Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10481 - 10490
A BMW Motorrad folytatja motorsport stratégiájának átszervezését

A BMW Motorrad folytatja motorsport stratégiájának átszervezését

2013. július 26.
A BMW Motorrad folytatja a márka hosszútávú átszervezését, és ez a stratégia a BMW Motorrad Motorsport tevékenységét is befolyásolja.
Részletek
A BMW Motorrad folytatja motorsport stratégiájának átszervezésétA 2013-as szezon végén a BMW Motorrad Motorsport befejezi az FIM Superbike világbajnokságban történő részvételét. A fő hangsúlyt, valamint forrásainak egy részét más motorsport tevékenységeihez – mint például a nemzetközi ügyfél sport program – csoportosítja át.

„A BMW Motorrad Motorsport befejezi a Superbike világbajnokságban való részvételét a szezon után” – nyilatkozta Stephan Schaller, a BMW Motorrad vezérigazgatója. „A döntés összhangban van márkánk stratégiai átszervezésével. A BMW Motorrad most a sikeres 500 cm3 feletti termékportfóliójának további bővítésére, valamint az 500 cm3 alatti szegmensre és az e-mobilitásra, továbbá a feltörekvő gazdaságok – mint Brazília és Kína – piaci potenciáljának fejlesztésére összpontosít. Csak azok várhatják igazán felkészülten a jövő kihívásait, akik már ma következetesen cselekednek. A BMW Motorrad továbbra is részt vesz a motorsportban, nemzetközi ügyfél sport programunkra fogunk koncentrálni. Szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki támogatott minket ezen a hosszú és sikeres úton” – tette hozzá Schaller.

 „A versenycsapat nagyon profi és motivált tagokból áll és biztos vagyok benne, hogy továbbra is mindent megtesznek, hogy méltóképp fejezzük be a szezont” – mondta Andrea Buzzoni, a BMW Motorrad WSBK ügyvezető igazgatója. „2013 remek év és a csapaton belüli hangulat is nagyszerű, valamint versenyzőink, Marco Melandri és Chaz Davies is kiváló munkát végeznek. Elégedettek vagyunk a jelenlegi eredményeinkkel és természetesen továbbra is keményen dolgozunk. Ezért meggyőződésem, hogy további sikereket ünnepelhetünk Marco-val és Chaz-zel a szezon hátralevő részében.  Sajnálom a döntést, de megértem, hogy a cég stratégiai döntést hozott. Szeretném megköszönni mindenkinek, aki részese ennek a projektnek.”

A BMW Motorrad folytatja motorsport stratégiájának átszervezésétA BMW Motorrad Motorsport világszerte sikeres ügyfél sport programot folytat évek óta. A kezdettől fogva ügyfélcsapatok és motorosok számos győzelmet arattak az S 1000 RR-rel nemzetközi, valamint nemzeti bajnokságokban egyaránt. Az idei szezontól kezdve néhányan a teljesen új, DDC-vel szerelt BMW HP4-el indultak és számos győzelmet ünnepelhettek.

A BMW Motorrad Motorsport 2009-ben csatlakozott az FIM Superbike világbajnoksághoz. A tanulási időszak után győztes csapattá vált ebben a rendkívül kemény mezőnyben. A német gyártó idáig 11 győzelmet és összesen 33 dobogós helyezést ért el az S 1000 RR versenyváltozatával. A legsikeresebb szezon a 2012-es volt, amikor a BMW másodikként zárt a konstruktőri világbajnokságban és az utolsó futamig harcban állt mind az egyéni, mind a konstruktőri.
Kulcsszavak: BMW motorrad, fejlesztés, járműipar, motorsport
 
Rekordévet zárt tavaly a hazai gumiabroncs-piac Rekordévet zárt tavaly a hazai gumiabroncs-piac A BMW Motorrad folytatja motorsport stratégiájának átszervezését Új alacsonypadlós midibusz állt forgalomba Budapesten A BMW Group Magyarországon bővíti gyárhálózatát A BMW Group Magyarországon bővíti gyárhálózatát A BMW Motorrad folytatja motorsport stratégiájának átszervezését Észtország egész vonatflottáját részben magyar gyártású FLIRT-re cserélték Gyutai Adrián: „Titkos vágyam a legjobb tíz között végezni” Gyutai Adrián: „Titkos vágyam a legjobb tíz között végezni”
 
Újabb rekordnyereség a Fordnál

Újabb rekordnyereség a Fordnál

2013. július 25.
Az idei év második negyedévében, az előző negyedévhez hasonlóan ismét világszerte kiemelkedően teljesített a Ford: a vállalat minden régióban javítani tudta pénzügyi eredményét miközben észak-Amerikában és ázsiában rekord nyereséget ért el.
Részletek
Újabb rekordnyereség a FordnálA Ford 2013 második negyedévében ismételten kiemelkedő, 2,6 milliárd dolláros adózás előtti nyereséget ért el, ami 726 millió dollárral magasabb az előző év azonos időszakához képest. Az immáron a 16. egymást követő negyedévben kimagalsó nyereséget produkáló vállalat minden régióban növelni tudta piaci részesedését, amelynek eredményeként 16%-al sikerült növelnie értékesítéseit, míg bevételei 15%-al haladták meg az egy évvel ezelőtti adatokat.

