Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 101 - 110
Kuriózum a kuriózumok között, ez volt a Peugeot P4, a legharciasabb francia

Kuriózum a kuriózumok között, ez volt a Peugeot P4, a legharciasabb francia

2021. június 24.
A Peugeot leghosszabb ideig, ám legkisebb darabszámban gyártott típusa a márka legkiválóbb típusainak génjeit hordozza magában, ránézésre mégis csak a hozzáértők ismerik fel. Adottságai alapján a világ bármely részén megállta volna a helyét, példányainak többsége mégsem hagyta el Franciaország határait. A P4 nem átlagos Peugeot volt, nem átlagos ügyfelek számára.
Részletek

Kuriózum a kuriózumok között, ez volt a Peugeot P4, a legharciasabb francia

A Peugeot P4 gyártása 1981-ben, története azonban jóval korábban: az ötvenes évek elején vette kezdetét. A második világháború után alig néhány évnek kellett csupán eltelnie ahhoz, hogy a felszabadított Franciaország hadereje a kényszermegoldásként rendszeresített Jeepek kiváltásán kezdjen gondolkodni.

Az igény kétségkívül politikai szinten fogalmazódott meg, de megvalósulását piaci okok hátráltatták. Valamivel több mint tízezer könnyű gépkocsit kellett volna leváltani, ami a gyorsan talpra álló francia autóipar számára értelmezhetetlen mennyiség volt. Az apró manufaktúrák, karosszériaüzemek, kisebb  gyártók és egyéb specialisták nem győzték volna a termelést, a nagyvállalatok számára azonban túlságosan kicsi volt a darabszám ahhoz, hogy gazdaságosan sorozatgyártásba lehessen venni.

A túléléséért küzdő egykori luxusmárka, a Delahaye életképesnek ígérkező – noha műszakilag komplex és meglehetősen költséges – javaslattal állt elő, és néhány év leforgása alatt le is gyártották a kívánt mennyiséget.

Kuriózum a kuriózumok között, ez volt a Peugeot P4, a legharciasabb francia

A cég azonban belerokkant a gyártásba, nem utolsósorban azért, mert a tervezett civil verzió hatalmas bukásnak bizonyult. A márka 1954-ben végleg lehúzta a rolót, katonai üzletágát a Jeep-klónokat gyártó Hotchkiss vállalat vásárolta meg – a francia hadsereg pedig kezdhette elölről a keresést.

A hatvanas években európai összefogás keretében próbáltak megoldást keresni az egyre sürgetőbb problémára. A francia, nyugatnémet és olasz hadsereg együtt olyan vásárlóerőt képviseltek, ami már piacilag is versenyképessé tette volna egy közös modell kifejlesztését. Az Europa Jeep projekt azonban zsákutcából zsákutcába futott, míg végül a németek megunták az aktatologatást, és kiszálltak a projektből.

Franciaország ekkortájt majdnem rátalált a megoldásra: a Hotchkiss M201 modell orrába a Peugeot tíz évvel korábban vadonatúj konstrukcióként bemutatott, ekkora már rendkívül kiforrott és közkedvelt dízelmotorját szerelték. Az 1,8 literes erőforrás újra értékessé tette a hadsereg számára a modellt, a döntéshozók pedig felismerték a műszaki kooperációban rejlő potenciált.  

Kuriózum a kuriózumok között, ez volt a Peugeot P4, a legharciasabb francia

A hetvenes évek közepén felkérték a három nagy francia autógyártót, hogy keressenek partnert a NATO-táboron belül, és közösen fejlesszenek ki egy négy fő és menetfelszerelésük, valamint rádiójuk szállítására alkalmas gépkocsit, amely elég kisméretű és könnyű a légi szállításhoz, illetve az ejtőernyős bevetésekhez.

A Renault a Fiattal, a Citroën a Volkswagennel lépett együttműködésre, a Peugeot választása viszont a vadonatúj konstrukcióval előálló Mercedes-Benzre esett. A G-osztály karosszériáját, futóművét és összkerékhajtását felhasználó Peugeot P4-hez a legkiválóbb komponenseket válogatták ki a francia márka hajtáslánc-raktárából: a motorok a Peugeot 504-esből, az erőátvitel pedig a 604-esből származott.

Emellett a Peugeot szállította a jármű elektromos hálózatát, továbbá a Peugeot központi üzemében, Sochaux-ban végezték a nyers karosszériaelemek hegesztését, a vázszerkezet kataforetikus fényezését, majd a kész jármű összeszerelését. Mivel ezekkel a módosításokkal a Peugeot P4 a G-Wagen ütőképes versenytársává vált, a Mercedes kikötötte, hogy az autót nem exportálhatják európai piacokra, illetve nem forgalmazhatják civil kivitelben.

Kuriózum a kuriózumok között, ez volt a Peugeot P4, a legharciasabb francia

A szigorú teszteket – a jármű két prototípusát például stílusosan a Peugeot korai ralisikereinek helyszínén, Észak-Afrikában benevezték egy terepralira – követően a P4 magabiztosan nyerte el a katonai megrendelést, és 1981-től megkezdődött a gyártása. A francia hadsereg 15 ezer autót rendelt a Peugeot-tól, amelyet később az állomány leépítése miatt 13 500 darabra csökkentettek. 7500 darab legyártása után a Peugeot a Párizstól délre fekvő Marolles-en-Hurepoix-ba, a cégcsoporthoz tartozó Panhard üzemeibe költöztette a P4 gyártását.

Az elkövetkezendő harminc évben itt készültek a P4-esek, alapkivitelükben és speciálisan felszerelt változataikban egyaránt. 1992-ben az összes addig gyártott benzinmotoros P4-est átalakították dízel üzemre, az 1. ejtőernyős ezred kívánságára készült belőle könnyített, erősen felfegyverzett változat, kis szériában pedig páncélozott kivitelben is gyártották. Az utóbbi átalakítást elvégző Constructions Blindées of Hardricourt (CBH) a páncélzat nagyobb tömeget ellensúlyozandó 150 lóerőre növelte a 2,5 literes dízelmotor teljesítményét, ami jelentősen magasabb végsebesség elérését tette lehetővé.

