Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 101 - 110
A Porsche kiszállításai 13 százalékkal növekedtek

A Porsche kiszállításai 13 százalékkal növekedtek

2021. október 16.
Rekord eredmény az első három negyedévben: 2021 januárja és szeptembere között a Porsche világszerte 217.198 autót adott át, ami 13 százalékos növekedésnek felel meg.
Részletek

A Porsche kiszállításai 13 százalékkal növekedtek

A kereslet minden régióban növekedett, de különösen az Amerikai Egyesült Államokban fokozódott a Porsche sportautók iránti kereslet.

„A sportautóink iránt a harmadik negyedévben is kimagasló a kereslet, mi pedig örömmel szolgáltuk ki az ügyfeleink igényeit az év mind a kilenc hónapjában,” mondta Detlev von Platen, a Porsche értékesítésért és marketingért felelős vezetői tagja. „A megrendelésekkel is nagyon jól állunk, így optimista lelkesedéssel várjuk az év végi hajrát. Ugyanakkor a koronavírus-helyzet továbbra is megnehezíti a dolgunkat és a félvezetőkkel kapcsolatos alkatrészhiány is kihívások elé állít minket. Éppen ezért állandó figyelem alatt tartjuk a jelenlegi helyzetet, biztosítva, hogy rugalmasan reagálhassunk az esetleges változásokra.”

A Porsche Cayenne továbbra is a legsikeresebb modell a maga 62.451 példányos eladásával, de 61.944 járművel szorosan követi a Macan, amely 12 százalékos növekedést könyvelhetett el. A teljesen elektromos Taycan ugyancsak különösen népszerű: az ügyfelek az idén már 28.640 autó kulcsát átvehették. Az újdonság már második teljes évét tölti a piacon, értékesítése pedig elérte az ikonikus 911 szintjét, amelyből 27.972-t adtak át a harmadik negyedévben – ez tíz százalékos növekedés. A 718 Boxster és a 718 Cayman mellett 15.916 ügyfél döntött, ami az előző év hasonló időszakához képest egy százalékos növekedést tesz ki. A Panamera kiszállításai is a tavalyi szinten maradtak: a 20.275 átadott autó egyszázalékos pluszt képvisel.

A Porsche kiszállításai 13 százalékkal növekedtek

Növekvő kereslet minden régióban

A legnagyobb növekedés ismét az USA-ban történt: az első kilenc hónapban 51.615 járművet adott át ott a Porsche, amely az előző év hasonló időszakához képest 30 százalékos csökkentést jelent. Az észak-amerikai pozíciót tovább erősítette a legutóbbi J.D. Power APEAL tanulmány: az előző évekhez hasonlóan az ügyfelek még mindig a Porschét tekintik a legkívánatosabb prémium márkának. A teljes amerikai kontinensen összesen 63.025 Porsche talált gazdára, ami 29 százalékkal több, mint 2020 első három negyedéves adata.

Kína a legnagyobb önálló piacként 69.789 értékesítést tudott felmutatni, amely 11 százalékos gyarapodást jelent. Az ázsiai, afrikai és közel-keleti régiókban összesen 97.841 autó kulcsát adták át, ami 12 százalékos növekedést tesz ki. A Porsche sportautói kiemelkedően népszerűek Európában is: 56.332 járművet szállítottak ki az ügyfelekhez, ami két százalékkal több, mint az előző évben. Németországban kilenc százalékkal nőtt a kereslet január és szeptember között, így 19.099 autó talált gazdára.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Porsche
 
A Porsche kiszállításai 13 százalékkal növekedtek Magyarországon az elsők között dobják piacra az új TT-modellt Digitális eszközökön szólítja meg a Hyundai Motor az IONIQ generációt Digitális eszközökön szólítja meg a Hyundai Motor az IONIQ generációt A Porsche új rekordere: a Cayenne Turbo GT A Porsche új rekordere: a Cayenne Turbo GT A Porsche kiszállításai 13 százalékkal növekedtek Az eladások terén is látványos tempót diktál a Fiesta ST Befejeződött a Skoda-szalonok arculati megújulásának első szakasza Befejeződött a Skoda-szalonok arculati megújulásának első szakasza
 
Bemutatjuk a Nissan "orrát"

Bemutatjuk a Nissan "orrát"

2021. október 13.
Egy új autó belső terének illata egy, a vezetési élményhez hozzájáruló, fontos tényező. A Nissan autókban érezhető ’új autó’ illat gondos fejlesztés eredménye az illatok tökéletes egyensúlyának biztosításához, ami érzelmi kötődést hoz létre a sofőr és a jármű között.
Részletek

Bemutatjuk a Nissan

A Nissan európai műszaki központjában tevékenykedő Peter Karl Eastland, illat értékelésért felelős vezető mérnök feladata az illatok meghatározásától a vadonatúj Nissan Qashqai prémium belső anyaghasználatának és azok köthető illatnak a teszteléséig terjed.   

Peter Karl Eastland – ’A Nissan orra’

A Nissan európai műszaki központjában tevékenykedő Peter Karl Eastland pozíciójának meghatározása: Illatértékelő Vezető Mérnök. Ez a szerénynek tűnő elnevezés nem tükrözi vissza pontosan Peternek a Nissan európai járműveinek fejlesztésében játszó kulcsszerepét.

Amellett, hogy a Leicester Egyetemen szerezte meg mesterdiplomáját kriminalisztikai kémia szakon, Peter kiemelkedően éles és kifinomult szaglóérzékkel rendelkezik, melyet már fiatal korában felfedezett.

Peter az úgynevezett ’újautóillatért’ felelős, melyet mérnökök és műszaki szakemberek segítségével biztosít. Kiemelt fontosságú, hogy az első benyomás kellemes legyen, hiszen a Nissannál tisztában vannak vele, hogy az egyik kulcs érzelmi válasz, amit a vásárlók éreznek az új autójuk átvételekor az a büszkeség, amit többek között az újautóillat idéz elő.


Bemutatjuk a Nissan

Az utóbbi időben elsősorban a Nissan Qashqaion dolgozott, amely modell szeptemberben érkezett meg a magyar piacra. Kivételes figyelem irányult a Qashqai belső légkörének kialakítására. Fontos volt, hogy a színek, anyagok és a felhasználóbarát technológia már önmagában pozitív érzelmi választ váltson ki az utazókból az első találkozás és a későbbi vezetések során is. A részletekbemenő odafigyelés viszont Peter és kollégái fontos szerepében mutatkozik meg igazán, hiszen feladatuk, hogy a beltéri élményt semmilyen kellemetlen szag ne veszélyeztesse.

Az újautóillat nem csupán a gyártási folyamat következménye. Peter és kollégái olykor hónapokig illetve évekig dolgoznak egy új modell fejlesztésén a többi mérnök csapattal karöltve. Figyelmesen analizálják a különböző anyagok használatát, mint az ülés szövete, ragasztóanyagok, polimerek és biztosítják azt, hogy az anyagok egyetlen kombinációjából se származzon kellemetlen szag. „Célunk, hogy a legjobb érzetű élményt biztosítsuk a vásárlóknak. A preferenciák és ízlések folyamatos változását az autó illata is folyamatosan változik. Munkánk része, hogy megbizonyosodjunk róla: minden általunk használt anyag, illetve azok illat-kombinációja harmóniát alkot.” – nyilatkozza Peter.

