Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 101 - 110
Együttműködést kötött a Sixt és a Wizz Air

Együttműködést kötött a Sixt és a Wizz Air

2019. november 11.
Együttműködési megállapodást kötött a Wizz Air és a Sixt, melynek keretében az autókölcsönző kedvezményes autóbérlést és egyéb átfogó szolgáltatásokat kínál a Wizz Air utasainak.
Részletek

Együttműködést kötött a Sixt és a Wizz Air

A Sixt ügyfelei cserébe autóbérléseik után kedvezményben részesülnek a Wizz Air Flight Credit programján keresztül. A megállapodás kiterjed a Sixt teljes hálózatára, így a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett AutoWallis Nyrt. tulajdonában lévő Wallis Autókölcsönzőre is, mely a Sixt nemzetközi hálózatának magyarországi tagja.

A Sixt széleskörű együttműködésbe kezd a Wizz Airrel, így Európa egyik leggyorsabban fejlődő, Közép- és Kelet-Európában vezető fapados légitársaságának kiemelkedő partnerévé válik. A nemzetközi hálózat magyarországi tagjaként a Sixt-et Magyarországon a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett AutoWallis Csoport tagja, a Wallis Autókölcsönző képviseli. A cég kezdetben elsősorban a Magyarországra beutazó üzletemberek bérautó igényeit szolgálta ki, de mára jelentős részét a turizmus biztosítja. Az autókölcsönzői tevékenység az autóipari szolgáltatások közé tartozik, amely a legnagyobb eredménytermelő képességgel rendelkezik az AutoWallis három üzletága közül.

Más szolgáltatásokhoz hasonlóan ez a terület is erős növekedést mutatott az év első három negyedévében: a gépjárműkölcsönzés kapcsán kalkulált átlagos flottaméret 9 százalékkal, 592 darabra bővült. A bérleti események száma ugyan 2,2 százalékkal 19.177-re csökkent, de eközben a bérleti napok száma az átlagos bérleti esemény hosszának növekedésével párhuzamosan 12,4 százalékkal, 108.619-re emelkedett.


Együttműködést kötött a Sixt és a Wizz Air

A Wizz Air és a Sixt mostani megállapodásának köszönhetően az utazni vágyók most már nem csak Európa legzöldebb flottájával repülve érhetik el célállomásukat, hanem érkezés után hazánkban is egyből beülhetnek egy Sixtes bérautóba – így földön és levegőben egyaránt a legjobb árak várják őket. Mostantól minden foglalás alkalmával, legyen szó a Wizz Air weboldaláról vagy a mobil applikációról, a leendő utasok egyből megtekinthetik a célállomáson elérhető Sixt bérautókat, és le is foglalhatják a számukra legszimpatikusabbat, ami már előkészítve várja őket. A Sixt minden árkategóriában egyéni ajánlatot kínál az utasoknak, legyen szó gyors városnézésről egy mozgékony kis autóban, naplementéről egy kabrióban vagy éppen családi nyaralásról egy tágas SUV-ban.

A Sixt azonban nem csak számos gyártó új és kényelmesen felszerelt autóinak széles választékát kínálja, hanem első osztályú, díjmentes ügyfélszolgálatot is. A Sixt és a Wizz Air együttműködése világszerte érvényes a légitársaság szinte összes célállomásán, összesen 44 országban. Ráadásul a Sixt partner lett a Wizz Air Flight Credit programjában is, így az ügyfelek minden Sixtes autóbérlés után az ár 5 százalékát visszakapják: az összeg Wizz Aires számlájukra kerül, és Wizz Air repülőjegy vásárlásakor vagy egyéb szolgáltatások igénybevételekor használható fel.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója: „A Wizz Airnél elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy magas színvonalú mobilitási szolgáltatásokon alapuló, kiváló ár-értékű ajánlatokat kínáljunk utasainknak a jegyvásárlás pillanatától az utazásuk legvégéig. Ez az egyedülálló együttműködés a Sixttel lehetőséget teremt utasaink számára, hogy könnyedén béreljenek kiváló minőségi járműveket a Wizz Air kiterjesztett hálózatán belül. Bízunk benne, hogy az utasok örömüket lelik majd az egyszerű foglalási folyamatban és partnerünk fantasztikus autóiban, melyekkel még több kalandban lehet majd részük.”

Regine Sixt, a Sixt nemzetközi marketing vezérigazgató-helyettese: „Nagy örömömre szolgál, hogy a Wizz Airrel dolgozhatunk együtt. Mindkét vállalat nagy sikerű és népszerű mobilitási márkát épített fel, melyek vonzó feltételeket kínálnak ügyfeleik számára. Ezentúl a Wizz Air utasai élvezhetik a Sixt következetes ügyfél-orientáltságát, innovatív szolgáltatásait, és végül, de nem legutolsó sorban: álomautóit. Meg vagyunk győződve arról, hogy egy nagyon különleges utazási élményhez járulunk hozzá.”


Kulcsszavak: autókölcsönző, együttműködés, légitársaság, Sixt, wizz air
 
Átadták a Wizz Air új oktatóközpontját Budapesten Átadták a Wizz Air új oktatóközpontját Budapesten Hárommillió forintért adták el a Sólyom Airwayst Hárommillió forintért adták el a Sólyom Airwayst A Volkswagen egy Transporterrel támogatja az OXXO Racing csapatát A Volkswagen egy Transporterrel támogatja az OXXO Racing csapatát Franciaországi légikatasztrófa - Merkel alapos vizsgálatot ígér Franciaországi légikatasztrófa - Merkel alapos vizsgálatot ígér Íme a BMW S 1000 R Custom, Orlando Bloom és a BMW Motorrad együttműködésének gyümölcse Íme a BMW S 1000 R Custom, Orlando Bloom és a BMW Motorrad együttműködésének gyümölcse
 
Luxusjármű a munkagépek között: Toyota Land Cruiser 79 Namib Edition

Luxusjármű a munkagépek között: Toyota Land Cruiser 79 Namib Edition

2019. november 08.
Rég várt kényelmi szolgáltatásokkal szerelte fel a platós Land Cruiser 79 csúcs-haszonjárművet a Toyota. A funkcióbővítéshez kozmetikai beavatkozás is társult; az így nyert limitált kiadás igazi kincs az offroad-piacon – sajnos, csak jobb kormányos kivitelben.
Részletek

Luxusjármű a munkagépek között: Toyota Land Cruiser 79 Namib Edition

Futóművében és felszereltségében egyaránt komfortosabb lett a világ legrobusztusabb haszonjárműve. Ezzel párhuzamosan a terepképességei is javultak a Toyota Land Cruiser 79-esnek.

A Toyota Land Cruiser 70-es szériája 1984-ben mutatkozott be. Azóta érdemi módosítások nélkül tartja pozícióját a piacon, és számít a legkiválóbb strapabíró munkaeszköznek azokon a piacokon – Latin-Amerikától Afrikán át Ausztráliáig –, ahol az embereknek nem csupán a megélhetése, de sokszor az élete is azon múlik, mennyire megbízható a terepjárójuk. Ha 35 év alatt nem is vált elavulttá az autó, a vásárlók egy része ma már többet vár el munkagépétől, mint egy emberöltővel ezelőtt. Ezért a Toyota egy limitált széria erejéig modern kényelmi funkciókkal szerelte fel elpusztíthatatlan klasszikusát.

A Land Cruiser 79 modellből – azaz a széria platós tagjából – kifejlesztett különkiadás a világ egyik legősibb és legszárazabb sivatagáról, az Afrika délnyugati partvidékén húzódó, 2000 kilométeres Namibról kapta a nevét.

Luxusjármű a munkagépek között: Toyota Land Cruiser 79 Namib Edition

Ezen a szinte teljesen lakatlan tájon teljesen magára van utalva az utazó, a rendkívüli távolságok miatt pedig nemcsak megbízhatónak, de komfortosnak is kell lennie a választott járművének. Ezt vadonatúj fejlesztésű futóművel biztosítja a Toyota: a két merevtengelyes, elöl csavarrugós, hátul laprugós gyári kialakítás megmaradt, de megnövelték a hasmagasságot, és komfortosabb lengéscsillapítókat szereltek be. Ezzel terepen nem romlottak az LC79 menettulajdonságai, aszfalton viszont kényelmesebb lett a rugózása.

Az autó továbbra is nélkülözi azokat a modern elektronikus segédrendszereket, amelyek terepen megkönnyítenék a pilóták dolgát – azokon a tájakon, ahol boldogulnia kell, inkább az „ami nincs, az nem is romolhat el” elvet vallják (ezért is kell kézzel állítani a külső tükröket). Helyette három zárható differenciálmű és a széria 225/95R16 helyett 265/75/R16 méretű Cooper Discoverer S/T Maxx abroncsok segítik az előrejutást. A széria abroncsoknál hét százalékkal nagyobb térfogatú gumik nem csak a stabilitást fokozzák, a homokos talajon alkalmazandó, alacsony nyomású üzemben még jobb tapadást biztosítanak.

Luxusjármű a munkagépek között: Toyota Land Cruiser 79 Namib Edition

A terepképességeket kiváló terepszöget nyújtó, fém első és hátsó lökhárítók javítják; elöl az elakadt járművek megtolását segítő babákkal és fényszóró-, valamint hűtővédő ráccsal kiegészítve. A funkcionális módosítások sorát a 4.5 literes, 202 lóerős, 430 Nm forgatónyomatékú V8-as dízelmotor lélegzését biztosító, magasra vezetett sznorkel biztosítja.

A Land Cruiser Namib Edition nemcsak ütőképesebb, de tetszetősebb is lett: egyedi hűtőmaszkján a szokásos márkalogó helyett hatalmas felirat hirdeti hovatartozását, a ragyogó megjelenésről két nagy fényerejű, kiegészítő reflektor gondoskodik.

A dupla fülke módosítása során szintén a végtelennek tűnő – adott esetben valóban hetekig tartó – utazások igényeit tartották szem előtt a tervezők. Az üléskárpit a lehető legstrapabíróbb kivitelű, a légkondicionálóból pedig külön csatornát vezettek a központi padlókonzolba: egy sivatagi expedíció során nem elsősorban az üdítőitalokat kell hidegen tartani, hanem a gyógyszereket vagy ellenmérgeket, így ez a megoldás ténylegesen életmentő lehet.


