Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 91 - 100
Lázár János már az őszre ingyenes tram-traint ígér

Lázár János már az őszre ingyenes tram-traint ígér

2021. október 25.
Bár még az előírt próbafutás kétharmadát se teljesítették a tram-trainek, Lázár János már a flotta üzembehelyezéséről egyeztetett.
Részletek

Lázár János már az őszre ingyenes tram-traint ígér

Mint ismeretes, 50 ezer kilométert kell hibamentesen megtenniük, és a vasútvillamosok kormánybiztosa a hét elején számolt be arról, hogy elérték a 30 ezret. Ma viszont már a részletek is szóba kerültek a hódmezővásárhelyi egyeztetésen - írja az Index.

"Eddig kiválóan teljesítettek a járművek. Arról tájékoztatok mindenkit, hogy a vasútvillamossal gyors és biztonságos lesz a közlekedés Vásárhely és Szeged között. Most már az a kérdés, hogy mikor, milyen menetrenddel és mennyiért"– hangsúlyozta közösségi oldalán a politikus.

A menetrend és a matek azért is izgalmas kérdés, mert egy szegedi közgyűlési előterjesztés szerint a várható üzembehelyezés

    2021. november végén 1 órás követési közökkel,
    2022. januárjában 20 percenként,
    2022. év közepén 10 vagy 15 perces csúcsidei ütemben várható.

Ez azt jelenti, hogy csak jövőre indulhat meg a normál menetrend szerinti közlekedés a tram-train vonalán, mivel csak jövő év elejére érkezik meg az összes szerelvény. Addig viszont hozzáférhetővé teszik a lakosság számára, ráadásul Lázár János kormánybiztos tervei szerint ingyenesen.

Lázár János már az őszre ingyenes tram-traint ígér
Kulcsszavak: Hódmezővásárhely, közlekedés, szeged, Tram-Train
 
Lázár János már az őszre ingyenes tram-traint ígér Január elején nyílik meg a gödöllői P+R parkoló Lázár János már az őszre ingyenes tram-traint ígér Évről évre nő a kátyúkár Lázár János már az őszre ingyenes tram-traint ígér Új forgalmi rend lép életbe Őrmezőn, a metróépítés környékén Lázár János már az őszre ingyenes tram-traint ígér A Volánbusz szombaton rendkívüli közlekedési rend szerint indítja járatait Lázár János már az őszre ingyenes tram-traint ígér Az ABB közreműködésével épül Kínában a világ legnagyobb elektromos autó gyorstöltő-hálózata
 
Emelkednek a használt autó árak Magyarországon

Emelkednek a használt autó árak Magyarországon

2021. október 25.
Az új autók értékesítésének lassulása egyértelműen begyűrűzött a használt autó piacra, jelenleg ugyanis a másodkézből származó autók jelentik a megoldást azok számára, akik nem tudnak kivárni, és autót vásárolnának.
Részletek

Emelkednek a használt autó árak Magyarországon

A kereslet egyre nagyobb, ennek köszönhetően 9 hónap alatt 616 ezer gépkocsi cserélt gazdát hazánkban – derül ki a Datahouse  adataiból. A Das WeltAuto tapasztalatai alapján a szűkülő kínálat miatt nő a magánszemélyek és a kereskedések által kínált használt gépkocsik ára is: bizonyos modellekért akár 15 százalékkal kell többet fizetni októberben, mint év elején.

Két évvel ezelőtt, 2019-ben ért történelmi csúcsra a használt autó piac, akkor 800 ezernél is több gépkocsi cserélt gazdát Magyarországon egy év alatt. Idén ez a rekord is megdőlhet az év első kilenc hónapja alapján, januártól szeptember végéig ugyanis már 616.564 négykerekűt írtak át az országban, amely 2,9 százalékkal szárnyalja túl a 2019-es csúcs esztendő hasonló időszakát. A növekedés 2020-hoz képest még egyértelműbb, a tavalyihoz képest 4,5 százalékkal több használt gépkocsi talált új gazdára.

A Das WeltAuto várakozásai alapján a használt autók iránti kereslet várhatóan az év végéig sem torpan meg, ugyanis az értékesítésekre jelentős hatással bír az újautó piacon tapasztalható trend: a gyártás és a kiszállítás jelentősen lelassult a világ összes márkáját érintő chip hiány miatt, amely optimista becslések alapján 2022-re, pesszimista vélekedések szerint 2024-re állhat helyre.

Emelkednek a használt autó árak Magyarországon

Ennek köszönhetően sokan fordultak a használt autók felé, ugyanis akik nem tudják kivárni az akár egy, másfél éves szállítási időt, azoknak azonnali megoldást jelenthetnek a másodkézből származó gépkocsik. Ez azonban jelentős keresleti többletet hoz a piacra, amely csökkenő kínálatot eredményez, és árfelhajtó hatással bír: bizonyos, népszerűnek számító használt autó modellek ára akár 15 százalékkal is nőtt az elmúlt bő fél év alatt. Ez azt jelenti, hogy egy olyan gépkocsi, amely év elején még 5 millió forintért volt elérhető, jelenleg 5,75 millió forintért vásárolható meg.

A prognózisok alapján az árak még nincsenek csúcs közelben, tehát további növekedés várható, így a jó minőségű, jobb árú gépkocsik nagyon gyorsan kipörögnek a telephelyekről. Az utánpótlás pedig nehezen biztosítható, mert a hosszúra nyúló kiszállítási idők miatt a flottavásárlók, flotta üzemeltetők megtartották autóikat, elnyújtva a használatot. Persze a megfontoltság ilyen esetben is fontos, az időnyomás ellenére sem szabad úgy autót vásárolni, hogy azt ne nézetnénk át márkaszervízben szerződéskötés előtt.

Az első kilenc hónap alapján a használt autó piacon legtöbben alsó-közép-, kisautó- vagy felső-középkategóriájú modelleket kerestek, leggyakrabban Opelt (72.857 autó), Volkswagent (62.034 autó) és Suzukit (55.354 autó) vásároltak a magyarok.