Bemutatjuk a Nissan

Minden anyagot szubjektív és objektív tényezők alapján is vizsgálnak, való világból kiragadott helyzetekben, végig a mérnöki és gyártási funkciók során, mindeközben szem előtt tartva azt, hogy a különböző kémiai anyagok hőmérséklet hatására is változhatnak. Ha egy potenciális új anyag vagy kemikália negatív hatással van a beltér légkörére, akkor Peter és a kollégái alternatívákat keresnek annak érdekében, hogy biztosítsák az új autó illat szentségét. „Az anyagok kiválasztásában lévő szerepem kulcsfontosságú része, hogy a vásárlót a fókuszunk középpontjában tartsuk. A dizájn bármilyen nemű változtatása esetén az illat kérdése is szerepel a változtatás hatékonyságát értékelő folyamatban.” – mondja Peter.

Peter Európában betöltött szerepe nem egyedülálló. Vannak kollégái más Nissan műszaki központokban, akikkel együtt dolgozik, például Atsugiban, Japánban és Farmington Hillsben, az Egyesült Államokban. A globális Nissan illatértékelés sztenderd létezése, illetve ahhoz kötődően, a részletekre való odafigyelés iránti elkötelezettség az, ami biztosítja, hogy a Nissan termékkínálata a legmagasabb minőségi színvonalnak feleljen meg.


Bemutatjuk a Nissan

Hogyan és mikor fedezte fel Peter, hogy az orra más, mint a többieké? „Emlékszem, gyerekként játszottuk azt a játékot, amikor csupán illat alapján kell megkülönböztetni különböző ételeket, édességeket, italokat, chipseket. Képes voltam elkülöníteni a saját márkás terméket a vezető márka termékétől, még akkor is, ha az ízt ugyanolyannak szánták. Emlékszem, hogy nagyon válogatós voltam az egyes termékekkel kapcsolatban, és határozott elképzelésem volt arról, hogy mely márkákat részesítek előnyben” – magyarázza Peter.

Peter 2016-ban csatlakozott a Nissan Végzős Gyakornok Programhoz. Egyrészt magas fokú érdeklődés tanúsított autóipar irányába, másrészt viszont kivételes szaglószervi tehetséggel is rendelkezett. Mindezeknek köszönhetően magától értetődő volt, hogy elvállalja az Illatértékelő Vezető Mérnök szerepet. „Kémia tudásomat háttérként használva az anyagtudományban képes voltam a hozzáértésemet mérnöki szemszögből is gyarapítani. Az első gyakornoki munkám során polimerekkel dolgoztam, ami mai napig a kedvenc anyagom, így aztán jelenleg polimer mérnök szerepet is betöltök a szervezeten belül. A polimerekkel kapcsolatos mérnöki munka szintén egy olyan része ennek a feladatkörnek, amit nagyon élvezek” – vallja Peter.

„Az anyagok dizájnja és azok tesztelése során valós életből vett használati helyzeteket vizsgálunk az autókon, hogy megértsük, hogyan viselkednek az anyagok ismétlődő, intenzív használat esetén. Nagyon élvezem ezt, mert magában foglalja a kriminalisztika azon alapelveit, amiket tanultam, ezeket pedig fel tudom használni, hogy jobban megértsem, mi történik az anyagokkal.”

Bemutatjuk a Nissan

A szaglással kapcsolatos tehetségének és az anyagok viselkedését illető kriminalisztikai analízis iránti szenvedélyének kombinációja Petert egyfajta nyomozóvá teszi. Felfedi, hogy miben rejlik a probléma és a kollégáival karöltve dolgoznak azon, hogy megértsék, majd kijavítsák azt.

Ha nem dolgozik, Peter lelkes szakács, ilyenkor kulináris kreativitásra használja fel természetes szaglószervi adottságait. Peter ezen kívül snookerezik is egy helyi szövetségnél, megyei szinten.

„Számomra a munkahelyi megelégedettség abból fakad, hogy kimagaslóan okos emberekkel dolgozom együtt, akik szakértők a saját területükön. A tudás ozmózisaként definiálnám ezt. Élvezem, ahogyan tanulok az itteni mérnököktől és műszaki szakemberektől, ahogy a legapróbb részleteken dolgozunk együtt. Gondoskodunk róla, hogy a következő új Nissan a büszkeség, a megelégedettség és az öröm érzését váltsa ki az autó tulajdonosokból, minden alkalommal, amikor vezethetik autóikat” – magyarázza Peter.

Kulcsszavak: autógyár, fejlesztés, nissan, qashqai, új modell
 
Bejelentették a Fisker új elektromos autóját Bejelentették a Fisker új elektromos autóját A Renault visszahív 15 ezer eladás előtt álló járművet A Renault visszahív 15 ezer eladás előtt álló járművet A Nissan járműről hálózatra töltő rendszerrel szereli fel európai K+F központját A Nissan járműről hálózatra töltő rendszerrel szereli fel európai K+F központját Új járműgyártásért felelős igazgató az Audi Hungariánál Új járműgyártásért felelős igazgató az Audi Hungariánál 2021-ben jöhetnek az infrastruktúrával kommunikáló Toyoták és Lexusok 2021-ben jöhetnek az infrastruktúrával kommunikáló Toyoták és Lexusok
 
Nürburgring-csomagos Corollát dobott piacra a Toyota

Nürburgring-csomagos Corollát dobott piacra a Toyota

2021. október 13.
Egyelőre csak Thaiföldön kapható a négyajtós Corolla Altis limitált szériás sportváltozata, amellyel a 24 órás nürburgringi versenyen elért sikereknek állít emléket a japán gyártó, azonban kedvező fogadtatás esetén szélesebb körben is forgalmazni fogják a modellt.
Részletek

Nürburgring-csomagos Corollát dobott piacra a Toyota

A 20,8 kilométer hosszú Nürburgring-Nordschleife már régóta kedvelt helye nem csak a motorsportok szerelmeseinek és a versenycsapatoknak, hanem az autógyártóknak is, ugyanis a sok helyen hepehupás aszfalt, a nagy átlagsebesség és szintkülönbségek, valamint az egyéb kihívások (például a betonnal kirakott, döntött Karussel visszafordító kanyarok) ideális tereppé teszik közúti típusok tesztelésére is.

A szakértők szerint egy kör a Nürburgring északi pályarészén akkora megterhelést ró az utcai autókra, mintha normál forgalomban 800 km-t tennének meg. És mivel az 1970 óta évente megrendezett 24 órás versenyen több mint 100 kört tesznek meg a versenygépek, egy-egy ilyen futam több mint 80 ezer közúti tesztkilométernek felel meg – egyetlen nap leforgása alatt. Nem véletlen tehát, hogy a Toyota 2007 óta állandó résztvevője az itteni megbízhatósági versenyeknek (gyakran álcázott prototípusokkal), ezeken csiszolták tökéletesre többek között a Lexus LFA és LC, valamint a Toyota GT 86, GR Supra technikáját, de versenyen kívül már a negyedik generációs, A80-as Supra teljes dinamikus fejlesztését is a „Zöld pokol”-ban végezték a 90-es évek elején.

Nürburgring-csomagos Corollát dobott piacra a Toyota

Sok Toyota modellnek van tehát köze a legendás pályához, viszont a japán gyártó eddig még csak a Lexus LFA-ból jelentetett meg Nürburgring Edition különkiadást, amely mára a gyűjtők féltett kincsévé vált szerte a világon.

