Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11539 Megjelenítve: 10941 - 10950
Az autósok fele olvas vezetés közben

Az autósok fele olvas vezetés közben

2012. május 02.
Egy a Ford Európa által a SYNC fedélzeti kommuni- kációs rendszer bevezetés...
Részletek
FordEgy a Ford Európa által a SYNC fedélzeti kommunikációs rendszer bevezetése előtt megrendelt, Németországban, Spanyolországban Franciaországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban és Oroszországban elvégzett felmérés adatai szerint a járművezetők 48 százaléka elismeri, hogy szöveget olvas út közben: a legrenitensebbek az olaszok, 61 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy vezetés közben el szokta olvasni üzeneteit. A Ford által Európában először a vadonatúj B-Max-ban, majd folyamatosan további modellekben, az elsők között a Focus-ban és Kuga-ban kínált SYNC rendszer az írott szöveget beszéddé alakító funkciója segítségével a rendszer képes hangosan felolvasni a beérkező sms-eket, drasztikusan csökkentve ezáltal a balesetveszélyt.

Egy friss felmérés adatai szerint Európában majdnem minden második autós olvassa el szöveges üzeneteit vezetés közben – ami megosztja a figyelmüket, és bizonyíthatóan baleseteket okozhat. A tanulmány a Ford Európa megbízásából készült, annak érdekében, hogy felhívja a figyelmet erre a biztonsági kérdésre, miközben a vállalat arra készül, hogy a kontinensen elérhetővé tegye a SYNC nevű fedélzeti kommunikációs rendszerét, amely az írott szöveget beszéddé alakító funkciója segítségével képes felolvasni a beérkező szöveges üzeneteket, és lehetőséget nyújt arra is, hogy a vezető hangutasítás útján előre megírt válaszokat küldjön ezekre. A Németországban, Spanyolországban Franciaországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban és Oroszországban végzett felmérés eredményei szerint a megkérdezettek átlagosan 48 százaléka olvassa üzeneteit vezetés közben. Az olasz vezetők 61 százaléka, az oroszok 55, a franciák és a németek 49, a spanyolok 40, a britek 33 százaléka ismerte el ezt a rossz szokását. Annak ellenére, hogy ez ilyen gyakran megtörténik, a vezetők túlnyomó többsége egyetértett azzal, hogy a vezetés közben történő üzenetolvasás veszélyes. A hat országban megkérdezett vezetők kilencvenöt százaléka elismerte azt is, hogy a szövegek írása nagyban befolyásolja a vezetési képességüket és a biztonságot. A megkérdezettek legalább fele úgy nyilatkozott, hogy a reakcióidejük fele olyan gyors volt, ha üzeneteiket olvasgatták a mobiljukon.

Ford“Az okostelefonok olyan gyorsan nélkülözhetetlen részei lettek az életünknek, hogy sokan már el sem tudnák képzelni az életet nélkülük.” - fogalmaz Christof Kellerwessel, a Ford Európa Elektronikus és Elektronikus Rendszertervezési részlegének vezető mérnöke. “Bárhogyan is nézzük, az sms-ek olvasása elvonja a vezetők figyelmét, így egy olyan rendszer, amely képes felolvasni az üzeneteket az okostelefonokról, nyilvánvaló előnyöket kínál.”

A Ford SYNC idén nyáron mutatkozik be a vadonatúj B-MAX-ban, és hamarosan megjelenik a Ford kínálatának más modelljeiben is,  beleértve az új Focust és a Kugát is. A Microsoft által támogatott, szöveget beszéddé alakító funkció a SYNC-ben képes egyszerű hangutasításra „kiolvasni” a Bluetooth-on keresztül csatlakoztatott kompatibilis okostelefonokból az üzeneteket. A SYNC arra is lehetőséget biztosít a vezetők számára, hogy szöveges válaszokat küldjenek az előre beállított sablonok közül, így teljes mértékben a vezetésre koncentrálhatnak, miközben kapcsolatban maradnak „beszélgető” partnerükkel. A válaszok között olyanok találhatók, mint például: „Szeretlek!”, „Küldj utasításokat!”, vagy „Tíz perc múlva ott vagyok!”.

A több mint 5500 ember megkérdezésével készített felmérés szerint a német, spanyol, francia brit és olasz vezetők leginkább párjuk üzenetit szokták elolvasni vezetés közben, míg az oroszok figyelmét leginkább egy olyan családtagjuk üzenete vonja el, aki nem a partnerük. A felmérésben részt vevők úgy nyilatkoztak, hogy a legkevésbé a barátaik üzeneteit szokták vezetés közben olvasgatni – kivéve a franciákat és a németeket, akik a munkájukkal összefüggő üzenetekre kíváncsiak a legkevésbé. A  SYNC szöveget beszéddé alakító funkciója az okostelefonok egyre szélesebb körével lesz kompatibilis, mivel a Ford átvette az eszközök közötti Bluetooth-kapcsolat terén alkalmazott, rohamos gyorsasággal fejlődő Message Access Profile (Szöveg-elérési Profil - MAP) szabványt, amit a vezető mobileszköz-gyártók használnak, köztük a BlackBerry készülékeket készítő Research In Motion (RIM) is.

