Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11539 Megjelenítve: 10621 - 10630
Volkswagen Amarok "Hunter”

Volkswagen Amarok "Hunter”

2012. július 11.
A Volkswagen Amarok piacra lépése óta a modell számos arcával ...
Részletek
Volkswagen Amarok A Volkswagen Amarok piacra lépése óta a modell számos arcával találkozhattunk, ami jól jellemzi az autó sokrétű felhasználhatóságát. Noha az Amarok felszereltségi fokozatai révén a legmagasabb igényeket is kielégíti, a típus iránt elkötelezettek egyre speciálisabb kívánalmakat fogalmaznak meg. E megnövekedett igény miatt és az ügyfélkör még szélesebb kiszolgálásának érdekében a Volkswagen Haszonjárművek hazai képviselete egyedi és testreszabott projektek levezénylésében is partner, melynek immáron kézzel fogható eredményeként elkészült az Amarok vadászautó változata.

A Magyarországon elsőként megvalósuló egyedi építésű vadász Amarok minden olyan eszközzel fel van szerelve, amire egy klasszikus vadászat közben szükség lehet.

A mobil vadászlessé átalakított pick-up felkészítése a műszaki megerősítéssel és a járművédelemmel kezdődött. A felfüggesztései ausztrál Old Man Emu futóműszetteket kaptak, melynek révén a gyárihoz képes az autó 30 mm-rel magasabb lett, és a rugóútjai is 45 mm-rel megnőttek. A Volkswagen acél keréktárcsákra pedig Yokohama Geolander G01 MT mintás abroncsokat szereltek a biztosabb terepjárás érdekében.

Az autó teljes alsó védelméről négyszekciós, 8 mm vastag duralumínium haspáncél-rendszer gondoskodik, mely a front részt, osztóművet, víz-és üzemanyagtartályokat védi. Külön 5mm-es húzott acéllemez óvja a hátsó differenciálművet.

A jármű aljára felkerült egy 60 literes víztartály is, ami egy közbeiktatott szivattyú révén biztosítja a víznyomást, megteremtve ezzel az alapvető higiéniás feltételeket vadászat közben. Dupla adapteres gyorsoldású csatlakozók pedig lehetővé teszik a kézmosás mellett a zuhanyegység illesztését is.

Volkswagen Amarok Az autó lökhárítóit elől-hátul „aláfutásgátlókkal”, míg oldalt „felülésvédő” küszöbökkel látták el, melyek könnyű, de mégis nagyszilárdságú króm-molibdén ötvözetű csőből készültek.  Az ön és más mentésére szolgáló WARN –Tabor 9K csörlőt diszkrét módon integrálták az első lökhárító alá, így a kevésbé avatott szem szinte észre sem veszi, hogy a Volkswagen embléma alatt egy erőgép van elrejtve. A rádió-távirányítással működő egység, a hagyományos drót helyett kevlár kötélzetet kapott.

Kétségtelenül a leglátványosabb átalakuláson a platórész ment keresztül, amibe elsőként egy ARB platóbélés került. A bukókeretet szintén a már említett króm-molibdén csőből készítették, mely számos kellék adaptere is. Ezen kapott helyet a Hi-Jack emelő, a vadfelhúzó csörlő és munkalámpák is, de helyzettől és funkciótól függően ide lehet rögzíteni a duralumíniumból készült vadfelhúzó rámpát is, mely alaphelyzetben lábtámaszként szolgál a dupla lesállásban ülőknek.

A kétüléses kialakítás három magassági fokozatban állítható, és rugós rögzítési megoldásának köszönhetően pillantok alatt kiemelhető. Komfortnövelő a raktérajtóra kifejlesztett és szerelt kétfokú lehajtható létra, mely a raktérre történő fellépést teszi kényelmessé. A csúszásgátló felülettel ellátott fellépő egység mellé a biztonságot erősítvén egy felhajtható kapaszkodót is szereltek. A plató ajtó peremén végigfutó csőkonzolra pedig a vadfelhúzó rámpát lehet ráakasztani.  A raktér hátsó részére 2 darab zárható vízhatlan tárolódobozt szereltek, továbbá a plató utasfülkéhez közeleső falán egy lapáttartó konzolt is lapáttal.

Az utasfülke tetején mobil és állítható magasságú puskatámaszték helyét alakították ki. A könnyű „keménypárnás” megoldás biztosítja a pontos célra tartást. A kényelmi berendezések sorát a LED technológiás fényforrások teszik teljessé, a körlátást hátul egy, oldalt két világító eszköz biztosítja, míg elöl szintén két kiegészítő távolsági fényszóró kapott helyet.

Volkswagen Amarok Az Amarok ezzel a felépítménnyel és tágas utasterével elsőszámú vadászautóvá vált, amit csak az fokozhat tovább, hogy a kétliteres 163 lóerős Biturbós erőforrás 400 Nm-es nyomatéka több mint elegendő tartalékot biztosít a legnehezebb terepviszonyok között is, mindezt rendkívül kedvező fogyasztási értékek mellett.










