Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 101 - 110
Rekordszámú autót adott át a Tesla a negyedik negyedévben

Rekordszámú autót adott át a Tesla a negyedik negyedévben

2020. január 06.
Rekordszámú elektromos autót adott át a Tesla a negyedik negyedévben.
Részletek

Rekordszámú autót adott át a Tesla a negyedik negyedévben

Az amerikai autógyártó az amerikai értékpapír-felügyeletnek (SEC) pénteken átadott tájékoztatójában közölte, hogy 112 ezer autót szállított le, amiből 92 550-re rúgott a legkeresettebb típus, a Model 3 száma. A Model S és a Model X autókból 19 450 darabot adtak át a negyedik negyedévben.

Elemzők ennél kevesebb autó, mintegy 105 ezer jármű leszállítására számítottak. A vártnál jobb adat annak köszönhető, hogy erősödött a kereslet a "tömegterméknek" szánt Model 3 iránt.

A tavalyi utolsó negyedévben a Tesla 104 891 autót gyártott, ebből 86 958 volt Model 3, a Model S/X autók száma pedig 17 933-ra rúgott.

A tavalyi egész évben a Tesla mintegy 367 500 elektromos autót szállított le megrendelőinek, 50 százalékkal többet az előző évinél.

A Tesla 360-400 ezres értékesítési célt tűzött ki a 2019-es évre. Az október végén közzétett, harmadik negyedéves beszámolóban a Tesla menedzsmentje úgy fogalmazott, "nagyon bízik abban, hogy idén meghaladja a 360 ezret" eladott autóinak száma.

New Yorkban a tőzsdenyitást megelőző elektronikus kereskedésben a Tesla 2,15 százalékos pluszban, 439,49 dolláros árfolyamon forgott.   

Rekordszámú autót adott át a Tesla a negyedik negyedévben
Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, Tesla
 
Megérkezett a Fiat Tipo Megérkezett a Fiat Tipo A Lada 2018-ban is mintegy 1100 új autó értékesítésére számít A Lada 2018-ban is mintegy 1100 új autó értékesítésére számít Az Audi „felvillanyozza” a davosi Világgazdasági Fórumot Az Audi „felvillanyozza” a davosi Világgazdasági Fórumot A Volvo Cars az év első 9 hónapjában 7,4%-os növekedésről számolhat be A Volvo Cars az év első 9 hónapjában 7,4%-os növekedésről számolhat be Mutatjuk az új Porsche Taycan belső terét Mutatjuk az új Porsche Taycan belső terét
 
Datahouse: 15,6 százalékkal nőtt tavaly az új autók eladása

Datahouse: 15,6 százalékkal nőtt tavaly az új autók eladása

2020. január 03.
Tavaly 15,6 százalékkal bővült az új autók eladása: 136 601-ről 157 906 ezerre nőtt egy év alatt a forgalomba álló új személygépjárművek száma - közölte a Datahouse csütörtökön az MTI-vel.
Részletek

Datahouse: 15,6 százalékkal nőtt tavaly az új autók eladása

A Carinfo adatai alapján 2017-hez képest még nagyobb, 35,8 százalékos a bkülönbség. Az év végén különösen sok, 16 139 új autó állt forgalomba, vagyis 66,6 százalékkal több, mint 2018 decemberében, de 2017 utolsó hónapjához képest is 48,9 százalék a bővülés. Ilyen mértéket 2019 egyik hónapjában sem ért el a növekedés. Éves alapon visszaesést csak júniusban mértek, 4,4 százalékot.

Az év vége hozta a legjelentősebb növekedést a negyedéves összevetések alapján is. 2019 utolsó három hónapjában 42 802 új személygépjármű állt forgalomba, meghaladva nemcsak az előző két év azonos időszakát, hanem a tavalyi előző negyedéveket is.

A gyártók közül 2019 decemberében és az éves összesítésben egyaránt a Suzuki érte el a legnagyobb, 16 százalékot meghaladó piaci részesedést. A japán gyártó utolsó havi értékesítése 2627 darab, a tavalyi egész éves 25 766 darab volt Magyarországon. A második helyet a Ford érte el 10 százalék körüli, illetve azt kissé meghaladó eredménnyel. A tavalyi rangsor következő helyeit értékesítési részarány alapján sorrendben a Skoda, az Opel, a Toyota és a Volkswagen szerezte meg.

Datahouse: 15,6 százalékkal nőtt tavaly az új autók eladása

A motorkerékpárok eladása decemberben 38,7 százalékkal, az előző 12 hónap alatt 34,9 százalékkal bővült 2018 azonos időszakához képest. Éves összesítésben a forgalomba helyezett darabszám 3022-ről 4078-ra nőtt. 

A kis haszongépjárművek értékesítése 2019 decemberében visszaesett ugyan 4,4 százalékkal, az év egészében viszont 15,3 százalékot bővült, miután 22 723-ról 26 203-ra nőtt az éves forgalomba helyezett darabszám.   

A nagy haszongépjárművek értékesítése a decemberi és az egész éves összesítés alapján is visszaesett. A tavalyi utolsó hónapra 406-ról 321-re, az összes hónapot tekintve pedig 6241-ről 5274-re csökkent a forgalomba helyezések száma egy év alatt - derül ki a közleményből.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, márkakereskedés
 
Csökken a dízelautók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között az EU-ban Csökken a dízelautók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között az EU-ban Csökkent az eladott gépkocsik száma Csehországban Csökkent az eladott gépkocsik száma Csehországban Rendkívül sikeres első negyedévet zárt a Ford Magyarországon Rendkívül sikeres első negyedévet zárt a Ford Magyarországon Növelte bevételét és nyereségét a Volkswagen csoport, de lassulásra számít Növelte bevételét és nyereségét a Volkswagen csoport, de lassulásra számít Kimagasló értékesítési eredménnyel indította pályafutását a BMW 530e iPerformance Kimagasló értékesítési eredménnyel indította pályafutását a BMW 530e iPerformance
 
Letartóztatták a román nőt, aki a forgalommal szemben közlekedett az M0-son

Letartóztatták a román nőt, aki a forgalommal szemben közlekedett az M0-son

2020. január 03.
Letartóztatta a Budakörnyéki Járásbíróság egy hónapra azt a román nőt, aki a forgalommal szemben ment autójával szilveszter napjára virradó éjjel az M0-s autóúton - tájékoztatta a Budapest Környéki Törvényszék csütörtökön az MTI-t.
Részletek

Letartóztatták a román nőt, aki a forgalommal szemben közlekedett az M0-son

A nőt hivatalos személy elleni erőszak és közúti veszélyeztetés bűntette, valamint más bűncselekmények elkövetésével gyanúsítja a Szentendrei Rendőrkapitányság.

Kifejtették: december 31-én 1 óra 45 perckor a gyanúsított, aki egy román rendszámú járművel Diósd térségében autózott az M0-s autóúton, ismeretlen okból megfordult és a forgalommal szemben, Diósd irányából Csepel felé tartott.

"A gyanúsított ezzel az ott szabályosan közlekedőket - tekintettel az autóúton érvényben lévő megengedett legnagyobb sebességre is - közvetlen balesetveszélynek tette ki" - emelték ki.

