Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11201 Megjelenítve: 10711 - 10720
A Volkswagen up! nyerte a "World Car of the Year" díjat 2012-ben

A Volkswagen up! nyerte a "World Car of the Year" díjat 2012-ben

2012. április 09.
A 25 ország 66 kiemelkedő újságírójából álló zsűri a Volkswagen up!-ot szavazta meg ...
Részletek
Volkswagen up!A 25 ország 66 kiemelkedő újságírójából álló zsűri a Volkswagen up!-ot szavazta meg 2012-ben  a "World Car of the Year" díj nyertesének. Ezzel a Volkswagen városi autója megelőzte a két másik döntőbe jutott autót, és elhódította a nemzetközileg elismert díjat. „ Ez a díj ismételten megmutatja, hogy a Volkswagen up! tervezői és mérnökei az utolsó szegletéig átgondolt járművet alkottak, .  Olyan járművet, mérföldkövet állít osztályában, a belső tér hatékony kihasználásával, a biztonságával az autózás örömével, és a környezet-tudatosságával”-jegyezte meg Prof. Dr.Martin Winterkorn,a Volkswagen AG igazgatóságának elnöke.

A legkisebb Volkswagen december végi bevezetése után eltelt rövid idő ellenére,  az up! már vezeti az új autók regisztrációs statisztikáját Németországban. Nemrégiben pedig a fogyasztóvédelmi szervezet, a Euro NCAP odaítélte az adható legmagasabb, azaz öt pontotos, kiemelkedő minősítést ítélt oda a Volkswagen up! városi vészfék funkciójáért. Később az igen elismert iF Design Intézet a Volkswagen legkisebb autójának adta az "iF Design Arany Díjat". Végül, de nem utolsó sorban a Volkswagen up! megkapta a „2011 Goldene Lenkrad” (Arany Kormánykerék) díjat is Németországban, és még további három díjat nyert el a brit autós magazintól, és megkapta a „What Car?, a "Car of the Year”, a ” City Car 2012”, és a” Safety Award”díjakat is.

Volkswagen up!A Volkswagen up! mindössze 3, 54 méter hosszú, ennek ellenére maximális helyet kínál  4 fő számára, és e mellett a leghatékonyabb hajtási technológiával is rendelkezik. Az up!-nál ez  a három hengeres motorok egy új generációjának a debütálását jelenti. Az up!  megvásárolható,44 kW / 60 PS és 55 kW / 75 PS változatban valamint szintén elérhető a magasan környezetbarát BlueMotion technológiával is.






További cikkek

újabb sikerek a Volkswagen Haszonjárművek flottaértékesítésben
Innováció az akusztikában – Az Audi e-Sound
Audi Hungaria létszáma nyolcezer felett
Kulcsszavak:
 
A Honda NSX felébreszti a kolibrit A Honda NSX felébreszti a kolibrit 2019-ig maradhatnak némák a villanyautók Európában 2019-ig maradhatnak némák a villanyautók Európában Az új autók eladása 11 százalékkal nőtt 2017 decemberében Az új autók eladása 11 százalékkal nőtt 2017 decemberében Minden idők legsikeresebb negyedéve a Ford történelmében Minden idők legsikeresebb negyedéve a Ford történelmében A Daimler felavatta új romániai üzemét A Daimler felavatta új romániai üzemét
 
Elkezdte a termelést a dunaföldvári bioetanol-üzem

Elkezdte a termelést a dunaföldvári bioetanol-üzem

2012. április 08.
Elkezdte termelését a Pannon Ethanol Zrt. dunaföldvári bioetanol- -üzeme amely a tervek ...
Részletek
Elkezdte a termelést a dunaföldvári bioetanol-üzemElkezdte termelését a Pannon Ethanol Zrt. dunaföldvári bioetanol-üzeme, amely a tervek szerint évi 240 millió liter bioetanolt állít elő - jelentette be pénteken a társaság.

Az ír Ethanol Europe Renewables Ltd. tulajdonában álló cég gyártóüzeme Magyarországon a legnagyobb ilyen létesítmény, és a régióban is az egyik legjelentősebbnek számít - olvasható a zrt.-nek az MTI-hez eljuttatott közleményében.A cég beszámolója szerint az üzem a bioetanol mellett további 175 ezer tonna magas fehérjetartalmú, jó minőségű, génmódosítás-mentes állati takarmányt, száraz kukoricatörkölyt is gyárt majd.

A termékek előállításához évi 575 ezer tonna hazai kukoricát használnak fel. A Pannonia Ethanol közleménye utalt arra, hogy az értékesítést holland, német, török, olasz és magyar partnerek felé még Pécsi-Szabó Miklós most távozott vezérigazgató indította el. Reng Gábor, a cég új vezérigazgatója az MTI érdeklődésére annyit közölt, hogy a Dunaföldváron előállított bioetanolt európai piacon értékesítik. A 9,5 hektáron, 120 millió eurós, zöldmezős beruházással, 21 hónap alatt elkészült létesítményben zárt rendszerű technológiával állítják elő a bioüzemanyagot, a zrt. korábbi közlése szerint négy fermentáló - erjesztő - tartály, külön gyártó- és energiaközpont, valamint közel húszezer köbméternyi tárolókapacitás épült.

A társaság, amely tervezett éves árbevételről nem közölt adatot, várhatóan 300-400 millió forintos helyi adót fizet majd Dunaföldváron. Az üzemben 78 ember dolgozik, a cég szerint azonban közvetetten több ezer ember foglalkoztatásához járulnak hozzá.
Elkezdte a termelést a dunaföldvári bioetanol-üzem



















További cikkek


Emelkedik az új kocsik eladása Csehországban
Exportjának köszönhetően javultak a SEAT eredményei
Megérkezett az új, összkerék - meghajtású sportos szedán megérkezett
Kulcsszavak:
 
Elkezdte a termelést a dunaföldvári bioetanol-üzem Újabb két olaszországi Fiat-gyár zárhat be Gazdára találtak az első Ladák Gazdára találtak az első Ladák A vadonatúj Ford Fiesta maximális, 5 csillagos biztonsági besorolást kapott A vadonatúj Ford Fiesta maximális, 5 csillagos biztonsági besorolást kapott 17. Nemzetközi Kocsitoló Fesztivál július 10-12 között Kocs községben 17. Nemzetközi Kocsitoló Fesztivál július 10-12 között Kocs községben Elkezdte a termelést a dunaföldvári bioetanol-üzem Elfeledett, idős Scania tehergépkocsikat találtak Kínában
 
Ittas autóvezetők és kerékpárosok akadtak fenn közúti ellenőrzéseken

Ittas autóvezetők és kerékpárosok akadtak fenn közúti ellenőrzéseken

2012. április 08.
Több mint nyolcvan ittas járműv- ezetővel, illetve kerék- párossal  szemben ...
Részletek
Ittas autóvezetők és kerékpárosok akadtak fenn közúti ellenőrzésekenTöbb mint nyolcvan ittas járművezetővel, illetve kerékpárossal  szemben intézkedtek a rendőrök a szombati közúti ellenőrzések során; halálos baleset nem történt az utakon.

Az Országos Rendőr-főkapitányság vasárnap reggeli tájékoztatása szerint 47 személyautó vezető, 2 tehergépkocsi vezető és 2 motoros esetében színeződött el a szonda, illetve 34 kerékpárosnál is pozitív lett a helyszíni alkoholmérés tesztje.