A számtalan karosszéria-változatban, változatos fegyverzettel gyártott Peugeot P4 egészen 2016-ig szolgálatban maradt Franciaországban, majd utolsó néhány száz példányán rövid időn belül túladott a hadsereg. Ezek a késői darabok aztán rendre felbukkantak különböző használtautó-kereskedő oldalakon, de csalódnia kell annak, akik fillérekért szeretne hozzájutni az európai autóipar ezen különleges, ritka gyártmányához.

Kuriózum a kuriózumok között, ez volt a Peugeot P4, a legharciasabb francia

Ritkaságuk és megbízhatóságuk, valamint viszonylag szerény futásteljesítményük miatt meglehetősen magas áron kínálják őket eladásra – egy gyors keresés 16 ezer eurós (5,6 millió Ft) átlagárat ad a P4 harminc év körüli példányaira, az állomány csökkenésével pedig várhatóan egyre magasabbra kúszik majd az autók értéke.

Kulcsszavak: katonai jármű, P4, Peugeot
 
Kuriózum a kuriózumok között, ez volt a Peugeot P4, a legharciasabb francia Kedvezően indult az újév a Peugeot Márka számára Magyarországon Kuriózum a kuriózumok között, ez volt a Peugeot P4, a legharciasabb francia Az új Peugeot 308 erényei előkelő és tágas kombiba sűrítve Peugeot-ból készült el a világ legkisebb lakóautója Peugeot-ból készült el a világ legkisebb lakóautója Újabb jelentős Peugeot flottaátadás, sikeres évet zár a Peugeot hazai flottaértékesítése Újabb jelentős Peugeot flottaátadás, sikeres évet zár a Peugeot hazai flottaértékesítése Kuriózum a kuriózumok között, ez volt a Peugeot P4, a legharciasabb francia Vasárnap reggel Jazzy Street - …és talán ezen a hétvégén nem mos el minket az eső sem….
 
A BMW iX és a BMW i4 reklámja a Coldplay „Higher Power” című dalával

A BMW iX és a BMW i4 reklámja a Coldplay „Higher Power” című dalával

2021. június 24.
A vadonatúj, tisztán elektromos meghajtású BMW modellek televíziós reklámjához a brit együttes „Higher Power” című száma szolgáltatja a zenei alapot, amellyel a bajor prémiummárka és a világ egyik legnagyobb lemezkiadó vállalataként működő Warner Music Group között hosszútávú, fenntarthatóságra összpontosító együttműködés veszi kezdetét.
Részletek

A BMW iX és a BMW i4 reklámja a Coldplay „Higher Power” című dalával

A vadonatúj, tisztán elektromos meghajtású BMW modellek televíziós reklámjához a brit együttes „Higher Power” című száma szolgáltatja a zenei alapot, amellyel a bajor prémiummárka és a világ egyik legnagyobb lemezkiadó vállalataként működő Warner Music Group között hosszútávú, fenntarthatóságra összpontosító együttműködés veszi kezdetét.

A vezetés zéró emissziójú élménye még soha nem volt olyan felemelő és olyan intenzív, mint az új BMW iX és az új BMW i4 volánja mögött. A bajor prémiumgyártó vadonatúj, tisztán elektromos meghajtású modelljeit népszerűsítő reklám aláfestő zenéje így nem is lehetne más, mint a világhírű brit együttes, a Coldplay „Higher Power” című slágere. A két új BMW modell világméretű kommunikációs kampányát a kvartett legújabb dala szólaltatja meg, benne a tökéletes üzenettel: „The joy is electric.” A személyes mobilitás új korszakát is jelző slágerrel a BMW és a Coldplay közötti hosszútávú együttműködés is megkezdődik.

2014-ben a Chris Martin, Jonny Buckland, Will Champion és Guy Berryman alkotta együttes a BMW Weltben, 1 500 rajongó előtt zárta a nagysikerű „Ghost Stories Tour” turnét, a hét évvel ezelőtti együttműködés alapjaira építkezve pedig most a BMW és a Coldplay között egy hosszabbra nyúló, kreatív partnerség indul, amelynek mindenekelőtt a két fél fenntarthatóság iránti osztatlan elköteleződése ágyaz meg.

A BMW iX és a BMW i4 reklámja a Coldplay „Higher Power” című dalával

„Már az első beszélgetések során láttuk, hogy a Coldplay és a BMW számos területen hasonlóan gondolkodik és olyan célokat támaszt, amelyek messze túlmutatnak a marketingen” – mondta Jens Thiemer, a BMW márkaigazgatója. „Egy olyan közös, kreatív alapokra építkező együttműködést dolgoztunk ki, amelynek részeként a BMW iX és a BMW i4 kampányában a csapat gondolkodásmódja és attitűdje is aktív szerepet kap” – tette hozzá. A bajor prémiummárka és a brit együttes közötti együttműködésnek elsősorban a fenntarthatóságot éltető, hasonló tudatosság adott okot, a partnerség pedig az év második felében újabb közös alkotásokkal folytatódik.

A BMW Group elektromos mobilitásra összpontosító vállalati stratégiájában fontos mérföldkő a BMW iX és a BMW i4 világpremierje. Tervei szerint a vállalatcsoport 2030-ban már legalább minden második új autóját tisztán elektromos meghajtással adja át ügyfeleinek. A Coldplay zenészei folyamatosan keresik azokat az innovatív megoldásokat, amelyekkel fellépéseiken több ezer rajongójuknak adhatják át a fenntarthatóság üzenetét.

„Büszkék vagyunk a BMW oldalán kiépített partnerségre, hiszen mindent, amit csak lehetséges, fenntartható módon igyekszünk megoldani. A BMW elektromos modelljeiben alkalmazott technológia szinte teljes egészében megújuló energiával képes feltölteni élő koncertjeinket” – nyilatkozta a Coldplay.

