Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11811 Megjelenítve: 10641 - 10650
Csökkent a Volvo eredménye az első félévben

Csökkent a Volvo eredménye az első félévben

2012. szeptember 10.
Bevételének növekedése mellett csökkent a Volvo Car Group eredménye 2012 első félévében.
Részletek
VolvoBevételének növekedése mellett csökkent a Volvo Car Group eredménye 2012 első félévében.

A Volvo Car Group 2012 első félévében 65,325 milliárd svéd korona, az előző év megfelelő időszakánál 3,9 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 239 millió svéd korona adó- és kamatfizetés előtti eredményt ért el, kevesebbet az egy évvel korábbi 1,529 milliárd koronánál. Adózás előtti eredménye a tavalyi első félévi 1,649 milliárd svéd korona többlet után 223 millió korona veszteség lett, adózott eredménye pedig a tavalyi első félévi 1,213 milliárd korona nyereségből 254 millió korona veszteségbe fordult.

A Volvo az első félévben 221.309 autót értékesített, 4,1 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Nyugat-Európában (az EU 20 tagállamában) a Volvo 9,1 százalékkal kevesebb, 123.279 autót adott el az első félévben a tavalyi 135.608 után. Kínában a tavalyinál 1,7 százalékkal több autót értékesített, összesen 21.378-at 21.028 után. Az Egyesült államokban eladásai 4,7 százalékkal 36.316-ról 34.617-re csökkentek. A világ többi részén a tavalyi 37.794 után az idei első félévben 11,2 százalékkal több, 42.035 autót értékesített a Volvo Car Group.

Svédországban a Volvo az idén 26.296 autót adott el az első félévben, a tavalyi 29.580-as eladási számnál 11,1 százalékkal kevesebbet. Piaci részesedése Kínában a 2011 első félévi 0,35 százalékról 0,33 százalékra, az Egyesült államokban 0,57 százalékról 0,47 százalékra, Nyugat-Európában pedig 1,90 százalékról 1,87 százalékra csökkent.

VolvoA Volvo Autó Hungária az év első felében 691, 2011 első félévében pedig 631 autót értékesített Magyarországon.



















További cikkek


Elektromos autót kapott a pápa
Friss tökéletesítések dobják fel a kibővített Chevrolet választékot
Inspiráló teljesítmény és zéró kibocsátás a Párizsi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
Csökkent a Volvo eredménye az első félévben Az új BMW HP4 Megújult az Hyunda ix35 Genfben Megújult az Hyunda ix35 Genfben Csökkent a Volvo eredménye az első félévben Világrekordot állított fel az Audi R8 e-tron Hófúvások, balesetek nehezítik a közlekedést Zalában Hófúvások, balesetek nehezítik a közlekedést Zalában Májustól változik a KRESZ a gyermekek védelmében Májustól változik a KRESZ a gyermekek védelmében
 
A Mitsubishi csúcstechnológiás Hybrid EV-rendszerű Outlander PHEV modelljének világpremiere a 2012-es Párizsi Autószalonon

A Mitsubishi csúcstechnológiás Hybrid EV-rendszerű Outlander PHEV modelljének világpremiere a 2012-es Párizsi Autószalonon

2012. szeptember 10.
A Mitsubishi Motors Corporation a szeptember 27-től október 14-ig tartó Párizsi Autószalon...
Részletek
MitsubishiA Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a szeptember 27-től október 14-ig tartó Párizsi Autószalon alkalmával mutatja be az új Outlander PHEV-t, amit a vállalat által kifejlesztett Plug-in Hybrid EV rendszerrel szereltek fel. A rendszer alapját a Mitsubishi más, tisztán elektromos meghajtású modelljeiben használt hajtásláncok képezik.

Az Outlander PHEV a világ első tölthető hibrid rendszerű SUV-ja, amely egyszerre felel meg három követelményrendszernek: környezeti terhelése az elektromos járművekhez hasonlóan csekély, hatótávolsága egy hagyományos, belső égésű motoros járműével vetekszik, és a SUV-okra jellemző menettulajdonságokkal rendelkezik terepen és úton egyaránt. Az MMC először Japánban dobja piacra az Outlander PHEV modellt 2013. elején.

Az Outlander PHEV mellett az MMC 11 járművet állít ki (hetet a sajtónapokon) a Párizsi Autószalonon, köztük az új, (más országokban Mirage-ként ismert) kompakt világautót, amely most mutatkozik be a nagyközönségnek. Szintén látható lesz az ASX kompakt crossover 2013-as modellévre megújított változata, valamint az i-MiEV Evolution elektromos versenyautó, amely augusztusban részt vett a Pikes Peak hegyiversenyen az Egyesült államokban.

Az új Outlander PHEV

A 2012-es Párizsi Autószalon alkalmával bemutatkozó új Outlander PHEV az új Outlander alapjaira épül, amelyet már július óta forgalmaznak Oroszországban, és szeptemberben a többi európai piacra is megérkezik. Az Outlander PHEV az MMC saját fejlesztésű Plug-in Hybrid EV hajtásláncával készül, amely a 100 százalékban elektromos hajtású járművekben (az i-MiEV-ben és más modellekben) használt rendszerből lett kialakítva. Az új Outlander PHEV a világ első tölthető hybrid rendszerű SUV-ja, amely egyesíti az elektromos autóktól elvárható csekély környezeti hatásokat és csendes üzemmódot, valamint azt a széleskörű használhatóságot, remek tereptulajdonságokat és nagy hatótávolságot, amelyek egy hagyományos hajtású 4x4-es járművet jellemeznek.

MitsubishiAz új modellt a középkategóriába és annál is följebb szánták – márpedig ott nagyon fontos a nagy hatótávolság. Ezért az új Outlander PHEV Plug-in Hybrid EV Rendszere a tisztán elektromos hajtású MMC-járművekben (például a 2009. óta forgalmazott, száz százalékig elektromos hajtású i-MiEV-ben) már bizonyított elektromos hajtást kombinálja a legújabb fejlesztésű benzinmotoros technológiákkal (köztük az MMC MIVEC változó szelepvezérlési rendszerével). A jármű akkumulátora feltölthető az otthoni hálózatról, vagy egy nyilvános töltőállomáson is, és a rendszer a lassításkor keletkező mozgási energiát is visszatáplálja az akkumulátorba. így a tölthető hibrid/elektromos rendszer (Plug-in Hybrid EV System) a hagyományos benzinmotorral hajtott járművekéhez hasonló teljesítményt nyújt, ugyanakkor kombinált átlagfogyasztása 61 km/liter alatt marad ami sokkal kedvezőbb, mint egy hagyományos motorral szerelt, hasonló kategóriájú járműé, amelynek hatótávolságával könnyedén összevethető az Outlander 880 kilométeres adata.

Az MMC 2013. elején dobja piacra az Outlander PHEV modellt Japánban, majd észak-Amerikában és a világ más országaiban is.

Az új „világkompakt” európai változata

Az MMC új kompakt világautója (amelyeket más piacokon Mirage néven forgalmaznak) olyan jármű, amelyet arra koncentrálva fejlesztettek ki, hogy egyszerre feleljen meg számos igénynek: legyen takarékos és megfizethető (ami a kompaktokkal szemben általános elvárás), valamint egyszerre legyen „öko-autó” a fejlettebb országok számára, illetve belépő-kategóriás jármű a fejlődő országoknak.

A 2012-es thaiföldi bemutatóját követően (az autót Thaiföldön gyártják) az autót a többi ázsiai piacon is forgalmazni kezdték; Japánban óriási volt az érdeklődés a modell iránt. Az új jármű hamarosan Európában, Ausztráliában és más piacokon is elérhető lesz; az európai forgalmazás 2013 februárjában kezdődik.

MitsubishiAz egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások hatására Európában érezhetően nő az igény az „öko-autók” iránt. Az új világkompakt mindössze 92 g/km-es CO₂ –kibocsátási adattal büszkélkedhet (egyliteres, háromhengeres MIVEC-erőforrás 5 fokozatú kézi váltóval). Az új jármű annak köszönheti ezt a jó eredményt, hogy számos olyan megoldást alkalmaztak fejlesztése során, amelyek kifejezetten a környezet védelmét szolgálják.

