Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 11111 - 11120
82. Genfi Autószalon - BMW 6-os Gran Coupé

82. Genfi Autószalon - BMW 6-os Gran Coupé

2012. március 05.
A BMW 6-os Gran Coupé világ- premierjével a BMW kétségkívül a 2012-es Genfi Autószalon...
Részletek
BMW 6-os Gran Coupé A BMW 6-os Gran Coupé világpremierjével a BMW kétségkívül a 2012-es Genfi Autószalon egyik fő különlegességével szolgál, miközben egy egészen új piaci szegmenst is meghódít.

A BMW első négyajtós kupéja mind formavilágával, mind pedig innovatív felszereléseivel a felsőkategória exkluzív vezetési élményének pontos szinonimájaként értékelhető. E különösen esztétikus, dinamika és elegancia jellemezte megjelenés alapjául a márka kupémodelljeit meghatározó, a BMW 6-os sorozata képviselte arányok és formai nyelvezet szolgál. A BMW 6-os Gran Coupé utastere stílusos, luxuskarakterű hangulatban képviseli a márkára oly jellemző, kifejezetten a vezetőre összpontosító kialakítást.

A BMW 6-os Gran Coupé olyan négyajtós kupé modell, amely hátul is bőséges térkínálattal szolgál, ahol a rövidebb távokra alkalmas harmadik üléshely eleve az alapkivitel része. Tekintélyes, 460 literes csomagtere a hátsó üléstámlák lehajtásával egészen 1.265 literesig bővíthető.

A BMW 6-os Gran Coupé motorpalettáján három, egyaránt a BMW TwinPower Turbo technikáival működő aggregát sorakozik. A BMW 640i Gran Coupé soros, hathengeres benzinesének teljesítménye 235 kW/320 LE, míg a BMW 640d Gran Coupé ugyancsak hathengeres, ám dízel erőforrásáé 230 kW/313 LE. A BMW 650i Gran Coupé hajtásáról egy teljes egészében új fejlesztésű, 330 kilowattos (450 LE) V8-as motor gondoskodik, amelyben a hathengeres motorhoz hasonlóan, a BMW TwinPower Turbo koncepciója a VALVETRONIC változó szelepvezérlést is magában foglalja. Mindegyik modellváltozatba a nyolcfokozatú sport-automata sebességváltó kerül. Az Automatikus Motorleállítás és -indítás rendszere (Automatic Start Stop Function) mellett többek között az „ECO PRO” üzemmód is immár alapkivitelben szolgálja a tüzelőanyag-fogyasztás csökkentését. A csúcsmodellbe az xDrive intelligens összkerékhajtási rendszer is megrendelhető.

BMW 6-os Gran Coupé Nagyteljesítményű sportkocsi csúcsformában: az új BMW M6 Coupé

Az esztétikum és a dinamika különösen egyéni és vonzó ötvözete jellemezte különlegesség érkezik a piacra a nagyteljesítményű sportautók szegmensében. A világpremierjét szintén a 2012-es Genfi Autószalonon ünneplő, új BMW M6 Coupé éppoly mély benyomást kelt jellegzetes „M” dizájnja, mint rendkívüli gyorsulási képességei révén, amelyeket az M TwinPower Turbo technikával szerelt, 412 kW/560 LE teljesítményű V8-as motorjának köszönhet. óriási vonóereje révén az M6 Coupé álló helyzetből mindössze 4,2 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, rendkívül magas hatásfoka pedig az EU-tesztcikluson 100 kilométerenként mindössze 9,9 literes átlagfogyasztást biztosít számára. A magas fordulatú koncepció szerint megalkotott nyolchengeres aggregátja, hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós „M” sebességváltója, aktív „M” hátsó differenciálműve, „M” specifikus futóműve, illetve extrafelszerelésként kínált, új „M Carbon” kerámiafékei – az oly karakteres „M Feeling” mellett – az átfogó dinamika minden mérvadó kritériuma tekintetében csúcsértékeket garantálnak számára.

Az új BMW M6 Coupé esetében a dinamikusan elegáns vonalvezetés a jellegzetes „M” stílusjegyekkel egészül ki, amelyek egyfelől e nagyteljesítményű sportkocsi dinamikus karakterét emelik ki, másfelől pedig közvetlenül utalnak a benne rejlő technika képességeire. E stílus egyik karakteres eleme a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető, amely – amellett, hogy az új BMW M6 Coupé markáns kontúrjaihoz is nagyban hozzájárul – a jármű saját tömegének mérséklésével illetve tömegközéppontjának süllyesztésével mindjárt kétszeresen is fokozza a kétajtós modell mozgékonyságát. A hajtásrendszer és a futómű egyes funkcióinak sokrétű konfigurációs lehetőségei, a kormánykerék a kívánt beállítások kialakítására és tárolására szolgáló két „M” gombja, a cockpit jellegzetes „M” kialakítása és az opcióként rendelkezésre álló, szintén M-specifikus funkciókkal is szolgáló Szélvédő-kijelző (Head-Up-Display) egyaránt ideális feltételeket teremt e nagyteljesítményű modell képességeinek maradéktalan kiaknázásához és egyéni élményéhez.

BMW 6-os Gran Coupé






















További cikkek


A BMW a 82. Genfi Autószalonon
Bemutatkozik a vadonatúj V40, a Volvo exkluzív ötajtós kompakt modellje
82. Genfi Autószalon - Citroën DS4 Racing Concept
Kulcsszavak:
 
Lángokban a Tesla elektromos autója Lángokban a Tesla elektromos autója Kia Cross GT Concept Chicagóban Kia Cross GT Concept Chicagóban Több mint 10 millió SEAT Martorellből Több mint 10 millió SEAT Martorellből 82. Genfi Autószalon - BMW 6-os Gran Coupé Az MGE a 2011. évi új gépjármű forgalomba helyezési mutatókról A Miniszterelnökség nem támogatja a TEK-es autóbeszerzést A Miniszterelnökség nem támogatja a TEK-es autóbeszerzést
 
Nemzeti légitársaság nélkül nem fejlődhet az idegenforgalom

Nemzeti légitársaság nélkül nem fejlődhet az idegenforgalom

2012. március 05.
Bizony- talanok a magyar- országi légi forgalom kilátásai, és ezzel össze- függésben a turizmusé...
Részletek
MalévBizonytalanok a magyarországi légi forgalom kilátásai, és ezzel összefüggésben a turizmusé is, a kilábaláshoz új légitársaság kellene, miközben az utazási irodáknak a vártnál több költséget kell "lenyelniük" a Malév csődje miatt - hangzott el a 35. Utazás kiállításon pénteken a budapesti Hungexpón tartott konferencián.
A Malév leállása után az idegenforgalmi beutaztatás, továbbá az utazási irodák helyzetét és lehetőségeit, egy új légitársaság lehetséges koncepcióit, valamint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren kialakult helyzetet és a kilátásokat vitatták meg szakmai és civil résztvevők.

