Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 11111 - 11120
Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfort

Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfort

2013. április 08.
A C-MPV szegmensben alapvető elvárás a személyautós rugózási komfort és menetstabilitás, s a Verso stabilitása már eddig is nagyfokú biztonságérzettel töltötte el vezetőjét.
Részletek
Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfortA C-MPV  szegmensben alapvető elvárás a személyautós rugózási komfort és menetstabilitás, s a Verso stabilitása már eddig is nagyfokú biztonságérzettel töltötte el vezetőjét.

Továbbfejlesztett menetdinamika

Az új Verso fejlesztése során mérnökeink arra összpontosítottak, hogy tovább tökéletesítsék a karosszéria merevségét, a futóművet, valamint az Elektromos Szervokormányt, s hogy ennek révén magasabb szintre emelhessék az autó rugózási kényelmét, mérsékeljék a karosszéria csavarodását, és – ami a legfontosabb – érezhető mértékben javítsák a kormányzási érzetet és az első kerektől érkező visszajelzéseket.

áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfort

Mind az első MacPherson rugóstagot, mind pedig a hátsó csatolt lengőkaros felfüggesztést átterveztük. Megváltoztattuk a lengéscsillapítók és az ezekben levő szelepek beállításait, hogy az autó a stabilabb irányíthatóság mellett is a lehető legkényelmesebben rugózzon.

Javított kormányérzet és visszajelzés

A kormányzási érzet és az első kerekektől érkező visszajelzések javulása a szilárdabb karosszéria-kialakításnak és az Elektromos Szervokormány tökéletesítésének köszönhető. A karosszéria merevségét extra hegesztési pontokkal növeltük a csomagtérajtó-nyílás körül és a hátsó ajtóoszlopnál. Az első futómű merevebb és erősebb lett. A merevebb karosszéria és a futómű felfüggesztési pontjainak megerősítése révén az autó irányítása pontosabbá vált, javult a futómű-geometria, a kormánymű pedig gyorsabban és pontosabban reagál a vezető parancsaira. A közvetlenebb irányíthatóság és a precízebb futómű lehetővé tette az EPS vezérlő szoftverének átírását is. Ennek eredményeképpen a kormányzás precízebbé és lineárisabbá vált; a jobb kormányérzet révén a Verso vezetője közvetlenebb visszajelzéseket kap az út felületéről, így magabiztosabban irányíthatja autóját.

Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfortTökéletesebb aerodinamika

Az új orrkialakításnak és a kisebb külső tükörházaknak köszönhetően az új Verso aerodinamikai teljesítménye 5-10 százalékkal javult. Ennek eredményeként csökkent az autó üzemanyag-fogyasztása, javultak az NVH-értékek, s a jármű komfortosabban és stabilabban fut. A szélcsatorna-vizsgálatok során arra törekedtünk, hogy harmonikusabbá tegyük a karosszéria egészét, szükségtelenné téve a légellenállást javító, másodlagos kiegészítők alkalmazását.

Kiemelt figyelmet fordítottunk az MPV alatti légáramlásra. A motor, az üzemanyagtartály és a karosszéria hátsó részének leburkolásával sima padlófelületet alakítottunk ki, amelyen apró szélterelő lapok és függőleges terelőszárnyak szabályozzák a levegő útját, mérsékelve ezzel a karosszéria függőleges mozgásait, és optimalizálva az autó elejére és hátuljára ható felhajtóerő mértékét. E változásoknak köszönhetően javult az egyenesfutás, könnyebben kontrollálható a kisodródás, és stabilabbá vált az autó hátsó része. Az aerodinamikai fejlesztések mellett a 17 colos, alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok is segítenek tovább csökkenteni az új Verso üzemanyag-fogyasztását.

Még takarékosabb hajtásláncok

Az abroncsoknak köszönhetően mindegyik változat üzemanyag-fogyasztása alacsonyabb lett. Ennek eredményeképpen – miközben a teljesítmény nem csökkent – a teljes modellkínálat CO₂-kibocsátása 4-10 g/km értékkel mérséklődött. A kínálatban megtalálható a jelentős mértékben áttervezett 124 lóerős, 2,0 literes D-4D dízelmotor, a 2,2 literes D-CAT dízelmotor 150 és 177 lóerős változata, valamint az 1,6 literes, 132 lóerős és az 1,8 literes, 147 lóerős Valvematic benzinmotorok. Mindegyik erőforrásnál alkalmaztuk a Toyota Optimal Drive modern technológiáit és belső teljesítménynövelő programjait. A 2,2 literes, 150 lóerős D-CAT dízelhez hatfokozatú automatikus váltó, a 177 lóerős változat pedig hatfokozatú manuális váltó csatlakozik. Az előbbi hajtáslánc CO₂-kibocsátása 9 grammal (169 g/km), az utóbbié pedig 6 grammal (153 g/km) csökkent.

Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfortEzzel együtt a 150 lóerős változat üzemanyag-fogyasztása 6,4 l/100 km értékre, a 177 lóerős egységé pedig 5,8 l/100 km-re mérséklődött. Az 1,6 és 1,8 literes Valvematic benzinmotorokhoz egyaránt hatfokozatú manuális váltó csatlakozik. Mindkét motor CO₂-kibocsátása 4 g/km-rel, 154, illetve 158 g/km értékre csökkent. átlagos üzemanyag-fogyasztásuk is alacsonyabb lett: az 1.6-os blokk fogyasztása 6,6 l/100 km, míg az 1.8-as egységé 6,8 l/100 km. Az 1,8 literes erőforráshoz megrendelhető az áttervezett Multidrive (CVT) automata váltó is, amelynek váltókarja határozottabb kapcsolási érzetet közvetít, s a szerkezet sokkal közvetlenebb kapcsolatot teremt a motor fordulatszáma és a jármű gyorsulása közt.

áttervezett 2,0 literes D-4D dízelmotor

Mivel a C-MPV szegmensben rendkívül népszerűek a 2,0 literes dízel hajtások (a rendelések mintegy 47 százalékát ezek teszik ki), a Toyota átfogó mértékben átdolgozta a 124 lóerős, 2,0 literes D-4D turbódízel motort, amely teljesíti az Euro V emissziós előírásokat, és immár alapáron Dízel Koromrészecske-szűrővel (DPF) kerül az autóba. A hatfokozatú manuális váltóhoz kapcsolt motort átalakítottuk, így kis fordulatszám-tartományban is nagyobb nyomatékot ad le, égési zaját pedig mérsékeltük. Ezzel párhuzamosan CO₂-kibocsátását 10 g/km-rel, 129 g/km értékre szorítottuk, üzemanyag-fogyasztását pedig 0,4 literrel, 4,9 l/100 km-re csökkentettük.

