Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12041 Megjelenítve: 11061 - 11070
Három sávot használhatnak a járművek az M0-s körgyűrű M7-es és M6-os autópálya közötti szakaszán

Három sávot használhatnak a járművek az M0-s körgyűrű M7-es és M6-os autópálya közötti szakaszán

2012. július 26.
Csütör- töktől kétszer három sávot használ- hatnak a járművek az M0-s körgyűrű ...
Részletek
három sávot használhatnak a járművek az M0-s körgyűrű M7-es és M6-os autópálya közötti szakaszán Csütörtöktől kétszer három sávot használhatnak a járművek az M0-s körgyűrű M7-es és M6-os autópálya közötti szakaszán - közölte az állami Autópálya-kezelő (áAK) Zrt. az MTI-vel. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. adatai szerint a felújítás és bővítés csaknem 14 milliárd forintból valósult meg.

A közlekedés biztonsága érdekében a két forgalmi irányt elválasztó sávba fokozott visszatartó képességű vasbeton terelőfalat telepítettek. így a viszonylag gyakori és általában súlyos kimenetelű korlátátszakításos balesetek valószínűsége ezen a szakaszon minimálisra tehető - olvasható a közleményben. Szintén csütörtöktől újból használható az M7-es autópálya felé vezető oldalon a 7-es főúti csomópont felhajtóága, és zavartalanul üzemel az Anna-hegyi pihenőhelypár is.

Jelezték ugyanakkor, hogy a Forma-1-es Magyar Nagydíj után az új szakaszon - forgalomterelések mellett, elsősorban a leállósávon - folytatódnak majd a zajárnyékoló falak építésével és a vízelvezető rendszer korszerűsítésével összefüggő munkák. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint a kivitelező C-M0 Konzorcium a meglévő aszfaltburkolat marását, javítását végezte el, majd megépítette a kötő- és kopóréteget, zajvédő falakat állított és a vízépítési munkákkal is végzett. A 6,6 km hosszú szakasz felújítása mintegy nettó 3 milliárd forintba került. A bővítés keretében a Colas-Hungária Kft. 10,8 milliárdból a déli szektorban 4 új beton burkolatú sávot épített.

három sávot használhatnak a járművek az M0-s körgyűrű M7-es és M6-os autópálya közötti szakaszán





















További cikkek


Ipartelepítés egymilliárdos támogatással Szombathelyen
Egy új generáció ritmusa - a Mercedes-Benz A-osztály
Magyar Nagydíj - Hosszabb szerelvényekkel, egyedi díjszabással jár a gödöllői HéV
Kulcsszavak:
 
A MINI forradalmi kijelző-tanulmánya még kényelmesebb és még biztonságosabb közlekedést kínál A MINI forradalmi kijelző-tanulmánya még kényelmesebb és még biztonságosabb közlekedést kínál A céges járművek zöldebbek, mint a magánautók A céges járművek zöldebbek, mint a magánautók Közel hétezer gyorshajtót szűrtek ki a rendőrök három nap alatt Közel hétezer gyorshajtót szűrtek ki a rendőrök három nap alatt Szemrevaló lett a Fiat új kompakt szedánja Szemrevaló lett a Fiat új kompakt szedánja Három sávot használhatnak a járművek az M0-s körgyűrű M7-es és M6-os autópálya közötti szakaszán A Michelin Premier A/S gumiabroncs új fejezetet nyit a közlekedésbiztonságban
 
Huszonhárom év alatt se a Föld körül

Huszonhárom év alatt se a Föld körül

2012. július 26.
Huszon- három éve autózik a Föld körül egy német férfi, de még mindig...
Részletek
Huszonhárom év alatt se a Föld körülHuszonhárom éve autózik a Föld körül egy német férfi, de még mindig nem ért célba, pedig már túl van a 800 ezredik kilométeren.

Az immár 74 éves Günther Holtorf eredetileg másfél évesre tervezte túráját és csak Afrikára korlátozta tervét, amikor 1989-ben nekivágott az útnak a feleségével, Christinével és persze autójukkal, Ottóval. így becézi a Mercedes Benz G Wagont, amely sohasem hagyta cserben a 800 ezer kilométeres távon. Defektje ugyan akadt jó pár, ám a motor mindig indult, és csakis olyan hibák fordultak elő, amelyeket Holfort azonnal meg tudott javítani. A 800 ezer kilométer annyi, mintha húszszor megkerülte volna a Földet az Egyenlítőnél.

Szállodába, étterembe szinte sohasem mentek feleségével, mindig Ottóban aludtak, és maguk főztek a helyi piacokon vásárolt alapanyagokból. Christine nemrégiben elhunyt, egyik utolsó kívánsága az volt, hogy férje folytassa a nagy utazást.

"Még egyszer nem vágnék bele, de ha nem tettem volna meg, biztos elindulnék" - vallotta Holtorf a BBC brit sajtóorgánum honlapján közzétett kisfilmben (http://www.bbc.co.uk/news/magazine-18910560 netcím alatt).

További cikkek

Megkezdődött a Fiat 500L sorozatgyártása
Egy új generáció ritmusa - a Mercedes-Benz A-osztály
újra csobban a Suzuki Splash a nyáron
Kulcsszavak:
 
Huszonhárom év alatt se a Föld körül A Schneider Electric és a Ford partnersége elősegíti az EVlink™ gyorstöltő rendszer európai terjedését Huszonhárom év alatt se a Föld körül Új távolsági buszt fejlesztett a Kravtex Ha szeret biciklizni, válasszon Hondát! Ha szeret biciklizni, válasszon Hondát! Készül a Ford az új WRC szezonra Készül a Ford az új WRC szezonra A Volvo Trucks bemutatja az új FM-et A Volvo Trucks bemutatja az új FM-et
 
Újra csobban a Suzuki Splash a nyáron

Újra csobban a Suzuki Splash a nyáron

2012. július 26.
A napokban megér- kezett a felfrissített Suzuki Splash a magyar márkakeres- kedés...
Részletek
Suzuki SplashA napokban megérkezett a felfrissített Suzuki Splash a magyar márkakereskedésekbe. A ráncfelvarrott, Magyar Suzuki által gyártott Suzuki Splash újratervezett orral és dinamikusabb vonalvezetéssel jelentkezik. A tágas, praktikus kisautó minden generáció számára remek megoldás lehet. A külső újdonságok mellett az autó technikai paraméterei is jelentős változásokon mentek keresztül: kiemelt hangsúlyt kapott az alacsony üzemanyag-fogyasztás. Az 1,2 literes VVT motorral szerelt verzió mellett rendelhető a rendkívül takarékos, 1,0 literes VVT változat, amelynek átlagfogyasztása 4,7 l/100 km.

A Suzuki minije, a Splash a 2008-as bevezetése óta rendkívül népszerű; a fürge kisautót minden tekintetben a városlakók igényeinek megfelelően alakították ki. A szerethető, sokoldalú miniben üdítő kombinációban van jelen a kényelem, a költséghatékonyság, a biztonság és a rendkívül praktikus, mindennapi használhatóság.

A Suzuki Splash tervezésénél a határok, korlátok átlépése volt a cél, hogy minden korosztály számára megfelelő szolgáltatásokat kínáljon, és a család összes tagja élvezettel vezethesse. Korábban különösen népszerűvé tette a Splash-t a könnyű be- és kiszállás, az állítható ülések, a minden irányban kitűnő kilátás, a tágas utastér és a jól áttekinthető kezelőszervek.

