Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 101 - 110
Rekordméretűre nőtt a magyar gumiabroncspiac

Rekordméretűre nőtt a magyar gumiabroncspiac

2019. január 18.
Minden eddiginél több, összesen 3,1 millió darab gumiabroncsot értékesítettek Magyarországon a gyártói képviseletek a gumiabroncs nagy- és kiskereskedőknek, ami 9,7%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A gumiabroncs értékesítés bővülése jól jelzi a magyar gazdaság bővülését is és regionális összehasonlításban is kiemelkedőnek tekinthető.
Részletek

Rekordméretűre nőtt a magyar gumiabroncspiac

A Magyar Gumiabroncs Szövetség adatai szerint 2018-ban, az Europool statisztikai kimutatásban szereplő gyártók, minden olyan járműre több gumiabroncsot értékesítettek, ami pneumatikus kerekeken közlekedik, vagyis minden gumiabroncs kategória eladásai bővültek.

A személygépkocsi gumiabroncsok értékesítése 9%-kal (2.420.000 db), az SUV (városi terepjáró) gumik eladásai 23%-kal (182.000 db), a motorkerékpárgumik eladása 5%-kal (58.000 db), a kisteherautó abroncsok értékesítése pedig szintén 5%-kal (258.000 db) bővült.

„A gumiabroncs értékesítés a gazdaság teljesítményének egyik legjobb indikátora, hiszen minden gazdasági tevékenységhez mobilitás, a mobilitáshoz pedig gumiabroncs szükséges”

– mondta Hunyadi Szabolcs, a Magyar Gumiabroncs Szövetség elnöke. „A magyar gazdaság jó teljesítményét jelzi, hogy a magáncélú – személygépkocsi és motor – abroncsok értékesítésének bővülése mellett soha nem látott méretűre nőtt a nehézgépjármű gumiabroncsok értékesítése is” – tette hozzá a szövetség elnöke.

A szövetség értékesítési adatai szerint a nehézgépjárművekre való gumiabroncsok szegmensében a teherautó és autóbusz gumik értékesítésénél 21%-kal (180.000 db), földmunkagépekre való gumiabroncsok eladásainál 25%-kal (642 db), a mezőgazdasági gépekre való gumiabroncsokból pedig 12%-kal (16.800 db) több fogyott az egy évvel korábbi mennyiséghez képest.

Rekordméretűre nőtt a magyar gumiabroncspiac

A gumiabroncs-értékesítésnek évszak szerinti bontást tekintve a nyári gumik piaca 1,5%-kal (1.184.000 db), a téli gumik eladásai 12%-kal (1.565.000 db), miközben a hosszú idő után újra divatba hozott négyévszakos abroncsok eladása óriási mértékben, 48%-kal (96.000 db) nőtt, igaz a szegmens részesedése még így is csak 3,5%-a a teljes magyarországi gumiabroncspiacnak.

„A magyar abroncspiac bővüléséhez nagyban hozzájárult az újautó- és új nehézgépjármű-értékesítések növekedése, amely immár a 2008-as gazdasági válság előtti szintekre emelkedett. A legtöbb gumiabroncsot szakszervizekben, hagyományos gumiabroncs kiskereskedőknél, illetve online gumikereskedőknél vásárolták a magyar autósok és nehézgépjármű-tulajdonosok. Az értékesítési csatornák közül az internetes abroncs eladások volumene bővül a legnagyobb mértékben, itt a növekedés ismét két számjegyű volt” – mondta el Hunyadi Szabolcs.

A gumiabroncsipar a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata. Az iparágban foglalkoztatottak száma folyamatosan nő, közvetlenül mintegy 6 ezer, közvetve pedig több mint 15 ezer fő. A Magyar Gumiabroncs Szövetség becslése szerint a magyar gumiabroncs-iparág a GDP 1,5%-át állítja elő. Az iparág belföldi értékesítésének és exportjának értéke tavaly már meghaladta az 528 milliárd forintot.

Kulcsszavak: értékesítés, gumiabroncs, Magyar Gumiabroncs Szövetség
 
Indul az új Audi A8 előértékesítése Indul az új Audi A8 előértékesítése Hogyan értékesítsük használtautónkat? Hogyan értékesítsük használtautónkat? A Volkswagen Személyautók márka közel 400 000 autót szállított ki február hónapban A Volkswagen Személyautók márka közel 400 000 autót szállított ki február hónapban Ismét a Goodyear DuraTrac a legjobb terepabroncs az OFF ROAD Magazin szerint Ismét a Goodyear DuraTrac a legjobb terepabroncs az OFF ROAD Magazin szerint Kiszállítási rekordot döntött a Škoda Kiszállítási rekordot döntött a Škoda
 
Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat

Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat

2019. január 18.
Belgiumban, a Brüsszeli Autószalonon áll először a nagyközönség elé a Ford Mondeo megújult kínálata, amelyben már az új, tágas Mondeo Hybrid kombi is szerepel. A fejlesztéseknek köszönhetően a Mondeo Hybrid benzinmotoros-elektromos hajtáslánca még finomabban működik.
Részletek

Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat

Belgiumban, a Brüsszeli Autószalonon a Ford ma bemutatta az elegáns, új külső-belső dizájnelemekkel megújított, és a most először látható új, hibrid hajtású kombival kiegészített Mondeo-családot.

Finoman működő automata sebességváltójával, nagy teljesítményű, de alacsony fogyasztású és alacsony CO₂-kibocsátású benzinmotorjával és kombi csomagterével a Mondeo Hybrid kifejezetten egyedi ajánlatnak számít a szegmensben. Emellett a Mondeo hagyományos hajtáslánc-kínálata is nagymértékben megújult:

•    Az üzemanyag-takarékos Mondeo Hybrid benzinmotoros-elektromos hajtása sokkal kifinomultabban működik
•    A Mondeoban is megjelenik a Ford fejlett 2,0 literes EcoBlue dízele, ami egyetlen tankolással nagy távolságot képes megtenni
•    A Ford a Mondeo modellben is bevezeti intelligens, nyolcfokozatú automata sebességváltóját, ami a kifinomultabb működés érdekében képes a vezető stílusához igazítani a fokozatváltások ütemezését; az új váltómű egy stílusos és ergonomikus forgókapcsolóval kezelhető

Az Adaptív Sebességtartó Automatika ezentúl a Stop & Go funkcióval is kiegészül, és a kínálatban az Intelligens Sebességhatároló is megjelenik, még inkább megkönnyítve a közlekedést az autópályákon és az araszoló nagyvárosi forgalomban.
Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat

“Az új Mondeo hybrid kombi változatának bevezetésével arra számítunk, hogy a hibrid változat akár a Mondeo-eladások 30 százalékát is kiteheti majd,” nyilatkozta Szamosi Viktor a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. „Ugyanakkor bevezetjük a modell kínálatában vadonatúj dízelmotorjainkat és az SRC (szelektív katalizátor) technológiát is, így a Mondeo megfelel a legszigorúbb Euro 6d Temp károsanyag-kibocsátási normáknak. A vásárlók emellett vadonatúj, nyolcfokozatú automata sebességváltónkat is megrendelhetik az autóhoz.”

A Ford legmodernebb üzemében, a spanyolországi Valenciában gyártott Mondeoból a vállalat már 250.000 darabot adott el Európában a negyedik generációs változat 2015-ös bemutatása óta.

Egy kombi sokoldalúsága. Egy hibrid takarékossága

A nagyobb szállító képességet igénylő vásárlók számára az új Mondeo Hybrid kombi a hagyományos hajtású autók nagy hatótávolságát és szabadságát, valamint az elektromos hajtás takarékosságát és kifinomultságát nyújtja.

A kombi karosszériához és a kupés stílusú négyajtós kivitelhez egyaránt megrendelhető öntöltő hibrid rendszer tisztán elektromos hajtással is képes mozgatni az autót; a csendes indulás és a finom haladás különösen a városi utakon és az araszoló forgalomban bizonyul majd hasznosnak. A hibrid hajtás szükségtelenné teszi az elektromos hatótávolság miatti aggodalmat, ráadásul az akkumulátort sosem kell külső áramforrásról újratölteni.

Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat

A legújabb generációs Mondeo Hybrid hajtáslánc-vezérlő szoftvere finom, egyenletes gyorsítást biztosít. A továbbfejlesztett szoftver hatékonyabban hasznosítja a motor forgatónyomatékát, egyszerre javítva a rendszer üzemanyag-fogyasztását és teljesítményét, mindig zökkenőmentesen kapcsolva az ideális sebességfokozatot a lehető legmagasabb forgatónyomaték és a legalacsonyabb motorfordulatszám eléréséhez.