Az egység változó geometriájú turbótöltőt kapott, amelynek hatékonyságát tovább javítja a kis súrlódású csapágyazás és az elektromos léptetőmotor, így az erőforrás nyomatéki karakterisztikája minden sebességfokozatnál kedvezően változott. Ennek eredményeképpen a motor már 200 1/perc fordulattal korábban, és szélesebb (1600-2400 1/perc) fordulatszám-tartományban adja le maximális, 310 Nm-es forgatónyomatékát, s ennek köszönhetően az autó a magasabb sebességfokozatokban is érezhetően élénkebben reagál a gázparancsra.

Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfortA CO₂-kibocsátást tovább csökkenti a továbbfejlesztett hűtési és kenési rendszer, amelyben átdolgozott fúvókájú, kétfázisú olajszivattyút és optimalizált, mérsékelt átfolyási sebességű vízpumpát alkalmaztunk, valamint kétterű olajteknőt, aminek segítségével a motor hamarabb éri el üzemi hőfokát. A károsanyag-kibocsátást az izzítógyertyák átdolgozott vezérlése, valamint a DPF koromrészecske-szűrő szerkezetének és bevonatának optimalizálása mérsékli tovább.

A szelepfedél, valamint az olajhűtő és a vízcső tartókonzolja műgyantából készült, ami mintegy 5 kg tömegcsökkentést eredményezett. A csekély belső súrlódású vákuumszivattyú, az alacsony súrlódású vezérműlánc és a kis viszkozitású kenőanyag alkalmazása tovább mérsékelte az üzemanyag-fogyasztást. Emellett a dugattyúfenék átdolgozott mélyítésének köszönhetően javult égési hatásfok, valamint az izzítógyertyák újfajta vezérlése révén érezhetően mérséklődött a kellemetlen zajok és rezgések szintje. A motor kisebb fordulatszám mellett is nagyobb forgatónyomatékot ad le, működése csendesebb, és a nyomatékleadás is egyenletesebbé vált.

A 2,0 D-4D dízelmotoros Verso modellek vontató kapacitása 200 kilogrammal, 1500 kilogrammra nőtt.
Kulcsszavak: bemutató, toyota, Verso
 
Még kifinomultabb lett az új Jaguar XF Még kifinomultabb lett az új Jaguar XF Megújult a Mercedes-Benz C-osztály Megújult a Mercedes-Benz C-osztály Tavasszal érkezik a megújult, negyedik generációs SsangYong Rexton Tavasszal érkezik a megújult, negyedik generációs SsangYong Rexton A SEAT bemutatta a Leon Cross Sport tanulmányt A SEAT bemutatta a Leon Cross Sport tanulmányt Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfort Négykerekű űrkapszula - Citroen C4 Picasso
 
A Volvo Car Group bemutatja az új VEA motorcsalád világelső befecskendezési technológiáját

A Volvo Car Group bemutatja az új VEA motorcsalád világelső befecskendezési technológiáját

2013. április 08.
A Volvo Car Group idén ősszel mutatja be az új VEA (Volvo Engine Architecture, Volvo motorarchitektúra) motorcsaládot, amelyben a világelső i-ART technológia segíti az új dízelmotorok üzemanyag-fogyasztásának csökkentését.
Részletek
A Volvo Car Group bemutatja az új VEA motorcsalád világelső befecskendezési technológiájátAz i-ART a hagyományos, közös nyomócsőben található egyetlen nyomásérzékelő használata helyett minden üzemanyag-befecskendezőből visszajelzést kap a nyomásról, így folyamatosan figyeli és égési ciklusonként módosítja az üzemanyag-befecskendezést mind a négy hengerben.

„A nyomócső nyomását rendkívül magas, 2500 bar értékre növeltük, ami az i-ART technológia bevezetésével kombinálva a dízelforradalom második lépésének tekinthető. Ennek az újításnak a jelentősége ahhoz hasonlítható, amikor 1976-ban feltaláltuk a katalizátor formabontó lambda-szondáját. Ez egy újabb világújdonság a Volvótól” – jelentette ki Derek Crabb, a Volvo Car Group hajtásrendszerek fejlesztéséért felelős részlegének alelnöke.

Ezután hozzátette: „Minden befecskendező tetején van egy apró számítógép, amely a befecskendezési nyomást figyeli. Az önszabályozó i-ART rendszer ezen információ alapján biztosítja, hogy minden egyes égési ciklusban optimális üzemanyag-mennyiséget fecskendezzen be a rendszer.”

A nagyobb befecskendezési nyomás és az i-ART technológia kombinációjának köszönhetően az ügyfelek gazdaságosabb üzemanyag-fogyasztású, lényegesen alacsonyabb károsanyag-kibocsátású, nagy teljesítményű és markáns hangú motorhoz juthatnak hozzá.

Bemutató 2013 őszén

A Volvo Car Group 2013 őszén mutatja be a Volvo Engine Architecture motorcsaládot. A VEA architektúra mellett a Volvo egy új, 8 sebességes automata sebességváltót is bevezet, amely továbbjavított vezetési élményt és kiváló üzemanyag-takarékosságot nyújt.

A Volvo Car Group bemutatja az új VEA motorcsalád világelső befecskendezési technológiájátA hamarosan megjelenő dízel- és benzines motorok moduláris választékában a dízelmotorok közös nyomócsöve és a benzines motorok közvetlen befecskendezése az alapfelszereltség része lesz. A számos turbó feltöltéses lehetőséggel rugalmasan lefedhető a teljes választék: az üzemanyag-takarékos változatoktól a nagy teljesítményű és nyomatékú modellekig. Az összes vásárlói igény kielégítése érdekében egyes autók elektromos meghajtás vagy egyéb modern technológiák használatával jutnak még nagyobb teljesítményhez.

„Az agilis, mégis sima és gyorsan reagáló új hajtásláncok és a gördülékeny, 8 sebességes új automatikus váltó fokozza a vezetési élményt” – nyilatkozott el Derek Crabb.

