Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11493 Megjelenítve: 11141 - 11150
Új Continental gumiabroncs termékcsalád uniós minőségi jelzésekkel

Új Continental gumiabroncs termékcsalád uniós minőségi jelzésekkel

2012. március 13.
A Continental AG abroncsgyár európai termék- bemutató körútja első állomásán, Buda- pesten ...
Részletek
ContinentalA Continental AG abroncsgyár európai termékbemutató körútja első állomásán, Budapesten mutatta be legújabb fejlesztésű, ContiPremiumContact 5 és ContiPremiumWinter 5, az új uniós előírásoknak megfelelő minőségi jelzésekkel ellátott termékcsaládját.

Az Európai Unióban értékesített gumiabroncsokat 2012 novemberétől a gördülési ellenállást, a nedves tapadást és a külső menetzajt kategorizáló jelzéssel kell ellátni. Az előírás a 2012. július elseje után gyártott abroncsokra vonatkozik. A kategória besorolást szerepeltetni kell az abroncshoz mellékelt technikai leírásban, fel kell tüntetni az árcédulán, magán a kiállított terméken, valamint a számlán is.


Az abroncs gördülési ellenállása a jármű üzemanyag fogyasztására van hatással. Az egyes abroncs besorolási kategóriák között a jármű fogyasztásában száz kilométerenként 0,1 liter különbség jelentkezhet. Az abroncs nedves tapadási együtthatója a jármű féktávolságát befolyásolja. Az egyes besorolási kategóriák között óránként 80 kilométeres sebességről fékezve a jármű által megtett fékút hat méterrel is eltérhet egymástól.

A három új kategória jelzést az egyes gumiabroncs gyártóknak saját minőségi szempontjaikra támaszkodva kell bevezetniük, ezért a felhasználók számára az egyes gumiabroncsok közötti tényleges minőségi eltérésekről továbbra is a szaklapok tesztjei szolgálnak majd pontos és megbízható útmutatással. A szaklapok tesztjei az újonnan bevezetésre kerülő 3 kritérium mellett még számos más minőségi paramétert is értékelnek.

Az előírások teljesítését az EU 2016 tavaszától, a szabály életbe léptetése után mintegy 40 hónappal értékeli ki, különös tekintettel az értékesítési pontokon adott tájékoztatásra. Az uniós szabály be nem tartását a 27 tagország mindegyike saját hatáskörében szankcionálja.

Continental A Continental szerint az új minőségi kategória jelzések amellett, hogy javítják a piaci transzparenciát és segítik a vásárlókat megalapozottabb döntések meghozatalában, jelentős mértékben hozzájárulnak a közúti biztonság fokozásához is.

Ugyanakkor a Continental szerint még az új jelzési előírások sem adnak kellő tájékoztatást a például téli abroncsok minőségi paramétereiről. "A szaklapok által értékelt mintegy 20 minőségi paraméterből az abroncson ténylegesen mindössze három szerepel" - mutatott rá Alexander Bahlmann, a Continental szóvivője. "Jelenleg az észak- és Közép-Európában létfontosságú téli abroncsok sajátos minőségi paraméterei teljes mértékben figyelmen kívül vannak hagyva."

További cikkek

Létszámot bővít a Continental Veszprémben
Nyugdíjazzák a régi típusú Volkswagen Bogár taxikat Mexikóvárosban
átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa
Kulcsszavak:
 
Az ABB tölti a Volvo új, kibocsátásmentes, elektromos hibrid buszait Belgiumban Az ABB tölti a Volvo új, kibocsátásmentes, elektromos hibrid buszait Belgiumban Gigafactory: miért ekkora a felhajtás a Tesla gyára körül? Gigafactory: miért ekkora a felhajtás a Tesla gyára körül? Itt a nyár, elő a sportautókkal! Itt a nyár, elő a sportautókkal! 17 millió eurós gázközlekedés fejlesztési projekt indul Magyarországon 17 millió eurós gázközlekedés fejlesztési projekt indul Magyarországon Úttörő alkalmazásokkal rukkol elő a MINI Úttörő alkalmazásokkal rukkol elő a MINI
 
Még markánsabb -  Sandero Stepway 2

Még markánsabb - Sandero Stepway 2

2012. március 12.
A Sandero Stepway, a Sandero „kalandor” kivitele megújul és a még markánsabb, még ...
Részletek
Dacia Sandero Stepway 2A Sandero Stepway, a Sandero „kalandor” kivitele megújul és a még markánsabb, még látványosabb Stepway 2-vé alakul át. A jelenlegi metálfény-opciók (korallpiros, platinaszürke és meteorszürke) mellett az ügyfelek mostantól a Duster modellről már ismerős, még sportosabb kesudió árnyalatot is választhatják.

A Sandero Stepway 2 vadonatúj kialakítású belső tere a modell természet iránti rajongásáról tanúskodik: a Stepway típusjelzés mellett új TEP/szövet kárpitozás, hálós tárolózsebek és számos egyéb kiegészítő teszi egyedivé a kivitelt. Az ügyfelek kétféle belső téma közül választhatnak, amelyek eltérő színű középkonzolt, ajtókilincseket, biztonsági öveket és öltéseket alkalmaznak – a diszkrét verzió szürke, az extravagánsabb piros színben. Egy opciós kiviteli csomag révén pedig az ülések, a kormánykerék és a váltógomb egyaránt fekete bőrbe öltöztethető.

A Sandero Stepway 2 új rádiót is kapott, kormányra szerelt kezelőszervekkel, a műszerfalon kialakított USB és AUX bemenetekkel, továbbá Bluetooth® mobiltelefon-kompatibilitással.

Az újdonságok sorát az 1,6 literes, 105 lóerős, bioetanollal üzemeltethető motor zárja. Ez a csupán bizonyos piacokon elérhető erőforrás teljesíti a Dacia eco² károsanyag-kibocsátási normáit, és híven igazolja, hogy a bőséges teljesítmény és a környezeti tudatosság igenis megférhet egymás mellett.
Dacia Sandero Stepway 2



















További cikkek


A BMW i3 Concept és a BMW i8 Concept - Az egyéni mobilitás új definíciói
A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét
82. Genfi Autószalon - Toyota NS4 plug-in hybrid
Kulcsszavak:
 
Új fejlesztésű elektromos versenyautót készítettek a BME mérnök hallgatói az idén Új fejlesztésű elektromos versenyautót készítettek a BME mérnök hallgatói az idén Még markánsabb -  Sandero Stepway 2 Semmisnek nyilvánította a bíróság a pécsi buszok eladását Kanárisárgától a holografikusig: az autófóliák új generációjával határ a csillagos ég Kanárisárgától a holografikusig: az autófóliák új generációjával határ a csillagos ég Még markánsabb -  Sandero Stepway 2 Egységesíti szervizprogramjait a Porsche Hungaria Az Opel befejezi az autógyártást Bochumban Az Opel befejezi az autógyártást Bochumban
 
Rába-futóművekkel erősít a John Deere

Rába-futóművekkel erősít a John Deere

2012. március 12.
A Rába Járműipari Holding Nyrt. újabb öt évre szóló beszállítói szerződést írt alá amerikai partnerével...
Részletek
John DeereA Rába Járműipari Holding Nyrt. újabb öt évre szóló beszállítói szerződést írt alá amerikai partnerével, a Deere&Company nevű, Illinois állambeli mezőgazdasági járműgyártóval - közölte a Rába hétfőn a Budapesti értéktőzsde honlapján. A szerződés összegét nem közölték.