A Ford mindezeken felül az elmúlt negyedévben 3,3 milliárd dollárral növelte készpénzállományát, így szabadon lehívható hitelkereteivel együtt likviditása elérte a 37,1 milliárd dollárt.  A teljes első félévet figyelembe véve a vállalat adózás előtti nyeresége ennek megfelelően szintén rendkívüli, mintegy 4,7 milliárd dollár, így a teljes évre vonatkozóan üzleti eredménye várhatóan meghaladja majd a 2012-es évi kimagasló eredményeket, amelynek köszönhetően előreláthalólag készpénzállománya is tovább növekszik majd.
Kulcsszavak: autóipar, ford, gazdaság, nyereség
 
Újabb rekordnyereség a Fordnál A Tesla elektromos autó konkurensén dolgozik a GM Újabb rekordnyereség a Fordnál Több mint húsz százalékkal esett vissza tavaly a román újautópiac Újabb rekordnyereség a Fordnál A Ford 11 hónap után is az élen A vadonatúj Ford Focus új technológiája megakadályozza, hogy valaki szemből hajtson fel az autópályára A vadonatúj Ford Focus új technológiája megakadályozza, hogy valaki szemből hajtson fel az autópályára Újabb rekordnyereség a Fordnál Jelentős növekedéssel zárta 2013-at Magyarországon a SEAT
 
Az Audi a 45. Kékszalag prémium autós partnere

Az Audi a 45. Kékszalag prémium autós partnere

2013. július 25.
Az Audi nemzetközi és hazai szinten is évek óta jelen van a vitorlássportban.
Részletek
Az Audi a 45. Kékszalag prémium autós partnereHazánkban a négykarikás márka jelenleg nagyobb hangsúlyt helyez a nemzeti vitorlás eseményekre, így ebben az évben a Magyar Vitorlás Szövetség főtámogatójaként és a legnagyobb, hagyományápoló és értékteremtő vitorlás esemény, a 45. Kékszalag verseny prémium autós partnereként jelenik meg július utolsó hétvégéjén Balatonfüreden.

A nemzetközi szerepvállalás mellett az Audi magyarországi képviselete is komoly tradíciókkal bír a vitorlássportban. A 2000-es években többször volt névadója a Nagyhajós Bajnokságoknak, és a hazai rendezésű világversenyek közül a Soling világbajnokságot is szponzorálta. Ugyancsak az Audi támogatásával zajlottak az Oldtimer Regatta versenyek, illetve 2006-2007-ben pedig a Nemere II is négykarikás vitorlák alatt versenyzett. Mindezek mellett néhány éve itthon is létrejött az Audi Sailing Team, amelynek vezetője a szövetség korábbi elnöke, jelenlegi társelnöke, a Kékmadárt kormányzó Wossala György.

„A vitorlázás kétségkívül a korszerű technológia, a dinamika, az esztétikum és a sportszerű, ám kemény küzdelem sportja, mely tökéletesen illik a négykarikás márka sportos, progresszív és szofisztikált stílusához – mondta a hétvégi verseny kapcsán Mátrabérci Sándor, az Audi márkaigazgatója, - így ez a sport kiváló megjelenési lehetőség a prémium modelleket felvonultató Audi számára, és jól illeszkedik a vitorlás akadémia szellemiségéhez, szakmai programjához”.

Audi SQ5Az Audi ugyanis a június elején indult Audi Sailing Academy névadó szponzora, melynek célja, hogy a jelentkezők a legmagasabb szintű szakmai képzéshez jussanak, és képesek legyenek olyan, a versenyeken nélkülözhetetlen összetett tudás elsajátítása, melyet mindenki a saját hajóosztályában, a hazai- és nemzetközi versenyeken is sikeresen használhat. A Kékszalag verseny különlegessége, hogy az Audi Sailing Academy flottája is indul a versenyen, a parton pedig a Kékszalag ideje alatt a helyszínen az Audi legújabb modelljei - az Audi SQ5 és az Audi A5 Cabriolet - lesznek láthatók.


