Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11493 Megjelenítve: 11061 - 11070
Hatékony, tiszta, erős - Mercedes-Benz GLK 2012

Hatékony, tiszta, erős - Mercedes-Benz GLK 2012

2012. március 28.
Az S- és E-osztályból ismeret asszisztens rendszerek fokozzák a GLK menet- biztonság ...
Részletek
Mercedes-Benz GLKélvonalbeli asszisztens rendszerek

Az S- és E-osztályból ismeret asszisztens rendszerek fokozzák a GLK menetbiztonságát, a kategória élére helyezve a kompakt járművet. Opció az ATTENTION ASSIST éberségfigyelő rendszer és a PRE-SAFE® utasvédelmi rendszer, akárcsak az önműködően be- és kinavigáló Aktív Parkoló Asszisztens. Van segédvonalakat is mutató tolatókamera, vagy – először a Mercedes-Benznél – 360 fokos kamera is. Ehhez négy kamera tartozik elöl, hátul és a külső tükrök házában; a jármű körüli terület képét madártávlatból mutatja, valósidőben, a COMAND központi kijelzőjén. Láthatóvá teszi a jármű előtti és az oldala melletti területet, így elkerülhetők a koccanások manőverezés közben. A tájékozódást segédvonalak könnyítik meg, helyzetük a kormánykerék állásától függ.

A további rendszereket egyenként vagy csomagban lehet megrendelni. A Vezetői segédrendszerek PLUS csomag tartalma a DISTRONIC PLUS radaros követésitávloság tartó rendszer, benne BAS PLUS, PRE-SAFE® fék, illeve aktív sávtartó- és holttér-figyelő rendszer. A Parkoló Csomag magában foglalja az említett 360 fokos kamerát, az Aktív Parkolóasszisztenst, automatikus be- és kiállással, valamint a PARKTRONIC rendszert. A Sávtartó csomag a sávtartó- és a holttér-figyelő rendszereket tartalmazza. Mint eddig is, van Offroad-Technikai terepcsomag, amely lejtmeneti sebességszabályozóval (DSR), terep-menetprogrammal (megfelelő váltási pontok és gázadási jelleggörbe), szilárd műanyagból készült „Gemtex“ alsó védőlemezzel és megemelt futóművel javítja az autó akadályleküzdő képességét. További újdonság ennek a csomagnak a kombinálása az Intelligens világítási rendszerrel, amely a terep-világítást adja: a széles fénykévével jobban kiismeri magát a vezető az úttalan területeken.

Mercedes-Benz GLKHatékony, tiszta, erős: a GLK hajtóműve

A modern motorválaszték maximális komfortot és megfelelő menetteljesítményeket nyújt, kedvező fogyasztással és emisszióval.
A GLK 250 BlueTEC 4MATIC modellé az SUV-világ legerősebb négyhengeres dízelje. A közvetlen befecskendezéses 2.143 köbcentis gép 150 kW (204 LE) teljesítménye és 500 newtonméter nyomatéka kimagasló gyorsulást, rugalmasságot és csúcssebességet eredményez, mégis szerény, 6,1 - 6,5 liter a fogyasztás (kombinált NEFZ, ideiglenes adat), a CO2-emisszió pedig 159-169 gramm per kilométer. Az autó megfelel az európai EU6 és az amerikai BIN-5 normának.
A dízelek teljesítmény-bajnoka a V6-os GLK 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY, amely már alacsony fordulatszámról is hatalamas erőt fejt ki.  

A benzines GLK 350 4MATIC BlueEFFICIENCY a Mercedes-Benz V-motor generációjának útmutató technikáját alkalmazza, középpontban a BlueDIRECT csomag harmadik nemzedékű közvetlen, piezo-porlasztós befecskendezésével és sugárvezérlet égésfolyamatával. Tovább csökkenti a fogyasztást a Multi-Spark gyújtás.

BlueEFFICIENCY intézkedések csökkentik a fogyasztást

átfogó BlueEFFICIENCY intézkedéscsomag járul hozzá valamennyi GLK modell gazdaságosságához. Ide tartozik a hétfokozatú 7G-TRONIC PLUS széria ECO Start-Stop funkciója, a csökkentett súrlódású tengelyhajtás, az elektromos szervokormány és a kis gördülési ellenállású gumiabroncs.

A 7G-TRONIC PLUS, amely szériafelszereltség a GLK mindegyik 4MATIC változatán, csökkentett nyomatékváltó-szlippel működik, így magas a hatásfoka. Fontos részlete az új torziós csillapító, amely hatásosan fojtja el a forgási egyenetlenségeket. Annál fontosabb ez, minél kisebb a fordulat- és a hengerszám. A megoldás egy úgynevezett dupla-turbinás csillapító, amelyhez a dízeleken centrifugális inga csatlakozik. Az utóbbi a fordulatszámtól függően elmozdítja a tömegközéppontot, ezáltal a kis fogyasztású tartományban is komfortos a jármű üzeme. Ráadásul az optimális csillapítás már kis terhelésnél lehetőséget ad a szlip jelentős csökkentésére a nyomatékváltót áthidaló tengelykapcsoló révén, és ez is a fogyasztás csökkenésének irányában hat. További előny a gyors reagálás a gázpedálra, a csapágyak súrlódásának csökkentése és a váltómű-olaj hőszabályozása. A kombinált műszer széria ECO-kijelzője teszi teljessé az egészet, amelyről stílusának takarékosságát ellenőrizheti az autós.

Mercedes-Benz GLKSzéria a példás aktív és passzív biztonság

A márkafilozófia jegyében a GLK biztonsági koncepciója is a valós élet baleseti helyzeteihez igazodik. Alapját a szilárd karosszéria első és hátsó gyűrődő zónája képezi. Alapfelszerelések:
•két frontlégzsák, vezető térdlégzsák, két medence-oldallégzsák, függönylégzsák
•utasülés foglaltság-felismerő
•aktív pedálsor (ütközéskor kiakadó)
•ISOFIX gyermekülés-rögzítés hátul, felső rögzítési ponttal is
•öt fejtámla, állítható magassággal és dőléssel, elöl aktív NECK-PRO fejtámlák
•állítható magasságú, elöl erőhatárolós övek, becsatolás-jelző a kombinált műszerben
• Gyalogosvédelem, aktív géptetővel

Az aktív biztonságot a következők szolgálják:
•ADAPTIVE BRAKE, emelkedőn elindulás-segítés, szárazra fékezés vizes úton
•AGILITY CONTROL futómű, szelektív csillapítással
• blokkolásgátló (ABS)
•kipörgésgátló (ASR)
•BAS vészfék-asszisztens
•Direkt kormányzás, sebességfüggő rásegítés, változó áttétel
•Kritikus helyzetben a jó kormánymozdulatot segítő STEER CONTROL
•ESP® menetstabilizáló, vontatmány stabilizálással
•állandó 4MATIC összkerékhajtás, 4ETS elektronikus vezérléssel kivéve GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY)
•figyelmeztetés az abroncsnyomás csökkenésére
Komplett modellprogram, meggyőző felszerelési kivitelek
A GLK felszerelése prémium-szintű, egyes részletei csak magasabb kategóriákban szokásosak. Az összesen hét változat a kompakt SUV-kategória egyik leggazdagabb választékát adja:

GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY:   38.377,50 euró  
GLK 220 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY:   42.721,00 euró  
GLK 220 BlueTEC 4MATIC:   44.149,00 euró  
GLK 250 BlueTEC 4MATIC:   46.142,25 euró  
GLK 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY:   49.742,00 euró  
GLK 350 4MATIC BlueEFFICIENCY:   50.099,00 euró  

Mercedes-Benz GLKValamennyinek bőséges az alapfelszereltsége, van bennük például elektromos ülésállítás, lehajtható kartámasz elöl, benne tároló rekesszel, lehajtható kartámasz hátul, benne két pohártartóval és rekesszel, kétzónás THERMATIC klímaautomata, 12 voltos csatlakozó a középkonzolon és a csomagtérben, négy elektromos ablakemelő komfort- és biztonsági funkcióval, valamint a pillanatnyi fogyasztást is mutató fedélzeti számítógép. Ugyanígy széria az esőérzékelő, a menetfény-asszisztens, az infravörös távvezérlőjű központi zár, a TEMPOMAT, SPEEDTRONIC változtatható sebességhatárolóval (kivéve GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY), a hővédő üvegezés, a fűtött és elektromosan állítható külső tükör, fényezett házban, amelyben irányjelző is helyet kapott, valamint a 43,2 cm-es (17 coll), hétküllős könnyűfém-kerék. Nem hagy kívánni valót az egyéni kialakítás lehetősége sem. összesen tízféle fényezés közül lehet választani, köztük a gyémánt-fehér BRIGHT metált és a luzonit-szürkét.  

A lakályos utastér akár sportossá, akár klasszikusan elegánssá alakítható. Választható az egyszínű, alpaka-szürke kárpitozás, vagy a bézs különféle árnyalatai, illetve a fekete, a kétszínű designo bőr pedig lehet fekete/corteccia, fekete/porcelán vagy fekete/világosbarna.

A Mercedesé a legsokoldalúbb SUV-kínálat

A prémium-szegmensben a Mercedes-Benzé a legsokoldalúbb SUV-kínálat: összesen öt típuscsaládból áll. A kompakt GLK és a klasszikus „G“ mellett az R-, M- és GL-osztály sorakozik fel. A 33 éve gyártott G-osztály eredetileg kemény terepmunkára készült 1979-ben, de azóta bámulatosat fejlődött, utastere és viselkedése megfelel a márka limuzinjaiénak. Ma a G-osztály a csúcs-luxus-terepjáró, amely egyben a Mercedes-Benz többi terepjárójának géndonora is. Sokszor választották az év Terepjárójának, legutóbb a tavalyi évben.

Mercedes-Benz GLKAz R-osztályé a legnagyobb változatgazdagság, akár hétüléses utastere maximális kényelmet biztosít hosszú távon. Az egymillió eladott darabbal legsikeresebb Mercedes-Benz SUV az M-osztály, ami 1997-ben mutatkozott be, 2011-ben már a harmadik nemzedéke jelent meg. Az ML 250 BlueTEC 4MATIC fogyasztása mindössze hat liter gázolaj/ 100 km.
2012 újabb mérföldkő: a G-osztály elérte a kétmilliós sorozatnagyságot.





Az SUV-modellek a Mercedes-Benz világforgalmának ötödét adják. Legnagyobb piacuk az Egyesült államok, a második Kína, majd Németország következik. A „G“ a hazai piacán a legnépszerűbb, míg az R-osztály Kínában.

További cikkek

A dinamikus karakter új kiadása
Az Opel forradalmasítja az autó világítástechnikáját
útnak indult a Chevrolet Volt első európai tulajdonosa
Kulcsszavak:
 
Hatékony, tiszta, erős - Mercedes-Benz GLK 2012 A sikeres kiterjesztett teszteket flottamegrendelések követték a British Gas vállalatnál Az új i10: Stílusosabb megjelenés és fejlett technológiák teszik még nagyszerűbbé Az új i10: Stílusosabb megjelenés és fejlett technológiák teszik még nagyszerűbbé Hatékony, tiszta, erős - Mercedes-Benz GLK 2012 Mercedes-Benz S-osztály Coupé - érzéki tisztaság, a lehető legszebb formájában Hatékony, tiszta, erős - Mercedes-Benz GLK 2012 Drágultak az üzemanyagok Hatékony, tiszta, erős - Mercedes-Benz GLK 2012 Vezetőközpontú sportkocsi – Toyota GT 86
 
Termelési jubileum – 40 millió autó Wolfsburgból

Termelési jubileum – 40 millió autó Wolfsburgból

2012. március 28.
Különleges termelési jubileumot ünnepel- hetett a Volkswagen wolfsburgi gyárában.
Részletek
VolkswagenKülönleges termelési jubileumot ünnepelhetett a Volkswagen wolfsburgi gyárában. Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke, Dr. Ing. Michael Macht, a Volkswagen AG igazgatótanácsának a termelésért-, Hubert Waltl, a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának a termelésért és a logisztikáért- és Prof. Dr. Werner Neubauer, a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának az alkatrész területéért felelős tagja, valamint Bernd Wehlauer, az üzemi tanács elnökhelyettese jelenlétében Prof. Dr. Siegfried Fiebig gyárigazgató átvette a szerelőszalagról legördülő jubileumi autót, egy „gleccser-kék”, 77 kW/105 LE teljesítményű Golf TSI BlueMotiont. Jelenleg a Golf, a Golf Plus illetve a Touran és a Tiguan gyártása folyik Wolfsburgban, az üzem termelési kapacitása a napi 3.800 autót is meghaladja.

„Mától 40 millió jó okunk van arra, hogy büszkék lehessünk e gyárban végzett munkánkra. Kiváló teljesítményével és magas fokú elkötelezettségével a teljes wolfsburgi csapat döntő mértékben hozzájárult a Volkswagen hosszú távú növekedési céljainak megvalósításához“ – hangsúlyozta Dr. Martin Winterkorn. „E rendkívül magas darabszám is jól érzékelteti a wolfsburgi üzem kollektívájának kiemelkedő autóipari tudását és tapasztalatát. Köszönet illeti mindenekelőtt vásárlóinkat, akik sok évtizede hűek márkánkhoz, ami kétségkívül a legnagyobb elismerés kollégáink számára“ – egészítette ki Bernd Wehlauer.

„E jubileumával a wolfsburgi gyár új mércéül szolgálhat a hatékony termelés területén, ismét kiemelve központi szerepét termelési rendszerünkben“ – hangsúlyozta Dr. Michael Macht az ünnepség alkalmával. „A wolfsburgi csapat joggal lehet büszke e tekintélyes mennyiségű jármű elkészítésére“ – tette hozzá Waltl.

Volkswagen„A wolfsburgi gyár számára egészen különleges esemény e jubileum. Az elmúlt öt év során az igen magas minőségi követelményeink mellett is jelentősen növeltük termelésünket, ami jól mutatja, hogy itt, Wolfsburgban, mindannyian közös cél érdekében fáradozunk“ – emelte ki pénteken  Dr. Siegfried Fiebig gyárigazgató.










