Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11101 - 11110
Megkezdte az új Octavia Combi gyártását a Skoda

Megkezdte az új Octavia Combi gyártását a Skoda

2013. április 10.
Hivatalosan is kezdetét vette az új Skoda Octavia Combi sorozatgyártása Mladá Boleslavban. Mindössze néhány héttel a Genfi Autószalonon tartott világpremierjét követően április 5-én máris legördültek az új modell első sorozatgyártású példányai a Skoda székhelyén működő üzem szerelőszalagjáról.
Részletek
Skoda Octavia CombiA nagysikerű „bestseller” harmadik generációja bőséges térkínálattal, csúcsszínvonalú biztonsággal, dinamikusan elegáns formavilággal, takarékos motorokkal, „simply clever” megoldások sokaságával hódít. Az új Skoda Octavia Combi májusban érkezik az első európai piacokra.

„A Skoda Octavia Combi volt 2012-ben Európa legnagyobb darabszámban értékesített kombija” – emelte ki Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a Skoda igazgatótanácsának elnöke. „Az új generáció minden adottsággal rendelkezik e sikertörténet folytatásához az elkövetkező évek során. Az új Octavia Combi ’még több autót’, illetve még több helyet és ‚Simply Clever’ megoldást kínál – röviden: még inkább Skoda” – folytatta Vahland.

Az új Skoda Octavia Combi gyártását előkészítve széles körűen korszerűsítették a Mladá Boleslav-i gyárat, illetve jelentősen bővítették termelőkapacitását. Octavia/Octavia Combi és Rapid modelljei számára a cseh márka napi 800-ról fokozatosan 1.200 járműre növelte az üzem kapacitását.

„Ez már a harmadik nagy modellbevezetésünk mindössze néhány hónap alatt” – hangsúlyozta Michael Oeljeklaus, a Skoda igazgatótanácsának termelés és logisztika területeiért felelős tagja. „Köszönet az egész csapat számára, a termelés, a tervezés, a szerszámkészítés és a logisztika területein egyaránt, akik mindannyian nagy szakértelemmel és szenvedéllyel feleltek meg e hatalmas kihívásnak” – mondta Oeljeklaus. Az új modellek gyártására tett előkészületek során a Mladá Boleslav-i gyár többek között új karosszéria- és teljesen automatizált beltér fényező részleggel bővült, február végén pedig a legkorszerűbb présüzem kezdte meg működését. A vállalat egyedül e létesítményeibe mintegy 66 millió eurót invesztált. A napokban nyílik meg a Skoda új, rendkívül korszerű logisztikai raktárbázisa, amely az eddigieknél jóval gyorsabban, rugalmasabban és hatékonyabban elégíti ki a jármű- és motorgyártás alkatrészigényét. „Intenzíven invesztálunk termelésünkbe, s jól mutatja, milyen erős hazai bázisunk, hogy három autónkból kettő Európában készül” – kommentálta Vahland.

Skoda Octavia CombiAz új Skoda Octavia Combi megjelenésével a cseh gyártó folytatja történetének legnagyobb modelloffenzíváját. Egyedül az idei évben nyolc új, vagy felfrissített modellje mutatkozik be, de 2015-ig a Skoda teljes modellpalettája megújul, illetve további piaci szegmensek felé bővül. A vállalat 2018-ig szóló növekedési stratégiája keretében 2018-ra legalább évi 1,5 millió járműre kívánja növelni globális értékesítését.

E cél elérésében pedig a Skoda Octavia a márka messze legnépszerűbb modelljeként központi szerepet játszik. „Az Octavia a márka szíve” – jelentette ki Vahland. „A Combi pedig a Skoda minden erényét felsorakoztatva nagyban hozzájárult e modellsorozat sikeréhez” – húzta alá a Skoda-vezér. A napjainkig értékesített összesen mintegy 3,8 millió Skoda Octavia közül nagyjából 1,3 millió darabot a Combi változat tett ki.

Az új Skoda Octavia Combi hosszúsága 90, szélessége pedig 45 milliméterrel haladja meg elődjéét, míg tengelytávja közel 11 centiméterrel nőtt. Ennek eredményeképpen új rekordok születtek térkínálata tekintetében, ugyanis piaci szegmense egyetlen más modellje sem kínál ekkora lábteret illetve csomagtartót.

Mindezt „Simply Clever” megoldások sokasága egészíti ki. Az új Octavia Limousine ilyen jellegű részletein – mint például a kétoldalú csomagtérborítás, a hálórendszer a csomagtérben, a táskaakasztó kampók, hulladéktároló és palacktartó, valamint a multimédiás eszköztároló, a tanksapka-fedélbe rejtett jégkaparó vagy a láthatósági mellény vezetőülés alatti rekesze – túl az új Combi további ötletes megoldásokat is felsorakoztat. Ilyen például a kabátakasztó, vagy a hátsó üléstámla csomagtérből előredönthető funkciója. A variálható pozíciójú és teljesen lesüllyeszthető, csomagtér-padlóba rejtett rakodórekeszben a csomagtérroló és a tetőlécek is praktikusan tárolhatók.

Skoda Octavia CombiAz Octavia Combi formavilágát letisztult vonalvezetés, precizitás és harmonikusan kiegyensúlyozott arányok jellemzik. A škoda új formai nyelvezete a legfrissebb Octavia Combinak is jól áll. „Ezt az autót mintha egyetlen darabból öntötték volna, a Combi maga a térkínálat legszebb formája” – hangsúlyozta Dr. Frank Welsch, a Skoda igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja.

