Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11201 Megjelenítve: 10841 - 10850
Lábmozdulattal vezérelhető csomagtérajtó az új Kuga-ban

Lábmozdulattal vezérelhető csomagtérajtó az új Kuga-ban

2012. március 14.
A Genfi Autó- szalonon bemutat- kozott az ott leleplezett, a hazai márka...
Részletek
Ford KugaA Genfi Autószalonon bemutatkozott az ott leleplezett, a hazai márkakereskedésekbe jövő év első felében érkező vadonatúj Kuga lábmozdulattal vezérelhető automatikus csomagtérajtaja, amely az első ilyen jellegű megoldás a kategóriában. A Kuga-tulajdonosok a jövőben úgy nyithatják és zárhatják a majd csomagtérajtót, hogy egyszerűen elhúzzák lábukat a hátsó lökhárító alatt: ez nagyon hasznos funkció, amikor az ember mindkét keze tele van bevásárlószatyrokkal vagy más holmival.



A Ford innovatív, kézhasználat nélkül is nyitható-csukható csomagtérajtót fejlesztett ki: a kategóriában elsőként alkalmazott szerkezet egy lábmozdulattal aktiválható. A kéz használata nélkül működő rendszer lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy egy, a hátsó lökhárító alatti finom lábmozdulattal nyissák vagy zárják a csomagtérajtót, anélkül, hogy le kellene tenniük a kezükben tartott tárgyakat.

“Ez tökéletesen példázza, hogyan fejlesztjük tovább és tovább már meglévő technológiáinkat, hogy azok még inkább vásárlóink hasznára váljanak.” - fogalmaz Dominik Nical, a Ford Európa biztonsági elektronikai szakértője. “Az eredmény pedig egy gyakori probléma praktikus és különleges megoldása – ilyen egyszerű a csomagtérajtó nyitása, miközben mindkét kezünk foglalt. Olyan megoldást dolgoztunk ki, ami kitűnően működik majd a mindennapok során.”

A fejlesztőcsoport hat hónapon át dolgozott a Ford Ember-Gép Interfész laboratóriumában, ahol önkéntesek segítségével tesztelték az előző generációs Kuga modellbe beépített rendszer prototípusát. A szigorú, valós körülmények közt folytatott vizsgálatsorozat során sikerült beállítani, mekkora lábmozdulatra reagáljon a berendezés, és elérni, hogy más rendszerek ne zavarják a működését.

Ford KugaA kézhasználat nélkül működő csomagtérajtó a Ford intelligens, kulcs nélküli ajtónyitó és motorindító rendszerére épül. Ez a berendezés lehetővé teszi, hogy az autós a kulcs elővétele nélkül nyissa a jármű ajtaját és egy nyomógombbal indítsa be a motort. A hátsó lökhárító alatt két szenzor található: ezek érzékelik az ott álló ember lábszárát, és a lábmozdulatot. A rendszer biztonságosan működik, és védett az akaratlan nyitások ellen – csak a lábmozdulatra reagál, de nem aktiválódik, ha a jármű alatt elfut egy állat, vagy ha az autó útközben áthalad egy bukkanón.


Az új rendszer első ízben tavaly mutatkozott be a Kuga észak-amerikai testvérmodelljén, a Ford Escape-en. A vállalat mérnökei újrakalibrálták a berendezést, hogy az megfeleljen az európai használati szokásoknak is – például a vonóhoroggal felszerelt autókon is hibátlanul működjön, hiszen ezt az opciót gyakran választják a Kuga itteni vásárlói.

Az automatikus, kézhasználat nélkül működő csomagtérajtó már jövő év elején megjelenik a vadonatúj Kuga modellek felszereltségi listáján a Kulcs Nélküli Nyitás és Motorindítás opciója mellett.

További cikkek

A Volkswagen Csoport a környezet védelmében is még magasabbra helyezte a mércét
82. Genfi Autószalon - BMW M Performance Automobile





Kulcsszavak:
 
Nyári napforduló a SEAT Atecával Nyári napforduló a SEAT Atecával Újabb elismerésben részesült a Peugeot Rifter Újabb elismerésben részesült a Peugeot Rifter Öt csillag a Mitsubishi Outlandernek Öt csillag a Mitsubishi Outlandernek Fogyasztási-rekorder a Nissan Note Fogyasztási-rekorder a Nissan Note A Volvo Cars leleplezte az új V90 kombit A Volvo Cars leleplezte az új V90 kombit
 
Az Audi a CeBIT kiállításon - Audi connect

Az Audi a CeBIT kiállításon - Audi connect

2012. március 14.
Első ízben jelent meg az Audi a hannoveri CeBIT kiállításon. Audi connect koncepciója keretében...
Részletek
AudiElső ízben jelent meg az Audi a hannoveri CeBIT kiállításon. Audi connect koncepciója keretében a négykarikás márka jelenlegi és jövőbeni mobil IT-felhasználásaiból adott ízelítőt a világ legnagyobb információtechnikai vásárán. Az Audi standjának egyik fénypontja az új Audi A3 volt, amely a márka első modelljeként alkalmazza az infotainment-megoldások modulrendszerű koncepcióját.

Az Audi egyértelműen élen jár vetélytársai körében az autós infotainment területén, pontosan tisztában lévén azzal, hogy e szektor már napjainkban is igen jelentős szerepet játszik, s jelentősége a jövőben is rohamosan nő. „A digitalizáció nem csupán a társadalmi változásokat gyorsítja fel, hanem mobilitási szokásainkat is alapvetően átalakítja“ – mondta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. Mint Michael Dick, az igazgatótanács műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Audi connect koncepciónk keretében az egyéni mobilitás egyszerre válik hatékonyabbá, biztonságosabbá és kényelmesebbé.“

Axel Strotbek, az igazgatótanács pénzügy és szervezet területeiért felelős tagja így kommentálta: „Az IT-alkalmazások és az autó egyre nagyobb tempóban közelednek egymáshoz, s a jármű a hálózatok aktív elemévé válik.“ Strotbek tartotta a vásár programjába illeszkedő „Automotive Day" nyitóbeszédét. Az Audi az év elején a Las Vegas-i Consumer Electronics Show (CES) rendezvényén vonultatta fel legfrissebb infotainment-fejlesztéseit, amelyeket most az európai közönség elé tár. A hannoveri CeBIT világszerte a legjelentősebb és legnagyobb IT-kiállítás és -vásár, olyan új innovációk sokaságának „piactereként”, amelyek a fejlett hálózatok szervezésének számos új módját képviselik. Az Audi időben felismerte ennek kiemelkedő jelentőségét, s az első prémium autógyártóként jelent meg nagyszabású programmal a CeBIT rendezvényén.

Az információs technológia kétségkívül „A haladás technikájának” jelentős eleme az Audinál, ahol ötletes IT-megoldások sokasága segíti a csúcsszínvonalú autók fejlesztését, illetve gyártását. Ezek egyrészt biztosítják az egyes munkatársak közötti fejlett kapcsolatot, még vonzóbbá teszik a márka modelljeit, de ezek révén válnak lehetővé az Audi connect szolgáltatásai is.

AudiSok más autógyártótól eltérően az Audi nem csupán ügyfélként jelenik meg az IT-szakmában, sokkal inkább olyan vállalatként, amelyet magát is széles körű saját szakmai kompetencia jellemez. Vegyesvállalatai, mint például az Elektrobit tárasággal közös e.solutions GmbH, új mércét állítanak ezen együttműködések területén, jelentősen bővítve az Audi szoftveres szakértelmét és lehetőségeit. Az Audi a félvezető-technikában is egészen újszerű, integrált stratégiát követ.

