Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 91 - 100
A ŠKODA AUTO legyártotta hétmilliomodik OCTAVIA modelljét

A ŠKODA AUTO legyártotta hétmilliomodik OCTAVIA modelljét

2020. február 24.
A modellsorozat története egészen 1959-ig nyúlik vissza. Az OCTAVIA kilencvenes évekbeli sikere alapozta meg a ŠKODA későbbi felemelkedését. Az OCTAVIA negyedik generációja még tágasabb, biztonságosabb, fejlettebb hálózati kapcsolatokat kínál és érzelemgazdagabb.
Részletek

A ŠKODA AUTO legyártotta hétmilliomodik OCTAVIA modelljét

A ŠKODA Mladá Boleslav-i főüzemében február 20-án legördült a szerelőszalagról a hétmilliomodik ŠKODA OCTAVIA. A modellsorozat kezdetei egészen 1959-ig nyúlnak vissza, a kilencvenes évek közepén pedig a modern OCTAVIA első generációja jelenhetett meg a márka első, immár teljes egészében a Volkswagen Csoport tagjaként kifejlesztett modelljeként. Azóta az OCTAVIA sikere szolgált a cseh autógyártó további dinamikus fejlődésének alapjául. 2019 folyamán a ŠKODA összesen 363 700 darabot szállított ki ügyfeleinek „bestselleréből”, novemberben pedig már a negyedik nemzedék ünnepelte prágai világpremierjét.

Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja hangsúlyozta: „Az OCTAVIA a márka szíve, s a kilencvenes évek közepe óta elért sikereivel jelentős mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a ŠKODA regionális piacvezetőből nemzetközileg is sikeres autógyártóvá válhatott, aki időközben már volumengyártóként alapozhatta meg pozícióját. A jelen termelési jubileum így egészen különleges esemény számunkra, egyben a termelés és a logisztika munkatársai kiváló teljesítményének meggyőző bizonyítéka”.

Az „Ős-OCTAVIA” már 1959-től nagyvonalú térkínálattal és korszerű technikával bizonyult meggyőzőnek, s ez volt a nyolcadik független kerékfelfüggesztéssel készülő ŠKODA, egyben a cseh gyártó ugyancsak nyolcadik modellje a második világháború után. Az OCTAVIA nevének forrása ezért a latin „Octo”, vagyis a „nyolc” számnév. Tizenkét éves gyártása – 1964-ig lépcsőshátú, 1971-ig kombiváltozatban – alatt a ŠKODA összesen mintegy 400 ezer darabot készített e népszerű modellsorozata tagjaiból.

A ŠKODA AUTO legyártotta hétmilliomodik OCTAVIA modelljét

Színpadon a „bestseller”

A párizsi Mondial de l´Automobile alkalmával, 1996 őszén mutatta be a ŠKODA a modern OCTAVIA első generációját, amely évtizedek óta az első ŠKODA-modellként jelenhetett meg az alsó-középkategóriában. Emellett ez volt a cseh gyártó első modellje, amelyet teljes egészében már a Volkswagen Csoport tagjaként fejlesztettek ki. A lépcsőshátú limuzin formavilága és térkínálata egyaránt találkozott a vásárlóközönség ízlésével, s a következő évben már mintegy 61 ezer példányban gördült ki a gyárcsarnokokból. 1998-ban a ŠKODA – közel megduplázva a termelést – már több mint 117 500 darabot gyártott belőle, 2010-ig pedig összesen 1 440 000 első generációs OCTAVIA készült, a végén már utódjával párhuzamosan.

Az OCTAVIA második generációjával vette kezdetét a ŠKODA világméretű termelése

Ezt az utódot pedig 2004 márciusában a Genfi Autószalonon mutatta be a ŠKODA a nagyközönségnek, s az OCTAVIA II töretlenül folytatta elődje sikertörténetét, időtlen eleganciájú formavilággal és még tágasabb térkínálattal keltve mély benyomást. Emellett nagyobb csomagtér és a legkorszerűbb technika jellemezte, s az első ízben kapható közvetlen befecskendezésű benzinmotorokon túl új, hatfokozatú manuális és automata sebességváltók is megjelentek a választékban, köztük a kettős tengelykapcsolós váltóművel (DSG). A még színvonalasabb menetkényelemről új többkaros hátsó felfüggesztések, míg a biztonságról fékasszisztenssel (Brake Assist) kiegészített, s Európában az alapfelszereltséghez tartozó blokkolásgátló berendezés (ABS), valamint négy légzsák és új aktív fejtámlák gondoskodtak. A ŠKODA összesen mintegy 2,5 milliót gyártott az OCTAVIA második generációjának tagjaiból.

A ŠKODA AUTO legyártotta hétmilliomodik OCTAVIA modelljét

2005-ben indult be az OCTAVIA II gyártása az indiai Aurangabadban, 2007-től a Shanghai Volkswagen (ma SAIC Volkswagen Automotive Co., Ltd.) készítette az OCTAVIA második nemzedékét a kínai piac számára, 2009 óta pedig az OCTAVIA Kalugában, a Volkswagen oroszországi gyárában is legördülhetett a szerelőszalagról.

Az OCTAVIA harmadik generációjának premierje

A ŠKODA 2012-ben mutatta be „bestsellerének” harmadik nemzedékét, amelynek gyártása a következő évben Ukrajnában és Kazahsztánban is megkezdődött. 2017 februárban a gyártó széleskörűen átdolgozta OCTAVIA sorozatát, még karakteresebbé téve sikermodelljét. A ŠKODA Connect mobil online-szolgáltatásokkal az OCTAVIA először szolgált éppoly fejlett, mint kiterjedt connectivity-kínálattal. A ŠKODA eddig nagyjából 2,6 milliót készített az OCTAVIA harmadik nemzedékének tagjaiból.

A negyedik generáció világpremierje 2019. november 11-én

2019. november 11-én Prágában tartotta a „bestseller” negyedik generációja világpremierjét. Az új OCTAVIA még tágasabb, biztonságosabb, fejlettebb hálózati kapcsolatokat kínál és érzelemgazdagabb, mint valaha. Hosszabb és szélesebb elődjénél, még nagyobb csomagteret kínál és a ŠKODA új formai nyelvezetének köszönhetően érzelemdúsabb vizuális stílusjegyek jellemzik. Az új utastér-koncepció az átlagfeletti térkínálatot és kiemelkedő funkcionalitást igényes anyagválasztással és ötletes részletmegoldásokkal kombinálja, miközben az innovatív connectivity-megoldások és az új vezetői segédrendszerek még magasabb szintre emelik a kényelmet és biztonságot.

Kulcsszavak: autógyár, Mladá Boleslav, octavia, skoda
 
A Mercedes-Benz megkezdi Kecskeméten az új CLA Coupé gyártását A Mercedes-Benz megkezdi Kecskeméten az új CLA Coupé gyártását A Ford autógyárak elérték a zéró hulladék kibocsátást Európában A Ford autógyárak elérték a zéró hulladék kibocsátást Európában A Hyundai Tucson és Sonata modellek elnyerték az IIHS ´Legbiztonságosabb autó +´ minősítését A Hyundai Tucson és Sonata modellek elnyerték az IIHS ´Legbiztonságosabb autó +´ minősítését Elkészült a Volkswagen Csoporthoz való csatlakozás óta legyártott 15 milliomodik ŠKODA modell Elkészült a Volkswagen Csoporthoz való csatlakozás óta legyártott 15 milliomodik ŠKODA modell A ŠKODA AUTO legyártotta KAROQ kompakt SUV-modellje 250 ezredik példányát A ŠKODA AUTO legyártotta KAROQ kompakt SUV-modellje 250 ezredik példányát
 
A vadonatúj Ford Kuga közel 30 százalékkal messzebbre jut egy liter üzemanyaggal

A vadonatúj Ford Kuga közel 30 százalékkal messzebbre jut egy liter üzemanyaggal

2020. február 24.
A Ford ma bejelentette, hogy a vadonatúj Kuga SUV a kategória legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztási értékével büszkélkedhet majd: a modellcsalád átlagos fogyasztási értéke 28 százalékkal javul.
Részletek

A vadonatúj Ford Kuga közel 30 százalékkal messzebbre jut egy liter üzemanyaggal

A Kuga a Ford eddigi legszélesebb elektromos hajtási palettáját kínálja, hiszen az autó egyaránt megrendelhető mild, plug-in és full hibrid hajtáslánccal. A fejlett technológia mellett tovább tökéletesített aerodinamikai és tömegcsökkentési megoldások is segítenek, hogy az autó még takarékosabban működjön.

