Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 10581 - 10590 |
Titokban fotózták le a magánúton tartózkodó MINI-t |
||
2013. július 04.
Az agresszív és könyörtelen lesifotósok hadával minden brit hírességnek meg kell tanulnia együtt élni.
|
Ahogyan a királyi család tagjai, úgy számos színész és topmodell és a sztárfocisták is ismerik azt a kellemetlen érzést, amikor egy óvatlan pillanatban fotózzák le őket, és most, a lesifotósok legújabb áldozata a MINI lett. Családunk legújabb tagját a tudta nélkül, smink nélkül kapták lencsevégre szenzációhajhász fotóriporterek, egy kifejezetten privát pillanatban. A fiatal sárga színű sztár védtelen volt, és teljesen felkészületlenül érte az attak. Megértjük a családunkat övező világméretű érdeklődést, de az efféle előnytelen képek világméretű terjesztése nem a brit eleganciára vall. De amint az egy előkelő, büszke és magabiztos brittől megszokott, úgy a MINI sem panaszkodik, ugyanakkor hivatalosan kijelentjük, hogy a képek nem túl hízelgőek és korántsem a legjobb oldalunkat mutatják. Ahogy azt minden híresség jól tudja, ezek a nagy teleobjektívvel készült fényképek elmossák az éleket, torzítják a felületeket, nem mutatnak szögeket, egyszóval elferdítik a valóságot. A tanácsunk ezért a következő: legközelebb jöjjenek közelebb az áhított alanyhoz! Ha ez nem sikerül, aggodalomra semmi ok: hamarosan lesz alkalmuk felfedezni a MINI-t, testközelből megismerni és körbefotózni, ahonnan csak jólesik. Kulcsszavak: autóipar, Mini, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Opel: a személyautó-eladásban az idén már kismértékű növekedés lehet |
||
2013. július 03.
A magyarországi személyautó-piacon az idén már kismértékű növekedés valószínű, de a válság előtti évek robbanásszerű bővülésére nem lehet számítani - mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten, az első féléves újautó-értékesítési adatokat értékelve.
|
A Datahouse autópiaci adatszolgáltató kedden tette közzé, hogy Magyarországon az év első hat hónapjában 27 160 új személygépkocsi került forgalomba, 2,2 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. Az Opel 2736 személyautót értékesített az első félévben, amely 10,07 százalékos piaci részesedést biztosít, és ezzel az év közepén második helyen áll a márkák rangsorában. Az elmúlt év azonos időszakának adata 3196 volt, tavaly a cég az első helyen végzett, mind a személygépkocsi-, mind a kisteherjármű-értékesítésben. A cél az első hely megtartása - jelezte Koncz Gábor. Az ügyvezető igazgató hozzátette: a hosszúra nyúlt tél utáni hónapokban már élénkülést tapasztalnak a magánértékesítésben és a szervizforgalomban is. Az Opel eladásaiban a piaci átlaghoz hasonlóan 70 százalék körül alakul a flottaértékesítés aránya, a többi vevő magánszemély. A haszonjárművek szegmensében az összpiac 13 százalékkal esett vissza, itt a 8. helyen áll az Opel, és nem is számítanak növekedésre. Koncz Gábor kitért arra, hogy a magyar autópiac mínusz 2,2 százalékos féléves teljesítménye kedvezőbb, mint az Európai Unióé, amely mintegy 5 százalékkal zsugorodott, ezen belül Nyugat-Európában 6 százalékkal, Németországban 9 százalékkal esett vissza az eladás. A magyar autópiacon a regisztrációs adó múlt évi csökkentése óta egyre nagyobb szerepet kap a reexport, amely során az új autót Magyarországon forgalomba helyezik, majd rögtön ki is vonják, és egy másik országba értékesítik. Tavaly a forgalomba helyezett, majd azonnal kivont autók aránya 9 százalék körül volt, az idén az első félévben pedig már közel 14 százalékos. A reexportot az Opel nem bátorítja, eladásaiban elhanyagolható szerepet játszik - hangsúlyozta Koncz Gábor. Felhívta a figyelmet arra, hogy miután a hazai hivatalos statisztikák a forgalomból kivont autókkal nem csökkentik a piaci számokat, a reexport torzítja a valós piaci képet. "Az Opel esetében ez azt jelenti, hogy a valós hazai eladásokkal számolva piaci részesedésünk 1,26 százalékkal lenne több" - jegyezte meg. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gazdaság, jármű kereskedelem, opel
|
|
|||||
|
||||||
Hetvenöt éves a Budapest-Varsó légi járat |
||
2013. július 03.
