Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 91 - 100
Bosch és Daimler: San José az automatizált személyszállítási szolgáltatás kísérleti városa lesz

Bosch és Daimler: San José az automatizált személyszállítási szolgáltatás kísérleti városa lesz

2018. november 12.
Több mint egymillió lakosával a San Francisco-öböl déli partján, a Szilícium-völgyben fekvő San José a harmadik legnagyobb város az Amerikai Egyesült Államok Kalifornia tagállamában.
Részletek

Bosch és Daimler: San José az automatizált személyszállítási szolgáltatás kísérleti városa lesz

A tervek szerint a nagyváros 2019 második felében a Daimler és a Bosch által a közelmúltban bejelentett alkalmazásalapú, teljes mértékben automatizált és vezető nélküli (a SAE besorolása szerinti 4. és 5. szintet teljesítő) személyszállítási szolgáltatás (ride-hailing, azaz „taxi”) első kísérleti városává válik. A három érintett fél erről írt alá szándéknyilatkozatot. A Bosch és a Daimler az önvezető Mercedes-Benz S-osztály személyautókkal nyújtott szolgáltatását kiválasztott felhasználóknak kínálja fel. A tesztterület a San Carlos út, illetve a Stevens Creek sugárút, azaz a városközpont és Nyugat-San José városrész közötti fő közlekedési folyosó mentén fekszik. A következő két évtizedre várt 40 százalékos népességnövekedéssel a nagyvárosra és környékére egyre növekvő kihívások várnak, a közlekedés területén is. Ezenkívül San José is felkészül az utcáin közlekedő önvezető járművek jelentette jövőre.

 „A kísérleti projekt megmutatja, hogy az önvezető járművek miként járulhatnak hozzá a jövőbeli szállítási és mobilitási igények jobb teljesítéséhez” – mondja Sam Liccardo, San José polgármestere. „Évek óta következetesen fejlesztjük az önvezető járműveket. Ezzel a kísérleti projekttel értékes tapasztalatokat nyerünk majd arról, hogyan kapcsolhatjuk össze a legjobban az önvezető járműveket és a jövőbeli mobilitási szolgáltatások felhasználóit”

– magyarázza Dr. Michael Hafner, a Daimler AG automatizált vezetésért felelős vezetője. „Újra kell gondolnunk a városi közlekedést. Az automatizált vezetés a jövőbeli városi közlekedés fontos része” – foglalja össze Dr. Stephan Hönle, a Robert Bosch GmbH automatizált vezetés üzleti területének alelnöke.

Az új személyszállítási szolgáltatás Daimler Mobility Services által üzemeltetett alkalmazása megmutatja, miként működhetnek együtt intelligens módon az olyan különböző mobilitási szolgáltatások, mint a járműmegosztás (car2go), a személyszállítási szolgáltatások (mytaxi) és a multimodális platformok (moovel). A tesztüzem információkat biztosít majd arról, miként illeszthetők be a teljes mértékben automatizált és vezető nélküli járművek egy multimodális közlekedési hálózatba. A digitális kísérleti projekt során a felhasználó egy meghatározott felvevőhelyen beszállhat egy biztonsági járművezető által felügyelt, önvezető autóba, amely automatikusan elviszi őt úti céljához.

Bosch és Daimler: San José az automatizált személyszállítási szolgáltatás kísérleti városa lesz

Az automatizált járművek vonzóbbá teszik a városi mobilitást

A teljes mértékben automatizált és vezető nélküli (vagyis a SAE besorolása szerinti 4. és 5. szintnek megfelelő), városi környezetben történő közlekedést célzó fejlesztési együttműködésével a Bosch és a Daimler javítani kívánja a városokban a forgalom áramlását, fokozni az utak biztonságát és egyúttal a jövő közlekedésének egy fontos mérföldkövét megalkotni. Ez a technológia többek között a járműmegosztó rendszerek vonzerejét is növeli. Ezenkívül a teljes mértékben automatizált és vezető nélküli közlekedés jóvoltából az emberek optimálisan kihasználhatják az utazással töltött időt. Ráadásul e technológia a jogosítvánnyal nem rendelkezők előtt is új mobilitási lehetőségeket nyit meg.


Kulcsszavak: Bosch, daimler, fejlesztés, járműipar, önvezető autó
 
E-útdíj - A Getronics Magyarország nyerte a tendert E-útdíj - A Getronics Magyarország nyerte a tendert Tökéletes kilátás fűtőszálak nélkül is – a Volkswagen klímakomfort szélvédője Tökéletes kilátás fűtőszálak nélkül is – a Volkswagen klímakomfort szélvédője Újabb gigaprofit a Fordnál Újabb gigaprofit a Fordnál További öt új Scania Touring távolsági autóbusszal gyarapodott a Borsod Volán Zrt. flottája További öt új Scania Touring távolsági autóbusszal gyarapodott a Borsod Volán Zrt. flottája Vissza a jövőbe a Lexus lebegő deszkájával Vissza a jövőbe a Lexus lebegő deszkájával
 
A leggyorsabb modell még frissebb és izgalmasabb formában: megújult az Audi R8

A leggyorsabb modell még frissebb és izgalmasabb formában: megújult az Audi R8

2018. november 12.
„A pályán született, az utakra épült.” - A sorozatgyártású modell megújult változata most debütál a 2018-as Párizsi Autószalonon bemutatkozó R8 LMS GT3 modell világpremierjét követően. A sportosabb megjelenés mellett az R8 Coupé és Spyder modellek erőteljes motorjaikkal hódítanak. Európában az értékesítés 2019. elején veszi majd kezdetét.
Részletek

A leggyorsabb modell még frissebb és izgalmasabb formában: megújult az Audi R8

„Az R8 minden szempontból különleges helyet foglal el az Audi életében.” - nyilatkozta Michael-Julius Renz, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. „És most még erősebb és gyorsabb is lett.” - tette hozzá Oliver Hoffmann, az Audi sport GmbH műszaki igazgatója. „A motorsport a DNS-ünk része. Nincs még egy olyan autó, amely ennyire közeli rokonságban lenne az autósporttal, mint az R8, hiszen alkatrészeinek 50 százaléka megegyezik az R8 LMS GT3 modellel, az R8 LMS GT4 modellel pedig még nagyobb, 60 százalékos az egyezőség.”

