Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11889 Megjelenítve: 91 - 100
Júniustól a szlovák Jaguar Land Rover is két műszakosra növeli a gyártást

Júniustól a szlovák Jaguar Land Rover is két műszakosra növeli a gyártást

2020. május 27.
Június elsejétől a Jaguar Land Rover nyitrai üzemében is két műszakosra növelik a gyártást - közölte az autógyár kedden.
Részletek

Júniustól a szlovák Jaguar Land Rover is két műszakosra növeli a gyártást

A szlovák Jaguar Land Rover az országban működő összesen négy autógyár közül utolsóként növelte kétműszakosra a gyártást. A márka nyitrai üzemében, május 18-án fokozott egészségbiztonsági intézkedések mellett, egy műszakban indult újra a két hónappal korábban a koronavírus-járvány terjedésével összefüggésben leállított termelés. A jövő hétfőtől két műszakban működő gyártósorokon a márka Land Rover Defender és Discovery modelljei készülnek.

"A gyártást fokozatosan indítjuk újra, tekintettel arra, hogy világszerte a showroomok kétharmada még mindig zárva van"

- mondta Miroslava Remenárová a Jaguar Land Rover Slovakia cégkapcsolatokért felelős menedzsere a TASR szlovák közszolgálati hírügynökségnek.

A Covid-19 terjedése miatt leállított gyártást a szlovákiai autógyárak közül elsőként, április 6-án a zsolnai Kia Motors Slovakia indította újra. A Kia szlovákiai gyárában néhány napos szünet után április 24-től két műszakban folyik a termelés. A Kia korábbi közlése szerint ez a gyártási tempó egyelőre elégséges a megrendeléseik teljesítéséhez, s így ezt az ütemet június végéig készülnek fenntartani.


Júniustól a szlovák Jaguar Land Rover is két műszakosra növeli a gyártást

A Volkswagen szlovákiai leányvállalatának pozsonyi gyára, részben a koronavírus terjedésével összefüggésben csökkenő kereslet, illetve az alkatrészellátással kapcsolatos rizikók miatt - március 17-től szüneteltette a gyártást, amit április 20-án egy műszakban indított újra. A pozsonyi VW-ban a múlt hét hétfőtől bővítették kétműszakosra a gyártást.

A francia PSA szlovákiai leányvállalata nagyszombati autógyárában - március 19-én állították le a termelést, amelyet április végétől fokozatosan indítottak újra. A PSA múlt heti közlése szerint nagyszombati gyárukban ezen a héten már beindul a három műszakos üzem.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, Jaguar Land Rover, szlovákia
 
Sikermodell: egymillió Audi Q5 Ingolstadtból Sikermodell: egymillió Audi Q5 Ingolstadtból A Mercedes magyarországi cégei 2020-ban is jó évre számítanak A Mercedes magyarországi cégei 2020-ban is jó évre számítanak A Volkswagen Személygépkocsik márka idén májusig 2.5 millió gépkocsit szállított ki A Volkswagen Személygépkocsik márka idén májusig 2.5 millió gépkocsit szállított ki Kína az elektromos autók népszerűsítésébe kezdett Kína az elektromos autók népszerűsítésébe kezdett 2016-ban ismét a BMW Group lett a világ leginkább fenntartható autóipari vállalata 2016-ban ismét a BMW Group lett a világ leginkább fenntartható autóipari vállalata
 
A francia elnök több mint 8 milliárd eurós segélycsomagot jelentett be az autóiparnak

A francia elnök több mint 8 milliárd eurós segélycsomagot jelentett be az autóiparnak

2020. május 27.
Több mint 8 milliárd eurós "történelmi" segélycsomagot jelentett be Emmanuel Macron francia államfő kedden a koronavírus-járvány okozta gazdasági válság által sújtott autóipar modernizálására, hogy Franciaország az elektromos járművek egyik legfőbb gyártójává váljon.
Részletek

A francia elnök több mint 8 milliárd eurós segélycsomagot jelentett be az autóiparnak

A Valeo autóipari beszállító észak-franciaországi Étaples-ban található üzemében az elnök kijelentette: a cél, hogy Európában Franciaországban készüljön a legtöbb tiszta és energiahatékony jármű, öt éven keresztül évi több mint egymillió elektromos vagy hibrid gépjárművet gyártsanak a francia vállalatok.

Emmanuel Macron azt is jelezte, hogy az általános karantén idején visszaesett vásárlások ösztönzésére 7 ezer eurós környezetvédelmi bónusz jár annak, aki elektromos járművet vásárol, a cégek 5 ezer eurós kedvezményt kapnak elektromos autók vásárlása esetén, a hibrid gépkocsikra pedig 2 ezer eurós bónuszt ad a kormány.

Emmanuel Macron elmondta, hogy a Németország és Franciaország által múlt héten javasolt 500 milliárd eurós (180 ezer milliárd forint) európai uniós alap célja a legsúlyosabban érintett ágazatok, köztük az autóipar talpraállítása.

A francia elnök ugyanakkor garanciákat kért a Renault autógyártótól a munkahelyek megtartására két észak-franciaországi gyárukban, Maubeuge-ben és Douaiban.

A francia elnök több mint 8 milliárd eurós segélycsomagot jelentett be az autóiparnak

Az autógyártónak a francia állam korábban már ígért állami garanciát egy 5 milliárd eurós hitelkerethez, amelyre azonban Bruno Le Maire gazdasági miniszter még nem adta jóváhagyását, s azt a franciaországi üzemek megtartásától tette függővé. A Renault autógyártó pénteken egy 2 milliárd eurós megtakarítási programot jelent be, amelynek keretében sajtóértesülések szerint négy franciaországi üzemet is bezárhatnak.

Emmanuel Macron délelőtt találkozott Jean-Dominique Sénart-ral, a Renault elnök-vezérigazgatójával, valamint a francia autóipar mintegy harminc vezetőjével, akikkel a közvetlenül 400 ezer, áttételesen 900 ezer embernek munkát adó ágazat jövőjéről egyeztetett.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, Franciaország, támogatás
 
Homokból készült SEAT Ateca várja az utasokat a barcelonai repülőtéren Homokból készült SEAT Ateca várja az utasokat a barcelonai repülőtéren A crossoverek a Nissan szerves részét képezik A crossoverek a Nissan szerves részét képezik Veszített vonzerejéből a kínai piac a japán vállalatok számára Veszített vonzerejéből a kínai piac a japán vállalatok számára Hármas Audi győzelem az ADAC ügyfél-elégedettségi felmérésen Hármas Audi győzelem az ADAC ügyfél-elégedettségi felmérésen A francia elnök több mint 8 milliárd eurós segélycsomagot jelentett be az autóiparnak A Skoda tanulói megépítették álomautójukat
 
Elkészült a zalaegerszegi tesztpálya fékfelülete

Elkészült a zalaegerszegi tesztpálya fékfelülete

2020. május 25.
Elkészült, és már az első bérlőt is fogadta szerdán a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpályának a fékek működését tesztelő pályarésze - közölte a helyszínen a létesítmény miniszteri biztosa szerdán.
Részletek

Elkészült a zalaegerszegi tesztpálya fékfelülete

Vigh László országgyűlési képviselő a sajtóbejáráson elmondta: 750 méteres gyorsítószakasz után 8 darab, egyenként 200 méteres fékezősávot építettek ki, aszfaltos bukótérrel. A különböző burkolatoknak köszönhetően az egyes sávok lehetővé teszik a váltakozó tapadású, érdes vagy sima felületen a fékberendezések vizsgálatát, akár vizezett burkolaton, vagy jeges útviszonyokat imitálva.

