Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 11031 - 11040
A héten másodszor csökkent az üzemanyagok ára

A héten másodszor csökkent az üzemanyagok ára

2013. április 19.
Bruttó 6-6 forinttal csökkentette a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát pénteken a Mol Nyrt.
Részletek
MOLBruttó 6-6 forinttal csökkentette a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát pénteken a Mol Nyrt.

A mérsékléssel a benzin átlagára 406-407 forintra, a gázolajé pedig 411-412 forintra esett. A Mol a héten már szerdán is csökkentette az üzemanyagok árát, akkor bruttó 8-8 forinttal, míg a múlt héten szintén kétszer, szerdán és pénteken mérsékelte a benzin és a gázolaj árát: sorrendben előbb 8 és 3 forinttal, majd 5-5 forinttal.

A társaság február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak a hét első munkanapján, hanem szerdán is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei árak alapján az árról. A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint.

Az autósok 15-25 forintos különbséget is tapasztalhatnak egyes kutak árai között.
Kulcsszavak: benzin, benzinkút, gázolaj, mol, üzemanyag
 
A héten másodszor csökkent az üzemanyagok ára A következő évtizedekben hatalmas változások lesznek járművek üzemanyag-felhasználásában Az iráni termeléssel megegyező olajkereslet-csökkenést okozhatnak az elektromos autók Az iráni termeléssel megegyező olajkereslet-csökkenést okozhatnak az elektromos autók A héten másodszor csökkent az üzemanyagok ára Drágult a gázolaj 2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója 2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója Négyszáz forint alatt maradhat az üzemanyag ára az idén a szakértők szerint Négyszáz forint alatt maradhat az üzemanyag ára az idén a szakértők szerint
 
Fokozott sebességellenőrző akciót tart a rendőrség szombatig

Fokozott sebességellenőrző akciót tart a rendőrség szombatig

2013. április 19.
Fokozott sebességellenőrző akciót tart a rendőrség az ország egész területén csütörtöktől szombatig az ország egész területén, a sebességméréshez az összes mobil és fix sebességmérőt bevetik - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) a police.hu honlapon.
Részletek
Fokozott sebességellenőrző akciót tart a rendőrség szombatigFokozott sebességellenőrző akciót tart a rendőrség az ország egész területén csütörtöktől szombatig az ország egész területén, a sebességméréshez az összes mobil és fix sebességmérőt bevetik - közölte az  Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) a police.hu honlapon.

Mint írták, a fokozott sebességellenőrzésre a fővárosban, valamennyi megyében és a gyorsforgalmi utakon egyaránt számítani lehet. A Tispol (Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata) tervei alapján az akciót az Európai Unió teljes területén megtartják, a mostani ellenőrzés kifejezetten a sebességmérésre koncentrál.

A rendőrség azzal indokolta az akciót, hogy Európában és Magyarországon is a sebességtúllépés a közúti tragédiák legfőbb oka. évek óta az összes személyi sérüléses közúti baleset mintegy 27 százaléka, a halálos kimenetelűek megközelítőleg 40 százaléka vezethető vissza a gyorshajtásra. így a gyorshajtók kiszűrése nélkül "a közösségi és nemzeti közlekedéspolitikai célkitűzések nem teljesíthetők" - fogalmazott a rendőrség.
Fokozott sebességellenőrző akciót tart a rendőrség szombatig
Kulcsszavak: közúti ellenőrzés, ORFK, rendőrség, sebesség, traffipax
 
Tesla autókat vásárol a svájci rendőrség Tesla autókat vásárol a svájci rendőrség Pest vármegyében visszaszorították az illegális gyorsulási versenyeket Pest vármegyében visszaszorították az illegális gyorsulási versenyeket Civil autókból ellenőrzi a forgalmat Budapesten a rendőrség Civil autókból ellenőrzi a forgalmat Budapesten a rendőrség Szakértő: rövid távon biztonságosabbá teheti a közlekedést az új ellenőrző rendszer Szakértő: rövid távon biztonságosabbá teheti a közlekedést az új ellenőrző rendszer Fokozott sebességellenőrző akciót tart a rendőrség szombatig Újabb jelentős flottasikert könyvelhet el a Ford Grúziában
 
A Ford Focus a világ legnépszerűbb autója

A Ford Focus a világ legnépszerűbb autója

2013. április 19.
A neves Polk 2012-es záró adatai szerint a Ford Focus a világ legnépszerűbb autója, az első tíz helyezett pedig további két Ford, a Fiesta és az F-sorozat is szerepel.
Részletek
Ford FocusA Polk intézet közölte záró adatait a 2012-es globális újautó-eladásokról, s ennek alapján hivatalosan is a Ford Focus bizonyult a világ legnépszerűbb személyautójának. A csupán észak-Amerikában forgalmazott Ford F-sorozat nevet viselő pickup, a 2013-as ’év Pickupja’ címet megszerző Ranger nagytestvére a lista harmadik helyén végzett, a Ford Fiesta pedig a világ legnépszerűbb kisautója címet szerezte meg.

Az autóipari adatokat gyűjtő és piaci trendeket elemző intézet szerint a kompakt Focusból világszerte összesen 1.020.410 darab talált gazdára. A legnagyobb mérvű piaci növekedést Kínában és az USA-ban regisztrálták: a kínai eladások tavaly 51 százalékkal nőttek, s a Polk járműregisztrációs adatai szerint itt kelt el a világszerte értékesített Focusok több mint egynegyede. 2012-ben az USA-ban 40 százalékkal nőtt a Focus-értékesítés, ami szintén nagy mértékben hozzájárult a modell globális sikeréhez. A Focus egyébiránt hazánkban is rendkívül jót teljesít, évek óta ez a Ford legnépszerűbb modellje Magyarországon, több éven át őrizte a legnépszerűbb modell címet idehaza is, a tavalyi évben 2085, míg az idei első negyedévben 492 darab talált belőle gazdára nálunk.

A kompakt Focus tehát megőrizte a világ legnépszerűbb autójának kitüntető címét, emellett pedig a Ford Fiesta is első helyre került, hiszen a Polk értékeléséből kiderült, hogy 723.130 darabos értékesítésével ez a modell lett a világ legnagyobb darabszámban eladott szubkompaktja. A Polk kimutatása szerint a Ford kis és közepes méretű autóiból – a Fiestából és a Focusból – 2012-ben összesen 1.743.540 darab talált gazdára.

