Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10951 - 10960
Gyorsvonati felárat vezet be a MÁV május közepétől

Gyorsvonati felárat vezet be a MÁV május közepétől

2013. május 03.
Gyorsvonati felárat vezet be május 15-től a MáV-START Zrt. - közölte a vasúttársaság a honlapján.
Részletek
Gyorsvonati felárat vezet be a MÁV május közepétőlMájus közepétől a menetrendben megjelölt egyes gyors- és sebesvonatok használata esetén kötelező lesz gyorsvonati pótjegyet váltani. Az e-ticket rendszerben jegyátvétellel vagy otthoni jegynyomtatással jegyet vásárló utasoknak csak június elsejétől kell megvásárolniuk a pótjegyet - írták.

A gyorsvonati pótjegy díja 100 kilométeres távolságig 150 forint. A 100 kilométernél hosszabb utakra 20 kilométerenként emelkedik a felár. Egy 200 kilométeres utazás esetén 295, 300 kilométerre 440, 400 kilométerre pedig már 590 forint. Az 500 kilométeres, illetve annál hosszabb utak esetén a pótjegy ára 795 forint lesz - derül ki a május 15-étől érvényes pót- és helyjegyárak táblázatából. Aki Budapest-bérlettel és csatlakozó menetjeggyel utazik, az is köteles az utazás teljes - gyorsvonattal érintett - viszonylatára gyorsvonati pótjegyet váltani - olvasható a honlapon.

A MáV közleménye szerint a gyorsvonati pótjegy ugyanaddig érvényes, mint az azonos távolságra szóló menetjegy, így ha az utas 100 kilométernél rövidebb utazásra érvényes gyorsvonati pótjegyével tárgynapon éjfél előtt kezdi meg az utazást, az a következő nap hajnali 3 óráig használható fel. élőállat- és kerékpárjegyhez, valamint kutya- és kerékpárbérlethez nem kell váltani gyorsvonati pótjegyet. Ezen felül gyorsvonati pótjegy megváltása nélkül utazhat: a nemzetközi menetjeggyel vagy FIP (nemzetközi menetkedvezményi egyezség) okmánnyal, havi vagy félhavi bérlettel, 30 napos bérlettel rendelkező utas, az 1 és 2 számjeggyel kezdődő sorszámú vasúti utazási igazolvánnyal, illetve az "A" és "B" sorozatú ideiglenes vasúti utazási igazolvánnyal, a felmutatóra szóló szabadjeggyel és vasutas IC kártyával rendelkező utas.

Gyorsvonati felárat vezet be a MÁV május közepétőlNem kell gyorsvonati pótjegyet váltani a három éven aluli gyermeknek, ha külön ülőhelyet nem foglal el. Pótjegy megváltása nélkül utazhat a hadirokkantak utazási kedvezményére jogosult, az országgyűlési és európai parlamenti képviselő, a START Klub, START Klub Bónusz, START Klub VIP vagy START Klub Prémium kártyával rendelkező utas, továbbá azok, akik a kártyabirtokosokkal szombaton utaznak együtt, valamint a Balaton Mix jeggyel rendelkezők. Nem kell gyorsvonati pótjegyet vásárolni azoknak az utasoknak sem, akik a Püspökladány - Biharkeresztes, Békéscsaba - Lőkösháza, illetve a Nyíregyháza - Záhony szakaszon utaznak.

A MáV a közleményében arra is kitért, hogy a gyorsvonati pótjegy-köteles vonat késése esetén a gyorsvonati pótjegyet vásárolt utas átalány-kártérítésre jogosult. A kártérítés mértéke a gyorsvonati pótjegy-köteles vonat 30-119 perc közötti késése esetén a menetjegy árának 25 százaléka, 120 percet elérő vagy meghaladó késés esetén 50 százaléka.
Kulcsszavak: áremelés, közlekedés, máv, vasút
 
A Siemens 26 mozdonyt szállít a Dán Államvasutak számára A Siemens 26 mozdonyt szállít a Dán Államvasutak számára Gyorsvonati felárat vezet be a MÁV május közepétől Intelligens közlekedési hálózatok fejlesztésében működik közre a Ford Elkészült a hazai autós szabálytalanságok toplistája Elkészült a hazai autós szabálytalanságok toplistája Hatvanmilliárd forintból újulnak meg a 3-as metró szerelvényei Hatvanmilliárd forintból újulnak meg a 3-as metró szerelvényei Gyorsvonati felárat vezet be a MÁV május közepétől Szombattól újra járható a Thököly út a Dózsa György út és a Baross tér között
 
Elektromos buszokat gyárt a kínai BYD az Egyesült Államokban

Elektromos buszokat gyárt a kínai BYD az Egyesült Államokban

2013. május 03.
Elektromos hajtású autóbuszokat fog gyártani az első kínai járműipari beruházás az Egyesült államokban.
Részletek
Elektromos buszokat gyárt a kínai BYD az Egyesült ÁllamokbanA kínai BYD Auto amerikai leányvállalata a BYD Motors évente ezer elektromos hajtású autóbuszt tervez gyártani Kaliforniában egy, a célra felújított üzemcsarnokban - adta hírül a Washington Post online kiadása szerdán.

