Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 10541 - 10550
A kecskeméti Mercedes-Benz gyár termelését nem befolyásolja a francia forgalomba helyezési tilalom

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár termelését nem befolyásolja a francia forgalomba helyezési tilalom

2013. július 12.
A kecskeméti Mercedes-Benz gyár termelését nem befolyásolja az egyes típusú személygépkocsikra vonatkozó ideiglenes francia forgalomba helyezési tilalom – tájékoztatta Sztipichné Kozári Edina, a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing és PR vezetője csütörtökön az MTI-t.
Részletek
Mercedes-Benz CLAA Mercedes-Benz Hungária Kft. közleménye szerint a Mercedes-Benz A-osztály, B-osztály valamint a CLA is érvényes jóváhagyással rendelkezik a KBA-tól (Kraftfahrt-Bundesamt), ez az engedély Európa-szerte érvényes, és gyakorlatilag minden európai piacon hivatalosan regisztrált.    

Egyedül az illetékes francia hatóság (SIV France) nem végezte még el a formális regisztrációs eljárást. Ennek következtében a felsorolt Mercedes-Benz modellek közül a 2013. június 12. után gyártott autókat jelenleg nem lehet Franciaországban forgalomba helyezni. A közlemény kitér arra, hogy a Daimler AG egyeztetéseket folytat minden érintett testülettel, hogy mihamarabb megoldja a kialakult helyzetet.

A közlemény szerint az új Mercedes-Benz kompakt autógeneráció iránti kereslet továbbra is nagyon magas. A Mercedes-Benz gyáraiból 2013 első félévében összesen 173 362 A- és B-osztály, valamint új CLA modellt szállítottak ki,  58 százalékkkal többet, mint az előző év hasonló időszakában. A Mercedes-Benz további érezhető növekedést vár a következő hónapokban új piacokon való megjelenésétől. Ezért is nagyon magas a rastatti és a kecskeméti gyárak kihasználtsága a kompakt autók gyártása kapcsán - jegyezték meg.     

A gyártás magas szintű rugalmasságának köszönhetően mindenkor alkalmazkodni tudnak a különböző piacokon fellépő kereslethez, és a gyártási kapacitást a lehető legjobban ki tudják használni. Az MTI azért kereste meg a Mercedes-Benz magyarországi képviseletét, mert Franciaország megtiltotta az A-osztály, a B-osztály, valamint a CLA forgalomba helyezését, mert légkondicionálóik olyan anyagot tartalmaznak, amelynek használatát nem engedélyezi. Az érintett típusok közül a B osztályú autókat Kecskeméten és Rastattban gyártják, a CLA-k kizárólag Kecskeméten készülnek.

Mercedes-Benz A osztály
Kulcsszavak: A-osztály, autógyár, autóipar, B-osztály, CLA, kecskemét, mercedes-benz
 
A kecskeméti Mercedes-Benz gyár termelését nem befolyásolja a francia forgalomba helyezési tilalom Tíz százalékkal nőtt a személyautók gyártása Csehországban A kecskeméti Mercedes-Benz gyár termelését nem befolyásolja a francia forgalomba helyezési tilalom 2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén A kecskeméti Mercedes-Benz gyár termelését nem befolyásolja a francia forgalomba helyezési tilalom Sydney-ben a Ford Mustang lesz a szilveszter éjszakai rendezvénysorozat sztárja A kecskeméti Mercedes-Benz gyár termelését nem befolyásolja a francia forgalomba helyezési tilalom Új fejezet nyílik a Toyota európai történetében A kecskeméti Mercedes-Benz gyár termelését nem befolyásolja a francia forgalomba helyezési tilalom A Toyota hibridek globális értékesítése meghaladta a 6 milliós darabszámot
 
Az új Audi Matrix LED fényszóró

Az új Audi Matrix LED fényszóró

2013. július 12.
Az Audi most egy világújdonság révén tovább erősíti vezető szerepét a világítástechnológiában: Az Audi Matrix LED fényszóró az új A8 típusban mutatkozik be, amely 2013 végén jelenik meg a piacon.
Részletek
Audi A8Ezáltal az Audi, e terület technológiai vezetője, új fejezetet nyit az autóipari világítástechnológia történelmében.

Az Audi Matrix LED technológia lényege, hogy a LED-es távolsági fényszóró számos önálló kis diódából áll, amelyek hozzájuk kapcsolt lencsékkel, illetve fényvisszaverőkkel működnek együtt. A gyorsan reagáló vezérlőegység irányításának megfelelően ezek a kis diódák az adott helyzetnek megfelelően külön-külön bekapcsolódnak, kikapcsolódnak vagy tompított fényerővel világítanak. Ezáltal mindig nagypontosságú megvilágítást nyújtanak, és billentő mechanizmus nélkül is a lehető legnagyobb bevilágított területet biztosítják.

Az új Audi A8 fényszóróiban egyenként 25 távolsági fénykibocsátó dióda található, amelyek ötös csoportokra osztva egy-egy fényvisszaverőn keresztül világítanak. A világításkapcsoló „automatic” állásában felkapcsolt távolsági fényszórók mellett a rendszer lakott területen kívül 30 kilométer/óra, míg lakott területen belül 60 kilométer/óra sebességtől lép működésbe. Az Audi Matrix LED fényszórók különleges, kristályosan csillogó fényt bocsátanak ki. Nappal is nagyon vonzó és egyedi látványt nyújtanak, amit a nappali menetvilágítás új megjelenése egészít ki.