Halálos baleset nem történt az utakon szombaton, 19 ütközés súlyos, 30 pedig könnyű sérüléssel járt, további 85 balesetnél csak anyagi kár keletkezett.

Az ittas vezetés megelőzése érdekében húsvét idején fokozott közúti ellenőrzést tart a rendőrség az ország közútjain. Hatala József altábornagy, országos rendőrfőkapitány március 9-én "a közelgő húsvéti ünnepre, a megnövekvő közúti és határforgalomra, valamint az illegális migráció elleni küzdelemre" tekintettel április 15-ig az ország egész területére fokozott ellenőrzést rendelt el.

További cikkek

Megkímélt, 927 ezer kilométert futott autó eladó
Indul a személyhajózási szezon a Balatonon szombaton
Regisztrációs adó bevezetését tervezi a leendő szlovák kormány
Kulcsszavak:
 
Allergiában szenved? Vegyen egy új Ford Mondeo-t! Allergiában szenved? Vegyen egy új Ford Mondeo-t! Bezöldült a Budapest Taxi Bezöldült a Budapest Taxi 321 kilométer hatótávú akkumulátor az LG-től 321 kilométer hatótávú akkumulátor az LG-től Megduplázná úthálózatának hosszát 2030-ra Kína Megduplázná úthálózatának hosszát 2030-ra Kína Új, magyar gyártású tűzoltóautókat adtak át Budapesten Új, magyar gyártású tűzoltóautókat adtak át Budapesten
 
Újabb sikerek a Volkswagen Haszonjárművek flottaértékesítésben

Újabb sikerek a Volkswagen Haszonjárművek flottaértékesítésben

2012. április 08.
A Volkswagen Haszon- járművek növeke- désében is meg- határozó ...
Részletek
Volkswagen CrafterA Volkswagen Haszonjárművek növekedésében is meghatározó szerepet játszik a flotta-üzletág, hiszen az autópiac zsugorodásával a flottaügyfelek aránya jelentősen növekedett, mert a cégek ezt a területet működésük gazdaságossága szempontjából is értékelik, és hosszú távon szállítójármű nélkül képtelenek ellátni feladataikat.

A flottamegrendelések aránya így márkától és típustól függően a 25-80 százalékos arányt is elérheti. A Volkswagen Haszonjárművek márka mellett döntöttek az elmúlt időben az OMSZ, akik nemrég vették át a tavalyi közbeszerzési eljárás során vásárolt Crafter mentőautók utolsó példányait, a MáV, ahol 503 db Volkswagen kishaszonjármű közlekedik majd, a Magyar Posta, ahol a meglévő több száz autós Volkswagen flottájukat idéntől Crafter 50-esekkel bővítik, amelyek majd a nagyobb csomagokat szállítják a városközi desztinációban.

Fontos az is, hogy az előzőekben ismertetett, és központilag megrendelt nagy flották mellett a márkakereskedések is aktív szerepet vállaljanak a vonzáskörzetükben lévő közintézmények és vállalkozások számára adható flotta ajánlatok terén. Erre kiváló példa a legutóbb Tatabányán átadott céges flotta, mellyel további tíz új Volkswagen Crafter 35 HT dobozos haszonjárművel növekszik a Volkswagen vállalati parkja.

Volkswagen CrafterRadnóti Zoltán a Porsche Tatabánya igazgatója a közelmúltban adta át a Ho-Máhr Transz Kft-nek az új Craftereket. A nemzetközi fuvarozó és szállítmányozó vállalat korábban már 14 Volkswagen Haszonjárművet vásárolt, és most tovább bővíti gépjárműparkját. Honosi Mihály a Ho-Máhr Transz Kft. tulajdonos ügyvezetője a Crafterek átvételekor elmondta, hogy a haszonjárművek vásárlásakor két tényező volt a cég számára nagyon fontos: az egyik a járművek megbízhatósága, a másik a fogyasztása.


Ezek az autók sokat vannak úton és a határidőket tartani kell, ezért döntöttek újra a Volkswagen Crafterek beszerzése mellett. A korábban vásárolt Crafterek bizonyítottak és így újabb tíz darab VW Crafter modellel lett gazdagabb a vállalat flottaparkja.

További cikkek

Audi Hungaria létszáma nyolcezer felett
A Mitsubishi előzetes bepillantást enged a legújabb ASX modellbe
Várakozáson felül teljesített tavaly a román lízingpiac
Kulcsszavak:
 
Tesla túltengés Tesla túltengés Feloldották a megyei szintű kamionstopokat Feloldották a megyei szintű kamionstopokat A Hyundai Motor márkaértéke minden eddiginél magasabban,  a globális Top 40-ben A Hyundai Motor márkaértéke minden eddiginél magasabban, a globális Top 40-ben Elkészült az M0-ás új bal pályája az M1-M7 közötti szakaszon Elkészült az M0-ás új bal pályája az M1-M7 közötti szakaszon Különadót vetnek ki Ukrajnában az importautókra Különadót vetnek ki Ukrajnában az importautókra
 
Dinamikus vezetési élmény exkluzív kompakt külsőbe csomagolva

Dinamikus vezetési élmény exkluzív kompakt külsőbe csomagolva

2012. április 07.
A vadonatúj Volvo V40 kimagasló vezetési dinamikával büszkélked- het, köszönhető- en annak ...
Részletek
Volvo V40A vadonatúj Volvo V40 kimagasló vezetési dinamikával büszkélkedhet, köszönhetően annak, hogy a Volvo mérnökei a fejlesztés során a lehető legtöbb szempontot figyelembe vették. A futómű agilis kialakítása révén közvetlenebb, ezáltal valóságosabb vezetési élményt nyújt. A motorválaszték a Volvo első, mindössze 94 g/km széndioxid-kibocsátású dízel erőforrásától egészen a T5 benzines turbómotorig terjed, amely 254 lóerős és 6,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. Valamennyi motorváltozat támogatja a Start/Stop és a fékezési energia-visszanyerő rendszert, függetlenül attól, hogy a modell kézi- vagy automata sebességváltóval rendelkezik.

Dinamikus futómű alapfelszereltségként

A vadonatúj Volvo V40 két különböző kialakítású futóművel érhető el. A dinamikus futómű az alapfelszereltség részét képezi. A szilárd karosszéria és az alacsony súlypont élénken és gyorsan reagál, a vezetési élményt helyezi a középpontba, azonban a kényelmes utazás élménye egy pillanatig sem csorbul.
„A Volvo V40 dinamikus, jól reagáló autó, amelyet öröm vezetni. A feszes futómű az autó tökéletes uralásának érzését biztosítja a lendületes vezetők számára. Biztosítja a kanyargós országúton való vezetést élvezetessé tevő gyors reagálást, illetve a pontos, gyors manővereket, amellyel a zsúfolt városi forgalomban hozhatja ki a legtöbbet az autóból” – mondta Peter Mertens, a Volvo Car Corporation kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke.

Az első MacPherson rugóstagok ugyanazokkal a 25 mm-es dugattyúrudakkal rendelkeznek, mint a Volvo S60. A merevség lehetővé teszi, hogy a szerkezet jobban elnyelje az oldalirányú terheléseket. A V40 modell hátsó futóművei egycsöves lengéscsillapítókkal vannak felszerelve, amely egyetlen szeleppel oldja meg a berugózást és a kirugózást. Ezáltal az olajnak rövidebb utat kell megtennie és nagyobb sebességgel képes áramlani, így a lengéscsillapító is gyorsabban reagál. A sportos futómű 10 mm-rel alacsonyabb a dinamikus futóműnél. A feszesebb rugók és lengéscsillapítók a vezetés közvetlenségének élményét nyújtják az autó tökéletes uralhatósága mellett.

