Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 91 - 100
Eredményromlás miatt csökkentette éves előrejelzését a Nissan

Eredményromlás miatt csökkentette éves előrejelzését a Nissan

2019. november 13.
Romlott a Nissan japán autóipari konszern eredménye az év első felében a világpiaci autóforgalom csökkenése, a jen árfolyamának az erősödése és a nyersanyagárak emelkedés miatt. Az autógyár emiatt éves nyereség-előrejelzését is lefelé korrigálta, tíz éve a legalacsonyabbra.
Részletek

Eredményromlás miatt csökkentette éves előrejelzését a Nissan

A 2020 márciusával záró folyó pénzügyi éve első felében, április-szeptemberi periódusban a Nissan Motor Co. japán autóipari konszern 5,003 ezer milliárd jen, az egy évvel korábbi 5,532 ezer milliárd jennél 9,6 százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevétel mellett 85,0 százalékkal kisebb, 210,3 milliárd jen után 31,6 milliárd jen működési eredményt ért el, miközben bevételarányos jövedelmezősége 3,8 százalékról 3,2 százalékponttal 0,6 százalékra csökkent. A csoport nettó nyeresége 246,3 milliárd jenről 73,5 százalékkal 65,4 milliárd jenre zuhant.

 A második negyedévben a Nissan forgalma 6,6 százalékkal 2,630 ezer milliárd jenre, működési eredménye 70,4 százalékkal 30,0 milliárd jenre, nyeresége 54,8 százalékkal 59,0 milliárd jenre csökkent.

A Nissan a folyó pénzügyi évben áprilistól szeptemberig 2,50 millió autót értékesített világszerte, 6,8 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, miközben a világpiaci autóeladások 5,9 százalékkal 43,85 millióra csökkentek.

Belföldi piacán, Japánban a Nissan 1,3 százalékkal kevesebb, 281 ezer autót értékesített a pénzügyi év első felében.

Kínában, ahol az év első (naptári) felében 12,8 százalékkal csökkent az autópiaci forgalom, a Nissan eladásai nem változtak, az egy évvel korábbival megegyező 718 ezer autót értékesített. Piaci részesedése ennek köszönhetően 0,8 százalékponttal 6,2 százalékra emelkedett.


Eredményromlás miatt csökkentette éves előrejelzését a Nissan

Az Egyesült Államokban 4,3 százalékkal kevesebb, 679 ezer autót értékesített a Nissan. Európában pedig, Oroszországot is beleértve, 19,7 százalékkal kevesebbet, 265 ezret. A többi piacon 11,4 százalékkal kevesebb, 360 ezer autót adott el a Nissan.

Éves eladási tervét az eredetileg tervezett 5,24 millióhoz képest a féléves eredmény beszámolója alkalmából 5,4 százalékkal csökkentette a Nissan. Bevételi előirányzatát 11,300 ezer milliárd jenről 6,2 százalékkal 10,600 ezer milliárd jenre mérsékelte. Éves működési eredménye legfrissebb becslése szerint a korábban tervezett 230 milliárd jennél 34,8 százalékkal kisebb, 150 milliárd jen lesz, nyeresége pedig 35,3 százalékkal l10 milliárd jenre csökken 170 milliárd jenről.  

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, nissan
 
Eredményromlás miatt csökkentette éves előrejelzését a Nissan Téli szerviz kampány a Nissannál akár 50% kedvezménnyel Eredményromlás miatt csökkentette éves előrejelzését a Nissan Júliusban is nőttek az európai autóeladások Eredményromlás miatt csökkentette éves előrejelzését a Nissan Irányjelző Közlekedési Magazin júliusi ajánló Minden idők legjobb évkezdését produkálta a Toyota Magyarországon Minden idők legjobb évkezdését produkálta a Toyota Magyarországon Ismét piacvezető a Ford! Ismét piacvezető a Ford!
 
A sorsfordító "Traktor", avagy Magyarország egyik legszebb Land Cruiserének rövid története

A sorsfordító "Traktor", avagy Magyarország egyik legszebb Land Cruiserének rövid története

2019. november 13.
Aki kételkedik abban, hogy létezik szerelem első látásra, mindenképpen olvassa el az alábbi cikket. Romantikus történetünk szereplői felnőtt korukban találkoztak, és valószínűleg egész életükben egymásra vártak.
Részletek

A sorsfordító

„Soha nem kívántam tárgyakat, de amikor ezt az autót megláttam, azonnal tudtam, hogy kell nekem” – emlékszik vissza a nagy találkozásra Pauer-Bajtay Szilvia. A valószínűtlen szerelmi történet azonban nem itt, hanem Szilvia gyermekkorában kezdődött. „Édesapám hivatásos sofőrként kezdte a pályáját, nem mellesleg igényes úriember volt, aki bolondult a különleges autókért. Amikor a rendszerváltás előtt lehetőség nyílt külföldről autót behozni, az itthon könnyen és gyorsan értékesíthető Ladák és Škodák helyett youngtimer korú különlegességeket vásárolt, és azokat elképesztő igényességgel hozta rendbe, az akkor még kisszámú gyűjtői közösség legnagyobb örömére. Ez az egyik szál, a második pedig anyai nagynénémé, aki Ausztriába ment férjhez. Hitvese a grazi Steyr-gyárban is dolgozott vezető beosztásban, és minden évben valóságos ünnepnap volt, amikor meglátogattak bennünket egy vajfehér bőrkárpitozású G-osztállyal.”

Ez a két emlék– a makulátlan állapotú, régi autók tisztelete és a kocka-terepjárók iránti csodálat – évtizedeken át szunnyadt Szilvia tudatalattijában, amíg aztán egy öt évvel ezelőtti napon meg nem pillantotta egy autókereskedés kerítése mögött a BJ40-est. Éppen arra készült, hogy lecserélje a lassú öregedés útjára lépett tucatautóját, a Land Cruiser azonban minden észérvet felülírt.

A sorsfordító

„Egymásra néztünk az eladóval, és mindketten tudtuk, hogy a találkozás csak egyféleképpen érhet véget.” Szilvia meggyőzte a családját, hogy jó lesz még a hatéves kompakt autója pár évig, hiba lenne túladni rajta – így a Toyota hárommillió forintért gazdát cserélt. „Ehhez nem kell hozzányúlni” – ígérte az eladó, de Szilvia jól emlékezett az édesapja által behozott, „tökéletes állapotú” német autócsodákra, amiket „csak” hébe-hóba kellett szerelgetni, így nem voltak illúziói. Ő lepődött meg a legjobban, amikor a Toyota tényleg nem igényelt semmi beavatkozást.

A típus hírnevének ismeretében ez nem meglepő. A mára több mint tízmillió példányban gyártott Toyota Land Cruiser vérvonala a második világháborúig vezethető vissza. Amikor a japán csapatok elfoglalták a Fülöp-szigeteket, az ott talált Willys MB Jeep-eket hazaküldték Tokióba. A japán katonai vezetés ezt követően arra kérte a Toyotát, hogy építsenek hasonló képességekkel rendelkező járművet. Így született meg az AK10, 2.3 literes, négyhengeres Toyota motorral és háromfokozatú manuális váltóval. Ezt 1951-ben követte a teljesen új műszaki konstrukciójú BJ, 1955-től pedig – immár Land Cruiser néven – a polgári változatok. Cikkünk főszereplője az 1960-tól gyártott J40-es széria tagja; a „B” előtag a dízelmotorra utal (a benzines változatok FJ néven futottak). Ez volt az első igazán nagyszériás Land Cruiser, és egyben az a sorozat, amely megalapozta a típus megbízhatóságáról szóló legendákat. Létezett belőle rövid és hosszú karosszériás, két- és négyajtós, valamint pickup is. Legnagyobb példányszámban a Szilvia autójához hasonló, rövid karosszériás, kétajtós típus készült.

A sorsfordító

A BJ40-es Land Cruiser alapvetően elpusztíthatatlan, de már egészen élhető technika. Elöl-hátul merevtengelyes, laprugós felfüggesztéssel, kapcsolható, felezőváltós összkerékhajtással, dobfékekkel, de már fékrásegítővel. A váltó négyfokozatú, szinkronizált manuális egység, a háromliteres, négyhengeres dízelmotor jelen esetben 80 lóerőt teljesít. A rendkívül hosszú ideig, csaknem negyed századon át gyártott széria a cikkben szereplő autó gyártásakor, 1979-ben messzemenően kiforrottnak számított.