Az új Octavia Combi fedélzetén kívánságra a legkorszerűbb biztonsági, kényelmi és infotainment-rendszerek szolgálhatnak, amelyek többnyire a magasabb járműkategóriákból ismerősek. Az új generáció tagjai ennek ellenére kiviteltől függően akár 102 kilogrammal is könnyebbek elődeiknél. E látványos „fogyókúra”, illetve a legmodernebb TSI- és TDI-motorok új generációja az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás terén is kiváló értékeket eredményezett. Az átlagfogyasztás ennek megfelelően átlagosan 17 százalékkal marad az előző nemzedéké alatt, a legtakarékosabb GreenLine változat pedig 100 kilométerenként átlagosan 3,3 liter gázolajjal is beéri, amihez kilométereként mindössze 87 gramm széndioxid kibocsátása társul.
Kulcsszavak: autóipar, gyártás, Octavia Combi, skoda, új modell
 
Erősödött a Nissan pozíciója a világ vezető márkanevei között Erősödött a Nissan pozíciója a világ vezető márkanevei között Megérkezett a Nissan Juke Dynamic Edition Megérkezett a Nissan Juke Dynamic Edition Megkezdte az új Octavia Combi gyártását a Skoda Díjat nyert a Ford 1.0 literes EcoBoost motorja Megkezdte az új Octavia Combi gyártását a Skoda A Ford egyike a világ 50 leginnovatívabb vállalatának Közel 2,5 tonnás Mercedes modellt emeltek a magasba Budapest szívében Közel 2,5 tonnás Mercedes modellt emeltek a magasba Budapest szívében
 
Csökkent az üzemanyagok ára

Csökkent az üzemanyagok ára

2013. április 10.
Csökkentette bruttó 8 forinttal a benzin és 3 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt.
Részletek
Csökkent az üzemanyagok áraCsökkentette bruttó 8 forinttal a benzin és 3 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt.

A mérsékléssel a benzin átlagára 425-426 forint, a gázolajé pedig 430-431 forint lett. A múlt héten a gázolaj nagykereskedelmi árát bruttó 3 forinttal emelte a Mol, a benziné akkor nem változott.

A Mol február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak a hét első munkanapján, hanem szerdán is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei árak alapján az árról.

A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint volt.

Az autósok 15-25 forintos különbséget is tapasztalhatnak egyes kutak árai között.
Kulcsszavak: benzin, benzinkút, gázolaj, üzemanyag
 
Franciaországban a TotalEnergies árkorlátozást vezet be az üzemanyag árára az év végéig Franciaországban a TotalEnergies árkorlátozást vezet be az üzemanyag árára az év végéig Csökkent az üzemanyagok ára Csökkent az üzemanyagok ára Hivatalosan is megnyitotta kapuit a világ legnagyobb Shell töltőállomása a luxemburgi Berchemben Hivatalosan is megnyitotta kapuit a világ legnagyobb Shell töltőállomása a luxemburgi Berchemben Csökkent az üzemanyagok ára Emelkedett az üzemanyagok ára Csökkent az üzemanyagok ára Optifuel Lab 2: A renault Trucks járművek kiváló energiahatékonyságáért
 
A Fővárosi Közgyűlés elfogadta az új fővárosi taxirendeletet

A Fővárosi Közgyűlés elfogadta az új fővárosi taxirendeletet

2013. április 10.
A közgyűlés keddi rendkívüli ülésén 19 igen, 2 nem és 10 tartózkodás mellett elfogadott rendelet szerint bevezetik a rögzített hatósági árat 450 forintos alapdíjjal, 280 forintos kilométerdíjjal és 70 forintos percdíjjal.
Részletek
A Fővárosi Közgyűlés elfogadta az új fővárosi taxirendeletetE jogszabály szerint a gépjárművek legfeljebb 10 évesek lehetnek, tengelytávjuknak legalább 2550 milliméternek, csomagterüknek 430 literesnek, motoruknak pedig 55 kilowatt teljesítményűnek kell lenniük, és teljesíteniük kell az Euro IV-es, 2018-tól pedig az Euro V-ös károsanyag-kibocsátási normát.

A rendelet 2013. szeptember elsején lép hatályba. Akinek a rendelet kihirdetésekor működő taxija nem felel meg a rendeletben előírt egyes műszaki paramétereknek, az 2015. július 1-jéig használhatja a taxiját éves vizsgáztatás mellett, de 2014. szeptember elsejétől csak 10 évnél fiatalabb járművek közlekedhetnek, és sárga alapszínűnek kell lenniük.

További előírás, hogy minden taxin azonos utastájékoztató matricáknak, illetve szabadjelzőnek kell lennie, március 15. és október 15. között működőképes légkondicionáló berendezéssel kell rendelkeznie, október 15. és március 15. között pedig kötelező lesz a téli gumi használata. Minden taxiban dohányzási tilalom lesz, és kötelezővé válik a bankkártyás fizetés lehetővé tétele.

A fuvarszervezőkkel szemben pénzügyi alkalmassági feltételeket támasztanak, logójukat a járművekre meghatározott helyen ragaszthatják fel.

Tarlós István főpolgármester a vitában azt mondta, halaszthatatlannak tűnő problémát kell megoldani, és tudható volt, hogy ha egyszer hozzányúlnak a rendelethez, akkor érdekellentétek, feszültségek lesznek. Hangsúlyozta, hogy csaknem két év alatt több mint negyven egyeztetést tartottak, és senkinek nem akarnak kedvezni senki kárára. A fővárosnak egy célja van: a legjobb szándékkel megoldani a problémát.

A Fővárosi Közgyűlés elfogadta az új fővárosi taxirendeletetA vitában felszólaló képviselők elismételték azokat az érveket, amelyeket a közgyűlés előtti sajtótájékoztatón hangoztattak.
Kulcsszavak: főváros, rendelet, Tarlós István, taxi
 
A Fővárosi Közgyűlés elfogadta az új fővárosi taxirendeletet Kiírták a közbeszerzést a Thököly út egy szakaszának felújítására Elektromos autóbusz közlekedik tesztjelleggel Budapesten Elektromos autóbusz közlekedik tesztjelleggel Budapesten Uber: nem jó irány az új technológia betiltása Uber: nem jó irány az új technológia betiltása A Fővárosi Közgyűlés elfogadta az új fővárosi taxirendeletet 2016 végére befejeződhet a 3-as metró teljes felújítása A Taxisok folytatják a demonstrációt, ha szerdán sem javítanak helyzetükön A Taxisok folytatják a demonstrációt, ha szerdán sem javítanak helyzetükön
 
Az Irányjelző Közlekedési Magazin a 83. Genfi Autószalonon

Az Irányjelző Közlekedési Magazin a 83. Genfi Autószalonon

2013. április 09.
Európa legjelentősebb autószalonja közel 85000 négyzetméteren, 260 gyártó újdonságait, tanulmányait mutatja be.
Részletek
Az Irányjelző Közlekedési Magazin a 83. Genfi AutószalononEurópa legjelentősebb autószalonja közel 85000 négyzetméteren, 260 gyártó újdonságait, tanulmányait mutatja be.