Luxusjármű a munkagépek között: Toyota Land Cruiser 79 Namib Edition

Szintén szimpatikus fejlesztés a tetőkonzol, amelyre modern LED térképolvasó fényeket szereltek. Ezek egyrészt erősebb megvilágítást biztosítanak, másrészt kevesebb energiát fogyasztanak. A konzolon kiegészítő tárolórekeszeket is találunk, egy speciális horog pedig a walkie-talkie headset zsinórjának a rögzítésére szolgál: így vészhelyzetben akkor is a kormány elengedése nélkül tarthat kapcsolatot a mentőszolgálattal a sofőr, ha térerő híján az alapfelszerelésként kínált audiorendszer Bluetooth mobiltelefon-kihangosítójának nem veszi hasznát.



Kulcsszavak: bemutató, Land Cruiser, toyota
 
Stílusosan érkezett meg a vadonatúj Toyota Aygo Magyarországra Stílusosan érkezett meg a vadonatúj Toyota Aygo Magyarországra Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk Felméri az üzleti felhasználók igényeit a Toyota az ’i-Road’ kapcsán Felméri az üzleti felhasználók igényeit a Toyota az ’i-Road’ kapcsán Megkezdődött a BMW 3-as sorozat exkluzív különkiadásainak gyártása Megkezdődött a BMW 3-as sorozat exkluzív különkiadásainak gyártása Hibrid szupersport tanulmányt mutatott be a Toyota Hibrid szupersport tanulmányt mutatott be a Toyota
 
Megerősítette éves célkitűzéseit a Volkswagen márka

Megerősítette éves célkitűzéseit a Volkswagen márka

2019. november 08.
A folyó üzleti év harmadik negyedévében is folytatta nyereséges növekedését a Volkswagen Személyautók márka.
Részletek

Megerősítette éves célkitűzéseit a Volkswagen márka

Enyhén csökkenő kiszállítások mentén a Volkswagen-csoport alapmárkája az előző év azonos időszakához képest 4,7 százalékkal 65,4 milliárd euróra növelte forgalmát 2019 első kilenc hónapja során, amely bővülés motorjául mindenekelőtt a kedvező modellek szerinti megoszlás (modellmix) és árhatások szolgáltak.

„A Volkswagen márka eddig nehéz körülmények között is kifejezetten jól teljesített az idei év folyamán és továbbra is a nyereséges növekedés pályáján halad. Termékoffenzívánk, valamint a gazdaságosság és a nyereségesség fokozása érdekében tett intézkedéseink mindinkább eredményesnek bizonyulnak, így jó úton járunk éves célkitűzéseink megvalósítása felé. Ezzel egyidejűleg lépésről-lépésre alakítjuk ki azon nyereségtermelő képességünket, amely stratégiánk sikeres végrehajtásához szükséges” – jelentette ki Dr. Arno Antlitz, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának a pénzügy területéért felelős tagja.

Visszaesést mutató világpiacon további piaci részesedések

A kihívást jelentő makrogazdasági körülmények – különösen a lassuló világgazdaság, valamint a Brexit, illetve az Amerikai Egyesült Államok és Kína között folytatódó kereskedelmi viták okozta bizonytalanságok – ellenére a Volkswagen a világ számos régiójában szerzett további piaci részesedéseket. Összeségében a márka 4 514 600 járművét (az előző év: 4 622 800) szállította ki a január elejétől szeptember végéig terjedő időszak során, amely 2,3 százalékos csökkenés jóval a világméretű teljes piacé (mínusz 5,0 százalék) alatt maradt.

Továbbra is hatásosak a stratégiai szabályzók

A márka minden jelentős piacán folytatta termékoffenzíváját a folyó év során, mégpedig az intenzíven bővülő SUV-szegmensre helyezett súlyponttal. Mindenekelőtt a T-Roc, a Tiguan, a Touareg és az Atlas modellek iránt mutatkozott fokozott kereslet, de az új T-Cross is igen kedvező fogadtatásra talált a piacon. A márka emellett októberben bemutatta Golf VIII1 sorozatát, amelynek első példányait Németországban és Ausztriában a tervek szerint már 2019 decemberben átvehetik az ügyfelek. Mindössze néhány hónappal később érkezik az utakra a szeptemberben bemutatott ID.31, amely kompakt nagysorozatú elektromos járműként a Volkswagen nagyszabású elektromos offenzívájának kezdetét jelzi.


Megerősítette éves célkitűzéseit a Volkswagen márka

A jövőről szóló megállapodás keretében 2020 végéig tervezett hárommilliárd eurónyi megtakarításból 2019 szeptember végéig mintegy 2,5 milliárd eurót sikerült megvalósítani, ez a volumen az év végére a tervek szerint eléri a 2,6 milliárd eurót.

Jelentősen javuló nettó cash-flow

Az eredmény örömteli alakulása a jóval kedvezőbb nettó cash-flow mutatóban is tükröződik, amelyben a márka kilenc hónap elteltével a dízel témakörrel kapcsolatos kifizetések hatásaitól megtisztított 2,4 milliárd eurós értékkel jelentős javulást produkált a WLTP-témakör által terhelt tavalyi évhez (mínusz 0,5 milliárd euró) viszonyítva. A teljes évre a negyedik negyedév jelentős kiadásai és beruházásai ellenére is több mint egymilliárd euró nettó cash-flow szerepel a várakozásokban.

Megerősített éves előrejelzés és középtávú célkitűzések

A teljes 2019-es évre vonatkozóan a Volkswagen márka továbbra is akár öt százalékos forgalomnövekedésre számít, míg a különleges hatások nélküli operatív nyereségarányt változatlanul a négy és öt százalék közötti céltartományba várja – mégpedig a folytatódó termékoffenzívához kapcsolódó további piaci bevezetési ráfordítások, illetve modellindítási költségekből a negyedik negyedév során várt terhek ellenére is. Ugyancsak megerősítést nyert az operatív forgalomarányos nyereség 2022-re előrejelzett hatszázalékos mértéke is.




Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, volkswagen
 
Az Aston Martin 2020 elején nyitja meg első magyarországi kereskedését Az Aston Martin 2020 elején nyitja meg első magyarországi kereskedését Az új Touran. Nincs többé lehetetlen Az új Touran. Nincs többé lehetetlen Nemzetközi Év Haszonjárműve díjat nyert az új Volkswagen Transporter Nemzetközi Év Haszonjárműve díjat nyert az új Volkswagen Transporter Az autópiaccal együtt bővülne a Skoda Az autópiaccal együtt bővülne a Skoda A Ford novemberben megnyitotta újabb három FordStore kiemelt márkakereskedését A Ford novemberben megnyitotta újabb három FordStore kiemelt márkakereskedését
 
Fenntartható luxus - ISO tanúsítvány igazolja az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának példaértékű életci

Fenntartható luxus - ISO tanúsítvány igazolja az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának példaértékű életci

2019. november 08.
Az új BMW 745Le teljes életciklusát övező nyersanyag-előállítási, tömegtermelési, műszaki és újrahasznosítási megoldások globális felmelegedésre gyakorolt együttes hatása 58 százalékkal alacsonyabb, mint a luxuslimuzin belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodelljei esetében.
Részletek

Fenntartható luxus - ISO tanúsítvány igazolja az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának példaértékű életciklus-hatékonyságát

Az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai jövőbe mutató, hosszú távon fenntartható módon váltják valóra a vezetés luxus színvonalú élményét. A fejedelmi limuzin progresszív karaktere nem csupán az innovatív műszaki megoldásokban, a forradalmi járműkapcsolati lehetőségekben és az intelligens vezetést támogató rendszerekben érhető tetten, hanem a modell teljes életciklusát tekintve is. Az új BMW 7-es sorozat hálózatról tölthető modellváltozataiban dolgozó BMW eDrive hajtáslánc-technológia példaértékű hatékonyságát most az új BMW 745Le modellnek odaítélt ISO 14040 és ISO 14044 környezetvédelmi tanúsítványok is igazolják.

A TÜV Rheinland független szakértői által hitelesített elemzés szerint a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt luxuslimuzin teljes életciklusát övező megoldások globális felmelegedésre gyakorolt együttes hatása 33 százalékkal alacsonyabb, mint a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodellek esetében, ha pedig a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia töltési szükségleteit kizárólag megújuló erőforrások fedezik, ez az arány egészen 58 százalékra módosul.

Az új BMW 745Le plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának példaértékű életciklus-hatékonyságát igazoló ISO tanúsítvány a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia által garantált példaértékű emisszió-csökkentési hatékonyság újabb bizonyítéka.

Fenntartható luxus - ISO tanúsítvány igazolja az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának példaértékű életciklus-hatékonyságát

A hálózatról tölthető hajtáslánc lehetővé teszi, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfelei a hétköznapi ingázások és az autóval megtett városon belüli távolságok nagy részét emisszió nélkül abszolválják. A jövőbe mutató technológia energiaellátásáról gondoskodó nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével az új BMW 745e 55 – 58 kilométert, az új BMW 745Le 52 – 55 kilométert, az új BMW 745Le xDrive pedig 51 – 54 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással.

Mindez azt jelenti, hogy a luxuslimuzin zéró emissziójú vezetési élménye nem csupán a belvárosokban, de a metropoliszok agglomerációiban is átélhető. Az alapfelszereltségként kínált HYBRID vezetési üzemmódban az új BMW 745e, az új BMW 745Le és az új BMW 745Le xDrive egészen 110 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást és a belsőégésű erőforrás csak magasabb tempónál, vagy intenzív gyorsítások esetén kapcsolódik be a hajtásba.

A középkonzolon elhelyezett eDrive gombbal előhívható ELECTRIC vezetési üzemmód a modell tisztán elektromos meghajtással elérhető végsebességét 140 km/órára növeli. SPORT vezetési üzemmódban az elektromos motor a belsőégésű erőforrás támogatására hivatott. A belsőégésű erőforrás és az elektromos motor együttesen 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítményre képes, amelyhez a legintenzívebb gyorsulások érdekében 600 Nm csúcs forgatónyomaték társul.

Fenntartható luxus - ISO tanúsítvány igazolja az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának példaértékű életciklus-hatékonyságát

Az új BMW 745e 5,2 másodperc alatt, az új BMW 745Le 5,3 másodperc alatt, az új BMW 745Le xDrive pedig 5,1 másodperc alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 100 km/órás sebességre. BATTERY CONTROL vezetési üzemmódban a hajtáslánc a vezető által kívánt szinten tartja a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségét, hosszabb utazások esetén így a tisztán elektromos meghajtás a nagyvárosokba érkezve aktiválható. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia a BMW tervei szerint 2020 tavaszától az egyes nagyvárosokban kialakított, kizárólag tisztán elektromos meghajtással látogatható „zöld zónákba” érkezve automatikusan zéró emissziójú mobilitásra vált át.

