Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10830 Megjelenítve: 10631 - 10640
BMW R 80 G/S – Egy legenda születése

BMW R 80 G/S – Egy legenda születése

2012. február 16.
Amikor 1980-ban az R 80 G/S bemutat- kozott, az univerzális, mindenféle útfelülettel megbirkózó...
Részletek
BMW R 80 G/SAmikor 1980-ban az R 80 G/S bemutatkozott, az univerzális, mindenféle útfelülettel megbirkózó 800 köbcentiméteres motor forradalmi elképzelésnek számított. Akkoriban ritkák voltak a középkategóriásnál nagyobb off-road motorok, ráadásul azok kifejezetten speciális felhasználásra készültek. A BMW radikálisan új gépe egy sokoldalú új műfaj születését jelentette: az R 80 G/S minden próbát kiállt a városi és hosszú távú közlekedéstől a terepmotorozásig. A bemutatása óta eltelt több, mint három évtized alatt a G/S-t többször másolták és utánzataival együtt a motorkerékpárok legnépszerűbb kategóriáját alkotják.

A BMW válasza a gazdasági nehézségekre


A BMW G/S modelljének ötlete az egy évtizednyi növekedés után romlani kezdő eladások idején, 1978-ban született meg. A visszaesés oka a gyenge dollár volt, ami különösen az Egyesült államokban, a BMW Motorrad kiemelt exportpiacán nehezítette meg az eladásokat. A másik ok viszont a BMW konzervatív modellpolitikája volt. Az 1979. január 1-én felállt új cégvezetés úgy döntött, hogy ismét felvirágoztatja a BMW motorkerékpár üzletágát. Az első modell, amit a fejlesztési osztály egy szériagyártású gép alapjaként bemutatott számukra, egy új, nagy hengerűrtartalmú offroad prototípus volt.

Az új modell nagyrészt a BMW R 80 utcai motorkerékpár alkotóelemeiből épült. Ezeket viszont ötletesen kombinálták új fejlesztésekkel, így a motorkerékpárnak teljesen új stílust kölcsönöztek. A könnyebb hátsó rész és a nagyobb első kerék megalapozták a motor off-road képességeit, a kiemelkedő technikai innovációt viszont az egyágú lengővilla jelentette a hátsó keréknél.

A megoldást már korábban kidolgozták a BMW mérnökei, de mindeddig hanyagolták, a teljesen új, nagyteljesítményű, bármilyen körülmények között használható motor kialakításakor viszont tökéletes megoldásnak bizonyult.

BMW R 80 G/SMagyar siker is


A prototípus bármilyen hivatalos fejlesztési leírás nélkül készült el, majd a tesztelők azonnal használatba vették és cross country versenyeken is rajthoz állt a gyári csapat színeiben. A cross country ismerős terep volt a BMW számára. Korábban, a ’20-as és ’30-as években a gyár sikeresen szerepelt az ún. hatnapos versenyeken, majd az ’50- es és ’60-as években a BMW bajnoki címek egész sorát nyerte el. 1970 és 1972 között Herbert Schek három cross country bajnokságot nyert a módosított BMW R 75/5-ös utcai motorkerékpárral.


1978-tól a szabályok ismét megengedték, hogy négyütemű motorok is rajthoz álljanak a bajnoki futamokon. A BMW teszt részlegénél dolgozó Peres László második helyezést ért el a német bajnokságban a saját maga által épített 800 köbcentiméteres motorral, ami összesen 142 kilogrammot nyomott. Peres sikere csak a kezdet volt, amelynek köszönhetően 1979-ben a BMW gyári csapatot alapított, hogy hivatalosan is rajthoz álljon cross country versenyeken. Az elkötelezettség jutalma Richard Schalber 1979-es és Werner Schütz 1980-as német bajnoki címe volt. Ezek mellett Rolf Witthöft az Európa-bajnokságot is megnyerte, szintén 1980-ban.

A piac készen állt


Sikeres versenymotort építeni egy dolog, egy gazdaságilag életképes, sorozatban gyártott motort készíteni viszont ennél is nagyobb feladat. Az új modell nem lehetett csupán a cross country versenymotor másolata, mivel azokat csak aktív sportolóknak és gyűjtőknek lehetett volna eladni, magas áron.

A sorozatgyártású motornak meg kellett felelnie a mindennapi használat során felmerülő igényeknek, árának pedig versenyképesnek kellett maradnia. A japán gyártók terepmodelljei meghozták az enduro-korszak kezdetét, különösen az USA-ban, így a piac készen állt az új modell számára. A Távol-Keleten gyártott egyhengeres motorkerékpárok azonban nem egyeztek a BMW elképzeléseivel, hiszen minimális volt a felszereltségük és hosszú távú túrák megtételére sem voltak igazán alkalmasak, utas szállítása egy nagyobb túrán pedig szóba sem kerülhetett rajtuk. A nagyteljesítményű, normál utakon kényelmesen vezethető, de különböző terepviszonyok közepette is használható motorok koncepciója fokozatosan alakult ki.

BMW R 80 G/SEgy átfogó felmérés kimutatta, hogy akkoriban az enduro motorosok kilométereik mindössze két százalékát tették meg igazán nehéz terepen, 98%-ban pedig normál vagy burkolatlan utakon, illetve szűk ösvényeken közlekedtek. Egy kényelmes, nagy hengerűrtartalmú, elnyűhetetlen utcai motor koncepciója született meg, ezt tükrözte a G/S modell elnevezése is: G, mint Gelände (terep) és S, mint Strasse (utca). Az új motor
új piacot és bemutatása óta gyakorlatilag kimeríthetetlen érdeklődést generált.




