Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 91 - 100
10.000 megrendelésnél jár az új Nissan Qashqai Európában

10.000 megrendelésnél jár az új Nissan Qashqai Európában

2021. július 01.
A Nissan harmadik generációs modellje új szintre emeli a Crossover élményt. Elegáns, modern dizájn, elektromosautós vezetési élmény egy éppen ideális méretű autóban. Prémium autókra jellemző technológiák – elérhető áron.
Részletek

10.000 megrendelésnél jár az új Nissan Qashqai Európában

A Nissan vadonatúj Qashqai Crossovere még épp csak, hogy megjelent a bemutatótermekben, de a vásárlói megrendelések már meghaladták a 10.000 darabot Európában.

A Nissan ikonikus Crossoverének harmadik generációja februárban került bemutatásra és most érkezik az európai kereskedésekhez. A Nissan gondosan kivitelezett bevezető stratégiájának köszönhetően a vásárlók már virtuálisan megismerhették a Qashqai új platformját, fejlett elektromosított hajtáslánc-opcióit, valamint kényelmi és biztonsági tulajdonságait.

Az új kivitel esetében is a Nissan megtartotta azokat a fő irányelveket, melyek dizájn és fejlesztés szempontjából jellemzőek voltak a Qashqai korábbi két generációjára is: elegáns dizájn, kifinomult fedélzeti érzet és hatékony hajtáslánc kiemelkedő minőséggel, vezetési élménnyel kombinálva. Az új CMF-C platformnak, a fejlett mérnöki megoldásoknak, technológiának, innovációnak köszönhetően az új Qashqai újra magasra emeli a lécet a Crossover szegmensen belül a vásárlók pedig élvezni fogják ezeket a jellemzőket, mindezt egy helytakarékos csomagolásban, mely stresszmentes közlekedést biztosít a betondzsungelben is.

10.000 megrendelésnél jár az új Nissan Qashqai Európában

Az új Qashqaiban olyan technológiák vannak, melyek a prémium autókra jellemzőek, viszont a Qashqai esetében sokkal elérhetőbb áron juthatnak hozzá a vásárlók. Ilyen az adaptív LED mátrix fényszóró, a kategóriában legnagyobb, 10,8”-es LED szemvédőre (nem pedig egy plexi üvegre) vetített kijelző, az intelligens kulcs, mely a telefonnal összepárosítva megjegyzi az adott telefontulajdonos ülés és kormánybeállításait, illetve a nappabőr ülések, melyek nagy gondossággal, 25 napig készülnek.

A Nissan számára a biztonság mindenek felett áll. Éppen ezért az autóban minden olyan technológia alapfelszereltség, amely az egyre szigorodó 5 csillagos EuroNCAP törésteszthez szükséges. Ilyen például az intelligens ráfutásos baleset megelőző rendszer, melynek köszönhetően az autópályán az már nemcsak az előtte közlekedőt figyeli, hanem két autóval előre lát: az előtte közlekedő autó alatt átmegy a radar, és ha a mi autónkhoz képest kettővel előrébb közlekedő autó fékez, akkor a Qashai gyorsabban tudja aktiválni a vészfékasszisztenst, mint a legtöbb a piacon elérhető versenytársa.

„Az első vásárlókkal való beszélgetések során folyamatosan azt halljuk, hogy szeretik jelenlegi Qashqai modelljüket és izgatottan várják, hogy az új változat volánja mögé ülhessenek. Vásárlóink jelentős része végigkísért minket a Qashqai útján az első generációtól kezdve, tehát sokaknak ez lesz a harmadik vagy éppen a negyedik Qashqai vásárlásuk. Ez bizonyítja, hogy a Qashqai milyen jól illeszkedik mindennapi életükbe” mondta Nicolas Tschann, a Nissan Automotive Europe Crossover Termékmarketing Igazgatója.

10.000 megrendelésnél jár az új Nissan Qashqai Európában

Ahogy elődei esetében, az új Qashqai stílusának megalkotását is a Nissan Design Europe londoni csapata vezette, míg a mérnöki feladatokat a Nissan Technical Centre Europe végezte el. Az autó gyártása a Nissan kiemelkedő minőségű egyesült királyságbeli gyárában készül, Sunderlandben.

A Qashqai első generációja Európában 2007-ben indult útjára és azonnal létre is hozta a Crossover szegmenst. A vásárlók szerették a robosztus dizájn, emelt üléspozíció és hatékony hajtáslánc opciók kombinációját. Összesen 3 millió európai és 5 millió globális eladás bizonyítja az előző sorokat.

Az új Qashqai 1.3 literes benzinmotorral, mild hibrid technológiával lett felszerelve, mely optimalizálja az autó hatékonyságát. Az 1.3-as erőforrás, melyet a cég többek között a Daimlerrel alkotott meg, az új Qashqai számára 50 ponton lett továbbfejlesztve. Két teljesítmény formában, 140 vagy 158 lóerős változatban kapható, 6 sebességes manuális váltóval vagy az új Xtronic automatával választható (csak a 158 lóerős változat esetében). Az új Qashqai esetében elérhető 12 voltos mild hibrid rendszer nyomaték rásegítést, új motorleállító és gyorsindító rendszert (kizárólag Xtronic esetén), valamint az üzemanyagtakarékosságban és szén-dioxid kibocsátásban (-4g/km) fejlesztést biztosít.

A következő évben a Qashqai hajtáslánc kínálata a Nissan egyedi e-POWER rendszerével fog kibővülni, mely magasfeszültségű akkumulátor és hajtáslánc variálható kompressziós együtthatóval rendelkező 154 lóerős turbó benzinmotor, generátor, inverter és hasonló méretű 190 lóerős elektromos motor (amelyet a cég például a Nissan LEAF-ben is használ) kombinációja.

10.000 megrendelésnél jár az új Nissan Qashqai Európában


Ez az egyedi megoldás biztosítja az élvezetes, lineáris gyorsulást, ami az elektromos autók jellegzetessége, mindezt a töltés szükségessége nélkül.

Az e-POWER egyedi jellegzetessége, hogy a benzinmotor kizárólag áramelőállítást végez, a kerekeket pedig kizárólag az elektromotor hajtja. Ezt azt jelenti, hogy a benzinmotor mindig az optimális fordulat-tartományában működik, mely hatékonyabb üzemanyag-felhasználást és alacsonyabb szén-dioxid kibocsátást jelent egy belsőégésű motorhoz képest. Ugyanakkor az akkumulátor miatt adott a lehetőség a fékerő visszatáplálásra, vagyis rendelkezik a hybrid autók előnyeivel is. Lényegében a hybridekhez mérhető a fogyasztás, viszont a gyorsulás az elektromos autók élményét adja. Sőt, még a LEAF-ekből ismert egypedálos vezetés is elérhetővé válik.

Az e-POWER 2017-ben Japánban egy Nissan Note-ban nemcsak, hogy a legeladottabb Nissan lett, hanem az egész japán piacon a legeladottabb autóvá vált, és azóta is óriási sikernek örvend.

Az új Qashqai a következő generációs ProPILOT vezetési asszisztens rendszerrel van ellátva, mely nagyobb segítséget nyújt a sofőrnek a körülmények szélesebb skáláján. A ProPILOT össze lett kapcsolva a navigációval, melynek köszönhetően az autó már nagyobb kanyarokat is be tud venni, és sebességkorlátozás esetén alkalmazkodik a navigációban fellehető információkhoz. Az ügyfelek számára mindez annyit jelent majd, hogy kevésbé lesz fárasztó és biztonságosabb is lesz a vezetés.

Az autó minden használója élvezni fogja a frissített sofőr asszisztencia technológiákat, a megnövelt beltér és csomagtartó méretét, a kabin emelkedett hangulatát, a masszázsüléseket, fejlett érintőképernyőt és a konfigurálható TFT digitális műszerfalat, de még a közel derékszögben nyitható hátsó ülést is.

