Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11493 Megjelenítve: 11031 - 11040
30 esztendős a Volkswagen Caddy

30 esztendős a Volkswagen Caddy

2012. április 03.
A Volkswagen 1982. november elején mutatta be Caddy modelljét...
Részletek
Volkswagen CaddyA Volkswagen 1982. november elején mutatta be Caddy modelljét az európai piacok számára, a kis pickup a Volkswagen szarajevói (Jugoszlávia) TAS leányvállalatánál készült.

Az alsó középkategória népszerű személygépkocsijának alapjaira épült modell 625 kilogramm hasznos teherbírást kínált. A céges alkalmazásokhoz ponyvatartó szerkezet és üvegszál-erősítésű műanyagból készült szilárd raktérborítás is rendelkezésre állt. Az akár 800 kilogramm össztömegű fékezett utánfutó vontatására is alkalmas vonóberendezéssel a Caddy járműszerelvényben is bizonyíthatta képességeit, még kedvezőbb alternatívát kínálva a könnyű, nagy kiterjedésű és sérülékeny áruk szállítására. Vezetőfülkéje az igényeknek megfelelően kimondottan funkcionális kialakítást kapott. A vezetőt és utasát kényelmes, határozott oldaltartású ülések fogadták, állítható dőlésszögű támlákkal. Motorpalettája kialakításakor egyértelműen a gazdaságossági elvárások álltak előtérben, a Caddy így már a kezdetektől erőteljes és pörgős benzines, illetve nyomatékos dízel erőforrások kínálatával szolgált.

Két esztendővel az „Ős-Caddy” búcsúját követően, 1995-ben megérkezett a második nemzedék. Az Caddy ekkor már Spanyolországból (SEAT) majd később Csehországból (Skoda) kölcsönözte műszaki alapjait, de elődjéhez képest vásárlói célcsoportja is jelentősen átalakult. A Caddy első sorozatának eladási tapasztalataiból egyértelműen kiderült, hogy vevői elsősorban szilárd tetővel rendelték, így az új Caddy eleve zárt áruszállító illetve Kombi kivitelben született. Különösen praktikus megoldásként mutatkozott be az új Caddy kétszárnyú hátsó ajtaja, amely már a bal oldali, szélesebb szárny kinyitásával is kényelmes hozzáférhetőséget biztosított a rakteréhez. A vásárlók négyféle soros, négyhengeres motor közül választhattak. A régi hagyományok jegyében 1996-ban a Caddy egy nyitott rakfelületű testvért is kapott, amely pontosan négy esztendeig szerepelt a programban. A Caddy Pickup a Skoda Felicia padlóvázára épült.

A Caddy harmadik, méreteiben jelentősen gyarapodott nemzedéke 2003-ban érkezett a piacra, s szintén sikertörténetet írt. Ami néhány, az amerikai piacra készült modellel kezdődött, mára közel évi 160 ezres darabszámban készülő, meghatározó modellsorozattá lépett elő. Mindemellett a Volkswagen Haszonjárművek első ízben gyártja a népszerű városi kisáruszállítóját saját égisze alatt, a termelés Lengyelországban, a márka poznani üzemében folyik. Az új Caddy zárt áruszállító 3,2 köbméteres raktere elődjéhez képest 300 literrel nagyobb térfogatot kínál.

Volkswagen CaddyA vezetőülést és a kormánykerék (már szériakivitelben légzsákkal szerelt) mögötti teljes „munkahelyet” egyaránt kiemelkedő ergonómia jellemzi. 2004 elején „Life“ néven a Caddy tisztán személyautó-változata is megjelent a kínálatban, s mindössze egy évre rá a düsseldorfi Caravan Salon kiállításon a Volkswagen Haszonjárművek az utazók számára is bemutatott egy különlegességet: a Caddy Tramper ágyakat és oldalsó rakodózsebeket is tartalmazó, speciális felszereltséget kínált.

A Caddy palettáján négy különböző erőforrás található, két benzines és két dízel, amelyekhez 2006-ban EcoFuel néven egy földgázüzemű változat is csatlakozott. 2007 szeptemberében a Frankfurti Autókiállítás alkalmával ünnepelte a Volkswagen Haszonjárművek a Caddy egy újabb méretváltozata, a Caddy Maxi bemutatóját, amely a jól ismert Caddy 4,41 métere helyett 4,88 méteres hosszúsággal jelent meg.

2010 végén vette kezdetét a Caddy termékfrissítése, amelynek eredményeképpen hat új, akár 21 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztású TDI- és TSI-motor, teljesen új felszereltségi program, immár kivehető második üléssorral szerelt, átdolgozott utastér, valamint még tovább mérsékelt üzemeltetési költségek avatják a Volkswagen Caddyt az egyik leginnovatívabb városi kisáruszállítóvá illetve kompakt egyterűvé.

