Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10981 - 10990
Indul a bringaszezon, több lehet a baleset

Indul a bringaszezon, több lehet a baleset

2013. április 29.
Lassan az utolsó, síbalesetet szenvedett ember is eldobhatja a mankóját, de a tavasz sem rejt kevesebb veszélyt. A meteorológiai előrejelzések szerint egymást váltják a fronthatások, könnyen válunk figyelmetlenné az utakon, ahol az autósok mellett egyre több motoros és biciklis közlekedő jelenik meg.
Részletek
Indul a bringaszezon, több lehet a baleset Az idei, elhúzódó tél miatt hosszabb volt a síszezon, és a márciusi tél számlájára is számos baleset írható a rossz látási viszonyok és a síkos utak miatt. Az eddigi adatok szerint az idei síszezonban megsérültek 90 százaléka szalagszakadást vagy törést szenvedett. A tavasz beköszöntével most újabb kihívások elé néznek a közlekedők: az autósok mellett megjelennek a motorosok, a kerékpárosok, a görkorcsolyások és gördeszkások. Sokan garázsban tárolják autójukat a tél folyamán, a tavasz beköszöntével viszont a kevésbé rutinos vezetők is megjelennek. Hirtelen mindenki az utakon gurul két vagy négy keréken, motorral vagy lábbal hajtva, és ha nem figyelünk eléggé, egy pillanat alatt megtörténik a baj, amelynek következményeit viszont hosszú ideig viselhetjük. A meteorológiai előrejelzések szerint egymást érik a fronthatások, könnyen válunk figyelmetlenné. Fontos a gépjárművek megfelelő tavaszi felkészítése is, különösen a biciklitulajdonosoknak nem árt, ha szervízben átvizsgáltatják a kerékpárt, mert a menet közben leeső lánc vagy elromló váltó is balesetveszélyes.

A KRESZ betartása mellett pár apró, mindennapi szabály figyelembevételével megelőzhetőek a balesetek. Az autóban ülőknek fokozottan figyelniük kell a motorosokra, kerékpárosokra, mivel ők a dugóban a kocsisorok között haladva előzik a gépkocsikat. A szűk sávokban azonban adódhatnak váratlan helyzetek, például ha a kerékpár kereke megpattan. A biciklisek se mindig jól mérik fel a távolságot, letörhetik az autók tükrét, vagy megkarcolhatják a fényezést.

Számítani kell a görkorcsolyával, gördeszkával közlekedőkre is, mivel ők a gyalogosoknál gyorsabban haladnak, előbb lelépnek a járdáról, így a pirosra váltó lámpánál még átcsúszó autók gyakran ütköznek velük. A motorral, kerékpárral, görkorcsolyával vagy gördeszkával közlekedőknek ezért mindenképpen érdemes védőfelszerelést viselni: a bukósisakon túl a csukló-, könyök- és térdvédők is megvédhetnek a nagyobb sérülésektől. Ne felejtsük el, hogy a gyerekeknek is kötelező a bukósisak!

Indul a bringaszezon, több lehet a baleset Fontos, hogy jól láthatóak legyünk a biciklin ülve is, a lámpa és a fényvisszaverő használata kötelező, de ajánlott a láthatósági mellény viselése is. Tudni kell, hogy a kerékpárosok csak abban az esetben közlekedhetnek a járdán, ha arra az úttest valamiért alkalmatlan. A gyalogosok viszont sokszor megijednek a kerékpárosoktól, a legtöbb baleset ilyenkor épp a kiszámíthatatlan mozgásból ered. Mivel a KRESZ szerint a kerékpáros nem zavarhatja a gyalogosokat, baleset esetén a kerékpáros a felelős a történtekért.

„Ha bekövetkezik a baleset, őrizzük meg nyugalmunkat, és higgadtan beszéljük meg, ki volt a baleset okozója, ha ezt nem sikerül tisztázni, hívjunk rendőrt” – javasolja Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese. „Mivel a kerékpárosoknak nincs kötelező felelősségbiztosításuk, az általuk okozott nagyobb, önrészen feletti kárt a gépkocsi tulajdonosa a casco biztosítása terhére tudja rendezni. Ha viszont a lakásbiztosítás keretén belül felelősségbiztosítást is kötött az illető, a biztosító megtéríti a kerékpárosként okozott károkat is. Erre érdemes rákérdezni baleset esetén.”

A kerékpár tulajdonosoknak nemcsak a balesetektől kell tartaniuk, hanem a lopásoktól is, hiszen minden évben sok kerékpárt lopnak el akkor is, ha  a tulajdonos lelakatolta járművét. Ha ott kell hagynunk a biciklit, érdemes azt jól látható helyre, egy magas, mozdíthatatlan tárgyhoz vagy oszlophoz rögzíteni úgy, hogy a vázat és a kerekeket is rögzítsük, vastag, könnyen nem átvágható lakattal. „A kerékpárosoknak érdemes a lakásbiztosítás keretén belül ingóságként a kerékpárt is biztosítani. A K&H Biztosító új lakásbiztosításában például a biztosítási fedezet kiterjed Magyarország egész területére 150 000 forintig” – tette hozzá Kaszab Attila.
Kulcsszavak: baleset, balesetveszély, kerékpár, közlekedés, közlekedésbiztonság, motor
 
Indul a bringaszezon, több lehet a baleset Újabb tizenkét földgázhajtású busz érkezik Budapestre Indul a bringaszezon, több lehet a baleset A jövőben több Volkswagen modell is Continental abroncsokon gördül le a gyártószalagokról Indul a bringaszezon, több lehet a baleset Téli üzemmódra váltott a Magyar Közút Indul a bringaszezon, több lehet a baleset "Önmagukat vezető" teherautókat fejlesztettek ki Japánban Indul a bringaszezon, több lehet a baleset Vezető nélküli metrót avattak Milánóban
 
