Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10911 - 10920
A Goodyear tippjei az abroncs élettartamának meghosszabbítására és a költségek csökkentésére

A Goodyear tippjei az abroncs élettartamának meghosszabbítására és a költségek csökkentésére

2013. május 09.
A Goodyear Dunlop a tehergépjármű-flották abroncsélettartamának meghosszabbításához és teljesítményük maximalizálásához adott tanácsokat. Az abroncsok nem csupán az üzemanyagfogyasztásra vannak hatással, de helyes karbantartással tovább is tartanak, ami alacsonyabb kilométerenkénti költséget eredményez üzemeltetőjük számára.
Részletek
Goodyear DunlopAz EU-s abroncscímke közelmúltbeli bevezetése előtérbe helyezte az üzemanyag hatékonyságot, a nedves tapadást és a külső zajt.  Bár ezek kétségtelenül fontos területei az abroncs teljesítményének, a gazdasági előnyök maximális kihasználásához az abroncs más tulajdonságait is figyelembe kell venni. Ezért a működési követelményeknek leginkább megfelelő abroncs kiválasztása létfontosságú, az abroncs helyes karbantartásával egyetemben. 

Abroncsválasztás


Az első lépés a helyes abroncs kiválasztása.  A tehergépjármű-flottáknak műveleteik jellege szerint kell kiválasztaniuk az igényeikhez leginkább illő abroncsot.  A távolsági, regionális, vegyes használatú, illetve egyéb alkalmazásokra szolgáló abroncsok mind-mind különböző jellemzőkkel bírnak, amit a teljesítmény- és a költségtudatos üzemeltetők nem hagyhatnak figyelmen kívül. Szintén lényeges a helyes abroncsméret, és a Goodyear Dunlop vagy a jármű gyártójának tanácsa e tekintetben kulcsfontossággal bír.  Erősen javasolt, hogy egy tengelyre mindig egyforma abroncsok kerüljenek, mivel ez biztosítja az abroncs kiegyensúlyozott teljesítményét a jármű mindkét oldalán – pl. a fékezési teljesítmény különbözhet eltérő abroncsok között. Az évszaknak megfelelő abroncs kiválasztása szintén kulcsfontosságú elem a teljesítmény – s ennek részeként az üzemanyagfogyasztás – optimalizálásához. Természetesen téli abroncsot kell használni, ha a jogszabályok ezt megkövetelik, illetve olyan helyzetekben, ahol a jármű alacsony hőmérséklet mellett üzemel, kiváltképp jeges vagy havas utakon.  

Abroncsnyomás

A helyes abroncs kiválasztása után a kulcsszerepet annak karbantartása veszi át, melynek részeként a helyes abroncsnyomás beállítása létfontosságú.  Az abroncsban található levegő veszi fel a terhelés, vagyis a jármű és a rakomány tömegének legnagyobb részét. A helyes abroncsnyomás elengedhetetlen az optimális üzemanyagfogyasztás, valamint az abroncs élettartamának és tartósságának biztosításához. Az ETRTO (az Európai Abroncs- és Keréktárcsagyártók Technikai Szövetsége) az abroncsnyomás kéthetenkénti ellenőrzését javasolja, az abroncs hideg állapotában (2 - 3 órával a jármű megállása után).  Ennek oka az, hogy a hőmérséklet változásával az abroncsnyomás is módosul, és valamennyi ajánlás normál környezeti hőmérsékletre vonatkozik.

Goodyear DunlopAz abroncs felfújásakor beállított nyomásnak a jármű vagy az abroncs gyártójának javaslatait kell követnie, igazodva a jármű terheléséhez. Vizuális ellenőrzéssel kell fényt deríteni a fizikai károsodásra, az abroncson található idegen tárgyakra és a mintamélységre.  Az abroncsnyomás kapcsán a Goodyear ajánlásai a vállalat adatkönyvében  találhatók. Ezek kiegészítéseképpen az ETRTO ajánlásai letölthetők a szervezet honlapjáról (https://www.etrto.org) a „Recommendations – Free Download” linkre kattintva.

Alacsony abroncsnyomás


A túlzottan alacsony abroncsnyomás hő felhalmozódásához vezet, ami megnöveli az üzemanyagfogyasztást és az abroncs korai meghibásodásához vezethet. A vállak gyorsabb kopása miatt emellett az abroncs lenyomata is megnövekedik. A párban felszerelt abroncsok esetében az oldalfalak érintkezése miatti károsodás kiküszöbölésére fontos, hogy azok nyomása megfelelő és egyforma legyen. Az ajánlott értéknél 30%-kal alacsonyabb abroncsnyomás akár harmadával is csökkentheti az abroncs potenciális futásteljesítményét.    

Magas abroncsnyomás

A túlzottan magas abroncsnyomás felgyorsítja a lokális kopást és rázós utazást eredményez. A kialakuló problémák közt szerepel az egyenetlen kopás, a csökkenő húzóerő, a besüppedés puha talajba, a kényelmetlenebb haladás, valamint a felfüggesztés alkatrészeinek és akár a jármű rakományának károsodása.   

Utánvágás és futózás

Valamennyi Goodyear abroncs utánvágható, illetve futózható, feltéve, hogy nem sérült vagy kopott el túlzottan. A Goodyear a közutakon használt abroncsok esetében 3 - 4 mm-es megmaradó mintamélység elérésekor, idegen tárgyak behatolása kockázatának kitett abroncsok esetében (pl. vegyes használatnál) pedig 5 – 6 mm-es megmaradó mintamélység elérésekor javasolja az abroncs szakszerű utánvágását.  E mélységnél az abroncsprofil már nem optimális, de még elegendő gumi marad további 3 mm mély minta kialakítására. Ennek költsége kb. €35 , és eredményeképpen az abronccsal további 20,000- 50,000 km tehető meg (a használat jellegétől függően). 

Goodyear DunlopAmikor az újravágott minta már csak kb. 2 mm mélyre kopott le, az abroncs futózható. A Goodyear Dunlop a futózási termékek széles választékát kínálja, köztük a TreadMax abroncsokat, melyek szorosan megközelítik az új prémium abroncsok teljesítményét.  Egy használt abroncs futózása kb. 40%-kal olcsóbb, mint egy új abroncs ára, emellett a futózott abroncs ismét újravágható, tovább növelve a futásteljesítményt és csökkentve a költségeket.  Sok esetben az abroncs másodszor is futózható, majd újravágható, s ez sokkal valószínűbb a Goodyear Dunlop prémium abroncsainak használata esetén, azok helyes karbantartása mellett.  A futózás csökkenti a környezeti terhelést, mivel kevesebb nyersanyagot és energiát igényel, mint egy új abroncs legyártása.

