Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10451 - 10460 |
Világszerte megünnepelték Henry Ford születésének 150. évfordulóját |
||
2013. július 31.
Tegnap volt 150 éve, hogy megszületett Henry Ford, akinek újító ötletei forradalmasították a közlekedést, hatalmas tömegek számára téve elérhetővé a mobilitást.
|
Henry Ford világunkra gyakorolt hatásáról ma számos beszédben és nyilatkozatban emlékeztek meg az Amerikai Egyesült Államokban és világszerte. A Ford Motor Company dearborni központjában tartott ünnepségen egy különleges bejelentés is elhangzott: Michigan állam ezt a napot “Henry Ford Napjává” nyilvánította. Washington D.C. belvárosában és a Capitol Hill negyedben egy teherautó szállította ki az ünnepi süteményeket – egy olyan mobil mozgalom keretében, amit Henry Ford is támogatott volna. Bár a tegnapi napon számtalan rendezvényen emlékeztek meg Henry Ford születéséről, mindez csupán egy része az egész éven tartó ünnepségsorozatnak, amely e jelentős személyiségnek és az általa elért eredményeknek állít emléket. Mivel Henry Ford munkássága az egész világra hatással volt, 2013-ban világszerte számos országban őt ünneplik. Néhány ilyen rendezvény: •az Ázsia/Óceánia régió 21 piacán a márkakereskedők Ford Emlékhónapot rendeztek, s az autószalonokat a Ford gazdag történelmét bemutató kiállítótermekké alakították át •a Ford Németország öt országúti rallyfutammal ünnepelt, emléket állítva az elmúlt 110 esztendő számos, forradalmian újszerű Ford-technológiájának •a Ford Románia által rendezett ünnepségen több mint 4.000 ember vett részt •Nagy-Britanniában leleplezték a vállalat technológiai központjában álló, felújított Henry Ford szobrot A következő hónapok során az Egyesült Államokban, Európában és Dél-Amerikában egyaránt további ünnepségekre kerül majd sor. Egy jobb világért Henry Ford honosította meg az autók tömeggyártását, átformálva ezzel az addig jellemzően agrárkultúrára épülő Amerikai Egyesült Államokat – és a teljes világgazdaságot –, felpörgetve ezzel az ipart és a városiasodást. Számos történész neki tulajdonítja az amerikai középosztály megteremtésének érdemét. Az általa megállapított magas minimálbér – ami akkor forradalmi lépésnek számított – példaként szolgált a vállalati vagyon méltányos elosztására, és idővel más iparágakban is hatásosan befolyásolta ennek gyakorlatát. Henry Ford életútjáról itt olvashat bővebben. Henry Ford eleinte azért küzdött, hogy szilárd pénzügyi alapokat teremtsen a Ford Motor Company számára, de a magyar Galamb József által tervezett T-Modell meghozta számára az áttörést. A legendás autót 1908 októberében mutatták be, s ezzel új korszak köszöntött Amerikára. A Ford Motor Company több mint 15 millió T-Modellt gyártott és értékesített, a kormánykerék mögé ültetve ezzel az amerikai népet. A T-Modell sikere után Henry Ford újító szelleme számos más kezdeményezésben is testet öltött: futószalag-rendszer: 1913-ban Henry Ford üzembe állította az első, autók összeszerelésére megalkotott futószalagot. 18 hónap alatt a T-Modell összeszereléséhez szükséges idő 12,5-ről 1,5 munkaórára csökkent – s ezzel megszületett a modern autóipar. 5 dolláros napidíj: a munkavállalók magas fluktuációjának megelőzésére Henry Ford 1914-ben több mint kétszeresére emelte a munkabért: a korábbi, kilencórás munkanapért járó 2,34 dollár helyett 5 dollárt fizetett egy nyolcórás munkanapra. vertikális integráció: A minőség biztosítása érdekében Henry Ford arra törekedett, hogy a vállalat minden, a teljes autógyártási folyamathoz szükséges forrást maga birtokoljon, működtessen és koordináljon. A vertikális integrációnak nevezett elvet 1927-ben az A-Modell gyártása során ültették át a gyakorlatba. “Mindaz, amit a dédapám megalapozott – különös tekintettel az innováció iránti elkötelezettségre – továbbra is a szilárd üzletmenet biztosít számunkra, és az egyre jobb termékek létrehozására és egy jobb világ megteremtésére ösztönöz minket.” – fogalmaz a Ford elnök-vezérigazgatója, Bill Ford. “Emberek milliói számára tesszük elérhetővé a legmagasabb szintű technológiákat, egyre gyorsabb ütemben fejlesztve ki új termékeinket, értéket teremtünk azzal, hogy munkahelyeket létesítünk, és a mobilitás szabadságával ajándékozzuk meg a világot.” A Fordot ma is újító szellemiség jellemzi Henry Ford újító szellemisége ma is iránymutatást jelent a Ford Motor Company számára: erre kiváló bizonyíték a sokszínű modellkínálat, amiben ugyanúgy megtalálható az F-150 pickup, mint a Mustang sportkocsi vagy a Fusion Hybrid szedán. Ez a szemlélet hívta életre az olyan technológiákat, mint a Ford SYNC vagy az üzemanyag-takarékos EcoBoost motorcsalád – és ez a szellemiség irányítja a vállalat munkatársait is, akik hat kontinensen szolgálják a vásárlók érdekeit. Henry Ford 1947. április 7-én, 83 éves korában hunyt el. Halála után több mint 50 évvel, 1999-ben a Forbes magazin “Az Évszázad Üzletemberének” nevezte, 2012-ben pedig szerepelt a History Chanel “Férfiak, akik felépítették Amerikát” című dokumentumfilmjében. “A dédapám arról álmodott, hogy megfizethető autókkal tegye jobbá az emberek életét.” – emlékezik Bill Ford. “Törekvése, hogy ésszerű árképzésű, megbízható és takarékos autókat gyártson, máig áthatja és meghatározza üzleti szemléletünket.” Kulcsszavak: autógyár, autóipar, évforduló, ford
|
|
|||||
|
||||||
A Toyota, a Nissan, a Honda és a Mitsubishi megállapodása a PHV-k, PHEV-k és EV-k töltőhálózatának közös fejlesztéséről Japánban |
||
2013. július 31.
