Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 101 - 110
Bemutatkozik a BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás

Bemutatkozik a BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás

2019. szeptember 03.
A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH a BMW M4 Coupé 750 példányban legyártott limitált szériájával írja tovább magával ragadó különkiadásai sikertörténetét. A nürburgringi DTM-futamon debütáló BMW M4 Edition ///M Heritage a BMW M divízió legendás trikolor-árnyalatát övező hagyomány előtt tiszteleg.
Részletek

 Bemutatkozik a BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás

A Nürburgringen megrendezendő DTM-futammal utolsó fázisához érkezik a Német Túraautó Bajnokság idei versenyszezonja. Ráadásul azok a motorsport-rajongók, akik a 2019. szeptember 13-15. közötti hétvégén kilátogatnak a versenypályára, egy exkluzív meglepetés részeseivé is válnak: a BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás  az Eifel-hegység ikonikus aszfaltcsíkján ünnepli világpremierjét. A BMW Motorsport által kifejlesztett BMW M4 DTM versenyautó műszaki alapjául szolgáló BMW M4 Coupé újabb limitált szériája ezúttal karosszériáján és utasterében is a bajor prémiumgyártó nagyteljesítményű versenyautói mögött álló hagyományt élteti. A BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 331 kW / 450 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorral szerelt BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás a 2019 novembere és 2020 áprilisa közötti hat hónapban lesz megrendelhető, egy 750 darabban legyártott limitált szériaként.

Világoskék, sötétkék és piros – ezek azok a színek, amelyek láttán a motorsport-rajongók azonnal a BMW M GmbH logójára asszociálnak. A trikolor árnyalat már a BMW Motorsport GmbH 1972-es megalapítását követő első versenyen megjelent a BMW 3.0 CSL műszaki alapjaira épített versenyautókon, amelyek később elsöprő sikereket arattak a túraautó-megmérettetéseken. A legendás színek azóta a hétköznapok útjain átélhető maximális teljesítmény és exkluzív dizájn szimbólumává is váltak, a BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás pedig most nem csupán karosszériáján, de utasterében is tisztelettel adózik eme hagyomány előtt.

 Bemutatkozik a BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás

A limitált széria képviselőit Laguna Seca Blue, Velvet Blue metál vagy Imola Red karosszériafényezési árnyalattal rendelhetik meg a bajor prémiumgyártó ügyfelei, a kétüléses sportautó szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tetejét pedig a BMW M divízió trikolor árnyalata díszíti, egy speciális integrálási eljárásnak köszönhetően. Hasonlóan egyediek a gépkocsi alatt guruló, 20” méretű, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák is, amelyek csillagküllő-dizájnnal, Orbit Grey matt színben, eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelve ragyognak.

A különkiadás utasterét ugyancsak exkluzív színösszeállítás és anyaghasználat jellemzi. A limitált széria rendhagyó felszereltségének részei a bőrözött, kéttónusú, típus-specifikus BMW M sportülések és a hátsó üléssor hiánya is. Az ülések árnyalata a karosszéria kiválasztott fényezésével harmonizál, amelyet részben kéttónusú kontraszt-varrás nyomatékosít. A Laguna Seca Blue és a Velvet Blue metál karosszériafényezési árnyalatokhoz Velvet Blue, Orange vagy türkizkék varrással ellátott Silverstone / Black bőrkárpit választható. Az Imola Red karosszériafényezési árnyalattal sárga és piros kontraszt-varrással ellátott, Red és Black bőrözés harmonizál.

A magával ragadóan exkluzív színösszeállítás a különkiadás utasterének szénszálból készült dekorbetétjein is megjelenik: a BMW M divízió trikolor árnyalatával díszített elemeket a tervezők kifejezetten a BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás számára készítették el. A dekorbetétek és a küszöbtoldatok büszkén viselik az „Edition ///M Heritage” és az „1/750” feliratokat, a fejtámlákon pedig a türkizkék, narancssárga vagy piros színben pompázó „///M Heritage” felirat olvasható.

 Bemutatkozik a BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás

A BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás a menetdinamika, az agilitás és a mérnöki precizitás egységében megtervezett, nagyteljesítményű sportautó által fémjelzett vezetési élmény exkluzív formáját váltja valóra. A modellel a BMW M GmbH ráadásul exkluzív limitált szériáinak sikertörténetét is folytatja, egy olyan, évtizedekre visszanyúló hagyomány okán, amely már számos modellgenerációt megélt. A különkiadásokat mindig is a kimagasló motorsport-sikerek és a legnemesebb modellek iránti rajongás keltette életre, a néhány példányban legyártott, exkluzív modellek pedig már születésük pillanatában is igazi gyűjtői darabokká értek.

A BMW M3 2009-ben bemutatott különkiadását ugyancsak a látványos karosszériafényezési árnyalatok és az exkluzív utastér harmóniája járta át. A BMW M3 negyedik generációjára épülő különkiadás Alpine White, Black, Dakar Yellow és Monte Carlo Blue színekben volt megrendelhető. 2012-ben a bajor prémiumgyártó a BMW M3 DTM Champion Edition különkiadással ünnepelte meg sikeres visszatérését a DTM-be: a közel húszévnyi szünet utáni első versenyszezonban a BMW megnyerte a gyártók közötti pontversenyt, ráadásul a BMW Schnitzer csapat és a kanadai Bruno Spengler is aranyérmet szerzett.

A bajor prémiumgyártó akkor összesen 54 futamgyőzelemnél járt a Német Túraautó Bajnokságban, így a különkiadás is mindössze 54 darabban látott napvilágot. 2016-ban aztán a BMW Motorsport német klasszisa, Marco Wittmann a sorozat új bajnokaként állhatott fel a dobogó csúcsára, a győzelem előtt pedig a 200 példányban legyártott BMW M4 DTM Champion Edition tisztelgett az utakon. Az erősen versenysportos limitált széria nem csupán karosszéria- és utastér-kialakításában hajazott a zárt versenypályák gépeire, hiszen motorházteteje alá a BMW M4 GTS innovációkkal tűzdelt, 368 kW / 500 lóerő maximális teljesítményre képes erőforrását építették be a mérnökök.

 Bemutatkozik a BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás

A BMW M GmbH ugyanebben az évben a BMW M3 limuzin limitált szériájával a BMW M3 harmincadik születésnapjáról is megemlékezett. A mindössze 500 példányban elkészített BMW M3 „30 Years M3” különkiadást kizárólag Macao Blue metál karosszériafényezési árnyalatban rendelhették meg az ügyfelek. A teljesítmény és az exkluzivitás magával ragadó harmóniájának legújabb példája a BMW M4 Cabrio Edition 30 Years különkiadás, amelynek 300 példányban legyártott limitált szériáját 2018-ban mutatta be a BMW – három évtizeddel az első BMW M3 Cabrio piaci premierje után. A különkiadást exkluzív karosszériafényezési árnyalat – Macao Blue metál vagy Mandarin II – díszítette, utasterének kialakítása pedig nem csupán a hétköznapok útjain, de a zárt versenypályákon is hamisítatlan vezetési élményt garantált.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

Kulcsszavak: BMW Group, BMW M4 Edition, limitált széria, új modell
 
A Pekingi Autószalonon mutatkozik be az új Audi TT RS A Pekingi Autószalonon mutatkozik be az új Audi TT RS Új fejezet nyílik a Nissan X-Trail sikertörténetében, mely az idei UEFA Bajnokok Ligája döntőjével kezdődik Új fejezet nyílik a Nissan X-Trail sikertörténetében, mely az idei UEFA Bajnokok Ligája döntőjével kezdődik Sportosabb vonalakkal érkezik az új Amarok Sportosabb vonalakkal érkezik az új Amarok Nagyvárosi expedícióra indult az új BMW X2 Nagyvárosi expedícióra indult az új BMW X2 Az utcai farkas bemutatkozott Az utcai farkas bemutatkozott
 
2020-ban érkezik a Kia XCeed és a Ceed Sportswagon hatékony, plug-in hibrid változata

2020-ban érkezik a Kia XCeed és a Ceed Sportswagon hatékony, plug-in hibrid változata

2019. szeptember 02.
A Kia az XCeed és Ceed Sportswagon új, konnektorból is tölthető (plug-in hibrid) változatainak bemutatásával újabb határozott lépést tett előre. A két új, alacsony károsanyag-kibocsátású modell 2020 elején esedékes európai piaci bevezetésével a Kia elektromos hajtásai a kompakt családi autók szegmensében is megjelennek.
Részletek

2020-ban érkezik a Kia XCeed és a Ceed Sportswagon hatékony, plug-in hibrid változata





Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője elmondta: “Ez a két modell fontos állomást jelent a Kia életében, hiszen továbbfejlesztett, új-generációs hajtásláncunk a korábbinál szélesebb közönség számára lesz általuk elérhető. 2019 első félévében az új Ceed-család eladásai éves összehasonlításban 40,1%-kal emelkedtek, s az új plug-in hibridek tovább növelik majd a modellpaletta vonzerejét.”

“2019 első félévében már minden hetedik Kia legalább részben elektromos hajtáslánccal talált gazdára, és ez az arány csak növekedhet,” tette hozzá Herrera. “Míg más márkák csak az elektromos járművekkel kapcsolatos terveikről beszélnek, a Kia már cselekszik, hiszen elektromos autók egész sorát vezette be. Könnyűhibrid, hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos modelljeinkkel sok szegmensben kínálunk alacsony fenntartási költségű és tiszta üzemű autókat.”

