Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12054 Megjelenítve: 101 - 110
A fellendülés jelei észlelhetők a német autóiparban

A fellendülés jelei észlelhetők a német autóiparban

2020. augusztus 05.
Javul az üzleti hangulat és a kereslet fellendülésének jelei mutatkoznak már a német autóiparban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének kedden az MTI-hez eljuttatott havi rendszeres felmérése alapján.
Részletek

A fellendülés jelei észlelhetők a német autóiparban

Az ifo júliusi felmérésében az üzleti hangulat javulását mutatta ki már a második egymást követő hónapban: az index 43,7 pontra emelkedett a júniusi 26,9 pontról. Az autógyártók exportkilátásaikat is pozitívabban értékelték, júliusban a vonatkozó index 40,8 pontra emelkedett a júniusi 17,3 pontról.

Az aktuális helyzetüket azonban továbbra is negatívan ítélik meg az autógyártók, bár kevésbé rossznak mint az előző hónapban. Az index a júniusi mínusz 81,9 pontról mínusz 65,5 pontra javult júliusban.

"A foglalkoztatási mutatók még mindig aggodalomra adnak okot" - jegyezte meg a felmérés értékelésében Klaus Wohlrabe, az ifo intézet (ifo Institut - Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) kutatási vezetője. A vonatkozó mutató ugyanis csak szerény mértékben javult, mínusz 53,3 pontra mínusz 54,4 pontról. A foglalkoztatási mutató tehát még mindig rosszabbul áll a pénzügyi válság után, 2009 áprilisában mért mínusz 50,0 pontos mélypontjánál.


A fellendülés jelei észlelhetők a német autóiparban

A megrendelések mutatója 63,2 pontra ment fel júliusban a júniusi 52,1 pontról. A megrendeléseket az autógyárak jórészt felhalmozott készleteikből elégítik ki, a készletmutató ennek megfelelően 30,6 pontra csökkent az előző havi 40,2 pontról. A megrendelésállomány mutatószáma pedig a júniusi 13,3 pontról 25,5 pontra emelkedett júliusban. A termelési kilátások mutatószáma júliusban már sorban a harmadik hónapban emelkedett, 50,6 pontra a júniusi 48,8 pontról.

Kulcsszavak: autógyár, járműipar, németország
 
Leépít a BMW Leépít a BMW A magyar autóipari beszállítók erős évre számítanak A magyar autóipari beszállítók erős évre számítanak A Mercedes-Benz új gyárat épít kecskeméti telephelyén A Mercedes-Benz új gyárat épít kecskeméti telephelyén Bemutatjuk a BMW Group tesztlétesítményét Miramas-ban Bemutatjuk a BMW Group tesztlétesítményét Miramas-ban Harley-Davidson ® LiveWier™ projekt élménytúra Harley-Davidson ® LiveWier™ projekt élménytúra
 
A Magyar Közút kilenc új ütközéscsillapító utánfutót vásárolt

A Magyar Közút kilenc új ütközéscsillapító utánfutót vásárolt

2020. augusztus 05.
Az úton dolgozó munkatársak védelme érdekében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kilenc új ütközéscsillapító forgalomtechnikai utánfutót szerzett be, az eszközök a társaság kardosi, komáromi, monori, szigetszentmiklósi és keszthelyi autópálya-mérnökségére kerülnek.
Részletek



A Magyar Közút kilenc új ütközéscsillapító utánfutót vásárolt

Az univerzális, bármilyen típusú teherautóra felszerelhető utánfutók az ütközéskor keletkező energia elnyelésére szolgálnak.

A társaság mintegy négyezer munkavállalója dolgozik közvetlenül az utakon, ők nap mint nap balesetveszélyes helyzetekkel néznek szembe. Az ütközésienergia-elnyelő eszközök a munkaterületen dolgozókat védik, és a balesetet szenvedő járműben utazók sérüléseit is csökkentik - írták.

Felidézték: a Magyar Közút 2018-ban indította el "Biztonságunk az Ön kezében van!" című kampányát, amelyben arra hívják fel a közlekedők figyelmét, hogy vegyék komolyan az úton zajló munkálatok környezetében kihelyezett forgalmi jelzéseket, előzzék meg a baleseteket.

Tavaly tizenháromszor ütköztek járművek ilyen energiaelnyelő eszköznek. Ezekből a balesetekből egyik sem volt halálos kimenetelű, négyben volt súlyos, egyben pedig könnyű sérült, a többinél csak anyagi kár keletkezett. Idén eddig hat ilyen baleset történt, és mindegyiknél csak anyagi kár keletkezett - közölték.

A közútkezelő cég célja - hangsúlyozták -, hogy minden tereléskiépítés és útüzemeltetési munka energiaelnyelő berendezés fedezetében történhessen.

