Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12280 Megjelenítve: 101 - 110
AutoWallis: 11 százalékkal bővülő árbevétel az első háromnegyed évben

AutoWallis: 11 százalékkal bővülő árbevétel az első háromnegyed évben

2020. december 01.
Az AutoWallis 62,6 milliárd forintos árbevétellel és 1,8 milliárd forintos EBITDA-val zárta az első háromnegyed évet. A 11 százalékos árbevétel-bővülés jelentősen meghaladja Magyarország, az Európai Unió és a régió autópiacainak teljesítményét.
Részletek

AutoWallis: 11 százalékkal bővülő árbevétel az első háromnegyed évben

A kedvező számok több tényezőnek köszönhetőek: a COVID-19 járvány okozta visszaesést követően a harmadik negyedévben már organikus növekedés is tapasztalható volt, emellett pedig a vállalat hat jelentős üzletfejlesztést és akvizíciót hajtott végre idén. Ez utóbbiak részben már éreztették pozitív hatásukat, de teljes mértékben csak a 2021-es számokban jelentkeznek majd.

Kihívásokkal teli kilenc hónapot tudhat maga mögött a globális autópiac, elsősorban a COVID-19 járvány negatív gazdasági hatásai miatt, azonban az AutoWallis gazdálkodási adatai és az idén bejelentett hat jelentős üzletfejlesztés és akvizíció is azt mutatják, hogy még ilyen negatív környezetben is lehet organikus és akvizíciós úton növekedni. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a vállalat – az idei, előre nem látható negatív környezet ellenére – jó úton halad a 2019-ben meghirdetett növekedési stratégiának megvalósításában.

Emlékeztetett, hogy terveikben azzal számolnak: 2018-as árbevételüket 2024-re megduplázzák. Az AutoWallis az idei első háromnegyed évben 11,2 százalékkal 62,6 milliárd forintra növelte árbevételét részben akvizíciók és organikus növekedés hatására. Ezzel szemben az Európai Unió (EU, EFTA, Egyesült Királyság) új személygépjármű-piacára ebben az időszakban 29,3 százalékkal, míg a magyar piac 21,7 százalékkal esett.

AutoWallis: 11 százalékkal bővülő árbevétel az első háromnegyed évben

Az AutoWallis három üzletága eltérő teljesítményt mutatott: a Nemzetközi disztribúciós üzletág árbevétele 11,2 százalékkal 26,3 milliárd forintra emelkedett, miközben az értékesítési darabszám ennél nagyobb mértékben, 26,6 százalékkal bővült. Ennek oka, hogy a növekedés alacsonyabb átlagos eladási árak mellett valósult meg részben a termékmix kisebb járművek felé történő eltolódása, valamint a balkáni piacokon megvalósított jelentős számú, de az átlagosnál lényegesen alacsonyabb árrés-tartalmú flottaértékesítések miatt.

A Belföldi disztribúciós üzletág árbevétele 17,4 százalékkal 31,3 milliárd forintra, míg az értékesített darabszám 19 százalékkal emelkedett, ami lényegesen jobb teljesítmény a magyar piac zsugorodásához képest. Ehhez hozzájárult, hogy az AutoWallis növekedését az organikus erősödés mellett üzletfejlesztések is támogatták (az áprilisban megnyitott Jaguar Land Rover márkakereskedés, a Wallis Kerepesi, valamint az ICL Autóház 2020. harmadik negyedéves forgalma).

A kedvezőtlen környezetnek, a turizmus és üzleti célú utazások visszaesésének, így a repülőtéri forgalom csaknem teljes leállásának legjobban kitett Autóipari szolgáltatói üzletág (amelybe a szerviz-szolgáltatások és az autókölcsönzés is tartozik) árbevétele 16,4 százalékkal csökkent annak ellenére, hogy a menedzsment mindent megtett annak érdekében, hogy a rendelkezésre álló bérbeadható flotta méretét csökkentse, illetve alternatívan (például futárszolgáltatásokra) hasznosítsa.

AutoWallis: 11 százalékkal bővülő árbevétel az első háromnegyed évben

A szerviztevékenység 10 százalékkal, 41.733 órára bővült, ami annak köszönhető, hogy az első féléves csökkenést a trendfordulat és a harmadik negyedévben újonnan bekerült leányvállalatok szerviztevékenységének hatása együtt ellensúlyozta. Ugyanakkor a gépjárműkölcsönzés kapcsán kalkulált flottaméret 26 százalékkal 437-ra, a bérleti események száma 63,6 százalékkal 6.976-re csökkent, ami az árbevételt és eredményességet kedvezőtlenül befolyásolta.

Ormosy Gábor kiemelte, hogy az első kilenc hónap adatai részben már tartalmazzák az idei év hat jelentős üzletfejlesztését és akvizícióját, ugyanakkor azok teljes mértékben csak a 2021-es számokban jelentkeznek (az érintett tranzakciók: a legnagyobb magyar Opel és KIA kereskedés megszerzése; a Jaguar és Land Rover modellek magyarországi forgalmazásának megkezdése; a legnagyobb szlovén BMW márkakereskedés átvétele; részesedésszerzés a Nyugat-Magyarországon meghatározó pozíciójú, hét jelentős autómárkát értékesítő és szervizelő Iniciál Autóházban; az Opel importőri jog megszerzése Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban, Szlovéniában és Magyarországon; valamint a szlovén Avto Aktiv tervezett átvétele, mely négy városban értékesít és szervizel BMW, MINI, Jaguar, Land Rover, Toyota és Suzuki járműveket).

Az AutoWallis eredményességét legjobban bemutató EBITDA (pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) az első háromnegyed évben 1,8 milliárd forint volt, mely 28,5 százalékkal marad el az előző év hasonló időszakához képest, részben a külső negatív környezet és egyszeri hatások miatt. A teljes átfogó eredmény 211 millió forint veszteség volt az egyszeri negatív tételek miatt, azonban azok nélkül az első háromnegyed évben a vállalat 95 millió forintos nyereséget realizált volna.

AutoWallis: 11 százalékkal bővülő árbevétel az első háromnegyed évben

Az eredmény elmaradását elsődlegesen a koronavírus okozta repülőtéri forgalom teljes leállása miatt visszaesett autóipari szolgáltatások okozták, emellett pedig hozzájárult a Nemzetközi Disztribúciós üzletág átmenetileg visszaeső fedezettermelő képessége is. Az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) 12,5 százalékkal 55 milliárd forintra nőtt, melynek fő oka, hogy az Autóipari szolgáltatói üzletág elsősorban autókölcsönzési árbevételének drasztikus visszaesését nem tudta azonnal követni a bérbeadásra tartott autók költségének szintje.

