Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 101 - 110
Abroncsvásárlás: így válasszuk ki a megfelelőt!

Abroncsvásárlás: így válasszuk ki a megfelelőt!

2019. május 07.
A korán jött tavasz a nyári gumi használat felé tereli az autósokat. A Bridgestone statisztikái szerint ilyenkor több mint 300.000 gépjármű tulajdonos vásárol új nyári abroncsot, ugyanakkor 10-ből 2 autós még júniusban is téli gumit használ.
Részletek

Abroncsvásárlás: így válasszuk ki a megfelelőt!

Ez nemcsak balesetveszélyes, de hosszabb távon a pénztárcánkat sem kíméli. A vállalat szakértői szerint a megfelelő abroncsok kiválasztása kihívást jelenthet a vásárlóknak, de néhány egyszerű tudnivalóval leegyszerűsíthetjük a döntést.

„Amikor autónk abroncsának profilmélysége 3-4 milliméter alá csökken, biztonságunk érdekében érdemes új gumikat vásárolni, mert az abroncs veszít tapadóképességéből, egy nagyobb eső esetén pedig már nem képes elvezetni a vizet a futófelület alól, és az autó irányíthatatlanná válhat – mondta Hunyadi Szabolcs, a Bridgestone Magyarország Kft. személygépjármű-abroncs üzletág vezetője. „Szakemberek tanácsai nélkül a legtöbb autós sajnos nem tudja, hogyan válasszon megfelelő gumiabroncsot, döntésüket pedig tovább nehezíti, hogy ezek a termékek már számos webshopban, illetve a szuper és hipermarketek autós osztályain is egyre nagyobb választékban érhetőek el.” – tette hozzá.

Mivel az autók „B” oszlopán, vagy szervizkönyvében található abroncsjelölések csak a méret tekintetében nyújtanak viszonyítási pontot, a Bridgestone csokorba gyűjtötte az abroncsválasztás legfontosabb szempontjait az autósoknak.

Abroncsvásárlás: így válasszuk ki a megfelelőt!

6 jótanács a Bridgestone-tól a megfelelő abroncsok kiválasztásához

1., Induljunk ki autónk éves futásteljesítményéből és autóhasználati szokásainkból!

Ha autónk éves futásteljesítménye több mint 10.000 km, akkor célszerű külön téli és nyári gumigarnitúrát tartanunk, és tavasszal, illetve késő ősszel cserélni a gumikat. Ha azonban nem autózunk 10.000 km-t évente és főleg városban közlekedünk, a kocsit pedig elsősorban ingázásra használjuk, akkor költség- és időhatékony megoldás lehet számunkra az egyre népszerűbb négyévszakos abroncsok választása.

2., Vegyük figyelembe, milyen éghajlaton autózunk a legtöbbet!

Az európai autósok 42%-a olyan helyen él, ahol a már említett négyévszakos gumi is remekül használható. Ha azonban lakóhelyünk klímája tavasszal és ősszel esős, télen pedig havas, illetve ha autónkat télen és nyáron autós családi vakációkra is használjuk, akkor nagyobb biztonságot nyújt a külön téli- és nyári gumi szett. Ha e mellett döntünk, akkor olyan abroncsot válasszunk, ami nedves körülmények között is jó tapadást biztosít! Erről az abroncstesztekből vagy gumis szakszervizekben, szakemberektől tájékozódjunk!

3., A vezetési stílusunk és autónk legnagyobb sebessége döntő szempont!

Autónk megengedett legnagyobb sebességének megfelelő sebességindexű abroncsot válasszunk! A sebességindexet az ábécé betűi jelölik a gumi oldalfalán. Az abroncsok többségének indexe jellemzően a T és a H, amelyekkel, ha a szabályok engedik, maximum 190 km/órával, illetve 210 km/órával haladhatunk. A V és W jelölésű prémium abroncsokkal akár 240 km/óra, és 270 km/óra sebességgel is közlekedhetünk.

Abroncsvásárlás: így válasszuk ki a megfelelőt!

4., Autónk szokásos terhelésének megfelelő abroncsot válasszunk!

A terhelési index (Load Index) a gumiabroncs maximális terhelhetőségét határozza meg. Léteznek azonban erősített kivitelű abroncsok is, amelyek terhelhetősége magasabb. Ezeket nagyobb össztömegű kocsikhoz használják, de vannak olyan méretek melyekből csak erősített kivitel készül. Az erősített kivitelt a méretjelölés végén található XL (Extra Load) vagy RF (Reinforced) rövidítés jelzi.

5., A gumi mérete befolyásolja leginkább kényelmünket

Kevés autós van tisztában az abroncsméret-jelölésekkel. A 205 / 55 / R15 jelölés például a következőket jelenti:
•    205: az abroncs szélessége milliméterben
•    55: a gumi szélességének és oldalfal magasságának aránya %-ban
•    R: az abroncs szerkezete, a személyautók esetében általában radiál gumiról van szó,
•    15: a felni átmérője col-ban (1 col = 25,4 mm).

Nem árt, ha tudjuk, hogy az abroncsoknak vannak váltóméretei, amivel egy adott méret másra cserélhető. Ha új abroncs vásárlásakor nagyobb, vagy éppen kisebb felnit és hozzá a meglévőtől eltérő keresztmetszeti viszonyszámmal rendelkező abroncsot választunk, azzal növelhetjük utazási komfortunkat (55, 60-as értékek), vagy éppen sportosabbra (45, 40-es értékek) hangolhatjuk a vezetési élményt. A pontos átváltási lehetőségekről minden esetben érdeklődjünk a szakszervizben!

Abroncsvásárlás: így válasszuk ki a megfelelőt!

6., A DOT-szám ismerete megkönnyíti a választást!

Ha tudjuk értelmezni a DOT számot, vagyis a gumi életkorával kapcsolatos információkat, az az új abroncs vásárlásakor is segítségünkre lehet. Az oldalfalon egy 12 karakterből álló számsorozatot kell keresnünk, amely a DOT betűkkel kezdődik. A dátumot a sorozat utolsó 4 számjegye tartalmazza, melyekből az első kettő a gyártás hetét, az utolsó kettő pedig a gyártás évét jelöli. Tehát a “1116” számsor azt jelenti, hogy a gumit 2016. 11. hetében gyártották.

Fontos kiemelni, hogy egy 5 éve gyártott abroncs is újnak minősül, a 3 évnél fiatalabbak pedig frissen gyártottnak számítanak, ezért senkit ne tántorítson el egy több éves garnitúra megvásárlásától a kora, ugyanis ha azt megfelelő körülmények között tárolták, ugyanolyan teljesítményt nyújt, mint vadonatúj társai!