Elhangzott: a fapados légitársaságok ugyan átvették a Malév két adott város közötti forgalmának 80 százalékát, de a 1,5 millió átutazó légi utas kiszolgálására nincs Budapesten légitársaság. Ez olyan piaci rés, amit gyorsan ki kell tölteni, mielőtt ezt a szerepet átveszi valamelyik szomszéd ország repülőtere.

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója beszámolt arról, hogy a jelenlegi helyzetben erősítik a marketing tevékenységet, felmutatva, hogy "Magyarország mindenhonnan elérhető" , igaz, esetleg átszállással. A vezérigazgató ismertette azt a tanulmányt, amely a Malév leállása utáni helyzetet elemzi, amely szerint átrendeződik a piac, de hiányoznak a minőségi turizmushoz a légi közlekedési feltételek. A Magyar Turizmus Zrt. kiemelt feladata a légi kapacitások fenntartása megfelelő külpiaci marketing munkával. Járatfejlesztési tárgyalásokat is folytatnak, de ez a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport feladata.

Horváth Gergely úgy fogalmazott: "nem látjuk drámainak a helyzetet, a beutaztatásban a visszaesés 3-5 százalék lehet, de sok a bizonytalanság. A társaság megpróbál felkészülni a Malév leállását követő piaci átrendeződésre."

MalévA tanulmány a legfontosabb küldő országokat vizsgálva megállapította, hogy a vendégek és vendégéjszakák száma nagyban függ attól, hogy légi úton elérhető-e Magyarország. Horváth Gergely példaként  Németországot és az Egyesült Királyságot említette. Németországból 2002 és 2011 között a látogatók száma ugyan 15 százalékkal nőtt, de a vendégek száma 36 százalékkal, a vendégéjszakák száma pedig 51,1 százalékkal esett vissza, elsősorban a Balatonhoz irányuló légi forgalom hiánya miatt. Ugyanakkor Nagy-Britanniából ebben az időszakban 70 százalékkal többen érkeztek Magyarországra, s a vendégek száma 31,9 százalékkal nőtt.

A Malév leállása után a bankkártyával fizető utasok ugyan visszakapták, illetve kapják a jegyük árát, de azt a bankok az utazási irodákra terhelik, ami növeli veszteségeiket - mondta el Molnár Gabriella, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) elnöke.

Az irodák katalógusai a Malév leállása előtti napokban készültek el, ezeket most ki kell dobni, ami szintén veszteség, és nem kapják vissza az irodák a már befizetett letétet sem. Várhatóan számos munkahelyet is meg kell szüntetniük, mintegy ezer fő elbocsátására lehet számítani.

A Malév leállásakor 757 ezer kifizetett jegy volt, amiből 230 ezret a magyar utazási irodák adtak el - ismertette Molnár Gabriella. A csőd a 90 úgynevezett IATA jogosultságú vállalkozást érintette a legnagyobb mértékben. A járattörlés a gyorsfelmérés szerint 10 ezer vendégéjszaka és 200 millió forintnyi bevétel  azonnali kiesését jelentette. A külföldi utazásszervezők is több 100 millió forintot "buktak el" a Malév csődjén. A MUISZ elnöke nehezményezte, hogy bár a jogviszony a Malév és az utas között a jegy kiállításával létrejött, attól a pillanattól kezdve az utazási iroda csak a pénz beszedője, a jegy kiállítója, a jogszabály mégis úgy rendelkezik, hogy az utazási csomagért az utazási iroda felel. Molnár Gabriella perekre számít, aminek eredménye mérvadó lehet ezekben a kérdésekben.

MalévA Magyar Légiközlekedésért Egyesület elnöke, Vécsei Mihály ismertette a Déri Tamás, volt Malév-vezérigazgató nevével fémjelzett, közelebbről meg nem nevezett csoportosulás terveit egy új nemzeti légitársaság megalakítására, amely szerint 1-2 héten belül döntés kellene egy nagyobb légitársaságra "rárepülő", vagy a Malév újra aktiválását jelentő légitársaságról.

Fehérvári Géza, jelenleg még a Malév vezérigazgató-helyettese arról beszélt, hogy egy új légitársaság versenyelőnyt jelentene a korszerű technikája és a fiatal flottája miatt. A Malév leállásával a 1,5 millió átutazó hiánya miatt vákuum keletkezett, a "vákuum pedig a fizika törvényei szerint nem tartós állapot" - fogalmazott. Az új légitársaságot gyorsan meg kellene alapítani átszálló utasokra is építve. Két típusból, 30-40 repülőgépből álló flottát kellene fokozatosan felépíteni regionális és középtávú fuvarozásra, ahogy azt a Malév menedzsmentje fél éve javasolta. A  flottát három év alatt lehetne kiépíteni - vélekedett.  

A Budapest Airport légitársaságokért felelős vezetője, Patrick Bohl elmondta, hogy új légitársaságokat akarnak megnyerni Budapestre, hogy a jelenleg nem repült célállomásokra legalább átszállással el lehessen jutni. Jelenleg 16 ilyen desztináció van, többek között Tirana, Skopje, Szentpétervár, Amman és Damaszkusz. Az idei évben a repülőtér üzemeltető  már nem számít átszálló utasokra. Patrick Bohl megjegyezte, hogy az újabb légitársaságok nagyobb gépekkel üzemelnek, mint a Malév, ez kevesebb járatot jelent, ami miatt a kiszolgáló munkahelyek számát csökkenteni kell.

További cikkek

A Ryanair 13 budapesti járatot töröl a következő két hétben
Bizonytalan a lengyel légitársaság jövője
A magyar légtér forgalma enyhén csökkent tavaly, az idei év bizonytalan
Kulcsszavak:
 
Gázos Van Hool buszokat vesz a BKV Gázos Van Hool buszokat vesz a BKV Szavazz a magyar vasra! Szavazz a magyar vasra! Megszűnt a Chrysler cégnév Megszűnt a Chrysler cégnév Nemzeti légitársaság nélkül nem fejlődhet az idegenforgalom Egy évig biztos lesz munkájuk a NABI kaposvári gyárában dolgozóknak „2015 KS Energy and Environment” díjat nyert a Golf GTE „2015 KS Energy and Environment” díjat nyert a Golf GTE
 
82. Genfi Autószalon - Peugeot 508 RHX

82. Genfi Autószalon - Peugeot 508 RHX

2012. március 05.
Dízel- -elektromos hibrid és a nívós megjelenés, kombinálva az összkerék- hajtású ...
Részletek
Peugeot 508 RXHDízel-elektromos hibrid és a nívós megjelenés, kombinálva az összkerékhajtású autók fokozottan élvezetes vezetésével: ez az új Peugeot 508 RXH.