További cikkek

Az autókban is átveszi az uralmat az okostelefon
Az új generációs i30 legfontosabb versenytársainál jobb értéktartást kínál
A Suzukinak adott igazat a Volkswagennel folyó márkajogi vitában a luxemburgi Európai Bíróság
Kulcsszavak:
 
Növekedés Magyarországon és Európában - emelkedőn a lízingpiac Növekedés Magyarországon és Európában - emelkedőn a lízingpiac Audi Hungaria Járműmérnöki Kar alakult a győri Széchenyi István Egyetemen Audi Hungaria Járműmérnöki Kar alakult a győri Széchenyi István Egyetemen Törpe crossoverrel bővítheti kínálatát a Lexus Törpe crossoverrel bővítheti kínálatát a Lexus A Scania és a Siemens elektromos meghajtású járműveket fejleszt A Scania és a Siemens elektromos meghajtású járműveket fejleszt Új vezetői segédrendszerekkel és csúcsszínvonalú connectivity ajánlatokkal érkezik a ŠKODA OCTAVIA Új vezetői segédrendszerekkel és csúcsszínvonalú connectivity ajánlatokkal érkezik a ŠKODA OCTAVIA
 
A dinamikus karakter új kiadása

A dinamikus karakter új kiadása

2012. március 28.
A GLK új nemzedéke megújult designnal, kibővített felszerelt- séggel, egyedi ...
Részletek
Mercedes-Benz GLK A GLK új nemzedéke megújult designnal, kibővített felszereltséggel, egyedi asszisztens-rendszerekkel és hatékony erőforrásokkal tör vezető szerepre a kompakt SUV kategóriában. újraformált külleme dinamikusabbá teszi, miközben a klasszikus, egyenesvonalú terepjárós designt ötvözi az aktuális Mercedes-Benz limuzinok formanyelvével. A minőségi anyagok, az új belső felszereltség és a teljesen átdolgozott díszítőelemek akárcsak az új szórakoztató-információs berendezések nagymértékben hozzájárulnak a magas színvonalú vezetési és utazási élményhez. A 2012-es GLK nemcsak a legmodernebb asszisztens-rendszerekkel tűnik ki, hanem az átfogó BlueEFFICIENCY környezetvédelmi intézkedésekkel is, mint amilyen a széria ECO Start-Stop funkció. A kompakt karaktertípushoz első ízben érhető el a BlueTEC kipufogógáz-tisztítási rendszer, amelynek jóvoltából már most teljesíti az EU6 károsanyagkibocsátási normát.

Dr. Joachim Schmidt, a Mercedes-Benz Cars értékisítési- és marketing igazgatósági tagja így beszélt róla: „A GLK-val olyan dinamikus SUV-modellt kínálunk, amely intelligens technikával és erős karakterrel győzi meg utasát. A GLK tovább erősíti SUV-portfóliónkat, és jelentősen hozzájárul a Mercedes-Benz globális növekedéséhez e lényeges piaci szegmensben.“

A GLK fölényes menetdinamikát, kimagasló menetbiztonságot és nagyszerű menetkényelmet biztosít. A hátsókerék-hajtású modellek mellett kapható 4MATIC összkerékhajtásúak a legrosszabb körülményekkel is megbirkóznak – úton és terepen egyaránt. A Mercedes-Benz terepjáróira és SUV-modelljeire ugyanis mindig érvényes, hogy ha „G“ van rajta, akkor „G“ van benne is. Valamennyi modern Mercedes-Benz SUV őse, és a GLK névadója – a G-osztály – épp most lép 33. életévébe, és szintén alapos fiatalító kúrán esett át.  

Mercedes-Benz GLK A karakteres GLK-design újrafogalmazása

Dinamikusabb lett a GLK külleme: karosszériája a klasszikus terepjárós elemeket ötvözi az aktuális Mercedes-Benz modellek formanyelvével. éles vonalai, feszített felületei, sima, telt eleje és hátulja jól harmonizálnak a rátermett terepjáró jellemzőivel. Túlnyúlásai rövidek, eleje és szélvédője meredek, tetőoszlopai karcsúk, tetővonala feszes. Mindez nem öncélú, hanem megfelel a kompakt SUV terepjáró előnyeinek. A nehezebb terepek legyőzését például nagy terepszög és szabad magasság teszi lehetővé, míg az átlátható karosszéria és a magas üléspozícióból adódó jó kilátás a mindennapokban is előnyös.

Az újraformált fényszóró alatt valamennyi modell krómkeretbe ágyazott LED tecnhikás nappali menetfényt kapott. A kétlamellás, központi csillagos hűtőmaszk az aktuális személyautó-modellekét követi. A lamellák alapvetően ezüstszínűek, opcióként krómbetéttel kaphatók. A fényszóró újra értelmezi a Mercedesre jellemző designt: az alapmodell reflexiós fényszóróját krómozott elem díszíti a két tükör felett, az Intelligens világítási rendszerhez tartozó bi-xenon fényszóró pedig vetítőegységből, tükörből, LED technikás helyzetjelző sávból és szintén LED-es, fölötte elhelyezett irányjelzőből áll. Oldalnézetből a különlegesen kompakt tetősín tűnik fel.

A hátsó lökhárító a jármű szélességét hangsúlyozza, míg a filigrán lámpák sportosnak mutatják. Feltűnő az áttervezett, választhatóan krómozott „optikai aláfutásgátló” és a szintén krómtól csillogó két kipufogóvég is. A hátsó lámpák látványa és technikája teljesen új, fénydiódái éjjel összetéveszthetetlen képet mutatnak. Szintén LED-es a rendszámtábla-világítás.  
Az újonnan tervezett kerekek átmérője 43,2 cm (17 col), 48,3 cm (19 col) és 50,8 cm (20 col), a felületük fényezett vagy fényesre esztergált. Kapható áramvonalas, 43,2 cm-es (17 col) kerék is.

AMG-sportcsomag a GLK-hoz

Gazdag tartalmú AMG külső sport-csomag áll a sportos eleganciára hangsúlyt helyező GLK-vásárló rendelkezésére. Ilyen az AMG első és hátsó kötény, a két krómlamellás hűtőmaszk, az AMG LED technikás nappali menetfény, az ötküllős, 48,3 cm-es (19") AMG könnyűfém-kerék és a sportos futómű-hangolás.

Mercedes-Benz GLK GLK-belső tér: nagyobb értékhatás, jobb közérzet

Az újjá varázsolt GLK belsejének designja, értékhatása és anyagminősége megfelel a magasabb járműosztályokénak. Teljesen új például a műszerfal: A műszerfalon széria alumínium- vagy opcionális fa-díszítőelemek kaptak helyet. Szembe ötlik az új kerek szellőzők és egyéb díszítőelemek Silver Shadow színe. A kombinált műszeregységben opció a színes kijelző. Hozzájárul a jó közérzeti tényezőhöz a háromküllős sportkormány, az új kárpitszín és ülésdesign is, akárcsak a GLK-hoz első ízben rendelhető indirekt, Ambiente hangulatvilágítás. A hétfokozatú 7G-TRONIC automatával felszerelt modellek kormányánál jól kézre eső DIRECT SELECT előválasztókar található, ezáltal hely szabadul fel a középkonzolon egy precíz kivitelű Silver Shadow keretű, rolós fedelű rakodó rekesznek.  