V8-as őskövületek

„Kisebb, intelligensebb és nagyobb teljesítményű motorjaink mellett a V8-as motorok őskövületnek fognak tűnni. Négyhengeres motorjaink a jelenlegi hathengeres motoroknál nagyobb teljesítményt és a négyhengeres motorok jelenlegi generációjánál alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást fognak biztosítani. Az elektromos motoros rásegítés révén ráadásul elérhetjük a mai V8-as motorok teljesítményszintjét” – mondta Derek Crabb.
Kulcsszavak: fejlesztés, járműipar, svédország, volvo
 
A Volvo Car Group bemutatja az új VEA motorcsalád világelső befecskendezési technológiáját A Volvo S80 elnyerte az IIHS 2014 Top Safety Pick+ díját A Volvo Car Group bemutatja az új VEA motorcsalád világelső befecskendezési technológiáját Kína hozhat igazi áttörést a Teslának A Volvo Car Group bemutatja az új VEA motorcsalád világelső befecskendezési technológiáját A kibővített testreszabási program új szintre emeli az ügyfelek döntési szabadságát PEUGEOT 103: a titkos legenda PEUGEOT 103: a titkos legenda A BMW Group tovább növelte értékesítését júniusban A BMW Group tovább növelte értékesítését júniusban
 
A Nissan és a Gibson összefognak

A Nissan és a Gibson összefognak

2013. április 08.
A Gibson és a Nissan egyesítették a professzionális zenei életben és a praktikus, kisméretű üzleti járművek terén szerzett szakértelmüket, megalkotva a Gibson NV200  Mobil Javító és Helyreállító Furgon névre keresztelt járművet.
Részletek
Nissan NV200A furgon mozgó gitárjavító műhelyként funkcionál, amely mind a zenészként dolgozók, mind az alkalmi vásárlók igényeit kielégíti; a legnagyobb zenei piacoktól a gitárosokat felvonultató nagy zenei fesztiválokon és koncerteken át a hangstúdiókig, sőt magánlakásokig minden esetben kiszolgálja ügyfeleit.

„Az NV200 Compact Cargo furgon kis helyigényének köszönhetően ideális a szűk helyeken történő manőverezéshez, ezáltal a helyhiánnyal küszködő városi zenei rendezvényekre és a zsúfolt szabadtéri koncertekre is tökéletes" mondta Henry Juszkiewicz, a Gibson vezérigazgatója. „Az alapfelszereltségként elérhető integrált rögzítési pontokkal és a rendelhető rakományrögzítő kampókkal felszerelt nagy raktérnek köszönhetően a jármű a gitártechnikus igényeinek megfelelően összeállítható és testre szabható."

A vegyes használatú gépjárművek között kategóriaelsőnek számító takarékos 9,8 liter/100 km üzemanyag-fogyasztást egy 131 lóerős, 2,0 literes, soros négyhengeres motor, valamint az ehhez párosuló hatékony Xtronic CVT® sebességváltómű biztosítja. Mindez még vonzóbbá teszi a furgont, amely kiválóan lépést tart egy tipikus turnézenekar utazási igényeivel.

„A Nissan NV200 Compact Cargo furgon kiváló választás a kisvállalkozások, vállalkozók és álmodozók számára is" - mondta Joe Castelli, az észak-amerikai Nissan Haszongépjármű és Flotta részlegének alelnöke. „Azzal, hogy együttműködésre lépünk a Gibson vállalattal az NV200 Mobil Javító és Helyreállító Furgon létrehozásában, tökéletesen példázzuk azt, mi mindenre használható ez a jármű egy életképes üzleti koncepcióval és egy kis kreativitással megfűszerezve, mindazok számára, akik nagyra becsülik a valódi értékeket. Mivel szakemberek számára, professzionális használatra álmodtuk meg a furgont, izgatottan várjuk, hogy a világ legképzettebb mesteremberei kezében milyen jó célokra kerül majd felhasználásra."

Nissan NV200A Nissan gyárából kikerülő Gibson NV200 Mobil Javító és Helyreállító Furgon a Gibson Pro Audio, valamint a Gibson Tennessee-ben található, nashville-i székhelyű legendás Javító és Helyreállító műhelyének továbbfejlesztett változata. Ezen a helyen a világ legjobb és legtehetségesebb gitárépítői gyakorolják mesterségüket az egyik legrégebbi és leginkább elismert gitárvállalatánál.

Ahogyan a Javító és Helyreállító műhelyben a világ élvonalába tartozó profi zenészek és szenvedélyes zenerajongók gitárjait megjavítják és testre szabják, ugyanúgy nyújt a Gibson NV200 Compact Cargo gyors segítséget a profi és részmunkaidőben dolgozó zenészek számára, ha sürgős javításra van szükségük. Egyúttal a jármű oktatási eszközként is szolgál a nyilvánosság számára a gitárépítés és -javítás, sőt szélesebb körben a vonós hangszerek építése és javítása bemutatása révén.

Az NV200 Compact Cargo 3,5 köbméter (122,7 köbláb) raktérrel rendelkezik az első ülések mögött. A rakomány magassága elérheti akár az 1,35 métert (53 hüvelyk) is, amely megközelíti sok más szabványos tetővel rendelkező, teljes méretű furgon méreteit. Emellett a jármű rakterének ajtónyílásai is magasak, beleértve a szabványos 40/60 elosztású hátsó ajtókat, a raktér padlózata pedig csupán 0,5 méter (19,5 hüvelyk) magasan található. A furgon össztömeg-kapacitása 680 kg (1500 font) (S modell).

Ez a funkció tökéletesen kihasználható a kihúzható pad révén, amely számos hangszerkészítő és -javító eszközzel fel van szerelve, beleértve a kalipereket, a léptékvonalzókat, érintőreszelőket és húzószerszámokat, különböző típusú csiszolólapokat, szuperragasztót, faragasztót, hangvillákat, egy ívgyalut, valamint különböző gitáralkatrészeket (húrok, hangológépek, érintők, nyergek, hidak, gombok, lenmagolaj, potméterek, hangszedők), harapófogókat, csavarhúzókat és egy forrasztó állomást. A hangszerkészítők a munkához a padot akár az NV200 széléig is megnövelhetik, vagy a görgők segítségével egy másik helyre is áthelyezhetik a gitárjavítási vagy -beállítási munkák elvégzésére.

Nissan NV200Közvetlenül az első ülések mögött található egy egyedi állvány, amely akár négy javítás alatt álló vagy használaton kívüli gitár tárolására is alkalmas. A testreszabott vezetőfülke a klasszikus Gibson-dizájnt idézi a műszerfal faberakásaival, amelyhez elsőrangú Gibson-anyagokat, például mahagónit és lángolt juhart használtak fel, valamint a különleges, bőr ülésekkel. A Gibson Pro Audio is megjelenik a járműben szórakoztató elektronikai márkájával, az Onkyo egyedi hangrendszerrel. A jármű karosszériája teljes felületén dekorációt kapott: egyik oldalán a „Gibson Javítás és Helyreállítás", másik oldalán pedig a „Gibson Pro Audio" felirat olvasható. Az autógrafikán emellett klasszikus Gibson vonós hangszerek képei és a Gibson Pro Audio termékei is szerepelnek, például a Cerwin-Vega! által készített hangszórók, valamint KRK, Onkyo és Stanton márkájú fejhallgatók.

