Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12041 Megjelenítve: 11071 - 11080
Ipartelepítés egymilliárdos támogatással Szombathelyen

Ipartelepítés egymilliárdos támogatással Szombathelyen

2012. július 25.
Az új Széchenyi Terv keretében, egymilliárd forint támo- gatással 20 ezer négyzet- méteres ...
Részletek
Ipartelepítés egymilliárdos támogatással SzombathelyenAz új Széchenyi Terv keretében, egymilliárd forint támogatással 20 ezer négyzetméteres csarnok épült a tengelykapcsolók gyártásával foglalkozó LuK Savaria Kft.-nél; a bokrétaünnepséget kedden tartották a szombathelyi cégnél.

Czomba Sándor foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár köszöntőjében kiemelte: a járműipar, a járműgyártás meghatározó jelentőségű iparággá fejlődött az elmúlt időszakban. Példaként említette, hogy a folyamatos fejlesztésnek köszönhetően jelenleg a világon minden negyedik új autót a LuK-csoport által gyártott kuplunggal szerelnek fel.

Ha egy piacvezető cég ilyen komoly fejlesztést valósít meg a vasi megyeszékhelyen, az azt jelenti, hogy fantáziát és lehetőséget lát mind a szakember-ellátottságban, mind az adózási és egyéb környezetben. Követni fogják példájukat azok a vállalkozások is, amelyek most még csak tervezik a magyarországi befektetést, beruházást - hangsúlyozta az államtitkár.

Reining Michael, a szombathelyi LuK Savaria Kft. ügyvezető igazgatója az ünnepségen arról beszélt, hogy a cég történetében ez az eddigi legnagyobb beruházás. A termelő és a logisztikai terület 75 ezer négyzetméterrel bővül, ami "világos elismerést és elkötelezettséget" jelent Szombathely és Magyarország felé. Az új üzemcsarnokban olyan alkatrészeket gyártanak, amelyeket a cég használ fel a későbbi összeszerelés során, így a gyártási folyamat a nyersanyagtól a késztermékig egyre inkább teljessé válik Szombathelyen.

A 3,7 milliárd forint összköltséggel épülő üzemcsarnokban korszerű technológiával működő gépeket, köztük egy 630 tonnás automata présgépet telepítenek. A sajtolóüzem mellett a hőkezelés berendezései, valamint a szerszámgyártás is helyet kap az új üzemcsarnokban, de lehetőség lesz új technológiák bevezetésére is. A fejlesztésnek köszönhetően az év végéig 200-zal tudják bővíteni a dolgozói létszámot, 2014 év végéig, pedig további 500 új munkahelyet hoznak létre.

Ipartelepítés egymilliárdos támogatással SzombathelyenReining Michael megjegyezte: nagy kihívás a cégnek, hogy olyan dolgozókat találjon, akik alkalmasak az új gépek működtetésére, azonban a szakképzés számára is kihívást jelent, hogy a dolgozókat felkészítsék a feladatokra. Puskás Tivadar (Fidesz-KDNP), Szombathely polgármestere elmondta: a város életében az egyik kitörési pont a gazdasági fejlesztés, a minőségi új munkahelyek létrehozása.

Kovács Ferenc (Fidesz-KDNP), a Vas Megyei Közgyűlés elnöke az MTI kérdésére elmondta: minden új munkahely létrehozása fontos a megye számára, de a munkahelyek megtartása csak úgy lehetséges, ha folyamatos a háttérképzés. Vasban a szakmunkásképzéstől az egyetemi szintig integrált szakképzési rendszer jött létre, ennek kialakításához a kormány több mint 1 milliárd 600 millió forinttal járult hozzá. A programba bevonták a legtöbb munkaerőt foglalkoztató cégeket is, és az igények alapján alakították át a szakképzési rendszert.

A LuK 1997-ben kezdte meg működését a szombathelyi Claudius Ipari és Innovációs Parkban. Főbb tevékenységi köre a tengelykapcsolók, a tengelykapcsoló-rendszer alkatrészeinek gyártása. A cég termékeit a BMV, Audi, Ford, Fiat, Peugeot, Mercedes, Isuzu, Opel és Hyundai autókba építik be.
A cég árbevétele tavaly elérte a 460 millió eurót.

További cikkek

Egy új generáció ritmusa - a Mercedes-Benz A-osztály
A Kia megkezdte harmadik kínai üzemének építését
A kecskeméti Mercedes gyár nem áll le, az Audi és az Opel megtartja a nyári szünetet
Kulcsszavak:
 
Ha az új kocsija nem elektromos lesz, kinevetik majd a gyerekei Ha az új kocsija nem elektromos lesz, kinevetik majd a gyerekei A Nissan bemutatta a nagyteljesítményű, csúcstechnológiás GT-R drónt A Nissan bemutatta a nagyteljesítményű, csúcstechnológiás GT-R drónt A bőség zavara az Audi Sport TT Cup sorozatban A bőség zavara az Audi Sport TT Cup sorozatban Ipartelepítés egymilliárdos támogatással Szombathelyen Jelentős környezetvédelmi előnyök hosszabb járműszerelvényekkel BMW-karosszériaelemeket gyárthatnak Pécsen BMW-karosszériaelemeket gyárthatnak Pécsen
 
Egyre öregszik a csehországi autópark

Egyre öregszik a csehországi autópark

2012. július 25.
Csehország- ban az idei év közepén összesen 4,64 millió személy- gépkocsit...
Részletek
Egyre öregszik a csehországi autóparkCsehországban az idei év közepén összesen 4,64 millió személygépkocsit tartottak nyilván. Az autók átlagéletkora tovább emelkedett, s megközelíti a 14 évet - közölte a cseh autóipari szövetség (SAP) kedden Prágában.

Az utóbbi 12 évben, tehát 2000 óta 1,2 millió személykocsival bővült az autóállomány. Továbbra is emelkedik a tízévesnél öregebb autók száma. 2012 közepén arányuk 60,6 százalék volt. Nyugat-Európa országaiban ez a szám többnyire 30 százalék körül mozog. A 15 évesnél öregebb személykocsik aránya 32 százalék. Ugyanakkor a kétévesnél fiatalabb kocsik aránya 7,1 százalék.