A Magyar Közút kilenc új ütközéscsillapító utánfutót vásárolt

Kulcsszavak: balesetmegelőzés, beszerzés, közlekedésbiztonság, magyar közút
 
A Volvo Cars és a POC a világon elsőként dolgozott ki autó / kerékpáros sisak töréstesztet A Volvo Cars és a POC a világon elsőként dolgozott ki autó / kerékpáros sisak töréstesztet A Magyar Közút kilenc új ütközéscsillapító utánfutót vásárolt A CarZorbba a Nissan legnagyobb Zorb gömbje A Magyar Közút kilenc új ütközéscsillapító utánfutót vásárolt Téli szerviz kampány a Nissannál akár 50% kedvezménnyel Abroncsvásárlás: így válasszuk ki a megfelelőt! Abroncsvásárlás: így válasszuk ki a megfelelőt! A világ első automatizált gumiabroncs-tesztpályája A világ első automatizált gumiabroncs-tesztpályája
 
Frissült és többet tud a legnagyobb elsőkerék-hajtású Toyota szedán

Frissült és többet tud a legnagyobb elsőkerék-hajtású Toyota szedán

2020. augusztus 05.
A Toyota Avalon megkapta mindazokat az érdemi frissítéseket, amelyekkel Európában is forgalmazott kistestvére, a Camry már tavaly gazdagodott. Ezzel párhuzamosan az utóbbi is továbbfejlődik.
Részletek

Frissült és többet tud a legnagyobb elsőkerék-hajtású Toyota szedán

Összkerékhajtással, adaptív lengéscsillapítókkal és modern hibrid komponensekkel bővül az új generációs TNGA padlólemezre épülő legnagyobb Toyota szedán, az Avalon fegyvertára.

Habár a japán belpiacos modellek között léteznek nagyobb és fényűzőbb modellek, a két centiméter híján ötméteres Avalon az egyetlen, amely az új generációs TNGA platform modern technológiáit hasznosítja. Az elsőkerék-hajtású GA-K platformra épülő modell egy évvel az új generációs Camry után jelent meg, és ugyanennyivel később kapja meg annak technológiai frissítéseit.

Az eredetileg 1994-ben bevezetett modellcsalád most, ötödik generációjának félidejében kap először összkerékhajtási opciót: a mechanikus AWD rendszer kizárólag ahhoz a 2.5 literes, négyhengeres Dynamic Force benzinmotorhoz rendelhető, amely egyébként a Toyota hibrid kínálatának a gerincét is adja – ez esetben azonban villanymotorok nélkül, tisztán belső égésű kivitelben teljesít szolgálatot.

A rendszer a nyomaték akár ötven százalékát juttatja a hátsó tengelyre; ám ha erre nincs szükség, az elektromágneses szabályozású tengelykapcsoló bontja a kapcsolatot a kardántengely és a hátsó differenciálmű között.

Frissült és többet tud a legnagyobb elsőkerék-hajtású Toyota szedán

Ugyanez a hajtáslánc dolgozik a Camry AWD modellben is; az európai vevők számára azonban ez nem feltétlen jó hír: egyrészt az Óvilágban nagyobb keletje volna a műszakilag azonos alapokra épülő RAV4 középkategóriás szabadidőjármű elektromos hibrid összkerékhajtási rendszerének, másrészt mert a Toyota kizárólag az észak-amerikai piacon kínálja a modellek összkerékhajtású verzióját – legalábbis egyelőre.

Nem tudunk ilyen elvi korlátozásról a Camry-hez már az idei, az Avalonhoz pedig a 2021-es modellévtől kínált adaptív lengéscsillapítás kapcsán: a komfortos rugózást határozott kanyarvételi képességgel társító technológia 650 lépcsőben (azaz gyakorlatilag fokozatmentesen) módosítja a lengéscsillapítók szolenoid szelepének áteresztő képességét és ezzel a rendszer feszességét. A változás a másodperc kettő századrésze (0,020 mp) alatt megy végbe, mértékét pedig három fokozatban (normál, sport és sport plusz) szabályozhatja a vezető.

Szintén fontos újdonság, hogy az Avalonban is lítium-ion akkumulátorokra cserélték a hibrid hajtáslánc eddigi nikkel metál-hidrid akkumulátorait. A lépés még közelebb visz bennünket ahhoz, hogy a Toyota teljes globális modellkínálatában átálljon a helytakarékosabb rendszerre.

Frissült és többet tud a legnagyobb elsőkerék-hajtású Toyota szedán

A Camry csúcsmodellje már a kezdetektől a nagyobb feszültségű cellákból felépülő Li-Ion technológiát alkalmazza, ahogy a Toyota RAV4 Plug-in hibrid és a vadonatúj Toyota Yaris Hybrid is. Az Avalon Hybrid esetében a korábbi 204 helyett mindössze 70 cellából áll az új hajtóakkumulátor, kis mértékben megnövelt üzemi feszültség (259 vs. 245 volt) mellett.

Ha már az európai Yaris szóba került, az ott bevezetett, vadonatúj Toyota Safety Sense funkciók jövőre a Camry észak-amerikai verziójában is megjelennek. Logikus elvárás, hogy az olyan technológiák, mint a nagy ívű kanyarodáskor bekövetkező ütközéstől védő, vagy a kikerülő manővert követően a járművet stabilizáló rendszerek Európában is megjelenjenek a Camry kínálatában.

Sőt, az észak-amerikai modell újdonsága, a vezetőt kiszálláskor a hátsó ülésen utazók jelenlétére emlékeztető (nyáridőben számtalan gyermekéletet megmentő) funkció is üdvözlendő kiegészítője lehetne a Toyota európai zászlóshajójának is.

