Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11201 Megjelenítve: 11121 - 11130
Rekordot rekordra halmoz a Škoda

Rekordot rekordra halmoz a Škoda

2012. január 24.
A škoda a 2011-es esztendő során is folytatta növekedési pályáját és ismételten ...
Részletek
ŠkodaA škoda a 2011-es esztendő során is folytatta növekedési pályáját és ismételten értékesítési rekordot állított fel.

A márka eladásai összesen 15,3 százalékkal növekedve érték el az eddigi legjobbnak számító 879.200 darabos volument, a 2011-es vásárlói kiszállítások ezzel mintegy 116.600 járművel bővültek. Mindezek nyomán a márka piaci részesedése világszinten 1,4 százalékra (2010: közel 1,3 százalék) bővült.

A škoda 2011. január-december között világszerte 879.200 (a megelőző évben: 762.600) autót adott el. Miközben a világpiacot 2011-ben 5,1 százalékos bővüléssel közel 62 millió gépkocsi értékesítése jellemezte, a škoda e rátát jelentősen meghaladó, 15,3 százalékos növekedést produkált. A cseh gyártó elsősorban Kínában, Indiában és Oroszországban tudta jelentősen növelni eladásait, de Európa számos piacán illetve a világ többi részén is értékesítési rekordokat állított fel.

A škoda kiszállításai minden régiójában jelentősen növekedtek 2011 során. A közép- és kelet-európai régióban például a 2011-es eladások 231.600 (a megelőző évben: 194.800; +18,9 százalék), míg az ázsiai/csendes-óceáni térségben 256.100 (a megelőző évben: 203.300 +26,0 százalék) darabra bővültek. „A škoda 2011-ben olyan sok autóját értékesítette, mint eddig még soha“ – hangsúlyozta Jürgen Stackmann, a škoda igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. „A világ minden régiójában tekintélyes növekedést könyvelhettünk el és sikerrel erősítettük pozícióinkat az egyes piacokon“ – folytatta Stackmann.

„Már az első évben meggyőzően és nagy sikerrel valósítottuk meg 2018-ig tervbe vett növekedési stratégiánkat“ – összegezte az elmúlt esztendőt Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a škoda igazgatótanácsának elnöke. „Jól érzékelhetően fokoztuk növekedésünk tempóját, miközben új értékesítési rekordot állítottunk fel. Ezzel párhuzamosan, illetve termelésünk és eladásaink mellett egyaránt jelentősen javítottuk nemzetközi piaci pozícióinkat, miközben itthon, Európában, valamint nagyjelentőségű feltörekvő piacainkon jelentős bővülést produkáltunk“ – fejtette ki a márka igazgatótanácsi elnöke.

ŠkodaA 2011-es teljes év során világszerte realizált 879.200 kiszállítás egyértelmű rekord, amely 1,4 százalékos piaci részesedést eredményezett a márka számára. A vállalat további célja ugyancsak egyértelmű: 2018-ra a škoda világszintű eladásait immár 1,5 millió darabra tervezi emelni. „2011-ben mindenesetre kiváló alapokat sikerült teremtenünk ehhez, s a škoda modellpalettáját tovább szélesítve 2012 során is bővíteni kívánjuk európai és a nemzetközi piacon folytatott tevékenységünket“ – húzta alá Prof. Vahland.

Dinamikus feltörekvő piacok

A škoda 2011 során Oroszországban is új rekordot produkált, 74.100 (a megelőző évben: 45.600) eladott autó 62,5 százalékkal több, mint a 2010-es volumen.
Kínában az értékesítési darabszámok szintén jelentősen felfelé vették az irányt 2011 során, s 21,9 százalékkal összesen 220.100 darabra bővültek.

A novemberben, Indiában a piacra bevezetett Rapid eladásai kiváló rajtot vettek, ahol mindjárt az év családi autójává is választották. Igen örvendetesen alakult az indiai piac fejlődése, a teljes évi volumenét tekintve is a márka növekedési stratégiájának fontos pillérét alkotva. A škoda végül 49,9 százalékkal növelte ottani eladásait 2011 folyamán, miközben több mint 30 ezer autót szállított ki.

Bővülő kapacitások, otthon és külföldön egyaránt

A cseh gyártó továbbra is tevékenyen invesztál új modellekbe, piacokba és termelési kapacitásokba, így 2012 közepéig jelentősen bővíti hazai, Mladá Boleslav-i gyárát. A tervek szerint ugyanis a jelenlegi „bestseller” Octavia és a Fabia mellett egy harmadik modell is készül majd ott. Az Octavia gyártókapacitását ezzel párhuzamosan 800-ról immár napi 1.200 darabra növelik. A škoda ugyancsak csehországi termelési helyszínén, Vrchlabíban 2012 végétől a kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) készülhet a Volkswagen Csoport többi márkája, így a škoda, a Volkswagen, a SEAT és az Audi számára is.

ŠkodaOroszországban, a Nyizsnyij Novgorod-i üzemben a Volkswagen Csoport Oroszország az orosz GAZ partnerrel közösen a škoda Yeti gyártását is megkezdi. A Volkswagen Csoport két kínai közös vállalata 2016-ig összesen mintegy 14 milliárd eurót invesztál új gyárakba illetve termékekbe. Kínában mindeddig a škoda Octavia, Fabia és Superb modelljei készültek, amelyekhez 2013-ban a Yeti is társul. E beruházásaival a vállalat fontos lépéseket tesz az elkövetkező évek fejlődésének biztosítása felé.

„Meggyőződéssel tekintünk jövőbeni fejlődésünk elé, ezért invesztálunk intenzíven hazai és nemzetközi termelési helyszíneink fejlesztésébe, illetve értékesítési hálózatunk bővítésébe a világ minden régiójában. S természetesen jobb teljesítményre törekszünk, mint vetélytársaink“ – fejtette ki Stackmann.

Modelloffenzíva folyamatban

A Citigo kisautó és az indiai Rapid alsó-középkategóriájú limuzin a škoda modelloffenzívájának első képviselőiként 2011 végén egyaránt sikerrel jelent meg a piacon. A Citigo révén a márka – 2011-ben először Csehországban, majd 2012-től a további országokban is – a kisautók dinamikusan bővülő szegmensében is megjelenik. Az Indiában bemutatkozott Rapid szintén alapvető jelentőségű a škoda növekedési stratégiája tekintetében, a Rapid révén ugyanis a škoda az indiai piac legnépesebb szegmensébe is beléphetett.

További cikkek

A BMW K 1600 GT nyerte az „International Bike Of The Year 2011” díjat
A Hyundai Elantra a 2012-es év észak-Amerikai autója
Annyira városi, annyira aranyos – Az új Peugeot 107
Kulcsszavak:
 
Rekordot rekordra halmoz a Škoda Legalacsonyabb európai CO2 flottaátlagával a Toyota az autóipar élén áll Csütörtöktől újraindul a Lada értékesítése Magyarországon Csütörtöktől újraindul a Lada értékesítése Magyarországon Környezetbarát fényezőüzemért kapott rangos elismerést a Toyota Környezetbarát fényezőüzemért kapott rangos elismerést a Toyota Ötcsillagos lett a Pulsar, az X-Trail és a Qashqai is Ötcsillagos lett a Pulsar, az X-Trail és a Qashqai is Az új JUKE NISMO RS világítja meg a pályát a világ legjobb gördeszkásainak Az új JUKE NISMO RS világítja meg a pályát a világ legjobb gördeszkásainak
 
Csökken a gázolaj ára, a benziné nem változik

Csökken a gázolaj ára, a benziné nem változik

2012. január 24.
Csökkenti bruttó 5 forinttal a gázolaj literenkénti nagy- kereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt ...
Részletek
Csökken a gázolaj ára, a benziné nem változikCsökkenti bruttó 5 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt., a 95-ös benziné nem változik - értesült piaci forrásokból az MTI hétfőn.