Hetvenöt 75 éve, 1938. július 1-jén indult el a Budapestet és Varsót összekötő első hivatalos repülőjárat, amelyet a lengyel LOT és a magyar Malért (Magyar Légiforgalmi Rt.) üzemeltetett közösen.
|
A magyar és a lengyel főváros közötti első hivatalos kereskedelmi járat új fejezetet nyitott a közép-európai légiközlekedés fejlődésében. Az évforduló alkalmából a Varsóba induló utasokat és a LOT repülőgépének személyzetét különleges tortával és emléklappal lepte meg hétfőn a Budapest Airport. Az idén 84 éves lengyel légitársaság gépei eddig összesen 3,8 millió utast szállítottak Varsó és Budapest között - tájékoztatta a Budapest Airport Zrt. az MTI-t. A LOT és a Malert közösen kezdte el üzemeltetni a járatot Junkers JU-52 típusú repülőgépekkel. A járat hamar népszerű lett, két hónappal később, 1938 szeptemberében újabb járat indult a LOT üzemeltetésében a Varsó-Krakkó-Budapest útvonalon, egy évvel múlva pedig már a Varsó-Budapest-Belgrád, valamint a Budapest-Velence-Róma járatokat is elindította a lengyel nemzeti légitársaság. A járatok a II. világháború kirobbanásáig üzemeltek. A háború után 1947 októberében indították újra a Varsó-Budapest járatot, amelyet a LOT és a Malév egészen a magyar nemzeti légitársaság leállásáig közösen üzemeltetett. A járat fennállása óta számos géptípus megfordult Budapesten, amelyeket a LOT üzemeltetett. A korai időszakban DC-2, Lockheed L14H Super Electra, Lisunow Li-2 gépek közlekedtek, őket követte az Iljusin Il-14 és Il-18, a sugárhajtású típusok közül először a Tupoljev Tu-134 és Tu-134A, később a gazdaságosabb típusok, mint az ATR-72, Boeing B-737 következtek, valamint a jelenleg használt Embraer ERJ-170 és 175 repülőgépek. Idén januárban a LOT több alkalommal is legújabb beszerzésével, a hosszú távú járatokra tervezett Boeing 787 Dreamlinerrel érkezett Budapestre. Kulcsszavak: budapest airport, légi közlekedés, légitársaság, LOT, repülő, repülőtér
|
|
|||||
|
||||||
Új csuklós Volvo buszok Budapesten |
||
2013. július 03.
újabb korszerű, alacsonypadlós Volvo buszokkal bővült a budapesti buszpark. Forgalomba álltak a 25 db, használtan Svájcból vásárolt, de akadálymentes, légkondicionált, környezetkímélő buszflotta első néhány darabja Budapesten.