A 187 lóerős hibrid rendszer legfontosabb elemei egy különleges tervezésű 2,0 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor, egy elektromotor, egy generátor, egy 1,4 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor, valamint egy, a Ford által kifejlesztett teljesítményelosztó automata sebességváltó, ami a fokozatmentes váltóművek teljesítményét kínálja.

Az energiavisszanyerő féktechnológia a hagyományos fékezés közben veszendőbe menő energia akár 90 százalékát is képes hasznosítani, és az ebből nyert elektromos áramot az akkumulátor tárolja. Ez a megoldás hatékonyan járul hozzá a kedvező CO₂-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatokhoz, ami a négyajtós modell esetében várhatóan 96 g/km és 4,2 l/100 km, a kombinál pedig 101 g/km és 4,4 l/100 km.

Az autósok számára további technológiák is rendelkezésre állnak a hatékonyság fokozására:

•    A SmartGauge interfész folyamatosan felügyeli az üzemanyag- és energiafogyasztást, illetve megjeleníti az olyan rendszereket, mint a Fékezési Segéd, ami arra ösztönzi a vezetőt, fokozatos fékezéssel a lehető legtöbb energiát nyerje vissza
•    A motor terhelését jelentősen csökkenti az elektromos szervokormány, valamint az elektromos klímarendszer, hajtáslánc-hűtés és vákuum-rendszer
•    A kipufogógáz hőjének visszanyerését szolgáló speciális fejlesztésű rendszer segítségével gyorsabban befűthető az utastér

Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat

Az új kombi karosszéria 403 liternyi csomagteret kínál a kalaptartó alatt, amikor a hátsó üléstámlák a helyükön vannak, és 1.508 litert a hátsó üléssor ledöntése után; ez utóbbi esetben sík padlófelület alakítható ki, ami megkönnyíti a nagyobb tárgyak ki- és bepakolását. A csomagtér padlója alatt további tárolórekesz található.

Ezentúl a kínálat csúcsát jelentő Mondeo Hybrid Vignale is megrendelhető lesz kombi és négyajtós kivitelben.
 
Erős és kifinomult

A Ford Mondeo vásárlói immár a 2,0 literes EcoBlue dízelmotort is megrendelhetik, ami egy nagyobb lökettérfogatú erőforrás teljesítményét, forgatónyomatékát és menetdinamikáját kínálja – egy kisebb blokk üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása mellett. A 2,0 literes EcoBlue motor a következő változatokban lesz elérhető Magyarországon:

•    150 LE, várhatóan 118 g/km legalacsonyabb CO2-kibocsátással és 4,5 l/100 km üzemanyag-fogyasztással
•    190 LE, várhatóan 130 g/km legalacsonyabb CO2-kibocsátással és 4,9 l/100 km üzemanyag-fogyasztással

A tükörszimmetrikus szívónyílás-kialakításnak köszönhetően optimális légszállítást biztosító, integrált szívórendszer, az alacsony fordulatszám mellett is magas forgatónyomatékot biztosító, csekély tehetetlenségű turbófeltöltő és a nagy nyomású  üzemanyag-befecskendezési rendszer révén a motor megfelel a legszigorúbb Euro 6d Temp károsanyag-kibocsátási normáknak. Az alapáron kínált szelektív katalizátor a kipufogógázok utánkezelésével hatásosan csökkenti a motor NOX-kibocsátását.

A 150 és 190 lóerős EcoBlue motorokhoz megrendelhető új, nyolcfokozatú automata sebességváltót úgy tervezték, hogy tovább csökkentse az autó üzemanyag-fogyasztását, mégis gyors gázreakciókat és sima, gyors fokozatváltásokat biztosítson. A váltómű legfontosabb jellemzői:

Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat

•    Adaptív Kapcsolási Ütemezés, ami az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását. A rendszer felismeri, ha az autó hegymenetben, lejtőn vagy éles kanyarban halad, és ennek megfelelően állítja be a megfelelő sebességfokozatot a stabilabb haladás és az élvezetesebb vezetési élmény érdekében
•    Adaptív Kapcsolásvezérlés, ami a jármű és környezete információi alapján az éppen megfelelő tengelykapcsoló-nyomást alkalmazza, hogy a fokozatok kapcsolása mindig sima és zökkenőmentes legyen. A technológia az autós vezetési stílusához is képes hozzáigazítani a fokozatváltás simaságát

A 2,0 literes EcoBlue motorokhoz hatfokozatú manuális sebességváltó is rendelhető, és az extrák listáján az Intelligens Összkerékhajtás is szerepel, ami észrevétlenül osztja meg a forgatónyomatékot a négy kerék között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon. A rendszer 20 ezredmásodperc alatt – vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban – képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását a négy kerék között.

A Ford 165 lóerős, 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja továbbra is megmarad a kínálatban. Az erőforrás CO2-kibocsátása 150 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 6,5 l/100 km; ezekhez a kedvező értékekhez az integrált kipufogó-leömlő és a vízhűtéses töltőlevegő-hűtő alkalmazása is hozzájárul.

Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat

Stílus, elegancia és kiváló minőségű kidolgozás

A Mondeo külső és belső dizájnjának elegáns megújítása tovább fokozza a négyajtós, ötajtós és kombi változatok prémium jellegét, és még egyértelműbben kihangsúlyozza az egyes kivitelek (Titanium, ST-Line és Vignale) közti vizuális különbségeket.

Az autó orrkialakítása határozottan modernebb lett:

•    A trapéz alakú felső hűtőrács megújult formája erőteljesebb vizuális hatást kelt: a Titanium változatokon ezt az elemet krómozott, vízszintesen futó díszléc, az ST-Line modelleken pedig technikai stílusú metszések díszítik, míg a Vignale kiviteleken exkluzív, selyemfényű ezüst “repülő V” kidolgozással készül
•    A Titanium és Vignale modellek alsó hűtőrácsában új keretet kaptak a ködfényszórók, az ST-Line kiviteleken pedig sportos szárnyak díszítik
•    Megújult a ködfényszórók és a LED nappali menetfények formája
•    A sportos, új lökhárítón hangsúlyosabb lett az alsó légterelő elem
 
Az autó hátsó részén a leglátványosabb változást az hozta, hogy az új, C-alakú hátsó lámpatesteket teljes szélességükben keresztezi egy stílusos, selyemfényű ezüst vagy króm színű díszléc. A tervezők megőrizték a Mondeo karcsú, “vizuális könnyedséget” sugalló profilját, erőteljes motorháztető-kialakítását és elegánsan keskeny fényszóróit.

A Mondeo vásárlói most még több opcióval formálhatják saját ízlésükhöz autójukat. Az extrák listáján új 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák jelentek meg, sőt a 19 colos kerékhez a prémium Liquid Aluminium felületkezelés is megrendelhető. A karosszéria új színei közt megtalálható a kizárólag a Vignale kivitelhez kérhető Blue Panther, az ST-Line kivitelhez rendelhető Stealth Grey és a teljes Mondeo-családhoz rendelkezésre álló Urban Teal árnyalat is.
 
A Mondeo megújult utasterében új üléskárpitok és új kilincs-kidolgozások érhetők el, és külön dekorációs elemek rendelhetők a Titanium, ST Line és Vignale változatokhoz.


Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat

A Ford nyolcfokozatú automata sebességváltójának forgókapcsolója sok helyet szabadít fel a középkonzolon, így egy USB-port immár kényelmesen elérhető helyre került, hogy még egyszerűbb legyen a mobileszközök vagy a hordozható médiaeszközök töltése.

Az utastér kidolgozása is magasabb színvonalú: tökéletesebb lett a középkonzol és a műszerfal egymáshoz csatlakozó részegységek illeszkedése és megmunkálása, ezért a kabin még inkább prémium hangulatot sugall, és masszív, sportos benyomást kelt.

Autózás – fáradtság nélkül

A Mondeohoz Adaptív Sebességtartó Automatika is kérhető, ami automatikusan biztonságos és kényelmes követési távolságot tart az elöl haladó jármű és a Ford között; a rendszert Stop & Go funkció egészíti ki.

A nyolcfokozatú automata sebességváltó előnyeit kihasználva a Stop & Go rendszer szükség esetén akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép. Ez a megoldás különösen az araszoló nagyvárosi forgalomban növeli érezhetően a vezető komfortérzetét.

A SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer segítségével Mondeo vezetője egyszerű hangutasításokkal is kezelheti az audiorendszert, a navigációt, a klímaberendezést és a csatlakoztatott okostelefonokat. A SYNC 3 színes, 8 colos érintőképernyője a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható, és a berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto™ rendszerekkel.

A Mondeo kínálatában most először jelenik meg az Intelligens Sebességhatároló, ami a Ford két technológiája, a Sebességhatároló és a Közlekedési Tábla Felismerés előnyeit egyesítve a mindenkori sebességkorlátozásokhoz igazítja az autó legnagyobb sebességét. A rendszer a szélvédő mögé beépített kamera segítségével ismeri fel a jelzőtáblákat, és ha a megengedett sebességhatár alacsonyabb, mint az autóban beállított utazósebesség, csökkenti a Mondeo tempóját. Ha sebességhatár magasabb, a rendszer lehetővé teszi, hogy a vezető az előzőleg beállított sebességre gyorsítson, elkerülve ezzel a gyorshajtást.

“Az új Mondeoban számos félautomata funkciót is bevezetünk. Akad köztük olyan, ami az elöl haladó jármű automatikus követésével csökkenti az autóvezetés stresszét a feltorlódott forgalomban, vagy olyan, amely segít elkerülni a gyorshajtásért járó bírságokat – és mindegyik azt a célt szolgálja, hogy a még modernebbé vált Mondeo használata egyszerűbb, relaxáltabb és élvezetesebb legyen,” tette hozzá de Waard. “A Mondeo Hybrid fontos alternatívát jelent a dízel hajtás mellett a magán- és flottavásárlók számára, ráadásul immár mind a négyajtós, mind a kombi változathoz megrendelhető.”
 
Kulcsszavak: bemutató, ford, hibrid, Mondeo, premier
 
Az első Audi Summit Barcelonában – Világpremierek jelzik a négy karika előnyét Az első Audi Summit Barcelonában – Világpremierek jelzik a négy karika előnyét Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4 Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4 Szabadidős kompakt tanulmány: BMW Concept Active Tourer Outdoor Szabadidős kompakt tanulmány: BMW Concept Active Tourer Outdoor Itthon is bemutatkozott az új Mercedes-Benz Sprinter Itthon is bemutatkozott az új Mercedes-Benz Sprinter Mutatjuk az első képeket az új Skoda Kodiaqról! Mutatjuk az első képeket az új Skoda Kodiaqról!
 
Nincs többé olcsó Tesla modell

Nincs többé olcsó Tesla modell

2019. január 17.
Elon Musk, a Tesla vezére bejelentette előző héten, hogy hétfőtől már nem vesznek fel rendeléseket a legolcsóbb, alapfelszereltségű Model S és Model X típusokra.
Részletek

Nincs többé olcsó Tesla modell

Vagyis aki ezen modellek 75 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt változatára vágyik, annak még vasárnapig le kellett adnia a rendelését. A Tesla Model S 75D amerikai alapára 76 000 dollár (21,2 millió forint), ami a helyi kedvezmények levonását követően 66 750 dollárra (18,6 millió forint) mérséklődik. Hétfőtől már a 100D lesz a legolcsóbb Model S, melynek alapára 94 000 dollár (26,2 millió forint), kedvezményesen pedig 84 750 dollár (23,6 millió forint).

A Tesla Model X 75D 82 000 dolláros (22,8 millió forint), a kedvezmények levonását követően pedig 72 950 dolláros (20,3 millió forint) alapáron kapható. Ennek kivezetését követően a 100D lesz a legkedvezőbb árú hétszemélyes Tesla, mely 87 950 dollárba (24,5 millió forint), illetve kedvezményesen 72 950 dollárba (20,3 millió forint) kerül. A Tesla abszolút legolcsóbb típusa az Európába márciusban megérkező Model 3, melynek hátsókerék-hajtású változata az USA-ban 44 000 dollár (12,3 millió forint) ellenében vezethető haza, mely ár kedvezményekkel együtt 35 950 dollár (10 millió forint) - írja az alternativenergia.hu.

Nincs többé olcsó Tesla modell 
Kulcsszavak: elektromos autó, Model S, Model X, Tesla
 
A Volvo Cars technológiai startupokra fókuszáló befektetési alapot hozott létre A Volvo Cars technológiai startupokra fókuszáló befektetési alapot hozott létre Dél-Koreában bemutatkozott a Kia Niro elektromos változata Dél-Koreában bemutatkozott a Kia Niro elektromos változata A százezredik BMW i3 megszületésével új feladatot kaptak az úttörő technológia nyugdíjazott akkumulátorai A százezredik BMW i3 megszületésével új feladatot kaptak az úttörő technológia nyugdíjazott akkumulátorai Gyorstöltőt fejleszt a Volkswagen Gyorstöltőt fejleszt a Volkswagen Az NGM meghosszabbítja az elektromos autók vásárlásának támogatását Az NGM meghosszabbítja az elektromos autók vásárlásának támogatását
 
Tovább bővül a ŠKODA SUV modellválasztéka

Tovább bővül a ŠKODA SUV modellválasztéka

2019. január 17.
Teljesen új crossover modell, amely egyesíti a terepjárók előnyeit a kompakt modellek lendületével.
Részletek

Az új crossover világpremierje: tovább bővül a ŠKODA SUV modellválasztéka
 
A ŠKODA SUV offenzívája rohamléptekkel folytatódik tovább. Az új crossover érkezésével a cseh márka SUV kínálata egy újdonsággal bővül, kiegészítve a sikeres KODIAQ és KAROQ modelleket. A ŠKODA egy előzetes képet is közölt az újdonságról, amelyen a jármű körvonalai látszódnak. Ezek az első részletek bepillantást engednek a március 5-17. között megrendezésre kerülő Genfi Autószalon debütáló crossover modell formatervébe. A kép betekintést enged az újdonság orr részének formatervébe és megmutatja jellegzetes első LED fényszóróinak kialakítását is, a felső részen külön elhelyezkedő nappali menetfénnyel és az integrált dinamikus irányjelzőkkel.

Az új ŠKODA modell két világ legelőnyösebb tulajdonságait egyesíti. Az SUV modellek előnyei – a megemelt üléspozíció, jobb kilátás, még kényelmesebb be- illetve kiszállás, megemelt hasmagasság – mellett a kompakt modellekre jellemző agilitást és kezelhetőséget kínál. Ezzel a ŠKODA városi crossover modellje tökéletes társ lesz a városi utakon és azokon túl is. A Volkswagen Csoport moduláris MQB platformjára épülő modell az új vezetéstámogató rendszerek mellett számos - a tágas belső tér mellett a márka védjegyévé vált - Simply Clever megoldással igyekszik meghódítani az ügyfeleket.
 
Kulcsszavak: skoda, suv, új modell, világpremier
 
Újragondolt stílusjegyekkel érkezik a BMW X2 M Performance Újragondolt stílusjegyekkel érkezik a BMW X2 M Performance Az új SEAT Ibiza CUPRA - Kifejező dizájn, erőteljes vonalak Az új SEAT Ibiza CUPRA - Kifejező dizájn, erőteljes vonalak A BMW 7-es sorozat fényűző különkiadással ünnepli a luxus, az elegancia és a kimagasló teljesítmény negyvenedik évfordulóját A BMW 7-es sorozat fényűző különkiadással ünnepli a luxus, az elegancia és a kimagasló teljesítmény negyvenedik évfordulóját Az új X-Trail modellel tovább erősít a Nissan Az új X-Trail modellel tovább erősít a Nissan A Hyundai Tucson döntős a 2016. Év Zöld Szabadidőjárműve versenyben A Hyundai Tucson döntős a 2016. Év Zöld Szabadidőjárműve versenyben
 
A SEAT Ateca, a SEAT Arona és a SEAT Tarraco együtt Barcelona utcáin

A SEAT Ateca, a SEAT Arona és a SEAT Tarraco együtt Barcelona utcáin

2019. január 17.
„Az új SEAT Ateca  kulcsszerepet játszik új márka stratégiánkban. Az Ateca indítja a SEAT történetének legnagyobb termék offenzíváját”.  Ezek voltak a SEAT  elnökének,  Luca de Meo-nak  szavai 2016-ban a SEAT első szabadidő autójának bemutatásakor.
Részletek

A SEAT Ateca, a SEAT Arona és a SEAT Tarraco együtt Barcelona utcáin

Két és fél évvel később ez a szándék teljesült, és a SEAT ma már három  SUV-val, azaz szabadidő autóval rendelkezik kínálatában. Mindegyiknek közös a fejlesztési DNS-e, de mindegyik megkülönböztethető egyéniség, és mindhárom gépkocsi először jelent meg együtt  az utakon abban a városban, amelyikben létrehozták őket.