A közlemény szerint több mint egy évtizedes együttműködést követően a John Deere ismét a Rábát bízta meg egyik csúcskategóriás terméke, az 560 lóerős, gumihevederes traktor futóműveinek kifejlesztésével. A fejlesztés eredményesen zárult, a sorozatgyártás megkezdődött, és a felek 5 évre szóló hosszú távú szállítási megállapodást kötöttek.

A járművet és annak futóművét a nagyméretű farmgazdaságokon előforduló legnehezebb mezőgazdasági munkákra, és új funkcióként az extrém terheléseket jelentő építőipari alkalmazásokra - például földgyaluzás - tervezték.

Pintér István, a Rába elnök-vezérigazgatója a közleményben úgy nyilatkozott, hogy a sikeres fejlesztési projekttel a Rába tovább növelheti a magas hozzáadott értékű termékek arányát az értékesítésében, és megerősítheti pozícióját a stratégiai szegmensnek számító nagyteljesítményű mezőgazdasági erőgépek piacán. Az e szegmensből származó árbevétel 2012-ben elérheti a 30 millió eurót (mintegy 9 milliárd forint).
A Rába Járműipari Holding konszolidált árbevétele 2011-ben 39,32 milliárd forint volt, 10 százalékkal magasabb az előző évinél. Az export árbevétel 22 százalékkal 25,43 milliárd forintra nőtt, az összes árbevétel 65 százaléka exportból származott. A társaság a 2010. évi 859 millió forint veszteséggel szemben tavaly 465 millió forint adózott nyereséget ért el.

John Deere






















További cikkek


A Volkswagen Csoport a környezet védelmében is még magasabbra helyezte a mércét
ínyenc körúton a Renault Magnummal
MáV - Jelentős megtakarítást hoz az új gépjárműflotta
Kulcsszavak:
 
5 hasznos tipp autónk nyári felkészítéséhez a LeasePlan szakértőitől 5 hasznos tipp autónk nyári felkészítéséhez a LeasePlan szakértőitől Rába-futóművekkel erősít a John Deere Bezárja bochumi gyárát az Opel Nismo: a szabadidejükben újítottak a mérnökök Nismo: a szabadidejükben újítottak a mérnökök A Nissan tanúsítási programjával garantálja a lehető legmagasabb színvonalú karosszériajavítást A Nissan tanúsítási programjával garantálja a lehető legmagasabb színvonalú karosszériajavítást Rába-futóművekkel erősít a John Deere A Siemens új motorgyárral erősíti az elektro-mobilitás iránti elkötelezettségét
 
Emelkedik az üzemanyagok ára, új benzinár-csúcs

Emelkedik az üzemanyagok ára, új benzinár-csúcs

2012. március 12.
Emeli bruttó 7-7 forinttal a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagy- kereskedelmi árát ...
Részletek
Emelkedik az üzemanyagok ára, új benzinár-csúcsEmeli bruttó 7-7 forinttal a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt., ezzel benzin ára új csúcsra kerül - értesült piaci forrásokból hétfőn az MTI. Az emeléssel a benzin átlagára 437 forintra, a gázolajé pedig 439 forintra nő.
A Mol egy hete bruttó 5 forinttal emelte a 95-ös benzin nagykereskedelmi árát, míg a gázolajét bruttó 4 forinttal csökkentette.

Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál.


További cikkek


82. Genfi Autószalon - LF-LC tanulmányautó
A Nissan 2012-es tervei az elektromos autók terjesztésére
A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli
Kulcsszavak:
 
Befejeződtek a SEAT "al Sol" napelemes projekt előkészületei Befejeződtek a SEAT "al Sol" napelemes projekt előkészületei Emelkedik az üzemanyagok ára, új benzinár-csúcs Az ország keleti részében beköszöntött a tél A Lexus CT 200h a környezetbarát autók listájának az élén A Lexus CT 200h a környezetbarát autók listájának az élén Láthatatlan szék és más ergonómiai eszközök tesztje az Audi Hungariánál Láthatatlan szék és más ergonómiai eszközök tesztje az Audi Hungariánál Emelkedik az üzemanyagok ára, új benzinár-csúcs Jön az új Hyundai i20 - Vadonatúj városi kisautó az európai piacra
 
82. Genfi Autószalon - BMW M Performance Automobile

82. Genfi Autószalon - BMW M Performance Automobile

2012. március 12.
Exkluzív teljesítmény, jellegzetes „M Feeling” és kiemelkedő gazdaságos- ság ...
Részletek
BMW M PerformanceExkluzív teljesítmény, jellegzetes „M Feeling” és kiemelkedő gazdaságosság – A BMW M Performance Automobile.

A 2012-es Genfi Nemzetközi Autószalonon tartott négyes világpremierrel indítja útjára a BMW M GmbH teljesen új termékkategóriáját. A „BMW M Performance Automobile” paletta tagjai a mindennapos használat kárára kötött minden kompromisszum nélkül, illetve példamutató gazdaságosság mellett teljesítik a vásárlók fokozott teljesítményszint, még pontosabb irányíthatósági tulajdonságok illetve még inkább kifejező dizájn iránti igényeit. Bemutatkozásként a BMW M550d xDrive, a BMW M550d xDrive Touring, a BMW X5 M50d és a BMW X6 M50d érkezik a piacra. Legfontosabb közös ismertetőjegyeik a világ leginnovatívabb, legerősebb és legtakarékosabb soros, hathengeres dízelmotorja, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtási rendszere, az M-specifikus futómű-hangolás és a különösen karakteres dizájn.