Audi A5 Cabriolet
Kulcsszavak: A5 Cabriolet, audi, autóipar, sport, SQ5
 
Immár g-tron változatban is rendelhető az Audi A4 és az A5 Immár g-tron változatban is rendelhető az Audi A4 és az A5 Az Audi a 45. Kékszalag prémium autós partnere Érkezik a konnektoros hibrid a Renault-tól Az Audi a 45. Kékszalag prémium autós partnere Profitnövekedés a Mazdánál a pénzügyi év első negyedében Az Audi a 45. Kékszalag prémium autós partnere Megválik GM-részvényeitől az amerikai kincstár Az Audi a 45. Kékszalag prémium autós partnere Veszített vonzerejéből a kínai piac a japán vállalatok számára
 
Költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtás a Bosch-tól

Költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtás a Bosch-tól

2013. július 25.
A Bosch új, hidraulikus teljes hibrid hajtáslánca bizonyítja, hogy a takarékosság is lehet élvezetes.
Részletek
Peugeot 508 RHXA Bosch és a PSA Peugeot Citroën együttműködésében kifejlesztett technológia célja egyértelmű: olyan hidraulikus hibrid hajtáslánc megalkotása, amellyel jelentősen mérsékelhető a kompakt modellek üzemanyag-fogyasztása és széndioxid-kibocsátása. A rendszer más piaci szegmensek autóival, valamint városi kisárusszállítókkal is kompatibilis.

A Bosch és a PSA Peugeot Citroën közötti szoros kapcsolat egyébként 2008-ra vezethető vissza. Az akkori közös munkálkodásnak eredménye lett 2011-ben a Peugeot 3008 Hibrid4, a világ első sorozatgyártású, egyes motorjaival külön tengelyt hajtó (axle-split), dízel hibrid autó bemutatása. A PSA Peugeot Citroën a Bosch tervezőivel szoros együttműködésben fejlesztette ki a rendszer elektromos komponenseit (elektromotor, teljesítmény-szabályzó elektronika és magasfeszültségű generátor), amely az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP®) hibridjárművek számára szükséges különleges hangolására is kiterjedt. E hibrid-koncepció szerepel a PSA Peugeot 508 (az RXH kombi és a Hibrid4 limuzin esetében egyaránt) és Citroën DS5 Hibrid4 modelljeiben is, amelyek hajtásrendszeréhez szintén a Bosch szállítja az elektromos komponenseket.

Az idén debütáló hidraulikus hibridhajtás olyan gyorsítóhatás kiaknázása jegyében készült, amelyre egyébként csupán a komplex elektromos hajtások esetében nyílna lehetőség. Ez esetben a hagyományos belső égésű motor hidraulikus egységgel, illetve nitrogén-nyomástárolóval egészül ki, így produkálva rövid átmeneti gyorsító teljesítményt. A hibridrendszer benzin- és dízelmotorok esetében egyaránt alkalmazható, mégpedig az erőforrások az optimálistól elmaradó hatásfok jellemezte üzemi tartományaiban.

Költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtás a Bosch-tólA teljesítmény-megosztás e koncepciója jóvoltából különböző hajtási lehetőségek kínálkoznak. Rövid távokon a tárolt energia a tisztán hidraulikus úton előállított teljesítmény általi hajtást is lehetővé teszi, miközben a belső égésű motor mindvégig üzemen kívül marad, nullára csökkentve a jármű károsanyag-kibocsátását. A hosszabb utazások, illetve a tempósabb autózások alkalmával a belső égésű motor gondoskodik a gyorsításhoz szükséges vonóerőről. A két hajtásrendszer kombinálható is egymással, ekkor a hidraulikus rendszerben tárolt energia és az üzemanyag belső égésű motorban felszabaduló energiája együttesen hajtja az autót, átmenetileg szintén hatékony gyorsító erőt produkálva.

A Bosch és a PSA Peugeot Citroën egyaránt nagy lehetőséget lát e technikában, amely az új Európai Menetciklus során a hagyományos belső égésű motorral hajtott modellekhez viszonyítva akár 30 százalékkal is csökkentette az üzemanyag-fogyasztást. Városi közlekedésben a megtakarítás a 45 százalékot is elérheti. Sőt, a hibrid hajtásrendszer így olyan energiát hasznosít, amely egyébként veszendőbe menne. A fékezés gyorsan feltölti a hidraulikus nyomástárolót, a lassulás során felszabaduló mozgási energia így hidraulikus energiává alakítva tárolható. Ez az energiamennyiség normál körülmények között a fékbetétek súrlódásakor hővé alakulna. A hibridrendszer előnyei az autó állandó sebességű haladása közben is hasonlóképpen egyértelműek. A belső égésű motor ekkor magas hatásfokú üzemi tartományában működhet, miközben szintén feltölti a hidraulikus energiatárolót. E hidraulikus-mechanikus rendszer költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtást tesz lehetővé és mivel nem igényel különleges infrastruktúrát, világszerte egyszerűen alkalmazható.

