Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 91 - 100
Új ügyvezető irányítja a Fordot Magyarországon. Ismét sikeres évet zárt a Ford itthon

Új ügyvezető irányítja a Fordot Magyarországon. Ismét sikeres évet zárt a Ford itthon

2020. január 08.
A 2019-es esztendőben az új személy- és kishaszongépjármű eladások 15,5% százalékkal növekedtek Magyarországon, és túlszárnyalták a 184 ezres össz. darabszámot.
Részletek

Új ügyvezető irányítja a Fordot Magyarországon. Ismét sikeres évet zárt a Ford itthon

A kiváló iparági eredményekhez a Ford személy, és kishaszonjármű modelljei kimagasló mértékben járultak hozzá. A Ford 2019-ben 18 százalékos eladásnövekedésével húzta fel a piac eredményeit. A márka a második helyen zárt az összesített eladásokat tekintve 23327 eladott személy- és haszongépjárművel.
 
A személyautó szegmensben a Ford megőrizte második helyét 15728 darab regisztrált személyautóval megtartva 10 százalékos piaci részesedését a szegmensben köszönhetően annak, hogy a 2018 bevezetett 10 új vagy teljesen megújult modell mellett 2019-ben is számos új modellt mutattak be Magyarországon.

A hazai legnagyobb szegmens, a piac 37,6 százalékát kitevő SUV kategória előkelő 2. helyén a Ford áll mely szegmensben a kifutó Kuga az Ecosporttal és nagy méretű Edge modellekkel kiegészülve 5344 darabbal 9 százalékot tudhat magáénak.

Az felső-közép kategóriában versenyző Mondeo is szép sikereket könyvelhetett el tavaly, majd 13 százalékkal növelve értékesítését elsősorban a várva várt Mondeo Hybrid kombi változatának köszönhetően.

2019 tartogatott meglepetéseket a Focus modelleknél is, a népszerű modellből 2838 darab talált gazdára és megérkezett a Focus crossover Active és a csúcsmodell, a 280 lőerős Focus ST is.

Új ügyvezető irányítja a Fordot Magyarországon. Ismét sikeres évet zárt a Ford itthon

A tavalyi év második féléve érezhető fellendülést hozott az úgynevezett MPV szegmensben is, részben a Nagycsaládos 7 üléses progarmnak köszönhetően. A szegmensben az értékesítés 64 százalékkal nőtt és összesen 1425 Ford S-Max, Galaxy, Tourneo Connect és C-Max talált gazdára.

A 7 üléses kampány legnépszerűbb modellje a Fordnál a S-Max és a Tourneo Custom kisbusz lett, az előbbi 109 százalékkal, (322 db) utóbbi 119 százalékkal 1720 darabbal szárnyalva túl a 2018-as értékesítési darabszámokat.

A Ford a kishaszonjármű szegmensben 7599 eladott kishaszongépjárművel lett piacvezető, amely a kishaszonjármű piac 29 százalékát jelenti, tehát elmondható, hogy tavaly közel minden harmadik újonnan forgalomba helyezett haszonjármű Ford volt. 2019-ben a Ford a pick-up szegmensben ismét domináns első helyett szerzett 2653 darabbal, közel 45 százalékos piaci részesedéssel. A szegmensben egyedülálló újdonsága a májusban bemutatott Ford Ranger Raptor Performance Pick-up, mely terepképességét ultra-erős alváz, egyedi futómű és gumiabroncs, 213 lóerős, 500 Nm forgatónyomatékú EcoBlue motor, 10 fokozatú automata sebességváltó, valamint Terepvezérlési Rendszer javítja. 2778 darab Ford Transit és 1084 Transit Custom eladásával a Ford vezeti az ún. kishaszonjármű (Small CV) szegmenset is.

A Ford a mai sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy 2020 januárjától új ügyvezető igazgató veszi át Ford Magyarország irányítását Szamosi Viktortól, aki az un. Ford Európai Direkt piacok (CEE Régió) operatív igazgatójaként folytatja pályáját.

Új ügyvezető irányítja a Fordot Magyarországon. Ismét sikeres évet zárt a Ford itthon  

Szabó Attila személyében az új ügyvezető igazgató a magyar mellett a cseh piacért is felelős regionális ügyvezető lesz. Szabó Attila korábban a Ford román leányvállalatát vezette sikeresen, ezt megelőzően a Ford szentendrei székhelyű európai árazási központjának managere volt, ahol a Szentendrén működő regionális irodában európai árszabási managerként a szervezet egyik legnagyobb létszámú, Európa összes piacát kiszolgáló árazási csapatát irányította.

“Örömmel várom ezt az új kihívást, és hogy végre ismét a magyar piacon kamatoztathassam az évek során megszerzett tapasztalataimat. Idén kihívásokkal teli év előtt állunk, december 26-án indított új kommunikációs kampányunk, a Bring On Tomorrow pedig megmutatja, mit hoz a jövő.

Ez a kampány egyértelműen jelzi, hogy milyen izgalmas időket élünk, és hogy a Ford is nagy változások előtt áll. Ezen átalakulás részeként 2020-ban egy vadonatúj termékcsaládot mutatunk be, amelyben 14  elektromos technológiájú modell szerepel. Az emberek és autóik, valamint a körülöttük lévő világ összekapcsolása ennek kulcsfontosságú részét képezi,” jelentette ki Szabó Attila, a Ford Magyarország új ügyvezető igazgatója.

A sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy A Ford idén is folytatja hosszú távú társadalmi célú programjait a jelenlegi és jövőbeli vásárlóinak mind tökéletesebb kiszolgálása érdekében.


Új ügyvezető irányítja a Fordot Magyarországon. Ismét sikeres évet zárt a Ford itthon

2017-ben indult Magyarországon a Ford világszerte nagy sikerű, fiatalokat célzó Ford Driving Skills for Life programja, melynek keretében az első évek sikerei után újabb 540 friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalt tanítottak a Ford vezetésbiztonsági szakemberei a biztonságos vezetésre, és a vezetés közben adódó vészhelyzetek elkerülésére. A Ford DSFL kurzusain az elmúlt 3 évben már több, mint 1500 fiatal vett részt. A program idén is folytatódik újabb fiatalokat tanítva a sokszor életmentő ismeretekre, és külön hagsúlyt helyezve ahibrid autózás sajátosságaira.