További cikkek

A Nissan feltölti Európa városait
Renault Mégan Colleltion 2012 – Az „Energy” hatalma
Időutazás az elektromobilitás történelmé-ben
Kulcsszavak:
 
New York városa Nissan LEAF taxikat tesztel New York városa Nissan LEAF taxikat tesztel Ismét jó évet zárt a Ford Ismét jó évet zárt a Ford Az Audi önműködő parkolási rendszere két díjat is nyert az Egyesült Államokban Az Audi önműködő parkolási rendszere két díjat is nyert az Egyesült Államokban Audi Hungaria: Rekorderedmények a motor- és járműgyártásban Audi Hungaria: Rekorderedmények a motor- és járműgyártásban A Tesla több mint 50 százalékkal növelte autóeladásait a második negyedévben A Tesla több mint 50 százalékkal növelte autóeladásait a második negyedévben
 
Már rendelhető a vadonatúj Volvo V40

Már rendelhető a vadonatúj Volvo V40

2012. április 03.
A vadonatúj Volvo V40 kétféle benzines és háromféle dízel változatban érhető el...
Részletek
Volvo V40A vadonatúj Volvo V40 kétféle benzines és háromféle dízel változatban érhető el, a T5-ös csúcsmodell pedig ősztől lesz rendelhető. A T3-as motorral szerelt 150 lóerős Volvo V40 induló ára áfával és regisztrációs adóval együtt 5.990.000.- forint, a 115 lőerős, 3,6 literes vegyes fogyasztású és 94 g/km széndioxid-kibocsátású dízel D2-es kivitel pedig 6.490.000.- forinttól rendelhető.

A továbbfejlesztett City Safety koccanásgátló rendszer, amely már 50 km/órás sebességig aktív, valamit a gyalogosvédelmi légzsák valamennyi V40 kivitelben az alapfelszereltség részét képezi. A Volvo V40 már rendelhető, az első autók várhatóan augusztus végén érkeznek meg tulajdonosaikhoz.

További cikkek

Bemutatkozik a vadonatúj V40, a Volvo exkluzív ötajtós kompakt modellje
A BMW i8 Concept Spyderrel háromtagúra bővül a BMW i almárka kínálata
Kéttagú modellcsalád - Lexus GS 450h és GS 250
Kulcsszavak:
 
A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét A vadonatúj Tucson – Paradigmaváltás a merész formaterv és a technológia révén A vadonatúj Tucson – Paradigmaváltás a merész formaterv és a technológia révén A nagyméretű limuzin elektromos változata: az Audi A6 55 TFSI e quattro A nagyméretű limuzin elektromos változata: az Audi A6 55 TFSI e quattro Bérelj hidrogén hajtású autót a Hyundai-tól Amerikában Bérelj hidrogén hajtású autót a Hyundai-tól Amerikában Már rendelhető a vadonatúj Volvo V40 Skoda VisionC dizájn-tanulmány – A feltörő márka
 
Sorozatos Continental győzelmek a nyárigumi-teszteken

Sorozatos Continental győzelmek a nyárigumi-teszteken

2012. április 03.
Sorozatos tesztgyőzel- mekkel és egyéb kiemelkedő eredmé- nyekkel vágnak neki az idei szezonnak a Continental...
Részletek
ContinentalSorozatos tesztgyőzelmekkel és egyéb kiemelkedő eredményekkel vágnak neki az idei szezonnak a Continental nyári gumiabroncsai.

Teljes siker az autóklubok tesztjein

Mindjárt az idei szezon első nyárigumi-tesztjén győztesként végzett a Continental új, hivatalosan a márciusi Genfi Autószalonon bemutatott nyári gumiabroncsa, a ContiPremiumContact™ 5. A német ’Auto Club Europa’ (ACE) magazinjában megjelent teszten 205/55 R 16-os méretben, 14 versenytársat megelőzve lett első az új abroncs, amely nedves körülmények között mutatott kiemelkedő teljesítménye (vizes úton végrehajtott fékezésben, irányíthatóságban és a körpályás mérésben is ez lett a legjobb) mellett száraz felületen is a legrövidebb fékúttal dicsekedhet.
Ugyancsak első helyen végeztek a Continental abroncsai a legnagyobb német autóklub, az ADAC, illetve partnerei az osztrák öAMTC és a svájci TCS autóklubok, valamint a német.

’Test’ magazin által közösen rendezett abroncsteszten. A 205/55 R 16 méretű gumiabroncsok között a ContiPremiumContact™ 5 bizonyult a legjobbnak, a kisebb, 165/70 R 14-es méretkategóriában a tavaly bevezetett ContiEcoContact™ 5 lett a győztes, 215/65 R 16 méretben pedig a ContiCrossContact™ UHP végzett az első helyen. Mindhárom abronccsal kapcsolatban a kiegyensúlyozott teljesítményt és a magas fokú menetbiztonságot emelték ki a tesztelők, a csökkentett gördülési ellenállású ContiEcoContact™ 5 és a szabadidőautókra optimalizált ContiCrossContact™ UHP esetében pedig a kedvező fogyasztásra is külön felhívták a figyelmet. „Nagyon örülünk ezeknek a kiemelkedő eredményeknek, amelyek újra alátámasztják abroncskínálatunk magas színvonalát. A ContiEcoContact™ 5 egyedülállóan jó nyári gumi, amely nedves útfelületen egészen kimagaslóan teljesít, a ContiEcoContact™ 5 prémium ökoabroncs pedig alacsony fogyasztással és kopással emelkedik ki a mezőnyből. A nagyon hasonló, 14-től 17 colig terjedő méretválasztéknak köszönhetően vásárlóink két, eltérő igényeket kielégítő csúcskategóriás termék közül választhatnak” – nyilatkozta Alexander Bahlmann, a Continental sajtószóvivője.

ContinentalAz autós lapok tesztjeiben is a legjobbak között a Continental

Az autóklubok és fogyasztóvédelmi szervezetek mellett az autós szakfolyóiratok hagyományosan nagy figyelemmel kísért tesztjeiben is a legjobbak között végeztek a Continental abroncsai. A német ’Auto Bild’ hetilap ötven különböző, 225/45 R 17 méretű abroncsot vetett össze két fordulóban, melyek közül a végső értékelést meghatározó másodikban csak a száraz és nedves felületen végrehajtott fékezésben legjobban teljesítő 15 gumiabroncs vehetett részt. A ContiSportContact™ 5 végül „Ajánlott” minősítést kapott, a tesztelők a legrövidebb vizes fékút, a legalacsonyabb gördülési ellenállás és a legjobb fogyasztás mellett kiemelkedően biztos irányíthatósága miatt dicsérték.