A miniszteri biztos felidézte, hogy három éve kezdődött a 45 milliárd forint állami beruházással 260 hektáros területen elkészült tesztpálya építése. Az elektromos és önvezető autók vizsgálatára is alkalmas próbapályán  elkészült egy 2000 négyzetméteres, konferenciatermeknek és irodáknak helyet adó épület, és egy 16 személyautó és 6 teherjármű befogadására alkalmas technikai épületsor.

Tavaly óta üzemel már a 2000 méteres kezelhetőségi pálya, ami a menetstabilizáló-, a fék- és a kormányrendszerek, valamint a sávtartó funkciók vizsgálatát teszi lehetővé. Használatban van már az 1000 méteres gyorsítósávval ellátott 300 méter átmérőjű dinamikus felület, amelyen egyebek mellett a konvojok járműveinek reagálását vagy akár jávorszarvastesztet lehet értékelni - sorolta.

Elkészült a zalaegerszegi tesztpálya fékfelülete

Hozzátette, hogy a városi környezetet biztosító Smart City területének első 5 hektárja már elkészült, további 13 hektár pedig most is épül. Ugyancsak elkészült már az 1500 méteres, kétszer kétsávos autópálya-szakasz, mindehhez pedig egy 5G bázisállomás, amely a digitális eszközök működését segíti.

Vigh László az MTI kérdésére elmondta: a tesztpálya 65-70 százalékos készültségi fokon áll, a tervezett befejezési határidő a jövő év vége.

Kulcsszavak: járműipar, tesztpálya, Zalaegerszeg
 
A Continental 2019-ben elérte az éves korrigált céljait, és az egészséges mobilitási ökoszisztémára fókuszál A Continental 2019-ben elérte az éves korrigált céljait, és az egészséges mobilitási ökoszisztémára fókuszál DKG Termékdíjat nyert a Vredestein Air Master DKG Termékdíjat nyert a Vredestein Air Master A Nissan mégsem Angliában kezdi az új X-Trail gyártását A Nissan mégsem Angliában kezdi az új X-Trail gyártását Svédországi midibusz-megrendelést kapott a Rába Svédországi midibusz-megrendelést kapott a Rába Napokon belül megérkezik a vadonatúj MINI Connected applikáció Napokon belül megérkezik a vadonatúj MINI Connected applikáció
 
A Ford virtuális tesztvezetésén megismerhetik az új Kuga PHEV menettulajdonságait is

A Ford virtuális tesztvezetésén megismerhetik az új Kuga PHEV menettulajdonságait is

2020. május 25.
Az elmúlt időszakban, a veszélyhelyzet idején Magyarországon is csökkent a Ford márkakereskedésekben az érdeklődő látogatások száma. Ebben az időszakban a tesztvezetéseket is szüneteltette a márka.
Részletek

A Ford virtuális tesztvezetésén megismerhetik az új Kuga PHEV menettulajdonságait is

A korlátozások feloldása után ugyan visszatért az élet a márkakereskedésekbe, és a személyes tesztvezetés lehetősége ismét adott. A Ford most egy új, virtuális tesztvezetési lehetőséget is meghirdet, melynek segítségével az ügyfél egy hozzáértő és felkészült értékesítő segítségével az otthonában ülve élheti át egy tesztvezetés élményét.

Az ügyfél helyett ugyan az értékesítő vezet, de a fejére szerelt GoPro kamerának köszönhetően az ügyfél pont azt látja, amit egy tesztvezetésen látna. Kapcsolattartásuk a vezetés során folyamatos, a Ford Sync3 rendszer segítségével az autóban kihangosítva beszélgetnek. A virtuális tesztút során az ügyfél kérdezhet, kérheti, hogy mikor mit csináljon és mit mutasson meg neki az értékesítő, így a tesztvezetés során az érdeklődő ügyfél egyedi kérdéseire is választ kaphat, és minden őt érdeklő információt megkaphat az adott modellről.

A Ford magyarországi márkakereskedői számára kiemelten fontos, hogy a vírushelyzet mellett is maximálisan ügyfeleik rendelkezésére álljanak. Az új online forma talán nem helyettesítheti teljes mértékben a klasszikus személyes tesztvezetést, de kiszolgálhatja azon ügyfelek igényeit, akik az autóra kíváncsiak, de az adott helyzetben nem tudnak, vagy nem szívesen mennek el teszt vezetni.

A Ford virtuális tesztvezetésén megismerhetik az új Kuga PHEV menettulajdonságait is

A Ford Magyarország és márkakereskedői maximálisan elkötelezettek a járvány lassítása és mielőbbi leküzdése, valamint a járvány megfékezésében dolgozók munkájának segítése iránt.

Ezért a Ford márkakereskedői hálózata legújabb társadalmi szerepvállalási programjának keretében vállalja, hogy a magyar egészségügyben dolgozó, és a koronavírus idején fokozott terhelésnek kitett orvosok, ápolók, és egyéb egészségügyi dolgozók Ford típusú autóit soron kívül fogadják, sőt 27% kedvezményt biztosítanak az elvégzett szerviz, javítás vagy karbantartás árából. A szervizszolgáltatás mellett a Ford 15 személygépkocsit bocsátott a legnagyobb hazai humanitárius segélyszervezetek rendelkezésére, hogy segítsen a járvány elleni küzdelemben.

A Ford virtuális tesztvezetésén megismerhetik az új Kuga PHEV menettulajdonságait is
Kulcsszavak: bemutató, ford, Kuga, suv, tesztvezetés
 
Kicsi, Fürge és mindenki számára elérhető. Ez a Citroen AMI Kicsi, Fürge és mindenki számára elérhető. Ez a Citroen AMI Az elektromos Mazda előjegyzése megkezdődött Az elektromos Mazda előjegyzése megkezdődött Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje T-modellel a világ körül T-modellel a világ körül A ‘Gonosz Manó Teszt’ a Ford a minőség iránti elkötelezettségét garantálja A ‘Gonosz Manó Teszt’ a Ford a minőség iránti elkötelezettségét garantálja
 
Elbocsátásokra készül a Nissan

Elbocsátásokra készül a Nissan

2020. május 25.
Dolgozóinak 15 százalékát, több mint 20 ezer alkalmazottját készül elbocsátani világszerte a japán Nissan Motor Co. autóipari konszern a csökkenő eladásokhoz igazodó átszervezés keretében.
Részletek

Elbocsátásokra készül a Nissan

Dolgozóinak 15 százalékát, több mint 20 ezer alkalmazottját készül elbocsátani világszerte a japán Nissan Motor Co. autóipari konszern a csökkenő eladásokhoz igazodó átszervezés keretében.

A japán Kyodo hírügynökség vállalati belső forrásokból származó értesülése alapján az autóipai konszern a koronavírus-járvány közepette csökkenő eladásai miatt létszámcsökkenést tervez elsősorban Európában illetve egyes fejlődő régiókban.

A most tervezett létszámcsökkentés a legnagyobb lesz 1999 óta, amikor Carlos Ghosn a fenyegető csőd elkerülésére a francia Renault SA autógyárral kölcsönös tőketulajdonlással létesített együttműködés keretében átvette a Nissan vezetését.