„Az új Qashqai a Nissan legjavát reprezentálja: kiemelkedő dizájn, innovatív de intuitív technológia, elérhető áron, hatékony és elektromosított hajtás, élvezetes vezetési élménnyel. Örömmel tölt el minket a Qashqai iránti korai érdeklődés és a 10.000 megrendelés messze túlszárnyalta az elvárásainkat„ nyilatkozta Arnaud Charpentier, a Nissan Automotive Europe, Termékmarketing Stratégia alelnöke.

Kulcsszavak: bemutató, nissan, qashqai, suv, új modell
 
10.000 megrendelésnél jár az új Nissan Qashqai Európában Toyota FT-86 Open tanulmány Genfben Svéd luxus - Volvo S90 Svéd luxus - Volvo S90 10.000 megrendelésnél jár az új Nissan Qashqai Európában James May: utálom a "szektaszellemet" az utakon 10.000 megrendelésnél jár az új Nissan Qashqai Európában A Chevrolet bemutatta a 2014-es Camaro Z/28-at Genfben érkezik az új Toyota Yaris Genfben érkezik az új Toyota Yaris
 
A Porsche új rekordere: a Cayenne Turbo GT

A Porsche új rekordere: a Cayenne Turbo GT

2021. július 01.
A Porsche egy valódi sportmodellel teszi teljessé a Cayenne modellkínálatát: a maximális teljesítmény és menettulajdonságok érdekében fejlesztett új Cayenne Turbo GT kivételes dinamikát egyesít kiemelkedő hétköznapi használhatósággal.
Részletek

 A Porsche új rekordere: a Cayenne Turbo GT

640 lóerőt négyliteres, V8-as turbómotorja kivételes menettulajdonságokat szavatol. A Cayenne Turbo Coupé-nál 90 lóerővel erősebb modell maximális forgatónyomatéka 850 Nm (80 Nm-es növekedés), így a 0-100 km/h-s gyorsulás 3,3 másodpercre csökkent (0,6 másodperces javulás), miközben a végsebesség 300 km/h-ra nőtt (14 km/h-s plusz).

A kizárólag négyajtós Coupé karosszériával elérhető, még sportosabb kialakítású Cayenne Turbo GT szériában kapja meg a modellhez elérhető összes futóműrendszert, valamint a speciálisan számára fejlesztett nagyteljesítményű abroncsokat. A hajtáslánc és a futómű egyedi hangolást kapott a Cayenne Turbo GT esetében.

Az eredmény egy kivételes harmonikus koncepció, amely kivételes versenypályás képességekkel rendelkezik. Ezt Lars Kern, a Porsche tesztpilótája is bizonyította, aki a 20,832 kilométer hosszú Nürburgring-Nordschleifét a Cayenne GT volánja mögött 7 perc 38,9 másodperces idővel hódította meg – ez a SUV kategória új hivatalos rekordja.

A Cayenne Turbo Coupé-hoz hasonlítva a Turbo GT futóműve 17 milliméterrel alacsonyabb. Az erre épülő egyedi passzív és aktív futóműalkatrészeket a mérnökök átdolgozták és a teljesítményhez hangolták, kimagasló kanyarképességeket elérve. Az egyedi hangolás tökéletes interakciót biztosít az egyes részegységek között.

 A Porsche új rekordere: a Cayenne Turbo GT

Például a háromkamrás légrugózás merevsége 15 százalékkal nőtt, a Porsche Active Suspension Management (PASM) adaptív lengéscsillapítás még feszesebben képes dolgozni – a hátsókerék-kormányzás, valamint a Plus szervokormányzás pedig ennek megfelelően viselkedik. A Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) aktív dőlésstabilizáló rendszer teljesítményközpontú vezérlést kapott. Ez még stabilabb kanyarfekvést és úttartást eredményezett, még precízebb bekanyarodási viselkedéssel nagy tempónál. Ezzel együtt a Porsche Torque Vectoring nyomatékelosztó rendszer még nagyobb tartományban működik. A továbbfejlesztett első futómű szintén javítja a kanyarképességeket.

A Turbo Coupé-val összehasonlítva az első kerekek szélesebbek, a negatív dőlésük pedig 0,45 fokkal nőtt, amelynek köszönhetően a kimondottan a Turbo GT-hez fejlesztett, 22 colos Pirelli P Zero Corsa nagyteljesítményű abroncsok még nagyobb felületen tapadhatnak. A fékezésről szériában gondoskodik a Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) kerámia kompozit fékrendszer.

Gyorsabban kapcsoló Tiptronic S automata váltó és titán sport kipufogórendszer

A Cayenne Turbo GT biturbó motorja jelenleg a Porsche legerősebb nyolchengeres erőforrása. A forgattyús tengely, a turbófeltöltő, a közvetlen befecskendezés, a szívórendszer és a töltőlevegőhűtő átdolgozásával a Turbo GT V8-asa alapvető elemeiben különbözik a Turbo Coupé erőforrásától: többek között más főtengelyt, hajtórudakat, dugattyúkat, vezérlést és motortartó bakokat kapott. Amellett, hogy a teljesítményt 640 lóerőre növelik, ezek az alkatrészek kimondottan a tartós csúcsteljesítmény igénybevételére készültek.

 A Porsche új rekordere: a Cayenne Turbo GT

A gyorsabban kapcsoló nyolcfokozatú Tiptronis S automata váltó és a Porsche Traction Management (PTM) rendszer ugyancsak módosult. A központi differenciálmű kiegészítő vízhűtést kapott. A Cayenne Turbo GT alapfelszereltségként kap egyedi sport kipufogórendszert, központi végződésekkel. A jármű középső részén, a hátsó dobbal együtt a kipufogó könnyű és különösen hőtűrő titánból készült. A fokozott súlycsökkentést támogatja a középső dob elhagyása.

Sportos felszereltség: szénszál kívül, Alcantara belül

A Cayenne Turbo GT formáit az opcionális, új Arctic szürke fényezés emeli ki még jobban. A modern formákat az egyedi részegységek még izmosabbnak láttatják. Például a GT-specifikus első lökhárító, amely látványos légterelő-ajakkal és nagyobb oldalsó légbeömlőkkel nyújt egyedi látványt. Ezzel izgalmas kontrasztban állnak a fekete kerékjárati ívszélesítések és a karbontető, valamint a 22 colos GT Design kerekek. A szénszálas oldalsó betétek szintén GT-specifikus hozzávalók, épp úgy, mint az adaptívan kitolódó hátsó légterelő, amely 25 mm-rel nagyobb, mint a Turbo Coupé sajátja. Csak ez a megoldás önmagában 40 kilogrammal növeli a leszorítóerőt a végsebességnél. A hátsó nézet hangsúlyos eleme a szénszálból készült diffúzor.

A Cayenne Turbo GT sportos karakterét a kimagasló alapfelszereltség és a kibővített Alcantara kárpitozás is szemlélteti. A nyolc irányban elektromosan állítható első sportülések és a kétüléses sport hátsó üléspad széria. Az ülőhelyeket középen GT-specifikus, perforált Alcantara borítja, amelyet Neodyme vagy Arctic szürke színű kontrasztos részletek emel ki.

 A Porsche új rekordere: a Cayenne Turbo GT

A fejtámlákon hímzett ’turbo GT’ logó található. Ahogyan az a Porsche sportautó esetében elvárható, a többfunkciós sport kormánykerék középen sárga 12-órás jelzést kapott. A választott felszereltségtől függően a műszerfali díszbetétek matt feketék.

Premier a Turbo GT-ben: a Cayenne modellsorozat új központi rendszere

A Turbo GT-vel együtt mutatkozik be a Cayenne modellsorozatban az új generációs Porsche Communication Management (PCM) központi rendszer, amely a korábbinál nagyobb teljesítményt, új felhasználói felületet és új működtetési logikát mondhat magának. A korábbiakhoz hasonlóan a PCM 6.0 is teljesen kompatibilis az Apple CarPlay okostelefon-tükrözéssel, ám az Apple Music és az Apple Podcastok minden eddiginél jobb integrációt kapott. Továbbá a megújult központi rendszer támogatja az Android Autót, így minden népszerű okostelefonnal kompatibilis.