A mostani csökkentéssel a gázolaj átlagára 444 forintra mérséklődik, a benziné 426-428 forint marad.

A Mol egy hete bruttó 4 és 6 forinttal emelte a 95-ös benzin, illetve a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát. Az üzemanyagok az újév első napján a 2 százalékpontos áfa-emelés miatt drágultak: a forgalmi adó 25-ről 27-százalékra növelése 6, illetve 7 forinttal emelte a 95-ös benzin és a gázolaj átlagárát a számítások szerint.

Tavaly január elején a benzin átlagára 360-361 forint, a gázolajé pedig 351 forint volt.
Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál.

További cikkek

Mitsubishi újdonságok a 2012 genfi Autószalonon
Az Opel alacsonyabb árakkal kezdi az évet
Téli sportok és funkcionalitás - Az Audi Q3 Vail
Kulcsszavak:
 
Felpörögtek az események a Teslánál! Felpörögtek az események a Teslánál! Formatervezők versenye a Lexus dizájn díjért Formatervezők versenye a Lexus dizájn díjért BMW Concept Compact Sedan - A következő generáció autója BMW Concept Compact Sedan - A következő generáció autója Emelkedett az üzemanyagok ára Emelkedett az üzemanyagok ára Az új S 1000 XR – stílus és funkcionalitás sportoláshoz és kalandokhoz Az új S 1000 XR – stílus és funkcionalitás sportoláshoz és kalandokhoz
 
A Volkswagen Haszonjárművek értékesítési rekordot döntött 2011-ben

A Volkswagen Haszonjárművek értékesítési rekordot döntött 2011-ben

2012. január 23.
Eddigi történelmének legjobb értékesítési eredményét érte el a Volkswagen ...
Részletek
Volkswagen HaszonjárművekEddigi történelmének legjobb értékesítési eredményét érte el a Volkswagen Haszonjárművek 2011-ben.

A márka világszerte 528 000 kishaszonjárművet adott át  - 21,4 százalékkal többet, mint a megelőző évben (2010: 435 700).

- a Caddy családból 24,7 százalékkal többet, 160 600-at adtak át világszerte (2010: 128 800).
- aTransporter, a Caravelle, a Multivan és a California modellekkel együtt a T5 típus értékesítési darabszáma világszinten 5,2 százalékkal 155 800-ra nőtt (2010: 148 100).
- Crafterből világszerte 5,7 százalékkal több, azaz 39 600 talált gazdára (2010: 37 500).
- az Amarok pick up megháromszorozta globális eladásait, így 66 500 példányban kelt el (2010: 22 500).
- könnyűsúlyú Saveiro Pickup 11,5 százalékkal 81 200-ra növelte értékesítési darabszámát (2010: 72 800).
- klasszikus T2 kisáruszállító 25 100 darabos értékesítésével 3,6 százalékos visszaesést könyvelhetett el a megelőző év eredményéhez képest (2010: 26 100).

„Most először adtunk el jóval több mint félmillió kishaszonjárművet.” – mondta Harald Schomburg, a Volkswagen Haszonjárművek márka igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja. „Termékeink folyamatos, kétszámjegyű növekedést mutatnak a hazainak számító európai és az Európán kívüli piacokon egyaránt.”

Volkswagen HaszonjárművekNyugat-Európában jelentős, 17,9 százalékos növekedést ért el a márka, ismét tovább erősítette piacvezető pozícióját, ugyanis 289 750 kishaszonjárművet értékesített vásárlóinak (2010: 245 700). „Európában 2011-ben háromszor dinamikusabb növekedést értünk el, mint a teljes piac bővülése.” – emelte ki Schomburg. „értékesítési rekordunk nemcsak gazdasági okoknak köszönhető, hanem erős és hatékony termékeink, illetve elkötelezett és szakmailag felkészült értékesítési csapatunk teljesítménye is egyértelműen nagy szerepet játszott ebben.”

A Volkswagen Haszonjárművek a közép- és kelet-európai régiókban szintén jó értékesítési eredményeket ért el. Itt 36,6 százalékos növekedés mellett 36 500 kishaszonjármű talált gazdára (2010: 26 700).
A Volkswagen Haszonjárművek márka 2011-ben különösen nagy növekedést mutatott a nemzetközi piacokon. Említést érdemel Afrika (+89 %), Ausztrália (+45 %) és az ázsiai, illetve csendes-óceáni térség (+48 %). A Volkswagen Haszonjárművek márka Dél-Amerikában 20,9 százalékkal 137 400-ra növelte értékesítési darabszámát – itt a legjelentősebb piacok Brazília, 14,6 százalékos növekedéssel, és Argentína, ahol 77 százalékkal erősödött az értékesítés.

„A számok alapján márkánk 2011-ben a világ legtöbb részén jelentős, kétszámjegyű növekedést ért el. Számos piacon rekorderedményt könyvelhettünk el – nemcsak az értékesítés, hanem a piaci részesedés terén is. Az új évet még a számunkra kimagaslóan eredményes 2007-es év számainál is jobb rendelésállománnyal kezdjük.” – mondta Schomburg. „Nemzetközi jelenlétünkre összpontosítunk, így jól felkészültünk a lehetőségekre és a veszélyekre egyaránt, amelyeket a 2012-es év tartogathat számunkra.”
Volkswagen Haszonjárművek



















További cikkek


A Citroen újra a Top 10-ben
Az Opel alacsonyabb árakkal kezdi az évet
Téli sportok és funkcionalitás - Az Audi Q3 Vail
Kulcsszavak:
 
Goodwoodban mutatkozott be az új Focus ST Goodwoodban mutatkozott be az új Focus ST Stabil piac mellett némi visszaesés az autóeladások ütemének növekedésében Kínában Stabil piac mellett némi visszaesés az autóeladások ütemének növekedésében Kínában A Volkswagen Kínában mutatta be a márka új zászlóshajóját A Volkswagen Kínában mutatta be a márka új zászlóshajóját Az S-Cross a „legjobb tanulmányautó” Kantonban Az S-Cross a „legjobb tanulmányautó” Kantonban Belga befektető veszi meg a GM strasbourgi üzemét Belga befektető veszi meg a GM strasbourgi üzemét
 
Egyedi BMW motorok Angliából

Egyedi BMW motorok Angliából

2012. január 23.
Egy BMW Motorrad rajongó páros hamar Anglia egyik legismertebb egyedi motor- kerékpár ...
Részletek
BMWEgy BMW Motorrad rajongó páros hamar Anglia egyik legismertebb egyedi motorkerékpár építőjévé vált.

A londoni székhelyű Untitled Motorcycles motorépítő csapat tagjai, Adam Kay és Rex Martin, egy sor öreg és kopott BMW motorkerékpárt alakítottak át gyönyörű, egyedi gépekké, amivel hamar nagy népszerűségre tettek szert. A bajor márkáért rajongó építők elmondták: „Mindenképpen BMW motorokkal akartunk dolgozni, mert igazi rajongók vagyunk. Rex már évek óta ezzel a márkával motorozik, engem is ő fertőzött meg ezzel az érzéssel.


Ezt a márkát az egyedi motorépítők gyakran figyelmen kívül hagyják.”

Első BMW átépítésük egy 1979-es R80/7-es volt, majd egy R80/7-es Sclambler és egy R80/7-es Street következett. Később már BMW tulajdonosoktól érkeztek megrendelések. A páros most egy amerikai vásárló számára készülő BMW testre szabásán dolgozik.

„Rex a tulajdonosa a camden-i Victory Motorcycle-nek, ami öreg brit és európai motorkerékpárok szervizelésével és karbantartásával foglalkozik” – meséli Adam. „Még 2009-ben látogattam el hozzá, mert szerettem volna egy egyedi BMW-t, miután az interneten láttam néhány modellt, ami remekül nézett ki. A látogatás alkalmával döntöttük el, hogy együtt fogunk dolgozni az R80/7-es átépítésén. A hat hónapos projekt alatt blogot és Facebook oldalt is indítottam, aminek rövid időn belül nagyon sok követője lett, ezért Rex-szel elhatároztuk, hogy két további modellt is átalakítunk.”