Formatervezés Barcelonában: ami döntő tényező a szabadidő autót vásárlók 65 %-a számára. A SEAT-oknak közös az eredete: Barcelona. „Mindhárom autó csak ebben a városban jöhetett létre”- vélekedik Alejandro Mesonero-Romanos, a SEAT formatervezési igazgatója. Mindegyik autó elegáns, sportos és a részletek iránti figyelemmel jött létre, ezek mindhárom autó közös tulajdonságai, de mindegyik modell  saját jellemzőkkel is bír. Így például  az Arona  erős crossover jelleggel, 68 lehetséges színváltozattal  dicsekedhet, az Atecát elegáns sziluettje különbözteti meg, míg a Tarraco-t jellemző  orr része emeli ki környezetéből, ugyanakkor ezek jelzik, hogy milyenek lesznek a SEAT modellek a jövőben.

Minden igényt kielégítő motorok:  Az Arona  95 lóerejétől a Tarraco 190 lóerejéig  a három szabadidő autó a motorok széles választékát  kínálja, és garantálja a teljesítményt, a hatékonyságot és a megbízhatóságot.

A SEAT Ateca, a SEAT Arona és a SEAT Tarraco együtt Barcelona utcáin

Mindezen túl az Arona kategóriájának első modellje, amelyik sűrített földgázzal (CNG) működő motort kínál, miközben a Tarraco már hálózatról tölthető hibrid változatban is elérhető lesz. "A SEAT legnagyobb szabadidő autója a funkcionalitás és a sokoldalú kihasználhatóság mesterműve” -, mondja dr. Matthias Rabe,  a SEAT a kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke.

Elsődleges a  biztonság: a közlekedési dugó-asszisztens, a sávtartó automatika, az adaptív távolság tartó  rendszer, a városi vészfék funkció. - csupán néhány elem a legkorszerűbb biztonsági segédprogramok közül, amelyeket a SEAT szabadidő autóiba beépítettek, és amelyek a márka biztonság iránti elkötelezettségét mutatják, a Tarraco pedig még magasabbra emeli a lécet, a gyalogost és kerékpárost felismerő rendszereik beépítésével.

Összekapcsolva  a jövővel: A gépkocsit vásárlók 28 %-a számára a gépkocsi összekapcsolhatósága elsődleges fontosságú tulajdonság. A SEAT intenzíven dolgozik azon, hogy a  legjobb megoldásokat kínálja válaszként környezetünk növekvő digitalizálásra, és a három szabadidő autó demonstrálja ezt. 

A SEAT Ateca, a SEAT Arona és a SEAT Tarraco együtt Barcelona utcáin

Egyrészt  a digitális műszerfallal és a 8 colos érintő-képernyővel, másrészt az okos telefon és a gépkocsi közötti kapcsolatot adó Full Link funkcióval. Ez a rendszer az okos telefont a gépkocsival  az Apple Car Play, az Android Auto valamint a Mirror Link alkalmazásokkal kapcsolja össze, garantálva ezáltal az okos telefon és a gépkocsi biztonságos összeköttetését.

Értékesítési sikerek: A vásárlók 30 %-a jelenleg olyan gépkocsit választ, amelyik a szabadidő autóknál elérhető megemelt üléspozíciót kínál. Az elmúlt öt évben az ilyen közepes méretű gépkocsik értékesítése majdnem  megkettőződött Európában,  és ez a növekvő tendencia tovább emelkedik. Az eladások ebben a kategóriában várhatóan  40 %-kal emelkednek 2025-ig, és elérik a 2.8 milliós darabszámot. A SEAT esetében  a szabadidő autók jelentik a kulcstényezőt  a vállalat értékesítéseinek fellendülésében, mert a márka által értékesített minden harmadik gépkocsi szabadidő autó.
 
Kulcsszavak: Arona, ATECA, Barcelona, seat, suv, Tarraco
 
SEAT Leon CUPRA: a Superbike VB biztonsági autói SEAT Leon CUPRA: a Superbike VB biztonsági autói A SEAT az első autóipari vállalat Spanyolországban, amely megszerezte az ISO 14006 minősítést A SEAT az első autóipari vállalat Spanyolországban, amely megszerezte az ISO 14006 minősítést Itt az első Bentley Bentayga Itt az első Bentley Bentayga Az új SEAT Arona TGI a Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét Az új SEAT Arona TGI a Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét A SEAT Ateca bekerült az AUTOBEST 2017 szavazás legjobb öt autója közé A SEAT Ateca bekerült az AUTOBEST 2017 szavazás legjobb öt autója közé
 
Elérte a csúcsát a használt autó import - Idén már csökkenhet a külföldről behozott gépkocsik száma

Elérte a csúcsát a használt autó import - Idén már csökkenhet a külföldről behozott gépkocsik száma

2019. január 17.
Már négy olyan hónapot is regisztráltak 2018 második félévében a használt autó piacon, amikor csökkent az import, így júniustól decemberig 2,8 százalékkal kevesebb kocsit hoztak be határon túlról 2017-hez képest.
Részletek

Elérte a csúcsát a használt autó import - Idén már csökkenhet a külföldről behozott gépkocsik száma

Az egész évet vizsgálva, – a tavalyi esztendő január-április közötti időszakának köszönhetően –, összesítésben azonban 2,2 százalékkal nőtt a külföldről vásárolt négykerekűk száma. Így rekord számban, összesen 158.790 gépkocsit helyeztek forgalomba az okmányirodákban a Datahouse  adatai szerint, de a terület várhatóan ezzel elérte a csúcsát, s 2019-ben lejtmenetbe kapcsolhat.

A Datahouse statisztikái és a piaci elemzések alapján 2018-ban érte el a használt autó import a csúcsát, s az utóbbi hónapok eredményeiből következően várható csökken a külföldről behozott gépjárművek száma hazánkban 2019-ben. Mint ismert, 2012 óta öt és fél éven át meredeken nőtt a forgalomba helyezések aránya, 2018 második felében azonban a szigorodó jogszabályoknak és a magas euró árfolyamnak köszönhetően már négy, csökkenő tendenciát mutató hónapot is rögzítettek, így ebben az időszakban összesen 2,8 százalékkal esett az import. Mivel azonban – márciust leszámítva – az első négy hónapban még felfelé ívelt a terület, összességében 2,2 százalékkal (3.373 autó) nőtt a piac, így mindenkori rekord született: összesen 158.790 négykerekűt vásároltak a magyarok határon túlról.

„A második félév statisztikái alapján egyértelműen látható, hogy augusztusban lejtmenetbe kapcsolt az import, s várhatóan 2019-ben is folytatódik ez a trend. Így kevesebb ismeretlen előéletű,  rossz állapotú  jármű érkezhet hazánkba a közeljövőben, és visszaszorulhatnak az ÁFA befizetésével kapcsolatos anomáliák is. Erre egyébként az utóbbi időben a NAV is kiemelten fókuszált, s több olyan társaságot is leleplezett, amelyek több milliárd forintos kárt okoztak a költségvetésnek

– vélekedett Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. – „A csökkenő tendenciát egyébként már előre vetítették az új szabályozások, ami azért öröm, mert kevesebb magyar vásárló járhat pórul használt autó vásárlásakor, ugyanis számos visszaélés történt ezen a területen az elmúlt időszakban.”

A kormegoszlást vizsgálva az látható, hogy a korábbi tapasztalatokhoz hasonlóan 2018-ban is 60 százalékban 10 évnél idősebb kocsik jöttek az országba, az 5 éves vagy annál fiatalabb járművek aránya 20 százalék volt. A legnépszerűbb szegmensnek az alsó-középkategória (42.778 autó), a felső-középkategória (28.258 autó) és a MPV-k osztálya (Multi Purpose Vehicle), azaz a többcélú járművek (27.776 autó) kategóriája számított, az SUV-k aránya 15.336 autóval megközelítette a 10 százalékot.

Elérte a csúcsát a használt autó import - Idén már csökkenhet a külföldről behozott gépkocsik száma

A márkák sorrendjében a Volkswagen (19.345 autó) végzett az élen, az Opel (17.211 autó) és a Ford (15.169 autó) előtt, a prémium kocsik versenyét – összesített ötödik helyével – az Audi (9.758 autó) nyerte, megelőzve a hatodik BMW-t (9.684) és a hetedik Mercedest (9.308 autó). A legkeresettebb típusnak 2018-ban az Opel Astra bizonyult (5.867 autó) a Ford Focus (5.575 autó) és a Volkswagen Golf (5.452 autó) előtt.