Volvo V40„Gyorsan törünk előre a könnyű anyagokat felhasználó tervezés területén. A vadonatúj V40 karosszériájában jelentős szerephez jut a nagy szilárdságú bóracél. Emellett alumíniumból készült alsó lengőkarokat is használunk, a hátsó féktárcsák alumíniumötvözetből készülnek bizonyos változatok esetében” – tette hozzá Peter Mertens.

Pontosan reagáló kormányzás

A kormányoszlop vastag rudazata és merev szigetelése növeli a kormány torziós merevségét. Ez sokkal közvetlenebbé teszi a kapcsolatot a kerekekkel és az úttal. Az elektromos szervokormány (Electrical Power Assist Steering, EPAS), egy elektromos motort használ a kormánymű-fogasléc támogatásához, és a vezető a szervorásegítés három szintje közül választhat:

•A Low (alacsony) módban a rendszer nagymértékű szervorásegítést nyújt, ami megkönnyíti a manőverezést.
•A Medium (közepes) módban a valamivel kisebb mértékű rásegítés nagy sebességnél biztosít jobb reagálást az útviszonyokra.
•A High (magas) mód a lendületes vezetők alapvető beállítása, amely hozzájárul az autó dinamikus karakteréhez.
Az elektromos szervokormány lehetővé teszi a biztonsági és vezetéstámogatási funkciók integrálását, amilyen például a Lane Keeping Aid sávtartást segítő rendszer és a Park Assist Pilot parkolást segítő rendszer.

A stabilitást a haladási szöget figyelő érzékelő javítja

A vadonatúj Volvo V40 dinamikus menetstabilizáló rendszere (Dynamic Stability and Traction Control, DSTC) számos kifinomult megoldással biztosítja az egyedülálló vezetési élményt és biztonságot. A haladási szöget figyelő érzékelőt használó fejlett stabilitásvezérlési rendszer (Advanced Stability Control) lehetővé teszi a megcsúszás veszélyének korai felismerését, amely azt jelenti, hogy korábban és pontosabban tud közbelépni. A fejlett stabilitásvezérlési rendszer rendkívül hasznos a dinamikus vezetés során, különösen, ha nagy oldalerőkkel kell számolni, emellett javítja a kormányzást, és biztonságosabbá teszi a gyors elkerülő manővereket.

Volvo V40A motorfék-szabályozó rendszer (Engine Drag Control, EDC) megakadályozza, hogy a kerekek leblokkoljanak, amennyiben csúszós úton motorfék használata szükséges. Ha az autó vonóhoroggal is rendelkezik, az utánfutó stabilizáló asszisztens (Trailer Stability Assist, TSA) csökkenti a kígyózási hajlamot utánfutó, vagy lakókocsi vontatása esetén. A rendszer egy, vagy több kerék fékezésével és a nyomaték csökkentésével stabilizálja az autót.

Kanyarstabilitás-fokozó rendszer az éles kanyarokhoz

A kanyarstabilitás-fokozó rendszer (Corner Traction Control, CTC) egy új szolgáltatás, amely a nyomaték irányításával könnyíti meg a kanyarok bevételét. Fékezi a belső kereket, és több nyomatékot irányít a külső meghajtott kerékre. Ez lehetővé teszi, hogy a sofőr szűkebben vegye be a kanyart, valamint csökkenti az alulkormányzottságra való hajlamot is. A rendszer megkönnyíti az ideális ív megtartását kanyargós utakon, körforgalmakban és vizes felületeken. A kanyarstabilitás-fokozó rendszer óriási segítség, amikor egy kisebb útról az autópályára hajt fel és hirtelen kell gyorsítania.

Dinamikus benzinmotorok széles kínálata

Az öthengeres 2,5 literes T5 turbómotor 254 lóerős teljesítménnyel és 400 Nm nyomatékkal rendelkezik, amely gyorsításkor 40 Nm túltöltést ad le. Az üzemanyag-felhasználás és a széndioxid- kibocsátás csökkentése érdekében a belső súrlódást mérsékelték a Volvo mérnökei.

A T5 erőforrás automata sebességváltóval érhető el, és 6,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, üzemanyag-fogyasztása mindössze 7,9 l/100 km (kombinált európai ciklus). A kínálat részét képezi további két 1,6 literes GTDi-motoros változat is: a T4 motor 180, a T3 pedig 150 lóerős.

A 180 lóerős motor maximális nyomatéka eléri a 270 Nm-t (30 Nm túltöltéssel). Ez kiváló terhelhetőséget biztosít a teljes sebességtartományban. A nyomatékgörbe viszonylag finom, ami különösen kényelmes vezetési élményt eredményez. A 150 lóerős T3 motor 240 Nm nyomaték leadására képes. A V40 esetében a Volvo motorszakértői sikeresen csökkentették az üzemanyag-fogyasztást 5,8 l/100 km-re, mely 134 g/km széndioxid-kibocsátásnak felel meg.

Volvo V40Gördülékeny Powershift sebességváltó

A T5 modell egy hatsebességes automata sebességváltóval rendelkezik, míg a T4 modell az automatikus hatfokozatú Powershift vagy hatfokozatú kézi sebességváltóval rendelkező változatban érhető el, a T3 modell pedig kézi sebességváltóval kapható. A Powershift váltó gyakorlatilag két, külön tengelykapcsolóval rendelkező, párhuzamosan beépített manuális váltó, amely gyors és üzemanyag-takarékos váltást tesz lehetővé.

Fürge, de takarékos dízelmotorok

Az öthengeres, kétliteres D4 turbódízel motor az üzemanyag-takarékos vezetési élményt szolgálja. A piezoelektromos üzemanyag-befecskendezők nagy nyomáson különlegesen gyors és precíz befecskendezést biztosítanak, így minimálisra csökkentik a fogyasztást. Ennek köszönhetően az égés hatásfoka megnövekszik. Annak érdekében, hogy az autó menettulajdonságai javuljanak, finom hangolták a turbófeltöltőt, így a motor már alacsony fordulatszámon is nagy nyomaték leadására képes.

A kétliteres D4 turbódízel erőforrás 177 lőerős teljesítménnyel rendelkezik, és 400 Nm maximális nyomatékot képes leadni széles fordulatszám-tartományban. Automata sebességváltóval 8,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára (kézi váltóval 8,6 másodperc alatt). Az üzemanyag-fogyasztás és a széndioxid-kibocsátás 4,5 l/100 km, illetve 119 g/km kézi sebességváltóval, automata sebességváltó esetén ezek az értékek 5,3 l/100 km, illetve 139 g/km (kombinált európai ciklus). A V40 továbbá a kétliteres, 150 lóerő teljesítményű és 350 Nm nyomatékú D3 motorral is választható. Mindkét turbófeltöltésű dízelmotor hatfokozatú automata sebességváltóval és hatfokozatú kézi sebességváltóval is elérhető.