Az igénybe vett szolgáltatások költsége 5,4 százalékkal 2,4 milliárd forintra, a személyi jellegű ráfordításoké pedig 25,2 százalékkal 1,6 milliárd forintra (a csoport átlagos statisztikai létszáma 436 főre nőtt) emelkedett. Ez utóbbi a tavalyi évhez hasonlóan meghaladta a forgalomváltozás átlagát, amiben már megjelentek az áprilisban megnyitott új budapesti Jaguar Land Rover autókereskedés és szerviz elindításához szükséges új munkaerőfelvétel okozta személy jellegű ráfordítások, valamint a harmadik negyedévben az AutoWallis csoporthoz csatlakozott Wallis Kerepesi időarányos személyi jellegű ráfordításai is.
Kulcsszavak: AutoWallis, értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar
 
Jól fogynak Kínában a hazai gyártású autók Jól fogynak Kínában a hazai gyártású autók Sikeres évet zárt az Opel 2014-ben Sikeres évet zárt az Opel 2014-ben Csehországban 12 százalékkal több személyautót gyártottak az első fél évben Csehországban 12 százalékkal több személyautót gyártottak az első fél évben A Fraikin Csoport legjobb beszállítójának választotta a Renault Trucks-ot A Fraikin Csoport legjobb beszállítójának választotta a Renault Trucks-ot MGE: 7,7 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba áprilisban MGE: 7,7 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba áprilisban
 
Az Audi legnagyobb sikere az Auto Trophy olvasói szavazásán az Auto Zeitung magazinban

Az Audi legnagyobb sikere az Auto Trophy olvasói szavazásán az Auto Zeitung magazinban

2020. november 30.
A1 Sportback, A3 Sportback, Q2, Q8, és az e-tron Sportback első hely. Az olvasók 442 modell közül választhattak 21 kategóriában.
Részletek

 Az Audi legnagyobb sikere az Auto Trophy olvasói szavazásán az Auto Zeitung magazinban

Győzelem öt kategóriában: Az Audi hatalmas sikert ért el az Auto Trophy 2020 olvasói szavazásán, a szakmagazin Auto Zeitungban. Az A1 Sportback, A3 Sportback, Q2, Q8 és e-tron Sportback mind nyertek a kategóriájukban. Az A3 számára ez már a harmadik fontos díj volt az elmúlt pár hét alatt. Korábban kategóriájában győzelmet aratott az autós, motoros és sportos „autonis” tervező versenyén és az Auto Bild „Arany Kormánykerekén”.

„Az Auto Trophy-val elért siker bizonyítja, hogy jó úton haladunk a modellpolitikánkkal”, mondta Oliver Hoffmann, a Technikai fejlesztés operatív főtisztje. „Különösen boldog vagyok, hogy a sikeres A3 Sportback továbbra is nyer az összehasonlító teszteken és versenyeken. Ez mutatja a technológiai szakértelmünket a kompakt szegmensben – a digitális nappali menetfénytől és a modern működési koncepcióktól a sokoldalú csatlakozásig. Ez egy tökéletes sokoldalú jármű, sportos és kiegyensúlyozott és igazán szemrevaló.”

Az Auto Trophy-t 33.-ik alkalommal rendezték meg az éven. 18.811 olvasó az Auto Zeitug-tól szavazott a legjobb márkákra és modellekre összesen 442 autó közül 21 kategóriában. A résztvevőknek 2 szavazatra volt lehetőségük: egy összesített győztesre a kategóriájában és egy a legjobb importált modellre. Az A3 Sportback nyerte kategóriáját a szavazatok 15,0%-val.


 Az Audi legnagyobb sikere az Auto Trophy olvasói szavazásán az Auto Zeitung magazinban

Az A1 Sportback nyerte a „Városi Autó” kategóriát a szavazatok 21.7%-val. A legkompaktabb Audi modell egy ideális társ nem csak a városi környezetben, de a hosszabb utakon is. Az információs- és vezetéssegítő rendszerei megegyeznek a teljes méretű osztályéval.

A Q2, amely a szavazatok 17,4%-val győztesnek bizonyult a 25.000 euró alatti terepjárók között, sokoldalú kompakt autó, jó tulajdonságokkal. A Q8 dominálta a „Luxus Terepjáró” kategóriát a maga 13,9%-os szavazati arányával, ötvözi a gyakorlati tehetségeket a 4 ajtós luxus coupé-k eleganciájával és magabiztos vezetői tulajdonságaival. Ugyan ezt lehetne elmondani a teljesen elektromos Audi e-tron Sportback-ről (az „Elektromos terepjáró” kategória győztese 19,0%-os szavazati aránnyal): A dinamikus coupé terepjáró kombinálja az eleganciát a teljesítménnyel és high-tech jellemzőkkel nagyszerű mindennapi használhatósággal.

Kulcsszavak: audi, elismerés
 
Hidrogénnel hajtja az Audi az SUV-ját Hidrogénnel hajtja az Audi az SUV-ját Rivaldafényben – Az új Audi A5 és S5 Coupé Rivaldafényben – Az új Audi A5 és S5 Coupé „A Világ Év Autója“: kettős győzelmet aratott a Porsche Taycan „A Világ Év Autója“: kettős győzelmet aratott a Porsche Taycan „Made in Győr”: félmillió autó az Audi Hungaria új járműgyárából „Made in Győr”: félmillió autó az Audi Hungaria új járműgyárából Töltési kapacitás vs. töltési sebesség: Mi határozza meg a kiemelkedő töltési teljesítményt? Töltési kapacitás vs. töltési sebesség: Mi határozza meg a kiemelkedő töltési teljesítményt?
 
Peugeot-val felügyelik a rendet Angliában

Peugeot-val felügyelik a rendet Angliában

2020. november 30.
A Peugeot a brit hatósági szervek egyik legnagyobb beszállítójának számít. Ezen a koronavírus-járvány sem változtatott, sőt: idén minden eddiginél nagyobb számban adtak át autókat fényhidas használatra.
Részletek

Peugeot-val felügyelik a rendet Angliában

A brit rendőrség fejlesztésére létrehozott kormányzati szerv 2010-ben jelölte ki az ország rendőr-, mentő- és tűzoltó-parancsnokságainak beszállítójává a Peugeot-t: a márka az elmúlt tíz évben folyamatosan szállította a különlegesen átalakított járműveket (pl. rendőrkutyák szállítására alkalmassá tett 308 SW kombit) a felhasználóknak.

2015 óta több mint ötezer gépkocsit adtak át a brit rendőrség és tűzoltóság részére. A kedvező tapasztalatok nyomán a hatóságok idén egy újabb komoly megrendelést adtak le a francia gyártónál: 38 parancsnokság több mint ezerötszáz új autót rendelt. Ebből valamivel több mint 600-at már ki is szállítottak. A megrendelés a Peugeot szinte teljes palettáját lefedte: a 208, 308 és 508 személygépkocsik mellett 3008 és 5008 szabadidőjárművek, valamint áru- és személyszállító kivitelű Partner, Expert és Boxer modellek szerepeltek a listán.

A 2020-as év ebből a szempontból is különlegesnek számít.

Peugeot-val felügyelik a rendet Angliában

A koronavírus járvány az átlagosnál nagyobb terhet rótt az egész társadalomra, így azokra is, akik a lezárások idején a rendre, a biztonságra ügyeltek. A Peugeot a rászoruló parancsnokságoknak díjmentesen adott kölcsönjárművet: Birmingham környékén például nyolc, Manchester vonzáskörzetében pedig öt gépkocsit – főként Expert furgonokat és Traveller buszokat – állítottak átmenetileg szolgálatba, jelentősen megkönnyítve a rendőrség munkáját.

Az idén eddig átadott 611 autó 13 százaléka tisztán elektromos üzemű Peugeot e-208 volt: a 81 darab emissziómentes kisautó elsősorban a sűrű nagyvárosi forgalomban hoz felüdülést tiszta és csendes működésével, ám dinamikus gyorsulásának és remek valós hatótávolságának (8,1 mp 0-100 km/órára, illetve 340 km) köszönhetően vidéken, országúton is kiválóan teljesít.