Az Untitled Motorcycles alkotásai klasszikus és minimalista megjelenésűek. A fókusz nem a sebességen van, hanem azon, hogy a motoroknak összetéveszthetetlen városi retrómotor megjelenése legyen, amihez nagyon fontos a hibátlan és magas színvonalú kivitelezés. Adam és Rex a gépeiket általában az Ebay-en keresztül vásárolják, ahol elmondásuk szerint nagyon könnyen lehet átépítésre kiválóan alkalmas modelleket találni.

BMW“A mi filozófiánk az, hogy az átalakítással egy olyan gépet teremtsünk, ami egyedi, de egyben megőrizi azt a használhatóságot, ami az egyik legjobb dolog a BMW motorokban. A klasszikus brit-, valamint az amerikai dirt bike- és flat tracker gépekből is egyaránt merítünk ötleteket. Hiszünk abban, hogy az egyedi, kézzel készített alkatrészeikkel a munkáink önmagukért beszélnek” – teszi hozzá Adam.

Projektjeikkel nagy figyelmet kaptak és az átalakított motorokkal számtalan blogon és magazinban szerepeltek már. Munkájuk során jó barátságba kerültek egy másik egyedi motorokkal foglalkozó párossal, Fred-del és Hugo-val a francia Blitz Motorcycle-ből, akiknek a teljesen mattfekete BMW R60/2-es motorjuk hatalmas durranás volt a 2011-es BMW Motorrad napokon Garmisch-Partenkirchenben.

Adam és Rex motorkerékpár rajongók mióta az eszüket tudják – Rex 30 éve motorozik, míg Adam 20 éve. Céljuk, hogy az elkövetkezendő években tovább építsék az Untitled Motorcycles-t. Annak ellenére, hogy már eddig is szép sikereket értek el, még mindig vannak beteljesületlen vágyaik: „Az álmunk egy 1930-as BMW átépítése, valamint nagyszerű lenne, ha a BMW Motorrad lehetővé tenné, hogy egy HP2 Megamoto-val is foglalkozhassunk. Reméljük, hogy 2012-ben is átalakíthatunk néhány nagyszerű BMW motort, és szeretnénk a gépeinket kiállítani a híres goodwood-i „Festival of Speed” versenyen.

További cikkek

A BMW K 1600 GT nyerte az „International Bike Of The Year 2011” díjat
A Citroen újra a Top 10-ben
Harley Davidson Heritage Softail Classic
Kulcsszavak:
 
Egyedi BMW motorok Angliából Veszteséggel zárta 2011-et az Air France KLM légitársaság Érzelmek és sportos teljesítmény Érzelmek és sportos teljesítmény Újabb töltőállomáson tankolhatnak az e-autósok Újabb töltőállomáson tankolhatnak az e-autósok A Volkswagen Csoport 2020-ig 95 g/km csökkenti autóinak CO2 kibocsátását A Volkswagen Csoport 2020-ig 95 g/km csökkenti autóinak CO2 kibocsátását Kína mentette meg a londoni taxit Kína mentette meg a londoni taxit
 
Az Infiniti kiemelkedően sikeres évet zárt

Az Infiniti kiemelkedően sikeres évet zárt

2012. január 23.
A legmagasabb elvárásokat is kielégítő modelljeiről híres japán prémium- márka mind Magyar ...
Részletek
 InfinitiA legmagasabb elvárásokat is kielégítő modelljeiről híres japán prémiummárka mind Magyarországon, mind világszinten eredményes évre tekinthet vissza, és még átütőbb sikereket vár az új esztendőtől.

A 2011-es év igen mozgalmas volt az Infiniti számára. Számos eredmény és élmény kapcsolódott össze a japán presztízsmárka nevével. A leglátványosabb változás a márka marketing stratégiájában, hogy az Infiniti megjelent a száguldó cikrusz támogatói között, és  partnerségre lépett a Red Bull Racing Forma-1 es csapattal.

Sőt, egyedülálló FX koncepcióautójukat kifejezetten a világbajnok Sebastian Vettelre szabták. Mark Webber és Sebastian Vettel versenypályán mérte össze az Infiniti M37s és M35h képességeit, bemutatva, hogy mire képes a márka korszakalkotó hibridje. A technológiai bravúr hivatalos elismerése sem váratott magára, hiszen a M35h begyűjtötte a legjobban gyorsuló hibrid Guinness-rekordját. Magyarországon is bizonyította a prémiummárka, hogy a technikai újítások elkötelezett híve, és a vitorlázás világában világújdonságnak számító merev vitorla, vagyis az Infiniti-szárny mellé állt.

„Európában és Magyarországon is sikeres évet zárt az Infiniti. 2011-ben az Infiniti Europe közel 4 500 járművet értékesített, ennek több mint másfél százaléka a magyar piacon talált tulajdonosra. A márka tavalyi dinamikus növekedése részben a múlt évben megjelent dízel erőforrásoknak, részben pedig az új Infiniti M-nek köszönhető.

 InfinitiA legtöbbet azonban korábbi ügyfeleink a márkával kapcsolatos pozitív élményeinek köszönhetjük, ez a létező legjobb ajánlólevél.” - mondta Kovács ákos, a márkát forgalmazó Gablini Prémium Kft. ügyvezetője. „2012-ben a kedvező adóváltozásoknak köszönhetően pedig még jobb eredményekre számítunk.” - tette hozzá.

A regisztrációs adó csökkenésének jótékony hatása a prémium szegmens nagy teljesítményű autóinak árában mutatkozik meg a legszembetűnőbben. Az Infiniti gazdag alapfelszereltségű és minden igényt kielégítő modelljeinek bruttó ára is mérséklődött. Az Infiniti belépőmodellje, az exkluzív alapfelszereltségű G37 12 millió forinttól, az M limuzincsalád tagjai 14 millió forinttól, a márka zászlóshajójának számító FX37 pedig 15,8 millió forinttól az egyediséget kedvelő vásárló tulajdona lehet.

További cikkek

A Hyundai Elantra a 2012-es év észak-Amerikai autója
Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója
A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige
Kulcsszavak:
 
ŠKODA Octavia: új felszereltségi kínálat az egyedülálló kényelemért ŠKODA Octavia: új felszereltségi kínálat az egyedülálló kényelemért Már látható Közlekedési magazinunk szeptemberi műsora Már látható Közlekedési magazinunk szeptemberi műsora Az Infiniti kiemelkedően sikeres évet zárt Látványos bizonyítási helyszín a Henkel karbantartási és javítási termékei számára Budget: a magyarok többsége csak autója meghibásodásakor bérel gépkocsit Budget: a magyarok többsége csak autója meghibásodásakor bérel gépkocsit A Lexusnak nincs párja a megbízhatóság terén A Lexusnak nincs párja a megbízhatóság terén
 
Renault Scénic és Grand Scénic Collectiaon 2012

Renault Scénic és Grand Scénic Collectiaon 2012

2012. január 23.
A Renault 1996-os meg- jelenésekor új kategóriát teremtő modellje, a Scénic család - mely ...
Részletek
Renault Scénic és Grand ScénicA Renault 1996-os megjelenésekor új kategóriát teremtő modellje, a Scénic család - mely továbbra is piacvezető Európában és a magyar piacon is a kompakt egyterűek szegmensében – felfrissült külsővel és számos technológiai újdonsággal vág bele a 2012-es évbe. A külső változások elsősorban az orr-részt érintik, az eddiginél jóval határozottabb, erőteljesebb megjelenést adva az autónak, melyet a króm és fényes fekete díszítések, illetve a LED-es nappali menetfény tesznek teljessé.