Az ugyancsak német ’auto motor und sport’ magazin szerkesztőségének tesztjén hat, 245/45 R 18 méretű nyári abroncs között aratott győzelmet a ContiSportContact™ 5. A tesztelők „Különösen ajánlott” minősítést adtak az abroncsnak, amelynek kiemelkedő és biztonságos menettulajdonságait, csekély terhelésváltási reakcióit, jó felúszás elleni védelmét és alacsony gördülési ellenállását emelték ki a tesztben.
„VorBildlich”, azaz példaértékű – így hangzik az ’AutoBild sportscars’ magazin értékelése a ContiSportContact™ 5 P abroncsról. A kifejezetten nagyteljesítményű sportautók számára fejlesztett abroncsot 245/30 ZR 20-as méretben, hét másik kategóriatársával együtt tesztelte a sportkocsikra specializálódott kiadvány, amely a stabil oldalvezetést, a nedves úton is pontos kormányozhatóságot, a csekély felúszási hajlamot és a rövid fékutat emelte ki a ContiSportContact™ 5 P esetében, amit „csúcskategóriás nagyteljesítményű abroncsnak” nevezett.

ContinentalAzonban nem csak a német teszteken szerepelnek jól a Continental abroncsok, hiszen nemrég Oroszországban is győzelmet aratott a márka. Az orosz ’Za Rulem’ autós magazin kis- és alsó-középkategóriás modellekre szánt, 185/60 R 14 méretű abroncsokkal végzett tesztjében a ContiPremiumContact™ 2 végzett az élen. A ContiPremiumContact™ 5 elődjének számító modell 10 abroncsot utasított maga mögé, elsősorban rövid fékútjaival, alacsony gördülési ellenállásával és menetkényelmével.


Veszélyesek az olcsó ázsiai importgumik


Akárcsak a korábbi évek tesztjei, az ideiek is rávilágítottak az olcsó, ismeretlen márkájú, elsősorban ázsiai importból származó abroncsok aggasztó hiányosságaira. Az ADAC és partnerei által végzett teszten például egy Infiniti Inf-30 nevű abroncsnak kerek 20 méterrel hosszabb fékútra volt szüksége a nedves úton, 100 km/h-ról végrehajtott fékezésnél, mint a teszt első helyezettjének, amivel egyértelmű biztonsági kockázatot jelent használója és a közlekedés többi résztvevője számára.

További cikkek

Repülőgép-üzemanyaggal hódította meg a Hilux az Antarktiszt
A Mazda “Szemben a konvenciókkal” reklámja TED Díjat nyert
A BMW i8 Concept Spyderrel háromtagúra bővül a BMW i almárka kínálata
Kulcsszavak:
 
Már látható Közlekedési magazinunk májusi adása Már látható Közlekedési magazinunk májusi adása Minden idők legerősebb TT modelljét küldi versenybe az Audi Minden idők legerősebb TT modelljét küldi versenybe az Audi A barcelonai „akadálypálya” leküzdése az A.T. Robles fuvarozóvállalatnál A barcelonai „akadálypálya” leküzdése az A.T. Robles fuvarozóvállalatnál Az Avis forgalomnövekedést tapasztal a Liszt Ferenc repülőtéren Az Avis forgalomnövekedést tapasztal a Liszt Ferenc repülőtéren Az ABB szerint 120 gyorstöltőállomás kellene Magyarországon az elektromos autózáshoz Az ABB szerint 120 gyorstöltőállomás kellene Magyarországon az elektromos autózáshoz
 
Új regionális értékesítési igazgató a Nissan-nál

Új regionális értékesítési igazgató a Nissan-nál

2012. április 03.
A Közép- és Kelet-Európa-i régióban való értékesítés további növelése és a Nissan ...
Részletek
Christophe DE BEAUMONTA Közép- és Kelet-Európa-i régióban való értékesítés további növelése és a Nissan ambiciózus Power 88 középtávú tervének megvalósítása érdekében, 2012. április 1-től Christophe DE BEAUMONT-t nevezték ki a Nissan Sales CEE Kft. értékesítési igazgatójának. DE BEAUMONT úr korábban  Sales Operations Manager pozíciót töltött be a Nissan európai központjában.

DE BEAUMONT úr Philippe SAILLARD regionális ügyvezető igazgató munkáját támogatja a budapesti régió központban, és tagja lesz az NSCEE igazgatói bizottságának.

Stephane CHAUVILLE-t, az NSCEE korábbi értékesítési igazgatóját a belga és luxemburgi piac regionális ügyvezető igazgatójának nevezték ki. Aartselaar-ban (Belgium) folytatja munkáját és Pierre BOUTIN csapatát erősíti, aki a Nyugat-Európai régió ügyvezető igazgatója.

