Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11539 Megjelenítve: 10831 - 10840
A Mazda és a Fiat meghirdette együttműködési programját

A Mazda és a Fiat meghirdette együttműködési programját

2012. május 24.
A Mazda és a Fiat aláírtak egy nem kötelező érvényű egyetértési megállapo- dást a ...
Részletek
A Mazda és a Fiat meghirdette együttműködési programjátA Mazda Motor Corporation és a Fiat Group Automobiles S.p.A. aláírtak egy nem kötelező érvényű egyetértési megállapodást a Mazda és az Alfa Romeo új roadsterének közös tervezésére és gyártására vonatkozóan, amely a jövő-generációs Mazda MX-5 hátsókerék meghajtású modelljén alapszik majd.

A tanulmány a Mazda és Fiat részéről egyaránt két különböző, egymástól eltérő stílusú, ikonikus és márka-specifikus, könnyűsúlyú, hátsókerék-meghajtású roadster kifejlesztését célozza. Mind a Mazda, mind pedig az Alfa Romeo modellváltozatok speciális, saját gyártású, mindkét márka esetében egyedi motorokkal rendelkeznek majd.

A project feltétele, hogy mindkét gépjárművet a Mazda gyártja majd Japánban a hiroshimai gyárban, ahol az Alfa Romeo gyártását előre láthatóan 2015-ben kezdik meg.

“A Mazda egyik legfőbb vállalati célkitűzése a más márkákkal való technológiai és termékfejlesztési együttműködés létrehozása, és ezen együttműködés a Fiattal egy meglehetősen fontos első lépés ezen az úton. Különös örömünkre szolgál, hogy egy ilyen komoly presztízsértékkel rendelkező márkával, amilyen az Alfa Romeo, dolgozhatunk együtt az új roadsterünk tervezésében, amely a jövőgenerációs MX-5 modellünkön, a Mazda legendás sportkocsiján alapszik majd, amely a világ valaha is létezett legkeresettebb roadstere.” - mondta Takashi Yamanouchi, a Mazda Igazgatója, Igazgató Tanácsának elnöke és elnök-vezérigazgatója.

A Mazda és a Fiat meghirdette együttműködési programját“Ez a megállapodás egyértelműen demonstrálja az elkötelezettségünket az Alfa Romeo iránt, valamint az elhatározásunkat, hogy az Alfa Romeot egy igazi globális márkává tegyük. A Mazdával kötött megállapodás számunkra a világ által elismert vezető kompakt hátsókerék-meghajtású autó gyártójával való együttműködést jelenti annak érdekében, hogy az Alfa Romeo számára egy olyan izgalmas és stílusos roadstert fejlesszünk ki, amely illik az Alfa Romeo tradícióihoz. A Mazdával való együttműködés lehetősége nagy örömünkre szolgál, és reméljük, hogy sikerül a jövőre vonatkozóan megalapoznunk egy folyamatos és gyümölcsöző kapcsolatot.” mondta a Fiat elnök-vezérigazgatója, Sergio Marchionne.

A végső megállapodás aláírására várhatóan 2012. második félévében kerül sor. A Mazda és a Fiat abban is megállapodtak, hogy esetleges jövőbeli, európai együttműködési lehetőségeikről is tárgyalni fognak.

További cikkek

Bemutatkozik a Volvo gyalogos légzsákja
A Chevrolet egy új kis SUV-vel egészíti ki globális választékát
A Mazda CX-5 maximális, ötcsillagos Euro NCAP - minősítést szerzett
Kulcsszavak:
 
Új elektromos családtag: az ID. SPACE VIZZION a Los Angeles-i Autószalonon mutatkozik be Új elektromos családtag: az ID. SPACE VIZZION a Los Angeles-i Autószalonon mutatkozik be Hivatalosan is ötcsillagos az Infiniti Q50 Hivatalosan is ötcsillagos az Infiniti Q50 Porsche Hungaria: tartós a növekedés az újautó-piacon Porsche Hungaria: tartós a növekedés az újautó-piacon Ma kezdődik a 3-as villamosvonal felújítása Ma kezdődik a 3-as villamosvonal felújítása Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a 200 lóerős Opel Cascada Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a 200 lóerős Opel Cascada
 
MoKi a Városligeti gyermeknapon

MoKi a Városligeti gyermeknapon

2012. május 24.
A Nemzetközi Gyermek- mentő Szolgálat a Fővárosi önkormány- zattal közösen...
Részletek
MoKi a Városligeti gyermeknaponA Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (NGYSZ) a Fővárosi önkormányzattal közösen 1990 óta rendezi meg kétnapos, ingyenes gyermeknapi rendezvényét, amelyen a Mercedes-Benz Hungária Kft. mint kiemelt támogató első alkalommal vesz részt a MoKi KRESZ-pálya programmal.

Az importőrcég a www.kozlekedjbiztonsagosan.hu weboldallal Magyarországon is elindította a Daimler AG által 2001-ben életre hívott, 4-10 éves gyermekeket megcélzó közlekedésbiztonsági programját, a MobileKids-et. MoKi-val, a kezdeményezés kabalafigurájával az első Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz B-osztály jótékony célú aukcióján keresztül, illetve egy országos gyermekrajzpályázat keretében ismerkedhetett meg a hazai közönség.

A kezdeményezés célja, hogy világszerte játékos és szórakoztató módon tegye fogékonnyá a gyerekeket a mobilitás és a közlekedésbiztonság kérdéseire. A program szakmai hátterének kidolgozásában és továbbfejlesztésében elismert nemzetközi közlekedési szakemberek és pedagógusok vettek és vesznek részt.

"Az automobil feltalálójaként számunkra kiemelten fontos a balesetmentes autózás, és nem csak az autókban ülőkre, hanem minden, a közlekedésben résztvevő emberre gondolunk. Különösképpen kötelességünk a gyermekek védelme." - mondta Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezetője.

A kezdeményezés társadalmi hasznosságára való tekintettel a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat is bekapcsolódott az itthon 2012. április 1-jén induló programba, amelynek hazai alapítója a Mercedes-Benz Hungária Kft., szakmai támogatója pedig az Országos Rendőr-főkapitányság Balesetmegelőzési Bizottsága.  

