Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11539 Megjelenítve: 10711 - 10720
Dugódíjak és - tervek Európában

Dugódíjak és - tervek Európában

2012. június 19.
A Budapesten tervezett dugódíjjal kapcsolat- ban az MTI összeállítást készített arról...
Részletek
Dugódíjak és - tervek Európában A Budapesten tervezett dugódíjjal kapcsolatban az MTI összeállítást készített arról, hogy az európai nagyvárosokban hogyan oldják meg a forgalom és a környezetszennyezés csökkentését. Elsőként a londoni példa alapján, hiszen ez a város úttörő szerepet játszott a nagyvárosi behajtási díj meghonosításában.

A londoni közgyűlés 2003-ban vezette be a kezdetben napi 5 fontos, majd 8 fontra, végül a jelenlegi 10 fontra (3.600 forint) emelt behajtási díjat. Ezt minden négy- vagy többkerekű, belsőégésű motorral hajtott, nem tömegközlekedési vagy közszolgálati jármű vezetőjének ki kell fizetnie, ha hétköznap 7 és 18 óra között átlépi a belvárosi fizetős zóna határát.

A díjfizetési kötelezettség alól csak az elektromos és hibridüzemű, vagy igen alacsony károsanyag-kibocsátású autók tulajdonosai mentesülnek. Nem kell fizetni a közcélú feladatokat ellátó járművek - mentők, rendőrség, taxik, városi tömegközlekedési járművek - után sem. A behajtási övezet határain kamerarendszer rögzíti az övezetbe belépő járművek rendszámát. Ha a feledékeny autós az adott napon éjfélig nem fizet, 120 font (43 ezer forint) büntetésre számíthat, ám ez 60 fontra mérséklődik, ha 14 napon belül befizeti a bírságot. Felmérések szerint a behajtási díj hatására naponta átlagosan 35 százalékkal kevesebb magánautó lép be a londoni belváros fizetős övezetébe, mint a dugódíj bevezetése előtt.

Az osztrák nagyvárosokban nincs behajtási díj, ám több helyen mérlegelik a bevezetését. A második legnagyobb városban, Grazban júniusban helyi népszavazást tartanak a behajtási díjról. Ezt a régebbi gyártmányú, dízelmotoros gépjárművekre vetnék ki. Bécsben is fölmerült dugódíj bevezetése, ám jelenleg a fizetőparkoló-övezetek bővítése van napirenden. Az önkormányzat a "kék zóna" további öt kerületre való kiterjesztéséről döntött. A lakosság egy része és az ellenzéki pártok ellenzik az intézkedést; a vita várhatóan szintén - nem kötelező erejű - helyi népszavazás tárgya lesz.

Dugódíjak és - tervek Európában Idén januárban vezettek be dugódíjat Milánóban, ahol az intézkedés máris csökkentette a légszennyezettséget. A helyi hatóságok négy éve próbálkoznak a dugódíjjal a szmogban fuldokló városban. 2008-ban Ecopass névvel vezették be az elsőt a 8,2 négyzetkilométeres centrumban - Milánó területe 181 négyzetkilométer. Negyvenhárom belépőkaput létesítettek, hetet a tömegközlekedési eszközök használnak. Az Ecopass a gépjárművek környezetszennyezési fokozata szerint 2, 5 és 10 euróba került, de nem csökkentette az autóforgalmat.


2011-ben népszavazással Milánó lakossága igent mondott a forgalomkorlátozás szigorítására. Ennek eredményeként az idén januárban behajtásonként 5 eurós dugódíjat vezettek be. Az új rendszer egyelőre 18 hónapra szól, folytatása az eredménytől függ. A városközpontot érintő díjfizetés hétfőtől péntekig, reggel fél nyolctól este fél nyolcig érvényes. A centrumban élők évi negyven ingyenes belépést kapnak, utána két eurót kell fizetniük, ahányszor behajtanak Milánó központjába. A szolgáltató vagy fuvarozó járművek három eurót fizetnek megállás nélkül, öt eurót két óra parkolással.

A francia parlament által 2010-ben elfogadott törvény lehetővé tenné a 300 ezer feletti lakosú nagyvárosoknak a behajtási díj kísérleti jellegű bevezetését. Ez összesen öt várost érintene (Párizs, Marseille, Lyon, Toulouse és Nizza), de a megvalósításra eddig még sehol nem került sor. A gazdasági élet szereplői, illetve egy-egy bal- és jobboldali politikus által is támogatott és rendszeresen előkerülő ötlet elsősorban a városvezetők politikai akaratának hiánya miatt bukik meg. Párizs központi részén például naponta közel 3 millió autó fordul meg, s a 12 ezer négyzetkilométeres, több mint 10 millió lakost számláló agglomerációs térségben mindennaposak a több kilométer hosszú dugók. A behajtási díj tervét Bertrand Delanoe szocialista főpolgármester a Zöldekkel együtt attól tartva ellenzi, hogy a díj feszültségeket keltene az elővárosok szegény és a belső kerületek tehetősebb lakossága között. A dugódíj azokat sújtaná szerinte, akik a belvároshoz képest rosszabb elővárosi tömegközlekedési viszonyok miatt jobban rászorulnak az autóhasználatra. A belső kerületben élők felének nincs is autója, miközben az elővárosi háztartások 72 százaléka használ gépkocsit. A főváros inkább újabb buszsávok, valamint a bérbicikli- és az elektromos bérautó-hálózat fejlesztésével próbálja csökkenteni a belvárosi gépkocsi-használatot.