Amint az A8-ba épített kamera szembejövő járművet észlel, az Audi Matrix LED fényszórók letompítják a távolsági fénysugár megfelelő részeit. A rendszer annyira pontos, hogy a fénysugárnak csak azt a részét árnyékolja ki, amely közvetlenül a szembejövő, illetve az elhaladó járműre irányul, az összes többi köztes és környező területre pedig továbbra is teljes fényerőt ad. Ha már nincs több szembejövő jármű, a távolsági fényszórók ismét teljes fényerővel működnek azokban a szekciókban is, amelyeket korábban kikapcsolt a rendszer. A jármű vezetője mindig erős, egyenletes és a versenytársak mechanikus tompítórendszeréhez képest sokkal hatékonyabb megvilágítást élvezhet.

Audi A mátrix LED-es technológia óriási lehetőségeket kínál az önálló LED-ek számát, azok elhelyezését és a fényszórók méretét, illetve formatervezését illetően. Ennek az Audi A8-ban az egyik biztonsági funkciója a jelzőfény biztosítása, amely az opcionális éjjellátó-asszisztenssel együttműködve megjelöli a felismert gyalogosokat. Ha a rendszer az autó előtti kritikus zónában egy személyt észlel, az önálló LED-ek gyors egymásutánban háromszor rávillantanak, egyértelműen kiemelve a gyalogost a környezetéből, miközben figyelmezteti mind a gyalogost, mind a vezetőt.

Az Audi Matrix LED fényszórók fénykibocsátó diódái a kanyarvilágítás funkcióját is ellátják; a fénysugár fókuszát a kanyar irányába helyezik át. Az MMI navigáció plusz navigációs berendezéstől származó útvonaladatok alapján a fényszórók már röviddel azelőtt megteszik ezt, hogy a kormánykereket el kell fordítani. A rendszer további funkciója az új Audi A8-ban a dinamikus jelzésképű irányjelzés: az irányjelző LED-jei külön blokkokban 150 ezredmásodperces időközönként villannak fel a kanyarodás irányába haladva.
Az Audi élenjár az autóipari világítástechnológiában, és a márka az évek során folyamatos fejlesztésekkel növelte előnyét. Az alábbi felsorolás csak a legjelentősebb világújdonságokat foglalja össze:

• 1994: második generációs xenonfényszórók az Audi A8-ban
• 2003: adaptív világítás az Audi A8-ban
• 2004: LED-es nappali menetvilágítás az Audi A8 W12-ben
• 2008: teljesen LED-es fényszórók az Audi R8-ban
• 2010: kapcsolat a fényszórók és a navigációs berendezés adatai között az Audi A8-ban
• 2011: egységes megjelenésű LED-es hátsó lámpák az Audi A6-ban
• 2012: dinamikus jelzésképű irányjelző az Audi R8-ban
• 2013: teljesen LED-es fényszórók a kompakt kategóriában
• 2013: az EU elismeri környezetvédelmi újításként az Audi LED-es technológiáját, ezzel az első gyártó, amely ilyen tanúsítványt kap ezért a technológiáért

Audi A3Az Audi innovációinak előnyei között nemcsak a jobb megvilágítás, hanem a fokozott biztonság, a nagyobb hatékonyság és a vonzó megjelenés is említhető. Ezeket pedig az ügyfelek széles köre élvezheti – például a LED-es fényszórók már a kompakt A3 típustól kezdődően elérhetőek a típuspalettán. Az Audi Le Mans-i versenyautóit – az Audi R18 e-tron éppen most aratott győzelmet a 24 órás Le Mans-i versenyen – szintén LED-es fényszórókkal látják el már évek óta, amelyek az egyenesekben körülbelül egy kilométer hosszan megvilágítják a pályát.

Az Audi igyekszik lépésről lépésre kiterjeszteni vezető szerepét. A jövőben az autók világítása még nagyobb pontossággal reagál majd a környezeti viszonyokra, és különféle módokon kommunikál is a környezettel. Teljesen elektronikus vezérléssel működik majd, és még vonzóbb lesz az új dinamikus funkcióknak köszönhetően.
Kulcsszavak: a3, A8, audi, autóipar, biztonság, fejlesztés
 
Az új Audi Matrix LED fényszóró Nőtt a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma Jelentős eredménnyel zárult a Siemens és a BME közös kutatás-fejlesztés projektje Jelentős eredménnyel zárult a Siemens és a BME közös kutatás-fejlesztés projektje Új szintre emelik a biztonságot a Volvo Trucks új járművezető-támogató rendszerei Új szintre emelik a biztonságot a Volvo Trucks új járművezető-támogató rendszerei Az új Audi Matrix LED fényszóró Sir Alex Ferguson Chevrolet Captivája jótékony árverésen Műszakilag öt éven belül megvalósítható az autópálya-robotpilóta Műszakilag öt éven belül megvalósítható az autópálya-robotpilóta
 
A Skoda 11 millió motort gyártott napjainkig

A Skoda 11 millió motort gyártott napjainkig

2013. július 12.
Elkészült a Skoda történelmének 11 milliomodik motorja, egy EA211 típuscsaládból származó 1.4 TSI. Mladá Boleslavban 1899 óta készülnek motorok, kezdetben motorkerékpárok számára, 1905-től pedig már automobiloknak is.
Részletek
A Skoda 11 millió motort gyártott napjainkigJelenleg az EA211 és EA111 típuscsalád 1.2, illetve 1.4 literes motorjai készülnek a Skoda központi üzemének szerelősorain. Minden nap nagyjából 3600 alkalmazott 4400 darab erőforrást készít. A cseh autógyár motorfejlesztés és gyártás területén szerzett tudása és tapasztalata folyamatosan bővül.

"A Skoda az egyik legnagyobb múlttal rendelkező motorfejlesztő és autógyártó vállalat" – nyilatkozta a Skoda igazgatótanácsának elnöke, Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. "Az 1899 óta legyártott tizenegymillió motor hűen szemlélteti a cseh mérnökök 114 év alatt összegyűjtött tapasztalatát a fejlesztés és a gyártás területén. Mi tovább erősítjük ezt a tudásbázist a Skoda Növekedési Stratégiájának révén."