A belső tér továbbra is a Scénictől megszokott komfortot biztosítja utasai számára hatalmas térkínálatával, számtalan rakodóhelyével és praktikus, innovatív megoldásaival.

Természetesen a technikai újdonságok is a kényelmet, biztonságot és a vezetési élményt szolgálják:
A Renault kínálatában elsőként itt jelenik meg a Visio System®, mely magában foglalja a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és az Automatikus fényszóró-vezérlést, mely a fény- és forgalmi viszonyoknak megfelelően kapcsolja a távolsági fényszórót.
A szériafelszereltség része az Emelkedőn indulást segítő rendszer (Hill Start Assist).
Szintén már az első felszereltségi szinttől alapfelszereltség az USB-csatlakozóval ellátott Mp3 CD-s rádió, melynek segítségével a lehető legegyszerűbben csatlakoztathatjuk külső zenelejátszóinkat az autó audiorendszeréhez.

Renault Scénic és Grand ScénicBővül a motorkínálat is az Energy motorcsalád egy új, benzines tagjával. A 2011 nyarán megismert, és nagy sikert aratott Energy 1,6 dCi 130 mellé  tavasszal érkezik az Energy 1,2 Tce 115 erőforrás, mely magában hordozza az Energy motorcsaládra jellemző technológiai újdonságokat és kiváló menettulajdonságokat.

A kínálat a Scénic és Grand Scénic modellen ugyanolyan felépítésű, a már jól ismert Expression, Dynamique és Privilege felszereltségi szintek mellett egy új, Bose felszereltség jelenik meg, mely a Renault magasabb kategóriájú autóiból már jól ismert tökéletes hangminőséget és kiváló hangzást kínálja a Scénic és Grand Scénic utasai számára is.
Az új modellek magyarországi hivatalos forgalmazása január 23-án kezdődik, az első példányok már megtalálhatók a magyaroszági Renault-márkakereskedésekben.

További cikkek

A Mazda Minőség és a Mazda legmagasabb szintű Vevői Elégedettsége ismét igazolást nyert
A Mercedes-Benz S- és M-osztály a legkörnyezetbarátabb modellek
Az új SEAT Ibiza – dinamikus és innovatív újdonság
Kulcsszavak:
 
Új PEUGEOT 5008: A szabadidő-autók új dimenziója Új PEUGEOT 5008: A szabadidő-autók új dimenziója Új értékesítési rekorddal zárta a 2017-es évet az Audi Új értékesítési rekorddal zárta a 2017-es évet az Audi Renault Scénic és Grand Scénic Collectiaon 2012 Az MAN árbevétele rekordot döntött Innovatív elektromos ökoszisztémával tör előre a Nissan Innovatív elektromos ökoszisztémával tör előre a Nissan Alig nőtt az alternatív hajtású járművek forgalomba helyezése az EU-ban Alig nőtt az alternatív hajtású járművek forgalomba helyezése az EU-ban
 
Az új Chevrolet Malibu 1.6 millió teszt-kilométert tett meg a földkerekségen

Az új Chevrolet Malibu 1.6 millió teszt-kilométert tett meg a földkerekségen

2012. január 20.
A vadonatúj Chevrolet Malibu bevezetését megelőzően több mint egymillió mérföldes, azaz ...
Részletek
AChevrolet Malibu vadonatúj Chevrolet Malibu bevezetését megelőzően több mint egymillió mérföldes, azaz 1.6 millió kilométeres közúti tesztelésnek vetették alá a típust – 22 hónap alatt, hat kontinensen. Ez a kiterjedt fejlesztési és értékelési eljárás biztosítja a sorozatgyártás kezdetére az új Malibu kivételesen jó menettulajdonságait, kezes viselkedését, komfortját, minőségét és tartósságát. A Malibu hat kontinens közel száz országában lesz kapható, ez lesz a Chevrolet első igazán globális középméretű szedánja.


"Akkor lehet sokat megtudni egy autóról, ha rengeteg időt töltünk benne – és mi éppen ezt tettük," mondta Mark Moussa globális főmérnök. "Az elmúlt másfél év minden egyes percében hajtottuk valahol a világon a Malibut, hogy a lehető legjobb autóvá tegyük."

Az egymillió teszt-mérföld 2010 első negyede óta gyűlt össze, az előszériából származó 170 kocsival, amelyeket havonta átlagosan 73,145 kilométert hajtottak. Ez a táv megfelel:

-66.66 éves használatnak, ha évente 15,000 mérföldet (24,140 km) mennek az autóval
-201 oda-vissza útnak New York City és Los Angeles között
-két utazásnak a Holdra és vissza.

A Malibu tesztelése a GM új autó-értékelési standardját tükrözte, ám a Malibu projekt globális dimenziója felnagyította az egészet. Több menetképes prototípust építettek, mintha csak egyetlen piacra szánt járműről lenne szó, összesen 13 hajtómű-kombinációt és sokféle felszerelés-csomagot próbáltak ki, amelyeket világszerte kínálnak majd a Malibuhoz.

Az ellenőrzendő piaci igények nagy száma így aztán hamar hétjegyű számmá pörgette fel a program összesített kilométerszámlálóját.

Az első prototípusokat kézzel építették a General Motorsnál az Egyesült államokban, majd elszállították a különböző földrészekre. Futottak a GM észak-amerikai próbapályáin, valamint az Egyesült államok, Kanada, Ausztrália, Dél-Korea, Kína, Dubai és Németország autópályáin, fő- és mellékútjain.

Chevrolet Malibu Az előszériás Malibuk a fejlesztés olyan fokán álltak, hogy hajtóművük, futóművük és egyéb fődarabjaik már zöld fényt kaptak a gyártáshoz. Az éjjel-nappali tesztelés során már csak a menetdinamika, a zajszigetelés, az üléskomfort, a vezethetőség és egyebek végső finomhangolásra volt szükség.

A tesztelés során a Malibuk jártak az amerikai Halálvölgyben, a legforróbb nyári napokon, hogy megmutassák a légkondicionáló teljesítményét, és felkapaszkodtak a Sziklás Hegység tetejére, hogy bizonyítsanak nagy magasságban is. Mérföldek százait tették meg Chicago és Szöul csúcsforgalmában araszolva, míg az üléskomfortra és a hosszú távú autózás többi szempontjára észak Karolina dombvidékének tekervényes útjain figyeltek oda különösen.

"Az egyes piacok között vannak jelentős különbségek, például a hajtómű tekintetében, de ezeken kívül is milliónyi apró részlet tér el a földgolyó különböző részein, és ezeket is valós körülmények között kell tesztelni," mondta Moussa. "Még olyan apróságok is eltérnek az egyes országokban, mint az aprópénz- vagy kártyatartó.”

"Magyarországon és Koreában például a vészvillogóval gyakran köszönnek meg valamit más autósoknak, így oda kellett figyelni a kapcsoló tartós megbízhatóságára," mondta Moussa. "Nemcsak a nagy dolgokra figyeltünk oda, hanem a látszólag jelentéktelenekre is, hogy biztosan olyan minőségi terméket gyártsunk, amely megfelel a sokféle ország és vevő elvárásainak."

Chevrolet Malibu A monszun-barázdáktól a német autópályákig

Koreában és más ázsiai országokban, ahol heves esők zúdulnak le a monszun időszakban, a betonút felületének mély barázdái vezetik el a vizet. Ezek nagyon hatásosak az esős évszakban, ám ha szárazon autózunk rajtuk, olyan zajt keltenek, amely a zajszigetelő szakemberek réme.

"Rendkívül nehezen elfojtható zaj ez, és frekvenciája nagyon zavarja az emberi fület," magyarázza Kara Gordon, akusztikai mérnök. De hát ez van azokban az országokban, és mivel egy jármű hangképe befolyásolja az általános minőségi hatást, lényeges része volt a fejlesztésnek, hogy ilyen barázdált utakon is megjárassuk a Malibut."