Elbocsátásokra készül a Nissan
Kulcsszavak: autógyár, japán, nissan
 
2013-ra is növekedést tervez az Audi 2013-ra is növekedést tervez az Audi „2016 Év Autója“: már az első hét között van az Opel Astra „2016 Év Autója“: már az első hét között van az Opel Astra Búcsú a felesleges kilóktól Búcsú a felesleges kilóktól Porsche Hungaria: stagnált az értékesítés az idén Porsche Hungaria: stagnált az értékesítés az idén Az elektromos átállás mellett a belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar Az elektromos átállás mellett a belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar
 
Autógyártás a közösségi távolságtartási korlátozások betartásával

Autógyártás a közösségi távolságtartási korlátozások betartásával

2020. május 22.
Elkészült az első olyan Range Rover, amelyet a Jaguar Land Rover dolgozók egészségének védelmét szolgáló közösségi távolságtartási korlátozások betartásával gyártottak. A vállalat tevékenységeinek minden területén szigorú irányelvek és protokoll bevezetésével gondoskodnak a közösségi távolságtartás, a higiénia és az orvosi ellenőrzés hatékony betartásáról, illetve végrehajtásáról.
Részletek

Autógyártás a közösségi távolságtartási korlátozások betartásával

A Jaguar Land Rover angliai, solihulli üzemében, ahol a koronavírus miatt a közelmúltban átmenetileg felfüggesztették a munkát, a mai napon legördült a gyártósorról az első olyan Range Rover, amelyet a közösségi távolságtartási korlátozások betartásával állítottak elő.  

A termelés fokozatos, lépcsőzetes újraindításának első lépéseként mindenre kiterjedően áttekintették a gyártósorokat, a fejlesztési részlegeket, az irodákat és a közösségi tereket, majd a közösségi távolságtartásra, a higiéniára és az orvosi vizsgálatokra vonatkozó, hatékony intézkedéseket vezettek be.   
A terv célja a munkavállalók testi és lelki egészségének megőrzése. Az új protokoll bevezetése azt jelenti, hogy a dolgozók a munkába érkezés pillanatától fogva számos jelentős változással találkoznak.  

Hőkamerával ellenőrzik a munkavállalók testhőmérsékletét, ahol csak lehetséges, két méteres távolságot kell tartaniuk egymás között – és ahol nem, ott személyes védőfelszerelést kell viselniük –, a közlekedési útvonalakat egyirányúsították, valamint szigorították az üzem takarítási előírásait. Ezen túlmenően a Jaguar Land Rover saját készítésű, újrahasznosítható arcpajzzsal látja el minden dolgozóját.   


Autógyártás a közösségi távolságtartási korlátozások betartásával

Az üzem területén érvényes, új intézkedéseken túlmenően a vállalat arra kéri dolgozóit, hogy a munkába való visszatérést megelőzően további lépéseket is tegyenek. Ezek keretében ki kell tölteniük egy online klinikai kérdőívet, alá kell írniuk a vállalat egészségügyi szabályzatát, valamint minden műszak előtt meg kell mérniük testhőmérsékletüket. 

Ezen a héten a Jaguar és Land Rover nyitrai (Szlovákia) és grazi (Ausztria) üzemeiben is újraindult a gyártás. A wolverhamptoni (Egyesült Királyság) motorgyártó központban a múlt héten ismét megkezdődött az Ingenium erőforrások gyártása, előkészítendő a járműgyártás fokozatos újraindítását. A halewoodi üzemben (Egyesült Királyság) június 8-án indul újra az élet, egyelőre egy műszakban. A Castle Bromwich-i központban a Jaguar Land Rover következő modellévi bevezetéseihez elengedhetetlen, kulcsfontosságú előkészítő tevékenységek zajlanak.

A Csangsu városában (Kína), vegyes vállalatként működő gyártóüzemben február dereka óta folyik a munka, miután a korlátozások enyhítését követően az ügyfelek ismét elkezdték látogatni a bemutatótermeket, és az újautó-értékesítés elkezdett visszatérni a normális kerékvágásba.
 
Amint a világ országai egymás után enyhítenek a távolságtartási korlátozásokon, és újra megnyitnak az értékesítési pontok, a vállalat további üzemeiben is újraindulhat a termelés; erről kellő időben tájékoztatást adunk.

Autógyártás a közösségi távolságtartási korlátozások betartásával
Kulcsszavak: autógyár, Jaguar Land Rover, járműipar, koronavírus
 
A Škoda immár negyed évszázada a Volkswagen csoport tagja A Škoda immár negyed évszázada a Volkswagen csoport tagja Amikor számítanak ránk - Új reklámkampányt indít a Michelin Amikor számítanak ránk - Új reklámkampányt indít a Michelin Magyarország már harcolhat a Tesla európai gigagyáráért! Magyarország már harcolhat a Tesla európai gigagyáráért! Autógyártás a közösségi távolságtartási korlátozások betartásával A SEAT 223 új munkatársat alkalmaz ideiglenesen A Scaniánál felgyorsult az innovációs tevékenység A Scaniánál felgyorsult az innovációs tevékenység
 
Ezek a modellek lesznek a környezetbarát autósok kedvencei

Ezek a modellek lesznek a környezetbarát autósok kedvencei

2020. május 22.
Az év elején még arról szóltak a szakmai előrejelzések, hogy minden eddiginél több elektromos gépkocsit adhatnak el Magyarországon 2020-ban.
Részletek

Ezek a modellek lesznek a környezetbarát autósok kedvencei

Aztán előbb jött az elektromos autók állami támogatásának felfüggesztése, majd a járványügyi helyzet, és nemcsak az alternatív meghajtású járművek kereslete esett vissza, hanem az egész magyar autópiac elkezdett zsugorodni. A kormány bejelentése szerint azonban június 15-étől újra pályázható az elektromos autóvásárlási támogatás – ráadásul bizonyos esetekben az eddigi, 1,5 milliós összegnél jóval nagyobb mértékben.

Piaci fellendülést hozhat a támogatás

„Habár a járványhelyzet miatt a vásárlási kedv visszaesett, a nagycsaládosok megmaradtak potenciális vevőkként a piacon” – kezdte Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója. „A régi-új autóvásárlási programtól is azt várjuk, hogy a vásárlók fokozatosan visszatérnek, és egyre nagyobb arányban választanak maguknak környezetbarát gépkocsit. Nagy motiváció lehet ehhez, hogy a pályázati összeg egymillió forinttal megemelkedett. Tehát már nem csak a legalább hétszemélyes autókra, de a maximum bruttó 11 millió forint vételárú elektromosokra is 2,5 milliós hozzájárulás vehető igénybe. A legtöbb modellünk ebbe a kategóriába tartozik, de van pár olyan is, aminek az ára 11-15 millió között mozog, és így már ”csak” 500 000 Ft rá a kedvezmény. 20 millió fölött pedig egyáltalán nem segít be az állam a vásárlásba.”

De milyen feltételeknek kell megfelelnie a járműnek, hogy igényelhető legyen rá a támogatás?

•    Rendelkezzen tisztán elektromos meghajtással,
•    tartozzon az M1 és N1 kategóriába,
•    és ne legyen drágább 20 millió forintnál.

Ezek a modellek lesznek a környezetbarát autósok kedvencei

Tisztázzuk a fogalmakat!

A hétköznapi kommunikációban már megszokottá vált a zöld autózásról való társalgás, ám a különböző definíciókat még gyakran keverik, tévesen használják az emberek. A tisztán elektromos autók belsőégésű motor nélkül működnek, a mozgási energiát a beépített akkumulátorból vagy más energiatároló eszközből nyert árammal termelik. A hibridautókban a villany- mellett már egy robbanómotor is helyet kap.

„Sokféle hibrid megoldás létezik, kezdve azzal, hogy a belsőégésű motor csak áramot termel, vagy szerepet játszik a hajtásban is, illetve csak maga a jármű tudja előállítani a szükséges energiát, esetleg hálózatról is tölthető, vagyis plug-in hibrid. Utóbbi kategóriába tartozó gépkocsik már nagyobb akkumulátorral is rendelkeznek, így a tisztán elektromos hatótávjuk is nagyobb az egyszerű hibrid változatoknál. Ugyanakkor mind a hibrid, mind az elektromos gépjárművek képesek regeneratív fékezésre, ami annyit jelent, hogy fékezés közben a gépjármű a mozgási energia egy részét újrahasznosítja, ez pedig a hatótáv növekedését eredményezheti” – magyarázta Markó Zoltán.