A jubileumi motor az EA211 típuscsaládból származó 1.4 TSI. A cseh gyárban 2012 vége óta gyártják a típuscsalád modern 1.2 és 1.4 TSI motorjait, amelyeket a Volkswagen Csoport használ. A korszerű közvetlen befecskendezéses benzinmotorokat a Skoda, Audi, SEAT és VW modellekbe építik. "Az EA211 típusjelű motorok gyártása mutatja a Skoda jelentős szerepét a Volkswagen Csoporton belül és erősíti csehországi üzemünk pozícióját." – mondta Michael Oeljeklaus az igazgatótanács gyártás és logisztika területekért felelős tagja. A négyszelepes és négyhengeres TSI motor új mércét állít az energiahatékonyság, a könnyűszerkezetes építésmód és a motortelejesítmény terén. A cseh üzemben továbbra is gyártják az EA111 típuscsaládot is.

A vállalat növelni szeretné hatékonyságát a motorgyártás területén a Skoda Növekedési Stratégiájának keretein belül. A cél megvalósításának érdekében építenek fel egy új erőátviteli központot a Skoda Fejlesztési Központban Česanában, nem messze a márka székhelyétől, Mladá Boleslavtól. Az autógyártó több mint 34 millió eurót fektet a beruházásba, amely az eddigi legnagyobb befektetés a fejlesztés területén a vállalatnál, a Cseh Köztársaságon belül. Az új központban több mint 15 motorteszt-állomást alakítanak ki, egyenként 250 és 400 kW közötti teljesítménnyel. A globálisan alkalmazandó motorokkal kapcsolatban egyre szigorúbbak az elvárások. Erre való tekintettel ebben a központban az erőforrásokat a legkülönbözőbb piacokra tudják fejleszteni.

A Skoda 11 millió motort gyártott napjainkigA cseh autógyártó 1899-ben – négy évvel a kerékpárgyár megalakulása után – kezdett motorokat gyártani. Václav Laurin és Václav Klement először segédmotort szerelt egy kerékpárra, ami a "Motocyclette" nevet kapta. Az egyhengeres motorral hajtott kétkerekű 1,25 és 1,75 lóerős változatokban készült. A jármű 50 km/h-nál is nagyobb sebességet ért el. Ezzel léptek a motorgyártás útjára Mladá Boleslavban, a cég székhelyén.

Ma már elmondható, hogy a motorizáció alapkövének lerakásával a világ egyik legelimertebb vállalatát hozták létre. A Laurin & Klement 1905-ben fejlesztette ki a vállalat első automobilját a "Voiturette A"- t, amit egy kéthengeres ,vízhűtéses 1100 köbcentiméteres, hétlóerős motor hajtott. Ezt az erőt változattól függően lánc vagy kardántengely juttatta a hátsó kerekekhez. A korai évek másik mérföldköve, a világ egyik elsőként elkészített V8-as motorja 1908-ban. Laurin és Klement 1924-ben már repülőgép motorokat is épített.

A motorfejlesztés azután is fontos szerepet játszott, hogy a cég egyesült a Skoda vállalattal. Az 1930-as években erőteljes versenyautóival került a reflektorfénybe a Skoda. A második világháború után a legfontosabb fejlesztés a farmotor megjelenése volt 1964-ben. Az orrmotorhoz az 1987-es esztendőben tértek vissza. A Skoda 1991-ben csatlakozott a Volkswagen Csoporthoz, ekkor indult meg a korszerű motorok fejlesztése.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gazdaság, skoda
 
A Skoda 11 millió motort gyártott napjainkig Kiváló eredménnyel végzett a Kia Venga a 100 000 kilométeres tartósteszten A Skoda 11 millió motort gyártott napjainkig Újabb 3,4 millió ügyfél számára válik elérhetővé a Ford SYNC AppLink A Skoda 11 millió motort gyártott napjainkig Kaposváron tesztelik majd a magyar fejlesztésű elektromos buszt A Skoda 11 millió motort gyártott napjainkig Hogyan kapta a SEAT Ibiza a nevét? Megkezdődött az e-Crafter gyártása Wrześniában Megkezdődött az e-Crafter gyártása Wrześniában
 
Szabadidős kompakt tanulmány: BMW Concept Active Tourer Outdoor

Szabadidős kompakt tanulmány: BMW Concept Active Tourer Outdoor

2013. július 11.
A BMW új terepre lép, több értelemben is: a márka történetében először, új koncepciómodelljének világpremierjét egy nem autóipari rendezvényen, a németországi OutDoor kiállításon tartja.
Részletek
BMW Concept Active Tourer OutdoorA márka számára új kategóriát képviselő BMW Concept Active Tourer második kiadása a sportos életvitelű, aktív szabadidős tevékenységet folytató célcsoport egyedi igényeire szabva készült. A BMW Concept Active Tourer Outdoor tanulmány egy modellben kínál kényelmet, praktikus megoldásokban bővelkedő, elegáns és tágas utasteret, valamint a BMW ConnectedDrive intelligens vezetéstámogató szolgáltatásait.

A kompakt méretű (4350x1833x1576mm; tengelytáv: 2670 mm) Outdoor tanulmány sportos külalakja egy részletesen kidolgozott, praktikus belső teret rejt. Az alakítható hátsó részt úgy tervezték meg, hogy maradéktalanul elférjen benne sokfajta sport- és szabadidős felszerelés. A két kerékpár tárolására kialakított, egyedi szállítórendszer például, az eddig megszokottaktól eltérően, nem az autó külsejére, hanem a belső térben rögzíti a kerékpárokat, megóvva azokat az időjárás és az utazás viszontagságaitól, illetve a tolvajoktól. Használaton kívül ugyanakkor a rögzítőrendszer az oldalfalakba és a padlólemezbe süllyeszthető, így nem foglal feleslegesen helyet a belső térből. A koncepciómodell így a családi utazásokon kívül – és különösen a 20-30 km-es tisztán elektromos hatótávnak köszönhetően – egyaránt alkalmas lehet például bicikliversenyek kísérőjeként, illetve olyan nagyvárosokban, ahol a belvárosi parkolás nehézkes: a távolabb leparkolt autó vezetője kényelmesen, kerékpárral juthat el központi úti céljához.