Ford“A RIM azt tervezi, hogy a BlackBerry okostelefonok egyre növekvő hányadában alkalmazza a MAP-ot, és nagy örömünkre szolgál, hogy együttműködhetünk a Forddal annak érdekében, hogy az egész iparágra kiterjesszük ezt a szabványt.” – fogalmaz Andrew Bocking, a Research In Motion-hoz tartozó Handheld Software Product Management alelnöke.

Az Egyesült államokban egyébiránt már több mint négymillió olyan Ford gépkocsi fut, amelyben megtalálható a SYNC, és a vállalat tervei szerint 2015-re Európában is 3,5 millió lesz ezekből az utakon.

További cikkek

A Subaru Legacy ötcsillagos eredményt ért el a JNCAP új töréstesztjén
A škoda új kompakt limuzinja a Rapid nevet kapta
Mercedes Concept Style Coupé: a stílusforradalmár
Kulcsszavak:
 
Az autósok fele olvas vezetés közben Egységes töltője lesz a villanyautóknak Sztereo-videokamerát kapnak a Land Rover Discovery Sport modellek Sztereo-videokamerát kapnak a Land Rover Discovery Sport modellek Hibridrekord a Fordnál Hibridrekord a Fordnál A BMW felépítette a Szaharában a monzai versenypálya tökéletes mását A BMW felépítette a Szaharában a monzai versenypálya tökéletes mását Az Infiniti a 2014-es modellévtől bevezeti a Q és QX előtagokat Az Infiniti a 2014-es modellévtől bevezeti a Q és QX előtagokat
 
Gyorsabb és biztonságosabb nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik Kína

Gyorsabb és biztonságosabb nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik Kína

2012. április 29.
Kína a jelenleginél gyorsabb és bizton- ságosabb nagy- sebességű vonatok...
Részletek
Gyorsabb és biztonságosabb nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik KínaKína a jelenleginél gyorsabb és biztonságosabb nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik, amelyeket a belföldi használaton kívül akár exportra is gyártana - közölte a Tudományos és Technológiai Minisztérium.

A jelenlegi ötéves terv (2011-2015) időszakára vonatkozó tervek közt az "okosvonatok", vagyis intelligens és energiatakarékos technológiákat használó járművek fejlesztése is kiemelt helyen szerepel. Ezek mindenek előtt a biztonságot fokozzák majd, digitális sebességszabályzás, állapotfelmérés és hibafelismerés által. A biztonság mellett a vonatok sebességének növelésén kísérleteznek a fejlesztők. Kínai sajtóértesülések szerint a legnagyobb vonatgyártó, a CSR nagysebességű kísérleti vonatai a héten az óránkénti 575 kilométeres sebességet is elérték.

A vállalat elnöke, Csao Hsziao-kang (Zhao Xiaogang) a Beijing Ribao napilapnak nyilatkozva elmondta: a rekordot döntő próba jól sikerült, a vonat kiváló állapotban vészelte azt át, a cég a jövőben a sebesség továbbnövelésén dolgozik majd. A szupersebes vonatok ugyanakkor egyelőre fejlesztési célokat szolgálnak, a közeljövőben nem valószínű közlekedésbe állításuk. A minisztérium a nagysebességű vonatpályák fejlesztésén és bővítésén is dolgozik. A hosszúság alapján világelső, jelenleg mintegy 13 ezer kilométeres hálózat a tervek szerint az évtized végére 16 ezer kilométerrel nő - áll a közleményben.    

Gyorsabb és biztonságosabb nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik KínaA nagysebességű vonatközlekedés 2007-ben kezdődött Kínában. A 2007-2010 közti időszak nagyarányú fejlesztése a tavalyi év során jelentősen lelassult, elsősorban a 40 halálos áldozattal járó 2011 júliusi vencsoui (Wenzhou) vonatszerencsétlenség, a járművek meghibásodása, biztonsági aggodalmak és a viszonylag alacsony kihasználtság miatt.




További cikkek


A Levegő Munkacsoport egy-egy sávot elvenne az autósoktól a budapesti Rákóczi úton
Mercedes Concept Style Coupé: a stílusforradalmár
Csökken az autóláz a kínai piacon
Kulcsszavak:
 
Gyorsabb és biztonságosabb nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik Kína Szeptemberben is kétszámjegyű növekedés az Audi értékesítésében A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a Nissan NP300 Navara A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a Nissan NP300 Navara Átadták a 200 000. Škoda gépjárművet Átadták a 200 000. Škoda gépjárművet Gyorsabb és biztonságosabb nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik Kína A Jeep eladásai sorban negyedik éve emelkednek világszerte és az Egyesült Államokban Év végén érkezik a BMW X5 Special Edition és a BMW X6 M Sport Edition Év végén érkezik a BMW X5 Special Edition és a BMW X6 M Sport Edition
 
Emelkedett a Skoda nyeresége az első negyedévben

Emelkedett a Skoda nyeresége az első negyedévben

2012. április 29.
A cseh Skoda autógyár az idei első negyed- évben éves szinten 11,8 százalék...
Részletek
SkodaA cseh Skoda autógyár az idei első negyedévben éves szinten 11,8 százalékkal növelte nyereségét. A német Volkswagen Group, amelyhez a Skoda is tartozik, honlapján csütörtökön közzétett adatok szerint a Skoda nyeresége az első három hónap alatt 5,2 milliárd korona (209 millió euró) volt.

