Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 10821 - 10830
Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló

Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló

2013. május 23.
A jó idő beálltával egyre több kerékpáros, motoros jelenik meg az utakon, akikre még jobban oda kell figyelni, hiszen a téli leállások után teljes erőbedobással kívánnak részt venni a forgalomban, ami sokszor balesethez vezet. Erről a témáról beszélgetünk az Autós Nagykoalíció Elnökével.
Részletek
Irányjelző Közlekedési MagazinA májusi adásában beszámolunk továbbá a Alsóörsi Harley Davidson találkozón látottakról, a Syma csarnokban megrendezett Renexpo Energetikai kiállításon bemutatkozott Nissan LEAF-ről, és ott voltunk a Maserati szalon megnyitóján.

A májusi műsorban sem maradnak el a tesztek. Teszteltük a Suzuki Grand Vitara-t, mely  jelentős változáson esett át, a legsikeresebb családi Hyundait az i30-at, a Ford családi autóját a B-MAX-ot, és az Audi A3 harmadik generációs modelljét.

Végül a jó időt kihasználva motorra pattanunk és bemutatjuk a Honda 109 ccm-es Wave típusú motorját.
Ford B-Max
Suzuki Grand Vitara
Kulcsszavak: ajánló, b-max, bemutató, ford, Grand Vitara, irányjelző magazin, leaf, Maserati, nissan, videó
 
Még gazdaságosabb és biztonságosabb lett a megújult Lexus ES limuzin Még gazdaságosabb és biztonságosabb lett a megújult Lexus ES limuzin Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló Külön ehhez a modellhez készített akkumulátorcsomagnak köszönhetően nem csökken a raktér mérete Érkezik az új Érkezik az új BMW M340i xDrive Érkezik az új Érkezik az új BMW M340i xDrive Közel az út széle? A Ford  új technológiája segít elkerülni a magas padkát és az árkokat – és az úton maradni Közel az út széle? A Ford új technológiája segít elkerülni a magas padkát és az árkokat – és az úton maradni Itt a tuti RAV4! Hibrid terepes Itt a tuti RAV4! Hibrid terepes
 
Exkluzív és egyéni - A BMW M6 Gran Coupé

Exkluzív és egyéni - A BMW M6 Gran Coupé

2013. május 23.
A BMW M6 Gran Coupé hajtásrendszere garantálja a márka „M” modelljeire jellemző teljesítmény-karakterisztikát. A V8-as motor az M TwinPower Turbo technikájával 4.395 köbcentiméteréből 412 kW/560 LE teljesítményt produkál.
Részletek
BMW M6 Gran CoupéFejlett technikái között szerepel továbbá a TwinScroll elv szerint működő turbófeltöltő, a hengersorokon átívelő kipufogó-leömlő, a Nagypontosságú közvetlen benzinbefecskendezés (High Precision Injection), a VALVETRONIC változó szelepvezérlés, illetve a Kettős-VANOS fokozatmentes vezérműtengely-állítás. A motor az 1.500 és 5.750 percenkénti fordulatszám között mindvégig rendelkezésre bocsátja 680 newtonméter maximális forgatónyomatékát. Legnagyobb teljesítménye 6.000 és 7.000 percenkénti fordulat között jelenik meg a főtengelyen, a felső fordulatszámhatár pedig 7.200 1/min. A BMW M6 Gran Coupé álló helyzetből mindössze 4,2 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig csupán az elektronika korlátozza 250 kilométer/órára, de az opcionális „M Driver’s Package” részeként már 305 kilométer/óra. A szabvány szerinti EU-tesztcikluson felvett átlagfogyasztás 100 kilométerenként 9,9 literre adódik, amihez kilométerenként 232 gramm széndioxid-kibocsátás párosul.

E hatalmas erő átadásáról hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós „M” Drivelogic sebességváltó gondoskodik. Fejlett elektronikus szabályzása mindenkor az optimális vonóerő-átadás szolgálatában választ fokozatot, s a lehető legintenzívebb kigyorsítást biztosító rajt-automatika (Launch Control), a kényelmet növelő Low Speed Assistance, illetve a gazdaságosságot segítő Automatikus motorleállítás és -indítás (Automatic Start Stop Function) funkcióival is együttműködik.

A kanyarívekről történő dinamikus kigyorsítások során, illetve nehéz időjárási- és útviszonyok közepette a hátsó tengely Aktív „M” differenciálműve (Active M Differential) biztosítja a hátra érkező forgatónyomaték leghatékonyabb vonóerő-átadást eredményező elosztását a hátsó kerekek között.

BMW M6 Gran CoupéElektronikus szabályzású lamellás zárszerkezete a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (Dynamic Stability Control; DSC) dolgozik közvetlen összeköttetésben, mindenkor a pillanatnyi menethelyzet függvényében határozva meg a hátsó kerek közötti nyomatékelosztás optimális arányát.