A szintén 2017-ben elindított országos Ford Karrierprogram keretében, - mely az autószerelő szakma presztízsét hivatott visszaállítani, és a jól képzett, és motivált szerelő utánpótlást biztosítani – a Ford országszerte 10 autószerelő szakmunkásképző intézménnyel működik együtt. A program keretében a Ford tavaly 6 középiskolának adományozott oktatási célra szánt személyautó modelleket, mellyel a Ford Karrierprogramban résztvevő szakiskolákat támogatja. Az iskoláknak átadott Fordokon gyakorolva a legmodernebb technológiák szerelését sajátíthatják el a tanulók. A modellek olyan újdonságokkal felszerelve érkeznek, mint az új automata váltó, tolatókamerák és parkolóradarok, holttérfigyelő rendszer, sávtartó automatika, táblafelismerő és navigációs rendszer vagy a start-stop rendszer. A program a jövőben a hibrid motorok karbantartásának oktatásával is kiegészül.
 
A Ford az modellek terén is tartogat idénre meglepetéseket. A 2020-ban bemutatkozó vadonatúj termékcsaládban 16 elektromos technológiájú modell szerepel. A személyautó piacra januárban érkezik a vadonatúj Puma, mely a Ford sportos és atlétikus, új városi terepjárója. Az autó csábító stílusa új fejezetet nyit a Ford emberközpontú formatervezési filozófiájában. A leleményes, rugalmasan alakítható hátsó tárolási megoldások a kategória legjobb, kompromisszumoktól mentes csomagtér-kapacitását ígérik; a Puma olyan innovációkat rejt, amelyek a vásárlók igényeit követik. A Ford Puma üzemanyag-takarékosságát, teljesítményét és élvezetes vezethetőségét még magasabb szintre emeli a fejlett Ford EcoBoost Hybrid 48 voltos technológia.
 

Új ügyvezető irányítja a Fordot Magyarországon. Ismét sikeres évet zárt a Ford itthon

Május körül érkezik majd a vadonatúj Kuga, mely a Ford eddigi legszélesebb elektromos hajtási palettáját kínálja, hiszen az autó egyaránt megrendelhető mild-, plug-in- és fullhybrid hajtáslánccal. A Kuga Plug-In Hybrid több mint 50 km-t képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban, és legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása várhatóan 1,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 29 g/km lesz.
 
Az év közepétől vátható az eddig csak a tengerentúlon kapható Explorer legújabb változata is. A vadonatúj, hétüléses Ford Explorer Plug-In Hybrid SUV várhatóan júniustól lesz kapható Magyarországon. A 3,0 literes EcoBoost benzinmotort, elektromotort és akkumulátort kombináló elektromos hajtáslánc teljesítménye 450 LE, forgatónyomatéka 840 Nm, tisztán elektromos hatótávolsága pedig 40 km.

Az európai piacon vadonatújnak számító jármű rugalmasságát, sokoldalúságát és kifinomultságát még magasabb szintre emeli a 10 fokozatú automata sebességváltó, az Intelligens Összkerékhajtás és a különféle üzemmódokban használható Terepválasztó rendszer.

Idén már itthon is rendelhető lesz a tavaly év végén bemutatkozó Ford Mustang Mach-E, az a teljesen elektromos új Ford SUV is, melyhez az ihletet a legendás Mustang adta.
 
A haszongépjármű piacon ugyancsak izgalmas év várható a Fordnál, hisz érkezik városi áru- és személyszállításban a megújuló Tranzit modellek mellett a környezetbarát Transit Custom PHEV segít mely megkapta az Év Haszonjárműve díjat a nemzetközi IVOTY zsűritől.
 
Január végén érkező, a szegmensben első ilyen modellként megjelenő Transit Custom Plug-In Hybrid áruszállítóaz NEDC ciklusban mérve 56 kilométernyi nulla károsanyag-kibocsátású autózást tesz lehetővé, illetve 500 kilométeres hatótávolságot kínál az 1,0 literes EcoBoost benzinmotor használatával. A Transit Custom Plug-In Hybrid 1.130 kg hasznos teherbírást és 6.0 m3 rakodóteret kínál. AZ ugyancsaknemzetközi díjat, az IPUA zsűri által odaítélt Év Pick-Upja díjat bezsebelő Ford Ranger megújult 2.0 biturbo motorral szerelt változata ugyancsak januártól jelenik meg a magyar márkakereskedésekben.

Kulcsszavak: értékesítés, ford, jármű kereskedelem
 
Új elektromos autót épít a Ford, megszorongatná vele a Teslát Új elektromos autót épít a Ford, megszorongatná vele a Teslát A Porsche fokozta bevételét és működési eredményét 2018 első félévében A Porsche fokozta bevételét és működési eredményét 2018 első félévében Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát A gépjárműimportőrök 5 százalékos piaci növekedésre számítanak az idén A gépjárműimportőrök 5 százalékos piaci növekedésre számítanak az idén 2016 júniusától érkezik a Toyota Aygo x-cite 2016 júniusától érkezik a Toyota Aygo x-cite
 
Stagnáló autópiacra számít az idén a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete

Stagnáló autópiacra számít az idén a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete

2020. január 08.
Nem számít jelentős változásra 2019-hez képest az autók és kishaszongépjárművek piacán a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), viszont a tisztán elektromos hajtású autók eladása alacsony darabszám mellett 40 százalékkal bővülhet idén - mondta a szervezet ügyvezető elnöke kedden Budapesten.Erdélyi Péter az MGE sajtórendezvényén 155 ezerre becsülte az idén forgalomba álló új autók számát. A tisztán elektromos gépkocsik értékesítése ezen belül elérheti a 2500-at - tette hozzá. Várakozása szerint a tavalyival csaknem azonos, 26 ezer körüli  új kishaszongépjárművet adhatnak ...
Részletek
Új modell gyártását kezdte meg a frissen elkészült sanghaji Tesla gyár

Új modell gyártását kezdte meg a frissen elkészült sanghaji Tesla gyár

2020. január 08.
Új modell gyártását kezdte meg a frissen elkészült sanghaji Tesla autógyár - jelentették be Sanghajban egy keddi ünnepségen, amelyen Elon Musk, a vállalat ügyvezetője is részt vett a CGTN kínai nemzetközi hírcsatorna internetes oldalán megjelent tudósítás szerint.
Részletek

Új modell gyártását kezdte meg a frissen elkészült sanghaji Tesla gyár

A kaliforniai székhelyű, elektromos autókat gyártó vállalat 2019. január 7-én kezdte meg Sanghajban első, az Egyesült Államokon kívüli üzemének építését, amely egyúttal a legelső, teljes mértékben külföldi kézben lévő autógyár Kínában. A rekordidő alatt elkészült óriásüzemben gyártott első 15 járművet a vállalat alkalmazottainak adták át múlt hétfőn, bő egy héttel később pedig hivatalosan is megkezdték a kínai gyártású Tesla Model 3 típusú személyautók átadását. Musk az ünnepélyen tíz Model 3 kulcsát adta át a megrendelőiknek.

