Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 91 - 100
Hatvan év a MINI bűvkörében – a stílusikon életútjának exkluzív mérföldkövei

Hatvan év a MINI bűvkörében – a stílusikon életútjának exkluzív mérföldkövei

2019. szeptember 06.
A klasszikus Mini már egészen a kezdetektől a társadalmi élet aktív, meghatározó szereplője volt: a Királyi Család tagjai, rajongott filmsztárok, világhírű zenészek és stílusteremtő hírességek egytől egyig a brit kisautó hatása alá kerültek. Hatvanadik születésnapját a MINI egy hamisítatlan stílusikonnal is megünnepli.
Részletek

Hatvan év a MINI bűvkörében – a stílusikon életútjának exkluzív mérföldkövei

John Lennon az utakon, Peter Sellers a filmvásznon vezette, a Queen pedig a Windsori kastély parkját szelte vele keresztül: a hatvan évvel ezelőtt bemutatott klasszikus Mini rajongótáborát számtalan híresség erősíti. Egyedi kialakítása, meglepően tágas helykínálata és agilis vezethetősége egy csapásra ajtót nyitott a forradalmi kisautónak a társadalom legfelsőbb körébe, kiváltképp otthonában, Nagy-Britanniában. Számos exkluzív fénykép tanúsítja, hogy világhírű zenészek, ünnepelt filmsztárok és stílusteremtő divatikonok választották kedvenc közlekedési eszközüknek a klasszikus Minit, amely így kora meghatározó legendájává vált.

Fennállása hatvanadik évfordulóján a MINI kivételesen exkluzív modellekkel emlékezik meg a dicső múltról: a háromajtós MINI és az ötajtós MINI műszaki alapjaira megálmodott MINI 60 Years Edition sikeres piaci bevezetése után most ismét a klasszikus Mini kerül előtérbe. A mámorító ’60-as évek hangulatát egy ízlésesen felújított, egyetlen példányban elkészített, különlegesen klasszikus Mini idézi fel, a MINI 60 Years Lifestyle Kollekció darabjait meghatározó színes csíkokkal megfűszerezve.

A világszerte ismert hírességek a brit prémiummárka 2001-es felélesztése után is azonnal rátaláltak a modern MINI által kínált hamisítatlan vezetési élményre, amely minden tekintetben az elődje által kijelölt úton haladt tovább.

Hatvan év a MINI bűvkörében – a stílusikon életútjának exkluzív mérföldkövei

A prémium szegmens első kompaktjaként a MINI azon nyomban iránymutató modellé érett, szokatlan járműkoncepciója pedig nem csupán filmkészítőket, de zenészeket, divattervezőket és más művészeti ágak neves képviselőit is megihlette. Osztatlan népszerűségével, extravagáns karakterét nyomatékosító újításaival és lélegzetelállító vezetési élményével a MINI számos hollywoodi alkotásban feltűnt, amelyet követően a fény, a csillogás és a pompa világában jártas társadalmi réteg privát garázsaiba is beparkolt.

A Királyi Családnak Lord Snowdon mutatta be a klasszikus Minit

A klasszikus Mini idejekorán beindult londoni sikertörténetében hatalmas szerepet játszott a Királyi Család egyik tagja, Lord Snowdon – fényképész, tervező, a Minit megálmodó Alec Issigonis barátja és Margit grófné férje –, aki az elsők között vásárolta meg a klasszikus Minit. Egy 1965-ben készült családi portré, amelyen Lord Snowdon Margit grófnéval és fiukkal, Daviddel látható, a Minivel megtett londoni utazásokat ábrázolja.

Lord Snowdonnak köszönhetően a klasszikus Mini előtt már az 1960-as évek elején út nyílt a Királyi Család hétvégi rezidenciájára: sógornőjét, II. Erzsébet királynőt Alec Issigonis autóztathatta át a Windsori kastély parkján. A kisautó számára ez felért egy lovaggá ütéssel – amellyel a legmagasabb királyi kitüntetésként kilenc évvel később a klasszikus Mini tervezőjét is elismerték.

A The Beatles, a The Monkees, a Beach Boys, Spencer Davis, Mick Jagger, Eric Clapton és David Bowie: a Mini mindegyikük számára telitalálat volt

Az elkövetkező években a Mini nem csupán Londonban, de a divatvilágban és a zenei szcénában is bebiztosította helyét. Nemzetközi hírnevét nem utolsósorban a The Beatles tagjaitól kapott rajongásnak köszönheti.

Hatvan év a MINI bűvkörében – a stílusikon életútjának exkluzív mérföldkövei

John Lennon 1964-ben úgy rendelt magának egy klasszikus Minit, hogy még vezetői engedélye sem volt. A legendás dobos, Ringo Starr történelmi fényképeken pózolt az 1964-es Monte Carlo Ralin indult egyik Mini Cooper S modellel, Paul McCartney garázsába pedig 1967-ben egy privát Mini is beparkolt. George Harrison gitáros egy Mini de Ville büszke tulajdonosa volt: a különleges modell a híres karosszériaépítő, Radford finomhangolási munkásságát dicsérte. Amikor 1967-ben a The Beatles a Kent megyei West Malling repülőtéren forgatta a „Magical Mystery Tour” című album dokumentumfilmjének egy részletét, John Lennon egy pszichedelikus színekbe öltöztetett Minivel száguldott keresztül a kifutópályán.

A klasszikus Minit övező rajongás évtizedeken át töretlen volt a világhírű zenészek körében, és idővel ez a Brit-szigeteken is túlnőtt: a márka globális népszerűségére tengerentúli popegyüttesek és rockbandák is felfigyeltek. 1966-ban a nemzetközi turnéra induló Beach Boys Nagy-Britanniában egy Mini Moke előtt pózolt, a kaliforniai együttesről készült egyedi fénykép pedig bejárta a világot – a Mini márkanevével együtt. Az egyesült államokbeli The Monkees is ekkortájt érkezett fel pályafutása csúcsára. Az énekes-gitáros Michael Nesmith-ről és barátnőjéről, Phyllis-ről egy klasszikus Miniben is készült közös fénykép, amint az elhúzható tetőn keresztül pózolnak a kamerának. George Harrisonhoz hasonlóan Michael Nesmith is magáénak tudhatott egy exkluzív, Radford keze által egyedivé varázsolt Mini Cooper S modellt, amely nem csupán elhúzható tetővel, de 100 lóerős motorral és fából készült műszerfallal is büszkélkedett.

Hatvan év a MINI bűvkörében – a stílusikon életútjának exkluzív mérföldkövei

A Londonban született zenészt, David Bowie-t nem csupán a klasszikus Mini vezethetősége, de parkolási képessége is lenyűgözte. A legenda meggyőződéssel vallotta, hogy a nagyvárosi közlekedésre nincs a Mininél alkalmasabb eszköz. 1999-ben, a kisautó negyvenedik születésnapja alkalmából Bowie egy egyedi klasszikus Minit álmodott valóra, amely tökéletesen tükrözte környezetét – mint egy ezüstből készült, ragyogó brit teáskanna. 1994-ben Nina Hagen német énekesnőt szintén egy Mini Cooper oldalán fényképezte a Paris Match magazin a francia fővárosban.

Négykerekű főszereplő: a filmsztárnak született klasszikus Mini

Hol díszletként, hol főszerepben: a klasszikus Mini immár hat évtizede visszatérő vendég a televíziók képernyőjén és a filmvásznon. A négykerekű egyéniség 1966-ban vállalta el első szerepét a „Nagyítás” („Blow Up”) című moziban, majd a „Kaleidoscope” című krimiben, amelyben az akkor még szerényebb ismeretségű Warren Beatty játszotta a főszerepet. A Brigitte Bardot nevével fémjelzett „A Coeur Joie” című alkotást ugyancsak 1966-ban tűzték műsorra: a filmben divatmodellek élvezik a Mini Cooper kvalitásait. A francia színésznő magánéletében is szoros kapcsolatot ápol a brit kisautóval, amelyet egy 1980-ban készült fényképsorozat is kiválóan igazol: ezeken Bardot kutyái társaságában látható egy Mini Moke modellben.