A Kia XCeed és Ceed Sportswagon plug-in hibrid modellek Szlovákiában, a Kia zsolnai gyárában készülnek majd - ezek lesznek a márka első Európában gyártott plug-in hibridjei. A Kia egyedülálló, hétéves,150 000 km-es garanciája kiterjed az új hajtáslánc akkumulátor-csomagjára és villanymotorjára is. A kifejezetten az európai piacokra készülő új modellek értékesítése 2020 elején indul.

Plug-in hajtáslánc alacsony károsanyag-kibocsátással és hosszú tisztán elektromos hatótávval

Az új Kia XCeed és a Ceed Sportswagon plug-in hibridek vonzó alternatívát kínálnak a hagyományos benzin- és dízelmotoros modellek mellett.

2020-ban érkezik a Kia XCeed és a Ceed Sportswagon hatékony, plug-in hibrid változata

Az új hajtáslánc 8,9 kWh-s lítium-polimer szerkezetű akkucsomagból, 44,5 kW-os villanymotorból és egy hatékony, 1,6 literes ‘Kappa’ sorozatú négyhengeres GDI (közvetlen befecskendezéses, szívó) benzinmotorból áll. A hajtás összteljesítménye 141 LE, forgatónyomatéka 265 Nm, ezzel a Ceed Sportswagon 10,8, az XCeed pedig 11,0 s alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

A hajtáslánchoz hatfokozatú duplakuplungos (6DCT) váltó tartozik, amely kézzel is kapcsolgatható, így jóval élvezetesebb vezetést kínál, mint a fokozatmentes automaták. A hagyományos e-CVT-s hibridek a benzinmotor teljesítményének egy részét a villanymotoron keresztül küldik a hajtásba, ami hatásfokcsökkenést eredményez. A Kia duplakuplungos váltója hatékonyabban működik, a benzinmotor és az elektromos motor párhuzamosan hajt be rá, így minimális az energiaveszteség.

Regeneratív fékrendszerükkel a plug-in hibridek fékezéskor és motorfékben is töltik az akkumulátort, tovább javítva a hajtáslánc összhatásfokát és növelve a hatótávot.

A Kia nagyságrendileg 60 km-es tisztán elektromos hatótávot céloz meg mindkét modellnél, ez az európai szokásokat figyelembe véve az autósok többségének elég egy teljes napra. Az új plug-in hibridek CO2 kibocsátása még homologizáció alatt áll, a végleges adatokat az eladások megkezdése előtt hozza nyilvánosságra a Kia.

2020-ban érkezik a Kia XCeed és a Ceed Sportswagon hatékony, plug-in hibrid változata

Mindkét modellben megjelenik a márka új, Virtual Engine Sound System nevű rendszere: ez jelzőhanggal figyelmezteti a gyalogosokat tisztán elektromos üzemmódban, alacsony sebességnél és tolatáskor is. A rendszer 59 dB-lel ad ki jeleket, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a közeledő autóra.

Új dizájn elemek és belső technológia a plug-in hibridekben

Mindkét új modell egyedi formaelemeket visel, így megjelenésében is különbözik az XCeed és a Ceed Sportswagon benzines és dízel változataitól.

Mindkét autó új, zárt tigrisorr hűtőmaszkot hord, ami önmagában is csökkenti a légellenállást, és a Sportswagon modelleken megjelenik az ‘eco plug-in’ felirat is. A töltőcsatlakozó mindkét modellen a bal első sárvédőn helyezkedik el. Alapfelszerelésként 16-colos könnyűfém keréktárcsák járnak, mindegyik saját, új dizájnnal, a Ceed Sportswagonhoz 17-esek, az XCeedhez 18-asok is rendelhetők. A Ceed Sportswagon megkapja a GT-line modellek lökhárítóit, amelyekkel alacsonyabb a légellenállás, és sportosabb a megjelenés.

Belül a sportos utastér ugyanazt a vezető-központú műszerfalat, alacsony üléspozíciót és ergonómiát kínálja, mint a jelenlegi Ceed modellek, de a plug-in hibridek új funkciókat is nyújtanak, amelyek segítenek, hogy a vezető a maximumot hozhassa ki az új hajtásláncból.


2020-ban érkezik a Kia XCeed és a Ceed Sportswagon hatékony, plug-in hibrid változata

Mindkét modellben megjelenik a töltésjelző, amely mutatja, hogy az autó éppen töltődik-e, vagy már teljesen fel is töltődött. A műszerfal tetején helyezkedik el, így a vezető azonnal meg tud győződni a töltöttségi szintről, akár az autón kívülről is (otthon, amikor az autó a kocsibeállón parkol, el sem kell hagyni a házat, elég kinézni).

Mindkét autó a Kia 8,0 colos érintőképernyős infotainment rendszerével érkezik, extraként elérhető a 10,25 colos változat navigációval és a Kia UVO Connect telematics rendszerével.

Az új Plug-in Hybrid modellekben a rendszert olyan új funkciók is kiegészítik, amelyek segítségével a vezető láthatja a közelében vagy az úticéljához vezető útvonal mentén elérhető töltőállomásokat. Emellett a kijelzők információkat nyújtanak a hajtásláncról, mutatják az akkumulátor töltöttségét és grafikonokat az aktuális energiafelhasználásról. Mindemellett a vezetők arra is használhatják az érintőképernyős rendszert, hogy ütemezzék a töltést: az otthoni töltésre időzítve, például kihasználható a csúcsidőn kívüli olcsóbb energia. Mindkét infotainment rendszer része az Apple CarPlay és az Android Auto, a 10,25 colos érintőképernyős navigációs rendszer Bluetooth multi-kapcsolódást is kínál, amelynek használatával két mobil készülék is összekapcsolható az autóval és egyszerre használható.

A műszeregység egyedi vizuális információkat is szolgáltat a hajtásláncról, megmutatva a töltöttségi a szintet, a várható tisztán elektromos hatótávot és az energia átadás folyamatát az akkumulátor, a benzin- és az elektromos motor között.

2020-ban érkezik a Kia XCeed és a Ceed Sportswagon hatékony, plug-in hibrid változata

Elérhető a Kia új, teljesen digitális 12,3 colos Supervision műszeregysége is: a magas felbontású 1920x720 pixeles Supervision kijelző, képernyővel helyettesíti a hagyományos műszereket.
A ‘Driver Only’ szellőző- és légkondicionáló rendszer - amely a műszerfalon egy új gombbal aktiválható - azonnal kikapcsolja az utastér minden szellőzőnyílását, kivéve a vezetőhöz legközelebbieket. Ezzel csökkenti a szellőző rendszer energiafelhasználását, mégis a kívánt hőmérsékletet biztosítja a vezető számára. A hagyományos szellőző rendszerek működésével szemben a Kia ‘Driver Only’ nem csak átirányítja a levegőt, hanem a szellőzőventillátort is lekapcsolja, így hatásosan csökkenti az energiafelhasználást.

Intelligens hajtáslánc elhelyezés és mindennapos használhatóság

A Ceed-családot a kezdetektől úgy tervezték, hogy alkalmas legyen az új hibrid hajtásláncok befogadására is. Ez azt is jelenti, hogy az új plug-in hibrid hajtáslánc elhelyezése csak minimális hatással volt a külsőre.

A 8,9 kWh-s akkumulátorcsomag a 37 l-es benzintank mellett, a hátsó ülések alatt helyezkedik el, másképpen, mint sok más plug-in autóban, ahol a csomagtérből vesz el helyet. A Ceed Sportswagon plug-in-ként is 437 l-es csomagteret kínál, amely 1 506 l-ig növelhető a hátsó ülések 40:20:40 arányú előredöntésével. A Kia XCeed plug-in hibridben a csomagtér 291 l-es, és ez 1 243 l-re növelhető az ülések ledöntésével. Mindkét autóban a padló alatt külön helyet is kialakítottak a használaton kívüli töltőkábelnek.
Mindkét modellhez elérhető lesz a “vontatás csomag”, ez igazi kuriózumnak számít a hibridek között.

2020-ban érkezik a Kia XCeed és a Ceed Sportswagon hatékony, plug-in hibrid változata


Kulcsszavak: bemutató, Ceed Sportswagon, kia, plug-in hibrid, új modell, XCeed
 
Éllovas – Az új Audi SQ7 TDI Éllovas – Az új Audi SQ7 TDI Bemutatjuk az új Citroën C3 AIRCROSS KOMPAKT SUV-ját Bemutatjuk az új Citroën C3 AIRCROSS KOMPAKT SUV-ját ŠKODA Octavia: új felszereltségi kínálat az egyedülálló kényelemért ŠKODA Octavia: új felszereltségi kínálat az egyedülálló kényelemért Komfortos, megbízható - Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT Executive Komfortos, megbízható - Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT Executive Elindul világhódító útjára a Peugeot 2008 Elindul világhódító útjára a Peugeot 2008
 
A SUV kínálat csúcsmodellje terepen és aszfalton egyaránt lenyűgöző képességekkel rendelkezik

A SUV kínálat csúcsmodellje terepen és aszfalton egyaránt lenyűgöző képességekkel rendelkezik

2019. szeptember 02.
A Cayenne Turbo S E-Hybrid a valaha készült legerősebb és leggyorsabb Cayenne modell. 680 lóerős teljesítménye és 900 Nm maximális nyomatéka lehetővé teszi, hogy csupán 3,8 másodperc alatt felgyorsuljon álló helyzetből 100 km/h-ra, miközben végsebessége 295 km/h.
Részletek

A SUV kínálat csúcsmodellje terepen és aszfalton egyaránt lenyűgöző képességekkel rendelkezik

Innovatív futóműrendszerek széles választéka teszi lehetővé, hogy a sportautós dinamizmust a hosszú távú kényelemmel és valós tereptulajdonságokkal kombinálja.

