Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11539 Megjelenítve: 10801 - 10810
Elindította első pekingi járatát a lengyel LOT légitársaság

Elindította első pekingi járatát a lengyel LOT légitársaság

2012. május 30.
Elindította első pekingi járatát kedden a lengyel LOT légitársaság, a Varsóban...
Részletek
Elindította első pekingi járatát a lengyel LOT légitársaságElindította első pekingi járatát kedden a lengyel LOT légitársaság: a Varsóban felszálló 767-es Boeing fedélzetén Anna Komorowska, az államfő felesége és Waldemar Pawlak miniszterelnök-helyettes, gazdasági miniszter utazott Kínába.

A LOT a lengyel államfő tavaly decemberi kínai látogatása során aláírt szándéknyilatkozat alapján indította újra pekingi járatait - írta a lengyel wp.pl honlap. Korábban 1987-ben, majd 1989 és 1998 között használta ezt az útvonalat.


Marcin Piróg, a társaság elnöke kiemelte, hogy 2012-ben még heti három alkalommal indulnak Varsóból járatok Pekingbe, de jövőre már heti öt járatot terveznek, 2014-től pedig naponta repülnek lengyel gépek a kínai fővárosba. A tervek szerint már fél év múlva Dreamlinerekkel tudják helyettesíteni a most szolgáló gépeket.

Piróg 70 százalékos kihasználtsággal számol már az első évben, és a folyamatosan kiépülő lengyel-kínai kereskedelmi kapcsolatok jegyében kínai utasokra, elsősorban  üzletemberekre számít.

A pekingi járatok visszaállítására csak a kedvező leszállási és indulási időpontok jóváhagyása és a szibériai légtér használatának tavalyi engedélyezése után kerülhetett sor. Ez utóbbinak köszönhetően egyebek között az üzemanyagköltséget és a repülés időtartamát is sikerült csökkenteni.
A Dremlinerek bevezetése után egy tokiói járatot is tervez indítani a lengyel légitársaság.

További cikkek

Este indul az utolsó járat a Liszt Ferenc repülőtér 1-es termináljáról
Parkoló- és logisztikai fejlesztés a debreceni repülőtéren
Két repülőgépet vesz a Malévtől a cseh Travel Service
Kulcsszavak:
 
A Tesla több mint 50 százalékkal növelte autóeladásait a második negyedévben A Tesla több mint 50 százalékkal növelte autóeladásait a második negyedévben A Budapest Airport légitársaságokat díjazott A Budapest Airport légitársaságokat díjazott Elindította első pekingi járatát a lengyel LOT légitársaság A Nissan bevezeti karbantartási csomag ajánlatait Kormányrendelet jelölheti ki az M0-ás északnyugati szakaszának nyomvonalát Kormányrendelet jelölheti ki az M0-ás északnyugati szakaszának nyomvonalát Vonzó alternatíva a CNG Magyarországon Vonzó alternatíva a CNG Magyarországon
 
Változik két busz menetrendje a Liszt Ferenc-repülőtér 1-es termináljának bezárása miatt

Változik két busz menetrendje a Liszt Ferenc-repülőtér 1-es termináljának bezárása miatt

2012. május 29.
Megváltozik a reptéri 200E, valamint a 900-as busz menet- rendje, miután...
Részletek
Változik két busz menetrendje a Liszt Ferenc-repülőtér 1-es termináljának bezárása miattMegváltozik a reptéri 200E, valamint a 900-as busz menetrendje, miután a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es terminálját az üzemeltető átmenetileg kedden bezárja.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) keddi tájékoztatása szerint szerdától sem a 200E, sem a 900-as éjszakai járat nem érinti az 1-es terminált. Utóbbi busz menetrendjével kapcsolatban jelezték, hogy a Nyugati pályaudvarról reggel 4 órakor Szeged felé induló vonathoz is biztosítanak átszállási lehetőséget Ferihegy vasútállomásnál a 2-es terminál felé.

Emlékeztettek, hogy a MáV-Start és a BKK együttműködése nyomán kedvezményes repülőtéri autóbuszjegy előzetes váltására van lehetőségük azoknak, akik vonattal Ferihegy vasúti megállóhelyig utaznak. A 260 forintos, a Ferihegy megálló és a 2-es terminál között a 200E és az éjszakai 900-as buszjáratokon érvényes kiegészítő buszjegy megváltására a vonatjegy vásárlásakor, a jegykiadógéppel felszerelt vasúti pénztárakban van lehetőség.

A Budapest Airport kedd este azért zárja be előreláthatólag öt évre az 1-es terminált, hogy csökkentse költségeit. A Malév csődje után megváltozott a légitársaságok aránya, a fapados járatok adják a járatok felét.

Az utolsó induló járat a Germanwings stuttgarti gépe lesz, amely a menetrend szerint este fél tízkor száll fel. Szerdától már az összes fapados társaság, így az EasyJet, a Germanwings, a Jet2.com, a Norwegian és a Wizz Air is a 2B terminálról indítja járatait. A beszállás minden esetben a 2B-n lesz, a schengeni országokból a 2A, a nem schengeniekből a 2B terminálra érkeznek az utasok.