M-specifikus futómű-technika

A BMW M6 Gran Coupé futóműve szintén annak jegyében született, hogy e modell rendkívüli sportos képességeit dinamikus menetteljesítményekre váltsa. A kettős keresztlengőkaros első felfüggesztések – akárcsak az „Integral” rendszerű hátsók – modell-specifikus kinematikai tulajdonságokkal és kovácsolt alumínium komponensekkel rendelkeznek. A szintén M-specifikus hangolású Dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damper Control) éppúgy a szériafelszereltséget bővíti, mint a változó áttételű és „M” Servotronic funkcióval bővített, hidraulikus fogasléces szervokormány. Az alapkivitel kombinált konstrukciójú (compound), nagyteljesítményű fékrendszere alternatívájaként a BMW M6 Gran Coupé kínálatában az „M Carbon” kerámiafékek is szerepelnek. Szénszál-erősítésű kerámiából készült féktárcsáikat még nagyobb hőállóság, alacsonyabb saját tömeg és rendkívüli kopásállóság jellemzi.

Az egyénileg konfigurálható hajtásrendszer- és futómű-funkciók állítógombjai a BMW M6 Gran Coupé középkonzolján, a váltókar körül helyezkednek el. Segítségükkel a DSC-üzemmód, a motor teljesítmény-karakterisztikája, a Dinamikus csillapítás-szabályzás (DDC) jellegmezeje, illetve az „M Servotronic” kormányberendezés és az M DKG Drivelogic sebességváltó működése egymástól függetlenül határozható meg. E módon egészen részletes és egyéni járműbeállítások alakíthatók ki, amelyek a multifunkciós kormánykerék két „M Drive” gombjának egyikével tárolhatók.

BMW M6 Gran CoupéExkluzív és egyéni: igényes felszereltségi program

Akárcsak a 20 col peremátmérőjű „M” könnyűfém keréktárcsák és a bőrkárpitozás, úgy a vezető és az első utas fűthető ülései, az automatikusan sötétedő belső és külső visszapillantó tükrök, a riasztóberendezés és a HiFi hangszóró-rendszerrel működő „BMW Professional” rádió is a BMW M6 Gran Coupé alapfelszereltségének része. Az ugyancsak széria kétzónás automatikus légkondicionáló berendezés alternatívájaként egy hátsó kezelőelemekkel kiegészített, négyzónás rendszer szolgál. Az extrafelszerelések programjának további különlegességei az „M” multifunkciós ülések, a hátsó ülésfűtés, a komfortnyitási funkció, a kormánykerék-fűtés, az ajtók szervo-zárjai (Soft-Close), az elektromos mozgatású napvédő rolók, a „Professional” navigációs rendszer legújabb generációja, illetve a Bang & Olufsen high-end surround hangrendszere.

A BMW ConnectedDrive kínálatában az M-specifikus Szélvédő-kijelző (BMW Head-Up Display) mellett többek között a Park Distance Control, a tolatókamera, távfény-asszisztens (High Beam Assistant), a Sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info), Sávváltáskor Figyelmeztető Rendszer (Lane Change Warning) és a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (Lane Departure Warning), a Surround View funkció és a BMW személyfelismeréssel működő éjjellátó rendszere (BMW Night Vision) is felfedezhető. Innovatív technikák segítik továbbá az Apple iPhone és más okostelefonok csatlakoztatását, illetve az internet-alapú szolgáltatások járműbeli igénybevételét.

BMW M6 Gran Coupé
Kulcsszavak: autóipar, bemutató, BMW, galéria, járműipar, M6 Gran Coupé, új modell
 
Rivaldafényben – Az új Audi A5 és S5 Coupé Rivaldafényben – Az új Audi A5 és S5 Coupé Magyar buszgyártó kínál megoldást a városi közösségi közlekedés költségeinek csökkentésére Magyar buszgyártó kínál megoldást a városi közösségi közlekedés költségeinek csökkentésére A gyártás megkezdődött: Amarok új, az eddigi legerősebb motorral a Volkswagen Haszonjárművektől A gyártás megkezdődött: Amarok új, az eddigi legerősebb motorral a Volkswagen Haszonjárművektől Exkluzív és egyéni - A BMW M6 Gran Coupé Ismét a Ford Fiesta Európa első számú kisautója A Kia Motors az első helyen végzett az Egyesült Államokban, a J.D. Power újautó-minőségi felmérésén A Kia Motors az első helyen végzett az Egyesült Államokban, a J.D. Power újautó-minőségi felmérésén
 
Milliárdos közlekedésbiztonsági fejlesztés a GYSEV-nél

Milliárdos közlekedésbiztonsági fejlesztés a GYSEV-nél

2013. május 23.
Egymilliárd forintos, a közlekedés biztonságosabbá tételét szolgáló programba kezd a napokban a GYSEV - jelentették be a szerdai soproni projektindító rendezvényen a vasúttársaság vezetői.
Részletek
Milliárdos közlekedésbiztonsági fejlesztés a GYSEV-nélA teljes egészében uniós és hazai pályázati forrásból finanszírozott projekt keretében mintegy kéttucatnyi átkelőnél jobban látható és kevesebb áramot fogyasztó LED-es eszközökre cserélik le a sorompók fényjelzését adó izzókat, és nyolc helyen a meglevő fénysorompókat a fél úttestet elzáró csapórudakkal egészítik ki.

