Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11081 - 11090
Buszsávot jelöl ki a Bajcsy-Zsilinszky úton a BKK

Buszsávot jelöl ki a Bajcsy-Zsilinszky úton a BKK

2013. április 12.
Buszsávot jelölnek ki a fővárosi Bajcsy-Zsilinszky úton május 1-jével a Deák Ferenc tér és a Nagymező utca között, mindkét irányban - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel.
Részletek
Buszsávot jelöl ki a Bajcsy-Zsilinszky úton a BKKA közlemény szerint az autók számára biztosított 2x3 sáv indokolatlan a környék sávelosztása és az Andrássy úti csomópont kapacitása alapján, ezért jelölik ki a buszsávot, amelyet a kerékpárosok is használhatnak. Az intézkedés részeként a BKK meghosszabbítja a most a Deák Ferenc térig közlekedő 9-es busz vonalát, a járatok a 109-es vonalát követve minden nap az óbudai Bogdáni út és Kőbánya-alsó vasútállomás között közlekednek.

A Bajcsy-Zsilinszky út és az Andrássy út kereszteződésénél új megállóhelyet jelölnek ki a 9-es busz számára, félúton a 3-as metró Deák Ferenc téri és Arany János utcai állomása között, közvetlen átszállási lehetőséget biztosítva az 1-es metróra. A Bajcsy-Zsilinszky úton átprogramozzák a jelzőlámpákat, így a csomópontok áteresztő képessége nem változik, és az óbudai, valamint a kiskörúti szakaszon is áthangolják a lámpákat.

A jelenlegi 9-es járat kieső kapacitásának pótlása miatt a Baross utcában a 83-as trolibusz napközben sűrűbben fog közlekedni, illetve a BKK a 9-es vonalon is forgalomba állít új beszerzésű Mercedes Citaro 2 csuklós buszokat.
Kulcsszavak: autóbusz, bkk, bkv, Citaro, közlekedés
 
Lakossági egyeztetéssel indul az Aquincumi híd megvalósíthatóságának vizsgálata Lakossági egyeztetéssel indul az Aquincumi híd megvalósíthatóságának vizsgálata Buszsávot jelöl ki a Bajcsy-Zsilinszky úton a BKK Hibrid hajtású Mercedes buszokat vesz Kecskemét 8 tipikus autóvezető, akik az idegeinkre mennek 8 tipikus autóvezető, akik az idegeinkre mennek Buszsávot jelöl ki a Bajcsy-Zsilinszky úton a BKK Kiírta az 1-es villamosvonal meghosszabbításának tenderét a BKK További 21 Stadler FLIRT motorvonatot vásárol a MÁV-START További 21 Stadler FLIRT motorvonatot vásárol a MÁV-START
 
Az új CRF250M 2013 nyarától az európai piacon is bemutatkozik

Az új CRF250M 2013 nyarától az európai piacon is bemutatkozik

2013. április 12.
Az új CRF250M most mindenki számára elérhetővé teszi a csodált Supermoto-járművek teljesítményét, külsejét és tudását, és ideális azon fiatal motorosok számára is, akik a megszokottól valami egészen más vezetési élményre vágynak.
Részletek
Honda CRF250MAz új CRF250M most mindenki számára elérhetővé teszi a csodált Supermoto-járművek teljesítményét, külsejét és tudását, és ideális azon fiatal motorosok számára is, akik a megszokottól valami egészen más vezetési élményre vágynak.

A CRF250M egy újabb A2-es jogosítvánnyal vezethető nagyszerű gép a Honda modellpalettáján, amely a méltán népszerű - terepezésre is alkalmas - CRF250L modell átdolgozott változata, feszesebb felfüggesztéssel, nagyobb első féktárcsákkal és széles, 17 colos utcai kerekekkel.

Az egyhengeres motor azonnal reagál a gázkar legkisebb elfordítására is, köszönhetően az átdolgozott hajtóműnek, amely az egyenletes teljesítmény-leadás és megnövelt nyomaték mellett, meggyőzően alacsony üzemanyag-fogyasztással kényezteti tulajdonosát.