Nemrég azonban a négyajtós Corollából is elérhető lett egy különleges Nürburgring sportverzió, igaz, csak Thaiföldön. Ezzel a modellel az elmúlt két év sportsikereire szeretnék felhívni a figyelmet, a Toyota Gazoo Racing Thailand által benevezett Corolla Altis Sportok ugyanis 2020-ban és 2021-ben is megnyerték a Super Production 3-as kategóriát az ADAC Total 24h Nürburgring versenyen.

A most megjelent, limitált szériás Toyota Corolla Altis Nürburgring a normál kínálat részét képező Corolla Altis Sporton alapul, de agresszívebb lökhárítókat és hűtőmaszkot, nagyobb küszöbidomokat, hátsó szárnyat, és egy méretes diffúzort is kapott. Sőt, az első sárvédőkön egy-egy Nürburgring 24h logó is feltűnik, amiből mindenki számára egyértelmű lehet, hogy melyik versenyen állt helyt a kocsi versenyváltozata.

Nürburgring-csomagos Corollát dobott piacra a Toyota

Bár a külső feltűnő lett, a műszaki tartalomhoz csak minimálisan nyúlt hozzá a Toyota: feszesebb és rövidebb ültetőrugókat építettek be, a gázreakciókat és a gyorsulást pedig utólagos chiptuninggal, egy kivehető Arto Power Box-szal javították a 140 lóerős 1,8-as benzinesnél. Ezen a motoron kívül a szintén 1,8 literes, 122 lóerős hibrid hajtással is párosítható a Nürburgring-sportcsomag, az erőátvitelről mindkét hajtás esetében fokozatmentes automatikus váltó gondoskodik, a nem hibridnél szekvenciális manuális váltási lehetőséggel és hét előre beprogramozott fokozattal (Super CVT-i 7).

A Toyota Corolla Altis Nürburgring hibrid verziójának alapára 939 ezer thai bát, ami 8,66 millió magyar forintnak felel meg, az erősebb benzinesért pedig 964 ezer bátot, azaz 8,9 millió forintot kérnek. Érdekesség, hogy Thaiföldön a Corolla Altisból létezik egy még jobban felszerelt (head up display, bőr sportülések, vezeték nélküli telefontöltő, optikai csomag stb.) GR Sport verzió is, amely 1.009.000 bátba, azaz 9,3 millió forintba kerül.

Nürburgring-csomagos Corollát dobott piacra a Toyota



 
Kulcsszavak: bemutató, Corolla, toyota, új modell
 
Nürburgring-csomagos Corollát dobott piacra a Toyota Első hivatalos fotók az új generációs Lexus IS F Sportról Sportos különleges modell – Az Audi Q2 Edition #1 Sportos különleges modell – Az Audi Q2 Edition #1 Nürburgring-csomagos Corollát dobott piacra a Toyota Itthon is bemutatkozott az új SEAT Leon A Toyota 2040-től csak elektromos autókat gyárt A Toyota 2040-től csak elektromos autókat gyárt Toyota-elnök: kérdés, hogy a brit Toyota-gyár "túléli-e" Nagy-Britannia kivonulását az EU-piacról Toyota-elnök: kérdés, hogy a brit Toyota-gyár "túléli-e" Nagy-Britannia kivonulását az EU-piacról
 
A Volkswagen mintegy 70 000 új ügyfélre tett szert az ID.3 hatalmas népszerűségének köszönhetően

A Volkswagen mintegy 70 000 új ügyfélre tett szert az ID.3 hatalmas népszerűségének köszönhetően

2021. október 13.
Az ID.3 piacra lépése óta több mint 144 000 rendelés érkezett, amelynek körülbelül fele új Volkswagen ügyfél.  Európa legnagyobb számban eladott elektromos járműve 2021 augusztusában.
Részletek

A Volkswagen mintegy 70 000 új ügyfélre tett szert az ID.3 hatalmas népszerűségének köszönhetően
 
A teljesen elektromos Volkswagen ID.3 erős eladási adatokat produkált a piacra lépését követő első évben Európában: „Ez a jármű kétségkívül egy sikersztori. Népszerű az ügyfelek körében és a semmiből első helyre ugrott az előjegyzéseket tekintve számos országban” – árulta el Klaus Zellmer, a Volkswagen gépjármű-értékesítésért, markeringért és értékesítés utáni szolgáltatásokért felelős igazgatótanácsi tagja. Szeptember végéig körülbelül 144 000 rendelés érkezett erre a járműre. A vállalat megbízásából készült tanulmányból kiderül, hogy a vásárlók fele korábban nem is vezetett Volkswagent, hanem új ügyfelek a márkánál. „Az ID.3 átlagon felüli mértékben hozott új ügyfélcsoportokat a Volkswagen számára. A csaknem 70 000 új ügyfél egyértelmű bizonyíték arra, hogy jó úton járunk ezzel a járművel és az elektromobilitási stratégiával” – tette hozzá Zellmer.

Összehasonlításképpen: Más Volkswagen modellek esetében az új ügyfelek aránya átlagosan 36%. 2021 első felében az ID.3 és más ID. modellek iránt jelentkező megnövekedett keresletnek köszönhetően a Volkswagen rövid időn belül piacvezetővé vált Európában az akkumulátoros elektromos járművek terén. Augusztusban ez volt a legnépszerűbb elektromos jármű számos piacon, köztük Németországban, az Egyesült Királyságban, Írországban, Ausztriában és Svájcban.

A Volkswagen mintegy 70 000 új ügyfélre tett szert az ID.3 hatalmas népszerűségének köszönhetően

Az új előjegyzések alapján az ID.3 augusztusban az első helyre került Nyugat-Európában. A megnövekedett kereslet kielégítése érdekében mintegy 1200 modell gördül le minden nap a zwickaui és drezdai gyártósorokról a legnépszerűbb elektromos járműből. Zwickauban három műszakban dolgoznak mindkét gyártósoron. Emellett a helyi piacra történő gyártás Antingban, Kínában is megkezdődött. Ez év őszén lép be a kínai piacra az ID.3.

A Volkswagen a közelmúltban felmérést indított az ID.3 németországi ügyfelei körében vásárlásuk okairól és a felhasználói szokásaikról kérdezve őket. Az ID.3 megvásárlásának vagy lízingelésének legfőbb okai a környezetkímélő működés (60 százalék) és az innovatív technológia (51 százalék) Egy másik fontos vásárlói szempont a Volkswagen márkakereskedői és szolgáltatáshálózat által nyújtott személyes támogatás.

A német vásárlók csaknem 80%-ánál az ID.3 a leggyakrabban használt jármű a háztartásban. „Ez is bizonyítja, hogy a jármű egyértelműen alkalmas a mindennapos használatra” – jelentette ki Silke Bagschik, az elektromobilitási termékcsalád értékesítési és marketing igazgatója. A legtöbb járművezető esetében a járművek otthoni töltése mára már teljesen karbonsemlegesen megoldható.

A Volkswagen mintegy 70 000 új ügyfélre tett szert az ID.3 hatalmas népszerűségének köszönhetően

70 százalékuk kizárólag saját fotovoltaikus rendszerről vagy áramszolgáltatótól származó zöldáramot használ, továbbá egyre többen veszik igénybe az új Volkswagen Naturstrom Connect szolgáltatást is. Tekintve, hogy a zwickaui és drezdai gyárakban is karbonsemlegesen zajlik az ID.3 gyártása, „hatalmas lépést tettünk célunk elérése felé, a karbonsemleges mobilitás megvalósításához” – tette hozzá Silke Bagschik.