Az eseményen bejelentették: a sanghaji gyár egyúttal megkezdte a Model Y gyártási programját is. Musk szerint a modell iránti kereslet túl fogja szárnyalni a Tesla többi típusa iránti összkeresletet.

A cégvezető azt is elmondta, hogy egy tervező és mérnöki központ kialakítását tervezik Kínában abból a célból, hogy a vállalat ott egy teljesen új típusú járművet fejleszthessen ki. Hozzátette: a Tesla tovább kívánja növelni beruházásait Kínában.

Új modell gyártását kezdte meg a frissen elkészült sanghaji Tesla gyár

A mintegy 2 milliárd dollárból felépített sanghaji gyárban a Tesla Model 3 személyautó két típusát gyártják, amelyek kizárólag Kínában kerülnek piacra.

Miután a kínai gyártású Tesla járművek ráadásul felkerültek a 10 százalékos gépjármű beszerzési adó alól mentességet élvező járműtípusok listájára, emellett pedig egy szintén decemberi döntésnek köszönhetően vásárlóik járművenként csaknem 25 ezer jüannyi (1 millió forint) állami támogatásban részesülhetnek, a Tesla múlt pénteken a kínai Model 3 induló árát az eredetileg tervezett 350 ezer jüanról (közel 15 millió forint) 299 ezer jüanra (12,7 millió forint) csökkentette.

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, Elon Musk, kína, Tesla
 
Új modell gyártását kezdte meg a frissen elkészült sanghaji Tesla gyár Lendületben a DS márka 2008 óta most először nyereséges a SEAT 2008 óta most először nyereséges a SEAT Új modell gyártását kezdte meg a frissen elkészült sanghaji Tesla gyár Az e-NV200 a LEAF sikerének megismétlésére készül Elektromos autók: nemsokára csökken az akkumulátorok súlya Elektromos autók: nemsokára csökken az akkumulátorok súlya Négy százalékkal nőtt szeptember végéig az autógyártás Csehországban Négy százalékkal nőtt szeptember végéig az autógyártás Csehországban
 
Tizenhét új Mercedes busszal bővül a győri tömegközlekedés járműparkja

Tizenhét új Mercedes busszal bővül a győri tömegközlekedés járműparkja

2020. január 08.
Összesen 17 darab új, klímával felszerelt Mercedes-Benz Conecto NG típusú városi autóbusszal erősíti Győr helyi közlekedését a Volánbusz Zrt., a korszerűsítés célja a szolgáltatási színvonal és az utasok elégedettségének növelése - közölte a győri önkormányzat kedden az MTI-vel.
Részletek

Tizenhét új Mercedes busszal bővül a győri tömegközlekedés járműparkja

A tavaly májusban beszerzett és a napokban forgalomba álló, alacsony padlós, kéttengelyes, városi közlekedésre kialakított autóbuszok összesen 26 ülő és 78 álló utast szállíthatnak. A kisgyermekesek, valamint a segítséggel élők utazását a második utasajtónál kihajtható rámpa, illetve a babakocsik és kerekesszék elhelyezésére alkalmas terület segíti.

Az autóbuszokba Euro-VI környezetvédelmi besorolású motort, automata sebességváltót és a lassítás közben keletkező mozgási energiát elektromos árammá átalakító egységet építettek.

Ungvári Csaba, a Volánbusz Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese közölte: a vállalat három éven belül a teljes busz állományának 50-60 százalékát szeretné új járművekre cserélni az országban.

Fekete Dávid, Győr alpolgármestere (Fidesz-KDNP) arról tájékoztatott, hogy várhatóan fél éven belül további 22 új csuklósbusz is a megyeszékhelyre érkezik, amellyel a járműpark mintegy negyven százaléka fog megújulni.

Dézsi Csaba András önkormányzati képviselő szerint a járműbővítés az első lépés a győri tömegközlekedés megújításának útján, és az új járművek minőségi ugrást jelentenek a szolgáltatásban.

Tizenhét új Mercedes busszal bővül a győri tömegközlekedés járműparkja
Kulcsszavak: autóbusz, beszerzés, győr, közlekedés, mercedes-benz
 
Peking újabb metróvonalat épít Peking újabb metróvonalat épít Félpályás útlezárás lesz január végén az útdíj ellen Félpályás útlezárás lesz január végén az útdíj ellen Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben Újabb világszínvonalú motorsport esemény Magyarországon Újabb világszínvonalú motorsport esemény Magyarországon Az M1-es autópályán augusztusig nehezebb lesz közlekedni felújítás miatt Az M1-es autópályán augusztusig nehezebb lesz közlekedni felújítás miatt
 
Michelisz Norbert világbajnok is Goodyear gumikon versenyez a túraautó-világkupa 2020-as szezonjában

Michelisz Norbert világbajnok is Goodyear gumikon versenyez a túraautó-világkupa 2020-as szezonjában

2020. január 07.
A FIA a Goodyear-t választotta a túraautó-világkupa (WTCR) hivatalos abroncspartnerének. A tendert követően a gumigyártó a 2020-2022 közötti szezonokról kötött megállapodást a sorozat egyedüli abroncsszállítójaként.
Részletek

Michelisz Norbert világbajnok is Goodyear gumikon versenyez a túraautó-világkupa 2020-as szezonjában

A Goodyear az új generációs Eagle F1 SuperSport slick és esőre tervezett versenygumikkal fogja ellátni a túraautó-világkupa teljes mezőnyét a 2020-as szezon kezdetétől, amelynek második állomásán, áprilisban a Hungaroringen szurkolhatunk a tavalyi magyar világbajnoknak.