Sorozatgyártásra érett


A BMW vezetése a sorozatgyártásra is igent mondott. Rüdiger Gutsche korábban elkötelezett cross country versenyző volt, aki gyakran keltett feltűnést a versenyeken, amikor saját maga által épített, BMW alapú motorjaival állt rajthoz. A fejlesztés során a figyelem középpontjában az új egyágú lengővilla volt, amely révén a hátsó kerék cseréje olyan egyszerűvé vált, mint egy autón. A fejlesztés viszont műszaki szempontból új irányt jelentett, így kérdéses volt, hogy egy ilyen megoldás elég jól bírja-e a fokozott igénybevételt. Az első tesztek ígéretesen zárultak, így a G/S-t 1980 januárjában extrém időjárási körülmények közepette is kipróbálták. A BMW szóvivője, Kalli Hufstadt és egy újságíró, Hans Peter Leicht 2200 kilométeres ecuadori túrára indult két, sorozatgyártás előtti motorral. Jelmondatuk az „Őserdőtől a jégkorszakig” volt. útjuk során a motorok extrém forrósággal és viszontagságos útviszonyokkal is megbirkóztak, beleértve az Amazonas-medence magas páratartalmát és az Andok több mint 5000 méteres magasságát. A motorosok és a gépek néhány apróbb sérüléssel teljesítették a kőkemény túra megpróbáltatásait. A BMW mérnökeinek fejlesztései kifizetődtek, a hátország dolgozói pedig megkezdhették az új és immáron bizonyított G/S finomhangolását…

BMW R 80 G/S





















További cikkek


Semmisnek nyilvánította a bíróság a pécsi buszok eladását
Premier és születésnap - 10 éves a Leier Autó BMW márkakereskedése
Az Infiniti leleplezi jövőbe mutató sport-koncepcióautóját
Kulcsszavak:
 
Évekkel megelőzi a konkurenseket a Toyota Évekkel megelőzi a konkurenseket a Toyota Új limitált szériás Qashqai a Nissantól Új limitált szériás Qashqai a Nissantól Az ellenőrzött autószerelők felénél talált jogsértést a NAV Az ellenőrzött autószerelők felénél talált jogsértést a NAV A Scania 3-as széria „minden idők legnagyszerűbb tehergépkocsija” A Scania 3-as széria „minden idők legnagyszerűbb tehergépkocsija” Éjfélig biztosan zárva lesz a repülőtér Éjfélig biztosan zárva lesz a repülőtér
 
Vegyes vállalatot alapít a Suzuki

Vegyes vállalatot alapít a Suzuki

2012. február 16.
üzemanyag- cellás rendszerek fejlesztésére és gyártására SMILE FC System Corporation ...
Részletek
Suzukiüzemanyagcellás rendszerek fejlesztésére és gyártására SMILE FC System Corporation (SMILE FC) néven vegyes vállalatot alapít a Suzuki Motor Corporation és a brit Intelligent Energy Holdings Plc. (IEH). A brit partner megtartja leányvállalatát, az üzemanyagcellás rendszereket fejlesztő Intelligent Energy Ltd.-et (IE).

A Suzuki és az IE már hosszabb ideje fejleszt üzemanyagcellás járműveket, köztük közösen fejlesztett, léghűtéses üzemanyagcellás rendszerekkel felszerelt motorkerékpárokat, amelyeket a 2007-es, 2009-es és 2011-es Tokiói Autószalonon mutattak be. Ezek közül a Burgman üzemanyagcellás robogó 2011 márciusában – elsőként a világon az üzemanyagcellás járművek között – megkapta a teljes körű jármű-típusengedélyt.

Az Európai Unióban mindazoknak a modelleknek, amelyek nem rendelkeznek ún. „teljes körű jármű-típusengedéllyel”, nemzeti típusengedélyt kell kérniük minden egyes olyan tagállamban, ahol forgalomba kerülnek. Teljes körű jármű-típusengedély birtokában a modell az összes tagállamban forgalmazható.

A környezetkímélő járművek következő generációja, egy üzemanyagcellás motorkerékpár és egy személygépkocsi fejlesztésének és gyártásának hivatalossá tételére a Suzuki 2012 februárjában megalapítja a SMILE FC vegyes vállalatot, amelyben az IEH-val partnerségben fejleszt és gyárt majd üzemanyagcellás rendszereket. A közös vállalat segítségével az IE üzemanyagcellás technológiáját és a Suzuki ellenőrzési és tömeggyártási technológiáinak előnyeit egyesítő termék gyorsabban kerülhet piacra.

SuzukiA két cég 50-50%-kal részesedik a SMILE FC-ben. A közös vállalat székhelye a Suzuki központjában lesz, a Sizuoka prefektúrabeli Hamamatsu városában, míg a kutatási telephely a Suzuki yokohamai laboratóriumában működik majd.

A léghűtéses üzemanyagcellás rendszer legfontosabb jellemzői a csekély súly, a kompakt méret és a költségkímélő üzemelés. Az ilyen rendszerek fejlesztése és gyártása a Suzuki és az IE közös, SMILE FC-ben tervezett tevékenységének csak az első lépése lesz. A két vállalat az üzemanyagcellák sorozatgyártására alkalmas technológiák fejlesztésében is együttműködik majd. A közös működés emellett az üzemanyagcella-alkatrészek globális ellátási láncának jobb kihasználását és az üzemanyagcellás járművek ismertségének növelését is lehetővé teszi.

További cikkek

Aston Martin V12 Zagato Stradale
Gyártásra kész a vadonatúj Ford B-MAX
Rekordot rekordra halmoz a škoda
Kulcsszavak:
 
A DAF Trucks belép a malajziai piacra A DAF Trucks belép a malajziai piacra Ilyet még nem láttunk - Nissan LEAF Pickup Ilyet még nem láttunk - Nissan LEAF Pickup A kormány 4 milliárd forintot csoportosít át a fővárosi elővárosi közlekedés finanszírozására A kormány 4 milliárd forintot csoportosít át a fővárosi elővárosi közlekedés finanszírozására Vegyes vállalatot alapít a Suzuki Mi köze a Ford Rangernek egy dinoszauruszhoz? A Peugeot bemutatja az eF01 elektromos kerékpárját A Peugeot bemutatja az eF01 elektromos kerékpárját
 
A Volkswagen Személyautók januárban ismét több mint 400 ezer autót szállított ki

A Volkswagen Személyautók januárban ismét több mint 400 ezer autót szállított ki

2012. február 16.
A Volkswagen Személy- autók divízió jelentős kiszállítási volumennel indította az évet, ...
Részletek
VolkswagenA Volkswagen Személyautók divízió jelentős kiszállítási volumennel indította az évet, januárban világszerte 419.200 (2011. január: 418.600; +0,1 százalék) járművet adott át vásárlóinak.

„A Volkswagen Személyautók stabil pozícióban indulhat az új esztendőben. Az elsősorban Európát jellemző jelentős piaci hullámzás ellenére fiatal és innovatív termékpalettánkkal tartani tudtuk kiszállításaink tavalyi igen magas szintjét” – emelte ki Christian Klingler, a Volkswagen Csoport és a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának értékesítésért felelős tagja.

