Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10971 - 10980 |
Máris százezernél több megrendelés futott be egész Európából az Mokkára |
||
2013. április 30.
Alig hét hónappal azután, hogy megjelent a kereskedésekben, abszolút bestseller az Opel Mokka! Több mint százezer megrendelés futott be rá, különösen kedvelt a kis SUV Német- és Oroszországban, Angliában, Olasz- és Franciaországban.
|
ám ettől még korántsem nyugszik a babérjain, máris új változatok jönnek: a 103 kW/140 LE teljesítményű 1,4 literes benzines turbómotor mostantól megrendelhető fronthajtásúként is, hatfokozatú manuális vagy automata váltóval. Szórakoztatásról a legkiválóbb készülékek gondoskodnak, egészen a Bose hangrendszerig bezárólag, a látványt pedig a 19 colos kerék új designja és az Orange Rock metálfényezés dobja fel. „A Mokka hatalmas siker már néhány hónappal a megjelenése után – egyformán vonzó a vásárlók és a szakma képviselői számára. Erre utal a számos díj, amelyeket a Mokka mindjárt bemutatkozásakor kapott, például az év összkerékhajtású Autója cím“, mondta Duncan Aldred, az Opel értékesítési-, marketing- és vevőszolgálati alelnöke. „Hogy zavartalanul folytassa sikeres indulását, új motorváltozattal és kiváló szórakoztató-tájékoztató berendezésekkel tesszük még attraktívabbá – vonzóvá téve további vevőcsoportoknak is.“ új belső értékek: fronthajtásos turbó, Bose hangrendszer A Mokka motorkínálatát egy máris megrendelhető alternatíva gazdagítja: míg eddig kizárólag az adaptív összkerékhajtással és hatfokozatú manuális sebességváltóval állt rendelkezésre az 1.4-es benzines turbó (103 kW/140 LE), mostantól megrendelhető fronthajtással és automatával is. A kézi kapcsolású, Start/Stop technológiával ellátott változat fogyasztása mindössze 5,9 liter, ami megfelel 139 g/km CO2-kibocsátásnak. Nulláról százra 9,9 másodperc alatt gyorsul az autó, csúcssebessége 193 km/óra. Hasonlóan csábító a Mokka modern CD 600 és Navi 950 szórakoztató-tájékoztató berendezése. A fedélzeti elektronikát egyszerű kezelni a hétcolos, nagy felbontású érintőképernyőről, amely az opcionális tolatókamera képét is mutatja. Természetesen lehetőség van kihangosítható telefonálásra is Bluetooth kapcsolattal, illetve audiostreaming rádióhallgatásra. A Navi 950 tartalmazza egész Európa részletes térképét, a frissítéseket USB-ről tölthetjük le. A prémium hangzást a Bose hangrendszer hat hangszórója, mélynyomója és digitális erősítője szolgáltatja. A Mokka belső értékei megnyerő külsejében tükröződnek: az új Orange Rock metálfényezés éppúgy megragadja a tekintetet, mint az opcionális 19 colos könnyűfém kerék ötküllős designja. Meggyőző jellemzők: kompakt méretek, mindennapi hasznosság Méreteivel városban és azon kívül is jól beválik a Mokka, megfelel a mindennapok követelményeinek, de éppúgy alkalmas társ egy sportos hétvégére is. 4,28 méteres hosszúsával öt személynek kínál tágas helyet és magas üléspozíciót. Magasabb járműkategóriák innovatív felszereléseit teszi széles vevőkör számára elérhetővé – ilyen például az AFL+ biztonsági világítórendszer, az AGR (Egészséges Hát Munkacsoport) bizonyítványát viselő ergonomikus ülés, vagy a beépített FlexFix kerékpártartó második nemzedéke – mindezt a Mokka hozta be a kis SUV szegmensbe. A komfortot és a biztonságot fokozza többek között az ESPPlus elektronikus menetstabilizáló emelkedőn elindulási és lejtmeneti asszisztense, a frontális ütközés veszélyére figyelmeztető, második generációs Opel-frontkamera, valamint a továbbfejlesztett táblafelismerő és sávasszisztens. Ezeken kívül kapható a Mokka front- vagy adaptív összkerékhajtással is. Az utóbbi felismeri, mikor van szükség mind a négy kerék vonóerejére, és azt maximális színvonalon biztosítja. Kulcsszavak: autóipar, értékesítés, galéria, Mokka, opel
|
|
|||||
|
||||||
A Scania értékesítési árbevétele 4 százalékos csökkenéssel 19.341 millió svéd korona lett |
||
2013. április 30.
