Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11077 Megjelenítve: 10681 - 10690
Motoros vezetéstechnikai tréninget indít a BMW Magyarország

Motoros vezetéstechnikai tréninget indít a BMW Magyarország

2012. március 21.
Magyar- országon is elindul a több mint 20 éve működő BMW Motorrad Vezetés- technikai...
Részletek
BMW MotorradMagyarországon is elindul a több mint 20 éve működő BMW Motorrad Vezetéstechnikai Tréning, ami több lépcsős program keretén belül segíti a biztonságosabb közlekedésre törekvő motorosokat. A már négy éve itthon is sikerrel működő autós tréningekhez hasonlóan a tanfolyamok teljesen nyitottak, azokon bármilyen márkájú motorral részt lehet venni, így a gyakorlatok minden résztvevő fejlődését szolgálják. A résztvevők saját motorjaikat használva megismerhetik önmaguk és járművük tulajdonságait és határait, így azokat tiszteletben tartva, a tréning végeztével a korábbiaknál tudatosabban, így biztonságosabban vezethetnek a közúti forgalomban.

Az oktatás célja, hogy a rutinosabb és kevesebb tapasztalattal rendelkező motorosok egyaránt javíthassák felkészültségüket vagy hosszabb kihagyás után felfrissíthessék tudásukat. A program lépcsőfokait végigjárva a biztonságos közúti közlekedéshez szükséges elengedhetetlen alapoktól egészen a magabiztos, nagysebességű országúti kanyarodásig el lehet jutni, a program ugyanakkor már az alapszintű tanfolyamon a leggyakoribb vészhelyzetek elhárítását helyezi a középpontba.

„Meggyőződésünk, hogy mindenkinek a gyakorlati tudása saját járművén fejleszthető igazán. Szerencsére a motorosok egyre nagyobb része érzi úgy, gyakorolnia kell, hogy minél biztonságosabban tudjon közlekedni. Tavasszal, a szezon elején még nagyobb szükség van a biztonságos, akár irányított körülmények közötti ráhangolódásra. A megfelelő képzettséggel rendelkező oktató és a tanfolyam nyújtotta keretek a beidegződött rossz technikák felismerésére, kijavítására is kiválóan alkalmasak” – nyilatkozta Zámbó Balázs, a BMW Magyarország motorkerékpár menedzsere.

BMW MotorradA BMW müncheni tréner akadémiáján végzett instruktorok a bajor márka 35 éve működő autós és két évtizede indult motoros tanfolyamok egyre bővülő szakmai tudására építve oktatják a résztvevőket. A program iránt érdeklődő motorosok három hazai tréning programjából választhatnak, amelyek zárt pályán, a Kiskunlacháza reptéren vagy a Kakucsringen zajlanak. Az egy, illetve félnapos oktatások díja motorosonként 29 és 34 ezer Ft között változik.

Felelősen működő járműgyártóként a BMW csoport nagyon nagy hangsúlyt fektet a különböző aktív és passzív biztonsági rendszerek kifejlesztésére. A BMW Motorrad már a hetvenes években aktívan elkötelezte magát a biztonság mellett. (1976: saját fejlesztésű bukósisak; 1988: első ABS sorozatgyártású motorkerékpárban). Ugyanakkor a vezetők helyes magatartása vészhelyzetekben többet ér a legjobb elektronikus rendszernél is. Ezért a bajor konszern világszerte vezetéstechnikai tréningeken adja át a biztonságos vezetéssel kapcsolatos tudását, hogy a vezetők megelőzhessék a vészhelyzeteket, illetve azok bekövetkezte esetén helyesen reagáljanak. A BMW nemzetközi sztenderdjeinek megfelelő tréningeken a hangsúly tehát a biztonságon van: a közúti balesetek döntő többsége ugyanis továbbra is a járművezetők hibájából következik be. A kétkerekűek vezetői ugyanakkor sokkal sérülékenyebbek az autóvezetőknél, hiszen őket legjobb esetben is csak a protektoros ruházat védi, amelyből a legfejlettebb sem veheti fel a versenyt egy középszerű autó-karosszériával.

A vezetői képességek és a tapasztalat nagyban befolyásolják a vezető reakcióját egy-egy konkrét helyzetben. A BMW Motorrad Vezetéstechnikai Tréning a hétköznapi közlekedési helyzetek középpontba állításával, az elméleti ismeretek és a gyakorlati feladatok kombinációján keresztül segíti a vezetőt a közlekedési szituációk magabiztosabb kezelésében.

BMW MotorradBMW Motorrad Alap Tréning

A közúti motoros balesetek elemzéséből adódtak azok a feladatok, amelyek segítenek pótolni a legalapvetőbb vezetéstechnikai hiányosságokat. Hiába motorozik valaki akár évtizedek óta, közel sem biztos, hogy a legmagasabb szinten tudatosan teszi mindezt. A motorosok sérülékenysége miatt pedig elengedhetetlen, hogy így legyen. Az alaptréningen - és az összes többi szinten is - az elmélet is a gyakorlatban történik: az aszfalton, a járműveken ülve sajátítják el a járműkezelés és a járműfizika alapjait is. Az egész napos Alap Tréningen a kis- és közepes sebességű járműkezelés alapjait, a vészfékezést és a vészelkerüléseket éppúgy megtanulja mindenki, mint az összes lehetséges kanyarvételi stílust.

Helyszín: Kiskunlacháza (repülőtér)
Időtartam: 1 nap (kb. 7 óra)
ár: 29 000 Ft

BMW Motorrad Haladó Tréning

A Haladó Tréning továbbfejleszti az alapszinten megszerzett tudást. Nő a tempó, egyre nehezebbek a feladatok - értelemszerűen alapfeltétel a Alap Tréning elvégzése. Egészen nagy sebességig növelik a vészfékezések tempóját, illetve az eltérő kanyarodási stílusokat eltérő, váltakozó íveken is gyakorolják. Az egész napos képzés végére nem csak a biztonságos motorozás, hanem a stabil, nagy sebességnél is magabiztos járműkezelés is értelemszerű lesz mindenkinél.