„A kislányommal lovagolni jártunk – ezzel racionalizáltam a vásárlást, hiszen a lovarda felé vezető út nem volt éppen a legjobb, no de egy ilyen terepjárónak ez meg sem kottyan. Más kérdés, hogy a Toyotára is úgy vigyáztam, mint a hímes tojásra; ezt nevelte belém az apukám. Emlékszem a boldogságra, ahogy mentünk hazafelé leengedett ablakkal, kitámasztott szellőzőnyílással (ez az a trapéz alakú lemez, ami a J40-es első kerékdobja mögött látható), maximum 60 kmh-val – mert bár tényleg jó állapotú volt az autó, a motorjából már hiányzott az erő.”

Fél éven át tartott az öröm, aztán jött a tél és a dilemma. Az nyilvánvaló volt, hogy a tulajdonos latyakban nem fogja használni az imádott autót, és azt is bevallotta magának, hogy OT-vizsga ide vagy oda, a Toyota általános állapota nem felel meg az ő magas igényeinek. Ekkor a terepjárók restaurálásával is foglalkozó Sandlander csapatával közösen eldöntötték, hogy a magyar helyett a nemzetközi FIVA minősítést célozzák meg.

A sorsfordító

2015 tavaszán kezdetét vette a maratoni, két évig tartó felújítás. Szó szerint csavarról csavarra haladtak – volt olyan alkatrész, amire egy teljes éven át vadásztak, mire beszerezték. A végén az autó tökéletesen eredeti állapotába került, egyetlen kivétellel: „Amikor megvettem, fehér volt. Miután beleástam magam a modelltörténetbe, egyértelművé vált számomra, hogy ez a forma a homokdűne-bézs színnel mutat a legjobban, ezért azt a döntés hoztam, hogy átfényezzük erre a színre.”

Persze ezt sem akárhogyan. Amikor a két éven át tartó felújítást követően ismét életre kelt a BJ40-es, Szilvia kiutazott vele a németországi Buschtaxira, a világ legnagyobb Land Cruiser-találkozójára. „Sokan megcsodálták az autót. Olyanok is voltak, akiknek konkrétan könnybe lábadt a szeme, amikor meglátták. Egyikük elmondta, hogy fiatal korában Toyota gyárban dolgozott, J40-eseket szereltek össze, és bizony az én autóm a gyárinál sokkal jobb állapotban van. A gyárban például előbb behelyezték a kédergumikat, aztán nagyjából kimaszkolták azokat, és végül lefestették az ajtókat. Mi pont fordítva, sokkal aprólékosabban csináltuk”– meséli Szilvia.

A kiállításon két dolog derült ki. Az egyik, hogy hasonlóan makulátlan állapotú BJ40-esek minimum 40 ezer euró körüli áron cserélnek gazdát Nyugat-Európában. A másik, hogy kínáljanak érte bármennyit, a tulajdonos soha nem fog megválni szeretett autójától.

A sorsfordító

Frappáns volna azzal folytatni, hogy ekkor született meg a Szilvia életét fenekestül felforgató ötlet, de valójában csupán megerősítést nyert az az elképzelés, amelyet még a felújítás kezdetén vázoltak fel. „Arra gondoltunk, hogy nyilván nem csak nekem van igényem ilyen minőségű felújításra. Ezért beléptem abba a viszonylag szűk ügyfélkörbe, akik fantáziát látnak a youngtimer és oldtimer korú Toyota Land Cruiserek restaurálásában. Ha találok olyat a manufaktúra által fellelt, ígéretes alapok között, amelyik, úgy érzem, megszólít, azt megvásárolom, és hozzálátunk a felújításhoz” – vázolja az üzleti tervet Szilvia. „Mások ingatlant vagy festményeket vesznek befektetésként, én jobb sorsra érdemes Land Cruisereket. Az egész munkafolyamatot élvezem: csodálatos nyomon követni, ahogy csavarról csavarra újra életre kel az autó, és persze öröm vezetni, miután elkészült. Egy felújított lakásba biztosan nem költöznék be pár napra, hogy megismerjem a hangulatát, egy öreg Land Cruiserrel viszont minden perc élmény.”

Szilvia csupán egy dologgal nem számolt: az érzelmeivel. „Találtunk Finnországban egy csodálatos ikerlámpás, piros HJ60-ast. Különleges, emelt tetővel gyártották, tűzoltósági használatra, hogy sisakban is be lehessen szállni. Rendkívül ritka példányról van szó. Már elkészült, de veszélyesen a szívemhez nőtt…”

A 2014-es véletlen találkozás tehát teljesen átrajzolta Szilvia életét. „A BJ40 imádnivaló jelenség, ráadásul senkiben nem ébreszt irigységet. Amikor pedig meglátják, hogy nem férfi ül a volán mögött, önkéntelenül mosolyogni kezdenek az emberek.” Pedig tényleg nem női autóról van szó: kormánya szervó nélküli, és bármilyen kompakt is a karosszéria, a méreteit meg kell szokni.

A sorsfordító

Ráadásul nincs puha, rugalmas lökhárítója sem: Szilvia első parkolásakor rögtön koccant is – szerencsére saját régi autójával. Ma már tökéletesen érzi az autó méreteit, karja hozzáedződött a nehéz kormányhoz, a gumicsizmás lábra méretezett pedálokat pedig akár tornacipőben is képes kezelni. A BJ40-et irányítani, uralni kell – ehhez a több mázsás lovakkal szerzett tapasztalatából merített önbizalmat –, 80 km/h-s utazósebessége türelemre, hosszú fékútja elővigyázatosságra int, ám Szilvia amikor csak teheti, a Land Cruiserrel jár. Egyetlen szabály van csupán: esős időben a garázsban marad a BJ. Ilyenkor kerül elő a másik, hétköznapi autója – egy Toyota Prius.

„Annyira meggyőzött a Land Cruiser megbízhatósága, hogy amikor végül a másik autómnak mennie kellett, egy harmadik generációs Priust választottam helyette. Az első hónapban fogadásból 4,2 literes átlagfogyasztást értem el vele – így a lelkiismeretem is tisztább, amikor előveszem a Land Cruisert, hiszen az öreg BJ40-es dízelmotor nem a világ legtisztább, és semmiképp sem a legcsendesebb erőforrása. Nem véletlenül adtam neki a Traktor becenevet” – nevet Szilvia. Majd hozzáteszi: A karakteres kerregésnek megvan az az előnye is, hogy a szomszédok messziről hallják, ha hazaérkezik vagy éppen elindul. De annyira szerethető a járgány, hogy ezt is megbocsátják, és inkább új barátságokat köszönhet neki.

A sorsfordító

Szilvia tökéletes boldogságához már csak két dolog hiányzik. Egyre inkább izgatja a fantáziáját egy hosszabb expedíció a felújított Toyotával, de talán ennél is jobban szeretne egy második BJ40-est, amire nem kellene vigyáznia. „Kipróbáltam egy HZJ80-ast. Azzal fantasztikusakat terepeztem, de túl nagy, nem fordul olyan könnyen, mint a J40-es. Szóval most az a nagy álmom, hogy keresek egy másik BJ40-est. Műszakilag teljesen rendbe tesszük, de a karosszériát nem restauráljuk, és akkor végre arra használhatom, amire született: bármire.”

Kulcsszavak: bemutató, Land Cruiser, toyota
 
Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a 200 lóerős Opel Cascada Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a 200 lóerős Opel Cascada Magyarországon bemutatkozott a DS7 CROSSBACK SUV, és megnyitotta kaput a DS STORE Magyarországon bemutatkozott a DS7 CROSSBACK SUV, és megnyitotta kaput a DS STORE A mindennapi életet megkönnyítő megoldásokkal érkezik az új Citroen C3 A mindennapi életet megkönnyítő megoldásokkal érkezik az új Citroen C3 A sorsfordító "Traktor", avagy Magyarország egyik legszebb Land Cruiserének rövid története Határtalan száguldás a Discovery Channel műsorán Új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére Új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére
 
Három Év Autója díjat söpört be a Peugeot

Három Év Autója díjat söpört be a Peugeot

2019. november 13.
Két jelentős brit autós magazin is most adta át saját Év Autója díjait. A Peugeot 208, a Peugeot Rifter és a Peugeot Partner egyaránt a díjazottak között volt.
Részletek

Három Év Autója díjat söpört be a Peugeot

Nívós versenytársak ellenében bizonyult kategóriája legjobb újdonságának a Peugeot három típusa Nagy-Britanniában. A Peugeot 208-ast a mintegy egymillió felhasználóval rendelkező Carwow szerkesztőségi szavazásán találták az év legkiválóbb városi autójának, míg a Peugeot Rifter / Partner modellpáros az 1972-ben alapított Parker’s lapcsalád internetes kiadványánál nyerte el az év legjobb közepes méretű családi autója, illetve az év legjobb kompakt kishaszonjárműve díjat.

