Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12280 Megjelenítve: 91 - 100
Elkezdődött a hódmezővásárhelyi villamosvonal tesztelése

Elkezdődött a hódmezővásárhelyi villamosvonal tesztelése

2020. december 03.
Elkezdődött az ország első tram-train (vasútvillamos) rendszerének részeként épült, több mint 3,8 kilométeres hódmezővásárhelyi villamosvonal tesztelése - közölte Mucsi László projekttanácsadó szerdán a helyszínen.
Részletek

Elkezdődött a hódmezővásárhelyi villamosvonal tesztelése

A szakember újságíróknak elmondta, több mint száz év óta ez az első olyan villamospálya-építés Magyarországon, amely olyan városban valósult meg, ahol korábban nem közlekedett ilyen jármű.

Hódmezővásárhelyen 3850 méteres egyvágányú villamospálya épült öt kitérővel és hat megállóval, valamint a kapcsolódó 600 V-os egyenáramú felsővezeték-hálózattal. A pálya a hódmezővásárhelyi nagyállomásról indul és Népkert állomásnál csatlakozik a nagyvasúti pályához. A szerelvények 22 kilométer után érkeznek meg Szeged-Rókus megállóhelyre, ahonnan az 1-es villamosvonalán haladnak majd a Tisza-parti városban - tudatta Mucsi László.

A tram-trainnek köszönhetően a hódmezővásárhelyiek sokkal gyorsabban érhetik majd el a szegedi oktatási és egészségügyi intézményeket, munkahelyeket, intézhetik ügyeiket a szomszédos városban. Az autóbusz és a személyautó helyett sokan választják majd a vasútvillamost - mondta a projekttanácsadó.

A beruházás részeként Hódmezővásárhelyen 94 P+R parkolót és 900 kerékpártárolót alakítottak ki - tudatta a szakember.

Elkezdődött a hódmezővásárhelyi villamosvonal tesztelése

Kanda Imre főmérnök elmondta, a hódmezővásárhelyi villamospálya kivitelezése 95 százalékban elkészült, így elkezdődhetett a tesztelése. A Szegedi Közlekedési Társaság MIII-as pályaszámú, dízel-elektromos üzemű karbantartó villamosa péntekig próbálja ki a pályát szerdán dízel, csütörtökön elektromos üzemben.

A tesztelés január végén folytatódik, amikor várhatóan megérkezik a Stadler által gyártott tram-train szerelvények első prototípusa. A 37 méter hosszú, hetventonnás, dízel-elektromos üzemű járművek 216 utast szállíthatnak majd - közölte a főmérnök.

Három prototípus érkezik összesen, ezeknek egyenként legalább 15 ezer kilométert kell hibamentesen futniuk a szükséges engedélyek megszerzéséhez - tudatta a szakember.

A tervek szerint márciusban kezdődik a beruházás műszaki átadása, majd jövő ősszel indulhat el a menetrendszerű közlekedés a két város között - mondta Kanda Imre.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. honlapján szereplő adatok szerint a hódmezővásárhelyi villamospálya, illetve szegedi nagyvasúti és villamospályát összekötő szakasz kivitelezését a Strabag Vasútépítő Kft. végzi, a projekt költsége 8,974 milliárd forint.

Kulcsszavak: Hódmezővásárhely, teszt, Tram-Train
 
Elkezdődött a hódmezővásárhelyi villamosvonal tesztelése Szögletesebb elődjénél - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG Estorilban tesztel a B3 Racing Estorilban tesztel a B3 Racing Elkezdődött a hódmezővásárhelyi villamosvonal tesztelése Kompakt limuzin Győrből - Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic Egyszerűség és minőség - Citroen C-Elysée 1.2VTI Collection Egyszerűség és minőség - Citroen C-Elysée 1.2VTI Collection Elkezdődött a hódmezővásárhelyi villamosvonal tesztelése Két volt forma-1-es versenyző a Mercedes-Benz DTM csapatában
 
Gépjárműimportőrök egyesülete: 7 százalékkal csökkent az új személygépkocsik eladása novemberben

Gépjárműimportőrök egyesülete: 7 százalékkal csökkent az új személygépkocsik eladása novemberben

2020. december 03.
Novemberben 13 265 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 7 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerdán az MTI-vel, a DataHouse Kft. adatai alapján.
Részletek

Gépjárműimportőrök egyesülete: 7 százalékkal csökkent az új személygépkocsik eladása novemberben

Az év első 11 hónapjában 115 300 új személyautó került forgalomba, ami éves összevetésben 19 százalékos csökkenés. Ugyanakkor a visszaesés mértéke hónapról hónapra csökken, így a módosított előrejelzésénél mintegy 8 százalékkal jobb eredményt vár az MGE.

A szervezet áprilisban módosította 2020-ra vonatkozó előrejelzését, a korábban prognosztizált 155 ezer helyett csak 118 ezer új személygépkocsi forgalomba állítására láttak esélyt az idén, de az ismertetett adatok alapján ennél több autó kerül majd forgalomba december végéig.

A novemberben forgalomba helyezett 2279 új kis haszonjármű 1 százalékkal kevesebb volt az egy évvel korábbinál. A január-novemberi időszakban 19 400 új kis haszonjármű került forgalomba, ami 17 százalékos csökkenés éves összevetésben. Az MGE áprilisban módosított előrejelzésében 26 ezer helyett 22 ezer kis haszonjármű forgalomba helyezése szerepel.


Gépjárműimportőrök egyesülete: 7 százalékkal csökkent az új személygépkocsik eladása novemberben

Az új motorkerékpárok eladásánál megszűnt a visszaesés, a január-novemberben forgalomba helyezett 4149 motor 4 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

Az év első 11 hónapjában forgalomba helyezett 3100 nagy haszonjármű 37 százalékkal volt kevesebb, mint az előző év hasonló időszakában. Az ugyanebben az időszakban forgalomba került 580 autóbusz 2 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, mge
 
Ismét a 2008-as válság előtti szinten jár a hazai gumiabroncs-értékesítés Ismét a 2008-as válság előtti szinten jár a hazai gumiabroncs-értékesítés Tovább csökkent a robogópiac Tovább csökkent a robogópiac A Scania 63 buszt szállít újonnan induló német távolsági járatokhoz A Scania 63 buszt szállít újonnan induló német távolsági járatokhoz Gépjárműimportőrök egyesülete: 7 százalékkal csökkent az új személygépkocsik eladása novemberben Magasan a Ford márkakereskedői a leghatékonyabbak Magyarországon Az Audi az év első felében szilárd pénzügyi alapokat teremtett ugyanakkor növekvő kihívásokra számíthat Az Audi az év első felében szilárd pénzügyi alapokat teremtett ugyanakkor növekvő kihívásokra számíthat
 
A MINI a tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek koncepcióin dolgozik

A MINI a tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek koncepcióin dolgozik

2020. december 03.
A brit prémiumgyártó új járműszerkezeti megoldásai minden korábbinál szélesebb modellpaletta-bővítési lehetőségeket kínálnak, a MINI John Cooper Works modellek által fémjelzett vezetési élmény pedig így károsanyag-kibocsátás nélkül is életre kelhet.
Részletek

A MINI a tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek koncepcióin dolgozik

A MINI modellpalettájának fejlesztése az elektromos mobilitás térnyerésére összpontosít és a márkára jellemző vezetési élmény merőben új perspektíváival kecsegtet – új utakat nyitva meg a MINI John Cooper Works modellek előtt is. A brit prémiumgyártó új járműszerkezeti megoldásai arra is lehetőséget teremtenek, hogy az extrém menetteljesítmény és a vérpezsdítő vezetési élmény kettősét a belsőégésű erőforrások mellett a tisztán elektromos hajtáslánc-technológiák is átélhetővé tegyék.