A Toyota Motor Corporation, a Nissan Motor Co. Ltd., a Honda Motor Co. Ltd. és a Mitsubishi Motors Corporation bejelentették együttműködésüket ...
|
A Toyota Motor Corporation, a Nissan Motor Co. Ltd., a Honda Motor Co. Ltd. és a Mitsubishi Motors Corporation bejelentették együttműködésüket az elektromos hajtású járművek (PHV-k, PHEV-k és EV-k) töltőberendezéseinek rendszerbe állítása és egy töltőhálózat kiépítése érdekében, amely kényelmesebbé teszi a japán autósok közlekedését. E lépés annak felismeréséből adódott, hogy az elektromos hajtású autók töltő infrastruktúrájának gyors kiépítéséhez támogatásra van szükség. A japán kormány segítsége mellett a négy autógyártó is részt vállal a töltő létesítmények telepítési költségéből. Emellett közösen dolgoznak egy kényelmesen használható és mindenütt elérhető töltőhálózat kiépítésén, olyan vállalatokkal együtt, amelyek már eddig is kínáltak ilyen szolgáltatást, s amelyekben a négy autógyár már korábban is tulajdonrésszel bírt. Japánban jelenleg mintegy 1.700 gyorstöltő és több mint 3.000* normál feltöltő pont működik, ám ez kétségtelenül kevés. Emellett a már meglévő szolgáltatások közti koordináció javítására is szükség van a jobb szolgáltatás érdekében. A kormány bejelentette, hogy környezetvédelmi célkitűzéseinek megfelelően a 2013-as pénzügyi évben 100,5 milliárd jennel támogatja a töltőlétesítmények telepítését, hogy felgyorsítsa a töltőhálózat kiépítését, segítve ezzel az alternatív energiaforrásokat felhasználó elektromos autók szélesebb körű elterjedését. E jelentős támogatás mellett a négy autógyártó ezentúl közösen dolgozik a töltőberendezések telepítésén. Az eddigi gyakorlat szerint az autógyárak önállóan, külön-külön jelölték ki a töltőállomások lehetséges helyszíneit. Mostantól azonban együttműködnek e téren, hiszen a feltöltő infrastruktúra a közösség érdekeit szolgálja; ráadásul a feladatot gyorsan meg kell oldaniuk, hiszen a támogatás csak korlátozott ideig áll rendelkezésre. Napjainkban háromféle feltöltés van szokásban: az alaptöltés, amikor az autó akkumulátorát magánházak vagy lakóparkok garázsaiban töltik fel; a célállomásnál elvégzett töltés, amikor bevásárlóközpontokban vagy éttermekben töltik fel az akkumulátort a hazautazáshoz; és az út közben elvégzett töltés, aminek helyszíne jellemzően egy-egy gyorsforgalmi út szervizállomása, egy út menti pihenő (michi no eki), benzinkút vagy kiskereskedés. A célállomásnál vagy út közben végzett töltés esetén – hosszabb tartózkodás esetén – megfelelő lehet a normál töltés is, a rövidebb pihenők idején pedig gyorstöltés szükséges. A PHV-k és PHEV-k kihasználhatóságát nagyban javítaná a sűrűbb töltő hálózat, hiszen ezáltal maximálisan kihasználható e járművek elektromos üzemmódja, vagyis jelentősen csökkenthető az üzemanyag-fogyasztásuk. Az emissziómentes, tiszta vezetései élményt kínáló EV-k a kiterjesztett feltöltő hálózat révén sokkal hosszabb utazásokra is használhatók lennének. A megállapodás értelmében a négy vállalat közös projektbe kezd a következő területeken: Töltőberendezések telepítésének támogatása Japánban Már készülnek a tanulmányok a normál töltők számának 8 ezerre, és a gyorstöltők számának 4 ezerre növeléséről. A normál töltők kereskedelmi létesítményekben (nagyobb bevásárlóközpontokban, önkiszolgáló üzletekben és családi éttermekben) kapnának helyet, így töltőállomásként szolgálhatnak a célállomásnál vagy út közben elvégzett töltéshez, amikor az autós hosszabb időre állítja le járművét. A gyorstöltők elhelyezésére a rövid kiállásokra használatos helyszínek (pl. autópálya-pihenők, kisboltok és benzinkutak) jelentik az ideális helyszínt. -A töltőberendezések beszerelésének támogatása a felszerelési és karbantartási költség egy részének ideiglenes átvállalásával -Töltő infrastruktúra kiépítése, aminek révén a PHV-k, PHEV-k és EV-k tulajdonosai kényelmesebben használhatják járműveiket Minden autógyár szerzett már tulajdonrészt olyan vállalatokban, amelyek jelenleg is kínálnak elektromos töltő szolgáltatást (Japan Charge Network Co. Ltd., Charging Network Development, llc és Toyota Media Service). E cégek együttműködésével egy sokkal praktikusabban és kényelmesebben használható töltőhálózat hozható létre. Ennek köszönhetően például az is lehetővé válna, hogy egy autós bármelyik állomáson ugyanazzal a kártyával töltse fel autójának akkumulátorát. - Együttműködés a kormányhivatalokkal és a helyi hatóságokkal Az elektromos hajtású járművek ösztönzően hatnak az alternatív energiaforrásokkal kapcsolatok kezdeményezésekre. A kormány célja, hogy az ilyen autók egyre nagyobb számban jelenjenek meg az utakon, s hogy a 2020-as újautó-eladási statisztikákban a PHV-k, PHEV-k és EV-k értékesítése már 15-20 százalékot tegyen ki. A négy autógyártó határozott szándéka a még inkább felhasználóbarát feltöltő infrastruktúra kifejlesztése egy olyan társadalom kialakítása érdekében, amely a lehető legnagyobb számban használ elektromos hajtású autókat. Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, hibrid, honda, japán, környezetbarát, Mitsubishi, nissan, toyota, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Negyven éves a Volkswagen Passat |
