Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12054 Megjelenítve: 91 - 100
A Lexus lesz a 77. Velencei Filmfesztivál, a La Biennale hivatalos mobilitási partnere

A Lexus lesz a 77. Velencei Filmfesztivál, a La Biennale hivatalos mobilitási partnere

2020. augusztus 12.
Az ’egyszerű környezetbarát luxusautómárkából’ az elmúlt években a magát a film, a divat, a művészet a dizájn és a gasztronómia világában is a legmagasabb szinteken képviselve valódi életmódmárkává váló Lexus immár negyedikéve szerepel a Velencei Filmfesztivál, a La Biennale di Venezia szponzoraként.
Részletek

A Lexus lesz a 77. Velencei Filmfesztivál, a La Biennale hivatalos mobilitási partnere

Az eseményen 36 Lexus szállítja majd világ legismertebb és elismertebb színészeit, rendezőit és más hírességeit, ám a márka nemcsak emiatt kerül majd reflektorfénybe, hanem a modelljei által képviselt innovatív technológiák és kifinomult stílus és elegancia miatt is: a Lexus ugyanis ezt az alkalmat ragadja meg az új UX 300e akkumulátoros elektromos kompakt crossover és az LC Convertible luxuskabrió olaszországi bemutatójának megrendezésére.

Az ’egyszerű környezetbarát luxusautómárkából’ az elmúlt években a magát a film, a divat, a művészet a dizájn és a gasztronómia világában is a legmagasabb szinteken képviselve valódi életmódmárkává váló Lexus immár negyedikéve szerepel a Velencei Filmfesztivál, a La Biennale di Venezia szponzoraként. Az eseményen 36 Lexus szállítja majd világ legismertebb és elismertebb színészeit, rendezőit és más hírességeit, ám a márka nemcsak emiatt kerül majd reflektorfénybe, hanem a modelljei által képviselt innovatív technológiák és kifinomult stílus és elegancia miatt is: a Lexus ugyanis ezt az alkalmat ragadja meg az új UX 300e akkumulátoros elektromos kompakt crossover és az LC Convertible luxuskabrió olaszországi bemutatójának megrendezésére.

A Lexus immár negyedik éve biztosít autókat a Biennale Cinema eseményeihez. Így lesz idén is, amikor 2020. szeptember 2-12. között a velencei Lido ad otthon a rendezvénysorozatnak, ahol Cate Blanchett szerepel majd a nemzetközi zsűri elnökeként, és ahol az olasz színésznő, Anna Foglietta nyitja meg és zárja le a Filmfesztivált.

A Lexus lesz a 77. Velencei Filmfesztivál, a La Biennale hivatalos mobilitási partnere

A mozi és a Lexus világában sok hasonlóságot fedezhetünk fel: mindkettő egyedülálló élményeket kínál, érzelmeket és szenvedélyt szít... Legyen szó akár egy filmről vagy egy Lexus-modellről, az alkotási folyamat gondos megtervezése, az apró részletek figyelmes kidolgozása és mindenekelőtt az emberközpontúság elengedhetetlen alkotóelemek ahhoz, hogy hiteles, megismételhetetlen és emlékezetes érzelmeket közvetítsünk. Miközben a világ Velencére figyel, a Lexus megragadja az alkalmat, hogy bemutasson az olasz piacon két olyan modellt, amelyek a Lexus alapvető értékeit: a folyamatos innovációt, valamint az egyedi és utánozhatatlan stílust testesítik meg.

A Lexus Electrified innovációja immár a velencei Lidón is testet ölt az UX 300e alakjában. A Lexus első, tisztán elektromos hajtású autója hűen közvetíti a márka jövőképét, amelyben a mobilitás ugyan nulla károsanyag-kibocsátással jár, ám az autósoknak mégsem kell lemondaniuk a kényelem, a teljesítmény és a dizájn mesteri ötvözetéről. Az elektromos SUV mellett a Lexus az új LC Convertible modellt is bemutatja Velencében, ahol a nagyközönség végre élőben is megcsodálhatja az autó kivételes formavilágát, aprólékos kidolgozását és minden olyan részletmegoldását, amelyek egytől egyig a kabriózás magával ragadó, felhőtlen élményét szolgálják.

A Lexus lesz a 77. Velencei Filmfesztivál, a La Biennale hivatalos mobilitási partnere

“A Lexus idén még szorosabbra fűzi kapcsolatát a mozival, vagyis azzal a világgal, amelyhez annyi közös érték köti, például a mesterségbeli tudás és a legfejlettebb technológiák intelligens használata.” – avat be Maurizio Perinetti, a Lexus olasz divíziójának igazgatója. “A most bemutatott két modell, az UX 300e és az LC Convertible méltó képviselői a Lexus érzelmeket ébresztő dizájnjának, emberközpontú szemléletének és innovatív, jövőbe tekintő szellemiségének.”

A rendezvény hivatalos autós partnereként a Lexust érte az a megtiszteltetés, hogy gondoskodhat a filmrendezők, színészek és más hírességek szállításáról a fesztivál egész ideje alatt. Ez a feladat összesen 36 autóra vár, és e flottában ugyanúgy szerepel az LC Convertible és az új UX 300e, mint a Lexus SUV-k teljes kínálata, valamint az ES luxusszedán és az LC kupé – és természetesen mindegyik autót a márka híres full hybrid technológiája hajtja. Az UX 300e a rendezvény egész ideje alatt az események középpontjában áll majd, hogy a Lidón megforduló minden látogató és filmrajongó erős benyomást szerezhessen a Lexus Electrified jövőkép megvalósításáról.


Kulcsszavak: lexus, szponzor
 
Kupéban a Lexus, crossoverben a Toyota kéri a legkevesebbet Kupéban a Lexus, crossoverben a Toyota kéri a legkevesebbet Egyedi kommunikációs modult épít minden autójába a Toyota Egyedi kommunikációs modult épít minden autójába a Toyota A legmodernebb technológiával készül a Toyota a Tokiói olimpiára A legmodernebb technológiával készül a Toyota a Tokiói olimpiára Autós szépségverseny volt Hévízen Autós szépségverseny volt Hévízen Hivatalos fotókon a vadonatúj Lexus RC Hivatalos fotókon a vadonatúj Lexus RC
 
Íme az új BMW 545e xDrive limuzin

Íme az új BMW 545e xDrive limuzin

2020. augusztus 12.
A hálózatról tölthető 5-ös BMW-k csúcsmodellje a soros hathengeres benzinmotorral dolgozó plug-in hibrid hajtáslánc-technológia és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás párosával kelti életre a maximális energiahatékonyság és a dinamikus menetteljesítmény kettősét. Az újdonság piaci premierjével ötre nő az új BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatainak száma.
Részletek

Íme az új BMW 545e xDrive limuzin

Fenntarthatóságra összpontosító tízéves tervével a BMW Group határozottan elköteleződött a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény mellett, és mint ilyen, vállalati stratégiája legfőbb irányvonalát az elektromos mobilitás térnyerésének elősegítése jelenti. A müncheni központú vállalatcsoport 2019 végéig több mint 500 000 darab hálózatról tölthető autót értékesített világszerte, ez a mutató pedig 2021 végéig az egymilliós határszámot is átlépi. A BMW 5-ös sorozat nagymértékben hozzájárul a múlt- és jövőbeli célok eléréséhez, hiszen például azzal, hogy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai mintegy 50 000 példányban találtak gazdára 2019-ben, az 5-ös BMW a BMW Group hálózatról tölthető portfóliójának legsikeresebb tagjává lépett elő.

A BMW 5-ös sorozat modellpalettáján hamarosan ötféle plug-in hibrid hajtáslánc-technológia sorakozik


Azáltal, hogy 2020 novemberében kettőről ötre bővül a BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatainak száma, az 5-ös BMW a legváltozatosabb hálózatról tölthető portfóliót tudhatja magáénak a BMW Group palettáján.

A BMW 530e plug-in hibrid modellekben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb generációja dolgozik, egy négyhengeres benzinmotorral. A BMW 530e limuzin és a BMW 530e xDrive limuzin  2020 júliusában érkezett meg az utakra.

A BMW 530e Touring  és a BMW 530e xDrive Touring  2020 novemberében mutatkozik be.