A Scania eredménye 2013 első negyedévében 1.933 millió svéd koronát tett ki. Az erősebb svéd korona, valamint a teherautók piacán tapasztalható versenykörnyezet hatására a csökkenő árak negatív hatással voltak az eredményekre.
|
Ugyanakkor a nagyobb értékesítési mennyiség és a latin-amerikai gyártóegységek nagyobb kapacitás-kihasználtsága pozitív elmozdulást eredményeztek. A tehergépkocsikra vonatkozó rendelési állomány nagyjából a tavaly év végivel megegyező szinten maradt, azonban 2012 első negyedévével összehasonlítva nagyfokú növekedést realizált a vállalat. Az európai rendelésállomány növekedett az előző negyedévhez viszonyítva, amelynek hátterében az előző évek kevesebb értékesítéséből következően szükségessé vált járműcserék állnak. A Scania stabil piaci helyzetben várja az Euro 6 károsanyag-kibocsátási normára való áttérést, nemrég mutatta be a kiemelkedő üzemanyag-hatékonysággal rendelkező megújult Streamline modellt, valamint a második generációs Euro 6 motorokat. A latin-amerikai rendelésállomány magas szinten maradt; Brazíliában és Argentínában kormányzati támogatások segítik a tehergépjármű-beszerzéseket. Mind Európában, mind Brazíliában a Scania elmúlt negyedévekben mutatott teljesítménye a piaci átlag felett mozgott. Oroszországban a rendelésállomány megfelelő szinten zárt, míg a Közel-Keleten a korábbi kisebb mennyiséghez képest javulást mutatkozott. A buszok rendelésállományában jelentős növekedést realizált a vállalat, amely nagy része Oroszországból és ázsiából származik. A motorok rendelésállománya az előző év végéhez képest szintén növekedett, a legerősebben Európában. Helyi valutában számolva a szervizszolgáltatások értékesítéséből származó bevételek is növekedést mutattak a negyedév folyamán a legtöbb régióban. A gazdasági aktivitás viszonylag alacsonyabb szintje Dél-Európában hátrányosan befolyásolja a szervizszolgáltatások iránti keresletet. Az erősebb svéd korona és a versenyhelyzet hatására egyre inkább központi kérdéssé válik a hatékonyság. A negyedév folyamán az európai gyártási mennyiséget a kereslethez igazította a vállalat, valamint felülvizsgálta a különböző projekteket és a költségeket. Hosszú távon kedvező növekedési kilátásokkal számolhat a cégcsoport, ezért a Scania továbbra is kiemelten kezeli a központi fejlesztésekbe történő beruházásokat, kibővíti termelési kapacitását, valamint növeli értékesítési és szerviz-szervezetét, illetve ezek jelenlétét a fejlődő piacokon. Kulcsszavak: autóbusz, értékesítés, gazdaság, járműipar, scania, trucks
|
|
|||||
|
||||||
Légi és földi parádé május elsején |
||
2013. április 30.
A Nagy Futam elnevezéssel május 1-jén Budapest belvárosában káprázatos légi- és aszfaltshow várja a helyszínre kilátogatókat és az M1 nézőit. A parádén rajthoz áll többek között Besenyei Péter, Michelisz Norbert és Talmácsi Gábor is.
|
A tavalyi Vodafone Belvárosi Nagydíjhoz hasonló szabadtéri rendezvényre számíthatnak mindazok, akik május 1-jén ellátogatnak Budapest belvárosába, a Duna partra - áll a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) MTI-hez eljuttatott közleményében. Az utcai rendezvény reggel 8 órakor versenyautó-kiállítással kezdődik, amelyet az érdeklődők a Magyar Tudományos Akadémia előtti területen tekinthetnek meg egészen 16 óra 30 percig. A légi showműsor 13 óra 45 perckor kezdődik Besenyei Péter műrepülővel, aki a Parlament előtti rakpartról felszállva kezdi meg egyéni bemutatóját. Bessenyei Péter produkcióját Illés Tamás és Nádas Tamás műrepülő közös bemutatója követi 14 óra 15 perctől, majd 14 óra 30 perctől Flying Bulls old timer repülők foglalják el a légteret. A légi parádét egy fergeteges aszfaltshow követi az Erzsébet tér-Lánchíd-Clark ádám tér útvonalon. összesen hat túraautó, köztük Michelisz Norbert és gyári Hondája foglalja el a Lánchidat és környékét 15 órától. A WTCC-bemutatót, GP és Speed EuroSeries autók bemutatója követi, majd Talmácsi Gábor is rajthoz áll az ideiglenes versenypályán. Az eseményről a közmédia a Széchenyi István térről tudósít. A parádékat Szujó Zoltán és Wéber Gábor közvetíti, a helyszíni riporter pedig Bobák Róbert lesz. Az MTVA összesen 24 kamerával közvetíti az eseményt. Kulcsszavak: bemutató, Bessenyei Péter, GP, michelisz, Talmácsi Gábor, wtcc
|
|
|||||
|
||||||
Újra profitot termel a Mazda |
||
2013. április 30.