A „The Bionic Woman” című televíziós sorozat az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában is kitörő népszerűségnek örvendett. 1976-ban a sorozat főszereplője, Lindsay Wagner színésznő egy klasszikus Minivel pózolt Londonban: a gépkocsit egy fém kerettel emelték fel, a fényképeken mégis úgy tűnt, hogy a színésznő egy kézzel tartja az autót a levegőben – ahogyan sorozatbéli, szuperképességekkel megáldott karaktere is tenné.

Hatvan év a MINI bűvkörében – a stílusikon életútjának exkluzív mérföldkövei

A klasszikus Mini Blake Edwards filmrendező és Peter Sellers brit színész párosának köszönhetően is hasonlóan szokatlan és humoros jelenetekben tűnt fel: Edwards és Sellers a „Rózsaszín párduc” („The Pink Panther”) folytatásaként készítette el a „Felügyelő életveszélyben” című filmet („A Shot in the Dark”), amelyben a brit színész Clouseau felügyelő bőrébe bújva ült be egy felettébb szokatlan Mini Cooper volánja mögé. Peter Sellers a magánéletben is imádta a klasszikus Mini extravagáns változatait, utóbbi szerepével is ez irányú rajongását támasztotta alá: a filmben használt Mini de Ville ugyancsak Radford munkáját dicsérte, végig fonott mintázattal az oldalelemeken. Az évek során Peter Sellers tucatnyi egyedileg átalakított klasszikus Mini büszke tulajdonosa volt, többek között egy olyané, amellyel egykori feleségét, Britt Eklandot köszöntötte fel 1965-ben, a Radford londoni bemutatótermében, egy óriási születésnapi tortába rejtve.

A klasszikus Mini leglátványosabb szerepét minden bizonnyal az 1969-ben bemutatott „Olasz meló” („The Italian Job”) tartogatta, amelyben a Michael Caine alakította Charlie Croker és bandája a fürge kisautók volánjánál hajszol több mázsányi aranyat Torinóban. A film négykerekű főszerepét három Mini Cooper játssza – egy piros, egy fehér és egy kék –, amelyek csomagterét a szereplők dugig tömik arannyal, hogy csatornaalagúton, parkokon és kereszteződéseken át tempózzanak velük keresztül a városon. Harmincnégy esztendővel később az „Olasz meló” ismét megérkezett a mozikba, immár Charlize Theron, Jason Statham és Mark Wahlberg főszereplésével. A 2003-as alkotás még tempósabb és még látványosabb jeleneteket hozott, a négykerekű főszerepekre pedig – természetesen – az új MINI Cooper S modelleket választották. Az akciódús jeleneteknek ezúttal Los Angeles utcái adták a hátteret.

Hatvan év a MINI bűvkörében – a stílusikon életútjának exkluzív mérföldkövei

Egyenes út a divatvilágba

Az 1960-as évek Londonjában nem csupán a zenei szcénában, de a divat világában is új irányzatok kaptak szárnyra – a klasszikus Mini pedig mindig a középpontban volt. Lesley Hornby színésznő – közismertebb nevén Twiggy – egy klasszikus Mini volánjánál szerezte meg vezetői engedélyét 1968-ban.

Mary Quant, a miniszoknya feltalálója kora meghatározó divattervezőjeként tevékenykedett, munkáihoz pedig nagymértékben merített ihletet a klasszikus Miniből. Röviddel vezetői engedélye megszerzése után egy fekete Minit vásárolt magának, amelyet később egyedi dizájn szerint öltöztetett fel – többek között fekete-fehér csíkos üléshuzatokkal. A brit tervező az új MINI-re is rajongással tekint. „Divatos, vidám, mosolygós autó” – mondta róla.

Az 1990-es évek végén Paul Smith, Nagy-Britannia egyik leghíresebb divattervezője elkészítette a klasszikus Mini speciális limitált szériáját. Az antracit-árnyalatú könnyűfém keréktárcsákat saját keverésű kék karosszériafényezéssel dobta fel. A márka negyvenedik születésnapjára Smith a klasszikus Mini egyedi verzióját is megálmodta, amely a limitált szériához hasonló népszerűségnek örvendett: a jubileumi modell jellegzetes, többszínű csíkozást viselt.

Kulcsszavak: évforduló, járműipar, Mini
 
A Volvo bemutatja a Külső védelmi légzsák-rendszert A Volvo bemutatja a Külső védelmi légzsák-rendszert Brexit - Világszerte 2,8 millióval csökkenhetnek az autóeladások 2018-ig Brexit - Világszerte 2,8 millióval csökkenhetnek az autóeladások 2018-ig Kínaiak mentik meg a londoni taxikat Kínaiak mentik meg a londoni taxikat A Volvo Cars technológiai startupokra fókuszáló befektetési alapot hozott létre A Volvo Cars technológiai startupokra fókuszáló befektetési alapot hozott létre Többéves tesztelés az első osztályú városi közlekedés mögött Többéves tesztelés az első osztályú városi közlekedés mögött
 
A SHARE NOW autómegosztó szolgáltatás kétszeresére növeli Münchenben tisztán elektromos meghajtású járműflottáját

A SHARE NOW autómegosztó szolgáltatás kétszeresére növeli Münchenben tisztán elektromos meghajtású járműflottáját

2019. szeptember 06.
2019 végére a BMW Group és a Daimler AG közös vállalkozásaként működtetett SHARE NOW autómegosztó szolgáltatás 1 100 új járműtöltő ponttal és 200 darab zéró emissziójú gépkocsival ad lendületet Münchenben a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitás térnyerésének.
Részletek

A SHARE NOW autómegosztó szolgáltatás kétszeresére növeli Münchenben tisztán elektromos meghajtású járműflottáját

München egészségügyi- és környezetvédelmi minisztériuma, a BMW Group és a SHARE NOW autómegosztó szolgáltatás közösen ad újabb lendületet a Bajorország fővárosában elérhető elektromos mobilitás térnyerésének. Az együttműködés kibővítését egy 2019. szeptember 3-án kelt egyetértési memorandum foglalja keretbe, mialatt a BMW Group és a Daimler AG közös vállalkozásaként ez év elején útnak indított SHARE NOW autómegosztó szolgáltatás jelentős mértékben növeli tisztán elektromos meghajtású járműflottáját: 2019 végére a SHARE NOW ügyfelei számára összesen 200 darab BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt válik elérhetővé München utcáin.

Az iránymutató fejlesztések célja, hogy a müncheni levegő tisztaságának javítása érdekében felgyorsítsák a hosszú távon fenntartható mobilitás térnyerését. 2020-ra München a már meglévő 460 közterületi járműtöltő oszlop mellé további 550 darabot létesít, a jelenleg elérhető 920 járműtöltő ponthoz így hamarosan további 1 100 társul. Jövő év végéig ezeket plusz 1 655 járműtöltő ponttal egészítik ki, amelyek lakóházak aljában, köztereken és parkolókban várják majd a SHARE NOW autómegosztó szolgáltatás ügyfeleit, miközben privát szolgáltatók további több mint 400 járműtöltő pont telepítését tervezik München közterületein.

München és a BMW Group irányt mutat a mobilitás jövőjébe

„Városunkban a hosszú távon fenntartható mobilitásra való átállás kulcsa az elektromos mobilitásban rejlik. A légszennyezettség visszaszorítása, az emberek egészségének védelme és az éghajlatváltozás lassítása érdekében, ahol csak lehet, károsanyag-kibocsátástól mentes járművekkel kell közlekednünk.