A Volkswagen kimutatása szerint a Skoda az idei első negyedévben összesen 206 ezer személygépkocsit adott el, ami 13,9 százalékos éves szintű növekedés. A Skoda saját kimutatása szerint az első három hónapban 242 732 darab kocsit szállítottak a megrendelőknek, ami éves összevetésben 11,8 százalékos emelkedés. Ebben a számban azok a gépkocsik is benne vannak, amelyeket még a tavalyi évben rendeltek meg, de eladásukra csak az idén került sor. A legnagyobb cseh autógyár bevételei az első három hónapban 72 milliárd koronát, azaz 2,9 milliárd eurót tettek ki. Ez 8,3 százalékos éves növekedésnek felel meg.

"Emelkedő érdeklődés mutatkozott a Fabia, a Yeti, az Octavia és Indiában a Rapid nevű modellek iránt" - írja a Volkswagen közleménye.

Tavaly Csehországban különböző gyártóktól és típusokból összesen 173 ezer új személygépkocsit adtak el, 2,4 százalékkal többet, mint 2010-ben. A használt kocsik behozatala még gyorsabban, 3,7 százalékkal emelkedett éves szinten és meghaladta a 132 ezret.

További cikkek

A SEAT jelentősen bővíti tevékenységét Kínában
Kiváló útfogású, exkluzív OPC Astra futómű
A škoda új kompakt limuzinja a Rapid nevet kapta
Kulcsszavak:
 
A Kia Ceed a 2019-es Év Autója döntősei között A Kia Ceed a 2019-es Év Autója döntősei között Lassult a román járműpiac növekedése Lassult a román járműpiac növekedése Megugrott a kereslet a kis szériában gyártott prémium abroncsok iránt Megugrott a kereslet a kis szériában gyártott prémium abroncsok iránt Először ment át próbaúton villamos a Rákóczi hídon Először ment át próbaúton villamos a Rákóczi hídon A Jumbo átveszi az első DAF CF Electric járművet A Jumbo átveszi az első DAF CF Electric járművet
 
Új diszkont légitársaságot tervez a Lufthansa

Új diszkont légitársaságot tervez a Lufthansa

2012. április 29.
új diszkont légitársaság beindítását tervezi a Lufthansa - közölte a német ...
Részletek
Lufthansaúj diszkont légitársaság beindítását tervezi a Lufthansa - közölte a német légitársaság pénteken egy lapértesülésre reagálva.

A Bild című német lap pénteki beszámolója szerint szerint a Lufthansa új leányvállalata a Direct 4 you nevet viseli majd, 2013 január elsején kezdi meg a működést és magába olvasztja a Lufthansa két jelenlegi diszkont légitársaságát, a Germanwings és a Eurowings nevű céget. A flotta fokozatosan bővül, 2015-ben már 90 repülőgépből áll majd, és a társaság számos európai járatot átvesz az anyacégtől - írta a Bild. A Lufthansa a beszámolóra reagálva közölte: valóban tervezik egy új diszkont légitársaság megalapítását, a Direct 4 you azonban csak a projekt munkacíme, a tervek végrehajtásáról és a cég nevéről még nincs döntés.

Elemzők szerint nem meglepetés, hogy a Lufthansa a fapadosok piacán próbál erősíteni és európai járatokat akar kiszervezni. A nyereséget elsősorban az interkontinentális járatok termelik, az európai járatok közül pedig sok ráfizetéses. Az átcsoportosítás azért is előnyös lehet, mert az anyacégtől a leányvállalathoz kerülő munkavállalókra - pilótákra, légikísérőkre, a földi személyzetre - nem vonatkozna a Lufthansánál érvényes kollektív szerződés - jegyzik meg kommentátorok. A Handelsblatt című német üzleti lap pénteki összeállítása szerint a Lufthansa egyre inkább elszakad a német gazdaság egészét jellemző pozitív trendektől. A nehézségek részben az euróövezeti válságnak tulajdoníthatók, hiszen az utasszám szerint a legnagyobb európai légitársaság üzletmenete erősen függ az európai piac alakulásától.

