Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 101 - 110
A vadonatúj Focus ST sportos technológiái az egyenesekben és a kanyarokban egyaránt ‘hátbavágó’ teljesítményt kínálnak

A vadonatúj Focus ST sportos technológiái az egyenesekben és a kanyarokban egyaránt ‘hátbavágó’ teljesítményt kínálnak

2019. június 25.
Húsz százalékkal erősebb. Tizenkét százalékkal gyorsabb. A vadonatúj Ford Focus 2.3 EcoBoost 5,7 másodperc alatt gyorsít álló rajttal 100 km/órás sebességre, vagyis 0,8 másodperccel hamarabb, mint az előző modellgeneráció.
Részletek

A vadonatúj Focus ST sportos technológiái az egyenesekben és a kanyarokban egyaránt ‘hátbavágó’ teljesítményt kínálnak

Az elődjéhez képest 30 lóerővel izmosabb, immár 280 lóerős 2,3 literes EcoBoost benzinmotorral hajtott autó menet közben jobban gyorsul, mint az előző generációs Focus RS.

A kettős befecskendezésű turbótöltésnek köszönhetően az új Focus ST vezetője a szegmens legmagasabb, 420 Nm-es forgatónyomatékára – és ezzel együtt vehemens gázreakciókra – számíthat, és hogy mindez azonnal rendelkezésre álljon, arról egy innovatív turbólyuk-kiküszöbölő rendszer gondoskodik. Az állórajt-teljesítményt látványosan javítja a padlógázos fokozatváltás lehetősége és a Rajtautomatika.

“A vadonatúj Focus ST nemcsak attól izgalmas, hogy lenyűgöző teljesítményt nyújt az egyenesekben, hanem attól is, hogy a negyedmérföldes gyorsulásban már méltó vetélytársa a legendás Focus RS-nek; mindez jól példázza, mennyit fejlődött a Ford Performance szakembereinek tudása az elmúlt négy évben,” vélekedett Leo Roeks, a Ford Performance európai igazgatója.

“A Ford GT szupersportkocsi, az F-150 Raptor pickup, a Ford Mustang és a Fiesta ST egyaránt inspirációként szolgált az új Focus ST megalkotásához. Ha az ember lepadlózza a gázpedált, a gyorsulási erő szinte hátba vágja.”

A Focus ST 2,3 literes EcoBoost motorjának kis tehetetlenségű, kettős befecskendezésű turbótöltőjében a külön erre kialakított csatornák hatékonyabban irányítják a kipufogógázt, optimálisan irányítva azt a turbinához, ezért nő a teljesítmény és gyorsabban épül fel a töltőnyomás.

A vadonatúj Focus ST sportos technológiái az egyenesekben és a kanyarokban egyaránt ‘hátbavágó’ teljesítményt kínálnak

Az 1. és 4. illetve a 2. és 3. hengerből külön csatornákon távozik a kipufogógáz, minimumra mérsékelve a gázlengésekből adódó interferenciát, ezáltal egyenletesebb energiaáramlást biztosítva.

A turbólyuk-kiküszöbölő technológia elektronikája akár 3 másodpercig is nyitva tartja a pillangószelepet, miután a vezető felengedi a gázpedált, mérsékelve ezzel a turbótöltőből származó ellenirányú levegőáramlást, fenntartva a turbinakerék fordulatszámát.

Azzal, hogy a turbótöltő folyamatosan készen áll az azonnali rásegítésre, és hogy pozitív nyomást tart fenn a szívócsőben a gázelvételkor, a töltőnyomás gyorsabban épül fel újra és az égés optimális lesz, amikor a vezető újra gázt ad. Emellett egy elektronikus működtetésű megkerülőszelep pontosabban adagolja a töltőnyomást, tovább javítva ezzel a motor teljesítményét.

A padlógázos fokozatváltás lehetősége remek teljesítményt biztosít az állórajtnál, automatikusan aktiválva a turbólyuk-kiküszöbölést és nyitva tartva a pillangószelepet, amikor a vezető felengedi a kuplungot, hogy magasabb fokozatba kapcsolja a rövid úton mozgó, hatfokozatú sebességváltót – így a turbótöltő reakciója a lehető leggyorsabb lesz. Az autóhoz fokozatváltásra figyelmeztető fényjelzés* is rendelhető, ami mutatja az optimális váltási pontokat, míg Rajtautomatika folyamatosan maximális tapadást biztosít az állórajtnál.

A vadonatúj Focus ST sportos technológiái az egyenesekben és a kanyarokban egyaránt ‘hátbavágó’ teljesítményt kínálnak

A vadonatúj Focus ST egyenes úton elért sebességéhez méltók az autó ívmeneti jellemzői és menetstabilitása is; ez az elektronikus vezérlésű részlegesen önzáró differenciálműnek köszönhető, amit a Ford most először alkalmazott egy elsőkerékhajtású autóban. A 2.3 EcoBoost modellek hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú automata sebességváltóiba beépített rendszer hidraulikus működtetésű tengelykapcsolókkal korlátozza a rosszabb tapadású kerékhez jutó vonóerőt, és a rendelkezésre álló forgatónyomaték akár 100 százalékát is képes a jobban tapadó kerékre irányítani, hatásosan kiküszöbölve ezzel a kerekek kipörgését, ami ívmenetben vagy a kanyarból kihajtva rontaná a gyorsítást, és alulkormányzottságot okozna.

Ez a technológia gyorsabban és precízebben működik, mint a hagyományos, mechanikus LSD-rendszerek. A hajtásláncból érkező információk és a járműdinamikai szenzorok jelei alapján a rendszer már előre képes módosítani a vonóerő elosztását, vagyis nem közvetlenül a kerekek kipörgésére reagál, emellett pedig a fokozatos differenciálmű-összezárás révén finomabban képes átadni a teljesítményt.

Emellett az ötajtós Focus ST modellekben Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés működik, amely 2 ezredmásodpercenként ellenőrzi a futómű, a karosszéria, a kormánymű és a fékrendszer adatait, és a lengéscsillapítást ehhez igazítva kiváló rugózási komfortot és menetdinamikát biztosít. A rendszer három előre beállított csillapítási szinttel támogatja a Focus ST választható üzemmódjait: van egy a Csúszós/Vizes út és a Normál üzemmódhoz, egy a Sport beállításhoz és egy – ami kétszer keményebb, mint a Sport üzemmódban – a Versenypálya beállításhoz.


A vadonatúj Focus ST sportos technológiái az egyenesekben és a kanyarokban egyaránt ‘hátbavágó’ teljesítményt kínálnak

A Focus ST minden korábbi Focus RS-nél komolyabb fékerőt kínál. A 330 mm-es első féktárcsát olyan féknyergek markolják, amelyekben két-két 44 mm-es dugattyú dolgozik. Az Elektronikus Fékrásegítés gyorsabban építi fel a féknyomást, így közvetlenebb, magabiztosabb és egyenletesebb pedálérzetet biztosít, Versenypálya üzemmódban pedig – a mindenkori fékezési helyzethez igazodva – akár 0,7 G vagy még erőteljesebb megállító erőt biztosít.

A vadonatúj Focus ST már a kapható ötajtós és kombi változatban, 280 lóerős EcoBoost benzinmotorral, 190 lóerős 2.0 EcoBlue dízellel és hatfokozatú manuális sebességváltóval. A hétfokozatú automata sebességváltóval szerelt ötajtós és kombi kivitelek 2019 őszétől rendelhetők meg.