Az Audi connect koncepció a fejlett hálózatokban működő mobilitás szakterületét öleli fel. Rohamosan változó világunkban az emberek mind újabb és újabb igényei jelennek meg, s privát vagy hivatásbeli mindennapjaik során a hálózati IT kommunikációs alkalmazások már jó ideje maguktól értetődőnek számítanak. Sok, főként fiatalabb felhasználó pedig szinte mindenkor „online” szeretne lenni, természetesen autójában is.

Az Audi connect ezen igények maradéktalan kielégítésére törekszik, az autót vezetőjével, az internettel, az infrastruktúrával és a közlekedés további járműveivel kötve össze. Az Audi connect révén nem csupán az internet érhető el az autóból, hanem az autó is megjelenhet az interneten, mégpedig az úgynevezett adatfelhő („cloud“) megoldása segítségével. A jármű ily módon az intelligens internet, a Web 3.0 résztvevőjévé válik, amely a mindennapok tárgyait hálózatba kötve teszi felhasználásukat még ötletesebbé és hasznosabbá. Az Audi ügyfelei számára autóik innovatív fedélzeti technikája egyszerre jelent magasabb színvonalú biztonságot és kényelmet, illetve élvezetesebb vezetést – azaz még kellemesebb élményeket.
A World Wide Web hálózatával folytatott kommunikáció jelenleg az Audi „Bluetooth-Autotelefon online” funkciójának UMTS-kapcsolatán keresztül, rövidesen pedig már az új LTE mobilszabvány szerint zajlik. Az LTE mindemellett a jövő korszerű „Car-to-X” kommunikációjában is fontos szerephez juthat. Az autókat egymással, illetve a közlekedési infrastruktúrával összekötő új technológia jóval biztonságosabbá és gazdaságosabbá teheti a vezetést.

A vezető számára az Audi connect testre szabott szolgáltatásokat kínál, az „Audi Verkehrsinformationen online” híreitől egészen az „App Audi music stream” technikájáig, amellyel az internetes rádióadók és a csatlakoztatott külső eszközök zenei könyvtárai a jármű rendszerének kezelési felületére integrálhatók. Az Audi lendületesen tovább kívánja bővíteni e palettáját, számos esetben App alkalmazások segítségével. Ily módon az autó távirányítású konfigurálása is lehetővé válik, ami a jövő elektromos hajtásrendszerű e-tron-modelljeiben nyerhet különös jelentőséget, amint az Audi A1 e-tron mobilitás-tervezési eljárása már ma is mutatja.

AudiMindenkor „online” lenni azonban semmi esetre sem jelenthet egyet a kevésbé összpontosító vezetéssel. Sőt, éppen ellenkezőleg, az Audi connect megoldásai a vezetést még kényelmesebbé téve tehermentesítik a sofőrt. Többek között ezért dolgozik az Audi teljes gőzzel új kezelési és kijelző-koncepcióin. A Németországban első ízben a CeBIT alkalmával bemutatkozó új A3 kezelése terén máris újdonságok egész sorát vonultatja fel, például az érintőfelület (Touchpad), a monitor és az autó és a mobiltelefon közötti univerzális csatlakozásként szolgáló „Audi Phone Box” formájában.

Mindemellett az Audi infotainment-megoldásainak modulrendszerű koncepciója (Modulare Infotainmentbaukasten; MIB) is az új A3 modellekben tartja premierjét, óriási lépést téve a mobil kommunikációs technika jövője felé. Fejlett architektúrája első ízben teszi lehetővé a járműbeli hardver egyszerű és gyors frissítését, folyamatosan up-to-date technikát biztosítva az autóban. Fontos komponense az Audival igen sikeres együttműködést folytató, piacvezető Nvidia nagysebességű grafikai processzora. Az Nvidia aktuális chipjei a jövőben is megjelennek az Audi modelljeiben.

Az IT-technológiák e valóságos diadalmenete végül azt eredményezte, hogy napjainkra nem csupán az egyes közlekedési eszközök alkalmazása változott meg jelentősen, hanem a világ nagyvárosai is. A négykarikás márka 2010-ben hívta életre „Audi Urban Future Initiative” kezdeményezését, hogy a nagyvárosok jövőjét a mobilitás aktuális kérdéseire tekintettel elemezze, illetve tegyen javaslatokat a fejlesztésre.
Az „Audi Urban Future Initiative” saját kiállító-területen mutatkozott be a CeBIT alkalmával, ahol a tervezőirodák az „Audi Urban Future Award” révén díjazott öt nemzetközi koncepciója is megtekinthető volt. Az Audi 2012-ben második ilyen díjával is elő kívánja mozdítani „A holnap városa és mobilitása“ téma megvitatását.

További cikkek

Az új Citroen C1 – bátrabb, pörgősebb és zöldebb, mint valaha
Az elektromos forradalom folytatódik a Twizy-vel
A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli
Kulcsszavak:
 
Michael Schumacher teszteli az új Mercedes-Benz C-osztályt Michael Schumacher teszteli az új Mercedes-Benz C-osztályt Új Opel Corsavan: világpremier a Brüsszeli Autószalonon Új Opel Corsavan: világpremier a Brüsszeli Autószalonon Az Audi a CeBIT kiállításon - Audi connect Az októberi Golf találkozón mutatkozik be hazánkban Volkswagen Golf VII A vadonatúj Subaru Outback modellben mutatkozik be az EyeSight vezetősegítő technológia A vadonatúj Subaru Outback modellben mutatkozik be az EyeSight vezetősegítő technológia Megvette a Cseh Légitársaság 44 százalékát a Korean Air Megvette a Cseh Légitársaság 44 százalékát a Korean Air
 
A Scania áttér az alternatív üzemanyagok használatára

A Scania áttér az alternatív üzemanyagok használatára

2012. március 14.
A Scania újabb lépést tesz az éghajlatra gyakorolt hatásának csökkentése érdekében.
Részletek
ScaniaA Scania újabb lépést tesz az éghajlatra gyakorolt hatásának csökkentése érdekében. A svédországi Södertälje-ban található gyártóegységei közötti szállítási feladatokhoz megújuló bioüzemanyag használatára tér át a fosszilis-alapú dízelüzemanyag helyett, amellyel szén-dioxid kibocsátása éghajlatra gyakorolt hatása nagyjából 70 %-kal csökkenthető. A nyolc darab már forgalomba állított etanol-üzemű jármű CO2 megtakarítása megegyezik 12 normál háztartás fosszilis energiával történő fűtése során keletkező CO2 mennyiségével.


„Mint a szállítási megoldások kínálója, fontos számunkra, hogy vezető szerepet foglaljunk el a fenntartható, alternatív megoldások fejlesztése terén és egyúttal meg is mutassuk, hogy a fenntarthatóság és a hatékonyság a gyakorlatban milyen kapcsolatban állnak egymással.” – mondta Anders Nielsen, a Scania gyártási és logisztikai igazgatója.

Södertälje-ban a Scania a saját gyártó és összeszerelő-üzemei között szállít alkatrészeket és csomagolóanyagokat. Ezt a belső szállítási feladatot vette át a közelmúltban a teljes egészében a Scania tulajdonában levő Scania Transport Laboratory nevű cég, amelynek fő feladata, hogy normál közúti fuvarok során tesztelje és kiértékelje a járművek teljesítményét. Ezen kívül feladatai közé tartozik a járművezetők gazdaságos és biztonságos vezetésre történő oktatása, valamint teljesítményük folyamatos nyomon követése.