További cikkek


A SEAT 124 Sport Coupé a 2012-es Silvretta Classic mezőnyében
A kecskeméti Mercedes gyár nem áll le, az Audi és az Opel megtartja a nyári szünetet
A Mazda növeli a CX-5 gyártási volumenét
Kulcsszavak:
 
Volkswagen Amarok "Hunter” Korszakváltás a Peugeot Citroen élén Elsőként a Volvo Trucks kínál automatikus összkerékhajtást – a jobb vezethetőség és üzemanyag-fogyasztás érdekében Elsőként a Volvo Trucks kínál automatikus összkerékhajtást – a jobb vezethetőség és üzemanyag-fogyasztás érdekében 100%-ban digitális érintőképernyős vezérlőrendszer az új Citroen GRAND C4 Picassóban 100%-ban digitális érintőképernyős vezérlőrendszer az új Citroen GRAND C4 Picassóban A Gémosz támogatja a környezetterheléssel összefüggő adózást A Gémosz támogatja a környezetterheléssel összefüggő adózást A Hertz Autókölcsönző 100 éves születésnapja előtt tisztelgett a Ford A Hertz Autókölcsönző 100 éves születésnapja előtt tisztelgett a Ford
 
Emelkedik az  üzemanyagok ára

Emelkedik az üzemanyagok ára

2012. július 11.
Emeli bruttó 8 forinttal a 95-ös benzin és 7 forinttal a gázolaj literenkénti nagykeres- kedelmi...
Részletek
MOLEmeli bruttó 8 forinttal a 95-ös benzin és 7 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt. - értesült piaci forrásokból hétfőn az MTI.

Egy hete a Mol nem változtatott az árakon, míg egy héttel korábban 10-10 forinttal csökkentette azokat. A héten a benzin és a gázolaj átlagára egyformán 415 forintra emelkedik.

A benzin ára az idén április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj január közepén volt a legdrágább, akkor egy liter átlagosan 449 forint volt.

Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál.

További cikkek

A Continental Automotive Hungary 150 új munkahelyet hoz létre
A Kia megkezdte harmadik kínai üzemének építését
A Nissan tovább növeli eladásait 2012-ben
Kulcsszavak:
 
Emelkedik az  üzemanyagok ára A Renault a 2012-es Párizsi Autószalonon 2019-től a Volvo Cars teljes modellkínálatát villamosítja 2019-től a Volvo Cars teljes modellkínálatát villamosítja Emelkedik az  üzemanyagok ára Megjelenéséhez méltó dinamizmussal ruházza fel a Hyundai az új turbómotort Pneumatikai roadshow-t indít az AVENTICS a pályakezdő mérnököknek Pneumatikai roadshow-t indít az AVENTICS a pályakezdő mérnököknek Emelkedik az  üzemanyagok ára Lengyelország lett a Wizz Air kulcspiaca
 
Átadták az első Alstom-szerelvényt Budapestnek

Átadták az első Alstom-szerelvényt Budapestnek

2012. július 10.
átadta a francia Alstom Transport az első Metropolis típusú szerel- vényét...
Részletek
Átadták az első Alstom-szerelvényt Budapestnekátadta a francia Alstom Transport az első Metropolis típusú szerelvényét Budapestnek kedden, a 2-es vonal Puskás Ferenc Stadion állomásán.

Az átadó ünnepség után este nyolc óráig az érdeklődők is megtekinthetik a szerelvényt az állomáson. A most átadott szerelvény szeptember elején áll forgalomba, addig további két Metropolis érkezik Budapestre. A francia cég 22 szerelvényt gyárt a 2-es vonalra 150 millió euróért; a szerződést még 2006-ban kötötték.

Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgatója az átadáson emlékeztetett arra, hogy egy éve írta alá a főpolgármesterrel azt a megállapodást, amely "pontot tett bizonyos félreértésekből fakadó problémák végére". Ennek lényege volt a metrókocsik átalakítása, a típusengedély megszerzése és a leszállítás. Minden kívánságnak eleget tettek, és a járműveket időre leszállították - mondta. Az elnök-vezérigazgató külön köszönetet mondott Tarlós István (Fidesz-KDNP) főpolgármesternek, amiért "új lendületet" adott a projektnek. Hangsúlyozta, a világon minden negyedik metrókocsit az Alstom gyárt. A budapestiek kényelmes és megbízható szerelvényeken utazhatnak majd - tette hozzá.    

Patrick Kron köszönetet mondott Orbán Viktor miniszterelnöknek, a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak és a francia követségnek is. Tarlós István beszédében azt hangsúlyozta, hogy Budapestnek komoly kármentést kellett végrehajtania a szerződéssel kapcsolatban, és azt végül a "sírból" hozták vissza. Volt olyan pillanat, amikor úgy tűnt, végleges vágányzárat kell elrendelni a 2-es vonalon a régi szerelvények állapota miatt - mondta.     Hosszú tárgyalásokon végül 2011 nyarán megállapodtak - tette hozzá. Reményét fejezte ki, hogy a budapestiek elégedetten használják majd a szerelvényt. "Ma tényleg okunk van boldognak lenni" - mondta a főpolgármester.    

Átadták az első Alstom-szerelvényt BudapestnekEgy szerelvény 100 méter hosszú, 1023 utast tud szállítani, 209 ülőhely van benne. Az utasok gyorsabb be- és kiszállásáról az ötkocsis, oldalanként 20 ajtós szerelvényen oldalanként négy, a többinél szélesebb ajtó gondoskodik. A szerelvények légkondicionáltak, modern utastájékoztató berendezéssel szerelték fel őket, és teljes hosszában átjárhatók a csuklókban kialakított, másfél méter széles átjáróknak köszönhetően. A Metropolist Franciaországban tervezték, hajtásrendszere viszont Magyarországon készült. A jármű gyártásakor felhasznált anyagok 98 százalékban újrahasznosíthatók, a kocsikat az Alstom katowicei gyárában szerelték össze. A világ 45 városában több mint 4 ezer ugyanilyen típusú metrókocsi közlekedik, amelyek naponta több millió utast szállítanak. Az átadáson jelen volt Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter, Petykó Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési ügynökség vezetője, Urbán György, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke és Roland Galharague, Franciaország budapesti nagykövete is.

