Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 101 - 110
A Genfi Autószalonon a Kia megmutatta elektromos jövőjét

A Genfi Autószalonon a Kia megmutatta elektromos jövőjét

2019. március 11.
A Kia Motors Europe bemutatja új, látványos tanulmányautójának első fotóit. A teljesen elektromos hajtású négyajtóst a Genfi Autószalonon láthatja először a közönség.
Részletek

A Genfi Autószalonon a Kia megmutatta elektromos jövőjét

“Az autók formaterve arra való, hogy az emberek lelkesedjenek érte, hogy emelkedjen a pulzus, dobogjon a szív. Miért lenne ez másként pusztán azért, mert egy-egy autó elektromos hajtású?!” Mondta Gregory Guillaume Kia Motors Europe formatervezésért felelős alelnöke.

“Éppen ezért legújabb elektromos tanulmányunk célja nem csak a figyelem felkeltése, hanem egyszersmind a Kia elektromos autózáshoz való érzelemdús, újszerű hozzáállásának demonstrálása is.”

Ez az emberközpontú megközelítés kiválóan illeszkedik a Kia autótervezési irányvonalába. Guillaume szerint:

“Sok gyártó, elektromos autójának bemutatásakor ugyanolyan empirikus módon áll az újdonsághoz, mintha azt belső égésű motor hajtaná, azaz főleg hatótávról, takarékosságról és teljesítményről, szóval a műszaki tartalomról beszél. A Kia büszke a meglepetés erejére, így éppen ennek mentén döntöttünk most úgy, hogy a racionális mondanivaló természetes megtartása mellett jóval emberibben és érzelemdúsabban közelítünk az elektromos autózáshoz. Egyébként is, az elektromosság ott van minden atomban, bennünk és körülöttünk is, az égész Földön. Ha kihasználjuk az erejét, hatalmas fejlődés áll előttünk.”

A Genfi Autószalonon a Kia megmutatta elektromos jövőjét

A Genfi Autószalonon a Kia megmutatta elektromos jövőjét

Ez a tanulmány - első tisztán elektromos négyajtósunk - a Kia elektromos autózás iránti érzelmeit, elkötelezettségét, szenvedélyét és lendületét testesíti meg. Szándékosan úgy terveztük meg, hogy ne illeszkedjen egyetlen szokványos kategóriába sem, leginkább a sportos szabadidőautók, az elegáns szedánok és a crossoverek formaelemeiből építkezik. Jelzésértékűen megjelenik rajta a Kia tigrisorr hűtőmaszkja is, a megvilágított, és a fényszórókat is magába foglaló új „tigrismaszk” formájában, ami egyedivé, könnyen azonosíthatóvá, és azonnal felismerhetővé is teszi az autót.

Az első szélvédő és a tető egyetlen nagy, közös, sík üvegelem, a hátsó üléssor felett látványos kettős kidomborodással. Az autó magas vállait és keskeny oldalablak vonalait tovább erősíti a tekintetet az A-tól a C-oszlopig végigvezető vonal.

Guillaume és csapata a lehető legjobban kihasználta az elektromos hajtáslánc kompakt szerkezetéből adódó kisebb helyigényét a lehető legtágasabb utastér kialakításában. A manapság egyre növekvő műszerfali képernyők kvázi ellenpontjaként a tanulmány utasterében összesen 21 ultranagy felbontású képernyő található.

“Hiszem, hogy újfajta megközelítésünk mindannyiunk képzeletét megmozgatja.” Mondta Guillaume. “Hiszen csak általa képzelhetjük el a jövőt, amiben az ehhez hasonló autók mindennapi életünk részeivé válnak majd. Itt az idő, hogy szárnyaljon a fantázia.”

A Genfi Autószalonon a Kia megmutatta elektromos jövőjét

Kulcsszavak: autószalon, genf, kia, premier, tanulmányautó
 
Mercedes-Benz Concept GLA - Kitörés a mindennapokból Mercedes-Benz Concept GLA - Kitörés a mindennapokból Citroën C3 világpremier Párizsban Citroën C3 világpremier Párizsban A Frankfurti Autószalonon debütál a Honda Civic Tourer Active Life Concept A Frankfurti Autószalonon debütál a Honda Civic Tourer Active Life Concept Az Optima Plug-in Hybrid a Kia zöldautó-forradalmának következő szintje Az Optima Plug-in Hybrid a Kia zöldautó-forradalmának következő szintje Az új Nissan LEAF megérkezett Genfbe Az új Nissan LEAF megérkezett Genfbe
 
A Genfi Autószalonon debütált a továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid

A Genfi Autószalonon debütált a továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid

2019. március 10.
A Niro, amely egyesíti a crossover praktikusságát az ultra-alacsony kibocsátású hibrid-hajtással, 2019-re megjelenésében is megújult, elegánsabb, magas minőségű, személyre szabható színösszeállítású utastérrel.
Részletek

A Genfi Autószalonon debütált a továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid

A Hybrid és a Plug-in Hybrid modellekben is elérhető lesz a Kia UVO CONNECT telematikai rendszere, amely további kapcsolódási lehetőségeket kínál az utasoknak.

Az értékesítés 2016-os elindulása óta világszerte 270 000 Niro talált gazdára, ebből több mint százezer Európában. A Niro a Kia ötödik legnépszerűbb modellje az európai piacon, eladásai 33%-kal, 45 255 darabra nőttek 2018-ban. Az említett darabszámból 34 642 hibrid, 9 951 pedig plug-in hibrid hajtású volt. A Niro családja 2018 végén, a tisztán elektromos e-Niro modellel bővült.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője: “A Niro a Kia kulcsfontosságú, növekedést biztosító modelljévé vált Európában, ugyanakkor mérföldkő elektromos termékstratégiánkban is. A látványos crossover dizájn, a sokoldalúság, az alacsony kibocsátás és a szintén alacsony fenntartási költségek vonzóvá teszik mind a magán-, mind pedig a céges vásárlók körében. Az új minőségi és formai fejlesztések valamit az UVO rendszer megjelenése a Niro családot még csábítóbb ajánlattá teszik.”

A továbbfejlesztett Kia Niro Hybrid és Niro Plug-in Hybrid európai értékesítése 2019 második negyedévében indul. A hibridek között egyedülálló módon a Kia 7 éves vagy 150 000 km-es garanciájával.

A Genfi Autószalonon debütált a továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid

Friss külső

Megtartva a stílusos crossover külsőt, a továbbfejlesztett Niro seregnyi formai frissítéssel gazdagodott 2019-ben. Az átdolgozott forma a Hybrid és Plug-in Hybrid modell esetén is a vadonatúj, tisztán elektromos e-Niro megjelenésére rímel.

A Niro megőrizte jellegzetes megjelenését és az ikonikus ‘tigrisorr’ hűtőmaszkot is, de az új első-hátsó lökhárítók céltudatosabb megjelenést és magabiztosabb kiállást sugároznak. Az alapáras fényszórókat újratervezték, megjelentek bennük a Kia ‘jégkocka’ formái, emellett a vevők LED-es fényszórókat is választhatnak. A lökhárítóba kerültek az új és LED-es nappali menetfények, egyedi kettős nyílhegy alakú megjelenéssel, a LED-es ködlámpák pedig rendelhetők.

Az autó hátulján az újratervezett LED fények adnak egyedi megjelenést a Nirónak, és új a lökhárító ezüstszínű alsó védőlemeze is. Frissek a fényvisszaverők és a hátsó ködfények is a sarkokban.

A Niro Hybrid most több extrafelszerelést, és vele nagyobb személyre szabhatóságot is kínál: a kétféle 16 colos könnyűfém keréktárcsa-készlet mellett vadonatúj 18 colos kétszínű tárcsákat is lehet rendelni. A Niro Plug-in Hybrid pedig új tervezésű, sötétszürke betétes 16 colos könnyűfém felnikkel kapható.

A Genfi Autószalonon debütált a továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid

Elegáns belső és új, személyre szabható színek

A belső térben a Kia egy sor megjelenés-, és anyagminőségbeli fejlesztést hajtott végre, ezáltal elegánsabb hangulatot teremtve és kihangsúlyozva az utastér magas minőségét.

A műszerfal teteje minőségi, puha tapintású borítást kapott, a műszerfal és a kezelőszervek fényes fekete keretet, ezüst vagy szatén króm kiegészítőkkel. Ezen felül újdonság az extraként rendelhető 10,25 colos TFT-LCD középkonzoli képernyő, és a 7 colos TFT Supervision műszeregység is. Az autót alapfelszerelésként 8,0 colos érintőképernyős infotainment rendszerrel és 4,2 colos TFT műszerfali kijelzővel szerelik fel.

A Niro családhoz most kétféle beltéri színösszeállítás-csomag is rendelhető, piactól és felszereltségtől függően: vörös-narancs vagy szilva. Előbbinél a kárpitelemek valamennyi varrása vörös színű, a műszerfali betétek árnyalata pedig vörös-narancs. A szilva színösszeállítás új, szilvaszínű, perforált bőrkárpitot kínál, lila varrással az üléseken és az utastér egyéb elemein, illetve szilvaszínű könyöklőket az ajtókon és szatén króm műszerfalbetéteket.