Még több erő: a motorok

Azonnal reakció, egy szempillantás alatt elért magas fordulatszám-tartomány és páratlan hangzás: ez az Audi R8 szíve, egy 10 hengeres szívó benzinmotor, amely két teljesítményváltozatban is elérhető az ügyfelek számára. A R8 LMS GT3 és az R8 LMS GT4 modellek jó hasznát veszik V10 erőforrásuk közel azonos hajtástechnológiájának a versenypályákon. Az igen kompakt V10-es aggregát az Audi győri gyárában készül. Külön hűtéssel gondoskodnak a motorolaj megfelelő hőmérsékletéről. A szárazkarteres olajozást az autóversenyek világából vette át a márka és ennek köszönhetően lehetőség nyílik a motor extrém alacsonyan történő elhelyezésére, amely így alacsony tömegközéppontot eredményez. A szivattyú pedig minden körülmények között - még az R8 esetében teljesíthető 1.5 G oldalgyorsulás során is - biztosítja a megfelelő kenőolaj-ellátást. Mindkét motort benzines részecskeszűrővel szerelik.

Borotvaéles pontosság: a felfüggesztés

A felfüggesztésen végrehajtott módosítások még nagyobb stabilitást és pontosságot kínálnak a vezető számára. A vezető támogatását mind az opcionálisan elérhető dinamikus kormányzásnál, mind az elektromechanikus szervokormány esetében tovább finomították, így az útról érkező visszajelzések a teljes sebességtartományban még pontosabbak lettek.

A leggyorsabb modell még frissebb és izgalmasabb formában: megújult az Audi R8

A
választott motortól függően három további - száraz, nedves illetve havas úthoz alkalmazkodó - programot is választhatunk a performance profilon belül a már jól ismert Audi drive select rendszer segítségével. Itt a rendszer a legfontosabb dinamikai paramétereket az út súrlódási együtthatójához igazítja hozzá. A továbbfejlesztett elektronikus menetstabilizáló rendszernek (ESC) és a csúcskategóriát képviselő fékeknek köszönhetően a modellnek 1,5 méterrel csökkent a fékútja a 100 km/óra sebességről álló helyzetre történő fékezés során.  200 km/óra sebességről pedig akár 5 méterrel is rövidülhet a fékút, de mindkét esetben természetesen ez a külső körülményeken is múlik.

Az új Audi R8 gyárilag 19 col peremátmérőjű kerekekkel érkezik. Az ultrakönnyű, 20 colos fényes könnyűfém felnivel szerelt kerekekkel még precízebbé válik az autó kezelhetősége. Az öt V-küllőt formázó keréktárcsák az új nyári és sport gumikkal az opcionálisan választható tételek sorát bővítik. A hagyományos acél féktárcsák mellett extraként az Audi kerámia tárcsákat is kínál a modellhez. Az orr részen található stabilizátor opcionálisan CFRP szénszálas anyagból és alumíniumból is kérhető, ezzel közel két kilogrammal válik könnyebbé az autó.

Feszesebb és feltűnőbb formaterv

Az új R8 frissített karaktere már ránézésre egyértelműen tetten érhető. A Singleframe hűtőrács szélesebb és laposabb megjelenést kapott, a nagyméretű légbeömlőket széles sávokkal határolták. A motorháztető és a hűtőrács közötti lapos bemetszések a márka ikonjával, az Audi Ur-quattro modellel való rokonságot idézik. A feltűnően alul helyet kapó szellőző rács szélesebb lett és a felfelé megnövelt diffúzornak ad határozott keretet. Mindezek az Audi R8 sportos karakterét erősítik. A motortérben a légszűrő egy új, három részes takarólemez alatt kap helyet, ennek anyaga lehet műanyag vagy akár szénszálas is.

A leggyorsabb modell még frissebb és izgalmasabb formában: megújult az Audi R8

Az R8 vásárlók a választott motortól függően akár három külső csomagból is választhatnak. Ezekben számos kiegészítővel módosíthatják az első lökhárítót, az oldalsó küszöböket és a diffúzort. Opcionálisan lehetséges az Audi négy karikáját és a további jelvényeket fényes fekete színben is rendelni. A rendelhető színek listájára két új metálfény is felkerült, így az ügyfelek mostantól a Kemora szürke és az Ascari kék színeket is választhatják. Az Audi exclusive programnak köszönhetően lehetőség nyílik személyre szabni az Audi R8 számos külső és belső elemét.

Az új R8 modellek Németországban és a többi európai piacon 2019. első negyedévében érkeznek a kereskedésekbe. Az értékesítés 2019. elején indul majd.

Kulcsszavak: audi, bemutató, r8, új modell
 
Avantgárd szellemiség a Párizsi autószalonon Avantgárd szellemiség a Párizsi autószalonon Új modelleket és innovációkat vezet be 2018 nyarán a BMW Új modelleket és innovációkat vezet be 2018 nyarán a BMW Már itthon is rendelhető a vadonatúj Lexus LS Már itthon is rendelhető a vadonatúj Lexus LS A Nissan bemutatta a régen várt új LEAF-et A Nissan bemutatta a régen várt új LEAF-et Az új Opel Corsa már autógázzal is rendelhető Az új Opel Corsa már autógázzal is rendelhető
 
Az ABB okos DC töltőrendszert mutatott be az eMove 360° kiállításon

Az ABB okos DC töltőrendszert mutatott be az eMove 360° kiállításon

2018. november 12.
Az ABB olyan távvezérelhető, kompakt, fali DC töltőt mutatott be az e-mobilitás kiemelkedő eseményén Münchenben, amely nagy teljesítménnyel képes közvetlenül a jármű akkumulátorát tölteni.
Részletek

Az ABB okos DC töltőrendszert mutatott be az eMove 360° kiállí-táson

A Münchenben megrendezett eMove 360° vásárra látogatók a gyakorlatban győződhettek meg az ABB új, kompakt, 24 kW-os DC falitöltőjének kiváló tulajdonságairól. 

Az ABB AC töltőihez hasonlóan, az új DC villámtöltő is ideálisan alkalmazható irodaépületekben, autókereskedésekben és nyilvános parkolóhelyeken. Mivel a DC villámtöltő 24 kW-os teljesítménnyel közvetlenül a jármű akkumulátorát képes tölteni, ezért rövidebb töltési időre van szükség, mint a jellemzően 6 kW-os fedélzeti átalakító esetében.     