Dugódíjak és - tervek Európában Hollandia nagyvárosaiban nincs dugódíj. Hosszabb ideje dolgoznak viszont egy olyan országos rendszeren, amely a megtett távolság mellett a forgalomsűrűség, illetve a forgalmi dugók alapján terhelné az autósokat. A rendszer, amelynek bevezetése a "sorozatos" kormányváltások miatt egyelőre várat magára, kiváltaná a gépjárműadót is. Hollandia a világ egyik legsűrűbben lakott országa. A hatalmas forgalmat a szintén sűrű úthálózat, még a néhol irányonként 4-5 sávos autópályák sem tudják gond nélkül elnyelni.

Az elképzelés szerint az új, használatot alapul vevő adó és díj járműkategóriák szerint különbözne, átlagos nagyságát kilométerenként 3-5 centre becsülik. Az illeték kiszámítását műhold alapú nyomkövető rendszerrel, a megtett távolság, az autó szennyezőanyag-kibocsátása és a forgalmi dugók nagysága alapján végzik majd. Becslések szerint az új rend az autósok többségére nem róna nagyobb terhet a jelenlegi adómennyiségnél.

További cikkek

A Városháza még vizsgálja a hídpénz lehetőségét
Megnyitotta haszongépjármű próbapályáját Szentgotthárdon az Allison
Településbörzét tart a kecskeméti Mercedes-Benz-gyár
Kulcsszavak:
 
Az ombudsman szerint hiányos volt a felkészítés, a riasztás és a tájékoztatás Az ombudsman szerint hiányos volt a felkészítés, a riasztás és a tájékoztatás Új felszereltségi szint a SEAT emblematikus SUV-modellje kínálatában Új felszereltségi szint a SEAT emblematikus SUV-modellje kínálatában A Honda csatlakozott az – Egyesült Királyság vezette – EV-ELOCITY energiagazdálkodási konzorciumhoz A Honda csatlakozott az – Egyesült Királyság vezette – EV-ELOCITY energiagazdálkodási konzorciumhoz Ismét BME siker született az egri Pneumobil versenyen Ismét BME siker született az egri Pneumobil versenyen Hárommilliós eladásért csap össze Kínában a GM és a Volkswagen Hárommilliós eladásért csap össze Kínában a GM és a Volkswagen
 
Szerdától csökken a benzin és a gázolaj ára

Szerdától csökken a benzin és a gázolaj ára

2012. június 19.
Csökkenti bruttó 5 és 6 forinttal a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykeres- kedelmi árát szerdán ...
Részletek
MOLCsökkenti bruttó 5 és 6 forinttal a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt. - értesült az MTI piaci forrásokból hétfőn.

A Mol egy hete bruttó 8 és 6 forinttal mérsékelte a benzin és a gázolaj árát. A héten a 95-ös benzin átlagára 417 forintra, a gázolajé 418 forintra csökken. A benzin ára az idén április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj január közepén volt a legdrágább, akkor egy liter átlagosan 449 forint volt.



Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál.

További cikkek

Bemutatkozott Kecskeméten a Mercedes-Benz hibridhajtású busza
Az új Opel Astra kínálat: több változat és csúcstechnika
A tiszta autók francia toplistája
Kulcsszavak:
 
Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat A ŠKODA KODIAQ Párizsban mutatkozik be elsőként a nagyközönségnek A ŠKODA KODIAQ Párizsban mutatkozik be elsőként a nagyközönségnek Szerdától csökken a benzin és a gázolaj ára Az LMP javaslatcsomagot készített a BKV finanszírozására A Nissan elektromos Barcelonai taxija Frankfurtban mutatkozott be A Nissan elektromos Barcelonai taxija Frankfurtban mutatkozott be Infiniti Q30 - Művészien szoborszerű, elnyújtott, dinamikus Infiniti Q30 - Művészien szoborszerű, elnyújtott, dinamikus
 
Bemutatkozott Kecskeméten a Mercedes-Benz hibridhajtású busza

Bemutatkozott Kecskeméten a Mercedes-Benz hibridhajtású busza

2012. június 19.
Kecskemét a helyi közösségi közlekedés fejlesztésé- nek a keretében hibrid ...
Részletek
Mercedes-Benz Citaro BlueTec-HybridKecskemét a helyi közösségi közlekedés fejlesztésének a keretében hibridhajtású buszok beszerzését tervezi közbeszerzési eljárással - mondta Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere pénteken, a Mercedes-Benz hibridhajtású autóbuszát bemutató sajtótájékoztatón.

Zombor Gábor fontosnak tartja, hogy a szakemberek és a lakosság is megismerkedjen az új, energiahatékony és környezetkímélő autóbuszokkal, s minél több járműtípusról szerezzenek személyes tapasztalatot. Ennek érdekében a város a többi között a Hess, Solaris, Volvo és más autóbusz gyártók járműveinek a bemutatását is tervezi - tette hozzá a polgármester. Zombor Gábor emlékeztetett arra, hogy Kecskemétnek három közlekedésfejlesztési projektje van folyamatban: az intermodális pályaudvar és kapcsolódó közösségi, valamint az elővárosi közlekedés fejlesztése, valamint a térségi elérhetőségek javítása.
A tervek szerint a közösségi közlekedés fejlesztése projekt keretében 35-40, környezetkímélő autóbusz beszerzése valósulhat meg.