Íme az új BMW 545e xDrive limuzin

A plug-in hibrid paletta csúcsán: az új BMW 545e xDrive limuzin

Az új BMW 545e xDrive limuzinban (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,4 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,3 – 16,3 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 54 gramm / km) egy 80 kW / 109 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor és egy 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítményű, BMW TwinPower Turbo technológiával szerelt, soros hathengeres benzinmotor dolgozik, 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítmény mentén. Az erőt egy nyolcsebességes Steptronic automataváltó továbbítja a négy hajtott kerék felé, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül. A rendszer csúcs forgatónyomatéka 600 Nm, a modell végsebessége pedig 250 km/óra. Az új BMW 545e xDrive limuzin akár 140 km/órás sebességig is képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást. Az újdonság 4,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amellyel az eddigi leggyorsabb hathengeres motorral szerelt plug-in hibrid BMW modellé emelkedik.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia intelligens vezérlésének köszönhetően az új BMW 545e xDrive limuzin két világ legjobbjait kínálja fel a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek. A modell nem csupán a belvárosi tisztán elektromos meghajtásra és a zéró emissziójú külvárosi ingázásokra képes, de még hosszabb távon is kimagasló menetkomfortot és menetteljesítményt garantál. Egyetlen feltöltéssel megtehető 54 – 57 kilométer tisztán elektromos hatótávolságával és 100 kilométerre vetített 2,1 – 2,4 liter átlagos üzemanyag-fogyasztásával az új BMW 545e xDrive limuzin a márka által fémjelzett vezetési élményt hosszú távú menetkomforttal és extrém hatékony energiafelhasználással egyesíti.

A BMW 5-ös sorozat legújabb plug-in hibrid modelljének hátsó üléssora alá egy 400V feszültségű lítium-ion akkumulátort építettek be a mérnökök, a csomagtér 410 liter térfogata így mindössze néhány literrel marad el a hagyományos hajtáslánc-technológiákkal szerelt 5-ös BMW-k csomagtér-térfogatától.

Íme az új BMW 545e xDrive limuzin

Különféle vezetési üzemmódok a maximális hatékonyság érdekében

A rendkívül sima járáskultúrájú, soros hathengeres benzinmotor és a BMW eDrive hajtáslánc-technológia minden vezetési szituációban optimális kihasználása érdekében az új BMW 545e xDrive limuzin különféle vezetési üzemmódokat kínál, amelyek a középkonzolon található gomb megnyomásával aktiválhatók és egymástól függetlenül személyre szabhatók.

Az új BMW 545e xDrive limuzin alapértelmezett beállítása a HYBRID vezetési üzemmód, amely a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor intelligens együttműködéséért felel. A rendszer elsősorban az elektromos motor kihasználására törekszik, a soros hathengeres benzinmotor csak intenzívebb gyorsulás és padlógáz esetén kapcsolódik be a hajtásba. Tekintve, hogy a hajtáslánc-technológia intelligens vezérlése szoros kapcsolatban áll a navigációs rendszerrel, az elektronika képes előre látva, a közelgő útszakaszhoz, a területi adottságokhoz és a vezetési szituációhoz igazítani az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás együttműködését. Fékezéskor a rendszer visszatáplálja a nagyfeszültségű akkumulátorba a felszabaduló energiát, ezzel növelve a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot. Az így felhalmozott energiát a modell az utazás egy későbbi szakaszában, például belvárosba érkezve is hasznosíthatja.

A HYBRID gomb dupla megnyomására a HYBRID ECO PRO vezetési üzemmód aktiválódik, amely vitorlázó funkció közben még alacsonyabb fogyasztást, a navigációs- és szenzoradatok elemzésével dolgozó hajtáslánc-vezérlő elektronika pedig még hatékonyabb energia-visszatáplálást garantál. Ha például az autó kereszteződéshez érkezik vagy utolér egy járművet, a technológia lassítás közben automatikusan maximális intenzitású energiavisszatáplálást alkalmaz.
Íme az új BMW 545e xDrive limuzin

SPORT vezetési üzemmódban az elektromos motor a belsőégésű erőforrás támogatását végzi, 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel. A járműbeállítások ilyenkor a lehető legdinamikusabb menetteljesítményt éltetik, az automataváltó pedig gyorsabban kapcsol a fokozatok között.

A BMW iDrive menürendszeréből az ELECTRIC vezetési üzemmód is aktiválható, amely akár 140 km/órás sebességig és 57 kilométeren át képes a tisztán elektromos meghajtás fenntartására.

Különleges vezetési élmény különleges hangzással

Az új BMW 545e xDrive limuzin hangszóróiból a Start / Stop gomb megnyomására vadonatúj „ready to drive sound” (szabad fordításban „utazásra kész hang”) hallatszik, amely Hans Zimmer munkásságát dicséri. A világhírű zeneszerző az elmúlt hónapokban a hálózatról tölthető BMW modellek egyedi hangzásvilágának megkomponálásán dolgozott.

Az új BMW 545e xDrive limuzin alapfelszereltségének a hálózatról tölthető BMW modellek számára kifejlesztett, egyedi, akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer is része, amely tisztán elektromos meghajtás esetén, 30 km/órás sebesség alatt egy összetéveszthetetlen hangjelzéssel figyelmezteti az autó környezetében közlekedőket a jármű jelenlétére. Mindezt anélkül, hogy a fedélzeten utazó utasok menetkomfortját megzavarná.

A fedélzeti audiorendszer „Active Sound Design” funkciója ráadásul minden vezetési szituációban egyedi hangzásra képes, SPORT vezetési üzemmódban például kifejezetten intenzív, sportos orgánummal.

Íme az új BMW 545e xDrive limuzin

Az elektromos mobilitás és a digitalizáció találkozása: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt 5-ös BMW-khez elérhető digitális szolgáltatások

A BMW Group számos innovatív digitális szolgáltatást tesz elérhetővé a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW 5-ös sorozathoz, hogy minden korábbinál vonzóbbá tegye az elektromos mobilitást.

A BMW eDrive Zones funkció használatával például a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek automatikusan felismerik az egyes nagyvárosokban kialakított „zöld zónákat”, amelyekbe begurulva azonnal tisztán elektromos meghajtásra váltanak át. A zéró emisszióval megtett kilométereket ráadásul a bajor prémiumgyártó értékes BMW Pontokkal jutalmazza.

A navigációs rendszer immár nem csupán a benzinkutakat, de a járműtöltő állomásokat is térképen mutatja. Elektromosautó-töltő kiválasztásakor a rendszer automatikusan megmutatja az adott járműtöltő állomás becsült terheltségét, a bajor prémiumgyártó ügyfelének pedig felkínálja a közelben található kávézók, éttermek és szállások foglalási opcióját. A BMW Charging ügyfeleinek ráadásul arra is lehetőségük van, hogy adott ideig előre lefoglalják a kinézett járműtöltő állomást.

A BMW Charging járműtöltő megoldásai mindezeken felül otthon és a munkahelyen is kényelmes járműtöltést garantálnak. Ilyenek többek között a Wallbox fali töltők különböző verziói – amelyeket beépítési szolgáltatással együtt kínál ügyfeleinek a bajor gyártó –, az egyedi energiatarifák lehetőségei és a világ legnagyobb villamosenergia-hálózatához kínált hozzáférés, amely csak Európában több mint 155 000 járműtöltő pontot kínál.

A kiegészítő fűtés és légkondicionálás mindegyik évszakban garantálja, hogy a hálózatról tölthető BMW modell tökéletes hőmérsékletű utastérrel várja az indulást. Ha a vezető a kiegészítő rendszert a járműtöltés ideje alatt aktiválja úgy, hogy előre meghatározta az indulás idejét, a rendszer az optimális utastér-hőmérséklet beállítása mellett ugyanúgy garantálja a maximális tisztán elektromos hatótávolságot. A technológia az utastérből és a My BMW alkalmazáson keresztül egyaránt vezérelhető.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 5-ös, plug-in hibrid, új modell
 
Bécsben ünnepelte világpremierjét a továbbfejlesztett ŠKODA OCTAVIA Bécsben ünnepelte világpremierjét a továbbfejlesztett ŠKODA OCTAVIA Jelentős támogatással vásárolható meg a BMW i3 október 27-től Jelentős támogatással vásárolható meg a BMW i3 október 27-től Extravagáns kisugárzás Extravagáns kisugárzás Íme az új BMW 545e xDrive limuzin Toyota: Magyarországon is aktívan a fenntartható üzleti működésért A Toyota bemutatta a világ első etanollal is működő hibridjét A Toyota bemutatta a világ első etanollal is működő hibridjét
 
A Hyundai létrehozza a tisztán elektromos járműveknek szentelt új IONIQ almárkát

A Hyundai létrehozza a tisztán elektromos járműveknek szentelt új IONIQ almárkát

2020. augusztus 11.
A Hyundai tisztán elektromos IONIQ almárkája a vállalat intelligens mobilitási jövőképét testesíti meg. A Hyundai a következő négy év során három innovatív IONIQ EV modellt dob piacra – a 45 Concept tanulmányautóra épülő IONIQ 5 középkategóriás elektromos szabadidőjármű 2021 elején kerül piacra.
Részletek

A Hyundai létrehozza a tisztán elektromos járműveknek szentelt új IONIQ almárkát

A Hyundai Motor Company meghatározó piaci szereplőként új fejezetet nyit a villamosított mobilitás korszakában, amint bevezeti az új, kifejezetten akkumulátoros elektromos járműveket piacra bocsátó IONIQ márkát. A Hyundai a legkülönfélébb életstílusokhoz igazított, „egyénre szabott elektromos élményeket” kíván biztosítani az IONIQ márkán keresztül, összhangban a Hyundai ’emberiséget szolgáló fejlődés’ ’Progress for Humanity’ jövőképével.
 