Az elmúlt évtizedben a MINI jelentős lépéseket tett az elektromos mobilitás népszerűsítése felé vezető úton. A MINI Cooper SE Countryman ALL4 plug-in hibrid modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 – 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 – 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 40 – 45 gramm / km) a márka egész éves újautó-értékesítési mutatójának 5 százalékát teszi ki, amely már a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) sikeres piaci premierjét követő néhány hónapban a kétszeresére emelkedett. A MINI erre a tapasztalatra építkezve, a jövő járműtechnológiái felé tekintve vágott bele a tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek következő fejlesztési fázisába.


A MINI a tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek koncepcióin dolgozik

„A tisztán elektromos MINI bebizonyította, hogy a márkára jellemző vezetési élmény és az elektromos mobilitás tökéletesen kombinálható” – mondta Bernd Körber, a MINI vezetője. „Itt az idő, hogy a MINI John Cooper Works modellek teljesítmény iránti szenvedélyét hosszú távon fenntartható módon váltsuk valóra. Ezért kezdtük el a tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek koncepcióinak kifejlesztését” – tette hozzá.

A tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek fejlesztési munkálatai jól példázzák, hogy az elektromos mobilitás a márka jövőjét tekintve is mennyire fontos szempont: a cél a fenntarthatóság, a menetteljesítmény és a szenvedély tökéletes harmóniája. „A belsőégésű erőforrással szerelt MINI John Cooper Works modellek továbbra is fontos szerepet játszanak modellpalettánkon, hogy teljesítményre éhező rajongóink legbelsőbb vágyait és szükségleteit is világszerte kielégíthessük. A zéró emissziójú maximális teljesítménnyel ugyanakkor megteremtjük annak a lehetőségét, hogy a MINI John Cooper Works modellek egyedi arculatát minden korábbinál színesebbre rajzoljuk” – fogalmazott Bernd Körber.

A MINI a tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek koncepcióin dolgozik

Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

Kulcsszavak: elektromos autó, John Cooper Works, Mini
 
Telefonos applikációval lesz indítható az elektromos autók töltése a Mobiliti töltőknél Telefonos applikációval lesz indítható az elektromos autók töltése a Mobiliti töltőknél Magyar Elektromobilitás Szövetség: Óriási kihívás a 2020-as irányelvek teljesítése Magyar Elektromobilitás Szövetség: Óriási kihívás a 2020-as irányelvek teljesítése A Ford elkezdi gyártani a Deutsche Post StreetScooter WORK XL elektromos hajtású áruszállítót A Ford elkezdi gyártani a Deutsche Post StreetScooter WORK XL elektromos hajtású áruszállítót A MINI a tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek koncepcióin dolgozik Az ABB és a kínai BYD globális szövetségre lép az energiatárolási megoldások terén A MINI a tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek koncepcióin dolgozik Nem az elektromos autóké a jövő? - Hát akkor meg mié?!
 
Két évtizede az életmentés szolgálatában: idén húsz éves a Volvo Cars Biztonsági Központja

Két évtizede az életmentés szolgálatában: idén húsz éves a Volvo Cars Biztonsági Központja

2020. december 03.
Átlagosan minden nap összetörnek itt egy vadonatúj Volvót. A központ kulcsszerepet játszott abban, hogy a Volvo Cars a mai napig megőrizze pozícióját, mint a globális autóipar első számú biztonsági szakértője.
Részletek

Két évtizede az életmentés szolgálatában: idén húsz éves a Volvo Cars Biztonsági Központja

A Volvo Cars Biztonsági Központ törésteszt-laboratórium idén ünnepli huszadik évfordulóját. Amikor XVI. Károly Gusztáv svéd király 2000-ben megnyitotta a központot, az a világ egyik legfejlettebb törésteszt-laboratóriumának számított, és sok szempontból még ma is annak tekinthető.
 
A központ lehetővé teszi, hogy a Volvo Cars mérnökei folyamatosan kiterjesszék a biztonság határait, és valós közlekedési balesetek tapasztalataiból tanuljanak, közelebb kerülve a vállalat azon célkitűzéséhez, hogy a jövőben senki ne szenvedjen súlyos vagy halálos sérülést új Volvo gépkocsiban.
 
„A biztonsági iránti elhivatottságunk többről szól, mint hogy megfeleljünk törésteszteken, vagy elérjünk bizonyos minősítéseket.” – mondta Thomas Broberg, a Volvo Cars egyik vezető járműbiztonsági mérnöke, aki immár két évtizede dolgozik a vállalatnál.

„Arra törekszünk, hogy kiderítsük, hogyan és miért következnek be a balesetek és az azokból fakadó sérülések, és hogy ezen ismeretek birtokában kifejlesszük a megelőzésükre szolgáló technológiákat. Bízunk benne, hogy úttörő munkásságunk nyomán mások is csatlakoznak azon célkitűzésünket, hogy világszerte csökkentsük a halálos kimenetelű közlekedési balesetek számát.”

A Volvo Cars Biztonsági Központ olyan multifunkciós törésteszt-laboratórium, amelyben a Volvo Cars járműbiztonsági mérnökei számtalan forgalmi helyzetet és balesetet reprodukálhatnak, és olyan teszteket végezhetnek, amelyek messze meghaladják a törvényi előírásokat.
 

Két évtizede az életmentés szolgálatában: idén húsz éves a Volvo Cars Biztonsági Központja

A laboratóriumban egy 108 és egy 154 méteres tesztpálya található. A rövidebbik mozgatható, és 0-90 fokos tartományba állítható, így a töréstesztek a legváltozatosabb szögekben és sebességeknél végezhetők el – akár két mozgó jármű között is. A törésteszten részt vevő járművek akár 120 km/óra sebességgel ütköztethetők.
 
A létesítményben szabad téren végezhetők borulásos vagy útelhagyásos vizsgálatok – utóbbi esetben a járművet nagy sebességgel egy árokba lökik. A Volvo Cars központja rendszeresen biztosít lehetőséget a mentőszolgálatok számára, hogy tökéletesítsék szakértelmüket – mint például idén ősszel, amikor 30 méteres magasságból [DJ(1] ejtettek le új Volvo gépkocsikat, ezzel szimulálva a szélsőségesen súlyos balesetekben előforduló mértékű roncsolódást.
 
A központ fő épületében hatalmas akadály szolgál a különböző frontális, ráfutásos és oldalirányú ütközéseket szimuláló tesztek elvégzésére. Habár az akadály elképesztő 850 tonnát nyom, légpárnák segítségével szükség esetén áthelyezhető.
 
Ezen kívül további mintegy két tucat fix vagy mozgatható akadályt vehetnek igénybe a különböző töréstesztek elvégzésére, beleértve azt a jávorszarvast mintázó akadályt, amellyel a hatalmas állattal való találkozás reprodukálható.

 Két évtizede az életmentés szolgálatában: idén húsz éves a Volvo Cars Biztonsági Központja

A töréstesztek során az autókat, a törésteszt-bábukat és az akadályokat egyaránt olyan szenzorokkal szerelik fel, amelyekkel a Volvo Cars mérnökei részletekbe menően dokumentálhatják az eseménysorozatot. A teszteket tucatnyi ultra nagy felbontású kamera is figyeli, minden lehetséges szögből rögzítve a vizsgálatot.
 
Mire egy autó eljut a tényleges töréstesztig, több ezer számítógépes törésteszt-szimulációt végeznek el rajta a mérnökök. Az ezek során nyert adatok alapján a Volvo mérnökei még biztonságosabb autókat tervezhetnek.
 
A vállalat elektromos átállásával párhuzamosan a biztonsági központot az elmúlt évek során felkészítették és felszerelték az elektromos járművek töréstesztjeinek biztonságos elvégzését lehetővé tevő berendezésekkel.
 
„A Volvo Cars Biztonsági Központban minden elképzelhető baleseti helyzetet képesek vagyunk reprodukálni, majd részletekbe menően kielemezni.” – tette hozzá Thomas Broberg. „Rendkívül inspiráló számomra a tudat, hogy minden, teszteléssel és elemzéssel töltött óra közelebb visz bennünket azon célkitűzésünk megvalósításához, hogy nullára csökkentsük az új Volvo gépkocsiban súlyos vagy halálos balesetet szenvedő utasok számát.”

