Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 91 - 100
A virtuális valóságban utazhatunk hamarosan az Audik fedélzetén

A virtuális valóságban utazhatunk hamarosan az Audik fedélzetén

2019. január 23.
Az Audi újradefiniálta Las Vegasban, a Consumer Electronics Show-n (CES) az autós szórakoztatást. A jövőben a hátsó ülésen utazók VR szemüveg használatával filmezhetnek, videójátékozhatnak vagy interaktív tartalmakat fogyaszthatnak, minden eddiginél élethűbb módon.
Részletek

A virtuális valóságban utazhatunk hamarosan az Audik fedélzetén

A prémium márka olyan technológiát mutatott be, amely az utazás során igazodik a jármű valós mozgásához: amikor a kocsi jobbra kanyarodik, a virtuális űrhajó, amelyen a játékban utazunk ugyanezt a mozgást követi. Az Audi leányvállalatán keresztül alapította meg a „holoride” nevű start-upot, a fejlesztésükhöz pedig nyitott forráskódú platformot használtak, így a jövőben minden autóipari- és szoftverfejlesztő cég számára elérhetővé válik a megoldás.
    
Egy Marvel produkcióval mutatta be legújabb fejlesztését az Audi a Consumer Electronics Show-n (CES), amit ezúttal is Las Vegasban rendeztek január közepén. A magával ragadó, futurisztikus technológiát a Disneyvel közösen alkották meg a négykarikás márka mérnökei, amely egy VR szemüveg segítségével a virtuális valóságba repíti az Audi e-tron hátsó utasait. A szemüveget felvéve egy lenyűgözően ábrázolt világűrbe kerülnek a hátul ülők, ahol a kocsi a Galaxis Őrzőjének űrhajójává változik, s a 2019 tavaszán megjelenő Bosszúállók sorozat, Végjáték című filmjében is szereplő Mordállyal együtt halad át egy aszteroida mezőn. Az élmény különlegességét az adja, hogy az űrhajó, – amelyben a virtuális valóságban utazunk –, leköveti az e-tron mozgását: ha a kocsi jobbra fordul, az űrhajónk jobbra megkerül például egy szemből érkező, csillagközi járművet, ha az e-tron gyorsít, akkor az űrhajó is ezt utánozza.

A virtuális valóságban utazhatunk hamarosan az Audik fedélzetén

Annak érdekében, hogy az autós szórakoztatás legújabb műfaját minél gyorsabban elérhetővé tegyék a vásárlók számára, az Audi új megközelítést alkalmazott: holoride néven start-up céget alapított, amelyben leányvállalatán, az Audi Electronics Venture-ön keresztül rendelkezik kisebbségi tulajdonnal. A holoride fejlesztette a technológiát, s ezen a cégen keresztül szabadalmaztatták a megoldást. A programhoz nyílt platformot használtak, így más autógyártóknak és fejlesztő cégeknek is lehetőségük nyílik arra, hogy saját tartalmat programozzanak. „A kreatívok arra fogják használni a platformunkat, hogy olyan virtuális valóságot hozzanak létre, amely a monoton utazást igazi kalanddá varázsolják” – mondta Nils Wollny, az Audi digitális részlegének vezetője és a holoride jövőbeli vezérigazgatója. – „A jövő új szórakoztatási lehetőségét kizárólag a jármű-, eszköz- és tartalomgyártók együttműködésével tudjuk továbbfejleszteni.”

A játéktermi programok adaptálásától kezdve, a víz alatti kalandokon és az űrkutatáson át, történelmi városokon vezető túrán vagy az emberi véráramot bemutató utazáson keresztül szinte bármi megvalósítható ezen a felületen. A holoride egy olyan szoftverfejlesztői csomagot biztosít a partnereknek, amely a jármű adataihoz biztosít interfészt és azokat változtatja virtuális valósággá. Ez pedig lehetőséget ad a programozóknak arra, hogy olyan világot hozzanak létre, amely az összes érzékszervünkre hat. Mivel a vizuális élmény és a felhasználók érzései szinkronban mozognak, a hagyományos filmek, sorozatok vagy prezentációk úgy tekinthetőek meg menetközben, hogy szinte minimális az esélye a rosszullétnek.


A virtuális valóságban utazhatunk hamarosan az Audik fedélzetén

A holoride várhatóan három éven belül vezeti piacra a terméket. Hosszútávon, a közlekedési infrastruktúra elemei közötti (Car-to-X) információcsere fejlődésével a forgalmi helyzetek is élményelemmé változhatnak: ha például megállunk a lámpánál, akkor egy váratlan tárgy bukkanhat fel a játékban, vagy például egy oktatóprogramot egy kvíz szakíthatja meg.

Az Audi és a Marvel Studios – a Marvel univerzum filmek kezdete óta – szoros kapcsolatban állnak egymással, a 2008-ban bemutatott Vasemberben például a főszereplő Tony Stark egy Audi R8 segítségével küzdött meg az ellenségeivel. A két vállalat együttműködésre építve hozták létre közösen az új VR játékukat: a „Bosszúállók: Mordály menekülése” (Rocket’s Rescue Run) című program azt mutatja be, hogy mennyire élvezetessé lehet varázsolni egy utazást a VR technológia segítségével.

„Az Audi, a Marvel és a Disney ezzel a programmal ünnepli a Marvel Studios fennállásának tizedik évfordulóját, amely az egyedülálló tartalmat ötvözi az innovatív technológiával” – mondta Mike Goslin, a Disney Games and Interactive Experiences alelnöke. – „A játék a CES-re készült és pusztán a kísérletezés és a felfedezés hajtott minket. Folyamatosan keressük az új technológiai megoldásokat, hogy érdekesebbé tehessük a történeteinket.”

A virtuális valóságban utazhatunk hamarosan az Audik fedélzetén
 
Kulcsszavak: audi, CES, e-tron, kiállítás
 
Mini-kiállítás a magyar márkaklub 20. születésnapján a Közlekedési Múzeumban Mini-kiállítás a magyar márkaklub 20. születésnapján a Közlekedési Múzeumban Mi az a telematika és mi köze az üzemanyagfogyasztáshoz? Mi az a telematika és mi köze az üzemanyagfogyasztáshoz? Az Audi a DTM legjobb gyártója 2014-ben Az Audi a DTM legjobb gyártója 2014-ben D Cab 2M járműcsalád a Pollutec kiállításon D Cab 2M járműcsalád a Pollutec kiállításon Audi-elnök: az utolsó simításokat végzik az új győri autógyáron Audi-elnök: az utolsó simításokat végzik az új győri autógyáron
 
A 2019-es Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét a Honda új elektromos hajtású prototípusa

A 2019-es Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét a Honda új elektromos hajtású prototípusa

2019. január 23.
A Honda vezetői megerősítették, hogy a 2019-es Genfi Autószalonon ünnepli majd világpremierjét a márka új elektromos hajtású modelljének prototípusa. Újabb lépés előre! A márka célja, hogy 2025-ben már az Európában eladott Hondák két harmada elektromos hajtású legyen.
Részletek

A Honda illetékesei megerősítették, hogy a 2019 márciusában esedékes Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét a márka új elektromos hajtású modelljének prototípusa.

A 2019-es Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét a Honda új elektromos hajtású prototípusa

Miként a vázlatrajzok is mutatják, fejlesztésekor magas használati értékre és praktikus kialakításra törekedtek a szakemberek, azon túlmenően persze, hogy egyszerű, letisztult és egyedi formavilág szülessen. A stílus egyértelműen a 2017-es Frankfurti Autószalonon közszemlére állított Honda Urban EV Conceptet idézi, a koncepció pedig annak érdekében született, hogy 2025-ben már az Európában eladott Hondák két harmada elektromos hajtású legyen. Ha minden a tervek szerint alakul, a sorozatgyártásra érett változat már az év második felében bemutatkozhat, sőt értékesítése is megkezdődhet.

Kulcsszavak: autószalon, genf, honda, premier, Urban EV Concept
 
Volkswagen T-ROC - új szabadidő autó a Genfi Autókiállításon Volkswagen T-ROC - új szabadidő autó a Genfi Autókiállításon Frankfurti világpremier - Opel Monza Concept Frankfurti világpremier - Opel Monza Concept Három premierrel érkezik a Lexus Genfbe Három premierrel érkezik a Lexus Genfbe A Suzuki a 87. nemzetközi Genfi Autószalonon mutatta be az európai piacra szánt, teljesen megújult modellt A Suzuki a 87. nemzetközi Genfi Autószalonon mutatta be az európai piacra szánt, teljesen megújult modellt A 2016-os Genfi Autószalonon mutatkozik be az ötajtós Honda Civic A 2016-os Genfi Autószalonon mutatkozik be az ötajtós Honda Civic
 
A Volkswagen újabb elektromos autóval felállított rekordot vett célba, ezúttal a Nürburgring Nordschleife pályáján

A Volkswagen újabb elektromos autóval felállított rekordot vett célba, ezúttal a Nürburgring Nordschleife pályáján

2019. január 23.
A Volkswagen elképesztő tempóban folytatja elektromos mobilitási stratégiájának megvalósítását, mind a sorozatgyártású modellek esetében, mind pedig a versenypályákon.
Részletek

A Volkswagen újabb elektromos autóval felállított rekordot vett célba, ezúttal a Nürburgring Nordschleife pályáján

A Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyen elért rekordidő után a Volkswagen egy újabb csúcsot vett célba: 2019. nyarán elektromos sportautójával, az ID. R modellel a világ egyik legnehezebb terepén, a Nürburgring Nordschleife pályáján száll harcba az elektromos meghajtású járművek körrekordjának megdöntéséért.