A Mazda Motor Corporation a március 31-gyel végződő pénzügyi évben ismét nyereséges működésről számolt be. A pozitív eredményekhez a 2012 áprilisában bemutatott Mazda CX-5 és az idén februárban piacra lépett új Mazda6 sikere járult hozzá legnagyobb mértékben.
|
A vállalat jelentős előrelépést tudott elérni az európai piacon is, a személyautó-piac stagnáló helyzete ellenére. A globális bevétel és profit mindegyik kategóriában meghaladta az előző évi értékeket; a bevétel 8,5%-kal 8,4 milliárd euróra nőtt, a működési profit pedig 449 millió euróra emelkedett, amely 772 millió eurós javulás. A vállalat nettó profitja 286 millió euró volt a 2012-es pénzügyi év 898 milliós vesztesége után. Az eladott autók darabszáma nem változott jelentős mértékben (1.24 millió darab), bár a CX-5 iránt támasztott vásárlói igény a várt 200 000 darabos eladási számot jóval meghaladta. A Mazda ennek eredményeként 240 000-re növelte szabadidő-autójának– mely a SKYACTIV TECHNOLóGIA és a „KODO – A Mozgás Lelke” formanyelv első képviselője – gyártási darabszámát. A második SKYACTIV modell, az új Mazda6 is kiemelkedően teljesít azokon a piacokon, ahol már bevezetésre került. A két modellt vásárlók körében a SKYACTIV-D dízelmotor a legkedveltebb, több mint 70%-uk választja ezt a motorvariánst. Bár a Mazda európai piaci részesedése a pénzügyi év első félévben (2012 április1 – szeptember 30.) változatlan maradt a csökkenő piacon, a vállalat jelentős javulást ért el az év második felében (2012 október 1 – 2013 március 31.), 4,7%-kal növelve értékesítési teljesítményét az első félévhez képest, így végül 1,1%-os piaci részesedéssel zárt. A lendület az utolsó negyedévben érkezett meg, mikor a Mazda európai eladási száma 39 804-re ugrott, mely 50%-os emelkedés volt az előző negyedévhez képest, és 1,7%-os növekedést jelentett a korábbi év azonos időszakához képest, pont akkor, amikor az európai személyautó-piac 10%-ot csökkent. A Mazda utolsó negyedéves részesedése 1,3%-os volt a CX-5 szállítási mennyiségének emelkedését követően és a sikeres új Mazda6 bevezetésnek köszönhetően. A vállalat reményei szerint folytatódik ez a pozitív trend a következő pénzügyi évben is, a Mazda 12%-os bevétel-növekedéssel és a profit megkétszereződésével tervez. Az eladott autók számát tekintve globálisan 8%-os (1.34 millió db), Európában 17%-os (Oroszországgal együtt 200 000 db) növekedést jósol, elsősorban a SKYACTIV modellek kedveltségének emelkedésére számítva. A Mazda a 2016-os gyártási év esetében 1.7 millió darabos gyártással kalkulál. Magyarországon 2013 első negyedévében háromszor annyi Mazda6 eladási szerződést kötöttek a márkakereskedők, mint 2012 első három hónapjában. Kulcsszavak: autóipar, cx-5, gazdaság, mazda, mazda6, nyereség, profit
|
|
|||||
|
||||||
Átadták az új Mercedes buszokat Budapesten |
||
2013. április 30.