Frank Mühlon, az ABB globális elektromosjármű-töltési üzletágának vezetője így nyilatkozott a termékkel kapcsolatban: „Ha a töltést AC berendezéssel végezzük, a töltési teljesítményt gyakran korlátozza a jármű fedélzeti átalakítója. A fedélzeti átalakítók névleges teljesítménye jellemzően 3,3, 6 vagy 7 kW, ami azt jelenti, hogy a töltőállomás e feletti teljesítményét nem lehet kihasználni.”

„A magas, 60 A kimeneti áramerősségű DC fali töltő a töltési teljesítményt közvetlenül az akkumulátorra adja, így az az átalakító jelentette szűk keresztmetszet kiiktatásával gyors, hatékony töltést biztosít.” 

„Arra számítunk, hogy a DC falitöltő a magán járműtulajdonosok és a vállalatok körében is elősegíti majd az e-mobilitási megoldások térnyerését. Büszkék vagyunk arra, hogy új termékünkkel újabb lépést tettünk a kibocsátásmentes közlekedés felé vezető úton.” 

Az ABB okos DC töltőrendszert mutatott be az eMove 360° kiállí-táson

Az ABB DC fali töltődoboza egy és két töltőcsatlakozással is forgalomba kerül. A töltő a CCS és a CHAdeMO szabványokkal is kompatibilis.  Egyszerű napi üzemeltetését a 7 hüvelykes, színes, érintőképernyős kijelzője biztosítja. A töltő a következő főbb funkcióikkal rendelkezik: töltési folyamat indítása és leállítása, töltés előrehaladásának kijelzése, árszabásra/fizetésre vonatkozó információk, súgómenük, nyelvválasztás és PIN-kód-hozzáférés.

A maximum 920V DC kimeneti feszültségű készülék teljes mértékben jövő-kompatibilis, így hatékonyan tudja majd tölteni a nagy feszültségszintekre tervezett elektromos autók következő generációját is. 

Az intelligens DC fali doboz az ABB AbilityTM Connected Services-t használja, aminek köszönhetően kiaknázza a meglévő IT struktúrák kínálta összes lehetőséget, így hitelesítést és back-office integrálást tesz lehetővé, de eszköztárában fizetési platform, távfelügyelet, táv-diagnosztika és -javítás, valamint távoli (“over-the-air”) frissítés és bővítés is található.

A rendelkezésre álló főbb opciók a következők: nagyobb biztonságot garantáló rádiófrekvenciás azonosítás (RFID) és képernyőn megjelenő PIN-kód-engedélyezés, a helyi követelményekhez való illeszkedést elősegítő bemeneti áramerősség-korlátozó szoftver, statisztikai, konfigurációs és hozzáférés-kezelési célokat szolgáló webalapú eszközök, valamint testreszabott branding lehetőségek. 

A Fortune magazin nemrég az ABB-t az előkelő 8. helyre rangsorolta a „világot megváltozató” vállalatok listáján. Az előkelő hellyel az ABB-nek az e-mobilitás és az elektromos járművek töltési technológiája terén elért jelentős fejlesztéseit kívánták elismerni.

Kulcsszavak: ABB, CHAdeMO gyorstöltőrendszer, elektromos autó
 
Nő az elektromos autók hatótávolsága Nő az elektromos autók hatótávolsága Elektromos töltőállomásokat telepít az MVM a Danubius Hotels szállodáinál Elektromos töltőállomásokat telepít az MVM a Danubius Hotels szállodáinál Car sharing szolgáltatás indul Toyota i-Road és COMS járművekkel Franciaországban Car sharing szolgáltatás indul Toyota i-Road és COMS járművekkel Franciaországban A Toshiba akkumulátorával 6 perc töltés után megtehetünk 320 kilométert A Toshiba akkumulátorával 6 perc töltés után megtehetünk 320 kilométert A A Nissan és az ENEL vállalat forradalmasítja a lakossági és ipari fogyasztók energiafelhasználásának módját A A Nissan és az ENEL vállalat forradalmasítja a lakossági és ipari fogyasztók energiafelhasználásának módját
 
Sportverzió készült a Toyota Hiluxból

Sportverzió készült a Toyota Hiluxból

2018. november 09.
Váratlan modellel, a Hilux kisteherautóval bővítette sportos típusainak sorát a Toyota. A Hilux GR Sport egyelőre csak Dél-Amerikában érhető el.
Részletek

Sportverzió készült a Toyota Hiluxból

Igen sikeresnek bizonyult a Toyota kezdeményezése: a márka hivatalos sport- és tartozékrészlege, a Gazoo Racing eredetileg Japánban indította útjára a saját nevével fémjelzett sportmodell-családot, ám ma már világszerte elérhető, ráadásul folyamatosan bővül a kínálat. A négy szinten (GR Parts, GR Sport, GR és GRMN) elérhető módosítások az egyedi kiegészítőktől kezdve az optikai és futómű-átalakításokon át a teljes körű, teljesítménynövelést is magában foglaló átépítésekig terjednek. A kínálat jelenlegi csúcsát a 215 lóerős, kompresszoros Yaris GRMN testesíti meg, de úgy tudni, az újgenerációs Corolla lehet a Nürburgring japán mestereinek  következő alapanyaga.

A Gazoo Racing-beavatkozások legutóbbi alanya nem személyautó, viszont globális népszerűsége és jelentősége megkérdőjelezhetetlen. A Hilux a Toyota egyik legsikeresebb, legismertebb típusa, gyártásának ötven éve alatt mintegy 18 millió példányban készült. Jelenleg a világ hat országában gyártják, és több mint 180 országban kapható; jó néhány régióban pedig abszolút piacvezetőnek számít. Tereprali versenyautóként már a Dakaron is bizonyította ütőképességét – talán pont ez ihlette a márka brazíliai forgalmazóját, hogy megtervezze és megépítse a Hilux GR Sport kivitelt.

