Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 101 - 110
Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric

Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric

2018. november 07.
Magyarországon is bemutatkozott a Hyundai 100%-ban elektromos modellje a Kona, ami méltó és erős versenytársa lesz a szegmensben résztvevő márkáknak. Be kell valljuk, hogy a koreai gyártó magasra tette a mércét amit tíz-tizenöt éve nem gondoltunk volna.
Részletek

Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric

A vadonatúj New Kona Electric-kel a Hyundai Motor Europe új mérföldkövet rakott le az elektromos autószegmens tekintetében. A márka legújabb, teljesen elektromos B-szegmens SUV-ja kiemelkedő választékkal, vonzó formatervvel és fejlett biztonsági funkciókkal mutatkozik be a piacon. "A Hyundai jelenleg is vezető szerepet tölt be a jövőbeli mobilitási megoldásokban" - nyilatkozta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért- és termékekért felelős alelnöke. "A vadonatúj Kona Electric elindításával az ambiciózus öko-autó stratégia megvalósítása felé haladunk. Ez egy olyan autó, amely nem ismer kompromisszumokat - a SUV típusú karosszéria és az elektromos meghajtás kombinációja.  A vadonatúj Kona Electric márkánk progresszív vonalának legújabb tagja, amellyel a Hyundai az élvonalba került."

Megalapozott SUV márka progresszív gondolkodásmóddal

A vadonatúj Kona Electric a sikeres család legújabb tagja, amely megerősíti a vállalat vezető szerepét az öko-autó szegmensben. Az autó a SUV erősségeit ötvözi az elektromos meghajtás energiájával. A Hyundai az első autóipari márka Európában, amely mindenki számára elérhetővé teszi a teljesen elektromos B-szegmens SUV-ot. A legszélesebb körű hajtáslánc típusokat kínálva a Hyundai már jelenleg is az öko-mobilitás élvonalában van. A vállalat forgalmazza az első tömeggyártású hidrogén-üzemanyagcellás járművet, az ix35 Fuel Cell-t, most pedig bemutatja a második generációs hidrogén-üzemanyagcellás járművét, a vadonatúj NEXO-t. Ezenkívül a IONIQ az első olyan jármű, amely egy karosszériatípuson belül három különböző elektromos hajtáslánccal rendelkezik. A számos fontos autóipari- és médiaelismerést elnyerő IONIQ az egyik legtöbb díjjal értékelt ökoautó Európában. A Hyundai SUV kínálatának sikertörténete 17 évvel ezelőtt kezdődött a Santa Fe bevezetésével. 2001 óta a Hyundai több mint 1,6 millió SUV-ot értékesített világszerte. Ezen típusok mindegyike hordozza a márka dinamikus, progresszív stílusát, és megalapozzák a márka hitelességét ebben a még mindig növekvő szegmensben.

Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric

Egy autó kompromisszumok nélkül

A vadonatúj Kona Electric lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy ötvözzék a két leggyorsabban növekvő autóipari trendet – az elektromosítást és a SUV stílust. A hagyományos Konához hasonlóan megvalósítja a kifejező formatervet és a "bárhol-bármikor" attitűdöt. A teljesen elektromos változat tükrözi a modern ügyfelek egyéni életmódját, akik szívesen ötvözik az élménygazdag vezetést a teljesen elektromos autó alacsony környezeti hatásának előnyeivel. A Kona teljesen új platformja lehetővé teszi az akkumulátorok helytakarékos integrálását az auto tágasságának veszélyeztetése nélkül.

A vadonatúj Kona Electric ereje: Te irányítasz

A vadonatúj Kona Electric két különböző hajtáslánc változattal érhető el, ezáltal az egyik legerősebb villanymotort kínálja az ügyfeleknek. A nagy hatótávolságú akkumulátor-változat akár 482 kilométer* hatótávolságot biztosít (WLTP tesztelés, 546 km NEDC tesztelés során), maximális teljesítménye 204 LE 150 kW. 395 Nm azonnali nyomatékkal a vadonatúj Kona Electric valódi vezetés élményt nyújt, hiszen mindössze 7,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás sebességre.

39,2 kWh akkumulátor kapacitással az alapváltozat egyetlen töltéssel akár 312 km (WLTP, 345 km NEDC tesztelés során), megtételére is képes, miközben a motor 136 LE (100 kW) teljesítményt ad le.

Progresszív formaterv

A vadonatúj Kona Electric is a hagyományos Kona kifejező és erőteljes elölnézetét kapta meg. A legfontosabb formatervbeli különbséget a zárt hűtőrács adja, mely letisztult és stílusos megjelenést kölcsönöz az autónak, miközben az aerodinamikát is fokozza. Az elülső kialakítás további jellemző eleme az összetett lámpatest, amely növelik a vizuális hatást a LED-es nappali menetfények a LED fényszórók tetején való elhelyezésével. A Kona Electric kéttónusú teteje és a hét különféle választható külső szín hangsúlyossá teszik  az autó vezetőjének egyéni stílusát.

Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric

Az elektromos meghajtás érzése

A vadonatúj Kona Electric különleges jellemzője az elektromos sebességváltó modul, amely lehetővé teszi az elektromos hajtáslánc intuitív működtetését. Az állítható regeneratív fékrendszer lehetővé teszi a vezető számára a regeneratív fékezés intenzitásának szabályozását a kormánykerék mögötti váltófülek segítségével. A rendszer plusz energiát nyer vissza, amikor csak lehetséges. A bal pedál lenyomva tartásával a sofőr a járművet teljesen le tudja állítani - a fékek használata nélkül. A radarérzékelővel kombinálva az intelligens regeneratív fékrendszer automatikusan szabályozza a regeneratív fékezést az autó előtt haladó forgalomnak megfelelöen.

Kapcsolódás és gondoskodás

A vadonatúj Kona Electric széles körű kapcsolódási lehetőségeket kínál, mint például az infotainment rendszert, amely az összes navigációs-, média- és a kapcsolódási lehetőséget magában foglalja, pl. az Apple CarPlay-t és az Android Auto-t, valamint a vezeték nélküli töltést. A Hyundai kínálatának új ökomodellje a vállalat legkorszerűbb aktív biztonsági és vezetéstámogató technológiáival, a SmartSense-szel szerelték fel: elülső ütközésre figyelmeztető rendszer gyalogosfelismerő móddal, holttér-figyelő rendszer, mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet, aktív sávtartó rendszer, a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer, “intelligens” sebességhatár-figyelmeztetés és sávkövető asszisztens (Lane Following Assist).

A sofőrök részére a nagyméretű, 7”-os supervision műszeregység is rendelkezésre áll, mely kulcsfontosságú információkat közöl az autó vezetési teljesítményéről, mindemellett a fejmagasságban elhelyezett head-up kijelző közvetlenül a járművezető látótengelyében vetíti ki a fontos vezetési információkat.

Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric

Külső formaterv

A vadonatúj Kona Electric a Hyundai kínálatának következő SUV modellje, amely kapcsolódik az új SUV család megjelenéséhez, miközben progresszív karakterrel ruházza fel az B-szegmens SUV-ot. Ezzel a hamarosan a kereskedésekbe kerülő elektromos SUV-val a Hyundai megteszi a következő nagy lépést a fejlett technológia és modern formaterv mindenki számára elérhetővé tételének irányába.

A vadonatúj KONA Electric formatervét a jellegzetes nagy kontrasztú sárvédő burkolat valamint a stabilitást és a széles nyomtávot sugalló érzéki és izmos felületek jellemzik. Az autó elején a legfontosabb formaterv elemek a zárt hűtőrács, valamint az összetett lámpatest. Az autó progresszív megjelenését a LED-es fényszórók felett elhelyezett LED-es nappali menetfények alkotják. Az elülső rész a progresszív SUV megjelenés fokozása érdekében jellegzetes formájú lámpatestet és első lökhárítót kap. Az első lökhárítónál elhelyezett oldalsó légterelők a kerékdob körüli turbulencia csökkentésével fokozzák az aerodinamikát.

A vadonatúj Kona Electric oldalnézetből figyelemfelkeltő és agilis karakterű. Az autó előremutató mozgását a kis hátsó kinyúlás és a szárnyas lökhárító is kiemelik. A tetősínek még tovább fokozzák a kecses tetővonalat és tovább növelik az aktív életmódot élők lehetőségeit, például egy tetőcsomagtartó felszerelésének lehetőségével. A kifinomult karakter további fokozása érdekében a vadonatúj Kona Electric ezüstszínű oldalsó küszöbökkel rendelkezik, melyek leheletnyi eleganciát kölcsönöznek a sportos SUV-nak.

Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric

Az autó hátsó részén tükröződik az elülső rész formatervének jellege, a hátsó lökhárítónak és a vékony LED-es hátsó lámpatestek kereteinek köszönhetően. A védőburkolati takarások, amelyek a jelző- és tolatólámpát is fedik, tovább fokozzák a vadonatúj Kona Electric progresszív kialakítását. Az autó a hátsó spoilerbe integrált LED-es féklámpával és aerodinamikus 17”-os könnyűfém keréktárcsákkal is rendelkezik a jármű jövőbe mutate kialakításának támogatására..

1,800 mm széles és 1,570 mm-es (+20 mm a hagyományos Kona-hoz képest) alacsony kiállásával a vadonatúj Kona Electric merész megjelenést mutat az utakon, melyet a 17”-os könnyűfém keráktárcsák is kiemelnek. Az autó termetét tovább erősíti 4,180 mm-es hosszúsága (+15 mm a hagyományos Kona-hoz képest), valamint 2,600 mm-es tengelytávja.

A vadonatúj Kona Electric kéttónusú tetővel is elérhető, számos választási lehetőséget kínálva a vásárlók stílusának megfelelően. Összesen hétféle külső szín kombinálható háromféle tetőszínnel, így összesen 21 stílusvariációra van lehetőség. A tető és a külső visszapillantó tükrök burkolata választható Phantom Black, Dark Knight vagy Chalk White színben. A Kona Electric külső színét tekintve a következő lehetőségek állnak rendelkezésre: Chalk White, Dark Knight, Tangerine Comet, Ceramic Blue, Pulse Red, Acid Yellow és a vadonatúj Galactic Gray.

Belső formaterv

A beltér színének az ügyfelek választhatják a Black (fekete) színt vagy az új három tónusú Blue (kék) és Grey (szürke) belső színt. A Black belső esetén az ülések szövet, szövet és bőr kombinációjában vagy tiszta bőrben érhetők el. A Blue és Grey belső esetén az ügyfelek, a szövet és bőr kombinációját vagy a bőrt választhatja.
Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric

A vadonatúj Kona Electric legkimagaslóbb tartozéka a dedikált központi konzol, amelyen a nyomógombokkal intuitív módon, shift-by-wire modul (elektronikus előválasztó) segítségével az autó könnyebben működtethető. A személyes tárgyak tárolására külön tárolóhely található a központi konzol alatt.

Az új, nagyfelbontású, 7”-os supervision műszeregységen különböző kijelzők találhatóak, mint például sebességmérő, akkumulátor töltöttségiszint mutató, energiaáramlás és vezetési mód. A kiválasztott vezetési mód függvényében változik a háttérszín és a mutatók, így mindig a legfontosabb és leghasznosabb információt jeleníti meg a vezető részére.

Ezenkívül a fejmagasságban elhelyezett heap-up kijelző (HUD) közvetlenül a vezető látótengelyében vetíti ki a fontos, vezetéssel kapcsolatos információkat. Ez lehetővé teszi az információ gyorsabb feldolgozását, miközben figyelmünket továbbra is az előttünk álló útszakaszra összpontosíthatjuk.

Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona ElectricA két méterre kivetített, 8”-es képméretű és 10 000 kandela / négyzetméteres fényerősségű új head-up kijelző különféle fényviszonyok között is optimális láthatóságot biztosít. A head-up kijelző szöge és magassága az egyedi igényeknek megfelelően állítható, így minden vezetőnek ideális láthatóságot biztosít. A kormánykerék melletti gomb segítségével történő aktiválása után a reflexüveg függőlegesen megjelenik, majd eltűnik a műszerfalon, amikor nincs használatban. Vezetés közben a head-up kijelző segíti a biztonságos vezetést olyan információk megjelenítésével, mint például a sebesség, a navigációs parancsok vagy az üzemanyagszint, valamint a vezetéstámogató rendszerek  biztonsági vonatkozású figyelmeztetéseivel, például a elülső ütközésre figyelmeztető rendszer (FCA), az aktív sávtartó rendszer (LKAS), a holttér-figyelő rendszer (BCW), az „intelligens” sebességhatár-figyelmeztetés és a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW). Az audio üzemmódra és a rádióra vonatkozó információk szintén megjelennek.

A vadonatúj Kona Electric számos funkciót kínál a maximális fedélzeti kényelem érdekében, így például az elektromosan nyolc irányban állítható első üléseket, hogy a vezető és utasa a lehető legkényelmesebb üléspozíciót állíthassa be magának. A vezető élvezheti továbbá egy két fokozatban állítható elektromos deréktámasz előnyeit is. Ezen kívül az első ülések három fokozatban állítható ülésszellőztetéssel és fűtéssel is rendelkeznek, hogy minden időjárási körülmény között a legkomfortosabb utazási kényelmet nyújtsák. További kényelmi lehetőség hideg időjárási körülmények között az opcionális választható, fűthető kormánykerék.

A vadonatúj Kona Electric tágas helyet kínál a csomagok számára is a 332 literes (VDA) illetve maximum 1,114 literes (VDA) csomagtérben, így a mindennapi igényeknek is megfelel.

Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric
Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, Kona Electric, premier, suv, új modell
 
A Hyundai ma mutatta be az első képeket az új i20 modelljéről A Hyundai ma mutatta be az első képeket az új i20 modelljéről Drasztikus károsanyagkibocsátás-csökkentés a Fordnál Drasztikus károsanyagkibocsátás-csökkentés a Fordnál Az új Jeep® Renegade és Jeep Cherokee ´Night Eagle´ különkiadások európai bemutatkozása Frankfurtban Az új Jeep® Renegade és Jeep Cherokee ´Night Eagle´ különkiadások európai bemutatkozása Frankfurtban A Toyota ME.WE testesíti meg az átmenetet a ‘többet’ szemléletéből a ‘jobbat’ kultúrájába A Toyota ME.WE testesíti meg az átmenetet a ‘többet’ szemléletéből a ‘jobbat’ kultúrájába Az első elektromos Opel-modell a cég spanyolországi üzemében készül Az első elektromos Opel-modell a cég spanyolországi üzemében készül
 
Az új 2019-es Ford GT Carbon széria ugyanolyan élvezetes a versenypályán, mint az országutakon

Az új 2019-es Ford GT Carbon széria ugyanolyan élvezetes a versenypályán, mint az országutakon

2018. november 07.
A Ford GT Carbon Series ütősnek ígérkezik a versenypályákon, mivel ez a legkönnyebb változat a Ford közúti szupersportkocsik kínálatában – vagyis ezzel az autóval gond nélkül haza is autózhat bárki, miután káprázatos időeredményeket ért el a pályán.
Részletek

Az új 2019-es Ford GT Carbon széria ugyanolyan élvezetes a versenypályán, mint az országutakon

Az új, korlátozott darabszámban készített autó mintegy 18 kilogrammal könnyebb lett, s mindez olyan innovatív tömegcsökkentő megoldásoknak köszönhető, mint a karbonszálas keréktárcsa, a titán kipufogó, a titán kerékcsavarok, vagy éppen a kiegészítő szellőzőnyílásokkal ellátott, könnyű polikarbonátból készített hátsó szélvédő.

A Ford mérnökei klímaberendezést, rádiót és SYNC 3 rendszert is szereltek az autóba azok kedvéért, akik kényelmesen szeretnének kiautózni a versenypályára, majd pedig haza. Ugyanakkor minden fölösleges súlytól megszabadították az autót, amiben így sem pohártartót, sem a vezetőülésbe épített tárolórekeszt nem találhatunk.

A Ford GT harmadik különleges modellváltozatán minden eddiginél több szénszálas felületben gyönyörködhetünk, emellett pedig ott vannak még az opcionális szín-kiegészítések, amelyek egyértelműen azt sugallják, hogy ez az autó a versenypályák sikánjaiban érzi magát otthon.

Az új 2019-es Ford GT Carbon széria ugyanolyan élvezetes a versenypályán, mint az országutakon

Az autó karosszériáján két versenysáv fut végig hosszában, amelyek felületén jól láthatók a karbonszálak – akárcsak az A-oszlopokon, az alacsonyabban elhelyezkedő karosszériaelemek felszínén és a ragyogóra fényezett keréktárcsákon. Az utastér stílusát a matt fényű karbonszálas elemek határozzák meg, többek közt a küszöbök, a légbeömlők és a középkonzol. Ilyen nagy felületet egyetlen másik Ford GT-ben sem díszítettek látszó karbonszálakkal.

A vásárlók négyféle szín-kiegészítést választhatnak (ezüst, narancs, vörös vagy kék) a tükörburkolatokhoz, a középső díszítő csíkhoz és a féknyergekhez. A Carbon Series emellett különleges ülésmintázatot is kapott, amelynek ezüstszínű öltései a kormánykerékről is visszaköszönnek. A volán mögött eloxált felületű váltófülek kaptak helyet, a műszerfalat pedig különleges embléma díszíti.