Ilyen például a nagymértékű súlycsökkentés (a jármű mindössze 845 kg-ot nyom, 3710 mm hosszú és 1665 mm széles), a légellenállás csökkentése (CD: 0.27 – gyári adat), valamint az új, egyliteres, háromhengeres MIVEC-erőforrás, amit a Mitsubishi saját Auto Stop & Go (AS&G) rendszerével kombináltak. Praktikus kompakt méreteinek köszönhetően az európai piacra szánt változat könnyedén manőverezhető és fürge, ugyanakkor átgondolt kialakításának köszönhetően elegendő teret is kínál utasainak.

További cikkek

érkezik a Citroen DS3 Cabrio
208 XY, 208 GTi – a csábító vonzerő
Friss tökéletesítések dobják fel a kibővített Chevrolet választékot
Kulcsszavak:
 
Tandem kerékpáros sebességi rekord a Nissan LEAF szélárnyékában az M0 körgyűrűn Tandem kerékpáros sebességi rekord a Nissan LEAF szélárnyékában az M0 körgyűrűn A Mitsubishi csúcstechnológiás Hybrid EV-rendszerű Outlander PHEV modelljének világpremiere a 2012-es Párizsi Autószalonon Car sharing szolgáltatás indul Toyota i-Road és COMS járművekkel Franciaországban Több repülőgépet adott el, de kevesebbet adott át az Airbus, mint a Boeing Több repülőgépet adott el, de kevesebbet adott át az Airbus, mint a Boeing Bajban a BMW? Bajban a BMW? Lassult a román járműpiac növekedése Lassult a román járműpiac növekedése
 
A Honda 267 millió angol font értékű beruházási programot indított útjára a swindoni gyártóüzemben

A Honda 267 millió angol font értékű beruházási programot indított útjára a swindoni gyártóüzemben

2012. szeptember 10.
A Honda megkezdi az új CR-V modell gyártását. Ez a fontos lépés annak a 267 millió...
Részletek
HondaA Honda megkezdi az új CR-V modell gyártását. Ez a fontos lépés annak a 267 millió angol fontos beruházási programnak a része, amellyel a Honda új modelleket és új motorokat vezet be swindoni (Egyesült Királyság) üzemében. A Honda több mint egy évtizede nem végzett ekkora volumenű beruházást nagy-britanniai egységeiben.

Az új beruházási program a következő új termékek bevezetését támogatja:
új Civic (2011. december)
új CR-V (2012. szeptember)
új 1,6 literes dízelmotor a Honda Civichez (2012. december)

A Honda swindoni üzeme az idei év során 500 új munkatársat toborzott és készített fel az új termékek gyártására, ezzel a létesítmény alkalmazotti létszáma 3500 főre nőtt. Az év végére a swindoni üzem a számítások szerint megkettőzi termelését a 2011-es eredményekhez képest, elérve a 183 000 darabot. A Honda három éven belül évi 250 000 darab járműre szeretné emelni az üzem éves kapacitását.

A Honda mostani bejelentése az Egyesült Királyság kereskedelmi egyensúlyának is jót tesz, hiszen a termelés 60 százalékát külpiacokon értékesítik. A Honda swindoni üzeme személygépkocsikat és belső égésű erőforrásokat állít elő, amelyeket a világ több mint hatvan nemzeti piacára szállítanak Európától a Közel-Keletig, Afrikától Ausztráliáig.

Honda„Ez a több millió fontos beruházás rendkívüli örömhír nemcsak Swindon, hanem az egész brit autóipar számára, amelynek a Honda húsz évvel ezelőtt vált fontos szereplőjévé. A beruházás számos új munkahelyet teremtett, ezzel támogatva a kormány azon szándékát, hogy új beruházásokkal és az export fellendítésével ismét növekedésnek indítsuk és kiegyensúlyozottabbá tegyük országunk gazdaságát” – mondta Vince Cable üzleti ügyekért felelős miniszter, aki a mai napon látogatást tesz a Honda üzemében.

„Ez a beruházási program újfent megerősíti, hogy a Honda messzemenőkig elkötelezte magát a nagy-britanniai gyártás és brit munkavállalói mellett. Ezen túlmenően még inkább megszilárdítja azt a központi szerepet, amelyet a swindoni üzem az elmúlt több mint húsz évben játszott a Honda európai tevékenységeiben” – tette hozzá Dave Hodgetts, a Honda UK ügyvezető igazgatója.

További cikkek

Cascada lesz az új Opel kabrió neve
A céges sikerautó - Infiniti M35h hibrid
Könnyebb, gyorsabb, agilisabb: az új 911 Carrera 4
Kulcsszavak:
 
A Hyundai bejelentette: két hónapon belül lenyomja a Teslát A Hyundai bejelentette: két hónapon belül lenyomja a Teslát Az új Volkswagen Arteon világpremierjét a genfi nemzetközi autószalonon tartják meg Az új Volkswagen Arteon világpremierjét a genfi nemzetközi autószalonon tartják meg Még az év vége előtt forgalomba állnak a miskolci CNG-autóbuszok Még az év vége előtt forgalomba állnak a miskolci CNG-autóbuszok A Honda e fejlett kommunikációs rendszerrel teszi élvezetesebbé a modern életvitelt A Honda e fejlett kommunikációs rendszerrel teszi élvezetesebbé a modern életvitelt A Honda 267 millió angol font értékű beruházási programot indított útjára a swindoni gyártóüzemben Újra a Multivan nyerte a Motor Klassik díját
 
A Kia kutatási és fejlesztési valamint környetvédelmi elkötelezettségei

A Kia kutatási és fejlesztési valamint környetvédelmi elkötelezettségei

2012. szeptember 10.
A Kia komolyan invesztál a kutatásba és a fejlesztésbe, hogy még tovább csökkentse termelő...
Részletek
KiaA Kia Motors Corporation komolyan invesztál a kutatásba és a fejlesztésbe, hogy még tovább csökkentse termelő tevékenységének környezeti hatásait. Ez irányú befektetéseinek két fő területe a gyártás-, és a gyártmányfejlesztés, a cég mindkettőben jelentős előrelépéseket ért el.

A márka legújabb fenntarthatósági kimutatásainak eredményeként a Kia összes értékesítési árbevételének mintegy 6 százalékát, azaz 1.62 milliárd eurót fordított kutatásra, fejlesztésre és gyáraira 2011-ben. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Kia, tavaly 44 százalékkal jobb hatásfokkal termelt, mint 2004-ben, abban az évben, amikor elkezdte termelésének környezeti hatásait komolyan vizsgálni.

E lendületre alapozva a cég idén még többet, összesen 1.81 milliárd eurót kíván költeni ezekre a feladatokra, ez további 12 százalékos növekményt, és ez által még tisztább, gazdaságosabb üzemű autókat is jelent. A Kia teljes dolgozói létszámából immár több mint 9,800-an tevékenykednek kutatási, fejlesztési területeken, a 2010-óta toborzott új munkaerő mintegy 30 százaléka ilyen tevékenységet végez.

A Kia környezetbarát gyártási programjai, mint például az újrahasznosított alapanyagok mind nagyobb arányú felhasználását megcélzó Green Design System, vagy a veszélyes vegyszerek felhasználási arányát csökkentő Chemical Management System hatásosan csökkentették és csökkentik az egy autóra jutó, gyártásból eredő széndioxid kibocsátást. Az eredmény: 2011-ben minden egyes autó gyártása során átlagosan 16 kilóval kevesebb széndioxid jutott a levegőbe, mint egy évvel korábban, miközben az egyéb légszennyezők aránya is 9 százalékkal csökkent.

