideóra utalt, amelyen a Peugeot Le Mans-i Hypercar (LMH) versenyautója látható, amint a Paul Ricard versenypályán köröz.

Ebben első hangzásra nincs semmi szokatlan, a kommentelők azonban felhívták a figyelmet valami nagyon furcsára: a 9X8 farára, ahol mintha megváltozott volna az aerodinamikai csomag kialakítása. Bár a rossz minőségű felvétel alapján nehéz biztosat mondani, többen is úgy látták, hogy ott, ahol eddig semmi nem volt, most határozottan van valami: méghozzá egy szárny.

A 9X8-program mérnöki és marketingszempontból egyaránt zseniális húzása volt, hogy az autóról elhagyták a motorsportban régóta magától értetődő hátsó légterelő idomot. A Peugeot volt az egyetlen LMH versenyautó a mezőnyben (sőt, nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy az egész motorsport-univerzumban), amely a szokásos, prominens szárny helyett teljes egészében a fenéklemez, illetve a karosszériaidomok aerodinamikailag optimalizált kialakítására bízta a leszorítóerő ébresztését.

Radikálisan átalakulhat a Peugeot 9X8

Ezzel a megoldással formatervezési díjat is nyert az istálló, a futamokon azonban az innovatív konstrukció kezdetben nem hozta a tőle elvárt eredményeket. 2023-ban már sokkal jobban teljesített a Peugeot 9X8. Le Mans-ban egy ideig az élen tudott autózni, Monzában pedig az abszolút harmadik helyen zárt a versenyautó – hogy aztán a Fuji Speedwayen váratlan problémái támadjanak a tapadással a kissebességű kanyarokban...

Ennek nyomán 2023 novemberében, a szezonzáró futamot követően már kész tényként beszéltek arról a stáb vezetői, hogy az idei évadra alaposan átdolgozzák a versenyautó teljesítményt befolyásoló jellemzőit. Arról azonban, hogy ez pontosan mit jelent, akkor nem nyilatkoztak. „Minden lehetőséget mérlegre teszünk. Nyitottak vagyunk mindenre, amivel jövőre jobb teljesítményt mutathatunk.” – nyilatkozta Olivier Jansonnie műszaki igazgató. Amikor pedig arról kérdezték, hogy a tervezett változások nyomán várható-e, hogy megváltozik a Peugeot 9X8 megjelenése, csak annyit mondott: „Elképzelhető.”

Egy olyan bonyolult szerkezeten, mint egy Le Mans-i Hypercar, ezernyi részlet módosításával lehetne jelentősen javítani a teljesítményt. Az FIA azonban, hogy elejét vegye a folyamatos változtatásoknak, valamint hogy az LMH géposztály  bevezetésének eredeti céljával összhangban csökkentse a költségeket, szigorú korlátozást szabott. 2021 januárja és 2025 decembere között minden csapat mindössze öt olyan módosítást eszközölhet, amely a teljesítmény javítását célozza (a megbízhatóság fejlesztése érdekében további változtatások is engedélyezettek.) Ezeket a módosításokat EVO Joker (azaz evolúciós jolly joker) néven emlegetik a WEC bajnokságban. A kontingens ráadásul akkor sem változik, ha időközben új versenyautót homologizál a gyártó – máskülönben a gazdagabb csapatok aránytalan előnyt élvezhetnének a kevesebb erőforrásokkal rendelkező istállókkal szemben, ami megint csak ellent mondana az FIA alapvető szándékának.

Radikálisan átalakulhat a Peugeot 9X8

Ezek a módosítások ráadásul nem csak drágák, de időigényesek is. A csapatok tehát kétszer is megfontolják, hogy milyen irányba fejlesszenek – ha elkapkodva hoznak döntést, olyan zsákutcába kényszeríthetik magukat, amiből nem lesz lehetőségük visszatérni, viszont túl sokáig sem várhatnak, hiszen velük vagy nélkülük, de a bajnokság halad előre. Ennek a sajátos szabályzatnak mindenesetre van egy határozott előnye a Peugeot számára: nem kényszeríti arra a csapatokat, hogy a szezon elejére lezárják a versenyautó fejlesztését (ezért is találó az EVO Joker elnevezés, hiszen a módosítások bármikor kijátszhatók.)

Nagyon is elképzelhető tehát, hogy a 2024-es évad első futamán, Katarban – március első hétvégéjén – még változatlan konfigurációval álljon rajthoz a 9X8, és csak a későbbiekben érvényesítsék a tervezett módosításokat.