Emelkednek a használt autó árak Magyarországon

A prémium márkák közül az Audi, a BMW és a Mercedes is népszerűnek számított, mindhárom gyártó a legjobb tízben szerepel. A típusok rangsorában az év háromnegyedénél az Opel Astra, a Suzuki Swift, a Ford Focus, a Volkswagen Golf és a Volkswagen Passat áll a népszerűségi lista élen.

Az átírt gépkocsik 75 százaléka 10 évnél idősebb volt, az előzetes becsélesek alapján a hazai autóállomány 14,7 éves átlagéletkora tovább romlott, így a legfrissebb, 2020-as KSH adathoz képest is rosszabb lehet a kép.

A legtöbben Budapesten és Pest megyében, a legkevesebben Nógrád megyében és Tolna megyében vásároltak használtan négykerekűt.


Kulcsszavak: Das WeltAuto, értékesítés, használt autó, jármű kereskedelem
 
Új kiszállítási és árbevételi rekordot állított fel a ŠKODA AUTO Új kiszállítási és árbevételi rekordot állított fel a ŠKODA AUTO Első ízben több mint 900 ezer eladott Audi az első félév során Első ízben több mint 900 ezer eladott Audi az első félév során Emelkednek a használt autó árak Magyarországon A Mazda a legnagyobb növekedést produkáló márka a magyar autópiacon Elérte a csúcsát a használt autó import - Idén már csökkenhet a külföldről behozott gépkocsik száma Elérte a csúcsát a használt autó import - Idén már csökkenhet a külföldről behozott gépkocsik száma Romlott a Volkswagen haszongépjármű érdekeltségének eredménye az első kilenc hónapban Romlott a Volkswagen haszongépjármű érdekeltségének eredménye az első kilenc hónapban
 
Egy vagyont kérnek ezért a makulátlan, 40 éves Toyota Pickupért

Egy vagyont kérnek ezért a makulátlan, 40 éves Toyota Pickupért

2021. október 25.
Egy neves aukciós ház oldalára került fel a fekete kisteherautó, amely várhatóan 40-50 ezer dollár körüli áron fog hamarosan gazdát cserélni.
Részletek

Egy vagyont kérnek ezért a makulátlan, 40 éves Toyota Pickupért

1981-re a Toyota a megbízható, strapabíró pickupjaival szilárdan megalapozta jó hírnevét az Egyesült Államokban, ahol közismerten ez a járműtípus a legnépszerűbb, és korábban kizárólag a helyi gyártók dominálták a szegmenst. A Hilux - amit az amerikai piacon egyszerűen csak Toyota Pickupnak hívtak - harmadik generációja 1978 nyarán mutatkozott be, először csak hátsókerék-meghajtással.

Fél évvel később már világszerte elindult a kapcsolható összkerékhajtásos kivitel értékesítése is, Észak-Amerikában csak a 4x4-eseket forgalmazták, négyhengeres benzines és dízel szívómotorokkal. 1981-ben érkezett a 22R elnevezésű csúcsváltozat, amelynek 2,4 literes benzinmotorja 97 lóerőt és 175 Nm nyomatékot adott le, utóbbit dízelesen alacsony, 2800-as fordulatszámnál. Ez a rugalmasság terepen igencsak jól jött, akárcsak a tekintélyes hasmagasság, a két merev tengely, a laprugós felfüggesztés, és a kapcsolható felező.

A 22R motorral szerelték a képeken látható, 1981-es évjáratú, meseszép példányt is, amely teljes felújításon esett át nemrégiben: a karosszéria, a futómű, a motor és a motortér, valamint a belső tér is olyan állapotban van, mintha a Pickup most gördült volna ki a gyárból.

Egy vagyont kérnek ezért a makulátlan, 40 éves Toyota Pickupért

Nem tűnik túlzásnak, hogy az árverését szervező Mecum Auctions arra számít, hogy legalább 40-50 ezer dollárt, azaz 12,5-15,6 millió forintot fog fizetni érte az új tulajdonosa.

Az SR5 (Sport Runabout 5-Speed) csúcsfelszereltségű Pickupot Texasban találták, mégpedig teljesen rozsdamentes állapotban. A felújítás során az eredeti, magasfényű fekete színre fényezték le, amelyhez tökéletesen passzolnak a kerékjáratok fölött és a motorháztetőn látható, egyre halványodó, szürke és ezüstszürke sportcsíkok.

Már ettől is kellően dögös lett volna az autó, de a megjelenését tovább fokozza az utólag beszerzett, platóhoz rögzített krómozott bukókeret, az ehhez rögzített, smiley-t mintázó sárga KC Hilites spotlámpa-pár, no meg a polírozott alufelni szett a hozzá illő, 30 col átmérőjű terepgumikkal. Úgy néz ki a kiegészítőktől ez a Toyota, mint egy életnagyságú Matchbox játékautó. A típus bár Amerikában forgalmazott, mégis ismerős lehet sokak számára, ez nem véletlen. Nem pontosan ez az autó, de a modell többször is feltűnt a világszerte nagysikerű Vissza a Jövőbe trilógiában.

Egy vagyont kérnek ezért a makulátlan, 40 éves Toyota Pickupért

Ezt a teherautót ráadásul gyerekjáték vezetni, ugyanis szervorásegítéses fékrendszere és kormányzása van, a kényelemről pedig párnázott könyöklő, manuális klímaberendezés és az újrakárpitozott, felújított ülések gondoskodnak. De 40 évvel ezelőtt a párnázott, fabetétes műszerfal, és a bőrözött, háromküllős sportkormány sem volt általános egy platós haszonjármű esetében.

Hogy ne csak a robusztus motor duruzsolását kelljen menet közben hallgatni, arról a Toyota eredeti gyári Fujitsu Ten kazettás AM/FM rádiója gondoskodik, amely az összes extrához hasonlóan tökéletesen működik.