A típuselőd belső sport-csomagját felértékelték. További összetevő a háromküllős, nappa-bőr bevonatú multifunkciós kormánykerék, a fekete sportülés, ARTICO/mikroszálas DINAMICA huzattal és alpaka-szürke kontrasztvarrással (alternatívája a fekete teljes bőrkárpit, az ajtók középrészének ARTICO műbőr bevonata, átlós díszvarrásokkal, a bőrbevonatú, krómbetétes váltógomb és a szálcsiszolt nemesacél pedálsor).

Jobb szórakoztatás és tájékoztatás

A GLK szériafelszereléséhez tartozik az Audio 20 CD-rádió, a következő funkciókkal:

• Dupla tuner
• TFT kijelző, 14,7 cm (5,8") átlóval
• mp3/wma/aac-kompatibilis CD meghajtó
• USB-csatlakozó, CD borítójának mutatása
• AUX-IN csatlakozó a középső kartámaszban
• Bluetooth®-kihangosító és Audio Streaming
• Telefonbillentyűzet

Mercedes-Benz GLK Különleges adottságaival a GLK online működhet, hangversenyteremmé válhat, és szórakoztatja a hátsó utasokat is: Apple iPad® Fond-Integration Plus a hátsó üléshez – tartozékként teszi lehetővé az iPad® komfortos, ergonomikus és ütközés esetén biztonságos csatlakoztatását. A tartó billenthető és 180 fokkal elfordítható, mindegyik csatlakozása hozzáférhető marad. Közben egy USB-csatlakozó kábellel tölti az akkumulátort.

Központi kijelző a kombinált műszerben, fotó-realisztikus ábrázolással. Becker® MAP PILOT: navigáció, 2D/3D térkép-ábrázolással, kijelzéssel az Audio 20 CD kijelzőjén, kezelés a középső kontrollerrel, útmutatásai a hangszórókból hallatszanak.  

COMAND Online multimédia-rendszer: gyors, keménylemezes navigáció, nagy felbontású 17,8 cm-es színes kijelzővel, Mercedes-Benz alkalmazások ingyenes használatával, internetezés, LINGUATRONIC, hangvezérlés, USB- és AUX-IN csatlakozó a középső kartámaszban, Bluetooth® kihangosítós (SAP-profil) telefon a kartámaszban.

újdonság a GLK-ban a COMAND tévé-vevője digitális adáshoz (DVB-T). Harman Kardon® Logic 7® Surround- hangrendszer, hétcsatornás DSP-erősítővel és kétcsatornás boosterrel, összteljesítmény 510 watt, 12 nagy teljesítményű hangszóró, Dolby Digital 5.1 és DTS.

További cikkek

Az üzemanyagárak emelkedése segíti az elektromos autók terjedését
Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok
Az autókban is átveszi az uralmat az okostelefon
Kulcsszavak:
 
Mérges márkával bővült a Duna Autó Mérges márkával bővült a Duna Autó Több mint tíz évre előre fedezi akkumulátorigényét a Daimler Több mint tíz évre előre fedezi akkumulátorigényét a Daimler Audi Q7 e-tron quattro az első plug-in hibrid a Q sorozatban Audi Q7 e-tron quattro az első plug-in hibrid a Q sorozatban Az Év Haszonjárműve és az Év Flottaautója díjat is elnyerte az új Peugeot Partner Az Év Haszonjárműve és az Év Flottaautója díjat is elnyerte az új Peugeot Partner Több százezer lóerő a Hungexpo-n Több százezer lóerő a Hungexpo-n
 
Megérkezett a valaha gyártott legtakarékosabb Ford

Megérkezett a valaha gyártott legtakarékosabb Ford

2012. március 28.
A Ford Európa megkezdte az új Fiesta ECOnetic Technology, a valaha volt legtaka- rékosabb ...
Részletek
Ford Fiesta ECOneticA Ford Európa megkezdte az új Fiesta ECOnetic Technology, a valaha volt legtakarékosabb és egyben legkisebb CO2-kibocsátású autójának gyártását. Az 1,6 literes Duratorq TDCi dízellel az új Fiesta ECOnetic Technology 3,3 literes fogyasztást és 87g/km CO2 emissziós értéket kínál. Az Európában 2012-ben értékesítendő Fordok fele viseli majd az ECOnetic Technology emblémát, amely azt jelzi, hogy a kategória legjobbjai között vannak takarékosság terén – ez az arány 2013 végig várhatóan kétharmadra növekszik.

A Ford Európa valaha volt legtakarékosabb autója, a Fiesta ECOnetic Technology, amely 3,3 literes fogyasztással és 87 g/km-es CO2-kibocsátással büszkélkedhet, a Ford kölni gyárában készül Németországban. Az autót az 1,6 literes, 95 lóerős és 205 Nm-es nyomaték leadására képes Duratorq TDCi dízelmotor mozgatja; az új modellváltozat három- és ötajtós verzióban lesz elérhető, a piacoktól függő felszereltségi szintekkel.

“A Fiesta máris roppant sikeres Európa-szerte, és az ECOnetic Technology modell remek fogyasztásával és alacsony CO2-kibocsátásával még magasabb szintre helyezi az autót.” - fogalmaz Stephen Odell, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. “Ráadásul a vásárlók biztosak lehetnek bene, hogy ezeket az eredményeket úgy értük el, hogy nem kötöttünk kompromisszumokat a remek vezetési élmény terén, ami a Ford erőssége.”

Az új modellek felvonultatják a Ford ECOnetic Technology fedőmárka új műszaki megoldásait, köztük az Auto-Start-Stop rendszert, az Intelligens Regeneratív Töltést, az Eco üzemmódot és a Fokozatváltásra Figyelmeztető Rendszert. Az ECOnetic modellek előnyös tulajdonságai a motor kalibrálásának és az optimalizált váltó-áttételezésnek is köszönhetőek.

Ford Fiesta ECOneticAz alacsonyabb felfüggesztés, az alsó burkolat, a kerékjárati ívek formája előnyös aerodinamikai tulajdonságokat eredményeznek, míg a különleges profilú gumiabroncsok a gördülési ellenállás csökkentéséhez járulnak hozzá.  Az Európában értékesített Fordok fele viseli majd az ECOnetic Technology emblémát 2012 végéig, amely azt jelzi, hogy kategóriaelsők, vagy az éllovasok között találhatók fogyasztás terén a saját szegmensükben; ez az arány kétharmadra nő 2013 végére. Mindez kifejezi a Ford azon elkötelezettségét, hogy 2006 és 2020 között 30 százalékkal csökkenti járművei CO2 –kibocsátást.  