„Az, hogy a rendőrség és a tűzoltóság évek óta a Peugeot járműveit választja operatív gépkocsiknak, mindennél jobban bizonyítja típusaink gyártási minőségét, megbízhatóságát és általános teljesítményét” – értékelte az együttműködést David Peel, a Peugeot UK ügyvezető igazgatója. „Aligha találhatnánk keményebb próbatételt járműveink számára, mint aminek rendőreink és tűzoltóink nap mint nap alávetik őket.”

Peugeot-val felügyelik a rendet Angliában

Kulcsszavak: Nagy-Britannia, Peugeot, rendőrautó, rendőrség
 
Spanyolországi tesztekkel folytatja autonóm mobilitási programját a Peugeot Spanyolországi tesztekkel folytatja autonóm mobilitási programját a Peugeot Az autóiparból merít ihletet a Peugeot kerékpárok legújabb modellcsaládja Az autóiparból merít ihletet a Peugeot kerékpárok legújabb modellcsaládja Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka A brit 4x4 Magazine szerint a Jeep® Renegade a legjobb 4x4 modell 2016-ban A brit 4x4 Magazine szerint a Jeep® Renegade a legjobb 4x4 modell 2016-ban Csaknem egymilliárdért javíttatná az ORFK tavaly vásárolt autóit Csaknem egymilliárdért javíttatná az ORFK tavaly vásárolt autóit
 
Piacra lép a SEAT első plug-in hibrid modellje

Piacra lép a SEAT első plug-in hibrid modellje

2020. november 27.
A plug-in hibrid technológia bevezetése extra vonzerőt jelent az új SEAT Leon számára, mind az 5 ajtós, mind a Kombi karosszéria változatokban. A SEAT Leon ötvözi a dinamikát és a hatékonyságot - ez a kompakt jármű fejlesztésének egyik alappillére.
Részletek

Piacra lép a SEAT első plug-in hibrid modellje

A SEAT Leon mindig fontos pillér volt a márka jármű kínálatában, mely segíti a márkát új irányba mozdulni, amikor a világ egy villamosított és fenntartható jövő felé változik.

A SEAT Leon folytatja az elődök által kitűzött sikeres utat: a konnektivitás, a dinamizmus és a biztonság szempontjából új szintet ér el, és a hatékonyság terén is előrelép. A legújabb generációs jármű plug-in hibrid rendszert integrál, így a SEAT Leon e-HYBRID nem csupán a márka első plug-in hibrid modellje, de elektromos offenzívájának kulcsfontosságú része is, mind az ötajtós, mind a Kombi karosszériában.

"A lenyűgöző formatervezéssel, amelyet Barcelona fényei ihlettek, a vadonatúj SEAT Leon innovatív technológiákkal érkezik: ez a márka első teljesen összekapcsolt és legbiztonságosabb járműve, ezzel a valaha volt legjobb Leon" - mondta Wayne Griffiths, a SEAT elnöke. „Most a SEAT legkeresettebb modellje elektrifikált változatban, a legelső plug-in hibrid rendszerünkkel kerül piacra. Az 5 ajtós és a Kombi változatban egyaránt elérhető, fontos részét képezi a SEAT azon törekvésének, hogy integrálja az elektrifikációt a portfólióba, amely a jövőben tovább bővül, hiszen 2021 végéig öt új elektromos modellt dobunk piacra. "

A SEAT Leon, amelyet Barcelonában, a vállalat martorelli központjában , terveztek, fejlesztettek és gyártottak, megtestesíti a márka azon elhatározását, hogy a legújabb technológiákat alkalmazza, és a változó környezeti értékeknek megfelelően vált a jövőbe.

Piacra lép a SEAT első plug-in hibrid modellje

Fejlett technológiák a változó igények kielégítésére

A SEAT Leon mindig a márka termék kínálatának egyik legfontosabb pillére volt, az 1999-es bevezetése óta több mint 2,3 millió darab értékesítésével. A negyedik generációs SEAT Leon a márkát a következő szintre emeli, hogy megfeleljen a folyamatosan változó piac igényeknek. A jármű nemcsak új dinamizmust, hatékonyságot, biztonságot és vonzerőt kínál, hanem hihetetlen hatékonyságot is biztosít fejlett plug-in hibrid hajtásláncának köszönhetően, és akkor jelenik meg, amikor az elektromos hajtások iránt egyre nagyobb az érdeklődés a piacon.

Az új SEAT Leon erőteljes formatervi fejlődést hoz, külső és belső nyelvezetével, amely erősebb karaktert ad a járműnek, amelyet nem kis részben átdolgozott méretei, arányai, határozottabb arculata és a világítástechnika újszerű megközelítése segítettt. De a motorháztető alatt az e-HYBRID még nagyobb lépéseket jelent.

A SEAT Leon e-HYBRID integrálja a belső égésű, az elektromos és az akkumulátor technológiákat, hogy a dinamizmust érintő kompromisszumok nélkül maximalizálja a hatékonyságot és a kényelmet. Az 1,4 literes TSI motor, az  elektromos motor és a 13 kWh lítium-ion akkumulátor kevert energiaellátást biztosít, a SEAT járművek által igényelt dinamikát kínálva, csökkentett kipufogógáz-kibocsátással - különösen teljesen elektromos üzemmódban.

Egy olyan világban, ahol a digitalizáció a legfontosabb, az e-HYBRID rendszer a SEAT Leon-t is még összekapcsoltabbá teszi, a fogyasztóknak nagyobb lehetőséget kínálva arra, hogy digitális életüket magukkal vigyék a járműbe, mégha azon kívül is tartózkodnak.

Piacra lép a SEAT első plug-in hibrid modellje

A SEAT Leon e-HYBRID Full Link rendszere lehetővé teszi a vezeték nélküli Android Auto és az Apple CarPlay szabványainak alkalmazását - és az online infotainment rendszer hamarosan olyan autós alkalmazásokat is kínál majd, amelyek kibővítik és javítják az ügyfél vezetési élményét. Az elektromosan hajtott erőátvitel a járműből való kilépéskor is több kontrollt biztosít, a SEAT Connect alkalmazáson keresztül a felhasználók távolról elérhetik járműveik adatait, kezelhetik a töltési folyamatot és távolról irányíthatják a klimatizálást.

A lehető legbiztonságosabb járművek gyártásának alapvető követelménye a SEAT Leonnál továbbra is központi szerepet tölt be. Az autó integrálja a rendelkezésre álló legfejlettebb vezetőt segítő asszisztens rendszereket, beleértve a prediktív adaptív sebességtartó automatikát, a vészhelyzeti asszisztenst és a Travel Assist-et, hogy a márka valaha gyártott legbiztonságosabb autójává váljon.

A SEAT Leon fejlesztését részben a Volkswagen-csoport MQB Evo architektúrájának köszönhette, amely lehetővé tette egy olyan autó megalkotását, mely a SEAT-ra jellemző változatos vásárlói kör igényeinek, és az elektromos hajtásláncok kihívást jelentő integrálásának is megfelel.

A SEAT Leon megtestesíti a márka alapvető értékeit és célját, hogy a lehető legjobb járműveket kínálja.  

Hajtás: Az égéstechnika és az elektromos technológia szinkronja maximalizálja a dinamizmust


A világ változik, és a közlekedés holisztikusabb megközelítésére van szükség, mivel a világ csökkenteni kívánja a környezetre gyakorolt hatását. A jövő kihívásaira a választ az elektromosság adja meg, és a SEAT Leon e-HYBRID-et ennek figyelembe vételével fejlesztették ki, legyen szó akár az ötajtós vagy a Kombi változatról.