A regisztrált újságírók már a szalon nyitása elött betekintést nyerhettek az autószalon világába, de az újdonságok, premierek másnap reggel kezdődtek.

Második éve itt kerül kihirdetésre az „év Autója” díj nyertese. A Genfi Autószalon nem csak Európában, az egész világon a legjelentősebbnek számit.

Az idei nyertes a Volkswagen Golf volt, mely viselheti az „év Autója 2013” címet. A döntőben nyolc autó, a Golfon kívül a Renault Clio, Toyota ST86/Subaru BRZ, a Magyarországon gyártott Mercedes A-osztály, a Ford B-Max, a Peugeot 208 és a Hyundai i30,  a Volvo V40 közül választotta ki a nyertest az 57 tagú zsűri.
megnézem
Az Irányjelző Közlekedési Magazin a 83. Genfi Autószalonon
Az Irányjelző Közlekedési Magazin a 83. Genfi Autószalonon
Kulcsszavak: ajánló, autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf
 
Az Irányjelző Közlekedési Magazin a 83. Genfi Autószalonon Irányjelző Közlekedési Magazin márciusi ajánló Az Irányjelző Közlekedési Magazin a 83. Genfi Autószalonon Kompakt külső tágas belsővel - Citroen C4 Picasso Az Irányjelző Közlekedési Magazin a 83. Genfi Autószalonon ŠKODA KUSHAQ – Dizájnrajzok kínálnak ízelítőt az indiai piac számára készülő új SUV-modellről PEUGEOT Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem PEUGEOT Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem A Volkswagen Csoport bemutatta a jövő mobilitását a Párizsi Autószalonon A Volkswagen Csoport bemutatta a jövő mobilitását a Párizsi Autószalonon
 
Az Iveco csatlakozik a FIA közlekedésbiztonsági kampányához

Az Iveco csatlakozik a FIA közlekedésbiztonsági kampányához

2013. április 09.
Az Iveco és a New Holland Agriculture a haszongépjárművek, illetve mezőgazdasági gépek gyártói közül elsőként támogatja a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) „FIA Action for Road Safety” kampányát.
Részletek
Az Iveco csatlakozik a FIA közlekedésbiztonsági kampányáhozA Fiat Industrial csoport két tagja a FIA WTCC Túraautó Világbajnokság hivatalos beszállítójaként csatlakozik a nemzetközi kezdeményezéshez. A kampány felhívja a figyelmet a közlekedésbiztonságra, valamint tudatosabb és biztonságosabb vezetésre nevel, hogy életeket mentsen a közutakon.

Közúti balesetekben évente 1,3 millió ember veszti életét, és közel 50 millióan sérülnek meg. Az Egészségügyi Világszervezet (World Health Organisation, WHO) becslése szerint – hacsak nem történik előrelépés a probléma kezelésében – 2030-ra a közúti baleset lesz a világ ötödik leggyakoribb halálozási oka, évente mintegy 2,4 millió áldozattal. A „FIA Action for Road Safety” kampány a szervezet erőforrásaival segíti a nemzetközi tagszervezeteket az oktatásban, valamint a biztonságosabb utak, járművek és vezetői magatartás megteremtésében.

Az Iveco a FIA WTCC Túraautó Világbajnokság (World Touring Car Championship) állomásain mutatja be a világ első „Safety Truck biztonsági teherautóját”, egy különleges felszereltségű Stralis nyergesvontatót, amely egyben a verseny „felvezető teherautója” is lesz. A paddock területén kialakított biztonsági zónában egy másik, egyedi kialakítású Iveco modell pedig vendéglátói funkciókat tölt be. Színpadként, pihenő- és találkozóhelyként szolgál, valamint a haszongépjárművekkel kapcsolatos közlekedésbiztonságra hívja fel a figyelmet. A New Holland Agriculture a bajnokság első helyszínén, Monzában az ABS SuperSteer™ rendszerrel felszerelt T7 Auto Command traktorral vett részt.

Az új Stralis Hi-Way, az Iveco nehézgépjárműveinek zászlóshajója nyerte el a „Az év haszongépjárműve 2013” (International Truck of the Year 2013) címet, amelyben biztonsági szolgáltatásai is jelentős szerepet játszottak. A jármű technológiailag kiemelkedő, aktív biztonsági megoldásai közé tartozik a továbbfejlesztett vészfékrendszer (AEBS), a fékasszisztens funkcióval ellátott EBS rendszer, a fáradtság figyelő funkció és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is. Emellett a xenon fényszórók javítják a sofőr látótávolságát, és gondoskodnak a nyugodt, biztonságos vezetésről.

Az Iveco csatlakozik a FIA közlekedésbiztonsági kampányáhozA Stralis Hi-Way fülkéje egyszerre jelenti a munkahelyet és az életteret a sofőr számára, ezért a fedélzeti ergonómia rendkívül fontos tényező. Ezt szem előtt tartva, az Iveco a vásárlók igényeinek megfelelően alakította ki az ideális fülkét, amelyben a kezelőszervek a műszerfal és a központi terület környezetébe kerültek, hogy jól láthatók és könnyen elérhetők legyenek.