Kulcsszavak: Bridgestone, gumiabroncs, közlekedésbiztonság, vásárlás
 
Többféle vezetési stílus ütközik Európa útjain Többféle vezetési stílus ütközik Európa útjain Szerződést kötött a Goodyear FleetFirst és a Groupe CAT logisztikai csoport Szerződést kötött a Goodyear FleetFirst és a Groupe CAT logisztikai csoport Michelin abroncsokkal szerelik az új Porsche Cayman GT4 modelleket Michelin abroncsokkal szerelik az új Porsche Cayman GT4 modelleket Fiatalokat tanít vezetni a Ford Fiatalokat tanít vezetni a Ford Szakértő: rövid távon biztonságosabbá teheti a közlekedést az új ellenőrző rendszer Szakértő: rövid távon biztonságosabbá teheti a közlekedést az új ellenőrző rendszer
 
Az Audi Hungariánál vette át tulajdonosa az első magyarországi Audi e-tront

Az Audi Hungariánál vette át tulajdonosa az első magyarországi Audi e-tront

2019. május 07.
Achim Heinfling, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke és Mátrabérci Sándor, a Porsche Hungaria Audi márkaigazgatója adták át az első Magyarországon üzembe helyezett Audi e-tront új tulajdonosának, Németh Árpád Ákosnak.
Részletek

Az Audi Hungariánál vette át tulajdonosa az első magyarországi Audi e-tront

Az Audi e-tron, a márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-modellje 360 lóerős teljesítményével nem csupán sportos, hanem a mindennapokban is kiválóan használható. Két Győrben készülő elektromos motorja, valamint elektromos összkerékhajtása figyelemreméltó menetteljesítményt és agilis irányíthatósági tulajdonságokat biztosít.

Az elektromos motorok sorozatgyártása 2018 nyarán indult az Audi Hungariánál, amellyel kezdetét vette az elekromobilitás korszaka Győrben. A jövőben az elektromos motorok mellett elektromos meghajtású autók is készülnek majd a vállalatnál.

Az Audi Hungariánál vette át tulajdonosa az első magyarországi Audi e-tront
Kulcsszavak: Audi Hungaria, e-tron, elektromos autó, győr, új modell
 
Nagyobb és kényelmesebb lett elődjénél az új Škoda Superb Nagyobb és kényelmesebb lett elődjénél az új Škoda Superb A crossoverek legújabb etalonja megérkezett A crossoverek legújabb etalonja megérkezett Bemutatkoztak a Ford exkluzív felszereltségű városi terepjárói Bemutatkoztak a Ford exkluzív felszereltségű városi terepjárói Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója Ingyen parkolhatnak a zöld rendszámos autók a II. kerületben Ingyen parkolhatnak a zöld rendszámos autók a II. kerületben
 
Az autózás jövője már megérkezett

Az autózás jövője már megérkezett

2019. május 06.
Képzeljük el, hogy az autónk jelez, amikor úgy érzi, fáradtak vagyunk, visszafordítja a saját kormányát, ha nem tartjuk megfelelően a sávot, beparkol helyettünk, vagy éppen előre jelzi, hogy milyen közlekedési táblára kell majd odafigyelnünk vezetés közben.
Részletek

Az autózás jövője már megérkezett

Talán ez sokakat a Knight Rider KITT-jére emlékeztet, aki minden helyzetben megvédte gazdáját. És tényleg, húsz-harminc évvel ezelőtt egy ilyen autó még csak sci-fi volt, ma viszont már elmondhatjuk, hogy a jövő hozzánk is megérkezett.

Az autózás elmúlt 110 éve tele volt változásokkal, fejlesztésekkel, amelyek fókusza minden időszakban változott. Volt, amikor a biztonságra helyezték a hangsúlyt, volt, amikor a gyorsaság, a kényelem vagy éppen a formatervezés került a fejlesztések középpontjába, de az biztos, hogy minden évtized hozott valamilyen újdonságot az autózás szerelmeseinek. Az elmúlt húsz évben az automatizáció és az üzemanyag kérdése került előtérbe. Először megjelent az első tömeggyártású hibrid autó 1997-ben, majd folyamatos fejlődésnek indultak az elektromos autók, amelyekből ma már egyre többet látunk az utakon. Az elektromos autózás mellett viszont van valami, ami ugyancsak izgalmasan hat a közlekedésre, sőt, szinte már az autózás jövőjét hozza el nekünk: az asszisztens szolgáltatások bevezetése a legújabb gépjárművekben.

Az autózás jövője már megérkezett

Virtuális asszisztens, ami megkönnyíti az életünket

Hogy mindezt hogyan is kell elképzelni, azt a ŠKODA legújabb videója is jól szemlélteti, amelyben egy hús-vér segítővel készítik fel a főszereplő családot arra, hogy mit tud majd asszisztens rendszerekkel felszerelt új autójuk. Az, amit 20 évvel ezelőtt még elképzelni sem tudtunk, ma már valóság. Hiszen ki gondolta volna, hogy egy kiadós dugóban majd az autónk araszol helyettünk, figyel a sávtartásra, illetve az előttünk és mögöttünk haladó autókra. Vagy, hogy már a sokak számára macerás parkolást is az autónk oldja meg. Arról nem is beszélve, hogy a gépjármű észreveszi, ha esetleg hirtelen elénk ugrik egy gyalogos vagy tolatás közben akadályba ütközünk, és arra is odafigyel, hogy ne üljünk volán mögött akkor, ha túlságosan fáradtak vagyunk a vezetéshez.

Számos baleset során előfordul, hogy az igazi baj nem az első ütközéssel, hanem az ütközés utáni pánikreakcióban tett veszélyes járműmozgások eredményeként következik be - a ŠKODA új asszisztens rendszere ebben is segítségünkre lehet, hiszen az ilyen esetek elkerülése érdekében irányított fékezéssel lassítja a járművet 10 km/óra sebességre és helyettünk kapcsolja be a vészvillogókat is az ütközést követően. Az autók biztonsága az elmúlt évtizedekben rengeteget fejlődött, a karosszéria, a belső kialakítás folyamatosan változott az egyes modelleknél, azonban csak nemrég jutottunk el oda, hogy a vezetéstechnikai kérdések sem jelenthetnek már a legújabb modellekkel problémát.

Az autózás jövője már megérkezett

És hogy mit hoz a jövő?

Ahogyan már a mostani asszisztens rendszerek is jelzik, egyre több automatizmus kerül kialakításra a jövőben, amelyek az önvezető autók irányába mutatnak, számos gyártó pedig már kifejlesztette saját modelljét, amelynek vezetése nem igényel emberi irányítást. A következő évtized az asszisztens rendszerek fejlesztése mellett minden bizonnyal az önvezető autók elterjedéséről fog szólni. A hírek szerint akár már idén, de 1-2 éven belül biztosan várható az első önvezető autók tömeggyártása, az pedig csak idő kérdése, hogy ezek a modellek is elterjedjenek. Persze felmerülhet a kérdés, hogy a gyakorlatban hogyan változik majd a közlekedés, átalakulnak-e majd emiatt az útrendszerek, és mi lesz a következő lépés az autók fejlesztésében, de ez már tényleg a jövő zenéje.