A Hyundai Motor a következő négy év során három új, kifejezetten elektromos hajtásúnak fejlesztett modellt kíván bevezetni az IONIQ márka zászlaja alatt; később további innovatív modellek várhatók. Ezzel a gyorsan növekvő piaci igényekre ad választ a Hyundai, egyben elősegítve azon célkitűzés megvalósítását, hogy a vállalat vezető szerepet töltsön be az elektromos mobilitás globális piacán.

Hogy beteljesítse az IONIQ márka küldetését, a Hyundai Motor az elektromos járművek gyártása terén szerzett, kimagasló szakértelmét az ’emberiséget szolgáló fejlődés’ intelligens mobilitási élményeken keresztül történő megvalósításának célkitűzésével kombinálja.

A Hyundai létrehozza a tisztán elektromos járműveknek szentelt új IONIQ almárkát

„Az IONIQ márka bevezetésével a Hyundai nem csupán az elektromos járművek piaci bevezetésének gyakorlatát alakítja át teljes mértékben, de azt is, ahogyan az ügyfelek megélik ezen elektromos járműveket a használat során.” – mondta Wonhong Cho, a Hyundai Motor Company ügyvezető alelnöke és globális marketing vezérigazgatója. „Az IONIQ márkán keresztül a Hyundai túllép a hagyományos gondolkodás korlátain, így forradalmasítva az elektromos járművekről alkotott nézeteinket. Olyan, személyre szabott elektromos élményeket fogunk kínálni, amelyeket teljes mértékben integrálunk az online, illetve környezettudatos életstílusba.”

Az IONIQ újjászületése

A Hyundai először a környezetbarát mobilitáshoz kapcsolódó, hosszú távú kutatási és fejlesztési programja: a Project IONIQ meghirdetésekor használta az ’ion’ és ’unique’ (azaz ’egyedülálló’) szavak ötvözéséből keletkezett IONIQ kifejezést. Ebből a projektből kiindulva a Hyundai 2016-ban mutatta be az IONIQ-ot, az első és egyetlen olyan autót a világon, amely háromféle részben vagy teljesen elektromos – hibrid, plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos – hajtásláncot kínált ugyanazon platformon. Azok az innovatív tradíciók, amelyek ebben a modellben öltöttek először testet, most a Hyundai kifejezetten elektromos járművekre szakosodott almárkájaként adnak új tartalmat a névnek.

A Hyundai létrehozza a tisztán elektromos járműveknek szentelt új IONIQ almárkát

Az IONIQ a Hyundai modelleken átívelő almárkája, mely kifejezetten és kizárólag elektromos modelleket tartalmaz majd.

IONIQ 5/ IONIQ6 / IONIQ 7

A Hyundai számmal jelöli majd az új márka égisze alatt piacra lépő elektromos járműveket: a szedánokat páros, a szabadidőjárműveket pedig páratlan számokkal.

Az IONIQ márka első modellje egy középkategóriás szabadidőjármű: az IONIQ 5 lesz, amely 2021 elején mutatkozik be. Az IONIQ 5 alapját az a 45 Concept elektromos tanulmányautó adja, amely a 2019-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, a Hyundai legelső koncepciójárműve előtti tisztelgésként. Az IONIQ 5 tervezői a múltból merített ihletet ötvözték az élvonalbeli ’paraméteres pixelekkel’: ez az egyedülálló stíluselem a későbbi IONIQ modelleken is visszaköszön majd.

2022-ban érkezik az idén márciusban bemutatott Hyundai Prophecy elektromos tanulmányautóra épülő IONIQ 6 sportszedán, majd 2023-ban lép színre a IONIQ 7 nagyméretű szabadidőjármű. A Prophecy elektromos tanulmányautó tökéletes arányokkal megrajzolt, ikonikus sziluettjét aerodinamikus dizájn ihlette.

A Hyundai létrehozza a tisztán elektromos járműveknek szentelt új IONIQ almárkát

Az IONIQ modelleket formai szempontból az ’Időtlen dizájn’ tematikája köti majd össze. Formatervükhöz múltbéli modellekből merítenek ihletet a tervezők, ám koncepciójukkal már a jövőt készítik elő.

Az E-GMP platform


Az IONIQ márka modelljei a Hyundai elektromos globális moduláris padlólemezére (E-GMP) épülnek majd. Az E-GMP alapú, kifejezetten elektromos gépkocsinak fejlesztett modellek gyors töltéssel, kimagasló hatótáv megtételére lesznek képesek.

Az elektromos platform alkalmazásával a Hyundai „intelligens élettérként” alkothatja újra a járművek belső terét, ahol széles határok között állítható ülések, vezeték nélküli kapcsolódási szolgáltatások, valamint egyedi megoldások – pl. fiókként nyitható kesztyűtartó – várják az ügyfeleket. A lépésváltás a kezelőfelületeket sem hagyja érintetlenül: az egyszerű, ösztönösen kezelhető, ergonomikusan kialakított interfész felszabadult felhasználói élményt eredményez.

2025-ös stratégia

A Hyundai Motor Group a közelmúltban bejelentette, hogy 2025-re csoportszinten egymillió tisztán elektromos gépkocsit kíván eladni, és 10 százalékos részesedést elérve a globális EV-piac vezető szereplőjévé kíván válni.

A Hyundai létrehozza a tisztán elektromos járműveknek szentelt új IONIQ almárkát

A 2025-ös stratégia keretében a Hyundai Motor Company ugyanekkorra a környezetbarát járművek globális piacának harmadik legnagyobb szereplőjeként az üzemanyagcellás (FCEV) járműveken felül 560 ezer akkumulátoros elektromos jármű értékesítését tervezi.

A kifejezetten elektromos modelleket felvonultató IONIQ márka bevezetésével a vállalat megerősíti a tiszta mobilitás iránti elkötelezettségét. A lépés fontos eleme annak az átalakulási folyamatnak, amelynek eredményeként a Hyundai zéró károsanyag-kibocsátású megoldásokat kínáló, intelligens mobilitási szolgáltatóként fog megújulni.

IONIQ esemény

A Hyundai az IONIQ márka bevezetésének tiszteletére július 31-én, a London Eye hivatalos újranyitásának előestéjén gigantikus Q betűvé alakította át az ikonikus óriáskereket.

A koronavírus-járvány miatt az egyébként mindig nyüzsgő Londonban is megállt az élet; a Hyundai azonban ismét forgásba hozza a brit főváros egyik legismertebb turisztikai látványosságát.

Az IONIQ márka érkezését hirdető fény-installáció ilyenformán valóban egy új korszak: az elektromos mobilitás korszakának kezdetét jelzi, amelyben a felhasználót helyezik a középpontba.

A rendezvény az IONIQ almárka bevezetését célzó ‘I’m in Charge’ márkakampány első eleme.

Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, Hyundai, IONIQ
 
A Hyundai létrehozza a tisztán elektromos járműveknek szentelt új IONIQ almárkát Igazi versenygépnek ígérkezik a 2015-ös Mustang GT Több mint 200 ló egy sporttáskában – a Volkswagen ID.3 elektromos hajtása Több mint 200 ló egy sporttáskában – a Volkswagen ID.3 elektromos hajtása A Citroen rádupláz az elektromos autókra igényelhető állami támogatásra A Citroen rádupláz az elektromos autókra igényelhető állami támogatásra A Volvo 2019-ben piacra dobja első 100%-ban elektromos autóját A Volvo 2019-ben piacra dobja első 100%-ban elektromos autóját Az ABB 70 millió dollár összértékben szállít berendezéseket európai vasúti flották bővítéséhez Az ABB 70 millió dollár összértékben szállít berendezéseket európai vasúti flották bővítéséhez
 
Fenntarthatóbb Genova a Siemens töltési infrastruktúrának és a Rampini e-buszoknak köszönhetően

Fenntarthatóbb Genova a Siemens töltési infrastruktúrának és a Rampini e-buszoknak köszönhetően

2020. augusztus 11.
A Siemens Smart Infrastructure biztosítja a 10 Rampini E80 elektromos busz töltési infrastruktúráját az olaszországi Genova városában, amelyet az AMT Genova (AMT), a város tömegközlekedési szolgáltatója fog használni.
Részletek

Fenntarthatóbb Genova a Siemens töltési infrastruktúrának és a Rampini e-buszoknak köszönhetően

Ezzel a projekttel az AMT folytatja Genova tömegközlekedési rendszerének villamosítását, azzal a céllal, hogy energiahatékony és fenntartható városi mobilitási modellt hozzon létre. A Siemens töltési infrastruktúráját 2021 nyarára tervezik üzembe helyezni.