A BMW iX és a BMW i4 reklámja a Coldplay „Higher Power” című dalával

Legújabb slágere premierjével a brit együttes a zeneipar megszokott korlátait is maga mögött hagyta: a Coldplay múlt hónapban az űrben mutatta be a „Higher Power” című dalt. Az alkotást elsőként a francia asztronauta, Thomas Pesquet játszotta le a Nemzetközi Űrállomáson. Nem sokkal később a csapat a földi közönség előtt is megtartotta első 2021-es fellépését, a Glastonbury Fesztiválról speciális élő stream-szolgáltatással is beköszönt rajongóinak.

Világméretű kommunikációs kampánya részeként a BMW iX és a BMW i4 a Coldplay „Higher Power” című slágerének ritmusára gurul fel a képernyőkre. „Ez azonban csak a kezdet” – fogalmazott Stefan Ponikva, a BMW márkaélményekért felelős részlegének alelnöke. „Gőzerővel dolgozunk azon, hogy a Coldplay oldalán kiépített intenzív, lényegre törő együttműködésünk részeként újabb és újabb, fenntarthatóságot éltető közös projektet keltsünk életre” – tette hozzá.
Kulcsszavak: bmw, BMW iX, Coldplay, i4, új modell
 
Fenntartható luxus - ISO tanúsítvány igazolja az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának példaértékű életci Fenntartható luxus - ISO tanúsítvány igazolja az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának példaértékű életci A BMW visszahív több mint 200 ezer autót Európában A BMW visszahív több mint 200 ezer autót Európában A BMW iX és a BMW i4 reklámja a Coldplay „Higher Power” című dalával Az Infiniti Q70 tekintélyt parancsolóbb külsőt kapott, erősítve a sportszedán presztízsét A Tarraco nevet kapja a SEAT új szabadidő autója A Tarraco nevet kapja a SEAT új szabadidő autója Bemutatkozott Magyarországon az új Suzuki Celerio Bemutatkozott Magyarországon az új Suzuki Celerio
 
A SsangYong Motor jövőbe mutató stratégiájának középpontjában a környezetbarát járműfejlesztés

A SsangYong Motor jövőbe mutató stratégiájának középpontjában a környezetbarát járműfejlesztés

2021. június 22.
A koreai autógyártó a jövőbeni termékstratégia középpontjába a környezetbarát járműfejlesztést állította. Az első SsangYong elektromos jármű (EV) gyártása Korando e-Motion néven június 14-én megkezdődött, az európai piacra dobás októberre szól, Magyarországra pedig várhatóan 2022. januárjában érkeznek az első járművek.
Részletek

jövőbe mutató stratégiájának középpontjában a környezetbarát járműfejlesztés

A SsangYong márka tovább növelte idén az első 5 hónapban a magyarországi piaci részesedését (2021. január-május: 0,71%), valamint a forgalomba helyezett autók száma 45,63%-kal növekedett 2020 hasonló időszakához képest. Így a koreai autógyártó már 450 db eladott autónál tart a hazai piacon idén.

A SsangYong Motor bejelentette, hogy a jövőre való felkészülés jegyében felgyorsította az autófejlesztő programját, melynek kulcsfontosságú eleme a Korando e-Motion elektromos jármű gyártása.

Az E100 projekt néven kifejlesztett Korando e-Motion teljes körű gyártása június 14-én megkezdődött.

A Korando e-Motion az első közepes méretű elektromos SUV-jármű Koreában. Igazi családi autóként tágas belső teret és kényelmet kínál. Kialakításakor törekedtek arra, hogy olyan aerodinamikai vonalakat adjanak neki, melyek segítik a légellenállás minimalizálását, így biztosítva a minőségi, városi vezetési élményt.


jövőbe mutató stratégiájának középpontjában a környezetbarát járműfejlesztés

A Korando e-Motion neve összeolvasztja az elektromos „e” -et a „mozgás” hajtóerejével, valamint közvetíti azokat az érzelmeket, amelyeket az ügyfelek akkor tapasztalnak, amikor olyan autót vezetnek, ami az igényeiknek tökéletesen megfelel. A név megválasztásakor törekedtek arra is, hogy világszerte jól csengő, könnyen értelmezhető nevet válasszanak.

A Korando e-Motion az első európai piacokon várhatóan 2021. októberében jelenik meg, míg a magyarországi vásárlók 2022. januárjában találkozhatnak majd vele.

A vállalat azt is bejelentette, hogy 2022-es bevezetési tervével felgyorsítja következő elektromos modelljének, a J100 projekt elnevezésű, közepes méretű SUV-jének a fejlesztését. A J100 kialakítása egy új, modern, hiteles SUV-t eredményez, melynek köszönhetően a SsangYong stílusjegyein alapuló erős és biztonságos terepjáró születik majd meg.

Az elektromos autók fejlesztésének, valamint a további környezetbarát megoldások felkutatásának nem titkolt célja, hogy a SsangYong Motor a gyorsan változó autóipari trendeknek megfelelve, hosszú távon sikeres stratégiát kiépítve, megújulva, versenyképesen működjön tovább.

jövőbe mutató stratégiájának középpontjában a környezetbarát járműfejlesztés


Kulcsszavak: elektromos autó, Korando e-Motion, ssangyong, suv, új modell
 
40 darab Audi A3 e-tront tesztelnek Berlinben, Münchenben és Stuttgartban 40 darab Audi A3 e-tront tesztelnek Berlinben, Münchenben és Stuttgartban Megérkezett hazánkba az első Volkswagen Generation SIX Megérkezett hazánkba az első Volkswagen Generation SIX Crossovert villantott a Datsun Crossovert villantott a Datsun A CUPRA Ateca a sportosság legmodernebb formája A CUPRA Ateca a sportosság legmodernebb formája A SsangYong Motor jövőbe mutató stratégiájának középpontjában a környezetbarát járműfejlesztés IKEA-hálózat az elektromos autóknak
 
40 millió forintért kelt el egy épp csak veterán korú Toyota Land Cruiser

40 millió forintért kelt el egy épp csak veterán korú Toyota Land Cruiser

2021. június 22.
Egy 27 éves autó tejfeles szájúnak számít a veteránok között, ám ez nem akadályozott meg egy gyűjtőt abban, hogy elképesztő összeget fizessen egy eddig nem különösebben népszerű Toyota Land Cruiser-széria tökéletes állapotú példányáért.
Részletek

40 millió forintért kelt el egy épp csak veterán korú Toyota Land Cruiser

Ha klasszikus japán autókról esik szó, megkerülhetetlen a Toyota Land Cruiser 40-es szériája: az elmúlt években az egekbe emelkedett az 1960 és 1984 között gyártott (de Brazíliában még az ezredfordulón is forgalmazott) terepjáró ázsiója.