Kulcsszavak: közlekedésbiztonság, törésteszt, volvo
 
A Volvo Cars semmit nem mutat be a Los Angeles-i Autószalonon A Volvo Cars semmit nem mutat be a Los Angeles-i Autószalonon Mostantól minden új Volvo gépkocsi végsebességét 180 km/órában korlátozzák Mostantól minden új Volvo gépkocsi végsebességét 180 km/órában korlátozzák Veszteséggel zárta az első félévet a Volvo Car Group Veszteséggel zárta az első félévet a Volvo Car Group Az autósok 12 százaléka nyári gumival közlekedik Az autósok 12 százaléka nyári gumival közlekedik Két évtizede az életmentés szolgálatában: idén húsz éves a Volvo Cars Biztonsági Központja A Volvo Car Group a Göterborg környéki utakon teszteli az első önvezérelt autókat Autopilot technológiával
 
A DS Automobiles felfedi új C-Premium kategóriájú modelljének nevét

A DS Automobiles felfedi új C-Premium kategóriájú modelljének nevét

2020. december 02.
A csúcstechnológiájú újdonság új fejezetet jelent a DS Automobiles történetében. A kategóriában nem megszokott technológiák az elektrifikáció és a digitális szolgáltatások terén, letisztult és teljesen digitális belső tér, kényelem és vezetési élmény, egyedi világítás.
Részletek

A DS Automobiles felfedi új  C-Premium kategóriájú modelljének nevét

A C-Prémium kategóriába 2021-ben érkező DS 4 modell a francia luxus és a high-tech találkozása egy merész formatervezésű karosszériában. A DS 4 azok számára készül, akik stílust, letisztultságot, intuitív tehnológiát és vezetési élményt keresnek. Az újdonság többféle ügyfélkört is megcéloz.  

A DS 4-et jellemző technológiai megoldások a modellt négy területen is megkülönböztetik versenytársaitól : E-TENSE hajtáslánc, letisztult és digitalizált utastér digitális szolgáltatásokkal, kényelem és vezetési élmény, valamint csúcstechnológiájú világítás.  

Elektrifikáció : E-TENSE hajtáslánc

Az egyik legfontosabb újdonság az EMP2 platform új változata. Ezt a moduláris, többféle hajtásláncot fogadni képes, dinamikus és biztonságos platformot a DS 4 számára fejlesztettük ki. 

A módosított platform számos ponton teszi lehetővé a fedélzeti szolgáltatások javítását, miközben nagyobb szabadságot biztosít a stílus terén, lehetővé téve a szokatlan arányú karosszériaforma kialakítását.

Felépítés

Az EMP2 platform új változatának segítségével sikerült elérni a kívánt arányokat és aerodinamikai mutatókat. A karosszéria/kerék arány teljesen szokatlan a szegmensben és a prémium kategóriában egy atletikus, hatékony karosszériaformát eredményez, amelynek az elülső, a motorházat és a sárvédőket magába foglaló része és a 2. sori padlószintje is mélyebbre került.

A DS Automobiles felfedi új  C-Premium kategóriájú modelljének nevét

Tömegcsökkentés

Az EMP2 platform új változata új kompozit elemeket és melegen sajtolt szerkezeti elemeket tartalmaz, valamint kompaktabb klímablokk került bele, amely plusz tárolóhelyet szabadít fel.  

Dinamikai és akusztikai jellemzők

Az EMP2 platform új változata egy szinttel tovább viszi a DS Automobiles által megcélzott egyszerre kényelmes és dinamikus hangolást. Az olyan technológiai megoldások mint a hegesztés és a ragasztás kombinálása (majdnem 34 m ragasztócsík és hegesztési pont felhasználása a karosszériaszerkezeten), vagy a teljesen újratervezett felfüggesztés és kormánymű magas szintű vezetési élményt garantálnak.

Tölthető hibrid

A platform fejlesztése során elsődleges cél volt, hogy fogadni tudja az újgenerációs tölthető hibrid hajtásláncot, megőrizve az utastér méreteit. A motortérben egy 4 hengeres 180 LE-s turbómotort találunk, amelyhez egy 110 LE-s villanymotor és egy EAT8 automata sebességváltó kapcsolódik. A rendszerteljesítmény 225 LE. A villanymotort hajtó akkumulátor új, kompaktabb és nagyobb kapacitású cellákat kapott, és hátul, a deformálódó kereszttartó mögött kapott helyet. Az elérhető tisztán elektromos hatótávolság több, mint 50 km (WLTP vegyes ciklus).   


A DS Automobiles felfedi új  C-Premium kategóriájú modelljének nevét

Teljesen digitalizált utastér

A digitális szolgáltatások terén az volt a cél, hogy a vezetőnek ne kelljen levennie a szemét az útról. A DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY egy igazi avantgárd vizuális élmény, amely egy lépés a kibővített valóság felé. Ezzel az új technológiai megoldással a vezetéshez elengedhetetlen információk közvetlenül az útra vetítődnek. Egy optikai trükk segítségével az adatok a szélvédőtől 4 m-re előre vetítődnek ki, 21 ‘’-os átlón követve a vezető tekintetét. A szegmensben ez egyedülálló megoldás. A fontos információk mint a sebesség, a vezetéstámogató rendszerek jelzései, a navigáció, a figyelmeztetések, vagy az éppen hallgatott dal és a bejövő hívások mind az útra vetítve jelennek meg.

Ez az információmegjelenítési technológia egy teljesen újra gondolt szórakoztató-információs rendszer része, amelynek neve DS IRIS SYSTEM. Az új interfész az okostelefonok ergonómiáját használja egy könnyen használható érintőfelülettel, amely widget-ek segítségével teljesen személyre szabható profilokat használ.

A beállítási és megjelenítési preferenciák a beszálláskor betöltődnek. A DS IRIS SYSTEM hanggal és gesztusokkal vezérelhető. A DS avantgárd konstruktőrként az autóipar világán kívül talált olyan partnert, amely képes az ügyfelek számára a lehető legjobb hangfelismerési megoldást biztosítani.  A gesztusvezérlés a középkonzolon található, az ujjainkkal vezérelhető képernyő, a DS SMART TOUCH segítségével történik. Elég egy gesztus, hogy elérjük az előre rögzített funkciókat. A képernyő értelmezi a szokásos mozdulatokat is mint például a zoom, de felismeri a kézírást is.

A rendszer és a térkép frissen tartása valós időben, felhőből történik.

A DS Automobiles felfedi új  C-Premium kategóriájú modelljének nevét

Kényelem és dinamizmus

 A DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK és DS 9 modelleken már elérhető 2-es szintű félautonóm vezetés jelentős fejlesztést kap a DS 4 esetében. A rendszer neve DS DRIVE ASSIST 2.0.

Amellett, hogy a rendszer a vezető akarata szerint precízen pozícionálja a gépkocsit a sávon belül, új funkciókat is felvonultat, mint a félautomata előzés, a kanyarsebesség optimalizálás, vagy a sebességtáblák jelzéseire történő előzetes figyelmeztetés.

A DS 4 egyik legerősebb pontja a szegmensben egyedülálló DS ACTIVE SCAN SUSPENSION elektronikusan vezérelt felfüggesztés. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera előre érzékeli az útegyenetlenségeket és az adatokat egy számítógép felé továbbítja. A négy helyzetjeladó és a három gyorsulásmérő segítségével a rendszer függetlenül kezeli az összes kereket. A kapott információk alapján felkeményíti, vagy felpuhítja a felfüggesztést. Az eredmény optimális kényelem az út állapotától függetlenül.
 