Piacra lép a SEAT első plug-in hibrid modellje

A SEAT Leon e-HYBRID építőelemei az MQB Evo architektúrából származnak, amely a jármű alapját képezi, és utat teremt a kompakt jármű kifejlesztéséhez, így a lehető legjobban felel meg a modern élet igényeinek.

A SEAT a rendelkezésre álló legfejlettebb erőátviteli technológiát használja a plug-in hibrid beépítésével, így a SEAT Leon a legmagasabb teljesítményt és vezethetőséget tudja nyújtani, miközben  megfelel a károsanyag kibocsátás és a környezetre gyakorolt hatás csökkentésére vonatkozó elvárásoknak. A több évtizedes kutatás-fejlesztés során optimalizált, jól ismert égéstechnikai rendszerek és az elektromos alkatrészek egyszerűségének együttműködése olyan kiemelkedő vezetési élményt nyújt, amelyet a SEAT Leon korábban nem látott.

"Az égéstechnika és az elektromos technológiák ötvözésével a dinamika és a hatékonyság legjobb keveréke érhető el, segítve a márka elmozdulását a környezettudatosabb jövő felé " - mondta Dr. Werner Tietz, a SEAT kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke. „A legfejlettebb motor- és akkumulátor-technológiákat egyesítve a SEAT Leon képes több időt tölteni tiszta elektromos üzemmódban, maximalizálva annak előnyeit, miközben szükség esetén kihasználja a hagyományos hajtóerőt.”

A fejlett plug-in hibrid rendszer egy 1,4 literes, 150 lóerős (110 kW) TSI benzinmotort, egy 115 lóerős (85 kW) elektromos motort és egy 13 kWh lítium-ion akkumulátort egyesít a 204 lóerős (150 kW) teljesítmény és 350 Nm nyomaték előállítására.

Az 1,4 literes TSI egység turbófeltöltőt és a közvetlen befecskendezéses technológiát használ a teljesítmény és a hatékonyság maximalizálása érdekében, míg a furat/löket 74,5/80,0 és a 10-es sűrítési arány pedig segíti az egység finom működését. A belső égésű motort úgy alakították ki, hogy tökéletesen működjön a plug-in hibrid egységen belül.

A brushless elektromos motorhoz csatlakoztatva a rendszer azonnal válthat a különböző vezetési módok között – melyeknél a SEAT Leon-t kizárólag a belsőégésű motor, vagy az üzemanyag és az elektromos energia keveréke, vagy csak az áram hajtja.

A hajtási energia ellátás folyamatos, függetlenül attól, hogy a jármű milyen üzemmódban van. Az elektromos hajtás egyik fő előnyének köszönhetően a tisztán elektromos üzemmódban a hajtási energia azonnal érkezik, olyan  dinamikát nyújtva, melyhez hasonló a SEAT Leonban eddig nem volt érezhető.

A plug-in hibrid változat teljesen elektromos üzemmódban WLTP szerint akár 64 km (72 km NEDC-ben) hatótávolságot biztosít a jármű akkumulátorában tárolt energia felhasználásával - tökéletes a nagyobb hatékonyság érdekében, vagy egy város utcáin való közlekedéshez, ahol a levegő minőségi előírások szigorúbbak - és akár 140 km / h sebességgel is használható, így hihetetlenül sokoldalú. És amikor nagyobb távolság megtételére van szükség, a SEAT Leon e-HYBRID az elektromos és benzines motorok használatával lehetőséget kínál arra, hogy tankolás nélkül akár 800 km-t is megtegyen.

A vezető teljeskörűen ellenőrizni tudja a rendszert, és választhat, hogy fenntartja-e az akkumulátor töltöttségi állapotát, megtakarítva azt olyan helyzetekre, amikor nulla kibocsátású vezetésre van szükség. Amikor az akkumulátor lemerül, a hajtáslánc visszakapcsol hibrid üzemmódra. De ha egy áramforrás közelébe ér, az akkumulátor csatlakoztatható és 3 óra 40 perc alatt feltölthető 3,6 kW-os töltővel (Wallbox), vagy alig kevesebb, mint 6 óra alatt 2,3 kW-os töltővel.

Az autóhoz visszatérve, a plug-in hibrid a DSG automata sebességváltó technológiát használja a hatékonyság maximalizálása érdekében. A SEAT Leon hatfokozatú rendszere a shift-by-wire váltási technológiát alkalmazza, amelyet úgy terveztek meg, hogy a sebességváltó ne legyen mechanikusan csatlakoztatva a sebességváltóhoz, ehelyett elektronikus jeleket használ a váltásokhoz.

A shift-by-wire váltás lehetőséget nyújt a sebességfokozatok fizikai váltó használata nélküli kiválasztására, ez hasznos az új automatikus parkolást segítő rendszereknél, ahol a mechanikus parkolási zárat egy elektronikusan vezérelt parkolási zár helyettesíti. Összességében elmondható, hogy az új shift-by-wire nemcsak magasabb szintű hatékonyságot nyújt, hanem előrelépést jelent a vezetés művészetében és örömében.

Az elektromos-benzines hajtásláncnak köszönhetően a szén-dioxid-kibocsátás 25-30 g / km között van, miközben a WLTP hivatalos tesztciklusa szerint 1,1-1,3 liter üzemanyagot használ fel 100 km megtételére.

Noha a hatékonyság a SEAT Leon e-HYBRID kulcsfontosságú része, a dinamika, a teljesítmény és a puszta vezetési élmény továbbra is hihetetlenül fontos. Ezért a járművet továbbra is izgalmas vezetni.

Míg az e-HYBRID rendszernek nagyobb helyigénye van, mint egy hagyományos belső égésű motornak, a rendszert a dinamika maximalizálása érdekében úgy építették be, a futómű általi kompenzálás elkerülésének érdekében, hogy a jármű eleje és hátulja között a tömegek egyensúlyban legyenek. A motorháztető alatt a belső égésű és az elektromos motor valamint a PCU kapott helyet, míg hátul a lítium-ion akkumulátor és az üzemanyag tartály található. A SEAT Leon e-HYBRID tömege 1 614 kg az 5 ajtós és 1 658 kg a Kombi változat esetében.

A jármű futómű beállításának, elöl MacPherson rugókkal és hátul multilink rendszerrel, valamint a közvetlen kormányzásnak köszönhetően a SEAT Leon e-HYBRID képes közvetlenebb vezetési élményt kínálni, amikor a főutakról letérve érdekesebb aszfalt utakat választ.

Ezt segítik a futóműhöz előre beállított vezetési módok: Eco, Normal, Sport, valamint a vezető azon lehetősége, hogy egy csúsztatható skála (DCC Slider) alkalmazásával a SEAT Leon beállításait saját igényeinek megfelelően állítsa, ami végtelen számú lehetőséget kínál (egyéni mód).

A SEAT Leon DCC adaptív futómű szabályzásának köszönhetően a jármű vezetése és kezelhetősége a körülményektől és a vezető igényeitől függően változhat, kényelmesebbé téve a járművet.

Az adaptív futóműtechnika folyamatosan figyeli az útviszonyokat, miközben figyelembe veszi a kormányzást, a fékezést és a gyorsulást is a rugózás adaptálásához, optimalizálva az egyes kerekek csillapítását a kényelem és egyedülálló dinamika érdekében. Ez azt jelenti, hogy a SEAT Leon e-HYBRID mindig a megfelelő vezetési tulajdonságokat tudja biztosítani a megfelelő időben.