„Azzal, hogy etanolt használunk, a Scania meg tudja mutatni, hogy a fenntartható megoldások elérhetők már a jelenleg rendelkezésünkre álló technológiával is.” – tette hozzá Anders Nielsen.

ScaniaA megújuló üzemanyagok minél szélesebb körben történő elterjesztése érdekében a Scania még idén megnyit egy nyilvános üzemanyagtöltő állomást Södertälje-ban, amely RME- (repce-metilészter), ED95- (etanol) és biogáz-töltő kútoszlopokkal is rendelkezni fog.











További cikkek


Rába-futóművekkel erősít a John Deere
ínyenc körúton a Renault Magnummal
Két új motorral bővül az új Iveco Daily kínálata
Kulcsszavak:
 
Guruló masszázsszalon Guruló masszázsszalon Nissan tanulmányautó Detroitban Nissan tanulmányautó Detroitban Minden idők legsikeresebb negyedéve a Ford történelmében Minden idők legsikeresebb negyedéve a Ford történelmében Kaposváron tesztelik majd a magyar fejlesztésű elektromos buszt Kaposváron tesztelik majd a magyar fejlesztésű elektromos buszt BMW Vision Future Luxury - Exkluzivitás és elegancia BMW Vision Future Luxury - Exkluzivitás és elegancia
 
Kockázati tőketársaságok érdeklődnek egy új légitársaság alapítása iránt

Kockázati tőketársaságok érdeklődnek egy új légitársaság alapítása iránt

2012. március 13.
Külföldi kockázati tőke- társaságok érdeklődnek egy új alapítású magyar ...
Részletek
MalévKülföldi kockázati tőketársaságok érdeklődnek egy új alapítású magyar légitársaság iránt - közölte Vécsei Mihály, a Magyar Légiközlekedésért Egyesület (Malért) civil szerveződés elnöke az MTI-vel kedden.

Az érdeklődő kockázati tőketársaságokat az elnök nem kívánta megnevezni, csak annyit mondott, készül az üzleti szempontok összeállítása, ami alapja lesz az üzleti tervnek. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba múlt héten elküldött levélre az egyesület még nem kapott választ - mondta. Azt remélik, hogy a magyar állam részt vállal az új magyar légitársaság megalakításában. Az egyesület arra is számít, hogy apportként a vállalkozásba viszik a Malév két leányvállalatát, a karbantartó céget, az Aeroplexet, és a földi kiszolgálással foglalkozó Ground Handlinget, valamint a még meglévő repülőtéri résidőket (slotokat), azaz a le- és a fölszállás időpontjára szóló jogosultságot adott légikikötőben.

Vécsei Mihály a Malért sajtótájékoztatója előtt nyilatkozva az MTI-nek úgy tudta, hogy a slotok szeptemberig nem vesznek el, azokkal addig lehet rendelkezni. Az elnök beszámolt arról is, hogy együttműködési megállapodást írtak alá a Malév-pilóták és légi utaskísérők érdekképviseleti szervezeteivel, a Hunalpával és a Hunaccával, valamint a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségével (MUISZ) és a Magyar Repülő Szövetséggel. Ez utóbbi szövetség négyezerrel gyarapítja a civil kezdeményezés 15 ezer regisztrált főből álló táborát.

Malért Ezzel az együttműködési megállapodással a Malért szakmai-civil szervezetté vált - tette hozzá Vécsei Mihály. Az elnök emlékeztetett arra, hogy az utazási irodák a Malév leállása miatt mintegy ezer fő elbocsátására kényszerülnek.

A csődbe ment Malév márciusban ünnepelné megalakulásának 66 évfordulóját - mondta Vécsei Mihály, és ebből az alkalomból a Malért ünnepséget rendez az ismét megnyitott Ferihegy Repülőgép Emlékparkban március 30-án.


További cikkek

Veszteséggel zárta 2011-et az Air France KLM légitársaság
Nem pótolhatatlan a Malév
Veszteséggel zárta az évet a lengyel légitársaság
Kulcsszavak:
 
Egyre többen bíznak a flottakövetőkben Egyre többen bíznak a flottakövetőkben Jóváhagyta a Cseh Légitársaság eladását a cseh kormány Jóváhagyta a Cseh Légitársaság eladását a cseh kormány Nagykereskedők és műhelyek számára készült hálózatba kapcsolt megoldásokkal bővíti portfólióját a Bosch Nagykereskedők és műhelyek számára készült hálózatba kapcsolt megoldásokkal bővíti portfólióját a Bosch Az autóklub a hatástanulmányok megismeréséig csak a megyei matricák bevezetését támogatja Az autóklub a hatástanulmányok megismeréséig csak a megyei matricák bevezetését támogatja Az új Škoda Superb Combi – Stílusos és tágas óriás, színvonalas dinamikával és eleganciával Az új Škoda Superb Combi – Stílusos és tágas óriás, színvonalas dinamikával és eleganciával
 
Irányjelző Közlekedési Magazin - márciusi ajánló

Irányjelző Közlekedési Magazin - márciusi ajánló

2012. március 13.
Az Irányjelző Közlekedési Magazin márciusi adásában bemutatjuk az első ...
Részletek
IrányjelzőAz Irányjelző Közlekedési Magazin márciusi adásában bemutatjuk az első szentgotthárdi Opel Astrát, az új Fiat Pandát, és a Nissan újdonságait. Teszteltük a Peugeot 508 GT 2.2 HDi-t, a Toyota Land Cruisert a Volvo a XC70 Ocean Race Edition-t, és a Suzuki Sport Swift-et.
megnézem











További cikkek

Az Irányjelző Közlekedési Magazin 2012 februári műsora
Az Irányjelző Közlekedési Magazin 2012 januári műsora
Az Irányjelző Közlekedési Magazin 2011 decemberi műsora
Kulcsszavak:
 
Irányjelző Közlekedési Magazin - márciusi ajánló Emelkedik az üzemanyagok ára Az új SEAT Ibiza szegmensének egyik legjobb választása Az új SEAT Ibiza szegmensének egyik legjobb választása Megugrott a kereslet a kis szériában gyártott prémium abroncsok iránt Megugrott a kereslet a kis szériában gyártott prémium abroncsok iránt Irányjelző Közlekedési Magazin - márciusi ajánló Speciális útburkolattal vontak be két gyalogátkelőhelyet Budapesten Irányjelző Közlekedési Magazin - márciusi ajánló A városi forgalmi dugók csökkentése kommunikáló teherautókkal
 
Vezetőközpontú sportkocsi – Toyota GT 86

Vezetőközpontú sportkocsi – Toyota GT 86

2012. március 13.
A Toyota régóta várt, kompakt 2+2 üléses sportkocsija, a GT 86 a 2012-es Genfi Autó ...
Részletek
Toyota GT 86A Toyota régóta várt, kompakt 2+2 üléses sportkocsija, a GT 86 a 2012-es Genfi Autószalonon végre bemutatkozik az európai közönségnek.

Az Európa-szerte 2012 nyarától forgalmazott GT 86 kifejezetten vezetőközpontú autó. A legkisebb gázadásra is precízen és késedelem nélkül reagáló sportkocsi a vezetés színtiszta, valódi örömét nyújtja mindazoknak, akik számára az autózás sokkal inkább szenvedély, mint szükséglet. Az alacsony és nagyon áramvonalas karosszéria feszesen simul a mérnöki fókuszpontokra a GT 86 vadonatúj padlólemeze fölött. Ahelyett, hogy nagy és nehéz motort alkalmaztak volna a teljesítmény eléréséhez, a GT 86 tervezői visszatértek a Toyota sportautós hagyományaihoz, így az új modell világszerte egyedülálló hajtáslánc-kombinációt kínál: a kompakt, elölre beépített, pörgős boxer benzinmotor a hátsó kerekeket hajtja.