Az értékesítés helyzete mindemellett igen eltérően alakult a világ egyes részein. észak-Amerikában a Volkswagen Személyautók 39.600 darabra (30.400; +30,2 százalék) növelte eladásait, s a régió legnagyobb piacán, az Amerikai Egyesült államokban 27.200 (18.400) kiszállításával 47,9 százalékos növekedést ért el. Dél-amerikai piacain a márka 64.400 (62.400; +3,2 százalék) autót értékesített. Az ázsiai/csendes-óceáni térségben 6,9 százalékkal visszaestek az eladások, az összesen 174.700 (187.700) kiszállított járműből 159.900 (175.000; -8,6 százalék) a régió legjelentősebb piacán, azaz Kínában (és Hongkongban) talált gazdára. A csökkenés okaként az idén jóval korábbra eső „Kínai újévi Fesztivál” említhető. Jelentősen növelte a Volkswagen Személyautók indiai kiszállításait, amelyek 42,2 százalékkal, összesen 5.800 (4.000) darabra bővültek.

VolkswagenEurópában a márka januári eladásai 0,8 százalékkal alakultak magasabban, összesen 125.500 (124.500) kiszállítást eredményezve. A jelenleg bizonytalanságok sújtotta nyugat-európai piacokon (Németország nélkül) enyhén csökkenő tendenciát mutattak a kiszállítások, s a vásárlók 69.100 (71.200; -2,9 százalék) Volkswagent vehettek át. Hazai piacán, Németországban, a Volkswagen Személyautók 39.600 (43.300; -8,4 százalék) autót szállított ki.





Jelentős, 67 százalékos növekedés, és összesen 16.800 (10.000) eladott jármű jellemezte viszont a közép- és kelet-európai értékesítést, Oroszországban például a márka 9.300 (4.300; +118,4 százalék) autót adott át vásárlóinak.

További cikkek

Aston Martin V12 Zagato Stradale
A Nissan LEAF a Europcar-ral lép be a rövidtávú bérautó piacra
Gyártásra kész a vadonatúj Ford B-MAX
Kulcsszavak:
 
Hiába a drága riasztó, a luxusautó is védtelen a tolvajokkal szemben! Hiába a drága riasztó, a luxusautó is védtelen a tolvajokkal szemben! 60 új mentőautó áll szolgálatba 60 új mentőautó áll szolgálatba Csökkent az üzemanyagok ára Csökkent az üzemanyagok ára A Siemens vasútvonalat korszerűsít Törökországban A Siemens vasútvonalat korszerűsít Törökországban Óvatosan a zöld rendszámmal, a buszsáv még tiltott terület! Óvatosan a zöld rendszámmal, a buszsáv még tiltott terület!
 
50 éves a Volvo Amazon kombi

50 éves a Volvo Amazon kombi

2012. február 16.
A Volvo 50 évvel ezelőtt, 1962. február 15-én jelentette be Amazon nevű modelljének vadonatúj ...
Részletek
Volvo AmazonA Volvo 50 évvel ezelőtt, 1962. február 15-én jelentette be Amazon nevű modelljének vadonatúj kombi változatát. Az autó két nappal később, a Stockholmi Autókiállításon mutatkozott be a nagyközönség számára. Az új modellel a Volvo egy kényelmes és elegáns ötajtós szedánt alkotott extra rakodótérrel és számos egyéb praktikus jellemzővel.

„Itt az új Volvo kombi. Az európai körülményeknek megfelelően tervezett exkluzív kombi gépjárművet bevezetik a svéd piacra, és elsőként a Stockholmi Autókiállításon mutatják be. Ez a gépkocsi a Volvo régóta várt Amazon kombija” – írta az AB Volvo 50 évvel ezelőtti sajtóközleményében.

Az új autóval párhuzamosan a népszerű Volvo Duett még hét évig szerepelt a kínálatban, így az átlagosnál nagyobb szállítókapacitást igénylő Volvo vásárlók több modell közül is választhattak. A gyermekes családok számára a modernebb Amazon megkönnyítette az életet, az utazó ügynökök stílusosabban tudtak utazni, az iparosok pedig jobban hozzáférhettek a csomagtartóhoz a hátsó ajtók és az osztott csomagtérajtó révén.

„Az új kombi egy új Volvo modell, amelyhez a lehető legtöbb meglévő Amazon-alkatrészt felhasználták mérnökeink. Az eredmény egy gyors és tágas autó lett, kimagaslóan jó csomagtartó-kapacitással. Négy ajtó és egy osztott csomagtérajtó növeli a pozitív jellemzők sorát a kialakítás, a minőség, a menettulajdonságok és az általános gazdaságosság mellett. A cél az volt, hogy egy tágas családi autót alkossunk a hosszabb távolságra való utazáshoz és a szabadidős igényekhez, illetve egy olyan praktikus gépkocsit, amely munkacélokra is használható. A neve: Volvo 221 Amazon.”

Ez a leírás a csomagtérajtó kivételével a 2012-es Volvo V-sorozat modelljeit is jellemzi. Bemutatásakor az új gépkocsi ára 75 lóerős motorral nettó 14.475 svéd korona volt. Az ennek megfelelő szedán körülbelül 1000 koronával került többe. A mai pénzértékekre átszámítva ez körülbelül 160.000 svéd korona (közel 5.500.000 forint) lenne.

Volvo AmazonA kényelem, mint fő jellemző

A Volvo hagyományainak megfelelően az utastér alvóhelyiséggé való átalakíthatóságát is kiemelték. A kényelem szót azonban a csomagtérnél előbbre sorolták, mivel az Amazon volt az első olyan Volvo kombi, amely a Duett-hez hasonló különálló alvázzal rendelkező szállítójármű-alapok helyett személyautó-alapokra épült.

A Volvo csapat körültekintően és költséghatékonyan dolgozott. Meghagyták az Amazon szedán elegáns vonalait, és hatékony módon átvitték a kombiba. A karosszéria tágas hátsó részét a külső méretek módosítása nélkül dolgozták át, nagyrészt Jan Wilsgaard-nak köszönhetően, aki elsőként tervezte meg az Amazon modellt.