A gyanúsított miatt egy szemből érkező autó vezetőjének az ütközés elkerülése érdekében irányt kellett változtatnia, emitt autójával nekiütközött egy másik járműnek.

A rendőrök a szolgálati autójukkal, megkülönböztető fényjelzés használata mellett, a gépjárműből kiszállva, elemlámpával és kézi jelzéssel megállásra szólították fel a nőt, aki mindezt figyelmen kívül hagyva kikerülte a járőröket és továbbhaladt a forgalommal szemben. A járőrök a szolgálati járművel utánamentek, megelőzték és hangosbeszélő készüléken, több nyelven is megállásra szólították fel, de a nő továbbra sem állt meg.

Ezt követően a gyanúsított a járművével hátulról meglökte, majd oldalról is nekiütközött az előtte haladó rendőrautónak. A gyanúsított az általa okozott és észlelt balesetek helyszínét megállás és segítségnyújtás nélkül elhagyta. A balesetek során senki nem sérült meg.

Az M0-s autóút és a 11-es főút csomópontjában 2 óra 35 perckor a rendőröknek sikerült feltartóztatniuk a járművet és intézkedtek a gyanúsítottal szemben. Az alkoholszonda alkalmazásának eredménye a helyszínen negatív volt; ezután a járőrök a nőt bódult állapotban elkövetett járművezetés gyanúja miatt előállították vér- és vizelet-mintavételre.

Mivel a gyanúsított román állampolgár, nincs magyarországi lakhelye, tartózkodási helye, magyarországi kötődése, és a cselekmény során folyamatosan kivonta magát a rendőrök intézkedése alól, feltehető, hogy szabadlábon hagyása esetén a büntetőeljárásban elérhetetlenné válna, megszökne, elrejtőzne. Ezért a bíróság a nő meghallgatása után elrendelte letartóztatását addig, amíg az elsőfokú bíróság a tárgyalás előkészítése során határozatot nem hoz, de legfeljebb február 2-ig.

A döntés ellen a gyanúsított és a védője fellebbezéssel élt, így az nem végleges, de végrehajtható.

Kulcsszavak: autópálya, közlekedés, közlekedésbiztonság
 
Az autósok 12 százaléka nyári gumival közlekedik Az autósok 12 százaléka nyári gumival közlekedik Letartóztatták a román nőt, aki a forgalommal szemben közlekedett az M0-son Milliós kár is lehet a vadbaleset ára Elkészültek a Budapestre érkező új buszok első darabjai Elkészültek a Budapestre érkező új buszok első darabjai Hétfőtől használhatják az autósok P+R parkolót az Etele téren Hétfőtől használhatják az autósok P+R parkolót az Etele téren Április 5-től üzemszerűen működik az új traffipaxrendszer Április 5-től üzemszerűen működik az új traffipaxrendszer
 
Elfogatóparancsot adtak ki az autóipari legenda ellen

Elfogatóparancsot adtak ki az autóipari legenda ellen

2020. január 02.
Elfogatóparancsot adott ki Carlos Ghosn ellen az Interpol, miután a korábbi Renault-vezér Libanonba menekült a japán igazságszolgáltatás elől.
Részletek

Elfogatóparancsot adtak ki az autóipari legenda ellen

Az Interpol elfogatóparancsot adott ki Carlos Ghosn ellen, amelyet csütörtökön Bejrútban megkaptak az illetékes belügyi hatóságok, és továbbították a bíróságnak. Intézkedés egyelőre nem történt.

Az előzményekkel kapcsolatban érdemes kiemelni, hogy Ghosn Japán legjobban fizetett cégvezetője a Nissan, a Renault és a Mitsubishi részvételével létrehozott autóipari szövetség, egyúttal mindhárom autógyártó első embere is volt, míg Tokióban tavaly november 19-én őrizetbe nem vették, és előzetes letartóztatásba nem helyezték pénzügyi vétségek miatt. Több mint három hónap múlva, március 6-án szigorú korlátozások mellett óvadék ellenében feltételesen szabadlábra helyezték, de alig egy hónapra rá, újabb vádakkal ismét letartóztatták. Azóta házi őrizetben volt.

A szóvivői által korábban közzétett közleményében üzletember december végén jelentette be, hogy Libanonban tartózkodik. A Ghosn Bejrútba érkezéséről beszámoló al-Dzsumhuríja című libanoni napilap szerint az üzletember Törökországból érkezett repülővel.

A Reuters beszámolója szerint a francia-libanoni-brazil állampolgárságú Ghosn-t háromhónapos tervezés után egy biztonsági cég csempészte ki a japán fővárosból, majd Törökország érintésével juttatták el Libanonba. Carlos Ghosn a Reuters forrásai szerint azért dönthetett a szökés mellett, mert az ellene folytatott két per közül a másodikat 2021. áprilisára halaszthatták, emellett a feleségével sem tudta tartani a kapcsolatot – í­rja a portfolio.hu.

Elfogatóparancsot adtak ki az autóipari legenda ellen
Kulcsszavak: Carlos Ghosn, japán, Renault-Nissan
 
A Renault is feltételezett pénzügyi visszaélést jelzett Carlos Ghosn volt elnök-vezérigazgató ügyében A Renault is feltételezett pénzügyi visszaélést jelzett Carlos Ghosn volt elnök-vezérigazgató ügyében A Toyota útjára indítja közlekedésbiztonsági kampányát A Toyota útjára indítja közlekedésbiztonsági kampányát Elektromos járművek egész palettájával készül a Toyota a Tokiói olimpiára Elektromos járművek egész palettájával készül a Toyota a Tokiói olimpiára Energiamegtakarítás Nissan módra Energiamegtakarítás Nissan módra Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban! Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban!
 
Új kategóriával bővült a 2020-as Concorso d’Eleganza Villa d’Este szépségversenye

Új kategóriával bővült a 2020-as Concorso d’Eleganza Villa d’Este szépségversenye

2020. január 02.
A korábban bejelentett három díjazási osztály mellé a választó bizottság a ’60-as, ’70-es és ’80-as évek leggyönyörűbb hosszú távú versenyautóit is meghívta a május 22-24. között megrendezendő eseményre, miközben bejelentették, hogy az idei nagy sikerre való tekintettel ismét összehozzák a Villa d’Este Prelude Tour felvezető kirándulást.
Részletek

Új kategóriával bővült a 2020-as Concorso d’Eleganza Villa d’Este szépségversenye

Öt hónappal a 2020-as Concorso d’Eleganza Villa d’Este előtt máris kezd összeállni a Comói-tó partján jövőre felsorakozó klasszikus autók mezőnye: a világ legexkluzívabb, klasszikus autókra és történelmi motorkerékpárokra koncentráló szépségversenyének választó bizottsága elfogadta az első járműregisztrációkat, miközben egy új kategóriát is bejelentett. A 2020. május 22-24. közötti hétvégén megrendezendő esemény negyedik díjazási osztályában az 1960-as, 1970-es és 1980-as évek leggyönyörűbb hosszú távú versenyautói gurulnak majd egymás mellé. A „From Swinging Sixties to Awesome Eighties: Two Decades of Endurance Racing” elnevezésű kategória a 12-órás és 24-órás megmérettetések csúcspontját eleveníti fel.