Emellett három kiemelten fontos helyen  - a 86-os főúton Répcelaknál, a szombathelyi elkerülő út két pontján - bekamerázzák az átjárókat. Járműdiagnosztikai berendezéseket is telepítenek a vasútvonalak mentén, amelyek  feladata az lesz, hogy a távolból is ellenőrizhető legyen a szerelvények tömege, a tengelyek terhelése, a rakomány esetleges megcsúszása, vagy az úgynevezett hőnfutás. Ez akkor következik be, amikor a szoruló fékek, vagy valamilyen deformáció miatt a forgó alkatrészek felhevülnek, és balesetveszélyessé válnak. Ilyenkor akár távvezérléssel meg is állíthatják  a szerelvényt - közölték.

A jövő év közepén záruló projekt támogatási szerződését még 2012-ben írta alá a GYSEV Zrt. A kivitelezés munkálatait április közepén kezdte meg a nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes Dunántúli Kft. A járműdiagnosztikai berendezések telepítésére a közbeszerzési eljárás még folyamatban van.

A GYSEV Zrt. európai összehasonlításban is biztonságos vasúttársaságnak számít, hiszen az átjáróinak 82 százaléka technikailag biztosított. Ennek ellenére fontosnak tartja a vasúti átjárók és a vasúti közlekedés biztonságát - emelte ki a rendezvényen Kövesdi Szilárd a GYSEV vezérigazgatója.
Kulcsszavak: gysev, közlekedés, közlekedésbiztonság, vasút
 
Milliárdos közlekedésbiztonsági fejlesztés a GYSEV-nél Új díjszabás szerint közlekednek a taxik Budapesten 10-ből hét autós lépi át a sebességhatárt 10-ből hét autós lépi át a sebességhatárt Stresszmentes vezetés a Forddal Stresszmentes vezetés a Forddal Így lesz biztonságos és kényelmes a vezetés mesterséges intelligenciával Így lesz biztonságos és kényelmes a vezetés mesterséges intelligenciával Milliárdos közlekedésbiztonsági fejlesztés a GYSEV-nél A BKK üzemelteti május 1-jétől is az agglomerációs járatokat
 
Bemutatkozott a Renault Captur

Bemutatkozott a Renault Captur

2013. május 23.
A Captur a Renault új városi crossover modellje. Lendületes vonalai kiemelik jellegzetes arányait, ugyanakkor nagyméretű kerekei, bőséges szabad hasmagassága, széles nyomtávjai és meredeken döntött, előre tolt szélvédője a buszlimuzinok, szabadidőjárművek és ferdehátúak egyedi keverékét nyújtja, amelyet a Renault álmodott meg és hozott létre.
Részletek
Renault CapturA Captur a Renault új városi crossover modellje. Lendületes vonalai kiemelik jellegzetes arányait, ugyanakkor nagyméretű kerekei, bőséges szabad hasmagassága, széles nyomtávjai és meredeken döntött, előre tolt szélvédője a buszlimuzinok, szabadidőjárművek és ferdehátúak egyedi keverékét nyújtja, amelyet a Renault álmodott meg és hozott létre.

A Renault Captur széles körben a felhasználók igényeihez alakítható: a kétszínű karosszériavariációk, a fényezett keréktárcsák, a világos vagy sötét beltéri burkolatok, kárpitok és grafikai motívumok révén a Captur a legváltozatosabb ízlések és elvárások kielégítésére alkalmas.

A Renault tervezői szabad kezet kaptak a Captur megalkotása során, ami a modell szolgáltatásaiban éppúgy tetten érhető, mint a Captur műfajában elvárható helykínálatban. Noha a Renault Captur kompakt modell (alig hosszabb az új Clionál), különösen tágas. A hosszirányban mozgatható hátsó üléspad az utasok és csomagjaik számára optimális helykínálatot biztosít, legnagyobb térfogata 455 liter (a kalaptartóig mérve). Az utastérben két zseniális újítás emeli ki a Captur különösen felhasználóbarát személyiségét: a 11 literes, fiókszerű kesztyűtartó, amelyhez könnyen hozzáférhet a vezető, a másik az eltávolítható üléskárpitok kínálata, amelyek lecipzárazhatók és mosógépben moshatók.

A műszerfalon található Renault R-Link integrált multimédiás tablet az internet-kapcsolat vadonatúj szintjét biztosítja a felhasználók számára; a rendszer a kifejezetten autós felhasználások folyamatosan bővülő választékát nyújtja.

Renault CapturAz emelt üléspozíció nem csak kényelmes, de magabiztossá is teszi a vezetőt, akárcsak a jármű passzív biztonsági jellemzői, úttartása és fékteljesítménye. A Captur rugózási komfortjának záloga az autó ‘B’ padlólemeze, amelyen az új Clioval osztozik.

A Captur 100 százalékban turbómotorokból álló kínálatát a vezetési élmény és az üzemanyagtakarékosság semmihez sem fogható kombinációja biztosítja. A Captur kétféle benzinmotorral: a mindössze három hengeres, 898 cm3 lökettérfogatú Energy TCe 90-ből, és a négyhengeres, 1198 cm3-es TCe 120 EDC-ből, amely kizárólag a különösen komfortos vezethetőséget nyújtó EDC dupla kuplungos sebességváltóval társítható. Ami a dízelmotorokat illeti, az Energy dCi 90 mindössze 3,6 liter/100km üzemanyagot fogyaszt, CO2-kibocsátása pedig csupán 95 g/ km, amelyek rekord értékek a Captur méretosztályában. A későbbiekben ez a dízelmotoros erőforrás is kapható lesz az EDC sebességváltóval.

