Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11081 - 11090 |
Buszsávot jelöl ki a Bajcsy-Zsilinszky úton a BKK |
||
2013. április 12.
Buszsávot jelölnek ki a fővárosi Bajcsy-Zsilinszky úton május 1-jével a Deák Ferenc tér és a Nagymező utca között, mindkét irányban - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel.
|
A közlemény szerint az autók számára biztosított 2x3 sáv indokolatlan a környék sávelosztása és az Andrássy úti csomópont kapacitása alapján, ezért jelölik ki a buszsávot, amelyet a kerékpárosok is használhatnak. Az intézkedés részeként a BKK meghosszabbítja a most a Deák Ferenc térig közlekedő 9-es busz vonalát, a járatok a 109-es vonalát követve minden nap az óbudai Bogdáni út és Kőbánya-alsó vasútállomás között közlekednek. A Bajcsy-Zsilinszky út és az Andrássy út kereszteződésénél új megállóhelyet jelölnek ki a 9-es busz számára, félúton a 3-as metró Deák Ferenc téri és Arany János utcai állomása között, közvetlen átszállási lehetőséget biztosítva az 1-es metróra. A Bajcsy-Zsilinszky úton átprogramozzák a jelzőlámpákat, így a csomópontok áteresztő képessége nem változik, és az óbudai, valamint a kiskörúti szakaszon is áthangolják a lámpákat. A jelenlegi 9-es járat kieső kapacitásának pótlása miatt a Baross utcában a 83-as trolibusz napközben sűrűbben fog közlekedni, illetve a BKK a 9-es vonalon is forgalomba állít új beszerzésű Mercedes Citaro 2 csuklós buszokat. Kulcsszavak: autóbusz, bkk, bkv, Citaro, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Az új CRF250M 2013 nyarától az európai piacon is bemutatkozik |
||
2013. április 12.
Az új CRF250M most mindenki számára elérhetővé teszi a csodált Supermoto-járművek teljesítményét, külsejét és tudását, és ideális azon fiatal motorosok számára is, akik a megszokottól valami egészen más vezetési élményre vágynak.
|
Az új CRF250M most mindenki számára elérhetővé teszi a csodált
Supermoto-járművek teljesítményét, külsejét és tudását, és ideális azon
fiatal motorosok számára is, akik a megszokottól valami egészen más
vezetési élményre vágynak. A CRF250M egy újabb A2-es jogosítvánnyal vezethető nagyszerű gép a Honda modellpalettáján, amely a méltán népszerű - terepezésre is alkalmas - CRF250L modell átdolgozott változata, feszesebb felfüggesztéssel, nagyobb első féktárcsákkal és széles, 17 colos utcai kerekekkel. Az egyhengeres motor azonnal reagál a gázkar legkisebb elfordítására is, köszönhetően az átdolgozott hajtóműnek, amely az egyenletes teljesítmény-leadás és megnövelt nyomaték mellett, meggyőzően alacsony üzemanyag-fogyasztással kényezteti tulajdonosát. A modell 2013 nyarán érkezik meg a Honda Márkakereskedésekbe. Páratlan vonzerejét dinamikus formája, sokrétű felhasználhatósága, megbízhatósága és a vezetési élmény adja, mindazon fiatal európai motoros számára, akik ezt a modellt választják! Kulcsszavak: bemutató, CRF250M, honda, motor
|
|
|||||
|
||||||
Bruttó 5 forinttal csökkent az üzemanyagok ára |
||
2013. április 12.
Csökkentette bruttó 5 forinttal a benzin és ugyanennyivel a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát pénteken a Mol Nyrt..
|
A mérsékléssel a benzin átlagára 420-421 forint, a gázolajé pedig 425-426 forint lett. A héten ez már a második árcsökkentés, szerdán a benzin bruttó 8 forinttal, a gázolaj 3 forinttal lett olcsóbb. A múlt héten a gázolaj nagykereskedelmi árát bruttó 3 forinttal emelte a Mol, a benziné akkor nem változott. A társaság február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak a hét első munkanapján, hanem szerdán is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei árak alapján az árról. A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint. Az autósok 15-25 forintos különbséget is tapasztalhatnak egyes kutak árai között. Kulcsszavak: benzin, benzinkút, gázolaj, mol, üzemanyag
|
|
|||||
|
||||||
SEAT márkaszerviz szakemberek sikere |
||
2013. április 12.