Az autózás jövője már megérkezett
Kulcsszavak: asszisztens rendszer, bemutató, skoda, virtuális asszisztens
 
Érzelmek és sportos teljesítmény Érzelmek és sportos teljesítmény Élen jár a versenyben – az új Audi S4 és S4 Avant Élen jár a versenyben – az új Audi S4 és S4 Avant Irány a természet Irány a természet Már rendelhető a vadonatúj Focus ST Már rendelhető a vadonatúj Focus ST Először látható Európában az új Chevrolet Camaro Először látható Európában az új Chevrolet Camaro
 
Négyajtós sportautó a fényűző elegancia és a modern luxus jegyében

Négyajtós sportautó a fényűző elegancia és a modern luxus jegyében

2019. május 06.
A BMW a luxusszegmens ékköveként jelenti be a 8-as sorozat harmadik modellváltozatának érkezését: a BMW 8-as Gran Coupé június végén, a BMW Group müncheni #NextGen fesztiválján ünnepli világpremierjét.
Részletek

Luxusszegmensben folytatott modellújítási hulláma következő fejezeteként a BMW Group a BMW 8-as sorozat újabb modellváltozatáról lebbenti fel a fátylat: a BMW 8-as Coupé és a BMW 8-as Cabrio elsöprő sikerű világpremierje után a bajor prémiumgyártó most a BMW 8-as Gran Coupé esszenciájába is betekintést enged. A fényűző elegancia és a modern luxus jegyében megálmodott, négyajtós sportautó a sorozatgyártást megelőző utolsó fejlesztési fázishoz érkezett, a BMW Weltben 2019. június 25-27. között megrendezendő #NextGen fesztivál így méltó színpadot biztosít az újdonság világpremierjének.

Négyajtós sportautó a fényűző elegancia és a modern luxus jegyében

A BMW 8-as Gran Coupé a lélegzetelállító menetteljesítmény, az érzelmekben gazdag dizájn és a tágas hátsó utastér fejedelmi egységét kelti életre. Egyedülálló karakterét a kecsesen lágy, mégis lendületesen magabiztos formanyelv kettőse helyezi leginkább előtérbe, miközben az atletikus karosszériaarányok és a dinamikusan ívelt vonalak sportosan exkluzív atmoszférát teremtenek. A BMW 8-as Gran Coupé a plusz két ajtónak, a lebilincselően tágas hátsó utastérnek, a megnövelt tengelytávolságnak és a még tovább finomított menetkomfortnak köszönhetően nem csupán a hétköznapokban, de a hosszabb utazások során is felülmúlhatatlan luxussal kényezteti a BMW ügyfelét.

Luxusszegmensben elérhető modellpalettája folyamatos bővítésére a BMW a „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia egyik meghatározó alappilléreként tekint, amellyel hosszú távon garantálhatja fenntartható növekedését. A BMW 8-as Gran Coupé kvalitásainak végeláthatatlan sorával a fényűző újdonságban minden megvan ahhoz, hogy a BMW által fémjelzett vezetési élmény a luxusszegmensben is újabb célcsoportok érdeklődését keltse fel. A modell júniusi világpremierje a BMW Group müncheni #NextGen fesztiváljának egyik fénypontja lesz, a BMW 8-as Gran Coupé sorozatgyártásban kínált első példányai pedig néhány hónappal később, már 2019. szeptemberében megérkeznek a világ útjaira.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 8-as, új modell
 
Látványos és sokoldalú: az új MINI Countryman formaterve Látványos és sokoldalú: az új MINI Countryman formaterve A Ford kisméretű SUV-modellkínálatának átfogó bevezetésére készül Európában A Ford kisméretű SUV-modellkínálatának átfogó bevezetésére készül Európában A MotoGP™ idei BMW M Különdíja egy BMW M3 CS modell A MotoGP™ idei BMW M Különdíja egy BMW M3 CS modell Új Opel Corsa OPC: a teljesítménysportoló ötödik nemzedéke Új Opel Corsa OPC: a teljesítménysportoló ötödik nemzedéke Az idei Essen Motor Show-n mutatkozik be az új MINI John Cooper Works Tuning csomag Az idei Essen Motor Show-n mutatkozik be az új MINI John Cooper Works Tuning csomag
 
Áprilisban 3 százalékkal nőtt az új autók eladása

Áprilisban 3 százalékkal nőtt az új autók eladása

2019. május 06.
Áprilisban 12 412 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 3 százalékkal többet a tavaly áprilisinál, az idei első négy hónapban pedig 46 746 gépkocsit, a növekedés 7 százalék volt a tavalyi azonos időszakhoz képest - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) a DataHouse adatai alapján csütörtökön.
Részletek

Áprilisban 3 százalékkal nőtt az új autók eladása

Az első négyhavi értékesítési számok kissé elmaradtak az MGE növekedési várakozásaitól. Az egyesület szerint ennek egyik oka lehet a belsőégésű motorok, elsősorban a dieselek körüli valós és rémhírek, amelyek a vásárlók szándékait eltérítik.

A tisztán elektromos és a plug-in hibrid gépkocsik forgalomba helyezése lassuló mértékben és kis mennyiség mellett növekszik, a felvevőpiac egyelőre korlátozott, és alatta van az év eleji várakozásoknak. A töltőhálózat ugyan fejlődik, illetve sok esetben az otthoni és a munkahelyi töltés is megoldott, de az autók ára továbbra is magas - jelezte az MGE.

A kormány nagycsaládosokat támogató programja iránti érdeklődés látszik, de ennek elindulása után értékelhető majd a hatása az újautó-piacra - fejtette ki összefoglalójában az egyesület.

Áprilisban 2105 új kishaszongépjármű került forgalomba, 26 százalékkal több, mint tavaly áprilisban. Az első négy hónapban 24 százalékkal nőtt az új kishaszonjárművek eladása az előző év azonos időszakához képest, 8350 járművet helyeztek forgalomba. A kishaszonjárművek piaca szintén elmaradt időarányosan az MGE előrejelzésétől. Az egyesület továbbra is szorgalmazza a vegyes használatú kishaszonjármű kategória újbóli bevezetését.


Áprilisban 3 százalékkal nőtt az új autók eladása

Áprilisban 625 új nagyhaszongépjármű került forgalomba, 5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, az idei első négy hónapban pedig 1928, ami 18 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. Az MGE csökkenésre számít az év első részében, majd a növekedési hitelprogram eredményeképpen a tavalyi éves teljesítmény megismétlését valószínűsíti.