Citroen DS5Vájtfülűeknek íme a működési leírás

A hagyományos belső égésű motorral megvalósított hajtásrendszerrel összevetve, a hidraulikus hibrid technika nyomástárolót és folyadéktartályt is tartalmaz. A hidraulikus egységek folyadék segítségével egy adott gázmennyiséget komprimálnak. A folyadék és a gáz egymástól különválasztva helyezkedik el. E „gázpárna” bizonyos mennyiségű energia tárolására is alkalmas, mivel összenyomását követően egyfajta előfeszített „rugóként” viselkedik. A rendszernyomás ekkor a 300 bart is meghaladja. Az energiatárolóban felhalmozódó energia mennyisége alapvetően a rendszer méretétől függ. Amint a tárolóban lecsökkent a nyomás, a folyamat ellentétes irányban indul újra. Ekkor a táguló gáz fejt ki erőt a folyadékra, amely hidraulikus motort hajt meg. E motor az erőátviteli rendszeren keresztül juttatja vissza a tárolt energiát a hajtásba. Tény, hogy e nyomástároló kisebb kapacitású, mint az elektromos autók lítiumion-akkumulátora. Ezzel együtt azonban jóval gyorsabb a feltöltése, és hatékonyabban tudja hasznosítani a belső égésű motor által produkált energiatöbbletet.
Kulcsszavak: 508RXH, autóipar, Bosch, Citroën, DS5, fejlesztés, hibrid, környezetbarát, Peugeot, zöld
 
Költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtás a Bosch-tól Nem lesz elektromos terepjárója a BMW-nek Norvégia csak elektromos és hibrid autóknak ad forgalmit 2025-től Norvégia csak elektromos és hibrid autóknak ad forgalmit 2025-től Növekszik az alternatív hajtású autók részaránya a németországi eladásokban Növekszik az alternatív hajtású autók részaránya a németországi eladásokban Így zajlott a Toyota Yaris GRMN Lotussal közös fejlesztés Így zajlott a Toyota Yaris GRMN Lotussal közös fejlesztés A Volvo 2019-ben piacra dobja első 100%-ban elektromos autóját A Volvo 2019-ben piacra dobja első 100%-ban elektromos autóját
 
Az első helyen zárta az első félévet a Skoda

Az első helyen zárta az első félévet a Skoda

2013. július 25.
A tavalyi évet a magyar személyautó-piacon másodikként záró Skoda 2013 első hat hónapjában már az első helyen zárt és több kategóriában is az élmezőnyben végzett.
Részletek
Az első helyen zárta az első félévet a Skoda Minden kilencedik idén hazánkban forgalomba helyezett személyautó Skoda volt, ebben szerepet kapott az idén is igen sikeresen folytatódó flottabeszerzés.

Júniusban 571 Skoda modellt helyeztek itthon forgalomba, így a márka piaci részesedése a múlt hónapban 11,48 százalékos volt, mellyel a második helyen végzett a cseh márka. Tavaly júniusban a részesedés 10,27 százalék, két éve pedig 10,46 százalék volt. Az idén Magyarországon forgalomba helyezett 27 160 személyautóból 3009 volt Skoda gyártmány, ami a teljes piac 11,08 százalékát jelenti. Első féléves eredményei alapján a Skoda 273 autóval előzi meg a második Opelt. 2012-vel összevetve 261 Skoda autóval több kapott magyar rendszámot (9,5 százalékos piaci részesedés-növekedéssel), 2011-hez hasonlítva pedig ez a 535 autó pluszt jelent (21,62 százalékos részesedés-növekedéssel). Ha a teljes autópiacot nézzük - a személyautókat és a 3,5 tonna alatti kishaszonjárműveket együttvéve -, a Skoda 9,67 százalékos részesedéssel, 3077 járművel a második a Ford mögött, a Volkswagent és az Opelt is megelőzve.

Az autók modell ranglistáját 2013 első félévében még mindig a Skoda Octavia vezeti, amelyből 1507-et (a modell piaci részesedése a kategóriájában 15,87 százalékos) helyeztek itthon forgalomba a Datahouse adatai alapján, többet mint a második Ford Focusból és a negyedik Suzuki SX4-ből együtt, és többet, mint az Opel Astra jelenlegi, illetve eggyel korábbi modelljéből összesen. Az alsó-középkategóriát toronymagasan megnyerő Octavia nem az egyetlen Skoda a kategória toplistáján, a Skoda Rapid 345 (3,83 százalékos részesedés) forgalomba helyezéssel a tizedik. A Rapid olyan, a magyar piacon népszerű autókat előzött meg, mint a Renault Mégane, a Hyundai i30, a Honda Civic, a Toyota Auris, vagy a Citroen C4. 