MoKi a Városligeti gyermeknaponA Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat a fizikailag, értelmileg sérült, illetve árva és szociálisan hátrányos helyzetű gyermekeket karolja fel, s célja életkörülményeik javítása, valamint a gyermekintézmények segítése, ezért a Mercedes-Benz az első Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz B-osztály aukciójából befolyó teljes összeget, 20.110.000,- forintot a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatnak ajánlotta fel.

A jótékonysági árveréssel egy időben a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat és partnerei, a Mercedes-Benz, valamint az ORFK-OBB közös, közlekedésbiztonsági témájú rajzpályázatot is hirdettek 4-14 év közötti óvodás és általános iskolás diákok részére. A versenybe bármilyen, közlekedéssel kapcsolatos rajzzal lehetett nevezni.
A legjobb alkotást beküldő 5 óvodás, 6 általános iskolás résztvevő egyéni díjazásban részesül. Az a négy oktatási intézmény (1-1 budapesti és vidéki általános iskola és óvoda), ahonnan - a tanulói létszám arányában - a legtöbb és legfigyelemreméltóbb egyéni alkotás érkezett be, intézményenként 200 000 Ft, szabadon felhasználható pénzjutalmat kap.

A Moki Rajzpályázat eredményhirdetésére május 27-én, vasárnap 15 órakor kerül sor a Gyermekmentő Szolgálat Gyermekszínpadán, a Kis Napozóréten, a Petőfi Csarnok Szabadtéri Színpadával szemben fekvő füves területen. A díjakat Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója, Edvi Péter, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Magyar Egyesület elnöke, Berzai Zsolt rendőr őrnagy, illetve Szécsi Tibor rendőr alezredes adja át.

A kétnapos gyermeknapi rendezvényen összesen 35 helyszínen neves, népszerű művészek és közreműködők várják az érdeklődőket, változatos, minden korosztályt megszólító programokkal, valamint vásárosok és kereskedők várják az idelátogatókat, kedvező árakkal és különleges portékákkal.

MoKi a Városligeti gyermeknaponA rendezvény elsődleges célja, hogy értelmes és kulturált szórakozási, tanulási és sportolási lehetőséget nyújtson a gyermekek, fiatalok és családjaik számára, lehetővé téve mindenkinek, hogy belépődíj fizetése nélkül részt vegyen a több tucatnyi helyszínen folyó változatos programokon. A rendezők bíznak benne, hogy a gyermekek érdeklődési körüknek megfelelően további ötleteket kapnak a küszöbön álló nyári szünidő értelmes eltöltéséhez.



A részletes Városligeti Gyermeknapi programot a www.gyermekmento.hu weboldalon lehet megtalálni.
A rendezvény ingyenesen látogatható.

További cikkek

A Peugeot a 13. „Rallyes des Princesses” hivatalos partnere 2012-ben
Növeli európai gyártókapacitását a Hyundai
Az Infiniti és a Magna teljes körű jármű összeszerelési megállapodást írt alá
Kulcsszavak:
 
15 csoda szép SEAT-ot kapott az Országos Korcsolyázó Szövetség 15 csoda szép SEAT-ot kapott az Országos Korcsolyázó Szövetség Az első helyen zárta az első félévet a Skoda Az első helyen zárta az első félévet a Skoda Titokban fotózták le a magánúton tartózkodó MINI-t Titokban fotózták le a magánúton tartózkodó MINI-t Hol is parkolsz, drágám? Hol is parkolsz, drágám? Országos SX4 S-CROSS-teszthétvége Országos SX4 S-CROSS-teszthétvége
 
Változások a GYSEV felső vezetésében

Változások a GYSEV felső vezetésében

2012. május 24.
A GYSEV Zrt. szerdai közgyűlése elfogadta Dávid Ilona lemondását a vezér- igazgatói ...
Részletek
Változások a GYSEV felső vezetésébenA GYSEV Zrt. szerdai közgyűlése elfogadta Dávid Ilona lemondását a vezérigazgatói posztról, egyben megbízta Kövesdi Szilárdot a vezérigazgatói teendők ellátásával; a cég általános vezérigazgató-helyettese Skála János lett – áll a vasúttársaság közleményében.

Emlékeztetnek arra: a GYSEV vezérigazgatói posztjáról leköszönt, elnöki posztját megtartó Dávid Ilona a MáV Zrt. elnök-vezérigazgatójaként folytatja pályafutását.

„Több éves MáV-os és csaknem két esztendős GYSEV-es tapasztalattal elmondhatom, hogy mindkét vasúttársaság életébe beleláttam, ismerem mindkét cég felépítését, működését. A következő hónapokban az is kiderül, hogy két hazai vasút miként tud az eddiginél szorosabban együttműködni. Meglátásom szerint ez az együttműködés is segíthet a költséghatékonyság növelésében, és pozitívumokat hozhat az utazóközönségnek. így pedig együtt mozdíthatjuk előre a közösségi közlekedés ügyét” – idézi Dávid Ilona szavait a közlemény.

Jelzik egyben: távozik a GYSEV-től Ungvári Csaba vezérigazgató-helyettes, valamint Pál László stratégiai műszaki fejlesztési vezető. A GYSEV Zrt. Közgyűlése május 24-től vasút-üzemeltetési vezérigazgató-helyettesi megbízást adott az eddigi Pályavasúti és Gépészeti üzletág vezetőnek, Kövesdi Szilárdnak, aki a testület döntése értelmében a megbízott vezérigazgatói teendőket is ellátja.

„Megbízott vezérigazgatóként határozott célom a folytonosság: hogy az eddigi irányba haladjon a GYSEV. úgy gondolom, ez lehet a garancia arra, hogy a cég a mostani sikereket folytathassa. Külön figyelmet szentelünk a már megkezdett és a tervezett fejlesztéseknek, projekteknek. Emellett az is fontos, hogy gyümölcsöző együttműködés alakuljon ki a két vasúttársaság, a MáV és a GYSEV között” idézik Kövesdi Szilárdot.

Változások a GYSEV felső vezetésébenA GYSEV Zrt. általános vezérigazgató-helyettesi tisztségét Skála János, az eddigi Társasági Pénzügyek, és Vállalati Stratégia vezető látja el.