Helyszín: Kiskunlacháza (repülőtér)
Időtartam: 1 nap (kb. 7 óra)
ár: 34 000 Ft

BMW MotorradBMW Motorrad Intenzív Tréning

Az Intenzív Tréning a leggyakoribb, országúton előforduló problémák közül alapvetően a kanyarban történőkkel foglalkozik, ezekre kínál megoldást. A helyszín versenypálya, azonban nem cél a pályamotoros-képzés. Ellenkezőleg, továbbra is a biztonságos közúti motorozás megtanulása a lényeg, azonban a szerpentinekre kihegyezve azt. Miután ezt a szintet is elvégzi valaki, magabiztosan, ugyanakkor a korábbiaknál még élvezetesebben fog tudni megtenni minden egyes kilométert kedvenc kétkerekűje nyergében.

Helyszín: Kakucsring
Időtartam: fél nap (kb. 5 óra)
ár: 34 000 Ft

További cikkek

Az új Citroën DS5 Magyarországra érkezett!
Luxus a felső-középkategóriában
átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa
Kulcsszavak:
 
Az a csúnya Uber elkezdi elektromos autókkal telepakolni Londont Az a csúnya Uber elkezdi elektromos autókkal telepakolni Londont Motoros vezetéstechnikai tréninget indít a BMW Magyarország A kormány az NGM-től és az NFM-től vár előterjesztést a BKV buszparkjának megújításáról Motoros vezetéstechnikai tréninget indít a BMW Magyarország Varsó új repülőtere félmillió utast fogadott három hónap alatt M4-es autópálya - Ebben a hónapban dönt a kormány a sztrádáról M4-es autópálya - Ebben a hónapban dönt a kormány a sztrádáról Fennállása eddigi legeredményesebb márciusát zárta a BMW Group Fennállása eddigi legeredményesebb márciusát zárta a BMW Group
 
Elvi bizottsági támogatás a gázalapú közösségi közlekedés megvalósításához

Elvi bizottsági támogatás a gázalapú közösségi közlekedés megvalósításához

2012. március 21.
Elvi támogatást adott a gázalapú közösségi közlekedés meg- valósításá- hoz ...
Részletek
VolvoElvi támogatást adott a gázalapú közösségi közlekedés megvalósításához az Országgyűlés Gazdasági és informatikai bizottságának energetikai, valamint közlekedési és infrastrukturális albizottsága keddi együttes ülésén.

Az ülésen az LNG (cseppfolyós földgáz) szállítási lánc projekt részleteit és előkészítését ismertette a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) elnöke. Domanovszky Henrik kiemelte: a cseppfolyós földgáz közlekedési célú felhasználásával csökkenthető a járművek károsanyag-kibocsátása és üzemeltetési költsége.  

A projekt célja, hogy az Európai Unió 2014-től kezdődő pénzügyi ciklusára előkészítsenek egy olyan pályázatot, amellyel uniós támogatás nyerhető el az LNG szállítási és felhasználási lánc kiépítéséhez. Bencsik János (Fidesz), az energetikai albizottság elnöke szerint összetett kérdésről van szó, amelynek egyebek mellett környezetvédelmi, környezet-egészségügyi, költségvetési és ellátás-biztonsági szempontjai is vannak. Közölte: ezek együttes figyelembevételével lehet eldönteni, hogy milyen mértékben, milyen ütemezésben és mely közlekedési területeken célszerű az LNG alkalmazását támogatni.
A két albizottság elsősorban abban érdekelt, hogy a közösségi közlekedés ellátásának biztonsága és a szolgáltatás színvonala javuljon, az üzemeltetés költsége és a károsanyag-kibocsátás csökkenjen - mondta az albizottság elnöke.

Bencsik János hangsúlyozta, az albizottságoknak arra nincs lehetősége, hogy források előteremtésében közvetlen segítséget nyújtsanak, szakmai nyilvánosságot tudnak biztosítani.

ScaniaA Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület tavaly áprilisban alakult azzal a céllal, hogy a gázüzemű járművek és gáztöltők aránya 3-5 éven belül elérje a járműpark, illetve a kutak számának egy százalékát. Ez 25-30 nyilvános gáztöltőállomást jelentene, amely mintegy 1.500 gázzal üzemelő autóbuszt, 1.100 nehéz teherjárművet és 1015 ezer személygépkocsit látna el.








További cikkek


Komoly bajban a szegedi közösségi közlekedés
Forgalomba helyezték az első Scania Euro 6 járműveket
Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok
Kulcsszavak:
 
Különleges Scania tűzoltóautók Ausztráliában Különleges Scania tűzoltóautók Ausztráliában Elvi bizottsági támogatás a gázalapú közösségi közlekedés megvalósításához Renault Scénic és Grand Scénic Collectiaon 2012 New York városa Nissan LEAF taxikat tesztel New York városa Nissan LEAF taxikat tesztel Coca-Cola technológia már az autógyártásban is Coca-Cola technológia már az autógyártásban is Élénkül a használtautó-piac Élénkül a használtautó-piac
 
Forgalomba helyezték az első  Scania Euro 6 járműveket

Forgalomba helyezték az első Scania Euro 6 járműveket

2012. március 21.
Az év elején az Európai Unió hivatalosan ismertette az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma ...
Részletek
ScaniaAz év elején az Európai Unió hivatalosan ismertette az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma követelményeit, lehetővé téve, hogy megkezdődjön a normának megfelelő nehéz-tehergépjárművek forgalomba helyezése.

A Scania már el is kezdte európai ügyfelei részére a járművek szállítását: az első jármű február folyamán Hollandiában talált gazdára, és már Svédországban is van az új normának megfelelő tehergépkocsi. A következő hetekben számos európai ország helyez forgalomba hasonló járműveket.


Az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma 2012. december 31-én fog életbe lépni az Európai Unió országaiban és néhány környező államban, kezdetben csak az új tehergépkocsi modellekre vonatkozóan, majd egy évvel később már minden eladott új járműre érvényben lesz. A Scania közel egy éve gyárt olyan gépjárműveket, amelyek megfelelnek az új norma előírásainak, de a szabályozás hiánya miatt eddig nem lehetett őket Euro 6-osként forgalomba helyezni.

Az átmenet felgyorsítása érdekében a német kormány kiszélesítette és megnövelte a szállítási ágazat beruházásai számára nyújtható állami támogatások körét, amelyek érintik az Euro 6-os járműveket is, hiszen ezek forgalomba állításával jelentősen csökkenthető a környezetbe kerülő károsanyag mennyisége. Ugyanakkor már folynak a tárgyalások az Euro 6 járművek számára a német autópályákon bevezetendő kedvezőbb útdíjakról. Ezek az ösztönzők jelentősen ellensúlyozzák az új technológia magasabb árát.