További cikkek

Louis Chevrolet stílusosan tér vissza La Chaux-de-Fondsba
Visszafogta a termelést az Opel
Az üzemanyagárak emelkedése segíti az elektromos autók terjedését
Kulcsszavak:
 
Így enyhíti a forgalmi dugókat a Toyota Így enyhíti a forgalmi dugókat a Toyota A gumiabroncsok állapotát vizsgálják a rendőrök A gumiabroncsok állapotát vizsgálják a rendőrök Forgalmi változás kedd estétől az M0-ás szigetszentmiklósi csomópontjánál Forgalmi változás kedd estétől az M0-ás szigetszentmiklósi csomópontjánál Kezdődik az új magyar tűzoltóautó, a Heros sorozatgyártása Kezdődik az új magyar tűzoltóautó, a Heros sorozatgyártása Megérkezett a valaha gyártott legtakarékosabb Ford A Johnson Controls megkezdte az autóülések gyártását új kecskeméti gyárában
 
A balatoni komp szombattól tavaszi menetrend szerint közlekedik

A balatoni komp szombattól tavaszi menetrend szerint közlekedik

2012. március 27.
A balatoni komp szombattól a tavaszi menetrend szerint közlekedik Szántód és Tihany ...
Részletek
 A balatoni komp szombattól tavaszi menetrend szerint közlekedikA balatoni komp szombattól a tavaszi menetrend szerint közlekedik Szántód és Tihany között - tájékoztatta Szabó Zsolt, a Balatoni Hajózási Zrt. központi állomásfőnöke az MTI-t kedden.

A komp március 31-től Szántódról 7:00 és 19:00 óra között, Tihanyból 7:30 és 19:30 között, óránként közlekedik.

Szabó Zsolt beszámolója szerint a balatoni komp forgalma az első hónapokban valamivel kedvezőbben alakult, mint az egy évvel korábbi, hasonló időszakban. Szerinte az emelkedő benzinárak miatt jobban megéri komppal átkelni a vízen, mint nagyot kerülni a tó körül.

A hétvége két napja alatt ezer jármű (autó, busz, motor és bicikli), valamint 2400 utas kelt át Szántód és Tihany között. Hétköznap most átlagosan napi 250 jármű és mintegy 500 utas utazik a balatoni komppal.

További cikkek

Louis Chevrolet stílusosan tér vissza La Chaux-de-Fondsba
Az új Citroën DS5 Magyarországra érkezett!
Luxus a felső-középkategóriában
Kulcsszavak:
 
Felvillanyozó felvonulás: az Audi nulla emisszióval szállította a sztárokat a reflektorfénybe Felvillanyozó felvonulás: az Audi nulla emisszióval szállította a sztárokat a reflektorfénybe A balatoni komp szombattól tavaszi menetrend szerint közlekedik Várhatóan módosulnak a parkolási bírságolás szabályai A balatoni komp szombattól tavaszi menetrend szerint közlekedik A 3-as metró kritikus szakaszain a forgalom leállítását kéri a közlekedési hatóságtól a BKV-figyelő blog Több mint húsz százalékkal esett vissza tavaly a román újautópiac Több mint húsz százalékkal esett vissza tavaly a román újautópiac A fiatalok gyorsan hajtanak, okostelefonjukon böngésznek és ittasan vezetnek, amikor szüleik autóját használják A fiatalok gyorsan hajtanak, okostelefonjukon böngésznek és ittasan vezetnek, amikor szüleik autóját használják
 
Budapest Airport: súlyosan érinti az új telekadó a céget

Budapest Airport: súlyosan érinti az új telekadó a céget

2012. március 27.
újabb pénzügyi terheket ró a Budapest Airportra (BA) a telekadó törvény hétfői ...
Részletek
Budapest Airport: súlyosan érinti az új telekadó a cégetújabb pénzügyi terheket ró a Budapest Airportra (BA) a telekadó törvény hétfői parlamenti módosítása, miközben a Malév csődje miatt a budapesti repülőteret üzemeltető vállalat egyébként is a túléléséért küzd - hívja fel a figyelmet a BA keddi, MTI-hez eljuttatott közleményében.

A parlament hétfői ülésén egyetértett a fideszes Riz Levente javaslatával, amely várhatóan egymilliárdos összegű telekadó-fizetésre kötelezné a Liszt Ferenc-repülőtér tulajdonosát. A javaslatot korábban támogatásáról biztosította Kósa Lajos debreceni polgármester is, aki a helyi adókról szóló törvény módosítását kezdeményezte. Ennek kiegészítését indítványozta a XVII. kerület ugyancsak fideszes polgármestere. Előterjesztését 287 igen, 3 nem szavazattal, 61 tartózkodás mellett hagyta jóvá az Országgyűlés; a kormánypártok és a Jobbik támogatta, az LMP és az MSZP ellene szavazott. A törvényt várhatóan egy hét múlva fogadják el.

A BA keddi közleményében hangsúlyozza: rendkívül szigorú takarékossági intézkedéseket vezettek be, befagyasztották 10,5 milliárd forintos idei fejlesztési terveik megvalósítását és kénytelenek elbocsájtani 180 munkavállalót. A cég szerint az új telekadó törvénytervezet további súlyos terheket ró a Budapest Airport vállára.

A közleményben a BA emlékeztet arra, hogy tavaly 675 millió forint (2,4 millió euró) telekadót fizetettek. A parlament által 2011 decemberében elfogadott telekadó törvénymódosítás nyomán a Budapest Airport mintegy 1,6 milliárd forint (5,7 millió euró) telekadót kellett volna, hogy fizessen, ami mintegy 2,4-szeres adóemelés.

Budapest Airport: súlyosan érinti az új telekadó a cégetA hétfőn elfogadott törvénymódosítás rekordnagyságúra 2,25 milliárd forintra (7,9 millió euró) emeli az évente fizetendő adót, ez a tavalyi szint 330 százaléka - emeli ki a cég kifejtve, hogy "miközben az egész magyar légiközlekedés eddigi legsúlyosabb válságát éli és az iparághoz kapcsolódó vállalatok - köztük a Budapest Airport a puszta túlélésükért küzdenek, a telekadó prés további szorítása súlyos károkat okoz".

A nemzeti légitársaság csődje nyomán több ezer munkahely került veszélybe a légiközlekedésben, az idegenforgalomban és a szállodaiparban Magyarországon. Ebben a helyzetben gyors, átgondolt és hatékony lépésekre lenne szükség, nehogy a "Malév-dominó" másokat is maga alá temessen - fűzi hozzá a BA.

További cikkek

Milliárdokat kell fizetnie a Liszt Ferenc-repülőtérnek
Ismét gyárbezárás fenyeget az Opelnél
Szerdán megoldódhat a BKV problémája
Kulcsszavak:
 
A Volvo Cars a világ legfejlettebb futómű-szimulátorát felhasználva fejleszti következő generációs modelljeit A Volvo Cars a világ legfejlettebb futómű-szimulátorát felhasználva fejleszti következő generációs modelljeit Budapest Airport: súlyosan érinti az új telekadó a céget Az Alfa Romeo a 82. Genfi Autószalonon Budapest Airport: súlyosan érinti az új telekadó a céget A Volkswagen továbbra is élen az európai nagybani értékesítésben 10 éves a SEAT fejlesztési központja 10 éves a SEAT fejlesztési központja Budapest Airport: súlyosan érinti az új telekadó a céget A Toyota az Egyesült Királyságbeli Burnastonban az új Auris gyártásának beindítását ünnepli
 
Szentpéterváron gyárat épít a Fiat-Chrysler

Szentpéterváron gyárat épít a Fiat-Chrysler

2012. március 27.
Autógyárat épít a Fiat-Chrysler Szentpéter- váron - közölte hétfőn az orosz nagyváros...
Részletek
FiatAutógyárat épít a Fiat-Chrysler Szentpéterváron - közölte hétfőn az orosz nagyváros vezetésének sajtószolgálata.

