Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12041 Megjelenítve: 11011 - 11020
Tovább menetel az élen a Ford

Tovább menetel az élen a Ford

2012. augusztus 07.
Miután júliusban is Ford gépjárműből talált a legtöbb gazdára Magyar- országon...
Részletek
FordMiután júliusban is Ford gépjárműből talált a legtöbb gazdára Magyarországon, a márka az év első hét hónapját tekintve is őrzi első helyét a hazai személy- és haszongépjármű piacon.

A Ford 2012 júniusában 597 új gépjármű értékesítésével, 10,2%-os piaci részesedést elérve első helyen végzett a hazai személy- és haszongépjármű piacon. A két piacot külön-külön vizsgálva a márka a múlt hónapban az előbbin 396 új autó értékesítésével, 8,9%-os piaci részesedéssel a negyedik helyen végzett, míg utóbbin 201 gépjármű értékesítésével, kimagasló, 14,1%-os  piaci részesedéssel az első helyet szerezte meg.

A 2012-e év első hét hónapját tekintve a vállalat mintegy 4376 új gépjármű értékesítésével, 10,8%-os piaci részesedéssel továbbra is őrzi piacvezető helyét a magyarországi személy- és haszongépjármű piacon. A két piacot külön-külön tekintve a márka a személyautó piacon 3184új autó értékesítésével, 9,9%-os piaci részesedéssel a harmadik, míg a haszongépjármű piacon 1192 új gépjármű értékesítésével, 14,2%-os piaci részesedéssel az első helyen áll.

FordAz év első hét hónapjában a legnépszerűbb Ford modellnek ismét a Focus bizonyult, amely a vállalat értékesítésének 28%-át tette ki, ezt követte a Fiesta (17%), a Transit (14%) és a Mondeo (13%). A fenti időszakban a vállalat magyarországi értékesítésének 73%-át tették ki a személyautók és 27%-át a haszongépjárművek.











További cikkek


Opel Zafira Tourer: új 1.4 Turbo gázautó, 140 lóerővel
Csökkent a nyeresége, a BMW bizakodó
Audi City – Megnyílt a nagyvárosi cyberstore
Kulcsszavak:
 
Sikeres évet zárt, újabb jótékonysági akciót indít a Mercedes-Benz Hungária Kft. Sikeres évet zárt, újabb jótékonysági akciót indít a Mercedes-Benz Hungária Kft. Bécsben nyitja meg új bázisát a Wizz Air Bécsben nyitja meg új bázisát a Wizz Air Tovább menetel az élen a Ford A Jazzy Street szeptember 29.-i adásának tartalmából Földönkívüli kivitelt kapnak a Toyota offroad modelljei Földönkívüli kivitelt kapnak a Toyota offroad modelljei A Porsche fokozta bevételét és működési eredményét 2018 első félévében A Porsche fokozta bevételét és működési eredményét 2018 első félévében
 
Dugódíj - Forgalomszámlálásra szerződött a BKK

Dugódíj - Forgalomszámlálásra szerződött a BKK

2012. augusztus 07.
Forgalom- számlálásra, adatok kielemzé- sére, valamint a dugódíj hatásai- nak...
Részletek
Dugódíj - Forgalomszámlálásra szerződött a BKKForgalomszámlálásra, adatok kielemzésére, valamint a dugódíj hatásainak modellezésére szerződött a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a COWI Magyarország vezette konzorciummal nettó 37,9 millió forint értékben.

A BKK hétfőn a portálján tette közzé, hogy a dán alapítású nemzetközi tervezőcégnek Budapest 22 forgalmas pontján kell az autósok kikérdezésével a forgalmat felmérnie, illetve 38 csomópontban és 8 keresztmetszetben forgalmat számlálnia. Emellett az összes villamos-, és metróvonalon, illetve két forgalmasabb HéV-vonalon is teljes körű utasszámlálást kell végeznie. A cég a szerződés alapján feldolgozza az adatokat, továbbá forgalmi modellezést készít a dugódíj utáni forgalmi helyzetre, bemutatja a különböző zónahatárokat és díjalternatívákat az utak és a tömegközlekedés igénybe vételének változásaira vonatkozóan.    

A BKK azt is jelezte, hogy a személyforgalmi behajtási díj előkészítésére 2012 júniusában kaptak feladatot a Fővárosi Közgyűléstől, vagyis még az Országgyűlés júliusi, a dugódíj jogi hátterének megteremtését elutasító döntése előtt. A társaság előkészítésre vonatkozó kötelezettsége azonban ettől még nem szűnt meg. Mint írták, a behajtásidíj-rendszert az előző városvezetés Európai Bizottságnak tett vállalása szerint 2013-ig kellene bevezetni, ez jelenleg is a 4-es metró uniós támogatási szerződésében szereplő előírás. Hozzátették: bár akkor is tudott volt, hogy erre az időpontra a metró és más kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztések nem készülnek el, azonban ha az előkészítést teljesen leállítanák, változatlanul maradna a helyzet, és vélhetően az EU sem fogadná el azt.    

A társaság azt is hangsúlyozta, hogy a forgalomszámlálási adatok a dugódíjtól függetlenül is szükségesek hosszú távon, mert felhasználhatók egyebek mellett a jelzőlámpák jobb programozásához, a menetrendek optimalizálásához. Megjegyezték, hogy a tervezőcég nyílt közbeszerzési eljáráson, a legolcsóbb ajánlattevőként kapta a megbízást nettó 37,9 millió forintért, a külső partnert pedig azért kellett bevonni, mert a BKK nem rendelkezik a munkához elegendő emberi erőforrással és technikai háttérrel.

További cikkek

Magyarország legjobb női vezetője kerestetik!
Opel ADAM: nagy beruházás egy kis autóért
Lebukott az új Toyota
Kulcsszavak:
 
A Detroiti Autószalonon mutatkozik be a Volvo S60 Cross Country A Detroiti Autószalonon mutatkozik be a Volvo S60 Cross Country A Fiat, a Chrysler és a kínai GAC csoport keret-megállapodást írt alá A Fiat, a Chrysler és a kínai GAC csoport keret-megállapodást írt alá Dugódíj - Forgalomszámlálásra szerződött a BKK Elkészült a százezredik Peugeot 2008, bevezetése után kevesebb, mint egy évvel Toyota GT86 Shoting Brake tanulmányautó Ausztráliából Toyota GT86 Shoting Brake tanulmányautó Ausztráliából Új szabadidő koncepciót mutatott be a Honda Új szabadidő koncepciót mutatott be a Honda
 
A fogyatékosok szélesebb köre válhat jogosulttá autóvásárlási támogatásra

A fogyatékosok szélesebb köre válhat jogosulttá autóvásárlási támogatásra

2012. augusztus 06.
A súlyosan mozgás- korláto- zottakon túl az egyéb - például értelmi, látási, hallási ...
Részletek
A fogyatékosok szélesebb köre válhat jogosulttá autóvásárlási támogatásraA súlyosan mozgáskorlátozottakon túl az egyéb - például értelmi, látási, hallási - fogyatékkal élők is kaphassanak autóvásárlási támogatást - az erről szóló rendelet tervezete a kormány honlapján jelent meg. A támogatás összege nem változna, új autóra 900 ezer, használtra pedig 600 ezer forint lenne továbbra is. A használt autó jelenleg legfeljebb 4 éves lehet, ezt a tervezet 5 évesre emeli. A támogatás továbbra is 7 évente járna.