További cikkek

A Nissan feltölti Európa városait
Még markánsabb személyiségű Renault Sport kivitelek
Az új Citroën DS5 Magyarországra érkezett!
Kulcsszavak:
 
Új regionális értékesítési igazgató a Nissan-nál A Nissan feltölti Európa városait Felpörögtek az események a Teslánál! Felpörögtek az események a Teslánál! Új regionális értékesítési igazgató a Nissan-nál 82. Genfi Autószalon - Toyota NS4 plug-in hybrid Könnyű karosszériás modelleket gyárt majd a JLR szlovákiai üzeme Könnyű karosszériás modelleket gyárt majd a JLR szlovákiai üzeme A Volvo Trucks továbbfejlesztett hajtáslánca javítja a teljesítményt és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást A Volvo Trucks továbbfejlesztett hajtáslánca javítja a teljesítményt és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást
 
A BMW i8 Concept Spyderrel háromtagúra bővül a BMW i almárka kínálata

A BMW i8 Concept Spyderrel háromtagúra bővül a BMW i almárka kínálata

2012. április 03.
A BMW csoport bemutatja a BMW i almárka harmadik tagját, az i8 Concept Spydert.
Részletek
BMW i8 ConceptA BMW csoport bemutatja a BMW i almárka harmadik tagját, az i8 Concept Spydert. Az új, nyitott tetejű, kétüléses jármű az i3 Concept és az i8 Concept mellett a korszerű jövő és a figyelemfelkeltő mobilitási megoldások megtestesítője. A Spyder sportos formatervében a könnyed dinamizmus, a speciális esztétikai megoldások és a hatékonyság egyaránt fellelhető. Az intelligens, könnyed dizájn és a hibrid csúcstechnológia áthatja a BMW i8 Concept Spydert, ami valódi sportautós menetteljesítményekkel bír, de fogyasztása mégsem magasabb egy kisautóénál.

A kupéhoz hasonlóan a BMW i8 Concept Spyder is az innovatív LifeDrive architektúra, a független funkcionális egységek fúziója köré épült. A karbonszállal megerősített műanyag (CFRP) Life modul például kifejezetten könnyű utascellát képez, míg az elsősorban alumínium alkatrészek felhasználásával elkészített Drive modul összesíti az erőátvitelt, a karosszériát és a biztonsági struktúrát.  

A BMW i8 Concept Spyderhez készült eDrive rendszer a hatékonyság, a strukturális merevség és az ütközésbiztonság mellett a vezetés élményét is garantálja. Az első és a hátsó tengely modulokat az úgy nevezett „energia alagút” köti össze, ami magában foglalja a hibrid erőforráshoz tartozó akkumulátort. Ez lehetővé tette a mérnökök számára, hogy az autó súlypontja alacsonyan maradjon, a súlyelosztása pedig ideális legyen.

A BMW i dizájnnyelvének legfrissebb értelmezése

Az autón megjelenő érzelmes dizájnelemek élénken utalnak a BMW i8 Concept Spyder könnyed, dinamikus képességeire és hatékonyságára. A kétüléses Spyder a technológia és az esztétikai látványosság tökéletes szintézise, amiről még álló helyzetben is sugárzik a féktelen vezetési élmény. A sportos dinamizmus érzetének megteremtéséhez kulcsfontosságúak a nagy karosszériaelemek, a lefelé ívelő övvonal és a számos aerodinamikai elem, köztük a spoilerek és a szárnyak. E tulajdonságok lényegesen csökkentik a hibrid sportautó légellenállási együtthatóját és javítják a hatékonyságát, valamint növelik a hatótávolságát.  

BMW i8 ConceptCsakúgy, mint korábban a kupé, az eDrive-val felszerelt BMW i8 Concept Spyder is egy plug-in hibrid, amelyben különböző erőforrások teljesítménye ötvöződik, így az elektromotor és a belső égésű erőforrás előnyei révén optimális hatás alakul ki. A nyitott kétüléses egy vérbeli sportautó teljesítményét nyújtja, de mégis olyan gazdaságos, mint egy kisautó.  

A 131 lóerős, első tengelyre elhelyezett elektromotor tandemben a háromhengeres, turbófeltöltéses benzinmotorral (223 lóerő) a hátsó kerekeket hajtja. A BMW csoport által fejlesztett rendszer összteljesítménye 354 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 550 newtonméter. Adottságainak köszönhetően a BMW i8 Concept Spyder öt másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, a végsebessége pedig az elektronikusan korlátozott 250 km/h. Az európai tesztciklus során a nyitott kétüléses csupán három liter benzint égetett el 100 kilométer alatt.

További cikkek

Repülőgép-üzemanyaggal hódította meg a Hilux az Antarktiszt
Kéttagú modellcsalád - Lexus GS 450h és GS 250
A Nissan feltölti Európa városait
Kulcsszavak:
 
Nissan mesterhármas a Jazzy Street díjátadón Nissan mesterhármas a Jazzy Street díjátadón Magabiztosan vitte az első negyedévet a Ford Magabiztosan vitte az első negyedévet a Ford SEAT Leon Cup Racer: nagyszabású jelenlét Wörthi-tavi találkozón SEAT Leon Cup Racer: nagyszabású jelenlét Wörthi-tavi találkozón A ŠKODA AUTO legyártotta KAROQ kompakt SUV-modellje 250 ezredik példányát A ŠKODA AUTO legyártotta KAROQ kompakt SUV-modellje 250 ezredik példányát Új BMW kerékpárok kicsiknek, nagyoknak Új BMW kerékpárok kicsiknek, nagyoknak
 
Időutazás az elektromobilitás történelmé-ben

Időutazás az elektromobilitás történelmé-ben

2012. április 03.
Zwickauban az első nyilvános elektromos töltőállomást március 30-án közvetlen ...
Részletek
AudiZwickauban az első nyilvános elektromos töltőállomást március 30-án közvetlenül az August Horch Múzeum előtt állították üzembe. Az áramot egy napcella-rendszerből nyeri, amely a történelmi múzeum parkolójának tetején található. Az ünnepélyes avatás apropóján az Audi AG elektromos autók három generációját vonultatta fel.