 A New Holland Agriculture számos olyan összetett, aktív és passzív biztonsági megoldással szereli fel traktorait, amelyek védik a mezőgazdasági munkásokat a különféle kockázatok ellen, valamint lehetővé teszik a biztonságos munkavégzést. Az intelligens fékrendszer (Intelligent Braking System) mellett az egyes modellekhez elérhető ABS SuperSteer™ rendszer növeli a fékezés biztonságát, javítja a manőverező képességet, valamint biztosítja a jármű meredek terepen történő biztonságos üzemelését. Az Auto Command™ fokozatmentes sebességváltó Active StopStart rendszere pedig megállás után minden mozgást meggátol előre- vagy hátrafelé, még meredek lejtőkön, nagy terhelés melletti munkavégzés esetén is.

A New Holland valamennyi traktorjában az alapfelszereltség részét képezik a leeső tárgyak elleni védelmet nyújtó rendszerek (Falling Object Protection Systems, FOPS) is. A teljes látóteret biztosító fülkekialakítás növeli az első rakodóeszközökkel végzett műveletek biztonságát, a többszörösen díjnyertes Sidewinder™ kartámasz és a többfunkciós Command Grip™ kar pedig ésszerű, ergonomikus elrendezésben egyesíti a traktor fő funkcióit. Ezen felül a kombájnok és a nagy teljesítményű traktorok legtöbbje kérésre nagyobb látóteret biztosító kamerákkal is felszerelhető.
Kulcsszavak: biztonság, FIA, fiat, iveco, wtcc
 
Az Iveco csatlakozik a FIA közlekedésbiztonsági kampányához Michelisz harmadik helyen végzett Az Iveco csatlakozik a FIA közlekedésbiztonsági kampányához Intelligens közlekedési hálózatok fejlesztésében működik közre a Ford Az Iveco csatlakozik a FIA közlekedésbiztonsági kampányához Senki ne induljon útnak pénteken a hófúvással érintett országrészekben! Randevú egy legendával Randevú egy legendával Az Iveco csatlakozik a FIA közlekedésbiztonsági kampányához A Renault Trucks több megoldással is hozzájárul a sofőrök fokozott biztonságához
 
Hogyan szereljük fel biztonságosan a nyári gumiabroncsokat?

Hogyan szereljük fel biztonságosan a nyári gumiabroncsokat?

2013. április 09.
Most, hogy a jelek szerint tényleg beköszöntött hazánkban a tavaszi időjárás, eljön a szokásos év eleji abroncscserék időszaka.
Részletek
Hogyan szereljük fel biztonságosan a nyári gumiabroncsokat?A Continental szakértői azt tanácsolják az autósoknak, hogy fogadják meg a jól ismert 7 Celsius fokos szabályt, azaz ha a hőmérséklet tartósan 7 °C fölé emelkedik, cseréljék le a téli gumikat a melegebb időben jobban tapadó és biztonságosabb nyári abroncsokra.

Fontos a leszerelt gumik alapos átvizsgálása és helyes tárolása

A leszerelt téli abroncsokat (és ha a legutóbbi csere során nem történt meg, a felszerelésre váró nyáriakat is) alaposan nézzük át, látható sérüléseket, a futófelületbe vagy az oldalfalba fúródott tárgyakat keresve. A gumiabroncs oldalfalainak végigsimításával győződjünk meg róla, hogy nem sérült-e az abroncs szerkezete. Amennyiben púposodást vagy egyéb rendellenességet találunk, az abroncs szakember általi vizsgálatra szorul. A leszerelt téli abroncsok tárolására egy hűvös, száraz és fénytől védett hely a legalkalmasabb, mivel a hő, a nedvesség és a közvetlen napfény is meggyorsítja az abroncsok öregedését. Amennyiben kerékre szerelve tesszük el a nyári abroncsokat, akkor egymásra fektetve tároljuk őket, ellenkező esetben állítva, két-három hetente egy negyed fordulatot fordítva rajtuk.

Ne elégedjünk meg a törvényileg előírt profilmélységgel

Fontos a futófelület profilmélységének ellenőrzése: a törvényileg előírt minimális profilmélység 1,6 milliméter, de a Continental szakértői azt javasolják, hogy 3 milliméternél alacsonyabb profilmélységű nyári abroncsot már ne szereljünk vissza az autónkra. A gumik elhasználódásának lassítása érdekében érdemes változtatni azok pozícióján. A Continental szakértői szerint 7-10 ezer kilométerenként érdemes új pozíciót választani az egyes abroncsoknak – erre remek alkalom a szezonális csere. Amennyiben valamiért csak az egyik tengelyre kerülnek új abroncsok, akkor a nagyobb profilmélységgel rendelkező gumiabroncsokat mindig a hátsó kerekekre kell felszerelni, függetlenül attól, hogy első- vagy hátsókerék hajtású autóról van szó.

Hogyan szereljük fel biztonságosan a nyári gumiabroncsokat?Az abroncsnyomás helyes beállítása és karbantartása elengedhetetlen

Az abroncscserét követően nem szabad megfeledkezni ez előírt guminyomás beállításáról. Az alacsony nyomás ugyanis nem csak a gördülési ellenállást – és ezzel az autó fogyasztását – növeli meg, de az autó stabilitását is hátrányosan befolyásolja. A fokozott melegedés pedig defekthez vezethet és akár balesetet is okozhat. Mivel egy hibátlanul felszerelt csúcsminőségű abroncs is veszíthet a beállított nyomásból, a Continental szakértői azt javasolják, hogy két-három hetenként ellenőrizzük a nyomásértékeket és amennyiben szükséges, töltsük után. A gyártók által megadott nyomásértékek az abroncsok hideg állapotára vonatkoznak, így azokat mindig elindulás előtt kell ellenőrizni. Legalább szezonális kerékcserekor a pótkerék nyomását is ajánlott beállítani és abba javasolt a gyárilag előírt nyomásnál 0,5 barral többet tölteni.