Az elmúlt években tucatnyi rangos elismerésben részesültek a Peugeot újdonságai, 2017-ben az Év legjobb városi crossoverének kikiáltott Peugeot 2008-astól (Auto Express Driver Power) a számos különböző fórumon az év autójának megválasztott Peugeot 3008-ason és a What Car? magazin által egymás után kétszer is az év legjobb nagyméretű szabadidőjárművének kikiáltott Peugeot 5008-ason át az idei párizsi autószalonon az év legszebb újdonságaként értékelt Peugeot 508-asig. Most két vadonatúj termékcsaládon volt a sor, hogy a dobogó legfelső fokára álljon.

A második generációs Peugeot 208 a Carwow.co.uk oldal 2020. Év Autója versenyén érdemelte ki az év legjobb kisautójának járó „Kis Legenda” díjat. Az autóvásárlók és -kereskedők között innovatív kapcsolatot teremtő, egyedülálló séma szerint működő közvetítő oldal szerkesztői szerint a Peugeot 208 „a kategória egyik legkiválóbb utasterét kínálja, kiemelkedő technológiai tartalom, valamint nagy teljesítményű, ám takarékos motorok mellett – mindezt ésszerű áron.”

Három Év Autója díjat söpört be a Peugeot

A Carwow szakértői azt is kiemelték, hogy a Peugeot 208 „az egyetlen olyan kisautó, amely benzin- és dízelmotor mellett egy kiváló, tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető.” A Peugeot 208 képességeiről talán mindennél többet elárul, hogy a legdivatosabb szegmensekbe tartozó vetélytársakat: a Renault Zoe villanyautót és a Volkswagen T-Cross városi crossovert előzte meg a dobogón.

Az 1972-ben árinformációs kiadványként alapított Parker’s Car Price Guide 1998 óta van jelen az interneten, és mára a brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopává vált. A havonta hárommillió látogatót vonzó weboldal szerkesztői tizenkét személyautó- és négy haszonjármű-kategóriában választják meg minden évben az időszak legkiválóbb újdonságát.

A városi áruszállítók között a Peugeot Partner és testvérmodellei innovatív és praktikus megoldásaiknak köszönhetően végeztek az élen, megelőzve a Ford Transit Connectet és a Volkswagen Caddy-t. „Kiemelkedő (adott esetben akár egy tonnát is meghaladó) teherbírásuk mellett modern technológiai megoldásokkal kínálnak megoldást a felhasználók életét régóta megkeserítő problémákra. Ilyen például az a kamerarendszer, amellyel a teljesen lemezelt kivitelek vezetői is akadálytalanul szemmel tarthatják a jármű mögötti területet” – írta indoklásában a Parkers szerkesztő bizottsága. „A képet tágas belsőtér, komfortos rugózás és opciós funkciók széles kínálata teszi teljessé: a Partnerrel hosszú távon is egyszerűnek ígérkezik az élet” – zárták indoklásukat, hozzátéve, hogy az EMP2 személyautó-platformra épülő autó személyautós viselkedése és vezethetősége mellett igazi strapabíró munkaeszköz.


Három Év Autója díjat söpört be a Peugeot

Pontosan ezeknek a kiegyensúlyozott jellemzőknek köszönheti a Peugeot Rifter, a Partner személyszállító kivitele, hogy győzni tudott a közepes méretű családi autók között. A modell gigantikus csomagteréhez magas szintű szolgáltatások társulnak, ami univerzális zsenivé teszi abban a kategóriában, ahol többek között a Škoda Karoq crossovert és a Volvo V60 prémium kombit utasította maga mögé. Értékelésükben a Parker’s szakértői külön hangsúlyozták: „az autó legfőbb aduja a kiemelkedő helykihasználás, amely a viszonylag kompakt karosszériában utasnak és csomagoknak egyaránt hatalmas helyet biztosít, míg a be- és kiszállást a hátsó tolóajtók teszik komfortossá. Az autó akár hétszemélyes kivitelben is megvásárolható, a csomagtartó padlója mélyen van, így kicsit kell csak emelni. A Peugeot Rifter nem magától értetődő győztes, és nem is a legsikkesebb, de egyetlen autót sem találtunk méltóbbnak a győzelemre.”

A Peugeot Rifter kiemelkedő praktikumát mi sem mutatja jobban, hogy megosztott második helyen végzett a hétszemélyes autók között, a nála jóval tágasabb, fényűzőbb és drágább Mercedes V-osztály mögött, illetve BMW X7 mellett. „A Peugeot igazán ötletesen integrálta a harmadik sori üléseket a Rifterbe. Ezek a rövid variánshoz is rendelhetők, de értelemszerűen célszerűbb a nyújtott karosszériával társítani azokat, hiszen így jól kihasználható csomagtartót is kapunk a hét felnőtt szállítására alkalmas autóban. A beszállást a szélesre nyíló tolóajtó, valamint a könnyen lehajtható második sori ülések teszik egyszerűvé.” – méltatták az újságírók a Góliátok között helytálló Dávidot.

Ugyancsak dobogósként zárta a megmérettetést a Peugeot Expert. A közepes méretű haszonjárművek körében a Ford Transit Connect és a Volkswagen Transporter méltó ellenfelének bizonyult Expert „a szegmens egyik leginnovatívabb képviselője, amely kategóriaelső teherbírással, rendkívül takarékos motorokkal és három különböző karosszériahosszal lép szorítóba. Sőt, olyan, személyautóktól megszokott komfortszolgáltatásokat is nyújt, mint a motoros mozgatású, kéz nélkül nyitható oldalajtók vagy a head-up kijelző.”


Kulcsszavak: díj, elismerés, Peugeot
 
Városi zajból fejleszt áramot a Peugeot Városi zajból fejleszt áramot a Peugeot Három Év Autója díjat söpört be a Peugeot Az Alfa Romeo 4C lett a „2013. év legszebb autója” Franciaországban A Honda Civic Type R nyert a német Sport Auto magazin szavazásán A Honda Civic Type R nyert a német Sport Auto magazin szavazásán A forradalmi Peugeot 508 is bejutott az „Év autója 2019” szavazás hetes döntőjébe A forradalmi Peugeot 508 is bejutott az „Év autója 2019” szavazás hetes döntőjébe Az új C3 Aircross lett 2018 legjobb autóvétele Az új C3 Aircross lett 2018 legjobb autóvétele
 
A CUPRA tovább növeli a kifinomultságot és a teljesítményt az igazi nagy teljesítményű SUV-nál

A CUPRA tovább növeli a kifinomultságot és a teljesítményt az igazi nagy teljesítményű SUV-nál

2019. november 12.
A CUPRA folytatja küldetését a teljesítmény, a kifinomultság és az egyediség tökéletes kifejezésének megteremtése érdekében, a CUPRA Ateca Limited Edition bevezetésével.
Részletek

A CUPRA tovább növeli a kifinomultságot és a teljesítményt az igazi nagy teljesítményű SUV-nál

A nagy teljesítményű SUV folytatja a márka elkötelezettségét a nagy teljesítményű járművek új korszakának kialakítása mellett, de a sportosság kortárs értelmezésével.

A CUPRA Ateca egyedülálló modell marad a szegmensében, tökéletesen igazodva az ügyfelek igényeihez, de a mindössze 1999 példányban gyártott CUPRA Ateca Limited Edition bevezetésével egy fokozattal még tovább lép a modell, most látványos külsőt, elegáns belső teret és elérhető teljesítményt kínál.

A CUPRA Ateca Limited Edition ötvözi fejlett turbófeltöltős, közvetlen befecskendezésű, négyhengeres, 2 literes TSI benzinmotor figyelemre méltó 300 lóerős teljesítményét és 400Nm nyomatékát egy hét sebességes DSG sebességváltóval, 4Drive rendszerrel, Akrapovic kipufogórendszerrel és progresszív kormányzással, hogy egy semmi máshoz nem hasonlítható járművé váljon.