A SHARE NOW autómegosztó szolgáltatás kétszeresére növeli Münchenben tisztán elektromos meghajtású járműflottáját

Csak így érhetjük el környezetvédelmi céljainkat. A hosszú távon fenntartható mobilitásra való átállás terén mindeközben a hálózatról tölthető autók élhető megoszthatósága és a tömegközlekedés kiterjesztése is kulcsfontosságú kérdés. Csak e kettő harmonikus egyesítésével lehet csökkenteni a lakosság sajátautó-igényét úgy, hogy megőrizzük mobilitási szabadságunkat. Mindig is azt vallottam, hogy nem szigorításokkal és tiltásokkal kell utat mutatni az embereknek, hanem kreatív lehetőségeket kell kínálni arra, hogy megváltoztassák szokásaikat. Ezért is támogatjuk annyira a zéró emissziójú elektromos mobilitás térnyerését” – fogalmazott Stephanie Jacobs, München környezetvédelmi biztosa.

„A modellpaletta elektromos meghajtással történő fejlesztése központi stratégiai cél a BMW Group számára, így az eredetileg tervezettnél két évvel korábban, már 2023-ra huszonöt tagúra bővítjük fel hálózatról tölthető portfóliónkat. Meghatározó piaci szereplőként látjuk magunkat a nagyvárosokat gyötrő jövőbeni kihívások megoldása terén, a müncheni egészségügyi- és környezetvédelmi minisztériummal kidolgozott együttműködéshez hasonló, iránymutató partnerségek pedig stratégiai szempontból is kimagasló jelentőségűek. A SHARE NOW autómegosztó szolgáltatás tisztán elektromos meghajtású járműflottájának négy hónapon belül véghezvitt megduplázása csupán az első lépés. Készen állunk a folytatásra” – tette hozzá Peter Schwarzenbauer, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként a vállalatcsoport elektromos mobilitásra koncentráló stratégiai döntéseit koordinálja.

A SHARE NOW autómegosztó szolgáltatás tisztán elektromos meghajtású járműflottájának megkétszerezése
A müncheni egészségügyi- és környezetvédelmi minisztériummal megkötött iránymutató együttműködés jegyében a BMW Group az idei esztendő végéig 200 darabra növeli a SHARE NOW autómegosztó szolgáltatás járműflottájában elérhető BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktok számát, amely a jelenlegi 85 modellhez viszonyítva több mint kétszeres növekedés.

A SHARE NOW autómegosztó szolgáltatás kétszeresére növeli Münchenben tisztán elektromos meghajtású járműflottáját

Az új modellek egymás után, fokozatosan állnak munkába München utcáin, miközben a bajor prémiumgyártó a korábban használt 85 darab BMW i3 modellt is a legújabb nemzedék tagjaira cseréli. Az újdonságok a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 260 kilométernyi tisztán elektromos hatótávolságot garantálnak.

 „A SHARE NOW az elektromos mobilitás úttörője. Célunk, hogy Európában elérhető járműflottánk egynegyedét már az idei év végére tisztán elektromos meghajtású gépkocsik alkossák – jelenleg 20 százalékon állunk e téren. A müncheni városvezetéssel aláírt együttműködésünk kiválóan példázza, hogy micsoda lehetőségeket rejt magában, ha a nagyvállalatok és a kormányzati döntéshozók közös célokat fogalmaznak meg” – mondta Olivier Reppert, a SHARE NOW autómegosztó szolgáltatás vezérigazgatója.

München lakosai az együttműködés egyértelmű nyertesei

Bajorország fővárosában már több mint százezer embernek van tisztán elektromos meghajtású modellel átélt, kézzelfogható tapasztalata. 2018-ban egy széles körben elvégzett felmérés járta körbe a müncheni lakosság elektromos mobilitás irányába tanúsított érdeklődésének kérdését, amelynek eredményeként rámutatott, hogy a lakosság 79 százaléka inkább választana tisztán elektromos meghajtású gépkocsit a belsőégésű erőforrással szerelt modellek helyett, ha legalább ugyanakkora hatótávolsággal bírnának. Az elektromos mobilitás népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint a Münchenben elérhető SHARE NOW autómegosztó szolgáltatás statisztikája: az itteni ügyfelek csak a tavalyi évben több mint 1,5 millió kilométert tettek meg a tisztán elektromos meghajtású járműflotta tagjaival.

Kulcsszavak: autómegosztó, BMW Group, DriveNow
 
A BMW két kategóriagyőzelemmel és további hat dobogós helyezéssel indítja az újévet A BMW két kategóriagyőzelemmel és további hat dobogós helyezéssel indítja az újévet Kiváló 2017-es esztendőt zár a BMW Kiváló 2017-es esztendőt zár a BMW Bemutatkozik a MINI VISION NEXT 100 és a Rolls-Royce VISION NEXT 100 tanulmányautó Bemutatkozik a MINI VISION NEXT 100 és a Rolls-Royce VISION NEXT 100 tanulmányautó Rekord magasan zárt a BMW Group októberi értékesítési mutatója Rekord magasan zárt a BMW Group októberi értékesítési mutatója Az összes jövőbeni BMW és MINI modell megkapja az új BMW i3s innovatív kipörgésgátló rendszerét Az összes jövőbeni BMW és MINI modell megkapja az új BMW i3s innovatív kipörgésgátló rendszerét
 
A Volkswagen Innovatív Twindosing technikája csökkenti mintegy 80 százalékkal a nitrogén-oxidok (NOx) emisszióját

A Volkswagen Innovatív Twindosing technikája csökkenti mintegy 80 százalékkal a nitrogén-oxidok (NOx) emisszióját

2019. szeptember 06.
2018 óta a Volkswagen dízelmotoros modelljei kizárólag a szelektív katalitikus redukció (Selective Catalytic Reduction; SCR) elvén működő kipufogógáz-utánkezelő rendszerrel készülnek, amely jelentősen mérsékli a kipufogógáz nitrogén-oxid-tartalmát.
Részletek

A Volkswagen Innovatív Twindosing technikája csökkenti mintegy 80 százalékkal a nitrogén-oxidok (NOx) emisszióját

A Volkswagen most az SCR-rendszerek következő fejlesztési szintjeként bemutatta az úgynevezett kettős adagolás (Twindosing) technikáját, amely két egymás mögött elrendezett SCR-katalizátor elé fecskendezi be az AdBlue adalékanyagot. Az új eljárást jelenleg a 110 kW (150 LE) teljesítményű Passat 2.0 TDI Evo modellben alkalmazzák, amely így már most rendelkezik a jövőbeni Euro 6d kipufogógáz-szabvány előírásainak teljesítéséhez szükséges műszaki feltételekkel.

Amint a Volkswagen típusengedélyekhez végzett valós üzemi körülmények közötti (RDE) mérések igazolták, a kettős adagolás (Twindosing) technikájával működő új 2.0 TDI Evo motorokkal mintegy 80 százalékkal csökkenthető a nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátása az adott modellek korábbi generációjához viszonyítva.

A Volkswagen fokozatosan minden 2.0 TDI Evo erőforrással szerelt modelljében bevezeti az új technikát, s a jelenleg a Passat sorozatban kínált 110 kW (150 LE) teljesítményű 2.0 TDI Evo aggregát után – hasonló formában – a rövidesen világpremierjét ünneplő új Golf minden TDI-változatában is a Twindosing megoldását alkalmazza majd.

A kettős adagolás (Twindosing) eljárásához egy második SCR-katalizátor is szükséges, amely a jármű padlózata alatt kap helyet. A motortól mért nagyobb távolság következtében a kipufogógáz hőmérséklete mintegy 100 Celsius fokkal alakul alacsonyabban a második katalizátor előtt, ami még szélesebb „ablakot” biztosít a kipufogógáz utánkezelésére, s a teljes rendszer még 500 Celsius fok motorközeli kipufogógáz-hőmérséklet esetén is igen magas átalakítási arányt érhet el. Az SCR-rendszer mögött utókatalizátor akadályozza meg a felesleges ammónia kijutását.

