Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10981 - 10990 |
Indul a bringaszezon, több lehet a baleset |
||
2013. április 29.
Lassan az utolsó, síbalesetet szenvedett ember is eldobhatja a mankóját, de a tavasz sem rejt kevesebb veszélyt. A meteorológiai előrejelzések szerint egymást váltják a fronthatások, könnyen válunk figyelmetlenné az utakon, ahol az autósok mellett egyre több motoros és biciklis közlekedő jelenik meg.
|
Az idei, elhúzódó tél miatt hosszabb volt a síszezon, és a márciusi tél számlájára is számos baleset írható a rossz látási viszonyok és a síkos utak miatt. Az eddigi adatok szerint az idei síszezonban megsérültek 90 százaléka szalagszakadást vagy törést szenvedett. A tavasz beköszöntével most újabb kihívások elé néznek a közlekedők: az autósok mellett megjelennek a motorosok, a kerékpárosok, a görkorcsolyások és gördeszkások. Sokan garázsban tárolják autójukat a tél folyamán, a tavasz beköszöntével viszont a kevésbé rutinos vezetők is megjelennek. Hirtelen mindenki az utakon gurul két vagy négy keréken, motorral vagy lábbal hajtva, és ha nem figyelünk eléggé, egy pillanat alatt megtörténik a baj, amelynek következményeit viszont hosszú ideig viselhetjük. A meteorológiai előrejelzések szerint egymást érik a fronthatások, könnyen válunk figyelmetlenné. Fontos a gépjárművek megfelelő tavaszi felkészítése is, különösen a biciklitulajdonosoknak nem árt, ha szervízben átvizsgáltatják a kerékpárt, mert a menet közben leeső lánc vagy elromló váltó is balesetveszélyes. A KRESZ betartása mellett pár apró, mindennapi szabály figyelembevételével megelőzhetőek a balesetek. Az autóban ülőknek fokozottan figyelniük kell a motorosokra, kerékpárosokra, mivel ők a dugóban a kocsisorok között haladva előzik a gépkocsikat. A szűk sávokban azonban adódhatnak váratlan helyzetek, például ha a kerékpár kereke megpattan. A biciklisek se mindig jól mérik fel a távolságot, letörhetik az autók tükrét, vagy megkarcolhatják a fényezést. Számítani kell a görkorcsolyával, gördeszkával közlekedőkre is, mivel ők a gyalogosoknál gyorsabban haladnak, előbb lelépnek a járdáról, így a pirosra váltó lámpánál még átcsúszó autók gyakran ütköznek velük. A motorral, kerékpárral, görkorcsolyával vagy gördeszkával közlekedőknek ezért mindenképpen érdemes védőfelszerelést viselni: a bukósisakon túl a csukló-, könyök- és térdvédők is megvédhetnek a nagyobb sérülésektől. Ne felejtsük el, hogy a gyerekeknek is kötelező a bukósisak! Fontos, hogy jól láthatóak legyünk a biciklin ülve is, a lámpa és a fényvisszaverő használata kötelező, de ajánlott a láthatósági mellény viselése is. Tudni kell, hogy a kerékpárosok csak abban az esetben közlekedhetnek a járdán, ha arra az úttest valamiért alkalmatlan. A gyalogosok viszont sokszor megijednek a kerékpárosoktól, a legtöbb baleset ilyenkor épp a kiszámíthatatlan mozgásból ered. Mivel a KRESZ szerint a kerékpáros nem zavarhatja a gyalogosokat, baleset esetén a kerékpáros a felelős a történtekért. „Ha bekövetkezik a baleset, őrizzük meg nyugalmunkat, és higgadtan beszéljük meg, ki volt a baleset okozója, ha ezt nem sikerül tisztázni, hívjunk rendőrt” – javasolja Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese. „Mivel a kerékpárosoknak nincs kötelező felelősségbiztosításuk, az általuk okozott nagyobb, önrészen feletti kárt a gépkocsi tulajdonosa a casco biztosítása terhére tudja rendezni. Ha viszont a lakásbiztosítás keretén belül felelősségbiztosítást is kötött az illető, a biztosító megtéríti a kerékpárosként okozott károkat is. Erre érdemes rákérdezni baleset esetén.” A kerékpár tulajdonosoknak nemcsak a balesetektől kell tartaniuk, hanem a lopásoktól is, hiszen minden évben sok kerékpárt lopnak el akkor is, ha a tulajdonos lelakatolta járművét. Ha ott kell hagynunk a biciklit, érdemes azt jól látható helyre, egy magas, mozdíthatatlan tárgyhoz vagy oszlophoz rögzíteni úgy, hogy a vázat és a kerekeket is rögzítsük, vastag, könnyen nem átvágható lakattal. „A kerékpárosoknak érdemes a lakásbiztosítás keretén belül ingóságként a kerékpárt is biztosítani. A K&H Biztosító új lakásbiztosításában például a biztosítási fedezet kiterjed Magyarország egész területére 150 000 forintig” – tette hozzá Kaszab Attila. Kulcsszavak: baleset, balesetveszély, kerékpár, közlekedés, közlekedésbiztonság, motor
|
|
|||||
|
||||||
20 évvel ezelőtt fejeződött be a 240-es sorozat gyártása |
||
2013. április 29.