BMW Concept Active Tourer OutdoorA keresztben beépített 1,5 literes benzinmotor az első kerekeket hajtja, míg a környezetbarát plug-in hibrid technológia a belsőégésű motor és az elektromotor előnyeit egyesíti: különleges szintre emeli a menetteljesítményt, miközben hatékonysága a legmagasabb elvárásoknak is megfelel. A hibrid technológia egyúttal betekintést enged a BMW csoport jövőbeni kompakt kategóriájú modelljeinek hajtásrendszerébe. A hamarosan bemutatandó BMW i8-ból már ismert BMW eDrive koncepció például, amely lehetővé teszi a tisztán elektromos hajtást is, a márka összes elektromos és plug-in hibrid modelljében szerepel majd. Az eDrive ugyanis a BMW Concept Active Tourer Outdoor elektromos hajtásánának összes elemét tartalmazza, így a saját fejlesztésű elektromotort, a lítium-ion, nagyteljesítményű akkumulátort és az intelligens energiamenedzsment rendszerét. A belsőégésű és az elektromotor kombinációja együtt sportos teljesítményt, de átlagosan mindössze 2,5 l/100 km-es fogyasztást eredményez, míg a szén-dioxid kibocsátás 60 g/km alatt marad.

Az utas- és csomagtérben használt könnyen tisztítható, strapabíró anyagok, akárcsak a MoonWhite és MoonRock Grey névre keresztelt fehér-szürke bőrözés, kiválóan állják a szabadtéri felszerelések rendszeres megpróbáltatásait, a Gold Race Orange elnevezésű, exkluzív narancssárga fényezés pedig a BMW Concept Active Tourer Outdoor sportos megjelenését hangsúlyozza.

BMW Concept Active Tourer OutdoorA ma kezdődő, friedrichshafeni OutDoor kiállításon 42 ország 913 kiállítója képviseli magát.
Kulcsszavak: autóipar, bemutató, BMW, Concept Active Tourer Outdoor, galéria, tanulmányautó
 
Az új Ford Vakításmentes Távfény blokkolja a többi közlekedő felé irányuló fénycsóvát Az új Ford Vakításmentes Távfény blokkolja a többi közlekedő felé irányuló fénycsóvát Szabadidős kompakt tanulmány: BMW Concept Active Tourer Outdoor Új modellekkel bizonyult sikeresnek a Skoda 2013-ban Az új Škoda Fabia Combi - Kategóriája legsikeresebb kombija Az új Škoda Fabia Combi - Kategóriája legsikeresebb kombija A Toyota és a Nissan összefognak a kommunikáló autók biztonságossá tételéért A Toyota és a Nissan összefognak a kommunikáló autók biztonságossá tételéért Szabadidős kompakt tanulmány: BMW Concept Active Tourer Outdoor Járműipari anyagfejlesztésben működnek együtt felsőoktatási intézmények
 
A kreativitás nem ismer határokat – Citroen DS3 Cabrio Racing

A kreativitás nem ismer határokat – Citroen DS3 Cabrio Racing

2013. július 11.
A Goodwood Festival of Speed a veterán versenyautók egyik legnagyobb rendezvénye. Itt mutatja be a Citroen a Citroen DS3 Cabrio Racing tanulmányautót – két hónappal a hivatalos frankfurti premier előtt.
Részletek
Citroen DS3 Cabrio RacingA DS3 Cabrio Racing – ahogyan neve is mutatja – egyesíti a Racing változat sportos karakterét a Cabrio kifinomultságával. A megoldás a legkevésbé sem fából vaskarika : a DS3 Cabrio ugyanis – azonkívül, hogy még a „sima” DS3-nál is több egyéni testre szabási lehetőséget kínál – ideális felépítésű a sportos vezetési stílust kedvelők számára, és csupán 25 kg-mal nehezebb a zárt karosszériájú változatnál. Erről maga Sébastien Loeb is meggyőződhetett, amikor az ismert franciaországi síparadicsomban, a col du Corbier-ben tesztelte az autót (erről film is készült, a YouTube-link a közlemény végén található).

A DS3 Cabrio Racing két fő jellemvonása, a sportosság és az egyediség azonnal szembeötlik. Az alaphangulatot a texturált matt Moondark szürke fényezés adja, amelyhez remek fókuszpontokat kínálnak a 19 collos ragyogó fekete felnik és a kilincsek, a csomagtérfedél és a visszapillantó tükörházak Black Chrome betétei.

A tanulmányautó természetesen megőrzi a DS modellcsalád különös ismertetőjegyeit: a DS-embléma megjelenik a karbonszálas anyagok szövési technikájával készült fekete vászontetőn és a visszapillantótükör-házakon. A féktárcsák, a kerékközepek, az ajtók és a DS-logó kárminvöröse szenvedélyes kontrasztot teremt a robusztus sötétszürke alappal. A Citroen Racing is beletette az autóba a maga világbajnok szaktudását: a karbon elemeken túlmenően a versenyműhelyből érkezett a fékrendszer és a speciális futómű is. A motor a korábbi Racing változatoknál megszokott 202 lóerős 1,6 literes benzinmotor.

