Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 91 - 100
A Siemens Mobility megnyerte az ÖBB keretszerződés megkötésére vonatkozó tenderét  

A Siemens Mobility megnyerte az ÖBB keretszerződés megkötésére vonatkozó tenderét  

2023. szeptember 04.
A tender 540 vonat szállítására szóló keretszerződésre vonatkozik. A keretszerződés több mint ötmilliárd euró értékű. A Mireo platform továbbfejlesztése. A fejlesztés várhatóan 2028-ban valósul meg.
Részletek

A Siemens Mobility megnyerte az ÖBB keretszerződés megkötésére vonatkozó tenderét  


A Siemens Mobility megnyerte azt a keretmegállapodásra kiírt tendert, amelynek keretében legfeljebb 540 egyszintes villamos motorvonatot szállíthat az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) részére.  

Michael Peter, a Siemens Mobility vezérigazgatója: "A Siemens Mobility és az ÖBB már régóta szoros és bizalomteljes partnerséget ápol. Büszkék vagyunk arra, hogy a Mireo platform továbbfejlesztett változatával bővíthetjük az ÖBB járműparkját. Számos innovációval, alacsony energiafelhasználással és magas szintű utaskomforttal és kényelemmel az új Mireo vonatok hozzájárulnak ahhoz, hogy az ÖBB által biztosított helyi és távolsági közlekedés még vonzóbbá váljon."   

 A Mireo platform és a már jól bevált moduláris rendszere olyan optimalizált vonatkoncepciót biztosít, amely minden ügyféligényt kielégít. A villamos motorvonatok alacsony energiafogyasztásuknak és könnyű szerkezetüknek köszönhetően különösen környezetbarátak.

A Siemens Mobility megnyerte az ÖBB keretszerződés megkötésére vonatkozó tenderét  
Kulcsszavak: Mireo, OBB, Siemens, Siemens Mobility
 
A Deutsche Bahn és a Siemens belép a hidrogénkorba A Deutsche Bahn és a Siemens belép a hidrogénkorba A Deutsche Bahn és a Siemens kísérleti projektet indít prediktív karbantartás céljából A Deutsche Bahn és a Siemens kísérleti projektet indít prediktív karbantartás céljából A Siemens átadta az Egyesült Királyság első „Elektromos sugárútját” A Siemens átadta az Egyesült Királyság első „Elektromos sugárútját” A Siemens és a Northvolt a következő generációs lítium-ion akkumulátorcella-gyártásra vonatkozó partnerségi szerződést kötött A Siemens és a Northvolt a következő generációs lítium-ion akkumulátorcella-gyártásra vonatkozó partnerségi szerződést kötött A Siemens Mobility bemutatta az új Mireo Smart vonatot A Siemens Mobility bemutatta az új Mireo Smart vonatot
 
A nagy visszatérés: Alfa Romeo 33 Stradale

A nagy visszatérés: Alfa Romeo 33 Stradale

2023. szeptember 04.
Az Alfa Romeo nagy örömmel jelenti be az egyedi megrendelésre készülő 33 Stradale visszatérését. A 33 Stradale, ahogy a múltban, úgy a jövőben is az olasz márka formatervezés és vezetési élmény terén nyújtott képességeinek megtestesülése.
Részletek

A nagy visszatérés: Alfa Romeo 33 Stradale

A mindössze harminchárom exkluzív példányban, tradicionális kézműves munkamódszerekkel készülő új kétüléses kupé a márka hagyatékát és jövőjét egybegyúrva a nemes olasz sporthagyományok legszebb jelképe.

Hogy valóra válthassunk egy álmot, mindenekelőtt nagy adag bátorságra és egy csipetnyi egészséges őrültségre van szükség. Ugyanezt a receptet alkalmaztuk annak a típusnak a megalkotásakor, amely sokak szerint minden idők egyik legszépségesebb autója: az 1967-ben bemutatott Alfa Romeo 33 Stradale. A mai napon ugyanezzel a merészséggel és jövőbe vetett hittel mutatjuk be az Alfa Romeo csapata által tervezett és fejlesztett új 33 Stradalét: egy mozgásba oltott műalkotást, a szépség és a technológia tökéletes kombinációjának gyümölcsét. 

A nagy visszatérés: Alfa Romeo 33 Stradale

A célja, hogy egy legenda halhatatlan báját, és a létező legizgalmasabb vezetési élményt biztosítsa a rajongók azon, rendkívül szűk köre számára, akik az első pillanattól fogva hittek a projektben. Az új 33 Stradale abban a frissen létrehozott Alfa Romeo „Bottega” műhelyben született, ahol a márka tervezői, mérnökei és történészei először ültek le a potenciális ügyfelekkel, hogy aztán meglátásaikat meghallgatva, közösen alkossák meg az autót, pontosan úgy, ahogy egykor a reneszánsz mesterei, majd az 1960-as évek legendás olasz karosszériaépítő műhelyeinek kézművesei.

Ahogy Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo márka vezérigazgatója fogalmazott: „Az új 33 Stradale személyében olyasvalamit szerettünk volna teremteni, ami méltó márkánk büszke múltjához, amely tovább erősíti értékeinket, és amelyre fenntartások nélkül büszkék lehetnek az Alfa Romeo rajongói. Ilyen összetett eredményt nem érhettünk volna el, ha munkatársaink szakértelme, munkabírása és szenvedélye nem társul a vezetőség odaadó támogatásával, és ha közösen nem törekedtünk volna arra, hogy a márka történelemkönyvében új fejezetet nyitva, az Alfa Romeo hagyományait tiszteletben tartva megteremtsük egy nagyszerű jövő alapjait. 1969 óta ez az első, egyéni megrendelésre készülő Alfa Romeo, ám megígérhetem, hogy nem az utolsó!”
A nagy visszatérés: Alfa Romeo 33 Stradale

A „szükséges szépség” megtestesülése

Az Alfa Romeo Centro Stile gyermekeként az új 33 Stradale egyértelműen a klasszikus, 1967-es modellből merít ihletet, annak szoborszerű szépségét olyan különleges stíluselemekkel gazdagítva, amelyek az Alfa Romeo modern formanyelvét tolmácsolják. A lendületes karosszéria felületeit az Alfa Romeo kifejezésmódjára jellemző szempontok szerint alakították ki. Ezen túlmenően a felfelé és előre nyíló ajtóknak, valamint a széles, oldalra átnyúló szélvédőnek köszönhetően a vezető különleges kilátásban részesül - mintha egy repülőgép pilótafülkéjében foglalna helyet.

A gépházfedél és az ajtók felnyitásakor szemünk elé táruló látvány még inkább megerősíti a modell drámai karakterét. A „brutális” far megjelenését a lendületes ívekből építkező orrkialakítás ellensúlyozza. Az autó legmagasabb pontja nem a szélvédőnél található, mint a legtöbb sportautón, hanem a tető közepénél.

A far kialakítása különösen erőteljesen tolmácsolja az autóban lakozó erőt, köszönhetően a rövid, lemetszett farnak, a V alakú rajzolatnak, valamint a kerek lámpatesteknek. Az autó aerodinamikai jellemzőiről híven tanúskodik a 0,375-ös közegellenállási együttható és a zéró felhajtóerő együttható, amit aktív rendszerek nélkül ér el az autó.