Hogy a kisautó továbbra is a népszerűségi listák élén maradjon, a Suzuki mérnökei most megújították az autó koncepcióját. Ennek köszönhetően a Splash dizájnja sportosabb lett, markánsabb orral és feltűnően dinamikus vonalvezetéssel.

A Splash 1.0 alapmodelljének bevezető ára is rendkívül kedvező: 2 203 000 forint, ám aki igényeinek megfelelően szeretne magasabb felszereltséggel választani, például alumíniumfelnivel, ülésfűtéssel és akár automata sebességváltóval szerelt változatot vásárolhat 3 392 000 forintért. Az autó elérhető a Suzuki márkakereskedésekben, országszerte.

Suzuki Splashúj külső

A megújult Suzuki Splash külső megjelenését modern, még a korábbi változaténál is dinamikusabb vonalvezetés jellemzi. Az enyhén lekerekített motorháztető és a nagyobb hűtőrács markáns megjelenést ad az autónak. A Splash hátsó lökhárítóján egy sor elegáns díszítőelem látható. Az újratervezett Splash két vadonatúj színben, „Szikrázó kék metál” és „Bölénybarna gyöngymetál” változatban kapható. Az utastérben számtalan zsebet és rekeszt alakítottak ki a személyes tárgyak elhelyezésére. Az új tervezésű üléshuzat és a műszerfal közepének új, fehér (vagy fekete) díszítése még vonzóbbá teszi a kocsi belsejét.

Kényelem, könnyű kezelhetőség, kis méretek

Kis méretének köszönhetően a Splash-sel kiválóan lehet manőverezni a kis utcákban, szűk parkolóhelyekre is könnyű vele beállni, és ideális a városi dzsungelben való közlekedésre. Ugyanakkor ez a miniautó hosszabb utakra is tökéletes társ: az ülések megfelelő beállításával jelentős méretű hely nyílik mindenféle csomag számára. Viszonylag nagy, 1590 mm-es tetőmagasságának köszönhetően a Splash-be könnyű beszállni, beltere magas, és ülései is viszonylag magasra állíthatók. Ennek köszönhetően tágas, kényelmes, jó kilátást biztosít, ezzel is fokozva a vezetés biztonságát. A vezető enyhén megemelt pozícióban ül, és könnyen eléri a középkonzolon elhelyezett sebességváltót. A vezető tehát kényelmes üléshelyzetben irányítja a járművet, az utasok pedig eközben hátradőlve, a lábukat kinyújtva pihenhetnek, s a tágas beltérből nyíló, kiváló 360 fokos kilátásnak köszönhetően mindezt anélkül teszik, hogy útközben a látnivalókból bármit is el kellene mulasztaniuk. A Splash minden szolgáltatást és funkciót biztosít, amit a vezető egy ilyen jellegű autótól elvárhat.

Suzuki SplashKiváló vezetési élmény, alacsony fogyasztás

A fürge Splash kétféle hatékony és dinamikus motorral kapható. A standard változó szívó- és kipufogóoldali szelepvezérlésnek köszönhetően az 1,0 literes, háromhengeres és az 1,2 literes, négyhengeres változat is pörgős, dinamikus teljesítményt nyújt, ugyanakkor mindkét motor fogyasztása rendkívül kedvező, s így igen költségtakarékos.






További cikkek


Moszkvában tartja világpremierjét az új Mazda6 Sedan
Egy új generáció ritmusa - a Mercedes-Benz A-osztály
A Kia megkezdte harmadik kínai üzemének építését
Kulcsszavak:
 
Új motorokat kap a Citroen C5 és C5 Tourer Új motorokat kap a Citroen C5 és C5 Tourer Kedvcsináló képeken mutatkozik be a továbbfejlesztett, villamosított új Hyundai Santa Fe Kedvcsináló képeken mutatkozik be a továbbfejlesztett, villamosított új Hyundai Santa Fe Hivatalos videón látható az új BMW X5 Hivatalos videón látható az új BMW X5 Százszázalékos elektromos Nissan Százszázalékos elektromos Nissan Vasárnaptól újra három sávon haladhat a forgalom Buda felé az M0-s autóút Deák Ferenc hídján Vasárnaptól újra három sávon haladhat a forgalom Buda felé az M0-s autóút Deák Ferenc hídján
 
A Kia, a Párizsi Autószalonon mutatja be az új Carens-t

A Kia, a Párizsi Autószalonon mutatja be az új Carens-t

2012. július 26.
A Kia új kompakt egyterűje szeptember 27-én, a Párizsi Autó- szalonon mutat- kozik...
Részletek
Kia CarensA Kia új kompakt egyterűje szeptember 27-én, a Párizsi Autószalonon mutatkozik be a világon először.

Az új Kia Carens arányai is frissek, motortere rövid, tetővonala alacsonyabb a korábbinál, jelentősen nőtt a tengelytávja, nagyobbak - akár 18 colosak - a kerekei, övvonalát pedig krómdíszítések teszik még látványosabbá. Praktikus és tágas utasterét a Kia “dinamikus tér” elvei alapján tervezték és alakították ki.




Az új Kia Carens egyszerre sportos, funkcionális és érzelmekre ható, pont úgy mint a modern Kiák mindegyike. A Kia szeptember 27-én tartja sajtótájékoztatóját a Párizsi Autószalonon 17 óra 30 perces kezdettel. Az új Carens egészen a kiállítás zárásáig, október 14-éig látható lesz majd a Kia standján.

További cikkek

Vadonatúj, fekete megjelenést kap, sportos hangulattal gazdagodik a Jeep márka kompakt szabadidőjárműve
Az új Honda CR-V
Moszkvában tartja világpremierjét az új Mazda6 Sedan
Kulcsszavak:
 
Megkezdődött az új városi SUV, a ŠKODA KAMIQ gyártása Megkezdődött az új városi SUV, a ŠKODA KAMIQ gyártása A Nissan LEAF értékesítése elérte a bűvös ötvenezres határt A Nissan LEAF értékesítése elérte a bűvös ötvenezres határt Hoppá! Elektromos Mercedes teherautó Hoppá! Elektromos Mercedes teherautó Ebben a hónapban ünnepli a Škoda a vállalat 120. évfordulóját Ebben a hónapban ünnepli a Škoda a vállalat 120. évfordulóját Manchester United és Chevrolet: Trax az alapítvány részére Manchester United és Chevrolet: Trax az alapítvány részére
 
Magyar Nagydíj - Hosszabb szerelvényekkel, egyedi díjszabással jár a gödöllői HÉV

Magyar Nagydíj - Hosszabb szerelvényekkel, egyedi díjszabással jár a gödöllői HÉV

2012. július 26.
Hosszabb szerel- vényekkel indítja a 8-as (gödöllői) HéV szerel- vényeit a Forma-1 ...
Részletek
Magyar Nagydíj - Hosszabb szerelvényekkel, egyedi díjszabással jár a gödöllői HÉVHosszabb szerelvényekkel indítja a 8-as (gödöllői) HéV szerelvényeit a Forma-1 Magyar Nagydíj ideje alatt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A szolgáltatást egyedi, kedvezményes díjszabással vehetik igénybe a Hungaroringre kilátogatók - közölte a BKK szerdán az MTI-vel.