A legtöbb import autó Budapestre és Pest megyébe érkezett, de élénk volt az érdeklődés Bács-Kiskun megyéből (7.388 autó), Győr-Moson-Sopron megyéből (7.256 autó) és Fejér megyéből (5.731 autó) is a külföldi gépkocsik iránt. A legkevesebben Nógrád megyében (2.897 autó) döntöttek külföldi négykerekű mellett.

„Hangsúlyozottan az a célunk évek óta, hogy a hazai használt autó piac megtisztuljon a csaló kereskedőktől és a rossz minőségű autóktól, ennek fontos lépése volt az, hogy a külföldi autókra is kötelezővé tették az eredetiségvizsgálatot, hiszen ez jelentősen szűri a beáramló kocsikat. Újabb fontos lépcsőfok, hogy a hazai kocsik esetében már komplett kortörténethez férhetünk hozzá ingyenesen a Belügyminisztérium internetes jármű szolgáltatási platformján, ami a magyar piacot teheti majd biztonságosabbá. A tapasztalatunk egyébként az, hogy a hazai vásárlók is elkezdték keresni a megbízható, szabályosan működő, jó esetben garanciát biztosító kereskedőket, mert Magyarországon használt, ismert előéletű gépkocsikat szeretnének vásárolni” – tette hozzá Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.

Kulcsszavak: használt autó, jármű kereskedelem, weltauto
 
140 év után búcsút inthetünk a kipufogógáznak? 140 év után búcsút inthetünk a kipufogógáznak? Ismét rekordévet zárt tavaly a Kia Szlovákiában Ismét rekordévet zárt tavaly a Kia Szlovákiában Történelmi SEAT értékesítési rekord 2018-ban Történelmi SEAT értékesítési rekord 2018-ban Nőtt a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma augusztusban Nőtt a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma augusztusban A Volvo Cars értékesítése 16,7%-kal nőtt 2019. januárjában A Volvo Cars értékesítése 16,7%-kal nőtt 2019. januárjában
 
A leggyorsabb méhkaptár: Lexus RC F GT3 Aim Vasser Sullivan

A leggyorsabb méhkaptár: Lexus RC F GT3 Aim Vasser Sullivan

2019. január 16.
2019-től egy frissen alapított, de hatalmas tapasztalatok birtokában lévő versenyistálló képviseli a Lexust Észak-Amerika egyik legnépszerűbb motorsport-bajnokságában. Az RC F GT3 versenyautó különleges festéssel készül az új szezonra.
Részletek

A leggyorsabb méhkaptár: Lexus RC F GT3 Aim Vasser Sullivan

A Daytona-i 24 órás futammal január végén kezdetét veszi a 2019-es IMSA WeatherTech SportsCar bajnokság. Az idei már a harmadik szezon lesz, amelyben a Lexus RC F GT3 is ott van az indulók között. Az első két évadban a 3GT Racing képviselte a japán márkát, az idei évre azonban istállót váltott a Lexus. A kilencvenes évek óta aktív AIM Autosport, valamint két legendás versenyző-csapatfőnök: Jimmy Vasser és James Sullivan összefogásából létrejött AIM Vasser Sullivan csapat az észak-amerikai motorsport összes jelentős ágazatában szerzett, több évtizedes tapasztalatra építve már első, 2019-es szezonjában komoly ambíciókkal áll rajthoz.

Talán a csapatmunka jelentőségét, az „egész több a részek összegénél” szemlélet erejét hangsúlyozza, talán csak rendkívül jól mutat – akármiért is választották, a Lexus RC F GT3 egészen különleges harci festést kapott első évadára: a fekete-sárga színvilág és a méhsejt-mintázat egyszerre teszi agresszívvá és játékossá az autó megjelenését, hatásosan ötvözve az organikus utalásokat a műszaki, geometrikus jelleggel.

A leggyorsabb méhkaptár: Lexus RC F GT3 Aim Vasser Sullivan

Azt viszont elárulták, hogyan jutottak el ehhez a színkombinációhoz: tavaly december elején, a kötelező abroncsteszten még kétarcú kocsikkal jelent meg a csapat. A hosszában elválasztott autók egyik oldalán fekete-sárga, míg a másikon ezüst-sárga színkombinációban jelent meg ugyanaz a minta. Szó sem volt holmi öncélú figyelemfelhívásról, és nem is a közösségi médiák közönségét szerették volna megkérni, hogy döntsenek a két opció közül: míg a pilóták a Daytona-i teszten az abroncsok és az RC F közötti összhangot igyekeztek megtalálni, a csapat többi tagja azt (is) figyelte, melyik matricázással lehet jobban észrevenni, könnyebben nyomon követni a száguldó autókat.

Erre szükség is lesz, hiszen az RC F GT3-mal egyre inkább számolni kell az illusztris mezőnyben: két év alatt a bajnokság ötödik helyére jött fel az autó, és az idei modell minden eddiginél ütőképesebbnek ígérkezik. 5,4 literes, V8-as motorja több mint 500 lóerőt ad le, a nyomatékot hatfokozatú szekvenciális versenyváltó közvetíti a hátsó kerekekhez. A megfelelő leszorítóerőről a méretes első splitter, a hatalmas hátsó diffúzor, valamint a magasba emelkedő, konzolokra emelt szárny gondoskodik. További aerodinamikai elemek nagy mennyiségű hűtőlevegőt terelnek a motorhűtőhöz, a motor- és a váltóolaj hőcserélőjéhez, valamint a fékekhez. Az autó jóval hosszabb, szélesebb és alacsonyabb (4845 x 2030 x 1270 mm) a szériagyártású LC F-nél, körülbelül 4,5 mázsával könnyebb is annál (1300 kg), a két modell tengelytávja azonban megegyezik, ez 2730 mm. Január végén kiderül hogy teljesít versenykörülmények között a csapaton belül méhkaptárnak hívott RC F GT3.

A leggyorsabb méhkaptár: Lexus RC F GT3 Aim Vasser Sullivan
Kulcsszavak: autósport, lexus, RC F GT3
 
Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára Új autóval, ismét dupla győzelem Új autóval, ismét dupla győzelem Az új Audi RS 5 DTM tesztje a Hungaroringen Az új Audi RS 5 DTM tesztje a Hungaroringen A flottapiacon is előretör a Toyota A flottapiacon is előretör a Toyota A Dunlop abroncsok sikeresen teljesítettek az idei 24 órás Le Mans versenyen A Dunlop abroncsok sikeresen teljesítettek az idei 24 órás Le Mans versenyen
 
A presztízs szimbóluma az új BMW 7-es sorozat

A presztízs szimbóluma az új BMW 7-es sorozat

2019. január 16.
A BMW még tovább erősíti luxuskategóriájú zászlóshajói összetéveszthetetlen karakterét. Az új BMW 7-es sorozat a magabiztos kiállás, a kifinomult elegancia, valamint a lélegzetelállítóan innovatív kezelőfelületek, vezetést támogató rendszerek és intelligens járműkapcsolati megoldások páratlan remekműveként öltött testet.
Részletek

A presztízs szimbóluma: az új BMW 7-es sorozat

A mértékadó luxuslimuzin új változatának formanyelve minden korábbinál élénkebben szimbolizálja a presztízs és a státusz harmóniáját, miközben az ajtók mögött fejedelmi kényelmet kínáló bőrkárpitozás, szinte tökéletes zajcsillapítás, digitális műszerfali kijelzők, a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója és a BMW Intelligens Személyi Asszisztens állítja fel az utazás közben átélhető jó közérzet és abszolút komfort legújabb mércéjét.

Az új BMW 7-es sorozat részletekbe menően frissített motorpalettáján többek között egy vadonatúj nyolchengeres erőforrás és egy soros hathengeres benzinmotor, illetve egy megnövelt elektromos hatótávolsággal kecsegtető plug-in hibrid hajtáslánc is megtalálható. Az előkelő luxuslimuzin mindegyik modellváltozata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait, a fedélzeten dolgozó vezetést támogató rendszerek pedig a valaha kínált legátfogóbb funkcionalitással büszkélkedhetnek. Az automatizált járművezetés korszakát elhozó legfejlettebb technológiák között a tolatási segédlet (Reversing Assistant) is megtalálható.