A jármű megfelelő karbantartása növeli az abroncs élettartamát és csökkenti az üzemanyagfogyasztást

Maga a jármű jelentős hatással bír az abroncs kopására és az üzemanyaghatékonyságra, így megfelelő karbantartása létfontosságú. A tengelybeállítás, a kerekek geometriája, a fékek és a lengéscsillapítás mind fontos szerepet játszanak az abroncs életében, ezért rendszeresen ellenőrizni kell őket.  A jármű tengelyeit helyesen kell beállítani. Az utánfutók tengelyei hírhedtek a rossz tengelybeállításról, mely rövid időn belül lekoptatja az abroncsokat és pazarolja az üzemanyagot. Az alváz elemeinek kopása és a kerekek helytelen geometriája meggyorsítja az abroncs kopását és megnöveli a légellenállást. Az abroncsokra szivárgó olaj vagy üzemanyag tartós kárt okozhat azokban. 

Az abroncs kopására és az üzemanyaghatékonyságra a terhelés is hatással lehet: fontos, hogy a tömegközéppont a lehető legalacsonyabbra kerüljön, és a tömeg eloszlása helyes és egyenletes legyen.  Az abroncsélettartam és -teljesítmény maximalizálásának utolsó tényezője a jármű sofőrje. Rendszeres képzésük segíthet az abroncs élettartamának meghosszabbításában, az üzemanyagfogyasztás csökkentésében, valamint biztonságosabb vezetést és gyorsabb utazást eredményezhet.

A Goodyear mintegy 2000 tagból álló TruckForce szolgáltatói hálózata óriási tapasztalatra és szakértelemre építve segíti a járműflottákat az abroncsok értékének maximális kihasználásában. Számos flottaüzemeltető azonban csak ritkán látogat el egy abroncsszervizbe. Ez azt jelenti, hogy az abroncs karbantartását javarészben az üzemeltető vagy a járművezető végzi el, tehát létfontosságú, hogy ők tisztában legyenek az abroncs lehető leghosszabb élettartamának biztosításához és teljesítményi előnyeinek megőrzéséhez szükséges teendőkkel.
Kulcsszavak: Goodyear, gumiabroncs, kamion, teherautó, trucks, üzemanyagfogyasztás
 
A Goodyear tippjei az abroncs élettartamának meghosszabbítására és a költségek csökkentésére Az Opel új Monza Concept modelljének kerekeit a Dunlop gumijai teszik teljessé A Goodyear tippjei az abroncs élettartamának meghosszabbítására és a költségek csökkentésére DTM-es debütálását ünnepli a Hankook a Hungaroringen A Hankook közzétette 2022/23-as fenntarthatósági jelentését A Hankook közzétette 2022/23-as fenntarthatósági jelentését A Goodyear tippjei az abroncs élettartamának meghosszabbítására és a költségek csökkentésére A NAV közzétette a decemberben elszámolható üzemanyagárakat A Goodyear tippjei az abroncs élettartamának meghosszabbítására és a költségek csökkentésére Defekttűrő Hankook gumiabroncsokat kap az új Mercedes-Benz C-osztály
 
A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten

A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten

2013. május 09.
A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten, ezt támasztja alá az is, hogy a jelenlegi gyárterület másfélszerese áll rendelkezésre egy esetleges bővítés esetére - mondta Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója szerdán a kecskeméti gyárban.
Részletek
A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak KecskemétenA Mercedes-Benz 2008. június 17-én bejelentett döntése, amikor 50 potenciális gyárépítési helyszín közül kiválasztotta Kecskemétet, hosszú időre szól, amit bizonyít, hogy 441 hektár területet vásároltak, amelyből jelenleg 160 hektárt használnak - mondta a gyár igazgatója a kecskeméti gyár építését és működését bemutató előadásában.

Frank Klein hangsúlyozta: a Mercedes-Benz B osztály mellett 2013. január 25-én megkezdődött a német konszern kizárólag Kecskeméten gyártott CLA modelljeinek a gyártása, majd április 13-án elkezdődött a piaci értékesítés, ez május 6-tól Japánra és Ausztráliára is kiterjed. A vásárlók nagyon kedvezően fogadták a CLA-t, amelynek értékesítése az Amerikai Egyesült államokban szeptemberben indul. Frank Klein kiemelte: a kecskeméti gyár a Daimler családon belül a legmodernebb, a gyártás során a Mercedes-Benzre jellemző valamennyi szabványt alkalmazzák.

A gyárigazgató szerint szerencsés ötvözet a magyar és a német mentalitás találkozása, mert a magyar szenvedélyesség párosul a német precizitással. A gyár dolgozóinak átlagéletkora kevéssel haladja meg a 30 évet, a dolgozók az alapbér mellett műszakpótlékban, túlórapénzben, jelenléti bónuszban, 13. havi fizetésben, siker részesedésben és bónusz juttatásban is részesülnek. Frank Klein beszámolt arról is, hogy a dolgozóknak cafeteriát és letelepedési támogatást is nyújtanak. A duális szakmunkásképzés keretében 2013 őszétől már több mint 100 tanulója lesz a gyárnak, akik a tanulóidő letelte után máshol is elhelyezkedhetnek, nem kell a gyárnak semmit sem visszatéríteniük.    Frank Klein azonban bízik abban, hogy a tanulók a szakmunkásvizsga utána a gyárat választják munkahelyként.

A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak KecskemétenA gyárigazgató kijelentette: büszke arra, hogy az első évben sikerült elérni a kitűzött 40 ezres darabszámot a Mercedes B osztályú autójából. Emlékeztetett arra, hogy a Mercedes-Benz nem szokta kommunikálni, hogy hány darab gépkocsit gyárt, de reményét fejezte ki, hogy 2013-ban összesen több mint százezer B-osztályú és CLS modell készül Kecskeméten.