Az ID. család fontos mérföldköve a Way to Zero (Úton a karbonsemlegesség felé) sikerének. A Way to Zero fókuszában a márka új ACCELERATE stratégiája áll, amelynek célja, hogy felvegyük a versenyt az elektromobilitás térnyerésének sebességével. A célunk az új járműflotta teljesen elektromossá alakítása. 2030-ra az összes értékesített Volkswagen modell legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású jármű lesz Európában, ami több mint egy millió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában az értékesített elektromos járművek aránya legalább 50 százalék lesz. Emellett a Volkswagen évente legalább egy új elektromos modellt mutat be.

Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, ID.3, jármű kereskedelem, volkswagen
 
A Volkswagen mintegy 70 000 új ügyfélre tett szert az ID.3 hatalmas népszerűségének köszönhetően Magyarországon az elsők között dobják piacra az új TT-modellt A történelemben először csökkent az elektromos autók eladása A történelemben először csökkent az elektromos autók eladása Remekül rajtolt a piacon a vadonatúj Tucson, a márka merész, új kompakt szabadidőjárműve Remekül rajtolt a piacon a vadonatúj Tucson, a márka merész, új kompakt szabadidőjárműve Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV Új motorokkal és átfogó összeköttetési megoldásokkal rajtol az új Sharan Új motorokkal és átfogó összeköttetési megoldásokkal rajtol az új Sharan
 
Világpremier: A DB és a Siemens bemutatják az első önvezető vonatot

Világpremier: A DB és a Siemens bemutatják az első önvezető vonatot

2021. október 13.
A Deutsche Bahn (DB) és a Siemens Mobility kifejlesztették a világ első olyan vonatát, amely vezető nélkül közlekedik a vasúti forgalomban. Dr. Richard Lutz, a DB vezérigazgatója és Dr. Roland Busch, a Siemens AG vezérigazgatója Dr. Peter Tschentscherrel, Hamburg polgármesterével együtt mutatták be a vonatot, amely megtette első útját a Digital S-Bahn Hamburg projekt keretében.
Részletek

Világpremier: A DB és a Siemens bemutatják az első önvezető vonatot

A vonatot digitális technológia irányítja, és teljesen automatizált. A vezető továbbra is a vonaton tartózkodik, és felügyeli a közlekedést az utasok szállítása során.  A tolatás, illetve a vonat megfordítása fedélzeti személyzet nélkül történik. A projekt partnerek, a DB, a Siemens Mobility és Hamburg városa összesen 60 millió eurót fektettek a Digitális S-Bahn Hamburg projektbe, amely részét képezi a DB Digital Rail Germany projektjének.

Dr. Richard Lutz, a DB vezérigazgatója: „Ma valóban korszakváltásnak lehetünk tanúi. A vasúti közlekedés belépett a digitális jövőbe, és a Digital Rail Germany valósággá vált. Az automatizált vasúti közlekedéssel jelentősen bővebb, megbízhatóbb, és ezáltal jobb szolgáltatást tudunk nyújtani az utasoknak anélkül, hogy akár egyetlen kilométernyi új sínt is le kellene fektetnünk. Az a célunk, hogy a vasúti közlekedést egyre több ember számára tegyük vonzóvá, hiszen ez az egyetlen módja, hogy elérjük a mobilitás átalakulását."

„Intelligensebbé tesszük a vasúti közlekedést. A vonatok automatikusan tökéletesen tartják a menetrendet, másodpercre pontosan, és optimális energiafelhasználással," magyarázta Dr. Roland Busch, a Siemens AG vezérigazgatója. „Ezzel támogatjuk partnerünket, a Deutsche Bahn-t azon törekvésében, hogy vonzóbbá tegye a vasúti utazást és egyben védje a környezetet. Ezzel a technológiával az ügyfeleink akár 30 százalékkal több utast tudnak szállítani, a pontosabb működésnek, és több mint 30 százalékos energiamegtakarításnak köszönhetően. A Digital S-Bahn Hamburg világpremiert jelent. Az új technológia már megkapta a hivatalos jóváhagyást, és mivel nyílt interfészeket tartalmaz, az üzemeltetők az egész világon bármilyen típusú vonatokhoz azonnal alkalmazhatják.


Világpremier: A DB és a Siemens bemutatják az első önvezető vonatot

Dr. Peter Tschentscher, Hamburg Szabad és Hanza-város Első Polgármestere a következőket mondta: „A digitalizáció hatalmas potenciált jelent a teljes hamburgi S-Bahn hálózat számára. Ezzel nagyobb kapacitásokat tudunk létrehozni a meglévő vágányokon, és javítani tudjuk a vasúti utazások megbízhatóságát és pontosságát. A digitális S-Bahn ITS világkongresszuson történő bemutatása határozott előrelépés a jövő hatékony és klímabarát mobilitása felé."

A digitális S-Bahn az első kört az Intelligens Közlekedési Rendszerek Világkiállításon teszi meg Hamburgban. A kongresszus alatt négy digitális S-Bahn szerelvény automatikusan közlekedik az S-Bahn 21-es vonalán a Berliner Tor és a Bergedorf/Aumühle állomások közötti 23 kilométeres szakaszon.

A digitális vasúti közlekedés műszaki alapját a jövőbeni európai Automatikus Vonatüzemeltető Rendszer (ATO) szabvány adja, az Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS) együtt. A vonatok rádión keresztül kapják a vezérlési jeleket. Decembertől kezdve a hamburgi négy digitális S-Bahn szerelvény részt fog venni a rendes menetrend szerinti utasszállításban. Már készülnek a tervek a hamburgi teljes S-Bahn rendszernek az évtized végéig történő digitalizálására, és folyamatban vannak vonatokkal és infrastruktúrával kapcsolatos beruházások. A tervek szerint a technológia használatát kiterjesztik az egész országra a regionális és a fő vasútvonalakon.

A DB további innovációkat mutat be az ITS Világkongresszuson Hamburgban

Október 11-től 15-ig Hamburg és az ITS Világkongresszus alkotja a jövő mobilitásának globális bemutatótermét. A világ minden tájáról érkezett vállalatok bemutatják innovációikat a világ legnagyobb közlekedési és logisztikai kereskedelmi vásárán. A Deutsche Bahn elsősorban a vasúti infrastruktúra, a vasútállomások, a fő vonali és ingázó közlekedés és a mobilitási kapcsolatok terén mutat be innovációkat.

Világpremier: A DB és a Siemens bemutatják az első önvezető vonatot

A DB és Hamburg városa tavaly újabb öt évre meghosszabbították a 2017-ben kötött „Okos város” névre hallgató partnerségüket. Mindkét fél arra kívánja felhasználni a digitális technológiákat és az innovatív ötleteket, hogy vonzóbbá tegyék a helyi közösségi közlekedést és a vasútállomásokat az utasok számára. Ez a törekvés már tetten érhető a Dammtor vasúti megállóban, amely az ITS Világkongresszus kapuja. Új vasúti információkat és innovatív útvonal tanácsadást kínáló új kijelzők segítik a tájékozódást minden utazó és a kongresszus vendégei számára. A művészek által tervezett bemutatók különleges hangulatot teremtenek az állomáson.