A beltér további újdonságai a kormánykerék sebességváltó kapcsolóbillentyűi. A Niro Hybrid és Plug-in Hybrid finoman kapcsoló hatsebességes duplakuplungos sebességváltóval készül, így élvezetesebben vezethetők, mint a legtöbb hibrid folyamatosan változó áttételű (e-CVT) váltói. A Kia mindkét újdonságát elektromos kézifékkel szerelik fel, emellett nőttek a hátsó fékek is.
A Genfi Autószalonon debütált a továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid

A Kia bemutatta az UVO CONNECT-et

A Niro Európában az elsők között kínálja a márka innovatív UVO CONNECT telematikai rendszerét, amely összeköti az utasokat a külvilággal, értékes információkat nyújtva vezetés közben is.

Az UVO CONNECT a Niro család minden Hybrid és Plug-in Hybrid tagjához alapfelszerelésként jár, és később más európai modellekben is elérhető lesz.

Az opcionális 10,25 colos érintőképernyőn vagy a tulajdonos okostelefonján keresztül elérhető UVO CONNECT része az új Kia Live rendszer is, amely saját SIM kártyáját használja, hogy adatokat gyűjtsön, és frissítsen valós időben. Így az utasok élő közlekedési információkhoz, időjárás előrejelzésekhez, helyi információkhoz, és akár a közeli benzinkutak árihoz is hozzájuthatnak. De megismerhetik a parkolási lehetőségeket és azok árát, helyét, elérhetőségét is. A Niro Plug-in Hybrid modellek információt adnak az elektromos töltési lehetőségekről, azok helyéről, áráról és az autóval való kompatibilitásáról.

Az UVO rendszer második eleme az UVO App, amely Androidos és Apple készülékeken is működik. Az applikáció részletes adatokat szolgáltat mind a jármű állapotáról, mind az aktuális utazásról. Az alkalmazás egy sor távszolgáltatást is nyújt. Földrajzi elhelyezkedéstől és országtól függően a felhasználók úti információkat küldhetnek autójuknak indulás előtt, ellenőrizhetik a helyét, és hozzáférhetnek a diagnosztikai értesítésekhez is.

A Genfi Autószalonon debütált a továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid

A 10,25 colos érintőképernyős navigációs rendszer alapfelszerelésként nyújtja a Bluetooth multi-kapcsolatot, lehetővé téve két mobilkészülék összekapcsolását az autóval, csakúgy, mint az Apple Carplay és az Android Auto használatát. Az osztott képernyős megjelenítés lehetővé teszi, hogy a felhasználók különböző információkat kezeljenek egy időben. Így a vezető egyben is használhatja a teljes felületet (pl. navigációra vagy a hajtáslánci információkhoz) de akár kombinálhat is különböző elemeket a képernyőn. A vezető így követni tudja a navigáció utasításait vagy figyelheti az energiaáramlást, míg az utas kiválaszthatja kedvenc dalait vagy megnézheti az időjárás előrejelzést. A Niro család tagjai elérhetőek 8 colos infotainment rendszerrel is.

A technológiát úgy fejlesztették, hogy megfeleljen a legfrissebb Európai Uniós adatvédelmi előírásoknak (GDPR) is, biztosítva a személyes adatok legmagasabb szintű védelmét.

Új biztonsági technológiák

A továbbfejlesztett Niro modellekben új aktív vezetéstámogató technológiák is bemutatkoznak. Már elérhető az adaptív sebességtartó automatika, amely a továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid modellekben Stop & Go funkcióval működik. A Stop & Go funkció követi a forgalom ritmusát és meg is tudja állítani a Nirót, ha az megállásig lassul, illetve újra elindítja, amikor az előtte álló autó elindul.

A sávkövető asszisztens, a Kia második szintű önvezető technológiája, most először szintén elérhető a Niro Hybrid és Plug-in Hybrid sorozatban. Ez a technológia követi a Niro előtt közlekedő autók mozgását és figyeli az útburkolati jeleket is, hogy az autót a sávban tartsa. A rendszer szabályozza a gyorsulást, a fékezést és a kormányzást is a Niro előtt közlekedő járművek mozgása alapján, biztonságos követési távolságot tart és segíti a sávváltásokat is. A sávkövető asszisztens 0 és 180 km/h óra közötti működik.

A Niro felszereltségtől függően elérhető ráfutásos ütközéselkerülő rendszerrel (FCA), sávtartó asszisztenssel, fáradtságérzékelővel, fényszóró asszisztenssel, holttérfigyelővel, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel és sebességkorlátozó táblákat felismerő elektronikával is.

Praktikus, hatékony és élmény vezetni

Független első és hátsó felfüggesztésével és hatsebességes duplakuplungos váltójával a Kia Niro Hybrid és Plug-in Hybrid megfelelő egyensúlyt nyújt az utazás kényelme és a vezetés élménye között.

A crossover – amely egyedülálló a hasonló árú más hibridek mezőnyében - tágas belső térrel, nagy teherszállító kapacitással és rugalmasan alakítható tárolóhelyekkel is segíti tulajdonosát. Egyedülállóan a hibrid modellek között a Niro Vontatás Csomagot is kínál, amely lehetővé teszi 1300 kg tömegű (fékezett) utánfutó vontatását.

A Nirót hatékony 1,6 literes GDi (közvetlen befecskendezéses benzines) motor hajtja, 1,56 kWh-s lítiumion polimer akkumulátor csomaggal (a Hybrid modellek esetében), vagy 8,9 kWh-ssal (a Plug-in Hybrid modellekben). A Niro Hybrid széndioxid kibocsátása mindössze 99,8 g/km (WLTP kombinált mérés), a Plug-in Hybrid-é pedig még alacsonyabb: 31,3 g/km (WLTP kombinált mérés). A Niro Plug-in Hybrid városi használatban tisztán elektromos üzemben 65 km-es hatótávra képes, a WLTP kombinált elektromos mérési ciklusa alapján pedig 49 km-t tud megtenni egy feltöltéssel.

Kulcsszavak: autószalon, elektromos autó, genf, hibrid, kia, Niro
 
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában tették fel az i-re a pontot A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában tették fel az i-re a pontot 64 ezer darab FF 91-re adtak már le rendelést 64 ezer darab FF 91-re adtak már le rendelést Japán az üzemanyagcellás autókban látja a jövőt Japán az üzemanyagcellás autókban látja a jövőt A Penny Market e-töltőkkel könnyíti meg a villanyautósok életét A Penny Market e-töltőkkel könnyíti meg a villanyautósok életét Tavaly ismét gyártási rekordot döntött a Kia Szlovákiában Tavaly ismét gyártási rekordot döntött a Kia Szlovákiában
 
A SsangYong a Genfi Autószalonon tartotta a Korando európai premierjét

A SsangYong a Genfi Autószalonon tartotta a Korando európai premierjét

2019. március 07.
A 2019-es Genfi Autószalonon a SsangYong bemutatta az új, immáron negyedik generációs Korandót.
Részletek

A SsangYong a Genfi Autószalonon tartotta a Korando európai premierjét

Magyarországon és Európa többi részén 2019 szeptemberében kezdődik az értékesítés, később pedig megjelenik a modell e-SIV koncepción alapuló elektromos változata is.

A Korando teljesen új, modern külső dizájnt, letisztult, prémium minőségű és tágas utasteret, kibővített vezetéstámogató és biztonsági rendszereket kapott.

Johng-Sik Choi, a SsangYong Motor Company vezérigazgatója szerint:

„Az új Korando teljesen modern dizájnja, legkorszerűbb technológiája, modern biztonsági rendszerei és újabb meghajtási módjai – amelyek között hamarosan megjelenik az elektromos is – egyben újabb bizonyítékai a SsangYong átalakulásának.

Termékfilozófiánk forradalmi átalakulásának első bizonyítéka a Tivoli volt, amelyet sorra követett az XLV, a Rexton G4 és a Musso pick-up. Mindegyikük bevezetésekor kedvező sajtóvisszhangot kapott a márka fokozatos átalakulása. Most még tovább megyünk: teljesen új termékünktől azt várjuk, hogy felveszi a versenyt az általános városi terepjárók C-osztályának minden tagjával, de ár-érték arányban még ennél is továbbmegy és mindegyiküket lekörözi!”

A SsangYong a Genfi Autószalonon tartotta a Korando európai premierjét

A SsangYong a Genfi Autószalonon tartotta a Korando európai premierjét

A korábbi modellnél hosszabb, szélesebb és alacsonyabb karosszériával az új Korando 4,410 mm hosszú, 1,830 mm széles, 1,675 mm magas. A nagyobb menetkényelem érdekében tengelytávja 2 650 mm-re nőtt. Csomagterének térfogata 551 litertől (felhajtott hátsó ülésekkel) 1 248 literig (lehajtott hátsó ülésekkel) terjed.

Az új Korando a kategóriájában elérhető legmodernebb technológiákat kapja (9,2" érintőképernyős multimédia egység, automata vészfékező rendszer AEBS, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer LDWS, sávváltás asszisztens LCA, ütközés figyelmeztetés FCW, távolsági fényszóró asszisztens HBA, holttér figyelő BSD, 360 fokos kamera AMS, hátsó keresztforgalom figyelmeztető RCTA, táblafelismerő rendszer TSR, intelligens motoros mozgatású csomagtér ajtó, szellőztethető vezetőülés stb.).