EurowingsUgyancsak probléma az igen költséges működés és az elöregedő járműpark. A Ryanair például 8 ezer alkalmazottal tavaly 72 millió utast szállított, míg a Lufthansánál - a leányvállalatok nélkül - 55 ezren dolgoznak, az utasok száma pedig 100 millió volt. A Lufthansa-flotta átlagéletkora 11 év, míg például az Air Berlinnél 5 év, ami jelentős költségelőny, mert a modernebb gépek kevesebbet fogyasztanak - írta a Handelsblatt. A cég bevétele tavaly ugyan 8,6 százalékkal nőtt - az egy évvel korábbi 26,5 milliárd euróról 28,7 milliárd euróra -, a kamat- és adófizetés előtti eredménye (EBIT) azonban megfeleződött, 1,480 milliárd euróról 734 millióra csökkent, az adózás utáni eredménye pedig 13 millió euró veszteség volt, szemben az egy évvel korábbi 1,1 milliárd eurós nyereséggel.

További cikkek

Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban
A Wizz Air egyik bázisrepterévé fejlesztenék a debreceni légikikötőt
A SEAT jelentősen bővíti tevékenységét Kínában
Kulcsszavak:
 
Az új Mercedes-Benz GLE: A trendteremtő SUV teljes újjászületése Az új Mercedes-Benz GLE: A trendteremtő SUV teljes újjászületése Új diszkont légitársaságot tervez a Lufthansa Az új Skoda Octavia Scout –Világpremier 2014 márciusában a Genfi Autószalonon BMW ConnectedDrive: a világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve BMW ConnectedDrive: a világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve Új diszkont légitársaságot tervez a Lufthansa Az M-osztály és az SLS AMG Roadster a legjobb autók 2020-ra 25 ezer elektromos autó is közlekedhet a szlovák utakon 2020-ra 25 ezer elektromos autó is közlekedhet a szlovák utakon
 
Az Audi új győri gyárában évente akár 162 ezer jármű készülhet

Az Audi új győri gyárában évente akár 162 ezer jármű készülhet

2012. április 29.
Az Audi épülő győri jármű- gyárában akár 162 ezer autó is készülhet évente.
Részletek
AudiAz Audi épülő győri járműgyárában akár 162 ezer autó is készülhet évente.

Ulrich Minke, az Audi Hungaria Motor Kft. járműgyártásért felelős ügyvezető igazgatója a beruházás jelenlegi állásáról tartott pénteki sajtótájékoztatón elmondta: a gyár névleges kapacitása 500 jármű lesz naponta két műszakban, de igény esetén ezt növelni tudják.

Az ügyvezető igazgató ismertetése szerint Magyarország jelenlegi legnagyobb beruházására 900 millió eurót költenek, az invesztíció révén 2.100 új munkahelyet teremtenek. A gyártás jövőre indul. A kivitelezést tavaly kezdték, s az építkezés ez évben be is fejeződik. Ezzel párhuzamosan a gépek beszerelése is megkezdődött már a karosszériaüzemben, ahol 620 robotot állítanak munkába. Az új gyárban a járműgyártás minden munkafázisát egy helyen végzik. Ennek megfelelően présüzemet, karosszériagyártó-csarnokot, lakkozót és összeszerelő üzemet létesítenek. A csarnokok alapterülete összességében eléri a 250 ezer négyzetmétert.

A jelenlegi motorgyárban 400 ezer négyzetméteren folyik a gyártó és fejlesztő tevékenység. A beruházás nyomán az Audi teljes területe megkétszereződik, 3,9 millió  négyzetméterre bővül a jelenlegi 2 millió négyzetméterről. Az ügyvezető igazgató közölte: a gyár indulását követően 17 hónapon belül négy új modell gyártását kell elérniük. Elsőként az Audi A3 limuzint fogják készíteni az új győri járműgyárban.
A bejáráson egyebek között elhangzott: a présüzemben a konszern legmodernebb présgépe dolgozik majd, a gép saját súlya 5.000 tonna.

AudiJelenleg 1.500 építőmunkás dolgozik a beruházáson, ez a létszám 2.200-ra emelkedik a gépek beszerelésének, a berendezések elhelyezésének intenzív időszakában. Az Audi győri letelepedése óta 4,7 milliárd eurót invesztált a győri leányvállalatba. Ulrich Minke szólt arról, hogy az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyára, tavaly 1,9 millió motort állítottak elő a vállalatnál, s közel 40 ezer járművet szereltek össze. A győri Audi árbevétele 5,6 milliárd euró volt az elmúlt évben, 17,2 százalékkal több mint 2010-ben.