Scania„üdvözöljük a német döntést, amely támogatja azokat az üzemeltetőket, akik a legtisztább technológiát akarják használni.” – mondta Martin Lundstedt, a Scania gyártásért és értékesítésért felelős alelnöke.

A szaksajtóban mostanában megjelent újságírói tesztutakról készült beszámoló cikkek egyöntetűen állítják, hogy a Scania Euro 6-os járműveinek fogyasztása nem haladja meg az Euro 5-ös autók fogyasztását; sőt, azonos vezetési körülmények között az Euro 6-os autók fogyasztása kisebb.

2011 márciusában a Scania volt az első gyártó, aki Euro 6-os motorral üzemelő járműveket kínált, lehetővé téve ezzel a fuvarozóknak, hogy az elsők között térjenek át a rendelkezésre álló legtisztább technológiára. A Scania számos innovatív megoldást használt fel a károsanyag-kibocsátás jelentős csökkentése érdekében. A normának megfelelően a nitrogén-oxid és részecske-kibocsátás mértéke nagyjából egyötödére csökkent az érvényben levő Euro 5-höz képest.

A Scania jelenleg 440 és 480 lóerős kivitelben, 13 literes motorral kínálja Euro 6-os járműveit, amelyek elsősorban hosszú távú fuvarozáshoz ideálisak, de természetesen más fuvarfeladatok ellátására is alkalmasak. Mindemellett a vállalat folyamatosan dolgozik Euro 6 termékválasztéka szélesítésén, hogy az egyéb szegmensekben dolgozó ügyfelek igényeire is tudjon megfelelő járművet kínálni. Az Euro 6 az első lépés a világszinten egységes kibocsátási normák létrehozásának irányában, amely magában foglalja Európát, észak-Amerikát valamint Japánt, és egyben megkönnyíti a jövő normáinak összehangolását, illetve fejlesztését.
Scania




















További cikkek


Mini Világtalálkozó Balatonfüreden
Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok
A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval
Kulcsszavak:
 
Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni Forgalomba helyezték az első  Scania Euro 6 járműveket Közel félmilliárdos fejlesztés zárult le a Kühne Zrt.-nél Káosz az utakon a havazás miatt, buszbalesetek Veszprém megyében Káosz az utakon a havazás miatt, buszbalesetek Veszprém megyében Szívdöglesztő limitált széria ünnepli a BMW M3 harmincadik születésnapját Szívdöglesztő limitált széria ünnepli a BMW M3 harmincadik születésnapját 20 éve alatt több mint hatmillió Audi A4 készült az ingolstadti gyárban 20 éve alatt több mint hatmillió Audi A4 készült az ingolstadti gyárban
 
Visszafogta a termelést az Opel

Visszafogta a termelést az Opel

2012. március 21.
A kereslet csökkenése miatt az Opel jelentősen visszafogta a termelést német- országi ...
Részletek
OpelA kereslet csökkenése miatt az Opel jelentősen visszafogta a termelést németországi gyáraiban - írták kedden német lapok.

Az amerikai General Motors (GM) leányvállalatánál az év első két hónapjában 20 százalékkal csökkent az értékesítés a nyugat-európai piacon az egy évvel korábbihoz képest. Valamennyi márkát együttvéve az újautó-értékesítés alig feleekkora mértékben, 7,8 százalékkal csökkent.




Az Opel - illetve a brit Vauxhall - piaci részesedése így 6 százalékra csökkent az előző évben mért 6,9 százalékról.

Különösen a két legfontosabb modell, az Astra és a Corsa fogyott rosszul, mikozben a nagy rivális Volkswagen a tavalyival nagyjából megegyező forgalmat ért el január-februárban. A két legnagyobb németországi Opel-üzemben ezért jelentősen visszafogták a termelést, a rüsselsheimi gyárban hétvégén és ünnepnapokon teljesen leáll a munka, az eisenachi üzemben pedig a nappali műszakokban már csak heti 33 órát dolgoznak, az éjjeli műszakokban pedig heti 30 órát.

ágazati szakértők szerint az Opel legnagyobb problémája az, hogy a tulajdonos GM az egyre nehezebb terepnek bizonyuló európai piacra korlátozza a márkát, és nem engedi, hogy megpróbálja kihasználni a nagy feltörekvő piacok, például a kínai vagy az indiai piac lehetőségeit, mert attól tart, hogy az Opel éppen a GM más márkáinak rovására nyerne teret magának.

Opel




















További cikkek


Az új Citroën DS5 Magyarországra érkezett!
Luxus a felső-középkategóriában
átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa
Kulcsszavak:
 
Alfa Romeót gyárt majd a  Mazda Alfa Romeót gyárt majd a Mazda Önjáró trolibuszt  mutattak be Szegeden Önjáró trolibuszt mutattak be Szegeden Legördült a Ford gyártószalagjáról az 500.000-ik EcoBoost motoros jármű Legördült a Ford gyártószalagjáról az 500.000-ik EcoBoost motoros jármű A vártnál jobban fogy a BMW i3-as A vártnál jobban fogy a BMW i3-as Nagy érdeklődés az első magyarországi BMW - HITA Beszállítói Üzleti Fórumon Nagy érdeklődés az első magyarországi BMW - HITA Beszállítói Üzleti Fórumon
 
A hatmilliomodik Polót ünnepli a Volkswagen Navarra

A hatmilliomodik Polót ünnepli a Volkswagen Navarra

2012. március 21.
A Volkswagen pamplonai üzemében a napokban elkészült a hat- milliomodik helyi ...
Részletek
Volkswagen PoloA Volkswagen pamplonai üzemében a napokban elkészült a hatmilliomodik helyi gyártású Volkswagen Polo. A jubileumi modell egy 1,2 literes, 55 kW (75 LE) teljesítményű, fehér Polo BlueMotion, amely a régió egyik vásárlójánál talált gazdára.

Hubert Waltl, a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának a termelésért és a logisztikáért felelős tagja, Patrick Danau, a Volkswagen Navarra üzem vezetője, valamint Yolanda Barcina, a spanyol Navarra régió elnöke együttesen adták át a jubileumi példányt.