A Cayenne Turbo GT már rendelhető, a márkakereskedésekbe pedig 2021 szeptemberének közepén érkezik meg. A németországi alapár bruttó 196.078 euró.

Kulcsszavak: bemutató, Cayenne, Porsche, suv, új modell
 
Yamaha SCR950 - Arra született, hogy új utakat találjon Yamaha SCR950 - Arra született, hogy új utakat találjon A Porsche új rekordere: a Cayenne Turbo GT Opel Cascada - míves utastér, kimagasló komfort és funkcionalitás Hyundai világpremier Detroitban Hyundai világpremier Detroitban A dupla kuplungos automata sebességváltóval szerelt Fiat 500X premierje Genfben A dupla kuplungos automata sebességváltóval szerelt Fiat 500X premierje Genfben Innovatív világítástechnika gondoskodhat maximális biztonságról az átdolgozott ŠKODA SUPERB modelleken Innovatív világítástechnika gondoskodhat maximális biztonságról az átdolgozott ŠKODA SUPERB modelleken
 
A Volvo Concept Recharge a Volvo Cars tisztán elektromos jövőképének kiáltványa

A Volvo Concept Recharge a Volvo Cars tisztán elektromos jövőképének kiáltványa

2021. július 01.
A Volvo Cars megítélése szerint a villamosítás többet jelent a hajtáslánc módosításánál. A villamosítás paradigma-váltást hoz az autók tervezésében, a Volvo Concept Recharge pedig ezeknek az új generációs, tisztán elektromos Volvo modelleknek az előfutára.
Részletek

A Volvo Concept Recharge a Volvo Cars tisztán elektromos jövőképének kiáltványa

A skandináv formatervezés hagyományaihoz híven a Concept Recharge a ´kevesebbet, jobban´ filozófiáját követi. A belső égésű motorral járó, összetett mechanikus szerkezet eltávolítása például lehetővé tette a modell arányainak tökéletesítését: egyszerre nőhetett meg a belső helykínálat és javulhatott a közegellenállás. Az eredmény egy olyan autó, amely minden téren jobban támogatja a fenntartható családi életvitelt.
 
A Volvo első generációs elektromos járművei ugyanarra a padlólemezre épülnek, mint belső égésű motorral szerelt társaik. Így ezeknél a belső égésű hajtáslánc és az akkumulátorcsomag helyigényére egyaránt gondolva kellett kialakítani a modellek arányait és a belső teret.
 
Az új generációs, tisztán elektromos Volvo modellek – amelyek első képviselője egy vadonatúj, tisztán elektromos platformra épülő szabadidőjármű lesz – ezzel szemben teljesen sík padlót kapnak majd, ahogy a most bemutatott Concept Recharge tanulmányautó is.
 
A Volvo Concept Recharge a Volvo Cars tisztán elektromos jövőképének kiáltványa

A tervezők eltávolították a belső égésű motort, az akkumulátorcsomagot pedig a sík padló alatt helyezték el. Ez a kettős változás lehetővé tette, hogy megnyújtsák a tengelytávot, és nagyobb kerekeket szereljenek az autóra. Az eredmény: rövidebb túlnyúlások, valamint sokkal tágasabb belső tér, amelyben az első ülések közötti, nagyméretű tárolóhely is elfért.
 
A Concept Recharge tervezői a fent felsorolt módosítások nyomán áthelyezték a tanulmányautó üléseit, optimalizálták a tető profilját, valamint mélyebbre húzták az autó gépházfedelét. Eközben megtartották azt a magas kitekintési pozíciót, amelyet oly nagyra értékelnek a Volvo szabadidőjárművek (XC40, XC60 és XC90) vezetői. Ezek a módosítások ugyanakkor a tradicionális szabadidőjárműveknél áramvonalasabb kialakítást tettek lehetővé, ami javítja a hatásfokot, ezáltal növeli a hatótávolságot.
 
A tanulmányautón mutatkozik be a Volvo új formanyelve. A ´kevesebbet, jobban´ tematikáját folytatva a tervezők minden felesleges komponenst eltávolítottak; a fennmaradó elemeket viszont rendkívül pontos kivitelezés és precíz illesztés jellemzi.
 
A Volvo Concept Recharge a Volvo Cars tisztán elektromos jövőképének kiáltványa

A hagyományos hűtőmaszkot egy pajzsszerű felület váltotta ki, amelyhez a Volvo ´Thor pörölye´ lámpatest-kialakításának újszerű értelmezése társul. A lámpatestek a legújabb nagyfelbontású világítástechnológiát alkalmazó, letisztult grafikai megjelenítést alkalmazták: a szerkezet éjjel felnyílva teszi láthatóvá az elsődleges fényforrásokat.
 
A jellegzetes, függőleges hátsó lámpatestek szorosan kapcsolódnak a márka erőteljes formai hagyatékához, ugyanakkor olyan szárnyakkal egészítették ki azokat, melyek nagy sebességű haladáskor kitárulva még kedvezőbb aerodinamikát eredményeznek.
 
„A Concept Recharge tanulmányautó a leendő tisztán elektromos Volvo gépkocsik kiáltványa, egy ténylegesen újszerű gépkocsi.” – mondta Robin Page vezető formatervező. „Olyan új, modern arányokat vonultat fel, amelyek egyben praktikusabb és sokoldalúbb használati értéket is eredményeznek, demonstrálva, hogy milyen formai megoldásokat tehet lehetővé az új technológia.”
 
A Concept Recharge belső terében is a Volvo vadonatúj formanyelve érvényesül. A sík padló több helyet és kedvezőbb üléshelyzetet tesz lehetővé az autó összes utasa számára.
 
A megújult, tökéletesített felhasználói élményről az új generációs, online infotainment rendszer központi eleme: a nagyméretű, 15 colos, portré formátumú érintőképernyő gondoskodik. A logikusan, ösztönösen kezelhető technológia örömteli, békés felhasználói élményt kínál.
 
A Volvo Concept Recharge a Volvo Cars tisztán elektromos jövőképének kiáltványa

A legmodernebb infotainment technológia szorosan kapcsolódik a skandináv formatervezés jellegzetességeivel: a letisztult vonalakkal, valamint a fenntartható és természetes anyagok széles körű használatával.
 
„A Concept Recharge tanulmányautó fedélzetén mintha egy hamisítatlan skandináv nappali szobában találnánk magunkat.” – mondta Robin Page. „A belső tér a Volvo legújabb felhasználói élmény technológiáját szépséges, fenntartható, természetesen anyagokkal társítja. A belső tér minden eleme műalkotásnak hat, és önmagában, bútorként is megállná a helyét egy lakótérben. A legmodernebb technológiákat alkalmaztuk, ám a legkevésbé sem öncélúan. Minden esetben figyelembe vettük, hogy milyen előnyökkel jár az adott technológia használata.”
 
Végezetül a Concept Recharge a Volvo Cars középtávú biztonsági célkitűzéseit is szemlélteti. A jármű tetején a Luminar technológiai vállalat által fejlesztett és gyártott, a Volvo Cars biztonságos autonóm mobilitási technológiája szempontjából kulcsfontosságú LiDAR szenzor helyezkedik el, optimális pozícióban ahhoz, hogy adatokat gyűjtsön a gépkocsi környezetéről.
 
„A Concept Recharge modern, friss formában értelmezi újra a Volvo gazdag formai hagyományait, egyben átvezeti a vállalatot annak tisztán elektromos jövőjébe.” – zárta gondolatait Robin Page. „A tanulmányautó mindazt megtestesíti, amit meglátásunk szerint ügyfeleink egy tisztán elektromos Volvótól elvárnak. Nagy izgalommal várjuk, hogy ezt a filozófiát új generációs modelleinken érvényesíthessük.”