A másik technológia, amely megkülönbözteti a DS Automobiles-t versenytársaitól, a DS NIGHT VISION. A rendszer jobban megvilágítja az utat és segít elkerülni a veszélyhelyzeteket. Egy a hűtőrácsban elhelyezett infravörös kamera éjjel, vagy rossz látási viszonyok között, akár 200 m-rel a gépkocsi előtt képes érzékelni a gyalogosokat és az állatokat. A vezető a digitális képernyőn láthatja az utat, de a veszélyek a DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY-en is megjelennek, hogy a vezető mielőbb reagálhasson.

A DS Automobiles felfedi új  C-Premium kategóriájú modelljének nevét

A DS jellegzetes fényei

A DS MATRIX LED VISION legújabb generációja még kifinomultabb és még modernebb. A Matrix Beam és a Dynamic Bending Light funkciók egy rendszerben kaptak helyet, ami teljesen egyedi arcot ad a gépkocsinak.

A DS MATRIX LED VISION fényszórókat továbbra is három LED modul alkotja, amelyek a DS Automobiles identitásának meghatározó elemei :

A fényszóró legbelső modulja a helyzetjelző.

A forgó középső modul 33,5°-ban képes elforogni. Megvilágítja az útpadkát és követi tekintetünket a kanyarokban, visszautalva z 1967-es DS kanyarkövető fényszóróira.

A külső Matrix Beam modul maga a fő fényszóró, amelyet 15 szegmens alkot. Ezek függetlenül kapcsolódnak le és fel, az érzékelt vezetési helyzet függvényében. 
 
Ezek a fényszórók alkalmazkodnak a közlekedési feltételekhez, a kormány elfordulási szögéhez, a sebességhez és a meteorológiai viszonyokhoz (város, vidék, autópálya, rossz idő, köd). Folyamatos távolsági fénnyel haladhatunk anélkül, hogy elvakítanánk a többi vezetőt. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera segítségével az intelligens fényszórók automatikusan igazítják fénynyalábjaikat a közlekedési helyzetekhez és akár 300 m-re képesek vakítás nélkül elvilágítani.

A DS MATRIX LED VISION fényszórókhoz új nappali menetfények kapcsolódnak, amelyek 98 LED-ből állnak. A messziről is felismerhető függőleges nappali fények rendkívül látványos üdvözlőfény funkcióval is rendelkeznek.

Az utastérben innovatív szellőzőrendszer növeli a kényelmet : a szellőzők rendkívül kompaktak, rácsaik láthatatlanok.

A DS AIR egy külön légáramot jelent, amelynek tölcséres diffúzora optimálisan vezeti a levegőt felfelé és lefelé. Kompakt mérete miatt tökéletesen diszkrét és hozzájárul a DS 4 utasterének letisztultságához.   

Kulcsszavak: DS 4, DS Automobiles, új modell
 
Goodwoodban debütál a legendás Ford Mustang Mach 1, amit immár a magyar vásárlók is megrendelhetnek Goodwoodban debütál a legendás Ford Mustang Mach 1, amit immár a magyar vásárlók is megrendelhetnek A ŠKODA bemutatta az új OCTAVIA RS iV első rajzait A ŠKODA bemutatta az új OCTAVIA RS iV első rajzait A BMW elkészítette a világ legnagyobb reklámplakátját A BMW elkészítette a világ legnagyobb reklámplakátját Megérkezett a kereskedésekbe az új Volkswagen Sharan Megérkezett a kereskedésekbe az új Volkswagen Sharan A Tarraco bemutatta a SEAT új  formatervezési irányát A Tarraco bemutatta a SEAT új formatervezési irányát
 
A Hyundai Motor Group az elektromos hajtás piacának élére tör

A Hyundai Motor Group az elektromos hajtás piacának élére tör

2020. december 02.
A Hyundai Motor Group bemutatja az E-GMP-t, a cégcsoport első, kifejezetten akkumulátoros hajtású elektromos autóihoz kifejlesztett padlólemezét. Az E-GMP-re épülő modellek akár 500 kilométeres hatótávval bírnak majd, miközben nagysebességű töltéssel akkumulátoruk akár már 18 perc alatt 80 százalékig telíthető.
Részletek

A Hyundai Motor Group az elektromos hajtás piacának élére tör

A Hyundai Motor Group ma bemutatta új globális, kifejezetten elektromos hajtású modellekhez tervezett padlólemezét (Electric-Global Modular Platform: E-GMP). Az E-GMP Digital Discovery nevű online eseményen részletesen ismertetett új padlólemez a vállalatcsoport friss, akkumulátoros elektromos hajtású modelljeinek alapjául szolgál majd.

Az eseményt a vállalatcsoport hivatalos YouTube csatornáján és a Channel Hyundai-on keresztül is követhették a résztvevők.

2021-től az E-GMP-re egész sor elektromos autó épül majd, köztük a Hyundai IONIQ 5, valamint a Kia első, kifejezetten elektromos hajtásra tervezett, 2021-ben érkező modellje is.

A kifejezetten akkumulátoros-elektromos autóhoz (BEV) tervezett E-GMP számos előnyt élvez a jelenlegi, és eredetileg alapvetően belsőégésű hajtásláncok befogadására tervezett padlólemezekkel szemben. Az új padló fontos előnye a menetteljesítmény, és a vezetési élmény javulása, a nagyobb hatótáv, és a tágasabb belső utas- és csomagtér is.

“Elsőkerék-hajtású akkumulátoros modelljeink már ma is a legjobbak közé tartoznak a kategóriában.” Nyilatkozta Albert Biermann, a Hyundai Motor Group Kutatási és Fejlesztési részlegének vezetője. “A hátsókerék-hajtású E-GMP-vel tovább növeljük technológiai előnyünket azokban a kategóriákban is, ahol vásárlóink a magas hatásfok mellett kiváló menetdinamikát is elvárnak.”

“Az E-GMP valódi technológiai mérföldkő, és egyben a Hyundai Motor Group újgenerációs akkumulátoros hajtású elektromos autóinak hírnöke is. Technikai tudásunk, és sokéves kutatásaink eredményeinek legjavát sűrítettük bele.” Mondta Fayez Abdul Rahman, a Hyundai Motor Group Járműszerkezeti Fejlesztőközpontjának alelnöke.


A Hyundai Motor Group az elektromos hajtás piacának élére tör

Maximális fejlesztési rugalmasság a modulrendszerű felépítés és a szabványosítás révén

Az E-GMP elemeinek szabványosításával, és moduláris felépítésével olyan padlólemez született, amely flexibilisen adaptálható több méretkategóriára, és karosszériaformára, ugyanakkor a vásárlói igényekhez szintén könnyebben hozzáigazítható. Mindezzel az E-GMP komolyan hozzájárul a cégcsoport piaci vezető szerepének megalapozásához és kiterjesztéséhez ezen a területen.

Kiváló menetteljesítmények, biztonság és sok hely

Az E-GMP-t úgy tervezték meg, hogy a rá épített modellek kanyartulajdonságai és nagysebességű menetstabilitása kiemelkedően jó legyen. Ez jelentős részben az optimális első-hátsó tömegelosztásnak, és az alacsony súlypontnak köszönhető. Utóbbi elérésében komoly szerepet kap az alacsonyra beszerelt akkumulátorcsomag, valamint az is, hogy a villanymotorokat oda építették be, ahol a korábbi szerkezetekben a belsőégésű gépek dolgoztak.

A nagyteljesítményű villanymotor az elektromos autók dinamikus viselkedésének kulcsa. Az új padlólemez középméretű és nagy autók alá szánt változataiban oldalankénti ötlengőkaros a független hátsó felfüggesztés, és a világ első nagysorozatú integrált hajtáslánca (IDA: Integrated Drive Axle) dolgozik benne, - amelyben a kerékcsapágyak a hajtótengelyek részét képezik. E megoldások is komolyan hozzájárulnak a menetkényelemhez és a stabil vezethetőséghez.