A SEAT Leon e-HYBRID mindig teljesen elektromos üzemmódban indul (kellően feltöltött akkumulátor esetén). A hajtás hibrid üzemmódba kapcsol, ha az akkumulátor energia kapacitása egy bizonyos szint alá csökken, vagy ha a sebesség 140 km / h fölé emelkedik. Hibrid üzemmódban a járművezetőnek lehetősége van a töltés állapotát, fenntartani, növelni vagy pontosan meghatározott szintre csökkenteni. Ez lehetővé teszi, hogy elektromos energiával és nulla károsanyag-kibocsátással hajtsunk be egy városi célterületre.

A SEAT Leon e-HYBRID szakít a hibridekről kialakult képpel, mely szerint bár hatékony, de nem inspiráló, lehetővé téve átélni a vezetés örömét, függetlenül attól, hogy a motorháztető alatt milyen meghajtási módot használ éppen.

Kulcsszavak: e-HYBRID, leon, seat
 
Elhelyezték a JAC Volkswagen elektromos hajtású járművek gyártását támogató új K&F központjának alapkövét Kínában Elhelyezték a JAC Volkswagen elektromos hajtású járművek gyártását támogató új K&F központjának alapkövét Kínában A mindennapok tökéletes sportautója – Az új SEAT Leon ST CUPRA A mindennapok tökéletes sportautója – Az új SEAT Leon ST CUPRA 15 csoda szép SEAT-ot kapott az Országos Korcsolyázó Szövetség 15 csoda szép SEAT-ot kapott az Országos Korcsolyázó Szövetség Már 12 éve együtt: Cseh Laci és a SEAT Már 12 éve együtt: Cseh Laci és a SEAT Az új SEAT Leon elnyerte az “Arany kormánykerék” díjat Az új SEAT Leon elnyerte az “Arany kormánykerék” díjat
 
Nissan RE-LEAF: erő, amikor és ahol szükség van rá

Nissan RE-LEAF: erő, amikor és ahol szükség van rá

2020. november 27.
A forradalmi elektromosautó koncepció megoldást kínál a természeti katasztrófák utóhatásaira, nagy mobil akkumulátorokat biztosítva a helyreállítási műveletekhez
Részletek

Nissan RE-LEAF: erő, amikor és ahol szükség van rá

A Nissan bemutatott egy 100%-ban elektromos vészhelyzeti reagáló járműkoncepciót, amelyet mobil energiaellátás biztosítására terveztek, természeti katasztrófák vagy rendkívüli időjárási események után.
A RE-LEAF-nek nevezett működő prototípus a Nissan LEAF személygépkocsin alapul, a világ első, tömegtermelésben gyártott elektromos autójára.

A törmelékkel borított utakon való közlekedést lehetővé tevő módosítások mellett, a RE-LEAF vízálló csatlakozó aljzatokkal rendelkezik, közvetlenül a jármű külsején, melyek lehetővé teszik 110-230 V-os készülék árammal való ellátását az autó nagy kapacitású akkumulátoráról.

A RE-LEAF képes behatolni a katasztrófa területének középpontjába és teljesen mobil energiaellátást biztosíthat, segítséget nyújtva a helyreállításhoz. Az integrált energiamenedzsment rendszer működtethet orvosi, kommunikációs, világítási és egyéb létfenntartó berendezéseket.

A természeti katasztrófák az áramszünetek legfőbb okozói. A Világbank 2019-es jelentése szerint a természeti katasztrófák és a klímaváltozás okozta az áramszünetek 37%-át Európában, 2000 és 2017 között, és az áramszünetek 44%-át az Egyesült Államokban ugyanebben az időszakban.

Amikor egy katasztrófa bekövetkezik, az elektromos energiaellátás helyreállítása tipikusan 24-48 órát vesz igénybe, a károsodás súlyosságától függően. Ez alatt az időszak alatt az elektromos járművek használhatók nulla károsanyag-kibocsátású, mobil vészhelyzeti energiaellátásra.

Nissan RE-LEAF: erő, amikor és ahol szükség van rá

A RE-LEAF arra készült, hogy megmutassa az elektromos járművekben rejlő lehetőségeket a katasztrófák utáni helyreállításban. Bár a gépkocsi csak egy működő koncepcióautó, a technológia létezik és használható a való világban is. Japánban a Nissan 2011 óta használja a LEAF-et vészhelyzeti energiaszolgáltatásra természeti katasztrófákat követően. A Nissan Energy Share által az elektromos autó mobil akkumulátorként működik, hogy elláthassa az otthonokat és a társadalmat elektromossággal, megosztható energiamodellt alkotva, amely segíthet stabilizálni az elektromosság kínálatát és keretét.

Helen Perry, a Nissan Elektromos Személygépkocsik & Infrastruktúra vezetője Európában, megjegyezte; „Folyamatosan keressük az utakat arra, hogy az elektromos járművek hogyan gazdagíthatják életünket, a zéró károsanyag-kibocsátású közlekedésen túl. Az olyan koncepcióautók, mint a RE-LEAF, megmutatják az elektromos autók lehetséges alkalmazását a katasztrófák kezelésében és demonstrálják, hogy az okosabb, tisztább technológia segíthet életeket menteni és rugalmasságot biztosíthat a jövőben.”

„Az elektromos járművek az energiaszektor rugalmasságát biztosító technológiák egyikeként törnek fel. Ezernyi, készenléti üzemmódban rendelkezésre álló EV, katasztrófa-támogató gépkocsiként vagy csatlakoztatva a hálózatra a Vehicle-to-Grid (V2G) rendszerrel, egyedülálló kapacitást jelent egy virtuális erőmű létrehozásához, hogy biztosítsa az energiaellátást egy nagy áramkimaradás esetén.”

Nissan RE-LEAF: erő, amikor és ahol szükség van rá

A RE-LEAF a LEAF kétirányú töltési képességét használja, amely a típus alapfelszereltsége 2010-es bevezetése óta. Ez annyit jelent, hogy a LEAF nem csak energiát képes felvenni a hálózatból nagy kapacitású akkumulátora feltöltéséhez, hanem vissza is képes táplálni a hálózatba a V2G (Vehicle-to-Grid/Járműből-a-hálózatba) segítségével, vagy közvetlenül táplálhat elektromos berendezéseket a V2X (Vehicle-to-everything/Járműből-mindenbe) technológiával.

Hordozható energiabankként a Nissan LEAF e+ utolsó generációja, teljesen feltöltött 62 kilowatt-órás akkumulátorával elegendő elektromos energiát képes biztosítani egy átlagos háztartás ellátásához hat napon keresztül.

Katasztrófaelhárító járműként a RE-LEAF egyszerre több berendezést képes ellátni energiával. Az alábbiakban található néhány példa 230 V-os készülékek áramfogyasztására 24 órára vetítve:

•    Elektromos bontókalapács – 36 kWó / 24 óra
•    Nagy nyomású szellőző ventilátor –21.6 kWó / 24 óra
•    10 literes levesmelegítő – 9.6 kWó / 24 óra
•    Intenzív osztály lélegeztetőgépe – 3 kWó / 24 óra
•    100 W-os LED fényszóró – 2.4 kWó / 24 óra

Miután az elektromos energiaellátást helyreállították a területen, az elektromos gépkocsik újratölthetők és nulla károsanyag-kibocsátású szállítást biztosíthatnak – akár 385 km távolságra (WLTP) egy LEAF e+ akkumulátor egyetlen feltöltésével.

