Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 10721 - 10730
Vasúti járműveket korszerűsít a PROLAN Zrt.

Vasúti járműveket korszerűsít a PROLAN Zrt.

2012. március 23.
PROLAN Irányítás- technikai Zrt. 84 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert egyebek ...
Részletek
Vasúti járműveket korszerűsít a PROLAN Zrt.PROLAN Irányítástechnikai Zrt. 84 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert egyebek mellett a magyar vasúttársaságok vontatójárművein üzemelő fedélzeti berendezések továbbfejlesztésére, illetve komplex és integrált vonatfelügyeleti rendszer létrehozására - közölte a cég csütörtökön az MTI-vel.
A projekt összköltsége a közlemény szerint 241 millió forint.
A projekt 18 hónapig tart, 24 munkatárs vesz benne részt, emellett várhatóan három pályakezdő fiatalt is felvesznek.




A PROLAN Zrt. 134 munkavállalót foglalkoztat, nettó árbevétele tavaly 3,9 milliárd forint volt, kissé növekedett 2010-hez képest. A cég profilja irányítástechnikai eszközök fejlesztése, gyártása, alkalmazása, komplex rendszerek szállítása.

A cég 2007-től szállít a MáV-nak mozdony fedélzeti berendezéseket, eddig 1.500-at adtak el, így gyakorlatilag minden magyar mozdonyon megtalálhatóak ezek a berendezések.

További cikkek

Forgalomba helyezték az első Scania Euro 6 járműveket
A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval
Interneten lehet szavazni az új miskolci villamosok színére
Kulcsszavak:
 
Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition A SEAT Ateca vevőnek is mindig igaza van A SEAT Ateca vevőnek is mindig igaza van Beindította marosvásárhelyi járatait a Ryanair Beindította marosvásárhelyi járatait a Ryanair Egyre több e-autó fut a magyar utakon – egyre több a „konnektor” is Egyre több e-autó fut a magyar utakon – egyre több a „konnektor” is Vasúti járműveket korszerűsít a PROLAN Zrt. Mától Csökkent a benzin és a gázolaj ára
 
Itt a Kia első sorozatgyártású elektromos autója

Itt a Kia első sorozatgyártású elektromos autója

2012. március 23.
A Kia Motors tavaly december- ben bemutatta a koreai autóipar első sorozat- gyártású...
Részletek
Kia Ray EVA Kia Motors tavaly decemberben bemutatta a koreai autóipar első sorozatgyártású, teljesen elektromos üzemű autóját a Kia Ray EV-t. A károsanyag kibocsátás nélkül üzemelő fürge városi autó egy feltöltéssel akár 139 kilométer megtételére is képes.  A 3.6 méter hosszú, és a Genfi Autószalonon is kiállított Ray EV egyelőre kizárólag a koreai piacra készül, elsőkerékhajtású, motorja 50 kW teljesítményű (68 LE) háromfázisú, akkumulátora 16.4 kWh-s, lítium ion polimer szerkezetű. Az akkucsomagot tíz éves élettartamra méretezték és a hátsó ülések alá építették be.  

A Ray EV nehezebb benzinmotoros testvérénél, ám mivel a villanymotor legnagyobb forgatónyomatéka (167 Nm, ez 77 százalékkal több az 1,0 literes benzinmotorénál) éppen közvetlenül az elindulás után ébred, az EV különlegesen rugalmas viselkedésű. Ennek alapján nem meglepő, hogy a benzinmotoros Ray-nél rövidebb idő alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára (15.9 s), végsebessége a villanymotor fordulatszámhatára miatt 130 km/óra. Szokványos, 220V-os elektromos hálózatból az akkumulátorcsomag hat óra alatt tölthető fel teljesen, gyorstöltéssel azonban 25 perc is elég.

A Ray EV műszerfala és navigációs rendszere sem mindennapi: a hagyományos navigációs információkon kívül a legközelebbi, és az aktuális töltöttséggel még elérhető töltőállomások is megjelennek. Az erőátvitelben kétféle D üzemmód választható. E (ECO) állásban a hajtáslánc elektronikája takarékosan bánik az akku tartalmával, és úgy szabályozza a villanymotor működését, hogy a hatótávolság a lehető legnagyobb legyen. B (BRAKE) üzemmódban pedig jelentősen megnő a motorfékhatás.

