Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11204 Megjelenítve: 11001 - 11010
A Ford B-MAX a Mobil Világkonferencián

A Ford B-MAX a Mobil Világkonferencián

2012. február 17.
Bill Ford, a Ford elnöke február 27-én a barcelonai Mobil Világ- konferencián a világon első alkalommal...
Részletek
Ford B-MAXBill Ford, a Ford elnöke február 27-én a barcelonai Mobil Világkonferencián a világon első alkalommal mutatja be a vadonatúj Ford B-MAX-ot: a modellben a Ford számos új technológiát vezet be elsőként Európában, így ez lesz a piac legmodernebb kisautója, egyben az első autó, ami a Mobil Világkongresszuson mutatkozik be.
Bill Ford vitaindító előadást tart a kongresszuson, amelyben ismerteti a vállalat jövőképét a mobilitásról, valamit felvázolja az autók és a mobiltelefonos technológiák mind szorosabb kapcsolatát. Az autósvilág számára Alan Mulally, a Ford elnök-vezérigazgatója mutatja be a B-MAX-ot a március 6-i Genfi Autószalonon.

A Ford az első autógyártó, amely a mobiltelefon-iparág legjelentősebb rendezvényén mutat be első ízben egy járművet. A vállalat számos új technológiát vezet be az európai piacon a B-MAX modellben, így kontinensünkön ez lesz a technikailag legfejlettebb kisautók egyike. Ugyancsak Bill Ford lesz az első autóipari vezető, aki vitaindító előadást tart a Mobil Világkonferencián, felvázolva a vállalat jövőképét a személyi mobilitásról, valamint felfedve a mobiltelefonos technológiák és az autótechnika egyre erőteljesebb integrálásában rejlő lehetőségeket.

“A B-MAX bemutatása a Mobil Világkonferencián erősen kihangsúlyozza, milyen nagy jelentőségű a technológiai fejlődés a vásárlók és a Ford számára.” – magyarázza Stephen Odell, a Ford Európa Elnök-vezérigazgatója. “A kompakt felépítményében csúcstechnológiát és prémium mérnöki megoldásokat rejtő B-MAX Európa-szerte magasra emeli majd a mércét a kiskocsik piacán.”

Ford B-MAXAz autósvilág számára Alan Mulally, a Ford elnök-vezérigazgatója mutatja be a B-MAX-ot a március 6-i Genfi Autószalonon. A Ford B-MAX modellben mutatkozik be az Egyszerű Bejutást Biztosító Ajtórendszer a különlegesen zsanérozott első ajtóval és a hátsó tolóajtóval. A középső oszlopot is integráló ajtók páratlanul egyszerűvé teszi a bejutást az autóba.




Az autó motorkínálatában megtalálható az új, 1,0 literes EcoBoost benzines erőforrás, valamint az 1,6 literes TDCi dízel egység; mindkét motorváltozat osztályelső fogyasztást és CO2-kibocsátást kínál.

További cikkek

életet menthet majd a Ford B-MAX
A Porsche Cayenne nyerte meg az „OFF ROAD AWARD 2012” kitüntetést
A 2012-es Genfi Autószalonon a Honda NSX tanulmány és az európai CR-V prototípus áll majd a Honda standjának központi helyén
Kulcsszavak:
 
A Ford B-MAX a Mobil Világkonferencián Megduplázta nyereségét a Honda A Ford B-MAX a Mobil Világkonferencián Emelkedett az üzemanyagok ára Tied lehet az amerikai álom egy hétvégére! Tied lehet az amerikai álom egy hétvégére! Eredményes a traffipaxtender Eredményes a traffipaxtender Tarlós: 2020-ig az eddiginél is látványosabb fejlesztések lehetségesek Budapesten Tarlós: 2020-ig az eddiginél is látványosabb fejlesztések lehetségesek Budapesten
 
A Nissan Note emeli a tétet

A Nissan Note emeli a tétet

2012. február 16.
Az Európában gyártott Note többlet-felszerelést kap, amivel bizonyára sok európai vásárló ...
Részletek
Nissan NoteAz Európában gyártott Note többlet-felszerelést kap, amivel bizonyára sok európai vásárló tetszését nyeri el.
Az Acenta modellbe a magasabb felszereltségi szintű változatokra jellemző tételek kerülnek be.  
A külsőt illetően az eddigi 15 collos kerekeket felváltó új "gyémántmetszetű", két színárnyalatú, 16 collos könnyűfém keréktárcsa és az új, különleges „Haptic Blue" fényezés hívja fel magára a figyelmet. A belső térben az új Acenta+ szint alapfelszereltsége a klímaszabályzás, a sebességtartó automatika és az automatikus fényszóró-kapcsoló, emellett az újonnan alkalmazott kék varrású üléskárpit fokozza a prémium-érzést. Ezeken túlmenően külön rendelhető az „EASY csomag", amely az Intelligens Kulcsból és a behajtható külső visszapillantó tükörből áll.   

A 2012-es modellváltozat csúcsát az új I-WAY képezi, amely az Acenta+ felszereltségén kívül a sötétített üvegeket, a hátsó parkolást segítő érzékelő rendszert és a népszerű Nissan Connect-et is tartalmazza. Ez utóbbi teljeskörű zeneszolgáltató rendszert jelent, amely digitális kapcsolatot teremt a beépített CD-s rádió és az IPod csatlakozó között, valamint műholdas navigációs berendezéssel és Bluetooth-os kapcsolati lehetőséggel rendelkezik. Ennél a változatnál az Intelligens Kulcs és a behajtható külső visszapillantó tükör már az alapfelszereltség része.

Nissan NoteAz új extrák ellenére, a vevők nagyon kedvező áron juthatnak hozzá a Note-hoz. Az Acenta+ modellváltozat listaára 3 849 000 Ft-tól indul, melyből most 350 000 Ft kedvezményt kínál az importőr.
A motorválaszték továbbra is az 1,4 és 1,6 l-es benzinmotorból, valamint az 1.5dCi dízelmotorból áll. A Pure Drive környezetvédelmi emblémát viselő 1.5dCi motoros változat CO2-kibocsátása csak 110 g/km, a vegyes ciklusban mért üzemanyag-fogyasztása pedig 4,2 l/100km.



Az első új NOTE-ok február közepén lesznek megtekinthetők a márkakereskedésekben. A rendelések felvétele már megkezdődött.