Lényegesen módosulnak a tervezet szerint az igénylés szabályai. Jelenleg a lakóhely szerinti gyámhivatalnál lehet a támogatást igényelni, ezt a megyei - fővárosi - kormányhivatal szociális és gyámhivatalára módosítanák.

Jelenleg évente egyszer, május 15-ig lehet igényelni a támogatást, de a jövőben évente kétszer - március 31-ig, illetve szeptember 30-ig - lehetne beadni a támogatási kérelmet; a hivatal nem szeptember 15-ig, hanem június 15-ig, illetve december 15-ig döntene. Az éves keretszámot továbbra is az illetékes miniszter határozza meg. Az első körben legfeljebb az éves támogatás felét lehet kiosztani. Akinek nem jut autótámogatás, az várólistára kerül, és az esetleges kiesők helyébe léphet, a várólista sorrendjében.

Az új kormányrendelet - a tervezetet készítő Emberi Erőforrások Minisztériumának elképzelései szerint - szeptember 1-én lépne hatályba.

További cikkek


Világkörüli turnéra indulnak a Ford EcoBoost motorok
Audi A1 e-tron a Német Olimpiai Csapat számára
A Kia, a Párizsi Autószalonon mutatja be az új Carens-t
Kulcsszavak:
 
A SEAT a Smart City Expo kiállításon mutatja be a Leon Cristobal modellt A SEAT a Smart City Expo kiállításon mutatja be a Leon Cristobal modellt Mi az antropológus szerepe az önvezető járművek tervezésében? Mi az antropológus szerepe az önvezető járművek tervezésében? A fogyatékosok szélesebb köre válhat jogosulttá autóvásárlási támogatásra Bővít a PSA Peugeot Citroën Kínában A vadonatúj Focus ST sportos technológiái az egyenesekben és a kanyarokban egyaránt ‘hátbavágó’ teljesítményt kínálnak A vadonatúj Focus ST sportos technológiái az egyenesekben és a kanyarokban egyaránt ‘hátbavágó’ teljesítményt kínálnak Az amerikai kormány beleegyezett a US Airways és az American Airlines összeolvadásába Az amerikai kormány beleegyezett a US Airways és az American Airlines összeolvadásába
 
A Nissan bemutatja a londoni „fekete taxi” új, merész változatát a „Nissan NV200 London Taxit”

A Nissan bemutatja a londoni „fekete taxi” új, merész változatát a „Nissan NV200 London Taxit”

2012. augusztus 06.
A Nissan új, merész jövőképet mutatott a londoni „fekete taxi" helyettesí- tésére annak a 300.000 utasnak...
Részletek
Nissan NV200A Nissan új, merész jövőképet mutatott a londoni „fekete taxi" helyettesítésére annak a 300.000 utasnak, akik naponta igénybe veszik a szolgáltatást: ez a Nissan NV200 London Taxi.

Az NV200 London Taxi CO2-kibocsátása jóval kisebb, mint a jelenlegi taxi-modelleké - ez a fontos előny összhangban van a Boris Johnson polgármester által a londoni levegőminőség javítására kidolgozott stratégiával. A teljesen elektromos hajtású e-NV200 koncepcióautó taxi-üzemben történő kipróbálása ugyancsak megkezdődik az angol fővárosban. A polgármester a mozgáskorlátozottak érdekvédelmi csoportjaival és a nagy befolyással rendelkező Londoni Taxisofőrök Szervezetével együtt méltatta a Nissan NV200 London Taxit bemutatóján.  

Az NV200 taxiváltozatai már bemutatkoztak Tokióban, és kizárólagosan ezt a modellt választották New Yorkban a „holnap taxijává". Az NV200 London Taxi része a Nissan autóbérlőket kiszolgáló új globális távlatokat megnyitó víziójának. A Nissan megbecsült helyet foglal el az angol főváros taxi-történelmében: a ma már ikonikus LTI FX4 ´Fairway" londoni taxi modell erőforrásául a Nissan 2,7 literes TD27 dízelmotorját választották, amely annak idején a napi londoni taxi-használatban megnövelt sebességet, megbízhatóságot és hatékonyabb üzemeltetést jelentett. Ugyanezt a motort alkalmazták a Fairway utód-modelljében, a TX1-ben is.    

Steve McNamara, az Engedéllyel Rendelkező Taxisok Szövetségének főtitkára a következőket mondta: "A Nissan már eddig is megvetette a lábát a londoni taxi-piacon - az egyes korábbi taxikba beépített 2,7 l-es dízelmotor az egyik legkiválóbb motor volt, amit valaha használtak a taxik. Amennyit eddig láttam az NV200 londoni taxiból, arra mutat, hogy a megfelelő irányt vették a fejlesztéssel. Fontos, hogy „taxis" a megjelenése, kényelmes, könnyű be- és kiszállási lehetőséggel. Ha tartani tudják a beígért üzemanyag-fogyasztási adatokat, akkor sikeres lesz az értékesítése."

Nissan NV200 London TaxiAz NV200 London Taxit az utasok, a vezetők, sőt a közlekedés többi résztvevője jó közérzete érdekében „belülről kifelé tervezték"; kisebb az üzemanyag-fogyasztása, jobbak a környezetvédelmi jellemzői, mint a jelenlegi londoni „fekete taxiknak", ugyanakkor kényelmesebb, tágasabb és könnyebben használható az utasok által. Különösen nagy figyelmet fordítottak a mozgásproblémákkal küzdő utasok igényeire.

Alan Norton, az Assist UK mozgáskorlátozott csoport képviselője így nyilatkozott: "Az Assist UK büszke arra, hogy együttműködhetett a Nissannal a mozgáskorlátozottak speciális igényeinek megfelelő, megvalósítható taxi kifejlesztésében. Lehetőségünk nyílt arra, hogy a mozgáskorlátozottság összes területének szakértőit összehozhattuk a tervezőkkel, hogy együtt dolgozhassanak a tervezőkkel, s ennek eredményeként az autó az összes szállítási igénynek megfeleljen. A munka folytatódik, az első bemutatót követően további finomításokat terveznek, miután sok ötletet megvitattak, melyek jelenleg a fejlesztés részei. Gratulálunk a Nissannak a kezdeményezéséért, és sok sikert kívánunk a projekt megvalósításához."

A tartós és megbízható Nissan NV200 London Taxi a cég többcélú felhasználású kisáru-szállítójának, az NV200-nak az alapjaira épül - ez a modell sok elismerést begyűjtött, köztük a Nemzetközi „év kisteherautója" díjat. A modell - melyet 2009-ben vezettek be a piacra - 40 országban kerül értékesítésre, világszerte 100.000 darab kelt el belőle.