Long Beach város megrendelésére az első tíz darab zéró károsanyag-kibocsátású, elektromos hajtású autóbusz jövőre készül el az üzemben - közölte Stella Li, a vállalat első alelnöke a BYD Motors beruházási tervét bejelentő sajtótájékoztatón. A BYD Motors székhelyétől, Los Angelestől 60 mérföldre keletre, a Mojave sivatagban fekvő Lancester városban létesülő üzem gyártási kapacitását két év alatt évi 50 autóbuszra, majd egy évtizeden belül évi ezer darabra tervezi növelni a BYD Motors.

Az üzem mintegy ezer alkalmazottat foglalkoztat majd. A BYD Motors a két üzemre eddig együttesen 10 millió dollárt fordított.

Az úgynevezett "plug-in", azaz hálózatról tölthető és robbanómotorral nem rendelkező elektromos buszokat a kínai BYD konszern saját fejlesztésű akkumulátorai hajtják majd. A BYD Motors anyavállalata a BYD Co. a világ legnagyobb akkumulátor gyártó vállalata is egyben. A lítiumvasfosztfát-akkumulátorok a főként elektronikai eszközökben használt lítiumion-akkumulátoroknál kisebb energiatárolási kapacitással, de hosszabb élettartammal rendelkeznek.

Elektromos buszokat gyárt a kínai BYD az Egyesült Államokban
Kulcsszavak: autóbusz, Egyesült Államok, elektromos, járműipar, kína, villanyautó, zöld
 
Elektromos buszokat gyárt a kínai BYD az Egyesült Államokban BMW i8 – a jövő sportautója, a világ első sorozatgyártású járműve lézer-fényszórókkal Az elektromos I.D. olcsóbb lesz a Tesla Model 3-nál Az elektromos I.D. olcsóbb lesz a Tesla Model 3-nál Elektromos buszokat gyárt a kínai BYD az Egyesült Államokban További 50 Renault Trucks T a Prévost csoportnak Elektromos buszokat gyárt a kínai BYD az Egyesült Államokban Teljes töltéssel a jövőbe – az Audi A3 Sportback e-tron Tizedik éve töretlenül piacvezető a DAF márka Magyarországon Tizedik éve töretlenül piacvezető a DAF márka Magyarországon
 
A világ legjobban képzett szerelői készek a VISTA 2012-2013-as júniusi világdöntőjére

A világ legjobban képzett szerelői készek a VISTA 2012-2013-as júniusi világdöntőjére

2013. május 03.
Négy hét kemény elődöntő-sorozat után 32, a világ minden részéből származó műhelyes csapat készen áll a VISTA 2012-2013-as, június 25-én, a svédországi Göteborgban megrendezendő világdöntőjére.
Részletek
A világ legjobban képzett szerelői készek a VISTA 2012-2013-as júniusi világdöntőjéreMagyarországról két csapat is kijutott a döntőbe a budapesti műhely Pevijola csapata, és a polgári műhely Polgar1 csapata.  Eredetileg több mint 17,000 ember, 4,471 csapattal, 93 országból kezdte a VISTA 2012-2013-as, a maga nemében legnagyobb világversenyét.

A bajnokság múlt év szeptemberében kezdődött az első három elméleti fordulóval, melyeket a csapatok a saját műhelyeikben végeztek el. A legjobb csapatok a régiós elődöntőkbe jutottak, amelyeket április folyamán tartottak Madridban (Spanyolország), Curitibaban (Brazília), Sydney-ben (Ausztralia), és Greensboro-ban (USA). Az elődöntőkben a csapatok diagnosztikai és problémamegoldó képességeit tesztelték konkrét feladatokon. A madridi elődöntőbe jutott 4 magyar csapat is. Mindannyian nagyon jól szerepeltek így a közép-kelet-európai régiós elődöntő során a 20 csapatból a magyarok szerezték meg az első, a második, a harmadik és az ötödik helyet is.

“A kötelezettségvállalás és a csapatok képzettsége rendkívüli volt az elődöntők során “, mondta Jessica Lindholm, a VISTA Project vezetője. “ Nagyon szerencsések vagyunk, hogy ilyen elszánt emberek dolgoznak az aftermarket részlegeinken, ahol napi szinten kerülnek kapcsolatba az ügyfeleinkkel.”