A Volkswagen Innovatív Twindosing technikája csökkenti mintegy 80 százalékkal a nitrogén-oxidok (NOx) emisszióját

Az innovatív Twindosing eljárás a dízelmotorok egy konstrukciójukból adódó hátrányát egyenlíti ki. Noha a korszerű dízelerőforrásokat üzemanyaguk nagyobb energiasűrűsége és égésfolyamatuk magasabb hatásfoka eredményeképpen a benzinüzeműekénél kisebb szén-dioxid-kibocsátás jellemzi, a dízelmotorok különleges követelményeket is támasztanak, az égés ugyanis itt jelentős légfelesleg mellett zajlik. A levegő pedig nagyrészt nitrogénből áll, ami az égésfolyamat során reakcióba lép az oxigénnel – és nitrogén-oxidok keletkeznek.

A dízelmotorban képződő nitrogén-oxidok mennyiségének mérséklésére ammóniát alkalmaznak, amit vizes karbamidoldat (az AdBlue adalékanyag) formájában adagolómodul segítségével az SCR-katalizátor előtt fecskendeznek a kipufogógázba. Az oldat itt elpárolog, a karbamid pedig elbomlik és a vízgőzzel reagálva ammóniát (NH3) alkot, ami azután az SCR-katalizátor speciális bevonatán a nitrogén-oxidokkal (NOx) lép reakcióba, amelynek eredménye víz és a levegő fő alkotóeleme, az ártalmatlan nitrogén (N2).

A jelenleg használatos kipufogógáz-utánkezelő rendszerekben az SCR-katalizátor a motor közelében, a turbófeltöltő, az el nem égett szénhidrogének alakítását végző dízel oxidációs katalizátor és a hangtompító csöve felé vezető rugalmas összekötőelem között helyezkedik el. Az SCR-bevonatot a dízel részecskeszűrő méhsejtmintázatú szerkezetére hordják fel, így egy alkatrész több funkciót is elláthat.

A motorközeli elrendezéssel hidegindítást követően gyorsan elérhető a magas átalakítási arányhoz szükséges kipufogógáz-hőmérséklet, amelynek 90 százalék feletti átalakítási arányhoz tartozó, ideális tartománya 220 és 350 Celsius fok között húzódik. Ezen üzemi feltételek számos szituációban teljesülnek.

A kettős adagolás (Twindosing) eljárásának köszönhetően azonban immár 350 Celsius fok felett sem esik vissza az átalakítási arány. Ilyen magas hőmérsékletek például a gyors autópályaszakaszokon, tartósan magas fordulatszámnál vagy hegymenetben, mindenekelőtt teljesen kiterhelt jármű esetében vagy vontatási üzemben fordulnak elő.

Kulcsszavak: autógyár, dízelmotor, fejlesztés, volkswagen
 
Önműködő és egymással kommunikáló Toyoták és Lexusok jöhetnek? Önműködő és egymással kommunikáló Toyoták és Lexusok jöhetnek? Megugrottak az autóeladások Kínában Megugrottak az autóeladások Kínában A nehéz piaci körülmények ellenére is stabilan fejlődött a Volkswagen Csoport üzletmenete 2014 első félévében A nehéz piaci körülmények ellenére is stabilan fejlődött a Volkswagen Csoport üzletmenete 2014 első félévében A háromszoros Forma 1-es világbajnok lett az Infiniti teljesítményért felelős igazgatója A háromszoros Forma 1-es világbajnok lett az Infiniti teljesítményért felelős igazgatója A Hyundai Tucson és Sonata modellek elnyerték az IIHS ´Legbiztonságosabb autó +´ minősítését A Hyundai Tucson és Sonata modellek elnyerték az IIHS ´Legbiztonságosabb autó +´ minősítését
 
Tíz ország 24 óra alatt: útra kelt az Audi e-tron

Tíz ország 24 óra alatt: útra kelt az Audi e-tron

2019. szeptember 05.
Szlovéniából egészen Hollandiáig: 1600 kilométert felölelő hosszú távú teszten az Audi e-tron. Hatótáv, hatékonyság, teljesítmény és kényelem: az Audi e-tron erősségei.
Részletek



Tíz ország 24 óra alatt: útra kelt az Audi e-tron

Tíz európai ország 24 óra alatt: az Audi e-tron (kombinált elektromosáram fogyasztás kWh/100 km: 26,4 – 22,9 (WLTP ciklus szerint); 24,6 – 23,7 (NEDC ciklus szerint), CO2 kibocsátás g/km: 0 (kombinált)) figyelemreméltó módon mutatta be nagy hatótávját. Augusztus 20-án kilenc újságíró vette a nyakába Európát és tette meg a több, mint 1 600 kilométer hosszú utat a szlovéniai Bledi-tótól egészen a hollandiai Amszterdamig. Az elektromos SUV modell nagy hatótávja és rövid töltési ideje igazán ellenállhatatlan ajánlatnak bizonyult. Az ehhez társuló erőteljes hajtás és kényelmes belső tér pedig valódi prémium élménnyé varázsolta az elektromos autóval való kirándulást.

A Bledi-tó idilli környezetben, a Pokljuka-fennsík szélén fekszik Szlovénia északi részén. Innen rajtolt el különleges útjára három Audi e-tron 55 quattro modell, fedélzetén autónként három újságíróval. 24 óra leforgása alatt 10 európai országot érintve tettek meg több, mint 1 600 kilométert Ausztrián, Olaszországon, Lichtensteinen, Svájcon, Franciaországon, Németországon, Luxemburgon és Belgiumon át egészen a hollandiai Amszterdamig. A lehető legváltozatosabb földrajzi viszonyok között teljesített szakaszokon az Audi e-tron megmutatta, milyen kényelmes, dinamikus a hosszú távú utazás a négykarikás márka első elektromos autójában.

Tíz ország 24 óra alatt: útra kelt az Audi e-tron

Az Audi e-tron a mobilitás új korszakának kezdetén lépett színre és megjelenése igen határozott ígérettel társul. „Elektromos SUV modellünk kifogástalan autó a hosszútávú utak megtételére, hiszen tökéletesen egyesíti az utazási kényelem legmagasabb szintjét a teljesítménnyel és hatékonysággal.” – véli Hans-Joachim Rothenpieler, az Audi igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Az újságírók túráján láthattuk, hogy a hatótávolság mellett az akár 150 kW töltési teljesítményt garantáló gyorstöltési lehetőség is kulcsfontosságú jellemző.”

Időt spórol: gyorstöltés akár 150 kW töltési teljesítménnyel

Az egyenáramú (DC) gyorstöltő állomásoknak köszönhetően az Audi e-tron lítium-ion akkumulátora nem egészen 30 perc alatt eléri töltési kapacitásának 80 százalékát, amely a hosszú szakaszokon jelentős időmegtakarítást jelent. A nagy töltési teljesítmény alapja egy összetett hőkezelési rendszer, amely a hosszú akkumulátor élettartam mellett biztosítja a folyamatos és kiemelkedő teljesítményt, akár nagyobb terhelés esetén is. Mind a hét útba ejtett töltőállomás – Karintiában, Dél-Tirolban, Voralbergben, Zürich kantonban, Breisgau területén, az Eifel hegységben és Liége mellett – ebbe a típusba tartozó gyorstöltő állomás volt.

Mindegyik állomás az Audi e-tron Charging Service (Audi e-tron Töltési Szolgáltatás) részeként működik, csakúgy, mint azok az váltóáramú (AC) töltőállomások, ahol az Audi e-tron töltése akár 11 kW teljesítményű váltóárammal is történhet.

Tíz ország 24 óra alatt: útra kelt az Audi e-tron

Az Audi tulajdonában lévő töltési szolgáltatás az Európai Unió 19 országában közel 100 000 töltési pontot foglal magába, a számuk pedig folyamatosan növekszik. Az ügyfeleknek mindössze egy kártyára van szükségük ahhoz, hogy elindítsák a töltési folyamatot. Az ügyfeleknek egy egyszeri regisztrációt kell megtenniük a myAudi oldalon és el is készült saját töltési szerződésük. Az összes töltés így automatikusan együtt kerül kiszámlázásra a felhasználói fiókon keresztül. A töltésnél ennek megfelelően nem történik semmilyen módon fizetés. Az egységesített, ország specifikus árazás garantálja a gondtalan és problémamentes utazás élményét anélkül, hogy szükség lenne az árak folyamatos összevetésére.