Áprilisban 80 százalékkal csökkent az új autóbuszok eladása a tavaly áprilisihoz képest, 9 buszt helyeztek forgalomba, az első négy hónapban pedig 236-ot, ami 9 százalékos csökkenés a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Az autóbuszok piaca kis mérete miatt mutat jelentős havi eltéréseket, az eddigi eredmény nem ad lehetőséget elemzésre, erre több hónap átlagának ismeretében lesz lehetőség - közölte az MGE.

Áprilisban 523 új motorkerékpár került forgalomba, 28 százalékkal több az egy évvel korábbinál, az első négy hónapban 1369 motort helyeztek forgalomba, ami 54 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest. A gépjárműimportőrök egyesülete szerint a motorkerékpárok piaca továbbra is gyenge. A százalékban jelentős növekedés és az előrejelzés feletti időarányos értékesítés ellenére alacsony a forgalomba helyezések száma, ugyanakkor némi bizakodásra ad okot a növekedési trend - közölték.

Áprilisban 3 százalékkal nőtt az új autók eladása

A Carinfo.hu adatai szerint az új személygépjárművek és  kishaszonjárművek összesített értékesítési listáját az idén áprilisban a Suzuki vezeti 13 százalékos piaci részesedéssel a Ford (12,7 százalék) és a Skoda (7,58 százalék) előtt.

Az év negyedik hónapjában 1893 Suzukit adtak el, 273-mal, 12,6 százalékkal kevesebbet, mint az előző év áprilisában. Fordból 1853-at értékesítettek, 255-tel többet, Skodából 1101-et, 174-gyel többet, mint 2018. áprilisában.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Magyarország, mge
 
Ismét nőtt a forgalomba helyezett autók száma májusban Ismét nőtt a forgalomba helyezett autók száma májusban Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében? Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében? A BMW Group rekord értékesítéssel indította az új évet A BMW Group rekord értékesítéssel indította az új évet Áprilisban ismét élen a Ford Áprilisban ismét élen a Ford Január és május között 5,7 %-kal nőttek a Volkswagen Haszonjárművek márka kiszállításai Január és május között 5,7 %-kal nőttek a Volkswagen Haszonjárművek márka kiszállításai
 
Kemény, nagy teljesítményű pickup az európai vásárlóknak

Kemény, nagy teljesítményű pickup az európai vásárlóknak

2019. május 06.
Az új Ford Ranger Raptor – Európa legkelendőbb pickupjának eddigi legkeményebb és legnagyobb teljesítményű változata – az idei év közepétől jelenik meg az európai piacokon.
Részletek

Kemény, nagy teljesítményű pickup az európai vásárlóknak

Az autót a Ford Performance csapata fejlesztette ki az off-road rajongók számára. Az új modellt a Ford 2,0 literes EcoBlue motorjának Bi-turbo változata hajtja, amelynek 213 lóerős teljesítményét és 500 Nm forgatónyomatékát egy új, 10 fokozatú automata sebességváltó továbbítja a kerekekhez.

A csúcs-Ranger tekintélyt parancsoló kiállásáról extrém stíluselemek, nagy sebességű off-road képességeiről pedig egyedi Ford Performance futómű gondoskodik.

“Felejtsenek el mindent, amit eddig tudtak a pickupokról,” nyilatkozta Leo Roeks, a Ford Performance csapatának európai igazgatója. “A Ranger Raptor egy új faj; vérbeli sivatagi versenygép, amely a legkeményebb körülmények közt hozza a legjobb formáját.”

A Ford Ranger az európai piac legkelendőbb pickupja. A Ford 13.600 darabot adott el a járműből 2019 első negyedévében, ami 15 százalékos növekedést jelent az a tavalyi év azonos időszakához képest.
magyarországon tavaly összesen 2248 Ranger talált gazdára, amivel a modell toronymagasan, 45,5 százalékkal vezeti a hazai pick-up segmenst.

Kemény, mégis kifinomult

A legnagyobb igénybevételek elviselésére tervezett Ranger Raptor egyedi, szupererős alváza nagy szilárdságú, ötvözött acél elemeket is tartalmaz, amelyek még a terepversenyek extrém terheléseit is jól bírják.

Kemény, nagy teljesítményű pickup az európai vásárlóknak

A Raptor nagy teljesítményű futóművét speciális megerősítésekkel látták el, hogy a szerkezet nagy sebesség mellett is jól működjön a kemény terepen, miközben tökéletes irányíthatóságot és kényelmes rugózást kínál. Az autó nyomtávját 150 mm-rel kiszélesítették, és a hasmagasság is 51 mm-t nőtt Ranger XLT változathoz képest.

A Pozíció Érzékelő funkcióval kiegészített Fox Racing Shox lengéscsillapítók erősebb csillapítást és páratlan terepképességet kínálnak az extrém helyzetekben, az országúton viszont úgy változik a csillapítás mértéke, hogy az autó simábban fusson. Az első lengéscsillapítók mozgástartománya 32, a hátsóké 18 százalékkal nőtt.

A nagy teljesítményű, 63,5 mm-es dugattyúkkal működő lengéscsillapítókhoz alumínium lengőkarok csatlakoznak, a hátsó, spirálrugós felfüggesztést pedig Watt-rudazat egészíti ki, ami rendkívül kis oldalirányú kitérés mellett is nagymérvű fel-le mozgást enged a tengelynek.

A biztonságos lassításról és megállásról ikerdugattyús első féknyergek (51 mm-es, azaz 20 százalékkal nagyobb átmérőjű dugattyúkkal) és 332x32 mm-es hűtött első tárcsafékek gondoskodnak. A 332x24 mm-es hűtött hátsó tárcsákat markoló hátsó féknyereg dugattyújának átmérője 54 mm-re nőtt.

Kemény, nagy teljesítményű pickup az európai vásárlóknak

A minden terepre alkalmas BF Goodrich 285/70 R17 gumiabroncsokat kifejezetten a Ranger Raptorhoz tervezte a gyártó. A 838 mm átmérőjű és 285 mm széles gumik erős oldalfallal készülnek, hogy a vezető a legfélelmetesebb terepen is magabiztosan mozoghasson az autóval, miközben az abroncsok agresszív terepmintázata ugyanolyan stabil útfogást kínál a felázott utakon, mint a hóban, a sárban vagy a homokban.

“A Ranger Raptor egyik különleges képessége, hogy a vezető kedve szerint nyomhatja a gázt terepen, miközben az autó olyan kényelmesen rugózik, mint egy milliomos limuzinja,” magyarázta Damien Ross, a Ranger Raptor programvezető főmérnöke. “A Ranger Raptor minden eleme a Ranger pickup kimagasló funkcionalitására és kifinomultságára épít, és mindezt magasabb szinten valósítja meg. Az autó építésekor a menetdinamika volt a kiinduló pontunk, és sikerült egy igazán különleges járművet alkotnunk.”