Frank Klein kérdésre válaszolva elmondta: még nem született döntés a Daimler központjában a gyár bővítéséről, de megfogalmazása szerint nem azért vásárolt a német cég akkora területet, hogy nagyobb részét kihasználatlanul hagyja. A Mercedes-Benz kecskeméti gyára 2012 márciusában, alig négy évvel a telephely kiválasztását követően nyitott meg, és azóta a legmodernebb környezetbarát technológiával gyártja - a rastatti gyárral együtt - a Mercedes-Benz B személyautókat. A kapacitásnövekedésnek és a CLA-gyártásnak köszönhetően a magyar dolgozói létszám 2500-ról több mint 3000-re bővült.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, B osztány, CLA, CLS, gazdaság, kecskemét, mercedes-benz
 
A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten A Nissan csökkenti a 100%-ban elektromos hajtású LEAF árát Európában A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten Folytatódik a vita a Kecskeméten gyártott Mercedesekben is használt hűtőanyag körül A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten Jelentős mennyiségű használt autó érkezett hazánkba az első negyedév során A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten Megérkezett a SEAT Leon 4Drive A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten A Mazda új sebességváltó gyárat épít Thaiföldön
 
Audi TT ultra quattro concept a Wörthersee Tour rendezvényen

Audi TT ultra quattro concept a Wörthersee Tour rendezvényen

2013. május 09.
2013-ban az Audi jóvoltából a Wörthi-tó lehet a „Home of quattro”. A május 8-11. között rendezendő nagyszabású reifnitzi találkozón leplezi le ugyanis a négykarikás prémiummárka Audi TT ultra quattro concept tanulmánymodelljét, amely a lehető legalacsonyabb saját tömegét a lehető legintenzívebb sportossággal ötvözi.
Részletek
Audi TT ultra quattro conceptévről-évre, május elején a Wörthi-tóra figyel minden autó- és Audi-rajongó, az Audi ezért 2013-ban kiemelt különlegességgel érkezik ide: az Audi TT ultra quattro concept tanulmánnyal. A show-modell 1.111 kilogramm saját tömegét 2.0 TFSI-motorjával kombinálja, amelynek 228 kW (310 LE) teljesítménye és 400 newtonméter forgatónyomatéka játszi könnyedséggel mozgatja a kompakt kupét. A TT ultra quattro concept álló helyzetből mindössze 4,2 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás tempóra, miközben 3,6 kg/LE teljesítmény-tömeg aránya a vérbeli szupersportkocsikat idézi. A koncepciómodell mindemellett egy-két közelebbi pillantást is feltétlen megér, mivel konstrukciója látványosan tárja fel a könnyűszerkezetes építés korszerű járműves megoldásait.

Már sorozatgyártású változata mindössze 206 kilogrammos karosszériaszerkezete, illetve összesen 98 kilogrammnyi külső elemei is meggyőzően igazolják az Audi könnyűszerkezetes építés terén rendelkezésre álló tudását és tapasztalatát. A Wörthi-tavi show-modell számára az ingolstadti és neckarsulmi mérnökök következetesen továbbfejlesztették a TT jelenlegi nemzedékének Audi Space Frame (ASF) konstrukcióját, további 43 kilogrammot „csípve le” karosszériaszerkezete tömegéből. A szintén átdolgozott külső karosszériaelemekkel együtt így végül 100 kilogramm tömeg-megtakarítást sikerült elérni.

Az Audi ez esetben is az intelligens anyagválasztásra összpontosított jól ismert mottója szerint: a megfelelő anyag, a megfelelő helyen, a megfelelő mennyiségben. Az Audi TT ultra quattro concept felépítésében a far, a középső alagút, a B-oszlopok és a tető konstrukciójában szénszál-erősítésű műanyagot (CFK) alkalmaztak a tervezők, míg a padlózatban és a nyíló elemek felfüggesztéseinél magnéziumelemek gondoskodnak a további tömeg-csökkentésről.

Audi TT ultra quattro conceptKönnyű konstrukciója és sportossága egyéni kombinációja a tanulmánymodell megjelenésén is jól érzékelhető. A sorozatgyártású modellével összevetve a konstruktőrök még feszesebb kontúrokkal ruházták fel show-modelljüket, miközben nagyméretű légterelőivel versenysport-génjeit teszi egyértelművé a TT ultra quattro concept. A hátsó szárny tartója teherviselő elemként mart alumíniumidom, míg a szárnyfelület funkcionális elemként jól láthatóan szénszál-erősítésű műanyagból készült.

A koncepciómodell fehér kristály különleges fényezést kapott. Szénszál-erősítésű műanyag külső elemei motorházfedelén, tetején, oldalain és csomagtér-ajtaján jelennek meg hangsúlyosan. Utasterében ugyanezen anyag tűnik fel az ajtókárpitokon, a középkonzolon és a hátsó ülés kereszttartóján. Tervezői az Audi R8 GT héjszerkezetű kagylóüléseivel látták el koncepciómodelljüket, ezek üvegszál-erősítésű műanyag (GFK) vázszerkezetével is 22 kilogrammot takarítottak meg. A felszereltség a vezetőtől ugyanakkor nem vár semmilyen lemondást, a légkondicionáló berendezés, az elektromos ablakemelők és az elektromechanikus rögzítőfék egyaránt megtalálható a TT ultra quattro concept fedélzetén. Igazi különlegességként külső visszapillantó tükreit apró kamerák helyettesítik, amelyek képe közvetlenül a digitális cockpit felületén jelenik meg.

Az úgynevezett tömegspirál megfordítása szolgálatában az Audi autói minden részén alkalmazza „ultra” könnyűszerkezetes koncepcióját. Az első fékek kerámia tárcsáin rögzített alumínium nyergek ülnek, a titán kipufogórendszer egyetlen központi végcsőben zárul. A keréktárcsák szintén mintegy 20 kilogrammal járultak hozzá a tömegmérsékléshez, nagyszilárdságú alumínium küllőik közvetlen csavarkötéssel csatlakoznak a szénszál-erősítésű műanyag (CFK) kerékpánthoz.

Minden egyes gramm számít – különösképpen a futóműben, ahol a rugózatlan tömegek csökkentése a kényelem és az irányíthatósági tulajdonságok előnyére is válik. A TT ultra quattro concept spirálrugóinak anyaga ezért nem acél, hanem üvegszál-erősítésű műanyag (GFK). A teljes egészében új fejlesztésű rugók alapjául egymással összesodort üvegszálak szolgálnak, amelyeket epoxi-gyantával itatnak át.

Audi TT ultra quattro conceptE mindössze néhány milliméter átmérőjű belső szál köré +45 és -45 fokos szög alatt, váltakozó irányban tovább szálakat tekernek fel, a húzó- és nyomóerőkkel szemben egymást kölcsönösen megtámasztó rétegeket alakítva ki. Az üvegszál-erősítésű műanyag alkalmazásával itt változatlanul kedvező tulajdonságok mentén mintegy 40 százalékos tömeg-megtakarítás érhető el, ami a teljes járműben összesen hat kilogrammot tesz ki. A TT irányíthatósági tulajdonságainak további „élesítése” érdekében a tervezők az autó elejéből és hátuljából középre igyekeztek tömeget átcsoportosítani. A hagyományos ólomkonstrukcióknál jóval kisebb, s mindössze négy kilogrammos lítiumion-technikájú indítóakkumulátor például az utastérben, a vezetőülés alatt kapott helyet.