Mint Hubert Waltl kiemelte: „A Polo sikertörténete a Volkswagen Navarra sikere is egyben. A pamplonai csapat közel 30 esztendeje készíti e többszörösen díjazott ’bestsellert’, amely minőségével, kényelmével és nem utolsósorban tartósságával már sok éve szolgál mércéül a kisautók szegmensében.“

Patrick Danau gyárigazgató köszönetét fejezte ki a kollektíva felé: „Csakis elkötelezett és magasan kvalifikált csapat tud hosszú távon is kiváló terméket előállítani. A Navarrából származó Volkswagen Polo modellek ma elért hatmilliós darabszáma minden itteni dolgozó közös sikere.“

Az eddig több mint 11 millió példányban készült Volkswagen Polo már 37 esztendeje áll Európa-szerte a kisautók piaci kategóriájának élén, s a 2011-es év során egyedül Nyugat-Európában több mint 340 ezer talált belőle gazdára.

Volkswagen PoloE „bestseller” hatalmas népszerűsége természetesen gyártási téren is megmutatkozik, a Polo gyártása jelenleg Európán kívül Afrikában, Dél-Amerikában, Kínában, Indiában és Oroszországban is folyik, legfontosabb piacai között pedig Németország, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország és Spanyolország szerepel. A Volkswagen 1984-ben kezdte meg a Polo gyártását pamplonai üzemében, ahol az elmúlt évben a Volkswagen Navarra mintegy 4.700 dolgozója mintegy 353.400 példányt állított elő. Emellett ugyancsak 2011 során, a helyi termelési igények kielégítésére mintegy 170 ezer motort is összeszereltek a pamplonai gyárban.

További cikkek

Volkswagen Haszonjárművek - rekord kiszállítás, forgalom és eredmény 2011-ben
Hangtalanul Párizson át – Indul a franciaországi Golf Blue-e-Motion flotta
Az új Citroën DS5 Magyarországra érkezett!
Kulcsszavak:
 
A magyarok már Rotterdamban a Shell Eco-marathonon A magyarok már Rotterdamban a Shell Eco-marathonon A BMW i3 a világ első prémiumkategóriájú elektromos gépkocsija A BMW i3 a világ első prémiumkategóriájú elektromos gépkocsija Elkészült az egymilliomodik Kia cee’d Elkészült az egymilliomodik Kia cee’d Útdíj - Február elsejétől változik az útdíjrendszer, több szakasz ingyenes lesz Útdíj - Február elsejétől változik az útdíjrendszer, több szakasz ingyenes lesz E-útdíj - Völner: kevés reklamáló, 2,8 milliárd bevétel E-útdíj - Völner: kevés reklamáló, 2,8 milliárd bevétel
 
Nincs tanulmány az elővárosi buszközlekedés átszervezéséről

Nincs tanulmány az elővárosi buszközlekedés átszervezéséről

2012. március 20.
A Volánbusz Zrt. vezetése cáfolja azt a sajtó- híresztelést, amely szerint a ...
Részletek
VolánbuszA Volánbusz Zrt. vezetése cáfolja azt a sajtóhíresztelést, amely szerint a Budapest környéki elővárosi, illetve a távolsági buszközlekedés átszervezését vagy kiszervezését megalapozó tanulmányt vagy előterjesztést készítene - közölte a társaság hétfőn az MTI-vel.

A közösségi közlekedési szolgáltatót az MTI annak kapcsán kereste meg, hogy a Magyar Hírlap azt írta: úgy tudják, a cégvezetés olyan tanulmányokat készíttet, amelyek szerint más formában működne a Budapest környéki elővárosi és távolsági forgalom.

A napilap szerint a távolsági autóbuszok közlekedtetését a társaság kiszervezné, azaz alvállalkozók vagy más Volán üzemeltetné ezeket, az átszervezés részeként a főváros ötven kilométeres körzetében üzemelő Volánbusz-járatok a BKV-hoz hasonlóan a Budapesti Közlekedési Központ irányítása alatt működnének.

A társaság menedzsmentjének álláspontja, hogy a járatok ritkításán túl, a távolsági buszközlekedésben szektorszintű költségcsökkentés csak akkor lehetséges, ha azt a Budapestet érintő járatok esetében a közös budapesti csomópontról egy szolgáltató társaság végzi - közölte a Volánbusz Zrt. az MTI érdeklődésére.

További cikkek

Tarlós szerint a bankok váratlanul rugalmasak
Komoly bajban a szegedi közösségi közlekedés
Terven felüli várható 2011-es eredmények a MáV-nál
Kulcsszavak:
 
Javított pénzügyi eredményén, de még mindig veszteséges az Air France-KLM csoport Javított pénzügyi eredményén, de még mindig veszteséges az Air France-KLM csoport Jellegzetes olasz formatervezés - Az új Alfa Romeo Giulia Jellegzetes olasz formatervezés - Az új Alfa Romeo Giulia 365 Opel Vivaro busz talált gazdára az idei Falugondnoki program keretében 365 Opel Vivaro busz talált gazdára az idei Falugondnoki program keretében Nőtt a német személyautó-állomány szén-dioxid-kibocsátása Nőtt a német személyautó-állomány szén-dioxid-kibocsátása Újabb taggal bővülhet a Toyota GR sportmodell-család Újabb taggal bővülhet a Toyota GR sportmodell-család
 
Ősszel érkezik a Ford Tourneo Custom

Ősszel érkezik a Ford Tourneo Custom

2012. március 20.
Már idén ősszel megérkezik a hazai márka- kereske- désekbe a Ford 2014-ig teljesen...
Részletek
Ford Tourneo CustomMár idén ősszel megérkezik a hazai márkakereskedésekbe a Ford 2014-ig teljesen megújuló haszongépjármű-kínálatának legújabb modellje, a Tourneo Custom, amelynek tanulmányautó változatát a Genfi Autószalonon leplezték le, sorozatgyártásra érett változata pedig a Birminghami Haszonjármű Kiállításon mutatkozik majd be áprilisban. A nyolc és kilenc üléssel, rövid, illetve hosszú tengelytávolsággal is megrendelhető Tourneo Custom személyautós dinamizmusával, vezetőközpontú cockpit-kialakításával és újonnan formatervezett utasterével a jármű a személyes használatú haszonjárművek, az életstílus-modellek és az exkluzív személyszállító járművek vásárlóit célozza meg.