A modell 2013 nyarán érkezik meg a Honda Márkakereskedésekbe. Páratlan vonzerejét dinamikus formája, sokrétű felhasználhatósága, megbízhatósága és a vezetési élmény adja, mindazon fiatal európai motoros számára, akik ezt a modellt választják!
Honda CRF250M
Honda CRF250M
Kulcsszavak: bemutató, CRF250M, honda, motor
 
Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT Kicsi, Fürge és mindenki számára elérhető. Ez a Citroen AMI Kicsi, Fürge és mindenki számára elérhető. Ez a Citroen AMI Az új CRF250M 2013 nyarától az európai piacon is bemutatkozik A DAF bemutatja az Euro 6-os XF Low Deck mega nyerges vontatót A világ legbiztonságosabb kisautójának készül a vadonatúj Toyota Yaris A világ legbiztonságosabb kisautójának készül a vadonatúj Toyota Yaris Az új CRF250M 2013 nyarától az európai piacon is bemutatkozik Bill Ford leplezi le az új Mustang-ot december 5-én
 
Bruttó 5 forinttal csökkent az üzemanyagok ára

Bruttó 5 forinttal csökkent az üzemanyagok ára

2013. április 12.
Csökkentette bruttó 5 forinttal a benzin és ugyanennyivel a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát pénteken a Mol Nyrt..
Részletek
Bruttó 5 forinttal csökkent az üzemanyagok áraA mérsékléssel a benzin átlagára 420-421 forint, a gázolajé pedig 425-426 forint lett.

A héten ez már a második árcsökkentés, szerdán a benzin bruttó 8 forinttal, a gázolaj 3 forinttal lett olcsóbb.

A múlt héten a gázolaj nagykereskedelmi árát bruttó 3 forinttal emelte a Mol, a benziné akkor nem változott.

A társaság február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak a hét első munkanapján, hanem szerdán is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei árak alapján az árról.

A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint.

Az autósok 15-25 forintos különbséget is tapasztalhatnak egyes kutak árai között.
Kulcsszavak: benzin, benzinkút, gázolaj, mol, üzemanyag
 
Bruttó 5 forinttal csökkent az üzemanyagok ára Drágult a benzin Bruttó 5 forinttal csökkent az üzemanyagok ára Csökkent a benzin és a gázolaj ára Bruttó 5 forinttal csökkent az üzemanyagok ára A héten másodszor csökkent az üzemanyagok ára Bruttó 5 forinttal csökkent az üzemanyagok ára A Shell játékával a maranellói Ferrari gyárba látogathatunk Emelkedett a benzin és a gázolaj ára Emelkedett a benzin és a gázolaj ára
 
SEAT márkaszerviz szakemberek sikere

SEAT márkaszerviz szakemberek sikere

2013. április 12.
Nemzetközi mezőnyben is kiemelkedő sikereket értek el a hazai SEAT hálózat márkaszervizeinek  szakemberei a  Sitges-ben megrendezett SEAT Top Service szakmai versenyen.
Részletek
SEAT márkaszerviz szakemberek sikereA gyár által évente megszervezett megmérettetésen a versenyzőknek különböző műszaki problémákat kell megoldaniuk.  A hat versenykategória - szervizvezető, szerviztanácsadó szerelő, karosszérialakatos, fényező és raktárvezető - közül a magyar válogató verseny győztesei a szervizvezető, szerviztanácsadó és a szerelő kategóriában indultak. A versenyfeladatok között szerepeltek többek között márkaismeretre épülő feladatok, gyakorlati feladatok, elméleti és szakmai tesztek.

Az idei nemzetközi döntőben 26 ország SEAT márkaszervizeinek szakemberei indultak, és a magyar szakemberek kvalitásait jelzi, hogy ezúttal 2 versenyszámban sikerült a dobogó csúcsára állniuk. A két legfontosabb kategóriában szerzett egyik 1. helyezést Lővei Péter (Miskolc Autóház) szerezte a szervizvezető kategóriában, a másikat Répánszky Róbert a szerviztanácsadó kategóriában, mellyel az országok értékelését tekintve hazánk a 2. helyezést érte el. A magyar indulók eredményességét külön is jelzi, hogy az elmúlt 10 évben ezeken a versenyeken a SEAT márkaszervizekből résztvevők 6 első, 2 második és 1-1 harmadik és negyedik helyet tudtak megszerezni.
Kulcsszavak: autógyár, seat, szerviz, verseny
 
Visszahívnak több tízezer Volkswagen terepjárót a károsanyag-kibocsátás manipulációja miatt Visszahívnak több tízezer Volkswagen terepjárót a károsanyag-kibocsátás manipulációja miatt Megkezdődött a Mazda CX-60 PHEV gyártása Megkezdődött a Mazda CX-60 PHEV gyártása SEAT márkaszerviz szakemberek sikere Irányjelző Közlekedési Magazin - augusztusi ajánló SEAT márkaszerviz szakemberek sikere Női vezérigazgatója lesz a GM autógyártónak Audi Hungaria: Caroline indítja útnak az autókat a tesztpályán Audi Hungaria: Caroline indítja útnak az autókat a tesztpályán
 