További cikkek

A Nissan merész új világa Genfben
új utakon a Mercedes-Benz
SsangYong tanulmány a 82. Genfi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
Az Audi „felvillanyozza” a davosi Világgazdasági Fórumot Az Audi „felvillanyozza” a davosi Világgazdasági Fórumot A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje Hogyan készítsük fel autónkat a tavaszra? Hogyan készítsük fel autónkat a tavaszra? A SEAT Ibiza ötödik generációja az idei Genfi Autószalonon mutatkozik be A SEAT Ibiza ötödik generációja az idei Genfi Autószalonon mutatkozik be Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport
 
A Skoda harmincegy villamost gyárt Miskolcnak

A Skoda harmincegy villamost gyárt Miskolcnak

2012. február 16.
A cseh Skoda konszern érdekeltségé- be tartozó Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. harmincegy villamost gyárt ...
Részletek
A Skoda harmincegy villamost gyárt MiskolcnakA cseh Skoda konszern érdekeltségébe tartozó Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. harmincegy villamost gyárt Miskolcnak, a 18,6 milliárd forintos, zömmel uniós finanszírozású járműtenderről szerdán írt alá szerződést Kriza ákos, a borsodi megyeszékhely fideszes polgármestere és Zdenék Majer, a Ganz-Skoda vezérigazgatója, a Skoda Transportation alelnöke Miskolcon.

A csehországi Plzenben gyártják majd a Miskolcra szánt, teljes egészében alacsony padlós, klímás, számítógép vezérelt Skoda 25T típusjelű villamosokat, az első két prototípust 2014 februárban kell a cégnek leszállítania, utána havonta 3-3 járművet, az utolsót pedig 2015. februárjában.

A miskolci önkormányzat kizárólagos tulajdonában lévő Miskolci Városi Közlekedési (MVK) Zrt. közbeszerzési pályázatot írt ki a 31 új villamos szállítására és a járművekhez kapcsolódó szolgáltatásokra. Az eddigi tenderekre a Skoda, a spanyol Caf, a német Siemens és az olasz Ansaldobreda pályázott. A Skoda Holding leányvállalata, a Ganz-Skoda az elmúlt év végén, az immár negyedik közbeszerzési pályázaton nyerte el a miskolci tendert, amelyet, mint a korábbiakat is, rendre megtámadták a vesztesek.

A Közbeszerzési Döntőbizottság a jogorvoslati eljárások lefolytatását követően ezúttal megerősítette a pályázati eredményre vonatkozó önkormányzati döntést, ennek köszönhetően írhatták alá a szerződést szerdán.

A Skoda harmincegy villamost gyárt MiskolcnakMiskolcon zömmel uniós forrásból fejlesztik a villamosközlekedést, a Zöld nyíl elnevezésű projekt révén 9,6 kilométer hosszúságban megújult a villamos pálya a Tiszai pályaudvar és a diósgyőri végállomás között, innen pedig másfél kilométerrel meghosszabbították  Felső-Majláthig.

Ezt a csaknem 15 milliárd forint értékű munkát a Colas-Alterra Zrt., a Colas út Zrt., a WIS Zrt. és a Pentavia Kft. alkotta Zöld nyíl 2009 konzorcium nyerte el.







További cikkek

Bemutatták Szeged új villamosát
A KDB elutasította a miskolci villamos tender elleni keresetet
Semmisnek nyilvánította a bíróság a pécsi buszok eladását
Kulcsszavak:
 
Megkezdik az M7-es autópályán az elválasztósávok korszerűsítését Megkezdik az M7-es autópályán az elválasztósávok korszerűsítését Jazzy Street - Ezen a hétvégén is marad a tél, most egy kis ónos esővel, jégpályával kápráztatja el a volán mögé ülőket! Jazzy Street - Ezen a hétvégén is marad a tél, most egy kis ónos esővel, jégpályával kápráztatja el a volán mögé ülőket! A Scania felkészíti ügyfelei járműveit a télre A Scania felkészíti ügyfelei járműveit a télre 2015-től érkezhetnek a hidrogénhajtású Toyoták 2015-től érkezhetnek a hidrogénhajtású Toyoták Európa legnépszerűbb crossovere most már ProPILOT korszerű vezetéstámogató technológiáv Európa legnépszerűbb crossovere most már ProPILOT korszerű vezetéstámogató technológiáv
 
A Peterbilt 587-es és 210-es modellje nyerte el az Amerikai  „Év teherautója” címet

A Peterbilt 587-es és 210-es modellje nyerte el az Amerikai „Év teherautója” címet

2012. február 16.
Az évente meg- rendezett, kiállítással egybekötött konferenciá- ján az Amerikai ...
Részletek
Peterbilt PACCARAz évente megrendezett, kiállítással egybekötött konferenciáján az Amerikai Teherautó-kereskedők Szövetsége (American Truck Dealers, ATD) a nehéz haszonjárművek kategóriájában a Peterbilt PACCAR MX-motorral ellátott, 587-es modelljét, a középkategóriában pedig a 210-es modellt választotta „A 2012. év ATD Teherautójá”-nak. Először fordult elő, hogy egy teherautó-gyártó ugyanabban az évben mindkét kategóriában elnyerte ezt a címet.

„Hatalmas megtiszteltetés a Peterbilt számára, hogy az ATD neki ítélte az év Haszonjárműve címet” – nyilatkozta Bill Kozek, a Peterbilt Motors Company ügyvezető igazgatója és a PACCAR igazgatóságának tagja. „A Peterbilt olyan kimagasló minőségű haszonjárművek teljes választékát fejleszti és gyártja, melyek az iparágban legjobbnak számító megbízhatóságot, sokoldalúságot és a legalacsonyabb üzemeltetési költséget nyújtják vásárlóinknak.

A vezető észak-amerikai kamionos szaklapok újságíróiból álló bíráló bizottság a járművezető számára nyújtott nagyfokú kényelem, az egyenletesen magas teljesítmény, a tágasság és az egyedi vonalvezetés miatt választotta legjobbnak a Peterbilt 587-es modelljét. Az 587-est a 380-tól 485 lóerőig terjedő változatokban kapható, kiemelkedően megbízható és beváltan jól teljesítő PACCAR MX motor hajtja. A nappali- és hálófülkés változatban is kapható 587-es ideális a távolsági fuvarokat ellátó flották számára, versenyzők szállítására, valamint regionális árufelvételi és kiszállítási tevékenységekre.

