Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 91 - 100
A Scania háztartási hulladékkal üzemelő új gázmotort fejlesztett

A Scania háztartási hulladékkal üzemelő új gázmotort fejlesztett

2019. március 14.
A Scania áramfejlesztőkhöz kifejlesztett új gázmotorja egy teljesen természetes, fenntartható és megújuló forrásból származó üzemanyaggal működhet – ez a forrás a háztartási hulladék.
Részletek

A Scania háztartási hulladékkal üzemelő új gázmotort fejlesztett

A legköltséghatékonyabb és legfenntarthatóbb termelés a folyékony hulladékban, a szennyvíziszapban és az élelmiszer-hulladékban található szerves anyagok lebomlásakor keletkező gázok elegyével érhető el. A szén-dioxid-kibocsátás akár 90 százalékos csökkenése, a kisebb részecskekibocsátás miatti jobb levegőminőség és az azonos mennyiségű gázolajhoz képest kisebb üzemeltetési költségek révén a biogáz a fenntarthatóság szempontjából is fontos és meggyőző. Növekvő érdeklődés a gázmotorok iránt „Ez az új gázmotor nagy piaci felfutás előtt áll. Egyre gyakrabban halljuk ügyfeleinktől, hogy érdeklődnek a gázüzemű motorok és a megújuló forrásból származó üzemanyagok iránt.

Világszerte egyre nagyobb érdeklődést látunk a gázmotorok iránt, főként Brazíliában és Oroszországban” – mondta Hans Petersson, a Scania Motorok üzletág áramfejlesztőkért felelős globális termékmenedzsere. A V8-as, 16 literes Scania gázmotor biogázzal üzemel majd áramfejlesztési felhasználás esetén. Teljesítményszintjei 320 kilowattól indulnak, ami folyamatos üzemelési teljesítményt jelent, 1500-as és 1800-as percenkénti fordulatszám között pedig 360 kilowatt primer teljesítményt ad le.

A Scania háztartási hulladékkal üzemelő új gázmotort fejlesztett

Újabb lépés a fenntarthatóság felé „Ez a motor egy újabb lépés a Scania fenntarthatósági céljainak elérése felé. Amíg a biogázmotorok iránti ügyféligény még nem teljesedett ki egészen, addig ügyfeleink többet is megtudnak majd ennek a motorfajtának az előnyeiről, miközben mi folytatjuk a finomítását; esetleg néhány kiemelt ügyfelünkkel közösen” – mondta Hans Petersson.

Meggyőződése szerint a biogázmotor első felhasználói között olyan ügyfelek szerepelnek majd, akiknek áramfejlesztőre van szükségük, tevékenységük során pedig mezőgazdasági vagy kommunális hulladék keletkezik. Ennek eredményeként ugyanis „ingyen juthatnak biogázhoz, így előállíthatják a saját üzemanyagukat”.
Kulcsszavak: környezetbarát, scania, új motor
 
Egyre több Scania a Spar flottájában Egyre több Scania a Spar flottájában Napernyős töltőállomás Napernyős töltőállomás Nőtt a Scania forgalma és nyeresége az első negyedévben Nőtt a Scania forgalma és nyeresége az első negyedévben Új motorokat kap az új BMW 7-es sorozat, a vadonatúj BMW X1 és a BMW 2-es Active Tourer Új motorokat kap az új BMW 7-es sorozat, a vadonatúj BMW X1 és a BMW 2-es Active Tourer Újra a figyelem középpontjában a Citroen C4 Újra a figyelem középpontjában a Citroen C4
 
Audi A3 Sporback g-tron: új modellév még nagyobb CNG hatótávolsággal

Audi A3 Sporback g-tron: új modellév még nagyobb CNG hatótávolsággal

2019. március 14.
Az Audi A3 Sportback g-tron technológiai frissítéssel kezdi az új modellévet. Megnövelt üzemanyag tartályának köszönhetően a kompakt modell WLTP ciklus szerint közel 400 kilométert képes megtenni kizárólag sűrített földgázzal üzemelve.
Részletek


A németországi kereskedésekben az előértékesítés március 7-én indult, a modell induló ára pedig 30 600 euró.

Az Audi A3 Sportback g-tron a négykarikás márka egységes és fenntartható mobilitási koncepciójának szerves részét képezi. Az új 1.5 TFSI erőforrással szerelt modell 96 kW (131 LE) teljesítményre képes, amellyel az A3 Sportback g-tron hatékonyság és takarékosság szempontjából is új mércét állít. Ahhoz, hogy a négyhengeres motor gázüzemmel is működjön, az Audi mérnökei módosították a hengerfejet, a turbófeltöltőt, az üzemanyag befecskendezési rendszert illetve a katalizátort. A benzinhez képest a sűrített földgáz égése során 25 százalékkal kevesebb szén-dioxid képződik köszönhetően a szénhidrogének között előforduló legalacsonyabb széntartalmának. Emellett pedig a szilárd részecske kibocsátás szintje is igen alacsony marad.

Audi A3 Sporback g-tron: új modellév még nagyobb CNG hatótávolsággal

Hosszú hatótávolság köszönhetően a harmadik üzemanyag tartálynak

A korábbiakhoz hasonlóan most is szálerősítésű polimer (GFRP/CFRP) üzemanyag tartályt helyeztek el a mérnökök az ötajtós modell csomagtér padlója alatt, amelyek egyenként közel hét kilogramm gáz tárolására alkalmasak. A csomagtér méretét éppen csak csökkentő tartályok kompozit anyagból készültek, ezért kifejezetten könnyűek. Az új Audi A3 Sportback g-tron modellben egy további acél hengerbe töltött négy kilogrammnyi sűrített földgáz gondoskodik a megnövelt hatótávolságról a gázüzemű működés során. A benzintank méretének csökkentése nem csupán ennek a harmadik sűrített földgáz tartálynak biztosítja a szükséges helyet, de ezzel a megoldással az Audi A3 Sportback g-tron szinte monovalens járműként működhet. Előnyére fordítva mindkét üzemanyag tartály speciális tulajdonságait és méreteit, a GFRP tartályok intelligens kombinációja és a földgáz tartály alkalmazása lehetővé teszi a rendelkezésre álló hely optimális kihasználását. A kilenc literes benzintank pedig hagyományos mobilitási tartalékként áll rendelkezésre.

Szigorú biztonsági előírások

A gáz tárolására szolgáló két műanyag tartály – amely akár 200 barra sűrítve tárolja a földgázt – az Audi könnyűszerkezetes építésmódját követi. Kialakításuknak köszönhetően 66 százalékkal kisebb a súlyuk, mint hasonló, acélból készült társaiknak. A belsejében egy gáztömör poliamid réteg található.

A szálerősítésű teherviselő lemez belső felületén egy szénszálas erősítésű polimer (CFRP), azon pedig egy üvegszálas erősítésű polimer (GFRP) réteg található. Ez a kombináció biztosítja a nagyfokú szilárdságot. A szénszálas erősítésű polimer (GFRP) használata nem csupán a stabilitást javítja, de a kompozit anyag jól láthatóan jelzi az egyes sérüléseket is. Egy külső erőhatást követően – például balesete esetén – a bevonat színe tejfehérre változik. Az autókba történő beszerelést megelőzően minden tartályt a gyártás során 300 bar nyomáson egy hidraulikus tesztnek vetnek alá. Az 580 baros átlagos felszakítási nyomás lényegesen nagyobb ennél és jelentősen meghaladja a törvény által előírt 470 baros követelményt is.

Kényelmes működtetés

A gáz és a benzin töltésére szolgáló töltőcső a közös tanksapka fedelén található. Két mutató jelzi a vezetőnek a tartályok töltöttségi állapotát. A vezetőinformációs rendszer mutatja az éppen aktuális hajtásmódhoz tartozó üzemanyag-fogyasztást.

Az Audi A3 Sportback g-tron modell hétfokozatú S tronic sebességváltóval érkezik a kereskedésekbe. Németországban az Audi A3 Sportback g-tron ára 30 600 euró, rendelni pedig már március 7. óta lehet a megújult modellt.