A közlemény szerint a 8-as HéV vonalán a szerelvények csütörtökön és pénteken délelőtt félóránként, kora délután és a délutáni csúcsidőszakban 10-20 percenként, este félóránként, a hétvégén pedig reggel és délelőtt negyedóránként, délután és este pedig félóránként közlekednek. Szükség esetén a BKK sűríti az indulási időpontokat.

Felhívták a figyelmet arra, hogy a mogyoródi versenypálya csak a Gödöllőig közlekedő vonatokkal érhető el, a Cinkotára és Csömörre induló szerelvényekkel nem. A központ csütörtökön és pénteken a délutáni csúcsidőszakban, valamint szombaton és vasárnap reggel 7 és 20 óra között 3 helyett 6 kocsis szerelvényeket közlekedtet.

A Hungaroring a Szilasliget megállóhelytől gyalog, Mogyoród állomásról pedig közvetlen buszjárattal is megközelíthető. A 3-as, a 4-es, az 5-ös és a 6-os kapun át elérhető szektorokhoz Szilasliget, míg az 1-es, a 2-es, a 7-es illetve a 8-as kapun át elérhetőekhez Mogyoród állomáson célszerű a HéV-ről leszállni. A távolság gyalogosan az állomásoktól körülbelül 2,5 kilométer, amely 35-40 perc alatt megtehető.

A Forma-1 ideje alatt az érvényes 24 órás, csoportos 24 órás, 72 órás Budapest-jegyek és a Budapest-kártyák nem a főváros határáig, hanem Mogyoródig érvényesek. Azok, akiknek a július 29-i versenynapra érvényes speciális, 9990 forintos belépőjük van, annak felmutatásával mindhárom metróvonalat díjmentesen vehetik igénybe.

További cikkek

Magyar motorosok is jelentkezhetnek a BMW Motorrad GS Trophy 2012 válogatójára
A Schneider Electric nevéhez fűződik az Egyesült Királyság első gyorstöltő hálózata
Hibridhajtást és intelligens meghajtást kutat a Rába
Kulcsszavak:
 
Megtöbbszörözte árbevételét a székesfehérvári Ikarus Járműtechnika Kft az első fél évben Megtöbbszörözte árbevételét a székesfehérvári Ikarus Járműtechnika Kft az első fél évben Hamarosan megjelenik az új GT-R Nismo Hamarosan megjelenik az új GT-R Nismo Márciusban tovább nőttek az európai autóeladások Márciusban tovább nőttek az európai autóeladások Magyar Nagydíj - Hosszabb szerelvényekkel, egyedi díjszabással jár a gödöllői HÉV Nevada a Tesla titkos favoritja? A virtuális valóságban utazhatunk hamarosan az Audik fedélzetén A virtuális valóságban utazhatunk hamarosan az Audik fedélzetén
 
Az új Honda CR-V

Az új Honda CR-V

2012. július 26.
A személy- autók és a szabadidő -autók közötti tökéletes egyensúly – ez a vezérelv...
Részletek
Honda CR-VForma terv – átgondolt csomagolás

A személyautók és a szabadidő-autók közötti tökéletes egyensúly – ez a vezérelv érvényesült a fejlesztési folyamat minden egyes mozzanatánál, beleértve a formatervezést is. A külső dizájn felelőse, Manabu Konaka elmondta: „Visszafogott, megbízhatóságot sugárzó megjelenésével a CR-V minden környezetben elegáns partner, családi programokhoz éppúgy megfelel, mint reprezentatív találkozókhoz.” A generációváltás hozadékaként az autó hossza 5, magassága 30 milliméterrel csökkent, az utastér helykínálata viszont nem csorbult. - Ez csak egy példa, hogy miként tettük még hatékonyabbá a modellt – tette hozzá Konaka. – A CR-V egy funkcionális, hatékony és határozott autó, s ez a formavilágán is visszaköszön.

Egyedi, karakteres megjelenése ellenére a negyedik generáción is egyértelműen látszik, hogy a CR-V család tagja. A korábbi szériához viszonyítva az új verzió még agresszívebbnek tűnik, áramvonalas mivoltát a mélyre húzott övvonal és első lökhárító is hangsúlyozza. Utóbbi finom, lágy vonalakkal öleli körbe a hármas osztású, vízszintesen bordázott hűtőrácsot és a mélyre ágyazott fényszórókat. Az alacsony első lökhárító tervezésekor természetesen az SUV-kal szemben támasztott követelmények is érvényesültek, így a CR-V tekintélyes terepszöggel indulhat neki a bukkanóknak, járdaszegélyeknek. Karakteres megjelenésében komoly szerepet játszanak az ősmodellt idéző függőleges hátsó lámpák, melyek afféle „térbeli megjelenést” kaptak a negyedik generációnál. Az I-re a nagy kerekek és széles kerékjárati ívek teszik fel a pontot, egyrészt hozzájárulnak a lendületes dizájnhoz, másrészt sokrétű felhasználást tesznek lehetővé.

Honda CR-VA CR-V alapvetően világautónak készült, de az európai változatnak számos olyan tulajdonsága van, amit a helybeli elvárásoknak megfelelően fejlesztettek a mérnökök. Ilyen például az átrajzolt első lökhárító és a LED-es nappali világítás, illetve hátsó lámpatest. Hála a kompakt hajtóműveknek, kisebb motortér is elegendő, ezt figyelembe véve a mérnökök 60 milliméterrel közelebb hozták az első szélvédőt az autó orrához (a szélvédő aljától mérve). – A Honda projektvezetői az emberközpontú filozófia mentén irányítják a fejlesztési folyamatokat – mondta el Nakagawa úr. – Mindig az volt a célunk, hogy a technikát minimalizáljuk, az utasok helyét pedig maximalizáljuk. Ez nagy kihívást jelent, de precíz, innovatív tervezéssel megvalósítható.

A szélvédő áthelyezésének és az új motorháztetőnek van egy másik előnye is, nevezetesen, hogy a láthatóbbá teszi a kocsi határait, egyúttal könnyebbé a manőverezést. Ezt szolgálja a 10 mm-rel magasabbra szerelt kormánykerék és ülés, segítségükkel az átlagostól eltérő testalkatúak is felvehetik az ideális, komfortos vezetői pozíciót.

A forma és funkció közötti tökéletes harmónia az egyik legfontosabb szempont volt a CR-V generációk tervezésekor, s nincs ez másként most sem. A hatalmas üvegfelületek betekintést engednek a szép és tágas utastérbe. Különösen ügyeltünk, hogy a modell megőrizze elegáns arányait, egyszersmind a lehető legnagyobb csomagteret nyújtsa. Törekvéseink eredményeként a CR-V - lehajtott hátsó üléstámlákkal - 1648 liternyi poggyászt képes magába fogadni, 148-cal többet. Ha a kis helyigényű pótkereket választjuk, ez az érték 1669 litere nő, alapállapotban pedig 589 literes kapacitással számolhatunk. Ezzel együtt a csomagtér mélysége 140 mm-ről 1570 mm-re növekedett, a rakodóperem pedig 25 mm-rel lejjebb vándorolt, megkönnyítve a nehéz, illetve nagyméretű tárgyak bepakolását. Két hegyikerékpár vagy négy golfzsák például gond nélkül befér az új modellbe.