||
2013. július 31.
Negyven esztendeje teljes egészében új fejlesztésű Volkswagen mutatkozott be, amely korszerű technikájával és modern formavilágával új korszak kezdetét jelezte, hiszen a Passat hét generációja során vált igazi sikermodellé.
|
Az akkori újdonság 1973 májusában mutatkozott be, kiszállítása pedig júliusban – azaz pontosan negyven esztendeje – vette kezdetét. A Giorgio Giugiaro tervezte ferdehátú Volkswagen, amelyet Variant néven rövidesen kombi változata is követett – sikerrel győzte meg a középkategória vásárlóközönségét, s egy évvel később már a németországi forgalomba helyezési statisztika élére állt. Az akkori Audi 80 műszaki alapjaira épült első Passat 1980-ig szerepelt a gyártási programban, amely során mintegy 2,5 millió kelt el az úgynevezett B1-sorozat tagjaiból. Utódja szintén ferdehátú és kombi kialakításban jelent meg a palettán, egészen 1987-ig gyártották. Műszaki újdonságai között az összkerékhajtás, a turbófeltöltés és az öthengeres Otto-motor éppúgy megtalálható volt, mint a mai BlueMotion modellek előfutáraként kínált, különösen kedvező üzemanyag-fogyasztású Formel E kivitel. A B2-sorozat Santana nevű lépcsőshátú verziója pedig igazi örökzöld klasszikussá vált. A nyolcvanas évek e világautója nem csupán Emdenben, hanem Belgiumban, Spanyolországban, Brazíliában, Mexikóban, Dél-Afrikában és Japánban is készült, mindenekelőtt azonban a Volkswagen kínai sikerének megalapozójaként vált nagy jelentőségűvé. A B2-es Santana ugyanis ott egészen 2012-ig szerepelt a programban, hosszított tengelytávú, átdolgozott változatát pedig mind a mai napig gyártják. Minden változatával együtt közel 5,5 millió példányával a második generáció a teljes Passat-család legnagyobb darabszámban készült tagja. A harmadik (1987 - 1993) és negyedik generációs (1993 - 1997) Passat kizárólag lépcsőshátú és kombi kivitelben készült, a ferdehátú változat végleg eltűnt a kínálatból. Az új, igen kedvező légellenállású modellek keresztben beépített motorjaiknak köszönhetően lényegesen tágasabb utastérrel szolgáltak. A Passat választékában a TDI-technika, a feltöltős benzinmotor, sőt, még egy kompakt hathengeres erőforrás is megjelent. A harmadik nemzedék tagjaiból mintegy 1,6 millió kelt el. A széles körűen továbbfejlesztett és nagyjából 700 ezer példányban értékesített Passat B4 szilárdabb karosszéria szerkezettel rendelkezett, emellett több biztonsági felszerelést és még erősebb dízelmotorokat kínált, jóval igényesebbé avatva e középkategóriájú modellcsaládot. Az ötödik generáció (1996 - 2005) még magasabbra emelte a mércét. Teljes egészében horganyzott karosszériája, fejlett TDI-technikája, erőteljes négy-, öt-, hat- és nyolchengeres motorjai, illetve a mindaddig csupán a luxus kategóriát jellemző minőségi színvonala révén a Passat végérvényesen kategóriája példaképévé lépett elő. Kínában, ahol egy hosszított tengelytávú változatban is készült, ez a Passat egészen 2009-ig szerepelt a gyártási programban. Az ötödik generáció tagjaiból világszerte összesen több mint négymillió darabot szállítottak ki. A 2006 elejétől 2009-ig kínált, mintegy 1,7 millió példányban gyártott Passat B6 egy újabb karosszériaváltozatot is hozott, mégpedig az elegáns CC négyüléses kupét. Első ízben jelent meg a Passat palettáján a kettős tengelykapcsolós sebességváltó. A kínálatot erős dízel- és benzinmotorok, illetve a különösen gazdaságos BlueMotion változatok alkották. Ezt követte a jelenlegi, tovább tökéletesített és még inkább luxus karakterű modellsorozat, amely biztonsága és vezetői segédrendszerei színvonalában is még magasabb szintet képvisel. A Passat család az immár önálló CC mellett egy további változattal is gazdagodott, magasabbra emelt karosszériájával és extra felszerelésként rendelhető összkerék hajtásával megérkezett a Passat Alltrack. A Passat világméretű kínálatát olyan külföldi gyártású, önálló modellek teszik teljessé, mint a kínai új középkategóriájú limuzin és az Amerikai Egyesült Államokban készülő Passat. A Passat így már a Volkswagen modellprogramjának hosszú távon is nagysikerű tagjává vált, egyaránt hatékonyan segítve elő a márka mind magasabb pozícióját illetve a csúcstechnika széles körben való elterjesztését. 2012 végéig a Volkswagen összesen 20 millió példányt szállított ki Passat modelljeiből illetve annak egyéb változataiból. Kulcsszavak: autóipar, évforduló, Passat, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Az Audi az új LTE-szabványt hozza el az autóba |
||
2013. július 31.