A tisztán elektromos meghajtással abszolválható zéró emissziójú hatótávolság növelése, valamint az átlagos üzemanyag-fogyasztás és a kombinált károsanyag-kibocsátás csökkentése azonban nem csupán az intelligensen vezérelt hajtáslánc, hanem a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia érdeme is, amellyel az új BMW 745Le teljes életciklusát övező nyersanyag-előállítási, tömegtermelési, műszaki és újrahasznosítási megoldások globális felmelegedésre gyakorolt együttes hatása jelentősen alacsonyabb, mint a luxuslimuzin belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodelljei esetében.

Az összehasonlítás alapjául egy 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorral szerelt BMW 740Li modell szolgált, az eredményeket pedig mindkét hajtáslánc-technológia esetében 250 000 kilométer megtételére vetítve számolták ki.

Fenntartható luxus - ISO tanúsítvány igazolja az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának példaértékű életciklus-hatékonyságát

Az üzemanyag- és energiafogyasztási adatok mellett az elemzők a modellek globális felmelegedésre gyakorolt légszennyező hatásait és energiaszükségleteit is számításba vették. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt luxuslimuzin teljes életciklusát övező megoldások globális felmelegedésre gyakorolt együttes hatása az Európai Unió EU-25 villamosenergia-hálózatából táplálva 33 százalékkal alacsonyabb, mint a BMW 740Li esetében, ha pedig a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia töltési szükségleteit kizárólag olyan megújuló erőforrások fedezik, mint például a szél- és napenergia, ez az arány egészen 58 százalékra módosul.

A TÜV Rheinland független szakértői által hitelesített elemzés részletekbe menően vizsgálta a hajtáslánc-technológiák nyersanyag-előállítási és -megmunkálási, tömegtermelési, műszaki és újrahasznosítási megoldásainak globális felmelegedésre gyakorolt hatásait, az új BMW 745Le példaértékű életciklus-hatékonysága pedig az ISO 14040 és az ISO 14044 környezetvédelmi tanúsítványokat egyaránt kiérdemelte.

Az új BMW 745e, az új BMW 745Le és az új BMW 745Le xDrive széleskörű alapfelszereltségének a 30 km/órás sebességig aktiválódó akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer is része, amely az utasok menetkomfortjának megzavarása nélkül, egy jellegzetes hanggal figyelmezteti a jármű környezetében közlekedőket az autó jelenlétére.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt luxuslimuzinok alapfelszereltségébe a légkondicionáló is beletartozik, amelyet a bajor prémiumgyártó ügyfelei a BMW Connected okostelefon-alkalmazásnak köszönhetően a távolból is vezérelhetnek. A nagyfeszültségű akkumulátor töltését mindezeken felül számos innovatív BMW eDrive digitális szolgáltatás támogatja: a vezető okoskészüléken keresztül kikeresheti és lefoglalhatja a számára leginkább szimpatikus járműtöltő állomást, távolról vezérelheti a járműtöltés folyamatát és okoskészülékein keresztül mindvégig figyelemmel követheti az akkumulátor aktuális töltöttségi szintjéből kiszámolt tisztán elektromos és kombinált hatótávolságot is. Az alapfelszereltségként kínált BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés pedig nem csupán a nagyméretű, teljes mértékben digitális műszerfal és a tökéletesen hálózatba kapcsolt navigációs rendszer kettősével, de a BMW Intelligens Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant) forradalmi innovációival is kecsegtet, amely ugyancsak segít a parkolóhelyek és a járműtöltő állomások megtalálásában, illetve lefoglalásában.

Az új BMW 745e, az új BMW 745Le és az új BMW 745Le xDrive modellek az opcionális extrafelszereltség részeként a Pure Excellence külső felszereltségi csomag és az M Sport felszereltségi csomag tételeivel is felszerelhetők. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákhoz az új BMW 7-es sorozat összes vezetést támogató rendszere és az opcionális extrafelszereltségi paletta megannyi tétele megrendelhető. A modellhármashoz a fejedelmi kényelmet garantáló opciók mellett a legkorszerűbb futómű-technológiák is elérhetők, az aktív borulásgátló rendszerrel felszerelt Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás kivételével.

Kulcsszavak: bmw, BMW 7-es, új modell
 
A Tarraco bemutatta a SEAT új  formatervezési irányát A Tarraco bemutatta a SEAT új formatervezési irányát Fenntartható luxus - ISO tanúsítvány igazolja az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának példaértékű életci 25. évfordulós MX-5 és új MX-5 SKYACTIV-futómű a New York-i Autókiállításon Az exkluzív hangélmény folytatódik – a vadonatúj BMW 7-es sorozatban Az exkluzív hangélmény folytatódik – a vadonatúj BMW 7-es sorozatban Fenntartható luxus - ISO tanúsítvány igazolja az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának példaértékű életci Globális együttműködés kezdődött a BMW i és a Soho House között Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8 Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8
 
A CH-R-nél rövidebb modellel erősit a Toyota Japánban

A CH-R-nél rövidebb modellel erősit a Toyota Japánban

2019. november 07.
A CH-R-nél rövidebb, és némileg robusztusabb crossovert mutatott be a Toyota Japánban. A Raize a Daihatsuval közösen kifejlesztett, vadonatúj padlólemezre épül.
Részletek

A CH-R-nél rövidebb modellel erősit a Toyota Japánban

Nem egészen négy méter hosszú, de 17 colos kerekeinek és vaskos kerékív-toldatainak köszönhetően impozáns megjelenésű városi crossover forgalmazását kezdte meg november 5-én a Toyota. Az egyelőre Japánban kapható Raize egy új generációs modellsorozat első tagja – sőt, egy új termékkoncepció első képviselője.

Miután a Toyota 2016-ban százszázalékos tulajdonrészt szerzett a Daihatsuban, a két márka képviselői egy olyan új almárka létrehozásában állapodtak meg, amelynek küldetése, hogy újszerű fejlesztési és gyártási módszereket meghonosítva versenyképes kompakt autókat fejlesszen fejlődő piacokra. Az együttműködés első terméke az a vadonatúj DNGA platform, amely a jövőben mindkét márka termékfejlesztésében fontos szerephez jut majd. A Raize ennek az új, jövőbeli termékcsaládnak az első tagja, amely nem csupán padlólemezében, de hajtásláncában is előzmények nélküli modellként jelenik meg a Toyota kínálatában.


A CH-R-nél rövidebb modellel erősit a Toyota Japánban

A kistömegű, igen nagy szilárdságú vázszerkezethez bevált futómű-koncepciót társított a Toyota: a vadonatúj fejlesztésű, helytakarékos kialakítású, könnyített felfüggesztés elöl MacPherson rugóstagokat, hátul csatolt hosszlengőkarokat alkalmaz. Az új padlólemezzel a Toyota modern vezetőtámogató funkciói is elérhetővé váltak a Raize fedélzetén, az adaptív tempomattól kezdve a parkolósegéden át a gázolást és ütközést megelőző vészfék-vezérlésig. A téves pedálhasználatból adódó, hirtelen gyorsításokat előre- és hátramenetben egyaránt kiküszöböli a Toyotánál frissen bevezetett és ennél a modellnél is alkalmazott fékvezérlő rendszer.

Az autót egyliteres turbómotor hajtja, amelyhez a fokozatmentes váltók és a tradicionális, fogaskerék-párokon alapuló erőátviteli egységek minden előnyét ötvöző D-CVT sebességváltó csatlakozik.

Az erőforrás más modellekben 98 lóerőt és 140 Nm forgatónyomatékot ad le; azonban hivatalos információk híján csak feltételezhető, hogy a Raize fedélzetén is hasonló teljesítményre képes. A nemzetközi WLTC norma szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztás 5,37 l/100 km a 2WD és 5,75 l/100 km a 4WD kivitel esetében – bizony, a Raize azon ritka városi kisméretű crossoverek közé tartozik, amelyek elérhetők összkerékhajtással.

A CH-R-nél rövidebb modellel erősit a Toyota Japánban

A helykínálatra a kompakt külső méretek (a Raize 3995 milliméter hosszú és 1695 milliméter széles) ellenére nem lehet panasz. Az első és hátsó üléssor közötti távolság (tandemtávolság) bőséges 900 milliméter, az áthelyezhető padlójú csomagtartó kapacitása pedig alaphelyzetben akár 369 liter. A jó helykihasználáshoz az is hozzájárul, hogy a modell formavilága közelebb áll a RAV4 robusztusságához, mint a CH-R áramvonalas stílusához, így még változatosabbá teszi a márka modellkínálatát. Ugyanakkor a trapéz alakú orrkialakítás, a keskeny, LED-es fényszórók és a szekvenciális irányjelzők modern, sportos külsőt kölcsönöznek az autónak.

Ez a hangulat a beltérben is érvényesül, az emelt helyzetű, kézre álló sebességváltó kartól kezdve az ülések piros szegélyén át a teljesen digitális műszeregységig, amely négy különböző stílusban (fejlett, izgalmas, egyszerű és analóg) választható megjelenést kínál. Az első ülőlapok és háttámlák oldalsó párnázata határozott megtámasztást biztosít, ugyanakkor a többféle sűrűségű szivacsból összeállított ülés hosszú távon is kényelmes. A műszerfal közepén 9 colos érintőképernyő uralja a látványt, a multimédiás rendszer teljes körű okostelefon-integrációt kínál.

A CH-R-nél rövidebb modellel erősit a Toyota Japánban

A Raize bevezető ára 1 millió 679 ezer jen, körülbelül 4,58 millió forint, a csúcskivitel 2 millió 282 ezer 200 jentől (6,22 millió forint) indul. Az opciós listán máris megtalálhatók a Toyota szokásos tuningpartnerei, a TRD és a Modellista által kifejlesztett optikai csomagok, amelyekkel elegánsabbá, sportosabbá vagy akár agresszívvá tehető a kis crossover megjelenése.