Az ID. R a sportos nagykövete annak a tisztán elektromos járműcsaládnak, amelyet a Volkswagen 2020-tól tervez piacra dobni. Az ID. R motorsportos jelenléte a Volkswagen elektromobilitás iránti elkötelezettségét jelzi, és egyben megmutatja, mekkora lehetőség rejlik az elektromos járművek hagyományos körülmények között történő, jövőbeni alkalmazásában. „A Pikes Peak-i rekord után itt az idő a következő nagy kihívásra az ID. R számára: megdönteni a legjobb, elektromos autóval futott köridőt a Nürburgring Nordschleife pályáján.” – nyilatkozta a Volkswagen Motorsport igazgatója, Sven Smeets. „Egy körrekord a Nordschleifén órási elismerés bármelyik autó számára, legyen az sorozatgyártású modell vagy versenyautó.”

A Volkswagen ID. R finomhangolása a Nordschleife karakterisztikájának megfelelően

A nürburgringi rekordkísérlet során a továbbfejlesztett ID. R modellt két elektromos erőforrás hajtja majd, a rendszer összteljesítménye pedig 500 kW (680 LE) lesz. Az autó súlya – vezetővel együtt – kevesebb, mint 1 100 kilogramm. „Mindenekelőtt az ID. R aerodinamikáján végzünk módosításokat, hogy a Pikes Peak-i körülményektől igencsak különböző igényeknek itt a Nordschleifén meg tudjon felelni.” – tette hozzá François-Xavier Demaison, a Volkswagen Motorsport műszaki igazgatója.

A Volkswagen újabb elektromos autóval felállított rekordot vett célba, ezúttal a Nürburgring Nordschleife pályáján

Az Egyesült Államok legendás versenyének számító Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó rajtja 2 862 méteres tengerszint feletti magasságon indul, a befutónál pedig a versenyzők elérik a 4 302 méteres magasságot. Az Eifel-hegységben található Nordschleife teljesítésénél a szint 320 és 617 méteres magasság között változik, a Döttinger Höhe hosszú egyenesének köszönhetően pedig egészen egyedi karakterisztikával büszkélkedhet az ikonikus német versenypálya. „A rekordkísérletre való körültekintő felkészülés jegyében az ID. R modellel az év elején egy intenzív teszt illetve fejlesztési programba kezdünk, amelyet különböző versenypályákon hajtunk majd végre.” – tette hozzá Demaison. A rekordkísérletre várhatóan nyáron kerül majd sor.

A Nordschleife-specialista Romain Dumas ül a volán mögött a rekordkísérlet során

A rekordkísérlet során ismét a sokoldalú tehetség, Romain Dumas foglal helyet az ID. R kormánya mögött. Ő diadalmaskodott 2018. júliusában az ID. R modellel a Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyén, ahol 7:57,148 perces idejével ő lett az első pilóta a verseny több, mint 100 éves történetében, aki 8 percen belül teljesítette a távot. A francia versenyző emellett már négy alkalommal ünnepelhetett győztesként a Nürburgring 24 órás versenyén.

„Az ID. R modellel a Nordschleifén vezetni olyan érzés, amitől már most libabőrös leszek. Remekül kiismerem ott magam, de az ID. R versenyautó extrém gyorsulása és elképesztő kanyarsebessége miatt ugyanakkor teljesen új kihívásként élem meg a rekordkísérletet.” – nyilatkozta Dumas.

„Alig várom az első tesztvezetéseket. A jelenlegi, elektromos autóval teljesített rekord megdöntése egyáltalán nem lesz sétagalopp.” A tisztán elektromos autóval felállított jelenlegi rekord 6:45,90 perc, amely kereken 185 km/órás átlagsebességnek felel meg. Az eredményt a brit Peter Dumbreck állította fel 2017-ben egy NIO EP9 volánja mögött.

A korábbi Forma-1 világbajnok Jackie Stewart adta a „Zöld Pokol” elnevezést

Egy viszonylag keskeny aszfaltcsík, amely 20,832 kilométer hosszú, 75 kanyarral, gyakran meredek emelkedőkkel és lejtőkkel az Eifel-hegység erdői között: ez az 1927-ben megnyitott Nordschleife része a Nürburgringnek, amely világszerte egyedülálló és mostanáig kiemelt tesztpályája az autóipari szereplőknek. A korábbi Forma-1 világbajnok Jackie Stewart tisztelete jeléül nevezte egyszer „Zöld Pokolnak”. A neves pálya többszöri korszerűsítése ellenére a Forma-1 képviselői már 1978. óra nem versenyeznek itt. Napjainkban a Nordschleife – a modern Grand-Prix pályával együtt – elsősorban a híres 24 órás verseny helyszíneként ismert. Ugyanakkor a világ számos pontjára ellátogató FIA World Touring Car Cup (WTCR) sorozat egyik házigazdájaként is szerepel a versenynaptárban. Mindkét sorozatban a Volkswagen a Golf GTI TCR modellel képviselteti magát.
 
Kulcsszavak: elektromos autó, I.D. R Pikes Peak, Nürburgring, volkswagen
 
Kilenc milliárd forintért vásárol elektromos autókat az állam Kilenc milliárd forintért vásárol elektromos autókat az állam Magasabb átlagsebességet ér el az új Nissan LEAF Magasabb átlagsebességet ér el az új Nissan LEAF A CHAdeMO ismét forradalmasítja az elektromos autózást A CHAdeMO ismét forradalmasítja az elektromos autózást Érkezik az elektromos Mercedes Vito Érkezik az elektromos Mercedes Vito NFM: az energetikai jogszabály-módosítások hozzájárulnak az e-mobilitás elterjedéséhez NFM: az energetikai jogszabály-módosítások hozzájárulnak az e-mobilitás elterjedéséhez
 
A vadonatúj Ford Police Interceptor, a rendőrségi járőrautók jövője

A vadonatúj Ford Police Interceptor, a rendőrségi járőrautók jövője

2019. január 23.
Az Egyesült Államok rendőrautóinak közel kétharmadát adó Ford megtalálta a kulcsot ahhoz, hogy továbbra is a rendfenntartó erők kedvence maradhasson – mégpedig az eddiginél is jobb teljesítményű járművekkel, amelyek még fokozottabban óvják a rendőrök biztonságát, emellett pedig pénzt takarítanak meg a rendőrség, és ezzel az adófizetők számára is.
Részletek

A vadonatúj Ford Police Interceptor, a rendőrségi járőrautók jövője

A Ford új járőrautó-kínálatával – a népszerű Police Interceptor Utility új hibrid változatával az élen – szeretné túlszárnyalni 2017-es 65 százalékos részesedését az USA rendőrautó-piacán.

A vadonatúj Police Interceptor Utility 2019-ben áll szolgálatba, a már futó Police Responder Hybrid Sedan, az F-150 Police Responder, az Expedition SSV, az F-150 SSV, a Transit PTV és az SSV plug-In Hybrid Sedan mellett.

A hibrid technológia ideális a rendfenntartó szervek – valamint az adófizetők – számára, hiszen az állásidő alatt jelentős az üzemanyag- és ezzel a költségmegtakarítás. Ha ugyanis a rendőrautó áll, a hagyományos benzinmotor jellemzően akkor is jár, hogy a fényhidat, a rádiókat, a számítógépeket és az egyéb fedélzeti elektromos berendezéseket működtesse. A Police Interceptor hibrid hajtáslánca azonban lehetővé teszi, hogy a motor huzamosabb ideig ne járjon, mivel az elektromos berendezéseket ilyenkor a lítium-ion hajtáslánci akkumulátor működteti. Ezzel jelentősen csökken az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás is.

„A Police Interceptor Utility hibrid hajtáslánca jelentősen hozzájárul az üzemanyag-megtakarításhoz fokozott teljesítmény mellett, anélkül, hogy kompromisszumokra kényszerültünk volna biztonság terén, vagy az utas- és a csomagtér méretében,” – mondta el Stephen Tyler, a Ford rendőrautó üzletágának marketingigazgatója. „Ez egy tökéletes, mindkét fél számára nyerő felállás.”