|
A buszok első napjaikban a 85-ös és a 201E-202E vonalakon teljesítettek szolgálatot, jellemzően a jövőben is a X., XVI., XVII., XIX. kerület vonalain találkozhatnak majd velük az utasok. A Fővárosi önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ elkötelezett a buszflotta megújítása, és ennek keretében az alacsonypadlós, korszerű autóbuszok arányának növelése mellett. 2010 óta több mint 100 alacsonypadlós használt és 150 alacsonypadlós vadonatúj autóbuszt állítottunk forgalomba Budapesten. A flotta megújítása tovább folytatódik: júliustól 25 alacsonypadlós, légkondicionált, környezetkímélőbb motorral rendelkező, csuklós Volvo autóbusz jár Budapest útjain, az első darabok már forgalomba is álltak. A Volvo 7000A típusú városi, alacsonypadlós buszokat a BKK által biztosított beruházási forrásokból a BKV szerezte be és üzemelteti mostantól kezdve. A buszok korábban Svájcban, Genf városában közlekedtek. A 25 alacsonypadlós, csuklós autóbusz futásteljesítménye korukhoz képest alacsony, illetve a korábbi üzemeltető magas színvonalú karbantartási gyakorlatának köszönhetően esztétikai állapotuk kitűnő, néhány éves autóbuszéhoz hasonlítható. Az autóbuszok a komfortérzet növelése és a magasabb színvonalú szolgáltatás érdekében kisebb átalakításokon estek át: elektronikus jegykezelőkkel, új kijelzőkkel és a FUTáR dinamikus utastájékoztató rendszerével láttuk el azokat, valamint új, a fővárosi buszpark megújulását is jelképező égszínkék fényezést is kaptak. A beszerzés honosítással együtt számított egy buszra eső teljes költsége nagyjából megegyezik a 18-19 éves elavult, magaspadlós buszok vázfelújításának költségével. Ebben az esetben viszont Budapest alacsonypadlós, légkondicionált, fiatalabb és egy kategóriával környezetkímélőbb motorral rendelkező autóbuszokat kapott, amelyek jól illeszkednek a jelenlegi járműpark összetételébe – a BKV-nál további 188 db, azonos típuscsaládba tartozó Volvo-busz közlekedik már –, és kényelmesebb, komfortosabb és biztonságosabb utazást teremtenek utasainknak. A BKK és a BKV az új autóbuszok beszerzésére indított programok folytatása mellett, a nagy számú elöregedett járműre tekintettel, a jövőben is indít tendereket jó állapotú, alacsonypadlós, használt autóbuszok beszerzésére, hisz az elmúlt 2 évben beszerzett flották beváltak Budapesten, utasaink mind a használtan beszerzett alacsonypadlós buszokat, mind a Németországból érkezett trolibuszokat megkedvelték. Kulcsszavak: autóbusz, bkk, bkv, főváros, közlekedés, tömegközlekedés
|
|
|||||
|
||||||
A Scania 360 darab városi buszt szállít Malajziának |
||
2013. július 03.
A Scania 360 darab városi buszt fog leszállítani a Prasarana Negara Berhad (Prasarana) nevű maláj állami vállalatnak. A buszok Kuntan városában, illetve a fővárosban, Kuala Lumpurban fognak dolgozni.
|
„A Scania buszok legfőbb ismérvei az üzemanyag-hatékonyság, a megbízhatóság, a biztonság és a kényelem. Minden egyes komponens tervezésénél és gyártásánál a jármű teljesítményének fokozása a fő szempont. új motorválasztékunkkal a Scania buszok nagyobb nyomaték leadására képesek már alacsony fordulatszámon, miközben az üzemanyag-fogyasztásuk is kisebb. Az összes modell teljes egészében az ügyfél igényeire szabható az utaskapacitás, az ülések elrendezése és a felszereltségi szintek terén.” – mondta James Armstrong, a Scania Malajzia ügyvezető igazgatója. A Scania városi buszát – a K 250 UB4x2 típust – alacsony padlós alvázzal specifikálták és számos biztonsági funkcióval látták el, mint például feljutási lehetőség a mozgássérült utasok számára. A kerekesszékeknek emelőrámpát szereltek fel minden járműre, valamint a busz belsejében két helyen alakítottak ki biztonsági övvel ellátott területet a székek biztonságos rögzítésére. A felépítmény alumíniumból készült, amely hozzájárul a jármű súlyának és így az üzemanyag-fogyasztásának csökkentéséhez, valamint megnöveli annak hasznos élettartamát. Kulcsszavak: autóbusz, gazdaság, járműipar, scania
|
|
|||||
|
||||||
Indul a Nissan PlayStation® GT Academy kvalifikációs sorozata |
||
2013. július 03.