Ez volt az a korszak, amelyben a látványos prototípusokat és az egyedi sportautókat kizárólag a maratoni kihívás szempontjai szerint tervezték meg, az órával és egymással vívott csatákat pedig nem egyszer a vakmerőség döntötte el. Ezekben a versenyautókban mindent a funkcionalitásnak rendeltek alá a tervezők, amelyhez letaglózó erejű menettulajdonságok, mind a mai napig lélegzetelállító formai kialakítások és üvöltő hangorkánok társultak.

Új kategóriával bővült a 2020-as Concorso d’Eleganza Villa d’Este szépségversenye

A motorsport-legendák még tovább gazdagítják a BMW Group Classic és a Grand Hotel Villa d’Este luxusszálloda által közösen életre hívott esemény résztvevőinek változatosságát. A májusi hétvégén a szakértő zsűri és a műértő közönség mintegy 50 olyan négykerekű drágakövet értékel majd a Comói-tó partján, amelyek mindegyike a hőn áhított trófeák egyikére pályázik.

A 2020-as Concorso d’Eleganza Villa d’Este választó bizottsága korábban már bejelentette a szépségverseny első három járműkategóriáját. A „Pre-war Roadsters” kategóriában az autóipar első nyitott tetős sportautói egyesülnek, a „Cops and Robbers – Fast Cars from Both Sides of the Law” osztály a filmtörténelem és a valós élet leglátványosabb autós üldözéseire összpontosít, a „Hypercars of the 1990s” kategóriában pedig az elmúlt évezred utolsó évtizedének kivételes négykerekűi gurulnak egymás mellé. A választó bizottság a további kategóriákat is hamarosan bejelenti, miközben máris fogadja a jelentkezéseket.

2019-ben hatalmas sikert aratott a hagyományteremtő szándékkal megrendezett Villa d’Este Prelude Tour, így a háromnapos hétvégét felvezető egynapos kirándulást 2020-ban is életre hívják a szervezők.

Új kategóriával bővült a 2020-as Concorso d’Eleganza Villa d’Este szépségversenye

A 2020. május 21-i túra során a Concorso d’Eleganza Villa d’Este járműszépségversenyének résztvevői konvojban autózzák körbe a Comói-tó és Cernobbio környékét, a gondosan megtervezett program pedig gasztronómiai élményekkel fűszerezve indítja be a klasszikus autók hétvégéjét.

A 2020-as Concorso d’Eleganza Villa d’Este nem csupán a klasszikus autók és a történelmi motorkerékpárok tulajdonosait, valamint a világ minden tájáról érkező rajongókat, de a média képviselőit is meghívja az eseményre. Munkájukat egy telepített médiaállomás segíti majd a helyszínen. A sajtóregisztrációk az esemény hivatalos weboldalán kezdeményezhetők 2020 január végétől.

Kulcsszavak: autós rendezvény, Concorso d’Eleganza Villa d’Este, oldtimer, Oldtimer Show
 
Máig működik és versenyez egy idén 118 éves Peugeot! Máig működik és versenyez egy idén 118 éves Peugeot! A legkülönlegesebb klasszikus autókat díjazták a Balatonfüredi Concours d’Elegance autószépségversenyen A legkülönlegesebb klasszikus autókat díjazták a Balatonfüredi Concours d’Elegance autószépségversenyen A Mazda RX-VISION bemutatkozott a Concorso d’Eleganza Villa d’Este-n A Mazda RX-VISION bemutatkozott a Concorso d’Eleganza Villa d’Este-n Új kategóriával bővült a 2020-as Concorso d’Eleganza Villa d’Este szépségversenye Oldtimer autók népesítik be a hétvégén a Balaton-felvidéket A BMW Motorrad hagyománya és jövője egyetlen tökéletes formájú Custom Bikeban A BMW Motorrad hagyománya és jövője egyetlen tökéletes formájú Custom Bikeban
 
Új kocsikra volna szükség a 4-es metró vonalán

Új kocsikra volna szükség a 4-es metró vonalán

2020. január 02.
Csúcsidőben 13 darab közlekedik a 4-es metróvonalra vásárolt 15 Alstom-szerelvényből, így tovább már nem csökkenthető a követési időköz.
Részletek

Új kocsikra volna szükség a 4-es metró vonalán

A megnyitás óta eltelt öt és fél évben kis híján megduplázódott, napi 100 ezerről 190 ezerre emelkedett az utasok száma a 4-es metróvonalon, ahol a rendelkezésre álló vonatok még éppen ki tudják szolgálni az utazóközönséget. A forgalom további növekedése azonban nem lesz kezelhető, ha nem bővül a járműpark. A lappal a Budapesti Közlekedési Központ azt közölte, hogy a közeljövőben értékelni fogják, hogy a menetrend mennyiben felel meg az igényeknek.

A vonalra eredetileg 15 Alstom metrószerelvényt vásároltak – egyenként 1,33 millió euróért –, amelyek közül csúcsidőben 13 darab közlekedik. A legterheltebb napszakokban érvényben lévő 2 perc 30 másodperces követési időköz további csökkentése azonban már csak úgy lehetséges, ha új szerelvényeket állítanak forgalomba.

Ehhez mindenképpen új szerelvényeket kell beszerezni, mert hiába járnak a 2-es vonalon is Alstomok, azok műszaki tartalma eltér a teljesen automatizált 4-esen közlekedőkétől - í­rja a hvg.hu.

Új kocsikra volna szükség a 4-es metró vonalán
Kulcsszavak: 4-es metró, beszerzés, közlekedés
 
Kamerarendszerrel és Futárral szerelték fel a budapesti nagykörúti villamosokat Kamerarendszerrel és Futárral szerelték fel a budapesti nagykörúti villamosokat Nem a bioüzemanyagok miatt drágulnak az élelmiszerek Nem a bioüzemanyagok miatt drágulnak az élelmiszerek A Siemens villamosítja Dánia vasúthálózatát A Siemens villamosítja Dánia vasúthálózatát Emelkedett a benzin és a gázolaj ára Emelkedett a benzin és a gázolaj ára Deciméter pontossággal irányíthatók a világ legnagyobb óceánjárói Deciméter pontossággal irányíthatók a világ legnagyobb óceánjárói
 
Hatéves a BMW i3: az elektromos mobilitás első úttörői már több mint 200 ezer kilométert tettek meg

Hatéves a BMW i3: az elektromos mobilitás első úttörői már több mint 200 ezer kilométert tettek meg

2020. január 02.
A károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés hosszú távon fenntartható égisze alatt született modell mára a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság, a nagyfeszültségű akkumulátorra vállalt gyártói garancián is messze túlmutató megbízhatóság, fenntarthatóság hármas egységének négykerekű szimbólumává érett.
Részletek

Hatéves a BMW i3: az elektromos mobilitás első úttörői már több mint 200 ezer kilométert tettek meg

A hosszú távon fenntartható személyes mobilitás iránymutató úttörője, egy legyőzhetetlen hosszútávfutó edzettségével, kitartásával és diadalmenetével: 2013-as piaci debütálása után hat esztendővel a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt továbbra is a világ elsőszámú környezetbarát kisautója, amely rendhagyó sikertörténetével az elektromos mobilitás négykerekű ikonjává emelkedett. Piaci bevezetése óta a modell a világszerte legnagyobb darabszámban értékesített tisztán elektromos meghajtású prémium kompakttá vált, amelyet a mai napig eladott több mint 165 ezer példány igazol. És hiába a kiemelkedő értékesítési teljesítmény, a BMW i3 évről évre új eladási csúcsot ér el.

