Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10941 - 10950
Gyorsvonati pótjegyet kell váltaniuk a képviselőknek is

Gyorsvonati pótjegyet kell váltaniuk a képviselőknek is

2013. május 04.
A miniszterelnök utasításának megfelelően nem mentesülnek a vasúti felár megfizetése alól az országgyűlési és európai parlamenti képviselők; a fejlesztési tárca a MáV-START Zrt. kapcsolódó üzletpolitikai kedvezményének azonnali hatályú megszüntetését kezdeményezte pénteken - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) az MTI-vel.
Részletek
Gyorsvonati pótjegyet kell váltaniuk a képviselőknek isA MáV-START Zrt. saját üzletszabályzata alapján üzletpolitikai kedvezményként biztosított eddig éves bérletet az országgyűlési és európai parlamenti képviselők részére. A névre szóló, fényképes bérlet ára bruttó 190 ezer forint, azzal csak jogos tulajdonosa utazhat a képviselői igazolvány felmutatásával, kizárólag a lakhelye és Budapest között. A képviselőket ez az éves bérlet feljogosította volna a gyorsvonati pótjegy nélküli utazásra egy adott viszonylaton.

Az NFM intézkedése nyomán a MáV-START Zrt. a továbbiakban nem ad ki kedvezményes éves bérletet az országgyűlési és európai parlamenti képviselők számára. A korábban forgalomba hozott bérletek - tavaly 6 darabot adtak el - érvényességi idejük lejártáig használhatók - írja közleményében a szaktárca.

Az NFM közleményében emlékeztet arra, hogy a közlekedők többféle módon mentesülhetnek a gyorsvonati pótjegy megváltása alól. A MáV-START Zrt. bérletével vagy START Klub kártyával rendelkező utasoknak nem kell felárat fizetniük. A rendszeresen munkába vagy iskolába vonatozókat így a pótjegyes járatok körének kiterjesztése nem érinti.
A gyorsvonatokra a pótjegyet május 15-étől kell megfizetni.
Kulcsszavak: gazdaság, kedvezmény, közlekedés, vasút
 
Gyorsvonati pótjegyet kell váltaniuk a képviselőknek is Pénteken drágul a gázolaj Gyorsvonati pótjegyet kell váltaniuk a képviselőknek is Növelte forgalmát és nyereségét a Mitsubishi 2019 végére már járni fognak a váci vonalon az emeletes motorvonatok 2019 végére már járni fognak a váci vonalon az emeletes motorvonatok A Déli pályaudvar lezárása miatt több elővárosi vonatot töröltek A Déli pályaudvar lezárása miatt több elővárosi vonatot töröltek Gyorsvonati pótjegyet kell váltaniuk a képviselőknek is Tovább fokozódik az Infiniti globális növekedése
 
2020-ig modern vasút lesz Rijekától Budapestig

2020-ig modern vasút lesz Rijekától Budapestig

2013. május 04.
Az évtized végére Horvátországnak modern vasúti pályája lesz Rijekától (Fiume) a magyar határig - mondta Zoran Milanovic horvát miniszterelnök pénteken az adriai kikötővárosban.
Részletek
2020-ig modern vasút lesz Rijekától BudapestigA horvát kormányfő, valamint Sinisa Hajdas Doncic tengerügyi, infrastrukturális és közlekedési miniszter, Siim Kallas uniós közlekedési biztossal, az Európai Bizottság (EB) egyik alelnökével tárgyalt pénteken Rijekában. A megbeszélésen az V/B közlekedési folyosóról, illetve a vasúti korridorról volt szó.

Horvátország hangsúlyozta szándékát, hogy a 2014 és 2020 közötti időszakban befejezze a Rijeka-Botovo (magyar határ) vasúti pályát, amelyet EU-alapokból társfinanszíroznának. Ez a vasútvonal rendkívül fontos a rijekai kikötő miatt, mert gyorsabbá és könnyebbé teszi az áruszállítást Közép-Európa felé. A projekt összértéke mintegy 2 milliárd euró.

A horvát közszolgálati rádió és televízió (HRT) tudósítása szerint Kallas a találkozón rámutatott a hajószállítás fontosságára, hozzátéve, hogy az EB lehetővé teszi az európai kikötők fejlesztését és modernizációját. Az áruszállítás jövője a különféle szállítási módok összekapcsolásától függ - mondta az észt politikus. Hangsúlyozva, hogy Horvátország hamarosan az Európai Unió tagja lesz, az európai biztos azt mondta, hogy ehhez hozzá kell igazítani a kikötő infrastruktúráját is.