2013. május 5-én lesz 20 éve annak, hogy befejeződött a Volvo legnagyobb darabszámban értékesített modellje, a 240-es sorozat gyártása. A gyártás 19 éve alatt közel 2,9 millió 240-es készült.
|
Ez volt az az autó, amelyet eleinte ugyan kritizáltak unalmas, dobozszerű külseje miatt, később mégis a biztonság és a környezetbarát működés nemzetközi mércéjévé vált, megnyerte a Túraautó Európa-bajnokságot, és a yuppie-kultúra kultikus kocsijává vált, mielőtt 1993 májusában leállították a gyártását. A Volvo 240 1974-ben mutatkozott be a népszerű 140-es sorozat továbbfejlesztett, logikus folytatásaként, számos területen új, innovatív technológiai megoldásokkal felvértezve. Ez különösen a rendkívül magas fokú biztonságban nyilvánult meg. A modell örökölte a Volvo által két évvel korábban bemutatott VESC biztonsági koncepcióautó számos külső jegyét. Ezen jegyek közé tartoztak például a kivételesen nagy lökhárítók, amelyeknek a 240-es jellegzetes, kiugró elejét köszönhette. A 240-es dinamikai és biztonsági tulajdonságai elismerést váltottak ki, nem úgy, mint esztétikai értékei. Formai kialakítását eleinte unalmasnak, szögletesnek tartották. A néhány évvel korábbi 140-es sorozathoz hasonlóan a 240-esből is kapható volt egy hathengeres motorral felszerelt luxusváltozat, a 260-as, valamint egy kombiváltozat. Utóbbi lett a vállalat legnagyobb sikere. A Volvo 245 a kombi autókról alkotott képnek szinte a megtestesítőjévé vált. Ebbe az igazán sokoldalú autóba minden elképzelhető dolog belefért, ugyanakkor kényelmes, könnyen vezethető volt, és a maga korában a gépjárműpiacon elérhető legmagasabb szintű biztonságot nyújtotta. A biztonság és a környezetvédelem mércéje Töréstesztek hosszú sora után, amelyeket az NHTSA, az Egyesült államok közlekedésbiztonsági hatósága végzett a 240-es és versenytársai használatával, nyilvánvalóvá vált, hogy a Volvo 244 utasvédelme kimagaslóan jobb, mint a versenytársaké. Ezért az eredményeket felhasználták az Egyesült államokban értékesített gépjárművekre vonatkozó egységes biztonsági szabályozás megalkotásához. A Volvo ugyanakkor keményen dolgozott a károsanyag-kibocsátás szabályozásán is. A vállalat egy nem sokkal később bevezetni kívánt, szabályozás nélküli oxidáló katalizátorral kísérletezett, amely – bizonyos körülmények között– elhanyagolható szintűre csökkentette a három fő károsanyagtípus, a szénhidrogének (HC), a szén-monoxid (CO) és a nitrogén-oxidok (NOX) mennyiségét. A kipufogógáz-tisztítási kapacitás növelésével, amit az üzemanyag/levegő keverékének a kipufogórendszer keskeny, a katalizátor számára optimális szakaszában való szabályozásával értek el, 1976-ban a Volvo az autógyártók közül elsőként állt elő a megoldással: a lambda-szondával. Ez az apró mérnöki mestermű lehetővé tette, hogy a katalizátor az üzemanyag/levegő keverék égésekor keletkező káros szénhidrogének, szén-monoxid és nitrogén-oxidok mennyiségét több mint 90 százalékkal csökkentse. A következő évben Kalifornia