Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11201 Megjelenítve: 10691 - 10700
Hyundai Santa Fe - Az új generációs crossover

Hyundai Santa Fe - Az új generációs crossover

2012. április 12.
A Hyundai a 2012-es New York-i Autó- kiállításon mutatta be a Santa Fe modell új generáció- ját.
Részletek
Hyundai Santa FeA Hyundai a 2012-es New York-i Autókiállításon mutatta be a Santa Fe modell új generációját.

A Hyundai sikeres, nagyméretű szabadidőjárműve kívül és belül egyaránt megújult, új funkciókkal és új technológiával gazdagodott, továbbfejlesztett motorjai pedig az eddiginél is takarékosabbak, ezért az idén nyártól forgalmazott modell, vonzó megjelenésű, kifinomult alternatívát jelent az európai vásárlók számára.

Ami nem változott, az a Santa Fe elnevezés, amely már a harmadik generáció óta kíséri a Hyundai közkedvelt, kiforrott szabadidőjárművét. A 2000-ben bevezetett Santa Fe a mai napig világszerte csaknem 2,56 millió példányban talált gazdára, csak Európában több mint 350 000 darabot adtak el belőle.

A Hyundai várakozásai szerint az új generációs modell tovább erősíti a márka eleve stabil pozícióját a szabadidőjármű piacon, és 2013-ban, az értékesítés első teljes évében több mint 5 százalékos piaci részesedésre tehet szert Európában.

A harmadik generációs Santa Fe formatervében tetten érthető a Hyundai folyékony szobrászat formanyelvének hatása, ám a modell egyedi formai koncepciót alkalmaz: a ’Storm Edge’ filozófia a viharok kialakulása során létrejövő, erőteljes és dinamikus természeti képeket hivatott visszaadni. A modell merész, méretes felületeivel harmonizáló, kifinomult vonalai az eddiginél férfiasabb, agresszívebb és karakteresebb megjelenéssel ruházzák fel az új generációs Santa Fe szabadidőjárművet. Az európai vásárlók háromféle hajtáslánc közül választhatnak. Az új, kivételesen takarékos, Euro6 kompatibilis, 2,0 literes ‘R’ VGT dízelmotor 150 lóerőt ad le, átlagos CO2-kibocsátása csupán 155 g/km. A 2,2 literes dízelmotort takarékosabbra hangolták, így az immár kategóriájának legtisztább üzemű tagja, széndioxid-kibocsátása mindössze 145 g/km.

Hyundai Santa FeAz európai kivitelű modell a mindenre kiterjedő fejlesztőmunkának köszönhetően optimálisan igazodik az európai autóvezetők ízléséhez és elvárásaihoz. A módosítások kiterjedtek a kormányműre, a kerékfelfüggesztésre és a fékrendszerre; az egyedi beállítások révén javult az autó stabilitása nagy sebességnél, valamint nőtt a vontatóképessége is. Mint minden új európai Hyundai modell, az új generációs Santa Fe is megkapja a Hyundai felülmúlhatatlan Tripla 5 garanciális csomagját, amely ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát, ötéves asszisztencia-szolgáltatást, valamint öt éven át érvényes, évenkénti műszaki átvizsgálást foglal magában.

„Az eredeti Santa Fe európai keresettsége az évek során stabilnak bizonyult, hála a modell minőségének, praktikumának és kiváló ár-érték arányának. A most bevezetendő, új generációs Santa Fe megőrizte elődjének legfontosabb erényeit – a praktikus, tágas belteret és a megbízható műszaki tartalmat –, ugyanakkor minden téren jóval többet nyújt a vásárlóknak. Naprakész, friss formatervével, gazdaságosabb motorjaival, fokozott utaskomfortjával és az eddigieknél is jobb minőségével az új generációs Santa Fe egy olyan, minden téren vonzó ajánlat, amely elődjének sikereire építkezik, ugyanakkor érzelmi szempontból annál is szélesebb közönséget szólít meg” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.

A Hyundai várakozásai szerint az új generációs Santa Fe egy szélesebb demográfiai megoszlású, új ügyfélcsoport – többek között egykori prémium szabadidőjármű-vásárlók – számára bizonyulhat vonzó ajánlatnak.

Erőteljes, dinamikus, kifinomult vonalak

Modern, urbánus formavilága erőteljes, dinamikus és kifinomult személyiséggel ruházza fel az új generációs Santa Fe-t, amelynek karosszéria-formája egyértelműen azt sugallja, hogy biztonságos és praktikus, egyszersmind kifinomult járműről van szó.

Hyundai Santa FeAz új modell formatervezői a természetben előforduló, a viharok kialakulása során keletkező formákból nyertek ihletet, amely kreatív megközelítést ’Storm Edge’-nek nevezték el. Termékkínálatán belül különösen jelentős szerepet szán a Santa Fe-nek a Hyundai. Erről tanúskodik az is, hogy a modell elsőként értelmezi egyéni módon azt a ’folyékony szobrászat’ formanyelvet, amely az elmúlt évek során teljes mértékben felfrissítette a Hyundai választékának megjelenését.

A Hyundai teljes aktuális modellválasztékával összhangban az új generációs Santa Fe is megkapta a márka jellegzetes, hatszögletű hűtőmaszkját, mégpedig kifinomult, sötét króm kivitelben. A lökhárító fölött húzódó nagyméretű fényszórók könnycsepp alakja alább, a ködfényszórók sziluettjében köszön vissza. A karosszéria mélyre húzódó, kéttónusú alsó része bőséges szabad hasmagasságot biztosít; a szemből látható, ezüstszínű alsó burkolópanel egyszerre javítja a modell aerodinamikáját és biztosít megnyugtató ütésvédelmet a modell fenéklemezének.

Az új generációs Santa Fe 2700 mm-es tengelytávja megegyezik az elődmodellével, ugyanakkor az autó összességében hosszabb, alacsonyabb és szélesebb lett, ami markánsabb megjelenést kölcsönöz neki. A klasszikus, kétterű szabadidőjármű felépítmény kiváló férőhelyet biztosít, ám az új sziluett ezen túlmenően kiemelkedően erős járműről tanúskodik, impozáns orrkialakítással és izmos felsőtesttel. A modell profilját a keréktárcsák sötét króm kivitele erősíti – ezek most először jelennek meg a Hyundai szabadidő-jármű kínálatában, és akár 19 colos méretig választhatók gyári szerelésű tartozékként. A mélyre nyúló ajtók a küszöbre záródnak, így utóbbiak minden körülmények között tiszták maradnak, így be-, illetve kiszállás során nem szennyezik be az utasok ruházatát. A modell alacsonyabban húzódó tetővonala, döntött első és hátsó szélvédője, valamint hátsó oldalablakainak meredeken felhúzott alsó éle dinamikus kiállást kölcsönöz az autónak.