A Volvo Concept Recharge a Volvo Cars tisztán elektromos jövőképének kiáltványa



Kulcsszavak: Concept Recharge, elektromos autó, volvo
 
A DS TECHEETAH és Jean-Éric Vergne a Formula E világbajnokai A DS TECHEETAH és Jean-Éric Vergne a Formula E világbajnokai Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze A Volvo Concept Recharge a Volvo Cars tisztán elektromos jövőképének kiáltványa Golf Blue-e-Motion a Hungaroringen A Volvo Trucks bemutatja Volvo FH 25 Special Edition-t A Volvo Trucks bemutatja Volvo FH 25 Special Edition-t A Volvo Concept Recharge a Volvo Cars tisztán elektromos jövőképének kiáltványa Villanytaxis országot álmodnak
 
Visszahívta több százezer járművét Kínában a Tesla

Visszahívta több százezer járművét Kínában a Tesla

2021. június 30.
Visszahívta több százezer járművét Kínában a Tesla az automatikus sebességszabályozó működési hibája miatt - közölte a kínai piacfelügyelet.
Részletek

Visszahívta több százezer járművét Kínában a Tesla

A visszahívás több mint 285 ezer, három különböző szakaszban gyártott Modell 3-as és Modell Y típusú elektromos autót érint. A járművek túlnyomó többségét a kaliforniai székhelyű autógyártó sanghaji üzemében gyártották.
   
A piacfelügyelet szombaton kiadott közleménye szerint a meghibásodás szélsőséges esetben akár karambolhoz is vezethet, a sofőrök bizonyos körülmények között ugyanis véletlenszerűen aktiválhatják a sebességszabályozót, a jármű hirtelen gyorsulását előidézve. Hozzátették: a Tesla felveszi a kapcsolatot az érintett járművek tulajdonosaival, és ingyenes, távvezérlésű szoftverfrissítést hajt végre az autókon.
   
A Kínai Személygépkocsi Szövetség adatai szerint a Tesla májusban 33 463 járművet adott el Kínában, ahol Modell 3-as szedánokat és Modell Y típusú városi terepjárókat gyárt. A májusi forgalmi adat 29 százalékos javulást jelent az áprilisi visszaesést követően.
   
A kínai sajtóban és közösségi oldalakon nagy nyilvánosságot kapott a Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállításon egy nő tiltakozó akciója áprilisban.

Visszahívta több százezer járművét Kínában a Tesla

A nő a Tesla egyik kiállított járművének tetejére állt egy pólóban, amelyen az volt olvasható: "nem működik a fék". A Tesla álláspontja szerint a nő februárban gyorshajtás miatt karambolozott, és az autójának teljes vételi díját követeli vissza a cégtől. Az autógyártó az esetre adott reakcióját a kínai sajtó elmarasztalta, a kínai kormányzat központi fegyelmi bizottsága pedig figyelmeztetést adott ki miatta, a kínai fogyasztók érdekeinek védelmét hangsúlyozva.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, kína, Tesla
 
Visszahívta több százezer járművét Kínában a Tesla 500 kilométer egyetlen tankkal - Audi A7 Sportback h-tron quattro A Mercedes megelőzte az Audit A Mercedes megelőzte az Audit Nemzetközi Év Haszonjárműve díjat nyert az új Volkswagen Transporter Nemzetközi Év Haszonjárműve díjat nyert az új Volkswagen Transporter Rontotta idei értékesítési előrejelzését az Európai Autógyártók Szövetsége Rontotta idei értékesítési előrejelzését az Európai Autógyártók Szövetsége Visszahívta több százezer járművét Kínában a Tesla A Toyota közösségi elektromosjármű-megosztó állomást hozott létre Toyota City öko modellnegyedében
 
Elektromos autókhoz fejlesztett motorhűtőt a miskolci Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. konzorciuma

Elektromos autókhoz fejlesztett motorhűtőt a miskolci Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. konzorciuma

2021. június 30.
Elektromos autókhoz fejlesztett hűtővíz keringtető szivattyút és motorhűtő ventilátort a miskolci Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. konzorciumi partnereivel, a Miskolci Egyetemmel és a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft.-vel.
Részletek

Elektromos autókhoz fejlesztett motorhűtőt a miskolci Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. konzorciuma

A projekt következő generációs, a gépjárművek hűtőkörében működő keringtető szivattyúkhoz és motorhűtő ventilátor egységekhez fejlesztett műszaki megoldásokat, hogy azok élettartama a jövőbeni elektromos vagy hibrid meghajtású járművek követelményeinek is megfeleljenek. A fejlesztés eredményeként az ezekhez szükséges hosszabb élettartamot visszaigazoló tesztelés időtartama jelentősen csökkent.
   
A technológiai előrelépés mellett a projekt eredményeként a konzorcium tagjainál új, az elektromobilitáshoz kapcsolódó kutatás-fejlesztési kapacitások és kompetenciák is létrejöttek, valamint új eszközöket és berendezéseket is vásároltak. Ezenfelül a projekt lehetőséget teremtett arra, hogy Miskolcon új kutatási területeken dolgozhassanak a szakembereknek, valamint a következő generációs termékek Miskolcon tervezett szériagyártása közvetlen mérnöki támogatással valósulhat meg és a gyár globális viszonylatban is vezető szerepet tud betölteni a jövőben.
   
A Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. nemcsak a Bosch csoport, hanem a régió meghatározó járműipari vállalata is, a térség egyik fő foglalkoztatója, amely járműipari alkatrészek és elektromos hajtások gyártása mellett magas hozzáadott értékű tevékenységeket, például kutatás-fejlesztést, tesztelést is végez.
   
A Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. 2003 nyarán alakult. A vállalat 2020-as árbevétele 354,6 milliárd forint volt, 8,8 milliárd forint beruházást hajtott végre, és csaknem 2 milliárd forintot fordított kutatás-fejlesztésre. A Bosch miskolci autóipari vállalat 2700 munkavállalót foglalkoztat.
   
A Bosch-csoport Magyarországon - kilenc önálló vállalat szoros stratégiai együttműködéseként - az ország egyik legnagyobb külföldi ipari munkaadója, több mint 15 500 munkatársat foglalkoztat.
Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, járműipar, Robert Bosch Energy
 
Meghallotta az idők szavát az Audi is Meghallotta az idők szavát az Audi is Dél-Koreában bemutatkozott a Kia Niro elektromos változata Dél-Koreában bemutatkozott a Kia Niro elektromos változata Elektromos autókhoz fejlesztett motorhűtőt a miskolci Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. konzorciuma Az ABB telepíti a világ legnagyobb, Hollandia egész területére kiterjedő elektromos jármű gyorstöltő-állomás hálózatát Ellepik az elektromos autók Európát Ellepik az elektromos autók Európát Fénydizájnjában is újszerű a ŠKODA ENYAQ iV Fénydizájnjában is újszerű a ŠKODA ENYAQ iV
 
Áram alatt – Mindenkor biztonságban az elektromos autókban is

Áram alatt – Mindenkor biztonságban az elektromos autókban is

2021. június 29.
Az olyan elektromos járművek, mint a ŠKODA ENYAQ iV, ugyanolyan biztonságosak, mint a hagyományos hajtásrendszerű modellek. Az elektromos alkatrészek semmilyen veszélyt nem jelentenek a vezetőre vagy az utasokra.
Részletek


https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/powering-up-electric-vehicles-deliver-maximum-safety/

Biztonságuk tekintetében sem maradnak el semmiben a hagyományos hajtásrendszerű autóktól az olyan tisztán elektromos járművek, mint például az új ŠKODA ENYAQ iV – erre az eredményre vezettek a balesetkutatók és biztosítótársaságok tanulmányai és tesztjei. A számos védelmi intézkedésnek köszönhetően e járművek elektromos alkatrészei még nedves körülmények között sem fenyegetnek áramütés veszélyével – sem álló helyzetben, sem menet közben, sem a töltőállomáson „tankolva”, sem pedig baleset esetén. A tűzveszély sem nagyobb az elektromos autóknál, mint a hagyományos belsőégésű motorral szerelt modelleknél, már csak azért sem, mert nem hordoznak fedélzetükön tűzveszélyes üzemanyagot. Mindemellett az egészségügyi és műszaki mentők, illetve a szervizszolgáltatók célzott képzésben is részesülnek a korszerű elektromos autókkal követendő eljárásról.