új, szigorúbb szabályozást vezetett be ezen anyagok maximális mennyiségére vonatkozóan (szénhidrogének: 0,41 g/mérföld, szén-monoxid: 9,0 g/mérföld, nitrogén-oxidok: 1,5 g/mérföld), amely akkoriban a legszigorúbb volt a világon. A háromutas katalizátorral és lambda-szondával felszerelt Volvo gépkocsik kibocsátása ennél lényegesen kisebb volt. A rendkívül alacsony nitrogénoxid-kibocsátásnak köszönhetően a Carter-kormányzat kitüntette a Volvót úttörő munkájáért. A leggyorsabb kombi a világon A Volvo 240 legalább egy lépéssel az iparág előtt járt a biztonság és a környezetvédelem terén, és egészen a leállításáig folyamatosan fejlesztették és finomították. új technikai megoldásokat vezettek be: a turbófeltöltésű és dízelmotorok például már korán megjelentek. Azt követően, hogy a világ leggyorsabb kombijának bizonyult, a Volvo 245-öst már soha többé nem nevezték unalmas autónak. A „Repülő tégla” elsöpörte európai versenytársait, és meg sem állt az A csoport bajnoki címéig. élete utolsó szakaszában a 240-es csak ötajtós kombi változatban volt kapható. Valóságos reneszánszát élte, amikor az úgynevezett yuppie-k számára hirtelen az autó lett Európa-szerte. Ez történt Olaszországban is, ahol 240 Polar néven ismert modell a fiatal, öntudatos emberek között a legdivatosabb gépkocsi lett, kultikus státuszt elérve. A 240 sorozatot ekkor már egy külön cég, az önállóan, mégis integráltan működő 240-bolaget kezelte a vállalaton belül, mind a termékek, mind a gyártás szintjén. 1993. május 5-én azonban a történet véget ért. 19 rendkívül sikeres év és 2 862 573 autó után, amelyek közül 177 402 darab volt 260-as modell, a 240-es sorozat végleg elbúcsúzott, majdnem egy időben az AB Volvo elnöke, Pehr G. Gyllenhammar távozásával. Ő volt a 240 egyik legnagyobb rajongója, amelynek számos különböző változatát vezette az évek során. Ezek közül több is igazi „különlegesség” volt. A legutoljára elkészült 240-es is egy különleges, lerövidített változat volt, amelyet a projekt csapata már csak saját szórakozására épített. Ezzel a rövid 240-essel köszönték meg a 240-es teljes csapatának a munkáját. Az utolsóként eladott 245-ös egy svéd hölgyhöz került, akinek „a legutolsó és legjobb 240-es” mottót viselő kisebb ünnepség keretében.P. G. Gyllenhammar adta át a kulcsokat a 2:4-2 gyártósornál. Még ma is nagyon sok Volvo 240 közlekedik az utakon világszerte, amelyek legalább 20 évesek, mégis hűségesen szolgálnak a mindennapokban. Sőt elkötelezett autósklubok is működnek, amelyek aktívan dolgoznak azon, hogy megőrizzék a 240-est és biztosítsák a jövőjét, ugyanúgy, ahogy a 240-es járult hozzá a Volvo Cars jövőjének a biztosításához sok-sok évig. Kulcsszavak: évforduló, jármű kereskedelem, járműipar, törésteszt, volvo
|
|
|||||
|
||||||
E4U – a Hyundai díjnyertes projektje |
||
2013. április 29.
A 2013-as Szöuli Autókiállításon bemutatott E4U a Hyundai Motor Group kutatás-fejlesztési részlege belső pályázatának egyik díjnyertes projektje.
