Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 101 - 110
Mostantól minden új Volvo gépkocsi végsebességét 180 km/órában korlátozzák

Mostantól minden új Volvo gépkocsi végsebességét 180 km/órában korlátozzák

2020. május 20.
A Volvo Cars tavalyi ígéretével összhangban mostantól minden új Volvo gépkocsi végsebességét 180 km/órában korlátozzák.
Részletek

Mostantól minden új Volvo gépkocsi végsebességét 180 km/órában korlátozzák

A törvényi és iparági szabályozásokon túlmutató korlátozás ahhoz az alapvető célkitűzéséhez viszi egy lépéssel közelebb a vállalatot, hogy teljes mértékben kiküszöbölje a súlyos vagy halálos sérüléssel járó közlekedési baleseteket.
 
A sebességkorlátozáson túl mostantól minden Volvo gépkocsi esetében alapfelszerelés lesz az a Care Key indítókulcs, amellyel a Volvo gépkocsik tulajdonosai tovább korlátozhatják a jármű végsebességét, mielőtt például családtagjaiknak vagy fiatalabb, tapasztalatlanabb sofőröknek adják kölcsön az autót.
 
A 180 km/órás korlátozás és a Care Key együttes bevezetése rávilágít a gyorshajtás veszélyeire, egyben megerősíti a Volvo Cars globális vezető szerepét a közlekedésbiztonság terén. Mindkét megoldás jól érzékelteti, hogy az autógyártók a kedvezőbb vezetői viselkedés elősegítése révén hogyan járulhatnak aktívan hozzá a halálos kimenetelű közlekedési balesetek teljes felszámolásához.
 
„Meggyőződésünk, hogy az autógyártók felelősséggel tartoznak a közlekedés biztonságosabbá tételéért.” – mondta Malin Ekholm, a Volvo Cars biztonsági központjának alelnöke. „Sebességkorlátozó technológiánk, valamint a bevezetéséből fakadó párbeszéd tökéletesen beleillik ebbe a szemléletbe.

Mostantól minden új Volvo gépkocsi végsebességét 180 km/órában korlátozzák

A sebességkorlátozás és a Care Key elgondolkoztatja az embereket, és remélhetőleg ráébreszti őket a gyorshajtás veszélyeire. Ezzel egyidejűleg a technológia elősegíti a felelősségteljes vezetői magatartást, és gondtalan utazási élményt biztosít.”
 
A végsebesség korlátozása már annak első beharangozásakor ellentmondásos reakciókat váltott ki. Voltak, akik egyenesen megkérdőjelezték, hogy az autógyártóknak jogában áll-e a rendelkezésre álló technológiákat ilyen célra felhasználniuk.
 
A Volvo Cars mindettől függetlenül, hagyományaihoz híven továbbra is kötelességének érzi, hogy úttörő szerepet vállaljon az autógyártók jogaival és kötelességeivel kapcsolatos vitákban, és akkor is kiálljon a potenciálisan életmentő döntések mellett, ha azok következtében esetleg potenciális ügyfeleket veszít el.
 
A gyorshajtást az teszi veszélyessé, hogy bizonyos sebességek felett még a fedélzeti biztonsági technológiák és az intelligens infrastruktúra sem képes arra, hogy baleset esetén megakadályozza a súlyos vagy halálos sérüléseket.
 
Mostantól minden új Volvo gépkocsi végsebességét 180 km/órában korlátozzák

A legtöbb nyugati országban ezért vezettek be sebességkorlátozásokat. Ennek ellenére a sebesség túllépése általános jelenség, és a mai napig a halálos kimenetelű közlekedési balesetek egyik leggyakoribb oka. Évről évre autósok millióit bírságolják meg gyorshajtás miatt.
 
A kutatások rámutattak, hogy az emberek többsége nincsen tisztában azzal, milyen veszélyekkel jár a túl nagy sebesség. Ennek következtében az emberek gyakran hajtanak gyorsabban, mint ami egy adott forgalmi helyzetben optimális volna, és rosszul mérik fel a pillanatnyi körülményeknek megfelelő sebességet.
 
A gyorshajtás mellett az ittas vezetés, illetve a vezető figyelmének az elterelése jelent komoly kihívást a közlekedésbiztonság szempontjából. Ezekre a tényezőkre is hathatós megoldást kell keresni, hogy a Volvo Cars valóra válthassa a súlyos vagy halálos sérüléssel járó közlekedési balesetektől mentes jövőképét. Az autógyártó közlekedésbiztonsági tevékenységei keretében mindhárom magatartási formával behatóan foglalkozik, és a jövőben ezekhez kapcsolódó további funkciókkal is felszereli járműveit.
 


Kulcsszavak: balesetmegelőzés, közlekedésbiztonság, volvo
 
A biztonságos közlekedés a MOL Motoros Family szívügye A biztonságos közlekedés a MOL Motoros Family szívügye A Volvo Cars ismét megnyitja torslandai gyártóüzemét és svédországi irodáit A Volvo Cars ismét megnyitja torslandai gyártóüzemét és svédországi irodáit Mit kell tenni, ha nyaralás közben felvillan a műszerfalon a figyelmeztető jelzés? Mit kell tenni, ha nyaralás közben felvillan a műszerfalon a figyelmeztető jelzés? A közlekedési hatóság és egy vezetéstechnikai centrum baleset-megelőzési megállapodása A közlekedési hatóság és egy vezetéstechnikai centrum baleset-megelőzési megállapodása A Detroit-i Autószalonon debütál a vadonatúj Volvo S90 A Detroit-i Autószalonon debütál a vadonatúj Volvo S90
 
A Közlekedési Múzeum újíthatja meg a kelenföldi vasútállomás épületét

A Közlekedési Múzeum újíthatja meg a kelenföldi vasútállomás épületét

2020. május 20.
Elindul a kelenföldi indóház megmentése: a Közlekedési Múzeum koncepciója szerint vasúti terepasztalokat és modelleket bemutató, kifejezetten családbarát kiállítóhely és új közösségi tér születhet a mintegy százharminc éves, mára elhagyott kelenföldi állomásépületből.
Részletek

A Közlekedési Múzeum újíthatja meg a kelenföldi vasútállomás épületét

A közlekedéstörténeti szempontból kiemelt emléknek számító épületben a volt Északi Járműjavító területén újjászülető Közlekedési Múzeum felépítésének ideje alatt is kiállításokat és programokat tervezünk. A Kormány által biztosított 100 millió forintból megkezdődhet az épület átfogó műszaki állapotfelmérése és rekonstrukciójának tervezési folyamata. Az épület újratervezését a Közlekedési Múzeum megbízásából az Építész Stúdió végzi.
 
“A kelenföldi indóház egy olyan közlekedéstörténeti emlék, amely a megváltozott közlekedési rendszer miatt mára egykori rendeltetését elveszítette. A Közlekedési Múzeum küldetésének érezte az épület megmentését, mely az egyik legrégebbi épített vasúti emlék Budapesten. A 130 éves épületben létrejövő új  kiállítóhely és kulturális központ abban is segít majd, hogy kisebb kiállításokkal abban az előttünk álló néhány évben is meg tudjunk jelenni Budapesten, ameddig az új kőbányai otthonunk elkészül. Utóbbin a kelenföldi munkákkal párhuzamosan, ugyancsak friss kormánydöntésnek köszönhetően szintén gőzerővel dolgozunk.” - mondta el a hír kapcsán Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum főigazgatója.