Nemzetközi mezőnyben is kiemelkedő sikereket értek el a hazai SEAT hálózat márkaszervizeinek szakemberei a Sitges-ben megrendezett SEAT Top Service szakmai versenyen.
|
A gyár által évente megszervezett megmérettetésen a versenyzőknek különböző műszaki problémákat kell megoldaniuk. A hat versenykategória - szervizvezető, szerviztanácsadó szerelő, karosszérialakatos, fényező és raktárvezető - közül a magyar válogató verseny győztesei a szervizvezető, szerviztanácsadó és a szerelő kategóriában indultak. A versenyfeladatok között szerepeltek többek között márkaismeretre épülő feladatok, gyakorlati feladatok, elméleti és szakmai tesztek. Az idei nemzetközi döntőben 26 ország SEAT márkaszervizeinek szakemberei indultak, és a magyar szakemberek kvalitásait jelzi, hogy ezúttal 2 versenyszámban sikerült a dobogó csúcsára állniuk. A két legfontosabb kategóriában szerzett egyik 1. helyezést Lővei Péter (Miskolc Autóház) szerezte a szervizvezető kategóriában, a másikat Répánszky Róbert a szerviztanácsadó kategóriában, mellyel az országok értékelését tekintve hazánk a 2. helyezést érte el. A magyar indulók eredményességét külön is jelzi, hogy az elmúlt 10 évben ezeken a versenyeken a SEAT márkaszervizekből résztvevők 6 első, 2 második és 1-1 harmadik és negyedik helyet tudtak megszerezni. Kulcsszavak: autógyár, seat, szerviz, verseny
|
|
|||||
|
||||||
A növekedés fenntartásához stratégiát kell váltani az autóiparban |
||
2013. április 11.
Az európai gépjárműipar átrendeződésével erősödik a kelet-közép-európai térség jelentősége, ezért egy új, átfogó iparági stratégiával az autóipar is nagyban hozzájárulhat Magyarország növekedéséhez - mutat rá a PricewaterhouseCoopers (PwC) vezető pénzügyi tanácsadó cég az "Autóiparral a növekedés sztrádáján - Autóipari trendek a szlovák-magyar tengelyen" ...
|
A Győrben rendezett Regionális Autóipari Konferencián bemutatott PwC-tanulmány megállapítása szerint iparági szakértők egyetértenek abban, hogy a járműgyártás hatalmas tudástömeget akkumulál, amelynek egyre nagyobb szerepe lesz a jövőben. A képzett munkaerő hiánya az autógyártás hagyományos fellegváraiban már gátolja a további növekedést. Magyarország növekedési lehetőségeit nagyban segítené egy, a meglévő költségelőnyök, az olcsó munkaerő és kedvező adózási feltételek kiaknázása mellett az innovációra, a kutatás-fejlesztésre és a szakképzett munkaerő biztosítására támaszkodó átfogó iparági - mondta Armin Krug, a PwC Magyarország autóipari vezetője a Győrben tartott Regionális Autóipari Konferencián. A jelenleg is zajló átrendeződés dinamikáját jól jelzi, hogy míg 2006-ban 300 ezer járművet gyártottak Magyarországon és Szlovákiában, addig ez a szám 2012-re majdnem megnégyszereződött, 1,1 millió darabra emelkedett. A növekedési ütem fenntartásához mind Magyarországon, mind pedig a régióban kulcsfontosságú szerepe van a szaktudásnak, az innovációs potenciálnak és a K+F kapacitásoknak, mivel a meglévő költségelőnyökre támaszkodva már aligha lehet további növekedést elérni - mutatott rá Armin Krug. A PwC tanulmánya szerint Magyarország és Szlovákia alapvetően azonos vonzerőt fejt ki gépjárműipari vállalatokra, és a felfutóban lévő nagyberuházásoknak köszönhetően középtávon mindenképpen van esély további növekedésre és kapacitásnövelésre - főleg Magyarországon. Magyarországon és Szlovákiában a gépjárműipar a felülteljesítők közé tartozott 2012-ben, és az iparág legjelentősebb vállalatainak vezérigazgatói szerint várhatóan meg is tudja őrizni húzóágazat-szerepét - állapítja meg a PwC autóipari tanulmánya. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, autókereskedés, járműipar
|
|
|||||
|
||||||
Fókuszban a biztonság |
||
2013. április 11.