„Sikeres pályázatokkal továbbra is szeretnénk kihasználni az uniós források által kínált lehetőségeket. így megtarthatjuk azt a fejlődési pályát, amely továbbra is biztos munkahelyet nyújt a GYSEV-nél dolgozó, több mint 2000 embernek” – idézik szavait.

Kedden jelentette be a MáV Zrt., hogy  Ungvári Csabát a MáV-START Zrt. vezérigazgatói, Pál Lászlót a MáV Zrt. általános vezérigazgató-helyettesi posztjára nevezték ki 2012. május 21-jétől. A tájékoztatás szerint előbbi vezető a GYSEV Zrt. vezérigazgató-helyettesi posztjáról érkezett a MáV személyszállítási leányvállalatához. Pál László a GYSEV-nél eddig  a vasúti projektjeinek előkészítéséért és lebonyolításáért felelős projektiroda vezetőjeként dolgozott

További cikkek

Debreceni 2-es villamos - az irányítóhatóság véleménye alapján döntenek a szerződésről
Miskolc egy új BMW-gyár lehetséges helyszínei között
A Nissan kétszeresére növelik a szentpétervári gyár kapacitását
Kulcsszavak:
 
Változások a GYSEV felső vezetésében Az idei első charterjáratokat fogadta a sármelléki repülőtér Újabb akadálymentes midibusz áll forgalomba Budapesten Újabb akadálymentes midibusz áll forgalomba Budapesten Százszázalékos elektromos Nissan Százszázalékos elektromos Nissan Változások a GYSEV felső vezetésében Veszélyes a selfie vezetés közben! Fónagy: a kormány a törvényesen dolgozó taxisok mellett áll Fónagy: a kormány a törvényesen dolgozó taxisok mellett áll
 
Kómában a magyarországi autópiac

Kómában a magyarországi autópiac

2012. május 24.
Csak 2014 után várható fellendülés a magyar- országi személygép- kocsi kereske- dések piacán a ...
Részletek
Kómában a magyarországi autópiacCsak 2014 után várható fellendülés a magyarországi személygépkocsi kereskedések piacán a Neuropszichopatológus (PwC) felmérése szerint. Rátosi Róbert menedzser a felmérés eredményeit bemutató szerdai budapesti sajtótájékoztatón elmondta: a vizsgálatban résztvevő válaszadó kereskedők több mint 60 százaléka szerint nem lesz jobb a helyzet az idén. 2013-2014-re 11 százalékuk szerint nincs esély a javulásra, a megkérdezettek 78 százaléka szerint kicsi az esély és 11 százalék szerint van esély a javulásra.

A válaszadók 68 százaléka szerint  2014 után azonban már kis esély van a javulásra és 30 százalék szerint van esély rá. A válaszadók előrejelzése alapján az idén mintegy 46 ezer új autót helyeznek forgalomba a tavalyi csaknem 45 ezer után. Lőcsei Tamás cégtárs azt mondta: alig nőtt tavaly a forgalomba helyezett új autók száma Magyarországon, szerinte stagnált a piac, "még mindig kómában van".

Elmondta: európai összehasonlításban is a sor végén van Magyarország. Példaként azt mondta, Szlovákiában 68 ezer, a kétmilliós Szlovéniában pedig 58 ezer új autót helyeztek forgalomba tavaly. A PwC szerint a jelenlegi forgalomba helyezési adatok alapján több mint 60 év alatt cserélődne le a hazai mintegy 3 milliósra becsült személygépjármű állomány.

Rekorder Bulgária 130 évvel és Lettország 102 évvel, a többi ország viszont sokkal jobb cserearánnyal rendelkezik, mint a magyar. Megjegyezte, hogy ezek az adatok nem egy az egyben értendők, hiszen sokan a használt autóikat fiatalabb, de használt kocsikra cserélik le. Az EU piacának 0,34 százalékát adja a magyar újautó értékesítés.

OpelA felmérés szerint a piaci konszolidáció lezajlásával az iparágban maradt kereskedők mindössze 5 százaléka nyilatkozott úgy, hogy határozottan el kívánja hagyni az iparágat. A válság ostromait eddig visszaverő kereskedők nagy része stabil lábakon áll. A kereskedések átlagéletkora 17 év. Az iparágba való belépés egyáltalán nem vonzó a befektetők többsége számára - állapította meg a PwC.

Dominálnak a készpénzes vásárlások, mindössze 9 százalék az értékesítések hitellel finanszírozott része. A felmérésben résztvevők szinte kivétel nélkül elismerték a feketegazdaság jelenlétét az iparágban, és a becsületes kereskedők minden lehetséges eszközzel harcolni szeretnének ellene - ismertette Rátosi Róbert.

A feketegazdaság jelenlétét felmérő kérdésekre adott válaszok egybehangzók. A válaszadók 97 százaléka szerint a feketegazdaság jelen van az iparágban. A fertőzöttség okaként a válaszadók 40 százaléka jelölte meg a magas adókat, 21 százalék pedig úgy nyilatkozott, hogy az árak alacsonyan tartása miatt az ügyfelek el is várják ezt a magatartást. A megfelelő törvényi háttér hiányát is számos résztvevő nevesítette a felmérésben, mint mögöttes okot. A feketegazdaság visszaszorítására a válaszadók 72 százaléka szerint adócsökkentés, 67 százalék szerint a kötelező adatbázisok kiépítése jelenthet egyfajta megoldást, például a szerviz tevékenységek lekövethetősége érdekében.

A felmérésben résztvevők 80 százaléka szerint nem voltak elegendőek a 2011-es személyi jövedelemadó és társasági adó változások. Az idén hatályba lépő változások közül a kereskedők várakozásai szerint a gépjármű átíratási illeték változtatása 6 százalékos csökkenést eredményez a használtautó értékesítésben, míg a cégautó adó változtatása 8 százalékos visszaesést fog okozni az újautó értékesítésben.