20 évvel ezelőtt fejeződött be a 240-es sorozat gyártása

20 évvel ezelőtt fejeződött be a 240-es sorozat gyártása

2013. április 29.
2013. május 5-én lesz 20 éve annak, hogy befejeződött a Volvo legnagyobb darabszámban értékesített modellje, a 240-es sorozat gyártása. A gyártás 19 éve alatt közel 2,9 millió 240-es készült.
Részletek
20 évvel ezelőtt fejeződött be a 240-es sorozat gyártásaEz volt az az autó, amelyet eleinte ugyan kritizáltak unalmas, dobozszerű külseje miatt, később mégis a biztonság és a környezetbarát működés nemzetközi mércéjévé vált, megnyerte a Túraautó Európa-bajnokságot, és a yuppie-kultúra kultikus kocsijává vált, mielőtt 1993 májusában leállították a gyártását. A Volvo 240 1974-ben mutatkozott be a népszerű 140-es sorozat továbbfejlesztett, logikus folytatásaként, számos területen új, innovatív technológiai megoldásokkal felvértezve. Ez különösen a rendkívül magas fokú biztonságban nyilvánult meg. A modell örökölte a Volvo által két évvel korábban bemutatott VESC biztonsági koncepcióautó számos külső jegyét. Ezen jegyek közé tartoztak például a kivételesen nagy lökhárítók, amelyeknek a 240-es jellegzetes, kiugró elejét köszönhette.

A 240-es dinamikai és biztonsági tulajdonságai elismerést váltottak ki, nem úgy, mint esztétikai értékei. Formai kialakítását eleinte unalmasnak, szögletesnek tartották. A néhány évvel korábbi 140-es sorozathoz hasonlóan a 240-esből is kapható volt egy hathengeres motorral felszerelt luxusváltozat, a 260-as, valamint egy kombiváltozat. Utóbbi lett a vállalat legnagyobb sikere. A Volvo 245 a kombi autókról alkotott képnek szinte a megtestesítőjévé vált. Ebbe az igazán sokoldalú autóba minden elképzelhető dolog belefért, ugyanakkor kényelmes, könnyen vezethető volt, és a maga korában a gépjárműpiacon elérhető legmagasabb szintű biztonságot nyújtotta.  

A biztonság és a környezetvédelem mércéje

Töréstesztek hosszú sora után, amelyeket az NHTSA, az Egyesült államok közlekedésbiztonsági hatósága végzett a 240-es és versenytársai használatával, nyilvánvalóvá vált, hogy a Volvo 244 utasvédelme kimagaslóan jobb, mint a versenytársaké. Ezért az eredményeket felhasználták az Egyesült államokban értékesített gépjárművekre vonatkozó egységes biztonsági szabályozás megalkotásához. A Volvo ugyanakkor keményen dolgozott a károsanyag-kibocsátás szabályozásán is.

20 évvel ezelőtt fejeződött be a 240-es sorozat gyártásaA vállalat egy nem sokkal később bevezetni kívánt, szabályozás nélküli oxidáló katalizátorral kísérletezett, amely – bizonyos körülmények között– elhanyagolható szintűre csökkentette a három fő károsanyagtípus, a szénhidrogének (HC), a szén-monoxid (CO) és a nitrogén-oxidok (NOX) mennyiségét. A kipufogógáz-tisztítási kapacitás növelésével, amit az üzemanyag/levegő keverékének a kipufogórendszer keskeny, a katalizátor számára optimális szakaszában való szabályozásával értek el, 1976-ban a Volvo az autógyártók közül elsőként állt elő a megoldással: a lambda-szondával. Ez az apró mérnöki mestermű lehetővé tette, hogy a katalizátor az üzemanyag/levegő keverék égésekor keletkező káros szénhidrogének, szén-monoxid és nitrogén-oxidok mennyiségét több mint 90 százalékkal csökkentse.

A következő évben Kalifornia új, szigorúbb szabályozást vezetett be ezen anyagok maximális mennyiségére vonatkozóan (szénhidrogének: 0,41 g/mérföld, szén-monoxid: 9,0 g/mérföld, nitrogén-oxidok: 1,5 g/mérföld), amely akkoriban a legszigorúbb volt a világon. A háromutas katalizátorral és lambda-szondával felszerelt Volvo gépkocsik kibocsátása ennél lényegesen kisebb volt. A rendkívül alacsony nitrogénoxid-kibocsátásnak köszönhetően a Carter-kormányzat kitüntette a Volvót úttörő munkájáért.

A leggyorsabb kombi a világon


A Volvo 240 legalább egy lépéssel az iparág előtt járt a biztonság és a környezetvédelem terén, és egészen a leállításáig folyamatosan fejlesztették és finomították. új technikai megoldásokat vezettek be: a turbófeltöltésű és dízelmotorok például már korán megjelentek. Azt követően, hogy a világ leggyorsabb kombijának bizonyult, a Volvo 245-öst már soha többé nem nevezték unalmas autónak. A „Repülő tégla” elsöpörte európai versenytársait, és meg sem állt az A csoport bajnoki címéig.

20 évvel ezelőtt fejeződött be a 240-es sorozat gyártásaélete utolsó szakaszában a 240-es csak ötajtós kombi változatban volt kapható. Valóságos reneszánszát élte, amikor az úgynevezett yuppie-k számára hirtelen az autó lett Európa-szerte. Ez történt Olaszországban is, ahol 240 Polar néven ismert modell a fiatal, öntudatos emberek között a legdivatosabb gépkocsi lett, kultikus státuszt elérve. A 240 sorozatot ekkor már egy külön cég, az önállóan, mégis integráltan működő 240-bolaget kezelte a vállalaton belül, mind a termékek, mind a gyártás szintjén.