Jövőbe mutató fejlesztések terén folytatja együttműködését a Mercedes-Benz és Michael Schumacher.
|
A Mercedes-Benz és Michael Schumacher hosszútávú partneri együttműködést jelentett be, ami jelentősen túlmutat az autósport és a Forma-1 világán. Michael Schumacher nagyrészt a jövőt érintő fejlesztési folyamatokban fog közreműködni, köztük az „Intelligent Drive” nevű, kényelmi és biztonsági megoldásokat egyesítő rendszeren dolgozik majd, valamint nagykövetként segíti a fejlesztések népszerűsítését. A hétszeres világbajnok évek óta támogat közlekedésbiztonsági kezdeményezéseket: a továbbiakban partnerként a Mercedes-Benz részvételét segíti e téren. Páratlan pályafutása során Michael Schumacher saját magát és csapatát is folyamatosan motiválta az újabb és újabb fejlesztések kidolgozása és a csúcsteljesítmény elérése érdekében. Tudását ezúttal a sorozatgyártású modellek vezetőinek szolgálatába állítja azáltal, hogy a legjobb biztonsági fejlesztések kutatásába kezd a Mercedes-Benzzel közösen. „A jövő sokkal izgalmasabb számomra, mint a jelen vagy a múlt. A Forma-1-ben eltöltött évek alatt mindig is úgy véltem, hogy az ember nem engedheti meg magának, hogy üljön a babérjain: folyamatosan törekedni kell a fejlődésre. Pályafutásom során nagyon sokszor támaszkodhattam az autókban elérhető technológiai megoldásokra, és előnyt kovácsolhattam belőlük. Ebből is adódik, hogy nyíltan támogatom a vezetői asszisztens-rendszerek fejlesztését mind a versenyautók, mind a személyautók számára” – nyilatkozta Schumacher az új együttműködésről. Dr. Joachim Schmidt, a Mercedes-Benz Cars értékesítésért és marketingért felelős alelnöke hozzátette: „Büszkék vagyunk arra, hogy Michael Schumacher, a világ legsikeresebb és legismertebb autóversenyzője ismét partnerként csatlakozik hozzánk. Egészen azoktól az időktől kezdve, amikor még a Mercedes-Benz juniorcsapatának majd az elmúlt évben a forma-1-es csapat tagja volt, Michael Schumacher mindig is támogatta a vállalatunk kezdeményezéseit. Ebből következően mindkét fél számára logikus volt, hogy összesítse tudását és tapasztalatát, majd felhasználjuk például az asszisztens-rendszerek, ezáltal a közlekedésbiztonság fejlesztésére.” Michael Schumacher első alkalommal Dr. Dieter Zetsche társaságában a 2013. május 1-jén megrendezésre kerülő „Day of Future Issues” című rendezvényen jelenik meg a Mercedes-Benz partnereként. „Az együttműködés keretein belül nagyon világosan definiált szerepkört kerestem, és nagyon izgalmasnak találom, hogy hozzájárulhatok további fejlesztések megvalósításához és a biztonság optimalizálásához az automobil feltalálójával” – jelentette ki a rekordbajnok. A Mercedes-Benz Intelligent Drive A Mercedes-Benz folyamatosan bővíti a vezetőt támogató asszisztens-rendszerek funkcióit. E rendszerek a legmodernebb érzékelő technológiával figyelik a jármű környezetét, és együtt gondolkodó partnerként tehermentesítik, figyelmeztetik és támogatják a vezetőt az adott közlekedési szituációkban. Az érzékelők és rendszerek az „Intelligent Drive” révén kapcsolódnak egymáshoz. A Mercedes-Benz az asszisztens-rendszerek teljesítőképességét folyamatosan fejleszti: a cél a körkörös védelem, nem csupán a Mercedes-Benzben helyet foglaló utasoknak, hanem a többi, forgalomban résztvevő fél számára is. Kulcsszavak: biztonság, közlekedésbiztonság, mercedes-benz, Michael Schumacher
|
|
|||||
|
||||||
A Citroen újabb drágaköve |
||
2013. április 11.