Az Audi az első autógyártóként integrálja a gyors LTE adatátviteli szabványt az autóba, amely júliustól kívánságra az Audi S3 Sportback modellekhez rendelhető, november elejétől pedig a prémium alsó-középkategóriájú modellsorozat minden további tagjához is rendelkezésre áll.
|
Az LTE-technológia különös jelentőségű az Audi connect, vagyis az autót vezetőjével, az internettel és környezetével fejlett hálózatba kapcsoló koncepció számára. Az új LTE-szabvány (Long Term Evolution) új dimenziót tár fel a mobil internethasználat előtt. Az LTE olyan nagy adatmennyiségek cseréjét teszi lehetővé az interneten keresztül, mint például zenék vagy HD-minőségű filmek továbbítása. Európa számos országában, illetve az Amerikai Egyesült Államokban már kereskedelmi hálózatok is rendelkezésre állnak. Németországban az LTE több nagyvárosban és számos vidéki régióban is aktív, 2014 végéig pedig a tervek szerint a széles körű lefedettség is kiépül. Az LTE használatához mindössze egy megfelelő, rögzített adatopcióval rendelkező SIM-kártyát kell az Audi S3 Sportback MMI Navigáció plusz navigációs rendszerének adott nyílásába helyezni. Ha az utasok ezt követően az autó WLAN-hotspotján keresztül mobil eszközeikkel az internetre csatlakoznak, egymástól függetlenül is szörfözhetnek rajta, míg egyikük mondjuk video-konferencián vesz részt, egy másik akár filmet is nézhet. A vezető számára az MMI Navigáció plusz navigációs berendezés az LTE segítségével az Audi connect testre szabott szolgáltatásait hozhatja el a fedélzetre, a Google Earth és a Google Street View használatával folytatott navigációtól az Audi music stream webrádión át, egészen az online közlekedési információkig. A Facebook és Twitter közösségi oldalak szintén elérhetők az autóból is, a felolvasó funkciót pedig előre elkészített szövegmodulokkal működő diktafon-üzemmód egészíti ki. Mindezeken túl az Audi connect legalább egy tucat további szolgáltatása is rendelkezésre áll már, köztük az e-mailek számára készült felolvasó funkcióval és a rövid szöveges üzenetek (SMS) diktafonjával, s a kínálat rohamosan bővül tovább. Júliustól az LTE-technológia az Audi S3 Sportback, novembertől pedig az A3-család összes további tagja számára is megrendelhető. Audi connect koncepciója keretében a négykarikás márka intenzíven dolgozik a fejlett hálózatok újabb és újabb megoldásain, autói új technikái révén így mind több különleges élménnyel szolgálhatnak majd. Az LTE-szabvány az internet egy-egy szerverén mentett („Data in the Cloud”) adatállomány zavartalan használatának is új lendületet adhat. Az Audi mindemellett a többi gépkocsival, valamint a közlekedési infrastruktúrával („Car-to-X-Communication”) folytatott hálózati kommunikáció fejlesztését is intenzíven támogatja. Kulcsszavak: audi, autóipar, galéria, s3 sportback
|
|
|||||
|
||||||
Indulhat a próbaüzem a debreceni 2-es villamosvonal első új szakaszán |
||
2013. július 31.