A Ford bejelentette, hogy a dinamikus, új Tourneo Custom még idén megjelenik az európai és egyéb globális piacokon, így várhatóan ősszel megérkezik a magyarországi márkakereskedésekbe is. A stílusos megjelenésű személyszállító jármű koncepcióját rengetegen megcsodálták a Genfi Autószalonon. Az új modell az első abból a sorozatból, amelyekkel a Ford 2014-ig teljesen megújítja haszonjármű-kínálatát. A Tourneo Custom sorozatgyártású változata áprilisban mutatkozik be a Birminghami Haszonjármű Kiállításon.
“A látványos, új Tourneo Custom igazi forradalmat robbant ki a Ford haszonjármű-kínálatában.” - fogalmaz ki Stephen Odell, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. “Ez a kívül-belül fantasztikus megjelenésű személyszállító rendkívül praktikusnak ígérkezik a mindennapi használatra, ugyanakkor vezetése is kiváló élmény.”

A stílus és a funkcionalitás új szintje

Drámaian újszerű megjelenésével, személyautós utasterével és menetdinamikájával, intelligens technológiáival és alacsony fogyasztásával a Ford Tourneo Custom új dimenziókat nyit a személyszállító járművek kategóriájában. Modern, áramvonalas külsejével a Tourneo Custom ugyanazzal a dinamikus karakterrel bír, ami a kinetikus dizájn elvei alapján megformált személyautókat is jellemzi: a jármű sportos kiállású, vállvonala látványosan emelkedik, trapéz alakú hűtőrácsa és erőteljes lökhárítói pedig szinte vonzzák a tekintetet. A nyolc illetve kilenc üléssel is elérhető Tourneo Custom rövid tengelytávval (a jármű hossza 4,97 méter) és hosszú tengelytávolsággal (a jármű hossza 5,34 méter) is megrendelhető; mindegyik modellváltozat hatalmas teret kínál az utasok és csomagjaik számára.

Ford Tourneo CustomA hosszú tengelytávú kivitel harmadik üléssora mögött egészen rendkívüli méretű csomagtér található. A Tourneo Custom magassága kevesebb, mint két méter, így az autó gond nélkül megfelel a legtöbb parkolóházban használatos magasságkorlátozásoknak.

Rugalmasan alakítható, személyautós belső tér

A Tourneo Custom újonnan tervezett, kiváló minőségű anyagokból felépített utastere olyan kifinomult, mint egy személyautó kabinja. A stílusos, jól formázott műszerfal szinte körülöleli a vezetőt, és olyan technológiákat hordoz, amelyek egyértelműen a Ford személyautó-kínálatát idézik. A tág határok közt állítható vezetőülés és kormányoszlop segítségével a jármű vezetője könnyedén kialakíthatja a számára ideális üléshelyzetet. A teljesen új tervezésű hátsó ülések könnyedén, számos konfiguráció szerint beállíthatók, sőt ki is emelhetők az autóból. Az utasokat tágas belső tér és teljes egészében kárpitozott kabin öleli körül.
Intelligens járműtechnológiák

A Tourneo Custom számos innovatív szolgáltatást kínál:

•ECOnetic Technológiák – a Ford modern, alacsony CO2-kibocsátást biztosító megoldásai, köztük az Auto-Start-Stop rendszer és az Intelligens Regeneratív Töltés minden V emissziós szintű modellben megtalálhatók
•SYNC hangvezérléses, fedélzeti csatlakozási rendszer – segítségével mobiltelefonok és zenelejátszó eszközök csatlakoztathatók és hangvezérléssel kezelhetők
•Vészhelyzeti Asszisztens – a SYNC részét képező új berendezés révén egy baleset után az autóban ülők kapcsolatba léphetnek a segélyszolgálatokkal; a rendszer pontosan megadja az operátornak a jármű helyzetét
•Fejlett védelmi rendszer – vezető- és utasoldali, valamint oldal- és függönylégzsákokkal
•Tolatókamera – a visszapillantó tükörbe integrálva
•Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer és Vezetőfigyelmeztető Rendszer –  a legmodernebb vezetősegítő rendszerek figyelmeztetik az autóst, ha a jármű akaratlanul kitér a sávból, vagy ha az autóson a kifáradás jelei mutatkoznak

Ford Tourneo CustomKiemelkedően takarékos

Az autóhoz a Ford 2,2 literes Duratorq TDCi dízelmotorjának továbbfejlesztett változata rendelhető meg háromféle (100, 125 és 155 lóerős) teljesítménnyel. A hatfokozatú manuális váltóművel és széria Auto-Start-Stop rendszerrel felszerelt Turneo Custom átlagfogyasztása vegyes üzemmódban 6,9 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 182 g/km. A Tourneo Custom a Ford új globális padlólemezére épül, ami garantálja az autó agilis viselkedését, élvezetes vezethetőségét és személyautós dinamizmusát, valamint kifinomult gördülési kényelmét és alacsony zajszintjét; a kiemelkedően funkcionális és tartós jármű üzemben tartási költsége alacsony, a két év/50 ezer kilométeres szervizintervallum pedig kifejezetten kedvező.

“Az utastér személyautós komfortjához és felszereltségéhez rendkívüli praktikum és alacsony fenntartási költség társul.” – fejti ki Barry Gale, a Ford Európa főmérnöke. “Ez a stílusos, zseniális képességű jármű tovább öregbíti majd a Ford hírnevét, mint olyan gyártóét, amely hosszú távon is megbízható és értéktartó autókat kínál.”

A Ford haszonjárművek új generációja

A Ford Tourneo Custom – más új Ford haszonjárművekkel együtt – 2012 áprilisában mutatkozik be a Birminghami Haszonjármű Kiállításon. Ugyancsak 2012-ben mutatja be a Ford a nagyobb méretű és nagyobb teherbírású Tranzit-változatokat is. Ezek a modellek a globális piacra készülnek – észak-Amerikát is beleértve –, és hátsókerékhajtásúak. Az új Tourneo Custom gyártása 2012 közepén kezdődik a Ford törökországi Kocaeli üzemében, és az autó az év későbbi szakaszában jelenik meg a márkakereskedésekben.