A Renault Captur a Renault spanyolországi, Valladolidban működő üzemében készült, ahol különösen kiemelt figyelmet fordítanak a termékminőségre és a termelés környezeti hatásaira. A Captur gyártása során felhasznált műanyagok akár 16 százaléka újrahasznosításból származik: ez akkor is kiemelkedő teljesítmény, ha nincs szemmel látható eredménye.

Renault Captur
Kulcsszavak: bemutató, Captur, galéria, renault, új modell
 
A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is Fiat Freemont Cross - a saját útját járja Fiat Freemont Cross - a saját útját járja Bemutatkozott a Renault Captur Vadonatúj generációjú motort mutatott be a DAF Trucks Bemutatkozott az új Doblò Cargo Bemutatkozott az új Doblò Cargo A Nissan felfrissíti a Micra modelljét 2021-re A Nissan felfrissíti a Micra modelljét 2021-re
 
A Daimler, a Renault-Nissan és a Ford stratégiai megállapodása az üzemanyag-cella elterjesztésének felgyorsítására

A Daimler, a Renault-Nissan és a Ford stratégiai megállapodása az üzemanyag-cella elterjesztésének felgyorsítására

2013. május 23.
A Daimler AG, a Ford Motor Company és Nissan Motor Co. Ltd. egyedülálló, háromoldalú megállapodást írtak alá egy közös üzemanyag-cellás rendszer együttes kifejlesztéséről annak érdekében, hogy felgyorsítsák a nulla emissziójú technológia megvalósulását, és jelentősen csökkentsék az ezzel járó befektetés költségeit.
Részletek
Ford Az együttműködés eredményeképpen már 2017-ben megszülethetnek a világ első megfizethető, sorozatgyártásban készülő üzemanyag-cellás autói. A három kontinenst felölelő és három vállalatot egyesítő, egyedülálló együttműködés segít a globális specifikációk és a fődarabokra vonatkozó szabványok kialakításában. A megállapodás egyértelmű üzenet a beszállítók, a politikai döntéshozók és az ipar számára a világméretű hidrogén-infrastruktúra továbbfejlesztésének fontosságáról.

A Daimler AG, a Ford Motor Company és Nissan Motor Co. Ltd. még az idei év elején egyedülálló, háromoldalú megállapodást írt alá annak érdekében, hogy felgyorsítsák a üzemanyag-cellás járműtechnológia (FCEV) megvalósulását és elterjesztését. Az együttműködés célja egy közös üzemanyag-cellás rendszer együttes kifejlesztése és a technológia megtervezésével járó költségek csökkentése. Mindhárom vállalat azonos mértékű befektetéssel vesz részt a projektben. Az egységes tervezésre, a nagy volumenre és a hatékony közös munkára alapuló stratégia eredményeképpen már 2017-ben megszülethetnek a világ első megfizethető, sorozatgyártásban készülő FCEV-modelljei.

A FCEV-k fejlesztésének terén a Daimler, a Ford és a Nissan összesen már több mint 60 évnyi tapasztalatot halmozott fel. A vállalatok FCEV-járművei eddig több mint 10 millió tesztkilométert futottak le világszerte a különféle ügyfélprogramok és bemutató projektek keretében, méghozzá meglehetősen sokféle út- és időjárási viszonyok közt. A partnerek tervei közt szerepel egy közös üzemanyag -cella és egy üzemanyag-cellás rendszer kifejlesztése, amely beépíthető lesz azokba az – egyébként igen különböző – nulla CO₂-kibocsátású FCEV-modellekbe, amelyeket mindhárom vállalat a saját márkajelzése alatt mutat majd be. A megállapodás egyértelmű üzenet a beszállítók, a politikai döntéshozók és az ipar számára arról, hogy érdemes belefogni a hidrogéntöltő állomások és egyéb, a sorozatgyártású FCEV-k kiszolgálására alkalmas infrastruktúra fejlesztésébe.

Ford A hidrogénből és oxigénből előállított villamos energiával hajtott FCEV-k emissziója csupán víz. Az FCEV-k a mai akkumulátoros elektromos autók kiegészítésének tekinthetők, és segítségükkel a vásárlók szélesebb köre számára válik majd elérhetővé a nulla károsanyag-kibocsátású közlekedés lehetősége.

“A közös munka révén jelentősen felgyorsíthatjuk e technológia piaci megjelenésének idejét, és megfizethetőbbé tehetjük azt a vásárlók számára.” - fogalmaz Raj Nair, a Ford globális termékfejlesztési alelnöke. “Ez a kapcsolat mindannyiunk számára előnyösnek ígérkezik, ráadásul a munka végeredménye is tökéletesebb lesz annál, mint amit bármelyik vállalat maga alkothatna.”