Kulcsszavak: bemutató, Focus ST, ford, új modell
 
Újra egy hónappal a konkurencia előtt a Ford Újra egy hónappal a konkurencia előtt a Ford Sportos megjelenés - Renault Clio 1.5 dci Sportos megjelenés - Renault Clio 1.5 dci Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI Bemutatták a Ford Edge koncepcióautóját Bemutatták a Ford Edge koncepcióautóját Frankfurtban az új Volkswagen Golf Sportsvan Frankfurtban az új Volkswagen Golf Sportsvan
 
Budget: a magyarok többsége csak autója meghibásodásakor bérel gépkocsit

Budget: a magyarok többsége csak autója meghibásodásakor bérel gépkocsit

2019. június 24.
A magyarok több mint fele csak autója meghibásodásakor bérelne autót, 26 százaléka pedig akkor, amikor járműve műszaki állapotát nem tartja megfelelőnek - derült ki a Budget Autókölcsönző megbízásából készült felmérésből.
Részletek

Budget: a magyarok többsége csak autója meghibásodásakor bérel gépkocsit

Az autóbérlési szokásokat vizsgáló elemzés szerint a válaszadók negyede azért is kölcsönözne, hogy nagyobb csomagterű vagy utasterű gépjárművel utazhasson. Azok közül, akik már béreltek autót, 39 százalék választana nagyobb autót - közölték.

A felmérésből kiderült, hogy bérelt autóval a válaszadók 40 százaléka párban, 28 százaléka negyedmagával indul el, a háromfős társaságok aránya ennél valamivel alacsonyabb, 23 százalék.

A bérlők között jelentősen nagyobb a nők aránya, többen vannak a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, akik leginkább 2 fős háztartásban élnek, jellemzően 46-55 év közöttiek, és rendszeres kiadásaik mellett rendelkeznek pénzügyi tartalékokkal.

Belföldön a legtöbben saját autójukkal vágnak neki az útnak, külföldre pedig legszívesebben repülővel utaznak, ugyanakkor az autóbérlés a legnagyobb arányban az országhatáron kívül eső nyaraláskor merül fel lehetőségként - közölték.

Budget: a magyarok többsége csak autója meghibásodásakor bérel gépkocsit

A magyarok nemcsak a nyaralás idejére bérelnének kocsit: a válaszadók közel fele próbálna ki egy adott autótípust vásárlás előtt. Azok, akik már béreltek autót, kimagaslóan nagyra értékelik a kölcsönzés során azt, hogy a szervizelés nem az ő gondjuk, és tökéletes műszaki állapotban indulhatnak el a járművel.

Az 1958-ban alapított Budget Rent-a-Car a világ egyik legnagyobb autókölcsönző és lízingszolgáltatást nyújtó cége. A magyarországi leányvállalatnak több mint 1000 gépjárműve van, piaci részesedése az árbevétel alapján 12,5 százalék volt tavaly. A társaság 35 dolgozót foglalkoztat, az autók átlagos kihasználtsága 70-75 százalékos volt 2018-ban.

Kulcsszavak: autóbérlés, autókölcsönző, Budget
 
Új autókölcsönzővel bővült a Debrecen Airport Új autókölcsönzővel bővült a Debrecen Airport A legjobb autókölcsönző az Avis Magyarország A legjobb autókölcsönző az Avis Magyarország Az autókölcsönzés fellendülésében bízik az Avis Az autókölcsönzés fellendülésében bízik az Avis Autókkal fűszerezett konferenciák az EuroFleet-tel Autókkal fűszerezett konferenciák az EuroFleet-tel Sajátos reklámkampányba kezdett egy autókölcsönző Sajátos reklámkampányba kezdett egy autókölcsönző
 
Bemutatkozott Magyarországon az új Peugeot 508 SW

Bemutatkozott Magyarországon az új Peugeot 508 SW

2019. június 24.
Néhány hónappal a limuzin bevezetése után a PEUGEOT most bemutatja az új PEUGEOT 508 kombi változatát.
Részletek

Bemutatkozott Magyarországon az új Peugeot 508 SW

A gyökeres átalakuláson átesett új PEUGEOT 508 SW szakít a D kategóriás kombik hagyományos stílusjegyeivel és inkább a sportkombik (shooting brake) világából merít inspirációt. Az autót alacsony, dinamikus sziluett és ütős dizájn jellemzi, mely a sportos eleganciát sikeresen ötvözi a praktikus szempontokkal (helykínálat, csomagtartóméret, könnyű bepakolás...). A legújabb generációs PEUGEOT i-Cockpit® vezetőhellyel felszerelt kombi kis fordulókörével nagyvárosban és autópályákon egyaránt könnyedén boldogul. A hagyományosan kiváló PEUGEOT felfüggesztésnek köszönhetően az új PEUGEOT 508 SW-t remek úttartás és minimális karosszériamozgások jellemzik. A hatékonyságot, a biztonságot és a felsőkategóriás kényelmet előtérbe helyező kombi garantáltan intenzív vezetési élményt ígér.

A szegmens urai továbbra is a kombik

Az európai gépjárműpiacon a D szegmens mintegy 1 400 000 gépkocsit ölel fel. A népszerűségi listát egy évtizede változatlanul a kombik vezetik. Hiába jelennek meg újabb és újabb karosszériaváltozatok, köztük az SUV, Európában jelenleg minden harmadik D kategóriás autó kombi.

A szegmens kínálata megoszlik a többnyire tömeggyártó cégek kínálta nagyméretű hagyományos kombik és a kombik praktikumát dinamikusabb dizájnnal ötvöző prémium kínálat között.

A PEUGEOT döntése egyértelmű. A márka egy kifejezetten vonzó modell mellett tette le a voksát, mely a hagyományos stílusjegyekkel szakítva egy eddig csak a prémium gyártókra jellemző sportos és modern külsőt kínál.

Bemutatkozott Magyarországon az új Peugeot 508 SW

Ütős dizájn

Az ötven évvel ezelőtt útjára bocsátott PEUGEOT 504 mintájára kombijai megtervezésekor a márka mindig az adott modell limuzin változatából indul ki. Ennek megfelelően az új PEUGEOT 508 SW is magán viseli a limuzin formabontó dizájnjának minden stílusjegyét. Az új arányoknak hála az autónak rendkívül dinamikus megjelenést sikerült biztosítani.

A stílusban jól harmonizáló, funkcionális tetőrudaknak köszönhetően az autó majdnem ugyanolyan alacsony, mint a limuzin: alig 1,42 m. Ez majdnem 6 cm-rel kevesebb, mint az előző generáció esetében, ami a szegmensben elvárt hátsó fejtér megőrzése mellett még jobb aerodinamikai jellemzőket eredményezett.  
A 4,78 m hosszú (a limuzinnál mindössze 3 cm-rel hosszabb, az előző változatnál pedig 5 cm-rel rövidebb) kombi feszesen ívelő, áramvonalas profilját hosszan elnyújtott alacsony tetővonal koronázza.

Egyedülálló megoldás, hogy egy tömeggyártásra szakosodott cég egy kombin keret nélküli ajtókat alkalmaz, melyek a kisméretű ablakokkal tovább keskenyítik és még lendületesebbé teszik az autó sziluettjét. A hézagok és szintbeállítások a szakma kiváló ismeretéről árulkodnak, a kerekek tökéletesen kitöltik a kerékjáratokat, a hagyományos tetőantennát pedig egy szitanyomott változat váltotta fel. Az új PEUGEOT 508 SW sziluettje kifejezetten sportos, mégis a luxusautók világát idézi.

Bemutatkozott Magyarországon az új Peugeot 508 SW

A limuzintól egy az egyben megörökölt orr-rész továbbra is lehengerlő. A full LED-es fényszórók és a nappali menetfényt biztosító, függőlegesen futó, opálos fényű fénydiódasor exkluzív és különleges karaktert biztosítanak az új PEUGEOT 508 kombinak, melyet a hűtőmaszk közepén trónoló oroszlán és a motorháztető orrát díszítő „508” felirat csak még tovább erősít.

A hátsó részt vízszintesen kettészelő fényes fekete sávtól, melyet a limuzinról már ismerős, full LED-es 3D fényszórók foglalnak keretbe, a PEUGEOT 508 SW erős és modern autó benyomását kelti. Az éjjel-nappal világító, változó fényerejű fényszóróknak köszönhetően oldalról és hátulról is folyamatosan láthatók a jellegzetes színes fénykarmok. A két krómozott kipufogóvég biztonságot sugároz és tovább erősíti az autó dinamikus jellegét.