Noha Japánban a GR Sport a kizárólag optikai tuninggal megvadított, műszaki szempontból gyakorlatilag alapkivitelű típusokat jelöli, a Hilux esetében a futómű sem maradt érintetlen. Elöl keményebb rugókat és egycsöves lengéscsillapítókat építettek be, így a duplafülkés jármű változatlan komfort és teherbírás mellett pontosabban irányítható. A 17 colos, dekoratív keréktárcsákra terepabroncsokat szereltek.

Sportverzió készült a Toyota Hiluxból

Az autó megjelenését a Gazoo Racing jellegzetes piros-fehér-szürke színkombinációja uralja; a fekete motorházfedél és az oldalfalon elhelyezett matricák a Toyota versenyautóit idézik. Új a méhsejt-szerkezetű hűtőmaszk, a tetőlemez szintén fekete, a platón bukókeretet, az első ajtón és a hátfalon GR emblémákat találunk. Az utastérben a Gazoo Racing saját motorindító gombjával és padlószőnyegeivel találkozunk, a fejtámlákat hímzett logó díszíti. A műszerlapok fehérek, a padlókonzolon pedig sorszámozott plakett utal arra, hogy korlátozott példányszámban forgalomba kerülő változatról van szó.

A hajtáslánchoz nem nyúltak a tervezők, de nem is volt miért: a Dél-Amerikában forgalmazott verzió 2.8 literes dízelmotorja 177 lóerőt és 450 Nm forgatónyomatékot ad le. Az európai erőforrástól (2.4 liter, 150 LE, 400 Nm) eltérő motorhoz hatfokozatú automata sebességváltó tartozik, alapfelszerelés az összkerékhajtás. A modell európai forgalmazásáról egyelőre nincs szó, de ha Brazíliában népszerűnek bizonyul, akár nemzetközi karrierbe is foghat a Hilux GR Sport.

Sportverzió készült a Toyota Hiluxból

Kulcsszavak: Hilux, toyota, Toyota Gazoo Racing
 
Újrarajzolhatja a hazai flottapiacot a hibrid technológia térnyerése Újrarajzolhatja a hazai flottapiacot a hibrid technológia térnyerése Toyota RAV4 vagy Honda CR-V? A Consumer Reports a Toyotát javasolja Toyota RAV4 vagy Honda CR-V? A Consumer Reports a Toyotát javasolja A 2030-as évek városi közlekedésébe nyújt bepillantást a Toyota A 2030-as évek városi közlekedésébe nyújt bepillantást a Toyota A hidrogén alapú társadalomba nyújt bepillantást a Toyota A hidrogén alapú társadalomba nyújt bepillantást a Toyota A Lexus és a Toyota uralja a legmegbízhatóbb autók listáját A Lexus és a Toyota uralja a legmegbízhatóbb autók listáját
 
Új kiszállítási és árbevételi rekordot állított fel a ŠKODA AUTO

Új kiszállítási és árbevételi rekordot állított fel a ŠKODA AUTO

2018. november 09.
Továbbra is növekedési pályán halad a ŠKODA AUTO. Az autógyártó idén januártól szeptember végéig új rekordként világszerte 939 100 gépkocsiját szállította ki ügyfeleinek, 7,8 százalékos növekedést érve el az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Részletek

Új kiszállítási és árbevételi rekordot állított fel a ŠKODA AUTO 2018 első három negyedéve során

2,1 százalékkal nagyobb, 12,6 milliárd euró forgalmával a ŠKODA AUTO szintén története eddigi legjobbját produkálta. Első három negyedévi 1,1 milliárd euró működési eredménye továbbra is magas szintet képvisel, amelyre az új modellek és az elektromos mobilitás jelentős pénzügyi ráfordításai, illetve a megemelkedett személyügyi költségek fejtettek ki negatív hatást.

A cseh gyártó forgalma 2018 első kilenc hónapja alatt 2,1 százalékkal 12,6 milliárd euróra (2017. január - szeptember: 12,3 milliárd euró) emelkedett az előző év azonos időszakához képest, miközben a ŠKODA AUTO működési eredménye 10,2 százalékkal 1,1 milliárd euróra (2017. január - szeptember: 1,2 milliárd euró) csökkent. A forgalomarányos nyereségarány 2018 szeptember végével 8,6 százalékot tett ki (2017. január - szeptember: 9,8 százalék).

Amint Klaus-Dieter Schürmann, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a pénzügy területéért felelős tagja hangsúlyozta: „A ŠKODA AUTO sikeres és hosszú távon is nyereségesen működő vállalat. A legfontosabb tényezők e tekintetben aktív ár- és értékesítési, valamint következetes költségmenedzsmentünk. A szigorúbb kipufogógáz- és szén-dioxid-kibocsátási előírások a teljes autóipart nagy kihívás elé állítják. Az új termékek és az elektromos mobilitás, valamint a jövő megfelelő technikáinak szükséges ráfordításai éppúgy megjelennek az aktuális eredményekben, mint a devizaárfolyamok alakulásának negatív hatásai és az idén áprilisban hatályba lépett új bérmegállapodás következtében megnövekedett személyügyi költségek. E negatív hatások ellensúlyozására a ŠKODA már 2018 első félévében kiegészítő eredményjavító programot indított.”

Új kiszállítási és árbevételi rekordot állított fel a ŠKODA AUTO 2018 első három negyedéve során
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, skoda, új autó
 
A Volkswagen Haszonjárművek 2012-ben tovább erősítette vezető szerepét az Európai Gazdasági Térségben A Volkswagen Haszonjárművek 2012-ben tovább erősítette vezető szerepét az Európai Gazdasági Térségben Magyarországon még mindig imádjuk a pickupokat Magyarországon még mindig imádjuk a pickupokat Még mindig ragaszkodunk a régebbi külföldi használt autókhoz Még mindig ragaszkodunk a régebbi külföldi használt autókhoz Hat motorral, hét modellváltozattal megérkezett az új BMW X5 Hat motorral, hét modellváltozattal megérkezett az új BMW X5 Újabb gigaprofit a Fordnál Újabb gigaprofit a Fordnál
 
Fontos győzelmeket zsebelt be a Continental téli gumiabroncsa

Fontos győzelmeket zsebelt be a Continental téli gumiabroncsa

2018. november 09.
Ha a napi középhőmérséklet 7 Celsius fok alá esik, akkor ajánlott téli gumiabroncsra váltani a biztonságos közlekedés érdekében. A téli abroncsok összetételükből adódóan jobb tapadást biztosítanak csúszós és fagyos utakon.
Részletek

Fontos győzelmeket zsebelt be a Continental téli gumiabroncsa

A megfelelő abroncsok kiválasztásában az autósok segítségére lehetnek a különféle abroncs-tesztek, valamint az Európai uniós abroncscímke, mely a különféle gumiabroncs modellek tulajdonságairól nyújtanak tájékoztatást. A Continental téli és négyévszakos abroncsai idén több fontos tesztgyőzelmet gyűjtöttek be.