További cikkek

Magyarországon nőtt, az EU-ban zsugorodott az autópiac
Ezzel még a keleti part – nyugati part táv is gyerekjáték
Volkswagen Haszonjárművek - rekord kiszállítás, forgalom és eredmény 2011-ben
Kulcsszavak:
 
Különleges fényezés jellemzi az idei Discovery-t Különleges fényezés jellemzi az idei Discovery-t Frankfurtban mutatkozik be a sűrített földgázzal hajtott új Opel Astra Frankfurtban mutatkozik be a sűrített földgázzal hajtott új Opel Astra Rekordszámú szabadalom a Scaniánál Rekordszámú szabadalom a Scaniánál Bővül a metró, terjednek az elektromos autók Pekingben Bővül a metró, terjednek az elektromos autók Pekingben Újabb Lexus világpremier Párizsban: Kinetikus üléskoncepció Újabb Lexus világpremier Párizsban: Kinetikus üléskoncepció
 
Volkswagen Haszonjárművek - rekord kiszállítás, forgalom és eredmény 2011-ben

Volkswagen Haszonjárművek - rekord kiszállítás, forgalom és eredmény 2011-ben

2012. március 20.
A Volkswagen Haszon- járművek a vásárlóknak történt kiszállítása- ival, forgalmá...
Részletek
Volkswagen HaszonjárművekA Volkswagen Haszonjárművek a vásárlóknak történt kiszállításaival, forgalmával és eredményével is rekordot állított fel a 2011-es gazdasági év során. A kishaszonjárművek kategóriájában Európa vezető márkája világszerte több mint félmillió járművet szállított ki a tavalyi év során, és 8,985 milliárd euróra növelve forgalmát.

A Volkswagen Haszonjárművek működési eredménye mindezek mellett 449 millió euróra bővült, miközben forgalomarányos működési eredménye 3,4-ről 5 százalékra nőtt.  Mint Dr. Wolfgang Schreiber, az igazgatótanács szóvivője kiemelte: „A Volkswagen Haszonjárművek továbbra is a hosszú távon fenntartható növekedés pályáján halad. Elmúlt évi kiváló eredményeink meggyőzően igazolják mindazon bizalmat, amellyel vásárlóink viseltetnek termékeink iránt.”

Kiszállítások – 2011

A vállalat a tavalyi év során 528.810 könnyű haszonjárművet szállított ki (a megelőző évben: 435.700), ami 21,4 százalékkal múlja felül a korábbi esztendőét. A márka 2011-es sikereinek motorja, egyben legnépszerűbb modellje a Caddy volt, amely világszerte összesen mintegy 160.600 kiszállított példánnyal 24,8 százalékos (a megelőző évben: 128.800) növekedést hozott.

Európában a márka 27,1 százalékkal több, összesen mintegy 132.000 járműve talált gazdára, első ízben kategóriájának élére emelve a Caddy családot. „21,8 százalékos piaci részesedéssel és mintegy 10 ezer darabbal vezetve a második helyezett márka előtt, szilárd pozíciót sikerült kialakítanunk ezen intenzív verseny jellemezte piacon” – jelentette ki Harald Schomburg, az igazgatótanács elnöke. A Volkswagen Haszonjárművek eltökélt e vezető szerep megőrzésében. „Sikerrel aknáztuk ki a piac kínálta lehetőségeket, amelyeket más gyártók e piaci kategóriába újonnan érkezve csupán az elkövetkező évek során igyekeznek majd megtenni” - folytatta Schomburg. A Caddy 53.700 eladott példánnyal és 49,3 százalékos piaci részesedéssel Németországban is ismét az élen végzett.

Volkswagen CaddyA Transporter, Caravelle, Multivan és California modelleket felsorakoztató T5 sorozat értékesítése világszerte 5,2 százalékos növekedéssel 155.800 darabot ért el 2011 során (a megelőző évben: 148.100). Európában 129.000 T5 talált gazdára, 4,4 százalékkal több, mint 2010 folyamán, amelyekből 56 ezret Németországban szállítottak ki. A T5 Európában és Németországban – 24,5 illetve 39,9 százalék piaci részesedéssel – egyaránt nagy előnnyel vezette a piacot 2011-ben.

Hasonlóképpen folytatódott a Crafter 2011-es sikersorozata, s 5,7 százalékos bővüléssel 39.600 darabon (a megelőző évben: 37.500) zárt. A Crafter összesen 32.000 járművet kitevő európai eladásai öt százalékkal alakultak magasabban, amelyből a német piac mintegy 12.000 darabos volument képviselt.

A Volkswagen Haszonjárművek termékpalettájának új tagja, az Amarok pick up értékesítése háromszorosára bővült első teljes piaci éve során, s összesen 66.500 darabot (a megelőző évben: 22.500) tett ki. E mennyiség több mint fele, azaz 34.000 jármű Dél-Amerikában talált gazdára, mindjárt megduplázva a korábbi esztendő volumenét. Európában az Amarok 14.000 példányban kelt el, ami a 2010-es mennyiségnél közel 12 ezerrel több Volkswagen pick up-ot jelent. Németországban az Amarok 28,9 százalékos piaci részesedéssel első ízben bizonyult piacvezetőnek 2011 során, miközben 4.200 darabos értékesítési volumene immár kétszerese a korábbinak. Ugyancsak az élen végzett az Amarok Ausztriában 32,9, illetve Svájcban 25,4 százalékos piaci részesedéssel. Az Amarok 2012 júniusától a „hazai”, azaz a hannoveri gyárban is készül majdduplafülkés (DoubleCab) változatban . Az itt gyártott modellek az európai és afrikai piacokra kerülnek, míg Dél-Amerikát illetve a további piacokat az argentínai Pacheco üzem szolgálja ki. „Ez ismét kedvezőbb pozíciót biztosít számunkra e kemény verseny jellemezte piaci környezetben, s rövidtávon gyakorlatilag korlátlan kapacitást jelent” – hangsúlyozta Schreiber. Az Amarok hannoveri gyártása több mint ezer dolgozónak biztosít munkát. „Ez egyben azt is jelent, hogy nagy hagyományokkal rendelkező hannoveri gyárunk továbbra is magas kihasználtsággal, produktív és nyereséges módon üzemelhet” – tette hozzá Schreiber.

Volkswagen A Saveiro kiszállításai 10,6 százalékkal, összesen 81.200 darabra (a megelőző évben: 73.400) bővültek, míg a 25.100 példányban értékesített T2 volumene 3,6 százalékkal marad el a korábbi esztendő 26.100 darabos mennyiségétől.