„A Focus és a Fiesta kiválóan példázza Egy Ford globális termékstratégiánk sikerét.” - fogalmaz Jim Farley, a Ford globális marketingért, értékesítését és szolgáltatásokért, valamint a Lincoln márkáért felelős alelnöke.

Ford Ranfer„Globális termékeink teljes összhangban állnak a vásárlók igényeivel – különösen a legnagyobb eladásokat produkáló, s ezért igen nagy versenyt diktáló szegmensekben –, hiszen az alacsony fogyasztás, a kiváló minőség, a gazdag felszereltség és az élvezetes vezethetőség különleges kombinációját kínálják. Az Egy Ford stratégia révén képessé váltunk arra, hogy a világ minden táján egyre gazdaságosabbá tegyük működésünket, és fantasztikus értéket kínálhassunk vásárlóink számára.”

Tavaly az F-sorozat globális értékesítése 785.630 darab volt, amivel a pickup a világranglista 3. helyére került. Az F-sorozat immár 36 éve folyamatosan Amerika legnépszerűbb pickupja.

„Mióta a Focus tavaly március végén megjelent a kínai piacon, az eladások egyre nőttek, és 2012-ben a modell máris Kína legnépszerűbb személyautójává vált.” – hívja fel a figyelmet Farley. „A múlt évben kibővítettük a gyártókapacitást, így idén hatalmas lehetőségünk nyílik arra, hogy az erőteljes startot követően tovább növeljük kisautóink 2013-as értékesítését.”
Kulcsszavak: Focus, ford, járműipar, Ranger
 
A Ford bemutatja a vadonatúj Ford GT szupersportkocsiban a Gorilla Glass hibrid üvegtechnológiát A Ford bemutatja a vadonatúj Ford GT szupersportkocsiban a Gorilla Glass hibrid üvegtechnológiát A Kia rekordmértékű hibrid- és elektromos autó eladásokat produkált 2020 első negyedévében A Kia rekordmértékű hibrid- és elektromos autó eladásokat produkált 2020 első negyedévében A Continental képzési központot nyit Budapesten diákok és saját dolgozói számára A Continental képzési központot nyit Budapesten diákok és saját dolgozói számára A Nissan 5 éves garanciát vállal Európában értékesített kishaszonjárműveire A Nissan 5 éves garanciát vállal Európában értékesített kishaszonjárműveire Balesetekre figyelmeztet a Ford és a Vodafone új rendszere Balesetekre figyelmeztet a Ford és a Vodafone új rendszere
 
Kiemelkedő menetteljesítmények – Az új Audi S3

Kiemelkedő menetteljesítmények – Az új Audi S3

2013. április 18.
221 kW (300 LE) és 380 Nm, 0 - 100 km/h 4,8 másodperc alatt – az új Audi S3 kétségkívül kategóriája legdinamikusabb menetteljesítményeivel szolgál. Mindemellett azonban gazdaságossága is példamutató, 2.0 TFSI erőforrása ugyanis átlagosan 6,9 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként.
Részletek
Audi S3A kompakt kis erőgép harmadik generációjával is egyértelműen magasabbra emelte a mércét. A 2.0 TFSI erőforrás új fejezetet nyit az Audi motorjainak történetében. A teljes egészében új fejlesztésű konstrukcióban csupán 1.984 köbcentiméteres összlökettérfogata közös elődjével. 221 kW (300 LE) legnagyobb teljesítménye 5.500 és 6.200 percenkénti fordulatszám között jelenik meg főtengelyén, 380 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig az 1.800 és 5.500 percenkénti fordulat közötti tartományon mindvégig a vezető rendelkezésére áll.

A gázadásokra adott közvetlen és érzékeny reakcióival éppúgy igen meggyőzőnek bizonyul e négyhengeres aggregát, mint sportos zengésű hangjával. Ha az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer éppen „dynamic” üzemmódban dolgozik, a motor hatalmas teljesítménye akusztikailag is még jobban kifejezésre jut. Annak érdekében pedig, hogy óriási erejéhez példamutató gazdaságosság is párosuljon, a 2.0 TFSI új fejlesztésű műszaki megoldások egész sorát vonultatja fel, a kettős befecskendezéstől az „Audi valvelift system” technikáján át, egészen az innovatív hőmenedzsmentig.

Az extrafelszerelésként rendelhető hatfokozatú S tronic sebességváltóval csupán 4,8 másodpercet igényel az álló helyzetből 100 kilométer/óráig tartó sprint, de a manuális váltóművel is mindössze 5,2 másodperc szükséges. A végsebességet 250 kilométer/órára határolja le az elektronika. Az új 2.0 TFSI erőforrás 100 kilométerenként átlagosan 6,9 liter benzinnel is beéri (S tronic sebességváltóval; a manuális váltóművel 7,0 l/100 km), az S3 így manuális sebességváltóval szerelt elődjéhez képest átlagban 1,5 liter üzemanyagot takarít meg 100 kilométerenként, ami kilométerenként 35 grammal kevesebb széndioxid kibocsátást jelent.

Audi S3A hatfokozatú manuális és az extrafelszerelésként rendelhető, villámgyors működésű, szintén hatfokozatú S tronic a dinamika és a gazdaságosság harmonikus összhangjával szolgál. Mindkét sebességváltó alsó fokozatai sportosan rövid áttételűek, míg a hatodik fokozat hosszú áttétele az üzemanyag-fogyasztás mérséklését szolgálja. A quattro állandó összkerékhajtás új fejlesztésű lamellás tengelykapcsolóval működik, amely révén az A3 sorozat csúcsmodellje vonóerő-átadási képességei és mozgékonysága terén is döntő előnyt élvezhet. Az új Audi S3 jóval korábban és biztonságosabban gyorsíthat ki a kanyarívekről, mindenkor dinamikus és stabil menettulajdonságokat mutatva.

Az új Audi S3 pontosan és közvetlenül követ minden kormánymozdulatot, mindenfajta kanyart tempósan és karosszériája csekély oldalirányú billenései mellett abszolvál, mindvégig közel semleges irányíthatósági tulajdonságok mentén. Az „S” sportfutómű és a felfüggesztések igényes konstrukciója mellett az új progresszív kormányzás is nagyban hozzájárul a kiemelkedően sportos menettulajdonságokhoz. Fogaslécének különleges kialakítása a bekormányzási szög függvényében változó áttételt eredményez, a progresszív kormányzás így a szűk fordulókban jól érzékelhetően közvetlenebbé válik. Az új Audi S3 7,5J x 18 méretű könnyűfém keréktárcsákra szerelt 225/40 dimenziójú gumiabroncsokon gördül le a szerelőszalagról, a nagyméretű féktárcsák feketére fényezett féknyergei pedig „S” logót hordoznak.