A Chevrolet Malibu európai változatának végső beállítását Németországban végezték el. Többek között egy volt repülőtéren hajszolták, amely ma már próbapálya. Több mint 3000 kilométert raktak az órájába, hogy megállapítsák, tökéletesen illik-e a futómű hangolása Európa útjaira. További tesztek során a motort és az erőátvitelt kalibrálták, illetve a navigátort és a rádióval kapcsolatos funkciókat ellenőrizték.

Míg a próbakocsik jó része éjjel-nappal robogott, mások alig mentek valamennyit. Néhány autót Angliában és az Egyesült államokban sós vízen hajtottak keresztül, majd klímakamrában ellenőrizték, hogyan hatna rájuk a korrózió többéves téli használat után.    Másokat leparkoltak Arizona tűző napsütésében, megnézni, mennyire bírják a belső anyagok az extrém hőséget.

A tesztkilométerek százezrei során a Malibu fejlesztői csakugyan találtak néhány részletet, amelyre különösen oda kellett figyelni, például a menetzajok csökkentése érdekében megváltoztatták egy folyékony tömítőanyag alkalmazását a karosszéria acélelemei között.

Chevrolet Malibu "Ezekről a finom részletekről csak úgy lehet megtudni valamit, ha kimegyünk az autóval az útra," mondta Moussa. "Ez a millió teszt-mérföld bizalmat ébreszthet bárkiben, akik egy új Malibu vásárlást fontolgatja."
A nyolcadik generációs Malibu a Chevrolet zászlóshajója lesz a világ számos részén, például Kínában, Koreában, Európában és Ausztráliában. Európába négyhengeres 2.0 literes dízelmotorral és 2.4 literes benzinessel kerül. A benzinmotorost egyes országokban már 2012 tavaszán bevezetik, a dízel az év második felében követi.

További cikkek

Megjelenéséhez méltó dinamizmussal ruházza fel a Hyundai az új turbómotort
A Hyundai Elantra a 2012-es év észak-Amerikai autója
Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója
Kulcsszavak:
 
Magyar siker született a napelemes autók európai versenyén Magyar siker született a napelemes autók európai versenyén Magyarországon is bemutatkozott az új MINI John Cooper Works Magyarországon is bemutatkozott az új MINI John Cooper Works Az új Chevrolet Malibu 1.6 millió teszt-kilométert tett meg a földkerekségen Szerdától csökken a benzin és a gázolaj ára SEAT el-Born tanulmány világpermier a Genfi Autószalonon SEAT el-Born tanulmány világpermier a Genfi Autószalonon Kettős BMW-győzelem a Design Trophy 2015 választáson Kettős BMW-győzelem a Design Trophy 2015 választáson
 
2012 lesz Szentgotthárd nagy éve – az idén elkészül az új Opel motorgyár

2012 lesz Szentgotthárd nagy éve – az idén elkészül az új Opel motorgyár

2012. január 20.
Az Opel magyar- országi gyára az idei esztendőben kétszeresen is ünnepel. 20 éve ...
Részletek
OpelAz Opel magyarországi gyára az idei esztendőben kétszeresen is ünnepel. 20 éve lesz annak, hogy Szentgotthárdon elindult előbb az autó- majd a motorgyártás – ezek a magyar autóipar történelmi mérföldkövei. A jövő záloga viszont az a félmilliárd euro beruházással épülő új Flex motorgyár, amely már az idén év végén megkezdi a működését.

Az 1992 óta működő Opel motor- és hengerfejgyár mellett készülő új üzem évi 500.000 korszerű motort fog előállítani. A szalagokon egyedülállóan rugalmas technológiával három új generációs Opel motorcsalád darabjai készülnek majd: benzinesek és dízelek ugyanazon a soron az igényeknek megfelelő összetételben, arányban. Az új Opel motorgyár a teljes kapacitás elérésekor 800 főt foglalkoztat majd.

Szentgotthárdról legutóbb akkor adtunk hírt, amikor szeptemberben Bokréta ünnepség keretében emlékeztek meg az építők és a gyár dolgozói arról, hogy elkészült az új üzemcsarnok épülete és megérkeztek az első gépek. A projekt azóta is a terveknek megfelelően halad, csúszás  nincsen, a szoros határidőket tartani tudták a kivitelező cégek.

2011-ben a vállalat közel 180 fővel kötött szerződést, ebből 32 mérnöki szintű új munkaerő. Ők részben a támogató területeken, részben a gyártómérnökségen, minőségbiztosítási osztályon dolgoznak, de a karbantartási pozíciókat is sikerült feltölteni.  Az idén további kétszáz-kétszázötven új dolgozóval bővül a Flex motorgyári létszám.

OpelA Flex Motorgyár - összesen több mint 60.000 négyzetméteren - részben a szeptemberben átadott új csarnokban, részben az átalakított korábbi autógyári épületben kap helyet. Ez utóbbiban lesznek a megmunkáló sorok gépei (főtengely-, blokk- és hengerfej-gyártó egységek), amelyek nagy része már megérkezett, sőt, a szerelősor első egységei is beérkeztek.  Jelenleg a gépek telepítése, üzembe helyezése és képességvizsgálata van folyamatban.

Közben az újonnan felépített csarnokban a befejezéshez közelednek a belső munkák: a 30.000 négyzetméteres csarnok utolsó betonozási munkálatai még novemberben lezajlottak, azóta helyükre kerültek a nyílászárók is, a szerkezetek és csővezetékek technológiai szerelése is elkészült. A területet ezen a héten adják át a gépek telepítéséhez! A géptelepítésekben már az új kollégák is részt vesznek, ami egyben tréning is számukra, hiszen ily módon megismerik a gépeket, technológiákat.

Az új Flex motorgyári beruházás keretében több kiegészítő létesítmény is készül. Ezek közül az egyik legfontosabb egy oktató-központ, amely áprilisra készül el. Ez az oktatási létesítmény alkalmas lesz arra, hogy a 2012-ben belépő új munkatársak, elsősorban a gépeket üzemeltető több száz operátor képzése itt megtörténhessen. Ezen túlmenően a gyártó területen egy szimulált-munkahelyekből álló szerelősor kialakítására is sor kerül, amely a gyakorlati képzést hivatott segíteni.

Bővül a szentgotthárdi gyár infrastruktúrája is, hogy az új motorgyárat megfelelően ki tudja szolgálni: a kapacitás megduplázását biztosító gépek működtetéséhez új hűtőközpont épül, ahonnan hűtővízzel látják el a gépeket. Itt a technológiai szerelések zajlanak. 

OpelA logisztikai feladatok ellátásához a gyár iparvágányát is meg kellett hosszabbítani. Mintegy 600 méternyi vágány kiépítéséről van szó, melynek szabadtéri része már el is készült, jelenleg az utolsó 100 méternyi sín építése zajlik az új épületen belül.

Szentgotthárdon tehát folyik a munka és folyik a visszaszámlálás. Az év végén induló Flex Motorgyár az Opel legkorszerűbb ilyen létesítménye lesz egész Európában, amely a cég legkorszerűbb motorjait fogja előállítani.  A kis, 1.400 köbcentinél nem nagyobb benzinmotorok, a közepes méretű, 1.6-os benzinmotorok és a közepes, szintén 1.6-os dízel motorok közös vonása a hatékonyság és az alacsony káros anyag kibocsájtás. Az új Opel motorgeneráció valamennyi tagja megfelel majd az Euro 6-os normának.