A vadonatúj 2020-as Police Interceptor Utility hibrid EPA (az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatala) által mért kombinált fogyasztása 24 mérföld/gallon (9,8 l/100 km), így 41 százalékkal fogyaszt kevesebbet, mint a jelenleg használatos 3,7 literes benzinmotorral hajtott Police Interceptor Utility.

A vadonatúj Ford Police Interceptor, a rendőrségi járőrautók jövője

Ez a számítások szerint járművenként évente 3500–5700 dollár üzemanyagköltség-megtakarítást jelent a jelenlegi Police Interceptor Utility modellhez képest.* Ha a számítást a 2017-ben eladott összes Police Interceptor Utility autóra alkalmazzuk, ez 118–193 millió dolláros,* illetve több, mint 43 millió gallonos (kb. 163 millió literes) megtakarításnak felel meg!

Michigan állam rendőrsége nemrég elvégzett egy tesztet: az új Police Interceptor Utility hibrid a konkurensek közül a legjobban gyorsul álló helyzetből 160 km/órára, emellett a leggyorsabb köridővel, illetve köridő-átlaggal, valamint a legmagasabb, (220 km/h) végsebességgel végzett, megelőzve ezzel a hagyományos V8-as motorral hajtott résztvevőket is! Az egyetlen gyorsabb szereplő egy rokona volt: a 3,0 literes EcoBoost® motorral hajtott Ford Police Interceptor Utility.

Mindezeken túl a Los Angeles Megyei Sheriff Hivatal tesztjén az új Police Interceptor Utility hibrid álló helyzetből 96 km/órára 1,1 másodperccel, 160 km/órára pedig 4,7 másodperccel rövidebb idő alatt gyorsult fel, mint a leköszönő 3,7 literes modell. A leggyorsabb köridőt is az új változat futotta, amely 2,4 másodperccel volt jobb, mint 3,7 literes társáé, átlagos körideje pedig 1,7 másodperccel volt rövidebb.

Akár a többi Ford hibrid esetében, itt sincs kompromisszum a funkcionalitásban. A Police Interceptor Utility padlólemezét a hajtáslánc lítium-ion akkumulátora köré tervezték, így a telep nem nyúlik a csomagtérbe, azaz az utastér, az első és a második sor mögötti raktér, illetve a teljes belső tér sem szenved csorbát, sőt legtöbb mérete még meg is haladja a jelenlegi modellét.

Technológiák a rendőrök biztonságáért

Az új Police Interceptor Utility számos innovációt vonultat fel, amelyek kifejezetten a rendőrök biztonságát szolgálják.

A vadonatúj Ford Police Interceptor, a rendőrségi járőrautók jövője

A gyárilag telepített Police Perimeter Alert szenzorai a jármű körüli közel 270 fokos teret figyelik. A rendszer elemzi a közeli mozgást, ezzel felhívja a figyelmet a veszélyt jelentő helyzetekre. Mozgás észlelésekor a Perimeter Alert automatikusan bekapcsolja a hátsó kamerát, hangot bocsát ki, bezárja az ablakokat és az ajtókat. Az észlelt fenyegetést megjeleníti a digitális műszerfalon, így a rendőrök figyelemmel kísérhetik azt.

A Ford az új Police Interceptor Utilityt és a Police Responder hibrid szedánt a Ford modemmel és két évre szóló kiegészítő Ford Telematics™ szolgáltatással is felszereli: az utóbbi segítségével a rendőrségi flottakezelők valós idejű adatokat kaphatnak a jármű használatáról és helyzetéről.

„A rendőrök vigyáznak ránk, ezért fontosnak tartjuk, hogy járműveink vigyázzanak a rendőrökre,” – mondta Tyler.

A vezetést támogató rendszerek közé tartozik az ütközésre figyelmeztető rendszer automata vészfékasszisztenssel, gyalogosészleléssel és ráfutásos ütközésekre figyelmeztető rendszerrel. Egy, csak a bűnüldözés számára elérhető kikapcsoló funkció lehetővé teszi, hogy a rendőrök ideiglenesen hatástalanítsák a rendszert, amikor PIT-manőver** végrehajtására van szükség.

Választható tartozék a hátsó kamera, amely gombnyomásra mutatja a jármű mögötti teret, valamint számos gyárilag telepített és csomagolt kábel- és világításcsomag, amely kulcsrakész megoldásokat kínál a rendőrség számára.

Kimondottan a rendőrség igényeire szabták a nagy teherbírású anyagból készült üléseket – a kényelmes és a könnyű ki-és beszállást is segítő – alacsony párnázattal. A műbőr borítású hátsó ülések és padlózat könnyen tisztítható. A szúrásgátló lemezek (az első ülések háttámlájába építve) a lehetséges támadások elleni védelmet szolgálják.

A vadonatúj Police Interceptor Utility három hajtáslánccal készül: a 3,3 literes motorral felszerelt hibrid mellett 3,0 literes EcoBoost® és 3,3 literes V6-os benzinmotor is választható. Mindegyik tízfokozatú automata sebességváltóhoz kapcsolódik, az alapfelszerelés része az állandó intelligens összkerékhajtás és a mély hóban és homokban is működő kipörgésgátló.

A Ford Police Interceptorok továbbra is az egyedüli járművek a világon, amelyek megfelelnek a Ford szigorú, 120 km/órás hátsó ütközési tesztje követelményeinek. A szövetségi előírás ennél a tesztnél 80 km/h. A bóracélból készült biztonsági cella szerkezete az ütközés energiáit az utastér köré vezeti el, a gyűrődő zónák pedig elnyelik és eloszlatják azt. A Ford „SPACE (Side Protection and Cabin Enhancement – oldalvédelem és utastérerősítés) architecture” technológiája szerkezeti merevítésekkel és oldalsó ütközés elleni védelemmel szolgál.

A Police Interceptor Utility modellt a fokozott igénybevételek szempontjából is tesztelték – különös tekintettel a hatékonyabb hűtésre és a speciálisan hangolt fékrendszerre. Az első ajtók zsanérjait megerősítették, a speciális acélfelniket, a gumiabroncsokat és a dísztárcsákat is úgy tervezték, hogy bírják a fokozott terhelést az üldözések során. Vizsgálták a 20 centiméteres kerékvetőn való áthajtást is, a záróvonal-keresztezést, a vasúti síneken történő áthaladást 48 km/h sebességgel, valamint a gázlóképességet is (46 centi vízmélység 24 km/órás, 25 centi vízmélység 64 km/órás sebességgel).

„Akár járőrözik, akár mozdulatlanul áll, a vadonatúj Police Interceptor Utility megváltoztatja majd a rendőrök munkáját,” – vélekedett Bill Gubing, a Police Interceptor Utility és a Ford Explorer vezető fejlesztője. „Az autóban mindent úgy terveztünk, hogy a rendőrök biztonságban és kényelemben dolgozhassanak.”

Az alapfelszerelés része a Bluetooth™ így a rendőrök a telefon- és rádióbeszélgetések közben is a volánon tarthatják a kezüket. Szintén alapárasak a tompított és távolsági LED fényszórók, a négy felhasználó számára beállítható, memóriás kormánykapcsolók, és az akár 2.270 kilogrammig terhelhető vonóhorog, valamint a négy irányban állítható kormányoszlop.

A rendfenntartó erők felszerelésének története

A Ford rendőrautók népszerűsége csaknem hét évtizedre nyúlik vissza. Abban az időben a Ford olyan célszerű járművekkel látta el a rendfenntartó erőket, amelyek az akkori legnépszerűbb modelljei alapján készültek.

1950-ben a Ford volt az első gyártó, amely rendőrségi flottajárművekkel állt elő. Tervezésüknél – akárcsak most – a biztonságot, a tartósságot, és a teljesítményt tartották leginkább szem előtt, valamint azt, hogy a célnak tökéletesen megfeleljenek és könnyen az egyedi igényekre lehessen őket szabni. Az Interceptor nevet először egy1951-es modell kapta meg (az autót 110 lóerős V8-as Flathead motor hajtotta).

1961-re az 50 legnagyobb egyesült államokbeli város rendőrautóinak 58 százalékát már Ford modellek tették ki. A hatvanas években a hangsúly továbbra is a lehető legjobb teljesítményen volt – beleértve a menetjellemzőket, az ívmenetet és a fékeket is.

A 1983-ban a Crown Victoriából lett a Police Interceptor. Rendőrségi csomagja – választható 5,8 literes, nagy teljesítményű V8-as motorral – nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a hatóságok Észak-Amerika-szerte évtizedeken keresztül előnyben részesítették.

A Crown Victoria pályafutása 2011-ben ért véget, azóta a Ford új Police Interceptor modelljei – elsősorban a Police Interceptor Utility – segítik a rendőrök munkáját. 2017-ben az Egyesült Államokban eladott rendőrautók több mint felét a Ford Police Interceptor Utility tette ki, így kelendőbb volt, mint az összes többi rendőrautó együttvéve.