A VISTA célja az, hogy fejlessze és javítsa a dolgozók tudását,  képességeit, és fejlessze a Volvo aftermarket vevői kiszolgálását is. Ez ugyanakkor hatalmas kompetenciafejlesztési esemény és verseny is egyben.

A világ legjobban képzett szerelői készek a VISTA 2012-2013-as júniusi világdöntőjére“Nem számít, hogy mennyi tapasztalat van mögöttük, a dolgozóink VISTA-n való részvételével új készségeket sajátítanak el és új ismereteket szereznek, “mondja Claes Nilsson, a Volvo Trucks elnöke. “A VISTA 2012-2013 versenyén több mint 17,000 ember vett részt külön képzésben, mely közvetlen pozitív hatással lesz a műhelyeinkre.”

A VISTA 2012-2013 világdöntő június 25-én lesz a Volvo Trucks globális tréning centrumában Göteborgban, Svédországban.

A VISTA a legnagyobb verseny az aftermarket-en dolgozók részére a világon. 1957-ben indult Volvo-s szerelőknek Svédországban, és azóta nemzetközi eseménnyé nőtte ki magát. A VISTA célja, hogy fejlessze és javítsa a dolgozók tudását, képességeit, és javítsa az aftermarket vevői kiszolgálását. A versenyen bármely aftermarket-en dolgozó részt vehet a Volvo Trucks és a Volvo Bus szervizhálózatán belül.

VISTA 2012-2013: 2012 szeptemberében indult, mely több mint 17,000 embert vonzott 93 országból, ezzel a legnagyobb versenylétszámot elérve a VISTA történetében. Becslések szerint az első három elméleti forduló 475,690 extra tréning órát eredményezett a Volvo Trucks-nál és a Volvo Buses-nál az aftermarket-es dolgozóknak.

Az elődöntők

Az elődöntők gyakorlati és elméleti feladatokból álltak. A résztvevőknek számos állomáson kellett végighaladniuk, amelyek mindegyikén diagnosztizálni vagy megoldani kellett konkrét feladatokat. A csapatoknál értékelték, hogyan képesek együtt dolgozni, hogyan tudnak problémát megoldani és utasításokat követni a Volvo irányelvei alapján annak érdekében, hogy a szolgáltatás minőségét maximalizálják.

A világ legjobban képzett szerelői készek a VISTA 2012-2013-as júniusi világdöntőjére
Kulcsszavak: svédország, szerelő, trucks, verseny, volvo trucks
 
Bajorország hét legendás járműve áll rajthoz az idei „Creme 21” youngtimer ralin Bajorország hét legendás járműve áll rajthoz az idei „Creme 21” youngtimer ralin A világ legjobban képzett szerelői készek a VISTA 2012-2013-as júniusi világdöntőjére Új helyszínre költözik idén a BMW Motorrad GS Trophy közép-kelet-európai válogatója A 2015-ös Scania Top Team európai elődöntőjében a Biatorbágyi márkaszerviz csapata A 2015-ös Scania Top Team európai elődöntőjében a Biatorbágyi márkaszerviz csapata A világ legjobban képzett szerelői készek a VISTA 2012-2013-as júniusi világdöntőjére A Scania felavatta klimatizált szélcsatornáját svédországi Technikai Központjában Scania fölény az ETC teszten Scania fölény az ETC teszten
 
A Crafter a 2013-as „Zöld Kisteherautó” és a legmegbízhatóbb transzporter

A Crafter a 2013-as „Zöld Kisteherautó” és a legmegbízhatóbb transzporter

2013. május 03.
A Volkswagen Haszonjárművek új Crafter sorozata nyerte el a 2013-as „Zöld Kisteherautó” („Green Van 2013”) díjat, amelyet a „VerkehrsRundschau” szakmai folyóirat ítél oda immár három éve a környezetet leginkább kímélő transzporternek.
Részletek
A Crafter a 2013-as „Zöld Kisteherautó” és a legmegbízhatóbb transzporterA Crafter a múlt hónapban végzett a Dekra 2013-as meghibásodási jelentése élén, a kisteherautók kategóriájában ugyanis e modellnél észlelték a legkevesebb hibát az átvizsgálások során.

Három esztendeje osztja ki a „VerkehrsRundschau” szakmai folyóirat „Trucker” testvérmagazinjával közösen a „Zöld Teherautó” („Green Truck”) és a „Zöld Kisteherautó” („Green Van”) díjakat. A transzporterek mezőnyében a Crafter összesen 5.927 környezetvédelmi pontjával, 18 vetélytársával szemben győzedelmeskedett az idén. A diadal szempontjából alacsony üzemanyag-fogyasztása mellett mindenekelőtt a minden teljesítményváltozatára érvényes EEV-besorolás bizonyult döntőnek. Az EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle) a haszonjárművekre jelenleg érvényes legszigorúbb európai kipufogógáz-szabvány, amely az Euro 5 előírásait is felülmúlja.