E különleges hajtáslánchoz a világ legkompaktabb négyüléses kialakítása, valamint kis saját tömeg, kis tehetetlenség, alacsony tömegközéppont és – mindezeknek köszönhetően – a lehető legjobb teljesítmény/tömeg arány társul. Ezen jellemzők révén a GT 86 élénk, könnyen előcsalogatható teljesítményt, élvezetes és robbanékony menetdinamikai jellemzőket kínál minimális elektronikus beavatkozással és maximális vezetési élménnyel.

A Toyota lelkes mérnökei a klasszikus sportkocsi-élmény tisztaságát szem előtt tartva tervezték meg az autót. A versenyeken tökéletesített, a legigényesebb rajongók magas elvárásaihoz igazított GT 86 modellben tovább él a Toyota összes egykori sportkocsijának szellemisége, és ezzel hamisítatlan, magával ragadó vezetési élményt kínál.

A 86-os szám

A típusjelzésben szereplő szám egyfelől tisztelgés a Corolla Levin AE86 lenyűgöző vezethetősége, illetve tulajdonosaival és szerelőivel ápolt, egyedi, szoros kapcsolata előtt, másfelől a 86-os szám egy egészen más, meghatározó szerepet is játszott a Toyota új sportkocsijának fejlesztése során. A boxermotor azonos furat-löket aránya (86 mm x 86 mm) nemcsak műszakilag ideális, hanem a Toyota sportmotorok gazdag hagyományához is hű maradt. A 2000GT legendás 3M motorja, vagy a Supra 1G-G erőforrása mind soros hathengeres konfigurációjúak voltak, azonos furat-löket aránnyal (75 mm x 75 mm). A Celica és az MR2 soros négyhengereseiben szintén négyzetes furat-löket aránnyal (86 mm x 86 mm) találkozhattunk.
Sőt: még a GT 86 krómozott kipufogóvégének átmérője is pontosan 86 mm…

Toyota GT 86úgy terveztük, hogy a lehető legsportosabb vezetési élményt nyújtsa

4.240 mm-es hosszával, 1.775 mm szélességével, mindössze 1.285 mm-es magasságával és 2.570 mm-es tengelytávolságával az új GT 86 a világ legkompaktabb építésű négyüléses sportkocsija. A széleskörűen alkalmazott tömegcsökkentési megoldásoknak köszönhetően a jármű mindössze 1180 kilogrammot nyom. A négyhengeres boxer orrmotor csekély magasságának, valamint a minden eddigi Toyota modellnél alacsonyabb (400 mm) vezetői csípőpont magasságnak köszönhetően a GT 86 ultra-alacsony, mindössze 460 mm tömegközépponttal rendelkezik. Az ideális egyensúly érdekében mind a motor, mind pedig a vezetőülés a lehető legalacsonyabbra és leginkább hátra került, így a GT 86 majdnem tökéletes, 53:47 arányú tömegelosztással büszkélkedhet. Az optimális statikus tömegelosztás a motorteljesítmény függvényében változik; 150 lóerő körüli járműveknél az ideális érték 51:49 (enyhén orrnehéz), míg egy hasonló futóművű, de 300 lóerős autó esetében kedvezőbb az 50:50 százalékos érték.

A Toyota mérnökei megállapították, hogy intenzív vezetés során az GT 86 „orrnehéz”, 53:47 arányú tömegeloszlása biztosít optimális válaszreakciókat a legkisebb kormánymozdulatra, gáz- és fékparancsra, lehetővé téve a vezetők számára, hogy a lehető legjobb menettulajdonságok érdekében késlekedés és erőfeszítés nélkül tartsák kontroll alatt a jármű dinamikus átterhelődését.

A GT 86 futóművének, fékrendszerének és kormányművének finomhangolása révén maximálisan kiaknázhatók a szerény tömegben, a szupersportkocsikat jellemző kis inerciában és az ultra alacsony tömegközéppontban rejlő lehetőségek. Mindez lehetővé teszi a vezető számára, hogy teljes mértékben kihasználja az új Toyota sportautó letisztult, kivételesen fürge vezethetőségét, agilis dinamizmusát és kanyarvételi adottságait.

Toyota GT 86Az első MacPherson rugóstagokat és a hátsó kettős keresztlengőkaros futóművet úgy hangolták, hogy késlekedés nélkül reagáljanak a vezetői parancsokra. A GT 86 első rugórátája (23 N/mm) valamivel lágyabb, mint a megfelelő Subaru modellé (25 N/mm). A lágyabb első rugók szándékosan engedélyeznek némi oldaldőlést a kanyar bejáratánál, ami tökéletes összhangot teremt a kormányérzet és a jármű viselkedése között, amint az a klasszikus orrmotoros/hátsókerék-hajtású konfigurációknál tapasztalható.



Az elöl és hátul alkalmazott, tekintélyes átmérőjű, nagyteljesítményű, belső hűtésű tárcsafékek minden eddigi Toyota modellétől eltérő fékérzetet közvetítenek. A pedál lenyomására adott fékreakciót precíz modulációra hangolták; a fékezés során fellépő dinamikus átterhelődés így a lehető legfinomabban megy végbe, ami segít a vezetőnek precízen irányítani az autót. Az AE86 legendás fekete versenykerekei előtt tisztelegve a GT 86 17 colos könnyűfém keréktárcsáit egyedi kerékagyborítás díszíti. A Toyotánál ez az alkatrész hagyományosan 60 mm átmérőjű, ám ez esetben 49 mm-re csökkentették, ami azonos merevség mellett kisebb tömeget eredményezett, ugyanakkor a küllőket hosszabbnak, a keréktárcsát pedig nagyobbnak láttatja.

A Toyota mérnökei arra törekedtek, hogy a GT 86 menetdinamikai ereje ne függjön a nagyteljesítményű abroncsok alkalmazásától, ezért az új sportmodellt a Priuséval azonos, 17 colos abroncsokkal szerelték fel.
Ezek az abroncsok rendkívül semleges, kiszámítható tulajdonságokkal rendelkeznek, így lehetővé teszik a futóműben és a felfüggesztésben rejlő lehetőségek maximális kiaknázását. Azáltal pedig, hogy a GT 86-ost a Prius abroncsaival bizonyított, kiváló vezethetőségre hangolták, azok a vásárlók, akik mégis nagyteljesítményű abronccsal szerelik fel autójukat, azonnal értékelik majd a fokozott menetteljesítményt.
Az első Toyota D-4S technológiát alkalmazó boxer erőforrás a világon  A GT 86 2,0 literes, benzines szívómotorja a Subaru és a Toyota közös fejlesztőmunkájának eredményeként született, aminek során a két vállalat nemcsak technikai ismereteit, hanem a sportkocsik iránti szenvedélyét is egyesítette.

Toyota GT 86A Subaru új fejlesztésű, 1998 köbcentiméteres, négyhengeres boxermotorját a Toyota D-4S technológiája egészíti ki. A hengerenkénti és közvetlen befecskendezővel egyaránt felvértezett, valamint magas, 12,5:1 sűrítési aránnyal működő D-4S rendszer széles fordulatszám-tartományban növeli a teljesítményt és a nyomatékot, miközben nem fokozza a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. A modell elnevezését idéző, 86 x 86 mm-es furatával és löketével az új motor maximális teljesítménye 200 lóerő 7000-es fordulatszám mellett, legnagyobb nyomatéka pedig 205 Nm 6600/perc fordulatszámnál; ennek köszönhetően a GT 86 élvezetes teljesítményt nyújt, végsebessége 230 km/óra. Ugyanakkor az új Toyota sportkocsi becsült üzemanyag-fogyasztása csupán 6,9 l/100 km, és CO2-kibocsátása is mindössze 160 g/km körül várható.