Kulcsszavak: A3 Sportback g-tron, audi, új modell
 
Félmillió V8-asnál tart a magyar Audi Félmillió V8-asnál tart a magyar Audi A vadonatúj Ford Focusban a sugárhajtású vadászgépek technológiája oldja meg kápráztató napsütés okozta problémát A vadonatúj Ford Focusban a sugárhajtású vadászgépek technológiája oldja meg kápráztató napsütés okozta problémát Ultramodern funkciók gazdag választéka az új  Kia Carensben Ultramodern funkciók gazdag választéka az új Kia Carensben Az új Mercedes-Benz S-osztály Cabriolet - Luxusra nyitottan Az új Mercedes-Benz S-osztály Cabriolet - Luxusra nyitottan A legenda folytatódik: bemutatkozik az új BMW M4 CS A legenda folytatódik: bemutatkozik az új BMW M4 CS
 
Az új Fiat Centoventi tanulmány: „demokratikus“ válasz az elektromobilitásra

Az új Fiat Centoventi tanulmány: „demokratikus“ válasz az elektromobilitásra

2019. március 13.
A Fiat 120 éves évfordulóján leplezte le a Genfi Autószalonon Concept Centoventi névre keresztelt tanulmányautóját, amely egy új mérföldkőnek tekinthető az olasz márka történelmében.
Részletek

Az új Fiat Centoventi tanulmány: „demokratikus“ válasz az elektromobilitásra

A modell tökéletesen megtestesíti a Fiat elképzelését a közeljövő városi közlekedését illetően, fókuszba helyezve a környezetbarát elektromobilitást.

A Concept Centoventi tanulmány egy rendkívül átgondolt vízió, ami az automobilizmus új irányzatára és a márka kisautók területén szerzett 120 éves tapasztalatára épül. Erre utal a névválasztás is, az olasz „Centoventi" szó ugyanis magyarra fordítva 120-at jelent. A Fiat zseniális koncepciója hasonlóan forradalmasíthatná a városi mobilitást, mint tette azt az ´50-es években a legendás Fiat 500.

Fontos kiemelni, hogy az 500-ashoz hasonlóan ezúttal is központi szerepet kap az elérhető ár, az elektromos kisautó ugyanis a tömegeket szólítja meg. Ennek megfelelően a Fiat a piac legkedvezőbb árú városi kisautóját szeretné megalkotni, amely páratlan hatékonyságú és praktikumú városi mobilitást biztosít utasainak, akiknek a tisztességes hatótávolságnak köszönhetően a hosszabb kiruccanásokról sem kellene lemondaniuk.

Fiatról lévén szó, az ügyfeleknek az egyediségről és a személyre szabhatóságról sem kell lemondaniuk, mi több, a Concept Centoventi maga a divat megtestesítője. Az ún. „4U" individualizálási program keretében 4 tető, 4 lökhárító, 4 kerékborítás és 4 külső burkolatcsomag közül lehet választani, vagyis az összeállításnak csak a fantáziánk szabhat határt: szabadon játszhatunk tehát a színekkel, igazán vidám és kedves külsőt, illetve utasteret megálmodva az autó számára.


Az új Fiat Centoventi tanulmány: „demokratikus“ válasz az elektromobilitásra

Mindezeken felül nem csak a megjelenés, de a műszaki tartalom is egyedileg konfigurálható az adott igények szerint, ennek megfelelően az akkumulátor méretét is meg lehet választani, amivel az autó hatótávolságát az ügyfelek saját igényeikhez, illetve pénztárcájukhoz tudják igazítani. A személyre szabhatóság révén - tekintettel arra, hogy a „4U" programba tartozó részegységeket szabadon, utólag is lehet cserélgetni - nincs szükség különkiadásokra és speciális szériákra, hiszen bármikor készíthetünk magunknak egy egyedi autót az elemek variálásával.

A tervezés során a mérnökök mindvégig a „kevesebb több" elvet követték, aminek köszönhetően egyrészt letisztult lett a kisautó, másfelől pedig mentes a felesleges sallangoktól. A divatos dizájnra való törekvés mellett minden tekintetben az egyszerű kialakítás és ezzel párhuzamosan a túlzott komplexitás elkerülése volt a cél, a térkihasználás tekintetében pedig nem hoztak semmiféle kompromisszumot a mérnökök. A rendkívül fordulékony és jól manőverezhető, mindössze 368 cm hosszú, 1740 mm (külső tükrökkel együtt 1846 mm) széles és 1527 mm magas Concept Centoventi, amelynek tengelytávolsága 243 cm, négy személy számára kedvező helyviszonyokat és egy ügyesen kihasználható, kedvező méretű csomagteret kínál.

Az utastérben szintén a személyre szabhatóság és a modularitás került előtérbe a tervezés során: a cockpit egyedileg konfigurálható és számos praktikus kiegészítővel felszerelhető, a multimédia pedig maximálisan támogatja korunk életvitelét, minden elképzelhető kapcsolódási lehetőséget felkínálva az utasok számára. A műszerfal kis lyukacskáihoz számtalan kiegészítőt lehet csatlakoztatni, így tényleg mindenki pontosan olyan környezetet teremthet a Centoventi belterében, ami leginkább passzol igényeihez, illetve életviteléhez.


Az új Fiat Centoventi tanulmány: „demokratikus“ válasz az elektromobilitásra

Tárolóhelyekből rengeteg áll rendelkezésre, a kijelzőkonfigurációk pedig korunk trendjeit követik: a fiatal generáció különösképp szeretni fogja azt a kialakítást, amelyben az autóval összekapcsolt okostelefon képezi a rendszer lelkét, ami praktikus és kedvező árú alternatívát kínál a szériában járó 10 col képátlójú műszercsoporttal együtt. Opcionálisan egy második integrált kijelző is elérhető, amivel egy 20 col képátlójú, szélesvásznú kijelzőrendszer húzódik végig a műszerfalon. Utóbbi esetben nyer értelmet az ún. „Lingotto" központ, ami egy teljesen integrált járműinformációs és -beállítási felület, magában foglalva úgy a multimédiát, mint a biztonsági, illetve asszisztens rendszerek teljes arzenálját.

A matériaválasztás rendkívül innovatív és környezetbarát a felhasznált műanyagoktól kezdve egészen a kárpitanyagokig, a divatos, modern és egyedi megjelenés pedig az enteriőr minden pontján tetten érhető. Az üléspárnák és a fejtámlák könnyedén cserélhetők, így bármikor színvilágot vagy kárpitanyagot válthatnak a tulajdonosok. Az első utasülés opcionálisan helyettesíthető egy tárolódobozzal vagy egy speciális gyereküléssel is, így valóban minden igényhez egyedileg igazítható a kisautó. A mérnökök összességében az autó minden apró pontját tekintve hosszasan gondolkodtak azon, hogy milyen megoldásokkal tudnák élhetőbbé varázsolni a modellt, a Fiat Conecpt Centoventi tanulmány pedig a tökéletességre való törekvés iskolapéldája.


Az új Fiat Centoventi tanulmány: „demokratikus“ válasz az elektromobilitásra

A vezetési élményt fokozandó, a Fiat Concept Centoventit szériában nyitható tetővel álmodták meg a tervezők. És a többi részlethez hasonlóan a tetőt is személyre lehet szabni: rendelkezésre áll például egy kétszínű polikarbonát tető, egy vászontető, egy integrált tárolódoboz a tető helyén, sőt, egy napelemmel is kérhető az egység: ez esetben az akár 50 Watt teljesítményt generálni képes napelem által például a forró nyári napokon parkoláskor kicsit hűthető az utastér. További különlegesség a csomagtérajtón elhelyezett külső kijelző, amin keresztül a külvilággal számos információt tudunk megosztani. Menet közben biztonsági okokból a kijelző kizárólag egy Fiat logót képes megjeleníteni, álló helyzetben viszont a járművezető bármikor átválthat ún. „messenger", vagyis üzenetközvetítő módra. A kijelzőt természetesen hirdetőfelületként is lehet használni.