A kiválasztott vásárlók mostantól rendelhetik meg a Ford GT Carbon Series változatot. A különleges modellből hetente körülbelül egy darab készül majd.

Bizonyos piacokon november 8-tól a Ford 30 napon át újra fogadja a szupersportkocsira leadott megrendeléseket a www.FordGT.com honlapon.

Az új 2019-es Ford GT Carbon széria ugyanolyan élvezetes a versenypályán, mint az országutakon


Kulcsszavak: ford, Ford GT, új modell
 
7+1 dolog, amit megtudtunk a Tesla Model 3-ról 7+1 dolog, amit megtudtunk a Tesla Model 3-ról Az új, 2014-es Alfa Romeo MiTo  - Az innováció és az olasz dizájn égisze alatt frissített dizájn Az új, 2014-es Alfa Romeo MiTo - Az innováció és az olasz dizájn égisze alatt frissített dizájn Újragondolt stílusjegyekkel érkezik a BMW X2 M Performance Újragondolt stílusjegyekkel érkezik a BMW X2 M Performance Versenyezhet egymással egy virtuális és egy valódi sportautó? Versenyezhet egymással egy virtuális és egy valódi sportautó? Irányjelző Közlekedési Magazin - áprilisi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - áprilisi ajánló
 
A Volkswagen-csoport 4,2 százalékkal növelte eladásait az első kilenc hónapban

A Volkswagen-csoport 4,2 százalékkal növelte eladásait az első kilenc hónapban

2018. november 07.
A Volkswagen-csoport folytatta növekedését az idei pénzügyi év első kilenc hónapjában és jó úton halad afelé, hogy elérje a forgalomra és eredményre vonatkozó céljait.
Részletek

A Volkswagen-csoport 4,2 százalékkal növelte eladásait az első kilenc hónapban

Az új WLTP-teszteljárásra való áttérés miatt, a harmadik negyedévben bekövetkezett a járműeladás várt, ideiglenes visszaesése, különösen Európában, ennek ellenére a Volkswagen-csoport fontosabb pénzügyi mutatói emelkedtek az első kilenc hónapban, az előző évi adatokhoz képest. A forgalom, az előző évi 170,1 milliárd euróról 174,6 milliárd euróra nőtt. A különleges hatások nélküli működési eredmény, amely 13,3 milliárd eurós értéket ért el (az előző évben 13,2 milliárd euró) megfelel a tavalyi időszak eredményének, így az operatív nyereségarány 7,6 százalék. Az első kilenc hónapban a dízel témakör miatt 2,4 milliárd eurós különleges hatás merült fel (az előző évben ez az érték 2,6 milliárd euró volt). Az adózás előtti eredmény 2,2 milliárd euróval 12,5 milliárd euróra nőtt. Az autós üzletág nettó likviditása 24,8 milliárd eurót tett ki.

Dr. Herbert Diess, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke szerint:

„A jelenlegi pénzügyi év első kilenc havi eredménye bíztató, azonban még mindig nehéz kihívások elé nézünk, amelyeket nekünk és az egész autóiparnak le kell győznünk. Mivel jelenleg egy nagy horderejű átalakuláson megyünk keresztül, fel kell vennünk az iramot.”

Az első három negyedév sikereit a járműeladások általános és folyamatos növekedésének köszönhetjük. Az első kilenc hónapban a Volkswagen-csoport 8,1 millió járművet szállított le ügyfeleinek világszerte, ami az előző évhez képest 4,2 százalék növekedést jelent. Az első félév és a nyári hónapok erős növekedése kompenzálja a szeptemberi visszaesést, amelyet főleg a WLTP-teszteljárásra való áttérés okozott.

A Volkswagen-csoport 4,2 százalékkal növelte eladásait az első kilenc hónapban

A sikerekhez hozzájárult a kínai üzletág folyamatos erős fejlődése is. A kínai közös vállalatok eredményei nem szerepelnek a Csoport forgalmi és működési eredmény adatai között. Ezeknek a vállalatoknak az elszámolása tőkemódszerrel történik, működési eredmény részesedésük 3,3 milliárd euró (előző év: 3,3 milliárd euró). A Kína és az Egyesült Államok közti kereskedelmi vita visszavetette többek között az üzlet fejlődését és a vásárlók bizalmát, így jelentős piaci visszaesést okozott a harmadik negyedévben. 

Az autós üzletág nettó likviditásának enyhe növekedése

2018 szeptemberének végén az autós üzletág nettó likviditása 24,8 milliárd euró volt. Ez az érték enyhe, 2,6 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. A kutatási és fejlesztési költségek 9,9 milliárd eurót tettek ki az első kilenc hónapban, ezzel az előző évi szintre emelkedtek; a kutatási és fejlesztési költségek aránya 6,6 százalék (előző év: 6,8 százalék). Az autós üzletág eszközberuházási aránya 7,9 milliárd euró, az előző év hasonló időszakának 7,1 milliárd eurós értékéhez képest. Így a személyautó üzletág eszközberuházási aránya elérte az 5,3 százalékot. „A Volkswagen-csoportnak megvan a pénzügyi stabilitása ahhoz, hogy finanszírozni tudja a jövőbeni jelentős fejlesztéseit, amelyeket saját forrásból tervezünk megvalósítani a következő években. Számunkra továbbra is fontos a pénzügyi fegyelem, és a jövőbeni kulcsfontosságú, legmodernebb területekre való összpontosítás.”- erősítette meg Frank Witter, a Csoport igazgatótanácsának pénzügyekért és informatikáért felelős tagja.

Kitekintés

A Volkswagen-csoport megerősítette céljait a jelenlegi pénzügyi évre, a folyamatosan kihívásokkal teli piaci körülmények ellenére. A Csoport elvárásai szerint az eladások 2018-ban enyhén emelkednek majd és túlszárnyalják az előző év adatait.

A Volkswagen-csoport 4,2 százalékkal növelte eladásait az első kilenc hónapban

A Volkswagen-csoport és vállalatai eladásból származó forgalma a tervek szerint 5 százalékkal fog növekedni az elmúlt évhez képest. A különleges hatások nélküli működési eredményt illetően a csoport és a személyautó üzletág működési eredménye a forgalom arányában 6,5 és 7,5 százalék közé adódik 2018-ban. A különleges hatásokkal együtt számított működési eredmény a forgalom arányában várhatóan enyhén esni fog a Csoport és a személyautó üzletág esetében is.

Márkák és üzletágak

A Volkswagen Személyautók forgalma 7,3 százalékkal 62,5 milliárd euróra emelkedett az első három negyedévben. A különleges hatások nélküli működési eredmény 2,3 (2,5) milliárd euró. A WLTP-teszteljárásra való áttérésen kívül, a selejtezési költségek, az árfolyamhatások, az új modellek előkészítési költségei - különösen az elektro-mobilitási kampány bevezetése - miatt nagyobb elosztási költségek terhelték a működési eredményt. A nagyobb eladási darabszám és a csökkentett előállítási költségek azonban pozitív hatással voltak. A dízel témakör 1,6 milliárd euró különleges hatást jelentett.

Az Audi márka forgalma 44,3 (44,0) milliárd euróra nőtt januártól szeptember végéig. A különleges hatások nélküli működési eredménye pedig 3,7 (3,9) milliárd euró. A modellmix fejlődése és a pozitív árfolyamhatások sem tudták kompenzálni a kisebb eladási darabszámot és a nagyobb értékesítési költségeket, amelyekre a WLTP-teszteljárásra való áttérés volt negatív hatással. A dízel témakör 0,8 milliárd euró különleges hatást eredményezett. Az Audi márka főbb pénzügyi mutatói tartalmazzák a Lamborghini és Ducati márkák értékeit is.

A Volkswagen-csoport 4,2 százalékkal növelte eladásait az első kilenc hónapban

A ŠKODA 12,6 milliárd eurós forgalmat ért el, ami 2,1 százalék növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. A működési eredmény 10,2 százalékkal, 1,1 milliárd euróra csökkent, főleg a negatív árfolyamhatások, és a modellmix negatív hatásai, valamint az új modellekre előre elköltött költségek miatt. A költségoptimalizálásnak és a jobb árpozicionálásnak azonban pozitív hatásai voltak.

A SEAT márka forgalma 7,7 milliárd euróra adódott az első kilenc hónap végére, ami az előző évhez képest 6,7 százalék növekedést jelent. A működési eredmény 54,4 százalékkal 237 millió euróra emelkedett az új modellek előkészítésére elkötött költségek ellenére, amelyet a mennyiség és a modellmix pozitív hatásai ellensúlyoztak.

A Bentley márka forgalma ebben az időszakban 1,1 (1,3) milliárd euró. A működési eredmény -137 (31) millió euró, amire főleg a negatív árfolyamhatások és az új Continental GT piaci bevezetésének késedelme voltak káros hatással.