Az új S3 szériafelszereltségében szerepel az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer is, amellyel az elektronikus gázpedál jelleggörbéje, az opcionális S tronic sebességváltó kapcsolási pontjai és a progresszív kormányzás rásegítésének mértéke változtatható. A vezető egyszerű gombnyomással határozhatja meg, hogy e rendszerek a „comfort”, az „auto”, a „dynamic”, az „efficiency” vagy az „individual” üzemmód szerint működjenek. Az extrafelszerelésként rendelhető „Audi magnetic ride” csillapítás-szabályzás, amely a csillapítóerőt a pillanatnyi menethelyzet függvényében változtatja, szintén befolyásolható az „Audi drive select” rendszerén keresztül.

Audi S3Az Audi S3 kiemelkedő dinamikájának további kulcsfontosságú tényezője a következetes könnyűszerkezetes építés, amely az Audi egyik alapvető szakterülete. Az új S3 saját tömege üresen nem több mint 1.395 kilogramm. Az új modell 60 kilogrammal könnyebb elődjénél, amelyből csekély tömegű karosszériaszerkezete képviseli a döntő hányadot. A karosszéria vázszerkezete és kiegészítői nagy arányban tartalmaznak különösen nagy szilárdságú acélfajtákat, míg az első sárvédők és a motorházfedél anyaga alumínium. Már külső megjelenése is első pillantásra egyértelművé teszi az Audi S3 kiemelkedő menetdinamikai képességeit. Alacsonyan ívelő motorházfedele, az oldalablakok alatt végighúzódó karakteres „tornádóvonala” és erősen megdöntött C-oszlopai vizuálisan is megnyújtják karosszériáját. A sorozat csúcsmodelljének hosszúsága 4.254, szélessége 1.777, míg magassága 1.401 milliméter.

Az S-specifikus „singleframe” hűtőrács krómozott kerete ez esetben matt „Platinaszürke” betétet szegélyez, vízszintes kettős lamellái pedig krómhatású felülettel készülnek. Az új tervezésű lökhárítót kettős alumíniumhatású bordákkal osztott légbeömlő nyílásokkal alakították ki, amelyeket oldalt hangsúlyos levegőnyílások zárnak. A szériakivitelt bővítő „Xenon plus” fényszórók alternatívájaként az Audi teljes egészében LED-technikájú fényszórókat is kínál. Ez a mindeddig csupán a felsőbb szegmensekből ismerős technika mostanában érkezik az alsó-középkategóriába. LED-fényszórói semmi mással össze nem téveszthető megjelenést kölcsönöznek az A3 sorozat csúcsmodellje számára, miközben még hatékonyabban és intenzívebben világítják meg az úttestet.

Az Audi S3 oldalnézetében külső visszapillantó tükreinek alumínium háza és a különleges küszöbborítások jelennek meg egyéni stílusjegyként. új tervezésű a hátsó lökhárító is, két alumíniumdíszítésű bordával kiformált „Platinaszürke” diffúzoreleme a négy ovális, krómozott csővü kipufogóvéget is magában foglalja. A karosszéria színére fényezett S3 tetőlégterelő vizuálisan tovább nyújtja a tetőívet.

Audi S3A hátsó lámpatestek LED-technikával működnek. Fekete alaptónusú utastere az S3 külsejének dinamikus stílusát viszi tovább. A műszerek szürke számlapjain fehér mutatók mozognak, a fordulatszámmérőben pedig töltőnyomás-jelző is helyet kapott. A színes kijelzővel működő vezetőinformációs rendszer az alapfelszereltség része, a mindössze 11 milliméter vékony fedélzeti monitor (az „MMI Radio” szintjétől felfelé széria) pedig elektromosan emelkedik ki a műszerfalból, s a gyújtás bekapcsolásakor „S” logóval üdvözli a vezetőt.

Az extrafelszerelésként kínált multifunkciós bőrbevonatú sportkormány alul lapított karimával készül, s az S tronic sebességváltó alumíniumhatású kapcsolóbillentyűivel is felszerelhető, a pedálok és a lábtámasz pedig nemesacél felületet kaptak. A szériakivitel sportülései alternatívájaként integrált fejtámlákkal és rombuszmintás steppelésű vállövvel kialakított „S” sportülések szerepelnek a palettán. A dekorbetétek csiszolt matt alumínium vagy fekete felületűek.

Az új S3 gazdag szériafelszereltségén túl számos vonzó extrát is kínál. Az infotainment-modulok kínálatának csúcsán az „MMI touch” funkcióval kiegészített „MMI Navigation plus” navigációs rendszer áll. A testre szabott internet-alapú szolgáltatások UMTS-modul segítségével, s az „Audi connect” választéka révén jelenhetnek meg a fedélzeten. Kívánságra az Audi az A3 sorozatban kínált összes fejlett vezetői segédrendszerrel is felszereli új S3 modelljét.
Kulcsszavak: audi, bemutató, S3
 
Kiemelkedő menetteljesítmények – Az új Audi S3 Genfben mutatkozik be az új Rodius Kiemelkedő menetteljesítmények – Az új Audi S3 Delta ‘S by MOMODESIGN’ különkiadás a Genfi Autószalonon Bemutatkozott a Volkswagen hatótávbajnok limuzinja, a tisztán elektromos meghajtású ID.7 Bemutatkozott a Volkswagen hatótávbajnok limuzinja, a tisztán elektromos meghajtású ID.7 Megújult PEUGEOT 308 Megújult PEUGEOT 308 Élen jár a versenyben – az új Audi S4 és S4 Avant Élen jár a versenyben – az új Audi S4 és S4 Avant
 
Stadler-üzemavató Szolnokon

Stadler-üzemavató Szolnokon

2013. április 18.
A Stadler Rail Csoport jelentős gyártókapacitás- és dolgozói létszám növelő fejlesztést valósított meg Szolnokon, új tevékenységként a forgóvázjavító központot is ide telepítik - jelentette be Peter Spuhler, a cég tulajdonos-vezérigazgatója csütörtökön Szolnokon, az új üzemrészek avatásán.
Részletek
StadlerAz avató ünnepségen, amelyen részt vett Orbán Viktor miniszterelnök is, Peter Spuhler elmondta, hogy a beruházás négymilliárd forintból mindössze öt hónap alatt valósult meg. Ezzel a Stadler immár 13 milliárd forintot fektetett be Magyarországon, a mostani bővítés a hazai dolgozói létszám legalább kétszáz fős növelésével jár. Ezzel Magyarország Svájcot és Németországot követően a Stadler csoport harmadik legnagyobb divíziójává válik, ahol jelenleg több mint 400 szakembert foglalkoztatnak.