Zombor Gábor hangsúlyozta: a buszpályaudvar városközponti elhelyezkedése miatt elsőrendű szempont a minél alacsonyabb káros anyag kibocsátás, valamint a halk üzemelés. Ingo Fröhlich, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezető igazgatója Mercedes-Benz Citaro BlueTec-Hybrid autóbuszról elmondta: a 18 méter hosszú járművet a 2010. decemberi próbaüzemet követően Stuttgartban állították be elsőként. Azóta Rotterdam, Krefeld, Mühlheim, Drezda és Hamburg is mellette döntött. Az ügyvezető igazgató gumikerekeken guruló villamosnak nevezte a járművet, az eddig egyetlen olyan hibridbuszt, amely akár öt kilométeres távot is képes tisztán elektromosan, dízelmotor nélkül megtenni.

Mercedes-Benz Citaro BlueTec-HybridA járműnek nincs váltóműve, teljesen rángatás-mentesen, komfortosan siklik. A Mercedes-Benz számításai szerint 2015-ben az újonnan megrendelt városi buszok 10-15 százaléka hibridhajtású lesz. Ingo Fröchlich szerint külsőre semmi különbség sem vehető észre a hagyományos dízel-buszhoz képest, eltekintve attól, hogy ez a jármű valamivel magasabb a tetőre épített akkumulátorok miatt. A férőhelyek száma 140, ebből 48 ülőhely.

A Mercedes-Benz Citaro hibridhajtású autóbuszát pénteken délután menet közben is kipróbálhatják Kecskeméten az utasok, mert hat vonalon egy-egy útra menetrendszerűen bekapcsolódik a helyi tömegközlekedésbe.

További cikkek

Megtaláltuk Magyarország legjobb ifjú tehergépkocsi-vezetőjét
Európai érdeklődés a NABI Sirius iránt
Rekord megrendelés az Iveco hibrid autóbuszaira
Kulcsszavak:
 
A Volvo Cars a világ legfejlettebb futómű-szimulátorát felhasználva fejleszti következő generációs modelljeit A Volvo Cars a világ legfejlettebb futómű-szimulátorát felhasználva fejleszti következő generációs modelljeit A Volvo Cars technológiai startupokra fókuszáló befektetési alapot hozott létre A Volvo Cars technológiai startupokra fókuszáló befektetési alapot hozott létre Bemutatkozott Kecskeméten a Mercedes-Benz hibridhajtású busza BMW Motorrad pályanap Brno-ban Bemutatkozott Kecskeméten a Mercedes-Benz hibridhajtású busza Hollandiában is beindult az új MINI gyártása Autómegosztó szolgáltatást indított a Mol Autómegosztó szolgáltatást indított a Mol
 
A Volkswagen Csoport januártól májusig világszerte 8,4 százalékkal növelte kiszállításait

A Volkswagen Csoport januártól májusig világszerte 8,4 százalékkal növelte kiszállításait

2012. június 19.
A Volkswagen Csoport idén januártól májusig 3,65 millió járművet adott át...
Részletek
VolkswagenA Volkswagen Csoport idén januártól májusig 3,65 (2011. január-május: 3,37; +8,4 százalék) millió járművet adott át ügyfeleinek. Május hónapban Európa legnagyobb autógyártója világszerte 763.800 (2011. május: 708.800; +7,8 százalék)* gépkocsiját értékesítette.

„Sikerrel növeltük tovább globális kiszállításainkat, s mindenekelőtt Közép- és Kelet-Európában, észak-Amerikában, illetve az ázsiai/csendes-óceáni térségben könyvelhettünk el jelentős emelkedést. E kimondottan kedvező eredmények ellenére továbbra is intenzíven foglalkoztat bennünket az európai piacokat jellemző bizonytalanság“ – hangsúlyozta Christian Klingler, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának értékesítési területért felelős tagja.

Európában a január és május közötti időszak során a Volkswagen Csoport márkái összesen 1,58 (1,56; +1,5 százalék) millió járművet szállítottak ki, amelyből 825.800 (881.900; -6,4 százalék) Nyugat-Európában (Németország nélkül) talált gazdára. Hazai piacán, Németországban, a Volkswagen Csoport 4,0 százalékkal, 493.900 (475.100) darabra növelte eladásait, míg a közép- és kelet-európai régióban 262.600 (202.300; +29,8 százalék) autóját adta át ügyfeleinek. Az ázsiai/csendes-óceáni térségben a Volkswagen Csoport 1,23 (1,04; +17,8 százalék) millió járműre növelte a májusig terjedő időszakra vonatkozó értékesítését, amelyből – első ízben haladva meg öt hónap alatt az egymilliós határt – 1,08 (0,92; +17,5 százalék) millió darab a vállalat legnagyobb piacán, Kínában kelt el. Indiában a kiszállítások 51.700 (46.200; +11,9 százalék) darabos volument értek el. Szintén kedvezően alakultak a kiszállítások az amerikai kontinensen. Az észak-amerikai régióban a Volkswagen Csoport 21,9 százalékkal, 318.700 (261.500) darabra növelte eladásait az év első öt hónapja során, ebből 224.100 (172.300; +30,1 százalék) járművet az Amerikai Egyesült államokban értékesítettek. Dél-Amerikában a Volkswagen Csoport ugyanezen időszak alatt 376.700 (376.800) autót adott át ügyfeleinek.