|
A jövőbeli mobilitásra vonatkozó új ötleteknek teret adó „2012-es IDEA Fesztiválon” szabadon részt vehet a Hyundai összes mérnöke, hogy közlekedési témájú elképzeléseiket felvezessék és bemutassák a többieknek. Alapvető jellemzők: A tojásdad, áramvonalas karosszériájú E4U egy egyszemélyes mobilitási koncepció. Az E4U elnevezés 4 „E”-re utal: „Egg” (tojás), „Evolution” (evolúció), „Electricity” (elektromosság) és „Eco-friendliness” (környezetbarátság). A járművet szűk városi utcákon történő, kissebességű haladásra tervezték. A jármű sebességét és irányát ugyanazzal az egy, a jármű alsó félgömb szerkezetébe beépített villanymotorral lehet szabályozni, ami egyszerűbbé és könnyebbé teszi a rendszert. A vezető az egy irányba forgó félgömb dőlésszögét tudja módosítani. A jármű sebessége és iránya attól függően változik, hogy a vezető melyik irányba, és milyen mértékben dönti be a félgömböt. A jármű hátsó támasztó lábai felhajthatók, az oldalelemek szintén leszerelhetők, így a parkoláshoz szükséges hely igazán minimális. Az „IDEA Fesztivál” A Hyundai Motor Group kutatás-fejlesztési központja 2010 óta évente megrendezi az „IDEA Fesztivált”. A program célja, hogy a Hyundai a jövőbeli mobilitásra vonatkozó, friss ötletekkel gazdagodjon, és ennek érdekében arra bíztatja mérnökeit, hogy mutassák meg kreativitásukat, és egy olyan K+F kultúrát támogassanak, amely magas szintű csapatmunka révén hoz létre új technológiákat. A „2012-es IDEA Fesztivál” témája a „Szabad mobilitás” volt, ami a jövőbeli technológiákat hasznosító, ugyanakkor örömteli mobilitási megoldásokat takarta. A Hyundai mérnökei szabadon küldhetik be ötleteiket és terveiket. Az előkészítés fázisában mintegy 20 pályaművet választanak ki, és azokat kreativitásuk, a felhasznált technológiák, az örömfaktor és a tematikus azonosság szerint osztályozzák. Az így kiválasztott csapatok ezt követően prezentációs versenyben mérik össze erejüket, ahol a kreativitás, a technológiák, az élvezhetőség és a gyártási alkalmasság szerint pontozzák őket. A mezőnynek nagyjából a fele jut el a döntőbe, ahol a csapatok megvalósítják és a fesztivál napján bemutatják járművüket. A döntő kimondottan nem csupán verseny, hanem a kreativitás, a kemény munka ünnepe. A végső győztesek pénzjutalmat és külföldi utazást nyernek. Kulcsszavak: autókiállítás, E4U, elektromos, Hyundai
|
|
|||||
|
||||||
A Toyota és Lexus hibridek globális értékesítése meghaladta az 5 milliós darabszámot |
||
2013. április 29.
A Toyota bejelentette, hogy hibrid hajtású autóinak összesített globális értékesítése meghaladta az 5 milliós darabszámot: 2013. március 31-ig a vállalat 5,125 millió1 ilyen járművet adott el.
|
Ebben a hónapban a TMC kínálatában 19 különböző hibrid személyautó és egy plug-in hybrid modell szerepel; e járművek a világ mintegy 80 piacán és régiójában kaphatók. A TMC határozott szándéka, hogy még tovább bővítse ezt a termékkínálatot, s hogy hibrid hajtású járműveit még több országban és régióban értékesítse. A napjainktól 2015 végéig terjedő időszakban a TMC összesen 18 új hibrid hajtású modellt – köztük egy tüzelőanyag-cellás autót – mutat majd be világszerte. A TMC számításai szerint 2013. március 31-ig a vállalat által gyártott hibridek2 üzembe állításával mintegy 34 millió tonnával3 kevesebb CO₂ került a levegőbe (a széles körben elfogadott nézet szerint ez a gáz okozza a globális felmelegedést), vagyis ennyivel nőtt volna a légkör szennyezése, ha e hibridek helyett az utakon hasonló méretű és teljesítményű benzinüzemű autók közlekednek. A TMC becslései szerint – ugyanilyen összehasonlítás alapján – a hibridek üzembe állításával globálisan körülbelül 1,2 milliárd liter benzint sikerült megtakarítani. 