Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 10871 - 10880
A Nissan bemutatja legújabb generációs Európai kompakt modelljét

A Nissan bemutatja legújabb generációs Európai kompakt modelljét

2013. május 15.
A Nissan Micra helyébe lépő modell egy európai Renault-üzemben fog gyártósorra kerülni. A 2016-tól gyártandó új járművet a bal oldali közlekedésű európai piacokra fogják exportálni.
Részletek
Nissan MarchA Nissan Power 88 nevű hatéves üzleti terv keretében a vállalat hathetente átlagosan egy új modellt szeretne bemutatni az elkövetkező időszakban. Mivel a terv következtében a Nissan saját termelési hálózatában rendelkezésre álló kapacitások már teljesen kiaknázottak, a vállalat a Renault-Nissan szövetségen belül keresett megoldást az új modell gyártására.

A vállalat folyamatosan növelni szeretné eladásait és piaci részesedését az európai és az orosz piacon, ezért a Nissan gyártási kapacitása Európában és Indiában (a Micra jelenlegi gyártási helye) középtávon teljes kihasználtsággal működik.

A döntés, melynek értelmében az új járművet a Renault egyik európai üzemében fogják gyártani, több szempontból is előnyös a Nissan számára: csökkenti a tőkebefektetés mértékét, csökkenti a devizaárfolyamok változásából eredő kockázatot, valamint a rövidebb ellátási láncnak köszönhetően mérsékli a forgótőke-igényt.

A jármű tervezett Renault-üzemi gyártásával kapcsolatosan Trevor Mann, a Nissan Europe vezetői tanácsának elnöke kifejtette: „A Nissan számára mindenképpen kedvező, hogy kihasználhatja az új generációs Micra európai gyártásából származó gazdasági és logisztikai előnyöket. A tervezett éves 82 000 darabos mennyiséget a Renault egyik európai üzemében szeretnénk gyártani.

Nissan MarchA cleoni üzem jelenleg komplett hajtásláncokat szállít a Nissan számára, az NV400 kishaszongépjárművek pedig a batilly-i üzemben készülnek." A bizonyos piacokon March néven értékesített Nissan Micra egyike a vállalat leghosszabb ideje gyártott és leginkább elismert termékeinek. A Nissan optimális globális ellátási stratégiájával összhangban a világautónak is tekinthető Micra következő generációját a vállalat Európán kívüli helyszínen is gyártani fogja.
Kulcsszavak: autóipar, March, micra, nissan, Renault-Nissan
 
A Nissan bemutatja legújabb generációs Európai kompakt modelljét Az Audi A3 viselheti a 2014-es “Világ Év Autója” címet A Nissan bemutatja legújabb generációs Európai kompakt modelljét 18 fura dolog, ami a Ford Transittal megtörtént A Nissan bemutatja legújabb generációs Európai kompakt modelljét Szombaton ismét Jazzy Street Áprilisban eladási rekordot ért el a Mercedes-Benz Áprilisban eladási rekordot ért el a Mercedes-Benz A Nissan bemutatja legújabb generációs Európai kompakt modelljét A Ford tarolt az Auto Express idei díjkiosztó ünnepségén
 
A Scania egy évszádos tapasztalata a tűzoltó járművek területén

A Scania egy évszádos tapasztalata a tűzoltó járművek területén

2013. május 15.
Az 1912-ben úttörőnek számító DLa Special járműtől a jelenleg használt népszerű P-szériáig, a Scania hosszú történelemmel rendelkezik a tűzoltó és műszaki mentőcsapatok számára gyártott megbízható járművek terén.
Részletek
A Scania egy évszádos tapasztalata a tűzoltó járművek területénAmikor a Scania leszállította első tűzoltó járművét, a legtöbb tűzoltóság még lovak által vontatott kocsiról pumpálta a vizet a lángok megfékezésére.

Az 1912-es évben, a nem sokkal korábban két független vállalat összeolvadásával megalakult Scania-Vabis legyártotta a DLa Special névre keresztelt járművet. Az első ilyen gépkocsit a norrköping-i tűzoltóság vásárolta meg. Az autó annyira hasznosnak bizonyult, hogy három évvel később még egyet rendeltek, amelynek már egy 24 méteres levehető létrája is volt. A Scania-Vabis 1919-ben készítette el az innovatív T-1 modellt, amelyet a világ első négykerék-meghajtású tűzoltóautójaként tartanak számon. A Södertälje-ban működő tűzoltóság is vásárolt egy T-1 járművet, amit aztán 25 éven keresztül használtak.

1939-ben a Scania-Vabis a 33516 elnevezésű modellt gyártotta, amelyből többek között Eskilstuna város tűzoltósága is beszerzett, amikor összecsukható létrával rendelkező járművekkel szerette volna frissíteni autóparkját. Az egyik, a Magirus által Ulm-ban gyártott felépítménnyel és 30 méteres létrával rendelkező tehergépkocsi még 1959-ben is használatban volt. Egy másik különleges jármű az 1951-ben gyártott L64 típus volt. A benzinmotorral felszerelt, gyorsmozgású autók egyikét a közös tűzoltósággal rendelkező Sandvik-i Vasműnek, illetve Sandvik városának szállították le. A kocsi gyorsan népszerű lett és számos más város tűzoltósága is rendelt belőle. 1968-tól egy névváltozásnak köszönhetően a tehergépkocsikat Scaniának kezdték el hívni.