VolkswagenA PwC negyedik alkalommal készített felmérést a magyarországi autókereskedők körében. A 2011-re vonatkozó kutatásban főként olyan kereskedések vettek részt, amelyek a fővárosban, vagy a Közép-Dunántúlon működnek. A legtöbb résztvevő kereskedő Opelt, Skodát vagy Volkswagent forgalmaz.











További cikkek


Növeli európai gyártókapacitását a Hyundai
Jelentős támogatást kapott a Mercedes a kecskeméti gyár felépítéséhez
A Nissan kétszeresére növelik a szentpétervári gyár kapacitását
Kulcsszavak:
 
Skoda Octavia: Átdolgozott utastér, extrafelszerelésként szabályozható színvilágú belső hangulatvilágítás Skoda Octavia: Átdolgozott utastér, extrafelszerelésként szabályozható színvilágú belső hangulatvilágítás Egy 1915-ös Ford T-Modell is jogosult az ingyenes assistance-szolgáltatásra Egy 1915-ös Ford T-Modell is jogosult az ingyenes assistance-szolgáltatásra Kómában a magyarországi autópiac Az új Citroën Jumper bejutott az év haszongépjárműve választás döntőjébe A Ford pontosan 100 évvel ezelőtt mutatta be első haszongépjárművét, a Ford TT-Modellt A Ford pontosan 100 évvel ezelőtt mutatta be első haszongépjárművét, a Ford TT-Modellt ŠKODA az IAA 2019-en: lépés a fenntartható jövőbe ŠKODA az IAA 2019-en: lépés a fenntartható jövőbe
 
A Ford új szénszálas anyag kifejlesztésén dolgozik

A Ford új szénszálas anyag kifejlesztésén dolgozik

2012. május 23.
A Ford és a Dow kutató- mérnökei közös erővel dolgoznak az olcsón elő- állítható...
Részletek
Ford EvosA Ford és a Dow kutatómérnökei közös erővel dolgoznak az olcsón előállítható szénszálas anyagok és az ezen alapuló alkatrészgyártási technológiák kifejlesztésén, amelyek révén a jövőbeni Ford-modellek tömege akár 340 kilogrammal is csökkenhetne, ami kulcsfontosságú lehet az üzemanyag-fogyasztás és az elektromos autók hatótávolsága szempontjából.

A Ford fogyasztáscsökkentő stratégiájának központi eleme, hogy az évtized végéig akár 340 kilogrammal is csökkentse új személyautói és haszonjárművei tömegét.



Ennek érdekében a Ford közös munkába kezdett a Dow Automotive Systems vállalattal (a The Dow Chemical Company egyik részlegével), hogy kutatásokat végezzenek a nagy sorozatban gyártott autókhoz felhasználható, modern szénszálas anyagok kifejlesztésére.

“Egy jármű energia-felhasználását kétféleképpen javíthatjuk: vagy hatékonyabbá tesszük az üzemanyag mozgási energiává történő átalakítását, vagy pedig csökkentjük a hajtáslánc terhelését.” - magyarázza Paul Mascarenas, a Ford kutatás-fejlesztésért felelős alelnöke. “A Ford az EcoBoost® motorcsalád és az elektromos hajtás bevezetésével már nekilátott, hogy hatékonyabbá tegye az energia átalakításának folyamatát; a terhelés mérséklésének módja pedig a tömegcsökkentés és a még tökéletesebb aerodinamika.”

A Ford már eddig is jelentős mennyiségű munkát és pénzt fektetett be az új anyagok, modern tervezési eljárások és gyártási technológiák kifejlesztésébe, amelyek révén lefaragható a járművek tömege, miközben szerkezetük továbbra is olyan szilárd marad, hogy a legszigorúbb biztonsági szabványoknak is megfelel.

Ford Evos“Legfontosabb célkitűzésünk, hogy intelligens tervezéssel és új anyagok felhasználásával jelentősen csökkenthessük megrendelőink autóinak tömegét.” – teszi hozzá Florian Schattenmann, a Dow Automotive Systems kutatás-fejlesztési igazgatója. “Együttműködésünk a Forddal a szénszálas anyagból készült részegységek előállításában logikus folytatása annak a munkának, amit a könnyű és erős polimerek és a ragasztási technológiák terén folytatunk.”

A repülőgépipar és az autósport évtizedek óta alkalmaz szénszálas anyagokat, mivel az ebből készült alkatrészek rendkívül erősek és könnyűek. ám ezek az anyagok eddig túlságosan drágák voltak ahhoz, hogy gazdaságosan felhasználhatók legyenek a tömeggyártásban.vA Dow Automotive Systems és a Ford együttműködési megállapodást kötöttek, amelynek értelmében a két vállalat kutatói több területen is közösen dolgoznak majd. A fejlesztőmérnökök első feladata, hogy kidolgozzák az autóipari szinten is felhasználható szénszálas anyagok gazdaságos előállításának módját, és olyan részegység-gyártási eljárásokat fejlesszenek ki, amelyek az autóipari tömegtermelés során is alkalmazhatók.vA partneri kapcsolatba mindkét fél értékes tapasztalatokat hoz: a Ford a dizájn, a tervezés és a tömeggyártás terén szerzett ismereteit, a Dow Automotive pedig a kutatás-fejlesztés, az anyagismeret és a nagy mennyiségben gyártott műanyagok terén összegyűjtött szaktudását kamatoztatja a közös projektben.

“A tömegcsökkentés minden Ford-modell fogyasztására jótékony hatással lesz.” – fejti ki Mascarenas. “Mindez különös fontossággal bír a plug-in és elektromos hajtású járműveink kínálatának szélesítése tekintetében.”

Ford EvosA közös fejlesztési tervek új lendületet adnak a The Dow Chemical Company és a török AKSA szénszálgyártó, valamint az amerikai Energetikai Minisztérium Oak Ridge Nemzeti Kutatóintézete közt már jelenleg is fennálló partneri kapcsolatnak.

Ha a kutatások eredményre vezetnek, akkor a szénszálas alkatrészek az évtized második felében megjelenhetnek a Ford-modellekben, lehetővé téve, hogy a járművek fogyasztása 4,7 l/100 km-es érték alá csökkenjen. Az új anyag alkalmazása a Ford plug-in hibrid kínálatának kiszélesítését is elősegítheti.