A hosszú tető felénél, a B-oszlop magasságában egy préselt merevítés felelt a merevség megőrzéséért. A hátsó ajtók felső része egyenes volt, és a tető vonalát követte, csak az ablakkereteket tervezték át. Maguk az ajtók ugyanolyanok voltak, mint a négyajtós verzió esetén. A karosszéria hátsó részét egy zártszelvényből készült segédkeret tartotta, a hátsó felfüggesztést pedig módosították, és lejjebb engedték, hogy a csomagtér padlója a lehető legalacsonyabban legyen.

Intelligens megoldások

A csomagtérajtót vízszintesen kettéosztották. Az alsó felén a rendszámtáblatartót zsanérok tartották, amely így lehajtható volt, és az alsó ajtórész kinyitásakor látható volt hátulról. Az ajtót lehajtott állapotban a lökhárítóbaba lapos és gumibevonatú felső fele tartotta meg, amelyek lépcsőként is szolgáltak a népszerű kiegészítőnek számító tetőcsomagtartó eléréséhez, vagy a pakoláshoz, amennyiben az alsó csomagtérajtó zárva volt. Praktikus és leleményes.

A csomagtér a hátsó ülések lehajtása után 183 centiméter hosszú és 126 centiméter széles volt, a csomagtér-kapacitása a Duett modellhez képest mindössze 10 kilogrammal kevesebb, 490 kilogramm volt, a teljesítmény, a vezetési- és menettulajdonságok megegyeztek a szedán verzióval. A kombi karosszéria légellenállásbeli hatékonyságát pedig mi sem bizonyította jobban, hogy egy 75 lóerős egykarburátoros motorral és 1250 kg saját tömegével el lehetett érni a 140 km/órás sebességet.

Volvo AmazonAz első modell színe fátyolzöld volt – barna textil és vinyl kárpitozással –, amely csak az első évben volt elérhető. Ehelyett sokkal gyakoribbak voltak a fehér, bézs vagy kék színű autók. A sportos jelleget később az „S” betű feltüntetésével is kiemelték az ikerkarburátoros motorokon.

A többi Amazon modellhez hasonlóan a kombi kialakítása az évek során néhány apróbb módosítástól eltekintve gyakorlatilag változatlan maradt, de műszakilag kihasználta a Volvo-fejlesztések előnyeit. 1964-ben az első dobfékeket szervorásegítéses tárcsafékekre cserélték, valamint az üléseket is jelentősen továbbfejlesztették. 1968-ban bevezették az összecsukló kormányoszlopot, a teljesítmény a legerősebb verzió esetében pedig 115 lóerőre nőtt. Továbbá ebben az évben mutatták be az első károsanyag-kibocsátást szabályzó rendszert az Egyesült államok piacán.

1969-ben a B20 típusjelzésű motor felváltotta a megbízható B18-as csodát, és még ugyanebben az évben mindössze 73.000 gépkocsi legördülése után befejeződött a modell gyártása,. A Duett előállítása szintén abbamaradt az év során, de nem kellett aggódniuk azon Volvo vásárlóknak, akiknek tágas térre volt szükségük. Egy évvel korábban mutatták be ugyanis a Volvo 145 modellt, amely két verzióban is elérhető volt. Ez egy újabb előrelépést jelentett, hiszen az új kombi még modernebb, még kényelmesebb és még inkább biztonságos volt.

Az Amazon kombi volt az az autó, amely a társadalom valamennyi rétegében vásárlókra talált. A piacon található számos egyéb gépkocsitól eltérően ez az autó nem fedett fel semmit sem a tulajdonos társadalmi helyzetéről vagy rangjáról. Mindössze annyit jelentett, hogy az illető ésszerű és praktikus döntést hoz, ha autókról van szó. A Volvo Amazon kombi az életstílus egyik korai jellemzője volt, még évekkel azelőtt, hogy a piacelemzők és szakértő népességkutatók ezt megfogalmazták volna az üzleti életben.

Volvo AmazonA gyűjtők autója

Az első fátyolzöld modell évéből való, eredeti állapotú Amazon kombik sajnos már nem lelhetők fel sehol. Néhány igen alacsony alvázszámmal rendelkező modell azonban túlélte az éveket annak ellenére, hogy a kombikat általában jobban elhasználták, mint a szedánokat. A leggyakoribb autók az 1965–1967 közötti időkből származnak, de továbbra is igen ritkák, mivel viszonylag kevés készült belőlük. Ritkán adnak el ilyen különleges példányokat, és a 123 GT modell kivételével mindig nagyobb értékűek, mint a szedánok. A 73220-as alvázszámot viselő utolsó legyártott kombi a Volvo múzeumban látható. Sötétkék színű, és 1969. október 15-én gördült ki a gyárból.

További cikkek

Oroszlán járt a legkisebbeknél
új utakon a Mercedes-Benz
A Suzuki a 82. Genfi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
„Csomagol a Család” a Suzuki kereskedéseiben „Csomagol a Család” a Suzuki kereskedéseiben A Tesla Model S minden idők legbiztonságosabb autója A Tesla Model S minden idők legbiztonságosabb autója Globálisan 3 millió elektromos autót adtak el Globálisan 3 millió elektromos autót adtak el 50 éves a Volvo Amazon kombi Új megjelenése prémium vonzerővel ruházza fel a népszerű Sorento szabadidő terepest Jól fogynak a LADA Vesták Jól fogynak a LADA Vesták
 
A 2012-es Genfi Autószalonon kerül sor a Mazda TAKERI koncepció Európai premierjére

A 2012-es Genfi Autószalonon kerül sor a Mazda TAKERI koncepció Európai premierjére

2012. február 15.
A Mazda első alkalommal a 2012-es Genfi Autószalonon leplezi le az új Mazda TAKERI tanulmány- modellt, ...
Részletek
Mazda TAKERIA Mazda első alkalommal a 2012-es Genfi Autószalonon leplezi le az új Mazda TAKERI tanulmánymodellt, a Mazda egyedi i-ELOOP elnevezésű, energia visszatápláló fékrendszerével ellátott, jövő-generációs középkategóriás szedánját.

A TAKERI modell a Mazda svájci standján a Mazda áttörést jelentő SKYACTIV technológiáinak  sorával ellátott, vadonatúj kompakt szabadidőautója, a Mazda CX-5, valamit a kifejezetten az európai piac számára kifejlesztett, MX-5 Special Edition Spring 2012. modell, továbbá számos új technológia és sorozatgyártott modell társaságában debütál.

