Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10401 - 10410
Hamarosan eljön az ingyen utazások kora?

Hamarosan eljön az ingyen utazások kora?

2013. augusztus 09.
Elképesztő fejlődés tapasztalható a napelemes rendszereknél, amit mit sem bizonyít jobban, mint hogy a napenergia már a közeledési szegmensben is kezdi megmutatni képességeit.
Részletek

Hamarosan eljön az ingyen utazások kora?Az elektromos autókat töltő napelemes parkolók mellett nemrég egy tisztán napenergiát hasznosító hajó megkerülte a Földet, míg egy svájci kísérleti repülőgép napelemek által 36 órát képes a levegőben maradni, írja az energiacentrum.com. Habár az olajkorszak dominanciájának megdöntésére a következő egy-két évtizedben még nem lehet számítani, az elektromos közlekedés egyre látványosabban tör utat maga számára.

A napenergia óriási lehetőségeket kínál az emberiség számára, hiszen a Napból érkező energia sokszorosan meghaladja Föld lakosságának energiaszükségletét. A probléma, hogy mindeddig nem sikerült megtalálni a minden szempontból kielégítő technológiát a napenergia "befogására" és hasznosítására. A legelőrehaladottabb technológiák a napenergia hőcélú hasznosítását megvalósító napkollektorok, illetve a napenergiából közvetlenül áramot előállító fotovoltaikus napelemek (PV) képében mutatkoznak. Az átalakítási hatásfokok jelenleg még igen alacsonyak, az alkalmazott anyagok és technológiák meg viszonylag drágák, így a napelem tekintetében még a világ meghatározó részén csak támogatások igénybevételével éri meg a tiszta villamos energiát előállító rendszerek kiépítése.

TeslaHabár a napelemes rendszerek ára meredek esést mutatott az elmúlt években, továbbra is érdemi költségtöbbletet mutat a hagyományos módon termelt-beszerzett áramhoz képest. Ezek közül kivételek lehetnek, az egyébként is nagyon napos területek (főként ha a villamos energia ára egyébként is viszonylag magas), illetve az olyan távoli területek, amelyek nem rendelkeznek hálózati eléréssel. Tipikusan jó példa erre India egyes területei, valamint Afrika néhány országa, de a magyar tanyavilágban is találunk olyan épületet, ahová kísérleti jelleggel napelemes rendszert telepítettek az energiaszükséglet kielégítésére.

A villamos energia számos kiváló tulajdonsága mellett továbbra is küzd a tárolhatóság problematikájával, ami alól természetesen a zöld áram sem kivétel. A napelemek általi villamosenergia-termelés időszakossága a háztartási célú egységek esetében is igényli a fejlettebb energiatárolási eszközöket, de az áramtárolás szükséglete hatványozottan jelentkezik az elektromos meghajtású közlekedési eszközöknél. Az akkumulátor-technológiákban zajló fejlődést jól példázza az autóiparban piacra kerülő elektromos hajtáslánccal bíró gépkocsik számának bővülése. Habár az elektromos autók még viszonylag kis számban vannak jelen az utakon, a Nemzetközi Energia Ügynökség várakozása szerint az évtized végére a jelenlegi pár tízezres darabszám közel 20 millióra nőhet.

Chevrolet VoltAz olyan specializált, és exkluzív típusokat gyártó márka mellett mint a Tesla, a nagy múltú autógyártók is sorra fejlesztik elektromos autóikat, így a Nissan, a Chevrolet és az Opel már rendelkezik is kereskedelmi forgalomba bocsátott modellekkel, de a többi márka mérnökei sem ülnek ölbe tett kézzel.

Az elektromos autók önmagukban azonban még nem feltétlenül jelentek tisztább közlekedési eszközt, hiszen nagyon fontos a felhasznált villamos energia eredete is. Az elmúlt években, főként az Egyesült Államokban indult útjára az a kezdeményezés, hogy a napelemekkel fedett parkoló-töltőállomásokat építsenek ki az elektromos autók számára, ezzel biztosítva azok valóban környezetkímélő üzemeltetését. Az európai piacin ezzel szemben például van olyan szereplő, amely szélerőművekbe fektet be, és vállalja, hogy az általa piacra dobott elektromos autók fogyasztásának megfelelő energiamennyiséget a szélfarmjai által "tiszta forrásból" betáplálja a villamos energia rendszerbe.

Az olyan fejlődő technológiák esetében mint a napenergia-hasznosítás és az elektromos meghajtású közlekedés mindig nagy szerepet játszanak az első kísérleti megoldások, illetve az általuk végrehajtott demonstratív rekordkísérletek. Az elmúlt két hétben két ilyen kezdeményezés is bejárta a nemzetközi sajtót: az egyik a világ legnagyobb napelemes hajója, a PlanetSolar, a másik pedig a világ első tisztán napelem hajtotta repülőgépe, a Solar Impulse.