A Kuga Plug-In Hybrid kínálja a legkedvezőbb fogyasztási értéket, CO₂-kibocsátást és a leghosszabb tisztán elektromos hatótávolságot a közepes méretű SUV-k mezőnyében, hiszen 72 kilométert képes megtenni nulla károsanyag-kibocsátással (NEDC).

A kifutó Kuga-sorozat azonos teljesítményű és konfigurációjú hajtásaival összehasonlítva a vadonatúj modell egyes hajtásláncai akár 28 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak (NEDC).* A vadonatúj Kuga Plug-In Hybrid nulla károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos hajtási képességét is beleszámítva pedig a modellcsalád átlagos fogyasztási értéke 31 százalékkal lett kedvezőbb.

A Kuga Plug-In Hybrid és a Kuga EcoBlue Hybrid (48 voltos mild hibrid) bevezetésével jelentek meg először az elektromos hajtásláncok a Kuga kínálatában, és ezek a modellváltozatok már idén megrendelhetők lesznek, kevéssel utánuk pedig öntöltő hibrid hajtású Kuga Hybrid is színre lép. Emellett a Kugához továbbra is kaphatók lesznek a kifinomult Ford EcoBlue dízelmotorok és EcoBoost benzinmotorok.

Hatékony tervezés


A vadonatúj Kuga az első SUV, ami a Ford új, globális elsőkerékhajtású padlólemezére épül; ez a megoldás is hozzájárult az autó jobb aerodinamikájához, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásához és ahhoz, hogy az új modell tömege 80 kilogrammal alacsonyabb a most kifutó Kugáénál.

A vadonatúj Ford Kuga közel 30 százalékkal messzebbre jut egy liter üzemanyaggal

A Ford mérnökei sok helyen alkalmaztak alumíniumot Kuga szerkezetében a súlycsökkentés érdekében: a futómű alumínium részegységei 6,8 kilogrammal, a kompozit-alumínium lökhárító sín 6,1 kilogrammal, a könnyebb fékrendszer pedig 0,8 kilogrammal mérsékelte az autó tömegét.

Ugyancsak a tömegcsökkentést szolgálja a könnyebb kárpitok és az üreges lengéscsillapítók alkalmazása, sőt még az audiorendszer neodímium mágneses hangszórói is.

A kifutó szériához képest az új modell áramvonalasabb lett – annak ellenére, hogy a külső méretek nőttek. Ugyanakkor az autó optimalizált alsó burkolatával, ajtószigeteléseivel és tetősín-rögzítéseivel közel 4 százalékot sikerült lefaragni a légellenállásból.

Széles hajtáslánc-kínálat


Kuga Plug-In Hybrid:

•    Egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy elektromotor/generátorból és egy 14,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból összeállított rendszer.

•    Az akkumulátor az autó első sárvédőjén kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel. Ugyanakkor az akkumulátort menet közben automatikusan újratölti a regeneratív fékrendszer, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiát elektromos árammá alakítja át.

•    A vezető az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva döntheti el, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. Ha az akkumulátor töltöttsége eléri a megengedett legalacsonyabb szintet, a Kuga automatikusan átvált az EV Auto üzemmódba, hogy a lehető leghatékonyabb üzemanyag-felhasználás érdekében a visszanyert energiával hajtott elektromotorral támogassa a benzinmotor működését.

A vadonatúj Ford Kuga közel 30 százalékkal messzebbre jut egy liter üzemanyaggal

Kuga EcoBlue Hybrid:

•    A 48 voltos mild hibrid technológia még takarékosabbá teszi a Ford 150 lóerős, 2,0 literes EcoBlue dízelmotorjának működését.

•    A normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami fékezés közben képes visszanyerni az energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.

•    A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a belsőégésű motor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket. A 48 voltos rendszer azt is lehetővé teszi, hogy a Start-Stop technológia a további üzemanyag-takarékosság érdekében még több helyzetben működhessen.

Kuga EcoBoost:

•    Az 1,5 literes EcoBoost blokk 120 és 150 lóerős változatban rendelhető meg; a motor üzemanyag-fogyasztását a hengerlekapcsolási technológia is mérsékli, amit a Ford elsőként kínál egy háromhengeres erőforráshoz. Ez a technológia automatikusan leállítja az egyik henger működését, amikor a motor nem teljes terheléssel üzemel.

Kuga EcoBlue:

•    A 190 lóerős, 2,0 literes, illetve 120 lóerős, 1,5 literes EcoBlue dízelmotorok üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását nagy nyomású üzemanyag-befecskendezés és integrált szívórendszer mérsékli.

Kuga Hybrid:

•    Az idei év későbbi részében érkező Kuga Hybrid öntöltő, tisztán elektromos hajtást is kínáló full hibrid hajtáslánca egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy elektromotorból, egy generátorból, egy lítium-ion akkumulátorból és a Ford saját fejlesztésű teljesítménymegosztó automata váltóművéből áll.

A Ford azt ígéri vásárlóinak, hogy minden, ezután megjelenő személyautójához kínál majd valamilyen elektromos hajtási módot, és a következő év végére 18 ilyen jellegű modell szerepel majd a kínálatában.



Kulcsszavak: ford, hibrid, Kuga
 
Coca-Cola technológia már az autógyártásban is Coca-Cola technológia már az autógyártásban is Norvégia csak elektromos és hibrid autóknak ad forgalmit 2025-től Norvégia csak elektromos és hibrid autóknak ad forgalmit 2025-től A vadonatúj Ford Kuga közel 30 százalékkal messzebbre jut egy liter üzemanyaggal Goodwoodban mutatkozott be az új Focus ST Napokon belül rendelhető a vadonatúj Ford Tourneo Connect és Grand Tourneo Connect Napokon belül rendelhető a vadonatúj Ford Tourneo Connect és Grand Tourneo Connect A vadonatúj Ford Tourneo Connect a legjobb választás a családok számára A vadonatúj Ford Tourneo Connect a legjobb választás a családok számára
 
A CUPRA az első CUPRA Leon bemutatkozásával egyidőben nyitja meg új központjának kapuját

A CUPRA az első CUPRA Leon bemutatkozásával egyidőben nyitja meg új központjának kapuját

2020. február 24.
A második születésnapjával egyidejűleg a CUPRA megnyitotta a márka új központját, a CUPRA Garage-t, amely a SEAT vállalati központjának szomszédságában található.
Részletek

A CUPRA az első CUPRA Leon bemutatkozásával egyidőben nyitja meg új központjának kapuját

A megnyitó rendezvény egyben az új CUPRA Leon sorozat világpremierjét is megtartották, beleértve az új versenyautókat is, illetve az első hibrid modelljével a márka megkezdi útját az elektrifikáció irányába.

A 2019. évi 71,8% -os növekedéssel az előző évhez képest, és közel 24 700 eladott járművel, a CUPRA újdonságok sorával indította a 2020-as évet. Az új központ megnyitása mellett, ami egy 2400 négyzetméteres környezetbarát épület, és egy versenypálya paddockjára emlékeztet, a márka átalakítja versenyautó-műhelyét, a CUPRA Racing Factory-t is. A CUPRA 5,3 millió eurót fektetett be új létesítményeibe, amelyek elegendő helyet biztosítanak 200 alkalmazott számára.