Kia Ray EVA Ray EV villanymotorjának hatásfoka 93 százalék, ezzel a legjobb a kategóriában. A lítiumion polimeres szerkezetű akkumulátor cellái átlagosan 13 százalékkal kisebbek, energiasűrűségben azonban 15 százalékkal jobbak a versenytársak hasonló szerkezeteinél. A Ray EV fékrendszere is különleges: a hagyományos kerékfékek rásegítője is elektromos hajtású. A fékhatás az esetek többségében a villanymotor generátorüzembe kapcsolásával alakul ki, a veszteségenergiákat a rendszer a hajtáslánci akkuba tölti, ám közvetlenül a megállás előtt, illetve vészfékezéskor a hagyományos hidraulikus fékek is működésbe lépnek. A kétféle fékrendszer hatékony együttműködésének eredménye a tökéletes fékpedálerő, a finoman adagolható fékhatás, valamint a regeneratív működés eredményeként a megnövelt hatótávolság. Ray EV alapfelszereltsége gazdag: alapáron jár hozzá a hat légzsák, a menetstabilizáló elektronika (VDC) és az emelkedős elindulásokat segítő féknyomsátartó (HAC) is.

A Kia 2500 Ray EV-t gyárt már 2012-ben, ezek mindegyike kormányzati szervezeteknél és önkormányzatoknál teljesít majd szolgálatot, ezzel is támogatva a Kia kutatásait és a márka elektromos autóinak fejlesztését.

További cikkek

útnak indult a Chevrolet Volt első európai tulajdonosa
Az új Citroën DS5 Magyarországra érkezett!
Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok
Kulcsszavak:
 
Visszavásárlási programot indít a Tesla Visszavásárlási programot indít a Tesla Eljárás indulhat a Lufthansa ellen Franciaországban Eljárás indulhat a Lufthansa ellen Franciaországban Hogyan szereljük fel biztonságosan a nyári gumiabroncsokat? Hogyan szereljük fel biztonságosan a nyári gumiabroncsokat? Folytatódik a vita a Kecskeméten gyártott Mercedesekben is használt hűtőanyag körül Folytatódik a vita a Kecskeméten gyártott Mercedesekben is használt hűtőanyag körül Legördült a 250.000. Mercedes-Benz modell a gyártósorról Legördült a 250.000. Mercedes-Benz modell a gyártósorról
 
Új Volvo Truck központ Olomouc-ban

Új Volvo Truck központ Olomouc-ban

2012. március 23.
Március 2-án a csehországi Volvo Trucks meg- nyitotta tizenegyedik Volvo Truck központját...
Részletek
Volvo TrucksMárcius 2-án a csehországi Volvo Trucks megnyitotta tizenegyedik Volvo Truck központját, mely székhelye Olomouc városban van. Ez a lépés jelzi a további belső szolgáltatási hálózat bővítését, mely teljesen a cseh Volvo Truck által üzemel.

A Volvo Truck Olomouc-i központjának hivatalos megnyitó ünnepsége nemcsak Volvo vevőket és üzleti partnereket gyűjtött össze, hanem a helyi önkormányzat képviselőit és a médiát is.
"Az új Volvo telephellyel Olomouc-ban, egy újabb fontos lépést tettünk a folyamatos fejlődésünk irányába.



Reméljük, ez segít hogy tovább erősítsük a pozíciónkat és kínálatunkat Csehország ezen részén." mondta Tom Jörning, a Közép-Kelet Európai régió ügyvezető igazgatója, beszédében a megnyitón.
A vadonatúj Volvo Truck központ Olomouc-ban kiváló stratégiai elhelyezkedéssel bír és a Volvo termékek és szolgáltatások teljes körét nyújtja az ügyfeleknek.

További cikkek

A Kravtex-Kühne személyszállításra vállalkozna buszaival Budapesten
Forgalomba helyezték az első Scania Euro 6 járműveket
Ezzel még a keleti part – nyugati part táv is gyerekjáték
Kulcsszavak:
 
Bevetésre készek a BMW M6 GT3 és BMW M6 GTLM versenyautók Bevetésre készek a BMW M6 GT3 és BMW M6 GTLM versenyautók Új Volvo Truck központ Olomouc-ban Útra készek az első magyar Opel Astra rendőrautók Önvezető tehergépkocsit tesztel a Scania és a Rio Tinto egy nyugat-ausztráliai bányában Önvezető tehergépkocsit tesztel a Scania és a Rio Tinto egy nyugat-ausztráliai bányában Elhunyt a zseni, aki minden korábbinál sikeresebb világcéggé tette a Toyotát Elhunyt a zseni, aki minden korábbinál sikeresebb világcéggé tette a Toyotát Mazda Hazumi – a Mazda új generációs járműve Mazda Hazumi – a Mazda új generációs járműve
 
Útnak indult a Chevrolet Volt első európai tulajdonosa

Útnak indult a Chevrolet Volt első európai tulajdonosa

2012. március 22.
Emanuel Probst nemcsak a benzin- függését csökken- tette a kiterjesztett hatótávú...
Részletek
Chevrolet VoltEmanuel Probst nemcsak a benzinfüggését csökkentette a kiterjesztett hatótávú Chevrolet Volt villanyautó megvásárlásával, hanem mindjárt új mederbe is terelte a precíziós technika és a remek design iránti vágyát, és a különleges villanyautó szószólója lett.