Alacsony széndioxid-kibocsátású D2 változat

A Volvo V40 D2 motorral rendelkező modelljét az alacsony, mindössze 94 g/km-es széndioxid-kibocsátás jellemzi, amelyhez 3,6 l/100 km üzemanyag-fogyasztás társul. Az 1,6 literes dízelmotor 115 lóerős teljesítménnyel és 285 Nm-es nyomatékkal rendelkezik (15 Nm túltöltéssel). A D2 motor a Start/Stop funkcióval rendelkező kézi sebességváltóval érhető el. Az olyan egyéb részletek, mint például a sima felületű alváz, szintén hozzájárulnak az alacsony üzemanyag-fogyasztáshoz és károsanyag-kibocsátáshoz. Az 1,6 literes dízelmotor hatsebességes Powershift sebességváltóval is elérhető.

Volvo V40„élen járunk a hatékony üzemanyag-felhasználásban. Kutatási költségvetésünk egyharmadát a széndioxid-kibocsátás csökkentésére különítettük el. A „DRIVe – cél a zéró emisszió” mottó jegyében zajló elkötelezett környezetvédelmi törekvéseink eredménye az a folyamatos fejlődés, amelynek köszönhetően egyetlen versenytársunk sem előzhet meg minket az egyre inkább környezetbarát autók megalkotásához vezető úton” – összegezte Peter Mertens.



További cikkek


Már rendelhető a vadonatúj Volvo V40
Infiniti LE koncepció a New York Auto Show-n
A Mitsubishi előzetes bepillantást enged a legújabb ASX modellbe
Kulcsszavak:
 
A Hyundai és a Kia vezeték nélküli elektromos töltőt fejleszt A Hyundai és a Kia vezeték nélküli elektromos töltőt fejleszt A Nissan lett a legnépszerűbb ázsiai márka februárban A Nissan lett a legnépszerűbb ázsiai márka februárban Ferrari-motorblokkokat készít a Maseratinak Detroitban a Chrysler Ferrari-motorblokkokat készít a Maseratinak Detroitban a Chrysler Dinamikus vezetési élmény exkluzív kompakt külsőbe csomagolva Nyúlánk, négyüléses, középméretű kabrió, erőteljes, kortalan eleganciával Szombaton rajtol a Formula E Szombaton rajtol a Formula E
 
Innováció az akusztikában – Az Audi e-Sound

Innováció az akusztikában – Az Audi e-Sound

2012. április 07.
Az Audi jövőbeni e-tron modelljei már tekintélyes távokat tehetnek majd meg ...
Részletek
AudiAz Audi jövőbeni e-tron modelljei már tekintélyes távokat tehetnek majd meg tisztán elektromos üzemben, azaz gyakorlatilag motorhang nélkül. Annak érdekében, hogy a közlekedés többi résztvevője – például városi forgalomban a gyalogosok is – észlelhessék őket, a tervezők szintetikus hang előállításán dolgoznak – ez az Audi e-Sound.

Rudolf Halbmeir munkahelye nem igazán emlékeztet egy Audi tervező tipikus asztalára. Az ő íróasztalán szintetizátor billentyűzet húzódik, számítógépe monitorját stúdióhangfalak fogják közre, az asztal szélén pedig zenei magazinok egész oszlopa magasodik. „Egy autó hangja a zenéhez hasonló“ – mondja Halbmeir.
Egy-egy autó által kibocsátott hang az adott jármű különösen izgalmas tulajdonságai közé tartozik, ami ugyan leírható különböző fizikai mennyiségekkel, ám igazából a valóságban is hallani kell. A hang az érzelmekre, s nem az értelemre hat. Noha az autó vezetője és utasai csupán bizonyos helyzetekben figyelnek célzottan rá, az autó hangja folyamatosan elkíséri őket, intenzíven meghatározva a vezetés és az utazás élményét. A hang ugyanis üzeneteket is közvetít. A mélyebb frekvenciák az erő és a higgadt magabiztosság, míg a közepes tartományok a sportosság és a mozgékonyság hirdetői.

Az Audi minden modelljét komplett és harmonikus hangzáskép jellemzi, amelyek hűen tükrözik teljesítményszintjüket, illetve igényes konstrukciójukat és masszív kialakításukat. „A jó hangdizájn igazán komplex alkotás“ – magyarázza Dr. Ralf Kunkel, az Audi akusztikai részlegének vezetője. „Immár e tekintetben is széles körű know-how gyűlt össze az évek folyamán. Pontosan ismerjük, hogyan kell felerősíteni a kellemesebb, illetve elnyomni a nem kívánt frekvenciákat.“

Audi e-tronAz Audi sorozatgyártású modelljeinek „zenéjét” egyelőre belsőégésű erőforrásaik szolgáltatják. Az elektromos üzemű e-tron modellek elektromotorja azonban e tekintetben már aligha jöhet szóba, mivel egyfelől túl halkan, másfelől a kevésbé kellemes felső frekvencia-tartományokban dolgozik. Az Audi e-tron technikák ezért szintetikus hanggal egészülnek ki, amelyek kifejlesztéséért Rudolf Halbmeir, illetve kollégái, Axel Brombach és Dr. Lars Hinrichsen felelősek.

A munka oroszlánrésze a számítógép előtt zajlik, az egyes hangzásképek keverése, visszahallgatása, értékelése majd újrakeverése formájában. Halbmeir e kifejezetten kreatív folyamat minden percét óriási lelkesedéssel éli meg, aki szabadidejében egyébként saját stúdióval is rendelkező zeneszerző, s maga is sokféle hangszeren játszik. „Olyan egyedi érzelmi hangképeket alkotok, amelyek korábban még nem léteztek“ – mondja Halbmeir. „Ez az autók hangjai esetében sincs másként, mint a zenében. Az érzéseimre hallgatva próbálgatom különböző ötleteimet, s figyelem, merrefelé vezetnek.“

Miféle ötletekről lehet itt szó? „Számos esetben sci-fi filmek inspirálnak az egyes frekvenciatartományok kihasználásra“ – folytatja Halbmeir. „A való életben azonban semmi sem pontosan úgy szól, mint ahogyan elméletileg hangzania kellene. Zeneszerzéskor vagy hangprofilok tervezésekor ezért azt kell megalkotni, amiről teljes mértékben meg vagyunk győződve. Amint kompromisszumokat próbálunk kötni, máris egyfajta akusztikai kotyvalék az eredmény.“ Dr. Ralf Kunkel így egészíti ki: „Mindannyian profi járműves szakemberek vagyunk, ami egyben nagy előnyünk a külső akusztikai szakértőkkel szemben. Pontosan ismerjük autóinkat, hogyan működnek, s az egyes helyzetekben hogyan viselkednek.“

Az Audi e-Sound olyan szintetikus alkotás, amely alapvetően autentikus úton születik, s amelyet maga az autó alkot újra minden ezredmásodpercben. Dr. Lars Hinrichsen, hardver- és szoftverszakértő szerint: „Szabályzóegységünk folyamatosan kapja a jármű felől információit az elektromotor fordulatszámáról és terhelési állapotáról, a sebességről és számos további paramétert illetően. Ezen adatokból születik meg a végső hangkép.“