Ma lebbent fel a fátyol a titokzatos DS Wild Rubis tanulmányautóról, néhány nappal a hivatalos bemutatkozás előtt, melyre a hamarosan nyíló Sanghaji Autószalonon kerül sor.
|
A szemfülesebbek persze már megleshették az új modellt, mégpedig a dél-franciaországi Saint-Emilion környékén, a Cheval Blanc (“Fehér Ló”) kastélyban, illetve a Tarn folyó által vájt vadregényes szurdokban, a világhírű millau-i völgyhíd szomszédságában. Itt – Franciaország egyik legnemesebb borvidékén – készült ugyanis a DS Wild Rubis első fotósorozata és filmjei. A Wild Rubis a DS3, a DS4, a DS5 és a Numéro 9 tanulmányautó után következik a sorban, és mint minden elődje, ő is sajátos karaktert képvisel a modellcsaládban. Stílusa természetesen maximálisan egyedi és semmivel sem összetéveszthető, csupa fantázia és érzelem, minősége és kifinomultsága pedig a legelőkelőbb francia luxust testesíti meg. A Wild Rubis tanulmányautó a DS modellcsalád közeljövőben érkező sportos szabadidőautóját vetíti előre. A kategóriának új értelmet, új értékeket hozó DS Wild Rubis egyéni és lenyűgöző módon ötvözi a határozott teljesítményt és a nemes kifinomultságot. A DS családhoz méltóan karakteres élményt kínál: kicsit lázadó, kicsit vadóc, ugyanakkor elegáns és maximalista. Igazi ékszer, lenyűgöző tekintetű műtárgy. A DS Wild Rubis koncepciója Plug-in hibrid rendszerre készült, így a Sanghaji Autószalonon nem csupán új modellként, hanem vadonatúj technológiaként is bemutatkozik. A francia luxus új megtestesítője Párizs, a divat és az ötvösművészet fővárosa: itt készült a DS Wild Rubis. 4,7 méter hosszú, 1,95 m széles és 1,59 méter magas, tengelytávja pedig különösen nagy: 2,9 méter. Tekintélyes méretek, komoly teljesítményt és erőt sugallnak, és egyben nagyon ígéretessé teszik a modell belső terét is: pontosan olyan színvonalú szolgáltatásokkal és sokoldalú utazási élménnyel kecsegtetnek, amilyenre a prémium kategóriát választó ügyfelek számítanak. A 21 collos kerekek szinte a karosszéria „csücskeire” kerültek, ami azt vetíti előre, hogy nem mindennapi vezetési élményben lesz része a DS Wild Rubis gazdájának. Kicsit lázadó, kicsit vadóc, ugyanakkor elegáns és maximalista. és valóban: a DS Wild Rubis-ből sugárzó erőt érzéki sziluett és finoman vonzó részletek ellensúlyozzák. A minden DS oldalán feltűnő „különleges ismertetőjegy” ezúttal a tető vonalán végighúzódó krómozott díszcsík, amely látványossá teszi az autó magasságát, erőt, ruganyosságot ad a karosszériának. A motívum hátrafelé haladva szinte beleolvad a hátsó sárvédőkbe. Lenyűgöző tekintet A Wild Rubis-ben a DS modellcsalád vadonatúj orr-része köszön vissza, amelyet első ízben a Numéro 9 