„A CUPRA, mint független márka két évvel ezelőtti létrehozására vonatkozó döntés nem alakulhatott volna jobban, mert e rövid idő alatt a legjövedelmezőbb üzleti egységünk lett. A CUPRA lehetőséget ad a SEAT számára jövedelmezőbb modellek előállítására és új ügyfelek elérésére. A két márka együttesen biztosít erőforrásokat és működési alapot a növekedés folytatásához. Most úgy döntöttünk, hogy a márka megerősítésére felépítjük saját vállalati központját”- mondta Carsten Isensee, a SEAT ügyvezető elnöke, a pénzügyek és az informatika alelnöke, a CUPRA Leon bemutatóján tartott sajtótájékoztatón.

A CUPRA az első CUPRA Leon bemutatkozásával egyidőben nyitja meg új központjának kapuját

#2020: kulcsfontosságú év

Ebben az évben a CUPRA arra törekszik, hogy bemutassa képességeit az autópiacon, szélesítve kínálatát, és bővítve a nemzetközi jelenlétét. A CUPRA Ateca sikere mellett a márka az első CUPRA Leon-nal, a ferdehátú és a Sportstourer verziókkal, valamint a CUPRA Formentorral, az első kifejezetten a márka által tervezett modellekkel erősíti termékportfólióját.

Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója és a SEAT értékesítésért és marketingért ügyvezető felelős alelnöke hangsúlyozta, hogy „az elmúlt két évben elért eredmények - közel 40 000 autó eladásával - bizonyítják ennek a márkának a nagy lehetőségeit. A CUPRA erőteljesebben növekszik, mint amire számíthattunk, ezért otthont kellett építenünk a CUPRA Család számára, és megdupláztuk alkalmazottjaink létszámát 200 főre. Most egy új szakaszba lépünk, ahol három hibrid autó bevezetésével bebizonyíthatjuk, hogy a sportosság elektromos is lehet, amely lehetővé teszi számunkra, hogy ebben az évben elérjük kezdeti célunkat, az eladások megkétszerezését két-négy év alatt.”

Griffiths azt is bejelentette, hogy a CUPRA Formentor sorozatgyártásra érett modellje az idei Genfi Autószalonon mutatkozik be első alkalommal, és várhatóan az év második felében már a piaci bevezetésre is sor kerül.

A CUPRA az első CUPRA Leon bemutatkozásával egyidőben nyitja meg új központjának kapuját

A család első tagja

A CUPRA a központ hivatalos megnyitása alkalmával bemutatta a CUPRA Leon új családját, a márka legkelendőbb modelljét, amelynek utolsó generációja 44 000 példányban talált gazdára. A cég további sikerei érdekében a CUPRA idén mutatta be a ferdehátú és a Sportstourer verziókat a nagy teljesítményű motorok széles skálájával, a benzinmotortól a plug-in hibridig, háromféle lehetőséggel: 245, 300 és 310 LE teljesítménnyel.

Az év utolsó negyedévében piacra kerülő CUPRA Leon a „Leonok királyának” tekinthető. A márka logójával az első CUPRA Leon dizájnt, kényelmet és a legújabb technológiát kínálja az autózás szerelmeseinek, akik nyitottak az elektrifikációra, vezetési élményt és teljesítményt keresnek.

Az eredet mutatja az utat

A CUPRA bemutatta a CUPRA e-Racer új verzióját is, a világ első teljesen elektromos versenyautóját. Wayne Griffiths, a márka vezérigazgatója megerősítette a CUPRA részvételét a PURE ETCR elektromos túraautók bajnokságában, amely ebben az évben kezdődik, Mattias Ekström és Jordi Gené közreműködésével.

A verseny világából született márka mérnökei kifejlesztettek egy új benzinmotoros versenyautót is, a CUPRA Leon Competiciónt. Ekström és Gené feladata volt a jármű leleplezése, kiemelve annak aerodinamikai hatékonyságának javulását, valamint a 3D nyomtatás révén kifejlesztett könnyű alkatrészek használatát a súlyeloszlás javítása érdekében.

A CUPRA az első CUPRA Leon bemutatkozásával egyidőben nyitja meg új központjának kapuját

Ezen felül a CUPRA bemutatta az új pilóta versenyruházatot és a csapatruházat kollekcióját a Sabelttel, a versenyautó-felszerelések globális vezetőjével együtt.

A CUPRA Társaság új otthona


A CUPRA Garage megnyitó eseménye összeállította a CUPRA Társaságot, amelynek a múlt hét óta új tagja, az F.C. Barcelona kapusa, Marc ter Stegen. A német játékos az 1,999 darabszámban gyártott CUPRA Ateca Limited Edition egyik példányával érkezett, és hivatalosan bemutatták a vendégeknek és a médiának.

A megnyitó rendezvényen a CUPRA bajnokok elit csapatát állította össze, mint például a négy nagykövetet a padel világából, köztük az argentin Fernando Belasteguín, Pablo Lima, Alejandra Salazar és Ariana Sánchez; az olimpiai érmes Saúl Craviottot és Mikel Azcona túraautó-versenyzőt.

A CUPRA Világ bővül


A márka küldetésével összhangban, mely exkluzív, korlátozott termék kollekciók létrehozása, melyek a márka stílusát képviselik, a CUPRA bemutatta új együttműködéseinek prototípusait. A barcelonai Marset világítástechnikai cég kifejlesztette a CHISPA-t, a Marset által a CUPRA számára tervezett hordozható, újratölthető és vezeték nélküli lámpát. Ezenkívül a Mikakus cipőmárka bemutatta a városi cipők két prototípusát, amelyeket az autómárka számára terveztek és készítettek.
A CUPRA az első CUPRA Leon bemutatkozásával egyidőben nyitja meg új központjának kapuját

Ezen felül a CUPRA bemutatott egy elektromos, ultra könnyű és összecsukható kerékpárt, amelyet az UNNO, egy barcelonai kerékpáros butik tervezett és készített kézimunkával.

Ezen felül a CUPRA kibővítette táska és napszemüveg választékát a TRAKATAN és az L.G.R. olasz műhelyek termékeivel. A márka célja, hogy együttműködjön az emberekkel és vállalkozásokkal, akik ugyanazt a tervezési nyelvet beszélik, és megosztják alkotói tapasztalataikat.

Kulcsszavak: bemutató, Cupra, Leon Cupra, új modell
 
A Citroen a 65. Frankfurti Autószalonon A Citroen a 65. Frankfurti Autószalonon BMW X1 - Sokoldalú nagyvárosi tehetség a vezetés határtalan élménye szolgálatában BMW X1 - Sokoldalú nagyvárosi tehetség a vezetés határtalan élménye szolgálatában Környezetbarát motor és számtalan frissítés az új Opel Meriván Környezetbarát motor és számtalan frissítés az új Opel Meriván A CUPRA az első CUPRA Leon bemutatkozásával egyidőben nyitja meg új központjának kapuját Új arccal a Toyota Land Cruiser Új Opel Corsavan: világpremier a Brüsszeli Autószalonon Új Opel Corsavan: világpremier a Brüsszeli Autószalonon
 
249 elektromos autót kapnak a kórházak

249 elektromos autót kapnak a kórházak

2020. február 21.
A magyar kormány támogatásával 249 elektromos autót vásárolt az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK) a hazai kórházak számára és folyamatban van a működtetésükhöz szükséges 135 állomásból álló töltőhálózat fejlesztése is - közölte a központ főigazgatója a nyíregyházi kórháznak vásárolt kilenc jármű szerdai átadásán.
Részletek

249 elektromos autót kapnak a kórházak

Gondos Miklós elmondta, az autókat több gyógyintézmény már megkapta és használatba vette, a kórházakat csak az üzemben tartás és a casco biztosítás költségei terhelik.

