Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10631 - 10640
Új gyárat épít Makláron a ZF Lenksysteme

Új gyárat épít Makláron a ZF Lenksysteme

2013. június 25.
új kormánymű-gyárat épít az Egerhez közeli Makláron az egri székhelyű ZF Lenksysteme Hungária Kft., a projektet a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) projektmenedzsment szolgáltatásával támogatta - tájékoztatta hétfőn az MTI-t a HITA sajtófőnöke.
Részletek
Új gyárat épít Makláron a ZF LenksystemeA ZF Friedrichshafen és a Robert Bosch GmbH által birtokolt társaság azért döntött Maklár mellett, mert Egerben már kimerültek a kapacitásbővítés lehetőségei - közölte Borsos Bálint.

A hivatal fontosnak tartja, hogy olyan településen valósul meg a fejlesztés, amelynek képviselői korábban sikeresen végezték el a HITA Befektetőbarát Településekért Programját - tette hozzá. A tájékoztatás szerint a németországi székhelyű társaság a  180 ezer négyzetméteres területen, első ütemben egy 23 ezer négyzetméteres üzemcsarnokkal bővíti meglévő magyarországi gyártókapacitását, illetve egy irodaépületet is felépít. A beruházást még a nyáron elkezdik, és a tervek szerint jövőre fejezik be.

Az új üzemben úgynevezett EPSapa típusú elektromos személygépkocsi kormányműveket készítenek majd, illetve Maklárra kerül a komplex EPSapa termékcsalád alkatrészeinek gyártása is. Mindez foglalkoztatás-bővítéssel is együtt jár - közölte a HITA. Először a dpa június 17-én adott hírt arról, hogy új üzemet épít Magyarországon a német ZF Lenksysteme GmbH autóipari beszállító vállalat. A cég vezérigazgatója, Peter Ottenbruch a német hírügynökségnek kijelentette, hogy új termelési kapacitás létesítéséről van szó, nem pedig meglévő kapacitás áthelyezéséről.

Ugyanakkor a fejlesztés költségeiről, illetve a tervezett új munkahelyek számáról a HITA nem adott tájékoztatást, illetve a dpa-val sem közölt a cég erre vonatkozó adatokat. A társaság, amely immár egy évtizede működik a hevesi megyeszékhelyen, az idén májusban bővítette több mint 4 milliárd forint értékű fejlesztés keretében egri gyárának üzemcsarnokát. Az elektronikus kormányművek gyártása érdekében végrehajtott fejlesztéshez egymilliárd forintnyi támogatást nyert a mintegy 600 munkavállalót foglalkoztató, a Lenksysteme GmbH. leányvállalataként működő cég az új Széchenyi Terv keretében.

Új gyárat épít Makláron a ZF LenksystemeA fejlesztés nyomán közvetlenül 15 új munkahely jött létre az egri üzemben. A ZF Lenksysteme GmbH. három kontinens nyolc országában összesen 17 telephelyet működtet, illetve 12 700 dolgozót foglalkoztat. A ZF Lenksysteme Hungária Kft. éves árbevétele 2012-ben meghaladta a 207 millió eurót, míg a konszern 2012. évi forgalma közel 4 milliárd euró volt, 112 millió eurónyi adózott profit mellett.
Kulcsszavak: autóipar, gazdaság, gyár, járműipar, ZF Lenksysteme
 
Új gyárat épít Makláron a ZF Lenksysteme 65 évvel ezelőtt indult útjára az ezermester Láncreakciót indít el a Volkswagen Golf gyártásának felfüggesztése Láncreakciót indít el a Volkswagen Golf gyártásának felfüggesztése Új gyárat épít Makláron a ZF Lenksysteme 115 földgázüzemű Daily modellel bővül a TNT Express Italy flottája Már augusztusban átlépte a másfélmilliót a BMW Group idei értékesítése Már augusztusban átlépte a másfélmilliót a BMW Group idei értékesítése Új gyárat épít Makláron a ZF Lenksysteme A Dunlop piacra dobja a StreetResponse2 abroncsot
 
Irányjelző Közlekedési Magazin - júniusi ajánló

Irányjelző Közlekedési Magazin - júniusi ajánló

2013. június 25.
Az Irányjelző Közlekedési Magazin júniusi adásában rengeteg újdonsággal, bemutatókkal és tesztekkel jövünk az autó és motor szerelmeseinek.
Részletek
Irányjelző Közlekedési Magazin - júniusi ajánlóAz Irányjelző Közlekedési Magazin júniusi adásában rengeteg újdonsággal, bemutatókkal és tesztekkel jövünk az autó és motor szerelmeseinek.

Kipróbáltuk a Ford Ranger terepképességeit, a Kia és a Toyota családi autóit a Carens-t és az Avensis-t, a Skoda új modelljét a Rapidot és a gazdaságos Renault Clio-t. A motorok kedvelőiknek a Honda MSX125-ös városi motort mutatjuk be.

Az Autós Nagykoalíció vezetőjével beszélgetünk az eredeti gyári alkatrészek fontosságáról, a Fiat Csoport Közép- Kelet Európai Vezérigazgatójával az első 4 hónap tapasztalatairól, és bulizni megyünk a Hungaroringre, az Opel családi napra, ahol az új Cascada-t is megismerhettük.