Az első helyen zárta az első félévet a Skoda A kisautók kategóriájában a Fabia (342 darab, 7,41 százalékos részesedés) a negyedik. A sikeres kisautó megelőzi a Toyota Yarist, a Renault Cliót, a Fiat Grande Puntót és a Peugeot 208-ast. A szabadidő-autók kategóriájában a több flotta tenderen nyerő Skoda Yeti a negyedik 437 forgalomba helyezett autóval és 8,65 százalékos részesedéssel. A Yeti hazai népszerűsége egy év alatt 460,26 százalékkal növekedett a tavalyi 78-ról 359 autóval, így kategóriájában ez volt a legnagyobb részesedés- növekedés az első félévben.
A felső-középkategóriában a Skoda Superbből 282 autót helyeztek forgalomba (10,17 százalékos részesedés. A mini autók kategóriájában 31 kocsival a hetedik a Skoda Citigo (2,83 százalékos részesedés).A modell megelőzi a Kia Picantót, az Opel Adamot, és a Renault Twingót.

A személyautó alapú kishaszonjárművek között a Skoda Praktik júniusban a nyolcadik legnépszerűbb jármű volt a magyar piacon (48 autó, 5,67 százalékos piaci rész, 1500 százalékos növekedés). Júniusban a modell piaci részesedése 3,52 százalékkal növekedett a tavaly júniusi adathoz viszonyítva. Az első félévet tekintve a Skoda a kishaszonjárművek között a 14. (68 autó, 1,46 százalékos részesedés). A márka 119,35 százalékos növekedése a legnagyobb elmozdulás a kishaszonjármű-piacon.
Kulcsszavak: autóipar, autókereskedés, autókereskedők, gazdaság, skoda
 
Enyhén visszaesett tavaly a Kia gyártása Szlovákiában Enyhén visszaesett tavaly a Kia gyártása Szlovákiában Alapítása 125 éves jubileumát ünnepli 2020-ban a ŠKODA AUTO Alapítása 125 éves jubileumát ünnepli 2020-ban a ŠKODA AUTO Az első helyen zárta az első félévet a Skoda Az Apple a Tesla felvásárlására készül? Az első helyen zárta az első félévet a Skoda Az új, alacsony fellépési magasságú Volvo FE premierje A Mercedes megelőzte az Audit A Mercedes megelőzte az Audit
 
Bővítette budapesti gyára kapacitását a Continental

Bővítette budapesti gyára kapacitását a Continental

2013. július 25.
A Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyárában 2,6 milliárd forint beruházással két új projekt valósul meg, amelyhez közel 500 millió forint uniós és állami támogatást nyert a cég - mondta Luc Quisthoudt, ügyvezető igazgató sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.
Részletek
Bővítette budapesti gyára kapacitását a ContinentalAz 1,4 milliárd forintos beruházás a szervo kormány gyártását teszi kompletté, míg 1,2 milliárd forintból a telephely bővül - tette hozzá az ügyvezető igazgató. A fővárosi gyárba 2009 és 2012 között 7 milliárd forint beruházással vásárolt új gyártósorokat a társaság. Itt három termékcsoport készül: szervo kormány vezérlő elektronika, a hibrid autók ellenőrző elektronikája, továbbá a fék kontroll termék.

A szervo kormányhoz eddig csak a vezérlő elektronikát gyártották a Budapesten, de a mostani beruházás nyomán novembertől, az autó kormány forgatását segítő villanymotor is itt készül, és a szervo komplett egységként kerül el az autógyárakba. Ez a komplett egység akkora méretű, hogy azokba a kis kocsikba is beépíthető, amelyekben a korábbi termékeknek nem volt hely.

A szervo elektronikája pedig olyan plusz funkciókat kap, mint a parkolási asszisztens, vagy a sávelhagyásra figyelmeztetés. A második projekttel a raktározási-, valamint a gyártási terület is bővült. Az első projekttel 90 termelő-, míg a másodikkal 42 új logisztikai munkahely jön létre.

A Continental csoport autóipari beszállító központja Hannoverben van, ehhez tartozik a magyar leányvállat is. A hat magyarországi gyártóhely - Szeged, Makó, Nyíregyháza, Vác, Veszprém és Budapest - mellett Budaörsön működik a gumiabroncs raktár és értékesítés. Az alkalmazottak száma 6 ezer fő. A  Continental a világon 173 ezer embernek ad munkát, a múlt évi árbevétele 32,7 milliárd euró volt.
Kulcsszavak: autóipar, continental, gazdaság, gumiabroncs
 