Hyundai Santa FeAz új Santa Fe oldalsó karosszériapaneljeit az első kerékívektől a csomagtartóig húzódó, markáns törésvonal osztja meg. Ez a karaktervonal határozza meg az első és hátsó ajtókilincsek helyzetét, valamint az oldalfalra is átnyúló hátsó lámpatestek felső élét. Az utóbbiak fölött emelkedő hátsó szélvédőt felülről kisméretű tetőszárny határolja, még jobban kiemelve az új Santa Fe dinamikus kiállását. A sportos hangulatot ikerkipufogó, valamint az első és hátsó lökhárítók alsó részének méhsejt-mintázatú rácsbetétje erősíti.




Az első és a hátsó kerékívek mélyre nyúlnak, így az abroncsok szinte felső szélükig kilátszanak. A kerekeknél alkalmazott karosszéria-domborítás még erőteljesebbé és határozottabbá teszi az autó megjelenését.

További cikkek

Megérkezett az új Kia Optima
Franciaországban megkezdődik a Yaris Hybrid gyártása
A Nissan feltölti Európa városait
Kulcsszavak:
 
Hatvan év a MINI bűvkörében – a stílusikon életútjának exkluzív mérföldkövei Hatvan év a MINI bűvkörében – a stílusikon életútjának exkluzív mérföldkövei Londonban üzembe helyezik a Siemens vonatokat Londonban üzembe helyezik a Siemens vonatokat A SUV kínálat csúcsmodellje terepen és aszfalton egyaránt lenyűgöző képességekkel rendelkezik A SUV kínálat csúcsmodellje terepen és aszfalton egyaránt lenyűgöző képességekkel rendelkezik Formatervezési díjat nyert a vadonatúj Lexus LS 500 Formatervezési díjat nyert a vadonatúj Lexus LS 500 A SEAT Leon Cup Racer bemutatkozik a Goodwood Fesztiválon A SEAT Leon Cup Racer bemutatkozik a Goodwood Fesztiválon
 
A Renault Trucks a Intermat szalonon

A Renault Trucks a Intermat szalonon

2012. április 12.
Az április 16. és 21. között Párizsban sorra kerülő Intermat szalonon a Renault Trucks ...
Részletek
Renault TrucksAz április 16. és 21. között Párizsban sorra kerülő Intermat szalonon a Renault Trucks az ipartelepek kiszolgálására kifejlesztett Premium Lander egy új, 8x4*4-es kerékképletű változatát mutatja be, a Tridemet. A kormányzott, felemelhető hátsó tengellyel ellátott jármű akár 10 tonna terhet is szállíthat, így a Premium Lander 8x4*4 Tridem ideális az összetett felépítmények fogadására és arra, hogy szűk, vagy nehezen megközelíthető helyen manőverezzenek vele.



A járművet először Franciaországban kezdik el értékesíteni, majd az igényektől függően Európa más országaiban is.

A Renault Trucks az Intermat szalon alkalmából mutatja be ügyfeleinek a Premium Lander új, 8x4*4-es kerékképletű változatát. Az ipartelepi kiszolgálásban dolgozóknak sokféle nehézséggel kell számolniuk. Gyakran nehéz és nagyméretű anyagokat és felszereléseket kell szállítaniuk olyan ipartelepekre, ahol szűkös a hely a manőverezéshez. A Renault Trucks új 8x4*4-es Premium Lander Tridem nyergesvontatója ideális eszköz ezeknek a feladatoknak az ellátásához.

A különösen könnyű, 6X4-es alváz alapján kifejlesztett jármű egy harmadik, kormányzott és felemelhető tengelyt kapott hátul, amely megkönnyíti a hátramenetben történő manőverezést, amire gyakran szükség van a belterületi építkezések megközelítésénél. A hagyományos 8x4-es változathoz képest a Tridem fordulókör-átmérője a tengelytávtól függően 10-15 százalékkal kisebb. Amikor a jármű újra elindul, a sofőr a tengely felemelésével előzheti meg az abroncsok idő előtti kopását és csökkentheti a jármű üzemanyag-fogyasztását.

Renault TrucksA Premium Lander 8x4*4 Tridem az egyetlen teherautó a piacon, amelynek hátsó tengelye tíz tonnát elbír. Ez a kialakítás a Renault Trucks, valamint a Michelin és a Goodyear közötti szoros együttműködés eredménye; a két gumigyártó speciális, 385/65 abroncsokat fejlesztett ki, amelyek az első és a hátsó tengelyre egyaránt kerülhetnek. Ez a sajátosság alkalmassá teszi a Premium Lander 8x4*4 Tridemet bármilyen, még a legnehezebb felépítmények fogadására is, mint a hidraulikus daru, a csatornatisztító, az ömlesztett áru szállítására szánt felépítmények, az ipari porszívók, vagy a hátsó túlnyúlásra szerelt daruk.

A Premium Lander 8x4*4 Tridem a maximális manőverezhetőségre törekvő, és a felépítmény tekintetében komoly kötöttségekkel számolni kénytelen ügyfeleknek készült. úgy alakították ki, hogy megfeleljen az ipari takarításban, valamint az ipari hulladék- és bontásianyag-szállításban dolgozó szakemberek elvárásainak.

A legelső Premium Lander 8x4*4 Tridem a 2012. április. 16. és 21. között Párizsban sorra kerülő Intermat szalonon mutatkozik be. Ezt követően felszerelik egy mobil konténerrel, és átadják a bontásokra szakosodott William Perreault vállalatnak, amely a párizsi régióban tevékenykedik.

További cikkek

A DAF Trucks új alkatrészelosztó központot épít Eindhovenben
200 db Volvo FH-t rendelt a Waberer’s International
ígéretes jövő előtt áll a Bio-DME, mint járműüzemanyag
Kulcsszavak:
 
Gázüzemű buszokra írt ki közbeszerzési eljárást a Tisza Volán Gázüzemű buszokra írt ki közbeszerzési eljárást a Tisza Volán A Renault Trucks a Intermat szalonon Már százezren rendelték meg a Ford parkolássegítő rendszerét Elektromos autó töltő Székesfehérváron Elektromos autó töltő Székesfehérváron 137 éve született Galamb József, a Ford T modell főkonstruktőre 137 éve született Galamb József, a Ford T modell főkonstruktőre Továbbra is a Ford márkakereskedések adják el a legtöbb autót Továbbra is a Ford márkakereskedések adják el a legtöbb autót
 
Emelkedett az új személygépkocsik száma Szlovákiában

Emelkedett az új személygépkocsik száma Szlovákiában

2012. április 12.
Az év első negyed- évében nőt, márciusban viszont a stagnálás jeleit mutatta ...
Részletek
SkodaAz év első negyedévében nőt, márciusban viszont a stagnálás jeleit mutatta az új személygépkocsik regisztrációjának száma Szlovákiában.