A növekedés fenntartásához stratégiát kell váltani az autóiparban

A növekedés fenntartásához stratégiát kell váltani az autóiparban

2013. április 11.
Az európai gépjárműipar átrendeződésével erősödik a kelet-közép-európai térség jelentősége, ezért egy új, átfogó iparági stratégiával az autóipar is nagyban hozzájárulhat Magyarország növekedéséhez - mutat rá a PricewaterhouseCoopers (PwC) vezető pénzügyi tanácsadó cég az "Autóiparral a növekedés sztrádáján - Autóipari trendek a szlovák-magyar tengelyen" ...
Részletek
A növekedés fenntartásához stratégiát kell váltani az autóiparbanA Győrben rendezett Regionális Autóipari Konferencián bemutatott PwC-tanulmány megállapítása szerint iparági szakértők egyetértenek abban, hogy a járműgyártás hatalmas tudástömeget akkumulál, amelynek egyre nagyobb szerepe lesz a jövőben. A képzett munkaerő hiánya az autógyártás hagyományos fellegváraiban már gátolja a további növekedést.

Magyarország növekedési lehetőségeit nagyban segítené egy, a meglévő költségelőnyök, az olcsó munkaerő és kedvező adózási feltételek kiaknázása mellett az innovációra, a kutatás-fejlesztésre és a szakképzett munkaerő biztosítására támaszkodó átfogó iparági - mondta Armin Krug, a PwC Magyarország autóipari vezetője a Győrben tartott Regionális Autóipari Konferencián.

A jelenleg is zajló átrendeződés dinamikáját jól jelzi, hogy míg 2006-ban 300 ezer járművet gyártottak Magyarországon és Szlovákiában, addig ez a szám 2012-re majdnem megnégyszereződött,  1,1 millió darabra emelkedett. A növekedési ütem fenntartásához mind Magyarországon, mind pedig a régióban kulcsfontosságú szerepe van a szaktudásnak, az innovációs potenciálnak és a K+F kapacitásoknak, mivel a meglévő költségelőnyökre támaszkodva már aligha lehet további növekedést elérni - mutatott rá Armin Krug.

A növekedés fenntartásához stratégiát kell váltani az autóiparbanA PwC tanulmánya szerint Magyarország és Szlovákia alapvetően azonos vonzerőt fejt ki gépjárműipari vállalatokra, és a felfutóban lévő nagyberuházásoknak köszönhetően középtávon mindenképpen van esély további növekedésre és kapacitásnövelésre - főleg Magyarországon. Magyarországon és Szlovákiában a gépjárműipar a felülteljesítők közé tartozott 2012-ben, és az iparág legjelentősebb vállalatainak vezérigazgatói szerint várhatóan meg is tudja őrizni húzóágazat-szerepét - állapítja meg a PwC autóipari tanulmánya.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, autókereskedés, járműipar
 
Százhúsz év két keréken Százhúsz év két keréken A növekedés fenntartásához stratégiát kell váltani az autóiparban Tavaly ismét gyártási rekordot döntött a pozsonyi Volkswagen Szentgotthárdon elkészült a 9 milliomodik Opel motor Szentgotthárdon elkészült a 9 milliomodik Opel motor 2016-ban ismét a BMW Group lett a világ leginkább fenntartható autóipari vállalata 2016-ban ismét a BMW Group lett a világ leginkább fenntartható autóipari vállalata A Scania elnyerte a 2017-es Zöld Tehergépkocsi díjat A Scania elnyerte a 2017-es Zöld Tehergépkocsi díjat
 
Fókuszban a biztonság

Fókuszban a biztonság

2013. április 11.
Jövőbe mutató fejlesztések terén folytatja együttműködését a Mercedes-Benz és Michael Schumacher.
Részletek
Fókuszban a biztonságA Mercedes-Benz és Michael Schumacher hosszútávú partneri együttműködést jelentett be, ami jelentősen túlmutat az autósport és a Forma-1 világán. Michael Schumacher nagyrészt a jövőt érintő fejlesztési folyamatokban fog közreműködni, köztük az „Intelligent Drive” nevű, kényelmi és biztonsági megoldásokat egyesítő rendszeren dolgozik majd, valamint nagykövetként segíti a fejlesztések népszerűsítését. A hétszeres világbajnok évek óta támogat közlekedésbiztonsági kezdeményezéseket: a továbbiakban partnerként a Mercedes-Benz részvételét segíti e téren.
 