átadták a hamarosan forgalomba álló új Mercedes-Benz Citaro buszokat kedden a fővárosban. A Hősök terén tartott ünnepségen Orbán Viktor miniszterelnök azt mondta, erős és sikeres főváros nélkül nincs erős és sikeres Magyarország.
|
Az ország már jobban teljesít, ideje, hogy Budapest is megmutassa, többre képes annál, mint amit korábban mutatott - mondta a kormányfő, aki szerint Budapesten ma más szelek fújnak, mint korábban, a tompultság után a város kezdi visszanyerni életerejét és életkedvét. Orbán Viktor hangsúlyozta, a főváros ügyeinek végre van gazdája, hiszen "néhány éve még nokiás dobozokról beszéltünk, most pedig Mercedes buszokról, új zenei centrumról, Nemzeti Olimpiai Központról és a főváros nagy tereinek, parkjainak megújulásáról". Szólt arról is, a budapestiek megérdemlik, hogy megismerhessék a világ legmodernebb busztechnológiáját a főváros útjain. A miniszterelnök szavai szerint "húsz év után először állnak úgy a csillagok", hogy Budapest és az ország vezetése akar és képes is együttműködni. Korábban, két évtizeden át a főváros folyamatosan vitában állt a mindenkori kormányokkal, "dackorszakba merevedett", függetlenül attól, hogy éppen ki volt kormányon - fejtette ki, jelezve: ezért kivételes, "kegyelmi politikai pillanatnak" tartja, hogy "végre ugyanabba az irányba húznak a lovak". Az új buszok azt mutatják, hogy Tarlós István sikerrel járt, hiszen a főpolgármester már nemcsak a város megszokott működtetéséről tud gondoskodni, hanem megteremtette az előrelépés előfeltételeit is - zárta szavait Orbán Viktor. Tarlós István főpolgármester beszédében kulcsfontosságúnak nevezte a közösségi közlekedés színvonalának javítását, és szólt arról, hogy 2006 óta nem állt forgalomba új, alacsonypadlós autóbusz Budapesten. Szavai szerint a fővárosiak 55 százaléka használja rendszeresen a közösségi közlekedést, s 40 százalék buszokkal jár. Ismertette: Budapesten a buszok egy év alatt 36 millió kilométert futnak. Mint mondta, 2010 előtt az előző városvezetés "elképesztő mértékben" hagyta leromlani a buszparkot, az átlagéletkor egyedülállóan magas volt. Az 1500 járműből álló buszparkban 785 húsz évnél idősebb volt. A főpolgármester jelezte: az önkormányzati választások után egyből nekiláttak a közösségi közlekedés megújításának, létrehozták a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), és azonnali program indult a járműpark megújítására, amelynek része volt, hogy a legöregebb buszok helyett 100 használt, de jó állapotú, alacsonypadlós buszt állítottak forgalomba. A VT-Transmannal kötött nyolcéves szolgáltatói szerződésről azt mondta: a 150 buszt a szolgáltató szerzi be, így a járművek az ő tulajdonában lesznek. Megjegyezte: noha voltak viták a tendereztetésnél, most a kormány segítségével sikerült elmozdulni az idős buszok miatti szinte kilátástalan helyzetből. Till Oberwörder, az EvoBus Gmbh értékesítési és vevőszolgálati igazgatója a Mercedes cég történetére visszatekintve arról beszélt: a Budapestre érkező buszok új fejezetet jelentenek a tömegközlekedésben. Mint mondta, a Citaro a magas műszaki felszereltség, az innováció és a megbízhatóság kombinációja. Az ünnepségen Till Oberwörder jelképesen egy kormányt adott át Orbán Viktornak, Tarlós István egy buszmakettet kapott, Vitézy Dávidnak, a BKK vezérigazgatójának pedig egy hatalmas kulcsot nyújtott át. A buszok három ütemben állnak forgalomba a fővárosban, májusban az 5-ös, a 9-es, a 25-ös, a 30A, a 104-es és 104A, a 105-ös, a 134-es, a 196-os és 196A, a 204-es, a 220-es, a 224-es, a 230-as és 234-es vonalon. Júniusban és júliusban további vonalakon is találkozni lehet majd a világoskék Mercedesekkel, egyebek mellett a 8-as, az átszervezett 7-es és 7E, a 112-es és a 178-as vonalon is. A Citarókból a Mercedes eddig több mint 30 ezret gyártott le, a Budapestre érkező C2-es variáns a legújabb fejlesztésű modell. A járművek motorjai az Euro V-ös környezetvédelmi normákat meghaladó EEV-kategóriába (fokozottan környezetbarát) tartozik. A szólóban 285, a csuklósban 357 lóerős dízelmotor van. Kulcsszavak: autóbusz, bkk, bkv, budapest, Citaro, mercedes, Orbán Viktor, Tarlós István, tömegközlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Új autóbuszokkal veszi majd át az elővárosi vonalakat a Volánbusz |
||
2013. április 30.