Nissan LEAF



Kulcsszavak: Ampera, chevrolet, elektromos autó, környezetbarát, leaf, napelem, nissan, opel, Volt, zöld
 
A dízelbotrány miatt manipulációt sejt a német média az Opelnél is A dízelbotrány miatt manipulációt sejt a német média az Opelnél is A Mercedes-Benz eladásai csökkentek az első negyedévben, de a csúcskategóriás és az elektromos szegmens szárnyal A Mercedes-Benz eladásai csökkentek az első negyedévben, de a csúcskategóriás és az elektromos szegmens szárnyal Hamarosan eljön az ingyen utazások kora? Az ABB együttműködik a Fejlesztési Minisztériummal a hazai elektromos autózás fejlesztésében Hamarosan eljön az ingyen utazások kora? Markáns, erőteljes vonalak - az új X-Trail BMW i3, mint otthoni energiatároló BMW i3, mint otthoni energiatároló
 
Kia tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon

Kia tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon

2013. augusztus 09.
Játékos, merész és erőteljes a Kia szeptember 10-én, Frankfurtban bemutatkozó új, európai tervezésű tanulmánya, amely már a jövő Kia kisautóit vetíti előre.
Részletek

Kia tanulmányautó a Frankfurti AutószalononJátékos, merész és erőteljes a Kia szeptember 10-én, Frankfurtban bemutatkozó új, európai tervezésű tanulmánya, amely már a jövő Kia kisautóit vetíti előre.

Minden modern kori kihívásra kész, karaktere harcos, formái robusztusak és stílusosak, kontrasztos anyaghasználat és praktikus méretek jellemzik. A tanulmány a Kia útkeresésének eredménye, európai autó, európai ízléssel, magas elvárásokkal bíró vezetőknek, telis tele olyan különlegességekkel, amik korábban nem feltétlenül tartoztak a kisautók jellemzői, értékei közé.

Bár egyelőre a sorozatgyártást nem tervezik, a tanulmány feladata a Frankfurti Autószalon közönségének szondázása: mi a véleményük a márka kisautó terveiről?

Kia tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon

Kulcsszavak: autószalon, concept, design, Frankfurt, IAA, kia, tanulmányautó
 
Az új Golf GTI Clubsport: Jubileumi modell a Golf GTI 40. évfordulójára Az új Golf GTI Clubsport: Jubileumi modell a Golf GTI 40. évfordulójára A Mitsubishi nagy dobása: hibrid SUV! A Mitsubishi nagy dobása: hibrid SUV! Bemutatkozik a BMW M Performance Parts tanulmányautó Bemutatkozik a BMW M Performance Parts tanulmányautó Hibrid hajtáslánccal érkezik a felfrissített Kia Stonic Hibrid hajtáslánccal érkezik a felfrissített Kia Stonic Kia tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon Ultramodern funkciók gazdag választéka az új Kia Carensben
 
A Hyundai a vásárlói értékek új szintjét vezeti be Európában a tágas és kifinomult, új generációs i10 személyében

A Hyundai a vásárlói értékek új szintjét vezeti be Európában a tágas és kifinomult, új generációs i10 személyében

2013. augusztus 09.
A Hyundai Motor Europe bemutatta vadonatúj európai városi minijének, az új generációs i10-esnek az első fényképeit.
Részletek

Hyundai i10Öt évvel azután, hogy elődje megjelent a piacon, az új generációs i10 új alapokra helyezi a Hyundai jelenlétét a kategóriában, és jellemzően nagyobb autóknál megtalálható képességeket és szolgáltatásokat kínál. Gazdag felszereltsége, bőséges helykínálata és magas szintű funkcionalitása, a kifinomult formatervvel, az első osztályú menetkomforttal és a csendes utastérrel párosítva a „valódi értékek” új szintjét testesíti meg a Hyundai kínálatában.

Az új generációs i10 vásárlói a kényelmi és biztonsági funkciók leggazdagabb tárházából válogathatnak, az autó számos szolgáltatásával eddig csak felsőbb kategóriákban találkozhattunk. Az opciós felszereltségek között megtalálható az automatikus vezérlésű klímaberendezés, a fűthető bőr kormánykerék, vagy a sebességhatárolóval kombinált tempomat, amelyek nagyobb autókra jellemző komfortérzetet biztosítanak. Ami a biztonságot illeti, alapfelszereltség a menetstabilizáló berendezés és az első üléssori függönylégzsák.

Az új generációs i10 hosszabb (+80 mm), szélesebb (+65 mm) és alacsonyabb (-50 mm) elődjénél, és ezzel kategóriaelső lábteret és csomagtartó-kapacitást biztosít. Az első és hátsó üléssor kombinált lábtere 1890 mm, a csomagtér pedig több mint 10 százalékkal tágasabb: 252 literes (alaphelyzetben).

Hyundai i10Az új generációs i10 vadonatúj padlólemezre épül, tengelytávja 5 mm-rel hosszabb elődjénél. A mérnökök áthelyezték a hátsó lengéscsillapítókat, aminek köszönhetően a kerekek úttartása mindenfajta útfelületen javult. Hogy a nagyobb méretből adódó előnyöket maximalizálják, az új generációs i10 futóművét kifinomult vezethetőségre és csekély zajszintre hangolták; az autó által nyújtott vezetési érzet az egy méretosztállyal nagyobb (B-szegmens) járművekhez mérhető.