A magabiztos kiállás és a kifinomult elegancia találkozása: minden korábbinál erőteljesebb fellépés és precízen megformált vonalvezetés

Az új BMW 7-es sorozat ismét kétféle karosszériaváltozatban kerül sorozatgyártásba, a hosszított tengelytávolságú változat plusz 14 centiméterrel bővíti a leghosszabb kivitel hátsó lábterét. Az 5 120 milliméter hosszú alapváltozat és az 5 260 milliméter hosszú testvérmodell egyaránt 22 milliméterrel múlja felül az elődmodell hosszméreteit. A modell 1 902 milliméteres szélessége, valamint 1 467 milliméteres (a hosszított tengelytávolságú változat esetében 1 479 milliméteres) magassága változatlan.

A presztízs szimbóluma: az új BMW 7-es sorozat

A presztízs szimbóluma: az új BMW 7-es sorozat

A modell frontrészének átfogó formai újítása – amely a legmagasabb pontján immáron 50 milliméterrel magasabban fekszik, mint az elődmodell esetében – központi szerepet játszik az új BMW 7-es sorozat minden korábbinál erőteljesebb kisugárzásában. Az új motorháztető merőben új kontúrvonalakat és nagyobb BMW emblémát kapott, az átdolgozott frontrész leginkább meghatározó eleme mégis az egyetlen keretbe foglalt hűtőrács-pár, amelynek felülete mintegy 40 százalékkal megnőtt. A jellegzetes hűtőrács és a vékonyra húzott fényszórók kettőse igéző kontrasztot alkot, miközben a BMW luxuskategóriájú modellpalettáján új irányvonalat indít el.

Az alapfelszereltség részeként kínált, LED-technológiás adaptív fényszórók alternatívájaként elérhető BMW Laserlight lézerfény-technológia távolsági fénye egészen 560 méterre elvilágít.

Az első lökhárító alsó felének két szélén elegáns légterelő lapok törik meg a nagyméretű légbeömlőt, hogy az Air Curtains légbevezető nyílásokon és a tovább optimalizált légcsatornákon keresztül érkező fékhűtő levegő a lehető legkisebb légörvényt keltse a kerékjárati ívekben. A karosszéria színére fényezett légterelő lapok és az ugyancsak újragondolt krómcsíkok kifinomult eleganciával ruházzák fel az új BMW 7-es sorozat frontrészét, még tovább erősítve a modell igéző kisugárzását.

Az első kerékjárati ívek mögé vágott Air Breathers légkivezető nyílások az úttestre merőlegesen állnak, és mint ilyen, a precizitás, a letisztultság és a magabiztos stabilitás hármas egységét tükrözik. Az elődmodellhez képest jelentősen magasabbra húzott légkivezető nyílás pontosan 90 fokos szöget zár be a küszöb toldatokon végigfutó díszcsíkkal, amely egészen a hátsó lökhárító két széléig ér.

A presztízs szimbóluma: az új BMW 7-es sorozat

Az újragondolt hátsó lökhárítón a modell frontrészén elhelyezett nagyméretű légbeömlő motívuma köszön vissza. A kipufogóvégek nagyobb króm keretet kaptak, miközben az új BMW 7-es sorozat háromdimenziós hátsó lámpái az elődmodellhez viszonyítva hozzávetőlegesen 35 milliméterrel keskenyebbek lettek, egyszersmind részletekbe menően kidolgozott, precíz formát öltenek. A LED-technológiás fényforrásokat vörös és fekete bura mögé építették be a tervezők, akik a fénykontúrt az „L” alakban megálmodott hátsó lámpák kihangsúlyozásaként rajzolták meg. Újdonság továbbá az élesen meghúzott, rendkívül vékony (mindössze 6 milliméter vastag) fénycsík, amely az új luxuslimuzin szélességét nyomatékosítja és a két hátsó lámpa vizuális összekapcsolásaként szolgál.

Az új 7-es BMW-t M Sport csomaggal, Design Pure Excellence felszereltségi csomaggal, megannyi exkluzív karosszériafényezési lehetőséggel és egyedi könnyűfém keréktárcsa-garnitúrákkal szabhatják személyre a bajor prémiumgyártó ügyfelei. Sőt mi több, az újdonsághoz az opcionális extrafelszereltség részeként a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag is elérhetővé válik, az M Sport csomag kiegészítőjeként.

A fejedelmi kényelem új dimenziója: luxus színvonalú utastér, amelyet a kifinomult stílus harmóniája jár át

Az új BMW 7-es sorozat ajtajai mögött a hatalmas helykínálat, a legnemesebb anyagok, a tökéletesen kidolgozott részletek és az exkluzív összeszerelési minőség egysége kelti életre a minden tekintetben luxus színvonalú utastér hangulatát.

A presztízs szimbóluma: az új BMW 7-es sorozat

Az opcionális extrafelszereltségek palettájára a fejedelmi kényelemről gondoskodó, exkluzív Nappa bőrkárpitozás is felkerült, amely háromdimenziós felülettűzdeléssel – az első és a hátsó üléssor üléseitől és háttámláitól kezdve, egészen az ajtókárpitokba integrált könyöktámaszokig és a középkonzolig – varázsolja az ülésekbe az abszolút utazási komfort érzését. Az extrafelszereltségi portfólión ugyancsak újdonságként jelennek meg a fémbevonattal ellátott sötét amerikai tölgyből, illetve a magasfényű szürkemetál szemcsékkel megszórt nyárfából készült utastéri betétek.

A hosszabbra nyúló utazások kényelmét szinte tökéletes zajcsillapítás fokozza, amely a hátsó kerékjárati ívek körül, a B-oszlopokban és a hátsó üléssorba erősített biztonsági övek környékén végrehajtott részletes szigetelést is magába foglalja. A hátsó és az oldalsó ablakok mindezeken felül vastagabb üvegből készültek, az alapfelszereltség részeként és az extrafelszereltségként elérhető Komfortüveg opció részeként egyaránt (a modellváltozat függvényében).

A vadonatúj tervezésű, alapfelszereltségként kínált bőrkormány egyik leglátványosabb újítása a multifunkciós gombok újragondolt elhelyezése. Az ugyancsak alapfelszereltségként kínált, vezeték nélküli okostelefon-töltő tálca közvetlenül a pohártartók elé került. A B-oszlopok füstüvegből készült borításai mögé az opcionális extrafelszereltség részeként elegáns hangulatvilágítást is rendelhetnek az ügyfelek, amely még tovább fokozza az új BMW 7-es sorozat utasterének harmóniáját.

A presztízs szimbóluma: az új BMW 7-es sorozat

A hátsó üléssorba épített BMW Touch Command táblagép legkorszerűbb verziója a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziójával és frissített hardverével kínál folyamatos támogatást, mialatt a hátsó üléssorba megrendelhető, opcionális extrafelszereltség részeként elérhető szórakoztató rendszer Blu-ray lejátszóval és egy pár Full HD felbontású, 10” képernyő-átmérőjű, érintésérzékeny kijelzővel gondoskodik az utasok szórakoztatásáról.

Az erő forrásai: V12-es benzinmotor részecskeszűrővel, új V8-as szív és innovatív plug-in hibrid hajtáslánc soros hathengeres benzinmotorral

Az új BMW 7-es sorozat motorpalettáját hat-, nyolc-, illetve tizenkét hengeres benzinmotorok és dízelmotorok díszítik, valamint egy vadonatúj fejlesztésű plug-in hibrid hajtáslánc. A portfólió csúcsán a 6.6 liter hengerűrtartalmú V12-es benzinmotor trónol, amely 430 kW / 585 lóerő maximális teljesítménnyel és 850 Nm csúcsnyomatékkal vértezi fel a BMW M760Li xDrive luxuslimuzint, benzinüzemű részecskeszűrővel minimalizálva a modell emisszióját. A BMW 750i xDrive és a BMW 750Li xDrive modellek párosában egy vadonatúj fejlesztésű, 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor dolgozik, amelynek maximális teljesítménye 60 kW-tal / 80 lóerővel 390 kW-ra / 530 lóerőre emelkedett.

Az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánca példaértékű hatékonysággal és a hálózatról tölthető gépkocsik károsanyag-kibocsátástól mentes, gyakorlatilag hangtalan vezetési élményével társítja a luxuslimuzin sportosságának, menetkomfortjának és lebilincselő utastéri atmoszférájának hármas egységét.

A presztízs szimbóluma: az új BMW 7-es sorozat

A BMW 745e, BMW 745Le és BMW 745Le xDrive modellek plug-in hibrid hajtásláncában egy típus-specifikus módosításokon átesett, soros hathengeres benzinmotor és egy minden korábbinál fejlettebb nagyfeszültségű akkumulátor kettőse dolgozik. A végeredmény a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható SPORT vezetési üzemmódban elszabadítható 290 kW / 394 lóerő rendszerteljesítmény, amely 100 kilométerenként 2,1 – 2,6 liter átlagos üzemanyag-fogyasztással és 15,0 – 16,3 kWh kombinált energiafogyasztással, valamint kilométerenkénti 48 – 59 gramm kombinált károsanyag-kibocsátással párosul. A modellhármas a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 50 – 58 kilométer tisztán elektromos megtételére képes.