Az új modell két erőforrással lesz elérhető: a teljesen új 1,5 literes benzines GDI-turbómotorral (lökettérfogat: 1 497 cm3, maximális teljesítmény: 163 lóerő 5,500-as fordulatszámon, maximális nyomaték: 280 Nm 1,500-4,500 közöttifordulatszám tartományban, CO2-kibocsátása 146 g/km.), és 1,6 literes dízelmotorral (lökettérfogat: 1,597 cm3, maximális teljesítmény: 136 lóerő 4,000-es fordulatszámon, maximális nyomaték: 342 Nm 1,500-as fordulatszámon (automata váltós modell esetében), CO2-kibocsátás: 115 g/km). Mindkét erőforrás elérhető akár összkerékhajtású kivitelben, automatikus stop-start funkcióval, hatfokozatú kézi vagy AISIN automata sebességváltóval.

A SsangYong a Genfi Autószalonon tartotta a Korando európai premierjét

A SsangYong a Genfi Autószalonon tartotta a Korando európai premierjét

A modell a SsangYong több, mint hat évtizedes 4x4 hagyományainak megfelelően kiemelkedő terepjáró képességekkel és robosztus, elnyűhetetlen hajtáslánccal készül, így a Korando a legnehezebb terepviszonyok között is helytáll. Maximális vontatási kapacitása 2 tonna.

A modell háromféle, Style, Clever és Premium felszereltségi szinten lesz elérhető, melyek esetén változattól függően választható a fekete, bézs, illetve barna bőr belső színvilág.

Kulcsszavak: autószalon, genf, Korando, premier, ssangyong, suv
 
Új Ford EcoSport SUV: tovább javított minőség, technológia és kényelem Új Ford EcoSport SUV: tovább javított minőség, technológia és kényelem A Frankfurti Autószalonon újabb részletek derülnek ki a Honda Electric Vision programjáról A Frankfurti Autószalonon újabb részletek derülnek ki a Honda Electric Vision programjáról A NISSAN 2012-BEN MINDEN IDŐK LEGJOBB PIACI RÉSZESEDÉSÉT ÉRTE EL A NISSAN 2012-BEN MINDEN IDŐK LEGJOBB PIACI RÉSZESEDÉSÉT ÉRTE EL Tovább a siker útján - Toyota RAV4 Tovább a siker útján - Toyota RAV4 Elektromos Kia tanulmányautó mutatkozik be Genfben Elektromos Kia tanulmányautó mutatkozik be Genfben
 
Új Renault Clio: Egy új generáció ikonja mutatkozik be a Genfi Autószalonon

Új Renault Clio: Egy új generáció ikonja mutatkozik be a Genfi Autószalonon

2019. március 07.
Az Új Clio megérkezett: bemutatkozik a Renault ikonikus modelljének ötödik generációja, amely eddigi élete során közel 15 millió példányban talált gazdára.
Részletek

Új Renault Clio: Egy új generáció ikonja mutatkozik be a Genfi Autószalonon

Az 1990-ben bevezetett Clio a Renault Csoport legnépszerűbb modellje lett világszerte, többek közt a franciák kedvenc autójává vált, kedveltebbé, mint bármely más modell, sőt 2013 óta a B szegmens csúcsára emelkedett Európában. Figyelemre méltó értékesítési teljesítményt mutatnak a Clio eladási értékei, amelyek 2012 és 2018 között minden évben növekedtek.

Az új, határozottabb kiállású és modernebb Clio alapjait ugyanazok a gének alkotják, amelyek az elmúlt közel 30 év sikereiért is felelősek. A négy korábbi generáció erősségein építkezik tovább, új és nagyon várt fejezetet nyitva a Clio sikersztoriban.

A Clio I-től, “egy nagyszerű jármű minden előnyét” örökölte. Az 1990-ben bevezetett modellhez hasonlóan, az Új Clio is a felsőbb kategóriákra jellemző felszereltségeket kapja, olyanokat, amelyek a MEGANE-ból vagy az ESPACE-ból lehetnek ismerősek.
A Clio II-től a rendkívüli helykínálatot és kényelmet vette át.
A Clio III-hoz hasonlóan az érzékelhető minőség szempontjából új korszakot vezet be.
A Clio IV-től pedig jellegzetes formavilágát kapja,  azt a dizájnt, amely az egész Renault termékcsalád védjegyévé vált.

Az „Evolúció és Revolúció” elv szerint tervezett Új Clio nem alkalmazkodik a szabályokhoz és érettebb külső megjelenéssel, valamint teljesen megújult belsővel mutatkozik be. A határozott vonalvezetéssel és az orr-rész még karakteresebb kialakításával a teljes egészében megújult Clio dinamikusabb és modernebb lett, miközben azonnal felismerhető marad, annak ellenére, hogy 100 százalékban új komponensekből áll.

Új Renault Clio: Egy új generáció ikonja mutatkozik be a Genfi Autószalonon

A forradalmi változások belül érhetőek igazán tetten. A teljesen újratervezett belső teret a felső kategória inspirálta, mind az érzékelhető minőség, mind az elérhető technológia terén. Ezek az erősségek minden autós számára hasznosak, hiszen praktikusabban és egyszerűbben tudják használni az autót.

„Az ötödik generációs Clio nagyon fontos számunkra, ugyanis a szegmensében legnépszerűbb és az összes kategóriát tekintve a második legkelendőbb autó Európában. A Clio igazi ikon és a legújabb modell az előző generációk legjobb jegyeit viseli magán. A Clio IV külső megjelenése megnyerte ügyfeleinket, és még ma is kedvelt, így úgy döntöttünk, hogy ezt az alapértéket megtartjuk, csak modernebb és elegánsabb formában. A belső tér igazi forradalmon ment keresztül, jelentősen javult, kifinomultabb lett az érzékelhető minőség, és a technológiát is fejlesztettük. Ez a valaha készült legjobb Clio.”

Laurens van den Acker, vezető dizájner

A teljes egészében megújult Új Clio a Renault Csoport “Drive the Future (2017-2022)” elnevezésű stratégiai tervének úttörője. A 2017-es év őszén bemutatott tervnek három fő célkitűzése van van:

Elektromosság terén: a terv végére a Renault Csoport 12 elektromos modellt kínál majd a választékában. A teljesen megújult Clio lesz az első, amely a Renault által kifejlesztett technológián alapuló E-Tech hibrid motort megkapja majd.

Konnektivitás terén: szintén a terv végére a vállalat szeretné elérni, hogy kulcsfontosságú piacain az összes járműve rendelkezzen online kapcsolattal. A Renault-Nissan-Mitsubishi által kifejlesztett új, csatlakoztatott multimédia rendszerével az Új Clio úttörője ennek a törekvésnek.

Új Renault Clio: Egy új generáció ikonja mutatkozik be a Genfi Autószalonon

Autonómia terén: a terv végére a Renault Csoport autonóm vezetésre képes modellt forgalmazzon. Az Új Clio szintén úttörő lesz ezen a téren azáltal, hogy az autonóm vezetést támogató rendszerek széles körben válnak elérhetővé egy városi autóban.

A megújult Clio a Szövetség együttműködési stratégiájának központi eleme. Az együttműködés elsősorban a technológiák megosztott fejlesztésére és az új platformok használatára irányul. Ilyen platform például a CMF-B, amelynek az elektromos és elektronikus architektúrája is közös fejlesztés, és amelyre elsőként az Új Clio épül. Az együttműködés eredményeként, a piaci igényekhez igazodva, a platform a legújabb technológiákat integrálja.

A Renault modellek új generációjának úttörője, a teljesen megújult Clio a közvetlenül a Renault Sport által ihletett, új R.S. Line változatban is kapható lesz.
 
Az új Renault Clio a belső tere forradalmi változásokon ment át

Azonnal észrevehető, hogy az Új Clio belső terének tervezésekor a minőség és az ergonómia volt az elsődleges szempont. Az utastér új dimenziót nyit az érzékelhető minőségben: csúcsminőségű anyagok, puha bevonat a műszerfalon, az ajtópaneleken és a középkonzol körül, gondosan kidolgozott ülések. Az Új Clio kompaktabb, mégis tágasabb lett, több technológiát integrál és új „intelligens műszerfala” a vezetőre fókuszál. A hullámszerű forma fokozza a tágasság érzetét. A szegmens legnagyobb átmérőjű képernyőivel szerelték fel, maximálisan kielégítve így a modern ergonómiai elvárásokat, hogy a vezetési élmény még teljesebb legyen. A megújult Clio a szegmensben egyedülálló újításokat széles körben teszi hozzáférhetővé, például az auto-hold funkcióval ellátott elektromos kéziféket, ami különösen hasznos a városi forgalomban.

Multimédia képernyő

Az intelligens műszerfal kulcsfontosságú eleme, a 9,3”-os multimédia képernyő (kétszer akkora, mint a 7”-os verzió), amely az eddigi legnagyobb a Renault modelljeiben.

Új Renault Clio: Egy új generáció ikonja mutatkozik be a Genfi Autószalonon

Az Espace képernyője által inspirált, álló és enyhén döntött tablet vizuálisan megnöveli a műszerfalat, modernebb érzést kölcsönöz az utastérnek, és javítja a képernyő láthatóságát. Az új Renault EASY LINK rendszerrel dolgozó, vezető felé fordított képernyő magában foglalja az összes multimédiás, navigációs, információs és szórakoztató funkciót, valamint a MULTI-SENSE beállításokat, amelyek mindegyike rendkívül egyszerűen használható.

Digitális műszeregység

A megújult Clio elsőként büszkélkedhet teljesen digitális műszeregységgel, amely a hagyományos analóg kijelzőt váltja fel. A technológiát közvetlenül a felsőbb szegmensektől vették át. A 7”-10”-os TFT-képernyő segítségével a vezetési élmény rendkívül intuitív módon személyreszabható. A később piacra kerülő 10”-os verzió GPS-navigációt is megjelenít a kijelzőn. A két, 9,3”-os multimédia és 10”-os műszeregység kijelzővel az Új Clio kategóriájában a legnagyobb értékekkel büszkélkedhet.