 Az első hullámban a Siemens 10 innovatív plug-in töltőrendszert fog szállítani az AMT Cornigliano depójához, lehetővé téve az e-busok újratöltését az éjszaka folyamán vagy az üzemeltető által tervezett egyéb működési szünetek alatt. A helytakarékos kialakítás lehetővé teszi, hogy később akár 60 töltőegységet telepítsen az állomásra elektromos buszok számának megfelelően – mint egy jövőbiztos moduláris megközelítés.

A legújabb nemzetközi szabványoknak megfelelő, legfeljebb 100 kW töltési kapacitással rendelkező Siemens Sicharge UC 100 éjszakai plug-in töltőrendszert felhasználva, a depó képes a mennyezeti kábel-leeresztő rendszer segítségével is tölteni a járműveket.  Ez a helytakarékos tervezési koncepció maximalizálja az egy depóban feltölthető buszok számát. A Siemens intelligens töltőszoftverével kombinálva az összes töltési művelet intelligensen optimalizált annak érdekében, hogy minimalizáljuk a teljes energiafogyasztást és a depó csúcsterhelését.

 Fenntarthatóbb Genova a Siemens töltési infrastruktúrának és a Rampini e-buszoknak köszönhetően

200 kWh akkumulátorral felszerelt, a Rampini által készített tíz E80 elektromos busz szélessége 2,2 méter, kapacitása 43 utas. Ezekkel a paraméterekkel ez az egyetlen e-busz típus Európában, amely esetében garantálják a legmagasabb szintű manőverezési lehetőséget a történelmi városközpontokban.

„Ez az első olaszországi tömegközlekedési villamosítási projekt bizonyítja rugalmas és kompakt megoldásunk potenciálját, amelyet még ebben a kis történelmi részen adaptálhatunk és integrálhatunk. Büszkék vagyunk arra, hogy felajánljuk technológiánkat, amely Genova városi mobilitását még hatékonyabbá és fenntarthatóbbá teszi” – mondta Marco Rastelli, a Siemens Olaszország energiaelosztás üzletágának vezetője.

Kulcsszavak: elektromos busz, Rampini, Siemens
 
Megérkezett az első két Siemens Vectron a GYSEV flottájába Megérkezett az első két Siemens Vectron a GYSEV flottájába Eldőlni látszik az elektromos busz vs. dízel vita Eldőlni látszik az elektromos busz vs. dízel vita A Siemens Mobility új piacokat nyitott meg a Smartron mozdonyok előtt A Siemens Mobility új piacokat nyitott meg a Smartron mozdonyok előtt 18 Vectron mozdonyt rendeltek a Siemenstől 18 Vectron mozdonyt rendeltek a Siemenstől Elektromos, önjáró autóbusz alvázat fejleszt az Ikarus és az Óbudai Egyetem Elektromos, önjáró autóbusz alvázat fejleszt az Ikarus és az Óbudai Egyetem
 
Többségi tulajdonrészt szerez az Iniciál Autóházban az AutoWallis

Többségi tulajdonrészt szerez az Iniciál Autóházban az AutoWallis

2020. augusztus 07.
További 20 százalékos üzletrészt szerez az AutoWallis Nyrt. az Iniciál Autóház Kft-ben, ezzel 60 százalékra növeli részesedését a nyugat-magyarországi régióban meghatározó pozícióval rendelkező, hét autómárka értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozó vállalatban.
Részletek

Többségi tulajdonrészt szerez az Iniciál Autóházban az AutoWallis

Az AutoWallis Nyrt. tulajdonába kerül a jelenleg több mint 115 főt foglalkoztató, dinamikusan fejlődő Iniciál Autóház Kft. (Iniciál) további 20 százaléka, így a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat az Iniciál 60 százalékos tulajdonosává válhat, amennyiben azt a Gazdasági Versenyhivatal is jóváhagyja. Az AutoWallis azt követően növelte részesedését, hogy a 25 éves autóértékesítési tapasztalattal rendelkező Iniciál Csoporttal tavaly együttműködést kötött, és annak egyik lépéseként július elején a tulajdonába került az Iniciál 40 százaléka.

Az Iniciál hét autómárka (Dacia, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Suzuki és Toyota) értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozik négy telephelyen (Győr, Mosonmagyaróvár, Sopronban és Szombathely), a vállalat árbevétele tavaly 19,3 milliárd forint volt. A 20 százalékos részesedést az AutoWallis az Igazgatóság által ma elhatározott 868 millió forint összegű apportos tőkeemelés részeként szerzi meg. Az újonnan, zártkörben kibocsátandó 10.049.568 darab AutoWallis részvény apportálási árfolyama a társaság részvényeseinek korábbi felhatalmazása alapján az elmúlt 30 nap tőzsdei átlagárfolyama, 86,4 forint.

Az apport ellenében kapott részvényekre vonatkozóan az eladók lock-up (elidegenítési tilalom) vállalást rögzítettek: 2021. május 31-ig egyáltalán nem értékesíthetnek részvényeket, ezt követően pedig 5 évig korlátozott mennyiségben, ütemezésben és árfolyamértékben is előre meghatározott módon válhatnak meg részvényeiktől. Taródy Zsolt, az eladó képviseletében elmondta, hogy a tranzakció során a kizárólagos pénzügyi tanácsadójuk a KPMG volt.

Többségi tulajdonrészt szerez az Iniciál Autóházban az AutoWallis

Az Iniciál Csoport ügyvezetője és szakmai irányítója a többségi tulajdonrész megszerzését követően is Taródy Zsolt marad, akivel az elmúlt hónapokban hosszú távú, stabil együttműködést alakított ki az AutoWallis. Taródy Zsolt elmondta, hogy az általa alapított Iniciál Autóház az AutoWallis csoport részeként tovább halad a 25 éve megkezdett úton, aminek köszönhetően az Iniciál az importőri elvárásoknak mindenben megfelelő szereplővé nőtte ki magát a saját régiójában.

A tranzakciónak köszönhetően az AutoWallis csoport tagjai által értékesített márkák további meghatározó pozíciójú flottamárkákkal egészülnek ki, ami jól illeszkedik a tavaly meghirdetett stratégiába, melynek célja, hogy a vállalat 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatója legyen. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója kiemelte, hogy a tulajdonszerzés a forgalmazott márkák számának bővítése mellett az AutoWallis egy másik fontos stratégiai célját is támogatja, mivel az elmúlt hónapokban bejelentett nemzetközi terjeszkedés mellett a magyar piacon is bővül a csoport értékesítési pontjainak száma. Hozzátette, hogy az értékesítési és szerviz pontok számának növekedésével az AutoWallis árbevételén belül bővülhet a nagyobb eredménytermelő képességű szolgáltatások volumene is.

Kulcsszavak: AutoWallis, Iniciál Autóház, jármű kereskedelem, márkakereskedés, márkaszerviz
 
Többségi tulajdonrészt szerez az Iniciál Autóházban az AutoWallis Új arculatot kapnak a ŠKODA szalonok Szárnyalnak a hibridek Európában Szárnyalnak a hibridek Európában Európában tarolt a Toyota és a Lexus az első félévben Európában tarolt a Toyota és a Lexus az első félévben Újabb rendkívüli hónapot zárt itthon a Toyota és a Lexus Újabb rendkívüli hónapot zárt itthon a Toyota és a Lexus Már megrendelhető a Q család új csúcsmodellje az Audi Q8 Már megrendelhető a Q család új csúcsmodellje az Audi Q8
 
Az Audi a világítástechnológia úttörőjeként bemutatja az OLED technológia következő generációját

Az Audi a világítástechnológia úttörőjeként bemutatja az OLED technológia következő generációját

2020. augusztus 07.
2020-ban az Audi Q5 modell kínálatában mutatkozik be a világítástechnológia következő generációja, a digitális OLED technológia.
Részletek

Az Audi a világítástechnológia úttörőjeként bemutatja az OLED technológia következő generációját

A szerves fénykibocsátó diódáknak (az úgynevezett OLED-eknek) a hátsó világítótesteken való alkalmazását az Audi úttörő módon már 2016-ban megkezdte. A digitalizáció pedig most új korszakot nyitott. A technológia képes az utazás biztonságának növelésére és elsőként teszi lehetővé, hogy a hátsó lámpatestek világítási képét személyre szabhassák az ügyfelek.

