Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10952 Megjelenítve: 10801 - 10810
30 éves a Volvo 760 – az autó, amely megalapozta a vállalat jövőjét

30 éves a Volvo 760 – az autó, amely megalapozta a vállalat jövőjét

2012. február 08.
Idén éppen 30 esztendeje, 1982 februárjában mutatkozott be az új Volvo 760 GLE modell.
Részletek
Volvo 760Idén éppen 30 esztendeje, 1982 februárjában mutatkozott be az új Volvo 760 GLE modell.  Nem egy tipikus Volvo képét mutatta, mégis minden vonásában egyértelműen felismerhetőek voltak a márkajegyek. Jellegzetes formatervének köszönhetően elegánsnak és izgalmasnak hatott, és jól fogadták a vásárlók. A 760-as lett az a modell, amely megmentette a Volvót, és meghatározta a mai modern vállalat felé vezető utat.

Amikor 1975 körül az új autó tervei körvonalazódni kezdtek, a Volvónál kiemelten jelentkeztek az autóipar egészét érintő nehézségek. Az első olajválság éppen befejeződött, a vállalat pedig egyre növekvő problémákkal nézett szembe az új Volvo 240 gyártási minőségével kapcsolatban. Gazdaságilag is meglehetősen nehéz időket élt át a vállalat, a torslandai üzemben túlzottan költségessé vált az autógyártás, és már az exportálás sem volt jövedelmező.

A 200-as sorozatot hamarosan a Volvo Car BV nevű holland leányvállalat kisebb autóinak új generációjával egészítették ki, ugyanakkor nagy szükség volt egy új modellre, amelyet az 1980-as években nagy mennyiségben lehet értékesíteni. A Volvo tervezőinek olyan autót kellett megálmodniuk, amely megfelelt az üzemanyag-fogyasztásra, a károsanyag-kibocsátásra és a biztonságra vonatkozó egyre növekvő igényeknek. Emellett nehéz feladatot jelentett megjósolni az 1980-as évek vásárlóinak autókkal kapcsolatos igényeit.

A feladat megoldásának új módja

A 760 születésekor a körülmények szinte naponta változtak, és a vállalatnál erősen megoszlottak a vélemények az új autót illetően. Akkoriban nem állt rendelkezésre információforrásként az internet, így a Volvo az akkor elérhető legjobb módszert alkalmazta, és rendkívül alapos, világméretű elemzést végzett. A körültekintő felméréseknek és a nyitott gondolkodásmódnak köszönhetően a csapat hamarosan megtalálta a helyes utat, amelyen azonban szinte egyáltalán nem volt lehetőség hibázni.

Volvo 760Jobb autó, kisebb tömeg

A Volvónál úgy döntöttek, hogy a megbízhatóság, az üzemanyag-fogyasztás, a hosszú élettartam, a használhatóság, az alacsony zajszint, illetve a formaterv és a teljesítmény lesznek az új projekt fejlesztési munkálatainak fő szempontjai, méghozzá ebben a sorrendben. úgy határoztak továbbá, hogy a modellt hátsókerék-meghajtással szerelik fel, a tengelytávnak pedig 10 centiméterrel hosszabbnak kell lennie a 240-es modellénél. Az autót a 240-es modellel azonos szélességűre, viszont valamivel rövidebbre és 100 kilogrammal könnyebbre tervezték.  Költségvetési megfontolásokból a 200-as sorozat legtöbb műszaki megoldását átvették, és csak kisebb módosításokat végeztek. Ez történt például a sebességváltók, a felfüggesztések és számos egyéb rendszermegoldás esetén is. A külső kialakításnak azonban teljesen újnak kellett lennie.

Az immáron P31 elnevezésű projekt számos változáson esett át. A műszaki specifikációkat csak a végső formaterv kialakításával nagyjából egy időben véglegesítették. A megfelelő formaterv kialakítása ugyanolyan nehéz és fontos feladat volt, mint az autó megfelelő műszaki felszerelésének biztosítása. A bemutatót eredetileg 1980-ra tervezték, azonban ezt végül 1981-re halasztották.

A szögletes formavilág születése

Számos formatervet vettek szemügyre, amelyek nagy része külső tervezőktől származott. A legtöbbjük szedán volt, de a Volvo tervezési vezetőjének, Jan Wilsgaard-nak inkább a ferdehátú kialakítás tetszett. A pénzügyi részleg ezzel szemben egyenes és lapos felületeket, egyenes vonalakat szeretett volna, lehetőleg derékszögekkel a gyártási költségek minimálisra csökkentése érdekében.

Végül a marketingosztály és a mérnöki részleg által preferált tervek közül kellett választani, amikor az időnként titkolózó Wilsgaard új „versenyzőt” jelentett be. Ez a saját javaslata volt, amely a jellemzőket eltérő módon ötvözte: egyenes oldalú, kombihoz hasonlóan nyújtott hátsó résszel és drasztikusan lecsapott hátsó résszel rendelkező, szögletes modellt javasolt. A szögletesség mindvégig megmaradt, de végül egy módosított változat mellett döntöttek, amely egy szinte függőleges hátsó ablakú és hátsó kialakításában dobozszerű szedán lett. Az egyenes oldalaknak köszönhetően a kényelmes belső tér tágassá vált, és az autó pedig igazán jellegzetes lett.