További cikkek

Tarlós: újra kell tárgyalni a kormánnyal a BKV-ról kötött megegyezést
Elektromos buszt tesztel a BKV
Integrált autóipari csoportot hoz létre a Volkswagen és a Porsche
Kulcsszavak:
 
Érkezik az új Volkswagen T-Roc Cabriolet Érkezik az új Volkswagen T-Roc Cabriolet A Sanghaji Autószalonon bemutatkozott a Lexus RX 200t modellje A Sanghaji Autószalonon bemutatkozott a Lexus RX 200t modellje A Fiat új kompakt szedánjának neve: TIPO A Fiat új kompakt szedánjának neve: TIPO Legördült a gyártósorról a kétmilliomodik 1-es BMW Legördült a gyártósorról a kétmilliomodik 1-es BMW Átadták az első Alstom-szerelvényt Budapestnek A Hankook Tire letette új, csúcstechnológiás kutatás-fejlesztési központjának alapkövét
 
Kínában is bevezeti nagymotorjait a Suzuki

Kínában is bevezeti nagymotorjait a Suzuki

2012. július 10.
Két nagy lökettér- fogatú modellt vezet be a Suzuki a kínai piacra...
Részletek
Suzuki Boulevard M109RKét nagy lökettérfogatú modellt vezet be a Suzuki a kínai piacra 2012. július 1-jével, motorkerékpár-gyártó és kereskedelmi vegyes vállalata, a Jinan Qingqi Suzuki Motorcycle Co., valamint értékesítési leányvállalata, a Suzuki Motor (China) Investment Co. közreműködésével.

Jóllehet Kínában a motorkerékpárokat elsősorban személy- és árufuvarozásra használják, a jövedelmek növekedésének és az életstílusbeli változásoknak köszönhetően az élménymotorozást szolgáló modellek évről évre keresettebbek az országban.

Az igények kielégítésére a Suzuki a kínai piacra is bevezeti azokat a nagy lökettérfogatú motorokat, amelyekkel Európában és az észak-Amerikában már jelen van.

A két szóban forgó modell a GSX1300R Hayabusa (lökkettérfogata 1300 cm3), valamint a cruiser típusú BOULEVARD M109R (lökkettérfogata 1800 cm3). A Japánból készre szerelten importált motorokat egy pekingi, valamint két sanghaji kereskedőnél lehet majd megvásárolni. Az értékesítési hálózat a jövőben újabb pontokkal bővülhet, elsősorban olyan nagyvárosokban, ahol kereslet várható e motorkerékpárok iránt.

Suzuki GSX1300R Hayabusa



















További cikkek


Kína lesz a Jaguar Land Rover második legnagyobb piaca
A kecskeméti Mercedes gyár nem áll le, az Audi és az Opel megtartja a nyári szünetet
A Mazda növeli a CX-5 gyártási volumenét
Kulcsszavak:
 
A Volvo Cars az embereket helyezi a középpontba az autonóm gépkocsik fejlesztése során A Volvo Cars az embereket helyezi a középpontba az autonóm gépkocsik fejlesztése során Már látható Közlekedési Magazinunk februári műsora Már látható Közlekedési Magazinunk februári műsora Kínában is bevezeti nagymotorjait a Suzuki Megérkezett az első menetrend szerinti járat Prágából Sármellékre Hatvanmilliárd forintból újulnak meg a 3-as metró szerelvényei Hatvanmilliárd forintból újulnak meg a 3-as metró szerelvényei Kínában is bevezeti nagymotorjait a Suzuki Slusszkulcsos indítás? - Okostelefonnal sokkal menőbb!
 
Dugódíj - a fejlesztési minisztérium aggályai miatt szavazták le az indítványt

Dugódíj - a fejlesztési minisztérium aggályai miatt szavazták le az indítványt

2012. július 10.
Az Index szerint a dugó- díjról szóló indítványt azért szavazták le a Fidesz és a KDNP...
Részletek
Dugódíj - a fejlesztési minisztérium aggályai miatt szavazták le az indítványtAz Index szerint a dugódíjról szóló indítványt azért szavazták le a Fidesz és a KDNP képviselői pénteken, mert egy korábbi alkotmánybírósági döntés alapján aggályokat fogalmazott meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a dugódíj jelenlegi koncepciójával szemben.

György István főpolgármester-helyettes hétfőn azt mondta a hírportálnak, hogy alkotmányossági aggályok miatt szavazta le pénteken az Országgyűlés a dugódíj bevezetéséről szóló kormánypárti javaslatot. György István, aki tagja a Fidesz parlamenti frakciójának is, hozzátette: az aggályokat az NFM fogalmazta meg a kormánypárti frakcióknak megküldött levelében.

Az Index úgy tudja, az NFM a levelet mások mellett Rogán Antalnak, a Fidesz parlamenti frakcióvezetőjének is elküldte. Egy kormánypárti képviselő az mondta a portálnak: a pénteki szavazás előtt tájékoztatták a frakciót az NFM kifogásairól. "A politikus szerint ez azonban nem példátlan, korábban is előfordult, hogy elbuktak a kormánypárti képviselők által benyújtott indítványok. Hozzátette: így legalább lesz idő kijavítani a javaslatot, nem az Alkotmánybíróság előtt fog elbukni".

Az ügyben a portál megkereste a tárcát, ahol azt a választ adták, hogy az Alkotmánybíróság egyik korábbi határozatára hivatkozva fogalmazták meg a kifogásaikat.