A népszerűség azonban kétélű fegyver: mostanra már nemcsak az elhivatott gyűjtők, de a lelkes műkedvelők is beszereztek maguknak egyet. Így, aki nem csupán utánozhatatlan stílusra (a J40-es az utolsó Land Cruiser típuscsalád, amely még az eredeti formavilágot követte), hanem különlegességre is vágyik, máshol kell, hogy keresgéljen.

Az 1989 és 1997 között (illetve Venezuelában további 11 éven át) épített Land Cruiser J80 nem számít különösebben izgalmas jószágnak. Egészen a közelmúltig túl fiatal volt ahhoz, hogy valódi veterán autónak tekintsük (utolsó példányai még nem is számítanak annak), ugyanakkor állandó összkerékhajtása (elődeiben kapcsolható volt a 4x4) és igényesen kidolgozott, gazdagon felszerelt belső tere kifejezetten ütőképes és kényelmes járművé tette, míg viszonylag fiatal kora mellett hatványozottan érvényesül a Toyota legendás megbízhatósága. Az érzelmek helyett tehát az ésszerűség választása a J80 – csakhogy abban az autóban, amiről cikkünk szól, semmi ésszerű nincs.

40 millió forintért kelt el egy épp csak veterán korú Toyota Land Cruiser

Ezért a 27 éves autóért ugyanis idén június közepén 136 ezer dollárt, azaz 40,1 millió forintot fizettek egy aukciós portálon! A modell feltűnően jó állapotban van, ám ez nem egy ügyes kezű restaurátort dicsér, hanem eredeti tulajdonosát, aki gyakorlatilag egy métert sem (ez persze túlzás, mindössze 1600 kilométert) ment az autóval. Míg rokonai sivatagokban és sártengerekben, úttalan utakon és hosszú távú expedíciókon töltötték életük javát, ezt a példányt soha nem vették elő a garázsából. 2020-ban végül eladták, ám az új tulajdonos sem arra kívánta használni, amire tervezték, így most, amikor nem egészen egy évvel később ismét eladósorba került, ugyanolyan makulátlan állapotban várta az ajánlatokat.

Noha ennyi pénzért már egy vadonatúj Land Cruisert is kaphatott volna a vevő, valójában majdhogynem racionális döntés ennyi pénzt kifizetni ezért a 27 éves autóért. Itt ugyanis minden tökéletesen eredeti, a smaragzöld gyöngyház fényezéstől a szürke bőrkárpitozásig, nem zörög a hátsó légterelő, nem ázik be a motoros napfénytető, garantáltan tökéletes állapotban van mindkét zárható differenciálmű, és a klímaberendezés sem szorul felújításra.

40 millió forintért kelt el egy épp csak veterán korú Toyota Land Cruiser

A motoros rádióantenna nincs elgörbülve, a vonóhorog soha nem tépte meg az alvázat, és a keréktárcsákat sem járdázták le. Egy átlagos 27 éves terepjárón ezek a tételek mind komoly gondoskodást igényelnének, ami extra anyagi ráfordítást jelent, így viszont azonnal használatba veheti a jóformán vadonatúj, de különösen stílusos és egyedülálló Toyotát a gazdája (tavaly ősszel ugyanis az olajat és az ékszíjat is lecserélték, valamint a gyárival azonos, új abroncsokat szereltek fel).

Azt ugyan nem tudjuk, hogy a több évtizedes állás után mennyi maradt meg a 4.5 literes, soros hathengeres benzinmotor eredetileg 212 lóerejéből, de a négyfokozatú automata sebességváltó vélhetően zokszó nélkül továbbítja a nyomatékot az első és hátsó kerekekre.

Egyetlen szívfájdalmunk mégis van: az, aki egy új autó árát fizeti ki egy túlzás nélkül gyári állapotú régiért, jó eséllyel gyönyörködni akar benne, nem pedig sziklát mászni, így a legendás terepjáró ezen példánya várhatóan soha nem fedheti fel, mire is képes valójában, ha elfogy alóla az aszfalt.
Kulcsszavak: Land Cruiser, oldtimer, toyota
 
Teljesen újraírhatja miniautók szegmensét a Toyota Aygo X prologue Teljesen újraírhatja miniautók szegmensét a Toyota Aygo X prologue A driftvilág platósa: 600 lóerős Toyota Hilux Thaiföldről A driftvilág platósa: 600 lóerős Toyota Hilux Thaiföldről Bemutatjuk a Toyota környezetbarát kamionját Bemutatjuk a Toyota környezetbarát kamionját Ötmillió kilométernél tart a világ legtöbbet használt Toyota Mirai flottája Ötmillió kilométernél tart a világ legtöbbet használt Toyota Mirai flottája 40 millió forintért kelt el egy épp csak veterán korú Toyota Land Cruiser A Toyota a 2013-as Genfi Autószalonon
 
Kihirdették az év Ford Szerviztanácsadója díj nyerteseit

Kihirdették az év Ford Szerviztanácsadója díj nyerteseit

2021. június 22.
Rendkívül sokrétű megmérettetésen bizonyíthatták tudásukat a Ford Márkakereskedői hálózat szervizeinek munkatársai a Ford ügyfélszolgálati versenyén, ahol az Év Szerviztanácsadóját keresték a Ford Magyarország szakemberei.
Részletek

Kihirdették az év Ford Szerviztanácsadója díj nyerteseit

A 2020 végén indult, 2 fordulós rangos versenyen az első fordulóra több, mint 50 ügyfélszolgálattal foglalkozó kolléga jelentkezett a Ford szervizhálózatából. Az első fordulóban a versenyzők szakmai és ügyfélkezelési tudásukat mérték össze egy online kérdéssort segítségével, melyben feleletválasztós és kifejtős kérdések egyaránt szerepeltek annak érdekében, hogy a zsűri minél átfogóbb képet kaphasson a versenyzők tudásáról. Az online teszt a Ford által elvárt olyan általános ismeretek, mint az aftersales termékek és szolgáltatások, értékesítési technika, digitális megoldások, szerviz és alkatrész gazdálkodási folyamatok mellett értékesítési és ügyfél kezelési készségekre is kiterjedt.
 