Castellini így fogalmaz: „A Gibson és a Nissan amerikai székhelye is Tennessee-ben van, és mindkettő olyan termékeket gyárt, amelyek méltán kivívták a fogyasztók rajongását, mégis alkalmasak mindennapi használatra. Már évek óta kerestük az együttműködés lehetőségét, és az NV200 Compact Cargo furgon 2013-as bevezetése tökéletes alkalom erre. A Gibsonnal való közös munka révén sokunk álma vált valóra itt a Nissannál, és alig várjuk az együttműködés következő lépéseit."

A Nissan gyártotta Gibson NV200 Javító és Helyreállító Furgon 2013. március 27-én mutatkozott be a New York International Auto Show keretei között.
Kulcsszavak: nissan, NV200, új modell, újdonság
 
Az új Volvo XC40 városi szabadidőjármű leszámol a rendetlenséggel Az új Volvo XC40 városi szabadidőjármű leszámol a rendetlenséggel Íme az új BMW 330e limuzin, az eddigi legsportosabb és leghatékonyabb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával Íme az új BMW 330e limuzin, az eddigi legsportosabb és leghatékonyabb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával A Nissan és a Gibson összefognak Számos új funkciót tartalmaz a továbbfejlesztett Nissan LEAF A Nissan 5 éves garanciát vállal Európában értékesített kishaszonjárműveire A Nissan 5 éves garanciát vállal Európában értékesített kishaszonjárműveire A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX
 
A forgalomban is tesztelte az egyik új Mercedes Citarót a BKK

A forgalomban is tesztelte az egyik új Mercedes Citarót a BKK

2013. április 08.
Forgalomtechnikai tesztet hajtott végre az egyik, pár napja Budapesten lévő új Mercedes Citaro csuklós busszal a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Részletek
A forgalomban is tesztelte az egyik új Mercedes Citarót a BKKA központ Facebook-oldalán pénteken közöltek szerint a tesztre azért volt szükség, hogy megvizsgálják: problémamentes-e az új jármű közlekedése forgalomtechnikai szempontokból, a most használt típusoktól műszaki, geometriai szempontból kissé eltérő járművek a szűk kanyarokat biztonsággal tudják-e bevenni, a megállóhelyeket gond nélkül tudják-e használni. Azt is vizsgálták, hogy akadályozza-e fa, korlát vagy kapubehajtó az utasok le- és felszállását a megállókban, szükséges-e a járdaszegély korrekciója. Az MTI megkeresésére a BKK közölte: semmilyen problémát nem találtak a próbák során. Az egyik csuklós busz eddig az 5-ös, a 9-es és a 30-as autóbuszvonalat járta be, és a teszteket a BKK tovább folytatja.

A Mercerdes Citarók közül több példány az elmúlt hetekben érkezett meg Budapestre, forgalomba állásuk májusban várható. Az összesen 159 új buszt a BKK megbízása alapján a VT-Transman üzemelteti majd.
Kulcsszavak: autóbusz, bkk, bkv, Citaro, teszt
 
Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport Hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz közlekedik Pakson Hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz közlekedik Pakson Metrófelújítás: A közösségi és a gépkocsi-közlekedésben is fennakadásokra kell készülni Metrófelújítás: A közösségi és a gépkocsi-közlekedésben is fennakadásokra kell készülni A forgalomban is tesztelte az egyik új Mercedes Citarót a BKK Ferenciek tere - Jelentős forgalomkorlátozás lép életbe szombaton
 
Az új Toyota Verso

Az új Toyota Verso

2013. április 08.
Az erőteljesebb külső formanyelv új szintre emeli a Verso-modellkínálat dinamizmusát és vonzerejét.áttervezett utastér összehangolt stílusú műszerekkel és kezelőszervekkel; még jobb érzékelhető minőség; új kárpitok.
Részletek
 Toyota VersoA Toyota harmadik generációs MPV modelljének különleges, kétzónás kialakítása a Toyota új formanyelvének friss, erőteljes, mégis kifinomult értelmezését tükrözi. Az első és hátsó rész új, agresszívebb formavilága a magasság helyett a jármű szélességét és hosszúságát hangsúlyozza ki. A karosszéria megőrizte az elődmodell dinamikus, az autó teljes hosszában végigfutó karakteres övvonalát, amely oldalnézetben elválasztja a motorháztetőt és a kabint az alsó résztől.

Az új Verso orrkialakítását a vállalat látványos Under Priority formanyelve és Keen Look stílusa határozza meg, első pillantásra világossá téve, hogy ez az autó a Toyota modellcsalád legújabb tagja, és határozott vizuális kapcsolatot teremtve a vállalat többi fontos európai modelljével.

Az Under Priority dizájn alapján megformált nagyméretű, trapéz alakú alsó hűtőrács benyúlik az áttervezett első lökhárítóba, a kisebb felső légbeömlő pedig teljes szélességében végigfut az új fényszórók között. Az új, nagyobb méretű Toyota-embléma – amit alacsonyabban helyeztünk el, mint az elődmodellen – látványosan uralja a felső légbeömlőt, amelyen vízszintes, krómozott díszlécek futnak ki egészen a fényszóróházakig, vizuálisan is kihangsúlyozva az új Verso széles kiállását.

A keskenyebb és agresszívebb rajzolatú fényszórókban kapott helyet a Nappali Világítás (DRL) is. A magasabb felszereltségű modellváltozatokban ezt Xenon-technológia és LED DRL egészíti ki. A krómozott gyűrűkkel díszített ködfényszórók által határolt, nagyméretű alsó hűtőrács erős benyomást tesz a szemlélőre, hatásosan kombinálva a zongorafekete fényezést a két krómléccel, a légellenállást csökkentő, a karosszéria színére fényezett alsó légterelővel, még szélesebbnek láttatva ezzel a Versót, és tovább hangsúlyozva az autó masszív kisugárzását.

 Toyota VersoOldalról szemlélve feltűnik, hogy az új Verso megőrizte elődjének jellegzetes, kétzónás kialakítását. Ezt a megoldást erősíti a hangsúlyos övvonal, amely az első lökhárítótól a az ajtók alsó részén át fokozatosan emelkedve egészen a C-oszlopig fut, beleolvadva a tetőbe épített légterelőbe.

A Verso klasszikus oldalnézeti képét nagyban meghatározzák a kisebb méretű, ám dinamikusabb formavilágú, behajtható külső tükrök – amelyekben az irányjelzők is helyet kaptak -, valamint a két új dizájnnal választható könnyűfém keréktárcsák. A 17 colos keréktárcsák formája megegyezik a kifutó modellről ismert kerekekkel, fényezésük azonban sötétebb, a 16 colos felnik pedig csiszolt felületkezelést kapnak. Az új formájú hátsó lökhárítóba épített diffúzor is az új modell széles és stabil kiállását hangsúlyozza. Az új hátsó lámpatestek középső lencséinek színe megváltozott, s a csomagtérajtón a hátsó rendszámtáblakeret díszléce hatásosan emeli ki a Toyota embléma látványát. Az új Verso 11 féle külső fényezéssel rendelhető meg, amelyek közül három szín – a gyöngyfehér, a élénkkék és a tengerkék – új a palettán.