1977 augusztusában a TMC Japánban bemutatta a “Coaster Hybrid EV” modellt, decemberben pedig megjelent a Prius, a világ első, sorozatban gyártott hibrid hajtású személyautója. A vállalat hibrid autói azóta is hihetetlenül népszerűek a vásárlók körében. Az első generációs Prius fejlesztését Takeshi Uchiyamada, a TMC alelnöke irányította, aki így emlékszik vissza ezekre az időkre: “Azzal a célkitűzéssel kezdtünk neki az első generációs Prius megalkotásának, hogy megépítjük a huszonegyedik század autóját, ezzel is jelezve a Toyota környezettudatos elkötelezettségét. Elképesztően bonyolult feladat volt a nulláról felépíteni egy hibrid rendszert, ám ennek ellenére is vállaltuk a kihívást. Az első generációs Prius olyan hatást gyakorolt az emberekre, ami minden várakozásunkat felülmúlta: a fogyasztók egyre környezettudatosabb szemlélettel vásároltak, és mindinkább keresték a hibrid hajtású autókat. Az ő igényeik megértésével és kielégítésével vált lehetővé a hibrid járművek széles körű elterjedése, s a vásárlók azóta is folyamatosan érdeklődnek a TMC hibridjei iránt. Mindezért rendkívül hálás vagyok nekik.” A huszonegyedik századra a hibrid technológia és a többi környezetbarát mobilitási megoldás fejlesztése a TMC szemléletének központi elemévé vált; a vállalat töretlenül dolgozik azon, hogy még kedvezőbbé tegye környezetkímélő termékeinek teljesítményét, fenntartási költségeit és választékát. Hibridek Európában Azóta, hogy az első generációs Prius 2000-ben megjelent Európában, a Toyota és a Lexus 2013. március 31-ig 544.184 darab hibrid járművet értékesített az európai piacon, ami a globális hibrid-eladások több mint 10 százalékát teszi ki. A hibrid autók értékesítése most fordulóponthoz érkezett Európában, ahol 2010 óta látványosan emelkednek az eladási mutatók. Az európai piacon mintegy az első 100.000 darab hibrid autó eladása 7 évbe telt – ezzel szemben a Toyota Motor Europe egyedül a 2012-es évben 109.478 hibridet értékesített. Az európai modellkínálatban jelenleg hat Toyota és hat Lexus full hybrid modell4 szerepel. 2013 első negyedévében a Toyota és Lexus hibridek eladásai 82 százalékkal szárnyalták túl az egy évvel korábbi eredményeket. A Toyota és a Lexus hibrid hajtású modelljei jelenleg az európai eladások 21 százalékát teszik ki. A hibrid járművek vásárlói alacsonyabb fenntartási költséggel számolhatnak. A Toyota full hybrid technológiája jelentős szerepet játszik a levegőminőség javításában, hiszen az ilyen járművek kipufogógázában kevesebb a NOx és a koromrészecske, mint a dízelmotoros autókéban. Kulcsszavak: értékesítés, hibrid, jármű kereskedelem, járműipar, lexus, toyota
|
|
|||||
|
||||||
Szerdától állnak forgalomba az új Mercedes Citarók Budapesten |
||
2013. április 29.
Szerdától állnak a forgalomba a VT-Transman üzemeltetésében az új beszerzésű Mercedes-Benz Citaro 2 szóló és csuklós autóbuszok - közölte Facebook-oldalán a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteken.
|
Május elsejétől az új járművek a Kőbányától óbudáig közlekedő 9-es, valamint a Pasaréti teret Rákospalotával összekötő 5-ös vonalon állnak forgalomba elsőként. A 11-es és 111-es, az új 7-es és 7E, valamint a 178-as vonalakon júniustól, míg a 8-as, a 30-as és 30A, valamint a 230-as, illetve a 112-es vonalon júliustól tűnnek fel a világoskék Citarók. A 159 járműből 150 közlekedik majd a napi forgalomban, a többit tartaléknak használja a VT-Transman. A klimatizált buszok motorja az EEV (különösen környezetkímélő) normákat teljesíti, az ajtók becsípődésgátlóval vannak ellátva, és a busz minden oldalán látható lesz a járatszám, a hátsó kijelző pedig a szokásosnál nagyobb méretű lesz, így azon a végállomást is megjelenítik. A 79 szóló és 80 csuklós buszt a BKK megrendelése alapján a VT-Transman üzemelteti a szerződés szerint 2021 tavaszáig. Kulcsszavak: bkk, bkv, Citaro, közlekedés, mercedes
|
|
|||||
|
||||||
Nyár végére befejeződik az M0-s autóút déli szektorának bővítése |
||
2013. április 29.
A nyár végére befejeződik az M0-s autóút déli szektorának bővítése, biztonságosabb és kényelmesebb lesz az ország legforgalmasabb tranzitútja - mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára szombaton az M0-s autóút 6-os főúti kereszteződésénél tartott sajtótájékoztatón.