A kínálat új csúcsmodellje Porschéhoz hű teljesítményt mutat különböző terepeken, amit a svédországi Gotland Ringen egy nem hivatalos rekorddöntés keretében demonstrált. A Gotland szigetén található versenypálya csak részben aszfaltozott: miközben a 3,2 kilométeres szekciót már javában használják, a teljes pályaszakasz további 4,2 kilométere csak 2021 végén fog elkészülni, addig pedig kavics borítja. Az aszfaltozott és a kavicsos szekciót filmforgatás céljából most egyesítették, itt pedig Tim Schrick, német versenypilóta és TV-s személyiség 3 perc 51 másodperces kört tett meg.

„Ralikrossz egy erőteljes hibrid SUV-val – lenyűgöző élmény,” mondta Schrick. „A köridőt nem kell túl komolyan venni. Egyrészt nincs más köridő, amihez hasonlítani lehetne, másrészt az autó teljesen utcai gumikat viselt. Viszont az, ahogyan a Cayenne Turbo S E-Hybrid teljesítette a Gotland Ring rendhagyó körét, tökéletesen körülírja a típus sokoldalúságát és teljesítményét. A modell precíz visszajelzései (aszfalton és kavicson egyaránt) és különböző futóműrendszereinek tökéletes kombinációja lehetővé teszi, hogy szinte játékosan lehessen vele határon autózni, továbbra is megőrizve a biztonságos irányítás képességét.”

A Cayenne Turbo S E-Hybrid már az alapfelszereltség részeként számos olyan futóműrendszerrel rendelkezik, amelyek fokozzák a modell teljesítményét, miközben növelik biztonságát és kényelmét. A csúcsmodell esetében egyedül a négykerék-kormányzás opcionális.

A SUV kínálat csúcsmodellje terepen és aszfalton egyaránt lenyűgöző képességekkel rendelkezik

A Cayenne Turbo S E-Hybrid futóműrendszerei között megtaláljuk a következőket:

Porsche Traction Management (PTM) elektronikusan vezérelt többtárcsás kuplunggal: az aktív összkerékhajtás vezérli a teljesítmény elosztását az első és a hátsó tengelyek között. Dinamikus vezetés során az optimális tapadás érdekében az első kerekekre érkező erőt kanyarodás közben korlátozza a rendszer, hogy optimális kanyarodási stabilitást hozzon létre. Terepen a rendszer teljesen változó mértékben osztja el az erőt a tengelyek között, maximális tolóerőt létrehozva.

Háromkamrás légrugózás: a légrugózás három kamrával rendelkezik rugóstagonként és képes eltérő rugózási értékek létrehozására. A maximális kényelem érdekében különösen puha tud lenni, de erős karosszériamozgásoknál a rendszer automatikusan feszesebb hangolásra vált az optimális stabilizálás érdekében. A rendszer összesen ötféle magasságot kínál a normál szint mellett. A rakodási magasság kivételével ezeket automatikusan variálja az adott helyzettől és a kiválasztott üzemmódtól függően. Természetesen a vezető manuálisan is állíthatja a szabad magasságot a PCM segítségével. Az egyetlen kivétel a „Low” beállítás, amelyet a rendszer automatikusan használ 210 km/h felett a nagysebességű stabilitás érdekében. A Cayenne Turbo S E-Hybrid szabad magassága 245 és 162 milliméter között változhat vezetés közben.

Porsche Active Suspension Management (PASM): az elektronikus lengéscsillapítási rendszer aktívan és folyamatosan változtatja minden keréken a lengéscsillapítás mértékét az útfelület állapotának és a vezetési stílusnak megfelelően. Az érzékelők rögzítik a SUV modell karosszériájának mozgását erős gyorsítás, fékezés, kanyarodás vagy egyenetlen úton történő közlekedés közben. A Porsche 4D-Chassis Control vezérlőegység ezen paraméterek segítségével kiszámolja a jármű aktuális állapotát és az igényeknek megfelelően vezérli a lengéscsillapítást, figyelembe véve az aktuálisan kiválasztott vezetési üzemmódot.

A SUV kínálat csúcsmodellje terepen és aszfalton egyaránt lenyűgöző képességekkel rendelkezik

Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC): az elektromechanikus dőlésstabilizáló rendszer 48 V-os technológiát használ és milliszekundumok alatt képes állítani az első és a hátsó tengely keresztstabilizátorainak keménységét, hogy aktívan stabilizálja a karosszéria dőlését. Egészen 0,8 G-s keresztgyorsulásig a Cayenne oldaldőlését teljesen minimalizálja a rendszer két utas esetén. A stabilizátorok két részből állnak, amelyeket egy motor köt össze. A karosszéria dőlésének függvényében ez az ellenkező irányba dolgozik, semlegesítve a nem kívánt mozgást.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus): a PTV Plus elektronikusan vezérelt, teljesen változtatható hátsó differenciálzárat egyesít a célzott fékezési beavatkozások funkciójával a hátsó keréken kanyarodásnál. Dinamikus közlekedés során a rendszer javítja a kormányzás viselkedését és precizitását, valamint a jármű tapadását. Már a kanyar bejáratánál megvannak a rendszer előnyei: az ívbelső hátsó kerék fékezésével csökken az alulkormányozottság, ami még élénkebb bekormányzást tesz lehetővé. Ez jóval dinamikusabb viselkedést eredményez. Emellett a PTV Plus érezhetően növeli a tapadást kigyorsítás során a differenciálmű célzott zárásával.

Porsche 4D-Chassis Control: a központi vezérlőrendszer az összes futóműrendszert hálózatba fogja. Mindhárom dimenziót (függőleges, kereszt- és hosszirányú gyorsulás) elemzi, melyek alapján kiszámolja az optimális állapotot és az összes rendszert ennek megfelelően hangolja be, méghozzá valós időben. A Porsche 4D-Chassis Control lehetővé teszi az egyes futóműrendszerek proaktív működését a vezetési környezetnek megfelelően.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB): a PCCB belső hűtésű fékei (440 mm-es tárcsákkal és tízdugattyús alumínium monoblokk fix féknyergekkel elöl, 410 mm-es tárcsákkal és négydugattyús alumínium monoblokk fix féknyergekkel hátul) optimális fékteljesítményt kínálnak, rövid fékutat szavatolva. A kerámia féktárcsák körülbelül 50 százalékkal könnyebbek, mint hagyományos társaik, a rugózatlan tömeg csökkentése pedig tovább fokozza a dinamikát és a kényelmet.

Hátsókerék-kormányzás (opcionális): a tengelyek kb. 80 km/h-s sebességig az ellenkező irányba fordulnak. Ez nem csupán fokozott dinamizmust és precízebb kormányzást, de könnyebb manőverezhetőséget is eredményez. Nagyobb tempónál mindkét tengely azonos irányba fordul, ami még nagyobb stabilitást biztosít, például autópályán történő nagysebességű sávváltás során. A hátsó tengelyen használt maximális kormányzási szög három fok. A rendszernek köszönhetően a Cayenne késlekedés nélküli irányváltásra képes és sokkal hamarabb megkezdi az oldalirányú gyorsulás felépítését a hátsó tengelyen. A hátsókerék-kormányzás a kényelmet és a biztonságot is fokozza a mindennapokban, ugyanis a jármű fordulókörét 12,1-ről 11,5 méterre csökkenti.

Kulcsszavak: Cayenne, Cayenne E-Hybrid, Porsche, új modell
 
2020-ban érkezik az első BMW 2-es Gran Coupé 2020-ban érkezik az első BMW 2-es Gran Coupé Hamarosan az utakon a Nissan NISMO Juke RS Hamarosan az utakon a Nissan NISMO Juke RS Ford GT ’67 Heritage:  korlátozott darabszámban készülő Ford GT Ford GT ’67 Heritage: korlátozott darabszámban készülő Ford GT Megérkezett a harmadik generációs Mercedes-Benz Sprinter Megérkezett a harmadik generációs Mercedes-Benz Sprinter Az új Mercedes-Benz CLS harmadik generációja 2018 márciusától rendelhető Az új Mercedes-Benz CLS harmadik generációja 2018 márciusától rendelhető
 
Világpremier: Az ID.R megerősíti a Volkswagen szakértelmét az elektromos mobilitás területén

Világpremier: Az ID.R megerősíti a Volkswagen szakértelmét az elektromos mobilitás területén

2019. szeptember 02.
Szeptember 2-án az ID.R egy igen különleges kihívással néz szembe a Kínában található Tianmen hegységben.
Részletek

 Világpremier Az ID.R megerősíti a Volkswagen szakértelmét az elektromos mobilitás területén

A rekordvadász francia versenyző, Romain Dumas az ID.R volánja mögött olyan mércét állít fel, amelynek megdöntésére később a versenytársak is kísérletet tehetnek. Ezidáig senki sem vágott neki versenyautóval a mítikus hegységbe vezető, különösen kanyargós hegyi útnak. A jövőbeni ID. termékcsalád sportos előfutára, az ID. R versenyautó révén a Volkswagen bepillantást enged az elektromos hajtású járművek területén rendelkezésre álló szakértelmébe, amelyhez a motorsport világát most tesztelési területként és állomásként használja. Mindössze egy év leforgása alatt a Volkswagen és tisztán elektromos ID.R versenyautója új rekordot állított fel a Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyen (Egyesült Államok) és a Goodwood Festival of Speed (Egyesült Királyság) eseményén, valamint a németországi Nürburgring-Nordschleife versenypályáján. Az alábbi interjúban Jürgen Stackmann, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának az értékesítés, marketing és az értékesítés utáni szolgáltatások területéért felelős tagja kifejti, hogy a „Kínai kihívás” miért bír szimbolikus jelentőséggel a Volkswagen márka mobilitás területén indult átállásához kapcsolódóan.