A hármas turbófeltöltéssel és common-rail közvetlen befecskendezéssel működő, új dízel aggregát teljesítménye 280 kW/381 LE, míg maximális forgatónyomatéka 740 Nm. A „BMW M Performance Automobile” tagjai számára a nyolcfokozatú sport-automata sebességváltó, az xDrive összkerékhajtás, a futómű-technika és az aerodinamikai kialakítás egyaránt modell-specifikus hangolással, illetve karakterisztikáik a BMW M GmbH termékeire oly jellemző precizitásával jelenik meg. Mindez elsősorban e modellek mozgékonyságára igaz, de e koncepció a gazdaságosság területén is új csúcsértékeket képvisel. A BMW M550d xDrive például álló helyzetből mindössze 4,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra átlagos tüzelőanyag-fogyasztása pedig az EU-tesztciklus során mindössze 6,3 literre adódott 100 kilométerenként.
BMW M Performance



















További cikkek


82. Genfi Autószalon - LF-LC tanulmányautó
A BMW i3 Concept és a BMW i8 Concept - Az egyéni mobilitás új definíciói
A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét
Kulcsszavak:
 
Közel tíz százalékra növelte piaci részesedését a Suzuki Magyarországon Közel tíz százalékra növelte piaci részesedését a Suzuki Magyarországon 82. Genfi Autószalon - BMW M Performance Automobile Genfi Autószalon – Citroen C4 Cactus Sikeres 2017-es üzleti év az Audi Hungariánál Sikeres 2017-es üzleti év az Audi Hungariánál 82. Genfi Autószalon - BMW M Performance Automobile A Hankook a kereskedelmi járművek IAA szakvásárán mutatja be legújabb abroncsait Japán elszívja Korea  erejét Japán elszívja Korea erejét
 
A Volkswagen Csoport a környezet védelmében is még magasabbra helyezte a mércét

A Volkswagen Csoport a környezet védelmében is még magasabbra helyezte a mércét

2012. március 12.
A Volkswagen Csoport a környezet védelmében is még magasabbra helyezte a mércét ...
Részletek
VolkswagenA Volkswagen Csoport a környezet védelmében is még magasabbra helyezte a mércét, és komoly célkitűzéseket fogalmazott meg.

A vállalatcsoport ennek szellemében az elkövetkező öt év során az összesen 62,4 milliárd eurót előirányzó beruházási programjának több mint kétharmadát kívánja közvetve vagy közvetlenül még gazdaságosabb járművek és új hajtásrendszerek kifejlesztésére, valamint a környezetkímélőbb termelésre fordítani. „A 2012-es Genfi Autószalon egyben a Volkswagen Csoport alapvető környezetvédelmi átszervezésének kezdete is“ – jelentette be kedden Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke a Genfi Autószalonon. „Egyértelmű célunk, hogy a Volkswagent környezetvédelmi szempontból is vezető autógyártóvá fejlesszük.“

A Volkswagent a dolgozói, a társadalom és a környezet felé egyaránt felelősségteljes tevékenység jellemzi. „Ez 2018-ig megfogalmazott stratégiánk alapvető és központi eleme. Csakis az járhat tartósan az élen, aki e dimenziókat érzékeli és a gyakorlatban is meggyőzően érvényesíti“ – hangsúlyozta Winterkorn, majd így folytatta: „A hosszú távú fenntarthatóság terén is egyértelműen magasabbra emeltük a mércét.” Mint elhangzott, ezen összefüggésben a vállalatcsoport a 2006 és 2015 közötti időszak során 30 százalékkal kívánja mérsékelni európai új autóinak szén-dioxid-kibocsátását. „Ezzel a Volkswagen Csoport flottája 2015-ben első ízben léphet be a rendkívül fontos 120 g/km szén-dioxid-kibocsátási határérték alá“ – jelentette ki Winterkorn. Mint elmondta, ennek során minden új típusgeneráció átlagosan 10-15 százalékkal lesz gazdaságosabb elődjénél.

Moduláris keresztmotoros platform: gazdaságosságnövelő műszaki megoldások minden új típus számára már szériakivitelben

A „Moduláris keresztmotoros platform (MQB)“, folytatta Winterkorn, immár minden piaci kategóriában, és a vállalatcsoport minden márkája számára elérhetővé teszi a gazdaságosság jelentős növelését, valamint az alternatív hajtási technikákat. „Az MQB alapjain a Volkswagen Csoport az elkövetkező évek során minden új típus esetében már széria kivitelben kínálja fejlett gazdaságosságnövelő műszaki megoldásait. A következő mérföldköveket ezen az úton az idei év során az új Audi A3 és legnagyobb darabszámban értékesített modellünk, a Golf jelenti majd” – mondta Winterkorn.

VolkswagenA 2013-as esztendőt Winterkorn az „elektromos mobilitás” éveként jelölte meg a Volkswagen számára, az e-up! után ugyanis a csoport számos márkájának részben, illetve tisztán elektromos hajtású típusai is érkeznek majd.

25 százalékkal környezetkímélőbb termelés

A sokmilliárdos beruházási program egyik további súlyponti elemét a termelés, illetve annak energiaellátása terén érvényesített hosszú távú fenntarthatóság képezi. Mint Winterkorn kiemelte: „A Volkswagen nem csupán környezetkímélőbb üzemű járművek kifejlesztésén fáradozik, hanem igyekszik azokat a hosszú távú fenntarthatóság szempontjából is a lehető legkedvezőbb módon előállítani. Ennek szellemében fogalmaztuk meg célkitűzésünket, amely szerint a Volkswagen Csoport termelését 2018-ig 25 százalékkal kívánjuk környezetkímélőbbé fejleszteni.“

Mindemellett bejelentette, hogy a Volkswagen Csoport 2020-ig termelése energiaellátásának üvegházhatású gázkibocsátását 40 százalékkal kívánja csökkenteni: „Ehhez mintegy 600 millió eurót tervezünk a megújuló energiaforrások – nap-, szél- és vízenergia – kiaknázásába invesztálni.“

További cikkek

ínyenc körúton a Renault Magnummal
Yaris Hybrid – Páratlan ajánlata a B- kategóriában
A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli
Kulcsszavak:
 
A Ford az új Ranger Raptorban a navigációs ‘kenyérmorzsa’ technológiát használja A Ford az új Ranger Raptorban a navigációs ‘kenyérmorzsa’ technológiát használja 100 éves a BMW Group 100 éves a BMW Group Érkeznek a 2016-os Toyota Auris és Auris Touring Sports modellek Érkeznek a 2016-os Toyota Auris és Auris Touring Sports modellek Autós nyaralás, biztonságosan Autós nyaralás, biztonságosan Az ország legnagyobb Opel márkakereskedése és szervize nyílt meg Budaörsön Az ország legnagyobb Opel márkakereskedése és szervize nyílt meg Budaörsön
 
82. Genfi Autószalon - Toyota NS4 plug-in hybrid

82. Genfi Autószalon - Toyota NS4 plug-in hybrid

2012. március 12.
A Toyota NS4 a plug-in hybrid elektromos járművek új generációját képviseli.
Részletek
Toyota NS4 plug-in hybridA Toyota NS4 a plug-in hybrid elektromos járművek új generációját képviseli. A Prius-családban megismert PHEV-technológiát egy lépéssel továbbfejlesztő autó a 2012-es Genfi Autószalonon mutatkozik be első ízben Európában, s alaposan átformálja majd a vásárlók szemléletét a környezetbarát járművekkel kapcsolatban. A Hybrid Synergy Drive® technológiával felszerelt Toyoták közismerten környezetbarát jellege mellett az autó számos vonzó tulajdonsággal hívja fel magára a vásárlók figyelmét: például modern formatervével, kifinomult, érzékelhető minőségével, csúcstechnológiájú biztonságával és magas szintű vezetési élményével.

