Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 91 - 100
Szériagyártásba kerül az új 911 Speedster – 510 lóerővel, korlátozott darabszámban

Szériagyártásba kerül az új 911 Speedster – 510 lóerővel, korlátozott darabszámban

2019. május 13.
A 911 Speedster koncepcióautóként tavaly debütált, most pedig a Porsche bejelentette, hogy sorozatgyártásba küldi a kétüléses sportautót.
Részletek

Szériagyártásba kerül az új 911 Speedster – 510 lóerővel, korlátozott darabszámban

A 911 Speedster egy vegytiszta, vezető-orientált élményautó, amely versenytechnikája ellenére a mindennapokban is kiválóan használható. A fejlesztés során az alapokat a 2016-os 911 R, és a 911 GT3 biztosította. A lenyűgöző hangélményről egy magas fordulatszámú, 510 lóerő (375 kW) csúcsteljesítményű, 4-literes szívó boxermotor gondoskodik, amihez egy manuálisan kapcsolható, hatfokozatú GT-váltómű csatlakozik a lehető legközvetlenebb vezetési élmény érdekében. Megjelenését tekintve a Speedster minden Porsche sportautó ősét, az 1948-as 356 „Nr. 1“ Roadstert idézi fel. Az új, limitált 911 Speedster gyártási darabszáma is erre utal: a 2019 közepén startoló sorozatgyártás keretében a stuttgart-zuffenhauseni gyár kapuját pontosan 1948 példány fogja elhagyni.

A 911 Speedster koncepciómodellként 2018-ban ünnepelte világpremierjét Zuffenhausenben, a „70 év Porsche sportautó“ jubileumi ünnepségen. Ezt követően az autó a goodwoodi Festival of Speed sebességfesztiválon, a kaliforniai Laguna Secában megrendezett Rennsport Reunion VI rendezvényen, valamint a Párizsi Autószalonon is tiszteletét tette. A szériagyártású változat számos sajátos Speedster-formajegyet örökölt a tanulmánymodelltől, amelyek azonos vagy hasonló kivitelezésben varázsolják rendkívül karakteressé a szériamodellt.

A középpontban a páratlanul esztétikus tetőtartó-fedél áll jellegzetes, úgynevezett „Double Bubble“ kettős púpjával, ami már az első, 1988-as Porsche 911 Speedster óta a Speedster modellek híres ismertetőjegye.

Szériagyártásba kerül az új 911 Speedster – 510 lóerővel, korlátozott darabszámban

Az elem további különlegessége, hogy a márka történelmének ez az eddigi legkomplexebb és legnagyobb egyetlen egységből álló alkatrésze egy utcai típusban, ami szénszál-erősítésű műanyagból (CFK-ból) készült. A kettős púpban két nyílás is helyet kapott, amelyek egy esetleges baleset alkalmával lehetővé teszik a borulásvédelem részét képező bukócsövek kirobbanását, amelyek a 911 Carrera Cabriolet modellekhez hasonlóan a Speedsterben is a szériafelszereltség részét képezik.

A koncepcióautó egyszerű esővédelmét a szériagyártású változatban egy optimalizált tömegű tetőkonstrukció helyettesíti. A vászontető puritán kialakítása ellenére tökéletesen alkalmas a mindennapi használatra. A 911 Speedster a műfajnak megfelelően a 911 Cabriolet kivitellel összehasonlítva rövidebb szélvédőt és alacsonyabb oldalablakokat kapott, aminek köszönhetően rendkívül atletikus megjelenéssel büszkélkedhet. A különösen alacsony ablakvonal már az 1954-es Porsche 356 Speedster sportautón is megfigyelhető.

A tetőműködtetés egyáltalán nem körülményes: gombnyomásra a rendszer elektromosan kireteszeli a szélvédőkeret középső biztonsági kampóját, valamint a vászontető két oldalsó-hátsó csücskét. A könnyű szénszálas anyagból készített méretes hátsó borító elem elektromosan kireteszelődik és kicsit hátrébb mozdul annak érdekében, hogy kézzel egyszerűen fel lehessen emelni, szabad helyet biztosítva a vászontető számára, ami Z-alakban, pillanatok alatt behajtható az első ülések mögötti tetőtartóba. Ezt követően a borító elemet kézzel, kis erőszükséglettel lehet visszacsukni. A tető felhelyezése hasonlóan történik – csak természetesen fordított sorrendben –, azzal a különbséggel, hogy a vászontető két oldalsó-hátsó csücskét kézzel kell beakasztani a helyére.

Szériagyártásba kerül az új 911 Speedster – 510 lóerővel, korlátozott darabszámban

A 911 GT3 Touring hátsó szárnya és hátsó köténye

A könnyű építésmód számos ponton tetten érhető a 911 Speedster esetében. A 911 GT3-énál további 2 kilogrammal könnyebb CFK csomagtérfedél, valamint a szintén CFK-ból készített sárvédőívek a 911 R-től származnak. Az első lökhárító a GT3-tól érkezik, ám az alsó légterelő új fejlesztés. A 911 Speedster tanulmányautó ún. Talbot-tükreit a szériamodellben elektromosan állítható és fűthető Sport Design külső tükrök helyettesítik. A kiemelkedni képes, aerodinamikailag hangolt hátsó szárny, valamint a hátsó kötény a 911 GT3 Touring modelltől származik.

Az utastérben a felhasznált anyagok tekintetében a fekete bőr dominál: fekete bőr borítja többek között a CFK-ból készített kagylóülések fejtámláit és oldaltámaszait, az ajtók belső felét, valamint a rövidített váltógombot. A bőrborítású ülőfelületek perforáltak, a tömegcsökkentés jegyében pedig a belső kilincseket szövet ajtónyitó hurkok, míg az ajtózsebeket tárolóhálók helyettesítik.

A hangulatot több „Speedster“ felirat hivatott fokozni a fejtámlákban, a szénszálas ajtóküszöbökön, valamint a központi fordulatszámmérőben. A műszerek fekete számlapja, fehér mutatója és zöld feliratozása, illetve skálázása a 911 Speedster ősét, a Porsche 356 Speedstert juttatja eszünkbe. Az első ülések mögött egy kis plakett utal az egyedi, limitált szériára, amelyről leolvasható, hogy az 1948 példányt számláló sorozatból hányadikként készült el az adott Speedster.

Szériagyártásba kerül az új 911 Speedster – 510 lóerővel, korlátozott darabszámban

Az új 911 Speedster opcionálisan egy ún. Heritage Design csomaggal is felszerelhető, amelynek ára nettó 18.180,- euró. A csomag – amit a Style Porsche részleg álmodott meg és a Porsche Exclusive Manufaktur valósított meg – tartalmát tekintve az 50-es és a 60-as évek klasszikus elemeihez nyúl vissza. A Heritage Design modellek utasterében a fekete/konyak színkombináció dominál, aranyozott díszítésekkel kiegészítve. A karosszériát tekintve a 911 Speedster GT-ezüst metál alapfényezésére egy speciális, fehér színű, ún. „Spears“-fényezés kerül az orr-részre, valamint az első sárvédőkre, a csomagot pedig múltidéző versenysport-grafikák teszik teljessé a csomagtérfedélen és az ajtókon. A fotókon látható, legfeljebb két számjegyű rajtszámot az ügyfelek szabadon választhatják meg. A történelmi Porsche pajzsok, valamint az aranyszínű feliratok egyaránt az 50-es és a 60-as évek Porsche versenyautóit idézik..