Mindezen könnyűszerkezetes megoldások eredményeképpen a műszaki tanulmány 300 kilogrammal könnyebb, mint a vele összevethető, eleve kimondottan sportos szériamodell. A tehetetlen tömeget, amellyel a 228 kW (310 LE) teljesítményű, 2,0 literes TFSI-motornak gyorsításkor meg kell birkóznia, így valóban a minimumra mérsékelték. Az ugyancsak átdolgozott high-end négyhengeres erőforrás az 1.900 és 5.000 percenkénti fordulatszám közötti tartományon bocsátja rendelkezésre 400 newtonméter maximális forgatónyomatékát, már-már a nyolchengeresek erejét kínálva. Erre a forgattyúházán, főtengelyén, kiegyenlítő tengelyein, lendkerekén, olajteknőjén, csavarjain és egyes segédberendezésein végzett módosítások tették alkalmassá, összességében 25 kilogrammal karcsúsítva motorját.

Az Audi TT ultra quattro concept így a vezetés olyan élményét kínálja, amilyet a Wörthi-tavi rajongók egy vérbeli high-performance sportgéptől elvárnak. Akárcsak az 1980-as „Ős-quattro” és eddig vagy ötmillió sorozatgyártású Audi, az idei show-modell is a quattro állandó összkerékhajtással készült, a hatékony vonóerő-átadás így e hatalmas teljesítmény mellett is mindenkor biztosított. A hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt TT ultra quattro concept álló helyzetből a szériaváltozatnál 1,3 másodperccel igényel kevesebbet 100 kilométer/órás tempóig, végsebessége pedig 280 kilométer/óra.

Az Audi szemléletesen mutatja be idei show-modelljével, mi minden valósítható meg műszakilag az intelligens könnyűszerkezetes építéssel, még egy modern, aktuális sorozatgyártású típuson is igen jelentős tömegcsökkenést eredményezve. Az alkalmazott technológiák a közeljövő kisszériás járművein bukkanhatnak fel.
Kulcsszavak: audi, Audi TT, bemutató, concept, tanulmányautó
 
Audi TT ultra quattro concept a Wörthersee Tour rendezvényen Vonzó modellekkel és sztárséfek egyedi receptjeivel készül a Mercedes-Benz a Gourmet Fesztiválra Világszerte vezető piaci szegmensében az Audi e-tron Világszerte vezető piaci szegmensében az Audi e-tron Audi TT ultra quattro concept a Wörthersee Tour rendezvényen Audi: külföld felé tolódik a járműgyártás súlypontja A Kia Genfben mutatja be SPORTSPACE nevű tanulmányát A Kia Genfben mutatja be SPORTSPACE nevű tanulmányát Audi TT ultra quattro concept a Wörthersee Tour rendezvényen Akadályok leküzdésére - Subaru XV 2.0 Boxer diesel
 
Cadillac-gyárat épít a General Motors Sanghajban

Cadillac-gyárat épít a General Motors Sanghajban

2013. május 08.
Tovább terjeszkedik a luxusautók piacán a General Motors: Cadillac-gyárat épít Sanghajban.
Részletek
CadillacA hivatalos engedélyek megszerzésével a héten kapott zöld utat az amerikai autógyártó-óriás, hogy nyolcmilliárd jüanes (300 milliárd forint) beruházással vegyesvállalati partnerével közösen új gyárat építsen Sanghajban. A létesítmény évente 150 ezres gyártókapacitással rendelkezik majd, építkezése várhatóan júniusban kezdődik.

Bár a cég Cadillacből tavaly mindössze 30 ezret értékesített, a következő három évben ezt a számot 100 ezerre emelné. Hosszú távú célja pedig a kelet-ázsiai ország luxusautó-piaca 10 százalékának a megszerzése az évtized végéig. A vállalatnak ehhez igen erős versenytársakkal, így a Daimlerrel, a BMW-vel és az Audival kell majd megküzdenie.

A piaci kilátások ugyanakkor kedvezőek. A prémiumautók jelenleg a teljes piac 9 százalékát teszik ki, és a McKinsey & Co. nemzetközi tanácsadó cég becslései szerint 2020-ig éves 12 százalékos növekedés várható, amely felülmúlja a piac átlagos, 8 százalék körülire becsült növekedési ütemét is. A McKinsey szerint Kína akár már 2016-ra a világ legnagyobb luxusautó-piacává válhat, az Egyesült államokat és Németországot maga mögé utasítva.

A sanghaji a GM negyedik gyára lesz Kínában: jelenleg a dél-kínai Liucsouban és a kelet-kínai Csingtaoban üzemeltet egységeket, a közép-kínai Csungking városában 2015-re készül el egy már épülő üzeme. A General Motors jelenleg Kína legnagyobb autógyártója, két kínai partnerével együtt csaknem másfél évtizede működik együtt, a Cadillac mellett Chevrolet, Opel, Buick, Jiefang, Baojun és Wuling márkájú járműveket gyárt.

Cadillac
Kulcsszavak: Cadillac, gazdaság, general motors, gm, járműipar, Sanghaj
 
Cadillac-gyárat épít a General Motors Sanghajban Egyre idősebb autókat lopnak Cadillac-gyárat épít a General Motors Sanghajban Május végén leáll a termelés a NABI kaposvári buszgyárában Négy százalékkal nőtt szeptember végéig az autógyártás Csehországban Négy százalékkal nőtt szeptember végéig az autógyártás Csehországban A Scania 3-as széria „minden idők legnagyszerűbb tehergépkocsija” A Scania 3-as széria „minden idők legnagyszerűbb tehergépkocsija” Opel-felvásárlás: az Opel átmenetileg kiszorulhat az észak-amerikai, az orosz és a kínai piacról Opel-felvásárlás: az Opel átmenetileg kiszorulhat az észak-amerikai, az orosz és a kínai piacról
 