A stílusos eleganciájáért, magabiztos kiállásáért, kiváló gyártási minőségéért és részletekbe menően gondos kidolgozásáért sokat magasztalt 508 limuzin és SW 2011 tavaszi megjelenését követően az 508 RXH emeli tovább a Peugeot márka rangját és erősíti műszaki, környezetvédelmi vezető szerepét.

Kiállása és sajátos stílusa azonnal a szabadidő-autók élvonalába emeli az 508 RXH-t. Egyéni, kifinomult, magas és széles, jól felismerhető, éjjel-nappal látható fénydiódás menetfénnyel és a „lebegő” hűtőmaszk mellett három-három függőlegesen álló „oroszlánkörömmel” igazán szembeötlő jelenség! Exkluzív jellegét erősíti prémium-minőségű utasterének egyedi színvilága, fényűző anyagválasztása és kárpitozása.

Különleges színvonalú kidolgozása és felszereltsége összhangban áll csúcsmodell-jellegével és műszaki színvonalával. Alapfelszerelése gazdag (kulcs nélküli nyitás és indítás, elektromos első ülések, vetített kijelzés, 18 colos kerekek, panoráma-üvegtető, színezett, hangszigetelő, ragasztott oldalablakok, legújabb generációs audioberendezés és navigáció), utasait kifinomult, első rangú komforttal várja.

A 3008 HYbrid4-ben világújdonságként bemutatott 2.0 l HDi FAP HYbrid4 motorra épülő dízel-elektromos hibridhajtás nagy hatótávot és mindenféle úton örömteli autózást eredményez. 147 kW (200 LE) csúcsteljesítményével, 450 Nm nyomatékával és összkerékhajtásával az 508 RXH bármilyen használatra és körülményekre megfelel, sőt új perspektívát nyit meg a szegmensben, hiszen teljesen elektromos hajtással, zéró emisszióval közlekedhet városban, a kombinált ciklus szerinti fogyasztást 4.1 l/100 km alá szorítja le, miközben a CO2 emisszió csupán 107 g/km.

Peugeot 508 RXHA 3008 HYbrid4 után a Peugeot folytatja innovatív stratégiáját, egyre több modellre terjeszti ki a  HYbrid4 technikát, a vezetési élmény és a környezetkímélet kombinációját nyújtva.
A 2012-es Genfi Szalonon kiállított 508 RXH 2012 tavaszától kapható.













További cikkek


82. Genfi Autószalon - SEAT Toledo Concept
MINI Countryman versenyautó génekkel
A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról
Kulcsszavak:
 
Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve A Toyota 10,2 millió új autó értékesítésével számol az idén A Toyota 10,2 millió új autó értékesítésével számol az idén Sérülnek a cégautók Sérülnek a cégautók Hétfő reggel 6 órától közlekedési korlátozás lép életbe a fővárosban Hétfő reggel 6 órától közlekedési korlátozás lép életbe a fővárosban Téliesebb útviszonyokra kell számítani néhány megyében Téliesebb útviszonyokra kell számítani néhány megyében
 
A BMW a 82. Genfi Autószalonon

A BMW a 82. Genfi Autószalonon

2012. március 05.
A vezetés érzelmekben gazdag élménye, látványos, s első pillantásra rabul ejtő megjelenés, prémium ...
Részletek
BMW 6-os Gran CoupéA vezetés érzelmekben gazdag élménye, látványos, s első pillantásra rabul ejtő megjelenés, prémium színvonalú minőség és iránymutató gazdaságosság jellemzi a BMW modellpalettáját, amellyel 2012-ben is töretlenül folytatja sikertörténetét.

A BMW a 2012-es Genfi Nemzetközi Autószalonon is számos új sorozatgyártású, illetve jövőbemutató tanulmánymodelljével jelenik meg, amelyek formavilágukkal éppoly mély benyomást keltenek, mint amilyen hatékonyan képviselik a hosszú távon fenntartható mobilitás koncepcióját.



A világ legsikeresebb prémium autógyártója kiemelkedő innovációs ereje nyomán olyan járművek születtek, amelyek abszolút egyéni kisugárzásukat és a vezetés mind intenzívebb élményét a tüzelőanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás következetes mérséklésével ötvözik. Aktuális modellprogramjával a BMW a műszaki fejlődés, az iránymutató formai nyelvezet és a hosszú távú fenntarthatóság tekintetében egyaránt mércéül szolgálhat az autóiparban. E fejlesztési stratégia következetes folytatása a szintén Genfben bemutatott BMW i3 Concept és BMW i8 Concept tanulmánymodelleken is egyértelműen érzékelhető.

Az autózás kimondottan exkluzív stílusú kultúrája, a kihívó sportosság és a példamutató gazdaságosság erényei közötti azon egyedülálló harmónia avatja a BMW termékeit a prémiumszegmens leginkább progresszív karakterű modelljeivé, amely a 2012-es Genfi Autószalonon bemutatott újdonságokon is hűen tükröződik. A BMW dizájn egyéni stílusának pontos kifejezője a világpremierjét ünneplő BMW 6-os Gran Coupé. A márka első négyajtós kupé modellje kétségkívül a BMW standjának fő különlegessége. Karakteres megjelenésének sportos eleganciája a vezetés pontosan azon magával ragadó élményére utal, amelyet erőteljes motorjai, rendkívül igényes futómű-technikája és innovatív vezetői segédrendszerei ígérnek.

BMW 6-os Gran CoupéKiemelkedő sportosság, különösen korszerű formában – ez a BMW M GmbH aktuális termékkínálatának legfőbb jellemzője. A 2012-es Genfi Autószalon ad otthont az új BMW M6 Coupé világpremierjének is. E nagyteljesítményű sportmodell immár második generációja látványos és meggyőző menetdinamikai képességeit elődjénél több mint 30 százalékkal alacsonyabb tüzelőanyag-fogyasztással kombinálja.




A jellegzetes „M Feeling” képviselői a nagyközönség előtt szintén Genfben elsőként bemutatkozó BMW M Performance modellek. A BMW M550d xDrive, a BMW M550d xDrive Touring, a BMW X5 M50d és a BMW X6 M50d valójában egészen új termékkategóriát hoztak létre, amely az exkluzív motorpaletta és a kiemelkedő teljesítményszint, valamint a korlátlan mindennapos használhatóság és a meggyőző gazdaságosság igényes kombinációjával szolgál.