Szakaszgyőztes: tökéletes elegye a teljesítménynek, hatékonyságnak és kényelemne
k

A különböző jellemzőjű utaknak köszönhetően az Audi e-tron 55 quattro bemutathatta dinamikus kezelhetőségében rejlő előnyeit. Az Alpok útjain és a hegyi emelkedőkön az újságírók maximálisan kihasználhatták az akár 300 kW-ot is elérő teljesítményét és 664 Nm forgatónyomatékát. A lejtőkön pedig nagyszerűen érvényesülhetett a fékenergia visszanyerés koncepciója, amely fékezéskor akár 220 kW és 300 Nm visszanyerését és elektromos árammá való átalakítását is lehetővé teszi, mércét állítva ezzel a versenytársak számára is. Az elektromos összkeréhajtás optimális vonóerő átadást és dinamikát garantált Dél-Tirol kanyargós útjain is. A rendszer segítségével lehetővé vált a nyomaték két tengely közötti ideális elosztásának folyamatos és rugalmasan változtatható szabályozása, akár a másodperc tört része alatt.

Tíz ország 24 óra alatt: útra kelt az Audi e-tron

A Rajna menti sík területeken, Belgium és Hollandia állandó sebességgel autózható útjain a 0,27-es légellenállási együttható és az átgondolt aerodinamika alapvetően hozzájárult az alacsony fogyasztáshoz. A teljes túrát tekintve az elektromos SUV kitűnő teljesítményt nyújtott, amelyet kiemelkedő, a luxusautókra jellemző utazási kényelem és zajkomfort tett teljessé. Hasonló jellemző még a belső tér mérete is, ahol a hajtáslánc összeállításának köszönhetően tovább növekedett a hátsó sorban ülők lábtere. A masszázsfunkcióval szerelt bőrülések, az ionizátort is tartalmazó levegőminőség csomag, a sötétedés után kellemes bárhangulatot sugárzó hangulatvilágítás teszi igazán teljessé a modell kiemelkedő, nagy hatótávolságot kínáló képességeit

Kulcsszavak: audi, Audi e-tron quattro, elektromos autó
 
A dán CLEVER 100 darab ABB gyártmányú gyorstöltőállomással bővíti Európa elektromos gyorstöltő infrastruktúráját A dán CLEVER 100 darab ABB gyártmányú gyorstöltőállomással bővíti Európa elektromos gyorstöltő infrastruktúráját Az Audi Genfben kizárólag elektromos járműveket mutat be standján Az Audi Genfben kizárólag elektromos járműveket mutat be standján Az első hálózatról tölthető (Plug-In) hibridmodell a Golf GTI génjeivel Az első hálózatról tölthető (Plug-In) hibridmodell a Golf GTI génjeivel Felpörögtek az események a Teslánál! Felpörögtek az események a Teslánál! Győrben gyártják az Audikhoz az elektromos motorokat Győrben gyártják az Audikhoz az elektromos motorokat
 
A Porsche Taycan világpremierje: a sportautó fenntartható újraértelmezése

A Porsche Taycan világpremierje: a sportautó fenntartható újraértelmezése

2019. szeptember 05.
A Porsche a mai napon egy látványos világpremier keretén belül egyszerre három kontinensen mutatta be a nagyközönség számára legelső teljesen elektromos sportautóját.
Részletek

A Porsche Taycan világpremierje: a sportautó fenntartható újraértelmezése

„A Taycan összeköti örökségünket a jövővel, folytatva márkánk sikertörténetét – egy márkáét, amely már több mint 70 éve nyűgözi le az embereket világszerte,” mondta Oliver Blume, a Porsche AG vezetője, aki a berlini világpremiert nyitotta meg. „Ez a nap egy új kor kezdetét jelenti.”

A négyajtós sportlimuzin egyedi csomagot kínál, egyesítve a kimagasló teljesítményt a tökéletes digitális kapcsolódással és a mindennapi használhatósággal. Ugyanakkor különösen fejlett gyártástechnológiája és megoldásai révén a Taycan új mércét állít fel a fenntarthatóság és a digitalizáció tekintetében is. „Valódi Porsche modellt ígértünk az elektromobilitás korára – egy lenyűgöző sportautót, amely nem csak technológiájával és vezetési dinamikájával nyűgöz le, hanem világszerte mindenkiben érzelmeket kelt, épp úgy, mint legendás elődjei. Most pedig megvalósítottuk ezt az ígéretet,” hangsúlyozta Michael Steiner, a Porsche AG kutatás és fejlesztés részlegének vezetője.

Az új modellsorozat első két modellje a Taycan Turbo S és a Taycan Turbo, amelyek a Porsche E-Performance abszolút csúcsát képviselik. A modellek a sportautó-gyártó kínálatának legerősebb típusai közé tartoznak. Az összkerékhajtású modellek kevésbé erős változatai még az idén megérkeznek. A modellsorozat új változata, a Taycan Cross Turismo a jövő év végén mutatkozik be. 2022-re a Porsche már több mint hatmilliárd eurót fog az elektromos mobilitásba fektetni.

A Porsche Taycan világpremierje: a sportautó fenntartható újraértelmezése

A teljesítmény és a hatékonyság találkozása

A Taycan modellsorozat csúcsváltozataként a Turbo S maximális teljesítménye overboost funkcióval és rajtautomatikával 761 lóerő, míg a Taycan Turbo 680 lóerő leadására képes. A Taycan Turbo S álló helyzetből 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, míg a Taycan Turbo ugyanezt a sprintet 3,2 másodperc alatt tudja le. A Turbo S hatótávja 412 kilométer, a Turbo változaté pedig 450 kilométer (WLTP szabvány szerint). Mindkét összkerékhajtású modell végsebessége 260 km/h.

A Taycan az első sorozatgyártású modell, amely az elektromos autóknál megszokott 400 helyett 800 V-os rendszerfeszültséggel dolgozik. Ez nagyon fontos előnyt jelent a Taycan felhasználói számára: az akkumulátor nagyteljesítményű DC hálózat segítségével csupán öt perc alatt képes 100 kilométernyi hatótávot felvenni (WLTP szabvány szerint). Öt százalékról 80 százalékos állapotra ideális esetben akár 22,5 perc alatt feltölthető az akkumulátor, maximálisan 270 kW-os töltéssel. A Performance Battery Plus teljes kapacitása 93,4 kWh. A Taycan felhasználói kényelmesen tölthetik autójukat otthoni konnektorról is akár 11 kW-tal.

A Porsche Taycan Turbo S és a Porsche Taycan Turbo már rendelhető bruttó 185.456 és 152.136 eurós németországi alapártól.

Letisztult külső formaterv Porsche génekkel

Letisztult, egyértelmű formatervével a Taycan egy új korszak kezdetét jelenti. Ugyanakkor félreismerhetetlen Porsche géneket is hordoz magában. Szemből különösen széles és lapos, erőteljes vállakkal.

A Porsche Taycan világpremierje: a sportautó fenntartható újraértelmezése

Az oldalnézetet a sportosan hátrafelé lejtő tetővonal határozza meg, amelyet a magas övvonal egészít ki valódi sportautós arányokká. A hátsó lejtése, a C-oszlop határozott kialakítása és az erőteljes vállak a márkára jellemző módon kihangsúlyozzák a modell hátulját. Innovatív elemként az üveg hatású Porsche logó a hátsó fénycsík részét képezi. Mindössze 0,22-es légellenállási együtthatójával az aerodinamikailag optimalizált karosszéria jelentősen hozzájárul az alacsony energiafogyasztáshoz és a nagy hatótávhoz.