A fejlesztés során a forgóváz-javítás feltételeit is megteremtették Szolnokon. Peter Spuhler elmondta: a már tesztüzemben működő karbantartó központ olyan vasúti járművek forgóvázának karbantartását végzi majd, amelyeknél ezt a feladatot eredetileg nem a gyártó, illetve az üzemeltető látja el. így Szolnokra kerülnek a MáV mellett osztrák, cseh, olasz, svájci és lengyel vasúttársaságok járműveinek forgóvázai is. Peter Spuhler aláhúzta: a cégcsoport szolnoki telephelyének harmadik fejlesztési lépcsője a vasúti járművek teljes végösszeszerelését is lehetővé tette. A cég vizsgálja a belföldi vonalakra szánt járművek végösszeszerelésének lehetőségét.

A tulajdonos-vezérigazgató rámutatott: míg 2009-ben 40 darab kocsiszekrény készült Szolnokon, addig az idén ennek tízszeresét gyártják a hazai megrendelések mellett német, fehérorosz, észt és lengyel piacokra, mintegy 400 beszállító vállalkozás versenyképességét is segítve ezzel. Jövőre pedig a tervek szerint legalább félezer kocsiszekrény készülhet Szolnokon. Az eseményen Orbán Viktor miniszterelnök és Peter Spuhler leleplezte a GYSEV Zrt. részére elkészített vasúti kocsiszekrényt is, az elsőt a megrendelt négyből, ami az év végén áll forgalomba.

StadlerEmellett a MáV-START Zrt. és a GYSEV Zrt. közös megrendelésére 48 alacsonypadlós villamos motorvonatot szállít a Stadler Bussnang AG 2015. szeptember 30-ig. Ez a megrendelés 2014-ben várhatóan szinte teljes egészében leköti majd a cégcsoport szolnoki üzemének kapacitását. A Stadler Rail Csoport három leányvállalatán keresztül 2005 óta van jelen Magyarországon. Pusztaszabolcson Európa egyik legkorszerűbb és leghatékonyabb vasútijármű-karbantartó bázisát hozta létre, míg Szolnokon egy, a legmodernebb technológiával felszerelt gyárat alapított alumínium vasúti kocsiszekrények gyártására.

A Stadler svájci, németországi, magyarországi, lengyelországi, csehországi, olaszországi, amerikai és algériai üzemeiben összesen több mint 5000 munkavállalót foglalkoztat. Konszolidált árbevétele 2012-ben elérte az 2,2 milliárd svájci frankot, míg erre az évre 2,3 milliárd svájci frank forgalommal számolnak. A munkavállalók száma, az értékesítés volumene, és az árbevétel is folyamatosan emelkedett az elmúlt években.

A cégcsoporttal a magyar kormány stratégiai együttműködési megállapodást kötött tavaly decemberben.
Kulcsszavak: gazdaság, járműipar, Stadler, vasút, vonat
 
Stadler-üzemavató Szolnokon Tíz százalékkal nőtt a személyautók gyártása Csehországban Az új Goodyear Vector 4Seasons Cargo gumiabronccsal alacsonyabb fenntartási költség érhető el Az új Goodyear Vector 4Seasons Cargo gumiabronccsal alacsonyabb fenntartási költség érhető el Stadler-üzemavató Szolnokon Tovább csökkent az üzemanyagok ára Stadler-üzemavató Szolnokon Formatervezők versenye a Lexus dizájn díjért Stadler-üzemavató Szolnokon Stagnálás várhat az idén a szlovák autóiparra
 
Buszos fejlesztéseket indít Pécs

Buszos fejlesztéseket indít Pécs

2013. április 18.
Buszcsereprogramot és más fejlesztéseket  indít a Pécs közösségi közlekedési szolgáltatását ellátó Tüke Busz Zrt. - jelentette be Csizi Péter (Fidesz) alpolgármester csütörtökön a pécsi közgyűlés ülésének szünetében, sajtótájékoztatón.
Részletek
Buszos fejlesztéseket indít PécsElmondta, hogy a következő hetekben összesen tíz új autóbusz kezdi meg szolgálatát a pécsi helyi közlekedésben. A győri gyártású Credo típusú autóbuszokat a Kravtex Kft.-től bérli a 100 százalékos önkormányzati tulajdonú Tüke Busz Zrt. A nyolc szóló és két csuklós, új gyártású autóbusz fél évig lesz forgalomban, ez idő alatt új járműveket is vásárol a társaság - mondta Csizi Péter.    

A buszvásárlást összesen 1,2 milliárdos, a Tüke Busz által felvenni tervezett hitelből finanszírozzák, és kizárólag új, korszerű motorral felszerelt járművekben, nagyjából 25-30 darab busz megvásárlásában gondolkodnak - mondta. A közbeszerzési felhívás megjelenése a következő hónapokban várható.  Csizi Péter az intézkedéseket azzal magyarázta, hogy a Tüke Busz Zrt. által jelenleg használt 160 autóbusz átlagéletkora húsz év körül van, az öreg Ikarusok javítása pedig óriási terheket jelent a cég számára. Hozzátette: a hamarosan forgalomba álló tíz új bérelt busz havi bérleti díja kevesebb lesz, mint a meglévő legrosszabb állapotú járművek havi javítási költsége.    

Pécs alpolgármestere szólt arról is: a buszcsereprogrammal egy időben a Tüke Busz 520 millió forintos fejlesztést is indít 82 százalékos uniós támogatás mellett. Megújítják az utastájékoztatási rendszert, a buszokban lesz 226 belső tájékoztató panel, valamint hangos utastájékoztató rendszer is, a sofőrök munkáját pedig érintőképernyős fedélzeti számítógép segíti majd. A rendszer része lesz az is, hogy okostelefonok és internet segítségével az utasok számára is követhetővé válnak az autóbuszok, azaz pontosan lehet tudni, mikor ér a járat egy adott megállóba.    