Magas fordulatszámú, 510 lóerős sportszív


Az új Speedsterben a 911 GT3 szíve dobog. A 4-literes, hathengeres szívó boxermotor egy vérbeli GT-erőmű: 510 lóerős (375 kW-os) csúcsteljesítményét 8.400/perces főtengely-fordulatszámnál éri el, maximális, 470 Nm-es forgatónyomatéka 6.250/percnél jelentkezik, legnagyobb fordulatszáma pedig percenként 9.000. Az új 911 Speedster álló helyzetből kereken 4 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, végsebessége 310 km/h.

Az eddigi 911 GT3-mal ellentétben a Speedster erőforrása két darab benzines részecskeszűrőt is kapott, amelyek segítségével teljesíteni tudja az Euro 6d TEMP-EVAP-ISC (EU6 DG) károsanyag-kibocsátási normát.

Szériagyártásba kerül az új 911 Speedster – 510 lóerővel, korlátozott darabszámban

Ennek ellenére a hengerenként négyszelepes motor 10 lóerővel izmosabb, mint a GT3-ban. A teljesítménynövekményt a mérnökök olyan precíziós fejlesztésekkel érték el, mint például az optimalizált nagynyomású injektorok és a módosított, hengerenkénti pillangószelepes szívóoldali traktus, amely még spontánabb gázreakciókat tesz lehetővé. Az új fejlesztésű rozsdamentes sport kipufogórendszer, ami a tömegcsökkentés jegyében készült, 10 kilogrammal könnyebb a GT3 rendszerénél, a két darab részecskeszűrő ellenére.

Tekintettel arra, hogy a Porsche a 911 Speedstert egy igazi, klasszikus ‘Driver’s Car‘-nak szánja, a modellhez kizárólag manuális váltó – egy hatfokozatú GT-sportváltó – áll rendelkezésre, amely automatikus gázfröccs-funkcióval is rendelkezik: visszaváltáskor a rendszer egy gázfröccsel kompenzálja a fokozatok közötti fordulatszám-különbséget. Az ún. Auto-Blip funkció a PASM (Porsche Active Suspension Management) állítható lengéscsillapítás kiválasztott üzemmódjától függetlenül bármikor bekapcsolható. A hátsókerékhajtású 911 Speedster radikálisan sportos hajtásláncát egy mechanikusan önzáró, aszimmetrikus záróhatású hátsó differenciálmű koronázza meg.

A Speedster GT-filozófiája a futómű tekintetében is visszaköszön: akárcsak a 911 GT3 és a 911 R, a 911 Speedster is megkapta a sportos hangolású összkerék-kormányzást, valamint a dinamikus motorfelfüggesztéseket.

Szériagyártásba kerül az új 911 Speedster – 510 lóerővel, korlátozott darabszámban

A különböző menetdinamikai szabályozó rendszereket, mint például a Porsche Torque Vectoring (PTV), a Porsche Stability Management (PSM) és a 25 mm-es ültetéssel kiegészített, radikálisan sportos hangolású PASM adaptív lengéscsillapítási rendszert, kimondottan a 911 Speedster karakteréhez hangolták a tervezők. A kétüléses sportautó 20 colos, kovácsolt Speedster könnyűfém keréktárcsákon gördül, amelyek központi kerékcsavarokkal vannak ellátva. A PCCB kerámia-kompizit fékrendszer (Porsche Ceramic Composite Brake) a szériafelszereltség részét képezi.

Az új Porsche 911 Speedster alapára nettó 226.281,- euró és az 1948 példányszámban limitált sportautó máris megrendelhető hazánkban, a Porsche Centrum Budapest márkakereskedésben.

Az igazán különleges 911-hez egy igazán különleges kiegészítő is elérhető: akárcsak a Porsche 911 Speedster, úgy a Porsche Design Timepieces kínálatát képező Porsche Design „Chronograph 911 Speedster“ és „Chronograph 911 Speedster Heritage Design“ karórák is 1948 példányban vannak limitálva. A kronográfokat 2019 májusától exkluzív módon kizárólag az új Porsche 911 Speedster modellek leendő ügyfelei rendelhetik meg a világ bármely Porsche Centrumában, nettó 8361,- eurós áron.
Kulcsszavak: 911 Speedster, bemutató, Porsche, új modell
 
Az új i10: Stílusosabb megjelenés és fejlett technológiák teszik még nagyszerűbbé Az új i10: Stílusosabb megjelenés és fejlett technológiák teszik még nagyszerűbbé Az új Opel Insignia Grand Sport ára 25.940 eurótól indul Az új Opel Insignia Grand Sport ára 25.940 eurótól indul A MINI a 2014-es Párizsi Autószalonon A MINI a 2014-es Párizsi Autószalonon Az új Skoda Octavia RS Goodwood-ban mutatkozik be Az új Skoda Octavia RS Goodwood-ban mutatkozik be Két világ erényei – Az Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro Két világ erényei – Az Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro
 
A Hyundai Canarias világ körüli útra indul a tisztán elektromos Hyundai KONA-val

A Hyundai Canarias világ körüli útra indul a tisztán elektromos Hyundai KONA-val

2019. május 13.
Gran Canaria és Korea több mint 17 ezer kilométernyire fekszenek egymástól. 17 ezer kilométer választja el egymástól kultúrájukat, klímájukat, hagyományaikat és történelmüket... Mégis, a világ ezen két, igen távoli pontját a hatvanas évek óta a háború utáni kivándorlás miatt történelmi szálak fűzik össze, és ez a kötelék az évtizedek során egyre szorosabbá vált.
Részletek



•A Hyundai Canarias világ körüli útra indul a tisztán elektromos Hyundai KONA-val

A kötődésnek személyes vonzatai is vannak, amint azt történetünk is mutatja. Egy ember kihívása, hogy bebizonyítsa a világnak: ha van egy álmod, bármilyen lehetetlennek tűnjön is, csak rajtad múlik, hogy valóra váltod-e.

Chang-Hyun Moon édesapja, Yuna a koreai halászflotta kapitánya volt, aki Busanból kiindulva körbehajózta a fél világot. Áthajózott a Csendes-óceánon, átkelt a Panama-csatornán, majd az Atlanti-óceánt átszelve megérkezett a Kanári-szigetekre. Hajóval körbe a fél világon. A sors azonban megakadályozta, hogy útját folytatva visszatérjen hazájába, Koreába. Soha többé nem járt Busan városában.