A 2020-as WTCR szezonban 3 kontinensen, összesen 10 helyszínen zajlik majd a küzdelem a dobogó legfelső fokáért. A futamokat Marokkóban, Magyarországon, Németországban, Szlovákiában, Portugáliában, Spanyolországban, Kínában, Dél-Koreában és Makaón rendezik a szezonzáró malajziai hétvége előtt. Az új abroncsok a 2020 áprilisi marrákesi szezonnyitó versenyen debütálnak, rögtön a következő állomás pedig a Hungaroring lesz, ahol a közönség hazai pályán versenyző Michelisz Norbertnek is szurkolhat.

A Goodyear nagy múltra visszatekintő motorsportban szerzett tapasztalatának és szakértelmének örökségével áll a sorozat harmadik szezonjának rajtrácsára. Abban a versenysorozatban, amelyben a 2019-es évben Michelisz Norbert a 30 versenyből álló szezon utolsó futamán, szoros versenyen biztosította bajnoki címét, ezzel beírva magát a motorsport történelemkönyvébe.

Amellett, hogy 2020-tól a WTCR pilótái az új Goodyear Eagle F1 Supersport abroncsokon versenyeznek, szoros együttműködésbe kezd a Discovery tulajdonú WTCR promóter Eurosport Events és a Goodyear. Az együttműködés a Goodyear #backtoracing kampányának a része, a gumigyártó vállalat versenypályára való visszatérésére utalva.

Michelisz Norbert világbajnok is Goodyear gumikon versenyez a túraautó-világkupa 2020-as szezonjában

Mike Rytokoski, a Goodyear Consumer Europe európai alelnöke és marketing-vezetője kifejtette: „Nagy örömünkre szolgál, hogy csatlakozunk az Eurosport-hoz és az FIA-hoz, és a WTCR hivatalos abroncsszállítói lehetünk. Ez tökéletesen egészíti ki a globális visszatérésünket a motorsportokhoz az FIA WEC sorozatán keresztül. Az együttműködés lehetővé teszi, hogy közelebb kerüljünk a világ minden tájáról érkező szurkolókhoz és motorsport rajongókhoz, illetve, hogy bizonyítsuk a Goodyear Eagle F1 Supersport abroncsaink kitűnő teljesítményét.

François Ribeiro, a WTCR promóter Eurosport Events vezetője elmondta: „A Goodyear-nek hosszú és sikeres múltja van a motorsportokban, így nagyon büszkék vagyunk, hogy a WTCR-t választották zászlóshajójuknak a versenypályán. A Discovery és a Goodyear közötti megállapodás keretein belül gyümölcsöző együttműködés várható, ami minőségi tartalommal és aktivitások széles körével köti majd össze az ikonikus márkát és a motosport közösségét. Semmi kétség nem fér hozzá, hogy a Goodyear a WTCR első osztályú partnere lesz mind műszaki, mind marketing szempontból.”

Kulcsszavak: Goodyear, gumiabroncs, michelisz, WTCR
 
A Hankook tehergépkocsi gumiabroncs mintázata elnyerte a 2015-ös iF Design díjat A Hankook tehergépkocsi gumiabroncs mintázata elnyerte a 2015-ös iF Design díjat Gumiabroncsokkal segíti a mentőmotorosokat a Bridgestone Gumiabroncsokkal segíti a mentőmotorosokat a Bridgestone Michelisz Norbert világbajnok is Goodyear gumikon versenyez a túraautó-világkupa 2020-as szezonjában A Dunlop piacra dobja a StreetResponse2 abroncsot Michelisz második, Tarquini nyert a WTCR Hungaroringi futamán Michelisz második, Tarquini nyert a WTCR Hungaroringi futamán Négy autógyártó beszállítója lett a Bridgestone Tatabánya Négy autógyártó beszállítója lett a Bridgestone Tatabánya
 
A Bosch a CES-en mutatja be a digitális napellenzőt, amely okosan óvja az autóvezetők látását

A Bosch a CES-en mutatja be a digitális napellenzőt, amely okosan óvja az autóvezetők látását

2020. január 07.
Legyen szó automatizált vezetésről, okosotthonról vagy a gyártásról, a mesterséges intelligencia mára mindennapjaink részévé vált.
Részletek

A Bosch a CES-en mutatja be a digitális napellenzőt, amely mesterséges intelligenciát alkalmazva okosan óvja az autóvezetők látását

A Bosch a mindennapi élet megkönnyítésére, valamint biztonságosabbá tételére használja a mesterséges intelligenciát és a dolgok internetét (IoT). A mottó a „Mesterséges intelligencia mindannyiunkért: bizalomépítés közösen”, amely a technológiákat és szolgáltatásokat kínáló vállalat alapvető megközelítését foglalja össze. A középpontban a mesterséges intelligencia áll, olyan okostermékek szolgálatában, amelyeket a Bosch az idei CES alkalmával mutat be. Ezek egyike az okos napellenző (Virtual Visor), amely a járművek mesterségesintelligencia-alapú, digitális napvédő megoldásaként a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai kiállításán és vásárán mutatkozik be. Ez a termék a CES® Innovációs Díjat (CES® Innovation Award) is elnyerte, akárcsak a Bosch háromdimenziós autós képernyője.

 A Bosch a CES-en megjelenő további, mesterséges intelligenciát használó kiemelt fejlesztései között szerepel a Nemzetközi Űrállomás (ISS) megelőző karbantartására szolgáló alkalmazás, a gépkocsik utasterének felügyeletét ellátó rendszer, illetve az orvosi diagnosztikai okosplatform. „A CES alkalmával bemutatott megoldásaink egyértelműen jelzik, hogy a Bosch a mesterséges intelligencia területén is vezető szerepet kíván betölteni” – hangsúlyozta Michael Bolle, a Bosch igazgatótanácsának tagja. „2025-től már a Bosch minden terméke használ mesterséges intelligenciát vagy annak segítségével fejlesztik, illetve gyártják.” A MI-alkalmazások globális piaci volumene a várakozások szerint mintegy 120 milliárd dollárra bővül 2025-re, ami tizenkétszeres növekedést jelent a 2018-as szinthez viszonyítva (forrás: Tractica). A Bosch is aktív szerepet vállal ebben: a vállalat évi 3,7 milliárd eurót fordít szoftverfejlesztésre, több mint 30 ezer szoftvermérnököt alkalmaz és mintegy ezer munkatársa dolgozik a mesterséges intelligencia kutatási területén.