A 10 évnél idősebb abroncs cserére szorul

Régen, esetleg az autó előző tulajdonosa által vásárolt gumiabroncs esetén vessünk egy pillantás az abroncs gyártási idejét jelző DOT számra is. Az abroncs oldalfalán megtalálható jelzés első két számjegye a gyártás hetét, második két számjegye pedig a gyártás évét jelöli. Azaz egy 3709 DOT-számú abroncsot 2009. 37. hetében gyártottak. Amennyiben háromjegyű DOT-szám szerepel abroncsunk oldalfalán, az 2000. előtti gyártást jelent. A Continental szakértőinek ajánlása szerint a 10 évnél idősebb abroncsokat állapotuktól függetlenül ajánlott cserélni.
Kulcsszavak: continental, ellenőrzés, gumiabroncs, nyári gumi
 
A Dunlop létrehoz egy új tabellát a Moto2TM és a Moto3TM legjobb előzéseit bemutató versenyzők számára A Dunlop létrehoz egy új tabellát a Moto2TM és a Moto3TM legjobb előzéseit bemutató versenyzők számára A ‘Gonosz Manó Teszt’ a Ford a minőség iránti elkötelezettségét garantálja A ‘Gonosz Manó Teszt’ a Ford a minőség iránti elkötelezettségét garantálja Újjászületett a terepjárók etalonja: Goodyear abroncsokon érkezik a vadonatúj Land Rover Defender Újjászületett a terepjárók etalonja: Goodyear abroncsokon érkezik a vadonatúj Land Rover Defender Hogyan szereljük fel biztonságosan a nyári gumiabroncsokat? Az új Maserati Quattroporte Continental gumiabroncsokon hagyja el a gyár területét Hogyan szereljük fel biztonságosan a nyári gumiabroncsokat? A Goodyear az EfficientGrip Performance piacra dobásával előkelő abroncscímke besorolására épít
 
Lezárult az őrmezői metróvégállomás új intermodális csomópontjának terveire kiírt tervpályázat

Lezárult az őrmezői metróvégállomás új intermodális csomópontjának terveire kiírt tervpályázat

2013. április 09.
A Fővárosi önkormányzat, a BKK és a BKV DBR Metró Projekt Igazgatóság kiemelt fontosságú közös projektje újabb mérföldkőhöz érkezett.
Részletek
Lezárult az őrmezői metróvégállomás új intermodális csomópontjának terveire kiírt tervpályázatA Fővárosi önkormányzat, a BKK és a BKV DBR Metró Projekt Igazgatóság kiemelt fontosságú közös projektje újabb mérföldkőhöz érkezett: 2013. április 8-án eredményt hirdettünk az M4-es metró Kelenföldi pályaudvar állomáshoz kapcsolódó, őrmező oldali felszínrendezésre és terminál jellegű autóbusz-pályaudvar létesítésére kiírt építészeti tervpályázati eljárásban.
A pályázat szükségességét az indokolta, hogy sajnálatos módon az M4-es metró építését úgy örökölte meg a hivatalba lépő új városvezetés és a BKK, hogy a kelenföldi végállomásnál a felszíni rendezés, az M1-M7 autópályák felől érkező autóforgalom P+R parkolóba vezetése és a Budaörs, Gazdagrét felől érkező buszok végállomásoztatása nem volt megoldott.

A pályázat eredmenyhirdetésén Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója kiemelte: Közép-Európában ez az egyik első kísérlet zárt, színvonalas intermodális buszállomásra, mely esetben a jó minőségű építészeti és funkcionális kialakítás kulcsfontosságú. A nyertes pályaművek ezen szempontok érvényesülését biztosítja, így akár régiós szinten is mintaértékű új csomópont létesülhet – sajnos az idejekorán elmaradt előkészítés miatt csak az M4-es metró átadása után – tette hozzá a BKK vezérigazgatója.

Az igen összetett, városépítészeti és közlekedésfejlesztési szempontokat mérlegelő 11 fős bírálóbizottság munkájában Finta Sándor fővárosi főépítész elnökletével és Vitézy Dávid BKK vezérigazgató közreműködése mellett Takács Viktor XI. kerületi főépítész, a Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara, a Magyar építész Kamara, a Budapesti építész Kamara továbbá a BKK szakértői vettek részt.

Lezárult az őrmezői metróvégállomás új intermodális csomópontjának terveire kiírt tervpályázatA megadott, 2013. március 4-i határidőre 12 pályamű érkezett be, melyek mindegyike eleget tett az előírt szabályossági követelményeknek, így kivétel nélkül érvényesek és elbírálhatók voltak.
Kulcsszavak: 4-es metró, autóbusz, bkk, főváros, pályaudvar, Pályázat, vasút
 
Az orosz Metrowagonmash újítja fel a 3-as metró szerelvényeit Az orosz Metrowagonmash újítja fel a 3-as metró szerelvényeit Hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz közlekedik Pakson Hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz közlekedik Pakson Lezárult az őrmezői metróvégállomás új intermodális csomópontjának terveire kiírt tervpályázat Elkészültek a Budapestre érkező új buszok első darabjai Október elejéig 100 új magyar busz áll forgalomba Október elejéig 100 új magyar busz áll forgalomba Lezárult az őrmezői metróvégállomás új intermodális csomópontjának terveire kiírt tervpályázat A Siemens is versenybe szállt az Alstomért
 
Az új LEAF messzebb megy és gyorsabban tölt

Az új LEAF messzebb megy és gyorsabban tölt

2013. április 09.
A világ legnépszerűbb, kizárólag elektromos energiával hajtott autójának mostanra ikonikussá vált körvonala nem változott, de az európai gyártás indulásával egy időben a Nissan LEAF számos jelentős műszaki fejlesztésen ment át.
Részletek
Nissan LEAFAz új LEAF fürgébb lett és hála az átfogó változtatásoknak hosszabb utat tud megtenni egy töltéssel. A műszaki fejlesztéseknek köszönhetően a NEDC hatótávolság 175 km-ről 199 km-re nőtt. Az extraként rendelhető fedélzeti gyorstöltő ráadásul felére csökkenti az akkumulátor teljes feltöltéséhez szükséges időt.
Egyes változtatások a hatékonyság javítását célozzák, mások a praktikusságot fokozzák, megint mások a vezetési élményt növelik. Együtt pedig még vonzóbbá teszik az elektromos jármű vezetését.