Rijekában pénteken két új kikötői darut helyeztek üzembe, amelyek értéke együttesen 5 millió euró.
Kulcsszavak: gazdaság, Horvátország, közlekedés, Magyarország, vasút
 
2020-ig modern vasút lesz Rijekától Budapestig A Continental idén is a téliabroncs-tesztek sztárja Be nem jelentett demonstrációt tartanak a taxisok Budapesten Be nem jelentett demonstrációt tartanak a taxisok Budapesten 2020-ig modern vasút lesz Rijekától Budapestig Alacsony váltási hajlandóság, általános drágulás a kötelező biztosítás piacán 2020-ig modern vasút lesz Rijekától Budapestig Felújított pályán járnak a vonatok Kelenföld és Tárnok között 2020-ig modern vasút lesz Rijekától Budapestig Több mellékúton havas, jégbordás a burkolat
 
Több mint kétmilliárd forintból újítanak fel mellékutakat Zalában

Több mint kétmilliárd forintból újítanak fel mellékutakat Zalában

2013. május 04.
Az idén több mint kétmilliárd forint összegből három szakaszon, közel kilenc kilométer hosszan újítanak fel mellékutakat Zala megyében - közölte a Zala megyei kormánymegbízott pénteken Keszthelyen.
Részletek
Több mint kétmilliárd forintból újítanak fel mellékutakat ZalábanRigó Csaba, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezetőivel közösen, az induló munkálatokról tartott sajtótájékoztatón elmondta: Keszthely és Várvölgy között 2,3 kilométer, Murakeresztúr és Letenye között 2,6 kilométer, Zalaapáti és Zalabér között pedig 3,8 kilométer hosszú szakaszon korszerűsítik a négy- vagy ötszámjegyű utakat.

A zalai útfelújításokra összességében 2 milliárd 160 millió forintot fordítanak ebben az évben. A kormánymegbízott azt is hozzátette: a térségi elérhetőség javítására a kormány kiemelt figyelmet fordít, országosan mintegy 600 kilométernyi utat közel 87 milliárd forintból újítanak fel idén. Az új Széchenyi Terv támogatásainak jóvoltából 2010 óta már mintegy 114 milliárd forintot fordítottak a négy- és ötszámjegyű utak megújítására.

Mázsi Attila, a Magyar Közút vezérigazgatója arra is kitért, hogy a kezelésükben lévő közel 30 ezer kilométernyi magyarországi út kétharmada leromlott állapotú, vagyis ezeket legalább 15 éve nem újították fel. Az elmúlt tél időjárása tovább rontott az útviszonyokon, pedig közel kétszer annyi forrást költöttek a téli útkezelési feladatokra, mint korábban, most azonban a kátyúzási munkák emésztik fel a forrásokat.

Manninger Jenő országgyűlési képviselő (Fidesz-KDNP), a Zala Megyei Közgyűlés elnöke arról beszélt, hogy bár Zalában az országos átlagnál jobb az utak állapota, de az időjárási körülmények miatt több jelentős hiba is keletkezett, vagyis több forrást igényelnének a felújítások.

Több mint kétmilliárd forintból újítanak fel mellékutakat ZalábanUtalt rá, hogy országosan kétszer ennyi út újulhatna meg, ha terhes örökségként nem kellene az M5-ös és M6-os autópálya beruházásainak rendelkezésre állási díjával számolni. A most korszerűsödő zalai mellékutak kapcsán elmondta: részben a múlt öröksége az, hogy Keszthely környékén, még az M7-es autópálya építése kapcsán a kőbányákból alapanyagot szállító járművek tették tönkre az utakat. Felújításuk a környékbeliek Keszthelyre eljutását is könnyíti, de egyben a járásközpontok, illetve a felújított 76-os főút megközelítését szolgálja.