A nagy visszatérés: Alfa Romeo 33 Stradale

A belső térben a minimalizmus jellemzi a kialakítást és az anyagválasztást egyaránt. A tervezők arra törekedtek, hogy a lehető leginkább magával ragadó, aktív vezetési élményt biztosítsák az ügyfelek számára. A vezetői környezet kialakításakor minimalizálták a sofőr figyelmét potenciálisan elterelő elemek számát - erről tanúskodik a kevés számú kezelőszerv, amelyeket praktikus okokból a középkonzolon helyeztek el. Közvetlenül a vezető előtt helyezkedik el a háromdimenziós, „távcső” kialakítású műszeregység, amely korábban ismeretlen együttműködést tesz lehetővé ember és gép között.

A kormánykerék kialakításakor a vezetés színtiszta élményének igénye lebegett a tervezők szeme előtt, ezért az mentes a manapság szokásos kapcsolóktól és gomboktól. Ahogy a repülőgépek pilótafülkéjében, itt is különböző szinteken helyezkednek el a kezelőszervek: egy részük a mélyen ülő középkonzolon, a többi pedig magasan, a tetőkárpit középső részén. A belső tér kétféle kivitelben – „Tributo” és „Alfa Corse” - elérhető. A repülés világából ihletet merítve a műszerfal és a padlókonzol olyan anyagokból építkezik, mint az alumínium, a szénszálas kompozit, a bőr vagy az Alcantara. Az utasok testét szorosan tartó, Poltrona Frau bőrkárpitozású ülések az eredeti modell stílusában készültek, kiemelkedően kényelmesek és ergonomikusak. Az autó a legapróbb részletekig olyan exkluzív, magával ragadó környezetet kínál, amely méltón őrzi az 1967-es 33 Stradale esztétikai és műszaki hagyományait.

A nagy visszatérés: Alfa Romeo 33 Stradale

Egyedülálló vezetési élmény

Az Alfa Romeo csapata nem kisebb feladatot tűzött ki maga elé, mint hogy a versenyautókra jellemző vezetési élménnyel vértezzen fel egy mindennapi, közúti használatra alkalmas modellt, anélkül, hogy a felhasználóknak kompromisszumokat kellene kötniük a kényelem vagy a biztonság terén. Az új 33 Stradale ezért az Alfa Romeo mérnöki tudásának a legjavát alkalmazza, a kettős keresztlengőkaros, aktív csillapítású felfüggesztéstől kezdve a továbbfejlesztett 2,9 literes V6-os erőforrásig.

Az új, limitált kiadású Alfa Romeo kétféle erőforrással választható: a V6-os ikerturbós benzinmotor több mint 620 lóerőt ad le, illetve kérhető egy 750 lóerőt meghaladó teljesítményű, akkumulátoros elektromos hajtáslánc is. Mindkét változat kiemelkedő menetteljesítményekre képes. A végsebesség 333 km/óra, az autó álló helyzetből kevesebb mint három másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

A kettős keresztlengőkaros, aktív lengéscsillapítókkal és megemelhető első futóművel szerelt felfüggesztés kiemelkedő irányíthatóságot és elsőrangú kényelmet biztosít. Az Alfa Romeo elektronikus (Brake-By-Wire) fékvezérlő rendszere és a Brembo karbon-kerámia fékek a legmagasabb szintű fékteljesítményt kínálják.

Az alumínium segédvázzal szerelt szénszálas monocoque struktúra kiemelkedő szilárdsággal társítja a csekély tömeget. A strukturális szilárdság és a legmagasabb szintű biztonság érdekében a tetőszerkezetet szénszálas kompozit és alumínium kombinációjából alakították ki, az oldalajtók felfelé és előre nyílnak. A szélvédőkeret szintén szénszálas anyagból, míg a hátsó szélvédő polikarbonátból készült.

Az autó finomhangolását Valtteri Bottas Forma-1-es pilóta végzi meg a legendás Balocco tesztpályán, Forma-1-es tapasztalatait átültetve a mindennapi vezetésbe, és megvalósítva az Alfa Romeóra jellemző, összetéveszthetetlen vezethetőséget.
Kulcsszavak: 33 Stradale, alfa romeo, bemutató, sportautó
 
50 éves az Opel GT: „Csak repülni szebb…“ 50 éves az Opel GT: „Csak repülni szebb…“ A nagy visszatérés: Alfa Romeo 33 Stradale Kiemelkedő menetteljesítmények – Az új Audi S3 A Mercedes-AMG vadonatúj kompakt sportmodelljei újra megerősítik pozíciójukat a szegmensben A Mercedes-AMG vadonatúj kompakt sportmodelljei újra megerősítik pozíciójukat a szegmensben ŠKODA Octavia: új felszereltségi kínálat az egyedülálló kényelemért ŠKODA Octavia: új felszereltségi kínálat az egyedülálló kényelemért Mutatjuk az első képeket az új Kia Picantóról Mutatjuk az első képeket az új Kia Picantóról
 
Átláthatóbbá válik a Citroën kínálata

Átláthatóbbá válik a Citroën kínálata

2023. szeptember 01.
A Citroën átalakítja modellválasztéka felépítését, amely mostantól modellenként 5 helyett 3 felszereltségi szintre koncentrálódik. A YOU, PLUS és MAX felszereltségi szintek mindegyikén maximum 5 opciós csomag áll rendelkezésre.
Részletek

Átláthatóbbá válik a Citroën kínálata

A modellválaszték az átdolgozás nyomán egyszerűbb és átláthatóbb lesz. Megkönnyíti a vásárlási folyamatot, és jobban tükrözi az új fogyasztói trendeket.

A választék úgy épül fel, hogy a lehető legjobban megfeleljen az ügyfelek elvárásainak, és arra összpontosít, amit azok ténylegesen használnak. A nagyobb átláthatóság természetesen az ügyfélélményt is javítja.

Amellett, hogy átláthatóbb választékot eredményez, a mostani egyszerűsítés a költségek hatékonyabb kézben tartása és a rövidebb szállítási határidők révén is az ügyfelek javát szolgálja.

Poissy, augusztus 30. A Citroën jelentősen átalakítja modellválasztéka felépítését: ezentúl modellenként 3 felszereltségi szintet, azokon belül pedig maximum 5 opciós csomagot kínál. A kínálat tehát 3 felszereltségi szint köré épül, ezek a YOU, a PLUS és a MAX, melyek a mostani Live, Feel, Feel Plus, Shine és Shine Plus változatokat váltják.

A szeptember 1-jén életbe lépő új rendszer az ügyfelek és az értékesítési hálózat elvárásainak megfelelően egyértelműbb ajánlatokat kínál. A modellválaszték és a rendelkezésre álló opciók átláthatóbbá tételével a Citroën megkönnyíti az ügyfelek számára a vásárlást, és növeli a bizalmat. Az adekvát felszereltségi szintek és a jól körülhatárolt opciós csomagok révén a márka az ügyfelek igényeihez és életstílusához igazított megoldásokat kínál.