Irányjelző Közlekedési Magazin - júniusi ajánló
Irányjelző Közlekedési Magazin - júniusi ajánló
Kulcsszavak: ajánló, fiat, ford, irányjelző magazin, kia, opel, renault
 
Irányjelző Közlekedési Magazin - júniusi ajánló A Ford kiemelkedő világszintű profitot ér el Irányjelző Közlekedési Magazin - júniusi ajánló Zafira Tourerben mutatkozik be a második új szentgotthárdi motor, az 1.6-os turbódízel Mutatjuk az új Kia Sportage első képeit Mutatjuk az új Kia Sportage első képeit Szankciók miatt keres új chipforrásokat az AvtoVAZ Szankciók miatt keres új chipforrásokat az AvtoVAZ A Kia 120 autóval segíti a 2019-es Australian Open tenisztorna lebonyolítását A Kia 120 autóval segíti a 2019-es Australian Open tenisztorna lebonyolítását
 
Itt a Renault Twizy Cargo

Itt a Renault Twizy Cargo

2013. június 25.
Európa legnagyobb darabszámban eladott elektromos kisautójának megszületett a haszon változata.  A Renault ezzel a Micro-transporterrel bővítette elektromos autóinak kínálatát.
Részletek
Renault Twizy CargoA 156 literes csomagtérrel rendelkező járgányt a városi kisárúszállításra, szerelőknek, futárszolgálatoknak, pizzás cégeknek ajánlják első sorban.

A 18 lóerős változat ára 8680 Euros árával bizonyára újabb híveket szerez majd ennek a kis elektromos autócskának. A városban kincset érő fordulékonyság, és minimális alapterület mellé most egy válaszfallal elkülönített 55 x 50 centiméteres alapterületű és 95 centis magasságú rakodótér társul, ami a hátsó ülés helyére került. A könnyebb elérhetőség és a praktikum érdekében az eddig zárt hátfalra egy ajtó került. A jól kihasználható csomagtér nem csak virtuálisan létezik, hiszen például két italos láda is elfér egymásra rakva.

Az átalakítás az autó eddigi paramétereit, és a bohókás formát nem változtatta meg. A 85 km/órás végsebesség és a 100 kilométeres hatótáv is megmaradt. A Renault Tech és a Renault Sport Technologies csapata által kifejlesztett Cargo változatot a városi forgalomban rendszeresen résztvevő környezettudatos cégek és magánemberek számára tervezték. Tökéletes lehet egy nagyobb bevásárláshoz is, de a napi munkavégzés és az atraktív megjelenés akár a Twizy Cargo-ra szavazó vállalkozások ismertségét is képes növelni majd, hiszen ez az autócska még mindig a figyelem középpontjába kerül.
 
A Renault Twizy egyébként Németországban is a legnagyobb darabszámban eladott elektromos autó, hiszen a tavalyi megjelenése óta 2700 darab talált gazdára, de azokban az európai országokban ahol már hivatalosan piacra lépett, gyorsan elfoglalta az első helyet.

Renault Twizy CargoMindezt úgy tudta elérni, hogy minden sallangot és kényelmi kiegészítőt mellőztek a tervezők, és még fűtés sincs benne, sőt az opcióként megvásárolható ajtókat és a meglehetősen provizórikus és praktikusnak végképp nem nevezhető oldalablakokat is plusz pénzért árulják. A száz kilométerenként elhsznált 475 forintnyi áramszámlát a 45 Euros havi akkubérleti díj azért rontja valamelyest, de ez inkább csak nálunk jelent komolyabb kiadást. Európa szebbik felében ingyenes dokkolóegységek, ingyenes parkolás és sok további előny kíséri az elektromos autózás térhódítását. Remélhetőleg a Twizy is előbb utóbb felnőtté válik és a tervezők valahogy megoldják az ablak és téli üzem ma még problematikus kérdéseit is. Nálunk már az is előrelépés lenne, ha nem akadályoznák az elektromos autók elterjedését, biztosítanák az ingyenes parkolást a már meglévő néhány darab elektromos autónak, és adnának még néhány vonzó kedvezményt.

Renault Twizy Cargo
Kulcsszavak: autóipar, renault, Twizy
 
Itt a Renault Twizy Cargo 2015-ben érkezik Tesla Model X 2015-ben Ford sikerek a Magyarországról irányított EDM piacokon 2015-ben Ford sikerek a Magyarországról irányított EDM piacokon Itt a Renault Twizy Cargo A Nissan közel 26 százalékkal növelte eredményeit a magyar piacon Itt a Renault Twizy Cargo 1600 km egy Ford Focus-szal Itt a Renault Twizy Cargo RCZ R: teljesítmény és hatékonyság egyenesen a Peugeot Sporttól
 
High-Tech „féklámpát” tesztel a Ford

High-Tech „féklámpát” tesztel a Ford

2013. június 25.
A Ford egy olyan, autók közötti kommunikációs eszközt tesztel, amely figyelmezteti a forgalmban résztvevőket, ha kocsisor elején valaki vészfékez – még akkor is, ha a fékezés egy utcasarok vagy a többi autó takarásában történik.
Részletek
High-Tech „féklámpát” tesztel a FordAz “Elektronikus Féklámpa” nevű kísérleti technológia egy jelet bocsát ki, aminek nyomán figyelmeztető jelzés villan fel a fékező autó mögött haladó autók műszerfalán.