Mazda TAKERI koncepció

A TAKERI tanulmánymodell, a Mazda új, „KODO – A Mozgás Lelke” dizájn formanyelvének legújabb adaptációja, egyben az erő és a vonzerő új szintjének megtestesülése szedán stílusban. A TAKERI jól példázza a Mazda jövő-generációs, C és D szegmensű szedán modellje új irányzatának ízlésvilágát, miközben örökölte a Mazda SHINARI, az elmúlt évben, Genfben bemutatott, izgalmas négyajtós sport coupé koncepció vízióját. E mögött a meglehetősen megnyerő külső mögött a TAKERI koncepció a Mazda új, „i-stop” elnevezésű start-stop rendszerével és a hatsebességes SKYACTIV-Drive automata váltóval ellátott, új és rendkívül hatékony SKYACTIV-D dízel hajtásláncát hordozza.

A TAKERI az energia-gazdaságosság terén a legmagasabb szintű elvárásoknak való megfelelést célozza a Mazdát jellemző Zoom-Zoom vezetési élmény kompromisszum-mentes megtartása mellett.

Mazda CX-5Tulajdonképpen ez a Mazda első, i-ELOOP rendszerrel ellátott modellje, amely elnevezés az “Intelligent Energy Loop”, azaz intelligens energia hurok adaptációja. Az i-ELOOP rendszer, a márka első energia visszatápláló fékrendszere egy egyedi megoldást alkalmazva a jármű lassítása közben a mozgási energiát villamos energiává alakítja, és ezt az energiát egy elektromos, duplarétegű kondenzátorban tárolja. Ez az energia biztosítja a jármű elektromos berendezéseinek működését, amelynek következtében 10 százalékkal csökken az energia felhasználás és javul az üzemanyag-gazdaságosság. Mindez a Mazda TAKERI koncepciómodell kiemelkedő üzemanyag-gazdaságosságát amellett biztosítja, hogy közben sem a teljesítményt, sem a kényelem érzetét nem csorbítja.

Mazda CX-5

A vadonatúj CX-5 az első sorozatgyártású modell, amely magán viseli a Mazda új “KODO – A Mozgás Lelke” formanyelvének elemeit, és ugyancsak az első, amely teljes mértékben az új SKYACTIV technológiájú motorokkal, váltókkal, futóművel és karosszériával rendelkezik. A CX-5 mindezáltal kiemelkedő teljesítményt, kiszámítható és könnyű kezelést, továbbá magas szintű vezetési élményt és elsőrendű biztonságot nyújt. A kategóriavezető üzemanyag-gazdaságosság és CO2 kibocsátás a CX-5 rendkívül könnyű karosszériájának, aerodinamikai dizájnjának, valamint a meglehetősen takarékos, i-stop rendszerrel ellátott SKYACTIV motorok és az üzemanyag-gazdaságos SKYACTIV váltók alkalmazásának együttes eredménye.  

Mazda MX-5 Special Edition Spring 2012

Az új MX-5 Special Edition Spring 2012 modell extra igényes kivitelben kerül piacra, köszönhetően a tömérdek olyan, prémium jellegzetességének, mint kívül a króm lámpabúra betétek, védőrácsok és ködlámpa keretek, valamint belül a „Havana Barna” prémium bőrkárpitozás.

Mazda MX-5A kizárólag Európában elérhető, legendás Mazda roadster legfrissebb verziója vászon- vagy lehajtható kemény tetővel és négyféle karosszéria színben rendelhető: a Radiant Ebony – kizárólag e modell számára választható – mellett Crystal Fehér Gyöngy, Metropolitan Szürke és Brilliant Fekete színekben. Az audio lejátszó összekapcsolhatóság mellett a Special Edition Spring 2012. kivitel lesz az első MX-5, amely integrált navigációs rendszerrel rendelkezik majd.

A 82. Genfi Autószalon Mazda standján a japán márka a vadonatúj SKYACTIV technológiát is bemutatja valamennyi jelenlegi modellje mellett. A sajtó napok március 6. és 7. a nagyközönség számára a kiállítás március 8. és 18. között tart nyitva.

További cikkek

Aston Martin V12 Zagato Stradale
A Suzuki a 82. Genfi Autószalonon
Két Opel világpremier a 2012-es Genfi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
A Tesla bemutatta a teherautóját, és egy meglepetést is tartogattak A Tesla bemutatta a teherautóját, és egy meglepetést is tartogattak Őfelsége, Anna brit Királyi Hercegnő nyitotta meg a Hankook új raktárépületét az Egyesült Királyságban Őfelsége, Anna brit Királyi Hercegnő nyitotta meg a Hankook új raktárépületét az Egyesült Királyságban Nőtt az új autók eladása az európai piacon novemberben Nőtt az új autók eladása az európai piacon novemberben Növekedhet a gépkocsik reexportja az idén Növekedhet a gépkocsik reexportja az idén Megérkezett az első két Siemens Vectron a GYSEV flottájába Megérkezett az első két Siemens Vectron a GYSEV flottájába
 
Életet menthet majd a Ford B-MAX

Életet menthet majd a Ford B-MAX

2012. február 15.
Az Európában a Ford B-Max-ban bemutatkozó Vészhelyzeti Asszisztenssel kiegészített SYNC rendszer ...
Részletek
 Ford B-MAXAz Európában a Ford B-Max-ban bemutatkozó Vészhelyzeti Asszisztenssel kiegészített SYNC rendszer baleset esetén Európa-szerte automatikusan kapcsolatot teremt a mentőszolgálatokkal, meggyorsítva a segítség helyszínre érkezését olyan körülmények között, amikor minden percen életek múlhatnak.

A Ford innovatív és kifinomult vezetősegítő és aktív biztonsági rendszereket kínál, amelyek lehetővé teszik, hogy az autós csak a legfontosabb dolgokra koncentráljon – így csökken a stressz, kevesebb a zavaró körülmény, vagyis kisebb a balesetek esélye. ám ha mégis bekövetkezne egy súlyos baleset, előfordulhat, hogy az autóban ülők nem tudnak beszélni a helyi 112-es segélyhívó szám operátorával. Európában, ahol számos különféle nyelvet használnak az emberek, rendkívül fontos, hogy a segélyhívást azonnal megértsék a helyi mentőszolgálatoknál. Ebben segít a Vészhelyzeti Asszisztenssel kiegészített SYNC rendszer.