A meghajtásról a jövő városi mobilitásának megfelelően egy környezetbarát villanymotor gondoskodik, vagyis a Fiat Concept Centoventi helyi károsanyag-kibocsátása zéró. A hajtáslánc különlegessége a moduláris, szabadon személyre szabható akkumulátor rendszer: az autó szériában egy 100 km hatótávot biztosító akkuval érkezik, amit városi közlekedéshez álmodtak meg a tervezők. Ám amennyiben nagyobb hatótávolságra tart igényt az ügyfél, akár 3 további akkumulátort is kérhet az autóba, amelyeket megvásárolni és bérelni egyaránt lehet és amik egyenként 100 km-es plusz hatótávot biztosítanak. A kiegészítő akkukat, amelyek a padló alá kerülnek, így nem foglalnak el helyet a beltérből vagy a csomagtartóból, a szerviz tudja beépíteni, mégpedig az ötletes rögzítő rendszer révén gyorsan és egyszerűen.

Az új Fiat Centoventi tanulmány: „demokratikus“ válasz az elektromobilitásra

Mindezeken felül egy 5. akku is szerelhető az ülések alá, amit akár otthon ki lehet venni és külön is lehet tölteni, akárcsak a modern, elektromos kerékpárok akkumulátorait. Ezzel együtt a teljes hatótáv elérheti az 500 km-t, ami már bőven meghaladja a városi igényeket és kompromisszummentes használatot biztosít. Ráadásul a padló alatt elhelyezett akkumulátorok alacsony súlypontot eredményeznek, ami jót tesz a stabilitásnak és a vezethetőségnek. Szintén okos ötlet a szélvédő tövénél elhelyezett kombinált töltőaljzat, amihez egy beépített, felcsévélhető hosszabbító tartozik a borítóelem alatt, így a töltőkábel nem foglal el értékes helyet a csomagtartóból a többi elektromos autóval ellentétben, ráadásul a középen lévő töltőcsatlakozó mindkét oldalról könnyen elérhető.

Fantasztikusan átgondolt praktikus megoldásai és költséghatékonysága révén a Fiat Conecpt Centoventi nem csupán magánszemélyek, de cégek és kölcsönzők, illetve járműmegosztó vállalatok nagy kedvence lehet a jövőben, a modell számára tehát minden adott az urbánus mobilitás megreformálásához. Az olasz kisautó esélyeit tovább javítja az a tény, hogy a piac legkedvezőbb árú elektromos autójáról van szó, köszönhetően moduláris akkumulátorainak. Ráadásul a divatos modell nem csak vételárát tekintve, de kedvező fenntartási költségei révén is nagyon gazdaságos, minimális szinten tartva a teljes birtoklási költséget, vagyis az ún. TCO-t. A Fiat óriási lépést tett tehát előre: megalkotta a jövő városi mobilitásának új sztárját.

Kulcsszavak: autószalon, Centoventi, elektromos autó, fiat, genf, tanulmányautó
 
Jeep® Compass: vadonatúj kompakt szabadidőjármű felülmúlhatatlan 4x4 képességgel Jeep® Compass: vadonatúj kompakt szabadidőjármű felülmúlhatatlan 4x4 képességgel Dízel-elektromos hajtásláncú Kia Optima T-Hybrid tanulmány a Párizsi Autószalonon Dízel-elektromos hajtásláncú Kia Optima T-Hybrid tanulmány a Párizsi Autószalonon Az Audi most először tervez koncepcióautót egy animációs filmhez Az Audi most először tervez koncepcióautót egy animációs filmhez Az SKF megoldásokat szállít az e-up! modellhez, a Volkswagen első teljesen elektromos autójához Az SKF megoldásokat szállít az e-up! modellhez, a Volkswagen első teljesen elektromos autójához Két év múlva kerülhet sorozatgyártásba az FCV-R Két év múlva kerülhet sorozatgyártásba az FCV-R
 
Eddig több, mint 20 ezer előrendelés érkezett be a Porsche első elektromos sportautójára

Eddig több, mint 20 ezer előrendelés érkezett be a Porsche első elektromos sportautójára

2019. március 13.
A Porsche első tisztán elektromos meghajtású sportautója, a Taycan világszerte óriási érdeklődésre tesz szert.
Részletek

Eddig több, mint 20 ezer előrendelés érkezett be a Porsche első elektromos sportautójára

Annak ellenére, hogy a modell csak szeptemberben fog bemutatkozni a nagyközönség előtt és egyelőre még a végleges formatervre sem derült fény, világszerte már most túllépte a komoly érdeklődések száma a 20 ezret – jelentette be a Porsche a Genfi Autószalonon. Az újdonságot előrendelni kívánó potenciális vásárlók egy várólistára iratkozhatnak fel, aminek feltétele egy 2.500 eurós letét befizetése a Porsche Centrum Budapestnél.

A Porsche Taycan bemutatkozása szeptemberre várható, a modell pedig még idén, az év vége felé piacra érkezik. Az elektromos sportautóban rejlő potenciálról sok mindent elmond bőven 3,5 másodpercen belüli 0-100 km/h-s sprintideje. A hatótávolság meghaladja az 500 km-t az NEFC ciklus szerint mérve, de legalább ennyire fontos, hogy megfelelő villámtöltővel alig 4 perc alatt lehet 100 km-re elegendő ‚energiát‘ tankolni az elektromos sportautóba (szintén az NEFC ciklus szerint).

„A Taycan iránti komoly, minden korábbi várakozásunkat meghaladó érdeklődés jól mutatja, hogy ügyfeleink hasonlóan izgatottan várják a Porsche első tisztán elektromos sportautóját, mint mi. Ebből kifolyólag már a szériagyártás megkezdése előtt növelnünk kellett a tervezett gyártási kapacitást“, mondta Detlev von Platen, a Porsche AG értékesítési és marketing igazgatója, majd hozzátette: „A Taycan lesz kategóriájának legsportosabb és legmagasabb technológiai színvonalát képviselő autója – tehát egy valódi Porsche.“

Eddig több, mint 20 ezer előrendelés érkezett be a Porsche első elektromos sportautójára


Kulcsszavak: elektromos autó, Porsche, Taycan, új modell
 
Ingyen autózhatunk tíz év múlva Ingyen autózhatunk tíz év múlva Az új Nissan Pulsar teljesen átformálja a C-szegmenssel kapcsolatos elvárásokat Az új Nissan Pulsar teljesen átformálja a C-szegmenssel kapcsolatos elvárásokat Már 10 000 európai előrendelés érkezett az új Nissan LEAF-re két hónap alatt Már 10 000 európai előrendelés érkezett az új Nissan LEAF-re két hónap alatt A Nissan LEAF belevág a taxizásba A Nissan LEAF belevág a taxizásba Így áll össze a Seat Ateca színpalettája Így áll össze a Seat Ateca színpalettája
 
Megkezdődött az új 7-es BMW sorozatgyártása

Megkezdődött az új 7-es BMW sorozatgyártása

2019. március 13.
A luxuslimuzin új generációjának érkezésére a bajor prémiumgyártó átfogó fejlesztéseket hajtott végre dingolfingi üzemében, ahol a tömegtermelési folyamatokat immár innovatív digitális megoldások is segítik.
Részletek

Megkezdődött az új 7-es BMW sorozatgyártása

A BMW Group dingolfingi gyárában néhány nappal ezelőtt kezdetét vette az új BMW 7-es sorozat tömegtermelése. A bajor prémiummárka zászlóshajója a hatodik modellgeneráció világpremierje után csaknem három és fél évvel újult meg, minden korábbinál tekintélyesebb kisugárzást örökölve.