A teljesen felszerelt, nyári és téligumi-szettel, navigációs rendszerrel és más extrákkal rendelkező elektromos autók hatótávolsága kétszáz kilométer. Ezeket az intézmények a telephelyek közötti közlekedésre, vér- és eszközszállításra, szakemberek utaztatására és helybeni ügyintézésre is használhatják - ismertette a főigazgató.

Gondos Miklós megjegyezte, a kabinet szándékai szerint 2030-ra a kormányzati autóflotta harminc százalékát elektromos autókból áll majd, ehhez az elképzeléshez illeszkedik a jelenlegi 3 milliárd forint értékű kórházi autóbeszerzés.

Suba László, az ÁEEK észak-alföldi térségi igazgatója elmondta, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében a nyíregyházi kórházon kívül a kisvárdai gyógyintézményben is szolgálatba áll két autó, a régióban pedig minden gyógyintézmény részesült a járműbeszerzésből. Az autókat ügyeletes és készenlétes orvosok szállítására is jól lehet majd használni - fűzte hozzá.

249 elektromos autót kapnak a kórházak

Az ország egyik legnagyobb integrált gyógyintézményében van értelme és helye az elektromos autóknak - közölte az átadáson Adorján Gusztáv, a négy tagkórházat tömörítő Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kórházak és Egyetemi Oktatókórház főigazgatója. Szavai szerint telephelyekre telepített töltők segítségével a nyírségi megyeszékhely száz kilométeres körzetében működő nagykállói, fehérgyarmati, mátészalkai és vásárosnaményi kórházakat és szakrendelőket egyaránt kiszolgálják majd ezek a gépkocsik.

Az eseményt követően átadták azt a több mint 300 millió forint értékű, uniós támogatású beruházást is, mely révén fejlesztették a tagkórházak fizioterápiás járóbeteg-szakellátásait. Az infrastrukturális programrész során átalakították és akadálymentesítették a legnagyobb betegforgalmú nyíregyházi szakrendelő épületének bejáratát és belső tereit, fizioterápiás helyiséget alakítottak ki és felújították a meglévőket, rekonstrukciót végeztek a fehérgyarmati és mátészalkai szakrendelőkben, a beszerzések keretében pedig több mint kétszáz kisebb és nagyobb értékű orvostechnikai eszközt vásároltak.

Kulcsszavak: beszerzés, elektromos, elektromos autó, fejlesztés, kórház
 
249 elektromos autót kapnak a kórházak A Nissan LEAF versenyképes lízing konstrukcióval válik még elérhetőbbé Foszforeszkáló LEAF a Nissantól Foszforeszkáló LEAF a Nissantól Biztonságos utakra kormányozva Biztonságos utakra kormányozva A Ford hamarosan már több nagyvárosban is tesztelheti az önvezető járművekre épülő új szolgáltatásait A Ford hamarosan már több nagyvárosban is tesztelheti az önvezető járművekre épülő új szolgáltatásait A Volkswagen a legjobb szakemberek képzésével készül a I.D. család gyártására A Volkswagen a legjobb szakemberek képzésével készül a I.D. család gyártására
 
A Daimler a román vasúthálózat fejlesztését sürgeti

A Daimler a román vasúthálózat fejlesztését sürgeti

2020. február 21.
A német járműgyártó Daimler, amely a romániai Szászsebesen sebességváltókat gyártó üzemet működtet, a román vasúthálózat fejlesztését sürgeti, hiszen a közúti szállításról át akar térni a vasúti szállításra a karbonsemlegesség elérése érdekében - adta hírül csütörtökön a román média.
Részletek

A Daimler a román vasúthálózat fejlesztését sürgeti

Martin Schulz, a Mercedes-Benz Románia vezérigazgatója a Ziarul Financiar című gazdasági napilap elektronikus kiadásának elmondta, hogy a német gyártó valamennyi üzemét karbonsemlegessé akarja tenni 2022-ig, ezért a technológiában eszközölt módosítások mellett a sebességváltók szállítási módozatán is változtat, így a közúti szállításról áttérnek vasúti szállításra.

A dél-erdélyi Szászsebes 230 kilométerre van a román-magyar határtól, de a vasúti pályafejlesztések elmaradása miatt a tehervonatok csak 20 kilométer/órás átlagsebességgel közlekedhetnek, ami csökkenti a vasúti szállítás hatékonyságát a környező országokéhoz képest.

A Daimler kettős tengelykapcsolós, nyolc fokozatú automata sebességváltókat kezdett el gyártani tavaly Szászsebesen egy 250 millió euróra becsült beruházás nyomán. A német gyártónak a szintén dél-erdélyi Fehér megyében levő Kudzsiron (Cugir) is van üzeme, a két romániai telephelyen jelenleg több mint 3 ezer dolgozót foglalkoztat.

A Hotnews.ro hírportál emlékeztetett, hogy tavaly az amerikai Ford és a francia Renault tulajdonában levő Dacia vezetősége is sürgette a közúti és vasúti közlekedési infrastruktúra fejlesztését, hiszen Craiovából és Mioveniből, a két gyártó dél-romániai üzemeiből az autókat exportra szállító vonatoknak akár egy napba is belekerül, amíg elérnek Magyarországra vagy a fekete-tengeri Konstanca kikötőbe. A Dacia és a Ford üzemei 90 százalékban exportra dolgoznak.

A Daimler a román vasúthálózat fejlesztését sürgeti

A Dacia vezetősége a héten jelentette be, hogy a mioveni-i üzemben leállítják a tervezett bővítést, amely egy összesen 100 millió eurós beruházás keretében kellett volna megvalósuljon. A Dacia az idén 350 ezerről 406 ezerre tervezte növelni az éves gyártási kapacitását, de a vezetőség úgy döntött, egyelőre a meglévő kapacitásokat fejlesztik, újakat nem hoznak létre. A döntés hátterében az áll, hogy a nemzetközi autópiac növekedése megállt, emellett a szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó európai szabványok is óvatossá teszik a gyártót.

A Dacia a romániai üzemében jelenleg nem gyárt elektromos járművet, a vezetőség nem zárkózik el ettől, de a versenyképesség megőrzéséhez köti egy környezetkímélő modell előállításának a bevezetését.

Kulcsszavak: autógyár, mercedes-benz, románia, vasút
 
A Hankook Tire gyári felszerelésű abroncsokat szállít az új Mercedes-Benz Actros számára A Hankook Tire gyári felszerelésű abroncsokat szállít az új Mercedes-Benz Actros számára Mit tesz a Nissan azért, hogy a pohártartók valóban tartsanak? Mit tesz a Nissan azért, hogy a pohártartók valóban tartsanak? Elektromos autók gyártására készül Kínában a Fiat Chrysler és a Foxconn Elektromos autók gyártására készül Kínában a Fiat Chrysler és a Foxconn Megindul a forgalom az első, rögzített jelzőberendezések nélküli német nagysebességű vasútvonalon Megindul a forgalom az első, rögzített jelzőberendezések nélküli német nagysebességű vasútvonalon Metrókocsik közbeszerzése ügyében vizsgálódik a román korrupcióellenes ügyészség Metrókocsik közbeszerzése ügyében vizsgálódik a román korrupcióellenes ügyészség
 
Megkezdte prágai működését a GreenGo magyar autómegosztó

Megkezdte prágai működését a GreenGo magyar autómegosztó

2020. február 21.
Száz darab VW e-up! elektromos gépkocsival csütörtökön Prágában megkezdte működését a GreenGo magyar autómegosztó cég.
Részletek

Megkezdte prágai működését a GreenGo magyar autómegosztó

Simon Capek, a GreenGo csehországi vállalatának igazgatója újságíróknak azt mondta, hogy három hónapon belül az igénybe vehető gépkocsik számát kétszázra emelik. A magyar cég csehországi vállalata mintegy húsz alkalmazottal fog dolgozni. 