Honda CR-VA kulcsnélküli ajtónyitás, valamint az elektromos mozgatású csomagtérajtó még kényelmesebbé és praktikusabbá teszi a modellt, utóbbi egyedülálló az európai piacon, s csak bizonyos felszereltségű modellek esetében elérhető.

Belső kialakítás – minőség és funkció

A CR-V utasterének koncepciójánál az emberközpontú filozófia érvényesült. – Elsősorban azt szerettük volna elérni, hogy a belsőtér a nyitottság érzetét keltse – mondja az utastér fejlesztéséért felelős részleg vezetője, Takehiro Ishibashi úr. - Mintha csak egy hegy tetején állnánk, s onnan néznénk le a panorámára. A szabadág, a tér és az időtlenség semmihez nem hasonlítható érzése…

Ez a gondolatmenet irányította a tervezők kezét a műszerfal megrajzolásakor is. – A vízszintes rétegek révén még tágasabbnak tűnik az utastér – osztja meg Nakagawa úr, - mi ezt ún. alkalmazkodó dizájnnak hívjuk. A főbb funkciók rétegekre bontásával ergonómiailag hatékony, intuitívan kezelhető környezetet alakítottunk ki. A gombokat és kapcsolókat – feladatuknak megfelelően - csoportokba vontuk össze, melyekből két zónát hoztunk létre. Az egyik a kormány mögött elhelyezett „vezetői interfész”, a másik pedig a középkonzolon található „információs interfész”.

Az anyagok kiválasztásánál az európai ízlésvilág dominált. – Persze azért japán vonatkozású elemek is megjelennek az autóban, ilyen például a kiváló minőségű műszerfal, melynek készítőit a japán Kobe-marha márványszerű mintázata ihlette – árulta el Ishibashi úr, - a dekoratív csíkok végigfutnak a műszerfalon, ez adja a háromdimenziós effektet. Az autó minden egyes porcikájára büszkék vagyunk. –

Az utasteret nagy gondossággal szigetelték, a motor- és a környezeti zaj szinte egyáltalán nem jut be a kabinba. Ez többek között a padlólemezre, a hátsó ajtókra, a hátsó kerékjárati ívekre, az ajtókeretekre, a tűzfalra és a motorháztetőre helyezett hangelnyelő anyagoknak köszönhető, valamint az ajtók szélein futó dupla kéderguminak. Az új modell utastere 2 decibellel csendesebb, mint a harmadik szériáé.

Honda CR-VA kellemes közeget a különféle fejlett kiegészítők varázsolják még kényelmesebbé. Középpontban az ötcolos intelligens multiinformációs kijelző, más néven az i-MID áll, innen vezérelhető az audio- és a feláras navigációs rendszer, illetve a telefon. Hogy a helykínálat még bőségesebbnek hasson, az ajtókárpitok konkáv formát öltöttek, lehetővé téve, hogy az utasok még közelebb húzódhassanak az autó széleihez be- és kiszállásnál. Ennek folyományaként jelentős tér szabadult fel az ülések között, ahol tárolórekesz, könyöktámasz és dupla pohártartó kapott helyet, valamint a hátsó ülések ventillátorai is ide kerültek.

A - Fejlett Kompatibilitású Karosszériaszerkezet (Advanced Compatibility Engineering – ACE™) részeként alkalmazott – speciális első üléseket úgy formázták, hogy megvédjék az utasokat az ostorcsapás-sérülésektől. A rugókkal kiegészített párnázás és a forgómechanika az ütközések során elnyeli az utas mozgási energiáját, megóvva a nyakat, illetve a gerincet a csigolyatöréstől.

A hátsó sor ülőlapja 38 milliméterrel alacsonyabbra került a korábbi modellhez viszonyítva, még kényelmesebb testtartást és tágasabb fejteret garantálva az utasoknak. Ezen túlmenően az ülésmozgató mechanikát is átdolgozták a Honda mérnökeit, így született meg az Easy Fold Down fantázianevű 60/40 arányban osztható hátsó üléssor, ami egy mozdulattal a padlószintre süllyeszthető. Elég csak meghúzni egy kart, és az ötüléses személyautó máris hatalmas áruszállítóvá változik, ami ezernyi célra használható. – Ez a képesség nagyban megkönnyíti majd a CR-V használatát – összegezte az újdonság lényegét – Ishibashi úr.

Hatékonyság

A légellenállás egy másik kulcsfontosságú tényező, ami szorosan összefügg a formával és a funkcióval. A sima padlólemez és az átszabott kerékjárati ívek révén a levegő szinte akadálytalanul áramolhat a jármű alatt, míg a hosszabb tető, az áramvonalasabbá tett első lökhárító, a jól formázott tükrök és a hátsó szpoiler a karosszéria feletti légáramlást segíti elő. Az átalakítások eredményeként a légellenállási együttható 6,5 százalékkal csökkent, jelentősen csökkentve a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

Honda CR-VA CR-V motorházteteje alatt a forgalmazás kezdetén kétféle motor duruzsolhat, az egyik a kétliteres, benzinhajtású i-VTEC, a másik pedig 2,2-es i-DTEC dízel. Ezek a hajtóművek dolgoztak a CR-V harmadik szériájában is, mielőtt azonban átkerültek volna az új modellbe, alapos frissítésen estek át a CO2 kibocsátás csökkentésének érdekében. – A fejlesztési folyamat során például a motor belső súrlódásait igyekeztünk minimalizálni, egyúttal még hatékonyabbá tenni a működést – magyarázza Nakagawa úr. Az alapjárati stop funkció szériafelszereltségként jár minden hatfokozatú manuális váltóval felszerelt modellhez.

Bár a CR-V fogyasztása és károsanyag-kibocsátása jelentősen csökkent, a vezetési élmény a legkevésbé sem csorbult. Az i-DTEC motor teljesítménye és forgatónyomatéka 150 lóerő, illetve 350 Nm maradt, holott a CO2 emisszió a manuális váltóval felszerelt változatoknál 171 g/km-ről 153 g/km-re esett (10 százalékos csökkenés), az ötfokozatú automatikus erőátvitellel kínált modelleknél pedig 195 g/km-ről 175 g/km-re javult az érték.

A kétliteres i-VTEC erőforrás 150 lóerő helyett immáron 155 lóerőt teljesít, forgatónyomatéka pedig 2 Nm-rel 192 Nm-re nőtt. Az erősödés dacára a széndioxid-kibocsátás 192 g/km-ről 174 g/km-re esett vissza a manuális váltóval gyártott CR-V-nél, és 195 g/km-ről 176 g/km-re az automatikus erőátviteli egységeknél. Azok a vásárlók, akik a kétkerékhajtású modellváltozat mellett döntenek, még alacsonyabb emisszióval róhatják az utakat, hiszen a CR-V 2WD mindössze 170 gramm széndioxidot bocsát ki kilométerenként. A fronthajtású CR-V-t a változó piaci igények hívták életre, lévén, hogy az Európában értékesített benzines szabadidő-autók 51 százaléka kétkerékhajtású volt egy 2011-es felmérés szerint.

Az új CR-V-hez szériafelszereltségként jár az ECON üzemmód-kapcsoló és az Eco Assist rendszer. Amennyiben a vezető benyomja az ECON gombot, a motor és a légkondicionáló vezérlése takarékos üzemmódra vált, a lehető legalacsonyabbra csökkentve a fogyasztást. Az Eco Assist a műszerfal révén segít a vezetőnek a spórolásban. A háttérvilágítás színe fehér és zöld között változik attól függően, hogy milyen hatékonyan, illetve takarékosan vezet a pilóta.