A felhozatal ékköve az 1923-ból származó Slaby-Beringer, az egyik első elektromos autó. A kis villanymotoros autó 24 voltos akkumulátorával és három lóerő teljesítményű erőforrásával 40 kilométer/óra végsebességet érhetett el. Jörgen Skafte Rasmussen, a DKW alapítója figyelt fel a fakarosszériás kisautóra, és részt vett a Slaby-Beringer cég munkájában, amelyet 1925-ben olvasztottak be a DKW-konszernbe.

65 évvel később: az Audi 100 Avant Duo 1990 márciusában mutatkozott be a Genfi Autókiállításon az új hibridtechnológia előfutáraként. Egy öthengeres, 136 lóerő teljesítményű benzinmotor hajtotta az első kerekeket, míg egy bekapcsolható 12 lóerő teljesítményű villanymotor a hátsókat. A jármű bizonyította a rövid távon tisztán elektromosan is meghajtható hibridjárművek megvalósíthatóságát. E modellt is kiállítják Zwickauban a Slaby-Beringer mellett.

A jelenlegi hibrid típusok, az A6 hybrid, az A8 hybrid és a Q5 hybrid quattro technológiájával párhuzamosan az Audi már ma egy olyan járműcsaládot fejleszt, amely tagjai hosszabb távolságokat is megtehetnek villanymotorral – az e-tron modelleket. Ezt a különleges vezetési élményt testközelből élhették át az August Horch Múzeum látogatói, a hivatalos megnyitó után lehetőség nyílt a három Audi A1 e-tron egyikével vagy az Audi A3 e-tronnal egy próbautat tenni.

AudiAz August Horch Múzeumnál felállított új elektromos töltőkút a Zwickaui Közművek (Stadtwerke Zwickau) és a Zwickaui Nyugat-Szászországi Főiskola (Westsächsischen Hochschule Zwickau) közös projektjének része. A kút megépítésének egyik apropója a szövetségi kormányzat „Elektromobilitás” kirakatprojektje. A három éves támogatási program célja egész Németországban erősíteni az elektromobilitást, és a német technológiai kompetenciát külföldön is láthatóvá tenni.

Bajorország és Szászország közösen pályázott a programra. Más vállalatok, illetve a csoport Porsche és MAN márkái mellett az Audi is részese ennek a kezdeményezés-nek. A közös cél: 2020-ig több mint 250 ezer elektromosautót a két tartomány útjain forgalomba helyezni. Zwickau első nyilvános elektromos töltőkútjának megnyitása segít megteremteni a szükséges infrastruktúrát, és ezzel megvalósítani a terveket.

További cikkek

Repülőgép-üzemanyaggal hódította meg a Hilux az Antarktiszt
A Mazda “Szemben a konvenciókkal” reklámja TED Díjat nyert
Szentpéterváron gyárat épít a Fiat-Chrysler
Kulcsszavak:
 
Időutazás az elektromobilitás történelmé-ben 82. Genfi Autószalon - Jaguar XF Sportbrake Rekordot dönt a Nissan LEAF elektromos autók értékesítése Európában Rekordot dönt a Nissan LEAF elektromos autók értékesítése Európában Európa két legnagyobb gumiabroncs-gyártójának közös téli promóciója óriási sikert aratott Európa két legnagyobb gumiabroncs-gyártójának közös téli promóciója óriási sikert aratott Időutazás az elektromobilitás történelmé-ben Emelkedett a cseh vasút utasainak száma az első negyedévben Időutazás az elektromobilitás történelmé-ben Magabiztosan vitte az első negyedévet a Ford
 
Jótékonysági aukcióval és országos rajzversennyel indul itthon a MobileKids

Jótékonysági aukcióval és országos rajzversennyel indul itthon a MobileKids

2012. április 02.
Magyar- országon is elindul a Daimler AG által életre hívott MobileKids közlekedés- biztonsági...
Részletek
MobileKids A www.kozlekedjbiztonsagosan.hu weboldal elindításával Magyarországon is elindul a Daimler AG  4-10 éves gyermekeket megcélzó közlekedésbiztonsági programja, a MobileKids. MoKi-val, a kezdeményezés kabalafigurájával az első Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz B-osztály jótékony célú aukcióján keresztül, illetve egy országos gyermekrajzpályázat keretében ismerkedhet meg a hazai közönség.

A Daimler AG által 2001-ben életre hívott MoKi program célja, hogy világszerte játékos és szórakoztató módon tegye fogékonnyá a négy-tíz éves korosztályt a mobilitás és a közlekedésbiztonság kérdéseire. A program szakmai hátterének kidolgozásában és továbbfejlesztésében elismert nemzetközi közlekedési szakemberek és pedagógusok vettek és vesznek részt.

„Az automobil feltalálójaként számunkra kiemelten fontos a balesetmentes autózás, és nem csak az autókban ülőkre, hanem minden, a közlekedésben résztvevő emberre gondolunk. Különösképpen kötelességünk a gyermekek védelme.” – mondta Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezetője.
A kezdeményezés társadalmi hasznosságára való tekintettel a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat is bekapcsolódott az itthon 2012. április 1-jén induló programba, amelynek hazai alapítója a Mercedes-Benz Hungária Kft., szakmai támogatója pedig az Országos Rendőr-főkapitányság Balesetmegelőzési Bizottsága. 

Bár az utóbbi évtizedben számos hatékony intézkedésre került sor a közlekedésbiztonság terén, a közúti balesetek száma továbbra is elfogadhatatlanul magas mind Magyarországon, mind az Európai Unióban. Hazánkban 2011-ben 15 827 személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt, melyben 638-an vesztették életüket, 5152-en pedig súlyos sérülést szenvedtek.