A Volánbusz Zrt. a járműbeszerzés eredményes lezárása esetén akár már az idén átveheti új autóbuszok beállításával a fővárosi agglomerációs buszjáratokat - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) hétfőn.
|
Közleményében az NFM emlékeztet arra, hogy a uniós és hazai előírások szerint a BKV-nak 2013. május elsejével át kellett volna adnia feladatait. A fejlesztési minisztérium a vis maior esetén alkalmazható jogszabályi lehetőséggel élve meghosszabbította a fővárosi közlekedési társaság megbízatását az ellátás zavartalan biztosítása érdekében, az átmeneti időszakban a BKV tovább üzemeltetheti a vonalakat. Májustól tehát nem lesz változás a Budapest és kilenc agglomerációs település - Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Solymár, Szigetszentmiklós, Törökbálint - közötti buszközlekedésben - hangsúlyozza a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. A Volánbusz Zrt. folyamatosan készül a járatok átvételére. A társaság járműbeszerzési tendere az érintett szervezetekkel egyeztetett műszaki és szakmai követelményekkel jelenleg is folyamatban van. A korszerű autóbuszok tervezett forgalomba állításának köszönhetően a szolgáltatási színvonal a menetrendi szerkezet és tarifák fenntartása mellett emelkedik majd - emelte ki a szaktárca. A minisztérium a kilenc település közel 160 ezer lakójának folyamatos ellátása érdekében hozott a jogszabályi keretekhez illeszkedő döntést az autóbuszjáratok további sorsáról. A vonalak átvételével a kormányzat az elavult technológiával és műszaki körülmények között működő fővárosi közösségi közlekedés ésszerűsítéshez is hozzájárul - közölte a szaktárca. Kulcsszavak: bkk, bkv, főváros, nfm, tömegközlekedés, volánbusz
|
|
|||||
|
||||||
Öko bombázó- Renault Twizy F1 |
||
2013. április 30.
Akik tudják, hogy a Twizy egy elektromotorral hajtott kétüléses városi minijárgány, bizonyára meglepődnek a hír hallatán, hiszen eddig nem kimondottan a sportos tulajdonságairól volt híres.
|
Sőt, ha nagyon akadékoskodunk (legalább annyira mint az illetékesek, akik kis hazánkban igyekeznek tudomást sem venni a létezéséről, nehogy elterjedhessen nálunk is) még az is kérdés, hogy az európa nagyvárosaiban egyre népszerűbb zéró emissziós Twizy esetében, autóról vagy négykerekű motorkerékpárról van szó. A Renault F1 Motorsport csapata úgy döntött megmutatja a világnak, hogy a sok versenytechnológia és műszaki megoldás nem öncélú játszadozás, hiszen ezeknek a fejlesztéseknek helye van a hétköznapi autókban is. Ezt bebizonyítandó megalkották a Renault Twizy F1-es változatát. A mozgékony elektromos kisautót teljesen átalakították. A munka a KERS beintegrálásával indult el, így az eredetileg 10.000 fordulat/percre képes elektromotor mellé beépítették az F1-esekben megtalálható rendszer részét képező - akár 35.000 ford/percre képes - 82 lóerős elektromotort, és a hozzá tartozó megnövelt kapacitású akkucsomagot, ami a Renault motoros F1-es versenyautókban biztosítja egy-egy gyorsítás esetén a plusz lóerőt. Természetesen bele került a nagyon hatékony F1-es energia visszanyerő rendszer is, így a fékezéskor felszabaduló hőenergia és a lassítások amúgy elszálló mozgási energiái is visszajutnak a rendszerbe, ezzel biztosítva a "kakaót" a motoroknak. Bár a végsebességet kellő önmérséklettel 110 km/órában limitálták a sportosztály munkatársai, a megvadított Twizy így is simán legyorsulja a Megane R.S. változatát, ami azt