Megújult utastér még jobb érzékelhető minőséggel


Az új Verso utastér-kialakításnak legfontosabb eleme a családközpontú, rugalmas alakíthatóság, a hatékony ergonómia és a tartósság. A harmonikusabb megjelenés érdekében összehangoltuk a műszerek és a kezelőszervek megjelenését és az új felületkidolgozások és kárpitok nagymértékben javítják az érzékelhető és valós minőségérzetet. A műszerfal formatervének ‘Intelligens Hullámdinamikája’ révén a kabin stílusa elrugaszkodik a hagyományos MPV-k megszokott, kissé egysíkú funkcionalitásától. Az új formaterv a kapcsolók ergonómiáját is javítja, nem beszélve a váltókarról, amely a lehető legközelebb került a kormánykerékhez. A középkonzol erőteljes függőleges tagolása révén határozottan elválik egymástól a funkcionális vezetői zóna és a relaxált komfortot kínáló utas-zóna.

 Toyota VersoA két zónát a műszeregységet is magában foglaló műszerfal teljes szélességében végigfutó hullámvonal köti össze. Kétrészes egységben kapott helyet a henger formájú sebességmérő és fordulatszámmérő, amelyek némi átfedésben láthatók – így a vezető még kényelmesebben olvashatja le a látóterében elhelyezett műszerek adatait, miközben alig kell elfordítania tekintetét a forgalomról. A Verso utasterének megújításában nagy szerepet kapott az új kárpitozás és a lágyabb tapintású anyagok használata, s a kabin érzékelhető minőségét tovább javítják a szaténfeketére fényezett felületek. A felső kesztyűtartót puha anyag borítja, míg az ajtókárpitokat, a kartámaszokat és a kormánykereket Nappa bőrrel burkoltuk be.

A központi műszeregység keretét, a műszerek árnyékolójának peremét, a légbefúvók körüli gyűrűt, a műszeregység paneljét, a váltókar körüli keretet és az ajtókapaszkodók dekorációs elemeit meleg szaténfényű krómozás díszíti. A kilincseket új, selyemfényű fekete fényezés borítja. A műszerek és a kapcsolók megvilágítását és betűtípusát egységesítettük; a vezető előtti műszerek háttérvilágítása fehér, mert így könnyebben leolvashatók, míg a klímaberendezés kapcsolói és kijelzője, valamint a kezelőszervek – beleértve az ajtón található gombokat is – egységes, mély narancsszínben pompáznak, hogy sötétedés után is könnyen, a szem megerőltetése nélkül láthatók legyenek.

Egy új reosztát segítségével együttesen szabályozható a műszeregység és az összes kapcsoló háttérvilágítása, így a fényerő egységesen állítható be az egész utastérben. A Live és az Active felszereltségi szintekhez több új üléskárpit is rendelhető: kék mintázatú fekete a Live modellekhez, a fehér mintázatú fekete (3D hatású szövéssel) az Active változatokhoz. Minden felszereltségi szinten tökéletesítettük az ülőlapok megtámasztását; az ülőlapok puhább, mégis tartósabb, laminált párnázattal készülnek. A Lounge felszereltségi szinten az ülőlapokat dupla öltésekkel díszített bőr borítja, s az ajtóburkolatokat és a középső kartámaszt is bőrrel kárpitoztuk. A Verso Lounge modellváltozatok Intelligens Kulcs Nélküli Nyitási és Indítási rendszert kapnak, a többi felszereltségi szinthez pedig behajtható tollú indítókulcs jár. Az Active és Lounge felszereltséghez 2.340 x 1.280 mm-es Skyview panorámatető is rendelhető, amely sokkal több fényt enged be a kabinba, és jelentősen növeli az utasok térérzetét.

 Toyota VersoTágas utastér és rugalmas rakodási lehetőségek

4.460 mm-es hosszával az új Verso 20 mm-rel hosszabb elődjénél; a növekedés oka az orr- és a hátsó rész új dizájnja, ami 15, illetve 5 mm-rel gyarapította az autó méretét. Határozottan kompakt kialakítása ellenére a Verso utastere rendkívül tágas. Az autó megörökölte elődje hosszú, 2.780 mm-es tengelytávolságát, és a kategória leghosszabb tandemtávolságát kínálja: az első és hátsó üléssor közt 975 milliméternyi tér van.

A Toyota Easy Flat ülésrendszere 32 különféle konfiguráció szerint állítható be, így a kabin hihetetlenül rugalmasan alakítható. A második-harmadik üléssorban is különálló ülések találhatók, amelyek a fejtámla eltávolítása nélkül is ledönthetők; a második sor ülései 195 mm-es úton csúsztathatók előre-hátra, s a harmadik üléssor támlái lehajthatók; a Verso az egyik legpraktikusabb, legrugalmasabb és legegyszerűbben kezelhető ülésrendszerrel szépíti meg használóinak mindennapjait. A második és harmadik üléssor teljesen síkba dönthető, így az új Versóban 1.575 mm hosszú és 1.430 mm széles rakteret alakíthatunk ki. Ha mind a hét ülés a helyén van, a csomagtér befogadó képessége 155 liter, ami a harmadik üléssor ledöntésével 440 literre bővíthető.

Az 5 üléses modellek raktérpadlója alatt rejtőző Csomagtér rendező ideális arra, hogy az értékesebb holmikat elrejtsük a kíváncsi tekintetek elől. Ugyancsak ebben a térben helyezhető el a használaton kívüli kalaptartó is. A rekesz kialakítása attól függ, hogy a jármű szükségpótkerékkel vagy defektjavító készlettel van-e felszerelve. A helytakarékos pótkerékkel szerelt, hétüléses modellekben egy 11 literes tárolódoboz található; ha az autóhoz defektjavító készlet jár, akkor a harmadik üléssor alatt megbúvó tárolóhely mérete jelentősen nagyobb, s a rekeszben akár 18 darab 1,5 literes műanyag palack is elfér.

 Toyota VersoAhogy az egy vérbeli MPV-től elvárható, az új Verso rengeteg rakodóhelyet kínál, többek közt kétrekeszes kesztyűtartót, amelynek hűthető felső részében elfér egy 1,5 literes palack, alsó rekesze pedig 8,2 literes. Az autóban emellett tágas konzoldobozt és nagyméretű ajtózsebeket találunk; az ülések háttámlájából pohártartóval egybeépített asztalkák hajthatók ki, a második sor lábtere alatt tárolóhelyek bújnak meg a padlóban, a tetőkonzol számos apró tárgyat elnyel, a vezető és az utasoldalon található zsebek pedig tökéletes helyet biztosítanak a mobiltelefonok és MP3-lejátszók számára.