"Számomra az teszi érdekessé a Voltot, hogy az első a maga nemében," mondja Emanuel Probst. "áttörést hozott magával, hiszen gyakorlati előnyöket kínál, és nem korlátozza az életvitelemet. A gondtalan villanyautózásnak ma egyszerűen ez a világszerte legjobb megoldása."

A Chevrolet díjnyertes Voltját 2012 Európai "év Autójává" választotta 23 európai ország 59 vezető autós ítésze. A több mint 500 kilométerre kiterjesztett hatótávolságú Chevrolet Volt alternatívát kínál a hibridekkel és az akkumulátoros villanyautókkal szemben.

Designszenvedély

A svájci lakos Emanuel közismerten „autós ember”, aki nagyon szereti az amerikai kocsikat, de mostantól gazdaságosabban használja fel az erőforrásokat a Volt innovatív, gyakorlatias technikája révén, sőt ebből merít inspirációt az élet más területein, például a kávéfőzésben is!

"A filmekből beleszerettem a hatvanas évek ikonszerű amerikai autóiba," meséli Probst. "több autóm van, például egy veterán limuzin és két szuper-autó, de haladni kell a korral, és gondolnunk kell a jövőre, amikor fogytán lesz a benzin. Bűn ingázásra pazarolni! örülni kell minden egyes liternek, amelyet megtakaríthatunk, szóval van értelme a mindennapi közlekedésben átállni a Chevrolet Voltra."

Chevrolet VoltA világhírű svájci JURA kávéautomata-gyár igazgatójaként Emanuel a saját termékei esetében is kimagasló designra törekszik. "Két éve hallottam először a Voltról, és megtetszett egy kiterjesztett hatótávú, soha le nem merülő villanyautó ötlete. Nem kell állandóan a hatótávot számolgatni. Nagyon vonzónak tartom, különösen jól tudok vele naponta bejárni a munkahelyemre," fejtegeti Emanuel. Az elő-szériás Voltot a tavalyi Genfi Szalonon látta, ahol rögtön rabul ejtette a részletekbe menő gondosság, az anyagok minősége és a műszaki adatok kiválósága. "Akkor menten elhatároztam, hogy az enyém lesz az első európai Volt!”

Mindennapi autózás

Miután hetekig ostromolta a Chevrolet Suisse vezérképviseletet, hogy az övé legyen a földrész első Voltja, Emanuel kapott kipróbálásra egy demonstrációs kocsit, és azonnal meg is rendelt egyet. "én hajthattam végre az egyik tartam-tesztet, és ez nagyon meggyőzött. A Volt az egyetlen villanyautó, amelynek értelme van számomra. Jelenleg napi 11-15 liter benzint használok el munkába járásra, és az évi 25 ezer kilométernyi autózásom során hetenként két-háromszor tankolok."

Emanuel ingázásra és üzleti utakra használja majd a Voltot, tölteni a JURA székházában és otthon tudja. Alig várja, hogy beültethesse a kollégáit, és már tervezgeti, hogy munkatársait és barátait is rábeszéli a Voltra és a villanyautós kultúrára.

"A családom előre örül a gondolatnak, hogy csendben, elektromosan suhanunk, életstílusunk feladása és a Föld kizsigerelése nélkül. Az autó designja nem ordító, inkább diszkrét, de az embereket megfogja a Volt iPad-szerű ösztönös kezelhetősége, az érintőképernyőtől a fő kijelzőn át a tolatókameráig."

Felkészülés a jövőre

Emanuelnek a Volt több, mint egy élvonalbeli autó vagy a „zöld” szemlélet megtestesülése – inkább eszközt lát benne a holnap magas benzinárainak elkerülésére, és jó példát az élet más területein is alkalmazható energia-megtakarításra.

Chevrolet Volt"A Volt kategóriát teremtett és az élet egyéb területein is a takarékosság etalonjának számít – például a kávéfőzőknél! A Volt olyan egyszerű, mint esténként töltőre tenni a mobiltelefonunkat, de akkor sincs baj, ha ezt elfelejtjük, mert tovább megy, ha lemerül az akku," vonja meg a konklúziót Emanuel.