Honda CR-VAz új ötajtós Civic-ben bemutatkozó 1,6 literes i-DTEC dízelmotort 2013 második félévétől a CR-V vásárlók is megrendelhetik. Ez a Honda Earth Dreams Technology névre keresztelt motorcsaládjának első tagja, ami elérhető lesz az európai piacon, gyártása az angliai Swindonban zajlik majd. A nagy teherbírású hengerfej alkalmazásával sikerült megalkotni a világ legkönnyebb nyitott vízterű 1,6 literes alumínium blokkját. Az alacsony súly és a kompakt, nagy hatékonyságú turbófeltöltő rendkívül gyors gázreakciót tesz lehetővé, amellett, hogy a teljesítményre és a fogyasztásra is kedvező hatással van.


Menetkomfort, kezelhetőség és aktív biztonság


A negyedik generáció nem csak a kétkerékhajtású változat bemutatkozása okán számít mérföldkőnek a CR-V történetében, hanem mert a futóművet, a kormányzást és az összkerekes erőátvitelt is átdolgozták a Honda szakemberei. Munkájuk során főként az európai úthálózaton tesztelték a modellt, klasszisokkal kezelhetőbb és stabilabb járművet alkotva a vásárlók számára. A MacPherson rendszerű első és a multi-link hátsó felfüggesztés 10 százalékkal hatékonyabban csillapítja az úthibákat, és az úttartás is javult, a karosszéria hajlási merevségét ugyanis 7, a csavarodásit 9 százalékkal növelték.

Módosítottak az elektromos kormányszervón (Motion Adaptive Electric Power Steering System - MA-EPS) is, így nagy sebességnél még könnyebb irányítani az autót, több visszajelzést ad a futómű és a kormányzás is közvetlenebb. Ez az új, kifinomult rendszer a Honda fejlett menetstabilizálójával (Advanced Vehicle Stability Assist - VSA) dolgozik karöltve, ami azonnal érzékeli a nedves útviszonyokat, és ha szükséges, „besegít” a kormányzásba, hogy a pilóta helyes irányba tekerje a volánt.

A MA-EPS rendszer további előnye, hogy - a hagyományos hidraulikus kormányszervóval szemben - egyszerű és kompakt, s – a fogyasztást jelentősen csökkentve - csak akkor vesz el a motor teljesítményéből, ha valóban szükséges. A szalonokba kerülő CR-V-k többségét négykerékhajtással kínálja a Honda, méghozzá a legújabb Real Time AWD rendszerrel felszerelve. A CR-V harmadik generációjánál alkalmazott, hidraulikusan kapcsolódó „kettős-szivattyús” rendszer helyett az új modellben elektronikusan vezérelt négykerékhajtás felel a biztos úttartásért. Ez a rendszer sokkal gyorsabban reagál, ha tapadásvesztést érzékel, ugyanakkor 17 százalékkal könnyebb elődjénél, és 59 százalékkal kisebb a belső súrlódása. Alkalmazásával elkerülhető a négykerékhajtású járművekre jellemző magas üzemanyag-fogyasztás.

Honda CR-VA CR-V vezetőjét elektronikus segédberendezések teljes garmadája segíti, hogy könnyebben és biztonságosabban közlekedhessen. A hegymenetasszisztens (Hill Start Assist - HSA) megakadályozza, hogy az autó visszaguruljon, miközben indulásnál átlépünk a fékről a gázra, az – új CR-V-ben debütáló - lejtmenet-szabályozó Hill Descent Control (HDC) pedig garantálja, hogy a meredek, csúszós lejtőkön is biztonságosan ereszkedhessünk le. Utóbbi az automatikus váltóval felszerelt modelleknél érhető el, s a VSA-val, illetve a MA-EPS-szel összedolgozva végzi feladatát 8 km/órás sebességig.

Az új CR-V-ben a Honda fejlett vezetést segítő rendszerét (Advanced Driver Assist Systems - ADAS) is megtaláljuk, méghozzá sávtartó automatikával (Lane Keeping Assist System -LKAS), adaptív sebességszabályozóval (Adaptive Cruise Control - ACC) és ütközésmérsékelő fékrendszerrel (Collision Mitigation Braking System - CMBS) kiegészítve. A CMBS felismeri, ha a jármű túl gyorsan közeledik egy tárgyhoz, ilyenkor különböző módokon figyelmezteti a pilótát, és automatikusan fékez.

A kormányon elhelyezett gombokkal rendkívül egyszerűen vezérelhető az adaptív sebességszabályozó (ACC), a pilóta a sebességet és a követési távolságot is könnyedén meghatározhatja. A hűtőrácsba épített radar révén az ACC folyamatosan figyeli az elöl haladó jármű távolságát, s ha kell, akár a fékerő 25 százalékát is „beveti”, hogy fenntartsa a megadott sebességet és követési távolságot. Ha nagyobb fékerőre volna szükség, a rendszer vizuális és audiojelekkel figyelmezteti a sofőrt. Az ACC 30 km/órától 180 km/óráig használható.

Elsősorban az autóutakon és az autópályákon van nagy jelentősége az ún. sávtartó automatikának (Lane Keeping Assist System -LKAS), ami most először rendelhető a CR-V-hez. A rendszer kamerái folyamatosan figyelik a sávelválasztó vonalakat, és ha azt érzékelik, hogy az jármű nincs a sáv közepén, az elektronika automatikusan korrigálja a kormányzást, miközben vizuális és audiojelekkel figyelmezteti a sofőrt. A rendszer a kormányerő 80 százalékát képes mozgósítani, a fennmaradó 20 százalékot a vezetőnek kell „hozzátennie”.

Honda CR-VA CMBS (Collision Mitigation Braking System) betűszó a Honda önállóan működő radaralapú vészfékrendszerét jelöli. Amennyiben a jármű 15 km/óránál gyorsabban halad, a CMBS folyamatosan figyeli a jármű előtti 100 méteres szakaszt, illetve az ebben a zónában álló, valamint mozgó járműveket, tárgyakat. Ha a vezérlés azt érzékeli, hogy valami vészes közelségbe került, három fázisban lép közbe. Elsőként, nagyjából 3 másodperccel az esetleges ütközés előtt, figyelmeztetés jelenik meg a műszerfalon, és csipogó hang szólal meg, riasztva ezzel a pilótát. Ha a vezető nem cselekszik, második lépésként, körülbelül két másodperccel az esetleges ütközés előtt a rendszer háromszor erősen megrántja a biztonsági övet (hátha elaludt a sofőr), és automatikusan elkezd lassítani.

Amennyiben az ütközés elkerülhetetlen, végső mozzanatként a CMBS előfeszíti a biztonsági öveket, a fékrendszer pedig még nagyobb fékerőt mozgósít. Az előfeszítést nem az ütközésnél közbelépő pirotechnikai övfeszítő végzi, hanem egy különálló, másodlagos övfeszítő, ami az ütközés elkerülése esetén képes alaphelyzetbe visszaállni, a teljes fékerő pedig csak akkor érhető el, ha a vezető is beavatkozik, és maximális erőt fejt ki a pedálra. A Honda becslései szerint, ha minden autóban lenne CMBS, évente 200-250 ezer balesetet lehetne elkerülni vagy enyhíteni.

