Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10831 - 10840 |
BMW 3-as Gran Turismo - funkcionális elegancia, három felszereltségi szint |
||
2013. május 22.
Igényes anyagkombinációk és a legmagasabb színvonalú kidolgozási minőség teszi egyértelművé már első pillantásra az új BMW 3-as Gran Turismo prémiumkarakterét.
|
A sorozat legifjabb tagja szintén egy alapváltozatban, valamint a „Sport Line”, „Luxury Line” és „Modern Line” felszereltségi kivitelekben jelenik meg a palettán. Mindezt 2013 júliusától az extrafelszerelésként rendelhető „M” sportcsomag egészíti ki. Piaci bevezetés három benzines és két dízelmotorral A BMW 3-as Gran Turismo összesen öt nyomatékos, rendkívül kulturált járású és üzemanyag-takarékos erőforrással érkezik a piacra, amelyek a 105 kW/143 LE és a 225 kW/306 LE közötti teljesítménytartományt ölelik fel. Mindegyik motor a BMW aktuális kettős turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) technikájával működik. A BMW 335i Gran Turismo hathengeres benzines csúcs-aggregátja mellett az Otto-motorok palettája két négyhengeres konstrukciót tartalmaz, amelyek a BMW 328i Gran Turismo és a BMW 320i Gran Turismo hajtásáról gondoskodnak. A modellbevezetés motorportfólióját a BMW 320d Gran Turismo és a BMW 318d Gran Turismo egyaránt kétliteres dízel-aggregátja teszi teljessé. Az erőforrások teljesítményét alapkivitelben hatfokozatú manuális sebességváltó közvetíti a hátsó kerekek felé, amelyre minden motorváltozat esetében a BMW nyolcfokozatú automata váltóműve kínál igényes alternatívát. Mindkét sebességváltó az üzemanyag-fogyasztás mérséklésében jelentős szerepet betöltő Automatikus motorleállítás és -indítás rendszerével (Automatic Start Stop Function) is együttműködik. A számos könnyűfém-komponens, a hajtási befolyásoktól messzemenőkig mentes elektromechanikus kormányzás, az első és a hátsó tengely közötti kiegyensúlyozott, 50:50 arányú tömegeloszlás és a magas torziós merevségű, könnyűszerkezetes karosszéria jellemezte építési mód, valamint a rendkívül igényes futómű-technika kiváló irányíthatósági tulajdonságokban illetve magas fokú pontosságban és mozgékonyságban nyilvánul meg. A megnyújtott tengelytáv (+ 110 mm) és a nagyobb átmérőjű, már alapkivitelben 17 col peremátmérőjű kerekek egyszerre fokozzák a BMW 3-as Gran Turismo menetstabilitását és kényelmét. BMW EfficientDynamics Kiváló funkcionalitása és sportos dinamikája mellett kiemelkedő gazdaságossága is nagyban hozzájárul a vezetés - az új BMW 3-as Gran Turismo kínálta - élményéhez. Mindez a BMW EfficientDynamics fejlesztési stratégiájának gyümölcse, amelynek eredményei az új modell szinte minden részletén megjelennek. Mérsékelt üzemanyag-igényű benzines és dízelmotorjain túl intelligens könnyűszerkezetes építése és optimális aerodinamikai tulajdonságai – egyebek mellett az „Air Curtain”, az „Air Breather” és az aktív hátsó légterelő megoldásaival – gondoskodnak a legmagasabb fokú gazdaságosság és dinamika együtteséről. Mindemellett olyan fejlett gazdaságosságnövelő műszaki megoldások teszik lehetővé a BMW 3-as Gran Turismo magas teljesítményszint mellett is kedvező üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási mutatóit, mint például az Automatikus motorleállítás és -indítás (Automatic Start Stop Function) illetve a Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration) rendszerei, a Sebességváltást segítő kijelző (Optimum Shift Indicator) és az igény szerinti szabályzású segédberendezések. Mindezek kiegészítéseképpen az „ECO PRO” illetve új funkcióként az „ECO PRO Route” üzemmódok megfelelő alkalmazása további akár 20 százalékos megtakarítási lehetőségeket kínál. BMW ConnectedDrive A BMW ConnectedDrive palettáján sorakozó fejlett vezetői segédrendszerek és mobilitási szolgáltatások széles körű kínálatával az új BMW 3-as Gran Turismo a biztonság, a kényelem és az infotainment területein is mércéül szolgálhat kategóriájában. Igazi különlegesség a Szélvédő-kijelző (Head-Up Display) teljes egészében színes, legújabb generációja, amely a fontos információkat nagy felbontásban, s közvetlenül a szélvédőre vetíti ki. A további kényelmi és biztonsági segédrendszerek mellett különösen nagyteljesítményű csatlakozástechnika segíti a külső mobiltelefonok és az internet-alapú szolgáltatások számos Bluetooth office-funkciójának átfogó használatát. Az Apps extrák és a „BMW Connected” térítésmentes alkalmazásai segítségével többek között közösségi hálózatok, web-rádió és az iPhone naptár-funkciója is használható. A BMW 3-as Gran Turismo testre szabott kényelmét információs és irodai szolgáltatások, valamint a Google Maps és a Panoramio alapján működő útvonal- és szabadidő-tervező funkciók teszik teljessé. Kulcsszavak: 3-as Gran Turismo, bemutató, bmw, galéria, járműipar, újdonság
|
|
|||||
|
||||||
A Dekra a Ford C-Max -nak ítélte az “Év Autója” címet |
||
2013. május 22.
A DEKRA Használtautó Felmérésében a Ford C-MAX kapta meg az ‘év Autója’ címet: a nagyhírű német megbízhatósági tanulmány szerint a C-MAX a legjobb ferdehátú modell, míg a felmérés a legmegbízhatóbb kompakt autóként említi a Ford Focus-t.
|
A DEKRA kétévente 15 millió autó műszaki vizsgáját végzi el; az így szerzett adatok alapján készített Használtautó Felmérésében a Ford modelljei az elmúlt három év során 12 alkalommal szerepeltek kitüntető helyen. A DEKRA Használtautó Felmérésében a Ford C-MAX kapta meg az ‘év Autója’ címet. A nagyhírű német megbízhatósági tanulmány szerint a C-MAX a legmegbízhatóbb ferdehátú modell, míg a Ford Focus a legmegbízhatóbb kompakt autó. Az elmúlt három év során a Ford modelljei 12 alkalommal szerepeltek kiemelt helyen a DEKRA Használtautó Felmérésében, amit a vállalat a kétévente elvégzett 15 millió autó műszaki vizsgájának adatai alapján állít össze. “A Ford autói extrém szigorú tartóssági teszteken esnek át, hogy még a legkomolyabb igénybevétel esetén is garantálhassuk kivételes megbízhatóságukat.” - fogalmaz Barb Samardzich, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “A DEKRA egy rendkívül jól ismert szervezet, ezért különösen büszkék vagyunk arra, hogy ilyen jól szerepeltünk Használtautó Felmérésükön.” A Ford C-MAX kivételes, 97,7 pontszámot szerzett a DEKRA Meghibásodási Jelentésében (DFI), így elnyerte az ‘év Autója’ címet, holtversenyben az azonos pontszámmal végzett BMW Z4 roadsterrel, és megelőzve a harmadik helyezett Mercedes-Benz E-osztályt. Saját kategóriájában a Ford Focus végzett az élen 97,3 pontos eredménnyel. Kulcsszavak: autóipar, biztonság, C-MAX, díj, év autója, Focus, ford
|
|
|||||
|
||||||
A Skoda és az Opel a legnépszerűbb az autókölcsönzők körében |
||
2013. május 22.