A Scania egy évszádos tapasztalata a tűzoltó járművek területénAz LB81-es modell gyártását a Scania 1980-ban indította el. Ez az alacsony építésű, automata sebességváltóval és Metz összehajtható létrával ellátott tehergépkocsi még Svédország számos városában lát el szolgálatot jelenleg is. Ma, több mint 100 évvel az első tűzoltóautó megjelenése után is népszerű választás a Scania a tűzoltó és műszaki mentőegységek számára. A Scania legénységi fülkéiben található ergonómiai fejlesztések eredményeként az elmúlt 25 évben jelentősen kényelmesebb lett az azokat használók munkahelye.

A Scania a világ számos országában ért el sikereket ebben a szegmensben. A Scania moduláris gyártási rendszerében található széles alkatrészválasztéknak köszönhetően az üzemeltetők és a felépítménygyártók pontosan az ügyfelek igényeinek megfelelő járműspecifikációt állíthatnak össze.
Kulcsszavak: járműipar, scania, trucks, tűzoltó, tűzoltóautó
 
Abroncsokkal segíti az oroszlányi tűzoltókat a Bridgestone Abroncsokkal segíti az oroszlányi tűzoltókat a Bridgestone Bosch technológiával „okosan”– a hálózatba kapcsolt teherautók és az okosotthonok közös előnyei Bosch technológiával „okosan”– a hálózatba kapcsolt teherautók és az okosotthonok közös előnyei Új, magyar gyártású tűzoltóautókat adtak át Budapesten Új, magyar gyártású tűzoltóautókat adtak át Budapesten A Scania egy évszádos tapasztalata a tűzoltó járművek területén Több kategóriában is sikeres volt a Continental A zalaegerszegi tesztpályára már megvan az első négy szerződött vállalat A zalaegerszegi tesztpályára már megvan az első négy szerződött vállalat
 
Hibridrekord a Fordnál

Hibridrekord a Fordnál

2013. május 15.
Az amerikai Ford Motor Co. Kesztyűt dob a japán Toyota Motor Corp-nak, a benzin-elektromos autók piaca urának.
Részletek
Hibridrekord a FordnálOlyan jól fogynak a Ford Fusion és C-Max modelljei, hogy ennek alapján a gyártó ebben a hónapban meg is javíthatja éves szintű hibrid autó eladási rekordját, idézi az amerikai társaságot a Bloomberg hírügynökség. Már áprilisban is havi rekordot döntött az akkori, 8481 autós eladással, ami éves szinten 29561 darabos eladást ígér Erich Merkle, a michigani Dearbon cég kereskedelmi elemzője szerint. A Ford éves rekordja, ebben a kategóriában 35 496 autó volt, 2010-ben, írja az alternativenergia.hu.

Joe Hinrichs, a Ford elnöke cége teherautó termeléséről és az ezzel kapcsolatban várható létszámbővítésről beszélt a Bloomberg Televízióban. Alan Mulally vezérigazgató az új C-Max hibridről, valamint arról nyilatkozott, hogy a Fusion szedán újratervezett változata a múlt évben már megszorongatta a Toyota amerikai piacvezetői pozíciót, amelynek Prius hibridje a 2000-es eleje óta uralja ezt a helyet. Az új modellekkel a Ford kisebb és hatékonyabb energiafelhasználású járművek szegmensében kíván előretörni, kiegészítve a pick-upok és a speciális célú járművek értékesítésében lévő erejét.

Merkle azt mondta a Bloombergnek, hogy áprilisban a Fusion gáz-elektromos autók eladása meghaladta a Camryét. Az idén a Fusion négy fő piaca Los Angeles, Washington, Washington D.C. San Francisco. A Ford amerikai hibridpiaci részesedése az elmúlt hónapban 18 százalék volt, az eddigi legmagasabb, és 3 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A legnagyobb hányad 58 százalékkal a Toyotáé a Ford adatai szerint.

Hibridrekord a Fordnál
Kulcsszavak: ford, gazdaság, hibrid, járműipar, környezetbarát, környezetvédelem, zöld
 
A BMW Group átadta idei százezredik hálózatról tölthető modelljét A BMW Group átadta idei százezredik hálózatról tölthető modelljét Hibridrekord a Fordnál A Volvo Trucks új termékpalettája először mutatkozik be a nagyközönség előtt Hibridrekord a Fordnál 5,4 millió Volkswagen személyautó került piacra november végéig Renault Románia: már tervezik az elektromos meghajtású Daciát Renault Románia: már tervezik az elektromos meghajtású Daciát Európában is megjelenik a Chariot transzfer-szolgáltatás Európában is megjelenik a Chariot transzfer-szolgáltatás
 
A Hankook Tire és a DTM idő előtt meghosszabbította a gumiabroncs beszállítói együttműködést

A Hankook Tire és a DTM idő előtt meghosszabbította a gumiabroncs beszállítói együttműködést

2013. május 15.
A Hankook továbbra is a DTM hivatalos gumiabroncs beszállítója marad. A világszinten elismert európai túraautó versenysorozat a vállalat elsőrangú gumiabroncs technológiájára fog támaszkodni a következő, 2014-ben kezdődő hároméves időszakban is. 
Részletek
A Hankook Tire és a DTM idő előtt meghosszabbította a gumiabroncs beszállítói együttműködéstA partnerkapcsolat idő előtti meghosszabbítása bizonyítja a Hankook márka elismertségét prémium gumiabroncs-gyártóként.  Emellett a 2013-as szezontól kezdve opcionálisan felszerelhető vadonatúj gumiabroncs specifikáció is alátámasztja a gumiabroncsgyártó technológiai fölényét.