Most, negyven évvel később gépészmérnök fia, a közlekedés terén dolgozó, a társadalmi felelősségvállalás és a fenntarthatóság iránt fogékony Yuna elhatározta, hogy valóra váltja apja álmát, és közúton teszi meg a Föld körüli utazás másik felét, méghozzá elektromos autóval, egyetlen csepp benzin elégetése nélkül. Íme, a környezetszennyezés nélküli expedíció álma.

Nagy kalandjához Yuna különleges társat választott: a tisztán elektromos üzemű Hyundai KONA modellt. A hosszú utat a 64 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral szerelt, 204 lóerő motorteljesítményű, egy feltöltéssel 449 kilométer megtételére képes, elektromos üzemű KONA-val teszi meg.

•A Hyundai Canarias világ körüli útra indul a tisztán elektromos Hyundai KONA-val

A KONA elektromos hajtáslánca kiváló vezetési élményt biztosít, a modell a legváltozatosabb útviszonyok mellett is tökéletes úti társ a mindennapokban. A rendelkezésre álló töltőpont típusához vagy az elérhető áramforrás jellegéhez igazodva az elektromos KONA számtalan töltési opciót és csatlakozóformátumot támogat. Ezen túlmenően a típus fékrendszerét úgy fejlesztették, hogy a lehető legteljesebb mértékben kiaknázza a szabályozható fékenergia-visszanyerésben rejlő lehetőségeket, optimalizálva az elektromos KONA akkumulátorának töltöttségét. Kétség sem férhet hozzá, hogy a KONA a legtökéletesebb elektromos crossover egy ilyen kalandhoz.

Marokkó, Spanyolország, Gibraltár, Franciaország, Monaco, Olaszország, Svájc, Liechtenstein, Németország, Ausztria, Magyarország, Szlovénia, Horvátország, Szlovákia, a Cseh Köztársaság, Lengyelország, Litvánia, Lettország, Oroszország, Kazahsztán, Kína és Dél-Korea – Busanba vezető útja során ezen a 22 országon kel át Yuna a tisztán elektromos hajtású Hyundai KONA volánja mögött.

Yuna és a KONA Electric kalandja május 15-én veszi kezdetét, majd a páros a tervek szerint július derekán érkezik meg Busanba. A két hónapos expedíció során a legkülönfélébb szituációk, élmények és kalandok várnak rájuk, ám a személyes kihívás során mindvégig a fenntarthatóságot és a környezet védelmét tartják szem előtt. A Hyundai Canarias létrehozta a Road to Busan (Út Busanba) microsite-ot, ahol az expedícióra vonatkozó összes tudnivaló fellelhető. A 100 százalékban elektromos hajtású Hyundai KONA valóra váltja Yuna álmát?

•A Hyundai Canarias világ körüli útra indul a tisztán elektromos Hyundai KONA-val

A Kanári-szigeteken 2019 során eladott elektromos járművek 50 százalékát értékesítő Hyundai Canarias elkötelezett támogatója a fenntarthatóságot népszerűsítő minden kezdeményezésnek. Tökéletesen példázza ezt az, ahogy Yunával közösen kidolgozták a Road to Busan utazást. A Road to Busan jóval több személyes kihívásnál: az expedíció mindenki számára demonstrálja, hogy igenis lehetséges környezetszennyezés nélkül beutazni a világot. A Road to Busan projekt ugyanakkor a fenntarthatóságról és a társadalmi felelősségvállalásról is szól.

Az ENSZ környezetvédelmi programja átfogó és igen szigorú módon összegzi Földünk környezeti állapotát: „Amennyiben nem cselekszünk sürgősen, hogy megállítsuk és helyrehozzuk a környezetben általunk okozott, súlyos károkat, azzal az emberiség egészségét sodorjuk egyre nagyobb veszélybe.”

A Hyundai Motor Company szívén viseli a környezet ügyét: pontosan ezért tekinti kiemelt feladatának, hogy zéró károsanyag-kibocsátású, alternatív mobilitási megoldásokat fejlesszen ki és bocsásson forgalomba. Így született meg a Hyundai NEXO, a Hyundai IONIQ Electric, valamint a Hyundai KONA Electric, amely Yunával tart a Busanba vezető, kalandos úton.

•A Hyundai Canarias világ körüli útra indul a tisztán elektromos Hyundai KONA-val
Kulcsszavak: elektromos autó, Hyundai, Kona Electric
 
Az Audi „felvillanyozza” a davosi Világgazdasági Fórumot Az Audi „felvillanyozza” a davosi Világgazdasági Fórumot A Nissan járműről hálózatra töltő rendszerrel szereli fel európai K+F központját A Nissan járműről hálózatra töltő rendszerrel szereli fel európai K+F központját Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki Szombaton elrajtolt Európa legnagyobb e-futama, az eTourEurope Szombaton elrajtolt Európa legnagyobb e-futama, az eTourEurope Hollandia közel áll, hogy betiltsa a hagyományos autókat Hollandia közel áll, hogy betiltsa a hagyományos autókat
 
Több mint száz ALDI üzlet parkolójában alakít ki elektromos autó töltőket az E.ON

Több mint száz ALDI üzlet parkolójában alakít ki elektromos autó töltőket az E.ON

2019. május 10.
Elindult a hálózat kiépítése, csütörtökön Nyíregyházán átadták az első olyan elektromosautó-töltőállomást, amit az ALDI és az E.ON együttműködéseként alakítottak ki.
Részletek

Több mint száz ALDI üzlet parkolójában alakít ki elektromos autó töltőket az E.ON

Az energiavállalat és a kereskedelmi áruházlánc múlt évben kötött megállapodást arról, hogy 123 magyarországi ALDI parkolójában lesz elérhető E.ON által telepített és üzemeltetett töltőpont. Az első 6 oszlopot Nyíregyházán építették ki és helyezték üzembe, a hálózatba a tervek szerint nyár közepéig Szolnokot, Debrecent, Pécset, Székesfehérvárt, Veszprémet, Győrt és Sopront is bekapcsolják.

2018-ban Magyarországon 1.284 elektromos autót helyeztek forgalomba, ez önmagában annyi, mint Csehországban és Lengyelországban együttesen, sőt négyszer annyi, mint ahány elektromos autót például Szlovákiában üzembe helyeztek. Elektromos autóból hazánkban jelenleg Budapesten és a környező településeken üzemel a legtöbb, a környezetkímélő járművek elterjedésének egyik akadálya a hézagos töltőállomás-hálózat, ami most megváltozhat, ugyanis az E.ON és az ALDI egységes, országos elektromosautó-töltőállomás hálózatot épít ki. Jelenleg 75 településen működik ALDI üzlet és a legtöbbjüknél lesz töltőoszlop. Ez összesen 360 új elektromosautó-töltőpontot jelent, és egyben óriási ugrást az országos lefedettségben.

A három nyíregyházi ALDI áruháznál 5 darab AC és 1 DC töltőoszlopot állítottak fel, összesen 12 töltési ponttal. A következő hónapokban további 120 ALDI-nál alakít ki töltőket az E.ON, üzletenként egy vagy két töltőoszloppal, tehát 2 vagy 4 töltési ponttal.