|
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára közölte: az M0-s útgyűrű M6-os és 51-es főút közötti 11 kilométeres szakaszát már júliusban birtokba vehetik az utazók. Az 51-es főút és az M5-ös autópálya közötti, újonnan megépülő - több mint hat kilométeres - szakaszt pedig szeptemberben adják át. Az útszakaszon kétszer három sávot plusz leállósáv lesz, aminek köszönhetően megszűnnek a dugók. A fejlesztésnek azért is kiemelkedő a jelentősége - mondta -, mert a nyugat felől érkező forgalom itt osztódik el, teherforgalom pedig csak itt mehet át Budapest mellett. Az államtitkár hozzátette: a beruházás következő állomása az a 2,7 kilométeres rész lesz, amely az M1-es és a tavaly nyáron átadott szakasz (M6-M7) között van, ahol szintén ki kell bővíteni a kétszer két sávot; a munkálatok 2014-ben indulhatnak. A sajtótájékoztatón bemutatták azt 80 tonnás, nyolc méter széles nagygépet, amely a befejező burkolati munkákat végzi az M6-os és az 51-es főút közötti szakaszon. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: az M0-s déli szektorában Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával beton útburkolat épül, amely nagy szilárdsága miatt a legalkalmasabb arra, hogy elbírja a jelentős kamionforgalmat, de felületképzése révén zajhatás szempontjából is rendkívül kedvező. Az úgynevezett betonfinisher óránként 150-200 köbméter betont dolgoz be az útba, és nyolc óra alatt mintegy 400 métert halad. Az M0-s déli szekotrának bővítése európai uniós támogatással valósul meg, a kivitelezési szerződéses összege nettó 55,5 milliárd forint. Kulcsszavak: autópálya, autóút, építés, építkezés, M0, M6, M7
|
|
|||||
|
||||||
Drezdai járattal indult a charterszezon Debrecenben |
||
2013. április 26.
A Germania légitársaság Drezdából érkezett csütörtöki járatával indult el a charterszezon a debreceni repülőtéren - tájékoztatta Sápi Tamás, az Airport-Debrecen Kft. ügyvezetője az MTI-t.
|
A német légitársaság Airbus A319 típusú gépével mintegy 150 német turista érkezett a város légikikötőjébe, ahonnan buszokkal szállították őket Hajdúszoboszlóra. A járatpár szeptember 26-ig kéthetente hoz vendégeket a fürdővárosba, a tervek szerint mintegy 1500 embert. Sápi Tamás ismertette: nyáron indulnak el a kiutazó nyaralókat szállító charterek, ezek a tavalyi évhez hasonlóan a tunéziai Monastirba, a bulgáriai Burgaszba, a törökországi Antalyaba és az egyiptomi Hurghadaba közlekednek június 11. és október 1. között. Az ügyvezető reményét fejezte ki, hogy a tavalyi 18 ezres charter-utasszámot az idén is sikerül teljesíteniük. A debreceni repülőtérről a Wizz Air légitársaság három célállomásra működtet menetrendszerű járatokat, hetente összesen kilenc járatpárt. A légikikötő utasforgalma a tavalyi 50 ezret követően az idén várhatóan meghaladja majd a 100 ezret - fűzte hozzá Sápi Tamás. Kulcsszavak: airport, debrecen, légi közlekedés, repülés, repülő, repülőtér
|
|
|||||
|
||||||
A Nissan LEAF környezetbaráttá teszi a brit sajtkészítő üzemet |
||
2013. április 26.
Az Egyesült Királyság első széndioxidkibocsátás-mentes sajtüzemének termékei a világ legnépszerűbb elektromos járművének segítségével készülnek az Egyesült Királyságban.
|
A teljesen környezetbarát sajtkészítő vállalkozás álma most valósággá vált a Nissan segítségével. A Winterdale sajt 100%-ban a LEAF segítségével jut el a partnerekhez, köztük a Fortnum & Mason, The Goring és a Biddenden Vineyard ügyfelekhez, így a sajtgyártás végre teljesen fenntarthatóvá vált. A Winterdale Cheesemakers által használt Nissan LEAF esetén nem csak az égéstermék-kibocsátás zéró, de az akkumulátorok töltésére használt elektromosságot is Kentben, a Sevenoaks közelében elhelyezkedő wrothami tejgazdaságban telepített napelemek (PV) biztosítják. A Winterdale két díjnyertes pasztörizálatlan cheddar sajtjának fenntartható gyártása iránti elkötelezettség látványos emlékeztetője is helyet kapott a LEAF-en: vidéki táj látható rajta tehenekkel és szélturbinával. A Winterdale vállalkozás mögött álló farmer, Robin Betts, a következőket nyilatkozta: „Már hat éve gyártunk sajtot fenntartható módon, de eddig nem volt lehetőségünk teljesen széndioxid-mentes üzemre. „A Nissan LEAF a tökéletes megoldás, amely lehetővé teszi a jó minőségű termék szállítását a kifinomult ízlésű vásárlóinknak. Egy 100%-ban elektromos, fenntartható forrásból származó árammal töltött autó használata az utolsó láncszem a széndioxid-mentes sajtelőállításhoz." A LEAF-et fogjuk használni a Winterdale Shaw és a Winterdale Oak Smoked sajtok kiszállítására, köztük a Fortnum & Mason és a vezető brit borászat, a Biddenden