A négyhengeres boxermotorhoz egyaránt kapcsolódhat hatfokozatú manuális és hatfokozatú automatikus váltómű. A manuális váltó élvezetesen és könnyen kezelhető, rövid karja gyors, pontos kapcsolásokat biztosít, míg az automata egység a kormányra szerelt, sportos váltófülekkel vezérelhető.

A hátsó kerekekre jutó nyomatékot részlegesen önzáró differenciálmű osztja el, így a tapadás minden körülmények közt ideális. A GT 86 ABS-e és kikapcsolható VSC biztonsági rendszere különleges hangolást kaptak, így az autó teljesítménye és menetdinamikája egészen a végső határokig kihasználható, minimális elektronikus beavatkozás mellett, így szabadon érvényesülhet a vezetés tiszta élvezete.

Látványos formaterv: klasszikus stílus és funkcionális szépség

A ‘neofunkcionalista’ irányvonal alapján megformált GT 86 karosszériáját a technikailag lehetséges legkompaktabb méretűre alakítottuk. Ez a megoldás, valamint az alacsony tömegközéppont és a kiváló, F1-technológia által ihletett áramvonalas kialakítás olyan klasszikus, magával ragadó stílust eredményezett, ami a Toyota sportautók legszebb hagyományait idézi. A merész, letisztult, mégis ikonikus stílus a Toyota új formanyelvének két pillérén nyugszik. Az egyik az orr-rész Under Priority dizájnja, amely a nagyméretű alsó légbeömlőre helyezi a hangsúlyt; ez az autó látványos és feltűnő alsó részére irányítja a tekintetet. A másik a Keen Look irányzat, amely tiszta, intelligens és kifejező stílust teremt.

Toyota GT 86Az új formanyelv hatását tovább fokozza az alsó légbeömlő látványos ‘Skorpió’ stílusa, amely még agresszívebb és sportosabb megjelenésűvé varázsolja a GT 86 modellt. Szintén a sportos kiállást hangsúlyozzák az egyedi 17 colos könnyűfém keréktárcsák, az exkluzív T-rácsos hűtőmaszk, a hátsó légterelő, a hajtókar-motívummal összekötött, dupla kipufogó-végződés, valamint az első kerékdobon elhelyezett ‘86’ dugattyú logó. Az utóbbi nem csupán az autó különleges boxer-orrmotoros, hátsókerékhajtású hajtáslánc-megoldására utal, de a négy kerekén sodródó autó oldalra csúszó abroncsaira is, kihangsúlyozva azt a tökéletes egyensúlyt, amellyel a GT 86 még menetdinamikai határain is viselkedik.

A GT 86 egy különleges koncepció: az „aero szendvics” szerint épült fel. Az autót alulról, felülről, valamint mindkét oldalról levegő préseli össze – a karosszériát gyakorlatilag szendvicsként fogja körül, így függőleges és vízszintes irányban egyaránt stabilizálja a levegő, mégpedig anélkül, hogy az hátrányosan érintené az autó légellenállási együtthatóját. A ‘Pagoda’ tető mélyített kontúrja ennek az aerodinamikai rendszernek a működését demonstrálja; hasonló kialakítással találkozhatunk a fenéklemezen. Emellett az autó több pontján stabilizáló légterelő lapokat (japánul ‘sakana’, azaz ’hal’) helyeztek el. Az oldalt és a fenéklemezen egyaránt elhelyezett sakanák még tovább fokozzák a GT 86 oldalirányú stabilitását.

Ergonomikus, funkcionális, vezetőközpontú műszerfal

A teljes egészében a vezető köré rendezett műszerfal újraértelmezi a sportos autóvezetés lényegét. Ennek érdekében minden olyan elemet, amivel az autós közvetlen kapcsolatba kerül, az ergonómia és funkcionalitás szempontjai szerint alakítottunk ki, hogy a GT 86 vezetése olyan érzetet keltsen, mintha a jármű a vezető testének meghosszabbítása lenne. Az ülések kialakítását a Nürburgringen folytatott, fáradhatatlan tesztek során, valamint versenykörülmények között tökéletesítették, ezzel biztosítva, hogy azok hosszabb utazások alkalmával is messzemenőkig kényelmesek maradnak.

Az üléstámlák és az ülőlapok felületeit úgy alakítottuk ki, hogy gyorsítás közben mind az elöl, mind az oldalt és hátul ébredő g-erőkkel szemben optimálisan megtámassza a testet. Különleges formázásuk révén az első ülések nemcsak kényelmesek, a vezető könyökét sem akadályozzák sebességváltás közben. A kormánykerék átmérője mindössze 365 mm – ez az eddigi legkisebb Toyota kormány –; szarvasbőr burkolatát a tesztpilóták visszajelzései alapján készítettük, úgy,hogy bármilyen vezetési helyzetben kiváló kormányzási érzetet adjon, és remek fogás essen rajta.

Toyota GT 86A nagyméretű fordulatszámmérő körül három műszer látható; ezek elhelyezésére, jelölésére és betűtípusára nagy figyelmet fordítottunk, így még a legsportosabb tempó mellett is könnyedén, egyetlen pillantással leolvashatók. A fordulatszámmérőben 6300/perc fordulatszám elérésekor kigyullad egy vörös váltásra figyelmeztető jelzés, segítve a vezetőt az optimális váltási pillanat megtalálásában. A GT 86 belső kialakítása során elsődleges szempont volt a minél tökéletesebb kilátás biztosítása. Az erőteljes első és hátsó kerékívek különleges formájuk révén a szélvédőn, illetve a visszapillantó tükörből egyaránt jól láthatók, így segítségükkel a vezető pontosan meg tudja állapítani járműve helyzetét az útfelületen. A hátratekintést „lebegő” harmadik féklámpa segíti.

A GT 86 utasterének különlegessége a világon elsőként alkalmazott, keret nélküli visszapillantó tükör. Ez a tetszetős, könnyű kialakítás maximális kilátást engedélyez hátrafelé, ugyanakkor a lehető legkisebb mértékben akadályozza az előretekintést. A műszerfal vezetőközpontú hangulatát tovább erősíti a középkonzolon elhelyezett motorindító nyomógomb, a szénszálhatású betétek, a sportos, teljesen fekete tetőkárpit, a vörös öltések, a repülőgépeket idéző billenőkapcsolók, az alumínium pedálsor, valamint a választhatóan fekete vagy fekete-piros belső színharmónia.

Az orrmotoros, hátsókerékhajtású sportkocsik fél évszázados hagyománya ihlette


A Toyota ötven éven át alkotott olyan izgalmas, vezetőközpontú, orrmotoros, hátsókerék-hajtású sportkocsikat, amelyek legalább annyira népszerűek voltak a nagyközönség körében, mint amilyen sikeresek a versenypályákon. Ezen gazdag sportautós múlt három meghatározó modellje: a Toyota Sports 800, a Toyota 2000 GT és az AE86 legkiválóbb tulajdonságai születtek újjá a GT 86 személyében.