A múlt héten rendezett döntőre az első fordulóban legjobbnak bizonyult 10 versenyző kapott meghívást. A döntőben különböző szituációs feladatokban mérték a versenyzők valós képességeit és készségekeit a Ford Regionális Tréning Centrumának munkatársai. A feladatok az ügyfélszolgálati munka főbb területeit ölelték fel, mint például az autó átvétele a munkafelvételen, panaszos ügyfél kezelése, telefonos ügyféltájékoztatás, tudásteszt, Video Check készítése és végül az autó szakszerű átadása.
 
A verseny győztese Lovas Lajos, a Ford Hovány szerviztanácsadója lett. Lajos 9 éve erősíti a Ford Hovány csapatát, elsősorban Kecskeméten, de munkájával segíti a többi Ford Hovány márkaszerviz csapatát is. Második helyezett Gyenge Renátó, a Ford Petrányi, harmadik pedig Hernádi Péter, az Autó Nexus munkatársa lett.
 
Kihirdették az év Ford Szerviztanácsadója díj nyerteseit

A verseny értékeléseként Kiss Zoltán, a Ford Regionális ügyfélszolgálati vezetője elmondta: “Célunk, hogy ebben az iparágban a legmagasabb ügyfélelégedettséggel rendelkező vállalat legyünk és egész életen át tartó ügyfélkapcsolatokat hozzunk létre. Ehhez nem csak a termék és szolgáltatás portfóliót fejlesztjük folyamatosan, de fontosnak tartjuk a márkaszervizben dolgozó kollégák szakmai, kommunikációs, és ügyfélkezelési készségeinek fejlesztését is. A szerviztanácsadók speciális képzése 5 éve folyik töretlenül, ami meg is mutatkozott a verseny színvonalán, hiszen a versenyzők alapos szakmai felkészültségről tettek tanúbizonyságot.”
 
Kulcsszavak: ford, Ford importőr, márkaszerviz
 
Az 55. születésnapját ünneplő Ford Mustang különleges BULLITT verzióját kapta Kiss Gergely a Ford Mustang nagykövete Az 55. születésnapját ünneplő Ford Mustang különleges BULLITT verzióját kapta Kiss Gergely a Ford Mustang nagykövete Bemutatjuk a Ford tisztán elektromos hajtású autóját, ami 30 perc alatt feltölthető Bemutatjuk a Ford tisztán elektromos hajtású autóját, ami 30 perc alatt feltölthető Kihirdették az év Ford Szerviztanácsadója díj nyerteseit Jönnek az önműködő autók 30 éves a Ford Sierra 30 éves a Ford Sierra Budapesten nyílik meg a Ford Business Solutions Europe központ Budapesten nyílik meg a Ford Business Solutions Europe központ
 
Hidrogénüzemű Defender prototípust fejleszt a Jaguar Land Rover

Hidrogénüzemű Defender prototípust fejleszt a Jaguar Land Rover

2021. június 16.
A Jaguar Land Rover az új Land Rover Defenderre épülő, hidrogénüzemű (hydrogen fuel cell electric vehicle – FCEV) prototípus fejlesztésébe kezdett. A tesztelés még idén elkezdődik.
Részletek

Hidrogénüzemű Defender prototípust fejleszt a Jaguar Land Rover

Az FCEV koncepció összhangban áll a gyártó azon célkitűzésével, mely szerint 2036-ra el kívánja érni a zéró károsanyag-kibocsátást a modelljeiben, illetve 2039-ig a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátást a teljes ellátási láncára vonatkozóan – a múlt hónapban meghirdetett Reimagine stratégiához alkalmazkodva.

Az FCEV technológiával működő járművek – melyek motorját hidrogénből termelt elektromosság hajtja – kiegészítik az akkumulátoros elektromos járművek sorát a nettó zéró kibocsátás felé vezető úton.

A hidrogénhajtású üzemanyagcellás elektromos járművek nagy energiasűrűséget biztosítanak és gyors tankolást tesznek lehetővé, emellett hidegben is minimálisan csökken a hatótávolságuk. Ezért a technológia ideális a nagyméretű, hosszabb hatótávolságú járművek részére, amelyek szélsőségesen hideg vagy meleg környezetben működnek.

2018 óta megduplázódott az utakon a hidrogénhajtású járművek száma, míg a töltésükre alkalmas állomások mennyisége 20%-kal nőtt. Előrejelzések szerint 2030-ra világszerte a 10 milliót is elérheti az FCEV-k létszáma, míg a töltőállomásoké a 10 ezret.


Hidrogénüzemű Defender prototípust fejleszt a Jaguar Land Rover

A Jaguar Land Rover fejlett mérnöki technológiákon alapuló, Project Zeus néven ismert projektjét részben a brit kormány által támogatott Advanced Propulsion Center finanszírozza. A kutatás lehetővé teszi a mérnökök számára, hogy megértsék, hogyan lehet optimalizálni a hidrogénalapú erőátvitelt az ügyfelek által elvárt teljesítmény és képességek elérése érdekében, legyen szó a hatótávolságról, a töltésről, a vontatásról vagy az off-road képességekről.

Az új Defender kipufogógáz-kibocsátás nélküli FCEV prototípusának tesztelését 2021 végén kezdik meg az Egyesült Királyságban, elsősorban a legfontosabb tulajdonságok, mint például a terepképességek és az üzemanyag-fogyasztás vizsgálatával.

