Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 11111 - 11120
A Stadler Rail jelentkezett a GYSEV motorvonat-beszerzési tenderére

A Stadler Rail jelentkezett a GYSEV motorvonat-beszerzési tenderére

2012. január 05.
A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. motorvonat beszerzésére kiírt tenderére egy ajánlat érkezett ...
Részletek
StadlerA Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. motorvonat beszerzésére kiírt tenderére egy ajánlat érkezett, a Stadler Rail AG beadványa - közölte a vasúttársaság szerdán.

A kiírás szerint a Közlekedési Operatív Programban (KöZOP) finanszírozott beszerzés négy egyáramnemű regionális villamos motorvonat szállítására, üzembe helyezésére, a kapcsolódó szolgáltatások teljesítésére, 20 éves időtartamra alkatrész utánpótlás biztosítására szól.
A beszerzés becsült értéke áfa nélkül 6 milliárd forint.


A tenderre 2012 január 3-áig lehetett jelentkezni.

A GYSEV tájékoztatása szerint a beérkezett jelentkezést a következő két hétben megvizsgálják. Amennyiben a jelentkezés a kiírás feltételeinek megfelel, az ajánlattétel benyújtására 30 nap áll a cég rendelkezésére. Tervek szerint eredmény és a szerződéskötés április elején esedékes - közölte a GYSEV az MTI érdeklődésére.

A svájci központú vasúti gépjárműgyártó Stadler Rail-csoport a magyar piacon 2005 óta van jelen három leányvállalatán keresztül. A MáV tenderén 30+30 Flirt típusú motorvonat szállítását és karbantartását nyerte el, a szerződést 2006-ban kötötték meg. Az első járművek 2007-ban érkeztek, az utolsó szerelvényt 2010-ben szállították le. Azóta a magyar vasúton átlagos 94 százalékos rendelkezésre állással üzemelnek.
A Stadler-csoport több mint 9 milliárd forintot fektetett be eddig Magyarországon.

TalentPusztaszabolcson 2007-ben indult a Flirt motorvonatok karbantartási munkáinak végzéséhez szükséges üzem 2,7 milliárd forint beruházás révén.

Azóta a pusztaszabolcsi leányvállalat 2011-ben megbízást nyert el 10 darab Talent motorvonat karbantartására is. Szolnokon 2009-ben alumínium kocsiszekrény hegesztő üzemet hozott létre 6,7 milliárd forint fejlesztés után, az üzem bővítéséről az 2011 júniusában szándéknyilatkozatot írtak alá a várossal.






Jelenleg Magyarországon  300 munkavállalónak ad munkát a Stadler cég három leányvállalata,  Stadler Trains Magyarország Kft., a Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft. és a Stadler Szolnok Járműgyártó Kft.

További cikkek

Elérte a 70 százalékot a 4-es metró készültségi szintje
A KDB elutasította a miskolci villamos tender elleni keresetet
Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója
Kulcsszavak:
 
NFM: 68 milliárd forint jut az idén újfelújításra NFM: 68 milliárd forint jut az idén újfelújításra Több ezer Suzukit hívnak vissza a légzsák, illetve a motor lehetséges meghibásodása miatt Több ezer Suzukit hívnak vissza a légzsák, illetve a motor lehetséges meghibásodása miatt A Stadler Rail jelentkezett a GYSEV motorvonat-beszerzési tenderére Az auto motor und sport olvasói a Jaguar XF-et választották Rekordévet zárt az Audi Magyarországon Rekordévet zárt az Audi Magyarországon A Stadler Rail jelentkezett a GYSEV motorvonat-beszerzési tenderére A kormány kibővíti az M0 nagyprojektet
 
Bevetésen a Volkswagen Haszonjárművek a 2012-es Dakar ralin

Bevetésen a Volkswagen Haszonjárművek a 2012-es Dakar ralin

2012. január 05.
A Dakar rali a világ egyik legkeményebb motor- sport- eseményének számít. Rendkívüli módon ...
Részletek
Volkswagen HaszonjárművekA Dakar rali a világ egyik legkeményebb motorsporteseményének számít. Rendkívüli módon próbára teszi úgy az embert, mint a gépet.
A Volkswagen Haszonjárművek sorozatban harmadszor támogatja tekintélyes flottával ezt a rangos rendezvényt. Mindeközben szélsőséges körülmények között tesztelheti legújabb termékeit.

Számos újdonságot tartogat a 2012-es Dakar rali. A starthelyszín immár nem az argentin fővárosban, Buenos Airesben, hanem az ettől mintegy 500 kilométerre délre fekvő tengerparti üdülőhelyen, Mar del Plata városában volt. Másrészt az eddigiekkel ellentétben a rali mezőnye nem keresztben szeli át oda-vissza a földrészt, Argentínába visszaérkezve, hanem Chiléből északi irányban haladva éri el Peru fővárosát, Limát. Továbbá az elmúlt három évben győzedelmeskedő Volkswagen csapat idén nem vesz részt a versenyen, mivel a Motorsport részleg a hivatalosan is bejelentett rali-világbajnokságba való 2013-as beszállásra készül (a Polo R WRC-vel).