Volvo 760Hamarosan kiderült, hogy helyesen döntöttek. A többi gyártó által kínált kerek és szappantartószerű modellek között a szögletes formavilág nagy sikert aratott, és hamarosan a Volvo ismertetőjegyévé vált. A kiválasztási folyamat során nagyon hasznos volt az úgynevezett termékkutatás használata, amelyet a Volvo először vett igénybe. Ennek keretében az új autóra adott reakciókat vizsgálták anélkül, hogy bármilyen részletet felfedtek volna az autóról – például a márkáját. A reakciók nem voltak egyöntetűen pozitívak, de az új autó fő piacának szánt Egyesült államokban rendkívül sikeres volt, és megfelelt a közönség igényeinek.

A formatervezés mellett az új jogszabályok és a motorprogram is befolyásolta a projektet, valamint irányította a fejlesztési munkálatok jelentős részét. Bár a mérnöki osztályon továbbra is használták a rajztáblákat, egyre nagyobb mértékben támaszkodtak a számítógépekre az összetettebb számítási modellek használata során, különösen a biztonsági fejlesztés területén. Ekkorra a projekt a végső szakaszába érkezett, és 1978 elején 1155, azaz „öt perc múlva tizenkettő” névre keresztelték át. Ideje volt felgyorsítani…

VCC koncepcióautó – az előfutár

A 70-es és a 80-as évek fordulója előtti időszak igen eseménydús volt. 1978 tavaszára elkészült az első vezethető prototípus, és számos további tesztautó is készült. Megkezdődött a terepen végzett időigényes és alapos tesztmunka, amely során összesen 3,2  millió kilométert tettek meg az autókkal három kontinensen, a legmelegebb és a leghidegebb éghajlaton, hogy valamennyi elképzelhető részletet kidolgozzanak.

1979-ben az AB Volvo autórészlegét Volvo Car Corporation néven saját vállalattá alakították át, amelynek első elnök-vezérigazgatója Håkan Frisinger volt. A vállalat 1980-ban bemutatott egy érdekes koncepcióautót, a VCC-t, amely sokat sejtetett arról, hogy mi várható egy évvel később. A név rövidített változata (VCC) a Volvo Car Corporation kezdőbetűit is jelöli.

Volvo 760A Volvo koncepcióautó Wilsgaard a 760-as modell formatervét ihlető, levágott hátú modelljének frissített verziója volt. A hátulja rövidebb volt a végleges 760-as modellnél, de ettől eltekintve szinte teljesen megegyeztek.

A koncepcióautót a Volvo múzeumban állították ki. Műszaki felszereltségét tekintve a VCC a hamarosan megjelenő 760-as modell állandó nyomtávú hátsó felfüggesztésével és nagy teljesítményű turbódízel motorral rendelkezett, amely felvázolta a kompressziós motorok elvében rejlő hatalmas lehetőségeket.




Vezetési élmény és józan ész


A 760-as modell 1981-es Frankfurti Autószalonra tervezett bemutatását ismét el kellett halasztani. A Volvo végül 1982 februárjában leplezte le a teljesen új, szokatlan formatervezésű, elegáns autót. A kiváló vezetési élményt nyújtó és kényelmes modell három különböző motortípussal értékesítették: egy négyhengeres turbómotorral, a 2,8 literesre módosított V6-os motorral, valamint a Volkswagen által gyártott, de a Volvo által tervezett soros hathengeres D24 turbódízel erőforrással. Akkoriban ezzel a motorral nem hivatalosan a 760 volt a világ legjobban gyorsuló dízelautója.

Svédországban az új 760 GLE modellt a lélektani határt jelentő 100.000 svéd korona alá árazták (99.800 svéd korona), és ezért az összegért a vásárló egy nagyon jól felszerelt gépkocsit kapott: V6-os motorral és automata sebességváltóval, klímaberendezéssel, napfénytetővel és szervokormánnyal. Nem csoda, hogy az értékesítés a hazai és a külföldi piacon is egyaránt azonnal sikeres volt. A Volvo értékesítési stratégiájához hűen a legbővebb felszereltségű változatok értékesítésétől haladtak az olcsóbbakig, és a 760 GLE modellt később a 740-es sorozat négy- és ötajtós változatai követték.

Az új 760 a termékek tekintetében és pénzügyileg is fordulópontot jelentett a Volvo számára, továbbá a vállalat jövőjét is megalapozta. A 760-as modell nélkül nem lett volna 850-es, a 850-es modell nélkül nem született volna meg az S80-as sem, és így tovább. Ehhez azonban óriási, 3,5 milliárd svéd korona értékű befektetés kellett.

Volvo 760A terv az volt, hogy a 760-as modell és az abból továbbfejlesztett autók fenntartsák az eladásokat az 1980-as évek fennmaradó részében és az 1990-es évek elején. Ez így is történt. Csak 1998-ban fejezték be az utolsó olyan Volvo modell (V90) gyártását, melynek gyökerei a 760-as technológiájáig nyúltak vissza.
összesen 221.309 darab 760-as modell készült (a 740-es modellekkel együtt 1.230.704 db), mielőtt 1990 őszén lecserélték volna a modernebb 960-as modellre.




Ekkorra a 760-as már közel egy évtizede kimagasló eredményeket ért el a Volvo Car Corporation bevételeinek és elismertségének növelése terén.