A Project Zeus megvalósítása érdekében a Jaguar Land Rover világszínvonalú K+F partnerekkel fogott össze, köztük a Delta Motorsporttal, az AVL-lel, a Marelli Automotive Systems-szel és az Egyesült Királyság Akkumulátoripari Központjával (UKBIC).

Kulcsszavak: Defender, FCEV, Jaguar Land Rover, Land Rover
 
A világ legtisztább luxusautója lehet a Lexus LS A világ legtisztább luxusautója lehet a Lexus LS Kelet-Európában keres gyártási helyszínt a Jaguar Land Rover, Magyarország is a listán Kelet-Európában keres gyártási helyszínt a Jaguar Land Rover, Magyarország is a listán Hidrogénüzemű Defender prototípust fejleszt a Jaguar Land Rover Márciusban 12 százalékkal nőtt a brit járműipar termelése Jönnek a speciális kinézetű Discovery-k Jönnek a speciális kinézetű Discovery-k Kaliforniában terjedhetnek el a hidrogénautók Kaliforniában terjedhetnek el a hidrogénautók
 
Határokat feszeget Michelisz Norbert a legújabb magyar elektromos versenyautóval

Határokat feszeget Michelisz Norbert a legújabb magyar elektromos versenyautóval

2021. június 16.
Az egyetemi hallgatókból álló BME Formula Racing Team Michelisz Norberttel mutatta be legújabb elektromos versenyautóit a Hungaroringen.
Részletek

Határokat feszeget Michelisz Norbert a legújabb magyar elektromos versenyautóval

Hétfőn megrendezésre került a BME Formula Racing Team csapatának autóbemutató Rollout eseménye a Hungaroringen, amelyen leleplezték az egyetemisták a 2021-es versenyszezonra épített elektromos és önvezető versenyautóikat. Az rendezvényen a csapat támogatói, továbbá Michelisz Norbert, világbajnok túraautó versenyző és Gazsi Júlia, a Hungaroring Sport Zrt. vezérigazgató helyettese vettek részt.

“Nagyon örülünk neki, hogy a BME Formula Racing otthonra talált a Hungaroringen. Amikor 2019-ben ez a lelkes csapat megkeresett minket, nem sokáig gondolkodtunk az együttműködésen. Mindig is támogattuk a fiatal tehetségeket és az innovatív megoldásokat, közös érdekünk, hogy minél több jó magyar szakember legyen az autósportban. Ezért is örülünk annak, hogy a mostani bemutatón kívül még ebben a hónapban egy Formula Student felkészülési versenynek is a házigazdái lehetünk. Nekünk általában pártatlannak kell lennünk, de talán megengedhető annyi, hogy ezúttal a magyar csapatnak szurkoljunk.” Gazsi Júlia

A nyitóbeszéd után a BME Formula Racing Team csapatkapitánya és főmérnöke prezentálta a csapat idei céljait és fejlesztéseit. A csapat új önvezető autója, “Rozi” a tavalyi elektromos versenygép átépített verziója, mivel tavaly elmaradtak a versenyek, a csapat nyáron folyamatosan tesztelt a Hungaroringen, és szeptembertől elkezdte átépíteni az elektromos autóját önvezetővé szenzorok és számítógépek felszerelésével.

Határokat feszeget Michelisz Norbert a legújabb magyar elektromos versenyautóval

Az elektromos versenyautójuknak, “Ajnának” teljesen új vázgeometriát terveztek a mérnökhallgatók, így a formula egyes technológiával készült karbon kompozit váz sokkal keskenyebb, mint a korábbi, és jóval könnyebb is, aminek köszönhetően az autó csupán 186 kilogrammra csökkent, ami várhatóan az eredményekben is megmutatkozik majd.

Az elektromos versenyautójukkal  az osztrák Red Bull Ringen és a Zalaegerszeg mellett található Zala Zone tesztpályán tartott nemzetközi Formula Student versenyeken állnak majd rajthoz a nyár folyamán. Az önvezető, szintén elektromos versenyautóval pedig a németországi Hockenheimringen bizonyítja a csapat a tudását. Ezen megmérettetések előtt a Hungaroringen megrendezett Formula Student csapatoknak szánt felkészülési versenyen, az FS Easter-en vesznek részt június 18. és 20. között.

A rendezvény zárásként Michelisz Norbert tartott látványos bemutatót az elektromos formula autóval. Az elképesztő gyorsulások és a látványos kanyarvételek után ezek voltak Michelisz Norbert benyomásai:

Határokat feszeget Michelisz Norbert a legújabb magyar elektromos versenyautóval

„Jó kis napunk volt, végighallgattam a Formula Studentesek előadását, láttam az önvezető autót és vezettem az elektromos versenygépet, nagyon élveztem – mondta Michelisz.

"Borzasztóan gyors az autó, 1.8 másodperc alatt gyorsul százra, nagyon jók a fékjei és kanyarban is igazi gokartos érzést nyújt – ilyen jellegű erőhatásokhoz még én sem feltétlenül vagyok hozzászokva. Megizzasztott a rövid teszt. A csapat nagyon szimpatikus, érződik a tagjain az a mélyről jövő autósport iránti szeretet, az elkötelezettség, az, hogy minden apróságra odafigyelnek. Kíváncsiak és eredmény-orientáltak, ami borzasztóan fontos.”  