A 2013-as GT Academy versengés közép-európai idő szerint július 2-án, kedden 10 órakor veszi kezdetét, amikor megjelenik az új Gran Turismo®6 játék PlayStation®3 rendszerre készült, exkluzív letölthető demóverziója.
|
A Nissan csapatában épített valódi versenyzői karrierhez utat nyitó megmérettetések közép-európai idő szerint július 29., hétfő 00:59-ig várják a GT Academy-versenyzőket; a demó maga pedig augusztus 31-ig játszható. A múlt héten rendezett, világhírű Le Mans-i 24 órás verseny LMP2 kategóriájában két korábbi bajnokunk, Lucas Ordoñez és Jann Mardenborough is rajthoz állt egy Nissan motorral hajtott versenyautóval, és a figyelemre méltó 4. helyen zárták a versenyt. Ez is jól mutatja, milyen sikeres lehet a díjnyertes, virtuálisból valóságossá avanzsáló versengés az autósporthoz vezető hagyományos, pénzigényes úttal szemben. A GT Academy 2013 az eddigi legnagyobb szabású rendezvénynek ígérkezik, melyen minden korábbinál több ország vesz részt. A leendő versenyzői karrierre pályázók számára további vonzerőt jelent, hogy elsőként vethetnek pillantást az exkluzív GT6-demóra. A Nissan és a Sony Computer Entertainment újító erejű együttműködése 2008-as megszületése óta 2 milliónál is több jelentkezőt vonzott, és számos sikeres versenyzőt nevelt ki, akik ma a Nissan színeiben versenyeznek a nemzetközi autósport élvonalában. A Gran Turismo® sorozatot megalkotó Jamaucsi Kazunori izgalmas kihívás elé állítja a Gran Turismo-indulókat a látványos Nissan autókkal, köztük a Leaffel, a 370Z-vel és a GT-R-rel. A GT6 demójában a játékosok egy GT Academy-stílusú pilótaiskola kezdőkre szabott fordulóin verekedhetik át magukat, mielőtt eljutnának a Silverstone Grand Prix Circuit pályáján zajló végső kvalifikációs eseményre - így elmondható, hogy a GT Academy ugyanúgy nyitva áll a kezdők előtt, mint a profi Gran Turismo-játékosok számára. Minden regisztráló, aki megfelelő kvalifikációs időt ér el, ingyenes bónusz tartalomhoz jut hozzá. Az online vetélkedés leggyorsabb versenyzői meghívást kapnak az országos döntőre, ahol képességeiket a játékon belül és valódi autókban is megmutathatják. A versengés ezután a híres silverstone-i versenyzői táborban folytatódik, és az ottani győztes lehetőséget kaphat arra, hogy csatlakozzon a Nismo-pilóták elit csapatához. A GT Academy Európa 2013 résztvevői Franciaország, Olaszország, az Egyesült Királyság, a Benelux-államok, az északi országok (Dánia, Svédország, Finnország és Norvégia), valamint a kelet-közép-európai országok (Lengyelország Cseh Köztársaság, Magyarország és Szlovákia). Az Egyesült államok, Oroszország és Németország számára idén is önálló GT Academy versenyek kerülnek megrendezésre. „Ez eddig a legizgalmasabb jelentkezési eljárás a GT Academy történetében" - mondta el Usama Al-Qassab, a Sony Computer Entertainment Europe termékmarketingért felelős vezérigazgató-helyettese. „Az idei év végén megjelenő Gran Turismo 6 újdonságaiba való bepillantás lehetősége pedig izgalommal tölti el a PlayStation®-közösséget. A kihívások alkalmasak rá, hogy mindenkit bevonjanak a vetélkedésbe. Végtére is ez a GT Academy lényege - egy olyan iskolát biztosítani, amely felkutatja a tehetséges valódi versenyzőket a PlayStation és a Gran Turismo