További cikkek

Harley-Davidson Seventy-Two - visszatér a karcsú külső
Sorozatban győztes a Multivan „A legjobb autók” olvasói szavazáson
Az Infiniti leleplezi jövőbe mutató sport-koncepcióautóját
Kulcsszavak:
 
Kína a "zöld autókat" támogatja Kína a "zöld autókat" támogatja A Honda Civic Type R nyert a német Sport Auto magazin szavazásán A Honda Civic Type R nyert a német Sport Auto magazin szavazásán Történelmi rekordértékesítés a Mazdánál Történelmi rekordértékesítés a Mazdánál Jól megy a Mazdának Európában Jól megy a Mazdának Európában Opel Meriva: tökéletesítették az ergonómikus és flexibilis egyterűt Opel Meriva: tökéletesítették az ergonómikus és flexibilis egyterűt
 
Három Ford a világ 10 legnépszerűbb autója között

Három Ford a világ 10 legnépszerűbb autója között

2012. február 08.
A Ford az egyetlen márka, amelynek 2011-ben három modellje is felkerült a világ 10 ...
Részletek
FordA Ford az egyetlen márka, amelynek 2011-ben három modellje is felkerült a világ 10 legnépszerűbb, azaz legnagyobb darabszámban értékesített autóinak listájára.

A legnépszerűbb Ford modellnek, s egyben a világ negyedik legnépszerűbb autójának a 2011-es évben a Focus bizonyult, amelyből mintegy 919.000 darab talált gazdára a tavalyi évben világszerte. Az európai fejlesztésű, kategóriájában az aktív biztonsági rendszerek egyedülállóan széles tárházát kínáló vadonatúj Focus forgalmazása a tavalyi év során kezdődött meg a világ több, mint 120 országban, és rendkívüli népszerűsége alapján minden esélye meg van arra, hogy az elkövetkező években még feljebb kússzon a listán, akár az első helyet is megszerezve (ehhez 2011-ben 1020.000 db kellett).

A második legnagyobb darabszámban (tavaly összesen 781.147 darabot értékesítettek belőle) gazdára talált Ford a szintén európai fejlesztésű, és globálisan értékesített, 2008 év végén bemutatott Fiesta volt a tavalyi évben, amelynek modellfrissítése ez év második felében érkezik a márkakereskedésekbe világszerte.

A két modell egyébiránt európai és hazai szinten is a vállalat húzómodelljeinek számít, de míg Európában a Fiesta, Magyarországon a Focus a legnépszerűbb Ford. 2011-ben Európában 345.600 Fiesta talált gazdára, amivel a modell a kontinens harmadik legnépszerűbb autójának bizonyult, míg itthon 821 darab került értékesítésre, amellyel a modell a hazai kisautó szegmens második helyén végzett.

FordFocus-ból Európában összesen 277.200, míg idehaza 2.543 darabot adtak el, amivel az autó a kontinensen a hetedik, míg Magyarországon a második legnépszerűbb modellnek bizonyult (hazánkban az alsó-közép kategória első helyét is megszerezve).

A harmadik Ford, amely felkerült a tavaly a világon legnagyobb darabszámban értékesített autók tizes listájára, a legendás amerikai F-sorozat, amelyből 2011-ben 702.000 került értékesítésre. Az F-sorozat-ot, amely nem mellesleg 35 éve az Egyesült államok legnépszerűbb autója (tavaly 584.917 darabos értékesítéssel, kimagasló előnnyel végzett az első helyen) a Ford nem forgalmazza a világ más részein: a vállalat az észak-amerikai kontintenst kivéve világszerte a vadonatúj, katergóriaelső terepképességekkel, rakodási kapacitással és vonóerővel rendelkező Ranger-t kínálja a pick-up vásárlók számára.

További cikkek

Harley-Davidson Seventy-Two - visszatér a karcsú külső
Már százezren rendelték meg a Ford parkolássegítő rendszerét
2012-ben is élen a Ford – Ismét tarolt a Fiesta
Kulcsszavak:
 
Európában is erősítené pozícióját a Chevrolet Európában is erősítené pozícióját a Chevrolet Három Ford a világ 10 legnépszerűbb autója között GPS-eket kaptak a mentők a II. kerületben Hazai kötődésű modellekkel ünnepel a Mercedes-Benz a Bazilikánál Hazai kötődésű modellekkel ünnepel a Mercedes-Benz a Bazilikánál Megkezdődött a Kocsitoló Fesztivál Kocson Megkezdődött a Kocsitoló Fesztivál Kocson Megkezdte a SPAR az elektromosautó-töltők telepítését Megkezdte a SPAR az elektromosautó-töltők telepítését
 
A Scania előkelő elismerést kapott, mint fenntartható vállalat

A Scania előkelő elismerést kapott, mint fenntartható vállalat

2012. február 07.
A kanadai Corporate Knights Inc. szervezet a Scaniát a világ 100 leg- fenn- tarthatóbban működő vállalata ...
Részletek
ScaniaA kanadai Corporate Knights Inc. szervezet a Scaniát a világ100 legfenntarthatóbban működő vállalata közé sorolta.
A davosi Világgazdasági Fórumon nyilvánosságra hozott lista helyezettjei huszonkét ország számos gazdasági szektorában, ágazatában dolgoznak.

A listát a Corporate Knights először 2005-ben állította össze és azóta is minden évben a Davos-ban megrendezésre kerülő Világgazdasági Fórumon hozzák nyilvánosságra. Azok a vállalatok szerepelhetnek rajta, akik az elmúlt egy évben kiemelkedő teljesítményt nyújtottak fenntarthatóság tekintetében. A Global 100 elnevezésű lista (Global 100 Most Sustainable Corporations in the World) legfontosabb teljesítménymutatói között szerepel az energia-, víz- és hulladékgazdálkodás. További teljesítménymutatói olyan területeket vizsgálnak, mint a biztonság, munkaerő fluktuációja, innováció, illetve kiterjed arra is, hogy a magasabb beosztásban dolgozó vezetők fizetése kapcsolódik-e a fenntarthatóság terén elért eredményekhez, valamint hogy a vezetőségben milyen arányban dolgoznak nők.    