További cikkek


Növeli európai gyártókapacitását a Hyundai
Luxus új köntösben - Mazda6 Takumi
Növelni akarja a termelésben a nők arányát az Audi Hungária
Kulcsszavak:
 
2008 óta most először nyereséges a SEAT 2008 óta most először nyereséges a SEAT A Ford új szénszálas anyag kifejlesztésén dolgozik A Jeep eladásai sorban negyedik éve emelkednek világszerte és az Egyesült Államokban A Ford új szénszálas anyag kifejlesztésén dolgozik Iveco modellek az Auto China 2012 kiállításon Jellegzetes olasz formatervezés - Az új Alfa Romeo Giulia Jellegzetes olasz formatervezés - Az új Alfa Romeo Giulia Toyota: kétszámjegyű növekedés Európa legnagyobb piacán Toyota: kétszámjegyű növekedés Európa legnagyobb piacán
 
A Mazda CX-5 maximális, ötcsillagos Euro NCAP - minősítést szerzett

A Mazda CX-5 maximális, ötcsillagos Euro NCAP - minősítést szerzett

2012. május 23.
A vadonatúj Mazda CX-5 hivatalosan is a világ egyik legbizton- ságosabb gépkocsija lett...
Részletek
Mazda CX-5A vadonatúj Mazda CX-5 hivatalosan is a világ egyik legbiztonságosabb gépkocsija lett, miután megszerezte az Euro NCAP lehető legmagasabb fokú, ötcsillagos biztonsági minősítését.

A Mazda CX-5 kompakt szabadidőautója, amely 2012. februárjában került bevezetésre Európában, mind a négy biztonsági kategóriában a legmagasabb szintű eredményt érte el. A vezetővédelem, a gyermekvédelem, és a menetbiztonsági segédrendszerek terén elért eredmények (94 %, 87 %, és 86 %) mind magasan meghaladják az ezen kategóriákban minimumként megkövetelt 80 %, 75 %, 60 % értékeket, amelyek az ötcsillagos összminősítés eléréséhez elengedhetetlenek. A Mazda CX-5 modellje annak ellenére is megszerezte a maximális minősítést, hogy a gyalogosvédelem terén az Euro NCAP által 2012-ben bevezetett, magasabb szintű standardoknak kellett megfelelnie, ahol a gépjárműveknek mostantól minimum 60 %-ot kell teljesíteniük.

A Mazda6-ot és a Mazda3-at követően a CX-5 a harmadik Mazda a sorban, amely elnyerte az ötcsillagos minősítést az Euro NCAP új rendszerének 2009-es bevezetése óta. Az osztályozást valamennyi kategóriában számos törésteszten alapuló szabványrendszer határozza meg, beleértve a 64 km/órás frontális ütközést, az 50km/h sebességgel történő jármű-jármű közötti oldalirányú ütközést, a 29 km/h-s sarokütközést, valamint a 40km/h sebességgel történő gyalogosütközést. Az Euro NCAP töréstesztjei során, további tényezők mellett az elektronikus stabilitásellenőrző rendszert is értékeli (ESC).

Mazda CX-5Az Mazda új generációjának első tagja, a CX-5 egyben az első modell a japán márka palettáján, amely már a vadonatúj és innovatív SKYACTIV-Body karosszériával rendelkezik. Az ideális karosszéria megalkotásának céljából a Mazda fejlesztőmérnökei visszatértek a tervezőasztalhoz, újragondolták a szerkezeti alapelveket, anyagokat és a gyártási mechanizmusokat. Mindennek eredményeképpen a karosszéria 61 százaléka magas szakítószilárdságú acélból készült. Az első és a hátsó lökhárító belső merevítői pedig 1,800 MPa ultra-nagy szakítószilárdságú acélból készültek, amely a valaha gépkocsiban használt legerősebb acél. A Mazda ezáltal egy olyan új karosszériával rukkolt elő, amely nem csupán elsőosztályú ütközési biztonságot nyújt, de súlya is rendkívül könnyű.  A Mazda az új karosszériát valamennyi újgenerációs termékében alkalmazni kívánja.

További cikkek

Luxus új köntösben - Mazda6 Takumi
Jelentős támogatást kapott a Mercedes a kecskeméti gyár felépítéséhez
Bemutatkozik a Volvo gyalogos légzsákja
Kulcsszavak:
 
Kevesebb utas a Lufthansánál, több az Air France-KLM-nél és az IAG-csoportnál márciusban Kevesebb utas a Lufthansánál, több az Air France-KLM-nél és az IAG-csoportnál márciusban Nagy-Britanniában 2040-től megtiltják az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítését Nagy-Britanniában 2040-től megtiltják az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítését A Mazda CX-5 maximális, ötcsillagos Euro NCAP - minősítést szerzett Iveco modellek a hannoveri IAA haszongépjármű-kiállításon Csökkent az üzemanyagok ára Csökkent az üzemanyagok ára Kartellgyanú merült fel az M4-es autópálya építése során Kartellgyanú merült fel az M4-es autópálya építése során
 
Őrizetbe vették a Budapest Airport volt jogi igazgatóját és a Zóna Taxi egykori vezetőjét

Őrizetbe vették a Budapest Airport volt jogi igazgatóját és a Zóna Taxi egykori vezetőjét

2012. május 23.
Különösen jelentős kárt okozó csalás és más bűncselek- mények miatt őrizetbe vette ...
Részletek
Őrizetbe vették a Budapest Airport volt jogi igazgatóját és a Zóna Taxi egykori vezetőjétKülönösen jelentős kárt okozó csalás és más bűncselekmények miatt őrizetbe vette a rendőrség a Budapest Airport (BA) Zrt. volt jogi igazgatóját és helyettesét, valamint a repülőtéri előtér vezetőjét és a Zóna Taxi egykori igazgatóját - az erről szóló lapinformációt a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság kedden megerősítette az MTI-nek.