A csomagtartóba való bepakolást jelentősen megkönnyíti az – egyes változatokon motoros működtetésű, lábmozdulattal nyitható – praktikus csomagtérajtó. A csomagtérküszöb nemcsak alacsony, de széles is: a limuzinnál 6 cm-rel alacsonyabb (mindössze 63,5 cm-re van a földtől) és 2,4 cm-rel szélesebb. A könnyedén eltávolítható kalaptartónak köszönhetően azonnal látszik a teljes rendelkezésre álló térfogat. A csomagtartó egyszerű formáival jól kihasználható, és a kalaptartó alatt 530 liternyi helyet kínál, ami nem sokkal marad el a korábbi csomagtartó térfogatától (560 l).

Bemutatkozott Magyarországon az új Peugeot 508 SW

A praktikus szempontokon túl a csomagtartónyílás felületi kidolgozása is rendkívül igényes: egy inox küszöb segíti a csomagok bepakolását. A GT változaton alumínium padlósíneket találunk, és egy csomagrögzítő hálóval praktikusan több részre oszthatjuk a csomagteret.

A variálhatóság egy kombinál alapkövetelmény: az új PEUGEOT 508 SW esetében ezt a Magic Flat funkcióval ellátott, 2:1 arányban osztott hátsó üléspad biztosítja. A csomagtartó két oldalán elhelyezett gombok segítségével az üléspad két része egy mozdulattal lehajtható. Ezzel szinte sík padlófelület jön létre, és 1780 literre nő a teljes rakodókapacitás.

Páratlanul esztétikus beltér a PEUGEOT i-Cockpit® jóvoltából

A limuzinhoz hasonlóan az új Peugeot 508 SW is a PEUGEOT i-Cockpit® legújabb változatát kínálja. A gondosan kidolgozott részletek, a pontos illesztések és a felhasznált anyagok egytől egyig az exkluzív vezetőhely kimondottan high-tech, elegáns és vonzó jellegét hangsúlyozzák.

A vezetőhely lényegi elemei:

-    a kisméretű bőrborítású kormány (a GT Line és a GT változaton perforált bőrrel bevonva),
-    az automata sebességváltó elektromos kapcsolókarja, mely számos tárolóhely társaságában a középkonzolon kapott helyet,
-    tekintélyes díszbetétek a műszerfalon, a középkonzolon és az ajtóbelsőkön, melyek – felszereltségi szinttől függően – karbon hatású vagy természetes fabevonattal vannak ellátva (szürke tölgy a GT Line és a GT változaton és exotikus zebrafa kizárólag a GT változaton),
-    selyemfényű krómelemek a kormányon, az ajtóbelsőkön, a szellőzők körül, a hét billenőkapcsolón és a központi érintőkijelző körül,
-    puha bélelésű utasoldali aprócikktároló (minden kiviteli szinten) és első ajtózsebek (csak a GT Line és a GT változaton).
Bemutatkozott Magyarországon az új Peugeot 508 SW

A tervezők különös gondot fordítottak a tárolóhelyek elhelyezésére és méretére. A hűtött kesztyűtartóban például két 1,5 literes, az ajtózsebekben egy 1 literes, a könyöktámasz alatt kialakított központi tárolórekeszben pedig két 0,5 literes palack helyezhető el (és akkor a pohártartókat még nem is említettük). Az EAT8 sebességváltó kapcsolókarja mellett kialakított, kábeltartóval ellátott nagyméretű tárolóhelyen a nagyobb okostelefonok is bőven elférnek (hacsak nem a középkonzol alatti, indukciós elven működő töltőn vannak éppen).

Az első utasokat AGR minősítéssel rendelkező ergonomikus ülések várják. Az öblös ülések többpontos masszázsrendszerrel vannak ellátva, mely öt különböző masszázsprogramot kínál. A modell – az Alcantara®-tól a nappabőrig – igényes és jó minőségű kárpitok gazdag választékát kínálja. Az utóbbi fekete vagy bíborvörös színben áll rendelkezésre.

A hátsó üléspad háttámlája az utasok nagyobb kényelme érdekében 27°-ban döntött. A belmagasság 4 cm-rel nagyobb, mint a limuzin esetében, és csak úgy dől be a fény a nagy üvegfelületű panoráma napfénytetőn. A hátsó háromszögablakban folytatódó, keret nélküli hátsó ajtókon keresztül a beszállás is kényelmes.  
A tetőbe beépített olvasólámpák az utastér többi fényforrásához hasonlóan LED-es technikát alkalmaznak és érintéssel kapcsolhatók.

A felső kategóriás hifirendszert az abszolút referenciának számító francia FOCAL® cég jegyzi. A rendszerhez 10 FOCAL® technológiájú hangszóró tartozik, melyek tiszta, pontos és az utastérben tökéletesen eloszló hangzást biztosítanak. Az ajtókba beépített magassugárzókat csiszolt fémrács díszíti.

Az új PEUGEOT 508 SW utastere tehát ugyanazt a minőségi szintet és igényességet képviseli, mint amit az autó külseje ígért. A magas színvonal a kényelmi és biztonsági berendezések nagy számában is kifejezésre jut.

Kulcsszavak: 508 SW, bemutató, Peugeot, Peugeot 508
 
Fiat Freemont Cross - a saját útját járja Fiat Freemont Cross - a saját útját járja Az új Touran. Nincs többé lehetetlen Az új Touran. Nincs többé lehetetlen ADAC : a modern dízelek a benzinmotoroknál is tisztábbak ADAC : a modern dízelek a benzinmotoroknál is tisztábbak Leleplezték az új Ferrarit Leleplezték az új Ferrarit Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon
 
15 csoda szép SEAT-ot kapott az Országos Korcsolyázó Szövetség

15 csoda szép SEAT-ot kapott az Országos Korcsolyázó Szövetség

2019. június 24.
A SEAT szlogenjét akár a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetség is használhatná mottóként, hiszen versenyzői évről évre szállítják a szebbnél szebb eredményeket, a sikerek egyik titka pedig az, hogy a sportolók, az edzők, a szakvezetők, vagyis mindenki a tökéletességre törekszik.
Részletek

15 csoda szép SEAT-ot kapott az Országos Korcsolyázó Szövetség

A SEAT és MOKSZ együttműködése 2017-ben kezdődött, akkor nyolc autót bocsátott a szövetség rendelkezésére a spanyol márka. Egy évvel később már tíz gépjárműből állt a flotta, a SEAT pedig a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetség partnere és hivatalos szállítója lett.

Csütörtökön a két fél közötti együttműködés még szorosabbá vált, ezt jól mutatta a Városligeti Műjégpálya előtt sorjázó 15 gyönyörű autó.

„A SEAT nem hivalkodó autó, ellenben rendkívül megbízható és gyors, ugyanilyen békések a sportolóink is. Viszont az utakon sokaknak leesik az álla, amikor a SEAT kormánya mögött ülő ember odalép a gázpedálra. Éppen az történik ilyenkor, mint amikor a short trackeseink is rákapcsolnak a jégen. Az az ív, amit ők tökéletesen bevesznek a pályán, motorral és autóval kivitelezhetetlen, csak emberi erő képes rá, és ez is csak keveseknek adatik meg. A mieinknek megadatott” – mondta el az új autók átvételének apropóján megtartott sajtótájékoztatón Kósa Lajos, a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetség elnöke, aki természetesen köszönetet is mondott a támogatásért a SEAT-nak.