AudiAz e-Sound az autó padlózatára rögzített, robusztus hangsugárzóból szólal meg. Axel Brombach, e terület szakértője így fogalmazott: „40 watt teljesítményre alakítottuk ki, ám normál üzemben az 5-8 wattos tartományban működtetjük. Ez bőven elegendő arra, hogy a közelben tartózkodó gyalogosok és kerékpárosok észleljék az autót.“ A levegő közvetítésével és mechanikai rezgések formájában e hang egy kis része az utastérben is hallható. „Célzott hangterjedési csatornákon keresztül, mechanikai szerkezet segítségével több hangot is bevezethettünk volna“ – magyarázza Dr. Kunkel – „az autók karosszériája ugyanis maga is egyetlen nagy hangszórótest. E-tron modelljeink esetében azonban különösen nagy hangsúlyt fektetünk az utastér csendjére és nyugalmára, mivel ez fejezi ki leginkább az elektromos autózás sajátos karakterét.“

Meghatározó mérések – Az akusztikai próbapad

új helyszín: az épület földszintjén az akusztikai próbapad számára 350 négyzetméteres, hét méter belmagasságú csarnok ad helyet. A falból sűrűn egymáshoz illeszkedő, üveggyapottal töltött gúlák sokasága mered kifelé, amelyek a hanghullámok energiájának nagy részét elnyelve szinte kültéri hangzáskörülményeket teremtenek. A csarnok közepén, a két speciális állványra helyezett, hosszú mikrofonsor között görgős fékpad dolgozik, amely elsősorban az elhaladási zajszint mérését szolgálja, mely során az autó áll, s a mikrofonokat kapcsolják megfelelően.

Halbmeir és kollégái a fejlesztés számos meghatározó lépése során alkalmazták az akusztikai próbapadot az e-Sound technikájával felszerelt R8 e-tron prototípuson. Eközben a törvényi előírások alakulását is figyelembe kellett venniük, az Amerikai Egyesült államokban ugyanis már 2011 eleje óta szorgalmazzák az elektromos üzemű járművek zajszintjének szabályzását. „Minden valószínűség szerint csupán 30 kilométer/órás tempóig kell mesterséges zajt keltenünk, e felett már feltehetően a gumiabroncsok gördülési zaja is elegendőnek bizonyul“ – véli Dr. Kunkel. „Ez azonban úgy tűnik, túl kevés lenne, így bizonyosan valamivel magasabb tartományokig is felmegyünk majd.“

Audi „Az akusztikai próbapad igen fontos eszköznek bizonyult fejlesztéseink során“ – hangsúlyozza Axel Brombach. „Az e-Sound valóban reális megítéléséhez azonban feltétlen hiányoznak a mindennapok valós körülményei, a mozgás, a menetszél és a további autók. Ezért mentünk ki az utcára – hallani, látni és érzékelni, mindez szervesen összetartozik.“

Ki az épületből, ki az utcára. A sarkon egy piros Audi R8 e-tron fordul be, csendesen, csupán enyhe süvítést hallatva. Ekkor azonban Rudolf Halbmeir könnyedén a jobb pedálra lép, s az iménti süvítés immár intenzív dörejjé erősödik, akár egy elegáns V8-ast hallanánk, mégis valahogy tisztább, differenciáltabb, s egy árnyalattal tisztább, „technikai” karakterű a hangkép. Az Audi R8 e-tron kifejezetten meggyőzően alakítja a sportautót, ám mégis a maga egészen egyéni, futurisztikus módján. Halbmeir megáll, majd kimosolyog az ablakon: „Na, jó lesz?“

Az elektromos hajtású, nagyteljesítményű sportkocsik számára kifejlesztett e-Sound azonban csupán a kezdet, az Audi minden jövőbeni e-tron modelljét egyéni, egymáshoz hasonló, mégis különböző akusztikai „névjeggyel” tervezi ellátni. Egy Audi hangja ugyanis jóval több az egyszerű zajnál, maga a „A haladás technikája” hallható formában.

További cikkek

Audi Hungaria létszáma nyolcezer felett
A Ford Mustang minden idők legférfiasabb autója
Vezeték nélküli töltés - Infiniti LE Koncepció
Kulcsszavak:
 
A Scania 741 gázüzemű buszt szállít Bogotá városának A Scania 741 gázüzemű buszt szállít Bogotá városának Innováció az akusztikában – Az Audi e-Sound A Kia megkezdte harmadik kínai üzemének építését 5 millió Ft-tól rendelhető az új Nissan Qashqai 5 millió Ft-tól rendelhető az új Nissan Qashqai Az új Mazda6 nyerte az AUTO BILD 2013-as európai Design-díját Az új Mazda6 nyerte az AUTO BILD 2013-as európai Design-díját Pénteken érkezik a vadonatúj Toyota Corolla szedán Pénteken érkezik a vadonatúj Toyota Corolla szedán
 
Várakozáson felül teljesített tavaly a román lízingpiac

Várakozáson felül teljesített tavaly a román lízingpiac

2012. április 07.
Várakozá- son felül teljesített tavaly a romániai lízingpiac, amely 2011-ben ...
Részletek
Várakozáson felül teljesített tavaly a román lízingpiacVárakozáson felül teljesített tavaly a romániai lízingpiac, amely 2011-ben 20 százalékkal nőtt az előző évhez képest - írta csütörtökön a Ziarul Financiar című román gazdasági napilap.

Az újság szerint a lízingpiac összértéke tavaly elérte az 1,35 milliárd eurót a 2010-ben regisztrált 1,12 milliárd euróhoz képest, ez utóbbi érték akkor 14 százalékos visszaesést jelentett a 2009-es évhez képest.

A 20 százalékos növekedés várakozáson felüli volt, hiszen a szakértők eredetileg 10-15 százalékos bővülésre számítottak. A jó eredmények nyomán a szakértők továbbra is derűlátók, várakozásaik szerint a lízingpiac az idén is nőni fog 10-15 százalékkal. A lízingpiac legnagyobb részét a járművek tették ki, az autólízing összértéke elérte a 917 millió eurót a 2010-es 712 millió euróhoz képest. Az autólízing 57 százalékát a személygépkocsik képezik, a nehéz haszonjárművek 29 százalékot - miután ezek aránya látványosan nőtt tavaly a korábbi 23 százalékhoz képest -, a könnyű haszonjárművek pedig 14 százalékot tesznek ki.

Az ingatlanok lízingelésénél 46 százalékos visszaesést jegyeztek, miután az így finanszírozott tranzakciók értéke nem haladta meg a 93 millió eurót.

További cikkek

Emelkedik az új kocsik eladása Csehországban
Exportjának köszönhetően javultak a SEAT eredményei
Sorozatos Continental győzelmek a nyárigumi-teszteken
Kulcsszavak:
 
Kínában 750 ezer elektromos autót adtak el tavaly Kínában 750 ezer elektromos autót adtak el tavaly A Goodwood Festival of Speed autóshow-n bemutatkozik a Juke –R 2.0 A Goodwood Festival of Speed autóshow-n bemutatkozik a Juke –R 2.0 Várakozáson felül teljesített tavaly a román lízingpiac Új diszkont légitársaságot tervez a Lufthansa A DAF bemutatja az új, Euro 6-os LF és CF típust A DAF bemutatja az új, Euro 6-os LF és CF típust A vadonatúj Volvo XC90 kiváló minőségével és úttörő kialakításával lenyűgözte a Red Dot zsűrijét A vadonatúj Volvo XC90 kiváló minőségével és úttörő kialakításával lenyűgözte a Red Dot zsűrijét
 