A Chevrolet Volt

A Chevrolet Volt az első korlátlan hatótávú villanyautó. Miután maximum 80 kilométer után lemerült az akkumulátora, simán belép az 1.4 literes benzinmotor, és áramot fejleszt az elektromos hajtóműnek. Ezáltal több mint 500 kilométerre nő a hatótáv. Feltöltéshez 230 voltos háztartási konnektor használható.

Független tanulmányok szerint a Volt elektromos hatótávja megfelel az európai autósok több mint 80 százalékának, akik napi 40 - 80 kilométert tesznek meg, miközben nulla a CO₂ emisszió. Kiváló a Volt biztonsága is: maximális öt csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén. A 2012-es európai év Autója címen kívül sok egyéb kitüntetést is kapott a Volt, például „Zöld Világautó 2011", "Környezeti Nagydíj" és "észak-Amerikai 2011-es év Autója".

További cikkek

Visszafogta a termelést az Opel
Az új Citroën DS5 Magyarországra érkezett!
Fiat Panda az olasz kormánypalotában
Kulcsszavak:
 
Pozitív tapasztalatok a 100 százalékig elektromos Midlummal Pozitív tapasztalatok a 100 százalékig elektromos Midlummal Avantgárd és stílusos - Bemutatjuk az új DS 3 és DS 3 Cabriót Avantgárd és stílusos - Bemutatjuk az új DS 3 és DS 3 Cabriót Már az új Volvo S90 és V90 modellekhez is elérhető a Polestar optimalizácó Már az új Volvo S90 és V90 modellekhez is elérhető a Polestar optimalizácó Rekordra tör a Honda Civic Tourer Rekordra tör a Honda Civic Tourer Yamaha sportrobogók. Csak a MAX, és semmi más Yamaha sportrobogók. Csak a MAX, és semmi más
 
Interneten lehet szavazni az új miskolci villamosok színére

Interneten lehet szavazni az új miskolci villamosok színére

2012. március 22.
Interneten lehet szavazni az új miskolci villamosok színére; Kriza ákos, a város polgár- mestere ...
Részletek
Interneten lehet szavazni az új miskolci villamosok színéreInterneten lehet szavazni az új miskolci villamosok színére; Kriza ákos, a város polgármestere voksolásra buzdítja a borsodi megyeszékhely lakóit, hogy ők döntsék el a 31 új jármű színét.

Az érdeklődők a projekt hivatalos honlapján, a www.zoldnyil.hu oldalon adhatják le voksaikat a nekik leginkább tetsző színkombinációra. A gyártó hat színvariációt tervezett, ezek közül lehet kiválasztani a Miskolchoz leginkább illőt. A szavazatokat április 1-ig várják - tájékoztatta Dobos Tímea, a miskolci polgármesteri hivatal szóvivője az MTI-t csütörtökön.





A borsodi megyeszékhely zömmel uniós forrásból, csaknem 19 milliárd forintból vásárolja a villamosokat, amelyeket cseh Skoda konszern érdekeltségébe tartozó Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. gyárt.

A csehországi Plzenben gyártják a Miskolcra szánt, teljes egészében alacsony padlós, klímás és számítógép-vezérelt Skoda 25T típusjelű villamosokat, az első két prototípust 2014 februárjában kell a cégnek leszállítania, utána havonta 3-3 járművet, az utolsót pedig 2015 februárjában.

További cikkek

2012 végére elkészül a debreceni 2-es villamos pálya
A debreceni önkormányzat szerint nem készül el határidőre a 2-es villamos
A Skoda harmincegy villamost gyárt Miskolcnak
Kulcsszavak:
 
Bemutatjuk az új PEUGEOT EnergyHub szerszámkínálatát Bemutatjuk az új PEUGEOT EnergyHub szerszámkínálatát Menesztették a Mitsubishi elnöki posztjáról Carlos Ghosnt Menesztették a Mitsubishi elnöki posztjáról Carlos Ghosnt Interneten lehet szavazni az új miskolci villamosok színére Megkezdődik a kőbányai Liget tér átalakításának tervezési fázisa A Citroen C4 CACTUS nyerte A 2015-ÖS “WORLD CAR DESIGN OF THE YEAR” díjat A Citroen C4 CACTUS nyerte A 2015-ÖS “WORLD CAR DESIGN OF THE YEAR” díjat A Volvo V60 Polestar minden idők legbiztonságosabb WTCC biztonsági autója A Volvo V60 Polestar minden idők legbiztonságosabb WTCC biztonsági autója
 
A Kravtex-Kühne személyszállításra vállalkozna buszaival Budapesten

A Kravtex-Kühne személyszállításra vállalkozna buszaival Budapesten

2012. március 22.
A Kravtex- -Kühne cégcsoport kész arra, hogy akár 300 saját gyártású autóbusszal személy- szállítási ...
Részletek
Kravtex CitadellA Kravtex-Kühne cégcsoport kész arra, hogy akár 300 saját gyártású autóbusszal személyszállítási szolgáltatásra vállalkozzon Budapesten és ezzel bekapcsolódjon a BKV-nál megindult kiszervezési programba – mondta Krankovics István, a magyar tulajdonban lévő csoport ügyvezető igazgatója csütörtökön az MTI-nek.