Kulcsszavak: Deutsche Bahn, OBB, önvezető jármű, Siemens
 
Megnyitotta kapuit a Thameslink vonatok első karbantartó telephelye Megnyitotta kapuit a Thameslink vonatok első karbantartó telephelye A Siemens villamosítja Dánia vasúthálózatát A Siemens villamosítja Dánia vasúthálózatát Világpremier: A DB és a Siemens bemutatják az első önvezető vonatot A Scania és a Siemens elektromos meghajtású járműveket fejleszt Sebességet vált a hazai vasút Sebességet vált a hazai vasút A Siemens Mobility új piacokat nyitott meg a Smartron mozdonyok előtt A Siemens Mobility új piacokat nyitott meg a Smartron mozdonyok előtt
 
A CUPRA új korszakba lép az első 100%-ban elektromos járművének bevezetésével

A CUPRA új korszakba lép az első 100%-ban elektromos járművének bevezetésével

2021. október 08.
A márka új modelljének szériagyártása Európa legnagyobb elektromosjármű-gyárában, a németországi Zwickauban kezdődik meg. A CUPRA Born révén a márkakínálat már a 20%-át fogja kitenni a cég globális értékesítésének, illetve a jármű hozzájárul a CO²-kibocsátás csökkentéséhez is.
Részletek

A CUPRA új korszakba lép az első 100%-ban elektromos járművének bevezetésével

A CUPRA megkezdte az első 100%-ban elektromos járműve, a CUPRA Born szériagyártását Németországban, a zwickaui gyárban. Wayne Griffiths vezérigazgató és a cég igazgatótanácsának tagjai az új modell gyártásának kezdete alkalmából meglátogatták Európa legnagyobb elektromosjármű-gyárát. Stefan Loth, a Volkswagen Szászország igazgatóságának elnöke és a martorelli gyár korábbi vezetője üdvözölte őket.

A CUPRA Born gyártása egy új korszak kezdetét jelöli a márka számára, amely a 2021-es müncheni Nemzetközi Autókiállításon (IAA) jelentette be elektromos térhódítási terveit, azzal a céllal, hogy 2030-ra tisztán elektromos márkává váljon.

„Szenvedélyes dizájnjával és elektromos sportosságával a CUPRA Born megmutatja a cég átalakulásának irányát és jelöli a CUPRA elektromos térhódításának kezdetét. Értékes tanulságokkal fog gazdagítani bennünket, hogy az első 100%-ban elektromos modellünk Európa legnagyobb elektromosjármű-gyárában készülhet, hiszen 2025-től kezdődően Martorellben tervezzük gyártani elektromos járműveinket. Célunk, hogy évente több mint 500 000 városi elektromos járművet állítsunk elő Spanyolországban a Csoport különböző márkái számára” – mondta el Griffiths.

A CUPRA Born jelen lesz a holnap kezdődő Automobile Barcelona 2021 kiállításon is, ezzel indul a modell nemzetközi bevezetése.


A CUPRA új korszakba lép az első 100%-ban elektromos járművének bevezetésével

A CUPRA első elektromos modellje

A CUPRA Born 100%-ban a CUPRA DNS-ét hordozza magában, szenvedélyes dizájnját pedig Barcelona El Born negyede ihlette. Az első, gyártósorról leguruló példányok bizonyítják, hogy az elektromos járművek izgalmasak is lehetnek, és hogy a teljesítmény és az elektromosság tökéletes párost alkotnak.

A CUPRA Born kulcsszerepet játszik a CUPRA nemzetközi terjeszkedésében. Az új járművel a vállalat célja, hogy a CUPRA kínálata elérje a vállalat teljes értékesítésének 20%-át, és hogy új nemzetközi piacokat hódítson meg, különösen az elektromosságra leginkább átállt országokban.

A modell novemberi piaci bevezetésével együtt az ügynökségi értékesítési modell is elstartol, egy újfajta forgalmazási stratégia és ügyfélkapcsolati rendszer. Ezen felül az ügyfeleknek arra is lehetőségük lesz, hogy a CUPRA Bornra előfizetési rendszerben szerződjenek.

Európa elektromos mintagyára

A zwickaui gyár a Volkswagen Csoport első gyártóüzeme, ahol 100%-ban elektromos járműveket szerelnek össze, és Európa legnagyobb és leghatékonyabba elektromos gyáraként tartják számon. Naponta akár 1400 jármű is elkészülhet a német gyárban, ami évente 330 000 elektromos jármű előállítását jelenti. A CUPRA Bornon kívül ugyanitt készül négy másik modell is: a Volkswagen ID3, a Volkswagen ID4, az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 Sportback e-tron.

A CUPRA új korszakba lép az első 100%-ban elektromos járművének bevezetésével

„Megtiszteltetés, hogy egy ilyen különleges jármű, mint a CUPRA Born is itt készülhet Zwickauban. Az elektromos járművek gyártásában jelentős tapasztalattal rendelkező csapatunk van itt, és a Born lesz az ötödik, MEB-platformra épülő modell, amelyet a gyárban készítünk. Ráadásul ezt a járművet megújuló energia felhasználásával gyártjuk a nettó CO²-semlegességi koncepció jegyében” – mondta el Stefan Loth.

A cég a mérnökei egy csoportját azzal bízta meg, hogy figyeljék meg Zwickauban a CUPRA Born gyártását, és gyűjtsenek tapasztalatokat az elektromos járművek jövőbeni martorelli gyártásához.

Az első jármű, amelyet nettó CO²-semlegességi koncepció szerint gyártanak

A CUPRA Born a márka első modellje, amely nettó CO²-semlegességi koncepciót követ, vagyis az ellátási láncban megújuló forrásból származó energiát használnak fel. A modellben ezen kívül olyan ülések találhatóak, amelyek a Földközi-tengerből származó, fenntartható anyagokból készültek.

Ezáltal a CUPRA Born hozzájárul a CO²-kibocsátás csökkentéséhez és az európai kibocsátási célértékeknek való megfeleléshez. A SEAQUAL INITIATIVE-vel való együttműködésnek köszönhetően a márka hozzájárul a körforgásos gazdasághoz, valamint a Földközi-tenger és környezete védelméhez is.


Kulcsszavak: autógyár, Born, Cupra, elektromos autó, Zwickau
 
ŠKODA ENYAQ – Megerősítést nyert a ŠKODA első tisztán elektromos SUV-modelljének neve ŠKODA ENYAQ – Megerősítést nyert a ŠKODA első tisztán elektromos SUV-modelljének neve A CUPRA Ateca a sportosság legmodernebb formája A CUPRA Ateca a sportosság legmodernebb formája A BMW Group már több mint negyedmillió darab hálózatról tölthető gépkocsit adott el A BMW Group már több mint negyedmillió darab hálózatról tölthető gépkocsit adott el A CUPRA új korszakba lép az első 100%-ban elektromos járművének bevezetésével Újabb töltőállomáson tankolhatnak az e-autósok A CUPRA új korszakba lép az első 100%-ban elektromos járművének bevezetésével Hamarosan eljön az ingyen utazások kora?
 