Egy vagyont kérnek ezért a makulátlan, 40 éves Toyota Pickupért


Kulcsszavak: pick up, toyota
 
Megkezdődött az új Toyota Yaris gyártása Megkezdődött az új Toyota Yaris gyártása Már látható Közlekedési Magazinunk februári műsora Már látható Közlekedési Magazinunk februári műsora A Toyota 10,2 millió új autó értékesítésével számol az idén A Toyota 10,2 millió új autó értékesítésével számol az idén RAV4 történelem: Rétegmodellből globális autó RAV4 történelem: Rétegmodellből globális autó Újabb taggal bővülhet a Toyota GR sportmodell-család Újabb taggal bővülhet a Toyota GR sportmodell-család
 
Női tereprally versenyzők egy Nissan Frontierrel állnak rajthoz

Női tereprally versenyzők egy Nissan Frontierrel állnak rajthoz

2021. október 25.
A Nissan Wild Grace csapat versenyezett október során a 2021-es amerikai Rebelle Rally-n. A Rebelle Rally-n csak nők versenyezhetnek, és ez az Egyesült Államok leghosszabb terepralija, 1500 mérföld távolsággal.
Részletek

Női tereprally versenyzők egy Nissan Frontierrel állnak rajthoz

A Nissan nemrég mutatta be a 80-as évek Nissan Hardbody off-road bajnokai által inspirált, az októberi Rebelle Rally-n részt vevő 2022-es Frontiert.

Az ikonikus piros, fehér, kék színű matricázáson kívül, melyet a San Diegoban található Nissan Design America frissített fel, az egyedi 2022 Frontier új NISMO Off Road alkatrészeket is kapott, úgy mint a NISMO Off Road 4 colos keresőlámpa, a NISMO Off Road sportkipufogóvég, a NISMO Off Road felfüggesztéscsomag és a NISMO Off Road terep kerék.
 
A kizárólag nőkből álló 2021-es Rebelle Rally az Egyesült Államok leghosszabb off-road ralija, mely 8 napnyi vad küzdelmet jelent több, mint 1.500 mérföldön Nevada, Arizona és Kalifornia sivatagain keresztül. Október 7-én kezdődött Nevadában a Hoover Damnél és a kaliforniai Imperial Sand Dunes nevű helyen ér véget.

Női tereprally versenyzők egy Nissan Frontierrel állnak rajthoz

„A Nissan a 60-as évek óta állandó résztvevője az off-road versenyzésnek, a 80-as évek Hardbody autói pedig továbbra is a legsikeresebb és legismertebb autók között vannak számontartva” – nyilatkozta Michael Soutter a Nissan Észak-Amerika Vevőszolgálati alelnöke.

A Nissan az egyetlen autógyártó, ami az esemény 2016-os elindulása óta minden évben versenybe szállt. A Wild Grace csapat kapitányai Sedona Blinson és Lyn Woodward 2021-ben 6. helyezést értek el a 42 indulóból.

„A 2021-es pálya a Rebelle rövid kis történelmének a legnehezebb pályája és a csapatok is kivételesek” – nyilatkozta Lyn.

Bár a NISMO Off Road alkatrészek minden kétséget kizáróan fontos szerepet játszottak a Wild Grace csapat versenyzésében, de az autó legfeltűnőbb része mégiscsak a retró matrcia dizájn volt.

„A 80-as években nőttem fel és tudom, hogy a Hardbody mit jelent a Nissan történelmében, így a látványterv hatására libabőrös lettem,” – tette hozzá Lyn.

Női tereprally versenyzők egy Nissan Frontierrel állnak rajthoz


Kulcsszavak: Frontier, NISMO Off Road, nissan, tereprali
 
Számok bizonyítják: már jobban megéri az elektromos autó, mint a benzines Számok bizonyítják: már jobban megéri az elektromos autó, mint a benzines Margot Robbie lesz a Nissan első elektromos jármű nagykövete Margot Robbie lesz a Nissan első elektromos jármű nagykövete Női tereprally versenyzők egy Nissan Frontierrel állnak rajthoz Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2 Női tereprally versenyzők egy Nissan Frontierrel állnak rajthoz A BladGlider kimagasló teljesítményének a titka Női tereprally versenyzők egy Nissan Frontierrel állnak rajthoz Karakteresebb lett az új Micra
 
Megduplázta tisztán elektromos járművei kiszállítását a harmadik negyedévben a Volkswagen Csoport

Megduplázta tisztán elektromos járművei kiszállítását a harmadik negyedévben a Volkswagen Csoport

2021. október 22.
122 100 tisztán elektromos, akkumulátorhajtású autóval (BEV) (+109 százalék az előző év azonos időszakához képest) a félvezetőhiány ellenére is új harmadik negyedévi rekord. Kínában jelentősen felgyorsult a piaci fellendülés: a harmadik negyedévben 28 900 (az első félévben 18 300) BEV-modellt szállítottak ki.
Részletek

Megduplázta tisztán elektromos járművei kiszállítását a harmadik negyedévben a Volkswagen Csoport

Sikeresen folytatta 2021 harmadik negyedévében világméretű elektromos offenzíváját a Volkswagen Csoport: júliustól szeptember végéig a félvezetőhiány ellenére is 122 100 tisztán elektromos, akkumulátorhajtású autóját (Battery Electric Vehicle; BEV) adta át ügyfeleinek, ami 109 százalékos növekedést jelent az előző év azonos negyedévéhez viszonyítva.

Különösen Kínában gyorsult fel jelentősen a piaci növekedés, az első félévi 18 300 után a harmadik negyedévben már 28 900 BEV-modell átadásával. A BEV-modellek részesedése a globális kiszállítások több mint 6 százalékára emelkedett a harmadik negyedév során. Szeptember végéig a vállalatcsoport világszerte összesen 293 100 BEV-modelljét adta át az idén, azaz több mint kétszer annyit, mint az előző év azonos időszakában (+138 százalék). Továbbra is igen jelentős a hálózatról tölthető hibridmodellek (Plug-in Hybrid Electric Vehicle; PHEV) iránti kereslet, amelyekből összesen 246 ezer darabot szállítottak ki az idei első kilenc hónap alatt, megduplázva az előző év azonos időszakának volumenét (+133 százalék).

A tisztán elektromos, akkumulátorhajtású autók (BEV) régiónkénti kiszállításaiban 209 800 járművel az idei első kilenc hónap után is élen jár Európa (részesedés: 72 százalék), ahol a vállalatcsoport mintegy 26 százalékos BEV-piaci részesedéssel piacvezető volt.