A konszern képviselői Szentpétervár kormányzó-helyettesével tárgyaltak. A beruházó 32 milliárd rubelt(823 millió eurót)tervez fordítani az évente 120 ezer gépkocsi gyártására alkalmas üzem létesítésére. A beruházás 80 százalékát fedezné a Fiat-Chrysler, a maradék 20 százalékot az állami tulajdonban lévő orosz Szberbank adná. Az erről szóló szándéknyilatkozatot már februárban aláírták.



Az Ria Novosztyi hírügynökség úgy értesült, hogy a Fiat a moszkvai Zil autógyárban a Ducato típus leújabb változatát gyártaná, Szentpétervár környékén pedig dzsipeket készítenének. A Chrysler csoport, amelyben a Fiat 58,5 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik, szintén beruházóként szerepel a projektben és engedélyt ad egyes modelljeinek gyártására.

Az orosz gazdaságfejlesztési minisztérium 2011-ben írta alá azt a megállapodást a Fiattal, amely alapján legalább évi 25 ezer gépkocsit gyártottak volna le Nyizsnyij Novgorodban. Később az autógyár Szentpétervárt választotta az üzem helyszínéül. A Fiat a tatár köztársaságbeli Jelabugban, és Náberezsnije Cselniben, a Kamaz autógyár telephelyén is gyártat autókat.

Szentpéterváron már jelen van a Toyota, a Nissan, a General Motors, a Hyundai, a Scania és a Ford.
Az orosz piacon növekszik a kereslet a nagy terepjárók és a sportos autók iránt. Az értékesítés 50 százalékkal nőtt 2011-ben, 2012-ben várhatóan mintegy 12 százalékkal többet adnak el.

További cikkek

Kéttagú modellcsalád - Lexus GS 450h és GS 250
A DAF Trucks a 2012 BedrijfsautoRAI kiállításon
Forgalomba helyezték az első Scania Euro 6 járműveket
Kulcsszavak:
 
A MINI Cooper S modellekkel mentik meg a Földet A MINI Cooper S modellekkel mentik meg a Földet Szentpéterváron gyárat épít a Fiat-Chrysler OTSZ: a fővárosi taxirendelet-tervezet ne legyen téma a közgyűlés jövő heti ülésén! A Siemens szereli fel a párizsi metró 4-es vonalát a vezető nélküli működéshez szükséges berendezésekkel A Siemens szereli fel a párizsi metró 4-es vonalát a vezető nélküli működéshez szükséges berendezésekkel A Volkswagen az SUV modellek 50 százalékos piaci részesedésére számít 2025-re A Volkswagen az SUV modellek 50 százalékos piaci részesedésére számít 2025-re Szentpéterváron gyárat épít a Fiat-Chrysler Villanytaxis országot álmodnak
 
Emelkedik a benzin ára, a dízelé csökken, új 95-ös csúcs

Emelkedik a benzin ára, a dízelé csökken, új 95-ös csúcs

2012. március 27.
Emeli bruttó 4 forinttal a 95-ös benzin literenkénti nagy- kereskedel- mi árát szerdán a Mol Nyrt ...
Részletek
Emelkedik a benzin ára, a dízelé csökken, új 95-ös csúcsEmeli bruttó 4 forinttal a 95-ös benzin literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt., ezzel a benzin ára új csúcsra kerül, miközben a gázolajé 2 forinttal csökken - értesült piaci forrásokból hétfőn az MTI.

Az emeléssel a benzin átlagára 446 forintra nő, míg a gázolajé 441 forintra csökken.
A Mol egy hete bruttó 5, illetve 4 forinttal emelte a 95-ös benzin és a gázolaj nagykereskedelmi árát.

Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál.

További cikkek

Rekordon a brit üzemanyagárak
Az új Lexus GS 450h és GS 250
Ismét gyárbezárás fenyeget az Opelnél
Kulcsszavak:
 
Hamarabb jön a Cadillac crossover Hamarabb jön a Cadillac crossover 5-10 százalékkal emelkedett egyes márkaszervizek forgalma 5-10 százalékkal emelkedett egyes márkaszervizek forgalma Az ABB építette ki az Észtországot lefedő elektromosautó-töltőhálózatot Az ABB építette ki az Észtországot lefedő elektromosautó-töltőhálózatot Nőtt a forgalomba helyezett autók száma áprilisban Nőtt a forgalomba helyezett autók száma áprilisban Az Audi bemutatja az új Formula E szezonra szánt e-tron FE05 versenyautóját Az Audi bemutatja az új Formula E szezonra szánt e-tron FE05 versenyautóját
 
Az első jármű, amelyben egyesül a hibrid technika és a közvetett kriogén hűtés

Az első jármű, amelyben egyesül a hibrid technika és a közvetett kriogén hűtés

2012. március 27.
Ennek a vívmánynak köszön- hetően megszűnik a belvárosi üzletek zajos ...
Részletek
Renault TrucksEnnek a vívmánynak köszönhetően megszűnik a belvárosi üzletek zajos áruellátása, aminek a lakók örülnek a legjobban. Az öt francia vállalat összefogásának gyümölcse egyúttal világújdonság is.

A Casino csoport a Renault Trucks, az Air Liquide, a Chereau és a STAF vállalatok bevonásával kifejlesztette az első olyan hibrid járművet a világon, amely a kriogén fagyasztási technikát a Piek címkével ötvözi. Maga a gondolat, hogy a dízelmotoros hűtést folyékony nitrogén hűtési eljárással helyettesítsék, nem új, a nagy technikai áttörést ebben az esetben a « közvetett » csere útján történő közvetítési mód jelenti, valamint ennek összekapcsolása a hibrid motorizációval. E kettős rendszert a világon most először sikerült megvalósítani. A felelős városi áruszállításban úttörő szerepet játszó CASINO csoport világújdonsága a vállalat « Citygreen » stratégiájának helytállóságát bizonyítja azzal, hogy a kötöttségeket és problémákat egy körnnyezettudatosabb és összetartóbb társadalom építésének lehetőségeként fogja fel. Ezen kívül az öt vállalat együttműködése ebben a nagyszabású újításban, mely francia földön lát napvilágot, azt is bizonyítja, hogy Franciaország az innováció területén továbbra is versenyben van a nemzetközi porondon.