Átláthatóbbá válik a Citroën kínálata

Az egyszerűsítés és a szűkebb választék az árképzésre és a szállítási határidőkre is jó hatással lesz, hiszen a túlzott változatosság mindig bonyolultabban kezelhető. Ez a megközelítés az új fogyasztói szokásokkal is összhangban van, különösen a digitális világ növekvő jelentőségére és a Citroën azon törekvésére tekintettel, hogy világszerte egy méltányosabb és kiegyensúlyozottabb árpolitika felé mozduljon el.

A lényegre összpontosító egyszerűbb modellválaszték

A Live, Feel, Feel Plus, Shine és Shine Plus néven ismert mostani 5 változat helyét a YOU, a PLUS és a MAX veszi át. A modellválaszték felépítésének újradefiniálása egyszerűbb és lényegre törőbb kínálatot eredményezett: az ügyfelek a változatlanul gazdag tartalom mellett jobban átlátják az egymásra épülő felszereltségi szinteket és a rendelkezésre álló opciókat.

Az egyes ajánlatok a vásárlói igényeknek megfelelően lettek kialakítva, a felszereltségi szintek az ügyfelek preferenciáihoz és életstílusához igazodnak. A kínálat az alappiacra összpontosít, minden árkategóriához a megfelelő felszereltségi szintet kínálva.

Az egyes modellek részletes bemutatása nélkül is jól látszik a kínálaton átívelő vezérgondolat, azaz a Citroën védjegyének számító stílus és kényelem fogalma. A C4 és a C4 X esetében például már a belépő YOU felszereltségi szinten is megtapasztalható a jellegzetes Citroën-komfort, hiszen az olyan alapfelszereléseket tartalmaz, mint a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztési rendszer vagy a kiváló kapcsolódási szolgáltatásokat lehetővé tevő 10” érintőképernyő és vezeték nélküli telefontükrözés funkció, nem is említve az olyan várva várt vezetéstámogató funkciókat, mint a hátsó radar.

Átláthatóbbá válik a Citroën kínálata

A PLUS változat tovább fokozza a Citroën-élményt, és olyan felszereléseket kínál, mint a Citroën Advanced Comfort ülések, a tolatókamera és a 18” alumínium keréktárcsák. A MAX változaton elérhető felszerelések pedig a még gondtalanabb fedélzeti életet szolgálják: kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás, online navigációs rendszer, head-up display, adaptív sebességtartó automatika Stop & Go funkcióval. De az olyan stílusos elemekről se feledkezzünk meg, mint a 18” gyémántcsiszolt keréktárcsák vagy széria felszereltségbe tartozó sötétített üvegű hátsó ablakok.

Az egyszerűség kedvéért a fenti kínálathoz limitált számú – szintenként maximum 5 – opciós csomag tartozik. A karosszéria színe az előbbiektől függetlenül választható. A leadott rendelések és a visszajelzések átfogó elemzésén alapuló csomagok célja, hogy az ügyfeleknek ne kelljen a rengeteg rendelkezésre álló lehetőség között megtalálniuk, majd kiválasztaniuk a profiljuknak leginkább megfelelő opciókat. A C4 és a C4 X esetében például a legújabb technológiákért rajongók számára kialakított csomag vezeték nélküli töltést, a parkolási manőverekhez 360°-os kamerarendszert és Highway Driver Assist 2. szintű autonóm vezetési rendszert tartalmaz, a hidegebb régiókban élő ügyfelek számára kínált csomag pedig fűthető üléseket és kormánykereket foglal magában.


Átláthatóbbá válik a Citroën kínálata

Jobb ügyfélélmény

A Citroën a termékkínálat megújításával – a költségek és a szállítási határidők csökkentése révén – egyben a vásárlási élmény javítására is törekszik.

A kiindulópont az ügyfelek igényeinek megértése, amiben segít az márkakereskedői hálózat, és a Citroën Advisor, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy teljesen átlátható módon bejegyzések formájában véleményt nyilvánítsanak a márka termékeiről, az egyes kereskedésekről és szervizekről és az elérhető szolgáltatásokról.

Az egyszerűbb és átláthatóbb kínálat megkönnyíti az ügyfelek számára a választást, ami az egyik legfőbb elvárásuk. Az átláthatóbb választéknak köszönhetően kevésbé bonyolult a vásárlási folyamat, és összességében gördülékenyebb a vásárlói élmény.

A zökkenőmentesebb kommunikáció a márkakereskedéseknél is megjelenik. A Citroën továbbra is stabil értékesítési hálózatra támaszkodhat, amely az ügyfelek igényeinek kielégítése érdekében kész jelentős változtatásokat véghez vinni.

Az egyszerűsítés a digitális ügyfélút szempontjából is rendkívül előnyös. Mivel az ügyfelek egy új modellről először interneten tájékozódnak, az érintett weboldalnak átfogó és egyértelmű módon, világos információkkal kell szolgálnia, egyszerű konfigurálási és online vásárlási utak. Az új Citroën termékválaszték erre tökéletesen alkalmas, és egyben új értékesítési csatornák, például az online értékesítés felé is megnyitja az utat, és a vásárlói igényekre közvetlenül reagáló ajánlatokat tesz lehetővé.

A kevésbé szerteágazó kínálat elősegíti a termelés optimalizálását, megkönnyíti a készletgazdálkodást, és jobb költségszabályozást tesz lehetővé. Az ügyfelek számára ez alacsonyabb árakat és mindenekelőtt rövidebb szállítási időt jelent. Ez fontos tényező egy olyan népszerű márka számára, mint a Citroën, amelynek határozott célja, hogy konkrét válaszokat adjon a társadalmi kihívásokra.
Kulcsszavak: Citroën, jármű kereskedelem, márkakereskedés
 
Mától új szakasz kezdődik a Jaguar és a Land Rover márkák életében Magyarországon Mától új szakasz kezdődik a Jaguar és a Land Rover márkák életében Magyarországon Átláthatóbbá válik a Citroën kínálata Citroen C1 – Határtalan szabadság Átláthatóbbá válik a Citroën kínálata A PACCAR növekvő harmadik negyedévi árbevételről és nyereségről számolt be Átláthatóbbá válik a Citroën kínálata Az Opel lett az első a személyautó eladásokban Magyarországon Óriás multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ építéséhez vásárolt telket az AutoWallis Óriás multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ építéséhez vásárolt telket az AutoWallis
 
Az Egyesült Királyságban hatodik hónapja nőtt az autógyártás

Az Egyesült Királyságban hatodik hónapja nőtt az autógyártás

2023. szeptember 01.
Az Egyesült Királyságban 76 451 autót gyártottak júliusban, 31,6 százalékkal többet az egy évvel korábbinál és ezzel már a hatodik egymást követő hónapja jegyeztek fel növekedést - derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapjára csütörtökön felkerült statisztikából.
Részletek

Az Egyesült Királyságban hatodik hónapja nőtt az autógyártás

Az idei első hét hónapban 526 619 autó készült az Egyesült Királyságban, 14,2 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
    
Júliusban éves összevetésben a belföldi piacra 13,7 százalékkal több, 13 187 autót gyártottak, míg az exportra szánt személygépkocsik előállítása 36,1 százalékkal, 63 264-re emelkedett. Az első hét hónapban a hazai piacra 5,6 százalékkal több, 103 415 autó, exportra 16,5 százalékkal több, 423 204 autó készült.
    
A csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV), a hibrid-elektromos autók (HEV) és a hálózatról is tölthető, "plug-in" hibrid (PHEV) autók gyártása júliusban éves szinten 73,9 százalékkal, 30 180-ra emelkedett, azaz majdnem minden öt autóból kettő (39,5 százalék) már ilyen volt. Az ilyen kategóriájú autókból több mint 200 ezer készült az év eleje óta eltelt hét hónapban, ami közel duplája az egy évvel korábbinak.
    
Nagy-Britanniában tavaly több mint hat évtizede a legkevesebb, 775 014 autót gyártottak, 9,8 százalékkal kevesebbet a 2021-esnél. Az SMMT friss előrejelzése szerint idén mintegy 890 ezer autó készül az országban, 10,9 százalékkal több a tavalyinál és valamikor 2028 körül éri el az autógyártás a pandémia előtti évi 1 milliós darabszámot.
Kulcsszavak: autógyár, Egyesült Királyság
 
Épül a győri Audi új karosszéria gyára Épül a győri Audi új karosszéria gyára Az Egyesült Királyságban hatodik hónapja nőtt az autógyártás Megválik GM-részvényeitől az amerikai kincstár A Citroën új márkaarculattal és logóval vág neki története új, izgalmakkal és sikerekkel kecsegtető fejezetének A Citroën új márkaarculattal és logóval vág neki története új, izgalmakkal és sikerekkel kecsegtető fejezetének Az Egyesült Királyságban hatodik hónapja nőtt az autógyártás Magára talált az európai autópiac Az Opelnek köszönhetően növelte eladásait tavaly a PSA Az Opelnek köszönhetően növelte eladásait tavaly a PSA
 
Péntektől CAF-villamosok is járnak a hűvösvölgyi vonalon

Péntektől CAF-villamosok is járnak a hűvösvölgyi vonalon

2023. szeptember 01.
Befejeződött a hűvösvölgyi villamosvonal részleges felújítása, ennek köszönhetően péntektől az 56-os vonal teljes hosszán alacsony padlós, modern CAF-villamosokkal utazhatnak a fővárosban közlekedők - közölte a BKV csütörtökön az MTI-vel.
Részletek

Péntektől CAF-villamosok is járnak a hűvösvölgyi vonalon

Közleményük szerint a tanévkezdéstől az 56-os és az 56A jelzésű villamosok legalább fele minden időszakban alacsony padlós CAF-jármű lesz, amely kényelmesebb utazást tesz lehetővé.
    
A villamosvonal részleges felújítására a spanyol gyártmányú szerelvények nagyobb mérete, illetve - a légkondicionálás és a hálózati visszatáplálási képességük miatt - a nagyobb áramfelvételi igényük miatt volt szükség - írták.
    
A BKV közölte, a projekt keretében még a Kelemen László utca, a Zuhatag sor és a Heinrich István utca megállóhelynél lesz akadálymentesítés. Ezeken a helyeken a CAF-villamos nem fért el a korábbi peron mellett.
    
Kiemelték, a főváros, a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV közösen dolgozik azon, hogy a mostani pályakorszerűsítés után - a gazdasági nehézségek ellenére - az összes megállóhely akadálymentesítése elkezdődhessen. Erre az európai uniós források adhatnak lehetőséget - írta a BKV.
    
Közölték, a vonal részleges felújítása során a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy állomás között több helyen, összesen 3400 vágányméteren korszerűsítették a villamospályát, kitérőket, hajtóműveket, váltófűtést cseréltek, vágányokat építettek át. A sínek mellett 2200 köbméter zúzott követ kicseréltek.
    
Mivel a modern, ezáltal dinamikusabb és légkondicionálóval felszerelt CAF-villamosok áramfelvételi igénye és hatékony hálózati visszatáplálási képessége megköveteli, fejleszteni kellett az áramellátási rendszert is: 11 720 folyóméter földkábelt fektettek le, kicseréltek 129 felsővezeték-oszlopot és korszerűsítettek két áramátalakító gépházat is.
    
A közlemény szerint a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy végállomás közötti villamosvonal rekonstrukciójának teljes becsült összege 5,6 milliárd forint, ez tartalmazza az utasok által közvetlenül nem látható, áramellátást biztosító gépházak korszerűsítésének munkáit, valamint az építés és autóbuszpótlás forgalomtechnikai költségeit is.
    
A beruházást fővárosi önkormányzati forrásból finanszírozza a BKV.
    
A villamosközlekedés elindulása után néhány helyszínen még tervezett utómunkákat végeznek majd a kivitelezők - írták.
Kulcsszavak: bkk, bkv, CAF, villamos
 
Összeszerelték Budapesten az első, 56 méteres CAF-villamost Összeszerelték Budapesten az első, 56 méteres CAF-villamost A BKV megtérítteti a metrókocsik kárát a Metrowagonmash Rt.-vel A BKV megtérítteti a metrókocsik kárát a Metrowagonmash Rt.-vel Péntektől CAF-villamosok is járnak a hűvösvölgyi vonalon Hétfőtől csak egy-egy sávon lehet majd közlekedni a fővárosi Baross téren Bemutatták az első spanyol CAF-villamost Budapesten Bemutatták az első spanyol CAF-villamost Budapesten Péntektől CAF-villamosok is járnak a hűvösvölgyi vonalon Már tesztelik a Miskolc számára készülő cseh villamost
 
Romániában 22 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új járművek száma az első hét hónapban

Romániában 22 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új járművek száma az első hét hónapban

2023. szeptember 01.
Romániában 22,2 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új járművek száma 2023 első hét hónapjában a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva, ezen belül a "környezetbarát" járművek szegmensében 36,5 százalékos volt a növekedés - közölte a román autógyártók és -importőrök egyesülete (APIA) csütörtökön.
Részletek

Romániában 22 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új járművek száma az első hét hónapban

A benzines autók részesedése a tavalyi első hét hónaphoz képest 1,4 százalékponttal 63,9 százalékra, míg a dízelmotorral felszerelt autók részesedése 1 százalékponttal 13,1 százalékra csökkent, így a "zöld" autók részesedése a forgalomba helyezett új autók között immár elérte a 22,9 százalékot, csaknem 10 százalékkal meghaladva a dízel autókét.
    
A környezetbarát járművek közül főleg a tisztán elektromos autók forgalomba helyezése bővült látványosan (62,7 százalékkal) a tavalyi év első hét hónapjához képest, így ezek piaci részesedése idén elérte a 10,7 százalékot. A hibrid autók közül inkább a tölthető változatok voltak kelendők, ebben a szegmensben a növekedés üteme 48,8 százalékos volt a tavalyi első hét hónaphoz viszonyítva.
    