További cikkek


Már Indonéziában is gyártják és forgalmazzák az Ertigát
Az Opel Magyarország nem támogatja a reexportot
A Mazda jövője most kezdődik
Kulcsszavak:
 
Az Audi új győri gyárában évente akár 162 ezer jármű készülhet Hétszáz új munkahelyet hoz létre a LuK Savaria Drasztikus átalakulások a taxipiacon Drasztikus átalakulások a taxipiacon NGM: egyelőre nem reális a taxik elektromos autóra cserélésének kötelezővé tétele NGM: egyelőre nem reális a taxik elektromos autóra cserélésének kötelezővé tétele Az Audi új győri gyárában évente akár 162 ezer jármű készülhet Újra csobban a Suzuki Splash a nyáron Újabb modell sorozatgyártása kezdődött meg az Audi Hungariánál Újabb modell sorozatgyártása kezdődött meg az Audi Hungariánál
 
Kiváló útfogású, exkluzív OPC Astra futómű

Kiváló útfogású, exkluzív OPC Astra futómű

2012. április 28.
Az Opel az új OPC Astra részére a 206 kW/280 lóerős, 400 Nm-es motorhoz illően ...
Részletek
Ople OPC AstraAz Opel az új OPC Astra részére a 206 kW/280 lóerős, 400 Nm-es motorhoz illően nagy teljesítményű, kiváló kanyarvételre és kezes viselkedésre hangolt futóművet tervezett. A ZF Sachsnál gyártott futómű több különleges eleme javítja az autó menetdinamikáját: ilyenek a nagy teljesítményű rugóstagok (HiPerStruts) az első felfüggesztésben, a mechatronikus FlexRide futómű-rendszer, a mechanikus differenciálzár és a Brembo fékek. Széria a 19 colos könnyűfém-kerék, rajta 245/40 ZR Pirelli gumival.


Differenciálzár fokozza a stabilitást


Az Astra teljesítményét mechanikus, lamellás differenciálzár segít hajtóerővé alakítani. Ha túlforog az első kerekek egyike, akkor a differenciálba beépített két darab lamellacsomag, többlemezes, olajos tengelykapcsolóként hatva, meghatározott ellenállást fejt ki. A záróhatás (maximum 50 százalék) függ a lemezek összenyomásának erősségétől, hiszen ennek megfelelő nyomatékot tud átvinni a többlemezes kuplung. Minél enyhébb az összeszorítást végző ékpálya szöge, annál érzékenyebb a rendszer. Az OPC Astra esetében az ékszög gyorsításkor 45 fok, lassításkor, azaz fékezéskor és gázelvételkor pedig megint szétválnak a lamellák, így az ABS kifejtheti hatását az első kerekeken.

Sportos stílusra hangolt OPC-FlexRide futómű

A mechatronikus FlexRide futóművet úgy tökéletesítették és állították be, hogy a kívánt csillapítást és menettulajdonságokat adja. Az OPC Astra vezetőjének három különböző sport-mód áll rendelkezésére; mindegyik egyéni és sajátos élményét adja az ambiciózus hajtásnak.

Ople OPC AstraA Standard mód jó általános teljesítményt nyújt, miközben állandóan megmarad a mindennapi autózás komfortja. Az OPC Astra ebben a módban is ragyogóan kanyarodik, élénken reagál a kormányra, és alig dől meg. Gombnyomásra bejön a Sport mód, amely az oldaldőlés csökkentésével és direktebb kormányzással feszesebbé teszi a beállítást, és agilisebbé az autót. Az OPC mód felülmúlhatatlan vezetési élményről gondoskodik: a kormány még a Sport módhoz képest is direktebb, a motor még jobban veszi a gázt, a futómű pedig maximális teljesítményt nyújt. A műszervilágítás vörösre vált, jelezve, hogy OPC módban vagyunk.

Dinamikus futómű beállítás talajfogás-kontrollal

A jármű feletti maximális irányíthatóságot szolgálja a talajfogás-kontroll, amely még feszesebbre állítja a csillapítást, ezáltal az úthibán megdobott kerék a gyors kirugózásnak köszönhetően azonnal és lágyan fogja ismét az aszfaltot. Közben tovább csökken a karosszéria oldaldőlése, az autó remekül fekszik az úton, és csak úgy cikázik a kanyarokban.

A turbófeltöltős 1.6 GTC Astrához (132 kW/180hp) képest az OPC mérnökei körülbelül harminc százalékkal keményebb rugókat alkalmaztak, és tíz milliméterrel leültették az autót. Az élénk reakciók kedvéért feszesebb gumiperselyeket és hátsó futóművet építettek be.

Ople OPC AstraExtra-sportos autózáskor kikapcsolható az ESP

Akárcsak a FlexRide, az ESP menetstabilizáló is háromféle móddal alkalmazkodik a vezető többé vagy kevésbé sportos, nyugodt vagy kihívást kereső stílusához. Az OPC-hez optimalizált standard beállítás maximális biztonságot nyújt mindennapi helyzetekben, de az autó fölötti kontroll csökkenése nélkül. A Competitive (verseny) mód megemeli az automatika beavatkozási küszöbét, de határhelyzetben azért stabilizál a fékrendszer. Ha viszont öt másodpercnél hosszabban megnyomják az ESP gombot, akkor kikapcsol a biztonsági berendezés.