„A BMW 7-es sorozat már több mint negyven éve határozza meg létesítményünk arculatát. Büszkék vagyunk rá, hogy a BMW zászlóshajója, a 7-es sorozat továbbra is a mi üzemünkben készül. Célunk, hogy a luxuskategóriájú BMW modellek elsőszámú gyáraként és kiváló munkatársaink évtizedes szakmai tapasztalatára építve, minden egyes modell, amelyet kigurítunk az utakra, kifogástalan minőséget garantáljon” – mondta Ilka Horstmeier, a BMW Group dingolfingi gyárának igazgatója.

Az úgynevezett „digitális indulás” kiváltképp összehangolt termelésbeindítást igényelt, hiszen a technológia fejlődésével párhuzamosan az újdonság sorozatgyártása már az első naptól kezdve maximális napi kapacitáson zajlik. A rendkívül magas minőségi szabványokat már a legelső elkészült modelltől az egyes alkatrészek és illesztések összetett virtuális tesztelése garantálja.

Megkezdődött az új 7-es BMW sorozatgyártása

Az első 7-es BMW 1977-ben látott napvilágot, azóta a modellből Dingolfingban több mint 1,9 millió darab készült. A luxuslimuzin már az első nemzedék óta a világ minden táján elérhető, a modellt övező globális népszerűséget pedig mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a BMW 7-es sorozat az alsó-bajorországi üzem elsőszámú exportcikkének számít. 2018-ban a Dingolfingban készült zászlóshajók több mint 90 százalékát külföldön helyezték forgalomba, amelyben Kína kiemelt jelentőséggel bír: tavaly a 7-es BMW globális értékesítésének 44 százalékát a kínai ügyfelek tették ki.

Az új BMW 7-es sorozat újratervezett frontrésze és hátsó kialakítása páratlanul magabiztos kisugárzást eredményez. A megnövelt hűtőrácsok tökéletesen ellensúlyozzák a vékonyra húzott fényszórókat, az egyedi kontraszt pedig egyértelműen pozícionálja az új zászlóshajót a BMW luxuskategóriájú palettáján, miközben az új formanyelv a BMW 8-as sorozattal és a BMW X7-tel való rokonságot hirdeti.

A hátsó kialakítás ugyancsak tartogat újításokat: a minden korábbinál keskenyebbre rajzolt, háromdimenziós hátsó lámpák teljes mértékben LED-technológiával dolgoznak, a két egységet pedig egy elegáns krómcsík és egy mindössze 6 milliméter vastag fénycsík köti össze. Utóbbi diszkrét módon hangsúlyozza ki a nappali menetfényeket, éjszaka pedig jellegzetes fényforrásként funkcionál. A dizájncsík a gépkocsi lezárt és nyitott állapotában más-más fényhatás érvényesít.

Megkezdődött az új 7-es BMW sorozatgyártása

A 7-es BMW-t továbbra is kétféle karosszériaváltozatban rendelhetik meg az ügyfelek: az alapverziót egy 14 centiméterrel hosszabb tengelytávolságú, nyújtott változat egészíti ki. Az ügyfelek 80 százaléka az utóbbi verzió mellett teszi le voksát, a hátsó üléssorban nyújtott bőségesebb helykínálatnak köszönhetően.

Az új BMW 7-es sorozat utastere gazdagabb varrással is elérhető, amely a középkonzol környékére és az ajtókárpitokba integrált könyöktámaszokra terjed ki. A finoman megmunkált fákból készült dekorbetétek ugyancsak megrendelhető opciók. A hátsó kerékjárati ívek intenzív zajcsillapítása érezhetően csökkenti a gumiabroncsok utastérbe szűrődő gördülési zaját, az utazás kényelmét pedig minden korábbinál vastagabb oldalüvegek fokozzák.

Hathengeres benzinmotorral dolgozó plug-in hibrid hajtáslánc

Az új BMW 7-es sorozat a bajor prémiumgyártó modelltörténetének első olyan típusa, amelynek plug-in hibrid hajtásláncában egy soros hathengeres benzinmotor dolgozik. A BMW 745e  és a BMW 745Le modellpárosban a 286 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor és a 113 lóerős elektromos erőforrás 394 lóerő maximális rendszerteljesítmény leadására képes. Sőt mi több, az új BMW 7-es sorozat a bajor prémiummárka első olyan modellje, amelyben a BMW Group negyedik generációs akkumulátortechnológiája kapott helyet: a legfejlettebb akkumulátorcellák egyetlen feltöltéssel 58 kilométer* tisztán elektromos, károsanyag-kibocsátástól mentes és gyakorlatilag hangtalan hatótávolsággal ruházzák fel az újdonságot. A BMW 745e és a BMW 745Le akkumulátorai ugyancsak Dingolfingban, mindössze néhány kilométerre, a hálózatról tölthető hajtásláncok tömegtermelését optimalizáló fejlesztőközpontban készülnek.
A BMW Group azon gyárai, amelyek hálózatról tölthető modelleket is készítenek, így ugyancsak Dingolfingból kapják a gépkocsikba beépítendő akkumulátorokat és elektromos motorokat.

Megkezdődött az új 7-es BMW sorozatgyártása

A BMW 7-es sorozat tömegtermelését innovatív digitális megoldások segítik

A Dingolfingban készülő zászlóshajó sorozatgyártását egy sor innovatív digitális megoldás segíti. Ha egy olyan „különleges” példány érkezik a gyártósoron, amely exkluzív felszereltségi opciót, például hátsó középkonzolt is tartalmaz, az adott termelési fázisban dolgozó kollégát az okosórája előbb rezgő funkcióval figyelmezteti, majd részletes utasításokkal látja el.

A modellek összeszerelését végző munkatársak továbbképzését okosszemüvegek támogatják: új munkafolyamatok elsajátításakor a szemüveg virtuálisan a viselő látómezejébe vetíti az adott környezetet és az összes lépést, az összetett alkatrészek előzetes összeszerelése így jelentősen felgyorsítja és hatékonyabbá teszi a tanulást. A továbbképzésen résztvevő kollégák a kiterjesztett valóság segítségével feladatkörre szabott, pontos iránymutatásokat kaphatnak és újabb technikákat sajátíthatnak el, a technológia pedig a folyamatfejlesztési és IT részlegekkel is szorosabb együttműködést garantál.

A digitalizáció ráadásul már a gyártósorok alkatrészellátását végző folyamatokban is jelen van: az automatizált szállítórobotok legújabb generációját már hosszabb távokon, a raktár és az egyes összeszerelési csarnokok közötti utakon tesztelik a mérnökök. A vezető nélkül közlekedő szállítórobotok leendő kvalitásai messze túlmutatnak a korábbi automatizálási megoldásokon: az új, minden korábbinál okosabb logisztikai kisegítők a jövőben összetett útvonalakat, több kitérős feladatokat és rögtönzött kéréseket is képesek lesznek kezelni, az adott alkatrészek leszállítási sürgősségétől függően, aktív akadálykerülő rendszerrel.

A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált energiafogyasztásra

Kulcsszavak: autógyár, bmw, BMW 7-es, új modell
 
Elektromos autózás a BMW i3 és a BMW i8 modellekkel Genfben Elektromos autózás a BMW i3 és a BMW i8 modellekkel Genfben Megvannak a Kecskeméten megrendezett Szakma Kiváló Tanulója Verseny győztesei Megvannak a Kecskeméten megrendezett Szakma Kiváló Tanulója Verseny győztesei Új fejlesztési vezető a Mazda európai központjában Új fejlesztési vezető a Mazda európai központjában Az új Toyota Prius maximális ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán Az új Toyota Prius maximális ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán Új fejezet nyílik a Nissan X-Trail sikertörténetében, mely az idei UEFA Bajnokok Ligája döntőjével kezdődik Új fejezet nyílik a Nissan X-Trail sikertörténetében, mely az idei UEFA Bajnokok Ligája döntőjével kezdődik
 
Minden korábbinál magasabb áron kelt el egy klasszikus Toyota Supra Floridában

Minden korábbinál magasabb áron kelt el egy klasszikus Toyota Supra Floridában

2019. március 13.
Most, hogy a negyedik generációs Toyota Supra első példányai is youngtimer korba lépnek, a típus makulátlan példányai soha nem látott árakon – legutóbb közel 50 millió forintért – kelnek el egyes autós árveréseken.
Részletek

Minden korábbinál magasabb áron kelt el egy klasszikus Toyota Supra Floridában

Idén januárban bejárta az autós világsajtót a hír: a negyedik generációs Toyota Supra egyik korai példányáért 121 ezer dollárt (körülbelül 34 millió forint) fizettek egy internetes árverésen. Ez másfélszer, de inkább kétszer annyi, mint amennyiért a típus legszebb példányai korábban gazdát cseréltek. A modell hirtelen jött népszerűségéhez több tényező is hozzájárult.