Alacsonyabb NVH-értékek, csendesebb utaskabin

Az új Verso kabinjában sikerült tovább csökkentenünk az NVH-értékeket. átterveztük a műszerfal hangszigetelését, így a motortérből kevesebb zaj szűrődik át a kabinba, emellett pedig a szélzajt is sikerült jelentősen csökkenteni. Az égési zajok mérséklésével az új 2,0 literes D-4D dízelmotor is kifejezetten halkabbá vált. Az A-oszlopban alkalmazott, hatékonyabb zajelnyelő anyagoknak, az áramvonalasabb külső tükörházaknak és az ajtósarkok hatékonyabb szigetelésének köszönhetően a kabinba kevesebb szélzaj szűrődik be.

E megoldások együttes hatásaként az utastér érezhetően csendesebb lett. A kabinban mérhető beszédérthetőségi index értéke 0,76-ról 0,83-ra nőtt, tovább erősítve ezzel az utasok komfortját és közérzetét – függetlenül attól, hogy melyik ülésen foglalnak helyet.
Kulcsszavak: bemutató, toyota, új modell, Verso
 
Az új Toyota Verso Szombaton is úton leszünk a Jazzy Streeten Toyota-elnök: kérdés, hogy a brit Toyota-gyár "túléli-e" Nagy-Britannia kivonulását az EU-piacról Toyota-elnök: kérdés, hogy a brit Toyota-gyár "túléli-e" Nagy-Britannia kivonulását az EU-piacról A vadonatúj Hyundai Kona Electric bevezetésével, a Hyundai bemutatja az első teljesen elektromos, kompakt SUV-ot A vadonatúj Hyundai Kona Electric bevezetésével, a Hyundai bemutatja az első teljesen elektromos, kompakt SUV-ot A Lexus tovább bővíti a GS modellcsaládot A Lexus tovább bővíti a GS modellcsaládot Az új Toyota Verso Klasszikus arányok a modern karakter szolgálatában – az új BMW Z4 Roadster
 
Földgáz hajtású Volkswagenek a 2. CNG és LNG Konferencián

Földgáz hajtású Volkswagenek a 2. CNG és LNG Konferencián

2013. április 05.
A Volkswagen volt az egyik kiemelt támogatója a Magyar Gázüzemű Közlekedési Klaszter Egyesület által 2013. március 27-28. között Budapesten megrendezett 2. CNG és LNG Konferenciának. 
Részletek
Földgáz hajtású Volkswagenek a 2. CNG és LNG KonferenciánA Magyar Gázüzemű Közlekedési Klaszter (MGKK) kiemelt szerepet játszik a gázhajtás hazai elterjedésében, a gázklaszter célja a tiszta és környezetbarát gázüzemű járművek és az ehhez szükséges infrastruktúra elterjedésének támogatása, melyhez év elején csatlakozott a Porsche Hungaria is.

A Volkswagen Csoport – a környezettudatos autózás kiemelt programja jegyében -  már a kilencvenes évek óta készít CNG-vel, azaz földgáz üzemű motorral hajtott járműveket. A földgáz üzemű autók széles körű elterjedésével azonban a velük szemben megfogalmazott igények is jelentősen megváltoztak, így a Volkswagen eredeti gyári megoldások kifejlesztése mellett döntött. Ennek során az egyik legfontosabb célkitűzésként jelölték meg, hogy a gáztartályok csupán a lehető legkisebb mértékben korlátozhatják az utasteret.

Az első gyárilag készült földgáz üzemű modellként 2002-ben a Golf Variant 2.0 BiFuel mutatkozott be az alsó-középkategóriában. További jelentős lépés 2006-ban a Caddy 2.0 EcoFuel (Volkswagen Haszonjárművek) és a Touran 2.0 EcoFuel megjelenése, amelyekkel a Volkswagen földgáz hajtása immár a sokoldalú városi kisáruszállítók és kompakt egyterűek kategóriájába is megérkezett. 2009-ben jelent meg a Passat iránymutató 1.4 TSI EcoFuel változata, amely kettős, azaz kompresszoros és turbófeltöltésének köszönhetően már olyan menetdinamikai képességekkel szolgált, amelyek korábban aligha voltak elképzelhetők a földgázhajtások világában. Még ugyanebben az évben a Volkswagen a Touran család palettájára is átvette e motort, s az EcoFuel erőforrás a Passat és a Touran új generációiban is különösen meggyőzőnek bizonyult.

Földgáz hajtású Volkswagenek a 2. CNG és LNG KonferenciánAz új eco up!- a földgáz hajtású városi kisautó

A konferencián bemutatkozott az új eco up! , mely három- és ötajtós változatban egyaránt kapható, teljes egészében új fejlesztésű, 1,0 literes motorja a hajtóanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás terén egyaránt kiváló értékeket produkál.  átlagfogyasztása 100 kilométeren 2,9 kilogramm, azaz 4,4 köbméter földgáz, ami kilométerenként csupán 79 gramm széndioxid kibocsátásának felel meg. Ez utóbbi, világszerte egyik legalacsonyabb mutatójával az 50 kW/68 LE teljesítményű eco up! a legjobb, „A+” energia-hatékonysági besorolást szerezte meg.

Az eco up! már közvetlenül piaci bevezetésekor két német egyesülettől is elnyerte a 2012-es év leginkább környezetkímélő autójának elismerését: a „VCD Környezeti rangsor” összesített győzelme mellett a földgáz hajtású up! az „ACV-mobil Környezetvédelmi díjat” is kiérdemelte. Ennél kedvezőbben jelenleg aligha üzemeltethető ilyen sokoldalú kisautó. A magyarországi márkakereskedésekbe az év végén érkezik meg az eco up!.
Kulcsszavak: cng, környezetbarát, környezetvédelem, lng, volkswagen, zöld
 
Földgáz hajtású Volkswagenek a 2. CNG és LNG Konferencián Számos új funkciót tartalmaz a továbbfejlesztett Nissan LEAF Elindul az új Nissan LEAF gyártása az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban Elindul az új Nissan LEAF gyártása az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban A Volkswagen az I.D. család újabb modelljét mutatja be Detroitban A Volkswagen az I.D. család újabb modelljét mutatja be Detroitban Földgáz hajtású Volkswagenek a 2. CNG és LNG Konferencián 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban Földgáz hajtású Volkswagenek a 2. CNG és LNG Konferencián Szériagyártás előtt a Volkswagen Taigun
 