Mórocz József, a közútkezelő Zala megyei igazgatója a beruházások részleteiről kifejtette: a most felújítandó szakaszokon több helyen az útpálya régi szerkezetét is kicserélik, kétrétegű aszfalt megerősítést végeznek, rendezik a csapadékvíz-elvezetést, az útpadkákat, és felújítják az autóbuszöblöket. Keszthely és Letenye mellett várhatóan szeptemberre készülnek el a munkálatokkal, Zalaapáti térségében pedig ennél később, de még az idén szeretnék elkezdeni a felújítást.
Kulcsszavak: autóút, felújítás, gazdaság, közlekedés, magyar közút, Zala megye
 
Több mint kétmilliárd forintból újítanak fel mellékutakat Zalában Megkezdődött az M0-ás hátralévő szakaszának a kiszélesítése Több mint kétmilliárd forintból újítanak fel mellékutakat Zalában Javított pénzügyi eredményén, de még mindig veszteséges az Air France-KLM csoport Több mint kétmilliárd forintból újítanak fel mellékutakat Zalában Márciusban 22 százalékkal több személyautót helyeztek forgalomba, mint egy éve Megszállták a taxisok az Erzsébet hidat Megszállták a taxisok az Erzsébet hidat Több mint kétmilliárd forintból újítanak fel mellékutakat Zalában Airbus: 11 ezer új gépre lesz igény 20 év alatt a csendes-óceáni régióban
 
Extrafelszereltséggel gyártott B osztályú személygépkocsikat hív vissza a Mercedes-Benz

Extrafelszereltséggel gyártott B osztályú személygépkocsikat hív vissza a Mercedes-Benz

2013. május 04.
Extrafelszereltséggel gyártott B osztályú személygépkocsikat hív vissza hibajavításra a márkaszervizeken keresztül a Mercedes-Benz - mondta a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing- és PR-vezetője pénteken az MTI-nek.
Részletek
Extrafelszereltséggel gyártott B osztályú személygépkocsikat hív vissza a Mercedes-BenzSztipichné Kozári Edina hangsúlyozta: a 2012. január és május közötti időben legyártott, egy bizonyos extrafelszereltséggel készült Mercedes-Benz B osztályú személygépkocsikra vonatkozik a visszahívás. Kecskeméten csak néhány ilyen extrafelszereltséggel rendelt személygépkocsik gyártottak - tette hozzá.

Az ügyfeleket a márkaszervizek értesítik és díjmentesen elvégzik a javítást. A Mercedes-Benz B osztályú autóit a németországi Rastattban és Kecskeméten gyártják. Az Origo hírportál adott tájékoztatást - forrásmegjelölés nélkül - arról, hogy azokat a Mercedes-Benz B osztályú autókat, melyeket Easy-Vario-Plus rendszerrel szállítottak, a hátsó üléstámlák rögzítésének problémája miatt visszahívják.
Kulcsszavak: autóipar, B-osztály, kecskemét, márkaszerviz, mercedes-benz, visszahívás
 
Extrafelszereltséggel gyártott B osztályú személygépkocsikat hív vissza a Mercedes-Benz Tanulmányként már a John Cooper Works változat is megérkezett az új MINI-ből Az elektromos meghajtású Mercedes-Benz Urban eTruck kisszériás gyártása 2017-ben indul Az elektromos meghajtású Mercedes-Benz Urban eTruck kisszériás gyártása 2017-ben indul Extrafelszereltséggel gyártott B osztályú személygépkocsikat hív vissza a Mercedes-Benz 2013-ra is növekedést tervez az Audi Extrafelszereltséggel gyártott B osztályú személygépkocsikat hív vissza a Mercedes-Benz A Tesla egy új típussal üzenne hadat a nagy német gyártóknak Extrafelszereltséggel gyártott B osztályú személygépkocsikat hív vissza a Mercedes-Benz Az új Audi Matrix LED fényszóró
 
Három új hulladékszállító autó áll forgalomba a közeljövőben Budapesten

Három új hulladékszállító autó áll forgalomba a közeljövőben Budapesten

2013. május 04.
A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) üdvözli, hogy a főváros három darab új, sűrített földgázzal (CNG) hajtott teherautó üzembe állításával járul hozzá Budapest levegőszennyezésnek csökkentéséhez.
Részletek
Három új hulladékszállító autó áll forgalomba a közeljövőben BudapestenA Fővárosi önkormányzat által vásárolt új Iveco Cargo típusú teherjárművek elsősorban a környezetbarát szelektív-hulladékgyűjtési feladatokban vesznek részt a jövőben. 