A PSA Peugeot Citroën által kifejlesztett 3 hengeres PureTech turbómotor kapta  a 2015-ös Nemzetközi Év Motorja díjat A PSA Peugeot Citroën által kifejlesztett 3 hengeres PureTech turbómotor kapta a 2015-ös Nemzetközi Év Motorja díjat 2015-ben, immár hatodszor a Ford a piacvezető 2015-ben, immár hatodszor a Ford a piacvezető 40 éves az Audi öthengeres motorja 40 éves az Audi öthengeres motorja Bővítette budapesti gyára kapacitását a Continental Kategóriájában legtakarékosabb dízel- és benzinmotorral jön az új Opel Insignia Lassult a román járműpiac növekedése Lassult a román járműpiac növekedése
 
A Sólyom Airways első gépét Álmos vezérnek fogják hívni

A Sólyom Airways első gépét Álmos vezérnek fogják hívni

2013. július 24.
Hamarosan megkezdi működését a Sólyom magyar légitársaság, a menetrendet a néhány héten belül induló online jegyértékesítéskor hozzák nyilvánosságra - mondta Vágó József, a Sólyom Hungarian Airways Kft. vezérigazgatója szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.
Részletek
A Sólyom Airways első gépét Álmos vezérnek fogják hívniKérdésre válaszolva közölte: kezdetben 6 géppel indulnak, 22 célállomásra, köztük hat európai fővárosba fognak közlekedni Budapestről. Vágó József hangsúlyozta, hogy megállapodás alapján a légitársaság finanszírozási keretét, pénzügyi hátterét ománi és arab emírségekbeli befektetők hosszú távon biztosítják.
A légitársaság augusztus 1-jén közzéteszi hirdetését a  munkatársainak felvételére, beszállítók jelentkezésére.

A vezérigazgató tájékoztatása szerint több lízingcéggel is sikerült stratégiai megállapodást kötni. A már bérelt első 6 Boeing 737-500 típusú gép átvételét megkezdik, az első gép augusztus 18-án érkezik Budapestre. Ez már rendelkezik a magyar légügyi hatóság lajstromba vételi számával - jegyezte meg, hozzátéve: a különböző hatósági engedélyek megszerzését május 31-én elindították, így reményeik szerint hamarosan minden engedéllyel rendelkezni fognak a repüléshez.

A sajtóanyag szerint az első gépet álmos vezérnek nevezték el. Vágó József hangsúlyozta, hogy szerinte van igény a hálózati légitársaság minőségi szolgáltatására. Magyar munkaerővel kívánnak dolgozni, a cég, valamint a munkavállalók is Magyarországon fognak adózni. Kérdésre válaszolva közölte: a dolgozók a magyar átlagfizetés feletti bérezésre számíthatnak, de ezért elvárásokat is támasztanak velük szemben.

A sajtótájékoztatón ismertették, hogy a légitársaság flottája 2017-ig 20 regionális, 20 keskeny törzsű és 10 széles törzsű gépből fog állni. A munkahelyek száma - a flotta függvényében - az idén 700-1000, 2014-ben 1400-2000 fő lehet. útvonalhálózatuk 2013-ban 31, 2014-ben 51 célállomást tartalmaz, és 2017-re a világ 55 országában 96 útvonalon repülnek majd.

A Sólyom Airways első gépét Álmos vezérnek fogják hívniVágó József kiemelte, hogy a társaság finanszírozásában az állam nem vesz részt. A 3 millió forint tőkéjű kft.  részvénytársasággá alakulása során még az idén 6-12 millió euró tőkeemelést hajtanak végre. Továbbra is többségi magyar magánszemélyek tulajdonában marad a cég, a külföldi befektető kisebbségi hányaddal rendelkezik majd. Kérdésre válaszolva Vágó József elmondta, hogy a lízingcégeket és a magánbefektetőket azért nem nevezik meg pontosan, mert titoktartás vonatkozik rájuk, és a partnerek a későbbiekben kívánnak majd a nyilvánosság elé lépni.

Ugyancsak kérdésre válaszolva közölte, nem tervezik, hogy légitársasági szövetségbe lépnek, viszont kölcsönös előnyök alapján a több légitársasággal is együttműködésre törekszenek. Az útvonalak kapcsán a Vágó József utalt arra, hogy az Európai Unió szabályozza a tagállami repülési útvonal kijelölési jogát, és várhatóan a már odaítéltekre további jelentkezők pályázhatnak. A vezérigazgató kérdésre válaszolva kijelentette, hogy három éven belül a befektetők nem vesznek ki osztalékot, hanem a nyereséget visszaforgatják a cégcsoport fejlesztésébe.
Kulcsszavak: airport, légi közlekedés, légitársaság, repülés, repülő, Sólyom Airways
 