Hogyan működik?

A Vészhelyzeti Asszisztenst úgy tervezték, hogy azonnal hívja a helyi 112-es segélyhívó számot, ha egy baleset során működésbe lép a légzsák, vagy a vészhelyzeti üzemanyagvezeték-elzáró rendszer.
A SYNC ilyenkor elemzi a fedélzeti GPS és a Bluetooth®-csatlakozású berendezések adatait, hogy azonosítsa a baleset pontos helyszínét. Ezután felhívja a mentőszolgálatot, és az információt az adott ország nyelvén továbbítja az operátor számára, megadva a helyszín GPS-koordinátáit.
A Vészhelyzeti Asszisztens akkor aktív, ha a SYNC rendszerhez Bluetooth®-csatlakozású, bekapcsolt mobiltelefon kapcsolódik.

 Ford B-MAXA 112-es szám hívása előtt a SYNC az előre beállított nyelven kapcsolatba lép az autó utasaival, és 10 másodpercnyi időt ad nekik arra, hogy töröljék a segélyhívást. Ha az utasok ez idő alatt nem állítják le a folyamatot kézi vezérléssel, a SYNC automatikusan elindítja a segélyhívást.
A hívás fogadása után a SYNC az adott ország nyelvén rövid üzenetet játszik le, megadva a baleset helyszínének adatait, ezután  jármű utasai közvetlenül is beszélhetnek a 112-es segélyhívószám operátorával. Az így megadott információk alapján a segélyhívó szolgálat munkatársai már megfelelő segítséget küldhetnek.

Gyors és közvetlen

A SYNC Vészhelyzeti Asszisztens legnagyobb előnye a gyorsaság, a területi lefedettség és a soknyelvűség. A hívások közvetlenül a helyi 112-es operátorhoz futnak be, vagyis a SYNC Vészhelyzeti Asszisztens sokkal gyorsabban lép kapcsolatba a mentőszolgálatokkal, mint a konkurens rendszerek. A rövid bevezető üzenet az adott ország nyelvén szólal meg. A rendszer több mint kétszer annyi európai országban működőképes, mint bármely más berendezés, sőt néhány Európán kívüli országban is használható.

Nincs havi díj

A Vészhelyzeti Asszisztens működéséhez nincs szükség havonként fizetett díjra; a rendszer a jármű egész élettartama alatt működőképes marad, hiszen a SYNC az autós mobiltelefonját használja.

A Vészhelyzeti Asszisztens balesetet követő aktiválódása utáni működésének folyamata:
1. Működésbe lép a légzsák, vagy a vészhelyzeti üzemanyagvezeték-elzáró rendszer
2. Aktiválódik a Vészhelyzeti Asszisztens
3. A SYNC a GPS és a mobiltelefon segítségével meghatározza a jármű pontos helyzetét
4. A SYNC értesíti az autó utasait (az általuk beállított nyelven), majd megkezdi a vészhelyzeti hívást
5. A SYNC mikrofonos kapcsolaton keresztül biztosítja a kommunikációt a jármű utasai és a vészhelyzeti operátor közt

 Ford B-MAX6. A SYNC az általa kiválasztott helyi nyelven elküldi az előre felvett üzenetet
7. A hívás és a koordináták közvetlenül a helyi 112-es operátorhoz futnak be
8. A berendezés a hívás előtt visszaszámol, s ezalatt a hívás törölhető
9. Az utasok akkor is folytathatják a telefonbeszélgetést, ha közben elhagyják a járművet







További cikkek


Oroszlán járt a legkisebbeknél
Rekordszámú Skoda kelt el januárban
új utakon a Mercedes-Benz
Kulcsszavak:
 
Egy BMW M6 Gran Coupé a jubileumi, kilencmilliomodik modell Egy BMW M6 Gran Coupé a jubileumi, kilencmilliomodik modell Életet menthet majd a Ford B-MAX A Porsche Detroitban először mutatja be a 911 kabriót a nagyközönségnek A Ferdinand Gross Hungary Kft. átadta Tatabányán a vállalat új logisztikai bázisát A Ferdinand Gross Hungary Kft. átadta Tatabányán a vállalat új logisztikai bázisát AUDI AG – Jóváhagyták az észak-amerikai hatóságok a dízel gépkocsik műszaki megoldásait AUDI AG – Jóváhagyták az észak-amerikai hatóságok a dízel gépkocsik műszaki megoldásait A Ford bejelentette a Ford Autonomous Vehicles vállalat megalapítását A Ford bejelentette a Ford Autonomous Vehicles vállalat megalapítását
 
A DAF új, könnyű kettős tengelye

A DAF új, könnyű kettős tengelye

2012. február 15.
A DAF bemutatta új, légrugós, egyszeres áttételű tandem tengelyét, melyet kifejezetten az olyan nehéz ...
Részletek
DAFA DAF bemutatta új, légrugós, egyszeres áttételű tandem tengelyét, melyet kifejezetten az olyan nehéz szállítási feladatokra fejlesztett ki, ahol extra vonóerőre van szükség, korlátozott mértékű terepi használat mellett.
Az új SR1360T kettős tengely 375 kilogrammal könnyebb a jelenlegi, off-road használatra szánt kerékagy-áttételes tandem tengelynél, és több mint 5%-os fogyasztáscsökkentést eredményez. Az új tengely minden szempontból teljesíti a DAF ATe (Advanced Transport Efficiency – „Kiemelt közlekedési hatékonyság”) programjának célkitűzéseit, azaz tovább csökkenti az üzemanyagfogyasztást és károsanyag-kibocsátást, és javítja a teherautó hatékonyságát.

Az SR1360T légrugózású kettős tengely a DAF CF85 és XF105 járművek minden 6×4-es és 8×4-es kerékképletű típusához kapható. Két változatban készül, ezek műszaki terhelhetősége 21, illetőleg 26 tonna, a vontatható összsúly a 70 tonnát is elérheti. Egyes speciális alkalmazási területeken a járműszerelvény teljes súlya akár 120 tonna is lehet. A kisebb üzemanyag-fogyasztás és önsúly mellett az új kettős tengely karbantartási költségei is kedvezőbbek, mivel a hátsóhíd csak háromévente, vagy 450.000 kilométerenként igényel olajcserét.