A Volkswagen tanulói bemutatják álmaik GTI-jét

A Volkswagen tanulói bemutatják álmaik GTI-jét

2013. május 08.
Ahogyan a Volkswagen 13 tanulója autójukra tekint, egyértelműen látható a munkájuk felett érzett büszkeség. Egy teljes éve dolgoznak különleges GTI modelljükön, mire minden a helyére került, s a 32. Wörthi-tavi GTI-találkozón (május 8-11.) be is mutathatják a világ minden részéről összesereglő autórajongóknak.
Részletek
A Volkswagen tanulói bemutatják álmaik GTI-jétEz az autó a Volkswagen különleges képzési projektjének fontos része: koncepciójától és formatervétől egészen utastere kialakításáig és motorizáltságáig csaknem teljes egészében a márka leendő autó-műszaki, gépkocsi-fényezői, utastér-tervezői és műszaki modellkészítői tervezték és alkották meg – miközben nagyon sokat tanultak. A négy ifjú hölgy és kilenc fiatalember, akik egyaránt évfolyamuk legjobbjai közé tartoznak, tavaly májusban különleges feladatot kaptak. Olyan egyedülálló GTI-modellt kellett építeniük, amelyet az idei karintiai lóerő-parádé minden látogatója szíve szerint azonnal ki is próbálna. A tanulók számtalan órát szenteltek e megbízásnak, miközben Holger Schülke vezetése alatt igazi csapattá kovácsolódtak össze.

„Az ilyen projektek során hihetetlenül sokat tanulhatnak növendékeink” – húzta alá Werner Neubauer, a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának alkatrész szakterületéért felelős tagja. „A fiatalok a legkülönfélébb komponensek közül válogathattak különleges GTI-modelljükhöz, miközben megtapasztalhatták, milyen sokoldalú a modellpalettánk, s milyen magasak a Volkswagen minőségi követelményei”. Immár 2004 óta kínál a Volkswagen lehetőséget legjobb tanulói számára, hogy speciális autókon végzett munka során bővítsék szakmai ismereteiket.

„Igazán büszkék lehetnek a Wörthi-tavi csapat tanulói” - hangsúlyozta Dr. Ulrich Hackenberg, a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Sok munkával, megalapozott tudással és kiváló ötletekkel olyan különlegességet alkottak, amelytől kétségkívül megdobban az autórajongók szíve.”

A Volkswagen tanulói bemutatják álmaik GTI-jétVanessa Amato leendő fényező szakemberként tagja a csapatnak, ahol az autó külső színéért felelős. „Sokat tanultam e projekt során, s izgalmas volt más szakmák tanulóival együttműködni”- vallotta a 23 esztendős hölgy. Kolléganője, Nele Steiner (21) szintén elragadtatással szólt munkájáról: „Sok jó ötletünk támadt, s e projekt során megtanultuk kiválasztani a legjobbakat közülük, s közös döntéseket hozni.” Daniel Tobert a csapat autó-mechatronikusainak egyike. „Rendkívül izgalmas volt az első csavartól a kész autóig átélni az építés folyamatát” – mondta a 21 esztendős tanuló.

Részleteket nem közölhetnek autójukról a tanulók, végül is az ausztriai bemutató az igazi világpremier. Egy dolog mindegyikük számára világos: utasterének részleteitől egészen hangjáig önállóan alkottak egy autót, amelyben minden a helyén – az ő elképzeléseik és ízlésük szerint ez maga a tökéletes GTI.
Kulcsszavak: bemutató, formatervezés, GTI, terv, volkswagen
 
A Volkswagen tanulói bemutatják álmaik GTI-jét 2,41 millió Volkswagen Személyautót szállítottak ki május végéig Mutatjuk a vadonatúj, 2023-as Nissan Z -t Mutatjuk a vadonatúj, 2023-as Nissan Z -t A Volkswagen tanulói bemutatják álmaik GTI-jét BMW X3 a visszafogott fogyasztású csúcsdízel Csupa sport és dinamika - Citroen DS5 Csupa sport és dinamika - Citroen DS5 A Volkswagen tanulói bemutatják álmaik GTI-jét A Jeep a Frankfurti Autószalonon
 
A környezet öltönyben is védhető

A környezet öltönyben is védhető

2013. május 08.
Ahhoz, hogy valaki ma tisztán elektromos üzemre képes autót vásároljon, két dologra van szüksége: racionális, holisztikus és felelősségteljes gondolkodásmódra, valamint jelentős mennyiségű pénzre.
Részletek
Cadillac ELRA piacon kapható opciók többsége azonban szolgáltatásaiban mintha az utóbbiról nem venne  tudomást. Ezt ismerte fel a General Motors, és megépítette a Chevy Volt luxusváltozatát: a Cadillac ELR-t – írja az alternativenergia.hu. Bizonyára megfelelő kutatások előzték meg a Chevrolet Volt piacra dobását, a hálózatról tölthető hibrid autó fogadtatása azonban alighanem a GM vezetőit is meglepte. Bár az eladások az eredeti tervektől elmaradtak, a tavalyi évben a Volt az észak-amerikai piac keresettebb modelljei közé tartozott, annak ellenére, hogy magas ára sokakat elriasztott a vásárlástól.

Ilyen esetben két megoldás van: csökkenteni az árat, vagy értékesebbé tenni a termékcsomagot. Az előbbi hosszú távon nem kifizetődő, ezért a GM az utóbbi mellett döntött, és prémium márkájába ültette át a Volt technológiáját. Az európai piacra szánt Opel/Vauxhall Ampera mellett tehát a Cadillac zászlaja alatt is megjelent a nagy kapacitású akkumulátorcsomaggal és kis lökettérfogatú benzinmotorral szerelt hibrid.

A Cadillac ELR mindent tud, amire egy prémium vásárlónak igénye lehet. Formatervét egyenesen a 2009-es Converj tanulmánytól örökölte, és bár a csupa szeglet karosszéria a maga 0,30-as közegellenállási együtthatójával alapvetően egy aerodinamikai fiaskó, a vásárlók meggyőzése érdekében muszáj kompromisszumokat hozni. A márkától megszokott extravagáns formák, valamint LED-es fényszórók teszik vonzóbbá a lassan kiforrottá váló technológiát.