Elegáns, harmonikus arányú karosszéria

érzelmeket keltő formatervével a Toyota NS4 új stílusirányzatot képvisel a Toyota márkán belül. Az alacsony építésű, messze előrenyúló utaskabinnal megalkotott tanulmányautó formavilága erősen kihangsúlyozza az Under Priority formanyelv áramvonalas jellegét. Az új generációs, kompakt padlólemezre épített négyüléses, négyajtós Toyota NS4 hossza 4.650 mm, szélessége 1.770 mm, magassága pedig mindössze 1.370 mm. Tekintélyes, 2.700 mm-es tengelytávolságát a Prius modelltől örökölte. A rendkívül áramvonalas Toyota NS4 mélyre húzott orr-részét és alacsony tetővonalát a meredeken megdöntött A-oszlop köti össze. Maga az A-oszlop kifejezetten vékony; ez a megoldás nemcsak elegánsabbá varázsolja a PHEV-tanulmány megjelenését, hanem jelentős mértékben javítja a kilátást az autóból. Az oszlopok vékony kialakítása azonban nem jelenti azt, hogy az autó borulásvédelme csökkent volna.

Toyota NS4 plug-in hybridAz autó orrkialakítását alapvetően a nagyméretű, trapéz alakú alsó légbeömlő határozza meg, ami a Toyota Under Priority formanyelvének egyik jellegzetes eleme. Az autón ugyanakkor a Keen Look stílusjegyek is megtalálhatók: ilyen a fényszórók keskeny kialakítása vagy vékony, különleges formájú nappali fény (DRL).

A motoros mozgatású, hattyúszárny formájú ajtókon át könnyű a ki- és beszállás, a finoman megmunkált, krómozott rátétek pedig a könnyedség hangulatával ruházzák fel a tanulmányautót. Az elegáns, 19 colos könnyűfém keréktárcsákon alacsony gördülési ellenállású, 225/40R 19 abroncsok feszülnek.

A hátsó lökhárító nagyméretű, trapéz alakú nyílása hangsúlyosan rímel az Under Priority orrkialakítás formavilágára. A Keen Look spoiler-stílusú lámpatestek kifutnak az autó oldalára, s éles, kiugró peremeik révén légterelőként funkcionálnak. A praktikus farkialakítás stílusosabbá varázsolja az autó külső megjelenését, emellett pedig kiváló hozzáférést biztosít a csomagtérhez is.

Innovatív technológiák az utastérben

A lendületes vonalakkal és egyedi formákkal megalkotott, magával ragadó utastér innovatív és intuitív Ember-Gép kapcsolat (HMI) és legújabb generációs, környezetbarát anyagai kiemelkedő minőséget és kényelmet kínálnak. A Toyota NS4 tanulmányautó HMI rendszerének központi eleme az okostelefonok menürendszerét idéző érintőképernyő. A multimédiás kezelőfelületen egyszerűen és ösztönösen vezérelhető a klímaberendezés, az audio és a navigációs rendszer; itt jelennek meg a jármű és az akkumulátor állapotát jelző információk is, méghozzá úgy, hogy a lehető legkevésbé vonják el az autós figyelmét a vezetéstől. A HMI rendszer képes ‘megtanulni’ a vezető szokásait és preferenciáit, így az adott helyzetekben azonnal a megfelelő információkat jeleníti meg a sofőr számára.

Toyota NS4 plug-in hybridAz utastér zavartalan kényelméről a kifinomult hőmérséklet-szabályozás gondoskodik. Az ablakok UV-szűrős, hőszigetelt üvegből készülnek. Négy új üveg-technológia szolgálja a vezető tökéletes kilátását, valamint a takarékos autózást benzines és elektromos üzemmódban:

•A Fluorine-bevonatú üvegeken a víz gömb alakú cseppekké formálódik, amelyek könnyedén legördülnek a felületről, javítva így az ablakok átláthatóságát. Ezt a technológiát alkalmaztuk a tetőn elhelyezett napelemeknél is.
•A kilátást javítja egy különleges anyagból készült, páramentesítő bevonat is.
•Az üvegbe épített UV-szűrő réteg kirekeszti az utastérből a káros ultraibolya-sugarak 99 százalékát.
•Egy, a rádióhullámokat áteresztő napsugárzás-árnyékoló réteg mérsékli az utastér felmelegedését, ugyanakkor nem zavarja az elektronikus berendezések működését.

Az új generációs klímaberendezés ‘légfüggöny’ technológiával és azonnali komfortérzetet teremtő ‘spot’ befúvással működik. A ‘légfüggöny’ technológia a szélvédő tövéből a szélvédő és az oldalablakok fölött, valamint a tető mentén irányítja a befúvást. Nincs tehát szükség a hagyományos szellőző nyílásokra, így a műszerfal stílusa sokkal rugalmasabban alakítható. Mindemellett a rendszer arra is alkalmas, hogy meghatározott pontokra irányítsa a légbefúvást, így az utastér gyorsabban felfűthető vagy lehűthető. Maga a karosszéria is hordoz egy hőszigetelő burkolatot; a különleges hőszigetelő festékréteg még a legforróbb napsütésben is megakadályozza a kocsitest felhevülését.

A Toyota NS4 tanulmányban a plug-in hybrid elektromos hajtás (PHEV) legújabb generációja kapott helyet. A kisebb és könnyebb részegységekből felépülő, gyorsan feltölthető rendszer alacsonyabb fogyasztást, lendületesebb gyorsulást és nagyobb elektromos hatótávolságot kínál. A 2,0 literes benzinmotorral működő hajtáslánc hatótávolsága nagyobb lett tisztán elektromos üzemmódban; ugyanakkor kategóriaelső fogyasztást és - jelentős teljesítménye révén - kellemes vezetési élményt biztosít.

Toyota NS4 plug-in hybridBiztonsági technológiák

A vállalat a legmodernebb aktív, passzív és megelőző biztonsági technológiákat alkalmazza járműveiben, s Toyota NS4 tovább erősíti ezt a képet, a legnépszerűbb autóosztályban is meghonosítva e csúcstechnológiákat. A tanulmányautóban új generációs ütközés Előtti Biztonsági Rendszer (PCS) működik, amely milliméter hullámhosszú radartechnológiával és sztereó kamerákkal figyeli az autó előtti útszakaszt, figyelmeztetve a vezetőt és reagálva a sávelhagyásra, a gyalogosok jelenlétére vagy más járművek feltűnésére.