„Folyamatosan fejlődünk, tavaly az eddigi legsikeresebb évünket zártuk – folytatta Papp Zoltán, a SEAT márkaigazgatója. – A mi sikerünk persze eltörpül a rövidpályás gyorskorcsolyázók olimpiai aranyérme mellett, és mi nem tudunk sem Európa-, sem világbajnoki dobogókat felmutatni, de a korcsolyázók sikereihez talán egy kicsit mi is hozzájárultunk. A flotta létszáma évről évre nő, ezzel együtt a támogatás mértéke is, és ahogy ez növekszik, úgy javulnak a korcsolyázók eredményei is – tényleg hiszem, hogy néhány centiméterrel mi is segítettük a versenyzőket. Már alig várom a következő Európa-bajnokságot, ami ráadásul Magyarországon, mégpedig Debrecenben lesz, nagyon remélem, hogy minél többször hallhatjuk majd felcsendülni a Himnuszt.”    

15 csoda szép SEAT-ot kapott az Országos Korcsolyázó Szövetség

A SEAT és a MOKSZ együttműködési megállapodása értelmében tíz autót kapott tizenegy sportoló, míg további öt autót a korcsolyasportban dolgozók (edzők, igazgatók) használhatnak a munkájuk során.

A 15 csoda szép SEAT-ot a sajtótájékoztatót követően a budapesti járókelők is megcsodálhatták, hiszen Bácskai Sára Luca, Jászapáti Petra, Kónya Zsófia, Burján Csaba, Knoch Viktor, Krueger Cole, Krueger John-Henry, Liu Shaoang, Oláh Bence, Varnyú Alex és Tóth Ivett, valamint az edzők is volán mögé ültek, és a hősök a Hősök terén tettek egy kört.

Kulcsszavak: MOKSZ, seat, szponzor
 
Hároméves megállapodást kötött a Kia és az UEFA Európa-liga Hároméves megállapodást kötött a Kia és az UEFA Európa-liga A SEAT történetének eddigi legjobb augusztusi eredményét érte el A SEAT történetének eddigi legjobb augusztusi eredményét érte el II. Balatonfüredi Concours d’Elegance autós szépségverseny a BMW Group Magyarország támogatásával II. Balatonfüredi Concours d’Elegance autós szépségverseny a BMW Group Magyarország támogatásával A SEAT és az Aqualia újítása: szennyvízből üzemanyag A SEAT és az Aqualia újítása: szennyvízből üzemanyag A SEAT a tehetségek és a képzés elkötelezettje A SEAT a tehetségek és a képzés elkötelezettje
 
Bevetésen a SsangYong Musso Grand pick-up

Bevetésen a SsangYong Musso Grand pick-up

2019. június 21.
Még csak pár hete van hazánkban a SsangYong legnagyobb és legújabb Pick-Up-ja a Musso Grand, máris bevetésre készen áll a Hungaroring Hungaroring Rescue Team-nél, hogy a hétvégén megrendezésre kerülő Kamion EB következő versenyén teljesítsen szolgálatot.
Részletek

Bevetésen a SsangYong Musso Grand pick-up

Az N1G besorolású haszongépjármű a SsangYong Rexton G4 modell esetén már ismert létrakeretes alvázra épül, kapcsolható összkerékhajtású modell, melyhez kétféle hátsó felfüggesztés választható (hátsó merev tengely, laprugóval vagy 5 lengőkaros, merevhidas hátsó felfüggesztés). 

A hosszított karosszériájú Musso Grand pick-up tengelytávja 3 210 mm, raktérfelületének hossza 1 610 mm, teherbírása laprugós hátsó felfüggesztés esetén 1 062 kg. Az új pick-up elérhető 6 sebességes manuális vagy automata váltóval, igény esetén önműködő mechanikus differenciál zárral (hátsó tengelyen). 

Bevetésen a SsangYong Musso Grand pick-up

A Musso Grand legújabb változatában a korábbinál nagyobb, erősebb és nyomatékosabb, mégis a legszigorúbb Euro 6 károsanyag-kibocsátási normákat is teljesítő saját fejlesztésű 2.2 literes e-XDI LET (Low-end torque) közvetlen befecskendezéses dízel motor dolgozik, 181 LE teljesítmény mellett kiemelkedő nyomatékot (400 Nm) ad le a leggyakrabban használt 1400–2800-as fordulatszám-tartományban. Ezáltal rendkívül dinamikus menettulajdonságokat és kedvező üzemanyag fogyasztást biztosít. 

„Az új SsangYong modellek a WTCR versenysorozaton debütáltak a Rescue Team-nél és már a Rexton meggyőzött bennünket, hogy a Musso Grand adottságit is nagyon jó tudjuk majd kiaknázni. Arról már nem is beszélve, hogy a kollegák is nagyon várták már az autót az előző versenyen tapasztaltak után” -  mondta Turi István a csapat vezetője.

Bevetésen a SsangYong Musso Grand pick-up
Kulcsszavak: hungaroring, Hungaroring Rescue Team, Kamion Eb, Musso Grand, ssangyong, új modell
 
Még sportosabb és sokoldalúbb az új Audi Q5 Még sportosabb és sokoldalúbb az új Audi Q5 Magyar freestyle futballisták hajtották végre a Nissan legújabb kihívását Magyar freestyle futballisták hajtották végre a Nissan legújabb kihívását Környezetbarát motor és számtalan frissítés az új Opel Meriván Környezetbarát motor és számtalan frissítés az új Opel Meriván 2014 júliusától jön az új MINI Paceman 2014 júliusától jön az új MINI Paceman A BMW az elsőkerék-hajtásúak között A BMW az elsőkerék-hajtásúak között
 
A Goodyear visszatért a versenypályára

A Goodyear visszatért a versenypályára

2019. június 21.
Új abroncscsaláddal vett részt a FIA World Endurance bajnokság Le Mans-i 24 órás autóversenyen.
Részletek

A Goodyear visszatért a versenypályára

A Goodyear bejelentette, hogy ismét megméretteti magát az európai és a nemzetközi autósportban: az abroncsgyártó vállalat új termékcsaládot fejlesztett ki a FIA World Endurance (WEC) bajnokságra, ezen belül pedig a Le Mans-i 24 órás versenyre.

A FIA Endurance világbajnokság keretében négy földrészen szerveznek hosszú távú versenyeket. Az utolsó a Le Mans-i szezonzáró verseny, ahol a Goodyear már 14 alkalommal segítette győzelemre az abroncsaival felszerelt járműveket.

A világbajnokságokba való visszatérésének első lépéseként a Goodyear a sportautók versenyét választotta, amely kiváló terepet biztosít az abroncstechnológiák bemutatására egy sor igen különböző prototípus és GT-autó segítségével. Ben Crawley motorsportokért felelős igazgató szavait idézve: „A futamok hossza 4-től 24 óráig terjed. Az ilyen versenyeken az abroncsok megválasztása és az alkalmazott stratégia eldöntheti egy-egy futam kimenetelét. Ezek a kihívások komoly motivációt jelentenek európai innovációs központjaink technológiafejlesztő csapatai számára – ezután pedig az egyéb versenyekben rejlő lehetőségek feltérképezése következik.”

A németországi Hanauban és a luxemburgi Colmar-Bergben működő innovációs központjaiban a Goodyear immár több mint egy éve dolgozik egy új termékcsalád kifejlesztésén a Le Mans prototípusok számára. Az abroncsokat a Goodyear legújabb, nagy teljesítményű autók és versenyautók számára készülő Eagle F1 SuperSport termékeivel együtt fejlesztik ki és gyártják. Ezzel gondoskodnak arról, hogy a közúti és versenyjárművekre gyártott abroncsok esetében a két terület közötti technológia- és tudástranszfer mindkét irányban zökkenőmentesen, a lehető legjobb eredményeket biztosítva működjön. Az új abroncsok a 2019/2020 WEC versenyszezon kezdetén, augusztusban debütálnak a Silverstone-ban rendezett versenyen.