Stackmann úr, az egész Volkswagen csapat izgatottan várja az ID.R felbukkanását a legendás Tianmen hegységben. Mitől különleges ez az esemény az Ön számára?

Ez egy egyedülálló kihívás. A korábbi rekorddöntésekkel ellentétben a csapatunknak ezúttal szinte semmilyen információja sincs a pályáról és nincs lehetőség a szimulátorokon vagy a helyszínen történő gyakorlásra sem. Izgatottan várom a rekordkísérletet, hiszen ennek a hegynek egészen kivételes, legendás jelentősége van Ázsiában. A Volkswagen számára a kínai piac kiemelten fontos, és azon vagyunk, hogy elektromobilitási stratégiánk teljes gőzzel, a mi aktív részvételünkkel valósuljon itt meg.

 Világpremier Az ID.R megerősíti a Volkswagen szakértelmét az elektromos mobilitás területén

Mi a céljuk a Tianmen hegységbeli rekordkísérlettel?

Az ID.R versenyautóval ismét igazolni szeretnénk, hogy az elektromos mobilitás nem csupán egy élményteli dolog, de hatékony megoldás és igen nagy teljesítményre is képes. Az elektromobilitás egy érzelemgazdag és lenyűgöző dolog: az ID.R ezt az egyértelmű üzenetet közvetíti felénk. Reméljük, hogy az általunk meghatározott mérce jó alap lesz és az elektromos járművek rendszeresen visszatérnek a Tianmen hegységhez, hogy egyre újabb magaslatokra törjenek. A helyzet hasonló az ID család sorozatgyártású modelljeinél: meggyőződésünk, hogy a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) egyedülálló. Nem csupán a jövőbeni ID. modellek alapjául szolgál majd, de más járműgyártók számára is elérhető lesz.
 
Milyen szerepe van az ID.R modellnek az ID. család sorozatgyártású járműveinek fejlesztésében?

Az ID.R a mi elektromos versenygépünk, amely érzelmeket ébreszt és az elektromobilitás bűvkörébe vonja az embereket. Azonkívül számos hétköznapi előítéletet is segít eloszlatni az elektromos autózással kapcsolatban. Nem mellesleg néhány hónappal ezelőtt jelentettünk meg saját csatornáinkon „Az elektromobilitás 12 mítosza” címmel egy összeállítást, amely éppen ezeket a közhiedelmeket cáfolja meg. Az ID.R sportos előfutára a jövőbeni ID. termékcsaládnak, többek között az ID.31 modellnek, amely hivatalosan a 2019-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatkozik majd be. De természetesen az ID.R versenyautónak óriási jelentősége van a technológia sorozatgyártásba történő átültetése kapcsán is. A projekt két évvel ezelőtti indulása óta például elképesztő mennyiségű tudást halmoztunk fel az elektromos mobilitás, a szoftverek, az akkumulátor menedzsment és a töltési technológia területén és ezeket az ismereteket fel tudjuk használni a sorozatgyártású modellek fejlesztésénél is.

 Világpremier Az ID.R megerősíti a Volkswagen szakértelmét az elektromos mobilitás területén

Hogyan értékeli az elektromos mobilitás területén született fejlesztéseket?

Ez egy érdekes és izgalmas időszak, de nem csupán számomra, mint az értékesítés és marketing területekért felelős igazgatónak, hanem az egész iparágnak. Igazán izgalmas dolog egy csodás csapattal ötleteket és stratégiákat kialakítani az elektromobilitás ezen szintjén, hogy meggyőzzük ügyfeleinket, – és azokat, akik egyszer remélhetőleg szintén azok lesznek – az elektromos járművek jelentik a választ napjaink kihívásaira. Elképesztő vezetési élményt nyújtanak, emellett olyan előnyöket és tulajdonságokat kínálnak, amelyekről néhány élve csak álmodhattunk: hasonló külső méretek mellett nagyobb teret kínálnak, csendesek, igen hatékonyak, gazdaságos és olcsó a fenntartásuk és a formatervezőink számára teljesen új lehetőségeket nyitnak meg.

Lehetséges, hogy egy nagy hatótávolságra képes, rengeteg helyet kínáló elektromos autó kiemelkedő vezetési élményt kínáljon?

Nem is kérdés. Csak meg kell tapasztalni a gyorsítás érzését egy elektromos autóban. Természetesen ezt nem lehet egy az egyben átültetni az ID.R modellből az ID. család sorozatgyártású járműveibe, hiszen előbbi 500 kW teljesítményt kínál, ami messze több, mint amit az ügyfelek szeretnének. De azt már tudjuk, hogy az elektromos hajtásnak köszönhetően lényegesen kisebb teljesítmény is nagyszerű gyorsulást garantálhat. De ez olyasmi, amit át kell élni, egyébként nem hiszi el az ember.


Kulcsszavak: elektromos autó, ID.R, premier, volkswagen
 
Már a BMW i3s modell is elérhető állami támogatással Már a BMW i3s modell is elérhető állami támogatással Elektromos autót fejleszt az Apple Elektromos autót fejleszt az Apple Új, győri Audi debütál a Frankfurti Autószalonon Új, győri Audi debütál a Frankfurti Autószalonon Bolygódugattyús tanulmányautót leplezett le a Mazda Tokióban Bolygódugattyús tanulmányautót leplezett le a Mazda Tokióban Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt
 
A Hyundai a Frankfurti Autószalonon mutatja be az új i10-est

A Hyundai a Frankfurti Autószalonon mutatja be az új i10-est

2019. augusztus 30.
A Hyundai Motor bemutatta annak a vadonatúj i10-es modellnek az első vázlatát, amely majd ősszel, a 2019. évi Frankfurti Autószalonon tartja világpremierjét.
Részletek

A koreai autógyártó i modellcsaládjának legújabb tagja újszerű, dinamikus megjelenést kapott, amelyet a lágy felületek és az éles törésvonalak erőteljes kontrasztja határoz meg. A tervezők újragondolták a vadonatúj modell arányait; a karosszéria módosított szélessége és magassága, valamint az új kerékméretek energikus, mozgékony kiállást kölcsönöznek a járműnek.

A vadonatúj i10 fiatalos, dinamikus formaterve kiemelkedik az A-szegmensből. A széles hűtőmaszk sportos személyiségről tanúskodik; a modell hagyományainak megfelelően a rácsban helyezkednek el a nappali fények.


A Hyundai a Frankfurti Autószalonon mutatja be az új i10-est

A háromszögletű légbevezető nyílások kihangsúlyozzák az autó széles, mély kiállását, valamint javítják a karosszéria aerodinamikai jellemzőit. A messziről jól látható, X alakú C-oszlop egyértelműen azonosítja az autót, és az oszlopon elhelyezett logóra vonzza a szemlélő tekintetét. Az autó szélességét különleges, háromszögletű idomok erősítik optikailag, hangsúlyossá téve a karosszéria négy sarkában elhelyezkedő kerekek pozícióját.

A kategóriában vezető szerepre törő, vadonatúj i10 egy sor új, online és biztonsági funkciót is kínál. A Blue Link®, az Apple Car Play, az Android Auto, a vezeték nélküli okostelefon-töltés és a tolatókamera kompromisszumok nélküli, hiánytalan vezetési élményt biztosítanak. Az új modell kategóriájának egyik leggazdagabb biztonsági csomagját kapta meg. A ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer elöl elhelyezett radaros érzékelő segítségével képes észlelni az i10 előtt haladó járműveket, illetve gyalogosokat. A modell alapfelszereltségét vezető éberség-felügyeleti riasztás, valamint sávelhagyást gátló rendszer teszi teljessé. A vadonatúj i10 opcióként adaptív távolsági világítással is felszerelhető.

Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Frankfurt, Hyundai, i10, IAA
 
Páncélozott limuzin, amely a legszigorúbb biztonsági követelményeknek is megfelel Páncélozott limuzin, amely a legszigorúbb biztonsági követelményeknek is megfelel Új Street Bob - egy speciális kiadással, több erővel és más stílussal Új Street Bob - egy speciális kiadással, több erővel és más stílussal BMW ConnectedDrive: a világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve BMW ConnectedDrive: a világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve Fejlesztés a business-kategóriában – Az új Audi A6 Limousine Fejlesztés a business-kategóriában – Az új Audi A6 Limousine A csúcskivitelű Volvo XC90 ‘Excellence’ modellváltozat a Sanghaji Autószalonon mutatkozik be A csúcskivitelű Volvo XC90 ‘Excellence’ modellváltozat a Sanghaji Autószalonon mutatkozik be
 
Az OMV és Michelisz Norbert a közúti biztonságot támogatja

Az OMV és Michelisz Norbert a közúti biztonságot támogatja

2019. augusztus 30.
Szép eredményeket hozott az OMV nyári MaxxMotion nyereményjátéka, amellyel a vállalat többek között a tudatos autóhasználatot is szeretné ösztönözni.
Részletek

 Az OMV és Michelisz Norbert a közúti biztonságot támogatja

Az előző éves kampányhoz képest közel megduplázódott a résztvevők száma augusztus végéig, és még további két hét hátravan a lezárásáig. A kampányban a márka nagykövete, a BRC Hyundai N Squadra Corse csapat pilótája, Michelisz Norbert is szerepet vállal: a nyereményjáték heti díja egy-egy vezetéstechnikai képzés vele és Wéber Gáborral. A vállalat célja, hogy a tréningekkel hozzájáruljon a közúti biztonság javításához, és edukálja a közúti forgalom szereplőit.