További cikkek

Este indul az utolsó járat a Liszt Ferenc repülőtér 1-es termináljáról
A Wizz Air-járatok fogadására készülnek a debreceni repülőtéren
Egy évig biztos lesz munkájuk a NABI kaposvári gyárában dolgozóknak
Kulcsszavak:
 
Az új up! – Kicsi, erős és színes Az új up! – Kicsi, erős és színes A brit 4x4 Magazine szerint a Jeep® Renegade a legjobb 4x4 modell 2016-ban A brit 4x4 Magazine szerint a Jeep® Renegade a legjobb 4x4 modell 2016-ban Változik két busz menetrendje a Liszt Ferenc-repülőtér 1-es termináljának bezárása miatt Technikai "csoda" kellene az elektromos utasszállító gépekhez Új I-Shift váltó a Volvo Trucks-tól Új I-Shift váltó a Volvo Trucks-tól C-osztály Cabriolet: Nyitott tetővel, korlátok nélkül C-osztály Cabriolet: Nyitott tetővel, korlátok nélkül
 
Tarlós: rendezni kell a taxisok helyzetét

Tarlós: rendezni kell a taxisok helyzetét

2012. május 29.
A főpolgár- mester álláspontja szerint rendezni kell a taxisok ügyét, nem megoldás...
Részletek
Tarlós: rendezni kell a taxisok helyzetétA főpolgármester álláspontja szerint rendezni kell a taxisok ügyét, nem megoldás, hogy az érintettek egy része "tulajdonképpen félroncs autókon és bizonytalan tarifákon" szállíthat.

Tarlós István egy más témában tartott keddi sajtótájékoztatón kijelentette: a taxisok ügyével foglalkozni kell, mert tíz éve nem tette azt meg senki. A hétfői taxismegmozdulásra utalva elmondta, akik úgy gondolják, hogy csak kétszáz felvonuló érintett szempontjai számítanak, azok megfeledkeznek a kétmillió budapesti szempontjairól. Megfogalmazása szerint a taxisoknak is az az érdekük, hogy ne lehessen többféle tarifával, "akármilyen roncsokkal" forgalmat szervezni.

A városvezető kitért arra is, hogy az eddigiekhez hasonlóan ezután is egyeztetéseket folytatnak az érdekeltekkel, "azonban, akik azt kérik, hogy a rendezésre hét év türelmi idő után kerüljön sor, azok nem ezen a világon élnek".

A Gépkocsivezetők Független Szakszervezete (TGFSZ) hétfőn a taxisok munkakörülményei és jogai rendezéséért szervezett figyelemfelhívó demonstrációt, a sofőrök jelképesen eltemették hivatásukat és járműveiket. Farkas Zsolt, a TGFSZ elnöke az MTI-nek azt mondta: már egy évvel ezelőtt petícióban követelték a főváros és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetőitől, hogy hatóságilag rögzített árat, vagyis fix tarifát vezessenek be minden taxitársaságnál, szabályozzák a taxisok jelenleg több mint hatezres létszámát, és vezessék be a taxisokat ellenőrző rendszert.

Hozzátette: 6.221 jármű rendelkezik taxiengedéllyel, ezekkel az autókkal csaknem nyolcezer ember dolgozik, és a gépkocsiknak 328 taxiállomás 1400 férőhelyén kellene osztozniuk.

További cikkek

Taxisdemonstráció Budapesten
átadták az új villamosflottát Szegeden
Este indul az utolsó járat a Liszt Ferenc repülőtér 1-es termináljáról
Kulcsszavak:
 
24. Michelin győzelem a Le Mans-i 24 órás versenyen 24. Michelin győzelem a Le Mans-i 24 órás versenyen A téli időjárásra készülnek az utakon A téli időjárásra készülnek az utakon Jövő évtől közlekedhetnek Kaliforniában a vezető nélküli autók Jövő évtől közlekedhetnek Kaliforniában a vezető nélküli autók Egy rászoruló család kapta a LADA és Class FM jótékonysági autóját Egy rászoruló család kapta a LADA és Class FM jótékonysági autóját Csökkent a járműgyártás Csehországban Csökkent a járműgyártás Csehországban
 
Átadták az új kerékpársávot a budapesti Andrássy úton

Átadták az új kerékpársávot a budapesti Andrássy úton

2012. május 29.
A megújított Andrássy úti kerékpár- sávot kedden adta át a közleke- dőknek ...
Részletek
Átadták az új kerékpársávot a budapesti Andrássy útonA megújított Andrássy úti kerékpársávot kedden adta át a közlekedőknek Tarlós István (Fidesz-KDNP) főpolgármester és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója.

A VI. kerület és Budapest egyik fő közlekedési útján, az Oktogon és a Bajcsy-Zsilinszky út között eddig is volt kerékpársáv, de az a parkoló autók és a járda között volt. A BKK a projekt keretében megcserélte a parkolóhelyeket és a kerékpársávot, előbbi a macskakő helyett új burkolatot kapott, a kerékpársáv pedig piros felfestésű lett.

Tarlós István az átadáson, az Operaház előtt azt mondta, most már nem olyan kerékpárutak készülnek, mint korábban, amikor az volt a gyakorlat, hogy felfestettek egy sárga csíkot a járdára, az egyik fele a gyalogosoké, a másik fele pedig a kerékpárosoké volt.