MobileKids Sajnálatos tény, hogy a halálos balesetek elsődleges oka a közlekedők helytelen magatartása: a KRESZ figyelmen kívül hagyása, a figyelmetlenség, a gyorshajtás, a szeszesital- vagy drogfogyasztás, a kialvatlanság, a gyermekülés, a biztonsági öv vagy bukósisak használatának elhanyagolása.

„A gyerekek egészen korai életkoruktól kezdve – utasként, gyalogosként, kerékpárosként – a közlekedés résztvevői, ezért életkoruknak megfelelően meg kell tanítani őket a biztonságos közlekedés szabályaira. A gyermekek egyik kedvenc játéka az autó, amely jó lehetőséget biztosít az oktatásukra. Minden felnőtt egyformán felelős azért, hogy a gyermekek sem áldozatai, sem pedig okozói ne lehessenek közlekedési baleseteknek.” – foglalta össze Edvi Péter, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat vezetője és alapítója. A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat a fizikailag, értelmileg sérült, illetve árva és szociálisan hátrányos helyzetű gyermekeket karolja fel, s célja életkörülményeik javítása, valamint a gyermekintézmények segítése.

Aukción az első itthon gyártott Mercedes-Benz

A MoKi program Magyarországon egy jótékony célú árveréssel indul: a Mercedes-Benz az első Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz B-osztály aukciójából befolyó teljes összeggel a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat munkáját támogatja.

„Néhány napja nyílt meg a Mercedes-Benz kecskeméti gyára, és nagy örömmel ajánljuk fel a futószalagról elsőként legördült autót a MobileKids program hazai támogatójának, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatnak” – nyilatkozta Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetője. A jótékonysági aukció április 1-jén indult és április 21-ig tart. Az 1 Ft-ról induló licit aktuális állását a Vatera aukciós portál www.vatera.hu/elsomercedes oldalán tekinthetik meg az érdeklődők.
Az aukció lebonyolításához szükséges technikai hátteret a Vatera biztosítja. Ezen felül saját csatornáin keresztül is felhívja a nagyközönség figyelmét a kiemelten fontos célokat támogató aukcióra.

MobileKids Országos rajzpályázat

A jótékonysági árveréssel egy időben a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat és partnerei, a Mercedes-Benz, valamint az ORFK-OBB közös, közlekedésbiztonsági témájú rajzpályázatot is hirdetnek 4-14 év közötti óvodás és általános iskolás diákok részére. A versenybe bármilyen, közlekedéssel kapcsolatos rajzzal lehet nevezni. A legjobb alkotást beküldő 5 óvodás, 6 áltálános iskolás résztvevő egyéni díjazásban részesül. Az a négy oktatási intézmény (1-1 budapesti és vidéki általános iskola és óvoda), ahonnan – a tanulói létszám arányában – a legtöbb és legfigyelemreméltóbb egyéni alkotás érkezik be, intézményenként 200 000 Ft, szabadon felhasználható pénzjutalmat kap.

A diákok pályaműveiket közvetlenül is feltölthetik a MoKi program hivatalos weboldalára, a www.kozlekedjbiztonsagosan.hu-ra, vagy postai úton az ORFK megyei bizottságaihoz is eljuttathatják azokat.

További cikkek

A vadonatúj Mazda CX-5 elnyerte az IIHS "Legbiztonságosabb választás" díját
Kéttagú modellcsalád - Lexus GS 450h és GS 250
Vezetőközpontú sportkocsi – Toyota GT 86

Kulcsszavak:
 
A BMW bemutatta az új 2017-es BMW 5-ös limuzint A BMW bemutatta az új 2017-es BMW 5-ös limuzint Jótékonysági aukcióval és országos rajzversennyel indul itthon a MobileKids Több mint 400 ezer darabos negyedéves kiszállítási rekord az Audinál Napirenden az e-autók ügye Napirenden az e-autók ügye Bemutatkozik az új Citroën Berlingo Van, ami minden igényhez képes alkalmazkodni Bemutatkozik az új Citroën Berlingo Van, ami minden igényhez képes alkalmazkodni A Civic prototípus újradefiniálja a Honda választékának oszlopos modelljét A Civic prototípus újradefiniálja a Honda választékának oszlopos modelljét
 
Ígéretes jövő előtt áll a Bio-DME, mint járműüzemanyag

Ígéretes jövő előtt áll a Bio-DME, mint járműüzemanyag

2012. április 02.
A Bio-DME projekt célja annak felmérése, hogy van-e piaca a Bio-DME haszon ...
Részletek
Volvo TrucksA Bio-DME projekt célja annak felmérése, hogy van-e piaca a Bio-DME (dimetil-éter) haszonjárművekben történő alkalmazásának. A kétéves projekt felénél az előzetes eredmények azt mutatják, hogy a Bio-DME már használható haszonjárművek mindennapos üzemeltetéséhez. Ha a gázolajat felváltaná a Bio-DME, a CO2-kibocsátás tekintélyes mértékben, 95 százalékkal csökkenhetne.

A Volvo számos más résztvevővel, köztük a Bio-DME előállításával foglalkozó Chemrec-kel és az üzemanyag-ellátó Preemmel együtt kifejlesztett egy szállítási rendszert, amely a teljes ellátási láncot magában foglalja, a Bio-DME előállításától és disztribúciójától egészen annak felhasználásáig, egyes fuvarvállalatok Volvo teherautóiban.