2012. március 8. és 18. között a genfi közönség mindezeken túl az új BMW 3-as Limousine különösen részletes bemutatkozását is megtekintheti. Ennek keretében a világ legsikeresebb prémiummodellje további motorváltozatokkal, illetve a BMW ActiveHybrid 3 változatával érkezik Genfbe. Az új BMW 1-es szintén újabb motorváltozatokkal is szolgál. Többek között a BMW 116d EfficientDynamics Edition formájában, amely a márka első kilométerenként 100 gramm alatti széndioxid-kibocsátású sorozatgyártású modellje. A világpremierek sorát az új BMW X6 teszi teljessé, amelynek abszolút egyéni sziluettje vonzó formai fejlesztések és innovatív felszerelések nyomán vált még dinamikusabbá.

BMW



















További cikkek


82. Genfi Autószalon - Jaguar XF Sportbrake
A Porsche a 2012-es Genfi Autószalonon
Bemutatkozik a vadonatúj V40, a Volvo exkluzív ötajtós kompakt modellje
Kulcsszavak:
 
A BMW a 82. Genfi Autószalonon Újabb 3,4 millió ügyfél számára válik elérhetővé a Ford SYNC AppLink A BMW a 82. Genfi Autószalonon Pályázat a közutakon tapasztalható hülyeségek ellen A BMW a 82. Genfi Autószalonon Szerdán megoldódhat a BKV problémája A BMW a 82. Genfi Autószalonon A Nissan nyilvánosan is bemutatja látványos, új ötajtós csapotthátú modelljét Csökkent az üzemanyagok ára Csökkent az üzemanyagok ára
 
A debreceni önkormányzat szerint nem készül el határidőre a 2-es villamos

A debreceni önkormányzat szerint nem készül el határidőre a 2-es villamos

2012. március 05.
A debreceni 2-es villamos- vonal pályaépítési munkálatai jelentős késésben vannak ...
Részletek
Debreceni villamosA debreceni 2-es villamosvonal pályaépítési munkálatai jelentős késésben vannak, s az önkormányzat jelenleg nem látja biztosítottnak az építkezés május végi határidőre történő befejezését – közölte Pajna Zoltán (Fidesz-KDNP), Debrecen gazdasági ügyekért felelős alpolgármestere az MTI érdeklődésére hétfőn.

Pajna Zoltán hangsúlyozta: az önkormányzat elsődleges célja az, hogy a 2-es villamos pályájának építése mihamarabb folytatódjon, ugyanakkor folyamatosan elemzik a kivitelezési szerződés felbontásának esetleges következményeit és hatásait, valamint a bankgarancia lehívásának lehetőségeit is. Az önkormányzat múlt héten csütörtökön azt közölte: a tárgyalásokat kezdtek a kivitelező ATK-konzorciummal azért, hogy az alvállalkozóknak mihamarabb fizesse ki a csaknem félmilliárd forintos adósságot.

Az Arcadom Zrt. vezette konzorcium 2010 elején nyerte el a munkát, az akkori közlés szerint a 2-es villamos nyolc kilométeres vonala a kapcsolódó létesítményekkel 7,5 milliárd forintból épülhet meg. A pályaépítési munkálatok 2010 őszén indultak, a befejezési határideje 2012. május 31. Az önkormányzat egy korábbi közleményében rögzítette, hogy vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy megrendelőként Debrecen közvetlenül fizessen az alvállalkozóknak.
Debreceni villamos


















További cikkek


Elindult a forgalom Szeged új 2-es számú villamosvonalán
Bemutatták Szeged új villamosát
A Skoda harmincegy villamost gyárt Miskolcnak
Kulcsszavak:
 
Lexus márkaszerviz nyílt Debrecenben Lexus márkaszerviz nyílt Debrecenben A Nissan támogatásával országos töltőhálózat épül Hollandiában A Nissan támogatásával országos töltőhálózat épül Hollandiában A debreceni önkormányzat szerint nem készül el határidőre a 2-es villamos Formatervezők versenye a Lexus dizájn díjért Újabb díjat nyert a Lexus hibrid szupersport kupéja Újabb díjat nyert a Lexus hibrid szupersport kupéja A legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel végzett az új Tiguan az Euro NCAP szigorított töréstesztjén A legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel végzett az új Tiguan az Euro NCAP szigorított töréstesztjén
 
Folytatódik a roncsautó-program Romániában az idén

Folytatódik a roncsautó-program Romániában az idén

2012. március 05.
Romániában az idei roncsautó-program a szaktárca tervei szerint március végén indul...
Részletek
Folytatódik a roncsautó-program Romániában az idénRomániában az idei roncsautó-program a szaktárca tervei szerint március végén indul - jelentette be Borbély László, a bukaresti kormány környezetvédelmi minisztere pénteken.

Az Agerpres hírügynökség szerint Borbély  László azt is közölte, hogy a forgalomból kivont, tíz évesnél öregebb környezetszennyező autókért az idén is 3800 lejes (250 ezer forint) értékjegyeket adnak, amelyeket új gépkocsik vásárlásánál lehet hasznosítani. A környezetvédelmi alapnál 2012-ben 114 millió lejt különítenek el erre a programra: az összeg mintegy 30 ezer roncsautó forgalomból kivonására elegendő.    

Romániában évek óta népszerűek az autópark felújítását célzó környezetvédelmi programok. Tavaly a szaktárca 120 ezer környezetszennyező gépkocsi lecserélését finanszírozta, csaknem fél milliárd lejjel. A programnak az adott lendületet, hogy a roncsokért kiadott értékjegyekkel néhány éve szabadon lehet kereskedni, egy új autó vásárlásakor pedig három értékjegyet is fel lehet használni.     2011-ben csaknem 40 ezer gépkocsi vásárlásánál használtak fel roncsautó-értékjegyet Romániában, ezek közül 15 ezer hazai gyártmányú volt.    

A romániai autókereskedők attól tartottak, hogy az idén nem jut pénz a roncsautó-programra, mivel a bukaresti kormány ezt a 2007 előtt forgalomba írt járművek időközben felfüggesztett regisztrációs adójából akarta finanszírozni. A regisztrációs adót a 2007 előtt forgalomba íratott autók első tulajdonoscseréje alkalmával kellett volna kifizetni, de a vonatkozó rendelkezés hatályba lépését a januári kormányellenes tüntetések idején egy évvel elhalasztották. A gazdasági sajtó becslése szerint a halasztás az idén negyedmilliárd lejes bevételkiesését jelent a román környezetvédelmi alapnak.

