Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10901 - 10910 |
Az új Mazda6 nyerte az AUTO BILD 2013-as európai Design-díját |
||
2013. május 10.
Az AUTO BILD olvasói elég határozottan foglaltak állást a „közép és felső-közép” kategóriás autók design-versenyében: az új Mazda6 formatervét találták a legvonzóbbnak.
|
Több mint 200 ezer olvasó, 15 országban szavazott arról, hogy Európában mely autók a legszebbek a különböző szegmensekben. A szavazatok 23,1%-ával az új Mazda6 olyan riválisokat előzött meg, mint a Maserati Quattroporte (19,1%), vagy az új Mercedes E-osztály (13,1%), így megnyerve az AUTO BILD 2013-as európai Design-díját. A japán gyártó sorban másodszor viszi haza ezt az európai elismerést; múlt évben a Mazda CX-5 nyert a „SUV/összkerékhajtás” kategóriában. Az új Mazda6-hoz hasonlóan, ez a modell is a „KODO – A Mozgás Lelke” formanyelv elemeit használja, amely a mozgás szépségét a természet erejével ötvözi. A formanyelv sikerességét tükrözi az is, hogy idén elnyerte a 2013-as red dot design díjat is. A KODO legtisztább megjelenése Az új Mazda6 formája a KODO lényegét testesíti meg. Mind a Sedan, mind a Sportkombi karosszéria jól egyesíti a mozgás könnyedségét a funkcionalitással. Erőteljes vonalai más és más színt tükröznek vissza attól függően, hogy az autóra hogy esik a fény – különösen akkor, ha az autó a bevezető, Soul piros fényezést kapta. A modell sziluettjét igen sportossá teszi a 10 cm-rel hátratolt első oszlop, valamint a domináns kerékjárati ívek, melyek alatt jól elférnek a 19 colos kerekek. Az autó elejére a közös Mazda-„arc”, az ötágú hűtőmaszk került, melyet először egészít ki LED-es nappali fény. Hátulról első látásra a szárnyszerű hátsó lámpákra leszünk figyelmesek, melyek megismétlik az első fényszórók formáját. A hátsó krómcsík vonala folytatódik a lámpák ívében egészen az autó övvonaláig, ezáltal a modell megjelenése kifejezetten dinamikus. A legfőbb design-elem a harmónia – eredménye az alacsony fogyasztás Az új Mazda6 legfőbb formanyelvi eleme a harmónia – a külső és belső formaterv, a lendületes karosszéria és a tágas utastér, a teljesítmény és a fogyasztás között. A Mazda „Fenntartható Zoom-Zoom” stratégiájának legutóbbi lépéseként az új Mazda6 a SKYACTIV technológiának köszönhetően kiemelkedően jó fogyasztási és kibocsátási értékeket produkál. A 4,87 méteres Sedan – 150 lóerős SKYACTIV-D dízelmotorjával, i-ELOOP fékenergia-visszavezető rendszerével mindössze 3,9 litert fogyaszt 100 kilométeren, mely 104 g/km-es CO2-kibocsátást eredményez, amely a kategória egyik legjobb értéke. Ez a különösen alacsony sűrítési aránnyal (14:1) működő dízelmotor 175 lóerős változatban is elérhető. A modell benzinmotorok terén is több lehetőséget kínál: a 2,5 literes SKYACTIV-G erőforrás 192 lóerőt teljesít, míg a 2,0 literes motor két teljesítményszinten, 145 és 165 lóerővel is választható. Mindkét benzinmotor dinamikusan vezethető és elképesztő alacsony fogyasztást tesz lehetővé: pl. a 145 lóerős kétliteres csak 5,5 litert fogyaszt 100 km-en, emellett 129 g/km CO2-t bocsát ki. Kulcsszavak: autóipar, design, díj, japán, mazda, mazda6
|
|
|||||
|
||||||
Vasúti személykocsi prototípusát mutatták be Szolnokon |
||
2013. május 10.