A Hyundai európai formatervező stábja Thomas Bürkle vezető dizájner irányítása alatt egy olyan, a Hyundai Motor Company „folyékony szobrászat’” filozófiájához igazodó, dinamikus formatervet hozott létre, amely kihangsúlyozza az új autó sportos arányait és figyelemreméltó méreteit. A kifinomult külső formatervhez hasonlóan divatos az utastér is, ahol az elsődleges felületeket kiváló minőségű anyagok borítják.

„Az új generációs i10 újabb jelentős lépés a Hyundai Motor számára. Az autó minden aspektusát azzal a céllal terveztük és valósítottuk meg, hogy minden tekintetben kielégítsük európai vásárlóink igényeit. Az új generációs i10 messzemenőkig megtestesíti a Hyundai „valódi értékek” termékajánlatát, amennyiben magasabb szintű funkciókat és jellemzőket kínál, mint amilyenre ebben a méretosztályban a vásárlók számítanának” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.

Hyundai i10Az Európában forgalmazott Hyundai modellek 95 százalékához hasonlóan az új generációs i10-et is a Hyundai Motor Europe németországi műszaki központjában, Rüsselsheim városában tervezték és fejlesztették. Az új generációs i10 a Hyundai első városi minije (A-szegmens), amelynek gyártását is a térségen belül szervezte meg a Hyundai.

A szeptemberben sorozatgyártásba lépő, új generációs i10 a Hyundai törökországi üzemében, Ízmitben készül majd. A régióban eszközölt, több millió eurós beruházásnak köszönhetően a gyár (ahol jelenleg a B-szegmensbe tartozó új i20 modell készül) éves kapacitása hamarosan eléri a 200 000 darabot. Az új generációs i10 európai forgalmazásának megkezdésével a Hyundai Európában értékesített modelljeinek 90 százaléka Európában fog készülni.

Az új generációs i10-re vonatkozó további információk a modell szeptemberi Frankfurti Autószalonra (IAA) időzített világpremierjét megelőzően várhatók.

Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Frankfurt, Hyundai, i10, IAA
 
A Hyundai a vásárlói értékek új szintjét vezeti be Európában a tágas és kifinomult, új generációs i10 személyében Örömautózás a legmagasabb szinten: szenvedély, sportosság, intelligencia Modellfrissítés az ikon számára – Új California 6.1 digitális vezérlésű kempingfunkciókkal Modellfrissítés az ikon számára – Új California 6.1 digitális vezérlésű kempingfunkciókkal A V60 Cross Country után az S60 Cross Country változattal bővül tovább a 60-as modellcsalád A V60 Cross Country után az S60 Cross Country változattal bővül tovább a 60-as modellcsalád A Hyundai a vásárlói értékek új szintjét vezeti be Európában a tágas és kifinomult, új generációs i10 személyében Búcsú a szögletességtől A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust
 
Szombaton ismét Jazzystreet a 90.9 Jazzyn

Szombaton ismét Jazzystreet a 90.9 Jazzyn

2013. augusztus 09.
A műsor első felében Szabó Tamás Úrral, a Continental elektronikai gyáregységének igazgatójával beszélgetünk a robotizált vezetés lehetőségeiről, a kutatások mai helyzetéről, és kiderül az is, hogy 6-7 év múlva, már akár 130-al száguldhat velünk az autó, amit az elektronika felügyel. 
Részletek

Szombaton ismét Jazzystreet a 90.9 JazzynA műsor első felében Szabó Tamás Úrral, a Continental elektronikai gyáregységének igazgatójával beszélgetünk a robotizált vezetés lehetőségeiről, a kutatások mai helyzetéről, és kiderül az is, hogy 6-7 év múlva, már akár 130-al száguldhat velünk az autó, amit az elektronika felügyel.  A rendszer már túl van az első 20.000 balesetmentes kilométeren.

Folytatjuk a hurrá nyaralunk vonalat is, és Haraszti Géza úrral, az AVIS egyik tulajdonosával és egyben a cég ügyvezetőjével beszélgetünk az autókölcsönzés rejtelmeiről, és buktatóiról, illetve szót ejtünk az Európa normálisabb nagyvárosaiban már hódító elektromos autó kölcsönzés lehetőségeiről. Ettől és az elektromos járművek megjelenésétől persze, amíg csak parkolási bevételekre éhes, 19 századi gondolkodású vezetői vannak Budapestnek, itthon nem kell "tartanunk".

Zárszóként dr. Vizi András, a DAS szakjogásza is belegyűr néhány praktikus információt a bőröndünkbe, amiből kiderül, hogy kellhet a "H" betű, a zöldkártya, és a nemzetközi baleseti bejelentőt se felejtsük itthon. Persze ez még közel sem minden!

Szombaton ismét Jazzystreet a 90.9 Jazzyn...tehát most szombaton 09 és 10 óra között is várja önöket Bögös Sándor, és a műsor valamennyi vendége. Ismétlés kedden 20 és 21 óra között!

Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, ajánló, AVIS, continental, jazzy street
 
Szombaton ismét Jazzystreet a 90.9 Jazzyn A világ első automatizált gumiabroncs-tesztpályája Szombaton ismét Jazzystreet a 90.9 Jazzyn Kimagasló kényelem közúton, remek teljesítmény könnyű terepen Az átlagos magyar gumiabroncs-vásárló kereskedésben vásárol, de neten is tájékozódik Az átlagos magyar gumiabroncs-vásárló kereskedésben vásárol, de neten is tájékozódik Már látható Közlekedési Magazinunk februári műsora Már látható Közlekedési Magazinunk februári műsora Szombaton ismét Jazzystreet a 90.9 Jazzyn Már látható Közlekedési magazinunk szeptemberi műsora
 
Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a 200 lóerős Opel Cascada

Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a 200 lóerős Opel Cascada

2013. augusztus 09.
147 kW/200 LE teljesítmény, 300 newtonméteres nyomatékmaximum és 235 km/órás csúcssebesség – az új Opel-motornemzedék különösen erős 1,6 SIDI Turbo változata a Frankfurti Autószalonon debütál (szeptember 12-22.) az Opel Cascadában.
Részletek

Opel CascadaA középkategóriájú kabrió nagyteljesítményű változata felfelé kerekíti ki a benzinmotor-portfóliót, és dupla kipufogójáról könnyen felismerhető. A motor a teljesen újonnan konstruált négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezéses (SIDI = Spark Ignition Direct Injection) család második, erősebb tagja, az 1.6 SIDI Turbo (125 kW/170 LE) mellé sorakozik fel, amelyet tavasszal együtt mutattak be a Cascadával. Mindkettő probléma nélkül járatható normál- és szuperbenzinnel is.

A Frankfurtban debütáló 200 lóerős 1.6 SIDI Turbo még attraktívabbá teszi középkategóriájú kabriónkat, a Cascadát. Ez a csúcs-benzinmotor rendkívül nagy teljesítményű és nyomatékú, így már mindkét üzemanyaggal tudunk kimagasló képességeket nyújtani, hiszen rendelkezésre áll a BiTurbo CDTI dízel is, 195 lóerővel és 400 newtonméterrel. A Cascada tehát az igazán nagy teljesítmény és a nyitott autózás ritka kombinációját nyújtja“, mondta Martin Vögler főmérnök.

Csúcs a nyomaték, a teljesítmény és a sima járás is

Az új, 147 kW/200 lóerős 1.6 SIDI Turbo 11 százalékkal nagyobb teljesítményű és (túltöltéssel) 70 newtonméterrel nagyobb nyomatékú (300 Nm) a vele összehasonlítható, eddigi 1,6-literes turbómotornál – ez 30 százaléknyi plusz.

Opel Cascada125 LE/liter fajlagos teljesítménye minden vetélytársáét felülmúlja. A Cascada 235 km/órás csúcssebességet ér el vele, ugyanakkor csak 6,7 litert fogyaszt (158 g/km CO2).

A SIDI Turbo gerince a hengerek 130 báros égési csúcsnyomását elviselő motorblokk. Anyaga szürke öntöttvas, az alaplap alumínium. A 170 lóerős változattól eltérően a 200 lóerős másféle dugattyúkat kapott, a sűrítési viszonyt pedig 10,5-ről 9,5-re csökkentették. Annak érdekében, hogy ne csak nagy teljesítményű, hanem kellemesen sima járású is legyen a motor, optimalizálták a szívó- és kipufogórendszert, így nagyon halk és nyugodt lett az alapjárat, magas fordulatszámon, illetve nagy sebességnél és terhelésnél is szépen szól. A komforthoz hozzájárul az exkluzív HiPerStrut (High Performance Strut = nagy teljesítményű rugóstag) első futómű is.

Az új 1.6 SIDI Turbo (147 kW/200 LE) felfelé kerekíti ki a Cascada motorválasztékát, benzinesből jelenleg rendelkezésre áll az 1.4 Turbo (88 kW/120 LE vagy 103 kW/140 LE) és az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses is (125 kW/170 LE). A két dízel közül a kétliteres turbó teljesítménye 121 kW/165 LE, 2.0 BiTurbó CDTI-é pedig 143 kW/195 LE – mindkettő megelégszik 5,2 liter gázolajjal, és 138 gramm per kilométeres CO2-kibocsátással könnyedén teljesíti az A-hatékonysági osztály követelményeit.

Opel CascadaA 200 lóerős közvetlen befecskendezésű benzinmotor az Opel nagy modell- és hajtómű-offenzívájának részeként jelent meg. Öt év alatt 23 új modellt hoznak ki, 2016-ig három teljesen új motorcsalád és 13 új motor áll szolgálatba, így megújul a teljes hajtómű-portfólió 80 százaléka. A csökkentett méretű 1.6 SIDI Turbo motorok közös jellemzője a nagy teljesítménysűrűség és a kimagaslóan sima járás, csekély fogyasztással és CO2-emisszióval. Rajtra készek az új, modern manuális és automatikus váltóművek is; a kézi kapcsolású Cascada 1.6 SIDI Turbo (147 kW/200 LE) ősztől rendelhető meg. A motor Frankfurtban, a középkategóriájú kabrió erőforrásaként mutatkozik be a közönségnek, majd fokozatosan terjed el egyéb Opel-modellekben.

Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Cascada, Frankfurt, IAA, opel, premier
 
A Mazda új crossover tanulmányt leplez le Frankfurtban A Mazda új crossover tanulmányt leplez le Frankfurtban Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a 200 lóerős Opel Cascada Az új, 2014-es Alfa Romeo MiTo - Az innováció és az olasz dizájn égisze alatt frissített dizájn Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a 200 lóerős Opel Cascada Élményautózás szabad levegőn – Opel Cascada Az új Passat Alltrack a közúti és a terepjárós világ legjavát egyesíti Az új Passat Alltrack a közúti és a terepjárós világ legjavát egyesíti Hyundai ix20 világpremier Genfben Hyundai ix20 világpremier Genfben
 
Egy Scania lett a legszebb kamion Hollandiában

Egy Scania lett a legszebb kamion Hollandiában

2013. augusztus 08.
Több mint 2.000 kamion és 60.000 látogató gyűlt össze a hollandiai Assenben található TT Circuit Assen versenypályán július utolsó hétvégéjén a 2013-as Truckstar Fesztivál alkalmából.
Részletek

Egy Scania lett a legszebb kamion HollandiábanTöbb mint 2.000 kamion és 60.000 látogató gyűlt össze a hollandiai Assenben található TT Circuit Assen versenypályán július utolsó hétvégéjén a 2013-as Truckstar Fesztivál alkalmából.

Az egymást követő hatodik évben ismét egy Scania kapta meg a „Hollandia legszebb kamionja” címet Európa legnagyobb kamionos eseményén. A nyertes Scania R 500-at 27 induló jármű közül választották ki. A verseny különlegessége, hogy a dobogó mindhárom fokán egy-egy Scania végzett.

A svéd gyártó standján kiállításra került egy egyedi jármű is: Sven-Erik „Svempa” Bergendahl „Jade Wing”-re keresztelt különleges fényezésű kamionja, de természetesen megtekinthető volt az új Streamline modell is.

Rekordok Kínában

Két, a Wenzhzo Qingfeng Transportation vállalat tulajdonában levő Scania tehergépkocsi lett Kínában az első olyan kamion, amelyek elérték a hárommillió kilométeres futásteljesítményt. Ennek a mérföldkőnek a megünneplésével egyidejűleg a Scania Kína bejelentette egy díjazás létrehozását, amelyet a két- illetve hárommillió kilométert megtett Scania kamionok kapnak meg.

A most kitüntetett kamionokat 2003-as, illetve 2004-es beszerzésük óta egy 1300 kilométer hosszú, síkságokat és hegyvidéket egyaránt tartalmazó útszakaszon használja a Wenzhzo Qingfeng Transportation vállalat, ahol a könnyű kezelhetőség, biztonság és kényelmes fülke mindegyike fontos tényező. Az évek folyamán a járművek megbízhatóan működtek és üzemanyag-fogyasztásuk 15 százalékkal kevesebb volt, mint a többi, ugyanezen az útvonalon közlekedő, más márkájú autóknak.

Scania

Kulcsszavak: fuvarozás, járműipar, kamion, rekord, scania
 
A Scaniánál felgyorsult az innovációs tevékenység A Scaniánál felgyorsult az innovációs tevékenység Uniroyal RainExpert 3 – Az esőabroncsok új gerenrációja Uniroyal RainExpert 3 – Az esőabroncsok új gerenrációja Halk utastér – kisimult autósok Halk utastér – kisimult autósok Meglepő modelleket is tartogat a Lexus 2025-ig szóló terve Meglepő modelleket is tartogat a Lexus 2025-ig szóló terve A Mercedes-Benz már harmadik éve vezeti a prémium személygépjármű eladásokat Magyarországon A Mercedes-Benz már harmadik éve vezeti a prémium személygépjármű eladásokat Magyarországon
 
Elektromos járműveket menet közben feltöltő utat adtak át Dél-Koreában

Elektromos járműveket menet közben feltöltő utat adtak át Dél-Koreában

2013. augusztus 08.
Elektromos járműveket menet közben, vezeték nélkül feltöltő utat adtak át a forgalomnak Dél-Koreában, az egyelőre 12 kilométer hosszú út fejlesztői szerint a maga nemében páratlan a világon.
Részletek

Elektromos járműveket menet közben feltöltő utat adtak át Dél-KoreábanAz új technológiával a megfelelő töltőberendezéssel felszerelt járműveknek nem kell megállniuk, hogy feltöltsék akkumulátorukat, és lehetővé válik az is, hogy a jelenleginél kisebb akkumulátorokat építsenek be az elektromos járművekbe.

A kelet-ázsiai országban eddig két autóbuszt láttak el ezzel a technológiával, és 2015-ig 10 továbbit szerelnek fel vele. A buszok a Dél-Korea déli részén fekvő Gumi városának vasútállomásától a város egyik körzetéig közlekednek. A járművek aljához erősített berendezések egy mágneses rezonancián alapuló technológia (SMFR) alkalmazásával kapják az elektromos áramot az útban lefektetett kábelekből. Ezek a kábelek elektromágneses mezőket generálnak,  amelyeket a berendezésben lévő tekercs felvesz és árammá alakít. A vevőberendezés az út felszíne fölött 17 centiméterre lehet, 20 kHZ és 100 kW (136 lóerő) elektromos áramot kap - közölték a kutatók.

