Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10471 - 10480
A 65. Frankfurti Autókiállítás Subaru előzetese

A 65. Frankfurti Autókiállítás Subaru előzetese

2013. július 27.
A Subaru autók gyártója, a Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) bejelentette, hogy a 65. Frankfurti Autókiállításon bemutatja a “SUBARU VIZIV CONCEPT” és a “SUBARU WRX CONCEPT” modelleket.
Részletek
A 65. Frankfurti Autókiállítás Subaru előzeteseA Subaru autók gyártója, a Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) bejelentette, hogy a 65. Frankfurti Autókiállításon bemutatja a “SUBARU VIZIV CONCEPT” és a “SUBARU WRX CONCEPT” modelleket.

A “SUBARU VIZIV CONCEPT” egy tanulmányautó, amely bemutatja a jövőbeli Subaru modellek formatervezési irányvonalát és technológiáit. A “SUBARU WRX CONCEPT” a következő generációs Subaru WRX formatervére utal.

Egy speciális weboldal ma 11:00 órától aktív a Subaru Globális Honlapján a https://www.subaru-global.com/2013frank.html címen. Az oldal szeptember 10-én friss híreket közöl majd a Frankfurti Autókiállításról, és képek is megtekinthetők lesznek a “SUBARU VIZIV CONCEPT” és “SUBARU WRX CONCEPT” modellekről.

A 65. Frankfurti Autókiállítás Subaru előzetese
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Frankfurt, IAA, subaru
 
Bemutatkoztak Magyarországon a legújabb MINI modellek Bemutatkoztak Magyarországon a legújabb MINI modellek A 65. Frankfurti Autókiállítás Subaru előzetese A CLS új generációja - Kultikus formaterv a jövő világítástechnológiájával A Kia új tanulmányautót mutat be a Frankfurti Autószalonon A Kia új tanulmányautót mutat be a Frankfurti Autószalonon Új Opel Corsavan: világpremier a Brüsszeli Autószalonon Új Opel Corsavan: világpremier a Brüsszeli Autószalonon Megújul a Nissan Juke crossover a további választékbővítés jegyében Megújul a Nissan Juke crossover a további választékbővítés jegyében
 
Peugeot-val szárazon és vízen

Peugeot-val szárazon és vízen

2013. július 27.
A Peugeot támogatásával állt rajthoz az idei, sorban negyvenötödik Kékszalagon Litkey Farkas, a nagy hagyományú vitorlásverseny favoritja. A Lisa nevű hajó kapitánya és a francia autómárka kapcsolata azonban nem új keletű: a Peugeot mára a sportember életének elengedhetetlen részéve vált.
Részletek
Peugeot-val szárazon és vízenA közhiedelem szerint a sportemberek a dinamikus, gyors, erőtől duzzadó autókat kedvelik. Litkey Farkas azonban más – ahogy választott sportja, a vitorlázás is az.

„Amikor a vízen vagyok, pattanásig feszülnek az idegek, száguld a hajó, villámgyorsan kell dönteni, és egy apró figyelmetlenség is megbosszulja magát. Ezért azt a kevés időt, amelyet igazi lételemem, a Balatonon kívül töltök, szeretem minél kényelmesebben, pihentetőbben, biztonságosabban megélni” – mondja Litkey, aki immár tizenegy alkalommal győzött Európa legrégebbi tókerülő versenyén, a balatoni Kékszalagon, és ezzel örökre beírta magát a sportág történelemkönyvébe. Teljesítménye nem csak hazánkban, de nemzetközi szinten is egyedülálló.

Litkey Farkas, aki olimpikon édesapja mellett szó szerint beleszületett a vitorlázásba, tagadhatatlanul más léptékkel méri a dolgokat. értékrendje legalább annyira őszinte és természetes, mint a víz és a szél, amelyek nélkül el sem tudja képzelni életét. „A Kékszalagon kiemelten figyelünk a versenytársakra és az időjárásra, ha szükséges változtatunk az előre eltervezett versenystratégián és folyamatosan alkalmazkodunk a változó körülményekhez.

A késő este véget érő futam során száz százalékos koncentrációra van szükség. Utána semmi másra nem vágyom, mint hogy kényelmesen kinyújtóztathassam magam, és ha már a szememet nem csukhatom be vezetés közben, a lehető legkevesebb dolgom legyen autóm fedélzeten” – hangsúlyozza az idén 47 éves bajnok.

Peugeot-val szárazon és vízenAmilyen magasra helyezi a lécet maga és legénysége előtt, Litkey Farkas olyan sokat vár el autójától is. Tisztában van vele: Peugeot 508-asa bizony elkényezteti. önműködően vezérelt kanyarkövető xenon világítás, a fontos menetadatokat a szélvédőre, a vezető látómezejébe kivetítő rendszer, elektromos kézifék... a Peugeot zászlóshajó vezetőjének valóban már csak annyi dolga marad, hogy irányítsa az autót, és bölcs előrelátással adagolja a kétliteres HDi dízelmotor szuverén erejét.

„Furcsa belegondolni, de szárazföldi mércével a leggyorsabb vitorlás hajó is cammog csupán egy autóhoz képest. Ez azonban relatív, és én pont fordítva élem meg: a vitorlázás élménye után nem tudnak lázba hozni a gyors autók. Pontosabban nem találom vonzónak azokat az autókat, amelyek szinte rám kényszerítik, hogy siessek. Szeretem én magam eldönteni, hogy mikor, milyen útvonalon és mekkora sebességgel megyek, és örülök ha az autó teljes mértékben hozzám igazodik.”