A Volkswagen Haszonjárművek 2011 során Európában egyértelműen az élen végzett a városi kisáruszállítók, vagyis a Transporter és a Crafter kategóriájában. „A Volkswagen Haszonjárművek ezzel sorozatban már ötödik alkalommal piacvezető Európában, miközben még tovább is tudtuk növelni előnyünket” – hangsúlyozta Schomburg. A Volkswagen Haszonjárművek további piacain is kiváló eredményeket ért el, Közép- és Kelet-Európában 36.500 (+36,6 százalék), az ázsiai/csendes-óceáni térségben 11.700 (+48,2 százalék), illetve Dél-Amerikában 141.100 (+20,6 százalék) járművet szállítva ki vásárlóinak. Mint Schomburg kiemelte, tekintettel kiváló termékpalettájára, specializált márkakereskedői és importőrei segítségével folyamatosan ügyfelei igényeire összpontosító tevékenységére, valamint kifejezetten pozitív márkaimázsára, világszerte további jelentős növekedési potenciált lát a Volkswagen Haszonjárművek előtt.

Pénzügyi mutatók – 2011

A Volkswagen Haszonjárművek pénzügyi mutatói 2011-ben rekord értékeket értek el. „Elsősorban a Caddy és az Amarok sorozatok értékesítésének növekedése emelte meg a 2010-es évhez képest eredményünket” – magyarázta Klaus-Dieter Schürmann, a márka igazgatótanácsának a pénzügy és az IT területeiért felelős tagja. A márka forgalma 21,5 százalékkal 8,985 milliárd euróra (a megelőző évben: 7,392 milliárd euró) emelkedett, míg 449 millió eurós (a megelőző évben: 232 millió euró) működési eredménye eddigi abszolút rekordnak számít. Klaus-Dieter Schürmann ezzel kapcsolatban kiemelte: „E kiváló eredmény egyszerre tulajdonítható az értékesítési volumen emelkedésének, illetve az anyagköltségek az eredményesebb beszerzési tevékenységből adódó mérséklésének.” Szintén igen pozitív eredmény a 480 millió euróra adódó nettó cash-flow. A 17,5 százalékos tőkearányos eredmény, egyértelműen a minimumként meghatározott kilencszázalékos érték felett alakult. „Vállalatunkat tekintélyes eredmény és elkötelezett kollektíva, korszerű folyamatok, vezető műszaki színvonalú termékek, valamint szilárd pénzügyi alapok jellemzik. E tényezők továbbra is biztosítják mindazon rugalmasságot, amellyel az elkövetkező évek során is sikeresen erősíthetjük tovább pozícióinkat vetélytársaink nemzetközi mezőnyében” – mutatott rá Schürmann.

Volkswagen AmarokKitekintés a 2012-es évre

„Annak érdekében, hogy mérsékeljük a hagyományos európai piacok ingadozásai felé meglévő piaci kitettségünket, néhány éve már sikeresen fokozzuk az Európán kívüli feltörekvő piacokon kifejtett tevékenységünket” – mondta Schreiber. E hónaptól például a Multivan a kínai, míg a Transporter és a Multivan az indonéz piacra is megérkezik. A márka további új piacaiként jelenik meg 2012-ben Nigéria, Angola és a szub-szaharai régió. „Csúcsminőségű termékeink révén minden lehetőségünk adott, hogy e térségekben is folyamatosan és hatékonyan aknázzuk ki piaci lehetőségeinket, természetesen alapvető európai piacaink elhanyagolása nélkül erősítve tovább márkánk nemzetközi jelenlétét” – folytatta Schreiber. Mint az igazgatótanács szóvivője elmondta, a Volkswagen Haszonjárművek ennek megfelelően közép- illetve hosszú távú célkitűzéseként globális piaci részesedését a jelenlegi 5,4 százalékról 10 százalékra tervezi bővíteni.

További cikkek

Fiat Panda az olasz kormánypalotában
Hangtalanul Párizson át – Indul a franciaországi Golf Blue-e-Motion flotta
Magyarországon nőtt, az EU-ban zsugorodott az autópiac
Kulcsszavak:
 
SEAT-ok az Olimpia jegyében SEAT-ok az Olimpia jegyében Volkswagen Haszonjárművek - rekord kiszállítás, forgalom és eredmény 2011-ben Az új Ford Mondeo-ban érkezik a felfúvódó biztonsági öv Volkswagen Haszonjárművek - rekord kiszállítás, forgalom és eredmény 2011-ben 82. Genfi Autószalon - SEAT Toledo Concept Huszonkilenc autót kapott a DVSC-TEVA labdarúgócsapat Huszonkilenc autót kapott a DVSC-TEVA labdarúgócsapat Volkswagen Haszonjárművek - rekord kiszállítás, forgalom és eredmény 2011-ben Megkímélt, 927 ezer kilométert futott autó eladó
 
Az új Citroën DS5 Magyarországra érkezett!

Az új Citroën DS5 Magyarországra érkezett!

2012. március 20.
A Citroent 90 éve az új utak keresése teszi azzá, ami. Leg- frissebb újításaként a márka ..
Részletek
Citroen DS5A Citroent 90 éve az új utak keresése teszi azzá, ami. Legfrissebb újításaként a márka a közelmúltban úgy döntött, hogy szélesíti kínálatát, mégpedig egy – a klasszikus modellskálát kiegészítő – prémium modellcsalád megalkotásával. Ez lett a DS. A DS-modellek olyan ügyfeleknek készülnek, akik egyedi, határozott karakterű autóra vágynak. Olyanoknak, akiknek a prémium kategóriáról is határozott, modern, XXI. századi elképzeléseik vannak.

2011 végén új szakasz kezdődött a DS-modellcsalád történetében: színre lépett a Citroen DS5. A különleges, innovatív modell egyrészt tökéletesen megtestesíti a márka vezéreszméjét, a „Créative Technologie”-t, másrészt felépítésében, stílusában felette áll minden hétköznapinak és megszokottnak, a belőle áradó kifinomultság utánozhatatlan érzéki élményt ígér. A Citroen DS5 azt az örömet nyújtja, amelyet akkor érzünk, amikor nap mint nap egy igazán kivételes autót vezethetünk. Az eredeti technológiai újításokat hozó Citroen DS5 első pillantásra meglepi, másodikra pedig elvarázsolja szemlélőit. Hogy mivel?

Stílusával: a Citroen DS5 kivételes darab. Vonalvezetése merész, de szoborszerűen esztétikus és letisztult, aerodinamikai szempontból tökéletesen megmunkált, a Citroen tudásának csúcsa. A kifinomult enteriőrt nemes anyagok (fényes bőr, alumínium) és olyan egyedi kárpitok díszítik, mint a francia értelemben vett luxus legjavát képviselő „Bracelet” elnevezésű, a karórák fémszíjára emlékeztető kiképzésű üléskárpitok.