Az idén forgalomba helyezett 102 405 új jármű között a személygépkocsik aránya 84,2 százalékot tett ki. Az autómárkák rangsorát (a személyautóknál) a Dacia vezeti 33,5 százalékos piaci részesedéssel. A hazai márkát a Renault követi 7,4 százalékos, a Skoda és a Toyota 7, a Volkswagen 6,6, a Hyundai 6,4, a Ford 4,4, a Suzuki és a BMW 3,1, illetve a Mercedes 2,8 százalékos részesedéssel.
Kulcsszavak: jármű kereskedelem, románia, új autó
 
Romániában 22 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új járművek száma az első hét hónapban Környezetvédelmi offenzívát indít Kínában a Volkswagen Csoport Növelte forgalmát és nyereségét a Volkswagen konszern az év első kilenc hónapjában Növelte forgalmát és nyereségét a Volkswagen konszern az év első kilenc hónapjában A Volkswagen Csoport stabil eredménnyel kezdte a második negyedévet A Volkswagen Csoport stabil eredménnyel kezdte a második negyedévet Romániában 22 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új járművek száma az első hét hónapban A Ford 53 százalékkal növelte értékesítését Kínában Meghaladta a hárommillió darabot a BYD éves globális értékesítése Meghaladta a hárommillió darabot a BYD éves globális értékesítése
 
Komoly kihívásokkal kell szembenézniük a flottazöldítő cégeknek

Komoly kihívásokkal kell szembenézniük a flottazöldítő cégeknek

2023. augusztus 30.
Az alternatív közlekedési formák elterjedésével vállalati berkekben is egyre inkább előtérbe kerül az e-mobilitás témaköre.
Részletek

Komoly kihívásokkal kell szembenézniük a flottazöldítő cégeknek

A klímacélok és a CO2 kibocsátáscsökkentés elérésének egyik kulcseleme a flottazöldítő törekvések elterjedése, mely megfelelő, stratégiai fókuszú tervezéssel a fosszilis üzemanyaggal működő vállalati flotta fenntartható alternatívájaként szolgálhat, egyúttal versenyelőnyt is jelenthet a vállalatok számára.  A KPMG szakértői összegyűjtötték, milyen előnyökkel és kihívásokkal jár, ha egy cég flottazöldítésre adja a fejét.

A globális és EU-s kibocsátáscsökkentési törekvések egyik kiemelt célpontja a közúti közlekedés, mely egyre nagyobb nyomást helyez a piaci szereplőkre. A szektor CO2 kibocsátás csökkentésének lehetőségét az EU leginkább az alternatív hajtású gépjárművek használatának népszerűsítésében látja. Az elektromos autózás a nem túl távoli jövőben ennek megfelelően már több, mint lehetőség, ugyanis az Európai Parlament által elfogadott javaslat 2035-től a közúti közlekedésben használandó új járművek esetében zéró kibocsátást ír elő.  A nyitást a zöldítés irányába a nyersanyaghiány és az elmúlt időszakban megnövekedett üzemanyagárak csak fokozzák, mely tendencia várhatóan a céges flotta elektromos vagy plug-in hibrid hajtású autókkal való bővítése felé tereli a vállalatokat.

Fenntarthatósági célok teljesítése kisebb karbonlábnyommal

A céges flotta zöldítésének egyik legnagyobb előnye a jelentős CO2 kibocsátáscsökkenés, amellyel egyszerre teszünk egy jelentős lépést a klímacélok eléréséhez vezető úton, és kedvezhetünk a zöld vállalatokkal szimpatizáló fogyasztóknak. 


Komoly kihívásokkal kell szembenézniük a flottazöldítő cégeknek

Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség adatai szerint a 2021-ben Magyarországon regisztrált személygépkocsik átlagos CO2 emissziója az Európai Unióban a tizedik legnagyobb, 133 g/km volt, ami egy átlagos, napi 80 km-es úton már több, mint 10 kg-os kibocsátást jelent csupán egy autó esetén. Ha ezt egy 100 autós flottára számoljuk, máris egy tonna fölé kúszik a járműparkunk pusztán egy napi karbonlábnyoma. Persze a flották kibocsátása ennél kevesebb, hiszen jellemzően fiatalabb autókról beszélünk, ugyanakkor valószínűleg a távolság is hosszabb, így maradjunk az átlagszámításnál.

Ha összevetjük a céges autók hasonló, belsőégésű és elektromos vagy plug-in hibrid hajtású modelljeinek kibocsátását, akkor 200-250 tonnával mérsékelhető a vállalat éves karbonkibocsátása a flottazöldítéssel. Mindez fontos lépés lehet a klímacélok eléréséhez vezető úton, amit a hazai nagyvállalatok is egyre inkább felismernek. Egyre növekvő számú magyar cég tesz vállalást autóik kibocsátásának csökkentésére vonatkozóan; így tett a közelmúltban a Coca-Cola HBC Magyarország, amely a gépjárművei károsanyag-kibocsátásának csökkentését szeretné 53%-kal mérsékelni 2030-ra a 2017-es szinthez képest, valamint az OTP Csoport, ahol a flotta bővítését alternatív hajtású gépjárművekkel kívánja megvalósítani. 


Komoly kihívásokkal kell szembenézniük a flottazöldítő cégeknek

A hasonló kötelezettségvállalások a jövőben a figyelem középpontjába kerülnek a fenntarthatósági jelentésekről szóló irányelv (Corporate Sustainability Reporting Directive, CSRD) 2024-es hatályba lépését követően, amelynek követelményeit 2026-ig fokozatosan vezetik be. A CSRD egy új szempontrendszer, az Európai Fenntarthatósági Jelentési Szabvány (European Sustainability Reporting Standards, ESRS) alapján történő jelentéstételt ír elő, melynek egyik kiemelt fókuszterülete a környezeti témák közzététele, azon belül is a szennyezés és éghajlatváltozás témaköre. Ennek megfelelően a vállalatok szén-dioxid kibocsátása várhatóan nyitott könyvvé válik a befektetők és vásárlók számára egyaránt, így a zöldítés nem csupán a fenntartható működés, de a hosszútávú versenyképesség megőrzésének kulcsává is válik.

Állami támogatások és infrastrukturális feltételek

A vállalati flottacseréhez fontos szempont az elektromos autózás állami szintű és infrastrukturális támogatottsága is.  A hazai elektromobilitás fejlődését és a közlekedés zöldítését számos állami ösztönző támogatja, többek között az elektromos autókra vonatkozó vagyonszerzési illeték, gépjárműadó, regisztrációs adó és cégautó adó alóli mentesség, vagy korábban például az új elektromos autók vásárlásának állami támogatása 2021-2022-ben. 

Komoly kihívásokkal kell szembenézniük a flottazöldítő cégeknek

Az e-mobilitási akciókat előmozdító energiahatékonysági ösztönzőknek köszönhetően az elektromos járművek töltési infrastruktúrája is folyamatosan bővül. 2020-21 között mintegy 121%-kal nőtt a nyilvános AC-töltőpontok száma, és 2022-ben is tovább gyarapodott további 25%-kal, a DC töltők esetében a bővülés 126%-os 2020 és 2021 között, míg 2021-2022. között közel 30%-os. A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint az elektromos autók száma is folyamatosan növekszik, míg 2021-ben a teljes gépkocsi állomány 0,47%-át tették ki a tisztán elektromos autók, 2022. év végére ez az arány 0,79%-ra nőtt, idén pedig akár már az 1%-ot is elérhetik.