Ford részt vett annak a “féklámpának” a tesztjén, ami figyelmezteti a forgamlomban résztvevő autósokat, ha a kocsisor elején valaki vészfékez – még akkor is, ha a fékezés egy utcasarok vagy a többi autó takarásában történik. Ez a technológia azon 20 rendszer egyike, amelyeket a Ford a több iparági szereplő közös részvételével folyó Biztonságos Intelligens Mobilitás (simTD), négyéves kutatási projekt során elemzett. Vészfékezés esetén a kísérleti “Elektronikus Féklámpa” egy jelet bocsát ki, aminek nyomán figyelmeztető jelzés villan fel a mögöttes forgalomban haladó autók műszerfalán. A tesztek során kiderült: a technológia hatékony segítséget jelent abban, hogy a mögöttes forgalomban haladó autósok korábban kezdjenek el fékezni, mérsékelve ezzel az ütközés erejét, vagy akár elkerülve a ráfutásos balesetet.

A simTD közúti tesztek Frankfurt körzetében zajlottak 500 tesztvezető és 120 autó bevonásával, amelyek közt 20 darab Ford S-MAX is szerepelt. A tesztelők mintegy 41.000 órát és 1,6 millió kilométert naplóztak a közutakon és a zárt tesztpályákon.

“Az autó-autó és autó-infrastruktúra kommunikáció az egyik legnagyobb előrelépést jelentheti a közlekedésbiztonságban.” - véli Paul Mascarenas, a Ford kutatás-fejlesztési alelnöke. „A Ford vállalja, hogy további közúti teszteket végez világszerte, hogy ezek a berendezések már a közeljövőben megjelenhessenek az autókban.”

High-Tech „féklámpát” tesztel a FordA Ford különlegesen kialakított S-MAX modelleket használt az autó-autó és autó-infrastruktúra kommunikációs rendszerekben rejlő lehetőségek feltérképezésére: a mérnökök ezekben az autóban tesztelték az útakadályok felbukkanását, elhelyezkedését és fajtáját jelző Akadályjelző Rendszert és a Forgalmi Jelzés Asszisztenst, ami a közlekedésirányító központok legfrissebb információival segíti a vezetőt. Az Elektronikus Féklámpa fejlesztési, tesztelési és adatelemzési munkálatait a Ford aacheni Európai Kutatási Központjának mérnökei irányították.

További simTD technológiák:

• Nyilvános Közlekedésirányítás, ami átfogó információgyűjtés alapján nyújt pontos forgalmi előrejelzést, sőt a lehetséges forgalmi problémák hatását is felméri – méghozzá menet közben, az éppen aktuális útszakaszon

• Fedélzeti Internet Csatlakozás, aminek segítségével a vezető információt kaphat például a szabad parkolóhelyekről, illetve a forgalomfigyelő kamerák legfrissebb képei alapján tájékozódhat az esetleges torlódásokról.

Az autó-autó és autó-infrastruktúra kommunikáció vezető kutatójaként a Ford részt vett az Európai Bizottság által is támogatott DRIVE C2X közúti tesztsorozatban, valamint – a Michigan Egyetem munkatársaival együttműködve – az amerikai Biztonsági Kísérleti Modell kialakításában is, amely több mint 2800 autó bevonásával zajlott. E programok eredményeinek összevetésével a Ford közelebb kerül célkitűzéséhez, a szabványok és hardverek világméretű összehangolásához, aminek révén gyorsabban, hatékonyabban és gazdaságosabban honosíthatók meg az új technológiák.

A simTD kutatási projektben német autógyártók, valamint beszállítók, telekommunikációs vállalatok és kutatóintézetek vettek részt. A projekt elindítása mintegy 53 millió euróba került, amiből 30 millió euro a Szövetségi Gazdasági és Technológiai Minisztérium (BMWi) és a Kutatási és Oktatási Minisztérium (BMBF) közvetlen támogatási alapjából érkezett. A projekt további támogatói közt szerepel a Közlekedési, építésügyi és Városfejlesztési Minisztérium (BMCBS), és a programban aktív részt vállalt Hessen állam is. A konzorciumban minden fontosabb, érintett szervezet képviseltette magát, köztük az Audi, a BMW, a Daimler, a Ford, az Opel, a Volkswagen, a Bosch, a Continental, a Deutsche Telekom, a helyi infrastrukturális vállalatok és a német kutatóintézetek (Technische Universität München und Berlin, Universität Würzburg, Fraunhofer Gesellschaft).
Kulcsszavak: autóipar, fejlesztés, ford, járműteszt, S-MAX
 
High-Tech „féklámpát” tesztel a Ford Napokon belül rendelhető a vadonatúj Ford Tourneo Connect és Grand Tourneo Connect Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje High-Tech „féklámpát” tesztel a Ford Európa legjobb kapcsolattartó márkája a Chevrolet High-Tech „féklámpát” tesztel a Ford A nehéz piaci körülmények ellenére is stabilan fejlődött a Volkswagen Csoport üzletmenete 2014 első félévében A komoly kihívások ellenére továbbra is jó teljesítmény jellemzi az Audi Csoport első félévét A komoly kihívások ellenére továbbra is jó teljesítmény jellemzi az Audi Csoport első félévét
 