Cadillac ELR
Kulcsszavak: Cadillac, chevrolet, elektromos autó, ELR, villanyautó, Volt, zöld
 
Gombamód szaporodnak az elektromos autótöltők az újépítésű ingatlanok körül Gombamód szaporodnak az elektromos autótöltők az újépítésű ingatlanok körül Bezöldült a KIA Soul Bezöldült a KIA Soul A környezet öltönyben is védhető Bővül a metró, terjednek az elektromos autók Pekingben Már igényelhető a zöld rendszám Már igényelhető a zöld rendszám Franciaországban gyártják az első tisztán elektromos meghajtású Mercedest Franciaországban gyártják az első tisztán elektromos meghajtású Mercedest
 
Az Alstom új megrendelései 10 százalékkal nőttek

Az Alstom új megrendelései 10 százalékkal nőttek

2013. május 08.
Az Alstom csoport a március végével zárult pénzügyi évben 23,8 milliárd euró értékű új megrendelést szerzett, ami 10 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
Részletek
Az Alstom új megrendelései 10 százalékkal nőttekAz MTI-hez kedden eljutatott közleményében a cég kiemelkedőnek jellemezte a negyedik pénzügyi negyedévet, amikor a csoport tekintélyes, 6,6 milliárd euró értékű új megrendelést kapott. Az év egészében 20,3 milliárd euró árbevételt ért el az Alstom, 2 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A vállalatcsoport adózott eredménye 10 százalékkal 802 millió euróra nőtt az egy évvel korábbi 732 millió euróról.

A vállalat szabad pénzeszközeinek állománya pozitív tartományba fordult és a 2012/2013. pénzügyi évben 408 millió euró volt. A cég közleménye megjegyezte, hogy a feltörekvő országokból az új megrendelések csaknem fele származik. A közlekedési üzletág különösen sikeres volt Európában: 2013. március 31-én teljes megrendelés-állományának értéke 53 milliárd euró volt, ez 7 százalékos emelkedést jelez és 31 havi árbevételnek felelt meg.

Eredményes pénzügyi évet zár az Alstom Csoport magyarországi leányvállalata is. A 2012/13. pénzügyi évben nőtt az Alstom Hungária Zrt. árbevétele, aminek hátterében a bővülő exportbevételek állnak. Magyarországon, a stagnáló új megrendelések volumenét az Alstom Hungária Zrt. a közeljövőben induló, hazai energetikai és közeledési infrastruktúrafejlesztési projektekre kiírt közbeszerzési pályázatokon történő sikeres részvétellel kívánja felfuttatni.

Az Alstom új megrendelései 10 százalékkal nőttekA magyar leányvállalat hőerőmű üzletága részt kíván venni a Paksi Atomerőmű meglévő blokkjainak üzemidő hosszabbítására és hatékonyságnövelésére kiírt közbeszerzési pályázaton és ugyancsak érdekelt az atomerőmű új, 5. és 6. blokkjai építésére kiírni tervezett nemzetközi közbeszerzésben, ahol az ún. szekunder köri egységek, vagyis a turbinaszigetek szállítására kíván pályázni. Az üzletág, amely piacvezető szerepet tölt be a szén-dioxid megkötési és tárolási technológiák és létesítmények fejlesztése és építése terén, beszállítóként ugyancsak érdekelt új, korszerű hazai hő- és biomassza erőművek fejlesztésében és építésében.

A közlekedési üzletág, amely a budapesti 2-es és 4-es metróvonal új szerelvényeinek szállítója, indulni kíván a Fővárosi önkormányzat és a BKK által, a 3-as metróvonal régi szerelvényeinek cseréjére, illetve esetleges felújítására kiírandó közbeszerzési pályázaton.
Kulcsszavak: 2-es metró, 4-es metró, alstom, gazdaság, ipar, közlekedés, metró
 
Felejtsd el az Ubert, még nagyobb dobással készül a Waze Felejtsd el az Ubert, még nagyobb dobással készül a Waze Az Alstom új megrendelései 10 százalékkal nőttek Tíz új áramkutat nyit az Elmű Az Alstom új megrendelései 10 százalékkal nőttek Élénkül a használtautó-piac Az Alstom új megrendelései 10 százalékkal nőttek A Scania értékesítési árbevétele 4 százalékos csökkenéssel 19.341 millió svéd korona lett Az Alstom új megrendelései 10 százalékkal nőttek Japán elszívja Korea erejét
 
Az Alfa Romeo Giulietta a „Halálos iramban 6.” új sztárja

Az Alfa Romeo Giulietta a „Halálos iramban 6.” új sztárja

2013. május 08.
A nemzetközi filmvilág új sztárja, amely egy meglepő reklámkampányban kapott főszerepet: természetesen az Alfa Romeo kompakt szedánjáról, az Alfa Romeo Giuliettáról van szó, amely szerepet vállalt a „Halálos iramban” hatodik folytatásában.
Részletek
Alfa Romeo GiuliettaA várva várt film előzetes vetítésére Londonban, május 7-én került sor; a filmszínházakban május 22-től látható világszerte.

A sikeres film hatodik epizódját Justin Lin rendezte, a főbb szerepkben Vin Diesel, Paul Walker, Dwayne Johnson, Jordana Brewster, Michelle Rodriguez, Tyrese Gibson, Sung Kang, Gal Gadot, Chris „Ludacris” Bridges, Luke Evans, Elsa Pataky és Gina Carano látható.

A „Halálos iramban 6.” Londonban játszódik – ez a sorozat első olyan tagja, amelynek cselekményét Európába helyezték az alkotók. Itt zajlik a film egyik legizgalmasabb jelenete is, amelyben a film sztárjai egy nagyteljesítményű Alfa Romeo Giuliettat vezetnek. Az autó először felszállás közben elhagyja egy gigantikus Antonov teherszállító repülőgép rakterét, majd egy lélegzetelállító üldözéses jelenet keretében megpróbálja megakadályozni, hogy a gép felszálljon. A végén természetesen a Giulietta győzedelmeskedik, hála az autó kiemelkedő teljesítményének és a két főhős bátorságának, akik végül leszorítják a hatalmas repülőgépet a futópályáról.

A jelenetet több, kívül-belül megfelelő módon átalakított Alfa Romeo Giulietta modellel forgatták. Miután visszatértek Olaszországba, a forgatás során megsérült autók egy különleges fotózáson vettek részt, amely elmeséli, pontosan mi történt az izgalmas, eseményekben bővelkedő film forgatásán.

Ezen kívül az izgalmas repülőtéri üldözés jeleneteit az új Giulietta reklámfilmben is felhasználták; a film már látható a vezető olaszországi csatornákon, és hamarosan más országokban is bemutatkozik. A reklám igazi filmelőzetes, amely egyszerre népszerűsíti a „Halálos iramban 6.” című filmet és a rendkívüli nemzetközi sikereknek örvendő modellt: a Giulietta 2010. májusi bevezetése óta több mint 192 000 példányban kelt el világszerte.