A Volvo a belgiumi Gentben megkezdte a C40 Recharge gyártását

A Volvo a belgiumi Gentben megkezdte a C40 Recharge gyártását

2021. október 08.
A Volvo Cars a mai napon megkezdte legújabb tisztán elektromos típusának, a C40 Recharge modellnek a gyártását a vállalat genti (Belgium) üzemében.
Részletek

A Volvo a belgiumi Gentben megkezdte a C40 Recharge gyártását

A C40 Recharge a Volvo Cars második tisztán elektromos járműve, egyben a legújabb tagja annak a tisztán elektromos típusokból álló modellsorozatnak, amelyet az elkövetkező évek során vezet be a vállalat. A Volvo Cars az autóipari egyik legambiciózusabb villamosítási stratégiájának keretében 2030-tól kizárólag tisztán elektromos járműveket kíván forgalmazni. Ezen túlmenően a vállalat 2040-re klímasemlegessé kíván válni.
 
A vállalat egyik legnagyobb gyártóüzemeként Gent kulcsszerepet játszik a Volvo Cars teljes körű villamosítást megcélzó törekvéseinek megvalósításában. Ugyanott készül az XC40 Recharge, a vállalat díjnyertes kompakt szabadidőjárművének tisztán elektromos kivitele, a Volvo Cars első tisztán elektromos típusa.
 
A Volvo jelentős mértékben: évi 135 000 autóra növeli a genti üzem elektromosjármű-gyártó kapacitását. A várakozások szerint már 2022-ben a tisztán elektromos modellek teszik majd ki Gent éves gyártókapacitásának több mint a felét.

A Volvo a belgiumi Gentben megkezdte a C40 Recharge gyártását

„A C40 Recharge márkánk jövőjét testesíti meg.” – mondta Javier Varela ipari tevékenységekért és minőségért felelős alelnök. „Gyártási tevékenységeink és a beszállítóinkkal folytatott, szoros együttműködések kulcsfontosságúak ahhoz, hogy valóra válthassuk a villamosításra és a klímasemlegességre vonatkozó, jövőbeli célkitűzéseinket. A genti gyár felkészült a tisztán elektromos jövőre; az üzemnek az elkövetkező évek során fontos szerepet szánunk globális ipari hálózatunkon belül.”
 
A C40 Recharge a Volvo Cars zéró károsanyag-kibocsátású jövőre vonatkozó törekvéseinek legújabb megtestesülése. A vállalat a következő években számos további elektromos járművet bocsát piacra. A tervek szerint a tisztán elektromos járművek már 2025-re a Volvo Cars globális eladásainak az 50, majd 2030-ra a 100 százalékát teszik majd ki.
 
A Volvo Cars új értékesítési stratégiájában mérföldkőnek számít, hogy a C40 Recharge bizonyos kiválasztott piacokon a volvocars.com oldalon keresztül, online elérhető. Az ügyfelek otthonukból rendelhetik meg autójukat, vagy a kereskedővel közösen állíthatják össze új autójukat az online felületen.
 

A Volvo a belgiumi Gentben megkezdte a C40 Recharge gyártását

Az új Volvo C40 Recharge vásárlása során a járműhöz olyan praktikus Volvo Care ajánlatot kínálunk ügyfeleinknek, amely az autóhasználat minden aspektusát lefedi, a karbantartástól kezdve a garancián át az asszisztencia-szolgáltatásokig, a biztosítástól az otthoni töltési megoldásokig (ahol elérhető.)
 
A C40 Recharge a szabadidőjárművek előnyeit alacsonyabb, kecsesebb formavilággal ötvözi. A C40 Recharge hátsó részének lenyűgöző kialakítása jól harmonizál az alacsonyabban húzódó tetővonallal, míg az új orrkialakítás az elektromos Volvók új formai azonosságát vezeti be, míg a fényszóró ultramodern LED pixeles technológiát alkalmaz.
 
Az C40 Recharge első terében a Volvo tulajdonosok többsége által oly kedvelt, emelt üléspozíció várja az utasokat; a modell exkluzív színekben és dekorelemekkel kapható. Szintén ez az első olyan Volvo modell, amely teljes mértékben bőrmentesen készült.
 
Akárcsak az XC40 Recharge, a C40 Recharge is a piacon elérhető egyik legkiválóbb infotainment rendszert kínálja, amelyet a Volvo a Google-lel közösen fejlesztett ki, és amely az Android operációs rendszerre épül. A rendszer beépített Google alkalmazásokat és szolgáltatásokat kínál, a Google Térképtől kezdve a Google Asszisztensen át a Google Play áruházig.
 
A C40 Recharge esetében korlátlan adatkapcsolat gondoskodik a felülmúlhatatlan online kapcsolódásról; az autó fedélzeti rendszereinek szoftvere vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthető. Ez azt jelenti, hogy miután az autó kigördül a gyár kapuján, folyamatosan egyre jobb, fejlettebb lesz.
 
A hajtásról két villanymotor – egy elöl, egy pedig hátul – gondoskodik; ezeket egy 78kWh kapacitású akkumulátor-csomag táplálja. Az akkumulátor gyorstöltéssel mintegy 40 perc alatt 10-ről 80%-os szintre tölthető. A modell várható hatótávolsága körülbelül 420 km.
 

Kulcsszavak: autógyár, Belgium, C40, elektromos autó, volvo
 
Japánban duplán támogatják az elektromos autók vásárlását Japánban duplán támogatják az elektromos autók vásárlását A Toyota lengyelországban fogja gyártani hibrid motorjait A Toyota lengyelországban fogja gyártani hibrid motorjait A Vízművek gépjárműparkja öt darab Nissan e-NV200 típusú 100%-ban elektromos járművel bővült A Vízművek gépjárműparkja öt darab Nissan e-NV200 típusú 100%-ban elektromos járművel bővült Elektromos terepjárók mindenhol - A Tesla pedig röhög a markában! Elektromos terepjárók mindenhol - A Tesla pedig röhög a markában! Elektromos járművek egész palettájával készül a Toyota a Tokiói olimpiára Elektromos járművek egész palettájával készül a Toyota a Tokiói olimpiára
 
Kijöttek az ADAC téligumi-tesztjei, a Goodyear és a Dunlop az élen

Kijöttek az ADAC téligumi-tesztjei, a Goodyear és a Dunlop az élen

2021. október 08.
Németországban az ADAC, Svájcban a TCS, Ausztriában pedig az ÖAMTC adja ki a téli abroncsok éves értékelésének eredményeit. 16 abroncsmárka tesztelése nyomán mindhárom autós szervezet a Goodyeart és a Dunlopot hozta ki nyertesnek, a két vállalatnak ítélve oda a megosztott első helyezést.
Részletek

Kijöttek az ADAC téligumi-tesztjei, a Goodyear és a Dunlop az élen

A tesztek során az abroncsoknak tizenhét szigorú szempontnak kellett megfelelniük. Idén a vizsgálat a népszerű 195/65R15 méretre helyezte a hangsúlyt. Számos piacvezető családi autó, így például a Volkswagen Golf is ilyen abroncsokon fut.

A rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményű Goodyear UltraGrip 9+ a tesztelők kedvence lett. Száraz és nedves utakon, illetve hóban egyaránt megbízhatóan hozta a formáját, ráadásul a kopási és fogyasztási mutatói is kiválónak bizonyultak. Az abroncs a jeges úton végzett tesztekben is első helyezést ért el. Az UltraGrip 9+ sikeréhez két innovatív Goodyear megoldás is hozzájárult. A Mileage Plus technológia rossz útviszonyok közt is védelmet ad az abroncsoknak, így növeli a futásteljesítményt, a Winter Grip pedig hóban és jégen is kiemelkedő tapadást biztosít.