Március 8-án Dominique POLLIEN, a Renault Trucks France ügyvezető igazgatója, Jean-Luc GAYDAN, az Air Liquide France Industrie ügyvezető igazgatója és Alain GUERMEUR, a Chereau elnöke a projektet kezdeményező Casino csoport képviseletében megjelent Julie BADICHE logisztikai igazgató, valamint Rémi AUZANNEAU, a Logistique France ügyvezető igazgatója átadták a STAF szállítási vállalat ügyvezető igazgatójának, Kara MENDJEL úrnak a világ első olyan járművének kulcsait, amely a hibrid hajtást folyékony nitrogénnel történő hűtési eljárással ötvözi, és teljesíti a Piek címke elnyeréséhez szükséges feltételeket.

Renault TrucksA két technika és a Piek címke ötvözése kimagaslóan környezetbarát teherautót eredményez:
•A hibrid hajtásnak köszönhetően a jármű fogyasztása akár 20 százalékkal csökken,
•A kriogén hűtés alkalmazásával évente és járművenként 15 tonnával csökkenthető a CO2-kibocsátás,
•A hűtő felépítmény Piek címkéje 60 decibelnél kisebb zajszintet garantál a jármű 7 méteres körzetében, ez két egymással beszélgető ember zajszintjének felel meg.
Az egyéb várható előnyök:
•A közvetlen csere útján közvetített hideg biztonságosabbá és egyszerűbbé teszi a használatot a sofőr számára,
•A hűtési lánc garanciáját tovább erősíti a gyorsabb hőmérséklet-csökkenés,
•A légköri szennyezés és a zajszint jelentős csökkenésével nő a városi áruszállítás elfogadottsága.

Piek címke: a címke a városi környezetben, éjszakai áruszállításra alkalmas, kevésbé zajos járműveket tanúsítja. A hűtési láncok független szakértő központja, a Cemafroid az a szervezet, amely jogosult a PIEk címke használati jogának kiadására. A címke, melyet a hollandok alapítottak, az éjszakai szállításra szánt jáművek zajszintjének korlátozását tanúsítja.

Az új jármű megnyitja az utat az éjszakai szállításokhoz is, hiszen a városban élők több előnyét is élvezhetik: zökkenőmentesebb közlekedés, az éjszakai szállításokhoz fenntartott parkolóhelyek visszaállítása és kevesebb stressz, elsősorban a sofőrök számára.

Egy felelős és a városi emberek érdekeit szem előtt tartó szállítmányozási politika kezdeményezése

A Casino csoport kötelezettséget vállalt arra, hogy 2020-ig 25 százalékkal csökkenti a CO2-kibocsátását. Ezért a Casino csoport számos újítást alkalmaz, elsősorban a belvárosi üzletek áruellátására vonatkozóan, olyan szállítási rendszer kifejlesztésével, amely egyszerre csendes és környezetkímélő. A jelenleg beszerezhető technikák felmérését követően (etanol hajtóanyag…) a Casino csoport most tovább megy, és szövetséget hoz létre több francia partnervállalattal a « Városi áruszállítás 2012 » elnevezésű projekt megvalósítására, melyhez mindegyik vállalat az áruszállítás terén megszerzett tudásával járul hozzá.

Renault TrucksHibrid motorral hajtott jármű


A Renault Trucks által kifejlesztett hibrid technika elve rendkívül egyszerű: lehetővé teszi a jármű fékezésekor és lassításakor keletkező energia elraktározását, majd elektromos energiává alakítását az indulási szakaszban. Az elektromos energiát a hajtásról gondoskodó, teljesen autonóm, vagyis feltöltést nem igénylő akkumulátorok tárolják. Ezt az elektromos energiát használja fel a villanymotor, amely az indulástól körülbelül 20 km/h sebességig gyorsítja fel az autót, amikor a dízelmotor veszi át a hajtást. A dízelmotor így csak abban a szakaszban működik, amikor a legelőnyösebb a fogyasztása. Induláskor és lassú haladás esetén, amikor az üzemanyag-fogyasztás jelentős, kizárólag az elektromos energia hajtja az autót.

A teljesen elektromos hajtásnak köszönhetően a jármű fogyasztása akár 20 százalékkal csökkenthető; a Renault Trucks hibrid technikájának másik nagy előnye a csendes működés, amit különösen a lakók értékelnek majd nagyra.

Air Liquide kriogén hűtés

Az Air Liquide az ipari gázok és a kriogén eljárás területén szerzett tudásának felhasználásával új megoldást fejlesztett ki a kriogén hűtés számára.
Az új technika a kriogén hűtés előnyeit a hagyományos, mechanikus hűtőegység biztonságával ötvözi:
•hatékony és pontos szabályozott hőmérsékleten tartás,
•csendes működés,
•nincs CO2- és részecske kibocsátása,
•rugalmas logisztika,
•versenyképesség.

Az eljárás újdonsága abban áll, hogy a hideget úgy állítja elő, hogy a jármű hűtődobozának levegője keresztül halad egy folyékony nitrogénnel táplált hőcserélőn. A teljeskörű és beépített blueeze megoldás könnyen megvalósítható és használható. Magába foglalja a hűtőfelépítményt, a folyékony nitrogén-töltőállomást és a kapcsolódó szolgáltatásokat. Ezzel az újítással az Air Liquide fenntartható fejlődést hoz a szabályozott hőmérsékleten történő szállítási ágazat valamennyi szereplője számára (áruházláncok, szállítók, sofőrök).

Renault TrucksA felépítményező, aki a városi árúszállítás specialistája

A hibrid önhordó alvázból és a kriogén hűtőegységből kiindulva a Chereau egy ízig-vérig városi áruszállító járművet hozott létre. Ezekkel az újításokkal a Chereau határozottan megmutatja szándékát olyan járművek kifejlesztése mellett, amelyek még a szállítási ágazatok sajátos kötöttségeinek is megfelelnek. A vállalat innovációs eljárása 60 éve ugyanaz, mint ahogy a szándék is változatlan: optimális biztonsági körülmények között történő áruszállítási megoldást kínálni a piacnak, egyszerre megfelelve az áruszállítási szereplők (rakodás és szállítás) elvárásainak és a lakók kívánságainak.

A Chereau újítása a jármű alkatrészeiben fedezhető fel:

•Elektromos hatótáv a hideg előállításához
•Elektromos rásegítésű, izoterm (állandó hőmérsékletet biztosító) hátsó tolóajtó,
•Levegőfüggöny, amely a kirakodás alatt szinten tartja a hőmérsékletet a hűtőkonténerben,
•Belső, variálható izoterm (állandó hőmérsékletet biztosító) elválasztás,
•Hátul kétoldalt fénydiódás jelzőfény gondoskodik a sofőr és a többi autós biztonságáról a rakodási területeken,
•Intelligens visszapillantó a fülkében.
Ezekkel a jellemzőkkel a jármű a legjobb megoldást jelenti az üzletek áruellátásához, többek között azért, mert nem zavarja a környéken élők nyugalmát.

Egy jövőbelátó szállító elkötelezettsége, aki hisz a jövőben, és beruház a jövőbe

A STAF megerősíti úttörő szerepét, melyet a szállító vállalatok között tölt be a környezetvédelem és az egészség megóvása tekintetében. A nagy áruházláncok támogatását élvező STAF a közúti fuvarozásban a maguk nemében egyedülálló kezdeményezések új sorozatát indította el. Céljuk, hogy a CO2-, a részecske- és nitrogénoxid-kibocsátás szinte teljes kiküszöbölésével drasztikusan csökkentsék a vállalat tevékenységének negatív hatását a környezetre és az emberek egészségére. Másik fontos cél a zajkibocsátás mérséklése a nagyvárosok sűrűn lakott belvárosában, például Párizsban.