A debreceni 2-es villamosvonal csaknem 80 százalékos készültségben van, az új pálya első szakaszán rövidesen indulhat a próbaüzem - tájékoztatta Miklóssy Ferenc, a kivitelező konzorcium vezető tagvállalata, a Keviép Kft. ügyvezetője az MTI-t.
|
Elmondta, a Hunyadi János utcai csomópontban az 1-es vonalról leágazó új szakasz első részén elkészültek az egyik pályatesttel, így a Jerikó utcáig vezető szakaszon megkezdődhet a próbaüzem. A 2-es vonal önálló szakasza összesen 4,3 kilométer hosszú lesz. A vasúti pályatest hossza - mivel döntő részben két vágányt építenek - összesen 7 kilométer lesz, ebből 5,5 kilométer már készen áll. Elkészült a felsővezeték is 5,6 kilométer hosszan, a 82-84 kilométernyi földkábeleknek pedig már a 95 százalékát lefektették - sorolta Miklóssy Ferenc. Augusztus első napjaiban még a régi villamosokkal mennek fel az új szakaszra, néhány nappal később viszont már az új spanyol járművek is itt futják majd a próbajárataikat - mondta el, hozzáfűzve, hogy szerdán helyezik feszültség alá az új szakaszon a felsővezetékeket. Miklóssy Ferenc kiemelte: feszített tempóban, a hét minden napján napi 12-16 órában dolgoznak mintegy 250-en a villamospályán. A Salétrom utcán található új remízzel már elkészültek, és augusztus 8-ig a Petőfi téri - az 1-es vonallal közös - végállomást is visszaadják a forgalomnak. Az augusztus 20-i Virágkarnevál előtt teljesen helyreállítják a város egyik legforgalmasabb csomópontját a Hunyadi János utca és a Péterfia utca kereszteződésében, de néhány további szakaszon - például a Honvéd és Csemete utca kereszteződésében - is megindulhat a forgalom a több hónapos lezárások után. A munkálatok kapcsán rámutatott: a legnehezebb hónapok a mostaniak, augusztus végéig az új villamosvonal legtöbb szakasza teljesen kész lesz, összességében pedig tartható a december 20-ai átadás. Debrecenbe eddig három érkezett meg a 18 megrendelt CAF szerelvényből, közülük kettő már az 1-es vonalon végzi a próbafutásokat. Kulcsszavak: debrecen, járműteszt, közlekedés, teszt, tömegközlekedés, villamos
|
|
|||||
|
||||||
Csökkent az üzemanyagok ára |
||
2013. július 31.
Csökkentette bruttó 3-3 forinttal az 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt.
|
Csökkentette bruttó 3-3 forinttal az 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt. A csökkentéssel a benzin átlagára 420-421 forintra esett, a gázolajé pedig 419-420 forintra. Legutóbb július 19-én volt árváltozás, akkor bruttó 2 forinttal emelte a benzin literenkénti nagykereskedelmi árát a Mol, a gázolajé akkor nem változott. A társaság február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak a hét első munkanapján, hanem a hét közepén is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei jegyzések alapján az árról. A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint. Az autósok 15-25 forintos különbséget is tapasztalhatnak a kutak árai között. Kulcsszavak: benzin, benzinkút, gázolaj, mol, üzemanyag
|
|
|||||
|
||||||
Világrekordot állított fel a Nissan-Renault |
||
2013. július 30.
A japán-francia közös autógyártó cég eladta 100.000-ik elektromos járművét.
|
A gyártók szerint a 100.000. autót az Egyesült Államokban Atlantában (Georgia) adták el egy egyetemistának, írja az energiacentrum.com Nissan-Renault szövetség, amely elsősorban a Nissan LEAF-ek eladásával ért el nagy sikereket, a közös projekt 2010-es megindulásakor szintén Amerikában adta el első elektromos autóját, amelyet Kaliforniában egy Szilikon-völgyi mérnök vett meg. A Nissan-Renault autói a cég adatai szerint eddig 840 millió kilométert tettek meg, amely annyit jelent, hogy 20 ezerszer kerülték meg a Földet a légkör szennyezése nélkül, egészen pontosan 124 millió kb széndioxidtól kímélték meg az atmoszférát és 53 millió literrel kevesebb benzin került általuk elfogyasztásra. „Eljött a nulla kibocsátású gépkocsi ideje – jelentette ki Carlos Ghosn igazgató – Úgy véljük, hogy a kereslet a töltő-infrastruktúra fejlődésével egyenes arányban fog nőni. Mi továbbra is 100 %-ig hosszú távú elkötelezettei vagyunk a nulla szennyezésű technológia fejlesztésének.” A 100 elektromos autóból 2010 óta 70 ezer Nissan LEAF kelt el, ebből 30 ezer az Egyesült Államokban szalad. Ennek az elektromos autótípusnak az USÁ-n belül San Franciscóban, Seattle-ben és Honoluluban a legnagyobb a népszerűsége. Japánban 28 ezer, Európában pedig 12 ezer. Az öreg kontinensen Norvégia a listavezető, 4600-rel. A Renault részéről a Twizy a legkedveltebb. A 30 ezer francia gyártású autó 61%-át Európában vették meg, ebből 11 ezer volt a Twizy. Kulcsszavak: autóipar, elektromos autó, jármű kereskedelem, leaf, Renault-Nissan, Twizy, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
A világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve |
||
2013. július 30.