Különleges belső tér szélesvásznú kijelzőkkel

A Taycan belső tere is egy új kor hajnalát jelképezi. Egyértelmű struktúrája és teljesen új vezérlési koncepciója a látványos megjelenésről és a könnyű kezelhetőségről is gondoskodik

A szabadon álló, ívelt műszercsoport adja a műszerfal legmagasabb pontját. Egyértelműen a vezetőre koncentrál és garantálja, hogy minden a látómezőben helyezkedik el, amire szükség van a vezetéshez. A 10,9 colos központi infotainment kijelző és az opcionális utas oldali kijelző is egy összefüggő fekete üvegpanel mögé bújik a műszerfalon. A Porsche mérnökei a teljes vezérlési koncepciót újraalkották a Taycan számára. A hagyományos hardveres kezelőszervek, mint például a kapcsolók és a gombok száma jelentősen csökkent. Helyettük a vezérlés intelligens és intuitív – érintéssel vagy beszédvezérléssel történhet, amely a „Hey Porsche” felszólításra lép működésbe.

A Taycan esetében a Porsche először kínál teljesen bőrmentes belső teret. Az innovatív, újrahasznosított anyagokból készülő belső tér kihangsúlyozza a sportautó fenntartható koncepcióját. A hátsó lábteret a lábaknak kialakított speciális mélyedéssekkel növelték tovább a fejlesztők, amely lehetővé tette a sportautósan alacsony magasságot. Két csomagtartó elérhető: elöl 81, hátul pedig 366 literes teret találunk.

A Porsche Taycan világpremierje: a sportautó fenntartható újraértelmezése

Innovatív elektromotorok és kétsebességes váltó

A Taycan Turbo S és a Taycan Turbo két különösen hatékony elektromotorral rendelkezik, amelyből egy az első, egy pedig a hátsó tengelyt hajtja, összkerékhajtást megvalósítva. A hajtáslánc kimagasló hatótávja és állandó nagy teljesítménye is ezeknek a különleges szinkronmotoroknak az érdeme. Az elektromotor, a váltó és a generátor egyetlen kompakt hajtáslánci modulba épül. Az akkumulátorok a piacon kapható elektromos modellek közül a legnagyobb energiasűrűséggel (a literben mért helyigényre vetített kW) rendelkeznek. Az elektromotorok egyik különlegessége a „hajtű” módszerű tekercselési technológia, ami lehetővé teszi, hogy több réz kerüljön az állórész-tekercselésbe, ami fokozza a teljesítményt és a nyomatékot, miközben nem növeli az alkatrész méretét. A hátsó tengelyhez beépített, innovatív kétsebességes sebességváltó a Porsche fejlesztése. Az első sebességfokozat még nagyobb gyorsulást biztosít álló helyzetből, míg a hosszabb áttételezésű második fokozat kimagasló hatékonyságot és bőséges teljesítmény-tartalékot garantál. Ez teszi lehetővé a kimondottan nagy végsebességet is.

Hálózatban kapcsolt futóműrendszerek

A Porsche a Taycan futóműve esetén központilag összehangolt vezérlőrendszert használ. Az integrált Porsche 4D Chassis Control valós időben elemzi és szinkronizálja az összes futóművezérlő rendszert. Az intelligens megoldások között megtalálható a háromkamrás adaptív légrugózás PASM (Porsche Active Suspension Management) elektronikus lengéscsillapítással, a Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) elektromechanikus dőlésstabilizálás és a Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) hajtóerő-elosztás. A két elektromotorból álló összkerékhajtás és a rekuperációs rendszer teljesen egyedi megoldásokat rejt magában. Az akár 265 kW-os rekuperációs potenciál jóval nagyobb, mint a konkurensek esetében. A valós körülmények között végzett tesztek alapján a hétköznapi fékezések körülbelül 90 százalékát elvégzik az elektromotorok anélkül, hogy a hidraulikus féket működtetni kellene.

A Porsche Taycan világpremierje: a sportautó fenntartható újraértelmezése

A különböző vezetési üzemmódok filozófiája a többi Porsche modellben látott megoldáshoz hasonló. Ezt különleges beállítások egészítik ki, amelyek elősegíti az elektromos hajtás optimális kihasználását. Négy üzemmód elérhető: „Range”, „Normal”, „Sport” és „Sport Plus”. Továbbá az egyes rendszereket igény szerint lehet beállítani „Individual” módban.

Világpremier egyidőben három kontinensen

A Porsche Taycan világpremierje egy időben történt Észak-Amerikában, Kínában és Európában, ugyanis ez a három kontinens jelenti az új elektromos sportautó legfontosabb piacát. Az események helyszínei a fenntartható energiamenedzsment szimbólumai voltak: a Niagara-vízesés az amerikai New York állam és a kanadai Ontario tartomány határán a vízenergiát, a Berlin közeli Neuhardenberg napelem-parkja pedig a napenergiát képviseli. A kínai Fucsou-tól körülbelül 150 kilométerre, a Fucsien tartományban található Pingtan sziget szélerőművei pedig a szélenergiát jelképezik. Ezeket a természeti erőket minden érzékünkkel tapasztaljuk, épp úgy, mint a Porsche első elektromos autójának lenyűgöző teljesítményét.



Kulcsszavak: bemutató, Porsche, Taycan, új modell, világpremier
 
Az IAA haszonjármű-kiállításon leplezi le a Scania a hálózatról tölthető hibrid elektromos tehergépkocsiját Az IAA haszonjármű-kiállításon leplezi le a Scania a hálózatról tölthető hibrid elektromos tehergépkocsiját Genfben leplezték le az Audi A3 Sportback e-tron-t Genfben leplezték le az Audi A3 Sportback e-tron-t Genfben debütált a 2014-es Fiat 500, amely az exkluzív Cult kivitelben éri el csúcspontját Genfben debütált a 2014-es Fiat 500, amely az exkluzív Cult kivitelben éri el csúcspontját Bill Ford leplezi le az új Mustang-ot december 5-én Bill Ford leplezi le az új Mustang-ot december 5-én A Suzuki forgalomba hozta Japánban az új, hibrid Swift kompakt autót A Suzuki forgalomba hozta Japánban az új, hibrid Swift kompakt autót
 
2019. augusztusában 10,2%-kal nőttek a Volvo személygépkocsi  eladások világszerte

2019. augusztusában 10,2%-kal nőttek a Volvo személygépkocsi eladások világszerte

2019. szeptember 05.
A Volvo Cars az értékesítések továbbra is folytatódó növekedéséről számol be, ami az elmúlt hónapban 10,2%-kal haladta meg a tavaly augusztusi statisztikát.
Részletek

2019. augusztusában 10,2%-kal nőttek a Volvo személygépkocsi  eladások világszerte

  Ez 47 796 új Volvo személygépkocsi értékesítését jelenti, és a növekedésben mind a három régió – EMEA, Amerika és Ázsia – is kivette a részét.

Ha az idei értékesítést nézzük, az első 8 hónapban 443 168 db új Volvo került forgalomba, ez 7,6%-kal magasabb a tavalyi eredménynél.

Jelentős kereslet irányul a több nemzetközi díjat is nyert XC60-as modellre, de nagyon sokan keresik az XC40-es és XC90-es változatokat is, a növekedés mögött is alapvetően ezek a modellek  állnak, de az elmúlt egy évben bemutatott S60, V60 és V60 Cross Country iránti megnövekedett figyelem is hozzájárult az eredményhez.
 
Az EMEA régióban az idei augusztusi eladások 16 639 autót eredményeztek, ez 11,5%-kal magasabb a tavalyi eredménynél. A régió három legnagyobb piaca – Svédország, Egyesült Királyság és Németország – 29,4%, 30,8% és 8,6%-os növekedésről adott számot. A régió legkeresettebb modelljei az XC60 és az XC40 voltak.  
 
2019. augusztusában 10,2%-kal nőttek a Volvo személygépkocsi  eladások világszerte

Az Amerikai régióban 9 194 autót értékesítettek, ezzel 2,5%-kal haladták meg a tavalyi eladásokat. A legkapósabb modell az XC90 volt, melyet az XC60-as modellünk követett.

Az Ázsiai régióban az augusztus 14 212 értékesítését eredményezte, ez 24,8%-kal nagyobb a tavalyi statisztikánál. A kiváló teljesítmény mögött a helyi gyártású XC60-as és S90-es modellek népszerűsége áll.
 