Magyarországon elsősorban továbbra is a céges használat jellemző az autókölcsönzésben, az ügyfelek az ár-érték arányt, a kényelmi funkciókat, valamint a használati célt mérlegelik a döntéskor. Magánszegmensben a turisztikai célú autóhasználat dominál, főként az alsó- és középkategóriás járművek iránt van kereslet.
|
Nagyobb társaságok foglalásai esetén népszerűek az egyterű járművek és kisbuszok - derül ki a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének (MAKSZ) piaci körképéből. A Magyarországon is jelen lévő nemzetközi autókölcsönzőket vizsgálva a legnépszerűbb autómárkák a Skoda, a Volkswagen és az Opel, továbbá - különösen az üzleti ügyfelek körében - a BMW, illetve az Audi. Az Opel szinte minden kölcsönzőnél kiemelt márkának számít itthon, 2012-ben közel 700 autót vásároltak a márka palettájáról a MAKSZ tagjai. A Sixt flottájában megtalálhatók emellett például a BMW, Toyota, Ford, Fiat, Kia, Hyundai, Suzuki, Renault, Citroen modelljei, a Hertznél szintén szerepel Hyundai, Ford és Suzuki a kínálatban, továbbá Seat, Mercedes és Volvo autók is bérelhetők. A Europcar nagyrészt a Porsche Csoport konszern márkáival dolgozik, de néhány Hyundai és Opel modell náluk is kölcsönözhető. A kisebb kölcsönzőket vizsgálva a Recent Car flottájának például a 70 százalékát Opel autók adják. „Az autókölcsönzésben is elengedhetetlen a folyamatos innováció. Többször tettünk próbálkozásokat elektromos autó beszerzésére, ennek érdekében több beszállítóval tárgyaltunk. Kipróbáltuk a flottában a pick up-ot, cabrio-t, MINI-t, BMW 1-es modellt. Jelenleg hybridek beszerzése van folyamatban.” - tájékoztat Dévai Gábor, a Sixt ügyvezetője. „A Hertz flottájában egyre több részben, vagy egészben magyar gyártású autót találunk. érdekesség, hogy mikor 1992-ben megjelent az első magyar Astra, a Hertz vásárolta az első 40 db-ot.” - teszi hozzá Kozák József, a Hertz ügyvezetője. Az autókölcsönzők flottájuk összeállításakor az ügyfelek igényeit tartják szem előtt elsősorban. Ehhez jön további szempontként az értékállóság, a gazdaságosság, a megbízhatóság és az újdonságérték. A nemzetközi autókölcsönzőknél emellett figyelembe kell venni a franchise előírásokat is. „Regionális trend, hogy csökkent a luxuskategória, az áruszállító valamint a kis kategória iránti kereslet, viszont nőtt a jól felszerelt nagy középkategória (pl. VW Passat, Skoda SuperB) kihasználtsága” – véli Mag. Szabó Atilla, a Europcar Hungary ügyvezetője. Brozik Péter, a Recent Car ügyvezetője elmondta: az ügyfelek egyre inkább az ár és nem az ár-érték arány alapján választanak bérautót. A céges bérletek esetében egyre nagyobb az igény a magasabb felszereltségű autók iránt, preferáltak a német és japán/koreai márkák. Emellett egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a kiegészítő szolgáltatások és felszerelések az autótípus mellett. Nem csupán a cégek, de a magánbérlők körében is általános elvárás lett a kölcsönző által biztosított 0-24 órás assistance szolgáltatás, a navigáció és a kiegészítő biztosítások. Kulcsszavak: autókölcsönző, AVIS, Europcar, Hertz
|
|
|||||
|
||||||
A BMW M6 Gran Coupé - a csúcsteljesítmény és a luxus kombinációja |
||
2013. május 22.