Peterbilt PACCARA Peterbilt PACCAR MX motorral felszerelt 210-es modellje kiemelkedően kényelmes, számos újítást tartalmazó fülkéjének, a járművezető számára nyújtott megfelelő kilátásnak, kiváló manőverezhetőségének és könnyű karbantartásának köszönhetően lett első a középkategóriában.

„A Peterbilt 210 fejlesztésénél a mérnökök a díjnyertes DAF LF típust vették alapul, így a jármű jól példázza a PACCAR globális tervezési erőforrásait” – mutatott rá Bob Christensen, a PACCAR igazgatóságának tagja. A DAF LF piacvezető az Egyesült Királyságban, ezenkívül jelentős eladásokat produkál Európában, a Közel-Keleten, Ausztráliában és Tajvanban. A 210-es modell összeszerelését a PACCAR mexikói üzeme végzi a NAFTA-országok, valamint az Andok országai számára Dél-Amerikában. Christensen hozzátette: „A tervek szerint 2013-ban működésbe lépő, új brazíliai DAF-üzemben is készülnek majd LF járművek.”

További cikkek

A DAF új, könnyű kettős tengelye
Aggódik a jövő miatt az MAN
Hegymenetben az Iveco: nyereséges évet zárt 2011-ben
Kulcsszavak:
 
Csúcsokat döntött a Nissan Európai piaci részesedése 2014-ben Csúcsokat döntött a Nissan Európai piaci részesedése 2014-ben A Shell Eco-marathon Europe üzemanyag-hatékonysági diákversenyen sikeresen szerepeltek a magyar diákcsapatok A Shell Eco-marathon Europe üzemanyag-hatékonysági diákversenyen sikeresen szerepeltek a magyar diákcsapatok Ismét rekordévet zár a szlovák Kia Ismét rekordévet zár a szlovák Kia 2016 nyarán az új Citroën C4 Picasso újabb fejezetet nyit a modell történetében 2016 nyarán az új Citroën C4 Picasso újabb fejezetet nyit a modell történetében Két kategóriában is elnyerte a Kiválóság az ügyfélkiszolgálásban díjat a Mercedes-Benz Két kategóriában is elnyerte a Kiválóság az ügyfélkiszolgálásban díjat a Mercedes-Benz
 
BMW R 80 G/S – Egy legenda születése

BMW R 80 G/S – Egy legenda születése

2012. február 16.
Amikor 1980-ban az R 80 G/S bemutat- kozott, az univerzális, mindenféle útfelülettel megbirkózó...
Részletek
BMW R 80 G/SAmikor 1980-ban az R 80 G/S bemutatkozott, az univerzális, mindenféle útfelülettel megbirkózó 800 köbcentiméteres motor forradalmi elképzelésnek számított. Akkoriban ritkák voltak a középkategóriásnál nagyobb off-road motorok, ráadásul azok kifejezetten speciális felhasználásra készültek. A BMW radikálisan új gépe egy sokoldalú új műfaj születését jelentette: az R 80 G/S minden próbát kiállt a városi és hosszú távú közlekedéstől a terepmotorozásig. A bemutatása óta eltelt több, mint három évtized alatt a G/S-t többször másolták és utánzataival együtt a motorkerékpárok legnépszerűbb kategóriáját alkotják.

A BMW válasza a gazdasági nehézségekre


A BMW G/S modelljének ötlete az egy évtizednyi növekedés után romlani kezdő eladások idején, 1978-ban született meg. A visszaesés oka a gyenge dollár volt, ami különösen az Egyesült államokban, a BMW Motorrad kiemelt exportpiacán nehezítette meg az eladásokat. A másik ok viszont a BMW konzervatív modellpolitikája volt. Az 1979. január 1-én felállt új cégvezetés úgy döntött, hogy ismét felvirágoztatja a BMW motorkerékpár üzletágát. Az első modell, amit a fejlesztési osztály egy szériagyártású gép alapjaként bemutatott számukra, egy új, nagy hengerűrtartalmú offroad prototípus volt.

Az új modell nagyrészt a BMW R 80 utcai motorkerékpár alkotóelemeiből épült. Ezeket viszont ötletesen kombinálták új fejlesztésekkel, így a motorkerékpárnak teljesen új stílust kölcsönöztek. A könnyebb hátsó rész és a nagyobb első kerék megalapozták a motor off-road képességeit, a kiemelkedő technikai innovációt viszont az egyágú lengővilla jelentette a hátsó keréknél.

A megoldást már korábban kidolgozták a BMW mérnökei, de mindeddig hanyagolták, a teljesen új, nagyteljesítményű, bármilyen körülmények között használható motor kialakításakor viszont tökéletes megoldásnak bizonyult.

BMW R 80 G/SMagyar siker is


A prototípus bármilyen hivatalos fejlesztési leírás nélkül készült el, majd a tesztelők azonnal használatba vették és cross country versenyeken is rajthoz állt a gyári csapat színeiben. A cross country ismerős terep volt a BMW számára. Korábban, a ’20-as és ’30-as években a gyár sikeresen szerepelt az ún. hatnapos versenyeken, majd az ’50- es és ’60-as években a BMW bajnoki címek egész sorát nyerte el. 1970 és 1972 között Herbert Schek három cross country bajnokságot nyert a módosított BMW R 75/5-ös utcai motorkerékpárral.


1978-tól a szabályok ismét megengedték, hogy négyütemű motorok is rajthoz álljanak a bajnoki futamokon. A BMW teszt részlegénél dolgozó Peres László második helyezést ért el a német bajnokságban a saját maga által épített 800 köbcentiméteres motorral, ami összesen 142 kilogrammot nyomott. Peres sikere csak a kezdet volt, amelynek köszönhetően 1979-ben a BMW gyári csapatot alapított, hogy hivatalosan is rajthoz álljon cross country versenyeken. Az elkötelezettség jutalma Richard Schalber 1979-es és Werner Schütz 1980-as német bajnoki címe volt. Ezek mellett Rolf Witthöft az Európa-bajnokságot is megnyerte, szintén 1980-ban.

A piac készen állt


Sikeres versenymotort építeni egy dolog, egy gazdaságilag életképes, sorozatban gyártott motort készíteni viszont ennél is nagyobb feladat. Az új modell nem lehetett csupán a cross country versenymotor másolata, mivel azokat csak aktív sportolóknak és gyűjtőknek lehetett volna eladni, magas áron.