Az NFM szerint a parkolásról szóló jogszabályokhoz hasonlóan a dugódíjról szóló javaslat sem szabályozott minden részletet, ezért fennállt annak az esélye, hogy azt is megsemmisíti az Alkotmánybíróság. A minisztérium azt írta: a kérdéskört az őszi ülésszakon tárgyalhatja újra az Országgyűlés, addig pedig el lehet készíteni az alkotmányossági aggályokat kiküszöbölő szövegváltozatot. A tárca hozzátette azt is, hogy a dugódíj bevezetését a minisztérium nem vitatta - olvasható a cikkben.

Az Országgyűlés pénteken 14 igen, 305 nem és 1 tartózkodás mellett leszavazta azt a módosító javaslatot, amely lehetővé tette volna a behajtási díj kivetését a fővárosban.

További cikkek

Tarlós: újra kell tárgyalni a kormánnyal a BKV-ról kötött megegyezést
Elektromos buszt tesztel a BKV
Kína lesz a Jaguar Land Rover második legnagyobb piaca
Kulcsszavak:
 
Dugódíj - a fejlesztési minisztérium aggályai miatt szavazták le az indítványt Megkezdődik az Amarok összeszerelése a Volkswagen hannoveri gyárában A Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a Ford Vignale A Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a Ford Vignale Kína lehet a tisztán elektromos meghajtású MINI modellek második otthona Kína lehet a tisztán elektromos meghajtású MINI modellek második otthona Dugódíj - a fejlesztési minisztérium aggályai miatt szavazták le az indítványt A Mekkába közlekedő új, nagysebességű vonatok energiaellátását az ABB biztosítja Alapjaiban újul meg a Kia cee’d Alapjaiban újul meg a Kia cee’d
 
Tarlós: újra kell tárgyalni a kormánnyal a BKV-ról kötött megegyezést

Tarlós: újra kell tárgyalni a kormánnyal a BKV-ról kötött megegyezést

2012. július 10.
A főpolgár- mester álláspontja szerint újra kell tárgyalni a kormánnyal a BKV-ról kötött ...
Részletek
Tarlós: újra kell tárgyalni a kormánnyal a BKV-ról kötött megegyezéstA főpolgármester álláspontja szerint újra kell tárgyalni a kormánnyal a BKV-ról kötött megegyezést, miután a parlament múlt pénteken leszavazta a fővárosi dugódíj bevezetését megteremtő törvénymódosítást.

Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója hétfőn a főpolgármestert idézve azt közölte az MTI-vel, hogy az Országgyűlés döntése nyomán elvileg veszélybe kerülhet a 4-es metró uniós támogatása. Emlékeztetett, hogy a korábbi, szocialista-szabad demokrata többségű városvezetés 2009-es döntése alapján a beruházást támogató európai bizottsági határozat külön is nevesítette Budapest számára a dugódíj bevezetésének kötelezettségét, a legkésőbb 2013-ra.

A kommunikációs igazgató megismételte, hogy a főváros és a kormány közötti, a BKV finanszírozásáról korábban kötött megállapodásnak csupán egyetlen pontja rendelkezik a dugódíjról, a főváros és a Századvég által tett mintegy nyolc másik javaslat mellett. Jelezte, hogy a főpolgármester szerint a megállapodás ezen pontját újra kell tárgyalni. Ha a dugódíjból várt bevételeket nem pótolják, akkor 2013 közepén finanszírozhatatlanná válhat a BKV - hangsúlyozta.

Múlt pénteken György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes is azt közölte, hogy sem Tarlós István, sem a város más vezetői nem ragaszkodnak a dugódíj bevezetéséhez. Hozzátette, hogy a dugódíj egy lehetséges forgalomszabályozási eszköz, de annak bevezetését több infrastrukturális beruházásnak meg kell előznie, és a bevezetést - ha a tanulmányok ennek szükségességét igazolják - megfelelően elő kell készíteni.

Tarlós: újra kell tárgyalni a kormánnyal a BKV-ról kötött megegyezéstMint írta, ezek a tanulmányok most készülnek, ha ezek arra jutnak, hogy Budapesten "idő előtti" a személyforgalmi behajtási díj bevezetése, akkor egyeztető tárgyalásokat kell folytatni a kormánnyal a közösségi közlekedés finanszírozásának megoldásáról. Ezzel egy időben azonnal meg kell kezdeni azokat az előkészítő tárgyalásokat, amelyek a behajtási díj bevezetésének kötelezettségét előíró dokumentumok módosítását célozzák.




További cikkek


Elektromos buszt tesztel a BKV
A Continental Automotive Hungary 150 új munkahelyet hoz létre
Ne felejtse ellenőrizni abroncsait, mielőtt nyaralni indulna!
Kulcsszavak:
 
Megkezdődik az M4-es autópálya építése Abony és Fegyvernek között Megkezdődik az M4-es autópálya építése Abony és Fegyvernek között Új Peugeot Expert: egy nemzedéknyi előny Új Peugeot Expert: egy nemzedéknyi előny A CUPRA Ateca lesz az új márka első piacra kerülő gépkocsija A CUPRA Ateca lesz az új márka első piacra kerülő gépkocsija Chevrolet Volt villanyautót kapott a Manchester United vezetője Chevrolet Volt villanyautót kapott a Manchester United vezetője Tarlós: újra kell tárgyalni a kormánnyal a BKV-ról kötött megegyezést Új motorfejlesztések a Peugeot és Citroën modellek CO2-kibocsátásának csökkentéséért
 
A Nissan tovább növeli eladásait 2012-ben

A Nissan tovább növeli eladásait 2012-ben

2012. július 10.
A 2012-es naptári év felénél az európai autó- iparban tapasztalt visszafogott kereslet...
Részletek
Nissan JukeA 2012-es naptári év felénél az európai autóiparban tapasztalt visszafogott kereslet ellenére a Nissan 5%-al növelte eladásait a 2011-es év azonos időszakához képest.