A Dekra meghibásodási jelentése három futásteljesítmény-kategóriában, 50 ezer kilométerig, valamint 50 és 100 ezer, illetve 100 és 150 ezer kilométer között tartalmazza a vizsgált járművek hibagyakoriságát.

A Volkswagen Crafter mindhárom kategóriában az élen végzett, ezzel a Volkswagen Haszonjárművek Crafter sorozata 2012 után már második egymást követő alkalommal bizonyult a legjobbnak a Dekra meghibásodási jelentésének transzporter-kategóriájában.
Kulcsszavak: Crafter, díj, haszonjármű, volkswagen
 
A Frankfurti Autószalonon mutatja be új arculatát és emblémáját a Volkswagen A Frankfurti Autószalonon mutatja be új arculatát és emblémáját a Volkswagen A Volkswagen bocsánatot kért az állatkísérletek miatt A Volkswagen bocsánatot kért az állatkísérletek miatt A Crafter a 2013-as „Zöld Kisteherautó” és a legmegbízhatóbb transzporter Jelentős díjak a Volkswagen Haszonjárművek modelljei részére A Crafter a 2013-as „Zöld Kisteherautó” és a legmegbízhatóbb transzporter Bemutatták az 50.000. Volkswagen Californiát A Scania elnyerte a 2017-es Zöld Tehergépkocsi díjat A Scania elnyerte a 2017-es Zöld Tehergépkocsi díjat
 
Május elején startol a Dacia Duster Tour

Május elején startol a Dacia Duster Tour

2013. május 03.
Idén május elején startol a tavaly nagy sikert aratott országos off-road tesztvezetésünk, a Dacia Duster Tour.
Részletek
Május elején startol a Dacia Duster TourA Duster Tour célja, hogy közelebb hozza a vásárlókhoz a Dustert, lehetőséget biztosítva, hogy valódi terepen, próbálhassák ki kiváló terepképességeit.

A 22 állomásból álló show május 3-án indul útjára, hogy 22 városban bizonyítsa a Duster kiválóságát „igazi terepes” körülmények között. Az amatőr tesztelők mellett Herr Mátyás terep-rallyeversenyző, a Dacia márka országos „nagykövete” fogja a legextrémebb körülmények között próbára tenni az autót és utasait.

A roadshow-ban résztvevő márkakereskedők előre kijelölt tereppályán, az alkalomhoz méltó kitelepüléssel várják a tesztelni kívánó ügyfeleket.

A programról és a részletes menetrendről információk a https://www.dacia.hu/duster-tour-2013/ oldalon, illetve a márkakereskedőknél.

Május elején startol a Dacia Duster Tour
Kulcsszavak: bemutató, dacia, duster, tesztvezeteés
 
Május elején startol a Dacia Duster Tour Az új BMW R 1200 RT ismét új mércét állít a dinamikus túra-motorkerékpárok körében Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8 Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8 Május elején startol a Dacia Duster Tour Hyundai világpremier a 2013-as Detroit-i Autószalonon Elektromos erőtöbblet az abszolút vezetési élményért: az új BMW X5 xDrive45e iPerformance Elektromos erőtöbblet az abszolút vezetési élményért: az új BMW X5 xDrive45e iPerformance Peugeot Traveller i-Lab, a VIP 3.0 kisbusz Peugeot Traveller i-Lab, a VIP 3.0 kisbusz
 
Jól teljesítettek az első napon a Mercedes Citarók

Jól teljesítettek az első napon a Mercedes Citarók

2013. május 02.
Jól teljesítettek forgalomba állításuk első napján a Mercedes Citarók Budapesten, az utastájékoztatással azonban akadtak problémák - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön a Facebook-oldalán.
Részletek
Jól teljesítettek az első napon a Mercedes CitarókSzerdán 25-25, új beszerzésű, a VT-Transman által üzemeltett szóló és csuklós busz állt forgalomba egyebek mellett az 5-ös, a 9-es, a 25-ös, a 104-es és a 105-ös járatokon.

A BKK tájékoztatása szerint az első nap jelentős hiba nélkül zárult, az utastájékoztatással azonban akadtak problémák. A járművekben már a Forgalomirányítási és utastájékoztatási (Futár-)rendszer üzemel, amely GPS-alapú követést tesz lehetővé, és az utastájékoztatás is GPS-koordináták alapján történik. A rendszer még tesztüzemmódban működik, szinte mindennap frissítik, de előfordul még, hogy egy-egy megálló bemondása elmarad, vagy rossz megállót ír ki az utastájékoztató rendszer. Ezeket a Futár fejlesztőjével együtt folyamatosan javítják - közölte a BKK.