Az Autóipari Szövetség (ZAP) adataiból kitűnik, hogy 2012 első negyedévében 16.598 új személygépkocsit jegyeztek be Szlovákiában, ez az előző év hasonló időszakának adataihoz képest 5,74 százalékos növekedést jelent. A márciusban regisztrált 6427 új személyautó viszont az előző év márciusához képest 0,82 százalékos visszaesést jelez.

A eladott személygépkocsik megoszlása autómárkák szerinti alig mutat változást az utóbbi években. Az első negyedévben is a Skoda vezette piacot 25,8 százalékos részesedéssel. A második helyen a Volkswagen (9,41 százalék), a harmadikon a KIA (7,18 százalék) a negyediken pedig a Renault állt (6,02 százalék). Az ötödik legjobb eladási mutatóval (5,81 százalék) a Peugeot büszkélkedhet, a hatodik helyet (4,75 százalék) a Hyundai, a hetediket (3,92 százalék) a Ford, a nyolcadikat (3,33 százalék) a Citroen, a kilencediket (3,2 százalék) az Opel, a tízediket (2,94 százalék) pedig a Toyota foglalta el.

A személygépkocsi piacon tapasztalható trenddel ellentétes kép mutatott Szlovákiában a kis haszongépjárművek eladása. Ebben kategóriába 1224 új kocsit jegyeztek be márciusban, ami éves szinten 6,94 százalékos növekedést jelent. Az első negyedév adatait tekintetbe véve azonban mintegy fél százalékos visszaesés volt tapasztalható.

RenaultHasonló visszaesés volt tapasztalható 2012 első negyedévében az új tehergépjárművek regisztrációja terén is. A 3,5 és 12 tonna közti tehergépkocsikból az első három hónapban 159 újat jegyeztek be, ez 6,47 százalékos csökkenést jelent, a 12 tonnánál nehezebb tehergépkocsiknál pedig 5,47 százalékos volt a visszaesés 795 új tehergépkocsi bejegyzésével.

Az új személygépkocsik és kis haszongépjárművek eladása 2008 óta először tavaly kezdett emelkedni Szlovákiában. 2011 végére a két szegmensben együttesen 68.203 új autót adtak el, ami több mint tíz százalékos emelkedést jelentett a 2010-ben eladott 61110 darabhoz képest, de jóval elmaradt a 2008-ban eladott csaknem 100 ezer autótól.

További cikkek

Megérkezett az új Kia Optima
A Volkswagen up! nyerte a "World Car of the Year" díjat 2012-ben
Audi Hungaria létszáma nyolcezer felett
Kulcsszavak:
 
A Hyundai Santa Fe, Kona és NEXO modelleket a rangos, 2018 IDEA Design Díjjal jutalmazták A Hyundai Santa Fe, Kona és NEXO modelleket a rangos, 2018 IDEA Design Díjjal jutalmazták Mercedes-Benz az Autó Motor Tuning Show-n Mercedes-Benz az Autó Motor Tuning Show-n Agilis utcai sportautó lett a Honda Civic Type R Agilis utcai sportautó lett a Honda Civic Type R Magyarországon az elsők között dobják piacra az új TT-modellt Magyarországon az elsők között dobják piacra az új TT-modellt Egyeztetett a szakma az e-útdíjról Egyeztetett a szakma az e-útdíjról
 
Szerződést hosszabbít a VT-Transmannal a BKK

Szerződést hosszabbít a VT-Transmannal a BKK

2012. április 12.
Szerződést hosszabbít a BKV 23 vonalon szolgáltató al- vállalkozó- jával ...
Részletek
Szerződést hosszabbít a VT-Transmannal a BKKSzerződést hosszabbít a BKV 23 vonalon szolgáltató alvállalkozójával, a VT-Transmannal a Budapest Közlekedési Központ (BKK), miután a cég elnyerte az erről szóló pályázatot; a Nógrád Volánnal azonban április 30-án lejár a szerződés, a cég nem nyújtott be ajánlatot azokra a vonalakra, amelyeken szolgáltat. A BKK minden jogszerű intézkedést meg fog tenni a teljesítmény pótlására.

A BKK csütörtöki tájékoztatása szerint a lejáró alvállalkozói szerződések kiváltása miatt új pályázatot írtak ki, erre a VT-Transman, valamint az Orangeways City Kft. pályázott, utóbbit viszont súlyos formai hiányosság miatt kizárták. Előbbi cég viszont az első három részre sikeresen pályázott, így június elsejével részben a VT-Transman szolgáltat majd a 8-as, a 11-es, a 26-os, az 53-as, az 58-as, a 91-es, a 111-es, a 112-es, a 114-es, a 115-ös, a 118-as, a 134-es, 141-es, a 150-es, a 155-ös, a 156-os, a 212-es, a 213-as, a 214-es, a 218-as, a 250-es, a 250A, valamint a 291-es jelzésű autóbuszvonalakon. A cég az eddig megszokott 50 darab Volvo Alfa Localo B7R típusú buszokkal nyújtja majd a szolgáltatást.

A VT-Transman honlapja szerint a cég Budapesten jelenleg 23 vonalon szolgáltat: 22, 40, 57, 71, 87, 87A, 105, 114, 130, 141, 141A, 150, 152, 179, 187, 213, 214, 222, 250, 250A, 256, 257 és a 956-s vonalakon.     A BKV másik alvállalkozója, a Nógrád Volán nem nyújtott be pályázati ajánlatot azokra a vonalakra, amelyeken ő is szolgáltat. Ez a pályázati eljárás érvénytelen lett. A BKK minden jogszerű intézkedést meg fog tenni a teljesítmény pótlására, és a nyári iskolaszünetig a teljes körű honosításra váró használt autóbuszok átmeneti forgalomba helyezése is felmerült lehetőségként - áll a közleményben.

Szerződést hosszabbít a VT-Transmannal a BKKA Nógrád Volán honlapján az olvasható, hogy a cég 2005 óta van jelen a főváros tömegközlekedésében, egyes vonalakat vegyesen üzemeltet a BKV-val. A Nógrád Volán buszaival az 5-ös, 25-ös, 30A-s, 96-296-os, 104-104A-204-es, 115-ös, 118-as, 120-as, 126-126A-s, 133-as, 134-134A-s, 170-es, 220-as, valamint a 224-es vonalakon találkozhatnak az utasok.     A BKK közleménye szerint a pályázatokat azért írták ki, mert április 30-án lejárnak a BKV alvállalkozói szerződései, így 98 darab busz pótlására van szükség. A BKV azonban folyamatos járműhiánnyal küzd, naponta 20-25 jármű hiányzik a kiadásból, így saját erőből nem képes a pótlásra.