Autóklubos elsőségek

A német ADAC, az osztrák ÖAMTC és svájci TCS autóklub aktuális tesztjében téli gumiabroncsokat hasonlítottak össze. Az összehasonlításokban két méretet, a 175/65 R 14-es és a 205/55 R16-es abroncsokat tették próbára. A Continental mindkét kategóriában az első helyen végzett a WinterContact TS 860-as gumiabronccsal. A tesztek értékelése szerint a „TS 860 kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt”, éppen ezért a legjobb értékelést kapta a csúszós és havas úton történő közlekedés terén. Az autóklub szakemberei európai, amerikai és ázsiai márkák huszonnyolc téli gumi modelljét vizsgálták meg, tizenhét kategóriában.

„Erősen ajánlott” téli abroncs

A WinterContact TS 860-as nemcsak az autókluboknál szerepelt jól. A Continental téli gumiabroncsa az auto motor und sport (ams - 21/18. szám) téli gumi tesztjén is első helyen ért célba. Ráadásul egyetlen gumiabroncsként tudhatja magáénak az „erősen ajánlott” értékelést. A teszten tizenegy kompakt autóra szerelt 205/55 R 16-os téli gumiabroncs vett részt. A szerkesztők összesen tizenkilenc kritériumot vettek figyelembe, ezek között volt a  havas, csúszós és száraz úton történő közlekedés, a gördülési ellenállás, valamint az abroncsok zajkibocsátása. Az ams újságírói szerint a TS 860-as havas úton jól kezelhető, emellett kiemelkedő teljesítményt nyújt csúszós úton, de száraz útfelületen is megbízható.

Fontos győzelmeket zsebelt be a Continental téli gumiabroncsa

A WinterContact TS 860 összértékelésben 9,1 pontot zsebelt be, jelentősen maga mögé utasítva a második helyezett abroncsot, amely 8,2 pontot szerzett. A tesztelők megjegyezték, hogy „egyedül a TS 860 ment át jelentősebb hiányosság nélkül az átfogó teszten. Kiemelkedő teljesítményének köszönhetően nagy előnyben van versenytársaival szemben.”

A WinterContact TS 860-as gumiabroncs a kompakt és kisebb járművekre kiválóan alkalmas téli hónapokban. Összesen hatvanhatféle méretben kapható 13-tól 17 colos átmérőtartományban található felnikre. Köztük számos modell XL-jelöléssel van ellátva, ami a nagyobb teherbírást és/vagy az abroncsvédő bordázatot jelenti. A WinterContact TS 860-ast nagy, 240 km/órás sebességre engedélyezték.

Skandináv elsőség

Az új Continental VikingContact 7 a finn autós magazin, a Tuulilasi tesztjén első helyet ért el. A lágy keverékkel rendelkező gumiabroncsot kifejezetten a nagyon alacsony hőmérsékleten történő vezetéshez tervezték és kiváló teljesítményt nyújt jégen, hóban, illetve csúszós úton. A finn magazin tizennégy különböző kritériumot tesztelt, melyek mindegyikében jobb eredményt ért el hat európai és ázsiai társával szemben. A gumiabroncs az idei évtől kezdve elérhető a 14-től egészen a 21 colos átmérőjű felnikhez, mintegy 112 méretben. Valamennyi változatot 190 km/óra sebességre engedélyeztek, ami jóval nagyobb, mint az Észak-Európában megengedett sebességhatár.

Négyévszakos győzelem

Az auto motor und sport (ams) című német újság egyik legfrissebb, négyévszakos gumiabroncsokra koncentráló tesztjében az AllSeasonContact volt az egyetlen olyan termék, ami a legjobb, vagyis az „erősen ajánlott” értékelést kapta.

Fontos győzelmeket zsebelt be a Continental téli gumiabroncsa

A teszten hét darab 225/45 R 17-es méretű négyévszakos gumiabroncsot tettek próbára. A szerkesztők összesen tizenkilenc kategóriában: havas, vizes és száraz útszakaszon, illetve egyéb más környezeti tényezőt illetően vizsgálták az abroncsokat. Az újságírók megállapították, hogy a Continental négyévszakos gumiabroncsa meglepően jól teljesít havas úton, könnyen kormányozható, kiválóan tapad vizes úton és mindennapi helyzetekben is biztonságosan használható. A teszten vizsgált abroncsok európai, amerikai és ázsiai márkájúak voltak.

A Continental négyévszakos gumiabroncsa a német AutoBild magazin tesztjén is kiválóan szerepelt. A szakemberek 27 különböző gyártmányú, 195/65 R 15 méretű gumiabroncsokat teszteltek tizenhat kritérium alapján havas, csúszós és száraz úton. Az AutoBild csapata összefoglalójában kiemelte, hogy az AllSeasonContact kitűnően teljesít havas és csúszós úton, nem utolsósorban pedig kiváló kanyarodási tulajdonságokkal rendelkezik. Emellett a vízre felúszáskor is biztonságos és megfelelő teljesítményt nyújt.

Az AllSeasonContactot 165 és 245 mm-es közötti szélességgel, illetve 14 illetve 20 coll átmérőjű felnikre és akár 240 km/h-ás sebességre gyártják. Mivel hideg időben is bevethető, ezért el van látva a hópihe- illetve M+S-jelöléssel is.