Az MTI tudósítója szerdán azt tapasztalta, hogy egyes zsúfolt járatokon problémát okoz az ajtók becsípődésgátló rendszere. Az ajtók előtti sárga sávban tartózkodva a fotocellás rendszer nem engedi bezárni az ajtót, emiatt kisebb késések szerdán egyes zsúfoltabb járatokon előfordultak.

Jól teljesítettek az első napon a Mercedes Citarók
Kulcsszavak: autóbusz, bkk, bkv, Citaro, főváros, mercedes, tömegközlekedés, vt trans
 
Jól teljesítettek az első napon a Mercedes Citarók Kiírták közbeszerzési eljárást az 1-es villamos felújításának első szakaszára Utazásszervező: kifogástalan műszaki állapotú volt, márciusban vizsgázott a Mercedes busz Utazásszervező: kifogástalan műszaki állapotú volt, márciusban vizsgázott a Mercedes busz Jól teljesítettek az első napon a Mercedes Citarók Átadták az Új köztemető előtti körforgalmat Jól teljesítettek az első napon a Mercedes Citarók Száz éve indult az első taxi Budapesten Jól teljesítettek az első napon a Mercedes Citarók Kiállítás a Széll Kálmán tér megújításáról
 
A Peugeot-Citroen-csoport átalakítását vizsgálja az EU

A Peugeot-Citroen-csoport átalakítását vizsgálja az EU

2013. május 02.
Versenyjogi vizsgálatot indított csütörtökön az Európai Bizottság annak érdekében, hogy kiderüljön, összeegyeztethető-e a PSA Peugeot Citroen átalakítása az Európai Unió állami támogatásokra vonatkozó szabályaival - közölte a brüsszeli testület.
Részletek
A Peugeot-Citroen-csoport átalakítását vizsgálja az EUA bizottság ismerteti, hogy az átalakításhoz Európa második legnagyobb autógyártója 7 milliárd euró állami garanciát, valamint 85,9 millió euró támogatást és visszafizetendő előleget kap, az átalakítás pedig az ipari szerkezetet és az adminisztratív struktúrát is érintené, aminek köszönhetően a cég 2015-re lehet önállóan is "életképes" lehet.

A bizottság - mint minden ilyen vizsgálat esetében - hangsúlyozza, hogy az eljárás elindítása semmiképpen sem előlegezi meg az eredményt, vagyis nem jelenti azt, hogy a vizsgált eljárás ellentétes lenne az uniós szabályokkal. A vizsgálat keretében ezúttal a brüsszeli testület arra szeretne fényt deríteni, életszerűek-e, elég megalapozottak-e azok a becslések, amelyeken az átalakítási terv alapul, és amelyek szerint a vállalat a reorganizációt követően tartósan is képes lesz önállóan, állami segítség nélkül működni. Ezzel kapcsolatban a bizottság arra is felhívja a figyelmet, hogy a gépjárműpiac közelmúltbéli trendjeit is figyelembe veszik.

"A bajba jutott vállalatoknak nyújtott állami támogatás olyan segítséget jelent, amely nagy valószínűséggel torzítja a versenyt, mert lehetővé teheti, hogy olyan vállalatok is a piacon maradjanak, amelyek erre saját erejükből nem lennének képesek" - indokolja közleményében a versenyjogi vizsgálat szükségességét az Európai Bizottság.

Brüsszel azt is tudatja: ahhoz, hogy a bizottság rábólintson az állami támogatásra, az szükséges, hogy az adott cég átalakítási tervet mutasson be, hogy hosszú távon képes állami köldökzsinór nélkül is talpon maradni. A bizottság azt is elvárja, hogy az adott vállalat maga is részt vállaljon az átalakítás költségeiből, és ellensúlyozza az állami támogatás piactorzító hatásait.

A Peugeot-Citroen-csoport átalakítását vizsgálja az EUA PSA Peugeot Citroen több mint 3,5 millió gépjárművet és alkatrészt értékesít évente, ennél nagyobb forgalmat az európai autógyártók közül csak a német Volkswagen-csoport bonyolít. Csütörtökön emellett az Európai Bizottság más francia vállalatokat érintő versenyjogi intézkedésről is döntött: a Korzika és Marseilles közötti kompjáratokat üzemeltető állami vállalatnak vissza kell fizetnie a kapott támogatás egy részét, az éléctricité de France-t (EDF) érintő ügyben pedig a bizottság újra megvizsgálja, hogy a cégnek nyújtott állami adókedvezmény valóban sérti-e az uniós jogot. A bizottság korábban - kamatokkal együtt - csaknem 900 millió eurót fizettetett volna ki az EDF-fel, de az Európai Bíróság szerint Brüsszel elmulasztotta megvizsgálni, hogy egy magánbefektető ugyanúgy járt-e volna el, mint a francia hatóságok, akkor ugyanis a verseny valószínűleg nem torzult.
Kulcsszavak: autóipar, Citroen, Európai Unió, Franciaország, Peugeot, psa, vizsgálat
 