összességében az autók iránti kereslet 4,5%-al csökkent a januártól júniusig tartó időszakban tavalyhoz képest, amely részben a déli régiók bizonytalan gazdasági helyzetének tudható be. A Nissan ezzel szemben 366,000 darab gépjárművet értékesített az év első hat hónapjában. Ez 18,000-rel több, mint 2011-ben. Ez az eredmény a Nissan európai piaci részesedésében is megmutatkozik, amely az első hat hónap mindegyikében 3,9% fölött volt.

Egy meglehetősen erős júniusi hónap is hozzájárult ehhez a sikerhez. 65,626 darab gépjármű talált gazdára, ami 14%-os növekedés az előző év júniusához képest és 3,9%-os piaci részesedést jelent (0,6%-ös növekedés 2011-hez képest).

A Nissan Crossover családjának népszerűsége továbbra is töretlen. Csak júniusban több mint 40,000 Crossovert értékesített a vállalat a Sunderlandben gyártott Qashqai-ból és Juke-ból, 23%-al meghaladva a tavalyi eredményt. A legjobban teljesítő piacok júniusban Oroszország (14,000 eladott egység) és az Egyesült Királyság (11,000 eladott egységgel).

A Nissan Magyarországon

A Datahouse Kft jelentése szerint 2012 júniusában 5972 darab új személy- és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba a magyar piacon, ami 18,4%-os növekedést jelent az előző év júniusi adatokat alapul véve.

Nissan Qashqai2012. június hónapjában 224 darab Nissan gépkocsit helyeztek forgalomba, ami a személyautó és kisteherautó piacon a 10. helyezést eredményezte. Ha ezt az eredményt a tavalyi év június havi darabszámmal hasonlítjuk össze, akkor 12%-os növekedést tapasztalunk. A márka legsikeresebb modelljei a Nissan Qashqai és a Nissan Juke. Előbbi 119, utóbbi 48 eladott darabszámmal. Az új személy- és kishaszonjármű forgalomba helyezésekben az idei év első hat hónapját az előző év azonos időszakához hasonlítva több mint 18,5%-os növekedés tapasztalható.

A 2012-es év első hat hónapját vizsgálva a Nissan a márkák rangsorában a 8. helyen áll a magyar autópiacon. Ha a regisztrációk számát a 2011-es év azonos időszakával hasonlítjuk össze, a Nissan 41,31%-os növekedést produkált. A hat hónap alatti 634 regisztrációval a Qashqai továbbra is vezeti a Nissan modellek toplistáját, valamint a 2010-ben debütált Juke 396 darabos eredményével továbbra is egyértelmű a Nissan vezető szerepe a crossover kategóriában.

További cikkek

Kína lesz a Jaguar Land Rover második legnagyobb piaca
Toledo – Kiváló autó, kiváló áron
Citroën C-Elysée – Modern, tágas robosztus
Kulcsszavak:
 
Megkezdődött a 169. balatoni hajózási idény Megkezdődött a 169. balatoni hajózási idény A Nissan tovább növeli eladásait 2012-ben Lábmozdulattal vezérelhető csomagtérajtó az új Kuga-ban A Nissan tovább növeli eladásait 2012-ben Az Opel továbbra is vezeti a hazai személyautó eladásokat A SEAT Leon Cup Racer bemutatkozik a Goodwood Fesztiválon A SEAT Leon Cup Racer bemutatkozik a Goodwood Fesztiválon A Nissan tovább növeli eladásait 2012-ben Több ezer balesetveszélyes járműalkatrészt talált az NKH
 
A Volvo új biztonsági rendszerekkel reagál a megváltozott vezetési szokásokra

A Volvo új biztonsági rendszerekkel reagál a megváltozott vezetési szokásokra

2012. július 10.
A Volvo Car Corporation számos új csúcs- technológiás biztonsági megoldás fejlesztésé- vel...
Részletek
VolvoA Volvo Car Corporation számos új csúcstechnológiás biztonsági megoldás fejlesztésével jelentős lépéseket tesz azon 2020-ra kitűzött célja megvalósítása felé, hogy senki ne veszítse életét vagy sérüljön meg súlyosan egy új Volvo gépjárműben ülve. A Volvo biztonsági szakemberei intenzív fejlesztőmunkát végeznek annak érdekében, hogy Volvo márkájú autók ne legyenek részesei baleseteknek a jövőben.

„Világos lépéseket teszünk a megfelelő irányba. Számos kutatási projektet folytatunk azzal a céllal, hogy technológiákat fejlesszünk a jövőbeli Volvo modellek számára” – nyilatkozta Jan Ivarsson, a Volvo Car Corporation biztonsági stratégiákért és követelményekért felelős igazgatója.

A Volvo az új technológiák nagy részét az autóvezetőknek a modern közlekedési környezetben való viselkedéséhez igazítva alakítja ki. A mai autóvezetők különböznek a korábbiaktól. Három különböző amerikai kutatóintézet által végzett felmérés is azt mutatja, hogy a modern autóvezetők a volán mögött töltött idejük 25-30 százalékában mással foglalkoznak, például a mobil kommunikációra összpontosítanak. Egyre gyakoribbak az olyan vezetők, akik telefonálnak, és akik megnézik e-mail és szöveges üzeneteiket. Mivel az ilyen helyzetek befolyásolják, hogy a vezető hogyan figyel az útra, ezeket is figyelembe kell venni az új technológiák fejlesztésekor.