Frissült és többet tud a legnagyobb elsőkerék-hajtású Toyota szedán



Kulcsszavak: Avalon, bemutató, toyota, új modell
 
Újabb rendkívüli hónapot zárt itthon a Toyota és a Lexus Újabb rendkívüli hónapot zárt itthon a Toyota és a Lexus Frissült és többet tud a legnagyobb elsőkerék-hajtású Toyota szedán A Los Angelesi Autókiállításon mutatkozott be az új Ford Explorer A megújult Rio a Kia első benzines lágyhibrid hajtásával érkezik A megújult Rio a Kia első benzines lágyhibrid hajtásával érkezik Frissült és többet tud a legnagyobb elsőkerék-hajtású Toyota szedán 2016-ban jön a Q3-as rivális a Skodától A Peugeot a Nemzetközi Frankfurti Autószalonon A Peugeot a Nemzetközi Frankfurti Autószalonon
 
Bemutatta 2020-as Elektromos és önvezető versenyautóit a BME Formula Racing Team

Bemutatta 2020-as Elektromos és önvezető versenyautóit a BME Formula Racing Team

2020. augusztus 05.
A BME Formula Racing Team hétfőn a Hungaroringen mutatta be történetének 10. elektromos versenyautóját, és szintén elektromos, de már önvezető autóját.
Részletek

Bemutatta 2020-as Elektromos és önvezető versenyautóit a BME Formula Racing Team

Az eseményre elfogadta a csapat meghívását Gazsi Júlia, a Hungaroring Sport Zrt. vezérigazgató-helyettese, Szujó Zoltán miniszteri tanácsadó, Bári Dávid a M1RA Motorsport csapatvezetője (az első lépéseit ő is ebben a csapatban tette meg) és Nagy Dániel túraautó-versenyző.

„A Hungaroring mindig is támogatta a feltörekvő fiatal tehetségeket és az innovatív megoldásokat, így amikor a BME Formula Racing Team megkeresett minket, nem is volt kérdés, hogy helyet biztosítunk az idei versenyautójuk bemutatásának – mondta Gazsi Júlia, a Hungaroring Sport Zrt. vezérigazgató-helyettese. – Az autósport és így a Hungaroring érdeke is, hogy minél több tehetséges szakember vesse meg a lábát a sportágban, és ha ehhez egy kicsit is hozzájárulhatunk ezzel a mai eseménnyel, akkor már tettünk valamit.”
 
Szujó Zoltán az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszteri tanácsadója rávilágított, miért is fontos a Formula Student és az ehhez hasonló kezdeményezések támogatása.

Bemutatta 2020-as Elektromos és önvezető versenyautóit a BME Formula Racing Team

„A Formula Student és ehhez hasonló kezdeményezések azért fontosak, mert ezeken keresztül is tudják népszerűsíteni a mérnöki, versenymérnöki pályát – ez nagyon hangsúlyosan megjelenik a Kormány által nemrég elfogadott autó-motorsport fejlesztési stratégiában is – mondta Szujó Zoltán.

Komoly reputációja van ennek a sorozatnak az autósportban, nem ritka, hogy a silverstone-i vagy a németországi versenyen Ross Brawn illetve Christian Horner feltűnik, hogy megnézze a műszaki megoldásokat, vagy friss gondolatokkal bíró mérnököket vadásszon, akik később akár a Formula–1-ben is dolgozhatnak.

Hosszú távon azt szeretnénk elérni, hogy legyen egy kikövezett útjuk ezeknek a szakembereknek, hogy létező opció legyen itthonról vagy akár a Formula Studentből eljutni a Formula–1-be.”
 
Az elektromos autót menet közben is láthatták a partnerek, családtagok és újságírók a Hungaroringen, és igazi csemegét jelentett az autósport-kedvelőknek, hogy kiváló túraautó-versenyzőnk, Nagy Dániel vezette.

Bemutatta 2020-as Elektromos és önvezető versenyautóit a BME Formula Racing Team

„Egy hónapja vezettem először az autót, de régóta követem az egyetemisták munkáját, sokat hallottam róluk és egy jó barátom vezette is az autójukat – nyilatkozta Nagy Dani. – Az elmúlt nyolc-tíz évben sok versenyautót vezettem, de ez volt az első tisztán elektromos, és sokkal, de sokkal többet kaptam tőle, mint amit vártam. A benzines autókhoz képest szinte azonnal óriási erő áll a versenyző rendelkezdésére, az autó nagyon hamar felgyorsul száz kilométer per órás sebességre. Érdekes technikai megoldás, hogy minden kerékhez külön motor tartozik, és a fedélzeti számítógép folyamatosan számolja, hogy alul- vagy túlkormányozott az autó, és folyamatosan változtatja a hajtáskiosztást. Ez olyasvalami, amivel korábban nem találkoztam, segít az autót úton tartani, már-már helyettem végzi el a munkát.”
 
Az idei járványhelyzet eléggé megnehezítette munkájukat, de a BME Formula Racing Teamnek erre is volt megoldása: miközben a legtöbben otthonról dolgoztak a projekten, két székely csapattársuk nem utazott haza, hanem „beköltözött a műhelybe”, így ők vállalták magukra a gyakorlati részt.

Bemutatta 2020-as Elektromos és önvezető versenyautóit a BME Formula Racing Team

És akkor néhány szó erről a remek csapatról: a BME Formula Racing Team egyetemista hallgatókból álló – jelenleg 55 tagú – csapat, amely 2007 óta tervez és épít együléses formulaautókat, amelyekkel a Formula Student bajnokságban versenyez. A projekt magába foglalja a tervezést, a gyártást, a tesztelést, a versenyzést és nem utolsósorban a menedzselést.
 
A Formula Student bajnokságban 30 ország több mint 700 csapata méreti meg magát – a sorozat célja, hogy a hallgatók gyakorlati tapasztalatokat szerezzenek, és az egyetemről kikerülő friss diplomás szakemberek már naprakész, használható gyakorlati ismeretekkel bírjanak.

Céljuk, hogy bekerüljenek a világ tíz legjobb Formula Student csapata közé, és bizakodóak azzal kapcsolatban, hogy a most bemutatott autóval képesek is lesznek erre.