„Azért is üdvözlendő a főváros döntése, mert a dízelüzemű járművekkel szemben a környezetbarát hajtású teherautók nemcsak, hogy minden vizsgált elem tekintetében tisztábbak, de kisebb üzemanyagköltséggel futnak, mindamellett karbantartási költségeik is jóval alacsonyabbak.” – jegyezte meg Domanovszky Henrik, az MGKKE elnöke.  A beszerzés célja, hogy az Európai Unió társfinanszírozásában megvalósuló fővárosi házhoz menő szelektív hulladékgyűjtési projekt eszközeit biztosítsa. 

újabb járművek a fővárosnak

A most megrendelt járművek egy nagyobb flotta részét képezik, ugyanis a Fővárosi önkormányzat újabb hatvan darab gázüzemű teherautót kíván vásárolni. Az erre vonatkozó ajánlatételi felhívást ugyancsak az Iveco nyerte, melynek eredményképpen később háromtengelyes, Stralis típusú teherautók érkezhetnek a fővárosba. A járművek megrendelése előtt azonban a Közbeszerzési Döntőbizottság pozitív mérlegelése is szükséges, mivel az egyik pályázó megtámadta az eredményt. 

Bizottsági döntésre várva

Abban az esetben, ha a bizottság a Fővárosi önkormányzat közbeszerzési döntését helyben hagyja, Magyarország legnagyobb alternatív hajtású, - egyben legnagyobb földgázüzemű jármű flottájának –üzembe állítása előtt nyílik meg az út. „Ennek eredményeképpen Budapest fellélegezhet, hiszen szállópor kibocsátás-mentes, alacsony nitrogénoxid kibocsátású járművek állhatnak forgalomba, amelyek üvegházhatású gázkibocsátása is kedvező. Az új gázhajtású járművek csendesebbek is és a motor üzemmódjából eredően akár harmad akkora zajt csapnak, mint a dízelmotorral szerelt társaik” – hívta fel a figyelmet Domanovszky Henrik
Kulcsszavak: cng, főváros, iveco, MGKKE, Stralis, teherautó, zöld
 
A kormány 4 milliárd forintot csoportosít át a fővárosi elővárosi közlekedés finanszírozására A kormány 4 milliárd forintot csoportosít át a fővárosi elővárosi közlekedés finanszírozására Három új hulladékszállító autó áll forgalomba a közeljövőben Budapesten Genfben mutatja be a Skoda az Octavia földgázhajtású változatát Három új hulladékszállító autó áll forgalomba a közeljövőben Budapesten A Levegő Munkacsoport szerint buszcserét követel a lakosság Három új hulladékszállító autó áll forgalomba a közeljövőben Budapesten Egyéniség a legmagasabb szinten Három új hulladékszállító autó áll forgalomba a közeljövőben Budapesten Kiterjeszti a ferdén tolatva parkolást a BKK a fővárosban
 
Fókuszban a jövő

Fókuszban a jövő

2013. május 04.
érdekes betekintéssel szolgált a jövő hajtástechnikáiba Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke a 34. Bécsi Motor-szimpózium alkalmával.
Részletek
Fókuszban a jövőMint elhangzott, egy 100 kW literteljesítményű high-performance dízel-aggregát, illetve egy új, az üzemanyag-fogyasztást hatékonyan mérséklő, 10-fokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó is a Volkswagen fejlesztőmunkájának súlyponti elemei között szerepel. Az alternatív hajtásrendszerek körében a hálózatról tölthető (plug-in) hibridek képviselnek kiemelkedő potenciált.

Mint Winterkorn kiemelte, a különböző hajtásrendszerek közép- és hosszú távon várhatóan egymás mellett szerepelnek majd a piacon, a magas hatásfokú belsőégésű motoroktól és a földgázüzemtől egészen a hibrid- és elektromos modellekig. Ennek szellemében a Volkswagen Csoport már azon célkitűzésén dolgozik, amely szerint európai modellkínálata 2020-ra 100 kilométerként már 95 grammra mérsékelt széndioxid-kibocsátással kerülne piacra.