Az SR1360T kettős tengely különösen hasznos a nehéz rakományok szállításánál, ahol a járműszerelvény nagy össztömege miatt extra vonóerőre van szükség. A tengely ideális speciális távolsági fuvarokhoz, ráépített berendezésekkel ellátott és ECO-Combi járművekben, mivel szükség esetén 60 tonna vontatható súlyhoz is alkalmas.

DAFA DAF ATe programja („Kiemelt közlekedési hatékonyság”)

A 6×4-es és 8×4-es kerékképletű járművekhez készülő, új tandem tengely minden szempontból megfelel a DAF ATe (Advanced Transport Efficiency – „Kiemelt közlekedési hatékonyság”) programjának, amely az üzemanyagfogyasztást és károsanyag-kibocsátást csökkentő, valamint a teherautó hatékonyságát javító megoldások teljes választékát kínálja. A program részét képezik a 12,9 literes PACCAR MX motor újításai is, így az új dugattyúk és a teljesen zárt kipufogócsonk, amely önmagában akár 3 százalékos fogyasztáscsökkenést eredményezhet. Ezenkívül a motor öt perc üresjárat után automatikusan kikapcsol, a legnagyobb sebesség pedig gyárilag 89 km/ó helyett 85 km/órára lett beállítva – mindezek további 2-3 százalékkal csökkentik a fogyasztást és a széndioxid-kibocsátást. A műszerfalon található központi kijelző jelzi az aktuális fogyasztást és a megtakarítást is, hogy ezzel is felhívja a járművezető figyelmét az üzemanyagtakarékosság fontosságára.

További cikkek

Aggódik a jövő miatt az MAN
Hegymenetben az Iveco: nyereséges évet zárt 2011-ben
Rekordszinten a Scania értékesítése 2011-ben
Kulcsszavak:
 
A DAF új, könnyű kettős tengelye Rövidebb lesz a munkaidő a németországi az Opelnél A MINI a 2013-as Frankfurti Autószalonon A MINI a 2013-as Frankfurti Autószalonon Fél év alatt 55 ezer utast és 1500 tonna árut szállított az Emirates a budapesti járaton Fél év alatt 55 ezer utast és 1500 tonna árut szállított az Emirates a budapesti járaton Nőtt, és némiképp átrendeződött a hazai gumiabroncs piac az év első felében Nőtt, és némiképp átrendeződött a hazai gumiabroncs piac az év első felében A kecskeméti Mercedes-Benz gyár Magyarország második Legvonzóbb Munkáltatója A kecskeméti Mercedes-Benz gyár Magyarország második Legvonzóbb Munkáltatója
 
Aggódik a jövő miatt az MAN

Aggódik a jövő miatt az MAN

2012. február 15.
A német MAN teherautó- és buszgyár, amely tavaly július óta a Volkswagen többségi ...
Részletek
MANA német MAN teherautó- és buszgyár, amely tavaly július óta a Volkswagen többségi tulajdonában van,  kedden többé-kevésbé elégedetten számolt a tavalyi üzletmenetről, de aggódik a jövő miatt.

Az adózott eredmény tavaly 247 millió euróra csökkent a 2010-es 722 millióról, de ezt egy részleg veszteséges eladása okozta. Az üzemi eredmény 1,483 milliárd euróra nőtt 1,035 milliárdról, a bevétel 12 százalékkal 16,472 milliárd euróra gyarapodott 14,675 milliárdról, és az új megrendelések még ennél is nagyobb ütemben, 14 százalékkal emelkedtek 17,145 milliárd euróra 15,072 milliárdról.

Az új megrendelések külföldről 17 százalékkal 13,491 milliárd euróra, Németországból 4 százalékkal 3,646 milliárd euróra gyarapodtak. Ebben az évben a MAN vezetősége "jelentős bizonytalanságra" számít a gazdasági környezetben, és ezért a bevétel és az üzemi eredmény nem számszerűsített csökkenését jósolta.

További cikkek

Hegymenetben az Iveco: nyereséges évet zárt 2011-ben
új utakon a Mercedes-Benz
Rekordszinten a Scania értékesítése 2011-ben
Kulcsszavak:
 
Spanyolországban 50 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly Spanyolországban 50 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly Gépjárműkereskedők: a műszaki vizsga adatai kerüljenek a lekérdező rendszerbe Gépjárműkereskedők: a műszaki vizsga adatai kerüljenek a lekérdező rendszerbe Az új Volvo FH mögött rejlő szigorú minőségellenőrzési tesztek Az új Volvo FH mögött rejlő szigorú minőségellenőrzési tesztek Kissé csökkent csak tavaly a Budapest Airport utasforgalma Kissé csökkent csak tavaly a Budapest Airport utasforgalma Sikertörténet a kompakt kategóriában: elkészült az 500 000. Škoda Rapid Sikertörténet a kompakt kategóriában: elkészült az 500 000. Škoda Rapid
 
A Porsche Cayenne nyerte meg az „OFF ROAD AWARD 2012” kitüntetést

A Porsche Cayenne nyerte meg az „OFF ROAD AWARD 2012” kitüntetést

2012. február 15.
A németországi „OFF ROAD” szakmagazin olvasói a Porsche Cayenne-t választották meg az ...
Részletek
Porsche CayenneA németországi „OFF ROAD” szakmagazin olvasói a Porsche Cayenne-t választották meg az ’év Terepjárójának’ a ’Luxus SUV-k’ kategóriájában.

Pusztán ebben a kategóriában 11 gyártó különféle modelljei szálltak harcba a címért. A Porsche sportos SUV-je több mint 20 százalékos szavazati arányt tudhatott magáénak, amivel jelentős előnnyel ugrott az élre.
Az „OFF ROAD AWARD 2012” kitüntetést a Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG képviselői február kilencedikén este vehették át Münchenben, egy díjkiosztó keretén belül. Julian Baumann, az SUV-modellsorozat értékesítési projektvezetője elmondta: „ez a kitüntetés újra bebizonyítja, hogy mennyire közkedvelt sportos terepjárónk; alig néhány hete szereltük össze Lipcsében a jelenlegi Cayenne-generáció százezredik példányát." A havonta megjelenő szakmagazin olvasói választása 1982 óta kerül megrendezésre. Ebben az évben 40 autógyártó 143 modellje szerepelt 12 kategóriában, és több mint 57.000 olvasó tette le voksát a szavazás során.