Az egyedi futómű tovább javított off-road geometriájának köszönhetően az autó hasmagassága 283 mm, gázlómélysége 850 mm, első terepszöge 32,5 fok, rámpaszöge és hátsó terepszöge pedig 24 fok, vagyis a terepképességek igazán meggyőzőek.

A Ranger Raptor alsó szerkezeti elemeit különleges védelem óvja a tereptárgyak okozta sérülésektől: a Ranger szokásos motor- és sebességváltó-védőelemeit egy új, 2,3 mm vastag, a normál kivitelnél 60 százalékkal merevebb, nagy szilárdságú acéllemezből készül kartervédő egészíti ki.

Kemény, nagy teljesítményű pickup az európai vásárlóknak

Minden terepre

A Ranger Raptor vezetője a Terepvezérlési rendszer hat előre programozott beállítása közül választva igazíthatja az autó viselkedését az adott terep- vagy útviszonyokhoz:

•    Normál üzemmód kimagasló kényelemmel, kedvező üzemanyag-fogyasztással és könnyű irányíthatósággal
•    Sport üzemmód gyorsabb reakciókkal a lelkesítő közúti autózáshoz
•    Fű/Murva/Hó üzemmód a biztonságos és magabiztos autózáshoz a csúszós terepekhez és egyenetlen útfelületekhez
•    Sár/Homok üzemmód, ami úgy hangolja át az autó reakcióit, hogy a kerekek tapadása optimális legyen a süppedős közegekben, például a homokon vagy a sárban
•    Szikla üzemmód kifejezetten a sziklás talajon történő, kis sebességű araszoláshoz, ahol kulcsfontosságú a finom irányíthatóság
•    Baja üzemmód, ami úgy hangolja át az autó reakcióit, hogy optimális legyen a nagy sebességű terepezéshez (pontosan úgy, ahogyan a híres Baja Sivatagi Rallyn szükséges)

A Ford mérnökei kíméletlen teszteknek vetették alá az új Ranger Raptor erőteljes 2.0 EcoBlue Bi-turbo motorját és 10 fokozatú automata sebességváltóját, hogy megbizonyosodjanak a hajtáslánc megbízhatóságáról; többek közt 200 órán át megállás nélkül a vörös izzásig pörgették a nagy nyomású és az alacsony nyomású turbótöltőket. Az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban a két turbó egymással sorba kapcsolva biztosítja a motor teljesítményét és gyors gázreakcióit, magasabb fordulatszám mellett pedig a nagyobb méretű, alacsony nyomású turbótöltő biztosítja az erőforrás csúcsteljesítményét.

Kemény, nagy teljesítményű pickup az európai vásárlóknak

A Ford 10 fokozatú automata sebességváltója az F-150 Raptor modellben mutatkozott be; a szerkezet tartósságát és kis tömegét nagy szilárdságú acél, alumínium és kompozit anyagok felhasználásával sikerült elérni. A szélesebb fokozatkiosztás élénkebb gyorsulást, jobb gázreakciót és 8,9 l/100 km üzemanyag-fogyasztást, valamint 233 g/km CO₂-kibocsátást biztosít. Valós idejű, adaptív váltásütemező algoritmusok segítenek abban, hogy a váltó a megfelelő időben mindig a megfelelő fokozatot kapcsolja. Az egyedi váltókalibrálásnak a Live in Drive funkció is része, amikor a kormány mögötti váltókarok manuális használatával bármikor felülírható az automata szerkezet fokozatválasztása.

A vezetéstámogató és biztonsági technológiák segítségével a vezető magabiztosabban nézhet szembe a terep vagy a kemény munkakörnyezet kihívásaival. A Ranger Raptor felszereltségében többek közt megtalálható az oldaldőlés-mérsékléssel kiegészített Ford Stabilitásvezérlés legújabb változata, az Elektronikus Stabilitásvezérlés, az Utánfutó Stabilizáló rendszer, a Hegymeneti Elindulássegítő, Lejtmeneti Szabályozás és az Adaptív Terhelésszabályozás is.

Praktikus technológia, ami mindig rendelkezésre áll

Az új Ranger Raptor utasainak kényelmét számos kifinomult megoldás szolgálja; például a SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer, aminek segítségével egyszerű, hétköznapi szavakkal kezelhetők az audiorendszer, a navigáció és a csatlakoztatott okostelefonok funkciói. A berendezés része a felár nélkül járó Apple CarPlay és Android Auto™ rendszerekkel, s egyúttal a SYNC AppLink rendszert is magában foglalja, amivel a vezető menet közben hangutasításokkal kezelheti okostelefonos alkalmazásait.


Kemény, nagy teljesítményű pickup az európai vásárlóknak

Az autó 8 colos, színes központi érintőképernyője a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható. Ezen a kijelzőn jeleníthető meg a műholdas navigáció is, ami akkor is kiválóan működik, amikor az autó mindentől távol, terepen közlekedik, sőt még „Ariadné fonala” funkciót is kínál, rögzítve a jármű nyomvonalát, amikor a vezető egy ismeretlen, feltérképezetlen területet derít fel. A FordPass Connect rendszer beépített modem-technológiája útközben is stabil internetes kapcsolatot biztosít.

Lenyűgöző formák, lenyűgöző funkciók

A kontrasztos Dyno Grey elemekkel tarkított Ford Performance Blue, Colorado Red, Shadow Black, Frozen White és Conquer Grey fényezések hatásosan hangsúlyozzák ki az új Ranger Raptor agresszív  karakterét, kimagasló teljesítményét és funkcionalitását.

Az orr-rész a világ első, gyári tuninggal készült off-road pickupja, a Ford F-150 Raptor hangulatát idézi: a xenon-fényszórók között és a rácsszerkezetre épített első lökhárító fölött erőteljes megjelenésű, új hűtőrács uralja a látványt. A lökhárítóba épített új LED ködfényszórók funkcionális légterelő nyílásai kisimítják a karosszéria körül áramló levegő útját.

A látványos, kiszélesített kompozit első sárvédőket úgy tervezték, hogy jól bírják az off-road használat során keletkező sérüléseket, és hosszabb rugóutat biztosítsanak a túlméretes kerekek számára. Az oldalsó fellépők kialakítása megakadályozza a kőfelverődést a karosszéria hátsó részére, kivezető nyílásaik pedig megelőzik a sár, a homok és a hó lerakódását a felületen.

Mindemellett a Ranger Raptor vérbeli munkagép is maradt. A módosított hátsó lökhárítóba beépített vonóhorog 2500 kg vontatási kapacitást biztosít. A két első vonókampó 4635 kg-ig, a két hátsó pedig 3863 kg-ig terhelhető. Az 1560x1575 mm méretű platóbélés megóvja a hátsó traktus fényezését a szerszámok és a rakomány okozta karcolásoktól, de a hétvégi programok során is jó szolgálatot tesz, amikor az autó tulajdonosa koszos kerékpárokat vagy jetski-t szállít. A Platóhátfal Emelő Asszisztens rendszer új torziós rudazatot kapott, így a plató hátfala 66 százalékkal kisebb erőkifejtéssel hajtható fel.