Kulcsszavak: Egyesült Államok, ford, Interceptor, rendőrautó
 
A Ford Európában elkészítette a hárommilliomodik dízelmotorját A Ford Európában elkészítette a hárommilliomodik dízelmotorját A Mustang a Burj Khalifa-t is meghódította A Mustang a Burj Khalifa-t is meghódította Amerikai jelentés: az utastéri wifin keresztül sebezhető az utasszállító gépek rendszere Amerikai jelentés: az utastéri wifin keresztül sebezhető az utasszállító gépek rendszere Napernyős töltőállomás Napernyős töltőállomás Turisták szelfiznek Evald Jåstad taxisofőrrel és Focus RS taxijával Turisták szelfiznek Evald Jåstad taxisofőrrel és Focus RS taxijával
 
Magyarországon bemutatkozott a DS7 CROSSBACK SUV, és megnyitotta kaput a DS STORE

Magyarországon bemutatkozott a DS7 CROSSBACK SUV, és megnyitotta kaput a DS STORE

2019. január 22.
A PSA csoport prémiummárkája, a DS 2015-ben vált teljesen önállóvá. A DS Automobiles küldetésének tekinti, hogy a francia luxus hagyományait átvigye az autóiparba.
Részletek



Magyarországon bemutatkozott a DS7 CROSSBACK SUV, és megnyitotta kaput a DS STORE

Méltó módon kívánja tovább vinni az 1955-ben feltűnt forradalmi DS örökségét: az avantgárd szellemet, az innovációt és a nemes eleganciát, új színt hozva a prémium kategóriába. A DS modelleket korábban a Citroën hálózat értékesítette, azonban 2018. december 1-jétől már kizárólag DS bemutatótermekben történhet a modellek forgalmazása. 2018 végén a márka mintegy 370 értékesítési ponton volt jelen a világ különböző pontjain, hálózata gyors ütemben bővül.

Budapesten az Emil Frey csoport vállalta, hogy megépíti a szabványoknak megfelelő DS STORE-t, amely a mai napon nyitja meg kapuit. A rendkívül elegáns atmoszférájú bemutatóteremben érvényesül a márka 4 alapszíne: a fekete, a fehér, a bíbor és pezsgőszín. A DS STORE BUDAPEST-ben 5 autó bemutatására lesz lehetőség a valóságban, míg a DS Virtual Vision saroknak köszönhetően az ügyfelek egy speciális eszköz segítségével konfigurálhatják autójukat a virtuális valóságban.

A DS második generációs modellsorozatának első darabja a középkategóriájú prémium SUV, a DS 7 CROSSBACK. A DS STORE BUDAPEST megnyitásával egy időben a DS 7 CROSSBACK is bemutatkozik a hazai közönségnek, amelyet rövidesen újabb DS modellek követnek.

Magyarországon bemutatkozott a DS7 CROSSBACK SUV, és megnyitotta kaput a DS STORE

Karizmatikus design

„A DS7 CROSSBACK tervezésének minden szakaszában a kifinomult, kiváló és igényes szaktudás legjavának felvonultatása volt a cél. Ennek eredményeként született meg ez a karizmatikus megjelenésű, ideális arányokkal rendelkező autó, amely a teljesítmény és a kifinomultság tökéletes kombinációja” - Thierry Metroz, DS design igazgató

Egy gyönyörű tárgy…

A DS7 CROSSBACK impozáns, függőleges orr-részében tökéletesen kifejeződik az autó előkelősége, ereje és karizmája. A hatszögletű DS WINGS hűtőrács gyémánthatású, újfajta mintázattal készül. A DS embléma címerként ékeskedik a hűtőmaszk közepén. Az első és hátsó oldalfalak határozott élei teszik hangsúlyossá az autó oldalsó vonalvezetését, és kiemelik az erőt sugárzó SUV szépségét. Hátul, a szépen ívelt csomagtérajtó teszi letisztulttá az DS 7 CROSSBACK hátsó részének vonalvezetését.

Ezer közül is felismerhető, mind elölről, mind hátulról, nappal vagy éjszaka egyaránt

A DS márka létrehozása óta az egyedi világítás a DS-stílus meghatározó elemei közé tartozik.

Magyarországon bemutatkozott a DS7 CROSSBACK SUV, és megnyitotta kaput a DS STORE

Az DS 7 CROSSBACK első fényszóróinak csiszolt ékkövekre emlékeztető LED moduljai, melyek a DS ACTIVE LED VISION nevet kapták, az autó nyitásakor bíborszínű fénnyel világítanak, majd 180°-ban elfordulnak. Ez igazi vizuális élményt és magával ragadó látvány nyújt, mely nappal és éjszaka, álló helyzetben és mozgás közben is hipnotikus hatást kelt. Emellett, a függőlegesen futó, gyöngysorszerű nappali menetfény, a futófényes irányjelzőkkel együtt még különlegesebbé teszi a gépkocsi egyedi világítását, melyről jól felismerhető a márka.

A hátsó lámpák szintén hozzájárulnak a DS 7 CROSSBACK egyedi világításának ütősségéhez és újszerűségéhez.

A 3D Full LED technológiával működő lámpák pikkelyszerű mintázata avantgárd megjelenést kölcsönöz az autónak. A gyönyörű, egyedi világítás tervezéséhez, amely a 3D REAR LIGHTS nevet kapta, a DS szakemberei a legújabb csúcstechnológiákat használták fel, mint például a rendkívüli pontosságot biztosító lézergravírozás.

Két nagyméretű képernyő és egy újszerű kezelőfelület

Az avantgárd jelző a belső térre vonatkozóan is igaz, ahol két 12 colos képernyő kapott helyet, ami egyedülálló ebben a szegmensben. Az egyik képernyő megkönnyíti a navigációt, kezeli a multimédiás felületet, valamint a DS CONNECT és a Mirrorscreen teljes kínálatát.

Magyarországon bemutatkozott a DS7 CROSSBACK SUV, és megnyitotta kaput a DS STORE

A személyre szabható másik képernyő a digitális műszercsoportot foglalja magában: a DS grafikusai különleges grafikai világot teremtettek, amelyben visszaköszön a jellegzetes DS-mintázat. Az érintőképernyőt modern design és egyszerű használhatóság jellemzi.

A francia szakértelem kiválósága

„Mindegyik DS modell az egyes ügyfelek igényeit tükrözi, és sokféle szakértelmet egyesít magában. Valamennyi formatervezőnk, mérnökünk és autókárpitos mesterünk… tudásuk és szakértelmük legjavát nyújtva, a legnemesebb anyagok felhasználásával, mesteri precizitással alakították ki a gépkocsi belső terét”
- Thierry Metroz, DS design igazgató.


Ötféle Inspiráció, az ügyfél egyéniségének megfelelő belső tér kialakításához

A DS-stílus filozófiájához hűen, melyben a személyre szabás központi helyet foglal el, öt különböző belső kivitel közül lehet választani. Az ötféle Inspiráció közül mindenki megtalálhatja a saját ízlésének megfelelő kivitelt.

Párizs, a DS márka születési helyének tiszteletére az Inspirációk a Bastille, Rivoli, Faubourg és az Opera nevet kapták, de ne feledkezzünk meg a márka által nemrég piacra dobott modellcsalád, a GT-k szellemében megalkotott Performance Line Inspirációról sem.

A nemes anyagok eleganciája

„Minden felhasznált anyag és minden apró részlet az haute couture világából merített inspirációra utal: annak mesteri precizitása és érzékisége a legapróbb részletekben is megmutatkozik” – mondta Thierry Metroz.

Magyarországon bemutatkozott a DS7 CROSSBACK SUV, és megnyitotta kaput a DS STORE

A magas minőségi színvonal biztosítása érdekében az Inspirációk minden apró részlete és a hozzájuk felhasznált összes anyag (valódi fa, Alcantara®, szemcsézett bőr és nappabőr) gondosan lett kiválasztva, megmunkálva és elhelyezve az autóban. Ezek a nagy felületeket borító anyagok szem előtt vannak és kézre esnek: a műszerfaltól kezdve az ajtóbetétekig, de ne feledkezzünk meg a konzolokról és az ülésekről sem. Mind azt a célt szolgálják, hogy az utasokat és a vezetőt kellemes légkör vegye körül az autóban.

Másik példaként említhetjük a kapaszkodókat és a kormánykereket, melyek teljes bőrborítással rendelhetők (akár a kormányközép is), ez a típusú kivitel kivételesnek számít ebben a gépkocsi kategóriában. A kiválasztott Inspirációtól függően, a középső képernyő vezérlőgombja is teljes kristályborítást kaphat.