A kocsikat mobil applikáción keresztül lehet kölcsön venni. Egyelőre csak az úgynevezett szerviz-övezetben, amely a cseh főváros 1. és 2. kerületét, valamint a 3. és a 10. kerület belvárosi részeit foglalja magába. Összesen mintegy 35 négyzetkilométernyi területről van szó. 

Prágában az applikációba cseh, angol és magyar nyelven lehet regisztrálni.

A GreenGo-nak Prágában nincs központja, ahonnan a kocsik elvihetők lennének, illetve ahová vissza kellene vinni őket. Az applikációba bejelentkező személy a mobilján látja, hol található szabad gépkocsi, milyen az akkumulátor feltöltöttsége, tehát hány kilométert tud megtenni még az autóval.

A cseh fővárosban már több olyan társaság is működik - például a re.volt, Anytime, Car4Way, Autonapul, Ajo.cz - amelyek az elektromos autók mellett elektromos kismotorokat és rollereket is kínálnak kölcsönzésre. Az érdeklődőknek jelenleg összesen mintegy ezer darab elektromos vagy hibrid meghajtású személygépkocsi áll a rendelkezésükre ezeknél a cégeknél.

A közelmúltban a cseh Skoda Auto is bejelentette, hogy anyacégével, a német Volkswagennel közösen az idén szintén beindítja Prágában az elektromos autók megosztásos kölcsönzését. A kínálatban a Skoda Citigo iV modellek is szerepelni fognak.

Megkezdte prágai működését a GreenGo magyar autómegosztó
Kulcsszavak: autómegosztó, csehország, GreenGo
 
Egyéves a Mol Limo Egyéves a Mol Limo Tovább bővült az új autók értékesítése Csehországban Tovább bővült az új autók értékesítése Csehországban Megkezdte prágai működését a GreenGo magyar autómegosztó Autólámpákat gyártó üzemet épít Észak-Morvaországban a Hyundai Mobis A BMW Group és a Daimler AG a mobilitási szolgáltatások egyesítéséről állapodott meg A BMW Group és a Daimler AG a mobilitási szolgáltatások egyesítéséről állapodott meg Elöregedett a cseh autópark Elöregedett a cseh autópark
 
A vadonatúj Hyundai i20: az érzelemdús formatervezés és a fejlett technológia találkozása

A vadonatúj Hyundai i20: az érzelemdús formatervezés és a fejlett technológia találkozása

2020. február 21.
A vadonatúj i20 teljes mértékben új dizájnját a Hyundai friss ´érzéki sportosság´ formanyelve ihlette, amelyet Európában elsőként ez az új modell képvisel. A modell a B-szegmens legteljesebb körű csatlakozási felszereltsége mellett kategóriaelső fejlett biztonsági csomagot kínál.
Részletek

A vadonatúj Hyundai i20: az érzelemdús formatervezés és a fejlett technológia találkozása

A vadonatúj Hyundai i20 a márka új ´érzéki sportosság´ formanyelvét követő ambiciózus, forradalmi dizájnnal lép színre. A kategória legfejlettebb kapcsolódási szolgáltatásait és legteljesebb körű biztonsági csomagját kínáló modell új mércét állít a városi autók kategóriájában.

A vadonatúj i20 a 2008-ban bevezetett, sikeres típus harmadik generációja. Az i20 a Hyundai egyik legsikeresebb modellje, amelyet minősége, megbízhatósága és praktikuma tett népszerűvé. Ezen alapvető értékek megőrzése mellett a vadonatúj i20 minden részletében új, dinamikus stílust vezet be. A vadonatúj i20 Európában, a Hyundai izmiri (Törökország) gyártóüzemében fog készülni, a modell világpremierjének a 2020. évi Genfi Autószalon ad otthont.

Teljes mértékben megújult külső formaterve mellett a vadonatúj i20 egy sor technológiai újdonságot is bevezet. A műszerfalon két új, 10,25 colos képernyő alkot egységet: az egyik a digitális műszerfal, a másik a navigációs rendszer érintőképernyője. A kategóriaelső Hyundai SmartSense biztonsági csomag számos új funkció mellett azt az új generációs elülső ütközés-elkerülő rendszert (FCA) is tartalmazza, amely képes a gyalogosok és kerékpárosok felismerésére, és így kínál fokozott biztonságot. A csomagnak a navigációs alapú intelligens tempomat (NSCC) is része.

A vadonatúj Hyundai i20: az érzelemdús formatervezés és a fejlett technológia találkozása

„Kiváló minőségének, megbízhatóságának és praktikumának köszönhetően az i20 mindig is főszerepet játszott a Hyundai európai térnyerésében.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „A vadonatúj i20 jól példázza a Hyundai azon szándékát, hogy látványos formatervvel, valamint hiánytalan csatlakozási és biztonsági szolgáltatásokkal erősítsük meg jelenlétünket a B-szegmensben.”

Érzéki sportosság: a Hyundai új, inspiráló formanyelve

A vadonatúj i20 az első olyan Hyundai modell Európában, amely a márka új ´érzéki sportosság´ formanyelvét alkalmazza. Ennek legfőbb jellemzője a négy alapvető elem: az arányok, a szerkezet, a formaterv és a technológia közötti harmónia. Az új formai irányzat célja, hogy érzelmi értékkel vértezze fel a Hyundai járműveit, és karakteres megjelenést kölcsönözzön nekik.

Elődjéhez képest a vadonatúj i20 arányai dinamikusabbak, ugyanakkor a modell megőrizte a zsúfolt belvárosi környezetben oly praktikus manőverezhetőségét. Kiállását sportosabbá teszi alacsonyabb tetővonala (-24mm), szélesebb karosszériája (+30mm) és megnövelt hosszúsága (+5mm). Emellett a tengelytáv is megnőtt (+10mm.) A képet új rajzolatú, 17 colos könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé.

A vadonatúj Hyundai i20: az érzelemdús formatervezés és a fejlett technológia találkozása

A vadonatúj i20 stílusos karakterét erősíti a dinamikus első és hátsó lökhárító, valamint az új hűtőmaszk is. A modell ék alakú profilja energikus arányokkal rendelkezik, az optikai hatást merészen megrajzolt oldalsó karaktervonal és egyedi kialakítású C-oszlop teszi még erőteljesebbé. Az oldalfalon megjelenő, egyedi fényrajzolat harmonikus egységet alkot a far kialakításával, kihangsúlyozva a vadonatúj i20 széles kiállását. Ezek a külső formajegyek kiemelik a típus modern hangvételét, egyben prémium hangulatot teremtenek a belső térben.

A vadonatúj i20 ügyfelei tíz különböző karosszériaszín közül választhatnak; ebből négy árnyalat (Intense Blue, Aurora Grey, Aqua Turquoise és Brass) új a kínálatban. Ezen túlmenően a választható Phantom Black tetőlemez kéttónusú fényezést és még egyedibb megjelenést kínál az ügyfeleknek.

A vadonatúj belső tér még esztétikusabb környezetet, kiemelkedő minőséget kínál

A tökéletesített részleteknek köszönhetően a vadonatúj i20 ügyfelei minőségi időként élhetik meg a utazás perceit. A Hyundai formatervezői innovatív esztétikai és műszaki megoldásokkal hangsúlyozzák ki a modell stílusos arányait, friss és vonzó megjelenést teremtve.

A plasztikusan megformált, magával ragadó részletekkel teli belső tér szellős, tágas érzetet kelt. Az egyik leglátványosabb részlet a magasan húzódó, hangsúlyos műszerfalat díszítő, vízszintes dekoráció. Ezek a meglehetősen szokatlan díszítőelemek kecsessé, szélessé teszik a műszerfal megjelenését.

A vadonatúj Hyundai i20: az érzelemdús formatervezés és a fejlett technológia találkozása

A vadonatúj i20 ajtajai elegáns, érzéki módon fogják közre a műszerfalat, formavilágukat a természet ihlette. Az ajtók kialakítása tökéletesen igazodik a műszerfal idomaihoz. A kifinomult kormánykeréken modern billenőkapcsolókat találunk, a karakteres színbetétek igazodnak a beltér más pontjain látható tónusokhoz.