Dél-Korea, Szöul / Németország, Neu-Isenburg, 2013. május 13. – A prémium gumiabroncsokat gyártó Hankook vállalat és a DTM a mai napon bejelentette, hogy határidő előtt meghosszabbítják a hivatalos beszállítói partnerkapcsolatot. A megújított szerződésnek köszönhetően a világszinten elismert, európai túraautó versenysorozat résztvevői 2016-ig biztosan a Hankook „Ventus” autósport gumiabroncs sorozatával fognak versenyezni.

– Mindig is a kiszámítható szabályozás, a professzionalizmus és a tapasztalat jelentette  a sikeres motorsport versenysorozatok alapját. – jelentette ki Hyun Bum Cho, a Hankook Tire elnöke és globális marketing igazgatója. – A DTM az egyik legnépszerűbb és legjobban szervezett versenysorozat a világon, és mint ilyen, ideális terep a Hankook számára versenyabroncs technológiájának folyamatos tesztelésére és fejlesztésére. Ebből adódóan sosem volt kérdéses szerepvállalásunk meghosszabbítása a DTM kizárólagos gumiabroncs beszállítójaként – magyarázata a döntés hátterét a cég globális marketingtevékenységét iránytó szakember.

– Partnerkapcsolatunk első két éve során a Hankookkal való együttműködésünk tökéletesen meggyőzött bennünket az abroncsok magas technikai színvonaláról és teljesítményéről, ezért akartuk 2013 után is folytatni sikeres együttműködésünket. Ennek logikus következménye volt a szerződés határidő előtti meghosszabbítása. – mondta a megállapodás aláírását követően Hans Werner Aufrecht, a az ITR e.V (a DTM kereskedelmi jogtulajdonosa) igazgatótanácsának elnöke.

A Hankook Tire és a DTM idő előtt meghosszabbította a gumiabroncs beszállítói együttműködéstA DTM-nek korábban kínált gumiabroncs választék mellett az idei évtől kezdve a Hankook Tire opcionálisan választható gumiabroncsokat is szállít a versenyhétvégékre. Az új szabályozás várhatóan még izgalmasabbá teszi a 2013-as DTM futamokat. A pilóták a Hankook rendkívül megbízható és elismert „Ventus” versenyabroncsainak alapválasztéka, valamint a vadonatúj, ultra nagy tapadású gumiabroncsok között választhatnak az egyes futamokon, ami még összetettebbé teszi a csapatok stratégiáit, így még érdekesebb és izgalmasabb verseny bontakozhat ki.

– új exkluzív, opcionálisan választható DTM abroncsunkkal ismét lehetőségünk van különleges környezetben bizonyítani rendkívül fejlett termékeink teljesítményét, melyeket a DTM-ben induló prémium autógyárak, az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz járműveire szerelnek fel – fűzte hozzá Hyun Bum Cho.

– Izgatottan várjuk, hogyan fognak szerepelni az új, opcionálisan választható gumiabroncsok ebben a szezonban. A versenyeken két különböző anyagösszetételű abroncs bevetésével biztosan több akciót láthatunk majd a pályán, több lehetőség lesz az előzésre. Őszinte köszönetet szeretnénk mondani a Hankook mérnökeinek, akik tökéletesen teljesítették a komoly kihívást jelentő feladatot, és az igényeinknek megfelelő, új abroncsot fejlesztettek ki, amely gyorsabb köridőket tesz lehetővé egy behatárolt időtartamon belül, ezután viszont gyorsan elhasználódik – fejtette ki Hans Werner Aufrecht.
Kulcsszavak: DTM, együttműködés, gumiabroncs, hankook, verseny
 
Bajorország hét legendás járműve áll rajthoz az idei „Creme 21” youngtimer ralin Bajorország hét legendás járműve áll rajthoz az idei „Creme 21” youngtimer ralin A Hankook Tire és a DTM idő előtt meghosszabbította a gumiabroncs beszállítói együttműködést Magyarország legenergiahatékonyabb autói készen állnak Európa legnagyobb üzemanyag-hatékonysági diákversenyére Elstartolt az Apollo Vredestein európai márkakereskedői partnerprogramja Elstartolt az Apollo Vredestein európai márkakereskedői partnerprogramja Conti Hybrid gumiabroncs segíti a MAN elektromos teherautóit a mindennapi áruszállítás során Conti Hybrid gumiabroncs segíti a MAN elektromos teherautóit a mindennapi áruszállítás során A General Tire texasi tesztpályája már 55 éve áll a biztonságos közlekedés szolgálatában A General Tire texasi tesztpályája már 55 éve áll a biztonságos közlekedés szolgálatában
 
Az új Volvo FE és Volvo FL – városi és elővárosi szállításra optimalizálva

Az új Volvo FE és Volvo FL – városi és elővárosi szállításra optimalizálva

2013. május 15.
Az új Volvo FE és Volvo FL teherautók most még könnyebben vezethetők városi körülmények között, ahol gyors, zökkenőmentes és tiszta szállításra van szükség.
Részletek
Volvo Trucks FLAz új teherautók továbbfejlesztett járművezetői környezetet kínálnak, a Volvo FL kínálata pedig egy rendkívül versenyképes, négyhengeres, 5 literes motorral bővült.

„A járművezetőknek minden műszak során számos alkalommal kell be- és kiszállniuk a teherautóból. Ezért arra összpontosítottunk, hogy kényelmes, jól használható járművezetői környezetet alakítsunk ki, minden irányba jó kilátással” – mondja Claes Nilsson, a Volvo Trucks elnöke.