Miért éri ez meg nekem?

Az alternatív meghajtású gépkocsik környezettudatosságban megjelenő értéke felbecsülhetetlen és megkérdőjelezhetetlen. Ugyan a maximum 2,5 milliós állami hozzájárulás csak a tisztán elektromos meghajtású autókra vehető igénybe, a zöldszempontok és az alábbi, egyéb gazdasági előnyök az összes, zöldrendszámmal ellátott gépkocsira is érvényesek:

•    Egyszerű konnektoros töltés akár otthonról is,
•    Ingyenes parkolás az ország több pontján
•    Alacsony fenntartási és karbantartási költségek
•    Környezet- és zajkímélő technológia
•    Nincs regisztrációs, cégautó és helyi gépjárműadó, forgalomba helyezési és visszterhes vagyonszerzési illeték
•    Olcsóbb biztosítás

Ezek a modellek lesznek a környezetbarát autósok kedvencei

Egyre szélesebb választék

Az alternatív meghajtás egyre erősebb piaci trendet képvisel a közlekedésben, ezért az autógyárak is már úgy optimalizálják kapacitásaikat, hogy lépést tudjanak tartani a vevői igényekkel. A magyar autóvásárlók is rendre nyitottabbak az elektromos és hibrid technológiák iránt, azonban az érdeklődés nem mindig társul fizetőképességgel. Markó Zoltán szerint ezen segíthet a már 2,5 millióra növelt kormányzati hozzájárulás, és a kereslet egyre több vásárlásban is realizálódhat. A Duna Autó eddig is több mint 200 darab elektromos autót adott át állami támogatással, a 2019-es eladásoknak pedig 4%-a irányult a környezetbarát gépjárművek kategóriájára.

Az óbudai vállalat piaci szerepe emellett azért is meghatározó, mert az ország legszélesebb elektromos és hibrid kínálatát nyújtja. „19 forgalmazott márkánkból 12-nek már van alternatív meghajtással működő modellje. Jelenleg több mint 30 típust tudunk kínálni ebből a szegmensből, és a lista egyre csak bővül. Ez főleg annak köszönhető, hogy szinte minden márkánál megjelenik a mild-hibrid (MHEV) üzemmód, ami habár tisztán elektromos hajtásra nem képes, de a fogyasztás és a környezetszennyezés mértékét jelentősen csökkenti. Emellett terjednek a tölthető hibridek és olyan új belépők jelennek meg idén a zöld autók piacán, mint a Seat” – tette hozzá a Duna Autó szakembere.

Ezek a modellek lesznek a környezetbarát autósok kedvencei

A cég tavalyi értékesítési adatai alapján az elektromosoknál a Nissan Leaf, a hibrideknél pedig a Honda CR-V tűnik verhetetlennek. Plug-in hibridek közül a Volvo XC90-ből adták el a legtöbbet az Autóvárosban. A jól bevált típusok (Hyundai, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault) mellett azonban folyamatos törnek előre a népszerűségi listán az újonnan érkezők is. A Kia és a Skoda ugyancsak új belépőnek számít az elektromos autók piacán, miután 2019-ben bemutatták e-Niro illetve e-Citigo modelljeiket, emellett tölthető hibrid palettájuk is bővült az új Ceed SW-vel, Xceeddel és a Superb IV-vel. Amíg a Peugeot nemcsak megújította 208 és 2008 modelljeit, de mindkettőből elektromos változatot is alkotott, addig a Fiat az 500-as, a Suzuki pedig az összes modelljét hibrid verzióban is piacra dobta év elején.

Sőt, még az idén nagy dobásra készül több márka is. Az elektromos autók táborát fogja bővíteni az új Volvo XC40, Fiat 500 La Prima, Honda-e, Skoda Enyaq és Seat el-Born. Hibridváltozattal lép majd a piacra a Peugeot 3008 és 508, Honda Jazz, valamint a Renault Clio. Ez utóbbinál forradalmi újításnak számít a francia gyártó E-Tech megoldása, amelynek köszönhetően akár 80%-ban elektromos üzemmódban autózhatunk a városi használat során, miközben az üzemanyag-fogyasztásunk is 40%-kal csökken. Tölthető, plug-in hibrid verzióban pedig a Kia Sorento, Renault Captur és Skoda Octavia jelenik meg, még 2020-ban. Lesz tehát miből válogatni.

Kulcsszavak: Duna Autó, elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, Markó Zoltán
 
Az Ateca fellendítette a SEAT eladásait 2016-ban Az Ateca fellendítette a SEAT eladásait 2016-ban A Continental szponzorálja az új elektromos off-road autóversenyt A Continental szponzorálja az új elektromos off-road autóversenyt A Vízművek gépjárműparkja öt darab Nissan e-NV200 típusú 100%-ban elektromos járművel bővült A Vízművek gépjárműparkja öt darab Nissan e-NV200 típusú 100%-ban elektromos járművel bővült Az ABB piacra dobja az elektromos járművekhez gyártott leggazdaságosabb töltési megoldását Az ABB piacra dobja az elektromos járművekhez gyártott leggazdaságosabb töltési megoldását Gondolta volna, hogy majdnem ugyanannyi nő vásárol autót, mint férfi? Gondolta volna, hogy majdnem ugyanannyi nő vásárol autót, mint férfi?
 
Új szabályok lépnek életbe az európai légiközlekedésben

Új szabályok lépnek életbe az európai légiközlekedésben

2020. május 21.
Új ajánlásokat fogalmazott meg az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az Európai Betegségmegelőzési és Járványvédelmi Központ (ECDC) a légiközlekedés számára, amelyeket a koronavírus-járvány idején kell betartani.
Részletek

Új szabályok lépnek életbe az európai légiközlekedésben

A szervezetek a légiutazás minden szegmensére kiterjedő javaslatokat fogalmaztak meg, az induló repülőtérre lépéstől az érkező repülőtér elhagyásáig minden folyamatra kidolgoztak új szabályokat.
    
Az EASA és az ECDC irányelve szerint testhőmérséklet mérés után csak azok léphetnek be a repülőtérre, akik utaznak, kísérő csak rendkívül indokolt esetben lehet az utassal. A megelőzés azonban már a repülőtérre lépés előtt kezdődik: a légitársaságoknak is tudatosítani kell az emberekben, hogy csak ők léphetnek be a terminálokba, és csak akkor utazzanak, ha egészségesnek érzik magukat, és nem mutatnak tüneteket. Ellenkező esetben az utastól meg lehet tagadni a repülőtérre belépést, vagy a repülőgépbe beszállítást. Ez megtagadható attól is, aki nem hajlandó a szabályokat betartani.
    
Minden utasnak kötelező lesz a maszk viselése a repülőtéren, és a repülés közben is, ahogy ezt az utasokkal foglalkozó személyzetnek is előírják. Az utasokat ösztönözni kell az online utasfelvétel, és az önkiszolgáló poggyászleadó automaták használatára, hogy csökkenteni lehessen az érintkezést.
   
Új szabályok lépnek életbe az európai légiközlekedésben

A repülőtereken az utasfelvétel, az utasbiztonsági ellenőrzés és a beszállítás során is be kell tartani a másfél méteres fizikai távolságtartást, folyamatosnak kell lennie a fertőtlenítő takarításnak.

Amennyiben a járaton valaki tüneteket produkál, akkor lehetőség szerint az utolsó sorban az ablak mellett kell leültetni, és két sor távolságot kell hagyni a többi utastól. Ha a fedélzeten utazás közben valaki nem hajlandó maszkot hordani, akkor csak emiatt a gép nem szakítja meg az útját, de a szabályt be nem tartó utassal szemben a fogadó ország hatóságai eljárást fognak indítani. A gépek fedélzetén az ellátás minimálisra csökken, ahogy a kabinban az utasok mozgását is csökkenteni kell.