Kulcsszavak: BME Formula Racing Team, elektromos autó, Formula Student Hungary, hungaroring, ITM, önvezető autó
 
Hazánkban írják a jövő, önvezető autókban is használható navigációs megoldását Hazánkban írják a jövő, önvezető autókban is használható navigációs megoldását Magyarországon elektromos autókkal bővítette flottáját az Avis Magyarországon elektromos autókkal bővítette flottáját az Avis A Nissan felvillanyozza Milánót az UEFA Champions League döntőjén A Nissan felvillanyozza Milánót az UEFA Champions League döntőjén Alig nőtt az alternatív hajtású járművek forgalomba helyezése az EU-ban Alig nőtt az alternatív hajtású járművek forgalomba helyezése az EU-ban Berlin az e-közlekedés fővárosává kíván válni Berlin az e-közlekedés fővárosává kíván válni
 
What Car tesztgyőztes az elektromos Peugeot 208

What Car tesztgyőztes az elektromos Peugeot 208

2020. augusztus 04.
Egy összehasonlító teszt keretében két sikeres vetélytársával mérettetett meg a Peugeot villanymotoros kisautója. Az eredmények részben még az erőpróbát megszervező újságírókat is meglepték.
Részletek

What Car tesztgyőztes az elektromos Peugeot 208

Minden szegmensnek megvan a maga favoritja. Ez még egy olyan, most benépesülő piacon is érvényes, mint amilyen az elektromos városi járműveké. A rangsort egyfelől a vásárlók, másfelől a szakértők állítják fel: annak, aki meg szeretné hódítani a piacot, egyszerre kell a szívhez, az észhez, na és persze a zsebhez is szólnia. A bajnokokat nem könnyű letaszítani a trónjukról, ám ahogy a brit What Car? folyóirat összehasonlító tesztje is bizonyítja, nem lehetetlen.

Tulajdonképpen mindhárom autót régi ismerősként köszöntötték a szerkesztők. A Renault Zoe nyolcadik éve van piacon, mindvégig tisztán elektromos hajtáslánccal; ez idő alatt több mint 200 ezer példányban talált gazdára Európában. A Zoe favoritként érkezett az összehasonlításra, hiszen a magazin szerkesztői legutóbb az év legjobb villanyautójának választották meg. Majdnem ugyanilyen idős a 2013-ban bevezetett, harmadik generációs Mini, amely azonban csak az idei modellévre kapott elektromos hajtásláncot. A két veterán ellenféllel szemben a Peugeot 208 nem egészen egy éve kapható Európa-szerte, ám benzinmotoros kivitelével már ilyen rövid idő alatt is igen kedvező benyomást tett a What Car? szerkesztőire. Az Év Motorja díjjal többször is kitüntetett, 1,2 literes belső égésű erőforrást néhány hetes késéssel követte a piacon a tisztán elektromos hajtáslánc.

What Car tesztgyőztes az elektromos Peugeot 208

Vezethetőség

A tesztelést végző újságírók szerint teljesítményelőnyével és eleve sportosra hangolt futóművével a Mini Cooper SE verhetetlen ebben a számban. Ugyanakkor azonos motorteljesítményük ellenére a Peugeot e-208 érezhetően dinamikusabban gyorsít, mint a Renault Zoe. Autópályán mindhárman magabiztosan haladnak, ám a motorhang híján előtérbe kerülnek a futóműből és a karosszériából eredő zajok. A Renault fütyül, a Mini dübörög, a Peugeot ellenben csendesen suhan a sztrádán. Nem egyedül a zajokat, az ütéseket és rázkódásokat is kiválóan szűri ki az e-208: futóművét egyértelműen kényelmesre hangolták, ami a hangsúlyos hosszanti úthullámok kivételével minden elképzelhető helyzetben a legkomfortosabb választássá teszi.

A Mini kifejezetten sportosan irányítható, ám ha túlzásba esünk, első kerekei a leghamarabb veszítik el a tapadásukat. A Zoe biztonságos, de oldaldőlése nem támogatja a dinamikus vezetést. A futómű és a kormány a Peugeot-ban dolgozik együtt a leghatékonyabban: az első kerekek kiváló visszajelzést és megfelelő tapadást nyújtanak. Hogy mennyire fontos a harmonikus hangolás, az a fékezésnél mutatkozik meg a leginkább: 110 km/óráról, nedves aszfalton fékezve a Peugeot nyerte a lassulási versenyt; a várakozásokkal ellentétben itt a Mini teljesítménye volt legkevésbé meggyőző.

What Car tesztgyőztes az elektromos Peugeot 208

Belső tér

A három autó három markánsan eltérő üléspozíciót kínál. A Renault vezetőülése magas, és nem nyújt oldaltartást, a Peugeot jó megtámasztást ad és kényelmes, ám ezt a versenyszámot a deréktámasszal szerelt Mini nyeri. Körkörös kilátás dolgában szintén a meredek tetőoszlopokkal szerelt brit-német modell nyújtja a legtöbbet.

A minőség kétélű fegyver: a Miniben az anyaghasználat, a Renault-ban a kezelőfelület okoz kellemes perceket, fordítva már nem olyan örvendetes a helyzet. A Peugeot mindkét vizsgálati pontban kiegyensúlyozottan teljesít. Az utastérben finom és tetszetős anyagokat alkalmaztak ott, ahol számít, a digitális kijelző pedig mindközül a leglátványosabb.