A Porsche forgalma 17,5 (15,7) milliárd euróra emelkedett az első kilenc hónapban. Működési eredménye 10,6 százalékkal 3,2 milliárd euróra nőtt, főként a megfelelő modellmix és a nagyobb darabszámok pozitív hatásainak köszönhetően.

A Volkswagen Haszonjárművek forgalma ebben az időszakban 8,6 milliárd euró, ami 3,9 százalék csökkenést jelent az előző évhez képest. A modellmix pozitív hatásai és az anyagköltségek optimalizálása ellenére a kedvezőtlen árfolyamok és a WLTP-teszteljárás okozta nehézségek játszották a főszerepet a működési eredmény 10 százalékos visszaesésében, amely így 628 millió euróra adódott.

A Scania márka forgalma januártól szeptember végéig 9,6 (9,3) milliárd euróra emelkedett. A Scania 991 (947) millió euró működési eredményt ért el főleg a nagyobb darabszámok, a kedvező árfolyamhatások és a kedvezően alakuló pénzügyi szolgáltatások üzletág miatt. A megnövekedett költségeknek ugyanakkor negatív hatása volt.  

Az MAN Haszonjárművek forgalma 8,6 (8,0) milliárd euróra emelkedett az első három negyedévben. A működési eredmény 222 (269) millió euróra esett vissza, mivel a nagyobb eladási darabszámok nem voltak képesek kompenzálni az Indiában folytatott tevékenységek szerkezeti átalakításával kapcsolatban felmerült költségeket.

Az MAN Power Engineering üzletág forgalma 2,5 (2,4) milliárd euróra nőtt a jelentésben szereplő időszakban. Működési eredménye pedig 142 (107) millió euró.

2018 első kilenc hónapjában a Volkswagen Pénzügyi Szolgáltatások üzletág működési eredménye 8,6 százalékkal, 1,9 milliárd euróra emelkedett. Az üzleti növekedésnek különösen pozitív hatásai voltak.



Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Volkswagen Csoport
 
Még mindig ragaszkodunk a régebbi külföldi használt autókhoz Még mindig ragaszkodunk a régebbi külföldi használt autókhoz Az új BMW X5 M50d: akár három turbó már az X5-ben is Az új BMW X5 M50d: akár három turbó már az X5-ben is A Lada 2018-ban is mintegy 1100 új autó értékesítésére számít A Lada 2018-ban is mintegy 1100 új autó értékesítésére számít Ismét piacvezető a Suzuki Ismét piacvezető a Suzuki Az új személyautók eladása 29 százalékkal nőtt júliusban Magyarországon Az új személyautók eladása 29 százalékkal nőtt júliusban Magyarországon
 
Milánóban bemutatkozott a Harley-Davidson® elektromos motorja

Milánóban bemutatkozott a Harley-Davidson® elektromos motorja

2018. november 07.
A vadonatúj elektromos Harley-Davidson® LiveWire™ modell  Európában debütált a Milánóban rendezett EICMA kiállításon tartott sajtótájékoztatón. A prezentáción Marc McAllister, a Terméktervezés és portfolió részleg alelnöke lebbentette fel a fátylat a Harley-Davidson elektromos kétkerekű portfoliója első példányának nagy érdeklődéssel várt felszereltségi adatairól.
Részletek

Milánóban bemutatkozott a Harley-Davidson® elektromos motorja

A 2019-ben debütáló modell a rendezvényen már, mint termelésre kész motorkerékpár került bemutatásra. A Harley-Davidson LiveWire egy új, nagy teljesítményű motorozási élményt kínál a motorosoknak. Tekintve, hogy a motorkerékpárt teljesen elektromos motor áttétel nélküli nyomatéka hajtja, lenyűgöző gyorsulásra képes mindössze a markolat elfordításával – nincs tengelykapcsoló, se sebességváltás. Alacsony súlypont, szilárd alumínium váz és kiváló minőségű finomhangolható felfüggesztési alkatrészek biztosítanak dinamikus kezelhetőséget a számára. A teljesítményt és a hatótávolságot a városi közlekedésre optimalizálták.

A motor „A Harley-Davidson új utakat hódít meg” elnevezésű stratégia része, amely egy új motoros generáció nemzetközi szintű megteremtését tűzte ki célul.  A motorkerékpár mögötti vízió a LiveWire projekttel indult, amely egy 2014-es prototípusban öltött testet. Ennek segítségével mérték fel egy elektromos meghajtású motorkerékpárban rejlő, a Harley-Davidson által elképzelt lehetőségeket.

Teljesítmény

A motorkerékpárt egy állandó mágneses elektromos motor hajtja, amely azonnali forgatónyomatékot biztosít, amint elforgatod a markolatot – ez hihetetlen gyorsulási paramétereket és szenzációs motorozási élményt nyújt. Az ültetett motorblokk alacsony súlypontot és könnyed kezelhetőséget, valamint biztonságos megállást jelent bármilyen sebességnél. A modellt a gyorsulással egyre magasabb és erősebb hanggal tervezték – ez egy olyan hangélmény, amely a LiveWire motorkerékpár egyenletes, elektromos teljesítményét képviseli.

Milánóban bemutatkozott a Harley-Davidson® elektromos motorja

Váz

„A meghajtás teljesítményét olyan váz teszi tökéletessé, amelyet könnyű és fürge menetdinamikára terveztünk a városi utak megbízható motorozásához és a kanyargó országutak nyújtotta izgalmakhoz. A LiveWire meghajtását, mint központi elemet egy alumínium vázzal kombináltuk, így növelve a modell szilárdságát, amelynek kimagasló teljesítményét tökéletesen finomhangolható Showa® felfüggesztéssel tettük teljessé. A Showa® BFRC-lite® (Balanced Free Rear Cushion-lite) egy rugóstagú hátsó lengéscsillapítót Showa SFF-BP® (Separate Function Fork-Big Piston®) egészíti ki elöl, amelyet a hátsó lengéscsillapító teljesítményével és finomhangolhatóságával összhangban és kiváló minőségű alacsony sebességű csillapításra terveztük, amelyek könnyeddé varázsolják a motorkerékpár vezérlését normál motorozási körülmények között.” - Marc McAllister, a Terméktervezés és portfolió részleg alelnöke

A motorkerékpár kormányzásának és teljesítményének továbbfejlesztésére Brembo Monoblock első féknyergekkel látták el a 300mm átmérőjű dupla tárcsához, így a kiváló teljesítmény a biztonságos fékezés érzetével párosul. A biztonságos motorozás élményét a blokkolásgátló fékrendszer (ABS) és a kipörgésgátló rendszer (TCS) – ezek mindegyike az alapfelszereltséghez tartozik –, valamint a H-D és a Michelin Scorcher közös fejlesztésű, 120mm-es hátsó és 180mm-es első abroncsai teszik teljessé. A motoros a LiveWire teljesítményét hét választható motorozási üzemmóddal is személyre szabhatja. Ezek közül négy gyári alapbeállítás, a további hármat viszont a motoros saját maga állíthatja be.

Milánóban bemutatkozott a Harley-Davidson® elektromos motorja

Technológia

A kormány fölött elhelyezett érintőképernyős színes TFT-kijelző (a TFT vékonyréteg tranzisztor, amely kiváló képminőségéről és kontrasztjáról ismert folyadékkristályos kijelző) információk széles választékát tudja megjeleníteni a nagyfényű és könnyen olvasható monitoron. A kijelző egység dönthető, amely a legtöbb motoros számára ideális látószöget biztosít. A TFT-kijelző segítségével a motoros a Bluetooth-kapcsolatot, a navigációt, a zenét és sok mást is be tud állítani.

A LiveWire motorkerékpárt öntött alumínium házban elhelyezett lítiumion cellákat tartalmazó RESS (Rechargeable Energy Storage System – újratölthető energiatároló rendszer, azaz a főakkumulátoregység) táplálja. A LiveWire szintén tartalmaz egy kisebb 12 voltos lítiumionos akkumulátort – ez működteti a fényeket, a vezérlőket, a dudát és a kijelző műszereket. A töltés egy 1. szintű fedélzeti töltővel oldható meg, amelyet hagyományos házi csatlakozóaljzatba lehet bekötni egy, a motorkerékpár ülése alatt tárolható tápkábel segítségével. A LiveWire tölthető ugyanakkor 2. és 3. szintű vagy DCFC (egyenáramú gyorstöltő) segítségével SAEJ1772 konnektorral (USA) vagy CCS2 – IEC 2 .típusú töltőcsatlakozó segítségével (más országokban). A LiveWire motorkerékpárt forgalmazó Harley-Davidson márkakereskedők nyilvános töltőállomást fognak fenntartani.