Páratlan pályafutása során Michael Schumacher saját magát és csapatát is folyamatosan motiválta az újabb és újabb fejlesztések kidolgozása és a csúcsteljesítmény elérése érdekében. Tudását ezúttal a sorozatgyártású modellek vezetőinek szolgálatába állítja azáltal, hogy a legjobb biztonsági fejlesztések kutatásába kezd a Mercedes-Benzzel közösen. 

„A jövő sokkal izgalmasabb számomra, mint a jelen vagy a múlt. A Forma-1-ben eltöltött évek alatt mindig is úgy véltem, hogy az ember nem engedheti meg magának, hogy üljön a babérjain: folyamatosan törekedni kell a fejlődésre. Pályafutásom során nagyon sokszor támaszkodhattam az autókban elérhető technológiai megoldásokra, és előnyt kovácsolhattam belőlük. Ebből is adódik, hogy nyíltan támogatom a vezetői asszisztens-rendszerek fejlesztését mind a versenyautók, mind a személyautók számára” – nyilatkozta Schumacher az új együttműködésről. 

Dr. Joachim Schmidt, a Mercedes-Benz Cars értékesítésért és marketingért felelős alelnöke hozzátette: „Büszkék vagyunk arra, hogy Michael Schumacher, a világ legsikeresebb és legismertebb autóversenyzője ismét partnerként csatlakozik hozzánk. Egészen azoktól az időktől kezdve, amikor még a Mercedes-Benz juniorcsapatának majd az elmúlt évben a forma-1-es csapat tagja volt, Michael Schumacher mindig is támogatta a vállalatunk kezdeményezéseit. Ebből következően mindkét fél számára logikus volt, hogy összesítse tudását és tapasztalatát, majd felhasználjuk például az asszisztens-rendszerek, ezáltal a közlekedésbiztonság fejlesztésére.”

Fókuszban a biztonságMichael Schumacher első alkalommal Dr. Dieter Zetsche társaságában a 2013. május 1-jén megrendezésre kerülő „Day of Future Issues” című rendezvényen jelenik meg a Mercedes-Benz partnereként.

„Az együttműködés keretein belül nagyon világosan definiált szerepkört kerestem, és nagyon izgalmasnak találom, hogy hozzájárulhatok további fejlesztések megvalósításához és a biztonság optimalizálásához az automobil feltalálójával” – jelentette ki a rekordbajnok. 

A Mercedes-Benz Intelligent Drive

A Mercedes-Benz folyamatosan bővíti a vezetőt támogató asszisztens-rendszerek funkcióit. E rendszerek a legmodernebb érzékelő technológiával figyelik a jármű környezetét, és együtt gondolkodó partnerként tehermentesítik, figyelmeztetik és támogatják a vezetőt az adott közlekedési szituációkban. Az érzékelők és rendszerek az „Intelligent Drive” révén kapcsolódnak egymáshoz. A Mercedes-Benz az asszisztens-rendszerek teljesítőképességét folyamatosan fejleszti: a cél a körkörös védelem, nem csupán a Mercedes-Benzben helyet foglaló utasoknak, hanem a többi, forgalomban résztvevő fél számára is.
Kulcsszavak: biztonság, közlekedésbiztonság, mercedes-benz, Michael Schumacher
 
Fókuszban a biztonság HITA: több mint 210 cég regisztrált a beszállítói adatbázisba Leállt a termelés egy hónapra a kecskeméti Mercedes-gyárban Leállt a termelés egy hónapra a kecskeméti Mercedes-gyárban Fókuszban a biztonság Rekordlátogatottsággal zárt az idei BUSEXPO Ezeket feltétlenül nézesd át az autódon, mielőtt utazni indulsz! Ezeket feltétlenül nézesd át az autódon, mielőtt utazni indulsz! A Magyar Közút kilenc új ütközéscsillapító utánfutót vásárolt A Magyar Közút kilenc új ütközéscsillapító utánfutót vásárolt
 
A Citroen újabb drágaköve

A Citroen újabb drágaköve

2013. április 11.
Ma lebbent fel a fátyol a titokzatos DS Wild Rubis tanulmányautóról, néhány nappal a hivatalos bemutatkozás előtt, melyre a hamarosan nyíló Sanghaji Autószalonon kerül sor.
Részletek
Citroen DS Wild RubisA szemfülesebbek persze már megleshették az új modellt, mégpedig a dél-franciaországi Saint-Emilion környékén, a Cheval Blanc (“Fehér Ló”) kastélyban, illetve a Tarn folyó által vájt vadregényes szurdokban, a világhírű millau-i völgyhíd szomszédságában. Itt – Franciaország egyik legnemesebb borvidékén – készült ugyanis a DS Wild Rubis első fotósorozata és filmjei.

