Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12041 Megjelenítve: 11041 - 11050
Kaotikus a magyar autójavító iparág az Autós Nagykoalíció szerint

Kaotikus a magyar autójavító iparág az Autós Nagykoalíció szerint

2012. július 31.
Míg Német- országban 17.600 márka- szerviz mellett 20.400 független...
Részletek
Kaotikus a magyar autójavító iparág az Autós Nagykoalíció szerintMíg Németországban 17.600 márkaszerviz mellett 20.400 független javítóműhely működik, addig Magyarországon egy márkaszervizre tíz egyéb műhely jut - mondta Nagyszokolyai Iván, a Gépjármű Vizsgálóállomások Országos Egyesülete elnöke az Autós Nagykoalíció (ANK) közlekedésbiztonsági rendezvényén, kedden Budapesten.

A független műhelyek nagy számát azért tartják problémásnak, mert mint Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke elmondta, az uniós szabályok szerint aki hibás alkatrész beépítése miatt okoz balesetet a kocsijával, és nem tudja számlával igazolni a javítást, az jogilag felelős a történtekért. Nagyszokolyai Iván további gondként említette, hogy a mai autók javításához elektronikai, radartechnikai és sok egyéb tudás kell, amely maradéktalanul - elvileg - csak a márkaszervizekben áll az üzembentartók rendelkezésére. Véleménye szerint a márkaszervizek mellett, biztonság szempontjából, a szakműhelyek adják a következő lépcsőt, majd a több márkát javító műhelyek következnek.

A rendezvényen felmerült problémák között említette Spindler Tibor, az Autószerelők Országos Egyesülete (AOE) elnöke, hogy több mint 400 ezer autó fut műszaki vizsga nélkül. Gyöngyössy András, az Európai Autószervizek Magyarországi Egyesületének elnöke ezt kiegészítette azzal, hogy sokan fénymásolnak matricát, amellyel a műszaki vizsgát tanúsítja az üzembentartó.

További cikkek

Scania évközi jelentés
A Nissan közzétette a 2012-es pénzügyi év első negyedévének üzleti eredményét
átadták az Audi új kísérleti központjának épületét
Kulcsszavak:
 
Kicsi, szerethető, környezetbarát – és most már akár egy órára is bérelhető Kicsi, szerethető, környezetbarát – és most már akár egy órára is bérelhető London új Ford plug-in hibrid áruszállítókat próbál ki London új Ford plug-in hibrid áruszállítókat próbál ki Bemutatjuk az új PEUGEOT EnergyHub szerszámkínálatát Bemutatjuk az új PEUGEOT EnergyHub szerszámkínálatát Kaotikus a magyar autójavító iparág az Autós Nagykoalíció szerint Tarlós szerint a bankok váratlanul rugalmasak Még gazdaságosabb és biztonságosabb lett a megújult Lexus ES limuzin Még gazdaságosabb és biztonságosabb lett a megújult Lexus ES limuzin
 
Ismét rekord mértékű eredménnyel zárta a Hankook 2012 második negyedévét

Ismét rekord mértékű eredménnyel zárta a Hankook 2012 második negyedévét

2012. július 31.
A prémium kategóriás gumiabroncs -gyártó nyilvá- nosságra hozta 2012 második ...
Részletek
HankookA prémium kategóriás gumiabroncs-gyártó nyilvánosságra hozta 2012 második negyedévére vonatkozó pénzügyi jelentését. A beszámoló tanúsága szerint a vállalat globális forgalma elérte az 1,25 milliárd eurót (1840 milliárd koreai won), amely így 18,5%-os növekedést mutat az elmúlt év azonos időszakához képest. Az abroncsgyártó üzemi eredménye ugyanebben az időszakban 112%-os növekedéssel 145,71 millió euróra (215,5 milliárd koreai won) emelkedett 2011 második negyedévéhez képest.

A látványos második negyedévi növekedéshez hozzájárult az, hogy a Hankook következetesen kitart gyártóegységei folyamatos bővítésére vonatkozó befektetési stratégiája mellett, beleértve a cég európai gyártóbázisául szolgáló magyarországi üzemet is. A siker másik összetevője a vállalat globális marketing tevékenységének folyamatos erősítése volt, amely az utóbbi időszakban különösen a stratégiai piacokra koncentrált.

A vállalat ultra-nagyteljesítményű (UHP) abroncsaiból származó globális árbevétele látványos, 22,2%-os emelkedést mutat a második negyedévben, ami főként az első gyári felszerelési (OE) szerződések eddigi legnagyobb mértékű növekedésével magyarázható. Az észak-amerikai régióban 30%-os, míg Európa piacain összesen 38,3%-os volt a növekedés az adott időszakban.

Az OE eladások számottevő növekedésében kulcsszerepe van annak, hogy a vezető autómárkák gyártói – globális szinten – rendkívül magasra értékelik a Hankook  UHP abroncsainak minőségét és teljesítményét. Mindez 41,3%-os emelkedést eredményezett az árbevétel OE kategóriájában a 2011-es második negyedévi bevételhez képest.

Hankook– Az a figyelemre méltó  növekedés, amelyet a mostani adatok mutatnak, nagyrészt abbéli eltökéltségünknek és kitartásunknak köszönhető, hogy prémium UHP abroncsokat és környezetbarát termékeket gyártsunk, 21. századi, élvonalbeli technológiánkkal – kommentálta a társaság eredményeit Suh Seung Hwa, a Hankook Tire globális vezérigazgatója és igazgatótanácsának alelnöke. – Töretlenül azon fáradozunk, hogy a legjobb minőséget és szolgáltatást nyújtsuk vásárlóinknak világszerte. Továbbra is folytatni kívánjuk kereskedelmi hálózatunk bővítését és globális marketing tevékenységeink erősítését annak érdekében, hogy megerősítsük pozíciónkat, mint vezető globális gumiabroncsgyártó vállalat – tette hozzá az igazgató.

További cikkek


A Fiat Pomigliano d‘Arco-ban működő gyártóüzeme elnyerte a nagy presztízsű „Automotive Lean Production 2012” díjat
Toyota színekben a Peugeot Expert és Citroën Jumpy
2012 első féléve során is folytatódtak a Volkswagen Csoport gazdasági sikerei
Kulcsszavak:
 
Júniustól a szlovák Jaguar Land Rover is két műszakosra növeli a gyártást Júniustól a szlovák Jaguar Land Rover is két műszakosra növeli a gyártást Ismét rekord mértékű eredménnyel zárta a Hankook 2012 második negyedévét Tarlós szerint a bankok váratlanul rugalmasak Ismét rekord mértékű eredménnyel zárta a Hankook 2012 második negyedévét A Honda bemutatja a UNI-CUB névre keresztelt személyi közlekedési eszközt Legördült a 3 milliomodik Suzuki esztergomban Legördült a 3 milliomodik Suzuki esztergomban Hárommilliónál tart a Suzuki Swift! Hárommilliónál tart a Suzuki Swift!
 
Opel ADAM: nagy beruházás egy kis autóért

Opel ADAM: nagy beruházás egy kis autóért

2012. július 31.
Eisenach, Türingia. 43 ezer lakosú város, Johann Sebastian Bach szülő- helye...
Részletek
Opel ADAMEisenach, Türingia. 43 ezer lakosú város, Johann Sebastian Bach szülőhelye, amelyet Wartburg vára koronáz meg, tele kulturális és természeti szépségekkel. ám Eisenach nemcsak ezekről híres, hanem az autógyártás hagyományáról is. Az Adam Opel AG üzeme a hasonló nevű folyóról elnevezett, idilli Hörsel völgyben található, és most tele van gyártási szakemberekkel, akik az Opel ADAM termelését készítik elő.

Színek, felszerelési szintek és belső berendezési részletek – soha nem adott még e kategóriában egyetlen autó sem ekkora teret a személyre szabásnak. A vevőnek nagyszerű játék ez, annál nagyobb kihívás viszont a gyártásszervezőknek. Az eisenachiak a maguk részéről alig várják, hogy munkához láthassanak. “Ezzel a kocsival aztán megmutathatjuk, mit tudunk. A vásárlók meglepődnek majd, mennyire az ízlésük szerint állíthatják össze ezt a trendi, városi autót, amikor a jövő év elején elsétálnak a márkakereskedésbe,” mondja Stefan Fesser üzemigazgató.

Fesser és 1600 embere több mint egy éve dolgozik precíz ütemterv szerint az előkészítésen, miközben még készül a futószalagon a sikeres, milliós sorozatnagyságú Corsa.  Az Opel 190 millió eurót fektetett be az ADAM gyártóhelyébe, új épületeket emelve és ultra-modern technológiai berendezéseket állítva fel.