Az Andrássy úti sávnak a főpolgármester szerint az volt a problémája, hogy a jobbra kanyarodó autósok nem látták a kerékpárosokat, a bicikliútra gyakran kukákat helyeztek, a parkoló autókból kiszállók pedig a jobb oldali ajtót rányitották a két kerékkel közlekedőkre. Ez mindenkinek kényelmetlen volt - fogalmazott.

Tarlós István jelezte: folytatják a munkát, a külső városrészeken is épültek új kerékpárutak, ezeket a közeljövőben adják át, illetve az Andrássy út Oktogon és a Hősök tere közötti szakaszát is korszerűbbé teszik.

Átadták az új kerékpársávot a budapesti Andrássy útonVitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a szalagátvágás előtt tartott sajtótájékoztatón elmondta: korábban a város még a saját kapacitásait sem használta ki egy-egy beruházás megvalósításához, külső cégekhez szervezték ki a munkát. Az Andrássy úti kerékpársávot viszont a BKK Közút Kft., a BKK egyik leányvállalata készítette el.

Közlése szerint nagy figyelmet fordítottak a kivitelezés minőségére, az Európában fellelhető legtartósabb technológiát választották, így a felfestett útburkolati jelek nem fognak pár hónap múlva lekopni.




További cikkek


Helyet cserél a parkolósáv és a kerékpársáv az Andrássy úton
A Magyar Bioetanol Szövetség üdvözli a mohácsi beruházást
KIA legjobb játékos!?- tesztelje magát és az új KIA modelleket
Kulcsszavak:
 
A Nissan Europe csatlakozik az ENSZ Világélelmezési Programhoz A Nissan Europe csatlakozik az ENSZ Világélelmezési Programhoz Meglendíti az autópiacot a nagycsaládosok autótámogatása Meglendíti az autópiacot a nagycsaládosok autótámogatása Átadták az új kerékpársávot a budapesti Andrássy úton Jól fogynak a Nissan autói Tömeges leépítést jelentett be a Rolls-Royce Tömeges leépítést jelentett be a Rolls-Royce Az új budapesti Duna-híd tervpályázat munkáiból nyílt kiállítás Az új budapesti Duna-híd tervpályázat munkáiból nyílt kiállítás
 
Örökifjú - A Mercedes-Benz G-osztály új generációja

Örökifjú - A Mercedes-Benz G-osztály új generációja

2012. május 29.
A Mercedes ismét magasra tette a lécet a G-osztállyal, megerősítve vezető pozícióját ...
Részletek
Mercedes-Benz G-osztályA Mercedes-Benz ismét magasra tette a lécet a G-osztállyal, megerősítve vezető pozícióját a terepjárók között.

Utasterét nívós felszerelés és nemes anyagok jellemzik, műszerfalát és középkonzolját teljesen áttervezték, két körműszere közé színes képernyő került. Széria a modern COMAND Online szórakoztató-tájékoztató berendezés navigátorral és Internet-hozzáféréssel. új, fénydiódás nappali világítása és külső tükre is hozzájárult a lebilincelő külsőhöz.



A biztonsági berendezések arzenálját kívánságra a holttér-figyelő rendszer, a PARKTRONIC parkolás-segítőrendszer és a követési távolságot szabályozó DISTRONIC PLUS egészíti ki. új a programban a G 63 AMG, nyolchengeres biturbó motorral és széria ECO Start-Stop funkcióval, illetve a G 65 AMG, 12 hengeres biturbó motorral.

A G-osztály eredetileg 1979-ben elsősorban igazi terepjárónak készült, de azóta meglepő fejlődésen ment át: haszon-orientált speciális járműből, nívós berendezésével és kiváló menettulajdonságaival, a Mercedes-Benz prémium-limuzinjainak magas szintjére emelkedett. Mára a luxus-terepjárók csúcsának számít, egyben a Mercedes-Benz sikeres SUV-modelljeinek génforrása. Számtalan alkalommal választották az év Terepjárójának – ahogy ebben az évben is. átfogó intézkedések gondoskodnak róla, hogy a klasszikus terepjáró a jövőben is a klasszist képviselje. Motorjai újak, felszerelése alaposan kibővült, utastere még fényűzőbb lett, miközben külseje alig változott, megőrizve a kortalan designt.

Mercedes-Benz G-osztályDr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője: „G-osztályunk 33 éve áll szilárd sziklaként a háborgó tengerben. Legújabb fejlődési fokán a legendás terepjáró képességek mellett modern, erős motorokat, még színvonalasabb felszerelést és korszerű biztonsági elemeket kínál. Designja mindeközben hű maradt markáns, összetéveszthetetlen stílusához.“

Decens módosítások kívül, teljesen új látvány belül

A külső módosítások a fénydiódás nappali világításra és az új visszapillantó tükörre korlátozódnak. Az AMG-változatok új, jellegzetes, dupla lamellás AMG-hűtőmaszkot, és markáns, nagy légbeömlőjű lökhárítót kaptak, vörös féknyereggel és először elérhető 20 colos kerekekkel.