Miként neve is mutatja, a fejlett vezetést segítő rendszer (Advanced Driver Assist Systems - ADAS) feladata, hogy segítse a vezetőt, nem pedig az, hogy teljesen kiváltsa. Vészfékezés esetén a vészfékasszisztens (Emergency Stop System - ESS) automatikusan felkapcsolja a féklámpát és az vészvillogót. A fények ilyenkor folyamatosan villognak, figyelmeztetve a jármű mögött haladókat, hogy az autó erőteljesen fékez. Ez jelentősen csökkenti a ráfutásos balesetek kockázatát.

Honda CR-VHatározott, hatékony és funkcionális – a negyedik generációs CR-V az elődmodellek sikertörténetét írja tovább. - A CR-V a Honda globális értékesítésének egyik alappillére – mondja Nakagawa úr. - Egy ötmilliós példányszámban eladott járművön óriási felelősség változtatni, de élveztük a kihívást, és úgy gondolom, sikerrel megfeleltünk. Ha egy olyan autót kell tovább finomítani, ami eleve kiegyensúlyozott, és tisztelik a vásárlók, az egyetlen lehetőség, hogy minden olyan területen változtatunk, ami még kisebbé, könnyebbé és hatékonyabbá varázsolható. Ezt tettük a CR-V-vel is. – zárja gondolatait.


További cikkek


Moszkvában tartja világpremierjét az új Mazda6 Sedan
Egy új generáció ritmusa - a Mercedes-Benz A-osztály
Megkezdődött a Fiat 500L sorozatgyártása
Kulcsszavak:
 
Buszsávot jelöl ki a Bajcsy-Zsilinszky úton a BKK Buszsávot jelöl ki a Bajcsy-Zsilinszky úton a BKK Teherautó egy családi autó fogyasztásával? Teherautó egy családi autó fogyasztásával? Az új Honda CR-V Különleges fényezés jellemzi az idei Discovery-t A hibridek és a villanyautók is segíthetik a flottapiac bővülését A hibridek és a villanyautók is segíthetik a flottapiac bővülését Rekordot döntöttek a Nissan Europe flottás elektromosautó-eladásai Rekordot döntöttek a Nissan Europe flottás elektromosautó-eladásai
 
Toyota színekben a Peugeot Expert és Citroën Jumpy

Toyota színekben a Peugeot Expert és Citroën Jumpy

2012. július 25.
A Toyota Motor Europe és a PSA Peugeot Citroën bejelentette, hogy új ...
Részletek
Peugeot ExpertA Toyota Motor Europe és a PSA Peugeot Citroën bejelentette, hogy új megállapodást kötöttek az európai piacra készülő kishaszonjárművekkel kapcsolatban. Ennek értelmében a PSA Peugeot Citroën haszonjárműveket szállít a Toyota részére, amelyeket a japán vállalat Toyota márkanév alatt forgalmaz Európában.

A folyamat első lépéseként 2013 második negyedévében a PSA Peugeot Citroën a már meglévő Peugeot Expert és Citroën Jumpy modellekre épülő közepes áruszállítókat szállít. A megállapodás arra is kiterjed, hogy a két vállalat közösen tervezi meg az új generációs járműveket, amelyeket a PSA Peugeot Citroën gyárt majd. Az együttműködés a tervek szerint 2020-ig tart.

A terv értelmében a Toyota Motor Europe részt vesz az új generációs haszonjárművek fejlesztésében és tőkével járul hozzá a gyártáshoz. Ugyanakkor a két vállalat nem tervez részvénycserét vagy közös gyártást.

“A kishaszonjárművek kategóriája fontos szegmens az európai piacon,” nyilatkozta Didier Leroy, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója. “összefogásunk a PSA Peugeot Citroën vállalattal szerencsés megoldást jelent márkahű vásárlóink számára, hiszen nemrégiben leállítottuk saját haszonjárművűnk, a Hiace gyártását. A PSA Peugeot Citroën és a Toyota már eddig is sikeresen működött együtt a kisautók szegmensében, s francia partnerünk vezető szerepet játszik a kishaszonjárműek európai piacán, ahol a vásárlók nagyra becsülik kiváló minőségű és sokoldalú termékeit.”.

Citroën Jumpy“örömmel jelentjük ma be, hogy sikeres együttműködésünk a Toyotával immár szélesebb területet ölel fel. Ezzel a megállapodással olyan új generációs kishaszonjárművek fejlesztése veszi kezdetét, amelyek mindkét vállalat számára versenyképes terméket jelentenek majd az európai piacokon,” tette hozzá Jean-Christophe Quémard, a PSA Peugeot Citroën programirányító alelnöke.











További cikkek


Egy új generáció ritmusa - a Mercedes-Benz A-osztály
Németországban tervezték és gyártják az Opel első elegáns városi kisautóját
Toyota Plug-in Hybrid járművek - kedvező üzemeltetési tapasztalatok
Kulcsszavak:
 
Felismeri? Figyelmeztető jelek, hogy gumiabroncsot kell cserélnie Felismeri? Figyelmeztető jelek, hogy gumiabroncsot kell cserélnie Befejeződött a Rákóczi híd próbaterhelése Befejeződött a Rákóczi híd próbaterhelése Toyota színekben a Peugeot Expert és Citroën Jumpy Négy sávosra bővítik az M0-ás autóút halásztelki csomópontját Világszintű megállapodást kötött a Volvo és a Shell Világszintű megállapodást kötött a Volvo és a Shell Megkezdődött a Ford Focus Electric Európai gyártása Megkezdődött a Ford Focus Electric Európai gyártása
 
Münchenben legördült a gyártósorról a 10 000. MAN TGX EfficientLine

Münchenben legördült a gyártósorról a 10 000. MAN TGX EfficientLine

2012. július 25.
A távolsági szállítmá- nyozásra alkalmas, következe- tesen az üzemanyag -hatékony- ságra...
Részletek
MAN TGX EfficientLineA távolsági szállítmányozásra alkalmas, következetesen az üzemanyag-hatékonyságra tervezett modell, már közel két éve a piac meghatározó szereplője, amit világszerte kimagasló kereslet is bizonyít. Immár az MAN Rental, az MAN járműkölcsönzője is kínál EfficientLine kamiont.

Dr. Frank Hiller, az MAN Truck & Bus értékesítés és szerviz részlegének marketing igazgatója elmondta: „Az MAN EfficientLine modelljeinek piaci sikere azt mutatja, hogy teljesen összhangban vagyunk a vásárlói kereslettel, különösen a hatékony és környezetbarát közlekedési eszközök területén. Bebizonyítottuk, hogy a hatékonyságra irányuló technológiánk mennyire működőképes a mindennapos távolsági szállítmányozásban: akár három literrel, tehát 10 %-kal is csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Minden ilyen TGX EfficientLine évente akár 4500 liter gázolajat is megtakaríthat, ami 12 tonna széndioxid kibocsátásának felel meg. Ez természetesen arra ösztönöz bennünket, hogy bővítsük az EfficientLine kínálatot. A 2012-es IAA-n például bemutatunk egy autóbuszt, az MAN Lion´s Coach EfficientLine-t, ami az üzemanyag-fogyasztás szempontjából különösen hatékony személyszállítási eszköz lesz."