Dr. Werner Thomas, az Audi OLED technológiával foglalkozó projektmenedzsere kifejtette: „Az elmúlt évtizedekben hihetetlen gyors fejlődésen ment keresztül a fényszóró-technológia az Audinál. Emellett pedig tudatosan végezzük a hátsó világítási rendszer fejlesztését.” A legújabb fejlesztési mérföldkő pedig nem más, mint hogy a márka első autógyártóként helyezte digitális alapokra a hátsó világítótesteket.

Miért az OLED technológiára koncentrál az Audi?

Az OLED fényforrások felületként sugároznak, ellentétben a pontszerű fényforrásokkal (pl. LED), amelyek félvezető kristályokat használnak. Az OLED megoldások óriási előnye, hogy fényük kiemelkedően homogén. Szabályozási lehetőségei határtalanok, igen nagy kontrasztot kínálnak, továbbá szegmensekre oszthatók. Ezek a szegmensek egyedileg szabályozhatók, a fényerő különböző szintjeit kínálva, akár úgy is, hogy minimális az eltérés az egyes szegmensek között. A világítóegységnek nincs szüksége reflektorra, optikai szálra vagy hasonló optikai megoldásra. Ezzel az OLED egységek igen hatékonyan működnek, emellett könnyűek és laposak, amely jelentősen megnöveli a formatervezés szabadságát.

Az Audi a világítástechnológia úttörőjeként bemutatja az OLED technológia következő generációját

Egy OLED világító elem mindössze egy milliméter vastag, míg a hagyományos LED megoldások sokkal nagyobb, akár 20-30 milliméteres beépítési mélységet igényelnek. Az OLED energiaigénye is jelentősen alacsonyabb, mint a LED megoldásoké, amennyiben az utóbbival az OLED-hez hasonló homogenitást kívánunk elérni. Az Audi OLED technológiája már 2016-ban bemutatkozott a gyártásban, ekkor az Audi TT RS hátsó világítótestében kapott helyet. Egészen mostanáig az Audi OLED világítástechnológiát használó modelljei maximum négy, egyedileg szabályozható, összetett világítóegységet használtak, amelyekkel egyéni, meghatározott világítási megoldásokat hozhattak létre.

Milyen előnyöket kínál az Audi új digitális OLED megoldása?

A nagyszámú, digitálisan vezérelhető egység most véletlenszerűen aktiválható, a fényerő folyamatosan változtatása mellett. A Q5 modellben három, egyenként hat egységből álló lap kapott helyet, így világítótestenként 18 szegmenst alkalmaztak a tervezők. A kiemelkedő pontosság és nagyfokú variálhatóság lehetőségek tárházát nyitja meg a világítástervezők előtt, mindössze egy típusú eszköz használata mellett. A digitális OLED technológia mellett döntő Q5 ügyfelek három hátsó világítási kép közül választhatnak az autó vásárlásakor. Az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer „dynamic” módjában a lámpák egy további világítási képre váltanak. Ezen kívül a hazavezető (Coming-Home/Leaving-Home) fény esetében további animációs hatások is választhatók illetve a dinamikus villogó fény is helyet kapott az új lámpaegységben.

Az Audi a világítástechnológia úttörőjeként bemutatja az OLED technológia következő generációját

Miben különbözik a digitális OLED a már korábban ismert OLED technológiától?

„Egészen mostanáig OLED egységeket használtunk az Audi TT RS és az A8 esetében a világítási kép megalkotásához. Ez a Q5 modellnél most megváltozott.” – részletezi az OLED technológiával foglalkozó projektmenedzser, Dr. Werner Thomas. „Ebben az esetben a hátsó világítótestek úgy viselkednek, mint a külső borításon elhelyezett kijelzők, amelyek mind formatervezés, mind személyre szabhatóság, kommunikáció és biztonság terén számos lehetőséget és ígéretes kilátásokat kínálnak.” Ezért a 2020-as év egy új korszak kezdetét jelzi: az egyszerű jelközvetítő funkcióból most a legkülönbözőbb tartalmak megjelenítésére szolgáló eszköz lett.

Miként segítenek a digitális OLED lámpák a közlekedésbiztonság javításában?


Az új Q5 modellel az Audi a digitális OLED hátsó világítótestekkel szerelt változatnál közelségérzékelővel látta el a járművet. Ha egy közlekedési résztvevő kevesebb, mint két méterre megközelíti az álló Q5 modellt, az összes OLED világítási egység felkapcsol. Amikor a Q5 elindul, visszatér az eredeti világítási kép. Ez csupán egy kezdeti példa arra, hogy működhet a jármű „car-to-x” kommunikációja annak környezetével. Törvényi jóváhagyás tárgya ugyan, de a jövőben megfontolandó lehet előre meghatározott figyelmeztető jelzések alkalmazása is. A jóváhagyó hatóságokkal való hatékony együttműködés kitűnő példája az Audi által kifejlesztett és jóváhagyatott első dinamikus indexjelzés is.


Az Audi a világítástechnológia úttörőjeként bemutatja az OLED technológia következő generációját

A fejlesztők bemutatják a lehetséges technológiákat és szükség szerint alkalmazzák azokat. Ez elősegíti az új ötletek és koncepciók jóváhagyását és engedélyeztetését is. Az Audi már a digitális OLED esetében is úgy alakította a fejlesztéseket, hogy a különböző világítási képek ellenére lehetséges legyen a Q5 hatósági jóváhagyása. Így az utak is biztonságosabbá válnak az Audi világítástechnológia megoldásával.

Hogyan folytatódnak a fejlesztések ezen a területen?


A jövőben világítótestenként lényegesen több egység is elképzelhető, amely még több teret ad a világítási kép személyre szabhatóságának. Például előre meghatározott jelzések megjelenítésével a közlekedés többi résztvevőjét figyelmeztethetjük idejekorán olyan veszélyekre, mint a csúszós útpálya vagy amikor forgalmi dugóhoz érkeztünk.

Kulcsszavak: audi, Q5, suv
 
Az Audi a világítástechnológia úttörőjeként bemutatja az OLED technológia következő generációját 500 kilométer egyetlen tankkal - Audi A7 Sportback h-tron quattro Kémfotókon a SsangYong első 100%-ban elektromos autója Kémfotókon a SsangYong első 100%-ban elektromos autója Az Audi a világítástechnológia úttörőjeként bemutatja az OLED technológia következő generációját Élsportoló - Az Audi S3 Cabriolet Az Audi a világítástechnológia úttörőjeként bemutatja az OLED technológia következő generációját Sikeres évet zárt az Audi márka Az Audi tovább tökéletesítette prémium SUV modelljét, az Audi Q3-at Az Audi tovább tökéletesítette prémium SUV modelljét, az Audi Q3-at
 
Magyar Lízingszövetség: több mint 4 ezer nagycsalád vett autót lízingszerződéssel

Magyar Lízingszövetség: több mint 4 ezer nagycsalád vett autót lízingszerződéssel

2020. augusztus 06.
Felkerültek a magyar autópiac térképére a hétülésesek - több mint 15 ezer nagycsaládos kapott állami támogatást az új autójához. Az állam a program tavalyi indulása óta eltelt bő egy év alatt összesen 35 milliárd forint támogatást nyújtott a három-  vagy többgyermekes családoknak az autók beszerzéséhez.
Részletek

Magyar Lízingszövetség: több mint 4 ezer nagycsalád vett autót lízingszerződéssel

A nagycsaládosok összesen közel 28 ezer kérelmet adtak be és több mint 15 ezer új, állami támogatással elérhető hétüléses autót már át is vettek a program indulása óta eltelt egy évben. Mintegy négyezer esetben lízingszerződéssel jutottak hozzá a járműhöz. Az állam 1 év alatt összesen 35 milliárd forint támogatást nyújtott az autók beszerzéséhez. Az érintett nagycsaládosok több mint 11 milliárd forint lízingfinanszírozást vettek igénybe a vásárláshoz, autónként átlagosan közel 3 millió forintot.  Korábban a hétülésesek a magyar autópiacon nem kaptak jelentős szerepet, a program azonban ezen változtatott.