Opel ADAM – a német autó

Szokatlan, hogy egy ilyen kategóriájú kocsi Németországban készüljön. Az Opel döntött így, méghozzá az üzem bizonyított képességei miatt. “örömmel vállaljuk az ADAM gyártásának összetett termelési és logisztikai feladatát. Megmutatjuk, hogy igen, lehet ilyen autót Németországban készíteni,” jelentette ki Stefan Fesser. Az eisenachi gyár flexibilitásának köszönhetően szinte korlátlanok az autó variációs lehetőségei. A fényezés széles skálájához háromféle színű tető járul. Belül is sokféle szín, dekoráció és tetőkárpit választható – köztük a fénydiódás „csillagfényes” kivitel.

Opel ADAMMark Adams, az Opel design-alelnöke szerint: “A szegmens egyetlen autója sem szabható testre olyan mértékben, mint az Opel ADAM, mert szinte korlátlanul kombinálhatók a külső és belső színek, szövetek és dekorációk. Nem valószínű, hogy a sajátjával egyforma kocsit látna a tulajdonos.”

Teljesen új szórakoztató-tájékoztató rendszer – integrált Android és Apple iOS

Ráadásul az ADAM olyan élvonalbeli technikát kínál, amely egyébként csak a felsőbb kategóriákban szokásos, például Internet-alapú alkalmazásokkal az autóba integrált okostelefont (Android és Apple iOS).

Utolsó simítások a gyártóberendezésen

Az e héten kezdődő nyári üzemleállást kihasználva a gyártási szakemberek az utolsó műveleteknél tartanak az átállásban az ADAM típusra. Ugyanazon a futószalagon készül majd, mint a Corsa, ami nagy odafigyelést kíván. Az első kísérleti példányokat már összeszerelték – az álcázott, pepitára festett kocsik az elmúlt hetekben mindenfelé felbukkantak Eisenachban, nagy feltűnést keltve.

új gyártócsarnok, hegesztő- és fényező robotok

Az üzembővítés középpontjában az új  E100 gyártócsarnok áll. 22,000 négyzetméterén a karosszéria és a futómű elemeit hegesztik és szerelik össze. Vadonatúj hegesztőberendezéseket állítottak fel. Az új gyáregység közvetlen vasúti kapcsolata megkönnyíti a beszállítást, de van hét rátolatós és egy oldalrámpás rakodóhely is, kamionok részére. A karosszéria-csarnok és a végszerelde úgy helyezkedik el, hogy az alkatrészek rövid úton jussanak a munkaállásokhoz. Felújították a fényezőcsarnokot is. Ultramodern robotjai a lehető legjobban és leghatékonyabban juttatják el mindenhová a festéket.

További cikkek

Lebukott az új Toyota
Audi A1 e-tron a Német Olimpiai Csapat számára
A Kia, a Párizsi Autószalonon mutatja be az új Carens-t
Kulcsszavak:
 
Csökkent a benzin ára, a gázolajé nem változott Csökkent a benzin ára, a gázolajé nem változott Opel ADAM: nagy beruházás egy kis autóért Még mindig az 5-ös BMW a világ legnépszerűbb üzleti autója Opel ADAM: nagy beruházás egy kis autóért Igazi favorit lett a vevőknél az Opel Mokka Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében? Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében? Éjfélig biztosan zárva lesz a repülőtér Éjfélig biztosan zárva lesz a repülőtér
 
2012 első féléve során is folytatódtak a Volkswagen Csoport gazdasági sikerei

2012 első féléve során is folytatódtak a Volkswagen Csoport gazdasági sikerei

2012. július 31.
A Volkswagen Csoport a számos piacon tapasztal- ható egyre nagyobb kihívások...
Részletek
VolkswagenA Volkswagen Csoport a számos piacon tapasztalható egyre nagyobb kihívások ellenére 2012 első féléve során is folytatta sikeres gazdasági tevékenységét. „Feltétlen elégedettek lehetünk az idei év első hat hónapjának eredményeivel“ – jelentette ki csütörtökön Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke a 2012-es féléves pénzügyi jelentés előterjesztése alkalmával. „A világpiacon kivívott erős pozíciónk révén a mind nehezebb körülmények ellenére is felülmúljuk a teljes piac teljesítményét” – tette hozzá Winterkorn.

A Volkswagen Csoport forgalma az év első hat hónapja során az előző év azonos időszakához képest 22,6 százalékkal, összesen 95,4 (2011 első féléve: 77,8) milliárd euróra emelkedett, míg működési eredményét 6,7 százalékkal magasabban, 6,5 (6,1) milliárd euró rekordértéken zárta. A forgalomarányos nyereség hat hónapot követően a 2012 első negyedévével megegyező 6,8 (7,8) százalékos értéken állt. Nem tartalmazza a vállalatcsoport első féléves működési eredménye kínai vegyesvállalatainak 1,8 (1,2) milliárd euró operatív eredményét.

E társaságok hatása „At Equity” konszolidációjuk eredményeképpen a pénzügyi eredményben jelenik meg. A kedvező kínai Joint Venture eredmények mellett a Porsche Zwischenholding GmbH bővülő nyereségének kedvező hatása is érzékelhető. E társaság mutatóit mindezeken túl a vételi és eladási (Put/Call) opciók határnapi értékelésének aktualizálása is pozitívan befolyásolta. A Volkswagen Csoport első félévi adózás előtti eredménye így mintegy 10,1 (8,2) milliárd euróra adódott, ami 22,1 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az adózás utáni eredmény 35,9 százalékkal, 8,8 (6,5) milliárd euróra emelkedett.


VolkswagenHans Dieter Pötsch, az igazgatótanács pénzügy területéért felelős tagja, szintén elégedetten nyilatkozott az első félévről: „E meglehetősen bizonytalan gazdasági helyzetben eddigi teljesítményünkkel, tovább javuló költségstruktúránkkal, rugalmas termelésünkkel, illetve számos technikai területen elért vezető pozíciónkkal felkészülten szembesülhetünk az előttünk álló kihívásokkal.“ Mint Pötsch kiemelte: „A pénzügyi stabilitás általunk választott útja minden eddiginél határozottabban igazolta helyességét.”


A vállalatcsoport járműgyártó részlegének nettó likviditása


Az első félév végével a vállalatcsoport járműgyártó részlegének nettó likviditása 14,9 (2011. december végén: 17,0) milliárd eurót ért el. Ebben egy 2,1 milliárd eurós kiadás is szerepel, amelyből az MAN SE müncheni haszonjármű-, motor- és építőgép-gyártó vállalatban birtokolt tulajdoni hányad – a szavazati jogok 75,03, illetve a törzstőke 73,57 százalékára történő – 2012-es emelése került finanszírozásra.

A vállalatcsoport autós részlegének beruházásai az első félév során 3,4 milliárd eurót értek el, így felülmúlták az előző év azonos időszakáét (2,5 milliárd euró). A Volkswagen Csoport emellett szigorú beruházási fegyelmét megőrizve a járművek ágazatban 4,0 (3,7) százalék beruházási arányt teljesített. Termelési helyszínei mellett a Volkswagen főként a moduláris keresztmotoros platformra gyártásának előkészítésére, termékpalettája bővítésébe, illetve annak megfelelő ökológiai fejlesztésébe invesztált. „Kiadásaink és beruházásaink tekintetében tanúsított következetes fegyelmünk, illetve folyamataink állandó optimalizálása a jövőben is stratégiánk alapvető elemeiként jelennek meg“ – emelte ki Pötsch.

Márkák és ágazatok

A Volkswagen Csoport értékesítése a járművei iránt világszerte továbbra is intenzív kereslet eredményeképpen 12,4 százalékkal, összesen 4,6 (4,1) millió darabra nőtt az év első hat hónapja során. A személyautók globális piaci részesedése 12,3 százalékról 12,4 százalékra bővült az előző év azonos időszakához képest.

VolkswagenA Volkswagen Személyautók az első félév során 2,4 (2,2) millió autót értékesített, ami 9,5 százalékos növekedést képvisel az előző év megfelelő időszakához viszonyítva. A legnagyobb arányú növekedést a Fox, a Tiguan, a Touareg és a Sharan típusok produkálták, de intenzív érdeklődés mutatkozott az up!, a Beetle és a CC iránt is. A működési eredmény a moduláris keresztmotoros platform alkalmazásának előzetes ráfordításai ellenére is 3,8 százalékkal, 2,2 (2,1) milliárd euróra emelkedett.