Közlése szerint a tavaly több mint 1 milliárd forint adózás előtti nyereséget elért cégcsoport megfelel azoknak a feltételeknek, amelyek birtokában járműveivel személyszállítási szolgáltatásra tud vállalkozni a fővárosban. A feltételek közül az ügyvezető igazgató kiemelte, hogy a cégcsoport tőkeerős, tevékenységének egyik fő pillére az autóbusz gyártás, s nem mellesleg szakmai tapasztalatokkal is rendelkezik a személyszállítás területén.

Krankovics István hangsúlyozta: három éves fejlesztési munkát és jelentős összegeket fektettek be a 12 méteres Citadell szóló busz és a Citadell 19 méteres csuklós változatának kialakításába a BKV igényeinek messzemenő figyelembe vételével. Csupán az elmúlt évben több mint 400 millió forintot költöttek fejlesztésre és gépbeszerzésre. 2011-ben három új busztípust fejlesztettek ki. Az idén folytatják a fejlesztéseket bízva abban, hogy belátható idén belül megjelennek a BKV legégetőbb gondjainak megoldását segítő pályázatok.

Emellett várják a 900 darab Credo típusú autóbuszt üzemeltető Volán vállalatok Nemzeti Közlekedési Holdingba történő szervezésével kapcsolatos döntést is, mivel addig vevőként reálisan nem számíthatnak rájuk – vélekedett Krankovics István.

Kravtex CitadellA mintegy 400 embernek munkát adó buszgyártást viszont egyelőre nem állították le, mert meg akarják tartani a jól felkészült szakembereket, akikkel a vállalkozás képes eleget tenni egy jövőbeni nagyobb volumenű megrendelésnek is. így jelenleg raktárra gyártanak, ameddig ez a megoldás finanszírozható - jegyezte meg az ügyvezető igazgató.

Tavaly a cégcsoport közel 7 milliárd forint nem konszolidált árbevételt ért el azzal, hogy a Kühne árbevétele ugrásszerűen megnőtt az építőipari gép részegységek és a buszváz elemek exportálása révén, viszont a Kravtex árbevétele 2010-hez képest jelentősen csökkent, mivel tavaly 68 autóbuszt értékesítettek az egy évvel korábbi 120 darabos eladással szemben.

További cikkek

2012 végére elkészül a debreceni 2-es villamos pálya
Elvi bizottsági támogatás a gázalapú közösségi közlekedés megvalósításához
Forgalomba helyezték az első Scania Euro 6 járműveket
Kulcsszavak:
 
A Kravtex-Kühne személyszállításra vállalkozna buszaival Budapesten Vegyes vállalatot alapít a Suzuki BMW X4 Concept Sanghajban BMW X4 Concept Sanghajban BKK: elutasította a bíróság a Skoda keresetét BKK: elutasította a bíróság a Skoda keresetét A hollandok is átállnak a kibocsátásmentes autókra A hollandok is átállnak a kibocsátásmentes autókra Számos újdonságot mutat be a BMW Frankfurtban Számos újdonságot mutat be a BMW Frankfurtban
 
Egyre több használt autó érkezik az országba külföldről

Egyre több használt autó érkezik az országba külföldről

2012. március 22.
Egyre több használt autó érkezik Magyar- országra külföldről tavaly augusztus óta ...
Részletek
Egyre több használt autó érkezik az országba külföldrőlEgyre több használt autó érkezik Magyarországra külföldről tavaly augusztus óta, azonban a gépjárműállomány ezáltal alig fiatalodott, mert a behozott autók átlagéletkora 8,2 év volt - állapítja meg elemzésében a Weltauto.

A Porsche Hungaria használt autó üzletága az MTI-hez eljuttatott közleményében ismerteti: tavaly összesen 31.313 használt gépkocsit importáltak Magyarországra, ez 78 százalékos növekedés a 2010-es adathoz képest. (Magyarországon 2011-ben összesen 440.569 használt gépjármű került új tulajdonoshoz, 5,1 százalékkal több, mint a 2010-ben.) Mivel a belföldi minőségi használtautó-kínálat továbbra sem javul a halogatott autócserék miatt, a kereskedő várakozásai szerint az idén is jelentős mennyiségű gépkocsi érkezik külföldről.  