A MáV-Gépészet Zrt. bemutatta csütörtökön a szolnoki vasúti járműgyártás első két új InterCity+ kocsiját, amelyek közül az egyik 90, a másik 60 százalékos készültségi állapotban van. Az utasok a tervek szerint az év végén találkozhatnak először a hazai gyártású, korszerű személyszállító vagonokkal.
|
A bemutató kitűnő példája annak, hogy egy tradicionális magyar vállalat, a 170 éves magyar vasút egy több mint 100 éve működő telephelyen tud újat nyújtani, és megtalálja azokat a lehetőségeket, amivel a modern kornak megfelelő utazási igényeket is ki tudja elégíteni - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a bemutató alkalmából rendezett sajtótájékoztatón. Az új kocsik légkondicionáltak, a hordozható számítógépek, mobil eszközök energiáját biztosító elektromos csatlakozókkal ellátottak, GPS-vezérelt, fedélzeti és audiovizuális utastájékoztató-rendszerrel rendelkeznek - ismertette a készülő IC+ járműveket Ungvári Csaba, vasúttársaság vezérigazgatója. Tájékoztatása szerint az ingyenes internetezés lehetőségét wifi biztosítja, és a kocsikat belső videofelügyeleti rendszerrel is ellátják. A járművek legnagyobb megengedett sebessége 200 kilométer lesz óránként, így a Németországba közlekedő vonatokban lehet majd kihasználni. A sorozatgyártás megvalósulása esetén a MáV-Gépészet Zrt.-nél, illetve a MáV Csoportnál lehetőség nyílhat közel kétszáz új munkahely létrehozására, ezen felül a hazai járműipari beszállítóknál további 200-250 munkahely jöhet létre - jelezte a vezérigazgató. Szalay Ferenc, Szolnok fideszes polgármestere azt emelte ki, hogy a városban generációk nőttek fel vasútgépészeti szakemberként, és a vasutas családokban meglévő szakértelemre alapozva egy kiválóan működő céggé vált napjainkra az egykori járműjavító. A gyártás finisében lévő járművek már fényezett állapotban vannak, az első utasterében a padló, a válaszfalak, a poggyásztartók, a műanyag burkolati elemek, a légcsatornák, az ülések, asztalok, bőröndtartók beépítése megtörtént. A munkálatok a mellékhelyiségek kialakításával, a kézifék és kapcsolószekrények beépítésével, illetve az alváz alatti szerelvényezéssel folytatódnak. A tervek szerint egy hónapon belül kerül fogóvázra a jármű, majd a feljáróajtók és a klímaberendezés üzembe helyezése következik. A készre szerelés után az üzembe helyezésre és a típusvizsgálatokra kerül sor. A MáV 2012 januárjában jelentette be, hogy két IC+ kocsi építésével a 18 éve szünetelő hazai járműgyártás éled újra. Az 1,4 milliárd forint költséggel járó projekt része az új Széchenyi Tervnek, és elnyerte az Európai Unió 462 millió forintos támogatását. Kulcsszavak: gazdaság, InterCity, máv, szolnok, vasút
|
|
|||||
|
||||||
Tizennyolc milliárdos hitelt venne fel a BKV buszok beszerzésére |
||
2013. május 10.
Tizennyolc milliárd forint hitelt venne fel a BKV új, vagy használt buszok beszerzésére, az ajánlatokat május 23-ig várja a közlekedési társaság.
|
Tizennyolc milliárd forint hitelt venne fel a BKV új, vagy használt
buszok beszerzésére, az ajánlatokat május 23-ig várja a közlekedési
társaság. A Közbeszerzési értesítőben megjelent felhívás szerint három hatmilliárd forintos részletben vennék fel a hitelt. A pályázaton olyan cégek indulhatnak, akiknek törzstőkéje meghaladja a 2 milliárd forintot. A közlekedési társaság tárgyalásos úton választaná ki a hitelt nyújtó céget, a nyertes a legalacsonyabb ajánlatot tevő vállalkozás lesz. Kulcsszavak: autóbusz, bkk, bkv, budapest, hitel, tömegközlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Forma 1-es technológiát is tesztelnek a léghajtású tanulmányautók viadalán |
||
2013. május 10.