A sorban következő városok: Szolnok, Debrecen, Pécs, Székesfehérvár, Veszprém, Győr és Sopron. Ez a nyár közepéig további 10 töltőoszlopot jelent, melyek fele a tervek szerint 25 kW teljesítményű DC töltő lesz, igazodva az adott ALDI áruház településen belüli elhelyezkedéséhez, a vásárlók igényeihez és a helyben már elérhető elektromosautó-töltési lehetőségekhez.

„Egy bevásárlás az ALDI-ban olyan alkalom, amikor az elektromos autót megfelelő szintre lehet tölteni a további úthoz anélkül, hogy erre külön időt kellene szánni. Dolgozunk annak a rendszernek a kialakításán is, amely az E.ON közterületi elektromos töltőit az otthoni töltési lehetőséggel kombinálja, a szolgáltatást csomagban kínálva, kedvezményes szolgáltatási díjjal, hűségakciókkal. Ezen a téren is olyan megoldásokat szeretnénk kínálni ügyfeleinknek, amelyek kényelmesebbé teszik életüket” – mondta Tóth Béla, az E.ON Hungária igazgatósági tagja.

„Immár 11 éves magyarországi működése során az ALDI mindig is többet kívánt nyújtani vásárlói számára. Termékeink magas minősége, folyamatosan alacsony ára, üzleteink kialakítása és a munkatársaink által nyújtott kiszolgálás színvonala meggyőző érvek a magyar fogyasztók számára. Működésünk során felelősséget vállalunk az élhető környezetért és a társadalomért, éppen ezért számos lépéssel csökkentjük bolygónk terhelését."

"Az E.ON-nal közösen megvalósított országos elektromosautó-töltőhálózat is ennek a folyamatnak része, hiszen nem csupán egyszerű és kényelmes töltési lehetőséget biztosítunk, hanem a közlekedésből származó károsanyag-kibocsátás csökkenése az egész magyar társadalom számára előnyös”

– tette hozzá Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója.

Az E.ON már több éve nyújt e-közlekedéshez kapcsolódó szolgáltatásokat, nemcsak töltőket értékesít, hanem gondoskodik a kivitelezésről és biztosítja a folyamatos üzemeltetést is. A 2018 nyarán Budapesten elindult, azóta jelentősen bővített blinkee.city elektromosrobogó-megosztó szolgáltatás támogatása jelentős lépés volt az elektromos közlekedésre ösztönző úton, emellett az energiavállalat elektromos autó flotta szolgáltatást is nyújt. Az E.ON és az ALDI is elkötelezett a fenntarthatóság és az energiahatékonyság mellett, erőforrásaikkal támogatni kívánják a környezetkímélő közlekedést, bolygónk védelmét. A két vállalat együttműködése a töltőhálózat kiépítésére és üzemeltetésére 10 évre szól, és további 5 évvel meghosszabbítható.

Kulcsszavak: ALDI, E.ON, elektromos autó, elektromos töltőállomás, nyíregyháza
 
Villámtöltő-hálózat épül Magyarországon Villámtöltő-hálózat épül Magyarországon A 22 colos menő és a Tesla Pickup Truck A 22 colos menő és a Tesla Pickup Truck Nissan e-NV200 luxus kiadásban Nissan e-NV200 luxus kiadásban Újabb 117 gyorstöltő telepítésével segíti az ABB az e-mobilitás térnyerését Németországban Újabb 117 gyorstöltő telepítésével segíti az ABB az e-mobilitás térnyerését Németországban Megjelenik a magyar jogban a környezetkímélő gépkocsi fogalma Megjelenik a magyar jogban a környezetkímélő gépkocsi fogalma
 
Az új Land Rover Defender 1,2 millió tesztkilométert tett meg a fejlesztése során

Az új Land Rover Defender 1,2 millió tesztkilométert tett meg a fejlesztése során

2019. május 10.
A Land Rover a Land Rover Világnap alkalmából jelentette be, hogy az új Defender típus Kenyában, a Tusk Trust alapítványnál tölti tesztprogramjának végső szakaszát.
Részletek

Az új Land Rover Defender 1,2 millió tesztkilométert tett meg a fejlesztése során

Egy különleges álcafóliába öltöztetett Defender a Land Rover és a Tusk Trust között fennálló, 15 éves együttműködés keretében a Borana természetvédelmi területen kóstol bele a való világba.

A prototípus a rezervátum 14 ezer hektáros területén, éles körülmények között fog nehéz terheket vontatni, gázlókon átkelni, és kíméletlen terepeken ellátmányt szállítani.

Mire elérkezik az új Defender világpremierjének a napja, a típus a világ legkíméletlenebb pontjain több mint 45 ezer különböző teszten esik át. A Land Rover mérnökei 50°C-ot meghaladó sivatagi forróságban, az északi sark mínusz 40°C alatti dermesztő fagyában, a coloradói Sziklás-hegység 3000 méteres magaslatain vallatták a prototípusok flottáját, hogy meggyőződjenek arról, az új Defender a legkalandvágyóbb ügyfelek kezei között is könnyedén megbirkózik a mindennapok kihívásaival.

"A mindenre kiterjedő szimulációkon és fékpadon végzett teszteken túl 1,2 millió kilométert tettünk meg az új Defenderrel a legváltozatosabb terep- és klímaviszonyok között, hogy biztosak lehessünk abban, minden idők legstrapabíróbb, legkiválóbb terepalkalmasságú Land Rover típusát alkotjuk meg."

- mondta Nick Rogers, a Jaguar Land Rover műszaki fejlesztési igazgatója. "A fantasztikus lehetőség, hogy a prototípust éles helyzetben, a kenyai Borana természetvédelmi területen működő Tusk munkáját támogatva tesztelhetjük, lehetővé teszi mérnökeink számára, hogy a fejlesztési program végső fázisába érve a típus teljesíti minden előzetes elvárásunkat."

Az új Land Rover Defender 1,2 millió tesztkilométert tett meg a fejlesztése során

Az új terepjáró közúti alkalmasságát a németországi Nürburgringen működő tesztlétesítményben, terepképességeit az angliai Eastnor felázott földútjain, a Utah állambeli Moab sziklás ösvényein és Dubaj homokdűnéin tökéletesítettük. Így biztosak lehetünk abban, hogy menetképességeiben, kényelmében és vezethetőségében új mércét állít a Land Rover családon belül.

Az új Defendert az Egyesült Királyságban, Gaydonban, a Land Rover világszínvonalú tervező, fejlesztő és tesztlétesítményeiben tervezték és fejlesztették. A Defender a szlovákiai Nyitrán, a Land Rover nemrég megnyitott, ultramodern gyártólétesítményében készül majd.