A BMW i3 a világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve. Egyetlen más autóban sem ennyire átfogó az információcsere a jármű, annak vezetője és a külvilág között.
|
A járműbe alapfelszerelésként épített SIM-kártya teszi elérhetővé a BMW i3 fedélzetén a BMW ConnectedDrive bevált szolgáltatásait, azok új, 2013-as változatában. Kifejezetten az elektromobilitás témaköréhez fejlesztett navigációs megoldások egészítik ki az olyan ismert szolgáltatásokból álló kínálatot, mint a Concierge Services tudakozó és az intelligens segélyhívó. Mindezeken felül a vezető a BMW i Remote alkalmazás segítségével bármikor adatokat cserélhet járműve és okostelefonja között. A parkolóhely és a végső úti cél között is vezető gyalogos navigáció mellett a BMW ConnectedDrive a világon egyedülálló módon intermodális útvonaltervezést is kínál, amely a helyi közösségi közlekedési hálózatot is belekapcsolja az útvonaltervezésbe. A BMW ConnectedDrive kimondottan a BMW i számára kínált szolgáltatásainak középpontjában a navigáció és az energiamenedzsment áll. Hatótávolság-asszisztens támogatja az útvonaltervezést és magát az utazást is. Amennyiben a navigációs rendszerben kiválasztott úti cél a hatótávolságon kívül esik, a rendszer javasolja a vezetőnek, váltson az ECO PRO, illetve az ECO PRO+ üzemmódra, ezenkívül egy gazdaságosabb alternatív útvonal kiszámításával is segíti. Amennyiben egy nyilvános töltőállomáson való töltés válna szükségessé, akkor a vezető számára a rendszer megjeleníti a közelben található állomásokat. Ráadásul a BMW i3 navigációs rendszere dinamikus hatótávolság-kijelzést is kínál, amely pontos, aktuális és megbízható információt nyújt arról, hogy a jármű eléri-e, illetve mennyi maradék töltöttséggel éri el úti célját. Ennek során a hatótávolságot befolyásoló összes paramétert figyelembe veszi, a tényleges kalkulációt a BMW egy szervere végzi, és az eredményt a járműbe épített SIM-kártya segítségével továbbítja a navigációs rendszernek. Különösen jól áttekinthető a hatótávolság a központi információs képernyő térképén a területkörvonal (pókhálódiagram) jóvoltából. A jármű és a vezető közötti kapcsolatok is új szintre emelkednek a BMW i3 esetében. A BMW ConnectedDrive vezérlésére szolgáló BMW i Remote alkalmazás az egyéni mobilitás tervezéséhez szükséges járműadatokat az ügyfél okostelefonján is elérhetővé teszi. Amennyiben a BMW i3 egy töltőponthoz vagy a BMW i Wallbox falitöltőhöz csatlakozik, az energiaáramlás az okostelefonról is vezérelhető, akárcsak a klímaberendezés, illetve a nagyfeszültségű akkumulátor fűtése. A mobilalkalmazással navigációs célok is elküldhetőek az autónak, és az ügyfél a készülékén is látja a foglalt, valamint szabad töltőpontokat, valamint azt, hogy ezek az aktuális hatótávolságon belül találhatóak-e. Ehhez, akárcsak a jármű navigációs rendszere esetében, a hatótáv területkörvonalként jelenik meg. Mindezeken felül a BMW i3 a BMW ConnectedDrive számos innovatív asszisztensrendszerével is rendelhető, amelyeket mind kifejezetten a nagyvárosi mobilitás komfortjának és biztonságának növelése érdekében fejlesztettek. Ilyenek a Driving Assistant Plus kamera és radar alapú vezetést segítő rendszer, a parkolóasszisztens, a tolatókamera és a sebességhatár kijelzés. átfogó megközelítés: 360° ELECTRIC az energiaellátás és a mobilitás teljes körű megoldásaként A BMW i3 hatótávjának meghatározásakor alapvető célkitűzésként gondoskodtak a tervezők arról, hogy a vásárlók heti két-három töltéssel fedezni tudják jellemző energiaigényüket. A project i keretében több mint ezer résztvevővel és mintegy húszmillió futott kilométer alapján készült tanulmányok szerint a napi szinten valóban megtett táv átlagosan mintegy 45 kilométert tett ki. A BMW i által kínált falitöltő (Wallbox) mellett az akkumulátor a háztartási elektromos hálózatból is ellátható energiával. Az energiaellátás és a mobilitás-szervezés területén felmerülő egyéni ügyféligények kielégítésére a BMW i 360° ELECTRIC elnevezéssel átfogó termék- és szervizkínálattal szolgál. A szolgáltatások palettája a BMW i Wallbox az ügyfél garázsában történő helyszíni telepítésétől a megújuló forrásokból előállított energia különleges ajánlatain át, egészen a nyilvános töltő-infrastruktúra kényelmes használatát lehetővé tévő kártyarendszerig, illetve a BMW ConnectedDrive szolgáltatásaiig terjed. Amennyiben pedig valamely mobilitási igénynek mégsem tudna teljes mértékben megfelelni a