A közlemény emlékeztet: az importnak az adott nagy lökést, hogy 2011 júliusában csökkent a regisztrációs adó, bizonyos kategóriákban akár 50 százalékkal.  A Porsche Hungaria országos márkakereskedői hálózatának szerviztapasztalatai alapján a magyar vásárlók körében a legkedveltebb piac Németország, Olaszország és Belgium a jó ár-érték arányú kocsik miatt.

Megfigyelhető, hogy külföldről szívesen hoznak be törött gépjárművet is a vásárlók. A kinti szervizdíjak ugyanis olyan magasak, hogy az autótulajdonosok akár kisebb hiba esetén is eltekintenek a sérült autók javításától. Előfordul azonban, hogy ha a sérülés mértéke nem jelentős, itthon már "sérülésmentesként" adnak túl rajta - hívta fel a figyelmet Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója.

Egyre több használt autó érkezik az országba külföldrőlAz esztétikailag hibás járművek mellett kedveltek a korosabb autók is: a fiatal, 3-4 éves minőségi autók mellett nagy mennyiségben érkezett 14 évesnél idősebb gépkocsi. Az import tehát nem sokat javított a magyar gépkocsiállomány több mint 12 éves átlagéletkorán - jegyzi meg a közlemény.

A Weltauto a Porsche Hungaria csoport tagja, a minőségi használt autók forgalmazására indult 2001-ben, ausztriai mintára. A  használtautó-kereskedők közül jelenleg a Weltauto rendelkezik egyedül országos értékesítői - jelenleg 38 tagú - hálózattal.

További cikkek

Az új Citroën DS5 Magyarországra érkezett!
Alacsony sebességű ütközéskerülő rendszer az új B-MAX-ban
Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok
Kulcsszavak:
 
Ágazati képviselet a német autógyártás szerény növekedésére számít Ágazati képviselet a német autógyártás szerény növekedésére számít 15 év után újra Magyarországon a Toyota Camry 15 év után újra Magyarországon a Toyota Camry A magyarok már Rotterdamban a Shell Eco-marathonon A magyarok már Rotterdamban a Shell Eco-marathonon Nyomás az autódért Nyomás az autódért Még mindig a Fiat a legnagyobb szerbiai exportőr Még mindig a Fiat a legnagyobb szerbiai exportőr
 
Járműipari kutatási programot zárt le partnereivel a Rába

Járműipari kutatási programot zárt le partnereivel a Rába

2012. március 22.
A John Deere csúcs- modelljeibe kerülő, 550 lóerős meghajtott futómű az egyik ...
Részletek
John DeereA John Deere csúcsmodelljeibe kerülő, 550 lóerős meghajtott futómű az egyik eredménye annak a három és fél éves, 1,3 milliárd forintos integrált kutatás-fejlesztési projektnek, amelynek kétnapos záró rendezvénye szerdán kezdődött Győrben.

Kocsis Sándor, a Rába Futómű Kft. operatív és minőségügyi igazgatója az eseményen kiemelte: a rendkívüli műszaki és minőségi kívánalmaknak kell megfelelnie a terméknek.
Czinege Imre, a Széchenyi István Egyetem egyetemi tanára, a program egyik vezetője ennek kapcsán megemlítette: az eredmény különösen annak fényében impozáns, hogy 400 lóerő alatti teljesítményről indultak.

Hozzátette: a kutatástól a fejlesztésen át a gyártásig magyar erőforrásból emgvalósult termék 3,9 milliárd forintos árbevétel-növekedést hozott a Rábának.

A Borsodi Műhely Kft-vel, a HNS Műszaki Fejlesztő Kft-vel és a Széchenyi István Egyetemmel közös projektből 880 millió forintot a Nemzeti Innovációs Hivatal és a Nemzeti Fejlesztési ügynökség támogatásaiból fedeztek.