"Nagy örömre ad okot, hogy július elején indított MaxxMotion kampányunk eddig kifejezetten meggyőző eredményeket hozott, ami arra is következtetni enged, hogy a jelentkezők szívesen csiszolnák vezetéstechnikai tudásukat Magyarország legjobb túraautó versenyzőivel. A visszajelzések alapján a MaxxMotion vásárlók 7 százaléka jelezte, hogy csak a promóció miatt vásárolt üzemanyagot, 93 százalékuk – a kampánynak is köszönhetően – felismerte a termék előnyeit, és a jobb motorvédelem, illetve a nagyobb teljesítmény elérése miatt döntött a magasabb minőség mellett” – mondta Kováts Botond, az OMV Hungária marketing menedzsere.

A biztonságos közlekedés egyik alappillére a megbízható, prémium minőségű üzemanyag. Az OMV MaxxMotion termékei speciális összetételük miatt lehetővé teszik a motor maximális teljesítményét.

 Az OMV és Michelisz Norbert a közúti biztonságot támogatja

Ezen kívül olyan adalékanyagokat tartalmaznak, amelyek hatékonyan mérséklik a súrlódást, tisztítják a motort, s megakadályozzák a korrózió kialakulását az erőforrás különböző részein, valamint a befecskendező rendszerben és az üzemanyag tartályban is. Ezzel javítják működését, ami hozzájárul a hosszabb motorélettartamhoz, ezáltal a felelős autóhasználathoz.

A megfelelő üzemanyag kiválasztása mellett a tudatos autóhasználathoz a technika és a váratlan helyzetekre való felkészülés is elengedhetetlen – ebben nyújt segítséget a vezetéstechnikai tréning. Ez a tudatosság pedig a versenysportban is alapvető: ez tette lehetővé ugyanis azt, hogy Michelisz Norbert magabiztosan gördüljön pályára és jelenlegi előkelő helyén álljon az összetett rangsorban.

A sportoló beszélt arról is, hogy milyen helyzetben érzi magát a FIA túraautó világkupája (WTCR) hamarosan induló ázsiai szakasza előtt, s milyen kihívások várnak rá ezeken a futamokon. Kifejezetten jónak tartja a távol-keleti versenyek előtti helyzetét. A pilóta jelenleg második helyen áll a bajnokságban, 24 ponttal az összetettet vezető, argentin Esteban Guerrieri mögött. A szezon második szakasza előtt az egyik legnagyobb esélyesként emlegetik a bajnokságban.  

„A helyzetem nagyon ígéretes, ám törékeny. Gyorsan megváltozhat minden, sok futam van még hátra, s márkatársaim is produkálhatnak jó hétvégéket. Eddig összességében több szempontból is jól alakultak a dolgok, de ami igazán lényeges, hogy belátható közelségben van az összetett sorrendet vezető pilóta. Egyértelmű cél, hogy az utolsó futam előtt olyan helyzetben legyek, amelyből harcolhatok a bajnoki címért” – foglalta össze az OMV által támogatott versenyző.

 Az OMV és Michelisz Norbert a közúti biztonságot támogatja

Főleg a szezon első két hétvégéje jobban is sikerülhetett volna, ám ebben érdemi része volt külső körülményeknek is. A csapat azonban felismerte a helyzet súlyát, és a szezon kezdete után is tesztelt. Találtak több olyan megoldást és beállítást, amelyek segítségével a WTCR esélykiegyenlítő rendszerének (BOP – Balance of Performance) kedvezőtlen hatásait sikerült jelentősen ellensúlyozni. Az viszont szakmailag nem feltétlenül előremutató, ha vannak olyan BOP döntések, amelyek miatt egyes résztvevők a helyzetüket kontraproduktívnak ítélhetik.

A hátralévő ázsiai hétvégék nem lesznek könnyűek a pilóta számára. Az autó szempontjából a ningbói helyszín fekszik a Hyundainak a legjobban; Makao, Suzuka és Malajzia ebből a szempontból kedvezőtlenebbnek ígérkezik. Az utóbbi pályák múltja és kialakítása viszont inspirálják Michelisz Norbertet.

„Mindig is azért küzdöttem, hogy a mostanihoz hasonló helyzetben legyek. A versenyekhez való hozzáállásomon és a stratégián éppen ezért nem változtatok, hiszen ez eddig kifizetődött. Nagy hibának érezném, ha most módosítanék bármin is. Úgy vélem, az utolsó versenyhétvége előtt, az akkori lehetőségeket szem előtt tartva lehet átgondolni, hogy van-e értelme változtatni a korábbiakon” – jegyezte meg a pilóta a versenyszezon idusán.


Kulcsszavak: michelisz, OMV, WTCR
 
Michelisz Norbert a Hyundainál folytatja a versenyzést Michelisz Norbert a Hyundainál folytatja a versenyzést Michelisz Norbert harmadiként végzett  a WTCR portugáliai versenyén Michelisz Norbert harmadiként végzett a WTCR portugáliai versenyén Michelisz Norbert az Év magyar autóversenyzője az Autósport és Formula Magazin szavazásán Michelisz Norbert az Év magyar autóversenyzője az Autósport és Formula Magazin szavazásán Michelisz Norbert harmadik lett Moszkvában Michelisz Norbert harmadik lett Moszkvában Túraautó-vb - Michelisz tizedik a második mogyoródi futamon Túraautó-vb - Michelisz tizedik a második mogyoródi futamon
 
Maximális vezetési élmény, hálózatról töltve: az új BMW X5 xDrive45e

Maximális vezetési élmény, hálózatról töltve: az új BMW X5 xDrive45e

2019. augusztus 30.
A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt Sports Activity Vehicle modell új generációja a soros hathengeres benzinmotor és a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációit egyesíti, amely a 290 kilowattnyi / 394 lóerőnyi maximális teljesítmény és a megháromszorozott tisztán elektromos hatótávolság páratlan harmóniájában teljesedik ki.
Részletek

Maximális vezetési élmény, hálózatról töltve: az új BMW X5 xDrive45e

A forradalmi hajtáslánc-hatékonyság új méreteket ölt: az új BMW X5 xDrive45e piaci premierjével a kategóriateremtő Sports Activity Vehicle modell aktuális portfóliója is egy jövőbe mutató plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával gazdagodik. A hálózatról tölthető BMW X5 második nemzedéke a BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, típus-specifikus finomhangolásokon átesett, soros hathengeres benzinmotor és a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia együttműködését hozza el a kikezdhetetlen terepjáró-képességekkel megáldott modell palettájára. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia következetes továbbfejlesztésének eredményeként a rendszer 290 kW / 394 lóerő maximális teljesítményre képes, miközben a technológia energiaellátásáról gondoskodó nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető, tisztán elektromos hatótávolság az elődmodell tükrében jelentős mértékben nőtt, a hajtáslánc átlagos üzemanyag-fogyasztása és kombinált károsanyag-kibocsátása pedig csökkent.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW X5 második generációja még intenzívebben kelti életre a bajor prémiumgyártó hálózatról tölthető modelljei által fémjelzett vezetési élmény és a Sports Activity Vehicle modellekre jellemző sokoldalúság kettősét. Az új BMW X5 xDrive45e nem csupán a hajtáslánc-hatékonyság, de a menettulajdonságok tekintetében is új mércét állít fel a szegmensben. Az újdonság egyetlen akkumulátor-feltöltéssel megtehető tisztán elektromos hatótávolsága a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus  mérései szerint 67 – 87 kilométer, míg a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus  tesztkörének mérései szerint 86 – 97 kilométer amely az elődmodell hasonló értékének több mint háromszorosa.

Maximális vezetési élmény, hálózatról töltve: az új BMW X5 xDrive45e

Az új BMW X5 xDrive45e 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása és kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása eközben a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus mérései szerint 1,2 – 1,9 literre és 27 – 44 grammra, a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus  tesztkörének mérései szerint pedig 1,7 – 2,0 literre és 39 – 47 grammra csökkent.

A modell 100 kilométerre vetített kombinált energiafogyasztása a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus  mérései szerint 23,1 – 28,3 kW, míg a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus  tesztkörének mérései szerint 21,5 – 23,5 kWh. A tisztán elektromos meghajtással elérhető végsebesség 120 km/óráról 135 km/órára nőtt.