Kulcsszavak: crossover, japán, Raize, toyota
 
Folytatja a sort a Suzuki Folytatja a sort a Suzuki Európában tarolt a Toyota és a Lexus az első félévben Európában tarolt a Toyota és a Lexus az első félévben A CH-R-nél rövidebb modellel erősit a Toyota Japánban Az új Juke értékesítése Európában nyáron kezdődik meg Több mint 40 milliós értékesítési eredményével a Corolla a világ legkelendőbb autója Több mint 40 milliós értékesítési eredményével a Corolla a világ legkelendőbb autója Közúti versenyautót építettek az új Toyota GR Suprából Közúti versenyautót építettek az új Toyota GR Suprából
 
A Ford a Párizsi Klímaegyezménnyel összhangban támogatja a CO₂-kibocsátás csökkentését

A Ford a Párizsi Klímaegyezménnyel összhangban támogatja a CO₂-kibocsátás csökkentését

2019. november 07.
A Ford Motor Company csatlakozott a “New Deal for Europe” nevű kezdeményezéshez, amely minden eddiginél nagyobb mérvű együttműködést és innovációt szorgalmaz a fenntartható jövő érdekében. Ez a lépés természetesnek számít egy olyan vállalat részéről, amely hosszú ideje támogatja a fenntarthatóság eszméjét.
Részletek

 A Ford a Párizsi Klímaegyezménnyel összhangban támogatja a CO₂-kibocsátás csökkentését

A “New Deal” arra szólítja fel a vállalatokat, kormányzatokat, szervezeteket és politikai szereplőket, hogy közösen dolgozzanak ki egy átfogó Fenntartható Európa 2030 stratégiát, méghozzá az Egyesült Nemzetek Fejlesztési Célkitűzései és a Párizsi Klímaegyezmény alapján. A stratégiának egyensúlyt kell teremtenie a környezetvédelmi, gazdasági és társadalmi igények között, miközben megoldásokat kínál az éghajlatváltozással járó kihívásokra.

A kezdeményezést a vállalati fenntarthatóság és felelősségvállalás európai üzleti hálózata, a CSR Europe indította útjára, eddig több mint 250 vállalatvezetőt mozgósítva, köztük Stuart Rowleyt, a Ford Európa elnökét is.

“Amikor a vállalatok és a kormányzatok fenntarthatósági intézkedéseket vezetnek be, hajlamosak előtérbe helyezni a saját érdekeiket. Csakhogy az éghajlatváltozás olyan probléma, ami mindannyiunkat egyformán érint, így mindenki érdekeinél előbbre való. Mi lenne hát jobb módja egy ilyen kezdeményezésnek, mint hogy széles körű együttműködésre szólítjuk fel az ipar és a társadalom képviselőit? Ez a megoldás biztosítja a leghatásosabb fellépést, hiszen a fenntarthatóságot csak közös erővel valósíthatjuk meg,”  - nyilatkozta Rowley.

Az ipar számos területéről akadnak már jelentkezők, és jelenleg ez a legszélesebb körű vállalatvezetői közösség, ami valaha megformálódott Európában. A Fenntartható Európa 2030 stratégia kidolgozása során a vállalatoknak és a kormányzatoknak együttműködő platformokat és pénzügyi modelleket kell létrehozniuk, hogy ezekre építve kialakulhasson a fenntartható gazdaság, amelynek célja a társadalmi kohézió és az egész életen át biztosított foglalkoztatottság.

Kulcsszavak: autógyár, ford, környezetvédelem
 
A Ford a Párizsi Klímaegyezménnyel összhangban támogatja a CO₂-kibocsátás csökkentését Versenyezhet egymással egy virtuális és egy valódi sportautó? 2016-ban a Ford Mustang a világ legkelendőbb sportkocsijává vált 2016-ban a Ford Mustang a világ legkelendőbb sportkocsijává vált Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota Egy SUV sokoldalúsága és a kategóriaelső Focus vezetési élménye Egy SUV sokoldalúsága és a kategóriaelső Focus vezetési élménye Új gyártóüzemet létesít az Egyesült Államokban a Volvo Új gyártóüzemet létesít az Egyesült Államokban a Volvo
 
A SEAT tisztán elektromos eScooter modelljével lép be a motorkerékpárok piacára

A SEAT tisztán elektromos eScooter modelljével lép be a motorkerékpárok piacára

2019. november 07.
A SEAT eScooter tanulmány november 19-én, a barcelonai Smart City Expo Világkongresszuson mutatkozik be. A vállalat lesz az első európai autógyártó, aki egy 125 cm3-es modellnek megfelelő, saját elektromos motorkerékpárral lép piacra.
Részletek

A SEAT az eScooter tanulmány bemutatásával tovább erősíti a városi mobilitás iránti elkötelezettségét és új szereplőként belép a motorkerékpárok piacára is. Ezzel a koncepcióval a vállalat lesz az első olyan európai autógyártó márka, amely egy 125 cm3-es modellnek megfelelő, saját elektromos motorkerékpárral lép piacra. A hivatalos bemutatóra november 19-én Barcelonában, a Smart City Expo Világkongresszuson kerül majd sor.

Az új SEAT eScooter tanulmány a vállalat városi mobilitási stratégiájának részeként mutatkozik be, amely főként arra koncentrál, hogy a városok számára fenntartható megoldásokat kínáljon. A legutóbbi Mobil Világkongresszuson a SEAT bejelentette, hogy a spanyol márka vezetésével valósul meg a Volkswagen Csoport mikromobilitási stratégiája. Ennek a stratégiának része a SEAT Minimó tanulmányautó illetve a SEAT eXS Kickscooter powered by Segway elektromos roller is, amelyet a 2018-as Smart City Expo keretében mutattak be.


A SEAT tisztán elektromos eScooter modelljével lép be a motorkerékpárok piacára

A SEAT elnöke, Luca de Meo kijelentette, hogy „a nagyvárosok folyamatos növekedése miatt az egyik legfőbb kihívás a hatékony mobilitás biztosítása lett. A mai napon a márka történetének első eScooter modellbemutatójának bejelentésével pedig egy újabb lépést teszünk városi mikromobilitási stratégiánk megvalósításában.”

Barcelona az egy főre jutó motorkerékpárok tekintetében az első számú európai város, ahol nagy hagyományokra tekint vissza a kétkerekű közlekedési eszközök használata. Éppen ezért a SEAT és a barcelonai központú elektromos motorkerékpár gyártó Silence közösen dolgozik ezen a koncepción, amely elérhető lesz mind az egyéni felhasználók, mind a megosztási szolgáltatást kínáló ügyfelek számára.

A hozzáférhető elektromos és fenntartható mobilitás

A SEAT jó úton jár, hogy olyan mobilitási szolgáltatóvá váljon, amely a hagyományos járműgyártáson túl arra törekszik, hogy a jövő legfőbb mobilitási törekvéseire, az együttműködésen, megosztáson és fenntarthatóságon alapuló gazdaságra reagáljon. Ebben a tekintetben a vállalat már kínál autómegosztó szolgáltatást a Respiro hálózatán keresztül illetve ezen kívül a SEAT eXS KickScooter powered by Segway roller is szerepel a kínálatban, amely az UFO névre hallgató startup vállalkozáson keresztül egy járműmegosztó szolgáltatás keretében is elérhető.

Emellett a SEAT a közelmúltban mutatta be SEAT Minimó tanulmányautóját, amely tisztán elektromos járműként egyesíti az autók és a motorkerékpárok legelőnyösebb tulajdonságait. A koncepció pedig úgy lett kialakítva, hogy a jövő városi közlekedését meghatározó mobilitási platformokhoz illeszkedjen.

Kulcsszavak: bemutató, elektromos motor, seat, új modell
 
Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli Tovább folytatódik a Volkswagen kabrió modellek sikertörténete Osnabrückben Tovább folytatódik a Volkswagen kabrió modellek sikertörténete Osnabrückben A BMW M első ízben bővíti tovább nagyteljesítményű portfólióját A BMW M első ízben bővíti tovább nagyteljesítményű portfólióját Az utcai farkas bemutatkozott Az utcai farkas bemutatkozott Frankfurti világpremier - Opel Monza Concept Frankfurti világpremier - Opel Monza Concept
 
A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

2019. november 07.
Általános termékpalettát kínáló gyártóként a Citroën arra törekszik, hogy mindenkinek a saját használati szokásainak megfelelő mobilitási megoldást nyújtson, illetve hogy az alacsony emissziójú járművek (Low Emission Vehicle) kínálatának valamennyi szegmenst és piacot lefedő bővítésével aktívan részt vegyen az alternatív energiákra történő átállásban.
Részletek

A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

A Citroën jelenleg kapható elektromos modelljei speciális igényeket elégítenek ki: a Berlingo Electric a városi és elővárosi közlekedésben és áruszállításban érintett ügyfeleket célozza meg, a C-Zéro egy könnyen kormányozható, fürge városi kisautó, a legendás Méharit idéző E-MEHARI pedig egy négyszemélyes elektromos kabrió. Az új C5 Aircross Hybrid SUV már egy kibővült termékválaszték előhírnöke, mely a hatékony és nagy teljesítményű belső égésű motorok, illetve a célzott elektromos alternatívák mellett egyre több tisztán elektromos és plug-in hibrid megoldást is magában foglal majd.

Az új C5 Aircross Hybrid SUV az első hálózatról tölthető hibrid autó a Citroën alapmodellekre vonatkozó stratégiai tervében (Core Model Strategy), melynek értelmében 2023-ra a modellválaszték 80%-a, 2025-re pedig 100%-a rendelkezik majd elektromos változattal. A C5 Aircross SUV-val kezdődően így minden újonnan bevezetett Citroën modellnek lesz elektromos változata, ami egyértelműen jelzi, hogy a Citroën a felelős energetikai átállás elkötelezett híve.

Az új C5 Aircross Hybrid SUV egy többfunkciós alternatíva mindazon ügyfelek számára, akik a kétféle energiaforrás előnyeit egyformán ki szeretnék használni: a 100%-ban elektromos ZEV (Zero Emission Vehicle) üzemmódét a mindennapos városi közlekedésben, a belső égésű motorét pedig a hosszabb utak alkalmával.

A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

Kibővített elektromos kínálatával a Citroën azokat az ügyfeleket szólítja meg, akik – különösen a hétköznapi ingázás során – környezetkímélő közlekedési megoldásra vágynak, de nem szeretnének lemondani arról a szabadságról sem, amelyet a hosszabb utazások jelentenek. A most bevezetésre kerülő plug-in hibrid modell a magánszemélyek és a cégek elvárásainak egyaránt megfelel, hiszen az alacsony fenntartási költség mindkét célcsoport számára egyformán fontos. Mindkét ügyfélkör érdekelt az alternatív energiákra történő átállásban, és a praktikus és korlátlan mindennapos közlekedés érdekében ugyanúgy gazdaságos, környezetkímélő és nagy teljesítményű motorokra vágyik.