1993. május 5-én azonban a történet véget ért. 19 rendkívül sikeres év és 2 862 573 autó után, amelyek közül 177 402 darab volt 260-as modell, a 240-es sorozat végleg elbúcsúzott, majdnem egy időben az AB Volvo elnöke, Pehr G. Gyllenhammar távozásával. Ő volt a 240 egyik legnagyobb rajongója, amelynek számos különböző változatát vezette az évek során. Ezek közül több is igazi „különlegesség” volt.

A legutoljára elkészült 240-es is egy különleges, lerövidített változat volt, amelyet a projekt csapata már csak saját szórakozására épített. Ezzel a rövid 240-essel köszönték meg a 240-es teljes csapatának a munkáját. Az utolsóként eladott 245-ös egy svéd hölgyhöz került, akinek „a legutolsó és legjobb 240-es” mottót viselő kisebb ünnepség keretében.P. G. Gyllenhammar adta át a kulcsokat a 2:4-2 gyártósornál.

Még ma is nagyon sok Volvo 240 közlekedik az utakon világszerte, amelyek legalább 20 évesek, mégis hűségesen szolgálnak a mindennapokban. Sőt elkötelezett autósklubok is működnek, amelyek aktívan dolgoznak azon, hogy megőrizzék a 240-est és biztosítsák a jövőjét, ugyanúgy, ahogy a 240-es járult hozzá a Volvo Cars jövőjének a biztosításához sok-sok évig.
Kulcsszavak: évforduló, jármű kereskedelem, járműipar, törésteszt, volvo
 
20 évvel ezelőtt fejeződött be a 240-es sorozat gyártása Völner: 150 milliárd forintból korszerűsítik az autóbuszparkot Kevesebb benzines és dízel, de több elektromos autó került az osztrák utakra áprilisban Kevesebb benzines és dízel, de több elektromos autó került az osztrák utakra áprilisban 20 évvel ezelőtt fejeződött be a 240-es sorozat gyártása Idén már növekedni tud az Opel Európában A Felügyelő Bizottság és az Igazgatóság fontos döntéseket hozott a Volkswagen Csoport jövőjére vonatkozóan A Felügyelő Bizottság és az Igazgatóság fontos döntéseket hozott a Volkswagen Csoport jövőjére vonatkozóan 20 évvel ezelőtt fejeződött be a 240-es sorozat gyártása A Harley-Davidson bemutatja első elektromos motorkerékpárját
 
E4U – a Hyundai díjnyertes projektje

E4U – a Hyundai díjnyertes projektje

2013. április 29.
A 2013-as Szöuli Autókiállításon bemutatott E4U a Hyundai Motor Group kutatás-fejlesztési részlege belső pályázatának egyik díjnyertes projektje.
Részletek
E4U – a Hyundai díjnyertes projektjeA jövőbeli mobilitásra vonatkozó új ötleteknek teret adó „2012-es IDEA Fesztiválon” szabadon részt vehet a Hyundai összes mérnöke, hogy közlekedési témájú elképzeléseiket felvezessék és bemutassák a többieknek.

Alapvető jellemzők:

A tojásdad, áramvonalas karosszériájú E4U egy egyszemélyes mobilitási koncepció. Az E4U elnevezés 4 „E”-re utal: „Egg” (tojás), „Evolution” (evolúció), „Electricity” (elektromosság) és „Eco-friendliness” (környezetbarátság). A járművet szűk városi utcákon történő, kissebességű haladásra tervezték. A jármű sebességét és irányát ugyanazzal az egy, a jármű alsó félgömb szerkezetébe beépített villanymotorral lehet szabályozni, ami egyszerűbbé és könnyebbé teszi a rendszert. A vezető az egy irányba forgó félgömb dőlésszögét tudja módosítani. A jármű sebessége és iránya attól függően változik, hogy a vezető melyik irányba, és milyen mértékben dönti be a félgömböt. A jármű hátsó támasztó lábai felhajthatók, az oldalelemek szintén leszerelhetők, így a parkoláshoz szükséges hely igazán minimális.

Az „IDEA Fesztivál”


A Hyundai Motor Group kutatás-fejlesztési központja 2010 óta évente megrendezi az „IDEA Fesztivált”. A program célja, hogy a Hyundai a jövőbeli mobilitásra vonatkozó, friss ötletekkel gazdagodjon, és ennek érdekében arra bíztatja mérnökeit, hogy mutassák meg kreativitásukat, és egy olyan K+F kultúrát támogassanak, amely magas szintű csapatmunka révén hoz létre új technológiákat.

E4U – a Hyundai díjnyertes projektjeA „2012-es IDEA Fesztivál” témája a „Szabad mobilitás” volt, ami a jövőbeli technológiákat hasznosító, ugyanakkor örömteli mobilitási megoldásokat takarta. A Hyundai mérnökei szabadon küldhetik be ötleteiket és terveiket. Az előkészítés fázisában mintegy 20 pályaművet választanak ki, és azokat kreativitásuk, a felhasznált technológiák, az örömfaktor és a tematikus azonosság szerint osztályozzák.