jelenti, hogy az állórajt után 6 másodperccel százon áll a mutató. Maga a KERS (Kinetic Energy Recovery System) három összetevőből áll: 1. egy elektromos Motor-Generátor egység 2. egy igen hatékony Litium-ion akkumulátor csomag 3. és a KCE (KERS Control Unit), azaz a KERS vezérlő rendszere Az F1-ben jelenleg használt V8-as motorok esetében az elektromotor direktben a főtengelyre csatlakozik, és így látja el a feladatát. A Twizy esetében azonban, mivel sehol egy V8-as, a két elektromotort kötötték össze. Mivel a tervezők itt nem számolhattak olyan végsebességgel, amiből bőven lehet energiát spájzolni, egy gombot helyeztek el a szintén a versenysportból érkező kormányon, amivel egy a kerékpár dinamó elvén működő rendszert lehet aktiválni a KERS akksijainak a feltöltésére. Az F1-es jövevénytechnológia révén az így összegyűjtött energiával 14 másodpercen keresztül lehet a széria 15 lóerő helyett 100 lóerőt produkálni. Ezt azután a percenként 35.000-es fordulaton dolgozó motor tudja hatékonyan mozgási energiává alakítani, és ezzel fergeteges tempóra képessé tenni ezt az amúgy szelíd, 564 kilógrammos városi minit. Egyébként az egész KERS rendszer akkumulátor csomaggal együtt éppen 30 kilogrammot nyom. A megnövelt teljesítmény miatt vízhűtést és nagynyomású kenőrendszert kapott a motor egység, hogy az alkatrészek bírják az extrém terhelést. A Renault Motorsport csapata persze arról is gondoskodott, hogy a látvány is kellőképpen magával ragadó legyen. így azután a Twizy-t ellátták a forma egyes autókról ismert karosszériaelemekkel. Megkapta a látványos első spoilereket, a hátsó szárnyat diffuzorral és az integrált esőlámpával, sőt a versenyautók oldalsó "szekrényét" is ráapplikálták az amúgy bohókás karosszériára. Ezek után már az utastér se maradhatott ki. A kormány a Formula Renault 3.5-ből érkezett, de egy kicsivel megnövelték az átmérőjét és hozzáalakították a KERS-el felszerelt négykerekű különlegességhez. A vezető például a kormányon lévő négyfokozatú forgó kapcsolóval tudja meghatározni, hogy mennyi energiát raktározzon el a rendszer a KERS akkumlátorcsomagjában, egy másik forgatható gombbal pedig hat előbeállítás segítségével a felhasználandó plusz energia mennyiségéről dönthet. A kormányon egy display is helyet kapott, amin többek között nyomonkövethető az akkumulátorok töltöttségi szintje, a hűtővíz hőmérséklete, és az olajnyomás is. A műszerfalon helyet szorítottak a Renault R.S. modelljeiben is megtalálható fedélzeti monitornak, ahol nyomonkövethetjük a gyorsulási adatok alakulását, a köridőket, és sok más egyéb infót is kaphatunk, de a szórakoztatásunkról sem feledkeztek meg, így a rádió és az internet is tartozéka a rendszernek. Amikor az energiacsomagot aktiváljuk, hogy fénysebességgel távozzunk a többiek köréből, erről a diffuzorba beépített esőlámpa bekapcsolódásával tájékoztatja a Twizy a forgalom résztvevőit. Persze ahhoz, hogy ez az erő a talajra átvihető legyen a széria virslik helyére látványos szélességű versenygumik kerültek, de áthangolták a futóművet és a fékrendszert is. Kulcsszavak: elektromos autó, renault, Renault F1 Motorsport, Renault Sport, Twizy, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Az Audi öt modellsorozatát már LED technológiával szereli |
||
2013. április 30.
Az Audi LED fényszórói ellenőrizhető módon csökkentik az üzemanyag-fogyasztást, amiről az Európai Bizottság most egy tanúsítványát állított ki.