Citroen DS3 Cabrio RacingA DS3 Cabrio Racing fedélzetén is egymásra talál az elegancia és a teljesítmény. A kárpitozáshoz háromféle (nappa, DS-mintás és alcantara) bőrt használnak, megjelenik a fém óraszíjra emlékeztető Bracelet-mintázat, az ülések varrásait kárminvörös fonallal oldották meg, és ugyanilyen szín ragyog a műszerfalon és a sebességváltón is. A DS3 Cabrio Racing nem csupán autó – életérzés. Ezt a filozófiát erősíti a modellhez kapható lifestyle termékek sora: a háromféle bőrből készült, Bracelet-mintás gyerekülés vagy a karosszéria színeiben pompázó sapkák.
A DS3 Cabrio Racing legközelebb a 65. Frankfurti Autószalonon mutatja meg magát a nagyközönségnek.


Citroen DS3 Cabrio Racing
Kulcsszavak: autóipar, autószalon, bemutató, Citroen, DS, DS3, Frankfurt
 
A kreativitás nem ismer határokat – Citroen DS3 Cabrio Racing Az új Citroën Jumper bejutott az év haszongépjárműve választás döntőjébe Megérkezett a vadonatúj Lexus LX Megérkezett a vadonatúj Lexus LX A ŠKODA közzétette a VISION RS tanulmány formatervéről készült videót és a belső tér rajzát A ŠKODA közzétette a VISION RS tanulmány formatervéről készült videót és a belső tér rajzát A kreativitás nem ismer határokat – Citroen DS3 Cabrio Racing A Toyotát nem érdeklik az elektromos autók A kreativitás nem ismer határokat – Citroen DS3 Cabrio Racing Gőzerővel folyik a munka a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban
 
Az EurotaxGlass’s felmérése szerint a Kia extrahosszú, 7 éves, 150 000 km-es garanciája maga a “tökéletes használtpiaci nyugalom”

Az EurotaxGlass’s felmérése szerint a Kia extrahosszú, 7 éves, 150 000 km-es garanciája maga a “tökéletes használtpiaci nyugalom”

2013. július 11.
A Kia egyedülállóan hosszú, 7 éves, 150 000 km-es garanciája komoly hatással van a modellek piaci értékére. Nem csak a Kiák kiváló minőségének egyértelmű jelzője, komoly anyagi előnnyel is jár újraeladáskor.
Részletek
KiaA Kia 2010 januárjában vezette be a 7 éves, 150 000 kilométeres garanciát, és három év elteltével az első ilyen feltételekkel értékesített modellek már nagy számban megjelentek a használtpiacon is. A márka felkérésére az európai autóipari elemző cég, az EurotaxGlass’s átfogó kutatást végzett a hosszú garancia használtpiaci árakra gyakorolt hatásairól.

A felmérés eredménye egyértelmű: a további tulajdonosokra is átruházható garancia határozottan jótékonyan hat a használt Kiák eladási áraira. A kutatásban összesen 6889 Kia (Picanto, Rio és Sportage) vett részt, ezek közül 4001 már a 7 éves garanciával futott. Ez utóbbiaknál az EurotaxGlass’s kutatói egyértelmű összefüggést mutattak ki a magasabb eladási árak, és a hosszú garancia között.

Az átlagos értéktöbblet 250 és 550 euró közötti, modelltől függően kétéves, 40 000 km-es futásteljesítményű autókat alapul véve. Mindez egyben azt is jelenti, hogy például egy új cee’d mai vásárlója átlagosan 6 százalékkal magasabb majdani eladási árral számolhat csak a garancia értéknövelő hatása miatt.

“A használtautó vásárlók is értékelik a hosszú garanciát, és hajlandók fizetni is érte.” Mondta Christof Engelskirchen az EurotaxGlass’s egyik igazgatója.

Michael Cole a Kia Motors Europe ügyvezetője kifejtette: “Korábban is ismertük a hosszú garancia kedvező piaci hatásait, annak azonban különösen örülünk, hogy ezek a hatások a használtautók értékére is ilyen mértékben kiterjednek.”
Kia
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, kia, márkakereskedő, márkaszerviz
 
A Volkswagen felülvizsgálja az összes tervezett beruházását A Volkswagen felülvizsgálja az összes tervezett beruházását Az EurotaxGlass’s felmérése szerint a Kia extrahosszú, 7 éves, 150 000 km-es garanciája maga a “tökéletes használtpiaci nyugalom” A BMW Group kettős győzelemmel újította meg első helyét az Év Motorja 2014 választáson Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota Az EurotaxGlass’s felmérése szerint a Kia extrahosszú, 7 éves, 150 000 km-es garanciája maga a “tökéletes használtpiaci nyugalom” A Volkswagen-csoport nyerte el a „Corporate Finance Award 2012” kitüntetést Az EurotaxGlass’s felmérése szerint a Kia extrahosszú, 7 éves, 150 000 km-es garanciája maga a “tökéletes használtpiaci nyugalom” Az Infiniti Q50 bekerült a 2014-es "World Car of the Year" választás döntőjébe
 
BMW ConnectedDrive: a világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve

BMW ConnectedDrive: a világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve

2013. július 11.
A BMW i3 a világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve. Egyetlen más autóban sem ennyire átfogó az információcsere a jármű, annak vezetője és a külvilág között.
Részletek
BMW i3A járműbe alapfelszerelésként épített SIM-kártya teszi elérhetővé a BMW i3 fedélzetén a BMW ConnectedDrive bevált szolgáltatásait, azok új, 2013-as változatában. Kifejezetten az elektromobilitás témaköréhez fejlesztett navigációs megoldások egészítik ki az olyan ismert szolgáltatásokból álló kínálatot, mint a Concierge Services tudakozó és az intelligens segélyhívó. Mindezeken felül a vezető a BMW i Remote alkalmazás segítségével bármikor adatokat cserélhet járműve és okostelefonja között. A parkolóhely és a végső úti cél között is vezető gyalogos navigáció mellett a BMW ConnectedDrive a világon egyedülálló módon intermodális útvonaltervezést is kínál, amely a helyi közösségi közlekedési hálózatot is belekapcsolja az útvonaltervezésbe.