Első ízben jelenik meg harmadik karosszériaváltozatban a különösen nagyteljesítményű BMW M6 sportkocsi, a BMW M6 Gran Coupé az eddig a BMW M6 Coupé és a BMW M6 Cabrio alkotta palettát bővíti.
|
Az M-modellekre jellemző kiemelkedő menetteljesítmények itt egészen egyedi esztétikummal és luxussal párosulnak. A magas fordulatú V8-as motor az M TwinPower Turbo technikájával 412 kW/560 LE teljesítményt produkál, amellyel a BMW M6 Gran Coupé álló helyzetből 4,2 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. Utastere tovább bővített térkínálatának köszönhetően a BMW M6 Gran Coupé hátsó ülésein két utas élvezheti a legmagasabb színvonalú kényelmet, de rövidebb távokra egy harmadik ülés is rendelkezésre áll. Formavilág: a dinamikus erő eleganciája A jellegzetes „M” stílusjegyek mindjárt első pillantásra felismerhetőek a BMW M6 Gran Coupé külsején. Elejét nagyméretű légbeömlő nyílásai, a már a szériafelszereltséghez tartozó adaptív LED-fényszórók és a modell-specifikus „M-vesék” határozzák meg. Oldalnézetében a BMW M GmbH első négyajtós kupé modellje hátsó ajtóinak és 113 milliméterrel hosszabb tengelytávjának köszönhetően egyértelműen elkülönül a BMW M6 Coupé formáitól. A laposan ívelő, majd lágyan a far formáiba olvadó tetővonal, a karosszéria oldalának a kilincseket is magában foglaló vonala, illetve az oldalablakok messze a C-oszlopokba nyúló rajzolata egyaránt dinamikusan megnyújtott körvonalait emelik ki. A határozottan kidomborodó kerékjáratok, a jellegzetes „M-kopoltyúk”, a külső visszapillantó tükrök aerodinamikailag optimálisan kiformált házai, a széria „BMW Individual” magas fényű „Shadow Line” kivitel és az exkluzív, 20 col peremátmérőjű, kettősküllős „M” könnyűfém keréktárcsák éppúgy az M6 Gran Coupé abszolút egyéni megjelenésére irányítják a figyelmet, mint a messze oldalra kihelyezett „M” kettős kipufogóvégek. A jármű alatti légáramlások optimalizálását a hátsó lökhárító diffúzorbetétje segíti, amelynek anyaga szénszál-erősítésű műanyag. A szénszál-erősítésű műanyag (CFK) extrém könnyű, ám különösen szilárd anyag, a tető is részben ebből készül (felületén látható az anyag szerkezete), középső részén dinamikus mélyedéssel. E kontúrok az utastérben is láthatók, az antracitárnyalatú Alcantara mennyezetkárpitot ugyanis az ennek megfelelő sávban bőrkárpit egészíti ki. A karosszéria atletikus és elegáns stílusa harmóniájának analógiájára az utastérben a jellegzetes „M” cockpit is a sportautók stílusában ötvözi a bőséges térkínálat és a luxus hangulat erényeit. A vezető és az első utas a biztonsági öv integrált vezetésével kialakított M sportülésekben foglalhat helyet. A BMW M6 Gran Coupé szériafelszereltsége a bővített „Merino” bőrkárpitozásra épül. A BMW M6 Gran Coupé hátul kettő illetve három ülést is kínálhat, támlájuk 40:60 arányban osztva hajtható le. A csomagtartó térfogata ekkor 460-ról egészen 1.265 literig bővül. Kulcsszavak: bemutató, BMW, galéria, járműipar, M6 Gran Coupé, újdonság
|
|
|||||
|
||||||
Merkelnél lobbizik a német autóipar Brüsszel klímavédelmi terve ellen |
||
2013. május 22.
Angela Merkel kancellár segítségét kéri a német autóipari szövetség (VDA) az autók szennyezőanyag-kibocsátásának csökkentését előirányzó új brüsszeli terv miatt.