Tong-Ho Csó, a dél-koreai tudományos és technológiai intézet (KAIST) által kifejlesztett projekt vezetője szerint ez fordulópontot jelent online elektromos jármű (OLEV) programjuk számára, amely így szélesebb körben elfogadottá válhat a tömegközlekedésben. A BBC hírportálja által idézett másik közlekedési szakember azonban arra figyelmeztet, hogy a speciális berendezés költségei miatt ez a technológia kevésbé praktikus, mint más elektromos közlekedési lehetőségek, például a vezeték nélküli akkumulátorfeltöltés egy adott helyen vagy elektromos felsővezeték használata.

Elektromos járműveket menet közben feltöltő utat adtak át Dél-KoreábanPaul Nieuwenhuis, a Cardiffi Egyetem gépkocsiipari központjának munkatársa arra hívta fel a figyelmet, hogy a technológiában rengeteg lehetőség rejlik a közösségi közlekedés terén, de a személygépkocsik számára az összes út felszerelése a technológiával megfizethetetlen.

Bár a dél-koreai az első olyan működő rendszer, amelyben a járműveket menet közben, vezeték nélkül töltik, más elektromos buszfeltöltő rendszerek léteznek már a világon. Az olaszországi Torinóban és a hollandiai Utrechtben szintén felszereltek vezeték nélküli töltőberendezéseket néhány buszmegállóban, amelyek lehetővé teszik a járművek felöltését egy-egy rövid megállással. Az amerikai Utah-i Állami Egyetemen tesztelik egy hasonló busz prototípusát, amely szintén az útból nyeri az "üzemanyagot", de csak megállókban.

Kulcsszavak: Dél-Korea, elektromos, elektromos töltőállomás, fejlesztés, villanyautó, zöld
 
A Nissan Evalia elektromos testvére – e-NV200 A Nissan Evalia elektromos testvére – e-NV200 Legördült az 50.000. Nissan LEAF a sunderandi gyártósorról Legördült az 50.000. Nissan LEAF a sunderandi gyártósorról Elektromos járműveket menet közben feltöltő utat adtak át Dél-Koreában A Volvo Cars új Drive-E hajtásláncai - hatékony vezetési élmény világelső technológiákkal Elektromos járműveket menet közben feltöltő utat adtak át Dél-Koreában Immár tisztán elektromos hajtásrendszerrel is kapható a Volkswagen „bestsellere” Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz
 
Suzuki sport-szabadidő SUV tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon

Suzuki sport-szabadidő SUV tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon

2013. augusztus 08.
Az iV-4 kompakt sport-szabadidő (SUV) tanulmányautó a 65. Frankfurti Nemzetközi Autószalonon debütál, amelyet idén szeptember 10-e és 22-e között tartanak.
Részletek

Suzuki sport-szabadidő SUV tanulmányautó a Frankfurti AutószalononAz iV-4 kompakt sport-szabadidő (SUV) tanulmányautó a 65. Frankfurti Nemzetközi Autószalonon debütál, amelyet idén szeptember 10-e és 22-e között tartanak.

A Suzuki ezzel a tanulmányautóval szemlélteti azt az irányt, amely a későbbiekben meghatározó lesz a márka megújuló sport-szabadidő termékcsaládjában.

A „Tiéd a terep” téma köré épített fejlesztés a sport-szabadidő autók alapvető nyerseségét ragadja meg. Az iV-4 a Suzuki új elképzelése a személyes kompakt sport-szabadidő autóról. Miközben több formatervezési elemét – például a kagylóhéj formájú motorháztetőt és az öt részre osztott első rácsot – a korábbi Suzuki SUV-modellektől örökli, a jármű modern, innovatív összbenyomást kelt.

Suzuki sport-szabadidő SUV tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon

Kulcsszavak: autószalon, concept, Frankfurt, IAA, iV-4, suzuki, tanulmányautó
 
A ŠKODA a Genfi Autószalonon – Rivaldafényben a ŠKODA OCTAVIA és számos premier A ŠKODA a Genfi Autószalonon – Rivaldafényben a ŠKODA OCTAVIA és számos premier A márka legnagyobb újdonságait már egy héttel a Frankfurti Autószalon előtt bemutatta A márka legnagyobb újdonságait már egy héttel a Frankfurti Autószalon előtt bemutatta Suzuki sport-szabadidő SUV tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon Érzelmek, dinamika és high-tech – Az új Audi TT Suzuki sport-szabadidő SUV tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon A Skoda tanulói megépítették álomautójukat Suzuki sport-szabadidő SUV tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon Felgördült a függöny az új ŠKODA Fabia Combi előtt
 
A Levegő Munkacsoport szerint buszcserét követel a lakosság

A Levegő Munkacsoport szerint buszcserét követel a lakosság

2013. augusztus 08.
A Levegő Munkacsoport több mint nyolcezer Orbán Viktor miniszterelnöknek címzett képeslapot és egy levelet adott át a kormány képviselőjének szerdán, amelyekben az aláírók támogatásukról biztosítják ...
Részletek



A Levegő Munkacsoport szerint buszcserét követel a lakosságA Levegő Munkacsoport több mint nyolcezer Orbán Viktor miniszterelnöknek címzett képeslapot és egy levelet adott át a kormány képviselőjének szerdán, amelyekben az aláírók támogatásukról biztosítják a kormány programját a súlyosan egészségkárosító részecskeszennyezés csökkentésére, és sürgetik az elavult autóbuszok mielőbbi lecserélését, lehetőleg nulla emissziós járművekre - közölte a civil környezetvédő szervezet az MTI-vel.