Motor és akkumulátor

Az új Nissan LEAF-en végrehajtott legnagyobb változtatás a hajtásláncot érinti - ennek hatására megnőtt a hatótávolság. Az eredeti autóban az akkumulátortöltő és az inverter az autó csomagterében, a hátsó ülések mögött került elhelyezésre. Bár a kialakítása viszonylag kompakt, az egység mégis elfoglalta a csomagtartó teljes szélességét. Ez - amellett, hogy csökkentette a csomagteret - kizárta a tökéletesen sík padlólap kialakítását is. A töltő és az inverter most az autó elejében található, az elektromos motorral egybeépítve. így nemcsak a csomagtér nő meg mintegy 40 literrel - ami a repülőre felvihető kézipoggyász méretének felel meg -, de a hátsó ülések lehajtásával immár egy sík padlólap is elérhető.

Bár a gyors reagálású, váltakozó áramú szinkronmotor továbbra is 80kW teljesítményt ad le, számos új jellemzőjének köszönhetően működése még inkább környezetbarát és hatékony. Az új motor inerciája 5%-kal csökkent, ami javítja az általános hatékonyságát.

Nissan LEAFBár a meghajtó „egység" a töltő és az inverter motorba való beépítésével magasabb lett, az ügyes csomagolásnak köszönhetően a motorháztető szintje nem változott, és változatlan maradt a súlyeloszlás is. A motort továbbra is a Nissan által tervezett 48 modulos kompakt lítium-ion akkumulátor hajtja, ami az utastér alatt került elhelyezésre egy csomagban, hogy az autó tömegközéppontját a lehető legalacsonyabban tartsuk. Az akkumulátorcsomag erős fémházat kapott, ami oldalirányú ütközés esetén plusz védelmet jelent. összeszerelése a Nissan LEAF-fel együtt a Nissan Egyesült Királyságbeli gyártóközpontjának új üzemében történik.

A sebességmérő szerinti teljesítmény kis mértékben változott, a csúcssebesség 144 km/h (1 km/h-val csökkent), a 100 km/h-ra való gyorsuláshoz 11,5 mp szükséges (ez 0,4 mp-el kevesebb, mint korábban), és az autó légellenállását javító lépéseknek, az súlycsökkentést célzó programnak és más műszaki változtatásoknak köszönhetően a hivatalos NEDC hatótávolság 175 km-ről 199 km-re nőtt. Ugyancsak a praktikusság javítását szolgálja a választható fedélzeti 6,6 kW töltő, amelynek segítségével a 32 amperes nyilvános és otthoni töltők is használhatók. A 32 amperes töltőoszlop fele annyi idő - 8 óra helyett 4 óra - alatt tölti fel a kimerült akkumulátort, mint a hagyományos, a háztartásokban használt 16 amperes EV aljzat. Ami azonban még ennél is fontosabb: akár egy rövid pihenő alatt is jelentősen feltölthetjük a részben lemerült akkumulátort.

Az Európa-szerte telepített 600 db CHAdeMO hagyományos gyorstöltőknél még ennél is gyorsabb töltési lehetőség áll az elektromosjármű-vezetők rendelkezésére. A gyorstöltők 50 kW-os magasfeszültségű egyenáramot juttatnak közvetlenül az akkumulátorba, ami még gyorsabb töltést eredményez: mindössze 15 percre van szükség ahhoz, hogy az akkumulátor 30%-ról 80%-os töltöttségi szintre kerüljön.

Nissan LEAFReagálva a jelenlegi Nissan LEAF tulajdonosok visszajelzéseire, az autón található töltőpontot is áthelyeztük. A töltő fedele immár távvezérléssel nyitható a kulcsfej illetve az utastérben található elektronikus (és nem mechanikus) kapcsoló segítségével, ezenkívül a töltőnél egy apró LED lámpa segít megtalálni az aljzatot éjszaka vagy földalatti parkolóhelyen.

A biztonságot tovább fokozza az elektromechanikus zár, amely a kábelt az aljzathoz rögzíti az akkumulátor töltése közben, így megakadályozza, hogy idegenek hozzáférjenek. Az Acenta és Tekna felszereltségi szinteknél az autó automatikusan jelzi a tulajdonosnak, ha a töltés váratlanul megszakad.

Az új jótállás öt év/100.000 km garanciát vállal az akkumulátorok anyaghiba és kivitelezés miatti meghibásodása esetén, és tartalmaz egy „állapotromlási" záradékot is, amely a fokozatos kapacitáscsökkenés esetén nyújt fedezetet.
Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, környezetbarát, leaf, nissan, Sunderland, zöld
 
Az új LEAF messzebb megy és gyorsabban tölt Új korszak kezdődik a Citroen kompakt egyterűinek történetében A BMW plug-in hibrid modelljeiből már júliusban elkelt az egész évre tervezett mennyiség A BMW plug-in hibrid modelljeiből már júliusban elkelt az egész évre tervezett mennyiség Tíz ország 24 óra alatt: útra kelt az Audi e-tron Tíz ország 24 óra alatt: útra kelt az Audi e-tron Méregzsák – Nissan Juke 1,9 DIG-T Méregzsák – Nissan Juke 1,9 DIG-T Újabb elektromos kamion érkezik Újabb elektromos kamion érkezik
 
Jótékonysági akciót indít a Mercedes

Jótékonysági akciót indít a Mercedes

2013. április 09.
Segíts egy mosollyal címmel jótékonysági akciót indít a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat javára a Mercedes-Benz Hungária Kft. - közölte a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing- és PR-vezetője pénteken Kecskeméten az MTI-vel.
Részletek
Mercedes-Benz CLASztipichné Kozári Edina elmondta: magánszemélyek és vállalatok egyaránt megvásárolhatják az első, kizárólag Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz CLA felületének részleteit, és a felajánlásokból beérkező összeg a gyermekmentő szolgálathoz kerül.