A Scania a 36. helyezést érte el a listán, a járműszektorban csak a Toyota előzte meg, ugyanakkor az egyetlen haszongépjármű-gyártó, aki a kitüntető elismerést megkapta.

Scania„A kitüntetés egyértelmű elismerése annak, hogy a Scania komolyan veszi a fenntarthatóságot és az ilyen irányú erőfeszítéseink megtérülnek.” – mondta Erik Ljungberg, a Scania Vállalati Kapcsolatokért felelős alelnöke. „Különösen elégedettek vagyunk azzal, hogy a szén-dioxid kibocsátásunk mennyiségével – amely a díj eléréséhez szükséges előzetes vizsgálatoknak szintén részét képezi – még inkább az élvonalba tartozó vállalatok között vagyunk.”




További cikkek


Egy kísérleti jármű a városi áruszállításhoz
Sorozatban győztes a Multivan „A legjobb autók” olvasói szavazáson
Opel Minőségi Márkakereskedői Program
Kulcsszavak:
 
Útdíj - Február elsejétől változik az útdíjrendszer, több szakasz ingyenes lesz Útdíj - Február elsejétől változik az útdíjrendszer, több szakasz ingyenes lesz Új alacsonypadlós midibusz állt forgalomba Budapesten Új alacsonypadlós midibusz állt forgalomba Budapesten Kívül-belül megújult az Outlander Sport Kívül-belül megújult az Outlander Sport Még sportosabb és sokoldalúbb az új Audi Q5 Még sportosabb és sokoldalúbb az új Audi Q5 A Nissan támogatásával országos töltőhálózat épül Hollandiában A Nissan támogatásával országos töltőhálózat épül Hollandiában
 
Gyártásra kész a vadonatúj Ford B-MAX

Gyártásra kész a vadonatúj Ford B-MAX

2012. február 07.
A 2012. márciusi Genfi Autószalonon a Ford elnök-vezér- igazgatója, Alan Mulally mutatja be ...
Részletek
Ford B-MAXA 2012. márciusi Genfi Autószalonon a Ford elnök-vezérigazgatója, Alan Mulally mutatja be a vadonatúj Ford B-MAX sorozatérett változatát: a B-MAX leleményes formaterve és különleges technológiája új mércét állít az intelligens városi kompaktautók világában. Az autó további fontos tulajdonságai közé tartozik az osztályelső csomagtér, a kézműves minőségű kidolgozás, a magas színvonalú anyagok használata, valamint a modern, új motorkínálat



A 2012. márciusában megrendezésre kerülő Genfi Autószalonon a vadonatúj, sorozatérett B-MAX kompakt MAV áll majd a figyelem középpontjában a Ford standján. A Ford elnök-vezérigazgatója, Alan Mulally személyesen leplezi le Genfben az új B-MAX modellt, amely egyedi formatervével és csúcstechnológiájával új mércét állít saját kategóriájában. Az autó a tavalyi Genfi Autószalonon mutatkozott be tanulmányként, s alig egy év kellett ahhoz, hogy sorozatgyártású modellként jelenjen meg újra a kiállításon.

“A B-MAX különleges, innovatív formatervéhez olyan felszereltség párosul, ami korábban csak a nagyobb autókban volt megszokott.” – hívja fel a figyelmet Stephen Odell, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. “A vásárlók többsége egyre többet vár a kisautóktól – vadonatúj modellünk pedig tökéletesen megfelel ezeknek az igényeknek.”

Ford B-MAXA B-MAX újszerű ajtó-koncepciója is megvalósul a gyártás során; a megoldás lényege a tetőoszlop beépítése a hátsó ajtóba, így széles ajtónyílás tárul fel a vezető, az utasok és a poggyász részére. Emellett a B-MAX olyan magas színvonalú kidolgozást és anyagminőséget kínál, ami ritkaság egy megfizethető kompakt autó esetében, ám figyelmet érdemel a rugalmasan alakítható üléselrendezés és az osztályelső méretű csomagtér is.



A B-MAX megrendelhető a Ford új, erős és takarékos 1,0 literes EcoBoost benzinmotorjával, valamint a Duratorq TDCi dízelekkel is. Az európai forgalmazása még idén megkezdődik.

További cikkek

Az Infiniti leleplezi jövőbe mutató sport-koncepcióautóját
Az autósok ötleteit várja a Ford technológiái tesztelésére
Rekordot rekordra halmoz a škoda
Kulcsszavak:
 
Az új Honda CR-V: Stílusos, sportos külső megjelenés - ismerős sziluettel Az új Honda CR-V: Stílusos, sportos külső megjelenés - ismerős sziluettel Gépjárműimportőrök egyesülete: májusban 45 százalékkal több gépkocsit helyeztek üzembe Gépjárműimportőrök egyesülete: májusban 45 százalékkal több gépkocsit helyeztek üzembe A Tesla amerikai központjában tárgyalt Varga Mihály A Tesla amerikai központjában tárgyalt Varga Mihály Végre megépült a busz, amit az egész világ tűkön ülve várt Végre megépült a busz, amit az egész világ tűkön ülve várt Ötezer eurót kap, ha e-autót vásárol Ötezer eurót kap, ha e-autót vásárol
 
A 2012-es Genfi Autószalonon a Honda NSX tanulmány és az európai CR-V prototípus áll majd a Honda standjának központi helyén

A 2012-es Genfi Autószalonon a Honda NSX tanulmány és az európai CR-V prototípus áll majd a Honda standjának központi helyén

2012. február 07.
A Honda ma közzétette a 2012-es Genfi Autószalonon bemutatandó újdonság ...
Részletek
Honda NSX tanulmányA Honda ma közzétette a 2012-es Genfi Autószalonon bemutatandó újdonságainak listáját. A vállalat két sportkocsitanulmány mellett az európai CR-V prototípusát állítja ki, és itt debütál majd a gyár vadonatúj, 1,6 literes dízelmotorja is.