Winterkorn azt is hangsúlyozta, hogy a jelenlegi belsőégésű motorok is jelentős potenciált rejtenek még: „2000 óta több mint 30 százalékkal csökkentettük TDI- és TSI-motorjaink üzemanyag-fogyasztását, s meggyőződésem, hogy 2020-ig további mintegy 15 százalék is megvalósítható.” Az elmondottak szerint ez többek között az égésfolyamatok, az intelligens könnyűszerkezetes építés és az innovatív működési stratégiák továbbfejlesztésével, valamint a súrlódási veszteségteljesítmény és a hőmenedzsment következetes optimalizálásával válhat valósággá.

Jelentős lehetőségek állnak a gázüzemű hajtásrendszerek területén is a Volkswagen rendelkezésére. „A gázüzemű hajtásrendszerek kímélik a környezetet, emellett kedvező költségszint és zavartalan mindennapos használhatóság jellemzi őket.

Fókuszban a jövőKiforrott technikáról van szó, ilyen modelljeink már ma is megtalálhatók palettánkon.” Legjobb példa erre az új eco-up!, amely kilométerenként mindössze 79 gramm széndioxid-kibocsátással üzemelve a világ legtakarékosabb földgázhajtású autója. A Golf TGI BlueMotion vagy az Audi A3 g-tron formájában a Volkswagen Csoport következetesen folytatja földgáztechnikái fejlesztését. Winterkorn szerint: „Még hatékonyabban kell átadnunk a gázüzem előnyeit a köztudatba, ami mindenkinek közös érdeke, legyen szó autógyártókról, a politikáról vagy az üzemanyagiparról.”

Mind sokrétűbbek a rendelkezésre álló hajtástechnikák is: a Volkswagen teljes vállalatcsoporton átívelő modulrendszerű tervezési koncepciója, illetve annak rugalmas architektúrája segítségével mindenfajta hajtásrendszer könnyen és gyorsan integrálható az új modellekbe. „Az elkövetkező évek során minden járműkategóriában igyekszünk elektromos hajtásrendszert kínálni, hatékonyan elősegítve az elektromos mobilitás áttörését” – folytatta Winterkorn.

Az alternatív hajtásrendszerek terén az első választás középtávon a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtás. E korszerű technika akár 50 kilométer tisztán elektromos hatótávot is lehetővé tesz, s egyszerűen az otthoni hálózati csatlakozóról feltöltve kiváló mindennapos használhatóságot kínál, miközben gazdaságos belsőégésű motorja révén a hosszú túrák során is magas fokú rugalmasság jellemzi. A Porsche Panamera és az Audi A3 e-tron formájában rövidesen sorozatgyártásba kerülnek a Volkswagen Csoport első plug-in hibridmodelljei, amelyeket a későbbiekben a Golf, illetve a vállalatcsoport márkáinak számos további modellje – például a Volkswagen Passat, az Audi A6 és a Porsche Cayenne – követ.

Fókuszban a jövőA Volkswagen mindemellett olyan új technológiákat is bemutatott, amelyeket már modulrendszerű koncepciójának jövőbeni dízelmotor-generációiban alkalmaznak majd. Az úgynevezett high-performance dízeleket akár 100 kW literteljesítmény, valamint változó szelepvezérlés, akár 3.000 bar üzemi nyomású befecskendezés, illetve az innovatív e-Boosterrel megvalósított, kombinált feltöltés jellemzi majd.
Kulcsszavak: audi, környezetbarát, környezetvédelem, Porsche, volkswagen, zöld
 
Elegancia nagy hatótávval: Magyarországon az új Audi Q8 e-tron Elegancia nagy hatótávval: Magyarországon az új Audi Q8 e-tron Az új Nissan LEAF áramvonalasabb elődjénél Az új Nissan LEAF áramvonalasabb elődjénél Fókuszban a jövő A Nissan LEAF környezetbaráttá teszi a brit sajtkészítő üzemet A Volkswagen felfüggesztette az elektromos, a hibrid és a gázüzemű autók értékesítését A Volkswagen felfüggesztette az elektromos, a hibrid és a gázüzemű autók értékesítését Fókuszban a jövő Sűrített földgázzal működő autóbuszok beszerzését támogató pályázat indul
 