A DAF bemutatja közös nyomócsöves, Euro-6-os besorolású motorjait

A DAF bemutatja közös nyomócsöves, Euro-6-os besorolású motorjait

2012. április 07.
A DAF Trucks az Európai Unióban 2014. január 1-én életbe lépő Euro-6-os kibocsátási...
Részletek
DAFA DAF Trucks az Európai Unióban 2014. január 1-én életbe lépő Euro-6-os kibocsátási követelményeknek eleget tevő, új generációs motort mutat be. A 12,9 literes, Euro-6-os PACCAR MX-13 motor a maximális hatékonyság elérése érdekében a legmodernebb közös nyomóscsöves technológiát, változó geometriájú turbófeltöltőt és fejlett vezérlőrendszert használ. A szigorú Euro-6-os kibocsátási követelmények teljesítése érdekében a motor kipufogógáz-visszavezetéssel, SCR-technológiával és aktív részecskeszűrővel rendelkezik. „A PACCAR MX-13 motor szupertiszta”, mondta Ron Borsboom, a DAF Trucks N.V. igazgatótanácsának termékfejlesztésért felelős tagja. „Nagyot léptünk előre továbbá abban, hogy a tüzelőanyag-felhasználás hatékonyságában, megbízhatóságban és a fenntarthatóságban továbbra is az iparág legjobbjai legyünk”.

A jelenleg érvényben lévő Euro-5-ös határértékekhez képest az Euro-6-os szabályozás azt követeli meg, hogy a nitrogénoxidok (NOx) kibocsátását további 77%-kal csökkentsük, a koromrészecske-kibocsátást pedig 66%-kal fogjuk vissza. Számokban ez azt jelenti, hogy a nitrogénoxidok kibocsátását kilowattóránként 2,0 grammról 0,46 grammra, a koromrészecske-kibocsátást kilowattóránként 0,03 grammról 0,01 grammra kell csökkenteni. A követelmények sora azonban ezzel még nem zárult le: ezeket a szigorú feltételeket az Euro-6-os motoroknak legalább 7 évig vagy 700 ezer kilométer eléréséig bármilyen működési környezetben teljesíteniük kell. A hatóságok ezért a jövőben szúrópróbaszerű ellenőrzéseket végeznek annak megállapítására, hogy a járművek megfelelnek-e az előírt követelményeknek, s abban a kevéssé valószínű esetben, ha ez nem így lenne, a járművezetőt új fedélzeti diagnosztikai rendszerek figyelmeztetik.

óriási tapasztalatot gyűjtöttünk az EPA10 szabvánnyal

2010 nyara óta az Egyesült államokban forgalomba hozott Kenworth és Peterbilt teherautók negyede az EPA10 előírás követelményeinek eleget tevő 6 hengeres, 12,9 literes PACCAR MX motorral készül. „Ez a motor megfelel azoknak a jelenlegi észak-amerikai előírásoknak, amelyek kibocsátási határértékei megközelítik az Euro-6-os motorokra előírt értékeket”, magyarázza Bon Borsboom. „Lehetőségünk volt ezért arra, hogy óriási tapasztalatot gyűjtsünk az Európában az Euro-6-os szabvány eléréséhez használt technológiák alkalmazásával, így a kipufogógáz-visszavezető rendszerrel (exhaust gas recirculation, EGR), a változó geometriájú turbófeltöltővel és az aktív részecskeszűrővel.

DAFEzeket a technológiákat továbbfejlesztettük, s eközben leginkább arra koncentráltunk, hogyan tudjuk ezeket az európai járműkoncepciókba a lehető legjobban integrálni. Jó példa erre az EGR-hűtő magasabbra helyezése, ami lehetővé tette, hogy a turbót a motorblokkhoz közelebb helyezzük, ezáltal a motor mérete tovább csökkent. Ez akkor válik fontossá, amikor a motort az európai járműkoncepcióban használt, motor fölé épített fülke alatt el kell helyezni: ez lehetővé teszi, hogy a fülkepadló alacsonyabbra kerüljön, ez biztosítja a könnyű beszállást és azt, hogy a fülke belső tere a lehető legnagyobb legyen. A PACCAR MX-13-as motorban természetesen olyan technológiákat is alkalmazunk, amelyeket az Euro-5-ös motorokra ATe programunkban nemrég már bevezettünk. A turbófeltöltő még nagyobb hatékonyságát szolgáló burkolt kipufogótorok, az optimalizált dugattyúgyűrűk és motorhűtés csak néhány példa e technológiák közül.”

új: közös nyomócső

A PACCAR MX-13 motort a már bevált csúcstechnológiák és számos műszaki innováció elegye jellemzi. „A motorblokkot a még nagyobb tartósság érdekében újratervezték, s a hengerfejhez hasonlóan ez is erős, kompakt grafitos öntöttvasból készül”, mondja Borsboom. „A lehető legnagyobb megbízhatóság és tartósság érdekében a lehető legtöbb funkciót a motorba integráltuk. A hűtővízcsatornákat például a hengerblokkba és a hengerfejbe öntöttük, a közös nyomócsöves rendszerben nyomást létrehozó két szivattyúegységet pedig a motorblokkba integráltuk, ami azt jelenti, hogy a szelepeket is vezérlő vezérműtengely ezeket a szivattyúkat is képes működtetni. A közös nyomócsőben lévő tüzelőanyagot okos adagolóvezérlés biztosítja, mely azáltal biztosítja az optimális hatékonyságot, hogy csak azt a tüzelőanyagkeverék-mennyiséget sűríti össze, amelyre ténylegesen szükség van. Ez minimálisra csökkenti a hidraulikus veszteségeket.”

Az új, Euro-6-os PACCAR MX-13 motor közös nyomócsöves rendszerével akár 2500 baros befecskendezési nyomás is elérhető, s lehetővé teszi elő- és utóbefecskendezés, vagy ezek együttesének alkalmazását. Ez finomabb porlasztást eredményez, s sokkal több lehetőséget biztosít az égés optimalizálására. Ez biztosítja a lehető legalacsonyabb károsanyag-kibocsátás és zajszint elérését, valamint a lehető legkedvezőbb tüzelőanyag-fogyasztást. „Ebben a rendkívül fejlett motorvezérlő szoftver, valamint az új szenzorok és funkcióműködtető elemek is fontos szerepet játszanak. Még gyorsabb és pontosabb működésük révén válik ugyanis lehetővé, hogy a befecskendező rendszer folyamatosan a levegő, a kipufogógázok és a tüzelőanyag lehető legjobb keverékét fecskendezze be. Ez a maximális hatékonyság és az alacsony kibocsátási szintek elérésében is kulcsfontosságú”, mondta Borsboom.

DAFVáltozó geometriájú turbófeltöltő

A változó geometriájú turbófeltöltő alkalmazásának legfőbb előnye, hogy a maximális teljesítmény elérése érdekében a motor folyamatosan és a teljes fordulatszám-tartományban a legjobb turbóbeállításokra támaszkodhat. „A változó geometriájú turbófeltöltő beépítését a kipufogógáz-visszavezetés – különösen alacsony fordulatszám-tartományban elért – hatékonyságának optimalizálása is megkövetelte”, magyarázza Borsboom. „Ez a technológia lehetővé teszi a motorba visszavezetett kipufogógázok mennyiségének gondos szabályozását, ami a tüzelőanyag-felhasználás hatékonyságát is növeli. A fejlett turbófeltöltő alkalmazása az MX motorfékre is kedvező hatással van: alacsony fordulatszámon (1500 rpm) a figyelemre méltó 325 kilowattos teljesítményének több, mint 75 százalékát képes leadni.”