Tavaly ősszel Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszter jelentette be, hogy a Közlekedési Múzeum vállalkozott arra, hogy megmenti a régi kelenföldi indóházat, melyet a MÁV korábban bezárt. Az épület eredeti, vasúti funkcióit ugyanis az elmúlt években elvesztette, a 4-es metró átadása óta a jegyvásárlást és egyéb vasúti szolgáltatásokat fokozatosan  az aluljáróba helyezték át.

A Közlekedési Múzeum újíthatja meg a kelenföldi vasútállomás épületét

A Múzeum terve az, hogy a bezárt épületbe új életet lehel, kulturális és közösségi funkciókat hoz létre, illetve egy olyan vasúti fókuszú kiállítóhelyet alakít ki, amely tematikus programokkal, kiállításokkal, különösen a gyermekes családok és vasútbarátok körében kifejezetten népszerű terepasztalokkal, valamint a múzeum világhírű vasútmodelljeivel méltó funkciót ad a régi állomási épületnek. Az épület állapota rendkívül leromlott, a műszaki állapotfelmérések végeztével tudjuk majd megmondani, mennyiből és mikorra menthető meg a romos műemléképület.

A Kormány által biztosított 100 millió forintos támogatásnak köszönhetően elindul a történelmi épület átfogó műszaki felülvizsgálata és rekonstrukciójának, átalakításának megtervezése. A Kormány átvállalta a korábban az XI. kerület Újbuda Önkormányzat által ígért, de végül nem biztosított támogatást is, hogy megindulhasson a tervezési munka.

A most induló tervezési munkák során a Közlekedési Múzeum partnere az Építész Stúdió lesz, aki tavaly a Helsinki Nemzeti Múzeum megépítésére, vagy éppen a volt Északi Járműjavító területén felépülő Új Közlekedési Múzeumra kiírt nemzetközi tervpályázatokon is eredményesen megmérettette magát. Nevükhöz fűződik a Széll Kálmán tér rekonstrukciója, az FMH Fővárosi Művelődési Ház és lakóház tervezése, vagy a győri Mobilis interaktív kiállítási központ terveinek elkészítése.

A Közlekedési Múzeum újíthatja meg a kelenföldi vasútállomás épületét

A Múzeum tervei szerint ide kerülnek az év elején megszűnt, korábban nagy sikerű Andrássy úti Miniversum Közlekedési Múzeum által megvásárolt egyes terepasztal elemei és modelljei. Itt lesz látható többek között a Nyugati pályaudvar, a zuglói és győri vasútállomás kicsinyített mása is. Emellett a Közlekedési Múzeum gyűjteményének világhírű 1:5 méretarányú vasúti modelljeinek egy részét is itt mutatják majd be.

A páratlan és nemzetközi ritkaságnak számító modellek között száz, sőt százötven évvel ezelőtt készült alkotások is vannak. Az új helyszín a tervek szerint arra is alkalmas lesz, hogy a Közlekedési Múzeum kisebb kiállításokkal abban a néhány évben is meg tudjon jelenni Budapesten, amíg az új kőbányai múzeumépület a volt Északi Járműjavító területén elkészül. Ez utóbbi folytatása kapcsán szintén a napokban született támogató kormánydöntés.

Kulcsszavak: felújítás, Kelenföld, közlekedés, Közlekedési Múzeum, vasútállomás
 
Teljes a budai fonódó villamoshálózat Teljes a budai fonódó villamoshálózat A kátyúkárok felét nem fizetik ki a biztosítók A kátyúkárok felét nem fizetik ki a biztosítók A Közlekedési Múzeum újíthatja meg a kelenföldi vasútállomás épületét Az ABB közreműködésével épül Kínában a világ legnagyobb elektromos autó gyorstöltő-hálózata A Google nyáron az utcákon teszteli legújabb robotautóit A Google nyáron az utcákon teszteli legújabb robotautóit Eldőlni látszik az elektromos busz vs. dízel vita Eldőlni látszik az elektromos busz vs. dízel vita
 
A Dacia 15 éves sikertörténete Európában

A Dacia 15 éves sikertörténete Európában

2020. május 20.
Európai jelenlétének ünneplésére a Dacia egy limitált jubileumi szériát dob piacra. Piaci megjelenése óta Magyarországon összesen több mint 63 ezer darab Dacia gépjárművet helyeztek forgalomba 2020 április végéig, ez az elmúlt 15 évre vetítve átlagosan 3,3%-os piaci részesedést jelent.
Részletek



A Dacia 15 éves sikertörténete Európában

Az egyetlen modelltől az átfogó, változatos termékpalettáig, a Dacia a maga 6,5 millió vásárlójával átalakította az autóipart 2005 óta. Az elmúlt 15 év sikertörténete a Logan európai bevezetésétől egészen a 100%-ban elektromos városi autó, a Spring bemutatásáig terjed.

Egy forradalmian új, megfizethető modell születése

Az 1966-ban Romániában alapított Dacia mindig is kapcsolatban állt a Renault-val: első modellje, amely csak a helyi piacon volt elérhető, egy Dacia 1100 márkajelzéssel ellátott Renault 8 volt, és a gyártáshoz Franciaországban készült alkatrészeket használtak.

1999-ben a Renault Csoport célja a román gyártó felvásárlásával egyértelmű volt: fejleszteni a Dacia szakértelmét és földrajzi pozícióját, hogy piacra dobhassa a legolcsóbb lépcsőshátú szedánt az akkor jelentősen fejlődésnek indult Kelet-európai piacokon. Nagyon ambiciózus cél volt ez, amelynek eléréshez a Renault Csoport rengeteg, addig ismert konvenciót borított fel.

Az autóiparban először alkalmazták a „design-to-cost” modellt, amelynek szellemében már a tervezés szakaszában elkezdtek számolni a költségekkel. Abban az időben ez kiemelkedően innovatívnak számított, mivel a módszer szakított a hagyományos tervezési logikával: anélkül, hogy kompromisszumot kötöttek volna a megbízhatóság és a biztonság terén, a költségoptimalizálás is a jármű tervezésének már legelső szakaszától kezdve ugyanolyan fontos szempont lett.

A Dacia 15 éves sikertörténete Európában

A fejlesztés kezdetétől a végéig a teljes műszaki kialakításnál figyelembe vették a végső eladási árat. Ezen stratégia értelmében a Renault Csoport már bevált és amortizált alkatrészeinek és technológiáinak használata jelentős előnyt jelentett. A tervezéstől a koncepció kidolgozásáig, majd a gyártásig a Dacia projekt csapata úgy működik, mint egy start-up: tiszta lappal és szűk költségvetéssel kezdődik a munka - minden modell esetén!

A 2004-ben leleplezett Logan minden előzetes ígéretet betartott: rekord méret és helykínálat, valamint minden lényeges felszereltség - verhetetlen áron. A modell forradalmasította az autópiacot azzal, hogy az új autó vásárlás olyan közönség számára is elérhetővé vált, amelynek eddig ez csak álom lehetett. A használt autókkal versenyképes újautó-árral annyira sikeres volt a modell, hogy 2005-től egész Európában forgalmazni kezdték. A Dacia példaértékű lett az újautó-vásárlás területén. Az ikonikus modellt, a Logant ma is forgalmazzák, 2004 óta összesen 1,8 millió darab talált gazdára.