A három vállalat a világ eltérő helyein folytatja majd az üzemanyag-cellák és a üzemanyag-cellás rendszer közös tervezési munkáit. A partnervállalatok emellett más FCEV-komponensek közös fejlesztésének lehetőségeit is tanulmányozzák. A három kontinenst felölelő és három vállalatot egyesítő, egyedülálló együttműködés segít a globális specifikációk és a fődarabokra vonatkozó szabványok kialakításában, ami szintén a gazdaságos gyártás fontos előfeltétele.
Kulcsszavak: daimler, FCEV, ford, környezetbarát, Renault-Nissan, üzemanyag-cella, zöld
 
A Ford bemutatja a vadonatúj Focust, minden idők leginnovatívabb, legdinamikusabb és legizgalmasabb Fordját A Ford bemutatja a vadonatúj Focust, minden idők leginnovatívabb, legdinamikusabb és legizgalmasabb Fordját A Ford romániai Krajova üzemében jövőre megkezdődik az EcoSport kisméretű SUV-modell gyártása A Ford romániai Krajova üzemében jövőre megkezdődik az EcoSport kisméretű SUV-modell gyártása Most már biztos: jön a Volkswagen elektromos mikrobusza Most már biztos: jön a Volkswagen elektromos mikrobusza A Daimler, a Renault-Nissan és a Ford stratégiai megállapodása az üzemanyag-cella elterjesztésének felgyorsítására Öko bombázó- Renault Twizy F1 A Ford bemutatja a 350 lóerős, új Focus RS-t A Ford bemutatja a 350 lóerős, új Focus RS-t
 
Bővül a metró, terjednek az elektromos autók Pekingben

Bővül a metró, terjednek az elektromos autók Pekingben

2013. május 23.
A kínai főváros metróhálózata összesen hat új vonallal, illetve szakasszal bővül 2014 végéig, valamint hamarosan megkezdik az elektromos autók kedvezményes értékesítését - számolt be a tervekről a kínai média szerdán.
Részletek
Bővül a metró, terjednek az elektromos autók PekingbenAz idén korábban már átadott két vonalszakasszal 2013-ban és 2014-ben csaknem 85 kilométerrel hosszabb föld alatti vasúton fognak metrókocsik futni. Május ötödikén 456 kilométerre nőtt a fővárosi metróvonalak együttes hossza, 2007-ben még 114 kilométer volt.

A pekingi metró naponta körülbelül tízmillió utast szállít, s 2015-re a 19 vonal összes hossza eléri majd az 561 kilométert. 2020-ra a teljes fővárosi metróhálózat ezer kilométeres lesz. Peking útjain körülbelül 5,2 millió autó fut, a város állandó dugókkal küzd, amely nem kis részben járul hozzá a szmoghoz, az egészségre veszélyes anyagok nagymértékű koncentrációjához. A főváros az elmúlt években megpróbálta ismét a kerékpárokra csábítani a lakosság egy részét, de a felállított önkiszolgáló kölcsönzők nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket.

A városvezetés a tömegközlekedés fejlesztése mellett megkezdte a környezetkímélő autók népszerűsítését is. A Legal Evening News című lap friss beszámolója szerint 2015-re várhatóan 50 ezer elektromos autó lesz Pekingben, ezekből 30 ezer  magántulajdonban. A többiből jut a tömegközlekedésnek, közhivataloknak és a taxivállalatoknak. A város északnyugati részén a hétvégén indították el az első elektromos autókölcsönző szolgáltatást. Az egyelőre 15 gépkocsiból álló park autóit a vállalkozásban részes Beijing Automotive Group, vagyis a BAIC csoport gyártotta és biztosította. A cég arra készül, hogy első elektromos autóinak értékesítését heteken belül megkezdi.

Bővül a metró, terjednek az elektromos autók PekingbenA vásárlást a központi kormányzat támogatja, az autók ára 200 ezer jüan (7,3 millió forint) felett van, és az állam a magántulajdonostól 60 ezer jüant (2,2 millió forint) vállal át. Végeredményben így vetekszik az elektromos autó ára egy átlagos "hagyományos" üzemű autóéval. A fenntartása azonban - hirdetik a szakemberek - jóval olcsóbb. Peking már megépítette a világ legnagyobb elektromosautó- töltőállomását, amely naponta 400 jármű töltésére nyújt lehetőséget. A tervek szerint a főváros további négy állomást és plusz 15 töltőhelyet alakít ki.
Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, kína, közlekedés, tömegközlekedés, villanyautó, zöld
 
Abszolút gigaerőművet épít a Toyota Abszolút gigaerőművet épít a Toyota Bővül a metró, terjednek az elektromos autók Pekingben Boldog Születésnapot! - 100 éves a Főtaxi Bővül a metró, terjednek az elektromos autók Pekingben A Volánbusz közbeszerzést írt ki nemzetközi járataira 7+1 dolog, amit megtudtunk a Tesla Model 3-ról 7+1 dolog, amit megtudtunk a Tesla Model 3-ról Felújítják az M7-es autópályát Siófoknál Felújítják az M7-es autópályát Siófoknál
 
Emelkedett az üzemanyagok ára

Emelkedett az üzemanyagok ára

2013. május 23.
Bruttó 4 forinttal emelte a 95-ös benzin és 2 forinttal a gázolaj nagykereskedelmi árát csütörtökön a Mol Nyrt.
Részletek
Emelkedett az üzemanyagok áraAz emeléssel a benzin átlagára 410-411 forintra, a gázolajé pedig 412-413 forintra nőtt.