Nem kell aggódniuk biztonsági kockázatok vagy áramütés-veszély miatt az olyan elektromos járművek vezetőinek, mint az új ŠKODA ENYAQ iV. Balesetkutatók és biztosítótársaságok tanulmányai mutatják, hogy az elektromos járművek biztonsága semmiben sem marad el a hagyományos belsőégésű motorral hajtott modellekétől.

Éppoly biztonságosak az elektromos autók, mint a dízel- és a benzinüzeműek

Ellentétben az olykor hallható feltételezésekkel, az elektromos autók nagyfeszültségű rendszere sem menet közben, sem a töltés során nem jelent semmiféle áramütés-veszélyt.

Áram alatt – Mindenkor biztonságban az elektromos autókban is

Erről védőmegszakítókkal és széleskörű érzékelőrendszerrel ellátott, kifinomult biztonságtechnika gondoskodik, s minden elektromos alkatrész olyan védelemmel rendelkezik, hogy autómosóban, esőben vagy árvízben sem léphet fel áramütés veszélye. A töltési folyamat például csakis azután indulhat el, hogy az automatikus rendszerellenőrzés biztonságos csatlakozást érzékel a jármű és a töltőállomás között. Hiba esetén azonnal megszakad az akkumulátor felé folyó áram. Mindemellett számos tanulmány mutatta ki, hogy az elektromos járművek esetében éppoly alacsony a tűzveszély, mint a belsőégésű motorral szerelt modellekben. Az elektromos autók fedélzetén konstrukciójukból adódóan nincs gyúlékony üzemanyag, egy ép lítiumion-akkumulátor spontán begyulladását vagy egy égő elektromos jármű berobbanását pedig műszaki szempontból csaknem lehetetlennek tartják a szakértők.

Ütközésbiztos módon beépített hajtásrendszer-akkumulátor

A ŠKODA ENYAQ iV hajtásrendszer-akkumulátora ütközésbiztos módon az autó aljában kapott helyet, ahol hatékonyan védett a deformációktól. Töréstesztek igazolják, hogy a korszerű elektromos járművek ugyanolyan jól teljesítenek baleset során, mint a belsőégésű motorral szerelt autók. Az ENYAQ iV például éppúgy a legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg az Euro NCAP ütközésbiztonsági referenciatesztjén, mint számos más ŠKODA modell. A fedélzeti nagyfeszültségű rendszer nem jelent megnövekedett kockázatot baleset során, ugyanis ütközéskor az elektromos alkatrészek ezredmásodpercek alatt automatikusan lekapcsolódnak az akkumulátorról, így már nincsenek feszültség alatt. A vezetőt, az utasokat, a baleset további részeseit és a mentőket így nem fenyegeti áramütés veszélye. Az ütközési teszt során a jármű padlózatában jól védetten elhelyezett akkumulátorblokk a deformálódó karosszéria ellenére is sértetlen maradt.

Áram alatt – Mindenkor biztonságban az elektromos autókban is

A ŠKODA AUTO támogatja a mentők továbbképzését

Ha minden meghozott biztonsági óvintézkedés ellenére mégis tűz ütne ki, az elektromos jármű oltása másként zajlik, mint a belsőégésű motorral hajtott autóké. A tűzoltók ezért speciális oktatásban és továbbképzésben részesülnek, tovább bővítve a helyszíni teendőkre vonatkozó ismereteiket. A ŠKODA AUTO támogatja ezeket a képzéseket és a sérült elektromos autókat érintő lehető leghatékonyabb és legbiztonságosabb eljárás szolgálatában specifikus információkat és mentési adatlapokat bocsát a sürgősségi mentőszolgálatok rendelkezésére.

A tűzoltók például hőkamerával is vizsgálhatják a nagyfeszültségű akkumulátor állapotát és szükség esetén lehűthetik, hogy megakadályozzák a hajtásrendszer-akkumulátorának kigyulladását. Mivel az akkumulátorok néha késleltetve vagy ismételten is kigyulladhatnak, az elektromos járműveket balesetet követően biztonsági okokból elkülönítve vagy vízmedencében helyezik el, amíg nem zárható ki a sérült akkumulátor öngyulladásának vagy újbóli meggyulladásának veszélye.

Áram alatt – Mindenkor biztonságban az elektromos autókban is



Kulcsszavak: elektromos autó, közlekedésbiztonság, skoda
 
A kínai Xpeng autógyártónak 2 milliárd dolláros hitelkeretet nyitnak a kínai bankok A kínai Xpeng autógyártónak 2 milliárd dolláros hitelkeretet nyitnak a kínai bankok A SEAT előrevetíti az elektromobilitást A SEAT előrevetíti az elektromobilitást Reszkessetek gyorshajtók - új traffipaxokat tesztel a rendőrség Reszkessetek gyorshajtók - új traffipaxokat tesztel a rendőrség A Continental legyártotta a 200 milliomodik abroncsnyomás-érzékelőt A Continental legyártotta a 200 milliomodik abroncsnyomás-érzékelőt Újraindította a termelést csehországi gyáraiban a ŠKODA AUTO Újraindította a termelést csehországi gyáraiban a ŠKODA AUTO
 
Conti Hybrid gumiabroncs segíti a MAN elektromos teherautóit a mindennapi áruszállítás során

Conti Hybrid gumiabroncs segíti a MAN elektromos teherautóit a mindennapi áruszállítás során

2021. június 29.
A Conti Hybrid gumiabroncs kiveszi a részét a városi áruszállítás villamosításából. A valós körülmények között szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy a megerősített futófelület keverék, a robusztus felépítés és a nagy futásteljesítmény ideális megoldást kínál az elektromos teherautók számára.
Részletek

Conti Hybrid gumiabroncs segíti a MAN elektromos teherautóit a mindennapi áruszállítás során

A városi kiszállító járművek villamosítása óriási lehetőségeket rejt magában. Az elektromos furgonok alkalmazása áruszállítás esetén jelentősen hozzájárul a CO2 kibocsátás, valamint a belvárost érő zajszennyezés csökkentéséhez. Mielőtt azonban az elektromos járműflották meg tudnák kezdeni működésüket, bizonyos elemeknek a helyükre kell kerülniük. Ide tartoznak például az új töltési infrastruktúrák, a különböző áramhálózatok és üzemeltetési eljárások, valamint a megfelelő gumiabroncsok.

Ennek tükrében a Continental gumiabroncs-fejlesztői amellett, hogy folyamatosan bővítik a márka elektromos mobilitási szegmensének termékkínálatát, nagy figyelmet fordítanak az ügyfelektől érkező kívánalmakra is. A vállalat már évek óta partnere az elektromos teherautók terepen történő tesztelésének, melyek során egy olyan haszongépjármű-gumiabroncshoz gyűjtenek információkat, amelyet kifejezetten elektromos meghajtású járművek számára hoznak létre. A regionális alkalmazáshoz tervezett robusztus Conti Hybrid abroncs mindeközben pedig egyre több és több kilométert tudhat maga mögött.

A Conti Hybrid gumiabroncs elektromos kamionokon kerül az utakra

2018 végén az ausztriai Stiegl sörfőzde egy MAN elektromos kamiont adott hozzá flottájához. A járműre szerelt Conti Hybrid HS3 és HD3 abroncsok több mint 23 ezer kilométert tettek meg. A kamion minden nap nyolc órát van úton Salzburg belvárosában, valamint a város mintegy 50 kilométeres körzetében. „A Continental abroncsok valamennyi vezetési szituációban kivételesen jól teljesítenek” – meséli Dominik Lackner, a Stiegl egyik sofőrje.