Honda NSX tanulmány

Európában a Genfi Autószalonon mutatkozik be a káprázatos Honda NSX tanulmányautó. A Honda szupersportkocsik következő generációjának formai és technológiai irányvonalát bemutató NSX tanulmány V6-os középmotorral készül, és olyan új technológiákat vonultat fel, mint az innovatív Sport Hybrid SH-AVD® (Super Handling All Wheel Drive™ – szuper vezethetőségű összkerékhajtás) hibrid rendszer. Az autó várhatóan három éven belül kereskedelmi forgalomba kerül.

EV-STER

A Honda sportos és izgalmas autók tervezésére törekszik. Jó példa erre az Európában ugyancsak most debütáló EV-STER. Az elektromos elsőkerék-hajtású, kétüléses, nyitott sportkocsi dinamikus, innovatív stílust és rendkívül környezetbarát autózást kínál.

Európai CR-V prototípus


A Honda Genfben mutatja be az európai CR-V prototípust, amely előzetes képet nyújt a 2012 őszén megjelenő vadonatúj, negyedik generációs európai Honda CR-V karosszériájának stílusirányzatáról. Az előző generációval összehasonlítva azonnal szembeötlik az autó határozottan agresszívebb kiállása, erőteljesebb formavilága és látványosabb orr-része. Az első lökhárító alsó része látványosan felfelé ívelve hirdeti a szabadidő-autókra jellemző menetképességeket, s kialakításával harmonikusabban illeszkedik az orr rajzolatába, javítva a jármű aerodinamikáját.

Honda EV-STEREarth Dreams technológia – új 1,6 literes dízelmotor

A Honda modern, Earth Dreams technológiával működő, új generációs motorcsaládja kiváló teljesítményt nyújt alacsony környezeti terhelés mellett, ezért az új erőforrásokat a vállalat a teljes modellpalettán bevezeti. Európában a sorozat első tagja az új, 1,6 literes dízel. A saját kategóriájában legkisebb tömegű és 100 g/km értéknél alacsonyabb CO₂-kibocsátású motor kiváló egyensúlyt teremt a takarékos fogyasztás és az élvezetes teljesítmény közt. A Honda standján az új 1,6 literes dízelmotor metszete is látható lesz.

új Jazz modellek az európai piacra

A kiállításon első ízben lesz látható két új Jazz-változat is. Egyrészt érkezik a 2012 nyarától forgalmazott Jazz Si új, sportos futóműcsomaggal és megújult külső-belső stíluselemekkel.
Másrészt megjelenik az alapjárati leállító rendszerrel felszerelt Jazz, melynek 1,2-es változata 3 g/km-rel alacsonyabb CO₂-kibocsátással büszkélkedhet, mint a standard 1,2-es modell.

További cikkek

ünnepel a škoda: 14 millió legyártott jármű
Invitálás Nissan módra
Külső változások a középpontban - Smart fortwo 2012
Kulcsszavak:
 
Egyre több zöld autó lesz Kínában Egyre több zöld autó lesz Kínában Megállítottak egy Google-robotautót, mert túl lassan haladt Megállítottak egy Google-robotautót, mert túl lassan haladt A 2012-es Genfi Autószalonon a Honda NSX tanulmány és az európai CR-V prototípus áll majd a Honda standjának központi helyén Új benzinár-csúcs, emelkedik az üzemanyagok ára Golyóálló hidrogéncellás hajtáslánc a Toyotától Golyóálló hidrogéncellás hajtáslánc a Toyotától A Ford mozgáskövető technológiával tökéletesíti az autógyártás folyamatát, amivel az élsportolók javítják teljesítményüket A Ford mozgáskövető technológiával tökéletesíti az autógyártás folyamatát, amivel az élsportolók javítják teljesítményüket
 
Az M-osztály és az SLS AMG Roadster a legjobb autók

Az M-osztály és az SLS AMG Roadster a legjobb autók

2012. február 07.
A Mercedes- -Benz M-osztály a legjobb autó a terepjárók közül, az SLS AMG Roadster szuper...
Részletek
MercedesA Mercedes-Benz M-osztály a legjobb autó a terepjárók közül, az SLS AMG Roadster szuper-sportkocsi pedig a legjobb kabrió. Ez a német „auto motor und sport“ szaklap olvasó-szavazásának eredménye. Az SLS zsinórban harmadszor nyeri el az „év legjobb autója“ címet.

Az „auto motor und sport“ szaklap 1977 óta írja ki, tíz kategóriában, az „év legjobb autói” választást. Ezúttal 14 európai országból, Brazíliából és Kínából kereken 210 ezren jelölték ki 2012 legjobb autóit. A terepjáróknál a Mercedes-Benz M-osztály kapta a legtöbb szavazatot. Nemcsak a karakteresen markáns designt és a nagymértékben variálható, kényeztető utasteret ismerték el ezzel, hanem a kimagasló hatékonyságot és a belőle adódó környezetkíméletet is. Ezen felül az állandó összkerékhajtású M-osztály kiegyensúlyozott menetkényelme és remek dinamikája mind kiépített úton, mind terepen meggyőző, a hatótáv nagy, a biztonság pedig kiváló. A második helyet a G-osztály foglalta el.