Praktikum

A hátsó ajtók hiánya és a kétszemélyes hátsó üléspad miatt a Mini eleve hátrányból indul, de meg kell hagyni, az első üléssoron ő a legkényelmesebb. A hátul utazóknak a Renault-ban van a legjobb dolga, de a magas padló miatt mindkét üléssoron furcsa az üléspozíció és túl közel van a tető. A rendelkezésükre álló teret a Peugeot 208 tervezői osztották be a leginkább demokratikusan; itt ugyanúgy megmutatkozik a modernebb konstrukció előnye, mint a zsebek, üregek és egyéb pakolási megoldások dolgában.

What Car tesztgyőztes az elektromos Peugeot 208

Ha a személyes apróságok elhelyezését nézzük, az e-208 verhetetlen; korosabb konkurenseit láthatóan nem az okoseszközök korában tervezték. Ugyanez érvényesül a csomagtér méreténél: hiába nagyobb a Zoe, előnyét nem tudja kihasználni, az e-208 poggyásztartója majdnem ugyanolyan nagy, pedig minden irányban kompaktabb honfitársánál. A Mini csomagterének egyetlen pozitívuma, hogy padlóját magasabbra emelve teljesen sík felületet kapunk, ha lehajtjuk a hátsó üléseket.

Költségek

A Mini hagyományosan jó értéktartása várhatóan az elektromos verziónál is érvényesül, ám ezen a téren ugyanúgy csak jóslásokba bocsátkozhatunk, mint a vadonatúj Peugeot e-208 esetében. Papíron minimális a különbség a három modell között. A brit újságírók a magyarországi árakat nyilván nem tudták figyelembe venni, de a Peugeot ott is ugyanúgy a legolcsóbb volt, mint nálunk: a Mini 8 090 000 forinttól, a Renault 7 859 000 forinttól, a Peugeot 7 730 000 forinttól vihető haza (mindhárom állami támogatással.)

Összegzés

A szerkesztők tizenhat különböző szempont szerint értékelték az autókat. A Mini hatásosan érvel a szív nyelvén, ám nem elég kényelmes, nem elég praktikus és nem jut elég messzire egy feltöltéssel ahhoz, hogy felvehesse a versenyt a franciákkal, amelyek között olykor csak apró különbségek döntöttek.

What Car tesztgyőztes az elektromos Peugeot 208

A Peugeot kényelmesebb, igényesebb és általában kifinomultabb, a Renault nagyobb hatótávolsággal és valamivel tágasabb belső térrel vág vissza. A mérleg nyelvét végül a gyorsabb tölthetőség (akár 100 kW) és főleg a meggyőzőbb biztonsági teljesítmény (modern vezetőtámogató technológiák és elismerésre méltó Euro NCAP eredmény) billenti a Peugeot e-208 felé. Az újonc néhány hónap alatt elérte azt, amire másoknak egy szűk évtized sem volt elég: letaszította trónjáról Európa (eddigi) kedvenc villanyautóját.


Kulcsszavak: e-208, elektromos autó, járműteszt
 
What Car tesztgyőztes az elektromos Peugeot 208 Tíz éven belül akár 140 000 elektromos jármű is forgalomba kerülhet Magyarországon 64 ezer darab FF 91-re adtak már le rendelést 64 ezer darab FF 91-re adtak már le rendelést Az Audi Hungariánál vette át tulajdonosa az első magyarországi Audi e-tront Az Audi Hungariánál vette át tulajdonosa az első magyarországi Audi e-tront Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja Így hódítaná meg Amerikát a Volkswagen Így hódítaná meg Amerikát a Volkswagen
 
Újjászületett a terepjárók etalonja: Goodyear abroncsokon érkezik a vadonatúj Land Rover Defender

Újjászületett a terepjárók etalonja: Goodyear abroncsokon érkezik a vadonatúj Land Rover Defender

2020. augusztus 04.
A Jaguar Land Rover évek óta szorosan együttműködik a Goodyearrel, és az amerikai gumigyár elsőszerelt abroncsaival hozza forgalomaba változatos pallettájának számos modelljét.
Részletek

Újjászületett a terepjárók etalonja: Goodyear abroncsokon érkezik a vadonatúj Land Rover Defender

A legendás brit autógyár ismét a Goodyearre bízza, hogy abroncsokkal lássa el vérbeli terepjáróikonját, az új Land Rover Defendert, amely 2020-ban teljesen új generációval tér vissza.

A megállíthatatlan és egyedülálló új Land Rover Defender különböző méretű és specifikációjú Goodyear abroncsokkal rendelhető. A Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure például 18”, 19” és 20”-os méretekben is elérhető az új Defenderhez. Az átfogó képességekkel rendelkező és sokoldalú abroncs révén az új Land Rover Defender vezetőinek nagyfokú vezetési kényelemben lehet részük, ugyanakkor bármikor le is térhetnek a közutakról, hogy maximális magabiztossággal nézhessenek szembe a nehezebb terepviszonyokkal.

Az abroncs megerősített Kevlar® karkasza biztosítja a következetes teljesítményt, valamint megakadályozza a defektet és a perforációt a terephasználat során. A vállak esetében alkalmazott DuraWall technológiának köszönhetően elkerülhető a defekt vagy az oldalfal sérülése, ami igen hasznos a sziklás területeken. Az abroncs optimalizált futófelülete 37%-kal nagyobb futásteljesítményt1 képes elérni a versenytársak átlagánál.