A Ford Performance jellegzetes stílusjegyei a kabinban is felfedezhetők, ahol kiváló minőségű kézműves kidolgozás, harmonikus színek és strapabíró anyagok fogadják az utasokat. Az ülések erőteljes oldalpárnázása kiváló megtámasztást biztosít a nagy sebességű terepezés közben, és a duplán megerősített, szarvasbőr-hatású kárpitozáson nem csúszkál az utasok teste.

Az utasteret kék öltésekkel varrott bőrbetétek díszítik. A perforált bőrrel borított, egyedi kormánykerék mögött található kis tömegű, versenyautó-stílusú magnézium váltókarokkal gyorsan és pontosan lehet fokozatot váltani. A volánon jól látható jelzés mutatja a középállást – ami terepen hasznos segítség –, és a kormánykerék középső részét dombornyomású Raptor-embléma díszíti.

“Az új Ranger Raptor mindent tud, amire egy adrenalin-vadász autós vágyhat,” vélekedett Roeks. “Olyan, mint egy crossmotor, egy motoros szán és egy ATV egybegyúrva: ez a tökéletes kaland-pickup.”

A sivatagi versenyzés értékes tapasztalatai

A Ford Ranger Raptor pickup Baja üzemmódja a Baja 1000 futamra utal, vagyis a mexikói Baja California félszigetet átszelő kemény, hosszú távú versenyre, ami a világ egyik leghíresebb off-road erőpróbája.

Az új Ranger Raptor méltó utódja az eredeti Ford F-150 SVT Raptornak, amely 3. helyezést szerzett a 2008-as Baja 1000 futamon, majd pedig 2010-ben megjelent az amerikai márkakereskedésekben.

Elődjéhez, valamint a Ford F-150 Raptor legújabb generációjához hasonlóan a Ranger Raptor is kemény teszteken esett át az USA-ban, a Borrego Springs körül húzódó sivatagos vidék autógyilkos terepén.


Kulcsszavak: bemutató, ford, Ranger Raptor, új modell
 
Az új BMW X2 már a debütálása előtt megtekinthető lesz a virtuális valóságban Az új BMW X2 már a debütálása előtt megtekinthető lesz a virtuális valóságban Az iNEXT megszületése, avagy a BMW Group jövőbe mutató mérföldkövei Az iNEXT megszületése, avagy a BMW Group jövőbe mutató mérföldkövei Fiat Panda Cross – fiatalos, fürge szabadidőjármű Fiat Panda Cross – fiatalos, fürge szabadidőjármű A Ford Európa értékesítési eredménye 3,7 százalékkal nőtt az első félévben A Ford Európa értékesítési eredménye 3,7 százalékkal nőtt az első félévben A Ford a London Tech Weeken mutatta be legújabb Intelligens Mobilitás projectjeit A Ford a London Tech Weeken mutatta be legújabb Intelligens Mobilitás projectjeit
 
A "Nagy Futamon" debütált az ABB Formula-E versenyautó

A "Nagy Futamon" debütált az ABB Formula-E versenyautó

2019. május 02.
Az ABB FIA Formula-E háromszoros futamgyőztese, Jérôme D’Ambrosio volt az egyik sztárja az e heti Budapesti “Nagy Futamnak”, amelyen a belga pilóta egy második generációs ABB Formula-E versenyautót vezet a belvárosban.
Részletek

A

Az ABB, amely névadója a világ első, teljesen elektromos hajtású autók számára rendezett Formula-E versenysorozatnak, az e heti budapesti “Nagy Futamra” elhozta az egyik másodgenerációs, elektromos hajtású versenyautót.

Magyarországon ez az első alkalom, hogy az ABB Formula-E bemutatta, hogy milyen lehetőséget kínál az e-mobilitás a fenntartható közlekedési megoldások terén.

A jelenlegi bajnoki versenyszezonban a pilóták között ötödik helyen álló belga versenyző, Jérôme D´Ambrosio mutatta be Budapesten az ABB Formula-E párizsi futamáról érkező autó képességeit.

A versenyautó mellett az ABB villámtöltőit is láthatta a nagyközönség. A kiállítás egyik célja, hogy széles körű párbeszédet kezdeményezzenek a közlekedés és a nagyvárosok jövőjét érintő aktuális témákról.

A versenysorozat, amelyet az ABB névadó partnerként támogat, a legújabb innovációkat alkalmazó elektromos hajtású járműveket és alternatív energetikai megoldásokat vonultat fel világszerte a nagyvárosok központjában. D’Ambrosio az egyik legtapasztaltabb pilóta a Formula-E versenysorozatban, eddig a 2014-ben útjára indított bajnokság minden egyes futamán rajthoz állt.

A

A “Nagy Futamon” versenyautók, motorkerékpárok és kamionok vonulnak fel Budapest szívében. A rajongók itt közelebbről csodálhatják meg a gépeket, mint arra alkalmuk nyílna egy zárt versenypályán. Az esemény kiváló alkalmat teremt arra is, hogy az ABB standján bemutassák a legújabb elektromos jármű töltési rendszereket.

Az elektromos járművek piacának fejlődése

Az ABB az ezredforduló óta fordít jelentős összegeket az e-mobilitási megoldások fejlesztésére, és napjainkra technológiai vezető szerepet vívott ki magának ezen a területen. A vállalat portfóliójához számos innovatív termék tartozik, köztük az ABB villámtöltői. Az ABB AbilityTM platform digitális hálózatkezelési képességei által támogatott töltők jelentős segítséget nyújtanak az elektromos hajtású autók gyors elterjedéséhez.

Az ABB globális piacvezető a DC villámtöltők fejlesztése és szállítása terén. A cég miden versenytársát „lekörözve” már több mint 10 500 villámtöltőt értékesített a világ 73 országában. Az ABB a villámtöltők teljes skáláját kínálja elektromos hajtású autókhoz, elektromos és hibrid hajtású buszokhoz, valamint elektromos rendszereket szállít hajókhoz és vasúti járművekhez.

Az ABB 2018 januárjában hét évre szóló partneri együttműködést kötött a Formula-E-vel, hogy a globális vezető szerepére támaszkodva jelentősen formálni tudja az e-mobilitás jövőjét. Az ABB FIA Formula-E bajnokság kiváló lehetőség arra, hogy a villamosítási és digitalizálási technológiákat az autóversenyzés körülményei között teszteljék, finomítsák az elektromos autók konstrukcióját és működését, illetve fejlesszék az infrastruktúrát és a kapcsolódó digitális platformokat.

A

A névadó partnerség mellett, az ABB ez évben az ABB FIA Formula-E első számú betét-versenysorozatának számító Jaguar I-PACE eTROPHY bajnokság hivatalos járműtöltési partnere lett. Az eTROPHY minden futamán az ABB Terra 54 DC töltői biztosítják az I-PACE SUV versenyautók villámtöltését.  