Teljesen új a műszerfal és a középkonzol, új kezelőszervekkel, és nagyvonalú, exkluzív díszítő elemekkel. Friss és még színvonalasabb lett a jármű! A két körműszer között színes kijelzőre esik a vezető pillantása. Egy további, középen elhelyezett nagy képernyő a COMAND Online rendszerhez tartozik, DVD-váltóval és COMAND-Controllerrel, amely a G-osztály valamennyi változatában alapfelszerelés lett. Az új Infotainment-generáció többek között Internet-hozzáférést, speciális, terep-funkciókkal bővített navigátort, LINGUATRONIC hangvezérlést és Bluetooth® kapcsolatot tesz lehetővé.  

A G-osztály karakterét megőrizve az utastérben is megmaradtak olyan jellegzetes stíluselemek, mint az utasoldali kapaszkodó, a látómezőben elhelyezett, ezüstösen kiemelkedő kapcsolók a három differenciálzár részére és az átformált választókar a középalagúton.

Mercedes-Benz G-osztályKívánságra beépített biztonsági berendezés a DISTRONIC PLUS, a holttér-figyelő rendszer és a parkolás-segítő PARKTRONIC, tolatókamerával.  A teljesen átdolgozott ESP® tartalmazza már az utánfutó-stabilizálást és a HOLD funkciót is. Az alapból nagyon gazdag felszerelést testre szabási lehetőségek egészíti ki a designo-programból.

Modern motorok, nagy erőtartalékkal

A G-osztály programjába tartozik a G 350 BlueTEC és a G 500, mindkettő hosszú kombiként, illetve a G 500, rövid tengelytávú vászontetősként.

A hosszú kombi alapmotorja a G 350 BlueTEC, V6-os, négyszelepes dízel, 2987 köbcentis lökettérfogattal. Teljesítménye 155 kW (211 LE) 3400/percnél, nyomatéka 540 newtonméter, 1600 és 2400/perc között. Emisszióját, különösen a nitrogénoxidét (Nox) a Mercedes-Benznél kifejtett BlueTEC technika csökkenti minimumra. Hatását fokozza a kipufogógázba fecskendezett AdBlue®, a karbamid vizes oldata. A folyadékot kényelmesen, kívülről lehet betölteni.

A dízel alternatívája a G 500 erős 5,5 literes V8-as benzinmotorja, amely 285 kW-ot (387 LE) és tekintélyes 530 newtonmétert ad le, és bőséges tartalékot nyújt a G 500 kabrióban is. A G 350 és a G 500 széria-szerelvénye a 7G-TRONIC PLUS automata váltómű. Az 1960 óta a Mercedes-Benznél továbbfejlesztett járművet ismét alaposan átdolgozták, elsősorban a fogyasztásra és komfortra optimalizálva.

újdonság a V8-as biturbó motoros G 63 AMG (400 kW/544 LE és 760 Nm nyomaték), széria ECO Start-Stop funkcióval, valamint a G 65 AMG, V12-es biturbó motorral (450 kW/612 LE és 1000 Nm nyomaték), a világ legerősebb sorozatgyártású terepjárója.

Mercedes-Benz G-osztályFölény a terepen

Továbbra is kiemelkedők a G-osztály műszaki jellemzői. Motorjainak óriási nyomatéka nagyszerű vontatóvá teszi, úttalan utakon pedig tovább fokozza kiemelkedő erejét a három kapcsolható, 100 százalékos differenciálzár, a létra-alváz és a merev tengelyek előnye.

Az új G-osztály piaci bevezetése 2012 júniusában indul.






További cikkek


Dupláz a BMW Kínában
A Mazda díjat nyert az autóipari fejlesztések terén elért kivételes eredményeikért
Navara I-Way fokozatban
Kulcsszavak:
 
Elkelt a kaposvári buszgyár, a török befektető több mint 20 millió eurós fejlesztést tervez Elkelt a kaposvári buszgyár, a török befektető több mint 20 millió eurós fejlesztést tervez Örökifjú - A Mercedes-Benz G-osztály új generációja Emelkedett a Skoda nyeresége az első negyedévben Örökifjú - A Mercedes-Benz G-osztály új generációja Okos telefon tartja „fejben” az Opelek szerviz információit Átadták az első Toyota hidrogén üzemanyagcellás buszt Tokióban Átadták az első Toyota hidrogén üzemanyagcellás buszt Tokióban A prémium abroncsok átlagosan 15%-kal jobb teljesítménymutatókkal bírnak, mint az olcsó abroncsok A prémium abroncsok átlagosan 15%-kal jobb teljesítménymutatókkal bírnak, mint az olcsó abroncsok
 
A Volvo az új modelljei szórakoztatóelektronikai rendszerét közösen fejleszti a Mitsubishi Electric vállalattal

A Volvo az új modelljei szórakoztatóelektronikai rendszerét közösen fejleszti a Mitsubishi Electric vállalattal

2012. május 29.
A Volvo Car Corporation az elektronikai felszerelé- seket szállító Mitsubishi Electric ...
Részletek
VolvoA Volvo Car Corporation az elektronikai felszereléseket szállító Mitsubishi Electric Corporation vállalatot választotta partnereként az új Volvo modellekbe szánt következő generációs szórakoztatóelektronikai rendszerek fejlesztéséhez.