A kabriók közül az „auto motor und sport“ olvasói az SLS AMG Roadstert  szavazták az élre mint 2012 kategóriagyőztesét, elismerve egyedülállóan lenyűgöző stílusát és különleges technikáját. E szuper-sportkocsira következetesen könnyű építési mód, fölényes menetdinamika és példás biztonság jellemző.

MercedesMindez az egyedülálló műszaki megoldások, a térvázas alumíniumkarosszéria, az AMG 6,3 literes V8-as front-középmotor (420 kW / 571 LE), a hétfokozatú, duplakuplungos váltómű, és az alumínium keresztlengőkaros sportfutómű érdeme. E kombináció a legmagasabb fokú menetdinamikát garantálja.









További cikkek

ünnepel a škoda: 14 millió legyártott jármű
Leegyszerűsített karcsú vonalak, kevés krómmal és retró elemekkel
Várakozások feletti nyereséggel zárta 2011-et a Fiat
Kulcsszavak:
 
Az M-osztály és az SLS AMG Roadster a legjobb autók Megtorpant az autópiac Európában Az M-osztály és az SLS AMG Roadster a legjobb autók A Ford új szénszálas anyag kifejlesztésén dolgozik A kínai sajtó össztüzében a Volkswagen és az Audi A kínai sajtó össztüzében a Volkswagen és az Audi Defekttűrő Hankook gumiabroncsokat kap az új Mercedes-Benz C-osztály Defekttűrő Hankook gumiabroncsokat kap az új Mercedes-Benz C-osztály 2015-ben újra Nemzetközi Amerikai Autó Fesztivál Komáromban 2015-ben újra Nemzetközi Amerikai Autó Fesztivál Komáromban
 
Új Peugeot Expert - A megújult kínálatnak köszönhetően kategóriaelső a CO2-kibocsátásban

Új Peugeot Expert - A megújult kínálatnak köszönhetően kategóriaelső a CO2-kibocsátásban

2012. február 07.
Az új fel- szerelések- kel és a Peugeot új stílus- jegyeivel felruházott Peugeot Expert ...
Részletek
Peugeot Expert TepeeAz új felszerelésekkel és a Peugeot új stílusjegyeivel felruházott Peugeot Expert olyan Euro motorokat kínál, amelyek kategóriavezetővé teszik a CO2-kibocsátás tekintetében a személy- és kishaszonjármű kategóriában egyaránt.

Az újításoknak köszönhetően az új Peugeot Expert szervesen illeszkedik a Peugeot modellek exkluzivitását növelő márkaprojektbe.
A megújult Expert kishaszonjámű és Expert Tepee (személyautó) jellemzői:
- új orr-rész, ami friss stílust ad a modellnek,  
- nagy teljesítményű, hatékony és modern Euro 5 motorok,
- az Expert Tepee (személygépkocsi) CO2-kibocsátása és fogyasztása a legalacsonyabb a -szegmensben: 172 g/km CO2 és 6,6 l / 100 km - 2.0 l HDi 120 kW (163 LE) motor  hatfokozatú mechanikus váltóval
- az Expert (kishaszonjármű) CO2-kibocsátása és fogyasztása a legalacsonyabb a szegmensben: 168 g/km CO2  és 6,4 l / 100 km - 2.0 l HDi 120 kW (163 LE) motor hatfokozatú mechanikus váltóval
- szegmensükben egyedülálló műszaki felszerelések,
- hatfokozatú automatikus váltó a 2.0 l HDi 163 LE motorhoz, gazdagon felszerelt Tepee változatok.
Az új Peugeot Expert Tepee-t a Genfi Autószalonon mutatják be. A személygépkocsi és a kishaszonjármű változatok Franciaországban készülnek, forgalmazásuk 2012 tavaszán indul.
Peugeot Expert Tepee



















További cikkek

Ismételt CNG buszos siker a magyarországi NABI-nál
Sorozatban győztes a Multivan „A legjobb autók” olvasói szavazáson
A Nissan merész új világa Genfben
Kulcsszavak:
 
A Fiat 500X áll Dynamo vadonatúj, exkluzív élő mutatványának középpontjában A Fiat 500X áll Dynamo vadonatúj, exkluzív élő mutatványának középpontjában Vége az araszolgatásnak a piros lámpák során át? Vége az araszolgatásnak a piros lámpák során át? Magával ragadó dinamika, erőteljes formák – Az új SEAT Leon CUPRA Magával ragadó dinamika, erőteljes formák – Az új SEAT Leon CUPRA Dögös tanulmány – Kia Provo Dögös tanulmány – Kia Provo Jövő évtől vezető nélküli autók járhatják a brit utakat Jövő évtől vezető nélküli autók járhatják a brit utakat
 
Egy kísérleti jármű a városi áruszállításhoz

Egy kísérleti jármű a városi áruszállításhoz

2012. február 07.
A városi áruszállítás jelenlegi és jövőbeni kihívásaival szemben a Renault Trucks különböző ...
Részletek
Renault Trucks Urban Lab 1A városi áruszállítás jelenlegi és jövőbeni kihívásaival szemben a Renault Trucks különböző megoldásokat tanulmányoz és ajánl ügyfeleinek.

Nemrégiben a gyártó, a felépítményező Gemco E-Trucks B.V vállalattal együttműködve egy olyan kísérleti járművet fejlesztett ki, amelynek rakodási magassága a talajszinten van. Az Urban Lab 1 névre keresztelt jármű adottságai megkönnyítik és meggyorsítják a ki- és berakodást. Ez a technikai újítás nemcsak a szállítók, hanem az egész város számára előnyös.