„A szó alapvető értelmében férfias sport a vitorlázás, küzdelem földünk legalapvetőbb és legnagyobb erejű elemeivel, mindenféle elektronikus varázslat nélkül. Egy modern versenyhajó, mint a mi Lisánk, amivel idén ismét megpróbáljuk elhódítani a Kékszalagot, gyors és bámulatos, de kényelmesnek semmiképpen sem nevezném. Futam közben persze ez nem tűnik fel, de utána nagyon vágyom a Peugeot 508-as motorosan állítható deréktámaszára, szabályozható hosszúságú ülőlapjára, és bevallom, megnyugtat az autó gyöngyház fényezése. A víztükrön kergetőző fénysugarakat juttatja eszembe.”

Peugeot-val szárazon és vízenPersze nem csak szubjektív követelményeket támaszt autójával szemben Litkey Farkas. A vitorlázás ezernyi apró és nagyobb kellékének el kell férnie a csomagtartóban, lehetőleg úgy, hogy a legénység felszerelésének is jusson hely. „A vitorlázás társas időtöltés, aligha tudnék még egy olyan sportágat mondani, amiben annyira elengedhetetlen a tökéletes, zökkenőmentes kommunikáció, mint itt, a vízen. Az 508 kiváló hangszigetelésének köszönhetően elég csendes ahhoz, hogy akár menet közben is kényelmesen megtárgyaljuk a taktikát, vagy a futam után kielemezzük a történteket.”

Ha mást nem, annyit mindenki tud a vitorlázásról, hogy bizony költséges sportág. éppen emiatt azonban a hajós ember gyorsan megtanulja a dolgok valós értékét. „Vannak olyan tételek, amiken nem spórolunk, mert a versenysiker vagy épp a biztonságunk múlhat rajta, de amire nem muszáj, arra nem dobunk ki pénzt. Ezért nálam szóba sem jöhet közlekedési eszközként holmi sokhengeres, hatalmas étvágyú benzintemető: a Peugeot kétliteres dízele pont annyival erősebb a szükségesnél, hogy soha ne érezzem hiányát a teljesítménynek, ugyanakkor takarékosan közlekedhetek vele. Az üzemanyagtartály mintha soha nem akarna kiürülni – nekem, aki ha tehetném, a nap 24 óráját a vízen tölteném, különösen nagy kínszenvedés volna úton-útfélen megállni tankolni.”

„Vannak támogatók, akikkel tárgyilagos, hogy úgy mondjam, szükségszerű kapcsolatot ápol az ember. A Peugeot más: ha egy vállalattal ennyire egyezik az ízlésünk az ideális, tökéletes autó tekintetében, alig hiszem, hogy más kérdésekben ne tudnánk zökkenőmentesen megoldást találni” – foglalta össze gondolatait a 45. Kékszalag rajtja előtt Litkey Farkas.

„A vitorlázás alapelve pofonegyszerű: egyensúlyra kell törekedni, és akkor megy a hajó. A kiszámíthatatlan, hirtelen változások törvényszerűen felborítják ezt az egyensúlyt – olykor a hajót is. Bízom benne, hogy ez az alapelv érvényesül a Peugeot és hajónk a Lisa legénysége közötti együttműködésben is.”
Kulcsszavak: autóipar, Peugeot, Peugeot 508, verseny
 
Peugeot-val szárazon és vízen A német piac felé tekinget a Tesla A győri Széchenyi István Egyetem csapata állhatott dobogóra az üzemanyag-hatékonysági megmérettetésen A győri Széchenyi István Egyetem csapata állhatott dobogóra az üzemanyag-hatékonysági megmérettetésen A dízelbotrány miatt manipulációt sejt a német média az Opelnél is A dízelbotrány miatt manipulációt sejt a német média az Opelnél is Végre tehet valamit Németország az elektromos autózásért! Végre tehet valamit Németország az elektromos autózásért! A SEAT bemutatja az új SEAT ConnectApp rendszerét A SEAT bemutatja az új SEAT ConnectApp rendszerét
 
A BMW i3 elektromos kisautót hétfőn három kontinensen egyszerre mutatják be

A BMW i3 elektromos kisautót hétfőn három kontinensen egyszerre mutatják be

2013. július 27.
Közép-európai idő szerint július 29-én, hétfőn, 14.30-kor, a világ három pontján egyszerre tartják a BMW i3 világpremierjét.
Részletek
BMW i3Az igazgatótanács tagjai New York-ban, Londonban és Pekingben leplezik le a BMW csoport első teljesen elektromos hajtású, sorozatgyártású autóját. A látványos premierre, amit a világhálón élőben közvetítenek, napra pontosan két évvel azután kerül sor, hogy a BMW i3 koncepcióváltozatát bemutatták Frankfurtban.

Az i3 a BMW i almárka első sorozatgyártású modellje, egyben a világ első prémiumkategóriájú elektromos gépkocsija, amelyet már a kezdetektől e hajtásrendszer jegyében alkottak meg. Ennek eredményeképpen olyan autó született, amely károsanyag-kibocsátás nélkül kínálja a vezetés BMW-s élményét. A BMW i3 szénszál-erősítésű műanyag utascellájával, egyedi formatervezésével, úttörő technikai megoldásaival és az egyéni közlekedést holisztikusan megközelítő szolgáltatási csomagjával forrradalmat jelent az autóiparban és a nagyvárosi közlekedésben.

A három kontinensen egyszerre tartott premieren a BMW igazgatótanácsi tagjai mutatják be a BMW i3 elektromos kisautót, egyúttal részleteket fednek fel a fejlesztés fázisairól és a műszaki megoldásokról.  A BMW i3 egy következetesen megvalósított, átfogó koncepció eredménye, amely ideális összhangba állítja a jármű tömegét, menetteljesítményeit és hatótávját. A szénszál-erősítésű műanyag alkalmazása az utascellában tökéletes mértékben kiegyenlíti a lítiumion-akkumulátor többlettömegét. Az energiatároló mély és középre eső elrendezése 50:50 arányú első és hátsó tengely közötti harmonikus tömegeloszlással fokozza hatékonyan az autó agilitását. A hajtott hátsó tengely közvetlen közelében elhelyezett elektromos motor a lehető leghatékonyabb vonóerő-átadás mellett biztosít e hajtásrendszerhez képest egyedülálló teljesítményt.