Az ingolstadti prémiumgyártó, az Audi idén januártól június végéig 678 ezer autóját értékesítette, további 166 ezer Audi pedig a FAW-Volkswagen kínai vegyesvállalat termeléséből talált gazdára. A legintenzívebb növekedést az Audi Q5, az Audi A6, az Audi A7 Sportback és az Audi A8 érte el, de az új Audi A1 Sportback és Audi Q3 is népszerűnek bizonyult. A márka működési eredménye a 2011-es év azonos időszakához képest 13,2 százalékkal, 2,9 (2,5) milliárd euróra bővült.

A SKODA 408 000 (362 000) autóját értékesítette az első félév során, ami 12,6 százalékos bővülést jelent 2011 első feléhez képest. A Roomster, a Yeti és az Octavia, valamint Indiában a Rapid egyaránt mind nagyobb népszerűségnek örvendhetett. Megnövekedett értékesítési volumene és mérsékelt termelési költségszintje eredményeképpen a márka működési nyeresége pedig 9,0 százalékkal, összesen 449 (412) millió euróra bővült.

Világszerte 218 000 (188 000) járműve kiszállításával a SEAT értékesítése 16,0 százalékkal múlta felül az előző év megfelelő időszakáét. Az egyre szűkülő spanyol személygépkocsi-piacon még tovább csökkent a kereslet, míg Németországban és Nagy-Britanniában sikerült felülmúlni a tavalyi volument. A vállalat működési vesztesége hatmillió euróval, 42 millió euróra csökkent.

BentleyA Bentley luxusgyártó tovább élvezhette a növekvő kereslet hatását, s az első félév folyamán 47,8 százalékkal több, összesen 5000 (3000) járművét értékesítette. A 2011 első félévében realizált 17 millió euró működési veszteséggel szemben a Bentley az idei első hat hónapban már 57 millió euró operatív nyereséget ért el.

A Volkswagen Haszonjárművek 228 000 (218 000) járművét szállította ki az idei év első hat hónapja alatt, ami 4,8 százalékkal magasabb az előző évi mennyiségnél. Operatív nyeresége 2011 első félévéhez képest hétmillió euróval, 242 millió euróra nőtt. A svéd Scania haszongépjármű-gyártó értékesítése a megfelelő tavalyi időszakhoz viszonyítva 20,5 százalékkal, 32 000 (40 000) darabra csökkent az idei első hat hónap során. A kereslet elsősorban Európában, illetve az egyéb piacokon, valamint Dél-Amerikában esett vissza jelentősen. A működési nyereség itt az előző évi 743 millió euróról 477 millió euróra mérséklődött.

A haszongépjármű-, motor- és gépgyártó MAN az első félévben 68 000 járművet szállított ki és 354 millió euró működési eredményt realizált. A Volkswagen Pénzügyi Szolgáltatások ágazat január és június között 665 millió euró működési eredményt ért el, ami a volumen- és devizaárfolyam-változások figyelembevételével 111 millió euróval alakult az előző év azonos időszaka felett.

Winterkorn: „Abból indulunk ki, hogy elérjük kitűzött céljainkat.”

„A komoly kihívást jelentő piaci körülmények ellenére a Volkswagen Csoport kedvező helyzetben várhatja a második félévet is. „Abból indulunk ki, hogy elérjük a teljes évre kitűzött céljainkat. Széles körű globális jelenlétünk és többmárkás stratégiánk, szolgáltatásaink sokrétű palettájával közösen jelentik a Volkswagen Csoport alapvető előnyeit vetélytársaival szemben” – mondta Winterkorn.

AudiA Volkswagen vonzó és környezetkímélő termékek széles palettájával rendelkezik, amely a Porsche exkluzív sportautó-márka vállalatcsoportbeli integrációjával még sokoldalúbbá vált. A Volkswagen Csoport mindemellett 2012 második féléve során számos új típust is bemutat, többek között az új Golfot. újdonságai szintén nagyban hozzájárulhatnak majd a vállalatcsoport világpiacon elfoglalt kedvező pozíciójának további erősítéséhez. „Ennek megfelelően várakozásaink szerint az előző évhez képest tovább tudjuk növelni ügyfélkiszállításaink volumenét” – emelte ki Winterkorn.

Európa legnagyobb autógyártója mindemellett forgalma tekintetében is felül kívánja múlni az előző év vonatkozó időszakát. Ehhez egyrészt az MAN SE 2011. november 9-i teljes konszolidációja is hozzájárul, amelynek eredményre kifejtett hatását a vételár-allokációhoz kapcsolódó leírások korlátozzák. Másrészt a Porsche autós üzletágának 2012. augusztus 1-jei bevitele előreláthatólag a Volkswagen Csoportbeli teljes konszolidációval jár majd, az ebből adódó forgalomnövekedés azonban a konszolidáció hatásai következtében viszonylag alacsony szinten marad. A folyó gazdasági év működési eredményében a vételár-allokációhoz kapcsolódó, kezdetben igen jelentős leírások előreláthatólag messzemenőkig kiegyenlítik majd a Porsche eredmény-hozzájárulását.

További cikkek

A Fiat Pomigliano d‘Arco-ban működő gyártóüzeme elnyerte a nagy presztízsű „Automotive Lean Production 2012” díjat
Toyota színekben a Peugeot Expert és Citroën Jumpy
Németországban tervezték és gyártják az Opel első elegáns városi kisautóját
Kulcsszavak:
 
Hazánkban is bemutatkozott az Új Renault Clio Hazánkban is bemutatkozott az Új Renault Clio Audi PB 18 e-tron: egy tanulmányautó világpremierje a Pebble Beach Car Week rendezvényén Audi PB 18 e-tron: egy tanulmányautó világpremierje a Pebble Beach Car Week rendezvényén 2012 első féléve során is folytatódtak a Volkswagen Csoport gazdasági sikerei A Mitsubishi megkezdi a „Global Small”/Mirage modell gyártását Elmélyíti együttműködését a Toyota és a Subaru Elmélyíti együttműködését a Toyota és a Subaru Markáns, erőteljes vonalak - az új X-Trail Markáns, erőteljes vonalak - az új X-Trail
 
Nosztalgiajáratként közlekedik egy FVV típusú villamos Szegeden

Nosztalgiajáratként közlekedik egy FVV típusú villamos Szegeden

2012. július 31.
Vasárnaptól nosztalgia- járatként közlekedik egy eredeti festésű FVV típusú villamos Szegeden...
Részletek
BengáliVasárnaptól nosztalgiajáratként közlekedik egy eredeti festésű FVV típusú villamos Szegeden a 3-as és 3F-es vonalon – tájékoztatta Török Mónika, a Szegedi Közlekedési Kft. marketing- és PR-főmunkatársa az MTI-t.

A Bengáli becenevű járműtípus jellegzetes hangjával és külső-belső formavilágával évtizedeken keresztül hozzátartozott Szeged városképéhez. A jármű vasárnaponként és ünnepnapokon közlekedik majd őszig.

A legendássá vált villamostípusból 181 darab készült előbb a budapesti Füzesi Főműhelyben, majd később Debrecenben, a MáV járműjavítójában és a helyi közlekedési társaságnál – olvasható Németh Zoltán ádámnak a típusról írt, a www.villamosok.hu honlapon közzétett tanulmányában. A változattól függően három-, öt-, hat- vagy tízajtós, 21-22 méter hosszú, 23-24 tonna tömegű csuklós villamosok Budapest mellett Miskolcon, Debrecenben és Szegeden is közlekedtek. A nagy befogadóképességű, de lassú és nehézkesen gyorsuló villamosok rendkívüli módon igénybe vették, koptatták a síneket.

Az 1961 októberétől utasokat szállító Bengálikat – Debrecen kivételével – már kivonták a forgalomból. Szegeden az utolsó FVV-t 2011. augusztus 20-án búcsúztatták el, amikor átadták a 4-es vonal felújított szakaszát. A nosztalgiajárat utasait az eredeti - sárga-piros - színtervű FVV 1200 típusú, 813 pályaszámú villamos szállítja majd. A két vezetőállásos, tízajtós villamost 1977-ben gyártották Debrecenben, a csongrádi megyeszékhelyen pedig 1977. november 17-én állították forgalomba.