Hozzátették: a kalkulációk szerint a BKV és az alvállalkozók költsége közel azonos, de nem azonos színvonalú járművekkel. Azt írták, a BKV-nak a jelenlegi anyagi helyzete miatt nincs lehetősége járművet vásárolni, szabad járműve pedig nem csak összevethető alacsonypadlós kivitelben, de még idős, magaspadlós járművek körében sincs. A BKK közleményében hangsúlyozta: ezekkel a pályázatokkal az eddig is külső cég által végzett szolgáltatásokat biztosítják, az új buszüzemeltetési modellel kapcsolatos tenderek esetében várhatóan 2012 végén, 2013 elején születhet eredmény. A BKK azokon a tendereken 8 plusz 2 éves időre 25-25 (plusz 200-200 százalék) szóló, illetve csuklós autóbusz forgalomba állítását célozza.

További cikkek

Los Angeles-i küldöttség a NABI-nál
ígéretes jövő előtt áll a Bio-DME, mint járműüzemanyag
Forgalomba helyezték az első Scania Euro 6 járműveket
Kulcsszavak:
 
Szerződést hosszabbít a VT-Transmannal a BKK Európai érdeklődés a NABI Sirius iránt Európai premierjét tartja Genfben az új Jeep Grand Cherokee Trackhawk Európai premierjét tartja Genfben az új Jeep Grand Cherokee Trackhawk Kiderült, ki a legügyesebb csomagoló Kiderült, ki a legügyesebb csomagoló Sportos és gazdaságos az új Audi A1 és A1 Sportback Sportos és gazdaságos az új Audi A1 és A1 Sportback A leggyorsabb modell még frissebb és izgalmasabb formában: megújult az Audi R8 A leggyorsabb modell még frissebb és izgalmasabb formában: megújult az Audi R8
 
Egyre népszerűbb a Ford sebességhatároló rendszer

Egyre népszerűbb a Ford sebességhatároló rendszer

2012. április 12.
A Ford technológi- ája, amely lehetővé teszi, hogy a vásárlók korlátozzák autójuk ...
Részletek
FordA Ford technológiája, amely lehetővé teszi, hogy a vásárlók korlátozzák autójuk maximális sebességét, a legnépszerűbb vezetői segédlet a Ford teljes palettáján: tavaly több mint 220.000 Európában értékesített Ford-ba rendeltek sebességhatárolót, így például a Mondeo-k 86, az S-MAX-ok 85 és a Kugák 83 százalékában volt ilyen berendezés.

A beállítható sebességhatároló segít a vezetőknek, hogy 15 és 170 km/h közötti tartományban mindig a sebességhatárok betartásával autózhassanak, és ne kelljen drága bírságokat fizetniük – a rendszer ugyanakkor időlegesen kikapcsol, ha határozottan lenyomják a gázpedált.  A lóerők, a kormányzás precizitása és a fejlett technológia felébreszti ugyan a vásárlók szenvedélyét, de a traffipax-kamerák hihetetlen mértékben terjednek Európa-szerte, így hazánkban is. Nem véletlen hát, hogy váratlan népszerűségnek örvend a Ford berendezése, amely lehetővé teszi, hogy a vezetők beállítsák autójuk sebesség-korlátját. A Ford sebességhatároló rendszere lehetővé teszi a vezetőknek, hogy beállítsák az autó maximális sebességét, így kevésbé valószínű, hogy megbüntetik őket azért, mert túllépték a közúti korlátozást.

Több mint 220.000 darab 2011-ben értékesített Ford-ban volt megtalálható ez a berendezés, amely így a Ford-kínálat legnépszerűbb darabjának bizonyult. A Mondeo-vásárlók 86, az S-MAX-ok 85, a Kuga-k vevőinek pedig 83 százaléka rendelte autóját ezzel a rendszerrel.

Ford“Ez a berendezés lehetővé teszi, hogy az ember egyetlen gombnyomással beállítsa járműve sebességkorlátját.” - magyarázza Dr. Torsten Wey, a Ford Európa technikai felügyelője. “Elég egyetlen pillanatnyi figyelmetlenség ahhoz, hogy átlépjük a megengedett sebességet, ezért a Ford állítható sebességkorlátozója nagy lelki nyugalmat adhat a vezetőknek.”

A 2010-ben bemutatott, állítható sebesség-korlátozó segítségével 15 és 170 km/h közötti tartományban korlátozható a maximális sebesség. A saját magunk által beállított sebességhatár túllépése esetén kevesebb üzemanyag kerül a motorba, így az autó lelassul. Európa-szerte mintegy 350 000 traffipax működik. Minden ötödik járművezetőt kaptak már lencsevégre gyorshajtás közben csak az Egyesült Királyságban 1996 óta, ahol 2008-2009 folyamán a traffipaxok működése következtében 87 millió fontnyi (közel 32 milliárd forint) bírságot szabtak ki.

Franciaországban 1.895 beépített és további 933 mobil traffipax működik, és a kormány újabb 1000 egység bevetését tervezi 2012 végéig. Olaszországban 5.636 beépített kamera működik jelenleg, és ezek száma folyamatosan növekszik, és hazánkban is rendkívül nagy számú új kamera üzembe állítását tervezik.

“Az állítható sebességkorlátozó ma már az általunk gyártott autók legtöbbjéhez rendelhető, és az irántuk tapasztalható növekvő igény bizonyítja a rendszer értékét.” – fejti ki Wey. „Ha az ember egyszer beállítja a sebességhatárt, nem kell folyamatosan a kilométerórát figyelnie.”

A sebességkorlátozó rendszerrel felszerelt további Ford-modellek: Galaxy, Focus, C-MAX és Grand C-MAX.
Hogy működik az állítható sebességkorlátozó?