Már "csak" 3 millió forint egy rendszám Sanghajban

Már "csak" 3 millió forint egy rendszám Sanghajban

2013. június 24.
A helyi vezetés beavatkozásának hatására hónapok óta csökken a rendszámtábla ára Sanghajban, ma már kevesebb mint 3 millió forintért megkapható.
Részletek
Már Márciusban a 90 ezer jüanos (3,4 millió forintos) határt is átlépte egy rendszámtábla ára, ezzel szemben a hétvégi árverésen 80 ezer jüan (3 millió forint) alá csökkent az ár a kelet-kínai metropoliszban.

A rendszámtáblákat Sanghajban havi aukción értékesítik, számukat kilencezerben korlátozzák. A környezeti aggályok és az utak túlterheltsége miatt korlátozott számban értékesített rendszámtáblákat számos lakos kiváló befektetésként használta az elmúlt hónapokban a töretlen és előre jelezhető keresletbővülés kiváltotta drágulást kihasználva.

A középosztálybeliek számának és a bérek növekedésének betudható gépjármű-vásárlási láz következtében korábban csaknem egy éven keresztül kétszámjegyű mértékben drágultak a rendszámtáblaárak. A középkategóriás autó árának megfelelő költség miatt a lakosság többször is panaszt emelt, és a sanghaji vezetés is elismerte, hogy a rendszámtáblák árai "megfizethetetlen" magasságokba emelkedtek.

A drágulás ellen a helyi kormányzat árplafon bevezetésével, valamint a spekuláció letörésével lépett fel. A döntéshozók külön aukciót tartanak a lakossági és üzleti vásárlóknak, emellett szigorítottak azon is, ki jogosult a táblácska vásárlására és azt is korlátozták, hogy a korábbi vásárlók mennyiért árusíthatják azokat.

Már
Kulcsszavak: autókereskedés, gazdaság, jármű kereskedelem, kína, közlekedés
 
Az új TT Roadster -  Dinamizmus a szabad ég alatt Az új TT Roadster - Dinamizmus a szabad ég alatt Már "csak" 3 millió forint egy rendszám Sanghajban Bajban a BMW? Már "csak" 3 millió forint egy rendszám Sanghajban Több száz taxiengedélyt vonatott vissza a BKK szeptember óta Már "csak" 3 millió forint egy rendszám Sanghajban Buszsávot jelöl ki a Bajcsy-Zsilinszky úton a BKK Három és fél másodpercenként talál gazdára egy Toyota a bolygón Három és fél másodpercenként talál gazdára egy Toyota a bolygón
 
Jól megy a Mazdának Európában

Jól megy a Mazdának Európában

2013. június 24.
Annak ellenére, hogy májusban az európai személyautó-autópiac visszaesése volt jellemző, a Mazda kiváló számokat ért el az új autó regisztrációban. A folyamatos negatív trendnek ellenállva a Mazda tudott a legnagyobb mértékben nőni a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva.
Részletek
Mazda6 WagonMúlt hónapban a Mazda-regisztrációk száma 29.8%-kal növekedett 2012 májusához képest egy olyan európai autópiacon, mely 5.9%-kal csökkent, így az 1993-as szintre esett vissza. 2013-ban mostanáig 61 600 új Mazdát regisztráltak, amely 6.9%-kal több mint 2012 hasonló időszakában. Ehhez képest az európai mutató 6.8%-kot esett. A Mazda európai piaci részesedése 1.2%-ra növekedett idáig, mely 0.2%pontos növekedés 2012-höz viszonyítva.

Ez a pozitív változás leginkább az új generációs modelleknek köszönhető. A Mazda zászlóshajóját, az új Mazda6-ot 2013 első hónapjaiban mutatták be, és a kompakt szabadidő-autó, a Mazda CX-5 is friss még. Ha Európa legnagyobb piacát tekintjük, megerősíti ezt: míg Németországban az új autók regisztrációja 8.8%-kal csökkent eddig 2013-ban, a Mazda6 és CX-5 eladásai Németországban 63%-kal ill. 118%-kal növekedtek a tavalyi évhez képest a január-május időszakban. Egyedül májusban ez a két szám 321% és 74%. Ez a két modell együtt kiteszi a Mazda új regisztrációinak felét idáig az évben.

Az új Mazda6 sikeres itthon is: a bevezetés óta (február) 164 autó talált gazdára, mellyel a D-szegmensben a Top5-be került, és 7%-ot tudott magának kiszakítani a márka. A Mazda konvenciókkal szembe menő, új generációs modelljei mindegyikében alkalmazza a SKYACTIV technológia elemeit, a vállalat elbűvölő „KODO – A Mozgás Lelke” formanyelv kíséretében.