„Nagyon örülünk, hogy együttműködhetünk a Mitsubishi Electric Corporation vállalattal. Világszínvonalú szakértelmük és tapasztalatuk egészen új szintre emeli majd az autóinkban alkalmazott szórakoztatóelektronikai rendszert” – mondta Stefan Jacoby, a Volvo Car Corporation elnök-vezérigazgatója.

A Mitsubishi Electric szolgáltatja majd a központi modult, valamint a teljes szórakoztatóelektronikai rendszer fő beszállítója lesz. Ezzel a Volvo egy lépéssel közelebb kerül azon célkitűzéséhez, hogy élen járjon az autókba épített világszínvonalú kapcsolódási szolgáltatások fejlesztésében.

A Volvo által nemrégiben megalkotott Sensus rendszer már teljesen intuitív, egyszerűen kezelhető technológiát kínál. A Sensus felülete ösztönös kommunikációt biztosít az autóval, mivel azt a sofőr digitális világához kapcsolja. Ennek az interaktív rendszernek a szórakoztatóelektronikai rendszer kulcsfontosságú részét képezi.

Hardverek megtöltése intelligens tartalmakkal

A Volvo számára a következő kihívás az, hogy további intelligens tartalmakkal töltse meg a szórakoztatóelektronikai rendszert, amelyek az autó tulajdonosa számára könnyed, intuitív hozzáférést biztosítanak a támogatási, az információs és a szórakoztató rendszerekhez.

Volvo„Mi az emberek igényeihez és életmódjához igazodunk autóink tervezésekor. A vállalatunkkal évek óta beszállítói kapcsolatban álló Mitsubishi Electric Corporation vállalatra kiterjesztett együttműködés biztosítja, hogy autóinkba új, felhasználóbarát szórakoztatóelektronikai és kapcsolódási szolgáltatások kerüljenek” – mondta Stefan Jacoby, majd hozzátette: „A Mitsubishi Electric Corporation-nel kötött stratégiai partnerkapcsolatunk révén pedig vezető pozíciónkat is megerősítjük az autóiparban.”





További cikkek

Bemutatkozik a Volvo gyalogos légzsákja
Mazda díjat nyert az autóipari fejlesztések terén elért kivételes eredményeikért
Navara I-Way fokozatban
Kulcsszavak:
 
A SEAT, a Shotl és a Moventis kérésre igénybe vehető shuttle szolgáltatást tesztel A SEAT, a Shotl és a Moventis kérésre igénybe vehető shuttle szolgáltatást tesztel Toyota Land Cruiser: A legbiztonságosabb terepjáró? Toyota Land Cruiser: A legbiztonságosabb terepjáró? Az Audi sportos arca a luxuskategóriában Az Audi sportos arca a luxuskategóriában MGE: 7,7 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba áprilisban MGE: 7,7 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba áprilisban A BMW Group újabb környezetvédelmi mérföldkőhöz érkezett A BMW Group újabb környezetvédelmi mérföldkőhöz érkezett
 
Fókuszban az elektromos autózás

Fókuszban az elektromos autózás

2012. május 29.
A Continental előrejelzése alapján 2020-ra mintegy 2,8 millió elektromos üzemű autó...
Részletek
Fókuszban az elektromos autózásA Continental előrejelzése alapján 2020-ra mintegy 2,8 millió elektromos üzemű autó rója majd a világ útjait, ami körülbelül 3%-os piaci részesedést jelent. A várakozások szerint egyre fontosabbá váló szegmensben már most vezető szerepre tör a németországi központú vállalat.

Segít a drága üzemanyag

Az üzemanyagárak emelkedése miatt évről évre egyre több autós figyelme fordul az elektromos közlekedés felé Európában, annak ellenére, hogy a „villanyautók” gyakran lényegesen drágábbak hagyományos meghajtású társaiknál.

Nagy-Britanniában például, a múlt évben jelentősen nőttek az üzemanyagárak, ezzel párhuzamosan pedig közel nyolcszorosára emelkedtek a tisztán elektromos autók eladásai a szigetországban; tavaly összesen 1082 ilyen gépkocsit értékesítettek.  Az elektromos autók ugyan globális szinten még alig 1%-át teszik ki az autópiaci forgalomnak, azonban e tekintetben látványos növekedés várható az elkövetkező évek során. Magyarországon egyelőre csupán néhány tíz darab elektromos autó van üzemben, ugyanakkor több nagy gépjárműgyártó konszern is jelezte, hogy a közeljövőben a magyar vásárlók számára elérhetővé teszi az elektromos típusokat, melyek iránt világszerte folyamatosan nő az érdeklődés.

Szoros együttműködés a Renault gyárral

A Renault által Frankfurtban bemutatott Kangoo Z.E és Fluence Z.E elektromos meghajtású autókba a Continental által gyártott motor, elektronika és járművezérlés kerül. A világ egyik vezető autóipari beszállítója külön az elektromos motorok gyártására dedikált üzemében teljes hajtásláncok és akkumulátorok is készülnek. A Renault számára gyártott erőforrások akár 70 kw-os teljesítményre is képesek, 226 Nm forgatónyomatékkal. A motor 77 kg-os tömegét tekintve jóval könnyebb hagyományos társainál, amelyek tömege átlagosan 80 kg (hagyományos 1,2 l-es motor váltószerkezet nélkül) és 150 kg (hagyományos 2 l-es motor) között mozog.