Milánóban bemutatkozott a Harley-Davidson® elektromos motorja

Stílus

A LiveWire stílusa ugyanúgy lenyűgöző, mint a teljesítménye. Ez az egyik legfontosabb Harley-Davidson stílusbéli alapelvnek is megfelel: a középpontban mindig a motorblokk áll. Csakúgy, mint ahogyan a V-Twin motorblokk minden korábbi Harley-Davidson motorkerékpár leginkább szemet gyönyörködtető eleme (koronaékszere), az elektromos motor is elsőként ragadja meg pillantásunkat az elektromos modellen. A briliáns borítás és az izmos, erőteljes forma hűen tükrözi a benne lakozó energiát. Továbbá a RESS öntött alumínium burkolatát hatékony hűtőbordákkal tervezték. A karosszéria, amelyen eloxált fém hatását keltő korszerű fényezési technológiát használtak, az akkumulátor borításától az emelt, darázsszerű kontúrokkal rendelkező faridomig terjed, amelyet olyan hátsó sárvédő egészít ki, amely a kereket úgy öleli át, mintha az csak inkognitóban lenne a jármű része.

A vadonatúj Harley-Davidson LiveWire jövő évtől kezdve lesz kapható, árazásra és az előrendelési folyamatra vonatkozó információkat 2019 januárjában osztanak meg.

A Harley-Davidson a fő üzleti erősségek, a márka és a márkakereskedői hálózat kiegyensúlyozásával olyan lehetőségekbe kíván beruházni, amelyek hamarabb eredményeznek minél több új motorost és fenntartható fejlődést a jövőre nézve. E felgyorsított terv részeként a vállalat világelső kíván lenni a motorkerékpárok elektromossá tételében, így intenzív, de bölcsen igyekszik beruházni az elektromos járműtechnológia területén. A Harley-Davidson izgatottan tekint az elektromos motorkerékpárok jövőjére, és 2022-re egy teljes portfoliót szeretne kihozni elektromos motorokból.



Kulcsszavak: bemutató, elektromos motor, Harley-Davidson, új modell
 
Opel Crossland X: Teljesen új crossover a virágzó SUV-piacon Opel Crossland X: Teljesen új crossover a virágzó SUV-piacon Mazda MX-5 Takumi2 - A legenda tovább él Mazda MX-5 Takumi2 - A legenda tovább él Bevetésre készek a BMW M6 GT3 és BMW M6 GTLM versenyautók Bevetésre készek a BMW M6 GT3 és BMW M6 GTLM versenyautók Bemutatkozott a Honda futurisztikus modellje: A “Pusztító” FCEV Bemutatkozott a Honda futurisztikus modellje: A “Pusztító” FCEV 2016-tól jön az első sportos-szabadidő autó a SEAT-nál 2016-tól jön az első sportos-szabadidő autó a SEAT-nál
 
Már a Marson túl száguld Elon Musk sportkocsija

Már a Marson túl száguld Elon Musk sportkocsija

2018. november 06.
Az Elon Musk által alapított SpaceX  idén februárban bocsátotta fel először a Falcon Heavyt.
Részletek

Már a Marson túl száguld Elon Musk sportkocsija

A rakéta tesztindítása óriási médianyilvánosságot kapott, részben azért, mert a fedélzetén nem a szokásos felesleges tesztteher, hanem egy Tesla Roadster sportautó, illetve egy Starman névre keresztelt űrruhás baba utazott.

A SpaceX friss tweetje szerint a jármű és utasa immár a Mars pályáján is túlra jutott - írja a Live Science. A bejegyzés szerint a következő megálló a világ végén található vendéglő lesz. A cég ezzel Elon Musk kedvenc regénysorozatára, a Douglas Adams által írt Galaxis útikalauz stopposoknakra utal. A sorozat második részének címe ugyanis Vendéglő a világ végén.

Köztudott, hogy Musk szereti a popkulturális utalásokat: Starman neve például egy 1972-es David Bowie dalra utal, a Roadsterben pedig egy 1969-es Bowie-dal, a Space Oddity szól. Sőt, a jármű műszerfalán is egy „Ne ess pánikba!” felirat angolul látható, ahogy Douglas Adams könyvborítóján is olvashatóvasható a DON´T PANIC! felirat.

Már a Marson túl száguld Elon Musk sportkocsija

A Roadster pályája azt sugallja, hogy az autó idővel ismét közelebb kerül majd a Naphoz, 2091 körül pedig néhány ezer kilométerre fog elhaladni a Föld mellett. Egy korábbi vizsgálat arra is rávilágított, hogy az elkövetkező pár millió éven belül a jármű a Vénuszba vagy bolygónkba csapódhat, így néhány szakértő attól kezdett félni, hogy a Roadster veszélyes szennyeződéseket juttathat az égitestekre. Aggódni azonban valószínűleg nem kell: az űr szélsőséges körülményei valószínűleg hamar el fogják pusztítani az autót és utasát – í­rja a ng.hu.

Kulcsszavak: elektromos autó, Elon Musk, SpaceX, Tesla
 
Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni Ford hibridek az elektromos járművek városi használatát vizsgáló programban Ford hibridek az elektromos járművek városi használatát vizsgáló programban A Tesla a lítiumra, a Toyota a magnéziumra hajt A Tesla a lítiumra, a Toyota a magnéziumra hajt A Tesla-vezér szerint itt az ideje, hogy új korszak kezdődjön az autógyártásban A Tesla-vezér szerint itt az ideje, hogy új korszak kezdődjön az autógyártásban Legördült az 50.000. Nissan LEAF a sunderandi gyártósorról Legördült az 50.000. Nissan LEAF a sunderandi gyártósorról
 
Adidas limitált széria készült a Toyota C-HR crossoverből

Adidas limitált széria készült a Toyota C-HR crossoverből

2018. november 06.
Az Adidas kivitelű Toyota C-HR speciális fényezése csak a kezdet; a két ikonikus márka korlátozott számban egyedi sportfelszereléseket és öltözékeket is a vásárlók rendelkezésére bocsát.
Részletek

Adidas limitált széria készült a Toyota C-HR crossoverből

Felrúgni minden szabályt – ez az egyszerű irányelv vezérli az Adidas tervezőit épp úgy, mint a Toyota C-HR alkotóit. Ennek szellemében a Toyota thaiföldi képviselete és az Adidas Japan egészen különleges limitált szériát, pontosabban szériákat bocsátott forgalomba.

A Toyota C-HR Adidas kivitele két színkombinációban, fehér-feketében vagy fekete-fehérben rendelhető. A karosszéria fényezéséhez kontrasztos árnyalatú lökhárítók és oldalsó díszítőbetétek társulnak, finom piros sávval megbolondítva; mindkét esetben fekete az összes tetőoszlop és a tetőlemez, illetve mindkét változat azonos, fekete-fehér küllős keréktárcsákat kap. A képet a hátsó kerékdob fölötti fekete-fehér sávozás, valamint a csomagtérajtón, illetve a C-oszlopon elhelyezett Adidas logó teszi teljessé.

Különösen a felül sötét, alul világos kivitel dizájnja emlékeztet kísértetiesen egy klasszikus edzőcipőre. Ez még erőteljesebben érvényesül, ha mellétesszük az ugyanilyen színvilágú Adidas Adizero Japan futócipőt, amelynek első generációs modellje 2014-ben maratoni világcsúccsal ünnepelte piaci bevezetését. A kifejezetten ázsiai körülményekhez tervezett, a talprészén egy speciális abroncs gumikeverékét hordó cipő is része annak a limitált sorozatnak, amellyel az Adidas ünnepli a Toyotával folytatott kooperációt.

Adidas limitált széria készült a Toyota C-HR crossoverből

A fekete-fehér vagy tisztán fehér színben elérhető, női és férfi méretekben egyaránt kapható lábbeli mellett egy trópusi éghajlatra tervezett, az izzadságot azonnal elvezető, testhőmérséklet-szabályozó szövetanyagból készült Climalite kabát, valamint egy merev hátfalú, a testhez tökéletesen hozzásimuló 30 literes hátizsák alkotja azt a kollekciót, amelyből mindössze 1200 csomagot gyárt az Adidas, és kizárólag a C-HR thaiföldi vásárlói számára lesz elérhető – ajándékként frissen átvett autójukhoz!