Az EASA és az ECDC nem támogatja a biológiai útlevél bevezetését, illetve a teszteléseket, mert az emberek immunreakciója eltérő mértékű lehet, a gyorstesztek pedig nem elég megbízhatóak.

Kulcsszavak: EASA, koronavírus, légi közlekedés, utasbiztonság
 
Kártérítést fog követelni a Boeingtől az ANA légitársaság a 787-esek hibái miatt Kártérítést fog követelni a Boeingtől az ANA légitársaság a 787-esek hibái miatt Nőtt az Air France-KLM és az IAG, csökkent a Lufthansa-csoport utasainak száma januárban Nőtt az Air France-KLM és az IAG, csökkent a Lufthansa-csoport utasainak száma januárban Átadták a Wizz Air repülés szimulációs és képzési központját Átadták a Wizz Air repülés szimulációs és képzési központját Német szakértők szerint is lehetséges, hogy a másodpilóta szándékosan elpusztította a gépet Német szakértők szerint is lehetséges, hogy a másodpilóta szándékosan elpusztította a gépet Átvette első Airbus A320neóját a Lufthansa Átvette első Airbus A320neóját a Lufthansa
 
Okulva a válságokból, legyőzve a kihívásokat

Okulva a válságokból, legyőzve a kihívásokat

2020. május 21.
Az elmúlt több mint egy évszázad során a BMW Group a legkülönfélébb kihívásokkal került szembe, amelyeket legyőzve újabb és újabb lendülettel folytatta sikertörténetét.
Részletek

Okulva a válságokból, legyőzve a kihívásokat

A folyamatos megújulás alapját mindegyik korban az innovációs erősség, a veleszületett bátorság, a rendíthetetlen elkötelezettség és a támogató csapatszellem egysége jelentette. Történelmi visszatekintés a vállalatcsoport fennállásának 100. évértékelő ülését ünnepelve.

Immár több mint százéves fennállása során a BMW Group üzleti sikertörténetét számos nehézség állította kihívás elé – a jelenlegi helyzethez hasonlóan. Az utat, amelyen a BMW egy repülőgép-hajtóművekre specializálódott kisüzemből a világ elsőszámú prémiumautó- és motorkerékpár-gyártó vállalata lett, megannyi siker és megannyi kudarc övezte. 100. évértékelő ülését ünnepelve a BMW Group most visszatekint az elmúlt több mint száz esztendő legnagyobb kihívásaira és az azok leküzdését jelentő nehézségekre.

Minden egyes válságban – és így a mostaniban is – megvan az újult erővel telt lendület lehetősége. De mi minden szükséges ehhez? Egy olyan vállalat, amely innovációs erőssége okán mindenféle változás elé jövőbe tekintő kihívással áll. Olyan úttörő termékek, amelyek egyediségükkel mernek újítók és iránymutatóak lenni, és amelyek csak a legjobb pozícióval érik be. Olyan motivált munkatársak, akik minden napi munkába beleteszik a szükséges pluszt. A BMW Group első évszázadát ezen adottságok, képességek és kiváltságok övezték, amelyek minden krízisen, hanyatláson és válságon keresztülvitték a vállalatot. A sikertörténet pedig folytatódik, bármi történjék is.

Okulva a válságokból, legyőzve a kihívásokat

1919: a megbízható motorokra már nem csak a levegőben van szükség

Az I. világháború idején az újdonsült kisüzem egyetlen terméket állított elő: a BMW Illa repülőgép-hajtóművet. A soros hathengeres motor rövid időn belül a világ legjobb repülőgép-hajtóműveként vált híressé, továbbfejlesztett utódja pedig egészen egy világrekordig repítette: 1919. június 17-én egy BMW IV hajtóművel szerelt repülőgép 9 760 méteres magasságig jutott. Soha egyetlen repülőgép nem szállt még ekkor ilyen magasan.

A világháború azonban véget ért, és Németországban mindennemű repülőgép-hajtómű gyártását betiltották. Merőben új ötletekre volt szükség ahhoz, hogy a BMW továbbra is kamatoztatni tudja erőforrás-gyártás terén felhalmozott szaktudását, az üzem így kibővítette palettáját: a végtelenül megbízható, üzemanyag-takarékos „Bajor Motorral” innentől kezdve hajók, teherautók és autóbuszok büszkélkedtek.

1923: erőforrás-gyártó üzemből motorkerékpár-gyártó vállalat

A kisméretű „Bajor Motor” egyik legfőbb ismérve a maximális megbízhatóság volt. Első boxermotorját a BMW kizárólag más gyártók megrendelésére állította elő, főként a nürnbergi központú Victoria számára, amely nagy sikerrel építette be motorkerékpárjaiba a BMW boxermotorját. Aztán amikor a Victoria házon belül kifejlesztette saját erőforrását, a BMW megrendelései bezuhantak és a cég vezetőségének újabb merész ötletre volt szüksége ahhoz, hogy kilábaljanak a válságból.

Okulva a válságokból, legyőzve a kihívásokat

A BMW vezető tervezője, Max Friz ekkor azt a feladatot kapta, hogy tervezze meg a BMW első önálló, teljes egészében saját fejlesztésű motorkerékpárját, a BMW R 32 pedig az 1923-as Német Motor Show-n be is mutatkozott a nagyközönség előtt. Amíg az összes többi motorkerékpár-gyártó vállalat a kétkerekű geometriájára helyezte a hangsúlyt, addig Max Friz az egész járművet az erőforrás köré tervezte. Ez volt az első alkalom, hogy iker boxermotor került egy motorkerékpárba, a menetiránnyal keresztben elrendezett hengerekkel. A modell sikert aratott, a BMW pedig erőforrás-gyártó üzemből elismert motorkerékpár-gyártó vállalattá érett.

1948: újrakezdés két keréken


1945-ben véget ért a II. világháború, a szovjet megszállás következtében pedig a BMW elveszítette Eisenach-i gyárát, és ezzel az autógyártáshoz szükséges szaktudása és felszereltsége java részét is. A jelentős mértékben lerombolt müncheni létesítményekben ezzel egyidejűleg megkezdődtek a leépítések is. A BMW fazekak, serpenyők, szerelvények és mezőgazdasági munkagépek gyártásával élte túl az időszakot, miközben néhány kerékpárt és könnyűszerkezetes öntvényvázat is legyártott. Aztán amikor a hatóságok ismét zöld lámpát mutattak a motorkerékpár-gyártásnak, 1948-ban a BMW R 24 a háború utáni első, Münchenben készült motorkerékpárjaként ünnepelte világpremierjét.

Az egyhengeres járművet osztatlan rajongás fogadta, a BMW R 24 pedig a vállalkozói bátorság és a személyes mobilitás új korszakának szimbólumává vált. A kétkerekűből több mint 12 000 példány kelt el, utódja, a BMW R 25 pedig kis híján megkétszerezte ezt a mennyiséget. Egy esztendővel később egy újabb boxermotoros motorkerékpár is bemutatkozott, ez volt a BMW R 51/2.