A Wild Rubis a DS3, a DS4, a DS5 és a Numéro 9 tanulmányautó után következik a sorban, és mint minden elődje, ő is sajátos karaktert képvisel a modellcsaládban. Stílusa természetesen maximálisan egyedi és semmivel sem összetéveszthető, csupa fantázia és érzelem, minősége és kifinomultsága pedig a legelőkelőbb francia luxust testesíti meg. A Wild Rubis tanulmányautó a DS modellcsalád közeljövőben érkező sportos szabadidőautóját vetíti előre.

A kategóriának új értelmet, új értékeket hozó DS Wild Rubis egyéni és lenyűgöző módon ötvözi a határozott teljesítményt és a nemes kifinomultságot. A DS családhoz méltóan karakteres élményt kínál: kicsit lázadó, kicsit vadóc, ugyanakkor elegáns és maximalista. Igazi ékszer, lenyűgöző tekintetű műtárgy. A DS Wild Rubis koncepciója Plug-in hibrid rendszerre készült, így a Sanghaji Autószalonon nem csupán új modellként, hanem vadonatúj technológiaként is bemutatkozik.

A francia luxus új megtestesítője


Párizs, a divat és az ötvösművészet fővárosa: itt készült a DS Wild Rubis. 4,7 méter hosszú, 1,95 m széles és 1,59 méter magas, tengelytávja pedig különösen nagy: 2,9 méter. Tekintélyes méretek, komoly teljesítményt és erőt sugallnak, és egyben nagyon ígéretessé teszik a modell belső terét is: pontosan olyan színvonalú szolgáltatásokkal és sokoldalú utazási élménnyel kecsegtetnek, amilyenre a prémium kategóriát választó ügyfelek számítanak. A 21 collos kerekek szinte a karosszéria „csücskeire” kerültek, ami azt vetíti előre, hogy nem mindennapi vezetési élményben lesz része a DS Wild Rubis gazdájának.

Citroen DS Wild RubisKicsit lázadó, kicsit vadóc, ugyanakkor elegáns és maximalista. és valóban: a DS Wild Rubis-ből sugárzó erőt érzéki sziluett és finoman vonzó részletek ellensúlyozzák. A minden DS oldalán feltűnő „különleges ismertetőjegy” ezúttal a tető vonalán végighúzódó krómozott díszcsík, amely látványossá teszi az autó magasságát, erőt, ruganyosságot ad a karosszériának. A motívum hátrafelé haladva szinte beleolvad a hátsó sárvédőkbe.

Lenyűgöző tekintet

A Wild Rubis-ben a DS modellcsalád vadonatúj orr-része köszön vissza, amelyet első ízben a Numéro 9 tanulmányautóban csodálhattunk meg. Ebben a verzióban a hűtőrács hangsúlyosan háromdimenziós, a fémelemek domborulata jól észrevehető, a középen emelkedő DS emblémát pedig sajátos fényhatás teszi még látványosabbá.

A hűtőrács egészen a LED-es fényszórókig vezet: itt megint egy olyan újdonság várja a szemlélőt, amellyel eddig még nem találkozhatott. A fényszóró három mobil világítóegységből áll; ezeket szinte körbeöleli egyik oldalról az irányjelző, amely működés közben futófényhez hasonlóan villan fel, a másik oldalról pedig egy, a hangvilla formájára emlékeztető világító ív. A fényforrások ékszerszépségű összhangja egészen egyedülálló, lélegzetelállító tekintettel ruházza fel a Wild Rubis-t.

A hátulról érkezők sem téveszthetik össze


A Wild Rubis hátsó részén is találunk újdonságot. A hátsó lámpák krómkeretet kaptak, amely elegánsan, de határozottan emeli ki a fényforrás vonalait. A tökéletes DS-hatást a lámpa mélyén megjelenő embléma finom fényjátéka nyújtja. Az autó hátsó részének kompozíciójában szerves részt vállal a csomagtérajtó, illetve a lökhárító alsó részén húzódó krómdíszítés, amely még a dupla kipufogócsövet is körbeveszi.