Az így kiválasztott csapatok ezt követően prezentációs versenyben mérik össze erejüket, ahol a kreativitás, a technológiák, az élvezhetőség és a gyártási alkalmasság szerint pontozzák őket. A mezőnynek nagyjából a fele jut el a döntőbe, ahol a csapatok megvalósítják és a fesztivál napján bemutatják járművüket. A döntő kimondottan nem csupán verseny, hanem a kreativitás, a kemény munka ünnepe. A végső győztesek pénzjutalmat és külföldi utazást nyernek.
Kulcsszavak: autókiállítás, E4U, elektromos, Hyundai
 
Magyarországon elektromos autókkal bővítette flottáját az Avis Magyarországon elektromos autókkal bővítette flottáját az Avis E4U – a Hyundai díjnyertes projektje A Tesla egy új típussal üzenne hadat a nagy német gyártóknak Különlegesség a Genfi-tó partján: a Škoda VisionS dizájntanulmány a SUV-modellek jövőjébe kínál bepillantást Különlegesség a Genfi-tó partján: a Škoda VisionS dizájntanulmány a SUV-modellek jövőjébe kínál bepillantást Elektromos buszok üzembe állításával folytatódik a pécsi buszcsereprogram Elektromos buszok üzembe állításával folytatódik a pécsi buszcsereprogram E4U – a Hyundai díjnyertes projektje A Hyundai Intrado a lényegre fókuszálva teremt értéket és kapcsolatot az utasokkal
 
A Toyota és Lexus hibridek globális értékesítése meghaladta az 5 milliós darabszámot

A Toyota és Lexus hibridek globális értékesítése meghaladta az 5 milliós darabszámot

2013. április 29.
A Toyota bejelentette, hogy hibrid hajtású autóinak összesített globális értékesítése meghaladta az 5 milliós darabszámot: 2013. március 31-ig a vállalat 5,125 millió1 ilyen járművet adott el.
Részletek
A Toyota és Lexus hibridek globális értékesítése meghaladta az 5 milliós darabszámotEbben a hónapban a TMC kínálatában 19 különböző hibrid személyautó és egy plug-in hybrid modell szerepel; e járművek a világ mintegy 80 piacán és régiójában kaphatók. A TMC határozott szándéka, hogy még tovább bővítse ezt a termékkínálatot, s hogy hibrid hajtású járműveit még több országban és régióban értékesítse. A napjainktól 2015 végéig terjedő időszakban a TMC összesen 18 új hibrid hajtású modellt – köztük egy tüzelőanyag-cellás autót – mutat majd be világszerte.

A TMC számításai szerint 2013. március 31-ig a vállalat által gyártott hibridek2 üzembe állításával mintegy 34 millió tonnával3 kevesebb CO₂ került a levegőbe (a széles körben elfogadott nézet szerint ez a gáz okozza a globális felmelegedést), vagyis ennyivel nőtt volna a légkör szennyezése, ha e hibridek helyett az utakon hasonló méretű és teljesítményű benzinüzemű autók közlekednek. A TMC becslései szerint – ugyanilyen összehasonlítás alapján – a hibridek üzembe állításával globálisan körülbelül 1,2 milliárd liter benzint sikerült megtakarítani.

1977 augusztusában a TMC Japánban bemutatta a “Coaster Hybrid EV” modellt, decemberben pedig megjelent a Prius, a világ első, sorozatban gyártott hibrid hajtású személyautója. A vállalat hibrid autói azóta is hihetetlenül népszerűek a vásárlók körében. Az első generációs Prius fejlesztését Takeshi Uchiyamada, a TMC alelnöke irányította, aki így emlékszik vissza ezekre az időkre:

“Azzal a célkitűzéssel kezdtünk neki az első generációs Prius megalkotásának, hogy megépítjük a huszonegyedik század autóját, ezzel is jelezve a Toyota környezettudatos elkötelezettségét. Elképesztően bonyolult feladat volt a nulláról felépíteni egy hibrid rendszert, ám ennek ellenére is vállaltuk a kihívást.

Toyota “Coaster Hybrid EV”Az első generációs Prius olyan hatást gyakorolt az emberekre, ami minden várakozásunkat felülmúlta: a fogyasztók egyre környezettudatosabb szemlélettel vásároltak, és mindinkább keresték a hibrid hajtású autókat. Az ő igényeik megértésével és kielégítésével vált lehetővé a hibrid járművek széles körű elterjedése, s a vásárlók azóta is folyamatosan érdeklődnek a TMC hibridjei iránt. Mindezért rendkívül hálás vagyok nekik.”

A huszonegyedik századra a hibrid technológia és a többi környezetbarát mobilitási megoldás fejlesztése a TMC szemléletének központi elemévé vált; a vállalat töretlenül dolgozik azon, hogy még kedvezőbbé tegye környezetkímélő termékeinek teljesítményét, fenntartási költségeit és választékát.

Hibridek Európában

Azóta, hogy az első generációs Prius 2000-ben megjelent Európában, a Toyota és a Lexus 2013. március 31-ig 544.184 darab hibrid járművet értékesített az európai piacon, ami a globális hibrid-eladások több mint 10 százalékát teszi ki. A hibrid autók értékesítése most fordulóponthoz érkezett Európában, ahol 2010 óta látványosan emelkednek az eladási mutatók. Az európai piacon mintegy az első 100.000 darab hibrid autó eladása 7 évbe telt – ezzel szemben a Toyota Motor Europe egyedül a 2012-es évben 109.478 hibridet értékesített.

Az európai modellkínálatban jelenleg hat Toyota és hat Lexus full hybrid modell4 szerepel. 2013 első negyedévében a Toyota és Lexus hibridek eladásai 82 százalékkal szárnyalták túl az egy évvel korábbi eredményeket. A Toyota és a Lexus hibrid hajtású modelljei jelenleg az európai eladások 21 százalékát teszik ki.