A vezetősegítő berendezés segít megelőzni az ütközéseket más autókkal, az út szélén található akadályokkal vagy a gyalogosokkal; ennek érdekében automatikusan működteti a fékeket és a kormányrásegítést. Emellett a rendszer infravörös sugarakat is használ, így a PCS éjszaka is kifogástalanul működik. Az Adaptív Sugárvezetésű (ADB) LED fényszórók segítségével elkerülhető a szembejövő forgalom elvakítása. A szélvédő felső részére szerelt kamera és a fényszórók részleges belső árnyékolása révén a berendezés folyamatosan reflektor-közeli fényerőt produkál, jelentősen javítva ezzel a látási viszonyokat. A milliméteres hullámhossz alatti tartományban működő radart felhasználó Holttérfigyelő Rendszer (BSM) érzékeli a szomszédos sávban feltűnő járműveket, és a műszerfal felső részén látható vizuális jelzéssel hívja fel rájuk a vezető figyelmét.

A külső és belső visszapillantó tükröket kamerák helyettesítik, amelyek panorámaképet közvetítetnek az autó mögötti területről. A kép a műszerfalba épített külön képernyőn látható – amely a navigáció kijelzője fölött kapott helyet -, és sokkal szélesebb látószöget biztosít, mint a hagyományos visszapillantó tükrök.

Toyota NS4 plug-in hybridSzemet gyönyörködtető stílusa, innovatív, felhasználóbarát technológiája és legmodernebb biztonsági berendezései révén a Toyota NS4 tanulmányautó az plug-in hybrid járművek új, még vonzóbb, még magasabb minőségű és még kiemelkedőbb vezetési élményt kínáló generációját képviseli.










További cikkek

Forradalmian új full hibridek a Genfi Autószalonon
A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli
82. Genfi Autószalon - Peugeot 508 RHX
Kulcsszavak:
 
Toyota Hiluxok segítik a hazai Katonai Rendészeket Toyota Hiluxok segítik a hazai Katonai Rendészeket 82. Genfi Autószalon - Toyota NS4 plug-in hybrid Új csúcsra emelkednek az üzemanyagárak 82. Genfi Autószalon - Toyota NS4 plug-in hybrid Új utakon a Mercedes-Benz A Frankfurti Autószalonon láthatjuk először az új Toyota Priust A Frankfurti Autószalonon láthatjuk először az új Toyota Priust Az új Škoda Fabia Combi - Kategóriája legsikeresebb kombija Az új Škoda Fabia Combi - Kategóriája legsikeresebb kombija
 
Az új Citroen C1 – bátrabb, pörgősebb és zöldebb, mint valaha

Az új Citroen C1 – bátrabb, pörgősebb és zöldebb, mint valaha

2012. március 11.
A kompakt, gazdaságos, környezet- kímélő, egyben bájos és vonzó Citroen C1 2005 óta a városi ...
Részletek
Citroen C1A kompakt, gazdaságos, környezetkímélő, egyben bájos és vonzó Citroen C1 2005 óta a városi kisautók piacának egyik főszereplője. 2012 elején elérkezett az idő arra, hogy még üdébb külsővel és még meggyőzőbb érvekkel lépjen a világ színe elé : 99 g/km CO2-kibocsátás, LED-es nappali fények, új CD-lejátszós audiórendszer Connecting Box-szal, kormányról vezérelhető robotizált kéziváltó – ezek a modell fő újdonságai.

Könnyű vele az élet

A Citroen legkisebb modellje – jó néhány konkurensével ellentétben – ezután is kapható három- és ötajtós karosszériaváltozatban egyaránt. Az új C1 minden olyan ütőkártyát megőrzött, amely az első verzió sikerének záloga is volt. Négy felnőtt számára kínál elöl és hátul is kényelmes helyet, de külső méretei nem változtak : 3,44 méteres hosszával továbbra is a kategória egyik legkisebb modellje, így rendkívül ügyesen manőverezhető a városi forgalomban.

Az új Citroen C1 ideális társ a mindennapokban, minden körülmények között remekül helytáll. Fordulóköre kicsi (9,63 méteres), a műszerfalon, a középkonzolon és az ajtókban pedig okosan elosztott tárolóhelyek találhatók. Az alaphelyzetben 139 literes csomagtér a hátsó ülések lehajtásával akár 700 literesre is növelhető.

Két önmagáért beszélő adat - 4,3L/100KM és 99G CO2/km

A fürge városi kisautó háromhengeres, 68 lóerős benzinmotorral kerül forgalomba. A manuális váltóval szerelt C1 1.0i BVM változat mind fogyasztási, mind pedig CO2-kibocsátási adatait tekintve rekordernek számít : a 4,3 l/100 km-es vegyes fogyasztás és a 99 g/km-es CO2-kibocsátás a kategória legjobbjai közé emeli az új Citroen C1-et. A modell egyébként az első olyan benzinüzemű Citroen, amelynek széndioxid-kibocsátása 100 g/km alatt van.
A kényelmesebb városi vezetés hívei választhatják az elektronikusan vezérelt kéziváltót is : az 1.0i BMP változat vegyes fogyasztása 4,5 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 104 g/km.

Citroen C1Megújult külső

Az új, rövidebb motorháztetővel az új Citroen C1 „arca”  még jellegzetesebbé és rokonszenvesebbé vált. A fényszórók megőrizték kerek vonalaikat, de a lökhárítóba épített ködlámpák teljesen új dizájnnal jelennek meg. A legnagyobb újdonság a LED-es nappali fény, amely ebben a szegmensben kifejezetten ritka. A DS3-ból már ismert és hamarosan a C4 Aircrossban is feltűnő sajátos fényforrás eddig nem tapasztalt személyiséget kölcsönöz a C1-nek. A modell hátsó részén megmaradt az oly jellemző szélvédő, amely egyben a csomagtér ajtaja is, de természetesen már itt is az új Citroen-logó látható. újdonság a 14 collos NOTUS dísztárcsa, míg a 14 collos RIFT könnyűfém keréktárcsa csak annyiban változott, hogy közepét az új márkaembléma díszíti.

új, vonzó színek és kárpitok

A kifejezetten játékos karakterű új Citroen C1 az új C3-nál és a DS3-nál megismert friss, fiatalos Botticelli kékben mutatkozik be. A palettán szerepel még a skarlátvörös, a Tritium sárga, az Electra kék, a Lipicai fehér, az éjfekete és két szürke árnyalat is : a világosabb Gallium és a sötétebb Carlin szürke. A hűtőrács a második felszereltségi szinttől kezdve krómozott díszkeretet kap. Az új C1 nemcsak kívül, hanem belül is tud újat mutatni. Az otthonos, vidám beltérben hangsúlyosan jelen vannak a karosszéria színei. A műszerfal alsó része, a középkonzol és az ajtóborítás szürke helyett fekete lett, így jobban harmonizál a műszerfal felső részével. A robotizált váltós változatok bőrkormányának dizájnja teljesen új, a kéziváltót pedig újfajta gomb díszíti.
A Confort és az Exclusive változatoknál új kárpitozás került a választékba: az Orsai Multicolore. Az első felszereltségi szinten megmaradt a Nokimat Mistral kárpit. Az opcióként választható bőr/alcantara kárpitozás a felsőbb kategóriák hangulata felé „húzza” az új C1-et.