Kipufogógáz-utókezelés az Euro-6-os motorokban

A szigorú Euro-6-os követelmények teljesítése érdekében a DAF kipufogógáz-utókezelő technológiák együttesét, így SCR katalitikus konvertert és aktív részecskeszűrőt is alkalmaz. „A megfelelő kipufogógáz-összetétel elérése mellett cél az is, hogy az összegyűjtött koromrészecskék regenerációjához a szűrőben optimális hőmérsékletet hozzunk létre”, mondja Borsboom. „A kiindulópont az, hogy a lehető legnagyobb mértékű passzív regenerációt úgy tegyük lehetővé, hogy az ideális körülményeket ehhez a motor teremti meg. A kipufogótorkot, valamint a kipufogó rendszer legfőbb elemeit éppen ezért burkoltuk be. Ha ennek ellenére a kipufogógázok hőmérséklete valamilyen helyzetben túl alacsonyra csökken, a motor aktív regenerációra vált. Ehhez a motorba, a turbófeltöltő mögé és a részecskeszűrő elé egy hetedik injektort szereltünk. Ahhoz, hogy az éppen megfelelő mennyiségű hő keletkezzen, ez tüzelőanyagot fecskendez a kipufogóban lévő oxidációs katalitikus konverterbe. Az SCR katalitikus konverter hőmérsékletének alakulását is optimalizáltuk. Innovatív bevonatának köszönhetően maximális hatásfokát szélesebb hőmérséklettartományban képes elérni, ami azt jelenti, hogy a motor a lehető legtöbbet képes optimálisan és az elérhető leghatékonyabb módon működni. Gondoskodunk tehát arról, hogy a kipufogógázok a lehető legtöbb esetben megfelelő hőmérsékleten jussanak be az SCR katalitikus konverterbe.”

DAFSzámtalan innovatív megoldás

Az Euro-6-os technológiai szint eléréséhez a DAF a motor minden részén fontos, innovatív megoldásokat alkalmazott. újdonság az egyrészes, többfunkciós ékszíj és a főtengelyre közvetlenül, csatlakozótengely nélkül szerelt ventilátor is: ezek csökkentik a karbantartási költségeket, növelik a motor megbízhatóságát, csökkentik a motor súlyát és tüzelőanyag-fogyasztását. Az olajteknő megnövelt űrtartalma az Euro-6-os motorok esetében 150 ezer kilométeres szervizintervallumokat tesz lehetővé. A súly és a zajszint csökkentése érdekében az olajteknő kompozit anyagból készült. A tüzelőanyag-szűrő és a vízleválasztó egység egybeépült, s a legegyszerűbb karbantarthatóság érdekében közvetlenül a motoron kapott helyet. A tartósságot tovább növelendő az – olajszűrővel ésszerűen kombinált – olajhűtő rozsdamentes acélból készült. A kábelkötegek beburkolása továbbra is egyedülálló az iparágban, a jelenlegi Euro-5-ös motorok szintén így készülnek.

A hatékonyság a vezérelv

„A megbízhatóságon és tartósságon kívül a DAF Euro-6-os technológiájában a legfontosabb kulcsszó a hatékonyság”, mondja Borsboom. „A rendkívül alacsony Euro-6-os kibocsátási határértékek eléréséhez pótlólagos technológiai megoldások szükségesek, s célunk természetesen az, hogy a tüzelőanyag-fogyasztást és a széndioxid-kibocsátást a jelenlegi Euro-5-ös ATe járműveink alacsony szintjén tartsuk”, magyarázza Borsboom. „Mindent megtettünk annak érdekében, hogy a technológiából a lehető legtöbbet hozzuk ki. A DAF-nak soha nem volt célja, hogy az Euro-6-os motorokat elsőként dobja piacra. Fontos volt számunkra, hogy a rendelkezésre álló időt arra használjuk, hogy a lehető legjobb megoldásokkal álljunk elő.”.
Az új 12,9 literes, Euro-6-os PACCAR MX-13 motorok gyártása 2013 elején kezdődik. A motorok 300kW/410 lóerős, 340kW/460 lóerős és 375kW/510 lóerős változatban készülnek. „Nyilvánvaló, hogy az új és a további Euro-6-os technológiák hatással lesznek járműveinkre”, zárja Borsboom. „Ezeket a megoldásokat szeptemberben a hannoveri IAA kiállításon mutatjuk be. Biztos lehet benne, hogy a DAF valami csodálatos dologgal fog előállni.”

További cikkek

A Scania kapta meg a 2012-es Green Truck díjat
A PACCAR bemutatta a Kenworth és Peterbilt teherautók új generációját
ígéretes jövő előtt áll a Bio-DME, mint járműüzemanyag
Kulcsszavak:
 
Fontos döntést hozott a Shell Fontos döntést hozott a Shell Szemrevaló tanulmány a BMW Motorrad-tól Szemrevaló tanulmány a BMW Motorrad-tól Kgfb-kampány - Az első nap után magasabb az átlagdíj a tavalyinál Kgfb-kampány - Az első nap után magasabb az átlagdíj a tavalyinál Biodízel motorokkal egészül ki a Scania Euro 6-os termékválasztéka Biodízel motorokkal egészül ki a Scania Euro 6-os termékválasztéka A DAF bemutatja közös nyomócsöves, Euro-6-os besorolású motorjait Intézkedő rendőrt gázolt halálra egy német terepjáró
 
Vezeték nélküli  töltés - Infiniti LE Koncepció

Vezeték nélküli töltés - Infiniti LE Koncepció

2012. április 06.
Az otthonosság és az Inspiráló Teljesítmény egyesülése- ként az Infiniti LE ...
Részletek
Infiniti LE KoncepcióVonzó vezetési élmény
Az otthonosság és az Inspiráló Teljesítmény egyesüléseként az Infiniti LE Koncepciót felpezsdítőnek, nem pedig nyugtató hatásúnak tervezték. A meggyőző elektromos gyorsulást a hatótáv feláldozása nélkül elérve a fejlesztő csapat az LE Koncepció hajtásának egy csendes, a gyorsításokra és visszagyorsításokra (mint például autópályára felhajtás, sávválátás) könnyen reagáló megoldást keresett. A 325 nm nyomaték bármikor azonnal elérhető. Az Infiniti LE Koncepció telepei 24 kWh lítium-ion (Li-ion) akkumulátorok ChaDeMo DC50kW gyorstöltővel.

„Ez egy luxusautó a jövő generáció fenntartható prémium vásárlóinak, akik nem kötnek kompromisszumokat a teljesítménnyel. A vásárlók „zöldet” akarnak, de nem fogják beérni a jelenlegi autóik nyújtotta vezetési élménynél kevesebbel.” – magyarázta Poore. „Akik még sosem vezettek modern elektromos autót, azoknak az azonnali, teljes nyomatékú gyorsulás elképesztő élmény lesz. Erős, de nem zabolátlan – habár a kísértés mindig ott lesz, hogy magunk mögött hagyjuk a többi sofőrt.”

Könnyed, kényelmes utazást kínál az elektromos meghajtás megerősített váza (a szilárdan rögzített akkumulátor kerettel), elöl független lengéscsillapítóval és csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztéssel. Az irányíthatóságot fokozza az alacsony zajkibocsátású, vibrációmentes elektromos hajtás, az alacsonyra helyezett súlypont, és a kis összsúly.