Nissan RE-LEAF: erő, amikor és ahol szükség van rá
Kulcsszavak: elektromos autó, leaf, nissan
 
A Volkswagen ID. R rekordkísérlete kíséri a márka elektromos modelloffenzíváját Kínában A Volkswagen ID. R rekordkísérlete kíséri a márka elektromos modelloffenzíváját Kínában A Nissan bemutatta a régen várt új LEAF-et A Nissan bemutatta a régen várt új LEAF-et Villamosított padlólemezekre vált a Peugeot Villamosított padlólemezekre vált a Peugeot A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető Látványos formatervvel érkezik az új Audi e-tron FE06 Látványos formatervvel érkezik az új Audi e-tron FE06
 
Magyar szakmunkástanuló a Volkswagen Konszern legjobbjai között

Magyar szakmunkástanuló a Volkswagen Konszern legjobbjai között

2020. november 25.
A Volkswagen Konszern az idei évben ezúttal online díjátadó keretében adta át a „Best Apprentice Award“ elismeréseket a nemzetközi szinten legjobban teljesítő, duális képzésben tanuló diákjainak. Kiemelkedő szakmai kompetenciái elismeréseként díjat vehetett át Gyurenka Richárd, aki így az Audi Konszern hét legjobb szakmunkástanulója közé került.
Részletek

Magyar szakmunkástanuló a Volkswagen Konszern legjobbjai között

Richárd idén júniusban kiváló eredménnyel végezte el a karosszérialakatos szakmát az Audi Hungaria duális szakképzésében, és azóta a vállalat munkatársaként a járműgyárban kamatoztatja szaktudását. A fiatal pályakezdő az elmúlt évben a magyarországi „Szakma Sztár” megmérettetés aranyérmese lett.

 „A technológiai innovációk terjedésével a képzésben kulcsfontosságú a legújabb fejlesztések gyakorlati oktatása. Erre a duális szakképzésünk kiváló színteret nyújt, biztosítva a versenyképes szaktudás megszerzését. A partneriskoláinkkal közös duális képzési rendszerünkben tanuló diákoknak vonzó életpályát kínál az autóipar”, mondta Dr. Knáb Erzsébet, az Audi Hungaria személyügyért és szervezetért felelős igazgatósági tagja. „Gyurenka Richárd kimagasló szakmai és szociális kompetenciákról tett tanúbizonyságot tanulóévei alatt és számos sikert ért el tanulmányai során. Szívből gratulálok ezen rangos nemzetközi elismeréshez és további szép sikereket kívánok vállalatunknál“, tette hozzá Dr. Knáb Erzsébet.

 Az AUDI HUNGARIA Zrt. Magyarországon elsőként indította el a duális szakképzési modellt immár csaknem 20 éve, melyet jelenleg öt győri középiskolával közösen működtet. A duális képzésben végzett tanulók többsége tanulmányai befejeztével az Audi Hungariánál helyezkedik el. 

Magyar szakmunkástanuló a Volkswagen Konszern legjobbjai között




Kulcsszavak: Audi Hungaria, autógyár, autóipar, győr
 
Újabb modell sorozatgyártása kezdődött meg az Audi Hungariánál Újabb modell sorozatgyártása kezdődött meg az Audi Hungariánál Magyar szakmunkástanuló a Volkswagen Konszern legjobbjai között Igazi versenygépnek ígérkezik a 2015-ös Mustang GT Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca Háromezredik dolgozóját is felvette a Mercedes-Benz kecskeméti gyára Háromezredik dolgozóját is felvette a Mercedes-Benz kecskeméti gyára Magyar szakmunkástanuló a Volkswagen Konszern legjobbjai között Szuperolcsó autót fejleszt a Volkswagen
 
5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

2020. november 25.
Az idei év első 9 hónapjában a magyarországi személygépjármű-gumiabroncs piac 5%-kal csökkent a gyártói oldalon 2019 azonos időszakához képest.
Részletek

5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

Ha idények szerint nézzük a változást, akkor a nyári abroncsok forgalma 5,1%-kal, a téli abroncsoké 7,1%-kal csökkent. „A jelek szerint a pandémia egyik nagy „nyertese” a négyévszakos gumiabroncs-szegmens, ugyanis az év első háromnegyed évében ez a kategória 19,8%-kal nőtt a hazai eladási volumenekben” – mutat rá Tokaji Vilmos, a Continental Hungaria Kft értékesítési vezetője.

Éves visszatekintésben elmondható, hogy az évek óta tartó emelkedés után a 2018-as és 2019-es évek eredményei alatt teljesített a hazai gumiabroncs piac 2020-ban az első három negyedév alapján. Az előző évben ugyanis a gyártói oldalon mindösszesen több mint 2.32 millió darab abroncsot értékesítettek a szereplők, míg az idén az értékesítések volumene éppenhogy meghaladta a 2.2 millió darabot az első 9 hónapban.

Előretörésben a SUV szegmens

A nyári abroncsok esetében kategóriákra bontva elmondható, hogy a személyabroncsok forgalma 6,9%-kal csökkent, ezzel szemben a kisteher abroncsok forgalma 1%-kal, az SUV abroncsok értékesítése pedig 9,5%-kal növekedett. Ha keréktárcsa-átmérő szerinti bontásban nézzük a nyári abroncsok piacát, akkor a kisebb méretek (15" és alatta) jelentős csökkenése figyelhető meg, míg az UHP abroncsok minden keréktárcsaátmérő kategóriában növekedtek. Kiemelendő a 19”-21” közötti tartomány a legalább 17%-os növekedésével minden kategóriában.

5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

Kevesebb téliabroncsot vásároltak a kereskedők

A téli gumiabroncsok esetén összességében az előző évhez képest 7,1%-kal csökkent a forgalom a gyártói oldalon. Ha a kategóriákat vizsgáljuk, akkor a legjelentősebb darabszámúnak tekinthető személyabroncsok kategóriája 8,5%-kal, míg a kisteher abroncsok értékesítése 2,8%-kal csökkent, ezzel szemben az SUV abroncsoké 5,8%-kal növekedett.

A téli abroncsok piacán csupán a 17”-18” és a 21”-22” -os abroncsok értékesítése növekedett az előző év azonos időszakához képest, míg a legnagyobb darabszámmal rendelkező kategóriák esetén (14”-16”) 10-20%-os csökkenés figyelhető meg.

Változatos a helyzet a négyévszakos gumiabroncsok piacán


Négyévszakos-abroncsok esetén, ha a kategóriákat vizsgáljuk, akkor változatos képet láthatunk, hiszen a teljes 19,8%-os növekedéshez a személyabroncs kategória 25,3%-kal, míg az SUV abroncsok 54,7%-kal járultak hozzá, közben pedig a kisteher abroncsok értékesítése 34,9%-kal csökkent. Ha keréktárcsa-átmérő szerinti bontásban nézzük a négyévszakos-abroncsok piacát, szintén nagyon változatos a kép: a 13”-os méret 14,3%-kal, a 14”-15” 4,5%-6,6%-kal növekedett, míg a 16”-17” 30,3%-34,3%-kal.