Forma 1-es csúcstechnológiát is tesztelnek a léghajtású tanulmányautók viadalán május 11-én az egri érsekkertben, ahova a magyar nevezőkön kívül számos külföldi csapat is regisztrálta saját készítésű autóját.
|
Hatodik alkalommal rendezik meg a saját készítésű, sűrített levegővel hajtott járművek, az úgynevezett pneumobilok erőpróbáját, amelyen idén újdonság, hogy az eddig megszokott kategóriák mellett ezúttal a Forma 1-es csapatoknál kulcsfontosságú telemetrikus rendszert is tesztelhetik a mérnökhallgatók - tudatta az MTI-vel az esemény kommunikációjával megbízott ügynökség. A versenypályán száguldó autókról 130 különböző szenzor küldi a jeleket a rendszer felé, amely egy Forma 1-es futam alatt akár 750 millió beolvasást is képes feldolgozni. Az egri versenyen a távolsági futam során a versenybizottság által kiválasztott négy csapat használhatja majd a telemetrikus eszközöket, amelyek segítségével lehetőségük nyílik az eredményeket, adatokat már a versenyszám alatt mérni, kiértékelni. A cél, hogy a pneumobilok fizikai paramétereit tükröző adatokat már a futamok alatt, digitális formában is megjelenítsék. Az idei versenyre öt országból 41 csapat 94 főiskolai és egyetemi hallgatója jelentkezett, Magyarország mellett Csehországból, Lengyelországból, Romániából és Németországból is. A nevezett csapatok pneumobiljaikkal több kategóriában is összemérik teljesítményüket: díjazzák a legnagyobb távolság megtételére képes járművet, de eredményt hirdetnek ügyességi és gyorsulási kategóriákban is. A legfontosabb értékelési szempont ezúttal is a járművek műszaki eredetisége és a kivitelezés technikai színvonala. A magyar ötleten alapuló pneumobilverseny mára Európa-szerte elismert bajnoksággá nőtte ki magát. Kulcsszavak: közlekedés, tanulmányautó, verseny
|
|
|||||
|
||||||
E-útdíj - Az ÁAK rendelkezik az útdíjrendszer vagyonelemei feletti tulajdonjogokkal |
||
2013. május 10.
Az elektronikus útdíjszedési rendszer kiépítése és működtetése során az állam tulajdonába kerülő vagyonelemek feletti tulajdonosi jogok és kötelezettségek gyakorlására az állami Autópálya Kezelő (áAK) Zrt.-t jelöli ki 2022. október 31-éig a nemzeti fejlesztési miniszter - az erről szóló miniszteri rendelet csütörtökön jelent meg a Magyar Közlönyben.
|
Az elektronikus útdíjszedési rendszer kiépítése és működtetése során az
állam tulajdonába kerülő vagyonelemek feletti tulajdonosi jogok és
kötelezettségek gyakorlására az állami Autópálya Kezelő (áAK) Zrt.-t
jelöli ki 2022. október 31-éig a nemzeti fejlesztési miniszter - az
erről szóló miniszteri rendelet csütörtökön jelent meg a Magyar
Közlönyben. A rendelet szerint az elektronikus díjszedési rendszer részei egyebek mellett a felépítmények, az infokommunikációs infrastruktúra, a gépjárművek, a fedélzeti berendezések, az ügyfélszolgálati irodák és ügyfélszolgálati pontok infrastrukturális eszközei, illetve a vagyoni értékű jogok. A tulajdonosi jogokat gyakorlóként az áAK Zrt. a vagyonelemeket a leselejtezett tárgyi eszközök kivételével nem adhatja el, nem adhatja biztosítékul, azokra vételi, elővásárlási és visszavásárlási jogot nem alapíthat, illetve más módon sem terhelheti meg. A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba. Kulcsszavak: áak, autópálya, e-útdíj, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
A Wörthi-tónál tartja világpremierjét a Skoda Rapid SPORT |
||
2013. május 09.
Az idei Wörthi-tavi GTI-találkozó alkalmával ünnepli világpremierjét a Skoda Rapid SPORT. A cseh gyártó ezúttal új alsó-középkategóriájú modelljének e különösen sportos változatán kívánja bemutatni palettája sokoldalúságát. A legendás Volkswagen tuning rendezvényt 2013. május 8-12. között immár 32. alkalommal rendezik meg.