Toyota GT 86A GT 86 a világ egyetlen boxer-orrmotoros, hátsókerékhajtású modellje – ám nem a legelső. Ez a dicsőség a Toyota kéthengeres, boxermotoros Sports 800 modelljét illeti, aminek fejlesztését 1962-ben kezdte meg a vállalat. Kompakt karosszériájával és kivételesen kedvező üzemanyag-fogyasztásával a Sports 800 rendkívüli sikereket ért el a hosszú távú versenyeken. A boxermotor alacsony tömegközéppontja, valamint az orrmotoros, hátsókerék-hajtású összeállítás ideálisnak számított egy élvezetes vezethetőségre termett autó esetében. éppen ezért kapta meg ugyanezt az – a Toyota Sports 800 óta most először alkalmazott – elrendezést a GT 86.

A soros hathengeres, kétliteres motorral hajtott, gyönyörű 2000 GT kupé a Tokiói Autókiállításon mutatkozott be 1965-ben, világszerte megalapozva a vállalat sportautó-építői hírnevét. A modell formavilága még ma is kifinomultnak, vagánynak, frissnek számít. A GT 86 tervezése során egy 2000 GT modellt állítottak a fejlesztés alatt álló, új sportkocsi agyagmakettje mellé. A dizájnerek anélkül folytatták munkájukat, hogy konkrét utasításokat kaptak volna, néha rápillantva a 2000 GT-re. így aztán a GT 86 formatervét áthatja a 2000 GT szellemisége, anélkül, hogy az újonc teljesen másolta volna nagy elődjét. Az AE86-tól alkatrészt nem, csupán szellemiségét örökölte a GT 86. Az AE86 korántsem volt extrém sportkocsi: szerény árfekvésű modell volt, tömeggyártású motorral, és kompakt, orrmotoros, hátsókerék-hajtású hajtáslánccal.

A Corolla Levin AE86 orrmotoros, hátsókerékhajtású hajtáslánca, kompakt méretei, kis tömege, tökéletes egyensúlya és kiemelkedő teljesítmény-tömeg aránya révén a rali- és pályaversenyek magától értetődő szereplője volt egész gyártási ciklusa (1983-1987) során. Rendkívül könnyű szerkezetével, és azzal a tulajdonságával, hogy szinte vezetője testének meghosszabbításaként működik, és ezáltal intim, magával ragadó vezethetőséget biztosít, a GT 86 tökéletesen megragadja a Corolla Levin AE86 izgalmas szellemiségét. Ráadásul számtalan testre szabható alkatrésze révén a nagyszerű elődhöz hasonlóan az új modell is arra törekszik, hogy megfizethető, tulajdonosával együtt fejlődő autó legyen.

További cikkek

82. Genfi Autószalon - Toyota NS4 plug-in hybrid
Forradalmian új full hibridek a Genfi Autószalonon
82. Genfi Autószalon - Peugeot 508 RHX
Kulcsszavak:
 
Ismét BME siker született az egri Pneumobil versenyen Ismét BME siker született az egri Pneumobil versenyen Új motorral, és duplakuplungos sebességváltóval érkezik Genfbe be a  Kia cee’d GT Line Új motorral, és duplakuplungos sebességváltóval érkezik Genfbe be a Kia cee’d GT Line 2017-es Genfi Autószalon: Lendületbe a Citroën 2017-es Genfi Autószalon: Lendületbe a Citroën Év autója döntős a formabontó Toyota C-HR Év autója döntős a formabontó Toyota C-HR Fenntartható közlekedés - Saját, bérelt, megosztott, avagy változások az autós közlekedésben Fenntartható közlekedés - Saját, bérelt, megosztott, avagy változások az autós közlekedésben
 
A Suzuki G70 a 2012-es Genfi Autószalonon

A Suzuki G70 a 2012-es Genfi Autószalonon

2012. március 13.
A 2012-es Genfi Autó- szalonon a Suzuki bemutatja a G70 modellt. Az autó a 2011-es ...
Részletek
Suzuki G70A 2012-es Genfi Autószalonon a Suzuki bemutatja a G70 modellt. Az autó a 2011-es Tokiói Autószalonon debütált, akkor még REGINA néven.

A G70 nevet a kisautó a fejlesztés során használt egyik „beceneve" nyomán kapta. A Suzuki minden modell fejlesztésénél kulcsszempontként kezeli a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését, ugyanakkor az „A" szegmens esetében még ezen felül is kiemelt fontosságot tulajdonít annak, hogy járművei minden tekintetben megfeleljenek a vásárlók elvárásainak. Ennek jegyében fejlesztette ki a Suzuki a G70 modellt, amelynek szén-dioxid-kibocsátása - ahogy az autó neve is utal rá - nem haladja meg a 70 grammot kilométerenként. Az autó a közeljövőben piacra kerülhet.

Bár a G70 motorja benzinüzemű, üzemanyag-takarékossága és károsanyag-kibocsátási értékei a hibrid üzemű járművekéivel azonos szintűek. Ez annak köszönhető, hogy a G70 mindössze 730 kilogrammot nyom, és légellenállása több mint 10 százalékkal kisebb, mint a Suzuki jelenleg gyártott modelljeié az „A" szegmensben. A G70-et közvetlen befecskendezésű, a fékezés során felszabaduló energiát részben visszanyerő, automatikus motorleállító és indítórendszerrel ellátott turbó benzinmotor hajtja. összességében a G70 szén-dioxid-kibocsátása nem haladja meg a kilométerenkénti 70 grammot.

A G70 legfontosabb tulajdonságai

• könnyű, nagy szilárdságú karosszéria
• jellegzetes, a tágasságot a kiváló aerodinamikai tulajdonságokkal ötvöző formatervezés
• 800 cm3-es, közvetlen befecskendezésű, benzinüzemű turbómotor, fokozatmentes sebességváltó (CVT)
• automatikus motorleállító és indítórendszer regeneratív fékezéssel
• divatos zöld-fehér színkombináció emeli ki az autó kontúrját
• lebegő interfészes érintőképernyős kijelző rendszer a vezető még jobb tájékoztatására

Suzuki G70Karosszéria


A G70 karosszériája könnyű, de a hagyományosnál több ívnek köszönhetően merev. A modellben használt alkatrészek és anyagok ugyancsak a jármű tömegének csökkentését szolgálják. Mindezek eredményeképpen a G70 mindössze 730 kilogrammot nyom (több mint 100 kilogrammal kevesebbet, mint Suzuki Alto).

Fejlett aerodinamikai tulajdonságok


Formai kialakításának köszönhetően a G70 aerodinamikai tulajdonságai kiválóak, utastere pedig kényelmes. Viszonylag meredeken emelkedő szélvédője egyszerre biztosít jó kilátást és tereli a levegőt lágyan a jármű teteje, illetve oldalai felé. Ezen kívül olyan megoldások csökkentik a légellenállást, mint a kombinált hátsó lámpa, amely egyenletes légáramlást biztosít a jármű hátulja felé, vagy a C oszlop légáramot terelő díszlécei. A G70 légellenállási együtthatója több mint 10 százalékkal alacsonyabb, mint a Suzuki jelenleg gyártott modelljeié az „A" szegmensben.

Hajtáslánc

A csekély tömegből és kis légellenállásból fakadó kiváló környezetvédelmi mutatókat tovább javítja a fokozatmentes (CVT) sebességváltóval ellátott, rendkívül hatékony, 800cm3 es, közvetlen befecskendezésű benzinüzemű turbómotor.

További üzemanyag-takarékos technológiák

Nagyban hozzájárul az üzemanyag-takarékos működéshez a „regeneratív" fékezéses automata motorleállító és indítórendszer, amely tárolja, majd újrahasznosítja a G70 lassítás közben felszabaduló mozgási energiáját.