Buszos fejlesztéseket indít PécsHat kocsiban lesznek olyan készülékek, amelyek a felszállók számát mérik majd, valamint az uránvárosi végállomáson is lesz úgynevezett dinamikus tábla. Az uránvárosi és a Budai vámnál lévő pályaudvaron további 5 millió forintért felújítják a forgalmi irodákat is.
Kulcsszavak: autóbusz, Credo, Kravtex, Pécs
 
Megérkeztek a Volánbuszhoz az új Volvo autóbuszok Megérkeztek a Volánbuszhoz az új Volvo autóbuszok Rendelkezik biztosítással a vasárnap hajnalban az M7-es autópályán balesetet szenvedett autóbuszt tulajdonló cég Rendelkezik biztosítással a vasárnap hajnalban az M7-es autópályán balesetet szenvedett autóbuszt tulajdonló cég Buszos fejlesztéseket indít Pécs Scania az IAA kiállításon A Scania eddigi legszélesebb termékválasztékával várja a látogatókat a kortrijki Busworld kiállításon A Scania eddigi legszélesebb termékválasztékával várja a látogatókat a kortrijki Busworld kiállításon Nagy érvágást okoztak a Volvo csoportnak a járványvédelmi korlátozások Nagy érvágást okoztak a Volvo csoportnak a járványvédelmi korlátozások
 
Ismét Opel Családi Nap a Hungaroringen

Ismét Opel Családi Nap a Hungaroringen

2013. április 18.
Az idén már harmadszor rendezi meg az Opel Magyarország a márka családi napját a Hungaroringen, ahová az idén is több mint harmincezer embert várnak. Eddig mindig volt valami aktualitása az Opel napnak – két éve az Opel Magyarország huszadik születésnapját ünnepelte a rendezvénnyel, tavaly az Ampera mutatkozott be a nagyközönségnek a  Hungaroringen. Az idén most dupla aktualitása lesz a Családi Napnak.
Részletek
Ismét Opel Családi Nap a HungaroringenEddig mindig volt valami aktualitása az Opel napnak – két éve az Opel Magyarország huszadik születésnapját ünnepelte a rendezvénnyel, tavaly az Ampera  mutatkozott be a nagyközönségnek a Hungaroringen. Az idén most dupla aktualitása lesz a Családi Napnak.

Az egyik fő téma az, hogy az Opel – több évi szünet után – visszatér az autósportba: pályaversenyzésre az Astra OPC-ből épített versenyautót, a rally versenyekre pedig az új ADAM-ből készült ütőképes verseny változat. Mindkettő kint lesz a Hungaroringen, a pályaautó majd ott rója a köröket és lesz vagy egy tucatnyi utcai OPC autó is – Astra és Corsa -  amelyekkel a kilátogatók közül a szerencsések utasként tehetnek egy kört is a magyar Formula 1-es pályán.

Az Opel Családi Nap másik apropója a közlekedésbiztonság. Miközben az Opel a visszatér a versenypályákra, tudatosan hirdeti, hogy a közút nem versenypálya, hogy a közlekedés biztonsága – egyébként már az autók fejlesztésekor is - az Opel számára kiemelkedő jelentőségű. A mostani Opel Családi Napon a rendezvény vendégei lesznek rendőrök, tűzoltók, mentősök, így kicsik és nagyok megismerkedhetnek az új Opel Astra rendőrautóval és megnézhetik milyen egy tűzoltó autó vagy egy mentő belülről.

Az Opel Családi Nap ezúttal jótékonysági esemény is lesz. Hírességek – autóversenyzők, ismert személyiségek, kiváló sportolók – ülnek OPC autókba, hogy a Hungaroringen versenyezve minél több látogatót vonzzanak a május 11-i rendezvényre. Az Opel Magyarország ugyanis felajánlotta, hogy a Családi Napra kilátogató minden egyes ember után száz forinttal támogatja a Nemzetközi Gyermekmentő szolgálatot. Csak emlékeztetőül: tavaly több mint 30.000 látogatója volt az Opel Napnak.

Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója szerint a Családi Nap a szervezőknek és a kilátogató Opel barátoknak mindig egyfajta ünnep.

Ismét Opel Családi Nap a Hungaroringen„Látva az Opel hazai sikereit, az idén is jó okunk van az ünneplésre. Tavaly Magyarországon az Opel volt a legsikeresebb márka közel nyolcezer autó eladásával. Ebben a sikerben fontos, de nem meghatározó szerepet játszott az Opel hazai történetének legnagyobb közbeszerzési üzlete, a Rendőrségnek eladott 1.250 Astra Classic, amelyek nélkül is azonban első lett volna a márka a személyautó piacon.” – mondta Koncz.

Okot ad az ünneplésre az is, hogy elkészült Szentgotthárdon az Opel legkorszerűbb motorgyára, ahol az idén már az új 1.6-os benzines és dízel turbó motorok készülnek.  A Családi Napon debütáló új prémium kabrio, az Opel Cascada motorházában is magyar motor, az új 1.6-os benzines turbó dolgozik. A Cascada mellett felvonul a teljes megújult Opel modellpaletta, benne a prémium Opel kisautó, az ADAM, vagy az ősz óta kapható kompakt szabadidő autó, a Mokka. és persze lesz rengeteg program kicsiknek és nagyoknak! érdemes lesz kilátogatni május 11-én a Hungaroringre.  Az ingyenes rendezvényre a www.legendak.com weboldalon lehet regisztrálni. Az előzetes program a „Letölthető” címszó alatt található
Kulcsszavak: adam, Cascada, családi nap, hungaroring, opel
 
Ismét Opel Családi Nap a Hungaroringen Friss design és osztályelső motorok – az új Opel Vivaro Ismét Opel Családi Nap a Hungaroringen Április utolsó hétvégéjén kezdődött az Apex Racing Team első éles bevetése Ismét Opel Családi Nap a Hungaroringen AUTOBEST 2015 - az Opel Corsa nyerte a regionális év autója díjat Új felépítése tágas családi autóvá teszi a Combo ötödik generációját Új felépítése tágas családi autóvá teszi a Combo ötödik generációját Vigyél haza egy Golfot a Hungaroringről! Vigyél haza egy Golfot a Hungaroringről!
 
Útfelújítási program kezdődött Szekszárdon

Útfelújítási program kezdődött Szekszárdon

2013. április 18.
Több mint harminc utcát érintő útfelújítási program kezdődött Szekszárdon, ahol az idén 350 millió forintot fordítanak utak, parkolók építésére, felújítására - mondta a város polgármestere szerdán Szekszárdon sajtótájékoztatón.
Részletek
Útfelújítási program kezdődött SzekszárdonHorváth István (Fidesz-KDNP) elmondta: 28 utcában csaknem ezer kátyút javítanak ki, öt utcában mintegy két és fél kilométer hosszan az útburkolat teljes kopórétegét kicserélik, a Tavasz és a Szőlőhegyi utcában pedig új út épül.