AudiMárkák szerinti áttekintés

A Volkswagen Személyautók januártól május végéig világszerte 2,29 (2,09; +9,4 százalék) millió járművet szállított ki ügyfeleinek. 108.400 (71.900; +50,8 százalék) darabbal különösen kedvezően alakult a márka teljesítménye a közép- és kelet-európai régióban, észak-Amerikában 242.100 (194.600; +24,4 százalék), az ázsiai/csendes-óceáni térségben pedig 909.100 (792.100; +14,8 százalék) autót értékesített.

Az Audi 600.200 (535.300; +12,1 százalék) autót adott el az év első öt hónapja során. Különösen kedvezően alakultak a prémiummárka értékesítései az ázsiai/csendes-óceáni régióban, ahol 189.000 (138.100; +36,8 százalék) járművét adta át ügyfeleinek. észak-Amerikában az Audi 64.000 (56.100) autót értékesített ugyanezen időszak során, ami 14,1 százalékos növekedést jelent.

A škoda az idén összesen 405.500 (373.400; +8,6 százalék) járművet szállított ki május végéig bezárólag. A cseh gyártó 107.600 (91.700; +17,3 százalék) darabos volumenével elsősorban Közép- és Kelet-Európában, illetve 120.900 (107.100; +12,9 százalék) kiszállított autójával az ázsiai/csendes-óceáni térségben produkált jelentős növekedést.

A továbbra is igen nehéz nyugat-európai piaci helyzet következtében a SEAT idei eladásai májusig 134.300 (152.500; -11,9 százalék) ezer darabot tettek ki. A spanyol márka Németországban 8,1 százalékkal több, 23.500 (21.700) autót értékesített, de 16.500 darabbal Nagy-Britanniában (15.400; +6,7 százalék), illetve 8.500 (7.200; +18,7 százalék) járművel Mexikóban is kedvezően alakultak kiszállításai.

SkodaA Volkswagen Haszonjárművek idén januártól május végéig 3,5 százalékkal, összesen 220.500 (213.000) darabra növelte értékesítését. A márka eladásait 17.400 (13.100; +32,7 százalék) darabos volumennel elsősorban Közép- és Kelet-Európában jellemezte jelentős bővülés, míg hazai piacán, Németországban, 50.800 (48.200; +5,3 százalék) autót szállított ki.










További cikkek


Megtorpant májusban az európai autópiac
A PSA idén is elnyerte az év Nemzetközi Motorja díjat
A BMW a legnépszerűbb márka
Kulcsszavak:
 
Fónagy: a kormány a törvényesen dolgozó taxisok mellett áll Fónagy: a kormány a törvényesen dolgozó taxisok mellett áll A Volkswagen Csoport januártól májusig világszerte 8,4 százalékkal növelte kiszállításait Jelentősen növelte árbevételét és eredményét a Boeing a harmadik negyedévben A Volkswagen Csoport januártól májusig világszerte 8,4 százalékkal növelte kiszállításait Lezuhant egy kisrepülőgép Kisapostagnál, két ember meghalt Új technológiákkal érkezik a továbbfejlesztett Ford S-MAX és Ford Galaxy Új technológiákkal érkezik a továbbfejlesztett Ford S-MAX és Ford Galaxy Újabb elismerésben részesült a Peugeot Rifter Újabb elismerésben részesült a Peugeot Rifter
 
A Városháza még vizsgálja a hídpénz lehetőségét

A Városháza még vizsgálja a hídpénz lehetőségét

2012. június 18.
Még meg kell vizsgálni a hídpénzzel kapcsolatos felvetés részleteit  –közölte Szűcs...
Részletek
A Városháza még vizsgálja a hídpénz lehetőségétMég meg kell vizsgálni a hídpénzzel kapcsolatos felvetés részleteit – közölte Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója hétfőn az MTI-vel.

A közlemény szerint amint a koncepció konkrét formát öltött, haladéktalanul tájékoztatják a közvéleményt. A Népszava hétfői számában írt arról, hogy a főváros vizsgálja annak lehetőséget is, hogy jövő júliustól mégsem a klasszikus dugódíjat, hanem hídpénzt fizettetne az autósokkal.



A jelenlegi elképzelések szerint a Duna-hidakon való átkelésért kellene egyszeri díjat fizetni, itt is lehetnének kivételek. A hídpénz részleteiről Tarlós István nem beszélt a lapnak, de általánosságban azt hozta fel mellette, hogy az ellenőrző rendszer kiépítése gyorsabb és olcsóbb lenne. Ez az autósoknak kevesebb bosszúságot, a forgalomban pedig kisebb zavart okozna.