Vineyard ellátásához. Szállítunk még a London Belgravia negyedében elhelyezkedő The Goring hotel számára is, ahol 2011 áprilisában a cambridge-i hercegnő, majd Kate Middleton is eltöltött egy éjszakát, mielőtt összeházasodott Vilmos herceggel. Robin Betts farmján minden reggel a friss, 370 C hőmérsékletű tejet átszállítják az üzembe, ahol megkezdődik a sajtkészítés. A tej melegen tartásának köszönhetően nincs szükség energia felhasználására a folyamat megindításához. A tejhez, amely ekkorra az ideális 320 C-ra hűlt, hozzáadják a starterkultúrát, tejoltót és aludt tejet. Ezt követően vágják és felfőzik a sajtot, amihez a szükséges energiát napelemek és egy talajszondás hőszivattyú szolgáltatják. A főzés után a sajtot formába öntik és három napig préselik. Ezután kiveszik a présből és 10 hónapig a Winterdale barlang jellegű pincéjében tárolják, ahol a természetes hőmérséklet állandóan 120 C. A Winterdale napelemei olyan sok energiát termelnek, hogy a felesleges elektromos áramot visszatáplálják az elektromos hálózatba és elosztják a helyi falvak közt. Ez a hozzájárulás nagyobb, mint az a kis mennyiség, amit a farm kivesz az elektromos hálózatból a sötét, téli napokban. Ezt a hibátlan, széndioxid kibocsátástól mentes folyamatot most már kiegészíti a farm napenergiával töltött zéró emissziós Nissan LEAF-je is. Olivier Paturet, a Nissan Europe zéró emissziós stratégiai ügyvezetője, hozzátette: „Nagyon örülünk, hogy Robin és a winterdale-i csapat a Nissan LEAF-et választotta, hogy megvalósítsák küldetésüket a teljesen fenntartható sajtgyártásért. Biztosak vagyunk abban, hogy tapasztalataik igazolni fogják, hogy a LEAF nem csak egy tökéletes megoldás a fenntartható mobilitásra, de vezetni is élmény. „Alig várjuk, hogy az eljövendő években is élvezhessük a Winterdale finom cheddar sajtjait, tudva, hogy nem csak teljesen környezetbarát előállításúak, hanem nagyon ízletesek is." Robin Betts hozzátette: „Fáradhatatlanul dolgozunk tovább a vállalat zöldebb jövőjéért, valamint azért is, hogy finom, környezetbarát előállítású sajtot készíthessünk. Bár a folyamat nem volt mindig könnyű, hiszünk abban, hogy a sajtunk jó példa arra, hogy lehetőség van ízletes ételek előállítására fenntartható és környezetbarát módon." Kulcsszavak: elektromos autó, leaf, nissan, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
A CrossBlue Coupé sanghaji világpremierje |
||
2013. április 26.
A 2013-as Sanghaji Autószalon előestéjén a Volkswagen Csoport márkái egy-egy különlegességgel tartottak bemutatót, ahol a Volkswagen a CrossBlue Coupé tanulmányautóval kínált kitekintést a jövőbe Kína legjelentősebb autókiállításán.
|
Klaus Bischoff, a Volkswagen márkavezető formatervezője a bemutató kapcsán megjegyezte, hogy „Az új CrossBlue Coupé három fő vonásának harmonikus egységét kelti életre: megjelenésében robusztus, arányaiban sportos, formáiban és vonalvezetésében pedig visszafogottan elegáns. E tanulmány kétségkívül jelentős hatást gyakorol majd jövőbeni SUV-modelljeinkre.” A CrossBlue Coupé hajtásáról éppoly takarékos, mint sportos, hálózatról tölthető (Plug-In) hibrid rendszere gondoskodik, amelyben a V6-os turbófeltöltésű és közvetlen benzin-befecskendezésű belső égésű TSI aggregát két elektromos motorral dolgozik együtt. A maximális teljesítmény 305 kW / 415 LE, amellyel ez a SUV modell igazi sportautóvá válik: álló helyzetből mindössze 5,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 236 kilométer/óra. E figyelemre méltó dinamika ellenére a CrossBlue Coupé az új Európai Menetciklus (NEFZ) szerint átlagosan mindössze 3,0 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként, de a 4,9 méteres SUV-modell még hibrid üzemmódjában sem igényel többet 6,9 liternél. A CrossBlue Coupé 33 kilométert tehet meg tisztán elektromos hajtással, azaz károsanyag-kibocsátás nélkül (legfeljebb 120 kilométer/órás tempóval). A kupékat idéző formavilágú koncepció modell öt kényelmes ülést és elrendezéstől függően akár 1.101 liternyi csomagteret kínál. Utasterében a formák, színek és anyagok igényes összhatása nemes, kifejezetten a SUV modellekre jellemző hangulatot kelt. Minden fontosabb gomb és kapcsoló érintőkivitelben készült. Annak érdekében pedig, hogy a hátul helyet foglalók is élvezhessék a színvonalas multimédiás szórakoztató-technikát, az első fejtámlák hátoldalába integráltan egy-egy iPad-Mini áll rendelkezésükre. Kulcsszavak: autószalon, bemutató, CrossBlue Coupe, Sanghaj, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Ha szombat, akkor Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n |
||
2013. április 26.