További cikkek


új utakon a Mercedes-Benz
A Nissan LEAF a Europcar-ral lép be a rövidtávú bérautó piacra
A 2012-es Genfi Autószalonon a Honda NSX tanulmány és az európai CR-V prototípus áll majd a Honda standjának központi helyén
Kulcsszavak:
 
A Porsche Cayenne nyerte meg az „OFF ROAD AWARD 2012” kitüntetést Online e-matrica vásárlás és elektronikus pótdíjfizetés Dízelbotrány - Egy Daimlernél és egy BMW-nél is feltűnő kibocsátási értékeket rögzített egy vizsgálat Dízelbotrány - Egy Daimlernél és egy BMW-nél is feltűnő kibocsátási értékeket rögzített egy vizsgálat Emelkedett az üzemanyagok ára Emelkedett az üzemanyagok ára Internetes abroncsvásárlás: alacsony ár, nagy kockázat Internetes abroncsvásárlás: alacsony ár, nagy kockázat Németország támogatja az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről kötött EU-s megállapodást Németország támogatja az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről kötött EU-s megállapodást
 
A Fővárosi Bíróság elrendelte a Malév felszámolását

A Fővárosi Bíróság elrendelte a Malév felszámolását

2012. február 15.
A Fővárosi Bíróság elrendelte a Malév Zrt. felszámolását - közölte a gazdasag.hu üzleti ...
Részletek
A Fővárosi Bíróság elrendelte a Malév felszámolásátA Fővárosi Bíróság elrendelte a Malév Zrt. felszámolását - közölte a gazdasag.hu üzleti hírügynökség kedden.

A rendkívüli moratóriumot 90 nappal meghosszabbították. Az erről szóló végzés kedden jelent meg a Cégközlönyben. E szerint a bíróság 2012. február 14-én jogerőre emelkedett végzésével a Malév Magyar Légiközlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság adós felszámolását főeljárásként elrendelte.



Mint írták, a felszámolási eljárás megindítására irányuló kérelmet február elsején nyújtották be. A felszámolás kezdő időpontja a végzés Cégközlönyben való közzétételének napja.

Ugyanakkor az adóst a kormány rendeletében stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek nyilvánította, amelynek esetében a bíróság az adóst megillető rendkívüli moratóriumot e végzés Cégközlönyben történő közzétételétől számított 90 napos időtartamra meghosszabbítja. A bíróság által kijelölt felszámoló: Hitelintézeti Felszámoló Nonprofit Kft. Felszámoló biztosként pedig Varga Jenőt, a cég rendkívüli vagyonfelügyelőjét nevezték meg.

A Cégközlönyben az szerepel, hogy mindazok akik az adóssal szemben fennálló ismert követeléseiket - kivéve a felszámolási eljárást közvetlenül megelőző csődeljárásban már bejelentett és nyilvántartásba vett követeléseket - a felszámolás során hitelezőként érvényesíteni kívánják, ismert követeléseiket e végzés közzétételétől számított 40 napon belül kell bejelenteniük a felszámolónak, vagyis Hitelintézeti Felszámoló Nonprofit Kft.-nek.

A Fővárosi Bíróság elrendelte a Malév felszámolásátA felszámoló csak azt a bejelentést veszi nyilvántartásba, amely után az igénybejelentő a követelés 1 százalékát, de legalább 5 ezer forintot, legfeljebb 200 ezer forintot a végzésben megjelölt számlára - a bírósági ügyszámra (végzés számra) hivatkozással - 40 napon belül befizetett és ezt a felszámoló részére igazolta - olvasható a cégközlönyben.

A Malév február 3-án reggel hat órakor szüntette be működését, törölve valamennyi járatát. Limburger Lóránt vezérigazgató akkor úgy fogalmazott: a korábbi napok beszámolóinak hatására ugyanis a cég partnerei elvesztették bizalmukat, és előre kérték az általuk nyújtott szolgáltatások ellentételezését. Ez olyan mértékben gyorsította fel a pénzkiáramlást, hogy tarthatatlanná vált a légitársaság helyzete.

Mint Varga Jenő, a cég rendkívüli vagyonfelügyelője korábban elmondta: a Malév összes kötelezettsége február elsején meghaladta a 120 milliárd forintot, beleértve a kisebbségi tulajdonos, az orosz Vnyesekonombank 120 millió euró követelését. A kötelezettségekből összesen 25 millió euró a lejárt szállítói tartozás, ebből a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airportnak 14 millió euróval tartozik a Malév.

Az állami Számvevőszék (áSZ) hírportálján keresztül jelezte, hogy az elmúlt években folyamatosan figyelmeztetett a Malév Zrt. gazdálkodásával kapcsolatos kockázatokra. Az áSZ már a tartósan veszteségesen működő állami tulajdonú gazdasági társaságok gazdálkodásának ellenőrzéséről szóló, 2006-os jelentésében felhívta a figyelmet a Malév működési kockázataira.    

A Fővárosi Bíróság elrendelte a Malév felszámolásátBudai Gyula elszámoltatási kormánybiztos múlt szerdán azt mondta: közel 1.000 milliárd forint az az állami teher, amit a Budapest Airport Zrt.-vel kötött szerződés tartalmaz, ha a Malév felszámolásra kerül.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a bemutatott szerződés arra az esetre szab terheket a magyar állam számára, ha a Malév felszámolása megkezdődik.









További cikkek


A Lufthansa rekord utasszámot ért el Magyarországon
Nem pótolhatatlan a Malév
Légitársaságok csatasorban a Malév helyére
Kulcsszavak:
 
A Goodyear megállapodást kötött rizsháncshamuból nyert szilika felhasználására A Goodyear megállapodást kötött rizsháncshamuból nyert szilika felhasználására Csökkent a járműgyártás Csehországban Csökkent a járműgyártás Csehországban A Kia Rio sportos GT-Line kivitelben is elérhető lesz hamarosan A Kia Rio sportos GT-Line kivitelben is elérhető lesz hamarosan A ČD Cargo öt Vectron mozdonyt rendelt a Siemenstől A ČD Cargo öt Vectron mozdonyt rendelt a Siemenstől A Fővárosi Bíróság elrendelte a Malév felszámolását Csökken az autóláz a kínai piacon
 

Találatok száma: 10830 Megjelenítve: 10631 - 10640