A járművezetők munkakörülményei az új, letisztultabb műszerezettségnek, valamint az új, integrált fejtámlát és biztonsági övet tartalmazó ergonomikus üléseknek köszönhetően javultak. Az ülések, illetve az üléseket a padlóhoz rögzítő elemek megerősítése segít a biztonság fokozásában baleset esetén.

új motorok

Még hatékonyabbá válik az üzemelés a két új, házon belül kifejlesztett, 8, illetve 5 literes motornak köszönhetően. Az új hathengeres D8 motor lökettérfogata 7,7 liter, és három különböző teljesítményszinttel rendelhető: 320 LE/1200 Nm, 280 LE/1050 Nm és 250 LE/950 Nm. A Volvo FL a kompakt, négyhengeres D5 motorral is megrendelhető. Ennek a lökettérfogata 5,1 liter, és 240 LE/900 Nm, valamint 210 LE/800 Nm teljesítményszinttel készül.

„Alacsony fordulatszámon is élénk nyomatékleadásuk révén mindkét motor ideális a gyors, kényelmes és biztonságos városi, illetve elővárosi közlekedéshez. Könnyű vezethetőségük segít a járművezetőknek a szoros menetrendek és a többszörös szállítási feladatok teljesítésében” – mondja Ruddy Houtmeyers, a közepes teherbírású járművek stratégiai termékmenedzsere.

Volvo Trucks FE„Ezek a motorok teljesítik az új Euro 6-os követelményeket, üzemanyag-fogyasztásuk azonban Euro 5-ös motorjainkénak felel meg. Az Euro 6 követelményeinek teljesítését műszaki szempontból a szelektív katalitikus redukció (SCR), a változó geometriájú turbófeltöltő, a hűtött EGR-rendszer, valamint a részecskeszűrő kombinációja tette lehetővé” – folytatja Ruddy Houtmeyers.

Kifejezetten az alkalmazásra szabott automatizált sebességváltó

A két új motorhoz sebességváltók széles választéka társul. A különféle lehetőségek között immár I-Shift sebességváltóval is felszerelhető a Volvo FE.

„Az automatizált sebességváltó egy áruterítéshez kifejlesztett opcióval az alkalmazáshoz igazítható” – magyarázza Tobias Bergman, a Volvo Trucks áruterítő és hulladékszállító üzletágának termékmenedzsere.

További örvendetes új termékjellemző a járművezetők számára, hogy az ESP (elektronikus menetstabilizáló) már alapfelszerelés a Volvo FE és a Volvo FL esetében egyaránt. Az ESP segít a járművezetőnek az úton tartani a teherautót, ha az váratlanul vagy erősen megcsúszik.

Különleges tervezésű 12 tonnás


A Volvo Trucks egy egyedülálló 12 tonnás változatot is készített a Volvo FL-ből. A kategória legerősebb motorjával (négyhengeres D5 240 lóerővel), speciálisan optimalizált I-Sync sebességváltójával, valamint egy neki megfelelő hathengeres motorral szerelt teherautónál 500 kg-mal kisebb tömegével ez egy rendkívül versenyképes modell.

Volvo Trucks FL„Az új 12 tonnás erős versenyző a legnagyobb közepes teherbírású kategóriában. A teherautó könnyebb, alacsonyabb és versenyképesebb árú, mint a jelenlegi típus. Javítja az ügyfél termelékenységét és hatékonyságát, miközben jobb munkakörülményeket biztosít a járművezető számára” – mondja Tobias Bergman.

„A teherautó minden részlete alaposan átgondolt. Vegyük például a kisebb kerekeket, amelyek öt centiméterrel süllyesztik a fülkét. Ez jobb körkörös kilátást biztosít a járművezető számára, és megkönnyíti a be- és kiszállást a fülkéből” – teszi hozzá Tobias Bergman.
Az elülső és oldalsó tükrök választéka, valamint a kiegészítő oldalsó, hátsó és ajtóban elhelyezett ablakok kialakításának lehetősége szintén hozzájárul a járművezető kiemelkedő körkörös kilátásához.  

új dizájn

Annak érdekében, hogy a Volvo FE és a Volvo FL teherautók egyértelműen felismerhető Volvo megjelenést kapjanak, a klasszikus vas embléma új, magasabb helyre, a szélvédő alá költözött. A szélvédő alatti sötét terület alacsonyabb megjelenést kölcsönöz a fülkének, olyan modern kinézet megteremtését segítve elő, ami jól beleillik a városi környezetbe. Az áttervezet fényszórók és a jellegzetes nappali menetvilágítás szintén a többi új Volvo teherautó-típushoz fűződő családi kötelékeket hangsúlyozzák. A fényszórók az új lökhárítóban kerültek elhelyezésre, amely egy három részből álló, acélból készült egység, így nemcsak fokozott ellenálló-képességet kínál, de a kisebb sérülések is gazdaságosabban javíthatók. Az új Volvo FE és Volvo FL teherautók kívül és belül prémium szállítási hatékonyságot sugároznak. Rikard Orell tervezési igazgató röviden összefoglalja a tervezőcsapat szemléletmódját.