További cikkek

A DAF a magyar piacon 2011-ben is megtartotta piacvezető pozícióját
A Citroen újra a Top 10-ben
A Kia Motors rekordévet zárt 2011-ben
Kulcsszavak:
 
2012 lesz Szentgotthárd nagy éve – az idén elkészül az új Opel motorgyár Új autós biztonsági szabályok lépnek életbe november 1-jén Teslát akar? Már van forintért Teslát akar? Már van forintért A Hyundai és a Kia 360 millió dollárt fizet büntetésként Amerikának kozmetikázott fogyasztási mutatók miatt A Hyundai és a Kia 360 millió dollárt fizet büntetésként Amerikának kozmetikázott fogyasztási mutatók miatt Forgalmi változás kedd estétől az M0-ás szigetszentmiklósi csomópontjánál Forgalmi változás kedd estétől az M0-ás szigetszentmiklósi csomópontjánál A BMW negyven éve tanítja a vezetés élményét A BMW negyven éve tanítja a vezetés élményét
 
A BMW K 1600 GT nyerte az „International Bike Of The Year 2011” díjat

A BMW K 1600 GT nyerte az „International Bike Of The Year 2011” díjat

2012. január 20.
A BMW K 1600 GT nyerte az „International Bike Of The Year 2011 (IBOTY)” díjat, jelentette ...
Részletek
BMW K 1600 GTA BMW K 1600 GT nyerte az „International Bike Of The Year 2011 (IBOTY)” díjat, jelentette be a Motor Wereld című belga magazin a Brüsszel Motor Show-n. A legjobb motornak járó elismerést 25 szakújságíróból álló zsűri ítélte oda. A K 1600 GT a kényelem, a teljesítmény és az innovatív technológiák felhasználásának sajátos kombinációjával győzte meg az újságírókat.

Kiemelték: az erőteljes, soros, hathengeres motor kifinomultságot és nagy élményt biztosít. A motorkerékpár összetett technológiai megoldásai – az ABS mellett a kipörgésgátló, a navigációs-rendszer, az adaptív fényszórók és a többféle üzemmódba állítható, elektronikusan vezérelt felfüggesztés – javítják az aktív biztonságot és a K 1600 GT-t semmi máshoz nem hasonlítható túramotorrá változtatják.

Az újságírók kiemelték az agilis karosszériát és a meglepően könnyed vezethetőséget. Mindezek egyedi motorozási élményt biztosítanak, ami a zsűri szerint még a legigényesebb túra- és sportmotorosok igényeinek is megfelel.

A zsűri külön értékelte a K 1600 GTL-t, ami negyedik helyével szintén elnyerte a zsűri támogatását, míg az S 1000 RR a Kawasaki ZX-10R-rel megosztva az ötödik helyen végzett. A BMW Motorrad az első ötből három helyet megszerezve összességében kiemelkedően meggyőzően szerepelt. A BMW Motorrad az S 1000 RR révén 2010-ben is a legjobb értékelést érdemelte ki.  

BMW S 1000 RRAz IBOTY 2011 25 tagú zsűrijében egyebek mellett az Australian Motorcycle News, a japán Auto By, a brit Bike, az amerikai Cycle World (USA) és a német PS Magazin újságírói is képviseltették magukat.

Az IBOTY 2011 végeredménye:

1) BMW K 1600 GT (41 pont)
2) Ducati Diavel (32 pont)
3) Aprilia Tuono V4 APRC (22 pont)
4) BMW K 1600 GTL (18 pont)
5) BMW S 1000 RR és Kawasaki ZX 10R (16-16 pont)



További cikkek


A Mercedes-Benz S- és M-osztály a legkörnyezetbarátabb modellek
A Hyundai Elantra a 2012-es év észak-Amerikai autója
Annyira városi, annyira aranyos – Az új Peugeot 107
Kulcsszavak:
 
A crossoverek a Nissan szerves részét képezik A crossoverek a Nissan szerves részét képezik A BMW K 1600 GT nyerte az „International Bike Of The Year 2011” díjat Rekord mértékű eredménnyel zárta a Hankook Tire a 2011-es pénzügyi évet 2014 júliusától jön az új MINI Paceman 2014 júliusától jön az új MINI Paceman Eladási rekordot értek el Kínában az amerikai autógyártók Eladási rekordot értek el Kínában az amerikai autógyártók "Nemzetközi Év Motorja" díjat nyert a Volkswagen TSI "Nemzetközi Év Motorja" díjat nyert a Volkswagen TSI
 
Megjelenéséhez méltó dinamizmussal ruházza fel a Hyundai az új turbómotort

Megjelenéséhez méltó dinamizmussal ruházza fel a Hyundai az új turbómotort

2012. január 20.
A Hyundai a Detroit-i Autószalonon mutatta be a 2013. modellévi Veloster Turbót, ...
Részletek
Hyundai Veloster TurboA Hyundai a Detroit-i Autószalonon mutatta be a 2013. modellévi Veloster Turbót, amely 148 kW (201 lóerő) teljesítményre képes. A Veloster Turbo a Hyundai turbómotoros sportkupé-kínálatának egyik végpontja; a másik a most átdolgozott, 202 kW (274 lóerő) teljesítményű, hátsókerék-hajtású 2013-as Genesis Coupe 2.0T (Turbo), amelyet ugyancsak ma láthatott először a nagyközönség.  

„A Turbó még inkább kiterjeszti azt a kiemelt szerepet, amelyet a Veloster játszik a Hyundai választékán belül, mint az új generációs vásárlókat márkánkhoz csábító modell. Nagy teljesítmény, modern technológia, takarékos üzem – ezek azok a jellemzők, amelyek révén valóban újdonságot hoz a sportkupé-kategóriába a Veloster Turbó” – nyilatkozta Mike O’Brien, a Hyundai Motor America terméktervezésért és vállalati stratégiáért felelős alelnöke.

A 2013. modellévű Veloster Turbo forgalmazása 2012 nyarán veszi kezdetét. A Hyundai kisebb kupéjának olyan ellenfelekkel szemben kell bizonyítania, mint a Volkswagen GTI, a Honda Civic Si vagy a Mini Cooper/Clubman S – ugyanakkor mindegyiküknél jobb teljesítmény/tömeg arányt mutathat fel, ezen kívül egyedi, sportos hangolású kormány- és futóművet kapott.

A 2013-as Veloster Turbo legfontosabb jellemzői

•új, 1,6 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor (T-GDI), saját fejlesztésű, hatfokozatú automata vagy kézi kapcsolású sebességváltó
•Teljesítmény: 201 LE 6000/perc fordulatszámon
•Kategóriaelső országúti üzemanyag-fogyasztás: 6,2 l/100km (becsült érték, M/T modell)
oKategóriaelső fajlagos teljesítmény: 125,6 LE/liter
oKategóriaelső tömeg/teljesítmény arány: 6,35 kg/LE
•Sportos hangolású szívócső és kipufogóhang
•Sportos hangolású kormánymű
•Egyedi orrkialakítás, ködfényszórók és aerodinamikai kiegészítők
•Matt szürke fényezés (újdonság a Hyundai kínálatában)
•Egyedi 18 colos könnyűfém keréktárcsák krómbetétekkel
•Projektoros fényszórók egyedi LED fényszóró betétekkel
•Külső tükörházba beépített irányjelzők
•Egyedi LED hátsó lámpatestek
•Supervision műszeregység
•Bőr ülőfelület, vezető oldali deréktámasz
•Fűthető első ülések
•Csak a Turbó modellhez kínált, grafitfekete belső környezet, kék díszítőelemekkel és tetőkárpit-grafikával

Hyundai Veloster TurboA Veloster Turbo a Hyundai 7/11 termék-kezdeményezésének (7 új vagy átdolgozott modell a következő 11 hónap során) legelső eredménye. A Hyundai éppen most, a 2012-es Hyundai Azera bemutatásával zárta le a 24/7 v.2 termék-kezdeményezést (hét új vagy átdolgozott modell 24 hónap alatt).