A városon áthaladó főutak javítása már megtörtént, jelenleg a másodrendű utakon dolgoznak, végül az autóbuszjáratok által érintett utcákban szüntetik meg a kátyúkat. Ismertetése szerint a program  keretében 10,2 kilométer hosszan építenek vagy újítanak fel járdákat és mintegy ötven parkolóhelyet alakítanak ki a Kecskés Ferenc utcában.

útjavításra a tavalyi összeg több mint kétszeresét, 40 millió forintot fordítanak, utak, járdák, parkolók felújítására és építésére 2013-ban összesen 350 millió forintot terveznek a tolnai megyeszékhelyen - tette hozzá.

A kivitelezésre a KéSZ Kft.-vel kötött keretszerződést az önkormányzat - mondta a város vezetője.
Kulcsszavak: felújítás, kátyú, közlekedés, közút
 
Az új budapesti Duna-híd tervpályázat munkáiból nyílt kiállítás Az új budapesti Duna-híd tervpályázat munkáiból nyílt kiállítás Útfelújítási program kezdődött Szekszárdon Havazás - Jól járhatók a főutak, rendben elindult a közösségi közlekedés Útfelújítási program kezdődött Szekszárdon Közbeszerzéseket írt ki a Volánbusz Zrt. járműbeszerzésre és finanszírozásra Útfelújítási program kezdődött Szekszárdon OKF: szombaton 140 műszaki mentéshez riasztották a tűzoltókat Gyalogos vagy utas: kit választ az önvezető autó? Gyalogos vagy utas: kit választ az önvezető autó?
 
Mercedes-Benz Concept GLA - Kitörés a mindennapokból

Mercedes-Benz Concept GLA - Kitörés a mindennapokból

2013. április 18.
A Concept GLA formájában a Mercedes-Benz prémiumkategóriájú kompakt SUV típust mutat be az Auto Shanghai kiállításon.
Részletek
Mercedes-Benz Concept GLAA Concept GLA a szabadidő értékes társa, dinamikus designnal, hossza / szélessége / magassága 4383/1978/1579 mm. 1991 köbcentiméteres, négyhengeres benzines turbómotorjának 155 kW (211 LE) teljesítményét 7G-DCT automatikus, duplakuplungos váltómű juttatja a 4MATIC összkerékhajtásra. Abszolút újdonság a lézeres fényszóró, amely nemcsak az utat világítja meg, hanem projektorként is funkcionál.

„A Concept GLA új utat jelöl ki a kompakt SUV szegmensben – sportos, kupészerű irányban fejleszti tovább az ilyen autókat” - mondta Dr. Joachim Schmidt, a Mercedes-Benz Cars értékesítési- és marketing-igazgatója. „A Concept GLA egy olyan kompakt SUV, amely a szabadidő robusztus kísérőjének sokoldalú képességeivel ötvözi a sportos szellemet. ´Kitörés a mindennapokból!´ – ezt ígéri vezetőjének. Egyben megmutatja, micsoda lehetőségek rejlenek még a kompakt járműarchitektúránkban, amelyből az A- és B-osztály 2013. első negyedévében Németországban megszerezte a maga kategóriájának pici vezető pozícióját.”

ügyesen játszik az SUV-kellékekkel: a külső design


A koncepcióautó egész sor markáns jellemzővel utal tervezőinek innovatív gondolkodására. Ilyen például az erőteljes motorháztető erődómja és a sportos hűtőmaszk, a Csillaggal, amelynek újszerű foglalata két keresztlécben folytatódik. új elem a Softcube: ezek a finom rádiusszal lekerekített négyszögletes kiemelkedések nemcsak a hűtőmaszkot tagolják, hanem megjelennek a küszöbökön és a kipufogóvégeken is. A markáns, kettős tartóra szerelt külső tükör rácsszerű védelme éppúgy SUV-jellegzetesség, mint elöl az alsó védőlemez. ám már önmagában az Alubeam Silber fényezés is feltűnő jelenséggé teszi a Concept GLA-t.

Mercedes-Benz Concept GLAAz oldalmézet is erőt, magabiztosságot sugall. A „Dropping-Line” lejtős karaktervonal, teljesen a designfilozófia szellemében, a fényszórótól a hátsó kerékjáratig ível, az ablakszegély viszont a a C-oszlop felé emelkedik. A Dropping-Line és a küszöbtől fellendülő ellenpárja egyedülállóan dinamikus fényjátékot teremt az oldalfalon. A süllyesztett kilincsek gombnyomásra emelkednek ki, a tanulmányterv kupé-jellegét keret nélküli oldalablakok teszik teljessé.  Az öt turbinahatású küllőjű, markáns könnyűfém kerékre 255/45 R 20-as gumiabroncsot szereltek. Ezeket külön a Concept GLA részére tervezték: profiljuk optikailag folytatja a küllők vonalát.

A hátsó híd fölötti széles vállat, amelyet még jobban érvényre juttat a C-oszlop behúzása, a lámpa folytatja, hangsúlyozva a far szélességét. Ez a forma erős feszültséget hordoz, de nem hat agresszíven. Hozzájárul a hatáshoz a domború hátsó szélvédő és a lendületes krómléc is a lámpák között. Hasonlóképp magára vonja a figyelmet a tető hátsó részének struktúráját ügyesen átvevő, nagy tetőspoiler, amelyben a harmadik féklámpát elhelyezték. A hátsó lökhárítóburkolatnál további SUV-kellékként szerepel a rakodóperem-védő és egy optikai alsó védőlemez. A sportosságra dupla-csöves kipufogó utal. A csomagtér-ajtó elektromosan nyílik és záródik, becsukáskor szervomotor húzza be teljesen. Amikor az egyrészes hátsó lámpákkal együtt felnyílik, láthatóvá válnak a hátulról jövőket figyelmeztető kiegészítő lámpák. További világítóegységek kerültek a tetőcsomagtartó-alapsín keresztlécére.

Míves kidolgozás az utastérben

Az utastér kialakítása az új kompakt Mercedes-Benz modellekéhez igazodik, de modern és rendkívül nívós SUV-ként újraértelmezve. Feszültséghordozó kontrasztot a bőr és a sötétre galvanizált alumínium teremt.