Volvo Trucks FE„Minden olyan részletre odafigyeltünk, amelyek már eddig is jók voltak, és még jobbá tettük azokat. Az alapelv, hogy a járművezető és a teherautó együttesen teremt olyan képet az üzemeltetőről, amely a legmagasabb szintű szállítási minőséget képviseli.”
Kulcsszavak: bemutató, kamion, teherautó, új modell, Volvo FE, Volvo FL, volvo trucks
 
A Hyundai 2021-re Európa első számú ázsiai autóipari márkája szeretne lenni A Hyundai 2021-re Európa első számú ázsiai autóipari márkája szeretne lenni BMW M Performance Parts alkatrészek az új BMW 6-os Gran Turismo-hoz BMW M Performance Parts alkatrészek az új BMW 6-os Gran Turismo-hoz Volkswagen Arteon:új ferdehátú modell, mely egyesíti az avantgárd dizájnt és az erőteljes dinamizmust Volkswagen Arteon:új ferdehátú modell, mely egyesíti az avantgárd dizájnt és az erőteljes dinamizmust Megújult a Mercedes-Benz C-osztály Megújult a Mercedes-Benz C-osztály Az új Volvo FE és Volvo FL – városi és elővárosi szállításra optimalizálva Az Infiniti Q50 Genfben mutatja meg az Európai erejét
 
Legördült az első Infiniti Q50

Legördült az első Infiniti Q50

2013. május 14.
Ma legördült az első Infiniti Q50, a teljesen új prémium sport szedán a Tochigi üzem gyártósoráról.
Részletek
Infiniti Q50A hivatalos Q50 ceremónia Carlos Ghosn, a Nissan Nissan Motor Co. Ltd. elnöke és Johan de Nysschen, az Infiniti Motor Company Ltd. elnöke jelenlétében zajlott. A Q50 az első az Infiniti újgenerációs járműveinek sorában. Teljesen új mércét állít fel az érzelemgazdag tervezés, a fejlett technológia és teljesítmény területein. A Q50, amely a középpontját adja az Infiniti teljesen új modellkínálatának, a detroiti észak Amerikai Autó Show alkalmával mutatkozott be januárban. Ghosn nagyrabecsülését fejezte ki a Tochigi üzem csapatának, kiemelve az autógyártásban elismerést érdemlő teljesítményüket és szakértelmüket.

„A tudásuknak és a teljesítmény folyamatos fejlesztésére való törekvésüknek hála a Tochigi üzem évek óta világszerte elismerésnek örvend a legkiválóbb minőségű járművek gyártásáért. évről évre a Tochigi új mércét állít fel a minőségi autógyártásban.” – mondta Ghosn. „A Q50-nel a Tochigi csapat újra megmutatta a képességeit és szakértelmét, ezzel is bizonyítva a japán „monozukuri”, tehát a termelés művészetének erejét.”

De Nysschen hozzátette, hogy a Q50 a nyitó darabja az Infiniti új termékkínálatának a „Q” elnevezéssel, amelyet a múlt év decemberével vezettek be.

„Az első újgenerációs Infinitinek tükröznie kell a márka legfontosabb értékeit, a vonzó formatervezést, a részletek iránti szenvedélyt, az összeszerelés precizitását, a lélegzetelállító teljesítményt, és a status quo provokatív kihívását. A Q50 kétségkívül képes mindezekre.” – mondta. „Ez az első lépés az izgalmas globális növekedési terveinkben.”

Infiniti Q50A háromszoros Forma 1-es világbajnok Sebastian Vettel aktív szerepet játszott a Q50 tesztelésében és értékelésében az Infiniti Teljesítményigazgatójaként.

„Gratulálok az első elkészült Q50-hez. Boldog vagyok, hogy részese lehettem a Q50 fejlesztésének, és nagyon boldog születésnapot, és sok jövőbeli sikert kívánok!” – mondta videó-üzenetében, amelyben a Tochigi üzem csapatának gratulált.

Vettel az Infiniti jövőbeli modelljeinek kialakításában és teljesítményük, dinamikájuk hangolásában is részt vesz majd. A teljesen új Q50 nyáron kerül a márkakereskedésekbe, és megvásárolható lesz a technológiavezető V6-os 3.5 literes benzin-elektromos, illetve a 2.2 literes négyhengeres dízelmotorral.

Feltűnő vonalvezetés, egy sor áttörő technológia - mint a Közvetlen Adaptív Kormányzás- illetve a gyártási minőség és teljesítmény eddig még sohasem tapasztalt szintje fémjelzik az Infiniti Q50-et.
Kulcsszavak: galéria, gazdaság, infiniti, járműipar, Q50, Sebastian Vettel
 
Legördült az első Infiniti Q50 Sólyom Airways: Nincs befektető, nem fizettek bért A DAF bemutatja az extracsendes LF elosztó tehergépkocsit A DAF bemutatja az extracsendes LF elosztó tehergépkocsit Legördült az első Infiniti Q50 Az Infiniti a Frankfurti Autószalonon mutatatta be a prémium kompakt kategóriába tartozó új koncepcióautóját, a Q30 Concept-et. Legördült az első Infiniti Q50 Új, 450 lóerős Euro 6-os Scania motor kizárólag SCR technológiával Legördült az első Infiniti Q50 E-útdíj - A rendőrség ellenőrzi a díjfizetést, a finanszírozáshoz változhat a büdzsé
 
Kamerarendszer mezőgazdasági és építőipari gépek számára

Kamerarendszer mezőgazdasági és építőipari gépek számára

2013. május 14.
A Continental egyedülálló kamera-alapú felügyeleti rendszert fejlesztett ki mezőgazdasági- és építőipari járművek számára. 
Részletek
Kamerarendszer mezőgazdasági és építőipari gépek számáraA ProViu 360 segítségével jelentősen csökkenthető a különleges feladatot ellátó munkagépek manőverezési kockázata, hiszen a holttérben található tárgyakat is láthatóvá teszi a járművezető számára. Ezen felül gazdaságosabbá válik a jármű üzemeltetése és minimálisra csökken a véletlenszerűen bekövetkezett balesetek, sérülések esélye. A körkörös-nézetet biztosító fejlesztés további előnye, hogy használatával kevesebb időt vesz igénybe a kormányzás. A számtalan teszten átesett technikai megoldás az idei Bauma- haszongépjármű expón mutatkozott be Münchenben a nagyközönség előtt.