Mazda CX-5Ezek a modellek a „Fenntartható Zoom-Zoom” stratégia új szintjét jelentik, melynek keretében a Mazda olyan kompromisszum-mentes autókat gyárt, melyek kategóriavezető fogyasztást produkálnak, kevésbé terhelik a környezetet, viszont kiváló teljesítményt, kezelhetőséget és biztonságot kínálnak. A KODO dizájn és a Jinba Ittai érzés (ló és lovas egysége, melyet a legendás MX-5 kormánya mögött érez az ember) sikeres kombinációjával számos díjat és összehasonlító tesztet nyert az új Mazda6 és a Mazda CX-5 is.

„Az európai autópiac diplomatikusan fogalmazva kihívásokkal teli, így nagyon bátorító látni, hogy a kemény munka meghozza gyümölcsét” – mondta Phil J. Waring, a Mazda Motor Europe értékesítésért felelős COO-ja. „A Mazda megint profitot termel, és az új SKYACTIV modellek segítenek nekünk, hogy értékesítési számaink jól alakuljanak, és hogy fenntarthatóan növekedjünk.”
Kulcsszavak: autóipar, cx-5, galéria, gazdaság, mazda, mazda6
 
A BMW összes modellsorozatába megérkezik a Mobileye világelső forgalomfigyelő technológiája A BMW összes modellsorozatába megérkezik a Mobileye világelső forgalomfigyelő technológiája Dirk Arnold lett az Audi új kommunikációs igazgatója Dirk Arnold lett az Audi új kommunikációs igazgatója Jól megy a Mazdának Európában Máris százezernél több megrendelés futott be egész Európából az Mokkára A vadonatúj Tucson minden korábbi Hyundai modellnél gyorsabb üzemben rajtolt az európai piacon A vadonatúj Tucson minden korábbi Hyundai modellnél gyorsabb üzemben rajtolt az európai piacon Jól megy a Mazdának Európában A Volvo Trucks a svéd örökséget emeli ki új video sorozatában
 
A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon

A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon

2013. június 24.
A Nissan bemutatta az úttörő és innovatív ZEOD RC-t - a világ leggyorsabb elektromos meghajtású versenyautóját, amelynek végsebessége meghaladja a 300 km/órát is.
Részletek
A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamonA ZEOD RC-t (Zero Emission On Demand Racing Car) a vállalat először a jövő évi 24 órás Le Mans-i futamon indítja. Az elektromos országúti járművek fejlesztésében élen járó Nissan az új elektromos hajtáslánc különböző változatait teszteli, mielőtt visszatérne a világ legrangosabb állóképességi versenyének LM P1 osztályába, hogy - reményei szerint - megszerezze a végső győzelmet.

Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója februárban jelentette be Japánban, hogy az ACO (Automobile Club de l´Ouest) felkérte a Nissant a 2014-es Le Mans-i 24 órás versenyen való részvételre. A Nissan autója az ACO 56-os bokszában, az új és innovatív technológiákat felvonultató autók számára fenntartott rajthelyen indulhat.

A Nissan/Nismo Japánból, Európából és az Amerikai Egyesült államokból toborozott tagokat a Nissan ZEOD RC tervezőcsapatába, amelyet a Nissan újonnan kinevezett, motorsport-innovációért felelős igazgatója, Ben Bowlby vezet, aki 2012-ben már a Nissan DeltaWing programon is dolgozott. Bár az autó először a jövő évi 24 órás Le Mans-i futamon indul, a Nissan egy különleges bejelentést tett programja kapcsán: a versenyzés megszállottjai már korábban megtekinthetik az új autót a Circuit de la Sarthe versenypálya nagyközönség számára megnyitott területén. A Nissan a YouTube-bal partnerségre lépve folyamatosan tájékoztatja rajongóit a fejlesztés állásáról a Nismo.TV csatornán keresztül.

„A Nissan globális vezető pozíciót szerzett a zéró emissziós járműtechnológia terén, és a Nissan ZEOD RC-t a világ legkeményebb állóképességi versenyén indítva szeretnénk továbbfejleszteni ezeket a technológiákat. A ZEOD RC az LM P1 osztályban indított hajtásláncunk kísérleti platformjaként szolgál," mondta Andy Palmer, a Nissan Motor Company Limited ügyvezető alelnöke és ügyvezető bizottsági tagja.

A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon„A Nissan ZEOD RC az országúti Nissan Leaf és a Leaf RC versenyautó-prototípus után logikusan következő lépés. A ZEAD RC program keretében kifejlesztett technológiákat beépítjük a Nissan jövőbeli országúti modelljeibe."

„A Nissan már most is vezető a teljesen elektromos hajtású autók globális értékesítése terén, és már alig várjuk, hogy a világ legrégebbi, legkeményebb és legrangosabb állóképességi versenyén mutathassuk meg, mit tanultunk az akkumulátortechnológia fejlesztése során."

„A ZEOD RC programban számos új technológiáról szeretnénk megtudni, hogyan állják majd meg a helyüket, amikor a Nissan visszatér a 24 órás Le Mans-i futam LM P1 kategóriájában. Számos különböző lehetőséget vizsgálunk. A „Zero Emission on Demand" rendszer - amelyben a vezető választhat az elektromos és a benzinüzemű hajtás között - az országúti autók fejlesztésének jövőbeli iránya, így a teljesen elektromos hajtás mellett ezt és sok más fejlesztés alatt álló új technológiánkat is tesztelünk."