Az egyidejű beruházások a jelenleg ismert két tiszta motortechnikába, melyek még a motorgyártóknál is bevezetési szakaszban vannak, a következőket teszik lehetővé:
•szőlőmagból és szőlőtörkölyből előállított etanollal működő tiszta járművek: a nem fosszilis tüzelőanyag felhasználása következtében 75 százalékkal csökken a CO2-kibocsátás
•dízel-elektromos hibrid hajtás a nagy össztömegű járművekhez: kevesebb károsanyag-kibocsátás, kisebb zaj az éjszakai szállítások során a belvárosban

További cikkek

A DAF Trucks a 2012 BedrijfsautoRAI kiállításon
360 kamionsofőrt vesz fel a Waberer’s Szabolcsban és Borsodban
új Volvo Truck központ Olomouc-ban
Kulcsszavak:
 
Az első jármű, amelyben egyesül a hibrid technika és a közvetett kriogén hűtés Szombaton ismét Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Csehszlovákia megalakulásának 100. jubileumát ünnepli a ŠKODA AUTO Csehszlovákia megalakulásának 100. jubileumát ünnepli a ŠKODA AUTO Az első jármű, amelyben egyesül a hibrid technika és a közvetett kriogén hűtés Audi SQ5 TDI exclusive concept tanulmány a Párizsi Autószalonon A Porsche bemutatta az ikonikus 911 vadonatúj Cabriolet változatát A Porsche bemutatta az ikonikus 911 vadonatúj Cabriolet változatát A VW a „Futures of Mobility” kezdeményezésen belül újra gondolja a városi mobilitás minden elemét A VW a „Futures of Mobility” kezdeményezésen belül újra gondolja a városi mobilitás minden elemét
 
Milliárdokat kell fizetnie a Liszt Ferenc-repülőtérnek

Milliárdokat kell fizetnie a Liszt Ferenc-repülőtérnek

2012. március 27.
Megszavazta a parlament azt az indítványt, hogy telekadót kell fizetni a Liszt Ferenc-repülőtér ...
Részletek
Milliárdokat kell fizetnie a Liszt Ferenc-repülőtérnekMegszavazta a parlament azt az indítványt, hogy telekadót kell fizetni a Liszt Ferenc-repülőtér tulajdonosának, ez a repteret is csődbe vihetné.

Egyetértett a parlament a fideszes Riz Levente javaslatával, amely várhatóan egymilliárdos összegű telekadó-fizetésre kötelezné a Liszt Ferenc-repülőtér tulajdonosát. A javaslatot korábban támogatásáról biztosította Kósa Lajos debreceni polgármester is, aki a helyi adókról szóló törvény módosítását kezdeményezte. Ennek kiegészítését indítványozta a XVII. kerület ugyancsak fideszes polgármestere. Előterjesztését 287 igen, 3 nem szavazattal, 61 tartózkodás mellett hagyta jóvá az Országgyűlés; a kormánypártok és a Jobbik támogatta, az LMP és az MSZP ellene szavazott. A törvényt várhatóan egy hét múlva fogadják el.

Riz Levente azt kezdeményezte, hogy a jelenlegi szabályozással szemben a repülőterek területének meghatározott része is teleknek minősüljön, vagyis - ellentétben például a közutakkal, vasúti pályákkal - helyi adót kelljen fizetni utánuk. A javaslattal a kormány nem értett egyet, s azt a költségvetési bizottság többsége sem támogatta, a parlament azonban megszavazta.

Az origo.hu hírportál a múlt héten arról számolt be, hogy megközelítőleg 450 millió forintot bukott a XVII., 250-300 milliót pedig a XVIII. kerületi és a vecsési önkormányzat a helyi adókról szóló törvény évvégi módosítása miatt, amely kivette az adó hatálya alól a repülőterek "szilárd burkolatú mozgási területeit", azaz a futópályákat, a gurulóutakat, a műszaki és a forgalmi előtereket.

A parlament decemberben a fideszes Papcsák Ferenc módosító javaslatát elfogadva úgy határozott, hogy kiveszi a repülőtereket az adó hatálya alól. A zuglói polgármester javaslatát azzal indokolta, hogy a légi közlekedés adójogi megítélése azonos legyen a szárazföldi közlekedésével.

Milliárdokat kell fizetnie a Liszt Ferenc-repülőtérnekPapcsák Ferenc a hírportálnak azt mondta, hogy a Fidesz jogi kabinetjének vezetőjeként csak formális előterjesztő volt, és csak jogi szempontból nézte át a javaslatot, tartalmilag nem. Jogilag szerinte megállta a helyét az indítvány, mert a közutak és a vasúti pályák is mentesek a helyi adó alól. Arra a felvetésre, hogy ez százmilliós nagyságrendű bevételtől fosztotta meg az érintett önkormányzatokat, és a miniszterelnököt is felbosszantotta, úgy válaszolt: "jó lett volna, ha ezt valaki velem is közölte volna idejében".



A Budapest Airport szóvivője, Hardy Mihály az Origónak azt mondta, a cégnél pontos számításokat végeztek a várható adóteherről, és arra jutottak, hogy a reptér több mint 1500 hektáros területe után az évente összesen milliárdos nagyságrendű adóterhet jelentene, azaz megháromszorozná a társaság által eddig fizetett telekadó mértékét. A szóvivő szerint a telekadómentesség megszüntetése végképp tönkretenné a Malév megszűnése miatt amúgy is a túlélésért küzdő repülőteret.

További cikkek

Blue-e-Motion – Elektromos mobilitás a Volkswagentől
Az Audi a CeBIT kiállításon - Audi connect
Az autókban is átveszi az uralmat az okostelefon
Kulcsszavak:
 
Milliárdokat kell fizetnie a Liszt Ferenc-repülőtérnek Exkluzív kivitelben is elérhető lehet a BMW i3 elektromos autó 45. születésnapját ünnepli a Citroën talán legbohókásabb modellje, a Méhari 45. születésnapját ünnepli a Citroën talán legbohókásabb modellje, a Méhari Innovatív világítástechnika gondoskodhat maximális biztonságról az átdolgozott ŠKODA SUPERB modelleken Innovatív világítástechnika gondoskodhat maximális biztonságról az átdolgozott ŠKODA SUPERB modelleken A ‘Gonosz Manó Teszt’ a Ford a minőség iránti elkötelezettségét garantálja A ‘Gonosz Manó Teszt’ a Ford a minőség iránti elkötelezettségét garantálja A Goodyear Dunlop az RHD II & RHT II típusokkal bővíti a melegen futózott NextTread termékcsaládot A Goodyear Dunlop az RHD II & RHT II típusokkal bővíti a melegen futózott NextTread termékcsaládot
 

Találatok száma: 11493 Megjelenítve: 11061 - 11070