Halszemoptikás mikrokamerák


A ProViu 360 lelkét négy, a jármű külső oldalán található, halszemoptikával szerelt mikrokamera adja, melyek fényerőre és kontrasztra vannak optimalizálva. A rendszer működése egy televíziós csatorna vezérlőhöz hasonlítható: a nagyfelbontású képeket  elektronikus rendszer gyűjti össze és műszerfalba épített képernyőn keresztül továbbítja a vezető felé. A sofőr manőverezése így nagymértékben felgyorsulhat, hiszen a 360 fokos, körkörös-nézetet biztosító monitoring rendszernek köszönhetően a holttérben található tárgyak, járművek illetve gyalogosok is érzékelhetővé válnak a járművezető számára, melyek egyébként a visszapillantó tükrök látómezején kívül esnének. A ProViu 360 segítségével a járművezetők biztonságosan manőverezhetnek embert próbáló szituációkban, mint például a városi forgalmi dugókban, szűk kereszteződésekben, zsúfolt gyárudvarokon és építőanyagokkal teli építési telkeken. A rendszer jellemzője, hogy akkor is éber marad, míg a jármű parkol. Ez azt jelenti, hogy a beépített monitor segítségével a sofőr álló helyzetben is járművén és annak rakományán tarthatja a szemét.

Kamerarendszer mezőgazdasági és építőipari gépek számáraKétféle panoráma-nézet

A felhasználók kétféle panoráma nézet közül választhatnak: a rendszer által küldött képek egy gombnyomásra két- vagy háromdimenziós módban tekinthetők meg. Előbbi a vezető kilátásában a közvetlen közelségben lévő dolgokat jeleníti meg, míg utóbbi a teherautó tágabb környezetében lévő tárgyakat, így a közlekedés többi résztvevőjét teszi könnyebben észrevehetővé. A jobb láthatóság érdekében a járművezető nem csak nézetek között válthat, de a megjelenített kamerák képei között is böngészhet. Ez lehetővé teszi, hogy nehéz helyzetekben még pontosabb információk álljanak rendelkezésre. Az optimális áttekinthetőséget nyújtó rendszernek köszönhetően a Continental javítja a haszongépjármű biztonságosságát és gazdaságosságát. A manőverezés gyorsabb, a fel- és lepakolás pedig rövidebb időt vesz igénybe. A fejlesztésnek köszönhetően elkerülhetőek a balesetek, csökkenthető a készenléti és a leállási idő, valamint mérsékelhető a parkoló járművekben- és a rakományban keletkező károk kockázata.

A magasabb kategóriájú autókban mára már meglehetősen elterjedt megoldásnak számítanak a parkolást segítő kamerarendszerek, azonban a Continental ezúttal kifejezetten a kamionok-, autóbuszok-, építőipari és mezőgazdasági gépek részére fejlesztette ki a különleges ProViu felügyeleti technológiát. A már elérhető 360 fokos kamerarendszer a jövőben nagymértékben hozzájárulhat az eredményes munkavégzéshez, továbbá növelheti a személy- és vagyonbiztonságot
Kulcsszavak: continental, fejlesztés, munkagép, nehéz gépek
 
A MINI forradalmi kijelző-tanulmánya még kényelmesebb és még biztonságosabb közlekedést kínál A MINI forradalmi kijelző-tanulmánya még kényelmesebb és még biztonságosabb közlekedést kínál Kamerarendszer mezőgazdasági és építőipari gépek számára A Nissan nyerte meg a CEATEC Innovation Awards fődíját az amerikai újságírók döntése alapján Varga: a járműipari tesztpálya beruházás 0,1 százalékkal növeli a GDP-t Varga: a járműipari tesztpálya beruházás 0,1 százalékkal növeli a GDP-t Jelentős fejlesztések előtt állnak a Volkswagen márkakereskedések Jelentős fejlesztések előtt állnak a Volkswagen márkakereskedések A Nissan és a Foster + Partners bemutatja futurisztikus tervét a „mobilitás jövőjéről” A Nissan és a Foster + Partners bemutatja futurisztikus tervét a „mobilitás jövőjéről”
 
Győzelemre született

Győzelemre született

2013. május 14.
A 2013-as Honda CRF250R modell az előző, 2012-ben kétszeres US Supercross Lites-győztes modelljének megfontolt továbbfejlesztése volt.
Részletek
Honda CRF250RA CRF250R egy kiegyenlített mezőnyben folyamatosan helytállva bizonyult versenyképes és győzelemre született motornak – egyszerre erős, stabil, rugalmas és elképesztően gyors.

2014-re a HRC fejlesztőmérnökei az evolúció helyett a forradalmasítás mellett döntöttek, és a lenyűgöző CRF450R-ével megegyező tömegközpontosított alumínium vázzal és dizájnnal ruházták fel a CRF250R-t. A motort és a PGM-FI rendszerű üzemanyag-befecskendezést is megújították, így növekedett a teljesítmény és a nyomaték, valamint javult a gázreakció is, míg a jármű tömegét a lehető legkisebbre sikerült csökkenteni.