A Nissan NV200 London Taxi öt felnőtt utas számára biztosít kényelmes elhelyezést, háromnak a hátsó üléspadon, kettőnek pedig a hátra néző felhajtható üléseken. A vezető melletti ülést a csomagok elhelyezése érdekében eltávolították.  Feltűnő megoldás a taxi hosszirányban mozgatható oldalsó tolóajtaja az utasok számára - ezt a könnyű nyitás és zárás jegyében alakították ki. Egyben sokkal biztonságosabbak a gyalogosok, kerékpárosok és a többi jármű szempontjából is, mert nyitáskor nem kerül kívül az autó körvonalán, és így nem jelent veszélyforrást.  A Nissan NV200 London Taxi ára várhatóan versenyképes lesz, a TX4-es modellnél - a Londoni Taxitársaság jelenlegi modellje - olcsóbb lehet, és a kijelölt „szakosodott" Nissan márkakereskedőn keresztül lesz elérhető.  

Nissan NV200 London TaxiA Nissan NV200 üzemeltetési költségei sokkal kedvezőbbek, mint a többi londoni taxié. A modell takarékos 1,5dCi 89 lóerős, Euro 5-ös motorja, és a hozzá csatlakozó hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó a vegyes mérési ciklusban 4,4 l/100 km-es fogyasztás elérését teszi lehetővé, ami csaknem 50%-os megtakarítást jelent a jelenleg legtakarékosabb TX4-es modellel szemben, amelynek fogyasztása a vegyes ciklusban 6,65 l/100 km.

Az üzemanyagköltségek a taxisofőrök általános költségeinek 10%-át teszik ki.   Egy év során az NV 200 London Taxi vezetői 50%-nyi, 500 fontos megtakarítással üzemeltethetnék autójukat a TX4-es modell vezetőihez viszonyítva. A város levegőminősége javításának elsődleges céljához kapcsolódóan az NV200 London Taxi Euro 5-ös motorjának CO2-emissziója mindössze 138 g/km (a „legzöldebb" TX4-es modellé 209 g/km). Az szimulációs számítások szerint, abban az esetben, ha minden jelenleg engedéllyel rendelkező londoni taxit NV200-asra cserélnének le, az évente 37.970 tonnával kevesebb CO2-kibocsátást eredményezne London területén, ami megfelel annak, mint ha évente 4100 hektár új területet (a londoni dugódíjas övezet területének kétszeresét) fásítanának be évente.

Ami még ennél is fontosabb, az egészségre veszélyes NOx-és részecske (PM) kibocsátás - amelyek csökkentésére a hatóságok különlegesen nagy hangsúlyt fektettek a ´tiszta levegő´ törvények megfogalmazása során - a becslések szerint évente 135, illetve 20 tonnával csökkenne. A teljesen elektromos hajtású változat még jelentősebb hatással járna a londoni levegő minőségének alakulására. A Nissan, miután az úttörő Nissan LEAF-el első gyártóként jelentkezett a tömeggyártású, teljesen elektromos hajtású családi autók piacán, a teljesen elektromos hajtású e-NV200 London Taxi bevezetésével megerősíthetné a helyét a motortechnika élvonalában. E modell üzemeltetési költségei a hagyományos, klasszikus, dízelmotoros Hackney Carriage taxikénak csupán egyötödét tennék ki, így nagy népszerűségre számíthatnak a sofőrök körében is.

Az érdekelt felekkel még folytatódik az eszmecsere, annak érdekében, hogy megpróbáljanak reális alapokon nyugvó javaslatot tenni az e-NV200 alkalmazásba vételét és a töltőhálózat kapacitásának növelését illetően.

Nissan NV200 London TaxiA jelenleg a végső próbákat - köztük a törésteszteket - teljesítő dízelmotoros Nissan NV200 az év további részében fogja megkapni a teljes London Taxi jóváhagyást. Az általános kivitelű NV200-on végzett módosítások eredményeképpen a modell teljes mértékben megfelel a London Taxi üzemeltetési Feltételeiben rögzített előírásoknak. Ezek szerint alkalmasnak kell lenniük a kerekes székes utasok felvételére, és 7,6 m-es fordulókörön kell tudniuk befordulni - ez utóbbi jogszabályban meghatározott követelmény minden Hackney taxira vonatkozik. Ez az elvárás állítólag onnan ered, hogy a londoni Stranden lévő híres Savoy Hotel előtti kis körforgalmat a taxiknak egyetlen fordulási manőverrel kell bevenniük.

Boris Johnson, London polgármestere azt mondta: "Az egyik legfontosabb kihívás, amellyel polgármesterként szembesülök, a londoni levegő minőségének javítása. Miután megtettük azt a jelentős lépést, hogy első alkalommal életkor-határt vezettünk be a londoni taxik számára, rendkívül örülök, hogy a gyártók versenybe szállnak és válaszolnak arra a kihívásra, amely levegőminőségi stratégiám részeként a taxik károsanyag-kibocsátásának és üzemanyag-fogyasztásuk csökkentéseként jelenik meg. Nagyon várom, hogy egy minden tekintetben megfelelő modell jelenjen meg a piacon."   

Andy Palmer, a Nissan vezető alelnöke így nyilatkozott: "A Nissan nagyon büszke arra, hogy London egyik leginkább ikonná vált járművének 21. századi vízióját valósíthatja meg. A ´londoni fekete taxi´ ugyanúgy része a londoni városképnek, mint a Big Ben, és, miközben még mindig megmarad a hely ennek a megszokott sziluettnek a számára, a Nissan NV200 London Taxi legalább ennyire összpontosít a belsőre, mint a külsőre, hogy a használat úgy a vezető, mint az utasok számára kedvező tapasztalatokkal járjon."

Nissan NV200 London Taxiígy folytatta: "Az NV200 London Taxi tervezésének folyamata minden részletre kiterjedt, és további tökéletesítéseket végeznek. Amellett, hogy a vezetőknek, akik nagyon sok munkaórát töltenek a volánnál, biztosítsuk a szükséges kényelmet, figyelembe kellett vennünk a jármű minden egyes használójának igényeit - ebben a tekintetben nincs egyetlen meghatározott fogyasztói profil a londoni taxi hátsó ülésein. Felnőttek, gyermekek, üzletemberek, külföldiek, mozgáskorlátozottak - mind lehetséges taxi-ügyfelek. Még azokra is gondoltunk, akik esetleg soha nem ülnek taxiba, de élvezik a modell alacsony CO2-kibocsátásából és az autóból nem kiemelkedő tolóajtókból származó előnyöket.     

"A Nissan NV200 globális taxi-modell, amely a világ legnagyobb és legfényesebb városaiban kerül bevezetésre. Biztonságos, kényelmes, hatékony és könnyen használható - nagy előrelépést jelent a használók és a többi városlakó számára az ideális közlekedési megoldás kialakítása felé."