A Sólyom Airways első gépét Álmos vezérnek fogják hívni Átadták a Wizz Air repülés szimulációs és képzési központját Új magyar légitársaság alakult Új magyar légitársaság alakult A Sólyom Airways első gépét Álmos vezérnek fogják hívni A Sólyom leszállt A lezuhant utasszállító egyik pilótája kiment a pilótafülkéből, és nem tudott visszatérni A lezuhant utasszállító egyik pilótája kiment a pilótafülkéből, és nem tudott visszatérni A Sólyom Airways első gépét Álmos vezérnek fogják hívni Számos új járat indul a budapesti repülőtérről
 
Irányjelző Közlekedési Magazin - júliusi ajánló

Irányjelző Közlekedési Magazin - júliusi ajánló

2013. július 24.
Az Irányjelző Közlekedési Magazin júliusi adásában bemutatjuk, hogy milyen az elektromos autók helyzete Magyarországon, és az Opel Ampera töltési lehetőségeit is megvizsgáltuk.
Részletek
Jaguar F TypeAz Irányjelző Közlekedési Magazin júliusi adásában bemutatjuk, hogy milyen az elektromos autók helyzete Magyarországon, és az Opel Ampera töltési lehetőségeit is megvizsgáltuk.

Kipróbálhattuk a Renault gyár legújabb elektromos járművét a Twizyt, mely Magyarországon még nem kapható, de a forgalomba hozatalához nagy reményeket fűz az importőr.

Maradva a Renault csoportnál, tesztelhettük az új Dacia Dokkert és Dokker Vant melyek nem csak modernek, hanem praktikusak is. Ott voltunk az Audi Hungária gyáravatóján ahol bemutatták az A3 limuzin gyártósorát, és Horvátországban ahol az új Chevrolet Trax mutatkozott be. A motorosokról sem feledkezünk meg. Bemutatjuk a Suzuki GSX 1250-et, ami egy igazi túramotor.

Audi A3
Renault Twizy




















Kulcsszavak: ajánló, Ampera, autógyár, bemutató, chevrolet, elektromos autó, elektromos töltőállomás, hírek, irányjelző magazin, Jaguar, peugeot 2008, renault, tesztek, Trax, Twizy, újdonság
 
Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX Pénteken tartja világpremierjét az új Volkswagen Polo Pénteken tartja világpremierjét az új Volkswagen Polo Új Peugeot Expert: egy nemzedéknyi előny Új Peugeot Expert: egy nemzedéknyi előny Megérkezett a vadonatúj Lexus LX Megérkezett a vadonatúj Lexus LX Épül a győri Audi új karosszéria gyára Épül a győri Audi új karosszéria gyára
 
Húsz bevallási közreműködőt auditált az ÁAK a HU-GO rendszerben

Húsz bevallási közreműködőt auditált az ÁAK a HU-GO rendszerben

2013. július 24.
Húsz olyan bevallási közreműködő szerepel jelenleg a HU-GO rendszerében, amelynek tevékenységét auditálta az áAK, vagyis az ő rendszerükön keresztül teljesíthető az elektronikus útdíjfizetés.
Részletek
Húsz bevallási közreműködőt auditált az ÁAK a HU-GO rendszerbenA fuvarozóknak célszerű több szempontot mérlegelni, ha arról döntenek, kinél kössék meg a szerződést. Miután az együttműködés hosszú távra szól, és sok pénz forog kockán, érdemes felmérni, melyik szolgáltató a megbízhatóbb. Erre utalnak a pénzügyi adataik, a piaci tapasztalatuk, illetve az alkalmazotti létszám. Eddig húsz társaság kapta meg az engedélyt, hogy bevallási közreműködőként részt vegyen az e-útdíj rendszerében.

További 18 céggel szerződött az áAK, amelyek azonban még nem estek át az auditálási eljáráson. Az utdijhirek.hu elemezte, melyek a jelenlegi piac legerősebb, legmegbízhatóbb résztvevői.Az adatokból kitűnik, hogy a bevallási közreműködők között nagy a szórás, a legnagyobb árbevétellel a Secret Control GPS Kft. rendelkezik, 1,87 milliárd volt az éves nettó árbevétel, 756 millió forint pedig az adózott eredményük.

A felmérés során csak azt az eredményt vettük figyelembe, amely az útdíjfizetés szempontjából lényeges flottakövetési üzletágból származik. Ha egy társaságnak nem ez a fő profilja, akkor nem látható, hogy mennyire erős az útdíjfizetési szektorban. Ilyen például a Multi Alarm, amely ugyan 1996 óta az objektumvédelmi piac szereplője, de a GPS alapú flottakövetés kis szeletét jelenti a profiljának.