A legapróbb részletek gondos kidolgozása a vezérelv

A DS 7 CROSSBACK is magán viseli a DS legújabb modelljeinél alkalmazott stílusjegyeket. Az identitást jelző, diszkréten elhelyezett számtalan ilyen elemmel találkozhatunk az autóban: a nappabőr ülések fém óraszíjra emlékeztető mintázatát egy „gyöngyszem-öltéssel” készített díszvarrás teszi még hangsúlyosabbá. Ugyanilyen varrás díszíti a műszerfalat, az ajtóbetéteket és a konzolt is. A krómozott középkonzolon lévő billenőkapcsolók „Clous de Paris” gillos mintával vannak díszítve.

Magyarországon bemutatkozott a DS7 CROSSBACK SUV, és megnyitotta kaput a DS STORE

Új koncepció, új élmények

A DS 7 CROSSBACK karosszériája a hegesztést és a ragasztást kombináló technikával készül. A különböző lemezek hegesztéssel és ragasztási pontokkal vannak összeállítva. A két technika kombinálása maximális ütközési ellenállást, nagyobb karosszériaszilárdságot és az útegyenetlenségek finomabb megszűrését biztosítja (olyan érzés, mintha egy darabból lenne a karosszéria, kisebb a zavaró zaj, a menetzaj és a kerékfelütés zaja). Az útegyenetlenségek finomabb megszűrése a DS 7 CROSSBACK modellnél alkalmazott több lengőkaros hátsó futóműnek köszönhető.

Maximális kényelem

A tervezőcsapatok a hívogató, széles ülésekhez nagy sűrűségű habokat választottak, melyek nem csak tökéletes kényelmet nyújtanak, de nagyon tartósak és strapabíróak. Az ülések tervezésénél a technológia is fontos sze-rephez jutott, mivel az első ülések fűthetők, hűthetők, sőt masszázsfunkcióval is rendelkezhetnek. Az első és hátsó ülések elektromos vezérlőgombjaival pontosan be lehet állítani a kívánt pozíciókat. A hátsó üléstámla például 23°-tól 32°-ig dönthető.

Tágas utastér

Az autó külső méreteinek, valamint a formatervezők és a mérnökök munkájának köszönhetően a vezető és az utasok minden eddiginél nagyobb helykínálatot és kényelmet élvezhetnek. Különösen igaz ez a hátul ülő utasokra, akik számára a legjobb luxuslimuzinokhoz méltó kényelmes testhelyzetet biztosító belső tér áll rendelkezésre.

Magyarországon bemutatkozott a DS7 CROSSBACK SUV, és megnyitotta kaput a DS STORE

Stílusos és igényes világítás

Az új DS SUV a DS SENSORIAL DRIVE által biztosított személyre szabott megjelenésével tulajdonosa világát tükrözi. Az első ajtók belső burkolatán futó fénysorral kialakított, többféle hangulatot árasztó világítás rendkívül gondos tervezésről tanúskodik. A nyolcféle választható szín – közöttük a DS egyedi stílusjegyei közé tartozó kárminvörös – különféle hangulatvilágítást biztosít, amikor a vezető beszáll az autóba, a dinamikustól kezdve az éjszakai vezetésnél kellemes légkört biztosító tompább világításig. A világítás a vezető igényei szerint állítható be, meghitt légkört teremtve. Az érintésvezérléssel működtethető különböző világítási módok tovább fokozzák a kényelemérzetet és a kifinomultságot.

Koherencia és a részletek eleganciája

A legapróbb részletek gondos kidolgozására és az elegáns megjelenésre való törekvés a teljes belső tér formanyelvében is megmutatkozik. A gombok, a szellőzők, illetve a képernyők grafikája, mind a DS-mintázat geometriáját követik. Az érintésvezérléssel működtethető LED-es belső világítás és a keret nélküli belső visszapillantó tükör is azt mutatja, hogy a tervezőcsapatok milyen aprólékossággal dolgozták ki a részleteket.

6 temperamentumos motor

A DS 7 CROSSBACK motorkínálatában az E-TENSE hibrid mellett öt belső égésű, erős, nyomatékos és hatékony motor (Euro 6.2) szerepel, és a legújabb generációs, nyolcfokozatú új automata sebességváltó (EAT8):
-    3 benzines (THP 225 S&S EAT8, THP 180 S&S EAT8, vagy PureTech 130 S&S BVM6
-    és 2 dízel (BlueHDi 130 S&S BVM6, illetve EAT8, vagy BlueHDi 180 S&S EAT8)    

A felsorolt különböző motorok a legkiforrottabb technológiákat kínálják (200 bar befecskendezési nyomás a THP motornál, Stop&Start rendszer stb.), melyek a szegmensen belül a legjobb szintű CO2-kibocsátást biztosítják.

Kulcsszavak: bemutató, bemutatóterem, DS, DS 7 Crossback, DS STORE, premier
 
Genfben három vadonatúj modellgenerációt mutat be a Mazda Genfben három vadonatúj modellgenerációt mutat be a Mazda Új szabadidő koncepciót mutatott be a Honda Új szabadidő koncepciót mutatott be a Honda Új minőség a kompakt osztályban: az új Opel Astra Új minőség a kompakt osztályban: az új Opel Astra A Nissan közzétette a Navara TREK-1°limitált modell árát A Nissan közzétette a Navara TREK-1°limitált modell árát 60 éves a DS! 60 éves a DS!
 
Itt az önvezető Lexus LS?

Itt az önvezető Lexus LS?

2019. január 22.
áEgy a Lexus LS 500h műszaki alapjaira épített vadonatúj kísérleti autó 2019 tavaszán csatlakozik a Toyota önvezető tesztflottájához, jól mutatva, hogy a világ legzöldebb prémium autómárkájának tartott Lexust is jegyző és a robotika, mesterséges intelligencia és az önvezető autók területén is vezető fejlesztőnek számító Toyota felgyorsította Guardian (Őrangyal) és Chauffeur (Sofőr) nevű önvezető rendszereinek fejlesztését.
Részletek

Itt az önvezető Lexus LS?

A világ leginnovatívabb autógyártója, a Toyota önvezető technológiáinak fejlesztését vezető Toyota Kutatóintézet (TRI) Las Vegasban mutatta be TRI-P4 nevű önvezető kísérleti autóját. A P4 alapja a legfrissebb Lexus LS, feladata pedig a Toyota Guardian és Chauffeur nevű önvezető rendszereinek tesztelése és fejlesztése lesz.

„A Chauffeur fejlesztésével a teljes, azaz a nagy részben vagy teljesen emberi beavatkozás nélküli önvezetés a cél.” – avat be Ryan Eustice, a TRI önvezető rendszerek fejlesztéséért felelős alelnöke. „A Guardian célja ezzel szemben sokkal inkább a vezető terhelésének, igénybevételének csökkentése, és nem a teljes leváltása. Az új, tavasszal szolgálatba álló P4 sokat segít nekünk a fejlesztési folyamatok felgyorsításában.”

A P4 rengeteget profitál a műszaki alapokat adó Lexus újgenerációs futómű- és kormányzási technológiáiból, hiszen ezek révén az önvezető funkciók is pontosabban, illetve végső soron egyszerűbben kivitelezhetők. A P4-hez két új kamera is tartozik az autó két oldalán, emellett pedig két új, kifejezetten önvezető autókhoz tervezett képalkotó érzékelő (az egyik előre néz, a másik hátra) is a kísérleti modell része. A képalkotó érzékelők elektronikája különösen pontos dinamikus képalkotásra is alkalmas. A radarok látótere nagyobb a korábbiakénál, ugyanakkor érzékelésük az autó közvetlen környezetében jóval pontosabb.

Itt az önvezető Lexus LS?

A nyolc érzékelővel ellátott LIDAR rendszer az előző modellből került át a P4-be. A P4 jóval okosabb is elődjénél, hiszen számítógépeinek teljesítménye nagyobb, aminek eredményeképpen egyszerre több párhuzamos öntanuló algoritmus futtatására is képes, azaz a korábbiaknál gyorsabban tanul. Gyorsabban dolgozza fel az érzékelők adatait, előbb képes reagálni az őt érő hatásokra, a környezet változásaira. A teljes számítógéprendszert az autó hibrid akkumulátora táplálja, a 12V-os akku csak tartalék. Az önvezető rendszer új, átdolgozott számítógépes agya a csomagtartóban kapott helyet, és függőlegesen helyezkedik el a hátsó keresztmerevítő mögött. Így a teljes csomagtér-padló szabadon marad. A TRI ismét a michigani Ann Arborban működő CALTY Design Research intézetet bízta meg a formatervezéssel.

„Holisztikusan közelítettünk a feladathoz, mivel a célunk az volt, hogy a lehető legharmonikusabban integráljuk az önvezető rendszer elemeit az új LS dizájnjába.” – fogalmaz Scott Roller, a CALTY Design Research vezető formatervezője. „Így születtek meg a technikai töltetet folyékonyan körülölelő formák, enyhe sci-fi beütéssel, a forma és a funkció szétválasztásával.”

A P4-eseket a michigani Yorkban működő TMNA R&D Prototípusfejlesztő részlege készíti majd el, az alapokat sorozatgyártású Lexusok adják.