További cikkek

A BKK megkezdte a külső Bécsi úti villamos előkészítését
Három sávot használhatnak a járművek az M0-s körgyűrű M7-es és M6-os autópálya közötti szakaszán
Ipartelepítés egymilliárdos támogatással Szombathelyen
Kulcsszavak:
 
Megkezdődött az új BMW M5 gyártása Megkezdődött az új BMW M5 gyártása Megkezdte az e-tron gyártását az Audi Megkezdte az e-tron gyártását az Audi A Renault volt alelnöke veszi át a Peugeot Citroen vezetését A Renault volt alelnöke veszi át a Peugeot Citroen vezetését Korlátozzák a régebbi dízelüzemű járművek használatát Hamburgban Korlátozzák a régebbi dízelüzemű járművek használatát Hamburgban Nosztalgiajáratként közlekedik egy FVV típusú villamos Szegeden Ismét elindul a fényvillamos Budapesten
 
Az új BMW C evolution

Az új BMW C evolution

2012. július 31.
Jelentős átalakuláson mennek keresztül az egyéni igényekre szabott mobilitással szemben ...
Részletek
BMW C evolutionJelentős átalakuláson mennek keresztül az egyéni igényekre szabott mobilitással szemben támasztott elvárások, legfőképpen, ami a sűrűn lakott nagyvárosok és azok vonzáskörzeteinek közlekedését illeti. Ezen elvárások sorában a fenntarthatóság az egyik legfontosabb. Egyre sűrűbb forgalom, folyamatosan dráguló üzemanyagok, mind szigorúbb CO2-kibocsátási előírások a belvárosi részeken – ezek a jövő új kihívásai.

A BMW-csoport felismerte ezeket az új kihívásokat, és sorozatgyártásra érett megoldásokat fejleszt a jelenlegi és a jövőbeni közlekedési igények kielégítésére. A BMW Motorrad, mint a vállalatcsoport szerves része, az egy nyomvonalú járművek biztosította mobilitást érintő kérdésekkel, ügyfelei jövendő igényeivel, valamint ezekre szabott megoldásokkal foglalkozik. Időközben kiterjesztette tevékenységét a városi mobilitás (urban mobility) területére is, ennek jeleként mutatta be 2011-ben két új nagytestű robogóját, a C 600 Sportot és a C650 GT-t.

A BMW-csoport fenntarthatósági stratégiájával összhangban arra törekszik, hogy már most, fejlődéstörténete e korai stádiumában fokozott figyelmet szenteljen az elektromos hajtásnak, kiváltképp a városi környezettel összefüggésben. Akárcsak a BMW autós üzletágánál, jövőbe mutató járműkoncepciók és mobilitás-szolgáltatások, továbbá inspiráló formák és az értékteremtő folyamat egészét meghatározó fenntarthatóság által fémjelzett újfajta prémiumfogalom formájában jutnak kifejezésre a vállalat e témában napvilágot látott fejlesztései.

Belátható időn belül megfelelő prémiumkínálattal lesz jelen a BMW Motorrad az elektromos géppel hajtott egy nyomvonalú járművek piacán. Ennek egyik első jeleként mutatta be 2011-ben, a BMW Motorrad Innovációs Nap keretében az E-Scooter tanulmányt. Szerény menetteljesítményeik és korlátozott hatótávolságuk miatt mind a mai napig szinte csak városon belüli használatra alkalmasak a tisztán villanyüzemű robogók. A BMW E-Scooter korszerű műszaki megoldásainak köszönhetően szélesebb körű felhasználási lehetőségeket kínál. Nem sokkal később, a Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon (IAA) volt látható a szintén az elektromos hajtás témájába vágó BMW Concept e robogó, mint az eredeti elgondolás második evolúciós lépcsőfoka.

BMW C evolutionA "žC evolution" képében immár harmadik állomásához ért a fejlesztés: abban a szériaközeli állapotban mutatta be a BMW Motorrad az újabb prototípust, amelyben hamarosan piacra kerülhet elektromos robogója. A kül- és a belváros közötti közlekedésre szánt jármű két kívánalomnak különösképpen szeretne megfelelni: egyrészt olyan menetteljesítményekkel rendelkezni, mint a belső égésű motorral hajtott nagytestű robogók, másrészt nagy hatótávolságot szavatolni a mindennapos használatra jellemző körülmények között. E-mobilitással kapcsolatos tapasztalatkincsét bővítendő, és vonatkozó műszaki előnyét fokozandó, öt darab teljesen menetkész „C evolution”-t bocsátott újtára a BMW Motorrad.

Minden kínálkozó lehetőséget megragad, hogy ismertté és népszerűvé tegye az egy nyomvonalú elektromos járműveket, és – tekintettel egy sorozatgyártásra érett típus piaci bevezetésére – felkeltse irántuk az igényt felhasználói oldalon. Az említett pilotkísérlet keretében különböző felhasználási területeken, valós körülmények között adnak számot képességeikről a tesztrobogók. Egyúttal arra is jó a projekt, hogy feltérképezze az elektromos robogók üzemeltetéséhez szükséges infrastruktúrát, például azokat a lehetséges partnereket, akik a felhasználók rendelkezésére bocsátják majd őket, köztük járműkölcsönzőket és ún. járműmegosztó-cégeket (carsharing).

Belső égésű motorokkal vetekedő elektromos gép

11 kW tartós (ECE R85 szerinti homologizáció) és 35 kW névleges teljesítményének köszönhetően jó erőben van, és nagyfokú motorozási élményt garantál a „C evolution”. Végsebességét 120 km/h-ban korlátozza a vezérlőelektronika, nem jelent gondot ütemesen haladni vele autópályán vagy országúton előzni – akár két személlyel sem. Hasonlóképpen könnyen el tud indulni utasaival meredek emelkedőn. 0-60 km/h-ig tartó gyorsulása van olyan jó, mint a 600 köbcentis vagy még nagyobb hengerűrtartalmú nagytestű robogóké. A hagyományos belső égésűekhez képest több szempontból is előnyös a „C evolution” elektromos gépe, főleg kis sebességnél. Gondosan beállított vezérlése élénk, közvetlen nyomatékleadási reakciót szavatol, ráadásul nem jellemző rá az a késleltetett nyomaték-felépítés, amit a benzinmotoroknál a tengelykapcsoló nyitása és zárása idéz elő.

BMW C evolutionAkár 100 km hatótávolságot garantáló, nagy kapacitású akkumulátor

Adott esetben 100 kilométert is meg tud tenni a „C evolution” kellően nagy, 8 kWh kapacitású akkumulátora egyszeri feltöltésével. Ez életszerűen nagy hatótávolságú, károsanyagmentes közlekedést tesz lehetővé a nagyvárosokban és azok közvetlen környezetében. A BMW Motorrad felhasznált több, a BMW személyautóin alkalmazott korszerű megoldást is. Példának okáért ugyanolyan lítium-ion energiatároló modulokat hasznosít az elektromos robogó, mint a BMW i3. Nagy hangsúlyt fektettek a fejlesztők a modulok minőségére és élettartamára, hogy még évek múlva és nagy hidegben is adott legyen ez a hatótávolság.

Nem kis műszaki kihívást jelentett a nagyfeszültségű akkumulátor optimális hűtésének megvalósítása. Egyrészt kerülni kellett a túl alacsony hőmérsékletet, mert akkor erőteljesen megnőtt volna a cellák belső ellenállása, vele együtt pedig jelentősen csökkent volna az akkumulátor kapacitása, de a túl magas hőmérséklet sem volt kívánatos, mert az hátrányosan hatott volna a cellák élettartamára.

Míg az elektromos autóknál általában folyadékot használnak az akkumulátorok hűtésére, addig a „C evolution”-nél hely- és súlytakarékossági okokból léghűtést valósított meg a BMW Motorrad. Egy az akkumulátorház középső részén kialakított, áramlástani szempontból optimalizált hűtőlevegő-csatornán keresztül távozik a termelődő hő. A menetszél folyamatosan körüláramolja ezt a csatornát. Annak érdekében, hogy minél hatékonyabb legyen a hűtés, a menetiránnyal párhuzamosan álló hűtőbordákkal van ellátva az akkumulátor alja.

Nemcsak a különleges felépítésű celláknak, hanem a felügyeletüket ellátó elektronikának is otthont ad, és egyúttal teherviselő elemként működik az alumínium présöntvényből készült akkumulátorház. Mögötte helyezkedik el az elektromos hajtás vezérlő elektronikája. Amellett, hogy az elektromos gép vezérli a 100 és 150 volt közötti feszültségtartományban, érzékeli a motoros szándékát is, például a markolat mindenkori állásából. Ezenkívül feldolgozza a fékektől kapott jeleket, és eldönti, sor kerüljön-e energia-visszanyerésre, ill. mekkora rekuperációs nyomaték épüljön fel a hátsó keréknél.