LexusA hibrid járművek vásárlói alacsonyabb fenntartási költséggel számolhatnak. A Toyota full hybrid technológiája jelentős szerepet játszik a levegőminőség javításában, hiszen az ilyen járművek kipufogógázában kevesebb a NOx és a koromrészecske, mint a dízelmotoros autókéban.
Kulcsszavak: értékesítés, hibrid, jármű kereskedelem, járműipar, lexus, toyota
 
A tökéletes zenei élményt napi autózás közben? Az új Ford Fiestában lehetséges A tökéletes zenei élményt napi autózás közben? Az új Ford Fiestában lehetséges A Volvo Cars 7,1%-os értékesítés-növekedést ért el 2019. júliusában A Volvo Cars 7,1%-os értékesítés-növekedést ért el 2019. júliusában Romániában tavaly 20 százalékkal nőtt az új gépkocsik eladása Romániában tavaly 20 százalékkal nőtt az új gépkocsik eladása Tovább bővült az új autók értékesítése Csehországban Tovább bővült az új autók értékesítése Csehországban Új, kéttónusú fényezéssel érkezik a Toyota Auris Selection Új, kéttónusú fényezéssel érkezik a Toyota Auris Selection
 
Szerdától állnak forgalomba az új Mercedes Citarók Budapesten

Szerdától állnak forgalomba az új Mercedes Citarók Budapesten

2013. április 29.
Szerdától állnak a forgalomba a VT-Transman üzemeltetésében az új beszerzésű Mercedes-Benz Citaro 2 szóló és csuklós autóbuszok - közölte Facebook-oldalán a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteken.
Részletek
Szerdától állnak forgalomba az új Mercedes Citarók BudapestenMájus elsejétől az új járművek a Kőbányától óbudáig közlekedő 9-es, valamint a Pasaréti teret Rákospalotával összekötő 5-ös vonalon állnak forgalomba elsőként. A 11-es és 111-es, az új 7-es és 7E, valamint a 178-as vonalakon júniustól, míg a 8-as, a 30-as és 30A, valamint a 230-as, illetve a 112-es vonalon júliustól tűnnek fel a világoskék Citarók.

A 159 járműből 150 közlekedik majd a napi forgalomban, a többit tartaléknak használja a VT-Transman. A klimatizált buszok motorja az EEV (különösen környezetkímélő) normákat teljesíti, az ajtók becsípődésgátlóval vannak ellátva, és a busz minden oldalán látható lesz a járatszám, a hátsó kijelző pedig a szokásosnál nagyobb méretű lesz, így azon a végállomást is megjelenítik.

A 79 szóló és 80 csuklós buszt a BKK megrendelése alapján a VT-Transman üzemelteti a szerződés szerint 2021 tavaszáig.
Kulcsszavak: bkk, bkv, Citaro, közlekedés, mercedes
 
Szerdától állnak forgalomba az új Mercedes Citarók Budapesten Ingyenes a tömegközlekedés hétfőn Budapesten Nagyarányú növekedést hozott 2014 a CNG üzemanyag értékesítésében Nagyarányú növekedést hozott 2014 a CNG üzemanyag értékesítésében Szerdától állnak forgalomba az új Mercedes Citarók Budapesten Ónos eső esik, két sószóró gép is árokba csúszott Pest megyében Szerdától állnak forgalomba az új Mercedes Citarók Budapesten Új hajójárat önkormányzati támogatással a Balatonon 122 könnyű vasúti jármű Seattle és a Central Puget Sound terület számára 122 könnyű vasúti jármű Seattle és a Central Puget Sound terület számára
 
Nyár végére befejeződik az M0-s autóút déli szektorának bővítése

Nyár végére befejeződik az M0-s autóút déli szektorának bővítése

2013. április 29.
A nyár végére befejeződik az M0-s autóút déli szektorának bővítése, biztonságosabb és kényelmesebb lesz az ország legforgalmasabb tranzitútja - mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára szombaton az M0-s autóút 6-os főúti kereszteződésénél tartott sajtótájékoztatón.
Részletek
nyár végére befejeződik az M0-s autóút déli szektorának bővítéseA Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára közölte: az M0-s útgyűrű M6-os és 51-es főút közötti 11 kilométeres szakaszát már júliusban birtokba vehetik az utazók. Az 51-es főút és az M5-ös autópálya közötti, újonnan megépülő - több mint hat kilométeres - szakaszt pedig szeptemberben adják át.

Az útszakaszon kétszer három sávot plusz leállósáv lesz, aminek köszönhetően megszűnnek a dugók. A fejlesztésnek azért is kiemelkedő a jelentősége - mondta -, mert a nyugat felől érkező forgalom itt osztódik el, teherforgalom pedig csak itt mehet át Budapest mellett.

Az államtitkár hozzátette: a beruházás következő állomása az a 2,7 kilométeres rész lesz, amely az M1-es és a tavaly nyáron átadott szakasz (M6-M7) között van, ahol szintén ki kell bővíteni a kétszer két sávot; a munkálatok 2014-ben indulhatnak. A sajtótájékoztatón bemutatták azt 80 tonnás, nyolc méter széles nagygépet, amely a befejező burkolati munkákat végzi az M6-os és az 51-es főút közötti szakaszon. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: az M0-s déli szektorában Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával beton útburkolat épül, amely nagy szilárdsága miatt a legalkalmasabb arra, hogy elbírja a jelentős kamionforgalmat, de felületképzése révén zajhatás szempontjából is rendkívül kedvező.    