Egyéb tekintetben azonban nem változott a verseny. A Dakar rendezőségének sorozatban harmadik alkalommal a Volkswagen Haszonjárművek a hivatalos járműbeszállítója. A márka „Hivatalos Szállítóként” 30 Amarokot – köztük az újdonságnak számító automata sebességváltós és rövidfülkés változatokkal –, valamint nyolc Multivan Panamericana modellt állított csatasorba. Ezenkívül a kísérőflotta újdonsága még: egy Crafter 4MOTION az Achleitner összkerékhajtási rendszerével.

Volkswagen HaszonjárművekA műszaki gépátvételen az összes jármű problémamentesen megfelelt. Ennek során az előírt vészhelyzeti berendezéseket (többek között a műholdas segélyhívórendszert) éppúgy ellenőrizték, mint az elsősorban a nehéz sivatagi etapokon fontos biztonsági felszereléseket. A legtöbb Amarok olyan engedéllyel is rendelkezik, amellyel a versenyútvonalon is haladhat, így ezeket borulókerettel, kagylós versenyüléssel és ötpontos biztonsági övvel is ellátták. A csapatok már a papírok ellenőrzésének bonyodalmain is túljutottak, amely során például a vezetői engedélyt és a betegbiztosítást kontrollálják.

Mintegy 250 ezer néző kísérte figyelemmel a startot a Plaza Colon téren Mar del Plata központjában, illetve a környékbeli utcákon, akik lelkesen búcsúztatták a rali mezőnyét és a kísérőjárműveket. A startemelvényen 178 motorkerékpár, 30 quad, 161 autó és 74 kamion gördült át. A Dakar-karaván előtt mintegy 9000 kilométer áll.

Az útvonal először Argentínán vezet keresztül, majd a Pampán át eléri az Andokat, innen a 4800 méter magas San-Francisco hágón keresztül a mezőny átjut Chilébe, ahol a Copiapo nevű bányászvárosban a félidőben,  január 8-án pihenőnapot tartanak.

További cikkek

Kevesebbet kell dolgozni ma egy autóért, mint tíz éve
újabb „Think Blue.“ kampányt indít a Volkswagen
Porsche Hungaria: 32 százalékos piaci részesedés az idén
Kulcsszavak:
 
Két új szakmával bővül az Audi duális szakképzése Két új szakmával bővül az Audi duális szakképzése Már látható Közlekedési Magazinunk júniusi adása Már látható Közlekedési Magazinunk júniusi adása Minden idők legsikeresebb negyedéve a Ford történelmében Minden idők legsikeresebb negyedéve a Ford történelmében Ultradögös kerekeket kapott a Tesla Model S Ultradögös kerekeket kapott a Tesla Model S Miskolc az elektromos mobilitás támogatója Miskolc az elektromos mobilitás támogatója
 
Kína nem támogatja külföldiek új autógyártó beruházásait

Kína nem támogatja külföldiek új autógyártó beruházásait

2012. január 05.
Kína a felesleges gyártó- kapacitás és a vállalatok magas száma miatt a jövőben nem támogatja ...
Részletek
Kína nem támogatja külföldiek új autógyártó beruházásaitKína a felesleges gyártókapacitás és a vállalatok magas száma miatt a jövőben nem támogatja az autógyártást illető külföldi beruházásokat.


A korábban alapított vegyesvállalatokat nem érinti a Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság (NDRC) december végi bejelentése, amely szerint az autógyártást illető külföldi beruházásokat ezen túl nem támogatják. Az iparág "támogatott" kategóriából az "elfogadott" kategóriába való átcsoportosítását az NDRC "a hazai gépjárműgyártás egészséges fejlődésének szükségével" magyarázta. Egy, a Hszinhua hírügynökség által idézett NDRC-hivatalnok a héten úgy fogalmazott, a felesleges gyártókapacitás és az iparági vállalatok magas száma miatt került sor a lépésre. A kelet-ázsiai országban jelenleg a 130-at is meghaladja az autógyártó cégek száma, ez magasabb mint bárhol máshol a világon.

Az értékesítés volumene ugyanakkor a Kínai Autógyártók Szövetségének adatai szerint 2011 első tizenegy hónapjában mindössze 2,6 százalékkal nőtt, szemben a 2010-es 34 és a 2009-es 42 százalékos bővüléssel. "A kiigazítás racionális döntés az autóipar fejleményeinek tükrében. Nem jelenti a külföldi beruházások szigorítását, mindössze jobb piaci lehetőségeket és magasabb hozamot biztosító iparágak felé segítjük a külföldi tőkét" - fogalmazott a neve elhallgatását kérő hivatalnok.