Tájékoztatásuk szerint a küldeményt a kormány nevében Tunkel Tamás, a Miniszterelnökség miniszterelnöki levelezési osztályának tájékoztatási referense és Pető Bence munkatárs vette át az Országházban.

A civil környezetvédő szervezet közleményében emlékeztet arra, hogy az Eurobarometer közvélemény-kutatása szerint Magyarország lakosságának 75 százaléka érzi úgy, az elmúlt 10 évben romlott a levegő minősége, és 65 százaléka úgy véli, az államnak többet kellene tennie a légszennyezés csökkentése érdekében. Ugyanakkor mindössze 3 százalékuk gondolja úgy, hogy a dízeljárművek a leginkább környezetbarát gépjármű-közlekedési eszközök.

A Levegő Munkacsoport szerint buszcserét követel a lakosságA Levegő Munkacsoport álláspontja szerint az államnak és az önkormányzatoknak példát kell mutatniuk a dízeljárművek okozta légszennyezés csökkentésében. Ezért örömmel fogadták, hogy Budapesten nemrég 150 korszerű autóbuszt állítottak forgalomba. Ugyanakkor ennél sokkal többre van szükség, hiszen a BKV-nál további mintegy 1000, a Volánbusznál és a vidéki tömegközlekedési vállalatoknál pedig összesen csaknem 8000 elavult autóbusz cseréjére lenne szükség.

Erre szerintük kiváló lehetőséget nyújt most az, hogy az Európai Unió 85 százalékos vissza nem térítendő támogatást nyújt állami és önkormányzati tulajdonba kerülő nulla emissziós, illetve hibrid buszok beszerzésére. Egyes önkormányzatok már éltek, illetve élni terveznek ezzel a lehetőséggel. Magyarországon az elmúlt időszakban sikerrel mutatkozott be a cseh, kínai és lengyel nulla emissziós busz, de hamarosan elkészül a számos technikai újdonságot tartalmazó magyar fejlesztésű elektromos autóbusz is - közölte a Levegő Munkacsoport.

Kulcsszavak: környezetvédelem, közlekedés, tömegközlekedés, zöld
 
A Levegő Munkacsoport szerint buszcserét követel a lakosság Elkezdődtek a próbajáratok az 1-es villamosvonal Puskás Ferenc Stadion és Közvágóhíd közötti szakaszán A Levegő Munkacsoport szerint buszcserét követel a lakosság A BKK üzemelteti május 1-jétől is az agglomerációs járatokat A Levegő Munkacsoport szerint buszcserét követel a lakosság Villamosvezető bántalmazott egy terhes nőt, a BKV vizsgálja az esetet A Levegő Munkacsoport szerint buszcserét követel a lakosság Árvíz - Legalább egy hétig maradnak a közlekedési változások Budapesten A Levegő Munkacsoport szerint buszcserét követel a lakosság Nevada a Tesla titkos favoritja?
 
Sima járású, új háromhengeres turbómotor az Opeltől

Sima járású, új háromhengeres turbómotor az Opeltől

2013. augusztus 08.
Tiszta, sima és csendes járású az Opel vadonatúj háromhengerese, amely a szeptemberi Frankfurti Autószalonon ünnepli világpremierjét.
Részletek

Opel ADAMAz 1.0-literes benzines turbómotor nemcsak környezetbarát, de csendessége és rezgésmentessége is felülmúlja néhány négyhengeresét.

A 85 kW/115 LE teljesítményű kismotor már alul is nagyon nyomatékos, pöttöm méreteit meghazudtolva 166 Nm-t fejt ki 1,800 és 4,700/perc között. Az 1.0 SIDI Turbo (Spark Ignition Direct Injection) az egész működési tartományában nyomatékosabb az ugyanilyen teljesítményű, nagyobb lökettérfogatú motoroknál, miközben fogyasztása 20 százalékkal szerényebb az Opel jelenlegi 1.6-literes szívómotorjáénál. A jövőre az ADAM kisautóban, új, hatfokozatú sebességváltóval debütáló 12-szelepes 1.0 turbó egy három- és négyhengeresekből álló, 1.0 - 1.4 literes motorcsalád első tagja. Hatékonyságának kulcsa a modern technika, például a közvetlen befecskendezés, a változó vezérlés és a könnyű alumíniumblokk. Az Opel várakozása szerint nagyon takarékosak lesznek ezek a motorok, jóval 100 g/km alatti CO2 emisszióval.

“Ennek a kis motornak a fejlesztésével nemcsak a fogyasztást és a CO2 emissziót akartuk minimumra leszorítani, hanem azt is szerettük volna megmutatni, hogy egy ilyen kis motor is lehet annyira kifinomult, mint a négy- vagy több hengeresek,” mondta Dr. Matthias Alt, az Opel kis motorjaiért illetékes főmérnök. “Csírájában fojtottuk el a háromhengeresekre jellemző kiegyensúlyozási-, zaj- és rezgési problémákat, és bízunk benne, hogy vásárlóinkat is kellemesen lepi meg az eredmény. Nagyon eleven és kulturált háromhengeres motor ez, amely nem csorbítja a vezetés élvezetét.”