nyár végére befejeződik az M0-s autóút déli szektorának bővítéseAz úgynevezett betonfinisher óránként 150-200 köbméter betont dolgoz be az útba, és nyolc óra alatt mintegy 400 métert halad. Az M0-s déli szekotrának bővítése európai uniós támogatással valósul meg, a kivitelezési szerződéses összege nettó 55,5 milliárd forint.
Kulcsszavak: autópálya, autóút, építés, építkezés, M0, M6, M7
 
Nyár végére befejeződik az M0-s autóút déli szektorának bővítése NFM: az autópálya-építés fajlagos kilométerköltsége 2,3 milliárd forint Bevezetik az egész EU-ban az egynapos sztrádamatricát! Bevezetik az egész EU-ban az egynapos sztrádamatricát! Nyár végére befejeződik az M0-s autóút déli szektorának bővítése Szerda reggeltől hármas fokozatú készültségben a fővárosi közterület-fenntartó Nyár végére befejeződik az M0-s autóút déli szektorának bővítése Megkezdődött a 4-es metró őrmezői kijáratának építése Nyár végére befejeződik az M0-s autóút déli szektorának bővítése E-útdíj - Szóvivő: az indulás óta nem volt "forgalmi zavart okozó körülmény"
 
Drezdai járattal indult a charterszezon Debrecenben

Drezdai járattal indult a charterszezon Debrecenben

2013. április 26.
A Germania légitársaság Drezdából érkezett csütörtöki járatával indult el a charterszezon a debreceni repülőtéren - tájékoztatta Sápi Tamás, az Airport-Debrecen Kft. ügyvezetője az MTI-t.
Részletek
Drezdai járattal indult a charterszezon DebrecenbenA német légitársaság Airbus A319 típusú gépével mintegy 150 német turista érkezett a város légikikötőjébe, ahonnan buszokkal szállították őket Hajdúszoboszlóra. A járatpár szeptember 26-ig kéthetente hoz vendégeket a fürdővárosba, a tervek szerint mintegy 1500 embert.

Sápi Tamás ismertette: nyáron indulnak el a kiutazó nyaralókat szállító charterek, ezek a tavalyi évhez hasonlóan a tunéziai Monastirba, a bulgáriai Burgaszba, a törökországi Antalyaba és az egyiptomi Hurghadaba közlekednek június 11. és október 1. között. Az ügyvezető reményét fejezte ki, hogy a tavalyi 18 ezres charter-utasszámot az idén is sikerül teljesíteniük. A debreceni repülőtérről a Wizz Air légitársaság három célállomásra működtet menetrendszerű járatokat, hetente összesen kilenc járatpárt.

A légikikötő utasforgalma a tavalyi 50 ezret követően az idén várhatóan meghaladja majd a 100 ezret - fűzte hozzá Sápi Tamás.
Kulcsszavak: airport, debrecen, légi közlekedés, repülés, repülő, repülőtér
 
Drezdai járattal indult a charterszezon Debrecenben Autókat is fogad a pekingi repülőtér Drezdai járattal indult a charterszezon Debrecenben A WizzAir debreceni járatainak százezredik utasát köszöntötték Drezdai járattal indult a charterszezon Debrecenben A debreceni utakat tavasszal több százmillió forintból újítják fel Növelte árbevételét és adózott eredményét a Boeing az első negyedévben Növelte árbevételét és adózott eredményét a Boeing az első negyedévben A MINI Németország egyedülálló szolgáltatást kínál a Müncheni repülőtéren A MINI Németország egyedülálló szolgáltatást kínál a Müncheni repülőtéren
 
A Nissan LEAF környezetbaráttá teszi a brit sajtkészítő üzemet

A Nissan LEAF környezetbaráttá teszi a brit sajtkészítő üzemet

2013. április 26.
Az Egyesült Királyság első széndioxidkibocsátás-mentes sajtüzemének termékei a világ legnépszerűbb elektromos járművének segítségével készülnek az Egyesült Királyságban.
Részletek
 A Nissan LEAF környezetbaráttá teszi a brit sajtkészítő üzemet A teljesen környezetbarát sajtkészítő vállalkozás álma most valósággá vált a Nissan segítségével. A Winterdale sajt 100%-ban a LEAF segítségével jut el a partnerekhez, köztük a Fortnum & Mason, The Goring és a Biddenden Vineyard ügyfelekhez, így a sajtgyártás végre teljesen fenntarthatóvá vált.

A Winterdale Cheesemakers által használt Nissan LEAF esetén nem csak az égéstermék-kibocsátás zéró, de az akkumulátorok töltésére használt elektromosságot is Kentben, a Sevenoaks közelében elhelyezkedő wrothami tejgazdaságban telepített napelemek (PV) biztosítják. A Winterdale két díjnyertes pasztörizálatlan cheddar sajtjának fenntartható gyártása iránti elkötelezettség látványos emlékeztetője is helyet kapott a LEAF-en: vidéki táj látható rajta tehenekkel és szélturbinával. A Winterdale vállalkozás mögött álló farmer, Robin Betts, a következőket nyilatkozta: „Már hat éve gyártunk sajtot fenntartható módon, de eddig nem volt lehetőségünk teljesen széndioxid-mentes üzemre.

„A Nissan LEAF a tökéletes megoldás, amely lehetővé teszi a jó minőségű termék szállítását a kifinomult ízlésű vásárlóinknak. Egy 100%-ban elektromos, fenntartható forrásból származó árammal töltött autó használata az utolsó láncszem a széndioxid-mentes sajtelőállításhoz."