Citroen DS Wild RubisVérbeli DS

A DS Wild Rubis sajátos módon egyesíti magában a történelmi DS lehengerlő stílusát és a mai DS-ek kifinomult eleganciáját. Magán viseli a DS univerzum valamennyi megkülönböztető jegyét: az autó oldalán végighúzódó krómdíszítés, a művészien megmunkált fémfelületek, az első és hátsó fénydíszítések vagy a lézergravírozott keréktárcsák. Utóbbiak szintén kiemelt figyelmet érdemelnek: a keréktárcsa külső részébe vésett DS-embléma alapú mintázat a kerék közepe felé haladva halványodik. A hátsó lámpán pedig visszaköszön az elsőként a DS3 Cabrión látott megoldás, a lámpába integrált DS-embléma, amelyet itt ráadásul krómozott keret emel ki.

A felhasznált anyagok és az alkalmazott színek harmóniája által válik teljessé a DS Wild Rubis igazi, kifinomultan szenvedélyes személyisége. A ragyogó rubinvörös karosszéria játékosan tükrözi vissza a mindig változó intenzitású fényt, így az autó művészien megformált vonalai minden pillanatban más hangsúllyal mutatkoznak meg. A Wild Rubis személyiségéhez megalkotott karosszériaszín is tökéletesen illeszkedik a DS-család színvilágába, amelyet a mély, karakteres árnyalatok határoznak meg.
Kulcsszavak: autószalon, Citroën, concept, DS, tanulmány autó, Wild Rubis
 
A Nissan Genfben mutatja be egyedi prémium tanulmányautóit A Nissan Genfben mutatja be egyedi prémium tanulmányautóit A Citroen újabb drágaköve A harmadik generációs Kia Sorento készen áll európai premierjére Honda Sports EV Concept premier a Tokiói Autószalonon Honda Sports EV Concept premier a Tokiói Autószalonon New Yorkban leleplezte a Toyota a vadonatúj RAV4-et New Yorkban leleplezte a Toyota a vadonatúj RAV4-et A Citroen újabb drágaköve Rajtra kész az új Mazda3
 
Faforgács-szállító teherautók Ausztráliában

Faforgács-szállító teherautók Ausztráliában

2013. április 11.
Egy Dél-Ausztráliában működő vállalkozás esetében két Scania tehergépkocsinak kiemelkedő szerepe volt abban, hogy az egyszerű faforgács-szállítmányok jövedelmező zöld-hulladék szállítássá minősüljenek át.
Részletek
Faforgács-szállító teherautók AusztráliábanPorthaul nevű vállalat két V8 Scaniával rendelkezik vegyes flottájában, amelyek közül az R 560-as gépkocsi naponta többször megteszi az utat a hidraulikusan emelkedő billencsre a dél-ausztrál Portland kikötőjében. A Scania R 560 dupla félpótkocsis tehergépkocsi 55 fokos szögig történő felemelése a leghatékonyabb módja annak, hogy rakományát, a 140 köbméter faforgácsot kiürítse.

A járművek mozgópadlós pótkocsikkal vannak ellátva, amelyek több ezer tonna faaprítékot szállítottak 2012 folyamán a kikötő termináljának futószalagjaira. A szállítószalag a forgácsot Kína felé tartó teherhajókba tölti, hogy aztán különböző papíripari termékek készüljenek belőle. A teljes lerakodási folyamat automatizált. A tehergépkocsit érkezéskor lemérik, felhajt a rámpára, megfelelően rögzítik, megemelik és kiürítik. Miután leengedték, újból lemérik, a járművezető összegyűjtheti az időközben elkészült dokumentumokat és elhajthat. Az egész művelet mindössze 8 percet vesz igénybe.

Csendes Scaniák

Brian Williamson úr, a Porthaul tulajdonosa számára a legfontosabb tényező eszközeinek kihasználtsága. Ennek megfelelően flottája tehergépkocsijainak munkáját is úgy szervezi, hogy a lehető legkevesebb legyen az üresjáratuk. A legtöbb autója két műszakban dolgozik. Williams úr szerint a sofőrjei az amerikai típusú csőrős teherautók használatához voltak hozzászokva, de gyorsan átpártoltak a csendes üzemű Scaniákra.

„Teljesen elvarázsoltak bennünket az autók.” – mondta Williamson úr. – „Miután a járművezetőink beszálltak a Scaniákba, alig akartak kiszállni belőlük. Nagyra értékelték az autók kényelmét, csendes működését és az összes olyan extra funkciót, amelyet a Scania biztosít. Fontos számukra, hogy a 12 órás műszakuk végén is jól érezzék magukat és ne fáradtan fejezzék be a munkát.”