BMW i3Az elektromos motor közvetlenül rendelkezésre álló vonóereje és a futómű feszes karakterű hangolása, a precíz kormányzás és a feltűnően szűk, mindössze 9,86 méter átmérőjű fordulókör az elektromos közlekedés a BMW modelljeire jellemző megfogalmazását adják. Az elektromos motor teljesítménye 125 kW/170 LE, maximális forgatónyomatéka pedig 250 newtonméter. A kifejezetten a BMW i3 számára kifejlesztett és gyártott elektromos hibrid szinkronmotor egészen a magas fordulatszám-tartományokig lineárisan növekvő vonóerőt produkál. A BMW i3 így álló helyzetből 7,2 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, míg 60 kilométer/óráig csupán 3,7 másodperc is elegendő. A 130-160 kilométeres hatótáv pedig a mindennapos közlekedés során bőven elegendő a fő vásárlói célcsoportok napi közlekedési igényeinek kielégítésére.

A BMW i3 a nagyközönségnek a Frankfurti Autószalonon (IAA) mutatkozik be, 2013. szeptember 12-22. között.
Kulcsszavak: BMW, elektromos, elektromos autó, i3, világpremier, villanyautó, zöld
 
Téli bevetésen a BMW iNEXT Téli bevetésen a BMW iNEXT A DS Automobiles és a Formula-E: a szerelmi történet legalább 2026-ig folytatódik! A DS Automobiles és a Formula-E: a szerelmi történet legalább 2026-ig folytatódik! A Hilton szerint ma a szálloda velejárója az elektromosautó-töltő A Hilton szerint ma a szálloda velejárója az elektromosautó-töltő A BMW i3 elektromos kisautót hétfőn három kontinensen egyszerre mutatják be 2013 novemberében piacra lép a BMW X5 harmadik generációja A vadonatúj Volvo EX90 fedélzetén: a fényűzés és a jóllét újraértelmezése A vadonatúj Volvo EX90 fedélzetén: a fényűzés és a jóllét újraértelmezése
 
Ha szombat, akkor Jazzy Street

Ha szombat, akkor Jazzy Street

2013. július 27.
Megérkezett a Toyota kínálatából már hat éve hiányzó kombi változat, amelyet a hazai sajtóbemutató alkalmából próbálhattunk ki.
Részletek
Ha szombat, akkor Jazzy StreetAz Auris Sport Touring, ami full-hybrid hajtásláncával a világ egyetlen ilyen járműve a kategóriájában... és akár 3.5 liter üzemanyaggal is beéri száz kilométerre. Ezen kívül négyféle motorváltozat közül választhatunk.... és még jó néhány érdekességgel megismerkedhetünk a bemutató folyamán.

Ezt követően Pásztor Zoltán érkezik meg a stúdióba, a Magyar Közút Kht. Pest-megyei részlegének igazgatója. Vele beszélgetünk a kátyúzásról, és a jelenleg folyó illetve rövidesen elinduló útépítésekről. és felújításokról.

Rövidesen megváltozik a Ford Transit modellcsalád felépítése. Mi már az újhullámos változatokat teszteltük. Varga Zsombor a Ford hazai PR igazgatója mesél a változásokról, és az új modellcsalád filozófiájáról. A tesztből mindenesetre néhány fontos dolog kiderül. Többek között az is, hogy mind az áruszállításra használható Custom, mind pedig a személyszállításra kiképzett Tourneo jól vizsgázott praktikumból, vezethetőségből és gazdaságos üzemeltetésből.

Lovas károly úrral, a Magyar Autóklub főtitkárhelyettesével a megújulás lehetőségeiről, a jelenlegi elvárásokról és a modern autóklubról beszélünk. Szót ejtünk az érdekvédelemről is, aminek a súlyát azzal tudjuk fokozni, ha egyre többen lépünk be a Magyar autóklub tagjai közé, hiszen ennél olcsóbb és hatékonyabb jogvédelem nincs, és közben még az alap tagság esetén is sok kedvezményre válunk jogosulttá....

Ha szombat, akkor Jazzy StreetBerta István úrral A Honvéd Páncélos Alapítvány elnökével beszélgetünk a II. világháborúban szolgáló amerikai személyautókról és azokról a beszállítókról, akik nagyban a háborúnak köszönhették a piaci térnyerésüket....

Mihályi Csabával a RallyCafé főszerkesztőjével az Formula 1 Magyar Nagydíj előtt az új szabályokról, azok kihatásairól és a csapatok körüli újdonságokról beszélgetünk, amiből az is kiderül, hogy nagyon úgy tűnik, egy komplett orosz csapat épül fel a Sauber csődjére, és egy most 17 éves orosz fiú nagyon közel került az F1 mezőnyéhez, az 500 millió Euróval beszálló befektetői csoport támogatásának köszönhetően.