Újjászületett a terepjárók etalonja: Goodyear abroncsokon érkezik a vadonatúj Land Rover Defender

A Goodyear magas szintű teljesítményt biztosít a sofőrök számára, akik még többet szeretnének kihozni járművükből a terepen: a Goodyear Wrangler DuraTrac abroncs 18”, 19” és 20”-os kivitelben is elérhető lesz a Land Rover kereskedőknél az új Defenderhez. A Wrangler DuraTrac a TractiveGroove™ technológiának köszönhetően optimális húzóerőt biztosít olyan kihívást jelentő felületeken, mint a sár vagy a hó.

A Goodyear a Namíbiában rendezett nemzetközi bemutató partnere

Az új Land Rover Defender globális bevezetése és a nemzetközi sajtóbemutatója alkalmából a brit márka komplett tesztprogramot bonyolított le Namíbiában, ahol a világ minden tájáról érkező újságírók a világ legnagyobb kihívást jelentő és legtöbb erőfeszítést igénylő útjain próbálhatták ki az új SUV-t. A környezet tökéletes volt az új Defender terepképességeinek tesztelésére. Az expedíción részt vevő valamennyi járművet Goodyear Wrangler DuraTrac abroncsokkal szerelték fel 18” és 19”-os kerekeken – az autók konfigurációjától függően.

Újjászületett a terepjárók etalonja: Goodyear abroncsokon érkezik a vadonatúj Land Rover Defender

 




Kulcsszavak: Defender, Goodyear, gumiabroncs, Land Rover, terepjáró
 
A Range Rover Velar plug-in hybrid hajtáslánccal és ultramodern szórakoztató rendszerrel bővíti kínálatát A Range Rover Velar plug-in hybrid hajtáslánccal és ultramodern szórakoztató rendszerrel bővíti kínálatát A Porsche Panamera is Goodyear gumikat kap gyárilag A Porsche Panamera is Goodyear gumikat kap gyárilag Egy klasszikus modell fél évszázados történelme Egy klasszikus modell fél évszázados történelme Újjászületett a terepjárók etalonja: Goodyear abroncsokon érkezik a vadonatúj Land Rover Defender A Michelin Premier A/S gumiabroncs új fejezetet nyit a közlekedésbiztonságban A Continental 2019-ben elérte az éves korrigált céljait, és az egészséges mobilitási ökoszisztémára fókuszál A Continental 2019-ben elérte az éves korrigált céljait, és az egészséges mobilitási ökoszisztémára fókuszál
 
Az új személyautók eladása 21 százalékkal esett vissza júliusban

Az új személyautók eladása 21 százalékkal esett vissza júliusban

2020. augusztus 04.
Az új személyautók eladása 21 százalékkal esett vissza Magyarországon júliusban az előző év azonos időszakához képest, a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma 12 045-re csökkent - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) hétfőn a DataHouse Kft. adatai alapján.
Részletek

Az új személyautók eladása 21 százalékkal esett vissza júliusban

A január-júliusi időszakban 67 725 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, ami éves összevetésben 25 százalékos csökkenés.

Az MGE emlékeztet arra, hogy áprilisban és májusban a koronavírus-járvány következtében bevezetett válságintézkedések és a gyárbezárások miatt 50 százalék feletti volt a visszaesés, amelyet reményeik szerint a második fél év valamelyest kompenzálni tud.

A forgalomba helyezett tisztán elektromos autók száma júliusban 6 százalékkal 181-re nőtt az előző év azonos időszakához képest, az év első hét hónapjában pedig 22 százalékos növekedést regisztráltak éves összevetésben, így a számuk 1183-ra emelkedett. Az elektromos autókra biztosított állami támogatás egy nap alatt elfogyott, ennek folytatása az MGE szerint tovább lendíthetne a piacon.

Arra is felhívták a figyelmet, hogy a használt autók behozatala továbbra is jelentősen meghaladja az új autókét: júliusban 12 196 darab, az első hét hónapban 77 280 használt személygépkocsi érkezett az országba. A használt gépjármű import növekedési trendjének  megállítása, különösen annak korösszetétele miatt fontos feladat, amely egyre kevésbé tűr halasztást - hívta fel a figyelmet az MGE.

Az új személyautók eladása 21 százalékkal esett vissza júliusban
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, márkakereskedés
 
Harmadszor is Superbrands díjazott a Hyundai Harmadszor is Superbrands díjazott a Hyundai Az új Alfa Romeo Giulia megérkezett a márkakereskedésekbe Az új Alfa Romeo Giulia megérkezett a márkakereskedésekbe Az elmúlt száz év legmagasabb értékesítési mutatóját hozta a BMW Group jubileumi hónapja Az elmúlt száz év legmagasabb értékesítési mutatóját hozta a BMW Group jubileumi hónapja A Dacia 15 éves sikertörténete Európában A Dacia 15 éves sikertörténete Európában Áttelepíti egyik üzletágát és dolgozókat bocsát el nyíregyházi gyárából a német Continental Áttelepíti egyik üzletágát és dolgozókat bocsát el nyíregyházi gyárából a német Continental
 
Felére csökkentek a Ferrari eladásai a második negyedévben

Felére csökkentek a Ferrari eladásai a második negyedévben

2020. augusztus 04.
Felére csökkentek a Ferrari eladásai a második negyedévben, közel megfeleződött a sportkocsigyár értékesítési árbevétele is és töredékére esett a nyeresége a járványügyi korlátozások és termelésének mintegy két hónapnyi leállítása miatt. A Ferrari emiatt kissé csökkentette éves eredmény előrejelzését is a hétfőn közzétett mérlegbeszámolója szerint.
Részletek

Felére csökkentek a Ferrari eladásai a második negyedévben

A júniussal zárult negyedévben a Ferrari 1389 autót értékesített, 48 százalékkal kevesebbet a 2019 második negyedévi 2671-nél. Bevétele 984 millió euróról 42 százalékkal, 571 millió euróra csökkent. Adó- és kamatfizetés előtti eredménye (EBIT) 90 százalékkal, 23 millió euróra csökkent 239 millió euróról, nyeresége pedig 95 százalékkal, 9 millió euróra esett 184 millió euróról.