|
évről-évre az osztrák Reifnitzben ad találkát egymásnak a tuning akár 200 ezer rajongója immár komoly kultusz övezte Volkswagen-találkozóján. A Skoda idén a Skoda Rapid SPORT formájában igazi különlegességet mutat be számukra, amely a márka új Skoda Rapid típusának kimondottan „harapós” tanulmánymodellje. „A GTI-találkozó a tuning és a versenysport rajongóinak valóságos Mekkája” – hangsúlyozta Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a Skoda igazgatótanácsának elnöke. „A Skoda Rapid SPORT tanulmány formájában első ízben jelentkezünk Rapid alsó-középkategóriájú limuzinunk kifejezetten dinamikus és érzelmeket ébresztő változatával” – tette hozzá Werner Eichhorn, Skoda igazgatótanácsának értékesítés és marketing területeiért felelős tagja. A Skoda Rapid SPORT egyszerre igazolja látványosan a škoda Design tekintélyes potenciáját és a Rapid sorozatban rejlő tág lehetőségeket, amelyek nyomán valóban dinamikával és sportossággal teli autó született. A tanulmánymodell „latinvörös” és „acélszürke” metálfényezéssel készült, erőteljes és markáns benyomást keltve masszív, 19 col peremátmérőjű keréktárcsáin. Elejét légterelője és lökhárítója tekintélyes erőt sugárzó légbeömlő nyílása határozza meg, miközben fellépését tekintélyes méretű sárvédő-szélesítései és robusztus küszöbborításai teszik még határozottabbá. Hasonlóan sportos hatást kelt méretes lökhárítóval és két integrált kipufogó-végcsővel kiformált hátulja is. A márkára jellemző C-alakzatot formáló hátsó lámpatestek színükben is határozottan elkülönülnek a karosszériától, amelyet alul körbefutó szénszál-erősítésű műanyag szegély zár le. E sportos stílus a Skoda Rapid SPORT utasterében is szerves folytatásra lel, például sportkormánya, Recaro-ülései és megvilágított küszöblécei formájában. A Skoda Rapid 2012 őszén a Skoda hetedik típusaként érkezett az európai piacokra. Az alsó-középkategóriájú limuzin, amely a Skoda Fabia és az új Skoda Octavia között egészíti ki a Skoda típuspalettáját, kompakt külső méretei (hosszúsága 4,48, szélessége 1,70 méter) mellett is kiemelkedő belső térkínálattal szolgál, akár öt felnőtt és csomagjaik számára is. Mindezt „simply clever” megoldások sokasága, rendkívül kedvező ár/érték-arány és széles körű biztonsági felszereltség teszi teljessé, de hasonlóképpen vonzó időtlen formavilága is. Piaci bevezetése óta a Rapid már eddig is számos kitüntetést gyűjtött be, biztonsági koncepcióját pedig a legmagasabb, azaz ötcsillagos minősítéssel ismerték el az Euro NCAP töréstesztek során. Kulcsszavak: bemutató, GTI, rapid, Rapid SPORT, skoda, tanulmányautó
|
|
|||||
|
||||||
Alig álltak forgalomba, máris megrongálták az egyik új Mercedes Citaro buszt |
||
2013. május 09.
Megrongálta egy hétfős társaság az egyik, május első napjaiban forgalomba állt új Mercedes Citaro buszt Budapesten szerda este, a kár negyedmillió forint - közölte a Budapesti Közlekedési Központ csütörtökön az MTI-vel.
|
A 105-ös busz vonalán közlekedő Citaro egyik oldalablakát a rongálók a vészhelyzetben használandó ablaktörő kalapáccsal törték be. Az esetet rögzítette a buszon lévő kamerarendszer, a busz vezetője riasztást adott le a központi ügyeletre, a rendőrök pár perc múlva a helyszínre értek, addig a sofőr visszatartotta a rongálókat. A BKK közleményében hangsúlyozta: megdöbbentőnek tartják az ilyen és ehhez hasonló rongálásokat bármilyen járművön, de különösen felháborító, hogy egy pár napja forgalomba állt buszban okoztak kárt. A BKK minden törvény adta lehetőséggel küzd és küzdeni fog az ilyen és hasonló felesleges károkozások megelőzése és elkerülése érdekében - írták. Minden Budapesten újonnan üzembe helyezett tömegközlekedési eszközt járműfedélzeti kamerával szerelnek fel a jövőben, így az új metrószerelvényeket, az MAN trolibuszokat, és folyamatban van már a Combino villamosok bekamerázása is. Kulcsszavak: bkk, bkv, budapest, Citaro, mercedes-benz, rongálás, tömegközlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Az autókereskedők napja a Discovery Channel műsorán |
||
2013. május 09.