Tartsanak velünk és hangoljanak a Jazzy rádió 90.9 MHz-es frekvenciájára, ahol szombat délelőttönként 09 és 10 óra között jelentkezik a Jazzy Street.  Ismétlés kedden 20 és 21 óra között. Várják önöket a műsor vendégei és a műsorvezető, Bögös Sándor.
Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, ajánló, auris touring sports, ford, jazzy street, toyota, Transit
 
Izgalmas évre készül a Ford 2015-ben Izgalmas évre készül a Ford 2015-ben A Ford bemutatja a 350 lóerős, új Focus RS-t A Ford bemutatja a 350 lóerős, új Focus RS-t 2015-ben, immár hatodszor a Ford a piacvezető 2015-ben, immár hatodszor a Ford a piacvezető A londoni rendőrség a hidrogén hajtású Toyota Miraira szavazott A londoni rendőrség a hidrogén hajtású Toyota Miraira szavazott Ha szombat, akkor Jazzy Street Ha szombat, akkor Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n
 
A Nissan támogatásával országos töltőhálózat épül Hollandiában

A Nissan támogatásával országos töltőhálózat épül Hollandiában

2013. július 26.
A világ piacvezető elektromos járművének számító LEAF japán gyártója, a Nissan üdvözli a bejelentést, mely szerint Hollandiában egy több mint 200 EV-töltőállomásból álló hálózatot alakítanak ki. A pontok mindegyikét számos villámtöltővel szerelik fel, amelyek több szabványnak is megfelelnek majd.
Részletek
A Nissan támogatásával országos töltőhálózat épül HollandiábanA Fastned múlt héten bejelentett kezdeményezésének köszönhetően az ország 16,7 millió lakosa számára 50 kilométeren belül elérhetővé válik egy 50KW-os többszabványos töltő, amelynek segítségével mindössze 15-30 perc alatt feltölthető lesz az elektromos járművek akkumulátora. A LEAF-tulajdonosok jelenleg rendszerint otthon töltik fel autóikat, de az új gyorstöltési infrastruktúra lehetővé teszi számukra, hogy autóikat napközben gyorsan feltölthessék, így hosszabb zéró emissziós utakat tehetnek meg.

Robert Lujan, a Nissan Hollandia ügyvezető igazgatója elmondta: „Nagyon elégedettek vagyunk a tervekkel. Hollandia két éve, azaz a Nissan LEAF megjelenése óta elkötelezett támogatója a zéró-emissziós mobilitásnak. Biztosak vagyunk benne, hogy az elektromos járművek forradalma a jövőben még inkább felgyorsul."

„Az országban már ma több mint 90 villámtöltő pont működik. A főutak mentén felállítandó további 200 villámtöltő állomásnak köszönhetően azonban az elektromos járművek tulajdonosai már nagyobb távolságokat is megtehetnek majd anélkül, hogy az újratöltés miatt aggódniuk kellene. A Nissan teljes mértékben támogatja a többszabványos töltők felállítását, és reményei szerint hamarosan Európa többi része is követi majd a holland példát, jelentősen javítva ezáltal a levegő minőségét a következő generációk számára."

A Nissan támogatásával országos töltőhálózat épül HollandiábanIdén március végéig az országban több mint 3000 nyilvánosan elérhető hagyományos, és további 1229 korlátozott nyilvános hozzáférést nyújtó töltőpontot állítottak fel. Az üzemeltetők között létrejött roaming megállapodásoknak köszönhetően pedig a holland elektromosjármű-tulajdonosok töltőkártyájuk segítségével ma már egyszerűen elérhetik a teljes országos hálózatot.

A holland villámtöltő hálózat felállításáról szóló bejelentést megelőzően észtországban átadtak egy 158 villámtöltővel működő, országosan lefedett hálózatot, mely idén további 6 állomással egészülhet ki. A holland tervekhez hasonlóan az észtországi többszabványos töltőállomásokat is az ország főútvonalai mentén helyezték el, egymástól mintegy 40-60 km-es távolságra,de megtalálhatóak a több mint 5000 lakosú nagyobb városokban is.

„A Hollandiában és észtországban felállított kiterjedt, többszabványos villámtöltőhálózatok egyértelműen jelzik, hogy a Nissan LEAF és az ahhoz hasonló tisztán elektromos járművek zéró-emissziós mobilitása már nem vágyálom, hanem maga a valóság" - tette hozzá Lujan.

A holland projekt 2013 szeptemberében indul, és várhatóan 2015-ben fejeződik be. 
Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, fejlesztés, környezetbarát, környezetvédelem, leaf, nissan, villanyautó, zöld
 
A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt A Nissan GT-R Nismo 300 km/h feletti sebességgel driftelt A Nissan GT-R Nismo 300 km/h feletti sebességgel driftelt Megnyílt az első Tesla-gyorstöltő Magyarországon Megnyílt az első Tesla-gyorstöltő Magyarországon Kínában készül majd a Volvo első elektromos autója Kínában készül majd a Volvo első elektromos autója A Nissan támogatásával országos töltőhálózat épül Hollandiában Az ABB együttműködik a Fejlesztési Minisztériummal a hazai elektromos autózás fejlesztésében
 
A magyarok kétharmada nem tervez autóvásárlást

A magyarok kétharmada nem tervez autóvásárlást

2013. július 26.
Egy biztosító által megkérdezettek 69 százaléka egyáltalán nem tervez autóvásárlást, míg 19 százalékuk a következő két-három évben vásárolna személygépkocsit.
Részletek
A magyarok kétharmada nem tervez autóvásárlástAz aegondirekt.hu internetes biztosító a kutatásban 68 ezer embert kérdezett meg, akik között volt személygépkocsi-tulajdonos és autóval nem rendelkező is. A finanszírozásról viszont csak a tulajdonosokat kérdezték meg, akiknek 49 százaléka hitelre vásárolta járművét. A készpénzes vásárlók aránya 45 százalék volt.

A kárveszélyről szóló kérdésekre érkezett válaszokból kiderült, hogy az autósok 64 százaléka a más hibájából bekövetkezett balesettől fél, 10 százalékuk az autó ellopásától tart, és csak 7,5 százalékuk véli úgy, hogy maga okoz balesetet.