Egyedi személyre szabási lehetőségek a hibrid változaton

Akárcsak a hagyományos változat, az új C5 Aircross Hybrid SUV is határozott és merész egyéniség. A szabadidő-autóhoz méltón robusztus és strapabíró modell gazdag személyre szabási lehetőséget kínál, mely a hibrid meghajtást kiemelő különleges részleteket is tartalmaz.
 
-    A plug-in hibrid technológiára utal az új eloxált kék színcsomag, mely az első ajtók Airbump® betétjeinél és az első lökhárító alsó részén elhelyezett élénk színfoltok révén hívja fel a figyelmet a különleges modellre. Az új színcsomag Az eloxált Silver, White és Deep Red csomagokhoz érkezik, melyek motortól függetlenül valamennyi C5 Aircross SUV kínálatában megtalálhatók. Az egyedi kialakításhoz rendelkezésre álló külső színkombinációk száma ezzel 39-re nőtt.

-    A csomagtérajtón látható eloxált kék „ḧybrid” felirat és az első sárvédőket díszítő „ḧ” jelzés szintén a plug-in hibrid változat sajátja. A különleges felirat három utalást is magában rejt: a „h” betű a „hibrid” szóból származik, maga a design egy konnektort utánoz, a „tréma” (két pontos ékezet) pedig a Citroën „ë”-jét idézi.

A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

-    A karosszéria bal oldalán, a jobb oldali üzemanyagtöltő nyílással átellenben található elektromos töltőnyílás könnyen hozzáférhető, és tökéletesen harmonizál a jármű külső stílusával.

Az új C5 Aircross Hybrid SUV világos és barátságos beltere ugyanolyan kényelmes és otthonos, mint a hagyományos változaté, ugyanakkor néhány különleges részlet is gazdagítja.

-    A letisztult, keret nélküli elektrokróm belső visszapillantó tükör még előkelőbb hatást kelt, és tovább erősíti a plug-in hibrid meghajtás high-tech jellegét. A tükörnél egy elektromos üzemmód-jelző került elhelyezésre. Amikor a gépjármű elektromos (ZEV) üzemmódban halad, a belső visszapillantó tükör alatt kigyullad egy kék fényű jelzőlámpa, amely kívülről is jól láthatóan jelzi, hogy ZEV üzemmódban közlekedő gépkocsiról van szó. Ez lehetővé teszi például, hogy a vezető könnyebben behajtson a belvárosok korlátozott forgalmú övezeteibe.

-    A középkonzolon, az automata váltó kapcsolókarjától jobbra egy üzemmódválasztó kapott helyet, amellyel – az egyes energiafajták kombinálása vagy önmagában való használata révén – többfajta meghajtási mód közül választhatunk: csendes és egyenletes gurulást biztosító elektromos (ZEV) üzemmód, változatos és hatékony használatot garantáló hibrid üzemmód és a dinamikus vezetéshez ajánlott sport üzemmód. Alapesetben a villanymotor és a belső égésű motor használata az akkumulátor töltésszintjétől és a vezetői igénytől függően automatikusan történnek. 

-    A 12,3’’ digitális műszercsoporton és a 8’’ kapacitív típusú érintőképernyőn használt speciális új infografikák tovább erősítik a hibrid változat exkluzív jellegét, és a hagyományos, illetve elektromos erőforrások előnyeit ötvöző plug-in hibrid technológiát dicsérik. A diagramok könnyen értelmezhető módon, valós időben tájékoztatnak a gépkocsi aktuális működésmódjáról.

A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

Kényelem felső fokon

Az új C5 Aircross Hybrid SUV nem ismer korlátokat: a legkülönbözőbb használati feltételekhez, a mindennapos és a váratlan helyzetekhez is szabadon képes alkalmazkodni. A hibrid technológia jóvoltából  hangtalanul indul és gurul az autó, egy gramm szén-dioxiddal sem szennyezzük a levegőt, és max. 135 km/h sebességgel akár 50 km-ti is megtehetünk ZEV üzemmódban, ami a mindennapos utak többségéhez bőven elegendő. Akár egy egész héten át ingázhatunk a belső égésű motor igénybevétele nélkül, miközben igény szerint otthon, a munkahelyünkön vagy nyilvános töltőállomáson töltjük az akkumulátort.

Amellett, hogy napi szinten élvezzük a CO2-kibocsátástól mentes elektromos vezetés örömét és az ezzel járó nem kevés megtakarítást, a tisztán elektromos üzemmódnak köszönhetően egyben a városok korlátozott forgalmú övezeteibe is behajthatunk, ahonnan a hagyományos meghajtású járművek egyre inkább ki vannak tiltva. A hibrid technológia tehát országúton és autópályán egyaránt fokozott mobilitást biztosít, akár naponta megtett kisebb távokról, akár hosszú utazásokról legyen szó.

Az érintőképernyő kezelőfelületéről elérhető speciális ë-Save funkció lehetővé teszi, hogy a vezető felkészüljön az utazásra és villamos energiát tartalékoljon (10 km, 20 km vagy a teljes feltöltésnek megfelelő hatótáv), melyet menet közben bármikor felhasználhat (például városon áthaladva vagy oda megérkezve).

A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

Az ügyfelek így mindkét energiaforrás előnyeit élvezhetik: a mindennapos utakhoz ideális 50 km-esi hatótávnak köszönhetően a hétköznapokban bátran közlekedhetnek elektromos üzemmódban, de a hosszabb hétvégi kirándulások vagy nyaralások miatt sem kell aggódniuk, illetve a töltéssel bajlódniuk, hiszen ilyenkor a gazdaságos és nagy teljesítményű belső égésű motorra hagyatkozhatnak.

És hogy teljes legyen a nyugalmunk, az akkumulátorra – 70% töltőkapacitás erejéig – 8 évre vagy 160 000 km-re szóló jótállás vonatkozik.

Utazás Ë-COMFORT osztályon

A Citroën név immár 100 éve összefonódik a kényelem fogalmával. A C5 Aircross SUV is a Citroën Advanced Comfort® program jegyében fogant, így a tervezési folyamat minden egyes lépésénél odafigyeltek a kényelem valamennyi összetevőjének megerősítésére. Az új C5 Aircross Hybrid SUV még ennél is tovább megy, és az elektromos közlekedés modern, csúcstechnológiás megközelítését kínálja, mely a kényelmet és a sokrétű használatot szolgálja. Napi szinten tisztán elektromos üzemmódban, ë-Comfort osztályon utazhatunk, mintha csak egy a külvilágtól elszigetelt, kipárnázott buborékban ülnénk, ahova nem szűrődnek be a kinti zajok. Az elektromos meghajtásnak hála minden akadály elhárul, és a teljes nyugalom légköre veszi körül az utasokat. A hangtalan működés, a gördülékeny indítás, az élvezetes vezetés, a puha felfüggesztés, a besüppedő Advanced Comfort ülések, a rezgések teljes hiánya, az ergonomikusan felépített, egyszerűen használható kezelőfelületek és szolgáltatások mind az utasok kényelmét növelik.

Az ë-Comfort a mindennapos elektromos közlekedés záloga, és az alábbiak jellemzik:

-    zéró CO2-kibocsátás a környezettudatos ügyfelek igényeinek megfelelően,
-    zéró zaj és szag az optimális hang- és szagélmény biztosítására városban történő elektromos közlekedéskor,
-    zéró vibráció, akadozás és sebességváltás a gördülékeny vezetésért,
-    azonnal rendelkezésre álló nyomaték a felvillanyozó vezetési élmény érdekében,
-    távolról programozható szolgáltatások a nyugalom jegyében.
A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

A városi környezetben zéró emissziós közlekedésre képes, de a hosszabb utaktól sem megriadó új C5 Aircross Hybrid SUV egy újabb utazásra csábító modell, mely nyugodt, pihentető, stresszmentes utazást ígér.

Az elektromos üzemmódra való figyelmeztetés érdekében az új C5 Aircross Hybrid SUV az előírásoknak megfelelően 0–30 km/h közötti sebességtartományban jellegzetes ZEV hangjelzést bocsát ki. A tisztán elektromos működést jelző hang amellett, hogy tovább erősíti a modell modern és high-tech jellegét, biztosítja, hogy a gyalogosok felfigyeljenek a közeledő járműre. A hangjelzés az akusztikus komfort megőrzése érdekében a jármű belsejében nem hallható.  

Hatványozottan kényelmes hibrid változat

Az új C5 Aircross Hybrid SUV a hagyományos meghajtású változatok kényelmét még az ë-Comforttal is megtoldja. ZEV üzemmódban, a többnyire legstresszesebb városi vezetési helyzetekben, illetve kis távokon fokozott akusztikai komfortban van részünk, a legkisebb vibráció sem zavarja a nyugalmunk. A szériafelszereltség részét képező többrétegű, zajszűrős első ablaküvegek jóvoltából fokozottan érvényesül a védőburokhatás, így az új C5 Aircross Hybrid SUV fedélzetén a külvilág zajától teljesen elzárva, kényelmesen utazhatunk.

A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

A progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztéssel rendelkező új C5 Aircross Hybrid SUV nem ismer akadályt, a kátyúk, árkok, fekvőrendőrök és egyéb útelemek nem okoznak neki problémát, akárcsak egy repülő szőnyeg, észrevétlen suhan át rajtuk. A Citroën autósportban szerzett tapasztalatait kamatoztató technológia a hidraulikus ütközőelemeknek köszönhetően hatékonyan gondoskodik az ütközések elnyeléséről. A technológia bevezetése, tesztelése és kipróbálása az 1994-es Párizs–Dakaron győztes ZX modellekhez fűződik, és a márka gépjárművei közül jelenleg a C3 WRC kínálatában szerepel. A márka hosszú évek tapasztalatára és mérnökei szaktudására támaszkodva fejlesztette ki ezt az újfajta felfüggesztési rendszert az útegyenetlenségek még tökéletesebb szűrése érdekében, az ügyfelek által olyannyira kedvelt Citroën felfüggesztési beállítások megtartásával. Az új típusú felfüggesztési rendszer fejlesztése során 20 szabadalmi bejelentést nyújtottak be.