Formavilág

A G70 több, mint egy újabb környezetbarát autó a sok közül: „érzelemmel teli" stílusa jellegzetes karaktert kölcsönöz a modellnek. Formanyelvének üzenete: „prémium a mindennapokra", vagyis érett elegancia és kifinomult minőség. Az áttetsző anyagok és az élénk színek a légiesség érzetét keltik, és jól érthetően fejezik ki, hogy a G70 környezetkímélő kisautó.

Suzuki G70Utastér

Az elegáns, futurisztikus utastérben egyedülálló, lebegő interfész tájékoztat a navigáció, az audió és a klíma működéséről. Az átlátszó érintőképernyőn könnyen olvashatók az információk, és ugyanilyen könnyű a berendezések kezelése. A G70 lebegő interfészén a vezető preferenciáinak megfelelően jelennek meg a célállomással és a zenékkel kapcsolatos ajánlások - a preferenciákat a rendszer az útadatokból és a regisztrált keresésekből következteti ki. A lebegő interfész térképen jelzi, ha valamelyik ismerős a közelben autózik, és a vezető megoszthatja velük az útvonalra vonatkozó információkat. A G70 szórakoztató formában tájékoztató „infotainment" rendszere még élvezetesebbé teszi az utazást.

Színvilág

A karosszéria zöld színe hangsúlyozza a G70 környezetbarát tulajdonságait. A fényezés mély, kifinomult karaktere kiemeli a kisautó jellegzetes, határozott vonalvezetését. A tető tiszta, fehér fénye a könnyű modellhez illő divatos, kéttónusú megjelenést biztosít.
Főbb műszaki adatok
Teljes hossz: 3550 mm
Teljes szélesség: 1630 mm
Teljes magasság: 1430 mm
Tengelytáv: 2425 mm
ülőhelyek száma: 4
Erőforrás: 800cm3-es közvetlen befecskendezésű, benzinüzemű turbómotor; automatikus motorleállító és indítórendszer regeneratív fékezéssel
Tömeg: 730 kg
Meghajtás: CVT, orrmotor, elsőkerék-meghajtás

További cikkek


82. Genfi Autószalon - Toyota NS4 plug-in hybrid
A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli
82. Genfi Autószalon - SEAT Toledo Concept
Kulcsszavak:
 
SKYACTIV-D dízel Mazda6 nyert Indianapolis-ban SKYACTIV-D dízel Mazda6 nyert Indianapolis-ban A Suzuki G70 a 2012-es Genfi Autószalonon Elindult a forgalom Szeged új 2-es számú villamosvonalán Új rendőrautókat kapott a Szabolcs megyei rendőrfőkapitányság Új rendőrautókat kapott a Szabolcs megyei rendőrfőkapitányság Goldberger Mária a Nissan új Magyarországi Országigazgatója Goldberger Mária a Nissan új Magyarországi Országigazgatója Új szintre emeli a közlekedés biztonságát a Lexus Új szintre emeli a közlekedés biztonságát a Lexus
 
Az EU klímaügyi  biztosa járt a Ford üzemében

Az EU klímaügyi biztosa járt a Ford üzemében

2012. március 13.
Connie Hedegaard, az Európai Unió klímaügyi biztosa ellátogatott a Ford Európa kölni ...
Részletek
FordConnie Hedegaard, az Európai Unió klímaügyi biztosa ellátogatott a Ford Európa kölni gyáregységébe, ahol a 87 g/km CO2-kibocsátású Ford Fiesta ECOnetic Technology modell készül majd.

Hedegaard három ‘zöld’ Focust is kipróbált: a kategóriaelső 1.6 TDCi Focus ECOnetic Technology modellt, a Focus 1,0 literes EcoBoost motorral szerelt változatát, valamint a Ford első elektromos hajtású személyautóját, a Focus Electricet. A látogatás is igazolja a Ford stratégiai elkötelezettségét, hogy vezető szerepre tegyen szert a CO2-emisszió stabilizálásában, ami által tartható a globális felmelegedés megcélzott, 2 fokos értéke; az általánosan elfogadott vélekedés szerint ezen a szinten még elkerülhetők a súlyosabb következmények

Connie Hedegaard, az Európai Unió klímaügyi biztosa ma látogatást tett a Ford Európa kölni gyártóüzemében, ahol megismerte a vállalat törekvéseit a CO2-kibocsátás jelentős mérséklésére. Hedegaard megtekintette a Cologne-Niehl Fiesta üzemet, ahol a következő hónapokban megkezdődik az új Fiesta ECOnetic modell gyártása, később pedig kipróbált három ‘zöld’ Focust: a kategóriaelső 1.6 TDCi Focus ECOnetic Technology modellt, a Focus 1,0 literes EcoBoost motorral szerelt változatát, valamint a Ford első elektromos hajtású személyautóját, a Focus Electricet.

“örömünkre szolgál, hogy az uniós biztosnak alkalma nyílt kipróbálni ezeket az autókat, s hogy személyesen is megtapasztalhatta: az alacsony, vagy nulla CO2-kibocsátás nem jelent kompromisszumot a vezetési élvezet tekintetében.” – kommentálta a biztos látogatását Barb Samardzich, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “A Ford garantálja, hogy a génállomány, amely autóinkat oly népszerűvé tette, továbbra is érintetlen marad, még akkor is, ha nagy mértékben tovább csökkentjük járműveink CO2-kibocsátását.” – tette hozzá Samardzich.

FordA Ford ECOnetic Technology fedőmárka az alacsony CO2-kibocsátás érdekében kidolgozott technológiák átfogó kínálatát foglalja össze: ezek közt megtalálható az Auto-Start-Stop rendszer, az Intelligens Energiavisszanyerő Fékrendszer, az Aktív Hűtőrács Elzáró rendszer vagy az ECO üzemmód. Ugyancsak az úttörő technológiák közé sorolható a NOx-szűrő és a vízhűtésű töltőlevegő-hűtő, amelyek szintén fontos szerepet játszanak az osztályelső emissziós értékek elérésében. 2012 végéig a Ford kínálatának fele, több mint 30 modell tartozik majd a vállalat energiatakarékos, ECOnetic Technology márkajelzéssel megkülönböztetett modelljeinek egyre növekvő kínálatához: ezek az autók kategóriaelső CO2-kibocsátási és fogyasztási értékeket kínálnak. 2013-ban az ilyen modellek aránya már több mint kétharmad lesz a Ford kínálatában.

“Jóleső érzéssel vettük tudomásul, hogy az Európai Unió klímaügyi biztosa ilyen aktívan érdeklődik európai tevékenységünk iránt.” - fogalmaz Wolfgang Schneider, Ford Európa jogi, kormánykapcsolati és környezetvédelmi alelnöke. “A CO2-kibocsátás erőteljes csökkentése a Ford kötelességvállalásának szerves része; mi is ki akarjuk venni részünket abból a munkából, amelynek célja a légköri CO2-szint stabilizálása 450 ppm értéken, s ezáltal globális felmelegedés megcélzott, mindössze két fokos értékének biztosításában, ami az EU klímapolitikájának legfontosabb eleme.” – teszi hozzá.