Az EfficientLine világszerte

A szállítás hatékonysága az Európán kívüli iparosodott országok és a feltörekvő gazdaságok piacain is egyre fontosabb tényező, mivel ma már mindenhol érezni a gázolaj növekvő költségeit. Következésképpen az MAN EfficientLine koncepciónál az egész világra figyelmet fordítanak. Dél-Koreában például a hatékony szállítás iránti igény igen hasonló, mint az európai utakon, ezért az MAN TGX EfficientLine teherautók 2012. márciusa óta jelen vannak ezen a piacon is.

MAN TGX EfficientLineAz MAN különösen gazdaságos, EfficientLine technológiával ellátott, távolsági szállításra alkalmas kamionokat kínál világszerte, a rossz útviszonyokkal és mostoha üzemeltetési körülményekkel jellemezhető piacokra is. Ezek olyan integrált biztonsági rendszerekkel is rendelkeznek, mint amilyen a sávelhagyás-figyelő (LGS), vagy az adaptív sebességtartó automatika (ACC), miközben a járművezetők MAN ProfiDrive®-val történő képzése a hatékonysági koncepció részét képezi a globális piacokon is. A nehéz üzemeltetési körülményekhez speciális berendezésekkel ellátott TGS EfficientLine kamionok már közlekednek Afrika és ázsia, a Közel-Kelet, Latin-Amerika, illetve Oroszország útjain.

Már bérelhető is a TGX EfficientLine az MAN-nél

Az különös rugalmasságra vágyó ügyfelek részére kamionok széles választékát kínálja Európában az MAN Rental, akár pótkocsival vagy anélkül. Hogy optimális szolgáltatást nyújtson a távolsági szállítást rövid ideig művelő ügyfelek számára, az MAN Rental az egyik legnagyobb TGX EfficientLine kamion flottát tartja fenn. Az egy vagy több napos bérlet, illetve a több hónapra szóló, közép- vagy hosszú távú kölcsönzés rugalmasságot biztosít az ügyfelek részére üzleteik csúcsra juttatásába, miközben a vásárláshoz vagy a lízinghez képest egy vonzó, költséghatékony alternatívát kínál.

A hatékonysági tényezők

Az MAN megvizsgálta azokat a tényezőket, amelyek különösen hatékonnyá teszik a közúti szállítmányozást. A TGX EfficientLine-nal az MAN az első gyártó, aki járművei kialakításakor következetesen figyelembe vett minden ismert fizikai szempontot.

MAN TGX EfficientLineAz intelligens aerodinamika: üzemanyagot takarít meg, mivel a távolsági szállítmányozásban a nagymértékű légellenállás az egyik fő oka a fölösleges üzemanyag-fogyasztásnak. A TGX EfficientLine olyan kiegészítők nélkül kerül a piacra, mint a napellenzők, vagy a sűrített levegős kürtök, miközben a vontató áramvonalas külső oldalburkolattal és a pótkocsihoz pontosan illeszkedő tetőlégterelővel van felszerelve. Az MAN EfficientLine más szempontokat is figyelembe vesz, amikor az aerodinamika törvényeiről beszél: a 89 km/h helyett, 85 km/h sebességgel történő haladás 10 százalékkal csökkenti a gördülési ellenállást, amivel hatalmas mennyiségű üzemanyagot lehet megtakarítani anélkül, hogy figyelemre méltó időt veszítenénk a napi műveletek elvégzése során.

A hajtáslánc optimalizálása: néhány százaléknál nagyobb hatékonyságot döntően nem az egyes alkatrészek fejlesztésével érik el, hanem mindez az MAN mérnöki szakértelmének eredménye, mely a teljes hajtáslánc optimalizálásában mutatkozik meg. A közös nyomócsöves befecskendezésű motorok, a kis veszteségű hajtáslánc alkatrészei és az MAN TipMatic® intelligens fokozatváltási stratégiája, mind összehangoltan működik az optimális kölcsönhatás elérése érdekében. A továbbfejlesztett, háromfázisú generátor 4 százalékkal hatékonyabb, ezzel egyidejűleg nagyobb kapacitású is. A nappali menetfény a halogén tompított fényszóró energiájának körülbelül csak a negyedét igényli, az MAN légnyomás-szabályozással (APM) pedig csökken a sűrített levegő előállítása során jelentkező energiaveszteség az EfficientLine-ban. A könnyített kialakítás nagyobb hasznos terhelhetőséget eredményez, ezért a TGX EfficientLine különösen könnyű első és hátsó tengellyel és felfüggesztéssel rendelkezik, melyek összesen körülbelül 80 kg-mal kevesebb súlyt jelentenek. A sűrített levegő tartálya, az üzemanyagtartály és a könnyűfém felnik, mind hozzájárulnak a jármű súlyának csökkentéséhez.

MAN TGX EfficientLineRugalmas csomagok különféle vásárlói igényekhez


Az EfficientLine választék rugalmasan illeszkedik a vásárlói igényekhez. Az alapmodell mellett, megtalálható a kínálatban az EfficientLine csomaggal felszerelt kéttengelyes nyergesvontató XLX méretű fülkével, valamint TGS és TGX változatok három tengellyel, nagyobb vagy kisebb fülkével, illetve különböző felfüggesztésekkel. Az MAN a TGS-hez is kínál EfficientLine csomagokat távolsági szállításhoz, aminek köszönhetően egy tartálykocsi egy aerodinamikailag optimalizált vontatóval is kombinálható.

További cikkek

Hibridhajtást és intelligens meghajtást kutat a Rába
Ipartelepítés egymilliárdos támogatással Szombathelyen
A kecskeméti Mercedes gyár nem áll le, az Audi és az Opel megtartja a nyári szünetet
Kulcsszavak:
 
A Mazda VISION COUPE nyerte a legszebb tanulmányautó címet A Mazda VISION COUPE nyerte a legszebb tanulmányautó címet NIF: iskolakezdésre újra járható lesz az M0-s hídja NIF: iskolakezdésre újra járható lesz az M0-s hídja BMW ConnectedDrive: a világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve BMW ConnectedDrive: a világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve A Scania rekordnagyságú megrendelést kapott Angliában A Scania rekordnagyságú megrendelést kapott Angliában Mérges márkával bővült a Duna Autó Mérges márkával bővült a Duna Autó
 
Moszkvában tartja világpremierjét az új Mazda6 Sedan

Moszkvában tartja világpremierjét az új Mazda6 Sedan

2012. július 25.
A Mazda 2012. augusztus 29. és szeptember 9. között rendezendő 2012-es Moszkvai ...
Részletek
Mazda6A Mazda 2012. augusztus 29. és szeptember 9. között rendezendő 2012-es Moszkvai Autószalonon tartja teljes egészében új fejlesztésű Mazda6 Sedan modellje világpremierjét.

Az új Mazda6 immár a második a Mazda új modellgenerációja tagjainak sorában, amely a SKYACTIV technikával és az új KODO – „A Mozgás Lelke” formai nyelvezettel érkezik a piacra, egyben elsőként tartalmazza a Mazda „i-ELOOP” fékezési energia-visszatápláló rendszerét.