Az év első felében a Ferrari 4127 autót értékesített, 22 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 5281-nél. A bevétel 1,503 milliárd euróra csökkent, ami 22 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbi 1,924 milliárd eurónál, az EBIT eredmény pedig 48 százalékkal, 243 millió euróra esett 471 millió euróról. A Ferrari első hat havi nyeresége 175 millió euró lett, 52 százalékkal alacsonyabb az előző évi 364 millió eurónál.

A legnagyobb mértékben a Ferrari kínai eladásai estek vissza, a második negyedévben 91 százalékkal, 25 darabra 289-ről, az év első felében 90 százalékkal, 62-re 617-ről.

Felére csökkentek a Ferrari eladásai a második negyedévben

A Ferrari gyártása közel kétezer autóval esett vissza a mintegy két havi üzemleállás miatt, ebből a lemaradásból azonban a május 8-án újraindult gyártás átszervezésével már mintegy 500-at sikerült behoznia.

A Ferrari a májusban kiadotthoz képest kissé visszafogta, bár lényegesen nem módosította éves eredmény előrejelzését. Bevétele eszerint 3,4-3,6 milliárd euró helyett "több mint 3,4 milliárd euró" lesz. Az EBIT eredmény 650-700 millió euró lehet 600-800 millió helyett, egy részvényre jutó nyeresége pedig 2,6-2,8 euró 2,4-3,1 euró helyett. A cég nem változtatott 750 millió eurós idei tőkeberuházási előirányzatán és járványügyi okokból nem számít további termelési és értékesítési fennakadásokra sem.

Kulcsszavak: autógyár, ferrari, jármű kereskedelem, járműipar
 
Legalább szerdáig szünetel a termelés az Audi központi üzemében a győri sztrájk miatt Legalább szerdáig szünetel a termelés az Audi központi üzemében a győri sztrájk miatt Európában, Európának készül az új Qashqai Európában, Európának készül az új Qashqai A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült Magyarországon A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült Magyarországon Már rendelhető az új Fiat 500 Anniversario Már rendelhető az új Fiat 500 Anniversario A SEAT megdöntötte első negyedéves értékesítési rekordját A SEAT megdöntötte első negyedéves értékesítési rekordját
 
Elektromos autóbuszokat adtak át Pécsen

Elektromos autóbuszokat adtak át Pécsen

2020. augusztus 03.
Átadták Pécs tíz új elektromos hajtású helyi járatú autóbuszát pénteken.
Részletek

Elektromos autóbuszokat adtak át Pécsen

Az önkormányzat a ténylegesen ősztől forgalomba álló alacsonypadlós, légkondicionált, USB-töltőpontokkal felszerelt, 64 ember utast befogadó járműveket 1,7 milliárd forint uniós pályázati támogatásból vásárolta.

A projektnek része volt egy a buszok töltésére, kiszolgálására alkalmas garázs építése is a helyi tömegközlekedésért felelős Tüke Busz Zrt. telephelyén.

Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára a Pécs főterén tartott átadási ceremónián hangsúlyozta: 2022-től kizárólag elektromos buszok helyezhetők üzembe a 25 ezernél több lakosú magyarországi településeken. Erre 36 milliárd forint jut a következő évtizedben, a fejlesztéssel elérhető, hogy a buszok fele környezetbarát, a városok pedig környezetbarátabbak legyenek.

A magyar emberek szívesen választják a környezetkímélőbb megoldásokat, legyen szó szigorúbb szabályokról, újabb fejlesztésekről, és támogatják az erre irányuló kormányzati lépéseket - mondta az államtitkár.

Elektromos autóbuszokat adtak át Pécsen

Felhívta a figyelmet ugyanakkor arra, hogy bár a kormány mindent megtesz a tisztább, zöldebb Magyarországért, figyelemmel kell lenni a nemzetgazdasági érdekekre.

A természet védelme fontos, de nem olcsó. "Meggyőződésünk, hogy a költségeket nem a magyar embereknek, a magyar családoknak kell viselniük" - jelentette ki, hozzátéve, a szabályokat úgy kell megalkotni, hogy ne emelkedjen miattuk sem az élelmiszerek ára, sem pedig a rezsi költsége. Hangsúlyozta: ezt az álláspontot képviselik a hazai jogszabályok megalkotásakor és Brüsszelben is.

Szavai szerint a klímaváltozás okozta károkat elsősorban a "klímarombolóknak" kell megfizetniük, a magyar gazdaságot pedig fel kell készíteni a technológiai átállásra és arra, hogy e változás nyertesévé válhasson. "A jövő magyar, high-tech és zöld" - mondta.

Péterffy Attila (Mindenki Pécsért Egyesület), Pécs polgármestere a buszok beszerzését komoly vívmánynak nevezte a modern, zöld Pécs kialakítása tekintetében. Kiemelte: a járművek csendesek, nincs kibocsátásuk, hozzájárulnak ahhoz, hogy a város levegője tisztább legyen. A baranyai megyeszékhelyen 180 busz szolgálja a közösségi közlekedést, a 10 új jármű csökkenti a Tüke Busz Zrt. költségeit, egyúttal jelentős presztízsnövekedést jelent a városnak - ismertette.