|
A VDA levélben kérte a kancellár közbenjárását az Európai Bizottság (EB) tervével kapcsolatban, amely szerint 2025-re a 68 és 78 gramm közötti sávba kell csökkenteni az új gyártású gépkocsik átlagos kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátását. Ezt a célt akkor lehetne elérni, ha a kocsik száz kilométerenként nagyjából 3 liter üzemanyagot fogyasztanának, jelenleg viszont körülbelül 6 liter az új kocsik fogyasztása - írta kedden a Frankfurter Allgemeine Zeitung című lap. Matthias Wissman, a VDA elnöke a "Kedves Angela" megszólítással kezdődő levélben hangsúlyozta, nem fordulhat elő, hogy "önkényesen megállapított határértékekkel tönkreszabályozzák" a német autógyártás "prémium szegmensét, amely az autógyártók németországi munkahelyeinek 60 százalékát biztosítja". A VDA szerint állások tömege kerül veszélybe Németországban, ha nem sikerül módosítani a bizottsági elképzelést. A tervezett előírás főleg a BMW-t és a Mercedest sújtaná, mert gyártmányaikat jóval erősebb, nagyobb fogyasztású és több szén-dioxidot kibocsátó motorral szerelik fel, mint például a Fiat, a Ford, vagy a Toyota gépkocsikat. A tiltakozás nem egyöntetű a német gyártók körében, a nyolc márkát - köztük az Audit és a Porschét - összefogó Volkswagen csoport támogatja a brüsszeli tervet. A határérték nem minden egyes autóra, hanem az új gépkocsik teljes állományára vonatkozik. A terv szerint minden gyártó számára külön határértéket szabnak meg, és súlyos pénzbüntetést vetnek ki, ha a cég valamennyi gyártmányát együttvéve számolt átlagos kilométerenként károsanyag-kibocsátás meghaladja a limitet. A VDA szerint a 2025-ös célokat nem most kellene meghatározni. Először ki kellene dolgozni egy "megbízható eljárást" a kibocsátás mérésére, és nagyobb mértékben kellene méltányolni, hogy a cégek törekednek különlegesen alacsony kibocsátású modellek kifejlesztésére - áll a kancellárnak küldött levélben. A brüsszeli elképzelés szerint a gyártók úgynevezett szuperkrediteket kapnának a kilométerenként 50 grammnál kevesebb üvegházhatású gázt kibocsátó modellekért, és ezeket a krediteket a 2016 és 2023 közötti időszakban másfeles szorzóval építenék be a teljes flotta kibocsátásának megállapítására kidolgozott képletbe. Az Európai Parlament környezetvédelmi bizottsága már elfogadta az EB javaslatát. Több gyártó azt szorgalmazza, hogy a hibrid vagy elektromos meghajtású kocsik után járó szuperkrediteket jóval nagyobb, kétszeres, háromszoros szorzóval súlyozzák. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, Európai Unió, fiat, ford, mercedes-benz, németország
|
|
|||||
|
||||||
Megérkezett az első spanyol villamos Debrecenbe |
||
2013. május 22.
Megérkezett Spanyolországból, a CAF járműgyártó zaragozai gyárából az első új villamosszerelvény, amely a leendő debreceni 2-es vonalon fog közlekedni - közölte a DKV Zrt. kedden az MTI-vel.
|
Megérkezett Spanyolországból, a CAF járműgyártó zaragozai gyárából az
első új villamosszerelvény, amely a leendő debreceni 2-es vonalon fog
közlekedni - közölte a DKV Zrt. kedden az MTI-vel. Szabó József kommunikációs projektvezető ismertette: a villamost szállító kamionok a vártnál két nappal korábban, hétfő este érkeztek meg Debrecenbe. Az első spanyol villamost csütörtök reggel szállítják a DKV Ispotály utcai telephelyére. A nemzetközi közbeszerzésen győztes CAF tizennyolc alacsonypadlós, egyterű, légkondicionált, 221 utas szállítására alkalmas, 32 méter hosszú villamost szállít 2014 áprilisáig Debrecenbe. A villamos május végétől végez próbafutást a városban, a típusengedély megszerzéséhez 10 ezer kilométeres tesztüzem teljesítése szükséges. A spanyol gyártó 38 millió eurós ajánlatával nyerte meg a járműtendert 2011 szeptemberében, öt sikertelen közbeszerzési eljárást után. Kulcsszavak: debrecen, közlekedés, tömegközlekedés, villamos
|
|
|||||
|
||||||
Az eladások terén is látványos tempót diktál a Fiesta ST |
||
2013. május 22.