A Bosch a CES-en mutatja be a digitális napellenzőt, amely mesterséges intelligenciát alkalmazva okosan óvja az autóvezetők látását

A Bosch emellett széleskörű képzési programot is indított. „Terveink szerint a következő két évben majdnem húszezer munkatársat oktatunk a mesterséges intelligencia területén” – mondta Michael Bolle. „A mesterséges intelligencia fejlesztése mellett a munkatársak képzése is fontos számunkra.” A program a vezetők, a mérnökök, valamint a mesterséges intelligencia fejlesztésével foglalkozó kollégák számára három különböző szintű képzési formát foglal magában, és a mesterséges intelligencia felelősségteljes használatára vonatkozó irányelveket is tartalmazza. A Bosch saját MI alapelveit is megfogalmazta, amelyek a mesterséges intelligencia biztonsági és etikai kérdéseivel foglalkoznak. „Aki már foglalkozott műszaki és etikai alapelvekkel, pontosan tudja, milyen fontos az adatbiztonság és az adatszuverenitás” – emelte ki Michael Bolle. „A bizalom bizonyos értelemben a digitális világ termékminősége.”

Életmentő szaktudás

A Bosch szerint a jövő egyik alapvető szakterülete a mesterséges intelligencia ipari alkalmazása lehet. „Nem az ember modellezésére, hanem a technológia embert szolgáló fejlesztésére használjuk a mesterséges intelligenciát” – jelentette ki Michael Bolle. „Az ipari mesterséges intelligenciának ezért mindig biztonságosnak és indokoltnak kell lennie.”

A Bosch szerint ez azt jelenti, hogy az irányításnak mindig emberi kézben kell maradni, az utakon, az otthonokban és az ipari gyártásban egyaránt.

Az olyan életmentő vezetői biztonsági rendszerek, mint például a blokkolásgátló (ABS), az elektronikus menetstabilizáló (ESP) és a légzsák vezérlőegységeinek úttörő fejlesztőjeként a vállalat már korábban is bebizonyította, hogy a felhasználók mindennapjait megkönnyítik a megbízható technikák. A mesterséges intelligencia a vezetéstámogató rendszereket is hatékonyabbá és intelligensebbé teheti. Például amikor a Bosch automatizált vezetéshez kifejlesztett MI kamerája már a részben takarásban közlekedő gyalogost is érzékeli, az automatikus vészfék-asszisztens még megbízhatóbban jelez. A Bosch olyan technológiát fejleszt, amelyre érvényes a mottó: „Életre tervezve”.


A Bosch a CES-en mutatja be a digitális napellenzőt, amely mesterséges intelligenciát alkalmazva okosan óvja az autóvezetők látását

A Bosch 100 millió eurót fordít MI képzésre

Minden innováció befektetést igényel, a Bosch ezért a szoftverfejlesztések mellett az oktatásra és különböző kompetenciaközpontokra is nagy hangsúlyt fordít. A vállalat például Tübingenben (Németország) 100 millió eurót fordít egy új mesterséges intelligencia egyetem (MI kampusz) létesítésére. Az új kutatási komplexum a tervek szerint 2022 végére készül el és mintegy 700 MIszakértőnek biztosíthat majd lehetőséget a kreatív és produktív eszmecserére. A szakemberek a Bosch munkavállalói, külső start-up vállalkozások és állami kutatóintézetek munkatársai lesznek. Az új kampusz a Cyber Valley szakemberei közötti információcserét is hivatott segíteni. A „Bizalomépítés közösen” mottó itt valósággá válhat. A Bosch alapító tagja a 2016-ban létrehozott Cyber Valley-nek, amely közös kutatási vállalkozásként az ipari, tudományos és kormányzati partnereket hozza össze a mesterséges intelligencia kutatásának előmozdítására, illetve a kutatási eredmények mielőbbi ipari alkalmazására.

Mindezeken túl a Bosch Mesterséges Intelligencia Központja (Bosch Center for Artificial Intelligence; BCAI) világszerte hét helyszínen működik, többek között Kaliforniában és Pittsburgh-ben, az Amerikai Egyesült Államokban. A BCAI jelenleg mintegy 250 MI szakértőt foglalkoztat, akik a mobilitás, a gyártás, az okosotthonok és a mezőgazdaság területén több mint 150 projekten dolgoznak.

A világ első virtuális napellenzője (Virtual Visor) az Egyesült Államokból érkezik

A Bosch kreatív szakemberekkel fejleszti a mesterséges intelligenciát használó termékeket a mobilitás, az okosotthonok és az Ipar 4.0 számára. Az autóiparban világelső – az Amerikai Egyesült Államokból származó – MI fejlesztésüknek épp Las Vegasban tartják a világpremierjét: a virtuális napellenző (Virtual Visor) egy átlátszó digitális napvédő megoldás. Az autóvezető szemének pontos pozícióját az utastér-megfigyelő kamerához csatlakozó, átlátszó LCD-képernyő észleli. A virtuális napellenző rendszer pedig intelligens algoritmusok segítségével elemzi a beérkező információkat, és csupán a szélvédő azon részét sötétíti el, amelyen keresztül a Nap elvakíthatja a sofőrt. A virtuális napellenző a legmagasabb pontszámot kapta kategóriájában a CES Best of Innovation Awards (a legjobb innovációkról szóló verseny) szavazásán. A versenyben a Bosch új háromdimenziós képernyője is az első helyen végzett. A passzív háromdimenziós technológia alkalmazásával valósághű háromdimenziós hatást ad a képeknek és a figyelmeztető jelzéseknek, így a vezető gyorsabban tudja észlelni a vizuális információkat, mintha egy hagyományos képernyőt nézne, ezzel jelentősen növelve a közlekedés biztonságát.

Szintén a biztonságot fokozza a Bosch új utastér-megfigyelő rendszere, amely a vezető szemhéjának mozgása, tekintetének iránya, illetve fejének helyzete alapján felismeri, ha a sofőr elálmosodott vagy épp okostelefonját nézi – és riaszt a kritikus helyzetekben. A rendszer azért is figyeli a jármű belterét, hogy megállapítsa: hányan ülnek benne, hol és milyen pozícióban. Ezzel vészhelyzetben igény szerint optimalizálható az egyes biztonsági rendszerek – például a légzsákok – működése.