Egyrészt az A80-as kódjelű negyedik széria „nagykorúvá” vált: első darabjai betöltötték a 25 évet, ami több piacon is a gyűjtői státusz és az azzal járó adó- és adminisztrációs kedvezmények elérését jelenti. Másrészt a legendás sportmodell visszatérése, az új generációs Toyota GR Supra (A90) bevezetése a figyelem középpontjába helyezte a típus korábbi változatit. Persze a Supra mindig is közkedvelt volt a tuningpiacon: soros hathengeres motorja tökéletes alanya volt a legmerészebb teljesítménynövelő beavatkozásoknak, a klasszikus vonalakkal megáldott karosszériának pedig – akárcsak egy vérbeli fotómodellnek – bármilyen extrém optikai átalakítás jól állt. Ez persze azt eredményezte, hogy mára alig maradtak eredeti állapotban megőrzött, minden módosítástól mentes, igazi gyűjtői darabok, s amelyek mégis fellelhetők, egyre nagyobb kincsnek számítanak a hozzáértők körében.

Minden korábbinál magasabb áron kelt el egy klasszikus Toyota Supra Floridában

Hogy mennyire nagy kincsnek, az március második hétvégéjén mindennél fényesebben kiderült. A Sotheby’s floridai aukcióján ugyanis a januári 121 ezer dollárnál is jóval magasabb összegért, pontosan 173 600 dollárért talált gazdára egy nem egészen 18 ezer kilométert futott, 1994-es Supra. Ez a 48,6 millió forintnak megfelelő összeg jócskán felülmúlta a szervezők előzetes várakozásait, az autóért vérre menő küzdelmet folytattak a helyszínen és telefonon licitáló vásárlók: egy olyan aukción, ahol Bugattik és Ferrarik, Duesenbergek és Packardok találtak gazdára, ez a túlzás nélkül makulátlan állapotú Supra hozta el a hétvége legizgalmasabb pillanatait.

A széria legkívánatosabb hajtásláncával és karosszériájával (ikerturbó motor, targatető) gyártott modell Illinois államban kezdte pályafutását. Eredeti tulajdonosánál két év leforgása alatt nem egészen tízezer kilométert futott, majd néhány homályba vesző évet követően Svájcba, egy több mint 140 darabos youngtimer magángyűjteménybe került. Akkori eladási ára nem ismert, de biztosak vagyunk benne, hogy a töredéke volt a jelenleginek.

Minden korábbinál magasabb áron kelt el egy klasszikus Toyota Supra Floridában

A nagy kérdés persze az, hogy meddig emelkedhet a Supra értéke. Korosztályában már így sem igen találunk nála értékesebb japán közúti modellt, 170 ezer dollárt meghaladó vételárat jellemzően jóval ritkább, kékvérű európai sportautókért szoktak fizetni. A következő néhány aukció során kiderülhet, hogy kirívó esetekről vagy erősödő tendenciáról van-e szó – mindenesetre, akinek eredeti állapotú, korai gyártású A80-as Toyota Supra van a birtokában, elkezdhet azon gondolkozni, mihez kezdene pár tízmillióval.

Kulcsszavak: árverés, Supra, toyota
 
A Toyota sikeres évet zárt 2014-ben Magyarországon A Toyota sikeres évet zárt 2014-ben Magyarországon Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfort Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfort Hibrid hajtással tarolhat a vadonatúj Toyota RAV4 Hibrid hajtással tarolhat a vadonatúj Toyota RAV4 Szabad az út a sportos Corolla előtt? Szabad az út a sportos Corolla előtt? Abszolút gigaerőművet épít a Toyota Abszolút gigaerőművet épít a Toyota
 
A Ford Focus ülései enyhítik a hát és derékfájást

A Ford Focus ülései enyhítik a hát és derékfájást

2019. március 13.
Egy orvosokból és fizikoterapeutákból álló bizottság megállapította, hogy a vadonatúj Ford Focus ülései segítenek a hátfájdalmak enyhítésében.
Részletek

A Ford Focus ülései enyhítik a hát és derékfájást


A hát és derékfájás világszinten is a mozgáskorlátozottság vezető oka, és olyan egészségi állapot, ami a szakemberek becslése szerint az európai emberek felét érinti életük egy bizonyos szakaszában.

Ez a fájdalom mind az autóvezetők, mind utasaik számára kellemetlen élménnyé változtathatja az utazást.
 
Annak érdekében, hogy enyhítse az autóban ülők hátfájását, a vadonatúj Ford Focus olyan vezető- és első utasülést kínál, ami 18 irányban állítható, és így maximális megtámasztást és komfortot biztosít. A Focus ezzel jogosulttá vált az Egészségesebb Hátakért kampányt szervező legnevesebb gerinc-specialista intézet, az Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) minősítő pecsétjére.

A Focus az első Ford-modell, amely ajánlást kapott az AGR független tesztelő bizottságától; e szervezet különféle egészségügyi területek szakértőiből áll. A minősítő pecsét megszerzéséhez fontos elvárás, hogy az ülést hozzá lehessen állítani az adott utas üléspozíciójához, és ne az illetőnek kelljen hozzáigazítania testhelyzetét az üléshez.

A Ford Focus ülései enyhítik a hát és derékfájást

“Ha valaki helytelen pozícióban ül, akkor a teste előrecsúszik, és ez nyomást gyakorol a derekára. A Focus esetében arra összpontosítottunk, hogy kifejlesszünk egy 18 irányban állítható ülést, ami minden emberhez hozzáigazítható, így magasságától és testalkatától függetlenül bárki beállíthatja a számára legmegfelelőbb üléshelyzetet, ami még a hosszú utazások alatt is kényelmes,” mondta el Glen Good, a Ford Focus programvezető főmérnöke.

Az európai autósok átlagosan napi egy órát töltenek járművükben, nem számítva a forgalmi dugókban és a parkolóhely keresésével eltöltött időt.* Egy brit felmérés szerint az autóvezetők 75 százaléka küzd hátfájással a rossz üléshelyzet miatt, ez pedig nyaki fájdalmakhoz, izomfáradáshoz és keringési problémákhoz vezethet, ami miatt a vezető gyorsabban kifárad.

A Ford mérnökei úgy tervezték meg a vadonatúj Focus ülését, hogy az megfeleljen az AGR elvárásainak. Mindez azonban nem a pecsét megszerzéséről szól, sokkal inkább arról az emberközpontú szemléletről, ami az ügyfél-élményt helyezi a tervezés középpontjába, és arról, hogy a Ford meg akar felelni a Focus-vásárlók igényeinek, akik közül sokan extra comb- és derék-megtámasztást kértek. A Focus 18 irányban állítható ülésében a megfelelő hát-, nyak- és comb-megtámasztás mellett beállítható az ülésmagasság, az ülőlap hossza és dőlésszöge, és az ülés oldalán található kapcsolóval a motoros deréktámasz is négy irányban mozgatható.