Nyertes hármas 

A Logan sikerének köszönhetően a Dacia 2008-ban kibővítette kínálatát a Sandero és annak SUV verziójával, a Sandero Stepway-el. A kompaktság és a tágas belső tér kombinációja révén ez az ötajtós forma elég sokoldalú ahhoz, hogy megfeleljen minden kihívásnak.

A Dacia 15 éves sikertörténete Európában

Az új forradalom 2010-ben kezdődött, a Dacia Duster bemutatásával. Ez a modell, amely ma már bestsellernek számít, sokak számára tette elérhetővé azt a SUV szegmenst, amely addig csak magasabb kategóriás modellekből állt.

Hű maradva azokhoz az értékekhez, amelyeket a Dacia sajátjának vall – rekord mértékű helykínálat, egyszerűség, robusztus kialakítás és verhetetlen ár – mindkét új modell ma már slágerterméknek számít. A Sandero (beleértve a Sandero Stepway-t is) rendelkezett 2018-ban a legnagyobb, magánszemélyek körében eladott példányszámmal, bemutatása óta pedig összesen 2,1 millió darabbal. A Dacia Dusterből 2010 óta 1,6 millió darabot adtak el.

A Dacia egyszerű, megbízható és robusztus modelljeivel továbbra is kielégíti a vásárlók alapvető igényeit. A márka 2007-ben bővítette a termékcsaládot a Logan MCV-vel (kombi), majd 2012-ben a Lodgy-val (egyterű) és a Dokkerrel (egyterű személyváltozat és furgon). Vevői lelkesedésének köszönhetően a márka aktív vásárlóközösséggel rendelkezik és mára a Dacia lett az ötödik Európában a magánszemélyek részére történő értékesítés terén. Nagy utat járt tehát be a márka!

Hazánkban piaci megjelenése óta összesen több mint 63 ezer darab Dacia gépjármű kelt el, ezzel a márka átlagosan 3,3% piaci részesedést ért el az elmúlt 15 év során, ugyanakkor a Duster 2010-es bevezetése is hozzájárulhatott ahhoz, hogy elmúlt 10 évben ez az érték 5,4%-ra emelkedett. A legmagasabb piaci részesedést egyébként 2019-ben regisztrálták 6,6%-os aránnyal.

A Dacia 15 éves sikertörténete Európában

2010-es hazai megjelenése óta a legnépszerűbb modell itthon a Duster volt a Dacia kínálatában, összesen 24 ezer darabot helyeztek forgalomba 2020 április végéig a Datahouse adatai alapján. Itthoni bevezetése óta a modell a Dacia-értékesítés jelentős hányadát, kb. 40%-át adja, piaci részedése pedig átlagosan 2,3 %-ot tett ki ugyanebben az időszakban.

Az eladási listán a városi terepjárót Magyarországon a Logan követi, összesen több mint 13 ezer darabot helyeztek forgalomba hazánkban 2005 és 2020. április között. A rangsor harmadik helyezettje itthon a Dokker, illetve a Dokker Van változat, amelyből közel tízezer darab kelt el. A Sandero a negyedik helyen áll és csak kevéssel marad el a Dokker mögött, 2005 óta ugyanis több mint 9 600 példányt helyeztek forgalomba a Datahouse adatai szerint.

2020. áprilisának és egyben az idei év első 4 hónapjának összesített nyertese a Dacia Lodgy 1 839 eladott járművel, a családtámogatási programnak köszönhetően. Kimondhatjuk tehát, hogy a Dacia Lodgy a nagycsaládosok kedvenc autója Magyarországon.

A 15 éves évforduló kapcsán a márka egyedi limitált szériát dob piacra, melyet a 15th Celebration felirattal ellátott embléma és további egyedi dizájnelemek különböztetnek meg a többi modelltől. Ez a crossover széria minden országban elérhető, ahol a márkát forgalmazzák. Hazánkban a limitált Sandero (TCe 90) 3 699 000, míg a Duster limitált verziója (TCe 100) 4 549 000 Forintos kezdő ártól érhető el.

A Dacia 15 éves sikertörténete Európában

A holnap igényeire válaszol

Mivel az ügyfelek elvárásai és az autók használatának módja is folyamatosan változnak, a Dacia modern márkaként meghallva vásárlói igényeit, felkészül a jövő mobilitásának kihívásaira. A környezeti kihívásokra reagálva a Dacia az egyetlen gyártó, amely kettős üzemű (benzin/LPG) modelleket kínál közel a teljes személygépjármű választékban.

A Groupe Renault 10 éves tapasztalata alapján a Dacia következő újítása a megfizethető elektromos járművek területén lesz várható. 2020 márciusában a márka bemutatta a Spring elektromos koncepciót, az első teljesen elektromos modellt. Öt ajtós modell, 4 teljes értékű üléssel és 200 km-es hatótávval: a Dacia Spring bizonyítékul szolgál arra, hogy a márka képes mindenki számára elérhető, fenntartható mobilitást kínálni, úgy, hogy továbbra is megtartja merész értékeit. A Dacia meghatározó szereplő volt az autóiparban az elmúlt 15 évben, és forradalmi tevékenysége még messze nem ért véget.


Kulcsszavak: dacia, értékesítés, évforduló, jármű kereskedelem
 
Az új autók eladása 11 százalékkal nőtt 2017 decemberében Az új autók eladása 11 százalékkal nőtt 2017 decemberében 10,1 százalék forgalomarányos működési nyereséggel zárta az első három negyedévet az Audi Csoport 10,1 százalék forgalomarányos működési nyereséggel zárta az első három negyedévet az Audi Csoport 45 éves a Golf: 1974. március 29-én a Volkswagen elindította Európa legsikeresebb autójának gyártását 45 éves a Golf: 1974. március 29-én a Volkswagen elindította Európa legsikeresebb autójának gyártását A Nissan közzétette az új NP300 Navara árait A Nissan közzétette az új NP300 Navara árait Öt éve töretlen a BMW Group értékesítési növekedése Öt éve töretlen a BMW Group értékesítési növekedése
 
A Citroën újabb modellel a C5 Aircross-szal bővíti átfogó speciális szériáját a C-Series-t

A Citroën újabb modellel a C5 Aircross-szal bővíti átfogó speciális szériáját a C-Series-t

2020. május 20.
A „C-Series” elnevezés „C” betűje egyszerre utal a Citroën névre, a kényelemre (Comfort) mint márkajellemzőre és a modellek karakteres (Character) dizájnjára.
Részletek

A Citroën újabb modellel a C5 Aircross-szal bővíti átfogó speciális szériáját a C-Series-t

A középkategóriás speciális szériát különleges színvilága és anyagválasztása különbözteti meg a többi változattól, fő vonzereje pedig lenyűgöző kényelmi felszereléseiben rejlik.