A Mol két hete változtatott legutóbb az árakon, akkor bruttó 3-3 forinttal csökkentette a benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát.

A társaság február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak a hét első munkanapján, hanem a hét közepén is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei árak alapján az árról.

A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint. Az autósok 15-25 forintos különbséget is tapasztalhatnak egyes kutak árai között.
Kulcsszavak: áremelés, benzin, gázolaj, mol, üzemanyag
 
Emelkedett az üzemanyagok ára Pénteken drágul a gázolaj Emelkedett az üzemanyagok ára Tovább csökkent az üzemanyagok ára A drezdai kutatóüzemben elkészült az első adag Audi e-diesel üzemanyag A drezdai kutatóüzemben elkészült az első adag Audi e-diesel üzemanyag Emelkedett az üzemanyagok ára Csökkent a gázolaj ára, a benziné nem változott Emelkedett az üzemanyagok ára Scania újdonságok, amelyek az üzemanyag-hatékony működést és az üzemidő növelését segítik elő
 
BMW 3-as Gran Turismo - funkcionális elegancia, három felszereltségi szint

BMW 3-as Gran Turismo - funkcionális elegancia, három felszereltségi szint

2013. május 22.
Igényes anyagkombinációk és a legmagasabb színvonalú kidolgozási minőség teszi egyértelművé már  első pillantásra az új BMW 3-as Gran Turismo prémiumkarakterét.
Részletek
BMW 3-as Gran TurismoA sorozat legifjabb tagja szintén egy alapváltozatban, valamint a „Sport Line”, „Luxury  Line” és „Modern Line” felszereltségi kivitelekben jelenik meg a palettán. Mindezt 2013 júliusától az extrafelszerelésként rendelhető „M” sportcsomag egészíti ki.

Piaci bevezetés három benzines és két dízelmotorral

A BMW 3-as Gran Turismo összesen öt nyomatékos, rendkívül kulturált járású és üzemanyag-takarékos erőforrással érkezik a piacra, amelyek a 105 kW/143 LE és a 225 kW/306 LE közötti teljesítménytartományt ölelik fel. Mindegyik motor a BMW aktuális kettős turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) technikájával működik. A BMW 335i Gran Turismo hathengeres benzines csúcs-aggregátja mellett az Otto-motorok palettája két négyhengeres konstrukciót tartalmaz, amelyek a BMW 328i Gran Turismo és a BMW 320i Gran Turismo hajtásáról gondoskodnak. A modellbevezetés motorportfólióját a BMW 320d Gran Turismo és a BMW 318d Gran Turismo egyaránt kétliteres dízel-aggregátja teszi teljessé.

Az erőforrások teljesítményét alapkivitelben hatfokozatú manuális sebességváltó közvetíti a hátsó kerekek felé, amelyre minden motorváltozat esetében a BMW nyolcfokozatú automata váltóműve kínál igényes alternatívát. Mindkét sebességváltó az üzemanyag-fogyasztás mérséklésében jelentős szerepet betöltő Automatikus motorleállítás és -indítás rendszerével (Automatic Start Stop Function) is együttműködik.

A számos könnyűfém-komponens, a hajtási befolyásoktól messzemenőkig mentes elektromechanikus kormányzás, az első és a hátsó tengely közötti kiegyensúlyozott, 50:50 arányú tömegeloszlás és a magas torziós merevségű, könnyűszerkezetes karosszéria jellemezte építési mód, valamint a rendkívül igényes futómű-technika kiváló irányíthatósági tulajdonságokban illetve magas fokú pontosságban és mozgékonyságban nyilvánul meg. A megnyújtott tengelytáv (+ 110 mm) és a nagyobb átmérőjű, már alapkivitelben 17 col peremátmérőjű kerekek egyszerre fokozzák a BMW 3-as Gran Turismo menetstabilitását és kényelmét.

BMW 3-as Gran TurismoBMW EfficientDynamics

Kiváló funkcionalitása és sportos dinamikája mellett kiemelkedő gazdaságossága is nagyban hozzájárul a vezetés - az új BMW 3-as Gran Turismo kínálta - élményéhez. Mindez a BMW EfficientDynamics fejlesztési stratégiájának gyümölcse, amelynek eredményei az új modell szinte minden részletén megjelennek. Mérsékelt üzemanyag-igényű benzines és dízelmotorjain túl intelligens könnyűszerkezetes építése és optimális aerodinamikai tulajdonságai – egyebek mellett az „Air Curtain”, az „Air Breather” és az aktív hátsó légterelő megoldásaival – gondoskodnak a legmagasabb fokú gazdaságosság és dinamika együtteséről. Mindemellett olyan fejlett gazdaságosságnövelő műszaki megoldások teszik lehetővé a BMW 3-as Gran Turismo magas teljesítményszint mellett is kedvező üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási mutatóit, mint például az Automatikus motorleállítás és -indítás (Automatic Start Stop Function) illetve a Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration) rendszerei, a Sebességváltást segítő kijelző (Optimum Shift Indicator) és az igény szerinti szabályzású segédberendezések. Mindezek kiegészítéseképpen az „ECO PRO” illetve új funkcióként az „ECO PRO Route” üzemmódok megfelelő alkalmazása további akár 20 százalékos megtakarítási lehetőségeket kínál.