Az új LED-es hangulatvilágításnak köszönhetően a vadonatúj i20 éjjel is kellemes belső környezetet nyújt utasainak.

Ezen túlmenően az ügyfelek háromféle belső kidolgozás (egyszínű fekete, fekete/szürke, fekete/sárgászöld) közül választva tehetik még egyedibbé autójuk megjelenését.

Több férőhely, jobb kilátás

A vadonatúj i20 dinamikus arányai az elődmodellnél nagyobb szélességből és megnövelt tengelytávból adódnak. Ugyanezek a jellemzők tágasabb hátsó férőhelyet biztosítanak. A csomagtartó tágasabb lett (+25 l), immár 351 liternyi csomagot képes elnyelni. A mélyebben húzódó övvonal és a hátsó oldalajtó mögötti apró kitekintő ablak együtt jobb körkörös kilátást eredményez.

A vadonatúj Hyundai i20: az érzelemdús formatervezés és a fejlett technológia találkozása

Kategóriaelső csatlakozási szolgáltatások és prémium hangminőség

A vadonatúj i20 a kategória legjobb csatlakozási szolgáltatásait nyújtja, modern kényelmi funkciók mellett. Az immár vezeték nélküli kapcsolaton keresztül is elérhető Apple CarPlay és Android Auto funkciók révén a felhasználók a fedélzeti kijelzőre tükrözhetik iOS és Android okostelefonjuk tartalmát és funkcionalitását. A még elegánsabb, optikailag még komfortosabb belső környezet érdekében a tervezők vizuálisan egységbe foglalták az új, 10,25 colos képátlójú digitális műszeregységet és a szintén 10,25 colos központi érintőképernyőt. Az osztott megjelenítésnek köszönhetően az érintőképernyő egyszerre több funkciót is képes kiszolgálni (multitasking.)

A padlókonzolon kialakított vezeték nélküli töltőaljzatnak köszönhetően az okostelefonok kábel nélkül tölthetők a vadonatúj i20 fedélzetén. A hátul utazók kényelmét egy további USB töltőaljzat szolgálja. A még magasabb színvonalú szórakoztatás érdekében a vadonatúj i20 a Hyundai európai modellkínálatának első tagjaként kínál prémium minőségű Bose audiorendszert. A kiemelkedő zenei élményről a beltér stratégiai pontjain elhelyezett nyolc hangszóró – köztük egy mélynyomó – gondoskodik.

Bluelink csatlakoztatott jármű szolgáltatások

A vadonatúj i20 fedélzetén elérhető a Hyundai Bluelink technológiája, amely a legkülönfélébb csatlakoztatott jármű szolgáltatásokat biztosítja, a Hyundai LIVE szolgáltatásoktól kezdve a Bluelink okostelefonos alkalmazáson keresztül elérhető, távvezérelt funkciókig. A Bluelink öt éves, ingyenes előfizetéssel használható.

Kulcsszavak: autószalon, bemutató, genf, Hyundai, i20, új modell
 
Genfi Autószalon – Citroen TECHNOSPACE Genfi Autószalon – Citroen TECHNOSPACE Audi Q7 e-tron quattro az első plug-in hibrid a Q sorozatban Audi Q7 e-tron quattro az első plug-in hibrid a Q sorozatban A BMW márka első tisztán elektromos hajtású modellje: megérkezett a BMW Concept iX3 tanulmányautó A BMW márka első tisztán elektromos hajtású modellje: megérkezett a BMW Concept iX3 tanulmányautó A Mitsubishi "Compact SUV” modelljét "Eclipse Cross"-nak nevezik el A Mitsubishi "Compact SUV” modelljét "Eclipse Cross"-nak nevezik el Gazdagabb alapfelszereltség és új fényezések a 2017-es Ford Shelby GT350 Mustanghoz Gazdagabb alapfelszereltség és új fényezések a 2017-es Ford Shelby GT350 Mustanghoz
 
Az új Kia Sorento: Új padlólemez, több hely, nagyobb kényelem, élvezetesebb menettulajdonságok

Az új Kia Sorento: Új padlólemez, több hely, nagyobb kényelem, élvezetesebb menettulajdonságok

2020. február 21.
A Kia Motors nyilvánosságra hozta az új Sorento padlólemezének és hajtásláncainak műszaki részleteit.
Részletek

Az új Kia Sorento: Új padlólemez, több hely, nagyobb kényelem, élvezetesebb menettulajdonságok

Az idén érkező, alapjaiban friss Sorento sorozat a Kia első szabadidő-terepese a márka új padlólemezén.

Kompakt motorterével, korábbinál rövidebb túlnyúlásaival, de hosszabb tengelytávjával a padlólemez arányai is hozzájárulnak az új modell határozott kiállásához, látványos formáihoz, kényelméhez, és élvezetes menettulajdonságaihoz.

A Sorento teljes hossza 10, tengelytávja 35 mm-t nyúlt a kifutó modelléhez képest (az új tengelytáv 2815 mm), így az utastér valamennyi kategóriatársénál tágasabb, miközben átgondolt kialakítása révén az új Sorento csomagterekben is a mezőny élén áll.

A Sorento első generációja 2002-ben érkezett, robusztus alvázas felépítéssel, ebből adódóan tágas utastérrel, valamint kiemelkedő tereptulajdonságokkal. Az önhordó szerkezet a második generációval debütált 2009-ben, és alapvető változást hozott a modell közúti viselkedésében. A most bemutatott új középkategóriás SUV padlólemez hasonlóan nagy előrelépést jelent, hiszen általa az új Sorento új mércét állít a kategóriában, tágasságban, praktikusságban, hatékonyságban és minőségben is.

Az új Kia Sorento: Új padlólemez, több hely, nagyobb kényelem, élvezetesebb menettulajdonságok

A koreai, európai és észak amerikai piacokra az új alapokkal együtt friss, turbós ‘Smartstream’ hibrid hajtáslánc is érkezik, a Sorento történetének első villamosított hajtásaként. A rendszer egy 1.6 literes turbós és közvetlen befecskendezéses benzinmotorból (T-GDi), egy 44.2 kW-os villanymotorból, és egy 1.49 kWh-s lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátorból áll. A benzines és a villanymotor kombinált összteljesítménye 230 LE, a közös forgatónyomatéki csúcs 350 Nm. Az így felszerelt Sorento komoly menetteljesítményekre képes, alacsony károsanyag-kibocsátás mellett. Az új padlólemezben az akku az utastér alatt utazik, így egyáltalán nem vesz el helyet sem az utasoktól, sem a csomagoktól.

A koreai és európai vásárlók friss fejlesztésű 2.2 literes, 202 LE-s (440 Nm) négyhengeres ‘Smartstream’ dízelmotorral, és a Kia új, nyolcfokozatú duplakuplungos robotizált sebességváltójával (8DCT) is megrendelhetik autójukat. A szárazkuplungos kialakítású erőátvitel olyan finoman kapcsol, mint a hagyományos bolygóműves automaták, de nem csak gyorsabb, hatásfoka is jóval magasabb azokénál.
Az új Kia Sorento: Új padlólemez, több hely, nagyobb kényelem, élvezetesebb menettulajdonságok

A későbbiekben érkezik majd az új plug-in hibrid verzió is.

Az új Sorento egy sor high-tech biztonsági és kényelmi felszereléssel debütál. A fékasszisztens új kiegészítő funkciója megakadályozza a többszörös ütközést (például ráfutásos balesetekben): a rendszer az első ütközés, és a légzsákok kinyílása után automatikusan fékez, így kerüli el egy esetleges második frontális, vagy oldalütközést. A rendszer piacfüggően kapható, akárcsak az összesen akár nyolc utastéri légzsák (első-, oldal-, függöny-, és térdlégzsákok).