A C5 Aircross SUV, eddig már 130 ezer ügyfelet hódított meg

Az Európában 2019-ben bemutatott C5 Aircross SUV-nek sikerült kivívnia helyét a középkategóriás SUV-k erős verseny jellemezte szegmensében. Bevezetése óta több mint 130000 példányban kelt el, és ezzel a Citroën márka második legnagyobb darabszámban eladott személyautó modellje volt 2019-ben. Új színt hozott a szegmensbe: különleges, energiától duzzadó, magabiztos design, referenciaértékű variálhatóság és egyedülálló kényelem a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel® ellátott felfüggesztésnek, az Advanced Comfort üléseknek, a 3 teljes értékű hátsó ülésnek, és a Best in Class csomagtartónak (580l-720l ) köszönhetően.

A C5 Aircross SUV 20 vezetéssegítő berendezést kínál, többek között a Highway Driver Assist csomagot (2. szintű autonóm vezetés), és számos kapcsolódási technológiát.

A modell ősztől Plug-in hibrid változatban is elérhető lesz Magyarországon.

C5 Aircross SUV C-Series

A C3 Aircross SUV és a C4 Cactus után a Citroën a C5 Aircross SUV-n is bemutatja új speciális szériáját, a C-Series-t, melynek „C” betűje egyszerre utal a Citroën kezdőbetűjére, a kényelemre (Comfort) mint márkaértékre és a modellek karakteres (Character) dizájnjára. A speciális széria a modell különleges egyéniségét és egyedülálló kényelmét hangsúlyozza, és a szín- és anyaghasználatot, valamint a fedélzeti életet megkönnyítő felszereléseket helyezi előtérbe.

A Citroën újabb modellel a C5 Aircross-szal bővíti átfogó speciális szériáját a C-Series-t

Külsejére nézve a C5 Aircross C-Series tovább erősíti a C5 Aircross SUV modell design és személyre szabási ütőkártyáit. Új színcsomaggal az eloxált mélyvörössel gazdagodik a kínálat, amely a korábbi piros színcsomag helyére lép. Az elegáns és dinamikus mélyvörös dekorelemek az Airbump® ajtóvédő elemeken, az első lökhárítókon és a tetőcsomagtartó rudakon lelhetők fel. Az első sárvédőket különleges „C-Series” domborlogó díszíti.

Az elérhető karosszériaszínek visszafogottak és elegánsak: a fehértől (hófehér és gyöngyházfehér), a szürkén át (acélszürke vagy platinaszürke) a feketéig (Perla Nera fekete) terjedő árnyalatokkal harmonikus, kifinomult és eredeti megjelenés alakítható ki, és akár kétszínű változatban is rendelhető. Az utóbbinál a karosszéria alapszínéhez Perla Nera fekete tető társul.

A beltérben a C-Series kiadás jellegzetes hangulata fogad. A szürke műbőr műszerfalon fehér díszvarrással ellátott pánt található. A műszerfallal jól harmonizálnak a fehér díszöltésekkel ellátott, ultrakényelmes Advanced Comfort ülések.

A háttámlák felső részén húzódó vízszintes vörös csíkban a karosszériát díszítő dekorelemek színe köszön vissza. A belteret elöl és hátul vörös díszöltésekkel ellátott, különleges fekete padlószőnyegek teszik teljessé.

A C-Series speciális széria a Feel és Shine felszereltségi szintek közé illeszkedik, és többek között a következőket kínálja:

- vezetéssegítő rendszerek: Drive Assist csomag, amely csökkenő figyelmet érzékelő rendszert, ütközésveszélyre
figyelmeztető rendszert, intelligens fényszóróvezérlést, kibővített táblafelismerő (sebességkorlátozás, STOP,
behajtani tilos, előzni tilos) és sebességajánló rendszert, adaptív sebességszabályozót (30 km/h-ig lassít), éjszaka is működő Active Safety Brake vészfékezőt, kereszteződés felismerőt és kerékpáros felismerőt tartalmaz;

- csatlakoztatási technológiák: Assistance, Connect Nav, Connect Assist Box,
- Fokozott kényelmet és nyugodt közlekedést biztosító, a mindennapi életet megkönnyítő felszerelések:
Kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás, elektromosan behajló külső visszapillantó tükrök, tolatókamera;
- Sötétített üvegű hátsó ablakok és hátsó szélvédő, melyek még jobban kiemelik a C5 Aircross letisztult, áramvonalas sziluettjét és erősítik a beltér intimitását.

A C5 Aircross C-Series változaton a modell magyarországi motorkínálatának minden eleme elérhető.

Kulcsszavak: bemutató, C5 Aircross, Citroën, suv, új modell
 
A Volkswagen tanulói bemutatják álmaik GTI-jét A Volkswagen tanulói bemutatják álmaik GTI-jét Közkedvelt terepes - Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Közkedvelt terepes - Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Az Audi begyújtja az elektromos rakétákat Az Audi begyújtja az elektromos rakétákat A BMW az Art Basel művészeti kiállításon leplezi le a BMW Art Cars kollekció dizájnterveit A BMW az Art Basel művészeti kiállításon leplezi le a BMW Art Cars kollekció dizájnterveit A Citroën újabb modellel a C5 Aircross-szal bővíti átfogó speciális szériáját a C-Series-t Irányjelző Közlekedési Magazin januári ajánló
 
19 milliót fizettek Marty McFly időutazó Toyotájáért

19 milliót fizettek Marty McFly időutazó Toyotájáért

2020. május 19.
58 ezer dollárért talált gazdára az az 1985-ös Hilux, amely pont úgy néz ki, mint a filmtörténelem talán legismertebb Toyotája.
Részletek

19 milliót fizettek Marty McFly időutazó Toyotájáért

Az Egyesült Államokban ma már nem kapható Hilux (bár az értesülések szerint hamarosan ismét megjelenhet a kínálatban, mint a Tacomával közös, TNGA-F platformra épülő kompakt modell), de amíg elérhető volt (1973-1995), addig sem használta leánykori nevét a modell: szimplán SR5-ként ismerte az amerikai közönség.

Az akkor vadonatúj, negyedik kiadású modell pedig egyszerűen Toyota Truck-ként került a Vissza a jövőbe trilógiába, ahol fontos mellékszerepeket osztottak rá. Marty McFly előbb esélytelenül vágyakozott utána, majd egy új idősíkon mégis megkapta, hogy aztán azonnal romba is döntse vele az életét, mígnem egy harmadik idősíkon ismét mindent helyre hozott. Valóban: a Top Gear harmadik évadának ötödik és hatodik részében szereplő, ötödik generációs Hiluxtól eltekintve nincs még egy olyan közismert Toyota pickup a mozgókép-történelemben, mint az az alaposan átépített modell, amely egy fluxuskondenzátorral felszerelt DeLorean DMC-12 oldalán vált jelképpé.

A filmekben használt, eredeti pickupokat (a három epizódban összesen két autó szerepelt) a forgatások után eladták. Az elsőt totálkárosra törték, a másodikat állítólag csempészek használták, majd egy gyűjtőhöz került, aki tökéletesen helyreállította, és a világ pénzéért sem válna meg tőle (egymillió dolláros ajánlatra is nemet mondott). A rajongóknak tehát be kell érniük olyan igényes replikákkal, mint az a modell, amelyet idén tavasszal hirdettek meg az interneten, és amely végül pár nappal ezelőtt 58 ezer dollárért, azaz nagyjából 19 millió forintért cserélt gazdát.