A Goodyear visszatért a versenypályára

A Goodyear visszatérése azt jelenti, hogy a híres márkával ismét számolni kell a globális autóversenyzés világában, méghozzá mindjárt a sportág egyik legikonikusabb helyszínén. 250 ezer fős közönségével a Le Mans az egyik legnagyobb nézőszámot vonzó sportesemény a világon. „A motorsport továbbra is az egyik legnépszerűbb sportág világszerte” – magyarázza Crawley. „Ennél jobb helyszínt nem is választhatunk arra, hogy bemutassuk vásárlóinknak örökségünket, szenvedélyünket, újításainkat és technológiánkat – mindazt, ami a Goodyeart a versenyzésben naggyá tette.”

„Első körben a versenyautókra összpontosítunk, majd az összegyűjtött tapasztalatokat egyéb kategóriákban is hasznosítjuk, legyen szó akár egyéb endurance versenyekről, akár más jellegű sorozatokról” – tette hozzá a szakember.

Korábban a Goodyear a motorsportokban igazi sikersorozatot könyvelhetett el magának: a 24 órás Le Mans-i versenyeken megszerzett 14 győzelem mellett 368 esetben nyerték el a Forma-1 nagydíjat olyan versenyautók, melyek Goodyear abroncsokon futottak. Ezt a rekordot eddig egyik abroncsgyártónak sem sikerült megdöntenie. A Goodyear számottevő tapasztalattal rendelkezik az amerikai IMSA versenyeken elért több évtizedes sikerei nyomán is.

Kulcsszavak: Goodyear, gumiabroncs, Le Mans
 
A 10 legfontosabb úti tipp európai nyaralásokhoz A 10 legfontosabb úti tipp európai nyaralásokhoz Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok az új BMW M4 GTS-en Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok az új BMW M4 GTS-en Az autósok 8 százaléka november közepén is nyári gumival jár Az autósok 8 százaléka november közepén is nyári gumival jár Gumiabroncsokkal segíti a mentőmotorosokat a Bridgestone Gumiabroncsokkal segíti a mentőmotorosokat a Bridgestone A Goodyear SuperSport abroncsa nyerte a Tyre Reviews gumitesztjét A Goodyear SuperSport abroncsa nyerte a Tyre Reviews gumitesztjét
 
A Peugeot bemutatja az új 2008-as SUV-ját

A Peugeot bemutatja az új 2008-as SUV-ját

2019. június 21.
Mindazok örömére, akik az autózás terén valami új élményre vágynak, a PEUGEOT bemutatja az új 2008 SUV-ot.
Részletek

A Peugeot bemutatja az új 2008-as SUV-ját

Mint a szabadság elkötelezett híve és a PEUGEOT izgalmas jövőképének hírnöke, az új modell az ösztönös és sokoldalú vezetési élmény ultramodern értelmezését nyújtja.

A méreteire nézve vérbeli SUV-nak számító új 2008 hihetetlenül erőteljes és egyedi stílusával egyenesen felrobbantja a szegmenst.

A high-tech modell a 3D PEUGEOT i-Cockpit® legújabb generációs változatával és a márka tudásának legjavát képviselő felszerelésekkel és vezetéssegítő funkciókkal kerül forgalomba.

Az új PEUGEOT 2008 SUV háromféle – elektromos, benzines és dízel – erőforrást kínál, melyek mindegyike kimondottan felvillanyozó és környezethatékony megoldást képvisel.

#NEXT GEN SUV

Változik a világ, és az új kihívásokra az autóipar minden területén megfelelő válaszokat kell adni. A PEUGEOT kétszáznyolc év tapasztalatával a háta mögött nyugodtan folytatja a megkezdett energetikai átállást.

A márka izgalmas, ugyanakkor megnyugtató jövőképe az új PEUGEOT 2008 SUV-ban is kifejezésre jut. Az új 2008 arról tanúskodik, hogy technológia és élvezet összeegyeztethetők, és hogy egy autó is tud igazi meglepetést okozni. Ez a gépjármű puszta közlekedés helyett az utazás élményét nyújtja, miközben mindenki számára kellő mobilitást biztosít.

A Peugeot bemutatja az új 2008-as SUV-ját

Az új PEUGEOT 2008 kiemelkedik a kompakt SUV-ok közül, és maga is hozzáteszi a részét a PEUGEOT modellek sikerét biztosító olyan jellemzőkhöz, mint a magabiztos design, az innovatív megoldások és a csúcstechnológia.

A karakteres és egyedi stílusú új PEUGEOT 2008 SUV egy biztos kézzel megmunkált vonzó autó. A márka ambíciójának megfelelően új fejezetet nyit a PEUGEOT szabadidő-autók történetében, és egyedi karaktere ellenére is tökéletes összhangot mutat a jelenlegi választék stílusával.

A kiegyensúlyozott vonalvezetés és az általános arányok egyértelműen SUV-ra utalnak, melyen a hátrébb tolt szélvédő vízszintesebb motorháztetőt és erőtől duzzadó külsőt eredményezett. A keménykötésű, sportos autó magabiztosan ül a kerekein, és minden porcikájából biztonság árad.

A jellegzetes, tekintélyparancsoló orr-rész meghatározó elemei az egyenes és büszke hűtőmaszk (mely az elektromos változatokon a karosszériával megegyező színű), a szoborszerű motorháztető és a fényszórók alatt elhelyezkedő LED-es nappali lámpák.

A fazettás kialakítású merész profil háromszögei azonnal magukra vonják a tekintetet. Az eredmény egy kihegyezett, metsző stílusú autó, ahol az egyes karosszériaelemek megmunkálása igazi technikai bravúrnak számít. A különleges vonalak harmonikusan húzódnak egészen a csomagtérajtóig, és rendkívül egységes összképet eredményeznek.

A Peugeot bemutatja az új 2008-as SUV-ját

A robusztus stílust erősítik a kerékjáratokat teljesen kitöltő, nagy átmérőjű (690 mm) kerekek. A 18’’ keréktárcsák betétei több szempontból is előnyösek: egyszerűbb a személyre szabás, és a súlyveszteség sem elhanyagolható (a négy keréken összesen 4 kg).

Az egyértelmű feljebb pozicionálást jelzi az elegáns Black Diamond fekete kétszínű tető, valamint a GT Line és a GT változat szitanyomatos C oszlopa.

A magas övvonaltól sportos hátsó részen a lámpákat elegáns fekete csík köti össze. A PureTech 130/155, illetve a BlueHDi 130 motorral szerelt változatok ezen kívül dupla kipufogóvéggel is büszkélkednek.

A három LED-es fénykarommal most új értelmezésben találkozunk, mely nem kevésbé kifejező. Az éjjel-nappal világító hátsó lámpák mindegyik változaton megtalálhatók, a felső kategóriás modelleken az első fényszórókban is ilyen van. Egyes országokban a fényszóróknál az összes kiviteli szinten LED-es technológiát alkalmaztak.

A hagyományos kínálaton felül a vagányabb stílus jegyében további rafinált és vérpezsdítő karosszériaszínek állnak rendelkezésre:

-    Elixir-vörös: a színes fedőlakktól még mélyebb és árnyalatgazdagabb szín,
-    Vertigo-kék: háromrétegű, extra fényes,
-    Fusion-narancs: kizárólag az új PEUGEOT 2008 SUV-on kínált metálfény.


A Peugeot bemutatja az új 2008-as SUV-ját

Vége a monotóniának! Az utastérben kiemelt figyelmet kapott a szín- és anyaghasználat: a nemes anyagok különleges árnyalatokkal kombinálódnak:

-    A rafinált műszerfaldíszítések narancs (Active kiviteli szinten) vagy kék (Allure kiviteli szinten) tamponnyomással készültek.
-    Az Allure változatot a világoskék színű modern „Urbanoïde” kárpitozásnak köszönhetően eleven, high-tech hangulat jellemzi.
-    A dinamikus GT Line változat sötétebb színvilágát adamitszínű betétek dobják fel.
-    Az előkelő, kifinomult GT és e-2008 GT változat Alcantara®, bőr és high-tech szövet anyagok kombinációját kínálja. Míg a GT változaton a fekete kárpit adamitszínű díszvarrást kapott, az e-2008 GT változaton az exkluzív Greval® szürke Alcantara® kárpitot zöld és kék öltések díszítik.
A GT Line és a GT változat esetében az érintőképernyőn nyolcféle színben választható hangulatvilágítás, mely még otthonosabbá teszi az utasteret.