Itt az önvezető Lexus LS?
Kulcsszavak: fejlesztés, lexus, Lexus LS, önvezető autó
 
A Volvo Car Group bemutatja az új VEA motorcsalád világelső befecskendezési technológiáját A Volvo Car Group bemutatja az új VEA motorcsalád világelső befecskendezési technológiáját A Nissan bemutatja a jövő töltőállomását A Nissan bemutatja a jövő töltőállomását A Toyota 10,2 millió új autó értékesítésével számol az idén A Toyota 10,2 millió új autó értékesítésével számol az idén Visszatérhet a Lexus kombi? Visszatérhet a Lexus kombi? Az ÖBB és Siemens közösen fejlesztenek ki akkumulátoros vonatot Az ÖBB és Siemens közösen fejlesztenek ki akkumulátoros vonatot
 
Audi e-tron Bridgestone gumiabroncsokkal felszerelve kerül forgalomba

Audi e-tron Bridgestone gumiabroncsokkal felszerelve kerül forgalomba

2019. január 22.
Az Audi a világ legnagyobb gumitermék- és gumiabroncsgyártó vállalatát, a Bridgestone-t választotta első, teljesen elektromos meghajtású, városi terepjárójához (SUV), az Audi e-tronhoz.
Részletek

Audi e-tron Bridgestone gumiabroncsokkal felszerelve kerül forgalomba

A két társaság közösen állította össze az új modellel szemben támasztott legfontosabb elvárásokat és jellemzőket tartalmazó listát, amelyen szerepel többek közt a lenyűgöző gyorsulás, a beltér kimagasló kényelme és csendessége, a legnagyobb fokú biztonság és a kompromisszummentes teljesítmény. Az Audi döntése értelmében a modell hatféle, 19”-21” méretű – négy nyári és kettő téli – Bridgestone abronccsal kerül forgalomba gyári felszerelésként.

Sebesség és biztonság

A két elektromos motorral hajtott Audi e-tron lenyűgözően gyorsul, kevesebb, mint 6 másodpercre van szüksége a 100 km/órás sebesség eléréséhez álló helyzetből. A kezdetektől világos volt, hogy ehhez a teljesítményhez kiváló tulajdonságokkal rendelkező gumiabroncsokra lesz szükség, amelyek a lehető legjobb irányíthatóságot és kiváló fékezési teljesítményt biztosítanak. A nyári abroncsok esetén a kifejezetten városi terepjárókhoz fejlesztett Bridgestone Alenza 001 típusra esett a választás, amely speciális blokkszerkezetének köszönhetően optimális tapadást, a kanyarokban jobb irányíthatóságot, és az egyenes szakaszokon nagyobb stabilitást biztosít. Nedves útfelületen való tapadás tekintetében az abroncs „A” EU abroncscímke besorolást kapott, ezért a legjobb termék a piacon.

A téli körülményekhez a Bridgestone a nedves, száraz, jeges, latyakos és havas úton is megbízható kanyarodási tulajdonságokkal és jó irányíthatósággal rendelkező Blizzak LM 001 abroncsot biztosítja. A kiváló tapadásról a Bridgestone Nano Pro-Tech polimerével gyártott, magas szilikatartalmú keverék gondoskodik.

Audi e-tron Bridgestone gumiabroncsokkal felszerelve kerül forgalomba

Alacsony gördülési ellenállás az optimális hatótávolságért

A teljesen elektromos járművek esetén az egyik legfontosabb szempont a nagy hatótávolság. Ez kizárólag alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal érhető el – a Bridgestone abroncsai ebben a kategóriában az „A” EU abroncscímke besorolását kapták. A Bridgestone abroncsok tökéletes összhangot alkotnak az új Audi e-tronnal, amely így egyetlen töltéssel akár 400 km megtételére is képes. Az abroncsok kopás szempontjából is kiválóan teljesítenek, tökéletesen megfelelnek az elektromos Audi e-tron igényeinek és tulajdonságainak, optimális vezetési élményt és érzetet biztosítva.

A csend hangja

Az Audi márka a luxus és kényelem szinonimája. Mivel az e-tron az Audi első teljesen elektromos járműve, a gyártó hangsúlyozni kívánta az elektromos meghajtás előnyeit. A szinte hangtalanul működő motor, a hangszigetelés, a kettős üvegezés és a speciális tömítőanyagok révén a vezető a motor hangja helyett a motor csendjét „hallhatja”. Pontosan megértve az Audi célját, a Bridgestone saját, szabadalmazott, B-Silent technológiával készült abroncsainak alkalmazását javasolta a beltéri zaj további csökkentéséhez – az abroncson belüli üreges részeket kitöltik a visszhangok megszüntetése érdekében, az abroncs falai és struktúrája erősebb, így kevesebb az útfelületen való gördülésből fakadó vibráció és visszhang.

Audi e-tron Bridgestone gumiabroncsokkal felszerelve kerül forgalomba

Öröm és büszkeség

A döntés, hogy az Audi teljesen elektromos járművéhez, az e-tronhoz Bridgestone abroncsokat választottak gyári szerelésként, újabb lépés a két társaság már korábban kialakított szoros együttműködésének további erősítése felé, hiszen a Bridgestone már eddig is az Audi fő abroncsbeszállítója volt.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy az Audi választása társaságunkra esett, és úgy döntött, hogy legelső elektromos járművét, az Audi e-tront Bridgestone abroncsokkal hozza forgalomba” – mondta Mark Tejedor, a Bridgestone EMEA Eredeti Felszerelés részlegének alelnöke. – „Az Audi innovatív, környezetbarát és hihetetlen vezetési kényelmet kínáló járművet alkotott. Ezért logikus döntés volt, hogy hasonló tulajdonságokkal bíró Bridgestone abroncsokat választottak hozzá. Az autóipar gyorsan változik, egyre inkább terjednek a hálózatba kapcsolt, önvezető, megosztott és elektromos (ún. CASE) járművek, a Bridgestone pedig olyan új megoldásokat és technológiákat kínál, amelyek választ adnak az autógyártók legnagyobb kihívásaira, köszönhetően elsősorban annak, hogy az iparágban vezető helyet foglalunk el a K+F beruházások nagyságának tekintetében.”

A Belgiumban készülő Audi e-tron forgalmazása 2019. januárban kezdődik.

Kulcsszavak: audi, Bridgestone, e-tron, elektromos autó, suv
 
Minden idők legjobb évét zárta az Audi Magyarországon Minden idők legjobb évét zárta az Audi Magyarországon 20 éve alatt több mint hatmillió Audi A4 készült az ingolstadti gyárban 20 éve alatt több mint hatmillió Audi A4 készült az ingolstadti gyárban A Toyota, a Nissan, a Honda és a Mitsubishi megállapodása a PHV-k, PHEV-k és EV-k töltőhálózatának közös fejlesztéséről Japánban A Toyota, a Nissan, a Honda és a Mitsubishi megállapodása a PHV-k, PHEV-k és EV-k töltőhálózatának közös fejlesztéséről Japánban 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban Öt csillagot kapott az új Vitara a Euro NCAP biztonsági tesztjén Öt csillagot kapott az új Vitara a Euro NCAP biztonsági tesztjén
 
A Ford a brüsszeli autókiállításon mutatta be a Transit Custom Nugget lakóautót

A Ford a brüsszeli autókiállításon mutatta be a Transit Custom Nugget lakóautót

2019. január 21.
A Ford egyes európai piacain már elérhető a sokoldalú és praktikus Transit Custom Nugget lakóautó. A népszerű Nugget (vagyis Aranyrög) változatot a lakóautó-specialista Westfalia fejlesztette ki.
Részletek

A Ford a brüsszeli autókiállításon mutatta be a Transit Custom Nugget lakóautót

A piacvezető Ford Transit Custom modellre épülő, és a Ford régi lakóautó-specialista partnere, a Westfalia által kifejlesztett Nugget már régóta a német lakóautó-tulajdonosok kedvence.

Jó hír a lakóautó-vásárlók számára, hogy tavasszal érkezik a népszerű Transit Custom Nugget modell legújabb változata, mely Európa nagyobb piacain közvetlenül a Ford márkakereskedésekben is elérhető lesz.

A legújabb Transit Custom Nugget modellben a Ford piacvezető Transit-családjának minden kifinomult megoldása és modern technológiája rendelkezésre áll, köztük a SYNC 3 csatlakozási és szórakoztató rendszer is, amelynek segítségével az országúti vándorok menet közben is kapcsolatban maradhatnak a világgal. Az autó innovatív tervezésének és kiváló minőségű átépítésének köszönhetően a jármű kifejezetten otthonos és lakályos.

A Nugget lakóautóban akár négyen is alhatnak, hiszen a tetőtérből kihajtható dupla ágy mellett egy másik ugyanekkora fekvőhely is rendelkezésre áll a lakótérben. A hosszabb tengelytávú Nugget Plus modellben még több tárolóhely található, valamint egy beépített WC és kézmosó is.