Megduplázta tisztán elektromos járművei kiszállítását a harmadik negyedévben a Volkswagen Csoport

Az Amerikai Egyesült Államokban eközben 27 300 BEV-járművét adta át, ami a konszern globális BEV-kiszállításai 9 százalékának felel meg. Az így elért nagyjából 8 százalékos piaci részesedés az ottani második helyet jelenti a tisztán elektromos hajtásrendszerű gépkocsik piaci szegmensében.

Kínában szeptember végéig 47 200 BEV-modellt adtak át az ügyfeleknek, ami a vállalatcsoport globális BEV-kiszállításainak 16 százalékát tette ki, a harmadik negyedévben pedig felgyorsult piaci fellendülése eredményeképpen már 24 százalékot ért el Kína részesedése. Amint Christian Dahlheim kiemelte: „A terveknek megfelelően a harmadik negyedévben jelentősen felgyorsítottuk Kínában BEV-értékesítésünk bővülését és jól haladunk az ID.-család tagjainak 80-100 ezer darabos értékesítéséről szóló éves célkitűzésünk megvalósítása felé.”

A Volkswagen alapmárka szeptember végéig 167 800 BEV-modelljét adta át ügyfeleinek (részesedés: 57 százalék), majd 52 800 járművel az Audi (részesedés: 18 százalék), 32 100 autójával a ŠKODA (részesedés: 11 százalék), 28 600 gépkocsival a Porsche (részesedés: 10 százalék), illetve 8800 járművével a SEAT (részesedés: 3 százalék) következett.

Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, volkswagen
 
Audi Hungaria: 40 millió motor Győrből a világnak Audi Hungaria: 40 millió motor Győrből a világnak A Bosch megnöveli az elektromos gépjárművek akkumulátorának élettartamát A Bosch megnöveli az elektromos gépjárművek akkumulátorának élettartamát Megduplázta tisztán elektromos járművei kiszállítását a harmadik negyedévben a Volkswagen Csoport Öt perc alatt feltölthető akkumulátort fejleszt elektromos autókhoz egy izraeli vállalkozás A Toyota Motor Europe 46 legjobb európai márkakereskedőjét díjazta az ügyfelek véleménye alapján A Toyota Motor Europe 46 legjobb európai márkakereskedőjét díjazta az ügyfelek véleménye alapján A Hyundai Kona Electric ötcsillagos Green NCAP minősítést szerzett A Hyundai Kona Electric ötcsillagos Green NCAP minősítést szerzett
 
Mostantól akár egy hónapra is bérelhetők a SHARE NOW autói

Mostantól akár egy hónapra is bérelhetők a SHARE NOW autói

2021. október 22.
Elsőként tette elérhetővé Magyarországon a hosszútávú carsharing szolgáltatást a SHARE NOW. Az autómegosztó céges ügyfelei egyre gyakrabban használnak napos csomagokat hét közben: az üzleti célú és legalább egy napra szóló bérlések háromnegyede már hétköznapokon történik.
Részletek

Mostantól akár egy hónapra is bérelhetők a SHARE NOW autói

Eközben a magánfelhasználók körében a napos csomagok továbbra is a hétvégi időszakban a legnépszerűbbek.

Szeptemberben közel 20 százalékkal csökkent a napidíjas carsharing csomagbérlések volumene a nyári időszakhoz képest, leginkább az 1 és 2 napos hétvégi konstrukciók közkedveltsége miatt. A percdíjas bérlések számának emelkedése, továbbá az órás csomagok növekvő népszerűsége következtében ugyanakkor összességében többet vezettek a SHARE NOW ügyfelei szeptemberben, mint a nyári hónapok bármelyikében.

„Az órás csomagbérlések 70 százaléka hétköznapokra esik, ami azt mutatja, hogy ez a használat egyre jellemzőbb a mindennapi élethelyzetekre is a szabadidős tevékenységek mellett” – mondta Buday Bence, a SHARE NOW ügyvezető igazgatója, valamint elárulta, hogy a néhány órára szóló bérlések számában 6 százalékos bővülést hozott az ősz első hónapja. „A legnépszerűbb a kétórás csomag, amely több tennivaló elintézéséhez is elegendő, annak kockázata nélkül, hogy a számla végösszegét egy esetleges forgalmi dugó dobná meg” – tette hozzá.

Mostantól akár egy hónapra is bérelhetők a SHARE NOW autói

Miközben a privát ügyfelek továbbra is jellemzően a hétvégéken keresik a hosszabb, napidíjas csomagokat, a vállalati felhasználóknál teljesen más a helyzet: az üzleti célú napos csomagbérlések 75 százaléka már a hétköznapokon történik. A privát és vállalati ügyfelek folyamatosan növekvő hosszabb csomagok iránti igényeire reagálva a SHARE NOW Magyarországon elsőként vezette be a hosszútávú carsharinget: benzines autói napos csomagokban 1-től már egészen 30 napig bérelhetők. Külön kaució fizetésére nincs szükség: a meghatározott számú kilométert tartalmazó csomagokban benne van a benzinköltség, az országos autópályamatrica és a 100 ezer forintban maximalizált casco-önrész. A felhasználónak elég beülnie, vezetnie, majd a SHARE NOW zónában lezárnia az autót. Többnapos bérlés esetén előfoglalással házhoz is rendelheti az autót a szolgáltatás applikációjából.

Természetesen magánutakra, akár 1-2 hetes vakációkra is el lehet vinni az autókat, amelyek között mostantól egy új márka sokoldalú városi szabadidőautója, a Peugeot 3008 is megtalálható. Az 520 literes csomagterével nagybevásárlásra vagy csoportos kirándulásokra egyaránt tökéletes autók Buday Bence szerint. Sokoldalúságuk, nagy belterük és kényelmük miatt különösen népszerűek lesznek csomagbérlések esetén. Ezekkel együtt immár 390 autó közül választhatnak Budapesten a SHARE NOW felhasználói.