Személyre szabható kapcsolódási rendszer, otthoni vezeték nélküli töltés

Az Infiniti LE Koncepció kapcsolata a külvilággal a legfejlettebb Infiniti Connection lehetőségeket nyújtja, mint például az Infiniti Personal Assistant 24 órás figyelő szolgáltatás, navigáció és POI keresés.

Infiniti LE KoncepcióAz IT rendszert, amely magába foglalja a méretes iker-kijelzőket, könnyű kezelni. Az iker-kijelző minden információt megad a vezetőnek, amit csak kívánhat. A rendszer arra is használható, hogy előmelegítse vagy előhűtse a járművet a beállított időben, összehangolódik a webnaptárral és keresi a helyi töltőállomásokat. A rendszer képes lesz lefoglalni töltőállomásokat olyan nyilvános helyeken, mint a bevásárlóközpontok vagy a stadionok (ha a megfelelő infrastruktúra kiépül.)

„Ezek az innovatív kapcsolódási lehetőségek és szolgáltatások segítenek eloszlatni a hatótávval és a töltéssel kapcsolatos aggályokat a prémium vásárlók körében.” – mondta Poore. „A megalkuvás nélküli luxus teljesítmény és otthonosság jegyében hisszük, hogy a fenntartható luxus intuitív, nem pedig tolakodó.”

Ami a töltést illeti, az Infiniti LE Koncepciót integrált töltő csatlakozóval szerelték fel, DC gyorstöltésre is van lehetőség, és fejlett vezeték nélküli töltőrendszerrel rendelkezik.

„Az Infiniti úttörő mentalitásával összhangban, az LE Koncepció beépített vezeték nélküli töltőrendszerrel rendelkezik, ami a várakozásaink szerint az első otthoni vezeték nélküli töltőrendszer, ami gyártásba kerül.” – mondta Poore. „Csak annyit kell tenned, hogy a járművel a töltő fölé állsz, nem kell kábeleket csatlakoztatni.”

A csatlakozásmentes töltés az induktív energiaáramláson alapul, egy a garázs padlóján biztonságosan elhelyezett tekercs segítségével. Az elsődleges tekercs van az áramforráshoz csatlakoztatva, így mágneses mező jön létre, amely az elektromosságot az LE Koncepcióban elhelyezett másodlagos tekercsbe vezeti. A magasfrekvenciás töltést az iker-kijelzőn vagy okostelefonon ellenőrizhetjük, nem veszélyes a gyerekekre vagy a háziállatokra, és könnyen elhelyezhető a garázsban.

Infiniti LE KoncepcióRáadásul, még egy lépéssel túlmutatva, az Infiniti LE Koncepció Intelligens Parkolási Segédletet nyújt Around View™ monitorral, hogy könnyen a megfelelő pozícióba állhassunk a vezeték nélküli töltőrendszer fölé. A rendszer elektromos kormányzást használ, teljes előre- és hátrameneti képességgel, 360 fokos látószögben mutatva a környezetet.

Ugyanakkor megjelöli a parkolóhelyet a GPS-ben, így például ha a jármű a garázshoz ér, a navigációs rendszer automatikusan bekapcsolja az Around View™ monitort és a rendszer felkészül, hogy leparkolja az autót.
„A vezeték nélküli töltőrendszerrel és az Intelligens Parkolási Segéddel nincsenek kábelek, karbantartás vagy aggályok a töltővel való összehangolás körül.” – mondta Poore. „Mindezek tetejébe nem kell többé benzint tankolni, vagy kábeleket csatlakoztatni.”

Valósággá válik

„Azoknak, akik arra kíváncsiak, hogy egy olyan kibocsátásmentes jármű, mint az Infiniti LE Koncepció hogyan illeszkedik az életstílusukba, van egy egyszerű válaszunk: tökéletesen. A jelenlegi és jövőbeli fenntartható járműveink hűen tükrözik az Infiniti Inspiráló Teljesítmény ígéretét. Az Infiniti célul tűzte ki a tiszta, hatékony és izgalmas járművek iránti igény kielégítését.” – foglalta össze Ghosn. “A gyorsan változó világban, az Infiniti nagyon is benne van a játékban.”

További cikkek

Infiniti LE koncepció a New York Auto Show-n
A Nissan feltölti Európa városait
útnak indult a Chevrolet Volt első európai tulajdonosa
Kulcsszavak:
 
Vezeték nélküli  töltés - Infiniti LE Koncepció A Mazda CX-5 nyerte a brit “What Car? Green Awards” top SUV kategóriájának díját az Egyesült Királyságban Az új Touran. Nincs többé lehetetlen Az új Touran. Nincs többé lehetetlen Dinamikusabb külsővel érkezik jövőre a Toyota Prius+ Dinamikusabb külsővel érkezik jövőre a Toyota Prius+ Fél év elteltével sem lankad az érdeklődés a másodkézből származó autók iránt Fél év elteltével sem lankad az érdeklődés a másodkézből származó autók iránt Opel Crossland X: máris ötvenezren rendelték meg Opel Crossland X: máris ötvenezren rendelték meg
 
Indul a személyhajózási szezon a Balatonon szombaton

Indul a személyhajózási szezon a Balatonon szombaton

2012. április 06.
Indul a személy- hajózás a Balatonon Siófok- -Balaton- füred- -Tihany, valamint ...
Részletek
Indul a személyhajózási szezon a BalatononIndul a személyhajózás a Balatonon Siófok-Balatonfüred-Tihany, valamint Fonyód-Badacsony útvonalon szombaton; a menetrend szerinti járatok az előszezonban húsvét idején, utána szombatonként és vasárnaponként közlekednek - tájékoztatta a Balatoni Hajózási Zrt. az MTI-t.

A menetrend szerinti járatok húsvét hétfő után csak hétvégeken, április 28-tól viszont már naponta közlekednek mindkét útvonalon. Sétahajók indulnak a siófoki, a balatonfüredi, a keszthelyi, és a badacsonyi kikötőkből, továbbá üzembe helyezte a hajózási társaság a vízitaxiját is, amely a tavaszi szezonban hétvégenként és ünnepnapokon közlekedik Fonyód és Badacsony között.

A komp a Szántód-Tihany útvonalon április 27-ig óránként jár, Szántódról 7 és 19 óra között, Tihanyból 7.30 és 19.30 között.

További cikkek

Emelkedik az új kocsik eladása Csehországban
Regisztrációs adó bevezetését tervezi a leendő szlovák kormány
Exportjának köszönhetően javultak a SEAT eredményei
Kulcsszavak:
 
A Bárdi Autó új fejlesztései a még gyorsabb kiszolgálásért A Bárdi Autó új fejlesztései a még gyorsabb kiszolgálásért Két világ találkozása: Lexus LS 1951-ből?! Két világ találkozása: Lexus LS 1951-ből?! Teljesen új Espacet láthatunk Párizsban Teljesen új Espacet láthatunk Párizsban Genfben mutatkozik be az új Hyundai i30 kombi változata Genfben mutatkozik be az új Hyundai i30 kombi változata Mindössze 119 g/km károsanyag-kibocsátású az új Honda CR-V Mindössze 119 g/km károsanyag-kibocsátású az új Honda CR-V
 

Találatok száma: 11201 Megjelenítve: 10711 - 10720