Kína nem támogatja külföldiek új autógyártó beruházásaitA döntés értelmében a jövőben elesnek az eddigi vám- és adókedvezményektől a betelepülni akaró cégek, de a gyáralapítás engedélyeztetése is nehezebb lesz a mostaninál. Kivételt jelentenek a zöldenergiát használó autógyártást illető beruházások, amelyeket Kína továbbra is támogat, és ugyancsak ösztönzik a kutatás-fejlesztési központok felállítását.









További cikkek

Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója
A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige
Decemberben 14,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba
Kulcsszavak:
 
Az Iveco átadta a MotoGP hivatalos szállítójárműveit Az Iveco átadta a MotoGP hivatalos szállítójárműveit "Önmagukat vezető" teherautókat fejlesztettek ki Japánban "Önmagukat vezető" teherautókat fejlesztettek ki Japánban Indulhat a Continental pitypangból készült gumiabroncsainak tesztelése Indulhat a Continental pitypangból készült gumiabroncsainak tesztelése Hazai gyártású sikermodellekkel tarolt a Suzuki 2016-ban Hazai gyártású sikermodellekkel tarolt a Suzuki 2016-ban Nyolcvan 737 MAX-ot rendelt az SMBC lízingcég a Boeingtől Nyolcvan 737 MAX-ot rendelt az SMBC lízingcég a Boeingtől
 
Használt buszokat venne a BKV

Használt buszokat venne a BKV

2012. január 05.
Használt autóbuszok beszerzésére irányuló keret- megállapodásra írt ki közbeszerzést a BKV, ezek becsült ...
Részletek
Használt buszokat venne a BKVHasznált autóbuszok beszerzésére irányuló keretmegállapodásra írt ki közbeszerzést a BKV, ezek becsült értéke 3 és 6 milliárd forint között van.

A BKV honlapján elérhető dokumentáció szerint a BKV 60 "szóló" és 60 csuklós buszt vásárolna a rendelkezésre álló források függvényében, olyanokat, amelyek legfeljebb 10 évesek és maximum 1 millió kilométert futottak, klímásak, alacsonypadlós kivitelűek és legalább Euro 3-as károsanyag-kibocsátási normájú motorral működnek.



További elvárás a járművekkel szemben, hogy azok alkalmasak legyen a kerekesszékkel utazók fel- és leszállására, a külön-külön is nyitható ajtók pedig legyenek ellátva beszorulás elleni védelemmel. Az úgynevezett szóló autóbuszok kapacitása legalább 66, a csuklósoké pedig minimum 102 utas legyen, s a szállítónak a hajtáslánc főegységeire 3 hónapos garanciát kell biztosítania.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdai tájékoztatása szerint nem konkrét buszokra írtak ki tendert, hanem egy keretmegállapodást szeretnének kötni a gyártókkal, forgalmazókkal azért, hogy gyorsabban és szabályosan be tudjanak szerezni használt buszokat, ha azokat egy másik európai ország eladja. Hozzátették, hogy Budapest eddig sok jó lehetőségtől elesett hosszú és bonyolult eljárások miatt.

Mercedes CitaroA központ közölte továbbá, hogy nem az újak helyett, hanem a régi Ikarusok felújításának kiváltására szereznek be használt buszokat. Hozzátette, hogy a korábbi tendereken beszerzett Van Hool és Mercedes Citaro buszok heteken belül forgalomba állnak Dél-Pesten és Budán.













További cikkek


új, takarékos busztípust mutat be a Kravtex
Használt Volvo buszokat szerezne be a BKV
Az MAN Lion’s City GL jól teljesített az új európai buszrendszer képviseletében Budapesten
Kulcsszavak:
 
Használt buszokat venne a BKV Új távolsági buszt fejlesztett a Kravtex Bemutatjuk a BMW limitáltszériás roadsterét Bemutatjuk a BMW limitáltszériás roadsterét Az új BMW X2 már a debütálása előtt megtekinthető lesz a virtuális valóságban Az új BMW X2 már a debütálása előtt megtekinthető lesz a virtuális valóságban A Volvo Trucks bemutatja az új FM-et A Volvo Trucks bemutatja az új FM-et Használtautó.hu: lassuló növekedést mutat a használtautó-import Használtautó.hu: lassuló növekedést mutat a használtautó-import
 
Kétmillió turbófeltöltőt gyártott Oroszlányban a BorgWarner

Kétmillió turbófeltöltőt gyártott Oroszlányban a BorgWarner

2012. január 05.
Tízéves fennállása alatt kétmillió turbófeltöltőt gyártott Oroszlányban az amerikai BorgWarner, a vállalat ...
Részletek
Kétmillió turbófeltöltőt gyártott Oroszlányban a BorgWarnerTízéves fennállása alatt kétmillió turbófeltöltőt gyártott Oroszlányban az amerikai BorgWarner, a vállalat hosszú távú terveiben a kapacitás ötven százalékos növelése szerepel, amelyhez a 700 fős létszámot 20 százalékkal bővítik - mondta el a társaság ügyvezetője az MTI-nek.