Mike Brewer és Edd China jubilál a magyar háztartásokban: már 10. évadával tér vissza az Autókereskedők a Discovery Channel képernyőjére.
|
A duó rengeteg klasszikus autót megvett, felújított és eladott már, felelevenítve az autógyártás népszerű és kevésbé ismert műveit. Az Autókereskedők új évadában ismét gyönyörű autók kerülnek ki a kezük alól, többek között Porsche, Ford, Mini és Aston Martin fordul meg a garázsukban. Az évadpremiert a nagy dumás kereskedő, Mike, külön sorozatának, az Autókereskedők – cserebere a világ körül maratoni vetítése előzi meg május 15-én. Mike és Edd műsora a hazai autórajongók egyik régi kedvence, mert minden szóba kerül benne, amiről egy autó vásárlásához, javításához és mindennapos élvezetéhez tudni érdemes. Mike-nak több mint két évtizedes tapasztalata van a használtautó-kereskedés területén, és az Autókereskedőkben részről részre bizonyítja, hogy mindent tud az autókereskedésről, amit csak kell. De még ő is félkarú óriás lenne szerelője, Edd China nélkül, akit minden ellenkezése ellenére rendszeresen hajmeresztő feladatokkal lát el. Az Autókereskedők új évadában ismét csodás autókon dolgozik a páros. Az Aston Martin DB7-es ikonikus autó, a gyártó máig legsikeresebb modellje, feltűnt már James Bond oldalán is, motorja több mint 300 lóerőre és 240 km/h végsebességre képes. Bár nem tűzpiros és olasz, a Ford Escort Mk 1 is hamisítatlan versenyautó. Vezetők nemzedékei vágyakoztak utána, és sokak vele ismerték meg a gyors motorok varázsát – nem csoda, hogy a rali versenyeken máig használják. A Range Rover Mk 3 mérföldkő volt a luxus SUV-ok kialakulása felé vezető úton. Focisták és cégvezetők autója – illetve bárki másé, akinek meg se kottyan 70 ezer fontot vagy még többet autóra költeni. A Ford Popular, avagy „Pop”, már akkor is az idősek autója volt, amikor megjelent az 50-s évek végén, de később a hobbiversenyzők között népszerű belépő autó lett a motorsportok világába. Feltűnik még a Porsche történelmének fontos autója, a Boxster 3.2 S. Nélküle tönkre ment volna a gyártó a 90-es években. Szegény ember Porschéjének is hívják, de igazságtalanul, ugyanis a modell 80%-ban Porsche 911, de fél áron. Illetve látható lesz még egy ’66-os Morris Minor Traveller is az új évadban. Az autót a Mini alkotója, Alec Issogonis tervezte. Tömör, szerethető és könnyen kezelhető. Hatalmas siker volt, több mint egymillió példányban kelt el. Kulcsszavak: ajánló, autókereskedők, bemutató, discovery channel, Edd China, Mike Brewer
|
|
|||||
|
||||||
Japánban is visszahívja DSG-váltós autóit javításra a Volkswagen |
||
2013. május 09.
A Volkswagen Kína után Japánban is DSG-váltós autói visszahívására kényszerült - írja a német Focus Online hírportál.
|
A Volkswagen Kína után Japánban is DSG-váltós autói visszahívására kényszerült - írja a német Focus Online hírportál. Az követően, hogy vásárlói panaszok miatt vissza kellett hívnia 384 ezer hétfokozatú DSG-váltós autót Kínában, a Volkswagen most 91 ezer autót hív vissza az esetleges meghibásodás megelőzésére Japánban. A DSG (Direktschaltgetriebe), vagy más néven duplakuplungos váltó hétfokozatú, száraz tengelykapcsolós verziója a jelek szerint nem tűri jól az ázsiai nagyvárosokra jellemző dugókban való araszolást a magas páratartalmú hőségben, mivel hűtéséhez menetszél szükséges. Kulcsszavak: japán, javítás, kína, szerviz, visszahívás, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
SEAT Leon Cup Racer: nagyszabású jelenlét Wörthi-tavi találkozón |
||
2013. május 09.