Ford• A vezető aktiválja a rendszert a kormányon lévő kapcsoló segítségével
• A tempó 5 km/h-s egységekkel növelhető vagy csökkenthető
• A rendszer a motor üzemanyag-ellátását korlátozza, ha elértük a beállított sebességkorlátot
• Ha a sebesség egy meredek lejtő miatt emelkedne, a rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt  
• Ha a vezető meg akar előzni egy járművet, akkor a gázpedál határozott lenyomásával a rendszer időlegesen kikapcsolható  




További cikkek


Gyorshajtásellenes gyorshajtót büntettek meg
A Ford Mustang minden idők legférfiasabb autója
Vezetőközpontú sportkocsi – Toyota GT 86
Kulcsszavak:
 
A Hankook Tire ünnepélyesen lerakta új gyára alapkövét az egyesült államokbeli Tennessee-ben A Hankook Tire ünnepélyesen lerakta új gyára alapkövét az egyesült államokbeli Tennessee-ben A Lexus egyedi élményekkel kápráztatja el a Milánói dizájnhét látogatóit A Lexus egyedi élményekkel kápráztatja el a Milánói dizájnhét látogatóit Az új ŠKODA Fabia – Érzelmekben gazdag és praktikus Az új ŠKODA Fabia – Érzelmekben gazdag és praktikus A Mercedes megelőzte az Audit A Mercedes megelőzte az Audit Mitől Mustang egy Mustang? A vázlattól a sorozatgyártásig Mitől Mustang egy Mustang? A vázlattól a sorozatgyártásig
 
Az AUDI AG történelmének legsikeresebb negyedéve

Az AUDI AG történelmének legsikeresebb negyedéve

2012. április 12.
Tovább folytatja növekedését az AUDI AG, hiszen körülbelül 346 100 kiszállítás ...
Részletek
AudiTovább folytatja növekedését az AUDI AG, hiszen körülbelül 346 100 kiszállítással és 10,8 százalékos erősödéssel a vállalat történelmének legeredményesebb negyedévét tudhatja maga mögött. Ehhez az erőteljes évkezdéshez körülbelül 143 500 járművel és 14,1 százalékos többlettel járult hozzá a március – soha nem kelt még el ennyi autó egyetlen hónap alatt. A január és március közötti növekedés hajtóerejének különösképpen az USA-beli és a kínai ügyfelek bizonyultak, hiszen e piacokon is rekordértékeket könyvelhetett el a márka. Kelet-Európában és otthonában, Németországban is sikerült növekedést elérnie a vállalatnak.

„Rendkívül sikeresen kezdtük a 2012-es évet, és várakozásaink szerint a növekedés a következő hónapokban is folytatódik” – mondja Peter Schwarzenbauer,  az AUDI AG igazgatótanácsának marketingért és értékesítésért felelős tagja. „Ehhez az év második felétől az új A3, valamint az A6L Kínában most bevezetett új nemzedéke is hozzájárul majd.” Az üzleti limuzin hosszú változata szegmensében piacvezető az ázsiai országban.

Kínában éppen minden idők legsikeresebb negyedévét zárta a márka – a 40,5 százalékos növekedéssel a vállalat 25 941 új Audival többet adott át ügyfeleinek, mint az előző év azonos időszakában. A márciusi 31 505 kiszállítás (37 százalékos többlet) legnagyobb részét a helyben készülő A4L, A6L és Q5 típusok alkották. Az Audi szabadidő-autója mellett 4 674 (139,9 százalékos növekedés) ügyféllel több döntött e hónapban, mint 2011 márciusában. Emellett Kína továbbra is az A8 legfontosabb piaca, a legyártott luxuslimuzinok több mint 40 százaléka a Középső birodalomba kerül.

AudiA felső kategóriás típusok a tengerentúlon is további löketet biztosítanak a négykarikás márkának. Az USA-ban az első három hónapban közel kétszer annyi A6-ot adtak át az ügyfeleknek, mint az előző év azonos időszakában (87,3 százalékos növekedés 3581 darabra). összesen 29 470 járművet szállított ki az Audi az első negyedévben, ez 16,1 százalékos többletet jelent – ez is rekordérték a vállalat amerikai történelmében. Márciusban ismét két számjegyű erősödést értek el az értékesítésben, hiszen 18 százalékkal, 11 585 járműre bővültek az eladások. Emellett a kontinens más fontos piacain is két számjeggyel gyarapodtak az értékesítések: Kanadában például 23,3 százalékkal növekedtek az eladások az első negyedévben, Brazíliában 37,3 százalékkal, míg Argentínában 49,3 százalékkal.

Tovább folytatta az emelkedő tendenciát az autógyártó Németországban, ahol 4,8 százalékos erősödéssel 25 140-re emelkedtek a kiszállítások az elmúlt hónapban. így az év első három hónapjára a növekedés összesen három százalékra adódott, ami ebben a negyedévben 57 976 jármű eladását jelentette. Ebben fontos szerepet játszott az A6-család, amelyből az Audi az első negyedévben 12 448 autót (plusz 74 százalék) adott át német ügyfeleinek. Különösen kedvelt Németországban az Avant, ez alól az új nemzedék sem kivétel – körülbelül az ügyfelek kétharmada választja a kombit.

Európa egészét tekintve is az ingolstadti márka számára pozitív tendencia figyelhető meg. Bár az első három hónapot az Audi kis, 0,1 százalékos csökkenéssel zárta, a vállalat a hónapról hónapra tartó értékesítési növekedését folytatva márciusban már hét százalékkal több autót adott el, mint februárban.

AudiEbben fontos szerepet játszott három meghatározó piacon elért növekedés: Nagy-Britanniában márciusban 8,6 százalékkal, 23 062 járműre nőttek az eladások, Franciaországban pedig 5,4 százalékkal 6219 járműre. Különösen dinamikusan nőtt az Audi Oroszországban, ahol az elmúlt hónapban a kiszállítások 99,9 százalékos gyarapodásával immár 3403 járművet adtak át. Ebből jelentős részt alkottak az A5-család új nemzedékének tagjai, a szabadidő-autók és az új A6.

Magyarországon az első három hónapban 463 jármű kiszállítására került sor, mely 2.6 százalékkal több, mint 2011 első negyedévében volt. A legtöbb négykarikás modell az A4 (98 db) és az A6 (87 db) családból került ki január – március időszakban.

Az első negyedéves kiszállítási rekordban fontos szerepet játszottak az olyan fejlődő piacok, mint Indai vagy Dél-Korea. Indiában az Audi eladásai január-március között 2269 autóra, 40,8 százalékkal bővültek, miközben a vállalat Dél-Koreában 41,7 százalékos gyarapodást és 3365 autót regisztrált.

További cikkek

Megérkezett az új Kia Optima
A Volkswagen up! nyerte a "World Car of the Year" díjat 2012-ben
Innováció az akusztikában – Az Audi e-Sound
Kulcsszavak:
 
Nyomul a Tesla! - Kettészakad az autóipar? Nyomul a Tesla! - Kettészakad az autóipar? Rekordévet zárt az Audi Magyarországon Rekordévet zárt az Audi Magyarországon Egyre többen bíznak a flottakövetőkben Egyre többen bíznak a flottakövetőkben A CUPRA két csapattal működik együtt a WTCR2019-ben A CUPRA két csapattal működik együtt a WTCR2019-ben Már látható Közlekedési magazinunk szeptemberi műsora Már látható Közlekedési magazinunk szeptemberi műsora
 
Elektromosjármű-töltőket épített Budapest és Bécs között az E.On

Elektromosjármű-töltőket épített Budapest és Bécs között az E.On

2012. április 11.
Három, elektromos járművek feltöltésére alkalmas állomást épített Budapest ...
Részletek
Elektromosjármű-töltőket épített Budapest és Bécs között az E.OnHárom, elektromos járművek feltöltésére alkalmas állomást épített Budapest és Bécs között az E.On Hungária Zrt. - jelentette be szerdán, Győrben sajtótájékoztatón Eric Depluet vezérigazgató.