Az új Focus 1.0 EcoBoost modell fontos szerepet játszik a Ford flottaszintű CO2-kibocsátásának mérséklésében. A háromhengeres, turbófeltöltésű benzinmotor révén az autó CO2-emissziója a kategória legjobb értéke, ugyanakkor az erőforrás a nagyobb motorok teljesítményét nyújtja.
Ford





















További cikkek


Február ismét rekordot hozott a Nissan-nál
átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa
Volkswagen Cross Coupé és újabb VW up! változatok Genfben
Kulcsszavak:
 
A BMW Motorrad megújítja nagyrobogó palettáját A BMW Motorrad megújítja nagyrobogó palettáját Felvétel indul: a GoPro a MINI által is vezérelhető Felvétel indul: a GoPro a MINI által is vezérelhető Elszántságot tükröző formaterv a fokozott hatékonyságért Elszántságot tükröző formaterv a fokozott hatékonyságért Az EU klímaügyi  biztosa járt a Ford üzemében Átadták az első ökobuszt Zalaegerszegen A győri Széchenyi István Egyetem csapata állhatott dobogóra az üzemanyag-hatékonysági megmérettetésen A győri Széchenyi István Egyetem csapata állhatott dobogóra az üzemanyag-hatékonysági megmérettetésen
 
Új Continental gumiabroncs termékcsalád uniós minőségi jelzésekkel

Új Continental gumiabroncs termékcsalád uniós minőségi jelzésekkel

2012. március 13.
A Continental AG abroncsgyár európai termék- bemutató körútja első állomásán, Buda- pesten ...
Részletek
ContinentalA Continental AG abroncsgyár európai termékbemutató körútja első állomásán, Budapesten mutatta be legújabb fejlesztésű, ContiPremiumContact 5 és ContiPremiumWinter 5, az új uniós előírásoknak megfelelő minőségi jelzésekkel ellátott termékcsaládját.

Az Európai Unióban értékesített gumiabroncsokat 2012 novemberétől a gördülési ellenállást, a nedves tapadást és a külső menetzajt kategorizáló jelzéssel kell ellátni. Az előírás a 2012. július elseje után gyártott abroncsokra vonatkozik. A kategória besorolást szerepeltetni kell az abroncshoz mellékelt technikai leírásban, fel kell tüntetni az árcédulán, magán a kiállított terméken, valamint a számlán is.


Az abroncs gördülési ellenállása a jármű üzemanyag fogyasztására van hatással. Az egyes abroncs besorolási kategóriák között a jármű fogyasztásában száz kilométerenként 0,1 liter különbség jelentkezhet. Az abroncs nedves tapadási együtthatója a jármű féktávolságát befolyásolja. Az egyes besorolási kategóriák között óránként 80 kilométeres sebességről fékezve a jármű által megtett fékút hat méterrel is eltérhet egymástól.

A három új kategória jelzést az egyes gumiabroncs gyártóknak saját minőségi szempontjaikra támaszkodva kell bevezetniük, ezért a felhasználók számára az egyes gumiabroncsok közötti tényleges minőségi eltérésekről továbbra is a szaklapok tesztjei szolgálnak majd pontos és megbízható útmutatással. A szaklapok tesztjei az újonnan bevezetésre kerülő 3 kritérium mellett még számos más minőségi paramétert is értékelnek.

Az előírások teljesítését az EU 2016 tavaszától, a szabály életbe léptetése után mintegy 40 hónappal értékeli ki, különös tekintettel az értékesítési pontokon adott tájékoztatásra. Az uniós szabály be nem tartását a 27 tagország mindegyike saját hatáskörében szankcionálja.

Continental A Continental szerint az új minőségi kategória jelzések amellett, hogy javítják a piaci transzparenciát és segítik a vásárlókat megalapozottabb döntések meghozatalában, jelentős mértékben hozzájárulnak a közúti biztonság fokozásához is.

Ugyanakkor a Continental szerint még az új jelzési előírások sem adnak kellő tájékoztatást a például téli abroncsok minőségi paramétereiről. "A szaklapok által értékelt mintegy 20 minőségi paraméterből az abroncson ténylegesen mindössze három szerepel" - mutatott rá Alexander Bahlmann, a Continental szóvivője. "Jelenleg az észak- és Közép-Európában létfontosságú téli abroncsok sajátos minőségi paraméterei teljes mértékben figyelmen kívül vannak hagyva."

További cikkek

Létszámot bővít a Continental Veszprémben
Nyugdíjazzák a régi típusú Volkswagen Bogár taxikat Mexikóvárosban
átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa
Kulcsszavak:
 
Stagnálás várhat az idén a szlovák autóiparra Stagnálás várhat az idén a szlovák autóiparra Elszántságot tükröző formaterv a fokozott hatékonyságért Elszántságot tükröző formaterv a fokozott hatékonyságért Lada Granta lett az ezredik autó a Duna Autó Zrt-nél Lada Granta lett az ezredik autó a Duna Autó Zrt-nél A Tesla csöndben bejelentett egy rekord-hatékony autót A Tesla csöndben bejelentett egy rekord-hatékony autót A Yamaha megerősíti a TMAX és az YZF-R6 modellek árát és elérhetőségét A Yamaha megerősíti a TMAX és az YZF-R6 modellek árát és elérhetőségét
 
Még markánsabb -  Sandero Stepway 2

Még markánsabb - Sandero Stepway 2

2012. március 12.
A Sandero Stepway, a Sandero „kalandor” kivitele megújul és a még markánsabb, még ...
Részletek
Dacia Sandero Stepway 2A Sandero Stepway, a Sandero „kalandor” kivitele megújul és a még markánsabb, még látványosabb Stepway 2-vé alakul át. A jelenlegi metálfény-opciók (korallpiros, platinaszürke és meteorszürke) mellett az ügyfelek mostantól a Duster modellről már ismerős, még sportosabb kesudió árnyalatot is választhatják.

A Sandero Stepway 2 vadonatúj kialakítású belső tere a modell természet iránti rajongásáról tanúskodik: a Stepway típusjelzés mellett új TEP/szövet kárpitozás, hálós tárolózsebek és számos egyéb kiegészítő teszi egyedivé a kivitelt. Az ügyfelek kétféle belső téma közül választhatnak, amelyek eltérő színű középkonzolt, ajtókilincseket, biztonsági öveket és öltéseket alkalmaznak – a diszkrét verzió szürke, az extravagánsabb piros színben. Egy opciós kiviteli csomag révén pedig az ülések, a kormánykerék és a váltógomb egyaránt fekete bőrbe öltöztethető.

A Sandero Stepway 2 új rádiót is kapott, kormányra szerelt kezelőszervekkel, a műszerfalon kialakított USB és AUX bemenetekkel, továbbá Bluetooth® mobiltelefon-kompatibilitással.

Az újdonságok sorát az 1,6 literes, 105 lóerős, bioetanollal üzemeltethető motor zárja. Ez a csupán bizonyos piacokon elérhető erőforrás teljesíti a Dacia eco² károsanyag-kibocsátási normáit, és híven igazolja, hogy a bőséges teljesítmény és a környezeti tudatosság igenis megférhet egymás mellett.
Dacia Sandero Stepway 2



















További cikkek


A BMW i3 Concept és a BMW i8 Concept - Az egyéni mobilitás új definíciói
A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét
82. Genfi Autószalon - Toyota NS4 plug-in hybrid
Kulcsszavak:
 
Drágultak az üzemanyagok Drágultak az üzemanyagok Próbáld ki magad egy verseny BMW kormánya mögött Próbáld ki magad egy verseny BMW kormánya mögött Még markánsabb -  Sandero Stepway 2 A Fiat, a Jeep és a Chrysler közösen mutatkoztak be a 2012 Nemzetközi Moszkai Autószalonon Bemutatták a Budapestre szánt Mercedes Citaro autóbuszt Bemutatták a Budapestre szánt Mercedes Citaro autóbuszt Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló
 

Találatok száma: 11201 Megjelenítve: 10841 - 10850