Az év első felében mintegy 8 ezer darab hétüléses személyautó került a magánszemélyekhez, ez tizenkétszerese az egy évvel korábbinak, amikor még nem működött az autóvásárlási program. A legnépszerűbb hétüléses autó a Dacia Lodgy, de a keresettek közé tartozik az Opel Combo, a Peugeot Rifter, a VW Touran, és a Skoda Kodiaq is.

Az állam, az autópiaci szereplők és a lízingcégek sikeres együttműködését mutatja a nagycsaládosok autóvásárlási programjának elmúlt egy éve. Az állam tavaly júliusban korábban sohasem látott programot indított, amelyben a három vagy több gyermeket nevelő családok új, legalább hétüléses autó vásárlásához maximum 2,5 millió forintos - legfeljebb az autó árának 50 százalékát elérő - támogatást kérhetnek.

Magyar Lízingszövetség: több mint 4 ezer nagycsalád vett autót lízingszerződéssel

35 milliárd forint új hétülésesekre

Dr. Beneda Attila, az Emberi Erőforrások Minisztériumának családpolitikáért felelős helyettes államtitkára szerint: “A nagycsaládosok autóvásárlási támogatását a kormány a tavaly júliusban elindított gyermekvállalást ösztönző lépések egyikeként vezette be. Tizenhárom hónap alatt az állam 35 milliárd forinttal támogatta a több mint 15 ezer új hétüléses autó megvásárlását. Ez egyben azt jelenti, hogy autónként megközelítőleg 2,5 millió forintot biztosított az állam vissza nem térítendő támogatásként. A szóban forgó tizenhárom hónapban mintegy 28 ezer kérelmet adtak be a családok. Ezek döntő többségéből – a megrendelt autók leszállításakor – szerződés és folyósítás lesz.”

Az adatok alapján elmondható, hogy a program a várakozásoknál is jobb eredményeket hozott az első évben. Bár a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatása érezhető volt a piacon, de azt tapasztaljuk, hogy a gazdaság újraindulásával együtt, ismét élénkül a támogatott hétüléses autók iránti kereslet.” Hozzátette: “Az idei évben eddig rendelkezésre bocsátott mintegy 30 milliárd forint után a jövő évi költségvetésben 15 milliárd forint áll rendelkezésre, erre a programra”.

Magyar Lízingszövetség: több mint 4 ezer nagycsalád vett autót lízingszerződéssel

A program fontos eleme a lízing

Thomka Ferenc, a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja elmondta: „A lízingcégek fontos szerepet kaptak a hétüléses autók piacán. Június végéig összesen 4024 autóra kötöttek lízingszerződést az új autó vásárlásához az állami támogatás mellé finanszírozást igénylő nagycsaládosokkal. Az állami támogatással a nagycsaládosokhoz került új autók mintegy 30 százalékához nyújtottak finanszírozást a Magyar Lízingszövetség tagvállalatai, ez pedig megfelel a teljes újautópiaci arányoknak. A magánszemélyek által forgalomba helyezett személyautók több mint harmada ugyanis lízingkonstrukció keretében talál gazdára.”

Thomka Ferenc hozzátette: Tavaly július óta összesen 4841 lízingfinanszírozási kérelem érkezett a nagycsaládosoktól, ebből pedig 4438-at hagytak jóvá a lízingtársaságok. A jóváhagyott kérelmekből a következő hetekben szerződés lesz. A jóváhagyási arány továbbra is magas, a beérkezett kérelmek 94 százalékát fogadták el a lízingtársaságok.” A Magyar Lízingszövetség tagvállalatai tizenkét hónap alatt összesen 11,5 milliárd forinttal finanszírozták az érintett családok autóvásárlását, átlagosan egy-egy autó esetében a finanszírozott összeg az állami támogatással együtt mintegy 3 millió forintot tett ki.

Magyar Lízingszövetség: több mint 4 ezer nagycsalád vett autót lízingszerződéssel

Milyen hatással van a program az autópiacra?

Gablini Gábor, a Gémosz elnöke felidézte, hogy a koronavírus-járvány előtt volt olyan hónap, amikor olyan sokan rendeltek új, hétüléses autót állami támogatással, hogy a szállítás a kereskedők minden igyekezete és előzetes készletezése ellenére elhúzódott. A programban megvásárolt hétüléses modellek közül a legnépszerűbbek közé tartozott a Dacia Lodgy, ebből 4 ezer darab kelt el tavaly július óta. A legkeresettebbek közé tartozik még az Opel Combo, a Skoda Kodiaq, a VW Touran, a Peugeot Rifter, a Citroën Belingo, ezekből  csaknem 4 ezer darab talált gazdára, állami támogatással.

Gablini Gábor elmondta: „A világ autópiacait, így a magyarországit is érzékenyen érintette a koronavírus-járvány, az eladások és a lízingfinanszírozás iránti kereslet is jelentősen csökkent. Ez is szerepet játszott abban, hogy a tavaszi hónapokban a programban vásárolt hétüléses autók száma a korábbi hónapokhoz képest csökkent. Ugyanakkor lényeges, hogy a program feltette a magyar autópiaci térképre a hétüléses autókat. 2019 első felében 670 hétüléses autót vásároltak a magánszemélyek, 2020 első hat hónapjában pedig közel 8 ezer darabot. Azaz tizenkétszeresére nőtt a hétüléses autók eladása.

Harc a koros autópark ellen

Gablini Gábor azt is elmondta, hogy az autóvásárlási program hozzájárul a magyar autópark korszerűsödéséhez. A Magyar Lízingszövetség és a Gémosz pedig minden olyan lépést támogat, amely segíti ezt a folyamatot. Így támogatják a tisztán elektromos autókra vonatkozó támogatási keret esetleges bővítését is.

Az autóvásárlási programokra azért is szükség van a Magyar Lízingszövetség és a Gémosz szerint, mert Magyarországon a hivatalos KSH-adatok szerint tavaly több mint 3,8 millió személyautó volt forgalomban, ezek átlagéletkora 14 év volt. Szemben a 10-15 évvel ezelőtti helyzettel, amikor az autók átlagéletkora még 10-11 év volt.
Kulcsszavak: hét ülés, jármű kereskedelem, Magyar Lízingszövetség, nagycsaládos kedvezmény, támogatás
 
Az autókereskedők bedőlési aránya magasabb az átlagnál Az autókereskedők bedőlési aránya magasabb az átlagnál A Lexus eladta egymilliomodik hibrid modelljét A Lexus eladta egymilliomodik hibrid modelljét A gépjárműkereskedők 21 százalékkal több új autót értékesítettek februárban A gépjárműkereskedők 21 százalékkal több új autót értékesítettek februárban Átadták az első új Ford Mustangot Átadták az első új Ford Mustangot Májusban 11,5 százalékkal nőtt a Ford Európa értékesítési eredménye Májusban 11,5 százalékkal nőtt a Ford Európa értékesítési eredménye
 
Visszaesett az új személygépkocsik eladása Csehországban

Visszaesett az új személygépkocsik eladása Csehországban

2020. augusztus 06.
A cseh autóipari szövetség szerdai közlése szerint az első hét hónapban 114 799 új gépkocsit adtak el, ami éves összehasonlításban 23,6 százalékos csökkenés. Bár a visszaesés jelentős, az utóbbi hónapokban a piac folyamatos élénkülése tapasztalható - mutat rá a szövetség.
Részletek

Visszaesett az új személygépkocsik eladása Csehországban

A piacvezető továbbra is a hazai Skoda márka az eladott személyautók 38,5 százalékával. A második helyen jelentősen alacsonyabb számokkal a dél-koreai Hyundai, a harmadikon a német Volkswagen áll. A negyedik a román Dacia, míg az ötödik a japán Toyota márka.

Míg Skodából mintegy 40 ezer darab kelt el, Hyundai-ból valamivel több mint kilenc ezer, Volkswagenből pedig 9 ezernél kicsit kevesebb. A Dacia és a Toyota eladásai 5 ezer körül alakultak a január-júliusi időszakban.

Az új személygépkocsik 73 százalékát a céges szféra, míg 27 százalékát magánszemélyek vásárolták.

A legkeresettebb modell a Skoda Octavia volt. Ebből a közép-kategóriás modellből 12 304 kelt el. Az összes többi modellből tízezernél kevesebbet értékesítettek.

A teherautókból 40 százalékkal adtak el kevesebbet, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Az autóbuszok eladása 12 százalékkal, a motorkerékpároké pedig 4,3 százalékkal emelkedett.