Tíz Volvo Bio-DME teherautó már tavaly ősz óta rendszeres használatban áll, és a projekt felénél járva az eredmények felülmúlják a várakozásokat. A tíz teherautó közül az első nem sokkal ezelőtt átlépte a 100 ezer kilométeres határt. A teherautók együttesen már 400 ezer kilométert tettek meg.

„Ez az első alkalom, hogy nagy mennyiségben használnak Bio-DME-t járműüzemanyagként, és a valós körülmények között végzett tesztek első kiértékelése után úgy látjuk, hogy a Bio-DME teherautók nagyon jól teljesítenek az úton, messze felülmúlva a várakozásainkat. A technológia megbízható, és a teljes folyamatot energia-hatékonyság jellemzi, a gyártástól és a disztribúciótól egészen magukig a járművekig" - mondja Per Salomonsson, a Volvo alternatív üzemanyag projektmenedzsere.

A PostNord és a DHL kettő a projektben résztvevő szállítási vállalatok közül. Közös céljuk a CO2-kibocsátásuk drasztikus csökkentése 2020-ra, és mindkét vállalat számára természetes volt, hogy részt vesznek a valós körülmények között végzett teszten.

Volvo Trucks„A járművezetőink nagyon elégedettek. Arról számoltak be, hogy a Bio-DME használata legalább annyira egyszerű, mint a hagyományos gázolajé. Ez egy teljesen új technológia, de ennek ellenére rendkívül kevés műszaki problémát tapasztaltunk, a teherautók ráadásul lényegesen csendesebben üzemelnek, ha Bio-DME kerül a tartályba" - mondja Henrik Boding, a PostNord logisztikai üzletágának környezetvédelmi igazgatója.  

„Mivel széndioxid-kibocsátásunk 98 százaléka a teherautóval végzett szállításból ered, jelentős lehetőségeket látunk a széndioxid-kibocsátási szempontból kiváló hatékonysággal rendelkező Bio-DME üzemanyagban" - mondja Ulf Hammarberg, a DHL környezetvédelmi igazgatója.

A Preem négy töltőállomást alakított ki Stockholmban, Göteborgban, Jönköpingben és Piteå-ban annak biztosítására, hogy a teherautók rendszeres használatban is alkalmazhatók legyenek. A projekt során a bioüzemanyagot szennylúgból, egy papíripari melléktermékből állítják elő a Chemrec Piteå-ban található elgázosító üzemében. A gyártási rendszer zökkenőmentesen működik, és az üzemanyag nagymennyiségű termelése a megújuló üzemanyagokat segítő programok tetemes mértékétől függ.

„A Bio-DME más megújuló alapanyagokból is előállítható, és nagyszerű jövőt jósolunk ennek a járműüzemanyagnak. Kifejlesztettük az üzemanyag ipari alkalmazását lehetővé tévő technológiát. A jövő legnagyobb kihívását az új járműüzemanyag piacának és infrastruktúrájának kiépítése jelenti, amihez beruházások szükségesek. Ezen a területen fontos szerep hárul a társadalmi döntéshozókra, hosszú távú döntésekkel és ösztönző programok kifejlesztésével teremtve meg az elengedhetetlen előfeltételeket." - mondja Per Salomonsson.

Volvo TrucksA valós körülmények között végzett teszt az év végéig folytatódik, amelyet követően kiértékelik a Bio-DME jövőbeni piacának életképességét. A tanulmányban szereplő további szállítási vállalatok a következők: J-Trans, Bröderna Lindqvist åkeri, BDX Företagen AB, és Ragn-Sells. A projektet támogatja a Svéd Energiaügynökség és az EU Hetedik Keretprogramja. A Volvo Trucks, a Chemrec és a Preem mellett a Delphi, az ETC, a Halodr Topsoe és a Total is részt vesz a programban.




További cikkek


Van értelme a fenntartható fejlődésnek
A Carrefour és az ID Logistics a Renault Trucks hibrid teherautóját választotta
Forgalomba helyezték az első Scania Euro 6 járműveket
Kulcsszavak:
 
Ígéretes jövő előtt áll a Bio-DME, mint járműüzemanyag A Harley-Davidson bemutatja első elektromos motorkerékpárját Ígéretes jövő előtt áll a Bio-DME, mint járműüzemanyag Bemutatkozott az új SEAT Leon Cupra Garantáltan üzemanyagtakarékos megoldás, új, értékteremtő szolgáltatás a fuvarozók számára a MICHELIN-től Garantáltan üzemanyagtakarékos megoldás, új, értékteremtő szolgáltatás a fuvarozók számára a MICHELIN-től Az Európai autógyártók a legfontosabb világpremierjeiket a Frankfurti Autószalonra időzítették Az Európai autógyártók a legfontosabb világpremierjeiket a Frankfurti Autószalonra időzítették Ígéretes jövő előtt áll a Bio-DME, mint járműüzemanyag A MINI a 84. Genfi Nemzetközi Autószalonon
 
Autópálya-építési tervek Romániában

Autópálya-építési tervek Romániában

2012. április 02.
Románia 2014-től európai támoga- tással folytatja az észak-erdélyi autópálya...
Részletek
Autópálya-építési tervek RomániábanRománia 2014-től európai támogatással folytatja az észak-erdélyi autópálya építését, addig az amerikai Bechtel cég befejezi a megkezdett Bors-Berettyószéplak (Suplacu de Barcau) szakaszt - közölte Alexandru Nazare román közlekedési miniszter, akivel az Agerpres hírügynökség publikált vasárnap interjút a tárca terveiről.