„A modern mobil társadalomban bármerre is megyünk, magunkkal visszük szociális kapcsolatainkat. Ez alól az autó sem kivétel. Számunkra ez egyszerűen azt jelenti, hogy olyan technológiát kell létrehoznunk, amely mindig megfelelő támogatást nyújt a vezetőnek” – jegyezte meg Jan Ivarsson.

A Volvo fejlesztései három fő területre összpontosítanak: a biztonságos sávtartásra, a balesetek elkerülésére a kereszteződéseknél és elágazásoknál, illetve a vaddal való ütközések elkerülésére. Jelenleg a következő fejlesztési projektek vannak folyamatban:

•Az autonóm vezetés támogatása
•Kereszteződési támogatás
•Az állatok észlelése

VolvoAutonóm vezetés forgalmi dugókban

Az autonóm vezetés támogatása segítséget nyújt a sofőrnek a sáv-, valamint a forgalom ütemének tartásában, amennyiben sorok alakulnak ki.

„A lassan haladó kocsisorokban való vezetés monoton és unalmas része sok sofőr mindennapjainak. Az autonóm vezetési technológiának köszönhetően az autó segíti a vezetőt az előtte haladó jármű kényelmes és biztonságos követésében” – magyarázta Fredrik Lundholm, a biztonsági rendszerekért felelős részleg funkciófejlesztője.

Egy kamera és a radarérzékelők adatainak felhasználásával az autó képes az előtte haladó jármű követésére. A motor, a fékek és a kormányzás automatikusan reagál. Ha az elöl haladó járművet egy akadály az úton gyors mozdulatra kényszeríti, a vezetőt kisegíti a kormányzási rendszer, amely ugyanabba az irányba fordítja az autót.

„Ez a funkció jelentősen megkönnyíti a sofőr életét. A fejlett technológiánk első generációja a lassan haladó kocsisorokban való vezetésre összpontosít. Az autó az azonos sávban előtte haladó járművet követi. A döntés azonban mindig a sofőré, bármikor átveheti az irányítást” – tette hozzá Fredrik Lundholm.

Automatikus fékezés a kereszteződéseknél

A kereszteződések és az elágazások jelentik a modern közlekedési környezet legösszetettebb részét. Amikor több úthasználó egyszerre keresztezi egymás útját és különböző irányokból érkeznek, akkor egy kis hiba is elég egy súlyos balesethez. Az Egyesült államokban 2007-ben a halálos balesetek 21,5 százaléka kereszteződésekben történt, és 16 EU-tagállamban (Svédország nélkül) ugyanez az érték 20,6 százalék volt 2006-ban.

Mattias Brännström – aki az aktív biztonsági rendszerek részlegén szerzett doktori fokozatot, és a jelek és rendszerek specialistája a Chalmers Műszaki Egyetemen – felelős a kereszteződési támogatásért, amely egy, a Volvo modellekre összpontosító kutatási projekt. A rendszer figyelmezteti a sofőrt és automatikusan fékez a keresztirányú forgalom esetén, amennyiben szükséges.

Volvo„A kereszteződési támogatás érzékelők segítségével felméri a teljes közlekedési helyzetet. Ha kritikus helyzetet érzékel a rendszer, akkor villámgyorsan hozza meg a beavatkozáshoz szükséges döntést” – mondta Mattias Brännström.

A szakember ezt egy rajzzal példázza, ahol balra kanyarodó autók várakoznak egy kereszteződésnél. Amikor a lámpa zöldre vált, az autók sorban elindulnak balra. Hirtelen egy autó keresztben áthajt a piroson, azonnali vészhelyzetet teremtve.

„Ilyen helyzetben a kanyarodó autó automatikusan lefékez, hogy elkerülje az ütközést. A kereszteződési támogatás tehát egy olyan rendszerként szolgál, amely nem csak a sofőr saját hibáit veszi számításba, hanem a forgalom más résztvevőiét is” – fejtette ki Mattias Brännström.

Elmondása szerint a Volvo biztonsági megközelítése arról szól, hogy az autók az emberekhez hasonlóan viselkedjenek. Az érzékelők jelentik a szemet, a számítógépek az agyat, a fékek pedig az izmokat.

„A fejlett technológiánkkal azt próbáljuk elérni, hogy az autó ugyanazt tegye, mint amit egy ember tenne, ha lenne ideje végiggondolni a helyzetet. A lehető legtöbb szituációban kívánunk támogatást nyújtani” – összegezte Mattias Brännström.

Annak érdekében, hogy megfelelő adatok álljanak rendelkezésre egy ilyen rendszer kifejlesztéséhez, az autók több százezer kilométert tettek meg különböző közlekedési környezetekben, a világ különböző pontjain. A rendszernek ugyanis képesnek kell lennie segíteni az autóvezetőket Bangkokban és Vancouverben egyaránt, mindezt pedig úgy, hogy igazodjon a közlekedési stílusoknak illetve a forgalom intenzitásának helyi változataihoz.

Az állatok észlelése a vaddal való ütközéseket helyezi a középpontba

Természetesen ez az adatgyűjtés nem csak városi környezetekre korlátozódik. Vidéken, illetve a távolabbi területeken számos súlyos ütközés történik állatokkal. Az ilyen ütközésekből származó balesetek nemzetközi szinten jelentős közlekedési problémát jelentenek.