Az osztatlan népszerűségnek örvendő modell varázsereje a futurisztikus vezetési élménnyel megfűszerezett, kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságban és a belvárosi kerületek közötti ingázáson messze túlmutató, környezetbarát kvalitásokban rejlik. Mindezt az elektromos mobilitás azon első úttörői is alátámasztják, akik az elsők között ültek be a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktba és az elmúlt hat évben már több mint 200 ezer kilométert utaztak károsanyag-kibocsátás nélkül.

Jövőbe mutató járműtechnológiájának és töretlen értékesítési sikertörténetének köszönhetően a BMW i3 a 2013-as piaci bevezetése óta eltelt hat évben a tisztán elektromos mobilitás négykerekű szimbólumává érett. A BMW Group így az elkövetkező években még tovább fejleszti a modellt és a tervek szerint egészen 2024-ig meghosszabbítja sorozatgyártását. Az iránymutató autó első tulajdonosai egybehangzóan a modell megbízhatóságát, tartósságát és egyetlen feltöltéssel is elegendő tisztán elektromos hatótávolságát hangsúlyozzák a BMW i3 legfőbb erényeiként, legyen szó akár a dél-afrikai hőségről, akár az észak-svédországi fagyokról.

Hatéves a BMW i3: az elektromos mobilitás első úttörői már több mint 200 ezer kilométert tettek meg

A BMW Group tömegtermelésben kínált első tisztán elektromos meghajtású modellje a világ minden táján bizonyította költséghatékony működését, amelyhez kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság társul. A BMW i3 első tulajdonosai hat éve tesztelik valódi körülmények közepette az innovatív gépkocsi hajtáslánc-technológiáját és nagyfeszültségű akkumulátorát, a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés pedig esetükben sem merült ki az otthon és a munkahely közötti ingázásban, hiszen a modellt a hosszabbra nyúló hétvégi kirándulásokon és a nyaralások alkalmával is rendre vallatóra fogták.

Több mint 277 ezer kilométer az eredeti fékrendszerrel

„A BMW i3 koncepciója teljességgel egyedülálló” – meséli az észak-rajna-vesztfáliai Titz városában élő Helmut Neumann, aki 2014 óta vezeti 60 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt BMW i3 modelljét és Berlinbe, valamint az Alpokba is gond nélkül eljutott vele. „Kívülről olyan modern ruhát ölt, hogy még mindig megfordulnak utána az utcán. És ha a pazar vezetési élményt nem is nézzük, a BMW i3 akkor is egy végtelenül gazdaságos autó. És ez alatt nem csupán az energiafogyasztást értem, hanem a fenntartási költségeket is” – teszi hozzá. A BMW i3 kombinált energiafogyasztása 100 kilométerre vetítve, a modell teljes életciklusát nézve átlagosan 13 kilowattóra, amely nem csupán a belsőégésű erőforrással szerelt modellekhez viszonyítva, de az elektromos autók mezőnyében is páratlan: kilowattóránként 30 euro centtel számolva Helmut Neumann BMW i3 modelljének energiafogyasztási költsége 100 kilométerenként mindössze 3,90 euróra jön ki.

Hatéves a BMW i3: az elektromos mobilitás első úttörői már több mint 200 ezer kilométert tettek meg

A legnagyobb német autóklub (ADAC) elemzése arra is rámutat, hogy a BMW i3 nem csupán ökológiai szempontból, de gazdasági szempontból is a hosszú távon fenntartható jövőbe vezeti a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. Az összes felmerülő költséget egybevetve a BMW i3 mintegy 20 százalékkal gazdaságosabb választás, mint a BMW bármely hasonló teljesítményű, belsőégésű erőforrással szerelt modellje. Az alacsonyabb fogyasztás és a jobb értéktartás mellett az olcsóbb fenntarthatóság is a BMW i3 oldalára billenti a mérleget, arról nem is beszélve, hogy a tisztán elektromos prémium kompakt tulajdonosai a motorolaj-cserének és a kipufogórendszer problémáinak is búcsút mondhatnak. Sőt mi több, a lassítás a BMW i3 esetében legtöbbször intenzív fékenergia-visszatáplálással párosul, amely egypedálos vezetést tesz lehetővé. Így lehetséges az, hogy Helmut Neumann BMW i3 modelljén még 277 ezer kilométer után sem kell lecserélni az eredeti féktárcsákat és fékbetéteket.

Helmut Neumann egyike a bajor prémiumgyártó azon ügyfeleinek, akik a technológia fejlődésével párhuzamosan kicseréltették a BMW i3 nagyfeszültségű akkumulátorát, így az eredetileg 60 amperóra tárolókapacitású és 22 kilowattóra energiateljesítményű energiatároló egységet egy 94 amperóra tárolókapacitású, 33 kilowattóra energiateljesítményű egységre cserélték. Az új akkumulátor érezhetően nagyobb energiatartalékot jelent” ez pedig még kényelmesebbé teszi a hosszabbra nyúló utazásokat” – mondja Neumann.

A megbízható tisztán elektromos hatótávolság a nagyfeszültségű akkumulátor minőségét igazolja

A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt első tulajdonosainak gyakorlati tapasztalatai egybehangzóan azt mutatják, hogy az iránymutató négykerekű egyetlen feltöltéssel megtehető zéró emissziójú hatótávolsága még több százezer kilométer futásteljesítmény után is csupán enyhe mértékben csökken.

Hatéves a BMW i3: az elektromos mobilitás első úttörői már több mint 200 ezer kilométert tettek meg

Ez a BMW Group által gyártott nagyfeszültségű akkumulátorok kimagasló minőségét igazolja. 2013-as piaci premierje óta a BMW i3 egyetlen példányában sem kellett akkumulátort cserélni idő előtti elhasználódás vagy jelentős mértékű öregedés miatt. Látva, hogy a BMW i3 nagyfeszültségű akkumulátorainak teljesítménye még az eleinte megadott 100 ezer kilométer után sem csökken, a BMW Group Európában 8 évre vagy 160 ezer kilométerre növelte a tisztán elektromos prémium kompakt energiatároló egységére nyújtott gyártói garanciát.

A müncheni központú vállalatcsoport az elmúlt években az autókban elhasználódott akkumulátorok újrafelhasználási módját is kifejlesztette: az öreg energiatároló egységek fix akkumulátortelepeken kezdik meg második életüket, a lakossági villamosenergia-hálózathoz csatlakoztatva vagy a zöld energia házon belüli legoptimálisabb felhasználását segítve. Lipcsében működő gyárának energiaellátását például szélerőművekkel biztosítja a bajor gyártó, amely a BMW i3 előszériás példányaiból kiszerelt és idő közben nagyobb teljesítményűre cserélt energiatároló egységekből álló akkumulátortelepen tárolja a zöld energiát.