A 2014-es CRF250R újjászületésének kulcsa az alumínium váz, amelyet a CRF450R modellen mutattak be 2013-ban. Az alacsony súlypont és a lecsökkentett fordulási tehetetlenség révén az új váz tovább növeli a CRF250R modellnél már megtapasztalt, lenyűgöző kezelhetőséget a talajon, illetve – és ez talán még fontosabb – a levegőben. A 48 mm-es fordított Showa első villa belső fejlesztését új, kompakt kialakítású Showa hátsó lengéscsillapító, átdolgozott Pro-Link felfüggesztés és újraálmodott alumínium lengőkar egészíti ki.

A használhatóság ékköveként emelkedik ki a 249 cm3-es motor, mely széles fordulatszám-tartományának bármely pontján hihetetlen teljesítményre képes. A motor a HRC fejlesztőmérnökeinek keze alatt számos újításon ment keresztül, beleértve a PGM-FI üzemanyag-befecskendező rendszer alapos átalakítását, továbbá a hengerfejen keresztüli gázáramlás, a légbeszívás valamint a kipufogás hatékonyságának javítását.

Az új CRF250R még nagyobb tökélyre törekszik, és a modellel a HRC ismét egy maradéktalanul kiegyensúlyozott motorkerékpárt alkotott, amely tökéletes eszköz a motorozáshoz a profiknak és amatőröknek egyaránt.
Kulcsszavak: bemutató, CRF250R, honda, motor, motorsport
 
Győzelemre született Peugeot 2008 - Nemzetközi színtérre szánt modell A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek Toyota Prius+: Forradalmian új buszlimuzin Toyota Prius+: Forradalmian új buszlimuzin Győzelemre született Honda Civic Type R Concpet – aszfaltszaggató Genfben Győzelemre született Kiváló sportautó - Opel Astra OPC
 
A gyengülő forint sem gátolta a használtautó-behozatal növekedését

A gyengülő forint sem gátolta a használtautó-behozatal növekedését

2013. május 14.
Az elmaradó autócserék miatt már a néhány évnél idősebb autók hazai kínálatában is folyamatosan apad a kínálat, a használtautó-import kényszerű felfutását így a korábbinál kedvezőtlenebb árfolyam sem tudta lassítani Szemes árpád, a Használtautó.hu ügyvezetője szerint.
Részletek
A gyengülő forint sem gátolta a használtautó-behozatal növekedésétA portál a DataHouse adatai alapján azt írta, hogy az idei év első négy hónapjában több mint húsz százalékkal nőtt a használtautó import 2012 hasonló időszakához képest. Bár április végén a többi között a járművek forgalomba helyezésével, a külföldön vásárolt autók honosításával kapcsolatban is jelentős adminisztrációs könnyítéseket jelentett be a kormányzat, a Használtautó.hu álláspontja szerint ez az egyébként pozitív intézkedéssorozat nem lesz érdemi hatással a használt járművek idei behozatalának alakulására.

április végéig 21 094 import használtautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 20,1 százalékkal magasabb, mint a tavaly ilyenkor regisztrált 17 899-es darabszám. Pedig már a tavalyi bázis is igen magas, a 2010-esnél csaknem kétszer magasabb szinten állt. A növekedés annak ellenére következett be, hogy az időszak során az euró árfolyama a korábbinál magasabb szinten állt: átlagos értéke meghaladta a 297 forintot, és hosszú heteken keresztül folyamatosan 300 forint fölött is tartózkodott - írta a honlap.

Szemes árpád elmondta, hogy a behozatal javát a leginkább vágyott márkák, a Volkswagen, a BMW, az Opel, a Ford, az Audi és a Mercedes adja, ez a hat márka teszi ki a teljes mennyiség 60 százalékát. Az árfolyam miatt szűkülő anyagi lehetőségek inkább ott mutatkoznak, hogy a vásárlók a korábbi lehetőségekhez képest egy-két évvel idősebb gépkocsival térnek haza. Ily módon az átlagosan tíz év körüli import járművek érdemileg nem fiatalítják a 12 éves átlagéletkorú hazai autóflottát.

BMWáprilis végén a kormányzat a Magyary Zoltán közigazgatás-fejlesztési programjának keretében új, adminisztráció-csökkentéssel járó intézkedéseket helyezett kilátásba. A módosítások egy része a külföldön vásárolt autók hazai forgalomba helyezési eljárását is érinti. Egyrészt létrejön egy típus-adatbázis, amelynek eredményeképpen várhatóan a korábbinál kevesebb műszaki adatot kell majd a regisztráció során megadni, ami csökkenti az ügyintézés hosszát. Másrészt az uniós tagállamokban vásárolt autók esetében elegendő lesz majd a külföldi járműokmányok és az adás-vételi szerződés bemutatása.

A felsorolt könnyítések azonban a használtautó-import idei alakulását érdemben biztosan nem befolyásolják majd - véli Szemes árpád. Ezt azzal indokolja, hogy egyrészt a bevezetés tervezett időpontja október elseje, így az idei évben eleve csupán három hónapot fog érinteni. Másrészt ez a csomag - ellentétben a regisztrációs adó 2012 eleji jelentős csökkentésével - az adminisztrációs terhelés enyhítésén kívül érdemi költségcsökkentéssel várhatóan nem jár majd. "Arra ugyan számíthatunk, hogy bizonyos számú autó regisztrációja szeptemberről októberre fog átcsúszni, de az év egészében az egyszerűsítések az amúgy továbbra is felfutóban lévő behozatal volumenére várhatóan nem lesznek érezhető hatással" - tette hozzá.
Kulcsszavak: behozatal, értékesítés, gazdaság, használtautó, járműipar
 