A hibrid változat sajátja a többlengőkaros hátsó futómű, amely a külső körülményektől függetlenül hatékony és magabiztos viselkedést és stabilitást biztosít.  A fedélzeti kényelem egyik fontos fokmérője az ülések komfortszintje. Az Advanced Comfort üléseken – ahogyan azt a Citroëneken már megszoktuk – az utasoknak kivételes kényelemben van része:

-    A vizuális komfort jegyében az ülések jól látható párnázatot kaptak.
-    Az ülések a 15 mm vastag szivacsrétegnek köszönhetően tapintásra is hívogatóan kényelmesek.
-    A dinamikus komfortról egy speciálisan strukturált, vastagabb felületi szivacsréteg és az első ülésekben alkalmazott nagy sűrűségű belső mag gondoskodik, mely hosszú távon is megfelelő puhaságot, jó tartást és optimális kényelmet biztosít.
-    A kényelmes testtartást szolgálják a széles, jól tartó ülőlapok és háttámlák, valamint a sok beállítási lehetőség.

A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

Az új C5 Aircross Hybrid SUV helykínálat és variálhatóság tekintetében ugyanazokkal az előnyös tulajdonságokkal rendelkezik, mint a C5 Aircross SUV. A dönthető háttámlával ellátott, egyforma széles, sínen csúszó és összecsukható hátsó ülések a C5 Aircross egyik meghatározó jegye a szegmensen belül. Ugyanez igaz a hibrid változatra is. Az akkumulátor hátsó ülések alatti elhelyezéséből adódóan a kivételes variálhatóság és a Best in Class csomagtartóméret is megmaradt. Az ülések helyzetétől függően 460 és 600 liter között mozgó csomagtartó a C kategóriás hibrid SUV-ok között a legnagyobb, és az összes motortípust egybevetve is a szegmens egyik legjobbja.

A csomagtérpadlóban külön hely került kialakításra a jármű töltéséhez szükséges eszközök számára, a hátsó ülések lehajtása esetén pedig sík padlófelület alakítható ki összesen 1,90 m-es rakodóhosszal, akárcsak a hagyományos változat esetében. Az átgondolt kialakításnak köszönhetően az új C5 Aircross Hybrid SUV-ban a szegmens legkényelmesebb és legjobban variálható hibrid SUV-ját üdvözölhetjük.

Az új C5 Aircross Hybrid SUV csúcstechnológiával felszerelt korszerű járműként számtalan vezetéssegítő technológiát kínál: 20 különböző funkció szolgálja a biztonságot és a fedélzeti kényelmet és könnyíti meg a vezetést a legkülönfélébb helyzetekben. A Highway Driver Assist névre hallgató – főleg városi dugókban és gyorsforgalmi utakon hasznos – második szintű autonóm vezetési rendszernek köszönhetően például a vezető részlegesen felszabadul a vezetés terhe alól, és csak az útra kell figyelnie.

A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

Sima, gördülékeny vezetés

Az új C5 Aircross Hybrid SUV gazdaságos és rendkívül hatékony – 39 g/kmi CO2-kibocsátású (WLTP) – motorral van felszerelve. A legfrissebb Euro 6-os környezetvédelmi normáknak is megfelelő 180 lóerős PureTech benzinmotor és a – belső égésű motor, valamint az elektromos vezérlésű ë-EAT8 automata váltó között elhelyezett – 80 kW-os villanymotor társításával minden körülmények között kimagasló teljesítmény biztosítható. A villanymotorhoz egy 13,2 kWh-os, nagyfeszültségű (200 V) lítium-ion akkumulátor tartozik. Hibrid üzemmódban a két motor ereje egyesül: ilyenkor az első kerekekre 225 lóerő összteljesítmény jut, és alacsony  üzemanyag-fogyasztás mellett is még élvezetesebb a vezetés. A 320 Nm nyomaték azonnal rendelkezésre áll Az azonnali és észrevétlen újraindítások érdekében a belső égésű motor kettős üzemmódú generátorral van felszerelve.

A gyors és hatékony ë-EAT8 elektromos automata sebességváltó az EAT8 váltó továbbfejlesztett változata. A többtárcsás olajfürdős tengelykapcsoló optimális fokozatváltásokat eredményez, és az azonnal rendelkezésre álló 320 Nm nyomaték még zökkenőmentesebb és élvezetesebb vezetést garantál.

A vezető a Brake funkció aktiválásával a fékpedál lenyomása nélkül is le tudja lassítani a gépjárművet és egyben növelni tudja a ZEV üzemmódhoz tartozó hatótávot. A hagyományos meghajtású változatoktól eltérően a rendszer a lassítási és fékezési fázisokban energia-visszanyerést tesz lehetővé, amitől részlegesen töltődik az akkumulátor és nő az elektromos üzemmódban megtehető távolság.

Optimális töltési idő

A gépjármű töltési ideje kimondottan optimális: otthoni hálózati csatlakozóról az akkumulátor egy éjszaka alatt feltöltődik. A töltési idő 14 amperes Green’up™ Legrand típusú aljzat használata esetén 4 óra, hagyományos csatlakozóról 7 óra. A külön kapható vagy bérelhető 32 amperes Wall Box egységgel és a 7,4 kW-os opciós töltővel az akkumulátor feltöltése kevesebb mint 2 órát vesz igénybe.

Az akkumulátor töltése rendkívül egyszerű, a töltés programozható és késleltethető (például a kedvezményes árú periódusok – „éjszakai áram” -- kihasználása érdekében). A funkció beprogramozása az utastéri érintőképernyőn vagy a My Citroën alkalmazásban történik. A töltést az ergonomikus elektromos töltőnyílás és a csomagtérpadló alatti praktikus tárolóban elhelyezett töltőkábelek is megkönnyítik. A töltőnyílásban színkód segíti a töltési folyamat nyomon követését. Erre egyébként a My Citroën alkalmazás is módot ad.   


Kulcsszavak: bemutató, C5 Aircross, plug-in hibrid, új modell
 
A Volvo Trucks teljesen új alapokra helyezi a fuvarozás jövőjét A Volvo Trucks teljesen új alapokra helyezi a fuvarozás jövőjét Jellegzetes olasz formatervezés - Az új Alfa Romeo Giulia Jellegzetes olasz formatervezés - Az új Alfa Romeo Giulia A Jeep a Frankfurti Autószalonon A Jeep a Frankfurti Autószalonon Genfben az új 170 lóerős Jeep Renegade Genfben az új 170 lóerős Jeep Renegade Jönnek a Mercedes luxus pick-up modellek Jönnek a Mercedes luxus pick-up modellek
 
Jelentősen továbbfejlesztett technikával és dizájnnal érkezik a Škoda márka ikonja

Jelentősen továbbfejlesztett technikával és dizájnnal érkezik a Škoda márka ikonja

2019. november 07.
A ŠKODA márka szíve, ikonja és volumenmodellje: 60 éves jubileumához illeszkedve mutatja be megújult „bestsellerét” a cseh autógyártó.
Részletek


Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke hangsúlyozta: „Az OCTAVIA kiemelkedő jelentőségű a ŠKODA számára, ezért teljes egészében megújult. Az eredmény pedig minden idők legjobb OCTAVIA sorozata – amely még tágasabb, praktikusabb és biztonságosabb, mint valaha. Pontosan e modell hatvanadik születésnapján teszünk az új generációval újabb jelentős lépést előre. Az elmúlt hat évtized során az OCTAVIA nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a vállalat és a márka ilyen dinamikusan fejlődhetett, s meggyőződésem, hogy az új generáció is jelentős részt vállal abban, hogy e fejlődés folytatódjon.”

Az OCTAVIA 2019 januárban ünnepelte egykori gyártáskezdetének hatvanadik évfordulóját, ugyanis 1959 elején gördültek le e legendás modellsorozat első példányai a Mladá Boleslav-i szerelőszalagról. A kilencvenes évek közepén az első új generációs OCTAVIA vette át a kedvelt kompaktmodell örökségét, s 1959-es megjelenése óta a cseh autógyártó vállalat összesen több mint 6,5 millió darabot gyártott e sorozat tagjaiból. Az elmúlt évek során a nagyméretű kompaktkategóriájú modell harmadik generációja – világszerte mintegy 400 ezer eladott példányával – nagyjából egyharmadát tette ki a ŠKODA teljes értékesítésének.

Jelentősen továbbfejlesztett technikával és dizájnnal érkezik a Škoda márka ikonja

Jelenleg az OCTAVIA Csehországban, Ausztriában, Svájcban, Finnországban, Magyarországon, Lengyelországban, Szerbiában és Fehéroroszországban egyaránt a legnagyobb példányszámban értékesített modell. E sikermutatókban az OCTAVIA COMBI is meghatározó szerepet játszik, az eladott OCTAVIA modellek csaknem kétharmadát ugyanis e karosszériaváltozat teszi ki. Az OCTAVIA Európa legnagyobb darabszámban értékesített kombija, egyben a legkedveltebb importautó Németországban. A ŠKODA AUTO ennek megfelelően először kombiváltozatában vezeti be a piacra „bestsellere” legújabb generációját, a limuzinkivitel néhány héttel később érkezik.

Érzelmekben gazdag külső formavilág és megnövelt méretek

A ŠKODA OCTAVIA optikai különlegességei új első lökhárítója, illetve karakteres rajzolatú, új fényszórói. A kompaktmodell megnövelt hosszúsága és szélessége magabiztos karakterét hangsúlyozza: 4689 milliméteres hosszúságával a negyedik generációs ŠKODA OCTAVIA COMBI 22 milliméterrel hosszabb elődjénél, míg szélessége 15 milliméterrel 1829 milliméterre nőtt (a limuzinváltozat hosszúsága 19 milliméterrel 4689 milliméterre, szélessége pedig 15 milliméterrel 1829 milliméterre bővült), a tengelytáv 2686 milliméter. Az új tervezésű, laposan illeszkedő tetősín szintén a megnyújtott körvonalakat hangsúlyozza, s az erőteljes fellépésről akár 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák is gondoskodhatnak.

Az új OCTAVIA a világ legjobb aerodinamikájú autói között

Új formavilága még karakteresebbé teszi a ŠKODA OCTAVIA megjelenését és kiváló aerodinamikai tulajdonságokat tett lehetővé. A limuzinváltozat légellenállási együtthatója (cw) 0,24-tól, míg az OCTAVIA COMBI kivitelé 0,26-tól indul, ezzel az új OCTAVIA a világ legkedvezőbb légellenállási tulajdonságokkal rendelkező autói közé tartozik, ami szén-dioxid-kibocsátását és üzemanyag-fogyasztását is tovább mérsékelte.