A www.segitsegymosollyal.hu weboldalon április 15-től foglalhatók le az egyenként 25 négyzetcentiméter nagyságú felületek, amelyeken az adakozók arcképeiket, vállalatok logójukat vagy egyéb ábrákat helyezhetnek el - fűzte hozzá. A dekorált CLA személygépkocsit a nagyközönség az év későbbi szakaszában több rendezvényen is megtekintheti. Sztipichné Kozári Edina hangsúlyozta: tavaly nagy érdeklődés övezte az első kecskeméti Mercedes-Benz B-osztályú személygépkocsi aukcióját, ezért az idén az adománygyűjtésnek egy olyan formáját választottuk, amellyel sokkal többen hozzájárulhatnak a közös célhoz.

A Világszínvonal Magyarországról szlogent valóban kiérdemli a kecskeméti Mercedes-Benz modell, a CLA, mert a világ legáramvonalasabb szériagyártású személyautója - fogalmazott a marketing- és PR-vezető. A kecskeméti Mercedes-Benz Hovány autószalonban pénteken este bemutatták az első, eladásra gyártott személygépkocsit, melyet a gyár a jótékonysági aukcióra ajánlott fel.

Mercedes-Benz CLAA Mercedes-Benz kecskeméti gyára 2012 márciusában, alig négy évvel a telephely kiválasztását követően nyitott meg, és azóta a legmodernebb környezetbarát technológiával gyártja - a rastatti gyárral együtt - a Mercedes-Benz B osztály személyautókat.
A kapacitásnövekedésnek és a CLA-gyártásnak - amely gyár második és a világon csak Magyarországon gyártott modelljeként gördült le a gyártósorról - köszönhetően a dolgozói létszám 2500 főről több mint 3000-re bővült.

A Mercedes-Benz B osztályból az első évben 40 ezer készült el Kecskeméten.
Kulcsszavak: CLA, jótékonyság, kecskemét, mercedes-benz
 
Jótékonysági akciót indít a Mercedes Sportos luxus kompakt - Mercedes A200 CDI Blue Efficiency Jótékonysági akciót indít a Mercedes Elkészült az első, Kecskemétnek gyártott hibrid busz Dízelbotrány - Egy Daimlernél és egy BMW-nél is feltűnő kibocsátási értékeket rögzített egy vizsgálat Dízelbotrány - Egy Daimlernél és egy BMW-nél is feltűnő kibocsátási értékeket rögzített egy vizsgálat A Mercedes-Benz eladásai csökkentek az első negyedévben, de a csúcskategóriás és az elektromos szegmens szárnyal A Mercedes-Benz eladásai csökkentek az első negyedévben, de a csúcskategóriás és az elektromos szegmens szárnyal A Mercedesnél az elektromos meghajtás hosszú múltra tekint vissza A Mercedesnél az elektromos meghajtás hosszú múltra tekint vissza
 
Merevebb karosszéria a még stabilabb futásért és a gyorsabb kormányreakciókért

Merevebb karosszéria a még stabilabb futásért és a gyorsabb kormányreakciókért

2013. április 09.
A RAV4 előző generációi gördülési komfortjukkal, könnyű vezethetőségükkel és manőverezhetőségükkel alapozták meg hírnevüket – és azzal, hogy még a legrosszabb útviszonyok közt is megnyugtatóan uralhatók maradtak.
Részletek
Toyota RAV4Az új, kényelmesebb vezetői üléshelyzet mellett a RAV4 megőrizte  e fontos képességeket, amelyeket az első és hátsó futómű áthangolásával, az Elektromos Szervokormány tökéletesítésével, valamint az új, modern négykerékhajtású Integrált Menetdinamikai Rendszer részeként kínált, újonnan kifejlesztett Sport üzemmóddal sikerült még magasabb szintre emelni.

E fejlesztések eredményeképpen az új RAV4 száraz és nedves útfelületeken egyaránt stabilabb és fürgébb, így vezetője még magabiztosabban és ösztönösebben irányíthatja ezt az igazán élvezetesen uralható autót.
Az új RAV4-hez Lejtmenetvezérlés és Hegymeneti Elindulássegítő rendszer is rendelhető. Az automata váltóval szerelt modellekhez alapfelszerelésként kínált Lejtmenetvezérlés automatikusan végzi el a fokozatválasztást, önállóan szabályozza a motor fordulatszámát és az ABS rendszer lehetőségeit kihasználva egyenként fékezi a kerekeket, így a vezető egyenletes sebességgel ereszkedhet le a lejtőkön – szilárd útburkolaton és terepen egyaránt.

Karosszériaszerkezet

A karosszéria kialakításához széles körben alkalmaztunk nagy és ultranagy szilárdságú acélt, így a szerkezet szilárdságának csökkenése nélkül is vékonyabb elemeket használhattunk, ami kedvező hatást gyakorolt a jármű tömegére és üzemanyag-fogyasztására. Az új RAV4-ben számos helyen alkalmaztuk ezt a megoldást, többek közt olyan stratégiai területeken, mint a torpedólemez és az A-oszlopok csatlakozási pontja, a hátsó tengelyek rögzítési pontja és a hátsó futómű spirálrugóinak felső bekötési pontja. A karosszéria merevebbé vált a ponthegesztések számának növelésével az első ajtónyílások és a csomagtérnyílás körül, így az autó pontosabban és gyorsabban reagál a kormányparancsokra.