RenaultAz elektromotort egyfokozatú váltóval és differenciálművel, valamint a Continental által gyártott elektronika-vezérléssel házasították össze. A Continental a motorokat gifhorni gyáregységében állítja össze, amely éves szinten 60 ezres kapacitásra képes. A vállalatcsoport több mint 12 millió eurós fejlesztéssel hozta létre az elektromos hajtásláncok gyártását és összeszerelését végző egységét, ami egyértelmű bizonyítéka annak, hogy valódi potenciált lát az e-autózás terén világszerte.

új, kompakt megoldások

Az elektromos motor, a váltórendszer, a differenciálmű és a rögzítőfék egy rendszerben került kialakításra, ami helyet takarít meg a Renault hajtásláncában. A vezetőegység tekintetében a Continental egy külsőleg gerjesztett szinkronmotort fejlesztett ki. A hagyományos mágnes elektromos motorokkal szemben ez a technológia magasabb szintű hatékonyságot biztosít a jármű teljes üzemeltetése során, és növeli a biztonságot az elektromos vezetőrendszerben. További előnye, hogy nem tartalmaz ritka fémeket és mágneses alkatrészeket. A Continental a motorvezérlés terén is kompakt megoldásokkal jelentkezik. A hagyományos üzemű motorvezérlő rendszerek egyszerűsítésével az elektromos meghajtású járművek számára olyan rendszert készített, amely az energiaáramlásért és az elektromos motor teljesítményéért felel. Működésének alapja, hogy tárolja a vezető utasításait és ezeket nyomaték utasításként továbbítja az elektromotornak.

Biztonság és költségtudatosság

Az elektromotorok gyártásának megkezdésével a Continental az elektromos meghajtás minden összetevőjével rendelkezik.

RenaultA külsőleg gerjesztett szinkronmotorok mellett a Continental egyéb meghajtásokat is kínál. Ilyenek például, az állandó mágneses szinkronmotorok (PMSM), vagy az indukciós motorok (IM), amelyek a költségtudatos alkalmazást célozzák. A széleskörű tapasztalatrendszernek, a házon belüli gyártókapacitásnak és az autógyártókkal való szoros együttműködésnek köszönhetően a Continental teljes elektromos hajtáslánc gyártására képes. Ezen hajtásláncokhoz optimalizáltan elérhetőek a Continental elektromos autózás számára kialakított Conti.eContact™ típusú abroncsai.

A Conti.eContact™ abroncsok kifejlesztésekor elsődleges cél volt egy olyan rendkívül alacsony gördülési ellenállású abroncs megalkotása, amellyel az elektromos autók működéséhez szükséges energia mennyisége mérsékelhető. Ennek egyik módja az abroncs átmérőjének jelentős növelése. Az így keletkező kisebb energiaszükséglet lényegesen meghosszabbíthatja az elektromos autókkal megtehető távolságot, és csökkentheti az akkumulátorok feltöltési igényét. Ugyanakkor a speciálisan elektromos autózáshoz kifejlesztett abroncsoknak a hagyományos típusoktól megszokott precíz kormányozhatóság mellett a száraz és vizes úton történő biztonságos fékezés tulajdonságaival is rendelkezniük kell.

További cikkek

A Magyar Bioetanol Szövetség üdvözli a mohácsi beruházást
Luxus új köntösben - Mazda6 Takumi
Jelentős támogatást kapott a Mercedes a kecskeméti gyár felépítéséhez
Kulcsszavak:
 
Fókuszban az elektromos autózás A Honda három újdonsága a 2013-as kölni Nemzetközi Motorkerékpár-, Robogó- és Kerékpárvásáron Ismét zakatol a 424-es lokomotív Ismét zakatol a 424-es lokomotív A Škoda Rapid elnyerte az „Auto Trophy 2012”díjat A Škoda Rapid elnyerte az „Auto Trophy 2012”díjat Az Audi a legjobb márka a DEKRA 2018-as használtautó-jelentésében Az Audi a legjobb márka a DEKRA 2018-as használtautó-jelentésében Fókuszban az elektromos autózás Fagylaltos kocsi elektromosítva - Smitten Ice Cream Soul EV
 
Este indul az utolsó járat a Liszt Ferenc repülőtér 1-es termináljáról

Este indul az utolsó járat a Liszt Ferenc repülőtér 1-es termináljáról

2012. május 29.
Kedd este indul az utolsó járat Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es terminál- járól ...
Részletek
Este indul az utolsó járat a Liszt Ferenc repülőtér 1-es termináljárólKedd este indul az utolsó járat Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es termináljáról, amelyet előreláthatóan öt évre zárnak be, szerdától valamennyi légitársaság a 2 terminálról közlekedik.

A repülőteret működtető Budapest Airport korábban azt közölte, valamennyi fejlesztési kötelezettségének eleget tett, de idén kénytelen drasztikusan visszafogni a további beruházásait, és a költségcsökkentés részeként bezárja a repülőtér 1. terminálját.