A Kia által újrahasznosított acélalapanyag mennyisége 2010-hez viszonyítva 33 százalékkal nőtt 2011-ben, főleg a hulladékkezelő rendszerek hatékonyabb működtetése révén. E fejlesztések hatásaként a Kia két koreai gyára (Sohari és Hwaseong) tavalyi működése során egyáltalán nem bocsátott ki szeméttelepre kerülő hulladékot. Jelentős részben ennek hatására a cég tavaly 28 százalékkal kevesebb hulladékot termelt, mint 2003-ban.

KiaAz EcoDynamics

A Kia EcoDynamics műszaki fejlesztési koncepciója mentén megalkotott autók különösen környezettudatos működésűek. A Rio 1.1 literes, háromhengeres turbódízel motorral felszerelt változata például 41 százalékkal jobb hatásfokú, mint az azonos teljesítményű, korábbi 1,5 literes kivitel volt 2005-ben, az új Picanto pedig 5.4 százalékkal kevesebb széndioxidot bocsát ki mint az elődmodell. A 2013-as Kia Optima 7.7 százalékkal gazdaságosabb, miközben 7.2 százalékkal kevesebb CO2-t bocsát ki mint a jelenleg futó kivitel.

Ez az eredmény jelentős részben az új műszaki megoldásoknak köszönhető. Ilyen például a folyamatosan változó szelepnyitási mélységű (CVVL) benzinmotorok bevezetése, és az alapjáraton feleslegesen forgó motort leállító, majd szükség esetén újraindító ISG. A Kia a koreai piacon már bemutatta (K9-es csúcsmodelljében) első nyolcfokozatú automata sebességváltóját, használatával az üzemanyag-fogyasztás mintegy 18 százalékkal csökken.

Nagyobb szociális felelősség

A Kia 2011-ben összesen 13.7 millió eurót fordított jótékonyságra világszerte 158 programján keresztül és ezzel 27,459 ember életét tette boldogabbá. A márka európai kereskedőhálózata a ‘Fák egy jobb életért’ programon keresztül már több mint 3.7 millió fát ültetett el Maliban 2007 óta, és további hatmillió jatropha cserjét telepít a következő három évben. A program segítségével szegény családok juthatnak megélhetési forráshoz, miközben a fák talajmegkötő hatása a terület elsivatagosodását is hatásosan gátolja.

“A Kia szociális és technológiai fejlődése óriási lendületet vett az elmúlt egy évben. Dolgozóink minőség iránti elkötelezettsége komolyan hozzásegít minket 2016-ra kitűzött távlati céljaink eléréséhez.” Mondta Hyoung-Keun Lee, a Kia Motors Corporation alelnöke és ügyvezetője.

KiaA Kia Vision 2016 tervet 2012-ben indítottuk útjára, közép- és hosszú távú üzleti céljainkat fogalmaztuk meg általa. Határozott Kia identitással és innovációs értékeink kiaknázásával a kitűzött három fő cél – a kiemelkedő használati érték, az új piacok meghódítása, és az iparági vezető innovációs szerep – tökéletesen és biztosan elérhető, megvalósítható.

“Innovatív, és kreatív szervezeti kultúráján keresztül a Kia folyamatosan fejleszti dolgozóinak tudását és képességeit a fenntartható fejlődés érdekében, ugyanakkor figyel arra is, hogy felelős szereplőként működjön lokális és globális szinten egyaránt.” Tette hozzá Lee.

További cikkek

Az ABB Magyarországon gyártja a villanyautók töltőit
életre kelt a Saab
A Mazda zászlóshajója a vezetés örömének új távlatait nyitja meg
Kulcsszavak:
 
A Kia kutatási és fejlesztési valamint környetvédelmi elkötelezettségei Veszélyes a selfie vezetés közben! Februárban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban Februárban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban A Hyundai Motor új, nagyteljesítményű ´N´ almárkája a Frankfurti Autószalonon áll reflektorfénybe A Hyundai Motor új, nagyteljesítményű ´N´ almárkája a Frankfurti Autószalonon áll reflektorfénybe A Párizsi Autószalonon szabályokat felrugó koncepcióautót mutat be a Citroën A Párizsi Autószalonon szabályokat felrugó koncepcióautót mutat be a Citroën A Caddy és a Transporter a legjobb haszonjárművek A Caddy és a Transporter a legjobb haszonjárművek
 
A Jazzy Street szeptember 8.-i adásának tartalmából

A Jazzy Street szeptember 8.-i adásának tartalmából

2012. szeptember 07.
Ezen a héten is erősítjük a francia vonalat, miszerint is a Renault Grand Scénic...
Részletek
A Jazzy Street szeptember 8.-i adásának tartalmábólEzen a héten is erősítjük a francia vonalat, miszerint is a Renault Grand Scénic 1.5 literes 110 lóerős motorral és hatsebességes váltóval szerelt változatát próbálhattuk ki. A megújult forma szinte teljesen újjá varázsolta a Scénicet. Lendületes, elegáns és kimondottan divatos vonalvezetésű autó lett belőle. A már jól bevált, és forma1-es technológiát(!!) is tartalmazó dízel erőforrás dinamikus, de ennek ellenére kellő odafigyeléssel az átlagnál takarékosabb és tisztább.


A kimondottan elegáns és bőséges helykínálattal rendelkező egyterű, csendes utasterében való utazás végeztével, szinte alig akartunk kiszállni, a „Bose” felszereltségű modellben ugyanis csúcsminőségben élvezhetjük az eltárolt zenéinket, vagy kedvenc rádiónkat. Mindehhez a már megszokott korrekt futómű, kiszámítható viselkedés, és valóban élményekben gazdag autózás biztosította a jó érdemjegyhez szükséges szükséges érveket. Egy komoly vetélytársat azonban találtunk, de jelen esetben a racionalitás fölött győzött a szépség.

Erre a hétre is jutott egy mini, méghozzá nem véletlenül, hiszen az év legtakarékosabb autóit is keressük. A Citroen C1 után, most a formailag ugyan toyotásított Aygo-ban ülve próbálunk utána járni, hogy az azonos motorral és azonos alapokon álló rokonság valamennyi tagjában olyan jól és spórolósan dolgozik-e a Toyota háromhengeres erőforrása. A most tesztelt változat a Spice fantázianevet viseli. A hármasfogat talán legszebbre sikeredett karosszériaváltozatát az Aygo tudhatja magáénak.

Citroen C1A narancsmetál egy érdekes árnyalatában pompázó japán autócska, társaihoz hasonlóan egész elfogadható helykínálatával, kiválóan hangolt, sportos (de nem rázós!) futóművével, kellemes autónak tűnik. Talán a műszerfal közepére jobb lett volna a régi időket felidéző -  szigetelőszalagos, spray dobozos – csíkozást nem odagagyizni (már bocsánat), ami persze az én szubjektív véleményem, tehát tessék is törölni. Ezt leszámítva a belső tér kialakítása szép, és vidám, a kárpitok színösszeállítása és a karosszéria színét magán viselő elemek összhangja kifogástalan… csak az a csík ne lenne. A virtuális csomagteret, az ülések hajtogatásával valóságossá változtathatjuk, de ebben a méretben ez szinte természetes. …és ez még nem minden. A jövő héten még folytatódik a teszt. Azt már most is leírhatjuk, hogy nagyon jó vele autózni.

Kökény Roland, a Cabrio és  Luxury magazinok főszerkesztője, a Brabus cégről hozott egy érdekes anyagot. A riportból talán az is kiderül, hogy a neves céget megalapító Bodo Buschmannak vannak-e magyar, illetve afrikai gyökerei, vagy egy echte német úriemberről van szó.

dr. Vizi Andrással, a DAS szakjogászával most a parkolások alkalmával felrakott, vagy csak lefényképezett, majd eltüntetett mikuláscsomagok státuszának járunk utána. Manapság már ismert trükk, hogy a parkoló derék őre (hogy száradna le a két keze!) megvárja amíg elkutyagolunk az órához, és amíg mi vacakolunk, ő máris odateszi a csomagot, elkészíti a fotót, majd mind aki jól végezte dolgát, már el is párolog a csomaggal együtt. Mi meg hetekkel később, már a bírságról szóló értesítést kaphatjuk csak kézhez, miközben fogalmunk sincs a miértről.