Folytatódik a roncsautó-program Romániában az idén





















További cikkek


Egy legenda születése – A BMW R 80 G/S új kategóriát teremtett
A Chevrolet Malibu ikonszerű amerikai designt visz a világpiacra
Kína saját gyártmányú állami kocsikba ülteti át tisztségviselőit
Kulcsszavak:
 
A Volkswagen Haszonjárművek a kiszállítások 2,1 százalékos növekedésével kezdte az új évet A Volkswagen Haszonjárművek a kiszállítások 2,1 százalékos növekedésével kezdte az új évet Itthon is bemutatkozott az új Nissan Juke Itthon is bemutatkozott az új Nissan Juke Folytatódik a roncsautó-program Romániában az idén A Hyundai júliusban tovább növelte értékesítési eredményeit Az élet napos oldalán - az új MINI Cabrio Az élet napos oldalán - az új MINI Cabrio A Volkswagen a Golf GTI 40. születésnapját ünnepli a Wörthi-tavi találkozón A Volkswagen a Golf GTI 40. születésnapját ünnepli a Wörthi-tavi találkozón
 
82. Genfi Autószalon

82. Genfi Autószalon

2012. március 05.
Kedden a sajtó- napokkal kezdetét veszi a 82. Genfi Autókiállítás, amelyen nemcsak Európa ...
Részletek
82. Genfi AutószalonKedden a sajtónapokkal kezdetét veszi a 82. Genfi Autókiállítás, amelyen nemcsak Európa, hanem a világ összes meghatározó autóipari gyártója jelen lesz.

Ebben az évben rendhagyó módon Genfben hirdetik ki az európai év autója 2012 díj nyertesét is.A nyitónapon a mintegy 260 szakmai kiállító sajtótájékoztatókon számol be idei újdonságairól; a világ vezető harminc gyártója ezen a napon összesen 180 világ- vagy európai premiert tart.    

A környezetbarát technológiák felvonultatásának ebben az évben is fontos szerepet szántak a rendezők, a Zöld pavilonban mintegy húsz alternatív meghajtású, csökkentett vagy zéróemissziós autót állítanak ki, közülük többet tesztvezetés keretében ki is lehet próbálni. A Magyarországon is gyárral rendelkező Audi, Mercedes és Suzuki is több újdonsággal készül, az Audi öt, a Mercedes egy világpremiert tart, a japán gyártó pedig egy koncepcióautót mutat be a svájci város 110 ezer négyzetméteres pavilonjában. Az idén a genfi autómustrán hirdetik ki az európai év autója díj nyertesét is, amelyért hét európai gyártó egy-egy modellje verseng.    
A kiállítás a nagyközönség előtt csütörtökön nyílik meg.

82. Genfi Autószalon





























További cikkek


82. Genfi Autószalon - SEAT Toledo Concept
A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról
A Porsche a 2012-es Genfi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
82. Genfi Autószalon Több mint 400 ezer Cruze-t hív vissza a Chevrolet Megerősítette vezető pozícióját a Dacia a román cégek rangsorában Megerősítette vezető pozícióját a Dacia a román cégek rangsorában 82. Genfi Autószalon “Ne üss el!” – a Fiat és a civilek kampánya a biztonságos közlekedésért Fél év alatt 400 ezer elektromos-hibrid autót értékesítettek Nyugat-Európában Fél év alatt 400 ezer elektromos-hibrid autót értékesítettek Nyugat-Európában Michelisz harmadik az utolsó futamon, övé a privát bajnoki cím Michelisz harmadik az utolsó futamon, övé a privát bajnoki cím
 
Az MAN árbevétele rekordot döntött

Az MAN árbevétele rekordot döntött

2012. március 05.
Az MAN SE kiváló cégadatokkal zárta a 2011-es költségvetési évet.
Részletek
MANAz MAN SE kiváló cégadatokkal zárta a 2011-es költségvetési évet. A haszonjárművekben és a gépgyártásban érdekelt szereplő beszámolója szerint, az előző évhez képest 12 %-kal nőtt az árbevétel, ami új, 16,5 milliárd eurós rekordot jelent. Az MAN SE vezérigazgatója, Dr. Georg Pachta-Reyhofen elmondása szerint: „2011 egy igen sikeres év volt az MAN Csoport számára. A – főleg a pénzpiacokon jelenlévő – folyamatos bizonytalanság ellenére ismét sikerült egyértelműen felülmúlni az előző évben is kiváló mutatókat.”

Az üzemi eredmény éves alapon számítva 43 %-kal, 1,5 milliárd euróra emelkedett, míg az árbevétel-arányos jövedelmezőség 7,1 %-ról 9 %-ra nőtt. Ez azt jelenti, hogy az MAN Csoport 2011-ben ismét nyereséges növekedést könyvelhetett el.

A vállalat vezetése 2012-ben világszerte visszafogottabb gazdasági növekedésre készül. Az MAN SE gazdasági igazgatója, Frank H. Lutz a következőképpen nyilatkozott: „Arra számítunk, hogy az európai haszonjármű piac a 2011-es szint körül stabilizálódik. Ezzel szemben Brazíliában csökkenni fognak az eladások. összességében a haszonjármű üzletág árbevétele kismértékben (maximum 5 %-kal) csökken, míg az energetikai üzletág árbevétele 5 %-os emelkedést mutathat.

Az MAN Csoport egészére kivetítve ezért a nyereség enyhe visszaesésére számítunk, valamint arra, hogy ez maga után vonja az üzemi eredmény csökkenését is. Az árbevétel-arányos jövedelmezőség valószínűleg az átlagos, 8,5 %-os hosszú távú cél körül marad.” Lutz úr hozzátette, hogy ez az áttekintés azt feltételezi, hogy a kormányok képesek stabilizálni a pénzpiacot és megakadályozni a piaci bizonytalanság átterjedését a reálgazdaságba. Azzal folytatta, hogy az MAN közép- és hosszútávon erős növekedési potenciállal rendelkezik – főleg a Volkswagen Csoporttal való együttműködésből származó lehetőségek figyelembevételével.

Haszonjárművek

Az MAN Csoport rekord árbevétele elsősorban a haszonjármű üzletágnak köszönhető (beleértve az MAN Truck & Bus és az MAN Latin Amerika ágazatokat), amely 19 százalékos növekedést, vagyis 12,6 milliárd euró árbevételt ért el. Az MAN 155 520 teherautót és buszt adott el, amivel 7,7 % árbevétel-arányos jövedelmezőséget teremtett.

MANA vizsgált évben az MAN Truck & Bus több mint megháromszorozta az üzemi ereményét (565 millió €). Európában, a 6 tonnánál nagyobb össztömegű kamionok terén az erős piaci pozíciójára építő részleg – 18 százalékos piaci részesedésével – második helyen áll a szegmensben. Ez azt jelenti, hogy az MAN Európában a hatodik egymást követő évben növelte piaci részesedését. Az MAN vezető szerepet tölt be az olyan kulcsfontosságú piacokon, mint Ausztria, Lengyelország, Románia és Horvátország. Németország, Dánia, Csehország, Magyarország és Svájc pedig csak néhány azon országok közül, ahol az MAN a második helyen áll.