Tavaly már átadták Budapesten az elektromos járműveket szolgáló első töltőállomást, amelyet most egy tatai, egy győri és egy mosonmagyaróvári követett. Emellett három kisebb állomás működik országszerte - közölte.

A vezérigazgató jelezte, cégük elkötelezett a zöld energia mellett. Arról is szólt, hogy integrált megoldást kínálnak a töltőállomások tervezésétől forgalmazásán és felszerelésén át  árammal való ellátásukig. Ilyen töltőket már 170 ezer forintos áron lehet vásárolni, de hogy a három most átadott állomás mennyibe került, arról nem  közölt adatot a vezérigazgató Jelezte ugyanakkor: az üzemeltetésnek nincs még működő üzleti modellje, de a terjeszkedés az első lépések megtétele ezen a piacon.

Winkler János, a társaság igazgatótanácsának tagja az eseményen elmondta: az egy-másfél órán át tartó töltéssel 100-120 kilométert is megtehet egy elektromos jármű. Egy feltöltés ára 1000-1500 forint, azaz a benzinüzem költségének negyede. Borkai Zsolt (Fidesz-KDNP), Győr polgármestere az eseményen jelezte: az egyik belvárosi parkolóházban felszerelt töltőt az ott parkolók ingyen használhatják, de vizsgálják, milyen további kedvezményeket adhatnak az elektromos autót választóknak.

Elektromosjármű-töltőket épített Budapest és Bécs között az E.On


















További cikkek


A Nissan feltölti Európa városait
útnak indult a Chevrolet Volt első európai tulajdonosa
Elkezdte a termelést a dunaföldvári bioetanol-üzem
Kulcsszavak:
 
A frissített Ford Mondeo, S-MAX és Galaxy már Magyarországon A frissített Ford Mondeo, S-MAX és Galaxy már Magyarországon Egy lendülettel Amerikán át Egy lendülettel Amerikán át Gátlás nélkül lemásolta a Tesla Model S-t egy kínai autógyár Gátlás nélkül lemásolta a Tesla Model S-t egy kínai autógyár A MINI Németország egyedülálló szolgáltatást kínál a Müncheni repülőtéren A MINI Németország egyedülálló szolgáltatást kínál a Müncheni repülőtéren A BMW számos modelljét frissíti 2015 nyarán A BMW számos modelljét frissíti 2015 nyarán
 
Franciaországban megkezdődik a Yaris Hybrid gyártása

Franciaországban megkezdődik a Yaris Hybrid gyártása

2012. április 11.
A Toyota ma bejelentette, hogy meg- kezdődött a Yaris Hybrid gyártása. A szerelő- szalagról ...
Részletek
Toyota Yaris HybridA Toyota ma bejelentette, hogy megkezdődött a Yaris Hybrid gyártása. A szerelőszalagról elsőként legördülő jármű egy észak-franciaországi vásárló megrendelésére készült. A Toyota francia gyára 2001. szeptemberében kezdte meg működését.

A TMMF a legelső franciaországi és európai gyártólétesítmény, ahol „B” szegmensbeli, full hybrid hajtású járművek készülnek. A jeles esemény a Toyota átfogó európai stratégiájának szerves része, hiszen a vállalat azt tervezi, hogy a 2020-as évekre termékpalettájának minden típusához kínál majd hibrid modellváltozatokat.

Az első elkészült autót köszöntő ünnepségen a TMMF elnöke, Makoto Sano elmondta: “Büszkék vagyunk rá, hogy megkezdtük Európában a „B” szegmens első full hybrid modelljének gyártását. Szilárd elhatározásunk, hogy vásárlóink számára a legmagasabb szintű minőséget biztosítsuk. Azzal, hogy ez a modell itt készül, kiváló lehetőségek kínálkoznak a TMMF és a valenciennesi régió számára. Miközben a benzin ára egyre magasabbra emelkedik, mi egy tökéletes, üzemanyag-takarékos autót kínálunk a városi vásárlóknak.”

A Yaris Hybrid a harmadik generációs Toyota Yaris génállományát örökölte: az autó kompakt karosszériája tágas utasteret rejt, és rendkívül fürgén mozog a nagyvárosi forgalomban. A modellt a Hybrid Synergy Drive® HSD hajtáslánc kisebb méretű változata mozgatja, amelynek átgondolt kialakítása révén az autó hátsó üléssora és csomagtere ugyanolyan tágas, mint a hagyományos hajtású Yarisé.

Toyota Yaris HybridA kis fogyasztású, csekély károsanyag-kibocsátású és alacsony költségekkel fenntartható, különlegesen csendesen működő autó HSD rendszere garanciát jelent a környezetbarát és olcsó autózásra. A Yaris Hybrid CO₂-kibocsátása mindössze 79 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 3,1 l/100 km a városi forgalomban, így az autó magasra helyezi a mércét a B-kategóriában.

Az észak-franciaországi Valenciennes-ben működő Toyota Motor Manufacturing France 2001-ben kezdte meg a Yaris gyártását és 2012. április 1-én a termelés átlépte a 2,1 milliós darabszámot. Az új full hybrid modell gyártásához a vállalat alaposan és körültekintően készítette fel az üzemet és a munkatársakat. A gyártósort részben átalakították, hogy alkalmassá váljon az új rendszerű váltómű, fékrendszer, inverter és akkumulátor-egységek beszerelésére. A présüzemben is új beruházások történtek. A gyártásban résztvevő alkalmazottak továbbképzésen vettek részt, ahol elsajátították a nagyfeszültségű részegységek kezelésének módját, valamint a legmagasabb szintű minőség biztosítását.

A Toyota mintegy 25 millió eurót fektetett be, hogy a TMMF felkészüljön a Yaris Hybrid gyártására, így a harmadik generációs Toyota Yaris gyártásához szükséges átállás teljes költségének összege eléri a 125 millió eurót. A TMMF a világ azon öt Toyota-gyárának egyike, amelyek fenntartható működésű üzemnek minősülnek. A gyártáshoz szükséges víz 60 százalékát 2011 óta esővízből és újrahasznosított vízből nyerik. A tiszta gyártási folyamatok megvalósítása érdekében az üzem 2007-ben teljes hulladékkezelési folyamatát modernizálta.