Műszerfal

Az Új Clio műszerfalát teljesen újratervezték és nagyon figyeltek a minőségre. A műszerfal három részből áll: egy habosított bevonatú felső panelből, egy bevont és személyreszabható központi panelből, valamint egy alsó területből, amely funkcionális elemeket tartalmaz, például a kesztyűtartót. A műszerfal hullámszerű alakja extra vizuális szélességet kölcsönöz a műszerfalnak. Ezt a benyomást tovább erősítik a középső és az oldalsó szellőzőnyílások vízszintes formái. A központi képernyő alatt gondosan figyeltek az ergonómiára, a „zongorabillentyű” kezelőgombok és a közvetlen hozzáférésű légkondicionáló-vezérlők könnyebb használhatóságot biztosítanak az autósoknak.

Új Renault Clio: Egy új generáció ikonja mutatkozik be a Genfi Autószalonon

Kormánykerék

Az új, elegánsabb kormánykerék kisebb lett, az előző modellben lévőhöz képest kompaktabb légzsák használatának köszönhetően. Ez javítja a műszerfal láthatóságát a vezető számára. A hüvelykujj-támasz és a vastagabb kormány kényelmes fogást eredményez. Új, több funkciót magába olvasztó, hátsó megvilágítású kezelőgombokkal van ellátva, szatén króm bevonata pedig hozzájárul az érzékelhető minőség javításához.

Középkonzol

A középső konzol szintén kulcsfontosságú eleme a megújult Clio intelligens műszerfalának. Magasabb pozícióba helyezték a fokozott ergonómia érdekében, és itt található a korábbinál rövidebb sebességváltó kar, amely természetes és kényelmes fogást biztosít. A bevont középkonzol a dizájnelemektől függően személyreszabható, és külső szélén különleges világítás egészíti ki. A konzol alsó részére épített, rendkívül praktikus tárolók könnyebbé teszik az utasok életét, beleértve a vezeték nélküli okostelefon töltési területet is.

Ülések

A megújult Clio ülései általában magasabb szintű modellekben található színvonalúak. A hosszabb ülőlap és a körülölelő forma jobb tartást biztosítanak. Félig puha héjuknak köszönhetően kialakításuk jelentősen növeli a hátsó utasok lábterét, miközben az új, vékonyabb, vessző alakú fejtámlák a hátra történő kilátást optimalizálják, és a tágasság érzetét fokozzák a hátsó utasok számára. A műszerfalhoz hasonlóan itt is különös figyelmet fordítottak az anyagok megválasztására. Az ülések ergonomikusabbak és könnyebben használhatók az egyszerűbben hozzáférhető kezelőgomboknak köszönhetően.

Új Renault Clio: Egy új generáció ikonja mutatkozik be a Genfi Autószalonon

Ajtópanelek

A teljesen megújult Clio belső ajtópaneljei a szegmensben egyedülálló módon puha anyagokkal bevonva is elérhetők. A bevont panelek nagy betétekkel büszkélkedhetnek, amelyek a kartámaszokhoz hasonlóan számos személyre szabható dizájnelemmel dobhatók fel. A betétek lágy, indirekt és diffúz hangulatfénnyel egészülnek ki.

Személyreszabás

Minden Új Clio tulajdonos saját elképzelései szerint tervezheti meg az autóját az egyedi dizájncsomagoknak köszönhetően, és dönthet a középkonzol, a műszerfal, az ajtóbetétek, a kormánykerék és a kartámaszok kinézetéről. Az ügyfelek több belső kialakítási terv közül választhatnak, és élvezhetik az innovatív személyreszabási kínálatot, amely különleges színeket biztosít a műszerfal teljes vonalvezetését meghatározó formavilágú szellőzőnyílások keretei számára. Az Új Clio nyolc különböző színű hangulatfénnyel is megvilágítható.

Modernebb és karakteresebb külső dizájn

Minden szögből elegánsabb és dinamikusabb - a teljesen megújult Clio örökli az előző generáció érzéki formáját. Az új modell karakteresebb, ugyanakkor elegáns profilja is megmaradt. Elöl a motorháztető felülete még kidolgozottabb. A rács nagyobb és az első lökhárító hangsúlyosabb a nagyon karakteres központi légbeömlőnek köszönhetően, ami elősegíti az optimális motorhűtést. Méretét tekintve a teljesen megújult Clio 12 mm-rel rövidebb (hossza 4050 mm, szélessége 1798 mm), de belső tere tágasabb. A karosszéria 48 mm-rel lett alacsonyabb (1440 mm) a jobb aerodinamika és dinamizmus érdekében. A 17”-os kerekek (verziótól függően) fokozzák az új modell dinamikus megjelenését. Az olyan részletek, mint például a cápauszony-antenna, a 100%-ban LED-es első- és hátsó lámpák, a karosszériába simuló hátsó ajtó és a krómozott oldalablak-keretek mind a külső dizájn modernizálását és az érzékelhető minőség javítását szolgálják.

Karosszéria-színek

A megújult Clio számos új színben kapható, például Vérnarancs, Nyérc barna vagy Porcelénkék. Az Új Clio vitalitását tükrözi az új Vérnarancs fényezés példátlan mélysége és ragyogása, köszönhetően egy speciális narancssárga színű lakkozási eljárásnak, amely először jelenik meg az autóiparban. Összesítve az Új Clio 11 féle karosszéria-színben és három külső dizájncsomagban kapható (piros, narancssárga és fekete).

Légterelők

Az Új Clio az első, amelyen az első kerékívekhez légterelőket szereltek. A terelők a súrlódás csökkentésére és az aerodinamika fokozására szolgálnak, ezáltal csökkentve az üzemanyag-fogyasztást. Bónuszként dinamikus és sportos külsőt kölcsönöznek a megújult Clio-nak.

Fényszórók

A vadonatÚj Clio fényszórói, amelyek már az első felszereltségi szinttől 100%-ban LED-del szereltek, a Renault modellekre jellemző C-alakot viselik. Karakteresebb megjelenést kölcsönöznek az Új Clio-nak, fényüket a gyémánt motívum még inkább hangsúlyozza, extra eleganciát kölcsönözve az autónak.

Csomagtér

A csomagteret úgy alakították ki, hogy alakja a lehető legszabályosabb legyen. A prémium BOSE hangrendszer teljesen integrált, ezért nem csökkenti a csomagtér térfogatát, amelyet 391 literre emeltek (plusz az utastérben található 26 liternyi belső tárolórekesz). Ezzel a kategóriában a legnagyobb csomagteret sikerült kialakítani. A kettős padló egyszerűbbé teszi a mindennapi bepakolást, a hátsó ülések pedig teljesen lehajthatóak, így egy sík felületet kapunk.

Hátsó lámpák

A fényszórókhoz hasonlóan a karakteresebb hátsó lámpákat is az új C-alak jellemzi, amely térhatást kölcsönöz. A hátsó ablak tetején egy harmadik, hosszabb és vékonyabb féklámpa található.

Oldaldizájn

Az előző generáció elegáns profilja, amelyhez az ablak vonalában szerelt hátsó ajtókilincsek is hozzájárulnak, számos esztétikai módosítás révén még jobb lett. Ezek közé tartoznak a krómozott ablakkeretek, a fényes fekete oszlopok és a hátsó kilincsek, az egy fémlemezből kialakított alsó oldalfalak és a krómozott CLIO jelzés.

Hátsó rész

A hátsó részen az oldalakon látható krómozott vonalak folytatódnak. A csomagtartó kialakítása, és különösen a hátsó ajtó és a lökhárító sík illeszkedése, az érzékelhető minőség kedvéért került átdolgozásra. A hátsó ajtót elárasztó fények szélesebb hatást keltenek az Új Clio hátsó részén.


Kulcsszavak: autószalon, clio, genf, premier, renault
 
A Renault nem megy el Romániából A Renault nem megy el Romániából A Ford a ‘Go Further’ rendezvényen mutatta be az új generációs Fiestát A Ford a ‘Go Further’ rendezvényen mutatta be az új generációs Fiestát Az új Ypsilon most először mutatta meg magát nemzetközi autószalonon Az új Ypsilon most először mutatta meg magát nemzetközi autószalonon A Toyota a 2014-es Detroiti Autókiállításon mutatja be az ‘FT-1’ kupétanulmányt A Toyota a 2014-es Detroiti Autókiállításon mutatja be az ‘FT-1’ kupétanulmányt A Ford F-150 újraírja a nagyméretű pickup fogalmát A Ford F-150 újraírja a nagyméretű pickup fogalmát
 
SEAT el-Born tanulmány világpermier a Genfi Autószalonon

SEAT el-Born tanulmány világpermier a Genfi Autószalonon

2019. március 07.
A SEAT el-Born a világ minden tájáról érkező újságírók előtt, a Volkswagen Group Night rendezvényén debütál, röviddel azelőtt, hogy a 2019-es Genfi Nemzetközi Autószalonon bemutatkozna a nagyközönségnek.
Részletek

SEAT el-Born tanulmány világpermier a Genfi Autószalonon

A SEAT el-Born egy olyan tanulmányautó, amely választ kínál az elektromos forradalom összetett kérdéseire és alapvetően megváltoztathatja annak folyamatát.