Visszaesett az új személygépkocsik eladása Csehországban
Kulcsszavak: autóipar, csehország, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Visszaesett az új személygépkocsik eladása Csehországban Kiszáll a Teslából a Daimler Legyártották az egymilliomodik SCR rendszerrel felszerelt  BlueHDi  dízelmotort Legyártották az egymilliomodik SCR rendszerrel felszerelt BlueHDi dízelmotort Átkeresztelték a Lexus turbómotoros szedánjait Átkeresztelték a Lexus turbómotoros szedánjait Toyota Prius: 15 éve az autóipari innováció és technológia élvonalában Toyota Prius: 15 éve az autóipari innováció és technológia élvonalában Visszaesett az új személygépkocsik eladása Csehországban Tavaly az autóipar adta a szlovák export közel ötödét
 
Újabb elektromos autókkal bővül a MOL Limo flottája

Újabb elektromos autókkal bővül a MOL Limo flottája

2020. augusztus 06.
30 darab Hyundai Kona Electric modellekkel bővül a MOL Limo flottája. A nyári programokhoz remek lehetőséget biztosítanak a MOL Limo autói: a napi bérlési konstrukcióban bármely belföldi úti célt elérhetik a felhasználók, vagy külföldre utazva a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is letehetik az autókat.
Részletek

Újabb elektromos autókkal bővül a MOL Limo flottája

30 darab Hyundai Kona Electric modell érkezik a MOL Limo flottájába. Az új elektromos autó hatótávolságából adódóan a felhasználók akár vidékre is utazhatnak, kihasználva az autómegosztó szolgáltató nemrég bevezetett napi bérlési lehetőséget.

A Kona Electric a kategória egyik legkiválóbb hatótávolsága mellett fejlett kapcsolódási és biztonsági szolgáltatásokat kínál, mindezt egy merész formatervezésű városi szabadidőjármű karosszériájában. A 39 kWh akkumulátorral szerelt kivitel egyetlen feltöltéssel akár több mint 305 kilométert (WLTP) tud megtenn, így akár családi utakra is kiválóan alkalmas. A modellfrissítések nyomán a típus az eddigieknél is több ügyfélelőnyt kínál. Az autók ülés- illetve kormányfűtéssel és tolatókamerával érkeznek, sőt elérhető lesz mind az Android Auto, mind pedig az Apple CarPlay funkció, és így a felhasználók pillanatok alatt összekapcsolhatják okostelefonjukat az autó multimédiás rendszerével.

„Felhasználóink nemcsak kíváncsiságból, az újdonság varázsa miatt keresik az elektromos autókat, hanem a környezettudatosság is egyre inkább szempont a számukra. A fenntarthatóság a MOL értékrendjében is kiemelt szereppel bír, amit az autómegosztó flottánkkal, valamint annak legújabb elektromos modelljével tovább erősítünk” – mondta Czikora Tamás, a MOL-csoport mobilitási vezetője.


Újabb elektromos autókkal bővül a MOL Limo flottája

Az új elektromos modellt augusztus 5-től a havi díjas felhasználók 95 Ft/perc alapon vehetik igénybe, az alkalmi felhasználók pedig percenként 119 forintért. A Kona Electric hatótávolságából adódóan ideális a Budapesten kívüli utakra is, a modell egy egész napra 15 999 forintért érhető el a havi díjas felhasználók számára (alkalmi felhasználóként: 19 999 Ft).

„A MOL Limo flottájának új tagja, a Hyundai KONA EV igazi sikermodell, és számos területen bizonyított már. A használók egy olyan jól használható, praktikus és vonzó megjelenésű, ráadásul környezetbarát autóval utazhatnak, amely semmiféle kompromisszumot nem igényel a használat során. Büszkék vagyunk arra, hogy a MOL Limo ezt a kiváló terméket és a márkánkat választotta.”

– tette hozzá Kovács Pál, a Hyundai Holding Hungary ügyvezetője

Júniustól a hagyományos, percdíjas bérlési konstrukció mellett kedvező áron, napi díjas bérlés keretében is elérhető a MOL Limo szolgáltatása. Így a felhasználók a Balatonra, a Velencei-tóra is kiruccanhatnak vagy bármilyen vidéki utazáshoz igénybe vehetik a MOL Limo autóit.  Sőt, a a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren lévő dedikált parkolóhelyeket szintén újra használhatják a felhasználók.





Kulcsszavak: elektromos autó, Hyundai, Kona EV, mol, Mol Limo
 
Újabb elektromos autókkal bővül a MOL Limo flottája Óriás villanyautó-flotta Az elektromos mobilitás áll a Volkswagen frankfurti standjának középpontjában Az elektromos mobilitás áll a Volkswagen frankfurti standjának középpontjában Kína hozhat igazi áttörést a Teslának Kína hozhat igazi áttörést a Teslának Hanggenerátorral kell felszerelni az elektromos autókat Hanggenerátorral kell felszerelni az elektromos autókat Kreatív ötleteket vár a tokiói Toyota i-Road K+F projekt Kreatív ötleteket vár a tokiói Toyota i-Road K+F projekt
 
Hibrid hajtáslánccal érkezik a felfrissített Kia Stonic

Hibrid hajtáslánccal érkezik a felfrissített Kia Stonic

2020. augusztus 06.
A Kia Motors bemutatta a Stonic alaposan felfrissített új változatát, a cél a modell piaci pozíciójának megerősítése az európai piacon.
Részletek



Hibrid hajtáslánccal érkezik a felfrissített Kia Stonic

A Stonic új, magas hatásfokú, tiszta és takarékos üzemű ‘Smartstream’ hajtásláncokkal gazdagodott, s ezek sorában a Hybrid 48V ‘EcoDynamics+’ rendszer, és a márka friss fejlesztésű intelligens kézi sebességváltója is megjelent.

A külső és a belső megjelenés alapvetően változatlan maradt, de a választék új keréktárcsákkal, valamint karosszéria-, és tetőszínekkel is bővült. Fontos újdonság, hogy mostantól a Stonichoz is elérhető a Kia új navigációs és infotainment rendszere 8.0 colos érintőképernyővel, és az UVO Connect telematikai rendszer második generációjával. A biztonsági arzenál és a vezetéstámogató rendszerek sora (ADAS) is alaposan kibővült.

A Stonic 2017 végén jelent meg Európában, és gyorsan a Kia negyedik legsikeresebb modelljévé lépett elő (a Ceed, a Sportage és a Picanto mögött), eddig összesen több mint 150.000 darab talált belőle gazdára.
A felfrissített Stonic 2020 harmadik negyedévében érkezik az európai piacokra, a márkától megszokott 7 éves, 150.000 kilométeres garanciával.

Új, EcoDynamics+ sorozatú, benzinmotoros Hybrid 48V hajtáslánc intelligens kézi sebességváltóval

A felfrissített Stonicban a Kia új, EcoDynamics+ benzinmotoros Hybrid 48V hajtáslánca is megjelenik. Ebben a márka 1.0 literes, közvetlen befecskendezéses, turbós (T-GDi) háromhengerese dolgozik együtt a 48V-os elektromos segédhajtással.

Hibrid hajtáslánccal érkezik a felfrissített Kia Stonic

Az eredmény: kiváló hatásfok és dinamikusabb viselkedés a hagyományos hajtásláncokban veszteségbe menő energiák megtakarításával, majd újbóli felhasználásával. A rendszer a motorfék-energiákat saját 48V-os akkujába gyűjti, és a hagyományos fogyasztókat is ellátó szíjhajtású generátort gyorsításkor motorként dolgoztatva segíti a benzinmotor munkáját. Ugyanakkor a benzinmotor a hagyományos startstop rendszerekhez képest többször és hosszabb ideig leállhat (a generátor startstop üzemben a benzinmotor indításának feladatát is átveszi), ami további megtakarítást jelent.

A villanymotorként is működtethető generátor automatikusan, a hajtáslánc igényeitől függően kapcsol áramtermelésből motorüzembe, és gyorsításkor szíjhajtásán keresztül közvetlenül a benzinmotor főtengelyére hajt be. Így csökken a belsőégésű gép terhelése, vele együtt a fogyasztás, illetve az emisszió is. Motorfékben generátorként dolgozik a rendszer és emelt gerjesztéssel egyszerre tölti a 12V-os fedélzeti és a 48V-os hajtáslánci akkut.

Az új Smartstream motor a Stonic korábbi, Kappa sorozatú 1.0 l-es T-GDi benzinesét váltja le. A friss háromhengeres folyamatosan változó vezérlésű (CVVD), így a motorirányítás az égésfolyamatokat mindig a pillanatnyi teljesítményigényekhez igazíthatja. Az új Smartstream motorok teljesítménye azonos a korábbiakéval (100 és 120 LE), de a sebességváltó típusától függően forgatónyomatékuk kissé megnőtt. A 120 LE-s változat hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval a korábbinál 16%-kal több, összesen 200 Nm nyomatékot szolgáltat.