Kulcsszavak: autómegosztó, SHARE NOW
 
Új mobilitási szolgáltató vállalatot alapít a Toyota Új mobilitási szolgáltató vállalatot alapít a Toyota Hogyan keressünk pénzt a nyaralás idején parkoltatott autónkkal? Hogyan keressünk pénzt a nyaralás idején parkoltatott autónkkal? Autómegosztó szolgáltatást indított a Mol Autómegosztó szolgáltatást indított a Mol A Volkswagen Berlinben elindította WeShare elektromos autómegosztó szolgáltatását A Volkswagen Berlinben elindította WeShare elektromos autómegosztó szolgáltatását Velencében nyit új bázist a Toyota hibrid autómegosztó vállalata Velencében nyit új bázist a Toyota hibrid autómegosztó vállalata
 
Autonóm töltőállomást mutatott be a Siemens

Autonóm töltőállomást mutatott be a Siemens

2021. október 22.
Mesterséges intelligencia segítségével, automatikusan tölti az elektromos járműveket a vállalat legújabb fejlesztése.
Részletek

Autonóm töltőállomást mutatott be a Siemens

Képzeljük el, hogy elektromos autónkkal megérkezünk a töltőállomáshoz, a jármű töltőportja kinyílik, majd a teljesen automatikus töltő átveszi az irányítást: egy minden térbeli tengelyen mozogni képes robot csatlakozik a jármű töltőcsatlakozójához és feltölti az akkumulátort. A teljes töltöttségi szint elérése után a robot befejezi a műveletet, és már haladhatunk is tovább.

Az autonóm töltőállomás különösen hasznos újítás a már jelenleg is használatban lévő önvezető járművek, vagy akár önvezető targoncák számára. De akár egy mozgásában korlátozott sofőr is egyszerűbben feltöltheti járművét ezen automatizált eszközzel, anélkül, hogy ki kellene szállnia az autójából.

Mesterséges intelligencia a töltésben

A töltőkábel csatlakoztatása az autó töltőportjához – azaz pontosan behelyezni a dugót az aljzatba – általában egyszerű feladat az emberek számára, de a gépeknek ez valódi kihívás. A Siemens Autonomous Charging System vezérlője képes felismerni a jármű portját még sötétben, esőben, hóban vagy akár ködben is.

„Típustól függően, a sportautóktól a teherautókig a töltőnyílásokat különböző helyeken és különböző magasságokban szerelik fel, néha kissé felfelé dőlnek, máskor lefelé” – magyarázza Stefan Perras, a Siemens Technology kutatási egységének tagja. A járművek nem is mindig ugyanolyan távolságban parkolnak le a töltőállomástól, ráadásul különböző szögekben állnak oda. A Siemens optikai érzékelőket és mesterséges intelligenciát használ arra, hogy a csatlakozó pontosan illeszkedni tudjon a töltőporthoz. Az algoritmus felismeri a különböző portokat, meghatározza azok pontos helyét és tájolását, majd az adatok alapján a robot kiszámítja, hogy milyen mozgást kell végeznie.


Autonóm töltőállomást mutatott be a Siemens

„Az automatikus töltés különösen fontos az autonóm járműveknél, vagyis olyan gépkocsiknál, amelyek emberi vezető nélkül működnek” – mondta Stefan Perras. Bár néhány évnek még biztosan el kell telnie, hogy az önvezető járművek elterjedjenek a közutakon, de már ma is használatban vannak olyan területeken, mint a kikötők, a konténer-rakodóhelyek, a raktárbázisok.

A következő lépés

Az elkövetkező években a nagy terhelésű járműveket egyre nagyobb arányban villamosítják majd, hiszen 2025-ben életbe lép a EU által meghatározott flottaszintű CO2-kibocsátás korlátozás.

A logisztikai cégek tapasztalatai szerint a kötelező 45 perces szünetek – amelyeket a sofőröknek négy és fél óránként kell tartaniuk –, elegendőek az elektromos járművek feltöltéséhez. A nehéz gépkocsikat azonban 1-3 megawattos töltőkapacitással kell feltölteni, amelyhez olyan vastag és nehéz töltőkábelekre van szükség, hogy az embereknek továbbra is segítségre van szükségük használatukhoz.

Mivel a piacnak szüksége lesz erre a hatalmas töltési kapacitásra, a Siemens mérnökei már dolgoznak egy továbbfejlesztett autonóm töltési rendszeren, amely megawattos töltési teljesítményt biztosít majd.

Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, Siemens
 
Autonóm töltőállomást mutatott be a Siemens Bezöldült a Budapest Taxi Ma Budapesten bemutatkozott a vadonatúj elektromos Ford Focus Electric Ma Budapesten bemutatkozott a vadonatúj elektromos Ford Focus Electric Autonóm töltőállomást mutatott be a Siemens Egységes töltője lesz a villanyautóknak Magyarországon elektromos autókkal bővítette flottáját az Avis Magyarországon elektromos autókkal bővítette flottáját az Avis A Citroën bemutatja új elektromos furgonján az ë-Jumpyt A Citroën bemutatja új elektromos furgonján az ë-Jumpyt
 
A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat

A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat

2021. október 19.
A Volkswagen a Hamburgban rendezett ITS világkongresszuson mutatta be az integrált, „jövőálló” szállítási rendszereket támogató megoldásait. Gernot Döllner, a Volkswagen Csoport konszernstratégiáért felelős rangidős alelnöke: „A Csoport Új Autó stratégiájának kulcsfontosságú elemei a karbonsemleges, hálózatba kapcsolt, biztonságos és személyre szabható mobilitási megoldások.”
Részletek

A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat

A Volkswagen Csoport az emberek és áruk hatékony, fenntartható, biztonságos és kényelmes mozgását támogató megoldásokat mutatott be az ITS világkongresszuson, Hamburgban. A 2021. október 11-15. között megrendezésre került esemény a világ legnagyobb iparági rendezvénye, amelyen a középpontban ezúttal az önvezetés, a járműinformációk intelligens felhasználása és az elektromos járművek villamosenergia-hálózatba történő integrálása állt. A Volkswagen Haszonjárművek, a MOIA, a CARIAD, az Elli és a MAN Truck & Bus márkákkal közösen a konszern fórumot biztosított az érdeklődőnek és a szakembereknek, ahol úttörő kísérleti projektek bemutatásával, panelbeszélgetésekkel, előadásokkal és szakértői eszmecserékkel várták a látogatókat.