„Mivel jelenleg egyetlen más gyártó sem használ elektromos hajtást az állóképességi versenyeken, a Nissan ismét az innováció élvonalába került, amelynek során jelentős mennyiségű adattal gazdagodhatunk jövőbeli sportautóink lehetséges hajtásláncainak értékeléséhez, és továbbra is a zéró emissziós országúti autók élvonalában maradhatunk."

A 2010-ben bemutatott Nissan Leaf a világ legnagyobb számban forgalmazott elektromos autója lett. A Leaf 2010-ben elnyerte a Green Car Vision díjat, 2011-ben mind az év autója Európában díjat, mind az év autója a világban díjat megszerezte, 2011-ben és 2012-ben pedig Japánban is az év autójának választották. A Nissan 2011-ben mutatta be az országúti változat 107 lóerős elektromos motorját használó versenyautó-prototípust, a Nissan Leaf RC-t. Bár a jelenlegi akkumulátortechnológia felhasználásával még nem építhető olyan autó, amely egy teljes Le Mans-i futamot pusztán elektromos hajtással teljesítene, Ben Bowlby, a Nissan ZEOD RC tervezője szerint az autó fejlesztése jelentős lépés a jövő elektromos hajtású versenyautói felé.

A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon„Egy ilyen autó építése izgalmas kihívásokkal teli kísérlet a jövő országúti autóiban alkalmazott energiahatékonysági funkciók teszteléséhez. Az elkövetkező tizenkét hónapban tesztprogramunkban többféle hajtásláncot is alaposan meg fogunk vizsgálni." - mondta Bowlby.

„Számos megoldást veszünk fontolóra és próbálunk ki. Tesztprogramunk egy hosszabb távú terv része, amelynek során az ACO-val együttműködve ki szeretnénk dolgozni a technológia e sportág legmagasabb szintjein alkalmazható rendszerét és szabálykészletét."

„A Nissan vezető szerepet tölt be az országúti elektromosautó-technológia területén, és most az ennek során elsajátított ismereteket latba vetve szeretnénk kifejleszteni új versenyautónkat."

„A Nissan ZEOD RC program tervezőcsapata nagy hangsúlyt fektetett a karosszéria kialakítására és aerodinamikai jellemzőkre, így nem csak kivételes teljesítményt, hanem minden autógyártó álmát - a kiemelkedő energiahatékonyságot is sikerült elérnünk."

„A következő hónapokban ránk váró munka jelentős részét teszi majd ki az ACO-val folytatott egyeztetés a Le Mans-i verseny jövőbeli szabályzatának elektromos autókhoz igazításáról, valamint az ehhez szükséges technológia kidolgozása. Az 56-os boksz az ACO innováció felé tett bátor lépése, melynek során a jövő versenyein használt új alkatrészek és rendszerek kapnak lehetőséget a bemutatkozásra. E lépésükkel ők váltak a mai motorsport leghaladóbb gondolkodású szervezetévé."

A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamonA Nissan a francia Michelin vállalattal lépett partnerségre az új prototípus gumiabroncsainak elkészítéséhez. A két vállalat együttműködése már a korábbi Nissan DeltaWing program során is sikeresnek bizonyult. A Clermont-Ferrand-i székhelyű vállalat abroncsai irigylésre méltó teljesítményt értek el a 24 órás Le Mans-i versenyeken, ahol az elmúlt 15 verseny nyertesei mind Michelin abroncsokkal álltak rajthoz. A Nissan ZEOD RC első tesztjei idén nyáron kezdődnek. A Nissan újra a dobogóra tör a 2013-as 24 órás Le Mans-i futam P2 osztályában, ahol a 22 rajtpozícióból 15-öt Nissan autók foglalnak el. A 2013-as FIA World Endurance Championship első futamain a Nissan szerezte meg a vezetést Silverstone-ban és a Spa-Francorchamps pályán is.
 
Kulcsszavak: autósport, elektromos autó, Le Mans, nissan
 
Hamilton győzött és növelte előnyét Hamilton győzött és növelte előnyét Hanggenerátorral kell felszerelni az elektromos autókat Hanggenerátorral kell felszerelni az elektromos autókat Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon Genfben mutatkozott be Európának az új Kia Soul EV Újabb taggal bővül a Peugeot elektromos kínálata - Bemutatkozik ez elektromos Expert Újabb taggal bővül a Peugeot elektromos kínálata - Bemutatkozik ez elektromos Expert
 
Felhő-alapú töltési eljárás elektromos járművek számára

Felhő-alapú töltési eljárás elektromos járművek számára

2013. június 24.
Az ABB felhő-alapú csatlakozási megoldásai alapjaiban változtatják meg az elektromos járművek töltésének folyamatát – ennek köszönhetően az üzemeltetők hatékonyabban működtethetik elektromos autó-töltő hálózataikat, és rugalmasan tudnak reagálni az iparágon belüli folyamatos változásokra.
Részletek
Felhő-alapú töltési eljárás elektromos járművek számáraAz elektromos járművek (electric vehicle - EV) piaca rohamléptekben fejlődik, s ezt követik a fogyasztói igények is. Ma már nem elegendő, ha egy töltőberendezés egyszerűen feltölti a járművet. Az üzemeltetők igényei elmozdultak a biztonságos és veszélytelen csatlakozási megoldások felé, amelyekkel hatékonyabb a töltőállomások üzemeltetése, miközben rugalmasan tudják követni a szektor folyamatos változásait.