A Michelin innovációval járul hozzá a Citroen Hybrid Air energia-hatékonyságához

A Michelin innovációval járul hozzá a Citroen Hybrid Air energia-hatékonyságához

2013. április 05.
A PSA Peugeot Citroën Hybrid Air nevet viselő hajtáslánca teljesen újszerű és rendkívül üzemanyag-takarékos, és az alkalmazott Michelin abroncsokat is kimondottan úgy tervezték, hogy hasonló szintű innovációt és kimagasló teljesítményt biztosítsanak.
Részletek
A Michelin innovációval járul hozzá a Citroën Hybrid Air energia-hatékonyságáhozKilométerenként 4,3 gramm és 100 kilométeren 0,18 liter, ezekkel az előnyökkel járul hozzá a gumiabroncs az autó energia-hatékonyságához. A francia autógyártó bejelentette, hogy a Hybrid Air bemutatóautó 100 kilométeren 2,9 liter üzemanyagot fogyaszt és szén-dioxid-kibocsátása nem haladja meg a 68 grammot kilométerenként. összehasonlításként, egy hasonló teljesítményű Citroen C3 100 kilométeren 4,5 liter üzemanyagot fogyaszt, és kilométerenként 104 gramm széndioxidot bocsát ki. Az üzemanyag-fogyasztás 100 kilométeren 1,6 literrel kisebb és a szén-dioxid-kibocsátás 35 grammal alacsonyabb.

A Hybrid Air prototípus új Michelin gumiabroncsai kilométerenként 4,3 grammal mérséklik a szén-dioxid-kibocsátást, és 100 kilométeren 0,18 literrel csökkentik az üzemanyag fogyasztást. A Michelin abroncsok egymással nehezen összeegyeztethető területeken nyújtanak kimagasló teljesítményt. Mindenekelőtt sokkal biztonságosabbak és hosszabb az élettartamuk, miközben az üzemanyag-fogyasztást is csökkentik. “Magas és keskeny”, ez a két szó jellemzi legjobban ezt az innovatív és rendkívül hatékony abroncs felépítést.

A kívánt teljesítmény elérése érdekében Michelin kutatói egy új méretekkel rendelkező gumiabroncsot alkottak (165/50 R18). A keskeny profil és a nagy átmérő teszi lehetővé a különböző területek teljesítményének egyidejű növelését. Az abroncs alacsonyabb gördülési ellenállása és kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságai javítják a jármű energia-hatékonyságát, ugyanakkor csökken az aquaplaning veszélye, mivel nagy átmérőjű keskeny abroncsoknál jobban érvényesül az úgynevezett „hajóorr” hatás. A nagyobb átmérő fokozott kényelmet is biztosít, mivel hatékonyabban elnyeli az útfelszín egyenetlenségeit. Ezen kívül az abroncs keskenyebb, hosszabb felfekvési felülete csökkenti a zajkibocsátást.

A Michelin innovációval járul hozzá a Citroën Hybrid Air energia-hatékonyságáhozMinden egyes gumiabroncs 1,7 kg súlycsökkenést jelent A Michelin sokat dolgozott az abroncs tömegének csökkentésén is, melynek eredményeként az abroncs súlyát 1,7 kilogrammal sikerült csökkenteni, ami a teljes autóra vetítve 6,8 kilogrammot jelent. Ez a fejlesztés lehetővé teszi, hogy az új Hybrid Air technológia a lehető legnagyobb üzemanyag megtakarítást érje el. Az új Michelin abroncs hozzájárul az autó modern, feltűnő megjelenéséhez. A Michelin kutatás-fejlesztési szakemberei több területen is újításokat alkalmaztak. Az abroncs mérete és felépítése, a felhasznált anyagok és a futómintázat mind olyan területek, melyek átdolgozásra kerültek, hogy a Michelin prototípus abroncsa kimagasló energia hatékonyságot, valamint biztonságot és kényelmet biztosítson a Citroen Hybrid Air bemutatóautójának.

Ezek az új technológiák az elkövetkező években fokozatosan beépülhetnek a Michelin sorozatgyártású gumiabroncsaiba.
Kulcsszavak: Citroen, gumiabroncs, hibrid, Hybrid Air, Michelin, psa
 
A Dunlop bemutatja robogók számára kifejlesztett RoadSmart III SC gumiabroncsot A Dunlop bemutatja robogók számára kifejlesztett RoadSmart III SC gumiabroncsot A Citroën újabb modellel a C5 Aircross-szal bővíti átfogó speciális szériáját a C-Series-t A Citroën újabb modellel a C5 Aircross-szal bővíti átfogó speciális szériáját a C-Series-t A jó nyári gumiabroncs esőben is jobban irányítható A jó nyári gumiabroncs esőben is jobban irányítható Avantgárd és stílusos - Bemutatjuk az új DS 3 és DS 3 Cabriót Avantgárd és stílusos - Bemutatjuk az új DS 3 és DS 3 Cabriót Bejelentették az Extreme E széria első két helyszínét Bejelentették az Extreme E széria első két helyszínét
 
Királyi indulás

Királyi indulás

2013. április 05.
Királyi őfelsége, az orániai herceg indította el hivatalosan az új DAF XF sorozatgyártását április 3-án, szerdán. Az új tehergépkocsit annak jegyében fejlesztették ki, hogy megfeleljen az Európai Unióban hamarosan életbe lépő Euro 6 károsanyag-kibocsátási normának.
Részletek
DAF XFA DAF körülbelül egymilliárd eurót fordított a teljesen új, Euro 6-os járműkínálatának kifejlesztésére, valamint a hollandiai Eindhovenben és a belgiumi Westerlóban működő gyárainak az új generációjú tehergépkocsikra való felkészítésére.

Az Európai Unióban 2014. január 1-jén életbe lép az Euro 6 norma. A jelenlegi Euro 5 előírással összehasonlítva az új szabvány a nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátásának 77 százalékos, míg a koromrészecskék kibocsátásának 66 százalékos csökkentését követeli meg. Elsősorban az új károsanyag-kibocsátási norma teljesítése érdekében fejlesztette ki a DAF a teljesen új járműkínálatát, amelynek típusai közül a hosszú távú fuvarozásra szánt új zászlóshajónak, az XF-nek most hivatalosan megkezdődött a sorozatgyártása. A jövő héten megnyíló birminghami haszonjármű-kiállításon a DAF az LF elosztó típus és a rendkívül sokoldalú CF új, Euro 6-os generációját is bemutatja.