Az „i-ELOOP” bemutatkozásával kezdetét veszi a Mazda környezetkímélő műszaki megoldásainak fejlesztésére irányuló „építő Kocka Stratégia” második fázisa. E stratégia az alapvető járműtechnikai rendszerek átfogó gazdaságossági és környezetvédelmi fejlesztésére irányul, mielőtt a Mazda elektromos rendszerek fokozatos bevezetésével mérsékelné tovább modelljei az üzemanyag-fogyasztási és a károsanyag-kibocsátási mutatóit.

Az új Mazda6 minden részletében a Mazda rendkívül széles körű szakmai tudása és tapasztalata gyümölcse, dinamikus formavilágától és menetteljesítményeitől egészen környezetkímélő és biztonsági technikáiig. A Mazda6 a márka új generációs modelljeinek zászlóshajójaként magas színvonalon kínálja az igényesség, az egyéni stílus, a luxusszínvonalú kényelem a CD-kategóriában elvárható erényeit, mégpedig a Mazda egyik alapvető értékeként közismert kiemelkedő dinamika és mozgékony irányíthatóság mentén.

Mazda6A Moszkvában megjelenő, orosz piaci specifikáció szerinti Sedan kivitel a SKYACTIV-G 2.0 közvetlen benzinbefecskendezésű benzinmotorral és a SKYACTIV–DRIVE automata sebességváltóval készül.













További cikkek


Egy új generáció ritmusa - a Mercedes-Benz A-osztály
A Schneider Electric nevéhez fűződik az Egyesült Királyság első gyorstöltő hálózata
Erősen kezdett az új GS az európai piacokon
Kulcsszavak:
 
A hétköznapok hőseinek – Az új Citroen Jumpy A hétköznapok hőseinek – Az új Citroen Jumpy Április 15-én zár be a Közlekedési Múzeum Április 15-én zár be a Közlekedési Múzeum Moszkvában tartja világpremierjét az új Mazda6 Sedan 30 esztendős a Volkswagen Caddy Ismét drágul a benzin Ismét drágul a benzin A Mol belép a közösségi közlekedés piacára A Mol belép a közösségi közlekedés piacára
 
A Schneider Electric nevéhez fűződik az Egyesült Királyság első gyorstöltő hálózata

A Schneider Electric nevéhez fűződik az Egyesült Királyság első gyorstöltő hálózata

2012. július 25.
Az Egyesült Királyságban ez az első olyan projekt, amelynek keretein belül ország- szerte ...
Részletek
Schneider Electric nevéhez fűződik az Egyesült Királyság első gyorstöltő hálózataA Schneider Electric, az energiamenedzsment nemzetközi szakértője és az Engenie, az elektromos járművek töltőállomásainak piacvezető üzemeltetője megkezdték az Egyesült Királyság legelső gyorstöltő hálózatának történelmi jelentőségű bevezetését, melynek ellátását a Schneider Electric biztosítja.

Az Egyesült Királyságban ez az első olyan projekt, amelynek keretein belül országszerte EVlink™ gyorstöltő egységeket telepítenek a Roadchef által üzemeltett autópálya menti benzinkutakon és pihenőhelyeken. A legmodernebb technológiával felszerelt töltőállomásokon a sofőrök akár harminc perc alatt újratölthetik a lemerült akkumulátorokat. Az Egyesült Királyságban ez a program jelenti a legfontosabb lépést az elektromos járművek országos mobilitásának elősegítésében. Mindeddig komoly problémát jelentett a nemzeti töltőinfrastruktúra hiánya, valamint hogy az elektromos járművek nem tudtak hosszabb távolságokat megtenni.

A működő töltőállomások többségén egy lemerült akkumulátor feltöltése akár nyolc órás töltési időt is igényelhet, ezért az elektromos autók elterjedése ez idáig nagyban korlátozott volt, a 100 mérföldnél hosszabb utakat szinte lehetetlen volt megtenni egy egész éjszakás pihenő nélkül. A 2011 szeptemberében indult program célja, hogy életképesebbé tegye az elektromos autók használatát, melynek feltétele a kényelem, így az autópályák menti gyors feltöltés óriási előrehaladás ebbe az irányba. A sofőrök dolgának megkönnyítése érdekében a technológia nem előfizetéssel, hanem fogyasztás szerinti fizetési rendszerrel működik, így csupán a járműbe „töltött” energiáért kell fizetniük.

Schneider Electric nevéhez fűződik az Egyesült Királyság első gyorstöltő hálózataMindamellett, hogy a program keretében a Schneider Electric biztosítja a nagyteljesítményű, 50 kW-os egyenáramú töltőket, a folyamat minden egyes lépése során szorosan együttműködik az üzemeltető Engenie vállalattal, az előzetes tervezéstől a projekt irányításán át egészen a telepítésig. „Az egyre növekvő üzemanyagárak mellett óriási előnyökkel járhat az elektromos járművekre való áttérés. Az EVlink™ gyorstöltő állomások országszerte lehetővé teszik az elektromos járművek tulajdonosai számára, hogy hosszú utakat tegyenek meg autójukkal gyakori, hosszú megállók nélkül, így hozzájárulnak a szén-dioxid lábnyomuk nagymértékű csökkentéséhez, ami jelentős megtakarításokat eredményez.

Energiamenedzsmenttel foglalkozó vállalatként ez csak egy a töltőállomásokkal kapcsolatos számos programunk közül, amelyeken jelenleg dolgozunk annak érdekében, hogy továbbra is az Egyesült Királyság elektromos járműfeltöltési infrastruktúrájának élvonalában maradjunk” – mondta David Greaves, a Schneider Electric elektromos járművek országos üzleti fejlesztéséért felelős igazgatója. Az Engenie ügyvezető igazgatójának, Jeremy Littmannak meggyőződése, hogy a projektnek köszönhetően az elektromos autókat nemcsak egy szűk réteg fogja használni, hanem a klasszikus üzemanyag kompromisszum nélküli alternatívájává válik.

Az üzemeltető a sofőrök igényeire kíván összpontosítani, ezért az infrastruktúrát is ennek megfelelően tervezték meg és helyezték el. Az Engenie töltőállomásain végzett 30 perces gyorstöltés után több mint 100 mérföld tehető meg egy elektromos járművel, ami a benzinüzemű járművekhez képest 75%-os megtakarítást, így gyors megtérülést jelent.

Schneider Electric nevéhez fűződik az Egyesült Királyság első gyorstöltő hálózata






















További cikkek

Hibridhajtást és intelligens meghajtást kutat a Rába
Már idén a C-MAX-ban és Grand C-MAX-ban is elérhető az év motorja
Erősen kezdett az új GS az európai piacokon
Kulcsszavak:
 
A Schneider Electric nevéhez fűződik az Egyesült Királyság első gyorstöltő hálózata Van értelme a fenntartható fejlődésnek A Nissan és a Daimler közösen fejleszt egy közepes méretű pickupot a Mercedes-Benz számára A Nissan és a Daimler közösen fejleszt egy közepes méretű pickupot a Mercedes-Benz számára Megkezdődött az új városi SUV, a ŠKODA KAMIQ gyártása Megkezdődött az új városi SUV, a ŠKODA KAMIQ gyártása A Schneider Electric nevéhez fűződik az Egyesült Királyság első gyorstöltő hálózata Emelkedett az üzemanyagok ára A GTI legújabb, immár hetedik generációja érkezik a piacra A GTI legújabb, immár hetedik generációja érkezik a piacra
 

Találatok száma: 12041 Megjelenítve: 11061 - 11070