Faforgács-szállító teherautók AusztráliábanTovábbfejlesztett munkakörnyezet


Ron Blacley, a Porthaul R 560 Scaniájának egyik sofőrje pozitív változásként élte meg a régi autóról a Scaniára történt váltást. „Ez a vontató tényleg nagyszerű. Szeretem a retardert, ráadásul a nap végére kevésbé fáradok el.”

A flotta másik Scaniája egy R 620-as modell, amely két különböző fuvarfeladatot teljesít: Melburne-be gyógyászati termékeket szállít, míg visszafele zöldhulladékot visz. A Scania egy 550 lóerős amerikai vontatóval együtt közlekedett. Az azonos útvonal és rakomány ellenére, a Scania napi 40 liter üzemanyaggal fogyaszt kevesebbet, amely a tulajdonos szerint hetente egy fél tank üzemanyagnak felel meg.

Nagy termelékenységű autók

Külön meglepetést jelentett a rövidebb menetidő. A Scania kimagasló motorteljesítményét még a hegyek sem fogták vissza és nem lassították le a járművet. Ráadásul a melburne-i Scania szerviz a karbantartás idejére biztosított egy kölcsönvontatót, így nem volt kieső munkaidő sem. Amíg a Porthaul Scaniája a szervizben volt, a vállalat a kölcsönkapott vontatóval és saját pótkocsijával végezte fuvarfeladatait, majd a karbantartás befejeztével ismét saját gépkocsiját használta.

A Porthaul számára a cél a járművek teljes kihasználtsága, felesleges állásidő nélkül, aminek elérésében a Scania szerviz partnerként működött együtt. és egy olyan vontató esetében, amelyik éves szinten 235.000 km-t fut, egyértelműen kijelenthető, hogy az idő pénz.
Kulcsszavak: R 560, R 620, scania, teherautó, tehergépjármű, trucks
 
Faforgács-szállító teherautók Ausztráliában Euro 6 motorral szerelt Scania tehergépkocsi nyert német környezetvédelmi díjat Faforgács-szállító teherautók Ausztráliában Közös megegyezéssel távozott az ÁAK Zrt. vezérigazgatója Faforgács-szállító teherautók Ausztráliában Jól fejlődik az együttműködés a Volkswagen Csoport haszongépjármű márkái között Az első németországi e-országutas kísérleti projekt mostantól teljes kapacitással halad Az első németországi e-országutas kísérleti projekt mostantól teljes kapacitással halad Tízezer aktív FMS Flotta kezelő rendszer a Scania CER régióban Tízezer aktív FMS Flotta kezelő rendszer a Scania CER régióban
 
„Mad Max” superbike Continental abroncsokon

„Mad Max” superbike Continental abroncsokon

2013. április 11.
A Continental abroncsgyártó és a német BMW motorkerékpár-kiegészítő specialista Wunderlich egyedi motorkerékpárt állított két kerékre.
Részletek
„Mad Max” superbike Continental abroncsokonA BMW S 1000 RR átalakítását a „Mad Max” filmek inspirálták. A „Mad Max” S 1000 RR különleges, matt színű fényezést kapott, az off-road superbike leghangsúlyosabb részét azonban a B17 M/C 58Q és 180/55 B17 M/C 73Q méretű Continental TKC 80 abroncsok adják. A Continental igény szerint a nagytestű és nagy teljesítményű túra endurók számára fejlesztett ContiTrailAttack abroncsot is rendelkezésre bocsátja, 120/70 ZR 17 M/C 58W illetve 180/55 ZR 17 M/C 73W méretben.

A kétkerekű alapkoncepcióját tavaly októberben dolgozták ki. A hannoveri abroncsszakértők valami különlegeset képzeltek el, a cél az volt, hogy stílusos módon mutassák meg az endurók esetében szokatlan méretű abroncsokat. Nicolas Petit francia formatervező asztaláról érkezett a BMW S 1000 RR típusára alapuló átalakítás.

A kétkerekű a Wunderlich partnereitől származó, kiváló minőségű alkatrészekkel készült, öhlins felfüggesztést kapott és Moto-Master féktárcsákat visel, de a Wieres hajtáslánc-technológiájából is profitál. Az irányítást a Magura markolatai segítik, miközben a „motorhang-aláfestés” fokozásáról a Remus által kizárólag ehhez a motorhoz fejlesztett rozsdamentes IDM superbike kipufogó rendszer gondoskodik.