Kettős leömlésű turbofeltöltő és GDI technológia

A 2013. modellévi Veloster Turbó 1,6 literes, négyhengeres GDI turbómotorja 201 lóerőt ad le 6000/perc fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 264 Nm az 1750-4500/perc tartományban (normál benzinnel). A Veloster Turbó kézi sebességváltóval szerelt változatának becsült átlagfogyasztása városban 8,7, országúton kategóriaelső 6,2 l/100km. A Hyundai 1,6 literes Gamma turbómotorja kettős leömlésű turbófeltöltőt kapott, amely a GDI közvetlen befecskendezéssel együtt azonnali gázreakciókat biztosít. A kettős leömlésű turbófeltöltőt hagyományosan a költségesebb, nagy teljesítményű motorokon alkalmazzák, ám a Hyundai a Sonata 2.0T modellből átemelve a kisebb Veloster modellben is elérhetővé tette a technológiát.

1,6 literes Gamma Turbó GDI erőforrás technológiai áttekintés

A kettős leömlésű turbófeltöltőbe két csatornán lép be a kipufogógáz, amelyeket a turbinaházon belüli osztófalak választanak el egymástól; mindkét beömlési csatornát waste-gate szelep szabályozza. A kettős leömlésű turbó az osztott leömlőnek köszönhetően több energiát képes visszanyerni a kipufogógázból, mint a szimpla turbók. A kettős leömlésű turbó elválasztja egymástól azokat a hengereket, amelyek kipufogógáz-lökései interferenciát okoznának. Ennek köszönhetően egyenletesebben oszlik el a nyomás a kipufogónyílásoknál, és jobb hatásfokkal adódik át a kipufogógáz energiája a turbinakeréknek.

Amikor például az egyes számú henger megkezdi a szívási ütemet, és a szívó- és kipufogószelepek egyaránt nyitva vannak (összenyitás), a hármas számú hengerben megkezdődik a kipufogási ütem, a kipufogószelep nyitva van. Ha az egyes és hármas számú hengerek kipufogócsövei összeköttetésben állnának egymással, a hármas henger gázlökései megnövelnék az egyes számú henger ellennyomását. Ez csökkentené a beszívható friss levegő mennyiségét, a hengerben megnőne a visszamaradt, forró gázok mennyisége. A kettős leömlésű turbó alkalmazásával azonban minimális szintre mérsékelhető ez az interferencia.

Hyundai Veloster TurboA kettős leömlésű kialakítás kiváló átöblítési hatása jobb nyomáseloszlást tesz lehetővé a kipufogónyílásokon, és ennek köszönhetően a kipufogógáz energiája jobb hatásfokon jut el a turbinakerékig. így nagyobb fokú összenyitás valósítható meg, ami minőség és mennyiség szempontjából egyaránt javítja a hengerek levegőtöltetét. A fokozott összenyitás révén a kipufogógáz kiáramlása által keltett öblítési hatás szó szerint több levegőt képes beszívni a szívónyíláson át. Ugyanakkor mivel így a kipufogógáz alacsony nyomású maradéka is teljes egészében eltávolítható a hengerből, az utóbbi sűrűbb, tisztább levegőtöltettel tölthető meg. A turbó maximális töltőnyomása 1,24 bar.

A turbófeltöltő kettős leömlésű kialakítása számos egyéb előnyt is jelent a hagyományos, szimpla leömlésű turbóval szemben, például:
•Jobb égési hatásfok
•Jobb hatásfok alacsony fordulatszámon
•A kipufogógázok mozgási energiája nem vész kárba
•Alacsonyabb hőmérsékletű henger
•Alacsonyabb hőmérsékletű kipufogó
•Szegényebb levegő/üzemanyag keverék
•Jobb nyomáseloszlás a kipufogónyílásokon, ezáltal a kipufogógázok energiájának jobb hatásfokú átadása a turbinakeréknek
A Veloster kettős leömlésű turbófeltöltője alacsony motorfordulatszámon magasabb turbó fordulatszámot eredményez, illetve a nyomatékváltozás átmenetében gyorsabb reakciót eredményez.
 A Hyundai kettős leömlésű turbófeltöltőjének két kulcsfontosságú jellemzője:
•A rozsdamentes acélból készült kipufogócsonk valamint a kettős leömlésű turbinaház egyetlen egységet alkot (szabadalmaztatás alatt álló megoldás)
•A turbófeltöltő waste-gate szelepe mechanikus vezérlés helyett villanymotoros működtetésű, elektromos vezérlést kapott

Hyundai Veloster TurboA rozsdamentes turbinaház és a kipufogócsonk egy darabból történő kialakítása nem csak az alkatrész tömegét, valamint a gyártás költségét csökkenti jelentős mértékben, de egyben tartósabb turbinaházat is eredményez. Emellett  a megoldás jelentősen javítja a hőenergia visszanyerését, és ezáltal a turbófeltöltő hatásfokát, hiszen a hagyományos, két részből álló megoldás esetén az alkatrészek közötti illesztés/tömítés részleges hőszigetelőként is viselkedik.

A waste-gate szelep motoros, elektromos működtetése a töltőnyomás pontos szabályozását teszi lehetővé. Ha nincs szükség turbónyomásra, a szelep nyitásával mérsékelhető az ellennyomás, és ezzel csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás. Hidegindítás során a szelep nyitva marad, hogy a katalizátor gyorsabban felmelegedhessen, mérsékelve a károsanyag-kibocsátást.
A GDI üzemanyag-befecskendező rendszer további üzemanyag-megtakarítást és emisszió-mérséklést eredményez. Mivel az üzemanyag rövidebb, közvetlenebb úton jut el a hengerekbe, az optimális pillanatban jobban szabályozható az üzemanyag mennyisége, ami javítja a működés hatásfokát. Az üzemanyagot a vezérműtengelyről meghajtott, nagynyomású szivattyú fecskendezi be, akár 150 bar nyomáson. A közvetlen üzemanyag-befecskendezés a hagyományosnál nagyobb, 9,5:1 sűrítési viszony alkalmazását, valamint a kategóriaelső 125,6 LE/l fajlagos teljesítmény elérését is lehetővé teszi. A dugattyúfej „kimélyítése” jobb égési hatásfokot eredményez a hengerben.

Ihlet a motorkerékpár- tuning világából

A Veloster Turbó egyedi formatervének kialakítása során a nagy teljesítményű, tuningolt sportmotorkerékpárok példája lebegett a dizájnerek szeme előtt. A kétkerekűek egyik kedvelt tuningmódszere ugyanis a kipufogórendszer módosítása. A Hyundai tervezői eltávolították a Veloster trapéz alakú, központi kipufogóvégződését, és azt két nagyobb, szabad áramlású, kerek végcsőre cserélték. Az új kipufogócsövek – valamint az új szívócső – révén a mérnökök masszívabb, öblösebb motorhangot érhettek el, ami minden rajongót garantáltan magával ragad majd.

Hyundai Veloster TurboA nagyobb, merészebb megjelenésű, hatszögletű hűtőmaszktól a plasztikus oldalsó küszöbtoldatokon át az új, dinamikus hátsó lökhárítóig és az alatta húzódó, nagyméretű diffúzorokig, a Veloster Turbo formaterve agresszívabb, egyszersmind aerodinamikai szempontból stabilabb az alapmodellénél. A Veloster Turbo másik különlegessége a Hyundainál most első ízben alkalmazott, opciós mattszürke fényezés. Az új modell semmivel sem összetéveszthető dizájnját 18 colos, krómbetétekkel díszített, szürke keréktárcsák teszik teljessé. A Veloster Turbo orrkialakítását nyolc darab, különálló LED fényforrás varázsolja egyedivé.

Sportos hangolású

A modell agresszív megjelenéséhez illő módon különösen finom hangolású futóművet kapott a Veloster, csupán a kormánymű fő elemeit kellett módosítani. A Veloster Turbo közvetlenebb áttételű fogasléces kormányművet, valamint ezzel összhangban átkalibrált kormányzást kapott, amelyek együttesen precíz kanyarvételt, pontos visszajelzést és érzékletes irányíthatóságot eredményeznek. Az új Veloster modellt Kumho Solus KH25 215/40R18 85V abroncsokkal szerelték fel, amelyek a menetkomfort feláldozása nélkül képesek maximális mértékben kiaknázni az autóban rejlő menetdinamikai potenciált.