Bogár Attila kifejtette, nemcsak a kapacitás növekszik jelentős mértékben 2015-ig, hanem az alkalmazott technológiák köre is bővülni fog. A vállalatnál az idén a dolgozók létszáma közel nyolcvan fővel emelkedett. A közelmúltban létrehozott új munkakörökben számos mérnököt is alkalmaznak. Ők olyan munkát végeznek, amelynek eddig a németországi gyár volt a helyszíne - ismertette az ügyvezető. A BorgWarner az Audi, a Volkswagen, a Fiat, a GM, a Volvo, a Renault, a PSA csoport és a BMW személyautóiba készít feltöltőket, illetve a Deutz és a Fiat traktorokhoz gyárt turbókat, 70-80 ezer darabot évente.

A magyarországi gyár első üzemcsarnokát 2001-ben avatták fel, a fejlődési dinamikára jellemző, hogy évente megduplázták termelésüket. Legutóbb 2007 novemberében adtak át egy új, 4.000 négyzetméteres csarnokot, ezzel az üzem 13.386 négyzetméterre bővült.A BorgWarner magyarországi befektetésének értéke elérte a 25 millió eurót és Oroszlányban a turbógyártó üzletág második legnagyobb gyára jött létre. A vállalat árbevétele 2010-ben meghaladta a 330 millió eurót.

Kétmillió turbófeltöltőt gyártott Oroszlányban a BorgWarnerA BorgWarner csoport a világ 18 országában 63 vállalatot fog össze, 17.400 főt foglalkoztat. Gépjárművek motorjaihoz, illetve autók hajtásláncaihoz, erőátviteli berendezéseihez gyártanak komplett rendszereket. A cégcsoport teljes árbevétele 2010-ben 5,6 milliárd amerikai dollár volt, 2011-re 7,2 milliárd dollár a bevétel becsült értéke.












További cikkek


Elkészült az ezredik DAF a tajvani összeszerelő-üzemben
Optimistán várják az új évet a német gazdaság meghatározó szereplői
öt év múlva milliárdos nyereséget tervez az Opel
Kulcsszavak:
 
Elektromos kerékpárhoz fejlesztett innovatív hajtástechnológiát a BMW i divízió Elektromos kerékpárhoz fejlesztett innovatív hajtástechnológiát a BMW i divízió Történelme legkönnyebb sport-prototípusát készítette el az Audi Történelme legkönnyebb sport-prototípusát készítette el az Audi Vezető nélküli kínai autó előzte meg a nagy autógyártókat Vezető nélküli kínai autó előzte meg a nagy autógyártókat Forgalomba helyezték az első ötajtós LADA 4x4 modelleket Forgalomba helyezték az első ötajtós LADA 4x4 modelleket Kétmillió turbófeltöltőt gyártott Oroszlányban a BorgWarner Innováció az akusztikában – Az Audi e-Sound
 
A KDB elutasította a miskolci villamos tender elleni keresetet

A KDB elutasította a miskolci villamos tender elleni keresetet

2012. január 04.
A 31 villamos szállítására szóló miskolci villamos tendert megtámadó Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles ...
Részletek
SkodaA 31 villamos szállítására szóló miskolci villamos tendert megtámadó Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. keresetét keddi határozatával elutasította a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) - a határozat a Közbeszerzési Hatóság (a Közbeszerzések Tanácsa jogutódja) honlapján jelent meg.
A miskolci villamosvasút fejlesztési projektnek a legutóbbi járműtendere - amely már a negyedik volt - tavaly májusban indult. A felhívásra öt ajánlat érkezett, amelyek közül az összességében legelőnyösebb, az AnsaldoBreda S.p.A. pályázata lett a nyertes.


Három pályázó fellebbezett, és a KDB a magyar Ganz-Skoda Zrt. kérelmének helyt adva tavaly novemberben kimondta, hogy annak pályázata is érvényes. A két másik cég, a mostani panaszos, és a Solaris Bus & Coach S.A. jogorvoslati kérelmét a KDB elutasította. Ezután a bírálai szakaszt újra nyitották. Mielőtt az ajánlatkérők - a Miskolc Megyei Jogú Város önkormányzata, és a Miskolc Város Közlekedési Zrt. - újra értékelték volna az ajánlatokat, hiánypótlást kértek az ajánlattevőktől, a referenciáikkal kapcsolatosan.

A Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. azért fordult a KDB-hez, mivel megítélése szerint az ajánlatkérő a hiánypótlási felszólításban módosított az ajánlattételi felhívásban meghatározott referenciákon, úgy hogy azok előnyösebbek legyenek a Ganz-Skoda Zrt.-nek.