Az új Fiesta ST éppen hogy megérkezett Ford márkakereskedésekbe, mégis máris mintegy 3000 megrendelés érkezett az autóra Európa-szerte: az új Fiesta ST vásárlói számára rendkívül vonzó az autó stílusát és technológiáját még magasabb szintre emelő opciók gazdag kínálata, a legnépszerűbb karosszériaszín pedig a Spirit Blue.
|
Az új Fiesta ST minden idők leggyorsabb sorozatgyártású Ford-kisautója – és ennek megfelelően máris lendületes rajttal indítja az eladásokat, hiszen mindössze néhány héttel azután, hogy bemutatásra került a Magyarországon, Ken Block főszereplésével forgatott Fiesta ST BlockBuster elnevezésű kisfilm, már mintegy 3000 megrendelés érkezett az új modellre. Az eddig értékesített modellek több mint fele az Egyesült Királyságban talált gazdára, a második legnagyobb rendelésállomány Németországból érkezett, utána pedig Svájc következik a listán. Az új, 182 lóerős Fiesta ST 6,9 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, és végsebessége 220 km/óra. A látványos menetteljesítményeket továbbfejlesztett futómű támogatja, amit a Ford Globális Nagy Teljesítményű Járművek osztályának európai részlege, a Ford Team RS tervezett. Az új modell 20 százalékkal erősebb, mint az előző, első generációs modell volt, ám 138 g/km-es CO2-kibocsátása 20 százalékkal alacsonyabb. “Nyilvánvaló, hogy a Fiesta ST egyszerűen fenomenális autó, és tisztában vagyunk azzal, hogy igazán különleges modellt alkottunk.” - fogalmaz Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “Igazán büszkék vagyunk termékfejlesztési részlegünkre, amiért olyan autót építettek, amiről a legszigorúbb európai autótesztelők is úgy vélekednek, hogy nemcsak lenyűgözően élvezetes, hanem az ára is rendkívül kedvező.” A tavalyi évben a világ legnépszerűbb kisautójának, az idei év első négy hónapjában pedig Európa legnépszerűbb modelljének bizonyuló Fiesta sportváltozatának fejlesztését végző járműdinamikai osztály a múlt hónapban elnyerte az év Tervezőrészlege címet a 2013-as Járműdinamikai Nemzetközi Versenyen, és a Ford Team RS járműdinamikai szakembere, David Put lett az év Tervezője. A Ford 1,6 literes EcoBoost motorjával hajtott új Fiesta ST kormányművét, futóművét, fékrendszerét és fejlett Nyomatéki Vektor Szabályozását a mérnökök a nagy teljesítményhez hangolták, és az autóban megtalálható a Ford MyKey és a Vészhelyzeti Segélyhívóval kiegészített SYNC rendszer is. Az új Fiesta ST dinamikus külső megjelenését nagyméretű, méhsejt-rácsozatú, trapéz alakú hűtőrács, valamint drámai hatású hátsó diffúzor és teljes körű ST karosszéria-kialakítás jellemzi: a legnépszerűbb fényezés az új Spirit Blue (ez teszi ki a rendelések több, mint egynegyedét), valamint a Frozen White és a Race Red. A vásárlók több mint 60 százaléka választotta a Charcoal Black színű Smoke Storm Torino bőrkárpitozást, ami kiválóan illik a szénszálas műszerfal-betétekhez, a könnyűfém pedálsorhoz és váltókarhoz, valamint az ST-kormánykerékhez és a Recaro üléskehez. A vevők 90 százaléka 17 colos Rado Grey könnyűfém keréktárcsákat rendelt autójához vörösre festett féknyergekkel; további 19 százalékuk választotta az 5 colos, színes képernyővel kiegészített Sony DAB-rádió és navigáció opcióját. Az új Fiesta ST sikere várható volt, hiszen a 2012 nyarán bemutatott Focus ST népszerűsége is töretlen. A 250 lóerős, 2,0 literes EcoBoost motorral felszerelt Focus ST modellből 2013 első három hónapjában 2100 darab talált gazdára, így ez lett Európa legkelendőbb sportos ferdehátú autója. Kulcsszavak: értékesítés, Fiesta ST, ford, galéria, járműipar
|
|
|||||
|
||||||
Az új BMW 3-as Gran Turismo innovatív új koncepcióval bővíti a nagysikerű BMW 3-as sorozat palettáját |
||
2013. május 22.