Az első OCTAVIA LED Matrix-fényszórókkal

A keskenyebb fényszórók, valamint a hátsó lámpatestek egyaránt korszerű LED-technikával működnek, csúcsváltozatában pedig az OCTAVIA igazi különlegességet kínál – a LED-Matrix rendszert. E technika több egyedileg szabályozható szegmensből állítja elő fénykévéjét, a vezető így a közlekedés többi résztvevőjének vakítása nélkül is folyamatosan távolsági fénnyel autózhat. Az intelligens műszaki megoldás az első szélvédőn elhelyezett kamera segítségével érzékeli a szemből érkező és az elöl haladó járműveket, illetve a fényvisszaverő öltözetű személyeket és fényvisszaverő objektumokat. A hazavezető fény (Coming/Leaving Home) funkció különleges fényanimációval üdvözli a vezetőt, amiben a LED hátsó lámpák is részt vesznek. Utóbbiak első ízben készülnek ŠKODA OCTAVIA modellben dinamikus irányjelzővel.

Jelentősen továbbfejlesztett technikával és dizájnnal érkezik a Škoda márka ikonja

j beltér-koncepció és kiemelkedő térkínálat

Az új ŠKODA OCTAVIA az immár megszokott, mély benyomást keltő térkínálatánál is tágasabb beltérrel szolgál, a hátul helyet foglalók például térdmagasságban még az eddigieknél is nagyobb, 78 milliméteres lábteret élvezhetnek. A járműkategória legnagyobb csomagterének térfogata a COMBI esetében 640, míg a limuzinváltozatban 600 literre bővült, s a ŠKODA mérnökei az utasteret is teljes egészében áttervezték. Az új kormánykerék kétküllős kialakítású és krómozott díszlécet hordoz, a multifunkciós változat gombjaival és új krómdizájn-görgetőkerekeivel pedig összesen tizennégy különböző funkció vezérelhető.

Ugyancsak új tervezés a középkonzol, az ajtókárpitok és a műszerfal, utóbbi modulrendszerűen különböző síkokból épül fel és a szabadon álló, nagyméretű központi multifunkciós képernyő alatti, színében elkülönülő felületével a ŠKODA-hűtőrács alakját idézi. Első ízben állnak rendelkezésre a hátat kímélő Ergo-ülések, amelyek a fűtés mellett kívánságra masszázsfunkciót és hűsítő szellőztetést is kínálnak. Az extrafelszerelésként rendelhető sportüléseket különösen aktív szellőzésű ThermoFlux szövetkárpit borítja, s kívánságra háromzónás Climatronic légkondicionáló berendezés is kapható az új OCTAVIA modellekhez. Amennyiben a felszereltség a kulcsnélküli nyitás rendszerét (KESSY) is tartalmazza, az új OCTAVIA mind a négy ajtaja így nyitható.

Az új OCTAVIA piaci bevezetésekor az Active, az Ambition és a Style felszereltségi szinteken áll rendelkezésre, a jövő év során pedig a robusztus OCTAVIA SCOUT és a sportos OCTAVIA RS is kiegészíti a kínálatot.

Újdonság: Head-up kijelző és két 10-colos képernyő

Az új OCTAVIA az első ŠKODA-modellként szolgál Head-up kijelzővel, amely a fontos információkat – mint például a sebesség és a navigációs útmutatások – a szélvédőre vetítve, a vezető közvetlen látóterében jeleníti meg, aki így anélkül olvashatja le az adatokat, hogy közben tekintetét le kellene vennie az útról. Az új ŠKODA OCTAVIA infotainment-rendszerei kívánságra rádiós és televíziós streaming-szolgáltatást, illetve a Wireless SmartLink+ technika segítségével teljes vezeték nélküli okostelefon-csatlakoztatást is kínálnak. A külső médiaeszközök és USB-tárolók az összesen akár öt USB-C-aljzat közül a két elsőn keresztül közvetlenül is csatlakoztathatók az infotainment-rendszerre, s kívánságra hátul egy 230 voltos elektromos csatlakozóaljzat is rendelkezésre áll. A tökéletes hangzásvilágról az akusztikailag optimalizált utastér és az extrafelszerelésként kapható Canton hangrendszer gondoskodik.

Az új OCTAVIA számára a ŠKODA a Virtual Cockpit technikáját is továbbfejlesztette. A digitális és egyénileg konfigurálható műszeregység legújabb generációja 10 col átlójú kijelzőfelülettel készül, kezelése pedig még inkább felhasználóbaráttá vált. A vezető négyféle alapnézet – Basic, Classic, navigáció és vezetői segédrendszerek – közül választhat, majd a multifunkciós kormánykerék kezelőgombjaival rögzítheti a kívánt tartalmakat. Újdonság annak lehetősége, hogy a navigációs térkép két különböző nagyításban (zoom) jelenjen meg a Virtual Cockpit kijelzőfelületén, illetve az akár 10 col képátlójú központi képernyőn. A légkondicionáló berendezés az infotainment-rendszer képernyőjébe integrált alsó sávról kezelhető, míg az infotainment-kijelző alatti új érintőcsúszkával (Touchslider) egy ujjal a hangerő szabályozható, két ujjal pedig a navigációs térkép nagyítható, illetve kicsinyíthető (zoom).

DSG sebességváltó Shift-by-Wire technikával

Az első ŠKODA-modellként alkalmaz az új OCTAVIA Shift-by-Wire technikát a DSG sebességváltó vezérlésében, amely már nem mechanikus, hanem elektronikus úton továbbítja a vezető menetfokozat-választási utasításait a váltómű felé. Az OCTAVIA középkonzolján ez esetben a jól ismert DSG-váltókar helyett egy kisméretű kapcsolóval kialakított kezelőmodul található, amelyről az R (hátrameneti), az N (üres) és a D/S (előremenet/sport) menetfokozat, illetve egy külön gombbal a P (parkoló) állás választható.

Első ízben a kínálatban: innovatív vezetői segédrendszerek, például kikerülés-asszisztens és kiszállás-figyelmeztetés

Az OCTAVIA negyedik generációja számos új vezetői segédrendszert kínál, amelyek közül néhány első ízben kapható ŠKODA-modellhez. Az új kikerülés-asszisztens (Collision Avoidance Assist) gyalogos- illetve kerékpárosgázolás vagy más járművel ütközés veszélye esetén a kormányzási nyomaték aktív felerősítésével támogatja a vezetőt, hogy ideális esetben kontrollált kikerülési manőverrel előzhesse meg a balesetet. A kiszállás-figyelmeztetés (Exit Warning) rendszere még az ajtó kinyitása előtt jelzi, ha hátulról más jármű vagy kerékpáros közelít, de a kézérzékelés (Hands-on Detect) technikája segítségével az autó azt is ellenőrizheti, hogy a vezető rendszeresen megfogja-e a kormánykereket, vagy esetleg egészségügyi vészhelyzet miatt már nem uralja a járművet. Ilyen szükséghelyzetben a vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) egészen megállásig lefékezheti a gépkocsit.

Christian Strube, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Járműveink, valamint a bennülők és a közlekedés többi résztvevőjének biztonsága a legmagasabb prioritást élvezi a ŠKODA fejlesztésében. Az OCTAVIA negyedik generációjának új biztonsági és vezetői segédrendszerei – mint például a kikerülés-asszisztens és a kiszállás-figyelmeztetés – révén immár új szintre emeljük és kategóriája egyik legbiztonságosabb tagjává tesszük OCTAVIA modellünket.”

Különösen gazdaságos, korszerű motorok és a mild-hibrid technika premierje

Az új ŠKODA OCTAVIA igen gazdaságos és modern TDI- és TSI-erőforrásokkal készül, amelyek a jóval kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságokkal közösen hatékonyan mérséklik az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. A dízel- és benzinmotorok kínálatát különösen környezetkímélő földgázüzemű (CNG) hajtás, valamint hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) változatok és ŠKODA-modellben első ízben mild-hibrid technikával kiegészített motorok teszik teljessé. Amennyiben a 81 kW (110 LE) teljesítményű, háromhengeres 1.0 TSI és a 110 kilowattos (150 LE), négyhengeres 1.5 TSI erőforrás a hétfokozatú DSG sebességváltóhoz csatlakozik, 48-voltos szíjhajtású indítógenerátorral és ugyancsak 48-voltos lítiumion-akkumulátorral egészülnek ki, így a leállított belsőégésű motor melletti szabad gördülés („vitorlázás”), a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás, illetve a belsőégésű erőforrásnak nyújtott elektromos rásegítés (boost) is lehetővé válik.

Mindemellett a motor újraindítását is mérsékelt zaj- és rezgésszint jellemzi. Mindkét erőforrás hatfokozatú manuális sebességváltóval, mild-hibrid technika nélkül is választható. Az 1.5 TSI aggregáthoz csatlakozó sebességváltó magas forgatónyomatékszintekhez készült új fejlesztés, amelyet az OCTAVIA dízelmotorjaival is alkalmaznak. A 140 kW (190 LE) teljesítményű 2.0 TSI aggregát kizárólag hétfokozatú DSG váltóművel és összkerékhajtással szerepel a kínálatban. Mindegyik TSI-motor Otto-részecskeszűrővel készül.

Hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtás két teljesítménylépcsőben

A hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel készülő első ŠKODA, a SUPERB iV után a cseh márka az új OCTAVIA modelljét is kínálja az 1.4 TSI benzinmotor és – immár OCTAVIA iV modellként – egy elektromos motor kombinációjával, mégpedig két teljesítménylépcsőben is, a 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményű kivitel mellett ugyanis egy 180 kilowattos (245 LE) verzió is szerepel a tervekben. Mindkét változathoz hatfokozatú DSG sebességváltó tartozik.

Új EVO-generációs dízelmotorok akár 80 százalékkal alacsonyabb nitrogén-oxid-kibocsátással

Az új OCTAVIA palettáján összesen három új dízelmotor öleli fel a 85 kW (115 LE) és a 147 kW (200 LE) közötti teljesítménytartományt. A TDI-aggregátok összlökettérogata egyaránt 2,0 liter és az új fejlesztésű EVO-generáció tagjai, s egyszerre nyomatékgazdag, takarékos és különösen tiszta üzeműek. Dízel-részecskeszűrőjük mellett e motorok az SCR kipufogógáz-utánkezelési rendszer egy új fejlesztési fázisát kapják, amely az úgynevezett Twindosing-eljárás során célzottan, két egymás mögött elrendezett SCR-katalizátor elé fecskendezi be az AdBlue adalékanyagot. E módszer, valamint a második, kiegészítő katalizátor mintegy 80 százalékkal mérsékli a nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátását az egyes erőforrások elődgenerációjához viszonyítva, az EVO-motorok így már most biztosítják a jövőbeni Euro 6d kipufogógáz-szabvány előírásai teljesítésének műszaki feltételeit. A 110 kW (150 LE) és a 147 kW (200 LE) teljesítményváltozat kívánságra összkerékhajtással is rendelhető.