Az Urban Lab 1, a Renault Trucks legújabb projektje a városi áruszállítás fejlesztésére irányul. A  Gemco E-Trucks B.V felépítményezővel közösen kialakított kísérleti jármű a talajszintre került rakodási magasságnak köszönhetően új lehetőségekkel kecsegtet a városi áruszállítás terén. Ezen a járművön a hajtáslánc erőátviteli rendszerének elektromossá alakítása a teherautó hagyományos felépítését is megváltoztatja, a lehető legnagyobb szabadságot engedélyezve a felépítmény kialakításában és használatában. Az Urban Lab 1 felfüggesztési rendszere lehetővé teszi az egész teherautó « leültetését » a talajra. Az áru be- és kirakodási ideje így nagyjából harmadával csökken a hagyományos teherautókéhoz képest. Ez egyértelműen előnyös a szállító számára, hiszen gyorsabban lehet rakodni. Ezzel a járművel azonban nemcsak ő, hanem az egész város nyer, hiszen a ki- és berakodási idő minden áruszállításnál csökken, a teherautó hamarabb odébáll, így gyorsabban felszabadul a rakodási terület.

Renault Trucks Urban Lab 1A járművet egy 16 tonnás Midlum DXi 5 alapjaira építették, hasznos teherbírása változattól függően 8 vagy 9 tonna. Hajtásáról a kerékagyba épített, két legújabb generációs villanymotor gondoskodik, amelyek a hátsó kerekeket hajtják és a dízelmotorhoz kapcsolódó generátor táplálja őket. A járművel teljesen elektromos módban is lehet közlekedni a nagyteljesítményű akkumulátoroknak köszönhetően, ami szinte hangtalanná teszi a jármű közeledését. A jármű és a felépítmény leeresztését és felemelését az első és hátsó tengelyen megtalálható különleges felfüggesztés végzi. A szintváltoztatás a jármű álló helyzetében, a fülkéből vezérelhető.

Az Urban Lab 1 kísérleti jármű egyike azoknak a programoknak, amelyeket a Renault Trucks indított el a városi áruszállítás fejlesztése céljából. Az egyik a LUTB (Lyon Urban Truck&Bus), amely több partner bevonásával, a versenyképesség jegyében törekszik a szállítási rendszerek hatékonyabbá tételére, a másik pedig a CityFret program. Az Urban Lab 1 jármű része annak a kutatási folyamatnak, amelyet a vállalat a partnerei körében kezdeményezett azzal a céllal, hogy a lehető legjobban ki tudja szolgálni az ügyfelek és a lakosok jelenlegi és jövőbeni igényeit.

Európában jelenleg tíz emberből nyolc városlakó. Fogyasztóként elvárják, hogy gyorsan hozzájussanak mindahhoz, amire szükségük van. Ez az igényük éppen olyan erős, mint a városlakóként megfogalmazott vágyuk a magasabb életszínvonalra. A teherautók megítélése éppen ennek a nehezen feloldható ellentétetnek a középpontjában áll.

Renault Trucks Urban Lab 1Gyártóként a Renault Trucks arra törekszik, hogy a megfelelő teherautót, a megfelelő meghajtással, a megfelelő helyen és időben alkalmazzák, így a teherautók lehető legszélesebb választékát kínálja a városi áruszállításra és egyéb feladatokra. A hagyományos járművek mellett alakította ki a gyártó az alternatív energiákkal (elektromos, hibrid és földgáz) működő Clean Tech kínálatot, amelyet folyamatosan fejleszt és bővít. A Renault Trucks több olyan kísérleti projektben is részt vesz, amely a holnap városi áruszállításának tökéletesítését célozza. Ezek során saját kutatási eredményeit is alkalmazza, így például a világ legnagyobb elektromos városi áruszállító teherautóját, amelyet egy éven át teszteltek Lyonban.

További cikkek

Ismételt CNG buszos siker a magyarországi NABI-nál
Várakozások feletti nyereséggel zárta 2011-et a Fiat
ökológiailag fenntartható Iveco márkakereskedés nyílt Brazíliában
Kulcsszavak:
 
Elektromos autókat kaptak állami intézmények Elektromos autókat kaptak állami intézmények A Toyota új, friss módon közelíti meg a crossover kategóriát A Toyota új, friss módon közelíti meg a crossover kategóriát 10 milliótól indulnak a Nissan e-NV200 árai 10 milliótól indulnak a Nissan e-NV200 árai Egy kísérleti jármű a városi áruszállításhoz A Chevrolet két fontos díjat kapott az AUTOBEST zsűritől A hatvanas és hetvenes évek legendás amerikai strand-buggy stílusában mutat be tanulmánymodellt a Volkswagen A hatvanas és hetvenes évek legendás amerikai strand-buggy stílusában mutat be tanulmánymodellt a Volkswagen
 
Szerdán csökken az üzemanyagok ára

Szerdán csökken az üzemanyagok ára

2012. február 07.
Csökkenti bruttó 5 forinttal a gázolaj és 3 forinttal a 95-ös benzin literenkénti nagy ...
Részletek
Szerdán csökken az üzemanyagok áraCsökkenti bruttó 5 forinttal a gázolaj és 3 forinttal a 95-ös benzin literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt. - értesült piaci forrásokból az MTI hétfőn.