Az idei év első hat hónapja alatt 13,9 évre nőtt az autók életkora, ami fél évvel magasabb, mint 2000-ben.
"Csehországban gyakorlatilag alig újul az autópark. Ebben szerepe van a gazdasági recessziónak is, hiszen gyenge az új kocsik iránti kereslet. A használt kocsik importja ugyan nem növekszik, de egyre több tízévesnél öregebb autót hoznak be. Jelenleg a behozott használt kocsik 30 százaléka öregebb tíz évnél" - jelentette ki Antonín Sípek, a SAP elnöke.

Ennél is rosszabb a helyzet az autóbuszoknál. A használatban lévő mintegy 20 ezer autóbusz átlagéletkora 14,7 év, s immár négy éve egyfolytában emelkedik. A forgalomban lévő tehergépkocsik átlagéletkora 16,8 év.  A traktorok átlagéletkora meghaladja a 30 évet, a motorkerékpároknál ez 32,2 év.

További cikkek

új, még gazdaságosabb motorváltozatok a Multivan, a Transporter, a Caravelle és a California számára
Erősen kezdett az új GS az európai piacokon
óriási összeget költ a Daimler a német Mercedes-gyárra
Kulcsszavak:
 
Egyre öregszik a csehországi autópark Sosem látott modellinvázióra készül a Ford A Mercedes szerint ilyen egy igényes golfautó A Mercedes szerint ilyen egy igényes golfautó Egyre öregszik a csehországi autópark Emelkedett az üzemanyagok ára Autógyártás a közösségi távolságtartási korlátozások betartásával Autógyártás a közösségi távolságtartási korlátozások betartásával Continental gumiabroncsokkal készül a Volvo tanulmány-teherautója Continental gumiabroncsokkal készül a Volvo tanulmány-teherautója
 
Megkezdődött a Fiat 500L sorozatgyártása

Megkezdődött a Fiat 500L sorozatgyártása

2012. július 24.
Megkezdő- dött a Fiat 500L sorozat- gyártása az egykori Zastava -üzem helyén...
Részletek
Fiat 500LMegkezdődött a Fiat 500L sorozatgyártása az egykori Zastava-üzem helyén a szerbiai Kragujevácban - tette közzé honlapján a Radio Slobodna Evropa. Az 1,050 milliárd eurós beruházással létesített Fiat automobili Srbija (FAS) gyárat áprilisban nyitották meg.

Az új gazdasági társaságban a torinói cég részesedése 67, a szerb államé 33 százalék.  A gyár a termelés kezdeti fázisában 1700 embert foglalkoztat és napi 50 gépkocsit gyárt, de a tervek szerint októbertől legalább 2500-ra emelik a dolgozói létszámot és napi 550 darabra az előállított autók számát - nyilatkozta a sajtónak Antonio Cesare Ferrara, a FAS vezérigazgatója.

A gyárban a Fiat négynapos munkahetet vezetett be 10 órás műszakokkal, ami újdonságnak számít Szerbiában. Ezáltal nő a dolgozók termelékenysége és jóval rugalmasabb a munkaszervezés - állítja Ferrara. A kragujeváciakat a Fiat olasz és lengyel üzemeiben tanították be a szerbiai gyárban is alkalmazott modern gyártási technológiára.

A Fiat a Szerbiában gyártott autókat több mint 100 ország piacára szánja. A gépkocsi ára körülbelül 16 ezer euró lesz, és a benzines modellből két változat, a dízelesből pedig egy készül. Az 500L modell gyártásával párhuzamosan Szerbiában januártól folytatódik a Punto Classic előállítása is, amely iránt nagy a kereslet az országban és a régióban is - mondta Ferrara.

Fiat 500LAz ötvenöt évig működő egykori fegyvergyárból autógyárrá átalakult Zastava-üzem futószalagjáról 2008 novemberében gördült le az utolsó autó. Fénykorában 53 ezer alkalmazottja volt a gyárnak. A szerb autógyár 1953-tól több mint négymillió autót gyártott, ebből 650 ezret külföldön adtak el 76 ország piacán. A kilencvenes években tönkrement a nagyüzem, a leálláskor már csak 2.700 alkalmazottja volt, többségüket végkielégítéssel elküldték.




Szerbia sokat vár az új létesítménytől, a körzet gazdasági fellendülését és a nyomasztó munkanélküliség csökkenését.

További cikkek


Vadonatúj, fekete megjelenést kap, sportos hangulattal gazdagodik a Jeep márka kompakt szabadidőjárműve
Az új Peugeot 301 - Kívül erős, belül tágas
Egy új generáció ritmusa - a Mercedes-Benz A-osztály
Kulcsszavak:
 
Az Opel megmutatja a jövő sportkocsiját Az Opel megmutatja a jövő sportkocsiját 50 éves az Opel GT: „Csak repülni szebb…“ 50 éves az Opel GT: „Csak repülni szebb…“ A Nissan Európa egyik legjobb haszongépjármű-palettáját kínálja A Nissan Európa egyik legjobb haszongépjármű-palettáját kínálja A Škoda fenntartható termelésének oszlopa: 20 éves a ŠKO-ENERGO vállalat A Škoda fenntartható termelésének oszlopa: 20 éves a ŠKO-ENERGO vállalat Rekord távot tett meg az elektromos busz egyetlen töltéssel Rekord távot tett meg az elektromos busz egyetlen töltéssel
 
Vadonatúj, fekete megjelenést kap, sportos hangulattal gazdagodik a Jeep márka kompakt szabadidőjárműve

Vadonatúj, fekete megjelenést kap, sportos hangulattal gazdagodik a Jeep márka kompakt szabadidőjárműve

2012. július 24.
A 2012-es genfi Autó- szalonon kiállított tanulmány- autó rendkívül pozitív...
Részletek
Jeep Compass Black EditionA 2012-es genfi Autószalonon kiállított tanulmányautó rendkívül pozitív fogadtatását követően a Jeep most bevezeti európai modellkínálatában az új, korlátozott példányszámban forgalomba kerülő Jeep Compass Black Edition kivitelt.

A különkiadás fekete karosszériaelemei, fényes fekete oldalsó fellépője és 18 colos, fényes fekete könnyűfém keréktárcsái rendkívül sportos megjelenést kölcsönöznek a 163 lóerős, 320 Nm forgatónyomatékú, igen takarékos 2,2 literes turbódízel motorral hajtott, új limitált szériának. A Jeep-hez méltó terepképességeket a Freedom Drive I ® aktív, állandó összkerékhajtási rendszer szavatolja. A vezető és utasainak maximális kényelméről, tájékoztatásáról és szórakoztatásáról UConnect® multimédiás, navigációs infotainment rendszer, Bluetooth UConnect® Phone mobiltelefon-kihangosítás és 9 hangszórós prémium Boston Acoustics audiorendszer gondoskodik. A limitált széria ez év augusztus végétől kapható az európai Jeep márkakereskedésekben.