A LEAF-et fogjuk használni a Winterdale Shaw és a Winterdale Oak Smoked sajtok kiszállítására, köztük a Fortnum & Mason és a vezető brit borászat, a Biddenden Vineyard ellátásához. Szállítunk még a London Belgravia negyedében elhelyezkedő The Goring hotel számára is, ahol 2011 áprilisában a cambridge-i hercegnő, majd Kate Middleton is eltöltött egy éjszakát, mielőtt összeházasodott Vilmos herceggel. Robin Betts farmján minden reggel a friss, 370 C hőmérsékletű tejet átszállítják az üzembe, ahol megkezdődik a sajtkészítés. A tej melegen tartásának köszönhetően nincs szükség energia felhasználására a folyamat megindításához.

 A Nissan LEAF környezetbaráttá teszi a brit sajtkészítő üzemet A tejhez, amely ekkorra az ideális 320 C-ra hűlt, hozzáadják a starterkultúrát, tejoltót és aludt tejet. Ezt követően vágják és felfőzik a sajtot, amihez a szükséges energiát napelemek és egy talajszondás hőszivattyú szolgáltatják. A főzés után a sajtot formába öntik és három napig préselik. Ezután kiveszik a présből és 10 hónapig a Winterdale barlang jellegű pincéjében tárolják, ahol a természetes hőmérséklet állandóan 120 C. A Winterdale napelemei olyan sok energiát termelnek, hogy a felesleges elektromos áramot visszatáplálják az elektromos hálózatba és elosztják a helyi falvak közt. Ez a hozzájárulás nagyobb, mint az a kis mennyiség, amit a farm kivesz az elektromos hálózatból a sötét, téli napokban. Ezt a hibátlan, széndioxid kibocsátástól mentes folyamatot most már kiegészíti a farm napenergiával töltött zéró emissziós Nissan LEAF-je is.

Olivier Paturet, a Nissan Europe zéró emissziós stratégiai ügyvezetője, hozzátette: „Nagyon örülünk, hogy Robin és a winterdale-i csapat a Nissan LEAF-et választotta, hogy megvalósítsák küldetésüket a teljesen fenntartható sajtgyártásért. Biztosak vagyunk abban, hogy tapasztalataik igazolni fogják, hogy a LEAF nem csak egy tökéletes megoldás a fenntartható mobilitásra, de vezetni is élmény.

„Alig várjuk, hogy az eljövendő években is élvezhessük a Winterdale finom cheddar sajtjait, tudva, hogy nem csak teljesen környezetbarát előállításúak, hanem nagyon ízletesek is."

Robin Betts hozzátette: „Fáradhatatlanul dolgozunk tovább a vállalat zöldebb jövőjéért, valamint azért is, hogy finom, környezetbarát előállítású sajtot készíthessünk. Bár a folyamat nem volt mindig könnyű, hiszünk abban, hogy a sajtunk jó példa arra, hogy lehetőség van ízletes ételek előállítására fenntartható és környezetbarát módon."
Kulcsszavak: elektromos autó, leaf, nissan, villanyautó, zöld
 
Megkezdődött az e-Crafter gyártása Wrześniában Megkezdődött az e-Crafter gyártása Wrześniában A ŠKODA elektromos, intelligens, innovatív és érzelmes lesz a Genfi Autószalonon A ŠKODA elektromos, intelligens, innovatív és érzelmes lesz a Genfi Autószalonon A világ legnagyobb vállalatai sorra kötelezik el magukat a zöld autózás mellett A világ legnagyobb vállalatai sorra kötelezik el magukat a zöld autózás mellett A Samsung elektromos autók akkumulátorainak gyártásába kezd Gödön A Samsung elektromos autók akkumulátorainak gyártásába kezd Gödön A Renault-Nissan Alliance a 21. ENSZ Klímakonferencia hivatalos autóipari partnere A Renault-Nissan Alliance a 21. ENSZ Klímakonferencia hivatalos autóipari partnere
 
A CrossBlue Coupé sanghaji világpremierje

A CrossBlue Coupé sanghaji világpremierje

2013. április 26.
A 2013-as Sanghaji Autószalon előestéjén a Volkswagen Csoport márkái egy-egy különlegességgel tartottak bemutatót, ahol a Volkswagen a CrossBlue Coupé tanulmányautóval kínált kitekintést a jövőbe Kína legjelentősebb autókiállításán.
Részletek
A CrossBlue Coupé sanghaji világpremierjeKlaus Bischoff, a Volkswagen márkavezető formatervezője a bemutató kapcsán megjegyezte, hogy „Az új CrossBlue Coupé három fő vonásának harmonikus egységét kelti életre: megjelenésében robusztus, arányaiban sportos, formáiban és vonalvezetésében pedig visszafogottan elegáns. E tanulmány kétségkívül jelentős hatást gyakorol majd jövőbeni SUV-modelljeinkre.”

A CrossBlue Coupé hajtásáról éppoly takarékos, mint sportos, hálózatról tölthető (Plug-In) hibrid rendszere gondoskodik, amelyben a V6-os turbófeltöltésű és közvetlen benzin-befecskendezésű belső égésű TSI aggregát két elektromos motorral dolgozik együtt.

A maximális teljesítmény 305 kW / 415 LE, amellyel ez a SUV modell igazi sportautóvá válik: álló helyzetből mindössze 5,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 236 kilométer/óra. E figyelemre méltó dinamika ellenére a CrossBlue Coupé az új Európai Menetciklus (NEFZ) szerint átlagosan mindössze 3,0 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként, de a 4,9 méteres SUV-modell még hibrid üzemmódjában sem igényel többet 6,9 liternél. A CrossBlue Coupé 33 kilométert tehet meg tisztán elektromos hajtással, azaz károsanyag-kibocsátás nélkül (legfeljebb 120 kilométer/órás tempóval).