2019-ben 12 százalékkal, mintegy kétmilliárd euróra bővült a Bosch vezetéstámogató rendszereinek értékesítése, amelyek már az automatizált vezetés irányát jelentik. A jövőben, amikor a gépkocsik – például autópályán – már részben automatizált üzemmódban teszik meg az út egyes szakaszait, a vezetőmegfigyelő rendszerek nélkülözhetetlen partnerré válnak. Ezekben a helyzetekben a kamera biztosítja, hogy a sofőr bármikor ismét biztonságosan átvehesse az irányítást. A tervek szerint 2022-re a vállalat már mintegy négymilliárd eurót fordít automatizált vezetésre, és több mint ötezer mérnököt kíván foglalkoztatni. Az ezen a területen alkalmazható érzékelőkínálat bővítésére a Bosch már azon dolgozik, hogy a lidar-szenzorokat alkalmassá tegye a sorozatgyártásra. A lidar a radar és a kamera mellett a harmadik alapvető szenzortechnikát képviseli, lézer alapú távérzékelést alkalmaz. A Bosch nagy hatótávú lidar-érzékelői a nem fémes tárgyakat, például az útra került szikladarabokat is már messziről felismerik.

Light Drive okosszemüveg – a mindennapok intelligens szemüvege

A Bosch számos, nem mesterséges intelligenciával működő fejlesztését is bemutatja a CES kiállításán. Ilyen például a szenzoralapú Light Drive okosszemüveg-modul, amellyel a világon elsőként a normál szemüvegek is intelligenssé tehetők. Több mint harmadával vékonyabb a piacon elérhető más megoldásoknál, tömege pedig a tíz grammot sem éri el. A viselő látómezejébe vetített kristálytiszta képek közvetlen napsütésben is egyértelműen felismerhetők, tartalmuk pedig – az okostelefontól vagy okosórától kapott információktól függően – a navigációs útmutatásoktól a szöveges üzeneteken és a naptárbejegyzéseken át egészen a kezelési utasításokig terjedhet.

A Bosch a CES-en az IoT Shuttle technológiáján keresztül mutatja be a járműgyártók és a mobilitási szolgáltatók számára kínált megoldásait a telekocsi (ride sharing) járművek elektromossá alakítása, automatizált vezetése, hálózatba kapcsolása és személyre szabása terén. Ezen túlmenően a fejlesztéshálózatba kapcsolt mobilitási szolgáltatásokat is tartalmaz, amelyek egyaránt rugalmas lehetőséget biztosítanak a felhasználóknak flottajárművek üzemeltetésére, menedzselésére, elektromos töltésére és karbantartására, miközben minden utazást biztonságossá tesznek. A Bosch standján a látogatók megnézhetik a jövő hálózatba kapcsolt és károsanyag-kibocsátás nélküli mobilitása számára továbbfejlesztett vezetési és szenzortechnikákat is.


Kulcsszavak: CES, fejlesztés, kiállítás, las vegas
 
A tárgyak internete személyessé válik –intelligens asszisztensekre összpontosít a Bosch A tárgyak internete személyessé válik –intelligens asszisztensekre összpontosít a Bosch A Bosch a CES-en mutatja be a digitális napellenzőt, amely okosan óvja az autóvezetők látását A BMW Motorrad bemutatja a világ első, kanyarban is segítséget nyújtó ABS rendszerét szupersport-motorok részére A Nissan karcsú, hétszemélyes bobot épített A Nissan karcsú, hétszemélyes bobot épített A Bosch a CES-en mutatja be a digitális napellenzőt, amely okosan óvja az autóvezetők látását A Fiat Professional a 2014-es Hannoveri IAA Autókiállításon Néhány éven belül a mobilitás teljes mértékben hálózatba kapcsolttá válik Néhány éven belül a mobilitás teljes mértékben hálózatba kapcsolttá válik
 
Hatéves mélypontra süllyedt a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában tavaly

Hatéves mélypontra süllyedt a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában tavaly

2020. január 06.
Hatéves mélypontra süllyedt a forgalomba helyezett új autók száma tavaly Nagy-Britanniában, a fogyasztók visszafogták vásárlásaikat a Nagy-Britannia európai uniós tagságának megszűnését (Brexit) övező gazdasági bizonytalanságok, valamint a dízelüzemű járműveket sújtó szigorítások közepette.
Részletek

Hatéves mélypontra süllyedt a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában tavaly

A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) hétfőn közölte: éves összevetésben 2 százalékkal kevesebb, 2,31 millió új autó került ki a forgalomba tavaly. Ennél gyengébb adatot utoljára 2013-ban mértek.
Európa második legnagyobb autópiacán a 2016-os csúcs után már a harmadik egymást követő évben csökkent az új autók értékesítése tavaly. 2016-ban még 2,69 millió új autót vásároltak a fogyasztók.

Mike Hawes, az SMMT vezérigazgatója rámutatott: minden kétséget kizáróan továbbra is nagyon gyenge a nagy értékű termékek iránti kereslet Nagy-Britanniában.

Az autógyártó- és kereskedő ágazatot továbbra is a Brexit aggasztja leginkább - mondta Hawes, hozzátéve, hogy 10 százalékos vámtarifa terhelheti az autók exportját és importját 2021-től, ha a brit kormány és az Európai Unió nem tudja megkötni a Brexit utáni kereskedelmet szabályozó megállapodást.

Ilyen magas vámteher mellett egy sor autó gyártása gazdaságtalanná válna Nagy-Britanniában, és emiatt a kockázat miatt számos autógyártó felfüggesztette beruházásait.

Az autógyártás adja a brit feldolgozóipar 9 százalékát, az exportnak pedig a 14 százalékát, az ágazatban dolgozók száma megközelíti a 168 ezret.

Hatéves mélypontra süllyedt a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában tavaly
Kulcsszavak: Brexit, jármű kereskedelem, márkakereskedés, Nagy-Britannia
 
A nagycsaládosok pörgetik fel igazán a magyar autópiacot A nagycsaládosok pörgetik fel igazán a magyar autópiacot A Nissan közzétette a 2017-es GT-R árait A Nissan közzétette a 2017-es GT-R árait Minden várakozást felülmúlóan sikeres az új Lexus LS Minden várakozást felülmúlóan sikeres az új Lexus LS Újabb értékesítési rekordot ért el a SEAT Újabb értékesítési rekordot ért el a SEAT Továbbra is nő az új személygépkocsik eladása Csehországban Továbbra is nő az új személygépkocsik eladása Csehországban
 
Máig működik és versenyez egy idén 118 éves Peugeot!

Máig működik és versenyez egy idén 118 éves Peugeot!

2020. január 06.
Egyedülálló automobil került kalapács alá egy londoni aukción a közelmúltban. Az idén 118 éves Peugeot Type 37-es egyetlen fődarabját sem cserélték még ki, és ma is működőképes – sőt, alig várja, hogy ismét versenyre kelhessen!
Részletek

Máig működik és versenyez egy idén 118 éves Peugeot!