A világ folyamatosan változik és vele együtt a mobilitás is. Ahogy a belsőégésű motor megváltoztatta az utazási szokásainkat a 20. század elején, úgy az elektromos hajtás visz egyre közelebb bennünket az autóipari fejlődés következő szintjéhez.

Miközben ez a változás zajlik és egyre nő a nyomás, hogy csökkentsük a szén-dioxid kibocsátásunkat és a környezetre gyakorolt hatásunkat, a SEAT ennél is nagyobb felelősséget vállal magára, hogy segítségével még gyorsabb legyen a folyamat, ami az alacsony szén-dioxid kibocsátású jövő felé visz.

A városok egyre sűrűbben lakottak, azonban az ügyfelek továbbra is a személyes mobilitást részesítik előnyben. Ennek megfelelően a SEAT el-Born egyesíti a legfontosabb szempontokat, amelyeket az autóipari változások érintenek: a villamosítás, az önvezetés, a megosztott mobilitás és a hálózatba kapcsolhatóság.

A SEAT el-Born az első tisztán elektromos jármű, amely a Volkswagen Csoport Moduláris Elektromos Platformjára (MEB) épült. A tanulmányautó nevét Barcelona egyik ikonikus városrészéről kapta. Ez a környék szolgált ihletéül a SEAT formatervezőinek és mérnökeinek, akik a legkorszerűbb elektromos technológiával szerelt sportos tanulmányt megalkották.

SEAT el-Born tanulmány világpermier a Genfi Autószalonon

A járművet Barcelonában tervezték és a fejlesztették, a gyártása pedig a németországi Zwickau gyárában történik majd. A SEAT lesz a második márka, amely egy tisztán elektromos, a Volkswagen Csoport Moduláris Elektromos Platformjára (MEB) épülő járművet mutat majd be. A modell várhatóan 2020-ban mutatkozhat be az egyes piacokon.

„A mobilitás fejlődik és vele együtt az általunk vezetett autók is. A SEAT az élvonalból követi ezt a változást, az el Born koncepció pedig megtestesíti mindazokat a technológiákat és formatervezési szempontokat, amelyek segítenek a jövő kihívásainak leküzdésében.”

– nyilatkozta Luca de Meo, a SEAT elnöke.

A SEAT el-Born szíve egy erőtől és energiától duzzadó akkumulátorcsomag, amely akár 420 kilométeres hatótávot biztosít a tanulmány számára a hivatalos WLTP ciklus szerint. Ennek segítségével a koncepció álló helyzetből  mindössze 7,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/óra sebességre, olyan dinamikusan, ahogy azt egy SEAT modelltől elvárnánk. Ha hozzávesszük még, hogy az akkumulátorát képes akár 47 perc alatt feltölteni, akkor rögtön megváltozik az elektromos mobilitásról alkotott véleményünk.

A SEAT el-Born nem csupán egy jól használható elektromos jármű ígérete, de nagyszerűen egyesíti az egyéb technológiákat is. A járműben megtalálhatók a vezetőt támogató legkorszerűbb automatizált funkciók és vezetéstámogató rendszerek.

SEAT el-Born tanulmány világpermier a Genfi Autószalonon

Vezetésre született

A SEAT el-Born vezetésre született. Elektromos hajtásrendszere révén dinamikus arányokkal büszkélkedhet, a hagyományos hajtásrendszerrel szerelt autókhoz képest pedig még élénkebb és energikusabb kiállást kölcsönöznek az autó négy sarkánál elhelyezett kerekek.

Modern megtestesítője a jövő formatervezésének, amely leginkább az autó orrkialakításánál érhető tetten. Az aerodinamika kulcsfontosságú szereppel bír a hatótávolság szempontjából, így a SEAT logó is belesimul a karosszériába. Ezen kívül nincs szükség levegőre sem a motor hűtéséhez, így a hűtőrács is nélkülözhető. A szellőzőnyílások az autó orr részén alulra kerültek, rajtuk keresztül jut levegő az akkumulátorhoz és segítségükkel lesz akadálytalan a levegő áramlása az autó orránál.

Ahogy szemrevételezzük a SEAT el-Born tanulmányt, feltűnik, hogy az A oszlop érezhetően előrébb került, áramvonalasabb megjelenést kölcsönözve a tanulmánynak, ugyanakkor nagyobb helykínálatot biztosítva a beltérben. Ez a kevesebb helyet foglaló elektromos hajtásrendszer segítségével valósulhatott meg.

„El-Born tanulmányunk az érzelemgazdag SEAT formanyelv tökéletes megfelelője az elektromos járművek új világában. Formatervezési csapatunk nagyon komolyan vette a feladatot, hogy igazán vonzó megjelenéssel ruházza fel első, tisztán elektromos járművünket.

SEAT el-Born tanulmány világpermier a Genfi Autószalonon

Úgy vélem, hogy elektromos autót vezetni izgalmas és szórakoztató kell, hogy legyen. El kell érjük, hogy az ügyfelek beleszeressenek az elektromos autók gondolatába.” – nyilatkozta Alejandro Mesonero-Romanos, a SEAT formatervezési igazgatója.

Az átgondolt aerodinamikai megoldások az autó oldalsó kialakításánál is alapvető szerepet töltöttek be. A formatervezésnél alkalmazott légfüggöny elegáns, mégis praktikus megoldást kínál a teljesítmény és a vonzó megjelenés összehangolása szempontjából.

Ez talán a kerekek esetében érhető leginkább tetten. A 20 col peremátmérőjű kerekek esetében a teljesítmény maximalizálása létfontosságú volt. A turbinát idéző formaterv olyan hasznos légáramlat kialakulását segíti, amely az aerodinamika javítása mellett – a dinamika megőrzését segítendő – gondoskodik fékek hűtéséről is. A kerekek aerodinamikai, hőleadási és súly szempontból is a tökéletes arányokat képviselnek.

Az autó hátsó részét megvizsgálva egy kétrétegű légterelőt találunk, amely szintén a SEAT el-Born aerodinamikai teljesítményét javítja, gondoskodva arról, hogy a levegő akadálytalanul áramoljon, minimálisra csökkentve a turbulenciát. Mindemellett látványos eleme a jármű dinamikus karakterének is.

Az autó belsejében – köszönhetően a tisztán elektromos hajtásrendszernek – a tervezők maximalizálták a térkínálatot, egy teljesen új élmény lehetőségét teremtve meg ezzel.

SEAT el-Born tanulmány világpermier a Genfi Autószalonon

Az igényesen megformált utaskabin a könnyed hullámzás érzetét kelti bennünk, ugyanakkor műszaki szempontból is a legkorszerűbb megoldásokat kínálja, mint amilyen a digitális műszerfal, vagy a műszerfal közepén elhelyezett 10 colos infotainment kijelző.

Az autó belsejében helyet foglalva a figyelem azonnal a vezetőre irányul, a műszerfal vonalvezetése a kormány mögött helyet foglaló irányába tart.

A bőséges helykínálat a beltérben immár minden utas kiváltsága. Köszönhetően a megnövelt belső arányoknak minden utas kényelmesen élvezheti a kagylószerűen megformált ülések kínálta tágas teret, maximalizálva a praktikumot és a funkcionalitást a belső térben. A tárolóhelyek mérete is megnőtt, erre kitűnő példa, hogy immár a két első ülés között is lehetőség nyílik egy táska elhelyezésére.

A teljesítményre hajt

A SEAT el-Born gyökeres változást hozhat a piacon, hiszen az ügyfelek által elvárt és a valós vezetési körülmények által diktált teljesítménnyel rendelkezik. Ehhez hasonlót egyetlen korábbi jármű sem kínált korábban.

150 kW (204 LE) teljesítményével a tanulmánynak mindössze 7,5 másodpercre van szüksége, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/óra sebességet, ez bármilyen közlekedési helyzetben megfelel az igényeknek. De ez csupán az érem egyik oldala.

SEAT el-Born tanulmány világpermier a Genfi Autószalonon

Az elektromos járműveket ugyanis nem kizárólag a teljesítményük alapján ítélik meg, hanem az alapján is, hogy egy töltéssel milyen messzire juthat el velük az ember. Fontos továbbá, hogy amikor elfogy az energia, mennyi időt vesz igénybe az akkumulátorcsomag újratöltése. Mutatók, amelyekben az el-Born kimagasló teljesítményt kínál.

A WLTP menetciklus alapján meghatározott valós mérések szerint akár 420 kilométeres hatótávolságra is képes az el-Born a 62 kWh kapacitású akkumulátortól függően, így a jármű készen áll elvinni utasát oda, ahová csak szeretné. A 100 kW egyenáramú villámtöltési lehetőségnek köszönhetően az akkumulátor mindössze 47 perc alatt 80 százalékra tölthető.

Hogy extrém környezeti körülmények között is a lehető legnagyobb hatótáv álljon rendelkezésre, arról egy igen korszerű hőgazdálkodási rendszer gondoskodik a járműben. A koncepcióban található hőszivattyú csökkenti a fűtőrendszer energiaigényét, megspórolva ezzel akár 60 kilométernyi hatótávolságot. Hasznos berendezés azokban az országokban, ahol a hőmérséklet igen alacsonnyá válhat és az autóban helyet foglalóknak be kell kapcsolniuk a klímaberendezést.

A szállítás technológiája

Ahogy az útjaink egyre zsúfoltabbá válnak, úgy válik szükségessé, hogy az autók bizonyos feladatokat átvegyenek a bent ülőktől. A SEAT el-Born éppen ezt teszi, a legkorszerűbb automatizált funkciók és hálózatba kapcsolhatósági technológiák integrálásával igyekszik a modern élet nyomását csökkenteni.