Gernot Döllner, a Volkswagen Csoport konszernstratégiáért felelős vezetője elmondta: „Az intelligens szállítási rendszerek kulcsfontosságú szerepet játszanak a „jövőálló” mobilitás megteremtésében a városokban és azokon túl. Ezek jelentik az előfeltételt a karbonsemleges, hálózatba kapcsolt, biztonságos és személyre szabható mobilitási megoldásokhoz és kulcsfontosságú elemei a Volkswagen Csoport Új Autó stratégiájának. Partnereinkkel közösen az emberek és áruk mozgását még hatékonyabb, fenntarhatóbb és kényelmesebb alapokra helyezzük.”

A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat

Autonóm fuvarmegosztás, mint a mobilitási forradalom motorja

A Volkswagen konszern számára az autonóm közledés egy kulcsfontosságú technológia, amely új mobilitási megoldásokat tesz lehetővé és az közúti közlekedés biztonságát növeli. A Volkswagen Haszonjárművek, a MOIA és az ARGO AI márkák jelenleg is egy - kísérleti projekt keretében megvalósuló - autonóm fuvarmegosztási rendszert tesztelnek Hamburgban, amely 2025-ben kerül majd sorozatgyártásba. Az ITS kongresszuson a MOIA egy interaktív szimuláció révén mutatta be, hogy egy nagy flottás autonóm fuvarmegosztás milyen hozzáadott értéket képvisel a mobilitási forradalomban.

Az ID.BUZZ AD 1:2 arányú modelljével a Volkswagen Haszonjárművek lehetővé tette a látogatók számára, hogy megtapasztalják a különböző felhasználási területeket, amelyeket az önvezető shuttle szolgáltatás a személyek és áruk mozgatása kapcsán kínál számukra. A MAN Truck & Bus és a Hamburgi kikötő (HHLA) a közös, „Hamburg TruckPilot” névre hallgató kísérleti projektjének eredményeit prezentálta. A partnerek a kikötő Altenwerder konténerterminálján azt szemléltették, hogy az önvezető teherautók valós körülmények közötti alkalmazása technológiai szempontból lehetséges és a logisztikai folyamatokba hatékonyan beépíthetők.

A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat

Információcsere a még biztonságosabb és hatékonyabb közlekedésért

A CARIAD a kongresszuson bepillantást engedett információalapú szolgáltatásaiba, amelyek hozzájárulnak a közlekedési biztonság és a folyamatos forgalom javításához. Már most lehetséges például, hogy a konszern autóiból származó anonim adatok segítségével az európai és egyesült államokbeli hatóságok az útkarbantartási feladatokat és a téli munkákat is optimalizálják. 2030-ig közel 40 millió konszernjármű lesz összeköttetésben a felhővel, megteremtve a biztonságos hozzáférés alapját az anonim jármű illetve környezeti adatokhoz. A Volkswagen szintén részt vesz az újonnan létrehozott Mobility Data Space közösségben, amely első esettanulmányait éppen az ITS kongresszuson mutatta be. Az adatmegosztó közösségen keresztül lehetővé válik, hogy vállalatok és szervezetek cseréljenek adatokat biztonságosan és önállóan annak érdekében, hogy innovatív mobilitási koncepciókat hozzanak létre.

Az elektromos autóknak a villamosenergia-hálózatba történő integrációja megtakarítást és szén-dioxid csökkenést hoz

Egy másik központi téma az elektromos mobilitásra történő folyamatos átállás volt. Az Elli ehhez egy, a járművet teljesen körbevevő energia ökoszisztémát hozott létre a fali töltőktől kezdve egészen a digitális szolgáltatásokig.

A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat

A konszern leányvállalata az ITS keretében azt is ismertette, hogy nagyfeszültségű akkumulátoraik révén az elektromos járművek miként válnak az energiarendszer részévé, mint mobil tárolóeszközök. Az energiarendszer átalakítása kapcsán az elektromos mobilitás vezető szerepét erősíti a kétirányú töltés is. Ennek során a megújuló energiaforrások önállóan állítanak elő energiát, amelyet az autó képes tárolni és igény szerint visszatölteni a ház rendszerébe. Így az ügyfelek nem csupán a villamosenergia-hálózattól válnak függetlenebbé, de pénzt is spórolnak és a szén-dioxid kibocsátás is csökken. A Volkswagen Csoport márkái ezt a technológiát várhatóan 2022-től alkalmazzák a moduláris elektromos platformra (MEB) épülő modelleknél.

Az együttműködés, mint az átállás sikerének egyik tényezője

A Volkswagen számára a városokkal, ipari partnerekkel és közintézményekkel való együttműködés alapvető fontosságú egy integrált, „jövőálló” közlekedési rendszer megteremtésénél. Hamburg városával a konszern már 2016 óta különösen szoros partneri kapcsolatban áll. Konkrét projektek megvalósítása mellett a Volkswagen támogatta Hamburg pályázatát az ITS világkongresszus idei megrendezésére. A konszern fő partnerként aktívan segítette az ITS szervezeti és tervezési munkáját és változatos programot kínált a kongresszusra kilátogatóknak.
Kulcsszavak: fejlesztés, önvezető autó, volkswagen
 
A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat Deciméter pontossággal irányíthatók a világ legnagyobb óceánjárói A Continental már a budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztő Központjában is megkezdte úttörő megoldásainak fejlesztését A Continental már a budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztő Központjában is megkezdte úttörő megoldásainak fejlesztését A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat A Continental már idén elkezdheti a pitypangból készülő gumiabroncsok tesztelését A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat Szoftverfrissítés segít a kigyulladó autókon A Volkswagen Csoport támogatja az intelligens mobilitási megoldásokat A Volkswagen Golf elnyerte az "Arany Kormánykerék" díjat
 
Megérkezett a vadonatúj Lexus LX

Megérkezett a vadonatúj Lexus LX

2021. október 19.
Minden idők legfejlettebb hajtásláncával és legigényesebb technológiáival, kibővített felszereltségi szintekkel, ám ismerős formavilággal érkezik a Lexus kemény terepeken is helytálló zászlóshajója.
Részletek

Megérkezett a vadonatúj Lexus LX

A Lexus viszonylag későn, 1995-ben mutatta be első szabadidőjárművét, a felső kategóriás LX-et. A modell méretéből és karakteréből adódóan soha nem tett szert akkora globális népszerűségre, mint például a nála egyébként nem sokkal rövidebb, de önhordó karosszériás Lexus RX. Ennek ellenére mindig is világszerte elismerték a Lexus LX kiemelkedő komfortját, gazdag felszereltségét és nem utolsósorban a műfajban egyedülálló, szuverén terepképességeit.