A 4 millió darabos magyar gépjárműállomány 20 százalékán van csak casco biztosítás, de a 8 évnél öregebb kocsiknál ez az arány csak 10 százalék. Az okokat kutatva, a megkérdezettek 65 százaléka válaszolta azt, hogy nincs pénze casco biztosításra
Kulcsszavak: autókereskedés, autókereskedők, gazdaság, jármű kereskedelem
 
A magyarok kétharmada nem tervez autóvásárlást Kedvezően indult az újév a Peugeot Márka számára Magyarországon A Porsche új csúcsokat döntött a kiszállítások terén A Porsche új csúcsokat döntött a kiszállítások terén A magyarok kétharmada nem tervez autóvásárlást Az új Citroen C4 Picasso elnyerte a 2013-as Arany Kormánykerék díjat A magyarok kétharmada nem tervez autóvásárlást Csökken a gépkocsi-márkaszervizek forgalma Értékesítési rekordot ért el májusban a ŠKODA Értékesítési rekordot ért el májusban a ŠKODA
 
Az autó, amely sosem felejt

Az autó, amely sosem felejt

2013. július 26.
Az új Infiniti Q50 eddig sosem látott összhangot biztosít a jármű és vezetője között.
Részletek
Infiniti Q50A fantasztikus memóriával rendelkező Infiniti Q50 nem csak a neveket jegyzi meg, hanem az arcokat, üléspozíciókat, fülkehőmérsékletet, hazafelé vezető utakat... sőt, még azt is, hogy a vezető a QWERTY vagy ABC típusú billentyűzetet szereti-e használni. Az adott modelltől függően az új Infiniti Q50 nem csak nevén köszönti a vezetőt, de a kettős érintőképernyőn akár családtagok vagy barátok fényképeit is megjeleníti.

Az idei év második felében 27.950 fontos alapárral a szalonokba kerülő Infiniti Q50 a prémium középkategóriában egyedülálló módon, a memóriával rendelkező autó fogalmát teljesen új szintekre emeli. A 10 funkcióban 96 féle beállításnak köszönhetően a testreszabhatóság variációi meghaladják az egymilliárdot, lehetővé téve a jármű tökéletesen a vezető igényeihez igazodó beállítását.  Az Infiniti Q50 összesen négy személyhez - három regisztrált felhasználóhoz és egy vendéghez - tartozó beállítást tud megjegyezni, a különféle kabinbeállításoktól, a dinamikus vezetési funkciókon át a biztonsági beállításokig.

Az átfogó digitális testreszabhatóságot biztosító megoldás neve az „Autóm ismer engem” (My car knows me).  A rendszer használata kifejezetten egyszerű, feladatunk mindössze annyi, hogy néhány igazán felhasználóbarát kapcsolóval kiválasztjuk a nekünk tetsző beállításokat - a többit az autó elvégzi helyettünk. A My Car Knows Me rendszer egyik kulcseleme az intelligens kulcs, az i-Key. Az Infiniti Q50-hez járó két darab i-Key mindegyike két-két vezető személyes beállításait képes tárolni. Az információt a rendszer automatikusan menti, és az adatok az érintőképernyőn keresztül egyszerűen módosíthatók vagy törölhetők. A személyes beállítások részeként akár 16 fényképet is feltölthetünk az autó memóriájába.

Infiniti Q50A memória-funkciók országonként és modellenként, a motortól és váltótól függően is eltérőek lehetnek, azonban minden modellben megtalálható a vezetési mód kiválasztását lehetővé tevő Infiniti Drive Mode Selector. A középkonzolon található módválasztó kapcsolón ötféle vezetési mód közül választhatunk: Standard, Sport, Eco (csak benzines modellnél), Hó (csak automata váltónál) és Egyedi.  Az országtól és modelltől függően az Egyedi (Personal) vezetési mód az, ahol a vezető beállíthatja a motor és váltó neki leginkább tetsző viselkedését és működését, sőt, az Infiniti forradalmian új, közvetlen adaptív kormányzással szerelt modelljeinél a kormányzási erő és az autó kormánymozdulatokra való reagálása is állítható.

Az Infiniti Q50 a maximális vezetési élményt és biztonságos közlekedést segítő, ultramodern háttérrendszerek beállításait is képes vezetőhöz kötötten megjegyezni. Az adott rendszer testreszabhatóságától függően (csak ki/be kapcsolható vagy az elektronikus beavatkozás szintje is állítható), az autó minden beállítást megjegyez és automatikusan aktivál, amikor a vezető a kormány mögé ül.  A jármű gondoskodik róla, hogy az elektronikus berendezések (amelyek jelentős része az Infiniti Safety Shield innovatív, átfogó biztonsági rendszer részét képezi) mindig az adott vezetőhöz beállított, optimális állásban legyenek - mindezt gombnyomás vagy menüben való keresgélés nélkül.

A funkció által biztosított kényelem és nyugalom jelentősége azért is kiemelkedő, mert a Q50-be szerelt Safety Shield átfogó biztonsági rendszer minden eddiginél összetettebb. Része többek közt a világ első prediktív ütközés figyelmeztető rendszere, amely a napjainkban elérhető legfejlettebb szenzorokat alkalmazva képes nem csak a közvetlenül előttünk haladó jármű sebességét és távolságát érzékelni, de az az előtt haladóét is.

Infiniti Q50A vezető igényeinek és az adott útszakasznak megfelelően testre szabható biztonsági rendszerek között találjuk még (az adott országtól és modelltől függően) a tolatás közbeni ütközést megakadályozó rendszert, az intelligens fékerőszabályzó pluszt, az oldalsó stabilitás szabályozót, a kanyarodást segítő, kerekenként a nyomatékot és fékerőt külön állító aktív Trace Controlt, az intelligens tempomatot, a távolságtartó automatikát, az automatikus fényszórót (High Beam Assistant), a holttérfigyelő és az aktív sávtartó rendszert, és a világ első közvetlen adaptív kormányművét (nem minden modellben), amelyek mágnesként tapasztják a járművet saját sávja közepére az országúton.