Kulcsszavak: BME Formula Racing Team, elektromos, hungaroring, michelisz, versenyautó
 
Határokat feszeget Michelisz Norbert a legújabb magyar elektromos versenyautóval Elektromos X1-es BMW kínának: ez nem másolat, a németek is közreműködnek Végső megmérettetés a Hungaroringen Végső megmérettetés a Hungaroringen Határokat feszeget Michelisz Norbert a legújabb magyar elektromos versenyautóval Új elektromos töltőoszlopot adtak át Budapesten A MOL-csoport a 2015-ös Túraautó Világbajnokság magyarországi futamának névadó szponzora A MOL-csoport a 2015-ös Túraautó Világbajnokság magyarországi futamának névadó szponzora Határokat feszeget Michelisz Norbert a legújabb magyar elektromos versenyautóval Immár tisztán elektromos hajtásrendszerrel is kapható a Volkswagen „bestsellere”
 
A piac egyik legfejlettebb önvezető rendszerét mutatta be a Lexus

A piac egyik legfejlettebb önvezető rendszerét mutatta be a Lexus

2021. június 15.
A 2-es szintű automatizált vezetésre képes Teammate olyan funkciókkal is rendelkezik, amiket más gyártók még nem kínálnak.
Részletek

A piac egyik legfejlettebb önvezető rendszerét mutatta be a Lexus

A Lexus vadonatúj vezetéstámogató technológiája egy 2-es szintű (SAE) önvezető rendszer, amely két alapvető funkciót biztosít: az Advanced Drive-ot (vezetéssegéd) és az Advanced Parkot (parkolóasszisztens). Kezdetben a Teammate (csapattárs) rendszer csak bizonyos 2022-es modellévű, összkerékhajtású Lexus LS 500h modellekhez lesz elérhető, amelyek várhatóan ősszel érkeznek majd meg az amerikai, jövő év második felében pedig - a hatósági engedélyeztetési eljárásoktól függően - az európai márkakereskedésekbe.

A Lexus hangsúlyozta: olyanra tervezték a Teammate Advanced Drive funkcióját, hogy az partnerként és segédként támogatva a sofőrt, elősegítse a biztonságos és kényelmes közlekedést autópályán. Bekapcsolás után az Advanced Drive lehetővé teszi az automatikus kormányzást, gyorsítást és fékezést, de természetesen csak a vezető aktív felügyelete és felelősségvállalása mellett.

Ezeken kívül bonyolultabb vezetési feladatokat is képes megoldani, beleértve a beállított követési távolság tartását más járművektől, az automatikus sávváltást, a másik sávba történő besorolást, és egy azonos sávban haladó, lassabb jármű kikerülését, vagyis „előzését”.

A piac egyik legfejlettebb önvezető rendszerét mutatta be a Lexus

Az Advanced Drive szoros összeköttetésben dolgozik a LS500h csúcstechnológiájú navigációs és helymeghatározó rendszerével (HD-Map), így körülbelül 10 kilométerre előre pontosan meg tudja tervezni, hogy milyen manővereket fog végrehajtani az úton.

Az új vezetéstámogató rendszer azért is különösen előnyös a vezető számára, mert hosszú utakon jelentősen csökkenti a fáradtságot. Azonban fontos tudni, hogy a Lexus automatizált vezetési programjában nem a kényelem, hanem a biztonság élvez prioritást, a fejlesztés során végig ez lebegett a mérnökök szeme előtt.

Kulcsfontosságú eleme a rendszer felépítésének a redundancia, ami azt jelenti, hogy hibabiztos műveletek sorozata biztosítja azt, hogy meghibásodás vagy korlátozott működés esetén akár további négy másodpercig elkerülhető legyen a jármű feletti irányítás elvesztése.

Az Advanced Drive öt évig tartó fejlesztését a Toyota japán és észak-amerikai K+F részlege szoros együttműködésében, közösen végezte. A mérnökök ugyanazokat a tesztautókat és szoftvereket alkalmazták az Egyesült Államokban és Japánban, ami lehetővé tette az Amerika-specifikus szempontok, például a telekocsisávok (a vezető és egy vagy több utas által közösen használt autók számára fenntartott forgalmi sáv) és a felnyitható hidak figyelembevételét a rendszerek tervezése közben.

A piac egyik legfejlettebb önvezető rendszerét mutatta be a Lexus

Műszaki jellemzők

Érzékelés: a rendszer érzékelői - beleértve a vezetőt figyelő kamerákat, a LiDAR-t (a piaci bevezetéskor csak elöl található), az első nagy hatótávolságú radart, az első és a hátsó rövid hatótávolságú radart, a körkörösen elhelyezett parkoló kamerákat az első távcsöves és lokátor kamerákat – a jármű teljes, 360 fokos környezetét figyelik.

Intelligencia: a rendszer beépített mélytanulási funkciókkal rendelkezik, amelyek lehetővé teszik a nagyfokú alkalmazkodást a különféle vezetési szituációkhoz. Az adatok feldolgozását négy fő elektronikus vezérlőegység („ECU”) végzi, ezek kezelik a felismerést, a döntéshozatalt és a rendszer működtetését.

Interaktivitás: A Lexus ember-gép interfésze könnyen érthető, kétoldalú kommunikációt tesz lehetővé a vezető és az autó között.

Megbízhatóság: A Teammate Advanced Drive-ot több tartalék rendszerrel látták el (tápegység, érzékelő, feldolgozó, működtető és a kommunikációs területek), hogy a „biztonságos” a vezetési élmény legmeghatározóbb jelzője legyen.

Frissíthetőség: a fedélzeti internetkapcsolatot kihasználó „légből kapott” (over-the-air) szoftverfrissítések lehetővé teszik a jármű és a rendszer távolból történő frissítését azonnal, amint új funkciók válnak elérhetővé. Nem kell időpontot kérni, elmenni egy márkaszervizbe, és ott kivárni, amíg az autóra kötött számítógép végzi el ugyanezt a feladatot.
Kulcsszavak: fejlesztés, lexus, önvezető autó
 
A piac egyik legfejlettebb önvezető rendszerét mutatta be a Lexus Új, magyar gyártású tűzoltóautót mutatott be a katasztrófavédelem A jövő utasterén dolgozik a Ford A jövő utasterén dolgozik a Ford A piac egyik legfejlettebb önvezető rendszerét mutatta be a Lexus 2015-ös F-150 fényezését még a legragyogóbb napsütés sem fakítja ki Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője A Toyota Motor Europe hybrid eladásai tovább emelkednek A Toyota Motor Europe hybrid eladásai tovább emelkednek
 
Egy nap alatt elfogyott az első keret, ezért a teljes összegre megnyitják a pályázatot az elektromos autó vásárlásához

Egy nap alatt elfogyott az első keret, ezért a teljes összegre megnyitják a pályázatot az elektromos autó vásárlásához

2021. június 15.
A nagy érdeklődés miatt már a pályázat megjelenésének napján, hétfőn kimerült az elektromos autók vásárlásához kapható első, egymilliárd forintos keret, ezért az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft. honlapján kedden megjelent tájékoztató szerint elérhetővé válik a teljes 3 milliárd forintos keretösszeg.
Részletek

Egy nap alatt elfogyott az első keret, ezért a teljes összegre megnyitják a pályázatot az elektromos autó vásárlásához

Az IFKA oldalán közzétett tájékoztatás szerint az elektromos autók vásárlását segítő pályázati konstrukcióban benyújtott pályázatok támogatási igénye elérte az első szakaszra tervezett 1 milliárdos keretösszeget, így a pályázatok beadását átmenetileg szüneteltették.
   