BMW i3 koncepciója, a 360° ELECTRIC a Flexible Mobility keretében a BMW és a DriveNow palettájáról alternatív járművek megoldásával is szolgálhat. új értékesítési rendszer a személyes mobilitásban A BMW i almárka célja, hogy minden téren új szintre emelje a személyes mobilitást. A BMW ezért létrehozott egy innovatív, többcsatornás értékesítési rendszert, amelynek köszönhetően a BMW i modellek megrendelése és a szolgáltatásokkal kapcsolatos segítségnyújtás nem csupán az egyes régiók kiválasztott márkakereskedőin, de egy mozgó értékesítési csoporton, egy ügyfélkapcsolati központon, valamint az interneten keresztül is lehetséges. A hálózat minden egyes része központilag irányított, így az ügyfél bármelyik lehetőséget is választja – függetlenül attól, hogy rendeli vagy bérli a járművet -, a szerződést minden esetben közvetlenül a BMW AG-vel, nem pedig ahogy az általában megszokott, a márkakerekedővel köti. A BMW i3 piacra lépésekor várhatóan az európai BMW márkakereskedők több mint 10 százaléka értékesíti majd az innovatív modellt. A fenntarthatóság mindenek előtt A BMW i3 forradalmi karaktere egy többéves fejlesztői munka eredménye, amelynek legapróbb részletét is a fenntartható mobilitás érdekében tervezték, az abszolút környezetbarát közlekedés megteremtéséért pedig szokatlanul sok technológiai újítást egyesít. A projekttel a BMW i új szintre emeli a prémium mobilitás fogalmát, nem csupán a BMW i3 modell technológiai forradalmával, de az anyaghasználattal, a gyártási folyamat körülményeivel és az újrahasznosítással is. A BMW i3 megalkotásával a BMW csoport páratlan eredményeket ért el, amelyhez fogható nem volt még az autógyártás történetében. A BMW i3 elektromotorját és akkumulátorát ugyanis nem egy külső cég, hanem szintén a BMW csoport gyártja. Az alsó-Bajorországban található dingolfingi és landshuti létesítményekben a BMW csoport megalkotta az elektromos mobilitás szakszerű hálózatát. A BMW dingolfingi gyárában készül az akkumulátor, a sebességváltó és a LifeDrive struktúra szerinti egyedülálló jármű-architektúra alumínium része, míg a landshuti létesítményben a szénszálas erősítésű műanyag részt, a karosszéria műanyag elemeit, a műanyag öntvényeket, valamint a BMW i3 utasterét gyártják. A könnyű szerkezeti felépítés megtervezésekor kifejezetten az volt a cél, hogy a BMW i modellek széleskörűen hasznosíthassák az egyszerre könnyű, korrózióálló és ütközéskor energiaelnyelő szénszálas erősítésű műanyagot. A szénszálas erősítésű műanyag elemek körülbelül 50 százalékkal könnyebbek, mint az acélból készült, hagyományos megoldások, miközben hasonló tulajdonságokkal bírnak a stabilitás, a merevség és a biztonság terén. A BMW csoport kétségkívül új sikereket ért el, nemcsak az innovatív anyag felhasználásával, de gyártásával és feldolgozásával is. Fenntarthatóság minden téren – gyártás közben is A vadonatúj BMW i3 gyártásakor a járműgyártáshoz szükséges megszokott energiamennyiség csupán 50 százalékát használja el a BMW csoport, miközben vízből a szokásosnál több mint 70 százalékkal fogyaszt kevesebbet. A BMW lipcsei gyárában a BMW i modellek gyártásához szükséges összes energiát egy speciálisan erre a célra épített szélerőműből nyerik. Németországban ez az első gyár az autógyártás történetében, amely kizárólag környezetkímélő célból telepített szélerőművet használ. Hasonlóképpen, a szénszálas erősítésű műanyag gyártásához szükséges energiát teljes egészében megújuló energiaforrásból, egy vízerőműből nyeri ki a BMW csoport, így a szénszálas erősítésű műanyag alkotóelemek gyártása százszázalékosan károsanyag-mentes. Ezek az elképesztő megoldások valódi áttörést jelentenek a környezetbarát autógyártás területén. A BMW i ezzel elérte a kezdetektől tervezett célját, vagyis a 2008-as év Zöld Autójának megválasztott BMW 118d károsanyag-kibocsátási értékének egyharmadát. Ha pedig az ügyfelek is támogatják a BMW i3 megújuló energiaforrásokkal dolgozó, környezetbarát küldetését, ez az eredmény további 50 százalékkal javítható... Kulcsszavak: BMW, ConnectedDrive, elektromos autó, fejlesztés, galéria, i3, környezetbarát, zöld
|
|
|||||
|
||||||
SEAT Leon ST - egyedülálló formatervezési nyelvezet kiemelkedő műszaki tartalommal |
||
2013. július 30.
A Leon sorozat már sokat dicsért formatervezési nyelve az ST esetében további hangsúlyt kapott. A szinte szobrászatian formás, hosszirányban sikló vonalak a fény és az árnyék izgalmas kölcsönjátékát eredményezik.