19 milliót fizettek Marty McFly időutazó Toyotájáért

Az autó három munkával eltöltött évtized után, 2015-ben nyerte el jelenlegi formáját. Feketére fényezték, lökhárítóit acélcsődarabokra cserélték, futóművét megemelték, a 15 colos keréktárcsákra hatalmas terepabroncsokat szereltek. A platón bukókeretet, arra pedig kiegészítő fényszórókat helyeztek el. A képet az első lökhárítón elhelyezett, sárga fedél mögé rejtett lámpák teszik teljessé. A gondos tulajdonos nem csak a látható részletekre utalt: kicserélte a kipufogót, a generátort és a fékeket. A motor gyári állapotában 116 lóerős, 2.4 literes 22RE szívó benzines, amelyen újak a tömítések, a szíjak és a vezetékek. Az erőátvitel ötfokozatú manuális, és természetesen felező is van.

A mintegy 200 ezer kilométert futott haszonjármű így került ahhoz a kereskedőhöz, aki az elmúlt négy évben szinte egyáltalán nem használta, most pedig különböző Vissza a jövőbe ajándéktárgyakkal, Marty gördeszkájával és önfűzős cipőjével, valamint a Doki videokamerájával együtt kínálja eladásra.

Mindezek a módosítások megduplázták a 35 éves Toyota pickup értékét – egy hasonló, de gyári állapotú autó 2019-ben 28 ezer dollárért kelt el egy észak-amerikai árverésen. Ennél is érdekesebb azonban, hogy annak a bizonyos tavalyi, aprólékosan restaurált Hiluxnak az áráért ma egy vadonatúj Toyota pickupot vásárolhatnánk: ha úgy vesszük, 35 év után egy centet sem veszített értékéből a világ legnagyobb számban értékesített, globálisan forgalmazott platós kisteherautója.

19 milliót fizettek Marty McFly időutazó Toyotájáért
Kulcsszavak: árverés, Egyesült Államok, Hilux, toyota
 
Hivatalos! Fernando Alonso a Toyota Gazoo Racing színeiben indul a hosszú távú világbajnokságon Hivatalos! Fernando Alonso a Toyota Gazoo Racing színeiben indul a hosszú távú világbajnokságon Prémium sporthajót mutatott be a Toyota Japánban Prémium sporthajót mutatott be a Toyota Japánban Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru A legmodernebb hibrid-hajtáslánc részegységeket gyártja Lengyelországban a Toyota A legmodernebb hibrid-hajtáslánc részegységeket gyártja Lengyelországban a Toyota Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid
 
A ŠKODA FELICIA Fun új lendületet adott a pickup-szegmensnek

A ŠKODA FELICIA Fun új lendületet adott a pickup-szegmensnek

2020. május 19.
A kilencvenes évek elején még ritkán találkozhattunk pickupokkal Európa útjain. Döntésével, amely szerint a PICKUP formájában praktikus platós modellel bővíti FELICIA családját, a ŠKODA is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy e járműszegmens népszerűbbé váljon az elkövetkező évek során.
Részletek

A ŠKODA FELICIA Fun új lendületet adott a pickup-szegmensnek

1995 márciusában a ŠKODA FELICIA Fun révén a PICKUP egy újabb verziója mutatkozott be. Feltűnő sárga fényezése és félreérthetetlen névkiegészítése mindjárt az első pillantásra egyértelművé tette, mire fektetett különös hangsúlyt a ŠKODA e modellje megalkotásakor: a szabadidős tevékenységek kísérőjeként mindenekelőtt élvezetesnek kellett lennie. Utasterében a FELICIA Fun praktikus megoldással várta gazdáját, kétülésesből ugyanis mindössze néhány mozdulattal négyülésessé válhatott. 2000 augusztusáig összesen 4016 példány készült belőle, amelyek napjainkban a youngtimer-rajongók nagyra becsült és keresett különlegességei.

Visszatekintve a ŠKODA 125 éves történelmére, a FELICIA modellnév mindig is különösen vonzó és elegáns megjelenésű járműveket jelölt, amelyek a márkára jellemző kiemelkedő mindennapos használati érték mellett már a korai időktől formavilágukkal is meggyőzőek voltak. A név hallatán így a márka rajongói mindjárt a legendás roadsterre is gondolhatnak, amely 1959 és 1964 között vált a sportos kis álomautó szimbólumává, s ezzel a márka történetének egyik ikonjaként vált halhatatlanná. Összesen csaknem 15 ezer autós talált benne hűséges kísérőre a mindennapok, illetve a gyönyörű tavaszi és nyári kirándulások során egyaránt. A fürge kétüléses iránti kereslet messze meghaladta a kínálatot, az időtlen stílusú kabrió elkészült példányainak nagyrészét pedig exportálták.

A FELICIA akkoriban nem kapott utódot, beköszöntött ugyanis a farmotoros ŠKODA modellek korszaka, ami hosszú időre erősen bekorlátozta a lehetséges karosszériaváltozatok sokrétűségét. A lépcsőshátú limuzinok mellett készültek ugyan kis sorozatú, sportos kupék, az ilyen hajtásrendszer-elrendezésű nyitott modellek azonban már nem jutottak túl a prototípus-stádiumon vagy egyedi átalakításként születtek meg csupán.

A ŠKODA FELICIA Fun új lendületet adott a pickup-szegmensnek

Nagyobb szabadságot csak a keresztben beépített orrmotorral és elsőkerék-hajtással készült, modern FAVORIT hozott a karosszériakialakítások terén, a teljes egészében új fejlesztésű járműcsalád ferdehátú tagjait 1987. szeptember 16-án a Brnói Gépipari Vásáron mutatta be a ŠKODA. Rövidesen a cseh autógyártó formatervezőinek és konstruktőreinek különböző tanulmányai követték őket, köztük a ŠKODA 781 Tremp prototípussal. A kétüléses, négyajtós konstrukció a vezető és az első utas felett szilárd tetőt kapott, amit azonban a B-oszloptól masszív csőszerkezet és egy borulókeret váltott fel. Az egyedi darab ma a ŠKODA Múzeum tulajdona.

Két karosszériaváltozat végül a sorozatgyártásig is eljutott – az 1990-ben bemutatott FORMAN kombi, egy évvel később pedig a kétüléses, platós PICKUP. A cseh autógyártó az 1993-as Frankfurti Autószalon (IAA) alkalmával mutatta meg, hogy még e haszonjármű is rendelkezhet egészen egyéni varázzsal és ŠKODA FAVORIT FUN néven két menetkész koncepciómodellt állított ki. Mindkettő a FAVORIT sorozat műszaki alapjaira épült, s megemelt futóművet kapott, amely a szabadmagasságot 60 milliméterrel megnövelve a könnyű terepes túrákat is lehetővé tette.

Orrvédő csőidomán és masszív borulókeretén – amely tetőcsomagtartóval közösen olyan terjedelmes sporteszközök szállítását is lehetővé tette, mint a szörfdeszka vagy épp a hegyikerékpár – túl elsősorban egy további különleges megoldásával keltett feltűnést: az utastér elektromos mozgatású hátsó ablakkal kialakított hátfalát le lehetett hajtani, majd egy karos mechanizmus segítségével máris két további ülés állt rendelkezésre a szabad ég alatt. A fennmaradó rakfelületen még ekkor is kellő hely maradt például a hűtőtáska vagy más csomagok számára. Külsejükön ízléses dekorációval és hétküllős könnyűfém keréktárcsákkal vonzották a sárga és lila fényezésű kiállítási modellek a tekinteteket.