Közölték ugyanakkor azt is, hogy a nagy érdeklődésre való tekintettel az Innovációs és Technológia Minisztérium indítványozására az IFKA közös megállapodással úgy döntött, hogy június 15-én, kedden az E-AUTO-2021 / lakossági kódszámú pályázati felhívás módosításával a teljes 3 milliárdos keretösszeg elérhetővé válik, az első szakasz keretének rendkívül gyors kimerülése miatt.
   
A pályázatok benyújtását eredetileg három ütemben tervezték, az első ütem június 14-én indult és július 2-ig vagy a keret kimerüléséig tartott. A teljes keretösszeg 3 milliárd forint, minden ütemre 1-1 milliárdot terveztek, a támogatás vissza nem térítendő.
Kulcsszavak: állami támogatás, elektromos autó, ITM
 
Az AVIS dániai üzletága 401 Nissan e-NV200 furgont és 60 Nissan LEAF elektromos autót rendelt Az AVIS dániai üzletága 401 Nissan e-NV200 furgont és 60 Nissan LEAF elektromos autót rendelt Egy nap alatt elfogyott az első keret, ezért a teljes összegre megnyitják a pályázatot az elektromos autó vásárlásához Innovatív kombináció a vezetés gazdaságos élvezete szolgálatában: BMW Concept X5 eDrive „Következetesen elektromos” – Az Audi mobilitási stratégiája „Következetesen elektromos” – Az Audi mobilitási stratégiája Több mint 60 százalékkal nőtt Romániában a hibrid és elektromos autók értékesítése Több mint 60 százalékkal nőtt Romániában a hibrid és elektromos autók értékesítése A Duna Autó élen jár az elektromos autók értékesítésében A Duna Autó élen jár az elektromos autók értékesítésében
 
BMW/MINI: Népszerűek az elektromos modellek Magyarországon

BMW/MINI: Népszerűek az elektromos modellek Magyarországon

2021. június 14.
A kelet-közép-európai régióban Magyarország kifejezetten úttörő szerepet játszik az elektromos autók térnyerésében, fontos piacnak számít, ezt bizonyítják a MINI és a BMW hazai eladásai is - közölte Salgó András a BMW Group Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója, amikor pénteken bemutatták a MINI márka teljesen megújult változatait.
Részletek

BMW/MINI: Népszerűek az elektromos modellek Magyarországon
   
Németh Balázs, a MINI márkavezetője elmondta: a magyar vásárlók kifejezetten nyitottak az elektromos modellekre.
   
Ismertetése szerint az év első 5 hónapjában 53 teljesen elektromos MINI-t és 51 teljesen elektromos BMW-t adtak el Magyarországon.
         
A 2021-ben eddig értékesített elektromos autók számát tekintve ezzel a Mini a 6., a BMW pedig a 7. helyen áll itthon, de ha a cégcsoport számait együtt nézik, akkor a 4. helyen vannak a január-május időszakban.
   
Németh Balázs elmondta azt is, hogy 2025 lesz az utolsó olyan év, amikor a MINI márka autói belsőégésű motorral jelennek meg, 2030-ra pedig teljesen elektromossá válik az összes modelljük. Jelenleg egy teljesen elektromos modelljük van, ez a MINI Cooper SE, 2023-ban pedig már a MINI Countryman is elérhető lesz elektromos hajtással.
   
BMW/MINI: Népszerűek az elektromos modellek Magyarországon

A magyarországi bemutatón elhangzott, hogy kívül és belül teljesen megújultak a MINI 3 ajtós, 5 ajtós és Cabrio változatai, melyekhez alapfelszereltségként jár már a LED-technológiás első fényszóró is. A legolcsóbb 3 ajtós modell 6 millió 990 ezer forinttól kezdődik. Az elektromos MINI 10 millió 995 ezer forint, de 2,5 millió forintos állami támogatással vásárolható meg.
   
Magyarországon 3514 BMW-t és 366 MINI-t adtak el tavaly. Legsikeresebb a BMW 3-as sorozat volt, ebből 543 darabot értékesítettek. A tavaly bemutatott, teljesen elektromos MINI-ből pedig 75 darabot vásároltak 2020-ban.
   
A BMW márka értékesítése Magyarországon 5 százalékkal csökkent 2020-ban.
Kulcsszavak: 3T FOR BMW, elektromos autó, Mini
 
Ígéretes akkumulátor-technológia nyerte a BMW Startup Challenge fődíját Ígéretes akkumulátor-technológia nyerte a BMW Startup Challenge fődíját Kínában 750 ezer elektromos autót adtak el tavaly Kínában 750 ezer elektromos autót adtak el tavaly Vadonatúj mobilitási szolgáltatásokkal érkezik Brooklynba a ReachNow, a BMW Group autómegosztó innovációja Vadonatúj mobilitási szolgáltatásokkal érkezik Brooklynba a ReachNow, a BMW Group autómegosztó innovációja A csökkenő akkumulátorárak révén 2020-ra a felére csökkenhet az elektromos hajtások költségszintje A csökkenő akkumulátorárak révén 2020-ra a felére csökkenhet az elektromos hajtások költségszintje BMW/MINI: Népszerűek az elektromos modellek Magyarországon A Tesla új barátra talált
 

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 101 - 110