A nagyobb bizalom és magabiztosság érdekében a CUPRA Ateca Limited Edition számos újdonságot tartalmaz, melyek még inkább kiemelik az autót a versenytársai közül. Külső megjelenését számos teljesítménynövelő kiegészítővel dobták fel, míg a belső teret óvatosan finomhangolták, hogy a kifinomultság új szintjét biztosíthassák.


A CUPRA tovább növeli a kifinomultságot és a teljesítményt az igazi nagy teljesítményű SUV-nál

„A CUPRA Ateca Limited Edition olyan jármű, amely meg fogja lepni az autó rajongóit, és megmutatja a márka lényegét nyújtó szenvedélyünket a kiváló termékek kifejlesztése és tervezése iránt. A Limited Edition modellel növeljük a hangerőt a vizuális stílus és a vezetési hang szempontjából ”- mondta Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója.
Kiemelkedő tervezési teljesítmény

A CUPRA Ateca Limited Edition izgalmas teljesítménye tökéletesen illeszkedik az érzelmes külső kialakításához, hangsúlyozva azt a szellemet és DNS-t, melyeknek minden CUPRA jelvényt magán hordó járműben meg kell lennie.

A réz CUPRA betűk egyszerűségétől kezdve az exkluzív külső részletekig, mint például a CUPRA által gondosan megválasztott anyagú, egyedi rézszállal ellátott szénszálas tető spoiler és tükörborítások, melyet csak a CUPRA Ateca Limited Edition tudhat magáénak, amely meghatározza a nagy teljesítményű SUV-ot és hangsúlyozza a CUPRA DNS-ét. A jármű színválasztékába tartozik a Graphene Grey - ami újdonság az opciós listán, és kizárólag a CUPRA Ateca Limited Edition számára elérhető – az Energy Blue és a Rodium Grey, amelyek emelik a CUPRA Ateca Limited Edition kifinomultságát.

A CUPRA tovább növeli a kifinomultságot és a teljesítményt az igazi nagy teljesítményű SUV-nál

Mindehhez adjuk hozzá az újonnan tervezett és exkluzív, szélesebb futóművel rendelkező 20 collos réz könnyűfém kerekeket, amelyek új, határozott megjelenést adnak az Ateca-nak, miközben jól láthatóan magukba fogadják a standard 18 collos Brembo fékeket is, a nagyteljesítményű SUV szándéka meghökkenteni a rajongókat.

Gyönyörű belső részletek

Egyik jármű sem kaphatja meg a CUPRA nevet a legmagasabb minőségű belső tér nélkül, és az Ateca Limited Edition a legmagasabb szintű kifinomultságot, vizuális vonzerőt, tapinthatóságot, kényelmet és modernitást nyújtja.

Az egyediség már akkor megkezdődik, mikor a vezető még be sem ült a jármű utasterébe, amikor a CUPRA szénszálas burkolatban elhelyezett kulcsait magához veszi. Az utastérbe való elhelyezkedés után az Ateca Limited Edition egyedisége folytatódik a Petrol Blue Alcantara kagylósított sportülésekkel - ez egy olyan szín, amely a hátsó ülésekig és az ajtópanelekig folytatódik, és olyan vizuális csábítást jelent, melyhez hasonlót a CUPRA Ateca még nem látott.

Az új szín kihangsúlyozására a levegőkiömlők és a központi konzolt körülvevő keretek fekete színt kaptak, miközben réz-szénszálas belső díszlécek keretezik a műszerfal és a klímaberendezés egységeit. Ehhez jön még a prémium minőségű CUPRA padlószőnyegek is, és egyértelművé válik, hogy minden részlet számít.

A CUPRA tovább növeli a kifinomultságot és a teljesítményt az igazi nagy teljesítményű SUV-nál

Erő és teljesítmény a fedélzeten

A CUPRA Ateca Limited Edition fenntartja a márka azon szándékát, hogy minden általa kifejlesztett járműben biztosítsa a tökéletes dinamikát, és ebben ez a nagy teljesítményű SUV sem különbözik a többi modelltől.

Csábító külső kialakítása mögött húzódik meg a piac egyik legfejlettebb 2,0 literes turbófeltöltő benzinmotorja. A 300 lóerős, 400Nm-es TSI egység olyan lendületet ad, hogy az Ateca mindössze 4,9 másodperc alatt éri el állóhelyzetből a 100km / h sebességet, de képes elérni a 247 km / h végsebességet is.

Összekapcsolva egy kifinomult 4Drive rendszerrel, hét sebességes, dupla-kuplungos DSG sebességváltóval és egy olyan kormányrendszerrel, amely tökéletes egyensúlyt kínál a direktség és a visszajelzés között, a vezető pedig olyan dinamikus bizonyossággal rendelkezik, melyhez hasonlót csak néhány hasonló kategóriás autó nyújt.

Ehhez adjuk hozzá a titán márkajelzéses Akrapovic kipufogórendszert, amely exkluzív és nagyon érzelem dús kipufogó hangot biztosít - miközben 7 kg összsúlyt is megtakarít - és a CUPRA Ateca Limited Edition úgy tervezték, hogy a kifinomult teljesítmény csúcsát kínálja.
A CUPRA Ateca Limited Edition egyedi ritkaságát garantálja, hogy mindössze 1,999 darab kerül piacra, és az utakon a legegyedibb járművek közé kerül.

A CUPRA Ateca Limited Edition bevezetése érdekében a cég elindította első online foglalási platformját, amely lehetőséget kínál arra, hogy az ügyfelek legfeljebb hat hétig fenntarthatják járműveiket, mielőtt az értékesítés megkezdődne. Ez az első projekt, amelyet a SEAT:CODE fejlesztett ki azzal a céllal, hogy újabb lépést tegyen a vállalat az e-kereskedelmi stratégiája felé.

A CUPRA tovább növeli a kifinomultságot és a teljesítményt az igazi nagy teljesítményű SUV-nál
Kulcsszavak: bemutató, Cupra, CUPRA Ateca, CUPRA Ateca Limited Edition, suv
 
Hyundai világpremier a 2013-as Detroit-i Autószalonon Hyundai világpremier a 2013-as Detroit-i Autószalonon A Tiguan nyerte el a 2017-es Német Formatervezési Díjat A Tiguan nyerte el a 2017-es Német Formatervezési Díjat Az Opel Meriva - Kis egyterű, nagyfokú biztonsággal Az Opel Meriva - Kis egyterű, nagyfokú biztonsággal 2016 márciusában érkezik az új MINI Cabrio 2016 márciusában érkezik az új MINI Cabrio A CUPRA tovább növeli a kifinomultságot és a teljesítményt az igazi nagy teljesítményű SUV-nál Párizsi Autószalon: Peugeot 308 GT - két dinamikus és sportos motor az erős karakterhez
 
A Webasto és a Ford közösen mutatja be a Mustang ’Lithium’-ot

A Webasto és a Ford közösen mutatja be a Mustang ’Lithium’-ot

2019. november 12.
A Ford és a Webasto együttműködésével készített Mustang Lithium projektjármű több mint 1300 Nm azonnali forgatónyomatéka és 900 lóerőnél is nagyobb teljesítménye az erő új dimenzióját testesíti meg; az autóban 800 voltos Webasto akkumulátor-rendszer és EVDrive technológia működik.
Részletek

A Webasto és a Ford közösen mutatja be a Mustang ’Lithium’-ot

A Ford és a Webasto ma mutatta be a Mustang Lithium modellt, egy ultranagy teljesítményű, akkumulátoros elektromos hajtású Mustang prototípust. Az autó több mint 1300 Nm azonnali forgatónyomatéka és 900 lóerőnél is nagyobb teljesítménye az erő új dimenzióját testesíti meg, és várhatóan felkelti majd az izomautó-vásárlók új generációjának figyelmét, akiket egyre inkább érdekel az a villámgyors teljesítmény-leadás, ami kizárólag az elektromos hajtásláncok sajátja.

A Mustang Lithium nem csupán egy magányos prototípus, ami azt mutatja be, hogyan működhetne az elektromos hajtás a világ legkelendőbb sportkocsijában, hanem egyben tesztautó is, amellyel a Webasto és a Ford próbára tehetik azt az akkumulátor- és hőkezelési technológiát, amit az egyre népesebb e-mobilitási szegmens számára fejlesztenek.