Az ABB, amely iparági piacvezető az országos kiterjedésű elektromos járműtöltő hálózatok kiépítésében és működtetésében az internet-csatlakozást elektromos járműtöltési stratégiájának és piaci kínálatának kulcsfontosságú elemévé tette. Az ABB töltőberendezései már eleve rendelkeznek internet-alapú szolgáltatási csomaggal, amelybe beletartozik a távkarbantartás és diagnosztika, valamint az interfész-kapcsolódás a szolgáltatókhoz.

Rugalmasság és takarékosság


A felhőn keresztül csatlakoztatott szolgáltatások alkalmazásának köszönhetően az ABB ügyfelei magasabb szintű szolgáltatást nyújthatnak saját fogyasztóiknak, partnereiknek és szállítóiknak. A megoldás számos előnye közül legfontosabbak a rugalmasság és a költségtakarékosság.

Az ABB számítási felhő-alapú szolgáltatásai révén az üzemeltetők folyamatosan hozzáférhetnek a számukra szükséges adatokhoz. Nem kell költséges szoftvereket vásárolni és telepíteni, mert ezt az ABB távszolgáltatás keretében biztosítja, ami jelentős költség megtakarítással jár – különösen a rendszeres frissítést igénylő szoftverek esetében.

Felhő-alapú töltési eljárás elektromos járművek számáraMivel az ABB a csatlakoztatott szolgáltatásait felhőn keresztül és nyílt szabványok alkalmazásával biztosítja, ezért azok bármely töltőhálózatban, illetve fizető és számlázó felületnél történő alkalmazás esetén is kompatibilisek. Ez annyit jelent, hogy az ügyfeleknek csupán egyetlen központi ponthoz (az ABB Hálózatfelügyeleti Központ) kell csatlakozniuk, hogy hozzáférhessenek a hálózaton belüli összes töltőberendezéshez.

A nyílt szabvány-alapú interfész alkalmazása révén az ABB elektromos járműtöltő berendezései lehetővé teszik a távfelügyelet, megelőző karbantartás és funkcionális frissítések alkalmazását hogy az ABB ügyfelei a megfelelő eszközök segítségével hozzáférjenek a forgalomstatisztikai adatokhoz és jelentésekhez. Először is, a legtöbb ügyfél igényei szerinti konfigurációt szoftver segítségével a felhőbe telepítik. Ennek köszönhetően a töltőberendezések tulajdonképpen teljesen azonosak, ami jelentős méretgazdaságosságot eredményez az ellátási lánc, valamint a szervizelés szempontjából. Ezen felül a töltőberendezések frissítése és bővítése is számottevően leegyszerűsödik mind a hardver, mind a szoftver oldalon.

Másodsorban, a hálózat-alapú konfiguráció teret biztosít az újabb funkciók jövőbeni integrációja, például az intelligens hálózati konfiguráció számára, anélkül hogy bármiféle módosítást kellene végrehajtani a töltőberendezéseken.

Harmadsorban, az ABB által alkalmazott nyílt felhő-alapú interfész segítségével az ügyfelek továbbra is együttműködhetnek más, önállóan működő töltőberendezések szállítóival. Ahogy világon egyre jobban elterjednek az ”autó a hálózatra” (vehicle-to-grid - V2G) típusú hálózatok, ahol az autók akkumulátorai is szolgáltathatnak energiát a villamos hálózat részére a töltőberendezésen keresztül, a csatlakoztatott töltőfelület jelentősége kulcsfontosságúvá válik. Az ABB már rendelkezik minden, a V2G és az intelligens hálózatok funkcióihoz szükséges eszközzel.
Kulcsszavak: ABB, elektromos autó, elektromos töltőállomás, villanyautó
 
Felhő-alapú töltési eljárás elektromos járművek számára Környezettudatosak és ötletesen sokoldalúak az eredeti BMW i tartozékok Felhő-alapú töltési eljárás elektromos járművek számára Vasárnap ismét Jazzy Street A Volkswagen 22 millió elektromos jármű gyártását tervezi tíz éven belül A Volkswagen 22 millió elektromos jármű gyártását tervezi tíz éven belül Bemutatták a Tesla újabb nagy dobását Bemutatták a Tesla újabb nagy dobását A CUPRA új korszakba lép az első 100%-ban elektromos járművének bevezetésével A CUPRA új korszakba lép az első 100%-ban elektromos járművének bevezetésével
 
A Toyota, családbarát tanulmányautót mutat be

A Toyota, családbarát tanulmányautót mutat be

2013. június 24.
A Toyota Motor Corporation (TMC) egy sportos, nyitott tetős, családközpontú tanulmányautót mutat be a június 13-16.1 között megrendezett 2013-as Nemzetközi Tokiói Játékkiállításon.
Részletek
A Toyota, családbarát tanulmányautót mutat be A „Camatte57s”nevű tanulmány célja, hogy közelebb hozza egymáshoz a szülőket és a gyerekeket, miközben közösen, együttes erővel építik meg álmaik autóját. A jármű ugyanúgy örömöt szerez a mostani autósoknak, mint a holnap vezetőinek, hiszen együtt élhetik meg az autózás és az egyedi autóépítés élményét. A 2012-ben bemutatott „Camatte” tanulmányhoz képest a Camatte57s összeállítása még egyszerűbb, és jóval több lehetőséget kínál a jármű testre szabására.