A BMW ConnectedDrive kimondottan a BMW i számára kínált szolgáltatásainak középpontjában a navigáció és az energiamenedzsment áll. Hatótávolság-asszisztens támogatja az útvonaltervezést és magát az utazást is. Amennyiben a navigációs rendszerben kiválasztott úti cél a hatótávolságon kívül esik, a rendszer javasolja a vezetőnek, váltson az ECO PRO, illetve az ECO PRO+ üzemmódra, ezenkívül egy gazdaságosabb alternatív útvonal kiszámításával is segíti. Amennyiben egy nyilvános töltőállomáson való töltés válna szükségessé, akkor a vezető számára a rendszer megjeleníti a közelben található állomásokat.

Ráadásul a BMW i3 navigációs rendszere dinamikus hatótávolság-kijelzést is kínál, amely pontos, aktuális és megbízható információt nyújt arról, hogy a jármű eléri-e, illetve mennyi maradék töltöttséggel éri el úti célját. Ennek során a hatótávolságot befolyásoló összes paramétert figyelembe veszi, a tényleges kalkulációt a BMW egy szervere végzi, és az eredményt a járműbe épített SIM-kártya segítségével továbbítja a navigációs rendszernek. Különösen jól áttekinthető a hatótávolság a központi információs képernyő térképén a területkörvonal (pókhálódiagram) jóvoltából.

BMW i3A jármű és a vezető közötti kapcsolatok is új szintre emelkednek a BMW i3 esetében. A BMW ConnectedDrive vezérlésére szolgáló BMW i Remote alkalmazás az egyéni mobilitás tervezéséhez szükséges járműadatokat az ügyfél okostelefonján is elérhetővé teszi. Amennyiben a BMW i3 egy töltőponthoz vagy a BMW i Wallbox falitöltőhöz csatlakozik, az energiaáramlás az okostelefonról is vezérelhető, akárcsak a klímaberendezés, illetve a nagyfeszültségű akkumulátor fűtése.

 A mobilalkalmazással navigációs célok is elküldhetőek az autónak, és az ügyfél a készülékén is látja a foglalt, valamint szabad töltőpontokat, valamint azt, hogy ezek az aktuális hatótávolságon belül találhatóak-e. Ehhez, akárcsak a jármű navigációs rendszere esetében, a hatótáv területkörvonalként jelenik meg. Mindezeken felül a BMW i3 a BMW ConnectedDrive számos innovatív asszisztensrendszerével is rendelhető, amelyeket mind kifejezetten a nagyvárosi mobilitás komfortjának és biztonságának növelése érdekében fejlesztettek. Ilyenek a Driving Assistant Plus kamera és radar alapú vezetést segítő rendszer, a parkolóasszisztens, a tolatókamera és a sebességhatár kijelzés.

átfogó megközelítés: 360° ELECTRIC az energiaellátás és a mobilitás teljes körű megoldásaként

A BMW i3 hatótávjának meghatározásakor alapvető célkitűzésként gondoskodtak a tervezők arról, hogy a vásárlók heti két-három töltéssel fedezni tudják jellemző energiaigényüket. A project i keretében több mint ezer résztvevővel és mintegy húszmillió futott kilométer alapján készült tanulmányok szerint a napi szinten valóban megtett táv átlagosan mintegy 45 kilométert tett ki. A BMW i által kínált falitöltő (Wallbox) mellett az akkumulátor a háztartási elektromos hálózatból is ellátható energiával.

BMW i3Az energiaellátás és a mobilitás-szervezés területén felmerülő egyéni ügyféligények kielégítésére a BMW i 360° ELECTRIC elnevezéssel átfogó termék- és szervizkínálattal szolgál. A szolgáltatások palettája a BMW i Wallbox az ügyfél garázsában történő helyszíni telepítésétől a megújuló forrásokból előállított energia különleges ajánlatain át, egészen a nyilvános töltő-infrastruktúra kényelmes használatát lehetővé tévő kártyarendszerig, illetve a BMW ConnectedDrive szolgáltatásaiig terjed. Amennyiben pedig valamely mobilitási igénynek mégsem tudna teljes mértékben megfelelni a BMW i3 koncepciója, a 360° ELECTRIC a Flexible Mobility keretében a BMW és a DriveNow palettájáról alternatív járművek megoldásával is szolgálhat.
Kulcsszavak: autóipar, bemutató, bmw, elektromos autó, galéria, i3, villanyautó
 
A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el BMW ConnectedDrive: a világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve A jövő megérkezett, és úgy hívják: ’Mirai’ Meghallotta az idők szavát az Audi is Meghallotta az idők szavát az Audi is BMW ConnectedDrive: a világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve Bosch csoport 2012-ben eddigi legmagasabb árbevételét könyvelhette el Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf
 
Európába helyezi át a Mokka modell összeszerelését az Opel

Európába helyezi át a Mokka modell összeszerelését az Opel

2013. július 11.
A jövő év második felétől a spanyolországi Zaragozában működő üzembe helyezi át a Mokka modell összeszerelését az Opel - tette közzé szerdán honlapján az autógyár.
Részletek
Opel MokkaA jövő év második felétől a spanyolországi Zaragozában működő üzembe helyezi át a Mokka modell összeszerelését az Opel - tette közzé szerdán honlapján az autógyár.

Az összeszerelés áthelyezéséről hozott döntés egybevág az Opel azon stratégiájával, hogy lehetőleg a felvevőpiac közelében gyártsa autóit. A Mokkára óriási a kereslet Európában, ezért az összeszerelés áthelyezése amellett, hogy fellendíti az Opel modelloffenzíváját, növeli a meglévő termelőkapacitás kihasználtságát és munkahelyeket is teremt - mutatott rá Karl-Thomas Neumann, az Adam Opel AG vezérigazgatója, a GM Europe elnöke.