„Nem titok, hogy a Ford elektromos hajtásláncokkal szereli fel legnépszerűbb típusait,” mondta el Hau Thai-Tang, a Ford termékfejlesztési vezetője. „Ez az egyedi Mustang-változat remek lehetőséget kínál márkánk és a Webasto számára, hogy megmutassuk vásárlóinknak, milyen teljesítményre képes az új elektromos hajtás egy olyan autóban, amit már jól ismernek és szeretnek.”


A felvillanyozó vadállat, a Mustang Lithium formás teste egyedi gyártású karbonszálas elemekből készült; a 25 mm-rel leültetett autó 20 colos kovácsol keréktárcsákon gördül. A gépháztetőt felhajtva szokatlan látvány fogadja az embert: egy Phi-Power elektromotor és két inverter, amelyeket egy EVDrive technológiával kiegészített 800 voltos Webasto akkumulátor-rendszer lát el árammal. A rendszer akár egy megawattnyi energiát is képes előállítani.

A Webasto és a Ford közösen mutatja be a Mustang ’Lithium’-ot

A 800 volt éppen a duplája a legtöbb közúti elektromos autó által használt feszültségnek. Ennek köszönhetően a rendszer könnyebb, erősebb és kevesebb hőt termel, ugyanakkor nagyobb erőt ad le, mint a manapság használatos akkumulátoros elektromos hajtásláncok.

Izgalmas ötlet, hogy a Mustang Lithium modellbe manuális sebességváltó került, méghozzá a Getrag MT82 hatfokozatú egység gyorsulási versenyekről ismert Calimer-változata, ami magabiztosan elviseli a mintegy 1300 Nm forgatónyomaték jelentette terhelést. A hajtóerőt a Ford Performance féltengelyek és a Super 8.8 Torsen® differenciálmű viszik át az útra a kis tömegű Forgeline keréktárcsákon keresztül, amelyeken Michelin® Pilot® Sport 4S gumiabroncsok feszülnek.

A mérnökök számos izgalmas megoldással fokozták még az autó teljesítményét: ilyen például a Ford Performance versenypálya-csomagja és rugótorony-merevítése, a Shelby GT350R-ből származó hatdugattyús Brembo első fékrendszer, a Sankuer Composite Technologies oldalsó splitterei és hátsó diffúzora, valamint a Webasto átlátszó polikarbonát ablakokkal kiegészített motorháztetője, TurboDX akkutöltője és TurboCord töltőkábele.

A Mustang Lithium egyedi üzemmódokat is kínál (Valet, Sport, Track és Beast), amelyek meghatározott mennyiségű forgatónyomatékot biztosítanak a különféle forgalmi helyzetekhez. Az egyes üzemmódok pillanatok alatt aktiválhatók az autó műszerfalába épített 10,4 colos érintőképernyőn.

A Webasto és a Ford közösen mutatja be a Mustang ’Lithium’-ot

„A Ford nagy erőkkel dolgozik a járművek elektromosításán, ami jó alkalmat jelent számunkra, hogy bemutassuk, milyen lenyűgöző elektromos teljesítmény kínálnak majd a jövőben az általunk fejlesztett járműipari technológiák,” vélekedett Mark Denny, a Webasto Customized Solutions North America elnök-vezérigazgatója.

Az elektromos hajtás főszerepet kap a Ford jövőbeli terveiben

Több mint 20 éve már, hogy a Ford széles tömegek számára biztosítja az elektromos és a hibrid elektromos hajtás előnyeit; a vállalat eddig több mint 800.000 ilyen járművet gyártott világszerte.

2022-ig a Ford több mint 11,5 milliárd dollárt fektet az elektromos hajtások fejlesztésébe. Ennek jegyében 2020-ban jelenik meg egy vadonatúj, Mustang-ihletésű, tisztán elektromos hajtású SUV, mintegy 500 km-es hatótávolsággal, néhány éven belül pedig kapható lesz a tisztán elektromos hajtású F-150 pickup is.

A vadonatúj, 2020-as Ford Explorer és Escape hibrid SUV-modellekben már a vállalat negyedik generációs lítium-ion akkumulátor-technológiája működik majd, ami megegyezik a Mustang Lithium energiatároló rendszerével. Jövőre az F-150 Hybrid is megjelenik. Ezeknek az elektromos hajtásláncoknak nemcsak az a nagy előnyük, hogy azonnali nyomatékleadást kínálnak, hanem a nyomatékvezérlés és az uralhatóság terén is magasabb szintet jelentenek – ráadásul nulla károsanyag-kibocsátással működnek.
Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, ford, Mustang, Webasto
 
A Total bevezeti Magyarországon díjnyertes kenőanyag termékcsaládját az elektromos és hibrid járművek számára A Total bevezeti Magyarországon díjnyertes kenőanyag termékcsaládját az elektromos és hibrid járművek számára Az autókban használható okostelefonos alkalmazások szabványosításán dolgozik a Toyota és a Ford Az autókban használható okostelefonos alkalmazások szabványosításán dolgozik a Toyota és a Ford A Webasto és a Ford közösen mutatja be a Mustang ’Lithium’-ot Sorozatgyártásba kerül a lézerfény a BMW-nél A Tesla bemutatja a jövő háztartási akkumulátorát A Tesla bemutatja a jövő háztartási akkumulátorát Januártól éjszakai árammal is tölthetők az elektromos autók Januártól éjszakai árammal is tölthetők az elektromos autók
 
Valószínűleg az NX lesz a Lexus első plug-in hibrid modellje

Valószínűleg az NX lesz a Lexus első plug-in hibrid modellje

2019. november 12.
Szinte biztos, hogy november végén bejelenti első hálózatról tölthető hibrid modelljének érkezését a Lexus. A pontos részletek nem ismertek, de minden jel arra utal, hogy az NX szabadidőjármű vezeti be a villamosítás új korszakát a japán márkánál. Mindeközben hivatalosan is megerősítették, hogy november 22-én a Kantoni Autószalonon leleplezi első tisztán elektromos típusát a Lexus.
Részletek

Valószínűleg az NX lesz a Lexus első plug-in hibrid modellje

Az idén harminc éves prémium autógyártó stílusosan zárja a jubileumi ünnepségeket: az év egyik utolsó jelentős nemzetközi autószalonján árulhatja el, melyik modellel kezdi meg a hálózatról tölthető hibrid hajtásláncok bevezetését.

Az idén tizenhetedik alkalommal megrendezett Kantoni Autószalon másfél évtized alatt csaknem akkorára nőtt, mint a több mint 110 éves múltra visszatekintő, vele egy időben zajló Los Angeles-i Autószalon. Mindkettő ideális helyszín egy csekély károsanyag-kibocsátású prémium modell bemutatására. Kalifornia hagyományosan az e-mobilitás legfőbb zászlóhordozójának számít a belső égésű motorok utolsó nagy bástyáján, az Egyesült Államokon belül. Ami pedig Kínát illeti, a pekingi vezetés azon igyekezete, hogy gyors tempóban csökkentse a több millió lakosú nagyvárosok elviselhetetlen mértékű légszennyezését, a világ első számú villanyautó-piacává tette a hatalmas országot.

Akármelyik kiállítást választja is tehát a Lexus első plug-in hibrid típusának beharangozására, jó döntést hoz. Valamivel nagyobb a valószínűsége a kínai helyszínnek, hiszen Los Angelesben láthatjuk meg először a Toyota RAV4 hálózatról tölthető hibrid változatát, így szerencsésebb ha a két, maga nemében egyformán úttörő jelentőségű modellnek nem kellene egymással megosztoznia a rivaldafényen. Más kérdés, hogy a Lexusnál egyelőre nem számíthatunk kézzel fogható prototípusra.

Valószínűleg az NX lesz a Lexus első plug-in hibrid modellje

A prémium márka ugyanis a várakozások szerint a középkategóriás Lexus NX szabadidőjárművet szereli fel elsőként hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal – de nem a jelenlegi, hanem a következő szériát. Noha a két modell nem tekinthető egymás közvetlen testvérének, a 2014-ben bevezetett Lexus NX építésénél felhasználták az előző generációs Toyota RAV4 egyes komponenseit. A Lexus 2022-től gyártásba kerülő, következő szériája azonban ugyanarra a TNGA-K padlólemezre épül majd, mint az idei évtől forgalmazott, új generációs Toyota RAV4. Olyannyira közösek az alapok, hogy a következő NX széria ugyanabban a kanadai üzemben készül majd, ahol jelenleg az idei évtől forgalmazott, új generációs Toyota RAV4 öntöltő hibrid kivitelét gyártják.