A vezetőülésből minden korábbinál több funkciót tudunk testre szabni - amelyeket a Q50 azonnal aktivál, amint felismeri az adott vezetőt a kormány mögött. Modelltől függően testreszabható és elmenthető például a kedvenc vezetési pozíció (ülések, kormányoszlop, külső tükrök), klíma, útvonalak és navigálási opciók, az Infiniti InTouch™ kommunikáció beállításai, valamint a szórakoztató és információs funkciók. A kijelzőmód, nyelv, színek, fényképek és gyorsgombok is beállíthatók - sőt, a rendszer azt is megjegyzi, hogy a fogyasztást L/100km-ben vagy mpg-ben szeretnénk látni, a hőmérsékletet Fahrenheit vagy Celsius fokban jelezze, és analóg vagy digitális órát kérünk.
Kulcsszavak: galéria, infiniti, Q50, újdonság
 
Az autó, amely sosem felejt A jól ismert színes és vidám Twingo egyéniség visszatér Az autó, amely sosem felejt ECO PRO üzemmód és tisztán elektromos közlekedés: testre szabott BMW EfficientDynamics Az autó, amely sosem felejt 20 éves a Ford Mondeo Az autó, amely sosem felejt Megújult a Jeep városi szabadidőjárműve Az autó, amely sosem felejt Leleplezték az új Ford Focust
 
Bukik, vagy forradalmat csinál a Tesla

Bukik, vagy forradalmat csinál a Tesla

2013. július 26.
Sokan és sokszor megjósolták már a szénhidrogén alapú üzemanyaggal történő közúti közlekedés végét, de eddig egyetlen egyszer sem vált valóra a vízió.
Részletek
Tesla Model SA világon ma már több mint 1 milliárd személyautó jár az utakon, évente 60 millió új autót adnak át, és ezek közül szinte mindegyik üzemanyaga benzin vagy dízel, még a hibridek aránya is elenyésző (bár az Egyesült államokban már megközelíti a 4%-ot) írja az alternativenergia.hu. A kizárólag elektromos hajtású autó érdemi mennyiségű sorozatgyártása pedig mindezidáig álom maradt. Mondhatnánk, hogy az autóipar adatait figyelve semmi jelét nem látni a az evolúció következő lépésének, de van egy másik terület, ahol látszólag mégis hisznek forradalmi változásokban: a részvénypiacon.

Ki ölte meg az elektromos autót?


Pedig az elektromosautó-forradalom, ami nem először látszik kivirágozni, már többször kudarcot vallott. Sokszor hangoztatott tény, hogy az emberek jelentős többsége nem használja hosszútávú utazásra az autóját, rendszerint csak a napi munkába történő ingázásra, és a vásárlás, gyerekek iskolába vitele és ehhez hasonló feladatokra van szükség a gépjárműre. Az Amerikaiak 88%-a autóval jár munkába, nagyrészt egyedül ülve kocsijában, de esetenként megosztva másokkal azt (általában az ún. car-pool-ok révén), és csak néhány nagyvárosban van viszonylag nagy aránya a tömegközlekedésnek, esetleg a kerékpározásnak (New York, Boston, Chicago és San Francisco). A megtett távolság átlaga a Közlekedési Minisztérium tavalyi adatai szerint az oda és a visszautat is beleértve mindössze 32 mérföld, azaz 51,5 kilométer.

Nissan LEAFA General Motors (GM) még a kilencvenes évek közepén erre az adatra alapozva egy logikusnak tűnő választ adott, az EV1-et. A teljes mértékben elektromos hajtású autó bőven a tipikus vezető által megtett napi távolság feletti hatótávval rendelkezett. Mégis, évente alig néhány száz vásárló akadt, ami egyrészt betudható annak, hogy az EV1 kinézete igen visszataszító lett, de talán annak is, hogy a járművet kizárólag hosszútávú bérletben lehetett megszerezni, és azt is csak néhány kijelölt régióban.

A konstrukció miatt a GM 2002-ben meg tudta tenni, hogy minden autót egész egyszerűen visszavett a használóiktól. Addigra a szűk, de annál inkább lelkes fogyasztók azonban annyira megszerették az EV1-et, hogy tüntetéseket szerveztek, az elszállító kaminok útját elállták, és évekig tartó jogi eljárást is indítottak. Az eseménysorozatról nagy sikerű dokumentumfilm is készült Who Killed the Electric Car? (Ki ölte meg az elektromos autót?) címmel, amely bőven adott táptalajt a különböző összeesküvés elméleteknek is. A valóság azonban ennél is kiábrándítóbb: az autójuktól függő tengerentúli sofőrök nem akarták magukat egy viszonylag korlátozott képességű járműre bízni még a mindennnapok során sem, nemhogy egy hosszabb túrán.

Bár voltak azóta is érdekes kísérletek és ígéretes próbálkozások (piaci eredményeket tekintve a Nissan Leaf jutott a legmesszebbre), az eladások a legtöbbször kiábrándítóak maradtak.

Az elektromos autó visszavág

Az idei évben azonban érezhetően felgyorsultak az elektromos autó eladások. Ugyanis egy igen kicsi, mindössze közel 3000 főt foglalkoztató, Amerikai méretekben kis cég, amelynek a teljes árbevétele az elemzői konszenzus alapján idén nem éri el az 1,9 milliárd dollárt sem, a tőzsde árfolyama alapján a szerdai zárás után 14,2 milliárd dollárt ér. Ez egy elképesztően nagy összeg, forintban számolva aktuális árfolyamon 3197 milliárd forintot tesz ki. Ez a vállalat a szerb származású, amerikai feltaláló után a Tesla Motors nevet kapta.