5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

Vegyes véleménnyel vannak a kereskedők

„A jelenlegi pandémiás helyzet a gumiabroncs kereskedőkre is komoly hatással van. Visszajelzéseik alapján enyhébb nyári és erősebb téli visszaesésről számolhatunk be az elmúlt szezonokhoz képest” – összegez Tokaji Vilmos, a Continental Hungaria Kft. értékesítési vezetője. „Partnereinket eltérő módon érintette COVID-vészhelyzet, de általánosságban nagyobb visszaesést éreznek az értékesítéseikben, mint amit a beszerzéseikből látni lehet. Beszámolóik szerint több korábbi prémium vásárló fordul a középkategória felé, kisebb terhet róva a családi kasszára. A négyévszakos abroncsok térnyerése is érzékelhető, amit a kereskedők vegyes érzelmekkel fogadnak, mivel a biztonságos téli közlekedés szempontjából a négyévszakos gumiabroncs kompromisszumos megoldás a havas, jeges utakra fejlesztett téli gumiabroncsok tudásával szemben” – hívja fel a figyelmet Tokaji Vilmos.

Kulcsszavak: continental, gumiabroncs, járműipar
 
Bemutatkozik az új Uniroyal MS plus 77 Bemutatkozik az új Uniroyal MS plus 77 Még versenyképesebb lett a Volvo V40 és V40 Cross Country Még versenyképesebb lett a Volvo V40 és V40 Cross Country 5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac Szeptemberben indul a budapesti CAF villamosok gyártása Nyolcszor a világ körül: Portugáliától Finnországig tart a Goodyear négy évszakos abroncsainak maratoni tesztje Nyolcszor a világ körül: Portugáliától Finnországig tart a Goodyear négy évszakos abroncsainak maratoni tesztje Új alacsonypadlós midibusz állt forgalomba Budapesten Új alacsonypadlós midibusz állt forgalomba Budapesten
 
Brit autóipari szövetség: több mint 100 milliárd euró termeléskiesést okozna Európában a megállapodás elmaradása

Brit autóipari szövetség: több mint 100 milliárd euró termeléskiesést okozna Európában a megállapodás elmaradása

2020. november 25.
A brit autóipar legnagyobb szakmai szervezete szerint az évtized közepéig a brit autógyáraknak több mint 50 milliárd font, a teljes európai autóipari ágazatnak több mint 100 milliárd euró termeléskiesést okozhat, ha nem születik megállapodás az Egyesült Királyság és az Európai Unió jövőbeni kereskedelmi kapcsolatrendszeréről.
Részletek

Brit autóipari szövetség: több mint 100 milliárd euró termeléskiesést okozna Európában a megállapodás elmaradása

Az Egyesült Királyság január 31-én kilépett az EU-ból. Távozásának napján 11 hónapos, vagyis december 31-ig tartó átmeneti időszak kezdődött azzal a céllal, hogy legyen idő a megállapodásra a majdani kétoldalú kapcsolatrendszer feltételeiről, mindenekelőtt egy szabadkereskedelmi egyezményről.

Erről jelenleg is folynak a kétoldalú tárgyalások, és bár vannak hírek bizonyos előrelépésről, mindkét fél hangsúlyozza, hogy egyes sarkalatos fontosságú kérdésekben továbbra is komolyak a nézetkülönbségek.

Ha nem sikerül megállapodásra jutni, az Egyesült Királyság és az EU kereskedelme januártól a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) általános szabályrendszere alapján folytatódna, ez viszont vámok megjelenésével járna a jelenleg akadálytalan kétoldalú kereskedelmi forgalomban.
   
A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) kedden ismertetett éves helyzetértékelésében közölte: számításai szerint a szabadkereskedelmi megállapodás elmaradása esetén életbe lépő WTO-szabályozás 2025-ig 55,4 milliárd font (csaknem 23 ezer milliárd forint) termeléskiesést okozna a brit autóiparnak.
   
Az SMMT tanulmánya szerint, ha a WTO-szabályrendszer alapján vámakadályok emelkednek a kétoldalú autókereskedelem elé, az a brit és a kontinentális autóipari ágazatnak együtt 110 milliárd euró kárt okozna.
   

Brit autóipari szövetség: több mint 100 milliárd euró termeléskiesést okozna Európában a megállapodás elmaradása

Az üzleti szervezet hangsúlyozza, hogy a koronavírus-járvány gazdasági sokkja miatt a teljes európai autószektor - a brit ágazatot is beleértve - máris 100 milliárd euró veszteséget szenvedett.
   
Az SMMT elemzése szerint a WTO-vámok átlagosan kétezer fonttal (810 ezer forinttal) emelnék a Nagy-Britanniában gyártott elektromos autók árát az EU-piacokon és 2800 fonttal nőne az uniós országokból importált autók nagy-britanniai kiskereskedelmi ára.
   
A brit autóipari ágazat számításai szerint mindezek hatására 18,9 százalékkal zuhanna a brit gyártású személyautók kereslete, és tartósan egymillió alá csökkenne a Nagy-Britanniában évente gyártott autók száma.
   
A szervezet modellszámításai azt valószínűsítik, hogy már az idén is csak 885 ezer autót gyártanak Nagy-Britanniában, mindenekelőtt a koronavírus-járvány hatásai miatt.
   
A SMMT hangsúlyozza: a 2009-es recessziós év óta ez lesz az első olyan naptári esztendő, amelyben egymilliónál kevesebb jármű készül a brit autógyárakban.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, Nagy-Britannia
 
Brit autóipari szövetség: több mint 100 milliárd euró termeléskiesést okozna Európában a megállapodás elmaradása Az ABB közreműködésével épül Kínában a világ legnagyobb elektromos autó gyorstöltő-hálózata Brit autóipari szövetség: több mint 100 milliárd euró termeléskiesést okozna Európában a megállapodás elmaradása A Ford első ízben tette közzé a vadonatúj Ford Mustang teljesítményadatait Úttörő alkalmazásokkal rukkol elő a MINI Úttörő alkalmazásokkal rukkol elő a MINI A Suzuki uniós támogatással fejleszt új modelleket A Suzuki uniós támogatással fejleszt új modelleket Visszafogja beruházásait a Volkswagen Csoport Visszafogja beruházásait a Volkswagen Csoport
 
Visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát az amerikai hatóság

Visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát az amerikai hatóság

2020. november 24.
Visszavonta szerdán az Egyesült Államok légügyi hatósága a Boeing 737 MAX újgenerációs keskenytörzsű típus repülési tilalmát.
Részletek

Visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát az amerikai hatóság

A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) tavaly márciusban rendelte el a gép üzemeltetésének szüneteltetését, miután fél éven belül ezzel a típussal két halálos katasztrófa is történt, amelyekben 346-an vesztették életüket.

Steve Dickson, az FAA elnöke a közösségi médiában is megjelent videoüzenetben közölte, minden megtettek azért, hogy ne forduljon elő olyan baleset a géppel, mint az előző kettő. A katasztrófákhoz vezető okokat feltárták, a műszaki hibákat kijavították, így a 737 MAX teljes mértékben biztonságos.

A Boeing 737 MAX első légikatasztrófája 2018 októberében volt, akkor a Lion Air JT610-es járata zuhant le, fél évvel később az Ethiopian Airlines ET302-es járatát teljesítő gép szenvedett balesetet. Mindkét eset nem sokkal a felszállás után történt, a vizsgálatok kiderítették, hogy a MAX új fejlesztésű átesésvédelmi rendszere műszaki hiba és tervezési hiányosságok miatt úgy érzékelte, a repülőgép átesett, ezért lefelé nyomta a gép orrát. Ebből a helyzetből a pilóták már nem tudták kihozni a gépet, és lezuhantak.