Mivel egyelőre a hálózatról tölthető Toyota RAV4 pontos paraméterei sem ismertek, korai volna találgatásokba bocsátkozni a Lexus NX Plug-in hibrid modelljével kapcsolatban. A piacon színre lépő, új generációs versenytársak jellemzően a korábban elfogadott 40-50 kilométernél akár másfélszer nagyobb távolságot tudnak megtenni tisztán elektromos hajtással. Biztosra vehető, hogy a Toyota / Lexus páros sem adja majd ennél alább, amint pedig szériaéretté válik a cégcsoport rendkívül nagy energiasűrűséget lehetővé tevő szilárdtest akkumulátora, ennél nagyságrendekkel jobb paramétereket mutathatnak fel az innovatív energiatároló technológiát alkalmazó modellek.


Valószínűleg az NX lesz a Lexus első plug-in hibrid modellje

A Lexus NX lehet tehát a márka első plug-in hibrid modellje de nem az első hálózatról tölthető tisztán elektromos modellje: ez a kitüntető cím minden bizonnyal az UX szubkompakt crossoverre vár, amely a Toyota C-HR testvérmodelljeként kaphatja meg annak 2020-től forgalomba kerülő elektromos hajtásláncát.

Hogy valóban az UX lesz-e a Lexus első villanyautója, az mindössze 11 nap múlva november 22-én kiderül: a márka ugyanis hivatalosan is bejelentette, hogy a Kantoni Autószalonon leplezi le első kereskedelmi forgalomba kerülő elektromos típusát.

Kulcsszavak: lexus, Lexus NX, plug-in hibrid, suv
 
SsangYong LIV-2: A koreai gyártó új zászlóshajója SsangYong LIV-2: A koreai gyártó új zászlóshajója A legenda, amely büntetésből született A legenda, amely büntetésből született Bemutatkozott a vadonatúj Hyundai Kona Bemutatkozott a vadonatúj Hyundai Kona Videós leleplezés - Hogyan is kapta a nevét a ŠKODA KAROQ Videós leleplezés - Hogyan is kapta a nevét a ŠKODA KAROQ Valószínűleg az NX lesz a Lexus első plug-in hibrid modellje Stílusos, kényelmes és csendes terepjáró
 
Az Aston Martin DBX belső tere először látható

Az Aston Martin DBX belső tere először látható

2019. november 12.
A vállalat első SUV modelljének globális leleplezése közelít: 2019. november 20-án, szerdán mutatkozik be az Aston Martin DBX Pekingben.
Részletek

•	Az Aston Martin DBX belső tere először látható

A premierhez közelítve a brit luxusmárka a mai napon megmutatta az első képet a modell aprólékosan megmunkált belső teréről. Továbbá hivatalosan is megerősítette az újdonság árát, amely az Egyesült Királyságban 158.000 fonttól, Németországban pedig 193.500 eurótól lesz elérhető.

Az ügyfelek körében végzett átfogó felmérések eredménye és az Aston Martin kézműves szakértelme együtt egy olyan belső teret alkot, amelyben a tulajdonos rögtön otthon érzi magát, ahogy helyet foglal a DBX tágas utasterében. Piacvezető anyagok átgondolt ergonómiával és olyan széles körű kialakítással, amely tökéletes a legkülönfélébb testalkatú férfiak és hölgyek számára.

Az egyedi platform használata lehetővé tette az Aston Martin tervezőcsoportja számára – amelyet Marek Reichman, a márka alelnöke vezet –, hogy a belső teret teljes mértékben a DBX ügyfeleinek igényei szerint alakítsák ki. A hosszú tengelytáv kiemelkedő helykínálatot biztosít, miközben alacsonyan futó, dinamikus tetővonalat tesz lehetővé.

A fejlesztők önmagában több mint hat hónapnyi munkát fektettek abba, hogy a tökéletes vezetési pozíciót megalkossák, lehetővé téve a vezetőülés és a kormányoszlop olyan széles körű beállítási lehetőségét, amivel a legkülönbözőbb testalkatú pilóták is tökéletes rálátást nyernek az összes vezérlőre és képernyőre, valamint a külső környezetre. Az üléshelyzet jó rálátást biztosít a motorháztetőre, ami fokozott magabiztosságot szavatol szűkebb helyeken történő manőverezés során is.


•	Az Aston Martin DBX belső tere először látható

Egy SUV modell esetén a kimagasló átláthatóság fontos tényező a vezetési élmény és a kormány mögötti magabiztosság szempontjából, a DBX pedig tökéletesen megfelel az igényeknek, miközben pilótájával azt érezteti, hogy az autóban ül, még jobb biztonságérzetet és az Aston Martin hagyományosan sportos hangulatát közvetítve. A DBX belső tere azonnal nyugodt magabiztossággal ruházza fel a vezetőt, mégis olyan menetdinamika megtapasztalását teszi lehetővé, amely a legszigorúbb pilótákat is elismerésre készteti.

Miközben a DBX belső filozófiájának központi szereplője a vezető, a modell minden egyes részletét úgy alakították ki a fejlesztők, hogy az a lehető legsokoldalúbb teljesítményt nyújtsa, legyen szó sport célú vagy családos felhasználásról.

A műszerfal a DBX tágasságát és luxusban bővelkedő hangulatát erősíti. Minden egyes gomb és mutató elhelyezését átfogó tesztelés előzte meg, beleértve a márka női felügyelő bizottságát és számos ügyfélkutatást végző intézet eredményét, melynek köszönhetően a belső tér rögtön az ismerősség kellemes érzésével tölti meg felhasználóját. A műszerfalba bármiféle átmenet nélkül olvadnak bele az új digitális kijelzők, méghozzá úgy, hogy tekintélyes méretük ellenére sem zavarják a belső formaterv elegáns és kifinomult hangulatát.

Az SUV modelleknél kötelező nagyméretű tárolóhelyek harmonikus kialakítása sem egyszerű feladat, ám az Aston Martin tervezői a DBX esetében olyan megoldást találtak, amely egyben a beltér ékévé is válik. A hídhoz hasonlóan ívelt középkonzol elegáns, lebegő érzetet keltő esztétikával és kimagasló használati értékkel rendelkezik: akár kisebb táskák vagy nagy 1,5 literes palackok is elférnek benne. Így mindig kéznél lehetnek a fontos dolgok, miközben nem az anyósülésen vagy a padlón hánykolódnak.

•	Az Aston Martin DBX belső tere először látható

A hátsó üléssornak is kiemelt figyelmet szenteltek a tervezők. A cél az volt, hogy az itt helyet foglaló utasok is megkapják ugyanazt az otthonos érzést, mint az elöl ülők, de anélkül, hogy a hátsó utasok az elsők feje fölé kerülnének, ami gyakran az úgynevezett stadion üléselrendezés eredménye. A tervezők a legkisebbek szempontjait is figyelembe vették, és újdonságként az Aston Martin a kialakítási folyamat során gyermekek csoportját is meghívta, hogy megfelelő visszajelzéseket kapjanak – a tökéletesség jegyében.

A kiterjedt kutatás és fejlesztés eredménye kategóriavezető első és hátsó lábtér, a szellősség érzetét pedig az utastér teljes hosszán át húzódó panoráma üvegtető és a nagyméretű oldalablakok is fokozzák. A sportautóknál tökéletesített gyártási technológiák és műszaki megoldások számos előnyt jelentettek a DBX létrehozása során. A hatékony térkihasználás nagyobb térd- és lábteret biztosít a hátsó utasok számára, mint ami a konkurens SUV modellekben tapasztalható. Bárhol foglal helyet a DBX-ben, mindenhol a tágasság és a könnyedség érzése fogadja, tökéletes kilátással a felfedezésre váró környezetre.

Az Aston Martin DBX premierje november 20-án, szerdán lesz, amelyet követően a típus azonnal rendelhetővé válik.