Az élet örömeire és megpróbáltatásaira is felkészített újdonságot március 3-án láthatja először a nagyközönség, a Kia standján, a Genfi Autószalonon.
Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, genf, kia, suv
 
Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca Az új Kia Sorento: Új padlólemez, több hely, nagyobb kényelem, élvezetesebb menettulajdonságok Irányjelző Közlekedési Magazin júniusi ajánló Az új Kia Sorento: Új padlólemez, több hely, nagyobb kényelem, élvezetesebb menettulajdonságok A Kia Motors márkaértéke 480 százalékkal emelkedett 2007 óta Az új Kia Sorento: Új padlólemez, több hely, nagyobb kényelem, élvezetesebb menettulajdonságok A Hyundai ma mutatta be az első képeket az új i20 modelljéről Az új Kia Sorento: Új padlólemez, több hely, nagyobb kényelem, élvezetesebb menettulajdonságok A Kia üzletágai 2012-ben 865 millió euró adót fizettek be az európai kormányok költségvetéseibe
 
A Volvo Cars a közlekedésbiztonság élharcosa

A Volvo Cars a közlekedésbiztonság élharcosa

2020. február 21.
A Volvo Cars arra szólította fel a világ kormányzatainak és szabályozó hatóságainak a figyelmét, hogy keressenek megoldást a fejlett és fejlődő gazdaságok közlekedésbiztonsági színvonala között mutatkozó, jelentős mértékű különbség orvoslására.
Részletek

A Volvo Cars a közlekedésbiztonság élharcosa

A hivatalos számadatok azt mutatják, hogy az elmúlt évtizedekben elért fejlődés ellenére továbbra is számottevő eltérés mutatkozik a kétféle kategóriába tartozó országokban előforduló, halálos kimenetelű közlekedési balesetek számában.

A becslések szerint évente mintegy 1,35 millióan hunynak el világszerte közlekedési balesetben. Ez a szám már önmagában is lépésekért kiált, ám az Egészségügyi Világszervezet, a WHO arra hívja fel a figyelmet, hogy a fejlődő országokban több mint háromszor magasabb a halálos közlekedési balesetek kockázata, mint a fejlett országokban.

A Volvo Cars meggyőződése, hogy a közlekedésbiztonság globális fejlesztése érdekében minden országnak törvényben kellene előírnia az első és hátsó biztonsági övek használatát, ezzel támogatva a védelmi eszköz szélesebb körű elterjedését. Ugyancsak kiemelt figyelmet kellene fordítani az olyan, alapvető úthálózat kiépítésére, ahol a forgalom sérüléseknek fokozottan kitett résztvevői a motorizált forgalomtól elkülönítve haladhatnak.

A Volvo Cars felhívása ahhoz a harmadik alkalommal megrendezett, globális közlekedésbiztonsági miniszteri konferenciához kapcsolódik, amelyet Svédország és a WHO közösen szervezett meg, és amely ezen a héten veszi kezdetét Stockholmban. A konferencián az ENSZ több mint nyolcvan tagországának képviselői vitatják meg a 2030-ig tartó, illetve azon túlmutató időszakokra vonatkozó, stratégiai közlekedésbiztonsági irányokat.

A Volvo Cars a közlekedésbiztonság élharcosa

„A globális adatok egyértelműen rámutatnak, hogy a közlekedésbiztonság terén súlyos egyenlőtlenség tapasztalható a világban.” – mondta Malin Ekholm, a Volvo Cars biztonsági központjának alelnöke. „Ezeket a különbségeket egyfelől technológiai megoldásokkal, másfelől egy globális biztonsági kultúra kialakításával és fejlesztésével kell áthidalnunk. Meg kell ismernünk a biztonsági öv használatában mutatkozó különbségeket, és megoldást kell keresnünk ezekre. A közlekedési infrastruktúrát pedig olyan módon szükséges fejleszteni, hogy minél magasabb fokú védelmet biztosíthassunk a forgalom sérüléseknek fokozottan kitett résztvevői: a kerékpárosok és a gyalogosok részére.”

A Volvo Cars feltett szándéka, hogy széles körű utas- és gyalogosvédelmi ismereteivel ezúttal is ugyanúgy hozzájáruljon a globális közlekedésbiztonsági kezdeményezések megvalósításához, ahogy azt teszi évtizedek óta, együttműködve a kormányzatokkal, tudományos szervezetekkel és szabályozó hatóságokkal. A tavalyi évben például ebben az adatbázisban szabadon hozzáférhetővé tette a közlekedésbiztonság terén végzett, több évtizednyi kutatásainak eredményeit.

„A Volvo Cars régóta igyekszik együttműködéseken keresztül hozzájárulni a közlekedés biztonságának fejlesztéséhez. Jelentős részben ennek is köszönhető, hogy ezen a téren a világ első számú szakértőjének számítunk.” – tette hozzá Malin Ekholm. „Létfontosságú, hogy pontosabban megértsük, milyen fontos és nélkülözhetetlen egy alapvető védelmi színvonal biztosítása. Az ENSZ-nek és a nemzeti törvényhozó testületeknek releváns jogszabályok és kellő színvonalú tájékoztatás biztosításával kell megoldást keresnie a problémára. A Volvo Cars a legnagyobb örömmel és lelkesedéssel várja, hogy tevékenyen részt vehessen ebben a folyamatban.”

A Volvo Cars a közlekedésbiztonság élharcosa

A modern hárompontos biztonsági öv, amelyet a Volvo Cars 1959-ben elsőként vezetett be, a gépkocsik egyértelműen legfontosabb utasvédelmi rendszere. Ha az utasok nem használnak biztonsági övet, a legfejlettebb biztonságtechnológiai megoldások is jobbára hatástalanná válhatnak. Az automatikus vészfékező rendszer például jóval kevésbé hatékony, ha nincs a biztonsági öv, ami az ülésekben tartaná az utasokat. Ugyanez érvényes a gyermekülésekre, amelyek a testi fejlődés különböző fázisaiban járó gyermekek számára biztosítanak védelmet.

Mindezek dacára a világ mindössze százöt országa szabályozza törvényben az első és hátsó biztonsági övek kötelező használatát. A Volvo Cars ezért felszólítja az ENSZ-t, hogy a világ jogalkotóira nyomást gyakorolva segítse elő, hogy az összes jármű összes utasára vonatkozóan jogszabályban rögzítsék és írják elő a biztonsági övek használatát.

A világszerte előforduló, halálos kimenetelű közlekedési balesetek több mint 50 százalékában gyalogosok, kerékpárosok vagy motorkerékpárosok veszítik életüket. Ezért a Volvo Cars azt javasolja az ENSZ tagországainak, hogy a közlekedési infrastruktúra fejlesztése során biztosítsanak elsőbbséget a gyalogosok és kerékpárosok számára egyértelműen kijelölt, a motorizált forgalomtól fizikai akadállyal elválasztott útvonalak kialakításának, amelyek hatékonyan óvhatják a forgalom ezen sérülékeny résztvevőinek épségét.
A Volvo Cars meggyőződése, hogy számos életet meg lehetne menteni olyan megfizethető, egyszerűen megvalósítható infrastrukturális fejlesztésekkel, amelyek a gyalogos és kerékpáros forgalmat elválasztják a motorizált járművek forgalmától.


A Volvo Cars a közlekedésbiztonság élharcosa

A Volvo Cars az 1960-as, 70-es évektől kezdődően bocsátja a svéd közlekedési hatóságok rendelkezésére a valós közlekedési balesetek elemzéséből nyert adatait, és ezzel olyan új biztonsági megoldások kifejlesztéséhez és megvalósításához járult hozzá, mint a deformálódó lámpaoszlopok, az optimalizált kialakítású szalagkorlátok, vagy az úttesttől elválasztott járdák.