BMW ConnectedDrive

A BMW ConnectedDrive palettáján sorakozó fejlett vezetői segédrendszerek és mobilitási szolgáltatások széles körű kínálatával az új BMW 3-as Gran Turismo a biztonság, a kényelem és az infotainment területein is mércéül szolgálhat kategóriájában. Igazi különlegesség a Szélvédő-kijelző (Head-Up Display) teljes egészében színes, legújabb generációja, amely a fontos információkat nagy felbontásban, s közvetlenül a szélvédőre vetíti ki. A további kényelmi és biztonsági segédrendszerek mellett különösen nagyteljesítményű csatlakozástechnika segíti a külső mobiltelefonok és az internet-alapú szolgáltatások számos Bluetooth office-funkciójának átfogó használatát.

BMW 3-as Gran TurismoAz Apps extrák és a „BMW Connected” térítésmentes alkalmazásai segítségével többek között közösségi hálózatok, web-rádió és az iPhone naptár-funkciója is használható. A BMW 3-as Gran Turismo testre szabott kényelmét információs és irodai szolgáltatások, valamint a Google Maps és a Panoramio alapján működő útvonal- és szabadidő-tervező funkciók teszik teljessé.
Kulcsszavak: 3-as Gran Turismo, bemutató, bmw, galéria, járműipar, újdonság
 
Hello Avenger! Viszlát károsanyag-kibocsátás! Hello Avenger! Viszlát károsanyag-kibocsátás! BMW 3-as Gran Turismo - funkcionális elegancia, három felszereltségi szint Scania siker Kolumbiában BMW 3-as Gran Turismo - funkcionális elegancia, három felszereltségi szint Változnak a trendek a gépjármű márkaszervizek ajánlataiban BMW 3-as Gran Turismo - funkcionális elegancia, három felszereltségi szint Megérkezett a vadonatúj Renault Twingo Bemutatkoztak a Ford exkluzív felszereltségű városi terepjárói Bemutatkoztak a Ford exkluzív felszereltségű városi terepjárói
 
A Dekra a Ford C-Max -nak ítélte  az “Év Autója” címet

A Dekra a Ford C-Max -nak ítélte az “Év Autója” címet

2013. május 22.
A DEKRA Használtautó Felmérésében a Ford C-MAX kapta meg az ‘év Autója’ címet: a nagyhírű német megbízhatósági tanulmány szerint a C-MAX a legjobb ferdehátú modell, míg a felmérés a legmegbízhatóbb kompakt autóként említi a  Ford Focus-t.
Részletek
FordC-MaxA DEKRA kétévente 15 millió autó műszaki vizsgáját végzi el; az így szerzett adatok alapján készített Használtautó Felmérésében a Ford modelljei az elmúlt három év során 12 alkalommal szerepeltek kitüntető helyen.

A DEKRA Használtautó Felmérésében a Ford C-MAX kapta meg az ‘év Autója’ címet. A nagyhírű német megbízhatósági tanulmány szerint a C-MAX a legmegbízhatóbb ferdehátú modell, míg a Ford Focus a legmegbízhatóbb kompakt autó. Az elmúlt három év során a Ford modelljei 12 alkalommal szerepeltek kiemelt helyen a DEKRA Használtautó Felmérésében, amit a vállalat a kétévente elvégzett 15 millió autó műszaki vizsgájának adatai alapján állít össze.

“A Ford autói extrém szigorú tartóssági teszteken esnek át, hogy még a legkomolyabb igénybevétel esetén is garantálhassuk kivételes megbízhatóságukat.” - fogalmaz Barb Samardzich, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “A DEKRA egy rendkívül jól ismert szervezet, ezért különösen büszkék vagyunk arra, hogy ilyen jól szerepeltünk Használtautó Felmérésükön.”

A Ford C-MAX kivételes, 97,7 pontszámot szerzett a DEKRA Meghibásodási Jelentésében (DFI), így elnyerte az ‘év Autója’ címet, holtversenyben az azonos pontszámmal végzett BMW Z4 roadsterrel, és megelőzve a harmadik helyezett Mercedes-Benz E-osztályt. Saját kategóriájában a Ford Focus végzett az élen 97,3 pontos eredménnyel.