További cikkek

A Subaru Legacy ötcsillagos eredményt ért el a JNCAP új töréstesztjén
A škoda új kompakt limuzinja a Rapid nevet kapta
A Toyota leleplezi az új koncepció autóit a Pekingi Autókiállításon
Kulcsszavak:
 
A környezet öltönyben is védhető A környezet öltönyben is védhető Kiváló útfogású, exkluzív OPC Astra futómű Szervizakciót indít a Mazda Kiváló útfogású, exkluzív OPC Astra futómű Elkészült a 10 milliomodik SYNC hangvezérléssel szerelt Ford Íme a Toyota válasza az abszolút zöld tömegközlekedés kihívására Íme a Toyota válasza az abszolút zöld tömegközlekedés kihívására Kiváló útfogású, exkluzív OPC Astra futómű Smart City Brake Support a Mazda CX-5-ben
 
Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban

Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban

2012. április 28.
április 27-től ismét látogatható a Közlekedési Múzeum repülési és űrhajózási...
Részletek
Közlekedési Múzeumáprilis 27-től ismét látogatható a Közlekedési Múzeum repülési és űrhajózási gyűjteménye a Petőfi Csarnok emeleti részén.

A látogatók nemcsak a több mint 50 eredeti repülőgépet (motoros és vitorlázó gépek), valamint számos eredeti repülőgép-motort tekinthetnek meg a kiállításban, hanem a számítógépes repülés-szimulátorokon túl beülhetnek egy Rubik-féle Góbé vitorlázó repülőgép pilótafülkéjébe is, ahol virtuálisan élhetik át a vitorlázórepülés élményét.

A kiállításban megtekinthető a Közlekedési Múzeum űrhajózási gyűjteménye is, amely eredeti műszerek, modellek, dokumentumok mellett olyan érdekességekkel is várja a látogatókat, mint Farkas Bertalan és Valerij Kubászov parancsnoki egységének méretpontos másolata, amelybe bárki beleülhet, vagy a Marson évek óta működő Opportunity marsjáró 1:1 arányú másolata.

Farkas Bertalan eredeti Szojuz leszálló egysége a Közlekedési Múzeum főépületében tekinthető meg, és a látogatók állandó kérdése, hogy miként fért el az űrhajóban két ember?  Az Űrhajózási Kiállításban a méretpontos másolat erre is választ ad.

A Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállítás 2012. április 27-én 10 órától látogatható. A kiállítás előre láthatóan október közepéig lesz nyitva.

Közlekedési MúzeumRepüléstörténeti és Űrhajózási állandó Kiállítás nyitva tartása:

április 27. péntek 10-16 óra,
ápr. 28. szombat 10-17 óra,
ápr. 29. vasárnap 10-17 óra,
ápr. 30. hétfő: zárva,
május 1. kedd 10-18 óra.

Május 1. utáni nyitvatartási rend:

péntek 10-17 óra,
szombat, vasárnap 10-18 óra.







További cikkek


A Wizz Air egyik bázisrepterévé fejlesztenék a debreceni légikikötőt
Már Indonéziában is gyártják és forgalmazzák az Ertigát
Zöld energiával működő járműveiket teszteltek a Hungaroringen
Kulcsszavak:
 
Autópályadíj - Új kategória a buszokra és a lakóautókra Autópályadíj - Új kategória a buszokra és a lakóautókra Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban Változik a MÁV és a BKV menetrendje az óraátállítás miatt Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban Ne felejtse ellenőrizni abroncsait, mielőtt nyaralni indulna! A legenda folytatódik: bemutatkozik az új BMW M4 CS A legenda folytatódik: bemutatkozik az új BMW M4 CS Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban A Vak Motors a Duna Autó Zrt.-nél száguld
 
Egy ikon új generációja - SEAT Ibiza CUPRA Concept

Egy ikon új generációja - SEAT Ibiza CUPRA Concept

2012. április 28.
Az Ibiza CUPRA Concept a legtömé- nyebben hordozza a SEAT génjeit – kiemelke- dő...
Részletek
Ibiza CUPRA ConceptAz Ibiza CUPRA Concept a legtöményebben hordozza a SEAT génjeit – kiemelkedő teljesítmény, a legkorszerűbb műszaki tartalom és hiánytalan felszereltség, mindez következetesen megalkotott, érzelemmel teli formába öntve.

132 kW / 180 LE, hétfokozatú DSG sebességváltó váltófülekkel, XDS elektronikus differenciálzár, nagyteljesítményű fékek – a magas műszaki színvonal éppúgy része az új Ibiza CUPRA Concept-nek, mint a számos innovatív részletet felvonultató felszereltség. Jó példa erre az opcionális SEAT Hordozható Rendszer (SEAT Portable System), amely navigációs és szórakoztató funkciókat egyaránt kínál, ráadásul kivehető, hogy az autótól távol is lehessen használni.