Az új BMW 7-es sorozathoz megrendelhető erőforrások sorát három rendkívül hatékony és alacsony károsanyag-kibocsátású, soros hathengeres dízelmotor zárja – egytől egyig 3.0 liter hengerűrtartalommal, akár négy turbófeltöltővel.

Kényelem és lendület egy modellben: a futómű, amely a pazar utazási komfort és a sportautós menetdinamika kettősével kecsegtet

A bajor prémiumgyártó modelljei mindig is a pazar utazási komfort és a sportautós menetdinamika kivételes egyensúlyát kínálták fel a márka ügyfeleinek, és ez az új 7-es BMW esetében sincs másként: a mérnökök úgy tervezték meg a luxuslimuzin futóművét, kerékfelfüggesztését, lengéscsillapító rendszereit, kormányművét és fékrendszerét, hogy azok a vezetési szituáció függvényében az úthibákat elnyelő, pihentető menetkomfort és a vérpezsdítő lendületű autóvezetés bámulatos harmóniája szerint életre keltett vezetési élményt váltsák valóra.

A presztízs szimbóluma: az új BMW 7-es sorozat

Az új BMW 7-es sorozat mindegyik modellváltozata már az alapfelszereltség részeként elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal és mindkét tengelyen automatikus szintszabályozású, légrugós kerékfelfüggesztésekkel dolgozó, adaptív futóművet kap, az opcionális extrafelszereltségek palettáján pedig az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) és az Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás is megtalálható (kivéve a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatok esetében).

Újabb lépés az automatizált járművezetés korszaka felé: az új BMW 7-es sorozat vezetést támogató rendszerei

Jövőbe mutató vezetést támogató rendszereivel az új BMW 7-es sorozat megerősíti az egyik leginnovatívabb és legprogresszívebb luxusautóként betöltött, iránymutató pozícióját. A Driving Assistant Professional csomag részeként elérhető intelligens funkciók célja, hogy olyannyira biztonságossá és kényelmessé tegyék a vezetést, amennyire csak lehetséges. A csomag része többek között a folyamatos araszolást megkönnyítő torlódás-asszisztenssel (Traffic Jam Assistant) kiegészített kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), az oldalirányú ütközést megelőző aktív rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztens (Lane Keeping Assistant with Active Side Collision Protection), a kikerülési segédlet (Evasion Aid), a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Crossing Traffic Warning), az elsőbbségadásra figyelmeztető rendszer (Priority Warning) és rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer (Wrong-Way Warning), illetve a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go) is.

Az alapfelszereltségként kínált parkolóasszisztens (Parking Assistant) nem csupán az adott parkolóhely felmérésében, de a tökéletes parkolási manőverek kivitelezésében is a bajor prémiumgyártó ügyfelének segítségére van. A csomag már a vadonatúj tolatási segédletet (Reversing Assistant) is magába foglalja, amely akár 50 méter távolságból is képes a teljes mértékben automatizált párhuzamos parkolásra.

A presztízs szimbóluma: az új BMW 7-es sorozat

Intuitív vezérlés és tökéletes járműkapcsolat a BMW központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziójával és a BMW Intelligens Személyi Asszisztenssel

Az új BMW 7-es sorozat már az alapfelszereltség részeként megkapja a legkorszerűbb BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezést, amely a kormány mögé épített, 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszerfal és a 10,25” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosával egy teljes mértékben digitális, nagyfelbontású navigációs- és multimédia-rendszert varázsol az utastérbe. A BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója eközben a csúcstechnológia funkcionalitását helyezi a középpontba, amely részletekbe menően a bajor prémiumgyártó ügyfelének preferenciái szerint dolgozik. A vezető és első utasa a központi érintőképernyőn keresztül, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, a multifunkciós kormánykerék gombjaival, BMW Gesztusvezérléssel és hangvezérléssel is aktiválhatja a különböző funkciókat.

A központi operációs rendszer leginnovatívabb újítása ugyanakkor a BMW Intelligens Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant), amely egy önmagát fejlesztő, digitális személyiséggé érő mesterséges intelligencia képében válaszol a bajor prémiumgyártó ügyfelének „Helló BMW!” („Hey BMW”) kezdetű mondataira és számos járműfunkcióhoz kínál hozzáférést. Sőt mi több, a távolról is feltelepíthető, rendszeres vezeték nélküli szoftverfrissítések (Remote Software Upgrade) újabbnál újabb funkciókkal és képességekkel vértezik fel a technológiát. Az új BMW 7-es sorozat vezetője és utasai élőbeszéd útján is vezérelhetik a digitális személyi asszisztenst, aki utazás közben képes különféle utastéri élményeket is aktiválni, így többek között a frissítő vagy pihentető programot, amely az utastér-világítástól és a légkondicionálótól kezdve, az illatosítón, az ülésmasszázson és az árnyékoláson keresztül, egészen az ülés hűtéséig, fűtéséig vagy szellőztetéséig terjed.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 7-es, új modell
 
Retróautók bemutatója és kiállítása Csepelen Retróautók bemutatója és kiállítása Csepelen Autókat is fogad a pekingi repülőtér Autókat is fogad a pekingi repülőtér Mercedes-Benz GLE Coupé - Coupé-gének egy robosztus SUV-ban Mercedes-Benz GLE Coupé - Coupé-gének egy robosztus SUV-ban Markánsabb vonalak - Mazda CX-5 Markánsabb vonalak - Mazda CX-5 Az új ŠKODA Superb – Új korszak Az új ŠKODA Superb – Új korszak
 
Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition

Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition

2019. január 16.
A MINI egy exkluzív dizájnkiadással ünnepli fennállása hatvanadik évfordulóját. A kisautó-szegmens megalapítójának történelmi vonatkozásait és agilis karakterét egyedülálló karosszériajegyek és utastéri opciók nyomatékosítják – három- és ötajtós változatban egyaránt, négyféle erőforrással.
Részletek

 Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition

A kategóriateremtő kisautó, amely az évtizedes hagyományok iránti tisztelet és a változásokra való nyitottság párhuzama mentén, időről időre megújítja önmagát: ez a MINI, hatvan esztendővel a gokartos vezetési élmény és a kreatív helykihasználás világszenzációját útnak indító, hamisítatlan brit kisautó első bemutatkozása után. A kerek évfordulót a brit prémiumgyártó egy különleges dizájnkiadással ünnepli, amely a brit gyökereket és a MINI agilis karakterét helyezi a középpontba. Prémium minőségű, exkluzív stílusjegyeivel és felszereltségi opcióival a MINI 60 Years Edition a márka négykerekűinek azon tulajdonságát is kiemeli, amely a hétköznapok forgatagában mind a mai napig meghatározó erősséggel bír: a lendületes vezethetőség és a sportos kisugárzás párosát. A 2019 márciusától elérhető dizájnkiadást három- és ötajtós változatban is megrendelhetik a MINI ügyfelei, a motorháztető alatt négyféle erőforrással.

Az atletikus erőnlét a MINI génjeinek szerves része. A tervezők számára az már a klasszikus Mini 1959-es bemutatkozása előtt is egyértelmű volt, hogy a kategóriateremtő kisautó stílusjegyeivel nem csupán az utastér helykínálatát, de a modell agilis vezethetőségét is ki kell hangsúlyozni. A sportautókat tervező John Cooper a kezdetektől hitt az újdonság versenypályás kvalitásaiban, a klasszikus Mini megalkotójaként legendává vált Alec Issigonis oldalán így megépítette a négyüléses kisautó jelentősen erősebb motorral szerelt változatát. John Cooper ezzel lefektette a modell azon kivételes pálya- és ralisikereinek alapját, amely az 1960-as évek Monte Carlo Ralijain aratott hármas győzelemmel érkezett fel a csúcsra.

 Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition

A brit versenyautók klasszikus színét idéző MINI 60 Years Edition fejet hajt a márka sportos karrierje előtt, amely idejekorán kezdetét vette és mind a mai napig tart. A British Racing Green árnyalatú karosszériafényezés egyértelműen utal a prémium kisautó származására és karakterére, miközben a Midnight Black, a Moonwalk Grey és a Melting Silver metál, illetve a MINI Yours Lapisluxury Blue akril szín is elérhető alternatíva. A választott karosszériafényezési árnyalat Pepper White vagy Black színű tetővel és külső visszapillantó-házakkal párosul, amelyet típus-specifikus motorháztető-csíkok és kéttónusú, 17” méretű, exkluzív 60 Years küllődizájnú könnyűfém keréktárcsák egészítenek ki.