A sorozatgyártású motornak meg kellett felelnie a mindennapi használat során felmerülő igényeknek, árának pedig versenyképesnek kellett maradnia. A japán gyártók terepmodelljei meghozták az enduro-korszak kezdetét, különösen az USA-ban, így a piac készen állt az új modell számára. A Távol-Keleten gyártott egyhengeres motorkerékpárok azonban nem egyeztek a BMW elképzeléseivel, hiszen minimális volt a felszereltségük és hosszú távú túrák megtételére sem voltak igazán alkalmasak, utas szállítása egy nagyobb túrán pedig szóba sem kerülhetett rajtuk. A nagyteljesítményű, normál utakon kényelmesen vezethető, de különböző terepviszonyok közepette is használható motorok koncepciója fokozatosan alakult ki.

BMW R 80 G/SEgy átfogó felmérés kimutatta, hogy akkoriban az enduro motorosok kilométereik mindössze két százalékát tették meg igazán nehéz terepen, 98%-ban pedig normál vagy burkolatlan utakon, illetve szűk ösvényeken közlekedtek. Egy kényelmes, nagy hengerűrtartalmú, elnyűhetetlen utcai motor koncepciója született meg, ezt tükrözte a G/S modell elnevezése is: G, mint Gelände (terep) és S, mint Strasse (utca). Az új motor
új piacot és bemutatása óta gyakorlatilag kimeríthetetlen érdeklődést generált.




Sorozatgyártásra érett


A BMW vezetése a sorozatgyártásra is igent mondott. Rüdiger Gutsche korábban elkötelezett cross country versenyző volt, aki gyakran keltett feltűnést a versenyeken, amikor saját maga által épített, BMW alapú motorjaival állt rajthoz. A fejlesztés során a figyelem középpontjában az új egyágú lengővilla volt, amely révén a hátsó kerék cseréje olyan egyszerűvé vált, mint egy autón. A fejlesztés viszont műszaki szempontból új irányt jelentett, így kérdéses volt, hogy egy ilyen megoldás elég jól bírja-e a fokozott igénybevételt. Az első tesztek ígéretesen zárultak, így a G/S-t 1980 januárjában extrém időjárási körülmények közepette is kipróbálták. A BMW szóvivője, Kalli Hufstadt és egy újságíró, Hans Peter Leicht 2200 kilométeres ecuadori túrára indult két, sorozatgyártás előtti motorral. Jelmondatuk az „Őserdőtől a jégkorszakig” volt. útjuk során a motorok extrém forrósággal és viszontagságos útviszonyokkal is megbirkóztak, beleértve az Amazonas-medence magas páratartalmát és az Andok több mint 5000 méteres magasságát. A motorosok és a gépek néhány apróbb sérüléssel teljesítették a kőkemény túra megpróbáltatásait. A BMW mérnökeinek fejlesztései kifizetődtek, a hátország dolgozói pedig megkezdhették az új és immáron bizonyított G/S finomhangolását…

BMW R 80 G/S





















További cikkek


Semmisnek nyilvánította a bíróság a pécsi buszok eladását
Premier és születésnap - 10 éves a Leier Autó BMW márkakereskedése
Az Infiniti leleplezi jövőbe mutató sport-koncepcióautóját
Kulcsszavak:
 
Vasúti személykocsi prototípusát mutatták be Szolnokon Vasúti személykocsi prototípusát mutatták be Szolnokon Öt év és Magyarországon is jelentős számú elektromos autó közlekedhet Öt év és Magyarországon is jelentős számú elektromos autó közlekedhet Hatékony gyártási folyamatainak elismeréséül a SEAT elnyerte az "Automotive Lean Production" díjat Hatékony gyártási folyamatainak elismeréséül a SEAT elnyerte az "Automotive Lean Production" díjat A Porsche Múzeum bemutatja a sportautó sikertörténetét A Porsche Múzeum bemutatja a sportautó sikertörténetét A Genfi Autószalonon debütált az Ypsilon Elefantino A Genfi Autószalonon debütált az Ypsilon Elefantino
 
Vegyes vállalatot alapít a Suzuki

Vegyes vállalatot alapít a Suzuki

2012. február 16.
üzemanyag- cellás rendszerek fejlesztésére és gyártására SMILE FC System Corporation ...
Részletek
Suzukiüzemanyagcellás rendszerek fejlesztésére és gyártására SMILE FC System Corporation (SMILE FC) néven vegyes vállalatot alapít a Suzuki Motor Corporation és a brit Intelligent Energy Holdings Plc. (IEH). A brit partner megtartja leányvállalatát, az üzemanyagcellás rendszereket fejlesztő Intelligent Energy Ltd.-et (IE).

A Suzuki és az IE már hosszabb ideje fejleszt üzemanyagcellás járműveket, köztük közösen fejlesztett, léghűtéses üzemanyagcellás rendszerekkel felszerelt motorkerékpárokat, amelyeket a 2007-es, 2009-es és 2011-es Tokiói Autószalonon mutattak be. Ezek közül a Burgman üzemanyagcellás robogó 2011 márciusában – elsőként a világon az üzemanyagcellás járművek között – megkapta a teljes körű jármű-típusengedélyt.

Az Európai Unióban mindazoknak a modelleknek, amelyek nem rendelkeznek ún. „teljes körű jármű-típusengedéllyel”, nemzeti típusengedélyt kell kérniük minden egyes olyan tagállamban, ahol forgalomba kerülnek. Teljes körű jármű-típusengedély birtokában a modell az összes tagállamban forgalmazható.

A környezetkímélő járművek következő generációja, egy üzemanyagcellás motorkerékpár és egy személygépkocsi fejlesztésének és gyártásának hivatalossá tételére a Suzuki 2012 februárjában megalapítja a SMILE FC vegyes vállalatot, amelyben az IEH-val partnerségben fejleszt és gyárt majd üzemanyagcellás rendszereket. A közös vállalat segítségével az IE üzemanyagcellás technológiáját és a Suzuki ellenőrzési és tömeggyártási technológiáinak előnyeit egyesítő termék gyorsabban kerülhet piacra.

SuzukiA két cég 50-50%-kal részesedik a SMILE FC-ben. A közös vállalat székhelye a Suzuki központjában lesz, a Sizuoka prefektúrabeli Hamamatsu városában, míg a kutatási telephely a Suzuki yokohamai laboratóriumában működik majd.