A régi repülőtéri épület nem lesz látogatható, ott csak a repülőtéri cég irodái maradnak. A kapacitás különbségek is indokolják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes termináljának átköltöztetését a kettesre. Szerda reggeltől már csak onnan indulnak a járatok. Az egyes terminál műemlék épületét lezárják, kordonnal veszik körbe - mondta Hardy Mihály, a Budapest Airport szóvivője az MTI-nek.

Hozzátette: a Malév csődje után a légitársaságok aránya megváltozott, a fapados cégek adják a járatok felét. A reptér felkészült a gyorsvasút vonalának fogadására, egy 300 méteres földsávot szabadon hagytak, de a beruházásért többet nem tudnak tenni.

Az utolsó járatok este hagyják el a terminált, szerdán reggel az easyJet, a Germanwings, a Jet2.com, a Norwegian és a Wizz Air is már a 2. terminálról indítja reggeli járatait. Ezeknek a légitársaságoknak az utasai a 2B terminálon keresztül jutnak el a beszálláshoz, míg az érkezés változatlanul a schengeni szisztéma szerint történik. A schengeni országokból érkező utasok a 2A, míg a nem-schengeni államokból a 2B terminálra érkeznek az utasok.

Este indul az utolsó járat a Liszt Ferenc repülőtér 1-es termináljárólA terminál bezárása miatt autós demonstrációt tartanak a repülőtéri dolgozók kedden a terminál előtti főútvonal-szakaszon - közölte a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) az MTI-vel. Az akció célja, hogy felhívja a közvélemény figyelmét, a légiközlekedés hanyatlása az utasok rovására megy, és az egész gazdaság számára óriási károkat okoz - olvasható a szakszervezet közleményében.    

Hozzáteszik: az 1. terminál bezárása egyrészt a Malév csődjéhez hasonló szimbolikus veszteség, de a felújítására költött milliárdokat is értelmetlenné teszi. A 2. terminál várhatóan túlzsúfolttá válik, a helyhiány mellett a munkaerőhiány is ront helyzeten. Komoly torlódásokra, hosszabb sorokra lehet készülni - véli a LESZ.

További cikkek

Parkoló- és logisztikai fejlesztés a debreceni repülőtéren
Két repülőgépet vesz a Malévtől a cseh Travel Service
A Wizz Air-járatok fogadására készülnek a debreceni repülőtéren
Kulcsszavak:
 
Este indul az utolsó járat a Liszt Ferenc repülőtér 1-es termináljáról 2015-ben érkezik Tesla Model X A Hyunda ízelítőt adott a vadonatúj Tucson formájából A Hyunda ízelítőt adott a vadonatúj Tucson formájából Drasztikus károsanyagkibocsátás-csökkentés a Fordnál Drasztikus károsanyagkibocsátás-csökkentés a Fordnál Este indul az utolsó járat a Liszt Ferenc repülőtér 1-es termináljáról Továbbra is az Opel vezeti a személyautó eladásokat Magyarországon Hogyan vágtunk félbe egy LEAF-et: Interjú Pataki Dániellel a Nissan CEE műszaki csapatának tagjával Hogyan vágtunk félbe egy LEAF-et: Interjú Pataki Dániellel a Nissan CEE műszaki csapatának tagjával
 
Gépjármű márkakereskedők: stagnál az értékesítés

Gépjármű márkakereskedők: stagnál az értékesítés

2012. május 28.
Az elmúlt évhez hasonlóan az idén is 45-46 ezer új autó értéke- sítésével ...
Részletek
Gépjármű márkakereskedők: stagnál az értékesítésAz elmúlt évhez hasonlóan az idén is 45-46 ezer új autó értékesítésével számol a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (GéMOSZ), vagyis 2012-ben sem dinamizálódnak az eladások - jelentette ki a GéMOSZ elnöke pénteken Galyatetőn.

Ez azt jelenti, hogy Magyarországot még a 2 milliós Szlovénia is megelőzi, a forgalom nagy része pedig a vállalkozásoknak köszönhető, vagyis a magánszemélyek alig vesznek autót - közölte a szervezet ülését követő sajtótájékoztatón Gablini Gábor.

Mint mondta, mindennek nyomán az elmúlt években 60 százalékkal csökkent az új gépjármű értékesítéssel foglalkozó cégek és a szalonok száma, csak azok maradtak, akik hosszú távon elkötelezettek a szakma iránt.

Az elnök a piac egyik legfőbb problémájaként említette, hogy egyes márkaképviseletek virtuálisan, egy napra helyezik forgalomba az autókat és utána reexportálják azokat magasabb árszintű nyugat-európai piacokra. Ennek az lehet a következménye, hogy a gyártók megelégelik a reexportot és árat emelnek.

Szintén kifogásolta, hogy mára az állami közbeszerzés "egy cégcsoportossá" vált és ezeket a járműveket sem a kereskedőhálózaton keresztül vásárolják és javíttatják, hanem egy multinacionális cég bevonásával. Gablini Gábor szerint ez ellentétes azzal a kormányzati törekvéssel, ami a hazai kis- és középvállalkozások támogatását tűzi zászlajára.