A Ford Focus ülései enyhítik a hát és derékfájást

Ahogy a deréktámasz, úgy a fejtámla is négy irányban állítható, és a combtámasz hosszát is be lehet állítani (erre az előző generációs Focusban nem volt lehetőség). A Ford ülésfejlesztő szakemberei még pályateszteket is végeztek, hogy megtalálják az optimális ülés-kialakítást, ami a különböző magasságú, testsúlyú és testalkatú férfiak és nők számára egyaránt megfelelő. A tartóssági tesztek során 150.000 kilométeren át használták az üléseket valós körülmények között, a Ford “Robutt” nevű robotizált fenékszimulátora pedig 10 évnyi használatot sűrített bele három napba, amikor 7500 alkalommal ült ki-be, pattogott és mocorgott az üléseken.

A lehető legsimább rugózás érdekében a Focusban kátyúfelismerő technológia is működik, mérsékelve az úthibák okozta rázkódást, a hátul utazóknak pedig 5 centiméterrel hosszabb térd-, és 6 centiméterrel szélesebb csípőtér jut, mint az előző generációs Focusban.

„Az autó üléseinek jó ergonómiája rendkívül fontos, különösen akkor, ha valaki gyakran vezet. Örülünk, hogy a Ford is csatlakozik a hátfájás elleni küzdelemhez, még több ember számára téve elérhetővé a komfortos üléseket,” nyilatkozta Detlef Detjen, az Aktion Gesunder Rücken e.V. ügyvezető igazgatója.

A vadonatúj Ford Focus már egész Európában kapható.

Kulcsszavak: Focus, ford, új modell
 
A nők immár 50 éve fontos szerepet játszanak a Ford Mustang történetének A nők immár 50 éve fontos szerepet játszanak a Ford Mustang történetének Az utcai farkas bemutatkozott Az utcai farkas bemutatkozott A párizsi sikk két ikonjának találkozása A párizsi sikk két ikonjának találkozása Kis autó, nagy érték: a vadonatúj Ford KA+ Kis autó, nagy érték: a vadonatúj Ford KA+ A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben
 
Genfben bemutatkozott a Ssangyong Musso Grand pick-up

Genfben bemutatkozott a Ssangyong Musso Grand pick-up

2019. március 11.
A 2019-es Genfi Autószalonon bemutatták a Ssangyong vadonatúj pick-up haszonjárművét, a Musso Grandot, mely modell 2019 június elején érkezik a magyarországi márkakereskedésekbe.
Részletek

Genfben bemutatkozott a Ssangyong Musso Grand pick-up

Az N1G besorolású haszongépjármű a Ssangyong Rexton G4 modell esetén már ismert létrakeretes alvázra épül, kapcsolható összkerékhajtású modell, melyhez kétféle hátsó felfüggesztés választható (hátsó merev tengely, laprugóval vagy 5 lengőkaros, merevhidas hátsó felfüggesztés).

A hosszított karosszériájú Musso Grand pick-up tengelytávja 3,210 mm, hossza 5,405 mm, szélessége 1,950 mm, magassága 1,820mm, raktérfelületének hossza 1,610 mm, teherbírása laprugós hátsó felfüggesztés esetén 1,062 kg. Az új pick-up elérhető 6 sebességes manuális vagy automata váltóval, igény esetén önműködő mechanikus differenciál zárral (hátsó tengelyen).

A Musso Grand szívében egy kimagaslóan erős és nyomatékos, mégis a legszigorúbb Euro 6 károsanyag-kibocsátási normákat is teljesítő, saját fejlesztésű 2.2 literes e-XDI LET (Low-end torque) közvetlen befecskendezéses dízel motor dolgozik, 181 LE teljesítmény mellett kiemelkedő nyomatékot (400 Nm) ad le a leggyakrabban használt 1400–2800-as fordulatszám tartományban, ezáltal rendkívül dinamikus menettulajdonságokat és kedvező üzemanyag fogyasztást biztosít.

Genfben bemutatkozott a Ssangyong Musso Grand pick-up

Genfben bemutatkozott a Ssangyong Musso Grand pick-up

A Borg Warner tervezte kapcsolható 4WD összkerékhajtás révén a Musso Grand a legnehezebb terepviszonyok között is helytáll és akár 3 tonnát is vontathat.

Az új Musso Grand elegáns megtestesítője a klasszikus pick-up értékeknek. Impozáns méretei mellett minden részlete anyugalmat, a biztonságot és a precizitást sugallja. Robosztus és karakteres, ugyanakkor sportosan elegáns.

A dupla kabinos kivitelben elérhető Musso Grand a kategóriájában elérhető legmodernebb technológiákat kapja és a választható opcióknak köszönhetően egyénre szabottan variálható (9,2" érintőképernyős multimédia egység, automata vészfékező rendszer AEBS, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer LDWS, sávváltás asszisztens LCA, ütközés figyelmeztetés FCW, távolsági fényszóró asszisztens HBA, holttér figyelő BSD, 360 fokos kamera AMS, hátsó keresztforgalom figyelmeztető RCTA, táblafelismerő rendszer TSR, szellőztethető és fűthető első ülések, fűthető hátsó ülések, vezető és utasoldali oldallégzsák, első ülés oldallégzsákok, függöny légzsákok, LED irányjelzők, 7" színes 3D Supervision kijelző műszeregység, 20" könnyűfém keréktárcsák, Xenon fényszóró, LED ködfényszóró kanyarfény, napfénytető, intelligens kulcs stb.).

A modell kétféle, Plus és Premium felszereltségi szinten lesz elérhető, melyek esetén változattól függően választható a fekete, illetve barna bőr belső színvilág.

Genfben bemutatkozott a Ssangyong Musso Grand pick-up
Kulcsszavak: autószalon, genf, Musso Grand, pick up, ssangyong
 
Ma mutatkozik be a Ford Focus RS Genfben Ma mutatkozik be a Ford Focus RS Genfben A Kia Motors a vadonatúj Sportage világpremierjét 2015 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon tartja A Kia Motors a vadonatúj Sportage világpremierjét 2015 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon tartja Két BMW premier is lesz a 2016-os Párizsi Autószalonon Két BMW premier is lesz a 2016-os Párizsi Autószalonon A Dunlop az AMG Driving Academyvel együttműködésben bemutatja a Mercedes SLS AMG GT3-t A Dunlop az AMG Driving Academyvel együttműködésben bemutatja a Mercedes SLS AMG GT3-t A Honda elkötelezett az elektromos hajtású modellek mellett A Honda elkötelezett az elektromos hajtású modellek mellett
 
Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt

Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt

2019. március 11.
A 2019-es Genfi Autószalonon világpremierjét ünneplő vadonatúj Mazda CX-30 a vállalat új generációs modellkínálatának második tagja.
Részletek

Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt

A kompakt szabadidőautó maradéktalanul megtestesíti miért jó egy Mazdát birtokolni: az elegáns Kodo formatervezést emberközpontú belső kialakítással és minden eddiginél intenzívebb Jinba Ittai vezetési élménnyel társítja.

Az új Mazda CX-30 4395 mm hosszú, 1795 mm széles, 1540 mm magas, tengelytávja 2655 mm új piaci szegmenst nyit meg a Mazda számára. A CX-3 és a régóta népszerű CX-5 közé pozicionált új modell azon ügyfelek elvárásait teljesíti, akik az előbbi kompakt, városbarát méreteit az utóbbi helykínálatával és praktikumával szeretnék társítani.

Az új Mazda CX-30 az eddigieknél érettebb formában tolmácsolja a Kodo formanyelvet, amely ma is ugyanúgy élettel teli, mint eddig, ám ezúttal nagyobb presztízsre törekszik a japán művészeti hagyományok és a tárgyak közötti üres tér szépsége által ihletett, minimalista megközelítésből fakadó elegancia és tisztaság révén.

Az emberközpontú belső tér a koncentrált, testre szabott vezetői környezetet letisztult, szellős, nyitott utastérrel kombinálja. A frissen kifejlesztett technológiákat - mint a 8 hangszórós Mazda vagy a 12 hangszórós Bose audiorendszerek - nagy műgonddal integrálták a prémium anyagokkal; az aprólékos kidolgozás kiváló minőségű, kifinomult belső környezetet eredményezett.
Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt

Az új kompakt szabadidőautó a Mazda új generációs Skyactiv-járműszerkezetét hasznosítja, amely az emberek vele született egyensúlyozási képességére épül. Az olyan intelligens technológiákkal együtt, mint a továbbfejlesztett i-Activ összkerékhajtás (AWD), amely a G-Vectoring Control (GVC) rendszerrel együttműködésben osztja meg a nyomatékot az első és hátsó kerekek között, ez a megoldás még inkább magával ragadó Jinba Ittai vezetési élményt nyújt.