Az e-járművek iránti globális kereslet növekedésével párhuzamosan erősödik a kereslet a töltési infrastruktúra iránt is. Az ABB iparágvezető termékei, köztük a Terra DC töltők, kiváló lehetőséget biztosítanak az ABB számára, hogy meghatározó szerepet játsszon a felfutó kereslet kielégítésében.
 
Az ABB Terra 54 DC villámtöltői nyolc perc alatt – azaz egy hagyományos személyautó tankolásához szükséges idő alatt – képesek a Jaguar I-PACE versenyautók akkumulátorát olyan szintre feltölteni, hogy az 200 km-es hatótávolságot biztosítson. A Formula-E egyedi építésű versenyautóitól eltérően, a Jaguar I-PACE bajnokságban a közúti közlekedésre is alkalmas, a nagyközönség számára is elérhető járművek versenyeznek. Az eTROPHY a fogyasztói technológiát viszi be a versenypályára, és ezáltal lehetővé teszi a legmodernebb töltési technológia további fejlesztését és tesztelését.

Az ABB Magyarországon Vácot választotta ki a töltőberendezés-gyártás egyik helyszínéül. A váci üzem 2011 óta szállítja a világpiacra az e-töltők széles választékát.

A

Magyarországon is növekszik az elektromos járművek piaca: bár az európai szinthez képest az elektromos járművek részaránya még viszonylag alacsony, a zöld rendszámtáblák száma 2018-ban már túllépte a 10 000-t. Budapesten megközelítően már 70 db DC töltő üzemel, míg a fővároson kívül – főként a nagyobb városokban – további 54 töltőt telepítettek. Ezek a számok azt jelzik, hogy az ország EV-infrastrukturális piacában még jelentős növekedési lehetőség rejlik.   

Magyarországon az első ABB gyártású villámtöltőt 2012 áprilisában helyezték üzembe az egyik környezetbarát MOL töltőállomáson. Az azóta eltel időszakban az ABB már több villámtöltőt is telepített az ország különböző pontjain. Az ABB töltői üzemelnek többek között a LIDL áruházak parkolóiban, a tatabányai DELPHI Connection Systems parkolójában, valamint az ország északi részén található Bükkaranyoson is, ahol a töltési infrastruktúra szélerőmű parkhoz csatlakozik.  

Az ABB részt vesz a szupergyors töltők kiépítését célzó Ionity projektben is. A BMW, a Ford, a Daimler és a Wolkswagen Csoport együttműködésével létrejött projektben villámtöltő hálózatot fejlesztenek ki Európában elektromos hajtású autók számára. A Magyarországi M1-es autópálya bábolnai szakasza mellett több ABB által szállított 350kW-os Terra HP töltő kerül majd telepítésre. Ezek a töltők egy autót 350 kW/h, még két autót egyidejűleg 150 kW/h teljesítménnyel képesek tölteni.

Kulcsszavak: ABB, elektromos autó, elektromos töltőállomás, Formula E, nagy futam
 
Döntött a Volkswagen-csoport: átáll az elektromos és önvezető autókra Döntött a Volkswagen-csoport: átáll az elektromos és önvezető autókra Győrben gyártják az Audikhoz az elektromos motorokat Győrben gyártják az Audikhoz az elektromos motorokat Elektromos taxiflottát hoz létre Bécs Elektromos taxiflottát hoz létre Bécs Támogatási programot indít a német kormány elektromos meghajtású autók vásárlására Támogatási programot indít a német kormány elektromos meghajtású autók vásárlására Újabb 240 elektromos norvég postásautó Újabb 240 elektromos norvég postásautó
 
Ismét Roadshow-ra indul a BMW Motorrad

Ismét Roadshow-ra indul a BMW Motorrad

2019. május 02.
A BMW Motorrad Magyarország május legvégén és június elején rendezi eddigi legnagyobb roadshow-ját, amelynek keretében a motorkerékpárokkal telepakolt kamion a négy magyarországi márkakereskedésnél vagy a márkakereskedés által meghatározott külső helyszínen (lásd a részletes menetrendet) garantál izgalmas motorozási élményt.
Részletek

Ismét Roadshow-ra indul a BMW Motorrad

A rendezvénysorozat mindegyik helyszínén kipróbálhatóak a BMW Motorrad 2019-es újdonságai (R 1250 R, R 1250 GS, R 1250 RT, C 400 GT), de természetesen a robogóktól a túramotorokig sok más modellt is tesztelhetnek a résztvevők, hiszen összesen 17 modell áll rendelkezésre. Az eseményre minden márka motorosait várják, viszont a részvételhez a márkakereskedőknél előzetes regisztráció szükséges. A részvétel feltétele az érvényes,korlátlan „A” kategóriás jogosítvány és a teljes motorkerékpáros ruházat.

A roadshow menetrendje:

Május 29-30. Mag3
A rendezvény helyszíne: Kelep Hotel, Tokaj

Június 1-2. Wallis Motor Pest
A rendezvény helyszíne: Erzsébet Park Hotel, Parádfürdő

Június 4-5. Leier Autó
9024 Győr, Szauter út 9.
Június 7-8. Full-Gas
8630 Balatonboglár, Nyárfa u. 13.

Ismét Roadshow-ra indul a BMW Motorrad
Kulcsszavak: BMW motorrad, motorkerékpár, Roadshow
 
Gyutai Adrián: „A címvédés a célom!” Gyutai Adrián: „A címvédés a célom!” Harley-Davidson ® LiveWier™ projekt élménytúra Harley-Davidson ® LiveWier™ projekt élménytúra BMW Motorrad GS Trophy 2014 - Negyedik nap BMW Motorrad GS Trophy 2014 - Negyedik nap Új helyszínre költözik idén a BMW Motorrad GS Trophy közép-kelet-európai válogatója Új helyszínre költözik idén a BMW Motorrad GS Trophy közép-kelet-európai válogatója A BMW idén is megrendezi a BMW Motorrad Roadshow-t A BMW idén is megrendezi a BMW Motorrad Roadshow-t
 
A Toyota és a Tesla vezeti az európai újautó-piac villamosítását

A Toyota és a Tesla vezeti az európai újautó-piac villamosítását

2019. május 02.
Folyamatosan növelik részarányukat Európa piacain a részben vagy teljesen elektromos járművek. A növekedést a Toyota hibrid típusai viszik a vállukon.
Részletek

A Toyota és a Tesla vezeti az európai újautó-piac villamosítását

Minden eddiginél több villamosított jármű talált gazdára 2019 márciusában Európa-szerte – derül ki a JATO Dynamics piacelemző szervezet által közzétett jelentésből. Miközben a teljes európai piac 3,6 százalékot zuhant a dízelek pedig az ezredforduló óta nem tapasztalt mélypontot elérve az összeladások mindössze 31,2 százalékát tették ki (és a szakértők szerint még folytatódik a zuhanásuk), a részben vagy teljesen elektromos személyautók forgalma 31 százalékkal nőtt az előző év márciusához képest.
 