Gépjármű márkakereskedők: stagnál az értékesítésHozzáfűzte, hogy maga a legfőbb ellenőrző szervezet hirdet pályázati győztest óránkénti 1.500 forintos szervízdíjjal, miközben ennyiért nem lehet dolgozni. úgy vélte, a Nemzeti Közlekedési Hatóság sem felel meg ellenőrző funkciójának, hiszen nem kontrollálja az illegális szervizeket és alkatrész kereskedőket, az állami vizsgabázisokon pedig "virágzik a korrupció".

Ugyancsak gond, hogy egyes biztosító társaságok valósággal ráerőltetik a készpénzes kárügyintézést az ügyfelekre, ami a feketegazdaságot, a számla nélküli javítások szaporodását erősíti - mondta a GéMOSZ elnöke.

Lévai Gábor, a Magyar Lízingszövetség főtitkára hangsúlyozta, hogy az idei évre ugyan bővüléssel számoltak ám ez csak a vállalati flottakezelés esetében következett be, a magánszemélyek esetében tovább esett a piac. Sőt attól tartanak, hogy a meglévő portfóliójuk is visszaesik, hiszen immár minden 4. ügyfelük késedelmes fizető és a folyamat egyre gyorsul - tette hozzá.

Kurtisz Krisztián, az Uniqa Biztosító autóbiztosításokért felelő vezetője arról szólt, hogy a kötelező biztosítások tekintetében az árak mára elérték a mélypontot, a CASCO biztosításoknál pedig további piacszűküléssel számolnak.

További cikkek

Kómában a magyarországi autópiac
A Magyar Bioetanol Szövetség üdvözli a mohácsi beruházást
KIA legjobb játékos!?- tesztelje magát és az új KIA modelleket
Kulcsszavak:
 
Gépjármű márkakereskedők: stagnál az értékesítés 82. Genfi Autószalon - SEAT Toledo Concept Összeütközött két metró a Pillangó utcai megállónál Összeütközött két metró a Pillangó utcai megállónál A Hyundai Motor világszerte 2,39 millió gépkocsit értékesített az év első hat hónapjában A Hyundai Motor világszerte 2,39 millió gépkocsit értékesített az év első hat hónapjában Tavasszal érkezik a Nissan Micra ötödik generációja Tavasszal érkezik a Nissan Micra ötödik generációja A Toyota új, friss módon közelíti meg a crossover kategóriát A Toyota új, friss módon közelíti meg a crossover kategóriát
 
Dupláz a BMW Kínában

Dupláz a BMW Kínában

2012. május 28.
A másfél milliárd eurós gyár a cég másik- -ugyancsak senjangi - üzemével 2013 végére...
Részletek
BMWA másfél milliárd eurós gyár a cég másik- ugyancsak senjangi - üzemével 2013 végére éri el a 200 ezres darabszámot, amit a kínai partnerrel közös további 500 millió eurós beruházással középtávon összesen 300 ezerre kívánnak bővíteni.

Norbert Reithofer, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke az ünnepélyes átadáson megállapította, hogy a beruházás a jövőbeni növekedés megalapozását szolgálja, s a piachoz való rugalmas alkalmazkodással belátható időn belül képesek lesznek a 400 ezer darabot is teljesíteni.

"Kína a BMW Csoport számára a világon az első három piac egyike, amely óriási nevekedési tartalékokat rejt, különösen a prémium kategóriában" - hangoztatta Reithofer. Hozzátette: az idei év első negyedében az eladások listáját Kína vezette, meghaladta a németországit és az amerikait.

A BMW 2003 óta a 3-as és az 5-ös sorozat modelljeit gyártja a kínai piacra vegyesvállalati partnerével a Brilliance China-val. A második üzem megépítését 2009-ben jelentették be. A jövőben helyben fogják gyártani a BMW X1 típusú autókat és a hosszú tengelytávolságú BMW 3-asokat is.

A két partner megkezdte 2 literes, négyhengeres benzinmotorok gyártását is Senjangban, egy harmadik telepen. Ennek kapacitása 200 ezer darab, de idővel ki fogja tudni szolgálni a két autógyár együttes igényeit. Az eseményen elhangzott, a következő néhány évben további legalább 2 ezer munkahelyet teremtenek a jelenlegi megközelítően 8 ezer mellé. A bővítések révén a távolabbi jövőben még 500 kínai munkahely születik.

BMW



















További cikkek


Navara I-Way fokozatban
Növeli európai gyártókapacitását a Hyundai
„Kúttalan utakon” a Volkswagen Haszonjárművekkel
Kulcsszavak:
 
A Volánbusz és a BKV vonalain földgázüzemű autóbuszt tesztelnek A Volánbusz és a BKV vonalain földgázüzemű autóbuszt tesztelnek „Simply Clever” új dimenzióban „Simply Clever” új dimenzióban Az új Transit Connect remek ajánlat az aktív vásárlóknak és a vállalkozóknak Az új Transit Connect remek ajánlat az aktív vásárlóknak és a vállalkozóknak A Nissan korszerű, magas szakítószilárdságú acél alkalmazását kezdi meg 2017-ben A Nissan korszerű, magas szakítószilárdságú acél alkalmazását kezdi meg 2017-ben Dupláz a BMW Kínában Kia Sorento - Kifinomultabb és letisztultabb, mint elődje
 

Találatok száma: 11539 Megjelenítve: 10801 - 10810