A BMW i3 a gyakorlatban is garantálja a papíron megadott tisztán elektromos hatótávolságot, amelynek köszönhetően hosszú távú használhatóságot kínál ügyfeleinek. Az Ausztriában élő Gabriele Forster például már első nap felvette a közlekedés és a járműtöltés optimális ritmusát, hogy minden pillanatban hatékonyan használhassa környezetbarát gépkocsiját otthona és munkahelye között. A 60 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt modellt napközben a munkahelyén, éjszaka pedig otthonában csatlakoztatja a kiépített fali töltőhöz, a 200 kilométerre elegendő tisztán elektromos hatótávolság így még a váratlan kitérőkre is elegendő energiát biztosít.

Hatéves a BMW i3: az elektromos mobilitás első úttörői már több mint 200 ezer kilométert tettek meg

Az Egyesült Államokban élő Robert Cleary napi 150 kilométert ingázik károsanyag-kibocsátás nélkül. Az elmúlt évek során egyetlen alkalommal fogyott el alóla az akkumulátorban tárolt energia – 50 méterre az otthoni gépkocsi-feljárótól, így a problémát egy hosszabbítóval megoldotta. Robert anno a BMW Active E kísérleti tesztflottájának vezető résztvevője volt, így 2014-ben egy 60 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt BMW i3 „Electronaut” verziót is kapott hétköznapi tesztelésre. Az autó számtalan beszélgetést indított el Robert munkahelyén, ahol az elektromos mobilitás egyik úttörőjeként nyilvános járműtöltő oszlop létesítését is kezdeményezte. Meggyőződéssel vallja, hogy „az elektromos mobilitás erősíti a környezettudatosságot”.

To Shaun Maidment számára eleve ismeretlen a „hatótávolságtól való félelem” fogalma. „Egyszer Johannesburgból mentem Fokvárosba, ami elsőre kicsit hosszú útnak tűnt, de minden rendben volt” – meséli a dél-afrikai férfi, aki egy átlagos hétköznapon több mint 300 kilométert tesz meg úgy, hogy az ügyfeleinél töltött idő alatt autója akkumulátorát is tölti. To Shaun Maidment 2014-ben egy 60 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral és egy kiegészítő benzinmotorral felszerelt BMW i3 Range Extender modell mellett döntött, a belsőégésű erőforrásra azonban kizárólag biztonsági tartalékként tekint. „A Range Extender csupán egy biztosíték” – mondja. Hogy még tovább népszerűsítse hazájában az elektromos mobilitást és elősegítse a hálózatról tölthető gépkocsik térnyerését, To Shaun Maidment egy közösségi gyűjtést kezdeményezett, a befolyt összegekből pedig Dél-Afrika nyilvános járműtöltő állomásainak számát gyarapítja.

A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakthoz 2018 negyedik negyedévében vált elérhetővé az eddigi legkorszerűbb, 120 amperóra tárolókapacitású nagyfeszültségű akkumulátor, amely 42,2 kilowattóra energiateljesítményével a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel több mint 285 – 310 kilométer, a hétköznapi használat során pedig 260 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot garantál. Ez mintegy 50 százalékos hatótávolság-növekedést jelent a BMW i3 2013-ban debütált első példányaihoz képest.

A BMW i3 egyik legfőbb ismérve a fenntartható vezetési élmény

A BMW i3 első tulajdonosai még a tisztán elektromos prémium kompakt volánjánál töltött megannyi év után is megszállottan rajonganak a modell azonnali teljesítmény-leadásáért, az elektromos motor nyomatékáért, valamint a fékezéskor felszabaduló energiát visszatápláló, egypedálos vezethetőségért. „Sok elektromos autót teszteltem, mielőtt a BMW-re esett a választásom. Nagyobbakat és gyorsabbakat egyaránt, de egyik sem volt olyan agilis és olyan könnyedén kezelhető, mint az i3” – fogalmaz Rob van Roon, aki 2013 vége óta 276 ezer kilométert tett meg a BMW Group első tisztán elektromos meghajtású modelljével, 2019 márciusa óta pedig további 25 ezret az új, 120 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt BMW i3-mal. Az új modellt naponta csupán egyszer kell feltöltenie tulajdonosának, a Hollandiában élő férfi pedig pontosan tudja, hogyan tudja ezt a leghatékonyabban kivitelezni.

„A járműtöltés nem feltétlenül jelent várakozást. Ilyenkor intézem el az adminisztratív munkákat és a telefonhívásokat, hiszen ezek éppúgy teljes figyelmet igényelnek” – teszi hozzá Rob van Roon, aki a hosszabbra nyúló utazások alkalmával az Ionity gyorstöltőkből álló járműtöltési hálózatának előnyeit is felfedezte. Az Ionity mintegy 200 állomásból álló hálózatot üzemeltet az öreg kontinens legforgalmasabb közúthálózata mentén. „Ha megállok egy étkezésre, az autóm akkumulátorát is fel tudom tölteni” – így Rob van Roon, aki családját Norvégia Északi-fokához, Portugália délnyugati csücskébe és Szicíliába is elvitte már a BMW i3 modellel.

2013 októberében a svédországi Leif Carlsson is kapva kapott a BMW i3 első stockholmi tesztvezetésének alkalmán. „Már az első úton meggyőzött, hogy ez bizony az én autóm. A legszuperebb vezetési élményt adta, amit valaha átéltem” – meséli a férfi, aki az elmúlt hat évben több mint 216 ezer kilométert tett meg a 60 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral és kiegészítő benzinmotorral felszerelt BMW i3 Range Extender modellel. Leif Carlsson megtalálta a vezetési élmény és a fenntarthatóság közötti ideális egyensúlyt: elmondása szerint elegendő a járművet hagyományos háztartási aljzatról, otthon és a munkahelyen tölteni. Svédországban még a többszintes parkolóházakban sincs hiány konnektorból, hiszen az autókba szerelt kiegészítő fűtőberendezéseket is legtöbbször a lakossági villamosenergia-hálózathoz csatlakoztatva működtetik a tulajdonosok.

A munkahelyeken eközben egyre inkább elterjednek a gyorstöltők, a nyilvános járműtöltő állomások pedig egyre több utcasarkon megtalálhatók. Mint ilyen, Leif Carlsson ma már szinte egyáltalán nem használja BMW i3 modellje kiegészítő benzinmotorját, a beépített kiegészítő fűtőberendezést azonban kiváltképp nagyra értékeli. Utóbbi technológia időzítő funkciója még a leghidegebb téli hónapokban is kifogástalanul működik. „Amikor megérkezem az autóhoz, kellemesen meleg utastér és száraz, jégtől és hótól mentes szélvédő fogad” – mondja.