Eme kimagasló értékek a vadonatúj fejlesztésű hajtáslánc-technológia innovációnak köszönhetők. A rendszer a legkorszerűbb BMW EfficientDynamics motorcsalád 3,0 liter hengerűrtartalmú, 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorját és a BMW eDrive hajtáslánc-technológia negyedik generációját működteti együtt. Az elektromos motor maximális teljesítménye 83 kW / 113 lóerő, a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor bruttó energiateljesítményét 24,0 kilowattórára növelték a mérnökök, az új BMW X5 xDrive45e plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának kimagasló teljesítménykarakterisztikáját és lélegzetelállító hatékonyságát pedig az intelligens energiamenedzsment továbbfejlesztett vezérlőelektronikája garantálja.

Maximális vezetési élmény, hálózatról töltve: az új BMW X5 xDrive45e

A két erőforrás együtt 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítményt és 600 Nm csúcs forgatónyomatékot állít elő. Mindkét motor a nyolcfokozatú Steptronic automataváltón keresztül adja le erejét, amelyet a legkorszerűbb BMW xDrive intelligens összkerékhajtás az adott vezetési szituáció szerint továbbít a négy kerék felé. Legyen szó tehát akár tisztán elektromos, akár belsőégésű, akár kombinált meghajtásról, a rendszer az épített utakon és laza terepen is a vezetés legsportosabb élménye és a kikezdhetetlen terepjáró képesség szempontjai szerint dolgozik. Az új BMW X5 xDrive45e 5,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely 1,2 másodperccel gyorsabb az elődmodell hasonló értékénél. Az újdonság végsebessége 235 km/óra.

Azáltal, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia energiaellátását biztosító nagyfeszültségű akkumulátort a jármű padlólemezébe építették be a mérnökök, az új BMW X5 xDrive45e súlypontja jelentősen lejjebb került, mint a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodellek esetében. A csomagtér térfogata eközben csupán 150 literrel csökkent. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW X5 még öt utassal a fedélzeten is 500 liternyi csomagtér-térfogatot kínál, amely a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1 720 literig bővíthető. A leghosszabbra nyúló utazások érdekében pedig a belsőégésű erőforrás üzemanyag-tartálya 69 liter.


Maximális vezetési élmény, hálózatról töltve: az új BMW X5 xDrive45e

Az új BMW X5 xDrive45e széleskörű alapfelszereltségének az első és a hátsó tengely légrugós futóműve és az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók is részei. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modell opcionális extrafelszereltségként megrendelhető futómű-technológiáihoz az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) is elérhető. Az intelligens járműkapcsolati megoldások végeláthatatlan sorát mindezeken felül olyan vadonatúj digitális szolgáltatások egészítik ki, amelyeket kifejezetten az elektromos mobilitás szempontjai szerint fejlesztettek ki a mérnökök. Az újdonsághoz ráadásul az új BMW X5 opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján megtalálható összes intelligens vezetést támogató rendszert, illetve komfort- és luxusfokozó prémium utastéri opciót megrendelhetik az ügyfelek. Az új BMW X5 xDrive45e alapfelszereltségének része az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer is, amely tisztán elektromos meghajtás esetén, alacsony sebességnél egy összetéveszthetetlen hangjelzéssel figyelmezteti az autó környezetében közlekedőket a jármű jelenlétére. Mindezt anélkül, hogy a fedélzeten utazó utasok menetkomfortját megzavarná.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával dolgozó BMW modellek előnyei a hétköznapokban

A különféle plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal felvértezett BMW modellek számos hozzáadott értékkel kecsegtetnek a hétköznapokban:

• Költséghatékonyság: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia otthoni vagy munkahelyi feltöltése költséghatékonyabb nagyvárosi közlekedést tesz lehetővé, mint a benzinmotorral vagy dízelmotorral szerelt hajtásláncok.
• Az utastér már indulás előtt a kívánt hőmérséklettel várja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit: a kiegészítő fűtés és a kiegészítő légkondicionáló berendezés az alapfelszereltség része.
• A fékezés hozzáadott előnye: fékezés közben a hajtáslánc a felszabaduló energiát a nagyfeszültségű akkumulátorba táplálja vissza. A belsőégésű erőforrással szerelt modellek esetében a fékezés csupán hőt és fékport termel.
• Két világ legjobbjai: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW modellek a nagyvárosokban a vezetés tisztán elektromos meghajtású élményét, hosszabb utazások alkalmával pedig a márkára jellemző, sportos vezetési élményt ígérik.
• Út a jövőbe: tekintve, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW modellek képesek emisszió nélkül közlekedni, az egyes nagyvárosok „zöld zónáiba” is jogosultak behajtani, ráadásul parkolási- és útdíj-kedvezményekben is részesülnek.
• Jobb életminőség: a tisztán elektromos meghajtás alkalmazásával a bajor prémiumgyártó ügyfelei nagymértékben hozzájárulnak a nagyvárosok légszennyezettségi értékének és forgalmi zajának csökkentéséhez.

Maximális vezetési élmény, hálózatról töltve: az új BMW X5 xDrive45e

Az új BMW X5 xDrive45e még alacsonyabb emissziós lábnyoma

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal felszerelt gépkocsik „valós” környezetvédelmi hatását időről időre megkérdőjelezik, főként azokon a piacokon, amelyeken továbbra is elenyésző a villamosenergia-hálózatban alkalmazott megújuló energia aránya. A BMW Group az új BMW X5 xDrive45e teljes életciklusának emissziós lábnyomát kiszámolta, a nyersanyag-kitermeléstől kezdve, a beszállítói hálózat és a tömegtermelési lánc működtetésén keresztül, egészen a technológia elhasználódásáig és újrahasznosításáig.

A kalkuláció rámutatott, hogy az új BMW X5 xDrive45e emissziós lábnyoma egy átlagos európai gépkocsi-életciklus tekintetében 40 százalékkal alacsonyabb, mint a BMW X5 xDrive40i esetében. Sőt mi több, ha a bajor prémiumgyártó ügyfele megújuló energia felhasználásával tölti fel az új BMW X5 xDrive45e nagyfeszültségű akkumulátorát, ez a különbség 70 százalékra nő.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, új modell, X5, xDrive
 
A Kona másik tesója- Hyundai Kona EV A Kona másik tesója- Hyundai Kona EV Milánóban bemutatkozott a Ford S-MAX Vignale Milánóban bemutatkozott a Ford S-MAX Vignale Országjárásra indul a SEAT Ateca Országjárásra indul a SEAT Ateca Lexus UX – ősszel kezdődnek a tesztek Lexus UX – ősszel kezdődnek a tesztek A Suzuki iK-2 és iM-4 néven két tanulmányautót mutat be a 85. Genfi Autószalonon A Suzuki iK-2 és iM-4 néven két tanulmányautót mutat be a 85. Genfi Autószalonon
 
Elektromos járművek egész palettájával készül a Toyota a Tokiói olimpiára

Elektromos járművek egész palettájával készül a Toyota a Tokiói olimpiára

2019. augusztus 30.
A Toyota járműveinek közel 90 százaléka elektromos hajtású lesz a 2020-as Tokiói Olimpiai és Paralimpiai Játékokon, amivel a márka az olimpiák és paralimpiák során eddig használt hivatalos flották mindenkori legalacsonyabb emisszióját és így legalacsonyabb környezetterhelését kívánja elérni.
Részletek

Elektromos járművek egész palettájával készül a Toyota a Tokiói olimpiára

A Toyota bizonyos modellek egyedi változataival, valamint kifejezetten az olimpiára készülő járművekkel segíti a sokszínű mobilitást.

Az olimpiai és paralimpiai játékok globális mobilitási partnere, a Toyota Motor Corporation (Toyota) mai nyilatkozata szerint a cég elektromos járművek teljes kínálatát vonultatja fel a 2020-as Tokiói Olimpiai és Paralimpiai Játékokon: egyes modellek egyedi változatait, illetve kimondottan erre az alkalomra tervezett járműveket. Az elektromos járművek nagyarányú részvételével a Toyota – együttműködve a Tokiói Olimpiai és Paralimpiai Játékok Szervezőbizottságával – az olimpiák illetve paralimpiák hivatalos járműflottáinak eddigi legalacsonyabb károsanyag-kibocsátását kívánja elérni. A Toyota hozzávetőleg 3700 mobilitási eszközzel és/vagy járművel áll majd a 2020-as olimpia rendelkezésére.

A hivatalos flotta közel 90 százaléka elektromos hajtású lesz. Az elektromos járművek között szerepelnek hibrid elektromos autók (HEV), üzemanyagcellás elektromos járművek (FCEV; például a MIRAI), plug-in hibridek (PHEV), Prius PHV-k (némely piacon Prius Prime), akkumulátoros járművek (BEV) - köztük az “APM” (Accessible People Mover, azaz egy mindenki számára hozzáférhető utasszállító jármű), az e-Palette (Tokyo 2020 verzió), valamint a TOYOTA Concept-i, amelyeket vagy elsődlegesen az olimpiai játékokra fejlesztettek, vagy egy már meglévő modell egyedi, az esemény céljainak megfelelően módosított változatai.