A Peugeot Bébé (azaz baba) 1905-ben látta meg a napvilágot, és egy csapásra hatalmas sikert aratott. Praktikus volt, modern és gyors, mégis megfizethető – nem véletlen, hogy a márka éves termelésének a 80 százalékát ez a modell tette ki. A márka ügyfelei és a közvélemény azonban már évekkel korábban is ezen a becenéven emlegették a francia márka legkisebb autóit. A történetünkben szereplő, 1902-es gyártású Type 37-est is ezért regisztrálták Bébéként a Bonham’s aukciós ház őszi árverésén.

Habár a történelem a Type 69-est (az „igazi” Bébét) tekinti mérföldkőnek a Peugeot életében, a Type 37 sok szempontból forradalmibb volt neves utódjánál. Ez volt például az első Peugeot, amely orrmotort kapott, és amelyben nem lánc, hanem kardántengely vitte hátra az erőt a hajtott hátsó tengelyhez. Ugyanez az egyhengeres, 652 cm3-es motor hajtotta a későbbi Bébét is, és bár 5,5 lóerős teljesítménye fele-kétharmada volt csupán a századfordulón alkalmazott, soros kéthengeres Peugeot-motorokénak, az újszerű hajtásláncból eredő kisebb veszteségeknek, valamint a három mázsát alig meghaladó tömegnek köszönhetően ennyi is elég volt ahhoz, hogy akkoriban szédítőnek számító 40 km/óra sebességre gyorsítsa a 245 centiméteres autót.

Máig működik és versenyez egy idén 118 éves Peugeot!
Történetünk főszereplője ennek az ultramodern automobilnak az egyik első példánya. Egy brit katonatiszt, bizonyos Kelly kapitány az 1902-es párizsi autószalonon pillantotta meg a kis Peugeot-t, és annyira magával ragadta a merészen futurisztikus karosszéria, hogy rögtön megvásárolta a standon kiállított példányt. A könnyű autócskát áthajózták Angliába, majd éveken át semmi érdemleges nem történt vele. Kelly kapitány szemmel láthatóan jó gondját viselte: a korabeli újságok szalagcímként hozták le a rémisztő gépezetek által okozott baleseteket, ám a Type 37-es elkerülte a reflektorfényt, 1947-ben pedig sértetlen állapotban került Kenneth Bowyer úr birtokába. Új tulajdonosa lelkesen vetette bele magát a világháború után újrainduló motorsport-életbe, 1949-ben benevezte az akkor már 47 éves autót a London és Brighton között zajló országúti veteránautó-versenyre. Egy korabeli fotográfián jól látható, hogy az autó akkor pontosan ugyanúgy nézett ki, mint most, 70 évvel később.

Bowyer úr 1988-ban bekövetkezett haláláig többször is rajthoz állt ezen a versenyen, majd özvegye egy ismert veteránautó-gyűjtőnek adta el az autót. Az új tulajdonos, Neil Corner nem szakította meg a hagyományt, és rendszeresen versenyzett az autóval, amely 2019-ig további két alkalommal cserélt gazdát – mindketten többször teljesítették vele a London-Brighton futamot. Az autó utoljára 2012-ben versenyzett, azóta raktárban pihen, ám amikor elkezdték felkészíteni a Bonham’s aukciójára, motorja – öt év állás után – első próbálkozásra beindult.

Máig működik és versenyez egy idén 118 éves Peugeot!

Ez egy gondosan felújított autótól is csodálatos teljesítmény volna, ám ehhez a Type 37-eshez soha egyetlen restaurátor sem nyúlt hozzá 118 éves története során: nem csak motorja, kárpitozása és festése eredeti, hanem még az 1902-ben összeállított szerszámkészlet is hiánytalanul megvan.

Ez a tény igazi különlegességgé teszi az autót, amelyet egyébként még első tulajdonosa szerelt fel olyan korabeli extrákkal, mint a Gamage-Nulites gyártmányú fényszórók, a hátsó reflektor, vagy a lenyitható vászontető, amely talán a legrosszabbul viselte a több mint egy évszázad megpróbáltatásait.

A hozzáértő szakember rendszeres gondozása alatt álló Peugeot Type 37 piaci értékét 60-80 ezer angol fontra (23-31 millió forintra) becsülték a Bonham’s szakértői. Ez annak fényében, hogy a típusból mindössze száz darab készült, meglehetősen jutányos árnak hangzik. Hamarosan azonban ennél is többet érhet az A1386 rendszámú autó, hiszen a típus két éven belül betölti 120. évét. Ez a jubileum pedig tökéletesen alkalom volna arra, hogy a kopottan is életvidám jármű elfoglalja méltó helyét a Peugeot gyári múzeumában, mint a világ legidősebb bébije.
Máig működik és versenyez egy idén 118 éves Peugeot!



Kulcsszavak: oldtimer, Peugeot, Type 37
 
Új PEUGEOT 508 - A formabontó limuzin Új PEUGEOT 508 - A formabontó limuzin Az olasz meló című film Lamborghinije egymillió fontot érhet Az olasz meló című film Lamborghinije egymillió fontot érhet Peugeot modell egy új Ferrari árában? Igen, ez ennyit ér! Peugeot modell egy új Ferrari árában? Igen, ez ennyit ér! Máig működik és versenyez egy idén 118 éves Peugeot! Elkészült a százezredik Peugeot 2008, bevezetése után kevesebb, mint egy évvel Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás
 
Tavaly ezernél is több gépet adott el az Airbus, a Boeing szenved a 737 hiánya miatt

Tavaly ezernél is több gépet adott el az Airbus, a Boeing szenved a 737 hiánya miatt

2020. január 06.
Tavaly átlépte az ezer darabos megrendelési számot az Airbus, eközben versenytársa, a Boeing a 737-esek kiesése miatt az előző évi eladási darabszám töredékét érheti csak el.
Részletek

Tavaly ezernél is több gépet adott el az Airbus, a Boeing szenved a 737 hiánya miatt

A toulouse-i székhelyű repülőgépgyártó az általa közölt statisztikák szerint november végéig a lemondásokat nem számítva 940 repülőgép gyártására szerződött le, majd decemberben véglegesített egy megrendelést 60 darab Airbus A220-asra, amelyet az Air France-KLM csoport kért. Ebben az évben az európai gyártó november végéig 763 keskenytörzsű gépet (A220-as és A320-as családba tartozó gépet) adott el, A330-asból 64, A350-enesből 113 fogyott. Az Airbus hosszú ideje nem kapott megrendelést a világ legnagyobb utasszállítójára, az A380-asra, a gyár a nyáron bejelentette, hogy leállítja a programot és befejezi a gyártást.    