Az idei Genfi Autószalon közönsége soha nem látott érdeklődéssel fogadta azt a sorozatgyártásra szánt tanulmányautót, amely most új Jeep Compass Black Edition néven hivatalosan is a Compass modellcsaládjának tagjává válik. A korlátozott példányszámban készülő kivitel új, sportos hangulatot áraszt, egyedi fekete stílusa markánsabb megjelenéssel, erőteljesebb személyiséggel ruházza fel a Jeep kompakt városi szabadidőjárművét. A Compass új limitált kiadását egy sor stílusjegy és funkcionális elem – köztük az orrészen elhelyezett, fényes fekete díszítőelemek – teszik egyedivé, exkluzív ’gyári tuning’ megjelenést kölcsönözve a járműnek.

Jeep Compass Black EditionAz ikonikus, hetes osztású Jeep hűtőmaszk fényes fekete betéteit, ugyancsak fényes fekete fényszóró- és ködlámpa-keretek egészítik ki. Szintén fényes fekete kivitelt kaptak a tetősínek és a fellépők. A jármű agresszív megjelenését egyedi, 18 colos, fényes fekete könnyűfém keréktárcsák fokozzák.

A Jeep Compass Black Edition a 163 lóerős, 320 Nm forgatónyomatékú, 2,2 literes turbódízel motorral, négykerékhajtású kivitelben rendelhető meg. A kategóriában mértékadónak számító terepképességekről az állandó, aktív Freedom Drive I összkerékhajtási rendszer gondoskodik. A rendszer négyévszakos alkalmasságot szavatol, a mostoha időjárással és a rossz tapadási viszonyokkal éppúgy megbirkózik, mint az esőben vagy enyhe havazásban csúszóssá váló utakkal.

A Jeep márka kompakt zászlóshajójaként a Compass a szabadidőjárművekre jellemző szolgáltatásokat és funkcionalitást kiváló menetteljesítménnyel, vezethetőséggel és takarékos üzemmel társítja. A 2011-ben teljesen átdolgozott Jeep Compass új, divatos külső megjelenést, továbbfejlesztett, kiváló minőségű belső teret, valamint jobb rugózást és vezethetőséget kapott. Szintén a modellfrissítés újdonsága az új, 2,2 literes, turbódízel erőforrás.

A különleges modell Limited kivitelben rendelhető meg.  A takarékos 2,2 literes turbódízel erőforrás hajtja, összkerékhajtással párosítva. A 2WD modell a 2,0 literes benzinmotorral is megrendelhető; ez utóbbi erőforrás a 2,4 literes benzinmotorral együtt teszi teljessé a Jeep Compass európai motorválasztékát.

További cikkek


Az új Peugeot 301 - Kívül erős, belül tágas
Opel Insignia mostantól gázüzemmel is
Egy új generáció ritmusa - a Mercedes-Benz A-osztály
Kulcsszavak:
 
Sikerült megállapodni a Nissannal, elhalasztják a 3000 dolgozó elbocsátását Sikerült megállapodni a Nissannal, elhalasztják a 3000 dolgozó elbocsátását Havazás - Felborult autók, elakadt kamionok Somogyban Havazás - Felborult autók, elakadt kamionok Somogyban A Volvo Cars Sir Roger Moore 1800 S-ét is viszi a Techno-Classica autókiállításra A Volvo Cars Sir Roger Moore 1800 S-ét is viszi a Techno-Classica autókiállításra Kovács Ági olimpiai- és világbajnok úszó az Opel márkanagykövete Kovács Ági olimpiai- és világbajnok úszó az Opel márkanagykövete A jövő tehergépkocsi-fülkéinek megalkotása A jövő tehergépkocsi-fülkéinek megalkotása
 
Az Alfa Romeo évszázados történetének három fontos mérföldköve is most ünnepli ötvenedik születésnapját

Az Alfa Romeo évszázados történetének három fontos mérföldköve is most ünnepli ötvenedik születésnapját

2012. július 24.
2012-ben ünnepli fél évszázados évfordulóját az Alfa Romeo „Giulia”, az autó, amely különösen...
Részletek
Alfa Romeo „Giulia”2012-ben ünnepli fél évszázados évfordulóját az Alfa Romeo „Giulia”, az autó, amely különösen fontos szerepet játszott a márka százéves történelmében, mint az Alfa Romeo technológiai és kreatív tehetségét egyaránt briliánsan szemléltető, a márka különlegesen dinamikus növekedési fázisában színre lépő modell.

Stílus, technikai tartalom, menetteljesítmények, megbízhatóság, innováció – ez csupán néhány mindazon elemek közül, amelyek olyan mérhetetlenül sikeressé tették a „Giuliát”. A modellcsalád különböző karosszéria- és motorváltozatai 1962 és 1977 között egymillió példányban találtak gazdára, a modell nemzetközi szinten is nagy jelentőségűnek bizonyult. A „Giulia” értékesítési szempontból hatalmas siker volt, ami szintén hozzájárult ahhoz, hogy ma az Alfa Romeo egyik legismertebb, ikonikus modelljének számít.

A „Giulia TI”, ahogy a modellt hivatalosan nevezték, 1962. június 27-én mutatkozott be a nemzetközi szaksajtó képviselőinek Monzában: azon a körpályán, amely nem csak a márka számtalan sportsikerének volt helyszíne, de a hetvenes évek elejéig az Alfa Romeo versenymodelljeinek tesztpályájaként is szolgált. Az Alfa Romeo három évvel később, a Brianza-i pályán tért vissza az autóversenyzés világába, mégpedig a „Giulia Sprint GTA” modellel, a Giulia család egyik különleges tagjával.

A Giulia évfordulójára tervezett, hivatalos logót a modell eredeti, legendás hirdetése ihlette. Ennek szlogenje, a „szél által tervezve” a Giulia kiemelkedően áramvonalas formájára utalt: a szedán 0,34-es Cw értéke, amely még ma is elismerésre méltónak számít, annak a „forradalmi” és igen személyes formatervnek volt köszönhető, amely mindig is kiemelte a sportos limuzint versenytársai köréből.