Ford Focus
Kulcsszavak: autóipar, biztonság, C-MAX, díj, év autója, Focus, ford
 
A Dekra a Ford C-Max -nak ítélte  az “Év Autója” címet Snowdenre keresztelné innovatív járműtechnológiáját egy kínai cég Romániában több mint 5 százalékkal csökkent a járműgyártás az első fél évben Romániában több mint 5 százalékkal csökkent a járműgyártás az első fél évben A Dekra a Ford C-Max -nak ítélte  az “Év Autója” címet Bajnok a Mazda Bemutatjuk a Ford tisztán elektromos hajtású autóját, ami 30 perc alatt feltölthető Bemutatjuk a Ford tisztán elektromos hajtású autóját, ami 30 perc alatt feltölthető A Volvo XC60 a „Világ Év Autója 2018” díj nyertese A Volvo XC60 a „Világ Év Autója 2018” díj nyertese
 
A Skoda és az Opel a legnépszerűbb az autókölcsönzők körében

A Skoda és az Opel a legnépszerűbb az autókölcsönzők körében

2013. május 22.
Magyarországon elsősorban továbbra is a céges használat jellemző az autókölcsönzésben, az ügyfelek az ár-érték arányt, a kényelmi funkciókat, valamint a használati célt mérlegelik a döntéskor. Magánszegmensben a turisztikai célú autóhasználat dominál, főként az alsó- és középkategóriás járművek iránt van kereslet.
Részletek
A Skoda és az Opel a legnépszerűbb az autókölcsönzők körébenNagyobb társaságok foglalásai esetén népszerűek az egyterű járművek és kisbuszok - derül ki a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének (MAKSZ) piaci körképéből.

A Magyarországon is jelen lévő nemzetközi autókölcsönzőket vizsgálva a legnépszerűbb autómárkák a Skoda, a Volkswagen és az Opel, továbbá - különösen az üzleti ügyfelek körében - a BMW, illetve az Audi. Az Opel szinte minden kölcsönzőnél kiemelt márkának számít itthon, 2012-ben közel 700 autót vásároltak a márka palettájáról a MAKSZ tagjai. A Sixt flottájában megtalálhatók emellett például a BMW, Toyota, Ford, Fiat, Kia, Hyundai, Suzuki, Renault, Citroen modelljei, a Hertznél szintén szerepel Hyundai, Ford és Suzuki a kínálatban, továbbá Seat, Mercedes és Volvo autók is bérelhetők. A Europcar nagyrészt a Porsche Csoport konszern márkáival dolgozik, de néhány Hyundai és Opel modell náluk is kölcsönözhető. A kisebb kölcsönzőket vizsgálva a Recent Car flottájának például a 70 százalékát Opel autók adják.

„Az autókölcsönzésben is elengedhetetlen a folyamatos innováció. Többször tettünk próbálkozásokat elektromos autó beszerzésére, ennek érdekében több beszállítóval tárgyaltunk. Kipróbáltuk a flottában a pick up-ot, cabrio-t, MINI-t, BMW 1-es modellt. Jelenleg hybridek beszerzése van folyamatban.” - tájékoztat Dévai Gábor, a Sixt ügyvezetője. „A Hertz flottájában egyre több részben, vagy egészben magyar gyártású autót találunk. érdekesség, hogy mikor 1992-ben megjelent az első magyar Astra, a Hertz vásárolta az első 40 db-ot.” - teszi hozzá Kozák József, a Hertz ügyvezetője.

A Skoda és az Opel a legnépszerűbb az autókölcsönzők körébenAz autókölcsönzők flottájuk összeállításakor az ügyfelek igényeit tartják szem előtt elsősorban. Ehhez jön további szempontként az értékállóság, a gazdaságosság, a megbízhatóság és az újdonságérték. A nemzetközi autókölcsönzőknél emellett figyelembe kell venni a franchise előírásokat is.  „Regionális trend, hogy csökkent a luxuskategória, az áruszállító valamint a kis kategória iránti kereslet, viszont nőtt a jól felszerelt nagy középkategória (pl. VW Passat, Skoda SuperB) kihasználtsága” – véli Mag. Szabó Atilla, a Europcar Hungary ügyvezetője.  Brozik Péter, a Recent Car ügyvezetője elmondta: az ügyfelek egyre inkább az ár és nem az ár-érték arány alapján választanak bérautót.

A céges bérletek esetében egyre nagyobb az igény a magasabb felszereltségű autók iránt, preferáltak a német és japán/koreai márkák. Emellett egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a kiegészítő szolgáltatások és felszerelések az autótípus mellett. Nem csupán a cégek, de a magánbérlők körében is általános elvárás lett a kölcsönző által biztosított 0-24 órás assistance szolgáltatás, a navigáció és a kiegészítő biztosítások.
Kulcsszavak: autókölcsönző, AVIS, Europcar, Hertz
 
A Hungaroringen megsérült pályabírót segíti a Sixt A Hungaroringen megsérült pályabírót segíti a Sixt Bárki kibérelheti ezt a villanyautót Bárki kibérelheti ezt a villanyautót Az vagy amit vezetsz? Autómárkák és a hozzá tartozó sztereotípiák Az vagy amit vezetsz? Autómárkák és a hozzá tartozó sztereotípiák Magyarországon elektromos autókkal bővítette flottáját az Avis Magyarországon elektromos autókkal bővítette flottáját az Avis Fenntartható közlekedés - Saját, bérelt, megosztott, avagy változások az autós közlekedésben Fenntartható közlekedés - Saját, bérelt, megosztott, avagy változások az autós közlekedésben
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 10821 - 10830