A ŠKODA FELICIA Fun új lendületet adott a pickup-szegmensnek

1995 márciusában a ŠKODA FELICIA Fun a Genfi Autószalonon tartott világpremierjén vált jól érzékelhetővé, mennyire hasonlított e két kiállítási modell a későbbi sorozatgyártású kivitelekre. Az újdonság számos ötletet és részletmegoldást vett át a két koncepcióautótól és teljes egészében az élvezetes szabadidős élményekre összpontosított. Műszakilag már a technikailag széleskörűen modernizált és egy évvel korábban bemutatott ŠKODA FELICIA alapjaira épült, amely számára a ŠKODA 1187 új alkatrészt tervezett, s egyaránt jelentősen megemelte a menetkényelem, a biztonság és a kidolgozási minőség színvonalát.

Minden bizonnyal legnagyobb meglepetésével azonban utasterében szolgált a FELICIA Fun, ugyanis a lehajtható és elcsúsztatható fülkehátfal és a két ideiglenes ülés is átkerült a sorozatgyártású kivitelbe. A megoldás így jóval többnek bizonyult puszta futurisztikus showmodell-elemnél, s a „party-trükk” belső elnevezésű, továbbfejlesztett mechanizmus végül a FELICIA Fun alapfelszerelésévé vált.

Az ideiglenes ülések kihajtásával ugyan 1370-ről 850 milliméterre csökkent a fenyőfával borított rakfelület hosszúsága, azonban a sportos hátsó légterelővel szerelt, kizárólag ragyogó sárga fényezéssel kínált, trendi platós modell praktikuma mit sem változott. Prospektusában akkoriban a következők álltak: „Friss sárga színe a kalandokra utal, amelyekre a FELICIA Fun örömmel kíséri el Önt. Markolja meg az élénksárga kormánykereket, fordítsa el a gyújtáskulcsot és induljon útnak a napfény és a szórakozás felé!”

Változatlanul vette át a ŠKODA FELICIA Fun a PICKUP modell alapvető paramétereit, mint például 2450 milliméteres tengelytávját, míg hosszúsága 4245, szélessége 1680, magassága pedig 1465 milliméter volt. Az ügyfelek három négyhengeres motor közül választhattak, az 1896 köbcentiméteres, 47 kilowattos (64 LE) dízel mellett két benzinmotor is rendelkezésre állt, 1,3 liter (50 kW/68 LE), illetve 1598 köbcentiméter (55 kW/75 LE) összlökettérfogattal.

A ŠKODA FELICIA Fun új lendületet adott a pickup-szegmensnek

Utóbbival a FELICIA Fun 163 kilométer/óra végsebességet érhetett el, üzemanyag-fogyasztása pedig az akkori szabvány szerint 7,3 literes átlagértékre adódott 100 kilométerenként. Az 1.3 MPI erőforrással szerelt alapváltozat az LX felszereltségi szinten 304 900 cseh koronába került, míg az 1.6 MPI hajtotta, s mindössze 1035 kilogrammos, ám 445 kilogramm hasznos terhelhetőségű verzió 40 ezer, a dízel pedig 50 ezer cseh koronával került többe az alapmodellnél.

1995 októberétől 2000 augusztusáig összesen 4016 ŠKODA FELICIA Fun gördült le Vrchlabí gyárának szerelőszalagjáról. Manapság e modellek már áhított gyűjtői darabok, az összesen több mint 1,4 millió legyártott modern FELICIA között ugyanis nem csupán a legfeltűnőbb és legszínesebb, hanem a legritkább példányoknak is számítanak.

Kulcsszavak: Felicia, pick up, skoda, Škoda Múzeum, visszatekintés
 
Csehszlovákia megalakulásának 100. jubileumát ünnepli a ŠKODA AUTO Csehszlovákia megalakulásának 100. jubileumát ünnepli a ŠKODA AUTO Hat százalékkal bővült az autógyártás az első fél évben Csehországban Hat százalékkal bővült az autógyártás az első fél évben Csehországban A ŠKODA FELICIA Fun új lendületet adott a pickup-szegmensnek Megsemmisítette a KDB a budapesti trolibusztender eredményét, a BKK tiltakozik A ŠKODA tervvázlatokat mutatott be az új OCTAVIA típusról A ŠKODA tervvázlatokat mutatott be az új OCTAVIA típusról Menetpróba - Skoda Superb Menetpróba - Skoda Superb
 
Audi Hungaria: elindult a második műszak

Audi Hungaria: elindult a második műszak

2020. május 18.
A mai napon elindult az Audi Hungariánál a második műszak a járműgyártásban. A motorgyártás is fokozatosan áll át a kétműszakos munkarendre, elsőként egy négyhengeres-, egy hathengeres-, és az öthengeres motorgyártó területeken.
Részletek

Audi Hungaria: elindult a második műszak

„Örömömre szolgál, hogy termelésünk újraindulása után mindössze néhány héttel egyes területeinken átállhattunk a kétműszakos gyártásra. Terveink szerint fokozatosan futtatjuk fel termelésünket a háromműszakos munkarendre. Köszönöm munkatársaimnak, hogy rugalmasan és fegyelmezetten alkalmazkodtak az új munkakörülményekhez. A jövőt tekintve bizakodóak vagyunk, és felkészültünk, hogy rugalmasan reagáljunk a folyamatosan változó piaci helyzetre”, mondta Alfons Dintner, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke.

Az Audi Hungariánál időközben egy műszakban újra elindult az elektromos hajtások sorozatgyártása is.

A koronavírus következtében az Audi Hungariánál március közepén állt le átmenetileg a termelés, hogy a munkahelyeket a megváltozott helyzetnek megfelelően átalakítsák, biztosítva ezáltal a munkatársak egészségének védelmét. Az Audi Hungaria csapatának hozzáállása példaértékű, a munkatársak fegyelmezetten betartják a bevezetett óvintézkedéseket.

Audi Hungaria: elindult a második műszak


Kulcsszavak: Audi Hungaria, autógyár, győr, járműipar
 
Kedden újra indul a Suzuki Kedden újra indul a Suzuki Audi Hungaria: elindult a második műszak A Volvo torslandai autógyára 50 éve az ott dolgozókra figyel A Ford szénszálas technológiája tovább csökkentheti a fogyasztást A Ford szénszálas technológiája tovább csökkentheti a fogyasztást A legjobb első negyedévét zárta az Audi A legjobb első negyedévét zárta az Audi Az új BMW 3-as Gran Turismo innovatív új koncepcióval bővíti a nagysikerű BMW 3-as sorozat palettáját Az új BMW 3-as Gran Turismo innovatív új koncepcióval bővíti a nagysikerű BMW 3-as sorozat palettáját
 
BMW Group: Továbbra is elkötelezettek vagyunk a debreceni gyár mellett

BMW Group: Továbbra is elkötelezettek vagyunk a debreceni gyár mellett

2020. május 18.
A BMW Group jövőbeni debreceni gyárának építéséhez kapcsolódó előkészületi folyamatok újabb fontos mérföldkőhöz érkeztek: Debrecen városának sikeres földterület-előkészítési munkálatai után a BMW Group május végéig hivatalosan is birtokba veszi a területet.
Részletek

BMW Group: Továbbra is elkötelezettek vagyunk a debreceni gyár mellett

Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere és Dr. Papp László, Debrecen polgármestere bemutatták Michele Melchiorre-nek, a BMW Group debreceni gyárigazgatójának az előkészítési munkálatok eredményét. A bejárás alkalmával a hivatalos átadási folyamat megkezdődött és május végéig lezárul.