„új, erősen hangsúlyos formatervezésével, innovatív műszaki megoldásaival, színvonalasabb belsőterével és még tovább javított minőségével az új Ibiza CUPRA Concept egyértelműen kifejezi, hogy merre tart márkánk fejlődése.” – mondta James Muir, a SEAT elnöke. „Az érzelemteli formatervezés és a kifinomult menetdinamika minden egyes kilométeren élvezetes vezetést garantál. Azért a Pekingi Autókiállításon mutatjuk be az Ibiza CUPRA Concept modellt, mert ez a kompakt atléta fontos szerepet játszik majd márkánk fejlődésében ezen a kulcsfontosságú piacon.”

Kifejező formatervezés erőteljes vonalakkal

Az új Ibiza CUPRA Concept kifejező formatervezése már első pillantásra is kiváló képességeiről árulkodik – a kompakt "atléta" masszív és erőteljes kiállású. A széles hűtőrácsot és erőt sugárzó levegőbeömlőket viselő új arc jól kihangsúlyozza az Ibiza CUPRA Concept szélességét, testességét és erejét. Az első fényszórók kifinomult formája is igazolja, hogy a SEAT tervezői a részletekre is nagy figyelmet fordítottak.

Ibiza CUPRA ConceptA fényszórók éles vonalai a SEAT formanyelvének jellegzetességei, ugyanakkor tökéletesen illeszkednek az Ibiza szoborszerű formájához. A fényszórók vonalát követő LED-es nappali menetfények a modellt azonosító egyedi fényjelként is szolgálnak, akárcsak a LED-es hátsó lámpák. A bi-xenon fényszórók műszakilag tökéletes megvilágítást biztosítanak, míg a méretes ködfényszórók a kanyarvilágítás szerepét is betöltik. A háromajtós sportkupé oldalnézetét határozottan megrajzolt vonalak és élek keltik életre, ezek dinamizmusát pedig az izmos hátsó vállak és a 17 colos kerekek hangsúlyozzák ki. A feketére fényezett külső tükrök erős kontrasztot alkotnak a Pekingben kiállított CUPRA Concept összetéveszthetetlen Crono sárga fényezésével. Végül, de nem utolsósorban az autó erőt sugárzó hátulja is kiemeli az Ibiza CUPRA különleges szerepét, hogy új mércét állítson fel a kompakt sportkocsik között – a széles lökhárító sárgára fényezett része a tekintélyes mattfekete diffúzort és a trapéz alakú kipufogócsővéget keretezi.

Letisztult belső tér a legjobb minőségben

A külső megjelenés érzelmi töltete az Ibiza CUPRA Concept belső terében, valamint a minimalista formájú és letisztult elrendezésű műszerfalon is megnyilvánul. A kivételes minőségérzet és a pontos kidolgozás a SEAT magas követelményeit tükrözik. A CUPRA logóval és a DSG sebességváltó váltófüleivel ellátott új, sportos kormánykerék, az egyedi műszerek és az ikonikus CUPRA külső sárga fényezésével megegyező színű oldalsó díszítéseket viselő, bőrkárpitozású sportülések egytől egyig világosan mutatják az Ibiza csúcsmodelljének különleges szerepét.  Az Ibiza CUPRA Concept-tel garantált a vezetés élménye és öröme.
Ibiza CUPRA Concept



















További cikkek


A SEAT jelentősen bővíti tevékenységét Kínában
Már Indonéziában is gyártják és forgalmazzák az Ertigát
A Range Rover Evoque nyerte a „2012. év Női Autója” címet
Kulcsszavak:
 
Mazda5 Takumi2 - Kategóriájában klasszikus Mazda5 Takumi2 - Kategóriájában klasszikus Egyéves a Mol Limo Egyéves a Mol Limo Egy ikon új generációja - SEAT Ibiza CUPRA Concept Egyedi BMW motorok Angliából A német kormány meghosszabbítja az elektromos meghajtású autók vásárlását ösztönző programját A német kormány meghosszabbítja az elektromos meghajtású autók vásárlását ösztönző programját Felgyorsítja elektromos átállását a Honda Felgyorsítja elektromos átállását a Honda
 
A Levegő Munkacsoport egy-egy sávot elvenne az autósoktól a budapesti Rákóczi úton

A Levegő Munkacsoport egy-egy sávot elvenne az autósoktól a budapesti Rákóczi úton

2012. április 28.
A Levegő Munka- csoport elvenne az autósoktól irányonként egy-egy forgalmi sávot ...
Részletek
A Levegő Munkacsoport egy-egy sávot elvenne az autósoktól a budapesti Rákóczi útonA Levegő Munkacsoport elvenne az autósoktól irányonként egy-egy forgalmi sávot a budapesti Kossuth Lajos utcában és annak folytatásában, a Rákóczi úton, a felszabaduló helyet pedig kerékpársáv építésére és járdaszélesítésre használná fel.