segítségével, és amely mindenki számára nyitva áll. Még ha valaki nem is jut tovább a GT Academy következő fordulóiba, akkor is érdemes megismernie és kipróbálnia, hogy mit tud a barátaival szemben." A Nissan Nemzetközi Autósport üzletágának igazgatója, Darren Cox hasonlóan lelkesen nyilatkozik az emberek bevonásáról a versengésbe: „A hétvége folyamán két korábbi GT Academy-nyertes ült a Nismo motorral hajtott Greaves Motorsport Zytek-Nissan LMP2 kategóriájú versenyautó volánja mögé és állt rajthoz a világ sokak szerint legnagyszerűbb versenyén, a Le Mans-i 24 óráson. Figyelemre méltó 4. helyezésük újabb bizonyítékkal szolgál a GT Academy és világszínvonalú versenyzőképzési programjának rendkívüli eredményességére. Semmi sem mutatja meg jobban, hogy miért érdemes benevezni a GT Academy versengésre - hisz te lehetsz a következő, akiről a hírek szólnak. és még ha nem is jutsz el olyan messzire, akkor sem lehet baj abból, hogy álmodozol egy kicsit, és kipróbálsz pár remekbe szabott Nissan autót a GT6-demóban." A résztvevő országok nevezésre jogosult indulóinak Sony Entertainment Network-fiókkal és az internetre csatlakozó PlayStation3 rendszerrel kell rendelkezniük. Az ingyenes kvalifikációs GT6-demót letölthetik a PlayStation®Store áruházból a Gran Turismo játék korábbi megvásárlása nélkül is. A PS3 rendszerrel nem rendelkezők a PlayStation és a Nissan által helyileg meghirdetett GT Academy rendezvényeken nevezhetnek be a versenyre. Kulcsszavak: GT Academy, nissan, PlayStation, verseny
|
|
|||||
|
||||||
Sebastian Vettel megkapta a saját Infiniti FX Vettel Edition autóját |
||
2013. július 03.
A 26. születésnapja előestéjén az Infiniti teljesítményigazgatója átvette a legújabb cégautóját, egy Infiniti FX Vettel Edition-t.
|
A nagyteljesítményű limitált SUV-ból - amelynek a fejlesztésére közvetlen hatással volt a háromszoros világbajnok - 150 darab készült. Vettel a 001-es számút vehette át svájci otthonában. Az FX Vettel Edition a legerősebb modell az Infiniti kínálatában, és a 2012-es Festival of Speed alkalmával debütált Goodwoodban, ahol maga Vettel vezette fel a helyszín hírhedt dombjára. Ez a projekt Sebastian Vettel egyre erősödő részvételét jelezte az Infiniti utcai autóinak a fejlesztésében, amely végül a teljesítményigazgatói kinevezéséhez vezetett 2013 áprilisában. Ebben a szerepében azóta számos fejlesztésben és összehasonlító tesztvezetésen, valamint mérnöki találkozókon vett részt az Infiniti csapatával világszerte. A teljesen új Infiniti Q50 sportszedán kormányzási- és fékbeállításaira pedig közvetlen hatással volt. Az Infiniti FX Vettel Edition megvásárolható Nyugat-Európában, a Közel-Keleten és Oroszországban is. „Büszke vagyok rá, hogy a tulajdonosa lehetek annak az Infinitinek, amelynek a fejlesztésében is segíthettem. A nagyszerű teljesítménye és a közvetlen kormányzása tökéletesen passzol a hétköznapjaimhoz. Az FX Vettel Edition vezetése nagyszerű móka, szeretem, hogy mennyire egyedi. Biztos vagyok benne, hogy a többi Infiniti tulajdonos ugyanígy érzi majd.”– mondta Vettel. Kulcsszavak: autóipar, forma 1, FX Vettel Edition, infiniti, Sebastian Vettel
|
|
|||||
|
||||||
Csaknem egymilliárd forintos fejlesztést zárt le a Continental |
||
2013. július 03.