További cikkek

Négyszázmilliós útfelújítás Sopronnál
Megnyitotta haszongépjármű próbapályáját Szentgotthárdon az Allison
Egymilliárdos állami támogatás az LuK Kft.-nek munkahelyteremtésre
Kulcsszavak:
 
A Városháza még vizsgálja a hídpénz lehetőségét Elhagyta Budapestet az utolsó Malév-gép is A Volkswagen elektromos versenyautója új rekordot állított fel a Pikes Peaken A Volkswagen elektromos versenyautója új rekordot állított fel a Pikes Peaken Minden Mercedes-modellből lesz elektromos változat Minden Mercedes-modellből lesz elektromos változat A Városháza még vizsgálja a hídpénz lehetőségét Az új Ford Focus képes előre megjósolni és megelőzni az autó megcsúszását A ŠKODA KODIAQ világpremierje élőben az interneten A ŠKODA KODIAQ világpremierje élőben az interneten
 
Leszállt az első Wizz Air-járat Debrecenben

Leszállt az első Wizz Air-járat Debrecenben

2012. június 18.
Megérkezett Debrecenbe a Wizz Air légitársaság első menetrend- szerinti járata...
Részletek
Leszállt az első Wizz Air-járat DebrecenbenMegérkezett Debrecenbe a Wizz Air légitársaság első menetrendszerinti járata; a London-Lutonból érkező repülőgép 9 óra 32 perckor landolt a helyi repülőtéren, ahol a szokásoknak megfelelően vízsugárral köszöntötték a begördülő repülőt.

A 180 személyes géppel 172 utas érkezett Debrecenbe, tíz százalékuk angol turista - pontosították a korábbi adatokat a szervezők, hozzátéve: az első utasokat a Kodály filharmonikusok zenés köszöntővel várták.

Az első járattal tartott a hajdú-bihari megyeszékhelyre Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója és Herdon István, a repülőteret üzemeltető Xanga cégcsoport tulajdonos-igazgatója. Az első gép utasait Kósa Lajos (Fidesz), Debrecen polgármestere vezetésével a város vezetői köszöntötték. A járat mintegy félórás várakozás után teltházzal indul vissza London Luton repülőterére. Kósa Lajos a gép megérkezését követő sajtótájékoztatón elmondta: hétfőn, szerdán és pénteken közlekedik a járat Debrecen és London között, ősz végétől pedig Eindhovenbe, illetve Milánó-Malpensa repülőterére indulnak menetrend szerinti Wizz Air járatok a debreceni repülőtérről.

Őszig minden nap lesz mozgás a légikikötőben, ahonnan charter-járatok viszik a turistákat különböző üdülőhelyekre - tette hozzá.

A polgármester kiemelte, hogy a menetrend szerinti légiközlekedés beindulásától az idegenforgalmi-, az üzleti- és az egészségturizmus fellendülését is várják; ennek érdekében Debrecen turisztikai célú együttműködést kezdeményezett a környező megyék nagyvárosaival. (A Google egy korábbi közlése szerint Európában évente átlagosan 1 millió 130 ezer alkalommal keresik külföldről a magyar fogászatokat.

Leszállt az első Wizz Air-járat DebrecenbenFranciaország, Németország, és Ausztria után az Egyesül Királyságból érdeklődnek legtöbben a magyar fogászati kezelése iránt - tartalmazza a Google felmérése.) Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója szerint a mostani járattal Debrecen felkerült Európa térképére. Kifejtette: több mint 240 útvonalból álló hálózatukban már számos sikertörténetnek voltak tanúi, s meggyőződése, hogy hosszú távon ezek sorába tartozik a debreceni járatindítás is.

A vezérigazgató meggyőződése szerint egy-két év alatt bázisrepülőtérré fejlődhet Debrecen, ami azt jelenti, hogy nem csak fordulnak naponta a Wizz Air gépei, hanem éjszakára is Debrecenben maradnak. Herdon István, a Xanga vezetője elmondta: az elmúlt fél évben jelentős fejlesztésekkel készültek az újabb járatok fogadására. Egyidejűleg megköszönte a Wizz Air és az önkormányzat segítségét, amit a menetrendszerű légiközlekedés megindításához nyújtottak.

További cikkek


A Wizz Air-járatok fogadására készülnek a debreceni repülőtéren
Ryanair-járat indult Budapestről a Legogyár központjába, Billundba
Több mint 12 millió utast szállított a Wizz Air
Kulcsszavak:
 
Scania siker Kolumbiában Scania siker Kolumbiában A Suzuki a 87. nemzetközi Genfi Autószalonon mutatta be az európai piacra szánt, teljesen megújult modellt A Suzuki a 87. nemzetközi Genfi Autószalonon mutatta be az európai piacra szánt, teljesen megújult modellt Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány és a Stadler Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány és a Stadler Leszállt az első Wizz Air-járat Debrecenben A Hankook Tire közzétette 2014 harmadik negyedévre vonatkozó pénzügyi eredményeit A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez
 
A legkeményebb Pickup is ott volt a legkeményebbek versenyén

A legkeményebb Pickup is ott volt a legkeményebbek versenyén

2012. június 18.
Június 16-án Balaton- füreden első alkalommal került meg- rendezésre a tervek szerint...
Részletek
Ford RangerJúnius 16-án Balatonfüreden első alkalommal került megrendezésre a tervek szerint hagyományteremtő Balatonman triatlon megmérettetés, ahol az ország legkeményebb atlétái győzték le saját korlátaikat. A keménynek született Ford Ranger a Tour de Pelso kerékpárversenyhez hasonlóan ezúttal is jelen volt, és felvezetőautóként szolgált, illetve a logisztikai feladatok ellátásában segédkezett.