VolvoEzért parkolócédulát SOHA NE tessenek eldobni!! Ha nincs cetli, ők nyertek. Ha van cetli, és öt percen belül vagyunk, mi nyerhetünk, ha van egy jó ügyvéd a háttérben. Ilyen meg legyen!
A Pesti Központi Kerületi Bíróság meglehetősen érdekes felfogásában, ez egy korrekt eljárásnak számít, amin már meg sem lepődünk a statáriális parkolási perek gyalázatos ügyfélkezelése után, de vajon ezt még meddig engedhetik meg maguknak a jog kiemelt képviselői, a bírói székben ülve? Ez egy szégyenletes joggyakorlat, ami leginkább erre a bíróságra jellemző valamiért! (??) Lehet ellene tenni valamit? úgy tűnik igen .

Ebben a műsorban még szót ejtünk a Volvo S60-as amerikai töréstesztjéről, illetve utánanézünk, hogy mivel akarják elérni a Volvo szakemberei, hogy 2020-ra ne legyenek halálos áldozatok és súlyos sérültek a Volvok-ban. Lehet, hogy a két szembejövő autó, megbeszéli, majd hogy ezek itt bent komplett őrültek, mert mindjárt egymásnak megyünk, majd ezt megelőzendő, egy elegáns manőverrel megoldják a problémát, aztán visszaadják a kezünkbe az autó fölötti uralmat… Kicsit futurisztikusnak tűnik? A Sztárcsevity Andreával és Vancsó Lászlóval folytatott beszélgetésből majd kiderül az igazság.

Tartsanak velünk szombaton 09 és 10 óra között a 90.9 Jazzy Rádió frekvenciáján, de ha lemaradtak, kedden este 20 és 21 óra között az ismétléssel várja önöket a két műsorvezető, Bögös Sándor és Csökő Zoltán..

További cikkek 

Az ABB Magyarországon gyártja a villanyautók töltőit
életre kelt a Saab
Friss tökéletesítések dobják fel a kibővített Chevrolet választékot
Kulcsszavak:
 
Az első hibrid kompakt SUV a Toyotától Az első hibrid kompakt SUV a Toyotától Mozgó energiatároló a garázsban Mozgó energiatároló a garázsban A Jazzy Street szeptember 8.-i adásának tartalmából Már önműködően is parkolhat a Caddy Az Audi kettős győzelme a „2016. Év Összkerékhajtású Autója” szavazáson Az Audi kettős győzelme a „2016. Év Összkerékhajtású Autója” szavazáson A Jaguar F-TYPE nyerte el az Autonis formatervezési díjat A Jaguar F-TYPE nyerte el az Autonis formatervezési díjat
 
Az új Volvo FH kihívás elé állítja a teherautó-ipart

Az új Volvo FH kihívás elé állítja a teherautó-ipart

2012. szeptember 07.
A Volvo Trucks az új Volvo FH sorozattal meg- valósított mindent, amit egy prémium teherautó...
Részletek
Volvo FHA Volvo Trucks az új Volvo FH sorozattal megvalósított mindent, amit egy prémium teherautó kínálhat. üzemanyag-hatékonyság, megbízhatóság, ergonómia, kiemelkedő kezelhetőség, aktív és passzív biztonság és időmegtakarító termékjellemzők. A Volvo FH egy olyan teherautó, amelyet a járművezetőt szem előtt tartva és a fuvarvállalatok nyereségességének fokozására összpontosítva terveztek.

Kétségtelen, hogy az üzemanyag-fogyasztás jelenleg az egyik legfontosabb jellemző a fuvarvállalatok számára. így természetesen erre is kiemelt hangsúlyt fordítottak az új Volvo FH fejlesztése során.  A már eddig is üzemanyag-hatékony Euro 5-ös hajtáslánc még gazdaságosabbá vált. Ugyanakkor napvilágra került a Volvo első Euro 6-os motorja is, jelentősen csökkentve a károsanyag-kibocsátást. Emellett az új I-See funkció lehetővé teszi az üzemanyag-fogyasztás további csökkentését - akár 5 százalékkal. 2013 őszén pedig bemutatkozik egy új hajtáslánc, a Volvo I-Torque, új műszaki színvonalat állítva fel, továbbá még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és továbbfejlesztett vezethetőséget kínálva: olyan jellemzők ezek, amelyek a fuvarvállalat és a járművezető számára is előnyösek.

Az I-See csökkenti az üzemanyag-fogyasztást a hegyekben

Az I-See példa egy olyan technológiára, mely megkönnyíti a járművezető életét és üzemanyagot takarít meg.

"Az I-See egy szoftvercsomag az I-Shift sebességváltóhoz. Információkat tárol azon emelkedőkről, amelyeken a teherautó áthalad. A következő alkalommal, amikor a teherautó ugyanazon az útvonalon jár, az I-See úgy működteti a gázpedált, illetve kezeli a fokozatváltásokat és a fékeket, hogy a lehető leggazdaságosabb haladást biztosítsa" - magyarázza Claes Nilsson, a Volvo Truck Corporation elnöke.

"Az I-See jóvoltából a fuvarvállalatok akár járművenként 5 százalékkal is csökkenthetik üzemanyag-felhasználásukat" - folytatja.

Volvo FHTovábbi akár 5 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el a Volvo Trucks új üzemanyag Csomagjával. Ez a csomag képzést, illetve havi segítségnyújtást - Fuel Advice - tartalmaz, és a vezetési stílus megváltoztatásával, valamint a maximális üzemanyag-hatékonyságot biztosító vezetésről szóló ismeretek fokozásával igyekszik csökkenti az üzemanyagköltségeket.

Hatékony új hajtáslánc az új Euro 6-tal

A Volvo Trucks új Euro 6-os I-Torque hajtásláncával - amelynek gyártása 2013 őszén veszi kezdetét az európai piacra - még nagyobb megtakarítás érhető el.

"A Volvo I-Torque akár 4 százalékkal is csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Az I-See-vel és egyéb kisebb fejlesztésekkel együtt akár 10 százalékkal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást is eredményezhet. Ez évi 4100 liter üzemanyagnak felel meg egy átlagos teherautó esetében" - fűzi hozzá Claes Nilsson.

Vezetéknélküli kapcsolat maximalizálja az üzemidőt

Egy teherautó csak akkor nyereséges, ha dolgozik. A Volvo most maximális üzemidőt kínál. Ez az ígéret a Volvo Trucks azon új technológiáján alapul, amely lehetővé teszi az alkatrészek kopásának, illetve a jármű általános állapotának távoli megfigyelését.

"A szerviz a számítógépen keresztül távolról ellenőrizheti a teherautó különféle alkotóelemeinek tényleges elhasználódását. Amikor egy alkatrész üzemi élettartamának végéhez közelít, a szerviz már jó előre kapcsolatba léphet a fuvarvállalattal, hogy egyeztessenek egy számukra kényelmes szervizidőpontot" - magyarázza Claes Nilsson.

Volvo FHKiemelkedő kezelhetőség a teherautók világában

Nem kell elolvasnia a használati utasítást annak felismeréséhez, hogy az új Volvo FH jelentős előrelépést képvisel. Elég, ha beül a kormánykerék mögé.

"Az új Volvo FH kivételes kezelhetőséget kínál - akárcsak egy személyautó. A legjobb eredmény elérése érdekében független első felfüggesztést is kínálunk. Ez a világújdonság páratlan szintre emeli a kezelhetőséget a teherautók világában" - mondja Claes Nilsson.

Egy teljesen új teherautó

A kiemelkedő kezelhetőség fontos előny, de amikor a Volvo Trucks leleplez egy teljesen új Volvo FH sorozatot, egyéb területeken is találunk számos más új termékjellemzőt.

"A Volvo FH sorozat egy paradigmaváltást képvisel. Ez nyilvánvalóvá válik, ha például megnézzük, miként alkalmazzuk a távoli online kommunikációt a teherautó és a szerviz közvetlen összekapcsolására" - mondja Claes Nilsson. Az új technológia tovább fokozza a biztonságot a fülkében, gazdaságosabb hajtásláncot és sebességváltót hoz létre, és az üzemidő magas szinten tartására is felhasználható.