Még tisztábbak lesznek az autók de drágábbak is

Még tisztábbak lesznek az autók de drágábbak is

2013. május 03.
Egyetért az Európai Parlament környezetvédelmi szakbizottsága az új autók kibocsátáscsökkentési terveivel, de már előre lefektetné azt is, hogy a következő évtizedben hogyan kell tovább csökkenteni az EU-ban gyártott gépjárművek károsanyag-emisszióját - írja a Bruxinfo. A képviselők által szerdán elfogadott jelentést júliusban szavazhatja meg az Európai Parlament plenárisa.
Részletek
Még tisztábbak lesznek az autók de drágábbak isKörnyezetvédelmi területen korábban többször tapasztalt gyakorlattól eltérően az Európai Parlament nem kívánja továbbszigorítani az Európai Bizottság javaslatát az új gépjárművek kibocsátáscsökkentésével összefüggésben. Az EP környezetvédelmi szakbizottsága szerdán 47 igen, 17 nem szavazat mellett 1 tartózkodással fogadta el a német néppárti Thomas Ulmer jelentését, amely lényegében jóváhagyja az Európai Bizottság javaslatát, nem módosít az általa szabott határértékeken, konkrétabb célkitűzések meghatározását kéri viszont hosszabb távon, írja a portfolio.hu.

Az Európai Bizottság tavaly júliusban együtt fogadta el az új személyautók és a kisteherautók kibocsátáscsökkentéséről szóló két rendeletet. (Az Európai Parlament - két különböző jogszabály lévén - külön vitázik a két rendeletről, a szerdai szavazás csak a személyautókra vonatkozott.)

A 2020-tól gyártott új személyautók már csak 95 gramm szén-dioxidot bocsáthatnak ki kilométerenként szemben a 2011-ben “mért” átlag 135 grammhoz képest. Az EU előírásai szerint félidőben (2015-re) már 130 grammra kellene mérsékelni a személygépkocsik kibocsátását. A környezetvédelmi szakbizottság jóváhagyta a 95 g/km-es célszámot 2020-ra, de egy elfogadott módosítás szerint az Európai Unió tagállamainak 2025-re 68-78 g/km-es szintre kellene továbbcsökkenteni az újonnan gyártott autók kibocsátását.

A 95 g/km gyártói átlagot jelent, ami azt jelenti, hogy az adott évben egy gyártó által előállított új autók átlagos kibocsátása nem lehet több 95 g/km-nél. Mindez azt jelenti, hogy a gyártóknak lehetőségük van régebbi technológiájú, szennyezőbb autót gyártani, (az EP szerint évente legfeljebb ezret), de ez azt is jelenti, hogy az eddiginél több környezetbarát autót kell gyártaniuk ahhoz, hogy 2020-ra elérjék a 95 g/km-es kibocsátási átlagot. Az EP - ennek elmulasztása esetén - különböző szankciókat tartana szükségesnek.

Még tisztábbak lesznek az autók de drágábbak isTovábbi ösztönzőt jelentene a minél tisztább modellek gyártására a szuperkredit-rendszer bevezetése. A parlament újítási javaslataként a kilométerenként 50 grammnál kevesebb károsanyagot kibocsátó autókat a gyártók 3,5 autónak számíthatják majd be a statisztikák elkészítésekor. Az Európai Parlament szerint 2016-tól ezt 1,5-re kellene csökkenteni, 2024-re pedig el is kellene törölni, magyarán 11 éven belül egy 50 g/km-os kibocsátású autó is már csak egy autónak számít az összkibocsátási statisztikák meghatározásakor.

A környezetvédelmi szakbizottság felhívta a figyelmet arra is, hogy sürgősen át kellene térni az ENSZ által kifejlesztett Könnyű Gépjárművek Légszennyezés-vizsgáló Ciklusa (WLTP) elnevezésű mérési eljárás európai uniós átvételére, amely az EP szerint sokkal megbízhatóbb, mint a jelenleg az EU-ban használt eljárások. A képviselők - idézve szakértőket - úgy látják, jelentős különbségek vannak a gyártók által “laboratóriumi” körülmények között mért és utána hivatalosan közölt, valamint a forgalomban mért valós károsanyag-kibocsátási értékek között.