Alfa Romeo „Giulia”Az Alfa Romeo klubok, rajongók és gyűjtők világszerte ünneplik a Giuliát; a megemlékezések június 24-én, a Balocco-i tesztpályán érték el csúcspontjukat. Nem véletlen a helyszínválasztás, hiszen a létesítmény 50. születésnapját is ekkor ünneplik: szintén 1962-ben fejeződtek be a Milánótól 60 kilométerre, a vercelli rizsföldek mellett található körpálya munkálatai. A 190 hektáron elterülő pálya az egyik első volt saját műfajában, megnyitása lehetővé tette az Alfa Romeo számára, hogy közúti és versenyautóit ilyen modern infrastrukturális körülmények között fejlessze és tesztelje. Az Alfa Romeo hivatalos versenyrészlege, az Autodelta az elsők között vette birtokba a körpályát, amelyen a világ versenypályáinak számos híres kanyarját reprodukálták tökéletesen, hogy a lehető legélethűbb környezetet biztosítsák a versenyautók teszteléséhez.

A Giuliától kezdődően a márka összes sorozatgyártású modelljét Baloccóban fejlesztették és tesztelték, ami lehetővé tette, hogy az Alfa Romeo megerősítse vezető pozícióját a márka mai napig egyik leginkább meghatározó védjegye: a menetdinamikai képességek terén. A „Balocco-i Tesztközpont” jelenleg több mint 80 kilométernyi tesztpályából áll, a legkülönfélébb jellegű útszakaszok gyakorlatilag miden teszttípus elvégzésére alkalmasak, ráadásul nem csak személygépkocsik, hanem traktorok, teherautók és különleges járművek is tesztelhetők itt.

Az új Giulietta Quadrifoglio Verde is ott volt azon járművek között, amelyek Baloccóból Angliába indultak, hogy részt vegyenek a világ egyik legnagyobb autós találkozóján, a ´Goodwood Festival of Speed”-en. Az utazás során az Alfa Romeo csapata összesen hét résztvevő nemzet (Olaszország, Svájc, Németország, Franciaország, Hollandia, Belgium és az Egyesült Királyság) Alfa Romeo klubjainak tagjaival találkozott, majd az egész kalandot, beleértve magát a fesztivált is, fényképekkel és videofelvételekkel dokumentálják a goodwood.alfaromeo.com weboldalon, valamint a Giulietta Twitter oldalán; twitter.com/alfa_giulietta

Giulia Sprint GTAA „ Giulia” és „ Balocco” mellett a márka egyik hivatalos klubja , a Registro Italiano Alfa Romeo (R.I.A.R.) is ötvenedik születésnapját ünnepli idén (a másik hivatalos klub a Scuderia del Portello). Az 1962-ben alapított társaság ma az egyik legnagyobb presztízsű, és legrégebben fennálló márkaklub, amely jelenleg mintegy kétezer tagot számlál. A világ legkiválóbb és legritkább autócsodáit tömörítő egyesület éves naptára tele van olaszországi és nemzetközi rendezvényekkel. A „Registro” június 23-án, Cremonában ünnepli fél évszázados jubileumát; a tagok mellett a helyi intézményeket is mozgósító ünnepséget azon a helyszínen rendezik meg, ahol az Alfa Romeo első világbajnok modellje, a „P2” 1924-ben első ízben – győzedelmesen – mutatkozott be a nagyközönség előtt.

További cikkek

Az új Peugeot 301 - Kívül erős, belül tágas
Toyota Plug-in Hybrid járművek - kedvező üzemeltetési tapasztalatok
Chevrolet Captiva nyári tartozékok
Kulcsszavak:
 
A Volkswagen márka következetesen folytatja modell- és innovációs offenzíváját A Volkswagen márka következetesen folytatja modell- és innovációs offenzíváját Idén a Nissan GT-R adja meg a Goodwood Festival of Speed alaphangját Idén a Nissan GT-R adja meg a Goodwood Festival of Speed alaphangját Rendkívül rövid Scania tehergépkocsi Hollandiának Rendkívül rövid Scania tehergépkocsi Hollandiának A teljesítmény és kifinomultság magasabb szintjét ígéri a vadonatúj Lexus ES A teljesítmény és kifinomultság magasabb szintjét ígéri a vadonatúj Lexus ES Az Alfa Romeo évszázados történetének három fontos mérföldköve is most ünnepli ötvenedik születésnapját Egymilliárdos vasútbiztonsági fejlesztés indul a GYSEV-nél
 
Kiemelten ellenőrzik a buszokat és a kamionokat Hajdú-Biharban

Kiemelten ellenőrzik a buszokat és a kamionokat Hajdú-Biharban

2012. július 24.
Három napon át kiemelten ellenőrzi a buszokat és tehergép- kocsikat a rendőrség keddtől...
Részletek
Kiemelten ellenőrzik a buszokat és a kamionokat Hajdú-BiharbanHárom napon át kiemelten ellenőrzi a buszokat és tehergépkocsikat a rendőrség keddtől Hajdú-Bihar megyében - közölte a megyei főkapitányság sajtószolgálatának munkatársa az MTI-vel.

Kovács Károly tájékoztatása szerint az akciót a megye közútjainak jelentős tranzitforgalma indokolja, amelynek egyre nagyobb részét jelenti a veszélyes áruk fuvarozása. A csütörtökig tartó ellenőrzések során leginkább a vezetési- és pihenőidők megtartását, valamint az áruk és személyek szállításának körülményeit vizsgálják. A korábbi ilyen akciók tapasztalatai szerint elsősorban a külföldi sofőrökre jellemző, hogy nem tartják be a vezetési és a pihenőidőkre vonatkozó szabályokat - közölte Kovács Károly.

A százados ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az előző évhez képest idén csökkent az autóbuszok és tehergépkocsik által okozott balesetek száma a megyében.