tanulmányautóban csodálhattunk meg. Ebben a verzióban a hűtőrács hangsúlyosan háromdimenziós, a fémelemek domborulata jól észrevehető, a középen emelkedő DS emblémát pedig sajátos fényhatás teszi még látványosabbá. A hűtőrács egészen a LED-es fényszórókig vezet: itt megint egy olyan újdonság várja a szemlélőt, amellyel eddig még nem találkozhatott. A fényszóró három mobil világítóegységből áll; ezeket szinte körbeöleli egyik oldalról az irányjelző, amely működés közben futófényhez hasonlóan villan fel, a másik oldalról pedig egy, a hangvilla formájára emlékeztető világító ív. A fényforrások ékszerszépségű összhangja egészen egyedülálló, lélegzetelállító tekintettel ruházza fel a Wild Rubis-t. A hátulról érkezők sem téveszthetik össze A Wild Rubis hátsó részén is találunk újdonságot. A hátsó lámpák krómkeretet kaptak, amely elegánsan, de határozottan emeli ki a fényforrás vonalait. A tökéletes DS-hatást a lámpa mélyén megjelenő embléma finom fényjátéka nyújtja. Az autó hátsó részének kompozíciójában szerves részt vállal a csomagtérajtó, illetve a lökhárító alsó részén húzódó krómdíszítés, amely még a dupla kipufogócsövet is körbeveszi. Vérbeli DS A DS Wild Rubis sajátos módon egyesíti magában a történelmi DS lehengerlő stílusát és a mai DS-ek kifinomult eleganciáját. Magán viseli a DS univerzum valamennyi megkülönböztető jegyét: az autó oldalán végighúzódó krómdíszítés, a művészien megmunkált fémfelületek, az első és hátsó fénydíszítések vagy a lézergravírozott keréktárcsák. Utóbbiak szintén kiemelt figyelmet érdemelnek: a keréktárcsa külső részébe vésett DS-embléma alapú mintázat a kerék közepe felé haladva halványodik. A hátsó lámpán pedig visszaköszön az elsőként a DS3 Cabrión látott megoldás, a lámpába integrált DS-embléma, amelyet itt ráadásul krómozott keret emel ki. A felhasznált anyagok és az alkalmazott színek harmóniája által válik teljessé a DS Wild Rubis igazi, kifinomultan szenvedélyes személyisége. A ragyogó rubinvörös karosszéria játékosan tükrözi vissza a mindig változó intenzitású fényt, így az autó művészien megformált vonalai minden pillanatban más hangsúllyal mutatkoznak meg. A Wild Rubis személyiségéhez megalkotott karosszériaszín is tökéletesen illeszkedik a DS-család színvilágába, amelyet a mély, karakteres árnyalatok határoznak meg. Kulcsszavak: autószalon, Citroën, concept, DS, tanulmány autó, Wild Rubis
|
|
|||||
|
||||||
Faforgács-szállító teherautók Ausztráliában |
||
2013. április 11.
Egy Dél-Ausztráliában működő vállalkozás esetében két Scania tehergépkocsinak kiemelkedő szerepe volt abban, hogy az egyszerű faforgács-szállítmányok jövedelmező zöld-hulladék szállítássá minősüljenek át.