A Dunlop esetében a Winter Response 2 másodszor szerepel az első helyen a tesztekben: ugyanez a mintázat 2018-ban egyszer már megnyerte a téli abroncsok versenyét. A tesztelők most is kiemelték a Dunlop abroncs rendkívüli teljesítményét, melyet sem a nedves út viszonyok, se a hó, se a jég nem tudott lerontani. Ehhez a vállon lévő mikro-mintaárkok speciális dőlésszöge is hozzájárul, melyek úgy befolyásolják a centrifugális erőket, hogy a Dunlop Winter Response 2 hóban és jégen is képes legyen megfelelően tapadni az útfelülethez.

Kijöttek az ADAC téligumi-tesztjei, a Goodyear és a Dunlop az élen

Kiváló eredmények a nagy teljesítményű téli abroncsok tesztje során

Ugyanebben a tesztsorozatban a nagyobb személygépkocsikra, például a Volvo V60-ra, Škoda Octaviára, a 3-as BMW-re és a Mercedes C-osztályra szerelt, 225/50R17 méretű abroncsokat is tesztelték. Ebben a méretkategóriában a Dunlop Winter Sport 5 kapta a legmagasabb pontszámot. A Goodyear UltraGrip Performance+ egyike volt annak a három abroncsnak, amely a tesztelőktől az előkelő ’jó’ besorolást kapta.
A hóban végzett tesztek során a Dunlop WinterSport 5 az öt legjobb abroncs közt végzett, a Goodyear UltraGrip Performance+ pedig a vizsgált útviszonyok mindegyikén kiegyensúlyozott teljesítményt mutatott.

„A tény, hogy abroncsaink az első hét helyből ötöt megszereztek az iparág legrangosabb tesztsorozatában, azt bizonyítja, hogy a Goodyear termékcsalád legújabb tagjai valóban a legmodernebb technológia képviselői – nyilatkozta a Goodyear részéről Laurent Colantonio, az EMEA régió technológiai igazgatója. – Az olyan újítások, mint a Winter Grip Technology, az élmezőnybe repítették a Goodyear UltraGrip 9+ és Performance+ abroncsokat, ahol csatlakozhattak az évtizedek óta sikert sikerre halmozó UltraGrip családhoz. Ráadásul a Dunlop Winter Response 2 és Winter Sport 5 is megszerezték saját kategóriájukban a legmagasabb pontszámokat. Büszkék vagyunk rá, hogy téli termékportfóliónk ilyen jól teljesít, és ennyire sokoldalú.”

Kulcsszavak: ADAC, Dunlop, Goodyear, téli gumi
 
Kijöttek az ADAC téligumi-tesztjei, a Goodyear és a Dunlop az élen Több térségben síkos és ködfoltos szakaszokra kell számítani az utakon Ki merné átszelni a Szaharát flat track abroncsokon? Ki merné átszelni a Szaharát flat track abroncsokon? Harminc-negyven métert jelenthet fékezéskor a téli gumi Harminc-negyven métert jelenthet fékezéskor a téli gumi ADAC : a modern dízelek a benzinmotoroknál is tisztábbak ADAC : a modern dízelek a benzinmotoroknál is tisztábbak Kijöttek az ADAC téligumi-tesztjei, a Goodyear és a Dunlop az élen A Goodyear tippjei az abroncs élettartamának meghosszabbítására és a költségek csökkentésére
 
A következő szezonban visszatér egykori diadalainak helyszínére a Peugeot

A következő szezonban visszatér egykori diadalainak helyszínére a Peugeot

2021. október 07.
A 2022/23-as évadban ismét gyári csapatot indít Le Mans-ban és a hosszú távú világbajnokságon a Peugeot. Az idáig vezető utat az előző cikkben mutattuk be, a második részben áttekintjük, milyen fordulatok követték a márka első világbajnoki címét.
Részletek

A következő szezonban visszatér egykori diadalainak helyszínére a Peugeot

Azt mondják, a csúcson kell abbahagyni – a Peugeot azonban az előző évszázad kilencvenes éveinek elején épp csak kezdett belemelegedni a hosszú távú autóversenyzésbe. A sportautó világbajnokságban tett, korai szárnypróbálgatásokat villámgyorsan követték a sikerek, ám egyetlen ragyogó évad után a márka új célokat tűzött ki maga elé, és a Le Mans-i 24 órás versenyen diadalmas technikát a Forma-1-ben tervezte hasznosítani.

Hogy milyen távlatok lettek volna a márka előtt, jól jelzi, hogy 1993-ban behúzott fékekkel – azaz előző évi versenyautókkal, valódi elköteleződés nélkül – is hármas győzelmet tudtak aratni Le Mans-ban.

A következő másfél évtizedben az ügyfélcsapatok részére fejlesztett és szállított motorok képviselték a Peugeot-t a szériában. Az egyik istálló egy régi ismerős új vállalkozása volt: a hetvenes és nyolcvanas években komoly sikereket jegyző Gérard Welter ezúttal saját neve alatt állt rajthoz.

A Welter Racing (WR) könnyű, apró, megbízható autókat fejlesztett, amelyek a Peugeot négyhengeres turbómotorjával szinte szárnyaltak. 1993-ban, a búcsú évében kategóriagyőzelmet aratott az istálló, és bár a következő években is a mezőny legígéretesebbjei között jegyezték az autókat, a siker rendre elkerülte őket.

A következő szezonban visszatér egykori diadalainak helyszínére a Peugeot

1997-ben pilótájuk, Sebastien Enjolras halálos balesetet szenvedett az időmérő edzések során, és ennek hatására a szervezők betiltották a könnyű, nyitott spider típusú versenyautók használatát. A Welter Racing 2000-ben vadonatúj konstrukcióval tért vissza, az LMP675 kódjelű versenyautó három éven át dobogós helyen végzett Le Mans-ban. Ezt követően az istálló más géposztályokban, más motorbeszállítókkal próbált szerencsét, ám soha nem értek el olyan kiváló eredményeket, mint a Peugeot motorjaival.

A másik istálló, amely életben tartotta a Peugeot szellemét Le Mans-ban, a Pescarolo volt. Névadója, Henri Pescarolo versenyzőből avanzsált csapattulajdonossá, és amint ezt megtette, a Peugeot 3.2 V6-os turbómotorjával szerelte fel saját fejlesztésű autóit. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a Pescarolo Sport egészen 2003-ig versenyképesnek bizonyult, autóik rendre a dobogó közelében végeztek.

Ekkora azonban már a Peugeot is dolgozott a visszatérésen. A nagy bejelentést 2006-ban tették meg, abban az évben, amikor Le Mans-ban először álltak rajthoz dízelmotoros autók.

A következő szezonban visszatér egykori diadalainak helyszínére a Peugeot

A Peugeot szintén erre a technikára tett fel mindent, és 2006 szeptemberében be is mutatta a Peugeot 908 első formai koncepcióját, a forradalmian újszerű V12-es dízelmotorral egyetemben. Az 5,5 literes erőforrás fejlesztését és tesztelését hatalmas sajtóérdeklődés kísérte.

A Peugeot 2007-ben hivatalosan is visszatért a hosszú távú világbajnokságba, nem is akárhogyan: a két 908 HDi FAP versenyautó a Le Mans széria összes futamát megnyerte – egyetlen kivétellel. A Le Mans-i 24 óráson ugyanis elpártolt a francia márka mellől a szerencse, a csapatnak be kellett érnie az ezüstéremmel. Vigasztalást nyerhettek azonban a bajnokságban, ahol elnyerték  az LMP1 konstruktőri címet.