A Ford a brüsszeli autókiállításon mutatta be a Transit Custom Nugget lakóautót

Európában az új lakóautók értékesítése 14,9 százalékkal, majdnem 111.000 darabra növekedett 2017-ben, első ízben lépve át a 100.000 darabos bűvös határt.* A növekvő kereslet kielégítésére a Transit Custom Nugget 2019-től egész Európa több nagy piacán kapható lesz; a jármű először Ausztriában, Belgiumban, Németországban, Olaszországban és Svájcban jelenik meg.

A leendő vásárlók már Belgiumban, a Brüsszeli Autószalon Ford-standján közelről is megcsodálhatták a Nugget lakóautót.

Az otthon kényelme

A Transit Custom Nugget megrendelhető állítható billenőtetővel vagy fix, magas tetővel, míg a Nugget Plus változat már szériában magas tetővel készül. A Nugget innovatív tervezése révén sikerült egy háromosztatú belső teret kialakítani: az L-alakú konyha hátul, a nappali-étkező pedig középen kapott helyet, míg a tetőtérben kényelmes hálóhelyek találhatók.

Az utastér padlóját díszítő, fahatású burkolat nemcsak szép, hanem könnyen is tisztítható, és az utasok komfortjáról a kiegészítő fűtés gondoskodik, amikor éjszakára leparkolják a járművet. Ha a dupla felső ágy kevésnek bizonyul, egy másik dupla ágy is kialakítható a nappaliban.

A főzőfülke kétégős gáztűzhelyének és króm-nikkel mosogatójának köszönhetően a hosszú túrák után meleg vacsora várhatja az utazókat; a főzéshez szükséges hozzávalókat egy 40 literes, kompresszoros hűtőszekrény tartja frissen. A friss víz és a szennyvíz beépített tartályokban tárolható (mindkettő 42 literes), és ugyanezek a tartályok szolgálják ki a jármű hátuljára felszerelt kültéri zuhanyzót is.

A Ford a brüsszeli autókiállításon mutatta be a Transit Custom Nugget lakóautót

A nappali felhajtható asztalát az étkezéshez vagy egy jó beszélgetéshez akár öten is körbeülhetik: a menetirányba néző üléspadon hárman férnek el, míg a vezető és az első utas ülése 180 fokban hátrafordítható, és ezt a műveletet nagyban megkönnyíti a lehajtható kézifékkar. Aki viszont jobban szeret a szabadban étkezni, az kinyitható asztalt is rendelhet két székkel, valamint kihajtható/visszahúzható napernyővel.

Minden jármű sötétített hátsó üvegezéssel, kibillenthető második üléssori oldalablakokkal és fűthető hátsó szélvédővel készül. Az extrák közt olyan tételek szerepelnek, mint a prémium hangrendszer, vagy a kerékpárok és más sporteszközök szállítására szolgáló kiegészítők.

A Nugget Plus 36,7 centiméterrel hosszabb az alapváltozatnál. Az extra térbe egy nagyobb gardróbot építettek be a tervezők, valamint egy WC-t és egy kézmosót, amit használaton kívül egy lehajtható képernyő takar el.

Ritkábban kell megállni tankolni

A Transit Custom Nugget lakóautót a Ford legmodernebb 2,0 literes EcoBlue dízelmotorja hajtja; az erőforrás optimalizált üzemanyag-fogyasztásához kifinomult működés és az alacsony fordulatszám-tartományokban is magas forgatónyomaték társul

A vásárlók választhatnak a 130 és a 170 lóerős motorváltozatok közül; mindkét blokkhoz csatlakozható a hatfokozatú manuális vagy a jó gázreakciókat biztosító, hatfokozatú SelectShift automata sebességváltó. Az erőforrások legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 6,3 l/100 km, CO₂-kibocsátásuk pedig 165 g/km. Az alapáron kínált szelektív katalizátor a kipufogógázok utánkezelésével hatásosan csökkenti a motor NOX-kibocsátását.


A Ford a brüsszeli autókiállításon mutatta be a Transit Custom Nugget lakóautót

A vezető és az első utas a kategória legtöbb tárolóhelyével gazdálkodhat menet közben, és a tervezők a lehető legjobb ergonómia és a könnyű használhatóság figyelembe vételével tervezték meg a kijelzőket és kezelőszerveket. Az autóhoz a SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer is megrendelhető, ami egyszerű hangutasításokkal, vagy a kétujjas csippentéses és simításos mozdulatokkal is használható 8 colos színes érintőképernyőn keresztül kezelhető.

A Transit Custom Nugget számos modern vezetősegítő rendszert kínál, amelyek a márka legújabb személyautóiban is megtalálhatók, és kifinomult érzékelőkkel, radarokkal és kamerákkal mérik fel az autó környezetét és a pillanatnyi forgalmi helyzetet. Ilyen például a Keresztirányú Forgalomfigyelő, a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, a széles látószögű tolatókamera és az Adaptív Sebességtartó Automatika.

A Transit Custom az európai piac legkelendőbb modellje az egy tonnás áruszállítók szegmensében, hiszen a járműből 131800 darab kelt el 2018-ban.

Kulcsszavak: bemutató, ford, Transit, Transit Custom, új modell
 
Csupa sport és dinamika - Citroen DS5 Csupa sport és dinamika - Citroen DS5 A SEAT Ibiza ötödik generációja az idei Genfi Autószalonon mutatkozik be A SEAT Ibiza ötödik generációja az idei Genfi Autószalonon mutatkozik be Akár diktafonként is használhatjuk az új BMW 4-es Coupé-t Akár diktafonként is használhatjuk az új BMW 4-es Coupé-t MINI Clubman ALL4 magyarországi premier a MINI Experience Drive rendezvényen MINI Clubman ALL4 magyarországi premier a MINI Experience Drive rendezvényen Az év utolsó Jazzy Street-je vasárnap Az év utolsó Jazzy Street-je vasárnap
 
588 millió forintért talált gazdára az első új GR Supra

588 millió forintért talált gazdára az első új GR Supra

2019. január 21.
A Toyota jótékony célra ajánlotta fel az új generációs GR Supra első példányát. Az autó őrült áron, 2,1 millió dollárért – körülbelül 588 millió forint – kelt el a Barrett-Jackson arizonai árverésén.
Részletek

588 millió forintért talált gazdára az első új GR Supra

A Toyota legendás kupéjának ötödik szériája 17 éves szünet után, 2019 első és legnagyobb jelentőségű sportautó-premierjeként tért vissza, hogy idén nyártól egy limitált példányszámú, sorszámozott különkiadással megkezdődjön kereskedelmi forgalmazása. Miközben az egész világ lélegzetét visszafojtva várta az új generációs Toyota GR Supra megjelenését, a potenciális vásárlókat egy nagyon is praktikus kérdés foglalkoztatta: kihez kerül a legelső példány? Észak-Amerikában és Európában az értékesítés első évében mindössze 2400 vásárló részesülhet a GR Supra élményéből – de vajon melyikük lesz a szerencsés, aki pont ezt a kiemelt gyűjtői értéket képviselő autót kapja meg?

A Toyota salamoni döntéssel gondoskodott arról, hogy összes vásárlója egyenlő bánásmódban részesüljön, és az egész világ számára elérhetővé tette a gyártósorról elsőként legördülő, 20201-es alvázszámú GR Suprát. A különleges kivitelű (a matt sötétszürke fényezést matt fekete keréktárcsák, piros külső tükörházak és szintén piros utastér ellenpontozza) autót a Barrett-Jackson aukciós ház gondjaira bízták, akik január 19-én az arizonai Scottsdale-ben árverésre bocsátották a modellt.

588 millió forintért talált gazdára az első új GR Supra

Mivel a leendő vételárat jótékony célra kívánták fordítani, a Toyota gondoskodott arról, hogy a lehető legmagasabb összeget fizessék ki érte. Ennek érdekében két abszolút egyedi részlettel gazdagították az autót: a műszerfalon elhelyezett karbon plakettet ellátták Tojoda Akio aláírásával, illetve a vállalat első számú embere személyesen írt alá egy motorburkolatot, amelyet kívánság szerint bekeretezve vagy a soros hathengeres erőforrásra felszerelve vehet át a licit nyertese. A csomag ezzel még nem teljes: a legnagyvonalúbb rajongó egy komplett versenypálya-élményben is részesül, amely pályabelépők és a pace car vezetése mellett egy komplett, testre szabott versenyoverallt is tartalmaz, valamint néhány taxikört Michael Curtis Waltrip legendás NASCAR-versenyzővel.

Ezek után aligha meglepő, hogy az idei, 48. scottsdale-i aukción nem kevesebb, mint 2,1 millió dollárt, azaz 588 millió forintot adtak az ötödik generációs GR Supra legelső példányáért. A befolyt összeg száz százalékával a szívroham és stroke ellen küzdő American Heart Association (AHA) szervezetet, illetve a veteránok és családjaik megsegítésére létrehozott Bob Woodruff Alapítványt támogatták.