Kulcsszavak: aston martin, DBX, kína, premier, suv
 
A teljes egészében átdolgozott Skoda Yeti a Franfurti Autószalonon debütál A teljes egészében átdolgozott Skoda Yeti a Franfurti Autószalonon debütál A 2014-es új Jeep Grand Cherokee Európai premierje a Genfi Autószalonon A 2014-es új Jeep Grand Cherokee Európai premierje a Genfi Autószalonon Az új Seat Ateca - Tökéletes autó a városi élet mindennapjaihoz Az új Seat Ateca - Tökéletes autó a városi élet mindennapjaihoz Az új Tiguan nyerte a „Design Trophy 2016” elismerést Az új Tiguan nyerte a „Design Trophy 2016” elismerést Kia meglepetés a Genfi Autószalonon Kia meglepetés a Genfi Autószalonon
 
Az Audi felvillanyozza Münchent: új, ingyenes töltési, parkolási és személyszállítási szolgáltatás a repülőtéren

Az Audi felvillanyozza Münchent: új, ingyenes töltési, parkolási és személyszállítási szolgáltatás a repülőtéren

2019. november 11.
Az Audi „Charge & Fly” elnevezéssel egy ingyenes kezdeményezést indít a müncheni repülőtéren, amely minden tisztán elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid autó tulajdonosa számára elérhető.
Részletek

Az Audi felvillanyozza Münchent: új, ingyenes töltési, parkolási és személyszállítási szolgáltatás a repülőtéren

Problémamentes parkolás, ingyenes töltés és indulás a repülőhöz – egészen pontosan ez a koncepció áll az Audi új kezdeményezése mögött, amely a müncheni repülőtéren népszerűsíti a fenntartható mobilitás szépségét. December 20-ig bármely gyártó tisztán elektromos vagy hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellje és tulajdonosa előtt nyitva áll a lehetőség, hogy ingyen parkoljon a müncheni repülőtéren, és zöld energiával tölthesse fel autóját. A felhasználóknak mindössze le kell foglalniuk a megfelelő időpontot a www.charge-fly.audi oldalon. A leadás helyszíne az e-tron meteoritnál található, amely idén tavasszal teljesen felvillanyozta a reptér központi terét. Akkor a négykarikás márka első, tisztán elektromos modelljének bemutatkozásához biztosította a helyszínt, most pedig – a fenntartható újrahasznosítást jól példázva – elektromos töltőállomásként szolgál majd.

Az utasokat ezt követően Audi e-tron ingajáratok szállítják a megfelelő terminálhoz. Visszaérkezésük alkalmával az ügyfelek részt vehetnek egy exkluzív tesztvezetésen, amelyen az Audi szakértője kíséri őket. Vagy ezt követően bármikor ellátogathatnak egy kereskedésbe és a számukra kényelmes időpontban tehetik próbára az Audi modelljét.

Az Audi felvillanyozza Münchent: új, ingyenes töltési, parkolási és személyszállítási szolgáltatás a repülőtéren

Ezzel az Audi fenntartható módon hasznosítja a meglévő infrastruktúrát. A repülőtéren található új Audi Brand Experience Center homlokzatában elhelyezett napelemes rendszer által előállított energiát pedig a meteorit építmény hasznosítja. Az AUDI AG műszaki fejlesztésért felelős részlege által felajánlott két, „második élet” akkumulátor tárolja a fotovoltaikus elemekkel szerelt homlokzat termelte többletenergiát, tökéletesen alkalmassá téve az elektromos járművek akkumulátorainak töltésére a meteorit területén.

A „Charge & Fly” kampány és az e-tron meteorit, mint nyilvános töltőállomás egy-egy újabb építőelem abban az átfogó ökoszisztémában, amelyet az Audi a müncheni repülőtéren működtet. Az idei évben a világ egyik legnagyobb töltőparkját helyezte üzembe 70 darab 22 kW-os váltóáramú (AC) töltőponttal illetve hat darab 150 kW-os egyenáramú (DC) töltőpontottal.


Kulcsszavak: audi, elektromos autó, elektromos töltőállomás, München
 
A Duna Autó élen jár az elektromos autók értékesítésében A Duna Autó élen jár az elektromos autók értékesítésében Erre kevesen gondolnak, akik elektromos autóra vágynak Erre kevesen gondolnak, akik elektromos autóra vágynak A Volkswagen-csoport elektromos járművei számára kezdte meg komponensek gyártását a ŠKODA AUTO A Volkswagen-csoport elektromos járművei számára kezdte meg komponensek gyártását a ŠKODA AUTO A vadonatúj Hyundai IONIQ modellcsalád felvillanyozza a Genfi Autószalont A vadonatúj Hyundai IONIQ modellcsalád felvillanyozza a Genfi Autószalont Már a Marson túl száguld Elon Musk sportkocsija Már a Marson túl száguld Elon Musk sportkocsija
 
Versenyre tervezve: a BMW M2 CS Racing

Versenyre tervezve: a BMW M2 CS Racing

2019. november 11.
A sikertörténet folytatódik: a BMW Motorsport az új BMW M2 CS műszaki alapjaira épített BMW M2 CS Racing premierjével nyitja meg privát színekben versenyző ügyfeleinek kínált, sorozatgyártás-közeli versenyautói újabb fejezetét.
Részletek

Versenyre tervezve: a BMW M2 CS Racing

„A BMW M2 CS Racing versenyautóval azon nagysikerű hagyományunkat folytatjuk, amelynek égisze alatt megfizethető belépőt kínálunk ambiciózus pilótáinknak és csapatainknak a motorsport világába – egy olyan modell képében, amelynek menetteljesítménye minden eddiginél magával ragadóbb, lemezei alatt a BMW Motorsport leginnovatívabb műszaki megoldásai dolgoznak és minden tekintetben megfelel a vérbeli versenyautókkal szemben támasztott követelményeknek” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója a vadonatúj versenyautóról.

„A modell fejlesztési fázisában a BMW Motorsport tervezőmérnökei szorosan együttműködtek a BMW M GmbH műhelyében dolgozó kollégákkal, hogy a BMW M4 GT4 versenyautóval megszerzett szakmai tapasztalatokra és az új BMW M2 CS kiváló műszaki alapjaira építve a belépő szintű versenyautók kategóriájának minden korábbinál magasabb mércéjét állíthassák fel. Biztos vagyok benne, hogy a BMW M2 CS Racing versenyautóval tovább folytatódik a BMW M divízió privát színekben versenyző ügyfeleinek sikertörténete” – tette hozzá.

„Az új BMW M2 CS és a BMW M2 CS Racing versenyautó párhuzamos fejlesztése a BMW Motorsport és a BMW M GmbH technológiai közelségét hirdeti. Modellpalettánkon a vérbeli versenyautókból átemelt műszaki megoldásokra épített, nagyteljesítményű közúti sportautók sorakoznak, amelyek kiváló alapot kínálnak privát színekben versenyző ügyfeleink versenyautóihoz. A BMW M2 CS Racing versenyautót több teljesítményszinttel tesszük elérhetővé, és hasonló ösvényen haladunk majd a BMW M divízió jövőben érkező különkiadásaival is” – fogalmazott Markus Flasch, a BMW M GmbH elnöke.


Versenyre tervezve: a BMW M2 CS Racing

BMW M2 CS Racing a BMW M4 GT4 vezérlőelektronikájával

A BMW M2 CS Racing Németországban 95 000 euró indulóártól válik elérhetővé, minden olyan előfeltétellel felvértezve, amelyek sikerre ítélt belépő szintű versenyautóvá emelik. A privát színekben versenyző ügyfeleknek épített versenyautó meghajtásáról egy BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik, amelynek 3,0 liter hengerűrtartalmából a teljesítményszint beállításával, a versenyosztály szabályai szerint 205 kW / 280 lóerő és 268 kW / 365 lóerő közötti maximális teljesítményt nyerhetnek ki a pilóták. A motor csúcs forgatónyomatéka 550 Nm, amelyet egy hétfokozatú, motorsport-szoftverrel optimalizált duplakuplungos automataváltó továbbít a kerekek felé.

A BMW M2 CS Racing másik kimagasló innovációja a motor vezérlőelektronikája, amely a BMW M4 GT4 versenyautóhoz hasonlóan, több lépcsőben képes beállítani az erőforrás maximális teljesítményét.

A fedélzeten ráadásul számos vezetést támogató rendszer, így többek között a blokkolásgátló (ABS – Anti-lock Braking System) és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) motorsport-specifikus változata dolgozik, amelyeknek köszönhetően az autót még a kezdő pilóták is biztonságosan vezethetik. A modell alapfelszereltségének az önálló hűtésű, mechanikus differenciálmű és a típus-specifikus kardántengely is része, a tető pedig a sorozatgyártásban kínált modellváltozathoz hasonlóan szénszálból készül.