2008-ban balszerencse kísérte a márka részvételét a bajnokságban, a 908 HDi FAP hiába bizonyult rendre a leggyorsabbnak, a bajnoki címtől – és a Le Mans-i győzelemtől – elesett a Peugeot. A szezont mégis emlékezetessé tette egy különlegesség, amelyet az évadzáró versenyen, Silverstone-ban leplezett le a Peugeot.

A 908 HY, a márka első hibrid-elektromos versenyautója versenyen kívül demonstrálta a benne rejlő potenciált: a 60 kW-os villanymotorral szerelt prototípus lekapcsolt belső égésű motorral haladt végig a boxutcán, ez pedig a rendszer 45 kilogrammos extra tömege fejében jelentős üzemanyag-megtakarításokat ígért.


A következő szezonban visszatér egykori diadalainak helyszínére a Peugeot

2009-ben a Le Mans-i 24 órás futamra koncentrált a Peugeot, így távol maradtak a világbajnokságtól. Miután négy független futamon három győzelmet szereztek, magabiztosan érkeztek meg a Circuit de la Sarthe-ra, ahol tizenhat év után ismét diadalt arattak: a kettős győzelmet a harmadik autó hatodik helyezése tette még édesebbé.

A futamon egyébként egy negyedik Peugeot 908 is részt vett, méghozzá a régi ismerős Pescarolo Sport színeiben, a 2008-as fejlesztésű autó azonban balesetet szenvedett, és kiesett a versenyből. 2010-ben ismét elérte a csapatot Le Mans átka: a számos magabiztos futamgyőzelem, valamint a konstruktőri világbajnoki cím sem tudta elfeledtetni a csalódott stábbal, hogy a Peugeot hiába futott körrekordot Le Mans-ban, végül egyetlen autója sem tudta teljesíteni a 24 órás futamot.

A 2011-es évadra a megváltozott szabályzat miatt vadonatúj konstrukcióval állt elő a gyár. A 3,7 literes, V8-as dízelmotorral szerelt autó nagyobb első kerekeket és hátsó „cápauszonyt” kapott, és bár első versenyén alulmaradt egy független csapat által nevezett 908 HDI FAP-pal szemben, a szezon további részében rendkívül veszélyes, ütőképes ellenfélnek bizonyult az új versenyautó.

A ragyogó szezont egyetlen folt árnyékolta be – Le Mans-ban újfent alulmaradt a márka, és bár a második, harmadik és negyedik, valamint (egy független 5.5 V12-es dízelmotoros Peugeot 908 révén) az ötödik helyet sikerült megszerezniük, ez a sporttörténeti különlegesség nem vigasztalta őket.

A következő szezonban visszatér egykori diadalainak helyszínére a Peugeot

A stáb már csak abban reménykedhetett, hogy a vadonatúj fejlesztésű 908 Hybrid4 2012-ben megtörheti a jeget, a vezetőség azonban az utolsó utáni pillanatban – a pilóták már úton voltak az első futam helyszínére – törölte a márka nevezését a bajnokságból.

A márka rajongói és munkatársai több mint tíz éven át reménykedtek a visszatérésben, de a várakozásnak hamarosan vége: a Peugeot a 2022/23-as évadban hivatalosan is visszatér annyi felemelő diadala és szívszakasztó kudarca helyszínére, Le Mans-ba. A vadonatúj szabályrendszer szerint fejlesztett Hypercarral harmadik ízben vág neki a hosszú távú világbajnokságnak a márka, remélve, hogy hamarosan megszerezheti negyedik győzelmét a világ legismertebb autóversenyén, a Le Mans-i 24 órás futamon.

Kulcsszavak: autósport, Le Mans, Peugeot, Peugeot 908
 
2018-tól a Pirelli visszatér a rally világbajnokságba 2018-tól a Pirelli visszatér a rally világbajnokságba Vízen is jól hasít a Peugeot Vízen is jól hasít a Peugeot A következő szezonban visszatér egykori diadalainak helyszínére a Peugeot A cseh autóipar és az autópiac gyorsabban növekszik, mint az európai piac Meghalt Ferjáncz Attila örökös magyar ralibajnok Meghalt Ferjáncz Attila örökös magyar ralibajnok A következő szezonban visszatér egykori diadalainak helyszínére a Peugeot Fantasztikus hétvége a Tuning Show-n
 
Audi Hungaria: 250.000 e-motor Győrből a világnak

Audi Hungaria: 250.000 e-motor Győrből a világnak

2021. október 07.
Elkészült a 250.000. e-motor a világ legnagyobb motorgyárában. Robert Buttenhauser, az Audi Hungaria motorgyártásért felelős igazgatósági tagja: „Vállalatunk széleskörű szaktudással rendelkezik az elektromos meghajtások gyártása terén”.
Részletek

Audi Hungaria: 250.000 e-motor Győrből a világnak

Legördült a 250.000 e-motor az Audi Hungaria gyártósoráról. Győrben 1994-ben kezdődött a motorgyártás, mára a vállalat a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött. Három éve új korszak vette kezdetét az Audi Hungariánál: 2018-ban elindult az elektromos hajtások sorozatgyártása. Emellett a vállalat az elektromobilitás jegyében már készül a következő e-motorgeneráció gyártására.

„Az elektromos hajtások gyártásával 2018-ban egy teljesen új kompetenciákat építettünk fel, ezáltal megalapoztuk vállalatunk fenntartható és hosszútávú versenyképességét. Az évek során Győr az e-motorgyártás központjává vált az Audi Konszernben, a jövőben tovább erősítjük és bővítjük az elektromos hajtások szegmensét vállalatunknál”, mondta Robert Buttenhauser, az Audi Hungaria motorgyártásért felelős igazgatósági tagja.

Az Audi Hungariánál gyártott 250 000. e-motor 140kW (190 LE) teljesítménnyel bír. Az elektromos hajtásokat Győrből karbonsemleges vonatokkal szállítják Brüsszelbe, ahol az ott készülő Audi e-tron és Audi e-tron Sportback modellekbe építik be őket.


Audi Hungaria: 250.000 e-motor Győrből a világnak

Az e-transzformáció jegyében az Audi Hungaria elektromos motorokat fejleszt és gyárt, valamint ezzel egyidejűleg már javában készül az új e-motorgeneráció gyártására. A jövőben Győrben készülnek a Volkswagen Konszern tisztán elektromos járműveinek hajtásai, melyek az Audi és a Porsche által közösen fejlesztett prémium elektromos platformra - Premium Platform Electric (PPE) épülnek.

Az új e-motorok gyártásához egy meglévő gyártócsarnokban alakítanak ki egy  15 000 négyzetméteres területet, ahol 700 munkatárs fog dolgozni a sorozatgyártásban.

Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, e-tron, elektromos autó, győr
 
Audi Hungaria: 250.000 e-motor Győrből a világnak 30 éves lett a BMW M5 Az Audi nem tervezi a TT sportautó típus gyártásának leállítását Az Audi nem tervezi a TT sportautó típus gyártásának leállítását Audi Hungaria: 250.000 e-motor Győrből a világnak A Renault stratégiai céllal bővíti és újítja meg kishaszongépjármű kínálatát Jöhetnek a zöld rendszámok? Jöhetnek a zöld rendszámok? Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa
 

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 101 - 110