A kupékat idéző formavilágú koncepció modell öt kényelmes ülést és elrendezéstől függően akár 1.101 liternyi csomagteret kínál. Utasterében a formák, színek és anyagok igényes összhatása nemes, kifejezetten a SUV modellekre jellemző hangulatot kelt. Minden fontosabb gomb és kapcsoló érintőkivitelben készült. Annak érdekében pedig, hogy a hátul helyet foglalók is élvezhessék a színvonalas multimédiás szórakoztató-technikát, az első fejtámlák hátoldalába integráltan egy-egy iPad-Mini áll rendelkezésükre.

A CrossBlue Coupé sanghaji világpremierje


Kulcsszavak: autószalon, bemutató, CrossBlue Coupe, Sanghaj, volkswagen
 
A CrossBlue Coupé sanghaji világpremierje A Lexus NX 300h a prémium szabadidőjárművek szegmensében A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D A CrossBlue Coupé sanghaji világpremierje A Hyundai ma mutatta be az első képeket az új i20 modelljéről Divatos szabadidő-autó - Suzuki Vitara 1.4T Allgrip Divatos szabadidő-autó - Suzuki Vitara 1.4T Allgrip A CrossBlue Coupé sanghaji világpremierje Dinamikus fellépés - BMW X4
 
Ha szombat, akkor Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n

Ha szombat, akkor Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n

2013. április 26.
Teszteltük a legvagányabb SUV-ot, a Range Rover Evoque 2.2 SD4 -es modelljét. Utolérhetetlen élményt nyújtott az ex koncepció autóval való közlekedés.
Részletek
Jazzy StreetA tekinteteket magára ragasztó forma különleges belsővel, és valós vezetési élményekkel párosul. A tervezők, ha nem is rakták tele a legmodernebb elektronika teljes tárházával, de bőven gondoskodtak show-elemekről. A 4.4 méternél is rövidebb, de közel 2 méter széles autó dinamizmusa, vezethetősége és terepezési képességei meggyőző érvekkel szolgáltak ahhoz, hogy az Evoque, a Jazzy Streeten a legek közé kerüljön. A gyönyörűséges forma alatt rejtőzködő technikai megoldások világába Szűcs Ivánnal, a márka műszaki gurujával kukkantunk be.

Elindult a VW Think Blue offenzíva! A német konszern az idei esztendőtől sorban dobja piacra a környezetbarát modellek hosszú sorát. A márka hadat üzent a gazdaságtalan és sok károsanyagot kibocsátó technológiáknak, és földgáz üzemű, hibrid és plug-in hybrid illetve tisztán elektromos meghajtású autókkal mutatja meg a környezetvédelem terén vállalt elkötelezettségét. Németh Balázzsal, a VW márkaigazgatójával beszélgetünk, aki azt is elárulja, hogy ezek az autók nem csak a Jazzy Streeten és a szaklapokban lesznek láthatók, hanem elkezdik a hazai forgalmazásukat is!

Tokaji Vilmos urat, a Continental munkatársát kértük meg, hogy meséljen nekünk arról az új fejlesztésről, ami az autó vezetését segítő illetve a minket figyelő biztonsági rendszerek adatait gyűjti egységbe, és ha veszélyesnek ítéli a szituációt, vagy a volán mögött ülő reakcióit, mozgását, akkor fényekkel kommunikál velünk. Arról is szót ejtünk, hogy mennyire van távol az a pillanat, amikor szükség esetén átadhatjuk majd a volánt, az autókat irányítani képes rendszereknek.

Jazzy StreetAntal Péter úr, a Mazerati új, magyarországi vezérképviseletének igazgatója mutatja be a legújabb Quattroporte-t, és az elkövetkező időszakban érkező felső középkategóriás modelleket. Növekvő darabszám, változó modellpaletta, új motorok színesítik majd a nagynevű olasz sportautó gyártó kínálatát. Bepillantunk a kulisszák mögé, ahol egy igazi meglepetés motorról is kiszivárogtatunk néhány információt.

Jogi rovatunkban dr. Vizi Andrással a DAS szakjogászával beszélgetünk arról, hogy a BKV járművekkel való, és rémálomnak számító vétlen ütközések esetén hogyan járjunk el. A bíróságon mennyi esélyünk van rá, hogy bizonyítani tudjuk az ártatlanságunkat és hogy valóban olyan legyőzhetetlen fekete tehén-e a nagy tömegközlekedési vállalat, ahogy sokan gondoljuk.

Előzetes: Jövő héten RallyCafé a Jazzy Streeten. Vendég a VW, hiszen a Rally VB-n szereplő Polo WRC, az érdeklődés középpontjába állította a márkát, szót ejtünk az F1 történéseiről is. Bemutató rovatunkban a Renault városi elektromos minijének, egy  extrém ötlettől vezérelve megszületett F1-es változatát is begurítjuk a Jazzy Streetre!

Tartsanak velünk most szombaton is! 16 és 17 óra között Jazzy Street Bögös Sándorral a 90.9 Jazzy Rádióban. Ismétlés, kedden 20 órakor.
Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, ajánló, Evoque, jazzy street, Maserati, Quattroporte, Range Rover, teszt
 
Már látható Közlekedési Magazinunk soron következő műsora Már látható Közlekedési Magazinunk soron következő műsora Ha szombat, akkor Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Karakteres változás - Seat Ibiza 1.2 TSI Nissan mesterhármas a Jazzy Street díjátadón Nissan mesterhármas a Jazzy Street díjátadón A népszerű Range Rover Evoque uralja a kompakt szabadidőjárművek osztályát A népszerű Range Rover Evoque uralja a kompakt szabadidőjárművek osztályát Lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Porsche Taycan prototípusa Nardòban Lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Porsche Taycan prototípusa Nardòban
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10981 - 10990