Az Európai Parlament szakbizottságának jóváhagyásával megkezdődhetnek az egyeztetések a tagállamokat tömörítő Tanáccsal.
Kulcsszavak: elektromos autó, Európai Unió, gazdaság, hibrid, környezetbarát, környezetvédelem, szén-dioxid, zöld
 
A BMW Group elektromos teherautót állít munkába A BMW Group elektromos teherautót állít munkába Az otthonokkal kapcsolja hálózatba elektromos autóit az Audi Az otthonokkal kapcsolja hálózatba elektromos autóit az Audi Még tisztábbak lesznek az autók de drágábbak is A kínaiak 1,8 millió új autót vettek novemberben Megérkezett a valaha volt legkisebb Lexus, az LBX Megérkezett a valaha volt legkisebb Lexus, az LBX A Lexus elektromos koncepcióautója Goodyear abroncsokon száguld A Lexus elektromos koncepcióautója Goodyear abroncsokon száguld
 
Ha szombat,  akkor Jazzy Street - RallyCafé autó-és motorsport magazin

Ha szombat, akkor Jazzy Street - RallyCafé autó-és motorsport magazin

2013. május 03.
A műsorban Mihályi Csabával a RallyCafé főszerkesztőjével beszélgetünk a WTCC-ről, a Volkswagen Rallyban elért sikereiről és arról, hogy az autóversenyzés világában a csapatérdek és a versenyzők személyes ambíciói ütközhetnek-e, és melyik az előrébb való, illetve hol a határ? 
Részletek
Ha szombat,  akkor Jazzy Street - RallyCafé autó-és motorsport magazin Zengő Zoltánnal, a Zengő Motorsport tulajdonosával beszélgetünk a hétvégi Hungaroringi WTCC futamról, a Hondáról és Michelisz Norbi esélyeiről.

Bemutató rovatunkba, ma egy igazi különlegességről esik szó. A Renault F1 Motorsport csapata, kezelésbe vette a gyár tisztán elektromos meghajtású városi minijét, és a Forma 1-ből ismert KERS rendszer beépítésével rendesen felpaprikázták az amúgy 18 lóerős Twizyt. Az így elért 100 lóerővel és 6 másodperces gyorsulással már igazi sportélményt nyújtani képes mini, megkapta az F1-es autók külső jegyeit, széles versenygumikon gördül és a Formula 3.5 autókból érkezett a kormánykerék is. A Különleges átalakítással azt akarták demonstrálni a mérnökök, hogy az F1-ben használt technológiák jól adoptálhatók a mindennapok autóiba is. A Renault Twizy F1 Concept bemutatásban Csedő Levente, a Renault Hungária műszaki szakértője lesz segítségünkre.

A 90.9 Jazzy Rádió hullámhosszán, szombaton 16 és 17 óra között várja az érdeklődőket a Jazzy Street autósport mellékletének, a RallyCafé magazinnak a műsorvezetője, Bögös Sándor.   -  Ismétlés kedden 20 órától.

Ha szombat,  akkor Jazzy Street - RallyCafé autó-és motorsport magazin
Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, ajánló, jazzy street, michelisz, RallyCafé, zengő zoltán
 
A Nurburgrigen Michelisz Norbert kiesett a második futamban A Nurburgrigen Michelisz Norbert kiesett a második futamban Dobogó után akciódús kilencedik hely Dobogó után akciódús kilencedik hely Michelisz másodikként zárta a WTCC idényzárót Michelisz másodikként zárta a WTCC idényzárót Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk májusi adása Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk májusi adása Ha szombat,  akkor Jazzy Street - RallyCafé autó-és motorsport magazin Hétvégén ismét Jazzy Street
 
Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban

Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban

2013. május 03.
Május 3-tól ismét látogatható a Közlekedési Múzeum repülési és űrhajózási gyűjteménye a Petőfi Csarnok emeleti részén.
Részletek
Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási KiállításbanA látogatók nemcsak a több mint 50 eredeti repülőgépet (motoros és vitorlázó gépek, helikopter), valamint számos eredeti repülőgép-motort és hajtóművet tekinthetnek meg a kiállításban, hanem a számítógépes repülés-szimulátorokon túl beülhetnek egy Rubik-féle Góbé vitorlázó repülőgép pilótafülkéjébe is, ahol virtuálisan élhetik át a vitorlázórepülés élményét egy „iskolakör” idejéig.