A léghűtéses üzemanyagcellás rendszer legfontosabb jellemzői a csekély súly, a kompakt méret és a költségkímélő üzemelés. Az ilyen rendszerek fejlesztése és gyártása a Suzuki és az IE közös, SMILE FC-ben tervezett tevékenységének csak az első lépése lesz. A két vállalat az üzemanyagcellák sorozatgyártására alkalmas technológiák fejlesztésében is együttműködik majd. A közös működés emellett az üzemanyagcella-alkatrészek globális ellátási láncának jobb kihasználását és az üzemanyagcellás járművek ismertségének növelését is lehetővé teszi.

További cikkek

Aston Martin V12 Zagato Stradale
Gyártásra kész a vadonatúj Ford B-MAX
Rekordot rekordra halmoz a škoda
Kulcsszavak:
 
Kiderült, mennyibe kerül a világ legmenőbb elektromos terepjárója Kiderült, mennyibe kerül a világ legmenőbb elektromos terepjárója A Volvo Cars díjnyertes modellkínálata a bizonyíték arra, hogy három vezető formatervező jobb, mint egy A Volvo Cars díjnyertes modellkínálata a bizonyíték arra, hogy három vezető formatervező jobb, mint egy RallyCafé Autósport Magazin a Jazzy Streeten RallyCafé Autósport Magazin a Jazzy Streeten Újra járják Magyarországot a Google autói Újra járják Magyarországot a Google autói Láncreakciót indít el a Volkswagen Golf gyártásának felfüggesztése Láncreakciót indít el a Volkswagen Golf gyártásának felfüggesztése
 
A Volkswagen Személyautók januárban ismét több mint 400 ezer autót szállított ki

A Volkswagen Személyautók januárban ismét több mint 400 ezer autót szállított ki

2012. február 16.
A Volkswagen Személy- autók divízió jelentős kiszállítási volumennel indította az évet, ...
Részletek
VolkswagenA Volkswagen Személyautók divízió jelentős kiszállítási volumennel indította az évet, januárban világszerte 419.200 (2011. január: 418.600; +0,1 százalék) járművet adott át vásárlóinak.

„A Volkswagen Személyautók stabil pozícióban indulhat az új esztendőben. Az elsősorban Európát jellemző jelentős piaci hullámzás ellenére fiatal és innovatív termékpalettánkkal tartani tudtuk kiszállításaink tavalyi igen magas szintjét” – emelte ki Christian Klingler, a Volkswagen Csoport és a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának értékesítésért felelős tagja.

Az értékesítés helyzete mindemellett igen eltérően alakult a világ egyes részein. észak-Amerikában a Volkswagen Személyautók 39.600 darabra (30.400; +30,2 százalék) növelte eladásait, s a régió legnagyobb piacán, az Amerikai Egyesült államokban 27.200 (18.400) kiszállításával 47,9 százalékos növekedést ért el. Dél-amerikai piacain a márka 64.400 (62.400; +3,2 százalék) autót értékesített. Az ázsiai/csendes-óceáni térségben 6,9 százalékkal visszaestek az eladások, az összesen 174.700 (187.700) kiszállított járműből 159.900 (175.000; -8,6 százalék) a régió legjelentősebb piacán, azaz Kínában (és Hongkongban) talált gazdára. A csökkenés okaként az idén jóval korábbra eső „Kínai újévi Fesztivál” említhető. Jelentősen növelte a Volkswagen Személyautók indiai kiszállításait, amelyek 42,2 százalékkal, összesen 5.800 (4.000) darabra bővültek.

VolkswagenEurópában a márka januári eladásai 0,8 százalékkal alakultak magasabban, összesen 125.500 (124.500) kiszállítást eredményezve. A jelenleg bizonytalanságok sújtotta nyugat-európai piacokon (Németország nélkül) enyhén csökkenő tendenciát mutattak a kiszállítások, s a vásárlók 69.100 (71.200; -2,9 százalék) Volkswagent vehettek át. Hazai piacán, Németországban, a Volkswagen Személyautók 39.600 (43.300; -8,4 százalék) autót szállított ki.





Jelentős, 67 százalékos növekedés, és összesen 16.800 (10.000) eladott jármű jellemezte viszont a közép- és kelet-európai értékesítést, Oroszországban például a márka 9.300 (4.300; +118,4 százalék) autót adott át vásárlóinak.

További cikkek

Aston Martin V12 Zagato Stradale
A Nissan LEAF a Europcar-ral lép be a rövidtávú bérautó piacra
Gyártásra kész a vadonatúj Ford B-MAX
Kulcsszavak:
 
Jazzy Street - Ezen a hétvégén is marad a tél, most egy kis ónos esővel, jégpályával kápráztatja el a volán mögé ülőket! Jazzy Street - Ezen a hétvégén is marad a tél, most egy kis ónos esővel, jégpályával kápráztatja el a volán mögé ülőket! Veterán járművek találkozója és egy kis jótékonykodás biatorbágyon Veterán járművek találkozója és egy kis jótékonykodás biatorbágyon Az Egyesült Államokban tervezi legújabb gyártóbázisának létrehozását a Hankook Tire Az Egyesült Államokban tervezi legújabb gyártóbázisának létrehozását a Hankook Tire Meghallotta az idők szavát az Audi is Meghallotta az idők szavát az Audi is Több dél-dunántúli megyében riasztást adtak ki a várható hófúvás miatt Több dél-dunántúli megyében riasztást adtak ki a várható hófúvás miatt
 
50 éves a Volvo Amazon kombi

50 éves a Volvo Amazon kombi

2012. február 16.
A Volvo 50 évvel ezelőtt, 1962. február 15-én jelentette be Amazon nevű modelljének vadonatúj ...
Részletek
Volvo AmazonA Volvo 50 évvel ezelőtt, 1962. február 15-én jelentette be Amazon nevű modelljének vadonatúj kombi változatát. Az autó két nappal később, a Stockholmi Autókiállításon mutatkozott be a nagyközönség számára. Az új modellel a Volvo egy kényelmes és elegáns ötajtós szedánt alkotott extra rakodótérrel és számos egyéb praktikus jellemzővel.

„Itt az új Volvo kombi. Az európai körülményeknek megfelelően tervezett exkluzív kombi gépjárművet bevezetik a svéd piacra, és elsőként a Stockholmi Autókiállításon mutatják be. Ez a gépkocsi a Volvo régóta várt Amazon kombija” – írta az AB Volvo 50 évvel ezelőtti sajtóközleményében.

Az új autóval párhuzamosan a népszerű Volvo Duett még hét évig szerepelt a kínálatban, így az átlagosnál nagyobb szállítókapacitást igénylő Volvo vásárlók több modell közül is választhattak. A gyermekes családok számára a modernebb Amazon megkönnyítette az életet, az utazó ügynökök stílusosabban tudtak utazni, az iparosok pedig jobban hozzáférhettek a csomagtartóhoz a hátsó ajtók és az osztott csomagtérajtó révén.