„Rendkívül elégedettek vagyunk az projekthez kapcsolódó már megvalósult folyamatokkal, melyeknek köszönhetően az eredeti tervek szerint kezdhettük meg az építkezés első lépéseit. Köszönjük Debrecen városának és Magyarország kormányának a bizalmat, valamint a professzionális együttműködést”

– nyilatkozta Michele Melchiorre az ipari terület átruházása kapcsán. „Továbbra is elkötelezettek vagyunk a debreceni gyár mellett, a koronavírus-járvány okozta gazdasági helyzet azonban hatással van az építkezésre, így a munkálatok ütemtervét eszerint kell újragondolnunk. A teljes megvalósulási időterv jelenleg felülvizsgálat alatt áll, hónapokban mérhető csúszást feltételezünk” – tette hozzá.

„A világjárvány egy váratlan, rendkívűli helyzetet állított elő. Egy ilyen volumenű beruházásnál természetesnek kell tekintenünk, hogy az építkezés menetrendje kapcsán néhány hónapos változtatásra sor kerül. Azonban szeretném leszögezni, hogy minden a szerződéses keretek között fog így is történni, semmilyen megkötött szerződés módosítására nincsen szükség. A területet ma átadjuk a BMW számára, a gyár megépül, Debrecen pedig a globális autóipar egyik nagyon fontos fellegvára lesz” – mondta el Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere.

BMW Group: Továbbra is elkötelezettek vagyunk a debreceni gyár mellett
 
„Debrecen városa rekord gyorsasággal – mindössze másfél év alatt – alakította ki a BMW új gyárát fogadó ipari területet. A kitűnő kooperáció a BMW-vel és a magyar kormánnyal hozzájárul ahhoz, hogy pozitív és perspektivikus jövőt építsünk városunkban és az ország keleti régiójában egyaránt. A BMW érkezése új távlatokat nyit számunkra a gazdaságban, az oktatásban és kiemelkedő mértékben erősíti Debrecen nemzetközi elismertségét” – mondta el Dr. Papp László, Debrecen polgármestere a találkozó alkalmával.

Szijjártó Péter, Dr. Papp László és Michele Melchiorre május 15-én személyes bejárás alkalmával tekintette át a Debrecen északnyugati külterületén található ipari terület előkészületi munkálatainak eredményét. Az elmúlt 12 hónap során a 400 hektárnyi földterület egészét kiegyenlítették és az infrastruktúrához kapcsolták, a munkagépek több mint 2 098 000 köbméter földet termeltek ki és forgattak vissza, a mérnökök pedig mintegy 123 kilométer hosszú földalatti csőhálózatot fektettek le és hozzávetőlegesen 12 kilométernyi esővíz-elvezető árkot alakítottak ki. Az első 500 cölöpöt, amelyek az épülő gyár stabilitását garantálják majd, ugyancsak elhelyezték.

A BMW Group karriercsapata már megkezdte a toborzást

A vállalatcsoport 2019 április óta folytat aktív toborzási kampányt a Debrecenben épülő gyár térségében. Az első marketing kampány elemei már láthatóak Debrecenben, többek között a város repülőterén és a helyi villamosokon. 2019 augusztus óta a BMW Group már húsz helyi munkatársat vett fel, a rendszerbe álló létesítmény pedig több mint 1 000 új munkahelyet biztosít majd a régióban. Az aktuális állásajánlatok a BMW Group hivatalos karrieroldalán érhetők el: https://www.bmwgroup.jobs/hu.

Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, debrecen, járműipar
 
Románia legalább 30 millió euró kártérítést követel a Volkswagentől Románia legalább 30 millió euró kártérítést követel a Volkswagentől 6 százalékkal több új személyautót helyeztek forgalomba márciusban 6 százalékkal több új személyautót helyeztek forgalomba márciusban BMW Group: Továbbra is elkötelezettek vagyunk a debreceni gyár mellett Formatervezők versenye a Lexus dizájn díjért Tizenkilenc terméktervezési díjjal ismerték el a BMW Group járműveinek megnyerő formáját és kifejező koncepcióit Tizenkilenc terméktervezési díjjal ismerték el a BMW Group járműveinek megnyerő formáját és kifejező koncepcióit A Volvo FH nyerte a 2014-es Év Tehergépjárműve címet A Volvo FH nyerte a 2014-es Év Tehergépjárműve címet
 
A Ford új ‘over-the-air’ rendszerével a Mustang Mach-E egyre jobb és jobb lesz – miközben akár otthon is állhat

A Ford új ‘over-the-air’ rendszerével a Mustang Mach-E egyre jobb és jobb lesz – miközben akár otthon is állhat

2020. május 18.
Az új, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E tulajdonosainak sosem kell attól tartaniuk, hogy lemaradnak egy időközben megjelent modellfrissítésről, hiszen az ‘over-the-air’ (OTE) upgrade révén autójuk folyamatosan tökéletesedik – még akkor is, ha ők közben éppen otthon üldögélnek.
Részletek

A Ford új ‘over-the-air’ rendszerével a Mustang Mach-E egyre jobb és jobb lesz – miközben akár otthon is állhat

Némelyik autómárkától eltérően, ahol a szoftverfrissítés ideje alatt a tulajdonosnak várakoznia kell a Ford kifejlesztett egy olyan megoldást, amivel a frissítések biztonságosan letöltődnek a háttérben, és néhány esetben ez akár két percen belül meg is történik.

“A Mustang Mach-E szépsége már az első pillanatban elbűvöli a vásárlókat, ám ez csupán a kezdet, hiszen az autó az idők során egyre többet és többet tud,” mondta John Vangelov, a Ford Motor Company kapcsolt szolgáltatásokért felelős igazgatója. “Intelligens OTE frissítéseink minimumra csökkentik a letöltés és az aktiválás időtartamát, így a Mustang Mach-E folyamatosan tökéletesedik – még olyankor is, amikor a tulajdonosa éppen alszik.”

Mindez jóval többet jelent a SYNC® rendszer frissítésénél. A Mach-E szinte mindegyik számítógépes modulja vezeték nélküli kapcsolattal frissíthető, így a Ford akár az autó teljesítményét is növelheti, vagy olyan vadonatúj szolgáltatásokat telepíthet, amelyek még nem is léteztek, amikor a tulajdonos átvette új autóját.

A Ford új ‘over-the-air’ rendszerével a Mustang Mach-E egyre jobb és jobb lesz – miközben akár otthon is állhat

Némelyik program gyakorlatilag láthatatlan a felhasználók számára, akik kiválaszthatnak egy rendszeres időpontot – például az éjszaka közepét –, hogy a Mach-E frissítése olyankor történjen meg, amikor az autót nem használják. Némelyik update szinte azonnal megtörténik, amint a vezető beindítja az autót, és ilyenkor a jármű tájékoztatja őt, milyen fejlesztések telepítése történt meg.