További cikkek


Elkészült a régi M0 aszfaltozása az M7-es és az M6-os között
Az új Peugeot 301 - Kívül erős, belül tágas
Már idén a C-MAX-ban és Grand C-MAX-ban is elérhető az év motorja
Kulcsszavak:
 
Kiemelten ellenőrzik a buszokat és a kamionokat Hajdú-Biharban Villanytaxis országot álmodnak Miskolcon megnyílt Közép-Európa legnagyobb Skoda márkakereskedése Miskolcon megnyílt Közép-Európa legnagyobb Skoda márkakereskedése Kiemelten ellenőrzik a buszokat és a kamionokat Hajdú-Biharban A Nissan 370Z Coupe és Roadster átdolgozott változatai a Párizsi Autószalonon mutatkoznak be Új Peugeot Partner és Partner Tepee: Robusztus és modern, cselekvésre teremtve Új Peugeot Partner és Partner Tepee: Robusztus és modern, cselekvésre teremtve Kiemelten ellenőrzik a buszokat és a kamionokat Hajdú-Biharban Öt csillagot ért el az Audi A3 az Euro NCAP töréstesztjén
 
Magyar motorosok is jelentkezhetnek a BMW Motorrad GS Trophy 2012 válogatójára

Magyar motorosok is jelentkezhetnek a BMW Motorrad GS Trophy 2012 válogatójára

2012. július 24.
Magyar BMW GS motor- kerékpár tulaj- donosok nevezését is várják a BMW...
Részletek
Magyar motorosok is jelentkezhetnek a BMW Motorrad GS Trophy 2012 válogatójára Magyar BMW GS motorkerékpár tulajdonosok nevezését is várják a BMW Motorrad GS Trophy 2012 közép-kelet-európai selejtezőjére, ami lengyelországi Drawski Pomorskiéban zajlik majd 2012. augusztus 24-26. között.

A versengés mellett az esemény örömteli motorozást és a partikkal egybekötött időtöltést ígér.  A résztvevők különféle off-road kihívások mellett utcai pályákon is próbára teszik GS motorkerékpárjaikat, emellett az egész hétvége attrakciókkal teli, remek hangulatú eseménynek ígérkezik.


A GS Trophy kvalifikációja nem klasszikus értelemben vett verseny, a puszta küzdelemnél sokkal fontosabb, hogy a résztvevők egy élményekben gazdag kalandként éljék meg a világdöntő selejtezőjét, de a csapatmunkára, a mentális és fizikai képességekre és természetesen a motorozási tudásra is szükség lesz. Az off-road programok mellett az indulóknak navigációs kihívásokat is meg kell oldaniuk.

A hétvége folyamán különböző feladatok révén szűkül a továbbjutó motorosok köre. Az augusztus 26-ai döntő során a versenyben maradt motorosok a közönség és a zsűri előtt, a szervezők által biztosított F 800 GS-eken mutatják meg, mire képesek. Végül, az első három helyezett elnyeri a világdöntőn való részvétel lehetőségét a közép-kelet-európai csapat színeiben. A versenyen kizárólag amatőr motorosok vehetnek részt. További információ és jelentkezési lehetőség a BMW Motorrad Magyarország weboldalán a www.bmw-motorrad.hu/GSTrophy címen érhető el.

A BMW Motorrad GS Trophy nemzetközi döntője


A közép-kelet-európai selejtező három kiválasztottja részt vehet a nemzetközi döntőn, amelyen egy tíz napig tartó, különböző országokból érkező versenyzőket felvonultató, 2000 kilométeres kalandtúrán vehetnek részt Dél-Amerikában. A november végi megmérettetésen a csapatok Dél-Amerika kiemelkedő tájain, a GS-világ legjobbjaival együtt versenghetnek.  

Magyar motorosok is jelentkezhetnek a BMW Motorrad GS Trophy 2012 válogatójára A résztvevők e csodálatos off-road versenyt BMW F 800 GS típusú motorokkal teljesítik, de olykor az R 1200 GS-t és a 2012-es újdonságot, a G 650 GS Sertão motorkerékpárt is kipróbálják.  

A BMW Motorrad GS Trophy története

A első BMW Motorrad GS Trophy-t 2008-ban rendezték meg, amelyen öt országból érkező csapatok motoroztak Olaszországból egészen Tunéziáig és vissza. A 2010-es GS Trophy döntőjét a festői Dél-Afrikai Köztársaságban rendezték, idén pedig sor kerül a kétévente megrendezett nemzetközi esemény harmadik felvonására.

További cikkek

Az új Peugeot 301 - Kívül erős, belül tágas
Opel Insignia mostantól gázüzemmel is
A Vak Motors a Duna Autó Zrt.-nél száguld
Kulcsszavak:
 
Ősszel indul az új SX4 gyártása a Suzuki esztergomi gyárában Ősszel indul az új SX4 gyártása a Suzuki esztergomi gyárában Új fejlesztési vezető a Mazda európai központjában Új fejlesztési vezető a Mazda európai központjában Magyar motorosok is jelentkezhetnek a BMW Motorrad GS Trophy 2012 válogatójára Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló Az Opel Grandland X-ben rajtol az új 1.5-ös dízel Az Opel Grandland X-ben rajtol az új 1.5-ös dízel A Thomson Reuters a világ 100 leginnovatívabb cége közé sorolja az ABB-t A Thomson Reuters a világ 100 leginnovatívabb cége közé sorolja az ABB-t
 
Tovább emelkedik az üzemanyagok ára

Tovább emelkedik az üzemanyagok ára

2012. július 24.
Emeli bruttó 5 forinttal a 95-ös benzin és 8 forinttal a gázolaj literenkénti nagykeres- kedelmi árát...
Részletek
MOLEmeli bruttó 5 forinttal a 95-ös benzin és 8 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt. - értesült piaci forrásokból hétfőn az MTI.

Egy hete a Mol 6 forinttal emelte a benzin és 8-cal a gázolaj árát.
A héten a benzin átlagára 426 forintra, a gázolajé pedig 431 forintra emelkedik.

A benzin ára az idén április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj január közepén volt a legdrágább, akkor egy liter átlagosan 449 forint volt.


Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál.

További cikkek

Ezerötszáz autót visszahív a Porsche
óriási összeget költ a Daimler a német Mercedes-gyárra
Think Blue - A Volkswagent Németország legzöldebb márkájaként tüntették ki
Kulcsszavak:
 
Tovább emelkedik az üzemanyagok ára Indulásra kész a GT86 CS-R3 rali versenyautó Az új SEAT Leon SC – dinamikus dizájn, sportos háromajtós kompakt változatban Az új SEAT Leon SC – dinamikus dizájn, sportos háromajtós kompakt változatban Tovább emelkedik az üzemanyagok ára Veszteséggel zárta az évet a lengyel légitársaság Lenyűgöző Volkswagen modellek: díjazták az új Tiguan, Touran és BUDD-e modelleket Lenyűgöző Volkswagen modellek: díjazták az új Tiguan, Touran és BUDD-e modelleket Tovább emelkedik az üzemanyagok ára A 2012-es Párizsi Autószalonon debütál az új generációs Hyundai i30 háromajtós kivitele
 
Elkészült a régi M0 aszfaltozása az M7-es és az M6-os között

Elkészült a régi M0 aszfaltozása az M7-es és az M6-os között

2012. július 23.
Teljes szélességé- ben megnyitja a héten a Nemzeti Infra- struktúra Fejlesztő ...
Részletek
Elkészült a régi M0 aszfaltozása az M7-es és az M6-os közöttTeljes szélességében megnyitja a héten a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az M0 útgyűrű M7-es és M6-os autópálya közötti szakaszát, a 2-szer 3 sáv plusz leállósávra bővített útszakaszt a Forma 1-es magyar futamra érkezők már használhatják.