Teszteltük a legvagányabb SUV-ot, a Range Rover Evoque 2.2 SD4 -es modelljét. Utolérhetetlen élményt nyújtott az ex koncepció autóval való közlekedés.
|
A tekinteteket magára ragasztó forma különleges belsővel, és valós vezetési élményekkel párosul. A tervezők, ha nem is rakták tele a legmodernebb elektronika teljes tárházával, de bőven gondoskodtak show-elemekről. A 4.4 méternél is rövidebb, de közel 2 méter széles autó dinamizmusa, vezethetősége és terepezési képességei meggyőző érvekkel szolgáltak ahhoz, hogy az Evoque, a Jazzy Streeten a legek közé kerüljön. A gyönyörűséges forma alatt rejtőzködő technikai megoldások világába Szűcs Ivánnal, a márka műszaki gurujával kukkantunk be. Elindult a VW Think Blue offenzíva! A német konszern az idei esztendőtől sorban dobja piacra a környezetbarát modellek hosszú sorát. A márka hadat üzent a gazdaságtalan és sok károsanyagot kibocsátó technológiáknak, és földgáz üzemű, hibrid és plug-in hybrid illetve tisztán elektromos meghajtású autókkal mutatja meg a környezetvédelem terén vállalt elkötelezettségét. Németh Balázzsal, a VW márkaigazgatójával beszélgetünk, aki azt is elárulja, hogy ezek az autók nem csak a Jazzy Streeten és a szaklapokban lesznek láthatók, hanem elkezdik a hazai forgalmazásukat is! Tokaji Vilmos urat, a Continental munkatársát kértük meg, hogy meséljen nekünk arról az új fejlesztésről, ami az autó vezetését segítő illetve a minket figyelő biztonsági rendszerek adatait gyűjti egységbe, és ha veszélyesnek ítéli a szituációt, vagy a volán mögött ülő reakcióit, mozgását, akkor fényekkel kommunikál velünk. Arról is szót ejtünk, hogy mennyire van távol az a pillanat, amikor szükség esetén átadhatjuk majd a volánt, az autókat irányítani képes rendszereknek. Antal Péter úr, a Mazerati új, magyarországi vezérképviseletének igazgatója mutatja be a legújabb Quattroporte-t, és az elkövetkező időszakban érkező felső középkategóriás modelleket. Növekvő darabszám, változó modellpaletta, új motorok színesítik majd a nagynevű olasz sportautó gyártó kínálatát. Bepillantunk a kulisszák mögé, ahol egy igazi meglepetés motorról is kiszivárogtatunk néhány információt. Jogi rovatunkban dr. Vizi Andrással a DAS szakjogászával beszélgetünk arról, hogy a BKV járművekkel való, és rémálomnak számító vétlen ütközések esetén hogyan járjunk el. A bíróságon mennyi esélyünk van rá, hogy bizonyítani tudjuk az ártatlanságunkat és hogy valóban olyan legyőzhetetlen fekete tehén-e a nagy tömegközlekedési vállalat, ahogy sokan gondoljuk. Előzetes: Jövő héten RallyCafé a Jazzy Streeten. Vendég a VW, hiszen a Rally VB-n szereplő Polo WRC, az érdeklődés középpontjába állította a márkát, szót ejtünk az F1 történéseiről is. Bemutató rovatunkban a Renault városi elektromos minijének, egy extrém ötlettől vezérelve megszületett F1-es változatát is begurítjuk a Jazzy Streetre! Tartsanak velünk most szombaton is! 16 és 17 óra között Jazzy Street Bögös Sándorral a 90.9 Jazzy Rádióban. Ismétlés, kedden 20 órakor. Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, ajánló, Evoque, jazzy street, Maserati, Quattroporte, Range Rover, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10981 - 10990 |