„Rendkívüli megtiszteltetés számunkra, hogy királyi őfelsége indította el hivatalosan az új DAF XF sorozatgyártását.” – mondta Harrie Schippers, a DAF Trucks N.V. elnöke. „A piacvezető járműveink vadonatúj, Euro 6-os generációjának kifejlesztése és a gyáregységeink felkészítése erre az új generációra a legnagyobb szabású projekt vállalatunk történelmében, amely körülbelül egymilliárd eurót emésztett fel. Az orániai herceg látogatása egy csodálatos elismerés a DAF mind a nyolcezer alkalmazottja számára, Hollandiában és külföldön egyaránt. A látogatás pedig éppen egybeesik azzal, hogy Hub van Doorne pontosan 85 évvel ezelőtt fektette le jelenlegi vállalatunk alapjait.”

DAF XF
Kulcsszavak: DAF Trucks, járműipar, új modell, XF
 
A ŠKODA bemutatta az új OCTAVIA RS iV első rajzait A ŠKODA bemutatta az új OCTAVIA RS iV első rajzait Garantált klímavédelem a Continentalnál: 100 százalék zöldenergia a termeléshez Garantált klímavédelem a Continentalnál: 100 százalék zöldenergia a termeléshez A vadonatúj Ford Focusban a sugárhajtású vadászgépek technológiája oldja meg kápráztató napsütés okozta problémát A vadonatúj Ford Focusban a sugárhajtású vadászgépek technológiája oldja meg kápráztató napsütés okozta problémát Királyi indulás Svédországi midibusz-megrendelést kapott a Rába A 2015-ös sikerek megalapozták a Honda jövőjét A 2015-ös sikerek megalapozták a Honda jövőjét
 
Az olcsó márkák jönnek divatba az autóiparban

Az olcsó márkák jönnek divatba az autóiparban

2013. április 05.
A Renault olcsó márkája, a Dacia sikerén okulva több autógyár is régen feledésbe merült autómárkák leporolásával akar betörni az alsó piaci szegmensbe - írja a német Focus online hírportál.
Részletek
DaciaA Renault olcsó márkája, a Dacia sikerén okulva több autógyár is régen feledésbe merült autómárkák leporolásával akar betörni az alsó piaci szegmensbe - írja a német Focus online hírportál.

A Fiat például az Autobianchi márkába kíván 18 év után életet lehelni, a japán Nissan pedig a Datsunt élesztené újra.

Az Autobianchi újjászületésére Oroszországban kerülhet sor, ahol a Punto egy kifejezetten a kelet-európai piacra szánt lépcsős hátú verzióját készül gyártani a Fiat. Amennyiben a projekt zöld utat kap a konszerntől, az autó gyártása 2014-ben kezdődhet meg. A modell árát 5 ezer euró körülire tervezik.

A Nissan tervei már előrehaladottabb állapotban vannak, ám közös bennük, hogy a Datsun is Oroszországban születik újjá. A 80-as években szép csendben kiszenvedett márkának a Nissan Note modellre alapuló lépcsős- és ferdehátú verzióit 2014-ben kezdik el gyártani.

Dacia
Kulcsszavak: autóipar, autókereskedés, dacia, fiat, jármű kereskedelem, nissan
 
Az olcsó márkák jönnek divatba az autóiparban Az Opel Meriva - Kis egyterű, nagyfokú biztonsággal Interneten keresztül hekkelhető meg a Nissan elektromos autója Interneten keresztül hekkelhető meg a Nissan elektromos autója Lada Granta lett az ezredik autó a Duna Autó Zrt-nél Lada Granta lett az ezredik autó a Duna Autó Zrt-nél Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje Az olcsó márkák jönnek divatba az autóiparban Stratégiai megállapodást írt alá a kormány Bridgestone-nal
 
Sűrített földgázzal működő autóbuszok beszerzését támogató pályázat indul

Sűrített földgázzal működő autóbuszok beszerzését támogató pályázat indul

2013. április 05.
Szeptember végéig, vagy az 1,6 milliárd forintos keret kimerüléséig nyújthatnak be pályázatot az állami és az önkormányzati tulajdonú közlekedési társaságok a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) sűrített földgáz meghajtású autóbuszok beszerzését segítő kiírására.
Részletek
Sűrített földgázzal működő autóbuszok beszerzését támogató pályázat indulA szaktárca pénteki közleménye szerint a pályázaton közösségi közlekedési feladatokat érvényes közszolgáltatási szerződés alapján ellátó állami vagy önkormányzati tulajdonú gazdálkodó szervezetek vehetnek részt. A támogatás kizárólag új, alacsony padlójú, földgázüzemű autóbuszok beszerzéséhez igényelhető. Az NFM által biztosított forrásból az azonos műszaki tartalmú dízelüzemű és gázüzemű járművek árkülönbözete fedezhető.

A vissza nem térítendő támogatás mértéke szóló kialakítású járművenként legfeljebb 18 millió forint, csuklós autóbuszonként legfeljebb 24 millió forint lehet.

A pályázónak vállalnia kell, hogy a járművek üzembe állítását követő két hónapon belül véglegesen kivon a forgalomból legalább ugyanannyi, környezetvédelmi szempontból elavult autóbuszt. További feltételként a sűrített földgáz meghajtású (CNG) buszok közlekedtetéséhez, például az üzemanyag töltéséhez megfelelő infrastrukturális hátteret kell biztosítania vagy kialakítania, és legalább három évig fenntartania.

A gáz meghajtású járművek használatának terjedésével csökkenthető a közösségi közlekedés szén-dioxid-kibocsátása, illetve a szálló por koncentrációja, a városok légszennyeződése. A vissza nem térítendő, utófinanszírozású támogatást az új Széchenyi Terv Zöld Beruházási Rendszer keretében, a kvótabevételek terhére biztosítja a szaktárca.

Sűrített földgázzal működő autóbuszok beszerzését támogató pályázat indul
Kulcsszavak: cng, környezetbarát, Pályázat, támogatás, zöld
 
Elektromosautó-töltő állomás létesítésére pályázhatnak hamarosan az önkormányzatok Elektromosautó-töltő állomás létesítésére pályázhatnak hamarosan az önkormányzatok A BMW X5 már hálózatról is tölthető A BMW X5 már hálózatról is tölthető A Volkswagen egy Transporterrel támogatja az OXXO Racing csapatát A Volkswagen egy Transporterrel támogatja az OXXO Racing csapatát A Jedlik Ányos Terv tovább segítheti az elektromos autók elterjedését Magyarországon A Jedlik Ányos Terv tovább segítheti az elektromos autók elterjedését Magyarországon Elektromos autót venne, de sokba kerül? Mutatjuk, meddig kell várni, hogy olcsóbb legyen Elektromos autót venne, de sokba kerül? Mutatjuk, meddig kell várni, hogy olcsóbb legyen
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 11111 - 11120