A SEAT el-Born tanulmányt kettes szintű autonómiát képviselő rendszerekkel szerelték fel, részleges automatizálást kínálva a kormányzás, a gyorsítás és a lassítás területén. Köszönhetően a számos további vezetéstámogató rendszernek, a SEAT el-Born személyében olyan tanulmányt készített a spanyol márka, amely már a jövő közlekedéséről szól.

Kulcsszavak: autószalon, el-Born, elektromos autó, genf, premier, seat, tanulmányautó
 
Citroen C1 Swiss&Me tanulmányautó Genfben Citroen C1 Swiss&Me tanulmányautó Genfben Történelmet ír a BMW i8 Történelmet ír a BMW i8 Az új Sandero: a rendkívül vonzó, kompakt ferdehátú Az új Sandero: a rendkívül vonzó, kompakt ferdehátú 485 km-t tud megtenni az új Kia e-Niro 485 km-t tud megtenni az új Kia e-Niro 40 éves a SEAT Technikai Központja 40 éves a SEAT Technikai Központja
 
Új változatokkal és műszaki fejlesztésekkel bővíti a legkeresetteb elektromos jármű, a Nissan LEAF kínálatát

Új változatokkal és műszaki fejlesztésekkel bővíti a legkeresetteb elektromos jármű, a Nissan LEAF kínálatát

2019. március 07.
A Nissan új változatokat, illetve fejlesztéseket is bemutatott a Nissan LEAF elektromos járművekhez (EV), így Európa legnépszerűbb teljesen elektromos autója minden eddiginél vonzóbbá vált.
Részletek

Új változatokkal és műszaki fejlesztésekkel bővíti a legkeresetteb elektromos jármű, a Nissan LEAF kínálatát

A LEAF e+ 3.ZERO Limited Edition sikere nyomán a Nissan állandó felszereltségként kínálja a 62 kWh-s akkumulátortechnológiát a Tekna kivitelhez.

A díjnyertes 40 kWh-s Nissan LEAF ajánlat is bővült egy új, belépő szintű változat érkezésével. A belépő színtű Nissan LEAF-nek köszönhetően az elektromos autózás minden eddiginél elérhetőbbé válik, ráadásul igen versenyképes felszereltséggel. A városi vezetők igényeinek megfelelően tervezett belépő szintű LEAF fedélzeti töltője 3,6 kW teljesítményű, és a gyors-, illetve hagyományos töltést is támogatja. A LEAF több új konnektivitást érintő és műszaki fejlesztéssel igyekszik még teljesebb élményt nyújtani használóinak. Az új modell navigációs rendszere a Nissan Door to Door Navigation okostelefonos alkalmazással a TomTom Live prémium forgalmi információira és útvonaloptimalizálás funkciójára támaszkodik, így átfogó segítséget nyújt a navigáció során.

Ezen frissítéseket egészíti ki a teljesen új, dedikált EV alkalmazás, amellyel a vezető egyetlen gombnyomással hozzáfér a LEAF számos funkciójához. Megtekintheti az akkumulátor állapotát, a parkolóhely pozícióját, illetve a jármű- és vezetési adatokat, mindemellett távvezérlővel kezelheti a dudát és a fényszórókat. A Nissan LEAF új navigációval szerelt 40kWh változatai immár megrendelhetők, és az autók kiszállítás 2019 májusától várható.

Új változatokkal és műszaki fejlesztésekkel bővíti a legkeresetteb elektromos jármű, a Nissan LEAF kínálatát

Ken Ramirez, a Nissan Europe értékesítésért és marketingért felelős alelnöke elmondta: „Soha nem volt még ennyire érdekfeszítő lehetőség az autósok számára az, hogy egy LEAF volánja mögé ülhetnek. A belépő változatoktól egészen a magasan felszerelt LEAF e+ Tekna változatig terjedő kínálatban mindenki megtalálhatja az életstílusának megfelelőt, függetlenül attól, hogy a stílus, a nagy teljesítmény vagy a kimagasló ár-érték arány a legfontosabb számára.

„Az igazán magával ragadó vezetési élmény, a kategóriaelső technológiák, és a nagyszerű ajánlat egyesítik a LEAF tulajdonosokat, ráadásul most még több lehetőség közül választva hozhatják meg ezt a rendkívül fontos döntést."

A Nissan legújabb 62 kWh-s akkumulátortechnológiája zajos sikerrel mutatkozott be a Nissan LEAF e+ 3.ZERO Limited Edition változatában 2019. januárjában. A 25%-kal nagyobb energiasűrűségű és 55%-kal megnövelt energiatároló-kapacitású akkumulátorral a becsült hatótáv egy töltéssel 385 km, mindemellett lenyűgöző, 217 lóerős teljesítmény áll rendelkezésre.

A bemutatót követő első 24 órában körülbelül 1200 példányt már meg is rendeltek az Európának szánt 5000 járműből. Magyarországon már több, mint 50 új LEAF talált gazdára. A legutóbbi sikerek egy olyan évet követtek, amely rekordot jelentett a Nissan LEAF számára, hiszen a LEAF 2018-ban Európa legnagyobb darabszámban eladott autójának bizonyult, és Norvégiában az összes eladott autót figyelembe véve is a legnépszerűbb volt.

Új változatokkal és műszaki fejlesztésekkel bővíti a legkeresetteb elektromos jármű, a Nissan LEAF kínálatát

A mai napig több mint 400 000 példány talált gazdára a 2010-es bevezetés óta. Magyarországon a 2018-as év szintén rekordot hozott, 49%-os piaci részesedését az elektromos személyautók között az új LEAF iránti érdeklődésnek köszönheti, mely több mint megháromszorozódott értékesítési darabszámot jelent.

Kulcsszavak: autószalon, elektromos autó, genf, LEAF 3.ZERO, nissan
 
Elektromos autókat tesztel a Magyar Posta Elektromos autókat tesztel a Magyar Posta A Nissan kifejlesztette az „öntisztító” autó prototípusát A Nissan kifejlesztette az „öntisztító” autó prototípusát 20V20: egy rendkívül dinamikus négyajtós, középkategóriás kompakt SUV jövőképe 20V20: egy rendkívül dinamikus négyajtós, középkategóriás kompakt SUV jövőképe A Volkswagen „felvillanyozza” Berlint A Volkswagen „felvillanyozza” Berlint A Nissan sztárjai a 2013-as Genfi Autószalonon A Nissan sztárjai a 2013-as Genfi Autószalonon
 
Négy Volkswagen világpremier az elektromos mobilitás és a teljesítmény terén a Genfi Autószalonon

Négy Volkswagen világpremier az elektromos mobilitás és a teljesítmény terén a Genfi Autószalonon

2019. március 06.
A Volkswagen márka négy világpremierrel mutatkozik be a 89. Genfi Nemzetközi Autószalonon (március 7–17.). A négy kiemelt modell két témára helyezi a hangsúlyt: az elektromos mobilitás és a teljesítmény.
Részletek

Négy Volkswagen világpremier az elektromos mobilitás és a teljesítmény terén a Genfi Autószalonon

A mai sajtótájékoztatón Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka operatív igazgatója bejelentette: „A Volkswagen márka átalakulása teljes sebességgel zajlik. Kiválóan haladunk cégünk digitalizálása és modelljeink elektrifikálása terén.”

Az ID. A BUGGY, a Volkswagen márka a moduláris elektromos hajtás mátrix (MEB) új oldalát mutatja be. A teljesen elektromos koncepcióautó purista kialakítása a hatvanas és hetvenes évek népszerű amerikai dűne-buggy-jának modern értelmezése. Abban az időben a Beetle alváz szolgált alapul. Ma az MEB hasonló rugalmasságot mutat, és a Volkswagen az ID.Buggy-val ismét megmutatja a platformban megtestesülő potenciált. Dr. Frank Welsch, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának tagja, aki a műszaki fejlesztésért felelős, azt mondja: „Az MEB műszaki alapelve meggyőző. A méret, az akkumulátor és a meghajtás méretezhető. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy a különböző szegmensek különböző modelljein eltérő módon konfigurálhassuk őket, és így teljesítsük ügyfeleink egyedi kívánságait. Ennek az ID. BUGGY a lenyűgöző bizonyítéka.

Négy Volkswagen világpremier az elektromos mobilitás és a teljesítmény terén a Genfi Autószalonon


Kényelmesebb, digitálisabb és technológiailag kifinomultabb - a Passat 8. generációja. Új Passat, amely tartalmazza a legújabb márka-innovációkat. Egy példa erre a Travel Assist szolgáltatás, amely a Passatban tartja világpremierjét. Ez lesz az első olyan Volkswagen, amely ezzel a segédrendszerrel majdnem minden sebességgel (akár 210 km / h-ig) utazhat - részben automatizálva. A Passat másik új jellemzője a kapacitív kormánykerék. Ez észleli a vezető érintését, interaktív interfészt biztosítva az olyan rendszerekhez, mint a Travel Assist. A 30 milliomodik Passat tavasszal gördül le a szerelősorról. Ez teszi a legsikeresebb középkategóriás modellé világszerte.