A Balatonfüreden, 350 indulóval megrendezésre került I. Balatonman Triatlon Fesztivál -on önmagukat megmérető versenyzők valóságos szuperatléták: a 3,8 km úszást, 180 km kerékpározást és 42,2 km futást egymás után, pihenés nélkül teljesítők valóban elmondhatják magukról, hogy igazi vasemberek, akik képesek legyőzni saját teljesítőképességük korlátait.

A verseny szervezői ugyanakkor célul tűzték ki, hogy ne csupán a sportág élmenői számára biztosítsanak lehetőséget a megmérettetésre, hiszen megfelelő felkészüléssel bárki a távok teljesítésének reményével indulhatott el a versenyen (a klasszikus Ironman távot negyvenen teljesítették). Ennek érdekében a verseny három kategóriában került megrendezésre: Balatonman Iron, Balatonman 70,3, valamint Balatonman Special. Ezen felül a lelkes amatőrök akár váltóban is kipróbálhatták magukat.

Ford RangerA Ford, amely hagyományosan a hawaii Ironman partnere is, büszkén segédkezett a Balatonman logisztikai feladatainak ellátásában, különös tekintettel arra, hogy a verseny felvezető-autójául szolgáló, keménynek született, kategóriaelső tereptulajdonságokkal, gázlómélységgel, vonóerővel és rakodókapacitással rendelkező vadonatúj Ford Ranger épp oly kiemelkedő teljesítményre képes saját kategóriájában, mint a versenyen önmagukat legyőző atléták.





További cikkek


A tiszta autók francia toplistája
Az új GS nyerte el az ‘év Utastéri Innovációja’ díjat
A Nissan Juke Nismo világbemutatója Le Mans-ban
Kulcsszavak:
 
Zöld rendszámmal ingyenes a parkolás az egész fővárosban Zöld rendszámmal ingyenes a parkolás az egész fővárosban A legkeményebb Pickup is ott volt a legkeményebbek versenyén Mától forgalomba áll az Ikarus 187V A legkeményebb Pickup is ott volt a legkeményebbek versenyén Ford: Három évvel a konkurencia előtt? A legkeményebb Pickup is ott volt a legkeményebbek versenyén Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló Az új Continental CrossContact™ ATR terepen és közúton is kiváló teljesítményt nyújt Az új Continental CrossContact™ ATR terepen és közúton is kiváló teljesítményt nyújt
 
A tiszta autók francia toplistája

A tiszta autók francia toplistája

2012. június 18.
A Smart és a Toyota több modellje vezeti a francia Ademe környezet- védelmi ...
Részletek
Toyota PriusA Smart és a Toyota több modellje vezeti a francia Ademe környezetvédelmi és energiaügynökség legújabb "tisztasági" listáját, amely a legkevésbé szennyező gépkocsik tavalyi rangsorát tartalmazza.

A minősítés a megvizsgált típusok szén-dioxid-kibocsátását és fogyasztását értékeli az európai irányelvnek megfelelően. Az Ademe tizenegyedik alkalommal tette közzé az éves listát a Franciaországban közlekedő járművekre vonatkozólag.

A párizsi Le Figaro beszámolója szerint a francia gépkocsipark háromnegyedét képviselő dízelmotoros gépkocsik mezőnyének két első helyén négy Smart típus osztozik, amelyek CO2-kibocsátása nem haladja meg a 87 grammot kilométerenként. A harmadik helyen is több jármű található: egy Renault Clio modell mellett a SEAT Ibiza, a Skoda Fabia és a Volkswagen Polo Bluemotion szerezte meg a dobogós minősítést. A benzinmotoros járműveknél a Toyota három hibrid modellje osztozik az első két helyen, nevezetesen a Lexus, az Auris és Prius, őket a FIAT 500-as két típusa követi. Tavaly több mint 13 200 hibrid jármű talált gazdára a franciák földjén.

Az Ademe felmérése szerint a CO2-kibocsátás szinte azonos szintű a dízel- és a benzines járműveknél. Az autógyártók 160 000 kilométerig garantálják normális vezetés esetén a megadott paramétereket. Az autóipar világszerte évről évre javítja a járművek képességeit. Idén fordult elő első ízben, hogy az első tíz helyen álló gépkocsik mindegyike A-osztályú, azaz 100 gramm szén-dioxidnál kevesebbet bocsát ki kilométerenként. Az európai szabályozás 2030-ra írja elő minden autó számára a 95g/km szint elérését.

Volkswagen Polo BluemotionHat év alatt a teljes franciaországi gázolaj fogyasztás 300 ezer tonnával csökkent, míg a benzinfogyasztás 200 ezerrel. Ebben persze nem csupán a motorok jobb konstrukciója játszott fontos szerepet, hanem az üzemanyag árának az emelkedése is. Még a négykerék-meghajtású járművek és a nagy német személyautók, a Mercedes- és BMW-kocsik is javították teljesítményüket, ám súlyuk továbbra is kizáró tényező a toplistán. Száz kilós többletsúly 5 százalékkal növeli a fogyasztást, a szén-dioxid-kibocsátást pedig kilométerenként 5-10 grammal fokozza.