A rendőrség tájékoztatása szerint V. István és bűntársai, R.-V. Krisztina, a BA Zrt. korábbi jogi igazgatója, helyettese, Sz. György jogász és L. Zs. repülőtéri előtérvezető egymással összejátszva, jogtalan haszonszerzés céljából valótlan fuvaradatok lejelentésével, szerződésmódosításokkal megtévesztette, illetve tévedésben tartotta a Budapest Airport Zrt. vezetését a repülőtéri taxis személyszállítási szerződéssel kapcsolatban 2006 és 2010 között, így az eltelt időszakban a cégnek 671 millió forintos kárt okoztak.

A Repülőtéri Rendőr Igazgatóság a Népszabadság keddi információját megerősítő közleményében konkrétan nem nevezte meg az érintett taxitársaságot, amelynek vezetője V. István volt, mindössze csak utalt arra: az őrizetbe vett volt vezérigazgató már a 2006-os taxipályázat elnyerése érdekében és később is több alkalommal megvesztegette a BA Zrt. említett, stratégiai pozícióban lévő, önálló intézkedésre jogosult dolgozóit, hogy azok a kötelezettségüket megszegjék, ezzel jogtalan haszonhoz juttatva a V. István által irányított repülőtéri személyszállító társaságot.

A rendőrség tájékoztatása szerint kedden összesen öt embert vettek őrizetbe különösen jelentős kárt okozó csalás bűntette és más bűncselekmények elkövetésének megalapozott gyanúja miatt. A nyomozás érdekeire hivatkozva az ügyről bővebb felvilágosítást nem kívántak adni.

A Repülőtéri Rendőr Igazgatóság február elején tájékoztatta az MTI-t arról, hogy a Ferihegyen korábban taxiszolgáltatást végző gazdasági társaság valótlan forgalmi adatok alapján fizetett díjat a repülőtéri üzemeltetőnek, ezért csalás miatt nyomozást indítottak. Házkutatást tartottak az érintett, budapesti székhelyű gazdasági társaság telephelyein, a tulajdonos és a tisztségviselők lakásán, ahol a nyomozók különböző dokumentumokat és informatikai eszközökön tárolt adatokat foglaltak le.

Őrizetbe vették a Budapest Airport volt jogi igazgatóját és a Zóna Taxi egykori vezetőjétVeres István vállalkozó, az azóta már megszűnt Zóna Taxi vezérigazgatója az MTI-nek akkor elismerte, hogy volt nála házkutatás, és az erre vonatkozó határozat szerint az Sz. György és társai ellen vesztegetés miatt folyó nyomozás ügyében jártak nála, illetve cége irodájában a rendőrök.

Abban az ügyben Sz. Györgyöt - Sziebert Györgyöt, volt BKV-s jogi igazgatót - kötelességszegéssel, bűnszövetségben elkövetett vesztegetéssel és más bűncselekményekkel gyanúsítják. A vesztegetési ügy 2009. december 4-én pattant ki, amikor a rendőrség házkutatást tartott a BKV Akácfa utcai székházában. A rendőrök először egy informatikai szerződést kerestek. A feltételezés szerint a 28 millió forintos szerződésből osztottak vissza a gyanúsítottak több millió forintot, ezt vehette át aznap egy óbudai mélygarázsban a vesztegetés közben tetten ért Sziebert György.

Az üggyel összefüggésben Rényi-Vámos Krisztinát, a Budapest Airport Zrt. akkori jogi vezetőjét és Sziebert Györgyöt letartóztatták. Mindkettőjüket bűnszövetségben elkövetett vesztegetéssel, csalással és hűtlen kezeléssel gyanúsítják. Sziebert eddig házi őrizetben volt, Rényi-Vámossal szemben lakhelyelhagyási tilalom volt érvényben.

A Zóna Taxi 2010 decemberig volt a Ferihegyi repülőtér taxiszolgáltatója. A repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. az év október elején írta ki a taxitendert, amelyet november közepén a Főtaxi nyert meg.

További cikkek

Csaknem egy évet csúszik az új berlini repülőtér megnyitása
Növeli európai gyártókapacitását a Hyundai
Luxus új köntösben - Mazda6 Takumi
Kulcsszavak:
 
Elektromos modelljeire vonatkozó stratégiájának újabb lépéseit jelentette be a BMW Group Elektromos modelljeire vonatkozó stratégiájának újabb lépéseit jelentette be a BMW Group A Magyar Villanyautó Klub Egyesület javaslatot tett a hazai e-mobilitás javítására A Magyar Villanyautó Klub Egyesület javaslatot tett a hazai e-mobilitás javítására Michelisz Norbert: Az eddigi legjobb autóm! Michelisz Norbert: Az eddigi legjobb autóm! A Toyotát kedvelik a legjobban a legtöbb országban A Toyotát kedvelik a legjobban a legtöbb országban Goodyear abroncsokat választottak gyári szerelésként az új Volkswagen Touareg modellhez Goodyear abroncsokat választottak gyári szerelésként az új Volkswagen Touareg modellhez
 
Bemutatkozik a Volvo gyalogos légzsákja

Bemutatkozik a Volvo gyalogos légzsákja

2012. május 23.
Hét érzékelő, fejlett technológia és egy olyan légzsák, amely villám-gyorsan ...
Részletek
Volvo V40Hét érzékelő, fejlett technológia és egy olyan légzsák, amely villámgyorsan kinyílik a szélvédő előtt. Mindez csak néhány a gyalogos légzsák legfontosabb elemei közül. A vadonatúj V40 modellhez alapfelszereltségként kínált rendszernek köszönhetően a Volvo Car Corporation az első olyan gyártó, amely gyalogos légzsákkal felszerelt járművet kínál.

Kínában a halálos kimenetelű balesetek 25 százalékában gyalogos az áldozat. Ez az arány Európában 14, az Egyesült államokban pedig 12 százalék. Ennél azonban még nagyobb számban szenvednek sérülést a gyalogosok. A gázolásos balesetek során a legsúlyosabb fejsérüléseket a motorháztető alatti kemény szerkezet, a szélvédő alsó része és az A oszlopok okozzák. A Volvo többek között ezért is kezdte el a gyalogos légzsák technológiájának kifejlesztését. A rendszernek világraszóló sikere volt, amikor a vadonatúj Volvo V40 modell idén a Genfi Autószalonon bemutatkozott.