A Volkswagen T-Roc R-rel a wolfsburgi autógyártó egy új, sportos csúcsmodellt mutat be Genfben a sikeres crossover termékcsaládjához. A Volkswagen R által kifejlesztett erőteljes jármű néhány lenyűgöző teljesítményadattal büszkélkedhet: a 4-hengeres TSI motor 2,0 literes és a bevált Volkswagen TSI technológiával 221 kW / 300 LE teljesítmény mellett 400 Nm nyomatékkal rendelkezik. A Volkswagen T-Roc R álló helyzetből 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, míg a végsebességét 250 km / h-ra korlátozták.

A Volkswagen még egy világpremiert ünnepel a Touareg V8 TDI-vel. A 310 kW / 421 LE-TDI 900 Nm maximális nyomatékkal rendelkezik, és ezzel a legerősebb dízel SUV a német autógyártók termékei közül. A V6-os modellekhez hasonlóan az új V8 verzió is megfelel az Euro 6d-TEMP kibocsátási szabvány követelményeinek. A légrugózás a szériafelszereltség része, amely durva terepen tökéletes kényelmet és aerodinamikus vezetést biztosít.

Négy Volkswagen világpremier az elektromos mobilitás és a teljesítmény terén a Genfi Autószalonon



Kulcsszavak: autószalon, genf, premier, volkswagen
 
A Hyundai új, turbómotorokat és hétfokozatú sebességváltókat mutat be Párizsban A Hyundai új, turbómotorokat és hétfokozatú sebességváltókat mutat be Párizsban Új Caddy – bemutatkozott az Alltrack verzió off-road dizájnnal Új Caddy – bemutatkozott az Alltrack verzió off-road dizájnnal Az új Giulietta és MiTo "Quadrifoglio Verde" kivitel Az új Giulietta és MiTo "Quadrifoglio Verde" kivitel Genfben bemutatkozott a Ssangyong Musso Grand pick-up Genfben bemutatkozott a Ssangyong Musso Grand pick-up Japánban is visszahívja DSG-váltós autóit javításra a Volkswagen Japánban is visszahívja DSG-váltós autóit javításra a Volkswagen
 
Az Audi Genfben kizárólag elektromos járműveket mutat be standján

Az Audi Genfben kizárólag elektromos járműveket mutat be standján

2019. március 06.
Az Audi szisztematikus és átfogó programmal folytatja modelloffenzíváját az elektromos autók terén. A 2019-es Genfi Nemzetközi Autószalonon a márka négy olyan tisztán elektromos meghajtású járművet mutat be, amelyeknek a sorozatgyártású változatai legkésőbb 2020 végéig debütálnak.
Részletek

Az Audi Genfben kizárólag elektromos járműveket mutat be standján

Ezen kívül négy új, hálózatról tölthető (plug-in) modellváltozat ünnepli világpremierjét a svájci városban. Szintén helyet kapott az Audi - idén kizárólag elektromos hajtásrendszerű autókat felvonultató - standján a tisztán elektromos Formula E versenyautó is. Az Audi Q4 e-tron tanulmány világpremierjére és az Audi e-tron GT koncepcióautó európai bemutatkozására a 2019. március 5-én 8.00 órakor kezdődő Audi sajtótájékoztató keretében kerül majd sor.

Bram Schot, az Audi igazgatótanácsának elnöke így nyilatkozott az autókiállítás előtt: „Világosan meghatároztuk célunkat: 2025-re már minden harmadik eladott új Audi modell elektromos hajtású kell legyen. Az elképzelésünk tiszta és egyértelmű: elkötelezetten támogatjuk a károsanyag-kibocsátás nélküli mobilitást.”

Az elektromos járművek új négyesének első tagja az Audi e-tron, amelyből az első darabok hamarosan megérkeznek az ügyfelekhez. A vállalat 2019. során mutatja majd be az e-tron kupé változatának, az Audi e-tron Sportback modellnek a sorozatgyártásba kerülő verzióját. Egy másik elektromos modell mutatkozik be néhány héten belül Kínában: az Audi Q2 L e-tron modell első darabjait az ügyfelek még 2019-ben átvehetik. 2020-ban pedig további két premierrel folytatódik a sorozatgyártású modellek bemutatkozása az Audi e-tron GT és az Audi Q4 e-tron színre lépésével. Az Audi genfi standján látható tanulmányautók ennek a két modellnek a világába engednek bepillantást.

Az Audi Genfben kizárólag elektromos járműveket mutat be standján

Ezen kívül – még szintén 2019-ben – egy márkaszintű, hálózatról tölthető (plug-in) autókat felvonultató, gyakorlatilag minden szegmenst lefedő modelloffenzíva indul. Új szereplők a kínálatban a nagy darabszámban értékesített Audi A6, A7, A8 és Q5 modellek hibrid változatai, ők szintén a Genfi Autószalonon mutatkoznak be a nagyközönségnek. 2019-ben az Audi A3 és az Audi Q7 már jól ismert, hálózatról tölthető (plug-in) verziói – átdolgozott műszaki tartalommal - ismét rendelhetők lesznek.

A jövőben az elektromos járművek kínálatának alapja – az A szegmenstől egészen a D szegmensig – összesen négy műszaki platform és termékcsalád lesz. A konszern többi márkájának műszaki fejlesztésért felelős kollégáival való szoros együttműködés lehetővé teszi a széles, világszintű kínálat megvalósításához szükséges kooperációt.

Az Audi e-tron és az e-tron Sportback az Audi moduláris MLB platformjának elemeit használják. Ez és számos egyéb, elsősorban a hajtásrendszert érintő innovatív technológia alkalmazása teszi lehetővé, hogy az elektromos quattro összkerékhajtással szerelt elektromos SUV modellek egy teljesen önálló családja jöjjön létre. Az akár 150 kW töltési teljesítmény és a hosszabb távok megtételét garantáló hatótáv kompromisszummentes hétköznapi használatot kínál az ügyfelek számára.

Az Audi 2018-ban már bemutatta egy másik elektromos platformjának első képviselőjét: az Audi e-tron GT tanulmányautó kifejezetten dinamikus kupévonalával a Los Angeles-i Autószalonon tartotta világpremierjét.

Az Audi Genfben kizárólag elektromos járműveket mutat be standján

Az itt bemutatott technológiát a Porsche szakembereivel közösen fejlesztették ki az Audi munkatársai, a formaterv és az e-tron GT tanulmány karaktere azonban magán hordozza az Audi egyértelmű stílusjegyeit.

Egy másik, az Audi és Porsche fejlesztési csapatainak közös projektje a Prémium Elektromos Padlólemez (Premium Architecture Electrification - PPE). Ez számos, tisztán elektromos hajtásrendszerű Audi modellcsalád alapjaként szolgál majd az igen keresett B szegmenstől a D szegmensig. SUV modellek és alacsony padlólemezzel rendelkező, hagyományos karosszériájú autók készülnek ezen az alapon, amelynek legnagyobb előnye, hogy kizárólag elektromos hajtárendszerhez tervezték. Ez előnyt jelent a karosszéria súlya és arányai tekintetében is.

A Volkswagen Csoport több márkája is együttműködik a moduláris elektromos platform (modular electrification platform - MEB) fejlesztése kapcsán, amely az Audi e-modellsorozatának alapját adja, legfőképpen az igen keresett A szegmensben.

Az AUDI AG hálózatról tölthető (plug-in) hibrid autóinak sorát is jelentősen kibővíti. „A jövőben gyakorlatilag minden piaci szegmensben jelen leszünk egy olyan modellel, amelyet belső égésű motor és elektromos erőforrás együttesen hajt, és amelyet fali csatlakozóról lehet tölteni.” – tette hozzá az igazgatótanács elnöke, Bram Schot.

Az Audi Genfben kizárólag elektromos járműveket mutat be standján



Kulcsszavak: audi, autószalon, elektromos autó, genf
 
A SEAT is részt vesz a CENIT VERDE programban A SEAT is részt vesz a CENIT VERDE programban A Nissan 370Z Nismo bemutatkozik A Nissan 370Z Nismo bemutatkozik A gyorstöltés a városi autózás jövője A gyorstöltés a városi autózás jövője Egy kamera, három technológia – Nissan aktív biztonsági pajzs Egy kamera, három technológia – Nissan aktív biztonsági pajzs A Frankfurti Autószalonon lesz a Rolls-Royce Dawn világpremierje A Frankfurti Autószalonon lesz a Rolls-Royce Dawn világpremierje
 
Genfben tatrotta premierjét a Honda e Prototype

Genfben tatrotta premierjét a Honda e Prototype

2019. március 06.
A világpremierjét ünneplő Honda e Prototype a márka új kompakt elektromos járművének előfutára.
Részletek

Genfben tatrotta premierjét a Honda e Prototype

Tervezésekor a modern életvitel igényeire fókuszáltak a Honda mérnökei, ennek megfelelően kimagasló használati érték, páratlan technikai fejlettség, valamint egyedi, vonzó megjelenés jellemzi, azon túlmenően, hogy magával ragadó vezetési élményt nyújt. Mindez a városi közlekedés tökéletes eszközévé teszi a Honda e Prototype-ot, nem csoda, hogy világszerte nagy az érdeklődés iránta.  

A különféle kommunikációs rendszerekkel is felszerelt újdonság a 2017-es Frankfurti Autószalonon bemutatott Urban EV Conceptből nőtte ki magát, praktikum és kifinomultság terén egyaránt új mércét állítva a szegmensben. Letisztult formavilága egyszerűséget és harmóniát sugároz, jellegzetes vonalvezetését pedig semmi nem töri meg, hiszen külső tükrök helyett Kameratükör Rendszert alkalmaztak a mérnökök, a süllyesztett ajtókilincsek pedig beleolvadnak a karosszériába.