Így aztán, habár a bennfentes értesülések, a fotódokumentáció és a gyári kommunikáció egyaránt azt sejteti, hogy a Peugeot átdolgozza a 9X8 aerodinamikai csomagját, nem ez az egyetlen lehetőség – és nem is az egyetlen feladat. A francia versenyautó ugyanis az egyetlen a mezőnyben, amely mindkét tengelyén azonos szélességű abroncsokkal fut, ez pedig az eddigi tapasztalatok alapján nem fogja előrébb vinni a csapatot.

Ráadásul, mivel az LMH géposztály még mindig fiatalnak számít, az FIA a visszajelzések alapján folyamatosan módosítja az LMH géposztályra vonatkozó szabályzatát. Ezek a változtatások sorozatban nem kedveznek a Peugeot-nak, a hibrid komponens aktiválási sebességhatárának a megemelésétől kezdve az említett, eltérő szélességű abroncsok alkalmazásának az engedélyezéséig.

„A szélesebb hátsó abroncsok miatt a tömegeloszláson és a leszorítóerő középpontján egyaránt módosítanunk kell.” – nyilatkozott a 2023-as szezon utolsó, bahreini futama után Jean-Marc Finot, a Peugeot motorsportért felelős vezetője. „Az első tengelyen csökkenteni, a hátsón pedig növelni kell a leszorítóerőt. Ezt sokféleképpen meg lehet csinálni. Hogy mi melyiket választjuk, az egyelőre legyen meglepetés.”

Kulcsszavak: Peugeot, PEUGEOT 9x8 Hypercar
 
A Peugeot i-Cockpit az évtized nagy innovációja A Peugeot i-Cockpit az évtized nagy innovációja Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6 Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6 A 210 éves Peugeot mérföldkővei: A Peugeot kabriók története A 210 éves Peugeot mérföldkővei: A Peugeot kabriók története A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka
 
Sportosságával és stílusával felvillanyozza az utazást a KONA Electric N Line

Sportosságával és stílusával felvillanyozza az utazást a KONA Electric N Line

2024. január 24.
A Hyundai Motor bemutatja az elektromos járművek stílusát újraalkotó, vadonatúj KONA Electric N Line modellt, amely magával ragadó módon gazdagítja sportos formajegyekkel a villanyautók jellegzetes dizájnelemeit.
Részletek

Sportosságával és stílusával felvillanyozza az utazást a KONA Electric N Line

A Hyundai Motor Europe még sportosabb megjelenéssel ruházza fel legkeresettebb elektromos típusát. Ez az első olyan akkumulátoros elektromos Hyundai modell, amely megkapja a sportos N Line csomagot, tovább erősítve a márka ügyfélközpontú szemléletét, hogy a választási lehetőségek minél szélesebb kínálatát biztosítsa azon ügyfelei számára, akik szeretnének tisztán elektromos mobilitásra váltani.

A KONA Electric N Line sportos, dinamikus dizájnnal egészíti ki a modell eleve lenyűgöző teljesítményét és hatótávolságát. A stílust és a fenntarthatóságot egyaránt nagyra értékelő ügyfelek most még inkább saját ízlésükhöz igazíthatják a Hyundai legnépszerűbb szabadidőjárművét, amely megnövelt méreteinek köszönhetően a kategória legkedvezőbb helykínálatát nyújtja.

Exkluzív N Line stíluselemek

A KONA Electric N Line különleges formai jegyei között említést érdemel az egyedi első és hátsó lökhárító, a stílusos oldalsó kötény, valamint az exkluzív, 19 colos keréktárcsák, amelyek még inkább kihangsúlyozzák a modell sportos megjelenését. A merész dizájnt az összetéveszthetetlen N Line emblémák teszik még karakteresebbé.


Sportosságával és stílusával felvillanyozza az utazást a KONA Electric N Line

A KONA Electric N Line utasterében N Line logóval és piros kontrasztos öltésekkel varrott sportülések teremtenek magával ragadó, dinamikus vezetői környezetet. A kormánykeréken és a műszerfalon további piros részletek teszik még exkluzívabbá az N Line belső kidolgozását. Dizájnereink mindenekelőtt arra törekedtek, hogy anélkül biztosítsanak lebilincselő vezetési élményt, hogy az a kényelem vagy a funkcionalitás rovására menne.