E modellcsalád ezen újabb, immár harmadik karosszériaváltozata a Limousine sportosan dinamikus génjeit a Touring sokoldalú praktikumával ötvözi, jól érzékelhető többletet nyújtva a térkínálat és a menetkényelem terén.
|
A Gran Turismo magas fokú esztétikai és érzelmi vonzerővel érkezik, egyéni megjelenéssel tűnik fel az úton, a vezetés egyedi és hangsúlyos élvezetét kínálja. S mint ilyen, az új BMW 3-as Gran Turismo egyaránt meggyőzőnek bizonyul elegáns prémiummodellként, illetve az utazás dinamikus és kényelmes formájaként. Jellegzetes BMW-arányok, négy ablakkeret nélküli ajtó, a kupékat idéző, lágyan ereszkedő tetővonal és nagyméretű, automatikusan nyíló illetve záródó, elektromos mozgatású csomagtér-ajtó ruházza fel igazi egyéniséggel a BMW 3-as Gran Turismo külső megjelenését. Az aktív hátsó légterelő – BMW modellen alkalmazott első ilyen jellegű megoldásként – vizuálisan könnyedebbé teszi a karosszéria formáit, utazósebességnél pedig jelentősen mérsékli a farra ható emelőerőt. A BMW 3-as Touring méreteivel összevetve a BMW 3-as Gran Turismo hosszúsága 200, míg tengelytávja 110 milliméterrel növekedett, miközben az új modellváltozat 81 milliméterrel magasabb is. Az arányokkal, felületekkel és vonalakkal való avatott és szakszerű munka eredményeképpen azonban a BMW 3-as Gran Turismo is már első pillantásra az új BMW 3-as család tagjaként azonosítható. Színvonalas utazási kényelem, egyedülálló „lounge-hangulat” Az utastér nagyvonalú méretei összességében minden utas számára tágas és kényelmes térérzettel és maximális mozgási szabadsággal szolgálnak. Az elöl és hátul helyet foglalók egyaránt 59 milliméterrel magasabb üléspozíciót élvezhetnek, ami minden irányba kedvezőbb kilátást biztosít, de a be- és kiszállást is nagyban megkönnyíti. A BMW 3-as Gran Turismo mindezeken túl tágasabb fejtérrel is szolgál. A térkínálat bővülését elsősorban a hátul utazók értékelhetik, ahol a BMW 3-as Gran Turismo nem kevesebb, mint 70 milliméterrel nagyobb lábteret kínálva immár a felsőkategória térérzetét nyújtja. A beltér „körülölelő” formavilágának köszönhetően – amit a belső dizájn, illetve szín- és anyagválasztás is határozottan erősít – hátul valóságos „lounge-hangulat” várja az utasokat, a hosszú túrák során is pihentető utazást kínálva. Intelligens csomagtér-megoldások A csomagtartó szintén jelentősen profitál a megnövekedett külső méretekből, s 520 literes térfogatával még a BMW 3-as Touring rakterét is 25 literrel felülmúlja. A nagyméretű rakodónyílás és a magasra feltáruló csomagtér-ajtó könnyű hozzáférést tesz lehetővé. A BMW 3-as Gran Turismo magas fokú funkcionalitását olyan praktikus szériafelszerelései emelik ki még jobban, mint például 40:20:40 arányban osztott, lehajtható fejtámlákkal kialakított hátsó ülése, állítható dőlésszögű hátsó üléstámlái (cargo-funkció) vagy éppen kétrészes kalaptartója. Nagyméretű és sokoldalúan kihasználható csomagtartója intelligens menedzsment-rendszer alkalmazására kínál lehetőséget, használatát olyan funkcionális megoldásokkal téve még kényelmesebbé, mint a rögzítőgyűrűk, a multifunkciós akasztók és a padlózat alá rejtett tárolórekesz. A 3-as Gran Turismo igényességét itt a csomagtér-világítás céljára használt LED-technikájú fénycsíkok hangsúlyozzák. Kulcsszavak: 3-as Gran Turismo, bemutató, BMW, galéria, járműipar
|
|
|||||
|
||||||
Autókra írt ki közbeszerzést a NAV |
||
2013. május 22.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Központi Hivatala 265 darab új személygépkocsira írt ki nyílt közbeszerzést, de a tényleges beszerzés a kiírás szerint ennél 63-mal kevesebb is lehet - a felhívás a legutóbbi Közbeszerzési értesítőben jelent meg.