A Peugeot-Citroen-csoport átalakítását vizsgálja az EU Ford hibridek az elektromos járművek városi használatát vizsgáló programban A Peugeot-Citroen-csoport átalakítását vizsgálja az EU Nőtt a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma A Peugeot elektromos rollert mutatott be A Peugeot elektromos rollert mutatott be A Peugeot-Citroen-csoport átalakítását vizsgálja az EU A Citroen-rajongók által kiválasztott kedvenc modellek a C_42 új kiállításán Amikor a Peugeot létrehoz egy álmot Amikor a Peugeot létrehoz egy álmot
 
Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma áprilisban

Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma áprilisban

2013. május 02.
Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Magyarországon, március után áprilisban is: az év negyedik hónapjában 4623 új személygépkocsi került forgalomba, 7,8 százalékkal több mint egy évvel korábban.
Részletek
Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma áprilisbanA DataHouse autópiaci adatszolgáltató adataira hivatkozva a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) csütörtökön közölte, hogy az év első négy hónapjában 17 180 új autót helyeztek forgalomba, 6 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában. Hasonló számokat közölt csütörtökön a JATO Dynamics is.
Az MGE azt várja, hogy éves összehasonlításban folyamatosan mérséklődik majd az elmaradás és várhatóan az év második felére meg fog valósulni az előre jelzett kismértékű növekedés.

Az értékesítésben a továbbra is jelentős arányt képviselő céges vásárlások számottevő mennyiségi bővülése ugyanakkor nem várható, de kismértékű növekedésre itt is lehet számítani. 2013-ra a magánvásárlók lassabb visszatérése mozdíthat elsősorban a piacon, amelyhez a gépjármű finanszírozás élénkülése is szükséges. Az MGE szerint a szakma szolgáltatási színvonalának fennmaradásához legalább havi 7000 új személyautó forgalomba helyezése lenne szükséges.

áprilisban 724 kis haszonjárművet helyeztek forgalomba, ez árnyaltnyi növekedés 2012 azonos időszakához képest, január-áprilisban pedig 3003 ilyen jármű került forgalomba, 15 százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban. A nagy haszonjárművek piacán emelkedést vár az MGE 2013 végére az első negyedévi többlet alapján, és úgy véli, hogy a nagy haszonjármű piac motorja továbbra is a nemzetközi fuvarozásban működő vállalatok gépjármű cseréje, illetve flottáik bővülése marad. áprilisban 409 nagy haszonjárművet helyeztek forgalomba, ami 17 százalékos növekedés. Az első négy hónapban ennek csaknem kétszeresével, 30 százalékkal emelkedett ebben a szegmensben a forgalomba helyezett járművek száma.

Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma áprilisbanáprilisban 285 motorkerékpárt helyeztek forgalomba, 8,4 százalékkal többet mint egy éve, és január-áprilisban is 5,4 százalékos emelkedést regisztráltak éves összehasonlításban. Az MGE ugyanakkor megjegyzi, hogy a motorkerékpár piacot érinti legsúlyosabban az értékesítési válság. A JATO Dynamics legfrissebb áprilisi új autó forgalomba-helyezési összesítése szerint 2013 áprilisában összesen 6652 darab új személygépkocsi, valamint 730 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszon-gépjármű került forgalomba. Az év első négy hónapjában összesen 17 284 új személyautó és 2997 új kis haszonjármű került a magyar utakra.

A személygépjárműveknél ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly áprilisi számoknál 8 százalékkal magasabb. Az első négy hónap összesítésében 6 százalékkal kevesebb autó került forgalomba, mint a megelőző év azonos időszakában. A kis haszongépjárművek esetén az előző év áprilisi eredményeihez képest nem történt változás, az első négy hónapot figyelembe véve a számok 16 százalékkal alacsonyabbak. áprilisban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt, 608 darabbal, s a 2013-as évben április hónappal bezárólag is a Ford került ki győztesen 2261 darabos összforgalomba-helyezéssel, amellyel a hazai piac 13 százalékát sikerült lefednie a márkának.
Kulcsszavak: autókereskedés, autókereskedők, Datahouse, jármű kereskedelem, mge, új autó
 