A SEAT az ausztriai Karintiában tartandó legendás GTI-találkozón is egyértelművé kívánja tenni a a versenysport és az ügyfélcsapatok iránti elkötelezettségét. A Wörthi-tó déli partján, Reifnitzben, a Leon Cup Racer lesz a SEAT standjának vitathatatlanul legnagyobb sztárja, amely egyértelműen jelzi, hogyan is fest a világszerte versenysorozatok széles skálájára szánt SEAT túra-versenygép.
|
A 330 LE/243 kW teljesítményű Leon Cup Racer szolgál majd az elkövetkező hónapok tervezőmunkájának és számos tesztjeinek alapjául. A Cup Racer az Ibiza és a Leon további öt, különösen tüzes és egyéni karakterű változata társaságában jelenik meg a SEAT standján, ahol változatos programok is várják a spanyol márka rajongóit. Az idei, immár 32. GTI-találkozón a szervezők ismét jóval több, mint százezer látogatóra számítanak a négy nap során. “A versenysport mélyen gyökerezik márkánk karakterében, a SEAT ugyanis több mint 40 év versenytörténetére tekinthet vissza. A Leon Cup Racer bemutatásával most ennek írjuk új fejezetét, ügyfeleink elkötelezett és motivált csapatai közreműködésével. A Cup Racer így nem show-modell, hanem a fejlesztőmunkánk eredményeképpen született első tesztjármű” – fejtette ki Dr. Matthias Rabe, SEAT kutatás-fejlesztési alelnöke. „A SEAT Leon új generációja meggyőző alapként szolgált, sportos kvalitásait ügyfeleink és a sajtó is nagyra értékeli. Versenyváltozata megalkotásakor a közelmúlt kiemelkedő sportsikereire építhettünk.” Semmi mással össze nem téveszthető formavilág, kiváló aerodinamikai tulajdonságok Az ötajtós Leon műszaki alapjaira épülő, narancsszínű motívumokkal díszített, matt metálszürke Cup Racer már első pillantásra is különleges és tekintetet vonzó látvány. Kimondottan erőteljes kiállása 18 col peremátmérőjű versenykerekein a sorozatgyártású modellénél nem kevesebb, mint 40 centiméterrel szélesebb nyomtávja eredménye. új kialakítású frontrésze az optimális aerodinamikai tulajdonságok és a motor, illetve a fékek lehető legintenzívebb hűtését szolgáló légáramlások jegyében nyerte el formáját. A hatalmas kerékjáratok az áramlások leválási peremén kialakított nyílásaikkal szintén a négydugattyús nyergekkel működő fékek optimális hűtését szolgálják. Az erőteljesen szélesedő küszöbborítások az első légterelővel, az auto simára burkolt aljával, a hátsó diffúzor-elemmel és a tartóra rögzített, kétlépcsős tetőlégterelővel közösen a lehető legintenzívebb leszorító erőről gondoskodnak a tempós kanyarvételek szolgálatában. A Leon eredeti formai nyelvezete azonban még a Cup Racer megjelenésében is zavartalanul érvényesül. Karakteres teljes-LED fényszóróit az egészen egyéni stílusú nappali menetfénnyel együtt változatlanul vették át a tervezők a sorozatgyártású modellről, akárcsak LED-technikájú hátsó lámpáit. Tetőíve szintén a szériaváltozaté, amelyen oldalnézetének karakteres vonalai és idomai is jól felismerhetők. Maximális kontroll, tökéletes biztonság A Leon Cup Racer belterét tekintve is abszolút felkészült a versenypályára. Következetes tömegcsökkentés és minimalizmus jellemző, nagyszilárdságú bukókeret védelme mellett. A HANS fejvédő-rendszerrel kiegészített kagylóülés szintén az optimális biztonságot szolgálja, speciális bőr borítása az izzadásgátlás miatt bizonyul előnyösnek. A konstruktőrök megtartották a szériamodell műszerfalának alapvető formáit, miközben a vezető-információs rendszer és a kezelőelemek – mindenkor maximális ellenőrzést biztosítva az autó felett – elsősorban a multifunkciós kormánykeréken illetve a nagyfelbontású TFT-képernyőn összpontosulnak. Kiváló menetteljesítmények a legjobb köridőkért