Toyota Yaris HybridA Toyota eddig több mint 400.000 full hybrid hajtású autót értékesített Európában és az eladások üteme folyamatosan gyorsul.
















További cikkek


A Volkswagen up! nyerte a "World Car of the Year" díjat 2012-ben
A Nissan feltölti Európa városait
útnak indult a Chevrolet Volt első európai tulajdonosa
Kulcsszavak:
 
Gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés Pilisvörösvár és Budapest között Gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés Pilisvörösvár és Budapest között Új taktikai jármű Szlovákiából Új taktikai jármű Szlovákiából Az elektromos mobilitás áll a Volkswagen frankfurti standjának középpontjában Az elektromos mobilitás áll a Volkswagen frankfurti standjának középpontjában BMW X4 Concept Sanghajban BMW X4 Concept Sanghajban Arany kormánykerék: kettős BMW-győzelem Arany kormánykerék: kettős BMW-győzelem
 
A 2012-es FX modellválaszték

A 2012-es FX modellválaszték

2012. április 11.
Az Infiniti leg- népszerűbb európai modellje, az ikonikus FX négy sikeres évet ...
Részletek
InfinitiAz Infiniti legnépszerűbb európai modellje, az ikonikus FX négy sikeres évet követően, 2012-től minden eddiginél merészebb és különlegesebb formában várja vevőit. A 2009 óta értékesített FX első modellfrissítése olyan fejlesztéseket tartalmaz, amelyek új megvilágításba helyezik a szenvedélyes forma, az inspiráló teljesítmény és a modern luxus egyedülálló ötvözetét. Röviden: az idei modellben még jobban érvényesül az FX sajátos formanyelve, amely már eddig is nagyon népszerű volt az európai vásárlók körében, hiszen a piaci szegmens 7%-os esése ellenére az FX értékesítése 31%-kal növekedett 2011-ben.

A 2012-es modellek a 2011-es választék tagjaival megegyező áron kaphatók: a luxus FX37 GT már 16.174.900 forinttól elérhető, míg az azonos felszereltségű V6 dízelmotoros modell felára mindössze 92.000 forint. A vérpezsdítő teljesítmény, a nagyszerű kezelhetőség, a díjnyertes technológia, az ötcsillagos biztonság és a magas alapfelszereltség továbbra is minden FX modellben megtalálható.

Az FX formája eddig is inkább a sportautókhoz, semmint a doboz jellegű crossoverekhez állt közelebb, ám a 2012-es változat a gondosan áttervezett orr-résznek, a merész, új színeknek és az új könnyűfém keréktárcsák exkluzív formájának köszönhetően a kifutó modellnél is hatásosabb megjelenésével hívja fel magára a figyelmet. A friss és kifejező megjelenés érdekében a mérnökök átdolgozták a lökhárító profilját, és kis mértékben módosították a hűtőrácsot, amelynek formája immár a 2009-ben bemutatott, nagy hatású Infiniti Essence tanulmányautót idézi.

Az új, 20 colos, öt duplaküllős könnyűfém keréktárcsák tovább fokozzák a GT és GT Premium változatok sportos megjelenését. A számos menetdinamikai rendszerrel, többek között aktív hátsókerék-kormányzással (RAS – Rear Active Steering) rendelhető S kivitelek megtartották egyedi, 21 colos könnyűfém keréktárcsáikat. Az FX-tulajdonosok immár a legújabb irídium-kék színben is rendelhetik autójukat. Ez a szín – amely az Infiniti legújabb öngyógyító fényezésével készül – kizárólag az FX modellhez rendelhető. Az FX modellek másik új színe a grafitszürke.

Infiniti„A vásárlóknak nagyon tetszik az FX megjelenése, és imádják vezetni az autót, ezért semmiképpen sem szerettünk volna csak azért módosítani bármit is, hogy legyen valamilyen változás” – hangoztatta Bernard Loire, az Infiniti európai és közel-keleti piacokért felelős alelnöke. „Ehelyett inkább az FX egyedi sajátosságaira koncentráltunk.”

A 2012-es FX modellkínálat négy felszereltségi szintből épül fel. A komplett luxus csomagot tartalmazó FX37 GT (ára: 16.174.900 forint) hajtásáról az Infiniti karizmatikus, 320 lóerős, 3,7 literes V6 motorja gondoskodik. A belépő modellnek számító FX30d megkapja ugyanezeket a luxus felszereléseket, ám motorterében egy alacsonyabb (238 g/km) CO2-kibocsátású, 238 lóerős és hatalmas, 550 Nm-es nyomatékú, 3,0 literes V6 dízelmotor található. Nagy teljesítménye ellenére az FX30d (ára: 16.266.900 forint) nagyon kedvező, 9 literes vegyes fogyasztással rendelkezik.

Az S változatok megjelenése még sportosabb lett, és (az FX37 kivételével) mostantól többek között aktív-hátsókerék-kormányzással (RAS – Rear Active Steering) és folyamatos aktív lengéscsillapító-szabályozással (CDC - Continuous Damping Control) is rendelkeznek. Megjelenésüket a 21 colos könnyűfém keréktárcsák, a sötétített fényszórók, a vörös „S” kategóriajelző külső embléma és a sötétkróm külső légbevezető és küszöbléc teszi egyedivé. Az FX37 S ára 17.292.500 forint, a dízelmotoros FX30d S pedig 17.384.500 forintért kapható.

A GT és S kivitelek Premium felszereltségű változatai minden bizonnyal kategóriájuk leggazdagabb felszereltségű modelljei.  Felszereltségük elsősorban technológiai elemekben különbözik az alapváltozatokétól, hiszen a számos biztonsági megoldáson, például az EuroNCAP által díjazott Sávelhagyást megelőző rendszeren kívül a legkorszerűbb navigációs és szórakoztató rendszereket kínálják a vásárlóknak. A benzin és dízel V6 motorok egyaránt társíthatók a Premium felszereltséggel, míg a kínálat legnagyobb teljesítményű zászlóshajója, a 390 lóerős, 5,0 literes V8 motorral felszerelt FX50 kizárólag S Premium kivitelben érhető el.

Az Infiniti FX árai az Egyesült Királyságban legnépszerűbbnek számító Premium felszereltséggel a következők:

FX37 GT Premium, 17.828.900 forint
FX30d GT Premium, 17.920.900 forint
FX37 S Premium, 18.946.500 forint
FX30d S Premium, 19.038.500 forint
FX50 S Premium, 21.490.000 forint

InfinitiMinden FX felszereltsége tartalmazza az Infiniti intelligens nyomatékérzékeléssel ellátott összkerék-meghajtású rendszerét, valamint a hétfokozatú, adaptív vezérlőprogrammal rendelkező automata sebességváltót. Az ugyancsak mindegyik modellben megtalálható, kormánykerék mögött elhelyezett magnézium váltófülek jól példázzák az FX kiváló összeszerelési minőségét és teljesítmény-központú egyéniségét.