A korlátok

Úgy tűnhet, könnyen zöld utat kaphatnak a flottacsere előtt álló cégek, azonban számos kihívás árnyékolhatja be a váltást autóhasználó és vállalati oldalon egyaránt. Az elektromobilitás kapcsán felmerülő legnagyobb kihívást a villamosenergia-árak, ezáltal az elektromos töltést érintő változások jelentik. Az energiaválság miatt az elektromos autók töltési költsége jelentősen megnövekedett. A nyilvános (akár 160%-os drágulás 2022. áprilishoz képest) és az otthoni töltés árának emelkedése mellett, a vidéki településeken jellemzően megvonták az ingyenes parkolás lehetőségét a környezetbarát autóktól, valamint a házi napelem-telepítéseket is korlátozták. Mindezt fokozza a nyilvános töltés feltételrendszerének szabályozatlansága. 

Komoly kihívásokkal kell szembenézniük a flottazöldítő cégeknek

A különböző szolgáltatók és töltőpontok árszabásában számottevőek a különbségek, illetve a fizetéshez használható alkalmazások és az ingyenes töltési lehetőségek kihasználhatósága és időtartama is szolgáltatónkként és településenként is változik. 

„Az elektromos autó használatának zökkenőmentességét, illetve a töltőinfrastruktúra-beruházási döntéseket is meghatározza a vállalat lokációján lévő töltőinfrastruktúra telítettsége. Ugyan a töltőpontok száma 2020 óta számottevően növekedett, az elektromos és plug-in hibrid hajtású járműállomány további fejlődéséhez elengedhetetlen a hálózat folyamatos bővülése” – magyarázza az akadályokat Rédei Attila, a KPMG szakértője. 

A vidéki városok lefedettsége széles skálán mozog, és a nagyobb vidéki városok környező településein elszórtan helyezkedik el 1-2 töltőpont. Jelenleg a fővárosban található a legtöbb nyilvános töltőpont. Ugyanakkor a belvárosi kerületekben jellemzően alig találunk ilyet a legnagyobb szolgáltatók; a MOL Plugee, MVM Mobiliti és E.ON portfóliójában.

A Jövő Mobilitása Szövetség adatai alapján az első elektromos autó modellek hatótávolsága téli időszakban körülbelül 100 kilométer volt, ehhez képest mára a 200-300 kilométeres hatótáv az átlagos, amit persze sok tényező befolyásol. Amíg az áttörést jelentő, 400-500 kilométer feletti átlagos hatótáv elérése várat magára, a teljesen elektromos flotta üzemeltetéséhez nagyobb mértékű töltőinfrastruktúra-beruházás szükséges.


Komoly kihívásokkal kell szembenézniük a flottazöldítő cégeknek

Szempontok a megfelelő flottatervezéshez

A tervezéskor azt is érdemes megvizsgálni, hogy egy esetleges töltőtelepítési beruházás milyen költségeket indukál, illetve a saját telephelyen létesített töltőknek milyen előnyei és hátrányai lehetnek a flotta szempontjából, ugyanis a teljesen elektromos modellek esetében a járműveket ott kell tölteni, ahol az autónk hosszabb ideig tartózkodik (azaz elsősorban otthon vagy a munkahelyünkön). A töltőinfrastruktúra kiépítésére azonban nem biztos, hogy minden vállalat telephelye alkalmas a villamosenergia-hálózat terhelhetősége, kapacitása szempontjából. Ha a jelentős számú töltőt nem bírja el a hálózat, akkor hálózatbővítési beruházás szükséges, amely újabb jelentős beruházási költséget indukál.

Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a flottacsere beruházást egy ESG-stratégiai akcióként javasolt kezelni, a beruházási költségekkel párhuzamosan érdemes figyelembe venni a széndioxid-kibocsátást mérséklő potenciált és azt a hatást, amelyet a flottazöldítés gyakorol a munkavállalói élményre.

Ha már azonban a munkavállalói élménynél tartunk, az sem biztos, hogy a munkavállalói fogadtatás mindig pozitív; a vállalati flottacsere sikeres megvalósításához elengedhetetlen a munkavállalói elfogadottság előzetes felmérése. A megfelelő feltérképezéshez fontos megkülönböztetni az egyes céges flottaautó típusokat az eltérő felhasználási céljuk miatt. Amíg a juttatásként biztosított autót a munkavállaló magáncélra is használhatja, a kényelmi szempontok érvényesülnek erőteljesebben, addig a kizárólag munkavégzésre használt járműveknél a technikai adottságok, megfelelő felszereltség a fókusz. A juttatási elemként biztosított autók esetében éppen ezért a vállalati adottságok mellett befolyásoló tényező lehet többek között a munkavállaló konkrét lakóhelye, a lakóépület típusa, az otthoni töltés lehetőségei (például otthoni hálózat terhelhetősége) és a háztartásban meglévő további gépjárművek típusa is. 

A vállalati flottákban lévő elektromos járművek esetén gyorsan dominánssá válnak a vélt vagy valós kockázatok (pl. hatótáv, töltőinfrastruktúra, töltési idő stb.) is, tehát az e-mobilitáshoz való munkavállalói hozzáállás jellemzően egy jelentős korlátja az elektromos járművek vállalati flottákba való bevezetésének. „A flottacsere koncepciójának kialakításához létfontosságú a munkatársak e-mobilitással szembeni fenntartásainak megértése és ezek helyes kezelése az innováció sikeres bevezetése szempontjából. Az elektromos jármű, mint juttatás elfogadottsága több módszerrel fokozható, például az elektromos jármű használatot támogató cafetéria és egyéb kedvezmények kialakításával vagy az elektromos járművekkel kapcsolatos ismeretek hiánypótlását elősegítő oktatások biztosítása, szakértők segítségével” – emeli ki Rédei Attila, a KPMG szakértője.

Összességében tehát elmondható, hogy a különböző vállalati adottságok, eltérő munkavállalói igények és a dinamikusan változó piaci környezet miatt egyelőre nem létezik titkos recept a befektetésre, a megfelelően megalapozott döntés kulcsa a személyre szabott, átfogó flottakialakítás-tervezés.