Sokoldalúság és kényelem


Az új CMP platformon jelenleg rekordméretűnek számító hátsó helykínálat jóvoltából az új PEUGEOT 2008 SUV különösen sokoldalú szabadidő-autó. 4,3 méteres hosszméretének és a 2,6 méteres tengelytávnak köszönhetően csomagtartója is tisztes méretekkel rendelkezik (434 l – VDA V210 szabvány), függetlenül attól, hogy milyen motortípust választunk (a teljesen elektromos változatot is beleértve). A variálhatóságról a két helyzetbe állítható padló (változattól függően) gondoskodik, mely a hátsó üléspad lehajtása esetén szinte teljesen síkfelületet biztosít.

A számos és sok esetben eredeti tárolóhelynek köszönhetően a mindennapi tárgyak elhelyezése sem jelenthet gondot. A hagyományos ajtózsebek és a kesztyűtartó mellett egy-egy méretes rekesz található a középső könyöklő alatt és a sebességváltó kar előtt. Ezen kívül a műszerfal alsó részében is kialakításra került egy diszkrét tároló. Ebben kapott helyet a rendkívül praktikus indukciós töltő, lenyitott fedelében pedig egy okostelefon tárolható.

Az opciós napfénytető hatalmas üvegfelületén át csak úgy ömlik a fény az utastérbe. Mivel kifelé nyílik, a hátsó utasok fejtere sem hagy kívánnivalót maga után.

Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, peugeot 2008, suv, új modell
 
Megérkezett az ötödik generációs új Opel Corsa OPC Megérkezett az ötödik generációs új Opel Corsa OPC Budapestre érkezett földkörüli útján az új Volkswagen Crafter Budapestre érkezett földkörüli útján az új Volkswagen Crafter Szeptemberben érkezik a szalonokba a Nissan Micra új, N-Tec változata Szeptemberben érkezik a szalonokba a Nissan Micra új, N-Tec változata Még izgalmasabb külsővel érkezik az új Lexus IS Még izgalmasabb külsővel érkezik az új Lexus IS Vadonatúj generációjú motort mutatott be a DAF Trucks Vadonatúj generációjú motort mutatott be a DAF Trucks
 
Minden Ford EcoSport SUV utasterében olyan kárpitok találhatók, amelyek műanyag palackok százaiból készültek

Minden Ford EcoSport SUV utasterében olyan kárpitok találhatók, amelyek műanyag palackok százaiból készültek

2019. június 21.
A Ford okos megoldást talált a műanyag palackok millióinak újrahasznosítására: a vállalat által gyártott minden egyes EcoSport SUV-ba olyan kárpitokat építenek be, amelyek 470 darab eldobható palack felhasználásával készültek.
Részletek

Minden Ford EcoSport SUV utasterében olyan kárpitok találhatók, amelyek műanyag palackok százaiból készültek

Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy az EcoSport 2012-es globális bevezetése óta több mint 650 millió félliteres palack anyagát sikerült felhasználni, ami összesen 8262 tonna műanyagot jelent. Ha ezeket fektetve egymás mögé tennénk, a palackok lánca több mint kétszer körülérné a Földet.

Először 20 évvel ezelőtt, a Mondeoban jelent meg az újrahasznosított műanyag, és a Ford mára 1,2 milliárd palackot reciklál évente.

“Az embereket egyre jobban aggasztja, hogy az eldobható műanyagok által jelentett környezetszennyezés, mi pedig már hosszú ideje küldetésünknek tekintjük, hogy új autóinkban egyre nagyobb mértékben használjunk fel újrahasznosított vagy megújuló forrásból származó anyagokat,” - mondta el Tony Weatherhead, a Ford Motor Company anyagtervező mérnöke.

Ahhoz, hogy autókárpit készülhessen belőlük, a palackokat és a kupakokat először apró forgáccsá aprítják. Ezt 260 fokra melegítve megolvasztják, és hajszálvékony szálakat húznak belőle, amit fonallá sodornak – és már el is készült az anyag, amiből kárpitot lehet szőni. Európában mindössze a műanyaghulladék 30 százalékát reciklálják.

Ahogy a Ford EcoBoost motorok, úgy a Ford EcoSport modell is a vállalat romániai gyárában, a Krajova üzemben készül.

Minden Ford EcoSport SUV utasterében olyan kárpitok találhatók, amelyek műanyag palackok százaiból készültek
Kulcsszavak: EcoSport, ford, suv, újrahasznosítás
 
Már rendelhető a vadonatúj Focus ST Már rendelhető a vadonatúj Focus ST Minden harmadik utas elmulasztja bekapcsolni a hátsó biztonsági övet Minden harmadik utas elmulasztja bekapcsolni a hátsó biztonsági övet A vadonatúj Shelby GT500 lesz a közutak, a versenypályák eddigi legfejlettebb Mustang modellje A vadonatúj Shelby GT500 lesz a közutak, a versenypályák eddigi legfejlettebb Mustang modellje A SEAT Barcelonában mutatja be a márka történetének első kompakt SUV modelljét A SEAT Barcelonában mutatja be a márka történetének első kompakt SUV modelljét Tavasszal érkezik a Ford Edge sportváltozat Tavasszal érkezik a Ford Edge sportváltozat
 
Itthon is bemutatkozik a megújult Ford Mondeo új hibrid hajtású kombi változata

Itthon is bemutatkozik a megújult Ford Mondeo új hibrid hajtású kombi változata

2019. június 19.
A fejlesztéseknek köszönhetően a Mondeo Hybrid benzinmotoros-elektromos hajtáslánca még finomabban működik. A Mondeoban a Ford 2,0 literes EcoBlue dízelmotorja és nyolcfokozatú sebességváltója is megjelenik.
Részletek



Itthon is bemutatkozik a megújult Ford Mondeo új hibrid hajtású kombi változata

A Ford Mondeo Hybrid régen várt kombi változata már elérhető a magyar Ford márkakereskedésekben is. Az elegáns, új külső-belső dizájnelemekkel megújított, és a most először új, hibrid hajtású kombi kivitelű Mondeo első példányait a napokban vehetik át a tulajdonosok.

Finoman működő automata sebességváltójával, nagy teljesítményű, de alacsony fogyasztású és alacsony CO₂-kibocsátású benzinmotorjával és kombi csomagterével a Mondeo Hybrid kifejezetten egyedi ajánlatnak számít a szegmensben. Emellett a Mondeo hagyományos hajtáslánc-kínálata is nagymértékben megújult:

•    Az üzemanyag-takarékos Mondeo Hybrid benzinmotoros-elektromos hajtása sokkal kifinomultabban működik
•    A Mondeoban is megjelenik a Ford fejlett 2,0 literes EcoBlue dízele, ami egyetlen tankolással nagy távolságot képes megtenni
•    A Ford a Mondeo modellben is bevezeti intelligens, nyolcfokozatú automata sebességváltóját, ami a kifinomultabb működés érdekében képes a vezető stílusához igazítani a fokozatváltások ütemezését; az új váltómű egy stílusos és ergonomikus forgókapcsolóval kezelhető

Az Adaptív Sebességtartó Automatika ezentúl a Stop & Go funkcióval is kiegészül, és a kínálatban az Intelligens Sebességhatároló is megjelenik, még inkább megkönnyítve a közlekedést az autópályákon és az araszoló nagyvárosi forgalomban.

A Ford legmodernebb üzemében, a spanyolországi Valenciában gyártott Mondeoból a vállalat már 250.000 darabot adott el Európában a negyedik generációs változat 2015-ös bemutatása óta.