A dizájnkiadás egyedi „60 Years” emblémája nem csupán a baloldali motorháztető-csíkon és az oldalsó irányjelző-paneleken, de az első küszöbléceken, az utastér típus-specifikus dekorbetétjein, az első fejtámlákon és a kormányon is visszaköszön. A vezetőoldali (első) ajtó kinyitásakor a LED-technológiás logó-kivetítés a „60 Years” emblémát vetíti az úttestre, a bőrözött sportkormány és az exkluzív, Dark Maroon árnyalatú MINI Yours Leather Lounge 60 Years bőrözés pedig a dizájnkiadás alapfelszereltségének része.

 Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition

A 60 Years Chili felszereltségi csomag részeként a dizájnkiadás LED-technológiás első fényszórókat, LED-es ködlámpákat, fehér irányjelzőket, a brit zászló motívumai szerint világító, LED-es hátsó lámpákat, utastéri világításcsomagot, MINI Driving Modes vezetési üzemmódokat és hangulatvilágítással kiegészített MINI Excitement Package utastéri csomagot is kap. A különleges autóban mindezeken felül fedélzeti computer, automata légkondicionáló, esőszenzor és tárolócsomag is található.

A MINI 60 Years Edition motorpalettáján két benzines és két dízelüzemű erőforrás dolgozik, amelyek tökéletesen lefedik a 100 kW / 136 lóerő és 141 kW / 192 lóerő közötti teljesítmény-tartományt. Az évfordulós dizájnkiadás listája a háromajtós MINI Cooper 60 Years Edition MINI Cooper S 60 Years Edition, MINI Cooper D 60 Years Edition, illetve az ötajtós MINI Cooper 60 Years Edition, MINI Cooper S 60 Years Edition(átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,5– 6,6liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 148 – 150 gramm / km), MINI Cooper D 60 Years Edition modellekből áll.

 Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition
Kulcsszavak: bemutató, évforduló, jubileum, Mini, új modell
 
A vadonatúj Volvo XC90 az autón belüli vezetési élmény fokozásáért A vadonatúj Volvo XC90 az autón belüli vezetési élmény fokozásáért Új korszak nyitányát jelzi a BMW 4-es Cabrio Új korszak nyitányát jelzi a BMW 4-es Cabrio Ősztől érkezik az új Opel Country Tourer Ősztől érkezik az új Opel Country Tourer A BMW M6 Gran Coupé - a csúcsteljesítmény és a luxus kombinációja A BMW M6 Gran Coupé - a csúcsteljesítmény és a luxus kombinációja Újabb Seat SUV: jön az Arona Újabb Seat SUV: jön az Arona
 
Globális szövetségre lép a Volkswagen AG és a Ford Motor Company

Globális szövetségre lép a Volkswagen AG és a Ford Motor Company

2019. január 16.
A szövetség kiaknázza a két globális járműgyártó erősségeit a versenyképesség javítása, az innováció és a vásárlók még jobb kiszolgálása érdekében. A vállalatok első közös programja közepes méretű pick up-ok gyártása lesz a globális piacra. Ez a tervek szerint 2022-ben kezdődik, majd áruszállító kishaszonjárművekkel folytatódik az európai piacon.
Részletek

Globális szövetségre lép a Volkswagen AG és a Ford Motor Company

 A Volkswagen AG és a Ford Motor Company  bejelentette az első hivatalos megállapodások létrejöttét azon átfogó szövetség keretében, melynek célja az érintett vállalatok versenyképességének javítása, illetve a vásárlók jobb kiszolgálása az iparágban zajló gyors változások korában.

A Volkswagen vezérigazgatója, Dr. Herbert Diess és a Ford vezérigazgatója, Jim Hackett megerősítették, hogy a két vállalat áruszállító haszonjárművek és közepes méretű pick up-ok közös fejlesztését tervezi a globális piacokra – akár már 2022-től kezdődően. Ez a szövetség számottevő növekedést hoz a sorozatgyártás volumenében, javítja a működés hatékonyságát, és lehetővé teszi mindkét vállalat számára, hogy közös befektetésekkel fejleszthessenek ki különleges, és vadonatúj technológiákat kínáló új modelleket.

A vállalatok várakozása szerint az áruszállítók és pick up-ok terén megvalósuló együttműködés 2023-tól kezdve hoz majd magasabb, adózás előtti működési eredményt.

Emellett a Volkswagen és a Ford szándéknyilatkozatot írtak alá arról, hogy feltárják az együttműködési lehetőségeket az elektromos járművek, az önvezető járművek és a mobilitási szolgáltatások területén, és már el is kezdték a lehetőségek vizsgálatát. Mindkét vállalat kijelentette, hogy a jövőben további fejlesztési programokra is nyitottak. A két vállalat munkatársai a következő hónapok során tovább dolgoznak ezek részletein.

“A jövőben ez a szövetség mindkét vállalatnak segít majd értéket teremteni, illetve kielégíteni a vásárlók és a társadalom igényeit,” nyilatkozta Hackett. “Ez számottevő javulást hoz a működés hatékonyságában és segít mindkét vállalat egészségesebb működésében, emellett pedig arra is lehetőséget kínál, hogy együttműködjünk a mobilitás előttünk álló korszakának formálásában.”

Diess hozzáfűzte: “A Volkswagen és a Ford a vásárlók milliónak jobb kiszolgálása érdekében hasznosítják egyesített forrásaikat, innovációs képességeiket és egymást kiegészítő piaci pozícióikat. Ezzel egy időben ez a szövetség képezi a versenyképesség javítására irányuló erőfeszítéseink alapját is.”

Globális szövetségre lép a Volkswagen AG és a Ford Motor Company

A szövetséget – amelynek nem képezi részét a két vállalat közti kereszttulajdonlás – egy közös bizottság felügyeli majd. Ezt a bizottságot Hackett és Diess vezeti, és mindkét vállalatból helyet kapnak benne vezető tisztségviselők.

Együttműködés az kishaszonjárművek és a pickupok területén

A Ford és a Volkswagen egyaránt sikeres haszonjármű és pick up üzletágat működtet világszerte, olyan népszerű típusokkal, mint a Ford Transit modellcsalád és a Ranger, illetve a Volkswagen Transporter, a Caddy és az Amarok.

A két vállalat együttes kishaszonjármű értékesítése mintegy 1,2 millió darabot tett ki 2018-ban világszerte, ami az iparág legnagyobb volumenű együttműködését jelentheti a gyártási darabszámok terén.

A várakozások szerint a következő öt évben mind a közepes méretű pick up-ok, mind pedig az kishaszonjárművek iránti globális kereslet növekedni fog. Ez a szövetség lehetővé teszi a vállalatok számára a fejlesztési költségek megosztását, gyártási kapacitásaik jobb kihasználását, termékeik képességeinek és versenyképességének javítását és a költséghatékonyabb gyártást, miközben a járművek továbbra is megőrzik az adott márkára jellemző karakterüket.

Globális szövetségre lép a Volkswagen AG és a Ford Motor Company

A szövetség keretében a Ford tervezi majd mindkét vállalat közepes méretű pick up modelljeit, amelyek várhatóan már 2022-ben megjelenhetnek a piacon. A tervek szerint a Ford tervezi az európai piacra szánt nagyobb áruszállítókat, a Volkswagen feladata pedig egy városi kisáruszállító kifejlesztése és gyártása lesz.
 
Kulcsszavak: autógyár, együttműködés, ford, volkswagen
 
Ismét a Ford Fiesta Európa első számú kisautója Ismét a Ford Fiesta Európa első számú kisautója Bejelentették az I.D Buzz tanulmányutón alapuló VW Microbus gyártását Bejelentették az I.D Buzz tanulmányutón alapuló VW Microbus gyártását Az amerikai igazságügyi minisztérium vizsgálatot indított az Elon Musk alapította Tesla ellen Az amerikai igazságügyi minisztérium vizsgálatot indított az Elon Musk alapította Tesla ellen Kemény tesztnek vetteték alá a Seat Atecát Kemény tesztnek vetteték alá a Seat Atecát Új stratégiával készül a következő évtizedre a Volkswagen Új stratégiával készül a következő évtizedre a Volkswagen
 

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 101 - 110