Kulcsszavak: continental, gumiabroncs, téli gumi
 
A vezető európai autósmagazinok 80 százaléka a Goodyeart ajánlja A vezető európai autósmagazinok 80 százaléka a Goodyeart ajánlja A Dunlop abroncsok sikeresen teljesítettek az idei 24 órás Le Mans versenyen A Dunlop abroncsok sikeresen teljesítettek az idei 24 órás Le Mans versenyen A gumiabroncsok állapotának fontosságára hívja fel figyelmet a Ford A gumiabroncsok állapotának fontosságára hívja fel figyelmet a Ford Dunlop abroncsokat kap a Renault Espace Dunlop abroncsokat kap a Renault Espace Nagyszerűen rajtolt az új Hankook Ventus S1 evo² SUV Nagyszerűen rajtolt az új Hankook Ventus S1 evo² SUV
 
Legurult a gyártósorról az első BMW 8-as Cabrio

Legurult a gyártósorról az első BMW 8-as Cabrio

2018. november 08.
2019 márciusában a klasszikus vászontetővel szerelt, négyüléses luxusautó a BMW 8-as sorozat második képviselőjeként érkezik meg az utakra.
Részletek

Legurult a gyártósorról az első BMW 8-as Cabrio

Négy hónappal az új BMW 8-as Coupé tömegtermelésének beindítása után a BMW 8-as sorozat második képviselője is megérkezett Dingolfingba: a BMW Group dél-bajorországi létesítménye e hét elején megkezdte az új BMW 8-as Cabrio sorozatgyártását. A nyitott tetős sportautó a BMW 5-ös sorozat és a BMW 7-es sorozat modellváltozataival egy gyártósoron lát napvilágot. A müncheni központú vállalatcsoport több mint százmillió euró befektetésével készítette fel a dingolfingi gyárat az új modellcsalád érkezésére, amellyel ismét megszilárdította az üzem elsőszámú, vezető pozícióját a felsőkategóriás luxusautók szegmensében.

Vadonatúj fejlesztésű vászontető

Az új BMW 8-as Cabrio vezetőjét és utasait klasszikus vászontető védi a fedélzeten a környezeti hatásoktól. A többrétegű tető elsősorban minimalizált saját tömegével és kiváló hangszigetelésével emelkedik a korábbi megoldások fölé.

Alapfelszereltségként az új BMW 8-as Cabrio fekete színű vászontetőt visel, amely az opcionális extrafelszereltség részeként ezüstös antracit árnyalatban is megrendelhető. A tető teljes mértékben elektromosan nyitható és zárható, a művelet mindössze 15 másodpercet vesz igénybe.

Piaci bevezetés kétféle motorváltozattal

2019 márciusában az új BMW 8-as Cabrio kétféle motorváltozattal érkezik meg az utakra. Az új BMW M850i xDrive Cabrio motorházteteje alatt dolgozó V8-as szív letaglózó erőtöbblete felejthetetlen vezetési élményt garantál: a 4.4 liter hengerűrtartalmú benzinmotort részletekbe menően újratervezték a mérnökök, amelynek köszönhetően az erőforrás maximális teljesítménye 530 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 750 Nm.

Az új BMW 840d xDrive Cabrio meghajtásáról gondoskodó 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotor nem csupán vonóerejét, de hatékonyságát tekintve is párját ritkítja a kategóriában: a 100 kilométerre vetített 5,9 – 6,3 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és a kilométerenkénti 155 – 165 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellé 320 lóerő maximális teljesítmény és 680 Nm csúcs forgatónyomaték társul.

Legurult a gyártósorról az első BMW 8-as Cabrio

Mindkét motorváltozat maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. Az új BMW 8-as Cabrio a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltón keresztül továbbítja teljesítményét és forgatónyomatékát a négy kerék felé, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás közreműködésével.

Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European DrivingCycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – WorldwideHarmonizedLightVehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

Kulcsszavak: autógyár, bmw, BMW 8-as, új modell
 
Trendi, egyszerű, modern és kicsit szemtelen a Citroen E-MEHARI Trendi, egyszerű, modern és kicsit szemtelen a Citroen E-MEHARI Elektromos autózás a BMW i3 és a BMW i8 modellekkel Genfben Elektromos autózás a BMW i3 és a BMW i8 modellekkel Genfben Már rendelhető az új Fiat 500X Már rendelhető az új Fiat 500X A brit autóipar lekörözte a franciát A brit autóipar lekörözte a franciát A BMW 2-es sorozatának Cabrio változata még egyedibbé varázsolható A BMW 2-es sorozatának Cabrio változata még egyedibbé varázsolható
 
Egy elektromos versenygép az autószalonba?

Egy elektromos versenygép az autószalonba?

2018. november 08.
A BME Formula Racing Team évről évre egyre komolyabb sikereket ér el a Formula Student sorozatban, mondhatni, már kibérelt helyük van az élmezőnyben.
Részletek

Egy elektromos versenygép az autószalonba?

Az elektromos versenyautókat tervező, építő és versenyeztető csapatot a Duna Autó is támogatja a szereplésben. Ezért most egy rövid ideig kiállítást is szerveztek az egyik legsikeresebb versenygépüknek a cég Nissan szalonjában.

A FREC-004 Michaela elektromos hajtású, 60kW-os csúcsteljesítményű motorokkal és hátsókerék meghajtással. Felfüggesztése elöl kettős kereszt-lengőkaros húzott rudas, míg hátul kettős kereszt-lengőkaros nyomott rudas. Váza elöl karbon kompozit monocoque, hátul pedig acél csőváz. Ami külön érdekesség, hogy Michaela 3,5 másodperc alatt éri el a 100km/h sebességet. Az autó megépítését egy körülbelül 6 hónapos tervezési fázis előzte meg, majd az alkatrészek legyártása, illetve az autó összeszerelése nagyságrendileg 4 hónapot vett igénybe. A kiállított gépen 40-en dolgoztak a BME Formula Racing Team időközben 71 főre bővülő csapatából, amelyet jelenleg gépészmérnök, járműmérnök, villamosmérnök és közgazdász hallgatók alkotnak.

Egy elektromos versenygép az autószalonba?Az autót persze nem csak kiállításokra, és tudományos megmérettetésekre szokták elvinni, hanem komoly csatákat is folytatnak vele a versenypályákon a Formula Studentben. Európa legelismertebb konstruktőri versenysorozatában 30 ország több mint 200 egyetemistákból és főiskolásokból álló csapata méri össze tudását versenyautó tervezésében és megépítésében. A versenyeztetést szintén a BME FRT intézi autójának, a pilóták pedig ugyancsak egyetemi hallgatók, akik a kocsi megalkotásában is aktívan részt vesznek. A csapat történetében a legsikeresebb szezon a 2016-os volt, azóta pedig folyamatosan a nemzetközi élmezőnyben versenyzik – 2018-ban például az összetett 14. helyen zárt.