Az Opel mini-SUV modellje, a Mokka jelenleg Dél-Koreában készül. A zaragozai üzemben kezdetben a Dél-Koreából átszállított komplett részegységekből állítják össze a kocsit, majd évről évre fokozatosan emelik a helyben gyártott részegységek arányát.

Az összeszerelés áthelyezésének első fázisában az Opel 60 millió eurót ruház be a jelenleg a Corsa és a Meriva modelleket gyártó zaragozai üzem technológiai felkészítésébe. A beruházás egyúttal hozzájárul a zaragozai üzemben foglalkoztatott 5800 alkalmazott munkahelyének megvédéséhez is.

Opel Mokka
Kulcsszavak: autóipar, gazdaság, Mokka, opel
 
Két év alatt duplájára nőtt a használtautó-import Két év alatt duplájára nőtt a használtautó-import Európába helyezi át a Mokka modell összeszerelését az Opel Csökkent a román autógyártás és -export az első kilenc hónapban Európába helyezi át a Mokka modell összeszerelését az Opel Esztétikus, exkluzív coupé a csúcskategóriában Európába helyezi át a Mokka modell összeszerelését az Opel A Mustang a Burj Khalifa-t is meghódította Európába helyezi át a Mokka modell összeszerelését az Opel Hárommillió forintért adták el a Sólyom Airwayst
 
Három jelentős évfordulót ünnepel az Audi Goodwoodban

Három jelentős évfordulót ünnepel az Audi Goodwoodban

2013. július 11.
Az Audi Tradition három fontos évfordulót ünnepel az idei Festival of Speed-en, amelyet az Anglia déli részén található Goodwoodban tartanak július 12-14. között. A huszadik alkalommal megrendezett fesztivál a világ legnagyobb történelmi motorsport rendezvénye, amelynek programjai évről évre 150,000 látogatót csábítanak Goodwoodba.
Részletek
Három jelentős évfordulót ünnepel az Audi GoodwoodbanAz Audi az autósport egy igazi ikonjával, az 1936-os Auto Union Type C versenyautóval színesíti a látnivalók sorát, valamint az Audi Sport történelmének két mérföldkövét ünnepli: 1983-ban, 30 évvel ezelőtt az Audi Rallye quattro A2 volánja mögött Hannu Mikkola az Audi pilótái közül elsőként szerezte meg a ralivilágbajnoki címet, 25 évvel ezelőtt pedig, a szériában való szereplésének első évében, az Audi Sport az Audi 200 quattróval diadalmaskodott az amerikai TransAm sorozatban.

Az idei Festival of Speed alkalmat adhat Hannu Mikkola számára, hogy visszatekintsen a motorsportban eltöltött éveire. Harminc évvel ezelőtt éppen Angliában szerezte meg ralivilágbajnoki címét az Audi Rallye quattro A2 pilótájaként. Az emlékezetes novemberi pillanat az 1983-as szezon utolsó versenyének, az RAC Rallye-nak a befejező szakaszára esett. Egyedül Walter Röhrl előzhette volna meg a pontversenyt vezető Mikkolát, de Röhrl nem tudott elindulni, így Mikkolának már csak be kellett fejeznie a versenyt a cím megszerzéséhez. így emlékezett vissza: „Elképesztő volt a feszültség, majd megkaptuk a hírt és onnantól teljesen nyugodtan tudtam vezetni az RAC Rally-n.” Talán nem is annyira nyugodtan, mint állítja, hiszen az előkelő második helyen végzett - a szintén Audival versenyző - Stig Blomqvist mögött és megszerezte a bajnoki címet.

Az Audi Tradition meglepetéssel készült Hannu Mikkola számára: néhány évvel ezelőtt az Audi AG, a márka történelmét gondozó részlegének alkalma nyílt visszavásárolni azt a versenyautót, amely megnyerte az 1983-as RAC Rally-t.

Három jelentős évfordulót ünnepel az Audi GoodwoodbanAz alapos felújítás véget ért, az autó eredeti fényében tündököl és az 1983-as ralivilágbajnokot kérték fel goodwoodi bemutatására: „Nagyon megható ismét abban az autóban ülni, amellyel akkoriban versenyeztem.” Ahhoz, hogy a pillanat tökéletes legyen a Goodwood Hillclimb során, a pilótához csatlakozik még valaki, az 1983-as világbajnoki csapat másik tagja, Arne Hertz, aki tizenegy éven át navigált Mikkolának.

öt évvel később, 1988-ban, a raliban aratott sikerek után az Audi Sport a pályaversenyzésre összpontosított, a négykarikások drámai sikerrel tértek vissza a nemzetközi motorsport világába: az Audi 200 quattro, egy néhány hónap alatt fejlesztett versenyautó felforgatta az amerikai TransAm sorozatot. Az Audi 200 quattróból és az öthengeres turbófeltöltésű motorból kiindulva egy összkerékhajtású, 510 lóerős versenyautó született. A szezon végére tizenhárom versenyből nyolcat az Audi nyert, ezzel elhódítva a gyártói világbajnoki címet. A pilótaruhát Hurley Haywood, Hans-Joachim Stuck és Walter Röhrl öltötték magukra, az egyéni bajnoki cím Haywoodot illette. A  Festival of Speed-en Hans-Joachim Stuck vezeti majd az Audi 200 quattro TransAm-et.