A Hyundai Motor Group az elektromos hajtás piacának élére tör

A szerkezetben külön, ultranagy szilárdságú acélokból összeállított biztonsági keret védi az akkumulátort. Ezt a szerkezetet melegen préselt elemek veszik körül, így még szilárdabb a teljes struktúra. Egy esetleges ütközés energiáit a karosszéria és a padlólemez számítottan deformálódó “útjai” vezetik el az utastértől, és az akkucsomag középső része is különösen erősen rögzül a karosszériához. A műszerfal merevítése elé beépített elemek megerősítésével a fejlesztők elérték, hogy egy esetleges ütközés energiái csak minimális mértékben jussanak el a hajtáslánchoz és az akkuhoz, miközben az A-oszlopok energia-elosztó bekötései szintén hatásosan védik az utascellát.

Az E-GMP minden változatának hosszú a tengelytávja, első-hátsó túlnyúlásai pedig rövidek, és a műszerfal rögzítései is helytakarékos kialakításúak, így a beltér különösen tágas. Az utastér padlója alá beépített akkucsomaggal a padlólemez belső oldala teljesen sík maradhat, ami eleve jót tesz a lábtér méretének, és szabad kezet hagy a tervezőknek az ülések elhelyezésében.

Az akkumulátor a Hyundai Motor Group eddigi legnagyobb teljesítménysűrűségű telepe, s ebben komoly szerepe van kiváló hatású hűtőrendszerének is. Az új, különálló hűtőblokkokból felépített rendszer a hagyományosaknál kompaktabb felépítésű. A ma általános hajtáslánci akkuknál bő 10 százalékkal nagyobb teljesítménysűrűségű telep könnyebb is, így mélyebbre építhető, ami eleve jótékonyan hat a beltér méretére.


A Hyundai Motor Group az elektromos hajtás piacának élére tör


Nagy hatásfokú és erős elektromos hatáslánc

Az E-GMP-hez kifejlesztett új, kompakt elektromos hajtáslánc része a nagyteljesítményű villanymotor, az erőátviteli rendszer és az inverter. E három fő elem egyetlen kompakt egységet alkot. Az elektromos motor csúcsfordulatszáma 70 százalékkal magasabb a ma szokásosnál, így jelentősen megnőtt a teljesítmény és ezzel az elérhető végsebesség is. A motor helyigénye és tömege szintén jelentősen kisebb a ma használatos, hasonló teljesítményű elektromos erőforrásokénál. Az építőszekrény elvű, szabványos elemekből felépített akkumulátor lehetővé teszi, hogy a telep teljesítményét, méreteit és hatótávját pontosan a felhasználás jelentette igényekhez (vagyis az adott járműkategóriához) igazítsák.

A motor és az akku közötti energiaáramlást szabályozó inverter, és a hajtáslánc irányító egysége szilícium-karbid (SiC) félvezetőkkel működik. A teljes hajtáslánc hatásfokát 2-3 százalékkal sikerült megnövelni, így azonos energiafelhasználással nagyjából 5 százalékkal hosszabb út tehető meg, azaz nő a hatótáv.

Az E-GMP alapkivitele hátsókerék-hajtású, de egyszerűen – egy újabb, első villanymotor beépítésével - felszerelhető összkerékhajtással is, így a majdani vevők igény szerint választhatnak. Az összkerekes változatokban a két elektromos motor szabályozása szeparálható, így az első hajtás az igényektől és a menetkörülményektől függően akár egyszerűen le is választható a hajtásláncról, amivel megnövelhető a hatótáv.

Valamennyi E-GMP alapú modell szabványos 1-es típusú akkumulátormodullal, zsebes cellaszerkezettel készül, így a cellák számának változtatásával a telep paraméterei a gyártás során egyszerűen a változtathatók.

A Hyundai Motor Group az elektromos hajtás piacának élére tör

Kétfeszültségű (800V és 400V) kétirányú töltőrendszer

A legtöbb mai akkumulátoros elektromos autó gyorstöltő rendszerének névleges feszültsége 400V, miközben a töltési infrastruktúra jellemzően 50 és 150 kW közötti töltőteljesítményre képes. Azonban tény, hogy a lassan előre törő kétszeres feszültségű (800V-os) hálózatok jelentősen nagyobb, akár 350 kW-os töltőteljesítményt, és így gyorsabb töltést kínálnak. Ennek az irányvonalnak megfelelően a Hyundai Motor Group stratégiai partnerként befektetett az IONITY-be, Európa legdinamikusabban fejlődő töltőhálózatába. A vállalkozás ma 298 gyorstöltő pontot üzemeltet Európa autópályái mentén, leggyorsabb oszlopainak teljesítménye eléri a 350 kW-ot, és a cég tervei között szerepel további 102 nagyteljesítményű állomás létesítése 2022-ig. Utóbbiak közül 53-at már építenek.

Az E-MGP-t már a 800V-os töltésre is felkészítették, ugyanakkor akkumulátora 400V-ról szintén tölthető, mindenféle kiegészítő beszerelése, vagy adapter használata nélkül. A most bemutatott rendszer a világ egyik első ilyen, szabadalommal védett szerkezete.

Az E-GMP alapjaira épülő majdani akkumulátoros elektromos modellek maximális hatótávolsága 500 km feletti lesz. Akkumulátoruk gyorstöltéssel mindössze 18 perc alatt 80 százalékig tölthető, és akár öt perc alatt is képesek 100 kilométernyi hatótávra elegendő energiamennyiség felvételére.

Az elektromos autóknál eddig megszokott egyirányú töltőrendszer helyét az E-GMP-vel új, jóval rugalmasabb működésű megoldás veszi át: a rendszer agya a friss fejlesztésű integrált töltésszabályozó egység (Integrated Charging Control Unit: ICCU), amely a megszokott egyirányú (töltés) energiaáramlással ellentétben két irányt enged meg. Ezzel, a rendszeren keresztül az autó akkumulátorából energiát lehet kivenni, és a hálózat irányába továbbítani. E megoldás révén az E-GMP alapú autók külső elektromos berendezések működtetésére is alkalmasak, akár 110, vagy 220V-os névleges feszültséggel, sőt, ha kell másik elektromos jármű töltésére is képesek.

A Hyundai Motor Group az elektromos hajtás piacának élére tör

Ez utóbbi működési mód legnagyobb kimenő elektromos teljesítménye 3.5kW, ami azt jelenti, hogy akár egy közepes teljesítményű légkondicionáló, vagy egy 140 centis képátlójú televízió is működtethető így, 24 órán keresztül.

Az E-GMP a jövő elektromos piaci növekedésének alapja világszerte

A Hyundai Motor Group komolyan készült és készül az elektromos hajtás széleskörű elterjedésének időszakára. A Kia a koreai piacon már 2011-ben bemutatta első, akkumulátoros elektromos autóját a Ray-t, 2014-ben pedig világszerte piacra lépett a Soul EV-vel. A csoport már 2015 óta képes hibridek, akkumulátoros villanyautók és üzemanyagcellás modellek nagysorozatú gyártására.

A csoport összesen 23 új modell bevezetését tervezi az E-GMP alapjain 2025-ig (ezek közül 11 kizárólag akkumulátoros hajtással készül majd), és addigra akkumulátoros elektromos autóinak világszintű értékesítésével is tervezi az egymilliós darabszám elérését. Ennek érdekében a Hyundai idén augusztusban bemutatta kifejezetten elektromos autókra specializált új almárkáját az IONIQ-ot. A márkanév alatt három friss elektromos hajtású modell érkezik 2024-ig IONIQ 5, 6 és 7 megjelöléssel, több kategóriában.

A Kia is komoly lépéseket tett már. Közép-hosszútávú ‘Plan S’ programja alapján szeptemberben bejelentette, hogy 2025-re eladásaiban 20 százalékra kívánja emelni a tisztán elektromos hajtású modellek részarányát, ugyanakkor bemutatta hét, 2027-ig bevezetendő akkumulátoros elektromos modelljének korai vázlatait is.