És hogy a kiállítás végén mi lesz a sorsa a versenyautónak? Nem, nem fogják eladni… „Mivel a BME FRT minden Formula Studenttel kapcsolatos, illetve a hallgatók egyetemen kívüli fejlődését elősegítő projektet támogat, így ezt az autót felajánlottuk egy újonnan megalakuló FS csapatnak, akik benzines versenyautót építenek belőle” – árulta Prügl Márton, a BME FRT tagja. „Mi pedig 2019-re azt az egyedülálló célt tűztünk ki, hogy egy olyan autót építünk, amely képes lesz mind az elektromos, mind pedig az önvezető kategóriában is a maximumot nyújtani a bajnokságban.”

„Büszkék vagyunk arra, hogy a Duna Autó is hozzájárulhat tehetséges fiatalok fejlődéséhez, sikereihez, amit évről évre gyarapítanak is a nemzetközi mezőnyben” – tette hozzá Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója.

A FREC-004 Michaela elektromos versenyautó november 9-éig megtalálható, megcsodálható a Duna Autó Nissan szalonjában.

Kulcsszavak: BME, BME Formula Racing Team, Duna Autó, elektromos autó, márkakereskedés, Simon Péter
 
Nissan elektromos invázió a 2013-as Tokiói Autószalonon Nissan elektromos invázió a 2013-as Tokiói Autószalonon Zöld rendszámmal különböztetnék meg az elektromos autókat Zöld rendszámmal különböztetnék meg az elektromos autókat A Honda kutatási központjában adták át Európa legfejlettebb elelktromosautó-töltőjét A Honda kutatási központjában adták át Európa legfejlettebb elelktromosautó-töltőjét Határok nélküli mobilitás: az Audi e-tron Charging Service szolgáltatással teljes lesz a töltési lehetőségek köre Határok nélküli mobilitás: az Audi e-tron Charging Service szolgáltatással teljes lesz a töltési lehetőségek köre Tíz éven belül akár 140 000 elektromos jármű is forgalomba kerülhet Magyarországon Tíz éven belül akár 140 000 elektromos jármű is forgalomba kerülhet Magyarországon
 
A Hyundai piacra dobja a Michelisz Norbert i30 N Limited edition modellt

A Hyundai piacra dobja a Michelisz Norbert i30 N Limited edition modellt

2018. november 08.
Különleges limitált szériát dob piacra a Hyundai hazai importőre, az i30 N modellből, melyet a márka hazai nagykövete, Michelisz Norbert ihletett.
Részletek

A Hyundai piacra dobja a Michelisz Norbert i30 N Limited edition modellt

A WTRC idei szezonjában is sikeresen versenyző, hazánkban és nemzetközi szinten is méltán elismert autóversenyző ezúttal egy egyedi megjelenésű, sorszámozott kiadás névadójaként működött együtt a márka hazai képviseletével. A limitált széria iránt máris különlegesen nagy az érdeklődés a hivatalos márkakereskedésekben országszerte. „Különleges élmény számomra is, hogy a nevemmel fémjelzett, és dekorált egyedi széria darabjai futhatnak majd a magyar utakon. Ilyen együttműködésben eddig még nem vettem részt, de nagyon tetszett az ötlet és a megvalósítás is.” – árulta el Michelisz Norbert. A vásárlók a későbbiekben vezetéstechnikai tréningen, és közönségtalálkozón is eltölthetnek néhány órát Norberttel, így hamisítatlan vezetési élményt is kapnak a megvásárolt autó mellé.

„Büszkeséggel tölt el, hogy Michelisz Norbival dolgozhatunk együtt, nála hitelesebb, és profibb márkanagykövetet nehezen tudnék elképzelni. Norbi nem csak a versenyeken, hanem a hétköznapokban is kiváló hírvivője a márkának. Nem pusztán profizmusa, és hitelessége, de személyisége és a hozzáállása is meggyőzött arról, hogy a jövőben is vele szeretnénk folytatni a megkezdett közös munkát.”

– tette hozzá Kovács Pál, a Hyundai Holding Hungary Kft. Ügyvezető igazgatója.

Van az a Michelisz Norbert, aki a versenypályán azért tapossa tövig a Hyundai gázpedálját, hogy a túraautó-világbajnokságon idén is sikeresen szerepeljen. Meg van az a Michelisz Norbert, aki a közutakon Hyundait vezetve a praktikumra fókuszál kétgyermekes családapaként.

„Év elején azért írtam alá a Hyundaihoz, mert hittem benne, hogy az i30 N TCR lesz a legjobb autó. Precíz tervezés eredménye, hogy most a WTCR első hat helyezettjéből négy Hyundai volán mögött ül – Michelisz Norbert. – Ha eltekintünk a teljesítmény-kiegyenlítő rendszertől, egyértelmű, hogy a Hyundai a legerősebb a pályán, és ez hosszú távon az eredményekben is realizálódik. Meglepetés lenne, ha nem ez a márka adná az idei bajnokot.”

A Hyundai piacra dobja a Michelisz Norbert i30 N Limited edition modellt

Michelisz Norbert egy éve már a pályán kívül is Hyundai-t vezet, a közutakon egy Santa Fe volánja mögött tűnik fel. Családapaként más szempontokra figyel, mint versenyzőként. „Két gyermekkel a fedélzeten jó nagy helyre van szükségünk. Babakocsi, pelenka, rengeteg táska… A Santa Fe-ben kényelmesen elférünk, ráadásul nem is kényes a belső tér – mesélte hozzáfűzve, hogy egy 6,5 órás horvátországi utat sem éreztek megterhelőnek benne.

Aztán egy meglepő dolog is kiderült! Ki hinné, hogy egy sikeres autóversenyzőnek is lehetnek félelmei a parkolás miatt? „Mivel nagyobb autóról van szó először, amikor szűkebb helyre kellett volna beállnom, inkább tovább keresgéltem… De hamar rájöttem, hogy a Santa Fe egyik nagy erénye a kiváló fordulékonysága, így normál személyautó méretű helyekre is könnyedén beállok vele. Most már elsőre, simán” – mosolyodott el.