Az lista révén bárki összehasonlíthatja a járművek teljesítményét. "A személygépkocsikat persze nem pusztán racionális szempontok alapján választják ki, ellentétben a kamionokkal, amelyeknél rendszerint csak a műszaki és az anyagi tényezők jönnek számításba" - fejtette ki a Le Figarónak Francois Loos, az Ademe elnöke. Mint hozzáfűzte, a személyautó nem csupán közlekedési eszköz, hanem "a vásárlóerő fitogtatásának eszköze is".

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez a szakértők szerint nem elég a technológiát fejleszteni: előbb a magatartási elvárásokat, majd az életmódot is meg kell változtatni. "Azzal például, hogy munkába menet másokat is felveszünk, növeljük energetikai hatékonyságunkat" - mondta Patrick Coroller, az Ademe közlekedési szakembere.

További cikkek

A Mazda bemutatja a CX-5 modellben debütáló Smart City Brake Support elnevezésű biztonságtechnológiai rendszert
Kína és az USA felturbózza a Volkswagen eladásait
Az új GS nyerte el az ‘év Utastéri Innovációja’ díjat
Kulcsszavak:
 
Győrben elkészült a hárommilliomodik hathengeres motor Győrben elkészült a hárommilliomodik hathengeres motor Mire figyeljünk, ha használt motort vásároltunk? Mire figyeljünk, ha használt motort vásároltunk? Légzsákok robbantak fel az esztergomi Széchenyi téren Légzsákok robbantak fel az esztergomi Széchenyi téren Egyre több zöld autó lesz Kínában Egyre több zöld autó lesz Kínában A Volvo gyalogosok védelmére irányuló úttörő munkáját a Global NCAP Innovation Award díjjal jutalmazták A Volvo gyalogosok védelmére irányuló úttörő munkáját a Global NCAP Innovation Award díjjal jutalmazták
 
Az új generációs i30 wagon gyártása kezdetét veszi a Hyundai csehországi üzemében

Az új generációs i30 wagon gyártása kezdetét veszi a Hyundai csehországi üzemében

2012. június 18.
Várhatóan újabb lendületet vehetnek a Hyundai díjnyertes, új generációs...
Részletek
Hyundai i30 wagonVárhatóan újabb lendületet vehetnek a Hyundai díjnyertes, új generációs i30 modelljének eladásai, mivel a márka a mai napon megkezdi a kombi karosszéria-változat gyártását a csehországi Nošovice-i üzemében.

A kombi megőrizte mindazon jellemzőket, amelyek ötajtós, ferdehátú testvérét hallatlanul sikeressé tették Európa-szerte – a minőséget, az ár-érték arányt, a stílusos formatervet, a gazdaságos üzemet és az élvezetes vezethetőséget –, és ezeket nagyobb hasznos terhelhetőséggel kiegészítve teszi teljessé.

Az új generációs i30-ra megjelenését követően alig néhány héten belül csaknem 60 000 megrendelés érkezett, és ezzel a (szintén Európában gyártott) ix35 kompakt szabadidőjárművet megelőzve 2012. legnépszerűbb Hyundai modellje lett az európai piacon. A Hyundai várakozásai szerint a kombi megjelenése tovább fogja növelni a modellcsalád eladásait; az új variáns várhatóan 30 százalékkal részesedik majd a teljes értékesített darabszámból.

„Az ötajtós kivitel rendkívül kedvező fogadtatását követően a kombi piaci megjelenésével az új generációs i30 európai bevezetése következő fázisába lépett. A kombi nem csak megfontolt választást jelent a vásárlók számára, de egyben a Hyundai európai formatervező, fejlesztő és gyártó létesítményeiben dolgozó kollégáink által végzett munka minőségét és jelentőségét is kihangsúlyozza” – nyilatkozta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.

Az új generációs i30 – ötajtós kivitelében éppúgy, mint kombiként – hamisítatlanul európai karakterrel bír, hiszen a modellt Németországban, a Hyundai Motor Europe rüsselsheimi műszaki központjában tervezték és fejlesztették, kifejezetten az európai vásárlók igényeit szem előtt tartva.

Hyundai i30 wagonAz alaphelyzetében 528, lehajtott ülésekkel 1642 liternyi csomagteret kínáló, új generációs i30 wagon változatlanul stílusos megjelenés mellett kínál fokozott praktikumot. A kombit a kezdetektől a ferdehátú kivitellel párhuzamosan fejlesztették, így a formatervezők kidolgozhattak egy olyan, koherens formavilágot, amely a Hyundai „folyékony szobrászat” formanyelvéből kiindulva erőteljes családi vonásokat mutat.

Amint egyre magasabbra kúszik az európai eladási ranglistákon, úgy részesül egyre több rangos elismerésben az új generációs i30. A díjak sorában külön említést érdemel az ötcsillagos Euro NCAP teszteredmény. Ezen a vizsgálaton az autó 90 százalékos részeredményt ért el a gyermek utasvédelem terén, a „18 hónapos” és a „3 éves gyermek” biztonsági ellenőrzéseket egyaránt maximális pontszámmal zárva.