„Az új kombi egy új Volvo modell, amelyhez a lehető legtöbb meglévő Amazon-alkatrészt felhasználták mérnökeink. Az eredmény egy gyors és tágas autó lett, kimagaslóan jó csomagtartó-kapacitással. Négy ajtó és egy osztott csomagtérajtó növeli a pozitív jellemzők sorát a kialakítás, a minőség, a menettulajdonságok és az általános gazdaságosság mellett. A cél az volt, hogy egy tágas családi autót alkossunk a hosszabb távolságra való utazáshoz és a szabadidős igényekhez, illetve egy olyan praktikus gépkocsit, amely munkacélokra is használható. A neve: Volvo 221 Amazon.”

Ez a leírás a csomagtérajtó kivételével a 2012-es Volvo V-sorozat modelljeit is jellemzi. Bemutatásakor az új gépkocsi ára 75 lóerős motorral nettó 14.475 svéd korona volt. Az ennek megfelelő szedán körülbelül 1000 koronával került többe. A mai pénzértékekre átszámítva ez körülbelül 160.000 svéd korona (közel 5.500.000 forint) lenne.

Volvo AmazonA kényelem, mint fő jellemző

A Volvo hagyományainak megfelelően az utastér alvóhelyiséggé való átalakíthatóságát is kiemelték. A kényelem szót azonban a csomagtérnél előbbre sorolták, mivel az Amazon volt az első olyan Volvo kombi, amely a Duett-hez hasonló különálló alvázzal rendelkező szállítójármű-alapok helyett személyautó-alapokra épült.

A Volvo csapat körültekintően és költséghatékonyan dolgozott. Meghagyták az Amazon szedán elegáns vonalait, és hatékony módon átvitték a kombiba. A karosszéria tágas hátsó részét a külső méretek módosítása nélkül dolgozták át, nagyrészt Jan Wilsgaard-nak köszönhetően, aki elsőként tervezte meg az Amazon modellt.

A hosszú tető felénél, a B-oszlop magasságában egy préselt merevítés felelt a merevség megőrzéséért. A hátsó ajtók felső része egyenes volt, és a tető vonalát követte, csak az ablakkereteket tervezték át. Maguk az ajtók ugyanolyanok voltak, mint a négyajtós verzió esetén. A karosszéria hátsó részét egy zártszelvényből készült segédkeret tartotta, a hátsó felfüggesztést pedig módosították, és lejjebb engedték, hogy a csomagtér padlója a lehető legalacsonyabban legyen.

Intelligens megoldások

A csomagtérajtót vízszintesen kettéosztották. Az alsó felén a rendszámtáblatartót zsanérok tartották, amely így lehajtható volt, és az alsó ajtórész kinyitásakor látható volt hátulról. Az ajtót lehajtott állapotban a lökhárítóbaba lapos és gumibevonatú felső fele tartotta meg, amelyek lépcsőként is szolgáltak a népszerű kiegészítőnek számító tetőcsomagtartó eléréséhez, vagy a pakoláshoz, amennyiben az alsó csomagtérajtó zárva volt. Praktikus és leleményes.

A csomagtér a hátsó ülések lehajtása után 183 centiméter hosszú és 126 centiméter széles volt, a csomagtér-kapacitása a Duett modellhez képest mindössze 10 kilogrammal kevesebb, 490 kilogramm volt, a teljesítmény, a vezetési- és menettulajdonságok megegyeztek a szedán verzióval. A kombi karosszéria légellenállásbeli hatékonyságát pedig mi sem bizonyította jobban, hogy egy 75 lóerős egykarburátoros motorral és 1250 kg saját tömegével el lehetett érni a 140 km/órás sebességet.

Volvo AmazonAz első modell színe fátyolzöld volt – barna textil és vinyl kárpitozással –, amely csak az első évben volt elérhető. Ehelyett sokkal gyakoribbak voltak a fehér, bézs vagy kék színű autók. A sportos jelleget később az „S” betű feltüntetésével is kiemelték az ikerkarburátoros motorokon.

A többi Amazon modellhez hasonlóan a kombi kialakítása az évek során néhány apróbb módosítástól eltekintve gyakorlatilag változatlan maradt, de műszakilag kihasználta a Volvo-fejlesztések előnyeit. 1964-ben az első dobfékeket szervorásegítéses tárcsafékekre cserélték, valamint az üléseket is jelentősen továbbfejlesztették. 1968-ban bevezették az összecsukló kormányoszlopot, a teljesítmény a legerősebb verzió esetében pedig 115 lóerőre nőtt. Továbbá ebben az évben mutatták be az első károsanyag-kibocsátást szabályzó rendszert az Egyesült államok piacán.

1969-ben a B20 típusjelzésű motor felváltotta a megbízható B18-as csodát, és még ugyanebben az évben mindössze 73.000 gépkocsi legördülése után befejeződött a modell gyártása,. A Duett előállítása szintén abbamaradt az év során, de nem kellett aggódniuk azon Volvo vásárlóknak, akiknek tágas térre volt szükségük. Egy évvel korábban mutatták be ugyanis a Volvo 145 modellt, amely két verzióban is elérhető volt. Ez egy újabb előrelépést jelentett, hiszen az új kombi még modernebb, még kényelmesebb és még inkább biztonságos volt.

Az Amazon kombi volt az az autó, amely a társadalom valamennyi rétegében vásárlókra talált. A piacon található számos egyéb gépkocsitól eltérően ez az autó nem fedett fel semmit sem a tulajdonos társadalmi helyzetéről vagy rangjáról. Mindössze annyit jelentett, hogy az illető ésszerű és praktikus döntést hoz, ha autókról van szó. A Volvo Amazon kombi az életstílus egyik korai jellemzője volt, még évekkel azelőtt, hogy a piacelemzők és szakértő népességkutatók ezt megfogalmazták volna az üzleti életben.