Kulcsszavak: akkumulátor, elektromos autó, fejlesztés, Hyundai, kia
 
A Hyundai Motor Group az elektromos hajtás piacának élére tör A német utakon kiváltságokat kaphatnak az elektromos autók Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast Növelte forgalmát és nyereségét tavaly a Renault Növelte forgalmát és nyereségét tavaly a Renault Tesla túltengés Tesla túltengés Dániában kezdte meg működését a világ első, teljes mértékben piaci alapú V2G energiaközpontja Dániában kezdte meg működését a világ első, teljes mértékben piaci alapú V2G energiaközpontja
 
A Deutsche Bahn és a Siemens belép a hidrogénkorba

A Deutsche Bahn és a Siemens belép a hidrogénkorba

2020. december 02.
A Deutsche Bahn (DB) és a Siemens Mobility sokat tesz a közlekedésben az éghajlatbarát megoldásokra való átállásért, és a két vállalat első ízben teszteli a hidrogén vasúti használatát.
Részletek

 A Deutsche Bahn és a Siemens belép a hidrogénkorba

A cél egy teljesen új, mindenre kiterjedő rendszer tesztelése, amely egy újonnan kifejlesztett vonatot és egy új tervezésű töltőállomást foglal magában. A DB felkészíti majd az egyik karbantartóműhelyét a hidrogénhajtású vonat szervizelésére.

A két vállalat egy teljes körű, éghajlatbarát rendszert tesztel majd, amely a vonatot és annak különleges fejlesztésű infrastruktúráját foglalja magában.

A vonatokat és az infrastruktúrát magában foglaló rendszerrel szándékozzák felváltani a regionális vonalakon üzemelő, dízelhajtású vonat-összeállításokat és tovább csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást. Egy évig tervezik tesztelni a vonatot a régióban Tübingen városa környékén. Baden-Württemberg tartományi kormánya támogatást biztosít a projekthez, valamint a közlekedésért és a digitális infrastruktúráért felelős szövetségi minisztérium (BMVI) bejelentette a projekt finanszírozására irányuló szándékát.

A Mireo Plus regionális vonaton alapuló prototípust a Siemens Mobility építi majd meg. A kétkocsis vonat-összeállítást egy újonnan kifejlesztett hidrogénhajtással szerelik majd fel.  A Mireo Plus H típusjelű vonat ugyanakkora teljesítményű lesz, mint az elektromos megfelelője, hatótávolsága pedig elérheti majd a 600 kilométert is.

A Deutsche Bahn egy újfajta üzemanyagtöltő állomás kifejlesztésén dolgozik, amellyel ugyanannyi idő alatt megtankolható ez a vonat, mint egy dízelhajtású. A hidrogént helyben, Tübingenben állítják majd elő megújuló forrásból származó elektromos áram segítségével.  A DB részben felkészíti majd az Ulm városában működő karbantartóműhelyét az új hidrogénvonat szervizelésére.

 A Deutsche Bahn és a Siemens belép a hidrogénkorba

A tervek szerint 2024-ben Tübingen, Horb és Pforzheim között végzett próbaüzemeltetés során a vonat egy hagyományos dízelhajtású járművet helyettesít majd a vonalon. Az új hidrogénhajtás egy év alatt körülbelül 330 tonna szén-dioxid kibocsátását takarítja meg. A DB jelenleg mintegy 1300 dízelhajtású vonatot üzemeltet regionális viszonylatban, és a DB 33 ezer kilométeres vasúthálózatának durván 40 százaléka nem villamosított. A rendszer további villamosításának lehetősége mellett a hidrogénhajtású vonatok használata egy további alternatívát kínál ahhoz, hogy a DB éghajlatsemlegessé váljon.

Prof. Sabina Jeschke, a DB igazgatótanácsának digitalizációért és technológiáért felelős tagja: „Ez a projekt igazolja, hogy a Deutsche Bahn nem csupán egy közlekedési vállalat, hanem egy technológiai csoport is. Nullára kell csökkentenünk a fosszilis üzemanyagok fogyasztását. Csak így válhat a DB 2050-re éghajlatsemlegessé. Addigra egyetlen dízelhajtású vonat sem üzemel majd a flottánkban.”

Michael Peter, a Siemens Mobility elnök-vezérigazgatója: „A Siemens Mobility és a Deutsche Bahn közösen fejleszt majd ki egy új generációs hidrogénhajtási rendszert – ez a teljes körű rendszer egy hidrogénhajtású vonatot és annak infrastruktúráját is magában foglalja, ez utóbbinak pedig egy új, innovatív üzemanyagtöltő állomás is a része, amely gyorsan, csupán 15 perc alatt megtankolhatja a vonatot."

"A vonat 1,7 megawatt hajtási teljesítménye akár 1,1 méter/szekundumnégyzet gyorsulást és 160 kilométer/óra legnagyobb sebességet biztosít. Ezzel az innovatív technikával a hidrogénhajtású vonatok gyorsabban, hatékonyabban és környezetkímélőbben üzemelhetnek.  A hidrogénhajtás a járműhajtások egyik fejlett, károsanyag-kibocsátástól mentes módja, amely segít majd szén-dioxid-semlegessé tenni a vasúti közlekedést, és jelentősen hozzájárul majd az éghajlatvédelmi célkitűzéseink eléréséhez.”

Winfried Hermann, közlekedési miniszter, Baden-Württemberg: „Nagyszerű dolog, hogy itt, Baden-Württembergben tesztelik majd az első vonatot, amely ezt az új és fenntartható technikát alkalmazza. Különösen a nem villamosított vonalakon a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtás a dízelhajtás éghajlatbarát alternatívájává válhat. Akár felsővezetékből vett árammal, akár hidrogénnel üzemeltetünk, az a lényeg, hogy az energia megújuló forrásokból származzon. Az ország a korszerű, fenntartható vasúti közlekedés úttörője szeretne lenni. Ez létfontosságú része az átállásnak a közlekedésben.”

A Deutsche Bahn és a Siemens belép a hidrogénkorba 

A projekt részletei

Hivatalosan a közösen finanszírozott projekt neve „H2goesRail”.  A közlekedésért és a digitális infrastruktúráért felelős szövetségi minisztérium (BMVI) bejelentette, hogy a Hidrogén- és Üzemanyagcellás Technika Nemzeti Innovációs Programon (NIP 2) keresztül finanszírozást biztosít. A NIP 2-t a Hidrogén- és Üzemanyagcellás Technika Nemzeti Szervezet (NOW) GmbH koordinálja és a Jülich Projektmenedzsment-szervezet hajtja végre.

Hidrogénhajtás

A hidrogénhajtási rendszereknél a hidrogén és az oxigén reakciójának eredményeként elektromos energia és „melléktermékként” víz keletkezik. Ezeket a vonatokat úgy tudja szolgálatba állítani a DB, hogy ezáltal éghajlatsemlegessé váljon és alternatív hajtási rendszerekkel váltsa fel a dízelüzemű járműveket. Zöld elektromos áram felhasználásával állítják elő a környezetkímélő zöld hidrogént. A DB Energie felelős ennek a biztosításáért.

Mireo Plus H

A Siemens egy legkorszerűbb színvonalat képviselő hidrogénhajtási rendszerrel ellátott, kétkocsis ingázóvonat kifejlesztésén dolgozik az egy évig tartó próbaüzemeltetéshez. Ez egy üzemanyagcellát és egy lítiumion-akkumulátort tartalmaz. A Mireo Plus H típusjelű vonat ugyanakkora teljesítményű lesz, mint az elektromos, több egységből álló vonatok, hatótávolsága pedig 600 kilométer - az üzemelési körülményektől, például az évszaktól és a vasútvonaltól függően.


A Deutsche Bahn és a Siemens belép a hidrogénkorba

A háromkocsis változat hatótávolsága 1000 kilométer lesz. A jármű meghatározó jellemzői a kis karbantartási és javítási költségeknek köszönhetően alacsony szintű élettartamköltségek, valamint a 160 kilométer/óra legnagyobb sebesség.