Citroen C1új szolgáltatások a ‘CRéATIVE TECHNOLOGIE’ jegyében

Az új Citroen C1 a márkához méltó modern szolgáltatásai közül már esett szó a LED-es nappali fényről, de említsük meg a teljesen megújult audiórendszert is. A rendszer formatervezése tökéletesen illeszkedik a műszerfalba, tartalmaz egy órát és egy Connecting Box-szal kiegészített CD-lejátszót, amelynek nagy előnye, hogy MP3 formátumú file-ok lejátszására is alkalmas, és Bluetooth szolgáltatást is kínál. Az USB- és a jack csatlakozó a középkonzol alsó részén található. Az új audiórendszer a második felszereltségi szinten opcióként érhető el, míg az Exclusive változatban szériafelszereltség.
További újdonságok: a robotizált kéziváltós változatokon a váltókar a kormány mögé került, és megjelent a tartozékként rendelhető parkolást segítő rendszer is.

Kényelmesebb és biztonságosabb

Az új Citroen C1-et változatos használati módokra tervezték. Menettulajdonságait javítandó új kormányszervót kapott, amely élénkebbé, könnyebben vezethetővé teszik az autót. újak a lengéscsillapítók is, amelyek elsősorban alacsony sebességnél fejtik ki áldásos hatásukat. Az új C1 számos biztonsági felszerelést kínál, amelyekkel a városi és az országúti közlekedés egyaránt biztonságosabbá tehető. Az ABS, a vészfékezés-rásegítő, az Isofix-csatlakozók, az elektronikus fékerőelosztó és az ESP minden felszereltségi szinten opcióként kapható.

További cikkek

Az elektromos forradalom folytatódik a Twizy-vel
A Swift Range Extender a 2012-es Genfi Nemzetközi Autószalonon
A Nissan 2012-es tervei az elektromos autók terjesztésére
Kulcsszavak:
 
Az új Citroen C1 – bátrabb, pörgősebb és zöldebb, mint valaha Rekordáron kelt el az első új Volvo FH az eBay-en Az új Citroen C1 – bátrabb, pörgősebb és zöldebb, mint valaha Szombaton megdőlt a MOL Bubi bérlési csúcsa Az új Citroen C1 – bátrabb, pörgősebb és zöldebb, mint valaha Infiniti LE koncepció a New York Auto Show-n A nyugalom szigete – A nagyszínpadon az Audi e tron prototípus A nyugalom szigete – A nagyszínpadon az Audi e tron prototípus Continental gumiabroncsokkal készül a Volvo tanulmány-teherautója Continental gumiabroncsokkal készül a Volvo tanulmány-teherautója
 
Hyundai Genesis Coupe - Sportautós teljesítmény, dinamikus formaterv

Hyundai Genesis Coupe - Sportautós teljesítmény, dinamikus formaterv

2012. március 11.
A Hyundai a 2012-es Genfi Autó- szalonon a vadonatúj Genesis Coupe bemutatá- sával ...
Részletek
Hyundai Genesis CoupeA Hyundai a 2012-es Genfi Autószalonon a vadonatúj Genesis Coupe bemutatásával erősíti sportautó-kínálatát. A 2+2 üléses kupéval egy élvezetesen vezethető, látványos megjelenésű sportkocsival gazdagodik az európai piac.

Lélegzetelállító teljesítmény: az új, 3,8 literes Lambda motornak és a kézzel is kapcsolható nyolcfokozatú automata váltónak köszönhetően a vadonatúj Genesis Coupe továbbra is a márka csúcsmodellje marad.

„A Genesis Coupéhoz hasonló, sportos autók vásárlói nagy motorteljesítményre és érzelmeket megmozgató formavilágra vágynak. A Genesis Coupe mindkettőt biztosítja; a jellegzetes, plasztikus formai megoldásokkal bíró autóhoz kétféle, erőteljes motor rendelhető. A vadonatúj Genesis Coupe feltétel nélkül verseny- és ütőképes ajánlatnak számít a kategóriában, amit bőséges felszereltsége és menetteljesítményei is megerősítenek” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.

Erőt és agilitást megtestesítő, agresszív formaterv


A vadonatúj Genesis Coupe a Hyundai hátsókerék-hajtású, a világ közönsége előtt 2008 októberében bemutatkozott sportkupéjának modellfrissítésen átesett kivitele. Amint azt a modell új, sportosabb megjelenése is jelzi, a vadonatúj Genesis Coupe agresszív kiállása dinamikusabb és erőteljesebb vezetési élményt ígér. A külsőt érintő változások sorában említést érdemelnek a prominens kerékívek és az új hűtőmaszk. Az új, nyitottabb orrkialakítás és a megnövelt hűtőmaszk megerősíti az autó dinamikus formavilágát, egyben a megnövelt teljesítményhez elengedhetetlen nagyobb hűtési kapacitást biztosít.

Hyundai Genesis CoupeAz autó sziluettje is kihangsúlyozza a kupés formavilágot. Egyedi, Z-alakú karaktervonal fut végig az orrtól hátrafelé, tökéletes egységet alkotva az ívelt tetővonalba olvadó üvegfelülettel. Az ajtók keret nélküli kialakításúak, becsípődésgátlóval ellátott elektromos ablakmozgatással. Hátul új, kombinált LED-es lámpatesteket találunk, amelyek íve jól kiegészíti a karosszéria lendületes vonalait. A hátsó diffúzorba beillesztett, kettős kipufogó kifejezi az autó nyers erejét, és megerősíti dinamikus természetét.
A hagyományos, hátsókerék-hajtású sportkupé arányai változatlanul megmaradtak: hosszú tengelytáv és rövid első-hátsó túlnyúlás jellemzi autót; a sziluett klasszikus, ék alakú. A 4630 mm hosszú autó sportos dizájnja nem rontja a beltér kényelmét.

Elegáns anyagok biztosítják az exkluzív hatást

A vadonatúj Genesis Coupe vezető-központú belső tere szintén az autó teljesítményét hivatott kifejezni. Az exkluzív anyagok és a fém dekorelemek széles körű alkalmazása sportos és kifinomult, ultramodern belteret teremt. A Hyundai Supervision műszeregység kiegészítő információk széles körével szolgál, nagy felbontásban. A sportos hatást opciós, fémbetétes pedálok és lábtámasz fokozza.

Az első sportülések erőteljesen formázott párnázata kiváló oldaltartást biztosít; a vezető helyes testtartását motoros állítású deréktámasz segíti. A hűvös reggeleken kétfokozatú ülésfűtés fokozza az utasok kényelmét.
Az autó sportosságát és praktikumát intelligens kulcs és nyomógombos motorindítás fokozza. A további kényelmi funkciók sorában olyan rendszerek találhatók meg, mint a hangfelismeréssel felvértezett Bluetooth®; az AUX és USB csatlakozók; valamint az első és hátsó tolatóradarok. A vadonatúj Genesis Coupe automatikus párátlanító rendszere felismeri és lefújja az ablaküvegről a párát, az ionizáló rendszer pedig megtisztítja a befújt levegőt a baktériumoktól és kellemetlen illatoktól.