Ford Focus ElectricHogy a csillagászati szintű értékelési szintet érzékeltessük, nézzünk néhány beszédes statisztikát. A Tesla-t ma a piac nagyobb értékűnek tartja mint a teljes Fiat csoportot, amelyik durván ötszázszor (!) annyi autót ad el évente, mint a trónkövetelő. A Volkswagen piaci értéke ma évente a futószalagról legördülő autónként megközelítőleg 16 000 dollár, amíg a Tesla esetén ugyanez a statisztika mintegy 896 000 dollárt mutat. A Tesla alkalmazottanként közel 4 786 000 dollárt ér, ugyanez az adat 216 000 dollár a General Motors, és 378 000 dollár a Ford esetén.

Ha a Tesla vezetése úgy döntene, hogy most azonnal leállítja az új autók termelését, az összes eszközétől megszabadulna, a kötelezettségeit pedig kifizetné (valamint ennek a forgatókönyvnek a járulékos költségeitől eltekintünk) a vállalat a befektetőinek optimisa becslés alapján 180 millió dollárt tudna visszaadni. Ez azt jelentené, hogy minden egyes részvényért a legutolsó záróárfolyamot jelentő 122,74 dollár helyett 1,55 dollárt, vagyis az aktuális piaci érték 1,26%-át kapná meg. Ez jól jelzi, hogy mekkora a jövőbe vetett bizalom a cég részvényeinek piacán.

Persze érdemes lenne az értékeltséget a befektetési szempontból sokkal fontosabb mutatókon keresztül megvizsgálni, de itt nincs egyszerű dolgunk. A Tesla éves szinten jelenleg még masszívan veszteséges. így nem csoda, hogy az elemzők mindegyike nem autóipari, hanem technológiai cégként tekint és ez alapján árazza be a részvényt. ám a szakértők ettől függetlenül is csak a sötétben tapogatóznak. A többség jövőre már egy minimális nyereséget is vár, de a részvényenkénti eredményre vonatkozó előrejelzések így is elképesztően széles sávban mozognak. Van, aki papíronként 1,48 dolláros profittal (EPS) kalkulál, de a legpesszimistábbak szerint 15 centes veszteség sem elképzelhetetlen (bár ezek az elemzések eltérő időpontban készültek).
Kulcsszavak: autóipar, elektromos autó, környezetbarát, környezetvédelem, Tesla, villanyautó, zöld
 
Bukás az elektromos autók német támogatási rendszere Bukás az elektromos autók német támogatási rendszere Bukik, vagy forradalmat csinál a Tesla Genfben bemutatkozik a zéró-emissziós e-NV200 sorozatgyártású változata Van –e zöldebb autógyártó a Teslánál? Van –e zöldebb autógyártó a Teslánál? A Renault-Nissan vállalatszövetség 50 elektromos autót biztosít a marokkói klímakonferencia résztvevői számára A Renault-Nissan vállalatszövetség 50 elektromos autót biztosít a marokkói klímakonferencia résztvevői számára Bukik, vagy forradalmat csinál a Tesla Több mint 400 ezer darabos negyedéves kiszállítási rekord az Audinál
 
Stabilan alakultak a Volkswagen Haszonjárművek kiszállításai az idei első félév során

Stabilan alakultak a Volkswagen Haszonjárművek kiszállításai az idei első félév során

2013. július 26.
A kishaszonjárművek európai piacán vezető gyártó június végéig 270 700 járművet adott át világszerte ügyfeleinek. Az így elért 0,2 százalékos növekedéssel a kiszállítási volumen lényegében az előző év azonos időszakának szintjét (2012. január - június: 270 100 jármű) hozta.
Részletek
Stabilan alakultak a Volkswagen Haszonjárművek kiszállításai az idei első félév során Nyugat-Európában a márka összesen 135 300 darabos értékesítése 6,6 százalékos csökkenést mutat a 2013. januártól június végéig terjedő időszak során (2012. január - június: 144 900), míg a kelet-európai kiszállítások 9,6 százalékkal, 19 000 járműre estek vissza idén június végéig (2012. január - június: 21 000).

Dél-Amerikában a Volkswagen Haszonjárművek 76 300, azaz 12,7 százalékkal több autóját adta át ügyfeleinek (2012. január - június: 67 700), miközben több Európán kívüli piac is százalékosan kétszámjegyű növekedést produkált. A számos európai országban tapasztalható gazdasági válság következtében a haszonjárművek piaca jelentősen szűkült, ez a tény a Volkswagen Haszonjárművek értékesítését is befolyásolta. Ezzel párhuzamosan azonban elsősorban Dél-Amerikában növekedést sikerült elérni, amely részben ellensúlyozta az európai piacok gyengébb eredményeit.

„A Volkswagen típuspalettája sokféle megoldással tud ügyfelei igényeire reagálni, ezáltal termékeink kulcsfontosságú szerepet játszottak az első félév értékesítési eredményeiben, amelyek örvendetes stabilitást mutatnak” – emelte ki Bram Schot, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területekért felelős tagja. „Tisztában vagyunk azzal, hogy az európai piacokat az év második felében is bizonytalanság jellemzi majd, ám bizonyosan meg tudunk felelni e kihívásnak.”