Thaiföldön a Toyota C-HR kétféle hajtáslánccal érhető el: a világszerte népszerű, 1.8 literes benzinmotorra épülő, 122 lóerős hibrid erőforrással, illetve ugyanannak a benzines szívómotornak a csökkentett sűrítésű (10:1), villanymotor nélküli verziójával, amely 140 lóerőt és 175 Nm forgatónyomatékot ad le, az erőátvitelről hét szimulált fokozattal dolgozó Super CVT-i sebességváltó gondoskodik.
Kulcsszavak: C-HR, crossover, hibrid, toyota
 
Hidrogénre hangol a Toyota Hidrogénre hangol a Toyota Egy tanulmány szerint a Toyota és Lexus Hybrid gépkocsikkal közvetlen megtakarítás érhető el Egy tanulmány szerint a Toyota és Lexus Hybrid gépkocsikkal közvetlen megtakarítás érhető el Frankfurtban Lohscheller vezérigazgató bejelentette az Opel első konnektoros hibridjét Frankfurtban Lohscheller vezérigazgató bejelentette az Opel első konnektoros hibridjét A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn Egyedi crossover formaterv a hibridek piacán Egyedi crossover formaterv a hibridek piacán
 
Nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma októberben Magyarországon

Nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma októberben Magyarországon

2018. november 06.
Októberben 5,4 százalékkal több új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországom, mint egy évvel korábban, az év első 10 hónapjában 24,2 százalékos volt a növekedés az előző év azonos időszakához képest - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és a Carinfo.hu a DataHouse Kft. adatai alapján hétfőn.
Részletek

Nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma októberben Magyarországon

Októberben 10 923, az első 10 hónapban pedig 115 549 új személygépkocsi került forgalomba. Ebből összesen 1031 volt tisztán elektromos autó, 97,1 százalékkal több, mint tavaly. A forgalomba helyezett plug-in hibridek száma 636 volt, ami 77,2 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának adatait.

Az MGE közleményében kiemelte, hogy az októberi eredményeken látszik a szeptemberi szerény visszaesés utáni piaci helyreállás trendje, így a piac nagy valószínűséggel a hátralévő három hónapban behozza az emelt előrejelzéshez képest szerény elmaradását. Az MGE szerint egész évben 142 ezer új személygépkocsit helyeznek fogalomba.

A tisztán elektromos és a plug-in hibrid gépkocsik forgalomba helyezése jelentősen, de még kis mennyiség mellett időarányosan nő, azonban a felvevő piac korlátozott, az egész évre elképzelt 2000 darab körüli forgalomba helyezés elérhető.

Az egyesület kitért arra is, hogy kiemelten kell foglalkozni a Magyarországra beáramló használt autók korösszetételével. A szervezet sürgeti a használt autók importjának mederbe terelését annak érdekében, hogy a fejlettebb országokban letett régebbi, nagyobb károsanyag-kibocsátású, különösen a régebbi dízelmotoros autók ne, vagy ne ilyen mértékben kerüljenek forgalomba Magyarországon.

Nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma októberben Magyarországon

Az új nagyhaszonjárművekből 439 került forgalomba októberben, ami 29,3 százalékkal kevesebb a tavalyinál. Az év eddigi részében összesen 5480 nagyhaszonjárművet helyeztek forgalomba, 14,5 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben az időszakban.

Az októberben forgalomba helyezett 97 autóbusz 120,5 százalékkal több volt a tavaly októberinél. Az első 10 hónapban 543 új autóbusz állt forgalomba, ami 8,6 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A gépjárműimportőrök egyesülete szerint az autóbuszpiac kis mérete miatt mutat jelentős havi eltéréseket, az a fontos, hogy éves szinten növekedés legyen, mert a hazai buszpark nagyon idős.

Az eladott új motorkerékpárok száma 54,9 százalékkal nőtt, októberben 175 volt. Január-októberben 2797 új motorkerékpár került forgalomba, ami 31,9 százalékos növekedés. Az MGE közleményében ugyanakkor jelezte, hogy a piac továbbra is gyenge. Az egyesület változatlanul úgy véli, hogy a helyzet javítása érdekében fontos lenne a robogó-azonosítás megoldása a közlekedési céllal használt motorok esetében.

Az MGE jó hírként értékelte, hogy jövő évtől a motorkerékpárok regisztrációs adója a használati motorok esetében csökken, ami kedvező hatással lehet a piac fejlődésére.

Nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma októberben Magyarországon

A Carinfo.hu tájékoztatása szerint a személygépkocsi márkák közül a legtöbbet Suzukiból adták el 2018 első tíz hónapjában a magyar piacon, összesen 16 387-et, a márka piaci részesedése 14,18 százalék volt. Fordból 11 518, Skodából 10 338, Opelből 9345, Volkswagenből 8988 kelt el. Az előző év azonos időszakában szintén a Suzuki állt az élen 13,22 százalékos piaci aránnyal. A második helyen változatlanul a Ford állt, a harmadik, illetve a negyedik helyet pedig az Opel, illetve a Skoda szerezte meg.

A Carinfo.hu arról is beszámolt, hogy októberben 1806 új kishaszongépjárművet helyeztek forgalomba, míg 2017 októberében a számuk még elérte a 2180-at. Az év első tíz hónapjában 17 824 új kishaszongépjárművet helyeztek forgalomba, ami 2333-mal több mint egy évvel ezelőtt. A január-októberi időszakban a kishaszongépjármű márkák közül a legtöbbet a Fordból adták el a magyar piacon, összesen 4675 darabot, a márka piaci részesedése 26,23 százalék volt.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, mge
 
Porsche Hungaria: az élénkülés apró jelei az újautó-piacon Porsche Hungaria: az élénkülés apró jelei az újautó-piacon Hazai gyártású sikermodellekkel tarolt a Suzuki 2016-ban Hazai gyártású sikermodellekkel tarolt a Suzuki 2016-ban Négy éve az élen az USA-ban a Ford Négy éve az élen az USA-ban a Ford 2014-ben a Leon-nak köszönhetően 10%-kal nőttek a SEAT eladásai 2014-ben a Leon-nak köszönhetően 10%-kal nőttek a SEAT eladásai Kínában a várakozásokat meghaladóan nőttek a járműeladások tavaly Kínában a várakozásokat meghaladóan nőttek a járműeladások tavaly
 
Érkeznek a Ford Fiesta ST-Line új Red Edition és Black Edition változatai

Érkeznek a Ford Fiesta ST-Line új Red Edition és Black Edition változatai

2018. november 05.
A Ford két új változattal, a Fiesta ST-Line Red Edition és Black Edition kivitelekkel bővíti a vadonatúj Fiesta kínálatát.
Részletek

Érkeznek a Ford Fiesta ST-Line új Red Edition és Black Edition változatai

A 2018-as évben eddig a Fiesta-eladások közel egyötödét kitevő, sportos Fiesta ST-Line modell Fiesta ST-Line Red Edition és Black Edition változatai egyedi, feltűnő külső és belső részletmegoldásokkal erősítik tovább az autó dinamikus stílusát, amit a Ford Performance izomautói ihlettek.

A három- és ötajtós karosszériával egyaránt megrendelhető Fiesta ST-Line Red Edition és Black Edition modelleket a Ford 140 lóerős, 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja hajtja, és sportos hangolású futómű gondoskodik az agilis, élvezetes menetteljesítményről.


A Ford 2016-ban alkotta meg az ST-Line modellcsaládot azoknak a vevőknek, akiket vonz a Ford Performance modellek sportos hangulata, de nem igénylik a Ford Performance különleges motorjainak és futóműveinek extrém teljesítményét.

Két izgalmas lehetőség

Az új Fiesta ST-Line Red Edition kivitel Race Red külső fényezését matt fekete (a szélükön ragyogó feketével kontúrozott) sávok díszítik, amelyek a tetőről a motorháztetőn át egészen az első légterelőig végigfutnak. A Fiesta ST-Line Black Edition változat fényezése Panther Black árnyalatú, és a matt fekete sávok kontúrja magas fényű vörös.

Érkeznek a Ford Fiesta ST-Line új Red Edition és Black Edition változatai

Mindkét változaton a karosszéria színére fényezett, túlméretes spoiler látható, valamint vörös karimájú, Panther Black fényezésű 17 colos keréktárcsák és fekete külső tükörburkolatok, amelyeken egy vízszintes vörös sáv fut keresztben.

A kontrasztos színtéma az utastérben is megjelenik. A részleges bőrkárpitozású sportüléseket, az ajtóbehúzó fogantyúkat, a középső szellőzőnyílások keretét és az utasoldali dekorációs elemet vörös betétek díszítik. Vörös öltésekkel készül a lapított alsó karimájú, bőrborítású kormánykerék, a váltókar szoknyája, a kézifékkar, a padlószőnyeg és a belső ajtóburkolat is.

Az autóhoz megrendelhető az Apple CarPlay és Android Auto™ rendszerekkel kompatibilis SYNC 3 csatlakozás, aminek segítségével a Fiesta ST-Line Red Edition és Black Edition modellek vezetői hangvezérléssel és a 8 colos érintőképernyőn keresztül egyaránt kezelhetik az audiorendszert, a navigációt és a csatlakoztatott okostelefonokat.

A SYNC 3 emellett a nagy felbontású audiofájl-formátumokat is felismeri, és a zenét a 675 wattos B&O Sound System tíz hangszórója sugározza az utastérbe. A csomagtérben elhelyezett mélynyomót és a műszerfal tetejére épített központi középhang-sugárzót is tartalmazó rendszer 360 fokos, prémium minőségű koncertélményt biztosít.