Innovatív elektromos hajtás hajtóműves lengővillával, folyadékhűtéses elektromos géppel, fogasszíjjal és bolygóművel

Hajtóműves lengővilla működik közre a „C evolution” hajtásában. Az akkumulátorház mögé került elektromos gép egybe van építve a lengővillával. A motor kimenő tengelyének és a villa tengelyének térbeli közelsége miatt minimális a tehetetlenségi nyomaték a lengővilla forgáspontjának környezetében. Ennek köszönhetően a lehető legjobb rugó-/lengéscsillapító-hangolás és érzékletes reakció kialakítására nyílt mód.

BMW C evolutionA szekunderhajtás feladatát az elektromos gépet és a kimenő tengelyen lévő hátsó bordáskereket összekötő fogasszíj látja el. A bordáskerékről bolygóművön keresztül jut át a hajtónyomaték a hátsó kerékre. Az összáttétel 1:8,4, az elektromos gép névleges fordulatszáma 10.000/perc. A motort és a felügyeletét ellátó vezérlő elektronikát folyadékhűtés temperálja.

Intelligens energia-visszanyerés a markolat visszaengedésekor és fékezéskor

Hosszas kísérletezés után az egy nyomvonalú járművek világában mindmáig egyedülálló, a vezető által is nyomon követhető energia-visszanyerési módozatot fejlesztett ki a BMW Motorrad. Pontosan úgy lehet használni a „C evolution”-t, mint a hagyományos robogókat, nem kell külön aktiválni rajta az energia-visszanyerő funkciót, ugyanis az minden olyan esetben magától működésbe lép, amikor érdemi hasznot tud hajtani.

A markolat kiinduló helyzetbe való visszaengedésekor például kezdetét veszi az energia visszatáplálása. Akárcsak a belső égésű motorok, az elektromos gép is kifejt ilyenkor fékezőhatást, hogy mekkorát, az a rekuperáció mértékétől függ. Az elektromos gép által generált tehetetlenségi nyomaték úgymond a belső égésű motorokra jellemző „motorféknek” felel meg.

Fékezéskor is zajlik az energia visszanyerése, méghozzá oly módon, hogy az akkumulátor töltésére szolgáló villamos energia lesz a mozgási energiából. Szenzorok figyelik a féknyomást az első és a hátsó keréknél. Amint azt érzékeli a vezérlés, hogy lassítani kezd a vezető, a fékezési folyamatot elősegítendő, tehetetlenségi nyomatékot épít fel az elektromos gép, és áramot tölt vissza az akkumulátorba. A markolat visszaengedésekor vagy fékezéskor visszatáplált energia a használat körülményeitől függően 10-20 százalékkal megnöveli a jármű hatótávolságát.

BMW C evolutionRövid töltési idő, töltés a személyautók mintájára

A beépített töltőkészülék segítségével vagy 220 voltos hálózatról, vagy külön töltőoszlopról lehet feltölteni a „C evolution” akkumulátorát. Ha teljesen lemerült, ideális esetben akkor is kevesebb, mint három óra alatt elvégezhető a művelet. A személyautókon alkalmazott szabványnak megfelelő elektromos töltődugalj (mindezidáig egyedülálló a kétkerekűek világában) a lábtér bal oldali, elülső részében található. A töltőkábel a lábtér jobb részében, egy tárolórekeszben kapott helyet, és a mindenkori célország műszaki specifikációjának megfelelő villás dugóval van ellátva.

Az elektromos személygépkocsik mintájára kialakított töltődugalj előnye, hogy például az USA-ban is fel lehet tölteni a „C evolultion”-t az ott használatos kábellel és villás dugóval ellátott töltőoszlopokról. Jelenleg egyetlen másik elektromos kétkerekűn sem alkalmazzák ezt a technikát. Az európai töltőoszlopokhoz később azoknak megfelelő töltőkábel lesz rendelhető kiegészítőként.

A BMW-gépkocsikon is alkalmazott műszaki megoldások és elektromos biztonsági sztenderdek

A BMW-csoport részeként egyedülálló lehetősége van rá a BMW Motorradnak, hogy felhasználja elektromos járművei fejlesztéséhez a személyautó-üzletág e témában szerzett tapasztalatait. Alkatrészektől egészen a nagyfeszültségű technika és az ehhez kapcsolódó, a kábelekre, dugós csatlakozókra, az akkumulátorfelügyelő elektronikára és a vészkikapcsoló rendszerre vonatkozó biztonsági követelmények átvételéig terjed a hasznos szinergiák sora.

Az említett komponensekhez tartozik a szigetelések épségét felügyelő ún. ISO-figyelő, a nagyfeszültségű indikátor és elosztó, valamint a DC-DC-átalakító, amely nagyfeszültségből kisfeszültséget állít elő a 12 voltos fedélzeti elektromos hálózat és a vezérlőkészülékek áramellátására. Elektromos kétkerekűn most először nyernek alkalmazást a világ vezető autógyártói által meghonosított nagyfeszültségű (> 60 Volt egyenáram) biztonsági és működésbiztonsági sztenderdek. Ennél a járműfajtánál mindezidáig egyedülálló az ISO 26262 szabvány szerinti fejlesztés. Garantálja, hogy a tudomány és a technika jelenlegi állásának megfelelő, szabványos kivitelben készül a villanyüzemhez szükséges valamennyi alkatrész.

BMW C evolutionJátszi könnyű irányíthatóságot szavatoló hibridváz, alacsony súlypont

A manapság ismert benzinmotoros nagytestű robogóktól eltérően nincs hagyományos értelemben vett váza a „C evolution”-nek. Fejlesztésénél elsődleges szempont volt, hogy kiváló legyen az egyenesfutása autópályán, és jól lehessen irányítani városi forgalomban. Ennek érdekében maximálisan kamatoztatta a BMW Motorrad a mélyre épített akkumulátorból adódó alacsony súlypont előnyeit. A váz nagy csavarodási merevségű hibrid-kompozit, amely a fentiekben már említett, teherviselő elemként szolgáló, ugyancsak nagy csavarodási merevségű könnyűfémöntvény-akkumulátorházra épül. Utóbbin található az egyágú hajtóműves lengővilla ágyazási pontja is. A hibridvázhoz kapcsolódik a kormánynyak és az acélcsőből összeállított hátsó váznyúlvány. Városi forgalomban rendkívül könnyen lehet irányítani, és mintaszerű lassú haladási menettulajdonságok jellemzik az elektromos géppel hajtott robogót. Tömege egy szinten áll a hasonló méretű, belső égésű motorral szerelt nagytestű robogókéval.

Az első kerék megvezetésének, valamint rugóztatásának és lengéscsillapításának feladatát 40 mm külsőcső-átmérőjű fordított teleszkópvilla látja el. A hátsó kerék az egyágú hajtóműves lengővillához kapcsolódik. A rugózásban és a csillapításban itt a bal oldalon elhelyezkedő, közvetlen felfogatású, állítható rugóalapú rugóstag segédkezik. Az elöl-hátul egyaránt 115 mm rugóút magas szintű menetkomfortot biztosít.

Kis gördülési ellenállású gumiabroncsok

Elöl 3,5 x 15 col, hátul 4,5 x 15 col méretű ötküllős könnyűfém-présöntvény felni forog a „C evolution” alatt. A súrlódás csökkentése és a visszatáplált villamos energia minél hatékonyabb felhasználása érdekében kis gördülési ellenállású gumiabroncsokat kapott a BMW Motorrad elektromos robogója. Metzeler Feelgreen köpenyekről van szó, amelyek közül az első 120/70 R15, a hátsó 160/60 R15 méretű. Arra készültek, hogy összhangban legyenek a környezettel, és csökkentsék a fogyasztást, ami egyúttal nagyobb hatótávolság formájában jut kifejezésre. Ezek a gumik 25 százalékkal könnyebben gördülnek, mint a Metzeler Feel Free termékcsalád tagjai. Ráadásul nagyon könnyűek, mérsékelt hiszterézis-jellemzőkkel bírnak, és a rendeltetésüknek megfelelő különleges mintázattal rendelkeznek.