Hibrid hajtáslánccal érkezik a felfrissített Kia Stonic


Az új EcoDynamics+ hajtáslánc a 100 és a 120 LE-s motorváltozattal egyaránt elérhető, és Drive Mode Select kapcsoló is jár mindkettővel (Eco, Sport, és Normal beállítás választható).

Az EcoDynamics+ modellek a Kia új, intelligens kézi sebességváltójával (IMT) is megrendelhetők. A tisztán elektronikus tengelykapcsoló működtetésű (clutch-by-wire) erőátvitellel a Hybrid 48V hajtás hatásfoka tovább nő, így a CO2 kibocsátás is csökken. Az új váltó további előnye, hogy meghagyja a vezetőnek a kézi kapcsolások szabadságát, és élvezetét. Az IMT váltó kuplungműködtetése teljesen mechanikus kapcsolat nélküli, tisztán elektronikus. Használatával a benzinmotor korábban leállítható, mint a hagyományos startstop rendszerekkel, így csökken az üzemanyag-fogyasztás.

Mindkét sebességváltó (az IMT és a 7DCT is) képes fogyasztás nélküli “vitorlázó” üzemmódra is. Ez az üzemmód akár 125 km/h-s sebességig is működőképes, a motor azonnal újraindul, amint a vezető hozzáér bármelyik pedálhoz.

Új Smartstream benzinmotorok

A felfrissített Kia Stonic korábbi benzinmotorjai is megújultak, hatásfokuk nőtt, CO2 emissziójuk pedig csökkent, miközben élvezetesebben is vezethetők, mint korábban. Az EcoDynamics+ modellek mellett a nem hibrid hajtásláncú Smartstream benzinesek sora szintén attraktív: új, 100 LE-s 1,0 l-es T-GDi és a szívó 1,2 l-es négyhengeres felfrissített változata, kettős szívócső-befecskendezéssel (84 LE).

Hibrid hajtáslánccal érkezik a felfrissített Kia Stonic

A 100 LE-s 1,0 l-es T-GDi erőforráshoz kapcsolt ötfokozatú kézi váltót hatsebességes váltotta le, és a hétfokozatú robotizált 7DCT is elérhető hozzá.

Az új hajtásláncok hivatalos fogyasztási- és menetteljesítmény-adatai csak a piaci bevezetés előtt lesznek nyilvánosak.

Felfrissített infotainment rendszer második generációs UVO Connect telematikával

A Stonic átdolgozott érintőképernyős navigációs rendszere mostantól az UVO Connect második generációjával fut, kibővített konnektivitással.

A korábbinál nagyobb, 8.0 colos érintőképernyő Display Audio rendszerrel vagy navigációval együtt jár (a felszereltségtől függően). Az új rendszer egyszerre két mobileszköz kezelésére képes, ezek közül az egyik telefonálásra is, a másik kizárólag média üzemmódban használható. Display Audio-val az Apple CarPlay és az Android Auto is a rendszer része, így kábeles kapcsolatra nincs is szükség.

Az UVO Connect telematikai, és fedélzeti funkciók egész sorát kínálja, a közlekedési információktól az időjárás előrejelzésen át a fontos helyekig (POI), ugyanakkor az üzemanyagárak és a közeli parkolási lehetőségek (árakkal együtt) szintén elérhetők. A hangfelismerő rendszerrel a felhasználók szóbeli utasításokat is küldhetnek a rendszernek (POI-k, címek, időjárási frissítések) és szöveges üzenetek is küldhetők ezen a módon. Az új online navigáció felhőalapú, valósidejű forgalmi információkkal dolgozik, így az érkezési időpontokra vonatkozó becslések minden eddiginél pontosabbak.


Hibrid hajtáslánccal érkezik a felfrissített Kia Stonic

Az Android és Apple rendszerű okostelefonokkal is kompatibilis UVO App is kínál különleges új funkciókat, ilyen például a Last Mile Navigation. Ez a szolgáltatás akkor is segít megtalálni az úticélt, ha a vezető már leparkolt, és gyalog, vagy más módon közeledik végcélja felé. Mindez különösen hasznos lehet olyan belvárosi célpontok megközelítésekor, amelyek autóval csak nehezen, vagy egyáltalán nem elérhetők, illetve ilyen esetekben a parkolók általában jelentősen távolabb esnek a városközpontoktól. Az új profilátviteli szolgáltatás (User Profile Transfer) is a vevők rendelkezésére áll: a felhasználók UVO-beállításai eltárolhatók a felhőben, így onnan bármikor előkereshetők és az autóra tölthetők, vagy akár átküldhetők egy másik Kia fedélzeti rendszerébe. Ez a megoldás a gyakran autót váltó (flottát, vagy kulcsos autókat használó) ügyfeleknek lehet különösen hasznos.

Új fényezések és friss keréktárcsák a választékban

A megújult Stonic külső és belső megjelenése alapjaiban változatlan maradt, de számos fontos részlete felfrissült: ilyenek például a látványos új LED-fényszórók. Ugyanakkor mivel a modell megjelenése ma is friss, a Kia mérnökei ennek átdolgozása helyett, inkább a felszerelési lehetőségek szélesítésére összpontosítottak.

A két új külső szín mellett (Perennial szürke, és Sporty kék) egy friss, 16 colos könnyűfém keréktárcsa-szett is választható. Így a Stonic immár összesen kilencféle külső színben rendelhető. A fényezések választékának kibővülésével a karosszéria- és tetőszín kombinációk száma is megnőtt: a Most sárga tető megjelenésével (piactól és felszereltségtől függően) immár 20 féle színpár állítható össze. Az európai Stonic vásárlók 33%-a kétszínű fényezéssel rendeli meg autóját.


Hibrid hajtáslánccal érkezik a felfrissített Kia Stonic

Az utastérben a 8.0 colos középkonzoli érintőképernyő mellett fontos újdonság a műszerpanel nagyfelbontású, 4.2 colos központi kijelzője. A kárpitozás színválasztéka a kék és a sárga színcsomaggal bővült, így immár összesen négyféle betéri hangulat választható (piactól és felszereltségtől függően). A színcsomagokkal a műszerfal és a középkonzol betéteinek árnyalata is módosul.
Biztonság

Új ADAS technológiák

A felfrissített Stonicban felszereltségtől függően a Kia fejlett vezetéstámogató rendszerének (ADAS) több eleme is megjelenik. Ilyen a gyalogos és kerékpáros felismerésére képes Ráfutásos ütközéselkerülő (FCA), a Sávtartó asszisztens (LKA), a Vezetőéberség-figyelmeztetés (DAW), a Holttérfigyelő (BCW), a Holttérfigyelő rendszer aktív fékezés funkcióval (BCA), a Intelligens sebességkorlátozásra figyelmeztető rendszer (ISLW), az Adaptív sebességtartó (SCC), és a Sávkövető asszisztens (LFA) is.

A Sávkövető asszisztens (LFA) az Adaptív sebességtartóval (SCC) együttműködve az előttünk haladókhoz igazodva szabályozza a Stonic sebességét, ugyanakkor a kormányzásba beavatkozva a sávban is tartja az autót. A rendszer 180 km/h-ig működik, radarral és kamerával érzékeli az autó környezetét, biztonságos távolságot tartva az előtte haladó járműtől, továbbá figyeli az útburkolati jelzéseket és a sáv közepén tartja az autót. A Hátsó keresztirányú forgalomfigyelő (RCCA), az első-hátsó parkolóradar, és a Hátsó utasra (az autóban hagyott gyermekre, vagy kisállatra) figyelmeztető (ROA) rendszer szintén elérhető.

Minden Stonic hatlégzsákos, és a teljes ISOFIX gyerekülés-rögzítő rendszer is az alapfelszereltség része.

Kulcsszavak: bemutató, hibrid, kia, Stonic, új modell
 
Megérkezett a Toyota Corolla új generációja Megérkezett a Toyota Corolla új generációja A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét Bemutatkoztak a Ford exkluzív felszereltségű városi terepjárói Bemutatkoztak a Ford exkluzív felszereltségű városi terepjárói Az Opel Meriva - Kis egyterű, nagyfokú biztonsággal Az Opel Meriva - Kis egyterű, nagyfokú biztonsággal A Los Angeles-i Autószalonon mutatkozik be az új Mazda CX-5 A Los Angeles-i Autószalonon mutatkozik be az új Mazda CX-5
 

Találatok száma: 12054 Megjelenítve: 91 - 100