A Land Rover 15 éve segíti hivatalos partnerként a Tusk Trust vadvédelmi jótékonysági alapítvány munkáját, a világ legelhagyatottabb zugaiba juttatva el biztonságosan a szervezet munkatársait. A tesztprogramra vonatkozó hírt a Land Rover Világnap alkalmából jelentették be. A Land Rover Világnapot minden év április 30-án ünneplik, azon a napon, amikor az eredeti Land Rover 1948-ban bemutatkozott az Amszterdami Autószalonon.

Az új Land Rover Defender 1,2 millió tesztkilométert tett meg a fejlesztése során

Kulcsszavak: Defender, járműteszt, Land Rover, új modell
 
A vadonatúj Volvo XC90 világpremierje A vadonatúj Volvo XC90 világpremierje Megérkezett a BMW legkisebb terepkupéja Megérkezett a BMW legkisebb terepkupéja Kiváló eredménnyel végzett a Kia Venga a 100 000 kilométeres tartósteszten Kiváló eredménnyel végzett a Kia Venga a 100 000 kilométeres tartósteszten Exkluzív modellpár-koncepciót mutat be a BMW i divízió Exkluzív modellpár-koncepciót mutat be a BMW i divízió Világpremier: első fotók az új Peugeot 3008-ról Világpremier: első fotók az új Peugeot 3008-ról
 
Hankook innovációk a Busexpo kiállításon

Hankook innovációk a Busexpo kiállításon

2019. május 10.
A korábbi évek hagyományaihoz híven a prémium gumiabroncsokat gyártó Hankook idén is képviseltette magát a 2019. május 8-án megrendezésre kerülő Busexpón. Az autóbuszos szegmens szakmai találkozóján a vállalat a városi és távolsági buszokra tervezett csúcsminőségű abroncsait vonultatta fel. A gyártótól megszokott kiemelkedő menettulajdonságok mellett a hangsúly változatlanul a biztonságos közlekedés megteremtésén van.
Részletek

Hankook innovációk a Busexpo kiállításon

Az autóbuszos személyszállítás szerepe és jelentősége mind a közösségi közlekedésben, mind a turisztikai ágazatban egyaránt számottevő. Az autóbuszok nem csupán kényelmes, stresszmentes, és környezettudatos alternatívát kínálnak a városi és távolsági közlekedésben, de a legbiztonságosabb közlekedési eszköznek számítanak az Európai Bizottság közlekedésbiztonsági statisztikái szerint . Mindez annak is köszönhető, hogy az abroncsgyártók komoly erőfeszítéseket tesznek a minél biztonságosabb buszos közlekedés megteremtéséhez. Az autóbuszok biztonságos üzemeltetésével kapcsolatos rendkívül magas elvárások arra ösztönzik a Hankook mérnökeit, hogy évről évre a legjobbat nyújtsák. A fejlesztések során a vállalat arra összpontosít, hogy a termékei a fokozott igénybevétel ellenére is maximális biztonságot és hatékony üzemeltetést tegyenek lehetővé.

A Hankook autóbusz abroncs specifikációi magas szintű biztonságot, megbízhatóságot és költséghatékonyságot nyújtanak a városi és a távolsági buszos közlekedésben egyaránt. A vállalat autóbuszokra tervezett abroncsai speciális tulajdonságaiknak köszönhetően ellenállnak az egyenetlen terhelésnek, sérüléseknek, kiváló tapadást, rendkívül alacsony gördülési ellenállást és zajt, illetve optimális kopást biztosítanak.

„A Hankook számára az éves Busexpo a kiemelt fontosságú események egyike, mindig nagy érdeklődéssel várjuk. Tapasztalataink szerint az egyik legszínvonalasabb buszipari rendezvénnyé nőtte ki magát és évről-évre egyre több látogatót vonz, ami számunkra is kiváló lehetőség, hiszen több érdeklődővel ismertethetjük meg termékeinket. Az itt gyűjtött visszajelzések is segítenek munkatársainknak abban, hogy piacvezető termékeket gyártsunk – mondta Kaliba Róbert, a Hankook Tire Budapest Kft. teherabroncs termékvonal kereskedelmi vezetője.

Hankook innovációk a Busexpo kiállításon

Teljesítmény, kényelem és maximális biztonság hosszú távon

Ezek a szempontok játszották a legnagyobb szerepet az idei kiállításon főszerepet kapó két csúcstechnológiás gumiabroncs, a SmartTouring AL22 és a SmartTouring DL22 fejlesztése során is. A kifejezetten távolsági autóbuszokra kialakított SmartTouring abroncsok tervezésekor a Hankook mérnökei a maximális biztonság mellett a minden eddiginél jobb futásteljesítményt és üzemanyag-felhasználást tartották szem előtt. A távolsági buszok sok százezer kilométert tesznek meg évente, ezért a fejlesztés során különösen nagy gondot fordítottak a menetkényelemre, a csendes futásra és a megbízható vezetési teljesítményre is. „A SmartTouring AL22 jellemzői nem pusztán maximális utazási kényelmet biztosítanak az utasoknak, hanem elsőrendű vezetési és kezelhetőségi jellemzőket nyújtanak a vezetőnek is a nagy távolságú utak során” - emelte ki Klaus Krause, a Hankook hannoveri Európai Fejlesztési Központjának igazgatója.

Fókuszban az élhetőbb városi közlekedés

A speciálisan városi forgalomhoz kialakított Smart City AU04+ tökéletesen alkalmazkodik az elektromobilitással járó kihívásokhoz, miközben segít kiaknázni annak minden előnyét. A Smart City AU04+ nem csak, hogy helytáll a városi forgatagban, de a környezetvédelmi szempontok is hangsúlyos szerepet kaptak a fejlesztésben, ugyanis az elektromos autóbuszok számára is ideális az abroncs. A Smart City AU04+ alacsony gördülési ellenállása és megemelt terhelhetősége lehetővé teszi az elektromos hajtású városi buszok akkumulátorainak kímélését és az extra súly viselését. Az innovatív abroncsok magas szintű nyomatékátvitele és kimagasló tapadási szintje a futófelület szabálytalan kopását is csökkenti. Az extrém városi terhelésre tekintettel a Hankook mérnökei módosították a vállrész szélességét és kialakítását is, illetve új futófelületi keveréket dolgoztak ki a még gazdaságosabb üzemeltetés érdekében. A városi használat során fellépő nagymértékű melegedésnek pedig, a peremzóna gumikeverékének továbbfejlesztésével, és az abroncs hőleadásának növelésével válaszoltak a mérnökök.  