Alfa Romeo GiuliettaA piaci megjelenéstől napjainkig a Giulietta összes európai eladásainak 13 százalékát tették ki az Alfa TCT automata sebességváltóval szerelt modellek, ami komoly piaci sikerekkel kecsegtet a jövőre nézve. Ennek a sikernek a kulcsa az innovatív automata sebességváltó kiemelkedő teljesítmény/fogyasztás aránya: az eleve elismerésre méltó kézi sebességváltónál is lenyűgözőbb teljesítményt nyújtó erőátviteli rendszer kategóriájának egyik legjobb képességű tagjává teszi a Giuliettát. A TCT váltóhoz választható mindkét motorvariáns (170 LE 1.4 TB MultiAir és 170 LE 2.0 JTDM) esetében javult a 0-100 km/órára mért gyorsulás szintideje, ugyanakkor csökkent a CO2-kibocsátás mértéke a megfelelő kéziváltós kivitelhez képest.

A 170 lóerős TCT Giulietta 1.4 TB MultiAir kivitel végsebessége 218 km/óra, a modell álló helyzetből mindössze 7,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Kiváló menetdinamikája ellenére az autó szerény vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztással (5,2 l/100km) és CO2-kibocsátással (121 g/km) büszkélkedhet. A TCT váltó a 170 lóerős 2.0 JTDM dízelmotorral társítva is kategóriája egyik legjobb teljesítményét nyújtja: az azonos kéziváltóhoz képest a 0-100 km/óra gyorsulás ideje 8,0-ról 7,9 másodpercre csökkent, a vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztás 4,7 helyett 4,5 l/100km. A CO2-kibocsátás 119 g/km (kéziváltóval 124 g/km).
Kulcsszavak: alfa romeo, film, giulietta, olaszország, premier
 
Az Alfa Romeo Giulietta a „Halálos iramban 6.” új sztárja Az új Toyota Aygo a figyelem középpontjában a 2014-es Genfi Autószalonon Az Alfa Romeo Giulietta a „Halálos iramban 6.” új sztárja Első képek a Honda új, európai piacra szánt kompakt szabadidő-autójáról Az Alfa Romeo Giulietta a „Halálos iramban 6.” új sztárja Párizsban bemutatkozott a C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmányautó A Polestar a Genfi Autószalonon mutatkozik be Európában A Polestar a Genfi Autószalonon mutatkozik be Európában Folytatódik az Alpine visszatérése Folytatódik az Alpine visszatérése
 
A Toyota nyeresége 240 százalékkal nőtt

A Toyota nyeresége 240 százalékkal nőtt

2013. május 08.
A Toyota-csoport 962,16 milliárd jen nettó nyereséget könyvelt el a 2012-es üzleti évben, ami 239,3 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest - közölte a cég szerdán.
Részletek
ToyotaA világ legnagyobb autógyártójának profitja a jen gyengülésének és a növekvő észak-amerikai és ázsiai eladásoknak köszönhetően ugrott meg a 2012. április 1. és 2013 március 31. közötti időszakban. A cégcsoport üzemi eredménye 271,4 százalékkal 1,32 ezer milliárd jenre nőtt, az eladások 18,7 százalékkal 22,06 ezer milliárd jenre emelkedtek.

A vállalat összesen 8,87 millió járművet értékesített a 2012-es üzleti évben. A Toyota szerdai bejelentése szerint az idei üzleti évre további profitnövekedést vár: a cég 1,37 ezer milliárd jenes nettó nyereséggel és 23,5 ezer milliárdos árbevétellel számol 2013-ra.

A Toyota eredménye elemzők szerint a tavaly decemberben hivatalba lépett Abe Sindzó miniszterelnök "Abenomics" néven emlegetett, a jen gyengítésére és az export támogatására irányuló gazdaságpolitikája első sikerének tekinthető.

Ugyanakkor a közelmúltban jelentős kiadáscsökkentést, valamint több millió autót érintő visszahívásokat is levezénylő cég elnöke, Toyoda Akio közölte: a vállalat a verseny erősödésére számít az autópiacon, a következő három évben pedig a jó eredmények ellenére sem fog új gyárat nyitni.

Toyota
Kulcsszavak: gazdaság, jármű kereskedelem, járműipar, toyota
 
2018 tavaszán Japánban megnyílik az út a hidrogén töltőállomás-hálózat fejlesztése előtt 2018 tavaszán Japánban megnyílik az út a hidrogén töltőállomás-hálózat fejlesztése előtt Újrarajzolhatja a hazai flottapiacot a hibrid technológia térnyerése Újrarajzolhatja a hazai flottapiacot a hibrid technológia térnyerése Magyar Termék Nagydíjat és nívódíjat kapott a Vitara Magyar Termék Nagydíjat és nívódíjat kapott a Vitara A Toyota nyeresége 240 százalékkal nőtt A Hyundai 2014-ben 4,9 millió gépkocsi értékesítését tervezi világszerte Világkörüli úton a hőlégballonos Fedor Konjuhov – és a Toyota Hilux Világkörüli úton a hőlégballonos Fedor Konjuhov – és a Toyota Hilux
 
Ultramodern funkciók gazdag választéka az új  Kia Carensben

Ultramodern funkciók gazdag választéka az új Kia Carensben

2013. május 08.
Az új Carens innovatív és modern kényelmi és praktikus funkciók széles választékát kínálja.
Részletek
 Kia CarensMinden modellben alapfelszerelés a sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automata. Az extrák sorában megtalálható az elektromos rögzítőfék, a kulcs nélküli nyitás és nyomógombos motorindítás, a hathangszórós audiorendszer (további opcióként mélynyomóval és erősítővel kiegészítve), a külső visszapillantó tükrökbe beépített környezeti világítás, valamint a nagyméretű, motoros mozgatású panoráma napfénytető.

115-166 lóerős motorok


A Carens európai vásárlói négyféle motor közül választhatnak. A két benzines és két dízelmotor a korábbinál szélesebb teljesítménytartományt (115-166 LE) fed le, versenyképes üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás mellett (124-179 g/km kézi sebességváltóval).  Az 1,7 literes dízelmotor már eddig is világszerte népszerű volt a Kia vásárlói körében; az új Carens esetében két teljesítményváltozatban rendelhető meg. Az alapkivitel legnagyobb teljesítménye 115 lóerő, maximális forgatónyomatéka 260 Nm, míg a nagyteljesítményű variáns 136 lóerőt és 330 Nm-t ad le. A motorokon végzett módosítások mindkét változat esetében alacsonyabb CO2-kibocsátást (ISG startstop rendszerrel felszerelt 115 lóerős kivitel esetén 124 g/km) eredményeznek. A károsanyag-kibocsátás 17 százalékkal csökkent az elődmodellhez képest.