N Line jellemzők:

•    Agresszívabb, sportos orr- és farkialakítás
•    Exkluzív elektromos N Line első és hátsó lökhárítók
•    Fényes fekete külső visszapillantó tükrök
•    Kéttónusú fekete tetőlemez (opciós)
•    Egyedi N Line kormánykerék
•    Exkluzív N Line fémpedálok
•    Fekete tetőkárpit
•    19 colos könnyűfém keréktárcsa, exkluzív N Line kialakítással
•    Egyedi N Line ülések kontrasztos piros öltésekkel
•    Kétféle üléskárpit választható: szövet, illetve öko Alcantara és bőr kombinációja
•    A különleges kivitelű Alcantara® 57 százalékban újrahasznosított poliésztert tartalmaz

Sportosságával és stílusával felvillanyozza az utazást a KONA Electric N Line

A 2024 februárjában gyártásba kerülő KONA Electric N Line első példányai várhatóan 2024 tavaszán jelenthetnek meg Európa útjain. A bevezető széria színei – Serenity White gyöngyházfényű karosszéria kéttónusú Abyss Black gyöngyházfényű tetővel – még látványosabbá teszik a merész, stílusos modell érkezését a tisztán elektromos szabadidőjárművek szegmensébe.

A Hyundai most először teszi a vadonatúj KONA összes hajtáslánc-változatához elérhetővé az N Line csomagot: ennek köszönhetően a KONA N Line a legkülönfélébb ügyfelek számára kínál sokoldalú, izgalmas lehetőséget. Legyen szó belső égésű motorról, hibrid hajtásláncról vagy tisztán elektromos kivitelről, az ügyfelek minden formában élvezhetik az N Line sportos, karakteres jellemzőit. Ezzel a Hyundai még magasabb szintre emeli az innováció és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségét.

Kulcsszavak: Hyundai, Kona, Kona Electric, új modell
 
A magyarországi Peugeot márkakereskedésekbe megérkezett az új 2008-as SUV A magyarországi Peugeot márkakereskedésekbe megérkezett az új 2008-as SUV Sportosságával és stílusával felvillanyozza az utazást a KONA Electric N Line Adam után jön a Karl Megkezdődött az új Toyota Yaris gyártása Megkezdődött az új Toyota Yaris gyártása 42,2 kilowattóra teljesítménnyel érkezik az új BMW i3-as 42,2 kilowattóra teljesítménnyel érkezik az új BMW i3-as Sportosságával és stílusával felvillanyozza az utazást a KONA Electric N Line Elkészült az egymilliomodik Hyundai gépkocsi
 
Utólag épít villanyautót népszerű típusából a Peugeot

Utólag épít villanyautót népszerű típusából a Peugeot

2024. január 24.
A Peugeot és társmárkái hamarosan úttörő jelentőségű, példa értékű szolgáltatást vezetnek be Európában. A márka haszonjárműveit villamosító program egyrészt több nézőpontból is rávilágít a körkörös gazdálkodás előnyeire, másrészt megnyugtató és fenntartható választ kínál az elektromos átállással kapcsolatos kérdésekre és aggályokra.
Részletek

Utólag épít villanyautót népszerű típusából a Peugeot

A Peugeot anyavállalata, a Stellantis, valamint a villamosítás francia specialistája, a Qinomic között létrejött megállapodásnak köszönhetően kevesebb mint egy éven belül bárki villanyautóvá építtetheti át Peugeot Expertjét, méghozzá egy hivatalos, a gyár támogatását élvező program keretében.

Ez önmagában is nagy jelentőségű hír, a konverzió tényénél is izgalmasabb azonban mindaz, ami életre hívta ezt az együttműködést, és az, amit ez a kezdeményezés közép- és hosszú távon elérhet.

Az európai innovációs és technológiai intézet, az EIT által tavaly közzétett jelentés szerint Európa országaiban három év alatt 40 százalékkal nőtt azoknak a városrészeknek a száma, ahová kizárólag csekély vagy zéró károsanyag-kibocsátású járművel szabad behajtani.

Ezek az LEZ (Low Emission Zone) területek kulcsszerepet játszanak abban a törekvésben, hogy élhetőbbé, egészségesebbé tegyék a kontinens nagyvárosait. Ugyanakkor fontos társadalmi és iparági kísérletnek is tekinthetők: az ugyanis, ahogy a lakosság és a gazdaság ezekre a lég- és zajszennyezést csökkentő korlátozásokra reagál, hosszú távon meghatározhatja az autóipar, az energetikai ipar és számos rokonterület fejlődésének irányát.

Utólag épít villanyautót népszerű típusából a Peugeot

Az eredmények egyfelől ígéretesek. Európában az elmúlt években gyors ütemű és nagy léptékű növekedésnek indult a hálózatról tölthető (tisztán elektromos, illetve plug-in hibrid) járművek piaca. Öt év alatt hétszeresére (!) nőttek ezeknek a helyi károsanyag-kibocsátás nélkül használható gépkocsiknak az eladásai, miközben a teljes piac az elmúlt években tapasztalt, hátráltató tényezők miatt nem nőtt, hanem zsugorodott ugyanezen idő alatt. A hálózatról tölthető járművek tehát gyors ütemben növelik piaci súlyukat, 2023-ban tartósan 20 százalék fölött részesedtek az újautó-eladásokból.