Elektromos autóbuszokat adtak át Pécsen

Megjegyezte, ez talán "még a legnotóriusabb autóhasználókat is" meggyőzi, hogy álljanak át a közösségi közlekedésre.

Jelezte, hogy a városvezetés tervezi a közműcégek dízelüzemű járműveinek elektromosra cserélését. A polgármester szerint Pécs kiváló helyszíne lehet a "zöld busz"-programnak. Az önkormányzat szeretné, ha a városban is folyna elektromos hajtású csuklós autóbusz tartós tesztüzeme.

Krenner László, a BYD Europe B.V. közép-kelet-európai értékesítési vezetője arról szólt, hogy a beruházással jelenleg Pécsé a legnagyobb elektromosautóbusz-flotta Magyarországon.

Kulcsszavak: BYD, elektromos busz, Pécs, tömegközlekedés
 
Eldőlni látszik az elektromos busz vs. dízel vita Eldőlni látszik az elektromos busz vs. dízel vita Elektromos autóbuszokat adtak át Pécsen Kreatív pályázaton keresik a környezetbarát közlekedés lehetőségeit Megnyitotta kapuit a Thameslink vonatok első karbantartó telephelye Megnyitotta kapuit a Thameslink vonatok első karbantartó telephelye Elektromos autóbuszokat adtak át Pécsen Ott voltunk a Magyar E-mobilitás Napon Komáromba telepíti elektromosbusz-gyárát a BYD Komáromba telepíti elektromosbusz-gyárát a BYD
 
Elindult a RegioJet közvetlen vasúti járata a Prága-Brünn-Bécs-Budapest útirányon

Elindult a RegioJet közvetlen vasúti járata a Prága-Brünn-Bécs-Budapest útirányon

2020. augusztus 03.
A RegioJet pénteken reggel elindította közvetlen vasúti járatait a Prága-Brünn-Bécs-Budapest útirányon, a járatokra már elővételben több ezer jegyet értékesítettek.
Részletek

Elindult a RegioJet közvetlen vasúti járata a Prága-Brünn-Bécs-Budapest útirányon

A vasúti járatok Budapest és Prága között naponta kétszer közlekednek mindkét irányba. A Prága-Budapest útvonalon a jegyek már 16 eurótól, Brünn-Budapest, valamint Bécs és Budapest között pedig már 9 eurótól elérhetőek. Az egyes kocsiosztályoknál feltüntetett árak fixek.

A járatokon négy kocsiosztályon - low-cost, standard, relax és business - lehet utazni.

A járatot magántársaságok üzemeltetik, a RegioJet megbízásából Ausztriában a WestBahn, Magyarországon pedig a Continental Railway Solution Kft. biztosítja az üzemhez szükséges személyzetet és infrastruktúrát, mindennemű állami támogatás nélkül. A pályaüzemeltető MÁV Zrt.-nek már ebben az évben jelentős, százmilliós nagyságrendű árbevétele származik a vonatok közlekedése után fizetendő díjakból - írják.

A RegioJet a legnagyobb közép-európai magánvasúti személyszállító társaság. A vonatok jelenleg Csehország, Szlovákia, Magyarország, Ausztria, Szlovénia és Horvátország területén közlekednek, és az autóbuszjáratokkal együtt éves szinten megközelítőleg 20 millió utast szállítanak. A társaság központja a csehországi Brünn (Brno) városában található, a cég tulajdonosa Radim Jančur, cseh befektető.

Elindult a RegioJet közvetlen vasúti járata a Prága-Brünn-Bécs-Budapest útirányon

A 2019-es év a RegioJet fennállásának történetében üzletileg az eddigi legsikeresebb időszak volt. Az adózás előtti nyereség 2019-ben 167 millió cseh korona volt, míg az EBITDA nemzetközi standardok szerint kalkulált eredmény 502 millió cseh koronát érte el (az MNB devizaárfolyama szerint 1 cseh korona 13,18 forint). 2020-ban a koronavírus-járvány kapcsán a RegioJet járatokat korlátozták, ezért jelenleg a járatok többségének újraindítása, valamint a külföldi irányokba történő terjeszkedés folyik - ismerteti közleményében a társaság.

A RegioJet június 30-án új vonatot indított a Prága-Fiume (Rijeka) útvonalon. A következő évben a RegioJet a járathálózat további bővítésére készül Csehországban és Szlovákiában, valamint tervben van Ausztria összekötése Lengyelországgal és Ukrajnával.

Kulcsszavak: közlekedés, RegioJet, vasút
 
Forgalmi változás kedd estétől az M0-ás szigetszentmiklósi csomópontjánál Forgalmi változás kedd estétől az M0-ás szigetszentmiklósi csomópontjánál Határon átnyúló együttműködési lehetőségeket rejt az e-mobilitás Határon átnyúló együttműködési lehetőségeket rejt az e-mobilitás Előzetes bejelentés nélkül is törvényes a mozgó traffipax Előzetes bejelentés nélkül is törvényes a mozgó traffipax Havas utak, lassuló közlekedés országszerte Havas utak, lassuló közlekedés országszerte Folytatódott a taxisok fokozatos ellenőrzése Folytatódott a taxisok fokozatos ellenőrzése
 

Találatok száma: 12054 Megjelenítve: 101 - 110