Az MAN Truck & Bus a 8 tonnánál nagyobb össztömegű buszok esetében is növekedést mutatott. Európában, a 2011-ben újonnan regisztrált buszok körülbelül 14 százalékát az MAN és NEOPLAN márka modelljei adták. Ugyanebben az évben az MAN Truck & Bus összesen 83 418 kamiont és buszt szállított le a vásárlók számára, ami 38 százalékos növekedést jelentett.

Az MAN Latin Amerika Brazíliában ismét piacvezető lett az 5 tonnánál nagyobb össztömegű teherautókat illetően, amivel a vállalat történetében a legjobb évet könyvelhette el. összesen 72 102 járművet adott el, ami 10 százalékos emelkedést jelentett. Az árbevétel 14 százalékkal, 3,6 milliárd euróra nőtt, míg az üzemi eredmény 400 millió euróra tehető. A több mint 83 000 egységgel új gyártási rekordot is sikerült felállítani.

Brazíliában, az újonnan bejegyzett haszonjárművekre ebben az évben lépett érvénybe az Euro 5 károsanyag-kibocsátási szabvány, minek okán az MAN Latin Amerika először építi járműveibe európai testvérvállalatának, az MAN Truck & Bus-nak motorjait. Az MAN márka szintén 2012-ben fog debütálni a brazíliai piacon: az MAN TGX széria piaci bevezetésével – amivel kapcsolatosan az MAN Latin Amerika még nem közölt dátumot – a 400 lóerőnél nagyobb teljesítménnyel rendelkező kamionok szegmensében  új üzleti lehetőségeket kínál.

Energetika

Az energetikai üzletág is (beleértve az MAN Diesel & Turbo és Renk ágazatokat) nagyon magas szinten teljesített. Ugyan 4 százalékos visszaeséssel, az árbevétel 4,0 milliárd euróra csökkent, de a felvett megrendelések 4,0 milliárd euróról 4,1 milliárd euróra emelkedtek. A 12,8 százalékos árbevétel-arányos jövedelmezőség egyértelműen kétszámjegyű maradt.

MANAz energetikai ágazat árbevételének nagy része az MAN Diesel & Turbótól származik, 3,6 milliárd (-4%). A felvett megrendelések 3,5 milliárd euróról 3,7 milliárd euróra emelkedtek, valamint az üzemi eredménye 439 millió euróról 460 millió euróra nőtt. Az árbevétel-arányos jövedelmezőség (12,7 %) egy százalékpontot ugrott.

Az MAN Diesel & Turbo kompresszorai és turbinái iránt is nagyon magas volt a kereslet. A hajózási szegmensben, a teherszállító hajókra vonatkozó megrendelések – főleg nagy konténerhajók – kezdetben magas szinten mozogtak. Az év második felében az ipar speciális hajók építésére koncentrált, úgy mint cseppfolyós földgáz szállítására alkalmas tartályhajókra vagy nyílt tengeri feltárások során használt hajókra. Az MAN Diesel & Turbo nagyon erős piaci pozícióval rendelkezik a nagy teherszállító hajókban szolgáló kétütemű motorok és egyéb típusok mellett, a speciális hajóknál használt négyütemű motorok területén is. Ez lehetővé tette az MAN Diesel & Turbo számára, hogy a jelenlegi nehéz piaci helyzet és a növekvő verseny ellenére is megtartsa piacvezető szerepét a hajómotorok iparágában.

A dízel motorok és a gázturbinás erőművek piaci volumene 2011-ben stabil maradt. Ezen a területen a vásárlói érdeklődés nem csak a fejlődő országokban és a feltörekvő gazdaságokban emelkedett, hanem a fejlett országokban is nőtt – ami az energiapolitika változásának jele. Az MAN dízel és gázturbinás erőművei különösen jól párosíthatók a szél- és napenergia erőművekhez. E technológiák egyesítésével létrehozott hibrid erőmű kiegyensúlyozza a megújuló energiatermelés ingadozásait, amivel alacsony károsanyag-kibocsátás mellett, folyamatos energiaellátást biztosít.

A hajtóművet, sebességváltót és siklócsapágyat gyártó Renk – a vizsgált évben – 389 millió euró árbevételével (403 millió €) kismértékű visszaesést könyvelt el. összességében a vállalat mégis jól teljesített, mivel a bejövő megrendelések (456 millió €) jelentősen meghaladták az árbevételt. Az üzemi eredmény 52 millió euróról 53 millió euróra nőtt, míg az árbevétel-arányos jövedelmezőség 12,9 százalékról 13,6 százalékra emelkedett. 2011-ben elsősorban a hajózásban és a szélerőművekben használt hajtóművekkel kapcsolatos gyártási tevékenységek voltak jellemzőek.

MANAz adózás utáni eredményt csökkentő különleges hatások

Az MAN Csoport adózás utáni eredménye 2011-ben 247 millió euró volt, ami 475 millió euróval alacsonyabb az előző évi adatokhoz képest. Ez elsősorban az MAN, az IPIC és az MPC között, a Ferrostaal értékesítésére vonatkozó megállapodással kapcsolatosan felmerült kiadásoknak köszönhető (434 millió euró veszteség), miközben a Scaniában lévő tulajdonrész arányának értékelése szintén 182 millió euró negatív hatást eredményezett.

Az MAN Csoport stratégiai céljai

Az elmúlt néhány évben az MAN stratégiailag erősítette nemzetközi jelenlétét és sikeresen pozícionálta magát a kulcsfontosságú, növekvő piacokon. Az MAN BRIC stratégiájának (Brazília, Oroszország, India és Kína) célja nem csupán a piaci lehetőségek kihasználása, hanem – a piacok különböző gazdasági ciklusának köszönhetően – a kockázatot minimálisra csökkentése. Az MAN 2012-ben is folytatja ezt a stratégiát.
Brazíliában az MAN TGX értékesítése 2012 második negyedévében kezdődik. 2012 elejétől kezdve az MAN Latin Amerika járműveit MAN Euro 5-ös motorokkal látják el.
2012 első felében az MAN Oroszországban, Szentpéterváron megnyitja új gyárát, amelyet évente körülbelül 6000 jármű összeszerelésére terveztek.