A 6,6 kilométer hosszú régi szakasz felújítása közel nettó 2,9 milliárd forintba került. A társaság tájékoztatása szerint a 2012 június közepén indult korszerűsítés keretében megújult az M0 útgyűrű az M7 és az M6 autópálya között. A kivitelező C-M0 Konzorcium  - amelynek vezetője a COLAS Hungária Zrt., és tagja COLAS út Zrt. - elvégezte a meglévő aszfaltburkolat javítását, kötőréteget és kopóréteget épített, zajvédő falakat hozott létre, és a vízépítési munkálatokat is elvégezte.

Az M0 útgyűrű déli szektorának bővítése keretében korábban elkészült beton burkolatú szakasszal 2-szer 3 sávon közlekedhetnek az autósok 2012. július 26-tól. A közlekedést mindkét oldalon leállósáv teszi biztonságosabbá - közölte a NIF Zrt.

További cikkek

Kína új piacokra exportálja vonatait, mozdonyait
Lenne lehetőség a 3-as metró szerelvényeinek cseréjére
Hibridhajtást és intelligens meghajtást kutat a Rába
Kulcsszavak:
 
Csökkent a közúti balesetek száma, kevesebben haltak meg az utakon Csökkent a közúti balesetek száma, kevesebben haltak meg az utakon Egy Scania lett a legszebb kamion Hollandiában Egy Scania lett a legszebb kamion Hollandiában A Párizsi Autókiállításon a Honda bemutatja az új ötajtós Civicet A Párizsi Autókiállításon a Honda bemutatja az új ötajtós Civicet A Scaniánál felgyorsult az innovációs tevékenység A Scaniánál felgyorsult az innovációs tevékenység Elkészült a régi M0 aszfaltozása az M7-es és az M6-os között Mazda MX-5 Special Edition Spring 2012
 
Egy új generáció ritmusa - a Mercedes-Benz A-osztály

Egy új generáció ritmusa - a Mercedes-Benz A-osztály

2012. július 23.
Az új A-osztállyal friss fejezetet nyit a Mercedes a kompakt szeg- mensben...
Részletek
Mercedes-Benz A-osztály Az új A-osztállyal friss fejezetet nyit a Mercedes-Benz a kompakt szegmensben: a design kifejezetten emocionális, a 80 kW (109 LE) - 155 kW (211 LE) teljesítményű motorok nagyon hatékonyak, emissziójuk 98 g CO2/km-nél kezdődik, az alaktényező pedig a kategória legjobbja, 0,27. Az is egyértelmű, hogy a biztonság nem pénzkérdés a Mercedes-Benznél – alapfelszerelés többek között a COLLISION PREVENTION ASSIST vezetőtámogató berendezés. A magyarországi árak regisztrációs adóval 6.824.000,- Ft-nál kezdődnek (A 180 BlueEFFICIENCY).

„A Mercedes-Benz a világ egyik legdinamikusabban fejlődő prémiummárkája. Az új A-osztály fontos mérföldkő ebben“, jelentette ki Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője. „Ritkán kezdhetnek az autófejlesztők „teljesen tiszta lappal”. Mérnökeink és formatervezőink meggyőzően használták ki ezt az esélyt.“

Design: a leghaladóbb a kompakt osztályban

Első pillantásra szembe ötlik az elődjénél 160 milliméterrel alacsonyabb új A-osztály dinamikus designja. Következetesen érvényesül a szériában a „Concept A-CLASS“ radikális formanyelve: az új A-osztály a Mercedes-Benz aktuális designstratégiájába illik, mint egyéni karakterű kétterű autó, sportosan emocionális külsővel, erős értékhatással.

„Hallatlanul élvezetes munka és nagy kihívás volt a kompakt osztályban érvényre juttatni a Mercedes-Benz új, dinamikus stílusát“, mondta Gorden Wagener, a Mercedes-Benz design-főnöke. „Tipikus Mercedes az A-osztály szoborszerű formája. Karaktervonalai, különösen az oldalán, rendezetté és feszültséggel telivé varázsolják.“

Mercedes-Benz A-osztály Határozott élek és feszített felületek, homorú és domború elemek összjátéka ad jellegzetes fényhatásokat. Jellegzetes a hosszú orr-rész erős nyilazása, az egyéni fényszóró, a központi csillagos, dupla lamellás hűtőmaszk és a két oldalsó légbeömlő. A lejtős oldalvonal elől fut ki. Fontos eleme a koncepciónak a fényszóró formája és funkciója: a búra alatti világító modul és fénydiódák éjjel-nappal „fáklya-hatást” keltenek.

A sima és feszes tetőn észrevehető a dinamikus forma és a kiváló áramvonalazás összjátéka. A láthatatlanul valamennyi antennát magában foglaló tetőspoiler sportosan folytatja a felületet, és rendezetté teszi a tetőrészt. A széles fart konvex és konkáv felületek és élek játéka uralja. A széles lámpák az izmos vállat folytatják, erősítve a vízszintes tagolást. A világítást fénysávok és fénydiódák biztosítják. A lámpák felülete egyben a légáramlás kilépő élét képezi.

Utastér: ötszemélyes, erős értékhatással

Minőségi ugrást képvisel az A-osztály utasterének anyaga és designja, sajátos formanyelvvel. Valamennyi dekorációs felület galvanizált, hűvös tapintású, gondos részletkidolgozással és egyöntetű látvánnyal.  Galvanizált az öt körműszer gyűrűje is, akárcsak a szellőzőké. A levegő irányát a repülőgép-turbinára emlékeztető, krómozott betét szabályozza. A szabadon álló kijelző fekete zongoralakk-hatású árnyékolót és ezüstös keretet kapott.