Mercedes-Benz Concept GLAA négy egyedi ülést és az ajtóborításokat erős, barna natúr bőrrel vonták be. Nemcsak a színe emlékeztet nyeregre, hanem a kidolgozása is: a Concept GLA-ban összesen több mint húsz méternyi bőrszegélyt fog össze kézi varrás. A középrészükön kiváló minőségű vitorlavászon betétes ülőlapon a bőr mintázata erősíti a nyerges témát. Az egybeépített sportülések fejtámlája alatti nyílást világítással látták el.

Grafikus mintázatú szürke natúr bőrt például az első ülések hátoldalán alkalmaztak, folytatva a felületek összjátékát. Az ajtók kartámaszát és középrészét látható struktúraként képezték ki. A műszerfal többrétegű: bőrbevonatú felső felületén matt és polírozott alumíniumstruktúra hordozza a műszereket. A látható csavarokhoz különleges designt terveztek, a szennyeződéstől plexifedél véd, a háttérvilágítás pedig a lebegő síkok hatását adja. A COMAND Online kezelőgombjai a műszaki precízió mesterművei, a hátoldalon feketére festett plexiüvegből, hátulról bemart és kitöltött piktogramokkal.

A műszerfal és a hátsó utastér szellőzőit stilisztikailag továbbfejlesztették, és, akárcsak a Concept A-CLASS, illetve a Concept Style Coupé esetében, hátulról megvilágítják. Ennek színe attól függ, hogy milyen hőmérsékletet állítottak be az utasok a klímaberendezésen: 22 foknál fehér, hűvösebbnél kék, melegebbnél piros. A poggyásztérben fényvezetős hangulatvilágítás folytatja optikailag a műszerfaltól a hátsó ülésekig terjedő középkonzolt. A padló sík felületét a belé süllyesztett négyszögletes fénysáv emeli ki. A poggyászdarabok rögzítésére rugós, helikopter-kék, négypontos biztonsági öv-csat szolgál. A hátsó sportülések támlája egyetlen mozdulattal előrehajtható, miáltal sík rakodófelület jön létre.

Mercedes-Benz Concept GLALézerfény: világíthat, és képeket is vetíthet a teljesen újszerű fényszóró

Lámpa vagy mozivetítő? A Concept GLA lézeres fényszórói nemcsak a menetfényt szolgáltatják, hanem arra is alkalmasak, hogy képeket vagy filmet vetítsenek vászonra vagy falfelületre. Forrásuk bármilyen COMAND Online által támogatott formátum lehet, például képek és filmek okostelefonról, az internetről vagy merevlemezről. Alternatívaként az autó saját akciófelvétele adja a műsort: a Concept GLA tetőcsomagtartójának első végében két HD-kamerát helyeztek el, amelyek menet közben háromdimenziós képet rögzítenek. A kamerák persze kivehetők, hogy akár kerékpáros sisakon rögzítsék őket. Mivel pedig kiegészítő fényszóró is tartozik hozzájuk, mindenkor biztosított a kellő megvilágítás. Természetesen nemcsak kifelé lehet vetíteni, hanem a COMAND Online képernyőjén is nézhetők a filmek. A lézersugárzó több mint a Mercedes-Benz tervezőinek ujjgyakorlata. A vetített kijelzés (head-up display) továbbgondolásaként fokozhatja a közlekedés biztonságát, hiszen például az útpályára vetítheti a navigáció bekanyarodási útmutató jeleit – így mások is láthatják, merrefelé tartunk éppen.

Lézer és fénydiódák: a fényszóró

A Concept GLA kékesen csillogó fényszóróját nemcsak a lézervetítő és annak látható, forgó ventilátoros hűtése teszi érdekessé. „Coming home” funkcióban villog a kék fény, jelezve, hogy várja gazdáját a jármű.
Míg a fényszóró fénykévéjét lézer kelti, és tükrös lencse irányítja, a nappali menetfény és az irányjelző fénydiódás. Az utóbbit digitálisan futtatják, továbbfejlesztve a Concept Style Coupé „La-Ola” fényhullámzását.
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, concept, GLA, mercedes-benz
 
Mercedes-Benz Concept GLA - Kitörés a mindennapokból Új Mazda3 világpremier a Frankfurti Autószalonon Szemrevaló lett a Fiat új kompakt szedánja Szemrevaló lett a Fiat új kompakt szedánja A Párizsi Autószalonon szabályokat felrugó koncepcióautót mutat be a Citroën A Párizsi Autószalonon szabályokat felrugó koncepcióautót mutat be a Citroën A Frankfurti Autószalonon tartotta premierjét a Lexus RX A Frankfurti Autószalonon tartotta premierjét a Lexus RX Mercedes-Benz Concept GLA - Kitörés a mindennapokból Dacia, Európa legfiatalabb modellválasztéka
 
Jövőbemutató erő – Az új Audi RS 6 Avant

Jövőbemutató erő – Az új Audi RS 6 Avant

2013. április 18.
Az Audi RS 6 Avant zavartalan mindennapos és szabadidős használhatósággal ötvözi 412 kW (560 LE) teljesítményét és 700 newtonméter forgatónyomatékát.
Részletek
Audi RS 6 AvantA quattro GmbH, az AUDI AG százszázalékos tulajdonú leányvállalatának fejlesztéseként és gyártmányaként e nagyteljesítményű Avant modell kiemelkedő menetteljesítményekkel és iránymutató gazdaságossággal csábít: V8-as biturbo motorja átlagosan 9,8 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként, high-tech karosszériaszerkezete tömegét pedig alumíniumkomponensek mérséklik.

Az új Audi RS 6 Avant megjelenése egyéni és erőteljes. Közvetlen befecskendezésű V8-as biturbo erőforrása 3.993 köbcentiméter összlökettérfogatából 412 kW (560 LE) legnagyobb teljesítményt, illetve 700 newtonméter maximális forgatónyomatékot kínál, amely 1.750 és 5.500 percenkénti fordulatszám között mindvégig a vezető rendelkezésére áll. Két „Twinscroll” rendszerű turbófeltöltője a 90 fokos szögű hengersorok közötti V-térben helyezkedik el, s a forgatónyomaték már igen korai és dinamikus felépüléséről gondoskodik. A nagyméretű Avant álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig a 250 illetve 280, s kívánságra akár a 305 kilométer/órát is eléri. átlagfogyasztása 100 kilométerenként mindössze 9,8 liter, így 30 százalékkal alakul alacsonyabban elődje értékénél.