További cikkek

Világkörüli turnéra indulnak a Ford EcoBoost motorok
A Lexus bemutatja az új LS modellcsaládot
A Kia három formatervezési díjat is nyert a 2012-es Autómárkák Versenyén
Kulcsszavak:
 
Nőtt az Air France-KLM légitársaság utasforgalma júniusban Nőtt az Air France-KLM légitársaság utasforgalma júniusban A Nissan bemutatja a londoni „fekete taxi” új, merész változatát a „Nissan NV200 London Taxit” A BMW i8 Concept Spyderrel háromtagúra bővül a BMW i almárka kínálata Merevebb karosszéria a még stabilabb futásért és a gyorsabb kormányreakciókért Merevebb karosszéria a még stabilabb futásért és a gyorsabb kormányreakciókért Már több helyen elsőfokú riasztás van érvényben az ónos eső miatt Már több helyen elsőfokú riasztás van érvényben az ónos eső miatt 2017 októberében érkezik a hazai márkakereskedésekbe a Honda Civic Type R 2017 októberében érkezik a hazai márkakereskedésekbe a Honda Civic Type R
 
Csökken a gázolaj ára a héten

Csökken a gázolaj ára a héten

2012. augusztus 06.
Csökkenti bruttó 4 forinttal a gázolaj literenkénti nagykeres- kedelmi árát a Mol Nyrt...
Részletek
MOLCsökkenti bruttó 4 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát a Mol Nyrt. szerdán, a benzin ára nem változik - értesült piaci forrásokból hétfőn az MTI.

Egy hete a Mol nem változtatott az üzemanyagok árán, az azt megelőző héten pedig bruttó 5 forinttal emelte a 95-ös benzinét, és 8 forinttal a gázolajét. A héten a 95-ös benzin átlagára változatlanul 426 forint marad, a gázolajé 427 forintra csökken.

A benzin ára az idén április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj január közepén volt a legdrágább, akkor egy liter átlagosan 449 forint volt.

Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál.

További cikkek

Csökkent a nyeresége, a BMW bizakodó
Audi City – Megnyílt a nagyvárosi cyberstore
Magát is meglepte a Toyota
Kulcsszavak:
 
Átadták az új Berlin-München vasútvonalat, az újraegyesítés utáni egyik legnagyobb német állami beruházást Átadták az új Berlin-München vasútvonalat, az újraegyesítés utáni egyik legnagyobb német állami beruházást Egymilliárd eurót közelítő üzemi eredményt ért el a Lufthansa-csoport 2014-ben Egymilliárd eurót közelítő üzemi eredményt ért el a Lufthansa-csoport 2014-ben Bosch csoport 2012-ben eddigi legmagasabb árbevételét könyvelhette el Bosch csoport 2012-ben eddigi legmagasabb árbevételét könyvelhette el “Teslaérzés” – avagy egy teslás tapasztalatai “Teslaérzés” – avagy egy teslás tapasztalatai Az NNG az autóipar egyik legfontosabb rendezvényén Az NNG az autóipar egyik legfontosabb rendezvényén
 
Nissan Pathfinder 2013 - Teljes megújulás

Nissan Pathfinder 2013 - Teljes megújulás

2012. augusztus 06.
A Pathfinder szakított a hagyomá- nyaival és a létra- alvázzal, az új generáció immár ...
Részletek
Nissan PathfinderA Pathfinder szakított a hagyományaival és a létraalvázzal, az új generáció immár önhordó karosszériával készül.

Az ügyfeleink többsége egyszerűen nem megy terepre - mondta Tom Smith, a Nissan szabadidőautók marketingese - csak sok helyre, (időjárási viszonyoktól függetlenül) jó használhatóságra és hatékonyságra vágynak. így a Nissan - a masszív létraalvázat elhagyva - teljesen új, az Infiniti JX-kel közös platformra épít terepjáróját, mely aerodinamikusabb külsőt, prémium minőségű, az elődjénél jóval tágasabb belsőt és kedvezőbb fogyasztású, fejlett hajtásláncot kínál.

A hatalmas SUV súlya jelentősen csökkent az új önhordó karosszériának köszönhetően, miközben merevsége semmit sem veszített az elődhöz képest. További előnye, hogy mind az első-, mind a hátsókerekes verzió rendkívül takarékosan számít a szegmensében, illetve javult az utastér zajkomfortja. Ugyanakkor továbbra is első osztályú vontató.

Az is újdonság, hogy immár 4x4-es vagy 4x2-es konfigurációban is megvásárolható a Pathfindert, az összkerékhajtást az összkerék-hajtást az intuitív ALL-MODE 4x4 rendszer biztosítja. Mindezek mellé egy korszerű, szintén új motor jár, 3,5 literes V6-os formájában, 260 lóerős csúcsteljesítménnyel és Xtronic CVT (folyamatosan változó áttételű) automata váltóval.

Nissan PathfinderA kabinban három sor, rengeteg hely, valamint számos vezetőtámogató- és kényelmi berendezés várja az utasokat és a vezetőt, például Around View Monitor rendszer vagy 13 hangszórós Bose hifi. Van továbbá fűthető kormánykerék, műholdas rádió, táv motorindítás, háromzónás szórakoztató rendszer, nem utolsósorban pedig EZ Flex ülésrendszer. Az árakat egyelőre még nem hozta nyilvánosságra a Nissan.






További cikkek


Opel Zafira Tourer: új 1.4 Turbo gázautó, 140 lóerővel
A Kia három formatervezési díjat is nyert a 2012-es Autómárkák Versenyén
Magát is meglepte a Toyota
Kulcsszavak:
 
Ezeket a modelleket hívja vissza a Škoda a dízel-botrány miatt Ezeket a modelleket hívja vissza a Škoda a dízel-botrány miatt Ideiglenesen leáll a közvetlen légi közlekedés Csehország és Kína között Ideiglenesen leáll a közvetlen légi közlekedés Csehország és Kína között Az Audi az új LTE-szabványt hozza el az autóba Az Audi az új LTE-szabványt hozza el az autóba Suzuki Vitarát kaptak az Esztergomi tűzoltók Suzuki Vitarát kaptak az Esztergomi tűzoltók Nissan Pathfinder 2013 - Teljes megújulás Debreceni 2-es villamos - Az önkormányzat szerint nincsenek veszélyben az uniós források
 
Díjat nyert az Infiniti koncepcióautója

Díjat nyert az Infiniti koncepcióautója

2012. augusztus 06.
Az Infiniti Emerg-e a márka első hatótáv -kiter- jesztett, közép- motoros...
Részletek
Infiniti Emerg-eAz Infiniti Emerg-e a márka első hatótáv-kiterjesztett, középmotoros, elektromos, sport koncepcióautója tekintélyes díjat nyert a Német Formatervezők Tanácsától.

A koncepcióautó, amelyet az idei Genfi Autószalonon mutattak be a globális igényekre tekintettel, aranyérmet nyert a 2012 évi, kiemelkedő jelentőségű, nemzetközi Autómárkák Versenyén (Automotive Brand Contest) a koncepcióautó kategóriában. A díj, amelyet majd szeptember 27-én adnak át ünnepélyes keretek között a Párizsi Nemzetközi Autószalonon (Mondial de L´Automobile), elismerése az innovatív, minőségi formatervezésnek, és a márka új, könnyed formatervezői felfogásának, amit kiemelkedően áramvonalas ívekben jelenít meg az Infiniti Emerg-e.

újabb mérföldkőhöz érkezett ez a kiemelkedően progresszív sportautó, amely tárgyi bizonyítéka az Infiniti szándékának, hogy létrehozzon egy merész, ragyogó modellt, ami illik a márka ígéretéhez: Ihletett teljesítmény (Inspired Performance). Júniusban a Goodwood-i Sebesség Fesztiválon (Goodwood Festival of Speed) mutatkozott be először az Infiniti Emerg-e, ahol egy teljesen működőképes prototípust vezetett Mark Webber, a Red Bull Racing Forma 1-es csapat pilótája.     