Kulcsszavak: busexpo, gumiabroncs, hankook
 
Elindítja magyarországi beruházásának harmadik ütemét a Hankook Tire Elindítja magyarországi beruházásának harmadik ütemét a Hankook Tire A Continental idén is a téliabroncs-tesztek sztárja A Continental idén is a téliabroncs-tesztek sztárja Dunlop abronccsal szerelik a Jaguar XE-t Dunlop abronccsal szerelik a Jaguar XE-t A Goodyear innovációs díjat nyert tehergépkocsi-abroncs technológiájával A Goodyear innovációs díjat nyert tehergépkocsi-abroncs technológiájával Újabb világrekord született! A Goodyear és Rainer Zietlow ismét az „első” Újabb világrekord született! A Goodyear és Rainer Zietlow ismét az „első”
 
Megduplázza az elektromos autó vásárlásra vonatkozó állami támogatás összegét a Renault Magyarországon

Megduplázza az elektromos autó vásárlásra vonatkozó állami támogatás összegét a Renault Magyarországon

2019. május 10.
A közlekedésben a belső égésű motorok szerepének csökkentése és az elektromos járművek elterjedése kínálhat megoldást a szén-dioxid kibocsátással járó környezeti terhelés visszaszorítására.
Részletek

Megduplázza az elektromos autó vásárlásra vonatkozó állami támogatás összegét a Renault Magyarországon

A nemzeti kormányok adókedvezményekkel segítik az elektromos autózás elterjedését a magánszférában. A Renault Hungária Kft. pedig most megduplázza az állami támogatás mértékét, így akár három millió forint kedvezménnyel válik elérhetővé a márka elektromos modellje, a ZOE speciális verziója.

Az egyik tényező, amely lassítja az elektromos autózás terjedését, az új technológia relatíve magas ára, ezért a legtöbb Európai Uniós tagállam különböző adókedvezményekkel, ártámogatásokkal segíti az elektromos autók vásárlását. Magyarországon az elektromos autók mentesek a gépjárműadó, cégautó adó, regisztrációs adó alól, valamint átírási illetéket sem kell fizetni. További előny az ingyenes parkolás lehetősége is. A fenti adókedvezményeken túl hazánkban elektromos autó vásárlásához állami támogatás is rendelkezésre áll, amely ma Magyarországon maximum 1,5 millió forint, és a bruttó 20 millió forint vételár alatti tisztán elektromos autókra igényelhető.

Megduplázza az elektromos autó vásárlásra vonatkozó állami támogatás összegét a Renault Magyarországon

Több országban az autógyártók is igyekeznek kivenni részüket az e-mobilitás elterjedéséből. Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója elmondta, a márka globális törekvése, hogy a környezetkímélő új technológia minél hamarabb és szélesebb körben elterjedjen. A technológia jelenlegi határait tágítva a Renault Csoport az elektromos autók energiaforrásának fejlesztésén, hatótávolságának növelésén dolgozik, és ezzel párhuzamosan most hazai üzleti ajánlatában is megjelenik ez a szándék.

A Renault Hungária május 9-től országosan megduplázza az állami támogatás összegét a ZOE meghatározott modellváltozatára, így az akár három millió forint kedvezménnyel vásárolható meg. A vállalat őszig tartó kezdeményezését az országos Renault Elektromos Autó Túra rendezvénysorozat kíséri. A Renault országos márkakereskedési hálózatában családi és szakmai programokon mutatja be, a következő hónapokban mit jelent a környezettudatos mobilitás, és természetesen az autók tesztelésére is lehetőséget biztosít az érdeklődők számára.

Kulcsszavak: állami támogatás, elektromos autó, Magyarország, renault, ZOE
 
Maximális élmény a gazdaságosság: a BMW csoport saját fejlesztésű BMW TwinPower Turbo belsőégésű erőforrása és elektromos motorja Maximális élmény a gazdaságosság: a BMW csoport saját fejlesztésű BMW TwinPower Turbo belsőégésű erőforrása és elektromos motorja Jól nézze meg, mert ez történelem: szolgálatba állt a világ első Tesla rendőrautója Jól nézze meg, mert ez történelem: szolgálatba állt a világ első Tesla rendőrautója Adókedvezmény az elektromos autók elterjesztése érdekében Adókedvezmény az elektromos autók elterjesztése érdekében Az e-NV200 a LEAF sikerének megismétlésére készül Az e-NV200 a LEAF sikerének megismétlésére készül Európai Mobilitási Hét: előtérben a környezetbarát közlekedés Európai Mobilitási Hét: előtérben a környezetbarát közlekedés
 
A márka bejelentette új városi elektromos autójának nevét

A márka bejelentette új városi elektromos autójának nevét

2019. május 10.
A Honda új városi elektromos autójának jóváhagyott neve: „Honda e”. A Jazz következő generációját i-MMD-vezérelt hibrid hajtáslánccal is forgalmazza majd a Honda.
Részletek

A márka bejelentette új városi elektromos autójának nevét

Újabb lépést tett a Honda, hogy megvalósítsa Elektromos látomását, jóváhagyta ugyanis új, tisztán elektromos üzemű városi autójának nevét és bejelentette, hogy a Jazz legújabb változatát i-MMD-vezérelt hibrid hajtáslánccal is piacra dobja.

A típusnév nem más, mint Honda e, az i-MMD pedig intelligens, több üzemmódban használható hibrid konstrukciót takar. Az Elektromos látomást 2019-ben, a Genfi Autószalonon újította meg és bővítette ki a Honda. A vállalat törekvése, hogy 2025-ben már minden Európában eladott Honda modell képes legyen elektromos (alternatív) üzemre.

A Honda e prototípusa szintén Genfben mutatkozott be, egyértelműen jelezve, hogy az ultramodern EV-platform készen áll a sorozatgyártásra, és megjelenését illetően éppúgy jelentős előrelépés, mint a technológiát illetően. Fejlett elektromos hajtásláncának és hátsókerékhajtásának köszönhetően a Hondákra jellemző különleges vezetési élménnyel ajándékozza meg a kompakt elektromos autók vásárlóit, amellett természetesen, hogy károsanyag-kibocsátás nélkül rója az utakat.

A Honda e iránti elképesztő keresletről tanúskodik, hogy Európa-szerte már 22 ezren jelezték iránta érdeklődésüket.

A márka bejelentette új városi elektromos autójának nevét 

Az i-MMD-vezérelt hibrid hajtásláncot a közkedvelt Jazz új generációja is megkapja. A rendszer a CR-V-ben mutatkozott be nemrég, de már széles körben népszerűvé vált, ami nem csoda, hiszen valós körülmények között is hihetetlenül hatékony, illetve takarékos. A dupla motoros i-MMD hibrid megjelenése a kisebb kategóriákban újabb jele, hogy a egyre közelebb járunk az Elektromos látomás megvalósulásához.

A vadonatúj Jazz az év második felében, a Tokiói Autószalonon ünnepli majd világpremierjét.  



Kulcsszavak: elektromos, elektromos autó, honda, Honda e
 
A BMW i bemutatja az otthoni töltési hálózat innovációját A BMW i bemutatja az otthoni töltési hálózat innovációját Elektromos autót fejleszt a PSA és a kínai Dongfeng Elektromos autót fejleszt a PSA és a kínai Dongfeng A Volkswagen ID. lesz a fenntartható mobilitás úttörője A Volkswagen ID. lesz a fenntartható mobilitás úttörője Hamarosan indul a Nissan LEAF Európai gyártása Hamarosan indul a Nissan LEAF Európai gyártása Az új Formula E koncepciót a Nissan a genfi autószalonon mutatja be Az új Formula E koncepciót a Nissan a genfi autószalonon mutatja be
 
Csak egyetlen példányban készült : 110 millió forintot ér a világ legritkább Peugeot-ja!