Conti Hybrid gumiabroncs segíti a MAN elektromos teherautóit a mindennapi áruszállítás során

„Nagyon jó, hogy ilyen mértékű tapadásban bízhatunk. A közlekedési lámpáknál ugyanolyan gyorsan el tudok indulni, mint a mellettem lévő autó, ami egy teljesen új tapasztalat, amire eddig nem volt példa.” Ez csak egyike azoknak a fontos visszajelzéseknek, amelyek rendszeresen érkeznek Kurt Bergmüllerhez, a Continental Reifen Austria GmbH értékesítési vezetőjéhez. „Figyelemmel kísérjük az abroncsok állapotát, és feljegyezzük, amit a sofőrök és a flottamenedzserek mondanak róluk. Örömmel mondhatom, hogy gumiabroncsaink rendelkeznek azzal a teljesítménnyel és potenciállal, amelyek az elektromos járművek esetében elvárhatóak. Ez azt jelenti, hogy fontos szerepet játszanak a zajszint és a szennyezőanyag-kibocsátás csökkentésében.”

Kísérleti projekt MAN elektromos kamionokkal és a CNL konzorcium részvételével

A Stiegl sörfőzde egyike annak a nyolc osztrák kereskedelmi, logisztikai és termelési szektorból érkező vállalatnak, amelyekkel közösen a MAN rendszeres kísérleti projekteket indított el 2018-ban teljesen elektromos teherautók részvételével.  A 18 osztrák vállalat, valamint a Bécsi Egyetem által alapított egész Európára kiterjedő egyedülálló kezdeményezés a CNL konzorcium égisze alá tartozik, amely azzal a céllal jött létre, hogy az elkövetkező évek egyik legfontosabb kérdésével, a fenntartható logisztikával foglalkozzon.

Conti Hybrid gumiabroncs segíti a MAN elektromos teherautóit a mindennapi áruszállítás során

Continental abroncsok elektromos városi áruszállító járművekhez

Az elektromos városi és regionális teherautók gumiabroncsainak fejlesztése technológiai kihívást jelent. „Az új meghajtásrendszer arra késztet minket, hogy új fejlesztési koncepciókkal álljunk elő” – mondja Hinnerk Kaiser, a Continental gumiabroncsfejlesztési vezetője. „Az elektromos járművek gumiabroncsainak fejlesztése során technikai szempontból rengeteg dolgot számításba kell venni, mivel nagyobb nyomatéknak kell ellenállniuk, a lehető legkevesebb gördülési zajjal kell járniuk, és el kell bírniuk a még mindig elég nehéz akkumulátorokat. Mindezt úgy, hogy közben ugyanolyan futásteljesítményt, és ugyanazt a biztonsági szintet biztosítsák.”

A teherautók a közlekedés során gyakran kerülnek dugókba vagy stop-start forgalomba, illetve járdákra is gyakran fel kell hajtaniuk, aminek kapcsán Kaiser még hozzáteszi: „Az elektromos teherautók gumiabroncsait nagyobb nyomaték éri elindulás vagy gyorsítás során.” Ott van továbbá a lassítás kérdése is: fékezés során a jármű elektromos motorja az akkumulátor töltésére szolgáló áramot termel. Ez a rekuperációs folyamat tovább növeli a meghajtott tengely abroncsait érő terhelést. Végezetül pedig különös figyelmet kell fordítani a gördülési zajra a belvárosban való közlekedés során: „A járműveknek ebből a szempontból igazán csendeseknek lenniük, hogy az elektromos motor kényelmet növelő előnyeit ne mérsékelje a gumiabroncsokból eredő zaj” – mondja Kaiser.
Conti Hybrid gumiabroncs segíti a MAN elektromos teherautóit a mindennapi áruszállítás során

A Conti Hybrid profi megoldást kínál elektromos teherautók számára a regionális áruszállításhoz

A CNL által végzett teszten Conti Hybrid HD3 és HS3 abroncsokkal láttak el egy MAN eTGM teherautót. „A teszthez azért választottuk a HD3-at, mivel ez a regionális szállításhoz leginkább alkalmas gumiabroncsunk, nagy futásteljesítményt nyújt, és robusztus futófelülettel rendelkezik” – magyarázza Kaiser. „A Conti Hybrid HS3-at szintén regionális feladatokra tervezték, teljes élettartama alatt nagy futásteljesítményt és jó tapadást biztosít vizes körülmények között. Összességében ezek azok a jellemzők, amelyekkel a városi forgalomban jelenleg a leghatékonyabban tudjuk segíteni az elektromos teherautókat.”

Szoros együttműködés a gyártókkal az elektromos járművek gumiabroncsainak fejlesztésében

Az új meghajtásrendszerek és járműkoncepciók megváltoztatják a gumiabroncsokkal szembeni igényeket, és emiatt új fejlesztési koncepciók kialakítására van szükség. Fejlesztési együttműködései révén a Continental már hosszú évek óta értékes és valós tapasztalatokat szerez ezen a területen. „Az ellentmondásosnak tűnő célok közös nevezőre hozatala – különösen a futásteljesítmény és a fékezés, valamint a kanyarodás közben nyújtott teljesítmény egymással szembe állítása – technikai szempontból rendkívül körülményes” – magyarázza Hinnerk Kaiser. „Mindez új kihívások elé állít minket, de azt biztosan kijelenthetem, hogy nem fogunk kompromisszumokat kötni sem a strapabíróság, sem a fékezési teljesítményt érintően.” Az önkormányzatok és a tömegközlekedési szolgáltatók felől érkező, az emissziómentes elektromos járműflották iránti fokozott kívánalmak, valamint az elektromos mobilitás szegmensének gyors fejlődése egyben azt is jelenti, hogy egyre nagyobb igény mutatkozik a mindehhez megfelelő gumiabroncsokra is.

Kulcsszavak: continental, gumiabroncs, man, MAN Truck
 
Conti Hybrid gumiabroncs segíti a MAN elektromos teherautóit a mindennapi áruszállítás során DTM-es debütálását ünnepli a Hankook a Hungaroringen A Goodyear 12 pontja a biztonságos nyári autózáshoz A Goodyear 12 pontja a biztonságos nyári autózáshoz Sokan megfeledkeznek a nyári abroncsok előnyeiről Sokan megfeledkeznek a nyári abroncsok előnyeiről Az új SportSmart TT-vel a Dunlop belép a kombinált trackday -versenypályás- és országúti abroncs szegmensbe Az új SportSmart TT-vel a Dunlop belép a kombinált trackday -versenypályás- és országúti abroncs szegmensbe Conti Hybrid gumiabroncs segíti a MAN elektromos teherautóit a mindennapi áruszállítás során Nagysebességű kör-, valamint tereppályák állnak a Continental rendelkezésére a gumiabroncsok tesztelése során
 
Nissan JUKE Rally Tribute Concept: Az ikonikus 240Z Kelet-afrikai Rally győzelmének 50. évfordulója

Nissan JUKE Rally Tribute Concept: Az ikonikus 240Z Kelet-afrikai Rally győzelmének 50. évfordulója

2021. június 29.
Az ikonikus Nissan 240Z Kelet-afrikai Rally-győzelmének az 50. évfordulójáról való megemlékezésképpen a Nissan tervrajzot adott ki, melyen látszik, hogy milyen lenne egy kortárs rallyautó a Nissan Jukera építve.
Részletek

Nissan JUKE Rally Tribute Concept: Az ikonikus 240Z Kelet-afrikai Rally győzelmének 50. évfordulója

A Nissan JUKE Rally Tribute Concept képeinek publikálása egybeesik a legendás Safari Rally Kenya első napjának időpontjával.

Az utcai JUKE ideális kiindulópont a JUKE Rally Tribute Concept kialakításához robosztus és megemelt felfüggesztésének köszönhetően. A rövid első és hátsó túlnyúlások kiváló terepképességekkel, agilitással és fordulékonysággal ruházzák fel az autót.

A megnagyobbított kerékíveknek köszönhetően, melyek egyedileg készített off-road kerekeknek adnak helyet az autó megjelenése még impozánsabb, míg a tetőn és motorházon található addicionális fényszórók a JUKE Rally Tribute Concept terep-autó jellegét emelik ki.

A JUKE Rally Tribute Concept fekete motorháza és kerekei az 1971-es, Kelet-afrikai Rally-n versenyző 240Z előtt tisztelegnek. Ugyanezek a jellemvonások inspirálták a 2015-ös Frankfurt Motor Show-n debütáló Gripz koncepció autót is, mely a 2019-es utcai JUKE dizájnjának szolgáltatott alapot.