Érkeznek a Ford Fiesta ST-Line új Red Edition és Black Edition változatai

A rendelhető felszereltség részét képező kényelmi és biztonsági berendezések sorában megtalálható a halogén fényű automatikus fényszóró, a LED nappali menetfény, a LED hátsó világítás, a statikus kanyarvilágítást biztosító ködfényszórók, a Sávtartó Asszisztens, a Sebességhatároló és a Hegymeneti Elindulássegítő is.

Az autóban olyan fejlett vezetéssegítő technológiák működnek, mint a Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, a Közlekedési Tábla Felismerés, az Adaptív Sebességtartó Automatika és a Holttérfigyelő rendszer.

A Ford erőteljes és üzemanyag-takarékos, többszörösen díjnyertes 140 lóerős 1.0 EcoBoost motorjával és csekély belső súrlódású hatfokozatú manuális sebességváltójával felszerelt autó üzemanyag-fogyasztása 4,9 l/100 km, legalacsonyabb CO₂-kibocsátása pedig 112 g/km.

Az új Ford Fiesta ST-Line Red Edition és Black Edition modellek már megrendelhetők bizonyos európai piacokon.

A Ford számos, az autók személyre szabását szolgáló opciót (például kontrasztos fényezésű tetőt vagy külső tükörburkolatot) is kínál a vadonatúj Fiesta vásárlóinak, akik olyan kivitelek közül választhatnak, mint a stílusos Fiesta Titanium, a magasabb kategóriákat idéző Fiesta Vignale, a SUV-ihletésű Fiesta Active crossover és a Ford Performance által fejlesztett vadonatúj Fiesta ST.

Kulcsszavak: bemutató, Fiesta ST, ford, új modell
 
Modellinváziót indít a Ford Modellinváziót indít a Ford Az Infiniti Q70 tekintélyt parancsolóbb külsőt kapott, erősítve a sportszedán presztízsét Az Infiniti Q70 tekintélyt parancsolóbb külsőt kapott, erősítve a sportszedán presztízsét A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4 A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4 A Ford elkezdi gyártani a Deutsche Post StreetScooter WORK XL elektromos hajtású áruszállítót A Ford elkezdi gyártani a Deutsche Post StreetScooter WORK XL elektromos hajtású áruszállítót Tarolnak majd az egyedi Mustangok a 2014-es Las Vegasi SEMA kiállításon Tarolnak majd az egyedi Mustangok a 2014-es Las Vegasi SEMA kiállításon
 
Négyüléses luxusautó nyitott tetővel: az új BMW 8-as Cabrio

Négyüléses luxusautó nyitott tetővel: az új BMW 8-as Cabrio

2018. november 05.
A BMW márka új formanyelve precízen megrajzolt vonalak és erőtől duzzadó karosszériafelületek mentén kel életre, amelyek az új BMW 8-as Cabrio atmoszféráját is a sportos kisugárzás és az előkelő elegancia kettősével ruházzák fel.
Részletek

Négyüléses luxusautó nyitott tetővel: az új BMW 8-as Cabrio

Sportosan előkelő megjelenés: erőteljes formanyelv, jellegzetes vonalvezetéssel

4 843 milliméteres hosszúságával, 1 902 milliméteres szélességével, 1 339 milliméteres magasságával és 2 822 milliméteres tengelytávolságával az újdonság szinte milliméterre pontosan megörökölte az új BMW 8-as Coupé karosszériaméreteit, amelyek a nyitott tetős sportautó esetében 1 619 milliméter széles első és 1 642 milliméter széles hátsó nyomtávokkal egészülnek ki. Az új BMW 8-as Cabrio a vászontető lenyitásával ölti magára legkecsesebb, leglendületesebb kiállását.

Az első lökhárító nagyméretű légbeömlői és a sportosan elnyújtott első koptatók már álló helyzetben is tagadhatatlan dinamikával ruházzák fel a modell frontrészét, amelynek sportos kialakítását az új BMW M850i xDrive Cabrio esetében alapfelszereltségként kínálja a gyártó, az új BMW 840d xDrive Cabrio esetében pedig az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető M Sport csomag része. A LED-technológiás, adaptív első fényszórók ugyancsak az alapfelszereltség részei, miközben az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető tételek közé a BMW Selective Beam funkcióval felszerelt, folyamatosan változó megvilágítási tartományokra képes, hozzávetőlegesen 600 méterre elvilágító BMW Laserlight lézerfény-technológia is felkerült. A karosszéria oldalfelületeinek művészi formái a hátsó részbe nyúló átmenetben, a kerékjárati ívek fölötti vállrészben teljesednek ki. Hátulnézetből az újdonságot a vízszintesen elnyújtott vonalvezetés, a karosszéria oldalába mélyen benyúló lámpatestek és a csomagtérajtóba integrált pót féklámpa határozza meg, amelyek még tovább erősítik az új BMW 8-as Cabrio hátuljának egyszerre alacsony és széles kiállását.

Négyüléses luxusautó nyitott tetővel: az új BMW 8-as Cabrio

Elektromosan működtethető vászontető

Az új BMW 8-as Cabrio lenyitható vászontetejét a súlyoptimalizált kialakítás és a kiváló hangszigetelés jellemzi. Csukott állapotban a feszesen húzódó vászontető tökéletesen zárt utasteret garantál, a bajor prémiumgyártó kupé modelljeinek feltűnően elegáns jármű-sziluettjét kölcsönözve az újdonságnak. Az alapfelszereltségként fekete árnyalatban kínált vászontető az opcionális extrafelszereltség részeként ezüstös antracit színben is megrendelhető. A teljes mértékben automatizált tetőmozgató mechanika egyetlen gombnyomásra, mindössze 15 másodperc alatt lenyitja vagy becsukja a vászontetőt. A kifejezetten csendes szerkezet egészen 50 km/órás utazósebességig aktiválható. Lenyitott állapotban a vászontetőt a mozgató mechanika a hátsó ülések fejtámlái mögé, egy dupla dómmal ellátott, típus-specifikus takarópanel alá hajtogatja össze: a takarópanel anyagborítása és árnyalata minden tekintetben megegyezik az adott modell utasterének műszerfalával, ajtókárpitjaival és hátsó oldalelemeivel.

A karosszéria és az utastér harmóniája

Az új BMW 8-as Cabrio karosszériája és utastere közötti páratlan harmónia leginkább lenyitott tetővel érhető tetten, ilyenkor a négyüléses sportautó utasait a műszerfal, az ajtókárpitok, a hátsó utastéri elemek, valamint a hátsó ülések mögötti vászontető-takarópanel tökéletesen megegyező anyagborítású és árnyalatú egysége öleli körbe. Az oldalsó ablaksávok keretei a vászontetőt rejtő takarópanelt is elegánsan fogják közre, amellyel az autó eleje és hátulja közötti kapcsolatot nyomatékosítják.

Az újdonság utasterét a dinamizmus, az exkluzivitás és a magával ragadó luxus atmoszférája járja át, az alapfelszereltségként kínált hangulatvilágítás pedig az utastér hosszirányban elnyújtott, előremutató vonalvezetését erősíti. Az új BMW 8-as Cabrio műszerfalát, ajtókárpitjait és elektromosan állítható sportüléseit teljes Vernasca bőrkárpit borítja.

Négyüléses luxusautó nyitott tetővel: az új BMW 8-as Cabrio

Az új BMW M850i xDrive Cabrio multifunkciós üléseit már az alapfelszereltség részeként Merino bőrkárpittal kínálja a gyártó. Az új BMW 840d xDrive Cabrio bőrözött sportkormánya és az új BMW M850i xDrive Cabrio bőrözött BMW M sportkormánya egyaránt multifunkciós gombokkal, kormány mögötti váltófülekkel érkezik meg az újdonságba.

Utastéri szélterelő alapfelszereltségként, nyakmelegítő az opcionális extrafelszereltség részeként

Az új BMW 8-as Cabrio alapfelszereltségének az utastéri szélterelő is része, amely lenyitott vászontető esetén az első ülések fejtámlái mögé erősítve segít megelőzni az utastérben kialakuló légörvényeket. A még komfortosabb kabriózásokat a hidegebb évszakokban opcionális extrafelszereltségként megrendelhető nyakmelegítők fokozzák, amelyek az első ülések fejtámláinak frontrészébe építve fújnak meleg levegőt a vezető és első utasa nyakára. Az opcionális extrafelszereltségek palettáján ezen felül az ülések klimatizált funkciója, a fűthető sportkormánnyal felszerelt Komfortfűtés csomag (Heat Comfort package) és a BMW Display Key okoskulcs is megtalálható. Az alapfelszereltségként kínált Harman Kardon zenerendszer opcionális alternatívájaként a kiváló hangminőségű, abszolút prémium Bowers & Wilkins Diamond Surround rendszer is megrendelhető, miközben a bajor prémiumgyártó ügyfelei az utastér egyes gombjait és kapcsolóit a BMW Individual részleg üvegből készült elemeire is lecserélhetik.