Versenyre tervezve: a BMW M2 CS Racing

Clubsport-kivitel megnövelt maximális teljesítménnyel

A bajor prémiumgyártó 2020 közepén szállítja ügyfeleinek az első BMW M2 CS Racing versenyautókat. A versenyre tervezett gépek fő színpada – ahogyan az elődmodellek, a BMW M235i Racing és a BMW M240i Racing esetében is volt – ezúttal is a hosszú távú megmérettetéseket kínáló, nürburgringi VLN Endurance Championship és a TC America lesz, az újdonság azonban a világ számos versenysorozatának szabályrendszerével összehangolható.

A BMW Motorsport tervezőmérnökei már dolgoznak egy teljesítményfokozó csomagon, amely 450 lóerőre növeli a BMW M2 CS Racing versenyautó maximális teljesítményét. A konkrétumokat és az első példányok szállításának tervezett dátumát egy későbbi időpontban jelenti be a BMW.

„A BMW M2 CS Racing széles tartományban állítható teljesítményszintjeinek köszönhetően, valamint annak, hogy a modell most először a BMW Motorsporttal együttműködő BMW M kereskedésekben is megrendelhető, illetve átvehető, minden korábbinál szélesebb célcsoportot szólítunk meg. Nagy örömömre szolgál a BMW M2 CS Racing bemutatkozása, amellyel még tovább bővíthetjük ügyfélkörünket. Privát színekben versenyző ügyfeleink tábora soha nem volt még annyira változatos, mint amennyire a következő szezonban ígérkezik” – nyilatkozta Jens Marquardt.

Az új BMW M2 CS 450 lóerő maximális teljesítménnyel

A napokban bemutatott BMW M2 CS a motorháztető alatt dolgozó duplaturbós, soros hathengeres benzinmotornak köszönhetően – amelyhez a BMW M4 Competition szolgáltatta a műszaki alapot – 331 kW / 450 lóerő maximális teljesítményre képes. A kimagasló teljesítmény egy hatfokozatú manuális váltón vagy egy hétfokozatú M duplakuplungos automataváltón, a BMW M4 sportmodellek számára korábban kifejlesztett adaptív M futóművön és motorsport-specifikus gumiabroncsokon keresztül jut az úttestre. A megfelelő mértékű lassulást a vörös féknyergekkel dolgozó, alapfelszereltségként kínált BMW M sport fékrendszer vagy az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW M karbon-kerámia fékrendszer garantálja.

Az utastérben a BMW M4 CS könnyűszerkezetes, Merino bőr / Alcantara kettős borítással bevont BMW M kagylóülései gondoskodnak a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek stabil oldaltartásáról, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, exkluzív Alcantara borítással és vörös 12-órás jelzéssel ellátott BMW M sportkormány pedig a zárt versenypályák hamisítatlan hangulatát csempészi az utastérbe.

Megbízhatósági tesztek a Nürburgringen

A BMW M2 CS Racing bemutatkozását hosszas tesztidőszak előzte meg. A versenyautó a franciaországi Miramas és a portugáliai Portimão versenypályáit megjárva első ízben a Nürburgringen megrendezett VLN Endurance Championship ötödik futamán tűnt fel a nagyközönség előtt. A világ legkeményebb versenypályájára a BMW Motorsport Junior program felfedezettje, a holland Beitske Visser és a BMW M GmbH tesztpilótája, a német Jörg Weidinger vitte fel a versenyautót, hogy éles versenyszituációkban megszerzett, értékes visszajelzésekkel segítsék a tervezőmérnökök sorozatgyártást megelőző finomhangolási munkáit. A modell ezt követően a VLN hetedik és kilencedik futamán is feltűnt a Zöld Pokolban.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, M2 CS Racing
 
A Peugeot a Nemzetközi Frankfurti Autószalonon A Peugeot a Nemzetközi Frankfurti Autószalonon A Hyundai ix35 üzemanyag-cellás jármű a Genfi Autószalonon A Hyundai ix35 üzemanyag-cellás jármű a Genfi Autószalonon Az új Porsche Cayenne már konnektoros hibridként is elérhető Az új Porsche Cayenne már konnektoros hibridként is elérhető Jelentősen továbbfejlesztett technikával és dizájnnal érkezik a Škoda márka ikonja Jelentősen továbbfejlesztett technikával és dizájnnal érkezik a Škoda márka ikonja Számos modellsorozatát frissíti 2019 nyarán a BMW Számos modellsorozatát frissíti 2019 nyarán a BMW
 
Új elektromos családtag: az ID. SPACE VIZZION a Los Angeles-i Autószalonon mutatkozik be

Új elektromos családtag: az ID. SPACE VIZZION a Los Angeles-i Autószalonon mutatkozik be

2019. november 11.
A Volkswagen 2019. november 19-én a Los Angeles-i Autószalon előestéjén tartja az ID. SPACE VIZZION modell világpremierjét, amely egy nulla károsanyag-kibocsátású jármű, és egy új korszak új gondolkodásmódját hozza el az új mobilitás számára.
Részletek

Új elektromos családtag: az ID. SPACE VIZZION a Los Angeles-i Autószalonon mutatkozik be

Az ID. SPACE VIZZION a holnap autója, amely ötvözi egy Gran Turismo aerodinamikai tulajdonságait, és egy SUV tágasságát. Stílusos módon az ID. SPACE VIZZION követi az ID család tervezési DNS-ét, mégis teljesen önálló és progresszív karaktert mutat.

"Eddig az ID. családdal megmutattuk az ismert járműkategóriákban az elektromos járművek lehetőségeit. Az ID. SPACE VIZZION viszont egy új, teljesen elektromos kategóriát hoz létre ”

- mondta Klaus Bischoff, a Volkswagen Design vezetője.

Az ID. SPACE VIZZION a Volkswagen moduláris elektromos hajtásrendszer-platformján (MEB) alapul. Az MEB teljes mértékben kihasználja az e-mobilitás technikai lehetőségeit és garantálja a hosszú hatótávolságot, a dinamikus vezetési teljesítményt és a digitális hálózat teljesen új szintjét.


Új elektromos családtag: az ID. SPACE VIZZION a Los Angeles-i Autószalonon mutatkozik be

A formatervezés szempontjából az orr-rész és a tető-részek különleges pontossággal készülnek, aerodinamikailag az optimális kialakítást a légáram nyílásai biztosítják. A hajtási rendszer hatékonyságának és a lenyűgöző aerodinamikának köszönhetően az ID. SPACE VIZZION hatótávolsága akár 590 kilométer (WLTP) vagy 300 mérföld (EPA) is lehet.

A tanulmány a teljesen digitalizált pilótafülkével az intuitív használhatóság egészen új paradigmáját határozza meg. A felhasznált anyagok a fenntarthatósági szempontok szerint kiválasztott alapanyagokból készülnek, mint például az új AppleSkin™, ami egy almalé termelésből származó mellékterméket tartalmazó műbőr.

Az ID. SPACE VIZZION egy jövőbeli tanulmány, de nem álom. A sorozatgyártású változat 2021. végén jelenik meg, és Észak-Amerikában, Európában és Kínában különféle változatokban lesz kapható.

Új elektromos családtag: az ID. SPACE VIZZION a Los Angeles-i Autószalonon mutatkozik be

Kulcsszavak: autószalon, ID. SPACE VIZZION, los angeles, világpremier, volkswagen
 
Frankfurtban Lohscheller vezérigazgató bejelentette az Opel első konnektoros hibridjét Frankfurtban Lohscheller vezérigazgató bejelentette az Opel első konnektoros hibridjét A Skoda Genfben tartja a KAMIQ világpremierjét A Skoda Genfben tartja a KAMIQ világpremierjét Kia Cadenza a Detroiti Autószalonon Kia Cadenza a Detroiti Autószalonon Az Infiniti a Frankfurti Autószalonon mutatatta be a prémium kompakt kategóriába tartozó új koncepcióautóját, a Q30 Concept-et. Az Infiniti a Frankfurti Autószalonon mutatatta be a prémium kompakt kategóriába tartozó új koncepcióautóját, a Q30 Concept-et. A Volkswagen megkezdi az első Golf visszahívást A Volkswagen megkezdi az első Golf visszahívást
 

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 91 - 100