|
A kombi olyan éles vonalakkal és pontos szélekkel rendelkezik, amelyek a gépkocsiból energiát és életerőt sugároznak ki. A farrész 27 centiméteres túlnyúlása jelzi a nagyon bőséges csomagteret, miközben a sarkos hátsó szélvédő üveg, a finoman lekerekített tetővonal és az izmos „vállak” a dinamikus vezetési élvezetet hangsúlyozzák. A Leon ST műszaki eleganciáját tovább erősítik a választható, teljes egészében LED-alapú fényszórók, kombinálva az ugyancsak LED-es hátsó lámpákkal. „A SEAT formatervezési részlegen úgy gondoljuk, hogy a gépkocsi dinamikus jellege nem szenvedhet kárt a funkcionális miatt. Az új Sport Tourer új dimenzióval egészíti ki a Leon családot - a dinamikus körvonalak feszeseknek és elegánsaknak tűnnek, ugyanakkor a Leon ST teljeskörű hasznosíthatóságot kínál a munka- és a szabadidős használatra, a családi és sport célú autózásra” - mondja Alejandro Mesonero-Romanos, a SEAT formatervezési részlegének vezetője. „A Leon ST az FR változattal egyszerűen egyedülálló. A kifejezetten sportos orr és far formatervezéssel az autó új tartalmat kölcsönöz a ’sportos kombi’ fogalmának!” Könnyűszerkezetes formatervezés A figyelemre méltó üzemanyag-fogyasztási adatokat a SEAT Leon ST-nél is a könnyűszerkezetes formatervezés eredményezi. Alapváltozatban a Leon ST csupán 1.233 kilogrammot nyom, ami mindössze 45 kilogrammal több, mint az ötajtós Leon tömege, és a legkisebb tömeg ebben a kategóriában. Ugyanakkor a Leon ST számos olyan funkcionális felszerelést is kínál, amelyek jelentős mértékben növelik a mindennapi hasznosíthatóságot. A hátsó ülések háttámláit rendkívül könnyű ledönteni a csomagtérből, miközben a kettős-szint kialakítású csomagtér padló egységes teret teremt, és nagy mértékben megkönnyíti a ki- és bepakolást. A jobb első ülés háttámlája teljesen lehajtható, ezáltal rendkívül hosszú tárgyak is kényelmesen elhelyezhetőek. Dinamikus és hatékony motorok Az új Sport Tourer technológiai kínálata jelentős részben hasonló a Leon és a Leon SC-éhez. A benzinmotorok kínálata széleskörű és változatos. Az 1.2 TSI két változatban áll rendelkezésre: 63 kW (86 LE) és 77 kW (105 LE). A start-stop renszerrel és a fékezési energia visszanyerésével a 77 kW-os motor csupán 4.9 litert fogyaszt 100 kilométeren, 114 g/km CO2 kibocsátás mellett. Az 1.4 TSI 90Kw (122 LE) és az 1.4 TSI 103 kW (140 LE) változatok ugyancsak a legfejlettebb technológiát jelentő motorok, és fogyasztásuk csupán 5.3 liter 100 kilométeren. A benzinmotorosok csoportjának élén az FR változat áll, amelynek 1.8 TSI 132 kW (180 LE) motorja 250 NM nyomatékot ad le. Az új Leon ST dízelmotorjainak (TDI) széles választéka a 66 kW (90 LE)-től 135 kW (184 LE)-ig trejed. A belépő szintet az 1.6 TDI (90 LE) jelenti, a tiszteletre méltó 230 Nm nyomatékkal, míg a 2.0 TDI, 110 kW-os (150 LE) és a 320 Nm -es nyomatékú motor hatalmas erőt biztosít a Seat ST-nek. A start-stop rendszerrel és a fékezési energia visszanyerésével ugyanakkor ennél a motornál is sikerült 4.1 literes átlagfogyasztást elérni 100 kilométeren, 106 gr/km CO2 kibocsátás mellett. A sportos csúcsteljesítményt a 2.0 TDI 135 kW-os (184 LE) motor jelenti, 380 Nm nyomatékkal. Ez kizárólag az FR változatban áll rendelkezésre, és a kocsi a mindössze 4.3 liter/100 kilométeres üzemanyag fogyasztással dicsekedhet, 112 g/km CO2 kibocsátás mellett. Kulcsszavak: bemutató, galéria, leon, seat, ST, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Elöregedett a cseh autópark |
||
2013. július 30.
Meghaladja a 14 évet a csehországi személyautók átlagos életkora, legutóbb 1998-ban volt ilyen rossz a helyzet - állítja a cseh autóipari szövetség (SAP).
|
A SAP hétfői közleményéből kiderült, hogy míg 2012 közepén a regisztrált, tehát az utakon közlekedésre jogosult személygépkocsik átlagos életkora 13,9 év volt, az idén ez az mutató 14,06 évre emelkedett. A regisztrált személygépkocsik száma 4,756 millió, ami 56 844-el több mint 2012-ben. A gépjárművek több mint 35 százaléka 15 évnél is idősebb, míg az autók 27 százalékának kora 10-15 év között van. "1998 óta először történt meg, hogy a kimutatások alapján a személygépkocsik átlagos életkora meghaladja a 14 évet" - nyilatkozta Antonín Sípek, a SAP igazgatója. Statisztikák szerint az utóbbi években lelassult a csehországi autópark felújítása, illetve ismét megugrott a használt kocsik behozatala. Szakértők úgy vélik, hogy ez elsősorban a megromlott gazdasági helyzet következménye. A haszongépjárművek átlagos életkora 9,8 évről 10,16 évre emelkedett. A teherautók átlagos életkora meghaladja a 17 évet, ami megfelel az utóbbi évek átlagának. Az autóbuszok átlagos életkora 14,58 évről 14,75 évre emelkedett. A motorkerékpárok és a traktorok átlagos életkora lényegében stagnál: a motorkerékpároknál ez a mutató 31,65 év, a traktoroknál szintén meghaladja a 30 évet. Kulcsszavak: autókereskedés, autópark, csehország, gazdaság, jármű kereskedelem
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10451 - 10460 |