Csak egyetlen példányban készült : 110 millió forintot ér a világ legritkább Peugeot-ja!

2019. május 09.
Egyetlen példány készült a Peugeot 402 Pourtout Cabriolet-ből. Az 1937-es gyártású, meseszép klasszikus a közelmúltban 390 ezer dollárért talált gazdára az Egyesült Államokban.
Részletek

Csak egyetlen példányban készült : 110 millió forintot ér a világ legritkább Peugeot-ja!

A Peugeot 402 (1935-1942) két korszak határán született. Az autógyártó saját formatervezői az akkoriban egyeduralkodóvá váló style paquebot-t, az Art Déco mechanikus ihletésű irányzatát követve különösen áramvonalas, előremutató karosszériát terveztek a három különböző tengelytávval kínált, eleinte 2,0, majd 2,2 literes, soros négyhengeres benzinmotorral épített, kifejezetten gazdagon felszerelt modellhez. Ugyanakkor a független karosszériaépítő műhelyek csillaga sem áldozott még le, és számos ünnepelt mester álmodott látványos idomokat a modern technika köré.

A kor két legnevesebb karosszériaépítő művésze, a Peugeot hivatalos megbízottjaként tevékenykedő Émile Darl´mat és a kor legfényűzőbb luxusautóit presztízsükhöz méltó karosszériába öltöztető Marcel Pourtout közös munkáikkal érték el pályájuk csúcsát. Örökké emlékezetes marad például az Eclipse lenyitható keménytető, amelyet a Peugeot számos típusához elkészítettek, de sikeres Le Mans-i versenyautókat is terveztek együtt, alapvetően mégis külön utakon jártak. Míg a ma is népszerű 402 Darl’mat roadsterek kompakt, sportos hangvétele a típus dinamizmusára helyezte a hangsúlyt, Marcel Pourtout légies eleganciájú kabrióként értelmezte újra a harmincas évek megkerülhetetlen doktrináját: az aerodinamikát.


Csak egyetlen példányban készült : 110 millió forintot ér a világ legritkább Peugeot-ja!

A Carrosserie Pourtout alkotása a 402-es leghosszabb alvázát vette alapul. A fényszórókat kiemelte a hűtőmaszk fogságából, és torpedó alakú foglalatban helyezte el azokat. Az autó lekerekített orrát büszke, meredek rácsra cserélte, a sárvédőknek pedig nagyobb hangsúlyt adott, így azok szinte kiáltványként hirdetik az Art Déco elveit. A hátsó kerekek hosszan elnyúló burkolata főúri arányokkal ruházta fel az autót, amelynél Marcel Pourtout jó érzékkel lemondott az Eclipse tetőről, és feszes szabású vásznat borított a rövid utastér és a kifejezetten alacsony szélvédő fölé.

A Peugeot 402 Pourtout Cabriolet túlzás nélkül a kor egyik legharmonikusabb autódizájnja volt, amely ma a gyűjtők féltett kincse lehetne, ha sorozatgyártásba kerül. Nem került, ki tudja miért, csupán egyetlen példány készült ebből a mestermunkából. Nem kevésbé rejtélyes, hogy vajon miért a széria kisebbik, 55 lóerős motorját építették be a 333 centiméteres tengelytávon nyugvó közúti luxusjachtba, ám a fekete-szürke fényezésű, krómmal gazdagon díszített autó ezzel is 110 kilométer/órát meghaladó sebességre volt képes. Az autó sebességváltója egy négyfokozatú Cotal egység volt, amit nem csupán automata kuplungja tett különlegessé, hanem az is, hogy külön irányváltó tartozott hozzá, így hátramenetben is négy áttétel között választhatott a vezető, aki vastagon párnázott ülésen, fával berakott környezetben irányította járművét.

Csak egyetlen példányban készült : 110 millió forintot ér a világ legritkább Peugeot-ja!

Már az kisebbfajta csoda, hogy a világháború nem sodorta el a Peugeot 402 Pourtout Cabriolet egyetlen példányát, az pedig egyenesen hihetetlen, hogy az utána következő évtizedeket is viszonylagos épségben átvészelte. A nyolcvanas években egy tehetős észak-amerikai gyűjtő kollekciójába került, majd következő tulajdonosa 2007-ben teljes körű helyreállításba fogott. A képeken látható állapotát három év megfeszített munka után nyerte el az ismeretlen legenda. Azóta számos veteránautós szépségversenyen aratott diadalt a 797280 alvázszámú, kétszemélyes cabriolet, amely utoljára tavaly tűnt fel: ekkor 389 ezer dollárért, azaz mintegy 110 millió forintért cserélt gazdát az autó.

Egy ilyen ritka automobil története elképzelhetetlen kételyek és ellentmondások nélkül. Vannak, akik szerint nem a Carrosserie Pourtout, hanem a szintén Párizsban tevékenykedő Ateliers de Carrosserie de Becon (A.C.B.) alkotása a remekbe szabott karosszéria. Az autó élettörténetében számos gyűjtő neve felbukkant, egyes források szerint nem a nyolcvanas években, hanem az azt megelőző évtizedben utazott át a tengerentúlra az autó. Annyi azonban bizonyosnak tűnik, hogy bár legutóbbi restaurálása óta alig több mint húsz mérföldet futott a kabrió, a legutóbbi, 2016-os beszámolók szerint tökéletesen üzemkész állapotban volt: motorja könnyen indult, korához képest erőteljesen húzott, a négyfokozatú váltó finoman és késlekedés nélkül kapcsolt, a fékek pedig határozottan és viszonylag egyenletesen fogtak.

Csak egyetlen példányban készült : 110 millió forintot ér a világ legritkább Peugeot-ja!

Kulcsszavak: cabrio, oldtimer, Peugeot, Peugeot 402
 
Az új BMW 6-os sorozat - Csúcsteljesítmény és kiemelkedő hatékonyság Az új BMW 6-os sorozat - Csúcsteljesítmény és kiemelkedő hatékonyság A Jazzy Street december 15-i adásának tartalmából A Jazzy Street december 15-i adásának tartalmából A Genfi Autószalonon mutatkozik be az új Peugeot 208 A Genfi Autószalonon mutatkozik be az új Peugeot 208 A klasszikus autó szerelmeseinek kedveskedik a Ford A klasszikus autó szerelmeseinek kedveskedik a Ford Elkészült a százezredik Peugeot 2008, bevezetése után kevesebb, mint egy évvel Elkészült a százezredik Peugeot 2008, bevezetése után kevesebb, mint egy évvel
 
Törpe crossoverrel bővítheti kínálatát a Lexus

Törpe crossoverrel bővítheti kínálatát a Lexus

2019. május 09.
Két éven belül új belépőmodellt kaphat a Lexus. A CT200h utódja azonban nem ferdehátúnak ígérkezik, hanem egy, az UX-nél is kisebb szabadidőjárműnek.
Részletek

Törpe crossoverrel bővítheti kínálatát a Lexus

Egybehangzó feltételezések szerint minden eddiginél kisebb crossover jelenhet meg a Lexus kínálatában. Több autóipari forrás szerint a 2021-re várt belépőmodell lehet a márka első, tisztán elektromos hajtású típusa.