VolvoKanadában évente körülbelül 40.000 ilyen baleset történik, amely a jármű sérülését okozza. Svédországban 47.000 állattal való ütközés történt 2010-ben, ebből 7000 alkalommal jávorszarvas okozta a balesetet. Norvégiában, Finnországban és Oroszországban a kanadaihoz illetve svédországihoz hasonlóak a körülmények. Amerikában évente 200 ember veszíti életét a vadgázolások miatt, ott leginkább szarvasok okozzák a baleseteket.

Ezek a hivatalos statisztikák azonban nem tárják fel teljesen a valóságot. Például ezek az adatok nem tartalmazzák az összes olyan balesetet, amikor a sofőr elrántja a kormányt, hogy elkerülje az ütközést az állattal, és emiatt egy másik járművel ütközik vagy lecsúszik az útról. Az Umeåi Egyetem egy tanulmánya szerint a 2003 és 2010 között történt halálos közúti balesetek több mint 23 százaléka azután következett be, hogy a sofőr elrántotta a kormányt, hogy elkerülje az ütközést egy jávorszarvassal, és e számok nem szerepelnek az állatokkal való ütközések hivatalos statisztikáiban. A Volvo jelenleg is dolgozik egy, az állatok észlelését végző rendszeren, amely nappali és éjszakai körülmények között is képes az állatok felismerésére, illetve a jármű lefékezésére.

„A technológia a gyalogosfelismerő rendszerünk továbbfejlesztése. Kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy a rendszer sötétben is működjön, mivel a legtöbb ütközés a vaddal alkonyatkor és a hajnali órákban történik” – magyarázta Andreas Eidehall, az aktív biztonsági rendszerek műszaki szakértője.

Az állatok okozta közlekedési balesetek gyakran utazási sebességnél történnek. A cél az, hogy a becsapódás sebessége 100-110 km/óráról 80 km/óra alá csökkenjen. Ahogy a sebesség 80 km/óra alá csökken, az autó védelmi rendszerei hatékonyan működnek, és kisebb a súlyos sérülések kockázata. Ehhez az szükséges, hogy körülbelül 30 méteres távolságból észlelni lehessen az állatot. Egy másik fontos szempont az a reakcióidő, amely az akadály azonosítása és a rendszer reakciója között eltelt időt jelenti.

Volvo„A fejlett technológiánknak köszönhetően még jobban le tudjuk rövidíteni a reakcióidőt annak érdekében, hogy javítsuk a rendszer hatékonyságát” – mondta Andreas Eidehall.

A rendszer hatalmas adatbázisok feldolgozásával tanulja meg felismerni az állatok körvonalait és mozgásmintáikat. A mozgó állatokról készült képek gyűjtése folyamatosan történik. Mivel az állatok azonban sok tekintetben tökéletesre fejlesztették a rejtőzködést, ez egy összetett folyamat.

„Komoly kihívást jelent azoknak az adatoknak az összegyűjtése, amelyek segítenek megérteni, hogyan észlelhetjük azt, amit a természet a legjobban próbál elrejteni előlünk. A figyelem középpontjában a nagytestű állatok állnak, mivel ezek okozzák a legnagyobb kárt és a legsúlyosabb sérüléseket. Jávorszarvassal és nagyméretű szarvasbikákkal dolgoztunk, de számításba vettük a lovakat és a szarvasmarhákat is. A következő lépés a kisebb testű állatok, például az őzek és vaddisznók felismerésének képessége” – fejtette ki Andreas Eidehall.

A sikerhez együttműködés szükséges

„E technológiák fejlesztése nagyon gyors ütemben halad. Az érzékelők és egyéb elektronikai eszközök folyamatosan csökkenő árai mellett az a szándékunk, hogy ezek a fejlett megoldások a jövőben valamennyi modellünkbe bekerüljenek. Emellett a megfelelő hatóságokkal, a biztosítótársaságokkal és a többi autógyártóval való szoros együttműködésünk is létfontosságú a balesetmentes közlekedési környezetről alkotott jövőkép megvalósításához” – foglalta össze Jan Ivarsson.

További cikkek

A Kia megkezdte harmadik kínai üzemének építését
2013-tól a Toyota Motor Manufacturing France szállít Yarisokat észak-Amerikába
A Mitsubishi Motors a 3. helyre került az autógyártók rangsorában
Kulcsszavak:
 
A Volvo Cars Sir Roger Moore 1800 S-ét is viszi a Techno-Classica autókiállításra A Volvo Cars Sir Roger Moore 1800 S-ét is viszi a Techno-Classica autókiállításra Új emissziós központot létesít a Škoda Mladá Boleslavban Új emissziós központot létesít a Škoda Mladá Boleslavban A BusExpon népszerűsítette a Scania a Citywide típusú autóbuszát A BusExpon népszerűsítette a Scania a Citywide típusú autóbuszát A Volvo új biztonsági rendszerekkel reagál a megváltozott vezetési szokásokra Citroën C-Elysée: Modern, tágas, robosztus Teljessé vált Miskolc új villamos flottája Teljessé vált Miskolc új villamos flottája
 
Chevrolet Captiva nyári tartozékok

Chevrolet Captiva nyári tartozékok

2012. július 10.
Nyáron mennek legtöbben vakációzni. A  a nyári örömök jó részét már az utazás megadja...
Részletek
Chevrolet CaptivaNyáron mennek legtöbben vakációzni. A nyári örömök jó részét már az utazás megadja, mielőtt odaérnénk. éppen ezért készült a Chevrolet Captiva és egyéb modelljeink részére annyiféle tartozék, amely kellemessé és biztonságossá teszi az autózást.