Másfelől viszont ugyanezen idő alatt lassan, de egyértelműen nőtt az európai gépjárműflották átlagos életkora. Ez pedig arra enged következtetni, hogy a frissen eladott járművekkel – így a hálózatról tölthető modellekkel is – nem az élettartamuk végére eljutott járműveket váltják ki az ügyfelek. Ez pedig környezetvédelmi szempontból igen aggályos.

Egy-egy új autó – legyen bár motorja elektromos vagy belső égésű – teljes életciklusára vetített szénlábnyomában ugyanis jelentős hányadot képvisel a gyártás, illetve a hulladékhasznosítás során felszabaduló CO2.

Utólag épít villanyautót népszerű típusából a Peugeot

Minél hosszabban használunk egy járművet, ezek a fix környezeti terhek annál inkább eloszlanak – és fordítva: minél gyakrabban cseréljük le az autónkat, annál magasabb lesz az élettartamára vetített kibocsátás.

Az emissziómentes, megfizethető és környezettudatos járművek iránti, komplex elvárások hívták életre azokat a kezdeményezéseket, amelyek viszonylag fiatal, üzembiztos, hosszú várható élettartamú használt járművek belső égésű hajtásláncát cserélik akkumulátoros elektromos egységre.

Az utólagos átépítések brit specialistája, a haszonjárművek mellett veterán luxusautókat is villamosító Lunaz által a közelmúltban közzétett tanulmány arra jutott, hogy az általuk elektromos üzemre átépített kukásautók teljes élettartamra vetített CO2-kibocsátása 72 százalékkal alacsonyabb, mintha meghagyták volna azokat dízelmotorosnak; ugyanakkor 27 százalékkal még annál is kedvezőbb volt, mintha az ügyfél egy vadonatúj elektromos teherjárművet vásárolt volna a dízelek helyett.

Ugyanerre készül most társmárkái élén a Peugeot, épp csak egy jóval szélesebb ügyfélkör számára releváns szegmensben: a középkategóriás könnyű áruszállítók piacán. Az autógyártó és a Qinomic először egy évvel ezelőtt, 2022 decemberében ültek le a tárgyalóasztalhoz, hogy lefektessék a Stellantis körkörös gazdasági stratégiájába szervesen illeszkedő projekt részleteit. Most pedig, egy évvel később már közzé is tették a 2024 második félévétől megrendelhető csomag előzetes, vázlatos paramétereit.

Ezek szerint 200 kilométer körüli WLTP hatótávolsággal, gyors tölthetőséggel, valamint 900 kilogrammot meghaladó hasznos teherbírással számolhatnak azok, akik az emissziócsökkentés ezen újszerű és ésszerű módját választják.

Egyelőre sem az árakról, sem a szállítási határidőről nem áll rendelkezésre információ, ahogy azt sem árulta el a Peugeot, hogy az Expert mely generációja kompatibilis az átépítő csomaggal, mint ahogy az sem egyértelmű, hogy csak az áruszállító modellváltozat kap esélyt a megtisztulásra, vagy a Traveller, azaz a személyszállító modellváltozat is átalakítható e-üzemre.

A program keretében épített elektromos furgonok a fenti paraméterek alapján jóval kisebb akkumulátort kapnak, mint a 2024-es modellévben immár akár 350 kilométeres hatótávolsággal rendelkező, gyári Peugeot e-Expert. Ez kétszeresen is észszerű megoldás: egyrészt, mert így a Peugeot eltérő helyzetekre optimalizált karakterű modellekkel fedheti le a piacot, másrészt, mert így még inkább megfizethető alternatívát kínálhat ügyfeleinek a márka.


Kulcsszavak: elektromos autó, Expert, Peugeot, Stellantis
 
Kedvezményes ajánlatokkal segíti a BMW Group Magyarország az elektromobilitás terjedését Kedvezményes ajánlatokkal segíti a BMW Group Magyarország az elektromobilitás terjedését “Teslaérzés” – avagy egy teslás tapasztalatai “Teslaérzés” – avagy egy teslás tapasztalatai A Nissan rekordszámú eladást jelentett be Európában A Nissan rekordszámú eladást jelentett be Európában Elektromos autókat gyártó cégbe fektet a UPS Elektromos autókat gyártó cégbe fektet a UPS A Genfi Autószalonon debütált a továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid A Genfi Autószalonon debütált a továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 1 - 10