A gyengülő forint sem gátolta a használtautó-behozatal növekedését Új rekordokat ért el a DAF 2012-ben A gyengülő forint sem gátolta a használtautó-behozatal növekedését Drágultak az üzemanyagok A gyengülő forint sem gátolta a használtautó-behozatal növekedését Nehézségekbe ütközhet az Euro-6 bevezetése a dízel járműveknél A Nissan Nyugat-Európai eladásai rekordot döntöttek 2015-ben A Nissan Nyugat-Európai eladásai rekordot döntöttek 2015-ben A Porsche több mint 300.000 autót adott át A Porsche több mint 300.000 autót adott át
 
Kétpercenként adnak el egyet Európa legnépszerűbb kisautójából

Kétpercenként adnak el egyet Európa legnépszerűbb kisautójából

2013. május 14.
A 2012-ben a világ legnépszerűbb kisautójának bizonyuló Ford Fiesta elképesztő sikere az idei évben is törelten: a Ford kategóriaelső technológiákat kínáló kisautója 2013 első negyedévében Európa legnépszerűbb kisautója, ráadásul a kontinens második legnagyobb darabszámban értékesített autója volt.
Részletek
Ford FiestaA magánvásárlók körében kiemelkedően népszerű Fiesta-ból minden negyediket a 2012-es ’év Motorja’ díjnyertes 1.0 literes EcoBoost motorral rendelik, míg a modellek közel kétharmadához megrendelik a Vészhelyzeti Asszisztenssel kiegészített SYNC kommunikációs rendszert is.

Európában 2013 első negyedévében 100 másodpercenként (kevesebb, mint két perc) talált gazdára egy új Ford Fiesta: ha a január és március között a kontinensen eladott 77.800 Fiesta-t sorba állítanánk, 770-szer érnénk körbe egy 400 méteres olimpiai futópályán.

A magánvásárlók körében különösen népszerű Ford Fiesta titka a meglehetősen látványos, trendi külső és belső dizájn, a kategóriában egyedülálló technológiák és aktív biztonsági rendszerek és a kiváló vezethetőség kombinációja. A modell ráadásul 7 olyan motorváltozattal érhető el, amely kiemelkedően alacsony fogyasztást, és 100 g/km alatti CO2-kibocsátást kínál, köztük a 2012-es ’év Motorja’ címet elnyert 1.0 literes EcoBoost motorral.

A Fiesta-ban elérhető a Ford MyKey elnevezésű rendszere is, amelynek segítségével a szűlők a biztonság érdekében korlátozhatják az autó maximális sebességét, a rádió hangerejét, stb., hogy nyugodt szívvel adhassák oda az autót jogosítvánnyal rendelkező, ám még kevés vezetési tapasztalatot szerzett gyermekeiknek.

Az autóban elérhető, hangvezérléssel működő Ford SYNC kommunikációs rendszer révén nem csak az audio-renszerek és telefonos applikációk kezelhetőek biztonságosan: a rendszerhez kapcsolódó Vészelyzeti Asszisztens baleset esetén képes automatikusan riasztani a helyi segélyszolgálatokat (mentő, rendőrség, tűzoltóság) az adott ország nyelvén (a 26 betáplált nyelv közül a GPS pozíció alapján automatikusan kiválasztva a használandó nyelvet), nem véletlen hogy az Euro NCAP Advanced díjjal is jutalmazott rendszert a vásárlók mintegy 60%-a megrendeli.

Ford FiestaAz európai vásárlók között a legnépszerűbb szín a fehér (csaknem minden negyedik Fiesta-t ebben a színeben rendelik meg, míg Görögországban ez eléri a vásárlások közel felét), amit a fekete és az ezüst követ. A belső kárpit területén a fekete hódít, több, mint a vásárlók fele ezt választja, míg az Egyesült Királyságban ez eléri a rendelések négyötödét.

 A Ford Fiesta egyébiránt tavaly mintegy 723.130 darabbal a világ legnépszerűbb kisautója volt, ebből Európában 306.405 darab talált gazdára, ami itt is elég volt a szegmenselsőséghez. Magyarországon a tavalyi évben 1123 darab Fiesta került értékesítésre, így a modell a szegmens harmadik helyén végzett,  míg idén az első negyedévben 254 darabbal a szegmens második helyén áll, jó eséllyel arra, hogy megszerezze az első helyet. Ebben már csak azért is bizakodhat a gyártó, mert a modell hazai bemutatásakor, január 24-én egyetlen meghosszabított nyitvatartású nap alatt közel 30.000 látogattak el magyarországi Ford márkakereskedésekbe, hogy megnézzék az új Fiesta-t.
Kulcsszavak: autókereskedés, értékesítés, fiesta, ford, galéria, gazdaság
 
Rekord magasan zárt a BMW Group októberi értékesítési mutatója Rekord magasan zárt a BMW Group októberi értékesítési mutatója Kétpercenként adnak el egyet Európa legnépszerűbb kisautójából Rekordot döntött az Audi Az 55. születésnapját ünneplő Ford Mustang különleges BULLITT verzióját kapta Kiss Gergely a Ford Mustang nagykövete Az 55. születésnapját ünneplő Ford Mustang különleges BULLITT verzióját kapta Kiss Gergely a Ford Mustang nagykövete Kétpercenként adnak el egyet Európa legnépszerűbb kisautójából Rekordnövekedés a Mazdánál Kétpercenként adnak el egyet Európa legnépszerűbb kisautójából Megrendezésre került az I. Ipari Döntéshozó Találkozó
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 10871 - 10880