Az új BMW 8-as Cabrio hátsó üléssora már az alapfelszereltség részeként 50:50 arányban osztott, a különálló háttámlák ledöntésével pedig a csomagtér befogadó képessége is jelentős mértékben növelhető. Zárt vászontetővel és négy üléssel a csomagtér térfogata 350 liter.
Négyüléses luxusautó nyitott tetővel: az új BMW 8-as Cabrio

Optimalizált légellenállás, saját tömeg és biztonság

Az új BMW 8-as Cabrio légellenállását a szinte teljesen zárt alváz, az aktív légcsatornák, az Air Curtains légbevezető- és az Air Breathers légkivezető nyílások, valamint a külső visszapillantó-házak rendkívül keskeny tartópillérei optimalizálják. A maximális karosszériamerevség és a minimalizált saját tömeg látszólagos ellentmondását intelligens anyagkombináció oldja fel, amelynek köszönhetően a lenyitható vászontető ellenére is csupán néhány kiegészítő, kabrió-specifikus erősítés beépítésére volt szükség. Ez utóbbiak a karosszéria oldalának keresztmerevítéseire és az alvázra korlátozódtak. Az új BMW 8-as Cabrio típus-specifikus borulásgátló rendszert is kapott, amely a hátsó ülések fejtámlái mögött egy alumíniumból készült, rejtett bukókeretet is tartalmaz: ha a technológia borulás veszélyét érzékeli, az alumínium keretet egy pirotechnikai töltet a másodperc törtrésze alatt aktiválja, amely felborulás esetén megvédi az utasokat a fej- és nyaksérülésektől.

A vérpezsdítő V8-as benzinmotor és a sima járású hathengeres dízel

Az új BMW M850i xDrive Cabrio motorházteteje alatt a legkorszerűbb 4.4 liter hengerűrtartalmú, nyolchengeres benzinmotor dolgozik, amely letaglózó erőtöbblettel, szelepvezérléssel ellátott BMW M sport kipufogórendszerének köszönhetően pedig jellegzetesen kidolgozott orgánummal vértezi fel az új BMW 8-as sorozat aktuális csúcsmodelljét.

Négyüléses luxusautó nyitott tetővel: az új BMW 8-as Cabrio

A V8-as erőforrás BMW M Performance TwinPower Turbo technológiája kettő darab kettős megfúvású (TwinScroll) turbófeltöltőt, hengersorok közé épített töltőlevegő-hűtőt, magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszert, VALVETRONIC változó szelepvezérlést és dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítást tartogat, amelyek együttesen 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítménnyel és 750 Nm csúcsnyomatékkal ruházzák fel a legerőteljesebb újdonságot. Az új BMW M850i xDrive Cabrio 3,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

Az új BMW 840d xDrive Cabrio meghajtásáról egy olyan erőforrás gondoskodik, amely a maga nemében egyedülálló a luxusszínvonalú kabriók szegmensében: egy 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotor. Az egység BMW TwinPower Turbo technológiája többlépcsős turbófeltöltéssel és Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel dolgozik, amely 235 kW / 320 lóerő maximális teljesítmény és 680 Nm csúcsnyomaték képében kel életre. A technológia az alacsony fordulatszám-tartományban átélt, pihentető gurulásokat és az erőteljes sprinteket egyaránt tökéletesen abszolválja, amelyben a típus-specifikus sport kipufogórendszer vezérelhető orgánuma is maximálisan partner. Az új BMW 840d xDrive Cabrio 5,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

Nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó, BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és BMW M sport differenciálmű

Az új BMW 8-as Cabrio mindkét erőforrása maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. Az újdonságok a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltón keresztül továbbítják teljesítményüket és forgatónyomatékukat a négy kerék felé, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás közreműködésével. Utóbbi technológiát az új BMW 8-as Cabrio alá is érezhetően a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint fejlesztették tovább a mérnökök, a bajor prémiumgyártó modelljei által fémjelzett, legendás vezetési élmény életre keltése érdekében. A modellpáros dinamikus menetteljesítményét a BMW M sport differenciálmű fokozza tovább, amely az új BMW M850i xDrive Cabrio esetében az alapfelszereltség része. A hátsó tengelybe épített differenciálmű elektromos motorja által létrehozott záró funkció a megnövelt tapadás mellett az autó agilitását is optimalizálja, és jelentős mértékben növeli a kanyarokat követő dinamikus kigyorsítások intenzitását is.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 8-as, cabrio, új modell
 
Autókat is fogad a pekingi repülőtér Autókat is fogad a pekingi repülőtér Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo A Mercedes-AMG két Roadster modellel bővíti ki GT modellcsaládját A Mercedes-AMG két Roadster modellel bővíti ki GT modellcsaládját A Volvo Cars Sanghajban leplezte le az S90 szedán új változatát A Volvo Cars Sanghajban leplezte le az S90 szedán új változatát A Nissan bejelentette az új LEAF árait és specifikációit A Nissan bejelentette az új LEAF árait és specifikációit
 
Már az utakat rója az első bioetanollal üzemelő Scania tehergépkocsi

Már az utakat rója az első bioetanollal üzemelő Scania tehergépkocsi

2018. november 05.
Megfelelően elegendő, a Lantmännen Agroetanol az úttörő ügyfél Igen találó, hogy a Scania új, 13 literes, bioetanol-üzemű motorjával felszerelt legelső tehergépkocsit éppen etanol szállítására használják.
Részletek

Már az utakat rója az első bioetanollal üzemelő Scania tehergépkocsi

A tehergépkocsi a Lantmännen Agroetanol vállalathoz tartozik, amely az északi régió legnagyobb biofinomítóját üzemelteti. A 410 lóerős teherautó a Josef Lindberg i Sandarne fuvarozóvállalat üzemeltetésében a Gävle városában található Lantmännen vállalattól szállít ki bioetanolt az ügyfeleknek Svédország középső részén. „A 410 lóerős motor erősnek érződik” „Még csak néhány fuvart végeztem el a tehergépkocsival, de úgy tűnik, hogy a várakozásoknak megfelelően teljesít” – mondta Mikael Söderqvist járművezető.

„Csupán annyi különbséget lehet észrevenni, hogy az ember nem érzi azt a jellegzetes gázolajszagot. A 410 lóerős motor erősnek érződik, habár én el vagyok kényeztetve, mert korábban egy Scania V8-assal dolgoztam, és ez a mostani jármű érthetően gyengébb ahhoz képest. Mindazonáltal nagyon lelkesedem a Scania új tehergépkocsi-generációjáért.”

Az ED95 akár 90 százalékkal is csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást A nehézgépjárművek számára kínált ED95 (bioetanol gyújtássegítő adalékkal keverve) üzemanyaggal a szén-dioxid-kibocsátás akár 90 százalékkal is csökken. A nitrogénoxidok és a részecskék kibocsátása is jelentősen kisebb mértékű. Az új bioetanol-üzemű motor legnagyobb nyomatéka 2150 newtonméter, amely megegyezik dízelüzemű testvérének nyomatékával, és az üzemanyag-fogyasztás szintén a hagyományos dízelmotorokéhoz mérhető. Az új erőforrás a hagyományos dízelekhez hasonlóan kompressziós gyújtással működik, így nincs szükség nagyobb szerkezeti módosításokra.

A motor legjelentősebb változtatásai az üzemanyag-befecskendező rendszerrel és a hengerekkel kapcsolatosak, amelyeket a nagyobb sűrítésnek megfelelően alakítottak át. Ugyanazt az SCR kipufogógáz-utánkezelő rendszert használja, amelyet a Scania szinte az összes Euro 6-os motorjához alkalmaz.
Kulcsszavak: bioetanol, kamion, környezetbarát, scania
 
Volkswagen: Európának vezető szerepet kell betöltenie az elektromos mobilitás területén Volkswagen: Európának vezető szerepet kell betöltenie az elektromos mobilitás területén 25 százalékkal környezetkímélőbb autókat gyárt a Volkswagen márka 25 százalékkal környezetkímélőbb autókat gyárt a Volkswagen márka Levegő Munkacsoport: az autómegosztás oldhatja meg a városi közlekedés problémáit Levegő Munkacsoport: az autómegosztás oldhatja meg a városi közlekedés problémáit Európai Autómentes Napot tartanak vasárnap Európai Autómentes Napot tartanak vasárnap Volkswagen XL1 - 100 kilométerenként egy liter fogyasztás Volkswagen XL1 - 100 kilométerenként egy liter fogyasztás
 

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 101 - 110