Itthon is bemutatkozik a megújult Ford Mondeo új hibrid hajtású kombi változata

Egy kombi sokoldalúsága. Egy hibrid takarékossága

A nagyobb szállító képességet igénylő vásárlók számára az új Mondeo Hybrid kombi a hagyományos hajtású autók nagy hatótávolságát és szabadságát, valamint az elektromos hajtás takarékosságát és kifinomultságát nyújtja.

A kombi karosszériához és a kupés stílusú négyajtós kivitelhez egyaránt megrendelhető öntöltő hibrid rendszer tisztán elektromos hajtással is képes mozgatni az autót; a csendes indulás és a finom haladás különösen a városi utakon és az araszoló forgalomban bizonyul majd hasznosnak. A hibrid hajtás szükségtelenné teszi az elektromos hatótávolság miatti aggodalmat, ráadásul az akkumulátort sosem kell külső áramforrásról újratölteni.

A legújabb generációs Mondeo Hybrid hajtáslánc-vezérlő szoftvere finom, egyenletes gyorsítást biztosít. A továbbfejlesztett szoftver hatékonyabban hasznosítja a motor forgatónyomatékát, egyszerre javítva a rendszer üzemanyag-fogyasztását és teljesítményét, mindig zökkenőmentesen kapcsolva az ideális sebességfokozatot a lehető legmagasabb forgatónyomaték és a legalacsonyabb motorfordulatszám eléréséhez.

A 187 lóerős hibrid rendszer legfontosabb elemei egy különleges tervezésű 2,0 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor, egy elektromotor, egy generátor, egy 1,4 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor, valamint egy, a Ford által kifejlesztett teljesítményelosztó automata sebességváltó, ami a fokozatmentes váltóművek teljesítményét kínálja.

Itthon is bemutatkozik a megújult Ford Mondeo új hibrid hajtású kombi változata

Az energiavisszanyerő féktechnológia a hagyományos fékezés közben veszendőbe menő energia akár 90 százalékát is képes hasznosítani, és az ebből nyert elektromos áramot az akkumulátor tárolja. Ez a megoldás hatékonyan járul hozzá a kedvező CO₂-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatokhoz, ami a négyajtós modell esetében várhatóan 96 g/km és 4,2 l/100 km, a kombinál pedig 101 g/km és 4,4 l/100 km.

Az autósok számára további technológiák is rendelkezésre állnak a hatékonyság fokozására:

•    A SmartGauge interfész folyamatosan felügyeli az üzemanyag- és energiafogyasztást, illetve megjeleníti az olyan rendszereket, mint a Fékezési Segéd, ami arra ösztönzi a vezetőt, fokozatos fékezéssel a lehető legtöbb energiát nyerje vissza
•    A motor terhelését jelentősen csökkenti az elektromos szervokormány, valamint az elektromos klímarendszer, hajtáslánc-hűtés és vákuum-rendszer
•    A kipufogógáz hőjének visszanyerését szolgáló speciális fejlesztésű rendszer segítségével gyorsabban befűthető az utastér

Az új kombi karosszéria 403 liternyi csomagteret kínál a kalaptartó alatt, amikor a hátsó üléstámlák a helyükön vannak, és 1.508 litert a hátsó üléssor ledöntése után; ez utóbbi esetben sík padlófelület alakítható ki, ami megkönnyíti a nagyobb tárgyak ki- és bepakolását. A csomagtér padlója alatt további tárolórekesz található.

A Mondeo Hybrid Kombi most rendkívül versenyképes, akár 8.999.000 forintos áron elérhető.

Ezentúl a kínálat csúcsát jelentő Mondeo Hybrid Vignale is megrendelhető lesz kombi és négyajtós kivitelben.

 Itthon is bemutatkozik a megújult Ford Mondeo új hibrid hajtású kombi változata

Erős és kifinomult

A Ford Mondeo vásárlói immár a 2,0 literes EcoBlue dízelmotort is megrendelhetik, ami egy nagyobb lökettérfogatú erőforrás teljesítményét, forgatónyomatékát és menetdinamikáját kínálja – egy kisebb blokk üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása mellett. A 2,0 literes EcoBlue motor a következő változatokban lesz elérhető Magyarországon:

•    150 LE, várhatóan 118 g/km legalacsonyabb CO2-kibocsátással és 4,5 l/100 km üzemanyag-fogyasztással
•    190 LE, várhatóan 130 g/km legalacsonyabb CO2-kibocsátással és 4,9 l/100 km üzemanyag-fogyasztással

A tükörszimmetrikus szívónyílás-kialakításnak köszönhetően optimális légszállítást biztosító, integrált szívórendszer, az alacsony fordulatszám mellett is magas forgatónyomatékot biztosító, csekély tehetetlenségű turbófeltöltő és a nagy nyomású  üzemanyag-befecskendezési rendszer révén a motor megfelel a legszigorúbb Euro 6d Temp károsanyag-kibocsátási normáknak. Az alapáron kínált szelektív katalizátor a kipufogógázok utánkezelésével hatásosan csökkenti a motor NOX-kibocsátását.

A 150 és 190 lóerős EcoBlue motorokhoz megrendelhető új, nyolcfokozatú automata sebességváltót úgy tervezték, hogy tovább csökkentse az autó üzemanyag-fogyasztását, mégis gyors gázreakciókat és sima, gyors fokozatváltásokat biztosítson. A váltómű legfontosabb jellemzői:

•    Adaptív Kapcsolási Ütemezés, ami az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását. A rendszer felismeri, ha az autó hegymenetben, lejtőn vagy éles kanyarban halad, és ennek megfelelően állítja be a megfelelő sebességfokozatot a stabilabb haladás és az élvezetesebb vezetési élmény érdekében

•    Adaptív Kapcsolásvezérlés, ami a jármű és környezete információi alapján az éppen megfelelő tengelykapcsoló-nyomást alkalmazza, hogy a fokozatok kapcsolása mindig sima és zökkenőmentes legyen. A technológia az autós vezetési stílusához is képes hozzáigazítani a fokozatváltás simaságát

Itthon is bemutatkozik a megújult Ford Mondeo új hibrid hajtású kombi változata

A 2,0 literes EcoBlue motorokhoz hatfokozatú manuális sebességváltó is rendelhető, és az extrák listáján az Intelligens Összkerékhajtás is szerepel, ami észrevétlenül osztja meg a forgatónyomatékot a négy kerék között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon. A rendszer 20 ezredmásodperc alatt – vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban – képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását a négy kerék között.

A Ford 165 lóerős, 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja továbbra is megmarad a kínálatban. Az erőforrás CO2-kibocsátása 150 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 6,5 l/100 km; ezekhez a kedvező értékekhez az integrált kipufogó-leömlő és a vízhűtéses töltőlevegő-hűtő alkalmazása is hozzájárul.

 
Stílus, elegancia és kiváló minőségű kidolgozás

A Mondeo külső és belső dizájnjának elegáns megújítása tovább fokozza a négyajtós, ötajtós és kombi változatok prémium jellegét, és még egyértelműbben kihangsúlyozza az egyes kivitelek (Titanium, ST-Line és Vignale) közti vizuális különbségeket.

Az autó orrkialakítása határozottan modernebb lett:

•    A trapéz alakú felső hűtőrács megújult formája erőteljesebb vizuális hatást kelt: a Titanium változatokon ezt az elemet krómozott, vízszintesen futó díszléc, az ST-Line modelleken pedig technikai stílusú metszések díszítik, míg a Vignale kiviteleken exkluzív, selyemfényű ezüst “repülő V” kidolgozással készül
•    A Titanium és Vignale modellek alsó hűtőrácsában új keretet kaptak a ködfényszórók, az ST-Line kiviteleken pedig sportos szárnyak díszítik
•    Megújult a ködfényszórók és a LED nappali menetfények formája
•    A sportos, új lökhárítón hangsúlyosabb lett az alsó légterelő elem
 
Az autó hátsó részén a leglátványosabb változást az hozta, hogy az új, C-alakú hátsó lámpatesteket teljes szélességükben keresztezi egy stílusos, selyemfényű ezüst vagy króm színű díszléc. A tervezők megőrizték a Mondeo karcsú, “vizuális könnyedséget” sugalló profilját, erőteljes motorháztető-kialakítását és elegánsan keskeny fényszóróit.