Főbb jellemzők

A fel- és leszerelhető karosszériaelemek révén az autó könnyen és sokféleképpen alakítható. A jármű karosszériája 57 fel- és leszerelhető elemből áll; a kisméretű és könnyű alkatrészek segítségével számos egyedi színkombináció és formavilág alakítható ki.

Nyitott tetejű roadster kompakt és meghitt utastérrel

A nyitott tetős kialakítás az autózás szabadságérzetét erősíti, ráadásul jó kilátást biztosít, és az egyéni karosszéria-kialakítást is megkönnyíti. Az ülések háromszög alakban helyezkednek el: a vezetőülés mögött, kétoldalt található a két utasülés, így a család meghitt közelségben marad, és ez a megoldás a kommunikációt is megkönnyíti.

Akár a gyerekek is vezethetik. A gáz- és fékpedál, valamint az ülések úgy is beállíthatók, hogy az autót a gyerekek is vezethessék, miközben egy felnőtt ül a jobb válluk mögött, aki innen könnyen korrigálhatja a kormánymozdulatokat, és a fékpedált is eléri – így a kicsik könnyebben megtanulhatják az autóvezetést. A Camatte név a japán „törődni” szóból származik, így a név jelentése „törődni másokkal” és „törődni az autókkal”. Az „s” a japán „savaru” szóra utal, ami érintést jelent. A névadás azt az elképzelést tükrözi, hogy az embereknek szorosabb kapcsolatot kellene kialakítaniuk egymással és járműveikkel.
A Toyota, családbarát tanulmányautót mutat be
A Toyota, családbarát tanulmányautót mutat be
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, tanulmányautó, toyota
 
A Toyota, családbarát tanulmányautót mutat be Bosch csoport 2012-ben eddigi legmagasabb árbevételét könyvelhette el Úttörő teljesítmény a Toyota Miraitól Úttörő teljesítmény a Toyota Miraitól Audi Hungaria: 25 éve tartó sikertörténet Audi Hungaria: 25 éve tartó sikertörténet Nyolcmillió eladott Toyota hybrid gépkocsi: a technológia, amivel számolni kell Nyolcmillió eladott Toyota hybrid gépkocsi: a technológia, amivel számolni kell A Nissan új tanulmánya díjat kapott az Észak-amerikai Autókiállításon A Nissan új tanulmánya díjat kapott az Észak-amerikai Autókiállításon
 
E-útdíj - Átadták az ellenőrző egységeket

E-útdíj - Átadták az ellenőrző egységeket

2013. június 24.
átadták pénteken azt a 95 ellenőrző egységet, amely a július elsejétől induló e-útdíj rendszerben az ellenőrzést és a bírságolást végzi - mondta az MTI-nek Kibédi-Varga Lajos, az állami Autópálya Kezelő (áAK) e-útdíj ügyekben illetékes szóvivője.
Részletek
E-útdíj - Átadták az ellenőrző egységekeátadták pénteken azt a 95 ellenőrző egységet, amely a július elsejétől induló e-útdíj rendszerben az ellenőrzést és a bírságolást végzi - mondta az MTI-nek Kibédi-Varga Lajos, az állami Autópálya Kezelő (áAK) e-útdíj ügyekben illetékes szóvivője.

A szóvivő kiemelte: az e-útdíj rendszerben az autópályakezelő 45 új mobil ellenőrző egysége segíti majd a díjköteles úthálózat folyamatos ellenőrzését, a hatósági feladatok támogatását. A jogosulatlan úthasználókkal szembeni fellépés a rendőrség feladata lesz - hangsúlyozta. A szervezet ennek érdekében 50 mobil bírságoló egységet kapott; a járműveket pénteken adták át Budapesten.

Kibédi-Varga Lajos elmondta azt is, hogy jövő hétfőn, vagyis június 24-én elindul az e-útdíj regisztráció, az elektronikus útdíjszedési rendszerről tájékoztató honlap a https://www.hu-go.hu címen már működik.

A weboldalon lehet tájékozódni a díjköteles szakaszokról, a fedélzeti eszközökről, és díjkalkulátor is segíti a fuvarozókat - mondta a szóvivő.

E-útdíj - Átadták az ellenőrző egységeke
Kulcsszavak: áak, autópálya, e-útdíj, közúti ellenőrzés, útdíj
 
E-útdíj - Átadták az ellenőrző egységeket E-útdíj - Előzetes vitarendezést kezdeményezett a tender egyik ajánlattevője E-útdíj - Átadták az ellenőrző egységeket Indul a használatarányos útdíjfizetés E-útdíj - Átadták az ellenőrző egységeket Csepreghy: havi négyszáz forintért egy autós sem hagyja el a gyorsforgalmi utat Útdíj - Fónagy: "puhulásra senki ne számítson" Útdíj - Fónagy: "puhulásra senki ne számítson" Autósblokád az útdíj ellen Autósblokád az útdíj ellen
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10631 - 10640