A mostani csökkentéssel a gázolaj átlagára 431 forintra mérséklődik, a benziné pedig 418-420 forint lesz.
A Mol egy hete 5 forinttal mérsékelte a 95-ös benzin és 8 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát.
Az üzemanyagok az új év első napján a 2 százalékpontos áfa-emelés miatt drágultak: a forgalmi adó 25-ről 27-százalékra növelése 6, illetve 7 forinttal emelte a 95-ös benzin és a gázolaj átlagárát a számítások szerint.

Tavaly január elején a benzin átlagára 360-361 forint, a gázolajé pedig 351 forint volt.
Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál.

További cikkek


Ismételt CNG buszos siker a magyarországi NABI-nál
Várakozások feletti nyereséggel zárta 2011-et a Fiat
új Honda Civic – Coming Soon
Kulcsszavak:
 
Beszállítói programot indít kis- és középvállalkozásoknak a Rába–Volvo Beszállítói programot indít kis- és középvállalkozásoknak a Rába–Volvo Száz éves az első Fordson traktor Száz éves az első Fordson traktor Tavasszal érkezik a Nissan Micra ötödik generációja Tavasszal érkezik a Nissan Micra ötödik generációja Már látható közlekedési magazinunk novemberi adása Már látható közlekedési magazinunk novemberi adása 2013-ban is a Ford Focus volt a világ legkelendőbb autója 2013-ban is a Ford Focus volt a világ legkelendőbb autója
 
Volvo S60 és V60 - ötcsillagos biztonság Európában és az Egyesült Államokban is

Volvo S60 és V60 - ötcsillagos biztonság Európában és az Egyesült Államokban is

2012. február 07.
Az Atlanti-óceán mindkét oldalán elért ötcsillagos eredmény újra meg- erősítette ...
Részletek
Volvo S60Az Atlanti-óceán mindkét oldalán elért ötcsillagos eredmény újra megerősítette a Volvo Car Corporation vezető szerepét a biztonság terén.

A Volvo V60 ugyanis a 2011-es Euro-NCAP (European New Car Assessment Programme) értékelésen öt csillagot kapott és a „Nagy családi autók” kategóriájában is elnyerte a legjobb autó címét. A Volvo S60 pedig az Egyesült államokban ötcsillagos általános értékelést ért el az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administartion) törésteszten.

„Nagyszerű hír, hogy különböző kontinenseken számos független értékelés is megerősítette azon célunkat, hogy a piacon kapható legbiztonságosabb autókat kínáljuk vásárlóinknak. Ez azonban csak egy része modelljeink tényleges biztonsági teljesítményének és azon erőfeszítéseinknek, amelyeket a vásárlóinknak kínált világszínvonalú biztonság kialakítására fordítunk” – jelentette ki Thomas Broberg, a Volvo Car Corporation vezető biztonsági tanácsadója.

Amellett, hogy a Volvo V60 az Euro-NCAP értékelés „Nagy családi autó” kategóriájában az első helyen végzett, a City Safety koccanásgátló rendszerért is elismerést kapott. A bemutatkozásakor világújdonságnak számító City Safety koccanásgátó az alapfelszereltség részét képezi valamennyi 60-as, illetve a V70, az XC70 és az S80-as modellben.

Volvo V60Kiváló európai autó az Egyesült államokban

Az Egyesült államokban az S60 ötcsillagos általános értékelést kapott az NHTSA 5 csillagos biztonsági értékelése – más néven a US-NCAP (New Car Assessment Program) – keretein belül. Az S60 volt az egyetlen olyan autó, amely mindhárom törésteszten (frontális, oldalütközés oszloppal és oldalütközés fallal) öt csillagot szerzett, és a borulási teszten is ötcsillagos értékelést kapott.

Jelenleg az S60 az egyetlen luxuskategóriás európai autó az Egyesült államokban, amely ilyen kimagasló NHTSA értékelést tudhat magáénak, elnyerte az IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) Top Safety Pick („Legbiztonságosabb választás”) díját, és az NHTSA által javasolt valamennyi aktív biztonsági technológiát tartalmazza.

További újdonságokról szóló hírek Genfből

„A Volvo vezető szerepet vállal az ütközések elkerülésében segítséget nyújtó modern technológiák fejlesztésében. A kifejezetten a vezető számára tervezett funkciók segítik a teljes körű koncentrációt és tájékoztató információkat biztosítanak az ütközések és a veszélyes helyzetek elkerülése érdekében” – mondta el Stefan Jacoby, a Volvo Car Corporation elnök-vezérigazgatója. „A 2012-es Genfi Autószalonon forradalmian új biztonsági technológiák bemutatásával erősítjük majd meg vezető szerepünket” – tette hozzá Stefan Jacoby.

További cikkek

Várakozások feletti nyereséggel zárta 2011-et a Fiat
ökológiailag fenntartható Iveco márkakereskedés nyílt Brazíliában
Volvo DRIVe Powershift sebességváltós dízelmotorok a manuális változatokkal megegyező üzemanyag-fogyasztással
Kulcsszavak:
 
Holnaptól már fizetünk az M0-áson – Mutatjuk hol Holnaptól már fizetünk az M0-áson – Mutatjuk hol Történelmi Mustang találkozó Németországban Történelmi Mustang találkozó Németországban Forgalomba helyezték az első ötajtós LADA 4x4 modelleket Forgalomba helyezték az első ötajtós LADA 4x4 modelleket Üdvözli a taxisok szövetsége az Uber elleni vizsgálatot Üdvözli a taxisok szövetsége az Uber elleni vizsgálatot A Continental több rangos futball-eseményt is szponzorál a következő négy évben A Continental több rangos futball-eseményt is szponzorál a következő négy évben
 

Találatok száma: 10952 Megjelenítve: 10801 - 10810