BMW C evolutionABS-szel felvértezett, nagy teljesítményű fékrendszer

Elöl 270 mm átmérőjű tárcsákra és kétdugattyús, úszó ágyazású nyergekre épülő fék lassítja a robogót – határozottan és biztonságosan. Hátul egy darab, szintén 270 mm-es tárcsa és kétdugattyús, úszó ágyazású féknyereg teljesít szolgálatot. Az állandó nyomáspont és a minél jobb adagolhatóság érdekében acélszövettel burkolt mindegyik fékcső. A BMW Motorrad ABS maximális aktív biztonságot nyújt. A mindössze 700 gramm tömegű, Bosch 9M típusú kétcsatornás berendezés külön tudja ellátni az első és a hátsó kerék fékkörének felügyeletét. A fékezéskori energia-visszatáplálást elősegítendő, a „C evolution” használatával együtt járó speciális követelményekre lett beállítva a vezérlése. A BMW Motorrad két nagytestű robogójához, a C 600 Sporthoz és a C 650 GT-hez hasonlóan itt is az oldalkitámasztó kihajtásakor lép működésbe a rögzítőfék.

Multifunkcionális műszeregyüttes és LED-es nappali világítás

A „C evolution” műszerfalának meghatározó eleme egy a BMW i3-éra emlékeztető nagyméretű, jól leolvasható TFT-kijelző. Az elmaradhatatlan kilométeróra mellett sok egyéb funkcióval rendelkezik. Mutatja például az akkumulátor töltöttségi szintjét (SOC = State of Charge) és az energiamérleget. Utóbbi oszlopdiagram formájában jelenik meg, és arról tájékoztatja a vezetőt, hogy éppen felhasználódik vagy visszatáplálódik-e energia. Ez az információ segítséget jelent a takarékos vezetésben. A már ismert állapotjelzők mellett természetesen az elektromos járművek számára kötelezően előírt állapotjelzőkkel is rendelkezik a „C evolution”. Ezek közé sorolandó például az esetleges szigetelési hibára vagy a túlterheléskor a teljesítmény korlátozására figyelmeztető jelzés (lásd: ECE R100). Az első fényszóró magában foglalja a távolsági és a tompított fényt, továbbá nappali világítást is ad. Hátul LED-es lámpatest kapott helyet.

BMW C evolutionInnovatív színkoncepció és dizájn

A „C evolution” is ugyanazon innovatív formai nyelvezet jegyében készült, mint a BMW Motorrad motorkerékpárjai. Inspiráló külseje felhívja a figyelmet újfajta hajtástechnikájára. Rajta is visszaköszön, dinamikus és összetéveszthetetlen megjelenést kölcsönöz neki az úgynevezett split face. Szintén a BMW Motorrad Design jellegzetes jegyeként értékelhetők az orridomon kialakított „twin tipped”-spoiler és az oldalidom elülső részére telepített ún. „floating”-panelek. A rövid, sportos far (a szériaváltozatban sisaktartó rekesz is lesz) az elektromos robogó menetaktív jellegét hangsúlyozza.

A fehér/zöld szín (light white uni/electric green) a jármű fontos tulajdonságait, azaz környezeti összeférhetőségét, fölényes dinamizmusát és egyszerű kezelhetőségét szimbolizálja. Az akkumulátor- és a hajtóegység oldalfedelein látható, sötétben kivilágított e-betűk pedig műszaki jellegét hangsúlyozzák.

További cikkek

Az NNG és a Vodafone együttműködési megállapodás kötött
A Fiat Pomigliano d‘Arco-ban működő gyártóüzeme elnyerte a nagy presztízsű „Automotive Lean Production 2012” díjat
A Kia, a Párizsi Autószalonon mutatja be az új Carens-t
Kulcsszavak:
 
Szabad az út a sportos Corolla előtt? Szabad az út a sportos Corolla előtt? Az új BMW C evolution A Stadler készítheti a világ első alacsonypadlós, egyszintes nagy sebességű motorvonatát Az Opel új Monza Concept modelljének kerekeit a Dunlop gumijai teszik teljessé Az Opel új Monza Concept modelljének kerekeit a Dunlop gumijai teszik teljessé Végre egy jó árú elektromos SUV Végre egy jó árú elektromos SUV Az új BMW C evolution A Chevrolet két fontos díjat kapott az AUTOBEST zsűritől
 
Scania évközi jelentés

Scania évközi jelentés

2012. július 31.
2012. első félévének folyamán a Scania szerviz- bevételei 4 %-os növeke- déssel ...
Részletek
Scania2012. első félévének folyamán a Scania szervizbevételei 4 %-os növekedéssel 8.648 millió svéd koronát tettek ki az előző év hasonló időszakához képest. összességében azonban a vállalat üzemi eredménye, illetve értékesítésének árbevétele is csökkent. 

Leif östling, a Scania elnök-vezérigazgatójának összegzése

„A Scania üzemi eredménye a 2012-es év első félévében 4.257 millió svéd koronát tett ki. A leszállított járművek kisebb mennyisége, valamint az alacsonyabb kapacitás-kihasználtság negatív hatással volt a jövedelemre. A Scania folytatta értékesítési- és szerviz-szervezete kiterjesztését, a gyártási kapacitás növelését, valamint fejlesztési befektetéseket valósított meg, amelyek mindegyike magasabb költségszintet eredményezett. 2012. második negyedévében a vontatókra leadott rendelési mennyiség növekedett az előző negyedévhez képest. Európában a rendelési állomány valamelyest emelkedett ebben a negyedévben az elsőhöz képest, de még így is alacsony szinten van. Brazíliában a leszállított járművek mennyisége csökkent az év első három hónapjához hasonlítva.

Az Euro 5 károsanyag-kibocsátási normára történő áttérés, valamint a gyengébben teljesítő gazdaság hatására a kereslet kisebb szinten van, mint az erős 2010-es és 2011-es években volt. Oroszországban a rendelésállomány jelentős emelkedést mutatott a második negyedévben. A Közel-Keleten valamelyest emelkedett a rendelések mennyisége az előző időszakok nagyon csekély mértékéhez képest. Kínában a Scania termékei és szolgáltatásai iránt növekvő érdeklődés hatására a kereslet kedvezően alakult, növekedést mutatott. A buszok rendelésállománya az előző negyedévihez hasonló, alacsony szinten maradt, Európában gyengülés, míg Latin-Amerikában erősödés volt tapasztalható. A motorok esetében mindegyik régióban alacsony rendelési mennyiséget regisztrált a vállalat a második negyedévben.

ScaniaA szerviztevékenységek iránti kereslet azonban magas szintet mutat. Európában ugyan az alacsony gazdasági aktivitás negatív hatással van a szervizszolgáltatásokra, de ezt valamelyest ellensúlyozza az idősödő járműállomány. A Scania úgy véli, hogy az európai járműállomány nagyarányú cseréje, új járművek beszerzése várható a közeljövőben, hiszen a 2005-2008 folyamán leszállított járművek nagy része, az elmúlt években jelentősen visszaesett rendelési mennyiségnek köszönhetően, még forgalomban van. Az előző negyedévekhez képest javuló rendelésállomány ellenére is nehéz megbecsülni a várható piaci tendenciákat. Mindez szükségessé teszi a nagyfokú rugalmasságot a Scania termési-, valamint értékesítési- és szerviz-egységei számára.”

Háttérinformációk

Június folyamán a Scania igazgatótanácsa Martin Lundstedt-et nevezte ki a Scania AB új elnök-vezérigazgatójává. Lundstedt úr 2012. szeptember 1-én kezdi meg munkáját új pozíciójában, amelyben Leif östlinget követi. östling úr ugyanezen dátumtól a Volkswagen AG igazgatótanácsának tagja lesz. Lundstedt úr jelenleg a vállalat ügyvezető alelnöke, illetve a Scania hálózatáért és értékesítéséért felelős vezetője. Martin Lundstedt 1992-ben csatlakozott a Scaniához, ahol különböző területeken töltött be vezetői pozíciót. 2001 és 2005 között a Scania franciaországi egységeinek ipari tevékenységéért volt felelős, ezt követően 2007-ig a tehergépkocsikért felelős alelnöki pozícióban dolgozott.

2012. első félévében összességében 21 %-kal, 32.032 darabra csökkent a leszállított járművek száma az előző év hasonló időszakához viszonyítva. Az értékesítés árbevétele 10 %-ot esett, így 39.338 millió svéd koronát tett ki. A valutaárfolyamoknak nem volt szignifikáns hatása az eredményekre. A második negyedévben 26 %-kos csökkenést realizált a vállalat a leszállított járművek tekintetében, ami 15.794 darab járművet jelentett az előző év hasonló időszakához viszonyítva. Az értékesítés árbevétele 16 %-ot esett, így 19.211 millió svéd koronát tett ki.