Hyundai Genesis CoupeA fejlett külső és belső világítási rendszerek sorában említhető az alapfelszereltség részeként kínált, fokozott biztonságot nyújtó xenon fényszórók, az utastérben pedig a tetőn elhelyezett utastér világítás és kivilágított, krómozott küszöbbetétek biztosítják a luxus érzését. Hogy az utasok az indukciós rezonátor csőnek köszönhetően zavartalanul élvezhessék a motor hangját, a Hyundai akusztikus, laminált ablaküvegekkel szerelte fel a vadonatúj Genesis Coupét, amelyek távol tartják az utastértől a zavaró útzajokat. A szerkezet két réteg üvegből, valamint egy közéjük laminált műanyag fóliából áll. A megoldás hatékony zajelnyelő képességének köszönhetően az utasok szabadon gyönyörködhetnek a motor hangjában.

Két nagyteljesítményű, sportos hangolású erőforrás

A vadonatúj Genesis Coupe mindkét motorját számottevő mértékben átdolgozták, hogy az új formavilághoz méltó, lenyűgöző teljesítményt biztosítsanak. A modell kétféle motorral lesz rendelhető: a 3,8 literes Lambda V6 GDi erőforrással, valamint a 2,0 literes Theta TCI turbómotorral; 347, illetve 275 lóerővel.

Mindkét motort úgy hangolták, hogy széles fordulatszám-tartományban jelentős forgatónyomatékot adjon le, így a Genesis Coupe minden helyzetben erőteljesen, dinamikusan viselkedik. Mindkét motor hatfokozatú kézi sebességváltóval vagy nyolcfokozatú, kormányról is kapcsolható automata sebességváltóval társítható.
A 3,8 literes Lambda DOHC V6 erőforrás kifinomult, közvetlen benzinbefecskendezéses technológiát alkalmaz. A motor legnagyobb teljesítménye 347 LE 6400 fordulat/percnél (+44 LE / +14% az előző motorhoz képest). A forgatónyomaték 361 helyett immár 400 Nm. Az új, közvetlen befecskendezéses Lambda motor nagyobb teljesítményével és nyomatékával 5,9 mp alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/óra sebességre a vadonatúj Genesis Coupét, a végsebessége pedig 260 km/óra (elektronikusan korlátozva).

A szélesebb hasznos fordulatszám-tartomány érdekében a 3,8 literes motor szívó- és kipufogó oldali, folyamatosan változó szelepvezérlést (Dual CVVT) kapott.. Szintén ezeknek a megoldásoknak köszönhető a sportkupéhoz képest kiemelkedően kedvező, vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztás (10,7 l/100 km) és CO2-kibocsátás (248 g/km). A Lambda motor V6 szívócsövét indukciós rezonátor csővel szerelték el, a motor ennek köszönhetően zsigeri teljesítményéhez méltó hanghatásokkal kápráztatja el utasait. A vadonatúj Genesis Coupe motorkínálatának másik tagja a 2.0 literes Theta TCI motorcsalád új tagja: egy kettős megfúvású turbófeltöltővel szerelt, soros négyhengeres erőforrás.

Hyundai Genesis CoupeA kettős megfúvású kialakítás kiváló hatásfokon nyeri ki a kipufogógáz energiáját és már alacsony fordulatszámon optimális töltőnyomást biztosít. Ez jobb égési hatásfokot eredményez, minimalizálja a turbólyukat, és szegényebb levegő/üzemanyag keverékes üzemet tesz lehetővé, ami egyszerre jelent nagyobb teljesítményt, jobb hatásfokot és kedvezőbb károsanyag-kibocsátást. A köztes töltőlevegő hűtő 53 százalékkal nagyobb, mint a korábbi generációs motoron, így még hűvösebb, még sűrűbb levegő jut a hengerekbe, ami tovább növeli a teljesítményt. A 2,0 literes turbómotor legnagyobb teljesítménye 275 lóerő 6000 1/perc fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka 372 Nm 2000 f/percnél. A motor vegyes ciklus szerinti átlagfogyasztása 9,4 l/100 km, a CO2-kibocsátás 220 g/km.

Hatfokozatú kézi, vagy nyolcfokozatú, kormányról kapcsolható automata sebességváltó

A teljes fordulatszám-tartományban optimális teljesítmény jellemzők biztosítása érdekében a vadonatúj Genesis Coupe mindkét motorja felszerelhető hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval, vagy a Hyundai által kifejlesztett, kormányról is kapcsolható, nyolcfokozatú automata sebességváltóval. A váltóműveket jelentős mértékben átdolgozták és finomították, így azok vezetőbarátabb, pontosabb váltásokat tesznek lehetővé. A hatfokozatú kéziváltó esetében optimalizálták a tengelykapcsoló kiemelési és zárási karakterisztikáját, ezzel fokozottan könnyeddé és érzékletessé téve a váltási folyamatot. Mindkét sebességváltót az adott motor egyedi teljesítmény- és nyomaték-karakterisztikájához hangolták, így bármelyik hajtáslánc konfigurációt választja is a vásárló, minden helyzetben kompromisszumoktól mentes, sportos menettulajdonságokban lehet része.

A sportos hangolású futómű dinamikus vezethetőséget biztosít


A Hyundai futómű mérnökei megőrizték a vadonatúj Genesis Coupe sportkupés arányait. Akárcsak az előző generációs modell esetében, a Hyundai megőrizte a klasszikus hátsókerék-hajtású konfigurációt, ami a Genesis Coupe szinonimájának számító, sportos, dinamikus vezethetőség záloga. A hosszú tengelytáv és a minimális első és hátsó túlnyúlás révén a kerekek a karosszéria négy sarkába kerültek, ami maximális menetstabilitást eredményez. A vadonatúj Genesis Coupe karosszériájának gyártása során jelentős mértékben alkalmaztak a koreai Hyundai Steel üzemeiben gyártott, nagyszilárdságú, kistömegű acél alapanyagokat. Az orrmotoros, hátsókerék-hajtású konfiguráció az első és hátsó tengely közötti, kiegyensúlyozott terhelésmegoszlást eredményezett (55:45 a 2. Turbo, 56:44 a 3.8 V6 motor esetében).

Hyundai Genesis CoupeA vadonatúj Genesis Coupe hidraulikus rásegítéses, fogasléces szervokormányt kapott. A rendszert úgy kalibrálták, hogy igen pontosan, és még közvetlenebbül reagáljon a kormánymozdulatokra. A kormányfordulatok száma ütközéstől ütközésig 2,67, a fordulókör átmérője 11,4 méter. Az optimális vezetői üléshelyzet és komfort érdekében a kormánykerék négy irányban állítható, ami mindenki számára ergonomikus elhelyezkedést tesz lehetővé.