1923: erőforrás-gyártó üzemből motorkerékpár-gyártó vállalat  A kisméretű „Bajor Motor” egyik legfőbb ismérve a maximális megbízhatóság volt. Első boxermotorját a BMW kizárólag más gyártók megrendelésére állította elő, főként a nürnbergi központú Victoria számára, amely nagy sikerrel építette be motorkerékpárjaiba a BMW boxermotorját. Aztán amikor a Victoria házon belül kifejlesztette saját erőforrását, a BMW megrendelései bezuhantak és a cég vezetőségének újabb merész ötletre volt szüksége ahhoz, hogy kilábaljanak a válságból. A BMW vezető tervezője, Max Friz ekkor azt a feladatot kapta, hogy tervezze meg a BMW első önálló, teljes egészében saját fejlesztésű motorkerékpárját, a BMW R 32 pedig az 1923-as Német Motor Show-n be is mutatkozott a nagyközönség előtt. Amíg az összes többi motorkerékpár-gyártó vállalat a kétkerekű geometriájára helyezte a hangsúlyt, addig Max Friz az egész járművet az erőforrás köré tervezte. Ez volt az első alkalom, hogy iker boxermotor került egy motorkerékpárba, a menetiránnyal keresztben elrendezett hengerekkel. A modell sikert aratott, a BMW pedig erőforrás-gyártó üzemből elismert motorkerékpár-gyártó vállalattá érett.  1948: újrakezdés két keréken  1945-ben véget ért a II. világháború, a szovjet megszállás következtében pedig a BMW elveszítette Eisenach-i gyárát, és ezzel az autógyártáshoz szükséges szaktudása és felszereltsége java részét is. A jelentős mértékben lerombolt müncheni létesítményekben ezzel egyidejűleg megkezdődtek a leépítések is. A BMW fazekak, serpenyők, szerelvények és mezőgazdasági munkagépek gyártásával élte túl az időszakot, miközben néhány kerékpárt és könnyűszerkezetes öntvényvázat is legyártott. Aztán amikor a hatóságok ismét zöld lámpát mutattak a motorkerékpár-gyártásnak, 1948-ban a BMW R 24 a háború utáni első, Münchenben készült motorkerékpárjaként ünnepelte világpremierjét. Az egyhengeres járművet osztatlan rajongás fogadta, a BMW R 24 pedig a vállalkozói bátorság és a személyes mobilitás új korszakának szimbólumává vált. A kétkerekűből több mint 12 000 példány kelt el, utódja, a BMW R 25 pedig kis híján megkétszerezte ezt a mennyiséget. Egy esztendővel később egy újabb boxermotoros motorkerékpár is bemutatkozott, ez volt a BMW R 51/2.  1957: ínséges idők és új piacok  1954-ben a BMW müncheni gyára már éves szinten 30 000 darab motorkerékpárt gyártott. A piac azonban egyhamar drasztikus változáson ment keresztül, az autók fényében a motorkerékpárok elkezdtek veszíteni presztízsükből. Három év alatt a BMW éves motorkerékpár-termelési mennyisége 5 400 darabra zuhant vissza, a vállalat azonban kitartott a kétkerekű technológia mellett. A válságot az állami megrendeléseknek köszönhetően vészelte át a gyártó, megbízhatóságuknak és kényelmes járáskultúrájuknak köszönhetően ugyanis a BMW motorkerékpárjai nagy sikernek örvendtek a rendőrség körében – nem csupán Németországban, de sok más országban is. A motoros járőrök Európa-szerte vitték a BMW megbízhatóságának hírét, amellyel a gyártó új piacokon kezdhette meg működését és a motorkerékpár-gyártás melletti kitartás végül kifizetődött. 1969-ben a BMW Motorrad gyára Berlinbe költözött, az új modellek pedig a vállalat sikertörténetének új fejezetét jelentették. A mérnökök a vadonatúj fejlesztésű /5 szériát kifejezetten sportos motorkerékpárként tervezték meg, amely nem csupán a versenyzők, de a sportos kikapcsolódásra vágyó rajongók körében is osztatlan népszerűségnek örvendett. A BMW pedig minden korábbinál erősebb gyártóként lábalt ki az ’50-es évek válságából.  1959: a kisrészvényesek megakadályozzák a vállalat tulajdonosváltását, a „Neue Klasse” pedig meghozza az áttörést  Az 1950-es évek végén a BMW a pénzügyi összeomlás szélére került. Az autó- és motorkerékpár-iparágat egyaránt érintő értékesítési problémák rendkívüli nehézségek elé állították a vállalatot. 1959 decemberében, a BMW évértékelő ülésén már szinte kész ténynek tűnt, hogy a Daimler Benz AG felvásárolja a vállalatot. Az elkötelezett kisrészvényesek azonban heves ellenállást tanúsítottak a tulajdonosváltás részeként előrevetített szerkezetátalakítási tervvel szemben, amelynek eredményeként a tulajdonosváltás az utolsó pillanatban meghiúsult. A részvényesek elsőszámú kritikával illették, hogy a szerkezetátalakítási koncepció aránytalanul alacsonyra taksálta a BMW márka és a vállalat munkaerejének értékét. A BMW független maradt, a gazdasági kilábalás azonban csak egy év múlva kezdődött meg a Herbert Quandt főrészvényes égisze alatt kidolgozott, új szerkezetátalakítási tervvel. Herbert Quandt a BMW AG függetlenségére alapozta a tervet, új struktúrákkal és új modellekkel. Az új BMW 700 kisautó visszavezette a vállalatot a siker útjára, az igazi áttörést pedig a „Neue Klasse” első modellje, a BMW 1500 hozta meg.  1973: túllendülés az olajválságon  Az 1973-as olajválság után radikálisan megváltozott az emberek hozzáállása az autókhoz. A 100 km/órás sebességhatárban maximált közlekedés és a vasárnapi autóhasználat betiltása után rohamosan esni kezdett a nagy hengerűrtartalmú motorokkal szerelt modellek és az erős sportautók népszerűsége. A BMW azonban minden korábbinál erősebben lábalt ki a válságból: az új vállalati stratégiát iránymutató beruházások és fejlesztések övezték, Münchenben felépült a vállalatcsoport négy hengert formáló főépülete és megnyílt a BMW Múzeum is. 1973 novemberében megkezdte működését a BMW dingolfingi gyára, a járműtervező mérnökök pedig gyorsan reagáltak a megváltozó piaci körülményekre és ügyféligényekre: 1974-ben bemutatkozott a két üzemanyag-hatékony belépő-szintű modell, a BMW 1502 és a BMW 518. Aztán amikor 1975 tavaszán az olajválság véget ért és az ügyfelek újra elkezdték keresni az erősebb autókat, a BMW ideális pozícióból, új modellekkel, megnövelt gyártási kapacitással és optimalizált értékesítési struktúrákkal szolgálta ki őket. Az eredmények már 1975 első negyedévének végén látszódtak: a BMW mintegy 50 százalékkal, 78 000 új autó értékesítésével törte át 1973-as rekordját, főként a BMW 1502 és a BMW 518 népszerűségének köszönhetően.  1994: a MINI és a Rolls-Royce érkezése  Az 1970-es és ’80-as években a BMW a világ leggyorsabban fejlődő autógyártó vállalatává érett, egyre szélesebb modellpalettával és egyre több munkatárssal. A nagy-britanniai Rover Group 1994. január 31-i megvásárlásával a vállalatvezetés célja az volt, hogy jelentős mértékben tovább növeli portfólióját, a fejlesztési lehetőségeket azonban meglehetősen túlbecsülték. A vállalat szerkezetátalakításon esett át és megalakult a BMW Group, hat évvel később azonban a vállalatcsoport eladta brit leányvállalatát. Egyedül a MINI márkát tartotta meg. A modernkori MINI 2001-ben mutatkozott be a nagyközönség előtt, elhozva a kisautók forradalmát. Prémium minőségével, modern biztonságtechnikai felszereltségével, egyedi stílusával és a vezetés abszolút élményével az új MINI egy csapásra világszenzációvá vált. 2003-ban a BMW Group a Rolls-Royce márkát is megvásárolta, a nagy-britanniai Goodwoodban pedig megkezdődött a luxusautók mércéjéül szolgáló új Phantom gyártása.  2008: a „project i” program a gazdasági világválság kezdetén indul útnak  A 2008 őszén kirobbant gazdasági világválság nem csupán a bankszektort, de számos egyéb iparágat is megroppantott. A legfőbb piacokon ennek következtében az autóértékesítési mutatók is jelentős mértékben bezuhantak. A kereslet újraindítását és mindenekelőtt a kifejezetten hatékony modellek vásárlásának támogatását kormányzati vásárlásösztönző csomagok igyekeztek fellendíteni. Miközben világszerte hatalmas erőfeszítéseket tettek az autóipar jövőjének bebiztosítására, a BMW Group a háttérben egy olyan projekten dolgozott, amely teljes egészében újradefiniálta a személyes mobilitás koncepcióját. A BMW Group így már 2007 őszén útjára indította a „project i” programot, amelynek célja egy nagyvárosi, tisztán elektromos meghajtású modell kifejlesztése, ezzel párhuzamosan pedig a zéró emissziójú vezetés komplett ökoszisztémájának kidolgozása volt. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt 2013 őszén mutatkozott be – egy sor egyedi koncepció, felszereltségi szint és szolgáltatás kíséretében az innovatív anyaghasználat, a környezetbarát gyártási megoldások és a járműtöltési infrastruktúra terén, amelyek együttesen mind a mai napig a tökéletesen kényelmes elektromos mobilitást váltják valóra, a BMW által fémjelzett vezetési élmény kíséretében.