2013 telén a BMW i3 első tesztvezetése a Portugáliában élő João Gonçalves számára is elegendőnek bizonyult. „Szerelem volt első látásra – számos ökológiai és gazdasági előnnyel megfűszerezve” – meséli a portugál férfi, aki azóta munkába, kikapcsolódni és nyaralni is a BMW i3-mal jár. João Gonçalves napi 250 kilométert autózik, a BMW i3 nagyfeszültségű akkumulátorát pedig könnyedén feltölti munkahelyén vagy ügyfeleinél. A hosszabbra nyúló utazásokat a portugál férfi rendre a fedélzeti navigációs rendszer segítségével tervezi meg. „Nem csupán az útvonalat tudom megtervezni vele, de a rendszer az útba eső gyorstöltőket is jelzi, így biztos lehetek abban, hogy problémamentesen érem el az úti célomat” – meséli.

Kulcsszavak: bmw, elektromos autó, i3
 
Hatéves a BMW i3: az elektromos mobilitás első úttörői már több mint 200 ezer kilométert tettek meg Nem sikerült túl jól a Tesla tartós tesztje Terepjáró, amely a jövőbe visz – az Audi AI:TRAIL quattro Terepjáró, amely a jövőbe visz – az Audi AI:TRAIL quattro Elektromos kisteherautót gyárt a német posta Elektromos kisteherautót gyárt a német posta Győrben gyártják az Audikhoz az elektromos motorokat Győrben gyártják az Audikhoz az elektromos motorokat Nem lesz elektromos terepjárója a BMW-nek Nem lesz elektromos terepjárója a BMW-nek
 
A Toyota Prius Európa legtakarékosabb új autója

A Toyota Prius Európa legtakarékosabb új autója

2019. december 31.
Bár a korábbi években készült néhány aszketikus dízel, a jelenleg kapható autók között a Toyota Prius az abszolút legtakarékosabb – ez derül ki a tényleges üzemanyag-fogyasztási adatok leghitelesebb forrásának tekintett Spritmonitor.de adataiból.
Részletek

A Toyota Prius Európa legtakarékosabb új autója

Száz kilométerenként átlagosan 4,48 liter benzinnel beéri, de akár 3,34 literrel is elboldogul a jelenleg kapható, negyedik generációs Toyota Prius. A német Spritmonitor.de közösségi portál csaknem háromszáz felhasználójának személyes mérésein alapuló statisztika pedig nem mást jelent, minthogy a japán hibrid a legtakarékosabb az Európában jelenleg kapható, belső égésű motorral szerelt személygépkocsik közül.

A 2001-ben alapított Spritmonitor.de közösségi portál a lehető legegyszerűbb és leghitelesebb módon nyújt valós képet az egyes típusok tényleges üzemanyag-fogyasztási szokásairól: a felhasználók minden egyes tankolásnál feljegyzik a kilométer-állást és a tankolt üzemanyag mennyiségét, valamint hogy jellemzően milyen forgalmi és útviszonyok mellett közlekedtek az előző tankolás óta. Ezekből az információkból épül fel a Spritmonitor.de páratlanul gazdag adatbázisa, amelyben cikkünk írásakor több mint 807 ezer gépkocsi szerepel. Ezek összesen 16,21 milliárd kilométert tettek meg, és ennek során 1,21 milliárd liter üzemanyagot égettek el.

Mivel a portál közel két évtizede működik, egy-egy típusból akkor is több generációnyi gyűlhetett össze az adatbázisban, ha a felhasználók csak új korától rögzítették autójuk üzemanyag-fogyasztási adatait. Ez rendkívül informatív, ha az elmúlt húsz év legtakarékosabb autóit keressük, de ha használt helyett új autót vásárolnánk, muszáj évjárat szerint szűkíteni a kört.


A Toyota Prius Európa legtakarékosabb új autója

Ekkor kiderül például, hogy a dízelüzemű rekorderek Top 10-es listáján mindössze egyetlen (de a legjobb 30 között is csupán négy) olyan típus van, amely a mai napig megvásárolható dízelmotorral; a többi gyártónál tiltólistára kerültek a kicsi dízelek.  A benzinmotoros dicsőséglistán sokkal jobb a helyzet, itt három rekorder típus fogyasztási adatai nem relevánsak azok számára, akik új autó vásárlásában gondolkodnak. A Nissan Pixo és a Daihatsu Cuore forgalmazása 2013 végével megszűnt Európában, a Seat Mii pedig ma már csak egy-egy piacon elérhető belső égésű (CNG-üzemű) motorral, a legtöbb országban kizárólag villanymotorral forgalmazzák.

A Spritmonitor.de eredeti fogyasztási rangsora megtekinthető ezen a linken; az újonnan megvásárolható benzinüzemű autókra szűkítve a listát a következő sorrendet kapjuk (zárójelben az adott típus adatokat szolgáltató tulajdonosainak száma):

Típus:                      

 Átlagfogyasztás (liter/100 km) Megjegyzés

1. Prius Mk4 Toyota 4,46 a legtakarékosabb személyautó
2. Celerio Suzuki 4,68   
3. Ioniq Hyundai 4,76   
4. Yaris Hybrid Toyota 4,82   
5. Kia Niro Kia 5,12 a legtakarékosabb crossover
6. Corolla Hybrid Toyota 5,15   
7. C1 Mk2 Citroën 5,23   
8. C-HR Toyota 5,36   
9. Aygo Mk2 Toyota 5,37   
10. CT 200h Lexus 5,41 a legtakarékosabb prémium modell

A Toyota Prius Európa legtakarékosabb új autója

A 2019 végén, 2020 elején megvásárolható autók listáját tehát a Toyota Prius aktuális, negyedik generációs modellje vezeti, 4,46 l/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztással. A modell egyes kiadásai jól demonstrálják a hibrid technológia folyamatos és gyors ütemű fejlődését. Míg az első széria európai felhasználói átlagosan 5,5 liter benzint használtak el száz kilométeren, a második kivitelnél már csak 5,2, a harmadiknál 5,05 l/100 km volt a vonatkozó adat. A Toyota Prius a legtakarékosabb dízelüzemű modellnél is kevesebb üzemanyagot igényel, ráadásul azzal szemben sem a korom-, sem a NOx-kibocsátás miatt nem kell aggódnia a környezettudatos vásárlónak.

Az sem mellékes, hogy ötszemélyes utasterével és 502 literes csomagtartójával a Prius egy teljes értékű családi autó, amely városban a menetidő akár 50 százalékában képes tisztán elektromos üzemben, károsanyag- és zajkibocsátás nélkül közlekedni.

Figyelemreméltó tény továbbá, hogy a legjobb tíz között összesen öt Toyota és egy Lexus modell található, jellemzően igen magas felhasználói aránnyal. Ez különösen örvendetes, mert egy olyan autó, amelyet kevesen vásárolnak meg, hiába tiszta üzemű, marginális piaci jelenléte miatt nem tud érdemben hozzájárulni az autóállomány károsanyag-kibocsátásának csökkentéséhez, a légminőség javításához.