Indiában az MAN Truck & Bus aláírta azt a megállapodást, miszerint teljesen megvásárolja a FORCE  Motors-szal közös vállalkozást. Az MAN CLA gyártását és értékesítését ezek után kizárólag az MAN végzi.
Kínában az MAN 25 százalék, plusz egy részvény részesedéssel rendelkezik a kínai haszonjármű gyártó Sinotrukban, akivel együtt fejlesztették ki az új, közös SITRAK márkát, amely 2013-ban kerül majd piacra. 2011 májusában az MAN Diesel & Turbo Changzhou-i telephelyén megindult a bővítés második szakasza. Ezen a telephelyen turbinákat, nagyméretű dízel turbófeltöltőket, valamint Renk hajtóműveket gyártanak.
Egy másik stratégiai fontosságú, növekvő piac a stabilmotorok üzletága. Az MAN motorokat mezőgazdasági gépeknél, hevederes járműveknél és jachtoknál is használják. Ebben az üzletágban a 2011-es, 335 millió eurós árbevétel először lépte át határozottan a 300 millió eurós iránycélt.

MANA kutatás és fejlesztés is jelentős stratégiai fontossággal bír az MAN Csoportnál. A vállalat árbevételének több mint 4 %-át fordítja erre. A fejlesztési tevékenységek során mind a haszonjármű, mind az energetikai üzletágban a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, az alternatív meghajtás lehetőségeire és az alternatív üzemanyagokra fókuszálnak. A haszonjármű üzletág a hibrid technológiára helyezi a hangsúlyt. A Lion’s City Hybrid buszokat 2010 óta gyártják, melyek az első városi teszteken – többek között Münchenben, Párizsban és Barcelona-ban – 30 %-os üzemanyag-megtakarítást is elértek. A kamion üzletágban az első, rövidtávú áruszállításban használatos hibrid járműprototípusok már a vásárlóknál szolgálnak.

A nagy hengerűrtartalmú dízelmotorok üzletágának szembe kell nézni a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (IMO) károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírásainak drasztikus megszigorításával, ami 2016-ban lép majd érvénybe és 2010-hez képest megköveteli a nitrogén-oxid kibocsátás 80 százalékos csökkentését. Ezek a szigorú előírások még nagyobb erőfeszítést követelnek a kutatás-fejlesztéstől. Második generációs kipufogógáz-visszavezető technológiájával az MAN Diesel & Turbo a világon az első olyan cég a kétütemű motorok piacán, aki már ma megfelel ezeknek a károsanyag-kibocsátási szabványoknak.

További cikkek

Rekord a 2011-es év az Audinál
A Scania beruházásai az alkatrész-ellátás hatékonyságának javítása érdekében
Két új motorral bővül az új Iveco Daily kínálata
Kulcsszavak:
 
Székelyföldnek még várnia kell az autópályára Székelyföldnek még várnia kell az autópályára Az MAN árbevétele rekordot döntött Kecskeméti Mercedes-Benz CLA modellekkel közlekednek a csapat DTM pilótái Budapesten Az MAN árbevétele rekordot döntött Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban A buszgyártó szövetség feleslegesnek tartja a Rába-Volvo együttműködést, a klaszter csatlakozna A buszgyártó szövetség feleslegesnek tartja a Rába-Volvo együttműködést, a klaszter csatlakozna Az MAN árbevétele rekordot döntött A Ford F-150 újraírja a nagyméretű pickup fogalmát
 
Vezető nélküli autók - Taxiként akár már jövőre?

Vezető nélküli autók - Taxiként akár már jövőre?

2012. március 04.
Mivel sok még a meg- válaszolatlan kérdés, Beiker csupán meg- lehetősen óvatos előrejelzésre vállalkozott...
Részletek
Vezető nélküli autókMivel sok még a megválaszolatlan kérdés, Beiker csupán meglehetősen óvatos előrejelzésre vállalkozott arra vonatkozóan, hogy mikor is érkezhet el az automata járművek ideje. úgy véli, minderre talán húsz év múlva kerülhet sor, bár lehet, hogy akkor is csak korlátozott útvonalakon közlekedhetnek majd.

Jog és biztosítás

Ma még nem lehet tudni azt sem, miként alakul a jogi felelősség és a biztosítás kérdése az új járművek forgalomba állásával.

"Az automatikus járművek tervezőinek és gyártóinak vélhetően hatalmas akadályokkal kell megbirkózniuk - magyarázta Gary E. Marchant, az Arizonai állami Egyetem jogi karának jogi, tudományos és innovációs központját vezető igazgató. - Miért lenne értelme pénzt ölni a fejlesztésekbe, ha bizonytalan, hogy megkapja a kellő politikai támogatást? Bár volt már példa hasonlóra: például olyan vakcinák kaptak felelősségi mentességet a forgalomba hozatalkor, amelyek általános egészségügyi hasznossága elvitathatatlan a meglévő kockázatok ellenére."

Kiszámíthatatlan technológiai bonyodalmakkal is szembe kell még nézni - hangsúlyozta a szimpózium több résztvevője is. A jövőbeni automata járművek például erősen támaszkodnak majd a GPS- és más rendszerek adataira, amelyek viszont ki vannak téve a rosszindulatú számítógéphackerek ártalmas tevékenységének.

Inkább a strand felé veszi az irányt

Bár nem csatlakoztak a panelbeszélgetésekhez, a Google több mérnöke és alkalmazottja is részt vett az eseményen. Azt nem árulták el a The New York Times helyszíni tudósítójának, hogy mihez kezd a cég kutatásainak eredményeivel, magánbeszélgetésekben azonban elhangzott: a Google aligha tervezi, hogy az autóipar számára szállítson automata járművekhez szükséges navigációs rendszereket.

Vezető nélküli autókTöbben, akik tisztában vannak a kaliforniai vállalat törekvéseivel, azt állították, hogy a Google erős lobbitevékenységet folytat az egyes államok törvényhozóinál az automata járművek engedélyezéséért, méghozzá abban a reményben, hogy akár már 2013-ban vagy 2014-ben megjelenhessenek a forgalomban a vezető nélküli áruszállítók vagy taxik. A szilícium-völgyi eszmecsere több résztvevője javasolta, hogy a technológiai és jogi kérdések mellett gondolkodni kellene a járművek emberközelibb elnevezésén is, mások szerint viszont ez a törekvés már a kategória definiálásánál megfeneklik. Brad Templeton, a Google-projekt egyik konzulense meg is jegyezte: "Tényleg, lehet, hogy csak akkor szabad majd autonómnak nevezni egy járművet, amikor az - a kiadott utasítást elengedve a füle mellett - a munka helyett inkább a strandra indul."