"Azonban nem csupán belepakoltuk a járműbe magát a technológiát. Az innovatív technológia valamennyi előnyének kihasználása érdekében fontos, hogy az emberek ismerjék annak használatát, és ténylegesen ennek megfelelően használják is. Emiatt keményen dolgoztunk egy olyan teherautó kifejlesztésén, amely egyértelműen a járművezetőt helyezi a középpontba" - magyarázza Claes Nilsson.

Ergonomikus kialakítás és intuitív kezelhetőség

Erre a középpontba helyezésre jó példa a járművezető munkahelye. A járművezető a továbbfejlesztett vezetőülésből jobban rálát az útra, nem utolsó sorban a fülke hasznos üvegfelületének növelésének, valamint a visszapillantó tükrök innovatív kialakításának köszönhetően. A kormánykapcsolók és a kezelőszervek fontossági sorrendben kerültek elrendezésre, így a legfontosabbak kerültek a legközelebb a járművezetőhöz. Mindent egybevetve, ezek a különféle változtatások számottevően jobb kilátást biztosítanak a járművezető számára.

A vezetési pozíció jobb, és nagyobb rugalmasságot kínál. A kormánykerék például döntési funkcióval is rendelkezik, ami világújdonság a teherautók világában. A jobb vezetési pozíció azt jelenti, hogy a járművezető kevésbé fárad el - és az éber járművezető természetesen jobb munkát végez.

Volvo FHBiztonság különféle formákban

A teljesen új fülkeszerkezet még biztonságosabb teherautóvá teszi az új Volvo FH-t. Még soha nem ment át Volvo teherautó ilyen átfogó ütközéses vizsgálaton, mint az új FH fülke. A jobb kilátás, amely nem utolsó sorban a keskenyebb visszapillantó tükröknek köszönhető, szintén hozzájárul a biztonságosabb munkakörnyezethez. A függőlegesebben álló A-oszlopok további egy köbméterrel növelték a fülke belterét. Ez nagyobb kényelmet, illetve további 300 liter tárolóhelyet eredményez a fülkében.

"A fülke munkára és a szabadidő eltöltésére is optimalizálásra került. Jobb ágy, integrált állóhelyzeti hűtés, új világítás, alacsony zajszint és egyéb más jellemzők fokozzák a kellemes pihenés és a kényelmes éjszakai alvás lehetőségét, ami végeredményben azt jelenti, hogy a járművezetők kevésbé fáradtak, és éberebbek" - mondja Claes Nilsson.

Elcsábítja a legjobb járművezetőket

A jó járművezetők, akik lehetőséget kapnak arra, hogy a lehető leghatékonyabban dolgozzanak, fokozzák a fuvarvállalatok nyereségességét. Egy járművezetők számára épített teherautó javítja a fuvarvállalatok lehetőségeit arra, hogy elcsábítsa a legjobb járművezetőket.

"Már ma is rendkívül kemény versengés folyik a jó járművezetőkért Európában, és ez a verseny egyre keményebb lesz. Meggyőződésem, hogy a járművezetők körében népszerű teherautók arra ösztönzik a sofőröket, hogy inkább az ilyen típusokat üzemeltető vállalatok állásaira jelentkezzenek. Az új Volvo FH ezért számos különböző módon fokozza a fuvarvállalatok nyereségességét a jövőben" - mondja Claes Nilsson.

További cikkek

A BKK elkötelezett a magyar buszgyártás segítése mellett
életre kelt a Saab
A Mazda zászlóshajója a vezetés örömének új távlatait nyitja meg
Kulcsszavak:
 
A MINI a 2013-as Frankfurti Autószalonon A MINI a 2013-as Frankfurti Autószalonon Új Arona, Leon CUPRA R és Amazon Alexa: a SEAT főszereplői a Volkswagen Csoport esti rendezvényén a 2017-es Frankfurti Autószalono Új Arona, Leon CUPRA R és Amazon Alexa: a SEAT főszereplői a Volkswagen Csoport esti rendezvényén a 2017-es Frankfurti Autószalono Az új Volvo FH kihívás elé állítja a teherautó-ipart Közel három millió dollárt hozott a Xerox parkoló rendszere A Juke Nismo bemutatkozott a Budapesti közönségnek A Juke Nismo bemutatkozott a Budapesti közönségnek Mutatjuk az első képeket az elektromos Honda belteréről Mutatjuk az első képeket az elektromos Honda belteréről
 
Forgalomba állt az első Alstom-szerelvény Budapesten

Forgalomba állt az első Alstom-szerelvény Budapesten

2012. szeptember 07.
Forgalomba állt péntek délelőtt a 2-es vonalon az első Alstom -metró- szerelvény, amely az...
Részletek
Forgalomba állt az első Alstom-szerelvény BudapestenForgalomba állt péntek délelőtt a 2-es vonalon az első Alstom-metrószerelvény, amely az örs vezér téri végállomásról indult a Déli pályaudvar felé.

Tarlós István főpolgármester az indulás előtt tartott sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy "korszakváltás tanúi vagyunk a budapesti közösségi közlekedés történetében, véget ér a retrókorszak a főváros földalattijaiban". A régi szerelvényekről szólva azt mondta, egy elmúlt kor relikviái voltak, az állandó műszaki ellenőrzés mellett is napi szinten álltak le, nem egyszer kigyulladtak, füstöltek.

Mint fogalmazott, az utolsó pillanatban sikerült a csere, az új Alstom-szerelvények miatt pedig már nem kell szégyenkezni. Szeptembertől havi két-három új vonat érkezik, 2013. február 13-ig kell leszállítani az utolsó szerelvényt, amely márciusban forgalomba is áll. A főpolgármester jelezte, hogy az első napokban előfordulhatnak apróbb meghibásodások, ezért az utazóközönség megértését kérte, hozzátette ugyanakkor, hogy a hibaforrások hasznos információval is szolgálhatnak a BKV-nak az üzemeltetéshez.

A városvezető arról is beszámolt, hogy a járműcsere során nem szakadnak el teljesen a múlttól, hiszen az új metrókocsikra a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Szalóczy Pál rádió- és tévébemondót szerződtette, akinek a hangjára 15 évig "záródtak az ajtók".

Jelenleg hét Alstom-szerelvény van Magyarországon, de azok közül eddig csak egyet állítottak forgalomba, a többit futáspróbákon még vizsgálja a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH). Ezek üzembe állításával párhuzamosan a BKV tartalékba helyezi a régi szerelvényeket.

Forgalomba állt az első Alstom-szerelvény BudapestenA francia Alstom-cég 22 szerelvényt gyárt a 2-es vonalra 150 millió euróért. A járműveket 2008 májusától egy éven át szállították volna le, de a végleges típusengedélyt - főként a fékek magyar jogszabályban rögzített szabályoktól  eltérő volta miatt - nem kapták meg az NKH-tól. Emiatt a főváros szerződést bontott, amelyet 2011 júliusában megváltozott tartalommal újra hatályba léptettek. Ettől számítva 330 napja volt az Alstomnak arra, hogy leszállítsa az első szerelvényt. Ennek ünnepélyes átadása július 10-én volt. A 100 méter hosszú légkondicionált szerelvény 1023 utast képes szállítani, összesen 209 ülőhely van. A kocsik mindkét oldalán négy-négy ajtó van, a szerelvény egyterű, azaz az elejétől a végéig átjárható. A Metropolis maximális sebessége 70 kilométer/óra.

Az új budapesti metrót Franciaországban tervezték, hajtásrendszere Magyarországon készült. A kocsiszekrényeket az Alstom lengyelországi központjában, Katowicében gyártották, és ott is szerelték össze a szerelvényeket.