Az alkalmazott, kétfázisú elektronikus menetstabilizáló (ESC) rendszer révén a vezető még inkább igényeire szabhatja a vadonatúj Genesis Coupe vezethetőségét. Az első fázisban a rendszer a kipörgésgátló (TSC) és az ESC vonatkozásában egyaránt kiiktatja a motor letiltási funkciót, míg a második fázisban nem csak a hajtásba történő beavatkozást, de a fékrendszer szelektív működtetését is letilthatja a vezető, így biztosítva színtiszta vezetési élményt.

Megnyugtatóan hatékony aktív és passzív biztonsági rendszerek

A vadonatúj Genesis Coupe a legmodernebb aktív és passzív biztonsági technológiákkal gondoskodik utasainak maximális védelméről. A számos nemzeti piacon az alapfelszereltség részeként kínált, aktív funkciók között megtalálható a menetstabilizáló elektronika (ESC), a kipörgésgátló (TCS) és a blokkolásgátló (ABS).
Ami a vadonatúj Genesis Coupe passzív biztonsági rendszereit illeti, a modell minden Európában forgalmazott kiadása hat légzsákot (elülső, oldalsó és függönylégzsákok) kap, a maximális ütközésbiztonság érdekében. Ráfutásos balesetben aktív fejtámlák óvják az utasok fejét és nyakát az ostorcsapás jellegű sérüléstől.

További cikkek

Yaris Hybrid – Páratlan ajánlata a B- kategóriában
82. Genfi Autószalon - Lexus RX
Amarok Canyon - szabadidős tanulmányautó Genfben
Kulcsszavak:
 
„Leading the Way” – Az új Volkswagen Touareg „Leading the Way” – Az új Volkswagen Touareg Hyundai Genesis Coupe - Sportautós teljesítmény, dinamikus formaterv Uniós támogatást kapott nyíregyházi gyárfejlesztéséhez a Hübner-H Kft. A Siemens 22 metrószerelvényt szállít Bangkok számára A Siemens 22 metrószerelvényt szállít Bangkok számára A vadonatúj Hyundai Kona a legmagasabb, öt csillagos minősítést érte el az Euro NCAP értékelésen A vadonatúj Hyundai Kona a legmagasabb, öt csillagos minősítést érte el az Euro NCAP értékelésen Az ABB okos DC töltőrendszert mutatott be az eMove 360° kiállításon Az ABB okos DC töltőrendszert mutatott be az eMove 360° kiállításon
 
Mazda MX-5 Special Edition Spring 2012

Mazda MX-5 Special Edition Spring 2012

2012. március 11.
A két évtizeddel ezelőtti bevezetése óta több mint 900.000 példányban gazdára ...
Részletek
Mazda MX-5A két évtizeddel ezelőtti bevezetése óta több mint 900.000 példányban gazdára talált, legendás Mazda MX-5 minden idők legkeresettebb roadster modellje.

A különlegesen sikeres formula a kezdetektől hamisítatlan, színtiszta Zoom-Zoom vezetési élményt kínált, olyan tartós és megbízható csomagban, amelyet potenciális vásárlók széles köre engedhetett meg magának.





Az idei Genfi Autószalonon bemutatkozó, MX-5 Special Edition Spring 2012 modellváltozat is hű marad ezekhez a hagyományos értékekhez, ugyanakkor tagadhatatlanul prémium hangulattal ruházza fel az autót.
A modell négyféle karosszériaszínben: a kizárólag ehhez a változathoz kínált Radiant ébenfa, továbbá Brilliant fekete, Metropolitan szürke és Crystal fehér gyöngyház* árnyalatokban kapható; a 17 colos könnyűfém keréktárcsák kifinomult, exkluzív világosszürke színt kaptak. A stílusos megjelenést krómozott fényszóró-betétek, ködfényszóró-keretek, krómozott első hűtőmaszk és ajtókilincs-borítás, továbbá fehér burájú harmadik féklámpa fokozza.

Az utastérben az ülések „Havanna barna” prémium bőrkárpitozást kaptak, kontrasztos szürke öltésekkel, igazodva az azonos színű ajtópanelekhez. A még stílusosabb megjelenés érdekében új díszítőelemek kaptak helyet a beltérben, a zongoralakk dekorpaneltől a borulókeret fényes fekete díszítéséig, a műszerek és a légbeömlők krómgyűrűitől az ezüst ajtókilincsekig és hangszóró-keretekig. Az új MX-5 Special Edition Spring 2012 limitált széria az első olyan Mazda MX-5, amely megkapta a TomTom® technológiáját hasznosító Mazda navigációs rendszert. Az audiorendszer nem csak AUX és USB bemenetet, de teljes iPod® csatlakoztathatóságot is kínál (kábel tartozékként kapható).

Mazda MX-5A Zoom-Zoom szellemiségéhez híven az új MX-5 Special Edition Spring 2012 tökéletes, 50:50 arányú tömegeloszlást és ígéretes teljesítmény/ tömeg arányt kínál. A teljesítmény a 126 lóerős, 1.8 literes benzinmotortól származik, amelyhez ötfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik. A jobb-kormányos kivitelek 160 lóerős, 2.0 literes benzines erőforrással és hatfokozatú kézi sebességváltóval is megvásárolhatók. Az 1.8-as kivitel vászon- vagy lenyitható keménytetővel kapható*, míg a 2.0 literes kivitel kizárólag lenyitható keménytetővel rendelhető.

Az összes modellvariáns közös jellemzője az MX-5 legendás menetteljesítménye és egyedülálló kezelhetősége. Gyökereihez híven az új MX-5 Special Edition Spring 2012 változat üzemben tartása is gazdaságos – a fényűző részletek ellenére – az autó üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása egyaránt említésre méltóan kedvező.

További cikkek

Jön az új Hyundai i20 - Vadonatúj városi kisautó az európai piacra
A Swift Range Extender a 2012-es Genfi Nemzetközi Autószalonon
82. Genfi Autószalon - SEAT Toledo Concept
Kulcsszavak:
 
Aláírták a BMW Group magyarországi beruházásának első szerződéseit Aláírták a BMW Group magyarországi beruházásának első szerződéseit A Volvo Trucks kifejlesztette a Work Remote nevű vezeték nélküli távirányítót A Volvo Trucks kifejlesztette a Work Remote nevű vezeték nélküli távirányítót Az új ID. platform – Szabad a pálya a világ leginnovatívabb elektromos járműcsaládja előtt Az új ID. platform – Szabad a pálya a világ leginnovatívabb elektromos járműcsaládja előtt Jövőre telepítik a horvát autópályákra az átlagsebesség-mérő rendszert Jövőre telepítik a horvát autópályákra az átlagsebesség-mérő rendszert Genfben debütál az áttervezett Chevrolet Captiva SUV Genfben debütál az áttervezett Chevrolet Captiva SUV
 

Találatok száma: 11493 Megjelenítve: 11141 - 11150