|
Porthaul nevű vállalat két V8 Scaniával rendelkezik vegyes flottájában, amelyek közül az R 560-as gépkocsi naponta többször megteszi az utat a hidraulikusan emelkedő billencsre a dél-ausztrál Portland kikötőjében. A Scania R 560 dupla félpótkocsis tehergépkocsi 55 fokos szögig történő felemelése a leghatékonyabb módja annak, hogy rakományát, a 140 köbméter faforgácsot kiürítse. A járművek mozgópadlós pótkocsikkal vannak ellátva, amelyek több ezer tonna faaprítékot szállítottak 2012 folyamán a kikötő termináljának futószalagjaira. A szállítószalag a forgácsot Kína felé tartó teherhajókba tölti, hogy aztán különböző papíripari termékek készüljenek belőle. A teljes lerakodási folyamat automatizált. A tehergépkocsit érkezéskor lemérik, felhajt a rámpára, megfelelően rögzítik, megemelik és kiürítik. Miután leengedték, újból lemérik, a járművezető összegyűjtheti az időközben elkészült dokumentumokat és elhajthat. Az egész művelet mindössze 8 percet vesz igénybe. Csendes Scaniák Brian Williamson úr, a Porthaul tulajdonosa számára a legfontosabb tényező eszközeinek kihasználtsága. Ennek megfelelően flottája tehergépkocsijainak munkáját is úgy szervezi, hogy a lehető legkevesebb legyen az üresjáratuk. A legtöbb autója két műszakban dolgozik. Williams úr szerint a sofőrjei az amerikai típusú csőrős teherautók használatához voltak hozzászokva, de gyorsan átpártoltak a csendes üzemű Scaniákra. „Teljesen elvarázsoltak bennünket az autók.” – mondta Williamson úr. – „Miután a járművezetőink beszálltak a Scaniákba, alig akartak kiszállni belőlük. Nagyra értékelték az autók kényelmét, csendes működését és az összes olyan extra funkciót, amelyet a Scania biztosít. Fontos számukra, hogy a 12 órás műszakuk végén is jól érezzék magukat és ne fáradtan fejezzék be a munkát.” Továbbfejlesztett munkakörnyezet Ron Blacley, a Porthaul R 560 Scaniájának egyik sofőrje pozitív változásként élte meg a régi autóról a Scaniára történt váltást. „Ez a vontató tényleg nagyszerű. Szeretem a retardert, ráadásul a nap végére kevésbé fáradok el.” A flotta másik Scaniája egy R 620-as modell, amely két különböző fuvarfeladatot teljesít: Melburne-be gyógyászati termékeket szállít, míg visszafele zöldhulladékot visz. A Scania egy 550 lóerős amerikai vontatóval együtt közlekedett. Az azonos útvonal és rakomány ellenére, a Scania napi 40 liter üzemanyaggal fogyaszt kevesebbet, amely a tulajdonos szerint hetente egy fél tank üzemanyagnak felel meg. Nagy termelékenységű autók Külön meglepetést jelentett a rövidebb menetidő. A Scania kimagasló motorteljesítményét még a hegyek sem fogták vissza és nem lassították le a járművet. Ráadásul a melburne-i Scania szerviz a karbantartás idejére biztosított egy kölcsönvontatót, így nem volt kieső munkaidő sem. Amíg a Porthaul Scaniája a szervizben volt, a vállalat a kölcsönkapott vontatóval és saját pótkocsijával végezte fuvarfeladatait, majd a karbantartás befejeztével ismét saját gépkocsiját használta. A Porthaul számára a cél a járművek teljes kihasználtsága, felesleges állásidő nélkül, aminek elérésében a Scania szerviz partnerként működött együtt. és egy olyan vontató esetében, amelyik éves szinten 235.000 km-t fut, egyértelműen kijelenthető, hogy az idő pénz. Kulcsszavak: R 560, R 620, scania, teherautó, tehergépjármű, trucks
|
|
|||||
|
||||||
„Mad Max” superbike Continental abroncsokon |
||
2013. április 11.
A Continental abroncsgyártó és a német BMW motorkerékpár-kiegészítő specialista Wunderlich egyedi motorkerékpárt állított két kerékre.