További cikkek

A BKK elkötelezett a magyar buszgyártás segítése mellett
újabb tíz hannoveri villamos áll forgalomba Budapesten
Augusztusban 3,2 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma
Kulcsszavak:
 
Audi Hungaria: minden idők legjobb éve volt motorgyártásban, de kevesebb autó készült Audi Hungaria: minden idők legjobb éve volt motorgyártásban, de kevesebb autó készült A SEAT bemutatta 2025-ig tartó ütemtervét A SEAT bemutatta 2025-ig tartó ütemtervét A Nissan vezető szerepet tölt be a klímaváltozással kapcsolatos vállalati felelőségvállalás terén A Nissan vezető szerepet tölt be a klímaváltozással kapcsolatos vállalati felelőségvállalás terén A Ford mozgáskövető technológiával tökéletesíti az autógyártás folyamatát, amivel az élsportolók javítják teljesítményüket A Ford mozgáskövető technológiával tökéletesíti az autógyártás folyamatát, amivel az élsportolók javítják teljesítményüket Merész formaterv és úttörő technológia a Nissan páratlan crossoverében Merész formaterv és úttörő technológia a Nissan páratlan crossoverében
 
BMW R 80 G/S – A második generáció bemutatkozása

BMW R 80 G/S – A második generáció bemutatkozása

2012. szeptember 07.
A BMW R 80 G/S sikereit látva a bajor gyár nem elégedett meg az első generációt övező ...
Részletek
BMWA BMW R 80 G/S sikereit látva a bajor gyár nem elégedett meg az első generációt övező pozitív fogadtatással és 1987. augusztus 24-én Florence-ban bemutatták a nagyközönségnek a második generációt is. Az utódmodell két változatban készült és R 80 GS-nek, valamint R 100 GS-nek keresztelték el, elhagyva a típusjelzésben korábban alkalmazott perjelet.

Az ezer köbcentiméteres R 100 GS révén a BMW ismét a túra-enduró kategória legnagyobb lökettérfogatú motorjával tudott piacra lépni. Ugyanakkor mégsem a motor – amelyet az utcai változatokból már akkor is jól ismertek – keltette fel a figyelmet, újra a hátsó felfüggesztés és a váz módosult jelentős mértékben. Noha a BMW nagy sikert aratott az első, nagy hengerűrtartalmú motorra szerelt egykarú lengővillás felfüggesztéssel, a fejlesztők még tovább akarták javítani a már akkor is fejlett megoldást.  

A Monoleverre nagy figyelem irányult 1980-ban a G/S bemutatóján, 1983-tól az új négyhengeres K sorozatba is beépítették, egy évvel később pedig a nagy boxer modellekbe is bekerült. Ugyanakkor még az egykarú hátsó lengővilla sem tudta megszüntetni a kardánhajtás jellemző reakcióját. A gyorsítás folyamán a motor előrebillent (a hátsó lengéscsillapító meghosszabbított rugója miatt), majd visszatért eredeti helyzetébe, amikor a motoros elvette a gázt.  

Ez terepmotorozás alkalmával volt kifejezetten érzékelhető, mivel gyorsításkor a megemelkedő hátsó kerék felkeményítette a futóművet, így a tapadás csökkent durva terepen. Annak érdekében, hogy megszűnjön a nyomaték reakciója, meg kellett volna hosszabbítani a felfüggesztést, de ez csak elméleti lehetőség volt, mert a bólintás megszüntetése érdekében 1,7 méterre kellet volna növelni a hosszát.  

BMWA „Paralever” – ahogy az új felfüggesztést hívták – másféle megoldást kínált. A rendszert az ’50-es években az akkori vezető fejlesztő, Alexander von Falkenhausen már kipróbálta, majd 1955-ben Walter Zeller gyári versenymotorjára Falkenhausen kifejlesztett és szabadalmaztatott egy hátsó felfüggesztést dupla csuklós lengővillával és kitámasztással. Költségessége miatt viszont soha nem került sorozatgyártásba és az idő múlásával csaknem feledésbe is merült.  

Három évtizeddel később az ötlet ismét felmerült a Paralever kapcsán. A hátsókerékhajtás házát a felfüggesztésen helyezték el, ami így fordulni is tudott, a reaktív erőket pedig a váz elvezette a kitámasztás segítségével. A tengely mozgását a felfüggesztésben elhelyezett két golyóscsapágy segítette elő, valamint egy második csuklós összeköttetés a hajtásláncban.  

A megoldás a Monoleverhez képest 1,6 kilogrammos súlynövekedést eredményezett, de hatása megegyezett egy elméletileg 1400 mm hosszúságú lengőkarral, így a nem kívánt reakció a minimumra csökkent. Ezen felül a berugózást 170-ről 180 mm-re növelték és az átlósan elhelyezett rugóstag – amit négy fokozatban lehetett állítani – némileg progresszív hatással bírt.  Számos apró részlet finomodott az új GS-en, például a vázat és a motor farát is megerősítették, míg előre új, Marzocchi teleszkópvilla került. A Marzocchi már a Párizs-Dakaron indított gyári csapat munkájában is részt vett, a közös munka eredménye pedig egy 200-ról 225 mm-re növelt rugóutat biztosító villa lett. Ez még durva terepen is aktív csillapítást garantált és megszüntette a fékezés alatti bizonytalanságot.  

Nagyobb lett az első fék és nagy Brembo féknyereg került fel. A kerekek újfajta keresztküllősök voltak és lehetővé tették a belső nélküli gumik használatát.  Mivel átértek a karimán, a különálló küllőket egyenként is lehetett cserélni, anélkül, hogy a kereket vagy a felnit le kellett volna szerelni. Az üzemanyagtank mérete 26 literre nőtt (mérete így beékelődött az eredeti G/S és a speciális Dakar modell közé), a hosszabb és szélesebb nyereg pedig nagyobb kényelmet ígért, ahogy az az apró szélvédő is, ami szériafelszereltségként az R 100 GS-en mutatkozott be, de utólagos extraként az R 80 GS-en is elérhető volt.

BMWA sajtó ezúttal is lelkes volt és kimagasló motorozási jellemzőket tulajdonított a GS-nek. Az új bemutató lehetővé tette a BMW számára, hogy továbbra is a túra-enduró motoros piac meghatározó szereplője legyen. A két nagy túra-enduró gép mellett, kifejezetten a német piacra, a BMW bemutatott egy 27 lóerős belépő modellt, az R 65 GS-t, amit viszont csak igen rövid ideig gyártottak. Három év alatt nem több mint 1727 egységet adtak el belőle, majd 1990-ben kivették a kínálatból. E közben a Paralever modellek zavartalanul folytatták az R 80 G/S sikertörténetét és magas eladásait.  

A BMW 1988-ban bemutatott egy speciális Dakar modellt, ami sportos örökségét néhány hónappal korábbról eredeztette, amikor Eddy Hau megnyerte a maratoni verseny privát értékelését egy HPN által utcaiból épített versenymotorral. A hosszú távú versenyen szerzett tapasztalatok beépültek az új, speciális kiadásba, ami az alábbi pontokon változott: zárható, 5 literes tárolórekesszel ellátott, 35 literes tank, motorvédő, kényelmes, egyszemélyes ülés (ezt az utasülés helyére építhető csomagtartó vázzal lehetett kombinálni), szélesebb sárvédő. E felszereléseket átalakító csomag formájában is meg lehetett rendelni.  

1990 tavaszától az ambiciózus GS tulajdonosok sportvázat is rendelhettek a BMW-től, amit a bajorok a White Powerrel közösen fejlesztettek ki. 1990 szeptemberétől minden boxer BMW-t szekunderlevegő-rendszerrel szállítottak. Az SLS névre hallgató megoldás alapvetően a kipufogógáz utánégetésére épült, így 40%-kal csökkentette a szénmonoxid és 30%-kal a szénhidrogén kibocsátást. A vásárlók többsége gondolkodás nélkül kész volt némi felárat fizetni annak érdekében, hogy csökkenjen a környezetszennyezés mértéke. 1990-ben, a GS sorozat 10. évfordulóján az R 80 GS és R 100 GS modellek alaposan átdolgozott változatait mutatta be a BMW a kölni IFMA kiállításon. Az alapmodellek többek között négyszögletű fényszórót, a K-sorozatban használt kezelőszerveket, állítható szélterelőket és rugóstagot kaptak. Ezek voltak a második generációs GS-eket érintő utolsó nagyobb változások, hiszen a léghűtéses, kétszelepes boxer-éra a végéhez közeledett. 1994-ben teljesen új fejlesztésű, négyszelepes modellek léptek a színre.