Volvo AmazonA gyűjtők autója

Az első fátyolzöld modell évéből való, eredeti állapotú Amazon kombik sajnos már nem lelhetők fel sehol. Néhány igen alacsony alvázszámmal rendelkező modell azonban túlélte az éveket annak ellenére, hogy a kombikat általában jobban elhasználták, mint a szedánokat. A leggyakoribb autók az 1965–1967 közötti időkből származnak, de továbbra is igen ritkák, mivel viszonylag kevés készült belőlük. Ritkán adnak el ilyen különleges példányokat, és a 123 GT modell kivételével mindig nagyobb értékűek, mint a szedánok. A 73220-as alvázszámot viselő utolsó legyártott kombi a Volvo múzeumban látható. Sötétkék színű, és 1969. október 15-én gördült ki a gyárból.

További cikkek

Oroszlán járt a legkisebbeknél
új utakon a Mercedes-Benz
A Suzuki a 82. Genfi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
Szolnok térségében idén megkezdődik az M4-es autópálya építése Szolnok térségében idén megkezdődik az M4-es autópálya építése Citroën C3 Aircross, az új kompakt SUV Citroën C3 Aircross, az új kompakt SUV Az Opel 25 éve Magyarországon Az Opel 25 éve Magyarországon 50 éves a Volvo Amazon kombi Smart City Brake Support a Mazda CX-5-ben Vitarát kapott az esztergomi rendőrség Vitarát kapott az esztergomi rendőrség
 
A 2012-es Genfi Autószalonon kerül sor a Mazda TAKERI koncepció Európai premierjére

A 2012-es Genfi Autószalonon kerül sor a Mazda TAKERI koncepció Európai premierjére

2012. február 15.
A Mazda első alkalommal a 2012-es Genfi Autószalonon leplezi le az új Mazda TAKERI tanulmány- modellt, ...
Részletek
Mazda TAKERIA Mazda első alkalommal a 2012-es Genfi Autószalonon leplezi le az új Mazda TAKERI tanulmánymodellt, a Mazda egyedi i-ELOOP elnevezésű, energia visszatápláló fékrendszerével ellátott, jövő-generációs középkategóriás szedánját.

A TAKERI modell a Mazda svájci standján a Mazda áttörést jelentő SKYACTIV technológiáinak  sorával ellátott, vadonatúj kompakt szabadidőautója, a Mazda CX-5, valamit a kifejezetten az európai piac számára kifejlesztett, MX-5 Special Edition Spring 2012. modell, továbbá számos új technológia és sorozatgyártott modell társaságában debütál.

Mazda TAKERI koncepció

A TAKERI tanulmánymodell, a Mazda új, „KODO – A Mozgás Lelke” dizájn formanyelvének legújabb adaptációja, egyben az erő és a vonzerő új szintjének megtestesülése szedán stílusban. A TAKERI jól példázza a Mazda jövő-generációs, C és D szegmensű szedán modellje új irányzatának ízlésvilágát, miközben örökölte a Mazda SHINARI, az elmúlt évben, Genfben bemutatott, izgalmas négyajtós sport coupé koncepció vízióját. E mögött a meglehetősen megnyerő külső mögött a TAKERI koncepció a Mazda új, „i-stop” elnevezésű start-stop rendszerével és a hatsebességes SKYACTIV-Drive automata váltóval ellátott, új és rendkívül hatékony SKYACTIV-D dízel hajtásláncát hordozza.

A TAKERI az energia-gazdaságosság terén a legmagasabb szintű elvárásoknak való megfelelést célozza a Mazdát jellemző Zoom-Zoom vezetési élmény kompromisszum-mentes megtartása mellett.

Mazda CX-5Tulajdonképpen ez a Mazda első, i-ELOOP rendszerrel ellátott modellje, amely elnevezés az “Intelligent Energy Loop”, azaz intelligens energia hurok adaptációja. Az i-ELOOP rendszer, a márka első energia visszatápláló fékrendszere egy egyedi megoldást alkalmazva a jármű lassítása közben a mozgási energiát villamos energiává alakítja, és ezt az energiát egy elektromos, duplarétegű kondenzátorban tárolja. Ez az energia biztosítja a jármű elektromos berendezéseinek működését, amelynek következtében 10 százalékkal csökken az energia felhasználás és javul az üzemanyag-gazdaságosság. Mindez a Mazda TAKERI koncepciómodell kiemelkedő üzemanyag-gazdaságosságát amellett biztosítja, hogy közben sem a teljesítményt, sem a kényelem érzetét nem csorbítja.

Mazda CX-5

A vadonatúj CX-5 az első sorozatgyártású modell, amely magán viseli a Mazda új “KODO – A Mozgás Lelke” formanyelvének elemeit, és ugyancsak az első, amely teljes mértékben az új SKYACTIV technológiájú motorokkal, váltókkal, futóművel és karosszériával rendelkezik. A CX-5 mindezáltal kiemelkedő teljesítményt, kiszámítható és könnyű kezelést, továbbá magas szintű vezetési élményt és elsőrendű biztonságot nyújt. A kategóriavezető üzemanyag-gazdaságosság és CO2 kibocsátás a CX-5 rendkívül könnyű karosszériájának, aerodinamikai dizájnjának, valamint a meglehetősen takarékos, i-stop rendszerrel ellátott SKYACTIV motorok és az üzemanyag-gazdaságos SKYACTIV váltók alkalmazásának együttes eredménye.  

Mazda MX-5 Special Edition Spring 2012

Az új MX-5 Special Edition Spring 2012 modell extra igényes kivitelben kerül piacra, köszönhetően a tömérdek olyan, prémium jellegzetességének, mint kívül a króm lámpabúra betétek, védőrácsok és ködlámpa keretek, valamint belül a „Havana Barna” prémium bőrkárpitozás.

Mazda MX-5A kizárólag Európában elérhető, legendás Mazda roadster legfrissebb verziója vászon- vagy lehajtható kemény tetővel és négyféle karosszéria színben rendelhető: a Radiant Ebony – kizárólag e modell számára választható – mellett Crystal Fehér Gyöngy, Metropolitan Szürke és Brilliant Fekete színekben. Az audio lejátszó összekapcsolhatóság mellett a Special Edition Spring 2012. kivitel lesz az első MX-5, amely integrált navigációs rendszerrel rendelkezik majd.

A 82. Genfi Autószalon Mazda standján a japán márka a vadonatúj SKYACTIV technológiát is bemutatja valamennyi jelenlegi modellje mellett. A sajtó napok március 6. és 7. a nagyközönség számára a kiállítás március 8. és 18. között tart nyitva.