Az Infiniti Emerg-e izgalmas pillantást enged az Infiniti jövőjébe, és bemutat egy sor új, izgalmas technológiai megoldást, amiket a márka azzal a céllal alkalmaz majd, hogy egyedülálló, fenntartható, nagy teljesítményű autókat építsen.

Infiniti Emerg-eEz az első Európában kifejlesztett Infiniti, a koncepció az Infiniti és az Egyesült Királyság kormányához tartozó Technológiai Stratégia Tanács (Technology Strategy Board) együttműködése nyomán bontakozott ki, aminek célja, hogy gyorsítsa az alacsony széndioxid kibocsátású­ járművek elterjedését az útjainkon. A TSB anyagi támogatása jelentősen növelte az erőforrásokat, amiket az Infiniti bevonhat az Emerg-e és a kapcsolódó technológia fejlesztésébe az autózás jövőjének érdekében.




További cikkek


Világkörüli turnéra indulnak a Ford EcoBoost motorok
A Lexus bemutatja az új LS modellcsaládot
A Toyota összesített gépjármű-gyártása meghaladta a 200 milliós darabszámot
Kulcsszavak:
 
Díjat nyert az Infiniti koncepcióautója Teljesen új 1.6-os benzinmotorral indul az Opel motorok megújulása A Hyundai NEXO hidrogén-üzemanyagcellás elektromos járműve nyerte a CES 2018-on A Hyundai NEXO hidrogén-üzemanyagcellás elektromos járműve nyerte a CES 2018-on A ŠKODA világszintű kiszállításai júliusban ismét növekedtek A ŠKODA világszintű kiszállításai júliusban ismét növekedtek A MAN és a Rába-Volvo szállíthatja a Volánbusz 167 új járművét A MAN és a Rába-Volvo szállíthatja a Volánbusz 167 új járművét Mennyit spórolhatsz az üzemanyagon, ha elektromos autóval jársz? Mennyit spórolhatsz az üzemanyagon, ha elektromos autóval jársz?
 
A Chevrolet Malibu amerikai eleganciát visz a világpiacra

A Chevrolet Malibu amerikai eleganciát visz a világpiacra

2012. augusztus 06.
A Chevrolet Malibu az autóipar legrégebben futó típusneve a középkate- góriában...
Részletek
Chevrolet MalibuA Chevrolet Malibu az autóipar legrégebben futó típusneve a középkategóriában: 1964 óta szerepel már! Maga az amerikai autó ez, tuningolt változataitól rendőrségi járőrkocsikon át kabriókig sokféle változata népesítette be az államok útjait, kevés kocsit szerettek ilyen sokan, ennyi ideig. Az új Malibu a Chevrolet első igazán globális középkategóriájú szedánja, és ennek első kiadása Európában indul útnak.

"A Malibu a Chevrolet új európai zászlóshajója, és egyike a mindössze 18 hónap alatt bemutatott tíz új típusnak,” mondta Susan Docherty, a Chevrolet Europe elnök-vezérigazgatója. "Remekül néz ki a Malibu, páratlan amerikai stílust és kifinomultságot ad ."

A Malibu piaci szegmenséből van ugyan elvándorlás az SUV és a kompakt autó irányában, de azért továbbra is komoly igény van Európában a középkategóriájú szedán iránt. Tipikus vásárlója komfortot és minőséget, kezes viselkedést és megbízhatóságot keres. Az új Malibu mindezt megadja, sok új standard részlettel kiegészítve. Stílusos, sokat ad az áráért, kényelmes, és kulturált, de ami a legfőbb, nagyon biztonságos is. A kategória vásárlóinak jelentős hányada flottaüzemeltető. Az Európában hároméves, illetve 100,000 kilométeres általános garanciával, hatéves korrózió-garanciával és egyéves segélyszolgálattal eladott Malibuk zöme dízelmotoros lesz.

Erőteljes és dinamikus sziluett

A Chevrolet Malibu 2,737 mm tengelytávjával és 1,855 mm szélességével erőteljes, jelenség, megingathatatlanul áll az aszfalton. Elején a Chevrolet kettős hűtőnyílása dominál, központi helyet elfoglaló Csokornyakkendővel, a géptető erődómja és a nagy, hátradöntött fényszóró rámenős arckifejezést ad neki. Sajátos karaktervonal fut végig az autón, érinti a kilincseket, és kihangsúlyozza az előre irányuló dinamikát. A 17 vagy 18 colos könnyűfém kerekek teljesen kitöltik a sárvédőket.

Chevrolet MalibuA Malibu látványához méltó az aerodinamikai hatékonysága is. A fénydiódás harmadik féklámpával ellátott spoiler a csomagtartó-fedél szegélyén segít leválasztani az áramlást a Malibu hátuljáról. A szélzúgást és a motorzajt gondosan elszigetelték az utastértől.

A Malibu utastere komfortos és kifinomult. Jellemzője a kettős Chevrolet vezetőhely, a felsőbb szinteken színes érintőképernyővel. A műszerfal természetes ívvel folytatódik az ajtókon, krómdíszítésű fekete műanyag dekorációs eleme végigvonul a teljes szélességén, és a szellőzőknél végződik. A műszerek árnyékolója a Camaro hatását mutatja. A műszerfalon és az ajtókban fényvezető csöves technikát alkalmaztak, a Chevrolet jellegzetes jég-kék világításával.

Tágasság, ülések, szórakoztatási opciók

Az új Malibu utastere magas embereknek is bőséges férőhelyet kínál, a fejtér 991 mm (hátul: 952 mm), a lábtér 1,069 mm (hátul: 946 mm), a válltér 1,461 mm (hátul: 1,450 mm). Tágas, 545 literes a poggyásztartó is, ha azonban ennyi nem lenne elegendő, meg lehet nagyobbítani a 60/40 arányban osztott hátsó üléstámla lefektetésével.

A sokféle ügyes rakodási lehetőség egyike a magasabb kiviteli szinteken standard rejtekhely a felnyitható hétcolos érintőképernyő mögött. Az ajtózsebek egyliteres üdítős palackot fogadnak, de sok személyes holmi fér a nagy kesztyűtartóba is. A Malibu üléseit is alapos tesztelésnek vetették alá az egész földkerekségen, és csakugyan nagymértékben hozzájárulnak az általános komfortérzethez. A vezetőé 266 milliméterrel állítható előre-hátra, és 60-nal függőleges irányban, így a közepes és magasabb szintű kivitelek állítható távolságú és magasságú kormányával együtt minden adottság megvan a legkedvezőbb pozíció elfoglalásához.

A háromféle kivitelű kárpitozás színe fekete, sötét titán vagy „jet fekete” lehet. A csúcsmodellekbe memóriás elektromos ülésállítás, deréktámasz és sportos bőrkárpit kerül. A közepes szint üléskárpitja kontrasztos szövetbetétes, az alapkivitel pedig puha szövetbetéttel készül.