Toyota RAV4áthangolt első és hátsó futómű


A RAV4 megörökölte elődje MacPherson első rugóstagját, valamint könnyűfém hosszlengőkaros és kettős keresztlengőkaros hátsó futóművét. Mindkét rendszert átalakítottuk, hogy tovább javítsuk az autó rugózási kényelmét és kormányérzetét. Megváltoztattuk az első futómű spirálrugójának feszességét. Merevebb rögzítést kapott az első felfüggesztés stabilizátora, ami finomabb kanyarvételt tesz lehetővé. A még jobb kormányérzet és gördülési komfort érdekében csökkentettük a lengéscsillapítók belső szerkezeti súrlódását, optimalizált tulajdonságokkal bíró szilenteket alkalmaztunk, belső súrlódásukat pedig fluorbevonat alkalmazásával mérsékeltük. Hasonló intézkedésekkel javítottuk a hátsó felfüggesztés jellemzőit. Módosítottuk a rugóállandót, és annak érdekében, hogy az első és a hátsó tengely egyenletes oldaldőlési hajlamot mutasson, megnöveltük a kanyarstabilizátorok átmérőjét. A hátsó lengéscsillapítók és szilentek esetében ugyanazokat módosításokat alkalmaztuk, mint az első tengelyen.

áttervezett Elektromos Szervokormány

Az Elektromos Szervokormány (EPS) felépítését és vezérlőegységét átalakítottuk, így a vezetői üléshelyzet kényelmesebbé, a kormányzás pontossága és a kormányérzet pedig tökéletesebbé vált. A kormányoszlop dőlésszögét 1 fokkal csökkentettük, az új kormánykerék pedig a korábbi 27,6 helyett alkalmazott 25,3 fokos beépítési szögnek köszönhetően közelebb került a vezetőhöz. Az EPS elektromos vezérlőegységének (ECU) integrálása mérsékli az autó tömegét, a műgyanta bevonatú előtéttengely alkalmazásával és az új vezérlő program segítségével pedig javult a kormányzás pontossága és a kormányérzet.

Toyota RAV4Integrált Menetdinamikai Rendszer

A RAV4 megrendelhető elsőkerékhajtással, vagy az új Sport üzemmódot is kínáló Integrált Menetdinamikai Rendszerrel, ami a Toyota modern összkerékhajtási technológiájának továbbfejlesztett változata. Az Integrált Menetdinamikai Rendszer egy kifinomult, nagy sebességű interaktív vezérlőrendszer, amely koordinálja a RAV4 új Dinamikus Nyomatékszabályozású 4WD rendszerét, Járműstabilitás-vezérlését (VSC) és Elektromos Szervokormányát (EPS), nagyban fokozva ezzel a kompakt SUV teljesítményét, irányíthatóságát és biztonságát.

A Dinamikus Nyomatékszabályozású 4WD rendszer számos érzékelőtől kapja a működéséhez szükséges információkat (sebesség, kormányzási szög és perdületi ráta), s ezek alapján – az első és hátsó differenciálművekben elhelyezett elektromágneses működtetésű tengelykapcsolón keresztül – folyamatosan szabályozza a forgatónyomaték megoszlását az első és hátsó kerekek között. Az első és hátsó kerekek közti nyomatékmegosztás 100:0 és 50:50 arány közt változhat, ami azt jelenti, hogy normál útviszonyok közt a RAV4 – az alacsonyabb fogyasztás érdekében – automatikusan elsőkerékhajtású (100:00) autóként működik.

Normal üzemmódban – amikor a vezető sem a Sport, sem a Lock állást nem aktiválja – a hátsó kerekekhez nemcsak akkor juttat nyomatékot a rendszer, ha a csúszós úton kipörgést érzékel (mint a RAV4 harmadik generációjánál), hanem akkor is, ha a jármű kanyarodás közben alulkormányzottá válik. így az új RAV4 menetteljesítménye és fordulékonysága mind a közúti forgalomban, mind pedig terepen érezhetően javult. Az új Sport üzemmód bekapcsolása után a nyomaték még az alulkormányzottság kialakulása előtt eljut a hátsó kerekekhez. A kormánykerék elfordításának pillanatában az új Dinamikus Nyomatékszabályozású 4WD rendszer – az új fejlesztésű Pre-Torque Control¹ használatával – automatikusan 90:10 arányra módosítja az első/hátsó nyomatékelosztást, hogy a hátsó kerekekre juttatott forgatónyomaték segítségével az autó stabilabban kanyarodjon.

Toyota RAV4Ha erősebb alulkormányzottság jelentkezik, a rendszer a Yaw Rate Feedback Control segítségével 50%-ig képes növelni a hátsó kerekekre jutó nyomaték mennyiségét, tovább javítva ezzel az első abroncsok oldalirányú tapadását. Ahogyan a rendszer ’dinamikusan’ csoportosítja át a nyomatékot az első kerekekről a hátsókra, az új Sport üzemmód a RAV4 kormányának szervorásegítését is hasonlóképpen csökkenti 20%-kal; emellett – modellváltozattól függően – a gázreakciók hevesebbé válnak, és a sportosabb vezetési élmény érdekében a váltó vezérlése is magasabb fordulatszámnál kapcsol feljebb.

A 4WD Lock gomb terepen nyújt hasznos segítséget: segítségével a vezető 40 km/órás sebességig 50:50 arányban rögzítheti az első/hátsó nyomatékelosztást. Ha az autó átlépi ezt a sebességhatárt, a rendszer automatikusan visszakapcsol Normal üzemmódba.
Kulcsszavak: bemutató, rav4, toyota, új modell
 
Merevebb karosszéria a még stabilabb futásért és a gyorsabb kormányreakciókért Design együttműködés a smart és a BoConcept között Merevebb karosszéria a még stabilabb futásért és a gyorsabb kormányreakciókért Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI Közel 2,5 tonnás Mercedes modellt emeltek a magasba Budapest szívében Közel 2,5 tonnás Mercedes modellt emeltek a magasba Budapest szívében Sorozatgyártásra kész a Prémium Ford Mondeo Vignale Sorozatgyártásra kész a Prémium Ford Mondeo Vignale Óriási előnnyel áll az élen hazánkban a Toyota Óriási előnnyel áll az élen hazánkban a Toyota
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11101 - 11110