1957: ínséges idők és új piacok

1954-ben a BMW müncheni gyára már éves szinten 30 000 darab motorkerékpárt gyártott. A piac azonban egyhamar drasztikus változáson ment keresztül, az autók fényében a motorkerékpárok elkezdtek veszíteni presztízsükből. Három év alatt a BMW éves motorkerékpár-termelési mennyisége 5 400 darabra zuhant vissza, a vállalat azonban kitartott a kétkerekű technológia mellett. A válságot az állami megrendeléseknek köszönhetően vészelte át a gyártó, megbízhatóságuknak és kényelmes járáskultúrájuknak köszönhetően ugyanis a BMW motorkerékpárjai nagy sikernek örvendtek a rendőrség körében – nem csupán Németországban, de sok más országban is.

A motoros járőrök Európa-szerte vitték a BMW megbízhatóságának hírét, amellyel a gyártó új piacokon kezdhette meg működését és a motorkerékpár-gyártás melletti kitartás végül kifizetődött. 1969-ben a BMW Motorrad gyára Berlinbe költözött, az új modellek pedig a vállalat sikertörténetének új fejezetét jelentették. A mérnökök a vadonatúj fejlesztésű /5 szériát kifejezetten sportos motorkerékpárként tervezték meg, amely nem csupán a versenyzők, de a sportos kikapcsolódásra vágyó rajongók körében is osztatlan népszerűségnek örvendett. A BMW pedig minden korábbinál erősebb gyártóként lábalt ki az ’50-es évek válságából.

Okulva a válságokból, legyőzve a kihívásokat

1959: a kisrészvényesek megakadályozzák a vállalat tulajdonosváltását, a „Neue Klasse” pedig meghozza az áttörést

Az 1950-es évek végén a BMW a pénzügyi összeomlás szélére került. Az autó- és motorkerékpár-iparágat egyaránt érintő értékesítési problémák rendkívüli nehézségek elé állították a vállalatot. 1959 decemberében, a BMW évértékelő ülésén már szinte kész ténynek tűnt, hogy a Daimler Benz AG felvásárolja a vállalatot. Az elkötelezett kisrészvényesek azonban heves ellenállást tanúsítottak a tulajdonosváltás részeként előrevetített szerkezetátalakítási tervvel szemben, amelynek eredményeként a tulajdonosváltás az utolsó pillanatban meghiúsult.

A részvényesek elsőszámú kritikával illették, hogy a szerkezetátalakítási koncepció aránytalanul alacsonyra taksálta a BMW márka és a vállalat munkaerejének értékét. A BMW független maradt, a gazdasági kilábalás azonban csak egy év múlva kezdődött meg a Herbert Quandt főrészvényes égisze alatt kidolgozott, új szerkezetátalakítási tervvel. Herbert Quandt a BMW AG függetlenségére alapozta a tervet, új struktúrákkal és új modellekkel. Az új BMW 700 kisautó visszavezette a vállalatot a siker útjára, az igazi áttörést pedig a „Neue Klasse” első modellje, a BMW 1500 hozta meg.

1973: túllendülés az olajválságon

Az 1973-as olajválság után radikálisan megváltozott az emberek hozzáállása az autókhoz. A 100 km/órás sebességhatárban maximált közlekedés és a vasárnapi autóhasználat betiltása után rohamosan esni kezdett a nagy hengerűrtartalmú motorokkal szerelt modellek és az erős sportautók népszerűsége.

Okulva a válságokból, legyőzve a kihívásokat

A BMW azonban minden korábbinál erősebben lábalt ki a válságból: az új vállalati stratégiát iránymutató beruházások és fejlesztések övezték, Münchenben felépült a vállalatcsoport négy hengert formáló főépülete és megnyílt a BMW Múzeum is.

1973 novemberében megkezdte működését a BMW dingolfingi gyára, a járműtervező mérnökök pedig gyorsan reagáltak a megváltozó piaci körülményekre és ügyféligényekre: 1974-ben bemutatkozott a két üzemanyag-hatékony belépő-szintű modell, a BMW 1502 és a BMW 518. Aztán amikor 1975 tavaszán az olajválság véget ért és az ügyfelek újra elkezdték keresni az erősebb autókat, a BMW ideális pozícióból, új modellekkel, megnövelt gyártási kapacitással és optimalizált értékesítési struktúrákkal szolgálta ki őket. Az eredmények már 1975 első negyedévének végén látszódtak: a BMW mintegy 50 százalékkal, 78 000 új autó értékesítésével törte át 1973-as rekordját, főként a BMW 1502 és a BMW 518 népszerűségének köszönhetően.

1994: a MINI és a Rolls-Royce érkezése

Az 1970-es és ’80-as években a BMW a világ leggyorsabban fejlődő autógyártó vállalatává érett, egyre szélesebb modellpalettával és egyre több munkatárssal. A nagy-britanniai Rover Group 1994. január 31-i megvásárlásával a vállalatvezetés célja az volt, hogy jelentős mértékben tovább növeli portfólióját, a fejlesztési lehetőségeket azonban meglehetősen túlbecsülték.

A vállalat szerkezetátalakításon esett át és megalakult a BMW Group, hat évvel később azonban a vállalatcsoport eladta brit leányvállalatát. Egyedül a MINI márkát tartotta meg. A modernkori MINI 2001-ben mutatkozott be a nagyközönség előtt, elhozva a kisautók forradalmát. Prémium minőségével, modern biztonságtechnikai felszereltségével, egyedi stílusával és a vezetés abszolút élményével az új MINI egy csapásra világszenzációvá vált. 2003-ban a BMW Group a Rolls-Royce márkát is megvásárolta, a nagy-britanniai Goodwoodban pedig megkezdődött a luxusautók mércéjéül szolgáló új Phantom gyártása.

Okulva a válságokból, legyőzve a kihívásokat

2008: a „project i” program a gazdasági világválság kezdetén indul útnak

A 2008 őszén kirobbant gazdasági világválság nem csupán a bankszektort, de számos egyéb iparágat is megroppantott. A legfőbb piacokon ennek következtében az autóértékesítési mutatók is jelentős mértékben bezuhantak. A kereslet újraindítását és mindenekelőtt a kifejezetten hatékony modellek vásárlásának támogatását kormányzati vásárlásösztönző csomagok igyekeztek fellendíteni. Miközben világszerte hatalmas erőfeszítéseket tettek az autóipar jövőjének bebiztosítására, a BMW Group a háttérben egy olyan projekten dolgozott, amely teljes egészében újradefiniálta a személyes mobilitás koncepcióját.