|
A világítási rendszernek rendkívül nagy befolyása van a gépjármú üzemanyag-fogyasztására. A hagyományos halogén egységek például több mint 135 wattot fogyasztanak a tompított fény módban. összehasonlításként: az Audi LED fényszórói jelentősen jobb energiahatékonysággal működnek és tompított fény módban csupán körülbelül 80 wattot fogyasztanak. Az Európai Unió Bizottsága megmérte a LED fényszórók által megtakarított üzemanyag mennyiségét, a teszt során a tompított és a távolsági fényszórókat és a rendszámtábla megvilágítását vizsgálta. Az Audi A6 tíz NEDC vezetési cikluson ment keresztül, és ezek során a CO2 kibocsátás kilométerenként több mint egy grammal csökkent. Mindennek eredményeként az Európai Unió Bizottsága a LED fényszórókat hivatalosan is innovatív, a CO2 kibocsátásának csökkenését eredményező technológiának minősítette. Az Audi az első gépjárműgyártó, amely e technológiáért ilyen tanúsítványt kapott. A LED fényszórók nappali használata 2004-ben az Audi A8 W12-ben mutatkozott be. Ezt követően 2008-ban az R8 sportautók voltak az első autók, amelyek már teljes egészében LED fényszórókkal voltak felszerelve. Ma ez a csúcsminőségű világítási rendszer öt modellsorozatban áll rendelkezésre: az R8, A8, A6, A7 Sportback és az A3-ban. Az Audi a különböző modellekre teljesen más LED fényszórókat tervez. Az A8 esetében például egységenként 76 fénykibocsátó diódát (LED) használnak. Az Audi A3-ban minden egyes fényszóróban 19 fénykibocsátó dióda működik a tompított fény és a távolsági fényszóró fényének előállításához, melyet egy saját modulban helyet kapott kanyarodó és a rossz időjárás esetén használandó fény, valamint a nappali menetfényt, a helyzetjelzőt és az irányjelzőt magába foglaló fényvezető egészít ki. Az energiafogyasztás hatékonyságának javításán túl a LED fényszórók nagyobb biztonságot és kényelmet nyújtanak. A LED-ek körülbelül 5,500 Kelvin fok színhőmérséklete a nappali, természetes fényhez hasonló, így kevésbé megterhelő az emberi szem számára. A LED fényszórók nem igényelnek karbantartást és a gépjármű teljes élettartamára szólnak. Kulcsszavak: audi, autóipar, fényszóró, gyártás, led
|
|
|||||
|
||||||
Hankook új négyévszakos teherabroncs választéka különféle útviszonyokhoz |
||
2013. április 30.
Az egyes évszakok egyre szélsőségesebbé váló, kiszámíthatatlan időjárása miatt a Hankook gumiabroncs gyártó úgy döntött, hogy közepes és hosszú távon, egész évben használható teherabroncsot fejleszt a biztonságra és a gazdaságos üzemeltetésre érzékeny ügyfelei számára.
|
A Smartflex néven piacra kerülő abroncssorozat egyaránt alkalmazható tehergépkocsikon és autóbuszokon is, kielégítve ezáltal a flottatulajdonosok igényeit. A Smartflex sorozatban mindhárom fő méret található a kormányzott és hajtott tengelyekre, amelyek így megfelelnek a megnövekedett terhelési kapacitással szemben támasztott mai igényeknek, illetve változó időjárási körülmények között is biztonságos vezethetőséget biztosítanak. A Hankook Smartflex AH31 a kormányzott tengelyre gyártott 5-bordás gumiabroncs, ami közepes és hosszú távú közúti szállítmányozási feladatokhoz felel meg. Az abroncs 295/80 R 22.5, 315/80 R 22.5 valamint 315/70 R 22.5 méretekben készül a Hankook fejlett spiráltekercses technológiájával, amiben a nagy szilárdságú hagyományos acélhuzalos övek közé elhelyezett végtelenített, tekercselt acélöv lényegesen megnöveli az öv tartósságát. Az új technológia hatékonyan növeli a gumiabroncs élettartamát, valamint terhelhetőségi kapacitását is, ezen felül erőteljesebb lenyomata jobb kormányozhatóságot és gördülési jellemzőket biztosít. A futófelületi kopáskiegyenlítő rendszer (Tread Wear Equaliser Stepper), amely kisméretű támasztóblokkokból áll a 2-es és 4-es bordák külső oldalán, hatékonyan csökkenti az egyenetlen kopást. A Hankook Smartflex DH31 a hajtott tengelyekhez készül 295/80 R 22.5, 315/80 R 22.5 vagy 315/70 R 22.5 méretekben, közepes és hosszú távú útvonalakon történő használatra. A szilárd 6 bordás kialakítású futófelület a 6-szög alakban elhelyezett futófelületi mintablokkokkal jobb tapadást, nagyobb menetteljesítményt és csökkent rendellenes kopást biztosít. Az egyes mintablokkok