Kedvenc funkciója az autón az elektromosan nyíló csomagtartó. „Elég ha a kulcs a zsebemben van, és ahogy odaállok a csomagtartóhoz, automatikusan nyílik. Korábban ezt szemfényvesztésnek gondoltam, de amikor gyerekkel és cuccokkal van tele a kezem, jól jön, hogy nem kell a kulccsal babrálnom. Talán csak egyvalaki elégedettebb az autóval nálam: a feleségem, Johanna” – vallotta be Norbi. Az új Santa Fe már rendelhető a legmodernebb technológiákkal felszerelve.

A Hyundai N szériájának küldetése, hogy a márka autósportban szerzett tapasztalatait ötvözze a nagy teljesítményű országúti gépkocsik fejlesztésének eredményeivel. Ennek köszönhetően hamarosan az i30 mellett több másik modellből is magyarországi forgalomba kerül az N-szériás, azaz sportos változat. Minőségükre a Hyundai Motorsport kiemelkedő versenyeredményei jelentik a garanciát.


Kulcsszavak: Hyundai, i30N, limitált széria, michelisz
 
A Hyundai Motor kettős sikere az Autómárkák 2014-es Versenyén A Hyundai Motor kettős sikere az Autómárkák 2014-es Versenyén Michelisz Norbert összetettben az ötödik helyről várja a folytatást Michelisz Norbert összetettben az ötödik helyről várja a folytatást Ha elhagyjuk a járt utat - Duster Aventure limitált széria Ha elhagyjuk a járt utat - Duster Aventure limitált széria A Hyundai 2021-re Európa első számú ázsiai autóipari márkája szeretne lenni A Hyundai 2021-re Európa első számú ázsiai autóipari márkája szeretne lenni Japán elszívja Korea  erejét Japán elszívja Korea erejét
 
Dél-Koreából 32 milliárd forintos autóipari beruházás érkezik Tatabányára

Dél-Koreából 32 milliárd forintos autóipari beruházás érkezik Tatabányára

2018. november 08.
A dél-koreai Doosan 4,7 milliárd forintos vissza nem térítendő kormányzati támogatással 32 milliárd forintos autóipari beruházást telepít Tatabányára.
Részletek

Dél-Koreából 32 milliárd forintos autóipari beruházás érkezik Tatabányára

A beruházás bejelentésén szerdán Budapesten Szijjártó Péter közölte, hogy a 181 munkavállalót foglalkoztató új üzem Európában egyedüliként fog elektromos autók akkumulátoraihoz rézfóliát gyártani.

A cég évente 2,2 millió jármű számára állítja elő a nélkülözhetetlen alkatrészt, amelyből várhatóan Kínába és az Egyesült Államokba is szállítanak - tette hozzá.

A miniszter szerint belföldi keresletet is kielégíthet a tatabányai üzem, hiszen az Audi már megkezdte az elektromos motorok sorozatgyártását Magyarországon, és a BMW is árammal hajtott autók előállítására készül Debrecenben.    

Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy Magyarországnak minél több hasonló beruházást kell az erős nemzetközi versenyben elnyernie, hogy az autóipar új korszakában is sikeres lehessen.

Az ágazat - mint mondta -  a magyar ipari termelés 28,8 százalékát adja, termelési értéke tavaly meghaladta a 8100 milliárd forintot, ennek 91,7 százaléka külföldön talál vevőre. A politikus szerint a magyar autóipari teljesítmény idén felülmúlhatja a tavalyi termelési rekordot.    

Dél-Koreából 32 milliárd forintos autóipari beruházás érkezik Tatabányára

Szijjártó Péter üdvözölte egyúttal, hogy Tatabányára rövid időn belül már a harmadik nagy értékű befektetés érkezik, Dél-Korea pedig a legjelentősebb beruházók egyike Magyarországon. A távol-keleti államba irányuló kivitel a tavalyi 500 millió dollárt követően már az idei első 8 hónapban meghaladta a 310 millió dollárt, a kereskedelmi forgalom pedig 54 százalékkal bővült tavalyhoz képest - közölte.    

Bencsik János, a térség fideszes országgyűlési képviselője stratégiai áttörésnek nevezte a beruházást a Tatabánya-Környe ipari park történetében.

Az itt működő cégek sikerében a jól képzett magyar munkaerőnek is része van, a beruházók pedig hozzájárulnak a térség fejlődéséhez - tette hozzá.     A Doosan Group európai elnöke közölte, hogy az évi 50 ezer tonna gyártókapacitású üzem építése még idén elkezdődik, és várhatóan 2019 második felében ér véget.

Jongwoo Kim a beruházástól a cég piaci részesedésének bővülését várja, és arra számít, hogy a tatabányai gyár termékei iránt rohamosan fog nőni a kereslet a következő években.

A vállalat előrejelzése szerint - mint mondta - a rézfólia iránti 75 ezer tonnás éves kereslet az elektromos autózás fellendülésének köszönhetően 2025-re 955 ezer tonnára nőhet, a bővülés üteme tehát jelentős, megközelítheti az 50 százalékot évente.    

Az 1896-ban alapított Doosan 2017-ben 17 milliárd dollár árbevételt ért el, 37 országban 38 ezer alkalmazottat foglalkoztat.

Kulcsszavak: elektromos autó, járműipar, Tatabánya
 
Elkészültek a kínai BYD első elektromos buszai Komáromban Elkészültek a kínai BYD első elektromos buszai Komáromban Az eddigi legjobb értékesítési eredménnyel büszkélkedhet a Ford Európában Az eddigi legjobb értékesítési eredménnyel büszkélkedhet a Ford Európában Sebastian Vettel az Infiniti teljesítményigazgatójaként utcai autókat tesztelt Sebastian Vettel az Infiniti teljesítményigazgatójaként utcai autókat tesztelt Másfélszeresére nőtt az elektromos autók száma tavaly a világon Másfélszeresére nőtt az elektromos autók száma tavaly a világon Négyszáz e-töltőállomást telepítenek Bécsben és környékén Négyszáz e-töltőállomást telepítenek Bécsben és környékén
 

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 91 - 100