Szerkesztői jegyzetek: a WHO globális közlekedésbiztonsági kutatásairól további információ található a szervezet legújabb Globális Közlekedésbiztonsági Jelentésében. A WHO közlekedésbiztonsági adatai  szervezet interaktív weboldalán keresztül is hozzáférhetők.

Kulcsszavak: biztonsági öv, ENSZ, közlekedésbiztonság, volvo
 
A Volvo Cars értékesítése 16,7%-kal nőtt 2019. januárjában A Volvo Cars értékesítése 16,7%-kal nőtt 2019. januárjában A Volvo Cars a közlekedésbiztonság élharcosa Téli szerviz kampány a Nissannál akár 50% kedvezménnyel A Volvo Cars és a Varjo a világon elsőként alkalmaznak kombinált valóságot az autóipari fejlesztésekben A Volvo Cars és a Varjo a világon elsőként alkalmaznak kombinált valóságot az autóipari fejlesztésekben 100 kilométerre közel 8 gyorshajtás jut 100 kilométerre közel 8 gyorshajtás jut A Volvo Cars sürgeti az elektromos autók töltőrendszerének szabványosítását A Volvo Cars sürgeti az elektromos autók töltőrendszerének szabványosítását
 
Zseniális vadonatúj hibrid rendszert fejlesztettek az új Toyota Yarishoz

Zseniális vadonatúj hibrid rendszert fejlesztettek az új Toyota Yarishoz

2020. február 19.
Európa egyik kedvenc kisautója, egyben a Toyota legkedveltebb európai modellje, a Yaris még idén ősszel vadonatúj generációval debütál.
Részletek

Zseniális vadonatúj hibrid rendszert fejlesztettek az új Toyota Yarishoz

A Toyota nem bízta az új modell sikerét a véletlenre, és nem csupán a dizájn, a biztonsági rendszerek vagy épp a vezethetőség és úttartás területén dobott nagyot, de egy fantasztikus vadonatúj öntöltő hibrid elektromos motort is fejlesztett a vadonatúj Yarishoz. Miután a Toyota Yaris elsőként honosította meg a környezetbarát hibrid hajtást a szegmensében, a modellt már eddig is háromból egy ügyfél ezzel a meghajtással választotta. A vadonatúj 1.5 Hybrid Dynamic Force rendszer ugyanakkor minden valószínűség szerint meg ennél is följebb tornázza ezt a számot. Miközben ugyanis a 15 százalékkal megnövelt rendszerteljesítmény közvetlenebb gázreakciókat eredményez, az üzemanyag-fogyasztás több mint 20 százalékkal csökkent a negyedik generációs hibrid technológia által lehetővé tett tömegoptimalizálásnak, és a rendszer részét képező 1,5 literes Dynamic Force benzinmotor megdöbbentően magas, 40%-os termikus hatásfokának köszönhetően.

A Toyota elismerten vezető szerepet tölt be az öntöltő hibrid technológia terén, a vállalat ugyanis több mint húszévnyi tapasztalatnak köszönheti szakértelmét. A Toyota hibridjei a mai napig több milliárd kilométert tettek meg a világ útjain, így minőségük, tartósságuk és megbízhatóságuk is megkérdőjelezhetetlen. A becslések szerint a Toyota hibrid járművei világszerte összesen több mint 500 millió kilométert tesznek meg minden egyes nap. Az első Prius 1997-es bevezetése óta a Toyota Motor Corporation több mint 14 millió hibrid járművet értékesített világszerte (ebből 2,5 milliót Európában), miközben folyamatosan tökéletesíti a technológiát, és a legkülönfélébb piaci szegmensekben vezet be új hibrid modelljeit.

Zseniális vadonatúj hibrid rendszert fejlesztettek az új Toyota Yarishoz

A Yaris Hybrid, a világ első B-szegmensbeli hibrid modelljeként 2012-ben jelent meg a piacon. Azóta több mint 500 000 példányban talált gazdára Európában, így nagymértékben hozzájárult a Toyota hibrid technológiáinak és azok előnyeinek népszerűsítéséhez. A negyedik generációs Hybrid rendszert különböző európai városokban tesztelték, Rómától Párizson át Darmstadtig. A tesztek rávilágítottak, hogy a hajtáslánc városi forgalomban a menetidő csaknem 80 százalékát tisztán elektromos üzemben teszi meg. Ezeket a kiemelkedő eredményeket a Toyota Hybrid rendszer architektúrája tett lehetővé, amely a villanyautók gyakorlatilag összes elsődleges alkotóelemét (a nagyteljesítményű villanymotoroktól a nagyfeszültségű elektromos hálózatig) alkalmazza, méghozzá egy rendkívül takarékos, Atkinson-ciklusú belső égésű erőforrással párhuzamosan.

A Toyota negyedik generációs hibrid technológiája az új Yaris első számú hajtásláncaként ünnepli világpremierjét. Az 1,5 literes Hybrid Dynamic Force rendszer közvetlen leszármazottja azoknak a nagyobb, 2,0 és 2,5 literes rendszereknek, amelyeket az új Corolla, RAV4 és Camry modellek is alkalmaznak; az új hajtáslánc fejlesztése szerint ugyanúgy ügyeltek az alkotóelemek méretének és tömegének a minimalizálására, hogy minél kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást érhessenek el. A hibrid rendszer az új 1,5 literes Dynamic Force háromhengeres, Atkinson-ciklusú, változó szelepvezérlésű benzinmotort alkalmazza. Ahogy 2,0 és 2,5 literes, négyhengeres rokonai, a háromhengeres motor is számos olyan megoldást vonultathat fel, amelyek kifejezetten a belső súrlódás és a mechanikus veszteségek kiküszöbölését, az égési teljesítmény optimalizálását szolgálják.

Zseniális vadonatúj hibrid rendszert fejlesztettek az új Toyota Yarishoz

Olyannyira, hogy a motor a világ legmagasabb égési sebességével büszkélkedhet, ami kis fordulatszámon is nagy forgatónyomatékot, valamint takarékos üzemet eredményez. A rezgéseket és a motorzajt beépített kiegyensúlyozó modul segít korlátozni. Mindezek eredményeként a motor termikus hatásfoka eléri a 40 százalékot (azaz még az átlagos dízelmotorokénál is jobb), ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a Yaris üzemanyag-fogyasztása és CO2-kibocsátása több mint 20 százalékkal csökkent. Ugyanakkor 15 százalékkal nőtt a rendszer teljesítménye, a kifinomultabb teljesítménykifejtés pedig magabiztos, természetes vezetési érzetet eredményez.

A hibrid hajtásláncot teljesen átdolgozták. Az új kéttengelyes felépítés 9 százalékkal kompaktabbá teszi a rendszert. Az így kapott, csekély energiaveszteségű hajtáslánc szerényebb befoglaló méretek mellett jobb teljesítményt nyújt, és könnyedén beépíthető az új Yaris GA-B platformjába. A rendszer új lítium-ion hibrid akkumulátort alkalmaz, amelynek megnövelt teljesítménye dinamikusabb gyorsítóképességgel ruházza fel a járművet. Az új akkumulátor nem csak nagyobb teljesítményű, de 27 százalékkal könnyebb is, mint a korábban alkalmazott nikkel-metál hidrid egység. Az új Yaris egyes piacokon 1,5 és 1,0 literes, háromhengeres benzinmotorokkal is megvásárolható lesz.


Kulcsszavak: hibrid, toyota, új modell, Yaris
 
2 millió alatt nem lesz Lada XRay 2 millió alatt nem lesz Lada XRay A ŠKODA bemutatja a VISION E belső terét A ŠKODA bemutatja a VISION E belső terét A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot Így zajlott a Toyota Yaris GRMN Lotussal közös fejlesztés Így zajlott a Toyota Yaris GRMN Lotussal közös fejlesztés Az új Audi A3 Sportback g-tront CO2-semleges Audi e-gáz hajtja Az új Audi A3 Sportback g-tront CO2-semleges Audi e-gáz hajtja
 

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 91 - 100