A hajtáslánc-választék a legújabb Skyactiv motorokból áll, beleértve a Mazda forradalmi gyertyavezérelt sűrítéses gyújtás (SPCCI) technológiáját, amely különleges égési folyamatot alkalmazva kombinálja benzinmotorok fordulatszámkedvelő működését a dízelek kiemelkedő nyomatékosságával.

Végezetül az új Mazda CX-30 az i-Activsense aktív biztonsági funkciók teljes választékát kínálja, beleértve a most bevezetett vezetőfelügyeleti rendszert is, így még inkább képessé téve a kompakt szabadidőautóvet arra, hogy minden utasának biztonságos, élvezetes vezetési élményt kínáljon.

Formaterv

A Mazda KODO – A mozgás lelke formanyelve annak 2010-es bemutatkozása óta viszi pozitív irányba a márka globális értékét. A Mazda mostanra még mélyebbé, még kifinomultabbá tette ezt a filozófiát, és ezáltal a műalkotás szintjére emelte az autótervezést.

A Kodo formai filozófia evolúciójának célja, hogy a hagyományos japán esztétikai értékekben gyökerező, azok által ihletett, új fajta eleganciát juttasson kifejezésre. A 2017-ben bemutatott Mazda Vision Coupe koncepcióautó finoman kidolgozott, minimalista formatervével ezt a dizájn nyelvezetet testesítette meg: elegánsan visszafogott karosszériáján fények és tükröződések folyamatosan változó, finom játéka teremtett természetes, dinamikus hangulatú megjelenést.


Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt

Az új Mazda CX-30 a második sorozatgyártású modell, amely a Kodo dizájnfilozófia ezen legújabb evolúcióját alkalmazza. Azáltal, hogy minden egyes elemet a ´kevesebb több´ elvét követve tökéletesítették, egy minden eddiginél letisztultabb, szépséges felületet eredményezett, és merőben eredeti formában értelmezte újra a kompakt crossover fogalmát.

A ´kecses és merész´ formai koncepciót követő külső formaterv lendületes szépsége a szabadidőautóvek robusztusságával keveredik. A magas minőségű beltérben a kényelmes, testre szabott, igen koncentrált vezetői környezet tágas, szellős utastérrel társul, így mindenki pihentető, kényelmes környezetben utazhat, kapcsolatot tartva egymással.

Kiemelt figyelmet szenteltek minden apró részletnek, az anyagok kiválasztásától a tökéletesebb kidolgozásig, így teremtve meg a kifinomult minőségű belső teret.

Külső formaterv

A ´kecses és merész´ formai koncepciót követő vadonatúj Mazda CX-30 külső formaterve két, egymásnak ellentmondó elemet egyesít: a kupék lendületes szépségét és a szabadidőautóvek merész robusztusságát.

A karosszéria alsó felét fedő fekete burkolat hozzájárul a kupék kecsesen lendületes arányainak megteremtéséhez. Ugyanakkor ez a burkolat a crossoverekre jellemző stabilitás és erő érzését is kelti.

A formavilág a japán kalligráfiában használatos ecsetkezelésből fakadó új formanyelv, a ´feltöltés és kibocsátás´ eredménye. Ez a továbbfejlesztett Kodo formai filozófia három sarkalatos értékét foglalja egységbe: ezek a Yohaku, azaz az üres tér szépsége; a kiegyensúlyozott, elegáns íveket szorgalmazó Sori; valamint a fény és árnyék játékát kifejező Utsuroi.


Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt

A Sori egyértelműen jelenik meg az első kerékívtől a hátsó kerékig futó váll ívében, sebesség és életvidámság érzését ébresztve. Az Utsuroi a vállvonal alatti karosszériaelemekben képviselteti magát: ezek az autó mozgásával együtt változó S vonalban tükrözik vissza a környezet képét. A karosszéria ezen jellemzői a farnál egyetlen lendületes ívben találkoznak, majd feloldódnak.

Az új Mazda CX-30 a felületek mozgalmassága érdekében lemondott a karaktervonalakról, így formaterve egyszerre testesíti meg a műalkotások szépségét és a dinamizmus erőteljes hatását.

A hátsó kerékdob kiemelkedik a befelé szükülő hátsó utastér síkjából, a csomagtérfedél hasonlóképpen szükülő, ívelt formát kapott. Ezek együttesen érzékien erőteljes hátsó karosszériakialakítást eredményeznek, amely a sportautók széles, dinamikus kiállását idézi.

Az orr kialakítását elegáns, mégis merész személyiséggel vértezték fel. Mazda karakteres szárny-profilja még élesebb, még mélyebb formát öltött, ami az első lökhárító masszív, plasztikusan megformált idomaival együtt a mozgás érzetét kelti. A hűtőrács háromszögletű mintázatának mérete és rajzolata a szemlélő helyzetétől és a ráeső fény változásától függően eltérő képet mutat.

A fényszórók és a zárófények egyszerre elegánsak és funkcionálisak, LED-es fényforrásaik kihangsúlyozzák a lámpatest hengeres formáját. A LED-es irányjelzők új, karakteres programozást kaptak: teljes fényerőn aktiválódnak, majd lüktető fénnyé halványulnak.

Az autó kilencféle karosszériaszínben elérhető, köztük a Mazdára jellemző Soul Red Crystal, Machine Grey és Polymetal Grey árnyalatokban.

Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt

Belső kialakítás

Az új Mazda CX-30 utasterének kialakítása a Mazda emberközpontú formai filozófiáján alapul, míg az üres terek, azaz a ´Ma´ alkalmazásával a tradicionális japán építészet hagyományait követi. A ´kecses és merész´ formai koncepcióval összhangban a vadonatúj Mazda CX-30 belső tere egyfelől lendületesen elegáns és szépséges, másfelől a szabadidőautóvek merész, mindenre képes szellemiségét is sugározza.  

A tervezők komoly figyelmet fordítottak minden részletre, a felhasznált anyagoktól a jobb kidolgozásig, hogy ténylegesen kifinomult, kiváló minőségű belső teret teremtsenek. Az alapvető szerkezet egy koncentrált, testre szabott vezetői környezetből, valamint egy letisztult, szellős, nyitott utastérből áll.

A kezelőfelület szimmetrikus és a vezető felé fordul, mindhárom fő műszer és a központi kijelző egyaránt ideális szögben áll az üléshelyzethez képest. A műszerfal felső részén másodlagos, szárny alakú árnyékolót találunk. A műszerek árnyékolójának tetejétől az utasoldali ajtókárpitig tartó, minőségi öltésekkel varrott, vízszintes elem szellős hangulatot teremt, így a vezető környezete tágasabbnak érződik.

A széles padlókonzolon, egy előretolt "kezelői területen" található a sebességváltó kar, a pohártartók, valamint a központi kezelőszerv. Ez a vezetőhöz közel esik, így kényelmes, fokozottan ergonomikus működtetést tesz lehetővé. A sebességváltó panel annak a kétrétegű öntési eljárásának a továbbfejlesztett változatával készült, amellyel először a vadonatúj Mazda3 fedélzetén találkozhattunk. A füstszürke panelre vetülő fény láthatóvá teszi az alsó rétegbe mart fémes mintázatot, kihangsúlyozva a belső tér igényes részleteit és kifinomult minőségét.

Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt

Az új Mazda CX-30 kétféle markáns belső színvilágban rendelhető: divatos sötétbarna vagy ízléses és modern sötétkék dekor részletekkel. A sötétbarna színvilág fekete vagy fehér bőrkárpitozással elérhető. A fekete bőrkárpit perforációi alatt kifinomult barna betétanyag sejlik fel. A sötétkék tónus szövet vagy szintetikus bőr kárpitozáshoz társulhat, mindkettő szürkés-bézs vagy fekete színben elérhető.