Az 1000-es sorozathoz kínált hatalmas repertoárból válogatva a Wunderlich egy teljesen átdolgozott superbike-ot állított talpra, átalakított lábtámaszokkal, új üléskialakítással, valamint számos részlet, így például az ütésvédő burkolatok, az olajhűtő, valamint az állítható VarioLever kuplung- és fékkar átalakításával.

„Mad Max” superbike Continental abroncsokon
Kulcsszavak: BMW motorrad, continental, gumiabroncs, motor
 
„Mad Max” superbike Continental abroncsokon Exkluzív motoros élmény a napfényes Spanyolországban „Mad Max” superbike Continental abroncsokon BMW R 1200 R - Izmosabb és erősebb General Tire abroncsokkal szerelik a legújabb BMW X5-öst General Tire abroncsokkal szerelik a legújabb BMW X5-öst „Mad Max” superbike Continental abroncsokon Kaland és megmérettetés a kanadai Sziklás-hegységben A Dunlop csapatai uralták a 24 órás nürburgringi versenyt A Dunlop csapatai uralták a 24 órás nürburgringi versenyt
 
Megvette a Cseh Légitársaság 44 százalékát a Korean Air

Megvette a Cseh Légitársaság 44 százalékát a Korean Air

2013. április 11.
Megvette a Cseh Légitársaság (CSA) részvényeinek 44 százalékát a Korean Air (KAL), Dél-Korea nemzeti légitársasága, a szerződést szerdán írták alá Prágában.
Részletek
Megvette a Cseh Légitársaság 44 százalékát a Korean AirMiroslav Dvorák, a Cesky Aeroholding vezérigazgatója közölte: a Korean Air ezentúl egy helyet kap a cseh légitársaság háromtagú felügyelőbizottságában. A szerződés szerint a koreai cégnek beleszólása lesz a CSA-t érintő leglényegesebb kérdésekbe, például az alaptőke változtatásába, illetve a nyereség felosztásába.

A cseh nemzeti légitársaságon keresztül a Korean Air könnyebben tud bejutni az európai légiforgalmi piacokra. A koreai cég bejelentette, hogy Dublinból Prágába helyezi át európai telefonos ügyfélszolgálati központját.

A Korean Air ugyanakkor elővásárlási jogot szerzett a többi kisebbségi részvényre is, és jelezte, hogy érdeklődik azok iránt. A részvények két százaléka Prága és Pozsony tulajdonában van, és várható, hogy rövidesen eladásra kerül. További két százalék a Ceská Pojistovna biztosítónál van, amely azonban nem akarja eladni pakettjét. A CSA többségi részvénycsomagját az állami ellenőrzés alatt álló Cesky Aeroholding tartja a kezében.

A 44 százalékos részvénycsomagért a Korean Air 67,5 millió koronát fizetett, és ugyanennyit lenne hajlandó fizetni a fennmaradó, többségi részvénycsomagért is, ha az eladásra még az idén sor kerülne. Az egész CSA értéke az Ernst&Young könyvvizsgáló és tanácsadó cég becslése szerint mintegy 148 millió korona. Szakértők ezért úgy vélik, hogy a koreaiak által felajánlott összeg reális, és megfelel a cseh nemzeti légitársaság valós értékének.

Megvette a Cseh Légitársaság 44 százalékát a Korean AirA csehek már 2009-ben megpróbálták eladni nemzeti légitársaságukat, de sikertelenül. Az akkori legfőbb probléma az volt, hogy a CSA-nak abban az évben 700 millió koronás vesztesége volt. A CSA mérlege évek óta negatív, a tavalyi pénzügyi évet 241 millió koronás adózás előtti veszteséggel zárta. Alkalmazottainak számát 2009 óta 5000-ről 1000-re csökkentették.
Kulcsszavak: airport, csa airlines, Korean Air, légitársaság, repülés
 
Átvette első Airbus A320neóját a Lufthansa Átvette első Airbus A320neóját a Lufthansa Megvette a Cseh Légitársaság 44 százalékát a Korean Air A Sólyom leszállt Májustól az Air China közvetlen járatot indít Budapest és Peking között Májustól az Air China közvetlen járatot indít Budapest és Peking között Áder János részvétét fejezte ki az orosz elnöknek Áder János részvétét fejezte ki az orosz elnöknek Új repülőgépet telepít Debrecenbe és 7 új járatot indít a Wizz Air Új repülőgépet telepít Debrecenbe és 7 új járatot indít a Wizz Air
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11081 - 11090