Az öntöltő hibrid (HEV), hálózatról tölthető hibrid (PHEV) és akkumulátoros elektromos (BEV) járművek eladásai idén márciusban először lépték át a bűvös 100 000 darabos határt, méghozzá alaposan: a tavasz első hónapjában 125 400 hibrid és elektromos személygépkocsit adtak el Európában.

A hónap leghangosabb szereplője a Tesla Model 3, amelyből 15 755 darabot adtak el márciusban – többet, mint bármely más villamosított járműből. Az amerikai szedán népszerűségének köszönhetően 2018 márciusához képest szinte megduplázódott a BEV-piac forgalma (+85%).

A Toyota és a Tesla vezeti az európai újautó-piac villamosítását

Ez azonban csak a jéghegy csúcsa, az eladások zömét továbbra is a megfizethető, teljes használati értékű öntöltő hibrid modellek (63 100 db, +24%) teszik ki, azon belül pedig meghatározóak a Toyota típusai.

Az európai piac négy legnépszerűbb öntöltő hibridje a Toyota kínálatából kerül ki: a Yarisból 12 671 darabot, a C-HR-ből 11 600-at, az immár hibrid szedánként is elérhető Corollából 6746-ot, míg a friss bevezetésű, új generációs RAV4-ből 5963-at adtak el márciusban. Ez azt jelenti, hogy önmagában ez a négy Toyota típus (36 980 db) tette ki az európai hibrid eladások 59 százalékát, illetve a teljes villamosított piac 29 százalékát. Minden tíz eladott, részben vagy teljesen elektromos személyautóból hármat a Toyota gyártott – ezzel továbbra is a Toyota az európai öko-autózás legnagyobb jelentőségű szereplője.

Ami a márka első negyedéves forgalmát illeti: 15 százalékkal nőtt a hibrid modellek forgalma. A Toyota január és március között 130 300 hibrid gépkocsit adott el az óvilágban, ami hajszállal meghaladja az összeladások felét: ma már az Európában eladott Toyoták több mint 50 százaléka hibrid! A hibridek részesedése az összeladásokból a C-HR (89%) crossover és az új ferdehátú Corolla (81%) esetében a legnagyobb, de a RAV4 (71%), a Yaris (55%) és a Corolla Sedan (39%) is impozánsan teljesít. Persze továbbra is a Lexus a hibrid technológia fáklyahordozója: a márka nyugat-európai eladásaiban immár 99 százalékos (egész Európára vetítve pedig 71 százalékos) arányt élveznek a benzin-elektromos modellek.
Fotók: Toyota, Lexus, JATO Dynamics

Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, hibrid, jármű kereskedelem, Tesla, toyota
 
A Pappas Auto Magyarország forgalma erőteljesen nőtt 2017-ben A Pappas Auto Magyarország forgalma erőteljesen nőtt 2017-ben A Toyota innovatív tanulmánnyal jön Párizsba A Toyota innovatív tanulmánnyal jön Párizsba A gépjárműimportőrök 18 százalékos piaci növekedésre számítanak az idén A gépjárműimportőrök 18 százalékos piaci növekedésre számítanak az idén Fennállása eddigi legeredményesebb márciusát zárta a BMW Group Fennállása eddigi legeredményesebb márciusát zárta a BMW Group A Tesla több mint 50 százalékkal növelte autóeladásait a második negyedévben A Tesla több mint 50 százalékkal növelte autóeladásait a második negyedévben
 
Nagy Futam - Hetedszer rendezik meg a belvárosi bemutatót szerdán

Nagy Futam - Hetedszer rendezik meg a belvárosi bemutatót szerdán

2019. április 30.
Hetedik alkalommal rendezik meg szerdán a technikai sportok Nagy Futam elnevezésű eseményét, amelynek során Budapest belvárosában tartanak bemutatót az autó- és motorsport hazai és külföldi kiválóságai, a sztárvendég a tavalyihoz hasonlóan ezúttal is Max Verstappen, a Forma-1-es Red Bull istálló holland pilótája lesz.
Részletek

Nagy Futam - Hetedszer rendezik meg a belvárosi bemutatót szerdán

Az idei rendezvény különlegessége az elektromos formulaautós világbajnokságon, a Forma-E-ben szereplő egyik versenyautó lesz, amelyet eddig még nem lehetett látni Magyarországon. A Mahindra Racing versenygépét a Forma-E-ben háromszoros futamgyőztes belga Jerome D´Ambrosio vezeti majd.

A Bajcsy-Zsilinszky úton, a Bazilikánál kialakított paddockban már szerda reggel 8 órától meg lehet nézni a versenyautókat, a show pedig 14 órakor kezdődik és 16.30-ig tart. Ennek keretében tartja meg bemutatóját Verstappen és D´Ambrosio, de a ralikrossz-világbajnokságon szereplő Szabó Krisztián is pályára gurul az Audi S1-es versenyautóval, valamint a magyar pilóták közül a túraautó-világkupában (WTCR) szereplő Michelisz Norbert (Hyundai) és Tassi Attila (Honda), illetve a kétszeres gyorsasági kamionos Európa-bajnok Kiss Norbert is.

Magyarország eddigi egyetlen Forma-1-es versenyzője, Baumgartner Zsolt egy Formula Renault-val megy majd végig az Erzsébet tér-Andrássy út-Oktogon-Andrássy út-Erzsébet tér útvonalon, de tartanak bemutatót ralisok, terepralisok és autókrosszosok is. Az esemény megtekintése ingyenesen.

Nagy Futam - Hetedszer rendezik meg a belvárosi bemutatót szerdán

Kulcsszavak: budapest, nagy futam, rendezvény, versenyautó
 
Az E.ON támogatja az induló elektromos robogómegosztó szolgáltatást Budapesten Az E.ON támogatja az induló elektromos robogómegosztó szolgáltatást Budapesten Elektromobilitás kiállítás a Millenárison Elektromobilitás kiállítás a Millenárison Így fog kinézni Dél-Budát és Csepelt összekötő új budapesti Duna-híd Így fog kinézni Dél-Budát és Csepelt összekötő új budapesti Duna-híd A Continental szinte valamennyi hazai telephelye bekapcsolódik szeptember 29-én a Kutatók Éjszakája programba A Continental szinte valamennyi hazai telephelye bekapcsolódik szeptember 29-én a Kutatók Éjszakája programba Hétfőtől egyirányú lesz a budapesti Nagytétényi út egy szakasza Hétfőtől egyirányú lesz a budapesti Nagytétényi út egy szakasza
 

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 101 - 110