Stabilan alakultak a Volkswagen Haszonjárművek kiszállításai az idei első félév során
Kulcsszavak: autóipar, autókereskedők, gazdaság, haszonjármű, jármű kereskedelem, volkswagen
 
A SEAT gyártóüzemeiben több, mint 20 %-kal csökkenti az energia- és a vízfogyasztást A SEAT gyártóüzemeiben több, mint 20 %-kal csökkenti az energia- és a vízfogyasztást Két autógyártó vállalatot hoz létre Indiában a PSA Group és a CK Birla Két autógyártó vállalatot hoz létre Indiában a PSA Group és a CK Birla Újabb két kereskedést nyitott a LADA Újabb két kereskedést nyitott a LADA Elkészült a háromszázezredik autó a győri Audiban Elkészült a háromszázezredik autó a győri Audiban Stabilan alakultak a Volkswagen Haszonjárművek kiszállításai az idei első félév során A Mercedes új CLA modellje lehet Magyarország legmenőbb exportcikke
 
Mountune tuning készült a Ford Focus ST-hez és Fiesta ST-hez

Mountune tuning készült a Ford Focus ST-hez és Fiesta ST-hez

2013. július 26.
A Ford bejelentette a Focus ST és Fiesta ST modellek hivatalos, teljesítményfokozó Mountune-tuningját: a Mountune Focus ST 275 lóerős, így teljesítménye csak 10 lóerővel marad el a Porsche Boxsterétől, az autó 6 másodpercnél kevesebb idő alatt gyorsul 100 km/órás tempóra.
Részletek
Mountune tuning készült a Ford Focus ST-hez és Fiesta ST-hezA 215 lóerős Mountune Fiesta ST 6,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára – vagyis gyorsabban, mint a Mercedes-Benz SLK 200 AMG Sport. Az egyes európai országokban szeptembertől rendelhető csomag legfeljebb 90 perc alatt beépíthető hivatalos tuningcsomagra a Ford garanciája vonatkozik.

A Ford népszerű izomautói, a Focus ST és a Fiesta ST (mindkettő kategóriája legnépszerűbb modellje Európában) mostantól még izgalmasabbá válhatnak, hiszen megrendelhető hozzájuk a hivatalos Mountune tuningcsomag. A csomagokat a verseny- és országúti autók teljesítményfokozására specializálódott Mountune fejlesztette ki; a tuningnak köszönhetően a Focus ST 2,0 literes 250-ről EcoBoost motorja 275 lóerősre izmosodik, vagyis teljesítménye mindössze 10 lóerővel marad el a Porsche Boxsterétől.

A Mountune-tuninggal a Focus ST még a Ford Sierra Cosworth RS500-ast is maga mögé utasítaná, hiszen 6 másodpercnél kevesebb idő alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, amivel több mint fél másodpercet ver a széria Focus ST-re. A Ford a Fiesta ST-hez is kínál hivatalos Mountune csomagot, amivel 182-ről 215 lóerőre növelhető a kisautó teljesítménye, a gyorsulás pedig (a széria modell 6,9 másodperces eredményével szemben) mindössze 6,7 másodpercig tart 100 km/órára – vagyis az új tuningmodell dinamikusabb, mint a Mercedes-Benz SLK AMG Sport 7G-Tronic Plus. A fekete és ezüst színen megrendelhető Focus ST Mountune modellben könnyűfémöntvény beömlő csatornákat, nagy átfolyású légszűrőelemet, kisebb tömegű, könnyűfém közteslevegő-hűtőt és egyedi motorhangolást alkalmaznak. A Fiesta ST-ben átalakították a légszűrőházat, amiben egy másodlagos beömlő csatornát alakítottak ki, amellett pedig nagy átfolyású légszűrőelemet és egyedi motorhangolást alkalmaznak.

Mountune tuning készült a Ford Focus ST-hez és Fiesta ST-hezA Mountune tuningja az egy sebességfokozaton belüli gyorsulási értékeket is jelentősen javítja. A Focus ST nyomatékcsúcsa 400 Nm-re nőtt, így az autó negyedik sebességfokozatban 0,8 másodperccel hamarabb, 4,9 másodperc alatt gyorsít 50-ról 100 km/órás tempóra; a Fiesta ST nyomatékcsúcsa 320 Nm-re növekedett, így a gyorsulás negyedik sebességfokozatban 50-ről 100 km/órára 0,7 másodperccel, 5,7 másodperces értékre javult. A csomagot, amely egyelőre nem elérhető Magyarországon, bármelyik, a Mountune által kijelölt európai Ford-márkaszervizben gyorsan be tudják szerelni: a beavatkozás ideje a Fiesta ST esetében kevesebb, mint 60 perc, a Focus ST-nél pedig kevesebb, mint 90 perc. Mindkét átépítésre teljes Ford-garancia vonatkozik, így a Mountune által átépített autók továbbra is a forgalomba állítástól számított három évig vagy 100.000 kilométerig élvezhetik a műszaki problémákra vonatkozó jótállást.

“A Ford ST modellek már eddig is borzongató teljesítményt nyújtottak – ám a Mountune tuningjával az utolsó cseppek is kisajtolhatók a vezetés öröméből, ami igazán jó hír a rajongók számára, akik ugyanolyan megszállottjai a teljesítménynek, mint mi magunk.” - fogalmaz Tyrone Johnson, a Ford Team RS műszaki igazgatója.

“Szorosan együttműködtünk a Ford mérnökeivel, hogy megalkothassuk a piac legütősebb ajánlatá.,”  - avat be David Moore, a Mountune marketing-igazgatója. A Fiesta ST és a Focus ST Mountune tuningcsomagok szeptembertől vásárolhatók meg egyes európai piacokon.

Mountune tuning készült a Ford Focus ST-hez és Fiesta ST-hez
Kulcsszavak: autóipar, fejlesztés, Fiesta ST, Focus ST, ford
 
Kemény, nagy teljesítményű pickup az európai vásárlóknak Kemény, nagy teljesítményű pickup az európai vásárlóknak Az 50 éves Ford Capri: nagy idők tanúja Az 50 éves Ford Capri: nagy idők tanúja Mountune tuning készült a Ford Focus ST-hez és Fiesta ST-hez Magyarországnál csak az Egyesült Királyságban népszerűbb a Ford Mountune tuning készült a Ford Focus ST-hez és Fiesta ST-hez Az új Ford Mondeo az ’Év Autója’ döntősei között Szolgáltatóközpont lesz a jövő benzinkútja Szolgáltatóközpont lesz a jövő benzinkútja
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10471 - 10480