Sok update két percen belül betöltődik, a bonyolultabb frissítésekhez pedig az kell, hogy az autót hosszabb időre leparkolják; természetesen azt is az autós dönti el, hogy erre melyik időszak a legkényelmesebb neki.

A Ford úgy tervezi, hogy az első Mustang Mach-E modellek átadása után hat hónapon belül már az első frissítések is megjelennek. A vásárlók részletes tájékoztatást kapnak majd az elérhető szoftverfrissítésekről, amiket az update jellegétől függően WiFi-n vagy mobilhálózati kapcsolaton keresztül tölthetnek le.

A Ford új ‘over-the-air’ rendszerével a Mustang Mach-E egyre jobb és jobb lesz – miközben akár otthon is állhat

A járvány sem volt akadály

Hogy a Mustang Mach-E szoftverfrissítő háttere a tervezett időpontra elkészüljön, a Ford mérnökcsapata új megoldást dolgozott ki arra, hogy a koronavírus-járvány idején is fejleszthessék és tesztelhessék az OTA frissítéseket. Régebben a csapat tagjai mind ugyanabban a helyiségben dolgoztak, ahol minden járműmodul a rendelkezésükre állt az OTA képességeinek teszteléséhez kellett. Most azonban mindenki otthonról kezdett dolgozni, így a mérnököknek ki kellett találniuk egy új módszert, amivel az új körülmények között is folytathatták a munkát.

A csapat ezért gyorsan beállította a járműmodulok távoli hozzáférését, összekapcsolva azokat olyan eszközökkel, amelyek otthonról is lehetővé tették a modulok újraprogramozását. Ez annyira jól sikerült, hogy a régebben öt órát igénybe vevő programozásokat ma már tíz perc alatt el tudják végezni.

“Azzal, hogy gyorsan megoldottuk az egyes járműkomponensek távoli hozzáférését, sikerült biztosítanunk, hogy a Mustang Mach-E vásárlói élvezhessék majd autójuk páratlan képességeit, amire már a kezdetektől vártak. Mindez azzal az előnnyel is járt, hogy mérnökeink otthonuk biztonságában is tovább folytathatták innovatív munkájukat,” mondta Vangelov.

Kulcsszavak: elektromos autó, ford, Mach-E, Mustang
 
Határok nélküli mobilitás: az Audi e-tron Charging Service szolgáltatással teljes lesz a töltési lehetőségek köre Határok nélküli mobilitás: az Audi e-tron Charging Service szolgáltatással teljes lesz a töltési lehetőségek köre A Ford Mustang a „Need For Speed” főszerepét is megkapta A Ford Mustang a „Need For Speed” főszerepét is megkapta Győrben gyártják az Audikhoz az elektromos motorokat Győrben gyártják az Audikhoz az elektromos motorokat Jól vizsgázott a gyakorlatban a Debreceni Egyetemen készült elektromos kukásautó Jól vizsgázott a gyakorlatban a Debreceni Egyetemen készült elektromos kukásautó A Fortune magazin az első 10 közé sorolja az ABB-t a “Change the World” ranglistáján A Fortune magazin az első 10 közé sorolja az ABB-t a “Change the World” ranglistáján
 
A Goodyear karitatív Facebook kampánnyal is kifejezi tiszteletét a szállítmányozásban most is helytálló szakemberek előtt

A Goodyear karitatív Facebook kampánnyal is kifejezi tiszteletét a szállítmányozásban most is helytálló szakemberek előtt

2020. május 18.
A közösségi médiában elindított #highwayhero program azon tehergépkocsi-vezetők és flottakezelő csapatok előtt tiszteleg, akik saját biztonságukat háttérbe szorítva segítenek másoknak a mostani nehéz időkben is.
Részletek

A Goodyear karitatív Facebook kampánnyal is kifejezi tiszteletét a szállítmányozásban most is helytálló szakemberek előtt

A Goodyear Európában is elindítja közösségimédia-kampányát azzal a céllal, hogy elismerje azon tehergépkocsi-vezetők, flottakezelők, diszpécserek, logisztikai dolgozók, műszaki szakemberek és gumiabroncs-szerelők munkáját, akik a COVID-19 járvány alatt is folyamatos támogatást nyújtanak a társadalom és a gazdaság szempontjából alapvetően fontos ágazatokban. A #highwayhero kampány olyan önzetlen hétköznapi hősök előtt tiszteleg, akik életeket mentettek, vagy példamutató cselekedeteik révén enyhítették balesetek következményeit.

A kampány keretében a vállalat Európa-szerte arra kéri Facebook-követőit, hogy használják a #highwayhero hashtaget, ezzel is elismerve és értékelve a szállítmányozás, fuvarozás frontvonalában dolgozók folyamatos erőfeszítéseit, elkötelezettségét és kimagasló teljesítményét ebben a kihívásokkal teli időszakban.

„A Goodyear csapata hálás és tiszteletét fejezi ki az egészségügyi dolgozóknak, akik hosszú hetek óta rendkívüli munkát végeznek a frontvonalban” – mondta Gregory Boucharlat, a Goodyear Europe haszongépjárműabroncs-ágazatának alelnöke. „Ugyancsak hálásak vagyunk a tehergépkocsi-vezetőknek és az üzemeltetési és karbantartási csapatoknak, amelyek továbbra is éjt nappallá téve dolgoznak azon, hogy ellássák élelmiszerboltjainkat, célba juttassák a létfontosságú orvosi eszközöket és megbirkózzanak az online vásárlások támasztotta megnövekedett igényekkel, miközben Európa nagy része otthon marad, hogy a járványgörbe ellaposodjon. A kampány egy egyszerű módja annak, hogy kifejezzük elismerésünket.”

A Goodyear karitatív Facebook kampánnyal is kifejezi tiszteletét a szállítmányozásban most is helytálló szakemberek előtt

A Goodyear az első ötezer esetben minden egyes kimagasló munkát végző barát, kolléga vagy családtag #highwayhero jelöléséért 2 eurót adományoz az Egészségügyi Világszervezet (WHO) Koronavírus Szolidaritási Alapjának.

A közösségi médiában meghirdetett kezdeményezés a Goodyear Németországban és az Egyesült Államokban ismert Highway Hero jutalmazási programjának kiterjesztése, melynek célja a közlekedés biztonságának támogatása. A program 1983 óta működik sikeresen az Egyesült Államokban.

Kulcsszavak: fuvarozás, Goodyear, gumiabroncs, kamion
 
10-ből 7 Magyar autós alacsony nyomású gumiabroncsokon közlekedik 10-ből 7 Magyar autós alacsony nyomású gumiabroncsokon közlekedik A Volvo Trucks rangos minőségi díjat nyert A Volvo Trucks rangos minőségi díjat nyert Az új Goodyear Vector 4Seasons Cargo gumiabronccsal alacsonyabb fenntartási költség érhető el Az új Goodyear Vector 4Seasons Cargo gumiabronccsal alacsonyabb fenntartási költség érhető el A Dunlop a hipersport piac fokozódó szegmentációját látja A Dunlop a hipersport piac fokozódó szegmentációját látja Nyolcadik alkalommal is Hankook abroncsok kerülnek a ’Tuningolj! Ésszel!’ program guruló nagykövetére Nyolcadik alkalommal is Hankook abroncsok kerülnek a ’Tuningolj! Ésszel!’ program guruló nagykövetére
 

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 101 - 110