A Közbeszerzési Döntőbizottság nem találta alaposnak a spanyol cég kifogását, ezért azt elutasította.
Skoda


















További cikkek


Elérte a 70 százalékot a 4-es metró készültségi szintje
új, takarékos busztípust mutat be a Kravtex
Elkészült az ezredik DAF a tajvani összeszerelő-üzemben
Kulcsszavak:
 
A KDB elutasította a miskolci villamos tender elleni keresetet Kiszorítják a külföldi márkákat az állami autóparkból Kínában BMW i3 modellekkel bővül a DriveNow autómegosztó szolgáltatás londoni járműflottája BMW i3 modellekkel bővül a DriveNow autómegosztó szolgáltatás londoni járműflottája Nőtt az új hibrid és elektromos autók száma az EU-ban Nőtt az új hibrid és elektromos autók száma az EU-ban A Jeep először mutatta meg a 2017-es Jeep Grand Cherokee modellt A Jeep először mutatta meg a 2017-es Jeep Grand Cherokee modellt A KDB elutasította a miskolci villamos tender elleni keresetet A Honda 267 millió angol font értékű beruházási programot indított útjára a swindoni gyártóüzemben
 
Az Opel a személyautó eladási ranglista élén

Az Opel a személyautó eladási ranglista élén

2012. január 04.
Opel személy- gépkocsiból kelt el a legtöbb 2011-ben Magyar- országon.Négyszer jobban nőtt az Opel, mint a piaci átlag.
Részletek
OpelAz Opel  start-cél győzelmet aratatott tavaly a személygépkocsi piacon és - végig vezetve az eladási rangsort - 2011 végén a képzeletbeli dobogó legfelső fokára állhatott. Egész évi kiegyensúlyozott szereplésével az Opel Magyarország európai szinten is kiemelkedő piaci részesedést produkált, a 11,8 százalék közel egy százalékkal több, mint az előző évi volt.

A trend a személygépkocsik piacán csekély mértékben ugyan, de pozitív volt a mélypontnak számító 2010-hez képest:  45 ezer fölé emelkedtek az eladások, ami 3.7%-os növekedést jelent. Ehhez képest az Opel magyarországi személyautó eladásai lényegesen jobban, közel 13%-al növekedtek, ami abszolút számokban 5.327 eladott autót jelent (a 2010-es eladás 4.717 volt). Továbbra is az Opel maradt a legnépszerűbb márka a magánvásárlók között. Volumen szempontjából az Astra és a Corsa volt a legfontosabb két Opel modell – mindkettő első helyre került a saját piaci szegmensében, és a Meriva is első volt a kis egyterűek piacán.

Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója Opel szempontból kiemelkedőnek ítélte az elmúlt évet: „15 év után került ismét a személyautó eladások élére az Opel!  Tudottan nehéz piaci körülmények között tudtuk növelni eladásainkat és piaci részesedésünket miközben érzékelhetően tovább erősödött a márka pozitív megítélése. Ez utóbbi sok tényező együttes hatása: talán a legfontosabb, hogy sikeresek és kedveltek az új Opel modellek.

OpelAz Opel népszerűsítéséhez hozzájárult az is, hogy tavaly ünnepeltük a márka magyarországi hivatalos jelenlétének huszadik évfordulóját több izgalmas eseménnyel. és miközben arról beszéltünk, hogy az Opel úttörő szerepet töltött és tölt be a magyar autóiparban, Szentgotthárdon menetrend szerint készül – és az idén megkezdi termelését – az Opel legkorszerűbb motorgyára.”

Az idei várakozásokról Kovács Tamás a következőket mondta: „ A magyar gépjárműpiac – a jelek szerint -  túl van a mélyponton. 2012 azonban továbbra is nehéz évnek ígérkezik, kedvezőtlen nemzetközi és hazai gazdasági kilátások közepette. Reálisan arra számítunk, hogy a lassú autópiaci kilábalás folytatódhat, az Opel pedig a pozícióit ezen a lassan növekvő piacon szeretné még tovább javítani!”

Opel újdonságokban 2012-ben sem lesz hiány. Az év elején kerül a kereskedésekbe a sportos GTC Astra és az új Zafira Tourer és még az első félévben érkezik az Opel megnövelt hatótávolságú elektromos autója, az Ampera. Emellett rövidesen 195 lóerős turbodízellel bővül az Insignia motorkínálata és rajtra készül a GTC Astrára épülő új OPC modell. A második félévben pedig további három új modellel jelentkezik az Opel.
Opel

















További cikkek


Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója
A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige
Az új Ford Focus Electric fantasztikus eredményekkel mutatkozik be
Kulcsszavak:
 
Euro 6 motorral szerelt Scania tehergépkocsi nyert német környezetvédelmi díjat Euro 6 motorral szerelt Scania tehergépkocsi nyert német környezetvédelmi díjat Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up Lerántja a leplet a parkolási balesetekről a Nissan Lerántja a leplet a parkolási balesetekről a Nissan Még mindig az 5-ös BMW a világ legnépszerűbb üzleti autója Még mindig az 5-ös BMW a világ legnépszerűbb üzleti autója Kecskeméti Mercedes-Benz CLA modellekkel közlekednek a csapat DTM pilótái Budapesten Kecskeméti Mercedes-Benz CLA modellekkel közlekednek a csapat DTM pilótái Budapesten
 
Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója

Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója

2012. január 04.
A Kia Motors bemutatta a koreai autóipar első sorozat- gyártású, teljesen elektromos üzemű autóját a Kia Ray EV-t. A károsanyag kibocsátás ...
Részletek
Kia Ray EVA Kia Motors bemutatta a koreai autóipar első sorozatgyártású, teljesen elektromos üzemű autóját a Kia Ray EV-t. A károsanyag kibocsátás nélkül üzemelő fürge városi autó egy feltöltéssel akár 139 kilométer megtételére is képes.

A Ray EV egyelőre kizárólag a koreai piacra készül, műszaki alapját a márka 1,0 literes benzinmotorral hajtott kiskategóriás egyterűje, a tavalyi év végén bemutatott Ray adja. A méretek megegyeznek, sőt, a világon először az elektromos kivitel a hagyományos hajtásláncú, belsőégésű motorral hajtott modellekkel közös sorokon készül.

A Ray EV elsőkerékhajtású, motorja 50 kW teljesítményű (68 LE) háromfázisú, akkumulátora 16.4 kWh-s, lítium ion polimer szerkezetű. Az akkucsomagot tíz éves élettartamra méretezték és a hátsó ülések alá építették be.

A Ray EV 187 kilóval nehezebb benzinmotoros testvérénél, ám mivel a villanymotor legnagyobb forgatónyomatéka (167 Nm, ez 77 százalékkal több az 1,0 literes benzinmotorénál) éppen közvetlenül az elindulás után ébred, az EV különlegesen rugalmas viselkedésű. Ennek alapján nem meglepő, hogy a benzinmotoros Ray-nél rövidebb idő alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára (15.9 s), végsebessége 130 km/óra. Szokványos, 220V-os elektromos hálózatból az akkumulátorcsomag hat óra alatt tölthető fel teljesen, gyorstöltéssel azonban 25 perc is elég.

Kia Ray EVA Ray EV erőátvitelében kétféle D üzemmód választható. E (ECO) állásban a hajtáslánc elektronikája takarékosan bánik az akku tartalmával, és úgy szabályozza a villanymotor működését, hogy a hatótávolság a lehető legnagyobb legyen. B (BRAKE) üzemmódban pedig jelentősen megnő a motorfékhatás.

A Ray EV megjelenése kívülről lényegében megegyezik a benzinmotoros kivitelével, négy ponton azonban eltér attól: az autó orrán, a hűtőmaszkban alakították ki a hagyományos hálózati töltő csatlakozóját (a gyorstöltő-csatlakozót a benzinbetöltő nyílás helyére szerelték). Az első ajtókon feliratok hívják fel a figyelmet a Ray EV tiszta működésére (Zero Emissions EV) és különleges 14 colos könnyűfém keréktárcsák csökkentik az autó légellenállását.

A Ray EV műszerfalán külön kijelzőn követhető a villanymotor működése, a hatótávolság és az akkumulátor töltöttségi szintje. Az autó navigációs rendszere sem mindennapi: a 7 colos képátlójú kijelzőn a hagyományos navigációs információkon kívül a legközelebbi töltőállomások is megjelennek, és grafikusan megjeleníthető a hatótávolság is. A térképre rajzolt kör mutatja, meddig juthat el az autó az aktuális töltöttséggel. így a vezető könnyen el tudja dönteni, elérhető-e úti célja akkutöltés nélkül, vagy sem.
Ma 500 töltőpont működik Koreában, és a tervek szerint ez a szám már 2012 végére, 3100-ra nő.

A Ray EV villanymotorjának hatásfoka 93 százalék, ezzel a legjobb a kategóriában. A lítiumion polimeres szerkezetű akkumulátor cellái átlagosan 13 százalékkal kisebbek, energiasűrűségben azonban 15 százalékkal jobbak a versenytársak hasonló szerkezeteinél. A fedélzeti töltőrendszer, a motor váltóáramát előállító inverter, a rendszertranszformátorok és a teljes fedélzeti elektronika agya is jóval fejlettebb a korábbi generációknál.

Kia Ray EVA Ray EV fékrendszere is különleges: a hagyományos kerékfékek rásegítője is elektromos hajtású. A fékhatás az esetek többségében a villanymotor generátorüzembe kapcsolásával alakul ki, a veszteségenergiákat a rendszer a hajtáslánci akkuba tölti, ám közvetlenül a megállás előtt, illetve vészfékezéskor a hagyományos hidraulikus fékek is működésbe lépnek. A kétféle fékrendszer hatékony együttműködésének eredménye a tökéletes fékpedálerő, a finoman adagolható fékhatás, valamint a regeneratív működés eredményeként megnövelt hatótávolság.