Kihívás így is marad az Airbus számára, hiszen tervei között szerepel 880-890 gép legyártása és átadása, november végén még csak 725 átadott gépnél jártak. Bár az Airbus az év utolsó hónapjában rendszeresen közel száz gépet ad át, most ennél is nagyobb teljesítményre van szüksége, hogy elérje a kitűzött célt. Az átadott gépek száma azért is fontos, mert a vevők ekkor fizetik ki a gép vételárának nagyobb részét.
   
A versenytárs Boeing eközben legnépszerűbb típusa, a 737-es kiesése miatt szenved. Mivel a MAX variánsok két halálos baleset miatt nem repülhetnek, az átadásokat, januártól pedig a gyártást is felfüggesztették. Megrendelés pedig nagyon kevés fut be a Boeinghez, amíg a hatóságok nem adják ki újra a gép légialkalmassági engedélyét.    


Tavaly ezernél is több gépet adott el az Airbus, a Boeing szenved a 737 hiánya miatt

A Boeing statisztikái szerint november végéig 243 repülőgépet értékesített, míg egy évvel korábban 763 példány gyártására szerződtek. Az átadott gépek száma a tavalyi 689 után az idén 306-ra csökkent. 
  
Christian Scherer, az Airbus kereskedelmi vezetője a jelenséggel kapcsolatban egy párizsi konferencián december közepén azt mondta, az iparágra nézve romboló hatása van annak, hogy versenytársuk ennyire rossz helyzetben van a 737-es repülési tilalma miatt, és tagadta, hogy a Boeing helyzetéből az Airbus bármilyen hasznot húzna.    

Egyidejűleg elégedettségének adott hangot az Airbus idei teljesítménye miatt, mivel sikerült növelni az eladásokat, így 2019-ben több gépre szerződhetnek, mint ahányat átadnak.

Kulcsszavak: airbus, boeing, légi közlekedés, repülőgép
 
Tavaly ezernél is több gépet adott el az Airbus, a Boeing szenved a 737 hiánya miatt Huszonöt A350 XWB-t és A320 neót vesz a Kuwait Airways Kilencmilliárd dolláros szerződést kötött az Emirates és a Rolls Royce Kilencmilliárd dolláros szerződést kötött az Emirates és a Rolls Royce Budapestre érkezett a világ legmodernebb utasszállító repülőgépe Budapestre érkezett a világ legmodernebb utasszállító repülőgépe Az airberlin májustól naponta két Budapest-Berlin járatot indít Az airberlin májustól naponta két Budapest-Berlin járatot indít Folyamatban van a Sólyom légitársaság engedélyeinek kiadása Folyamatban van a Sólyom légitársaság engedélyeinek kiadása
 
Tárgyalást kezd a Volkswagen több százezer németországi vásárlója kártalanításáról

Tárgyalást kezd a Volkswagen több százezer németországi vásárlója kártalanításáról

2020. január 06.
Tárgyalást kezd a Volkswagen (VW) konszern több százezer olyan németországi ügyfele lehetséges kártalanításáról, akik az autógyártó társaság dízelbotrányában érintett modellekből vásároltak - jelentették be csütörtökön.
Részletek

Tárgyalást kezd a Volkswagen több százezer németországi vásárlója kártalanításáról

A VW és a német fogyasztóvédelmi szervezetek országos szövetségének (vzbv) közös közleménye szerint annak a több mint 430 ezer vásárlónak az ügyében kezdenek tárgyalást, akik a vzbv és a legnagyobb német autótulajdonosi érdekvédelmi szervezet, az ADAC autóklub szervezésében beperelték a céget. A cél egy "pragmatikus, az ügyfelek érdekét szolgáló megoldás", amellyel peren kívül le lehet zárni az ügyet.

A tárgyalási folyamat még csak a kezdet szakaszában tart, és nem biztos, hogy sikerre vezet - jelezték.

A vzbv és az ADAC a kollektív jogorvoslat németországi szabályozásának egy új eleme, az úgynevezett csoportos megállapítási kereset (Musterfeststellungsklage) révén indított pert az autógyártó társaság ellen. A keresethez EA189 típusú dízelmotorral szerelt, és a dízelbotrány miatt szervizre visszarendelt Audi, Seat, Skoda és Volkswagen gépkocsik németországi tulajdonosai csatlakozhattak.

A csoportos megállapítási kereset intézményét éppen a VW dízelbotrányának tanulságaként vezették be Németországban. A cél a fogyasztók jogainak erősítése a túlerőben lévő nagyvállalatokkal szemben. A pereket nem az egyes fogyasztók, hanem fogyasztói szövetségek folytatják, a költségeket és a pénzügyi kockázatot is ezek a szervezetek viselik, a fogyasztók számára kedvező bírósági döntés viszont mindenkire érvényes, aki csatlakozott a keresethez.

Tárgyalást kezd a Volkswagen több százezer németországi vásárlója kártalanításáról

A VW dízelbotránya úgy került nyilvánosságra, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a gyártót, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.

A botrány miatt indított vizsgálatokon más gyártóknál is kimutattak hasonló szabálytalanságot.

A VW az autóipar legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

Kulcsszavak: bíróság, dízel, dízelmotor, Európai Unió, volkswagen
 
Az Európai Bizottság szigorúbb szabályozást vezetne be az autógyártók ellenőrzésére Az Európai Bizottság szigorúbb szabályozást vezetne be az autógyártók ellenőrzésére 60 új mentőautó áll szolgálatba 60 új mentőautó áll szolgálatba Az új Touran. Nincs többé lehetetlen Az új Touran. Nincs többé lehetetlen Dízelbotrány - Spanyolországban minden vizsgált autómodell a megengedettnél több károsanyagot bocsát ki közúton Dízelbotrány - Spanyolországban minden vizsgált autómodell a megengedettnél több károsanyagot bocsát ki közúton Földgáz hajtású Volkswagenek a 2. CNG és LNG Konferencián Földgáz hajtású Volkswagenek a 2. CNG és LNG Konferencián
 

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 91 - 100