További cikkek

Vezető nélküli autók - 322 ezer kilométer baleset nélkül
MINI Countryman versenyautó génekkel
A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról
Kulcsszavak:
 
2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén 2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén Indul a Nissan PlayStation® GT Academy kvalifikációs sorozata Indul a Nissan PlayStation® GT Academy kvalifikációs sorozata Újabb busztípus tesztje indul a fővárosban Újabb busztípus tesztje indul a fővárosban A Volkswagen Kínában mutatta be a márka új zászlóshajóját A Volkswagen Kínában mutatta be a márka új zászlóshajóját Volkswagen Golf GTI Clubsport – világpremier a Wörthi-tavi találkozón Volkswagen Golf GTI Clubsport – világpremier a Wörthi-tavi találkozón
 
Rekord a 2011-es év az Audinál

Rekord a 2011-es év az Audinál

2012. március 04.
Az Audi Konszern a 2011-es év során kiszállításai, forgalma és eredmény- mutatója ...
Részletek
AudiA négykarikás márka az elmúlt év során összesen több mint 1,3 millió autót értékesített, amellyel a vállalat forgalma 44,1 milliárd euróra emelkedett. Az Audi Konszern működési eredménye az elmúlt gazdasági évben meghaladta az 5,3 milliárd eurót, forgalomarányos működési eredménye pedig 9,4-ről 12,1 százalékra emelkedett.

Mint Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke kifejtette: „Még sohasem sikerült egyetlen esztendő során ilyen mértékben növelnünk kiszállításainkat, 2011 kétségkívül a vállalat történetének legsikeresebb éve. 2012-ben is ezen az úton szeretnénk járni, növekedésünkkel ismét felülmúlva a teljes piac teljesítményét.“ Szakértők várakozásai szerint a személygépkocsik globális piaca az idén mintegy négy százalékkal bővül.

A 2011-es év minden alapvető mutató tekintetében rekordot hozott az Audi számára, s a kiszállított járművek száma 19,2 százalékkal, azaz mintegy 210 ezer darabbal, összesen 1.302.659 (2010: 1.092.411) járműre bővült. A vállalat forgalma arányaiban még az értékesítés növekedésénél is dinamikusabban emelkedett, s 24,4 százalékkal magasabbra, összesen 44,1 milliárd (35,4 milliárd) euróra adódott.

Az Audi Konszern működési eredménye bő 60 százalékkal 5,3 milliárd (3,3 milliárd) euró fölé, míg forgalomarányos működési eredménye a 2010-es 9,4 százalékról 2011-ben 12,1 százalékra emelkedett. Axel Strotbek, az AUDI AG igazgatótanácsának a pénzügy és a szervezet területeiért felelős tagja a kvalitatív növekedés stratégiáját erősítette meg: „Nyereségességi mutatóival az Audi Konszern az autóipar leginkább profitábilis vállalatai közé tartozik.“

AudiMint elhangzott, a forgalom és az eredmény e jelentős növekedésében az értékesítési volumen növekedése mellett többek között az értékesítés modellek szerinti kedvezőbb megoszlása („modellmix”) is igen pozitív szerepet játszott. Az A6, A7, A8 és Q7 sorozatok, vagyis az úgynevezett C- és D-szegmens (felső- és luxuskategória) összforgalomban adódó aránya 2009 és 2011 között 25-ről 38 százalékra emelkedett. Mindemellett az Audi az A1 sorozattal az előző évtől immár az alsóbb szegmensek felé is jelentősen bővítette modellpalettáját.

A termelési, értékesítési és adminisztrációs költségek a folyamatos folyamat- és költség-optimalizáció eredményeképpen a forgalomhoz képest csupán mérsékelt arányban növekedtek az elmúlt gazdasági év során. A működési eredmény ilyen tekintélyes emelkedése mögött így a forgalom magasabb minőségi összetételén túl az összességében jelentősen fejlődött költségstruktúra áll.

Pénzügyi eredménye 692 millió (2010: 293 millió) euróra történt növekedése következtében az Audi Konszern 66 százalékkal magasabb, 6,0 milliárd (3,6 milliárd) euró adózás előtt eredményt ért el, így ebben a tekintetben szintén csúcsértéket produkált. Az adózás előtti forgalomarányos eredmény az előző évi 10,3-ről 13,7 százalékra nőtt.

A vállalat tervei szerint – amennyiben a gazdasági körülményekben nem áll be jelentős változás – 2012-ben mértékében a 2011-es színvonalat képviselő működési eredményt kíván elérni. Ennek során különösen a friss és vonzó modellpaletta segítheti nagyban nyereségességét.

Audi„Immár évek óta a tartós és minőségi növekedés stratégiáját követjük, amelynek eredményessége a 2011-es gazdasági év pénzügyi mutatói tekintetében is tükröződik“ – hangsúlyozta Strotbek pénzügyi igazgató. Mint elhangzott, a négykarikás márka olyan nagy sikerrel bemutatkozott új modelljei révén kíván tovább haladni ezen az úton, mint például az Audi Q3 és az új A6. A vállalat mindemellett az idén összesen 18 új modellt tervez bemutatni, az A1 Sportback sorozattól egészen a volumenmodellként megjelenő új Audi A3 családig.

A vállalat 2012 és 2016 között mintegy 13 milliárd euró beruházását tervezi, például győri üzemét teljes értékű autógyárrá bővítve, ahol 2013-tól az A3-család egy újabb tagja készülhet majd. Az Audi Németországban is intenzíven folytatja beruházásait, s az elkövetkező öt év során közel nyolcmilliárd eurót tervez ingolstadti és neckarsulmi gyáraiba invesztálni. E program súlypontját az új termékek és műszaki fejlesztések jelentik majd.

Az Audi a FAW-Volkswagen Automotive Company Ltd. vegyesvállalat keretei között kínai termelési kapacitását is jelentősen bővíteni kívánja, így az észak-kínai Changchun termelési helyszínén túl a vállalat egy dél-kínai gyárat is üzembe kíván helyezni. A foshani létesítményben a tervek szerint 2013-ban indulhat be a termelés.

Magyarországon 2011-ben a négykarikás márka 1.708 darab, vagyis az előző évinél 25,7 százalékkal (2010: 1.359 db) több Audit szállított ki vásárlóinak. 2011-ben az Audi A4 (485 darab), az A3 (313 darab) és az A6 (259 darab) modellek voltak a legkedveltebb.

További cikkek

Megérkezett az új Fiat Panda
A Mitsubishi és a versenysport
Bemutatkozik a vadonatúj V40, a Volvo exkluzív ötajtós kompakt modellje
Kulcsszavak:
 
Infotainment az új Opel Insigniában Infotainment az új Opel Insigniában A SCANIA CO2NTROL CUP 2018 júniusi nyertese átvehette a neki járó díjat A SCANIA CO2NTROL CUP 2018 júniusi nyertese átvehette a neki járó díjat Rekord a 2011-es év az Audinál A FLIRT-vonatokkal 7 milliárdos megtakarítás ért el a MÁV Rekord a 2011-es év az Audinál A klasszikus Mini 1077 darabban: exkluzív Mini Cooper LEGO® szett Az ABB új elektromos hajtású vízitaxit mutatott be Az ABB új elektromos hajtású vízitaxit mutatott be
 

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 11111 - 11120