További cikkek

Megszületett az új SH125i és SH150i
Népszerű járgány - Honda VFR800X Crossrunner
Tekintélyt parancsoló - Suzuki GSF1250 SA Bandit
Kulcsszavak:
 
2016-ban a Ford Mustang a világ legkelendőbb sportkocsijává vált 2016-ban a Ford Mustang a világ legkelendőbb sportkocsijává vált A Ford növeli a Kuga gyártókapacitását A Ford növeli a Kuga gyártókapacitását A ŠKODA közzétette a VISION RS tanulmány formatervéről készült videót és a belső tér rajzát A ŠKODA közzétette a VISION RS tanulmány formatervéről készült videót és a belső tér rajzát BMW R 80 G/S – A második generáció bemutatkozása November 22-én indul a ‘Bolt Gold´ GT-R árverés Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac
 
Érkezik a Citroen DS3 Cabrio

Érkezik a Citroen DS3 Cabrio

2012. szeptember 07.
Már csak néhány nap választ el bennünket a Párizsi Autó- szalontól, ahol a Citroen ...
Részletek
Citroen DS3 cabrioMár csak néhány nap választ el bennünket a Párizsi Autószalontól, ahol a Citroen – továbbszőve a DS modellcsalád történetét – újabb modellváltozattal mutatkozik be: a DS3 Cabrióval. A hagyományos kabriók kötöttségeitől mentes járműben pillanatok alatt átadhatjuk magunkat a napfény élvezetének.

A DS3 vitathatatlan sikertörténet: mindössze két éve létezik, de már közel 180 000 darab talált gazdára belőle. A modell fő vonzereje az egyediség, a szinte korlátlan személyre szabhatóság. A szériaváltozat karosszéria- és tetőszín kombinációin, dekorációs szettjein kívül már több speciális széria is kapható: a Magyarországon is elérhető Racing és az Ultra Prestige változatok a végletekig kifinomult ízlésű ügyfelek álmait váltják valóra. A DS3 alapítója és oszlopos tagja a DS újkori történetének. A Citroen prémium modellcsaládjának tagjaiból a mai napig összesen több mint 250 000 darab kelt el.

A 2012-es Párizsi Autószalonon bemutatkozó DS3 Cabrio – kell-e hangsúlyoznunk? – vérbeli DS3. Megtalálható benne mindaz, ami a DS3 sikeréhez vezetett: a karakteres stílusjegyek, a legapróbb részletet is átjáró kifinomultság és már az első métereken tapasztalható egyedülálló vezetési élmény. A DS3 Cabrio ugyanakkor egy olyan technikai megoldással gazdagítja a kínálatot, mely tovább erősíti az autó egyedi karakterét, ráadásul úgy, hogy annak az eredeti modellen tapasztalt kiváló útfekvés sem látja kárát. A háromféle – fekete, égkék és DS monogramme mintás – változatban kínált vászontetővel tovább bővült az egyedi kialakítási lehetőségek köre. A DS legendás igényessége a kabrióváltozatban is visszaköszön, jó példa erre a 3D hatású innovatív hátsó lámpatestek és az egyedi nyitómechanizmussal rendelkező csomagtartó.
A DS3 Cabrio a szegmensben rendhagyónak számító tulajdonságai:

- vászonteteje 120 km/h sebességig elektromosan működtethető,
- öt teljes értékű ülést kínál,
- csomagtartója a legtágasabb kategóriában.
A DS3 Cabrio a franciaországi Poissyban készül, 2013 elején kerül forgalomba, és kezdettől kapható lesz egy
mindössze 99 g/km CO2-kibocsátású változata is.

Citroen DS3 cabrioA DS3 öröksége: sajátos, egyedi stílus

A DS3 Cabrio a zárt karosszériájú változat karakteres egyéniségét örökölte. 3,95 m hosszú, 1,71 m széles és 1,46 m magas, azaz továbbra is kompakt méretű, fürge és dinamikus. Valamennyi jellegzetes stílusjegy megmaradt: az utastér fölött lebegni látszó kéttónusú tető, az övvonalnak lendületes karaktert kölcsönző „cápauszony”, az első lökhárító két oldalán húzódó LED-es nappali lámpákat hangsúlyozó bemélyedés. A DS3 Cabrio megőrizte ezeket a stíluselemeket, a nyitható vászontetővel pedig az egyedi kialakítás újabb lehetőségeit kínálja: a különleges színek és motívumok még jobban kiemelik az autó egyedülálló karakterét. A DS3 Cabrio további újdonságai a vadonatúj ledes 3D hátsó fényszórók és a csomagtérfedél elegáns krómozott fogantyúja.

Kimondottan személyes, különleges értéktárgy A külső elemek közül a tető, a karosszéria, a tükörházak és a kerekek az egyedi kialakítás számtalan lehetőségét kínálják. Maori, Vibe, Fashion, Zebre, Paris Map, Plane, Co Design, Flavio, Flower és: a zárt karosszériájú változaton tízféle tetővariáció közül lehet választani. A DS3 Cabrio esetében a nyitható tető a személyre szabás meghatározó eleme.

A vászontető háromféle színben - fekete, égkék és monogramme mintás változatban - rendelhető. A DS3-ra jellemző lebegő hatás a fekete hátsó oldalpaneleknek, valamint az oldalsó karosszérialemezek felső részén, az első szélvédő feletti részen és a hátsó spoileren visszaköszönő tetőszínnek köszönhetően a kabrióváltozatnál is érvényesül. A műszerfal díszítése, a szellőzők pereme és a sebességváltógomb is a karosszériaárnyalatokhoz, illetve a tetőszínekhez igazodik. Hatféle változat áll rendelkezésre: ezüstszürke, fényes fekete, fehér, carbotech, égkék és szürke.

Minden részletében kifinomult

A kék és lila finom árnyalataiból komponált égkék vászontető meglepően rafinált. A különleges vizuális hatás 3 különböző színű fonal kombinálásának köszönhető. Az egyik szál fényes, és mindhárom másképp reagál a változó fényviszonyokra, ami még különlegesebb megjelenést biztosít az autónak.

Citroen DS3 cabrioA DS motívum mint a kifinomultság és elegancia szimbóluma az ún. monogramme díszítésű vásznon is visszaköszön. A finom mintázat a karosszéria ezüstszürke színével remekül harmonizáló Jacquard-szövet kétféle szürke árnyalatának kontrasztján alapul. Akárcsak az elegáns külső, a DS3 Cabrio belső tere is előkelőséget sugároz, melyben minden részletnek megvan a maga szerepe:

- a tető nyitókapcsolóját is magában foglaló tetőkonzolon található ledes lámpa fehér fényű hangulatvilágítást
biztosít,

- a műszercsoport és az automata légkondicionáló fehér fényű kijelzői is e fényhatáshoz igazodnak,

- a vászontető belső bevonatának kiképzése – hangszigetelő funkciója mellett – az utastér luxus jellegéhez is nagyban hozzájárul,

- az üléseket különleges kárpitok borítják: gránitkék Claudia bőrkárpit vagy sötétszürke, elegáns barna és égkék „Akinen” szövet.

Igéző tekintet: ledes 3D hátsó lámpák

A DS3 Cabrio hátsó fényszórói különleges 3D technológiát alkalmazó ledes izzókból állnak. A lámpák dizájnja a Revolte és Survolt tanulmányautók hátsó fényszóróinak formáját követi. A fénysor középső részét egy 31 LED-ből álló négyszögletes opálfényű fényvezető, valamint tükrök és félig tükröző felületek alkotják, melyekben megsokszorozódik a fényvezető képe. Ez a 3D világítóegység éjszaka bekapcsolt lámpáknál, nappal pedig fékezéskor világít. Felső részén egy 15 LED-ből álló fénysor díszíti, mely helyzetjelző, féklámpa és oldalsó világítás funkciót is ellát.