A Ray EV nagyon csendes, ez olykor gondot jelenthet, hiszen a gyalogosok nem hallják meg a közeledő autót. Az ebből adódó balesetek elkerülésére a Kia a Ray EV-t felszerelte a VESS (Virtual Engine Sound System: mesterséges motorhang) rendszerrel. 20 km/óra alatt ez a szerkezet benzinmotor hangot játszik hangszóróin keresztül, és ugyanezt teszi tolatáskor is.

Japánban és az Egyesült államokban már tervezik a mesterséges motorhang törvényi előírását az elektromos autóknál, a Kia pedig már meg is tette az első lépést e rendszerek elterjesztésének irányába.
Ray EV alapfelszereltsége gazdag: alapáron jár hozzá a hat légzsák, a menetstabilizáló elektronika (VDC) és az emelkedős elindulásokat segítő féknyomsátartó (HAC).

A Kia 2500 Ray EV-t gyárt már 2012-ben, ezek mindegyike kormányzati szervezeteknél és önkormányzatoknál teljesít majd szolgálatot, ezzel is támogatva a Kia kutatásait és a márka elektromos autóinak fejlesztését.

Kia Ray EV Műszaki adatok

MéRETEK
Hosszúság   3593 mm
Szélesség   1595 mm
Magasság   1700 mm
Tengelytáv   2520 mm
Saját tömeg   1185 kg

HAJTáSLáNC
Villanymotor  50 kW (68 LE), 167 Nm
AKKUMULáTOR
Feszültség  330V (lítium ion polimer)
Kapacitás  16.4 kWh
Töltési idő  6.0 óra (220V-os hálózatból) / 25 perc (nagyfeszültségű gyorstöltéssel)

MENETTELJESTMéNYEK
Gyorsulás (0-ról 100 km/órára) 15.9 s
Végsebesség 130 km/óra
Hatótáv 139 km

További cikkek

A Ford a Cambridge-i egyetem szakembereivel közösen tervez autókat a csökkentlátók számára
Decemberben 14,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba
A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige
Kulcsszavak:
 
A Toyota 2040-től csak elektromos autókat gyárt A Toyota 2040-től csak elektromos autókat gyárt Műszaki hiba miatt egy időre eltűnt a radarokról egy Boeing Dreamliner Műszaki hiba miatt egy időre eltűnt a radarokról egy Boeing Dreamliner Apu, hogy megybe az a nagy...Közel 6 milliárdért épült a remíz, csak a villamos nem fér be Apu, hogy megybe az a nagy...Közel 6 milliárdért épült a remíz, csak a villamos nem fér be UTA: minden tízedik sofőr bérét megtakaríthatják az üzemanyagkártyákkal a fuvarozók UTA: minden tízedik sofőr bérét megtakaríthatják az üzemanyagkártyákkal a fuvarozók Bemutatjuk a Citroën új generációs SUV-ját a C5 Aircross-t Bemutatjuk a Citroën új generációs SUV-ját a C5 Aircross-t
 
A Volkswagen 2018-ig szeretné 25 százalékkal környezetkímélőbbé tenni a termelését

A Volkswagen 2018-ig szeretné 25 százalékkal környezetkímélőbbé tenni a termelését

2012. január 04.
A Volkswagen Személyautók márka a „Think Blue. Factory.” program keretein belül összes üzemegysége számára egyértelmű célokat ...
Részletek
VolkswagenA Volkswagen Személyautók márka a „Think Blue. Factory.” program keretein belül összes üzemegysége számára egyértelmű célokat határozott meg a fenntartható környezetvédelmi intézkedéseket illetően: 2018-ig a Volkswagen összes gyárában 25 százalékkal kell csökkenteni a környezeti terhelést. Ez elsősorban az energiafelhasználást, a keletkező hulladék mennyiségét, a légnemű károsanyag-kibocsátást, a vízfogyasztást és a CO2-kibocsátást foglalja magában.

„Gyáraink növekvő hatékonysága és termelékenysége révén a Volkswagen márka már ma is lényegesen hozzájárul a Csoport 2018-ig kiterjedő stratégiai céljainak teljesítéséhez. Mi azonban még egy lépéssel továbbmegyünk: szeretnénk 2018-ig a termelést minden üzemünkben összesen 25 százalékkal környezetkímélőbbé tenni.” – nyilatkozta Hubert Waltl, a Volkswagen Személyautók márka termelési és logisztikai igazgatója. A 2010-es év értékeihez képest a jövőben jelentősen csökkenteni kell majd a CO2 kibocsátást, a keletkező hulladék mennyiségét, a legyártott járművenként felhasznált energiamennyiséget (MWh), valamint a termelés teljes vízfogyasztását.  