Töltőállomás

A hidrogént elektrolízissel állítják elő egy DB Energie mobil töltőállomáson a DB Regio tübingeni üzeménél. Az úgynevezett elektrolizáló berendezésben a vizet elektromos áram segítségével hidrogénre és oxigénre bontják. A kompresszorral összesűrített hidrogént egy mobil tárolóegységben tárolják.  A tankolási folyamat előtt a zöld üzemanyagot feldolgozzák és lehűtik a közeli tartányos pótkocsiban. A mobil szerkezet távolabbi tesztprojekteket is lehetővé tesz. A DB Energie fejleszti, teszteli és optimalizálja a szükséges hidrogéntöltő infrastruktúrát.

Gyors megtankolás

A vonatot egy újszerű eljárással tankolják meg hidrogénnel: most először ez csak 15 perc, vagyis nem tart tovább, mint egy dízelüzemű, több egységből álló szerelvény megtankolása. Ez fontos szempont tekintettel a regionális forgalomban közlekedő DB vonatok szoros menetrendjére. Ez azt jelenti, hogy a hidrogénhajtási technika versenyképes a mindennapos üzemeltetésben jelenleg is használt dízelhajtással szemben.

A Deutsche Bahn és a Siemens belép a hidrogénkorba

Szervizinfrastruktúra

A DB Regio felkészíti majd az ulmi műhelyét a hidrogénhajtású vonatok karbantartására. Így a DB Regio megfelelően továbbképzett és a Siemens Mobility által is támogatott személyzete ott végezheti majd a hidrogénvonat karbantartását.

Próbaüzemeltetés

A Tübingen, Horb és Pforzheim közötti próbaüzemeltetés 2024-ben kezdődik el, és egy évig tart majd. A vonat a tervek szerint körülbelül 120 ezer kilométert fut majd menetrend szerinti forgalomban. A vonal különösen megfelelő a menetrend időközei és a domborzat alapján. A Siemens Mireo Plus H típusa egy ezen a vonalon használt dízelüzemű motorkocsit helyettesít majd, körülbelül 330 tonna szén-dioxid kibocsátását megtakarítva.
Kulcsszavak: Deutsche Bahn, hidrogén, motorvonat, Siemens
 
Az ABB vontatási- és akkumulátor-technológiáival közlekednek a Stadler jövőbeni vonatai Az ABB vontatási- és akkumulátor-technológiáival közlekednek a Stadler jövőbeni vonatai A Siemens átadta az Egyesült Királyság első „Elektromos sugárútját” A Siemens átadta az Egyesült Királyság első „Elektromos sugárútját” Megérkezett Finnországba az első széles nyomtávú Vectron Megérkezett Finnországba az első széles nyomtávú Vectron A Sicharge UC rendszer új mércéket állít az elektromos buszok rugalmas töltése terén A Sicharge UC rendszer új mércéket állít az elektromos buszok rugalmas töltése terén A Siemens és a Northvolt a következő generációs lítium-ion akkumulátorcella-gyártásra vonatkozó partnerségi szerződést kötött A Siemens és a Northvolt a következő generációs lítium-ion akkumulátorcella-gyártásra vonatkozó partnerségi szerződést kötött
 
Már rendelhető az új ŠKODA ENYAQ iV, a márka teljesen elektromos SUV modellje

Már rendelhető az új ŠKODA ENYAQ iV, a márka teljesen elektromos SUV modellje

2020. december 02.
Megkezdődik a ŠKODA ENYAQ előértékesítése, így várhatóan már akár kora tavasszal megjelenhetnek az utakon az első modellek.
Részletek

Már rendelhető az új ŠKODA ENYAQ iV, a márka teljesen elektromos SUV modellje

Az ENYAQ az első tisztán elektromos meghajtású SUV modell a márka történetében, mely november 24-től rendelhető a kereskedésekben. A modell a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjára (MEB) épül és már a tervezőasztalon is kizárólag elektromos modellként álmodták meg.

A ŠKODA ENYAQ egy olyan vérbeli, teljesen elektromos modell, melyben kompromisszumok nélkül megfér egymás mellett az elegancia, a sportos kinézet, a márkától megszokott praktikum, és az SUV jelleg. Mindezeket figyelembe igazán különleges helyet foglal el a piacon, hasonló méretű és teljesítményű konkurenst egyelőre aligha találni. Méreteit tekintve, a maga 4649 milliméteres hosszával és 1879 milliméteres szélességével csaknem a KODIAQ méreteivel bír, azonban teljesen elektromos meghajtással biztosítja az SUV élményt. A nagy mérettel együtt tágas utas- és csomagtér szolgálja a kényelmet az egész család számára.

A szórakozásról, és személyre szabhatóságról 10, vagy akár 13 colos kijelzőjű infotainment rendszer gondoskodik, melyen keresztül egyszerűen szabályozható a háromzónás fűtés, vagy akár a vezetőülés masszázsfunkciója. A leglátványosabb mégis a kiterjesztett valóságot használó Head-up Display, amely egy teljesen új korszakot jelent nem csupán az adatok megjelenítésében, de a tájékozódásban is.


Már rendelhető az új ŠKODA ENYAQ iV, a márka teljesen elektromos SUV modellje

A kényelem és a szórakozás mellett az ENYAQ a biztonságról is gondoskodik az utakon: 360 fokos Area View rendszere, parkolási asszisztense, prediktív tempomatja, sávtartó és holttér-figyelő rendszere, segít abban, hogy épségben megérkezzen úticéljához, a kerékpárokat és gyalogosokat felismerő városi vészfék funkció pedig azért felel, hogy az autó a környezete számára is a biztonságos autózás élményét nyújtsa.

Az ENYAQ iV három különböző akkumulátorkapacitással és öt teljesítményváltozattal lép piacra, belevéve a legerősebb összkerekes RS verziót is. Mindezen felül jövőre érkezik az ENYAQ Coupé verziója is, amire szintén izgatott fogadtatás vár.









Kulcsszavak: elektromos autó, ENYAQ iV, skoda
 
A Volkswagen felfüggesztette az elektromos, a hibrid és a gázüzemű autók értékesítését A Volkswagen felfüggesztette az elektromos, a hibrid és a gázüzemű autók értékesítését A Hyundai és a Kia vezeték nélküli elektromos töltőt fejleszt A Hyundai és a Kia vezeték nélküli elektromos töltőt fejleszt A Ford 2020-ig 13 új elektromos járművel gyarapítja termékkínálatát A Ford 2020-ig 13 új elektromos járművel gyarapítja termékkínálatát Az új Škoda Superb Combi: kategóriájának legnagyobb csomagtere – 660-1950 liter térfogat Az új Škoda Superb Combi: kategóriájának legnagyobb csomagtere – 660-1950 liter térfogat Megkezdődött az e-Crafter gyártása Wrześniában Megkezdődött az e-Crafter gyártása Wrześniában
 
A Jaguar megnövelt nyomatékkal és az átdolgozott dizájnnal emeli új szintre az F-PACE SVR-t

A Jaguar megnövelt nyomatékkal és az átdolgozott dizájnnal emeli új szintre az F-PACE SVR-t

2020. december 02.
A módosítások részben új alkatrészeknek, részben a Jaguar fejlett elektronikus jármű architektúrára (EVA 2.0) való áttérésének köszönhetők, és a motorsport ihletésű formai részletektől kezdve a prémium, versenyhangulatú belső téren át a legmodernebb online kényelmi funkciókig terjednek.
Részletek

A Jaguar megnövelt nyomatékkal és az átdolgozott dizájnnal emeli új szintre az F-PACE SVR-t

Az új F-PACE SVR kizárólag a Jaguar 5,0 literes, kompresszoros V8-as benzinmotorjával rendelhető: az erőforrás legnagyobb teljesítménye 550 LE, maximális forgatónyomatéka 700 Nm – 20-szal több, mint eddig. A megnövelt forgatónyomaték jobb menetdinamikát eredményez: az F-PACE SVR immár 4,0 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége 286 km/óra.