A minden részletre kiterjedő gondosság jó példája a 3D lámpa részét képező krómozott DS-embléma, mely drágakőként illeszkedik a dombornyomott fekete DS-keretbe. Igazi DS3-hoz méltó útfekvés Míg a legtöbb kabrió átlagosan 100 kilóval nehezebb keménytetős változatánál, a DS3 Cabrio felépítése minden szempontból optimális (mindössze 25 kilóval nyom többet, mint a zárt karosszériájú változat). Az autó fürgeség és mozgékonyság tekintetében sem marad el az eredeti modelltől. A Citroen mérnökeinek sikerült a limuzinéhoz hasonlóan merev szerkezetet létrehozniuk: ehhez többek között megtartották az oldallemezek speciális felépítését, és megerősítették a csomagtér körüli részt.

Citroen DS3 cabrioA limuzin alapvető műszaki adottságait (szerkezeti elemek, felfüggesztés) megöröklő modellt magabiztos és sportos viselkedés, valamint remek irányíthatóság és kimagasló biztonság jellemzik.
Kabrió - kötöttségek nélkül A DS3 Cabrio tervezésekor arra törekedtek, hogy a fedélzetén töltött minden pillanat maximális élvezetet nyújtson. A hagyományos kabriók előnyei egyszerre érvényesülnek benne a limuzinok valamennyi vonzó tulajdonságával:

- A vászontető teljes behúzása mindössze 16 másodpercet vesz igénybe, és 120 km/h sebességig lehetséges. A tető nyitása és zárása a tetőkonzolba beépített nyomógombbal történik. A nyitott tető 3 különböző helyzetbe állítható: köztes helyzet, vízszintesen nyitott és teljesen nyitott helyzet. A tető vízszintesen nyitott helyzetben is a hátsó utasok mögött helyezkedik el, így azok zavartalanul élvezhetik a kilátást.

- A tervezők különös gondot fordítottak az akusztikára. Először is egyedülálló hangszigetelő tulajdonságokkal rendelkező minőségi vásznat választottak (mely zárt állapotában a limuzinéhoz hasonló zajkomfortot nyújt), másrészt egy aerodinamikai szélterelővel is ellátták az autót, mely a tető nyitott helyzetében biztosít optimális akusztikai komfortot. Ez utóbbi a tető nyitásakor azonnal működésbe lép, eltereli a légáramlatokat, így nem vág, nem csapkod az utastérben a szél.

- A speciális felépítésnek köszönhetően megmaradt a bőséges helykínálat: a DS3 Cabrio 5 teljes értékű ülőhellyel és a kategória legnagyobb csomagtartójával (245 l) büszkélkedhet. A rendelkezésre álló hely – a szegmensben szokatlan módon – semmivel sem kisebb, mint a limuzinban. Még a többféle kialakítást lehetővé tévő, 2:1 arányban lehajtható hátsó üléspadról sem kellett lemondani, amely nagy szolgálatot tesz a mindennapokban. A csomagtérfedél különleges nyitómechanizmussal rendelkezik, mellyel a gépkocsi mögött rendelkezésre álló helytől függetlenül (pl. fal mellett parkolva) mindig teljesen felnyitható.

- Figyelemreméltóak az aerodinamikai mutatók: a kabriónál ugyanolyan SCx értéket (0,69 m2) sikerült elérni, mint a limuzin esetében. Ez nemcsak a teljesítmény szempontjából kedvező, de a CO2-kibocsátás leszorításához is hozzájárul. Ez az érték többek között a hosszú spoilernek és oldallemez-díszítésen alkalmazott aerodinamikai légterelőknek köszönhető.

További cikkek

Dinamika a szabad ég alatt – Az Audi RS 5 Cabriolet
208 XY, 208 GTi – a csábító vonzerő
A Mazda zászlóshajója a vezetés örömének új távlatait nyitja meg
Kulcsszavak:
 
Új motorokat és információs, illetve szórakoztató rendszereket kap a Volkswagen Tiguan Új motorokat és információs, illetve szórakoztató rendszereket kap a Volkswagen Tiguan Exkluzív BMW i8 modellekkel ünnepli világsikerét a BMW i divízió Exkluzív BMW i8 modellekkel ünnepli világsikerét a BMW i divízió Háromezredik dolgozóját is felvette a Mercedes-Benz kecskeméti gyára Háromezredik dolgozóját is felvette a Mercedes-Benz kecskeméti gyára Érkezik a Citroen DS3 Cabrio Teljesítette a négyezer kilométeres "tartampróbát" az Alstom metrószerelvénye Veterán autóritkaságok a budapesti Széchenyi téren Veterán autóritkaságok a budapesti Széchenyi téren
 
Megszületett az új SH125i és SH150i

Megszületett az új SH125i és SH150i

2012. szeptember 07.
Mindkét modell gyártása - új, könnyebb vázzal, és új, hatékony üzem- anyag..
Részletek
Honda SH125iMindkét modell gyártása - új, könnyebb vázzal, és új, hatékony üzemanyag-felhasználású motorral – Olaszországban, Atessában folytatódik. A Honda hivatalosan is megerősíti, hogy hamarosan elkezdi az új SH125i és a SH150i típusok gyártását, amelyek értékesítése még az idén ősszel megkezdődik Európa-szerte.

Az új modellek számos újdonságot vonultatnak fel:

Az új eSP (enhanced Smart Power) motorban számos kis súrlódású technológiai megoldást alkalmazott a gyár a hatékonyságnövelés érdekében. Start-stop rendszerrel működik, alapjáraton automatikusan leáll. Az eredmény rendkívül kedvező üzemanyag-fogyasztás: 45,8 km/l a 125cm3-s és a 43,9 km/l 150cm3-s motornál (ECE40 szerint); Ezek a motorok az első 16 colos kerekeken guruló, sík taposó lemezzel rendelkező Honda robogók, amelyekben akár egy teljes (full face) bukósisak kényelmesen elfér az ülés alatti tárolóban; új tervezésű, könnyebb váz; Az oldaltámasz széria tartozék; ABS-szel is felszerelték a kombinált fékes járművet.

Biztonsági stratégiájának megfelelően Magyarországon a Honda csak az ABS-szel szerelt modelleket forgalmazza 2012. októberétől.

Az új modellek ára:
SH125i 910.000 Ft
SH150i 1.050.000 Ft
(regisztrációs adót tartalmazó, bruttó kiskereskedelmi ár)

Honda SH150iAz SH család 1984-ben mutatkozott be az SH50-nel. Azóta az SH koncepció különböző tagjaiból - SH50, SH75, SH80, SH100, SH125, SH150 és SH300 –félmilliónál is több talált gazdára Európában. A járművek által kínált megbízhatóság, könnyű vezethetőség és nem utolsó sorban az “SH forma” népszerűsége napjainkban is töretlen, hiszen 2011-ben csak az SH125i és SH150i robogókból több mint 30.000 db-ot vásároltak a kontinensünkön.

További cikkek

Bemutatták az új Volkswagen Golfot
Az új Kia cee’d ötcsillagosra vizsgázott az EuroNCAP töréstesztjén
Dinamika a szabad ég alatt – Az Audi RS 5 Cabriolet
Kulcsszavak:
 
Minden idők legjobb júliusát könyvelheti el a Jaguar Land Rover csoport Minden idők legjobb júliusát könyvelheti el a Jaguar Land Rover csoport Hamarosan debütál az Audi új zászlóshajója Hamarosan debütál az Audi új zászlóshajója Citroen AIRCROSS – Utazás Citroen módra Citroen AIRCROSS – Utazás Citroen módra Az Audi története legnagyobb átszervezését indítja el Az Audi története legnagyobb átszervezését indítja el Megszületett az új SH125i és SH150i A kínai kormány az energiatakarékos járművek fejlesztését és tömeggyártását támogatja
 

Találatok száma: 11811 Megjelenítve: 10641 - 10650