Chevrolet MalibuHáromféle a szórakoztató berendezés is. A felső nívót hétcolos színes érintőképernyőhöz kapcsolódó, kilenc hangszórós CD-rádió képviseli; képernyője egyben navigátorként és fotónézegetőként szolgál. A Bluetooth mobiltelefon kihangosító hangvezérlésű. Már a közepes szinten is van USB port és csatlakozó a középkonzolon, iPod és egyéb MP3-as készülék részére. Itt, és alapszinten hat hangszóróból szól a sztereó CD-rádió. A rádiók a kormánykerék gombjairól is kezelhetők.


Strapabíró és erős a 2.4 literes benzinmotor


Európába négyhengeres benzin- vagy dízelmotorral kerül a Chevrolet Malibu. Az előbbi 5800/percnél kifejtett 167 lóereje, manuális sebességváltó esetén 9,5 másodperc alatt gyorsít százra, és 204 km/óra csúcssebességet tesz lehetővé. A 225 Nm nyomatékmaximum 4,600/percnél jelentkezik. A benzines Malibu fogyasztása, kombinált ciklus szerint, 7.5 liter/100. A dízelmotor 2012 folyamán később jön ki, becsült teljesítménye 160 LE 4,000/percnél, nyomatéka 350 Nm 1,750-nél. Nagynyomású közös nyomócsöves befecskendezés, két felülfekvő vezértengely, fejlett, változó geometriájú turbó, töltőlevegő-hűtő és részecskeszűrő jellemzi. Manuális erőátvitelhez csatlakoztatva a fogyasztása 5.3 liter/100 km. Mindkét motor Euro5-ös.

A benzines és a dízel egyaránt megrendelhető hatfokozatú manuális vagy automatikus váltóművel. Az utóbbi Driver Shift Control (DSC) rendszere lehetőséget ad kézi fokozatváltásra is. Adaptív vezérlése automatikusan motorfékez, ha gázelvétellel lassul, vagy lejtőn halad a jármű.

Dinamikusan megy, megnyugtatóan viselkedik

Kinn az országúton igazi öröm a Malibu kiváló dinamikája. Biztos útfogásának és sima haladásának záloga a széles nyomtáv (elöl: 1,583 mm; hátul: 1,585 mm), a karosszéria szilárdsága, illetve a bevált MacPherson első- és többlengőkaros hátsó futómű. A ZF szervokormány éles kanyarban is semleges irányítást biztosít. Minden változatba elektromos rásegítésű elektromos szervokormányt, emelkedőn elindulási asszisztenst és elektromos rögzítőféket építenek. A hátsó parkolási érzékelő standard a felsőbb szinteken, de kapható az egyszerűbb modellekhez is. A közepes és felső felszereltséghez a kormánykerékről kezelhető sebességrögzítő jár.

Chevrolet MalibuA Malibu 16 colos, hűtött első féktárcsáit és tömör hátsó tárcsáit alumínium nyergek fogják biztos szorításba. A bőséges standard felszerelés része az elektronikus menetstabilizáló, a kipörgésgátló, a négycsatornás blokkolásgátló, elektronikus fékerő-elosztóval, a fékasszisztens és a fékmelegedés-kiegyenlítés.

Kompromisszumot nem ismerő biztonság

A Malibu kiemelkedő biztonsága természetesen nemcsak az elektronikának köszönhető. Szilárd karosszériáját gyűrődő zónák övezik, ennek is köszönhető az ötcsillagos értékelés az (EuroNCAP) töréstesztjén. Ez a kategória egyik legbiztonságosabban vezethető autója. Valamennyi európai kivitelbe kerül hat légzsák, köztük kétfokozatú vezető- és utasoldali frontlégzsák, az üléstámlában elhelyezett oldallégzsák és függönylégzsák. Az ostorcsapás-nyaksérülés veszélyét aktív fejtámlák mérséklik. Ugyanígy alapfelszerelés a kiakadó pedálsor is. Az első biztonsági öveket előfeszítő és erőhatároló egészíti ki.

A gyermekülést a hátsó-szélső ülések bevált Isofix csatjához lehet rögzíteni.

További cikkek

Csökkent a nyeresége, a BMW bizakodó
Audi City – Megnyílt a nagyvárosi cyberstore
Moszkvában tartja világpremierjét az új Mazda6 Sedan
Kulcsszavak:
 
Meghosszabbította termelésének leállítását a cseh Skoda autógyár Meghosszabbította termelésének leállítását a cseh Skoda autógyár A Chevrolet Malibu amerikai eleganciát visz a világpiacra Nissan Micra ELLE – A városi hölgyek legkiválóbb partnere A légitaxi-szolgátatásra szakosodott Wijedet megerősítette, hogy HondaJettekkel bővíti flottáját A légitaxi-szolgátatásra szakosodott Wijedet megerősítette, hogy HondaJettekkel bővíti flottáját A Chevrolet Malibu amerikai eleganciát visz a világpiacra Szemkamera a biztonságosabb vezetés szolgálatában A Geely elnöke szerint az autógyárak vagy együttműködnek vagy összeolvadnak A Geely elnöke szerint az autógyárak vagy együttműködnek vagy összeolvadnak
 
Az új BMW HP4

Az új BMW HP4

2012. augusztus 03.
Az új BMW HP4 modelljével a BMW Motorrad bemutatja az 1000 köbcenti- méteres ...
Részletek
BMW HP4Az új BMW HP4 modelljével a BMW Motorrad bemutatja az 1000 köbcentiméteres kategóriában valaha készült legkönnyebb négyhengeres szupersport-motorkerékpárt. A BMW S 1000 RR – vagy röviden csupán „az RR” – alapjaira épülő új sportmodell teljesítménye 142 kW (193 LE), miközben saját tömege a verseny-blokkolásgátló berendezéssel és 90 százalékig feltöltött üzemanyag-tartállyal mindössze 199 kilogramm (száraz tömege verseny ABS-szel: 169 kg).

Az új BMW HP4 a BMW Motorrad 2005-ben indított HP-modellsorozatának folytatásaként 2012-ben tartja világpremierjét. A HP2 Enduro, a HP2 Megamoto és a HP2 Sport boxermotoros modelleket követően a BMW HP4 a HP-család első négyhengeres tagja.

A „HP” kód a „high performance”, vagyis a kiemelkedően magas teljesítményszint jele, s a HP4 valóban a különleges mozgékonyság, a hatalmas erő és a rendkívül dinamikus menettulajdonságok megtestesítője. Mindemellett azonban a már-már extrém magas minőségű anyagok, valamint az intelligens technikák motorkerékpárja is, mégpedig egészen a legapróbb részletmegoldásokig. Röviden fogalmazva a HP4 a precízen kontrollálható erő és a sportos tökéletesség jele is egyben.

A BMW High Performance motorkerékpárok valóban egészen kivételes járművek, s exkluzív és autentikus karakterük révén mindig is az utak viszonylag ritka szereplői maradnak. Mindez az új BMW HP4 modellre is teljes mértékben érvényes. Minden egyes példány saját HP4 sorozatszámmal hagyja el a gyárat, amely eltávolíthatatlanul a felső villahídba gravírozva jelenik meg.

Igazi különlegessége, hogy gazdag alapfelszereltségének és kiváló beállításainak köszönhetően az új HP4 gyakorlatilag már gyárilag minden további nélkül alkalmas a versenypálya-bevetésekre, minden bonyolult átalakítás nélkül. Mindemellett azonban az országúti dinamikus motorozás terén is széles lehetőségeket kínál. A HP4 kompromisszumot nem ismerve, a legmagasabb szinten kombinálja atletikus karakterét és dinamikus menettulajdonságait – még az S 1000 RR modellnél is harmonikusabban.