A Nissan termékkínálatának elektromosítására vonatkozó kötelezettségvállalásának részeként a JUKE Rally Tribute Concept egy elektromos-hibrid hajtásláncot kapott, mely nagyobb hatékonyságot és azonnali extra nyomatékot biztosít teljesítményének fokozása érdekében.

Nissan JUKE Rally Tribute Concept: Az ikonikus 240Z Kelet-afrikai Rally győzelmének 50. évfordulója

Coralie Musy, Márka és Ügyfélélmény alelnök, Nissan Automotive Europe, nyilatkozta: „A JUKE Rally Tribute Concept a Nissan örökségnek egy történelmi pillanatát ünnepli a legendás 240Z 1971-es Kelet-afrikai Rally győzelmével. A győzelem ünneplésén kívül rávilágít a Nissan Crossovereket illető úttörő történelmére, látványos dizájnjára és elektromos hajtásláncára. Örömünkre szolgál, hogy ennek a kiemelkedő eredménynek az 50. évfordulóját ilyen szemet gyönyörködtető képekkel ünnepelhetjük.”

„A Nissan történelmének jelenleg is egy izgalmas fejezetét írja, hiszen éppen Crossover kínálatunk megújításával foglalkozunk Európában. Az első generációs, ikonikus és úttörő JUKE utódja 2019 végén került bemutatásra és kiemelkedően népszerű a vásárlók körében. Az újonnan elektromosított zászlóshajó Qashqai harmadik generációját is most indítottuk útjára Európában, az X-Trail illetve az Airya Crossoverek pedig jövő évben érkeznek.” – jegyezte meg Coralie.

A legendás 240Z-t 1971-es Kelet-afrikai Rally-győzelme alkalmával Edgar Hermann vezette Hans Schüller navigátor segítségével. A rally valóban egy nagy visszhangot okozó siker volt a márka számára a 240Z második és hetedik pozíciójával. Az eredmény továbbá a márka második egymást követő rallygyőzelme volt.
Nissan JUKE Rally Tribute Concept: Az ikonikus 240Z Kelet-afrikai Rally győzelmének 50. évfordulója

Az ültetett 240Z-t egy 2.4 literes, soros, hathengeres, 210 lóerőt produkáló motor hajtotta, mely az erőt a hátsókerekre irányította. Az autót 2013-ban rekonstruálták és a Nissan örökség gyűjtemény részévé vált, mely Zamában, a Nissan globális központjához közel található Japán Kanagawa tartományában.

Kulcsszavak: juke, nissan, Rallye, sportautó
 
Csúcsokat döntött a Nissan 2014-ben Csúcsokat döntött a Nissan 2014-ben Nissan JUKE Rally Tribute Concept: Az ikonikus 240Z Kelet-afrikai Rally győzelmének 50. évfordulója A Nissan nettó eredménye 82 milliárd jen 2013 első negyedévében Nissan JUKE Rally Tribute Concept: Az ikonikus 240Z Kelet-afrikai Rally győzelmének 50. évfordulója Az Alfa Romeo 4C az „Auto Trophy 2013” nyertese Nissan JUKE Rally Tribute Concept: Az ikonikus 240Z Kelet-afrikai Rally győzelmének 50. évfordulója Carlos Ghosn az autonóm vezetési technológiák bevezetéséről A gyenge minőségű szélvédőjavítások a beépített technológiák térnyerésével egyre gyakoribbá válnak a Nissan szerint A gyenge minőségű szélvédőjavítások a beépített technológiák térnyerésével egyre gyakoribbá válnak a Nissan szerint
 
Megkezdődött a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt BMW i Hydrogen NEXT prototípusok közúti tesztelése

Megkezdődött a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt BMW i Hydrogen NEXT prototípusok közúti tesztelése

2021. június 24.
A hidrogén, mint üzemanyag a hosszútávon fenntartható mobilitásért: a BMW Group tovább folytatja módszeres kutatás-fejlesztési tevékenységeit. Az első prototípusokat Európa közútjain tesztelik. A BMW X5 műszaki alapjaira épített kisszéria gyártása 2022-ben kezdődik.
Részletek

Megkezdődött a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt BMW i Hydrogen NEXT prototípusok közúti tesztelése

A BMW Group megkezdte Európa útjain a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt, szabványközeli autók tesztelését. A BMW i Hydrogen NEXT prototípusaiban azt vizsgálják a mérnökök, hogy a széndioxid-kibocsátás nélkül működő hajtáslánc, a típus-specifikus futómű-technológia és a vezérlőelektronika valós körülmények között mennyire hatékonyan képes együttműködni. A BMW i Hydrogen NEXT egy tisztán elektromos meghajtású autó, amely üzemanyagcelláiban hidrogénből állítja elő a működéséhez szükséges energiát.

A napokban indult, átfogó tesztprogram tapasztalatai és eredményei utat mutatnak a BMW Group tervezőmérnökeinek eme hosszútávon fenntartható hajtáslánc-technológiával szerelt kisszéria gyártása felé, amely a BMW X5 műszaki alapjain 2022 második felében kezdődhet meg. Ezen modellek széleskörű közúti megfigyelése számos gyakorlati tudnivalót hoz magával, amelyeket a mérnökök egytől egyig a hosszútávon fenntartható hajtáslánc-technológia tökéletesítésére kamatoztatnak.

Rugalmas hajtáslánc-stratégiája részeként a BMW Group hosszútávú lehetőségeket lát a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiában, a belsőégésű erőforrással dolgozó, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt és a nagyfeszültségű akkumulátorról táplált, tisztán elektromos meghajtású modellek fenntartható kiegészítéseként.

Megkezdődött a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt BMW i Hydrogen NEXT prototípusok közúti tesztelése

A technológia főként az akkumulátorral szerelt zéró emissziójú modellek vonzó alternatívájaként arathat sikert – elsősorban azon ügyfelek körében, akiknek nincs állandó hozzáférésük villamosenergia-infrastruktúrához vagy rendszeresen nagyobb távokat tesznek meg autóval. „A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia a hosszútávon fenntartható hajtáslánc-technológiák egyik vonzó opciója lehet – kiváltképp a magasabb járműkategóriákban” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „Kutatás-fejlesztési tevékenységeink terén ezért is kiemelten fontos mérföldkő a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt, szabványközeli autók közúti tesztelése” – tette hozzá.

Akárcsak a hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt modellek üzemanyagtartálya, úgy a BMW i Hydrogen NEXT hidrogéntartálya is három-négy perc alatt feltölthető annyi üzemanyaggal, amennyi mindenféle időjárási körülmények közepette több száz kilométer tisztán elektromos hatótávolságot garantál.

A közúti tesztelés középpontjában a hatékonyság, a biztonság, a kényelem és a megbízhatóság áll – és természetesen a vezetés élménye

A BMW i Hydrogen NEXT közúti tesztelésének elsődleges célja, hogy a mérnökök tökéletesre hangolják a hajtáslánc-technológiai és járművezérlési funkciókat irányító szoftvereket. Az üzemanyagcella-technológiát, a hidrogéntartályokat, a teljesítménynövelő akkumulátort és a jármű központi vezérlőelektronikáját korábban már külön-külön és együtt is tesztelték a tervezők, a BMW Group házon belüli tesztlétesítményeiben elvégzett több száz tesztprogramon keresztül.

Megkezdődött a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt BMW i Hydrogen NEXT prototípusok közúti tesztelése

Ezeket a funkcionális megmérettetéseket követi most az átfogó közúti tesztelés. Az intenzív tesztprogram, amelyet a mérnökök hétköznapi körülmények között, több ezer kilométeren át, valós forgalmi szituációkban végeznek, segít bebiztosítani a prototípusok alkatrészeinek hatékonyságát, biztonságát, kényelmét és megbízhatóságát. A közúti tesztelés célja ugyanakkor az is, hogy a prototípusok vezethetősége és viselkedése a BMW által fémjelzett vezetési élményt kínálja – még hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt, károsanyag-kibocsátástól mentes meghajtás esetén is.