A csoport az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében azt írta: a Budapest Szíve program második ütemében, 2013-ban átépítik a Ferenciek terét, valamint felújítják a Kossuth Lajos utca és a Rákóczi út burkolatát, és középre helyezik a buszsávokat. Szerintük ez "kiváló alkalom" arra, hogy a forgalmi sávokból irnyányonként egyet elvegyenek az autósoktól, s a felszabaduló helyet kerékpárút-építésre és járdaszélesítésre használják fel.

A civil szervezet levélben kérte Tarlós István főpolgármestert, hogy minden lépést tegyen meg ennek érdekében. A Levegő Munkacsoport hozzátette: a szakemberek korábban már kidolgozták a megvalósítás módját, de ahhoz hiányzott a politikai akarat. úgy fogalmaztak, ellenzők vannak és lesznek, de az ellenvélemények "leszerelhetők".

A petíciót, a Tarlós Istvánnak szóló levelet és az aláírásokkal teli molinót a főpolgármester nevében Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója vette át, aki a közlés szerint azt mondta, el fogják készíteni a civil szervezet javaslatainak megfelelő tervváltozatot is. Jelezte ugyanakkor, hogy a forgalmi számításokat az átalakult helyzet miatt nyáron újra elvégzik.

További cikkek

A Mazda jövője most kezdődik
A Toyota leleplezi az új koncepció autóit a Pekingi Autókiállításon
Mercedes Concept Style Coupé: a stílusforradalmár
Kulcsszavak:
 
Végre megmutatta magát az új Nissan Juke Végre megmutatta magát az új Nissan Juke Autó, Motor és Tuning Show március 22-24. között Autó, Motor és Tuning Show március 22-24. között A Volkswagen újabb elektromos autóval felállított rekordot vett célba, ezúttal a Nürburgring Nordschleife pályáján A Volkswagen újabb elektromos autóval felállított rekordot vett célba, ezúttal a Nürburgring Nordschleife pályáján A Levegő Munkacsoport egy-egy sávot elvenne az autósoktól a budapesti Rákóczi úton A Renault nem megy el Romániából Fókuszban a jövő Fókuszban a jövő
 
Az Opel Magyarország nem támogatja a reexportot

Az Opel Magyarország nem támogatja a reexportot

2012. április 28.
A gépjármű- vek regisztrációs adójának januári csökkentése elindította a márka ...
Részletek
OpelA gépjárművek regisztrációs adójának januári csökkentése elindította a márkakereskedők körében a reexportot, ezt a folyamatot az Opel importőri szinten nem támogatja - mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója csütörtökön Budapesten újságíróknak.

Az ügyvezető, aki nemrégiben váltotta Kovács Tamást ezen a poszton, kifejtette: a kereskedők befizetik Magyarországon a regisztrációs adót, majd kivonják a forgalomból a járművet, és külföldre értékesítik. Ez a későbbiekben azt eredményezheti, hogy az autóárak, amelyek ma még alacsonyabbak Magyarországon, mint az Európai Unió fejlettebb országaiban, emelkedni fognak.

Hozzátette: a reexport torzítja a valós piaci képet, hiszen a piaci részarányokat a regisztráció alapján hozzák nyilvánosságra, miközben az ilyen értékesítésnek nincs hatása a magyarországi járműállományra. Az Opel az idén az első negyedévben 1.712 személyautót és kishaszonjárművet adott el Magyarországon, 308-cal többet, mint az előző év hasonló időszakában. Ezzel kissé még az össz belföldi piac 21,7 százalékos növekedését is sikerült meghaladnia, és a második helyre került a márkák értékesítési sorrendjében. A személyautó-értékesítében az Opel őrzi első helyét.

Koncz Gábor elmondta: az Opel magyarországi eladásainál a piaci átlaghoz hasonlón 30-70 százalék a magán, illetve céges vevők aránya. A válság éveiben a piac eltolódott a flottaértékesítés irányába, de az Opel törekszik arra, hogy erősítse pozícióját az egyéni vevők körében. Megjegyezte: az Opel a 2000-es években a Ladát megelőzve a legnépszerűbb márka lett Magyarországon, mintegy 430 ezer fut belőlük a magyar utakon.
Opel



















További cikkek


A Mazda jövője most kezdődik
A magyar autóspiac beindulni látszik!
Nőtt a forgalma a Daciának
Kulcsszavak:
 
Az Opel Magyarország nem támogatja a reexportot Németország egymillió villanyautót akar 2020-ra Ezeröcsi, parasztmerci, kockaLADA – ugye ismerősen cseng? Ezeröcsi, parasztmerci, kockaLADA – ugye ismerősen cseng? Újabb gyártási rekordot döntött a KIA Szlovákiában Újabb gyártási rekordot döntött a KIA Szlovákiában Az új Volkswagen Arteon világpremierjét a genfi nemzetközi autószalonon tartják meg Az új Volkswagen Arteon világpremierjét a genfi nemzetközi autószalonon tartják meg Az Opel Magyarország nem támogatja a reexportot MÁV-kampány a vasúti átjárókban történő balesetek megelőzésére
 

Találatok száma: 11539 Megjelenítve: 10941 - 10950