Opel ADAMOsztályelső akusztika

A tervezők tiszta lappal indultak, így eleve kiküszöbölhették a háromhengeres motorok vonzerejét csökkentő „sántikáló” járást. Az alumínium présöntvény blokk éppúgy csökkenti a zajkisugárzást és a testhangot, mint a súlyt. A nagynyomású üzemanyagcsöveket és porlasztókat szerkezetileg elkülönítették a hengerfejtől, hogy minimális legyen a lüktetés átvitele, míg a szivattyút és a csöveket akusztikailag tökéletesítették. Fontos szerepet játszik az olajteknőben elhelyezett kiegyensúlyozó tengely is. Csendes, invertált fogazású lánc hajtja a főtengellyel azonos fordulatszámon, de ellenirányban. További akusztikai jellemző a felső és első motorburkolat, a szívócső és a vezértengely-ház optimalizálása, a főtengely szigetelése öntöttvas csapágyfedél-betétekkel, a sziszegésmentes turbófeltöltő és az acél olajteknő.

Eredményképp egyrészt finomabban működik az új 1.0 SIDI Turbo a többi háromhengeresnél, másrészt csendesebb sok négyhengeresnél. Próbapadon például teljes gáznál, az egész fordulatszám-tartományban halkabb az ugyanilyen teljesítményű 1.6-literes benzines turbónál. Az autóban egyáltalán nincs szükség plusz zajszigetelésre, bonyolult motorfelfüggesztésre vagy segédvázra.

Nagy teljesítmény és nyomaték

Erőnek sincs híjával az 1.0 SIDI Turbo, nyomatéka éppúgy meghaladja az Opel jelenlegi 1.6-literes szívómotorjáét, mint a 85 kW/115 LE csúcsteljesítmény. Konstrukciós remekmű a kis tehetetlenségű, vízhűtéses turbóval összecsavarozott kipufogócsonk integrálása az alumínium hengerfejbe.

Opel ADAMEz is hozzájárult a töltőnyomás gyors felépüléséhez, már alacsony fordulatszámon. Az 1800/percnél leadott 166 Nm nyomatékmaximum csaknem 30 százalékkal nagyobb, mint ugyanilyen fordulatszámnál az 1.6-literes motoré. A hatfuratos porlasztók a hatékony égés érdekében a dugattyúk középvonalában állnak, a motor lélegzését változó vezérlés segíti. Változó szállítású olajszivattyú és kikapcsolható vízpumpa járul még hozzá a kedvező fogyasztáshoz.

Új, súlytakarékos, hatfokozatú sebességváltó

Az 1.0 SIDI Turbóhoz társított vadonatúj, hatfokozatú manuális sebességváltót közepes nyomatékokra méretezték. Mindössze 37 kilogramm a száraz súlya, körülbelül 30 százalékkal könnyebb a jelenlegi megfelelőjénél. Kompakt méretű is, a tengelyirányú hossz csupán 375 mm. Sok mindent vett át az Opel következő generációs váltóiból, ezért nagyon könnyen, rövid mozdulatokkal kapcsolható. Széles, aszimmetrikus fogprofilokat kapott, az első és a második fokozat háromszoros-, a harmadik és a negyedik dupla szinkronizálású, de szinkronizált a hátramenet is. Az új váltót több kis- és szub-kompakt Opel típusban használják majd, 220 Nm nyomatékig. 12-féle áttételskála és hétféle főáttétel közül enged meg választást.

Az Opel hajtómű-megújítási programjának következő lépése

Az új 1.0 SIDI Turbo és a hozzá tartozó sebességváltó piaci bevezetése a következő lépés az Opel hajtómű-portfóliójának megújításában, amely három új motorcsaládot és 13 motort irányoz elő 2012 és 2016 között, egy sor új erőátvitellel együtt. A bemutatkozás a középméretű benzinesekkel és dízelekkel kezdődött, amelyekhez most csatlakozott a kis 1.0 turbó. Valamennyi a GM szentgotthárdi üzemében készül, közös futószalagon. Az új generációs Opel hajtóművek a nagyobb motorok erejét és finom működését ötvözik kis fogyasztással és CO2 emisszióval, megfelelve az ügyfelek elvárásainak.

Kulcsszavak: adam, autószalon, Frankfurt, IAA, opel, új motor
 
Az Alfa Romeo standjának első számú szupersztárja az új Giulia Quadrifoglio Az Alfa Romeo standjának első számú szupersztárja az új Giulia Quadrifoglio Így képzeli el a Toyota autómegosztó szolgáltatásait és haszongépjárműveit Így képzeli el a Toyota autómegosztó szolgáltatásait és haszongépjárműveit Honda Civic Type R világpremier a 2015-ös Genfi Autószalon Honda Civic Type R világpremier a 2015-ös Genfi Autószalon Sportautó ínyenceknek: az új Opel Insignia GSi Sportautó ínyenceknek: az új Opel Insignia GSi A Detroiti Autószalonon mutatkozik be a Volvo S60 Cross Country A Detroiti Autószalonon mutatkozik be a Volvo S60 Cross Country
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10401 - 10410