Aki szeret a szabadban sportolni, biztos lehet benne, hogy felszerelése épségben célba ér a Captiva tetőcsomagtartójával. Könnyű fel- és leszerelni, lopás ellen lezárható. Sokféle ügyes kiegészítőt kínálunk hozzá, például kerékpár- és síléc-tartót, tetődobozt, sőt még szörftartót is!

Lakókocsizóknak kötelező a vonóhorog. Van fix és levehető kivitelű. Mindkettőt külön a Captivához tervezték, maximum 80 kg függőleges statikus terhelésre. Mindenki napos időt szeretne nyárra, de az időjárás azért megtréfálhat. Az időjárá-álló szőnyeg segít tisztán tartani az autót esős, sáros időben. Jól védi a járművet és könnyen tisztítható. Amint ismét kisüt a Nap, úgy csillog a Captiva, mint annak előtte!

A poggyásztálca pontosan illik a Captiva csomagtartójába. Felülete csúszásgátló, szélei felhajlanak, így ideális, ha vizes vagy piszkos holmit kell szállítani. út közben semmi sem fog zajosan ide-oda gurulni, zavartalanul élvezhetjük az utazást. A fellépők terepesebb karaktert adnak a Captivának. Műanyag-bevonatú acélból készülnek, és csavarok rögzítik őket az autóhoz.

Chevrolet CaptivaA Captiva folytatja a Chevrolet hagyományát, mint innovatív és jó ár-érték arányú SUV, erős és hatékony motorokkal, az összkerékhajtás lehetőségével, akár hét üléssel és az árát meghazudtolóan nívós berendezéssel.

A Captiva vonzerejét az adja, hogy ma ügyes bevásárló kocsi, holnap elviszi meccsre a fél focicsapatot, holnapután lehet egy jót terepezni vele, hétvégén meg elviszi a vízpartra a családot. Ez a sokoldalúság és mindenes jelleg testesíti meg a Chevrolet szellemiséget, és ennek köszönhető, hogy a Captiva nemcsak mint családi kocsi válik be, hanem életstílus-autóként is.

További cikkek

A Kia megkezdte harmadik kínai üzemének építését
Think Blue - A Volkswagent Németország legzöldebb márkájaként tüntették ki
Mit várunk majd el a jövő autójától?
Kulcsszavak:
 
Az Audi Hungária megkezdte az elektromos motorok sorozatgyártását Az Audi Hungária megkezdte az elektromos motorok sorozatgyártását Kórházi körülmények javításában is segítséget nyújt a Duna Autó Kórházi körülmények javításában is segítséget nyújt a Duna Autó Chevrolet Captiva nyári tartozékok Használtautó vásárlási tanácsok – Automata vagy manuális váltó? Elkészült a Hungaroringen az újraaszfaltozás Elkészült a Hungaroringen az újraaszfaltozás Chevrolet Captiva nyári tartozékok Folyamatosan érkeznek a Skoda új villamosai Miskolcra
 
Elektromos buszt tesztel a BKV

Elektromos buszt tesztel a BKV

2012. július 09.
Több héten keresztül egy elektromos meghajtású autóbuszt tesztel  Buda- pesten...
Részletek
Elektromos buszt tesztel a BKVTöbb héten keresztül egy elektromos meghajtású autóbuszt tesztel  Budapesten a BKV, az utasok szerdától a dél-budai térségben, valamint a belvárosban vehetik majd igénybe az alternatív meghajtású járművet - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV hétfőn az MTI-vel.

Az eBUS-12 egy kínai gyártó, a BYD terméke, a legkorszerűbb akkumulátoros hajtásnak köszönhetően egy feltöltéssel 250 kilométer megtételére is képes, a végsebessége pedig eléri az óránkénti 70 kilométert. A közlemény szerint ez a jármű feleannyi energiát fogyaszt, mint egy hasonló méretű, dízel üzemű busz, az akkumulátorok teljes feltöltéséhez pedig csak négy órára van szükség, az energiafelhasználást áram-visszatápláló fékrendszer is segíti.

A 12 méter hosszú járművön 25 ülő- és 55 állóhely van, tehát nagyjából ugyanannyi utast tud szállítani, mint a fővárosban most közlekedő "szóló" autóbuszok - írta a BKK. Az eBUS-12-t a BKV szerdán állítja forgalomba, a jármű a tervek szerint a 26, a 88, a 102, a 105, a 112, a 172E, a 178 és a 240E jelzésű autóbuszok vonalain jár majd.

A BKK azt kérte, hogy akik kipróbálják a járművet, azok a véleményüket juttassák el a bkk@bkk.hu e-mail címre.
A busz menetrendje hamarosan elérhető lesz a BKV honlapján is.

További cikkek

Az Infiniti sztárjai tündököltek a goodwoodi sebesség fesztiválon
Világrekordot állított fel az Audi R8 e-tron
Az Opel Ampera Európa legnépszerűbb elektromos autója
Kulcsszavak:
 
Elektromos buszt tesztel a BKV Varsó új repülőtere félmillió utast fogadott három hónap alatt Még vonzóbb a Mazda CX-5 Még vonzóbb a Mazda CX-5 A Dunlop első helyet ért el az ADAC éves téligumiabroncs-tesztjén A Dunlop első helyet ért el az ADAC éves téligumiabroncs-tesztjén Audi PB 18 e-tron: egy tanulmányautó világpremierje a Pebble Beach Car Week rendezvényén Audi PB 18 e-tron: egy tanulmányautó világpremierje a Pebble Beach Car Week rendezvényén Sportverzió készült a Toyota Hiluxból Sportverzió készült a Toyota Hiluxból
 

Találatok száma: 11539 Megjelenítve: 10621 - 10630