További cikkek

Aston Martin V12 Zagato Stradale
A Suzuki a 82. Genfi Autószalonon
Két Opel világpremier a 2012-es Genfi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
A Siemens által gyártott első Thameslink vonat megérkezett Londonba A Siemens által gyártott első Thameslink vonat megérkezett Londonba A Volvo előzetes ízelítőt ad az új fejlesztésű, kisebb modellcsaládjából A Volvo előzetes ízelítőt ad az új fejlesztésű, kisebb modellcsaládjából Egyre több környező országban kötelező a téli gumiabroncs használata Egyre több környező országban kötelező a téli gumiabroncs használata Vasárnap reggel Jazzy Street -  …és talán ezen a hétvégén nem mos el minket az eső sem…. Vasárnap reggel Jazzy Street - …és talán ezen a hétvégén nem mos el minket az eső sem…. Megkapta a típusengedélyt az Airbus A350-900-as az EASA-tól Megkapta a típusengedélyt az Airbus A350-900-as az EASA-tól
 
Életet menthet majd a Ford B-MAX

Életet menthet majd a Ford B-MAX

2012. február 15.
Az Európában a Ford B-Max-ban bemutatkozó Vészhelyzeti Asszisztenssel kiegészített SYNC rendszer ...
Részletek
 Ford B-MAXAz Európában a Ford B-Max-ban bemutatkozó Vészhelyzeti Asszisztenssel kiegészített SYNC rendszer baleset esetén Európa-szerte automatikusan kapcsolatot teremt a mentőszolgálatokkal, meggyorsítva a segítség helyszínre érkezését olyan körülmények között, amikor minden percen életek múlhatnak.

A Ford innovatív és kifinomult vezetősegítő és aktív biztonsági rendszereket kínál, amelyek lehetővé teszik, hogy az autós csak a legfontosabb dolgokra koncentráljon – így csökken a stressz, kevesebb a zavaró körülmény, vagyis kisebb a balesetek esélye. ám ha mégis bekövetkezne egy súlyos baleset, előfordulhat, hogy az autóban ülők nem tudnak beszélni a helyi 112-es segélyhívó szám operátorával. Európában, ahol számos különféle nyelvet használnak az emberek, rendkívül fontos, hogy a segélyhívást azonnal megértsék a helyi mentőszolgálatoknál. Ebben segít a Vészhelyzeti Asszisztenssel kiegészített SYNC rendszer.

Hogyan működik?

A Vészhelyzeti Asszisztenst úgy tervezték, hogy azonnal hívja a helyi 112-es segélyhívó számot, ha egy baleset során működésbe lép a légzsák, vagy a vészhelyzeti üzemanyagvezeték-elzáró rendszer.
A SYNC ilyenkor elemzi a fedélzeti GPS és a Bluetooth®-csatlakozású berendezések adatait, hogy azonosítsa a baleset pontos helyszínét. Ezután felhívja a mentőszolgálatot, és az információt az adott ország nyelvén továbbítja az operátor számára, megadva a helyszín GPS-koordinátáit.
A Vészhelyzeti Asszisztens akkor aktív, ha a SYNC rendszerhez Bluetooth®-csatlakozású, bekapcsolt mobiltelefon kapcsolódik.

 Ford B-MAXA 112-es szám hívása előtt a SYNC az előre beállított nyelven kapcsolatba lép az autó utasaival, és 10 másodpercnyi időt ad nekik arra, hogy töröljék a segélyhívást. Ha az utasok ez idő alatt nem állítják le a folyamatot kézi vezérléssel, a SYNC automatikusan elindítja a segélyhívást.
A hívás fogadása után a SYNC az adott ország nyelvén rövid üzenetet játszik le, megadva a baleset helyszínének adatait, ezután  jármű utasai közvetlenül is beszélhetnek a 112-es segélyhívószám operátorával. Az így megadott információk alapján a segélyhívó szolgálat munkatársai már megfelelő segítséget küldhetnek.

Gyors és közvetlen

A SYNC Vészhelyzeti Asszisztens legnagyobb előnye a gyorsaság, a területi lefedettség és a soknyelvűség. A hívások közvetlenül a helyi 112-es operátorhoz futnak be, vagyis a SYNC Vészhelyzeti Asszisztens sokkal gyorsabban lép kapcsolatba a mentőszolgálatokkal, mint a konkurens rendszerek. A rövid bevezető üzenet az adott ország nyelvén szólal meg. A rendszer több mint kétszer annyi európai országban működőképes, mint bármely más berendezés, sőt néhány Európán kívüli országban is használható.

Nincs havi díj

A Vészhelyzeti Asszisztens működéséhez nincs szükség havonként fizetett díjra; a rendszer a jármű egész élettartama alatt működőképes marad, hiszen a SYNC az autós mobiltelefonját használja.

A Vészhelyzeti Asszisztens balesetet követő aktiválódása utáni működésének folyamata:
1. Működésbe lép a légzsák, vagy a vészhelyzeti üzemanyagvezeték-elzáró rendszer
2. Aktiválódik a Vészhelyzeti Asszisztens
3. A SYNC a GPS és a mobiltelefon segítségével meghatározza a jármű pontos helyzetét
4. A SYNC értesíti az autó utasait (az általuk beállított nyelven), majd megkezdi a vészhelyzeti hívást
5. A SYNC mikrofonos kapcsolaton keresztül biztosítja a kommunikációt a jármű utasai és a vészhelyzeti operátor közt

 Ford B-MAX6. A SYNC az általa kiválasztott helyi nyelven elküldi az előre felvett üzenetet
7. A hívás és a koordináták közvetlenül a helyi 112-es operátorhoz futnak be
8. A berendezés a hívás előtt visszaszámol, s ezalatt a hívás törölhető
9. Az utasok akkor is folytathatják a telefonbeszélgetést, ha közben elhagyják a járművet







További cikkek


Oroszlán járt a legkisebbeknél
Rekordszámú Skoda kelt el januárban
új utakon a Mercedes-Benz
Kulcsszavak:
 
Három éven belül jön a Lamborghini SUV Három éven belül jön a Lamborghini SUV Egy Scania lett a legszebb kamion Hollandiában Egy Scania lett a legszebb kamion Hollandiában Ötcsillagos a Kia Carens biztonsága Ötcsillagos a Kia Carens biztonsága A BMW i bemutatja az otthoni töltési hálózat innovációját A BMW i bemutatja az otthoni töltési hálózat innovációját Ingyenes lesz otthonaink áramellátása? 4 hét múlva kiderülhet Ingyenes lesz otthonaink áramellátása? 4 hét múlva kiderülhet
 

Találatok száma: 11204 Megjelenítve: 11001 - 11010