Kulcsszavak: elektromos autó, flotta, flottakezelő
 
A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben Bemutatkozott a legújabb CUPRA, a tisztán elektromos Tavascan Bemutatkozott a legújabb CUPRA, a tisztán elektromos Tavascan A Renault Trucks és a Rave hat járműből álló biodízel flottát szállít az Airbus-nak A Renault Trucks és a Rave hat járműből álló biodízel flottát szállít az Airbus-nak Egyre több elektromos autót exportál Németország Egyre több elektromos autót exportál Németország Nagy siker volt a Nissan LEAF bemutatkozása sárváron Nagy siker volt a Nissan LEAF bemutatkozása sárváron
 
Gazdát cserélt a világ talán legértékesebb Peugeot 205-öse

Gazdát cserélt a világ talán legértékesebb Peugeot 205-öse

2023. augusztus 30.
Legjobb tudomásunk szerint soha nem fizettek még olyan magas összeget közúti használatra alkalmas Peugeot 205-ösért, mint amennyiért egy 1985-ös gyártású T16-os gazdát cserélt augusztus derekán. A 110 millió forintot messze meghaladó vételár összhangban áll a példány jellemzőivel. 
Részletek

Gazdát cserélt a világ talán legértékesebb Peugeot 205-öse

A kaliforniai Monterey Car Week egy hét napon át tartó autós rendezvénysorozat, amely egzotikus és ritka újdonságok világpremierje mellett a világ egyik legjelentősebb veterán- és luxusautó seregszemléjének, a Pebble Beach Concours d’Elegance-nak is otthont ad. Nem csak gyönyörködni lehet azonban itt az autócsodákban, hiszen Monterey programjában számos rangos aukciós ház árverése is helyet kap. Ezek katalógusában több száz, változatos korú és értékű különlegesség szerepel, közöttük jó néhány olyan is, amelyekről első pillantásra talán nem is sejtenénk, micsoda kincs került eladósorba.

Ilyen az az 1985-ös gyártású Peugeot 205 T16 is, amelyre minimálár nélkül lehetett licitálni az RM Sotheby’s árverésén, végül mégis közel 330 ezer dollárért (116 millió Ft) cserélt gazdát. Ez két-háromszor több annál, mint amit a B-csoportos rali versenyautó közúti homologizációs példányaiért az elmúlt években fizettek, ám a VF3741R76E5100177 alvázszámú autó történetét megismerve indokoltnak tűnik a magas ár.
Gazdát cserélt a világ talán legértékesebb Peugeot 205-öse


Az idén negyvenéves Peugeot 205 hosszú és színes pályafutásának egyik csúcsát jelentő T16 (avagy Turbo 16) karrierjét sokszor és részletesen megénekelték már, így most csak röviden foglaljuk azt össze. A Peugeot 1981-ben kérte fel Jean Todt-ot, hogy hozza létre a márka motorsport részlegét, ő pedig a Peugeot 205 T16-tal hálálta meg a bizalmat. Az 1984-ben bemutatott, B-csoportos raliautó 1985-ben és 1986-ban megnyerte a rali világbajnokságot, majd miután a géposztályt betiltották, 1987-ben a Párizs-Dakar ralin is diadalmaskodott. Az FIA szabályzata szerint a B-csoportos versenyautókból legalább kétszáz közúti homologizációs példányt kellett építeniük a gyártóknak.

A Peugeot maradéktalanul teljesítette is ezt az elvárást. A versenyautóval azonos elnevezésű, háromajtós ferdehátú csak sziluettjében és főbb stíluselemeiben vállalt közösséget a hétköznapi 205-ösökkel: valójában egy nyújtott tengelytávú, emelt futóművű, középmotoros, összkerékhajtású szerkezet volt, amelybe szinte buborékként szerelték be a váratlanul civilizált, tetszetős utascellát. A motorsportból származó fődarabok és a majdnem szériakivitelű kezelőszervek kontrasztja egy különleges, élvezetes közúti sportautót eredményezett, amely azonban megkövetelte a tiszteletet pilótájától.

Gazdát cserélt a világ talán legértékesebb Peugeot 205-öse

A homológ széria példányait aranyáron adta el a Peugeot – végtére is kézzel épített különlegességekről volt szó –, a vásárlók előtt pedig két út állt. Vagy értékes befektetésként tekintenek az autóra, és kíméletesen bánnak vele, vagy rendeltetésszerűen használják azt, amely esetben a 205 T16 rendkívül intenzív, ám kellő alázat és felkészültség híján fájdalmasan rövid használati élményt nyújtott tulajdonosának.

Ez pedig azt jelenti, hogy az autó ma fellelhető példányai szinte kivétel nélkül keveset futott, jól karban tartott darabok – sem értékükben, sem állapotukban nincs nagy különbség közöttük, ráadásul mind ugyanúgy néz ki, hiszen a Peugeot a homologizációs széria összes példányát egyforma sötétszürkére fényezve hozta forgalomba.

Az összeset, kivéve kettőt. Az egyik kivétel a legelső volt, amelyet fehérre festettek, és versenymatricákkal láttak el, a másik pedig a százhetvenhetedik. 

Ez utóbbit egy huszonhat éves fiatalember rendelte meg, ami minden más esetben a fent vázoltak szerint az autó gyors és látványos pusztulását vetítette volna előre. A vevő azonban egy bizonyos Abdullah bin Khalifa Al Thani volt, a katari uralkodói család sarja, későbbi katari miniszterelnök, aki a rá váró felelősséghez méltó fegyelmezettséggel bánt a sportautóval. A szürke szín azonban nem felelt meg az ízlésének, ezért kérésére a gyártásért felelős Heuliez műhelyében feketére fényezték azt.

Gazdát cserélt a világ talán legértékesebb Peugeot 205-öse

A Peugeot 2007-ig állt a sejk tulajdonában, aki alig több mint 8000 kilométernyit vezette azt. Új tulajdonosa hat év alatt ennél is kevesebbet használta az addig rendszeresen karbantartott közúti versenyautót, amely 2013 januárjában másodszor is gazdát cserélt, hogy az elkövetkező tíz évben kiállításokon hozzon dicsőséget gazdájának és a Peugeot-nak.

Noha az elmúlt tizenöt évben alig több mint hatszáz kilométert tett meg, 2022-ben teljes körű felújításon esett át egy neves ralispecialista műhelyében: lecserélték a vezérműszíjat, a kuplung munkahengert, a főfékhengert, felújították a kerekeket, valamint kijavították a harminchét év során elkerülhetetlenül felmerült apró esztétikai hibákat. Az ezt követően Észak-Amerikába szállított autó csaknem négy évtizedes életpályájának minden pillanatát dokumentálták, ami tovább növeli a gyakorlatilag múzeumi állapotú, 8696 kilométert futott példány értékét.

Normál esetben pazarlásnak mondanánk, ha egy olyan menetdinamikai képességekkel felvértezett autóra, mint a Peugeot 205 T16, nem használati, hanem kiállítási tárgyként tekint tulajdonosa. Ebben az esetben mégis abban reménykedünk, hogy új gazdája megőrzi annak makulátlan állapotát, életben tartva az autógyártás, a motorsport és a Peugeot történetének ikonikus legendáját.

Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot 205
 
Gazdát cserélt a világ talán legértékesebb Peugeot 205-öse Sébastien Loeb és a 208 T16 Pikes Peak porrá zúzta a korábbi Pikes Peak rekordot Arattak a Peugeot haszonjárművek a brit szaksajtóban is Arattak a Peugeot haszonjárművek a brit szaksajtóban is A PEUGEOT jó úton halad afelé, hogy megvalósítsa ambiciózus villamosítási célkitűzéseit A PEUGEOT jó úton halad afelé, hogy megvalósítsa ambiciózus villamosítási célkitűzéseit A motosport legjobb baguette-jei A motosport legjobb baguette-jei Az év zöld flottaautója a Peugeot e-208 Az év zöld flottaautója a Peugeot e-208
 
A Toyota egy úttörő jelentőségű új járműfejlesztési központot hoz létre Finnországban

A Toyota egy úttörő jelentőségű új járműfejlesztési központot hoz létre Finnországban

2023. augusztus 30.
Jyväskylä városának, a Toyota Gazoo Racing-World Rally Teamnek és a Toyota Mobilitási Alapítványnak a képviselői aláírták a szén-dioxid-semleges társadalom felé vezető együttműködésről szóló megállapodást.
Részletek

A Toyota egy úttörő jelentőségű új járműfejlesztési központot hoz létre Finnországban

Jyväskylä polgármestere, Timo Koivisto, a Toyota Gazoo Racing World Rally Team (TGR-WRT) és a Toyota Mobilitás Alapítvány (TMF) vezetői szándéknyilatkozatot írtak alá a jövőbeli együttműködésről, amelynek célja egy szén-dioxid-semleges, fenntartható és diverzifikált társadalom elérése az emberekkel és a természettel összhangban lévő közösségi fejlesztések révén. A szándéknyilatkozat célja, hogy a három fél számára rövid és közép/hosszú távon olyan közös kezdeményezéseket határozzon meg, amelyek hozzájárulnak a szén-dioxid-semleges, fenntartható és diverzifikált társadalom megvalósításához, és amelyek a finnországi Jyväskyläben létrehozandó új Toyota Gazoo Racing-World Rally Team Fejlesztési Központ köré összpontosulnak.

Jyväskylä a közép-finnországi tóvidék szívében fekszik. 146 ezer lakosával Finnország hetedik legnagyobb, és egyik legnépszerűbb városa. A sport fővárosának számít Finnországban (itt van a Finn-rali központja és szervizparkja is), emellett dinamikus egyetemeivel és vállalkozásaival a fiatalok számára is vonzó célpontnak számít. A Toyota 2017-ben tért vissza hivatalosan a rali-világbajnokságba (WRC), és azóta a Toyota Gazoo Racing-World Rally Team székhelye Jyväskylä közelében található. Az elmúlt hat évben a csapat szoros kapcsolatot épített ki a várossal. A TGR-WRT új, modern és környezetbarát fejlesztőközpontja nemcsak a ralisporttal kapcsolatos tevékenységek működtetésében játszik majd központi szerepet, hanem a Jyväskylä környékén rendelkezésre álló, változó felületű tesztutakat kihasználva a szériaautók európai fejlesztésének új bázisa is lesz.

A Toyota egy úttörő jelentőségű új járműfejlesztési központot hoz létre Finnországban

A fejlesztési központ célja továbbá, hogy a TGR-WRT teljes tevékenységeivel összefüggő szén-dioxid-kibocsátást csökkentse a várossal és a Toyota Mobilitás Alapítvánnyal közösen kidolgozott kezdeményezésekkel. Ezen kívül az üvegházhatást okozó gáz kibocsátásának ellensúlyozását szolgálja a széndioxid-tárolás előnyével rendelkező faépületek építése, a biológiai sokféleség gazdagításával és a folyamatos erdőborítással történő erdővédelem, valamint a magán energiatermelő létesítmények építése és a hidrogén-üzemanyaggal történő mobilitás.
Kulcsszavak: fejlesztés, Finnország, toyota, Toyota Gazoo Racing
 
A Panasonic és a Toyota közösen fejleszt akkumulátort A Panasonic és a Toyota közösen fejleszt akkumulátort Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót Aláírták a BMW Group magyarországi beruházásának első szerződéseit Aláírták a BMW Group magyarországi beruházásának első szerződéseit A SEAT Európában elsőként van jelen a Google Play Store-ban az "Android Auto" alkalmazással A SEAT Európában elsőként van jelen a Google Play Store-ban az "Android Auto" alkalmazással Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve
 
Páratlanul megbízható a Lexus

Páratlanul megbízható a Lexus

2023. augusztus 30.
A Lexus tavalyi címét megvédve idén is a legmegbízhatóbb márkának bizonyult az Auto Trader online szavazásán. A cégcsoport egyéb elsőségeket is szerzett a közel negyedmillió autós véleményét tükröző felmérésen.
Részletek

Páratlanul megbízható a Lexus

A brit Auto Trader a világ egyik legnagyobb forgalmú jármű-kereskedelmi portáljaként havi 11 millió egyedi látogatónak szolgál nem csak ajánlatokkal, de megalapozott tanácsokkal, elemzésekkel és tájékoztatással. A havonta 173 millió keresést generáló weboldal 1996-os indítása óta az autóipari minőség egyik legmegbízhatóbb szakértőjévé vált, amiben saját kompetenciájukon túl a széles felhasználói bázis első kézből származó tapasztalataira is támaszkodhatnak. Ezt tükrözi az az évente megrendezett Auto Trader New Car Awards szavazás is, amelynek keretében a szerkesztőkön túl idén több mint 220 ezer aktív autóhasználó fejtette ki véleményét.

Ezen a monstre értékelésen idén sorban második alkalommal - 2019 óta negyedszer - a Lexust választották meg az év legmegbízhatóbb márkájának. Az „év legkevésbé meglepő eredményeként” minősített első helyezést a nyilvánvaló gyártási minőség és a rendkívül alacsony hibaszám mellett kiemelkedő ügyfélszolgáltatásainak is köszönheti a márka. A Lexus-vásárlók jellemzően egy dolgot bántak vásárlásukkal kapcsolatban: azt, hogy nem váltottak már évekkel korábban erre a márkára.

A legmegbízhatóbb márkák dobogójára egyébként a Lexus társmárkája, a Toyota is felállhatott, igazolva, hogy a minőség és a tartósság elsősorban nem pénz, hanem szemlélet és hozzáállás kérdése. A Toyota két további dobogós helyezéssel, valamint egy kategóriagyőzelemmel térhetett haza a díjátadóról. A kompakt C-HR az év legszerethetőbb típusa szavazáson, a RAV4 pedig a legkiválóbb hibridek mezőnyében lett a második. A Toyota középkategóriás szabadidőjárműve egy igazán speciális szegmensben vigasztalódott: az Auto Trader felhasználói a RAV4-esnek ítélték oda a Legjobb kutyás autó címét. A megbízhatóság itt is kulcsszerepet játszott, ám emellett a modell kényelme, bőséges helykínálata, robusztus összeszerelési minősége és az úttalan utakon mutatott alkalmassága is hozzájárult ahhoz, hogy a legtöbb kutyatartó ezt a típust ajánlja.
Kulcsszavak: felmérés, lexus
 
Minden idők legjobb évkezdését produkálta a Toyota Magyarországon Minden idők legjobb évkezdését produkálta a Toyota Magyarországon Megelőzheti német versenytársait a Lexus Megelőzheti német versenytársait a Lexus Páratlanul megbízható a Lexus Vadonatúj aktív biztonsági csomagot vezet be a Lexus 2015-től Lexus LS 400 LWB: a megtoldott tökéletesség Lexus LS 400 LWB: a megtoldott tökéletesség Páratlanul megbízható a Lexus Maximális, ötcsillagos értékelés kapott a Lexus NX 300h
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 91 - 100