Elektromos járművek egész palettájával készül a Toyota a Tokiói olimpiára

Megközelítőleg 500 üzemanyagcellás és 850 akkumulátoros jármű vesz majd részt az eseményen, az eddigi legnagyobb olimpiai flottát alkotva. A 2020-as nyári olimpián a hozzávetőleg 3700 mobilitási eszköz és/vagy jármű nagy része a helyszínek közötti közlekedésben nyújt majd segítséget. Ezek már kereskedelmi forgalomban lévő járművek, mint például a Mirai. Az előzetes számítások szerint a 2020-as Tokiói Olimpia kereskedelemben elérhető modellekből álló flottájának széndioxid-kibocsátása átlagosan alacsonyabb lesz, mint 80 g/km*1; ez nagyjából a fele annak, mint egy nagyrészt hagyományos benzin- és dízelüzemű járművekből álló, hasonló méretű flotta tipikus értéke. Ráadásul további kibocsátás-csökkenést jósolhatunk az olimpia során a Toyota egyéb fejlett mobilitási eszközeinek köszönhetően, amelyek közé az egyedi járműváltozatokat illetve a kimondottan ez alkalomra tervezett járműveket soroljuk.

Így a Toyota az olimpiai és paralimpiai játékok során használt járműflották mindenkori legalacsonyabb kibocsátási szintjét kívánja elérni. Ezen túlmenően az ütközések elkerülése, a lehetséges károk vagy sérülések csökkentése illetve enyhítése érdekében valamennyi, a személyzet szállításában részt vevő, kereskedelmi forgalomban is kapható autó felszereltségében szerepelnek a Toyota megelőző biztonsági csomagjaival (Toyota Safety Sense és Lexus Safety System +), sőt majdnem mindegyik ilyen járművet felszerelik a Toyota Smart Stop technológiájával is (SST, ami fékezésnél nyújt segítséget a gázpedál akaratlan helytelen használata esetén).

Elektromos járművek egész palettájával készül a Toyota a Tokiói olimpiára

A hivatalos flottán kívül a Toyota egyéb járművekkel és eszközökkel is támogatja az olimpiát, mint például a tömegközlekedésben részt vevő üzemanyagcellás “Sora” busszal. Mindemellett olyan segédeszközök is szerepet kapnak, amelyek például beemelik az utasokat az üléseikbe vagy egy rámpa segítségével lehetővé teszik, hogy kerekesszékes utasok a hátsó ajtón át feljussanak a járműre. Az egyéb berendezések között megjelenik majd a Toyota Industries Corporation által gyártott és forgalmazott üzemanyagcellás villás targonca is.

A Toyota fő célkitűzései a 2020-as olimpián

A Toyota 2020-as olimpiai játékokon vállalt tevékenysége a következő három fő pilléren alapul: (1) Mobilitást mindenkinek -  azaz mindenki számára lehetővé tenni a mozgás szabadságát. (2) Fenntarthatóság - a hidrogénalapú társadalom (környezet/biztonság) megvalósítására összpontosítva. (3) Közlekedési támogatás az olimpiai játékok számára a Toyota Gyártási Rendszer (TPS) használatával. Ezt a három fő célkitűzést szem előtt tartva a Toyota olyan mobilitási megoldásokat kínál, amelyek messze meghaladják az eddig megszokott szintet.

Elektromos járművek egész palettájával készül a Toyota a Tokiói olimpiára

A környezetre gyakorolt káros hatás csökkentését szolgáló elektromos járművek széles kínálata, valamint a Toyota Gyártási Rendszert és a sokszínű mobilitás koncepcióját elegyítő megoldásokkal segíti majd a Toyota az olimpia zökkenőmentes lebonyolítását és az eseményen részt vevő rendezők, sportolók és látogatók szállítását. Ezen felül a Toyota által rendelkezésre bocsátott robotok is megkönnyítik a szervezést, és egyedülálló élménnyel ajándékozzák meg a résztvevőket, jócskán kibővítve a mobilitás fogalmát. A Toyota folyamatosan szem előtt tartja azt az ambiciózus célt, hogy a “Mobilitást mindenkinek” koncepció alapján olyan mobilitási megoldásokkal álljon elő, amelyek nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy a 2020-as olimpia egyedülálló esemény lehessen.

Kulcsszavak: elektromos autó, japán, Olimpia, toyota
 
A A Nissan és az ENEL vállalat forradalmasítja a lakossági és ipari fogyasztók energiafelhasználásának módját A A Nissan és az ENEL vállalat forradalmasítja a lakossági és ipari fogyasztók energiafelhasználásának módját Merénylet az elektromos autózás ellen Merénylet az elektromos autózás ellen Az új e-Golf nagysorozatú gyártásba emeli az elektromos hajtást Az új e-Golf nagysorozatú gyártásba emeli az elektromos hajtást Európában is gyártják majd a Toyota C-HR-t Európában is gyártják majd a Toyota C-HR-t NGM: egyelőre nem reális a taxik elektromos autóra cserélésének kötelezővé tétele NGM: egyelőre nem reális a taxik elektromos autóra cserélésének kötelezővé tétele
 
Heteken belül érkezhet a Lexus első villanyautója

Heteken belül érkezhet a Lexus első villanyautója

2019. augusztus 30.
Október végén, a tokiói autószalonon mutatkozhat be a Lexus sorozatgyártású elektromos típusának közvetlen előfutára. Az autó a presztízs helyett minden bizonnyal az ésszerűség útját követi majd.
Részletek

Heteken belül érkezhet a Lexus első villanyautója

Míg az európai és észak-amerikai prémium autógyártók előszeretettel licitálnak egymásra villanyautóik méretét, árát és műszaki paramétereit illetően, a Lexus más utat választ: felső kategóriás zászlóshajói helyett egy városi luxustörpével teszi meg első lépését az elektromos átállás felé – a várakozások szerint már idén októberben.

Látványosan nő Európában a kombinált töltőrendszer (CCS) szabvány szerinti elektromos töltőbázisok száma. 2019 júliusában a kontinens több mint 7500 pontján tölthettük fel akár 350 kW teljesítménnyel villanyautónk akkumulátorát.1 Ez nagyjából háromszor annyi publikus töltési lehetőséget jelent, mint 2017-ben, és ne feledjük, hogy egy-egy helyszínen jellemzően három-négy autó tölthető egyidejűleg. Az USA még jobban áll EV töltőállomások tekintetében: húszezer földrajzi ponton 2 tölthetjük fel villanyautónk akkumulátorát, ha nem érjük be az otthonunkban és/vagy munkahelyünkön rendelkezésre álló töltőkkel – igaz, hogy ott már két éve is 16 ezer töltőállomás várta a villanyautósokat.

Mindez lenyűgözően hangzik, egészen addig, amíg meg nem nézzük, mennyi tradicionális, fosszilis üzemanyagokat biztosító töltőállomás működik a két régióban: Európában 2018 végén 134 ezer (!) benzinkút üzemelt 3, az Egyesült Államokban közel 15 százalékkal több.4 Ahogy arra számos fórumon rávilágítottak, téves megközelítés darabszám szerint összehasonlítani a kétféle töltő infrastruktúrát.

Heteken belül érkezhet a Lexus első villanyautója


A kevesebb töltési lehetőség és megszokottnál rövidebb hatótávolságok együttesen azt jelentik, hogy a villanyautók a gyártók minden műszaki és marketing igyekezete ellenére nem igazán alkalmasak – és valószínűleg nem is lesznek még jó ideig – a felhőtlen hosszú távú közlekedésre. Városban viszont elemükben vannak, nem csupán a rövidebb távolságok miatt, hanem azért is, mert ez az a közlekedési környezet, amelyben a belső égésű motorok a legrosszabb hatásfokkal üzemelnek, ezért itt érezhető legjobban az elektromos mobilitás jótékony ökológiai hatása.

Ezek után nem is kérdés, hogy a Lexus miért nem az LS luxusszedánt vagy az RX szabadidőjárművet szereli fel elsőként tisztán elektromos hajtáslánccal. Habár konkrét ígéretek nem hangzottak el, a 2015-ben bemutatott LF-SA tanulmányautó minden szempontból tökéletes jelöltnek ígérkezik arra, hogy a márka első villanyautója legyen.

A modern akkumulátor-technológiáknak köszönhetően a rendelkezésre álló minimális helyen (az LF-SA mindössze 345 centis volt) is elegendően nagy kapacitású akkumulátor fér el ahhoz, hogy az autót gondtalanul használhassuk városi környezetben, a minimális méretek pedig rendkívüli manőverező képességgel ruházzák fel a típust.

Heteken belül érkezhet a Lexus első villanyautója

Az sem mellékes, hogy a városi crossover speciális arányai és egyedi megoldásai révén rendelkezik azzal a különleges plusszal, amelyet számos vevő megkövetel az elektromos járművektől. Biztosra vehető például, hogy a tervezők látványosan (de a felismerhetőség határain belül) módosítják majd a Lexus legfőbb ismertetőjegyét, az orsó alakú hűtőmaszkot – annál is inkább, mert az elektromos hajtáslánc működéséhez nincs szükség levegőre, illetve a villanymotor hűtési igényei is eltérőek, így a villanyautó valójában egyáltalán nem igényel hűtőrácsot.

Az LF-SA szériaváltozata elsőként, de nem egyetlenként valósulhat meg. A modell várhatóan egy vadonatúj, EV-specifikus padlólemezre – esetleg a TNGA platform speciálisan módosított változatára – épül majd, amelyet a Lexus mellett a Toyota is alkalmazni fog. A két márka 2025-ig együttesen tíz akkumulátoros elektromos típust kíván piacra dobni.