Kulcsszavak: Prius, toyota, üzemanyag-fogyasztás
 
A Toyota Prius Európa legtakarékosabb új autója Hétvégén ismét Jazzy Street Mobilitási ökoszisztémában képzeli el a jövő autózását a Toyota Mobilitási ökoszisztémában képzeli el a jövő autózását a Toyota A közeljövőbe enged betekintést a Toyota a Párizsi Autószalonon A közeljövőbe enged betekintést a Toyota a Párizsi Autószalonon Szélesebb modellválasztékkal érkezik a Toyota Proace Szélesebb modellválasztékkal érkezik a Toyota Proace A Toyota Prius Európa legtakarékosabb új autója Car sharing szolgáltatás indul Toyota i-Road és COMS járművekkel Franciaországban
 
A férfi, akinek az autóversenyzést köszönhetjük

A férfi, akinek az autóversenyzést köszönhetjük

2019. december 31.
Hosszú nevéhez hosszú élet és emlékezetes eredmények még hosszabb sora társul. Étienne Gustave Frédéric van Zuylen van Nyevelt van de Haar bárót az FIA alapítójaként ismerjük, arról azonban kevesebben tudnak, milyen szálak fűzték a Peugeot-hoz.
Részletek

A férfi, akinek az autóversenyzést köszönhetjük

Az automobil történetéhez kapcsolódóan számos prominens szereplő neve maradt fenn a kollektív emlékezetben. Egy bizonyos belga nemesről azonban rendkívül ritkán esik szó, pedig ha ő nincs, valószínűleg nem indul el a szervezett autóversenyzés sem a XIX. században. Bár cirkalmas nevét nehézkesen megjegyezni bocsánatos mulasztás, a derék báró elévülhetetlen érdemeket szerzett a motorsport intézményének megteremtésében. Mindemellett van de Haar báró egy roppant kellemetlen, de egyben vicces incidenssel is beírta magát az autózás történelemkönyvébe.

1860-at írunk. A belga származású Étienne Lenoir feltalálja hidrogéngázzal hajtott, egyhengeres motorját. Ezt később egy hintóra erősíti, megteremtve a Hippomobile-t, amely Párizsból kiindulva üzembiztosan tesz meg közel 18 kilométert nem egészen három óra alatt. Ugyanebben az évben egy másik belga származású Étienne először sír fel szülei nizzai otthonában. Bár mérnöki érzékkel nem áldotta meg a sors, az ifjú van Zuylen van Nyevelt hosszú életét teljes egészében az automobil népszerűsítésének szentelte.

Környezete kiváló lovasként és még kiválóbb emberként ismerte: 33 évesen érdekvédelmi szervezetet hozott létre a francia munkások támogatására. Habár a lovakhoz egész életében szoros viszony fűzte, hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a négylábúaknál jobban érdeklik a négykerekűek. 1895-ben ő szervezte meg a világ első hivatalos autóversenyeként számon tartott Párizs-Bordeaux-Párizs futamot, amin egy Peugeot Phaeton Type 16-os modell diadalmaskodott, ezzel a márka örökre beírta magát a dokumentált motorsport történelembe.

A férfi, akinek az autóversenyzést köszönhetjük

Egy évvel később a báró részt vett Belgium első közúti autóversenyén, majd az ezt követő évek során Európa-szerte aktívan népszerűsítette az automobilt, amelyet nem csak szórakoztató, de társadalmi és gazdasági szempontból egyaránt rendkívül hasznos találmánynak is tartott.

Van Zuylen van Nyevelt magánélete és üzleti vállalkozásai egyaránt az automobil köré rendeződtek. Hozzá hasonlóan felesége, Hélène de Rothschild is rendszeresen vett részt versenyeken: kevesen tudják, de Hélène volt a világtörténelem első női autóversenyzője. A Rothschildok anyagi támogatásával helyrehozatta a család ősi örökségét, Németalföld – mai Benelux államok – legnagyobb kastélyát, a de Haar birtokot, ahol nem csak garázsokat és műhelyeket épített, hanem egy impozáns üzemanyag-tornyot is, amelyből könnyen, gyorsan tankolhatta meg kedvenc játékszereit. A de Haar kastély az európai motorsport-élet fontos központjává vált, az illusztris vendégek jóvoltából a kor legnagyszerűbb automobiljai vonultak fel a birtokon.

Ebben az időben Van de Haar báró igazgatósági tagságot vállalt a párizsi taxivállalatnál, ezzel párhuzamosan az 1900-ban alapított L’Auto magazin szerkesztőségében, valamint jó barátja, Jules Philippe Félix Albert de Dion Wandonne de Malfiance márki autógyárában. A család tagjai ekkoriban a francia De Dion-Bouton manufaktúra típusaival jártak.

A báró alapító tagja és közel három évtizeden át (1895-1922) elnöke volt a világ első autós szervezetének, a francia autóklubnak. Később több nemzet autóklubjának megszervezésében vállalt szerepet, élete főműve pedig az volt, hogy ezeket egy közös nemzetközi szervezet: a L´Association Internationale des Automobile-Clubs Reconnus égisze alatt tömörítette.

A férfi, akinek az autóversenyzést köszönhetjük

A szervezet 1904-es alapításától kezdve egészen haláláig, 1931-ig ő töltötte be az AIACR elnöki tisztét. 1946. június 20-án, napra pontosan 42 évvel az alapítása után a szervezetet átkeresztelték, és a mai napig Fédération internationale de l´automobile vagyis FIA néven működik. A báró állhatatosságáról és motorsport iránti elhivatottságáról mi sem tanúskodik jobban, mint hogy az 1900-as párizsi nyári olimpiai játékok szervező bizottságának tagjaként kijárta, hogy az olimpián bemutató számként autóversenyt rendezzenek - erre azóta sem volt példa - ahol a legjobb versenyzők Peugeot modellekkel indultak.

Bár magánemberként de Dion márki impozáns automobiljaival járt, autóversenyzőként jóval pragmatikusabb elveket vallott. Miután az 1884-es Párizs-Rouen közúti túraversenyen, majd egy évvel később, a világ első elismert, hivatalos autóversenyén, az általa szervezett, kétnapos Párizs-Bourdeaux-Párizs ralin egyaránt Peugeot-k diadalmaskodtak, levonta a logikus következtetést, és maga is az oroszlános márka autóival állt rajthoz. Ehhez kapcsolódóan még egy – meglehetősen kétes értékű – világrekord fűződik a nevéhez; 1896-ban elsőként vált dokumentált autólopás áldozatává.

Szerelője ugyanis gondolt egyet, és egy szép napon elkötötte a báró Peugeot versenyautóját. A történelem sajnos nem jegyezte fel, hogy ez vajon az 1894-ben diadalmas, 3 lóerős Type 5 volt-e, avagy azon négyüléses modellek egyike, amelyek a Bordeaux-i versenyen rajtengedélyt kaptak. A Peugeot első saját fejlesztésű, 8 lóerős boxermotorja ugyan 1896-ban látott napvilágot, de gyártása csak 1897-ben indult be – az is igaz ugyanakkor, hogy egy olyan nagy befolyással bíró, közkedvelt személy, mint van de Haar báró idő előtt hozzáférhetett a technológiai remekműnek számító Peugeot modellhez.