A Festival of Speed nem lenne teljes Nick Mason nélkül. A Pink Floyd dobosa igazi autóbolond, aki   már az első fesztiválon is jelent volt, amelyet March grófja évről évre megrendez az Anglia déli részén található családi birtokon. A gróf édesapja építtetett annak idején versenypályát a családi ház mellett, de a létesítmény szép lassan feledésbe merült. A fiú felélesztette a sportos hagyományt a Festival of Speed létrehozásával, amely szép lassan legendássá válik. Nick Mason immáron hetedszer vezeti az Audi Tradition autóit. „Ő az Auto Union utolsó gyári versenyzője” - mondták viccesen a nézők, miután többször is feltűnt a harmincas évekbeli Auto Union Ezüst Nyilak volánja mögött. March grófjának külön kérésére és a huszadik évforduló alkalmából az Audi Tradition Goodwoodba viszi az Auto Union Type C-t. A 16 hengeres versenyautóval Bernd Rosemeyer uralta az európai versenypályákat 1936-ban. A Nick Mason által vezetett autó, az Audi történelmének egy igazi ékszere, amelyet speciálisan hegyi versenyekre készítettek fel, hátsó kerekei dupla abroncsozást kaptak. „Minden alkalommal nagy megtiszteltetés és kiváltság, hogy valamelyik Auto Union Ezüst Nyilat vezethetem” - mondta a Pink Floyd dobosa.            
Kulcsszavak: audi, autóipar, bemutató, Goodwood
 
Három jelentős évfordulót ünnepel az Audi Goodwoodban Hangos sikerrel robbant be a köztudatba az új Ford Mustang Az első Audi Summit Barcelonában – Világpremierek jelzik a négy karika előnyét Az első Audi Summit Barcelonában – Világpremierek jelzik a négy karika előnyét Az európai autósok rajonganak Ford új fejlesztésű, vezetést segítő innovációiért Az európai autósok rajonganak Ford új fejlesztésű, vezetést segítő innovációiért Három jelentős évfordulót ünnepel az Audi Goodwoodban Újra megdőlt a leghosszabb MX-5 felvonulás Guinness Rekordja 4,5 százalékkal bővült az Audi értékesítése az első félév során 4,5 százalékkal bővült az Audi értékesítése az első félév során
 
2,91 millió Volkswagen személyautót szállítottak ki június végéig

2,91 millió Volkswagen személyautót szállítottak ki június végéig

2013. július 11.
A Volkswagen Személyautók összesen 2,91 millió (2012. január – június: 2,79 millió; + 4,4 százalék) autót szállított ki az idei első félévben.
Részletek
2,91 millió Volkswagen személyautót szállítottak ki június végéigJúniusban a márka 0,5 százalékkal több, azaz 501.000 (2012. június: 498.600) járművet adott át ügyfeleinek. „Meggyőző típuskínálatának köszönhetően az első félévben stabilan nőtt a Volkswagen Személyautók márka értékesítése.

Különösen az új Golfot kedvelik ügyfeleink. Világszerte már több, mint 250.000 új Golfot adtunk át vásárlóinknak. Az új Golf Variant csak tovább növeli majd a vásárlók aktivitását” - jelentette be Wolfsburgban Christian Klingler,  a Volkswagen Csoport és a Volkswagen Személyautók igazgató tanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. „Azonban tisztán látszanak a világ fontos piacainak kihívásai, különösen az európai bizonytalanságok befolyásolnak majd minket is jelentősen a második félévben” - folytatta Klingler. 

Már az első hat hónap is jól mutatja az európai piacokon meglévő feszültséget. Európában összesen 843.600 (908.000; -7,1 százalék) járművét értékesítette a Volkswagen Személyautók az idei év első félévében. Ebből 427.800 (464.300; -7,9 százalék) darab Nyugat-Európában (Németország nélkül) talált gazdára. Csökkenést mutatnak a márka eladásai a hazai piacon is, Németországban, ahol 283.400 (309.700; -8,5 százalék) gépkocsija került a vásárlókhoz. Közép- és Kelet-Európában a Volkswagen Személyautók 132.400 (134.000; -1,2 százalék) személyautót értékesített június végéig. Oroszországban a vállalat 77.300 (81.100; -4,7 százalék) eladást regisztrált.

2,91 millió Volkswagen személyautót szállítottak ki június végéigEzzel szemben az ázsiai/csendes-óceáni térségben a márka 17,3 százalékkal több, összesen 1,28 (1,09) millió járművet adott át ügyfeleinek. Kínában (Hongkonggal együtt) az első félévben a Volkswagen Személyautók 1,17 (0,98; + 19,4 százalék)  millió gépkocsiját szállította ki. Az indiai eladások ezzel szemben 31.800 (36.400; -12,6 százalék) darabra estek vissza.  Az észak-amerikai régióban a Volkswagen Személyautók 3,9 százalékkal, 307.000 (295.300) darabra növelte értékesítését, amelyből 206.800 (208.700; -0,9 százalék) gépkocsit az Amerikai Egyesült államokban adtak át. Dél-Amerikában az eladások 7,5 százalékkal 361.600 (390.900) darabra csökkentek az első hat hónapban, amelyből a Brazíliában értékesített mennyiség 272.100 (293.600; -7,3 százalék) darabot tett ki.
Kulcsszavak: autóipar, autókereskedés, autókereskedők, autópiac, gazdaság, volkswagen
 
A Volkswagen a Golf GTI 40. születésnapját ünnepli a Wörthi-tavi találkozón A Volkswagen a Golf GTI 40. születésnapját ünnepli a Wörthi-tavi találkozón A Hankook lett a Mercedes-Benz „Stars & Cars“ rendezvény hivatalos főszponzora és kizárólagos gumiabroncs-partnere A Hankook lett a Mercedes-Benz „Stars & Cars“ rendezvény hivatalos főszponzora és kizárólagos gumiabroncs-partnere A Volkswagen átszervezi motorsport programját A Volkswagen átszervezi motorsport programját 2,91 millió Volkswagen személyautót szállítottak ki június végéig Idén nyártól Hollandiában is gyártják az új MINI-t 2,91 millió Volkswagen személyautót szállítottak ki június végéig KPMG: folytatják a belsőégésű motorok továbbfejlesztését a gyártók
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 10541 - 10550