Heteken belül érkezhet a Lexus első villanyautója




Kulcsszavak: autószalon, elektromos autó, lexus, Tokió
 
Ikonikus olasz dizájn és dinamikus vezetési élmény - Ez az új Fiat 124 Spider Ikonikus olasz dizájn és dinamikus vezetési élmény - Ez az új Fiat 124 Spider Egyre nagyobb a népszerűsége az elektromos autónak Egyre nagyobb a népszerűsége az elektromos autónak BMW i Pioneers Night – az első 100 tulajdonos ünnepélyes találkozása Budapesten BMW i Pioneers Night – az első 100 tulajdonos ünnepélyes találkozása Budapesten Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni 2030-ra csak elektromos autókat akar az útjain látni India 2030-ra csak elektromos autókat akar az útjain látni India
 
Csodálatos jövő áll a Scania V8 előtt

Csodálatos jövő áll a Scania V8 előtt

2019. augusztus 30.
Megújuló üzemanyagok szériában, nehezebb rakományokhoz még nagyobb teljesítmény, korszerű vezetéstámogató szoftver és egy tehergépkocsi kevesebb alkatrésszel, valamint könnyebb anyagokkal: a V8 előtt csodálatos jövő áll.
Részletek

Csodálatos jövő áll a Scania V8 előtt

Amióta 1969-ben megalkották, a Scania V8 azóta birtokolja az Utak Királya címet elismert teljesítményének és megbízhatóságának, ikonikus emblémájának és egyedülállóan dübörgő hangjának köszönhetően. Még napjainkban is, amikor a fuvarozási iparágat olyan mélyre ható technológiai és társadalmi változások érintik, mint a digitalizáció és a klímaváltozás. Vajon a király meg tudja majd tartani a koronáját az elkövetkező tíz vagy akár húsz évben?

Milyen jövő vár a V8-ra? „Úgy gondolom, hogy a V8-nak határozottan van jövője” – mondta magabiztosan Anders Gau, a Scaniánál a V8-as motorok főmérnöke. „Ha belenézünk a visszapillantó tükörbe, és megnézzük, hogy milyen volt tíz vagy húsz évvel ezelőtt, akkor azt látjuk, hogy ugyanúgy nézett ki, mint most, volt nyolc hengere és nyolc dugattyúja. Persze nagyon sokat fejlesztettük; az elmúlt húsz évben eljutottunk az Euro 3-tól az Euro 6 károsanyag-kibocsátási normáig, 580-ról 730 lóerőre növeltük a teljesítményét és jelentősen csökkentettük az üzemanyag-fogyasztását, azonban még mindig úgy néz ki, mint egy V8-as.”

Nehezebb rakományok esetén a V8 teljesítményére van szükség Anders Gau különösen kihangsúlyozta, hogy semmi sem veheti fel a versenyt a V8-assal, ha nehéz rakományokat kell szállítani, úgy most, mint a jövőben. „Ez egy robusztus, nagyteljesítményű motor, amely kiválóan megfelel nehéz rakományok üzemanyag-takarékos szállításához, például az erdészeti és a bányaipari alkalmazások esetén” – magyarázta. „Húsz év nagy időtávlat, de akkor is igény lesz nehéz-tehergépkocsikra nehéz rakományok szállításához, hiszen ezek alapkövetelmények azokban az iparágakban. Erős V8-as motorra van szükség a feladatok ellátásához.”

Csodálatos jövő áll a Scania V8 előtt

Azt gondolhatnánk, hogy ez a növekvő teljesítményigény automatikusan maga után vonja a motorok növekedését és bonyolultabbá válását, valamint az étvágyuk gyarapodását. De a V8 valójában éppen az ellenkező irányba halad. Az utoljára 2017-ben bevezetett módosítások legjelentősebb eredményei az üzemanyag-hatékonyság megdöbbentő javulása (átlagosan öt százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztás) és a fokozottabb megbízhatóság. A motor nyolcvan kilogrammal könnyebb elődjénél, főként az egyszerűbb felépítése miatti kevesebb alkatrészének köszönhetően. Hálózatba kapcsolhatóság: nem csak a villamosítás szerepel a V8 közeljövőjében Anders Gau meggyőződése, hogy a hálózatba kapcsolhatóság nagy hatással lesz a V8 jövőjére.

Kiemelte, hogy már most is kompatibilis a Scania által kínált összes hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatással és személyre szabott járművezető-továbbképzési modullal. Az intelligens hajtásláncokban lát továbbfejlesztési lehetőségeket, még jobban megkönnyítve a járművezetőnek, hogy minimalizálja az üzemanyag-fogyasztást. „Az intelligens hajtáslánc segít a megfelelő fokozatot választani és tudja, hogy mi történik majd a következő három kilométeren, így a járművezető számára lehetővé teszi a tehergépkocsi mozgási energiájának kihasználását. A rendszer már a dombtető elérése előtt elveszi a gázt, hagyja szabadon átgurulni, majd lefelé gyorsulni a járművet, és az így szerzett mozgási energia segítségével feljutni a következő emelkedőn.

A V8 lehetővé teszi a járművezetőnek, hogy hosszabb ideig használja a leghatékonyabb fokozatot visszaváltás helyett – ugyanis kellő teljesítmény áll rendelkezésre ehhez. Ez valójában a legenergiahatékonyabb szemlélet” – mondta. Hatékonyság nehezebb rakományok esetén A klímaváltozás és a levegőszennyezés tekintetében hogyan érinti majd a V8-at a fosszilis energiaforrásoktól mentes szállítási megoldások iránt növekvő igény? Lehet, hogy egy ilyen nagy dízelüzemű gépnek nem lesz helye egy ilyen jövőképben? Jonas Nordh, a fenntartható megoldásokért felelős igazgató másként látja. „Én fenntarthatósági szempontból támogatom a V8 fejlesztését” – mondta.

Csodálatos jövő áll a Scania V8 előtt

„Ha 2030-ig nem lesz széles körűen elérhető a villamosítás, akkor valami másra lesz szükségünk addig, és ez az energiahatékonyság. A szén-dioxid-kibocsátás mintegy 25 százalékos csökkenésének az energiahatékonysági megoldásokból kell származnia.” Elmagyarázta, hogy a V8-asok nagyobb, nehezebb rakományokat tudnak szállítani, ezáltal kevesebb tehergépkocsi szükséges az adott fuvarfeladat elvégzéséhez, miközben az üzemanyag-fogyasztás ugyanazon a szinten marad, főként a mozgási energia kihasználásával, amit a V8-as motorok főmérnöke, Anders Gau említett. Sőt, Jonas Nordh hozzátette: „Ezért lehet a V8 élenjáró a fenntartható fuvarozásban. Ha megnézzük, hogy mit is csinálunk az új generációval, akkor azt látjuk, hogy javítjuk az energiahatékonyságot. Új dízelplatformunk a V8-ashoz már jelenleg is csökkenti az energiafogyasztást, és akár egy, akár 76 tonnát mozgat valaki, ezt a lehető leghatékonyabban kell elvégezni.”

A megújuló üzemanyagok új lehetőségeket teremtenek Jonas Nordh hozzátette: „A bioüzemanyagok korlátozott mennyiségben állnak rendelkezésre, ezért fontossági sorrendbe kell állítanunk, hogy melyik területen használjuk fel ezeket. A városokban nincs szükség ezekre, ott megfelel a villamosítás és a biogáz. De hegyvidékeken, bányákban és ahol 70-80 tonnás nehézsúlyú alkalmazásokra van szükség, ott kell a V8 ereje. A 730 lóerős, V8-as motort bio-fame (bio-zsírsav-metil-észter) vagy HVO (hidrogénezett növényi olaj) üzemanyaggal működtetve is csökkenthetjük a szén-dioxid-lábnyomunkat.” Egy másik út a fosszilis energiaforrásoktól mentes közlekedés felé a hagyományos és a bioüzemanyagok keverése.

A Scaniánál egy külön csapat foglalkozik ezzel az eljárással. Egy könnyebb, de erősebb jármű A jövő fejlesztéseit befolyásolható tényezők között szerepel az olyan erősebb, de könnyebb anyagok megjelenése, mint például a kevlár és a karbonszál, azonban Kristofer Hansén, a Scania korábbi formatervezési és ipari terméktervezési vezetője óvatosságra int. Mint elmondta, ezek az anyagok egy ideje már jelen vannak az iparban, ám a költségességük lelassította az elterjedésüket. Az alumínium egy másik anyag, amely nagyobb szerepet kaphat a jövőben, és másokhoz hasonlóan a Scania is figyelembe veszi ezt, akárcsak más megoldásokat is.

„Ma már egy tehergépkocsi nagyon sok alkatrészből áll” – mondta Kristofer Hansén. „De a jövőben talán kevesebb alkatrészből épül majd fel az alváz, amely így könnyebb is lesz.”

Kulcsszavak: fejlesztés, járműipar, scania, teherautó
 
Dízeltilalom – már nem a jövő, hanem a jelen! Dízeltilalom – már nem a jövő, hanem a jelen! Tízezer aktív FMS Flotta kezelő rendszer a Scania CER régióban Tízezer aktív FMS Flotta kezelő rendszer a Scania CER régióban 10,1 százalék forgalomarányos működési nyereséggel zárta az első három negyedévet az Audi Csoport 10,1 százalék forgalomarányos működési nyereséggel zárta az első három negyedévet az Audi Csoport A Volvo Trucks nyolc hónap alatt teljes egészében megújította európai teherautó-kínálatát A Volvo Trucks nyolc hónap alatt teljes egészében megújította európai teherautó-kínálatát A járműiparnak képeznek mérnököket Miskolcon A járműiparnak képeznek mérnököket Miskolcon
 

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 101 - 110