A férfi, akinek az autóversenyzést köszönhetjük

Akkoriban persze még nem léteztek kizárólag versenyre fejlesztett autók, ám 20 km/órát meghaladó utazósebességükkel és (a világon elsőként alkalmazott) gumikerekeikkel a Peugeot autói nem véletlenül értek el sikereket már a motorsport hajnalán. Érthető tehát, hogy a szerelő kísértésbe esett, ugyanakkor fel nem fogható, hogy mihez szeretett volna kezdeni az autóval. Noha akkoriban a francia társadalom volt a legnyitottabb az automobilra Európában, az ország útjain alig néhány motorhajtású jármű közlekedett – sem eladni, sem feltűnés nélkül használni nem tudta volna azt.

Az ügyet igazán az teszi pikánssá, hogy a szerelő a lopás után nem sokkal maga is rájött tette értelmetlenségére, hiszen a hipermodernnek számító autóval semmit nem tudott kezdeni, ezért visszavitte a kocsit jogos tulajdonosához, a báró pedig minden további nélkül megbocsájtott neki és Peugeot modellekből álló gyűjteménye karbantartásához még évekig alkalmazta szerelőként a férfit, akiről később azt mondta, senki nem ért olyan jól a Peugeot autók lelkéhez, mint ő.

A korabeli híradások szerint a báró minden embert kedvelt származástól és képzettségtől függetlenül, sosem haragudott senkire, két dolgot szeretett: az embereket és az autóversenyzést. Egyszer, amikor megkérdezte tőle egy újságíró, hogy mi a foglalkozása, csak annyit mondott: emberbarát és autóversenyző.

Egy biztos, ha nincs van de Haar báró, a korabeli autóversenyzés sem indul el, a Peugeot neve pedig nem fonódik össze örökre a versenyzés hajnalával.

Kulcsszavak: autósport, autóverseny, FIA, Peugeot
 
A Peugeot 208 BlueHDi szériaváltozata 2,0 literes üzemanyag-fogyasztással új csúcsot állított fel A Peugeot 208 BlueHDi szériaváltozata 2,0 literes üzemanyag-fogyasztással új csúcsot állított fel PEUGEOT Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem PEUGEOT Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem Dakar 2013 - Minden magyar a célban Dakar 2013 - Minden magyar a célban Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSA Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSA A férfi, akinek az autóversenyzést köszönhetjük A Hyundai Shell World Rally Team kihirdette a Lengyel-ralin érvényes felállását
 
Megújulnak a legforgalmasabb MÁV állomások

Megújulnak a legforgalmasabb MÁV állomások

2019. december 31.
Az utasok által érzékelhetően és látványosan újulnak meg a legforgalmasabb állomások a MÁV "50 megújuló állomás" programjának köszönhetően; decemberben elkészültek a Déli pályaudvar, Zánkafürdő, Sárvár, Vecsés, Monor, Pilis, Zugló, Kőbánya-Kispest és Kőbánya alsó idénre tervezett felújítási munkálatai, a program várhatóan 2023-ban zárul - közölte a MÁV.
Részletek

Megújulnak a legforgalmasabb MÁV állomások

A MÁV emlékeztet, hogy a legforgalmasabb állomások felújítási programja idén indult, és ennek keretében több fővárosi és vidéki állomáson végez koncentrált felújítási munkálatokat és komfortnövelő beavatkozásokat.

Az idén a Keleti pályaudvaron, a Miskolc-Tiszai pályaudvaron, Kecskeméten, és Újszászon is befejeződtek az utaskomfortot növelő nagyobb karbantartási munkálatok - írták.

A 2019-es programban kiemelt helyet foglalt el a Keleti pályaudvar rendbetétele, a visszajelzések alapján komfortosabb lett a Keleti, az elvégzett munkálatok pedig jelentősen javították a Keleti pályaudvarra érkező és onnan induló vonatok menetrendszerű közlekedését, valamint a pályaudvar szolgáltatásainak színvonalát - emlékeztettek.

Az évente 1,5 milliónál is több utast kiszolgáló és naponta átlagosan 200-250 személyszállító vonatot fogadó Zuglóban a nagy igénybevétel miatt vált szükségessé a karbantartás. Részben megújult az évente csaknem félmilliós utasforgalmat lebonyolító Kőbánya alsó állomás is, a nyílászárók és a kőburkolat cseréje 2020 elején várható.

Megújulnak a legforgalmasabb MÁV állomások

Kőbánya-Kispest állomáson évente több mint 3,1 millió utas fordul meg, ezért az állomás elővárosi viszonylatban is kiemelt jelentőségű. Az állomásépület és a gyalogos felüljáró teljes körű és komplex rekonstrukciójára, egy új akadálymentes gyalogos felüljáró tervezésére közbeszerzést indított a vasúttársaság. A tervezésre irányuló közbeszerzési eljárás sikeresen lezárult, a tervezési munkák 2020. januárban elkezdődnek. Az állomás karbantartása előreláthatólag 2020 első negyedében fejeződik be - közölték.

Idén decemberben a Déli pályaudvaron az utasbiztonsági szempontból kiemelten fontos peronszinti mellvédfal helyreállítás első műszaki ütemének munkái elkészültek, illetve korszerűsítették a vágányok végén található kijelzőket. 2020 első negyedévében az utasok által használt területek álmennyezetének felújítása tovább folytatódik és egyidejűleg a lámpák cseréjét is elvégzik a metró- és peronszinten is.

December végéig befejezik Zánkafürdőn a felvételi épület bontását, ezzel előkészítetve a terepet az új perontető kialakításához. Év végéig elkészül Veresegyházon az új, 64 férőhelyes P+R parkoló, valamint Sárváron a homlokzat és a fedett peron teljes mértékű felújítása.

A Keleti pályaudvar mellett a Nyugati és a Déli pályaudvaron, illetve két nagy utasforgalmat lebonyolító megyeszékhelyi állomáson, Debrecenben és Szolnokon is a legmodernebb LED-falas kialakítású utastájékoztató táblákat helyeztek ki. További három állomáson - Vecsés, Monor és Pilis - is zajlik a vizuális utastájékoztatás fejlesztése.

Az idei év tapasztalatait beépítve a komplex felújítási program előreláthatólag 2023-ig folytatódik, valamint a következőkben a P+R és B+R parkolók fejlesztése is napirenden van - áll a közleményben.

Kulcsszavak: felújítás, máv, vasútállomás
 
Kiírták a közbeszerzést a Thököly út egy szakaszának felújítására Kiírták a közbeszerzést a Thököly út egy szakaszának felújítására Árvíz - A legtöbb korlátozást fenntartják a vasúti közlekedésben Árvíz - A legtöbb korlátozást fenntartják a vasúti közlekedésben MÁV-Start: több millió forintos kár keletkezett a szurkolói különvonatban MÁV-Start: több millió forintos kár keletkezett a szurkolói különvonatban Megkezdődött az M1-es autópálya nagyobb mértékű felújítását Megkezdődött az M1-es autópálya nagyobb mértékű felújítását Felújítják az M7-es autópályát Siófoknál Felújítják az M7-es autópályát Siófoknál
 

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 101 - 110