BMW HP4Az új HP4 – Egyedülálló képességek az S 1000 RR alapjain

Már közvetlenül 2009. őszi nemzetközi sajtóbemutatóját követően, az S 1000 RR egyik diadalt a másik után aratta, s korántsem csupán a motorkerékpáros szakmai magazinok összehasonlító tesztjeinek hasábjain. Mindez egyértelmű bizonyíték e szupersport-koncepció kiváló tulajdonságaira, következetességére . A verseny-blokkolásgátló és a dinamikus vonóerő-szabályzás (DTC) rendszereivel felszerelve az RR még a rendkívül intenzív piaci verseny és kifinomult műszaki megoldások jellemezte szegmensében is mércéül szolgál. ám az S 1000 RR technikája is továbbfejleszthető.

Műszaki fejlesztés a még sportosabb menetteljesítmények szolgálatában


A HP4 szolgál a versenypályákon szereplő BMW motorkerékpárok homologizációs alapjául is, különösen a superbike és a superstock kategória gépei számára. Az új modell számos olyan műszaki fejlesztést sorakoztat fel, amelyek egyértelműen jelzik a versenysport világa iránti elkötelezettségét. A széria utasülés-burkolat igen egyértelműen és karakteresen sugározza a versenypályák „monoposto” stílusát. Akik azonban szívesen vinnének még valakit magukkal, a BMW Motorrad gyári extrafelszerelésként kínált utas-csomagját választhatják, amely az utasülés mellett igényes lábtartó-rendszert is kínál a hátul ülő számára.

Dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damping Control-DDC) – A világon elsőként széria-motorkerékpáron

Az új HP4 felfüggesztési rendszere tekintetében is egyértelműen jelzi vérbeli „high-performance”, azaz nagyteljesítményű karakterét, többek között egy, a sorozatgyártású motorkerékpárok körében a világon elsőként alkalmazott technikával. A HP4 ugyanis a dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damping Control; DDC) rendszerét is az alapfelszereltség részeként tartalmazza, amely a fordított villa és a rugóstag csillapításának a pillanatnyi menethelyzethez illeszkedő, dinamikus adaptálását teszi lehetővé. Ennek során a csillapítás mértéke mindenkor az adott manőverhez illetve útfelülethez igazodik, mégpedig különböző szenzorokkal mért paraméterek mentén, elektronikus szabályzású szelepek segítségével. A HP4 ily módon minden menethelyzetben optimális csillapítással közlekedhet, gyakorlatilag tökéletesen kezelve a hosszú és rövid berugózásokat, s mindvégig igen hatékony vonóerő-átadást biztosítva, mégpedig a lehető legmagasabb fokú biztonság mellett.

BMW HP4Még nagyobb fékteljesítmény és Verseny ABS IDM-beállítással a lehető legintenzívebb lassulásokért

A verseny-blokkolásgátló berendezés S 1000 RR modellbeli bemutatásával a BMW Motorrad ismét egyértelműen utalt az ABS-rendszerek fejlesztése terén betöltött úttörő szerepére. Ez alkalommal a világon elsőként, egy kifejezetten sportos alkalmazásokra hangolt ABS is megjelent.

Az új, kimondottan verseny-orientált HP4 modelljével a BMW Motorrad most e területen tett nagy lépést. Mindvégig megőrizve a HP4 versenypálya, illetve dinamikus országúti profilját, az új motorkerékpár nem csupán Brembo monoblock féknyergekkel és kilenccsapos úszó első féktárcsákkal készül, hanem a továbbfejlesztett és még kifinomultabb működésű Verseny ABS berendezést is tartalmazza.

Mint a korábbiakból ismerős, ez a blokkolásgátló is négy üzemmódot kínál: nedves útfelületre („Rain”), országútra („Sport”), versenypályára szupersport-gumiabroncsokkal („Race”), valamint szintén pályára, ám slick gumiabroncsokkal („Slick”). Az IDM (Internationalen Deutschen Motorradmeisterschaft – Nemzetközi Német Motorkerékpár Bajnokság) sorozatban gyűjtött versenytapasztalatok közvetlenül jelennek meg a HP4 verseny-blokkolásgátló berendezésének működésében. „Slick” üzemmódban az úgynevezett IDM-beállítás biztosíthatja különösen kifinomult szabályzási impulzusaival a lehető legintenzívebb lassulást a képzett motoros számára.

új 200/55 ZR 17 hátsó gumiabroncs és „Slick” üzemmódban finoman szabályozható DTC

A HP4 hátsó kerekét új méretként 200/55 ZR 17 merétű gumiabronccsal szerelik. A dinamikus vonóerő-szabályzás (DTC) az RR modellen már bevált rendszere a HP4 számára kimondottan szupersort-alkalmazásra továbbfejlesztett változatban jelenik meg. A kipörgésgátló hatása ez esetben a „Slick” móduszban a változó körülményekre, illetve a motoros személyes igényeire adaptálható, akár menet közben is.

BMW HP4Rajtelektronika a tökéletes indulások, és váltóasszisztens az optimális kapcsolások szolgálatában

A HP4 az első BMW motorkerékpár amely rajtelektronikával is rendelkezik. E technika a motorost hatékonyan segítve „Slick” üzemmódban álló helyzetből a lehető legintenzívebb gyorsulást biztosítja, például versenyek rajtjánál. A rajtelektronika oly mértékben korlátozza a motor forgatónyomatékát, hogy a hátsó kerék a lehető legnagyobb vonóerőt adhassa át, miközben az első kerék forgását is felügyeli. Ennek megfelelően a motorosnak kevésbé kell figyelnie a gáz pontos adagolására, mivel a gyorsulást tulajdonképpen a kuplungkarral szabályozza. A rajtelektronika funkció az első kerék elemelkedését érzékelve is azonnal mérsékli a motornyomatékot, hatékonyan előzve meg a gyorsítás alatti nem kívánt egykerekezést.

A HP4 szériafelszereltségéhez tartozó váltóasszisztens funkciója rendkívül gyors kapcsolásokat tesz lehetővé a motoros számára, gyakorlatilag az erőfolyam megszakítása nélkül. Ezzel természetesen a versenypályán is értékes tizedmásodpercek nyerhetők.

Tömegcsökkentés kovácsolt keréktárcsák, könnyített lánckerék-tartó, titán kipufogó-rendszer és könnyebb akkumulátor révén

új, finoman kidolgozott, hétküllős kovácsolt könnyűfém keréktárcsák, valamint szintén új fejlesztésű, könnyűszerkezetes lánckerék-tartó takarít meg az RR saját tömegéhez képest 2,4 kilogrammot a HP4 számára.

A teljes egészében titán kipufogórendszer további 4,5 kilogrammot farag le az RR tömegéből, nagyban hozzájárulva a HP4 még kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságaihoz. Az új kipufogórendszer a kettes és a hármas henger között speciális interferencia-csövet tartalmaz, de a szabályozott akusztikai szelep és a szintén zárt szabályzási kört alkotó katalizátor is alapvető részét képezi. A forgatónyomatéki karakterisztikát így a kipufogórendszer segítségével is optimalizálhatták a tervezők, harmonikusan illesztve a motor megfelelő jellemzőihez.