E magas fokú gazdaságosság egyik döntő fontosságú tényezője a fejlett hengerlekapcsolási rendszer (cylinder on demand; COD), amely az alacsony és közepes terhelési tartományokon önműködően leállítja a motor négy hengerét. Az erőforrás négyhengeres üzemében fellépő fokozott rezgéseit a fáziseltolásos ellenlengések elvén működő, aktív motorfelfüggesztések egyenlítik ki. A COD rendszere hatékonyan, mintegy öt százalékkal, visszafogott tempóval autózva pedig akár 12 százalékkal is mérsékli az üzemanyag-fogyasztást.

Audi RS 6 AvantA 4.0 TFSI erőforrás sportos hangolás és kimondottan hosszú utolsó fokozat jellemezte, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltón keresztül csatlakozik az új fejlesztésű központi differenciálművel dolgozó quattro állandó összkerékhajtáshoz. A hajtáslánc működését a kerekenkénti nyomatékszabályzás szoftvermegoldása egészíti ki, s kívánságra az Audi sport-differenciálműve osztja el fokozatmentesen a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között. Az új nagyteljesítményű Avant modell már alapfelszereltségében tartalmazza az alapvetően feszes hangolású „RS adaptive air suspension” légrugózást, amely 20 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát. Működése éppúgy vezérelhető az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer segítségével, mint a sport-differenciálműé vagy éppen az áttételét a sebesség függvényében változtató dinamikus kormányzásé. Az „Audi drive select” segítségével a vezető több fokozatban, igényei szerint befolyásolhatja a jármű számos főegységének működését. Az RS 6 sportos „adaptive air suspension” légrugózásának még dinamikusabb alternatívájaként az Audi a Dynamic Ride Control (DRC) rendszerével kiegészített, még feszesebb hangolású „plus” sportfutóművét kínálja.

Az új Audi RS 6 Avant már alapkivitelben 20 col peremátmérőjű, 275/35 R 20 méretű gumiabroncsokkal szerelt, kovácsolt alumínium keréktárcsákkal gördül le a szerelőszalagról, de kívánságra 285/30 R 21 dimenziójú abroncsozással ellátott, 21 colos keréktárcsák is rendelhetők. A 390 milliméter átmérőjű, „wave” első féktárcsákon hatdugattyús nyergek dolgoznak. Kívánságra szénszál-erősítésű kerámiából készült, elöl 420 milliméter átmérőjű féktárcsák is kaphatók. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) sport-üzemmódot is kínál, s akár teljes egészében ki is kapcsolható.

Könnyű és szilárd – A karosszéria

Az új Audi RS 6 Avant karosszériaszerkezete nagyszilárdságú high-tech acélfajtákból és 20 százalékban alumíniumból épül fel. Az Audi következetes könnyűszerkezetes építési koncepciójának köszönhetően az új csúcsmodell közel 100 kilogrammal könnyebb elődjénél.

Audi RS 6 AvantA karosszéria ütközésbiztonsága és torziós merevsége szintén csúcsszínvonalat képvisel. E különösen nagy teljesítményű Avant modell külsejét matt alumínium díszítőelemei, elejének fényes fekete rácsozatai, lökhárítói, illetve sárvédő- és küszöbszélesítései határozzák meg. Az „RS” hátsó tetőlégterelő, a méretes diffúzor-elem, illetve az „RS” kipufogórendszer nagyméretű végcsövei szintén egyértelműen a sorozat csúcsmodelljeként azonosítják. Kívánságra fekete végcsövekkel és markánsabb hangzással „RS” sportkipufogó-rendszer is rendelkezésre áll. A még egyénibb megjelenésről két – matt alumínium vagy „Carbon” szénszál-erősítésű műanyag – optikai csomag gondoskodhat. A LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített „Xenon plus” fényszórók illetve az ugyancsak fénykibocsátó diódákkal (LED) működő hátsó lámpák a szériafelszereltséghez tartoznak, míg a sötétített betéttel szerelt LED-fényszórók extraként rendelhetők.

Az új Audi RS 6 Avant utasterében a sportos fekete alaptónus dominál, körműszerei fehér feliratokat és vörös mutatókat kaptak. Az RS-specifikus háromküllős sportkormánykerék alul lapított, s vastagabb, ergonomikus karimával készül. A különleges stílusjegyeket alumínium és zongoralakk-fekete felületek, „RS 6” feliratú, megvilágított küszöblécek, és különleges „Carbon” szénszál-erősítésű műanyag dekorbetétek jelentik. Az „RS” sportülések méretes oldalpárnákkal és integrált fejtámlákkal alkotják a szériafelszereltséget, fekete Alcantara/bőr kombinációjú kárpitjukon az ülések középső sávját rombuszmintás steppelés díszíti. Alapkivitelében az Audi RS 6 Avant két sportosan kiformált, az elsőkkel egyező stílusú hátsó egyes üléssel gördül le a szerelőszalagról, a háromszemélyes hátsó ülés extraként kapható.

Audi RS 6 AvantAz új Audi RS 6 Avant szériafelszereltsége többek között négyzónás automatikus légkondicionáló berendezést, az „MMI touch” funkcióval kiegészített „MMI Navigation plus” navigációs rendszert és a tíz hangszóróval működő „Audi sound system” audio-rendszert is magában foglalja. A high-end opciók palettája a szélvédő-kijelzőtől (Head-up-Display) a „Bang & Olufsen Advanced Sound System” technikáján át, egészen a fejlett vezetői segédrendszerekig ível. Utóbbiak közé tartozik az araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályzás (adaptive cruise control) és az érzékelt gyalogosokat külön megjelölő éjjellátó rendszer is. Az „MMI Navigation plus” navigációs rendszer funkcióit az „Audi connect” - autótelefont is magában foglaló - online-szolgáltatásai egészítik ki, az utasok pedig a fedélzeti WLAN-hotspot segítségével vehetik igénybe az internetet.
Kulcsszavak: audi, bemutató, RS 6
 
A Mercedes-AMG vadonatúj kompakt sportmodelljei újra megerősítik pozíciójukat a szegmensben A Mercedes-AMG vadonatúj kompakt sportmodelljei újra megerősítik pozíciójukat a szegmensben A BMW 7-es sorozatba is megérkezett az eDrive hajtáslánc-technológia A BMW 7-es sorozatba is megérkezett az eDrive hajtáslánc-technológia Sikkes és kifinomult - Kia Ceed Sikkes és kifinomult - Kia Ceed Jövőbemutató erő – Az új Audi RS 6 Avant Következetesen átörökített BMW M filozófia - BMW M3 Limousine és BMW M4 Coupé 2017 augusztusában érkezik a világ legnépszerűbb SUV-ja 2017 augusztusában érkezik a világ legnépszerűbb SUV-ja
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 11031 - 11040