A magyar határtól induló első, 66 kilométeres szakaszból a tervek szerint idén 17 kilométert kell átadnia a Bechtelnek, a többit pedig jövőre.  Azok a szakaszok, amelyeknek az építéséről az amerikai cég lemondott, részévé váltak a transzeurópai közlekedési hálózatnak, röviden a TEN-T-nek, ami azt jelenti, hogy 2014-től kohéziós alapokból lehet finanszírozni azok megépítését - magyarázta a szaktárca vezetője.     Románia ugyanis március közepén az Európai Unió támogatását kérte az Erdélyt Moldvával összekötő Nagyvárad-Jászvásár (Iasi) gyorsforgalmú közlekedési folyosó kiépítéséhez. Ennek első szakasza, a Nagyvárad-Marosvásárhely útvonal, az úgynevezett észak-erdélyi autópálya-projekt része, amelyhez ezáltal európai támogatást is fel lehet majd használni.

A második szakasz a Marosvásárhely-Jászvásár útvonal, amelynek szintén kijelölték már a nyomvonalát: ez a Gyergyói-medencénél szelné át a Kárpátokat. A miniszter kifejezte meggyőződését, hogy a tervek 2014-ig elkészülnek, így a 2014-2020-as uniós költségvetési időszakban teljes egészében megépülhet a kelet-nyugati autópálya. A Nagyvárad-Marosvásárhely-Brassó vonalon haladó, 415 kilométeres észak-erdélyi autópálya megépítésére a román állam 2003-ban kötött szerződést az amerikai Bechtel céggel. Ennek a sztrádának eddig csak a Kolozsvárt elkerülő, 52 kilométeres szakaszát adták át a forgalomnak.

Autópálya-építési tervek RomániábanA román közlekedési tárca tavaly újratárgyalta a szerződést: a Bechtel lemondott azokról a szakaszokról, ahol el sem kezdte a munkát, és az eredetileg kialkudott árnál lényegesen olcsóbban fejezi be a Bors-Berettyószéplak szakaszt. A román sajtóértesülések szerint az eredeti, előnytelen szerződés alapján a kötbérek és késedelmi kamatok miatt a román államnak már 20 millió eurójába került volna az észak-erdélyi autópálya minden egyes kilométere.     Romániában jelenleg szakaszonként folyik az autópálya-építés a dél-erdélyi útvonalon, a 4-es páneurópai folyosó nyomvonalán, a Nagylak és Arad, Temesvár és Lugos, Déva és Szászváros közötti szakaszokon. Az Ungureanu-kormány az őszi parlamenti választásokig 200 kilométernyi új autópályát akar felavatni. Az európai támogatással épülő dél-erdélyi autópályát a tervek szerint jövő áprilisig kellene a magyar határtól Nagyszebenig befejezni. Ebből eddig az Arad-Temesvár szakaszt adták át a forgalomnak.

További cikkek

Javulhat az autópályák közlekedésbiztonsága
A világ leghosszabb alagutak közti hídja
Az autókban is átveszi az uralmat az okostelefon
Kulcsszavak:
 
Elkészült a 30 milliomodik Volkswagen Golf Elkészült a 30 milliomodik Volkswagen Golf Július közepén indulhat el a forgalom az 1-es villamos meghosszabbított szakaszán Budapesten Július közepén indulhat el a forgalom az 1-es villamos meghosszabbított szakaszán Budapesten Autópálya-építési tervek Romániában Taxisdemonstráció Budapesten Exkluzív fényképek ünneplik Andy Warhol guruló műalkotásának jubileumi születésnapját Exkluzív fényképek ünneplik Andy Warhol guruló műalkotásának jubileumi születésnapját Autópálya-építési tervek Romániában A Ford Fiesta ST nyerte az üzemanyag-fogyasztási versenyt
 
A Stadler cég nyerte a GYSEV motorvonat tenderét

A Stadler cég nyerte a GYSEV motorvonat tenderét

2012. április 02.
Eredmé- nyesen zárult a Győr- -Sopron- -Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. által...
Részletek
StadlerEredményesen zárult a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. által kiírt motorvonatok beszerzésére kiírt közbeszerzési eljárás, a vasúttársaság a Stadler ajánlatát elfogadta - közölte a GYSEV pénteken az MTI-vel.

A GYSEV tájékoztatása szerint az eredményt pénteken hivatalosan is kihirdették, a közbeszerzési törvénynek megfelelően  2012. április 9-ig szerződéskötési tilalmi időszak lép életbe. A GYSEV Zrt. és a Stadler a szerződés aláírását követően kíván bővebb tájékoztatást adni a motorvonatok ügyében - írja közleményében a vasúttársaság.

A felhívás szerint a GYSEV a Sopron-Szombathely- Szentgotthárd vasútvonalon a vasúti közlekedés korszerűsítéséhez 4 darab regionális villamos motorvonat szállítása írt ki közbeszerzési tendert, a becsült érték 6 milliárd forint.

További cikkek

Indul a Mercedes-Benz új gyára Magyarországon
Fokozatosan bezárhat a budapesti repülőtér 1-es terminálja
Javulhat az autópályák közlekedésbiztonsága
Kulcsszavak:
 
Online utasélménnyel fiatalít az új Corolla Online utasélménnyel fiatalít az új Corolla MGE: magas a járműjavításban a feketegazdaság aránya MGE: magas a járműjavításban a feketegazdaság aránya "Önmagukat vezető" teherautókat fejlesztettek ki Japánban "Önmagukat vezető" teherautókat fejlesztettek ki Japánban Új vezérigazgató a Főtaxi élén Új vezérigazgató a Főtaxi élén A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát
 

Találatok száma: 11493 Megjelenítve: 11031 - 11040