Genfben tatrotta premierjét a Honda e Prototype

Kifinomult kontúrjai megbonthatatlan formai egységbe kovácsolják a motorháztetőt és a panoráma-szélvédőt, különösképp, hogy utóbbi egy síkba került az A-oszlopokkal. A modern, minimalista irányzatot képviselő, lounge-okat idéző kabinban kizárólag kellemes tapintású, kortárs anyagokat használtak a fejlesztők, a műszerfalat pedig következő generációs, dupla képernyős kijelző uralja, amelyet mobilkommunikációra is képes szórakoztatóelektronikai és információs rendszerrel társítottak a Honda szakemberei.

Az első dedikált elektromos platformra épülő kompakt Honda hatékonyság, teljesítmény és használhatóság tökéletes egyensúlyát hozza el a városokban és az elővárosokban élők számára. Hatótávolsága meghaladja a 200 km-t és mindössze 30 perc szükségeltetik, hogy a gyorstöltő 80 százalékra töltse akkumulátorait, tehát mindennapos használatra, sőt ingázásra is kiváló. A vezetési élmény szórakoztató és érzelmekkel teli, pláne, hogy nagy teljesítményű villanymotor felelős a Honda e Prototype mozgatásáért, és ami tán még fontosabb, a hátsó kereket hajtja.

Az európai megrendeléseket várhatóan 2019 nyarától kezdi felvenni a márka, s a kezdetekben nem minden országban lesz elérhető a modell.  A vásárlók a Honda honlapján jelezhetik érdeklődésüket a modell iránt, akár már most.  

Genfben tatrotta premierjét a Honda e Prototype

Energiagazdálkodási üzletágat hoz létre Európában a Honda

A Honda illetékesei kihasználták a lehetőséget, és a 2019-es Genfi Autószalonon tartott sajtótájékoztatón bejelentették: energiagazdálkodási üzletágat hoz létre Európában a vállalat.  A tervek a Power Manager névre keresztelt, kétirányú töltőegységre épülnek, amivel a 2017-es Frankfurti Autószalonon ismerkedhetett meg a nagyérdemű.

A Honda célja, hogy energiagazdálkodási termékek és szolgáltatások széles választékával nyújtson átfogó megoldást az elektromos autókat üzemeltető magánszemélyek és vállalkozások problémáira.

Az akkumulátoros elektromos autókkal, így a Honda e Prototype-pal is kompatibilis Honda Power Managert az EVTEC vállalattal közösen fejleszti a Honda, értékesítése pár éven belül megkezdődhet.

Az EVTEC mellett két másik partnerrel is megállapodott a vállalat.

-    A forrásgenerátorokra szakosodott Moixa szakemberei azon dolgoznak, hogy a tulajdonosok megoszthassák elektromos autójuk akkumulátorának kapacitását,
-    a töltésmegoldások beszállításában élen járó Ubitricity pedig különféle innovatív közterületi töltőkkel járul hozzá az EV-k hatékony üzemeltetéséhez.

Következő lépésként megvalósíthatósági tanulmányok készülnek majd Londonban (GBR), valamint Offenbachban (GER), és egyéb fejlesztések is érkezhetnek az év második felében.

Genfben tatrotta premierjét a Honda e Prototype

Kulcsszavak: autószalon, e Prototype, genf, honda, premier
 
A Volkswagen a 200 milliomodik legyártott gépkocsit ünnepli A Volkswagen a 200 milliomodik legyártott gépkocsit ünnepli A legújabb világítástechnikát mutatja be az Audi Frankfurtban A legújabb világítástechnikát mutatja be az Audi Frankfurtban A svájci kifutón a Cherokee A svájci kifutón a Cherokee A közeljövőbe enged betekintést a Toyota a Párizsi Autószalonon A közeljövőbe enged betekintést a Toyota a Párizsi Autószalonon Ezen az őszies, szeptember 21-i szombaton is várja Önöket a Jazzy Street Ezen az őszies, szeptember 21-i szombaton is várja Önöket a Jazzy Street
 
A Toyota és a BMW is kilátásba helyezte nagy-britanniai üzemeinek áttelepítését

A Toyota és a BMW is kilátásba helyezte nagy-britanniai üzemeinek áttelepítését

2019. március 06.
A Toyota és a BMW is fontolóra venné nagy-britanniai autógyártó kapacitásainak áthelyezését más EU-tagállamokba, ha a brit EU-tagság a kilépés feltételrendszeréről szóló megállapodás életbe lépése nélkül szűnne meg.
Részletek

A Toyota és a BMW is kilátásba helyezte nagy-britanniai üzemeinek áttelepítését

Johan van Zyl, a Toyota európai igazgatója a BBC televíziónak kedden kijelentette: a cég a brit kilépés (Brexit) után is a jelenlegivel azonos szabályozói keretrendszert szeretne látni az Egyesült Királyság és az Európai Unió kereskedelmében.

"Kezdettől egyértelművé tettük: akadálytalan kereskedelmet akarunk, vámok nélkül" - hangsúlyozta.

Hozzátette: ha Nagy-Britannia és az EU kereskedelmében vámok, egyéb akadályok jelennek meg, akkor "nagyon nehezen lehetne elképzelni a jövőt".

Arra a kérdésre, hogy a közép-angliai Derby közelében működő Toyota-gyár ebben az esetben bezárhat-e, van Zyl úgy fogalmazott: ha a Brexit hosszú távú hatásai nagyon negatívak, akkor ez is a lehetőségek között lenne.

Johan van Zyl szerint a Toyotának már eddig is sok pénzébe került a Brexittel kapcsolatos kockázatkezelés, mégsem tudott minden eshetőségre felkészülni.

Elmondta: a Toyota eddig 250 millió fontot (95 milliárd forintot) költött az angliai üzem versenyképességének javítására, és semmiféle olyan akadályt nem szeretne, amely ezt rontaná.

A Toyota és a BMW is kilátásba helyezte nagy-britanniai üzemeinek áttelepítését

Peter Schwarzenbauer, aki a BMW német autógyár igazgatótanácsában a Mini és a Rolls-Royce típuscsaládok angliai termelését felügyeli, a Sky News brit hírtelevíziónak kedden kijelentette: ha a brit EU-tagság megállapodás nélkül szűnik meg, a cégnek "legalábbis meg kell fontolnia" a Mini típuscsalád angliai gyártásának áttelepítését.

Schwarzenbauer szerint a Rolls-Royce nagy-britanniai gyökerű luxusmárka, tehát ezt a típust valószínűleg nem érintené a Brexit, bármilyen formát öltsön is, de a Mini modellek Oxford közelében működő gyárára a megállapodás nélküli kilépés "reális veszélyt" jelent. 

A BMW igazgatótanácsi tagja szerint a cég nem bírna el semmiféle olyan pluszköltséget - például a külső országokból érkező uniós autóimportot potenciálisan terhelő 10 százalékos vámot -, amely a megállapodás nélküli Brexitből óhatatlanul eredne.

A Nagy-Britanniában működő autógyárak és más globális iparvállalatok hosszú ideje folyamatosan figyelmeztetik a brit kormányt a Brexit, különösen a megállapodás nélküli kilépés termelési és beruházási kockázataira.

A Toyota és a BMW is kilátásba helyezte nagy-britanniai üzemeinek áttelepítését

A Nissan japán autóipari óriáscég nemrégiben bejelentette, hogy az eredeti tervekkel ellentétben mégsem az angliai Sunderlandben működő üzemében kezdi meg új X-Trail modelljének gyártását.

Gianluca de Ficchy, a Nissan európai részlegének elnöke közölte: a döntésnek üzleti okai is vannak, de az Európai Unióhoz fűződő jövőbeni brit kapcsolatrendszer bizonytalanságai sem segítik a Nissan további angliai tevékenységének tervezését.

A brit autógyártók és -kereskedők szövetségének (SMMT) minap ismertetett éves beszámolója szerint tavaly 9,1 százalékkal ötévi mélypontra zuhant a Nagy-Britanniában gyártott személyautók száma, a brit autóipari beruházások értéke pedig csaknem a felével esett vissza egyetlen év alatt, egyértelműen a Brexit-folyamat teremtette bizonytalanság miatt.

Tom Enders, a legnagyobb európai repülőgépgyártó konzorcium, az Airbus vezérigazgatója minapi videóüzenetében kijelentette: tévedés az a Brexit-pártiak által hangoztatott "őrültség", hogy az Airbus úgysem tud kivonulni a brit gazdaságból, mert hatalmas üzemei vannak ott. Enders szerint sok más olyan ország van, amely "boldogan gyártana" például szárnyakat az Airbus repülőgépekhez.

Az Airbus a walesi Broughtonban, legnagyobb brit üzemében gyártja összes modelljének szárnyait.

Kulcsszavak: autógyár, bmw, Nagy-Britannia, toyota
 
Milyen a Toyota Mirai kilenc hónap használat után? Milyen a Toyota Mirai kilenc hónap használat után? Valódi mestermunka a BMW Individual részlegtől Valódi mestermunka a BMW Individual részlegtől Teljesen magától parkol a BMW i3 Teljesen magától parkol a BMW i3 A Volkswagen Amarok nyerte el az „Arany Vadkan” díjat A Volkswagen Amarok nyerte el az „Arany Vadkan” díjat Hyundai világpremier a 2013-as Detroit-i Autószalonon Hyundai világpremier a 2013-as Detroit-i Autószalonon
 

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 101 - 110