A tárlaton megtekinthető a Közlekedési Múzeum űrhajózási gyűjteménye is, amely eredeti műszerek, modellek, dokumentumok mellett olyan érdekességekkel is várja a látogatókat, mint Farkas Bertalan és Valerij Kubászov Szojuz parancsnoki egységének méretpontos másolata, amelybe bárki beleülhet, vagy a Marson csaknem egy évtizede működő Opportunity marsjáró 1:1 arányú másolata.

Farkas Bertalan eredeti leszálló egysége a Közlekedési Múzeum főépületében tekinthető meg, és a látogatók állandó kérdése, hogy miként fért el az űrhajóban két ember? Az Űrhajózási Kiállításban a méretpontos másolat erre is választ ad.

A Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállítás 2013. május 3-án 10 órától látogatható, ebben az esztendőben előre láthatóan október közepéig lesz nyitva.

Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban
Kulcsszavak: kiállítás, Közlekedési Múzeum, repülés, repülő
 
Hatvanöt évvel ezelőtt nyílt meg a budapesti repülőtér Hatvanöt évvel ezelőtt nyílt meg a budapesti repülőtér Vitézy Dávid: Budapest nemzetközi színvonalú építészeti jelképpel gazdagodik Vitézy Dávid: Budapest nemzetközi színvonalú építészeti jelképpel gazdagodik Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban Visszatér a Jet2.com Leeds-Budapest járata Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban Akkumulátorproblémák miatt nem tudott felszállni egy Boeing 787-es Japánban Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban Öt veterán trolit állít ki a Közlekedési Múzeum, a BKV ünnepi trolijáratot indít
 
Szlovákiában is elektronikus autópálya matrica lesz 2015-től

Szlovákiában is elektronikus autópálya matrica lesz 2015-től

2013. május 03.
A Magyarországon már öt éve működő elektronikus autópályamatrica-rendszer bevezetésére készül Szlovákia 2015-től - közölte a szlovák nemzeti autópálya társaság (NDS) csütörtökön.
Részletek
Szlovákiában is elektronikus autópálya matrica lesz 2015-tőlA társaság tervei szerint az e-matrica rendszere 2015 január elsejétől működne Szlovákiában és annak bevezetése nem befolyásolná sem az autópályák használatának díjszabását sem pedig a matricák érvényességének időtartamát, amely jelenleg 10 nap, egy hónap illetve egy év.

Az új rendszer gyakorlatilag megegyező lesz a Magyarországon működő modellel, az autópályadíjat a jelenlegi matricákat forgalmazó helyeken, tehát többnyire a benzinkutakon, lehet majd kifizetni, illetve lehetőség nyílik az internetes fizetésre is.

Az autópálya társaság az e-matrica rendszer bevezetését a jelenlegi matricák nehéz ellenőrizhetőségével, valamint a hamisításukra tett kísérletekkel indokolta. Az e-matrica rendszer bevezetésével megváltozik az ellenőrzés rendszere is. Míg jelenleg a matricák ellenőrzését a szlovák autópályákon és a díjköteles gyorsforgalmi utakon a közúti rendőrség végzi, 2015-től ez egy speciális kamerarendszer feladata lesz. Az új rendszer működtetése a tervek szerint évi 3 millió euróba kerül majd, ami szinte megegyezik azzal az összeggel, amit az NDS jelenleg évente a hagyományos matricák forgalmazására költ.

Szlovákiában a legutóbbi közölt adatok szerint mintegy 400 kilométernyi autópálya és több mint 200 kilométernyi úgynevezett gyorsforgalmi út van használatban. Az éves autópálya-matrica 50, a havi 14, a tíznapos 10 euróba kerül.
Kulcsszavak: autópálya, e-útdíj, közlekedés, szlovákia
 
Önbíráskodott ír utasával szemben egy taxis Budapesten Önbíráskodott ír utasával szemben egy taxis Budapesten Szlovákiában is elektronikus autópálya matrica lesz 2015-től Az ország keleti részében beköszöntött a tél Szlovákiában is elektronikus autópálya matrica lesz 2015-től A Toyota a 2010-es évek közepén automatikus vezetéstechnológiákkal működő, fejlett vezetéstámogató rendszert mutat be Bridgestone kutatás: életeket menthet a jól megválasztott gumiabroncs Bridgestone kutatás: életeket menthet a jól megválasztott gumiabroncs New York városa minden kocsiját elektromosra cseréli New York városa minden kocsiját elektromosra cseréli
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10941 - 10950