A BMW Group így már 2007 őszén útjára indította a „project i” programot, amelynek célja egy nagyvárosi, tisztán elektromos meghajtású modell kifejlesztése, ezzel párhuzamosan pedig a zéró emissziójú vezetés komplett ökoszisztémájának kidolgozása volt. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt 2013 őszén mutatkozott be – egy sor egyedi koncepció, felszereltségi szint és szolgáltatás kíséretében az innovatív anyaghasználat, a környezetbarát gyártási megoldások és a járműtöltési infrastruktúra terén, amelyek együttesen mind a mai napig a tökéletesen kényelmes elektromos mobilitást váltják valóra, a BMW által fémjelzett vezetési élmény kíséretében.

Kulcsszavak: autógyár, bmw, BMW Group, járműipar, visszatekintés
 
Jól fejlődik az együttműködés a Volkswagen Csoport haszongépjármű márkái között Jól fejlődik az együttműködés a Volkswagen Csoport haszongépjármű márkái között Franciaországban gyártják az első tisztán elektromos meghajtású Mercedest Franciaországban gyártják az első tisztán elektromos meghajtású Mercedest Eladási rekordot állított fel januárban a Škoda Eladási rekordot állított fel januárban a Škoda Megelőző karbantartással tízből nyolc teherautónál el lehet kerülni a nem tervezett megállásokat Megelőző karbantartással tízből nyolc teherautónál el lehet kerülni a nem tervezett megállásokat Októberben is folytatódott a BMW Group értékesítési sikertörténete Októberben is folytatódott a BMW Group értékesítési sikertörténete
 
Csekély tömeggel ötvözi a legmagasabb fokú szilárdságot az új ŠKODA OCTAVIA intelligens anyagkoncepciója

Csekély tömeggel ötvözi a legmagasabb fokú szilárdságot az új ŠKODA OCTAVIA intelligens anyagkoncepciója

2020. május 21.
Az új ŠKODA OCTAVIA az Euro NCAP legmagasabb, ötcsillagos minősítésével kategóriája legbiztonságosabb tagjai közé tartozik.
Részletek

Csekély tömeggel ötvözi a legmagasabb fokú szilárdságot az új ŠKODA OCTAVIA intelligens anyagkoncepciója

Nagyban hozzájárul e kiváló eredményhez intelligens anyagválasztási koncepciója, a ŠKODA „bestsellere” negyedik generációjának karosszériája ugyanis több mint 20 százalékban tartalmaz a legnagyobb szilárdságú acélfajtákból készült, melegen alakított alkatrészeket, míg közel 14 százalékát ultranagy szilárdságú, illetve többfázisú acélfajták teszik ki. Mindez csekély tömeg mellett biztosítja a lehető legnagyobb szilárdságot, illetve legszínvonalasabb biztonságot, jelentős üzemanyag-megtakarítást is lehetővé téve.

A modern autóknak sokféle és néha egymással ellentétes tulajdonságokat kell ötvözniük. Egyfelől könnyűnek és költségtakarékosnak kell lenniük, kedvező üzemanyag-fogyasztás mellett, másfelől a vezető és utasai fokozott kényelemre és biztonságra vágynak a fedélzeten, ami a karosszéria megnövelt szilárdságát és merevségét követeli meg. Intelligens anyagválasztási koncepciójával, illetve a nagyszilárdságú acélok széleskörű használatával a ŠKODA sikeresen kombinálja az OCTAVIA negyedik generációjában a magasfokú gazdaságosságot és hatékonyságot a színvonalas kényelemmel és a bennülők optimális védelmével. Az Euro NCAP tesztek a megújult „bestseller” számára odaítélt ötcsillagos minősítése a különböző fejlesztési részlegek sikeres együttműködésének eredménye, a formatervezés, a koncepciók, a numerikus szimulációk, a tervezés és a minőség-ellenőrzés szakterületein.

Nagyszilárdságú acélok magas részaránya csökkenti a tömeget és növeli a biztonságot

Az új OCTAVIA karosszériájának kiemelkedő szilárdsága mindenekelőtt a nagyszilárdságú acélok magas részarányának köszönhető. Míg az úgynevezett mélyhúzott acélokat csupán 26,3 százalékban, s főleg a felületi alkatrészekben alkalmazták a tervezők, a karosszéria 20,6 százalékát a legnagyobb szilárdságú acélfajtákból készült, melegen alakított alkatrészek alkotják, amelyek szilárdsága akár hétszerese is lehet a hagyományos mélyhúzott acélokénak.

Csekély tömeggel ötvözi a legmagasabb fokú szilárdságot az új ŠKODA OCTAVIA intelligens anyagkoncepciója

Az alkatrészeket a gyártási folyamat során mintegy 950 Celsius fok hőmérsékletre hevítik, majd a sajtolást követően még a présformában szabályozottan, 5,5 másodperc alatt 180 Celsius fokra hűtik le. Különösen nagy szilárdságuk révén az így előállított elemek a frontális és oldalirányú ütközési struktúrákban is mérsékelt vastagsággal, így könnyebb konstrukciót eredményezve alkalmazhatók.

Változó lemezvastagság a Tailor Rolled Blank technológia segítségével

A Tailor Rolled Blank technológiát 2004-ben a ŠKODA OCTAVIA II sorozatban, míg a Tailor Rolled Blank és a melegalakítás kombinációját a ŠKODA OCTAVIA III karosszériájában alkalmazták első ízben a Volkswagen Csoportnál. Korábban e gyártási eljárások együttes használata műszakilag nem volt megoldható. A Tailor Rolled Blank technológia változó lemezvastagságú alkatrészek előállítását teszi lehetővé, amelyek falvastagságát csupán azon helyeken növelik meg, ahol fokozott stabilitás szükséges.

Az új OCTAVIA esetében például az A- és B-oszlopok kialakításában alkalmazzák e technológiát. Számos, hasonlóan nagy terhelésnek kitett helyen a cseh autógyártó többfázisú acélt (kettős fázisú acél) is használ, amelyet az alakítási eljárást követően megnövekedett mechanikai szilárdság jellemez, így egyfelől kiválóan alakítható, másfelől rendkívül merev.

Csekély tömeggel ötvözi a legmagasabb fokú szilárdságot az új ŠKODA OCTAVIA intelligens anyagkoncepciója

Az OCTAVIA esetében például először jelenik meg ez az anyag a csomagtérfedél felületi részében is. A többfázisú és az ultranagy szilárdságú acélok együttesen a karosszéria tömegének közel 14 százalékát teszik ki.

Az innovatív anyagok és a legkorszerűbb számítási módszerek – mint például a topológia-optimalizáció – alkalmazása a karosszéria tulajdonságainak folyamatos ideális alakítását teszi lehetővé. Az OCTAVIA negyedik generációjában a ŠKODA így tovább növelhette a dinamikus torziós merevséget az előd modellhez képest, aminek eredménye a vezető és utasai még színvonalasabb kényelmében érzékelhető.



Kulcsszavak: euro ncap, skoda, törésteszt
 
Új emissziós központot létesít a Škoda Mladá Boleslavban Új emissziós központot létesít a Škoda Mladá Boleslavban Környezetkímélő és költséghatékony alternatíva – Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC Környezetkímélő és költséghatékony alternatíva – Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC 60 éves lett a ŠKODA kedvelt modellje az Octavia 60 éves lett a ŠKODA kedvelt modellje az Octavia Megkezdődött az új SKODA Yeti gyártása Megkezdődött az új SKODA Yeti gyártása Csehszlovákia megalakulásának 100. jubileumát ünnepli a ŠKODA AUTO Csehszlovákia megalakulásának 100. jubileumát ünnepli a ŠKODA AUTO
 

Találatok száma: 11889 Megjelenítve: 91 - 100