közepén elhelyezett, a Hankook által szabadalmaztatott önregenerálódó mikroárkok megakadályozzák a blokkperemek széleinek leszakadását, és ezzel kiváló úttartást biztosítanak a gumiabroncs teljes élettartama során. Az összes Smartflex gumiabroncs újonnan módosított, 3-dimenziós teljes mélységű mikroárkos megoldással készül. Ez rendkívül egyenletes kopásmintát biztosít, ami tovább segíti a menetteljesítmény növelését és ezen keresztül a gumiabroncsok gazdasági hatékonyságát. A hajtott tengelyen használt broncsok esetében is 3-dimenziós mikroárkok biztosítják az egyenletesen nagy vonóerőátvitelt, akár az abroncsok kopottabb állapotában is. – A szállítmányozási üzletág az ipari társadalom ütőerének tekinthető, mivel manapság alapvetően ez biztosítja, hogy az áruk időben rendeltetési helyére kerüljenek – állítja Hee-Se Ahn, a Hankook Tire európai marketing és értékesítési igazgatója. – Kötelességünknek érezzük, hogy olyan termékeket gyártsunk, amelyek flottatulajdonos ügyfeleinket képessé teszik arra, hogy ígéreteiket a lehető legrugalmasabb módon, időjárási körülményektől vagy útviszonyoktól függetlenül teljesítsíteni tudják. Ez a célkitűzés vezetett bennünket vadonatúj négyévszakos Smartflex teherabroncs sorozatunk kifejlesztéséhez, ami biztonságos és gazdaságos megoldást jelent a legmagasabb fokú rugalmassággal kombinálva – tette hozzá a cég szakembere. A Hankook Smartflex tehergépkocsi gumiabroncs az európai piacon 2013 harmadik negyedévétől, 295-ös méretben pedig 2013 októberétől lesz kapható. Kulcsszavak: gumiabroncs, hankook, négyévszakos, teherautó
|
|
|||||
|
||||||
Aláírták a Siemens-szerződés módosítását |
||
2013. április 29.
Aláírták a 4-es metró egyes rendszereit gyártó német Siemensszel a metró kivitelezéséhez kapcsolódó szerződés módosítását hétfőn Budapesten.
|
A Bolla Tibor BKV-vezérigazgató és Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója által aláírt módosítás értelmében a Siemens kötbérből eredő követelése több mint 70 millió euróról 30 millió euróra csökken, ennyit kell Budapestnek kifizetnie. Tarlós István főpolgármester az aláírás előtti sajtótájékoztatón azt mondta, a módosítás az időalapú követelések maximalizálását tartalmazza, ezt októberben fogadta el a Fővárosi Közgyűlés, majd a Nemzeti Fejlesztési ügynökség előkészítette az előterjesztést a kormánynak, amelyet elfogadtak, és április 19-én megjelent a Magyar Közlönyben. A főpolgármester közölte: a 4-es metró beruházása mögött húzódó szerződésrendszer legnagyobb hibája, hogy nincs generálkivitelező, emiatt minden kockázat a BKV-t és rajta keresztül a fővárost terheli, és minden kivitelező késése hatással van a többire is. Ez történt a Siemensszel, mivel az alagút építésének csúszása, majd az Alstom Metropolis szerelvények kései szállítása is hátráltatta a német céget a munkák elvégzésében. További furcsaság Tarlós István szerint, hogy az automata metróra - a szokásoktól eltérően - a szerelvényeket más gyártó szállítja, mint a vonatvezérlő rendszert. A követelések összegéről szólva hangsúlyozta, ebben a helyzetben a legtöbb, amit megtehettek, az a kármentés volt, mert a 70 millió euró a szerződés szerint járt volna a Siemensnek, a módosítással viszont az eredeti követelés kevesebb mint felét kell kifizetni. Hangsúlyozta: törekvéseik semmit nem értek volna, ha a Siemens nem korrekt módon áll a kérdéshez. Jürgen Brandes, a Siemens vasúti automatizálási területének globális vezetője azt hangsúlyozta, hogy a cégnek 1896-óta, a millenniumi földalatti megépülése óta mindegyik budapesti metróvonal építésében része volt. A 4-es metró beruházása egy integrált projekt, amely nemcsak az automata vonatbefolyásoló rendszert, hanem az áramellátást is magában foglalja. Hozzátette: "kusza" a kivitelezés története, de mindenben közösen törekedtek a megoldásra. Szerinte - bár nehéz ebben az esetben győztesről beszélni - Budapest és a lakosok mindenképpen nyerni fognak, ha megépül a 4-es metró. Az aláíráson Dale A. Martin, a Siemens Zrt. vezérigazgatója is köszönetet mondott a konstruktív tárgyalásokért. Kulcsszavak: 4-es metró, bkk, bkv, budapest, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10971 - 10980 |