További cikkek

Volkswagen Haszonjárművek - rekord kiszállítás, forgalom és eredmény 2011-ben
Magyarországon nőtt, az EU-ban zsugorodott az autópiac
Audi fejlesztés - Indul a logisztikai park pályáztatása
Kulcsszavak:
 
Újból rekordot döntött a Honda Civic Type R Újból rekordot döntött a Honda Civic Type R Újabb taggal bővülhet a Toyota GR sportmodell-család Újabb taggal bővülhet a Toyota GR sportmodell-család Járműipari kutatási programot zárt le partnereivel a Rába Ősszel érkezik a Ford Tourneo Custom Járműipari kutatási programot zárt le partnereivel a Rába A 2012-es FX modellválaszték Csökkentek a Volkswagen eladásai az európai autópiacon októberben Csökkentek a Volkswagen eladásai az európai autópiacon októberben
 
2012 végére elkészül a debreceni 2-es villamos pálya

2012 végére elkészül a debreceni 2-es villamos pálya

2012. március 22.
Garanciát kapott a debreceni önkormány- zat arra, hogy a 2-es villamos pályáját építő ...
Részletek
Debreceni 2-es villamosGaranciát kapott a debreceni önkormányzat arra, hogy a 2-es villamos pályáját építő konzorcium be tudja fejezni a pálya építését 2012 végére, a remíz építését pedig 2013 tavaszára - közölte Kósa Lajos (Fidesz), Debrecen polgármestere szerdán az MTI-vel.

Kósa Lajos tájékoztatása szerint szerdán ismét tárgyalóasztalhoz ültek a projektet kivitelező Arcadom Zrt, a Keviép Kft, a Tóth-TD Kft., valamint a debreceni önkormányzat vezetői.
"A megbeszélés során kiderült, hogy a konzorcium be tudja fejezni vállalt feladatát, de nem az eredeti, 2012. május 31-i határidőre. A felek ezért a szerződés módosítását kezdeményezik. A módosított határidő szerint 2012 decemberének közepéig a pályát, míg 2013 március végéig a járműtároló épületeket valósítják meg a kivitelezők" - olvasható a közleményben.

Az Arcadom Zrt. tájékoztatása szerint a kifizetetlen számlák ügyében tárgyalt és megegyezett alvállalkozóinak többségével a pénzügyi teljesítések időpontjáról. Debrecen önkormányzata mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkában résztvevő alvállalkozók a konzorciumtól megkapják jogos követelésüket - zárul Kósa Lajos közleménye. Az ügy előzménye, hogy az alvállalkozók levonultak a villamos pálya építési területéről, mert nem kapták meg az elvégzett munka után járó pénzüket a generálkivitelező konzorciumnak a pénzügyi teljesítésért felelős tagjától, az Arcadom Zrt.-től. A DISZ két debreceni önkormányzati képviselője ezért nyílt levélben fordult Demján Sándor üzletemberhez annak érdekében: járjon közben az érdekeltségébe tartozó Arcadomnál a kifizetések teljesítése érdekében.

Demján Sándor ugyancsak nyílt levélben válaszolt, amit eljuttatott az MTI-hez is. Ebben kifejtette: "az elmúlt évek gazdasági és pénzügyi válsága nem kímélte Magyarországot sem. Különösen súlyosan érintette - érinti még most is - az építőipar szereplőit. A válság hatására a bankok rendre kivonulnak a projektek finanszírozásából, egyre nehezebb előteremteni a szükséges pénzügyi forrásokat. Ugyancsak jelentős nehézségeket okoz a körbetartozások magas szintje. A konzorcium döntően az árfolyamváltozások és a kamatköltségek növekedése miatt várhatóan csak veszteséggel tudja teljesíteni a 2-es villamos megvalósítását. A bankok nem nyújtanak finanszírozást esetünkben sem".

Debreceni 2-es villamos"Az ATK Konzorcium tagjai minden erőfeszítésük ellenére többször csak késedelmesen tudták alvállalkozóik jogos követeléseit kifizetni. A mielőbbi, hatékony megoldás érdekében pénzügyi szolgáltatót vontunk be, és az alvállalkozók érdekében e szolgáltatás költségeiből részt vállalunk. Az Arcadom Zrt.-nek a debreceni projekt kapcsán nem áll fent lejárt szállítói tartozása a saját érdekkörébe tartozó alvállalkozói felé. A beruházás zökkenőmentes kivitelezése érdekében a konzorciumi társak alvállalkozóinak többségével társaságunk lefolytatta az egyeztetéseket, túlnyomó részükkel már megállapodott a fennálló szállítói tartozásokról".

Demján Sándor megerősítette, hogy társaságuk változatlanul elkötelezett az első osztályú minőségben, a megrendelő és a debreceni polgárok megelégedésére történő teljesítés iránt. "Ennek megfelelően az Arcadom csak olyan munkákat vesz át a konzorcium alvállalkozóitól, partnereitől, amelyek a megrendelő - Debrecen város - érdekeinek megfelelnek, csak a jogos követeléseket egyenlíti ki. A jogos kifizetésekhez szükséges pénzügyi fedezetet biztosítom. Ugyanakkor elvárható lenne, hogy a vis-major helyzet miatt a konzorciumi társak arányosan vegyenek részt a finanszírozásban. A cívisváros és vállalatcsoportom érdekei megegyeznek: minél hamarabb, első osztályú minőségben működő villamosjárat szolgálja Debrecen város lakosságát és szép számú látogatóját - zárta levelét Demján Sándor.