Ez az összeg 38-szorosa a Toyota GR Supra Launch Edition limitált különkiadás vételárának. Nem mellékesen számottevően magasabb, mint amit a közelmúltban hasonló feltételek között, jótékony célra elárverezett szupersportkocsikért fizettek: a mindössze 650 példányban gyártott Chevy Corvette Carbon 65 Edition legelső példányáért tavaly 1,4 millió dollárt, a 001-es alvázszámú Ford Mustang Shelby GT500-ért pedig a napokban „csupán” 1,1 millió dollárt adtak a gyűjtők.

588 millió forintért talált gazdára az első új GR Supra

2018 májusában a Lamborghini Huracán egy igazán különleges példánya talált gazdára Európában, egymillió dollárnak megfelelő összegért: az autót eredetileg Ferenc pápának ajánlotta fel a gyár, a motorházfedelet őszentsége eredeti aláírása díszítette. Ráadásul ezek az autók egytől egyig nagyobb teljesítményűek és nagyságrendekkel drágábbak, mint a Toyota újonnan bemutatott sportautója, így arányait tekintve még hangosabb siker az új Supráé.



Kulcsszavak: árverés, Supra, toyota
 
A Toyota megépítette a bolygó legtisztább üzemű hibridjét A Toyota megépítette a bolygó legtisztább üzemű hibridjét Felméri az üzleti felhasználók igényeit a Toyota az ’i-Road’ kapcsán Felméri az üzleti felhasználók igényeit a Toyota az ’i-Road’ kapcsán A Hybridek felvillanyozták a Toyota és a Lexus márkák európai értékesítéseit A Hybridek felvillanyozták a Toyota és a Lexus márkák európai értékesítéseit Kínai kézbe került a De Tomaso olasz sportkocsi márka Kínai kézbe került a De Tomaso olasz sportkocsi márka Több mint 40 milliós értékesítési eredményével a Corolla a világ legkelendőbb autója Több mint 40 milliós értékesítési eredményével a Corolla a világ legkelendőbb autója
 
A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült Magyarországon

A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült Magyarországon

2019. január 21.
A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült 2018-ban az új autók magyarországi piacán, ahol az eladott 136 601 személyautóból 12 949 prémium kategóriás volt.
Részletek

A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült Magyarországon

A teljes piacot tavaly 17,5 százalékkal tornászta feljebb az alacsonyabb kategóriák válság után lendületet vett kereslete, a prémium szegmens ugyanakkor évek óta stabilan 10 százalék körül bővül.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) 20 márkát sorol a prémium szegmensbe, amelyek 72,5 százalékát három márka - a Mercedes, a BMW és az Audi - uralja, felváltva osztozkodva az első helyeken. A BMW tavaly bejelentett több mint egymillió eurós beruházását követően már mind a három márka rendelkezni fog magyarországi gyártóhellyel, ami támogatást jelent az értékesítésben is.

A vezető márkák mögé felzárkózik még a Volvo, a Lexus, mellettük évi 150-200 körüli darabszámot tud elérni Magyarországon az Infinity, a Jaguar és a Porsche.

Hesz Tamás, az MGE elnökségi tagja, a Mercedes-Benz Hungária  Kft. értékesítési és marketing igazgatója az MTI-nek kifejtette: a városi szabadidőautók (SUV) térnyerése jellemző a prémium szegmensben is. A márkák újabb és újabb modellekkel igyekeznek megfelelni az ügyféligényeknek, így a SUV kategóriában 2019-ben a 2018 évihez hasonló, 30 százalék feletti bővülés valószínűsíthető.

A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült Magyarországon

Nagyobb teret nyernek a jövőben az elektromos és a plug-in hibrid modellek is a szakértő szerint. Hesz Tamás úgy véli, a teljesen elektromos modellek a távolabbi jövőt képviselik, mivel a hatótáv korlátai miatta vásárlóknak kompromisszumot kell kötniük. Rövid és középtávon inkább a plug-in hibridek jelentik a  megoldást - jelezte, felhívva a figyelmet, hogy az értékesítés túlnyomó hányada még mindig benzin és dízel meghajtású jármű.

Az elmúlt két évben némileg csökkenek a dízel eladások - erre az Audi magyarországi vezetője hívta fel a figyelmet, megjegyezve, hogy ez sajnálatosan éppen akkor következik be, amikor a tiszta, EU6 d normájú dízelmotorok megérkeztek a piacra. A gyártó elsősorban a nagyobb SUV kategóriákban látja létjogosultságát a dízelmotoroknak, mivel ott a benzinmotorok lényegesen magasabb fogyasztással és szén-dioxid-kibocsátással rendelkeznek.

A trendek között említette az MGE szakértője, hogy a magánszemélyek vásárlásai során visszatért a finanszírozásba vetett hit, egyre nagyobb arányban vásároltak tavaly ilyen konstrukcióval autót. Ez a trend várhatóan 2019-ben is változatlan marad - jelezte.

A prémium kategória élén 2018-ban Magyarországon a Mercedes állt 4018 eladott személyautóval, ami a cég tájékoztatása szerint 25 százalékos bővülés volt. Ennél a márkánál is az SUV kategória eladásai bővültek a legjobban, 46 százalékkal.

A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült Magyarországon

Hesz Tamás elmondása szerint a márka sikerét az elmúlt évek termékoffenzívája alapozta meg, de hozzájárult a márkakereskedői hálózat folyamatos fejlesztése is. Tavaly 3,5 milliárd forint értékű beruházással nyílt meg egy új értékesítési pont, ezzel már 18 helyszínen és 23 szervizponttal szolgálják ki a vevőket Magyarországon.

Az értékesítési vezető jelezte, hogy a Mercedes-Benz Hungária Kft. személyautó üzletága 2019-re is kétszámjegyű növekedést tűzött ki maga elé. Hozzátette: a márka növelni akarja jelenlétét az elektromos és plug-in hibrid járművek piacán, az idén érkezik egy új, teljesen elektromos modellje.

A prémium kategória második helyezettje, a BMW tavaly 3140 autót értékesített Magyarországon, 16,3 százalékkal bővülve az előző évhez képest.

Massimiliano di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezetője sajtótájékoztatóján számolt be arról, hogy a márka,  minden kategóriában növekedni tudott. Kiemelkedő volt viszont az SUV kategóriába sorolható X modellek eladása, 42 százalékkal 1411 darabra bővült. A Magyarországon eladott összkerékmeghajtásos járművek 64 százaléka BMW volt tavaly - jelezte. A BMW az idén veti be újdonságát, az ultraluxus hétüléses X7 modellt, és plug-in hibrid újdonságokat is hoz.

A BMW 160 elektromos és plug-in hibrid személyautót adott el tavaly, elektromos járműveivel a legnépszerűbb márka ebben a  szegmensben Magyarországon.

A BMW márkakereskedői hálózata 15 tagú.

Az Audi 2018-ban 2229 autót értékesített Magyarországon, az eladások 19 százalékkal mérséklődtek, amit a Porsche Hungariához tartozó márka igazgatója, Mátrabérci Sándor a gépkocsimotorok károsanyag-kibocsátásának meghatározására bevezetett új teszteljárásra (WLTP) átállás előre látható hatásának tulajdonít. Az idén viszont nagy előrelépést hozhat, hogy 2018-ban szinte teljesen megújult az Audi modellpaletta felső szegmense.  A Győrben készülő népszerű modelltől, az új Q3 is sokat várnak. 

Az Audi értékesítésében szintén jelentős, 32 százalékos részarányt tettek ki tavaly az SUV-ok, az előző évi 28 százalékos arány után. Az elektromobilitási versenybe a márka 2019-ben száll be több új modellel, és ettől kezdve minden évben egy-egy újabb kategóriában jelenik meg tisztán elektromos változattal.
Az Audi 14 márkakereskedéssel rendelkezik Magyarországon.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Magyarország, mge, új autó
 
Európába az angolok szeretik még málunk is jobban a Fordot Európába az angolok szeretik még málunk is jobban a Fordot A Nissan bejelentette az új Micra árait A Nissan bejelentette az új Micra árait A Volkswagen Haszonjárművek 2014-ben közel 445.000 darab gépjárművet értékesített A Volkswagen Haszonjárművek 2014-ben közel 445.000 darab gépjárművet értékesített Az EU tagállamai kompromisszumos megoldásként 35 százalékkal csökkentenék az új autók szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra Az EU tagállamai kompromisszumos megoldásként 35 százalékkal csökkentenék az új autók szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra Több zöld rendszámot adtak ki tavaly Magyarországon, mint 2018 előtt összesen Több zöld rendszámot adtak ki tavaly Magyarországon, mint 2018 előtt összesen
 

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 91 - 100