Mi sem mutatja jobban az FX komplett felszereltségét, hogy opcióként mindössze két tétel rendelhető: a metálfényezés felára 289.500 forint, míg a 30 GB-os merevlemezes navigációs rendszert és a Bose® Premium Sound System hangrendszert tartalmazó Multimédiás csomag 920.500 forintba kerül – ez utóbbi a GT és S Premium modelleknél az alapfelszereltség része.  Az alap cselló barna juharfa helyett a vevők felár nélkül választhatnak fekete lakk díszítő betéteket.

A 2012-es Infiniti FX modellcsalád tagjai már kaphatók az európai Infiniti Központokban. A márciusi Genfi Autószalonon elhangzott bejelentésnek megfelelően megkezdődött az a kínálat csúcsának számító FX Vettel változat előrendelése. A 420 lóerős, V8 motorral felszerelt modellekből világszerte mindössze 200 darab készül, az első példányokat 2013-ban vehetik át a vásárlók. Az FX Vettel változattal kapcsolatban hamarosan bővebb információkat teszünk közzé.

További cikkek

A Volkswagen up! nyerte a "World Car of the Year" díjat 2012-ben
A Porschénak gyárt tükröket a mosonmagyaróvári SMR
Megérkezett az új Kia Optima
Kulcsszavak:
 
A 2012-es FX modellválaszték Jövő decemberre készül el a debreceni 2-es villamos sínpályája Jól fogynak a LADA Vesták Jól fogynak a LADA Vesták Az új Jeep® Cherokee hű maradt a nevéhez Az új Jeep® Cherokee hű maradt a nevéhez Yamaha SCR950 - Arra született, hogy új utakat találjon Yamaha SCR950 - Arra született, hogy új utakat találjon Dízelbotrány - Spanyolországban több mint 683 ezer autót adtak el manipulált motorral Dízelbotrány - Spanyolországban több mint 683 ezer autót adtak el manipulált motorral
 
Megérkezett az új Kia Optima

Megérkezett az új Kia Optima

2012. április 11.
10 éve még csak legyintettünk a koreaiakra, hogy japánok szeret- nének...
Részletek
Kia Optima10 éve még csak legyintettünk a koreaiakra, hogy japánok szeretnének lenni, de az évek során egyre magasabb szintű technológiai színvonalat értek el és a minőségük is az etalon kategóriába emelkedett. Ennek legkézzelfoghatóbb bizonyítéka, hogy egyetlen más gyár sem mer 7 év garanciát kínálni az ügyfeleinek. A Kia-nál bíznak a modelljeik megbízhatóságában és strapabírásában ezért is tudják megadni a 7 év garanciát, míg átrozsdásodásra a 12 évet.

A felső közép kategóriába való belépés előfeltétele a presztízs és a technológiai fejlettség. Ha végignézzük, hogy ma a magyar felső közép kategóriában kik képviselik magukat csak nagy múltú elismert gyárakat találunk. 2012-re a Kia is elérte azt a szintet, hogy méltóképpen képviselheti magát a mezőnyben. Az automata parkoláshoz hasonló innovációktól kezdve a legújabb, gazdaságos motortechnológiákig, a felső kategóriás biztonsági jellemzőktől a kategóriarekorder hátsó lábtérig – a Kia stílusos új szedánjában megtalálható minden, amire egy jól szituált felsőközép kategóriás autót vásárlónak szüksége lehet. Az Optima tele van olyan apróságokkal, figyelmességekkel, amiket csak a prémium gyártóktól várnak el. A LED-es nappali menetfények és a LED-es hátsó helyzetjelzők egyszerre sportosak és funkcionálisak.

Az állítható elektromos deréktámasz, a fűthető hátsó ülések, a járműstabilitás ellenőrző program (VSM), a sávelhagyást gátló rendszer (LKAS), a nagyfényerejű ívkisüléses fényszórók (HID), az abroncsnyomás felügyeleti rendszer (TPMS), a visszagurulás gátló (HAC), elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) és az intelligens kulcs is egyaránt hasznos apróság, ami megkönnyíti a sofőr életét. Ez a sok kis „apróság" együtt alkot egy olyan autót, ami a végletekig megkönnyíti az életet. Környezet tudatos vásárlók körében biztos népszerű lesz a Start/Stop rendszer, ami csökkenti a károsanyag kibocsátást és fogyasztást.

Kia OptimaAz automatikus sebességváltóval szerelt modelleken alapfelszerelés az ECO kapcsoló, amellyel akár 9,1 százalékos fogyasztáscsökkenés érhető el: ECO üzemmódban más program szerint működik a motor és a sebességváltó, sőt, még a klímaberendezés is.

Az új Optima elérhető lesz majd 3 motorral is: a 170 lóerős 2.0 benzinmotor nyújtja majd a legsportosabb élményt, az 1.7 dízelmotor a 4,9 l/100 km fogyasztásával a konzervatívabb, racionális vásárlók fogják kedvelni, míg a környezettudatos Kia rajongók szívét a Nu 2.0 MPI hibrid hajtás fogja megdobogtatni. A nyújtott, izmos motorházfedél, az erőteljes vállak és a gyönyörűen megformált tetővonal, a határozott élek és a merész kerékívek összjátéka a magyar vezető tervező Kovács Péter munkáját dicsérik.

2012 áprilisától már tesztvezethető az új Kia Optima, a Duna Autó Zrt. óbuda Zay utca 24. alatt található Kia márkakereskedésében.

További cikkek

A Volkswagen up! nyerte a "World Car of the Year" díjat 2012-ben
A Porschénak gyárt tükröket a mosonmagyaróvári SMR
Infiniti LE koncepció a New York Auto Show-n
Kulcsszavak:
 
Megérkezett az új Kia Optima Emelkedett az új személygépkocsik száma Szlovákiában A gyengülő forint sem gátolta a használtautó-behozatal növekedését A gyengülő forint sem gátolta a használtautó-behozatal növekedését A Peugeot megduplázza az elektromos autókra igényelhető állami támogatást A Peugeot megduplázza az elektromos autókra igényelhető állami támogatást Csúcspontszámot kapott a Suzuki Hustler a japán biztonsági teszten Csúcspontszámot kapott a Suzuki Hustler a japán biztonsági teszten Megérkezett az új Kia Optima A Jazzy Street nyárindító, június 2.-i adásának tartalmából
 

Találatok száma: 11201 Megjelenítve: 10691 - 10700