ScaniaA Scania tovább folytatja értékesítési és szerviz-szervezetének növelését. Ennek a stratégiának a részeként szerzett többségi tulajdont, azaz 51%-ot az iraki importőri szervezetben. Ezzel a lépéssel megerősítette jelenlétét az országban.

A Scania a következő évre tervezi egy új létesítmény létrehozását az indiai Bangalore város szomszédságában. Az új egység tevékenységének központjában tehergépkocsi- és buszalvázak, valamint felépítmények összeszerelése, illetve komplett járművek gyártása áll. A Scania indiai kereskedelmi központja szervizzel és alkatrészraktárral kiegészülve szintén ugyanezen a helyen épül fel. Az ügyfelek számára a helyileg készülő járművek, a piac sajátosságait figyelembe vevő termelés gyorsabb átfutási időt és szélesebb termékválasztékot jelent.

2011. elején a Scania bemutatta az Euro 6 károsanyag-kibocsátási normának megfelelő tehergépkocsijait. Az idei első negyedévben már ügyfeleknek is szállított ezekből a járművekből, amelyek Euro 6-ként kerültek regisztrálásra. Független tesztek bebizonyították azt, amit a Scania a motorok bemutatásakor előre vetített, azaz az Euro 6 motorral szerelt tehergépkocsik üzemanyag-fogyasztása nem magasabb Euro 5-ös társaikénál. Ugyanakkor az Euro 6 járművek iránti igényt 2013. december 31-ig nagyban meghatározza a fuvarozók számára nyújtott, az új technológia magas árát ellensúlyozó támogatások köre.

Nehéz-tehergépjárművek

A Scania rendelésállománya 2012. első félévében 32.271 darab járművet tett ki, ami 15 %-os csökkenésnek felel meg az előző év hasonló időszakához képest. A második negyedévben a csökkenés 12 %-ot tett ki és 18.036 autót jelentett. A leszállított járművek mennyisége is csökkent a vizsgált időszakban, 20 %-os visszaesés mellett 29.196 darabon állt meg az első félév végén. Ebből a második negyedév 25 % csökkenés mellett 14.347 darab járművet adott. Az értékesítés árbevétele a tehergépjárművek esetében 15 %-os csökkenés mellett 24.417 millió svéd korona lett az első félévben. Ebből a második negyedévben 11.764 millió svéd koronát realizált a vállalat, amely 22 %-os csökkenést jelent.

ScaniaAutóbuszok

A buszok rendelésállománya az első félév folyamán csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva. A csökkenés világszinten, minden piacon megmutatkozott, de a legjelentősebb Európában és ázsiában volt. A Scania egyelőre nem látja a piac élénkülésének jeleit, ezért a második negyedév végén a lengyelországi üzemben 142 munkavállaló szerződését szüntette meg. A slupski gyártóegység főként az európai ügyfelek részére készít felépítményezett buszokat, valamint alvázakat.

Az első hat hónapban a Scania buszokra vonatkozó rendelésállománya 27 %-os csökkenéssel 3.124 darab lett, míg ha csak a második negyedévet vizsgáljuk, akkor 29 %-os csökkenés mellett 1.550 darabon állt meg. A leszállított buszok mennyisége az első félévben 2.836 darab volt, szemben az egy évvel korábbi 3.732 darabbal. A második negyedév leszállításaiban bekövetkezett 35 %-os csökkenés 1.447 darab buszt eredményezett. Az értékesítés árbevétele a félév folyamán 14 %-os csökkenéssel 3.305 millió svéd koronát tett ki, amiből a második negyedév 1.856 millió svéd koronát jelentett.

Szerviz

A szervizbevételek 4 %-kal nőttek az első hat hónap folyamán, így 8.648 millió svéd koronát értek el, szemben az előző év 8.330 millió svéd koronájával. A második negyedévben 3 %-os növekedés volt megfigyelhető, amely 4.222 millió svéd koronás eredményt jelent. A szervizszolgáltatások iránti kereslet növekedése minden régióban egyaránt megfigyelhető volt és érintette az alkatrészek értékesítését, valamint a szervizmunkaórák számát is.

ScaniaPénzügyi szolgáltatások

2012. második negyedévének végére a Scania pénzügyi portfóliója elérte a 43,1 milliárd svéd koronát, ami 800 millió koronás növekedést jelent 2011 végéhez képest. A penetrációs ráta 37 %-ot tett ki a vizsgált időszakban azokon a piacokon, ahol a Scania jelen van saját finanszírozó cégével. A pénzügyi szolgáltatások üzemi eredménye 313 millió svéd koronára növekedett az egy évvel korábbi 238 millióhoz képest. Az eredmény mögött nagyrészt a növekvő ügyfélállomány áll.




Magyarországi nehéz-tehergépjármű piac


A magyarországi piaci helyzet nehéz-tehergépjárművek esetében jelentős javulást mutat, az idei első félévben 1878 darab jármű talált gazdára, amely 16 %-os növekedést jelent a tavalyi év 1618 darab járművéhez képest ugyanebben az időszakban. A vásárolások nagy részét a legjelentősebb flották frissítése teszi ki. A Scania Hungária Kft. 263 darab járművet értékesített az első hat hónapban, amely 2 %-kal több, mint az egy évvel korábbi. Ezzel az eredménnyel a vállalat 14 % piacrészt tudhat magáénak Magyarországon.

További cikkek

A Nissan közzétette a 2012-es pénzügyi év első negyedévének üzleti eredményét
A Kia, a Párizsi Autószalonon mutatja be az új Carens-t
Az új Honda CR-V
Kulcsszavak:
 
Scania évközi jelentés Ace Logistics Kft: Flotta bővítése DAF tehergépjárművekkel 2016 nyarán az új Citroën C4 Picasso újabb fejezetet nyit a modell történetében 2016 nyarán az új Citroën C4 Picasso újabb fejezetet nyit a modell történetében Scania évközi jelentés A Lexus április 20-án, a Pekingi Autószalonon mutatja be új középkategóriás szabadidő-járművét, az NX-et Megrohamozták a hazai Ford márkakereskedéseket január 24-én Megrohamozták a hazai Ford márkakereskedéseket január 24-én Scania évközi jelentés Öt napra leállt a termelés a szerbiai Fiat autógyárban
 
Audi A1 e-tron a Német Olimpiai Csapat számára

Audi A1 e-tron a Német Olimpiai Csapat számára

2012. július 30.
Ez az autó minden bizonnyal vonzza a tekinteteket Londonban. A  Német Olimpiai Szövetség...
Részletek
Audi A1 e-tronEz az autó minden bizonnyal vonzza a tekinteteket Londonban: a Német Olimpiai Szövetség (DOSB) és a Német Nemzeti Paralimpiai Bizottság (DBS) partnereként az Audi egy német nemzeti színekre fényezett Audi A1 e-tron modellt adott át az olimpiai csapatnak. 

A hatótáv-növelő motorral (range extender) kiegészített elektromos hajtású A1 e-tron csúcssebessége a 130 kilométer/órát is eléri 75 kW (102 LE) teljesítményének köszönhetően. Amennyiben akkumulátora lemerülne, az e célra beépített hatótáv-növelő, azaz egy kisméretű belsőégésű erőforrás gondoskodik a töltéséről, egészen 250 kilométerig bővítve az autó hatótávolságát. Az A1 kiállítási modellként szolgál, illetve a „Német Ház” és az MS Deutschland hajó közötti, az Audi által összesen 60 autóval felszerelt személyszállító szolgáltatásban segédkezik majd.

Az ingolstadti székhelyű autógyártó a közelmúltban egészen 2016-ig meghosszabbította a DOSB és DBS szervezetekkel folytatott együttműködését.