A modell legutóbbi szériájánál már csak kevés hiányzott ahhoz, hogy aszfalton és attól távol egyaránt tökéletesnek legyen mondható a modell viselkedése. A papírforma szerint a most bemutatott, negyedik generáció pótolhatja ezt a keveset – sőt, még rá is tesz néhány lapáttal.

Az újonc kiválóságának első és legfontosabb sarokköve a vadonatúj GA-F platform. A modern architektúra 195 kilogrammal csökkenti a modell tömegét az elődéhez képest, miközben 20 százalékkal merevebb, mint a korábban alkalmazott alváz, ez azonban csak a kezdet. Az elődből átemelt, de alapvetően áthangolt hátsó felfüggesztés és a friss fejlesztésű, kettős keresztlengőkaros első futómű a speciális geometriának és az optimalizált rugóknak köszönhetően terepen és közúton egyaránt szuverén adottságokat mutat. Javult a rezgéscsillapítás is, ami a stabilitásnak és a komfortnak egyaránt kedvez.

Az LX képességeit az eddigieknél tágabb tartományban állítható, aktív magasságszabályozású futómű, valamint adaptív lengéscsillapítás emelik még magasabb szintre. Az előbbi rendszer egyedülálló módon hidraulikus, pneumatikus és acélrugókat egyaránt alkalmaz, a gyors hasmagasság-szabályozást pedig az immár mindkét tengelyen alkalmazott, módosítható rugóráta teszi lehetővé.

Megérkezett a vadonatúj Lexus LX

A futómű magassága négy fokozatban állítható, az automatikus módosítás pedig immár a jármű terepen felvett pozícióját, azaz a hossz- és keresztirányú dőlését is figyelembe veszi. Ez a rendszer az adaptív lengéscsillapítással kombinálva rendkívül alkalmazkodóképessé teszi a felfüggesztést, amely városban, ösvényen vagy országúton egyaránt optimális adottságokat mutat. Ebből a hidraulikus helyett elektromos rásegítést alkalmazó, kormánymű és a hagyományos hidraulikus szervót elektronikus vezérléssel kombináló fékrendszer is kiveszi a részét: utóbbi különösen terepen biztosít finom, pontos adagolhatóságot.

Szintén az offroad alkalmasságot támogatja a továbbfejlesztett Multi-Terrain Select rendszer, amely hatféle terepprogramot kínál a vezetőnek: ennek hatása mostantól nem csak terepfokozatban (bekapcsolt felezővel), hanem normál, közútra alkalmas üzemmódban is érvényesül.

Ezt egészíti ki az öt lépcsőben állítható sebességű kúszóautomata, az ereszkedés-szabályozó rendszer, valamint a Multi-Terrain Monitor rendszer, amely négy kamera segítségével mutatja meg a vezetőnek a jármű környezetét, illetve – a márkánál első ízben – a jármű hasa, valamint az első, illetve a hátsó tengely alatti terepviszonyokat.

A terepszögek, a rézsű- és kapaszkodószög, valamint a 700 mm-es gázlómélység megegyezik az elődmodellével, míg a 2850 mm-es tengelytáv az első generáció óta változatlan. Vadonatúj ellenben a 22 colos keréktárcsa opciója (a szériakivitelek 18, illetve 20 colosak): ennél nagyobb kerekeket egyetlen más aktuális típusára sem szerel a Lexus.

Megérkezett a vadonatúj Lexus LX

Miközben a Lexus LX önazonossága szempontjából meghatározó a kiváló terepalkalmasság, az ügyfelek nagyobb arányban használják aszfalton az autót – ezért is volt olyan fontos a GA-F platform és az ahhoz kapcsolódó futóműfejlesztések bevezetése.

A közúti használat végletes aspektusait minden eddiginél hathatósabban támogatja a Lexus LX palettájának két vadonatúj felszereltségi szintje. Az F Sport nevéhez méltóan dinamikusabb vezetési élményt kínál, ami nem merül ki a látványos optikai megoldásokban (pl. fehér-piros belső színvilág) és exkluzív burkolatokban: ez a verzió határozott oldaltámasztású üléseket, módosított hangolású lengéscsillapítókat és menetstabilizáló rendszert, továbbá hátsó kanyarstabilizátort és Torsen rendszerű, részlegesen önzáró hátsó differenciálművet kapott.

Ennél is különlegesebb az Ultra Luxury felszereltségi szint. Ennek első utasülése messze előre tolható (az így elérhető maximális lábtér gigantikus 1,1 méter!), mögüle lábtartó hajtható ki, így ha a hátsó ülés támláját teljesen hátradöntjük (egészen 48 fokig!), a Lexus LS luxuslimuzint idéző, főúri kényelemben lehet részünk.

A hátsó ülések és fejtámlák finoman támasztják meg oldalról az utast, anélkül, hogy csorba esne a kiemelkedő komforton – és a speciális ülésszerkezetnek köszönhetően terepen közlekedve is háborítatlan a kényelem. A klímaberendezés a luxuskivitel esetén a mennyezetből is fújja a temperált levegőt, az ülések között érintőképernyős vezérlőfelület, valamint széles könyöklő található, amelynek felülete karcálló, öngyógyító kialakítást kapott, így akár rögtönzött íróasztalként is használható.

Megérkezett a vadonatúj Lexus LX

A Lexus márkát világszerte a prémium autóipar hibrid szakértőjeként tartják számon, az LX (legalábbis bevezetésekor) mégsem kínál benzin-elektromos hajtásláncot. A korábbi nyolchengeres motort egy ikerturbós V6-os (V35A-FTS) váltja. A 3,5 literes erőforrás legnagyobb teljesítménye 415 LE, maximális forgatónyomatéka 650 Nm. A sebességváltó tízfokozatú automata, amelynek hidrodinamikus nyomatékváltója finom elindulást biztosít álló helyzetből, míg a szinte a teljes fodulatszám-tartományban aktiválható áthidalás közvetlen gázreakciókat, kiszámítható vezethetőséget eredményez.