A Leon Cup Racer kiemelkedő menetteljesítményeiről kétliteres, négyhengeres, turbófeltöltésű motorja gondoskodik, amely 330 lóerőt (243 kW) és 350 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. Mindez a kormánykerékről vezérelhető hatfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltón (DSG) és elektronikus szabályzású differenciálzáron keresztül jut az első kerekekre. A Cup Racer hosszú távú versenyekre kifejlesztett különleges változata a középkonzol karjával kezelhető szekvenciális verseny-váltóművel és mechanikus differenciálzárral is felszerelhető. A Leon Cup Racer már előzetes tájékoztató árral is rendelkezik, ami a DSG sebességváltóval szerelt kivitel esetében 70.000 (nettó), míg a hosszú távú versenyekre kifejlesztett, szekvenciális váltóművel és mechanikus differenciálzárral készült változatra 95.000 (nettó) euró. „Terveink szerint már a 2014-es szezonra kínálhatjuk az ügyfélcsapatoknak Leon Cup Racer versenyautónkat. A sprint- illetve hosszú távú futamokra kialakított két változat sorozatok igen széles körére alkalmas, az ETTC versenyeitől egészen a Nürburgring VLN Endurance Cup hosszú távú futamaiig” – emelte ki Jaime Puig, a SEAT Sport igazgatója, egyben a márka versenysport-tevékenységének felelőse. „Elképzelhetőnek tartjuk a Cup Racer további fejlesztését is, egy 1,6 literes WTCC változat formájában, végül is nagy hagyományokra tekinthetünk vissza e sorozatban.” lbiza Trophy – a versenypályára A Leon Cup Racer, premierje mellett a márka rajongói öt további sportos különlegességet tekinthetnek meg a Wörthi-tavi SEAT-standon. Az Ibiza SC Trophy szintén rajthoz állhat a világ versenypályáin, különösen a spanyol és az olasz saját márkakupáiban. A 2013-as szezonra 1,4 literes turbófeltöltésű motorja 200 lóerőt (147 kW) teljesít, a hétfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) a kormánykerékről vezérelhető, a hatékony vonóerő-átadást pedig mechanikus differenciálzár segíti. A versenyengedéllyel rendelkező érdeklődők 31.500 euró nettó áron vásárolhatják meg az Ibiza SC Trophy versenygépet. Ibiza – kompakt atléta Két további Ibiza modell az utakon bizonyíthatja sportos képességeit: a DSG sebességváltóval szerelt, 180 LE/132 kW teljesítményű Ibiza SC Cupra „Nevada-fehér” színben látható majd, míg 17 colos keréktárcsái és első, illetve hátsó rácsbetétjei egyaránt fényes feketén csillognak. Az „Emocion-vörös” Ibiza SC FR az „FR 10-Year” jubileumi csomaggal érkezik, amely 17 colos fekete-ezüst kéttónusú keréktárcsákat, illetve titánárnyalatú tetőlégterelőt, küszöbborításokat és tükörházakat foglal magában. Az Ibiza SC FR Ten alacsonyabbra süllyesztett karosszériával és az Ibiza Cupra fékrendszerével készül. Leon – stílus és egyéniség A SEAT Leon két változata az egyéni kialakítást szolgáló extrafelszereléseket mutat be a SEAT nagysikerű új sorozata számára. Az „Emocion-vörös” Leon FR 1.8 TSI (180 LE/132 kW) az első és hátsó légterelő-szoknyákat tartalmazó „Aero Kit” eredményeképpen még erőteljesebb megjelenésű. A 19 colos keréktárcsákon át a fényes vörös féknyergek is jól láthatók. A cockpit és a kormánykerék borításai szintén élénkvörösben pompáznak, míg az üléseket és az ajtókárpitokat vörös és fekete bőr fedi. A sort az FR kivitelű Leon SC zárja, orrában a 184 LE/135 kW teljesítményű csúcs-TDI erőforrással. 19 colos keréktárcsái és vörös féknyergei tökéletes kontrasztot alkotnak csillogó „Nevada-fehér” fényezésével. Utastere kéttónusú fekete-szürke bőrkárpitozással készült. Kulcsszavak: bemutató, GTI, leon, Leon Cup Racer, seat
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10901 - 10910 |