A hajtáslánc megkapta a Jaguar XE SV Project 8 szupersport-limuzin nyomatékváltóját, amely könnyen elviseli a megnövelt terhelést. A nagyobb forgatónyomaték és a jobb gyorsulás mellett javult a CO2-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás is. Az új Dynamic Launch funkció a hajtáslánc tehetetlenségét felhasználva sebességváltás közben is nyomatékot juttat a kerekekre, így az SVR határozottabban gyorsíthat álló helyzetből. Az F-PACE SVR ugyanakkor részterhelésen komfortosabban és élvezetesebben vezethető, anélkül, hogy ez a nagysebességű menetdinamika rovására menne. Ez a tulajdonság még inkább kihangsúlyozza a megújult modell kettős személyiségét.

A kormánymű új, elektronikus rásegítést kapott, ami közvetlenebb reakciói révén pontosabb kommunikációt tesz lehetővé a jármű és vezetője között. Az adaptív lengéscsillapítókat is áthangolták, így kis sebességnél finomabb a rugózás, amihez a módosított futómű perselyek is hozzájárulnak.

A Jaguar megnövelt nyomatékkal és az átdolgozott dizájnnal emeli új szintre az F-PACE SVR-t

Az új F-PACE SVR fékérzete is javult. Az elöl 395 mm-es, hátul 396 mm-es átmérőjű, kétrészes tárcsákat alkalmazó fékrendszer új, integrált fékrásegítőt kapott, amely a rendszer újrakalibrálásával együtt sportosabb fékérzetet, rövidebb pedálutat eredményez. A hatékonyabb hűtés és a jármű jobb aerodinamikai jellemzői szintén hozzájárultak a fékteljesítmény javításához, a magabiztosabb vezethetőséghez.

Az 5,0 literes, kompresszoros V8-as benzinmotorhoz a Jaguar villámgyors működésű, finoman kapcsoló nyolcfokozatú automata sebességváltója csatlakozik. A váltómű gyors kapcsolásokkal segíti a könnyed teljesítménykifejtést, a pillanatnyi menetviszonyokhoz igazítva a hajtóerő átvitelét az útra.

Alapfelszereltség a Jaguar intelligens hajtáslánc-dinamikai rendszerrel kiegészített összkerékhajtása.

Az új F-PACE SVR kialakítását az SV motorsport-tapasztalatai ihlették: a hajtáslánc és a fékek hűtésére szolgáló, új nyílások és beömlők kedvezőbb légáramlást és további aerodinamikai előnyöket eredményeznek. A módosítások eredményeként a modell kiváló aerodinamikai jellemzőkkel bír: 35 százalékkal csökkent a felhajtóerő, míg a közegellenállási együttható (Cw) a korábbi 0,37-ről 0,36-ra javult.

A Jaguar megnövelt nyomatékkal és az átdolgozott dizájnnal emeli új szintre az F-PACE SVR-t

Az új F-PACE SVR belső terét teljes mértékben átdolgozták, a jobb minőségű anyagok még inkább kihangsúlyozzák a módosított belső tér és a kezelőszervek dinamikus karakterét.

Az üléseket és az ajtóbetéteket Alcantara borítja, míg több, gyakran érintett felületet fényűző Windsor bőrbe burkoltak. A 12,3 colos, nagyfelbontású interaktív digitális műszerfal árnyékolóját Ebony öltésekkel varrott Alcantarába öltöztették, a vezetői környezetet alapkivitelben alumínium mintázatú, opcióként festetlen karbonszálas díszítőelemek gazdagítják.

A képet a fejtámlákon elhelyezett, dombornyomott SVR logó teszi teljessé.

A Jaguar új sebességválasztó karja az F-PACE SVR esetében még sportosabb kialakítást kapott: a texturált bőrbe burkolt kart a Jaguar tradicionális logóját idéző díszítés és az anyagba nyomott SVR logó díszíti. Az új SVR osztott karimájú kormánykerekére szerelt, cink ötvözetből készült, kiváló tapintású váltófülek manuális sebességváltás esetén még közvetlenebb vezetési élményt kínálnak.

Az új F-PACE SVR a legújabb generációs F-PACE összes fejlett technológiáját alkalmazza, folyamatos online funkcionalitást és mindig naprakész szolgáltatásokat biztosítva. A funkciók sorában említést érdemel az ösztönösen kezelhető Pivi Pro szórakoztató rendszer, a vezeték nélküli szoftverfrissítés lehetősége, a legújabb generációs fejlett vezetőtámogató rendszerek, vagy az opciós vezeték nélküli okostelefon-töltő rendszer.


Kulcsszavak: bemutató, F-PACE, jaguar, új modell
 
A Jaguar megnövelt nyomatékkal és az átdolgozott dizájnnal emeli új szintre az F-PACE SVR-t Gyári fotókon az új KIA Sorento A Jaguar megnövelt nyomatékkal és az átdolgozott dizájnnal emeli új szintre az F-PACE SVR-t 2015-ös F-150 fényezését még a legragyogóbb napsütés sem fakítja ki A Hyundai ix35 üzemanyag-cellás jármű a Genfi Autószalonon A Hyundai ix35 üzemanyag-cellás jármű a Genfi Autószalonon Volkswagen Amarok erőteljes hathengeres motorral Volkswagen Amarok erőteljes hathengeres motorral Villamosított kényelem - Nissan e-NV200 Villamosított kényelem - Nissan e-NV200
 
Magyarországon elindult a ŠKODA SCALA Perfect értékesítése

Magyarországon elindult a ŠKODA SCALA Perfect értékesítése

2020. december 01.
Különleges ajánlatot kínál a ŠKODA a hazai vásárlóknak, ugyanis most Porsche Bónusz finanszírozással már akár 5 686 000 Ft-tól elérhető a ŠKODA SCALA Perfect, a márka kompakt modelljének legújabb akciós modellje, amely különleges felszereltségével nagyszerű ajánlatnak számít a magyar piacon.
Részletek

Magyarországon elindult a ŠKODA SCALA Perfect értékesítése

A SCALA Perfect modell az Ambition felszereltségre épül, de azon felül tartalmaz még multifunkciós bőr kormánykereket és fűthető első üléseket. Ugyanakkor most a ŠKODA SCALA Perfect modellként kedvezőbb áron érhető el, mint a normál Ambition felszereltségű változat, amelynek egyébként 6 850 930 Ft-tól indul az ajánlott fogyasztói ára.  Magasabb felszereltség, alacsonyabb áron.

A SCALA dizájnját tekintve sem lehet ok a panaszra: orrészének ékköve, a tompított LED fényszóró biztosítja az egyedi megjelenést, teljesen újragondolt, markáns hűtőrácsa pedig vonzza a tekinteteket az utakon. Perfect felszereltségben pedig a 16” könnyűfém keréktárcsák is hozzájárulnak ahhoz, hogy nehéz legyen szem elől téveszteni a SCALA-t. Új dizájnnyelv, vezetői asszisztens rendszerek, stílus, praktikum és hatékonyság jellemzi a modellt.

Magyarországon elindult a ŠKODA SCALA Perfect értékesítése
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Scala, skoda
 
Hétvégén érdemes Toyotát venni Hétvégén érdemes Toyotát venni Norvégiában az elektromos autók piaci részesedése 42 százalék volt tavaly Norvégiában az elektromos autók piaci részesedése 42 százalék volt tavaly A prémium szabadidő-autó március 16-tól rendelhető Európa-szerte A prémium szabadidő-autó március 16-tól rendelhető Európa-szerte Húsz százalékkal nőtt az új személygépkocsik eladása Csehországban Húsz százalékkal nőtt az új személygépkocsik eladása Csehországban Hat százalékkal bővült az autógyártás az első fél évben Csehországban Hat százalékkal bővült az autógyártás az első fél évben Csehországban
 

Találatok száma: 12280 Megjelenítve: 91 - 100