További cikkek

A debreceni önkormányzat szerint nem készül el határidőre a 2-es villamos
Jogsértéssel vádolja a debreceni 2-es villamos pályaépítését végző konzorcium vezetőjét
Elindult a forgalom Szeged új 2-es számú villamosvonalán
Kulcsszavak:
 
Az Audi a vezetésért száll harcba a Formula E sorozat következő futamán Rómában Az Audi a vezetésért száll harcba a Formula E sorozat következő futamán Rómában Novemberben is növelte eladásait az Audi Novemberben is növelte eladásait az Audi Elektromos autók: az átlagos hatótávolság meghaladja a 250 kilométert Elektromos autók: az átlagos hatótávolság meghaladja a 250 kilométert Az Optima Plug-in Hybrid a Kia zöldautó-forradalmának következő szintje Az Optima Plug-in Hybrid a Kia zöldautó-forradalmának következő szintje Csaknem egymilliárd forintos fejlesztést zárt le a Continental Csaknem egymilliárd forintos fejlesztést zárt le a Continental
 
A Suzukinak adott igazat a Volkswagennel folyó márkajogi vitában a luxemburgi Európai Bíróság

A Suzukinak adott igazat a Volkswagennel folyó márkajogi vitában a luxemburgi Európai Bíróság

2012. március 21.
A szerdai döntés szerint a Suzuki használhatja a SWIFT GTi márkanevet autóinál és azok...
Részletek
SuzukiA szerdai döntés szerint a Suzuki használhatja a SWIFT GTi márkanevet autóinál és azok alkatrészeinél.
Ezzel a bíróság az EU belső piaci harmonizációs hivatalának korábbi határozatát hagyta jóvá az ügyben.
A mostani döntés szerint a hivatalnak igaza volt, amikor arra a következtetésre jutott, hogy a "gti" betűkombináció bármely "vizuális, fonetikus és fogalmi hasonlóságát" annullálja a hozzá kapcsolódó Swift márkanév. A vásárlóknál nem feltételezhető, hogy az egy gyártótól érkező autókat, alkatrészeket és részegységeket kizárólag a három betű kombinációja alapján különböztetnék meg, így "kizárt a összetéveszthetőség bármiféle valószínűsége".

A Volkswagen az ügyben arra vonatkozóan nyújtott be keresetet, hogy a Suzuki SWIFT GTi márkanévben a "gti" betűszó összetéveszthető a saját nagyteljesítményű Golf GTI modelljét reprezentáló "gti" betűszóval.
A márkavita a japán Suzuki és a német Volkswagen átfogó vitájának csak egyik eleme. A Volkswagen-csoport meg akarja tartani részesedését a Suzukiban, annak ellenére, hogy a japán partner véget akar vetni a társulásnak, és  vissza akarja szerezni a részvényeit. Egy tavalyi közlemény szerint a Suzuki idén novemberig akarja visszavásárolni részvényeit.

A 2009-es részvénycserés együttműködési szerződés keretében a Volkswagen 19,9 százalékos Suzuki részesedésre tett szert 1,7 milliárd euró értékben, a Suzuki pedig 1,5 százalékot kapott a Volkswagenből, a partnerség azonban nem bizonyult gyümölcsözőnek, így a felek kölcsönösen egymást vádolják és a vita egyes elemeit jogi útra terelik.

További cikkek

Az új Citroën DS5 Magyarországra érkezett!
Fiat Panda az olasz kormánypalotában
Hangtalanul Párizson át – Indul a franciaországi Golf Blue-e-Motion flotta
Kulcsszavak:
 
Látványos alkatrészárcsökkentés a Ford haszongépjárműveknél Látványos alkatrészárcsökkentés a Ford haszongépjárműveknél Az orosz Metrowagonmash újítja fel a 3-as metró szerelvényeit Az orosz Metrowagonmash újítja fel a 3-as metró szerelvényeit Megérkezett az első két Siemens Vectron a GYSEV flottájába Megérkezett az első két Siemens Vectron a GYSEV flottájába Az Opel Crossland X kategóriájának legjobbja az Euro NCAP tesztjén Az Opel Crossland X kategóriájának legjobbja az Euro NCAP tesztjén A Suzukinak adott igazat a Volkswagennel folyó márkajogi vitában a luxemburgi Európai Bíróság Két Opel világpremier a 2012-es Genfi Autószalonon
 

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 10721 - 10730