További cikkek

A Nissan közzétette a 2012-es pénzügyi év első negyedévének üzleti eredményét
A Kia, a Párizsi Autószalonon mutatja be az új Carens-t
Moszkvában tartja világpremierjét az új Mazda6 Sedan
Kulcsszavak:
 
Még sportosabb a BMW 6-os sorozat M Sport Edition Még sportosabb a BMW 6-os sorozat M Sport Edition Kínai kézbe került a De Tomaso olasz sportkocsi márka Kínai kézbe került a De Tomaso olasz sportkocsi márka Audi A1 e-tron a Német Olimpiai Csapat számára Újabb tíz hannoveri villamos áll forgalomba Budapesten Az Audi Hungaria eredményes üzleti évet zárt Az Audi Hungaria eredményes üzleti évet zárt A ŠKODA AUTO megkezdte az új kompakt SUV modell, a ŠKODA Karoq gyártását Kvasinyban A ŠKODA AUTO megkezdte az új kompakt SUV modell, a ŠKODA Karoq gyártását Kvasinyban
 
A Continental új komputertomográfot helyezett üzembe abroncsai teszteléséhez

A Continental új komputertomográfot helyezett üzembe abroncsai teszteléséhez

2012. július 30.
A Continental új abroncs- tesztelő részleget alakított ki a német- országi Hannover...
Részletek
 ContinentalA Continental új abroncstesztelő részleget alakított ki a németországi Hannover-Stöckenben található kutatási és fejlesztési központjában. A beruházásnak köszönhetően az abroncsok tesztelése gyorsabban és hatékonyabban zajlik majd a jövőben, valamint arra is lehetőség nyílik, hogy közlekedési körülmények szimulációja útján vizsgálják az abroncsok belső alkotóelemeinek viselkedését. „Az új CT részlegünkben olyan vezetési szituációkat tudunk modellezni, mint a fékezés, a gyorsítás és a kanyarodás, így pontosan megfigyelhetjük az abroncsok belső részeit olyan hatások alatt, amelyek a leggyakrabban érik őket”, magyarázza André Baumgart, a Continental tesztközpontjának vezetője. „Ráadásul mostantól még hatékonyabban végezhetjük a teszteket, így évente 1.400 személy- és tehergépjármű-abroncsot tudunk megvizsgálni.” A Continental által használt eszköz súlya eléri a 14 tonnát, a beruházás pénzügy vonzata pedig meghaladja az 1,4 millió eurót. A komputertomográfos vizsgálatokat leggyakrabban kórházakban alkalmazzák különböző betegségek feltárása céljából.

A Continental kutatási és fejlesztési központjában dolgozó szakemberek számára ez a roncsolás nélküli abroncsvizsgálati eljárás különösen hasznos, hiszen csak ezzel a módszerrel lehetséges az abroncsok alkotóelemeinek valós körülmények között történő vizsgálata. Az adott terhelés fajtájától és mértékétől függően a belső alkotórészek megváltoznak, mint például az acél övrétegek egymáshoz viszonyított helyzete, amely befolyásolja a gumiabroncs irányíthatóságát. Az abroncsban a vezetés közben lejátszódó folyamatok szimulációja és vizsgálata lehetővé teszi a szakemberek számára, hogy olyan új prototípusokat fejlesszenek ki, amelyek a lehető legnagyobb mértékben ellenállnak a gumiabroncsokat érő erőhatásoknak.

 ContinentalAz új LINAC (Linear Electronic Accumulation – Lineáris Elektrobesugárzás) tesztrészleg berendezéseinek segítségével sokkal jobban láthatóvá válnak az abroncs belső alkotórészei, így például az abroncs keréktárcsára illeszkedése is precízebben vizsgálható. Emellett vezetési körülmények szimulációjához 3 tonna oldalerő és 6 tonna terhelés előállítására is van lehetőség, míg a kerékdőlés akár 5 fokos szögben is állítható.
„Nem csupán a normál körülményeket vizsgáljuk”, mondja Baumgart. „Fontosnak tartjuk, hogy alacsony töltőnyomás, vagy túlterhelés mellett is elemezni tudjuk az abroncsok alkotóelemeink viselkedését.” Az abroncsfejlesztők számára fontos, hogy termékeik a normálistól eltérő körülmények között is biztonságot nyújtsanak. „Az új tesztrészleg nagyban hozzájárul a biztonságos közlekedést elősegítő erőfeszítéseinkhez”, jegyzi meg Baumgart.

További cikkek

újra csobban a Suzuki Splash a nyáron
Moszkvában tartja világpremierjét az új Mazda6 Sedan
A Schneider Electric nevéhez fűződik az Egyesült Királyság első gyorstöltő hálózata
Kulcsszavak:
 
A Continental új komputertomográfot helyezett üzembe abroncsai teszteléséhez A Nissané a legnagyobb villanyfurgon-projekt A Continental új komputertomográfot helyezett üzembe abroncsai teszteléséhez A Citroen újra a Top 10-ben A Tesla tényleg mindent felforgat, ha ennek a fele valóra válik A Tesla tényleg mindent felforgat, ha ennek a fele valóra válik Sportos elegancia – Az új Audi A5 és S5 Coupé Sportos elegancia – Az új Audi A5 és S5 Coupé Szolgáltatóközpont lesz a jövő benzinkútja Szolgáltatóközpont lesz a jövő benzinkútja
 
A Toyota összesített gépjármű-gyártása meghaladta a 200 milliós darabszámot

A Toyota összesített gépjármű-gyártása meghaladta a 200 milliós darabszámot

2012. július 30.
A Toyota bejelen- tette, hogy összesített globális gépjármű -gyártása júniusban ...
Részletek
Toyota CorollaA Toyota Motor Corporation (TMC) bejelentette, hogy összesített globális gépjármű-gyártása júniusban átlépte a 200 milliós darabszámot.

A lenyűgöző darabszám 76 év és 11 hónap összesített eredménye; a sikertörténet akkor kezdődött, amikor a Toyoda Automatic Loom Works, Ltd. autógyártó részlege (a későbbi TMC) 1935. augusztusában megkezdte a Model G1 teherautó gyártását. Ez év júniusának végére a vállalat összesített gyártása Japánban elérte a 145,21 millió darabot, a tengerentúli üzemekben pedig eddigre összesen 55,12 millió jármű készült el.

A Toyota európai üzemeinek összesített termelése – beleértve a Csehországban, Franciaországban, Portugáliában, Oroszországban, Törökországban és az Egyesült Királyságban működő gyárak termelését – 1992 és 2011 vége között elérte a 7,44 milliós darabszámot.

Az eredmény kapcsán a TMC elnöke, Akio Toyoda így nyilatkozott: “Szeretnék szívből jövő köszönetet mondani a világ különböző országaiban élő vásárlóinknak, amiért lehetővé tették számunkra e mérföldkő elérését. Ugyanakkor elismerésemet szeretném kifejezni mindazon munkatársainknak, akik az évek során részt vettek a Toyota és Lexus modellek fejlesztésében, gyártásában és értékesítésében. Eltökélt szándékunk, hogy egyre jobb és jobb autókat alkossunk, s így vásárlóinknak mindig a lehető legjobb terméket kínáljuk. Ez a közös cél kovácsolja össze a Toyota 300.000 munkatársát.”

A Toyota legnagyobb darabszámban gyártott modellje a Corolla, amelynek 11. generációja ez év május 11-én mutatkozott be Japánban. A Corolla összesített globális értékesítési eredménye június végén 39,08 darab volt.

LexusA Toyota Motor Europe NV/SA (TME) felügyeli a Toyota és a Lexus járműveinek, alkatrészeinek és kiegészítőinek teljes körű forgalmazását és marketing-tevékenységét, valamint irányítja a Toyota európai gyártó és tervezői tevékenységeit. Európában mintegy 94.000 ember áll – közvetlenül vagy közvetve – a Toyota alkalmazásában, s a vállalat 1990 óta több mint 7 milliárd eurót fordított európai befektetéseire. A Toyota európai tevékenységeit 30 Nemzeti Marketing és Kereskedelmi Vállalatból álló hálózat támogatja 56 országban, összesen mintegy 3.000 értékesítési ponttal és kilenc gyártóüzemmel. 2011-ben a Toyota 822.386 Toyota és Lexus modellt értékesített Európában.

További cikkek

A Kia, a Párizsi Autószalonon mutatja be az új Carens-t
Moszkvában tartja világpremierjét az új Mazda6 Sedan
A Schneider Electric nevéhez fűződik az Egyesült Királyság első gyorstöltő hálózata
Kulcsszavak:
 
A Jaguar Land Rover gumiabroncsait a Goodyear szállítja A Jaguar Land Rover gumiabroncsait a Goodyear szállítja A héten másodszor csökkent az üzemanyagok ára A héten másodszor csökkent az üzemanyagok ára A Volkswagen-csoport elektromos járművei számára kezdte meg komponensek gyártását a ŠKODA AUTO A Volkswagen-csoport elektromos járművei számára kezdte meg komponensek gyártását a ŠKODA AUTO A Volkswagen Csoport stabil eredménnyel kezdte a második negyedévet A Volkswagen Csoport stabil eredménnyel kezdte a második negyedévet A Toyota összesített gépjármű-gyártása meghaladta a 200 milliós darabszámot Május végén dönt az Audi
 

Találatok száma: 12041 Megjelenítve: 11041 - 11050