Húsz bevallási közreműködőt auditált az ÁAK a HU-GO rendszerbenA Webeye Magyarország esetében a táblázat az önálló adataikat tartalmazza, természetesen Lambda-Com cégcsoport szinten ennél magasabb mutatókról lehetne beszámolni.Van olyan társaság is, amely idén alakult, így esetükben még nem beszélhetünk lezárt üzleti évről. Beszédes adat az alkalmazottak száma, amely jelzi, hogy melyik cég rendelkezik a legnagyobb szakembergárdával. Az útdíjrendszer bevezetése óta a flottakövetőknek erősíteniük kellett ezen a területen, főként az ügyfélszolgálati tevékenység fejlesztésére volt szükség.

A táblázatból látható, hogy hét cégnél haladja meg az alkalmazotti létszám a 10 főt, de három olyan társaság is van a listán, amelynek mindössze egy bejelentett alkalmazottja van. Az alapítás éve azért lényeges információ, mert a szakmában eltöltött idő a tapasztalatokat gyarapítja. Hét olyan társaság szerepel a bevallási közreműködők között, amelyet 2000-nél régebben alapítottak.Végezetül az árbevétel és a szolgáltatási díj alapján egy becsléssel kiszámítható, hány járműben működnek a cég eszközei. Ez az adat azért lehet fontos az újonnan szerződőknek, mert minél több járművet szolgálnak ki, annál felkészültebbek a cégek, sok ügyfél esetén biztos, hogy változatos feladatokat, olykor problémákat kell megoldaniuk az üzemeltetés során.
Kulcsszavak: áak, autópálya, e-útdíj, gazdaság, HU-GO, kamion, útdíj
 
Húsz bevallási közreműködőt auditált az ÁAK a HU-GO rendszerben Emelkedtek az üzemanyagárak Húsz bevallási közreműködőt auditált az ÁAK a HU-GO rendszerben 5,7 % -os növekedést ért el a Peugeot 2014 első felében A Volvo Trucks bemutatja a kormánymű és az első felfüggesztés egyedülálló kombinációját a tökéletes vezetési élmény érdekében A Volvo Trucks bemutatja a kormánymű és az első felfüggesztés egyedülálló kombinációját a tökéletes vezetési élmény érdekében Húsz bevallási közreműködőt auditált az ÁAK a HU-GO rendszerben Csökkent az üzemanyagok ára Húsz bevallási közreműködőt auditált az ÁAK a HU-GO rendszerben Június közepén avatják az Audi új gyárát Győrben
 
Ernyő és napelemes töltőállomás

Ernyő és napelemes töltőállomás

2013. július 24.
Még gyerekkoromban láttam egy Foxi Maxi-rajzfilmben, amelyben a rettenthetetlen főhős olyan hipermodern autóval közlekedett, amelyet az út végén összehajtogatott és zsebre vágott. Ki hinné, hogy ez a poén lassan megvalósul a 21. századi közlekedésben?
Részletek
Ernyő és napelemes töltőállomásMég gyerekkoromban láttam egy Foxi Maxi-rajzfilmben, amelyben a rettenthetetlen főhős olyan hipermodern autóval közlekedett, amelyet az út végén összehajtogatott és zsebre vágott. Ki hinné, hogy ez a poén lassan megvalósul a 21. századi közlekedésben?

Ha magát az autót nem is, de a föléje húzható „ernyőt” már össze lehet hajtogatni és betenni a csomagtartóba. Ráadásul ez az „ernyő” többfunkciós: nem csupán árnyékot ad az autónak, hanem egyben fel is tölti azt napenergia segítségével.

A Volvo V60 típusú kocsijához találták ki a gyártók ezt a különleges, látványnak sem utolsó szerkezetet, amellyel megoldanák egy elektromos (a jelen esetben hibrid) autó feltöltését anélkül, hogy külön töltőállomásra lenne hozzá szükség. A Pure Tension projekttel alkották meg a 3 méter magas, 7 méter széles pavilont, amely nagy sűrűségű szén- és polietilénszálakból készült, beléjük épített napelemcellákkal.  Ezzel nagy lépést tettek az elektromos autók önállósága felé, hiszen ezáltal nem lennének kiszolgáltatva a külön töltőállomásoknak. A V60 plug-In Hybrid ősbemutatójára szeptember 15-én Rómában kerül sor, írja az energiacentrum.com.

Ernyő és napelemes töltőállomás
Kulcsszavak: környezetbarát, környezetvédelem, plug-in hybrid, volvo, zöld
 
Újabb elektromos kamion érkezik Újabb elektromos kamion érkezik A BMW i hazai értékesítési sikertörténete folytatódik A BMW i hazai értékesítési sikertörténete folytatódik Új, kétirányú töltőrendszert telepít a Honda európai K+F központja Új, kétirányú töltőrendszert telepít a Honda európai K+F központja Elektromos buszok közlekednek február 1-től Pakson Elektromos buszok közlekednek február 1-től Pakson London új Ford plug-in hibrid áruszállítókat próbál ki London új Ford plug-in hibrid áruszállítókat próbál ki
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10481 - 10490