Mindkét benzinmotor közvetlen befecskendezéses, ami azonos üzemanyag-fogyasztás mellett nagyobb teljesítményt eredményez. A Kia Sportage-ban bevezetett, majd az új cee´d kínálatában is megjelent 1.6 GDI legnagyobb teljesítménye 135 LE, a forgatónyomatéki maximum 165 Nm.  A 2,0 literes benzinmotor 166 lóerőre képes, legnagyobb forgatónyomatéka 213 Nm.  Ez utóbbi motorral különösen fürge az új Carens: mindössze 9,7 másodperc alatt eléri a 100 km/órát, végsebessége 203 km/óra.

Kia CarensHatfokozatú sebességváltók

A menetteljesítmények és a fogyasztás közötti optimális egyensúly érdekében minden új Carens hatfokozatú sebességváltóval készül. A rövid első és második fokozat intenzívebb gyorsítókészséget eredményez, míg a hosszú hatodik nagysebességű utazás során is alacsonyan tartja a motor fordulatszámát, ami alacsonyabb utastéri zajszintet, kifinomultabb működést és alacsonyabb fogyasztást eredményez. Az erősebbik dízel- és benzinmotorokhoz felárért automata sebességváltó is társítható. A házon belül tervezett és gyártott, hatfokozatú egység kézi kapcsolású sport üzemmóddal is rendelkezik, felárért kormányról kezelhető váltófülekkel; szokatlanul kisméretű kialakítása ideálissá teszi elsőkerék-hajtású autókhoz.

Részletekbe menően fejlesztett futómű

Az új Carens felfüggesztését és futóművét úgy fejlesztettük ki, hogy egyidejűleg biztosítson kezes, közvetlen irányíthatóságot, kiváló egyenesfutást, valamint kivételes rugózási kényelmet és kifinomultságot. Az elektromos rásegítésű (MDPS) fogasléces kormánymű kombinált kormányzási nyomaték / kormányszög érzékelője hatékonyan véd az oldalirányú széllökésektől. A kormány, ütközéstől ütközésig 2,7 teljes fordulatot tesz meg, a kormánykerék távolsága és magassága egyaránt állítható. A Kia új FlexSteer™ rendszere alapfelszerelés. A rendszer három szinten súlyozott rásegítéssel igazodik a vezető által kiválasztott normál, sportos vagy komfortos üzemmódhoz.

Az új Carens elöl segédvázkeretre szerelt MacPherson futóművön gurul, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztést találunk, a különösen merev csatoló rúddal. A felfüggesztés hatékonyan mérsékli az alulkormányozossági hajlamot, és javítja az iránytartást nagyon rossz minőségű felületeken is, miközben rugózása komfortos marad. Az új Carens minden kivitelét négy tárcsafékes, elöl 300 mm-es belső hűtésű, hátul 284 mm-es tömör tárcsákkal. A fékrendszer teljesítményét ABS blokkolásgátló rendszer, elektronikus fékerő-elosztó, valamint vészfékrásegítő rendszer is támogatja. Az új Carens alapkivitelben 16 colos acél keréktárcsákra szerelt, 205/55 R16 méretű, csekély gördülési ellenállású abroncsokon gurul. 17 colos ezüstszínű, illetve 18 colos sötétszürke könnyűfém keréktárcsák is választhatók, hozzájuk illő alacsonyabb profilú abroncsokkal.

Kia Carenselentősen nagyobb aktív biztonság

A Kia típusai elismerten magas szintű aktív és passzív biztonsági jellemzőkkel bírnak. Az új Carens vadonatúj karosszériájának tervezése során a Kia legmodernebb számítógépes tervezési (CAD) eljárásait éppúgy felhasználták, mint az utóbbi idők modelljeinek fejlesztése során szerzett strukturális tapasztalatokat. A nagy szilárdságú acél elemeket jelentős arányban alkalmazó karosszéria fontos szerepet játszik abban, hogy a Kia várakozásai szerint az új Carens ötcsillagos eredménnyel teljesítse az EuroNCAP töréstesztjét.

Az új Carenshez rendelhető innovatív aktív biztonsági rendszerek között megtalálható a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS) és az intelligens parkolássegítő rendszer (SPAS) is.  Az LDWS egy előre tekintő videokamera segítségével felügyeli a Carens helyzetét a sáv széleit jelző felfestésekhez képest; és riaszt, ha 60 km/óra fölött az autó akaratlanul átlépi a sáv határait. Az automatikus manőverezési funkciót kínáló SPAS rendszer ultrahangos érzékelői, valamint vezérlő számítógépe segítségével képes biztonságosan végrehajtani a párhuzamos parkolási manővereket. A számítógép átveszi a kormányzás feladatát, ám a gáz- és a fékpedált továbbra is a vezetőnek kell működtetnie. A parkolási manőverek biztonsága a rendelhető tolatókamerával fokozható, míg az éjszakai vezetést HID xenon fényszórókkal tehetik biztonságosabbá az ügyfelek.

„Alacsony CO2-kibocsátásával, versenyképes árával, alacsony fenntartási költségével, a Kia egyedülálló hétéves garanciájával, valamint az ezekből következő, várhatóan jobb értéktartásával az új Carens a flottavásárlók számára is különösen vonzó ajánlat. Várakozásaink szerint a modell Európa-szerte új ügyfeleket fog hozni a Kia márkakereskedéseibe, és közülük sokan személyesen is megtapasztalhatják, milyen előnyökkel jár Kia tulajdonosnak lenni.” – tette hozzá Oeyen.
Kulcsszavak: bemutató, Carens, jármű kereskedelem, járműipar, kia, új modell
 
Stresszessé teszik a sofőröket a forgalmi dugók egy tanulmány szerint Stresszessé teszik a sofőröket a forgalmi dugók egy tanulmány szerint Nagy utazásokhoz ideális partner - Subaru Outback 2.0D CVT Nagy utazásokhoz ideális partner - Subaru Outback 2.0D CVT Ultramodern funkciók gazdag választéka az új  Kia Carensben Az Európai Unióban visszaesett, Magyarországon fellendült az autópiac Mi volt a trend az autóiparban 2017-ben? Mi volt a trend az autóiparban 2017-ben? A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány ellenére is világszerte 878 200 járművét szállította ki 2021-ben a ŠKODA AUTO A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány ellenére is világszerte 878 200 járművét szállította ki 2021-ben a ŠKODA AUTO
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10911 - 10920