BMW HP4Még „élesebb” motorkarakter és nagyobb forgatónyomaték a közepes fordulatszám-tartományokon

Az új HP4 az S 1000 RR folyadékhűtésű, soros, négyhengeres aggregátját kapta 13 000-es percenkénti fordulatszámnál megjelenő 142 kW (193 LE) teljesítménnyel és 14 200-as maximális fordulatszámmal. Akárcsak az RR esetében, 112 newtonméter maximális forgatónyomatéka 9750-es fordulatnál jelenik meg a főtengelyen, ám a 6000 és 9750 percenkénti fordulat közötti tartományon jól érzékelhetően nőtt a rendelkezésre álló forgatónyomaték nagysága. „Rain” üzemmódban 2500 és 8000 fordulat között némileg lágyabb forgatónyomatéki karakterisztika aktiválódik.

Eltérően az RR motorszabályzásától, a soros négyhengeres erőforrás a HP4 esetében mind a négy – „Rain”, „Sport”, „Race” és „Slick” – üzemmódjában egyaránt kínálja 13 000-es percenkénti fordulatszámnál maximális 142 kW (193 LE) teljesítményét. E tekintélyes erő azonos fojtószelep-karakterisztika, azaz változatlanul érzékeny gázadási reakciók mentén áll a motoros rendelkezésére, a versenypályákon is tökéletes irányíthatóságot biztosítva.

Szupersport-megoldások sportos motorosok számára

A HP4 számos különleges megoldást sorakoztat fel a sportos stílusú és a versenypályákra összpontosító motorosok számára. A műszeregység például nem csupán új tervezésű, „HP4” logót hordozó számlapokat kapott, hanem információk és funkciók bővített kínálatával is szolgál. Az információs kijelzőn ez esetben már a dinamikus csillapítás-szabályzás (DDC) beállítási menüje, illetve a dinamikus vonóerő-szabályzás (DTC) finomhangolási adatai és a rajtelektronika aktiválásának jele is megjelenik.

BMW HP4A HP4 megjelenésében is következetesen hű a versenypályákra, illetve a kimondottan dinamikus utcai motorozásra összpontosító szupersport-karakteréhez. A „monoposto” ülés mellett hangsúlyos elem a kétrészes, az RR modelléhez képest hosszabb hasidom, és a színezett szélvédő, egyaránt a HP4 kiemelkedően dinamikus karakterére utalva. A kisméretű, nagy fényerejű LED-technikájú irányjelzők diszkréten simulnak a formai összhatásba, a felső villahídon megjelenő „HP4” logó és sorozatszám pedig még inkább kihangsúlyozza e motorkerékpár exkluzív stílusát. Aprólékosan kidolgozott, többárnyalatú kék-fehér (Racing blue metallic / Light white) fényezése ugyancsak kimondottan verseny-orientált megjelenést kölcsönöz számára.

A HP4 „Competition” csomaggal – Exkluzív hangulat a legigényesebb anyagokkal

Aki a HP4 rendkívül kifinomult funkcionalitásánál és már-már extrém menetdinamikájánál is többre vágyik, a „Competition” csomaggal e modell különösen exkluzív változatát alakíthatja ki. Az új HP4 ez esetben HP Carbon elemekkel – köztük hosszú, zárt HP szénszálas hasidommal –, állítható HP lábtartó-rendszerrel, felhajló HP fék- és kuplungkarral, kék (Racing blue metallic) fényezésű keréktárcsákkal, valamint szponzor-matricacsomaggal egészülhet ki.

További cikkek

Az új BMW C evolution
Csökkent a nyeresége, a BMW bizakodó
A Lexus bemutatja az új LS modellcsaládot

Kulcsszavak:
 
A következő szintre lépett: bemutatkozik az Audi Q7 megújult kiadása A következő szintre lépett: bemutatkozik az Audi Q7 megújult kiadása Nőttek a motorkerékpár-eladások az idén Németországban Nőttek a motorkerékpár-eladások az idén Németországban Mazda sportautó tanulmány Tokióban Mazda sportautó tanulmány Tokióban A Nissan NP300 Navara a 2016-os év pickupja A Nissan NP300 Navara a 2016-os év pickupja Audi PB 18 e-tron: egy tanulmányautó világpremierje a Pebble Beach Car Week rendezvényén Audi PB 18 e-tron: egy tanulmányautó világpremierje a Pebble Beach Car Week rendezvényén
 
Magát is meglepte a Toyota

Magát is meglepte a Toyota

2012. augusztus 03.
A japán jármű- gyártó óriási nyereség-emelkedés- sel zárta a júniussal végződött negyed...
Részletek
ToyotaA japán járműgyártó óriási nyereségemelkedéssel zárta a júniussal végződött negyedévet, miközben feljavította az idei eladási adatait. A cég adózás utáni eredménye 290,3 milliárd jen (3,7 milliárd dollár) lett az egy évvel korábbi 1,1 milliárd jen profit után.

Tavaly ilyenkor a cég eredményét jelentősen rontotta, hogy a március 11-i kettős természeti katasztrófa következtében megszakadt az ellátási lánc, így a hazai gyárak mellett az európai, amerikai, kínai és még az ausztráliai Toyota-üzemekben is a megszokottnál jóval kevesebb autó készült.



Az értékesített járművek száma csaknem megkétszereződött, 2,3 millióra bővült, miután sikerült növelni az eladást észak-Amerikában, Európában, Japánban és ázsia többi térségében is.

A japánok csütörtökön jelentették be, hogy másfél millió autót hívnak vissza szervizeikbe világszerte. A RAV4, az Avensis T27 és az Auris D-CAT modellek esetében a hátsó híd nyomtávrúdjai beállításának ellenőrzésére, mert egy csavaranya nem megfeleőlően lett meghúzva. A Toyota a negyedéves adatok ismertetésével egy időben bejelentette, hogy idén várhatóan 9,76 millió járművet értékesít, ez 23 százalékos növekedés tavalyhoz képest és 180 ezerrel több, mint amire a cég idén februárban számított.

Toyota






















További cikkek


Másfél millió autót hív vissza a Toyota
A Lexus bemutatja az új LS modellcsaládot
A luxusautók piacának további bővülésére számít a Lamborghini Kínában
Kulcsszavak:
 
Országjárásra indul a SEAT Ateca Országjárásra indul a SEAT Ateca Homokból készült SEAT Ateca várja az utasokat a barcelonai repülőtéren Homokból készült SEAT Ateca várja az utasokat a barcelonai repülőtéren A Jumbo átveszi az első DAF CF Electric járművet A Jumbo átveszi az első DAF CF Electric járművet A népszerű Range Rover Evoque uralja a kompakt szabadidőjárművek osztályát A népszerű Range Rover Evoque uralja a kompakt szabadidőjárművek osztályát Az AutoWallis csoport nyerte el a Jaguar Land Rover magyar értékesítési jogait Az AutoWallis csoport nyerte el a Jaguar Land Rover magyar értékesítési jogait
 

Találatok száma: 12041 Megjelenítve: 11011 - 11020