A Mondeo vásárlói most még több opcióval formálhatják saját ízlésükhöz autójukat. Az extrák listáján új 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák jelentek meg, sőt a 19 colos kerékhez a prémium Liquid Aluminium felületkezelés is megrendelhető. A karosszéria új színei közt megtalálható a kizárólag a Vignale kivitelhez kérhető Blue Panther, az ST-Line kivitelhez rendelhető Stealth Grey és a teljes Mondeo-családhoz rendelkezésre álló Urban Teal árnyalat is.
 
Itthon is bemutatkozik a megújult Ford Mondeo új hibrid hajtású kombi változata

A Mondeo megújult utasterében új üléskárpitok és új kilincs-kidolgozások érhetők el, és külön dekorációs elemek rendelhetők a Titanium, ST Line és Vignale változatokhoz.

A Ford nyolcfokozatú automata sebességváltójának forgókapcsolója sok helyet szabadít fel a középkonzolon, így egy USB-port immár kényelmesen elérhető helyre került, hogy még egyszerűbb legyen a mobileszközök vagy a hordozható médiaeszközök töltése.

Az utastér kidolgozása is magasabb színvonalú: tökéletesebb lett a középkonzol és a műszerfal egymáshoz csatlakozó részegységek illeszkedése és megmunkálása, ezért a kabin még inkább prémium hangulatot sugall, és masszív, sportos benyomást kelt.

Autózás – fáradtság nélkül

A Mondeohoz Adaptív Sebességtartó Automatika is kérhető, ami automatikusan biztonságos és kényelmes követési távolságot tart az elöl haladó jármű és a Ford között; a rendszert Stop & Go funkció egészíti ki.

A nyolcfokozatú automata sebességváltó előnyeit kihasználva a Stop & Go rendszer szükség esetén akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép. Ez a megoldás különösen az araszoló nagyvárosi forgalomban növeli érezhetően a vezető komfortérzetét.

A SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer segítségével Mondeo vezetője egyszerű hangutasításokkal is kezelheti az audiorendszert, a navigációt, a klímaberendezést és a csatlakoztatott okostelefonokat. A SYNC 3 színes, 8 colos érintőképernyője a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható, és a berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto™ rendszerekkel.

A Mondeo kínálatában most először jelenik meg az Intelligens Sebességhatároló, ami a Ford két technológiája, a Sebességhatároló és a Közlekedési Tábla Felismerés előnyeit egyesítve a mindenkori sebességkorlátozásokhoz igazítja az autó legnagyobb sebességét. A rendszer a szélvédő mögé beépített kamera segítségével ismeri fel a jelzőtáblákat, és ha a megengedett sebességhatár alacsonyabb, mint az autóban beállított utazósebesség, csökkenti a Mondeo tempóját. Ha sebességhatár magasabb, a rendszer lehetővé teszi, hogy a vezető az előzőleg beállított sebességre gyorsítson, elkerülve ezzel a gyorshajtást.

“Az új Mondeoban számos félautomata funkciót is bevezetünk. Akad köztük olyan, ami az elöl haladó jármű automatikus követésével csökkenti az autóvezetés stresszét a feltorlódott forgalomban, vagy olyan, amely segít elkerülni a gyorshajtásért járó bírságokat – és mindegyik azt a célt szolgálja, hogy a még modernebbé vált Mondeo használata egyszerűbb, relaxáltabb és élvezetesebb legyen,” tette hozzá de Waard. “A Mondeo Hybrid fontos alternatívát jelent a dízel hajtás mellett a magán- és flottavásárlók számára, ráadásul immár mind a négyajtós, mind a kombi változathoz megrendelhető.”

Kulcsszavak: bemutató, ford, hibrid, Mondeo, új modell
 
Honda HR-V: A kompakt szabadidő-autók új, frissített nemzedéke Honda HR-V: A kompakt szabadidő-autók új, frissített nemzedéke Új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére Új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére A Ford innovációja: Biomimikrivel a környezetbarátabb gyártásért A Ford innovációja: Biomimikrivel a környezetbarátabb gyártásért Költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtás a Bosch-tól Költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtás a Bosch-tól Az ITS Világkongresszuson mutatja be intelligens mobilitási technológiáit a Honda Az ITS Világkongresszuson mutatja be intelligens mobilitási technológiáit a Honda
 
Hibrid pickupot fejleszt a Toyota

Hibrid pickupot fejleszt a Toyota

2019. június 19.
A Lexustól kölcsönzött, nagyteljesítményű hibrid hajtáslánc dolgozhat abban a platós prototípusban, amelyet Michigan államban csíptek el kémfotósok.
Részletek

Hibrid pickupot fejleszt a Toyota

Meglepő jelenségről számolt be az Automedia ügynökség munkatársa: egy erősen álcázott pickupot fotózott. Amikor azonban a jármű elindult, a várt V8-as dohogás helyett csak finom surrogást lehetett hallani; a nagy benzinmotor csak valahol 50 km/óránál indult be.

A következtetés logikus: a Tundrában – a Toyota pickup-kínálatának legnagyobb tagjában – hibrid hajtáslánc dolgozik. Ez a furcsa hátsó fűszoknyát is megmagyarázza: az sem a kipufogócsövek elrendezését, sem a hátsó tengelyre szerelt, esetleges elektromos segédhajtást nem engedi látni.

Egy ekkora jármű (a Tundra kiviteltől függően 5,8 – 6,3 méter hosszú, maximális össztömege 3,0 – 3,2 tonna, legnagyobb vontatható tömeg 3,0 – 4,6 tonna) mozgatásához persze valamivel többre van szükség a Prius 122 lóerős hajtásláncánál. Kézenfekvő megoldás volna a Lexus számos típusában megtalálható, 3,5 literes V6-osra épülő, 354 lóerős, 600 Nm körüli hibrid egysége. Sőt, mivel a Tundra jelenlegi egyetlen, 5,7 literes benzinmotorja 381 lóerőt és 544 Nm-t ad le, jobb volna megemelni a hibrid hajtáslánc teljesítményét: egyes források szerint akár 450 lóerőre és 680 Nm-re is számíthatunk.

Hibrid pickupot fejleszt a Toyota

Mármint nem mi, hanem az észak-amerikai ügyfelek: nincs tudomásunk ugyanis arról, hogy a típus európai forgalmazása napirenden volna a Toyotánál. Másfelől viszont nem először merül fel a hír, hogy a Toyota közös platformra helyezné át globális pickupjainak (Tundra, Tacoma és Hilux) gyártását, ráadásul ez a platform állítólag eleve támogatja a részleges vagy teljes villamosítást. Ebben az esetben nagyon is életszerű volna, hogy a Hilux fedélzetén Európába is eljusson a hibrid hajtáslánc – akár még takarékosabb is lehetne a jelenlegi dízelmotoros verziónál, az emissziós mutatói pedig sokkal kedvezőbbek lehetnének, ami egyre több piacon merül fel fontos szempontként, amint Európa lépésről lépésre hátat fordít a dízelmotoroknak.

Kulcsszavak: hibrid, toyota, Tundra, új modell
 
A Ford megnyitotta második tatárföldi üzemét A Ford megnyitotta második tatárföldi üzemét Toyotával utaznak a szegedi kézilabdások Toyotával utaznak a szegedi kézilabdások Új formaterv a hatékonyság jegyében Új formaterv a hatékonyság jegyében A Kia bemutatja a vadonatúj Niro hibrid szabadidőautót A Kia bemutatja a vadonatúj Niro hibrid szabadidőautót Merevebb karosszéria a még stabilabb futásért és a gyorsabb kormányreakciókért Merevebb karosszéria a még stabilabb futásért és a gyorsabb kormányreakciókért
 

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 101 - 110