|
A BMW S 1000 RR átalakítását a „Mad Max” filmek inspirálták. A „Mad Max” S 1000 RR különleges, matt színű fényezést kapott, az off-road superbike leghangsúlyosabb részét azonban a B17 M/C 58Q és 180/55 B17 M/C 73Q méretű Continental TKC 80 abroncsok adják. A Continental igény szerint a nagytestű és nagy teljesítményű túra endurók számára fejlesztett ContiTrailAttack abroncsot is rendelkezésre bocsátja, 120/70 ZR 17 M/C 58W illetve 180/55 ZR 17 M/C 73W méretben. A kétkerekű alapkoncepcióját tavaly októberben dolgozták ki. A hannoveri abroncsszakértők valami különlegeset képzeltek el, a cél az volt, hogy stílusos módon mutassák meg az endurók esetében szokatlan méretű abroncsokat. Nicolas Petit francia formatervező asztaláról érkezett a BMW S 1000 RR típusára alapuló átalakítás. A kétkerekű a Wunderlich partnereitől származó, kiváló minőségű alkatrészekkel készült, öhlins felfüggesztést kapott és Moto-Master féktárcsákat visel, de a Wieres hajtáslánc-technológiájából is profitál. Az irányítást a Magura markolatai segítik, miközben a „motorhang-aláfestés” fokozásáról a Remus által kizárólag ehhez a motorhoz fejlesztett rozsdamentes IDM superbike kipufogó rendszer gondoskodik. Az 1000-es sorozathoz kínált hatalmas repertoárból válogatva a Wunderlich egy teljesen átdolgozott superbike-ot állított talpra, átalakított lábtámaszokkal, új üléskialakítással, valamint számos részlet, így például az ütésvédő burkolatok, az olajhűtő, valamint az állítható VarioLever kuplung- és fékkar átalakításával. Kulcsszavak: BMW motorrad, continental, gumiabroncs, motor
|
|
|||||
|
||||||
Megvette a Cseh Légitársaság 44 százalékát a Korean Air |
||
2013. április 11.
Megvette a Cseh Légitársaság (CSA) részvényeinek 44 százalékát a Korean Air (KAL), Dél-Korea nemzeti légitársasága, a szerződést szerdán írták alá Prágában.
|
Miroslav Dvorák, a Cesky Aeroholding vezérigazgatója közölte: a Korean Air ezentúl egy helyet kap a cseh légitársaság háromtagú felügyelőbizottságában. A szerződés szerint a koreai cégnek beleszólása lesz a CSA-t érintő leglényegesebb kérdésekbe, például az alaptőke változtatásába, illetve a nyereség felosztásába. A cseh nemzeti légitársaságon keresztül a Korean Air könnyebben tud bejutni az európai légiforgalmi piacokra. A koreai cég bejelentette, hogy Dublinból Prágába helyezi át európai telefonos ügyfélszolgálati központját. A Korean Air ugyanakkor elővásárlási jogot szerzett a többi kisebbségi részvényre is, és jelezte, hogy érdeklődik azok iránt. A részvények két százaléka Prága és Pozsony tulajdonában van, és várható, hogy rövidesen eladásra kerül. További két százalék a Ceská Pojistovna biztosítónál van, amely azonban nem akarja eladni pakettjét. A CSA többségi részvénycsomagját az állami ellenőrzés alatt álló Cesky Aeroholding tartja a kezében. A 44 százalékos részvénycsomagért a Korean Air 67,5 millió koronát fizetett, és ugyanennyit lenne hajlandó fizetni a fennmaradó, többségi részvénycsomagért is, ha az eladásra még az idén sor kerülne. Az egész CSA értéke az Ernst&Young könyvvizsgáló és tanácsadó cég becslése szerint mintegy 148 millió korona. Szakértők ezért úgy vélik, hogy a koreaiak által felajánlott összeg reális, és megfelel a cseh nemzeti légitársaság valós értékének. A csehek már 2009-ben megpróbálták eladni nemzeti légitársaságukat, de sikertelenül. Az akkori legfőbb probléma az volt, hogy a CSA-nak abban az évben 700 millió koronás vesztesége volt. A CSA mérlege évek óta negatív, a tavalyi pénzügyi évet 241 millió koronás adózás előtti veszteséggel zárta. Alkalmazottainak számát 2009 óta 5000-ről 1000-re csökkentették. Kulcsszavak: airport, csa airlines, Korean Air, légitársaság, repülés
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11081 - 11090 |