A BMW i Hydrogen NEXT üzemanyagcellái a Toyota Motor Corporation oldalán gyümölcsöző technológiafejlesztési együttműködés eredményei. Az egyes cellák a Toyotától érkeznek, a cellák speciális rögzítőkötegei és a teljes hajtáslánc-technológia azonban eredeti BMW Group-fejlesztés. A 2013-ban indított partnerség célja, hogy optimalizálja a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia hétköznapi használhatóságát és skálázhatóságát, illetve, hogy a szakmai ismeretek megosztásával mindezt a két vállalat saját modelljeiben is hatékonyan kamatoztassa.

A BMW által fémjelzett menetdinamikát 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos hajtáslánc-technológia garantálja

A BMW i Hydrogen NEXT hajtáslánc-technológiájában az ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia és a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia innovációi egyesülnek. Az elektromos motor akár 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményéhez szükséges energiát a járműben szállított hidrogén és a levegőből kinyert oxigén kémiai reakciójával állítják elő az üzemanyagcellák, amelyek alatt elektromos átalakítók továbbítják az energiát a BMW i Hydrogen NEXT hajtásláncába.
Megkezdődött a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt BMW i Hydrogen NEXT prototípusok közúti tesztelése

A mérnökök az elektromos motor fölé egy nagyfeszültségű akkumulátort is beépítettek, amely plusz teljesítményt, gyorsításnál pedig extra menetdinamikát kínál. A hajtáslánc maximális rendszerteljesítménye 275 kW / 374 lóerő, amely megegyezik a BMW modellekben használt jelenlegi legerősebb soros hathengeres benzinmotor maximális teljesítményével – ezzel is garantálva a márkára jellemző menetdinamikát és vezetési élményt.

Az elektromos motor fölé beépített nagyfeszültségű akkumulátorba a hajtáslánc képes a „vitorlázó funkció” és a fékezés során felszabaduló energiákat is visszatáplálni. Az üzemanyagcellákban kémiai reakcióba lépő hidrogént két darab, egyenként 700 bar nyomású, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tartály szállítja a fedélzeten, összesen 6 kilogrammot. A hidrogén és az oxigén tökéletesen kontrollált reakciójából előállított energia egyetlen mellékterméke a víz.

Kulcsszavak: bmw, BMW i Hydrogen NEXT, járműteszt, X5
 
Világpremier az új BMW 7-es sorozatban: Távirányítású parkolás Világpremier az új BMW 7-es sorozatban: Távirányítású parkolás Megkezdődött a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt BMW i Hydrogen NEXT prototípusok közúti tesztelése Nagyszerűen rajtolt az új Hankook Ventus S1 evo² SUV Elektromos kerékpárhoz fejlesztett innovatív hajtástechnológiát a BMW i divízió Elektromos kerékpárhoz fejlesztett innovatív hajtástechnológiát a BMW i divízió Megkezdődött a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt BMW i Hydrogen NEXT prototípusok közúti tesztelése Először érkeztek vasúton import autók Kínába A BMW i8 forradalmi hajtáslánca negyedszerre is elhódította az Év Motorja díjat A BMW i8 forradalmi hajtáslánca negyedszerre is elhódította az Év Motorja díjat
 
Magyar rally versenyzőkkel teszteli versenyabroncsait a Hankook

Magyar rally versenyzőkkel teszteli versenyabroncsait a Hankook

2021. június 24.
Legalább egy évnyi fejlesztés és 3-4 teszt előzi meg, hogy egy új rally abroncs hivatalosan is bemutatkozzon a versenypályákon.
Részletek

Magyar rally versenyzőkkel teszteli versenyabroncsait a Hankook

A Hankook mindig más országban teszteli új fejlesztésű rally abroncsait, idén – tervezetten – az összes rally abroncs tesztet Magyarországon végzik majd. A magyar csapat a Hankook Motorsporttal együttműködve vesz részt az új fejlesztésű rally abroncsok tesztelésében, amely így a magyar versenyzők visszajelzései és teszteredményei szerint fejleszti és finomítja tovább megjelenés előtt az új termékeket.

Viszonylag hosszú fejlesztési fázis előzi meg az autóversenyekre szánt új abroncsok megjelenését (ahogy a hétköznapi használatú termékek esetében is), amelynek a tesztelés már „csak” a második eleme. Minimum egy évnyi fejlesztői munka annak az ideális keveréknek és konstrukciónak a kialakítása, amit aztán objektív és szubjektív szempontok mentén használat közben is több körben tesztelnek a szakértők. Ráadásul a Hankook gyakorlata az, hogy forgalomba kerülés után sem engedi el a terméket: a versenyabroncsok esetében például világszerte gyűjti a versenyzői tapasztalatokat, amiket hasznosít azok továbbfejlesztéséhez.

A rally abroncsok tesztelése során a magyar tesztelőknek szigorú folyamatot kell követniük: a tesztcsapat egy keverékből többféle abroncsváltozatot is kap, amelyet a fejlesztők útmutatása alapján, aktuális út- és hőmérsékleti viszonyok szerint próbálnak ki.

Magyar rally versenyzőkkel teszteli versenyabroncsait a Hankook

Ilyenkor az egész napos tesztelés alatt akár 8-10 szett abronccsal is mennek egymás után az autók, a tapasztalatokat pedig valós időben osztják meg a fejlesztőkkel, akik szintén élesben instruálják őket a folyamat következői lépéseiről.

Minden abroncsváltozatot két autóval és két versenyzővel próbálnak ki, azonban a tesztelők nem kapnak információt az abroncsokról, csak egy-egy kódot minden szetthez, hogy semmi se befolyásolja őket az értékelés során. Egy-egy abroncsszett kipróbálása után a fejlesztőktől érkezett instrukciók alapján rakják fel a következő kódszámú abroncsváltozatot. A tesztelés során minden változat esetében megmérik az abroncsok hőmérsékletét, a légnyomást, befotózzák az abroncsok állapotát, és kitöltenek egy tesztlapot, amin 1-től 10-ig pontozza a tesztelést végző versenyző az abroncs tulajdonságait. Egyebek mellett olyan szempontokat értékelnek, mint a rajtkészség, az oldaltartás, a féktávolság, vagy hogy éles kanyarokban mennyire csúszik az abroncs és mennyi idő alatt tud a kanyar után újra gyorsítani.

A tesztelés végén az összes abroncsot leszerelik és visszaküldik a fejlesztőknek, akik bevizsgálják, és az értékelések alapján dolgoznak tovább a termékfejlesztésen, mielőtt újra kipróbálnák élesben is.

Magyar rally versenyzőkkel teszteli versenyabroncsait a Hankook

Az autósport üzletágat Európában a németországi székhelyű Hankook Tire Europe, a vállalat régiós központja menedzseli. A magyarországi tesztelésben pedig a RTH Versenyabroncs Kft., a Hankook versenyabroncsok közép- és kelet-európai forgalmazója és az általuk támogatott versenyzők vesznek részt.

Kulcsszavak: gumiabroncs, hankook, Rallye
 
Jönnek az okosabroncsok - Tesla fél-önvezető autókkal tesztel a Goodyear Jönnek az okosabroncsok - Tesla fél-önvezető autókkal tesztel a Goodyear A Porsche Panamera is Goodyear gumikat kap gyárilag A Porsche Panamera is Goodyear gumikat kap gyárilag A Hankook lett a Mercedes-Benz „Stars & Cars“ rendezvény hivatalos főszponzora és kizárólagos gumiabroncs-partnere A Hankook lett a Mercedes-Benz „Stars & Cars“ rendezvény hivatalos főszponzora és kizárólagos gumiabroncs-partnere Az év abroncsa lett Spanyolországban a Goodyear FUELMAX tehergépkocsi-abroncs Az év abroncsa lett Spanyolországban a Goodyear FUELMAX tehergépkocsi-abroncs Magyar rally versenyzőkkel teszteli versenyabroncsait a Hankook Több kategóriában is sikeres volt a Continental
 

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 91 - 100