A Lexus az évtized elején mutatta be a világ első prémium hibrid ferdehátú modelljét, a CT200h-t. A megbízhatóságával és minőségével számtalan szakmai díjat nyert, ultra tiszta üzemű prémium modell a Toyota-csoport akkor elérhető legmodernebb padlólemezére épült, ahogy a hajtásláncát neki kölcsönző Toyota Prius, a világ legnagyobb számban eladott hibrid modelljének kortárs generációja is. Az 1.8 literes hibrid erőforrás legnagyobb teljesítménye 136 lóerő, átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,1 l/100 km. A külső megjelenésében és belső hangulatában 2017-ben a márka aktuális arculatához igazított modell bevezetése óta Európában több mint 85, Észak-Amerikában 93 ezer példányban talált gazdára.

Az elmúlt nyolc évben azonban teljesen átalakult a világ újautó-piaca: ma már teljes nagyrészt a szabadidőjárművek uralják az eladásokat . Az értékesítés volumenét ma még a kompakt és középkategóriás SUV modellek teszik ki, ám a városi (szubkompakt) crossoverek minden más szegmensnél intenzívebb ütemben növelik forgalmukat, és néhány éven belül lekörözhetik az egykori műfajteremtő középkategóriás modelleket. Logikus elvárás tehát, hogy a Lexus, amely az RX, az NX és a vadonatúj UX révén már három SUV-kategóriában képviselteti magát, a szabadidőjárművek legnagyobb növekedést ígérő méretosztályáról se mondjon le – erre egyébként Pascal Ruch, a Lexus európai igazgatója is utalást tett a napokban az angol Autocarnak adott interjújában.

Törpe crossoverrel bővítheti kínálatát a Lexus

Annak nagyon csekély az esélye, hogy ez az autó a 2015-ben bemutatott LF-SA koncepciójárműnek lesz a szériaverziója: bár robusztus formavilága ma, négy évvel bemutatása után sem hat erőtlennek, a nem egészen 3,5 méteres, 2+2 üléses autó praktikuma és kényelme elmaradna attól a szinttől, amit a Lexus vásárlói elvárnának városi járművüktől. Ugyanakkor mégse számítsunk átlagos crossoverre: úgy tudni, a 2021-ben érkező modell lehet az első olyan típus a Lexus palettáján, amelyet tisztán elektromos hajtáslánccal kínálnak.

Ahogy Szava Josihiro, a Lexus International elnöke áprilisban elmondta, több lehetőséget is mérlegelnek a villamosításra, az azonban ma már nem kérdés, hogy a márkának a speciális piaci igények miatt szüksége lesz tisztán elektromos modellre. Japán források korábban az UX kompakt szabadidőjárművet nevezték meg, mint az első lehetséges Lexus EV. Mivel azonban az új modell ugyanarra a TNGA padlólemezre épül majd, mint az UX, csupán a stratégiai döntésen múlik, hogy melyik típus kerülhet úttörő szerepbe. Amennyiben az új típusra esik a választás, arról is dönteni kell, hogy kizárólag akkumulátoros verzióban készüljön-e, vagy elérhető legyen a márka védjegyének számító hibrid hajtással is.


Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, lexus
 
Egyszerűbben juthatnak támogatáshoz az elektromos autók vásárlói Egyszerűbben juthatnak támogatáshoz az elektromos autók vásárlói Kabrió is lesz a BMW i8-ból Kabrió is lesz a BMW i8-ból A hétköznapok hőseinek – Az új Citroen Jumpy A hétköznapok hőseinek – Az új Citroen Jumpy Megérkezett a Kia Soul kompakt SUV Megérkezett a Kia Soul kompakt SUV Kényelem és luxus - Peugeot 508RXH Kényelem és luxus - Peugeot 508RXH
 
Negyedéves eredményének növekedését jelentette be a Ferrari

Negyedéves eredményének növekedését jelentette be a Ferrari

2019. május 09.
Növelte forgalmát és nyereségét az idei első negyedévben a Ferrari sportkocsigyártó vállalat elsősorban kínai értékesítési sikereinek köszönhetően.
Részletek

Negyedéves eredményének növekedését jelentette a Ferrari

A vállalat honlapján kedden közzétett mérlegbeszámoló szerint a Ferrari N.V. 2610 autót értékesített az idei első negyedévben, 22,7 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 2128-nál. Az eladások minden régióban növekedtek, az EMEA térségben 9,6 százalékkal, az amerikai kontinensen 26,5 százalékkal, Kínában 79,2 százalékkal.

A sportkocsigyártó vállalat értékesítési árbevétele 13 százalékkal 940 millió euróra ment fel 831 millióról. A működési eredmény 311 millió euróra emelkedett 272 millió euróról, a negyedéves nettó nyereség pedig 22 százalékkal 180 millió euróra nőtt 149 millió euróról. Az egy részvényre jutó nyereség 22 százalékkal 0,95 euróra emelkedett 0,78 euróról.

Az idei évre 3 százalékos bevétel-növekedést vetített előre a Ferrari: 3,5 milliárd eurós értékesítési árbevétel után működési eredménye 1,20-1,25 milliárd euró lehet, 10 százalékkal magasabb a 2018-asnál, a nettó nyereség pedig hat százalékkal haladja majd meg a tavalyit, részvényenként 3,50-3,70 euró körül alakulhat 3,40 euró után. Louis Camilleri vezérigazgató azonban a negyedéves eredménybeszámolót megelőzően korábban már jelezte, hogy "rendkívül bizakodó" az idei év tekintetében és új modelljeik piaci sikerétől függően a prognózisukat a későbbiekben akár meg is emelhetik.

A Ferrari részvénye az eredménybeszámoló publikálását követően 5,7 százalékos nyereséget ért el a milánói tőzsdén. Az árfolyamnyereség később négy és fél százalékra mérséklődött.

Negyedéves eredményének növekedését jelentette a Ferrari
Kulcsszavak: autógyár, értékesítés, ferrari
 
Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát Rendkívül sikeres első negyedévet zárt a Ford Magyarországon Rendkívül sikeres első negyedévet zárt a Ford Magyarországon Zuhant az autóeladás Spanyolországban Zuhant az autóeladás Spanyolországban Az új Volvo FH mögött rejlő szigorú minőségellenőrzési tesztek Az új Volvo FH mögött rejlő szigorú minőségellenőrzési tesztek Három év múlva kerül piacra a középkategóriás Tesla gépkocsi Három év múlva kerül piacra a középkategóriás Tesla gépkocsi
 

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 91 - 100