A Lexus LX utastere eddig is közelebb állt egy luxusautóéhoz, mint egy terepjáróéhoz, mostantól pedig még erőteljesebben érvényesül az ultraprémium hatás. Noha a fedélzeti rendszerek vezérlésére elsődlegesen a fejlett beszédfelismerő rendszer szolgál, a műszefalat a Lexusnál első ízben alkalmazott kettős érintőképernyő uralja: a 12,3 colos felső multimédiás monitor alatt egy 7 colos felület szolgál a klímaberendezés, valamint a különböző terepfunkciók kiegészítő információinak megjelenítésére. Magától értetődő a teljes körű okostelefon-integráció, a navigációs rendszer felhő alapú (de offline is működik), a szoftverek pedig vezeték nélkül frissíthetők.

Noha a mai ügyfelek mindennél többre értékelik a fent vázolt multimédiás szolgáltatásokat, a Lexus arra is ügyelt, hogy a biztonsági és vezetőtámogató technológiák terén a lehető legfejlettebb tartalmakat nyújtsa.

Megérkezett a vadonatúj Lexus LX

A Lexus Safety System + 2.5 minden eddiginél pontosabb akadályfelismerést és -elkerülést tesz lehetővé, a jármű adaptív tempomatja képes a teljes megállásra, majd újraindulásra, a sávban tartó funkció szelektív kormányrásegítéssel támogatja a megfelelő manőver végrehajtását, és természetesen a táblafelismerő funkció sem hiányozhat.

Tudatosan a végére hagytuk a formatervet, hiszen az LX a mélyreható változások ellenére teljességgel felismerhető maradt. A hátrébb költöztetett A-oszlop és az orsó alakú hátsó tetőoszlop a nagyméretű kerekekkel együtt zömök, erőteljes sziluettet rajzolnak. Markáns az orsó alakú hűtőmaszk új, lebegni látszó rácsozata: a szellősen elhelyezett rostélyok között (valamint az oldalsó bevezető nyílásokon át) bőségesen áramlik a hűtőlevegő.

A fényszórók a megszokott séma újraértelmezéseként a Lexus luxusszedánjaival teremtenek kapcsolatot, az autó hátsó részét pedig a szintén vadonatúj Lexus NX szabadidőjárművön bemutatott felirat uralja.

 
Kulcsszavak: bemutató, lexus, Lexus LX, új modell
 
Bemutatkozik a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell Bemutatkozik a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell Bemutatkozik a sorozatgyártásra kész Ford Kuga Vignale Bemutatkozik a sorozatgyártásra kész Ford Kuga Vignale A Honda Civic Type R nyert a német Sport Auto magazin szavazásán A Honda Civic Type R nyert a német Sport Auto magazin szavazásán Megérkezett a vadonatúj Lexus LX Skoda utazó családi park Amerika réme: az új Nissan Titan Amerika réme: az új Nissan Titan
 
Megérkezett az új Discovery Metropolitan Edition

Megérkezett az új Discovery Metropolitan Edition

2021. október 19.
A Land Rover Discovery új, limitált kiadása vonzóbb, mint valaha. A Metropolitan Edition kivitel modern technológiák széles választékával teszi még kényelmesebbé, még praktikusabbá a Land Rover hétszemélyes családi szabadidőjárművét.
Részletek

Megérkezett az új Discovery Metropolitan Edition

A Discovery család csúcsmodelljeként az új Metropolitan Edition egyedi külső optikai részletekkel és bőséges alapfelszereltséggel nyűgözi le ügyfeleit.

Az új Metropolitan Edition a Discovery család legjavát nyújtja. Alapját a Bright Atlas kivitelű hűtőmaszkkal és Discovery felirattal büszkélkedő, karakteres R-Dynamic HSE kivitel adja. Ehhez társulnak a Hakuba Silver árnyalatú alsó lökhárító-betétek, a 22 colos, Gloss Grey részletekkel díszített, Diamond Turned kidolgozású könnyűfém keréktárcsák, a fekete Land Rover féknyergek, a sötétített ablaküvegek, valamint a nyitható panoráma napfénytető.

Az alapfelszereltséghez tartozik a head-up display és a fűthető kormánykerék, a vezeték nélküli telefontöltő és az elülső hűtőrekesz, valamint a négyzónás klímaberendezés. Az utasteret Titanium Mesh dekorelemek díszítik.

Megérkezett az új Discovery Metropolitan Edition

Ami a modellkínálat további tagjait illeti, az R-Dynamic kivitel mostantól alapkivitelben kínálja a Gloss Black árnyalatú fekete kontraszt tetőt. A Discovery változatlanul kategóriájának legjobb közúti- és terepképességekkel rendelkező, legsokoldalúbb képviselője, amely felülmúlhatatlan 3500 kg-ot képes vontatni, míg a bonyolult tolatási manőverek végrehajtásában fejlett utánfutó tolatásvezérlő rendszer segíti a vezetőt.

A Discovery modellcsaládhoz is megrendelhető a Land Rover fejlett utastéri levegőtisztító rendszere PM2.5 szűrővel, amely folyamatosan ellenőrzi a beltéri levegő minőségét, és az egészségesebb környezet érdekében kiszűri abból a káros részecskéket.

Megérkezett az új Discovery Metropolitan Edition
Kulcsszavak: bemutató, Discovery, Land Rover, új modell
 
A Mokka X és a Crossland X után az Opel-X-család harmadik tagja A Mokka X és a Crossland X után az Opel-X-család harmadik tagja Megérkezett az új Discovery Metropolitan Edition A Hyundai bemutatta az új i30 modellkínálatát Sportos kombi - Renault Megane Grandtour Sportos kombi - Renault Megane Grandtour Nyilvánosságra hozta a Jazz következő generációjáról készült első képeket a Honda Nyilvánosságra hozta a Jazz következő generációjáról készült első képeket a Honda Bemutatkozik az új Land Rover Discovery Bemutatkozik az új Land Rover Discovery
 

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 91 - 100