Világszinten az XC60 iránt folyamatosan a legnagyobb a kereslet, augusztusban 14 969 darabot értékesítettek (2018-ban 13 364 darabot), míg a második helyre ebben a hónapban is az XC40-es került 8 200 darabos eladással (2018-ban 6 540 darab volt), és most is az XC90-es modell lett a harmadik 7 222 darabos értékesítéssel (2018-ban 7 134 darab).
 


Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, volvo
 
Rekord magasan zárt a BMW Group októberi értékesítési mutatója Rekord magasan zárt a BMW Group októberi értékesítési mutatója Dinamika a határokon – Az új Audi R8 Dinamika a határokon – Az új Audi R8 Bemutatkozott az új Volvo XC40 Bemutatkozott az új Volvo XC40 Volkswagen Haszonjárművek: több mint 7%-os bővülés februárban Volkswagen Haszonjárművek: több mint 7%-os bővülés februárban Kitalálja melyek a legnépszerűbb SUV-ok idehaza? Kitalálja melyek a legnépszerűbb SUV-ok idehaza?
 
A Peugeot 3008 GT HYBRID4 idén októberétől rendelhető

A Peugeot 3008 GT HYBRID4 idén októberétől rendelhető

2019. szeptember 04.
A 2016-os bevezetése óta több mint 700 000 példányban eladott (és sok országban kategóriaelső) PEUGEOT 3008 SUV sikertörténetében új dimenzió nyílik a HYBRID4 változattal, mely a sorozatban gyártott PEUGEOT-k közül a valaha volt legnagyobb teljesítménnyel büszkélkedhet.
Részletek

A Peugeot 3008 GT HYBRID4 idén októberétől rendedelhető

A felsőkategóriás modell négykerék-meghajtással bír, és 300 lóerő teljesítmény (220 kW) leadására képes.

Ezt az eredményt egy 200 lóerős (147 kW) PureTech benzinmotor és két villanymotor társításával sikerült elérni: ebből az első az e-EAT8 sebességváltóhoz kapcsolódik és 110 lóerő (81 kW) leadására képes, a másik a hátsó futóművön helyezkedik el és 112 lóerős (83 kW).

Az autó – ha csak a vezető tartózkodik benne – álló helyzetből 100 km/h sebességre 5,9 másodperc alatt gyorsul. Az akkumulátor kapacitása 13,2 kWh, a teljesen elektromos üzemmódhoz kapcsolódó hatótáv pedig 59 km (a WLTP protokoll szerint mérve).

Az akkumulátor könnyen és gyorsan tölthető: a maximális töltésszint gyorstöltés és Wallbox használata esetén mindössze 1 óra 45 percet vesz igénybe.

A 4WD üzemmód nehéz terepen jobb meghajtást biztosít. A tapadás is kifogástalan: nedves, sáros, havas vagy kanyargós úton is egyformán oszlik el a teljesítmény a négy keréken.
A Peugeot 3008 GT HYBRID4 idén októberétől rendedelhető

A PEUGEOT 3008 HYBRID4 így a nagy teljesítmény és a négykerék-meghajtás mellett a piac egyik legjobb emissziós értékével rendelkezik: C0₂-kibocsátása 29 g/km (a WLTP protokoll szerint mérve).
 
A hatékony EMP2 (Efficient Modular Platform) padlólemez és az új többlengőkaros hátsó futómű kombinálásával kiváló komfortszintet és rendkívüli úttartást sikerült elérni. A hátsó futómű beépítése nincs hatással a helykínálatra, és a csomagtérszőnyeg fölötti csomagtartó-kapacitás is változatlan.

A HYBRID4 motor csak GT változat esetén áll rendelkezésre, melyben az exkluzív Gréval-szürke Alcantara® kárpit valódi antikolt tölgyből készült „Grey Oak” dekorelemekkel társul. A képet az új PEUGEOT 508-tól átvett vezetéssegítő rendszerek teszik teljessé: ilyen a Stop & Go funkcióval ellátott adaptív tempomat és a sávtartó rendszer.

Néhány hónappal a HYBRID4 változat bevezetése után a modellválaszték egy 225 lóerős (165 kW) elsőkerék-meghajtású HYBRID változattal is kiegészül majd. A 2020 tavaszán forgalomba kerülő modellben a 180 lóerős (132 kW) PureTech benzinmotorhoz egy 110 lóerős (80 kW) villanymotor társul, mely a gépjármű elején az e-EAT8 sebességváltóhoz kapcsolódik majd.

A Peugeot 3008 GT HYBRID4 idén októberétől rendedelhető
Kulcsszavak: 3008 GT, bemutató, hibrid, Peugeot, új modell
 
Genfben mutatkozik be az új Rodius Genfben mutatkozik be az új Rodius Az Infiniti 2 literes turbós benzinmotorral egészíti ki a Q50 kínálatot Az Infiniti 2 literes turbós benzinmotorral egészíti ki a Q50 kínálatot A Toyota a legsikeresebb márka a 2014-es TÜV Jelentésben A Toyota a legsikeresebb márka a 2014-es TÜV Jelentésben Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli 2016-tól újabb színben rendelhető a BMW S 1000 XR 2016-tól újabb színben rendelhető a BMW S 1000 XR
 
Járműtechnológiai együttműködésről egyeztet Franciaország és Japán

Járműtechnológiai együttműködésről egyeztet Franciaország és Japán

2019. szeptember 04.
Egyeztetések indultak Franciaország és Japán között miniszteri szinten járműipari technológiai kooperációról és ennek keretében a Nissan és a Renault autógyárak közötti ellentétek elsimításáról, együttműködésük megerősítésének az elősegítéséről - számolt be kedden az Automotive News hírportál.
Részletek

Járműtechnológiai együttműködésről egyeztet Franciaország és Japán

Mindkét kormány közleményben erősítette meg, hogy Hiroshige Seko japán gazdasági és kereskedelmi miniszter, valamint Bruno Le Maire francia pénzügyminiszter telefonbeszélgetésen biztosította egymást a két autógyár közötti együttműködés támogatásáról. A miniszterek egyébként a két ország közötti technológiai együttműködés megerősítéséről tárgyaltak az elektromos mobilitás, akkumulátorgyártás és önállóan navigáló járművek terén.

A két autógyár szándékát ismerő belső forrásoktól származó információk szerint mindkét cég az együttműködés helyreállításán dolgozik Carlos Ghosn egykori vezérigazgatónak a több mint két évtizedes folytonosságot megszakító tavaly novemberi letartóztatását és mindkét cég vezetői posztjáról való eltávolítását követően. Cél ugyanakkor az együttműködés nagyobb önállóságot biztosító új alapokra helyezése is. Ami például lehetőséget nyújtana a Renaultnak, hogy újrakezdje az egyesülési tárgyalásokat a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) autógyárral is.

A Nissan, a Renault és Fiat Chrysler illetékesei nem kommentálták a lap értesülését.

Az FCA és a Renault fúziós tárgyalásai júniusban rekedtek meg, mivel a Renaultnak nem sikerült megszereznie a Nissan támogatását és a francia kormánynak a Renault igazgatótanácsában ülő képviselők sem adták beleegyezésüket.

Járműtechnológiai együttműködésről egyeztet Franciaország és Japán

A Wall Street Journal a múlt hónapban viszont már arról számolt be, hogy a Renault és a Nissan részvény kereszttulajdonlásuk kiegyensúlyozásáról tárgyal. A Renault ugyanis 43 százalékos szavazó részesedéssel rendelkezik a Nissanban, az pedig 15 százalékos nem szavazó részesedéssel a Renaultban. Belső források tájékoztatása szerint a Renault kész lenne csökkenteni részesedését.

Az együttműködésbe később bevont Mitsubishi autógyárral együtt a Renault-Nissan-Mitsubishi hármas tavaly 10,8 millió járművet gyártott. Ha egyetlen vállalat lenne, az együttműködés a világ második legnagyobb autógyártója lenne a Volkswagen konszern mögött, megelőzve a japán Toyotát.