Helykihasználás

A Mazda emberközpontú fejlesztésének eredménye a kiemelkedően jó helykihasználású, sokoldalú belső tér. Az új kompakt szabadidőautó belső terében a leghosszabb utazások alkalmával is pihentető kényelemben helyezkedhetnek el az utasok, míg a csomagtartó praktikus és tágas, így minden életstílus igényeinek megfelel.

A vezetői üléshelyzet és a HMI kezelőfelület kidolgozása során a létező legfejlettebb ismereteket és technológiákat vetettük be.

Külső és belső méretek

Az új Mazda CX-30 új piaci szegmenst nyit meg a Mazda számára. A CX-3 és a régóta népszerű CX-5 közé pozicionált új modell azon ügyfelek elvárásait teljesíti, akik az előbbi kompakt, városbarát méreteit az utóbbi helykínálatával és praktikumával szeretnék társítani. Habár kellően kompakt ahhoz, hogy a városban kiválóan manőverezhessen, a vadonatúj Mazda CX-30 a könnyed beszállás lehetőségét tágas, sokoldalú utastérrel és csomagtartóval kombinálja. Az egymástól messze eső első ülések közötti, széles padlókonzol kifinomult elrendezéssel és nagyméretű központi könyöklővel kényeztet.

A nem kevésbé tágas hátsó üléssoron széles központi kartámasz és ajtó könyöklő gondoskodik a kényelmes, pihentető testtartásról. Az első és hátsó ülések csípőpontjai közötti távolságnak, illetve a hátsó ülés mély csípőpontjának köszönhetően bőséges a térd- és fejtér, így akár magasabb utasok is komfortosan helyet foglalhatnak a hátsó ülésen. A hossz- és oldalirányban egyaránt szellősen elhelyezett üléseknek köszönhetően az elöl ülők könnyebben fordulhatnak hátra a hátul utazókhoz. Utóbbiak pedig minimális erőfeszítéssel láthatják az elöl ülők arcát profilból. Mindez elősegíti a kommunikációt az utasok között.

Kulcsszavak: autószalon, CX-30, genf, KODO, mazda, premier, skyactiv
 
Opel világpremierek a 2013-as Genfi Autószalonon Opel világpremierek a 2013-as Genfi Autószalonon Az új Ford rally autót egy literes EcoBoost erőforrás hajtja Az új Ford rally autót egy literes EcoBoost erőforrás hajtja Újra profitot termel a Mazda Újra profitot termel a Mazda 25. évfordulós MX-5 és új MX-5 SKYACTIV-futómű a New York-i Autókiállításon 25. évfordulós MX-5 és új MX-5 SKYACTIV-futómű a New York-i Autókiállításon Mazda5 Takumi2 - Kategóriájában klasszikus Mazda5 Takumi2 - Kategóriájában klasszikus
 
A Nissan bemutatja e-POWER modelljeit Európában

A Nissan bemutatja e-POWER modelljeit Európában

2019. március 11.
A Nissan lerántotta  a leplet az IMQ tanulmány crossoverről, amelyet a Nissan díjnyertes e-POWER rendszerével szereltek fel, ezzel párhuzamosan a vállalat bejelentette ennek az elektromos meghajtástechnológiának az európai bevezetését is.
Részletek

A Nissan bemutatja e-POWER modelljeit Európában

A technológia 2022-ben fog bemutatkozni az európai piacokon, árulta el Roel de Vries, a Nissan vállalati alelnöke a Genfi Nemzetközi Autószalonon.

Az ePOWER telitalálatnak bizonyult a fogyasztók körében Japánban, ahol hozzásegítette a Nissan Note-ot, hogy az ország legnagyobb eladási példányszámát produkálja. Az e-POWER autókban a 100%-ban elektromos hajtásrendszert az akkumulátort töltő benzinmotor egészíti ki, és ez a megoldás azonnali, egyenletes gyorsulást, valamint kiváló üzemanyag-takarékosságot biztosít az ügyfeleknek.

A technológia európai bevezetése meg fogja erősíteni a Nissan vezető pozícióját az elektromos járművek terén abban a régióban, ahol a Nissan LEAF már most is a legnépszerűbb elektromos autó.

A LEAF sikerére építve az e-POWER azon új technológiák között fog szerepelni, amelyekkel a Nissan legnépszerűbb járművei is rendelkezni fognak Európában az elkövetkező három évben. 2022-re az elektromos Nissan járművek eladása az ötszörösére fog nőni, 2022 végére pedig a piaci átlag kétszerese lesz.

A Nissan bemutatja e-POWER modelljeit Európában

„Egy teljes mértékben elektromos Európa lebeg a szemünk előtt” – mondta de Vries. „A Nissan már most is globális vezető szerepet tölt be a tömeggyártású elektromos járművek technológiája terén. Az e-POWER a következő két éven belül jelenik meg az európai utakon, és ezzel továbbra is úttörők leszünk azon az úton, amely a zéró emisszióval és a halálos közlekedési balesetek teljes megszűnésével jellemezhető világhoz vezet.”

A Genfi Autószalonon bemutatott IMQ egy korszerű technológiai és formatervezési koncepcióautó, amelyet az e-POWER összkerékhajtású változatával szereltek fel. Tükrözi a Nissan vezető helyét a crossoverek területén, megjelenése pedig kitolja az európai crossoverek lehetőségeinek határait.

Az e-POWER rendszer generátorral, inverterrel, akkumulátorral és egy elektromos motorral rendelkező benzinmotort tartalmaz. A kizárólag a nagy teljesítményű akkumulátor töltésére használt benzinmotor mindig optimális fordulatszámon működik. Ez kiváló üzemanyag-takarékosságot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást eredményez a hagyományos belső égésű motorhoz képest.

Az e-POWER jelenleg a japán Nissan Note és Serena modellekben érhető el. Az országban a Note eladások több mint 70%-át, valamint a Serena eladások csaknem felét e-POWER változatok teszik ki.

A Nissan bemutatja e-POWER modelljeit Európában

A Nissan elektromos járművek terén szerzett vezető szerepét erősíti a mai hír is, amely szerint a 100%-ban elektromos Nissan LEAF-ből világszerte összesen 400 000 járművet értékesítettek – ami biztosítja, hogy a világ legnépszerűbb elektromos autójaként tartsák számon. Holnaptól (március 6.) az ügyfelek is megrendelhetik az új és nagyobb akkumulátorral ellátott Nissan LEAF e+ járművet a Nissan európai fogyasztói weboldalain.

Több mint 3000 ügyfél rendelte már meg a 62 kilowattórás LEAF-et mindössze egy hónappal a globális bevezetése után.

A Nissan Energy szintén központi szerepet kapott. Az év későbbi részében mutatkozik be a Nissan Energy ROAM, egy hordozható, időjárásálló akkucsomag. A ROAM a korábban használt LEAF akkumulátorok celláinak fog új életet adni, és 700 wattórás tárolókapacitást, valamint 1 kilowattos teljesítményt fog biztosítani.

A Nissan bemutatja e-POWER modelljeit Európában
Kulcsszavak: autószalon, elektromos autó, genf, IMQ, leaf, nissan
 
Először derül rá fény, milyen - esetenként látszólag bizarr - módon teszteli a Nissan crossovereit Először derül rá fény, milyen - esetenként látszólag bizarr - módon teszteli a Nissan crossovereit Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására Szabad felhasználásúvá teszi technológiai szabadalmait a Tesla Szabad felhasználásúvá teszi technológiai szabadalmait a Tesla A Kia új tanulmányautót mutat be a Frankfurti Autószalonon A Kia új tanulmányautót mutat be a Frankfurti Autószalonon Kína az elektromos autók népszerűsítésébe kezdett Kína az elektromos autók népszerűsítésébe kezdett
 

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 91 - 100