A kombinált műszer két nagy műszerének aljában egy-egy kisebb kapott helyet, mutatójuk alaphelyzetben „6 órán” áll. A mutatók betétje fehér, de a sportos Urban és AMG Sport kivitelé piros, ezüstös számlappal és pepita zászlós optikával. A háromküllős kormánykeréken 12 gombot és egy galvanizált díszítőelemet találunk.
Már a méretek is sejtetik, hogy az új A-osztály egy sportos, mély súlyponthelyzetű, meredek farú modell: tökéletesen illeszkedik az útra (hosszúság/szélesség/magasság 4.292/1.780/1.433 milliméter). A más koncepciót képviselő elődjénél 160 milliméterrel alacsonyabb.

Mercedes-Benz A-osztály Az A-osztály ötüléses, hátul hárman férnek el, de a sportos kialakítás miatt olyan, mintha két egyedi ülés lenne ott. A csomagtér, VDA-norma szerint, 341 liter, de a hátsó üléstámlák ledöntésekor 1157 literesre nő. A támla valamennyi modellben 60:40 arányban osztva dönthető. A csomagtér szélessége a kerékdobok között 1050 milliméter.

Modellprogram: fiatalos és egyedi    

Klímaberendezésével, Audio 5 USB-jével, négy elektromos ablakemelőjével, menetfény-asszisztensével és multifunkciós kormánykerekének 12 gombjával eleve gazdagon felszerelt az A-osztály. Az „Urban“, „Style“ és „AMG Sport“ felszereltség, a három design-csomag („Night“, „Exklusiv“ és „AMG Exklusiv“), illetve a sokféle extra pedig minden további igényt kielégít. Vannak a magasabb kategóriákból ismert felszerelések is, mint az Intelligent Light System, az elektromos első ülések memória-funkciója, vagy az ARTICO bőrutánzattal bevont műszerfal (az Exklusiv-csomag része). Mindhárom kivitelben bármelyik motorral kombinálható az integrált fejtámlájú, kontrasztvarrásos első sportülés.

A fiatal célcsoportot szólítja meg a piros designos biztonsági öv (kapható 2012 decemberétől) vagy az ezüst számlapos, piros mutatójú műszerezés (Urban és AMG Sport, illetve Exklusiv- és AMG Exklusiv-csomag).

„Az új A-osztály egy új generáció ritmusa a Mercedes Benznél“, hangsúlyozta Dr. Joachim Schmidt értékesítési és marketingvezető. „Mérce lesz a kategóriájában, és hozzájárul növekedésünkhöz.“

Hajtómű: nagyobb teljesítmény, alacsonyabb fogyasztás

Benzin- és dízelmotorok széles választéka elégít ki minden igényt, a hatékonyság és a környezetkímélet új csúcsértékeivel: az A 180 CDI kilométerenként mindössze 98 g CO2-t bocsájt ki. Az A 220 CDI (2012 decemberétől kapható) már ma teljesíti az Euro-6 normát, amely csak 2015-től lesz kötelező. Az új A osztály valamennyi motorjához széria az ECO Start-Stop funkció. Az új hatfokozatú sebességváltó mellett választható a komfortot és a sportosságot különleges módon egyesítő 7G-DCT duplakuplungos automata is. Az új A-osztály mérlege az elődhöz képest 26 százalékot elérő fogyasztáscsökkenés jóval nagyobb teljesítménnyel.

Mercedes-Benz A-osztály Dízelmotorok: három hatékony teljesítményfokozat

Az új OM 607 alapmotor teljesítménye 80 kW (109 LE), nyomatéka 260 Nm, fogyasztása manuális sebességváltóval 3,8 liter per 100 km, ami megfelel 98 g CO2/km-nek. A javulás 22 százalék a 60 kW (82 LE) teljesítményű A 160 CDI elődmodellhez képest, amely 4,9 litert fogyasztott. Ennél többet, 25 százalékot javított az új A 220 CDI csúcs-dízel: 125 kW-os (170 LE), 350 Nm-es, és a fogyasztása, duplakuplungos 7G-DCT automatával csupán 4,3 liter/100 km (ideiglenes adat). Elődjének, az A 200 CDI-nek az adatai: 103 kW (140 LE), 5,7 liter, 149 g CO2/km.

Benzinmotorok: turbós és közvetlen befecskendezésű


Jó példa az eddigi és az új A 200 összehasonlítása: az újonc 115 kW (156 LE) teljesítménye és 250 Nm nyomatéka fölényes dinamikát nyújt, ám az 5,4 liter/100 km fogyasztás (127 g CO2/km – a 7G-DCT adatai) 26 százalékkal kisebb az elődénél (100 kW, 185 Nm, 7,4 l/100 km, 174 g CO2/km). Sokkal hatékonyabb lett az új csúcsmodell is (155 kW (211 LE, 350 Nm), amelynek fogyasztása 6,1 liter, CO2-emissziója pedig 143 g.
Mindebben szerepet játszik a váltómű optimális áttételezése, a kiváló áramvonalazás (cw 0,27) és egy sor további tökéletesítés is.  

Futómű: agilitás és kulturált sportosság

A kulturált sportosság maximális agilitást jelent, a márkára jellemző biztonságérzettel, tökéletes menetstabilitással és nagyfokú menetkényelemmel. Az új A-osztály futóműve négy-lengőkaros hátsó felfüggesztést, asszisztens-funkciókkal ellátott elektromechanikus szervokormányt és kiterjesztett kipörgésgátlójú („Extended Traction Control“ - XTC) ESP®-t tartalmaz. Fejlesztésében felhasználták a számítógépes és próbapadi szimulációt is.

Mercedes-Benz A-osztály Az A-osztály dinamikus viselkedésének jók az előfeltételei: súlypontja 40 milliméterrel, ülése 178 milliméterrel van lejjebb az elődénél. új a hátsó híd, amelyben kerekenként három kereszt- és egy hosszlengőkar veszi fel az erőket. A kerékagy és a rugótartó lengőkar alumíniumból készül, ami csökkenti a rugózatlan tömeget.
Háromféle futómű-hangolás kapható: a komfortos, az opcionális sportfutómű, (menetdinamikai csomaggal vagy az AMG Sport kivitelhez), illetve az A 250 Sport nagy teljesítményű „engineered by AMG“ futóműve. Közös jellemzőjük, hogy csekély a kanyardőlés, illetve elinduláskor a felemelkedés. Az alulkormányzottság csökkenésének köszönhetően kevesebbet kell forgatni a volánt, és precízebb a kormányzás. Erős tempóban vett kanyarokból kigyorsítva tovább javítja a helyzetet az „Extended Traction Control“ (XTC) kipörgésgátló: az ESP® stabilizáló nyomatékot kelt a belső íven futó első és hátsó keréken.