A G-TEC földgázüzemű változat

A ŠKODA AUTO az OCTAVIA negyedik generációját is kínálja G-TEC változatban, azaz különösen környezetkímélő, földgázüzemű hajtásrendszerrel. A szén-dioxid-kibocsátás itt további mintegy 25 százalékkal csökken a benzinüzemhez képest, miközben jóval kisebb a nitrogén-oxidok (NOx) és gyakorlatilag megszűnik a koromrészecskék emissziója. Az 1.5 TSI-motor teljesítménye ez esetben 96 kW (130 LE) és kifejezetten földgázüzemre (CNG) készül. A három CNG-tartály kapacitása összesen 17,7 kilogramm, s szükség esetére egy kilencliteres benzintank is rendelkezésre áll. Az OCTAVIA G-TEC mindkét karosszériaváltozatához hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú DSG sebességváltó rendelhető.

Három futómű-opció és adaptív futóműszabályzás (DCC)

Alapkivitelű futóműve mellett két további változat is választható az OCTAVIA számára: az egyik a karosszériát 15 milliméterrel mélyebbre süllyesztő sportfutómű, míg a másik a szabadmagasságot ugyancsak 15 milliméterrel megnövelő, kimondottan a gyenge minőségű utakra készült futóműkivitel. Kívánságra az adaptív futóműszabályzás (Dynamic Chassis Control; DCC) is rendelkezésre áll, amely folyamatosan illeszti a rugózás és a lengéscsillapítás működését, a menetprofil-választás rendszerével (Driving Mode Select) pedig különböző üzemmódokat is kínál. A hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű modellek szabadmagassága a DCC esetében is változatlan marad, míg minden további modellváltozaté 10 milliméterrel csökken.

„Simply Clever”: alváscsomag, AdBlue komfort-betöltőnyílás, USB-C-aljzat a tetőkonzolban

Hűen a ŠKODA „Simply Clever” filozófiájához az új OCTAVIA is magasfokú funkcionalitást kínál, emellett számos, a márkára jellemző „Simply Clever” részletmegoldással könnyíti a vezető és utasai mindennapi mobilitását. Első ízben rendelhető OCTAVIA modellhez az alváscsomag, amely a hátsó ülésén két megnövelt méretű, különösen kényelmes fejtámlát és egy plédet kínál. Ugyancsak újdonság a csomagtartó kényelmesen használható, továbbfejlesztett rakodóháló-összeállítása, illetve a csomagtérroló automatikus kireteszelése az OCTAVIA COMBI modellben.

A csomagtérborítás alatt multifunkciós zseb szolgál további rakodóhellyel. A hátsó ajtók gyerekzárja elektromosan működtethető, az első üléstámlák hátoldalán pedig az okostelefonok számára kialakított két rakodózseb áll a hátul ülők rendelkezésére. Elöl és kívánságra hátul is két-két USB-C-aljzat található, s újdonság a belső visszapillantó tükör feletti tetőkonzolba extrafelszerelésként rendelhető további USB-C-csatlakozó. A ŠKODA immár klasszikus megoldása a vezető ajtajában kialakított rekeszben elhelyezett esernyő, ahol már a ŠKODA eredeti tartozékként kapható kézikefe is elhelyezhető. Az OCTAVIA modellekben is megjelenik az ablakmosótartály betöltőnyílásába integrált tölcsér, a kívánságra rendelhető vonófej pedig a megfelelő gomb megnyomásával elektromosan a csomagtérből reteszelhető ki. Szintén újdonság az AdBlue-tartály komfort-betöltőnyílása, amely teherautó-töltőpisztollyal is lehetővé teszi az utántöltést.









Kulcsszavak: bemutató, Octavia Combi, skoda, új modell
 
Ihletet kapott a Lexus luxusszedánja Ihletet kapott a Lexus luxusszedánja Jelentősen továbbfejlesztett technikával és dizájnnal érkezik a Škoda márka ikonja Az új ötajtós MINI egyedülálló a kategóriában Ford GT ’67 Heritage:  korlátozott darabszámban készülő Ford GT Ford GT ’67 Heritage: korlátozott darabszámban készülő Ford GT Jelentősen továbbfejlesztett technikával és dizájnnal érkezik a Škoda márka ikonja Nem csak a terep az otthona - Jeep Cherokee 3.2 Így áll össze a Seat Ateca színpalettája Így áll össze a Seat Ateca színpalettája
 
A Volvo Cars blockchain technológia segítségével követi nyomon az elektromos járművek akkumulátoraiban felhasznált kobaltot

A Volvo Cars blockchain technológia segítségével követi nyomon az elektromos járművek akkumulátoraiban felhasznált kobaltot

2019. november 06.
A Volvo Cars az autóiparban elsőként blockchain technológia alkalmazásával valósítja meg az akkumulátorokban felhasznált kobalt globális nyomon követhetőségét.
Részletek

A Volvo Cars blockchain technológia segítségével követi nyomon az elektromos járművek akkumulátoraiban felhasznált kobaltot

A lítium-ion akkumulátorokban felhasznált nyersanyagok – így például a kobalt – nyomon követhetősége az egyik legnagyobb olyan kihívás, amellyel a fenntarthatóságra törekvő autógyártóknak szembe kell nézniük. A Volvo Cars a teljes nyomon követhetőséget támogatja, így ügyfelei annak tudatában vezethetik részben vagy teljesen elektromos Volvójukat, hogy az akkumulátorok gyártásánál felhasznált nyersanyagok felelősségteljes forrásból származnak.
 
Az átlátható és megbízható, megosztott adathálózatot létrehozó blockchain technológia jóval átláthatóbbá teszi a nyersanyag-ellátási láncot, hiszen az anyagok forrását azonosító információ nem módosítható észrevétlenül.
 
A Volvo Cars két globális akkumulátor beszállítójával – a kínai CATL-lel, illetve a dél-koreai LG-vel –, valamint a világ vezető blockchain technológiai vállalataival kötött megállapodása értelmében már az idei évben bevezetik a kobalt nyomon követhetőségét.
 
Egy idén nyáron sikeresen végrehajtott kísérleti projektet követően a Circulor és Oracle technológiai vállalatok működtetik a blockchain technológiát a CATL ellátási láncában, míg az LG Chem ellátási láncában a Responsible Sourcing Blockchain Network (RSBN), valamint a felelősségteljes nyersanyag-beszerzések specialistái, az RCS Global és az IBM vezeti be a technológiát.
 
„Mindig is arra törekedtünk, hogy nyersanyagainkat etikus ellátási láncon keresztül szerezzük be.” – mondta Martina Buchhauser, a Volvo Cars beszerzésekért felelős vezetője. „A blockchain technológia bevezetésével fontos lépést teszünk az ellátási lánc teljes nyomon követhetősége felé, beszállítóinkkal szoros együttműködésben minimalizálva az ehhez kapcsolódó esetleges kockázatokat.”
 
A blockchain egy olyan digitális főkönyv, amely a bejegyzéseket titkosított formában kapcsolja egymáshoz. A technológia olyan bejegyzéseket rögzít az ellátási lánc egészében elvégzett tranzakciókról, amelyek utólag nem módosíthatók. Emellett egységes szabályokat lefektetve határozza meg, hogy milyen adatok rögzíthetők. Így a folyamat résztvevői egymástól függetlenül ellenőrizhetik és auditálhatják a tranzakciókat.

A Volvo Cars blockchain technológia segítségével követi nyomon az elektromos járművek akkumulátoraiban felhasznált kobaltot 

Ebben a konkrét esetben a blockchain olyan adatokat tartalmaz, mint a kobalt származási helye, tömege és mérete, a felelősségi láncolat tagjai, valamint olyan információk, amelyek alapján meghatározható, hogy a folyamat résztvevőinek magatartása összhangban áll-e az OECD ellátási láncokra vonatkozó irányelveivel*. Ez a megközelítés elősegíti a bizalom kialakulását az ellátási lánc egyes tagjai között.
 
A Volvo Cars a múlt hónapban mutatta be az XC40 Recharge modellt, a Recharge névre keresztelt új, tisztán elektromos járműcsalád első tagját. A várakozások szerint 2025-re a vállalat globális eladásainak 50 százalékát teszik majd ki a tisztán elektromos járművek, míg a fennmaradó 50 százalékot a hibrid modellek adják.
 
A Volvo Cars szintén októberben hirdette meg ambiciózus klímavédelmi programját. Ennek keretében 2025-re radikális mértékben: 40 százalékkal csökkenti az egy járműre eső szénkibocsátását, valamint töretlenül támogatja az etikus üzletmenetet tevékenységei és beszállítói hálózata teljes szélességében.

A Volvo Cars blockchain technológia segítségével követi nyomon az elektromos járművek akkumulátoraiban felhasznált kobaltot

A CATL és az LG Chem elismert és sikeres akkumulátor-gyártók, amelyek régóta szállítanak lítium-ion akkumulátorokat az autóipar globális szereplőinek. A vállalatok teljesítik a Volvo Cars rendkívül szigorú beszállítói irányelveit az élvonalbeli technológiai kompetencia, a felelősségteljes ellátási lánc, a szénkibocsátás csökkentése, valamint a versenyképes költségmodell terén.
 
A Volvo Cars, a CATL és az LG Chem között létrejött megállapodások az elkövetkező évtized során bevezetendő, új generációs Volvo és Polestar modellekbe – így az XC40 Recharge-ba – szánt akkumulátorok szállítására vonatkoznak.
 

Kulcsszavak: elektromos autó, lítium-ion akkumulátor, volvo, XC40
 
Megérkezett Budapestre a világ legmenőbb elektromos autója Megérkezett Budapestre a világ legmenőbb elektromos autója Ingyen parkolhatnak a zöld rendszámos autók a II. kerületben Ingyen parkolhatnak a zöld rendszámos autók a II. kerületben A Volvo bemutatta világelső, kerékpárosok észlelésére képes rendszerét A Volvo bemutatta világelső, kerékpárosok észlelésére képes rendszerét A Tesla csöndben bejelentett egy rekord-hatékony autót A Tesla csöndben bejelentett egy rekord-hatékony autót A Volvo Cars blockchain technológia segítségével követi nyomon az elektromos járművek akkumulátoraiban felhasznált kobaltot Elképesztő, amit a Tesla művel
 

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 101 - 110