„Büszkék vagyunk arra, hogy gyalogos légzsákkal felszerelt autót kínálhatunk. A légzsák célja, hogy megvédje a gyalogosokat olyan esetekben, amikor a motorháztető, az ablaktörlők körüli terület és az A oszlop valamelyikének ütköznek. Az ilyen ütközéseknél fennáll a komoly fejsérülések kockázata” – mondta Thomas Broberg, a Volvo Car Corporation vezető biztonsági tanácsadója.

Az autó elejébe ágyazott hét érzékelő jeleket továbbít a vezérlőegységnek. Amikor az autó egy objektummal lép fizikai kontaktusba, a jelek módosulnak. A vezérlőegység kiértékeli a jeleket, és ha emberi lábként értelmezi a jelek által továbbított információkat, kinyílik a gyalogos légzsák.

Volvo V40Tíz centiméterrel emeli meg a motorháztetőt

A motorháztető valamennyi csuklóját pirotechnikai kioldószerkezettel látták el a Volvo mérnökei. Gázolás esetén egy csap eltávolításával kiold a motorháztető-panel hátsó része. Ezzel egyidejűleg aktiválódik a légzsák, és megtelik gázzal. Felfúvódása során a légzsák feltolja a motorháztetőt, amely tíz centiméterrel emelkedik meg, és ebben a helyzetben marad. A motorháztető és a motortér kemény részei között létrejövő rés miatt a motorháztető deformálódhat, tompítva ezzel az ütközést a gyalogos becsapódásakor.

„A légzsák funkciója kettős. Egyrészt megemeli a motorháztetőt, hogy alatta rés keletkezzen, másrészt tompítja az ütközést a szélvédő közelében található kemény részekkel” – magyarázta Thomas Broberg.
Felfújt állapotban a légzsák lefedi az ablaktörlők területének egészét, a szélvédő körülbelül harmadát, valamint az A oszlopok alsó részét. A rendszer aktiválódásától a teljes felfúvódásig néhány századmásodperc telik el.

Tesztek az embereket szinte tökéletesen modellező tesztbábukkal

A rendszer 20 és 50 km/órás sebesség között aktív. A gázolásos balesetek 75 százaléka 40 km/óránál alacsonyabb sebességen történik. A gyalogos légzsák egy zsákból és egy hibrid gázfejlesztőből áll, aktiválódáskor a zsák néhány ezredmásodperc alatt telik meg gázzal.

„A technológiát számítógépes szimulációk, valamint az emberihez hasonló láb- és fejformák használatával fejlesztettük ki. A teszteket számos különféle helyzetben végrehajtottuk” – mondta Thomas Broberg.

Volvo V40A Volvo két évvel ezelőtt mutatta be az „ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel” technológiát. A rendszer segítségével akár 35 km/órás sebességnél is elkerülhető a gyalogosgázolás, amikor a sofőr nem reagál időben. Ennél nagyobb sebesség esetén a cél az autó a lehető legnagyobb mértékű lelassítása az ütközés előtt.









További cikkek


Ingyen parkolhatnak Győrben az elektromos járművek
A Chevrolet egy új kis SUV-vel egészíti ki globális választékát
Növeli európai gyártókapacitását a Hyundai
Kulcsszavak:
 
Az NNG nyerte el a XXI. Magyar Innovációs Nagydíjat Az NNG nyerte el a XXI. Magyar Innovációs Nagydíjat Bemutatkozik a Volvo gyalogos légzsákja Kína lesz a Jaguar Land Rover második legnagyobb piaca Az új Audi A5 és S5 Cabrio –Sportosan elegáns formavilág, tágasabb beltér Az új Audi A5 és S5 Cabrio –Sportosan elegáns formavilág, tágasabb beltér A Polestar megkezdte az ultramodern Polestar Production Centre gyártólétesítmény építését A Polestar megkezdte az ultramodern Polestar Production Centre gyártólétesítmény építését Bemutatkozik a Volvo gyalogos légzsákja 2012 lesz Szentgotthárd nagy éve – az idén elkészül az új Opel motorgyár
 
A Splash a műszaki vizsgán is csobb

A Splash a műszaki vizsgán is csobb

2012. május 23.
A brit időszakos műszaki vizsgán az összes Nagy- -Britanniá- ban futó autó közül...
Részletek
Suzuki SplashA brit időszakos műszaki vizsgán az összes Nagy-Britanniában futó autó közül a Suzuki Splasht buktatták meg a legkevesebbszer. A legjobban vizsgázó tíz modell közé a Jimny és a Grand Vitara is bejutott. A műszaki vizsgák eredményeit egy független fogyasztói oldal elemezte – az eredmény a Suzuki számára rendkívül hízelgő.

Az honestjohn.co.uk brit fogyasztói tesztoldal 24,5 millió időszakos műszaki vizsga alapján készült felmérése szerint azok közül az autók közül, amelyekből évente legalább ezer kel el a szigetországban, a Splasht buktatták meg a legritkábban a hároméves kocsik műszaki vizsgálatán: a modell 90 százalékban első nekifutásra teA brit időszakos műszaki vizsgán az összes Nagy-Britanniában futó autó közül a Suzuki Splasht buktatták meg a legkevesebbszer. A legjobban vizsgázó tíz modell közé a Jimny és a Grand Vitara is bejutott. A műszaki vizsgák eredményeit egy független fogyasztói oldal elemezte – az eredmény a Suzuki számára rendkívül hízelgő.ljesítette a követelményeket. A Suzuki két további modellel is jelen van az első tízben: a Jimny és a Grand Vitara 89, illetve 88 százalékos eredményt produkált.

Az honestjohn.co.uk a 2010. október 1-je és 2011. szeptember 30-a közötti időszakot kutatta. A hároméves vizsgát sikerrel abszolválók aránya a Suzuki összes modellje esetében 85 százalékos vagy afeletti volt – újabb bizonyság arra, hogy a nagyfokú megbízhatóság és a mérsékelt üzemeltetési költség a teljes Suzuki modellkínálat sajátja. A csekély számú bukás oka jellemzően egy-egy kiégett körte volt.