Elöl minden Veloster modellen McPherson rugóstagokat, csavarrugókat, gáztöltésű lengéscsillapítókat és 24 mm átmérőjű stabilizátorokat találunk. A hátsó kerékfelfüggesztés könnyű szerkezetű, V alakú csatolt lengőkaros kialakítása újdonság a Hyundainál. A lengőkar integrált, 23 mm-es átmérőjű stabilizátorral rendelkezik, ami a lengőkarok merevítése révén jobb szerkezeti szilárdságot  tesz lehetővé és kanyarban csökkenti a karosszéria oldalirányú dőlését.

Minden Veloster modellen alapfelszerelés az elektromos szervokormány, amely késlekedés nélkül alkalmazkodik a változó menetkörülményekhez, ugyanakkor a hagyományos szervokormányokhoz képest kisebb mértékben növeli az üzemanyag-fogyasztást. A Veloster kisebb átmérőjű körön (10,4 m) képes megfordulni, mint a Mini (10,7 m) vagy a Mini Clubman (11,0 m).

Hyundai Veloster Turboúj jellemzők a beltérben

Az utastérben bőrülések várják az utasokat, a háttámlájukba hímzett „Turbó” felirat egyedi megjelenést biztosít, az ülések kialakítása határozott oldaltartás mellett is kivételesen kényelmes. Az exkluzív Supervision műszeregység nagyobb, könnyebben leolvasható, interaktív formában tájékoztatja a vezetőt a menetadatokról, a fordulatszámmérő és a kilométeróra közé beillesztett, két darab TFT képernyőn keresztül. A Turbo kivitel emellett fűthető első üléseket is kínál. A középkonzol és az azon elhelyezett kezelőszervek a sportmotor tematikájához visszatérve egy motorkerékpár üzemanyagtartályát idézik. A képet nyomógombos motorindítás, valamint könnyűfém pedálszett teszi teljessé.

Hatfokozatú kézi vagy automata váltó

A modell nagyobb teljesítményével, valamint a Hyundai üzemanyag-takarékossági törekvéseivel összhangban a Veloster Turbo hatfokozatú kézi, vagy opcióként hatfokozatú automata sebességváltót kapott. Mindkét egység Hyundai fejlesztésű. A kézi váltómű szélesebb áttételi tartománnyal (5,71 vs. 5,25) igazodik a megnövekedett forgatónyomatékhoz. A pörgős turbómotor fokozott gyorsítóképességet biztosít, különösen autópálya-sebességeknél.

A Veloster új változatához az alapkivitelű Veloster EcoShift DCT egysége helyett egy kormánykerékre szerelt karokkal kapcsolható, Shiftronic® vezérlésű, hatfokozatú automata sebességváltó rendelhető, alkalmazkodva az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotor megnövekedett nyomatékához. Az automata váltó teljes áttételi tartománya valamivel szűkebb, mint a DCT egységé (6,0 vs. 6,38), így a motor a sebességváltások során mindvégig az optimális fordulatszám-tartományban üzemel. További különbség, hogy míg az alapkivitelű Veloster EcoShift DCT sebességváltóját üzemanyag-takarékos üzemre hangolták, a Veloster Turbo váltója a modelltől elvárt nagy teljesítményű érzetet hivatott biztosítani.

Világszínvonalú tömegcsökkentés

A Hyundai minden modellje tervezésekor következetesen kiemelt szempontként kezeli a tömegcsökkentés kérdését. Ennek a stratégiának köszönhető, hogy a márka modelljei egyszerre takarékosak és kiváló menet tulajdonságokat mutatnak fel. A Veloster mindössze 1270 kilogrammot nyom, azaz 35 kilóval könnyebb a Honda Civic Si Coupénál, és 106 kilóval a Volkswagen GTI-nél. A tömeg és a teljesítmény élvonalbeli arányának köszönhetően a Veloster Turbó fürgén vezethető, ráadásul kiváló menetteljesítményei ellenére igen takarékos.

Hyundai Veloster TurboMéretek

A Veloster Turbó az alapmodellel azonos, 2650 mm-es tengelytávra épül, ám annál 30 mm-rel hosszabb (4250 mm), és 15 mm-rel szélesebb (1805 mm).

A Hyundai mindent megtesz ügyfelei nyugalmáért

A Veloster biztonsági alapfelszerelése – kiviteltől függetlenül – kivételesen gazdagnak számít a sportautók körében. A csomag élén a VSM stabilitásvezérlő rendszer áll, amely az ESC menetstabilizáló elektronika és az elektromos szervokormány (MDPS) munkáját hangolja össze.  

A VSM szerepe kettős. Egyrészt, amikor a vezető eltérő tapadási együtthatójú felületeken gyorsít vagy lassít (pl. egyik oldalon a kerekek csúszós, a másik oldalon száraz aszfalton haladnak), és ezért a jármű oldalra kezd húzni, a VSM felismeri ezt a jelenséget, és utasítja az MDPS szervokormányt, hogy gyakoroljon adott mértékű és irányú erőt a kormányra. A VSM ezzel ellensúlyozza a jármű oldalra húzását, és akár 8 Nm forgatónyomatékot képes gyakorolni a kormányra. A rendszer hasonlóképpen reagál hirtelen sávváltások vagy gyors kanyarvétel esetén is.

Minden Velostert hat légzsákkal szerelnek fel – kétoldali elülső légzsákokkal, az első ülések oldalába beépített oldallégzsákokkal, valamint mindkét üléssorra ható függönylégzsákokkal.

A Veloster fékrendszere is ultramodern. Négy tárcsafékkel, blokkolásgátlóval (ABS), vészhelyzetben maximális fékhatást biztosító vészfékrásegítéssel, továbbá elektronikus fékerőelosztóval rendelkezik; utóbbi a jármű terhelésétől függően automatikusan osztja meg a fékerőt az első és hátsó tengely között.

Színválaszték

A Veloster Turbó agresszív személyiségének kifejezetten jól áll a – Hyundai történetében első ízben kínált – matt szürke fényezés. Minden 2013-as Veloster három új színben választható: ezek az Elite fehér, a Hydrate-kék és a Kona-narancs, amelyek mind kiválóan tolmácsolják az autó „ide vele!” karakterét és hosszútávfutókat idéző jellegét. Az utastér grafitfekete, illetve grafitfekete kék dekorelemekkel (csak Turbo), míg a panoráma napfénytető nélküli modellek esetén grafikák díszítik a tetőkárpitot.

További cikkek

Több, mint 100 nyertes az „ajándékozza meg magát egy legendával” játékban
A Mercedes-Benz S- és M-osztály a legkörnyezetbarátabb modellek
A Porsche Detroitban először mutatja be a 911 kabriót a nagyközönségnek
Kulcsszavak:
 
A Volkswagen Haszonjárművek a kiszállítások 2,1 százalékos növekedésével kezdte az új évet A Volkswagen Haszonjárművek a kiszállítások 2,1 százalékos növekedésével kezdte az új évet Európában is erősítené pozícióját a Chevrolet Európában is erősítené pozícióját a Chevrolet Halálos február – Kellő előrelátás híján életveszélyesek a csúszós utak Halálos február – Kellő előrelátás híján életveszélyesek a csúszós utak Marchionne betegsége miatt új vezérigazgatót neveznek ki a Fiat Chrysler autógyár élére Marchionne betegsége miatt új vezérigazgatót neveznek ki a Fiat Chrysler autógyár élére Környezetbarát nagysebességű vonatot fejlesztenek Kínában Környezetbarát nagysebességű vonatot fejlesztenek Kínában
 

Találatok száma: 11201 Megjelenítve: 11121 - 11130