Későbbi vizsgálatok azt is kiderítették, hogy a Boeing elhallgatta ezen rendszer létét a hatóság és a pilóták elől, a hanyag tervezés, és a nem megfelelő engedélyeztetés miatt az Egyesült Államok kongresszusa a gyártót és az FAA-t is elmarasztalta, és törvényjavaslatot nyújtottak be az engedélyeztetési eljárás módosításáról. Erről a napokban szavaznak.

Visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát az amerikai hatóság

A Boeing több milliárd dollárt fordított a gép áttervezésére, a tilalom visszavonásával egyidejűleg a hatóság légialkalmassági direktívát adott ki, ebben rögzítették, hogy milyen módosításokat kell végrehajtani. Emellett előírták a korábban nem kötelező, pilótáknak szóló átképzési program teljesítését is.
   
Az FAA jóváhagyása, a műszaki módosítások, valamint a pilótaképzés után a 737 MAX csak az Egyesült Államok légterében használható, a kanadai, európai, kínai, orosz és brazil hatóságok a korábbi szokástól eltérően önmaguk is bevizsgálták a repülőgépet, de hivatalosan még nem közölték, mikor adhatják ki újra a repülési engedélyt.
Kulcsszavak: boeing, Boeing 737 MAX, Egyesült Államok, légi közlekedés
 
Eredményes restaurációs munkálatok az Aeropark repülőgép-múzeumban Eredményes restaurációs munkálatok az Aeropark repülőgép-múzeumban Fél év alatt 55 ezer utast és 1500 tonna árut szállított az Emirates a budapesti járaton Fél év alatt 55 ezer utast és 1500 tonna árut szállított az Emirates a budapesti járaton Zajossá kell tenni az elektromos autókat Amerikában Zajossá kell tenni az elektromos autókat Amerikában Tizenhárom havi mélypontra estek az autóeladások az Egyesült Államokban Tizenhárom havi mélypontra estek az autóeladások az Egyesült Államokban Rekordot döntött a SAS légitársaság 2017-es adózás előtti eredménye Rekordot döntött a SAS légitársaság 2017-es adózás előtti eredménye
 
A BMW Group lipcsei gyára a MINI Countryman utódjának érkezésére készül

A BMW Group lipcsei gyára a MINI Countryman utódjának érkezésére készül

2020. november 24.
2023-ban az új crossover az első Németországban készülő MINI modellként gurul le a gyártósorról, belsőégésű erőforrásokkal és tisztán elektromos hajtáslánc-technológiával felszerelve.
Részletek

A BMW Group lipcsei gyára a MINI Countryman utódjának érkezésére készül

Az első „Németországban készült” MINI 2023-ban lát majd napvilágot. A MINI Countryman utódjaként érkező új crossovert – a BMW Group döntése értelmében szerződéses megbízás keretében – a Szászországban működő lipcsei üzem gyárthatja, amellyel a müncheni központú vállalatcsoport első olyan létesítményévé lép elő, amelyben BMW és MINI modellek egyaránt készülnek. A MINI új crossover modellje belsőégésű erőforrásokkal és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával is elérhető lesz a márka ügyfelei számára, a BMW Group így a termelési kapacitás növelése mellett a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek összeszerelő üzemébe is befektetett Lipcsében.

Modellpalettája átszervezésével a MINI megerősíti elköteleződését az elektromos mobilitás és a crossover szegmens mellett, amely világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A nagysikerű MINI Countryman utódja elsőkerék-meghajtású és összkerékhajtású változatban, rendkívül hatékony benzinmotorral vagy dízelmotorral, valamint tisztán elektromos meghajtással is elérhető lesz. A prémium kompakt szegmens iránymutató crossover modelljeinek következő nemzedéke 2023-ban érkezik meg a BMW Group lipcsei gyárába.

A BMW Group lipcsei gyára a MINI Countryman utódjának érkezésére készül

„Az elmúlt években folyamatosan azon dolgoztunk, hogy gyárunkat a sikeres jövő felé irányítsuk. A szerződéses megbízás, amelynek keretében mi gyárthatjuk a MINI Countryman utódját, újabb fontos mérföldkövet jelent ezen az úton” – nyilatkozta Hans-Peter Kemser, a BMW Group lipcsei gyárának igazgatója. „A megbízás egyértelmű bizonyítékként szolgál arra, hogy a vállalatcsoport hisz bennünk és szaktudásunkban, fantasztikus hír ez gyárunk jövője szempontjából” – tette hozzá.

2005-ös rendszerbe állítása óta a BMW Group lipcsei gyára folyamatosan növelte termelési kapacitását. A legutóbbi beruházások a legmodernebb karosszériagyártó- és fényezőüzemet, logisztikai megoldásokat és összeszerelő üzemet hozták a létesítménybe, mintegy 300 millió euró értékben. A gyárban évente immár több mint 350 ezer darab új autó készül, amellyel a lehető legjobb előfeltételekkel rendelkezik az új MINI modell érkezésére.

Rendkívül rugalmas gyártási folyamatainak köszönhetően a BMW Group lipcsei gyára többféle hajtáslánc-technológiával lesz képes előállítani a MINI Countryman utódját. 2014-ben a létesítmény a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemezének sorozatgyártási laborjaként kezdte meg a BMW 2-es Active Tourer tömegtermelését, amely mellett ma már az új BMW 1-es sorozat elsőkerék-meghajtású és összkerékhajtású változatai is itt látnak napvilágot.


A BMW Group lipcsei gyára a MINI Countryman utódjának érkezésére készül

A szászországi üzem ráadásul a BMW Group elektromos mobilitási sikertörténetének bölcsőjeként is szolgál, hiszen 2013 óta több mint 200 ezer darab új BMW i3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) és BMW i3s (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) modell gurult le a gyártósorokról.

A BMW Group további több mint 100 millió euró befektetésével építette ki Lipcsében a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek jövőbe mutató összeszerelő üzemét is, a gyár munkatársainak elektromos mobilitási szakértelme így a következő években még tovább mélyül. 2021-től a bajor prémiumgyártó nem csupán Dingolfingban, de Lipcsében is gyártja már a hálózatról tölthető modellek nagyfeszültségű akkumulátorait és alkatrészeit.

A mintegy 10 ezer négyzetméter alapterületű üzemben nagymértékben automatizált gyártási folyamatok mentén szerelik össze a beszállítóktól érkező lítium-ion akkumulátorcellákat szabványosított akkumulátormodulokká, amelyek ezt követően típus-specifikus energiatároló egységekként kerülnek be a BMW és MINI modellekbe. Így azon túl, hogy a MINI Countryman hálózatról tölthető utódját Lipcsében gyártják, a meghajtásához szükséges energiát is helyben készült akkumulátormodulok tárolják majd.

Kulcsszavak: autógyár, Countryman, Mini
 
Növeli beruházásait a Renault Növeli beruházásait a Renault A BMW Group lipcsei gyára a MINI Countryman utódjának érkezésére készül Jövőre érkezik a Ford Edge Homokból készült SEAT Ateca várja az utasokat a barcelonai repülőtéren Homokból készült SEAT Ateca várja az utasokat a barcelonai repülőtéren 2 millió alatt nem lesz Lada XRay 2 millió alatt nem lesz Lada XRay A BMW Group lipcsei gyára a MINI Countryman utódjának érkezésére készül Csökken a német autóipar oroszországi gyártása
 

Találatok száma: 12280 Megjelenítve: 101 - 110