Suzuki SplashA felmérés tárgyává tett 24,5 millió műszaki vizsgából 1,7 millió vonatkozott 2008-ban üzembe helyezett járműre. A sikeres vizsgák arányát tekintve a gyártók között a Suzuki összesítésben a második helyet érte el.
A Splash a Suzuki miniegyterűje; egyliteres háromhengeres vagy 1,2 literes négyhengeres benzinmotorral kapható. Mindkét motor rendkívül takarékos: az egyliteres modell fogyasztása 60,1 mérföld/gallon (4,7 liter / 100 km) 109 gramm szén-dioxid-kibocsátással kilométerenként, a 94 lóerős 1,2 literes motorra ugyanezek az értékek 55,4 mérföld/gallon (5,1 liter / 100 km), illetve 119 gramm.

Jóllehet mindössze 3,7 méter hosszú, a Splashben öt felnőtt fér el kényelmesen. A hátsó ülések előredöntésével a csomagtér 573 literesre növelhető, ami nagyobb csomagok szállítására is alkalmassá teszi a kocsit.

További cikkek

Luxus új köntösben - Mazda6 Takumi
Jelentős támogatást kapott a Mercedes a kecskeméti gyár felépítéséhez
A Nissan kétszeresére növelik a szentpétervári gyár kapacitását
Kulcsszavak:
 
A Splash a műszaki vizsgán is csobb Emelkedett a benzin ára A Honda Civic Type R nyert a német Sport Auto magazin szavazásán A Honda Civic Type R nyert a német Sport Auto magazin szavazásán 2019-ben újra startol a Scania Járművezetői Versenye 2019-ben újra startol a Scania Járművezetői Versenye Minden eddigi sorozatgyártású Ford közül a Ford GT kínálja a legmagasabb végsebességet Minden eddigi sorozatgyártású Ford közül a Ford GT kínálja a legmagasabb végsebességet A Multivan sorozatban tizedszer nyerte el a „Das beste Auto” címet A Multivan sorozatban tizedszer nyerte el a „Das beste Auto” címet
 
Debreceni 2-es villamos - az irányítóhatóság véleménye alapján döntenek a szerződésről

Debreceni 2-es villamos - az irányítóhatóság véleménye alapján döntenek a szerződésről

2012. május 23.
Az uniós program irányító- hatóságával egyeztetve dönt a debreceni város- vezetés...
Részletek
Debreceni 2-es villamosAz uniós program irányítóhatóságával egyeztetve dönt a debreceni városvezetés arról, hogy a 2-es villamos pályájának építésére megkötött szerződést módosítják vagy új közbeszerzési eljárást írnak ki a munka befejezésére - mondta Kósa Lajos (Fidesz-KDNP) polgármester kedden az MTI-nek.

A módosításra azért lenne szükség, mert a kivitelező nem tudja tartani az eredetileg megszabott május 31-i határidőt. Bár a kivitelező ATK-Debrecen konzorcium korábban jelentős adósságot halmozott fel alvállalkozóival szemben, Kósa Lajos tájékoztatása szerint a csúszást az okozza, hogy a járműtenderen győztes spanyol gyártó még csak most küldi az utolsó adatokat a járműremíz és a pálya paramétereinek véglegesítésére.    

"Sem a város, sem a kivitelező nem tehet arról, hogy csak a hatodik járműtender lett eredményes. Amíg nem volt ismert a gyártó, nem ismerhették a paramétereket sem" - fogalmazott Kósa Lajos. A város előtt két lehetőség van: vagy módosítják a szerződést és új határidőt jelölnek ki, vagy hagyják azt lejárni és új közbeszerzést írnak ki a munkák befejezésére. Kósa Lajos felhívta a figyelmet arra, hogy utóbbi esetben sokkal többe kerülne a beruházás. Leszögezte azonban, hogy a város sem kötbérről, sem a bankgaranciákról nem mond le.

Ha módosítják a szerződést, a kötbérezést részhatáridőkhöz fogják kötni. Ebben a kérdésben megvárják az irányítóhatóság véleményét, annak az illetékese jelenleg is Brüsszelben tárgyal az ügyről. Az Arcadom Zrt., a Keviép Kft. és a Tóth TD Kft. alkotta konzorcium 2010 őszén kezdte el a 7,54 milliárd forintos beruházást. Ez év márciusára a pénzügyi vezető Arcadom mintegy 900 milliós adósságot halmozott fel partnereivel szemben.

Debreceni 2-es villamosMárciusban a kifizetések elmaradása miatt az alvállalkozók levonultak a munkaterületről és tüntetést is kilátásba helyeztek. Néhány héttel később a városvezetés közleményben arról tájékoztatott, hogy a kivitelező el tudja végezni a szükséges munkákat és a szerződés módosítását kérik. Miklóssy Ferenc, a Keviép Kft. ügyvezető igazgatója az MTI érdeklődésére elmondta: cégüknek még 150 millió forinttal tartozik az Arcadom, ők ennek ellenére minden alvállalkozójukat kifizették.






További cikkek


Elővárosi gyorsvasút tervei Debrecenben
Miskolc egy új BMW-gyár lehetséges helyszínei között
A Honda bemutatja a UNI-CUB névre keresztelt személyi közlekedési eszközt
Kulcsszavak:
 
Szenvedély, kreativitás, szabadság – szavazz a magyar Streetre! Szenvedély, kreativitás, szabadság – szavazz a magyar Streetre! A Toyota egymilliomodik európai hybrid vásárlója két Auris Hybridet vihetett haza A Toyota egymilliomodik európai hybrid vásárlója két Auris Hybridet vihetett haza Debreceni 2-es villamos - az irányítóhatóság véleménye alapján döntenek a szerződésről A 485 lóerős JUKE-R nagy sikert aratott 20V20: egy rendkívül dinamikus négyajtós, középkategóriás kompakt SUV jövőképe 20V20: egy rendkívül dinamikus négyajtós, középkategóriás kompakt SUV jövőképe A magyar kormány is áttekinti a helyzetet VW dízelbotrány kapcsán A magyar kormány is áttekinti a helyzetet VW dízelbotrány kapcsán
 

Találatok száma: 11539 Megjelenítve: 10831 - 10840