Intelligens kialakításával: a nem mindennapi autó a prémium kategória új megközelítését tükrözi, melyben a kompakt külső tágas és kényelmes belső teret rejt. Nyoma sincs az esztétikai és kényelmi szempontok között megszokott kompromisszumoknak. A DS5-öt vezetni és utazni benne: egyformán öröm.

Citroen DS5Műszaki megoldásaival: megtalálható benne a Citroen technológiai kínálatának legjava.
Az intelligens kipörgésgátló, a második generációs véletlen sávelhagyásra figyelmeztető berendezés, a környező forgalom függvényében változó beállítású fényszórók, a színes kivetítős head-up display vagy a tolatókamera. A Citroen DS5 az első olyan Citroen-modell, amely a Hybrid4 elnevezésű full hibrid dízel technológiával kerül forgalomba. Az új technológia erőssége a nagy teljesítmény (200 lóerő, négykerék-meghajtás), az újfajta vezetési élmény (teljesen elektromos üzemmódú városi használat, Sport üzemmódban „boost” elektromos rásegítés) és a mindössze 99 g/km CO2-kibocsátás.

Menettulajdonságaival: a Citroen DS3 és DS4 mintájára a DS5-öt is egyedülálló útérzékelés és azonnali, érzékeny reakciók jellemzik. Minden körülmények között dinamikus, ugyanakkor higgadt vezetést tesz lehetővé.

Hangulatával: a Citroen DS5 egyfajta fantáziavilágba repíti utasait, és nem mindennapi utazásra invitál. A vezetőülés a repülőgépek cockpitjére emlékeztet, ahol elmosódik a határ a képzelet világa és a valóság között.

A DS-modellcsalád tehát immár háromtagú: a DS3 és a DS4 mellé megérkezik a DS5 is. Mindhárom modell Franciaországban készül, de szerte a világban forgalmazásra kerül. 2012-től a Citroen DS5 Oroszországban, Latin-Amerikában és Kínában is kapható lesz.
és a család várhatóan tovább bővül…

További cikkek

Alacsony sebességű ütközéskerülő rendszer az új B-MAX-ban
Luxus a felső-középkategóriában
Fiat Panda az olasz kormánypalotában
Kulcsszavak:
 
Rekordokat döntöget a Ford Kínában Rekordokat döntöget a Ford Kínában Bővülő szolgáltatások, vonzó ajánlatok a Porsche Hungaria márkáinak szervizeiben Bővülő szolgáltatások, vonzó ajánlatok a Porsche Hungaria márkáinak szervizeiben V-ös Golfot lehet nyerni az ötödik Volkswagen-találkozón! V-ös Golfot lehet nyerni az ötödik Volkswagen-találkozón! 650 kilométeres hatótávval hódít ez az új 7 személyes elektromos terepjáró 650 kilométeres hatótávval hódít ez az új 7 személyes elektromos terepjáró Megválik GM-részvényeitől az amerikai kincstár Megválik GM-részvényeitől az amerikai kincstár
 
Nissan Qashqai-t kapott születésnapjára Berki Krisztián

Nissan Qashqai-t kapott születésnapjára Berki Krisztián

2012. március 20.
Nagy ember, nagy meglepetés. Na persze nem Berki Krisztián magassá- gára céloztunk ...
Részletek
Berki KrisztiánNagy ember, nagy meglepetés. Na persze nem Berki Krisztián magasságára céloztunk, sokkal inkább a mai torna világában betöltött súlyára, és ehhez méltó ajándékára, amit hétfőn vehetett át a Nissan Hovány budapesti márkaképviseletén.

Berki Krisztiánt a nyári londoni olimpia nagy arany esélyeseként emlegetik. Hogy mostantól csak a feladatára koncentrálhasson, és az utazás semmilyen problémát ne okozzon számára, a Nissan Hovány a japán márka magyarországi importőrével karöltve úgy gondolta, támogatja a világbajnokot egy vadonatúj Qashqai-jal. Krisztián menedzsmentjével, a Felix Promotion-nel hamar meg is egyeztek a részletekről. Lett hát nagy fény, füst, zene, torta, s ami szem-szájnak ingere a Hovány Autócentrumban, a Rákóczi híd pesti hídfőjénél.

Ide lépett be az éppen aznap 27 éves Berki Krisztián, mit sem sejtve, merthogy hiába a nagy rendezvény, sikerült a köszöntést titokban tartani előtte. Tisztelői, barátai sporttársai várták az autó körül, ahová üzleti tárgyalást színlelve hívta menedzsere, Rácz Félix.

"Lassan minden álmom teljesül" - mondta az autót meglátva meghatottan Krisztián. Előtte egy kis rögtönzött humorra is futotta, amikor megkérdezték, hogy szerinte mi lehet a lepel alatt, így felelt - "Remélem nem egy ló, mert abból már el vagyok látva..."

Persze nem az emlegetett tornász-szert takarta a piros textil, hanem egy fekete Nissan Qashqai-t.
Kívánjuk, tegyen jó szolgálatot Berki Krisztiánnak is a felkészülés során, a küzdelmes olimpia után pedig segítse hozzá a megérdemelt pihenéshez! Hajrá, Krisztián!

További cikkek


Fiat Panda az olasz kormánypalotában
Hangtalanul Párizson át – Indul a franciaországi Golf Blue-e-Motion flotta
Alacsony sebességű ütközéskerülő rendszer az új B-MAX-ban
Kulcsszavak:
 
Az új generációs i30 bekerült a legnagyobb európai autóipari díj döntőjébe Az új generációs i30 bekerült a legnagyobb európai autóipari díj döntőjébe Ismét emelkedett a gázolaj ára Ismét emelkedett a gázolaj ára Az új MINI Clubman Magyarországon is bemutatkozott Az új MINI Clubman Magyarországon is bemutatkozott Red Bull Air Race - Hannes Arch nyert, Besenyei hatodik Budapesten Red Bull Air Race - Hannes Arch nyert, Besenyei hatodik Budapesten Gyorsabb, mint a Forma 1: a Volkswagen ID.R új rekordja Goodwoodban Gyorsabb, mint a Forma 1: a Volkswagen ID.R új rekordja Goodwoodban
 

Találatok száma: 11077 Megjelenítve: 10681 - 10690