|
A felhívás a kocsikat hét kategóriába sorolja. Első helyen áll az egyetlen négyajtós limuzin, míg legtöbbet az ötajtós kombiból akarnak vásárolni. Itt a darabszám 123, de a kiíró ennél 30 darabbal kevesebbet is vásárolhat. Darabszámban második helyen áll a négy- vagy ötajtós limuzin, amelyből a megrendelés 50 (mínusz 10) darabra szól. A becsült ellenértéket nem közli a felhívás, és arról az ajánlatkérőtől az MTI sem kapott információt. Az ajánlattevőnek valamennyi kategóriában be kell mutatnia az utóbbi három évből, a kiírásban szereplő darabszámú referenciát. Az összességében legelőnyösebb ajánlat lesz a nyertes úgy, hogy 90 súlyszámot kap az ár, 10-et pedig az energiahatékonysági és környezetvédelmi jellemzők. Az ajánlattételi határidő július 1. Az ajánlattevőnek az ajánlatban nyilatkoznia kell arról, hogy a megajánlott gépjárművekre - a forgalomba hozatal időpontjától számított - 36 hónapig vagy 150 ezer kilométerig teljes körű jótállást vállal. Kulcsszavak: gazdaság, közbeszerzés, NAV
|
|
|||||
|
||||||
A Scania 63 buszt szállít újonnan induló német távolsági járatokhoz |
||
2013. május 22.
Németországban hamarosan megkezdi működését a Német Posta és a legnagyobb német autósklub, az ADAC által közösen létrehozott távolsági járatokat üzemeltető vállalkozás, az ADAC Postbus.
|
A frissen létrehozott cég a Scaniát választotta járműbeszállító- és szervizpartnerévé. A tervek szerint 2014 tavaszára az ADAC Postbus Németország 30 nagyvárosa között elindított járatain 63 Scania buszt fog üzemeltetni. Az új távolsági szolgáltatást folyamatosan fejleszteni, bővíteni szeretnék és országos szintű hálózattá alakítani. „A Scania egyedülálló moduláris rendszere lehetővé teszi számunkra, hogy a járművek számos verzióját készíthessük el, illetve megfelelő rugalmasságot is ad, így mindig az ügyfelek pontos igényeire specifikálhatjuk azokat.” – mondta Frank Koschatzky, a Scania Németország és Ausztria értékesítési igazgatója. „Ezen kívül a Scaniától már megszokott kis üzemanyag-fogyasztás, kimagasló hatékonyság és megbízhatóság mellé teljeskörű szolgáltatáskínálatunkat is biztosítjuk.” A német távolsági buszpiac szabályozását idén módosították, így a buszjáratokat üzemeltető vállalkozások felvehetik a versenyt a vasúttal. Az ADAC Postbus az egyik első jelentős új szereplő, ami a megváltozott előírásoknak köszönhetően a piacra lép. A változások nyomán megnyílik a távolsági buszok piaca, amely 2012-ben több, mint 1.000 járművet jelentett. összességében a tavalyi év folyamán közel 4.300 buszt helyeztek forgalomba Németországban. Kulcsszavak: ADAC, autóbusz, értékesítés, kereskedelem, scania
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10831 - 10840 |