Kulcsszavak: autógyár, Fiat Chrysler, járműipar, Renault-Nissan-Mistsubishi
 
Áprilisban ismét élen a Ford Áprilisban ismét élen a Ford Kinyomtatták az önjáró buszt Kinyomtatták az önjáró buszt Ötvennégy magyarországi cégtől vásárol alkatrészeket a BMW csoport Ötvennégy magyarországi cégtől vásárol alkatrészeket a BMW csoport Százéves az oxfordi Minigyár Százéves az oxfordi Minigyár A Spanyol király látogatása a SEAT gyárban A Spanyol király látogatása a SEAT gyárban
 
A történelemben először csökkent az elektromos autók eladása

A történelemben először csökkent az elektromos autók eladása

2019. szeptember 04.
Az elektromos autók történetében először regisztráltak eladáscsökkenést a világon havi szinten.
Részletek

A történelemben először csökkent az elektromos autók eladása

Júliusban 14 százalékkal, 128 ezerre csökkent az eladott elektromos autók száma a Sanford C. Bernstein befektetési tanácsadó cég kedden közölt adatai szerint, amit a Bloomberg idézett.

A csökkenést elsősorban az okozta, hogy visszaesett az eladás Kínában, ahol mérsékelték az ilyen típusú autók vásárlásának állami támogatását. Eközben Észak-Amerikában is visszaesett az elektromos autók eladása, amit nem tudott ellensúlyozni az eladások növekedése Európában.

Júliusban a legtöbb elektromos autót az amerikai Tesla adta el, mintegy 20 ezret, amelyet a kínai BYD követett csaknem 16 ezres, a német BMW közel 9 ezres és egy másik kínai cég, a BAIC 8 ezres értékesítéssel.

Az idei első hét hónapban globálisan 35 százalékkal nőtt az elektromos autók eladása éves összevetésben.

A Sanford C. Bernstein szakértői azzal számolnak, hogy tavalyhoz képest 23-48 százalékkal több, 2,4-2,9 millió elektromos autót adnak el világszerte.

A történelemben először csökkent az elektromos autók eladása
Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Európa legkelendőbb kisautója a Fiesta Európa legkelendőbb kisautója a Fiesta Innovatív kombináció a vezetés gazdaságos élvezete szolgálatában: BMW Concept X5 eDrive Innovatív kombináció a vezetés gazdaságos élvezete szolgálatában: BMW Concept X5 eDrive Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát Rekordévet zár idén a szlovák Kia Rekordévet zár idén a szlovák Kia Húsz százalékkal több autót helyeztek forgalomba novemberben Húsz százalékkal több autót helyeztek forgalomba novemberben
 
A CUPRA újragondolja a sportosság fogalmát a most bemutatott tisztán elektromos CUPRA Tavascan tanulmánnyal

A CUPRA újragondolja a sportosság fogalmát a most bemutatott tisztán elektromos CUPRA Tavascan tanulmánnyal

2019. szeptember 04.
Ahogy eltávolodunk a hagyományostól és belépünk az elektromos járművek világába, szembe találjuk magunkat a CUPRA teljesen újraértelmezett teljesítmény fogalmával.
Részletek

A CUPRA újragondolja a sportosság fogalmát a most bemutatott tisztán elektromos CUPRA Tavascan tanulmánnyal

Az idei évben már bemutatkozott CUPRA Formentor tanulmány után a CUPRA még merészebben fogalmazza meg az elektromos teljesítmény fogalmát a CUPRA Tavascan koncepcióval.

Az egyedi és különleges autómárka ebben a tanulmányban egyesíti nagy teljesítményű génjeit, a legkorszerűbb hajtáslánc technológiát és kifinomult, érzelemgazdag és kifejező formai nyelvezetét.

Ennek eredményeképpen jött létre a CUPRA Tavascan elektromos tanulmány, amely a tisztán elektromos kupéterepjárók piacának igényeit hivatott kielégíteni, amelynek várható növekedése eléri az évi 15 százalékot.

Egy négyajtós crossover modell körvonalát egyesítve egy SUV modell megjelenésével és a sportos kupék áramvonalas formavilágával: ez a CUPRA Tavascan tanulmány formaterve. Ez a koncepció az első utcai CUPRA, amely tisztán elektromos hajtáslánccal rendelkezik, arányait elektromos szíve határozza meg és emeli ki, teszi mindezt kipufogócsőből származó károsanyag kibocsátása nélkül.

A CUPRA Tavascan tanulmány nevét egy a Pireneusokban található faluról kapta, amely az őt körülvevő lélegzetelállító tájnak és környezetnek köszönhetően igazán különleges település.

A CUPRA újragondolja a sportosság fogalmát a most bemutatott tisztán elektromos CUPRA Tavascan tanulmánnyal

„A 2020-ban két további, nagy teljesítményű hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel együtt bemutatkozó CUPRA Formentor mellett már bebizonyítottuk, hogy rendelkezünk azokkal a műszaki ismeretekkel, amelyek a világ első, tisztán elektromos túraautójának, a CUPRA e-racer modellnek a kifejlesztéséhez szükségesek. A tisztán elektromos CUPRA Tavascan tanulmány bemutatásával ezt a vonalat visszük tovább egy utcai modellnél, bizonyítva, hogy a teljesítmény és az elektromos meghajtás kéz a kézben jár.” – nyilatkozta a CUPRA vezérigazgatója, Wayne Griffiths.

Külső megjelenés

A jármű külső formavilága elegyíti a teljesítményt és a hatékonyságot, erőt és dinamikát csempészve a szegmensbe, egyúttal sikeresen csökkentve a modell környezetre gyakorolt hatását. A tanulmány orr része a jármű elektromos karakterét hangsúlyozza, az alacsonyan elhelyezett, megvilágított CUPRA embléma pedig egy teljesen különböző középpont érzetét kelti. Minden légbeömlő a teljesítmény fokozását támogatja a levegőnek a karosszéria mentén történő finom elvezetésével vagy az akkumulátor csomag belső hűtésével.

A CUPRA újragondolja a sportosság fogalmát a most bemutatott tisztán elektromos CUPRA Tavascan tanulmánnyal

A levegő áramlása kulcsfontosságú szempont a CUPRA koncepcióautójánál. Erőteljes kiállást kölcsönző kerékjárati ívei 22 col peremátmérőjű, turbinát formázó könnyűfém keréktárcsáknak adnak helyet. Az ő feladatuk a levegő akadálytalan áramlásának biztosítása, és a kupéterepjáró – minimális ellenállás mellett történő – gördülésének támogatása.

A tanulmány hátsó részén található diffúzor aerodinamikai szempontból tölt be fontos szerepet, egyben tovább erősíti a teljesítmény érzését. A jármű teljes szélességében húzódó, elegáns hátsó világítás még inkább kiemeli ezt a CUPRA emblémát is magába foglaló elemet.

A CUPRA Tavascan elektromos tanulmány külső megjelenését egy modern, folyékony fém fényezés teszi hangsúlyossá, kiemelve a külső formavilág elemeit, amelyek az ízlésesen alkalmazott szénszálas és réz elemekkel összhangban erősítik a koncepció figyelemre méltó megjelenését.

A CUPRA újragondolja a sportosság fogalmát a most bemutatott tisztán elektromos CUPRA Tavascan tanulmánnyal

Kulcsszavak: Cupra, elektromos, tanulmány, új modell
 
Talentumban bővelkedik a Fiat Professional modellkínálata Talentumban bővelkedik a Fiat Professional modellkínálata Bemutatkozott az új Doblò Cargo Bemutatkozott az új Doblò Cargo Különleges kiadású V90 Cross Country modell a Volvotól Különleges kiadású V90 Cross Country modell a Volvotól Az új 5-ös sorozat 2017 februárjában érkezik Magyarországra Az új 5-ös sorozat 2017 februárjában érkezik Magyarországra Hatalmas szakmai elismerésében részesült a Peugeot 208 Hatalmas szakmai elismerésében részesült a Peugeot 208
 

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 91 - 100