A magyar utakon futó Opelek száma átlépte a félmilliót A magyar utakon futó Opelek száma átlépte a félmilliót Volkswagen e-up! 5.990.000 forintért Volkswagen e-up! 5.990.000 forintért Három megatrend határozza meg az autóipar jövőjét Három megatrend határozza meg az autóipar jövőjét Egyre többen szereltetik márkaszervizben autójukat Egyre többen szereltetik márkaszervizben autójukat Márciusban tíz százalékkal nőtt a forgalomba helyezett autók száma az EU-ban Márciusban tíz százalékkal nőtt a forgalomba helyezett autók száma az EU-ban
 
Scania újdonságok, amelyek az üzemanyag-hatékony működést és az üzemidő növelését segítik elő

Scania újdonságok, amelyek az üzemanyag-hatékony működést és az üzemidő növelését segítik elő

2013. május 02.
A Scania számos újdonságot mutat be, amelyek mindegyikének célja az üzemanyag-hatékony működés és az üzemidő növelésének elősegítése.
Részletek
ScaniaBemutatkozik a Scania Streamline, illetve vele párhuzamosan kibővül a rendelhető Euro 6 motorpaletta, amelyek között már a legendás Scania V8 is megtalálható. A szervizszolgáltatások kibővítése és a távdiagnosztika bevezetése mögött szintén a hatékonyság növelése áll. Scania Streamline a neve a Scania G- és R-szériás kis üzemanyag-fogyasztásra optimalizált, hosszú távú fuvarozásra tervezett tehergépkocsijainak, amelyek kialakítása és légterelő-készlete alacsony légellenállást eredményez.

A Scania a G- és R-szériás fülkék átalakításával tovább finomította a légáram útját a jármű előtt és az oldalánál, így csökkentve a légellenállást és az üzemanyag-fogyasztást. Mindemellett áttervezett, kedvezőbb légáramlású napellenző és kiegészítő lámpák elérhetők a fülkékhez. Az új ülések, valamint a belső színek további lehetőségei a járművezető, illetve az utas számára is növelik a komfort-érzetet és kényelmet.

Második generációs Euro 6 motorok


A Scania Euro 6 motorjai egyedülállóak a piacon teljesítményüknek és presztízsüknek köszönhetően. A Scania bemutatja az új Euro 6 motorjait, amelyek tovább fokozzák a hatékonyságot. Az Euro 6 motorok második generációjához tartozó 450 és 490 lóerős erőforrásokkal akár 2 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető. Az egyedülálló, 410 lóerős hathengeres SCR motor különleges gazdasági előnyt hordoz magában. Az új 520 és 580 lóerős Euro 6 V8 motorok kimagasló teljesítményt biztosítanak. A már bevált EGR és SCR technológiák kombinációja optimális teljesítményt nyújt minden piaci szegmens és szereplő számára.

ScaniaA Scania ügyfelei most már kilenc különböző Euro 6 motor közül választhatnak, amelyek teljesítménye a kilencliteres 250 lóerős erőforrástól egészen az 580 lóerős V8-asig terjed. További motorok a későbbiek folyamán lesznek elérhetőek. Ezeken felül két gázüzemű motor is rendelkezésre áll, amelyek alkalmasak biogáz-, sűrített földgáz- (CNG) vagy folyékony (LNG) gázüzemre.

üzemidő

A Streamline bemutatásával egyidejűleg a Scania számos olyan új szolgáltatást is bevezet, amelyek növelik az üzemidőt és megkönnyítik a szervizzel történő kapcsolatteremtést. A távdiagnosztika (Scania Remote diagnostics) lehetővé teszi a szervizek és a Scania Assistance számára, hogy a diagnosztikai programokat távolból futassák le, ezzel előre felkészülve a jármű akár szervizben, akár az út mentén történő javítására, így csökkentve az állásidőt az ügyfél számára.  A Scania Communicator-on keresztül már több mint 30.000 jármű kapcsolódott be a Scania Flottakezelési rendszerébe. Ugyanakkor a Scania Communicator fontos láncszem a szerviz és a jármű összekapcsolásában.

A megújult Scania Opticruise

A Scania Opticruise új üzemmódokkal gyarapodott. Az üzemanyag-megtakarítás maximalizálása érdekében az új Economy módot a Scania Active Prediction rendszerbe integrálták.  A különböző alkalmazásokban a hatékonyság növelése érdekében specializált üzemmódokat fejlesztettek ki. A Scania Opticruise alap verziója további opció a maximális üzemanyag-hatékonyság eléréséhez; meghatározott működési módokkal tovább egyszerűsíti a gazdaságos járművezetést. Az új üzemmódok lehetővé teszik, hogy az ügyfelek a jármű teljesítményét teljes egészében a saját felhasználási területükre szabják, figyelembe vegyék a funkcionalitás terén az egyéni kívánságokat, valamint a járművezető képességeit. Az összes beállítás a későbbiekben finomítható a Scania szervizekben.