Csaknem egymilliárd forintos fejlesztés zárul le a Continental Automotive Hungary Kft. veszprémi telephelyén, aminek köszönhetően 123-mal nőtt a gyár létszáma - tájékoztatta a cég az MTI-t kedden.
|
A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a vállalat 2010-ben nyert el 377 millió forintot kutatás-fejlesztési kapacitás erősítésére, az új Széchenyi Terv keretében; a 942 millió forintos beruházás most zárul le. Ennek keretében az idén februárban új tesztlaboratóriumot adtak át, valamint mérőeszközöket, műszereket, számítógépeket, mérés-adatgyűjtést szolgáló szoftvereket és laboratóriumi tesztberendezéseket szereztek be - ismerteti a közlemény. A projekt során új K+F munkahelyeket hoztak létre: 2010 végén még 231 mérnököt foglalkoztattak, a projekt keretében 58 új munkatárs foglalkoztatását vállalták, ezzel szemben mostanra 354 mérnök dolgozik az 1552 fős cégnél. A cég szerint ezzel az ország legnagyobb, vidéken működő autóipai fejlesztési központját mondhatja magáénak a Continental. A most befejeződött kapacitásbővítés az elektronikus fék- és menetstabilizáló rendszerek (ABS, ESC) és ezek komponenseinek (kerékfordulatszám-, gyorsulás- és perdületszenzorok) fejlesztését szélesebb spektrumon teszi lehetővé a magyarországi központban - közölte a Continental. A közlemény szerint a Continental Automotive Hungary Kft. összesen közel 15 milliárd forint értékben valósít meg beruházási és munkahely-teremtési programot 2009 és 2014 között budapesti és veszprémi gyárában, hét projekt keretében. A bővítésekhez kétmilliárd forint támogatást vesz igénye európai uniós és kormányzati forrásokból, és a két telephelyen összesen 477 új munkahely megteremtését vállalta. A fékrendszereket, hajtó- és futómű-komponenseket és rendszereket, gépjárműabroncsokat, műszaki elasztomer-termékeket gyártó Continental tavaly 32,7 milliárd euró forgalmat bonyolított, 46 országban 173 ezer embernek ad munkát. Magyarországon hat telephellyel és egy értékesítési ponttal rendelkezik, és több mint hatezer embert foglalkoztat. Kulcsszavak: autóipar, continental, gazdaság, gumiabroncs
|
|
|||||
|
||||||
A Mazda növeli SKYACTIV sebességváltóinak gyártókapacitását |
||
2013. július 02.
A Mazda Motor Corporation a mai napon bejelentette, hogy növelni kívánja SKYACTIV automata és kézi váltóinak gyártókapacitását hofu-i telephelyén, Yamaguchi tartomány Nakanoseki körzetében, Japánban.
|
A mostani, évi 750 000 db-os szintet 2014 júliusától 1 140 000 db-osra emelik, hogy kiszolgálják a SKYACTIV modellek iránt megnövekedett keresletet világszerte. A Mazda gyártó- és összeszerelő sorokkal egészíti ki egyik leányvállalatának meglévő eszközeit egy olyan telephelyen, mely a Nakanoseki körzetben helyezkedik el. Az előkészületek már ebben a hónapban elindulnak a multifunkcionális megmunkáló-központok installációjával. Az előzetes tervek szerint ezek a gépek 2014 júliusában állnak munkába. A kapacitásnöveléshez kapcsolódó szerződés aláírása ma történt meg Hofu város polgármesteri hivatalában. A rendezvényen a Mazda részéről Nariaki Uchda, a hofu-i telephely vezetője vett részt, Hofu városát Masato Matsuura, a polgármester, Yamaguchi tartomány kereskedelmi és iparkamaráját pedig Susumu Kimura képviselte. Nariaki Uchida így kommentálta az eseményt: „A hofu-i telephely Nakanoseki körzetében működő gyárrész 1981 decembere óta üzemel, azóta a Mazda egyik központi, sebességváltókat gyártó kapacitása. Itt gyártjuk a Mazda CX-5 – mely Japánban az év autója lett tavaly – és új zászlóshajónk, az Mazda Atenza (Európában Mazda6) SKYACTIV sebességváltóit. A Mazda határozott szándéka, hogy a lehető legtöbb vásárlóját tudja kiszolgálni SKYACTIV technológiájú modellekkel, és ezzel hozzájáruljon Yamaguchi tartomány és Hofu város további fejlődéséhez.” A márka ezzel a lépéssel tovább erősíti gyártási rendszerét azért, hogy elérje az éves 1.7 millió darabos produkciós célt a 2016. március 31-vel végződő pénzügyi év végére. Várhatóan az 1.7 millió autó 80%-ának műszaki alapjait a SKYACTIV technológia nyújtja majd. A Nakanoseki körzet mellett a Mazda további sebességváltó-gyártó telephelyet fog létrehozni Thaiföldön, 400 000 darabos éves kapacitással, mely előreláthatólag a 2016. március 31-vel végződő pénzügyi év első felében kezd működni. A SKYACTIV váltók először a Mazda Axelá-ban (Európában Mazda3-ban) kerültek bemutatásra a japán piacon 2011-ben, most 5 különböző modellben érhetők el. Ugyanezekkel a sebességváltókkal szerelik majd az új Mazda3-at is, mely világszerte idén ősszel jelenik meg, először észak-Amerikában. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, cx-5, galéria, mazda, mazda6, skyactiv
|
|
|||||
|
||||||
Megállapodás az illegális autójavítók ellen |
||
2013. július 02.
Az állam olyan vállalkozási és jogszabályi környezetet alakít ki, amely korlátot állít az illegális autójavítóknak - mondta Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségével (GéMOSZ) aláírt megállapodás alkalmával, kedden Budapesten.
|
Az utóbbi években a márkakereskedők 60 százaléka, a legális autójavítóknak pedig több mint fele szűnt meg - közölte Gablini Gábor, a szövetség elnöke. Hozzátette: ha a megállapodás alapján a legális szféra bővül, a GéMOSZ tagjai négy év alatt négyezer új munkavállalót alkalmaznak, mindazonáltal a válságban 20 ezer munkahely szűnt meg. Az államtitkár elmondta azt is, hogy az állam ellenőrzéssel és bírságolással tereli a legális szféra felé az illegális autójavítókat. Felkutatásukban számít az önkormányzatokra, és bevonja a társhatóságokat, az adóhatóságot és a fogyasztóvédelmet is. Az autójavító ágazat éves teljesítménye 1000 milliárd forint, ennek 70 százalékát adja az illegális szféra. Az itt tevékenykedők az adók és járulékok nem fizetése miatt olcsóbbak a legális javítóknál, bár a próbavásárlások során kiderült, hogy összességében mégsem kerül kevesebbe az ott végeztetett munka - érzékeltette a helyzetet Gablini Gábor. Az illegális szféra emellett közbiztonsági problémát is felvet, mivel gyakran lopott autók alkatrészeiből végzik a javítást. Emellett nincs minősítésük a felhasznált olajoknak és alkatrészeknek sem. A használt olaj továbbítása, és a javított motorok emissziója pedig környezetvédelmi problémát is felvet - fejtette ki az elnök. Európában az átlagos javítói óradíj 35-40 euró (10 500-12 000 forint); Magyarországon 5 ezer forint a legális óradíj, tehát az európai átlaghoz képest olcsó, csak az illegálishoz képest tűnik drágának. Dávid Ferenc, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára azt emelte ki, hogy a 2014-2020 közti uniós költségvetési ciklusban Magyarország a támogatások döntő részét gazdaságfejlesztésre fordítja, de ebből csak a legális vállalkozók részesedhetnek. Ez is a tisztulás irányába hathat. Kulcsszavak: autóipar, feketegazdaság, gazdaság, GÉMOSZ, márkaszerviz, NGM
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 10581 - 10590 |