„A fenntartható és hatékony termelés egyértelmű versenyelőny.” – egészítette ki Prof. Werner Neubauer, a Volkswagen márka igazgatótanácsának alkatrész üzletágért felelős tagja. „A „Think Blue. Factory.” koncepcióval egy olyan egyértelmű stratégiát jelöl ki a Volkswagen márka, amely a világszerte működő gyáraink összes környezetvédelmi intézkedésére kiterjed. Járműveink fenntartható termelésére irányuló nagyszabású célkitűzéseink már a vásárlóink számára is könnyen érthetőek és egyértelműen meghatározottak.”

VolkswagenA Volkswagen a „Think Blue. Factory.” koncepció révén az autógyártás területére vonatkozó fontos intézkedésekkel egészítette ki a „Think Blue.” programot, melynek célja a termelés hatékonyságának növelése, illetve a környezettudatosabb energiaellátás megteremtése. Ez a program minden alkalmazottra vonatkozik, és az évente megrendezett „Think Blue. Factory.”- napok keretein belül a termelés energiafelhasználásának csökkentésére irányuló jövőbeli megoldásokat, illetve kezdeményezéseket a Volkswagen Energia-kupa kitüntetéssel díjazzák majd.

Néhány héttel ezelőtt a Tennessee állambeli Chattanooga városában létesített új Volkswagen-gyár a világ autógyárai közül elsőként kapott platina LEED-tanúsítványt (Energiagazdálkodási és Környezetvédelmi szempontból élenjáró Kialakítás). A tanúsítvány a fenntartható és környezetkímélő termelés szigorú előírásainak betartását igazolja.

További cikkek

újabb „Think Blue.“ kampányt indít a Volkswagen
A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige
Porsche Hungaria: 32 százalékos piaci részesedés az idén
Kulcsszavak:
 
Az új Golf GTI Clubsport: Jubileumi modell a Golf GTI 40. évfordulójára Az új Golf GTI Clubsport: Jubileumi modell a Golf GTI 40. évfordulójára Egy kreatív együttműködés a Type H 70. születésnapja alkalmából Egy kreatív együttműködés a Type H 70. születésnapja alkalmából Dinamikus arányok és következetes térkihasználás az új Golf Variantban Dinamikus arányok és következetes térkihasználás az új Golf Variantban A hazai márkakereskedésekbe megérkezett a Fiat Tipo A hazai márkakereskedésekbe megérkezett a Fiat Tipo Az első félévet magabiztosan vitte a Ford Az első félévet magabiztosan vitte a Ford
 
Decemberben 14,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba

Decemberben 14,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba

2012. január 03.
Decemberben 14,6 százalékkal 3.261-re csökkent a forgalomba helyezett új autók száma Magyar- országon,...
Részletek
Decemberben 14,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalombaDecemberben 14,6 százalékkal 3.261-re csökkent a forgalomba helyezett új autók száma Magyarországon, 2011-ben azonban 3,7 százalékkal 45.094-re emelkedett az előző évhez viszonyítva - közölte a Datahouse.

Az összes járművet vizsgálva az új forgalomba helyezések száma decemberben 0,7 százalékkal 5.478-ra emelkedett, 2011 egészében 9,1 százalékkal 62.917-re bővült. Decemberben 27,5 százalékkal 1.640-re nőtt a forgalomba helyezett új kishaszon járművek száma 2010 decemberéhez viszonyítva, az év egészében 23,3 százalékkal 11.433-ra emelkedett a számuk.



A Datahouse adatai szerint decemberben 13 új buszt helyeztek forgalomba, ez 69,8 százalékos visszaesés 2010 azonos időszakához viszonyítva. 2011 egészében is visszaesést mért az adatszolgáltató társaság, az új buszok száma tavaly 41,1 százalékkal 152-re csökkent.

Az új nagyhaszon járművek száma 96 százalékkal nőtt decemberben, 484 darabot helyeztek forgalomba. Az elmúlt tizenkét hónap alatt 81,5 százalékkal 4.317-re emelkedett a számuk. Az új motorkerékpárok száma decemberben 66,7 százalékkal nőtt,  80-at helyeztek forgalomba. 2011 egészében 1.921-re, 15,3 százalékkal esett a számuk 2010-hez viszonyítva.

További cikkek


újabb „Think Blue.“ kampányt indít a Volkswagen
Világszerte növelte eladásait a Volkswagen Haszonjárművek
A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige
Kulcsszavak:
 
A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX Itt az első Bentley Bentayga Itt az első Bentley Bentayga Ford Mustang Shelby GT350 - Alaposan kidolgozott részletmegoldások Ford Mustang Shelby GT350 - Alaposan kidolgozott részletmegoldások Magyarország egyik legmodernebb Suzuki kereskedését avatta fel a JP Auto Jászberényben Magyarország egyik legmodernebb Suzuki kereskedését avatta fel a JP Auto Jászberényben Digitális eszközökön szólítja meg a Hyundai Motor az IONIQ generációt Digitális eszközökön szólítja meg a Hyundai Motor az IONIQ generációt
 

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 11111 - 11120