Scania
Kulcsszavak: cng, lng, scania, trucks, újdonság, üzemanyag
 
Scania újdonságok, amelyek az üzemanyag-hatékony működést és az üzemidő növelését segítik elő Optifuel Challenge – A jó gyakorlat fertőz Scania újdonságok, amelyek az üzemanyag-hatékony működést és az üzemidő növelését segítik elő A plug-in hybrid autók 46 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak A Scania R-széria nyerte a „Fleet Truck of the Year 2015” díjat A Scania R-széria nyerte a „Fleet Truck of the Year 2015” díjat Scania újdonságok, amelyek az üzemanyag-hatékony működést és az üzemidő növelését segítik elő Nehézségekbe ütközhet az Euro-6 bevezetése a dízel járműveknél Még az év vége előtt forgalomba állnak a miskolci CNG-autóbuszok Még az év vége előtt forgalomba állnak a miskolci CNG-autóbuszok
 
Az ÉKKE aktivistái Herceghalom mellett sikeren ésszerűsítették a közúti közlekedést

Az ÉKKE aktivistái Herceghalom mellett sikeren ésszerűsítették a közúti közlekedést

2013. május 02.
Az ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület (éKKE) legutóbb a Herceghalom melletti, az 1-es és az M1-es utakat összekötő útszakaszon oldott meg kaotikus közlekedési állapotokat.
Részletek
Az ÉKKE aktivistái Herceghalom mellett sikeren ésszerűsítették a közúti közlekedéstEgyik irányból fedezetlen autópálya le- és felhajtó, valamint 50 km/h-ra korlátozott bekötő út, másikból pedig 70-es korlátozás volt érvényben egészen addig, míg az éKKE közbe nem lépett. Leveleik hatására két és fél hónap alatt az út kezelője eltávolította az 50-es korlátozást, helyette pedig mindkét irányból, az autópályáról érkezőket is védő 70-es táblákat helyeztek ki.

Az ilyen és ehhez hasonló megoldott ügyek szerencsére egyre szaporodnak, sajnos azonban szép számmal találunk reménytelenül elhúzódó helyzeteket is. Ahhoz azonban, hogy az aktivisták minél többször és minél hatékonyabban léphessenek fel, szükség van a közlekedők, az olvasók aktív segítségére. Ezért hát minden alaposan dokumentált bejelentést szívesen várnak a blokkolasgatlo.hu szerkesztői, hogy végre ésszerűbb lehessen a közúti közlekedés.

Nehéz küzdelem

Az ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület újságírókból és közlekedésmérnökökből verbuválódott aktivistáinak nincs könnyű dolga a hétköznapokban. önként vállalt feladatuk, hogy az ország minden táján szép számmal fellelhető közlekedésszabályozási anomáliákra felhívják az illetékesek figyelmét, majd – amennyiben a válasz elmarad – újra figyelmeztessék őket a problémára mindaddig, míg valamilyen megnyugtató változás nem történik az ügyben. Ebben, a gyakran Don Quijote-i harcban segíti az egyesület munkáját a Continental gumiabroncsgyártó, miáltal hatékonyabb kommunikációra és aktívabb megjelenésre van lehetősége a lelkes kis csapatnak. Eseteiket a blokkolasgatlo.hu oldalon lehet nyomon követni, ahol hetente jelennek meg új és új ügyek, miközben a folyamatban lévő történések, levelezések, az elért eredmények közzététele is itt történik.

Az ÉKKE aktivistái Herceghalom mellett sikeren ésszerűsítették a közúti közlekedést
Kulcsszavak: autópálya, autóút, ÉKKE, közlekedés, közlekedésbiztonság, közút, M1
 
Az ÉKKE aktivistái Herceghalom mellett sikeren ésszerűsítették a közúti közlekedést Több ezer balesetveszélyes járműalkatrészt talált az NKH Az ÉKKE aktivistái Herceghalom mellett sikeren ésszerűsítették a közúti közlekedést Májusban elkezdik az M0-s bővítését az M1-es és az M7-es között Az ÉKKE aktivistái Herceghalom mellett sikeren ésszerűsítették a közúti közlekedést Változó intenzitással havazik, folyamatosan takarítják a fővárosi utakat, az utak a téli viszonyoknak megfelelően járhatók Az ÉKKE aktivistái Herceghalom mellett sikeren ésszerűsítették a közúti közlekedést 2014-től új Ikarus buszokon utazhatunk a fővárosban Megérkeztek az új Solaris-Skoda trolibuszok Budapestre Megérkeztek az új Solaris-Skoda trolibuszok Budapestre
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10951 - 10960