Az új generációs i30-at a közelmúltban az „év Autójának”, illetve a „Legjobb családi autónak” kiáltotta ki a nagyra becsült brit Carbuyer.co.uk internetes magazin, igazolva, hogy a modellt kifejezetten az európai vásárlók elvárásai szerint fejlesztették.

Az új generációs i30 modelleket az ix35 és ix20 típusokkal együtt, a Hyundai Nošovice-i üzemében gyártják. A csehországi gyárban 2011 szeptemberében vezették be a harmadik műszakot, amelynek kapcsán mintegy 900 új dolgozót vettek fel. 2012 első öt hónapjában az elmúlt év azonos időszakához képest 39 százalékkal nőttek a termelési darabszámok. Június elején egy második sebességváltó üzemet is felavattak a gyárban, amely további 97 munkahelyet teremtett.

Hyundai i30 wagonMint a Hyundai összes, újonnan bevezetett modellje, az új generációs i30 is alapfelszerelésként kínálja az ötéves Tripla 5 szolgáltatásai csomagot. Az autóiparban egyedülálló csomag ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát, ötéves asszisztencia szolgáltatást és öt éven át igénybe vehető, évenkénti átvizsgálást foglal magába.









További cikkek


Az új Opel Astra kínálat: több változat és csúcstechnika
A Nissan Juke Nismo világbemutatója Le Mans-ban
új szalonnal erősít a Hyundai Gablini
Kulcsszavak:
 
Az új generációs i30 wagon gyártása kezdetét veszi a Hyundai csehországi üzemében A Ford B-MAX ajtót nyit a világra Magyarország hangja számára Az új generációs i30 wagon gyártása kezdetét veszi a Hyundai csehországi üzemében Usain Bolt "aranyért megy” a Nissannal Az új generációs i30 wagon gyártása kezdetét veszi a Hyundai csehországi üzemében A DS bemutatta legújabb remekművét, a DIVINE DS-t A BMW plug-in hibrid modelljeiből már júliusban elkelt az egész évre tervezett mennyiség A BMW plug-in hibrid modelljeiből már júliusban elkelt az egész évre tervezett mennyiség Az új generációs i30 wagon gyártása kezdetét veszi a Hyundai csehországi üzemében Javult a Continental eredménye, nőtt a bevétele az idén
 
A PSA idén is elnyerte az Év Nemzetközi Motorja díjat

A PSA idén is elnyerte az Év Nemzetközi Motorja díjat

2012. június 18.
Az „Engine Technology Inter- national” szervezé- sében meghirdetett rangos ...
Részletek
Peugeot RCZAz „Engine Technology International” szervezésében meghirdetett rangos elismerést ismét a PSA Peugeot Citroën és a BMW Group közös fejlesztésű, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, 1,6 literes benzines turbómotorjának ítélték oda az 1,4 és 1,8 liter közötti lökettérfogatú motorok kategóriájában.

A díjjal elsősorban a Peugeot RCZ, 308 CC és 308 GTI, valamint a Citroën DS4 és DS5 modellekhez kínált 200 lóerős változatot ismerték el. A motor teljesítménye az előző verzióhoz képest 147 kW-ra, nyomatéka 275 Nm-re nőtt, ami 155 gramm/kilométer CO2-kibocsátással párosul a Peugeot RCZ és a Citroën DS5 modellek esetén.

Az 1,6 literes benzines turbómotor megkoronázza az 1,4 és 1,6 literes motorok minden igényt kielégítő választékát, amelyben a teljesítmény 95-től 200 lóerőig terjed. A legújabb technikákkal ellátott – közvetlen befecskendezés a turbós változatban, változó szelepemelés, vezérelt olajszivattyú és kikapcsolható vízpumpa - motorcsalád körülbelül tíz százalékkal kisebb fogyasztást és emissziót kínál a motorok korábbi nemzedékéhez képest.

A Peugeot és Citroën modellek közel háromnegyedét szerelik fel az 1,6 és 1,4 literes benzinmotorokkal. Az 1,6 literes motor kerül többek között a Peugeot 308, 3008, 5008, 508, valamint a Citroën C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, a C5, DS3, DS4 és DS5 típusokba.

További cikkek

A Mazda bemutatja a CX-5 modellben debütáló Smart City Brake Support elnevezésű biztonságtechnológiai rendszert
A BMW a legnépszerűbb márka
„eCar Award 2012” elismerés a Volkswagen Cross Coupé számára
Kulcsszavak:
 
A PSA idén is elnyerte az Év Nemzetközi Motorja díjat Az EU klímaügyi biztosa járt a Ford üzemében A PSA idén is elnyerte az Év Nemzetközi Motorja díjat A világ legkifinomultabb, legjobb terepképességű luxus szabadidőjárműve A PSA idén is elnyerte az Év Nemzetközi Motorja díjat Próbáld ki magad egy verseny BMW kormánya mögött Alfa Romeót gyárt majd a  Mazda Alfa Romeót gyárt majd a Mazda Múlt és jelen egy autóban - Az új Peugeot 508-as Múlt és jelen egy autóban - Az új Peugeot 508-as
 

Találatok száma: 11539 Megjelenítve: 10711 - 10720