Biztonság a legmagasabb szinten

újdonságként a kompakt osztályban az A-osztályban széria a radaralapú ütközésfigyelmeztető rendszer adaptív fékasszisztenssel, amely csökkenti az utoléréses baleset veszélyét. A COLLISION PREVENTION ASSIST optikai és akusztikai jelzést ad az esetlegesen nem figyelő autóvezetőnek a felismert akadályok előtt, és a lehető legpontosabb fékezésre készíti elő a fékasszisztenst. A fékezés azonnal elkezdődik, amint a vezető megnyomja a pedált.

„Ebben a kategóriában az új A-osztályé a legmagasabb biztonsági standard“, hangsúlyozta Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler kutatási- és a Mercedes-Benz Cars fejlesztési vezetője.  A biztonság demokratizálását egész sor asszisztens-rendszer szolgálja, amelyeket magasabb osztályokból vettek át, illetve fejlesztettek tovább az A-osztály részére:

Mercedes-Benz A-osztály •adaptív távfény-asszisztens
•holttérfigyelő- és sávtartó rendszer
•ATTENTION ASSIST (alapfelszerelés)
•táblafelismerő rendszer
•parkolást segítő rendszer
•fék-megtartó funkció
•lejtmeneti asszisztens
•LINGUATRONIC
•tolatókamera
•DISTRONIC PLUS

Premier a kompakt osztályban: először kapható a PRE-SAFE®


Ebben a kategóriában újdonságként áll rendelkezésre az A-osztály megelőző utasvédelme, a PRE-SAFE®. Ezáltal tovább demokratizálódik a 2002-ben az S-osztállyal bemutatkozó rendszer. Lényege, hogy kritikus menethelyzetben, illetve bizonyos asszisztens rendszerek hatására, megfeszíti a biztonsági öveket, becsukja az ablakokat és a tolótetőt, és a visszatartó rendszerek számára optimális helyzetbe hozza a memóriás, elektromos utasülést.

Karosszéria: stabil alap és intelligens védelem

Az új A-osztály teljesítette a márka szigorú törésteszt-programját, amely a típusbizonyítvány elnyeréséhez nemzetközileg előírt harminc ütközési konfiguráción kívül kilenc saját próbát is tartalmaz, többek között tetőre zuhanást és oszlopnak ütközést. Sértetlen maradt az utastér akkor is, amikor a Mercedes-Benz egy jövőbeli, nagy kategóriájú limuzinjával ütköztették össze az autót. Igazi családi autóvá teszik az A-osztályt a belső biztonsági berendezések. A hátsó utasok biztonságáról övfeszítő, överő-határoló és öv-magasságállító gondoskodik, alapfelszerelésként a külső helyeken. Hátsó oldallégzsákot kívánságra építenek be. Az újszerű első oldallégzsákok lefedik a medencét és a teljes felsőtestet. Az emberek fejét széria függönylégzsák óvja.
átfogóan integrált iPhone®

Az iPhon® teljes integrálása az autóba és a forradalmi grafikai design jóvoltából otthonosan érzik magukat a Facebook-generáció tagjai az új A-osztályban. A Facebook, a Twitter és további közösségi médiumok mellett a „Drive Kit Plus für das iPhone®“ (tartozékként kapható szeptembertől és extraként előreláthatólag 2013 első negyedétől), a Daimler alkalmazás-koncepciójával együtt, a digitális életstílus további szolgáltatásait és tartalmait hozza be a járműbe. Egyik fénypontja a fejlett Garmin navigátor, Internet-alapú, valósidejű útinformációval, online-célkereséssel és háromdimenziós térképábrázolással.

Mercedes-Benz A-osztály A „Drive Kit Plus für das iPhone®“ már az Audio 20 CD készülékkel is használható, amely dupla vevőt, MP3-képes CD-játszót, Bluetooth® kihangosítót és Audio-Streaminget tartalmaz. A színes képernyő átlómérete 14,7 centiméter, rajta a„Cover Art“ funkció jóvoltából láthatók az éppen lejátszott zenei album címei megfelelő adattárolás esetén.

A Becker® MAP PILOT egy jutányos, utólag is beépíthető, háromdimenziós navigátor az Audio 20 CD-hez. Célpontot beadni hangutasítással vagy az ösztönösen használható kezelőfelületről lehet. A szabad piacon kapható készülékekhez képest előnye a központi felületről és az Audio-20-CD képernyőjéről történő integrált kezelés, a rejtett elhelyezés a kesztyűtartóban, és a frissítés lehetősége egy internetes portálról. A COMAND Online multimédia-rendszer mobiltelefonos kapcsolatot teremt az Internethez és a Mercedes-Benz különböző mobil szolgáltatásaihoz. Ide tartozik a Google időjárás-jelentés és célkeresés, valamint az a lehetőség, hogy le lehet tölteni az előzőleg asztali számítógépen a Google Maps segítségével konfigurált útvonalat. újdonság a „News“ alkalmazás, amellyel politikai, gazdasági és műszaki híreket lehet online lehívni az autóba. Ezek menet közben is jól olvashatóan jelennek meg.

Tartós siker: a Mercedes-Benz A-osztály


Az A-osztály generációkon keresztül bizonyult értékesítési sikernek. Egyedülálló koncepciójával az 1997-es piaci bevezetés óta egy új járműjelleg úttörője és a kompakt szegmens előrevivője. Pusztán a 2005-ben indított második generációból több mint egymilliót vásároltak világszerte.

További cikkek

Jelentős érdeklődés mutatkozik külföldről a magyar használtautók iránt
Németországban tervezték és gyártják az Opel első elegáns városi kisautóját
A Kia megkezdte harmadik kínai üzemének építését
Kulcsszavak:
 
Önbíráskodott ír utasával szemben egy taxis Budapesten Önbíráskodott ír utasával szemben egy taxis Budapesten Pickupváltozatot építenek egy KODIAQ modellből a ŠKODA szakmunkástanulói a 2019-es tanulmányjárműként Pickupváltozatot építenek egy KODIAQ modellből a ŠKODA szakmunkástanulói a 2019-es tanulmányjárműként Egy új generáció ritmusa - a Mercedes-Benz A-osztály Új vezérigazgató a Magyar Suzuki Zrt.-nél Világpremier: a SEAT DriveApp már elérhető az AppStore-ban Világpremier: a SEAT DriveApp már elérhető az AppStore-ban Folytatódik az Alpine visszatérése Folytatódik az Alpine visszatérése
 

Találatok száma: 12041 Megjelenítve: 11071 - 11080